Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19
phoenix
13 april 2020, 20:58
het is natuurlijk een idee, behoudt je saunaclubs en vraag om toetreding door lidmaatschap.... ik ben wel voor ... vast bedrag betalen om binnen te komen en de eigenaar kan in elk geval de kosten in een minder periode makkelijker overbruggen.... dan moet het lidmaatschap natuurlijk ook wat opbrengen.... voorrang als anderen maar binnen willen als de coronacrisis ophoudt en alle geile mannen naar binnen willen stormen en er tien meisjes zijn... die zijn gebleven de hele crisis door.
Kwibus2
13 april 2020, 21:02
Wanneer Bab al moeite heeft de kosten voor het forum op te brengen is het slecht met de zaak gesteld.
Bab behoort tot de best lopende SC.
Piet Plezier
13 april 2020, 21:09
Wanneer Bab al moeite heeft de kosten voor het forum op te brengen is het slecht met de zaak gesteld.
bij de best lopende dat wil ik niet zeggen
Maar Eddie is geen zakenman, due zuipt alles op
Shakir
13 april 2020, 21:10
Forenhilfe
Die Clubs im Lande dürften nicht so schnell wieder aufmachen, die Kosten für das Forum laufen weiter. Um den monatlichen Betrag von 260 Euro aufzubringen, bitte ich um Deine Unterstützung über einen Beitrag per Paypal über diesen Link.
Zelfs clubs vragen nu al om hulp zijnde hier het Forum van Babylon Elsdorf…..
Het lijkt me geen goed teken dat de club nu bij de klanten moet gaan schooien. :confused:
Ik zou enkel steunen wanneer de inkom van 70 euro terug wordt gebracht naar 60 euro.
Player
13 april 2020, 21:14
Klagende SC eigenaars, nog zo één en het is Pasen... Als ze willen, houden we een collecte voor een kapitaalsinjectie in ruil tegen een flink aandelenpakket. Krijg je later een barkruk met je naam op, persoonlijke fles Whisky in de bar en VIP parkeerplaats. En bij het verlaten van de Club je deel van de recette. Ga ik met een pak meer geld buiten dan ik binnenkwam.
Kwibus2
13 april 2020, 21:20
Goede kans dat Eddie een pachter is die het grootste deel van de winst mag inleveren bij de eigenaar van de zaak.
Zonder inkomsten raak je snel buiten adem. De DVP die in de club verblijven brengen niet genoeg geld in het laadje.
Investeren in een pachter heeft weinig zin.
Piet Plezier
13 april 2020, 21:49
Forenhilfe
Die Clubs im Lande dürften nicht so schnell wieder aufmachen, die Kosten für das Forum laufen weiter. Um den monatlichen Betrag von 260 Euro aufzubringen, bitte ich um Deine Unterstützung über einen Beitrag per Paypal über diesen Link.
lijkt me eigenlijk sterk dat ze nu gewoon moeten betalen, als het dicht zit
Ik denk dat ze weer moeten betalen als de clubs weer een datum hebben om open te gaan
Picasso 1
13 april 2020, 22:49
Ondertussen in Zweden: https://www.ad.nl/video/zweden-massaal-naar-buiten-door-soepele-maatregelen~p140795
Naast Zweden was ook Verenigd Koninkrijk datzelfde experiment aangegaan. Rondom 23 maart toen het aantal doden de spuigaten uitliep is het VK alsnog versneld over gegaan tot een lockdown. Het aantal doden in het VK ligt nu boven de 11.000.
Zweden is een dun bevolkt land, het land is 10 maal zo groot als Nederland en ze hebben veel minder inwoners dan Nederland namelijk 10 miljoen (zelfs minder dan België). Desondanks zitten ze nu al boven de 900 doden (de twee buurlanden 150 doden en 60 doden respectievelijk). Maar ook Zweden had trouwens wel maatregelen genomen: concentraties van maximaal 500 mensen, hogescholen en universiteiten dicht, advies social distance, thuiswerken advies, ouderen in semi quarantaine); Zweden heeft ondertussen een aantal maatregelen aangescherpt zoals van 500 mensen naar maximaal 50 en een verbod op bezoek van bejaardentehuizen (te laat voor het groot aantal ouderen onder de doden, dat vonden ze zelf achteraf mislukt beleid).
Vraag je je ook af of Nederland het Zweeds beleid zou moeten volgen of heb je hier wel een mening over?
Ricardo Banana
13 april 2020, 22:58
In Frankrijk hebben ze per vandaag de maatregelen voor de horeca verlengd tot half juli.
Ik denk dat ze zaken waar veel mensen komen gesloten houden tot er een vaccin is. Van goch zou dan natuurlijk wel eerder open kunnen :)
Note W2 : https://www.telegraaf.nl/nieuws/1270091006/frankrijk-verlengt-lockdown-tot-11-mei
Eddy_V
13 april 2020, 23:02
Het moet toch niet gekker worden!
Dan had ie maar wat moeten sparen van z’n 70,- entree of hij verkoopt gewoon z’n boot (Mercedes in dit geval).
maar ja, wie wil er nu een Mercedes? Alleen pooiers maar die hebben nu weinig inkomsten of mensen zonder rijbewijs ;)
Willem2
13 april 2020, 23:06
Elke crisis wordt door politici uitgebuit, die bloedhonden zijn zigzaggend door de vele hindernissen niet zomaar op hun plek gekomen. Een crisis is het moment bij uitstek om in een verzwakt systeem plannen door te drukken. De prostitutie na de coronacrisis wordt inderdaad een grote vraagteken.
Prostitutie zal gewoon doorgaan. Je kan denken dat is mijn wens, maar het gaat eerder om alle negatieve gevolgen die geen prostitutie met zich meebrengen. En dan gaat het voornamelijk om huiselijk geweld en verkrachtingen. Zijn daarvoor al cijfers ... nee, maar die komen wel.
lijkt me eigenlijk sterk dat ze nu gewoon moeten betalen, als het dicht zit
Ik denk dat ze weer moeten betalen als de clubs weer een datum hebben om open te gaan
De kosten voor een website lopen gewoon door, ook als de club niet open is.
Picasso 1
13 april 2020, 23:15
Prostitutie zal gewoon doorgaan.
Dat denk ik ook wel. Maar wat de vorm betreft met grote aantallen dames uit Roemenië en Bulgarije in veel clubs, denk je dat daar niet aan gesleuteld zal worden?
Piet Plezier
13 april 2020, 23:17
In Frankrijk hebben ze per vandaag de maatregelen voor de horeca verlengd tot half juli.
Ik denk dat ze zaken waar veel mensen komen gesloten houden tot er een vaccin is. Van goch zou dan natuurlijk wel eerder open kunnen :)
Note W2 : https://www.telegraaf.nl/nieuws/1270091006/frankrijk-verlengt-lockdown-tot-11-mei
dan heb jij pech, want jij hebt een hausverbot voor het leven bij van GOCH.
Shakir
13 april 2020, 23:20
Dat denk ik ook wel. Maar wat de vorm betreft met grote aantallen dames uit Roemenië en Bulgarije in veel clubs, denk je dat daar niet aan gesleuteld zal worden?
Als er niet tijdig een vaccin wordt gevonden dan vrees ik dat het over and out is met de grote saunaclubs.
rob45
13 april 2020, 23:32
Als er niet tijdig een vaccin wordt gevonden dan vrees ik dat het over and out is met de grote saunaclubs.Je vergeet de horeca ..in een horeca 1.5 meter geloof ik ook niet hard.In een restaurant kan je nog de tafeltjes op 1.5 zetten maar cafés en bars en andere uitgaansgelegenheden zullen dan grote problemen hebben met die regel.
Met 2 a 3 maanden quarantaine zal de coronagolf gewoon over moeten zijn.
De cijfers worden gelukkig steeds positiever momenteel.
Als het een langere tijd betreft dan zal de economy onherstelbaar voor langere tijd beschadigd worden met ook ontelbare bedrijven die failliet zullen gaan.
De staat zal ook nog graag een paar belastingcenten willen ontvangen dit jaar.
Sjeufke
13 april 2020, 23:34
Een vaccin zou natuurlijk uitstekend zijn.
Ik ben meer bevreesd voor een 1,5 meter maatschappij. Er zijn stemmen die zeggen dat dat wel eens tot in 2021 zou kunnen gaan gelden.
Dat zou dramatisch zijn voor alle vormen van P6.
Shakir
14 april 2020, 00:05
Ik ben meer bevreesd voor een 1,5 meter maatschappij. Er zijn stemmen die zeggen dat dat wel eens tot in 2021 zou kunnen gaan gelden.
De anderhalvemetersamenlevingsmodelverordening. Het idee is idd huiveringwekkend en volgens mij ook moeilijk uitvoerbaar. Hoe gaat bvb. het openbaar vervoer zich dan organiseren? Er zullen geen liefdesstellen meer gevormd kunnen worden. Hoe kan de mensheid zich dan voortplanten? De remedie is dan schadelijker dan de kwaal zelf (en zo erg is Corona nu ook weer niet).
Het resultaat is een volstrekt vreugdeloze maatschappij waarin de besmettingsargwaan overheerst. Na de eerste piek zou het misschien beter zijn te accepteren dat het leven vol gevaar zit. Mensen worden nu eenmaal ziek. Mensen kunnen doodgaan. Ik wil liever voluit leven en de risico's erbij nemen.
Ik denk dat er geen democratisch draagvlak bestaat voor een 1,5 meter maatschappij die langer dan 3 maanden zou duren.
Willem2
14 april 2020, 00:07
Er komt niet zo snel een alternatief, dus de roemeense en bulgaarse vrouwen zullen wel terugkeren (of er reeds weer zijn).
Indien de anti-globalisering verder toeneemt en in Duitsland zeer regionaal gedacht gaat worden met de nog in te voeren app, dan komen er zeer weinig buitenlandse dames naar de clubs.
mentholbear
14 april 2020, 00:08
. Het coronavirus wordt niet doorgegeven via klinken, gsm’s, afstandsbedieningen, katten of in kapsalons of winkels. Het gevaar op besmetting bestaat vooral als mensen urenlang samenzijn in een enge ruimte.” Dat stelt de Duitse viroloog Hendrik Streeck na onderzoek in de regio Heinsberg nabij Sittard
https://unitednews.sr/duits-onderzoek-virus-niet-overdraagbaar-via-voorwerpen/
+
Helaas zijn die meneer Streeck en zijn methoden aan forse kritiek blootgesteld.
https://www.sueddeutsche.de/wissen/heinsberg-studie-herdenimmunitaet-kritik-1.4873480
Zo zou hij methodisch onjuist hebben gewerkt en ook resistentie tegen gewone verkoudheid meetellen.
Heh wat jammer nou, en ik net denken dat de pannenkoekers een probleem hebben, maar voor een Dagobeer als ik die binnen 30 minuten klaar is en voor de rest in de hoek op ruim 1,5 m afstand van de rest gaat liggen luieren, de SC weer open kunnen ;)
hier kun je teken als je tegen de Corona app bent
33592
https://geencoronaapp.petities.nl/
https://www.youtube.com/watch?v=S2g0GiCHyJE
Vele dames zijn nog in duitsland... heb je het filmpje van Frontal21 niet bekeken, ze zitten in de saunaclubs zelf , uit nood heeft de duitse overheid dat toegestaan....
Weet je of dat ook bij PHG zo is? Zo ja, dan sluit ik mezelf met alle plezier er weer 2 maanden op. Of langer indien nodig :roll:
Forenhilfe
SSSsshhhh! Breng ome Willem nou niet op ideeën :tongue:
Tja, alleen loopt het nu helemaal niet. Overigens, er kan ergens het geld nog zo hard binnen stromen, als het harder eruit stroomt is dat ook niet zo lekker. Helemaal als het nog steeds hard eruit loopt, nu alles plat ligt (kun intended).
Ik vrees dat er meer volgen :frown:
dan heb jij pech, want jij hebt een hausverbot voor het leven bij van GOCH.
Hoe heeft dat nou kunnen gebeuren? Daar betaal(de) je toch per glas? ;)
Wat te denken van alle andere contact beroepen als kappers, masseuses, schoonheidsalons, etc? En zwembaden, sauna's (die normale :rolleyes:), sportverenigingen, etc.
Maar geen zorgen voor P6: de acryl glory holes komen al van de lopende band in China. Nu nog hier zien te krijgen :smoke:
Player
14 april 2020, 00:25
Wees maar gerust dat vanaf midden mei heel wat maatregelen zullen moeten afgebouwd worden. Kijk naar Italië en Spanje, zijn lang nog niet waar ze moeten zijn in de besmettingscurve maar beginnen toch al te versoepelen. Een economie heeft een houdbaarheidsdatum en de klok tikt... Als die economie dringend geen zuurstof krijgt, is ze onherroepelijk dood. En de gezondheidszorg financieren zonder een reële maakeconomie die draait, is onmogelijk. Dus collateral damage in de mortaliteit zal aanvaard moeten worden, het is niet anders.
zeppos58
14 april 2020, 00:47
Horeca en seksclub zullen voor eind juni waarschijnlijk niet open gaan, te grote consecratie van mensen op 1 plek, dat is mijn indee gebaseerd op pure logica?
Hotel kunnen mogelijk vroeger open maar eventueel enkel met ontbijt op de kamer, verder niets.
Restaurants zou kunnen maar met een beperkt aantal klanten maar zeker na de hotels.
Cafés zullen als één van de laatste zijn omdat die niet te controleren vallen.
ALs er geen besmettinegn meer zijn dan en pas dan is het tijd voor clubs sport en festivals maar dan kan het al 2021 zijn
Kwibus2
14 april 2020, 07:28
De opvattingen van Streeck staan lijnrecht tegenover onderzoeken waarbij de aanwezigheid vanhet virus voortdurend werd gemeten op diverse materialen.
Op kartonnen verpakkingen kan het virus 24 uur overleven.
De snelle verspreiding van het virus lijkt ook in strijd met de ideeën van Streeck.
WANDELAAR5
14 april 2020, 07:37
Dat kun je zo niet stellen. Streeck heeft gemeten bij mensen thuis waar het hele gezin Corona heeft. Die andere metingen betreffen laboratorium condities. Alleen omdat sommige delen van zijn onderzoek omstreden zijn (en dat heeft hij over zichzelf afgeroepen met zijn persoonlijke meningen) kun je niet alles afschieten. De man is hoogleraar. Hij formuleert ook zorgvuldig wanneer hij als expert spreekt en wanneer hij een persoonlijke mening geeft. Hij maakt dan bijvoorbeeld ook keurig een voorbehoud dat hij geen econoom is.
https://www.youtube.com/watch?v=VP7La2bkOMo&feature=youtu.be
Daarnaast is de kritiek op zijn onderzoek juist dat het virus minder verspreid is dan wat hij meet, omdat hij alle personen in huishoudens telt waar Corona is en de kans dat het thuis wordt doorgegeven veel hoger is dan buitenshuis. Plus dat de testen die hij gebruikt om te meten of mensen Corona hebben gehad ook gewone verkoudheden mee kunnen tellen.
Big30
14 april 2020, 08:58
Dit zegt Streeck:
Der Virologe Streeck sagt, das Hauptproblem in der aktuellen Diskussion seien fehlende Daten und Fakten, um Entscheidungen zu treffen. Die Wirkung der Maßnahmen vor der Kontaktsperre sei nicht ausreichend überprüft worden, außerdem fehlten Richtlinien für eine Exit-Strategie, so Streeck. Er betont jedoch, es sei zum jetzigen Zeitpunkt auch falsch, alle Maßnahmen wieder zurückzudrehen.
Im stark von Corona-Fällen betroffenen Kreis Heinsberg haben Prof. Streeck und sein Team diverse Oberflächen getestet und kein aktives Virus nachweisen können: Weder auf Handys, Türklinken, Waschbecken noch Katzen, selbst bei hoch infektiösen Familien. Er betont daher, es gebe stand jetzt keine Gefahr, beim Einkaufen, jemand anderen zu infizieren. Die bisherige Forschung zeige: Vor allem große Menschenmengen mit viel Kontakt seien eine Gefahr, also beispielsweise Partys und Fußballspiele.
Een heel helder verhaal zoals je dat van een expert die hoogleraar virologie is mag verwachten. Zijn boodschap is ook duidelijk, verzamel data door in dit geval mensen die besmet zijn thuis op te zoeken en onderzoek dan bij die mensen of je het (actieve) virus op oppervlakken aantreft. Dat was niet zo, maar tegelijk zegt ie ook dat als je besmet bent en je in je hand niest en dan een oppervlak aanraakt dan wel de kans is dat het virus kortstondig actief op een oppervlak aan te treffen is.
Zijn resultaten worden door collega's ook niet in twijfel getrokken, wel lees je dat men graag eerst een manuscript zou willen inzien omdat het werk nog niet gepubliceerd is. Dat zie je nu wel vaker voorkomen d.i. er wordt al in de pers melding gemaakt van onderzoek voor publicatie dus ook voordat een artikel door collega's is bekeken.
John mc Snek
14 april 2020, 11:33
https://www.express.co.uk/news/world/1268582/south-korea-coronavirus-news-covid-19-immunity-reinfections-seoul-death-rates-china
FEARS are growing that people can be re-infected with the coronavirus, after South Korea confirmed that 116 people had tested positive again for COVID-19, despite having previously made full recoveries.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kwibus2
14 april 2020, 12:37
De kosten voor een website lopen gewoon door, ook als de club niet open is.
Een eigen website kost niet zo veel. Bab neemt deel aan een website waar veel clubs publiciteit mee maken.
Dat kost aanzienlijk meer.
Kwibus2
14 april 2020, 12:39
https://www.express.co.uk/news/world/1268582/south-korea-coronavirus-news-covid-19-immunity-reinfections-seoul-death-rates-china
FEARS are growing that people can be re-infected with the coronavirus, after South Korea confirmed that 116 people had tested positive again for COVID-19, despite having previously made full recoveries.
Wanneer die vaststelling klopt bouwen mensen die eerder besmet waren geen resistentie op.
De vraag is of met zekerheid vastgesteld is dat ze al eerder het Covid-19 virus hebben gehad.
RIKLAVERGE
14 april 2020, 12:47
Wanneer die vaststelling klopt bouwen mensen die eerder besmet waren geen resistentie op.
De vraag is of met zekerheid vastgesteld is dat ze al eerder het Covid-19 virus hebben gehad.
Grote vraag, hoelang blijft iemand beschermt nadat hij zelf genas. Dat vraagt iedereen zich af, vandaar ook het probleem om uit de lockdown te stappen.
Dezelfde vraag zal zich stellen met de verschillende vaccins in ontwikkeling
RIKLAVERGE
14 april 2020, 12:52
Men vraagt zich ook af of de asymptomatische zieken gewoon minder besmet werden, of meer dynamisch op de ziekte reageerden
wervelwind
14 april 2020, 13:06
De opvattingen van Streeck staan lijnrecht tegenover onderzoeken waarbij de aanwezigheid vanhet virus voortdurend werd gemeten op diverse materialen.
Op kartonnen verpakkingen kan het virus 24 uur overleven.
Het is van essentieel belang of men de aanwezigheid van levende virussen of slechts resten van virus DNA/RNA kon vaststellen. Er zijn al vele onderzoeksresultaten uit hun verband gerukt door hierin GEEN onderscheid te maken. Zoals bijvoorbeeld met dat cruiseschip waar zogenaamd na 17 dagen nog coronavirussen zouden rondspoken op allerlei oppervlakken.
John mc Snek
14 april 2020, 13:28
https://www.telegraaf.nl/nieuws/369043611/wetenschappers-tot-eind-2021-geen-voetbal-en-festivals
Gerald Haug, voorzitter van het Duitse wetenschappelijk instituut Leopoldina, zei bijvoorbeeld tegen tv-zender ARD dat de coronacrisis pas voorbij zal zijn als er een vaccin is. Vermoedelijk duurt het anderhalf jaar voordat een vaccin daadwerkelijk op grote schaal mogelijk is. Tot die tijd is het niet verstandig naar een voetbalstadion te gaan, aldus Haug.
—-
„Ik denk dat zulke evenementen als laatste zullen terugkomen”, gaat prof. Emanuel verder tegenover de New York Times. „Realistisch gezien, denk ik dat we praten over de herst van 2021.”
Willem2
14 april 2020, 13:51
Naast Zweden was ook Verenigd Koninkrijk datzelfde experiment aangegaan. Rondom 23 maart toen het aantal doden de spuigaten uitliep is het VK alsnog versneld over gegaan tot een lockdown. Het aantal doden in het VK ligt nu boven de 11.000.
Zweden is een dun bevolkt land, het land is 10 maal zo groot als Nederland en ze hebben veel minder inwoners dan Nederland namelijk 10 miljoen (zelfs minder dan België). Desondanks zitten ze nu al boven de 900 doden (de twee buurlanden 150 doden en 60 doden respectievelijk). Maar ook Zweden had trouwens wel maatregelen genomen: concentraties van maximaal 500 mensen, hogescholen en universiteiten dicht, advies social distance, thuiswerken advies, ouderen in semi quarantaine); Zweden heeft ondertussen een aantal maatregelen aangescherpt zoals van 500 mensen naar maximaal 50 en een verbod op bezoek van bejaardentehuizen (te laat voor het groot aantal ouderen onder de doden, dat vonden ze zelf achteraf mislukt beleid).
Vraag je je ook af of Nederland het Zweeds beleid zou moeten volgen of heb je hier wel een mening over?
https://www.ad.nl/video/zweden-massaal-naar-buiten-door-soepele-maatregelen~p140795
Een mening over Zweden zal snel verplaatst kunnen worden naar het draadje complot theorieen. Het is namelijk heel raar en opvallend dat Zweden dit uitprobeert.
Ik begin op Partycrasher te lijken. Brrr levensgevaarlijk :biggrin:
deket
14 april 2020, 13:54
En om terug naar de Coronacrisis te gaan,ondertussen heeft zowat iedereen zijn mening klaar maar ik moet hiermee aan de terecht opmerking van Jurgen Klopp denken waarin hij zei dat men beter de mening van medici vraagt ipv aan bekende mensen.
Dat vind ik ook toepasselijk voor dit topic.
Iedereen schrijft zijn mening,maar hoeveel onder jullie zijn dokters?
Ikzelf heb geen medische opleiding genoten,wel historische en economische dus ik kan wel de virus in een historische context plaatsen en het effect betreffende zaken doen. En dat leert mij dat men niet genoeg lessen uit het verleden heeft getrokken om deze pandemie te voorkomen. Men.kreeg niet gek lang geleden een duidelijke waarschuwing,met.het SARS en MERSvirus .
Daarom.toch niet te begrijpen dat er nooit deftig onderzoek is gedaan naar een vaccin te ontwikkelen?
Zou het niet zijn dat die grote miljarden farmaceutische bedrijven niet erg gemotiveerd bleken omdat er in hun ogen te weinig geld mee te verdienen zou zijn en winsten zijn voor de farma nog steeds prioriteit, men moet de aandeelhouders tevreden stellen
Piet Plezier
14 april 2020, 14:05
BINNENLAND122 doden en 868 nieuwe coronapatiënten
Positief geteste personen 27.419 (+868)
Ziekenhuisopnames 8.939 (+210)
Overleden personen 2.945 (+122)
Vandaag zijn er 210 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 122 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld.
Tot nu toe zijn er 27.419 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu .
