Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19
Picasso 1
27 april 2020, 09:30
Onderzoek Erasmus MC bevestigt: corona via lucht overdraagbaar
Onderzoekers van het Erasmus MC in Rotterdam hebben met een onderzoek met fretten wetenschappelijk aangetoond dat het Covid-19-virus door de lucht overdraagbaar is. Daarmee is voor het eerst bewijs geleverd dat social distancing nodig is, stelt moleculair viroloog Sander Herfst van het Erasmus MC. Het onderzoek werd gedaan voor bekend werd dat op twee nertsenfokkerijen in Brabant corona is uitgebroken onder dieren.
.... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/onderzoek-erasmus-mc-bevestigt-corona-via-lucht-overdraagbaar~a3c0322c/
Daarom sturen we nu eerst kinderen naar school want volgens het RIVM besmetten die nauwelijks andere mensen :rolleyes:
Geloofwaardig wordt het allemaal niet ...
Volgens mij was dat al voldoende wetenschappelijk beredeneerd. Interessanter is om te weten of de werking van airco's/ventilatiesystemen in gebouwen leidt tot hoger besmettingsgevaar voor alle aanwezigen in het gebouw. Op basis van die info zijn effectievere maatregelen te nemen.
Nou, kiss je vrijheid maar goodbye. Over enkele weken zou er een spoedwet moeten zijn die het mogelijk maakt iedereen legaal schuldig te bevinden tot het tegendeel bewezen is en je daarbij langdurig in huisarrest te plaatsen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/27/spoedwet-voor-noodmaatregelen-a3997955
John mc Snek
27 april 2020, 10:54
John Kroket heeft op dit forum inmiddels 5 nicks versleten. Hoe vaak heeft ie niet in tranen beroerd de forumleiding gevraagd weer zijn nick te veranderen? De "botte uitspraak" werd niet door een mod gedaan. Actieve mods kennen we op dit forum niet, wel admins. Soms log ik wel eens in onder het Admin account, just checking. De volgens John Kroket botte uitspraak is door mij gedaan. Big30 dus.
Je noemde het zelf een botte uitspraak, dus daarom schreef ik dat na. Dus hoezo door mij zo genoemd ?
Misschien tijd voor specsavers?
Of gewoon een mod burn Out , je rare post.
Overigens heb ik nooit gevraagd een Nick te veranderen maar begon ik gewoon een nieuwe en zei niemand er wat van, logisch want als het tellertje maar doorloopt heb jij ook een boterham.
Waren er overigens geen 5:) ( geloof 3 in een tijd van 10 jaar) en ken meer beren die zovele accounts hebben gehad dat als ik ze allemaal moet gaan noemen, ze niet op 1 A4 tje passen. Ik schrijf ook niet met meerdere accounts tegelijk zoals jij sommigen hier wel consequent toestaat ! Want ja, het tellertje en wat brood op je plank :)
Als iemand om privé redenen een andere Nick neemt en een mod geeft daar (impliciet ) toestemming voor, dan is het nogal sneu om daar dan nog achteraf over te beginnen , zielig zelfs.
Kan over jou ook wel een en ander melden waar mensen hier geschokt van zouden zijn maar gelukkig voor jou ben ik niet zo en een stuk discreter :) Over tranen laten gesproken door eigen stupiditeit !
Maar snap dat je niet lekker in je vel zit in deze situatie van nu dus logisch dat je zo reageert , ik leef met je mee !
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
John mc Snek
27 april 2020, 11:01
Kan me goed voorstellen dat hij af en toe genoeg van zichzelf kreeg.
Maar hij houdt het forum wel levendig, niet te verwarren met leuk want daar is gevoel voor humor nodig :plapper:
Toen jij werd geboren was de leerplicht nog niet ingevoerd dus ik snap dat je niet al teveel te melden hebt. Sorry dat ik je tere zieltje heb geraakt met mijn vorige posts :)
Niet meer te snel verliefd worden op dat afgedankte afgetankte spul , maar je bent helaas te oud om te leren vrees ik :)
Shakir
27 april 2020, 11:03
Nou, kiss je vrijheid maar goodbye. Over enkele weken zou er een spoedwet moeten zijn die het mogelijk maakt iedereen legaal schuldig te bevinden tot het tegendeel bewezen is en je daarbij langdurig in huisarrest te plaatsen.
Dus al ik het goed begrijp probeert men de anderhalvemetersamenleving juridisch te verankeren, en ontneemt men de grondrechten van de bevolking?
De nieuwe wet moet dat beter regelen, waardoor burgerrechten (tijdelijk) ingeperkt kunnen worden.
Ik ben ook sceptisch tegenover het begrip "tijdelijk". Indien de situatie nog jaren aansleept (en zo ziet het er naar uit), of als er geen vaccin wordt gevonden, dan kan je gerust stellen dat tijdelijk de facto permanent zal zijn.
Het vrije Nederland...
Meme Moo
27 april 2020, 11:17
Toen jij werd geboren was de leerplicht nog niet ingevoerd dus ik snap dat je niet al teveel te melden hebt. Sorry dat ik je tere zieltje heb geraakt met mijn vorige posts :)
Niet meer te snel verliefd worden op dat afgedankte afgetankte spul , maar je bent helaas te oud om te leren vrees ik :)
Volgens mij tijd voor je nieuwe nick....je posts knappen er wellicht niet van op, daarvoor is meer EQ nodig.
In tijden van stress leer je pas écht iemand kennen, zoals ook nu blijkt.
John mc Snek
27 april 2020, 11:30
.
In tijden van stress leer je pas écht iemand kennen, zoals ook nu blijkt.
Dat vertelde je ex me inderdaad, arme meid! [emoji51]
En tijden van stress? Voor jou misschien, maar moet eerlijk zeggen dat ik het de laatste weken (misschien raar) wel lekker rustgevend vind allemaal.
Zou het eerder de minst stressvolle maand van de laatste jaren willen noemen. Maar dat is dan weer iets persoonlijks natuurlijk.
Ik schrijf niet anders dan anders en kan het iets beter relativeren en naast me neer leggen dan jij, die slapeloze nachten heeft van Megaboob en JW, maar goed, daar kun jij vast ook niks aan doen dat jij zelfs daar al stress en ergernis van krijgt :)
Willem2
27 april 2020, 11:44
De solidariteitsbelasting is kennelijk even zoek geraakt door die ambtenaren. :rolleyes:
Meme Moo
27 april 2020, 11:53
Dat vertelde je ex me inderdaad, arme meid! [emoji51]
En tijden van stress? Voor jou misschien, maar moet eerlijk zeggen dat ik het de laatste weken (misschien raar) wel lekker rustgevend vind allemaal.
Zou het eerder de minst stressvolle maand van de laatste jaren willen noemen. Maar dat is dan weer iets persoonlijks natuurlijk.
Ik schrijf niet anders dan anders en kan het iets beter relativeren en naast me neer leggen dan jij, die slapeloze nachten heeft van Megaboob en JW, maar goed, daar kun jij vast ook niks aan doen dat jij zelfs daar al stress en ergernis van krijgt :)
Point proven!
Toch bijzonder dat je vooral digitaal sterk blijkt in het beledigen en aanvallen van iedereen. Kennelijk heb je daar een onbedwingbare neiging toe.
En als je daarmee op het forum geconfronteerd wordt, de eerste weken schichtig wegduikt als je mij tegenkomt.
Lastig hè, dat persoonlijke contact?
Fijn voor je dat de afgelopen en komende tijd menselijk contact nauwelijks mogelijk is.
Geniet er nog even van!
Maar goed dat je niet weet hoe de dames je noemen. :biggrin:
Meme Moo
27 april 2020, 11:59
Toepasselijk stukje hierop:
‘Julia heeft al jaren last van depressies, maar door corona voelt ze zich juist beter – en ze is niet de enige’:
https://www.volkskrant.nl/a-bfc640cc
Brad Clitt
27 april 2020, 12:14
Ik ben net als Julia, sinds de sluiting van YY was ik depressief maar nu alle clubs gesloten zijn voel ik me een beetje beter.
Eddy_V
27 april 2020, 12:21
Ik ben niet zo snel gekrenkt.
Voor de snekker in ieder geval prettig dat hij zijn frustraties kwijt kan.
weet niet precies wat ik hem misdaan heb waardoor hij z’n onzinnige beledigingen zelfs gaat herhalen.. hij scheelt maar een jaar of 3-4 met mij (of ziet er aanmerkelijk ouder uit dan de jaren geteld hebben) dus qua Corona doelgroep icm z’n kennelijke eenzaamheid zou hij zich toch meer zorgen over zichzelf mogen maken dan over mij.
Komt vaker voor dat blauwtjes lopers zich laatdunkend uitspreken over dames, over dvp’s vind ik dat echter pas echt sneu.
John mc Snek
27 april 2020, 12:36
Ik duik niet weg, was toen samen met een beer die je niet wilde ontmoeten toen hij hoorde dat jij MM was.
En de keer erop begon je bijna te stotteren en kwam je niet uit je woorden toen ik je aansprak dus ik dacht ik laat die arme man maar even :) Maar de dames zullen je vast vertellen dat je een heel sociaal gezellig persoon bent!
Ik neem het allemaal niet zo serieus als jij, gelukkig!
Volgens mij schat jij dingen niet zo goed in, qua interpersonal skills ben jij zelf eerder niet zo sociaal vaardig en kan ik uitstekend uit de voeten.
En ik roddel niet met de dames over andere beren , zoals jij doet en ook hele persoonlijke verhalen van andere beren in de club rondbazuint. Wat dat betreft kent hypocrisie bij jou geen grenzen...
Het raakt je allemaal veel te diep en je ontploft achter je pc als er een snaar geraakt wordt...en nu zit je in de stress omdat het enige wat je in je leven had, saunaclubs, je voorlopig ontvallen is :)
Tja , waar is het met je misgegaan MM? [emoji51]
Piet Plezier
27 april 2020, 12:39
Ik ben net als Julia, sinds de sluiting van YY was ik depressief maar nu alle clubs gesloten zijn voel ik me een beetje beter.
sorry, maar dan heb je toch echt een steekje los zitten.
phoenix
27 april 2020, 12:43
Piet gewoon een pilsje nemen dan gaat het steekje van zelf weer weg...
Brad Clitt
27 april 2020, 12:56
Tja, probeer je met wat humor (of zelfspot) de boel te laten deescaleren wordt het niet begrepen, ik zal een volgende keer een smiley gebruiken.
Ik vind deze situatie natuurlijk ook niet leuk, hoewel andere clubs natuurlijk nooit konden of ooit zullen kunnen tippen aan die 5-sterren club uit Remunj.
pietpotent44
27 april 2020, 12:58
Volgens mij was dat al voldoende wetenschappelijk beredeneerd. Interessanter is om te weten of de werking van airco's/ventilatiesystemen in gebouwen leidt tot hoger besmettingsgevaar voor alle aanwezigen in het gebouw. Op basis van die info zijn effectievere maatregelen te nemen.
Of het mechanisme van aircos (wat betreft filteren en blazen) het virus helpt te verspreiden is de vraag. Onderzoekers in China claimen van wel, en zeggen gevallen te hebben waar mensen voldoende afstand hielden en toch besmet raakten. Gemeenschappelijke factor was een airco op een bepaalde plek in dat (dichte) gebouw, waarbij ook de stroomrichting van de lucht bepalend bleek voor de besmettingen. Maar er zijn ook onderzoekers die zeggen dat het niet uitmaakt. (fabrikanten van aircos zijn uiteraard ook niet onpartijdig)
Maar wat sowieso wel geldt, is dat de lucht die door de airco is gekoeld een hoger besmettingsrisico betekent. Vanwege minder vocht in die lucht, waardoor het virus zich makkelijker kan verspreiden (grotere afstand afleggen door de lucht).
Ofwel: zorg dat het binnen niet te koel wordt. Tenminste 20 graden binnen is ok als vuistregel.
En waar ze het wel over eens zijn is dat er binnen voldoende (natuurlijke) ventilatie moet zijn. Ofwel: ramen open zetten.
Dat is de belangrijkste maatregel.
Hè hè, eindelijk die klote dingen uit. Op m’n werk altijd onenigheid met de speknekken over de temp instelling van de gezamenlijke werkruimtes. Weer een argument erbij om deze lui eens van hun reet te krijgen.
De vetste pad onder m’n collega’s had altijd zijn woordje klaar als het over gezondheid en lichaamsomvang ging. Maar hij begint ‘m aardig te knijpen nu.
Badslippers
27 april 2020, 13:51
[Over MM]
Ik neem het allemaal niet zo serieus als jij, gelukkig!
Je neemt het niet zo serieus?
Je 238 berichten laten iets anders zien.
Piet Plezier
27 april 2020, 14:03
RIVM meldt 43 sterfgevallen en 65 nieuwe opnames
Het aantal gemelde corona-doden is de afgelopen 24 uur gestegen met 43. Daarnaast zijn er 65 nieuwe ziekenhuisopnames gemeld. Dat blijkt uit de dagelijkse cijfers van het RIVM. Het totaal aantal sterfgevallen als gevolg van het coronavirus staat hiermee op 4518 en het totaal aantal patiënten dat in het ziekenhuis opgenomen is (geweest) op 10.521.
https://www.bd.nl/binnenland/rivm-meldt-43-sterfgevallen-en-65-nieuwe-opnames~a447a2b9/
WANDELAAR5
27 april 2020, 14:05
In de tweede wereldoorlog was Bella Ciao het strijdlied van de Partizanen tegen het Italiaanse fascistische regime. Laten wij ijsberen dit nummer omarmen als protestlied. Aangezien het merendeel van de dames van Roemeense afkomst zijn heb ik gekozen voor de versie van de Roemeense zangeres Delia.
https://www.youtube.com/watch?v=nJTOD5jjac4
Dank je. Mooi nummer, ik kende het nog niet. En bovendien weet ik nu hoe Delia er uit ziet. Mooie vrouw, ik begrijp wel dat ze hier een eigen draadje heeft en veel geboekt werd in SS in het pre-corona tijdperk.
Piet Plezier
27 april 2020, 14:05
Tja, probeer je met wat humor (of zelfspot) de boel te laten deescaleren wordt het niet begrepen, ik zal een volgende keer een smiley gebruiken.
Ik vind deze situatie natuurlijk ook niet leuk, hoewel andere clubs natuurlijk nooit konden of ooit zullen kunnen tippen aan die 5-sterren club uit Remunj.
dat is jou mening
Alles is bijna beter als yy voor mij tenminste
Meme Moo
27 april 2020, 14:13
Sorry beste John, je was toen niet met iemand anders.
En als ik ook maar éven jouw kant uitkeek of dreigde in je buurt te komen ‘verstopte’ je jezelf of draaide je jezelf abrupt om, uit angst om geconfronteerd te worden met een levende persoon die je wellicht iets negatiefs zou vertellen.
En dat is niet de enige leugen die je verzint.
Roddelen met de dames doe ik niet: ze zoeken me soms op om even te relaxen.
Ook als ze weten dat ik dan niet/nooit met ze naar de kamer ga.
En als je ze dan rustig hunzelf laat zijn, hoor je soms heel wat van het wereldje waarin ze vertoeven.
En hoe ze tegen ons als bezoekers aankijken.
Met mijn persoonlijke skills kan ik mezelf inderdaad niet met jou meten.
Gelukkig maar, want ik verdien er mijn goed belegde boterham mee! :biggrin:
In 1 ding heb je gelijk: ik mis de mogelijkheid om een leuke SC te bezoeken.
Net als de meesten hier.
Maar als de SC’s ooit weer opengaan en we elkaar dan weer treffen: wees niet bang.
Ik zal je zeker niet vermijden!
schoolmeester
27 april 2020, 15:27
Goed zo Meme Moo, John mooi de les gelezen ( iets dat hij normaal altijd bij anderen doet ).
Hulde !
Groet, schoolmeester.
Willem2
27 april 2020, 15:49
dat is jou mening
Alles is bijna beter als yy voor mij tenminste
Hadden ze jou daar door PP?
Willem2
27 april 2020, 15:50
Update 27 april
Vandaag zijn er 65 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 43 personen als overleden gemeld. Deze gemelde personen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. .... https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Willem2
27 april 2020, 15:57
Geen Pinkpop, geen Lowlands, geen Zwarte Cross en geen festivals op Koningsdag. Vanwege het coronavirus blijven zeker tot 1 september de pleinen leeg, de podia in de opslag en de artiesten thuis. 2020 is daarmee een rampjaar voor de hele evenementensector. Maar ook het festivalseizoen van 2021 is al in gevaar.
Verzekeraars hebben sinds eind februari, nadat de eerste coronapatiënten in Nederland gemeld waren, de dekking bij een pandemie uit hun pakketten gehaald. Dat betekent dat organisatoren van evenementen zich daar voor volgend jaar niet meer tegen kunnen verzekeren.
'Zonder verzekering kunnen we niet werken'
"Wij waren dit jaar gelukkig wel verzekerd tegen een pandemie", zegt Jasper Coenen, mede-eigenaar van Elevation Events, een bureau dat onder meer de festivals Soenda, Smeerboel en het SOIA-festival organiseert, dat normaal gesproken op Koningsdag in Utrecht plaatsvindt. "Maar volgend jaar kan niemand zich daar meer tegen verzekeren." .... https://nos.nl/artikel/2331872-festivals-in-2021-ook-in-gevaar-staat-moet-desnoods-garant-staan.html
Zojuist op de radio een paar jongeren aan het woord die beboet waren omdat ze in een moment van onoplettendheid minder dan anderhalve meter afstand bewaarden naar elkaar. Ondanks dat de politie communiceert vooral eerst te waarschuwen gingen de vijf jongens direct op de bon. “Er kwamen vijf politie agenten op ons af waarvan twee in burger. Nog voordat we aangesproken waren hadden ze het bonnenboekje al paraat”. Naast een boete van €390 kunnen de jongeren ook rekenen op een justitiële aantekeningen. Dit zou ze in de toekomst mogelijk in de weg kunnen zitten, o.a. bij het aanvragen van een VOG.
Navraag door een journalist bij de politie of ze het nou druk hebben werd beantwoord met: “Nou nee, voetbal, festivals en andere evenementen zijn allemaal geschrapt. Eigenlijk is het bijzonder rustig”
Willem2
27 april 2020, 16:44
Op 4 mei begint het Amsterdam UMC een grootschalig onderzoek naar de manier waarop het coronavirus zich verspreidt binnen verpleeghuizen. Het Amsterdam UMC en verschillende GGD'en gaan zo'n 1500 bewoners en verzorgenden van drie verpleeghuizen twee keer testen op corona. Dat gebeurt met een week tussentijd.
De hoofdvraag is of personeel en bewoners die zelf niet ziek lijken en ook geen typische covid-19-symptomen hebben, toch anderen kunnen besmetten. De resultaten van kleinere Amerikaanse onderzoeken wijzen in die richting. Het zou ook verklaren dat zorgpersoneel het virus in verpleeghuizen kon verspreiden. Ook Nederlandse onderzoekers gaan ervan uit dat besmette personen zonder symptomen het virus hebben verspreid.
"Mogelijk zijn er in verpleeghuizen vaker besmettingen door mensen vóór ze typische symptomen hebben van een covid-infectie of met heel andere symptomen", zegt Cees Hertogh. Hij is hoogleraar ouderengeneeskunde aan het Amsterdam UMC en een van de initiatiefnemers van de studie.
"De precieze rol van besmette mensen zonder symptomen lijkt mij ook zeer belangrijk nu de eerste stappen worden gezet om de samenleving weer meer te openen." .... https://nos.nl/artikel/2331889-verpleeghuizen-onder-de-loep-om-verspreiding-virus-na-te-gaan.html
Piet Plezier
27 april 2020, 16:52
Hadden ze jou daar door PP?
Nee dat dan weer niet
Daar liepen andere jongens, daar was niets te verdienen ;)
Badslippers
27 april 2020, 19:29
Zojuist op de radio een paar jongeren aan het woord die beboet waren omdat ze in een moment van onoplettendheid minder dan anderhalve meter afstand bewaarden naar elkaar. Ondanks dat de politie communiceert vooral eerst te waarschuwen gingen de vijf jongens direct op de bon. “Er kwamen vijf politie agenten op ons af waarvan twee in burger. Nog voordat we aangesproken waren hadden ze het bonnenboekje al paraat”. Naast een boete van €390 kunnen de jongeren ook rekenen op een justitiële aantekeningen. Dit zou ze in de toekomst mogelijk in de weg kunnen zitten, o.a. bij het aanvragen van een VOG.
Navraag door een journalist bij de politie of ze het nou druk hebben werd beantwoord met: “Nou nee, voetbal, festivals en andere evenementen zijn allemaal geschrapt. Eigenlijk is het bijzonder rustig”
Dat zijn gewoon vuile fascisten. Vanmorgen zag ik ook zo'n scene op tv voorbijkomen. In een park zitten overal mensen. Daar zitten ook 3 meisjes. Ze zitten niet op elkaars lip maar waarschijnlijk geen anderhalvemeter uit elkaar. Komt zo'n dienstklopper: "Jullie scholen samen". Zeggen die meisjes: "We zitten toch uit elkaar". Waarop die dienstklopper zegt: "Heeft er niks mee te maken. Jullie scholen samen.3 is teveel en dat is geen anderhalvemeter En die meisjes moeten ophoepelen. Krijgen gelukkig geen boete.
Volgende slachtoffers 3 voetballende jongens. Zelfde ritueel, ook al staan ze 10 meter uit elkaar. Moeten ook vertrekken. En dan, een familie zit samen met hun kroost. Dat mag dan weer wel. Maar er zit ook een andere familie bij en dat zijn de kennissen van die ander. Ze zitten op anderhalve meter maar dat mag dan weer niet want die 2 families kennen elkaar en dan mag het niet. Pffff, snap jij het nog. Dit is toch gewoon bureaucratie ten top. Ik zou zeggen, laat die BOA's lekker bij de AH in de gangpaden patrouilleren dan kunnen ze iedereen bekeuren die daar loopt. Want daar zit nooit anderhalvemeter tussen.
Piet Plezier
27 april 2020, 19:38
laat u uw rechten niet afnemen
Stop de noodwet om de noodverordeningen voor covid-19 te legaliseren. Stop deze waanzin en teken deze petitie om de noodwet te stoppen.
https://stopdenoodwet.petities.nl/
Op zich een aardig initiatief PP maar ik zie toch wel wat zaken staan waardoor ik nog even wacht met tekenen.
Handhavers mogen uw huis binnendringen, zij mogen straffen, zij mogen verplicht vaccineren, zij mogen u opsluiten enz als u zich niet aan de regels houdt die gelden voor deze enorme dreiging van dit dodelijke virus voor de volksgezondheid!
Er is reeds een werkzame medicatie à €3,- per coronapatiënt die onze regering niet wil verstrekken aan de burgers.
toch eerst even mailen met de webmaster waar de bovenstaande claims vandaan komen en of ze onderbouwd kunnen worden.
Dan snijdt een andere petitie tegen de lockdown net wat meer hout https://petities.nl/petitions/stop-de-lockdown?locale=nl
Wentelt Eefje
27 april 2020, 19:57
Men wil, na het oneigenlijk lang hanteren van noodverordeningen, beseffend dat iedereen die nu beboet wordt en de zaak laat voorkomen wel eens niet zou hoeven betalen, een noodwet invoeren.
