PDA

Volledige versie bekijken : MP Geleuter

Piet Plezier
7 januari 2020, 18:43
Als ik Sjeufke was zou ik dat zeker doen, maar helaas ik ben gewoon JonnyFontane.
Ik kom de eerste dag van de tweede maand in het jaar des here 2020 vriend deket ook feliciteren.
Al laat ik dan wel de heer P. Plezier zijn geburtstagfeier in de Venusheuvels schieten.
Maar een mens moet keuzes maken in zijn leven, en aangezien ik afgelopen jaar op niet zo'n goede voet stond met de grootste paars-wit supporter van onze zuiderburen, en ik dit jaar met een schone lei wil beginnen, heb ik mijn keuze laten vallen op de Vaalse heuvels.
( of het nu Duitsland of Limburg is, de grens zal ik toch moeten passeren.)

Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen k*t

maat dat lijkt nergens op dat je naar Sixsens gaat, naar het feestje van Deket
Hoe krijg je het verzonnen
Dit kan echt niet

We geven je tot zaterdagmiddag 1 februari 15.00 uur om het te veranderen zoniet is het BVE lid af
Inclusief de dames

Ricardo Banana
7 januari 2020, 19:05
Dit kan echt niet

We geven je tot zaterdagmiddag 1 februari 15.00 uur om het te veranderen zoniet is het BVE lid af
Inclusief de dames

:):):)

Bij onze BvE 1.0 is altijd iedereen welkom.

JonnyFontane
7 januari 2020, 19:08

Dat vindt ik fijn dat ik daar welkom ben....;)

rob45
7 januari 2020, 19:22
Dit kan echt niet

Inclusief de dames

Laat je de pis niet lauw maken Piet [emoji41]
Johny F. wil gewoon de boel opjutten hahah..[emoji846]

Piet Plezier
7 januari 2020, 19:28

zuiphoer 1.0 zijn wij officieel
Julie zijn neppers

Piet Plezier
7 januari 2020, 19:30
Laat je de pis niet lauw maken Piet [emoji41]
Johny F. wil gewoon de boel opjutten hahah..[emoji846]

Nee rob, hij was bloedserieus

rob45
7 januari 2020, 20:26
Nee rob, hij was bloedserieus Misschien bedenkt hij zich nog wel voor die tijd..[emoji848]

brombeerzuid
7 januari 2020, 20:28
Als ik Sjeufke was zou ik dat zeker doen, maar helaas ik ben gewoon JonnyFontane.
Ik kom de eerste dag van de tweede maand in het jaar des here 2020 vriend deket ook feliciteren.
Al laat ik dan wel de heer P. Plezier zijn geburtstagfeier in de Venusheuvels schieten.
Maar een mens moet keuzes maken in zijn leven, en aangezien ik afgelopen jaar op niet zo'n goede voet stond met de grootste paars-wit supporter van onze zuiderburen, en ik dit jaar met een schone lei wil beginnen, heb ik mijn keuze laten vallen op de Vaalse heuvels.
( of het nu Duitsland of Limburg is, de grens zal ik toch moeten passeren.)

Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen k*t

Wat een onzin J. F je komt gewoon naar Venus!
Limburg kom je toch niet in, das teveel eer voor jouw als Brabander! :baeh:

JonnyFontane
7 januari 2020, 20:50
Misschien bedenkt hij zich nog wel voor die tijd..[emoji848]

Waarschijnlijk niet....

deket
7 januari 2020, 21:28
zie eigenlijk weinig verschillen tussen Nederlands limburg en Nederlands Brabant maar ben dan ook een Belg
dacht dat beiden provincies overwegend katholiek zijn en de rest van Nederland overwegend protestant en dat ze in beiden provincies nogal intensief carnaval vieren
vind Maastricht wel een mooiere stad dan bv Eindhoven en dat heeft niets met het provincieploegje PSV van Big30 te maken maar dat Maastricht nog over historische gebouwen met een ziel bezit ,terwijl Eindhoven na de 2de wereldoorlog volledig is heropbouwd,langs de andere kant kan het uiteraard niet dat een stad zoals Maastricht over geen hoerenbuurt beschikt ,Eindhoven dan wel weer wel
maar Sixsens in limburg vol deketmeiden kan je toch moeilijk vergelijken met Venus,ben daar wel nog nooit geweest en dat zal zo blijven,maar het aanbod blijkt er veel minder
last but not least,normaal hoorde Nederlands limburg bij Belgenland maar een verdrag na de oorlog besliste dat wij in de plaats met en stuk Duitstalig stuk rond Eupen zitten