De cijfers van de afgelopen dagen passen nog steeds bij het beeld dat de verspreiding van COVID-19 langzamer verloopt dan wanneer er geen maatregelen genomen zouden zijn.
Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die in de rapportage genoemd worden
Er wordt sinds 6 april meer getest. De uitbreiding van het testen is bedoeld voor patiënten met een hoog risico op ernstig verloop van een coronavirusinfectie en zorgmedewerkers ook buiten het ziekenhuis. Zoals huisartsen, verpleeghuismedewerkers, medewerkers gehandicaptenzorg en thuiszorgmedewerkers die klachten hebben
https://112vdg.nl/2020/04/14/122-doden-en-868-nieuwe-coronapatienten/
Willem2
14 april 2020, 14:29
@deket
Dit topic gaat eigenlijk over steun voor een dvp.
Om dan naar jouw opmerking te gaan. Je hoeft geen arts te zijn, beter viroloog of epidimoloog, maar het beste iemand met een algemene blik. Met andere woorden leg je lot in de handen van Trump
;)
Maar omdat ik hier de baas ben :rolleyes:, bepaal ik dat jij binnen blijft en geen geld meer overmaakt aan welke dvp dan ook, ook niet aan de familie van. Ook niet in de vorm van webcam of wat dan ook.
John mc Snek
14 april 2020, 15:18
Het is van essentieel belang of men de aanwezigheid van levende virussen of slechts resten van virus DNA/RNA kon vaststellen.
Hoe wil je resten DNA vaststellen bij een RNA virus dat geen reverse-transcriptase bevat?
wervelwind
14 april 2020, 15:23
Hoe wil je resten DNA vaststellen bij een RNA virus dat geen reverse-transcriptase bevat?
Er zijn virussen RNA als erfelijk materiaal hebben en andere virussen die DNA materiaal hebben.
Maar dit is niet het punt dat ik wou maken. Het gaat erom dat media claimden dat er na 17 dagen nog levende virussen werden vastgesteld terwijl het om erfelijk materiaal van virussen ging. Van ALLE op oppervlakken voorkomende virussen, dus zowel RNA- als DNA gebaseerd. Dit is iets heel anders dan een werkend virus.
John mc Snek
14 april 2020, 15:32
Okee, ik dacht dat we het specifiek over SARS-CoV-2 hadden en volgens mij gaan die onderzoeken niet over alle virussen.
De meeste, zo niet alle, andere virussen overleven namelijk niet zo lang op oppervlakten...laat staan 17 dagen.
Vandaar ook de aanvankelijk totaal verkeerde inschatting hiervan.
deket
14 april 2020, 15:32
Nu blijkt wel dat de verschillende aanpak in Europa dat er van eenmaking nog lang geen sprake is.
Nu wanneer het volk de leiders krijgt die het verdient pleit dat niet voor Belarus en Brazilië (wel veel deketmeiden in beiden landen) In Belarus(wit Rusland)zegt de president dar men het Coronavirus kan bestrijden door veel wodka te drinken. En die van Brazilië is ook nog gevaarlijk, Amazonewoud heeft geen nut,bomen moeten omgehakt worden en ivm Corona beweerde hij dat het niet meer dan een griepje is,maar de dag na déze speech geraakte zijn woordvoerder besmet door het Coronavirus en kon deze mafkees zijn woorden al terugtrekken
RIKLAVERGE
14 april 2020, 16:06
https://www.ad.nl/video/zweden-massaal-naar-buiten-door-soepele-maatregelen~p140795
Een mening over Zweden zal snel verplaatst kunnen worden naar het draadje complot theorieen. Het is namelijk heel raar en opvallend dat Zweden dit uitprobeert.
Ik begin op Partycrasher te lijken. Brrr levensgevaarlijk :biggrin:
Ik geloof niet dat men hier over complot theorie mag spreken. Het zijn denk ik enkel 2 verschillende opvattingen over één en dezelfde virus: geeft deze virus een langdurende immuniteit of niet, beiden theorieën er van uitgaande dat dat de virus niet erg dodelijk is.
Men kan zich wel afvragen waarom, over heel de wereld, bijna iedereen zich zo vergist heeft over de transmissiesnelheid en het gevaar van het virus. Zijn wij niet bedrogen geweest door dat verhaal van “het is maar een griepje”?
Het is dan ook zinloos over onze politicus te klagen, over bijna heel de wereld hebben zij zich vergist. Wij kleine burgers dachten hetzelfde.
Shakir
14 april 2020, 16:18
Ik vind al die verschillende aanpakken best wel OK. Zo kan men binnen Europa de verschillende strategieën vergelijken om het onbekende virus te bestrijden. Bij een exit van de lockdown zou men dan de beste aanpak kunnen kiezen om verder te gaan.
In China kent men slechts één aanpak: de harde hand.
Eddy_V
14 april 2020, 16:24
In Nederland en België zou men er goed aan doen om zsm het festivalseizoen te openen.
Iedereen die niet tot de risico groep behoort welkom heten en minstens 16 dagen lockdown op het terrein.
De jeugd wordt toch bijna niet ziek en ze kunnen anderen niet besmetten indien ze nu al iets onder de leden hebben.
Op dag 14 testen en iedereen die op dag 15/16 negatief getest wordt mag naar buiten. De overigen mogen nog een paar nachtjes blijven.
Ideale aanpak voor opbouwen groepsimmuniteit.
En verder weer snel terug naar het normale leven, ondanks alle gedetailleerde deliberaties van de ijsberen experts.
RIKLAVERGE
14 april 2020, 16:27
Pech, te weinig testen en verpleegkundigen
deket
14 april 2020, 16:31
Bijna iedereen dus. Ja, sommige Aziatische landen hebben het niet onderschat en onmiddellijk kordaat en daadkrachtig ingegrepen zoals in Korea met als gevolg dat zij het virus konden bedwingen
Moet er wel bijzeggen dat de Aziaten een andere mentaliteit hebben dan westerlingen. Zij aanvaarden veel gemotiveerder alles wat de overheid hun oplegt.
Bv,waar het allemaal begon in China, daar vinden ze die verplichting betreffende Coronapjes vanzelfsprekend en hier begint men dan over Big Brother uit het boek 1984 van Orwell. Aanvallen op privacy etc.
Maar ginds beseffen ze zeer goed hoe gevaarlijk het virus is,ze hebben van dichtbij meegemaakt wat er in Wuhan gebeurde maar ze hebben ook SARS ondergaan
Bovendien zijn ze daar dictaturen ipv democratie meer gewend
Hoewel ik vragen stel met hun reusachtige propagandamachine die ze wel bekwaam in elkaar steken.
Met de nadruk op tranentrekkende filmpjes over dokters in de frontlinie en genezen alsook herrezen patiënten die bij het verlaten van ziekenhuizen interview geven waar ze de president Xi en de communistische staat China bedanken.
Desalnietemin heb ik vragen dat ze niet meer dan 3000 doden zouden hebben. Onzin uiteraard. Sinds Mao nemen ze ginds graag een loopje met de werkelijkheid
RIKLAVERGE
14 april 2020, 16:35
Behalve dat de landen die goed voorbereid waren de SARS gekend hebben. Het is in hun geheugen gebleven. Wij hebben het niet meegemaakt. Wel de H1N1
deket
14 april 2020, 16:37
Wat ik dus schreef
RIKLAVERGE
14 april 2020, 16:39
Maar in Frankrijk heeft zelfs een minister ontslag moeten nemen na de H1N1. Men verwijtte haar teveel maatregelen genomen te hebben. In Belgie hebben zij zeer snel aankopen geannuleerd.
Dat blijft oog in het geheugen
Piet Plezier
14 april 2020, 16:44
33595
John mc Snek
14 april 2020, 16:47
Ideale aanpak voor opbouwen groepsimmuniteit.
En verder weer snel terug naar het normale leven, ondanks alle gedetailleerde deliberaties van de ijsberen experts.
Je bedoelt ondanks aanbevelingen van alle vooraanstaande virologen en deskundigen :)
En groepsimmuniteit? Wist dat oude mensen wel vaker wat achterlopen maar dat concept is allang in de prullenbak, ook bij het RIVM...
John mc Snek
14 april 2020, 16:47
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/sport-overig/6044647/wwe-is-volgens-florida-essentieel-bedrijf-en-kan-worstelshows-hervatten.amp
WWE is volgens Florida essentieel bedrijf en kan worstelshows hervatten
Moet niet gekker worden...
RIKLAVERGE
14 april 2020, 16:51
Wat ik dus schreef
In 2003 heeft China alles verzwegen tot dat het in hun gezicht ontplofte. Zij hebbenhierover grote kritieken gekregen.
Nu hebben zij hun blazoen wat gered, zij hebben info over de virus gestuurd. Alleen vergeten over de ziekte zelf te spreken. Voor hun eigen bevolking mochten zij ook niet zeggen dat er talloze doden waren, zij staan in voor hun gezondheid.
Nu profileren zij zich als de wereld redders. Europa onderzoekt hoe hen beletten onze industrie over te kopen
deket
14 april 2020, 17:06
Ja ,maar ik krijg meer en meer de indruk dat China de rol van VS overneemt
Economisch was dat al lang zo maar nu ook betreffende dankbaarheid omdat de Chinezen zo gul zijn met de helpende hand aan te bieden terwijl in Amerika het een puinhoop blijkt
Hulp uit China is nooit voor niets
RIKLAVERGE
14 april 2020, 17:13
Ja ,maar ik krijg meer en meer de indruk dat China de rol van VS overneemt
Economisch was dat al lang zo maar nu ook betreffende dankbaarheid omdat de Chinezen zo gul zijn met de helpende hand aan te bieden terwijl in Amerika het een puinhoop blijkt
China is nog heel ver van VS, het enige voordeel dat zij hebben is hun talloze bevolking, vele handjes.
Men schat dat zij minstens nog 10 a 15jaren nodig zullen hebben om Amerika voorbij te steken.
Zij hebben hun auto’s bij ons trachten te verkopen, geweigerd. Hun kopij van Airbus A320 vliegt nog alleen maar in China, hun hoge snelheidstrein is een siemens trein … Een andere grote voordeel die zij hebben, ze zijn voortdurend gesteund door hun staat.
Zij stelen overal de technologieën, dat heeft ook een reden
deket
14 april 2020, 17:13
Brianboitano, dat kan je ook doortrekken
Indien jij of ik aan een bedelaar geld geven is dat volgens mij ook niet zomaar ,wel is ons geweten dan gesust
WANDELAAR5
14 april 2020, 17:26
Ik vind alle kritiek op China over verzwijgen van de feiten redelijk onzinnig als je naar de NL situatie kijkt.
Aantal infecties in NL: factoren lager dan werkelijkheid door gebrek aan test capaciteit
Aantal doden in NL: ongeveer de helft van het werkelijke aantal gerapporteerd en het officiële aantal loopt in het weekeinde en op feestdagen ook nog eens een paar dagen achter.
Aantal genezen mensen in NL: vrijwel geen rapportage.
Nou weet ik niet (en ik denk dat niemand het echt weet) of de Chinezen accuraat hebben gerapporteerd, maar we weten wel zeker dat Nederland haar administratie in ieder geval helemaal niet op orde heeft. Elke verwijt vanuit NL is een gevalletje: de pot verwijt de ketel.
RIKLAVERGE
14 april 2020, 17:30
In Belgie, meer doden dan in China
Wuhan heeft ongeveer hetzelfde aantal inwoners dan Belgie, china dik over het miljard
Shakir
14 april 2020, 17:48
China is nog heel ver van VS, het enige voordeel dat zij hebben is hun talloze bevolking, vele handjes.
Dat kan bevestigen. Op wetenschappelijk vlak (ik spreek uit ervaring) kent China niet de minste inventiviteit of originaliteit. Men zet een leger van miljoenen onderzoekers aan het werk om onze wetenschap (slecht) te kopiëren. Het gros daarvan snapt niet eens de essentie van de wetenschappelijke methodologieën die ze implementeren. Ik krijg per jaar tientallen brol-publicaties binnen van die pippo's om te reviewen, en die ik telkens moet weigeren.
Ik ken collega's die samenwerken met Chinezen. Je moet er maar geduld mee hebben, Chinezen die enkel "Yes, Sir" and "Thank you, Sir" zeggen, maar eigenlijk horen ze het donderen in Keulen.
Ik vraag me af hoe het in godsnaam mogelijk is dat die gebouwen daar niet instorten? Een samenleving die gebouwd is op slecht wetenschappelijk en haastig onderzoek zie ik nog eens als een kaartenhuis invallen.
John mc Snek
14 april 2020, 18:08
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/economie/6044685/imf-diepste-recessie-sinds-jaren-30-krimp-van-75-procent-voor-nederland.amp
De wereldeconomie zal dit jaar waarschijnlijk in de grootste economische crisis belanden sinds de crisis van de jaren dertig, schrijven economen van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) dinsdag.
Volgens sommige mensen hier onzinnige en te verwaarlozen zaken [emoji51]
Eddy_V
14 april 2020, 18:33
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/economie/6044685/imf-diepste-recessie-sinds-jaren-30-krimp-van-75-procent-voor-nederland.amp
De wereldeconomie zal dit jaar waarschijnlijk in de grootste economische crisis belanden sinds de crisis van de jaren dertig, schrijven economen van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) dinsdag.
Schandelijk om zoiets te ontkennen en dat als onzinnig en te verwaarlozen te betitelen!!
En het zal nog erger worden als die lockdowns nog langer aanhouden.
Maar dat hadden sommigen hier al eerder geschreven.
Piet Plezier
14 april 2020, 18:33
das allemaal bangmakerij
Fakenieuws, laat je niet gek maken
phoenix
14 april 2020, 18:35
het is heel erg, maar niet voor (super) rijken, dus weg vd zuidas, oprotten naar een ander land... of belastingbetalen want de meeste mensen hebben inderdaad een groot probleem straks... en die hebben vele jaren lang wel belasting betaald.
RIKLAVERGE
14 april 2020, 18:55
Dat kan bevestigen. Op wetenschappelijk vlak (ik spreek uit ervaring) kent China niet de minste inventiviteit of originaliteit. Men zet een leger van miljoenen onderzoekers aan het werk om onze wetenschap (slecht) te kopiëren. Het gros daarvan snapt niet eens de essentie van de wetenschappelijke methodologieën die ze implementeren. Ik krijg per jaar tientallen brol-publicaties binnen van die pippo's om te reviewen, en die ik telkens moet weigeren.
Ik ken collega's die samenwerken met Chinezen. Je moet er maar geduld mee hebben, Chinezen die enkel "Yes, Sir" and "Thank you, Sir" zeggen, maar eigenlijk horen ze het donderen in Keulen.
Ik vraag me af hoe het in godsnaam mogelijk is dat die gebouwen daar niet instorten? Een samenleving die gebouwd is op slecht wetenschappelijk en haastig onderzoek zie ik nog eens als een kaartenhuis invallen.
Na Tiananmen in 1989, heeft de chinese kommunistiche partij besloten dat de chinezen zich mochten verrijken. De rest bleef in handen van de partij.
In 2003 heeft china iedreen belogen met de SARS, ook de chinezen. Ze zijn zeer betwist geweest over hun aanpak en communicatie, ook in China . Ze zijn nu een voorbeeld geweest in communicatie betreffende de virus, maar even verrast geweest over de mensentol dan de rest van de wereld, en dat hebben zij nooit gezegd. Zij waren even onvoorbereid dan wij. De regering mocht niet beschuldigd worden. Doctor Li werd veroordeeld, de burgemeester van wuhan moest ontslag nemen, … Men heeft de bevolking bedrogen, men moest dus naar het buiten dezelfde verhaal geven.
Europa heeft 56 ton medische uitrusting naar china gestuurd, daar heeft men in china, maar ook in Europa weinig over gezegd. China stuurt en verkoop materiaal aan Europa, de kranten staan er vol van.
Shakir, men moet China niet onderschatten, maar ze ontwikkelen technologieen verder, technologieen die zij gestolen hebben.
kempie
14 april 2020, 18:57
Maar china doet ook iets terug. In china zijn ze nu al begonnen 2 vaccins op mensen te testen. Iets wat vanwege de regelgeving bij ons ondenkbaar is. Wie weet hebben we hierdoor iig binnen het jaar een vaccin.
Oxford stelt zelfs stellig dat er begin september zeker een vaccin zou zijn war ook in grote aantallen beschikbaar zou zijn. Kunnen de clubs toch nog weer open dit jaar. Maar eerst zien dan geloven.
Brad Clitt
14 april 2020, 18:58
Intussen in Roemenië:
'Het Roemeense leger heeft vanwege de coronacrisis de regie overgenomen in meerdere ziekenhuizen. De regering in Boekarest hoopt zo meer greep te krijgen op de uitbraak van het virus, waar ook veel zorgverleners mee besmet zijn geraakt. Het leger heeft onder meer de leiding gekregen over een ziekenhuis in Suceava, het epicentrum van de uitbraak in het Oost-Europese land. Daar zijn veel artsen zelf besmet geraakt. Militairen zijn ook de baas in twee andere medische centra.
Het coronavirus lijkt in Roemeense ziekenhuizen bovengemiddeld snel om zich heen te grijpen. Ruim 800 van de 6879 mensen bij wie een besmetting is vastgesteld is een zorgverlener. President Klaus Iohannis heeft landgenoten die in het buitenland werken gevraagd voorlopig niet terug te keren. Alleen in het zwaar getroffen Noord-Italië werken naar schatting al bijna een half miljoen Roemenen.'
Bron: De Limburger
deket
14 april 2020, 19:13
Dit heeft betrekking op de publieke ziekenhuizen in Roemenië en die genieten terecht van een weinig fraaie reputatie hoewel het personeel ook wel in de mate van het mogelijke hun best doet
Maar het verschil met de elitaire privéklinieken is enorm extreem
uurtje
14 april 2020, 19:20
Maar china doet ook iets terug. In china zijn ze nu al begonnen 2 vaccins op mensen te testen. Iets wat vanwege de regelgeving bij ons ondenkbaar is. Wie weet hebben we hierdoor iig binnen het jaar een vaccin.
Oxford stelt zelfs stellig dat er begin september zeker een vaccin zou zijn war ook in grote aantallen beschikbaar zou zijn. Kunnen de clubs toch nog weer open dit jaar. Maar eerst zien dan geloven.
Nou nou nou...nadat de economie in China op zijn gat lag kwam Corona wel als geroepen. Vervolgens werden allerlei 'hulpgoederen' de wereld in gestuurd en probeerde men zich te profileren als de grote weldoener waarbij tegelijk allerlei artsen (mond)dood gemaakt werden. De hulpgoederen werden, deels, in de landen van aankomst als waardeloos bestempeld (Nederland, Italie, Engeland) en kwamen met de bijbehorende propaganda. De vraag die dan ook gesteld moet worden is 'zijn we wel zo gebaad bij een Chinees serum?'. Want een serum zal er niet per direct voor alle wereldbewoners zijn en zal ook zeker zo zijn prijs hebben.
maar goed, Dhr Xi is geen Trump en zal er wel mee weg komen........ En dan meteen ff het 5G door China laten uitrollen, want ze hebben immers beloofd zich aan de wet te houden.....
DREAM ON.....
Piet Plezier
14 april 2020, 19:57
. Brouwers maken zich grote zorgen: bierverkoop met ruim een derde omlaag na coronamaatregelen
Het gaat slecht met de verkoop van bier in Nederland sinds de coronamaatregelen van kracht zijn. De daling bedraagt - gemeten vanaf 15 maart, de dag dat de horeca dicht moest - 36 procent. Dat meldt branchevereniging Nederlandse Brouwers, die zich ernstig zorgen maakt over de gevolgen voor vooral de kleinere brouwers.
Die zorgen zijn niet voor niks: bij sommige kleine brouwers bedraagt de daling van bierverkoop soms meer dan 90 procent. Nederlandse Brouwers verwacht geen snelle oplossing voor dit inkomstenverlies. ,,Die daling zal aanhouden zolang de horeca gesloten blijft”, denkt directeur Lucie Wigboldus.
brouwerijen aan horeca. ,,De impact van wegvallende inkomsten is nu heel groot.” De kleinste brouwerijen leveren hun bier soms voor 80 procent aan restaurants en cafés.
Nog geen oplossingen
Wigboldus denkt graag mee over een manier waarop bijvoorbeeld cafés op een verantwoorde manier weer bier kunnen verkopen. Concrete oplossingen zijn er nog niet, maar de oproep is er om snel met samenwerkende partijen om de tafel te zitten. ,,Zo kunnen we nadenken over bijvoorbeeld een gefaseerde opening waarbij de 1,5-meter-regel in acht wordt genomen.”
Nederlandse Brouwers hoopt nu snel met plannen te komen. Die zouden ook goed moeten aansluiten als de coronamaatregelen wellicht langer gaan duren. Zodat de biersector dus goed voorbereid is op alle scenario’s.
Met de steunmaatregelen die in het leven zijn geroepen voor ondernemers is Wigboldus blij. ,,Het geeft de brouwers lucht in deze zware tijden. Veel van onze leden maken er gebruik van.” Toch blijft de uitzonderlijke daling in verkoop de biersector pijn doen.
Alcohol naar de zorg
,,Tegelijkertijd ben ik blij met de onderlinge samenwerking tussen brouwers en horeca. Evenementen worden kosteloos gecanceld en veel brouwers geven uitstel van betalingen. Daarnaast halen veel brouwers het tankbier dat niet meer verkocht kan worden gratis op uit horecazaken. Zij vervangen dit bier als de klanten weer welkom zijn.”
Naar schatting gaat dat om 70.000 tot 80.000 hectoliter. Brouwerijen hoeven dit niet weg te gooien. Zo kan het alcohol worden hergebruikt als desinfectiemiddel voor in de zorg.
Nederlandse Brouwers is ook partner van het initiatief HelpdeHoreca.nl. De brouwers roepen de consument op om een waardebon van hun favoriete café of restaurant te kopen. Intussen is hier al meer dan 1 miljoen euro mee opgehaald.
https://www.bd.nl/koken-en-eten/brouwers-maken-zich-grote-zorgen-bierverkoop-met-ruim-een-derde-omlaag-na-coronamaatregelen~ab34b322/
WANDELAAR5
14 april 2020, 20:00
Je zult ongetwijfeld gelijk hebben. En toch hebben die Chinezen een maanlanding op de “achterkant” van de maan weten te realiseren. Hun innovatievermogen is ook immens. Maar goed, nu gaan we erg off-topic.
phoenix
14 april 2020, 20:32
met de brouwers heb ik geen centje medelijden, jarenlang zijn de oorzaak van het feit dat steeds meer cafe's dicht moesten vanwege de hoge prijs voor bier. Laat ze maar eens beginenen na corona om die cafe's voor heel weinig geld bier te leveren. ook nogal off topic maar goed...
En ander off topic innovatievermogen wat niet veel meer betekent dan iets nieuws proberen is niet altijd goed , dat zijn allemaal management boekjes die dat aanprijzen dat dat goed is. chinezen hebben nog steeds geen fatsoenlijke auto en gene fatsoenlijk fiets die ze zelf bouwen en in duitslands of nederland verkopen, het is allemaal rotzooi dat zo afbreekt... in eenbekende garage heb ik een chinese auto gezien... wat een zooi , net als fietsen breken de assen gewoon doormidden als je wat zwaarder belast. Ze zijn nog mijlen ver weg van duitse, nederlandse en japanse fabrikaten.
