Volledige versie bekijken : En daar is-ie weer: "Het is onacceptabel dat . . . "
Badslippers
1 januari 2020, 20:26
Laten we het jaar maar eens goed beginnen en inventariseren hoe vaak de nietszeggende zin "Het is onacceptabel dat . . ." dit jaar weer gebruikt gaat worden. Dit keer trapt politiechef Erik "doofpot" Akerboom af. Lijkt wel of hij die quote heeft uitgevonden. De keren dat hij die zin moeiteloos oplepelt zijn niet meer te tellen. Dit keer over het geweld tegen hulpverleners.
"Politiechef Erik Akerboom: Tsunami van geweld tegen hulpverleners, dit is onacceptabel."
Als iets onacceptabel is ga je aan de slag maar deze lapzwans met de uitstraling van een verschrompelde aardappel gaat helemaal niks doen terwijl hij leiding geeft aan de Nederlandse politie. Me dunkt een functie waar je iets kunt uitrichten.
Het is sowieso een wat merkwaardige stelling "geweld tegen hulpverleners is onacceptabel". Het lijkt dan alsof geweld tegen andere beroepsgroepen acceptabel zou zijn.
Goedemorgenallemaal
1 januari 2020, 20:47
Het is sowieso een wat merkwaardige stelling "geweld tegen hulpverleners is onacceptabel". Het lijkt dan alsof geweld tegen andere beroepsgroepen acceptabel zou zijn.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55089-Fijne-feestdagen&p=681893#post681893
Badslippers
1 januari 2020, 22:36
Als voormalig Hulpverlener zeg ik: "Doe normaal (sorry ff geen andere bewoordingen) en blijf met je poten van iedereen af!"
Kreeg en krijg altijd een beetje plaatsvervangende schaamte van al die oproepen om lief te zijn voor hulpvereners (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55089-Fijne-feestdagen&p=681893#post681893)
Ik had 'm nog niet gelezen maar inderdaad, dat bedoel ik.
Big30
2 januari 2020, 00:59
Vind deze Akkerboom een droplul eerste klas maar vraag me wel af wat je bij geweld tegen hulpverleners vd politie mag verwachten. Tuurlijk moet de politie optreden maar daarmee bestrijd je probleem natuurlijk niet. Klaarblijkelijk is er een vrij grote groep die vindt dat je met nieuwjaar stennis mag schoppen en daar hoort bij Brandweer en andere hulpverleners bekogelen.
Nu zie je beelden dat in Duindorp 1 brandweer auto wordt vergezeld door 4 of 5 politie auto's, dat kan uiteindelijk geen oplossing zijn maar de politie moet dat nu noodgedwongen wel doen. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je dit probleem moet oplossen.
Hieraan gelinkt is het probleem van vuurwerk overlast, vond tot voor kort dat we die overlast maar moesten accepteren en dat een verbod te ver ging. Maar kijk wat er in Arnhem gebeurde of in Krefeld met de dierentuin. Misschien moet je dan toch concluderen dat een vuurwerk verbod beter is, al heeft dat alleen maar zin als je dat in EU verband doet, anders blijven we het vuurwerk in Belgie en Duitsland halen en stop je het toch niet.
Blijft lastig, politiek krijg je denk ik geen meerderheid voor elkaar, kost nu eenmaal stemmen en een verbod ligt gevoelig, immers niets mag meer tegenwoordig en daar zit ook wel wat in. Nog even en we gaan carbid schieten, paasvuren en zwarte piet ook verbieden, daar ben ik faliekant op tegen :biggrin:!
deket
2 januari 2020, 00:59
de straffen zijn om te lachen
ook in ons land,vorig jaar ,tal van vernietigingen en winkels leeeggeroofd en men kon daders identificeren en oppakken maar dan laat justitie ze alemaal onmiddellijk vrij,GENEEN werd vervolgd; nu met zulk gevoel van straffeloosheid was het dit jaar weer van dat in Brussel en Antwerpen,alsook andere plaatsen
verhoogde waakzaamheid van de flikken kon verhinderen dat er weer tal van winkels werden leeggeplunderd,maar wel veel vernielingen en uitgebrande autos
en het ergste vind ik dat ze hulpdiensten zoals de brandweer met geweld verhinderen hun werk te doen!
dat heb je met een soft beleid dat altijd maar blijft beweren dat preventie,die niet werkt blijkbaar,prioritair is aan repressie
allebei is even belangrijk
1; strengere straffen,nu lacht dat crapuul ons gerecht uit
2, pak ze op hun zwakke kanten, indien je de ouders aan hun kindergeld zit doen ze teminste meer moeite om hun zonen kort te houden,(hun dochter mogen niets,hun zonen alles)of neem hun uitkeringen af en dwing ze gemmenschapsdienst te doen
indien links memet deze rechts noemt dan is het maar zo,en indien rechts mij links noemt wanneer ik beweer dat er met zoveel armoede in de wereld het niet kan dan de 10 rijkste mensen ter wereld miljarden meer privéfortuin maken,waar ze de armoede mee zouden kunnen uitroeien ,; so be it
in beiden gevallen heb ik gelijk
Big30
2 januari 2020, 01:20
Zo ging het er in nieuwjaarsnacht aan toe in Brussel: hallucinante videobeelden tonen hoe jongeren vernielingen aanrichten.
