PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

Piet Plezier
6 mei 2020, 15:38
Boris Johnson is beter in kinderen verwekken dan de coronacrises in eigen land beheersbaar houden.
Hij heeft al 6! kinderen bij 3 vrouwen.

Groet, schoolmeester.

dan neukt hij in ieder geval meer dan jou.

Piet Plezier
6 mei 2020, 15:42
vanaf 11 mei alle contact beroepen open behalve sekswerkers

En vanaf 1 September mag Sixsens weer open.

Piet Plezier
6 mei 2020, 15:45
. Het kabinet heeft een stappenplan opgesteld hoe het land uit de intelligente lockdown moet komen. Dat melden bronnen aan RTL Nieuws. Dat zal gaan in vier stappen. Elke keer wordt een week van tevoren besloten of de versoepeling doorgaat, op basis van het*OMT-advies

De boodschap #blijfthuis gaat vanaf 11 mei veranderen in #blijfthuisalsjeklachtenhebt. Wel moet iedereen op 1,5 meter afstand van elkaar blijven, moeten mensen regelmatig hun handen blijven wassen en thuiswerken blijft. Groepen van 10 mensen worden toegestaan en buitensport in groepen wordt ook boven 18 jaar toegestaan.

In alle 25 GGD-regio's wordt een pilot gestart met een ruimere bezoekregeling voor verpleeghuizen. Per regio 1 verpleeghuis, om te kijken hoe het bezoek kan worden opgevoerd. Het is nog onbekend wanneer die pilot begint.

Vanaf 11 mei:
Bijna alle contactberoepen kunnen open, behalve sekswerkers. De beroepen moeten wel 1,5 meter in acht blijven nemen. Groepen van 10 mensen worden toegestaan. Buitensport is mogelijk in groepen van maximaal 10 personen, ook boven 18 jaar toegestaan (geen wedstrijden en thuis douchen).

Vanaf 1 juni:
De terrassen gaan open met 1,5 meter afstand. Restaurants alleen op reservering met een maximumaantal van 30 personen. Die maatregel geldt ook voor bioscopen en theaters.

Vanaf 1 juli:
Vakantieparken en campings gaan open. Maximumaantal van 30 personen wordt dan 100 mensen.

Vanaf 1 september:
Sauna's, seksclubs en sportclubs mogelijk weer open, net als contactsport binnen. Stap voor stap, onder voorbehoud van te veel nieuwe besmettingen

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5113521/zo-komen-we-uit-de-lockdown-hele-jaar-thuiswerken-1-juli-campings

Kokkie84
6 mei 2020, 15:52
En weet iemand of er al bekend is wanneer het in duitsland weer op gaat en of wij dan ook weer over de grens kunnen en naar binnen mogen etc.

Sjeufke
6 mei 2020, 15:57
Kijk regelmatig naar het Duitse nieuws. Dan ben je als eerste op de hoogte.
Niemand weet dat hier! Ik las bij Finca Erotica een verwachte opening op 18 mei. Zelf denk ik dat dat wat snel is!

Brad Clitt
6 mei 2020, 15:57
@ Kokkie84

Dat weet nog niemand, de afzonderlijke Bundesländer mogen zelf beslissen wat ze gaan doen en wanneer. Maar mochten over een maand of een aantal weken saunaclubs open gaan dan is het zoals jij zegt maar de vraag of op dat moment buitenlanders welkom zijn. De clubs zullen dan zeker om een Ausweis vragen want ze zullen het risico niet willen lopen om weer op slot te gaan.

Shakir
6 mei 2020, 15:59
Vanaf 1 september:
Sauna's, seksclubs en sportclubs mogelijk weer open, net als contactsport binnen. Stap voor stap, onder voorbehoud van te veel nieuwe besmettingen

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5113521/zo-komen-we-uit-de-lockdown-hele-jaar-thuiswerken-1-juli-campings

Met wat geluk kunnen we nog de laatste zonnestralen meepikken aan het zwembad van Sixsens!

Shakir
6 mei 2020, 16:06
@ Kokkie84

Dat weet nog niemand, de afzonderlijke Bundesländer mogen zelf beslissen wat ze gaan doen en wanneer. Maar mochten over een maand of een aantal weken saunaclubs open gaan dan is het zoals jij zegt maar de vraag of op dat moment buitenlanders welkom zijn. De clubs zullen dan zeker om een Ausweis vragen want ze zullen het risico niet willen lopen om weer op slot te gaan.

De helft van de klanten zijn buitenlanders, dus lijkt het me niet echt wenselijk dat we niet binnen zouden mogen. Wat dan met de dames? Enkel Duitse?

Brad Clitt
6 mei 2020, 16:10
@ Shakir

Tja, als de grenzen nog steeds 'dicht' zijn op dat moment dan heb je in clubs in principe niks te zoeken, je bent er tenslotte niet voor je werk of op familiebezoek. En de clubs zullen denken, beter 50% bezetting dan 0%. En buitenlandse dames die in Duitsland wonen en geregistreerd zijn als sexwerker mogen daar dan gewoon werken.

Eddy_V
6 mei 2020, 16:22
Max 30 personen in restaurants, bioscopen en theaters.. dan kunnen ze net zo goed vandaag nog hun faillissement aanvragen.
ze zijn nog steeds van alle realiteitszin gespeend daar in Den Haag

HellaHolla
6 mei 2020, 16:24
Om 16:30 is er een persconferentie van de Min. President van NRW.

https://www.land.nrw/corona

pret
6 mei 2020, 16:29
En weet iemand of er al bekend is wanneer het in duitsland weer op gaat en of wij dan ook weer over de grens kunnen en naar binnen mogen etc.

Als we Rheinforum mogen geloven gaan de clubs in DE open per 1 september.

Piet Plezier
6 mei 2020, 16:48

terug lezen
Je kunt nu gewoon de grens over, wel een mondkapje meenemen

Piet Plezier
6 mei 2020, 16:50
@ Kokkie84

stond zeker in je glazenbol van de Ausweis

HellaHolla
6 mei 2020, 16:56
NRW gooit de boel behoorlijk open tegen het einde van de maand zegt de minister president zojuist. Ze gaan de situatie verder per Kreis bekijken mocht er een piek komen in besmettingen. Natuurlijk zei hij niks expliciet over prostitutie. Denk dat dat nog gesloten blijft omdat men nog wel afstand en mondkapjes blijft hanteren als de norm.

phoenix
6 mei 2020, 17:16
saunaclubs gaan open als grote evenementen weer mogen... , voetbalwedstrijden met publiek.... en dat is echt pas mogelijk als de besmettingen blijven afnemen, anders kunnen we dat vergeten en dan maakt dat niet uit of duitser of nederlander bent, wel zal buiten Europa het moeilijker worden überhaupt binnen te komen inde EU ..

de duisburg spesjalist
6 mei 2020, 17:18

https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/dit-zijn-de-voorlopige-plannen-voor-de-heropening-van-nederland~a35639ff/

ik zeg toch dat rutte met merkel in een bed lig :rolleyes:

schoolmeester
6 mei 2020, 17:26
Ik zal blij zijn als ik weer naar de kapper kan en de dvp. want ik heb last van een hangmat en een hangzak.