Piet Plezier
14 april 2020, 21:45
. In Oss is een drive-thru gestart waar mensen voor €70 kunnen laten testen of ze corona hebben gehad. Het is een initiatief van de nieuwe Stichting IMTest, samen met een lokaal laboratorium. Het RIVM is over het algemeen zeer terughoudend over zulke particuliere initiatieven.
OSS - Bumper aan bumper komen de auto's van het personeel van Alexander Willemse en hun familieleden voorbij bij het geïmproviseerde lab, dat veel weg heeft van een drive-in van de bekende fastfoodrestaurants. Het verschil is dat op deze plek medewerkers van Innatoss en studenten klaarstaan om een druppeltje bloed af te nemen om te kijken of je corona hebt gehad.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3187956/Eerste-tests-om-te-zien-of-je-corona-hebt-gehad-Geeft-me-een-prettig-en-veilig-gevoel
Picasso 1
14 april 2020, 21:50
De crisis van de jaren 30 was een jarenlange periode van krimp gedurende meer dan 10 jaar. De huidige crisis, volgens de economen waar je naar verwijst, betreft enkel dit jaar een stevige economische krimp, volgend jaar voorspellen ze herstel van de economie (sterker nog, ze verwachten in de tweede helft van 2020 al de inzetting van het herstel). De volledige scenario's lijken me totaal niet met elkaar vergelijkbaar, enkel één aspect, namelijk de diepe economische duik in één jaar.
Kwibus2
14 april 2020, 21:50
Phea,
Je mag wel een onderscheid maken tussen de grote brouwerijen en de kleintjes die veel kwetsbaarder zijn.
In Weesp staat een kleine brouwerij die net fors geïnvesteerd heeft in nieuwe technologie.
Die investering is gefinancierd op basis van de bestaande omzercijfers. Die omzet valt weg,
Voor kleine brouwereijen een ander afzetkanaal hebben opgezet waar ook geld voor nodig is komen ze in ademnood.
Heineken, Amstel, Juliler en Stella zullen het wel redden. Hun omzetverlies is te overzien.
Bij de kleintjes valt meer dan 80% van de omzet weg.
Jan_Wandelaar
14 april 2020, 22:55
Hoogste tijd voor wat duiding uit de onafhankelijke media:
Bron: Geenstijl.nl (https://www.geenstijl.nl/5152942/ra-ra-rivm/)
Ra Ra RIVM
Bijna 14:00 uur! Tijd voor dagkoersen. Tombola. Lottotrekking. Bingogetallen. Het dagelijkse luchtalarm om aan de lockdown te herinneren. Uw shotje statistische schijnonzekerheid.
Daar zijn ze weer, de nauwelijks wat zeggende losse getallen van Jaap en zijn mensen. Zo veel ziek, zo veel dood, zo veel in en uit het ziekenhuis. Topjes van ijsbergen, creatief met curves, onder de schijn van wetenschappelijke cijfermatigheid. Terwijl we in de wachtkamer van deze halve waarheden zitten, bladerden we eens wat terug in de tijd. Pieter Klein maakt zulke interesses nou eenmaal los, en werpt vragen op: hoe kan het dat die selfkickende clownsschoen van een Hugo de Jonge geen coronatests, mondkapjes, hulpmiddelen, schorten en opschaling kan regelen? Omdat de zorg kapot gebureaucratiseerd is in haar geprivatiseerde schaalvergroting (Arts & Auto, 2017 (https://www.artsenauto.nl/ontregel-de-zorg-en-de-regel-industrie/amp/)). Zelfde auteur, een jaar later: "Ik denk dat niet voldoende mensen zich realiseren dat zich een crisis aandient in NL qua OK, SEH, anesthesie, radiologie en IC mn verpleegkundig. Gebrek aan coördinatie & leiderschap overdekt door mooipraterij van lui die nog nooit een patient hebben geholpen. Bewaar deze tweet (https://twitter.com/ArmandGirbes/status/1020748289208201216)."
Maar zodadelijk komt de pushregen van de knip en plak pers, met zo veel ziek, zo veel dood, zo veel in en uit het ziekenhuis. Dagkoersen in een stukgemaakt spel. We willen best op wetenschap vertrouwen. Maar niet als die wetenschap werkt in dienst van de politiek, zoals het RIVM, en waarvan het ongemak en de onwaarheden bewezen zijn door de WODC-affaire waarin politiek bepaalt wat de wetenschap moet concluderen. Maar hee, nu je d'r toch bent: F5'en maarrrrrrrr.
J.W.
John mc Snek
14 april 2020, 23:09
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/studie-harvard-elk-kwartaal-een-lockdown-om-virus-te-bedwingen~b8f6ec33/
Het ‘nieuwe normaal’ is nog veel vreemder dan de meeste mensen denken. Zo lang er geen vaccin is tegen corona, zullen we drie tot vier keer per jaar op slot moeten om Italiaanse toestanden te voorkomen. Landen doen er goed aan hun extra intensivecarebedden paraat te houden.
Dat blijkt uit een nieuwe modelstudie van de vooraanstaande onderzoeksgroep van Harvard-hoogleraar epidemiologie Marc Lipsitch. Nog zeker tot in 2024 moeten landen op hun hoede zijn dat het virus niet opeens weer in alle hevigheid de kop opsteekt. En tot 2022 zijn maatregelen zoals thuiswerken en het beperken van het openbare leven nodig om te voorkomen dat de intensive care alsnog overbelast raakt, schrijft de groep in Science.
Of het coronavirus net als veel verkoudheidsvirussen uitdooft in de zomer, maakt niet veel uit, blijkt uit de grafieken die Lipsitch en Grad dinsdagavond publiceerden. Enerzijds zou het leiden tot zomers zonder al te grote problemen. Maar in de herfst zou het virus extra heftig de kop weer opsteken. Volgens de berekeningen van de Harvard-groep zou de maatschappij in september én in december opnieuw op slot moeten – en in januari en maart opnieuw.
https://science.sciencemag.org/content/early/2020/04/14/science.abb5793
mentholbear
14 april 2020, 23:16
https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/sport-overig/6044647/wwe-is-volgens-florida-essentieel-bedrijf-en-kan-worstelshows-hervatten.amp
WWE is volgens Florida essentieel bedrijf en kan worstelshows hervatten
Moet niet gekker worden...
Ik kan me dat hooguit voorstellen als ze het als een soort big brother concept opstellen, waarbij die dames en heren alleen met elkaar opgescheept zitten voor opnames. Misschien dat je het dan nog enigzins kunt afschermen van de buitenwereld en zo besmetting minimaliseert. Dit om mensen thuis achter de buis te houden en nog wat thuis vermaak houden.
Maar met live publiek erbij lijkt me vragen om problemen...
sofaking
14 april 2020, 23:26
We kunnen het herd-immunity percentage misschien wat opkrikken als we de doden bij de genezen patiënten rekenen, zoals in Chili. Ze zijn niet langer besmettelijk.
https://www.newsweek.com/chile-counts-those-who-died-coronavirus-recovered-because-theyre-no-longer-contagious-health-1497775
Picasso 1
14 april 2020, 23:30
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/studie-harvard-elk-kwartaal-een-lockdown-om-virus-te-bedwingen~b8f6ec33/
Het ‘nieuwe normaal’ is nog veel vreemder dan de meeste mensen denken. Zo lang er geen vaccin is tegen corona, zullen we drie tot vier keer per jaar op slot moeten om Italiaanse toestanden te voorkomen. Landen doen er goed aan hun extra intensivecarebedden paraat te houden.
Dat blijkt uit een nieuwe modelstudie van de vooraanstaande onderzoeksgroep van Harvard-hoogleraar epidemiologie Marc Lipsitch. Nog zeker tot in 2024 moeten landen op hun hoede zijn dat het virus niet opeens weer in alle hevigheid de kop opsteekt. En tot 2022 zijn maatregelen zoals thuiswerken en het beperken van het openbare leven nodig om te voorkomen dat de intensive care alsnog overbelast raakt, schrijft de groep in Science.
Of het coronavirus net als veel verkoudheidsvirussen uitdooft in de zomer, maakt niet veel uit, blijkt uit de grafieken die Lipsitch en Grad dinsdagavond publiceerden. Enerzijds zou het leiden tot zomers zonder al te grote problemen. Maar in de herfst zou het virus extra heftig de kop weer opsteken. Volgens de berekeningen van de Harvard-groep zou de maatschappij in september én in december opnieuw op slot moeten – en in januari en maart opnieuw.
Ze lullen zich allemaal mooi de spotlights in.
zeppos58
14 april 2020, 23:38
Men schat dat zij minstens nog 10 a 15jaren nodig zullen hebben om Amerika voorbij te steken.
Zij hebben hun auto’s bij ons trachten te verkopen, geweigerd. Hun kopij van Airbus A320 vliegt nog alleen maar in China, hun hoge snelheidstrein is een siemens trein … Een andere grote voordeel die zij hebben, ze zijn voortdurend gesteund door hun staat.
Zij stelen overal de technologieën, dat heeft ook een reden
Dat hebben de Jappen ook gedaan maar kijk eens waar ze nu staan.
mentholbear
14 april 2020, 23:39
Je zult ongetwijfeld gelijk hebben. En toch hebben die Chinezen een maanlanding op de “achterkant” van de maan weten te realiseren. Hun innovatievermogen is ook immens. Maar goed, nu gaan we erg off-topic.
Wellicht dat ze daar inventiviteit en originaliteit missen, maar wat W zegt. Ze zitten er niet stil en innoveren wel, zie bijvoorbeeld de stappen op 5G. Bij het innoveren laten ze zich dan weer niet tegenhouden door patenten e.d. van anderen. Liever goed gejat, dan slecht bedacht is daar het credo. Zie je daar ook in horeca straatbeeld. Is er 1 succesvol restaurantje, stampen ze daar omheen dezelfde tenten uit de grond ipv te variëren.
Verder heerst er veel het quick & dirty mentaliteit. Snel iets opleveren, maakt niet uit hoe of wat voor consequenties dat heeft voor later. Dat product wordt toch binnen de kortste keren weer vervangen, en omdat het relatief goedkoop was kraait er bijna niemand naar.
En onderhoud is ook een lachertje, liever vervangen of de focus te verleggen. Zo ook met gebouwen. Bij nieuw oplevering wordt het aangekleed als een paleis. Paar jaar later hangt de kroonluchter in de centrale hal er schots en scheef bij en mist ook de helft van de glimmertjes. En de schimmel en afgebladerde verf hangt er overal bij.
Wat betreft eerlijk delen van negatieve cijfers, negatief nieuws enzo, komen niet ten goede van de partij en worden daarom voorkomen/weggedrukt. Voordeel is dat dingen als 5G onzin over corona daar de kop wordt ingedrukt. Nadeel is dat individuele personen die verslag/blog/vlog uitbrengen in een ziekenhuis mysterieus verdwijnen.
Althans, dat zijn mijn ervaringen.
John mc Snek
14 april 2020, 23:44
Ze lullen zich allemaal mooi de spotlights in.
Science is toch niet een blad waar je zomaar een
Artikel in krijg en De Volkskrant geen Telegraaf.
Dus vond het een opvallend artikel.
Los daarvan denk ik wel dat de basis van het artikel wat vreemd is, men zal het niet open gooien om vervolgens weer te locken, maar het eerder zeer gefaseerd en beperkt opengooien zodat het niet groeit, en indien dat mis dreigt te gaan, weer inperken.
Daarnaast lijkt het me ook op den duur onbetaalbaar worden en onuitvoerbaar. Je kan zo amper een normale opleiding volgen als je hbo/ uni steeds op slot gaat, en dat bepaalde banen steeds op slot gaan lijkt me ook niet te doen.
De Volkskrant pakt er in feite wel het worst case scenario uit terwijl de onderzoekers in Science meer de verschillende opties nalopen, beetje apart van De Volkskrant.
zeppos58
14 april 2020, 23:46
Ik vind alle kritiek op China over verzwijgen van de feiten redelijk onzinnig als je naar de NL situatie kijkt.
Aantal infecties in NL: factoren lager dan werkelijkheid door gebrek aan test capaciteit
Aantal doden in NL: ongeveer de helft van het werkelijke aantal gerapporteerd en het officiële aantal loopt in het weekeinde en op feestdagen ook nog eens een paar dagen achter.
Aantal genezen mensen in NL: vrijwel geen rapportage.
Nou weet ik niet (en ik denk dat niemand het echt weet) of de Chinezen accuraat hebben gerapporteerd, maar we weten wel zeker dat Nederland haar administratie in ieder geval helemaal niet op orde heeft. Elke verwijt vanuit NL is een gevalletje: de pot verwijt de ketel.
Blijkt dat Nederland enkel de doden in ziekenhuizen telt, de mensen die echt besmet zijn met corona.
In België tellen ze alle doden uit de WZC ook mee, ook de mensen die niet getest zijn maar waar het vermoeden van COVID-19 bestaat worden bij de doden geteld.
En zo heeft elk land zijn manier van tellen, wat dan weer een zeer vetekend beeld van de werkelijkheid geeft.
Player
15 april 2020, 00:21
[b] Het ‘nieuwe normaal’ is nog veel vreemder dan de meeste mensen denken. Nog zeker tot in 2024 moeten landen op hun hoede zijn dat het virus niet opeens weer in alle hevigheid de kop opsteekt.
Tot 2024, denk het niet, als er dan nog geen vaccin is, komt het er nooit. Bovendien kunnen we de boel niet maandenlang op slot gooien, financieel niet haalbaar. Maar bovenal, weet men helemaal niet hoe deze virussen zich gedragen. SARS is plots en onverklaard gestopt. Dus zo'n lange termijn voorspellingen maken is enkel goed om enkele academici in de kijker te brengen met apocalyptische theorieën, de waarheid is dat niemand het weet.
John mc Snek
15 april 2020, 00:26
Tot 2024, denk het niet, als er dan nog geen vaccin is, komt het er nooit. Bovendien kunnen we de boel niet maandenlang op slot gooien, financieel niet haalbaar. Maar bovenal, weet men helemaal niet hoe deze virussen zich gedragen. SARS is plots en onverklaard gestopt. Dus zo'n lange termijn voorspellingen maken is enkel goed om enkele academici in de kijker te brengen met apocalyptische theorieën, de waarheid is dat niemand het weet.
Sars was veel minder besmettelijk.
Voor de rest ben ik het wel mee je eens, al duurt de ontwikkeling van een vaccin vaak 10-15 jaar en voor HIV al 35 jaar.
Maar al zou het vaccin er in 2021 zijn, dat dit financieel niet houdbaar is lijkt me evident. Een halfjaar zo door en bijna alles valt al om...
phoenix
15 april 2020, 00:41
moet je eens kijken hoe snel de boel op slot gaat als er nadat het lijkt dat het goed en wel gestopt is... dus ook dat weten we niet... en hoe langer hoe duurt hoe meer ook conservatieve behoudende bedrijven omvallen...... dat gebeurt al, maar het kan zomaar omslaan en dat de hele boel weer draait, kortom het kan alle kanten op en zo denken we over ene maand ook nog... en over twee maanden misschien wat minder...
rob45
15 april 2020, 02:02
Maar al zou het vaccin er in 2021 zijn, dat dit financieel niet houdbaar is lijkt me evident. Een halfjaar zo door en bijna alles valt al om...
Een griepvaccin is ook geen wondermiddel.
De gewone griepprik is ook niet zaligmakend en je kan gewoon de griep krijgen ermee al krijg je dan meestal niet de volle laag dan.
7.7 miljard mensen op de wereld
2 miljoen officiële besmettingen (× 3 ) wereld
120.000 doden ( ×2 ) wereldwijd
(0.000320 % van de wereldbevolking )
Geef het 2 a 2.5 maand quarantaine en dan moeten we verder met het normale leven.
Big30
15 april 2020, 08:39
Coronacrisis maakt slachtoffers van huiselijk geweld onzichtbaar
Huiselijk geweld Hulpverleners vrezen een toename van huiselijk geweld door het coronavirus. Iedereen werkt thuis, kinderen gaan niet naar school, de stress neemt toe. „Tijdelijk bij opa en oma wonen gaat nu niet.”
Huiselijk geweld neemt toe
De coronacrisis treft slachtoffers van huiselijk geweld, zowel in hun thuissituatie als vrouwen die in de opvang zitten. Ruim een week geleden waarschuwden de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, António Guterres, dat de strenge coronamaatregelen wereldwijd leiden tot een toename in huiselijk geweld. In Frankrijk waren een week na de lockdown 30 procent meer meldingen dan normaal. En in Duitsland huurden verschillende gemeenten hotels voor slachtoffers van geweld in de privésfeer
Ook in Nederland verwacht Valente, brancheorganisatie voor maatschappelijke opvang, een toename in huiselijk geweld, maar harde cijfers ontbreken vooralsnog. De aanpak van huiselijk geweld moet volgens Valente landelijk worden gecoördineerd. Bij gemeenten, die verantwoordelijk zijn voor de zorg omtrent huiselijk geweld, ontbreekt een centraal coördinatiepunt, aldus de organisatie. NRC sprak tien hulpverleners die waarschuwen voor extra spanningen thuis door de coronamaatregelen. Kinderen gaan niet naar school, partners niet naar werk. Ook de kroeg, het sociale netwerk en opa en oma worden niet meer bezocht. Doordat iedereen thuisblijft en er meer stress is, neemt de kans op huiselijk geweld toe.
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/14/huiselijk-geweld-a3996713?utm_source=social&utm_medium=twitter&utm_campaign=twitter&utm_term=20200414
Er werd hier meteen al voor gewaarschuwd. Toch lijkt het tot nu toe nog mee te vallen, maar goed de vraag is ook hier of we wel een goed beeld hebben van de gevolgen vh gedwongen thuis blijven.
Goedemorgenallemaal
15 april 2020, 08:53
Er werd hier meteen al voor gewaarschuwd. Toch lijkt het tot nu toe nog mee te vallen, maar goed de vraag is ook hier of we wel een goed beeld hebben van de gevolgen vh gedwongen thuis blijven.
Huiselijk geweld, steekpartijen en mensen die zelf voor kapper spelen, het lijkt allemaal wel erg op elkaar.
Goedemorgenallemaal
15 april 2020, 08:59
Blijkt dat Nederland enkel de doden in ziekenhuizen telt, de mensen die echt besmet zijn met corona.
In België tellen ze alle doden uit de WZC ook mee, ook de mensen die niet getest zijn maar waar het vermoeden van COVID-19 bestaat worden bij de doden geteld.
En zo heeft elk land zijn manier van tellen, wat dan weer een zeer vetekend beeld van de werkelijkheid geeft.
Het nadeel van de Belgische methode is niet alleen dat je misschien meer slachtoffers telt maar omdat je met vermoedens zullen er zelfs tussen WZC's en vaststelelnde artsen verschillen ontstaan. het nadeel van de NL methode is dat je mensen die eigenlijk aan de onderliggende ziekte of ouderdom zijn overleden ook bij de Coronadoden zet omdat aantoonbaar de Corona hebben.
Meest exacte is gewoon iedereen testen, en goed nagaan of iemans aan Corona is overleden niet toch al in deze periode zou overlijden aan wat anders. Een echt willekeurige steekproef en dat extrapoleren naar 17.000.000 zou ook een aardig beeld scheppen.
RIKLAVERGE
15 april 2020, 10:26
Over bloedtransfusie en het bestrijden van de COVID-19
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.euronews.com/2020/04/14/could-a-century-old-method-help-treat-covid-19-patients&ved=2ahUKEwjD7IPNgOroAhWCC-wKHalHAvYQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw2kV5JRudCht46eN7wVnTMz
het gaat nog even duren voordat clubs opengaan.
afstand houden tot minstens 2022
Brad Clitt
15 april 2020, 11:49
In Duitsland worden de bestaande maatregelen vrijwel zeker tot en met zondag 3 mei gehandhaafd, vanmiddag een persco met Merkel.
Daarna misschien een geleidelijke versoepeling.
RIKLAVERGE
15 april 2020, 13:23
Voor de liefhebbers van geschiedenis en litteratuur
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.bbc.com/culture/story/20200413-what-can-we-learn-from-pandemic-fiction&ved=2ahUKEwik17iTqOroAhUBCewKHf3fCswQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3D1AS3rMGHR4w9jLaeRf6p
Piet Plezier
15 april 2020, 14:04
BINNENLAND189 doden en 734 nieuwe coronapatiënten
Positief geteste personen 28.153* (+734)
Ziekenhuisopnames 9.127 (+188)
Overleden personen 3.134** (+189)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van ziekenhuisopname of overlijden en de dag waarop dat gerapporteerd wordt.
Vandaag zijn er 188 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 189 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Dit zien we ook na dit paasweekend vooral bij het aantal overlijdens.
Tot nu toe zijn er 28.153 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.
De cijfers van de afgelopen dagen passen nog steeds bij het beeld dat de verspreiding van COVID-19 langzamer verloopt dan wanneer er geen maatregelen genomen zouden zijn.
Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die in de rapportage genoemd worden
https://112vdg.nl/2020/04/15/189-doden-en-734-nieuwe-coronapatienten/
Picasso 1
15 april 2020, 14:16
Voor de liefhebbers van geschiedenis en litteratuur
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.bbc.com/culture/story/20200413-what-can-we-learn-from-pandemic-fiction&ved=2ahUKEwik17iTqOroAhUBCewKHf3fCswQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3D1AS3rMGHR4w9jLaeRf6p
Ik wacht wel op de samenvatting van Badslippers voorzien van kritische kanttekeningen.
John mc Snek
15 april 2020, 16:04
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200415/6528be9a4a06a762ed13a8309cb043d2.jpg
De teletekst versie van de Science-studie.
Nou tot 2025 dan maar in FKK Corona [emoji51]
Tegen die tijd zal ik in GT Ketserr van Onassis aantreffen
Shakir
15 april 2020, 16:43
De teletekst versie van de Science-studie.
Nou tot 2025 dan maar in FKK Corona [emoji51]
Ik stel vast dat de einddatum steeds verder weg komt te liggen.
- In januari sprak men van een griepje, niets aan de hand.
- Midden maart sprak men van een eventuele lockdown die maar enkele weken ging duren. Na Pasen konden we terug genieten van het leven.
- Nog een week later zag het er naar uit dat Europa voor twee maand op slot zou gaan.
- Nog een week later vertelt Van Ranst ons doodleuk dat het een zomer zonder vakantie, terrasjes en festivals ging worden.
- Nog een week later vertelde men ons dat het een jaar zou duren tot alles weer normaal is.
- Nog een week later vertelde men ons dat men best zou rekenen tot diep 2022.
- Vandaag komt men ons vertellen dat we nog tot in 2024-2025 met een klinische anderhalvemetersamenleving opgezadeld gaan zitten. Geen festivals, geen sportevenementen, niets!
- Wat zal het morgen worden? Een 2.5m-samenleving tot in 2030?
Er is er een verschil tussen nerdy wetenschappers en politiekers. Ik blijf erbij: voor een oneindige lockdown is geen democratisch draagvlak.
Eén ding is zeker: bij een versoepeling van de maatregelen neuk ik me te pletter bij enkele privé-adresjes! :wink2:
Dat Corona-marxisme à la Bill Gates kan me de rug op.