Op het sociale medium Snapchat circuleert een video waarin tientallen vernielingen te zien zijn die jongeren tijdens oudejaarsavond in Brussel aanbrachten. In meerdere fragmenten zijn jongeren aan het juichen terwijl ze bewakingscamera’s slopen. De clipjes zijn opgenomen in verschillende Brusselse gemeenten
https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel/zo-ging-het-er-in-nieuwjaarsnacht-aan-toe-in-brussel-hallucinante-videobeelden-tonen-hoe-jongeren-vernielingen-aanrichten~a91f95bc/
In Molenbeek vaak allochtone jongeren maar dat is lang niet overal zo, in Duindorp zijn het gewoon de Jannen, Henken en Keessen die denken dat ze het recht alleen hebben en dat wat fikkie en onrust stoken erbij hoort.
Vuurwerk overlast en NL en alle gevolgen vandien is ook vaak een probleem van echte Jannen.
Goedemorgenallemaal
2 januari 2020, 09:51
In Molenbeek vaak allochtone jongeren maar dat is lang niet overal zo, in Duindorp zijn het gewoon de Jannen, Henken en Keessen die denken dat ze het recht alleen hebben en dat wat fikkie en onrust stoken erbij hoort.
Vuurwerk overlast en NL en alle gevolgen vandien is ook vaak een probleem van echte Jannen.
Meen dat Laakkwartier dan weer wel een meer allochtoon accent heeft. Mooie traditie dat Jan en Henk en Kees een keer volkomen geljik blijken te zijn aan Youssouf Achmed en Mohammed. Waarbij opgemerkt moet worden dat de meeste Henken Jannen Kezen Achmeds Mohammeds en Youssefs gewoon op een leuk feestje zijn of thuis met de familie en die hele nacht en de rest van het jaar geen vlieg kwaad doen. Maar de groep die zich misdraagt is gewoon te groot om niets mee te doen, het is niet meer "een klein groepje dat alles verpest voor anderen" het is een veel te grote groep die alles verpest. Hetzelde als met trouwstoeten, een leuke optocht om iets te vieren moet kunen maar er zijn er teveel die dit aardige gebruik misbruiken.
Badslippers
2 januari 2020, 11:55
Vroeger (toen alles beter was) scheet je in je broek als je zonder achterlicht fietste en de politie hield je staande. Tegenwoordig mag de politie blij zijn als ze voor hetzelfde vergrijp geen fluim in hun gezicht krijgen of een klap op hun bek. Totaal geen ontzag meer voor politie. En als je dan zo'n typetje als Akerboom ziet dan begrijp ik dat wel. Het komt te vaak voor dat schorriemorrie aantoonbaar de wet overtreedt maar vrijuit gaat.
Een peloton ME dat eens duchtig inslaat op raddraaiers wordt verweten dat ze niet de-escalerend optreden maar het geweld uitlokken en dat dat zelfde geweld buiten proportie is. En als ze te weinig doen krijgen ze naar hun kop geslingerd dat ze te soft zijn.
Ben het met deket eens dat het begint in de thuissituatie, bij de ouders dus. Daarnaast veel consequenter straffen en voor bepaalde vergrijpen ook hogere straffen noodzakelijk. Hoewel bij dat laatste het risico bestaat dat bij de dader weer wrok- en wraakgevoelens optreden waardoor hij sneller de fout ingaat en alles zich herhaalt. Over dat zwaarder straffen blijven de meningen verdeeld. Vaak leidt dat niet tot verbetering in gedrag. Staat tegenover dat het krapuul dan wel langer van de straat is.
Goedemorgenallemaal
2 januari 2020, 12:51
Vanuit hulpverleningsland komt steeds vaker de oproep om niet zwaarder te straffen maar probleemwijken te mijden, laat ze het zelf maar uitzoeken, dan komt de herwaardering voor een goede opvoeding vanzelf weer terug.
"ja maar illegaal vuurwerk is toch al illegaal?"
Klopt maar daar schieten we niet veel mee op, de meeste incidenten vinden toch plaats met legaal vuurwerk, de meeste ongelukken met legaal vuurwerk. Misschien ga ik met de verkeerde mensen om maar ik heb het idee dat juist de kopers van onnoemelijke hoeveelheden illegaal siervuurwerk verstandiger afsteken dan de doorsnee brave huisvader, of die ene oom die het allemaal wel even zal verzorgen met net wat teveel drank op. Illegale knallers heb ik het even niet over, m.u.v. de Chinese rol.
vrije jongen
2 januari 2020, 13:21
Laak is redelijk gemixt. In ieder geval niet de wijk waar de meeste Turken en Marokkanen zitten. Duindorp 99% autochtoon.
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk
Megaboob
2 januari 2020, 13:54
Stoppen met de achterlijke gedoog cultuur in nederland en mensen die menen zorgverleners en politie te kunne hinderen bij hun werkzaamheden kei en keihard aanpakken (en nee, dat is dus geen taakstrafje). Een vergrijp: 6 maandne gevangenis. nog een keer in herhaling? 10 jaar gevangenis. Dan leren ze het wel.