Dat komt neer op het voor onbepaalde tijd afschaffen van de democratie, de Tweede Kamer wordt buitenspel gezet.
En Brian, ook het zonder verdenking en rechter-commissaris bij een willekeurige burger binnenvallen kan onder zo’n noodwet (de “noodtoestand”) gewoon gelegitimeerd worden inderdaad.
Van anderhalve-meter-dictatuur naar dictatuur onder de onvolprezen ontstoken ei- en juntaleider Rutte dreigt ineens een kleine stap te zijn!
(Ik heb dus getekend Piet)
deket
27 april 2020, 20:11
Griekenland kreeg hier veel kritiek omdat ze tijdens hun crisis geld van Europa nodig hadden,ook om in de Eurozone te blijven,maar wat blijkt nu?; ze zijn in Europa de beste leerling van de klas,vandaag de dag slechts 127doden en dat voor een land met een der oudste bevolkingen ter wereld en een gezondheidszorg die volledig uitgekleed werd door het door Europa verplichte soberheidsbeleid
dit land dreigde door de overbevolkte vluchtelingenkampen en vooral het gemis aan toerisme,de belangrijkte troef voor Griekenland af te steven naar een disaster,maar ze bleken wel de 1ste die heCorona kordaat aanpakte ,oa door het sluiten van de grensen
btw,als reactie op de vorige opmerkingen kan ik jullie verzekeren dat bij ons de overheid strengere maatregelen neemt dan in Nederland
laat u uw rechten niet afnemen
Stop de noodwet om de noodverordeningen voor covid-19 te legaliseren. Stop deze waanzin en teken deze petitie om de noodwet te stoppen.
Men is echt naïef als ze geloven dat een dictatuur zich laat tegenhouden door zo een petitie.
Wentelt Eefje
27 april 2020, 21:00
Men is echt naïef als ze geloven dat een dictatuur zich laat tegenhouden door zo een petitie.
Een vliegende start van zo’n petitie heeft wel het voordeel dat oppositie en talkshows zich er massaal op zullen storten. En als de petitie op tijd ingediend zou kunnen worden dient die gewoon door de Tweede Kamer behandeld te worden vóór het eventueel passeren van een dergelijke noodwet
phoenix
27 april 2020, 21:12
Dat zijn gewoon vuile fascisten. Vanmorgen zag ik ook zo'n scene op tv voorbijkomen. In een park zitten overal mensen. Daar zitten ook 3 meisjes. Ze zitten niet op elkaars lip maar waarschijnlijk geen anderhalvemeter uit elkaar. Komt zo'n dienstklopper: "Jullie scholen samen". Zeggen die meisjes: "We zitten toch uit elkaar". Waarop die dienstklopper zegt: "Heeft er niks mee te maken. Jullie scholen samen.3 is teveel en dat is geen anderhalvemeter En die meisjes moeten ophoepelen. Krijgen gelukkig geen boete.
Volgende slachtoffers 3 voetballende jongens. Zelfde ritueel, ook al staan ze 10 meter uit elkaar. Moeten ook vertrekken. En dan, een familie zit samen met hun kroost. Dat mag dan weer wel. Maar er zit ook een andere familie bij en dat zijn de kennissen van die ander. Ze zitten op anderhalve meter maar dat mag dan weer niet want die 2 families kennen elkaar en dan mag het niet. Pffff, snap jij het nog. Dit is toch gewoon bureaucratie ten top. Ik zou zeggen, laat die BOA's lekker bij de AH in de gangpaden patrouilleren dan kunnen ze iedereen bekeuren die daar loopt. Want daar zit nooit anderhalvemeter tussen.
tja je kunt je afvragen wat voor een opleiding een boa heeft gehad en daaraan zie je dan ook hoe ver weg de kennis is over vrijheid en democratie, boa's de zich regelmatig laten leiden door wet is wet... doet me denken aan mensen die niet zo goed kunnen omgaan met verschillende omstandigheden... en zich graag laten leiden door regels.. die regels zijn dan belangrijker dan de mensen die het betreft....mensen !!! onderwijs gaat echt achteruit.... en dat verbetert voorlopig niet en dat is heel bedreigend voor onze democratie.
Een vliegende start van zo’n petitie heeft wel het voordeel dat oppositie en talkshows zich er massaal op zullen storten. En als de petitie op tijd ingediend zou kunnen worden dient die gewoon door de Tweede Kamer behandeld te worden vóór het eventueel passeren van een dergelijke noodwet
Noemen ze dat ook niet uitstel van executie?
Wentelt Eefje
27 april 2020, 21:54
Noemen ze dat ook niet uitstel van executie?
Ja, maar dan kan ik me in de tussentijd afdoende (be)wapenen tegen de noodtoestand
Big30
27 april 2020, 22:14
Nu sla je toch een beetje door! We hebben nu een afstandsregel en daar dien je je gewoon aan te houden. Goede zaak dat deze gehandhaafd wordt. De regel is er niet voor niets. Het gaat om leven of dood.
Dat de handhaving op kritiek stuit kun je verwachten. We zeuren nu eenmaal graag. Complimenten aan de handhavers van deze 1.5m regel. Ga zo door!
Kwibus2
27 april 2020, 22:38
BOA's zijn zonder uitzondering kneuzen die niet in staat zijn met de aan hen verleende macht om te gaan.
Kwibus heeft het twijfelachtige genoegen gehad genoegen gehad met z'n kneus de strijd aan te gaan.
Kostte me tijd en moeite. Prent van toen 340 euro vernietigd door de kantonrechter.
Het ging precies zoals ik deze kneus had voorspeld. Verspilde moeite en geld.
Picasso 1
27 april 2020, 23:04
Toch is met het Oekraïne referendum, waarbij massaal Nee werd gestemd, bereikt dat het Ja die de regering er van maakte werd aangevuld met een nietszeggend blaadje als bijlage
Willem2
27 april 2020, 23:10
Besmettingsgraad in Duitsland loopt weer op, naar 1
De besmettingsgraad in Duitsland van het coronavirus is licht gestegen naar 1, meldt het Duitse Robert Koch-instituut. Dat betekent statistisch gezien dat een besmet persoon in Duitsland precies één ander persoon aansteekt. Volgens Duitse media lag de besmettingsgraad de afgelopen weken onder de 1.
Begin maart was de besmettingsgraad nog 3. Deze maand zakte hij naar 0,7, maar in de laatste dagen begon hij geleidelijk weer te stijgen, naar 0,8, vervolgens naar 0,9 en nu dus naar 1. Dat is verontrustend, want het betekent dat de epidemie weer terrein dreigt te winnen.
Om een einde te maken aan de corona-epidemie moet het getal voor een langere periode onder de 1 liggen, zo hebben het Robert Koch-instituut en de Duitse bondskanselier Merkel regelmatig benadrukt. .... https://nos.nl/liveblog/2331851-besmettingsgraad-in-duitsland-loopt-weer-op-who-baas-nog-een-lange-weg-te-gaan.html
Ze halen alles uit de kast om de angst te blijven voeden.
Willem2
27 april 2020, 23:13
Als het menselijk gedrag niet verandert, is er heel snel sprake van een nieuwe pandemie. Dat zeggen zoölogen en andere wetenschappers die onderzoek doen naar ziektes die overspringen van dier naar mens, de zogeheten zoönosen.
Daarvan zullen we er steeds meer gaan zien, zegt de Britse zoöloog Peter Daszak. "Dit is het tijdperk van de pandemie. Het wordt aangejaagd door het feit dat we steeds meer reizen en handelen. Een virus springt niet zomaar over van een Aziatische vleermuis naar mij. Er zijn steeds meer mensen en we komen dichterbij het dier."
Dat zijn de perfecte omstandigheden om een virus snel over de wereld te laten verspreiden, zegt Daszak. "Het heeft weinig zin om vanuit onze westerse leunstoel alleen naar die exotische Chinezen en hun dierenmarkten te wijzen. Of te zeggen: die ziekten ontstaan daar, dus wij zijn hier veilig." .... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2331936-het-is-wachten-op-een-nieuwe-pandemie-nu-mens-en-dier-dichter-bij-elkaar-komen.html
Nog meer angst verspreiders ...
deket
27 april 2020, 23:49
Heb het vermoeden dat,ook jij BS dat jullie er teveel van.uit gaan dat de wetten er zijn om de burgers te kloten,pesten.
Dit zijn geen rode lichten in een woestijn en Party,dit is geen complot van de onzichtbare leiders.
Vergeet niet dat België nog strengere maatregelen oplegt dan Nederland.
En ik gaf dat voorbeeld betreffende Griekenland niet zomaar. Zij traden onmiddellijk en adequaat op zodat ze nu de eerste van de klas zijn in Europa.
In Zuid -Korea en Taiwan ook,zij zijn de beste leerlingen . Taiwan heeft 1 van Azië omdat ze direct op de bal speelden.
Taiwan heeft 1 dode en slechts 67 besmettingen ,zij hadden al ervaring met het SARS-virus en bleken alert en voorbereid , Zuid-Korea zorgde voor veel tests wat maakt dat er ondanks 8000 besmettingen niet meer dan 80 doden vielen
Luister:Nood breekt nu eenmaal wet.
Er zijn ook landen,die denken dat het de straf van God is voor een te decadent leven en dat lijkt me even onzinnig dan een complot van onzichtbare leiders
Aziatische landen beschikken wel over een mentaliteit en cultuur van meer zelfdiscipline en gehoorzaamheid.
deket
27 april 2020, 23:57
Luister, door de overbevolking zal dit helaas niet de laatste pandemie zijn in een globaliserende wereld maar de rode draad heden ten dage lijkt mij traagheid en onmacht re zijn. Discussies over gezondheidssystemen worden nu nog overschaduwd door al deze noodmaatregelen maar zal zoals ik in het politieke item al aanhaalde een prioriteit worden op de internationale politieke agenda's
Graagneuker
28 april 2020, 01:36
https://www.welingelichtekringen.nl/gezond/1725576/bioloog-midas-dekkers-een-kind-krijgen-is-veel-asocialer-is-dan-geen-anderhalve-meter-afstand-houden.html
Steekt ook wel iets in
Verstuurd vanaf mijn ASUS_I01WD met Tapatalk
mentholbear
28 april 2020, 01:39
Een les die ik vroeg al had geleerd en er ook al vroeg gebruik van maakte toen ze er nog nog voornamelijk zo uitzagen en je een stijve nek van kreeg ;-)
Misschien dat ze al honderden waarschuwingen hebben gegeven en waren die jongens op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. En het gaat hier volgens mij niet om de 1,5 meter afstand, maar om het samenscholingverbod. Meer dan 2 personen samen in een openbare ruimte mag niet. En zelfs tussen 2 mensen die samen hardlopen ofzo, moet 1,5 meter tussen zitten.
Dat zijn gewoon vuile fascisten.
Volgende slachtoffers 3 voetballende jongens. Zelfde ritueel, ook al staan ze 10 meter uit elkaar. Moeten ook vertrekken. En dan, een familie zit samen met hun kroost. Dat mag dan weer wel. Maar er zit ook een andere familie bij en dat zijn de kennissen van die ander. Ze zitten op anderhalve meter maar dat mag dan weer niet want die 2 families kennen elkaar en dan mag het niet. Pffff, snap jij het nog. .
Wat in er van begreep was dat een gezin wel met meer dan 2 samen bij elkaar mag zijn in openbare ruimte. Een neefje ofzo erbij mag dus niet. Het gaat niet om het familie zijn van elkaar, maar dat mensen die toch al samen onder 1 dak wonen, over het algemeen een gezin, wel samen over straat kunnen. Anders kan een alleenstaande moeder bijvoorbeeld haar 2 of meer kleine kinderen niet naar school brengen of ermee boodschappen doen.
Er zijn nu groepen die daarom als 'gezin' geclassificeerd willen worden, zoals samenwonende in een studentenhuis. Ze zijn (niet perse) geen familie van elkaar, maar wonen wel als een gezin samen in 1 woning. Delen keuken, badkamer, woonkamer, etc. Die vinden dat ze dan wel samen met elkaar buiten moeten kunnen rondhangen. Ik snap die gedachte en wens ook wel. Maar voor een BOA of agent lijkt het me praktisch niet te doen om dat onderscheid te maken.
.... https://nos.nl/liveblog/2331851-besmettingsgraad-in-duitsland-loopt-weer-op-who-baas-nog-een-lange-weg-te-gaan.html
Ze halen alles uit de kast om de angst te blijven voeden.
Ze halen alles uit de kast om de P6 wereld gesloten te houden ;)
Special Agent Bear to the rescue :roll:
.... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2331936-het-is-wachten-op-een-nieuwe-pandemie-nu-mens-en-dier-dichter-bij-elkaar-komen.html
Nog meer angst verspreiders ...
Die wet markets waren er al decennia en waarschijnlijk haast even druk bezocht. Globalisering zal wel een grote rol hebben gespeeld dat het nu makkelijker de grenzen oversteekt. Voor 1997 zaten de grenzen van HK dicht voor Chinezen van het vaste land. Laatste tientallen jaren is de welvaart voor veel Chinezen op het vaste land flink toegenomen, en mogen begin deze eeuw ook relatief makkelijker het land uit, getuige o.a. de vele Chinezen die de plantjes in de tuinen van menig Giethoorns huishouden plat trapt.
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/01/30/berlijn-parijs-giethoorn-a3988635
https://www.samsam.net/cultuur-identiteit/toerisme-giethoorn
In Nederland heb je Roodkapje, in China Mondkapje waar ga je heen :rolleyes:
Aziatische landen beschikken wel over een mentaliteit en cultuur van meer zelfdiscipline en gehoorzaamheid.
Even een nuancering. Het is niet "meer zelfdiscipline en gehoorzaamheid", maar eerder meer zelfdiscipline en/of gehoorzaamheid. Het ene Aziatische land is het andere niet. Het regime in China kan bijvoorbeeld dusdanig streng zijn, dat ze je huis verzegelen met jou erin, een camera er boven en je mobieltje voorzien van een app die real time moet aan kunnen geven waar jij je bevind. Dan gaat 'gehoorzaamheid' een stuk sneller.
https://www.welingelichtekringen.nl/gezond/1725576/bioloog-midas-dekkers-een-kind-krijgen-is-veel-asocialer-is-dan-geen-anderhalve-meter-afstand-houden.html
Steekt ook wel iets in
Ik kan me wel vinden in dit laatste wel vinden:
onze bevolking met vreedzame middelen – geboortebeperking dus – in toom te houden.”
In de zin dat P6 hier een erkende taak in hoort te hebben. Meer saunaclubs, subsidies voor clubbezoeken en kamergangen, meer stimulering van knappe kassières om van baan te wisselen, opleidingen tot DVP :biggrin:
https://candy.porn/upload/media/posts/2018-03/02/russian-blowjob-school-yes-its-a-real-thing_1520014924-b.jpg
https://www.braafenstout.nl/wp-content/uploads/2015/10/braaf-en-stout-6689-1024x683.jpg
Kwibus2
28 april 2020, 03:20
Dit gaat het niet worden.
De kunstlullen hebben geen behoorlijk scrotum. een van de belangrijkste en vaak vergeten onderdelen tijdens het pik masseren bestaat uit aandacht voor de balzak.
Wanneer de balzak bij de oefenmodellen ontbreekt kun je deze lichting DVP's afschrijven.
Wentelt Eefje
28 april 2020, 05:32
BOA's zijn zonder uitzondering kneuzen die niet in staat zijn met de aan hen verleende macht om te gaan.
Kwibus heeft het twijfelachtige genoegen gehad genoegen gehad met z'n kneus de strijd aan te gaan.
Kostte me tijd en moeite. Prent van toen 340 euro vernietigd door de kantonrechter.
Het ging precies zoals ik deze kneus had voorspeld. Verspilde moeite en geld.
Zo gaat het vaak met BOA's. Ooit een BOA aan de deur gehad, omdat ik volgens hem een wet had overtreden. Hem vriendelijk uitgelegd dat daarvan geen sprake was en dat ik een eventuele opgelegde sanctie in de vorm van een boete bij de rechtbank zou betwisten omdat hij loog, nu hij aangaf, dit op grond van een wetsovertreding te gaan doen. Had hem er nog vriendelijk op gewezen, dat op de plaats van overtreding nergens was aangegeven dat ik niet mocht doen wat ik deed.
Bekeuring ontvangen van de gemeente. In de brief werd, omdat ik me in mijn discussies met hem beroepen had op het niet aangeven van het verbodene er fijntjes op gewezen dat elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen.
Vervolgens de BOA geadviseerd met de juridische afdeling van de gemeente te overleggen alvorens zich verder belachelijk te maken. De Gemeente in de vorm van de BOA beriep zich namelijk op het overtreden van een artikel uit een APV, Algemeen Plaatselijke Verordening. En ja, ik word geacht de wet te kennen, maar een APV is géén wet. Het verbod niet ter plekke aangegeven, dus geen overtreding.
Twee weken later, hingen niet alleen op de bewuste plek van mijn vermeende overtreding, maar op alle plekken met een zelfde functionaliteit binnen de gemeente zowel bordjes als ook waren er stickers bevestigd. En was mijn bekeuring kwijtgescholden...
Er is ook voor de huidige situatie een les uit te leren!
Teken de petitie om een noodwet te voorkomen. Een noodwet is een wet, die word je dus geacht te kennen!
Een opgelegde sanctie zonder waarschuwing onder het huidig door de veiligheidsregio's uitgevaardigde noodverordeningen-regime mist dus elke wettelijke grondslag, betaal niet, maar ga ertegen in beroep op deze gronden.
Toch is met het Oekraïne referendum, waarbij massaal Nee werd gestemd, bereikt dat het Ja die de regering er van maakte werd aangevuld met een nietszeggend blaadje als bijlage
Inderdaad dat is één van de dingen die aangeeft wat voor dictatuur Nederland is. Zolang Nederlanders zich blijven opstellen als lamme schapen zal het dictatoriale bewind nog meer van dit soort taferelen uithalen.
Big30
28 april 2020, 08:25
Heb het vermoeden dat,ook jij BS dat jullie er teveel van.uit gaan dat de wetten er zijn om de burgers te kloten,pesten.
Dit zijn geen rode lichten in een woestijn en Party,dit is geen complot van de onzichtbare leiders.
Vergeet niet dat België nog strengere maatregelen oplegt dan Nederland.
Luister:Nood breekt nu eenmaal wet.
Er zijn ook landen,die denken dat het de straf van God is voor een te decadent leven en dat lijkt me even onzinnig dan een complot van onzichtbare leiders
Ik ben het zowaar eens met deket ;). In NL mogen we nog gewoon naar buiten, we zitten niet opgesloten zoals in Spanje of Italie waar je alleen voor boodschappen de deur uit kunt. Ik geloof dat in Spanje nu eindelijk kinderen even de deur uit mogen om te gaan spelen.
Maar als je naar buiten gaat hou dan wel gewoon rekening met de afstandsregel, die is er niet voor niets. Neem voldoende afstand en ga niet in een groep samen zitten en ja het is soms lastig te bepalen wat de afstand is en wat een groep is.
Doe je dat niet dan is het terecht dat je bekeurd wordt. Dat is in NL klaarblijkelijk nodig en als dat gebeurt is een BOA niet opeens een fascist, die man of vrouw doet zijn werk en de handhaving zal zeker niet perfect gebeuren.
Wentelt Eefje
28 april 2020, 08:41
Er zijn miljoenen mensen die niet kunnen navertellen dat anderen gewoon hun werk deden, dat kan dus nooit een argument zijn
Big30
28 april 2020, 08:57
Er zijn miljoenen mensen die niet kunnen navertellen dat anderen gewoon hun werk deden, dat kan dus nooit een argument zijn
In jouw nogal kromme gedachtewereld klaarblijkelijk niet. Voor mensen die nog wel rationeel na kunnen denken en niet in complottheorieën geloven gelukkig wel.
Dennis
28 april 2020, 09:31
In jouw nogal kromme gedachtewereld klaarblijkelijk niet. Voor mensen die nog wel rationeel na kunnen denken en niet in complottheorieën geloven gelukkig wel.Waarom gelijk dat neersabelen en belachelijk maken?! Omdat je geen goede argumenten hebt?
Ik wil niet zo ver gaan als WE, maar er zijn altijd mensen die het argument gebruiken "als ik het niet die, doet iemand anders het wel". Da's wel heel gemakkelijk verantwoordelijkheid voor je daden ontduiken.
Feit is, dat de bijeenkomsten van het OMT geheim zijn. Waarschijnlijk omdat een deel ervan over "ongemakkelijke" onderwerpen gaat: wie helpen we als de IC overstroomt? De 66-jarige zware-roker-met-overgewicht of de fitte man van 38? Maatregelen werken alleen als er uitzicht is op iets beters en het begrip voor de maatregelen er is. Met steeds minder opnames en doden verdwijnt dat (ten onrechte weliswaar). Je zult dus duidelijk en transparant moeten communiceren als overheid en dan kun je nog best zaken achterwege laten. Anders gaan mensen zelf de antwoorden zoeken. Dat heeft niets met bekrompenheid of complottheorieën te maken. Eerder een menselijke reactie. En ieder reageert weer anders. Jij blijkbaar met een poging tot beledigingen.
Big30
28 april 2020, 09:40
En ieder reageert weer anders. Jij blijkbaar met een poging tot beledigingen.
Nee hoor. Ik zeg alleen dat WE klaarblijkelijk niet meer rationeel na kan denken en in complottheorieën gelooft. Hij roept op tot ondertekening van een petitie van een complotdenker, iemand die aantoonbaar onzin verkondigt. Dat is een nuchtere constatering en een feit.
phoenix
28 april 2020, 09:46
Laat een ding duidelijk zijn, het gaat mij er niet om dat boa's niet mogen beboeten, maar de vraag is of ze dat wel doen op een redelijke manier..... en de willekeur ligt helaas op de loer... waarom ??
Kijk bij mij hier achter aan het kanaal zitten iedere avond nacht de jongens met bontkraagjes.... in hun auto's , ik wandel daar bijna iedere avond /nacht langs... geen boa gezien, geen politie gezien.... die zitten echt met zijn vieren, vijven bij elkaar die jongens van de nacht. ik sprak twee boa's aan die ik in Lombok tegenkwam.... of ze daar net eens konden patrouilleren... vanaf kanaleneiland tot aan de rivierenbuurt.... maar vergeet het die komen niet... Misschien dat jullie het als weer zijn geweten, maar voor corona was er een grote crisis in het politiecorps.... dat gaat over problemen tussen bepaalde bevolkingsgroepen......
Ander voorval ik kwam twee afrikanen tegen in Utrecht, iedereen loopt met een boog om elkaar om zich aan de afstand van 1,5 meter te houden, deze twee afrikanen die uit een bepaald land komen waaruit ze gevlucht zijn... zijn vreemdzame mensen over het algemeen , maar die hebben niet het flauwste benul van de nieuwe regels, mijn indruk werd bevestigd toen in de krant las dat in Transvaal Den Haag grote groepen jongeren bij elkaar hingen en boete na boete kregen.....
phoenix
28 april 2020, 10:03
Nee hoor. Ik zeg alleen dat WE klaarblijkelijk niet meer rationeel na kan denken en in complottheorieën gelooft. Hij roept op tot ondertekening van een petitie van een complotdenker, iemand die aantoonbaar onzin verkondigt. Dat is een nuchtere constatering en een feit.
