Volledige versie bekijken : Naam ‘Red Light District’ verdwijnt op de Wallen
Piet Plezier
22 november 2019, 16:05
.Omdat ‘Red Light District’ expliciet verwijst naar de prostitutie zal die naam verdwijnen van de wegwijsborden als aanduiding voor het Wallengebied. ‘Red Light District heeft een bij-effect dat wij niet willen.’
https://www.parool.nl/amsterdam/naam-red-light-district-verdwijnt-op-de-wallen~bc952810/
Gustomass
22 november 2019, 18:27
Nederland op zn kleinst. Kleiner kan niet....ooh ja toch. In Madurodam. Nou nou.
Goedemorgenallemaal
22 november 2019, 19:29
Mooi zo, als we trots wilen zijn op ons land moeten we ons niet verlagen tot Anglicismen als IAmsterdam of Red Light District om de toerist te behagen.
"At Your Service"was er ook zo één.
Eddy_V
22 november 2019, 20:52
Mooi zo, als we trots wilen zijn op ons land moeten we ons niet verlagen tot Anglicismen als IAmsterdam of Red Light District om de toerist te behagen.
"At Your Service"was er ook zo één.
Jaaaa, zo is dat!
Gewoon weer naar de rosse buurt.
Ook saunaclubs moeten van naam veranderen en weer gewoon “hete hok vereniging” genoemd worden.
Gustomass
22 november 2019, 22:19
Jaaaa, zo is dat!
Gewoon weer naar de rosse buurt.
Ook saunaclubs moeten van naam veranderen en weer gewoon “hete hok vereniging” genoemd worden.
hete hok hokken...dat doet me denken aan hokken, wat vrueger in Brabant stond voor ongehuwd samenwonen met je vriendin,
nee voorlopig maar niet meer hokken voor Gustomass, maar gewoon regelmatig naar de hete hokken in Zuid Nederland en in Duitsland..
schoolmeester
23 november 2019, 08:53
Volgens mij zijn er wel belangrijkere dingen in Nederland om je druk over te maken.
Groet, schoolmeester.
sofaking
23 november 2019, 15:06
Volgens mij zijn er wel belangrijkere dingen in Nederland om je druk over te maken.
Groet, schoolmeester.
't is anders eenvoudig uit te leggen.
Wat doe je als je met een complex probleem zit waar je geen oplossing voor vindt ?
Je creëert een nieuw, eenvoudig probleem en lost dat op.
Goedemorgenallemaal
23 november 2019, 21:25
Het ontwijken van deze discussie kan natuurlijk hee makkelijk door te roepen dat er groter problemen zijn
Jan_Wandelaar
24 november 2019, 14:54
Binnen Europa weten mensen nog wel wat amsterdam is, maar buiten Europa weet men niet beter dan dat amsterdam de rosse buurt van Kopenhagen is, en dus in Denemarken ligt. De hoofdstad van een land is immers de stad waar het staatshoofd werkt/woont en waar de regering zetelt.
J.W.
Jan_Wandelaar
24 november 2019, 15:04
Dat kun je wel zeggen!!!!
Ex-voetballers die 'sieg heil' roepen op TV, André Hazes Jr. die z'n kleine jongen in Bridget Maasland schuift, en ga zo maar door.....
J.W.
schoolmeester
25 november 2019, 05:43
Andre Hazes junior heeft gewoon een goede smaak.
Groet, schoolmeester.
Goedemorgenallemaal
25 november 2019, 08:42
Binnen Europa weten mensen nog wel wat amsterdam is, maar buiten Europa weet men niet beter dan dat amsterdam de rosse buurt van Kopenhagen is, en dus in Denemarken ligt. De hoofdstad van een land is immers de stad waar het staatshoofd werkt/woont en waar de regering zetelt.
J.W.
De Wallen zal een buitenlander nog wel lukken, maar "Geleenstraat" netjes uitspreken.
Hoewel, als ik met Zuidelijke tongval naar de Geleenstraat vraag wordt ik soms raar aangekeken, het is toch echt Chreleenstraat geloof ik, niks met die stand in Limburg van doen.
Badslippers
25 november 2019, 15:03
Ex-voetballers die 'sieg heil' roepen op TV
Hele volksstammen vallen over zo'n grap. Alleen al het betitelen als grap is voldoende om je tot antisemiet te verklaren. De hele wereld zal weer duizenden artikelen hierover plaatsen. Alsof er geen belangrijkere zaken op deze aardkloot zijn. Gelukkig plaatste de opperwaakhond over het Joodse volk en de staat Israël, het CIDI, een relativerende kanttekening.
Misschien 'Allo'Allo ook maar van de buis halen.
https://www.youtube.com/watch?v=8cqrQkF2ISE
Nu weer over naar andere, uiterst belangrijke zaken zoals het wildplassen van Marco Kroon.