Vuurwerk: verbied maar. Geeft alleen maar ellende en overlast. Minder vuurwerk is minder stikstof is meer huizen boiwen en wellicht iets sneller dan 100 km/h rondtuffen op de Nederlandse snelwegen binnenkort...
schoolmeester
2 januari 2020, 14:15
Ik ben voorstander van een totaal vuurwerkverbod ingaande komende jaarwisseling.
Het brengt teveel ellende voor mens, dier en milieu.
Groet, schoolmeester.
WANDELAAR5
2 januari 2020, 14:20
Ik ben een echte liberaal. Alles moet kunnen zolang je anderen niet tot last bent. Toch ben ik met vuurwerk “om”. Zoveel doden en gewonden, het kan gewoon niet meer. Sinds een paar jaar koop ik zelf niets meer en ik ben nu ook voor een verbod in combinatie met wat professioneel geregelde vuurwerkshows.
Goedemorgenallemaal
2 januari 2020, 19:39
Over Liberalen gesproken (ik ben er ook één: weliswaar een wat linksige maar ik vind dat beter bij "liberaal" passen dan wat zich nu aan de rechterkant van de VVD bevind, en nee, geen D'66.), een VVD raadslid, ook nog eens politie agent aan het woord.
Maar deze man snel minister van V en J...
Maar nee, hem wordt de mond gesnoerd door de politietop.. Onacceptabel meneer Akerboom, onacceptabel.
https://www.facebook.com/mark.achterbergh/posts/10221863551364188
Even de tekst van het blogje posten voor dat ook off line moet van Erik Onacceptabel
Mark Achterbergh Copier
Yesterday at 8:44 AM ·
Legaal oorlogje voeren op 31-12
Vannacht stond de nachtdienst tijdens Oud & Nieuw op het programma. Ik ben verbaasd en verbijsterd wat ik allemaal met mijn collega’s heb aangetroffen. Het is tegenwoordig niet meer een tolletje dat in een put wordt gegooid, zodat ‘ie een grappig gorgelend geluidje maakt en vervolgens met een klein plonsje knalt. Het is tegenwoordig leuk om hoogwaardige explosieven naar spullen en mensen te gooien.
U moet zich voorstellen dat u in dienst komt en omstreeks half 10 uw eerste melding krijgt om te gaan naar een gebied in Amsterdam West. Uw opdracht is om te spotten of het gebied schoongeveegd moet worden door de mobiele eenheid. Is het gebied nog wel veilig voor hulpverleners en de bewoners? Nou, de toon was wel meteen gezet. Eenmaal in het gebied aangekomen, wordt meteen duidelijk dat dit een brongebied is voor terreur, vernieling en destructie. Links van me zie ik een scooter die in de brand staat. Delen van de scooter waren al helemaal gesmolten en je kon zien dat de scooter al even in de brand stond. Ik ruik het gesmolten plastic van de scooter en voel de warmte van de vlammen door het glas van de auto heen. Het is het eerste ‘materiële’ slachtoffer dat we zouden aantreffen die nacht. Nog geen twintig meter verderop zie ik rechts van ons een kledingcontainer in brand staan. U weet wel, een kledingcontainer vol tweedehands kleding dat een tweede leven zou gaan krijgen bij mensen die dat hard kunnen gebruiken. Het enige wat overbleef was rook, stank en een hoop schade. Zo nu en dan hoor je flinke knallen, alsof je in een oorlogsgebied bent beland. De knallen zijn zo hard, dat alarmen van auto’s, scooters en zelfs gebouwen afgaan. Groene en rode flitsen van vuurpijlen die door de woonwijk heen schieten, op zoek naar nieuwe slachtoffers. Een straat verder haalt iemand het in zijn hoofd om een vuurpijl naar onze auto te schieten. Gelukkig schiet hij langs onze auto, en komt even verder bij mensen voor de deur tot ontploffing. Gelukkig stonden daar geen mensen, want dat had verkeerd af kunnen lopen. Weer een straat verder zien we op de gevel van diverse woningen een enorme oranje gloed opdoemen. Om de hoek zien we een auto die volledig in de fik staat. De vlammen schoten meters de lucht in en we zien dan ook dat de banden van de auto al helemaal versmolten waren met het asfalt. We worden aangesproken door een omwonende die het huilen nader stond dan het lachen. “Waarom doen jullie niets? Ik heb me nog nooit zo onveilig gevoeld.” Tja, wat kunnen wij doen? De hele stad lijkt wel in de brand te staan. We zien dat de auto geïsoleerd stond, zodat deze geen schade aan andere auto’s of gebouwen kon veroorzaken. Hier komt de brandweer dus niet voor, die is al veel te druk met andere branden. Het lijkt wel een slechte B-film. Laat de auto maar uitbranden, we kunnen nu inderdaad niets doen. We geven aan de meldkamer aan dat de wijk tot een soort van anarchie is verworden, waar het op 31-12 kennelijk legaal is om oorlogje te voeren met de buurt. Hoe is het zover gekomen? Is dit het nog wel waard?