Beste big, ik ben het vaak niet met je eens geloof ik, nu wel het OMT heeft met ons het beste voor en ik geloof ook niet in komplotten,w aar ik wel in geloof, en feitelijk bewijzen voor kan aanleveren is het gebrek aan (feiten)kennis in de nederlandse bevolking...
waarom er zijn te weinig mensen die weten dat wetenschappers, zoals virologen altijd uit gaan van "stand van zaken", ze werken met modellen en ze hebben veel verschillende collega's die met verschillende modellen en met verschillende aannames werken, zoiets als een meneer in Heinsberg , Hoogleraar onderzoekt gedragingen van "het virus in Heinsberg!!!" en iemand in Leiden aan de universiteit en weer iemand anders in Nijmegen in de Radboud...ze werken verschillend , hebben verschillende aannames en hun modellen veranderen, waarom omdat ze het "NIET WETEN " DAT IS DE BASIS VAN WETENSCHAP NIET WETEN!!!! en wat betreft het 'gedrag' van 'het virus' ze voorspellen en die voorspellingen veranderen..door waarneming., bijna meteorologen... dat is eigenlijk nog minder precies dan wat sommige virologen of microbiologen meten als ze bijvoorbeeld kijken naar de eigenschappen van een bepaalde vastgesteld virus waarover ze allen hetzelfde modelletje gebruiken omdat hij waarneming blijkt dat 'het virus' er zo en zo uit ziet....de vraag is of dat precieze modelletje van precies het vastgestelde virus er al is....... ik twijfel daaraan... , bijvoorbeeld MEN WEET NIET OF 'HET VIRUS' WEL OF NIET KAN TOESLAAN NA RESISTENTIE TEGEN HET VIRUS, ' BIJ DEGENE DIE 'AL ZOUDEN HEBBEN OPGEBOUWD.....
Waarom weten ze nog minder ? omdat bij zogenaamde 'coronagevallen er met geen zekerheid is te zeggen waarom bij persoon a het virus zo reageert en bij persoon B zo reageert... en zijn natuurlijk naarmate de dagen toenemen steeds meer feitelijke waarnemingen van mensen die ziek worden..... dat kan wetenschap opleveren! MAAR MOMENTEEL LEVEN WE IN EEN ONZEKERE TIJD DIE nog lang niet voorbij is en waar het goed is dat politie n boa's er zijn...
En daarom geloof ik in dit geval niet in komplottheorieen.... wel in de mogelijkheden van wetenschap en haar falsificatie,verificatie ,modellen en aannames en de steeds maar weer nieuwe veranderende inzichten.... dat zijn dan ook geen technocraten zoals Deket dat meent te kunnen constateren en geen populisten maar het zijn wetenschappers..... en die hebben lak aan politiek van mensen in het land ... behalve hun eigen politiek belang ... zorgen dat ze te weten komen hoe 'virussen' werken en we ze kunnen bestrijden en zorgen dat ze miljarden onderzoeksgeld binnenhalen zodat ze weer verder kunnen in hun laboratoria na de crisis vooral, want de VVD en de andere rechtse jongens hebben die laboratoria kapot bezuinigd. ....waarom omdat ze geld nodig hadden om nog meer te kunnen verdienen en nog meer te kunnen graaien....
Wentelt Eefje
28 april 2020, 10:20
In jouw nogal kromme gedachtewereld klaarblijkelijk niet. Voor mensen die nog wel rationeel na kunnen denken en niet in complottheorieën geloven gelukkig wel.
Ik begrijp dat 's ochtends jouw associatieve vermogens wat trager opstarten?
Dit had uiteraard niets met RIVM o.i.d. te maken, maar met andere overheidsdienaren die als ordehandhavers gewoon hun werk deden. Kleine hint: 75 a 80 jaar geleden deden nogal wat dienders gewoon hun werk...
En daarom is het simpele feit dat mensen gewoon hun werk deden nooit een argument om de deugdelijkheid van hun werk te rechtvaardigen.
Wentelt Eefje
28 april 2020, 10:22
Iemand die aantoonbaar onzin verkondigt kan nog steeds een zinvolle petitie opstarten die het op zich uiterst kwalijke voorstel een noodwet te lanceren aan de kaak stelt
mentholbear
28 april 2020, 11:04
Dit gaat het niet worden.
De kunstlullen hebben geen behoorlijk scrotum. een van de belangrijkste en vaak vergeten onderdelen tijdens het pik masseren bestaat uit aandacht voor de balzak.
Wanneer de balzak bij de oefenmodellen ontbreekt kun je deze lichting DVP's afschrijven.
Hallo, het zijn nog maar 1e jaars. Balzak komt in les 2 ter sprake en scrotum in het 2e semester. Dat is namelijk een heel hoofdstuk op zich ;)
maar het zijn wetenschappers..... en die hebben lak aan politiek van mensen in het land ... behalve hun eigen politiek belang ...
Het blijft imho wel van belang om alert te blijven dat dit ook zo is. Doet me namelijk denken aan hoe justitie een wetenschappelijk instituut beïnvloed om de cijfers naar hun voordeel te laten buigen. Dat insituut zat notabene in hetzelfde gebouw.
Huubhuubbarbatruuk
28 april 2020, 11:11
Professor over coronamaatregelen: 'Drie mensen op bezoek, wie zegt dat?'
Sommige coronamaatregelen druisen in tegen de Grondwet, zegt hoogleraar recht & samenleving Jan Brouwer. Hij verwacht procedures tegen de overheid.
Marijke Brouwer 28-04-20, 09:51
Laatste update: 10:25
25
2
Hij had afgelopen weekend vijf mensen op bezoek. Zijn oudste zoon met diens vrouw en baby, plus zijn twee andere zonen. ,,Wie zegt dat je hooguit drie mensen op bezoek mag hebben?’’, vraagt Jan Brouwer (68) zich af tegenover het Dagblad van het Noorden.
De premier zei dat. Mark Rutte.
Knullig
Brouwer schiet in de lach. ,,Rutte zegt het, maar het staat nergens. Niemand weet precies wat er in die noodverordening staat en dat is geen goede zaak. Om niet te zeggen dat het nogal knullig is.”
De wet en de Grondwet zijn klip en klaar: dit kan niet.
Jan Brouwer, Hoogleraar recht & samenleving
Hij is hoogleraar recht & samenleving aan de Rijksuniversiteit Groningen en daarnaast is hij directeur van het Centrum Openbare Orde en Veiligheid. Hij heeft zich die eerste weken van de coronacrisis koest gehouden, maar inmiddels zijn we weken verder en maken hij en enkele vakbroeders gehakt van de gedragsregels in coronatijd.
,,Die noodverordeningen gaan veel te ver. Er bestaat geen juridische grondslag voor. Een noodverordening kan samenkomsten verbieden, maar niet in je eigen woning. Als er sprake is van een bovenregionale ramp, dan zijn de Veiligheidsregio’s aan zet, onder aanvoering van het Ministerie van VWS. Die geeft opdracht een bezoekverbod aan zorginstellingen in te voeren, de voorzitters van de Veiligheidsregio’s werken dat uit in een noodverordening. Alleen: de vraag of dat juridisch kán, hebben ze zich niet gesteld. De wet en de Grondwet zijn klip en klaar: dit kan niet.”
Overzicht van de vernieuwde coronamaatregelen
25-04-2020, 12:55
33 sec.
context
Privacy heilig
Want volgens de Grondwet is het recht op privacy heilig. Thuis bezoek ontvangen, ook al woon je in een verzorgingshuis? Je mag zelf bepalen wie je op bezoek krijgt, stelt de Grondwet. Coronafeestje vieren in je studentenhuis? Onverstandig, maar een noodverordening kan dat niet verbieden.
Die noodveror*de*nin*gen gaan veel te ver. Er bestaat geen juridische grondslag voor.
Jan Brouwer, Rijksuniversiteit Groningen
Volgens Brouwer zijn er de laatste dagen een aantal demonstraties verboden op grond van de noodverordening. Wat niet kan. Want de Grondwet schrijft voor dat je moet kunnen demonstreren, net zoals er godsdienstige bijeenkomsten moeten kunnen zijn en vergaderingen.
,,Er mag heel veel niet volgens de nieuwe regels. Ik snap dat daar een heel goede reden voor is, maar als de overheid haar burgers aan de voorschriften houdt, dan moet zij die zelf ook in acht nemen. In de Grondwet staan de meest belangrijke voorschriften”, zegt Brouwer.
Inmiddels hebben hij en enkele collega’s aan de bel getrokken en komt er een wetswijziging, waardoor de nieuwe regels wél rechtsgeldig zijn. ,,Dat is dan een bijzondere wet waarin misschien wel hetzelfde staat als in de noodverordening. Het betekent dat de Veiligheidsregio’s het niet meer voor het zeggen hebben, maar de regering.”
Kwibus2
28 april 2020, 11:12
"Ik doe alleen mijn werk" zit akelig dicht bij "Befehl ist Befehl".
Waar dat toe heeft geleid hoef ik niet meer uit te leggen.
Mijn bezwaar tegen politie en boa's in Nederland zit in de stugge manier van handhaven.
Politiemensen zouden moeten weten dat de discretionaire bevoegdheid er is om te gebruiken.
Voor boa's is het woord te moeilijk, die hebben geen benul.
Twee jaar geleden kwam ik totaal verzwakt met een blijvende beperking wat lopen en staan betreft uit het ziekenhuis.
Ik werd aangesproken door een boa die me er op wees dat ik geen invaliden kaart in de auto had, de auto stond op een parkeerplaats voor invaliden. Formeel had deze meneer helemaal gelijk.
Die invalidenparkeerkaart kan pas aangevraagd worden nadat de beperking 6 maanden lang aanwezig is.
Meneer zag dat ik mij aan de auto moest vasthouden om niet te vallen. "u mag wel even gaan zitten" De boa had nogal wat tijd nodig om de bekeuring uit te schrijven. Ik had geen energie om tegen deze beslissing in te gaan. Ruim een jaar later kwam de zaak voor.
Bekeuring weg op argumentatie. Heeft u inmiddels een invaliden parkeerkaart? Ja, die heb ik zes maanden na het incident gekregen.
Het is dit soort botheid die bij mij en anderen reacties oproept die verwijzen naar de eerste regel in dit postje.
De wet voorziet niet in een regeling om voorafgaand aan het verstrekken van een parkeerkaart de periode van zes maanden te overbruggen.
Piet Plezier
28 april 2020, 13:00
Iemand die aantoonbaar onzin verkondigt kan nog steeds een zinvolle petitie opstarten die het op zich uiterst kwalijke voorstel een noodwet te lanceren aan de kaak stelt
Er zijn er 2 die een beetje onzin verkondigen, en dat zijn Rutte en van Dissel.
Ze draven te ver door nu
kempie
28 april 2020, 13:56
Inderdaad dat is één van de dingen die aangeeft wat voor dictatuur Nederland is. Zolang Nederlanders zich blijven opstellen als lamme schapen zal het dictatoriale bewind nog meer van dit soort taferelen uithalen.
Dictatuur? Ik zie Erdogan anders niet zo snel een referendum toe staan en als ie dat wel toestaat moet je bang zijn om op de andere uitkomst te stemmen dan hij wil. Dat is een dictatuur waar je bang moet zijn om je mening te uiten omdat je anders wordt opgesloten. [emoji33]
Ik leef nog heel wat liever in nederland dan in turkey want hier wordt je niet opgesloten of raak je je baan niet kwijt als je aanhanger bent van iets wat de grote leider niet aanstaat (lees de gulen beweging).
Nee dan is deze dictatuur hier heel erg want hier sluiten we er niemand voorop en het gevolg is dat er hier geen bomaanslagen en militaire gevechten plaats vinden (zoals tussen het turkse leger en de koerden). Wat een rampzalige dictatuur om in te leven dit Nederland.
Om Nederland af te doen als een dictatuur is natuurlijk het meest belachelijke wat je kan bedenken.
bertje600
28 april 2020, 14:09
Dictatuur?
De doordrammers uit de milieuhoek prefereren hun eigen dictatuur om mensen in hun richting te dwingen.
Mede geholpen door de Nederlandse rechtspraak en de dwazen bij de EU.
Piet Plezier
28 april 2020, 14:48
BINNENLAND48 doden en 171 nieuwe coronapatiënten
Vandaag zijn er 88 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 48 personen als overleden gemeld. Deze gemelde personen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld.
Tot nu toe zijn er 38.416 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu .
De cijfers van de afgelopen dagen passen bij het beeld dat de maatregelen werken.
Het aantal nieuwe meldingen per dag van in het ziekenhuis opgenomen patiënten vertoont nog steeds een dalende lijn. Hetzelfde geldt voor het aantal gemelde overleden patiënten.
Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen.
Positief geteste personen 38.416* (+171)
Ziekenhuisopnames 10.609 (+88)
Overleden personen 4.566** (+48
https://112vdg.nl/2020/04/28/48-doden-en-171-nieuwe-coronapatienten/
mentholbear
28 april 2020, 15:48
Mijn bezwaar tegen politie en boa's in Nederland zit in de stugge manier van handhaven.
Politiemensen zouden moeten weten dat de discretionaire bevoegdheid er is om te gebruiken.
Voor boa's is het woord te moeilijk, die hebben geen benul.
De wet voorziet niet in een regeling om voorafgaand aan het verstrekken van een parkeerkaart de periode van zes maanden te overbruggen.
Wellicht tijd om dan die wet aan te passen.
Betreft het stugge handhaven. Ik denk dat het ook in perspectief moet worden gezien. Als ome agent je op de fiets ziet afslaan met een net gekochte schep van de Gamma ofzo in de hand, dan laat ie he misschien maar doorrijden ook al had je geen richting aangegeven. Als je in je bolide door rood rijdt, komt ie misschien met zwaailichten achter je aan.
Een BOA zal misschien niet gelijk een bon uitschrijven als een papiertje op de grond valt terwijl je je mobieltje opneemt. Ik kan me voorstellen dat op een invalideplek staan, voor hem op gelijke voet staat kwa ernstigheid als door rood rijden voor een agent. Klachten van mensen met een invalide parkeerkaart (wellicht juist veel bij een ziekenhuis) die een wagen zonder kaart een plek bezet zien houden. Daarbij als jij wel mag, komt tante truus in gips en op krukken erbij kraaien bij de BOA waarom zij dan weer niet mag terwijl ze duidelijk moeilijk te been is en wel een bon krijgt en jij niet. Dan krijgen ze weer op hun kop van meten met 2 maten enzo.
Ik kan me wel voorstellen dat het onrechtvaardig aanvoelt.
Eddy_V
28 april 2020, 16:05
Mooie reactie pret!
Je begint mij in sarcasme te evenaren of gaat mij hiermee zelfs voorbij!
En het duurt nog lang voordat we weer in normaal stand terug mogen, dus wij kunnen als deskundologen voorlopig nog wel even doorgaan hier.
Huubhuubbarbatruuk
28 april 2020, 16:28
COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 28-04-2020 16:14
Hieronder worden overzichten getoond over Nederlandse IC patiënten met een COVID-19 infectie in een Nederlandse of Duitse IC.
NICE verwerkt sinds 1996 de data van Nederlandse IC’s ten behoeve van kwaliteitsverbetering. Sinds eind februari 2020 verzamelen IC’s met veel inzet drie keer per dag extra gegevens over de COVID-19 patiënten.
LCPS maakt dagelijks het aantal Nederlandse COVID-patiënten op de IC bekend in de media. Daarvoor baseert LCPS zich op de rapportage van het aantal COVID-patiënten in NICE. Ondanks de enorme inzet van de ziekenhuizen kan de registratie op patiënt-niveau bij sommige ziekenhuizen mogelijk iets achterlopen in NICE. Daarom maakt LCPS een schatting van de achterstand in registratie. Voor deze schatting gebruikt LCPS de informatie over het actuele aantal COVID-patiënten op geaggregeerd IC-niveau die ROAZ-regio’s dagelijks aan LCPS aanleveren. NICE blijft de belangrijkste bron en toont na verloop van tijd de meest betrouwbare gegevens.
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 783
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2776
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 694
Ergens hoorde ik vandaag dat er in Den Haag gedemonstreerd werd tegen de huidige corona vrijheidsberoving. Goed nieuws. Nu het parlement nog.
Het NRC werkt ook al een beetje mee.https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/28/het-coronabeleid-heeft-dringend-meer-legitimiteit-nodig-a3998024
Willem2
28 april 2020, 17:11
Heel grappig dat ambtenaren zich boos maken over een BOA. Misschien begrijpen sommige ambtenaren waarom ik zo boos ben op ambtenaren .
Eddy_V
28 april 2020, 17:17
Ergens hoorde ik vandaag dat er in Den Haag gedemonstreerd werd tegen de huidige corona vrijheidsberoving.
Hopelijk niet in Madurodam, dan is het echt een mini protestje.
Wel lekker provocerend vanwege de verboden toegang daar.
Ik ben graag bereid om een spandoekje te maken als er een vervolg komt.
bertje600
28 april 2020, 17:26
BOA=
Buitengewoon onbekwame ambtenaar of
Buitengewoon onhandelbare ambtenaar of
Buitengewoon onbeschofte ambtenaar
En zo zijn er ongetwijfeld nog meer benamingen te bedenken.
de duisburg spesjalist
28 april 2020, 17:27
Ergens hoorde ik vandaag dat er in Den Haag gedemonstreerd werd tegen de huidige corona vrijheidsberoving. Goed nieuws. Nu het parlement nog.
Het NRC werkt ook al een beetje mee.https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/28/het-coronabeleid-heeft-dringend-meer-legitimiteit-nodig-a3998024
Demonstranten lappen coronamaatregelen aan laars tijdens protest tegen lockdown
https://www.ad.nl/den-haag/demonstranten-lappen-coronamaatregelen-aan-laars-tijdens-protest-tegen-lockdown~a7421c5f/
Op het Plein in Den Haag hebben zich vanmiddag zo’n 100 tot 150 demonstranten gemeld. Ze houden een betoging tegen de coronalockdown, tegen 5G en tegen social distancing. De actievoerders overtreden die laatste regel ook bij het protest, want ze blijven niet op anderhalve meter afstand van elkaar.
WANDELAAR5
28 april 2020, 17:39
Boa’s kom ik nooit tegen. Tot nu toe vind ik alle NL politiemensen super optreden. Alle bekeuringen (ik ben maar 3 keer aangehouden) die ik heb gekregen waren terecht en ik ben verder ook altijd heel correct behandeld bijvoorbeeld bij controles, of andere zaken. Echt hulde. En ja soms gaat er wat fout en dan komt het groot in het nieuws. Het zijn mensen en die hebben ook wel eens hun dag niet, of moeite om te schakelen na iets wat er vooraf ging. De omstandigheden waarin ze werken zijn soms uiterst moeilijk. En dan heb je ook nog mensen die eindeloos sarren zoals die Utrechtse studente die van de zomer werd aangehouden na meerdere keren aanwijzingen niet opgevolgd te hebben.
In België (rijkswacht) is het al veel erger (vinden ook veel Belgische collega’s van mij en die geven over het algemeen niet snel toe dat bepaalde zaken in NL beter zijn) en in Frankrijk heb ik nog veel erger meegemaakt.
En toch kan het ook in het buitenland soms meevallen zoals die Duitse obersturmbahnfeldwebel die mij aanhield terwijl ik ga 60km/uur te hard over de snelweg raasde en mij met een waarschuwing er vanaf liet komen omdat hij geen videowagen bij zich had en geen exacte meting had.
Willem2
28 april 2020, 17:41
Binnenvaartschippers zien hun inkomsten flink dalen door de coronacrisis. "Ze verdienen soms nu nog geen 4 euro per uur", weet Sunniva Fluitsma van de Algemeene Schippers Vereeniging (ASV).
"Toen corona nog maar net uitbrak, werden tarieven gehalveerd en contracten zomaar ontbonden. In coronaclausules staat nu dat schippers voor alles verantwoordelijk zijn als er niet geladen of gelost kan worden", zegt Fluitsma, die zelf ook schipper is.
Ze zegt in het NOS Radio 1 Journaal dat de lonen "ongekend hard naar beneden zijn gekukeld" van 16 euro naar 4 euro per uur. Ter vergelijking: in de twee goede maanden door het lage water, werd er door sommige binnenvaartschippers 36 euro per uur verdiend. "Het vel wordt ze nu over de oren getrokken." Dit raakt in totaal zo'n 7000 binnenvaartschippers.
120 miljoen schade per maand
Corona kost de binnenvaartsector 120 miljoen per maand, melden het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart en BLN-Schuttevaer. De organisaties hebben behalve schippers ook bevrachters, rederijen en verzekeringen als leden.
"De sector wordt hard getroffen, omdat het te maken heeft met een bepaald type goederenvervoer dat helemaal stilvalt: denk aan containers die uit China hadden moeten komen. Bovendien verdwijnen er nu hele productielijnen. Wij vervoeren bijvoorbeeld de rollen staal voor de auto-industrie, dat valt nu weg", zegt Fluitsma. .... https://nos.nl/artikel/2332014-binnenvaartschippers-wordt-het-vel-over-de-oren-gehaald.html
Dictatuur? Ik zie Erdogan anders niet zo snel een referendum toe staan en als ie dat wel toestaat moet je bang zijn om op de andere uitkomst te stemmen dan hij wil. Dat is een dictatuur waar je bang moet zijn om je mening te uiten omdat je anders wordt opgesloten. [emoji33]
Ik leef nog heel wat liever in nederland dan in turkey want hier wordt je niet opgesloten of raak je je baan niet kwijt als je aanhanger bent van iets wat de grote leider niet aanstaat (lees de gulen beweging).
Nee dan is deze dictatuur hier heel erg want hier sluiten we er niemand voorop en het gevolg is dat er hier geen bomaanslagen en militaire gevechten plaats vinden (zoals tussen het turkse leger en de koerden). Wat een rampzalige dictatuur om in te leven dit Nederland.
Om Nederland af te doen als een dictatuur is natuurlijk het meest belachelijke wat je kan bedenken.
Typisch een klassieke reactie gezien mijn afkomst. Je bent niet de eerste en je zult ongetwijfeld ook niet de laatste zijn. Hoe had je gereageerd als ik een Nederlander was?
Overigens ben ik meer Nederlands als Turks, want ik ben meerendeel opgegroeid in NL, heb mijn opleiding gehad in NL, werk in NL en betaal mijn belastingen in NL.
Je beeld over TR is grotendeels onjuist, maar goed dat is nu niet aan de orde hier.
Leg mij eens uit wat je hebt aan een referendum waarvan de uitslag niet wordt gerespecteerd? En wat zeg je in geval van YY die alle rechtszaken had gewonnen, welke teniet gedaan zijn door RVS? Alleen al als je deze voorbeelden neemt is NL een (verkapte) dictatuur.