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
6 mei 2020, 17:41
saunaclubs gaan open als grote evenementen weer mogen...

waar staat dat?

Piet Plezier
6 mei 2020, 17:43
NRW gooit de boel behoorlijk open tegen het einde van de maand zegt de minister president zojuist. Ze gaan de situatie verder per Kreis bekijken mocht er een piek komen in besmettingen. Natuurlijk zei hij niks expliciet over prostitutie. Denk dat dat nog gesloten blijft omdat men nog wel afstand en mondkapjes blijft hanteren als de norm.

ach we zien het wel
En neuke kun je overal, als je de weg weet
Aankomend weekend kunnen we in Duitsland in ieder geval weer wat eten en drinken

phoenix
6 mei 2020, 17:46
dat staat nergens maar zo wordt er in het negatiefste scenario wel gedacht denk ik .... ik kan mij niet voorstellen dat grote evenementen niet mogen en saunclubs wel open mogen.... hetzelfde geld voor gewone sauna's en zwembaden... die gaan helaas voorlopig nog niet open... laten we hopen dat na deze maatregelen de besmettingen nog verder zakken... dan gaan de cafe's , sauna's en saunaclub ook wel weer open..

WA
6 mei 2020, 17:59
LOL, eerst allemaal viroloog geworden hier, nu journalist, over elkaar heen vallend om als eerste mogelijk goed nieuws te kunnen melden.
Even een oude wijsheid van stal: Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.
Ondanks dat ik fel tegenstander ben van de overdreven maatregelen zie ik het wel gebeuren dat er nog een dikke tegenvaller komt en de huidige planning (wat die ook mag zijn) zomaar eens een maand of drie opschuift. En die tegenvaller gaat 'm zitten in de groep die het meeste risico loopt maar zich nu ook al niets aantrekt van de maatregelen. 30, 40 50 plussers die met tegenzin toch maar opvolgen en de pensionado van 63 die er al elllebogend tussen door ploegt in welke wachtrij dan ook.

Piet Plezier
6 mei 2020, 18:17
LOL, eerst allemaal viroloog geworden hier, nu journalist, over elkaar heen vallend om als eerste mogelijk goed nieuws te kunnen melden.
Even een oude wijsheid van stal: Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat het meestal ook.
Ondanks dat ik fel tegenstander ben van de overdreven maatregelen zie ik het wel gebeuren dat er nog een dikke tegenvaller komt en de huidige planning (wat die ook mag zijn) zomaar eens een maand of drie opschuift. En die tegenvaller gaat 'm zitten in de groep die het meeste risico loopt maar zich nu ook al niets aantrekt van de maatregelen. 30, 40 50 plussers die met tegenzin toch maar opvolgen en de pensionado van 63 die er al elllebogend tussen door ploegt in welke wachtrij dan ook.

inderdaad de virologen jas hebben ze weggelegd en hebben ze da jas van het kabinet aangetrokken
En niemand weet iets behalve zij die de kabinetsjas aanhebben
En het mooiste is ze geloven het zelf
Ze zijn zo wanhopig, maar volgens mij hebben ze 2 gezonde handen om te trekken

En als de clubs weer open gaan word het dringen natuurlijk met de 1 op 1 regel
Dus begin maar met reserveren, want de clubs zullen niet gelijk vol zitten met dames

phoenix
6 mei 2020, 18:22
31 december silvesterparty in Acapulco gold of in Penelope als de ene omvalt, eerder gaat het niet gebeuren( er komt nog wel en tweede golf..) vrees ik, maar goed ik sluit me graag aan ergens in September te beginnen bij Luder lounge...

laplagne
6 mei 2020, 18:39
Ben zeer benieuwd wat de heer Rutte zo rond 19.00 uur het volk zal gaan vertellen, maar we moeten niet te vroeg juichen m.b.t. de saunaclubs en de bordelen.

Wentelt Eefje
6 mei 2020, 19:10
big brother Hugo preekt als een dominee die zelf niet meer in god gelooft, wat een kwakbal!

Contactonderzoek, maar hoeveel is al verspild aan die app die nu toch niet komt? want digitale ondersteuning is al een stuk algemener...

Kan die man alsjeblieft met een motie van wantrouwen uitgezwaaid worden

HellaHolla
6 mei 2020, 19:44
Waarom wordt er onderscheid gemaakt tussen een masseur en een sexwerker vraag ik mij af als je geen mondkapjes verplicht stelt in deze sectoren.
Beetje meten met twee maten in mijn optiek. Ik hoop dat ze dat in Duitsland anders aan gaan pakken cq. sneller door gaan pakken als ze zien dat het werkt.

Dit zeg niet ik omdat ik neuken/clubben zo extreem veel mis maar omdat het gewoon raar is toch? Alle contactberoepen weer toegestaan op afspraak en met medische check vooraf, behalve sexwerk. Die moeten tot 1 september wachten.

de duisburg spesjalist
6 mei 2020, 19:58
Waarom wordt er onderscheid gemaakt tussen een masseur en een sexwerker vraag ik mij af als je geen mondkapjes verplicht stelt in deze sectoren.
Beetje meten met twee maten in mijn optiek. Ik hoop dat ze dat in Duitsland anders aan gaan pakken cq. sneller door gaan pakken als ze zien dat het werkt.

Dit zeg niet ik omdat ik neuken/clubben zo extreem veel mis maar omdat het gewoon raar is toch? Alle contactberoepen weer toegestaan op afspraak en met medische check vooraf, behalve sexwerk. Die moeten tot 1 september wachten.

misschien neuk een masseur niet . zoent niet :confused:

Kwibus2
6 mei 2020, 20:00
Mijn masseur pijpt ook niet.

HellaHolla
6 mei 2020, 20:08
misschien neuk een masseur niet . zoent niet :confused:

Maar vertel mij eens wat er "veiliger" is aan een masseur die je hele lichaam behandeld met zijn gedesinfecteerde handen dan een raamdame die niet zoent en alles met condoom doet conform de wet?