Even later rijden we door de Admiraal de Ruijterweg waar we diverse keren grote nitraatbommen voor onze auto krijgen. Het geeft een enorme knal en doet niet af aan de explosie van een handgranaat. We zien een aantal fietsers aan de overkant fietsen, als er plots een grote bom naar deze groep fietsers gegooid wordt. Een fietser krijgt hem vlak naast zijn fiets gegooid en zag het gelukkig op tijd. Door de enorme explosie schrikt de fietser enorm, maar weet gelukkig te voorkomen dat hij keihard op de grond valt, of erger, gewond zou raken door het explosief. Je spreekt dan diverse mensen aan die in de straat stonden waar het vandaan kwam, maar ja, wie heeft het gegooid? Je kunt kwalijk de hele straat aanhouden. Ook lagen er kerstbomen bij een vuilcontainer en hoorden we dat er mensen met jerrycans deze bomen in de brand wilde steken. Hoe is het zover gekomen? Is dit het nog wel waard?
Kort na het inluiden van het nieuwe decennium, krijgen we de melding te gaan naar een woningbrand. In een bovenwoning zouden de vlammen eruit schieten. Eenmaal ter plaatse zien we inderdaad bovenin een woning een enorme rookontwikkeling. De bewoners zijn gelukkig door omstanders allemaal al uit de woning gehaald. Mensen staan op straat te huilen dat hun huis en haard in de brand staat, met al hun dierbare herinneringen die in vlammen opgaan. Iemand vond het een goed idee om een vuurpijl via een open raam bij de bewoners naar binnen te schieten met als gevolg een behoorlijke woningbrand. De brandweer was snel ter plaatse en begon met blussen. Ondertussen zag ik met mijn collega’s dat het plein achter de straat weer zo’n oranje gloed had. Eenmaal bij het plein aangekomen, was er een enorme brand midden op het plein. De vlammen schoten meters hoog de lucht in. Het was het plaatselijke speeltuintje dat volledig in vuur en vlam stond. Zo’n honderd mensen stonden eromheen om te kijken hoe de wipkippen vloeibaar werden en vergingen tot as. Huilende kinderen die overstuur waren dat hun speeltuintje in de fik stond. Het is treurig, bedroevend en buiten alle normen en waarden dat mensen dit kennelijk nodig vinden om een ‘leuk’ oud en nieuw te vieren. We hebben op linie moeten staan om vrij letterlijk het plein schoon te vegen om de brandweer de ruimte te geven om de brand te kunnen blussen. Hoe is het zover gekomen? Is dit het nog wel waard?
Overal in de wijk zien we rokende ondergrondse containers en brandende vuilnisbakken. We zien in de Kinkerstraat nog een hele winkelpui die er kennelijk is uitgeblazen met zwaar vuurwerk. We zien een bushokje waar het glas volledig van is weggeslagen door een explosie. Zo kregen we een melding in Geuzenveld van een grote autobrand. Er stonden in totaal vier auto’s in de brand met een enorme vlammenzee als gevolg. De brandweer Badhoevedorp moest er aan te pas komen om verdere schade aan andere auto’s, of nog gevaarlijker, de flat in de directe nabijheid te voorkomen. Ik spreek dan brandweermannen die er meer en meer dan klaar mee zijn. Totale vernietiging en vernieling van andermans goederen, het bewust mensen in gevaar brengen door vuurwerk op de weg te gooien, naar fietsers, naar hulpverleners. Hoe is het zover gekomen? Is dit het nog wel waard?
Ik ben er klaar mee. Wat mij betreft schaffen we dat vuurwerk helemaal af. Als mensenlevens zodanig in gevaar komen, kun je niet meer schermen met ‘het is traditie’. Kennelijk zijn we als maatschappij niet (meer) in staat normaal om te gaan met zulke gevaarlijke explosieven. De vraag is hoe het zover is gekomen. Een ding weet ik wel zeker: ik vind het het niet meer waard.
Mark Achterbergh Copier
#isdithetnogwaard #vuurwerk #gtpa #oudennieuw
Nu maar hopen dat Klaas en al die anderen dat ook lezen.
mentholbear
2 januari 2020, 19:45
Ik zou stellen legale vuurwerk in te perken. Wat mij betreft hoeft het allemaal niet zo hard of hoog. Tientallen miljoenen die de lucht ingeschoten worden vind ik overdreven. Maar beetje vuurwerk afsteken hoort er wat mij betreft bij een jaarwisseling. Straks schijnen ze de honderd duizend klapper te verbieden. Waarom niet kleiner/lichter maken en een kleinere eind knal? Eventueel zoals in België in kleinere stukken verpakt.