gignnl
8 januari 2020, 13:28
Beste Deker,dat Eindhoven niet meer over historische gebouwen beschikt is niet alleen te danken aan de tweede wereld oorlog.
Het grootste gesloop heeft in de 60 er jaren plaatsgevonden toen een overijverig Stadsbestuur hele wijken heeft uitgegumd.
Zelfs het prachtige Stadhuis moest eraan geloven.
Als de oorspronkelijke plannen waren doorgegaan was de binnenstad een grote betonkolos geworden ala Rotterdamse Weena.

JonnyFontane
8 januari 2020, 13:58
Er is wel degelijk verschil tussen Brabanders en die reserve Belgen.
Belg staat voor ons Ben Eens Limburger Geweest.
Wij Brabanders zijn Bourgondisch, we hebben de bosche bol, het worstenbroodje, die frikandel komt uit Brabant, denk aan Hertog Jan, Guus Meeuwis, Frank Lammers, petazzie mi skruwsaus, de Brabantse nachten, Philips, DAF, ASMLenz. enz.
En wat hebben die Limburgers?.... Vlaai, de Maas( die trouwens ook door de mooiste provincie van Nederland stroomt maar dat terzijde), en Rowwen Hèze. Oh ja en ze praten half Duits.
Er zal altijd strijd zijn tussen brabo's en limbo's....
Dit allemaal wel met een korrel zout nemen. Ik wil niemand beledigen cq. pijn doen.
Ik ken er niets aan doen dat ik Brabander ben, ik ha gewoon gruwelijk veul geluk.

Sjeufke
8 januari 2020, 14:41
Een paar positieve opmerkingen:
Limbo's zijn ook bourgondiërs.......:biggrin: Zelfs een beetje met de 'Franse slag'. Van 1794 tot 1814 werd er overwegend Frans gesproken.
Mijn moeder komt uit Den Bosch (Oeteldonk), mijn vader uit Sjengencity. De moraal van dit verhaal: Ik ben de ideale schoonzoon :freu: (al weten die potentiële schoonmoeders in Roemenië dat nog niet)!:rolleyes:

JonnyFontane
8 januari 2020, 15:25
33041

Sorry Sjeuf, Brad en alle Limburgers....ik vond hem te leuk

Agronymus1
8 januari 2020, 16:14
Met de nauwkeurigheid van de Iraanse raketten in het achterhoofd maak ik me geen zorgen. De kans dat de raketten dan in Noord Brabant of over de grens in Belgie of Duitsland terechtkomen is een stuk groter.

JonnyFontane
8 januari 2020, 16:23
Met de nauwkeurigheid van de Iraanse raketten in het achterhoofd maak ik me geen zorgen. De kans dat de raketten dan in Noord Brabant of over de grens in Belgie of Duitsland terechtkomen is een stuk groter.

Dan het liefst in België....niet in Duitsland...zonde van de clubs:biggrin:

Patjax
8 januari 2020, 18:50
Ik zou nog maar eens goed kijken waar Hertog Jan vandaan komt. ;)

JonnyFontane
8 januari 2020, 18:57
Ik zou nog maar eens goed kijken waar Hertog Jan vandaan komt. ;)

Ik bedoel niet het bier;)
Alhoewel dat ook in Brabant wordt gebrouwen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hertog_Jan_Pilsener