Het punt is dat ze in NL niet zulke drastische maatregelen hoeven te nemen als in een andere dictatuur, omdat alle Nederlanders lamme schapen zijn of zich zodanig gedragen.
Huubhuubbarbatruuk
28 april 2020, 17:47
Last Wednesday, the German government announced it would help the food industry by cutting VAT from 19% to 7% from 1 July, though Berlin’s chamber of industry and trade fears many restaurants will already have been forced to go into administration by then.
“People don’t just fear for their livelihood – they are increasingly panicked,” said Thomas Lengfelder, the director of Berlin’s association for restaurants and hotels. “The corona restrictions will lead to a wave of bankruptcies like we have never seen before.”
On Tuesday, German economy minister Peter Altmaier conceded his government might be forced to set up a “rescue fund for gastronomy” unless full openings could happen soon.
Willem2
28 april 2020, 17:59
Door de paniek op de financiële markten zijn de dekkingsgraden van vier van de vijf grootste pensioenfondsen diep weggezakt. Ze zitten rond of zelfs onder de 85 procent. Ver verwijderd van de 100 procent, waarbij een fonds genoeg geld in kas heeft om alle toekomstige pensioenbetalingen te kunnen doen.
Samen verloren deze pensioenfondsen in de eerste drie maanden van dit jaar 77 miljard euro aan vermogen. Dat is ruim 8 procent van de 910 miljard die ze eind december nog in kas hadden. De eerste weken van april zijn de beurskoersen wel weer wat bijgetrokken.
Naast de lage rente die pensioenfondsen al langer dwarszit, zijn door de coronacrisis nu ook de aandelenkoersen gedaald. Dat betekent dat de verplichtingen nog steeds alsmaar zwaarder wegen, terwijl de bezittingen nu ook nog eens minder waard zijn.
Bij ambtenarenfonds ABP (46 miljard) en Zorg en Welzijn (20 miljard) liep de schade in absolute zin het hoogst op. Deze fondsen hebben ook verreweg het meeste pensioengeld in beheer.
.... https://nos.nl/artikel/2331159-grote-pensioenfondsen-diep-onder-water-77-miljard-verdampt.html
Misschien gaat Badslippers nu een beetje anders denken over deze crisis. Ik blijf pleiten voor een solidariteitsbelasting die alleen ambtenaren moeten betalen ( en ook niet mogen afwentelen)
mager
28 april 2020, 18:06
Als je 1 kind een snoepje geeft gaan alle beroepsgroepen denken dat ze ook steun verdienen.
Niet aan beginnen, gewoon falliet laten gaan.
Wanneer denken jullie dat de duitse clubs weer open gaan?
Badslippers
28 april 2020, 18:14
Heel grappig dat ambtenaren zich boos maken over een BOA. Misschien begrijpen sommige ambtenaren waarom ik zo boos ben op ambtenaren .
Vertel eens waar de pijn zit. BTW jij kunt als zelfstandige toch gratis geld aanvragen uit de talrijke steunmaatregelen? Ik zal ff een plaatje opzoeken.
Badslippers
28 april 2020, 18:17
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/large/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/onderwerpen/coronavirus/financiele-regelingen-corona-nieuwe-tabel-24-04-2020.png
Kwibus2
28 april 2020, 18:18
Met referenda hebben we ook wat ervaring in Nederland.
Ter herinnering de EU grondwet incl. EU hymne werd afgewezen. Half jaar later zonder de hymne als verdrag in Lissabon aangenomen.
Het Oekraïne referendum: Geen toenadering die zal leiden tot het lidmaatschap van de EU. Werd gewoon genegeerd. De voorbereiding tot toetreding werden gewoon voortgezet inclusief een jaarlijkse bijdrage van de EU om aanpassingen te doen in het uitermate corrupte land.
Erder gedane beloften eerst orde op zaken te stellen in de EU met landen als Polen, Hongarije, Bulgarije en Roemenië werden niet nagekomen.
mager
28 april 2020, 18:33
Wanneer denken jullie dat de clubs weer open gaan?
Piet Plezier
28 april 2020, 18:34
eind van het jaar, begin 2021.
Wanneer denken jullie dat de clubs weer open gaan? Wat denk je zelf?
mager
28 april 2020, 18:39
Wat een uitermate handige antwoorden tot nu toe. Daar heb ik wat aan !
Kwibus2
28 april 2020, 18:40
Op de zeventigste verjaardag van Mark Rutte.
Wat een uitermate handige antwoorden tot nu toe. Daar heb ik wat aan !
Op geen enkel antwoord zul je wat hebben.
WANDELAAR5
28 april 2020, 18:43
Voorlopig zijn de deskundigen bang voor een tweede golf in het najaar als verkoudheden sowieso toenemen. Bij de Spaanse griep was die tweede golf veel erger dan de eerste. Stel dat het in December erg mee blijkt te vallen met die tweede golf, dan misschien in januari? Als het tegenvalt dan pas als de ziekte onder controle is door vaccin of medicijnen.
Daarnaast ben ik bang voor extra voorwaarden zoals persoonsregistratie, zodat bij uitbraak precies bekend is wie met wie wanneer op de kamer is geweest. Ook misschien een minimum aantal vierkante meters per bezoeker en een maximaal aantal kamergangen per dag voor de dames en wellicht een mondkapje?
Shakir
28 april 2020, 18:43
Ten vroegste in september lijkt me realistisch, maar waarschijnlijk wel onder voorwaarden. Ik zou er wel mijn geld niet opzetten, want bij een tweede piek in de herfst of in de winter mogen we nog wat langer wachten.
Shakir
28 april 2020, 18:49
Farmareus Johnson & Johnson hoopvol: "In september corona-vaccin testen op mensen, begin 2021 weten we of het werkt" https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/27/vaccin/
Btw: ik ga niet met een mondkapje naar de clubs of onder strenge voorwaarden. Met wat geluk kan een beetje gezelligheid ook bij de ramen te vinden zijn.
kempie
28 april 2020, 18:58
Typisch een klassieke reactie gezien mijn afkomst. Je bent niet de eerste en je zult ongetwijfeld ook niet de laatste zijn. Hoe had je gereageerd als ik een Nederlander was?
Overigens ben ik meer Nederlands als Turks, want ik ben meerendeel opgegroeid in NL, heb mijn opleiding gehad in NL, werk in NL en betaal mijn belastingen in NL.
Je beeld over TR is grotendeels onjuist, maar goed dat is nu niet aan de orde hier.
Leg mij eens uit wat je hebt aan een referendum waarvan de uitslag niet wordt gerespecteerd? En wat zeg je in geval van YY die alle rechtszaken had gewonnen, welke teniet gedaan zijn door RVS? Alleen al als je deze voorbeelden neemt is NL een (verkapte) dictatuur.
Het punt is dat ze in NL niet zulke drastische maatregelen hoeven te nemen als in een andere dictatuur, omdat alle Nederlanders lamme schapen zijn of zich zodanig gedragen.
Ja ik ken je toch. Ik vindt je ook wel meer Nederlands dan Turks.
We verschillen alleen van mening over wat een dictatuur is.
satanic surfer
28 april 2020, 19:02
De eerste ontslagengolf in de luchtvaartsector vangt aan: Icelandair ontslaat 2.000 personeelsleden (ongeveer de helft van het totale bestand) en Scandinavian Air kondigt eveneens het ontslag van 5.000 werknemers aan (ongeveer de helft as well). Mal gucken hoe de subsidie-wellust elders wordt aangepakt. Wordt een bloedbad!
kempie
28 april 2020, 19:08
Ten vroegste in september lijkt me realistisch, maar waarschijnlijk wel onder voorwaarden. Ik zou er wel mijn geld niet opzetten, want bij een tweede piek in de herfst of in de winter mogen we nog wat langer wachten.
Ik gok ook op September als alles normaal verloopt. Inderdaad je zal zien dat die tweede golf roet in het eten gooit. Of ze gaan begin september open en binnen een maand zijn de signalen er dat de tweede golf inderdaad lijkt te beginnen en binnen een maand is alles weer dicht.
En ik denk ook dat er wel wat ristricties zouden zijn.
kempie
28 april 2020, 19:13
De eerste ontslagengolf in de luchtvaartsector vangt aan: Icelandair ontslaat 2.000 personeelsleden (ongeveer de helft van het totale bestand) en Scandinavian Air kondigt eveneens het ontslag van 5.000 werknemers aan (ongeveer de helft as well). Mal gucken hoe de subsidie-wellust elders wordt aangepakt. Wordt een bloedbad!
Dat kon iedereen toch zien aankomen. Lijkt me dat er veel gaan verdwijen en van de rest er wel wat genationaliseerd zal worden. Geen 1 maatschappjj gaat dat op zichzelf kunnen overleven zonder flink wat steun. Want de luchtvaart gaat samen met de kroegen en de festival branch met het langzaamste herstel te maken krijgen van alle sectoren schat ik zo in.
Picasso 1
28 april 2020, 19:18
Overigens ben ik meer Nederlands als Turks, want ...
Niet dat ik je niet geloof maar in mijn vooroordeel over ijsberen baseer ik me simpelweg op de bron waaruit ze citeren:
Dutchturk ----> Erdogan kontkusser
GeenStijl ----> Chloorpisser
AD ----> Meningloze atheist
HLN ----> Naïeve Belg
AEX index ----> Prostaat krabber
Voetbal International ----> Verbale hooligan
NOS ----> Geïndoctrineerd links tuig
Stripboekenverzameling ----> Pervert
AS ----> Plaaggeest
Elsevier ----> Wil slim over komen
Telegraaf ----> Wil dom over komen
Lequipe ----> Chauvinist
Limburger ----> Cuckold
Piet Plezier
28 april 2020, 19:19
Ik gok ook op September als alles normaal verloopt. Inderdaad je zal zien dat die tweede golf roet in het eten gooit. Of ze gaan begin september open en binnen een maand zijn de signalen er dat de tweede golf inderdaad lijkt te beginnen en binnen een maand is alles weer dicht.
En ik denk ook dat er wel wat ristricties zouden zijn.
tel daar maar niet op September, daar durf ik me geld wel op te zetten
Wat ik straks al zei einde van het jaar, begin 2021
Jullie houden de roze bril maar mooi op
Levitrus
28 april 2020, 19:21
Ik voorspel een bloeiende toekomst voor de semi-legale of illegale privéontvangst en een bloedende toekomst voor de privéhuizen en de saunaclubs.
De eerste doen gewoon hun ding, onder de radar, en er zijn altijd genoeg mannen die 'op zoek zijn naar', en de laatste moeten zich aan wellicht onmogelijke regels houden en kunnen die niet of nauwelijks ombuigen.
Ik voorspel een bloeiende toekomst voor de semi-legale of illegale privéontvangst en een bloedende toekomst voor de privéhuizen en de saunaclubs.
Dat is geen toekomst maar gewoon al aan de gang.
Levitrus
28 april 2020, 19:34
Daar heb je gelijk in, maar ik hoopte tot voor kort nog dat een en ander maar tijdelijk zou zijn, maar nu schat ik in dat sc's en privéhuizen dit jaar niet meer open gaan, en volgende winter komt de tweede golf van het virus d'r aan. En dan gaan ze opnieuw dicht (als ze intussen al even geopend zouden zijn). En bankroet.
Piet Plezier
28 april 2020, 19:38
Lockdown kan worden opgeheven voor mensen onder de vijftig'
Er zijn in Nederland ruim tien miljoen mensen onder de vijftig jaar. 'Onder deze groep is het sterftecijfer 0,014 procent. Dit betekent dat als deze groep in één keer besmet wordt, er maximaal 1.400 mensen zouden overlijden. Als we binnen deze groep de mensen met onderliggende aandoeningen beschermen, zal het percentage nog verder zakken', zegt Ed Peelen, bijzonder hoogleraar content marketing van de Universiteit van Amsterdam.
'Niet ineens alles loslaten'
De lockdown moet niet in één keer worden losgelaten, dat moet 'slim' gebeuren, volgens de onderzoekers. 'Je zult niet ineens alles moeten loslaten, je kunt bijvoorbeeld vasthouden aan het verbod van grote evenementen en blijven monitoren', zegt Peelen. 'En steeds kijken: hoe zit het met de beheersbaarheid van de ic-capaciteit?'
'Dertiger kan twintiger knippen'
Marktonderzoeker en dataspecialist Richard van Pelt, die ook meewerkte aan het onderzoek, is blij dat de scholen weer opengaan. 'Maar wat ons betreft zou je steeds verder kunnen gaan. Een twintiger kan zich prima laten knippen door een dertiger, zonder dat ze extra maatregelen moeten nemen.'
Volgens Van Pelt zijn middelen zoals mondkapjes dan ook vooral om ouderen te beschermen; jongeren onder elkaar zouden deze niet hoeven te gebruiken.
50-plusser op vrijwillige basis ook uit lockdown
Uit de berekeningen van de onderzoekers blijkt dat het aantal te verwachten coronadoden verviervoudigt als ook de mensen tussen vijftig en zestig jaar uit lockdown gaan.
De onderzoekers denken wel dat 50-plussers zonder klachten op vrijwillige basis ook mee zouden kunnen doen aan zo'n 'unlock'
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/lockdown-kan-worden-opgeheven-voor-mensen-onder-de-vijftig/
satanic surfer
28 april 2020, 19:42
Ook British Airways vervoegt de vandaag opgestarte domino-actie helaas, daar gaat het om 12.000 ontslagen! Uiteraard kon men dat anticiperen en de crisis in de festivalsector is me enigszins bekend helaas. Doch daar wordt het gelukkig géén bloedbad (op voorwaarde dat the summer of ´21 wel ietwat normaal kan verlopen). Dat lijkt in de luchtvaartsector ietwat anders te worden.
awakey
28 april 2020, 19:45
Daarnaast ben ik bang voor extra voorwaarden zoals persoonsregistratie, zodat bij uitbraak precies bekend is wie met wie wanneer op de kamer is geweest.
De meeste clubs zullen nooit meer opengaan wegens bankroet. De clubs die nog opengaan zullen dat niet lang blijven indien een voorwaarde persoonsregistratie zou zijn.
Brad Clitt
28 april 2020, 19:51
Blijft lekker gaan in Duitsland met Roemeense arbeidsmigranten (na de aspergevluchten):
'Ongeveer 200 Roemenen die in een Duits slachthuis werken, hebben positief getest op het coronavirus. Volgens het Roemeense ministerie van Buitenlandse Zaken werken ze allemaal in een slachthuis in de zuidwestelijke Duitse stad Birkenfeld, waar 500 van de 700 werknemers Roemeens zijn.'
Bron: Liveblog De Limburger (bericht van 19.17)
Shakir
28 april 2020, 19:52
De meeste clubs zullen nooit meer opengaan wegens bankroet. De clubs die nog opengaan zullen dat niet lang blijven indien een voorwaarde persoonsregistratie zou zijn.
Dan komen er toch gewoon nieuwe clubs? Of een andere eigenaar? Ik voorspel vooral een bloeiende periode in het post-coronatijdperk.
Big30
28 april 2020, 20:37
Honderd tot tweehonderd mensen hebben dinsdag in Den Haag gedemonstreerd tegen de coronamaatregelen. Volgens de gemeente ging het om een "onrechtmatige demonstratie", omdat deze niet was aangekondigd.
De demonstranten droegen spandoeken met teksten als "Stop de lockdown" en "Het leven gaat voor de dood". Ook beschuldigden ze het kabinet van angst zaaien. Tegenstanders van het nieuwe 5G-netwerk en vaccinaties sloten zich eveneens bij het protest aan.
De gemeente Den Haag liet na overleg weten dat het om een "onrechtmatige demonstratie ging", maar op dat moment waren veel mensen al vertrokken. De laatste demonstranten werden even voor 14.00 uur door agenten van het Plein geleid.
Hoewel op foto's te zien is dat niet alle demonstranten 1,5 meter afstand tot anderen hielden, heeft de politie geen boetes uitgedeeld. Ook zijn er geen arrestaties verricht.
https://www.nu.nl/coronavirus/6047702/ruim-honderd-mensen-bij-demonstratie-tegen-coronamaatregelen-in-den-haag.html
De Alu-hoedjes brigade laat weer eens van zich horen. Veel FvD aanhangers, complottheorieën aanhangers, 5G tegenstanders en tegenstanders van vaccinaties. Dat clubje met wat Nederlandse Vlaggen erbij leverde fraaie plaatjes op.
Piet Plezier
28 april 2020, 20:39
33630
Piet Plezier
28 april 2020, 20:44
‘Coronavaccin met Nederlands tintje mogelijk in september al op de markt’
Hoopvol nieuws in sombere coronatijden: wetenschappers van de universiteit van Oxford zeggen dat ze in september een werkend vaccin tegen het virus op de markt kunnen brengen. Er zitten meerdere Nederlandse tintjes aan het vaccin.
https://www.gelderlander.nl/dossier-coronavirus/coronavaccin-met-nederlands-tintje-mogelijk-in-september-al-op-de-markt~aaaee843/
Giodude
28 april 2020, 20:54
Jullie houden de roze bril maar mooi op
De optimisten mogen de mijne wel lenen ;)
Heb de mijne momenteel niet nodig
33631
Niet dat ik je niet geloof maar in mijn vooroordeel over ijsberen baseer ik me simpelweg op de bron waaruit ze citeren:
Dutchturk ----> Erdogan kontkusser
GeenStijl ----> Chloorpisser
AD ----> Meningloze atheist
HLN ----> Naïeve Belg
AEX index ----> Prostaat krabber
Voetbal International ----> Verbale hooligan
NOS ----> Geïndoctrineerd links tuig
Stripboekenverzameling ----> Pervert
AS ----> Plaaggeest
Elsevier ----> Wil slim over komen
Telegraaf ----> Wil dom over komen
Lequipe ----> Chauvinist
Limburger ----> Cuckold
Hahaha ik heb altijd al geweten dat je slim wilde overkomen daar was Elsevier niet voor nodig :biggrin:
pietpotent44
28 april 2020, 21:16
Vertel eens waar de pijn zit. BTW jij kunt als zelfstandige toch gratis geld aanvragen uit de talrijke steunmaatregelen? Ik zal ff een plaatje opzoeken.
Ik ben zelfstandige, maar kan van geen enkele noodmaatregel gebruik maken. Ok, misschien wat uitstel van belasting betalen, maar daar heb je eigenlijk niks aan, je moet het toch betalen.
Als je als ondernemer een buffer hebt, en niet in het lijstje sectoren valt die aanspraak maken op die 4000e, dan krijg je niks.
Wat een heleboel mensen trouwens ook niet weten, is dat je als zelfstandige een inkomensafhankelijke bijdrage moet betalen voor de zorg. Dat kan best oplopen, tot enkele duizenden euros per jaar (dat is naast je eigen basisverzekering a la 125e per maand). En dat wordt ook elk jaar weer meer, vanwege stijgende kosten in de zorg.
mager
28 april 2020, 21:40
Ik denk dat de saunaclubs 28 mei opengaan, of eerder. Dat is mijn gok.
pietpotent44
28 april 2020, 21:43
Of ze openen het gefaseerd, dat je al vrij snel op 1,5m afstand mag neuken (op voorwaarde dat je je handen goed gewassen hebt uiteraard), en later pas het echte werk :biggrin:
Ik hoop dat neuken tijdens Corona het nieuwe normaal wordt. Want ik sta op klappen. Maar Mark Rutte zal daar wel anders over denken.
frits the cat
28 april 2020, 21:52
2021
mentholbear
28 april 2020, 21:56
Als je 1 kind een snoepje geeft gaan alle beroepsgroepen denken dat ze ook steun verdienen.
Niet aan beginnen, gewoon falliet laten gaan.
Wanneer denken jullie dat de duitse clubs weer open gaan?
En al het personeel die ineens in de WW vallen, dat kost ook een bak met centen. Nu 'delen' de staat EN het bedrijfsleven die lasten nog. Of het tegen de subsidie opweegt durf Ik niet te zeggen. Maar ze doen het niet voor niet voor bepaalde sectoren. En voor bepaalde sectoren niet, die dus mogelijk sneller op omvallen staan.
En zelf denk ik ook dat het pas na de zomer wordt. Dan moeten de meesten weer naar school en werk. Als ze de sectoren in de zomer te snel weer open gooien, gaat vermoed ik iedereen die nornaal gesproken op zomervakantie zou gaan, naar de pretparken, dierentuinen, sauna's en inderdaad saunaclubs gaan. En dan krijg je daar weer hopen mensen op elkaar, wat besmettingen in de hand werkt.
Eerder hoopte ik dat het wat eerder warmer zou worden, maar dat ziet er gezien de voorspellingen niet in. Bungelend zo rond de 20 graden (rond Lemiers) branden we het virus zo niet weg.
Ik ben zelfstandige, maar kan van geen enkele noodmaatregel gebruik maken. Ok, misschien wat uitstel van belasting betalen, maar daar heb je eigenlijk niks aan, je moet het toch betalen.
Als je als ondernemer een buffer hebt, en niet in het lijstje sectoren valt die aanspraak maken op die 4000e, dan krijg je niks.
Wat een heleboel mensen trouwens ook niet weten, is dat je als zelfstandige een inkomensafhankelijke bijdrage moet betalen voor de zorg. Dat kan best oplopen, tot enkele duizenden euros per jaar (dat is naast je eigen basisverzekering a la 125e per maand). En dat wordt ook elk jaar weer meer, vanwege stijgende kosten in de zorg.
Inderdaad. Die lijst en kreten als tot 90% loon ondersteuning klinken leuk. Net als die reclames tot 90% korting, blijkt dat dit misschien voor 1% van het assortiment geldt.
In de praktijk blijken er nogal wat haken en ogen aan te zitten, zo komt die ondersteuning er naar mijn ervaring niet verder te komen dan rond de 50 a 60 procent. Begrijp me niet verkeerd, beter iets dan niet, maar dat valt niet lange tijd vol te houden.
En verder wat je zegt, die uitstel helpt om niet gelijk om te vallen. Maar die moeten later alsnog voldaan worden, terwijl de economie weer langzaam omhoog krabbelt. Dan betaal je de belasting van dan en van wat je achterloopt. Gaat vast pittig worden.
En waarom denk je dat?
Shakir
28 april 2020, 21:56
Het enige wat we weten staat hier: https://www.donacarmen.de/wp-content/uploads/Betriebsuntersagungen-im-Prostitutionsgewerbe-1.pdf
mager
28 april 2020, 22:02
Nordrheinwestfalen is het verbot dus tot 3 mei. Dat zou geweldig zijn!!!
Of ze komen binnen 5 dagen met een nieuw verbot, of de boel mag open....
Big30
28 april 2020, 22:05
Ondertussen in Duitsland:
https://www.youtube.com/watch?v=k1U7MtW-tKs&t=269s
Rechte, Linke, Verschwörungstheoretiker: rund tausend Menschen haben in Berlin gegen die Corona-Maßnahmen der Bundesregierung demonstriert. Absurde Szenen aus der Hauptstadt.
rob45
28 april 2020, 22:17
Als zzper ben je ook vogelvrij in NL.
Zzper betekend dan ook Zelfstandige Zonder Poen.Zelfstandige zonder Portemonee kan ook nog.Inkomstenbelasting word ook het hoogst belast in NL.