Shakir
6 mei 2020, 20:27

Ik wil de pret niet bederven, maar hier staat toch iets anders: https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockerungen-122.html

Bars, Clubs, Diskotheken und Bordellbetriebe bleiben bis auf Weiteres in NRW geschlossen. Stand: 06.05.2020, 17:25

Piet Plezier
6 mei 2020, 20:41
33657

WA
6 mei 2020, 21:21

Ik wil de pret niet bederven, maar hier staat toch iets anders: https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockerungen-122.html

Bars, Clubs, Diskotheken und Bordellbetriebe bleiben bis auf Weiteres in NRW geschlossen.

Bovenstaande text volgt op een aankondiging dat e.e.a. weer (gedeeltelijk) open mag met daaraan iets van een tijdpad. Dus er staat inderdaad niet dat bordelen (SC's) weer op 1 sept op zouden mogen. Maar er staat ook niet dat het uitgesloten is dat ze bijv op 1 juni of juli (ik noem maar wat) wel open kunnen. In mijn opinie zal het van de ontwikkelingen afhangen die volgen op de andere (gedeeltelijke) open stellingen deze maand in NRW.

Verder viel mij het volgende op:
Ab Pfingsten (30. Mai 2020) sollen Thermen und Schwimmbäder, Spaßbäder und Wellness-Einrichtungen unter passgenauen Infektionsschutzkonzepten wieder öffnen dürfen.
Das 3 maanden eerder als in NL. Dat gaan de thermen in NL langs de grens niet leuk vinden. Van de week maar weer eens wat ondernemers aanschrijven over de "oneerlijke concurrentie" in deze open europesche markt :hammer:

stimpy3
6 mei 2020, 21:32
Binnenzwembaden mogen in nederland dan weer wel komende maandag open. Best apart eigenlijk.

Player
6 mei 2020, 21:48
Nederlandse aankondiging is duidelijk in de tijd en volledig, mits dat elke stap niet tot gevolg heeft dat de besmettingsgraad terug sterk oploopt.

Duitsland legt de verantwoordelijkheid bij de deelstaten en houdt een stok achter de deur dat de zaak een halt kan worden toegeroepen als er meer dan 50 nieuwe infecties zijn in 7 dagen tijd per 100k inwoners. Zo kan men regionaal sneller of trager schakelen al naargelang de ontwikkelingen. Contactrestricties blijven in beginsel gelden tot 6 juni.

België neemt het een stuk voorzichtiger en trager aan. Horeca wellicht niet voor 8 juni terug open.

Gezien de deelstaten Merkel onder druk hebben gezet om versneld te versoepelen en zij de bal dan maar in het kamp van de deelstaten heeft gelegd, opent wel mogelijkheden dat SC's in Duitsland sneller dan voor 1 sept kunnen opengaan. Wordt afwachten hoe de komende weken en maanden verlopen. Belangrijk is ook dat de EU spoedig met een globaal plan zal komen om vrij personenvervoer terug open te stellen en niet te laten afhangen van elke lidstaat afzonderlijk. Zal bepalend zijn om toerisme te organiseren tegen de zomervakantie.

Kwibus2
6 mei 2020, 23:00
Zover ik kan overzien nog veel speculatie en voornemens om maatregelen te versoepelen die ook weer teruggedraaid kunnen worden.

Laten we ons er maar bij neerleggen dat niemand in de bestuurlijke wereld zich hard maakt voor de SC's en de bordelen.
Het economische belang is op makro schaal te verwaarlozen. Dat veel ondernemers en dames gedupeerd zijn en er onder lijden speelt geen rol.

Haradamannetje
6 mei 2020, 23:02
Wellicht een domme vraag, maar erotische massage gaat dus open?

Eddy_V
6 mei 2020, 23:07
Binnenzwembaden mogen in nederland dan weer wel komende maandag open. Best apart eigenlijk.
Totaal krankzinnig en zo blijkt wederom dat ze in Den Haag echt geen benul hebben over het leven in de praktijk ipv op basis van protocollen.
Een buitenzwembad heeft juist minder risico (aannemende dat er nog sprake is van risico) dan een kleine ruimte binnen.
Hotel zwembaden mogen hierdoor wel geopend maar grote openbare baden niet.

Anyway, vanochtend bij de Blokker m’n jaarlijkse voorraad strandballen weer aangeschaft.
Vrees dat een paar nog in 2021 gebruikt kunnen gaan worden, zelfs al gaan er een stel de heg over het weiland in!

Shakir
6 mei 2020, 23:10
Het economische belang is op makro schaal te verwaarlozen.

Dat durf ik te betwijfelen. Hoeveel belastinggeld levert de branche op? Bovendien zijn er ook erg veel sekstoeristen die uit alle uithoeken van de wereld komen voor deze clubs. En welke bovendien ook een hotelkamer boeken. In de grote clubs rondom Frankfurt zit het bvb. vol met Japanners.

Eddy_V
6 mei 2020, 23:15
Bovendien zijn er ook erg veel sekstoeristen die uit alle uithoeken van de wereld komen voor deze clubs. En welke bovendien ook een hotelkamer boeken.
Dat is dan ook precies wat de regering tegen wil gaan.. zo min mogelijk verplaatsing van mensen.
Die Japanners zijn wel gewend aan mondkapjes dus dat zou het probleem niet hoeven te zijn..

stimpy3
6 mei 2020, 23:16
Saunacentra teleurgesteld: 'Dit is de doodsteek'
Sauna- en wellnesscentra zijn ontsteld over de plannen van het kabinet om sauna's pas in september te openen. "We zijn heel erg teleurgesteld, ook geschrokken en zelfs verbijsterd", zegt voorzitter Jos Keizer van branchevereniging VNSWB tegen het ANP.

Er zijn volgens hem geen inhoudelijke argumenten om sauna's en wellnesscentra achter in de rij te zetten. "Terwijl onze branche juist heel veel meer fysieke ruimte en mogelijkheden biedt en juist eerder open zou kunnen."

De branchevereniging wil met de overheid in gesprek om hun plannen voor te leggen. "Er ligt een goed protocol, er is genoeg ruimte om mensen te ontvangen. De anderhalve meter afstand is geen probleem. We begrijpen het niet", aldus Keizer.

Keizer voorziet een ramp voor zijn sector. "Uitstel tot 1 september is de doodsteek voor een groot deel van onze bedrijven. Als eerste gesloten en als laatste weer open? We zijn zeer zwaar getroffen. Er zal een uitgebreider noodpakket voor ons moeten komen."

Magic-G
7 mei 2020, 00:15
klopt, laatste weekend mei of eerste weekend juni gaan de clubs in NRW open zoals het er nu voir staat

Maar de regel 13 vrouwen 13 mannen blijft staan dus 1 op 1

Wishful thinking.....!