RobOpzoek
15 april 2020, 16:45
Beste allemaal,
de cijferbrij die de kranten en praatprogramma's ons voorschotelen zijn ondoorgrondelijk. Ik luister er niet naar maar volg wel de onderstaande grafieken en metingen. Let op, ook deze zijn al weer 'politiek' gemaakt doordat bij de RIVM grafiek onderliggende data zijn 'bijgeschat', mijn inziens iets wat een doodzonde is voor een meetinstituut. (je meldt namelijk wat je meet, je meldt niet dingen die je denkt dat ze er zijn maar niet gemeten hebt)
Alleen door de alle sterfgevallen per week in NL te tellen en in een grafiek uit te zetten en te vergelijken met voorgaande jaren bepaal je of er iets 'extras' heerst wat kan zorgen voor die verhoogde stijging. Immers, iemand die op dinsdag sterft door Covid 19 - ook al is dat niet gecontroleerd met een test - kan niet meer op de woensdag daarop sterven aan een longontsteking. Dan moet je de totale sterftecijfers ook afzetten tegen de totale bevolking, en we weten allemaal dat de bevolking is toegenomen de laatste jaren, dus de jaren en weken in absolute zin vergelijken gaat ook niet zomaar en zou je eigenlijk iets moeten corrigeren.
De grafieken lopen steeds een week tot 10 dagen achter, de CBS cijfers nog iets langer soms, mede reden waarom RIVM gaat 'bijschatten'.
https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/70895ned/table?fromstatweb
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Ik wil de toestand rond COVID en lockdown niet groter of kleiner maken dan wat het is. Maar mijn advies: blijf nuchter kijken naar de metingen, zolang we nog vertrouwen kunnen hebben in die metingen. Natuurlijk helpt het gezond te blijven en de 1,5 afstand regels helpen daar nu bij. Jammer is dat we daardoor de opgezwollen ballon-economie van 2019 in een recessie duwen die ongekend is. Verder zullen politici onder het mom never waste a good crisis het momentum gebruiken hun stokpaarden te berijden. Dus moralisme tov prostitutie, moralisme tov autorijden, moralisme over vaccinatie aan de burgers opleggen. Gevolg: minder vrijheid. Verder ligt er politiek verdacht veel aandacht op een 'vaccin' maar ik zie liever de aandacht op een 'medicijn'. Geen prik van te voren maar een pil wanneer je het hebt opgelopen.
Voorlopig zijn nu alle clubs dicht, en moet ik nog maar zien welke er weer open gaan en onder welke regels. De mooie club in Roermond - wat je er ook van vond - zal nog meer moeite hebben z'n vergunning te verkrijgen, als het ooit nog lukt.
Ik maak dit schrijfsel vanachter mijn thuisbureau. Ik zou graag willen dat ik dit mijmerend op een ligbedje bij Venus of Babylon lag te bedenken. Ik hoop dat die situatie snel weer aan de orde is en ik Monika even kan ....
Blijf gezond en take care.
marcelasnl
15 april 2020, 17:16
- Vandaag komt men ons vertellen dat we nog tot in 2024-2025 met een klinische anderhalvesamenleving opgezadeld gaan zitten. Geen festivals, geen sportevenementen, niets!
En dan te bedenken dat hier wat ijsbeertjes stoer zaten te doen dat hun dames op whatsapp nog in duitsland zitten en vaak opgesloten in een saunaclub. Nou, ook deze dames zie je niet tot 2024-2025. Menig ijsbeer hier ligt dan zelf al onder het gras.
Piet Plezier
15 april 2020, 17:21
Ik
Er is er een verschil tussen nerdy wetenschappers en politiekers. Ik blijf erbij: voor een oneindige lockdown is geen democratisch draagvlak.
Eén ding is zeker: bij een versoepeling van de maatregelen neuk ik me te pletter bij enkele privé-adresjes! :wink2:
Dat Corona-marxisme à la Bill Gates kan me de rug op.
als je daarop wacht kun je nog lang wachten
Je kunt nu toch ook gaan neuken
De vrouwtjes zitten te springen voir geld.
Piet Plezier
15 april 2020, 17:23
En dan te bedenken dat hier wat ijsbeertjes stoer zaten te doen dat hun dames op whatsapp nog in duitsland zitten en vaak opgesloten in een saunaclub. Nou, ook deze dames zie je niet tot 2024-2025. Menig ijsbeer hier ligt dan zelf al onder het gras.
die dames zie ik echt wel
Elke dag als ik wil
Maar ik heb alleen in het weekend tijd
Er zijn dames die nog gewoon in de club zitten omdat ze nergens naar toe kunnen
Jij moet wat meer ballen hebben net als ons, kun je net zoveel neuken als je wilt
Trouwens hoezo opgesloten??
Die ik ken mogen gewoon naar buiten hoor
marcelasnl
15 april 2020, 17:27
die dames zie ik echt wel
Elke dag als ik wil
Stoere taal, scoor je daar punten mee op het forum? Je levert geen enkel bewijs en je kunt schrijven wat je wilt. Ik kan hier ook wel schrijven dat ik mijn whatsapp-contacten nog elke dag bezoek als ik wil, maar zo triest ben ik niet.
phoenix
15 april 2020, 17:27
@Marcelani dan ken jij pietje niet goed genoeg jongen
en piet er zijn er die zitten te wachten tot het voorbij is.. zoals ik zei de brave hendrik... je hebt gelijk maar nogmaals kijk uit met jullie vader en moeder aan te steken ...
John mc Snek
15 april 2020, 17:28
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1794462897/tweede-coronagolf-bij-versoepeling-regels
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200415/457e7086cb47cea0ea21d640b6f4c4d9.jpg
Alvast maar vooruitlopend op de verlenging...
Vooral voor het personeel dat nu voor 3 mensen tegelijk moet werken ( applaus voor het saneren van Rutte) is dit geen maanden vol te houden...
Piet Plezier
15 april 2020, 17:30
het gaat nog even duren voordat clubs opengaan.
afstand houden tot minstens 2022
ik hoop dat ze de kroegen toch wel wat eerder opengooien en de restaurants
Want daar zit ik vaker als in een club
Piet Plezier
15 april 2020, 17:32
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1794462897/tweede-coronagolf-bij-versoepeling-regels
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200415/457e7086cb47cea0ea21d640b6f4c4d9.jpg
Alvast maar vooruitlopend op de verlenging...
Vooral voor het personeel dat nu voor 3 mensen tegelijk moet werken ( applaus voor het saneren van Rutte) is dit geen maanden vol te houden...
allemaal bangmakerij, je word er niet meer goed van
De ene praat zo, de ander zo, maar echt weten hoe het zit doet niemand
Ik zeg alles open en 1,5 mtr afstand houden
Het is mooi geweest met die onzin
Piet Plezier
15 april 2020, 17:34
Stoere taal, scoor je daar punten mee op het forum? Je levert geen enkel bewijs en je kunt schrijven wat je wilt. Ik kan hier ook wel schrijven dat ik mijn whatsapp-contacten nog elke dag bezoek als ik wil, maar zo triest ben ik niet.
heeft niets met stoer te maken
Ik reageer gewoon op jou
Wil je bewijs, dat kan zaterdag 11.00 uur bij de mc Donalds Boxmeer
Rij je achter ons aan en zie je waar wij naar toe gaan
Mooier kan ik het toch niet maken
Afgesproken???
John mc Snek
15 april 2020, 17:34
Gemiddelde ijsbeer een maand geleden:
laat het denken en beslissen over aan de deskundigen omtrent virologie, die weten het en de rest niet. Je gaat toch niet in tegen wat een viroloog zegt?
Een maand later wanneer zo ongeveer alle virologen een standpunt hebben dat de ijsbeer totaal niet aanstaat:
die virologen lullen maar wat vanuit hun ivoren toren en willen in de spotlights, weg ermee en gewoon 180 graden de andere kant op!
Piet Plezier
15 april 2020, 17:36
@Marcelani dan ken jij pietje niet goed genoeg jongen
en piet er zijn er die zitten te wachten tot het voorbij is.. zoals ik zei de brave hendrik... je hebt gelijk maar nogmaals kijk uit met jullie vader en moeder aan te steken ...
inderdaad phea hij kent mij niet
Ik heb zowat geen contact met me ouders hier
Bedankt dat je eraan denkt
Piet Plezier
15 april 2020, 17:57
Zag het voorbij komen op Facebook, en dacht kopieer en deel:
De richtlijnen met betrekking tot COVID-19 zijn talrijk en voor sommige mensen onduidelijk. Daarom vatten we ze nog eens samen.
Eerst en vooral: COVID-19 is maar een griepje, maar dan veel besmettelijker en veel dodelijker. U hoeft zich dus geen grote zorgen te maken.
Hoe weet u of u besmet bent? U zal een droge hoest ervaren en sowieso koorts maken. Hoofdpijn, vermoeidheid en moeilijk ademhalen kunnen ook optreden.
Edit: koorts blijkt toch geen voorwaarde
Edit 2: de hoest blijkbaar ook niet
Edit 3: het kan zijn dat u geen symptomen hebt en toch besmet bent
Edit 4: veel mensen ervaren alle symptomen maar blijken toch niet besmet
Ach, laat ook maar…
1. U mag uw woning in principe niet verlaten, behalve voor essentiële verplaatsingen. Essentiële verplaatsingen zijn:
- Naar uw werk gaan en met uw collega’s in dezelfde ruimte werken en dezelfde materialen aanraken, maar wel op 1,5 m afstand proberen te blijven. (We vinden het wel een beetje spijtig dat op 85% van de werkplekken de voorschriften niet gerespecteerd worden)
- Levensmiddelen inslaan. Wafels, frietjes en ijsjes zijn ook levensmiddelen. Gelieve bij het aanschuiven wel anderhalve meter tussen te laten en in uw elleboog te hoesten.
- Naar de apotheek gaan als u ziek bent.
2. Verder mag u ook buiten komen om te bewegen. Wandelen, lopen en fietsen zijn toegestaan. Dat mag u op veilige afstand van elkaar doen, met uw gezin of met 1 vriend of vriendin. Onder geen beding met een familielid dat niet onder uw dak woont. We sluiten wel alle parken en provinciale domeinen af. Of nee, we doen ze toch weer open, maar alleen voor wie vlakbij woont.
3. Mensen die alleen wonen mogen niet naar hun lief gaan. Of toch, maar alleen als het een serieus lief is. We zijn nog aan het zoeken naar een goeie definitie van een serieus lief. Pubers mogen niet naar hun lief gaan, want dat is per definitie niet serieus.
4. Tweedeverblijvers mogen niet naar de kust afzakken om drukte op de dijk te vermijden. De lokale bevolking mag wel allemaal tegelijk naar de dijk afzakken. Op muurtjes en bankjes plaatsnemen mag niet in het Maria Hendrikapark in Oostende. Een boete van €250 per persoon hangt u boven het hoofd als u de regel overtreedt. Als de politie een PV opstelt dient u deze te ondertekenen met de balpen van de politie. Maar de politie is niet besmet, dus de balpen ook niet. Als u toch op een bankje wil zitten zonder een boete te krijgen, moet u dat op de dijk doen of in De Haan. Als we merken dat het toch wat druk wordt op de dijk, dan patrouilleert de politie en maant de mensen aan om afstand te houden. De dijk wordt echter niet afgesloten.
5. Mondmaskers hebben totaal geen zin. Behalve als u besmet bent. Wat u eigenlijk niet weet. Maar doe er toch maar geen aan. Er zijn er namelijk geen. Maar ze zijn wel besteld en komen straks aan uit China.
Edit: de mondmaskers zijn aangekomen.
Edit 2: excuseer, het blijken koffiefilters te zijn.
Edit 3: het is niet erg want mondmaskers hebben toch geen zin.
6. Ook handschoenen hebben geen zin, of misschien toch een beetje, maar eigenlijk toch niet.
7. Als u ziek bent moet u zich thuis afzonderen. U mag niet naar de dokter of de spoedgevallen gaan. U moet de dokter bellen. Die zal u indien nodig naar de spoedgevallen doorverwijzen. Behalve als u te oud of te ernstig ziek bent, dan mag u niet naar het ziekenhuis maar dan kunt u thuis waardig sterven.
8. Vermijd ELK contact met onze kwetsbare ouderen. Ga niet op bezoek, laat hen uw kinderen niet opvangen. U kunt wel boodschappen afzetten of een met liefde gebakken taart brengen. De taart moet wel eerst 3 dagen in de garage afgezonderd worden, zodat eventueel virus verdwenen is.
9. U kunt veilig afhaalmaaltijden bestellen. We hopen samen met u dat degene die ze klaarmaakte een mondmasker en handschoenen droeg en niet besmet is met het virus.
10. Tuincentra zijn gesloten voor uw veiligheid. Behalve tuincentra die ook dierenvoeder of levensmiddelen verkopen. Zij mogen alleen dierenvoeder en levensmiddelen verkopen.
Edit: ze mogen nu toch ook plantjes en tuinmateriaal verkopen.
Edit 2: AVEVE krijgt het monopolie om tuinmateriaal te verkopen. Allen daarheen dus. Gelieve ook daar enkel in uw elleboog te niezen.
11. Kappers mogen openblijven, mits ze de regel toepassen van 1,5 m afstand houden.
Edit: we hebben vernomen van de kappers dat het moeilijk is om 1,5 m afstand te bewaren, dus de kapsalons moeten toch sluiten.
12. Er is ruim voldoende voorraad aan levensmiddelen. Ga niet hamsteren aub, dat heeft geen enkele zin. In de namiddag kan het wel zijn dat veel dingen niet meer in voorraad zijn. Maar gelieve niet in de voormiddag te gaan winkelen.
13. Winkelen houdt geen gevaar in als u de regels van social distancing in acht neemt. Daarom vragen we u een karretje te gebruiken, zodat u de mensen voor en achter u niet kunt besmetten of besmet geraken. Gelukkig beweegt het virus niet zijwaarts, dus elkaar kruisen in het gangpad is geen enkel probleem.
Edit: als iemand hoest 2 gangpaden verder, dan komen de druppeltjes en het virus tot bij u. Gelieve in dat geval een uur uw adem in te houden. En uw handen te ontsmetten. Nogmaals, mondmaskers hebben geen zin.
14. Gezonde kinderen hebben geen of bijna geen symptomen als ze besmet raken. Maakt u zich dus geen zorgen om uw kinderen. Breng uw kinderen alleen naar school als u moet gaan werken of als uw kinderen anders door de grootouders zouden moeten opgevangen worden. De leerkrachten zullen hen goed opvangen. Wat zegt u? De leerkracht van uw kind is ouder dan de grootmoeder van uw kind? Breng toch uw kind onder geen beding naar de grootouders!
Edit: er is helaas een kerngezond meisje van 12 jaar overleden. We leven enorm mee met de familie.
15. De meest kwetsbare groep zijn onze bejaarden. We moeten alle bezoek aan WZC helaas verbieden. Het personeel moet de bewoners en zichzelf beschermen door veel de handen te wassen, handschoenen te dragen en een mondmasker van minstens ffp2 te dragen. Helaas zijn er geen mondmaskers. De eerste ladingen hebben we aan de ziekenhuizen gegeven. Dan aan de eerstelijnszorg. Daarna pas aan de WZC. Spijtig genoeg zat het virus er toen al lang binnen. Zieke rusthuisbewoners moeten trouwens in het rusthuis blijven, want we hebben de capaciteit niet om hen allemaal in het ziekenhuis op te nemen. We willen Italiaanse en Spaanse toestanden vermijden, begrijpt u? We proberen hen wel een waardig levenseinde te gunnen dus 1 familielid mag heel kort afscheid komen nemen maar absoluut geen hand geven en bij hen blijven tot ze gestorven zijn. Het personeel mag dat wel doen. Als ze daar tijd voor hebben. Maar waarschijnlijk niet, want de kiné's, ergo's en poetsvrouwen worden zelfs ingezet om te wassen en eten te geven.
Nog enkele tips voor het personeel: Als er schorten te kort zijn kan men 3 gaten knippen in een vuilniszak en die als schort dragen. Een plastic mapje kan dienst doen als spatmasker. En veel mensen naaien nu mondmaskers van oude hemden en lakens. Die houden het virus al helemaal niet tegen, maar het samenhorigheidsgevoel is wel fantastisch.
16. We zullen de testcapaciteit dringend opvoeren.
Edit: er zijn onvoldoende reagentia om uitgebreid te testen
Edit 2: we dreigen nu ook door onze neusswabs te geraken
Edit 3: we zullen de testcapaciteit in WZC vanaf volgende week kunnen opdrijven
Edit 4: we hebben de tests helaas verkeerd uitgevoerd omdat de handleiding niet duidelijk was
Edit 5: het verhogen van de testcapaciteit in WZC is uitgesteld
17. Er zijn op vandaag 30.589 mensen positief getest op corona. We geven dat cijfer elke dag mee, en zeggen erbij dat het een grove onderschatting is. Het reële cijfer ligt 5, 10, 20, 50 of misschien 100 zo hoog. Mensen houden van cijfers, ook al betekenen ze dus niets, daarom geven we ze mee.
18. We tellen, veel ruimer dan andere landen, onze doden. Ook dat getal is niet helemaal betrouwbaar, want we testen niet iedereen. Soms willen we iemand testen, maar dan gaat hij ondertussen dood en dan kunnen we niet meer testen.
19. Huisdieren kunnen het virus niet krijgen of overdragen. Heb dus zeker geen schrik van uw huisdieren en aai gerust de hond van de buren.
Edit: behalve een kat uit luik
Edit 2: behalve als het op hun vacht zit door iemand die niest en iemand anders dan het huisdier aait
20. Het virus blijft 3 uur actief op oppervlakten. Of nee, 6 uur. Het kan ook 12 zijn. Of een paar dagen. Doe maar 3.
Ja, 3 dagen.
Picasso 1
15 april 2020, 18:23
Gemiddelde ijsbeer een maand geleden:
laat het denken en beslissen over aan de deskundigen omtrent virologie, die weten het en de rest niet. Je gaat toch niet in tegen wat een viroloog zegt?
Een maand later wanneer zo ongeveer alle virologen een standpunt hebben dat de ijsbeer totaal niet aanstaat:
die virologen lullen maar wat vanuit hun ivoren toren en willen in de spotlights, weg ermee en gewoon 180 graden de andere kant op!
Ja hoor, ga je mijn opmerking over spotlights zoekende deskundigen plaatsen tegenover wat de gemiddelde ijsbeer een maand geleden schreef. Niet wat ik schreef maar wat de gemiddelde ijsbeer schreef, en die 'gemiddelde' ijsbeer schreef op zijn beurt niks over spotlights. Conclusie: we draaien (gemiddeld???) 180 graden de andere kant op! :gruebel: Over appels met peren vergelijken gesproken, maar euh...... is dit echt de logica waar jij mee de spotlight opzoekt?
Of mik je met een indirecte op de thanker van mijn bericht? ;)
John mc Snek
15 april 2020, 18:39
Ja hoor, ga je mijn opmerking over spotlights zoekende deskundigen plaatsen tegenover wat de gemiddelde ijsbeer een maand geleden schreef. Niet wat ik schreef maar wat de gemiddelde ijsbeer schreef, en die 'gemiddelde' ijsbeer schreef op zijn beurt niks over spotlights. Conclusie: we draaien (gemiddeld???) 180 graden de andere kant op! :gruebel: Over appels met peren vergelijken gesproken maar euh...... is dit echt de logica waar jij mee de spotlight opzoekt? ;)
Haha ja je hebt helemaal gelijk,maar kon het niet laten om die er ( in tweede instantie ) erin te verwerken :)
Je reageerde nog sneller dan gedacht, en gevat moet ik zeggen.
Ik zie je niet als de gemiddelde ijsbeer en je bent in dit topic een stuk genuanceerder en weegt je opmerkingen beter dan ik, sorry voor het steekje.
Heb jouw spotlight in ieder geval gevonden[emoji51]
Ps: ik zie de thankers niet bij naam in Tapatalk, zal zo eens gaan kijken. Wel weet ik dat je hier in het algemeen het meeste thanks krijgt als je meldt dat YY snel open gaat of dat dit virus niet veel voorstelt dan wel dat Trump een idioot is.
Net zoals het voorspelbaar is dat a altijd blind posts van b thankt ongeacht de strekking. Sommige mensen zoeken graag nullen om zich heen en die krijgen ze dan ook op een presenteerblaadje.
Zo zal BS als hij zo schrijft dat hij lekker heeft zitten schijten automatisch wel een thank van Memo Moo krijgen, om zomaar wat te noemen.
Voor de duidelijkheid, (voor je weer in je pen klimt) zie ik jou niet als iemand die ik onder a of b schaar :)
Als ik hier veel thanks ga krijgen dan ga ik me pas echt zorgen maken over wat ik schrijf :)
Picasso 1
15 april 2020, 18:45
Wat steekjes moet kunnen, houdt het geheel levendig! Maar jouw steekje ging volgens mij in een andere richting....
John mc Snek
15 april 2020, 18:51
Wat steekjes moet kunnen, houdt het geheel levendig! Maar jouw steekje ging volgens mij in een andere richting....
Welke richting?
Gemiddeld genomen klopt het beeld hoe mensen tegen de materie aankijken in dit topic wel met wat ik mijn post benoem, denk ik.
Edit: heb de thanker bekeken, BS en dat is inderdaad precies iemand die aan de omschrijving voldoet :)
Eerst blind vertrouwen in RIVM en andere autoriteiten en wat weten wij er nou van, en nu het allemaal langer duurt dan ze ons aanvankelijk beloofd hadden , zijn het allemaal maar slappe ouwehoeren vanuit hun ivoren toren en moeten we stoppen met deze waanzin en is hij zelf Corona-moe :)
Meme Moo
15 april 2020, 19:02
Ik zou me maar zorgen gaan maken McSnek: heb zojuist je post gethanked!:biggrin:
John mc Snek
15 april 2020, 19:32
,Als ik hier veel thanks ga krijgen dan ga ik me pas echt zorgen maken over wat ik schrijf
Ik zou me maar zorgen gaan maken McSnek: (ik) heb zojuist je post gethanked! :biggrin:
Zo bewijs je maar weer eens in no time dat je van alles thankt zonder het te lezen of begrijpen :)
Meme Moo
15 april 2020, 19:35
Zo bewijs je maar weer eens in no time dat je van alles thankt zonder het te lezen of begrijpen :)
Wat moet het heerlijk voor je zijn om te denken dat je degene op de wereld bent die alles weet en begrijpt.
Veel plezier in je zelfgekozen bubbel; social distancing is je op het lijf geschreven!
Shakir
15 april 2020, 19:39
Clouseau & Kommil Foo - We blijven binnen
https://www.youtube.com/watch?v=S5H63bXQcg0
Player
15 april 2020, 19:56
Wie gelooft de beleidsmakers en virologen nog? Mondmaskers waren absoluut niet nuttig, nu opeens adviseren ze om mondmaskers te dragen. Er waren er immers te weinig voor de hulpverleners, dus ging men voorliegen om burgers er niet naar te laten grijpen. WZC zitten vol met de kwetsbare risicogroep, maar nu gaat men toch bezoek toelaten, alsof er zo geen extra besmettingen gaan komen. Tuincentra en DIY winkels moeten open, maar de bedrijven terug laten opstarten om de economie op gang te brengen en geld in het laatje te krijgen, geen hond die daaraan denkt.
mentholbear
15 april 2020, 20:04
Kabinet eist coronaplan van alle sectoren, 'anders niet open'
https://nos.nl/artikel/2330581-kabinet-eist-coronaplan-van-alle-sectoren-anders-niet-open.html
Gezien alle dicussies de afgelopen tijd zitten er hier zo veel knappe koppen. Die kunnen vast wel op P6 protocollen komen. Nou, kom maar op :smoke:
Wat moet er allemaal gebeuren, zodat de saunaclubs e.a. weer open kunnen?