De wisselgeldtruuk luid dan ook hier in NL >> Je moet veel aan de staat betalen en je krijgt van de staat weinig of niks terug.
De NOW regeling betekend dan ook eigenlijk 'Niet Op Wachten' want je krijgt toch met zeer grote waarschijnlijk weinig of niks.
Pinnokio heeft een wassen neus en gaat ook compleet voorbij aan het aantal getroffen ondernemers die binnenkort vanwege doorlopende kosten en geen inkomsten de toko kunnen sluiten.
Ach, voor jantje komt pietje in de plaats en er komen weer nieuwe bedrijven voor in de plaats en dat zal met de clubs ook wel het geval zijn. De gaten zullen weer snel opgevuld worden in het ondernemerslandschap van horeca en saunaclubs.
awakey
28 april 2020, 22:43
Dan komen er toch gewoon nieuwe clubs? Of een andere eigenaar?
En welke zakenman gaat dit veel te grote risico nemen om hierin nog te willen investeren? degene die wel het risico nemen zullen snel het bordje closed op deur hebben hangen wegens niet te kunnen voldoen aan de zeer strenge voorwaarden die zullen opgelegd worden en het gebrek aan voldoende klanten.
Piet Plezier
28 april 2020, 22:46
De corona virus maatregelen brengen meer mensen aan de afgrond dan onder de grond ...
Dat is pas crisis ...
Piet Plezier
28 april 2020, 22:52
27 april 2020 (column De Telegraaf)
EERST DE VOLKSGEZONDHEID
“Eerst de volksgezondheid en dan de rest” zei Rutte vorige week tijdens de persconferentie. Ik maak me zorgen wanneer de rest dan komt. Het lijkt wel of op dit moment ieder mensenleven tegen élke prijs gered moet worden. Het persoonlijk leed van zzp’ers, flexwerkers, oproepkrachten die zonder inkomen zitten, doet er kennelijk even niet toe. De stress van werknemers die misschien hun baan gaan verliezen en ondernemers bij wie het water aan de lippen staat, wordt weggewuifd want de volksgezondheid is nu het belangrijkst. Het behoud van ieder mensenleven staat op de eerste plaats en daar is geen offer te hoog voor. En maakt u zich vooral geen zorgen; de rest komt later.
Ik kan dit niet rijmen met beslissingen van het kabinet in het verleden.
Kijk, als ons kabinet het jaren geleden bijvoorbeeld nodig vond om aan een militaire missie in Afghanistan of Mali mee te doen, dan stuurden zij zonder aarzelen honderden jonge militairen naar een gevaarlijk gebied. We accepteerden dat er doden zouden vallen door rondvliegende kogels of bermbommen. Een zinloze missie om politieagenten te trainen in Kunduz of de schijnvrede in Mali te bewaken was destijds belangrijker dan mensenlevens.
Maar goed, ik begrijp dat we in het vervolg eerst de RIVM ernaar laten kijken. Die zullen ongetwijfeld negatief adviseren, al is het alleen maar vanwege het feit dat de kwaliteit van ziekenhuizen in die landen te wensen overlaat en ze daar zeker niet voldoende intensive care bedden hebben om onze zwaargewonde militairen te verplegen. Ik zie niet hoe ons kabinet met de wijsheid van vandaag, in de toekomst zo’n missie nog zal goedkeuren. Ja, de wereld gaat er voortaan heel anders uitzien als we onze volksgezondheid vooropzetten en al het andere secundair maken.
Maar nog even een ander voorbeeld: Vorig jaar overleden ruim 150.000 mensen in ons land. Ongeveer 20.000 daarvan overlijden door het roken van sigaretten. Een op de vijf rokers, overlijdt aan longkanker en vier van de tien vroegtijdige sterfgevallen zijn het gevolg van roken. In Londen werd Boris Johnson getroffen door corona, wij hadden hier de burgemeester van Amsterdam, Eberhard van der Laan die als zware roker veel te vroeg stierf aan longkanker.
Twintigduizend doden vanwege het roken van sigaretten, ieder jaar opnieuw. Toch worden er bij mijn weten, geen wekelijkse persconferenties gegeven over de status van ons rookgedrag en zijn er geen bijeenkomsten van wetenschappers om te bespreken hoe we deze bedreiging voor onze volksgezondheid voortvarend de kop in kunnen drukken en wat de overheid hieraan zou moeten doen.
Iedere dag opnieuw beginnen zo’n 75 jongeren met roken, maar de vraag of we met dit tempo in de toekomst wel voldoende longartsen hebben, wordt niet gesteld. Meeroken is schadelijk, maar heb ik al iemand een oproep horen doen voor het ontwikkelen van een app die een alarmsignaal geeft als je in de buurt komt van iemand die rookt? Iedere dag opnieuw stellen wij jongeren op vele tienduizenden plekken in ons land bloot aan de verleiding van een pakje sigaretten. Zouden we niet meer moeten doen.
De zorgkosten van rokers zijn ieder jaar € 3,5 miljard hoger dan die van niet-rokers en dat bedrag wordt niet gedekt door de accijns-inkomsten.
Ik overdrijf natuurlijk en ik ben zelf ook niet tegen roken, maar als ons kabinet de volksgezondheid écht hoog in het vaandel heeft, en vindt dat alles daarvoor moet wijken dan zijn er nog wel meer terreinen te bedenken, waarvoor ze een vuist kan maken.
De impact van het virus op de volksgezondheid is één ding, maar de impact van deze lockdown op onze volksgezondheid is ook wel iets om even bij stil te staan. Vrijwel iedereen heeft stress op dit moment.
Gezinnen hebben stress omdat ze al wekenlang met zijn allen op een kluitje zitten. Werknemers hebben stress omdat ze zich zorgen maken of ze na deze crisis nog een baan hebben, zzp’ers, oproepkrachten en flexwerkers hebben stress omdat ze niet weten waar ze het geld voor de huur van volgende maand vandaan moeten halen en ondernemers hebben stress bij de gedachte aan een faillissement. Maar ook gepensioneerden hebben stress of ze hun pensioen wel zullen blijven ontvangen en of ze hun kleinkinderen nog kunnen zien. Stress is een niet te onderschatten factor in onze volksgezondheid: Het put uit en het legt lam.
Uit onderzoek blijkt dat door stress de zorgkosten met maar liefst 8% stijgen en ook dat telt op tot vele miljarden euro’s per jaar die we kwijt zullen zijn.
“Eerst de volksgezondheid en dan de rest” zei Rutte vorige week nog, maar het streven naar de het hoogst bereikbare qua volksgezondheid en daarmee het laagst mogelijke aantal corona-ziektegevallen, zal ook uitmonden in een situatie waarvan we nog jarenlang de napijnen zullen voelen.
Willem2
28 april 2020, 23:40
Je kan een tijdelijke overbruggingsregeling voor zelfstandige ondernemers (Tozo) aanvragen. Dat houdt in dat je 1050euro per maand kan krijgen voor 3 maanden. Regeling loopt van maart tot 1 juni.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-financiele-regelingen/overzicht-financiele-regelingen/tozo
Moet je bij je gemeente aanvragen.
The Joker
28 april 2020, 23:46
Clubs als GT, SS en zelfs YY kunnen dit wel uitzingen.
Maar ik vrees voor een hoop andere clubs die niet meer tot het 'A segment' behoorden dat het game over gaat zijn.
Ongetwijfeld dat er bij de redelijk lopende clubs er een doorstart met een nieuwe eigenaar zal komen, maar clubs die ook voor de crisis moeite hadden om gemiddeld per dag meer mannen dan DVPs+personeel binnen te houden zal ook een nieuwe eigenaar zijn vingers niet snel aan willen branden...
rob45
29 april 2020, 00:06
Clubs als GT, SS en zelfs YY kunnen dit wel uitzingen.
Maar ik vrees voor een hoop andere clubs die niet meer tot het 'A segment' behoorden dat het game over gaat zijn.
Ongetwijfeld dat er bij de redelijk lopende clubs er een doorstart met een nieuwe eigenaar zal komen, maar clubs die ook voor de crisis moeite hadden om gemiddeld per dag meer mannen dan DVPs+personeel binnen te houden zal ook een nieuwe eigenaar zijn vingers niet snel aan willen branden...
Mijn verwachting is dat er een stormloop van klanten zowel dvps zal komen op de clubs.
De grote 3 club SS ,GT en YY (mits ze een vergunning rondkrijgen) zullen verreweg de meeste aanmeldingen krijgen.
Ook zie ik Babylon en LR goed meefietsen en zal het opgespaarde geld flink gespendeerd worden in de clubs door geile ijsberen.De dvps zullen ook heel gemotiveerd hun geld willen verdienen na een werkloze periode.
Het gaat helemaal goed komen wat dat betreft,maatregelen binnen de clubs zullen niet of nauwelijks nageleefd worden in de praktijk.Dit zie je ook al terug op dit moment in de samenleving want de meeste mensen zijn al coronamoe en gaan gewoon weer massaal naar buiten om leuke dingen te doen.De maatregelen zijn op dit moment zeer beperkt houdbaar.De bangmakerij en de houd vol slogan zijn flink aan kracht ingeboet.Ook demonstraties in den Haag en in Duitsland tegen de legale vrijheidsberoving.
WANDELAAR5
29 april 2020, 00:08
Je kan een tijdelijke overbruggingsregeling voor zelfstandige ondernemers (Tozo) aanvragen. Dat houdt in dat je 1050euro per maand kan krijgen voor 3 maanden. Regeling loopt van maart tot 1 juni.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-financiele-regelingen/overzicht-financiele-regelingen/tozo
Willem, dat hangt af van je branchecode bij de KvK. Niet iedereen krijgt het. Een goede vriend van mij levert apparatuur en onderdelen aan de horeca. Omzet volledig weg, branchecode iets van electrotechnisch. En 0 compensatie. Geen beroep mogelijk. Tatoeëerders schijnen ook niet in aanmerking te komen.
Picasso 1
29 april 2020, 00:23
Bedoel je tevens dat ze failliet gaan in deze periode of enkel dat ze straks moeilijk aan dames zullen komen?
Willem2
29 april 2020, 00:32
Mijn verwachting is dat er een stormloop van klanten zowel dvps zal komen op de clubs.
De grote 3 club SS ,GT en YY (mits ze een vergunning rondkrijgen) zullen verreweg de meeste aanmeldingen krijgen.
Ook zie ik Babylon en LR goed meefietsen en zal het opgespaarde geld flink gespendeerd worden in de clubs door geile ijsberen.De dvps zullen ook heel gemotiveerd hun geld willen verdienen na een werkloze periode.
Het gaat helemaal goed komen wat dat betreft,maatregelen binnen de clubs zullen niet of nauwelijks nageleefd worden in de praktijk.Dit zie je ook al terug op dit moment in de samenleving want de meeste mensen zijn al coronamoe en gaan gewoon weer massaal naar buiten om leuke dingen te doen.De maatregelen zijn op dit moment zeer beperkt houdbaar.De bangmakerij en de houd vol slogan zijn flink aan kracht ingeboet.Ook demonstraties in den Haag en in Duitsland tegen de legale vrijheidsberoving.
Met wat jij nu zegt, gaan clubs heel lang niet meer open. Saunaclubs zullen als corona brandhaarden worden beschouwd. En zo lang er niet een vaccin wordt uitgevonden zal het nog lang gaan duren.
Dus zal er eerst illegaal alles worden aangeboden met alle gevolgen vandien. En die gevolgen zie je nu al bij de webcamsex :cool:
Willem2
29 april 2020, 00:36
Ik heb begrepen dat nlnu vandaag in de rij stond bij IKEA :biggrin:
rob45
29 april 2020, 00:46
Ik heb begrepen dat nlnu vandaag in de rij stond bij IKEA [emoji3]Hahahaha...'idioten kopen echt alles' (blijft een mooie slogan )
rob45
29 april 2020, 01:12
Met wat jij nu zegt, gaan clubs heel lang niet meer open. Saunaclubs zullen als corona brandhaarden worden beschouwd. En zo lang er niet een vaccin wordt uitgevonden zal het nog lang gaan duren.
Dus zal er eerst illegaal alles worden aangeboden met alle gevolgen vandien. En die gevolgen zie je nu al bij de webcamsex :cool:
Het begint met de houdbaarheid van maatregelen en afwegen van risico's. De saunaclubs zeer lang dichthouden zal impliceren dat er heel veel ondergronds zal gaan met idd alle gevolgen vandien.
Dit zal de overheid niet willen want het is 0 procent controleerbaar met als extra effect het waterbed effect.Als je ergens op drukt zal het ergens anders weer opduiken want het oudste beroep is nu eenmaal onuitroeibaar.Ook zonder legale sex en andere zaken een heel gevaarlijke wereld dan voor de vrouwen in de gewone maatschappij die zich dan een stuk onveiliger zullen voelen.
Ze zullen waarschijnlijk gaan voor het heropenen met wat extra maatregelen voor de saunaclubs.Veel beter controleer en beheersbaar voor de heren autoriteiten.
Het zal ook niet gaan om het daadwerkelijjk te gaan controleren als het voor de buitenwereld maar acseptabel blijft dat de clubs weer opengaan.Soms gaat het ook om het idee ...[emoji6]
Te denken is aan een leeftijdsgrens voor de bezoekers want onder de 50 is de mortaliteitsgrens 0.04 %
Tussen de 50 en 60 jaar 0.16 % en daarboven de 60 jaar groeit de kans stevig op een slechte afloop.Sowieso is er zo weinig mortaliteit onder de 60 wat dat betreft kunnen alle clubs morgen open.
Lekker immuniteit opdoen in de clubs dus eigenlijk business as usual.Deze cijfers ook vandaag pas vernomen vandaar dat de basisscholen al open kunnen want daar is het cijfer zowat 0.
Nu met deze cijfers kan je het ook doortrekken naar de gewone samenleving en dus omgekeerd gaan denken en de ouderen en de kwetsbare groepen in de maatregelen passen zolang als het nodig is dan.
Ouderen en kwetsbaren zullen in de meeste gevallen niet werkzaam zijn dus ook veel minder schade dan aan de economie.
Deurbeleid op leeftijd bij risico dragende aangelegenheden.Eigenlijk leeftijdsdiscriminatie maar van tijdelijke aard met een nuttigge intentie de ouderen en kwetsbaren dan een veel kleiner risico hebben om geïnfecteerd te worden.
Ik denk een betere balans in heel het gebeuren.
Piet Plezier
29 april 2020, 07:20
.Rutte bestrijd geen Corona, hij geilt op de macht die het hem geeft.
pietpotent44
29 april 2020, 08:19
Dat kan alleen als je geen buffer hebt, en weinig of geen inkomsten,en daarmee onvoldoende om van te kunnen leven. Anders kom je niet in aanmerking.
pietpotent44
29 april 2020, 08:29
Een andere optie voor de saunaclubs zou kunnen zijn om bezoekers en dames eerst te laten testen (bij de ingang) op Corona. En dan pas toegang geven.
Maar dat zal hoogstwaarschijnlijk praktisch onhaalbaar zijn. Want je zou dan enkele honderdduizenden of mogelijk zelfs miljoenen tests moeten hebben. En zon test zou je binnen 5 minuten moeten kunnen uitvoeren.
En andere sectoren zouden dat dan ook willen, waardoor de schaarste aan testen nog groter wordt.
Maar misschien dat een tussenvorm met beperkt risico wel mogelijk is, zoals temperatuur opnemen (kwestie van seconden) bij de ingang. En bezoekers van boven de 50 niet toelaten, of wel toelaten maar wel wijzen op verhoogd risico. Of pas toelaten met een recente negatieve test (gedaan in een lab of ziekenhuis)
Allemaal niet waterdicht, en waarschijnlijk allemaal ook niet haalbaar. Maar ik zie ook geen andere oplossing, en kan het anders (als het aan de overheid ligt) nog lang gaan duren voordat we weer mogen clubben. Het zal een van de laatste sectoren zijn die ze weer zullen openen hier in Nederland ben ik bang. Niet alleen vanwege de veiligheid, maar ook omdat de sector bij de overheid niet populair is. Het heeft voor hun geen prio, eerder nog zouden ze de situatie misbruiken om zaken (permanent) te kunnen sluiten.
HellaHolla
29 april 2020, 09:44
Ik vind dat van een leeftijdsbeperking helemaal zo'n gek idee nog niet of inderdaad eerst bewijs van een goede gezondheid overleggen. Of het haalbaar is is een goede tweede vraag.
Wanneer gaan ze weer iets zeggen over de maatregelen in Duitsland? Die lopen zondag af toch?
schoolmeester
29 april 2020, 10:34
Maatregelen in Duitsland zijn verlengd tot 14 juni.
Groet, schoolmeester.
Badslippers
29 april 2020, 12:26
Clubs kunnen momenteel hun zwarte geld niet witwassen. Dat lijkt me het grootste probleem. Als alles weer open gaat is het business as usual.
schoolmeester
29 april 2020, 12:32
Ook veel klanten kunnen momenteel hun geld niet witwassen in de saunaclubs.
Groet, schoolmeester.
Piet Plezier
29 april 2020, 12:42
Groet, schoolmeester.
waar staat dat?
Piet Plezier
29 april 2020, 12:43
Ook veel klanten kunnen momenteel hun geld niet witwassen in de saunaclubs.
Groet, schoolmeester.
hoezo wil jij geld wit wassen in een saunaclub??
Zwart geld uitgeven is iets anders wa.
Piet Plezier
29 april 2020, 12:55
Groet, schoolmeester.
stuur ff link ik heb zitten zoeken maar kan er helaas helemaal niets over vinden.
Wentelt Eefje
29 april 2020, 12:57
Groet, schoolmeester.
Onzin!
Alleen het wereldwijde reisadvies (Reisewarnung) is tot 14 juni verlengd.
Piet Plezier
29 april 2020, 12:58
Onzin!
Alleen het wereldwijde reisadvies (Reisewarnung) is tot 14 juni verlengd.
ik was er al bang voor dat het onzin was
Piet Plezier
29 april 2020, 13:00
.Eerst was er het corona virus, toen het Rutte virus, uit beide samen werd het angst virus geboren.
HellaHolla
29 april 2020, 13:03
Er staat een of ander geruchtje op nu.nl dat Der Spiegel een document zou hebben waar 14 juni genoemd wordt. Maar dat is helemaal niet officieel inderdaad. Wachten op tante Angela dan maar.
Player
29 april 2020, 13:09
Positieve geluiden langs de kant van vaccin ontwikkeling. Paul Stoffels, CSO van J&J - de man die aan de basis lag van HIV remmers en ook bij Ebola en SARS onderzoek nauw betrokken was - aan het woord in De Afspraak vorige week en gelooft sterk in een werkzaam en getest vaccin dit jaar. Tegelijkertijd worden er samenwerkingsverbanden afgesloten met 3 andere partijen en upscaling van de eigen capaciteit om de vaccins te produceren. Universiteit van Oxford heeft geslaagde testen uitgevoerd op Resusapen in de US die 28 dagen na blootstelling aan het virus nog gezond zijn. Ze hebben ook een basisvaccin dat al getest is op mensen en toelaat op een grotere groep mensen te testen volgende maand. Ze willen toch alvast productie starten in september van miljoenen vaccins.
Player
29 april 2020, 13:14
hoezo wil jij geld wit wassen in een saunaclub??
Zwart geld uitgeven is iets anders wa. Als klant er je geld witwassen zie ik niet echt gebeuren. Je kan er enkel geld uitgeven en komt sowieso met minder maar even zwart geld buiten. Best dan er al je zwart geld uitgeven...
schoolmeester
29 april 2020, 13:21
Ik bedoelde: zwart geld uitgeven, ook ik kan me vergissen.
Ik persoonlijk heb geen zwart geld, zowiezo weinig geld volgens PP.
Groet, schoolmeester.
Piet Plezier
29 april 2020, 14:03
BINNENLAND145 doden en 386 nieuwe coronapatiënten
Vandaag zijn er 76 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 145 personen als overleden gemeld. Deze gemelde personen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Dit zien we ook na dit weekend met aansluitend Koningsdag vooral bij het aantal overlijdens.
Tot nu toe zijn er 38.802 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu .
De cijfers van de afgelopen dagen passen bij het beeld dat de maatregelen werken. Het aantal nieuwe meldingen per dag van in het ziekenhuis opgenomen patiënten vertoont nog steeds een dalende lijn. Hetzelfde geldt voor het aantal gemelde overleden patiënten.
Positief geteste personen 38.802* (+386)
Ziekenhuisopnames 10.685 (+76)
Overleden personen 4.711** (+145
https://112vdg.nl/2020/04/29/145-doden-en-386-nieuwe-coronapatienten/
deket
29 april 2020, 14:12
Dat geklungel betreffende de organisatie van mondmaskers en nog veel belangrijker, testen,in België hangt mijn kloten uit
In totaal 8, ja acht! ministers bevoegd ivm GEZICHTSMASKERS die nu terecht GEZICHTSVERLIES lijden
Kwibus2
29 april 2020, 18:22
Niet zo pessimistisch. De eerste signalen dat een deel van de maatregelen onder voorwaarden opgeheven zullen worden zijn er al.
Zelfs wanneer de clubhuizen als laatste deel van de dienstverlening weer open mogen zal dat toch wel dit jaar zijn.
Het 1,5 m voorschrift zal wel wat hoofdbrekens kosten. Zelfs wanneer het 1,5 foot zou worden is het niet vol te houden.
HellaHolla
29 april 2020, 19:03
Ach zodra er een werkend vaccin op de markt komt en deze goed beschikbaar is, is iedereen die 1,5 meter samenleving direct weer vergeten en hebben we het nergens meer over.
rob45
29 april 2020, 19:22
Ach zodra er een werkend vaccin op de markt komt en deze goed beschikbaar is, is iedereen die 1,5 meter samenleving direct weer vergeten en hebben we het nergens meer over.Dat vaccin hoeft niet perfect te werken,(geen enkel vaccin geeft 100% bescherming)
Als het vaccin maar wat bescherming bied is het al goed.Het gaat ook een beetje om het idee. .[emoji3]
Shakir
29 april 2020, 19:30
Ach zodra er een werkend vaccin op de markt komt en deze goed beschikbaar is, is iedereen die 1,5 meter samenleving direct weer vergeten en hebben we het nergens meer over.
Ook zonder vaccin zal die klinische anderhalvemetersamenleving niet van de grond komen. Wetenschappers, media en politiekers proberen ons daarin te dwingen, maar de man van de straat moet daar natuurlijk niets van weten. Er is gewoon geen democratisch draagvlak voor zo'n onmenselijk model.
HellaHolla
29 april 2020, 19:44
Precies. Angst regeert nu eenmaal. Mooie theorie vanuit de wetenschap maar een ramp in de praktijk.
Bij een klant van mij heeft iemand vorig jaar een ICT klus gedaan waarbij alles academisch perfect was onderbouwd. Resultaat: we zijn er al bijna een half jaar aan het puinruimen omdat het in de praktijk voor geen meter draait. Wat in de boeken staat werkt niet altijd 1 op 1 in de wereld waarin we leven.
b1234
29 april 2020, 20:09
Leeftijdsdiscriminatie gaat een gevoelig plaatje zijn . Sauna-clubs zijn publieke plaatsen zoals kroegen en restaurants . Volgens mijn bescheiden mening gaan de SC 's onder de noemer vallen van massa-evenementen .