Brad Clitt
8 januari 2020, 19:25
Eens kijken wat de Limburgers nog verder hebben: de oudste stad van Nederland (buiten Nijmegen, maar dat vergeten we maar even), Tom Dumoulin, Max Verstappen, Camiel Eurlings (volgens phea dan), zoervleisj, kow sjottel, de hoogste berg van continentaal Nederland, 2 saunaclubs (hopelijk dan toch over een tijdje), Badslippers, Wijze Grijze, Partycrasher, Patjax, Sjeufke, yylover, brombeerzuid, Agronymus1, de dorpsgek van saunaclubland (ik dus), Willem2, Pinkpop, Bospop, GaiaZoo, Mondo Verde, Flikken Maastricht, Brand bier, nonnevottten, Mark van Bommel, de beste voetbalsoap van 2019 (Roda JC met die Mexicaanse charlatan), korte(re) aanrijtijden naar de Duitse clubs, idyllisch landschap, grotten, kolenmijnen, het mooiste uitzicht van Nederland (Eperheide richting Ardennen), Kerststad Valkenburg, DSM, Nedcar, Sabic, Océ, Mora, een restaurant met twee Michelinsterren dat verborgen gebreken heeft (Beluga), een snelweg waar je nu nog maar 100 mag rijden omdat ie te bochtig zou zijn (A79), een splinternieuwe 4-baans ringweg van 26 km (Buitenring Parkstad), A2-tunnel, A73-tunnels, Designer Outlet, de Maasplassen, Thorn, Eijsden, Dagboek van een Herdershond, Mary Servaes, Toon Hermans, André Rieu, viering Koningsdag 2020, gelukkig géén Songfestival, het OLS en tenslotte nog de Mosasaurus.

phoenix
8 januari 2020, 19:41
die a73 tunnels daar zou ik maar trots op zijn, camiel eurlings hoort daar gewoon bij... waarom tja ingewijden vertellen mij hoeveel negatieve invloed deze man ook op de tunnels heeft gehad.... dus niet alleen in politieker chiphol en zijn vrouw maar dus ook debet aan al die vertragingen in limburg....

JonnyFontane
8 januari 2020, 20:02
Brad even een aanvulling....de NedCar is gesticht door dr. H. Van Doorne(oprichter Daf) omdat er grote werkeloosheid was na het sluiten van de mijnen. Dus de Brabanders hielpen met ontwikkelingswerk de Limburgers. Heden ten dagen is de NedCar verandert van naam/eigenaar,en dankzij VDL( ook Brabants) nieuw leven ingeblazen( weer die hulp).
3 twee sterren restaurants.
Ricardo Banana, Eddy_v, Piet Plezier, Koos Alberts, Graagneuker, Rob45, Anaconda, goedemorgenallemaal, Cheesehead, Jooploop en ondergetekende.
De meeste voetbalclubs van Nederland in het betaald voetbal( zowel ere als Keukenkampioendivisie).
Wij hebben 160 bierbrouwerijen en Limburg maar 47.
Jan en Gerard de Rooy( beide winnaars Dakar-rally).
De peel, de Kempen, de Meierij en de Biesbosch.
De meeste varkens...
De A2, a58, a16, a67, A4, a17,a270,a50, a59.
Hans v Breukelen, Gebr vd kerkhof( skiete Willie), Fritsje Philips, Coen Dillen, Philip Cocu, Ruud v Nistelrooy, Berry van Aerle, Harrie v Raaij.
Hans Teeuwen, Theo Maessen, Marlon Kicken, Andy Marcelissen, Christel de Laat, braboneger( Steven Brunswijk), Alex Klaasen en Rob Scheepers.
Harmony of Hardcore( grootste hardcore festival van de wereld en de grootse bak tering herrie), Wish outdoor, Groots met een zachte G,
Walhalla zomerfeesten( in mijn dorp en een van de oudste festivals van Nederland).
De sint jan( mooie laat gotische kathedraal).
Vincent van Gogh. De mooiste evergreen van Nederland( het dorp van Wim Sonneveld geschreven door Friso Wiegersma over de parel in de peel. Mijn dorp dus). De Efteling, Dierenrijk, de beekse bergen, Rosada outletcenter in Roosendaal.
Undercover( over de Brabantse xtc handel)
En zo kan ik nog wel even doorgaan....