P.S. Met dat stap voor stap beleid, zal alleen Corona wel 'uitgestorven' zijn, voordat P6 weer open mag...
Player
15 april 2020, 20:17
https://nos.nl/artikel/2330581-kabinet-eist-coronaplan-van-alle-sectoren-anders-niet-open.html
Wat moet er allemaal gebeuren, zodat de saunaclubs e.a. weer open kunnen? Maximum aantal klanten bepalen dat in de publieke ruimtes kan toegang krijgen zonder 1,5 meter social distancing te overtreden. Dus als men toekomt en maximum aantal bezoekers is bereikt, wachten tot er klanten vertrekken. En wat op de kamer gebeurt, blijft op de kamer.
Shakir
15 april 2020, 20:28
Maximum aantal klanten bepalen dat in de publieke ruimtes kan toegang krijgen zonder 1,5 meter social distancing te overtreden. Dus als men toekomt en maximum aantal bezoekers is bereikt, wachten tot er klanten vertrekken. En wat op de kamer gebeurt, blijft op de kamer.
Hoe gaat een presale er dan uitzien? En ook, verre ijsberen zoals ik gaan niet de moeite nemen om de verre verplaatsing te maken om dan vervolgens te horen te krijgen dat het maximaal aantal klanten is bereikt. Einde verhaal voor Sixsens dus, maar dat wisten we al.
Ik hoop dat de buurlanden Nederland hierin niet gaat volgen
Brad Clitt
15 april 2020, 20:43
Als ik hier veel thanks ga krijgen dan ga ik me pas echt zorgen maken over wat ik schrijf :)
Ondanks dat je in een ander topic schreef 'BC for president. :love:', heb ik deze post niet gethanked.
Ik wilde gewoonweg niet dat je vanwege mij extra zorgen had, maar mocht je alsnog een bedankje willen, let me know.
Moet je me wel volgende maand in YY op een bamiblok trakteren (vergunning is plots een formaliteit volgens een dvp waar ik nog contact mee heb), want dat virus stelt niks voor en dooft meteen uit zodra het 27,2 graden is. O ja, Trump is een idioot.
Piet Plezier
15 april 2020, 20:46
en kom je zaterdag??
Ik zie geen reactie
Je reageert niet omdat je weet dat het waar is
Je lijkt wel een vrouw die zijn ook snel jaloers :biggrin:
Player
15 april 2020, 20:59
Hoe gaat een presale er dan uitzien? En ook, verre ijsberen zoals ik gaan niet de moeite nemen om de verre verplaatsing te maken om dan vervolgens te horen te krijgen dat het maximaal aantal klanten is bereikt.Presales zitten er dan niet in, tenzij een praatje vanop afstand zonder contact, jammer maar helaas. De verre verplaatsing zonder zekerheid onmiddellijk binnen te kunnen is voor velen het geval. Men kan met beurtkaarten van x-aantal uur werken om voldoende roulatie te hebben op drukke dagen. Maar op een doordeweekse dag valt dat nog mee. In de zomer kan men bijv. de tuin gebruiken om het aantal vierkante meter optimaal te benutten. En ik verwacht nu geen overhaaste toeloop zolang social distancing van toepassing is. Als ik zie hoe weinig beren er waren in februari en maart in de SC's, zal het aantal angsthazen in de nabije toekomst niet lager zijn.
HellaHolla
15 april 2020, 21:18
Saunaclubs zijn met deze regels gewoon zo dood als een pier op dit moment. Afstand houden in een bordeel, ga fietsen jong. Beetje over en weer zitten schreeuwen met een DVP omdat je afstand moet houden en het druk is in de tent. Niet aan mij besteed. Doel van een saunaclub is intiemiteit. Op zo veel mogelijk plekken en manieren. Dat zit er gewoon niet in met de "1,5 meter samenleving".
Wat een eng woord is dat trouwens. Ik heb nog steeds het idee dat dit een hele slechte droom is waar we in zitten. Maar helaas peanut butter. Ik hou er ernstig rekening mee dat mijn wandelcarriere in de clubs tot een jaar beperkt gaat blijven. Een jaar dat ik de rest van mijn leven bij mij zal blijven dragen overigens. Ik zal het never nooit vergeten!
Player
15 april 2020, 21:35
Denk je nu echt dat men de boel op slot kan houden gedurende maanden, laat staan tot in 2022 met sociale distancing voor nog jaren zoals een Harvard studie beweert? Dat krijg je nooit opgelegd, Europa is geen communistische staat. Denk gewoon aan de jeugd: scholen dicht, studenten niet op kot met alle sociale contacten, geen festivals, geen horeca, geen vakantie en dat herneemt enkel als we eerst nog jaren op 1,5 meter afstand blijven? Geen enkele tiener komt nog aan een lief! Dat krijg je nooit afgedwongen. Zal eerder omgekeerd worden, isoleer de risicoprofielen en laat de rest van de maatschappij los. En last but not least, it is all about the money... De Tour gaat in elk geval al door eind augustus, als dat geen massa evenent is waar sociale distancing niet mogelijk is of gaat het peloton op 1,5 meter afstand van mekaar rijden en sprinten? [emoji6]
jansenroy
15 april 2020, 21:52
Als we naast het aantal gasten ook nog de cabines van de voormalige darkroom van een door M gepantenteerde gloryhole voorzien, dan komen we al heel ver in SS. mannetje in cabine A, vrouwtje in cabine B, leuter door het gat, en het feest kan veilig beginnen :biggrin:
Vrees alleen dat overheid hier niet in meegaat....
Piet Plezier
15 april 2020, 21:57
33597
Brad Clitt
15 april 2020, 22:25
Een mogelijk om ook de pay6 te kunnen openen, is dat bij binnenkomst elke bezoeker wordt gecontroleerd op symptomen, incl. temperatuurmeting. Indien er symptomen zijn dan natuurlijk geen toegang. Vervolgens zullen de bezoekers de uitslag van een recente bloedtest (< 1 maand) moeten laten zien, waaruit blijkt of ze antistoffen hebben tegen covid-19. Voor de zekerheid zal er in beide gevallen een sneltest worden afgenomen om te bekijken of ze (nog) besmet óf herbesmet zijn met het virus. Moet er tegen die tijd natuurlijk wel een betrouwbare en liefst goedkope sneltest voorhanden zijn. Bij positief testen natuurlijk geen toegang. De kosten van deze test komen voor rekening van de bezoeker, eventueel inbegrepen in de entree.
The Joker
15 april 2020, 22:40
Ik zal er nog eens een bierviltje berekening op los laten voor de liefhebbers.
Alles gebaseerd op officiële RIVM data, met multipliers die het meer op de werkelijkheid laten lijken.
Thans zijn er 3.134 doden in NL, zelf schat ik dat je dit getal x2,4 moet vermenigvuldigen.
Veel mensen laten ze vredig thuis sterven of worden ondanks dat het vrij zeker was dat ze aan Corona aan het overlijden zijn niet getest.
Werkelijke cijfers zullen tzt wel uit de totale sterftecijfers in NL te halen zijn, die enorm stijgen t.o.v. het langjarige gemiddelde.
Neem dan ook mee dat er nu veel minder doden vallen door bv verkeer- en bedrijfsongevallen, vandaar mijn schatting met een factor 2,4.
Totaal zit je dan vandaag op zo'n 7.500 doden.
De mortaliteit is nog steeds niet bekend, naar mate er grotere populaties getest worden (ook mensen zonder symptomen), gaat dat getal langzaam duidelijker worden.
Zelf schat ik inmiddels dat van de totale populatie die besmet raakt (van supergezond en mensen zonder symptomen tot lui die al met 1 houten poot in het graf staan) op 0.67%.
Dat zou in mijn berekening betekenen dat er dus 1.125.000 mensen in NL besmet moeten zijn geweest.
Gemiddeld doe je er 22 dagen over om van besmet te raken te overlijden.
In deze periode is het aantal gevallen ongeveer x5 gegaan in NL de afgelopen tijd.
Dat zou betekenen dat er al 5.625.000 mensen in NL besmet zouden zijn vandaag.
Dit getal ligt in werkelijkheid veel lager.
Dit kan of betekenen dat de mortaliteit veel hoger ligt, of dat ik een gekke kronkel in mijn berekening moet maken dat het virus een 'rondje draait'.
De besmettingshaarden liggen in NL behoorlijk regionaal op dit moment in vooral de carnavalsregio.
Ik gooi er dus nog een multiplier van 0,25 overheen omdat de meeste besmettingen in een kwart van NL zitten.
Over heel het land kom je dan nu aan 1,4 miljoen besmettingen ofwel 8%.
Dit kan wel betekenen dat bepaalde gemeenten al op 50% zitten, terwijl er in Groningen plaatsen zijn met 0,1%.
Maar no worries, zodra de grote steden langzaam aan de beurt komen bij een volgende opflakkering, zal het hele percentage in NL omhoog gaan.
Normaal gezien kan je dan beter nu al op een plek wonen waar bijna iedereen al aan de beurt is geweest, hoewel er totaal geen zekerheid is over immuniteit, zijn al genoeg gevallen bekend van mensen die 2e keer ziek zijn geworden en dan nog een pak zwaarder ook :mad:
Eindconclusie: Zolang er geen langwerkend vaccin beschikbaar is voor de hele wereldbevolking zijn we klaar met ijsberen.
En dat vaccin zal er normaal gezien niet zijn voor de griepprik rond 1 november van 2021...
The Joker
15 april 2020, 22:47
Zodra testen op antistoffen in bloed betrouwbaar en gemeengoed worden, zou je een hoop kunnen beginnen.
Mensen kan je dan bv een pass geven die indien je geen zichtbare lopende symptomen geeft weer 6 maanden 'vrij' rond te mogen lopen zoals altijd normaal is geweest.
Alleen moeten die testen nog wel een stuk beter worden, er moeten voldoende titers in het bloed te vinden zijn om echt bescherming te bieden tegen een herinfectie.
Een mogelijk om ook de pay6 te kunnen openen, is dat bij binnenkomst elke bezoeker wordt gecontroleerd op symptomen, incl. temperatuurmeting. Indien er symptomen zijn dan natuurlijk geen toegang. Vervolgens zullen de bezoekers de uitslag van een recente bloedtest (< 1 maand) moeten laten zien, waaruit blijkt of ze antistoffen hebben tegen covid-19.
Eddy_V
15 april 2020, 22:51
Statement vanuit horeca regio Breda is veelzeggend: 1,5 meter regel in horeca is niet toepasbaar. Als het praktisch al toepasbaar is dan is het economisch niet haalbaar. Met 1/3 tot 1/2 van de ruimte ongebruikt laten om afstand te creëren (en obers met van die pizzaoven schuivers de borden op de tafel te zetten) kan men de kosten niet dekken en gaan ze alsnog failliet als ze de komende maand al overleven.
Zal voor saunaclubs in grote lijnen zelfde overweging zijn (hoewel de financiering daarvan soms ook andere achtergronden kent).
Het aantal afgestudeerden onder de ijsberen in microbiologie, medicijnen en economie blijkt hier tot verrassing van velen enorm te zijn. Waar ze de tijd vandaan halen om hun unieke kennis op het forum ook nog met het gepeupel te delen is mij een raadsel, maar mijn dank is desalniettemin groot. Ik deel daar graag thanks voor uit.
Met zoveel know how moet de best haalbare remedie voor een terugkeer naar een leefbare maatschappij voor deze hoogbegaafden toch een peuleschil zijn?
Ik heb al wat voorzetjes gedaan met prikkelende stellingen. Maar ik ben slechts een amateur met bescheiden kennis van de zorgsector, laat staan de horeca.
Het is nu aan eerder genoemde deskundigen die van alle markten thuis zijn, om de beste opties te beschrijven en de regering hiermee te adviseren.
Tot die tijd zal onze hobby ondergronds gaan en dat wil toch niemand (behalve op -1 en -2 in Lemiers)?
Dus heren professoren: doe je best!
Willem2
15 april 2020, 22:57
@ The Joker
Het is fijn dat het jou goed gaat in jouw kelder, ik begon me al zorgen te maken.
John mc Snek
15 april 2020, 23:09
Het aantal afgestudeerden onder de ijsberen in microbiologie, medicijnen en economie blijkt hier tot verrassing van velen enorm te zijn. Waar ze de tijd vandaan halen om hun unieke kennis op het forum ook nog met het gepeupel te delen is mij een raadsel, maar mijn dank is desalniettemin groot. Ik deel daar graag thanks voor uit.
Als je zelf ongeveer nergens verstand van hebt dan ben je natuurlijk al relatief snel onder de indruk van anderen, dus ik snap je verbaasdheid wel :)
Overigens wordt hier weinig tot geen persoonlijke medische kennis gedeeld maar meestal wordt er informatie die een deskundige viroloog/ microbioloog enzovoorts heeft in een krant, tv programma of wetenschappelijk tijdschrift hier gewoon gepost of hieraan gerefereerd.
En zelfs die deskundigen hebben onderling zeer
afwijkende meningen, waardoor je discussies krijgt.
Jouw visie/ aanpak omtrent dit virus is er echter een die geen enkele gezaghebbende deskundige deelt ( zo niet dan hoor ik het graag) dus in feite ben jij een van de weinigen hier die een wetenschappelijk niet onderbouwde aanpak , die hij geheel uit zijn eigen mouw schudt, neerpent, en de mening van de deskundigen in geneeskunde en microbiologie naast zich neerlegt.
Wellicht een geval van zelfprojectie? [emoji51]
Picasso 1
15 april 2020, 23:18
Ondanks wat positieve berichten omtrent 'afvlakking van de curve' van aantal nieuwe doden en besmettingen zijn de cijfers nog steeds verschrikkelijk. Na eerst Italie en vervolgens Spanje, nu ook Frankrijk met een erg hoog aantal dagelijkse doden. De USA bovenaan deze lijst (gesorteerd op nieuwe doden vandaag) is enigszins misleidend aangezien naar Europese maatstaven het eigenlijk een heel continent is.
Het moge duidelijk zijn, we zijn er nog lang niet.
33598
Het is verder wel vreemd de duizenden nieuwe besmettingen in Italië en Spanje terwijl ze daar al weken een behoorlijke strenge lockdown hebben. Mogelijk dat nog steeds veel mensen zich er stiekem niet aan houden.
Meme Moo
15 april 2020, 23:27
@P1: het aantal nieuw ontdekte besmettingen neemt vanzelfsprekend ook toe, wanneer het aantal afgenomen tests per dag toeneemt.
Eddy_V
15 april 2020, 23:38
Je kan echt beter JmS: je wilt toch niet beweren dat je alleen maar gegoogeld hebt en meningen van anderen hebt aangehaald?
Daarmee zou je van je voetstuk vallen en dat wil ik niet geloven want ik had net zo’n hoge pet op gekregen van jou.
Mij moet je het niet vragen, de contacten die ik met de beslissers in de cure en care markt heb zijn te verwaarlozen. En wat ik daarvan hoor staat zover af van Google dat ik daarover niet in herhaling zal vallen.
Ik heb overigens ook geen visie of aanpak uitgesproken (zoveel dedain heb ik niet) maar heb her en der eens wat prikkelende stellingen en mogelijkheden geponeerd (uiteraard ook uit frustratie en ongeduld). Met overdrijven maakt men de zaak vaak duidelijk. Tenzij de lezer die overdrijving niet kan interpreteren. Maar met jouw niveau mag ik toch wel wat interpretatie vermogen verwachten. Ik heb jou althans niet als een domme jongen leren kennen.
Vooruit, oplossingen willen we hier lezen en geen geouwehoer.
Aan de slag!
(desnoods Google je nog wat rond)
Picasso 1
15 april 2020, 23:40
@P1: het aantal nieuw ontdekte besmettingen neemt vanzelfsprekend ook toe, wanneer het aantal afgenomen tests per dag toeneemt.
Klopt inderdaad wat je zegt. Maar bij een wekenlange strenge lockdown zou ik verwachten dat er weinig nieuwe besmettingen bij komen, en degenen die reeds besmet waren en nog niet getest waren zouden dan of inmiddels genezen of overleden zijn, en niet alsnog positief uit de toegenomen aantal tests komen.
Een andere sortering van de lijst boven is het aantal doden per miljoen inwoners. Spanje spant de kroon, op de voet gevolgd door België en Italië. Frankrijkt lijkt daarop aan te gaan sluiten. Duitsland met slechts 43 doden per miljoen mensen, blijft verbazen.
Als elk land anders telt, dan kunnen cijfers eigenlijk niet met elkaar vergeleken worden, maar hier moeten we het voorlopig mee doen op basis van wat aan cijfermateriaal wordt aangereikt.
33599
rob45
15 april 2020, 23:46
@P1: het aantal nieuw ontdekte besmettingen neemt vanzelfsprekend ook toe, wanneer het aantal afgenomen tests per dag toeneemt.Dat ook natuurlijk maar vergeet ook niet dat het virus zeer besmettelijk is en veel harder loopt dan wat menigeen denkt.
Gewoon lekker rond laten razen en klaar is kees.Alles heeft voor en nadelen en soms moet je gewoon je schade nemen.
In de horeca sowieso gaan 7000 bedrijven failliet in de sciencefiction 1.5. m samenleving die niet leef en werkbaar is.
Leven van veel jonge mensen word dan gewoon kapot gemaakt maar ook in heel veel andere contact beroepen zoals kappers dokters en fysiotherapeuten enz.
Meme Moo
15 april 2020, 23:56
@P1: het is inderdaad onmogelijk om de getallen die de verschillende landen geven onderling te vergelijken.
En ook de getallen per land kan je niet als absolute waarheid zien, zoals De Joker ook treffend illustreert.
Maar als ieder land consequent vasthoudt aan- en rapporteert met de eigen gekozen methodiek, kunnen we iig wél de trends waarnemen.
Meer ook niet.
John mc Snek
15 april 2020, 23:58
Gewoon lekker rond laten razen en klaar is kees.Alles heeft voor en nadelen en soms moet je gewoon je schade nemen.
Je weet wel dat als je het loodje legt je niet meer in hoger beroep kan gaan? ( wellicht wel in hogere sferen raakt) [emoji51]
rob45
16 april 2020, 00:14
Je weet wel dat als je het loodje legt je niet meer in hoger beroep kan gaan? ( wellicht wel in hogere sferen raakt) [emoji51]
Leuk dat je dat aankaart..als je tijd is gekomen dan moet je het accepteren.
Mensen gaan nu eenmaal dood.. nog sterker wij allemaal.Wel willen we in die tijd een normaal leven hebben en geen 'nieuw Rutte normaal'.Veel mensen zijn het nu al beu en leven die 1.5 m dus ook niet na.
Kun je nagaan als we dadelijk in mei zijn en nog mooier weer word.qurentainetijd is oké maar wel daarna de maatregelen afbouwen en weer terug naar het oude normaal.
Vroeger gingen mensen dood aan een virus momenteel ook weer en in de toekomst zal dat ook zeker weer het geval zijn.
Het hoort bij het leven !! Anders als een kasplantje levenslang binnenblijven en ook doodgaan maar dan van ellende.
John mc Snek
16 april 2020, 00:25
Je zegt dus nu dat alle deskundigen die in alle landen deze maatregelen adviseren compleet fout bezig zijn? Evenals Eddy, terwijl we pas net begonnen zijn...
Denk dat het doel is om hier zo goed mogelijk doorheen te komen met zo weinig mogelijk doden.
Dat jij na 4 weken je gewoontes opzeggen dit al beu bent en niet meer bereid bent dit offer te doen voor vele tot de risicogroep behorende mensen, en nog ergere dan Italiaanse toestanden wil zolang je zelf maar lekker je eigen leventje kan leiden, daar kan ik maar beter niks meer op zeggen :)
Eddy_V
16 april 2020, 00:41
Lezen blijft toch een dingetje voor JsM, laten we het er op houden dat het al laat is en iedereen een lange drukke dag achter de rug heeft.
Morgen (vandaag al) weer vroeg op en dan lees ik tussen het werk door wel hoe het verder gaat met het redden van de (club)wereld en de beste terugkeer naar leefbare (club)wereld strategieën.
Tenslotte gaat dit topic over gesloten clubs en daarvoor zitten we toch niet primair op het forum :)
rob45
16 april 2020, 00:44
In de horeca sowieso gaan 7000 bedrijven failliet in de sciencefiction 1.5. m samenleving die niet leef en werkbaar is.
Leven van veel jonge mensen word dan gewoon kapot gemaakt maar ook in heel veel andere contact beroepen zoals kappers dokters en fysiotherapeuten enz.
Niet voor mezelf john maar de mensen en bedrijven die nu zwaar gedupeerd worden en met een fooi worden afgescheept.
Ik zelf vind het lekker rustig zo [emoji846] en kan in principe in hoofdlijnen gewoon mijn dingen doen.
zeppos58
16 april 2020, 00:45
Wie gelooft de beleidsmakers en virologen nog? Mondmaskers waren absoluut niet nuttig, nu opeens adviseren ze om mondmaskers te dragen. Er waren er immers te weinig voor de hulpverleners, dus ging men voorliegen om burgers er niet naar te laten grijpen. WZC zitten vol met de kwetsbare risicogroep, maar nu gaat men toch bezoek toelaten, alsof er zo geen extra besmettingen gaan komen. Tuincentra en DIY winkels moeten open, maar de bedrijven terug laten opstarten om de economie op gang te brengen en geld in het laatje te krijgen, geen hond die daaraan denkt.
Mondmaskers zijn NIET nuttig als je voldoende afstand houd, dat blijft zo, als u korter komt dan kan een mondmasker uw DEELS beschermen, deels, gedeetelijk, niet helemaal. Dus in het "gewone" omgangsleven is 1m50 afstand houden voldoende om niet besmet te worden, moet u door omstandigheden toch dichter bij iemand komen dan kan een mondmasker nuttig zijn, al geeft het GEEN volledige bescherming, maar verkleind enkel de kans op besmetting. Draag een mondmasker en er niest iemand in uw gezicht, dan is de kans zeer groot dat u besmet geraakt. Blijf je op 1m50 afstand en de persoon niest in uw richting, dan is de kans verwaarloosbaar klein dat u besmet zal worden, duidelijk.
deket
16 april 2020, 01:09
1. mondmaskers zit vaak in het hoofd met gevaar dat ze een vals gevoel van veiligheid geven,btw ; wat een soap in belgenland betreffende het mislukken ivm optimale levering van mondmaskers wat bewijst dat federaal Belgie niet werkt,je heb hier ZEs verschillende ministers die te maken hebben met volksgezondheid,in unitair Belgie had je er een en dat werkt veel beter
2; niet vergeten dat dit forum kroegpraat is,vaak niet te ernstig nemen,ik schreef reeds dat over het virus zelf de meningen best aan dokters en wetenschapslui overlaat en citeerde in deze context Jurgen Klopp die het beu werd dat zomaar lukraak bekende mensen hun opinie vragen,maar dat best overlaten aan zij die in deze materie werken en ervoor opgeleid zijn
Willem2
16 april 2020, 01:29
1. Mondmaskers zijn er lang niet genoeg. Het is ook heel raar dat sommige landen dat dan verplicht stellen.
Mondmasker helpt om verspreiding van waterdeeltjes tegen te gaan. Voor de rest inderdaad schijnveiligheid. Je kan geen mimiek van personen meer zien, groot nadeel...