Grote georganiseerde vuurwerk shows ben ik niet op tegen, maar mij trekt zo een meute mensen groep niet. Doe mij maar een paar rotjes en fonteintjes voor de deur, de buren even de beste wensen doen, en dan gauw weer binnen verder gaan met vreten :tongue:
gignnl
2 januari 2020, 19:48
Laten we het jaar maar eens goed beginnen en inventariseren hoe vaak de nietszeggende zin "Het is onacceptabel dat . . ." dit jaar weer gebruikt gaat worden. Dit keer trapt politiechef Erik "doofpot" Akerboom af. Lijkt wel of hij die quote heeft uitgevonden. De keren dat hij die zin moeiteloos oplepelt zijn niet meer te tellen. Dit keer over het geweld tegen hulpverleners.
"Politiechef Erik Akerboom: Tsunami van geweld tegen hulpverleners, dit is onacceptabel."
Als iets onacceptabel is ga je aan de slag maar deze lapzwans met de uitstraling van een verschrompelde aardappel gaat helemaal niks doen terwijl hij leiding geeft aan de Nederlandse politie. Me dunkt een functie waar je iets kunt uitrichten.
Ik kan je adviseren de vlog van Jan Willem politie eens te kijken die vorig jaar een oud en nieuwdienst in Utrecht heeft meegedraaid.Als je dat ziet weet je wat de hulpverleners meemaken.
Is het nieuw?Nee,absoluut niet.In mijn schooltijd 1986 reed de Haagse brandweer al met tralies,in een treintje met meerdere wagens en ME.
Echter buiten de grote steden was het allemaal nog gewoon relaxed.
Nu veranderd het oersaaie Nederland gedurende een dag in een oorlogszone.Ook voor Bartlehiem staat nou gewoon ME gereed om in te grijpen.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.De schade die word aangericht aan mens,natuur en bezittingen begint aardig op te lopen.
Dieren overlijden door de schrik of slaan op de vlucht.
Veranderen zo gaat het niet,de verkoop van vuurwerk lijk alleen maar als een lawinepeil te stijgen.
Jan_Wandelaar
3 januari 2020, 16:44
(...)
Hoe is het zover gekomen?
(...)
(...)
(...)
(...)
Nou Mark, het antwoord op de vraag die je tot vervelens toe stelt is GEBREK AAN HANDHAVING!!!!
Ik lees in dat verhaal van je immers nergens dat je iemand aangehouden hebt. Je ziet met eigen ogen dat mensen zich schuldig maken aan wat je zelf kwalificeert als poging tot doodslag of toebrengen van zwaar letsel, en je blijft gewoon in je auto zitten en rijdt door. Dat lijkt mij het verzuimen van je plicht om de orde te handhaven. Waarom staat de wet toe dat jij als iemand met de plicht de orde te handhaven een semi-automatisch vuurwapen aan je riem mag hangen? Misschien zodat je jezelf effectief kan verdedigen wanneer je in een gevaarlijke situatie de orde moet handhaven? De politie heeft een geweldsmonopolie, wat inhoudt dat je als handhaver geweld mag gebruiken wanneer dit nodig is om de openbare orde te herstellen. Als een laffe hond in je auto blijven zitten op het moment dat handhaving van de openbare orde het hardste nodig is kan ik alleen maar kwalificeren als ernstig plichtsverzuim.
Hoe is het zover gekomen? Omdat jij en je collega's al decennia lang je plicht verzuimen. En wat is de oplossing voor de gevolgen van jullie plichtsverzuim? Iets verbieden voor de burgers, of tornen aan de privacy van burgers. Meer blauw op straat gaat geen fuck helpen wanneer dat blauw gaat werken in een organisatie waar plichtsverzuim met een paar smoesjes weggewoven kan worden, en de oplossing gezocht word in het inperken van de rechten en vrijheden van burgers.
Als zelfs de politie als een laffe hond in z'n auto blijft zitten, waarom zou een burger dan een klap voor z'n bek riskeren bij het terecht wijzen van een medeburger die over de schreef gaat?
J.W.
Badslippers
3 januari 2020, 18:51
Ik lees in dat verhaal van je immers nergens dat je iemand aangehouden hebt. Je ziet met eigen ogen dat mensen zich schuldig maken aan wat je zelf kwalificeert als poging tot doodslag of toebrengen van zwaar letsel, en je blijft gewoon in je auto zitten en rijdt door. Dat lijkt mij het verzuimen van je plicht om de orde te handhaven.
. . . Als een laffe hond in je auto blijven zitten op het moment dat handhaving van de openbare orde het hardste nodig is kan ik alleen maar kwalificeren als ernstig plichtsverzuim.
Inderdaad, ernstig plichtsverzuim. Maar . . .
. . . als ze te weinig doen krijgen ze naar hun kop geslingerd dat ze te soft zijn.
Of dat het laffe honden zijn in het geval van JW.
Mooi voorbeeld daarvan zag ik vanavond op TV bij onze Oosterburen. Blijkbaar waren er ernstige rellen ontstaan in de wijk LEIPZIG-CONNEWITZ. Linksradicale extremisten sloegen er lustig op los en molesteerden een politieagent die met spoed naar een ziekenhuis moest om geopereerd te worden. ME treedt op en slaat (middels het aloude sprookje "Ezeltje strekje, Knuppel uit de zak") hard terug en krijgt onmiddellijk de Zwarte Piet toegespeeld van linkse politici in dat stadsdeel. "Politie trad niet de-escalerend op, wakkerde het geweld zelfs aan, provoceerde en controleerde willekeurig passanten. En die passanten vierden alleen maar feest en hadden niks kwaads in de zin".