Oh ja Helmond hebben we ook nog

Piet Plezier
8 januari 2020, 20:13
die limburgers leggen het ver af tegen over ons mooie Brabant

Grootste kermis van Europa Tilburg
Het grootste homo feest rozemaandag Tilburg
De eerste en grootste verlichte optocht van Nederland in Berghem
En zo kunnen we nog wel even doorgaan

schoolmeester
8 januari 2020, 20:23
En de meeste wietplantages.

Groet, schoolmeester.

JonnyFontane
8 januari 2020, 20:25
En de meeste wietplantages.

Groet, schoolmeester.

Wij zijn goed in tuinieren...groenste provincievan Nederland

schoolmeester
8 januari 2020, 20:28
Op tijd water geven, komt alles goed !

Groet, schoolmeester.

schoolmeester
8 januari 2020, 20:30
Brabantse planten zijn lang, ze komen heel langzaam op gang, ja maar dan, ja maar dan...…..
Of was het Brabantse nachten ?

Groet, schoolmeester.

Eddy_V
8 januari 2020, 20:44
( skiete Willie)
Willy van der Kuijlen

en Big30 niet te vergeten

en gemiddeld de beste aanrijtijden naar alle saunaclubs in NRW
dat kan overigens ook als minpuntje gezien worden: deze week 2*Goch en 1*Sixsens :hammer:

ps om on-topic te blijven: donderdag 9 januari een paar uurtjes relaxen in Lemiers

brombeerzuid
8 januari 2020, 20:47
Allemaal leuke verhalen, maar wij hebben 2 saunaclubs.
Ok eentje gesloten, maar steek iedere week een kaarsje aan zodat de minder leuke club weer open gaat.
In Brabant niks saunaclub, dus ouwehoer maar!!!

yylover
8 januari 2020, 21:12
Zo denken wij, Limburgers, over de rest van Nederland :biggrin:

33043

JonnyFontane
8 januari 2020, 21:38
En zo zien Brabanders Nederland
33044

phoenix
8 januari 2020, 22:41
Zeg YYlover, de is zeker groat limburg... want dat gaet over landsgrenzen , nimwegen is nog altijd gin limburg wa!, tot an de m molenhoek, en ok groesbeek hurt nie bij limburg! het is maar de ge et wit

JonnyFontane
8 januari 2020, 23:39
Hey leuk een eigen topic...
Alleen maar geleuter tussen Brabo's en slecht Duits sprekende Belgen( definitie van een Limburger )
Of zijn er meerdere provincie, steden, dorpen die elkaar lekker, op een goede manier, op elkaar los gaan?
Ik ben wel benieuwd...

JonnyFontane
8 januari 2020, 23:40
Zeg YYlover, de is zeker groat limburg... want dat gaet over landsgrenzen , nimwegen is nog altijd gin limburg wa!, tot an de m molenhoek, en ok groesbeek hurt nie bij limburg! het is maar de ge et wit

Wederom een bewijs dat Limbos voor grootheidswaanzin hebben.

Nulnulzeseneenhalf
9 januari 2020, 01:05
Of zijn er meerdere provincie, steden, dorpen die elkaar lekker, op een goede manier, op elkaar los gaan?
Ik ben wel benieuwd...

Weert-Nederweert, maar dat is in Limburg. Zul jij wel niet kennen.

Nulnulzeseneenhalf
9 januari 2020, 01:12
De peel

De meeste varkens...

De (Groote) Peel ligt ook een stuk in Limburg, het mooiste stuk nog wel, want daar is de ingang.

https://www.1limburg.nl/vuilste-lucht-nederweert-heuvelland-het-schoonste?context=section-1
En we hebben de gemeente met de meeste fijnstof, dat is toch wel beter als al die varkens?

Nulnulzeseneenhalf
9 januari 2020, 01:15
Oh ja en ze praten half Duits.