2. Deze kroeg is wel open...
mentholbear
16 april 2020, 01:38
@ The Joker
Het is fijn dat het jou goed gaat in jouw kelder, ik begon me al zorgen te maken.
Fysiek misschien, maar mentaal gaat het minder met onze Joker, getuige de drastische daling aan Whatsapp spam ;)
Als we naast het aantal gasten ook nog de cabines van de voormalige darkroom van een door M gepantenteerde gloryhole voorzien, dan komen we al heel ver in SS. mannetje in cabine A, vrouwtje in cabine B, leuter door het gat, en het feest kan veilig beginnen :biggrin:
Vrees alleen dat overheid hier niet in meegaat....
Ik zit al aan een verplichte looproute te denken, met op het eind bij de uitgang een souvenir shop ;)
Bijkomende voordeel van het see through eigenschap van plexi glory hole: Misschien mogelijkheid om in de shop zo een genante foto te kopen van het moment supreme shot met je klaarkom face erop :hammer:
Ik ga hiervoor nog es met de fabrikant om de tafel over AR coating...
Ik ben al aan het lobbying in de Haagse wandelgangen. Alleen gaat dat nogal ongemakkelijk op 1,5 meter :roll:
Mondmaskers zijn NIET nuttig als je voldoende afstand houd, dat blijft zo, als u korter komt dan kan een mondmasker uw DEELS beschermen, deels, gedeetelijk, niet helemaal. Dus in het "gewone" omgangsleven is 1m50 afstand houden voldoende om niet besmet te worden, moet u door omstandigheden toch dichter bij iemand komen dan kan een mondmasker nuttig zijn, al geeft het GEEN volledige bescherming, maar verkleind enkel de kans op besmetting. Draag een mondmasker en er niest iemand in uw gezicht, dan is de kans zeer groot dat u besmet geraakt. Blijf je op 1m50 afstand en de persoon niest in uw richting, dan is de kans verwaarloosbaar klein dat u besmet zal worden, duidelijk.
Met een mondmasker op niezen, beperkt al een hele hoop spetters om je heen. Bovendien wrijf je minder met potentieel besmette handen over neus en mond. En hoewel het geen 100% bescherming biedt, beschermt het bij correct gebruik wel degelijk. Alles bij elkaar helpt het om verspreiding van een virus te verminderen.
Het probleen is dat er een tekort aan mondmaskers is. Vandaar ook de statement om ze niet in huis te halen, zodat gebruik voorbehouden blijft aan mensen in de zorg.
Maar als er genoeg van was, geheid het advies aan iedereen om ze te gebruiken. Als het al geen verplichting zou zijn.
Willem2
16 april 2020, 01:47
Je zegt dus nu dat alle deskundigen die in alle landen deze maatregelen adviseren compleet fout bezig zijn? Evenals Eddy, terwijl we pas net begonnen zijn...
Denk dat het doel is om hier zo goed mogelijk doorheen te komen met zo weinig mogelijk doden.
Dat jij na 4 weken je gewoontes opzeggen dit al beu bent en niet meer bereid bent dit offer te doen voor vele tot de risicogroep behorende mensen, en nog ergere dan Italiaanse toestanden wil zolang je zelf maar lekker je eigen leventje kan leiden, daar kan ik maar beter niks meer op zeggen :)
Ik volg 1 van de antwoorden van Picasso 1 :rolleyes:
Indien Dhr Streeck na onderzoek op vele lagere cijfers uitkomt na zijn onderzoek in Heinsberg wordt hij met de grond gelijk gemaakt. Ik vind dat zeer opvallend.
In China is een mensenleven niks waard maar voor die 3500 doden hebben ze wel hele rare bokkesprongen gemaakt.
In tegenstelling tot Pic 1 vind ik het aantal doden nog laag. Maar goed, ik wil niet achter Partycrasher aanlopen...
Vanwege persoonlijke omstandigheden houd ik mij zeer aan de opgestelde regels. Veel meer dan allerlei mensen die constant de regels aan het aanpassen zijn uit eigen belang.
PS Ik verwacht binnenkort van The Joker wel een economische analyse ...
Kwibus2
16 april 2020, 02:00
Zodra testen op antistoffen in bloed betrouwbaar en gemeengoed worden, zou je een hoop kunnen beginnen.
Mensen kan je dan bv een pass geven die indien je geen zichtbare lopende symptomen geeft weer 6 maanden 'vrij' rond te mogen lopen zoals altijd normaal is geweest.
Alleen moeten die testen nog wel een stuk beter worden, er moeten voldoende titers in het bloed te vinden zijn om echt bescherming te bieden tegen een herinfectie.
Betrouwbare snel of DHZ testen bestaan niet. Die optie valt weg.
SC's blijven dicht tot er een vaccin is of aangetoond kan worden dat DVP's en bezoekers als groep resistent zijn.
Dat laatste zou theoretisch kunnen maar is moeilijk aan te tonen.
Voorlopig bewijs: onder de ijsberen hier nog geen Corona geval bekend.Onder de DVP ook niet.
Mag wel eens onderzocht worden: de gezondheidsbevorderende invloed van regelmatig SC bezoek.
mentholbear
16 april 2020, 02:21
Eindconclusie: Zolang er geen langwerkend vaccin beschikbaar is voor de hele wereldbevolking zijn we klaar met ijsberen....
Mag wel eens onderzocht worden: de gezondheidsbevorderende invloed van regelmatig SC bezoek.
Sjeufke had het vaccin al lang gevonden ;)
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Zeer-lang-thuisblijven-(Alle-clubs-gesloten)&p=689126#post689126
vanKees
16 april 2020, 08:31
Voorlopig bewijs: onder de ijsberen hier nog geen Corona geval bekend.Onder de DVP ook niet.
Führst Du Statistik oder hast Du alle Eisbären via PM gefragt nach COVID-19????
vanKees
Er zijn er wel!
WANDELAAR5
16 april 2020, 10:37
Het is toch geen taboe om dat hier te melden? Ik zal het zeker doen als dat lot mij treft. Gelukkig nog gezond en wel! (En erg goed op mijn slaap en laaaang handen wassen aan het letten)
Het is toch geen taboe om dat hier te melden? Ik zal het zeker doen als dat lot mij treft. Gelukkig nog gezond en wel! (En erg goed op mijn slaap en laaaang handen wassen aan het letten)
als ze dat zelf willen melden is het geen probleem.
Ik heb weet van 1 dvp en 1 ijsbeer die positief getest waren. Beiden nu genezen.
phoenix
16 april 2020, 11:18
er zijn genoeg mensen die dat virus gehad hebben, maar dan in veel lichtere mate, bovendien is de aanname gedaan alsof men wist wanneer het virus , net als de goed heilig man sint Nicolaas, aankwam, laatste update was dat er al virus was aangetroffen in november.. ook niet gek want eerst merk je dat iemand ziek wordt en dan komt er plots iemand in een ziekenhuis en kan jet niks vinden tot dat er een slimmerik is die zegt nou dat zou wel eens een nieuw virus kunnen zijn... tussen die twee momenten virusverspreiding en constatering dater ene nieuw virus is en in china werd de arts die zag wat de ernst was ook meteen gemuilkorfd en is inmiddels zelf overleden.
Wat betekent dat voor dvp's , liefhebbers van vrouwen zoals wij hier allen, chinezen genoeg gezien de afgelopen jaren in nord rhein westfalen in de clubs..GT hield zelfs 1 maal per jaar een chinees nieuwjaarsfeest.... dus dat virus was er misschien wel eerder dan menigeen zou denken....
Player
16 april 2020, 11:23
Er zijn er wel!Statistisch gezien moeten er zeker zijn, kan niet anders. De vraag is, zijn het er nu substantieel meer dan gemiddeld? Ik ben naar de Clubs blijven gaan tot midden maart. Hoewel velen dat toen gewaagd vonden. Niets opgelopen. Evenmin mijn favorites waar ik nog contact mee heb. Zou zelfs verwachten dat de gemiddelde DVP beter scoort gezien de leeftijdscategorie waarin ze zitten. Bovendien komen besmettingen minder voor in Oost-Europa, experten zijn er nog niet uit (wat een verrassing [emoji57]) maar vermoeden dat het te maken heeft met een eiwitgen dat daar meer voorkomt en waar een virus zich minder makkelijk aan kan hechten.
Badslippers
16 april 2020, 11:39
Als je zelf ongeveer nergens verstand van hebt dan ben je natuurlijk al relatief snel onder de indruk van anderen, dus ik snap je verbaasdheid wel :)
Het mantra of adagium van JmcS is inmiddels bekend en ook een beetje uitgekauwd. Begin je bericht altijd met: "Jij hebt geen verstand en ik wel". Of "Jij bent dom en ik ben slim". Of iets van gelijke strekking en herhaal dat tot in het oneindige. Lijkt trouwens een beetje op de Trump doctrine: "Yoy are sooooo stupid and why are yoy so stupid? Because you work for a stupid network that produces stupid news . . . fake news."
En zelfs die deskundigen hebben onderling zeer
afwijkende meningen, waardoor je discussies krijgt.
Goh, dat klinkt me bekend in de oren. Had ik dat al niet een poos geleden gememoreerd?
In Nederland is dat niet leef- en werkbaar. Nederlanders zijn stronteigenwijs. Die vinden het waarschijnlijk na een paar maanden wel welletjes en nemen de gok.
Leuk dat je dat aankaart..als je tijd is gekomen dan moet je het accepteren.
Mensen gaan nu eenmaal dood.. nog sterker wij allemaal. [ . . . ]
[ . . . ]
Het hoort bij het leven !!
Dat is een waarheid als een koe. Dood gaan we allemaal. Zolang we dat gegeven enigszins kunnen sturen moeten we die mogelijkheid benutten dunkt me. Maar niet ten koste van alles.
Dat denk ik ook. Je kunt er nog aan toe voegen. En zo weinig mogelijk bijkomende schade. Bijvoorbeeld maatschappelijk als economisch als welzijn van de mensen. Er zal altijd een balans moeten zijn.
Je hebt al wat gezegd door er op te reageren. Maar dit terzijde.
Voortbordurend op de koppige Nederlander. Die houdt zich aan regels als het hem/haar zelf betreft en wat oplevert. Misschien nog voor familie, vrienden, bekenden en die goede buurvrouw en dan houdt het wel een beetje op. Kortom je naasten. Je ziet dat aan de beelden van de hordes op klussen beluste lieden die met Pasen voor de bouwmarkt stonden. Ik zie overal om mij heen mensen die zich enigszins aan de regels houden m=en tegelijkertijd zie ik mensen samenscholen (vooral jeugd). Bijvoorbeeld bij de mobiele ijscokraam. Ok, dat kan een uitzondering zijn en een momentopname.
Ik hou me best goed aan de regels maar op mijn werk gaat het vaak fout omdat collega's samenscholen. Daar sluipt toch nonchalance in. Onlangs was er eentje jarig en ja die heb ik toch effe gekust. Was trouwens een lekker wijf. Dat dan weer wel.
En wat dacht je van al die Tokkiewijken (Vogelaarswijken) waar de bevolking het tuinmeubilair op de stoep zet, de blikken bier opentrekt en gezellig met elkaar zit te ouwehoeren compleet in campingsmoking, Crocs aan de poten en de zware shag op tafel.
HellaHolla
16 april 2020, 12:02
Denk je nu echt dat men de boel op slot kan houden gedurende maanden, laat staan tot in 2022 met sociale distancing voor nog jaren zoals een Harvard studie beweert? Dat krijg je nooit opgelegd, Europa is geen communistische staat. Denk gewoon aan de jeugd: scholen dicht, studenten niet op kot met alle sociale contacten, geen festivals, geen horeca, geen vakantie en dat herneemt enkel als we eerst nog jaren op 1,5 meter afstand blijven? Geen enkele tiener komt nog aan een lief! Dat krijg je nooit afgedwongen. Zal eerder omgekeerd worden, isoleer de risicoprofielen en laat de rest van de maatschappij los. En last but not least, it is all about the money... De Tour gaat in elk geval al door eind augustus, als dat geen massa evenent is waar sociale distancing niet mogelijk is of gaat het peloton op 1,5 meter afstand van mekaar rijden en sprinten? [emoji6]
Tot 2022 niet nee. Maar punt blijft dat grote bijeenkomsten met veel mensen op korte afstand van elkaar / in een kleine ruimte bij elkaar de laatste zaken zijn die weer terug normaal worden. Ik verwacht dat ergens in mei de horeca en wat andere sectoren onder strenge voorwaarden wel weer beperkt open mogen. Maar concerten, festivals, conferenties, sportevenementen met publiek op de tribune, saunaclubs... ben bang dat het in de ijskast kan voor de rest van dit jaar.
Mooie verhalen op TV over dat de Tour later gereden zal worden evenals de Vuelta en Giro. Van uitstel komt afstel vrees ik. Publiek verbieden is ook geen doen bij zo'n massa evenement in de open lucht. Om over het peloton inderdaad maar te zwijgen.
Player
16 april 2020, 12:26
Tot 2022 niet nee. Maar punt blijft dat grote bijeenkomsten met veel mensen op korte afstand van elkaar / in een kleine ruimte bij elkaar de laatste zaken zijn die weer terug normaal worden. Ik verwacht dat ergens in mei de horeca en wat andere sectoren onder strenge voorwaarden wel weer beperkt open mogen. Maar concerten, festivals, conferenties, sportevenementen met publiek op de tribune, saunaclubs... ben bang dat het in de ijskast kan voor de rest van dit jaar.
Mijn conclusie is dat de experten en de beleidsmakers het totaal niet meer weten (of nooit geweten hebben) en lukraak maar wat doen en zeggen. Als ik de conclusies van de nationale veiligheidsraad hoort gisteren, val je toch van je stoel dat bezoek in WZC terug mag, nota bene de plaats waar net de doden bij bosjes vallen.
Enig perspectief en visie? Neen. Het is gewoon trial en error. Daar kweek je geen maatschappelijk draagvlak mee, in de peilingen daalt de motivatie onder de bevolking verder (Nu 70% na 1 maand lockdown, komt van 82% en onder de -30 jarigen nog veel lager) Kijk naar Oostenrijk, Denemarken, Duitsland. Daar zal men binnen een maand of 2 à 3 wel terug dicht bij een normale maatschappij zitten.
RIKLAVERGE
16 april 2020, 12:34
Mooie verhalen op TV over dat de Tour later gereden zal worden evenals de Vuelta en Giro. Van uitstel komt afstel vrees ik. Publiek verbieden is ook geen doen bij zo'n massa evenement in de open lucht. Om over het peloton inderdaad maar te zwijgen.
Ter info, in Belgie zijn alle culturele evenementen en samenkomst van vele mensen verboden tot 31 augustus. Voor de jeugdigere mensen, ook alle festivals
RIKLAVERGE
16 april 2020, 12:36
Dat is wel het doel. Wait and see!
HellaHolla
16 april 2020, 13:10
Mijn conclusie is dat de experten en de beleidsmakers het totaal niet meer weten (of nooit geweten hebben) en lukraak maar wat doen en zeggen. Als ik de conclusies van de nationale veiligheidsraad hoort gisteren, val je toch van je stoel dat bezoek in WZC terug mag, nota bene de plaats waar net de doden bij bosjes vallen.
Enig perspectief en visie? Neen. Het is gewoon trial en error. Daar kweek je geen maatschappelijk draagvlak mee, in de peilingen daalt de motivatie onder de bevolking verder (Nu 70% na 1 maand lockdown, komt van 82% en onder de -30 jarigen nog veel lager) Kijk naar Oostenrijk, Denemarken, Duitsland. Daar zal men binnen een maand of 2 à 3 wel terug dicht bij een normale maatschappij zitten.
Tsja. Nu klagen hier veel mensen over het beleid in Nederland maar de Belgische regering is toch echt de uitblinker der uitblinkers in het niet in staat zijn zaken fatsoenlijk en uniform te regelen. Ik weet van het afschaffen van de festivalzomer en samenkomsten in Belgie. Nederland zal wel volgen maar wij wachten traditiegetrouw tot 2 voor 12 met dergelijke besluiten ook al zien we de bui van verre al hangen.
Piet Plezier
16 april 2020, 14:13
BINNENLAND181 doden en 1061 nieuwe coronapatiënten,,
Vandaag zijn er 182 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 181 personen als overleden gemeld. Er zijn 1061 nieuwe positief geteste personen. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld.
Tot nu toe zijn er 29.214 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu .
COVID-19 IN VERPLEEGHUIZEN
Naar schatting heeft ongeveer één derde van de verpleeghuizen tenminste één patiënt met COVID-19. We zien dat er de laatste dagen niet veel nieuwe verpleeghuizen met COVID-19 patiënten bijkomen. We zien wel verspreiding van COVID-19 binnen verpleeghuizen.
Op basis van de meldingen van patiënten met COVID-19 heeft het RIVM meldingen van patiënten in verpleeghuizen apart bekeken. Dit is in de tijd uitgezet. Onderzoekers keken naar 2 punten:
het aantal nieuwe verpleeghuislocaties met tenminste één COVID-19 patiënt (Figuur 1),
het aantal verpleeghuisbewoners met COVID-19 (Figuur 2).
Sommige meldingen worden later gedaan. Daarom kan het zijn dat nog niet alle meldingen van de meest recente week zijn meegenomen.
In Figuur 1 zie je dat het aantal verpleeghuizen dat voor het eerst een bewoner met COVID-19 meldt sinds eind maart minder wordt. Naar schatting heeft ongeveer één derde van het aantal verpleeghuizen tenminste één patiënt met COVID-19. In Figuur 2 zie je dat het aantal verpleeghuisbewoners met COVID-19 wel toeneemt. Het gaat hier alleen om verpleeghuisbewoners die getest zijn op COVID-19. In elk verpleeghuis wordt er volgens de richtlijn een beperkt aantal patiënten getest. Omdat dat niet bij alle patiënten gebeurt, ligt het daadwerkelijke aantal van patiënten in verpleeghuizen met COVID-19 hoger dan het figuur laat zien. Het RIVM werkt samen met NIVEL Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg en VERENSO Vereniging van Specialisten Ouderengeneeskunde en Sociaal Geriaters om al deze gegevens toch te krijgen. Het gaat dan om patiënten die waarschijnlijk COVID-19 hebben/hadden, maar waarbij geen laboratoriumonderzoek is gedaan.
Figuur 1. Nieuwe verpleeghuislocaties met een eerste melding van COVID-19 per dag
https://112vdg.nl/2020/04/16/181-doden-en-1061-nieuwe-coronapatienten/
Willem2
16 april 2020, 14:55
VS onderzoekt eventuele rol van instituut in Wuhan bij corona-uitbraak ... https://nos.nl/artikel/2330667-vs-onderzoekt-eventuele-rol-van-instituut-in-wuhan-bij-corona-uitbraak.html
niks van een markt in China ...
Afwachten maar het zaakje stinkt. Oorlogsindustrie ...
Ik zou je dat af willen raden W5. Ik ken wel een paar ijsberen die dat soort info in gaan zetten voor hun eigenbelang. Lees: Actief dvp informeren. En dan kon het wel eens vervelende situaties opleveren.
Eddy_V
16 april 2020, 15:46
Over oorlog gesproken, de eerste protest acties tegen de lockdown vonden al plaats in de VS en gezien hun voorliefde voor wapens is de kans op een burgeroorlog in de VS niet uit te sluiten.
Een kans is nooit uit te sluiten, dus dit leek mij wel een gepaste uitspraak tussen alle andere meningen alhier.
En Europa... waar worden hier de eerste protesten en gewapende conflicten verwacht? Ik hou het op la douce France waar het zonder Corona vaak al oorlog is in de Vogelaarwijken.
Nederlanders zijn volgzaam, dwz zolang wij het nut er van in zien doen we mee aan de lockdown. Daarna.. burgerlijk verzet en voor je het weet lapt iedereen het aan zijn laars, boetes of geen boetes.
Duitsers volgen vooral op bevel en denken zelf liever niet na, die blijven volgen wat hun verteld wordt.
Fransen... dat zijn de grootste schijters van het continent, maar als dan op een gegeven moment de beer los is... vive la revolution! De nieuwe Fransen zullen uit hun krochten kruipen om de macht (of de etages) te grijpen.
En de Belgen..? Zij zullen uit de Freeze, Fight or Flight stand vooral uit Freeze kiezen, dat kennen ze nog vanuit de loopgraven. Al moeten ze wachten tot St Juttemis, dat dit jaar overigens vrij laat valt, ze zullen binnenblijven en hun lot lijdzaam ondergaan.
Zo, ik heb vandaag mijn bijdrage aan de polemiek ook weer geleverd en vast geen vrienden gemaakt :biggrin:
RIKLAVERGE
16 april 2020, 15:50
VS onderzoekt eventuele rol van instituut in Wuhan bij corona-uitbraak ... https://nos.nl/artikel/2330667-vs-onderzoekt-eventuele-rol-van-instituut-in-wuhan-bij-corona-uitbraak.html
niks van een markt in China ...
Ja, maar toch niet in complottheorien vallen.
Ik lees Pompeo, Fow News, trump, fbi
Ik herinner mij ook dat Bush ten oorlog trok tegen Irak om massamoordwapens te vernietigen, hier waren er ook een hele boel bewijzen (cia, fbi, nasa, …) tot dat de fransen met satelietbeelden kwamen die alles tegensprak.
Trump voert al lang een oorlog tegen China.
Ik ben overtuigd dat de chinezen ons gelogen hebben, het wilt nog niet zeggen dat zij de virus gekweekt hebben.
Meer info hierover zullen wij wel krijgen, van verschillende bronnen, maar het is nu misschien een beetje te vroeg.
WANDELAAR5
16 april 2020, 16:01
Ik zou je dat af willen raden W5. Ik ken wel een paar ijsberen die dat soort info in gaan zetten voor hun eigenbelang. Lees: Actief dvp informeren. En dan kon het wel eens vervelende situaties opleveren.
Die begrijp ik niet? Als ik hier post dat ik Corona heb, dan gaat iemand dat tegen bijvoorbeeld mijn toppertje in Babylon zeggen? Ten eerste kan zij het forum al lezen dus dat hoeft die mede beer niet te doen en ten tweede hoe erg is het dat zij weet dat ik Corona heb? Wat voor vervelende situaties zouden er kunnen ontstaan? En later horen jullie weer van mij en dan weten jullie dat ik het overleefd heb of jullie horen niets meer en concluderen (waarschijnlijk terecht) dat ik dood ben. So what?
Mandrake2
16 april 2020, 16:17
Was er jaren geleden ook geen Iraakse dictator die volgens de Amerikaanse republikeinse president massavernietigingswapens zou hebben. Saddam Hussein heette die man. En nadat ze hem.weggewerkt en opgehangen hadden bleek er van het hele verhaal niets te kloppen. Altijd als die Amerikanen rotzooi schoppen is er bijna constant een republikein als president aan het roer. En met die mafkees die ze nu hebben is het helemaal een drama. Dus er zal.wel.weer een bewijs in elkaar geknutseld worden dat de Chinezen het virus opzettelijk losgelaten hebben.