Bij massa-evenementen kan de 1,5 afstandsregel niet toegepast worden ,en deze zullen niet vrijgegeven worden zonder vaccin !!!
Jammer maar helaas !!!
Shakir
29 april 2020, 20:15
Bij massa-evenementen kan de 1,5 afstandsregel niet toegepast worden ,en deze zullen niet vrijgegeven worden zonder vaccin !!!
Jammer maar helaas !!!
Massa-events zijn bvb. de Olympische spelen, Gentse Feesten, Tommorowland, betogingen, enz...
Noem jij een club met 100 personen in totaal een massa-event? Zelfs FKK Sharks kan niet tot een massa-event gerekend worden.
En nogmaals, dat anderhalvemetergedoe mag de politiek weldra opbergen.
b1234
29 april 2020, 20:24
Massa-events zijn bvb. de Olympische spelen, Gentse Feesten, Tommorowland, betogingen, enz...
Noem jij een club met 100 personen in totaal een massa-event? Zelfs FKK Sharks kan niet tot een massa-event gerekend worden.
En nogmaals, dat anderhalvemetergedoe mag de politiek weldra opbergen.
De politiek kan de 1,5 m regeling misschien wel opbergen , maar het virus Covid-19 houdt geen rekening met regeringsbesluiten !!!
Maar ja , ik kan u begrijpen ,het vlees is zwak en verdringt soms de logica .:)
WANDELAAR5
29 april 2020, 20:27
Clubs kunnen momenteel hun zwarte geld niet witwassen. Dat lijkt me het grootste probleem. Als alles weer open gaat is het business as usual.
Hoe kom je daarbij. Clubs hebben echt geen zwart geld hoor en ze worden ook nooit gebruikt om dat wit te wassen!! ;)
rob45
29 april 2020, 20:58
De politiek kan de 1,5 m regeling misschien wel opbergen , maar het virus Covid-19 houdt geen rekening met regeringsbesluiten !!!
Covid-19 is goed voor het milieu op aarde !!!!
Minder betekent soms ook Meer ...
phoenix
29 april 2020, 21:03
Toch begin ik stilletjes wel te twijfelen of ik op 31 december de silvesterparty van acapulco gold ga meemaken, ik heb al melding gemaakt dat ik daar zal zijn op meeting point, ik krijg bijna een déjà vue met destijds Lifetime in Rheine, ook daar was ik naar toegegaan met mijn mobiele om nicole en Laila te zien en enkele geile amateur hoeren... waaronder Derya voormalig theke van Penelope Essen... op silvester avond, en alles was Zu.. gelukkig was er toen nog de tent die golden dreams heette... hoe zou het met Hans zijn... hoeveel jaar met hij nog zitten in de duitse cel?
Piet Plezier
29 april 2020, 21:14
hehe we kunnen aankomend weekend eindelijk weer eens op het terassje zitten bij Fletcher hotels.
Het zou GVD tijd worden
Die Rutte en van Dissel houden alles en iedereen voor de gek
phoenix
29 april 2020, 21:19
lijkt me geen ruk aan bij fletcher hotels op ene terras te gaan zitten, je kan beter wachten Piet totdat de IC bedden zijn gezakt tot normaal, want als ze dat allemaal doen zoals jij dan hebben we dadelijk weer bedden te weinig... gewoon effe geduld pietje, is niet zo moeilijk, gij kant ok ene krat bier halen en lekker aan de maas gaan zitten met een kameraad, heb ik afgelopen weekend nog gedaan.... gewoon plekje zoeken waar niet zoveel mensen zijn, is ook stukken goeiekopper
HellaHolla
29 april 2020, 21:33
Piet kan gewoon nooit stoppen met werken. Die schildert 7 dagen per week. :)
Piet Plezier
29 april 2020, 21:41
lijkt me geen ruk aan bij fletcher hotels op ene terras te gaan zitten, je kan beter wachten Piet totdat de IC bedden zijn gezakt tot normaal, want als ze dat allemaal doen zoals jij dan hebben we dadelijk weer bedden te weinig... gewoon effe geduld pietje, is niet zo moeilijk, gij kant ok ene krat bier halen en lekker aan de maas gaan zitten met een kameraad, heb ik afgelopen weekend nog gedaan.... gewoon plekje zoeken waar niet zoveel mensen zijn, is ook stukken goeiekopper
ik heb al genoeg kratten bier gehaald de laatste weken en BBQen
Elke week naar dezelfde mokkel
Ik heb nu voor zaterdag een kamer geboekt bij Fletcher Hotel Erica in Berg en Dal.
Piet Plezier
29 april 2020, 21:46
Piet kan gewoon nooit stoppen met werken. Die schildert 7 dagen per week. :)
op het moment wel ja er is toch nergens wat te doen
We kunnen alleen maar geld potten want uitgeve gaat niet
De mensen die werken lopen allemaal mooi binnen
Normaal 2a3 keer per week uiteten met BP, Anaconda of Koos , clubs, biertje drinken in de kroeg met Koos
In alle landen gaat vanalles open alleen in Nederland niet, Rutte krijgt hier een stijve van nu hij probeert de baas te spelen
Eddy_V
29 april 2020, 22:18
Ik heb nu voor zaterdag een kamer geboekt bij Fletcher Hotel Erica in Berg en Dal.
Kijk maar uit, ik heb ergens in een recensie gelezen dat Erica een TMM is !
Huize Avondrood in Berg en Dal staat wel goed bekend onder de oude bokken die nog wel een groen blaadje lusten.
HellaHolla
29 april 2020, 22:30
op het moment wel ja er is toch nergens wat te doen
We kunnen alleen maar geld potten want uitgeve gaat niet
De mensen die werken lopen allemaal mooi binnen
Normaal 2a3 keer per week uiteten met BP, Anaconda of Koos , clubs, biertje drinken in de kroeg met Koos
In alle landen gaat vanalles open alleen in Nederland niet, Rutte krijgt hier een stijve van nu hij probeert de baas te spelen
Nog ff volhouden maat dan kunnen we binnenkort weer een biertje drinken met z’n allen aan de Guterstrasse 27 te Hamminkeln bijvoorbeeld.
Piet Plezier
29 april 2020, 22:35
Nog ff volhouden maat dan kunnen we binnenkort weer een biertje drinken met z’n allen aan de Guterstrasse 27 te Hamminkeln bijvoorbeeld.
daar ga ik de hele week naartoe als het weer wordt geopend
Maar dat zal denk nog heel lang duren.
Piet Plezier
29 april 2020, 22:43
Hongarije
Morgen wordt nog concreet vastgelegd wat er precies wel en nog niet mogelijk gaat zijn in Hongarije, maar Viktor Orbán postte alvast wat hoopgevend nieuws op zijn facebookpagina vandaag.
Hongarije gaat de volgende fase in van beschermende maatregelen tegen de nieuwe coronavirusepidemie, zei premier Viktor Orbán woensdag op Facebook. "We kunnen proberen het leven in Hongarije opnieuw op te starten, maar we moeten een geleidelijke aanpak volgen en een strikt schema volgen", zei Orbán.
De premier zei dat dit betekende dat ouderen en degenen die in de meest geïnfecteerde gebieden van het land wonen, nog steeds sterke bescherming nodig hebben. Omdat Boedapest en de omliggende gebieden het grootste aantal infecties hebben, blijven de bewegingsbeperkingen op die plaatsen van kracht, terwijl in de rest van het land de huidige beperkingen worden vervangen door andere beschermende maatregelen, zei Orbán.
Winkels mogen zonder tijdslimiet heropenen en restaurants en cafés kunnen hun terrassen buiten heropenen, zei hij. Ook stranden mogen weer open.
Mensen zullen echter een afstand van 1,5 meter van anderen moeten houden en maskers moeten dragen of hun gezicht moeten bedekken in winkels en in het openbaar vervoer, zei de premier. De details van de nieuwe beperkingen worden donderdag bekendgemaakt, zei hij.
De regering voert voortdurend overleg met epidemiologen en de status van de beperkingen zal elke twee weken worden herzien, zei hij.
De eerste fase van beschermende maatregelen tegen het virus is ten einde, zei de premier en bedankt degenen die hebben bijgedragen aan de beschermingsinspanningen van Hongarije. "Vandaag hoeven we niet meer op onze hoede te zijn dat iemand zonder voldoende zorg zou worden achtergelaten," voegde hij eraan toe. "We bereiden ons voor op het ergste, maar hopen natuurlijk op het beste."
Zodra er morgen meer en concreter nieuws is, houden we jullie natuurlijk op de hoogte.
awakey
29 april 2020, 23:13
En nogmaals, dat anderhalvemetergedoe mag de politiek weldra opbergen.Ik zou me veel veiliger voelen op een massa-event als Tomorrowland met een jongere generatie dan in een saunaclub met 100 man met een oudere generatie.
Blijven dromen mag natuurlijk maar neen saunaclubs die zullen ten vroegste in de zomer van 2021 terug mogen openen maar zoals reeds gezegd zullen de meeste nooit meer opengaan wegens bankroet en het zou mij niet verbazen dat men de corona-crisis als gelegenheid gaat aangrijpen om saunaclubs definitief te verbieden.
Player
29 april 2020, 23:35
En de kristallen bol blijft blinken en madame Blanche blijft haar kaarten leggen... Vraag me af waarom sommigen nog de moeite doen op dit forum te komen en iets te schrijven als de bestaansreden ervan al lang dood en begraven is volgens hun.
deket
30 april 2020, 00:04
Wel dan zal ik wat zinnig probrren te posten
Het is een nieuwe realiteit waar we mee moeten leven en je kan in jouw leven een 100%controlefreak proberen te zijn,er zijn altijd gebeurtenissen waar men geen vat op heeft en neen,deze zijn niet de straf van God
Wel van de natuur,door de overbevolking en ontbossing,hebben virussen ,ook in de toekomst vrij spel,heb il al 69 keten geschreven ,maar dus daar kan wel wat aan gedaan worden hoewel de Politieke en Religieuze leiders dit blijkbaar nog altijd niet begrijpen
Het zal wel zijn dat dingen die we in het verleden als iets triviaal beschouwden, nu meer gaan appreciëren
phoenix
30 april 2020, 00:11
AWAKEY DAN SNAP JIJ NOG NIET ZO GOED WAT ER GEBERUT ALS DE WET ZEGT WE VERBIEDEN, MAAK EENS EEN REISJE NAAR PARIJS, HEBBEN ZE OOK ALLES VERBODEN.... de hele stad door lopen dan he, j zult versteld staan hoeveel hoeren in Parijs tippelen.
Kwibus2
30 april 2020, 00:32
Veel dromers hier die hun ogen gericht hebben op de komst van een werkend vaccin.
Zelfs wanneer er nu een werkend labmodel zou zijn voor een vaccin duurt het tot begin 2021 voor het beschikbaar komt voor vaccinatie op grote schaal.
Er is nu nog geen labmodel. Sterker nog, de kans dat er binnen een jaar een bruikbaar lanmodel komt is klein.
mentholbear
30 april 2020, 00:49
Het begint met de houdbaarheid van maatregelen en afwegen van risico's. De saunaclubs zeer lang dichthouden zal impliceren dat er heel veel ondergronds zal gaan met idd alle gevolgen vandien.
Dit zal de overheid niet willen want het is 0 procent controleerbaar met als extra effect het waterbed effect.Als je ergens op drukt zal het ergens anders weer opduiken want het oudste beroep is nu eenmaal onuitroeibaar.Ook zonder legale sex en andere zaken een heel gevaarlijke wereld dan voor de vrouwen in de gewone maatschappij die zich dan een stuk onveiliger zullen voelen.
Ze zullen waarschijnlijk gaan voor het heropenen met wat extra maatregelen voor de saunaclubs.Veel beter controleer en beheersbaar voor de heren autoriteiten.
Het zal ook niet gaan om het daadwerkelijjk te gaan controleren als het voor de buitenwereld maar acseptabel blijft dat de clubs weer opengaan.Soms gaat het ook om het idee ...[emoji6] .
Dat het deels ondergronds gaat met alle gevolgden van dien, zullen ze bij de overheid ook vermoeden. Of het voor hen opweegt tegen de verspreiding? Ik ken geen cijfers, maar vermoed dat in absolute getallen gezien, het aantal P6 bezoeken drastisch lager ligt dan wanneer de legale plekken weer open zouden zijn. Zelfs zij die nu nog nasr P6 gaan, lijken hun frequentie flink omlaag te hebben geschroefd.
Leeftijdsdiscriminatie gaat een gevoelig plaatje zijn . Sauna-clubs zijn publieke plaatsen zoals kroegen
In kroegen wordt al leeftijdsdiscriminatie gedaan ;)
Ik zou me veel veiliger voelen op een massa-event als Tomorrowland met een jongere generatie dan in een saunaclub met 100 man met een oudere generatie.
Blijven dromen mag natuurlijk maar neen saunaclubs die zullen ten vroegste in de zomer van 2021 terug mogen openen maar zoals reeds gezegd zullen de meeste nooit meer opengaan wegens bankroet en het zou mij niet verbazen dat men de corona-crisis als gelegenheid gaat aangrijpen om saunaclubs definitief te verbieden.
Ik vind het nog te vroeg voor dergelijke uitspraken. Ze openen denk ik niet voor niks stapsgewijs eerst de laagste klassen van het onderwijs eerst en de rest later. Als blijkt dat verspreiding toeneemt via de kids (ook al hebben ze er zelf weinig/geen last van), wellicht vanaf de middelbare school middelbare leeftijd of voortgezet onderwijs, dan blijkt zo een festival ook niet veel veiliger. Vooral omdat je waarschijnlijk veel dichter op anderen zit dan in een SC waar je (doordeweeks althans) makkelijker afstand van anderen kunt bewaren.
Misschien dat pre-sales minder wordt en dat dames pas bij je komen als de sleutelvraag nabij is.
Betreft opening pas in zomer 2021, zouden andere contact beroepen ook tot die tijd gesloten blijven? Of zullen ze P6 als een aparte categorie behandelen? Want er is wel een verschil tussen een kapper die je met masker en handschoenen knipt of een DVP die met d'r tong je amandelen probeert te bereiken :rolleyes:
Ik denk dat de P6 gaat tegenstribbelen als fysio e.d. wel weer volledig open mogen en P6 niet.
Denk ook dat menig in de politiek P6 liever kwijt dan rijk is. Maar wat Willem2 al zei, dan is het enkel aanpakken van de saunaclubs in mijn optiek het slechtste wat je kunt doen. Mij lijkt veiligheid en toezicht in de clubs juist 1 van de beter geregelde etablissementen in de sector.
Player
30 april 2020, 00:54
Wel dan zal ik wat zinnig probrren te posten
Het is een nieuwe realiteit waar we mee moeten leven en je kan in jouw leven een 100%controlefreak proberen te zijn,er zijn altijd gebeurtenissen waar men geen vat op heeft en neen,deze zijn niet de straf van God
Wel van de natuur,door de overbevolking en ontbossing,hebben virussen ,ook in de toekomst vrij spel,heb il al 69 keten geschreven ,maar dus daar kan wel wat aan gedaan worden hoewel de Politieke en Religieuze leiders dit blijkbaar nog altijd niet begrijpen
Het zal wel zijn dat dingen die we in het verleden als iets triviaal beschouwden, nu meer gaan appreciërenIdd een zinnige post. Quasi alle wereldproblemen zijn te herleiden tot overbevolking. Hongersnood, onderontwikkeling, oorlogen, uitbuiting, gebrek aan onderwijs en gezondheidszorg, armoede,... Het is niet normaal dat onze planeet vandaag naar de 8 miljard bewoners gaat. In de 18de eeuw nog geen miljard, midden vorige eeuw 2,5 miljard, begin deze eeuw net geen 6 miljard en 20 jaar later los over de 7 miljard gaan. Zo’n exponentiële groei is niet houdbaar, welvaart is niet oneindig deelbaar. En dan prognoses die uitgaan van 9 miljard tegen 2050. Enige oplossing is gedwongen geboortebeperking. Net zoals Etienne Vermeersch altijd zei, overbevolking is de grootste bedreiging van ons voortbestaan. En dat zei hij al tientallen jaren geleden, hij had uit principe zelf ook geen kinderen.
Maar dit gezegd zijnde, ben ik het er mee eens dat er niet genoeg deketmeiden kunnen zijn.
Player
30 april 2020, 00:59
Veel dromers hier die hun ogen gericht hebben op de komst van een werkend vaccin.
Zelfs wanneer er nu een werkend labmodel zou zijn voor een vaccin duurt het tot begin 2021 voor het beschikbaar komt voor vaccinatie op grote schaal.
Er is nu nog geen labmodel. Sterker nog, de kans dat er binnen een jaar een bruikbaar lanmodel komt is klein.
Zoek eens op wat Paul Stoffels hierover te zeggen heeft. CSO van J&J, leerling van Paul Janssens.
mentholbear
30 april 2020, 03:58
Corona en stollingen
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2332229-helft-coronapatienten-op-ic-heeft-stollingen-in-longen-of-hersenen.html
Wentelt Eefje
30 april 2020, 07:23
Men schijnt in de medische wereld driftig onder druk gezet te worden om ons nog banger te maken.
Maar een paar bloedverdunners er tegenaan en trombose is een non-probleem
Piet Plezier
30 april 2020, 07:50
Bizar
RIVM boegbeeld Jaap van Dissel staat op medische zwarte lijst.
https://viraaltjes.nl/bizar-rivm-boegbeeld-jaap-van-dissel-staat-op-medische-zwarte-lijst/
ik wist wel dat die vent niet deugde
awakey
30 april 2020, 07:57
Denk ook dat menig in de politiek P6 liever kwijt dan rijk is. Maar wat Willem2 al zei, dan is het enkel aanpakken van de saunaclubs in mijn optiek het slechtste wat je kunt doen. Mij lijkt veiligheid en toezicht in de clubs juist 1 van de beter geregelde etblissementen in de sector.
AWAKEY DAN SNAP JIJ NOG NIET ZO GOED WAT ER GEBERUT ALS DE WET ZEGT WE VERBIEDEN, MAAK EENS EEN REISJE NAAR PARIJS, HEBBEN ZE OOK ALLES VERBODEN.... de hele stad door lopen dan he, j zult versteld staan hoeveel hoeren in Parijs tippelen.
phea rustig rustig, neen dank je wel ik ben 1x in Parijs geweest en zal er nooit meer terug naartoe gaan. Ik zeg niet dat verbieden goed is maar het is inderdaad zoals Mentholbear zegt. De politiek is de P6 liever kwijt dan rijk. Is men al niet jaren bezig om alles proberen te sluiten ? Hoeveel ramen zijn er al gesloten in Amsterdam ? Oh heeft men de bootjes in Utrecht ook niet gesloten? En saunaclub YY is die ook niet gesloten? Jij hebt nog veel vertrouwen in de politiek dat ze de corona crisis niet gaan aangrijpen om te proberen nog meer te sluiten. Oh kijk ze zijn al bezig om hoeren te helpen om niet meer terug te keren naar de prostitutie. Lees even dit artikel:
https://www.zeelandnet.nl/nieuws/den-haag-moet-door-coronacrisis-gedupeerde-prostituees-helpen
Wentelt Eefje
30 april 2020, 08:22
Bizar
https://viraaltjes.nl/bizar-rivm-boegbeeld-jaap-van-dissel-staat-op-medische-zwarte-lijst/
Voordat men probeert deze SIN-zwarte-lijst als hoax af te doen: deze lijst is over het algemeen pijnlijk nauwkeurig.
Maar, check wel goed wat je leest: van 4 mij bekende Twentse artsen/gevallen de cases gecheckt en daar staat precies de case beschreven, juist en volledig dus inclusief eventuele vrijspraak op onderdelen.
De beschuldiging tegen 25k-J.T. van Dissel is wat minder evident, het is namelijk niet meer dan een beschuldiging. Van Dissel is noch in de diverse medische procedures noch in de civiele procedure schuldig bevonden aan partijdigheid als tuchtrechter en/of het onzorgvuldig handelen als tuchtrechter.
Anderzijds is het opmerkelijk dat Van Dissel de beschuldigingen op de zwarte-lijst-artsen niet (succesvol) aanvocht. Het merendeel der artsen vecht namelijk desnoods tot aan de Hoge Raad hun vermelding aan wanneer deze niet door veroordelingen wordt gesteund.
Shakir
30 april 2020, 10:22
phea rustig rustig, neen dank je wel ik ben 1x in Parijs geweest en zal er nooit meer terug naartoe gaan. Ik zeg niet dat verbieden goed is maar het is inderdaad zoals Mentholbear zegt. De politiek is de P6 liever kwijt dan rijk. Is men al niet jaren bezig om alles proberen te sluiten ? Hoeveel ramen zijn er al gesloten in Amsterdam ? Oh heeft men de bootjes in Utrecht ook niet gesloten? En saunaclub YY is die ook niet gesloten? Jij hebt nog veel vertrouwen in de politiek dat ze de corona crisis niet gaan aangrijpen om te proberen nog meer te sluiten. Oh kijk ze zijn al bezig om hoeren te helpen om niet meer terug te keren naar de prostitutie. Lees even dit artikel:
https://www.zeelandnet.nl/nieuws/den-haag-moet-door-coronacrisis-gedupeerde-prostituees-helpen
@awakey. Ik ben mij zeker bewust van de criminalisering van onze hobby. Dit gebeurt onder impuls van reglieuze kruisvaarders, feministische heefthoofden en andere abolitionistische sekten. De heilige graal voor deze mensen is dat ellendig Zweeds model (sexkaufverbot), en ze zullen pas rusten totdat de laatste pik is afgesneden.
Toch vormen deze strekkingen een minderheid in de Benelux en in Duitsland. Ik voel me in mijn mening gesterkt omdat er nog steeds geen parlementaire meerderheid is gevonden voor het Zweeds model. Ik verklaar me nader. Zoals de meesten wellicht weten is het Zweeds model vorig jaar in Nederland weer volop in het politieke debat gekomen:
- Vorig jaar had de petitie van Exxpose meer dan 30000 handtekeningen verzameld voor een debat (wat trouwens niet erg veel is). Daarmee hadden ze bot gevangen want er was bij verre geen parlementaire meerderheid gevonden.
- Wat de meesten niet zullen weten is dat eind vorig jaar ook in Duitsland de discussie omtrent het sexkaufverbot weer is beginnen opflakkeren, onder impuls van enkele SPD-leden. Er werd door hun geëist dat het sexkaufverbot in het partijprogramma zou opgenomen worden. Hiervoor was er uiteindelijk geen meerdeheid gevonden binnen de partij. Er zijn trouwens enkele technische documenten te vinden van de Bundestag met internationaal wetenschappelijk onderzoek die niet bepaald pleiten voor het sexkaufverbot.