Voor Piet betekend dat De wens is de vader van de gedachte

Gaat niet gebeuren , en zeker het 1op 1 idee niet.
Dat gaat niet werken : ten eerste voor de klanten niet , dan ben je al verplicht om te gaan reserveren anders loop je een hele grote kans dat je voor Jan lul voor de deur staat .
Ten tweede voor de dames niet , diegene die al niet zoveel te doen hadden gaan nu helemaal niets te doen krijgen . Vanwege de saunaclub formule kregen die dames nog wel eens een kans als derde of vierde keuze .
En ten derde voor de sauna club eigenaar ook niet , om nog wat geld in het laatje te krijgen zullen ze min of meer gedwongen worden om de klant na de wip naar buiten te schoppen zodat er weer plaats is voor een volgende , daarnaast zullen ze maximum kamer tijden moeten gaan invoeren vanwege eerder genoemde reden wat dan uiteindelijk weer nadelig is voor de dame(s)!

Dus ik kan mij geen enkele club eigenaar voorstellen die open zou willen gaan met zulk een business model , daarnaast heb ik ook zo mijn contacten in het wereldje direct en indirect en ik heb niemand er over gehoord , sterker nog ze zijn allemaal doodsbenauwd tot aan vandaag dat het wel eens tot het eind van het jaar zou kunnen duren .
Als het een zekerheid zou zijn wat Piet verkondigd (En zo stellig verkondigd hij het wel) mag je er toch vanuit gaan dat de betrokkenen er van op de hoogte zouden zijn !

deket
7 mei 2020, 00:22
Waarschijnlijk, neen bijna zeker gaan vele saunaclubs met het ons gekend en gesmaakt concept veranderen in privéclubs
Zeker de kleinere saunaclubs
Sorry ik wilde ook beter nieuws brengen maar ga hiervan maar van uit
Voor 1 september geen clubben.
In het leven kan je best met the worst case hypothese rekening houden,dan is de teleurstelling minder groot .

Player
7 mei 2020, 00:25
Haha, als sommigen hun contacten in het wereldje en hun ervaring in een business model zo sterk zijn als hun spellingvaardigheden, dan lig ik er niet wakker van.

Magic-G
7 mei 2020, 00:32
Haha, als sommigen hun contacten in het wereldje en hun ervaring in een business model zo sterk zijn als hun spellingvaardigheden, dan lig ik er niet wakker van.

Haha ja .... hoe zat dat ook alweer met jouw whatsapp contacten ....

Ooh en btw , probeer eens te lezen en te begrijpen wat je zelf schrijft .... als sommigen hun... mnhhhh sterk begin ...
aah sorry het ligt aan mijn niveau ... pffffff

mentholbear
7 mei 2020, 01:12
Van Mentholbear naar Dagobeer naar Reageerbeer :tongue:

Maar vertel mij eens wat er "veiliger" is aan een masseur die je hele lichaam behandeld met zijn gedesinfecteerde handen dan een raamdame die niet zoent en alles met condoom doet conform de wet?

De kleinere kans dat je masseur z'n tong in je mond stopt dan een DVP en de rest van haar lichaam contact maakt met de jouwe. Ik bedoel theoretisch kan het redelijk steriel. Mondkapje op, handschoentjes aan, condoom om, en natuurlijk de Sexy Plexi Glory Hole © :rolleyes:, maar een hitsige ijsbeer neuks door alles 'heen'.

Vandaar dat ik ook al vreesde dat ze onderscheid in contact beroepen zouden gaan maken, ten nadele van de P6.

. In de grote clubs rondom Frankfurt zit het bvb. vol met Japanners.

Zit of zat? Ik had het idee dat veel Aziaten vanwege de beurzen kwamen (of tenminste als excuus gebruikten :rolleyes:) en de SC erbij bezochten tijdens de vrike momenten.

Wishful thinking.....!
Gaat niet gebeuren , en zeker het 1op 1 idee niet.

Dat weet ik zo nog niet. Als een club genoeg pannenkoekers binnen kan krijgen, dan is een 1 op 1 verhouding best mogelijk/acceptabel voor de dames. Gezien het beperkte aanbod zullen er best heren zijn die genoegen nemen met niet-hun-eerste-keuze. Bovendien kan er ook aan partner wissel gedaan worden als meerdere heren en dames daar voor in zijn. Ik zou het bijvoorbeeld niet erg vinden om roulette te spelen met K3 ;)
En de clubs kunnen ook hogere entree vragen aan de pannenkoekers om hun kosten te dekken.

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Zeer-lang-thuisblijven-(Alle-clubs-gesloten)&p=699160#post699160

Ja, bizar. Ik vind ook dat de meeste normale sauna's genoeg ruimte hebben om mensen te kunnen spreiden. Voor de i-Lock hadden ze daar al stappen in gezet. Dus mijn inziens kunnen met nog wat extra voorzorgsmaatregelen morgen alweer open. En met een quotum aan maximum aantal bezoekers, zou ik best meer willen betalen voor entree om de sauna en saunaclubs bij te staan, als de overheid daar niet in compenseert.

Waarschijnlijk, neen bijna zeker gaan vele saunaclubs met het ons gekend en gesmaakt concept veranderen in privéclubs
Zeker de kleinere saunaclubs
Sorry ik wilde ook beter nieuws brengen maar ga hiervan maar van uit
Voor 1 september geen clubben.
In het leven kan je best met the worst case hypothese rekening houden,dan is de teleurstelling minder groot .

Dat idee heb ik helaas ook.

Maar ik zie ook mogelijkheden dat het wel kan. Als bijvoorbeeld ook de regels voor de normale sauna's weer losser gaan worden, dan kunnen de grotere clubs al dan niet met grote tuin precedent hebben om weer als SC open te kunnen. De tuin van de Villa, GT en YY zijn bijvoorbeeld best groot, ware het niet dat die laatste ook vanwege andere redenen gesloten is. Maar kwa oppervlakte kan zo een club veel meer mensen toelaten dan een kleinere club als By Night of Heaven 7.
Als er zoals in Duitsland genoeg druk komt op de politiek, dan kunnen er misschien sneller en meer stappen genomen worden. Ervan uitgaande dat de IC niet overspoeld raken.

Want ik vrees dat als saunaclubs en normale sauna's pas in september de deuren weer mogen openen, dat ze met de griep periode alweer kunnen gaan sluiten.

Brad Clitt
7 mei 2020, 11:20
Mocht Sixsens per 1 september weer openen dan zullen er maximaal 100 personen incl. personeel toegelaten worden, want de regeling voor gewone horeca zal hier ook toegepast worden dunkt me. Tenminste als die regeling dan nog geldt.
Hoeveel personen in Duitse horecagelegenheden toegelaten worden weet ik niet.

vrije jongen
7 mei 2020, 12:02
Ik schat de kans niet groot dat we zonder stijging in corona gevallen tot september komen...het zal allemaal wat langer duren, tenzij er een vaccin komt of het virus gunstig muteert.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk

Herr Fick
7 mei 2020, 12:25
Hierbij een interessant stukje met daarin de ervaringen van een technisch-werkloze-deeltijds sekswerkster.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/06/hoe-gaat-het-nu-met-u-de-nieuwsombudsman-neemt-opnieuw-contact/

Willem2
7 mei 2020, 12:27
https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/dit-zijn-de-voorlopige-plannen-voor-de-heropening-van-nederland~a35639ff/

ik zeg toch dat rutte met merkel in een bed lig :rolleyes:

waar staat dat?