RIKLAVERGE
16 april 2020, 16:28
Was er jaren geleden ook geen Iraakse dictator die volgens de Amerikaanse republikeinse president massavernietigingswapens zou hebben. Saddam Hussein heette die man. En nadat ze hem.weggewerkt en opgehangen hadden bleek er van het hele verhaal niets te kloppen. Altijd als die Amerikanen rotzooi schoppen is er bijna constant een republikein als president aan het roer. En met die mafkees die ze nu hebben is het helemaal een drama. Dus er zal.wel.weer een bewijs in elkaar geknutseld worden dat de Chinezen het virus opzettelijk losgelaten hebben.
Nog even wachten, dat wij meer info krijgen, uit verschillende bronnen
RIKLAVERGE
16 april 2020, 16:34
Over de mafkees, een goede boek : Commander in cheat: how golf explains Trump
Voor de liefhebbers , positieve en negatieve kririeken :freu:
Kwibus2
16 april 2020, 16:43
Ik moet mijn uitspraak over ijsberen en DVP die het virus zouden hebben opgelopen nuanceren.
Natuurlijk zijn er gevallen van besmetting. Alleen al uit statistiswch oogpunt moeten die er zijn met naar schatting 1 miljoen Nederlanders die besmet geweest zijn. Dat is ruwweg 6% van de bevolking.
Mijn opmerking betrof ijsberen en DVP die te lijden hebben van ernstige gevolgen van Covid-19 waarbij een ziekenhuisopname is gevolgd.
Bij degenen die milde symptomen gehad hebben, verkoudheid, loopneus, keelpijn is de kans aanwezig dat het om Covid-19 ging. Griep is ook mogelijk.
Er wordt geen onderzoek gedaan naar mogelijke Covid-19 besmetting. Het blijft gissen naar de verdeling van de aantallen.
WANDELAAR5
16 april 2020, 16:58
https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR0EhsEXpvX0QXd_BixcwmJTzHzyiXePexM XjE9Gdeqdw7wUk2emF0XRACQ&v=BUttIeq-1NQ&app=desktop
Even een wat luchtiger Mary Poppins momentje van iemand die kan zingen!
Willem2
16 april 2020, 17:16
Zo, ik heb vandaag mijn bijdrage aan de polemiek ook weer geleverd en vast geen vrienden gemaakt :biggrin:
Relnicht. Je houdt zeker ook van George Michael ;)
RIKLAVERGE
16 april 2020, 17:19
Over de mafkees, een goede boek : Commander in cheat: how golf explains Trump
Voor de liefhebbers , positieve en negatieve kririeken :freu:
Willem2
16 april 2020, 17:20
Rutte tempert verwachtingen: 'Niet zo vrolijk over de cijfers' ... https://nos.nl/artikel/2330690-rutte-tempert-verwachtingen-niet-zo-vrolijk-over-de-cijfers.html
Zelfs als cijfers gelijk dan wel naar beneden gaan, is het nog niet goed...
Afwachten is natuurlijk alle besmettigen na het paasweekend met al die Piet Pleziertjes ;)
Eddy_V
16 april 2020, 17:22
Relnicht. Je houdt zeker ook van George Michael ;)
Ben meer van de leernichten Robert Long, Leen Jongewaard en Elton John
Nu we niet meer naar de dames kunnen, hoef ik de schijn niet langer op te houden :biggrin:
Player
16 april 2020, 17:24
En de Belgen..? Zij zullen uit de Freeze, Fight or Flight stand vooral uit Freeze kiezen, dat kennen ze nog vanuit de loopgraven. Al moeten ze wachten tot St Juttemis, dat dit jaar overigens vrij laat valt, ze zullen binnenblijven en hun lot lijdzaam ondergaan. Dan ken je de Belgen nog niet, de dappersten aller Galliërs! Wij zijn plantrekkers en houden ons liefst zo weinig mogelijk aan de wet. Wat de overheid oplegt, wordt altijd gewantrouwd. Dus na verloop van tijd doet ieder zijn zin, zoals altijd.
RIKLAVERGE
16 april 2020, 17:42
@ Eddy V
Het wijst enkel dat jij een man vol met stereotypen bent
Piet Plezier
16 april 2020, 18:01
Rutte tempert verwachtingen: 'Niet zo vrolijk over de cijfers' ... https://nos.nl/artikel/2330690-rutte-tempert-verwachtingen-niet-zo-vrolijk-over-de-cijfers.html
Zelfs als cijfers gelijk dan wel naar beneden gaan, is het nog niet goed...
Afwachten is natuurlijk alle besmettigen na het paasweekend met al die Piet Pleziertjes ;)
ik ben met Pasen netjes naar me vaste schatje geweest in Herne
En bij Anaconda en verder nergens
En alleen KoosAlbertss was erbij en anders niemand
Piet Plezier
16 april 2020, 18:08
Pride Amsterdam, dat van 25 juli tot 2 augustus op het programma stond, is afgelast vanwege de coronacrisis. Dat maakt Stichting Amsterdam Gay Pride (AGP) donderdag bekend.
Het is voor het eerst sinds de start van Pride Amsterdam in 1996 dat een editie wordt uitgesteld.
"We lopen tegen te veel onzekerheden en beperkingen aan", aldus scheidend voorzitter Frits Huffnagel van AGP. "Bovendien is een Pride organiseren in een 1,5 metermaatschappij ook niet haalbaar. Volle straat- en pleinfeesten en honderdduizenden mensen op de kade en boten langs de route, dat kan in deze tijd gewoon niet."
https://www.nu.nl/algemeen/6045237/pride-amsterdam-afgelast-vanwege-coronavirus.html?redirect=1
Piet Plezier
16 april 2020, 18:11
Tandartsen en orthodontisten openen per 20 april de deuren van hun praktijken weer voor reguliere behandelingen, blijkt uit een mail die in handen is van NU.nl. De praktijken volgen adviezen op van de mondzorgkoepels, het RIVM en het ministerie van Volksgezondheid, die eerder hadden besloten dat tot die datum alle niet-spoedeisende hulp werd opgeschort.
De praktijken gaan onder "strikte voorwaarden" weer open en accepteren alleen niet-coronapatiënten. Als men symptomen van het virus heeft vertoond in de afgelopen twee weken of een huisgenoot ziek is, moet de afspraak geannuleerd worden.
Ter plaatse gelden ook strenge regels: zo zijn poetsruimtes en toiletten gesloten en is het desinfecteren van handen verplicht bij binnenkomst. Ook wordt met klem gevraagd om niet van tevoren aanwezig te zijn, om de noodzakelijke afstand tussen patiënten te bewerkstelligen
https://www.nu.nl/coronavirus/6045250/tandartsen-en-orthodontisten-hervatten-20-april-de-reguliere-zorg-weer.html
John mc Snek
16 april 2020, 18:49
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200416/42162a5745d074855cde58d383868d11.jpg
Dinsdag al in The Washington Post, en een studie in The Lancet.
Als het uiteindelijk waar zou blijken te zijn dan mag Trump wel op de knop drukken...
Kwibus2
16 april 2020, 18:59
Eerst maar eens zien wat dan wel de oorsprong van dat vermaledijde virus is.
Ik kan me niet voorstellen dat de Chinzen zo dom zijn om deze moordenaar moedwillig te verspreiden.
Geen idee hoe de Chinzen omgaan met massavernietigingswapens.
Van westelijke mogendheden is bekend dat die daar wel mee bezig zijn oa met biologische wapens.
Theoretisch bestaat de kans dat Covid-19 is vrij gekomen uit een lab dat zich met dit soort ontwikkelingen bezig houdt.
Het is maar de vraag of hier ooit duidelijkheid over zal komen.
RIKLAVERGE
16 april 2020, 19:00
Het zou enkel wijzen dat de oorsprong van de pandemie accidenteel in china is, het legt nog steeds niet hun abnormale sterftecijfer die de hele wereld bedrogen heeft
RIKLAVERGE
16 april 2020, 19:04
Ik kan me niet voorstellen dat de Chinzen zo dom zijn om deze moordenaar moedwillig te verspreiden.
Geen idee hoe de Chinzen omgaan met massavernietigingswapens.
Van westelijke mogendheden is bekend dat die daar wel mee bezig zijn oa met biologische wapens.
Theoretisch bestaat de kans dat Covid-19 is vrij gekomen uit een lab dat zich met dit soort ontwikkelingen bezig houdt.
Het is maar de vraag of hier ooit duidelijkheid over zal komen.
Verkeerde interpretatie. Als chinees laat men geen amerikaan een labo bezoeken waar men massavernietigingswapens maakt. Het krantenartikel hierboven zegt dat niet. Ik zou het eerder als accident in een labo noemen
Eddy_V
16 april 2020, 19:29
@ Eddy V
Het wijst enkel dat jij een man vol met stereotypen bent
Verdorie, je hebt me door.
Nu kan ik mij niet meer achter m’n gevoel voor humor verschuilen.
RIKLAVERGE
16 april 2020, 19:40
Verdorie, je hebt me door.
Nu kan ik mij niet meer achter m’n gevoel voor humor verschuilen.
Humor? Niet verwarren met provocatie
Znipper
16 april 2020, 19:46
Precies.
Stel je hebt, als een ware professor Barabas, in het geheim een virus in elkaar geknutseld. Waarom zou je dit virus dan, moedwillig, onder je eigen bevolking verspreiden? Ik zou het in een potje doen en naar een ander land meenemen ...
John mc Snek
16 april 2020, 20:10
Is ook niemand die dat beweert...zie La Verge die gelijk heeft
Player
16 april 2020, 20:14
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200416/42162a5745d074855cde58d383868d11.jpg
Als het uiteindelijk waar zou blijken te zijn dan mag Trump wel op de knop drukken...
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkAch, de wereld zou er op alle vlakken beter uitzien als China terugverwezen zou worden naar het stenentijdperk. Al was het maar dat er dan meer plaats is in de SC's. Hopelijk maakt Trump er werk van.
Giodude
16 april 2020, 20:17
Is ook niemand die dat beweert...zie La Verge die gelijk heeft
Omdat? Was hij erbij of zo? :gruebel:
Een zeer teleurstellende reactie van Sjonnie Bamischijf of heb je op Google nog niets kunnen vinden om het te staven :tongue:
John mc Snek
16 april 2020, 20:29
Omdat? Was hij erbij of zo? :gruebel:
Een zeer teleurstellende reactie van Sjonnie Bamischijf of heb je op Google nog niets kunnen vinden om het te staven :tongue:
Kun je lezen?
Er staat nergens in de bronnen dat iemand beweert dat China verkeerde bedoelingen had. Noch in de Washington Post noch The Lancet. En dat bevestigt LaVerge om misverstanden te voorkomen naar aanleiding van insinuaties van andere ijsberen.
Iets beter je best doen en niet zomaar losse flodders afschieten, al vrees ik dat je niet beter kan.
En was jij erbij met je andere account of was je daarmee op ziektes en symptomen aan het googlen?
Volgens mij heeft er de laatste jaren niemand zoveel gegoogled als jij :)
pietpotent44
16 april 2020, 20:32
Ik denk dat de kans groot is dat Rutte dinsdag gaat zeggen dat de maatregelen (zoals 1,5m afstand, handen wassen, indien mogelijk thuiswerken, etc.) verlengd zullen worden, maar dat tegelijkertijd een aantal sectoren onder strikte maatregelen weer voorzichtig open mogen. Vanaf 1 mei of uiterlijk half mei.
Mogelijk (basis)scholen, kapsalons, bepaalde winkels waar voldoende afstand gehouden kan worden. En mogelijk dat sommige sectoren met mondkapje en evt. handschoenen toch hun werk kunnen doen. Zoals een kapsalon of ander contactberoep.
De nadruk zal wel weer liggen op temperen van verwachtingen: voorzichtig met, we moeten niet denken dat, dit is pas het begin, blijf volhouden, etc. etc.
Een mondkapje helpt natuurlijk wel degelijk, maar het zal wel een praktisch probleem zijn om aan voldoende mondkapjes te komen.
Al die 'experts' die roepen dat we nog wel 1, 2 of 3 jaar in een (intelligente) lockdown zitten (of zelfs met enige regelmaat in een lockdown moeten) begrijpen blijkbaar niet dat dat simpelweg onhaalbaar is. Alle voorspellingen van langer dan een half jaar neem ik niet serieus.
Na een half jaar (intelligente) lockdown zullen duizenden bedrijven failliet zijn, heel veel mensen in financiele problemen, huiselijk geweld en depressies zullen toenemen. En heel weinig mensen zullen nog de discipline van de maatregelen kunnen opbrengen. Het draagvlak voor de maatregelen onder de bevolking zal steeds verder afnemen.
Wachten met alles weer opstarten totdat er een vaccin is, is daarom ook onhaalbaar, want op zn snelst zal er eind 2020 of begin 2021 pas een vaccin zijn. Dat duurt gewoon te lang. Al is een vaccin op zich nooit verkeerd natuurlijk. Maar ook dan geen garanties.
Maar sars en Spaanse griep waren ook binnen 2 jaar uitgedoofd. Dus het is zeker niet onmogelijk dat dat met Corona ook gebeurt. Zelfs als het gaat muteren is de kans veel groter dat het in een mildere vorm terugkomt dan een dodelijkere. Tot nu toe blijkt het virus iig nog vrij constant.
Ik ga er toch voorzichtig vanuit dat we over uiterlijk 2-3 maanden weer een redelijk normale maatschappij hebben. Of in elk geval werkbaar en leefbaar. Ik vrees wel dat de saunaclubs als een van de laatste sectoren pas weer open gaan. En mogelijk dat de maatregelen voor een aantal clubs dan al te lang hebben geduurd en moeten opdoeken. Maar de sterke clubs zullen dan overblijven.
Ook het weer zal waarschijnlijk een rol gaan spelen. Bij hoge temperaturen wordt de overdrachtskans door de lucht steeds kleiner. Dan moet het wel boven de 25 graden zijn, liefst 30. En dan een aantal weken aan een stuk. Ook hebben mensen in de lente en zomer een hogere weerstand. Dat zal het aantal besmettingen ook weer verder doen afnemen.
John mc Snek
16 april 2020, 20:34
Hè Piet is er weer!
Was al bang dat ie samen met YY ten onder was gegaan!
Gelukkig maar...
rmjhexe
16 april 2020, 20:37
Hoop wel dat de Chinees weer los gaat
pietpotent44
16 april 2020, 20:38
Hè Piet is er weer!
Gelukkig maar...
Onkruid vergaat niet zomaar Johnny. Zelfs een Corona virus kan daar niet voor zorgen.
John mc Snek
16 april 2020, 20:40
Onkruid vergaat niet zomaar Johnny. Zelfs een Corona virus kan daar niet voor zorgen.
Corona kijkt voor het slapen gaan eerst angstig onder zijn bed of Piet Potent daar niet ligt [emoji41]
Piet Plezier
16 april 2020, 20:52
Hè Piet is er weer!
Gelukkig maar...
pietje gaat niet zo snel ten onder
Pietje lag er wel onder afgelopen zaterdag bij Carmen, maar daar gaat het nu niet over
En ook yy was niet ten onder gegaan als ze beter hadden opgelet
Laat Pietje maar schuiven, dan komt alles goed, weer bijna weekend
Dus weer bijna Carmen tijd
Piet Plezier
16 april 2020, 20:53
en zo is dat
Niet kapot te krijgen die Piet
Wat sommige hier zeer jammer vinden
RIKLAVERGE
16 april 2020, 23:03
It's a contact job
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.euronews.com/2020/04/16/it-s-a-contact-job-sex-workers-struggle-amid-the-coronavirus-crisis&ved=2ahUKEwjE3oS96-3oAhWL2KQKHf4EBO0QFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw1dCSNE0DIA5Miy-AY3VfeM
b1234
17 april 2020, 00:41
Diezelfde dame zal evenveel of meer "veroorzaken" in een discotheek , op tomorrowworld, een cruise-schip of casino.
Inderdaad Sofaking , deze manifestaties zijn ook hoe onrealistisch het ook klinkt ten dode opgeschreven . Zoals vermeld op de gezondheidsraad van deze week zijn ook deze manifestaties
voor dit jaar geannuleerd ! Jammer maar helaas ! Ook voetbalwedstrijden met propvolle stadions zullen ook in het post-corona tijdperk er heel anders gaan uitzien .
Daarenboven is niet alleen de hoge besmettingsgraad van het virus slechts één van de factoren die de overdracht zullen bepalen maar ook de duur dat je vertoeft in een besmette zone .
Slecht nieuws voor onze pannenkoekers !
Zolang er geen vaccin voor handen is , zullen fysieke contacten en de aanverwante beroepen er heel anders uit gaan zien . ( een bezoek aan de tandarts zal er heel anders uitzien )
Niet alleen de ontwikkeling van een vaccin ,maar ook de productie op zeer grote schaal ,zal zeer tijdrovend zijn .
deket
17 april 2020, 00:47
hou er maar rekening mee dat de dvps door de Corona nog eerder in hun kont zullen laten neuken dan te TZ
heb nooit met een sessie bij een dvp meegemaakt dat ze niet aan tz deed,maar dat kan in de toekomst wel anders zijn
heb de periode meegemaakt,voor er van aids sprake was,,toen het nzc nog courant was
Wentelt Eefje
17 april 2020, 06:53
Gisteren tijdens de technische hoorzitting door RIVM's Jaap en andere deskundigen (ook daar lijkt net als in de talkshows Dieder-IC inmiddels afgeserveerd als deskundige) leken veel leden van de vaste Kamercommissie wakker geworden. Later in het debat in de Tweede Kamer was het ineens ook een heet hangijzer.
Het "nuuuwe" normaal (wat spreekt Rutte dat telkens toch achterlijk uit) en de anderhalve-meter-samenleving/economie lijken veel sneller niet noodzakelijk te zijn en in grotere en snellere stappen afgeschaft te kunnen wanneer er mondkapjes gedragen gaan worden in de publieke ruimte (hetgeen ook in tal van andere (West-)Europese landen de norm lijkt te worden.
Maar: omdat dit Kabinet Rutte en de de belangrijkste adviseurs, waaronder het RIVM, hebben zitten slapen op de wereldmarkt en over produktieaanbod in Nederland waar het mondkapjes betreft, draait men de boodschap om! Jaap: "Als al onze adviezen worden opgevolgd, heeft het (verplicht) dragen van mondkapjes in de publieke ruimte geen toegevoegde waarde." Mark: "Het kan alleen met stapjes, het "nuuuwe" normaal en de anderhalve-meter-samenleving moet voorkomen dat mensen elkaar besmetten omdat ze tegen elkaar opbotsen."
Echter: wanneer we in de publieke ruimte mondkapjes dragen, kunnen deze maatregelen gewoon grotendeels in de ton.
Men besluit het "zelfbesmettingsgevaar" van de mondkapjes nog even uit te vergroten. "Kans op besmetting door het in de ogen wrijven", verplicht dan dus ook een (zonne)bril. "Monddoekje wordt beneden op de hals gedragen bij tijdelijk van het gezicht schuiven en 'gewoon' weer naar boven geschoven", maar als ik niet besmet was, was mijn eigen hals dat ook niet. Enige aanvullende veiligheidsmaatregel, die ik nu ook hanteer, handen eerst desinfecteren, dan pas weer omhoog schuiven.
Wanneer Bruno Bruins, Hugo de Jonge en Mark Rutte niet zo nodig interessant hadden hoeven te doen door goede mondkapjes naar Wuhan te sturen, wanneer deze heren samen met het RIVM en Landelijk Inkoop Centrum tijdig op de wereldmarkt hadden toegeslagen voor het aankopen van mondkapjes en tijdig waren ingegaan op alternatieve productie in Nederland en West-Europa en die zo snel mogelijk gecertificeerd hadden, dan waren er al voldoende mondkapjes geweest om de huidige leugens door RIVM en Kabinet over de onzin van mondkapjes en de zin van het "nuuuwe" normaal en de anderhalve-meter-samenleving/economie niet aan te hoeven horen!
Ik pleit voor het per 1 juni verplicht dragen van mondkapjes, al dan niet zelf geknutseld, en (zonne)brillen in de publieke ruimte en daarbij behorend een volledige OPEN-UP in plaats van lockdown. Dat zou alsnog de economische impact ook dramatisch dempen, in plaats van in het "nuuuwe" normaal horeca en fitnessclubs etc. op 1/3 capaciteit slechts uitstel van executie(verkoop) geven!
Handleiding voor de in Duitsland als zeer afdoende beschouwde "Geschirrtuch Mondschutz" https://www.n-tv.de/mediathek/bilderserien/panorama/So-faltet-man-eine-Stoffmaske-in-wenigen-Minuten-article21701511.html
33603
Willem2
17 april 2020, 07:14
Dodental in Wuhan fors naar boven bijgesteld, Amerika noteert recordsterfte binnen 24 uur
Wuhan, de Chinese stad waar het coronavirus in december de kop opstak, heeft het aantal sterfgevallen flink bijgesteld. Er zouden bijna 1300 meer gestorven zijn dan eerder gemeld. De VS vestigt voor de derde dag op rij een triest record met 4491 doden. .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-dodental-in-wuhan-fors-naar-boven-bijgesteld-amerika-noteert-recordsterfte-binnen-24-uur~ad441419/
Ik denk dat beide cijfers nog een paar moeten worden bijgesteld.
Wentelt Eefje
17 april 2020, 07:17
En Europa... waar worden hier de eerste protesten en gewapende conflicten verwacht? Ik hou het op la douce France waar het zonder Corona vaak al oorlog is in de Vogelaarwijken.
Nee, het eerste massale protest was gisteren in de stad van het Bahnhofsviertel, aan de oevers van de Main demonstreerde, met steeds 1,5 meter afstand onderling, een grote groep jeugdigen tegen het ongrondwettelijk karakter en de privacyinperking van de opgelegde maatregelen.
.... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-dodental-in-wuhan-fors-naar-boven-bijgesteld-amerika-noteert-recordsterfte-binnen-24-uur~ad441419/
In China nog maar 116 gevallen. Duitsland heeft het aantal gevallen met 62% verminderd.
Wat opvallend is dat NL nog altijd blijft steken op 250 genezen personen. Het lijkt erop of ze deze niet bijstellen in NL om het allemaal meer te dramatiseren.
33604
RIKLAVERGE
17 april 2020, 07:42
.... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-dodental-in-wuhan-fors-naar-boven-bijgesteld-amerika-noteert-recordsterfte-binnen-24-uur~ad441419/
Als men de hospitaal beelden in Wuhan vergelijkt met de italiaanse, denk dat zij nog voor een hele pak moeten bijstellen
Big30
17 april 2020, 08:31
Nee, het eerste massale protest was gisteren in de stad van het Bahnhofsviertel, aan de oevers van de Main demonstreerde, met steeds 1,5 meter afstand onderling, een grote groep jeugdigen tegen het ongrondwettelijk karakter en de privacyinperking van de opgelegde maatregelen.
Neem aan dat je dit protest bedoelt.
Wie es für die Seebrücke in Frankfurt weitergeht, wissen die Aktivisten der Flüchtlingsinitiative selbst noch nicht so genau. Am Sonntag hatten etwa 400 von ihnen am Frankfurter Mainufer protestiert. Gegen die unhaltbaren Zustände in griechischen Flüchtlingslagern und für schnelle Hilfe. Die einzelnen Demonstrationsteilnehmer hielten dabei nach eigenen Angaben einen Sicherheitsabstand von 2,50 Meter ein - markiert durch rote Streifen auf dem Boden. Die Polizei löste die Veranstaltung dennoch auf - unter Verweis auf die Anti-Corona-Verordnungen des Landes.