Wat leert het voorgaande ons? Dat het gevaar voorlopig is geweken, en dat het ook tamelijk onrealistisch is om te stellen dat moraalridders masaal de Coronacrisis gaan misbruiken om de seksindustrie een flinke knauw te geven. Maar ook dat we alert moeten blijven, want die feministische stootgroepen blijven maar beuken tegen de poorten van het parlement. Elk jaar opnieuw.
Als dit een troost mag zijn.
Badslippers
30 april 2020, 12:47
Bizar
Goede bron Piet. Ik zie tevens dat Barbie inmiddels ook weer 8 weken zwanger is. Ook belangrijk nieuws, dunkt me.
https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/v/t51.2885-15/e35/p1080x1080/95077448_672863183477680_2992028710839598227_n.jpg ?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com&_nc_cat=1&_nc_ohc=9jQFBSHpougAX-ctCcZ&oh=205145d53debc8f749916bfdddb7d1d0&oe=5ED28765
Sjeufke
30 april 2020, 13:12
Als de Story zoiets vermeld dan geloof ik dat meteen (niet) :biggrin:
Maar even iets anders. De foto van de Koninklijke familie. Kijk eens goed naar naar de tweede dochter Alexia. Daar krijgt Alex en Max nog wat mee te stellen. Nu al een beetje de slet van de familie.
kempie
30 april 2020, 13:19
Jij volgt niet echt het laatste nieuws he. Gisteren uitgebreid in het nieuws. Oxford heeft een vaccin waarvan waarvan de kans heel aanzienlijk is dat het werkt. Ze verwachten dat ze in september definitief toestemming zouden kunnen hebben om het te gaan gebruiken en ze denken dat het mogelijk moet zijn om dan al 500 miljoen dosis te hebben.
HellaHolla
30 april 2020, 13:21
Duitsland verlengd de huidige situatie waarschijnlijk met een week tot 10 mei. Momenteel wordt er gekeken wat men na die datum wil gaan doen.
Heute beraten Kanzlerin Merkel und die Ministerpräsidenten das weitere Vorgehen bei den Corona-Beschränkungen. Kanzleramtschef Braun dämpft aber Hoffnungen auf baldige Lockerungen.
Die bis zum 3. Mai geltenden Kontaktbeschränkungen sollen laut Kanzleramtschef Helge Braun zunächst bis zum 10. Mai verlängert werden. Das kündigte der CDU-Politiker im Interview mit dem TV-Sender n-tv an. Die größere Diskussion über weitere Öffnungsschritte werde bei der Bund-Länder-Beratung am 6. Mai erfolgen. Bis dahin solle das "wesentliche Paket" in Kraft bleiben.
https://www.tagesschau.de/inland/merkel-laender-corona-103.html
Wentelt Eefje
30 april 2020, 13:21
Story hoeft - ook niet echt mijn lijfblad en voor waarheidsvinding in mijn ogen op hetzelfde armzalige niveau als Stijlloos en Telegrap - kennelijk niet aan de leiband te lopen om bewindslieden te interviewen en kan zich daarom veroorloven dit nieuws te brengen.
Want zoals hierboven (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Zeer-lang-thuisblijven-(Alle-clubs-gesloten)&p=698256#post698256) aangegeven, Jaap Bedisselt komt wel degelijk voor op de zwarte lijst.
Piet Plezier
30 april 2020, 14:06
BINNENLAND84 doden en 514 nieuwe coronapatiënten
Vandaag zijn er 84 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 84 personen als overleden gemeld. Deze gemelde personen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van voorgaande dagen vaak nog aangevuld. Tot nu toe zijn er 39.316 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu .
De cijfers van de afgelopen dagen passen bij het beeld dat de maatregelen werken. Het aantal nieuwe meldingen per dag van in het ziekenhuis opgenomen patiënten vertoont nog steeds een dalende lijn. Hetzelfde geldt voor het aantal gemelde overleden patiënten.
COVID-19 EN ZORGMEDEWERKERS
Tot en met 30 april 10.00 uur zijn 13.884 zorgmedewerkers in de leeftijden 18 tot en met 69 jaar met COVID-19 gemeld. Dit betreft zorgmedewerkers binnen en buiten het ziekenhuis. Van hen zijn 458 gemeld als opgenomen in het ziekenhuis (3%).
Voor meer informatie zie COVID-19 en zorgmedewerkers
Positief geteste personen 39.316* (+514)
Ziekenhuisopnames 10.769 (+84)
Overleden personen 4.795** (+84)
https://112vdg.nl/2020/04/30/84-doden-en-514-nieuwe-coronapatienten/
Huubhuubbarbatruuk
30 april 2020, 14:58
COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 30-04-2020 14:55
Hieronder worden overzichten getoond over Nederlandse IC patiënten met een COVID-19 infectie in een Nederlandse of Duitse IC.
NICE verwerkt sinds 1996 de data van Nederlandse IC’s ten behoeve van kwaliteitsverbetering. Sinds eind februari 2020 verzamelen IC’s met veel inzet drie keer per dag extra gegevens over de COVID-19 patiënten.
LCPS maakt dagelijks het aantal Nederlandse COVID-patiënten op de IC bekend in de media. Daarvoor baseert LCPS zich op de rapportage van het aantal COVID-patiënten in NICE. Ondanks de enorme inzet van de ziekenhuizen kan de registratie op patiënt-niveau bij sommige ziekenhuizen mogelijk iets achterlopen in NICE. Daarom maakt LCPS een schatting van de achterstand in registratie. Voor deze schatting gebruikt LCPS de informatie over het actuele aantal COVID-patiënten op geaggregeerd IC-niveau die ROAZ-regio’s dagelijks aan LCPS aanleveren. NICE blijft de belangrijkste bron en toont na verloop van tijd de meest betrouwbare gegevens.
Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 723
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 74
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2795
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 705
Willem2
30 april 2020, 16:30
Ik zou me veel veiliger voelen op een massa-event als Tomorrowland met een jongere generatie dan in een saunaclub met 100 man met een oudere generatie.
Dat jongeren zelf misschien weinig zullen merken van een besmetting wil niet zeggen daz ze jou niet kunnen besmetten.
Willem2
30 april 2020, 16:38
Duitse virologen: 'Kinderen mogelijk net zo besmettelijk als anderen' ... https://nos.nl/artikel/2332269-duitse-virologen-kinderen-mogelijk-net-zo-besmettelijk-als-anderen.html
Dit is een tegenstelling tot datgene wat eerst gezegd werd. Maar goed kinderen moeten weer naar school want anders brengen de ouders ze om of spreken ze van een verloren generatie :rolleyes:
Willem2
30 april 2020, 16:40
In Nederlandse laboratoria staan voldoende machines om nu al iedereen met klachten te testen op corona, maar er is een tekort aan testvloeistoffen om in die machines te stoppen. Dat zei Feike Sijbesma, speciaal coronagezant van het kabinet in een technische briefing voor Kamerleden.
"Er wordt met man en macht gewerkt om meer testen naar Nederland te krijgen, maar de wereld van het testen is complex." Volgens Sijbesma wordt er veel materiaal aangeboden, maar voldoet een groot deel daarvan niet aan de eisen. Bovendien werken laboratoria met verschillende types machines, die ook niet allemaal dezelfde vloeistof gebruiken. "Dat levert mismatches op."
Daarnaast is de hele wereld op zoek naar testvloeistoffen. "De fabrikanten zeggen tegen mij: u bent heus niet de enige, meneer Nederland." ... https://nos.nl/artikel/2332271-we-hebben-voldoende-machines-maar-te-weinig-testvloeistof.html
Veel te laat begonnen met testen...
Willem2
30 april 2020, 16:48
Een derde van de mensen van wie bekend is dat ze het coronavirus hebben of hebben gehad, werkt in de zorg. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het RIVM. In totaal zijn 13.884 zorgmedewerkers positief getest op het virus. Het gaat zowel om ziekenhuispersoneel als om mensen die bijvoorbeeld in de thuiszorg of de verpleeghuiszorg werken.
.... https://nos.nl/artikel/2332298-coronacijfers-van-30-april-bijna-14-000-besmette-zorgmedewerkers-van-wie-9-overleden.html
Die cijfers zijn enorm hoog. Je zou bijna bang worden voor al die zorgmedewerkers.
Wentelt Eefje
30 april 2020, 16:50
... https://nos.nl/artikel/2332271-we-hebben-voldoende-machines-maar-te-weinig-testvloeistof.html
Klopt, veel te laat, veel te weinig en ondanks de “geweldige connecties” van Sijbesma (die denk ik een neefje van VVD-er met NVU-aspiraties Hans “Heil Joop” van Baalen is) blijken andere landen vele malen slagvaardiger op de wereldmarkt.
Opvallend ook dat elke heikele kwestie werd teruggekaatst als “politiek getint” dus voor de Minister of uw eigen Tweede Kamer.
Daarnaast blijkt maar weer eens dat big brother Hugo met de aantallen tests in die zin wegkomt, dat alle deskundigen moeten beamen dat de testcapaciteit voldoende is als het uiterst laakbare en ontijdige en te geringe testbeleid van de overheid als maatstaf wordt gehanteerd.
Dit illustreert nog maar weer eens dat Burn Out Bruno, Jaap Bedisselt, Dieder-IC, big brother Hugo en onze onvolprezen ontstoken eileider continu hun eigen versie van de waarheid probeerden te scheppen en daar nog steeds elke dag drukker mee zijn dan met het beschermen van de zwakste groepen en het terugvoeren uit de anderhalve-meter-dictatuur van de sterkeren!
Nulnulzeseneenhalf
30 april 2020, 16:51
... https://nos.nl/artikel/2332271-we-hebben-voldoende-machines-maar-te-weinig-testvloeistof.html
Nee. Niet de juiste vloeistoffen op voorraad om de testen te kunnen uitvoeren. Gevolg is hetzelfde. Oorzaak is anders. Kijk in de goeie tijden maar in de saunaclubs, genoeg dames, maar te weinig mannen met een harde om die dame te vullen. De meesten moeten zich moed in drinken of zitten te wachten tot dat de boel weer hard wordt.
Willem2
30 april 2020, 16:52
Als er niet per direct wordt ingegrepen door het kabinet, moet twee derde van de horecazaken per 1 juli stoppen, vreest Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De brancheorganisatie gaat vanmiddag in gesprek met staatssecretaris van Economische Zaken Mona Keijzer over een noodplan.
KHN roept de overheid op om aanvullend op het huidige noodpakket met nieuwe steunmaatregelen te komen. Ook wil de branche praten over mogelijkheden om de zaken snel weer te kunnen openen 'om de horeca in staat te stellen nog iets van de 1,5-metereconomie te maken'.
Uit recent onderzoek van KHN naar de gevolgen van de verplichte 'coronasluiting' onder bijna 5000 horecaondernemers blijkt volgens de brancheorganisatie dat een kwart het nog maximaal tot eind april denkt uit te kunnen houden, terwijl een derde ervan uitgaat nog maximaal twee tot drie maanden door te kunnen. ... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-brancheorganisatie-sluiting-dreigt-voor-twee-derde-horecazaken~a52ca5b5/
Maar ja al die horeca bedrijven zijn toch maar witwaszaken :rolleyes:
Nulnulzeseneenhalf
30 april 2020, 16:57
... https://nos.nl/artikel/2332269-duitse-virologen-kinderen-mogelijk-net-zo-besmettelijk-als-anderen.html
Dit is een tegenstelling tot datgene wat eerst gezegd werd. Maar goed kinderen moeten weer naar school want anders brengen de ouders ze om of spreken ze van een verloren generatie :rolleyes:
Je hoeft niet ziek te worden of te zijn om het virus te kunnen verspreiden. Vorige week, of deze week, ergens gehoord dat ze nu gaan onderzoeken of er mensen zijn die niet ziek zijn maar wel het virus hebben, en dus kunnen verspreiden. Het antwoord weet ik al: JA. Al die onvolprezen medici zouden eens over de grens van hun eigen tuintje moeten kijken. En dat hoeft niet ver te zijn. Ga eens te luister bij de diergeneeskunde. Laat de uitwerking anders zijn, laat de oorzaak anders zijn, laat de vorm anders zijn, maar in beginsel voldoet elk virus aan dezelfde voorwaarden. En in die diergeneeskunde hebben ze al heel veel virussen gezien en uitgeroeid, voor zover dat mogelijk is in een wereld waarin elk land, of zelfs landsdeel, een andere strategie kan toepassen bij hetzelfde probleem.
Willem2
30 april 2020, 17:04
Die wichtigsten Maßnahmen
-Corona-Regeln: Was gilt - und was kommen kann
Alle 14 Tage beraten Bund und Länder über die Corona-Regeln - auch heute. Manches wird vielleicht gelockert, andere Maßnahmen bleiben oder werden sogar verstärkt. Eine Übersicht.
Deutschland ist nicht gleichermaßen von der Corona-Pandemie betroffen. Einige Bundesländer sprechen sich daher für regionale Unterschiede in der Lockerung - und der Verschärfung - von Maßnahmen aus. Dass beim Telefontermin der Ministerpräsidenten mit der Kanzlerin heute Entscheidungen fallen, ist eher unwahrscheinlich. Die Details will Merkel am Abend bei einer Pressekonferenz verkünden.
Doch welche Regeln gelten monentan überhaupt - und welche stehen zur Debatte? Eine Übersicht.
Diese Corona-Regeln stehen zur Debatte
Verlängerte Kontaktbeschränkungen
Derzeit gelten die Kontaktbeschränkungen bis zum 3. Mai.
Es wird aber erwartet, dass sie erneut verlängert werden - Kanzleramtschef Helge Braun hat den 10. Mai ins Spiel gebracht.
Öffnung der Kitas
Die Familienministerien haben einen Grundsatzbeschluss zu einer schrittweisen Öffnung der Kitas erarbeitet.
Dieser wird in die Beratungen von Bund und Länder einfließen.
Schulunterricht
Alle Schüler sollen nach dem Willen der Kultusminister vor den Sommerferien zurück in die Schulen - zumindest "tage- oder wochenweise".
Einen regulären Schulbetrieb soll es vor den Sommerferien nicht mehr geben.
Ein Bund-Länder-Entscheid über einen entsprechenden Korridor dürfte es frühestens am 6. Mai geben.
Gottesdienste
Religionsgemeinschaften unterschiedlicher Glaubensrichtungen haben Hygienekonzepte erstellt.
Das Corona-Kabinett hat eine mit dem vom Robert Koch-Institut abgestimmte Übersicht bereits angenommen.
Nun dürften sich Bund und Länder gemeinsam hinter das Konzept stellen.
Fußball und Breitensport
Wird es künftig in der Fußball-Bundesliga Spiele ohne Zuschauer, sogenannte Geisterspiele geben? Das muss noch entschieden werden.
Die Sportminister halten eine Wiederaufnahme des Sportbetriebs insbesondere in Vereinen für "dringend erforderlich" und unter Hygiene-Maßnahmen auch realisierbar, vor allem wenn sie an der frischen Luft stattfinden.
Freizeitangebote
Freizeitparks, Kinos, Schwimmbäder, Theater, Opern, Konzerthäuser und Museen bleiben voraussichtlich bis mindestens Anfang Mai geschlossen.
Möglich sind Lockerungen für Museen und Zoos.
Erweiterte Maskenpflicht
Es ist möglich, dass die Pflicht eines Mund-Nasen-Schutzes auf den öffentlichen Fernverkehr ausgeweitet werden könnte.
Intensivbetten
Erwartet wurde eine Art Rahmenbeschluss, damit in den Krankenhäusern für Corona-Patienten reservierte Intensivbetten wieder für den Normalbetrieb freigegeben werden können.
Diese Corona-Regeln gelten aktuell
Ausgangsbeschränkungen
Der Aufenthalt im öffentlichen Raum ist entweder mit Angehörigen des eigenen Haushalts oder mit einer anderen Person erlaubt.
Es gilt ein Mindestabstand von 1,5 Meter zu allen Menschen aus fremden Haushalten.
Ein- und Rückreisende müssen für 14 Tage in Quarantäne.
Maskenpflicht
In ganz Deutschland muss beim Einkaufen und im Öffentlichen Personennahverkehr ein Mund-Nasen-Schutz getragen werden.
Kitas, Schulen und Universitäten
Kitas sind derzeit nicht regulär geöffnet, der Anspruch auf eine Notbetreuung ist in den Ländern unterschiedlich geregelt.
Ab dem 4. Mai sollen Abschlussklassen und qualifikationsrelevante Jahrgänge der allgemeinbildenden sowie berufsbildenden Schulen wieder in den Unterricht gehen können.
Das gilt auch für die letzte Klasse der Grundschule.
Praxisveranstaltungen, Bibliotheken und Archive in Hochschulen sollen unter besonderen Hygienemaßnahmen genehmigt werden.
Ladenöffnungen
Geschäfte mit einer Ladenfläche bis 800 Quadratmeter dürfen öffnen.
In einigen Bundesländern dürfen größere Geschäfte ihre Fläche mit Absperrungen verkleinern.
Gerichte hatten das Verkaufsverbot für große Geschäfte für verfassungswidrig erklärt.
Friseure sollen ab dem 4. Mai unter Auflagen wieder öffnen dürfen.
Gastronomie, Kultur und Hotellerie
Bars und Kneipen sind wie viele weitere Freizeitangebote geschlossen.
Für Restaurants ist nur der Außer-Haus-Verkauf erlaubt.
Hotels sind nach wie vor geschlossen.
Events
Großveranstaltungen mit Zuschauern bleiben bis mindestens 31. August 2020 untersagt.
Dazu zählen auch Fußball-Bundesligaspiele.
Krankschreibung
Arbeitnehmer mit Erkältungsbeschwerden können sich per Telefon vom Arzt krankschreiben lassen. ... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/coronavirus-faq-massnahmen-regeln-deutschland-100.html
Piet Plezier
30 april 2020, 17:30
33638
Misschien een sticky maken van wat tante Annie (Merkel) en haar discipelen besluiten tav die Kampf gegen Covid19.
Actuele NRW Info (https://www.land.nrw/corona) omdat daar toch de meeste clubs liggen die voor ons relevant zijn.
FAQ (https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus?from=mid1) tav de geldende regels.
https://nos.nl/artikel/2332258-nederland-kan-duizenden-testen-extra-afnemen-maar-doet-dat-niet.html
Veel nieuws over testcapaciteit de laatste weken. Er zou niet genoeg zijn.......
Of, is de regering bang voor de resultaten als we de capaciteit wel maximaliseren? Veel meer besmettingen vinden waardoor automatisch de mortaliteit en het percentage ernstig zieken omlaag gaat als Covid19 véél wijder verbreid is dan de “officiële “ cijfers weergeven. Want doden en IC opnames laten zich iets minder gemakkelijk wegcijferen.
Wentelt Eefje
30 april 2020, 18:23
Of, is de regering bang voor de resultaten als we de capaciteit wel maximaliseren?
Uiteraard is men daar doodsbenauwd (pun intended) voor.
O.b.v. het zeer geringe aantal (9 waarvan dan ook nog eens 6 met onderliggende klachten) sterfgevallen onder zorgverleners en het intensief testen van juist deze groep, komt de mortaliteit rond de 0,06% uit...
13.884 positief geteste zorgverleners op een totaal van 39.316, kortom... we worden voorgelogen door het welbekende rijtje prutsers waar we bij staan...
de duisburg spesjalist
30 april 2020, 18:32
Misschien een sticky maken van wat tante Annie (Merkel) en haar discipelen besluiten tav die Kampf gegen Covid19.
Actuele NRW Info (https://www.land.nrw/corona) omdat daar toch de meeste clubs liggen die voor ons relevant zijn.
FAQ (https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus?from=mid1) tav de geldende regels.
tot 6 mei wachten dan nemen ze nieuwe maatregelen
Piet Plezier
30 april 2020, 18:35
39.316, kortom... we worden voorgelogen door het welbekende rijtje prutsers waar we bij staan...
dat zeg ik al vanaf het begin die Rutte en Dissel houde iedereen voor de gek
En het ergste is dat 90% erin trapt
Ze hadden ook allang veel meer kunnen testen, maar Rutte vind het wel goed zo, die loser denkt opgeruimd staat netjes, en iedereen boven de 65 hoeven we maandelijks niet meer te betalen
de duisburg spesjalist
30 april 2020, 18:41
dat zeg ik al vanaf het begin die Rutte en Dissel houde iedereen voor de gek
En het ergste is dat 90% erin trapt
Ze hadden ook allang veel meer kunnen testen, maar Rutte vind het wel goed zo, die loser denkt opgeruimd staat netjes, en iedereen boven de 65 hoeven we maandelijks niet meer te betalen
rutte is een goede man de vriend van merkel hij is slim laat ze in Duitsland maar de kappers openen dan zie rutte wel hoe het gaat het verbaas me niks als angela merkel en rutte in 1 bed slapen :thefinger:
tot 6 mei wachten dan nemen ze nieuwe maatregelen
en dan zijn beide links nog steeds relevant omdat dit het officiële kanaal is van NRW.
Westermient
30 april 2020, 19:16
Dat geklungel betreffende de organisatie van mondmaskers en nog veel belangrijker, testen,in België hangt mijn kloten uit
In totaal 8, ja acht! ministers bevoegd ivm GEZICHTSMASKERS die nu terecht GEZICHTSVERLIES lijden
In Nederland is het net zo slecht: al maanden waart het virus rond maar er is gewoon niks: geen tests, geen FFP3 mond en neuskapjes, er is niks te krijgen. Niet online en niet in de winkels. De politiek wacht, praat, overlegt, debatteert, verschuilt zich achter het RIVM, maar er wordt NIETS in Nederland gefabriceerd.
Je zou denken dat ze inmiddels al 10 grote bedrijfsloodsen zouden hebben gevorderd en die volgeramd met machines etc, maar nee hoor, lekker afhankelijk blijven van de grote veroorzaker china.
Ja het maken van 100 miljoen FFP3 maskers en evenveel tests kost wat, maar als je zeg 1 miljard euro per dag economische schade lijdt als samenleving, wat is dan een investering van 200 miljoen?
Zo lang er geen vaccin is, wie durft er volgende maand in een vliegtuig of op een cruise? Of in een vol openbaar vervoer? Indien er 1 hoestend en besmet persoon in een vliegtuig of op een schip zit is het prijs.
Piet Plezier
30 april 2020, 19:26
In Nederland is het net zo slecht: al maanden waart het virus rond maar er is gewoon niks: geen tests, geen FFP3 mond en neuskapjes, er is niks te krijgen. Niet online en niet in de winkels. De politiek wacht, praat, overlegt, debatteert, verschuilt zich achter het RIVM, maar er wordt NIETS in Nederland gefabriceerd.
Je zou denken dat ze inmiddels al 10 grote bedrijfsloodsen zouden hebben gevorderd en die volgeramd met machines etc, maar nee hoor, lekker afhankelijk blijven van de grote veroorzaker china.
Ja het maken van 100 miljoen FFP3 maskers en evenveel tests kost wat, maar als je zeg 1 miljard euro per dag economische schade lijdt als samenleving, wat is dan een investering van 200 miljoen?
Zo lang er geen vaccin is, wie durft er volgende maand in een vliegtuig of op een cruise? Of in een vol openbaar vervoer? Indien er 1 hoestend en besmet persoon in een vliegtuig of op een schip zit is het prijs.