Conclusie: Politie treedt op > > > zij zorgen daarmee voor uit de hand gelopen rellen en gewonden. Politie treedt niet op > > > Laffe honden, softies.
https://www.welt.de/politik/deutschland/article204723080/Leipzig-Connewitz-Juliane-Nagel-Linke-rechtfertigt-Polizei-Kritik.html
sofaking
3 januari 2020, 18:58
Politieagenten zijn daar om zich te laten molesteren zonder iets terug te doen.
https://www.youtube.com/watch?v=6zhQvMrqF4w
Willem2
15 januari 2020, 12:38
Online fraude neemt schrikbarend toe, dader vaak tiener
Voor het eerst sinds jaren is de daling van de criminaliteitscijfers gestopt. Vooral online oplichting is vorig jaar schrikbarend toegenomen. De daders blijken vaak tieners die zo snel geld scoren om te kunnen stappen. Korpschef Erik Akerboom noemt de ontwikkeling zorgwekkend. .... https://www.ad.nl/binnenland/online-fraude-neemt-schrikbarend-toe-dader-vaak-tiener~a6de1dc3/
Willem2
15 januari 2020, 12:42
Bovenstaand stuk gaat weer over de vriend van Badslippers dhr Akerboom. Het is wel opvallend dat Badslippers met zo´n topic begint en woorden in de mond neemt als
Want alles zou toch moeten mogen ...
Hek om Venlo :biggrin:
JonnyFontane
15 januari 2020, 12:54
Ik ben voor H.O.L..... ( Hek Om Limburg)
Nulnulzeseneenhalf
15 januari 2020, 17:31
Ik ben voor H.O.L..... ( Hek Om Limburg)
Daar hebben we er weer eentje. Deze is al zo oud dat ie een baard heeft waar die zelf over struikelt.
Overigens, betekent dat voor jou niet dat je moet om rijden naar Duitsland? Om het over Lemiers maar helemaal niet te hebben.
phoenix
15 januari 2020, 18:21
Dan liever een hek om Brabant... al die wiet en coke jongens 't kum allemaol uit brabant...
hasta la pasta
15 januari 2020, 18:29
Goed plan. Er zijn voldoende alternatieven om in Gelderland de grens over te steken en in Duitsland te clubben. De paar minuten omrijden is voor het goede doel zeg maar.
hasta la pasta
15 januari 2020, 18:31
Damn vergeet ik weer een smily ...
Nulnulzeseneenhalf
15 januari 2020, 20:41
Damn vergeet ik weer een smily ...
Moet je dat niet schrijven als:”smiley”?:):wink2::freu::lostit:
stimpy3
15 januari 2020, 22:35
Nou, daar gaat-ie dan, schopje in een open deur: Ik vind 't onacceptabel dat de service van de dames achteruitholt (en dat het vroeger beter was).
Badslippers
16 januari 2020, 11:47
Korpschef Erik Akerboom noemt de ontwikkeling zorgwekkend.
Niet Off-Topic gaan hè. We hebben het hier over onacceptabel. Niet over zorgwekkend.
Dus zo:
nieuws.nl (https://nieuws.nl/algemeen/20200115/minister-blok-noemt-dreigement-iran-volstrekt-onacceptabel/)
15 januari 2020 19:41
"Minister Blok noemt dreigement Iran volstrekt onacceptabel"
En wat doet Blok? Vragen om sancties. Ik zeg: "Bombarderen".
Willem2
16 januari 2020, 12:57
Niet Off-Topic gaan hè. We hebben het hier over onacceptabel. Niet over zorgwekkend.
Dus zo:
nieuws.nl (https://nieuws.nl/algemeen/20200115/minister-blok-noemt-dreigement-iran-volstrekt-onacceptabel/)
15 januari 2020 19:41
"Minister Blok noemt dreigement Iran volstrekt onacceptabel"
En wat doet Blok? Vragen om sancties. Ik zeg: "Bombarderen".
Let even op Megaboob !!!
Aan de bovenstaande uitspraak van Badslippers merk je duidelijk dat links en rechts een utopie geworden zijn.
Ze pakken er dat uit wat nu even lekker is...
Zo´n linkse, nog high van de hasj dampen, gaat even bombarderen...
hasta la pasta
16 januari 2020, 17:49
Moet je dat niet schrijven als:”smiley”?:):wink2::freu::lostit:
Damn, vergeet ik ook nog 'E'
Willem2
23 januari 2020, 13:21
Een van de zogeheten 'tattookillers' is op de vlucht geslagen. Verdachte Cor P. heeft dinsdagavond zijn enkelband doorgeknipt en is sindsdien spoorloos.
Vanochtend had hij in Rotterdam in de rechtszaal moeten verschijnen, waar de zaak tegen de 'tattookillers' wordt behandeld. Tegen de vier verdachten is eerder levenslang geëist.