:biggrin:

Willem2
7 mei 2020, 12:50
Ik schat de kans niet groot dat we zonder stijging in corona gevallen tot september komen...het zal allemaal wat langer duren, tenzij er een vaccin komt of het virus gunstig muteert.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk

Dat is wat koffiedik kijken maar in de zomer heb je meestal ook geen last van griepvirussen.
Ik was de afgelopen dagen zeer negatief maar gisteren werd ik zeer blij van de duitse en nederlandse berichtgeving van de regeringen. Vooral dat er eindelijk perspectief werd geboden door het noemen van data.
Maar vandaag zie ik desondanks nog veel ijsberen op de weg. Je ziet dat veel vrijheden zoals voorgesteld lastig uit te voeren zijn en veel zal afhangen in hoeverre er getest kan worden.

WANDELAAR5
7 mei 2020, 15:37

Nee.
Er zullen ongetwijfeld dames die kant op gaan. Sterker nog, ik heb al een tweet gezien van een dame die blij haar eerste afspraak aankondigde. Ook voor Corona werden al in sommige massagesalons diensten aangeboden die niet conform de gemeentelijke vergunning waren. Maar de politie controleert hierop, er worden regelmatig dergelijke salons gesloten.

Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil tussen de nu illegale escort en privé-ontvangst en dat onder het mom van legale massage, erotische diensten aanbieden. Het kan, het gebeurt en je loopt een risico gepakt te worden.

Willem2
7 mei 2020, 16:12
Na het zoete van gisteren komt nu het zure. Het zoete was ook nodig anders kwam er te veel weerstand.

Pas als er een vaccin tegen het coronavirus is, kunnen grote evenementen weer worden gehouden. Tot die tijd is het gevaar te groot dat het virus daardoor weer opleeft, denkt het kabinet.

Veel van de strenge maatregelen tegen het coronavirus zijn of worden de komende tijd versoepeld. Zo gaan de scholen, horeca, sportverenigingen en culturele instellingen weer open. Maar van grote festivals en andere ‘massale evenementen met een landelijke uitstraling’ komt het voorlopig niet, schrijft ‘coronaminister’ Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer.

Organisatoren en publiek moeten afwachten, want een datum kan het kabinet voor de evenementen nog niet noemen. ,,We hopen natuurlijk op snel, maar een jaar of langer is heel reëel.”

Gelaten
Het kabinet was niet eerder zo stellig over de doorgang van grote evenementen zonder de beschikbaarheid van een vaccin. In de branche wordt gelaten gereageerd op het nieuws. ,,Dit lag natuurlijk in de lijn der verwachting”, zegt Arne Dee van Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF). ,,Er was altijd al een grote kans dat ook de grotere festivals dit najaar, zoals Amsterdam Dance Event en Le Guess Who, niet door konden gaan. Maar het wordt ook spannend voor de festivals die voor mei volgend jaar gepland staan.”

Zo neemt de Nederlandse organisatie van het Eurovisie Songfestival tijd om goed te kunnen beoordelen wat de gevolgen zijn van het nieuwe kabinetsbesluit, laat een woordvoerder van de NPO weten. ,,We begrijpen dat het publiek graag wil weten wat de coronamaatregelen gaan betekenen voor de organisatie van een evenement zoals het Songfestival in 2021", laat de zegsvrouw weten. ,,Uiteraard staat de gezondheid van deelnemers, medewerkers en bezoekers altijd voorop.”

... https://www.ad.nl/show/geen-grote-evenementen-meer-in-nederland-zonder-vaccin-we-worden-overrompeld~a704b3d8/

de duisburg spesjalist
7 mei 2020, 17:36
Mijn masseur pijpt ook niet.

pijpen is niet zo besmettelijk als zoenen dus dat mag hij dan weer wel :heul:

de duisburg spesjalist
7 mei 2020, 17:50

dat kan ik je wel vertellen maar laten we het gewoon bij een dvp houden een dvp die zoent is veiliger dan een masseur . wij hoeren lopers bouwen immuniteit op ik heb nog niemand om me heen gehoord dat ze ziek zijn geweest van de corona. op geen 1 willekeurig forum . met 1 eigenaar van een Duits forum heb ik toch regelmatig contact . hij kan ook niet zien dat er lotgenoten die niet langer als 10 dagen zijn ingelogd .

phoenix
7 mei 2020, 18:03
zoals ik al eerder aanhaalde, inmiddels bekend dat in Frankrijk al coronabesmettingen zijn aangetoond in december....... ik geloof ook echt dat vele ijsberen onder ons het al gehad hebben of er gewoon immuun voor waren net zoals de dames...

Big30
7 mei 2020, 18:29
Zweden nam amper coronamaatregelen, telt nu recordaantal doden

Zweden ging er prat op dat het land geen stringente maatregelen nodig had om het coronavirus te bestrijden. De burgers zouden uit zichzelf verstandig handelen. Daarom bleven de restaurants en cafés open, tot afgrijzen van de buurlanden.

Nu wordt duidelijk wat de prijs is voor die laconieke houding. Het land telt drie keer zoveel dodelijke coronaslachtoffers als de buurlanden Denemarken, Noorwegen en Finland samen. In die landen werden wel strenge maatregelen doorgevoerd, vergelijkbaar met andere Europese landen. In Noorwegen kwamen tot nu 216 mensen om, in Finland 252 en in Denemarken 506. In Zweden staat het dodental op 3.040 en zijn er zo’n 25.000 besmettingen. Terwijl de drie buurlanden bij elkaar veel meer inwoners tellen dan de 10 miljoen van Zweden.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/zweden-betaalt-hoge-prijs-in-mensenlevens-voor-gebrek-aan-corona-maatregelen

Wat mogen we in ons mooie land toch blij zijn met onze MP Rutte en om er nog maar 1 te noemen, Hugo de Jonge. Grote daadkrachtige leiders die het volk door deze barre tijden leiden.

de duisburg spesjalist
7 mei 2020, 18:29

Vanaf Pinksteren (30 mei 2020) zouden thermale baden en zwembaden, funbaden en wellnessfaciliteiten moeten kunnen worden heropend volgens op maat gemaakte concepten voor infectiebescherming.

hier probeer club venus hamminkeln de club weer te openen meer clubs met een uitgebreide wellness hebben dit idee dat houw in 1.5 meter afstand dat is al sowieso een vaste regel . ook wordt er gekeken naar de vierkante meters van een club clubs als magnum planet eden grote clubs daar zou het alleen haalbaar voor zijn .

phoenix
7 mei 2020, 18:40
Duisburg specialist dat kan je shaken ... dat is geen wellness maar dat is Welness und Imbiss und Puff!! dus die gaan niet open, tenzij de besmettingen enorm afnemen en bijna nul zijn... dat zou kunnen we zitten nu in duitsland op ene factor die ruim onder R. is.