Als het nodig is zijn wij in staat om Nederlands te praten, moet de eerste Brabander nog tegen komen die daar toe in staat is.

Nulnulzeseneenhalf
9 januari 2020, 01:17
Ik ken er niets aan doen dat ik Brabander ben, ik ha gewoon gruwelijk veul geluk.

Ich haaj gewoeën veul geluk det mieën opa nao Limburg es verhoesjd.

JonnyFontane
9 januari 2020, 05:39
Weert-Nederweert, maar dat is in Limburg. Zul jij wel niet kennen.

Echt Well.....ook beide Limburgs

JonnyFontane
9 januari 2020, 05:41
Als het nodig is zijn wij in staat om Nederlands te praten, moet de eerste Brabander nog tegen komen die daar toe in staat is.

Ik praat ABB ( Algemmen Beschaafd Brabants)

Nulnulzeseneenhalf
9 januari 2020, 08:34
Ik praat ABB ( Algemmen Beschaafd Brabants)

Ich proat ABN algemein besgaafdj neiwieërts.

JonnyFontane
9 januari 2020, 10:23
Ich proat ABN algemein besgaafdj neiwieërts.

Duits dus

Koos Albertss
9 januari 2020, 10:31
Ik kom ook uit het mooie Brabant, maar een van mijn maatjes komt uit een ander heel mooi stukje Nederland: Twente.
Waar nuchterheid, gezelligheid en noaberschap hoog in het vandaal staan. Waar Grolsch vandaan komt. Doe maar normaal dan doe je al gel genoeg. En zoals mijn maat altijd zegt:

He'j probleem'n? Da mu'j d'r un poar neem'n!

WANDELAAR5
9 januari 2020, 14:05
een ander heel mooi stukje Nederland: Twente.
Waar nuchterheid, gezelligheid en noaberschap hoog in het vandaal staan. Waar Grolsch vandaan komt. Doe maar NORMAAL dan doe je al gel genoeg!

Grolsch komt uit Grolle (Groenlo). Dat is in de Achterhoek. Ze hebben alleen een brouwerij in Enschede. En ook Normaal komt uit de Achterhoek.

schoolmeester
9 januari 2020, 14:20
Zo is dat: Grolsch komt uit de achterhoek.
Twente stond eerder bekend om zijn textielfabrieken.
En Twente is uiteraard bekend om zijn vele etherpiraten, mag ik altijd graag naar luisteren.

Groet, schoolmeester.

Koos Albertss
9 januari 2020, 15:54
De uitspraak "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" heeft niks te maken met de band normaal.

Sinds 1922 wordt de Grolsch in Enschede gebrouwen, maar het komt van oorsprong uit Groenlo inderdaad.

Piet Plezier
9 januari 2020, 17:27
Zo is dat: Grolsch komt uit de achterhoek.
Twente stond eerder bekend om zijn textielfabrieken.
En Twente is uiteraard bekend om zijn vele etherpiraten, mag ik altijd graag naar luisteren.

Groet, schoolmeester.

schrijf maar een keer een mooi stukje over een saunaclub bezoek, als overal commentaar opleveren

schoolmeester
9 januari 2020, 17:35
Is geen commentaar, maar een bevestiging.

Groet, schoolmeester.

JonnyFontane
9 januari 2020, 18:32
Altijd die meesters die bevestiging moeten hebben.
Was vroeger al en is nu niet anders...:biggrin:

Nulnulzeseneenhalf
9 januari 2020, 22:35
Duits dus

Ieërder Bels

Willem2
9 januari 2020, 22:37
https://li.wiktionary.org/wiki/ie%C3%ABder
http://www.limburgsewoordenboeken.nl/woordenboeken.php?d=1&char=E

Nulnulzeseneenhalf
9 januari 2020, 22:41
https://li.wiktionary.org/wiki/ie%C3%ABder
http://www.limburgsewoordenboeken.nl/woordenboeken.php?d=1&char=E

Het schrijven lukt me niet zo goed als het lullen.

Jan Verplancke
10 januari 2020, 14:28

Hopelijk op Amsterdam.