Ze doen inderdaad helemaal niets als alleen er over praten en voor de tv zeggen we zijn ermee bezig
Ze zijn helemaal nergens mee bezig, als liegen en bedriegen Rutte wil van de oudere af, die zijn als een nagel aan zijn doodskist en hij doet het goed daar in, hij vordert iedere dag
Ik heb een ticket voor 4 juli naar Roemenie ik ben benieuwd of ik weg kan, en onder welke voorwaarden
Westermient
30 april 2020, 19:32
Seks clubs (in alle vormen) zullen de laatste zijn die open zullen mogen vermoed ik. Dus nog meer faillissementen dan de horeca schat ik zo.
Groepen die zich niet aan de regels houden = veel grotere kans op een 2de of 3de ronde van het chinese virus, met alle gevolgen van dien (iedereen hoopt op een vaccin oid, maar dat blijft afwachten)
Als de overheid wil kunnen ze redelijk makkelijk voorkomen dat alles in het illegale circuit verdwijnt. Er zijn immers (bij mijn weten) slechts een handvol seks websites waar meer dan 90% van de klanten en dames met elkaar in contact kunnen komen
sexjobs
sexmarkt
kinky
speurders zit voor meer dan 80% vol met fakers
als de overheid deze sites offline haalt, hoe gaan klanten en DVP's elkaar dan vinden?
Clubs en ramen zijn ook makkelijk door de overheid in de gaten te houden en te sluiten
Dus ik vermoed dat het dan alleen kan via bepaalde apps? (ik heb geen idee welke)
Of er een stormloop op clubs komt weet ik niet, bij een flink deel van de bevolking zal echt nog flink wat angst heersen. En aangezien veel dames ook 40 plus zijn bij hen wellicht ook.
En: veel mensen gaan de komende tijd hun baan kwijtraken, of een flink deel van hun inkomen. Dus misschien willen ze wel, maar kunnen financieel moeilijk.
De ernstige economische gevolgen van het chinese klote virus kunnen (een snel vaccin daargelaten) nog maanden doorgaan vrees ik
Big30
30 april 2020, 19:48
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
Mondkapjestekort? Op een Schiedams bedrijventerrein staat een loods waar er miljoenen liggen. Importeur Ostrichoo opent een mondkapjeswinkel in Rotterdam. ,,Omdat ze anders toch naar het buitenland gaan.’’
Hu en Prins leveren nog steeds aan zorginstellingen, maar niet zoveel als zij zouden willen. ,,Steeds hoor je dat er in Nederland te weinig mondkapjes zijn. Dat is niet waar.’’
Dat zorginstellingen toch krap zitten, komt volgens Prins door de procedure rond het testen en inkopen van de beschermingsmiddelen. Thierry Baudet kaartte de kwestie vorige week aan in de Tweede Kamer. Ostrichoo is een van de bedrijven waarmee de Forum voor Democratie-politicus contact heeft.
"Tachtig procent van de mondkapjes hier gaat naar het buitenland. Helaas"
Wie mondkapjes aan de zorg wil verkopen, moet zich melden bij het Landelijk Consortium Hulpmiddelen. Dat verzorgt de distributie over de instellingen, maar eerst test het ze. ,,Dat is goed natuurlijk’’, zegt Prins. Alleen krijgen de leveranciers uitsluitend de uitslag en geen testrapport. ,,Iets is goedgekeurd of afgekeurd. Terwijl een mondkapje dat niet goed is voor de intensive care, heel bruikbaar kan zijn in een verpleeghuis.’’ Hij verkoopt nog wel rechtstreeks aan ziekenhuizen die zelf keuren, maar volgens Prins gaat tachtig procent van Ostrichoos mondkapjes de grens weer over. Naar Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. ,,Helaas. Als het consortium z’n testrapporten zou vrijgeven, ben ik ervan overtuigd dat de meeste mondkapjes hier in Nederland zouden blijven.’’
https://www.ad.nl/rotterdam/in-deze-loods-in-schiedam-liggen-miljoenen-mondkapjes-en-de-meeste-gaan-naar-het-buitenland~af86fee0/
Herr Fick
30 april 2020, 20:31
Je hoeft niet ziek te worden of te zijn om het virus te kunnen verspreiden. Vorige week, of deze week, ergens gehoord dat ze nu gaan onderzoeken of er mensen zijn die niet ziek zijn maar wel het virus hebben, en dus kunnen verspreiden. Het antwoord weet ik al: JA. Al die onvolprezen medici zouden eens over de grens van hun eigen tuintje moeten kijken. En dat hoeft niet ver te zijn. Ga eens te luister bij de diergeneeskunde. Laat de uitwerking anders zijn, laat de oorzaak anders zijn, laat de vorm anders zijn, maar in beginsel voldoet elk virus aan dezelfde voorwaarden. En in die diergeneeskunde hebben ze al heel veel virussen gezien en uitgeroeid, voor zover dat mogelijk is in een wereld waarin elk land, of zelfs landsdeel, een andere strategie kan toepassen bij hetzelfde probleem.
Bij mij weten zijn de meeste dierenepidemies zoals varkenspest en mond -en klauwzeer opgelost door ... massale slachtingen. Ik beweer niet dat dit bij Corona niet zou werken, maar het geeft zo'n troep achteraf , hè:angst:
Brad Clitt
30 april 2020, 20:41
M.b.t. de opmerking van 006,5
Was volgens mij al oud nieuws, als iemand tegenover je met consumptie spreekt dan zou je het al kunnen vangen. Of als diegene gewoon uitademt kunnen er ook al virus deeltjes verspreid worden. Ik heb het me al een tijd geleden hier afgevraagd, verdwijnt het virus bij die personen dan ook na een tijdje aangezien er blijkbaar geen afweerreactie is of is die zo licht dat ze het niet merken.
Piet Plezier
30 april 2020, 21:01
het nieuwe uiteten
33639
https://www.bd.nl/koken-en-eten/coronaproof-dineren-bij-dit-restaurant-zit-je-binnenkort-in-je-prive-kas~afff3562/?fbclid=IwAR3choIpHtDmUKAP3cqjbEDdegCYREmVo7vy8NJI m4ttXF04QBsIkMRqpZw
Brad Clitt
30 april 2020, 21:03
Nou, met dit weer is het zo gek nog niet, lekker beschut tegen de wind en regen.
pietpotent44
30 april 2020, 21:10
rutte is een goede man de vriend van merkel hij is slim laat ze in Duitsland maar de kappers openen dan zie rutte wel hoe het gaat het verbaas me niks als angela merkel en rutte in 1 bed slapen :thefinger:
Wel op 1,5m afstand. Ruttes maagdelijke status moet gekoesterd worden. Angela mag niet stiekem natuurkundige truukjes onder de lakens uithalen.
Brad Clitt
30 april 2020, 21:15
Wir schaffen das!!!
pietpotent44
30 april 2020, 21:19
Ik heb het me al een tijd geleden hier afgevraagd, verdwijnt het virus bij die personen dan ook na een tijdje aangezien er blijkbaar geen afweerreactie is of is die zo licht dat ze het niet merken.
Als iemand het krijgt ontwikkelt ie antistoffen. Sommigen merken nauwelijks iets en anderen zijn strontziek. Ja, je immuunsysteem ruimt het virus normaal gesproken op, en dan ben je weer beter. Er is wel wat onduidelijkheid of je echt immuun bent dan, of het nog een 2e keer kan krijgen. In het algemeen geldt voor virussen iig dat je het niet nogmaals kan krijgen vanwege aangemaakte antistoffen. Althans, je kan er niet opnieuw ziek van worden. Maar voor covid-19 is dat nog niet keihard bewezen.
En inderdaad, mensen zonder symptomen kunnen het toch hebben, en daarmee ook verspreiden. Sterker nog: vaak zijn dit juist de 'super spreaders'. Zo zijn er een aantal gevallen bekend in Duitsland en ik geloof Korea die via een kerkdienst heel veel mensen aangestoken hebben. Terwijl daar 1,5m afstand werd gehouden bovendien.
In het begin vd pandemie zei het rivm nog dat dit niet kon. Of zeer waarschijnlijk niet. Jaja.
Nulnulzeseneenhalf
30 april 2020, 21:21
Bij mij weten zijn de meeste dierenepidemies zoals varkenspest en mond -en klauwzeer opgelost door ... massale slachtingen. Ik beweer niet dat dit bij Corona niet zou werken, maar het geeft zo'n troep achteraf , hè:angst:
Beide ziektes zijn niet opgelost. Helaas. Varkenspest waart in oost-Europa nog steeds rond, met name bij de wilde varkens. En China heeft het laatste jaar veel geruimd om het op te lossen, er van af te komen.
Mond en klauwzeer is gelukkig op een groot deel van de planeet wel uitgeroeid. Maar opletten blijft noodzakelijk.
Het gaat mij niet zozeer om de rigoreuze oplossingen, meer om het ziekteverloop of de verspreidingswijze. Krijg nu af en toe de indruk dat ze bezig zijn om het wiel opnieuw uit te vinden. Dat wiel is er en het draait of rolt, net wat je wilt. Zorg dat je mee rolt of dat het jouw kant uit rolt. Scheelt een berg werk.
Kwibus2
30 april 2020, 21:22
Vorige keer is dat "schaffen" niet echt gelukt.
Nulnulzeseneenhalf
30 april 2020, 21:27
M.b.t. de opmerking van 006,5
Was volgens mij al oud nieuws, als iemand tegenover je met consumptie spreekt dan zou je het al kunnen vangen. Of als diegene gewoon uitademt kunnen er ook al virus deeltjes verspreid worden. Ik heb het me al een tijd geleden hier afgevraagd, verdwijnt het virus bij die personen dan ook na een tijdje aangezien er blijkbaar geen afweerreactie is of is die zo licht dat ze het niet merken.
Meer waarschijnlijk is dat het virus niet verdwijnt, maar dat betreffende personen drager blijven. Zonder dat ze het merken, er ziek van worden of ander ongemak. Maar ze kunnen het dus wel verspreiden. Vandaar ook de opmerking van onder andere WHO dat besmette personen, en weer gezond geworden, opnieuw besmet kunnen raken.
Ricardo Banana
30 april 2020, 21:36
https://www.ed.nl/koken-en-eten/horecatycoon-is-het-zat-we-gaan-uiterlijk-1-juni-open~ae0398f9/
deket
30 april 2020, 21:37
@Rob45 ,ik vrees dat je het veel te rooskleurig ziet.
In het slechtste geval vrees ik zelfs het einde van de saunaclubs met het concept zoals wij die kennen
Een clubeigenaar die ik goed ken wil stilletjes openen met de 1,5 meter afstand en op de kamers eigen verantwoordelijkheid maar dan is toch veel van de charme van de clubs verloren.
Komt erbij dat veel klanten in de clubs op zoek zijn naar GFE wat voor hen de meerwaarde geeft voor te gaan clubben ipv ramen maar de meiden zullen angstig zijn om bv nog te TZ. Via speeksel komt het virus over
Daarenboven zullen de clubs vooral bevolkt worden door de Roemeensen en Bulgaarsen die niet op tijd weggeraakt zijn,degene die ginds zijn geraakt geraken niet gemakkelijk terug
En dan is er nog de tijdsgeest door religieuze en politiek correcte partijen,alsook debiel organisaties zoals Exxpose
Weet jij bv hoeveel sexclubs er vroeger,spreek van 20tal jaar geleden, alleen al in jullie Brabant bestonden en hoeveel er nu nog van overblijven? Vooral in Breda,Roosendaal,Baarle-Nasseu en bv Putte?
Komt ook vooral door internet en de meiden die thuis ontvangen omdat ze zich niet aan teveel regeltjes willen houden.
Zie voor saunaclubs dezelfde tendens, zeker na Corona
Het zal zeker een survival of the fittest worden wanneer saunaclubs blijven bestaan
En idd clubs zoals GT en Sixsens kunnen tegen een stootje en een maand of twee zonder inkomsten. Maar dit mag ook niet te lang duren
Vele saunaclubs zullen zeker moeten sluiten
Piet Plezier
30 april 2020, 21:42
https://www.ed.nl/koken-en-eten/horecatycoon-is-het-zat-we-gaan-uiterlijk-1-juni-open~ae0398f9/
en terecht open die kroegen, het is mooi geweest met die onzin
Nulnulzeseneenhalf
30 april 2020, 21:43
De volgende kwam ik tegen op internet. Maar omdat ik niet zo goed ben met fotootjes plakken in topics, schrijf ik het maar even over.
If you have ever used the same single blade pocket knife to castrate a bull, open an abscess, clean your horses feet out, cut the twine off a round bale and then use it to to spread mayonaise on your sandwich at lunch! Then you don’t have to worry about the Corona virus.
Piet Plezier
30 april 2020, 21:44
De volgende kwam ik tegen op internet. Maar omdat ik niet zo goed ben met fotootjes plakken in topics, schrijf ik het maar even over.
If you have ever used the same single blade pocket knife to castrate a bull, open an abscess, clean your horses feet out, cut the twine off a round bale and then use it to to spread mayonaise on your sandwich at lunch! Then you don’t have to worry about the Corona virus.
en in het Hollands
Nulnulzeseneenhalf
30 april 2020, 21:53
en in het Hollands
Als je ooit een zakmes gebruikt hebt om een stier te castreren, een abces open te snijden, de hoeven van je paard schoon te maken, het touw van een pak hooi door te snijden en daarna boter op je boterham te smeren, dan hoef je je geen zorgen te maken over het Corona virus.
Ricardo Banana
30 april 2020, 21:53
https://kurier.at/chronik/oesterreich/auch-prostitution-ab-dem-1-mai-wieder-erlaubt/400828889
Auch Prostitution ab dem 1. Mai wieder erlaubt
Befürchtungen, das Coronavirus könnte so wieder verbreitet werden. Gesundheitsuntersuchungen sind aber vorest noch eine Hürde - für zwei Wochen.
Mit dem Stichtag 1. Mai dürfen alle Dienstleister wieder ihre Pforten öffnen. Doch damit sind nicht nur Friseur- oder Kosmetikbetriebe gemeint, sondern das betrifft eigentlich auch das Rotlicht. Denn die Prostituierten sind rein rechtlich gesehen Dienstleister, vergleichbar mit seriösen Masseuren und Masseusen. Selbst das älteste Gewerbe war offenbar überrascht, wälzen diese doch derzeit gar keine großen Aufsperrpläne, wie man hört.
Mensen, niet laten leiden door angsten. Mijn whatsapp explodeert zowat. Meiden waarvan ik het nummer jaren geleden al gewist heb weten me te vinden om te vragen of er interesse is in.... Service als vanouds als ik al beantwoord met een vraag.
Stiekem toch wel lachen als ik terug denk aan die gasten die heel stoer zeiden: "ik moet dat gezeik via whatsapp niet. Bedelen, zeuren daar betaal ik niet voor". Een enkele ijsbeer en een handvol vulkan bekenden zeurt met de kop gek om telefoonnummers.
Al moet ik bij bovenstaande wel bij zeggen dat ik tot mijn eigen verbazing nog steeds niet afgesproken heb met een dvp buiten de club sinds ze vanuit overheidswege gesloten zijn. :hammer:
HellaHolla
30 april 2020, 22:05
Het gaat gelukkig de goede kant op in Duitsland voor het moment. Reproductiecfactor is vandaag 0,448 in NRW. Bron: persconf van de NRW Min. President.
Maar ja, het kan zo weer veranderen natuurlijk. In ieder geval is het aantal geregistreerde besmettingen met 75% gedaald sinds 2 april.
BREAKING NEWS
Prostitutie kan weer per tegen eind mei in Oostenrijk
https://kurier.at/chronik/oesterreich/auch-prostitution-ab-dem-1-mai-wieder-erlaubt/400828889
rob45
30 april 2020, 22:15
@Rob45 ,ik vrees dat je het veel te rooskleurig ziet.
In het slechtste geval vrees ik zelfs het einde van de saunaclubs met het concept zoals wij die kennen
@ Deket , Het oudste beroep ter wereld is onuitroeibaar ! Ook in de saunaclubwereld zal het zijn weg vinden en zodra het weer kan en mogelijk is gaan de saunaclubs gewoon weer open.Zeer waarschijnlijk sommige clubs met een andere eigenaar maar dat mag voor ons ijsberen de pret niet drukken.
Ook voor Yin Yang liggen er gek genoeg nu genoeg kansen om straks te heropenen met een nieuwe bestuurder die wel door de keuring komt.
Nogmaals ..het gaat helemaal goed komen.
Player
30 april 2020, 22:24
BREAKING NEWS
https://kurier.at/chronik/oesterreich/auch-prostitution-ab-dem-1-mai-wieder-erlaubt/400828889Die plateauschoentjes op een rij, zucht... [emoji854]
Wentelt Eefje
30 april 2020, 22:24
Het gaat gelukkig de goede kant op in Duitsland voor het moment. Reproductiecfactor is vandaag 0,448 in NRW. Bron: persconf van de NRW Min. President.
Maar ja, het kan zo weer veranderen natuurlijk. In ieder geval is het aantal geregistreerde besmettingen met 75% gedaald sinds 2 april.
Dit is natuurlijk een heel belangrijk getal! Benieuwd waar het in (Ost-)Bayern op ligt, die andere Karnevalshochburg, als het daar ook ruim onder de 1 ligt voorzie ik geen oplaaien nu in Duitsland
deket
30 april 2020, 22:25
Ik hoop dat je gelijk zal hebben Rob45 en ik beaam dat het oudste beroep ter wereld altijd zal blijven bestaan,nogal evident aangezien de vraag altijd zal blijven maar de essentiële vraag lijkt mij in welke vorm?
Over YY laat ik mij niet uit momenteel maar weet jij hoe destijds het bekendste bordeel van Nederland Yab Yum,waar ik ook al eens kwam(moet toch wat ontwikkelingshulp in Nederland verrichten) aan zijn einde kwam?. Wel er zijn paralellen met die andere YY in Roermond
Mensen die een beetje weten wat daar in Amsterdam gaande was begrijpen het
Wentelt Eefje
30 april 2020, 22:26
BREAKING NEWS
Dat andere (R_NRW=0,448) was belangrijk nieuws, dit is belangrijker nieuws!
WANDELAAR5
30 april 2020, 22:31
BREAKING NEWS
OK dus naar Oostenrijk voor mijn zomervakantie!!
Kwibus2
30 april 2020, 22:51
Deket is naar mijn idee niet erg realistisch.
Vrouwen weten dat mannen voor een prettig gesprek wat over hebben.
Mannen zoeken ongecomplceerde ontmoetingen met vrouwen.
Dat is kort samengevat de kurk waarop de SC's drijven.
Zodra de beperkingen inclusief die 1,5 m regel opgeheven zijn gaat het bfeest op de oude voet verder.
Daarbij hoop ik dat de DVP's duidelijk zullen laten merken dat ze ons (en onze duiten) gemist hebben.
Er is heel wat in te halen na die paar maanden drooglegging.
Shakir
30 april 2020, 22:57
OK dus naar Oostenrijk voor mijn zomervakantie!!
Ik plan ook een saunaclub-vakantie in Oostenrijk, als de grensovergangen terug open zijn tenminste. Je gaat er wel beduidend dieper in de buidel moeten tasten dan in NRW maar dat hebben we er wel voor over.
Wie weet volgen de NRW-clubs snel, nog sneller dan we ooit durfden te dromen! Blij te horen dat de wereld niet definitief om zeep gaat! :dance00[1]:
HellaHolla
30 april 2020, 23:16
Op 6 mei, volgende week woensdag dus, gaan ze weer besluiten nemen in DLD. Als ik het goed heb begrepen mogen vanaf heden in ieder geval kerken, musea en dierentuinen onder strenge voorwaarden weer open. We gaan het zien!
Ik denk dat zodra kappers, manicures en pedicures weer aan de slag mogen prostitutie snel zal volgen al dan niet onder druk van uitbaters. Het blijft toch 1 pot nat zulke contactberoepen.
The Joker
1 mei 2020, 02:44
Alle smeerlappen die al onderweg op bedevaart richting Oostenrijk waren vertrokken: Keer maar weer om, prostitutie blijft voorlopig toch nog niet toegestaan daar...
Kwibus2
1 mei 2020, 03:04
Typisch Oostenrijk, niet te vertrouwen.
Veel Duitsers hebben het niet op Oostenrijk en zijn inwoners.
Ze zeggen : Er zijn Stadtstreicher, er zijn Landstreicher en er zijn Östereicher.
Vertaling blijf ik schuldig.
mentholbear
1 mei 2020, 04:31
En inderdaad, mensen zonder symptomen kunnen het toch hebben, en daarmee ook verspreiden. Sterker nog: vaak zijn dit juist de 'super spreaders'. Zo zijn er een aantal gevallen bekend in Duitsland en ik geloof Korea die via een kerkdienst heel veel mensen aangestoken hebben. Terwijl daar 1,5m afstand werd gehouden bovendien.
In het begin vd pandemie zei het rivm nog dat dit niet kon. Of zeer waarschijnlijk niet. Jaja.
Ik kan het niet meer zo gauw terugvinden, maar een interview met een Zuid Koreaanse arts zei dat in afgesloten ruimte als een kerk, waar mensen luidkeels halleluja enzo zingen, druppels veel verder dan die 1,5 meter kunnen afleggen, lang rond kunnen blijven hangen en veel oppervlaktes besmet raken.
Meer waarschijnlijk is dat het virus niet verdwijnt, maar dat betreffende personen drager blijven. Zonder dat ze het merken, er ziek van worden of ander ongemak. Maar ze kunnen het dus wel verspreiden. Vandaar ook de opmerking van onder andere WHO dat besmette personen, en weer gezond geworden, opnieuw besmet kunnen raken.
Als een virus muteert, kun je opnieuw ziek worden. Daardoor kun je ondanks een griepprik toch nog een vorm van griep krijgen.
Nog altijd schrijnend tekort aan beschermingsmiddelen voor zorgpersoneel
Ondanks beloftes van het kabinet voelen zorgmedewerkers in verpleeghuizen, de GGZ en wijkverpleging zich onveilig. Ze zien nog een groot tekort aan mondkapjes, worden door leidinggevenden onder druk gezet om onbeschermd te werken en vinden de richtlijnen van het RIVM tekortschieten.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/nog-altijd-schrijnend-tekort-aan-beschermingsmiddelen-voor-zorgpersoneel~a5018721/
Klinkt niet goed ... .
Wentelt Eefje
1 mei 2020, 08:53
Goh, zou Sijbesma (spreek uit: Siebesma, vanwege zijn Friesche voorvaderen) dan gisteren een veel rooskleuriger situatie dan de werkelijkheid geschetst hebben tijdens de technische briefing?
Piet Plezier
1 mei 2020, 09:56
Er is gisteren een meeting of zoiets geweest met clubeigenaren en van Laufhäusen.
Ze gaan er nu vanuit laatste weekend van mei of eerste weekend van juni op te gaan onder strikte voorwaarden
Handen desinfecteren bij binnenkomst
Temperatuur meten
En 1 op 1 dus 23 vrouwen in de club 23 mannen mogen er dan binnen
En nog wat meer regels
Ikzelf Koos en SAS hebben al gereserveerd bij Saunaclub Venus