Piet Plezier
7 mei 2020, 19:10
Duisburg specialist dat kan je shaken ... dat is geen wellness maar dat is Welness und Imbiss und Puff!! dus die gaan niet open, tenzij de besmettingen enorm afnemen en bijna nul zijn... dat zou kunnen we zitten nu in duitsland op ene factor die ruim onder R. is.

6 juni gaan de clubs open

Wentelt Eefje
7 mei 2020, 19:12
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/zweden-betaalt-hoge-prijs-in-mensenlevens-voor-gebrek-aan-corona-maatregelen

Wat mogen we in ons mooie land toch blij zijn met onze MP Rutte en om er nog maar 1 te noemen, Hugo de Jonge. Grote daadkrachtige leiders die het volk door deze barre tijden leiden.

Dat is natuurlijk maar de vraag, die Zweedse cijfers zonder enige correctiefactor vergelijken met die van de overige Scandinavische landen.

Er is wel degelijk een groot verschil in concentratiedichtheid tussen Zweden en Finland enerzijds en Noorwegen en Denemarken anderzijds.

Daarnaast is voor elke vergelijking van sterftecijfers denk ik uiteindelijk ook een correctie van letaliteit per land noodzakelijk. En ook van de verhouding tussen daadwerkelijke besmettingen en geconstateerde besmettingen.

Ik houd - en mijn Zweeds en overig Scandinavisch is er gelukkig ontoereikend voor om dat met berekening te staven dan wel te ontkrachten - de beoordeling van ontwikkeling en uiteindelijke besmettingsgraad zoals door de “tijdspadvergelijking / curvevergelijking” voorlopig als leidspatroon aan en dan blijkt de invloed van maatregelen op het pandemie-verloop te verwaarlozen, dit soort opruiende berichten, die ook nog eens tot onterechte persoonsverheerlijking van prutsers leidt, ten spijt

de duisburg spesjalist
7 mei 2020, 19:13

niets is nog 100 % zeker pp verder treed ik hier met niemand in discussie er worden inderdaad plannen uitgewerkt en ingediend per kries

Piet Plezier
7 mei 2020, 19:14

lul niet ze maken er een zooitje van
3 weken geleden geen mondkapjes want dat hielp niet, en nu in 1 keer wel in het openbaar vervoer
Ze lullen maar wat.
Gisteren zei Rutte 1 juni kroegen open daar komt hij ook al op terug

Rutte: opengaan terrassen op 1 juni staat niet vast
Premier Rutte waarschuwt dat nog niet vaststaat dat de terrassen op 1 juni opengaan. Het kabinet besluit een week van tevoren of dat door kan gaan. "Als het onverstandig is, doen we het niet", zei hij in een debat met de Tweede Kamer. Hij noemt het "heel spannend" wat er de komende weken gaat gebeuren.

Volgens de premier zitten we nu in een overgangsfase. Een week voor 1 juni adviseren de deskundigen van het Outbreak Management Team (OMT) op basis van onder meer het aantal besmettingen en het aantal opnames op intensivecareafdelingen of het coronavirus voldoende onder controle is om de maatregelen verder te versoepelen.

Gisteravond kondigde Rutte aan dat het de bedoeling is dat op 1 juni, onder strikte voorwaarden, de terrassen weer opengaan. Ook restaurants, theaters en bioscopen kunnen dan een beperkt aantal mensen gaan toelaten. "Maar het moet wel kunnen", zei hij vanmiddag keer op keer in de Tweede Kamer. "Op dit moment is de inschatting dat dit kan."

https://nos.nl/artikel/2333128-rutte-opengaan-terrassen-op-1-juni-staat-niet-vast.html

Piet Plezier
7 mei 2020, 19:15
niets is nog 100 % zeker pp verder treed ik hier met niemand in discussie er worden inderdaad plannen uitgewerkt en ingediend per kries

ik heb vanmiddag 2 plannen ingezien, als dat word goed gekeurd 6 juni open

Wentelt Eefje
7 mei 2020, 19:16
MP Rutte en om er nog maar 1 te noemen, Hugo de Jonge. Grote daadkrachtige leiders die het volk door deze barre tijden leiden.

Wat mij betreft komt op zaadwachtende eileiders voor deze 2 non-valeurs toch veel dichter bij de waarheid... helaas...

phoenix
7 mei 2020, 19:20
Keep dreaming pietje plezier... gij kunt beter naar Willingen rijden daar geeft de brouwerij Frei Bier weg... ik heb net 3 dames uit verschillende clubs gesproken , die weten van niks...

Wentelt Eefje
7 mei 2020, 19:45
Wat een gladjakker... de vereenzaming in verpleeg- en andere tehuizen is door overreacties veroorzaakt... veel te vaak is door “anderen” het “nee, tenzij” uit de aanwijzingen als “nee” uitgelegd.

Kan me niet één moment heugen uit de afgelopen weken waarop deze big brother zelfs maar een aanzetje gaf tot het corrigeren van deze paniekreacties en minder juiste uitleg van zijn aanwijzingen...

[}#{+]*|£|!{£]£\%{!’ zelfcensuur toegepast... maar een motie van wantrouwen is ook genoeg...

Passage in brief aan Tweede Kamer had er niet in moeten staan... ook lekker... en nu is Ferd eigenlijk de schuld... oh, oh, oh!!!

schoolmeester
7 mei 2020, 19:45
PP leeft in zijn eigen wereld.

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
7 mei 2020, 19:50
Keep dreaming pietje plezier... gij kunt beter naar Willingen rijden daar geeft de brouwerij Frei Bier weg... ik heb net 3 dames uit verschillende clubs gesproken , die weten van niks...

ik spreek elke dag dames uit de clubs die weten ook van niets

Willem2
7 mei 2020, 19:51
PP leeft in zijn eigen wereld.

Groet, schoolmeester.