Het Openbaar Ministerie denkt dat de 36-jarige Cor P. vreesde voor een veroordeling en mogelijk naar het buitenland is gevlucht. ... https://nos.nl/artikel/2319845-tattookiller-knipt-enkelband-door-en-vlucht.html
Onacceptabel
bertje600
23 januari 2020, 13:29
Onacceptabel, maar wat doen we eraan.
Doe iets overheid!!!!
En dan niet door een commissie in te stellen, maar doorpakken.
Dat gebeurd in het bedrijfsleven ook, anders gaat het bedrijf failliet.
En dat is bij de diverse overheden al lang het geval.
schoolmeester
23 januari 2020, 14:01
Een zware crimineel met een enkelband, deze man had allang vast moeten zitten !
Weer een geval van SOFTE OVERHEID.
Kost natuurlijk weer veel geld om deze man op te sporen, wat wel weer doorberekend word naar de goedwillende burgers.
HAAGSE ROVERHEID, word eens wakker !
Groet. schoolmeester.
Willem2
24 januari 2020, 17:05
De vriend van Badslippers krijgt een andere baan :
‘Korpschef nationale politie Erik Akerboom beoogde nieuwe baas AIVD’
Erik Akerboom, korpschef van de Nationale Politie, is het beoogde nieuwe hoofd van inlichtingendienst AIVD. Hij is de enige kandidaat over wie de ministerraad vrijdag zou stemmen. Dat melden ingewijden aan de Volkskrant. .....
https://www.ad.nl/binnenland/korpschef-nationale-politie-erik-akerboom-beoogde-nieuwe-baas-aivd~aa66f79d/
schoolmeester
24 januari 2020, 17:26
A:Akerboom
I: Is
V: Vrij
D: Dom
Groet, schoolmeester.
Badslippers
24 januari 2020, 17:57
De vriend van Badslippers krijgt een andere baan :
ONACCEPTABEL dit soort draaideur ambtenaren. Allemaal graaien, niks presteren. Die vorige baas van de aivd zat er net een jaar en toen vertrok hij alweer.
Kwibus2
26 januari 2020, 02:37
Na het vertrek van meneer Akerboom kan het alleen maar beter gaan met de Nederlandse politie.
Na een hoofd van de Nederlandse politie die geen moeite had met tomeloze verspilling door de voorzitter van de ondernemingsraad en alle declaraties van de OR leden accordeerde komt meneer onacceptabel vier jaar leding geven aan de grootste organisatie die deel uit maakt van de Nederlandse overheid.
Echt veel indruk heeft Akerboom niet gemaakt. Bij flink wat korpsen smeulen vuurtjes waarvan enkele inmiddels tot een uitslaande brand hebben geleid.
Integriteitsproblemen, excessief geweld en treitercultuur leiden tot gevoelens van onveiligheid bij steeds meer politie mensen.
Akerboom heeft tegen die misstanden niet of veel te weinig opgetreden. Dat mag hem als hoogste leidinggevende bij de politie direct verweten worden.
Hier hoort de hoogst verantwoordelijke in de organisatie onmiddellijk in te grijpen.
Fijn voor meneer Akerboom dat er altijd nog de AIVD is die een top kracht zoekt om leiding te geven aan de organisatie.
Badslippers
26 oktober 2020, 15:39
Verkeerde topic
Premier Rutte: uitspraak Erdogan over Macron onacceptabel
.... https://nos.nl/artikel/2353925-premier-rutte-uitspraak-erdogan-over-macron-onacceptabel.html
Goede topic
pret
26 oktober 2020, 17:04
Ja inderdaad onacceptabel dat Rutte zich mengt in Macron-Erdogan kwestie. Dit toont alleen maar dat hij geen ruggengraat heeft. Telkens als een schoothondje slijmen bij grootmachten om een wit voetje te halen. Als premier van Nederland zou je toch daarboven moeten staan??
bertje600
26 oktober 2020, 17:33
En dat zegt een Erdogan-man natuurlijk.
Je mag altijd nog terug naar Turkije.
Daar zijn veel meer moslimvrouwen om van dienst te kunnen zijn.
Rutte zegt gewoon de waarheid en sommigen uit die verre landen kunnen dat niet begrijpen.
Turkije is een Navo-land en dan is kritiek normaal om dat als bondgenoot te geven.
Erdogan dient terug in zijn hok te gaan.
Dalton
26 oktober 2020, 18:55
Ja inderdaad onacceptabel dat Rutte zich mengt in Macron-Erdogan kwestie. Dit toont alleen maar dat hij geen ruggengraat heeft. Telkens als een schoothondje slijmen bij grootmachten om een wit voetje te halen. Als premier van Nederland zou je toch daarboven moeten staan??
Erdogan is een doodgoeie man maar goeddood is beter en zo denken de meeste mensen met een beetje verstand over die man.
Er was eens een man in de dertiger jaren waarvan erdogan zijn praktijken heeft overgenomen wat we duidelijk kunnen zien aan alles wat hij doet maar gelukkig gaat dat niet lang meer duren omdat de mensen in zijn land het gevaar al in de smiezen hebben gekregen en steeds meer in opstand gan komen.
deket
26 oktober 2020, 21:02
Erdogan durft te beweren dat de islamieten in Europa dezelde behandeling krijgen dan de Joden door de Naziduitsers
Een opmerking Zum Kotzen
zal hem eens wat historische bijlessen geven en vooral dat hoofdstuk over de verlichting
Willem2
15 april 2021, 11:49
Bum naar boven.....