Verfassungsrechtler kritisiert Polizei
Aus Sicht des Frankfurter Verfassungsrechtlers Georg Hermes überzeugt die Argumentation der Polizei nicht. "Ich halte das Vorgehen für rechtswidrig", erklärte Hermes auf Anfrage von hessenschau.de. Aufgabe der Polizei sei es, das Grundrecht auf Demonstrationsfreiheit zu schützen und durchzusetzen. "Sie kann nicht einfach den leichtesten Weg gehen und die Versammlung auflösen."
Verfassungsrechtlich sei die Auffassung der Sicherheitsbehörde in diesem Fall "äußerst problematisch", so Hermes. Den Veranstaltern rate er vor dem Verwaltungsgericht gegen die Maßnahme zu klagen.
https://www.hessenschau.de/politik/protest-und-pandemie-streit-um-vorgehen-der-polizei-gegen-seebruecke-demo,diskussion-demo-aufloesung-100.html
Het was bepaald geen groot protest en de betoging had te maken met de toestanden in de vluchteling kampen in Griekenland. De betoging werd ik denk terecht afgebroken verwijzende naar de Corona maatregelen die nu gelden.
Die Polizei löste die Veranstaltung dennoch auf - unter Verweis auf die Anti-Corona-Verordnungen des Landes.
Juridisch is dat zeker aanvechtbaar, maar je gezonde verstand gebruikend lijkt het me dat je nu geen grote betogingen kunt toestaan. Dit soort risico's moet je nu gewoon niet nemen.
Wentelt Eefje
17 april 2020, 10:02
De grootste risico's werden genomen door de politieagenten die in close-combat probeerden demonstranten te demonteren...
Picasso 1
17 april 2020, 12:51
Het "nuuuwe" normaal (wat spreekt Rutte dat telkens toch achterlijk uit) en de anderhalve-meter-samenleving/economie lijken veel sneller niet noodzakelijk te zijn en in grotere en snellere stappen afgeschaft te kunnen wanneer er mondkapjes gedragen gaan worden in de publieke ruimte (hetgeen ook in tal van andere (West-)Europese landen de norm lijkt te worden.
Maar: omdat dit Kabinet Rutte en de de belangrijkste adviseurs, waaronder het RIVM, hebben zitten slapen op de wereldmarkt en over produktieaanbod in Nederland waar het mondkapjes betreft, draait men de boodschap om! Jaap: "Als al onze adviezen worden opgevolgd, heeft het (verplicht) dragen van mondkapjes in de publieke ruimte geen toegevoegde waarde." Mark: "Het kan alleen met stapjes, het "nuuuwe" normaal en de anderhalve-meter-samenleving moet voorkomen dat mensen elkaar besmetten omdat ze tegen elkaar opbotsen."
Echter: wanneer we in de publieke ruimte mondkapjes dragen, kunnen deze maatregelen gewoon grotendeels in de ton.
Men besluit het "zelfbesmettingsgevaar" van de mondkapjes nog even uit te vergroten. "Kans op besmetting door het in de ogen wrijven", verplicht dan dus ook een (zonne)bril. "Monddoekje wordt beneden op de hals gedragen bij tijdelijk van het gezicht schuiven en 'gewoon' weer naar boven geschoven", maar als ik niet besmet was, was mijn eigen hals dat ook niet. Enige aanvullende veiligheidsmaatregel, die ik nu ook hanteer, handen eerst desinfecteren, dan pas weer omhoog schuiven.
Wanneer Bruno Bruins, Hugo de Jonge en Mark Rutte niet zo nodig interessant hadden hoeven te doen door goede mondkapjes naar Wuhan te sturen, wanneer deze heren samen met het RIVM en Landelijk Inkoop Centrum tijdig op de wereldmarkt hadden toegeslagen voor het aankopen van mondkapjes en tijdig waren ingegaan op alternatieve productie in Nederland en West-Europa en die zo snel mogelijk gecertificeerd hadden, dan waren er al voldoende mondkapjes geweest om de huidige leugens door RIVM en Kabinet over de onzin van mondkapjes en de zin van het "nuuuwe" normaal en de anderhalve-meter-samenleving/economie niet aan te hoeven horen!
Ik pleit voor het per 1 juni verplicht dragen van mondkapjes, al dan niet zelf geknutseld, en (zonne)brillen in de publieke ruimte en daarbij behorend een volledige OPEN-UP in plaats van lockdown. Dat zou alsnog de economische impact ook dramatisch dempen, in plaats van in het "nuuuwe" normaal horeca en fitnessclubs etc. op 1/3 capaciteit slechts uitstel van executie(verkoop) geven!
Alle informatie op me in latend werken lijkt het me volstrekt logisch dat mondkapjes helpen. Verschillende regeringen zoals in Zuid Korea, Duitsland en Spanje zien dat ook in en zijn daarom overgegaan tot massaal verstrekken van mondkapjes.
De regering van Spanje verdient weliswaar geen schoonheidsprijs met hoe ze met deze crisis zijn omgegaan maar op dit punt acteren ze nu (wel erg laat) mijn inziens wel goed. ---> https://twitter.com/nowthisnews/status/1249881811620171776?s=19
Overigens, dat nog steeds sommigen hier aan het schrijven zijn dat mondkapjes je niet beschermen, die lezen of niet goed of begrijpen het niet. Het is al voldoende vaak herhaald dat het inderdaad onvoldoende helpt om zelf niet besmet te raken MAAR DAT HET WEL HELPT OM ANDEREN NIET TE BESMETTEN ALS JE ZELF HET VIRUS DRAAGT omdat met name je monddruppels minder ver geraken. Als iedereen het dus draagt dan helpen we niet zozeer onszelf maar elkaar.
RIKLAVERGE
17 april 2020, 12:55
Coronavirus: Macron questions China's handling of outbreak
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.bbc.com/news/world-europe-52319462&ved=2ahUKEwiSnszrpe_oAhVMC-wKHa5zCjoQFjAAegQIAxAB&usg=AOvVaw1JYKOz-rhFqiw-iHjm2OHW
zeppos58
17 april 2020, 13:30
Wat ik gisteren weer mee maakte🥴.
Sta ik in de Colruyt bij de kassa in de rij 1,5 meter afstand.
Staat er toch wel een leuk meisje van een jaar of 28 voor me in de rij die behoorlijk zomers gekleed is. (Leuk strak jurkje).
Ja en na bijna 4 weken quarantaine betrapte ik mezelf erop dat ik een beetje zat te kijken.
Het meisje in kwestie had dat ook door en vroeg aan mij : “Ja? Is mijn outfit goedgekeurd?
Ik keek wat geschrokken op 😬en antwoordde met een beetje gestotter: “Ja zekers, ziet er leuk en zomers uit!".
Waarop ze weer zegt “Dank je wel! “ en ze komt iets dichterbij en zegt vervolgens zachtjes: “Vandaag heb ik mijn sokken gematcht met mijn slipje..”
Ik denk bij mezelf: “Wat een dom wijf, ze heeft niet eens sokken aan!“😂😂
In NL wordt het dragen van mondkapjes zoveel mogelijk ontmoedigd, omdat ze het op grote schaal niet beschikbaar hebben.
Eddy_V
17 april 2020, 15:00
In NL wordt het dragen van mondkapjes zoveel mogelijk ontmoedigd, omdat ze het op grote schaal niet beschikbaar hebben.
En omdat de meeste mondkapjes wit zijn en dat vinden de KOZP gekkies discriminerend
Eddy_V
17 april 2020, 15:09
De media worden inmiddels ook minder meegaand.
Leuke column in FD over de onhoudbare 1,5 meterdictatuur zoals zij dat noemt.
33605
hoeveel weken of maanden nog dat die 1,5 meter afstand nog “normaal” geacht wordt en vervolgens weer genegeerd of afgebouwd zal worden ?
ik zou de link erbij willen zetten maar het is een betaalde site
potentebeer
17 april 2020, 15:20
33607
zeppos58
17 april 2020, 15:22
;)
zeppos58
17 april 2020, 15:23
33605
hoeveel weken of maanden nog dat die 1,5 meter afstand nog “normaal” geacht wordt en vervolgens weer genegeerd of afgebouwd zal worden ?
ik bedoelde hier minstens 52
zeppos58
17 april 2020, 15:24
33605
minstens 52 🤔
Brad Clitt
17 april 2020, 15:27
Remdesivir...
Willem2
17 april 2020, 15:32
Alle informatie op me in latend werken lijkt het me volstrekt logisch dat mondkapjes helpen. Verschillende regeringen zoals in Zuid Korea, Duitsland en Spanje zien dat ook in en zijn daarom overgegaan tot massaal verstrekken van mondkapjes.
De regering van Spanje verdient weliswaar geen schoonheidsprijs met hoe ze met deze crisis zijn omgegaan maar op dit punt acteren ze nu (wel erg laat) mijn inziens wel goed. ---> https://twitter.com/nowthisnews/status/1249881811620171776?s=19
Overigens, dat nog steeds sommigen hier aan het schrijven zijn dat mondkapjes je niet beschermen, die lezen of niet goed of begrijpen het niet. Het is al voldoende vaak herhaald dat het inderdaad onvoldoende helpt om zelf niet besmet te raken MAAR DAT HET WEL HELPT OM ANDEREN NIET TE BESMETTEN ALS JE ZELF HET VIRUS DRAAGT omdat met name je monddruppels minder ver geraken. Als iedereen het dus draagt dan helpen we niet zozeer onszelf maar elkaar.
Ja maar je moet desondanks 1,5 meter uit elkaar blijven want anders helpt het mondkapje nog niet heel veel. En straks staan we met zijn allen weer in de drukke bus of metro als haringen in een ton en denken dat we veilig zijn. dat is echt een soort schijnveiligheid. Maar je hebt gelijk, je kan het virus een beetje indammen.
Willem2
17 april 2020, 15:37
In de week voor het paasweekeinde stierven zo'n 2000 Nederlanders meer dan gemiddeld, blijkt uit een nieuwe schatting van het CBS. Dat is nog altijd twee keer zo veel als de officiële sterftecijfers van het RIVM door corona. Maar de stijging van de zogenoemde 'oversterfte' lijkt tot stand gekomen; de nieuwe cijfers zijn vergelijkbaar met die van een week eerder.
Bekend is dat de dagelijkse statistieken van het RIVM op dit punt niet volledig zijn, omdat alleen de overledenen worden gemeld die op corona zijn getest. De wekelijkse CBS-cijfers geven waarschijnlijk een completer beeld van het werkelijke aantal coronaslachtoffers.
Het CBS houdt deze keer wel een extra grote slag om de arm: vanwege het paasweekeinde kan de registratie van overlijdensberichten vertraagd zijn. De schatting is dat er in de week van 6 tot en met 12 april ongeveer 5000 sterfgevallen waren, maar het exacte cijfer ligt volgens het CBS ergens tussen de 4700 en 5300. Dat definitieve cijfer meldt het bureau volgende week. .... https://nos.nl/artikel/2330786-oversterfte-door-corona-blijft-stabiel-blijkt-uit-cbs-cijfers.html
Zulk soort cijfers moeten meer getoond worden en er moeten echt meer bekende nederlanders sterven, anders blijven de mensen niet meer binnen om anderen te treffen en beginnen eigen regels te formuleren.
Piet Plezier
17 april 2020, 16:02
De bevolking moet na 28 april massaal in opstand komen tegen dit beleid’
Quote 500-lid Klaas Hummel is woest over de aanpak van de Covid 19 pandemie. ‘Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel. We spelen met vuur.’
We kennen vastgoedtycoon en Quote 500-lid Klaas Hummel als een man met een uitgesproken mening. Die heeft hij vervat in een column waarin hij zijn woede uit over de aanpak van de corona-uitbraak.
Klaas Hummel:
‘Er zijn volgens het CBS 17.415.000 inwoners in Nederland; ongeveer 4 miljoen daarvan zijn ouder dan 60 jaar. Deze gehele bevolking wordt verteld dat Covid 19 het ergste is sinds de Tweede Wereldoorlog. Heel besmettelijk en dodelijk. Angst onder 17.415.000 mensen. Na twee maanden lock down wordt het tijd dit eens te evalueren.
Allereerst vertelt Jaap van Dissel van het RIVM dat op basis van een onderzoek bij de bloedbank waarschijnlijk 3% van de bevolking antistoffen heeft en dus ziek is geweest. Dat zijn dan iets meer dan 500.000 mensen in twee maanden dat het virus bekend is in Nederland. De leeftijd van de 3.315 mensen die helaas aan Covid 19 zijn overleden in deze twee maanden lag voor bijna 97% boven de 60 jaar volgens data van hetzelfde RIVM. Het CBS vult aan dat er ook buiten het ziekenhuis mensen overlijden aan Covid 19, mogelijk ook enkele duizenden. Dat zijn dan voornamelijk ouderen met onderliggend lijden die blijkbaar niet meer naar het ziekenhuis gaan omdat het zinloos is of omdat ze daar niet meer voor kiezen. Jongeren met ernstige Covid 19 problemen zullen zeker naar het ziekenhuis gaan. De conclusie is dat de totale sterfte dus voor zelfs meer dan 97% ouderen treft met onderliggende gezondheidsproblemen.
Risico
Het virus is een risico voor een doelgroep van 4 miljoen mensen beginnend boven de 60 maar eigenlijk pas serieus boven de 70. Onder de 50 zijn er volgens het RIVM tot nu toe maar 20 slachtoffers te betreuren. Het totaal aantal slachtoffers gebaseerd op het RIVM en meenemend de extra schatting van het CBS komt niet verder dan rond de 6.500. Dit is minder dan 0,2 % van de risicogroep van de 4 miljoen mensen boven de 60 jaar oud. De verspreiding gaat veel langzamer dan gedacht op basis van het bloedbankonderzoek dus de gemiddelde sterfte van 140 personen gaat door en wordt hopelijk minder door de lock down maatregelen. Maar ook met 140 doden per dag loopt de teller van 0,2 % heel langzaam op.
Zinvol?
Is dit allemaal zinvol? Er komt blijkbaar niet snel een groepsimmuniteit en dat is nu ook niet meer het doel. Het doel is het virus remmen/vertragen totdat er een vaccin is. Dat vaccin laat nog op zich wachten. Veel verschillende meningen maar onder experts praat men over een periode van een jaar tot twee jaar dat we nog moeten wachten. Wachten betekent een oplopend dodental. Statistisch niet indrukwekkend maar in absolute getallen angstaanjager. Als we doorgaan met een sterfte van circa 140 per dag dan overlijden er circa 40.000 mensen aan Covid 19 in 2020. Circa 1 % van de doelgroep van 4 miljoen mensen boven de 60.
Deze groep zou echter deels sowieso overlijden door andere onderliggende kwalen. In 2019 overleden er circa 130.000 mensen boven de 65 jaar oud. 3,25% van de ouderen boven de 60. De 1% Covid 19 doden in 2020 brengt dat percentage niet naar 4,25%, het is niet én én. Wellicht verhoogt het percentage naar 3,5 of 3,6 en dat corrigeert zich weer na de introductie van een vaccin.
Probleem is reactie regering
Er is dus geen probleem als je naar de Nederlandse bevolking als geheel kijkt. Het probleem is de reactie van onze regering in Nederland en eigenlijk wereldwijd door regeringen. Ze overreageren gebaseerd op denken in termen van het individu in plaats van verantwoordelijkheid nemen voor de gehele bevolking en kijkend naar alle risico’s.
De overheid kan sterfte niet voorkomen bij oude mensen die sowieso een korte levensverwachting hebben en daarbij ernstige gezondheidsklachten. Het is niet meer dan een vertraging en weinig effectief in extra levensjaren en wellicht ook niet in levensvreugde als je wordt geïsoleerd van je familie op het einde van je leven.
Depressie
De andere kant van de medaille is veel erger. 13,5 miljoen mensen die weinig of geen risico lopen wordt angst aangejaagd en zij verliezen economisch en sociaal op een schaal die haast niet voor te stellen is. Hoe lang mag en kan je die groep zo economisch beschadigen en sociaal isoleren met alle gevolgen van dien, waaronder ook een verhoogd sterftecijfer. Zes weken vinden we prima. Solidariteit! Maar 3 maanden, 6 maanden, eind 2020! De introductie van een onzinplan van een 1,5 meter maatschappij.
De economische depressie, we spreken dadelijk niet meer over een recessie, zal ook de groep van 4 miljoen ouderen opnieuw treffen in de vorm van lagere pensioenen en slechtere gezondheidszorg omdat we rigoureus moeten gaan bezuinigen. In onze economie worden sectoren zoals Transport, Hotels en Leisure, Horeca, Evenementen en Cultuur specifiek geraakt en die lijst wordt langer en langer. Van die materie heeft het RIVM geen verstand en de medisch deskundigen die dagelijks aanschuiven bij de praatprogramma’s ook niet.
Opstand
De bevolking moet na 28 april massaal in opstand komen tegen dit beleid. Niet door ongehoorzaamheid maar door protest. Ik ben enorm teleurgesteld hoe de media kritiekloos dit beleid accepteren en volledig focussen op het individuele leed van de Covid 19 pandemie. Er is iets veel ergers gaande. De pandemie van een wereldwijd instortend economisch en sociaal stelsel als dit voortduurt. Als ik net zo als onze premier een vergelijking maak met de Tweede Wereldoorlog dan besef ik dat die primair ontstond door economische en sociale ellende in Duitsland. Dat land was toen in lock down, opgelegd door haar buurlanden. We spelen wereldwijd met vuur.’
https://www.quotenet.nl/nieuws/a32181707/bevolking-moet-na-28-april-massaal-in-opstand-komen-tegen-beleid/
Piet Plezier
17 april 2020, 16:08
BINNENLAND144 doden en 1235 nieuwe coronapatiënten
Vandaag zijn er 156 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 144 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld.
https://112vdg.nl/2020/04/17/144-doden-en-1235-nieuwe-coronapatienten/
RIKLAVERGE
17 april 2020, 16:19
.... https://nos.nl/artikel/2330786-oversterfte-door-corona-blijft-stabiel-blijkt-uit-cbs-cijfers.html
Zulk soort cijfers moeten meer getoond worden en er moeten echt meer bekende nederlanders sterven, anders blijven de mensen niet meer binnen om anderen te treffen en beginnen eigen regels te formuleren.
Welkom. Zin in de belgische statistieken te evenaren?
Meme Moo
17 april 2020, 16:43
Aangezien de Nederlandse cijfers anders worden samengesteld dan die in België, zou het zomaar kunnen zijn dat deze al vergelijkbaar zijn (of hoger liggen) met de Belgische statistieken.
33605
Plaatje helaas onleesbaar. Wellicht heeft BS een oplossing :biggrin:
Piet Plezier
17 april 2020, 17:06
33608
RIKLAVERGE
17 april 2020, 17:10
Aangezien de Nederlandse cijfers anders worden samengesteld dan die in België, zou het zomaar kunnen zijn dat deze al vergelijkbaar zijn (of hoger liggen) met de Belgische statistieken.
'T zou wat verklaren, zoals de Duitsers die de grens sluiten met Nederland en niet met Belgie
Goed , die hebben wij zelf gesloten, maar dat is een andere verhaal
phoenix
17 april 2020, 18:01
piet luister en kijk deze video en je begrijpt dat Trump hele grote risico's neemt en liegt...voortdurend liegt..
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1325&v=3z0gnXgK8Do&feature=emb_logo
Trump leeft in fantasialand. Rutte is tenminste van deze wereld al is hij wel een relnicht.
phoenix
17 april 2020, 18:07
ach als er weer vele doden vallen nadat alles weer 'normaal' is dan bedenkt hij gewoon weer een ander smoesje en voor het geval hij ergens een zondebok kan maken dan schreeuwt hij moord en brand en dan stopt hij al het geld wat hij daarin heeft gestoken...
Piet Plezier
17 april 2020, 18:11
piet luister en kijk deze video en je begrijpt dat Trump hele grote risico's neemt en liegt...voortdurend liegt..
Er is er maar 1 die iedereen bang maakt liegt en bedriegt en dat is Rutte
Trump is mijn man
phoenix
17 april 2020, 18:13
:blume: goed pietje maar kijk toch even die video, dan wordt ook voor jou de horizon iets meer zichtbaar....
John mc Snek
17 april 2020, 18:17
Trump wilde de USA meteen al op slot gooien maar de WHO gaf hem het verkeerde advies dat er niet veel aan de hand was.
Trump is de man [emoji7]
33605
Dat is dan mooi een maand te laat.
Ondertussen in Zweden. https://www.ad.nl/buitenland/zweedse-jaap-van-dissel-verdedigt-corona-aanpak-zonder-lockdown-dit-kunnen-we-wel-maanden-volhouden~a71459d2/
Zeus1
17 april 2020, 18:24
Er is er maar 1 die iedereen bang maakt liegt en bedriegt en dat is Rutte
Trump is mijn man
Trump is de grootste mafkees op deze planeet.
Rutte is een groot leider :wink2:
Trump is mijn man buiten het corona gedoe om doet Trump één ding heel erg goed. Het zaaien van twijfel. Landen worden tenminste weer gedwongen na te denken over hoe vanzelfsprekend hun relaties met andere landen zijn.
Piet Plezier
17 april 2020, 18:47
:blume: goed pietje maar kijk toch even die video, dan wordt ook voor jou de horizon iets meer zichtbaar....
daar heb ik nu geen tijd voor
Ik ben onderweg naar Herne
Willem2
17 april 2020, 19:04
Dat is lastig want procentueel gezien liggen de belgen ruim voor.
Heb begrepen dat belgen soms dubbel tellen, waarbij ik denk dat in Nederland te weinig wordt geteld omdat er te weinig geidentificeerd is.
deket
17 april 2020, 19:35
In België telt men alle overlijdens van zorgcentra,rusthuizen mee.
Daar kunnen ook doden van een gewone griep tussenzitten of een verzwakt afweersysteem
zeppos58
17 april 2020, 20:33
In België telt men alle overlijdens van zorgcentra,rusthuizen mee.
Daar kunnen ook doden van een gewone griep tussenzitten of een verzwakt afweersysteem
het komt et op neer dat je voor echt te vergelijken moet je de Belgische cijfers van overlijdens minstens door 2 delen top
Mandrake2
17 april 2020, 20:45
Dat Trump de grootste mafkees is op aarde staat onomstotelijk vast, al zijn er ook in Nederland en op dit forum mensen die dat niet in willen zie . Maar dat Rutte een groot staatsman is, is ook verre van realistisch. Hij zegt alleen maar na wat anderen hem influisteren. En die experts hebben in het begin ook flink de gehele situatie enorm onderschat.
Wentelt Eefje
17 april 2020, 21:10
Trump is de grootste mafkees op deze planeet.
Rutte is een groot leider :wink2:
Rutte is een ontstoken eileider, wat een gevaarlijke idioot! Okay, minder gevaarlijk dan Trump, maar dat is geen prestatie, maar ondertussen is het wel eveneens iemand met veel poli-tricks
wervelwind
17 april 2020, 21:32
Dit is een worst-case scenario, het kan weleens veel korter duren dan deze dame schetst.
Ik begrijp de behoefte niet van sommigen (niet perse hier maar ook elders) om alleen maar waarde te hechten aan de slechtste voorspellingen, net zoals ik ook niet begrijp waarom rampenfilms zo in trek zijn.