Geen gelul, Piet Plezier neukt nu voor vier :rolleyes:
(om de immuniteitsgraad zo snel mogelijk op minimaal 60% te krijgen ;)

Piet Plezier
7 mei 2020, 19:52
Geen gelul, Piet Plezier neukt nu voor vier :rolleyes:
(om de immuniteitsgraad zo snel mogelijk op minimaal 60% te krijgen ;)

dat dan weer wel natuurlijk

Willem2
7 mei 2020, 19:53
ik spreek elke dag dames uit de clubs die weten ook van niets

Dat is niks nieuws :biggrin:

(Dom duits spreekwoord: Dumm fickt gut :rolleyes:;) )

schoolmeester
7 mei 2020, 19:58
Dames uit de clubs weten bijna nooit iets, behalve als het om geld gaat, daarover weten ze ALLES.

Groet, schoolmeester.

phoenix
7 mei 2020, 20:05
dit is aardig om te blijven volgen, https://www.ecdc.europa.eu/en/geographical-distribution-2019-ncov-cases
zodra de besmettingen verder teruglopen in aziatische landen dan kan het bij ons uiteindelijk ook de goede kant opgaan, tot die tijd kan je maar beter je geld opren voor de dames, de clubs gaan helaas niet open...

pietpotent44
7 mei 2020, 20:18

Grappenmaker

pietpotent44
7 mei 2020, 20:24
Het is vaak ook gewoon een interpretatie van cijfers.
Zweden heeft een vergelijkbaar aantal besmettingen vergeleken met Nederland, afgezet tegen het aantal inwoners. En de curve van aantal besmettingen is ook bij de Zweden ook al omlaag aan het gaan. Je hebt misschien een iets langere piek. Daar tegenover staat meer immuniteit. Maar de economie daar heeft minder geleden dan in de rest van Europa.

WA
7 mei 2020, 20:24

Nee.

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Geen antwoord ik vraag het dan maar nogmaals, de erotische massages gaan maandag open?

Badslippers
7 mei 2020, 21:07

Zo is dat want eind mei wordt het vakantiegeld gestort en dat geld MOET rollen want dan kunnen we met zijn allen de economie in het algemeen en de zzp'ers in het bijzonder er weer bovenop helpen. Lekker in het zonnetje op de terrassen zitten zodat die lui ook wat gaan verdienen. Iedereen gaat gewoon IN NEDERLAND op vakantie en in Duitsland neuken. Je geld hier uitgeven en niet in een of andere bananenrepubliek waar perverse ijsberen zo graag naar toe gaan zoals NLNU en SFL.

Badslippers
7 mei 2020, 21:11

Nee Phea, daar is nu geen reet te doen. Je kunt zelfs niet naar Siggi's Hütte om zijn Feuerwasser te drinken. (https://www.zdf.de/politik/laenderspiegel/party-hotspot-willingen-in-der-krise-100.html)

MrSchwanz
7 mei 2020, 21:28
Ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn maar geruchten zijn dat de hoerententen pas volgend jaar opengaan.

Sjeufke
7 mei 2020, 21:39
Graag de Bron van de geruchten noemen bitte?
Vooralsnog staat opening gepland in Nederland op 1 september.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5113521/kabinet-versoepelt-coronamaatregelen-nederland-gaat-maand-verder

Iemand heeft deze link er ingeplakt. Ik lees geen gerucht!:rolleyes:

Picasso 1
7 mei 2020, 21:45
Voor 1 september geen clubben

Enkele maanden later is wat mij betreft ook prima.

En Roland Garros was halverwege maart al verplaatst naar 20 sept - 4 okt.
https://www.rolandgarros.com/en-us/article/tournament-2020-coronavirus-rescheduled-2a-september-4-october

Volop wielrennen in september, oktober en november dus.

"De Tour vindt plaats van 29 augustus tot en met 20 september, zoals eerder vanochtend al bekend werd. De WK wielrennen vinden aansluitend plaats op hun oorspronkelijke data (20-27 september). De Giro staat voor oktober op de kalender en de Vuelta (met start in Utrecht) wordt daarna nog verreden, waarschijnlijk in november."

https://nos.nl/artikel/2330550-nieuwe-wielerkalender-tour-giro-vuelta-en-vijf-monumenten-nog-in-2020.html

Geen moment verveling. :)

Helemaal top zou zijn geweest als het EK voetbal was door gegaan, zonder publiek in de stadions natuurlijk.

Willem2
7 mei 2020, 21:48
Enkele maanden later is wat mij betreft ook prima.

Geen moment verveling. :)

Heb jij de ziekte van pret :rolleyes::biggrin:

WA
7 mei 2020, 21:49
Gewoon doodzwijgen die MrZwams. Dropt graag stellingen en wil overkomen als of ie goed geïnformeerd en ingevoerd is in het wereldje staat maar is nog nooit met iets relevants gekomen. Alleen maar onzin verkopen en als je hem daar nader op bevraagd komen er verwensingen. Lees het Duisburg topic er maar eens op na.

pret
7 mei 2020, 21:51
33662

Willem2
7 mei 2020, 21:55
Heb jij de ziekte van pret :rolleyes::biggrin:

@Picasso1
Zie het plaatje hier boven. Zelfs op een doventolk moet jij je aftrekken. Het is dus van levensbelang dat die clubs snel weer open zullen gaan.
En overdag kan jij dan sport kijken. Alles om je handen rust te geven.

Magic-G
7 mei 2020, 22:16

ik heb vanmiddag 2 plannen ingezien, als dat word goed gekeurd 6 juni open

Opportunistisch gelul dus ..... eea eenzame wolf die met z,n eigen plan denkt de deelstaat NRW over te halen om iets toe te staan waar de Duitse horeca alleen maar van kan dromen !

De branche verenigingen voor de horeca , sportscholen , wellness centra etc. doen de laatste weken niets anders als indienen van plannen en protesten . Het resultaat van al die ingediende plannen en protesten is nagenoeg nul .
Hetzij gezegd dat Duitsland , Nederland niet is , ware het niet dat de Duitsers en strengere lockdown kennen of hebben gekend dan wij nederlanders , dus de kans mag/moet toch wel als zeer gering zo niet op nihil worden ingeschat dat de Duitsers een etablissement als een saunaclub waar een contactberoep wordt uitgeoefend in de meest pure zin van het woord , op zo een korte termijn zullen toestaan de deuren te openen .

Maar goed de wegen van de politiek zijn net zo’n ondoorgrondelijke als die van onze lieve heer (wie dat ook moge zijn) , dus de nabije toekomst zal de het ons wel leren .

Player
7 mei 2020, 22:59
Laten we de volgende afspraak maken: iedereen die denkt dat de bordelen niet opengaan dit jaar, komt er niet opdagen voor 1 januari 2021. Al de anderen zijn welkom zodra ze open gaan dit jaar, dat scheelt dan weer wat wachttijd als het te druk wordt.