Het is onacceptabel dat Badslippers de grens oversluipt met zijn Badslippers ....
Badslippers
15 april 2021, 12:53
Bum naar boven.....
Het is onacceptabel dat Badslippers de grens oversluipt met zijn Badslippers ....
Volstrekt acceptabel als de Duitsers hier in Venlo komen en zorgen voor een hotspot van "Venlo : 616,9"
De cijfers zijn nu nog dramatischer omdat mensen op de fiets, met badslippers aan elkaar treffen in hotspots
Inzidencijfers
Venlo : 616,9
En op de fiets in de buitenlucht verdampt en vervliegt het virus als sneeuw voor de zon. Besmettingsgevaar door mensen op badslippers, op de fiets, in de buitenlucht is te verwaarlozen:
"Blijven bewegen en fietsen is zelfs juist verstandig. Het is goed voor je immuunsysteem."
Dalton
15 april 2021, 13:40
Fietsen zitten vol met corona en worden in DUITSLAND goed in de gaten gehouden.
Willem2
25 juli 2021, 20:58
Onacceptabel:
Een ambtenaar van de gemeente Vlist zou voor tientallen miljoenen euro's opdrachten hebben verstrekt aan een adviesbureau waar hij op dat moment eveneens in dienst zou zijn geweest. Dat staat in de anonieme brief die woensdag naar de gemeenteraad van Krimpenerwaard is gestuurd. Sinds de bestuurlijke herindeling van 2015 valt Vlist onder de Krimpenerwaard. Volgens de klokkenluider weten ambtenaren van de gemeente van de fraude, maar willen zij dit in de doofpot stoppen.
De brief, die in handen is van Omroep West, spreekt van meerdere betrokken (voormalig) ambtenaren, aannemers en adviesbureaus. De misstanden zouden hebben plaatsgevonden vlak voor de herindeling van de gemeente Krimpenerwaard in 2015. Volgens de briefschrijvers zouden de ambtenaren en adviesbureaus onder één hoedje hebben gespeeld, om zo een reeks projecten binnen te halen met een waarde van meer dan 20 miljoen euro. De gemeente Krimpenerwaard heeft de Rijksrecherche ingeschakeld om de beschuldigingen te onderzoeken.
Een centrale rol in de brief is weggelegd voor meerdere adviesbureaus, die allemaal zouden worden bestuurd door drie dezelfde personen. 'Naar de opdrachtgevers gaven zij zich uit als afzonderlijke bedrijven en worden ingezet en aanbevolen door een van de drie ondernemers', schrijft de tipgever in zijn mail. Volgens de briefschrijver zou een van de betrokken ambtenaren zowel voor de gemeente als een van de adviesbureaus hebben gewerkt.
.... https://nos.nl/regio/zh-west/artikel/160323-ambtenaren-fraudeerden-met-tientallen-miljoenen-euro-s-in-krimpenerwaard
Badslippers
25 juli 2021, 22:00
Het is langzamerhand niet meer bij te houden hoeveel zaken onacceptabel zijn en eigenlijk moeten we dat met z'n allen NIET ACCEPTEREN
Zeeuwse werkgevers witheet over hinder bij Haringvlietbrug: ‘Absoluut onacceptabel’ (https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/zeeuwse-werkgevers-witheet-over-hinder-bij-haringvlietbrug-absoluut-onacceptabel~a11ae528/)
“ONACCEPTABEL ALS REIZIGERS TOCH MOETEN BETALEN VOOR EEN TEST” (https://www.travelpro.nl/onacceptabel-als-reizigers-toch-moeten-betalen-voor-een-test/)
Eindelijk maakt iemand onacceptabel gedrag in (werk)situaties bespreekbaar. Sylvana is haar naam (https://www.bd.nl/binnenland/eindelijk-maakt-iemand-onacceptabel-gedrag-in-werk-situaties-bespreekbaar-sylvana-is-haar-naam~ae40b88b/)
De VN heeft een duidelijke boodschap: wat er in Ethiopië gebeurt is onacceptabel
Weblogbericht | 22-07-2021 | Ministerie van Buitenlandse Zaken (https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-buitenlandse-zaken/het-werk-van-bz-in-de-praktijk/weblogs/2021/ethiopie-resolutie-mensenrechtenraad-situatie-tigray)
Brussel over bespioneren Hongaarse pers: volstrekt onacceptabel (https://www.nd.nl/varia/varia/1052543/brussel-over-bespioneren-hongaarse-pers-volstrekt-onacceptabel)
‘Aanval’ Amsterdams raadslid over homohaters op Urk schiet in verkeerde keelgat: ‘Onacceptabel’ (https://www.destentor.nl/flevoland/aanval-amsterdams-raadslid-over-homohaters-op-urk-schiet-in-verkeerde-keelgat-onacceptabel~a4136f59/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F)