Nulnulzeseneenhalf
7 mei 2020, 23:14
Laten we de volgende afspraak maken: iedereen die denkt dat de bordelen niet opengaan dit jaar, komt er niet opdagen voor 1 januari 2021. Al de anderen zijn welkom zodra ze open gaan dit jaar, dat scheelt dan weer wat wachttijd als het te druk wordt.

We kunnen ook wat anders afspreken. Iedereen die een foute openingsdatum voorspelt is de eerste 3 maanden na opening niet welkom. Scheelt een berg voorspellingen en nog meer reacties om die te ontkrachten. Hoef ik veel minder bij te lezen in deze voor mij drukke werktijd.

Das
7 mei 2020, 23:18
Hoef ik veel minder bij te lezen in deze voor mij drukke werktijd.

doe je toch zelf?
niemand zegt je dat je moet lezen?
Laat staan dat je opmerkingen moet posten....

kempie
8 mei 2020, 00:38
https://www.dvhn.nl/meningen/Opinie/Opinie-Singles-hebben-ook-recht-op-seks-25637312.html

Open die clubs we hebben er recht op.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dalton
8 mei 2020, 00:45

Dat zijn consumptie-bonnen die je in de omliggende horeca-gelegenheden kan inleveren voor bier.

Wentelt Eefje
8 mei 2020, 01:57
Arie Boomsma is niet alleen Vondel-Gym sportschool-uithangbord, maar ook al hobby-viroloog...

Wel duidelijk, ook uit de verwrongen positie van Wiebes aan dezelfde tafel bij Welmoed en Sander, dat OMT en Ministerie van EZ "niet soepel communiceren" en kennelijk het OMT alleen met big brother Hugo en onze onvolprezen ontstoken eileider directe lijntjes onderhoudt.

Popeye25
8 mei 2020, 02:17
Weet iemand eigenlijk of in GT nu ook deze periode wordt gebruikt om de tent te renoveren?

pietpotent44
8 mei 2020, 05:15
Arie Boomsma is niet alleen Vondel-Gym sportschool-uithangbord, maar ook al hobby-viroloog...
.

Dit is DE kans voor Arie om een nieuwe serie '40 dagen zonder seks' te maken. Kandidaten te overvloed.

schoolmeester
8 mei 2020, 06:52
Ik heb even gecheckt: ze hebben nieuwe wc-brillen en er zit een nieuw hangslot op de proviandkast.

Groet, schoolmeester.

MrSchwanz
8 mei 2020, 07:00
Voor nu is het pure speculatie. De ontwikkelingen gaan bepalen wanneer het weer opengaat en dat kan je moeilijk voorspellen.

Sjeufke
8 mei 2020, 08:40
Van geruchten........->>>speculaties. Tjonge jonge.
Dan kan je beter niets schrijven. :rolleyes:

Nulnulzeseneenhalf
8 mei 2020, 09:05
doe je toch zelf?
niemand zegt je dat je moet lezen?
Laat staan dat je opmerkingen moet posten....

U heeft overschot van gelijk. Ik lees ook lang niet alles. Behalve rubrieken waarvan ik denk dat er voor mij iets van waarde in kan staan. Maar soms wordt je dan zo teleurgesteld over de bijdrages van anderen. En nu dacht ik, als anderen domme voorwaarden kunnen stellen, dan kan ik ook eens een poging wagen om domme voorstellen te posten.

peter696969
8 mei 2020, 09:25
De horeca in Duitsland is wel weer open, althans in NRW als ik het goed lees. Hoe leggen onze Roemeense vriendinnen het thuis, waar ze het verhaal van een baan in de horeca ophouden, uit dat zij nog niet terug aan het werk hoeven te gaan? Lijkt me een aardig dilemma voor ze.

HellaHolla
8 mei 2020, 09:36
Ze kunnen toch zeggen dat de baas niet hetzelfde aantal personeel nodig heeft op dit moment dan voor de crisis ivm beperkte capaciteit. Of ze zeggen dat ze ontslagen zijn en als de clubs weer open gaan hebben ze ineens een nieuwe job in een andere pizzeria. :biggrin:

Maar ik vraag mij af hoeveel Roemeense families van dames het nieuws in Duitsland volgen op dat gebied. DVP's zijn over het algemeen master in liegen dus ze lullen zich er wel uit.

Ik ken een gestoord verhaal van een bij mij bekende DVP die vorig jaar een Duitse klant weigerde in de club na een slechte ervaring eerder. Die idioot besloot vervolgens foto's die nog ergens op een site van een club stonden waar ze in het verleden had gewerkt naar haar zus in haar thuisland op te sturen met de mededeling dat haar zus een hoer was in Duitsland. Toen werd ook de "restaurant joker" succesvol ingezet. Ze zijn erg creatief met verhaaltjes verzinnen. ;)

Das
8 mei 2020, 10:11
U heeft overschot van gelijk. Ik lees ook lang niet alles. Behalve rubrieken waarvan ik denk dat er voor mij iets van waarde in kan staan. Maar soms wordt je dan zo teleurgesteld over de bijdrages van anderen. En nu dacht ik, als anderen domme voorwaarden kunnen stellen, dan kan ik ook eens een poging wagen om domme voorstellen te posten.

Van U wordt dit niet verwacht!

Huubhuubbarbatruuk
8 mei 2020, 10:43
10:29
Het coronavirus kan worden teruggevonden in sperma van besmette mannen, blijkt uit Chinees onderzoek. Dat zou betekenen dat er mogelijk een kleine kans is dat het virus ook seksueel overdraagbaar is. Uit de studie van het Shangqiu Municipal Hospital onder 38 mannen die met Covid-19 zijn opgenomen in het ziekenhuis, blijkt dat bij zes van hen het virus in hun sperma is gevonden.

Omdat het een kleine studie betreft, zeggen de onderzoekers dat het nodig is om meer onderzoek te doen naar de mogelijke seksuele overdraagbaarheid, schrijven ze in hun onderzoek, dat is gepubliceerd in JAMA Network Open. ,,Als het te bewijzen is dat het coronavirus via seks kan verspreiden, dan is voorlichting daarover mogelijk een kritisch onderdeel van preventie", stellen ze. ,,Helemaal omdat het virus ook werd gedetecteerd in het zaad van herstellende patiënten."

Onafhankelijke onderzoekers laten aan persbureau AP weten de resultaten 'interessant' te vinden, maar zeggen ook dat er in andere studies vooralsnog geen corona in sperma is gevonden. Ook is onduidelijk of het virus in zaad wel besmettelijk is

MrSchwanz
8 mei 2020, 12:14
Zelfs officieel is is niet per se officieel. Gisteren zei Rutte dat de kapperssalons open mochten en vandaag zit hij het weer een beetje terug te draaien. Ik ben gewoon realistisch zodat ik straks niet teleurgesteld wordt.

Het punt is dat prostitués heel veel fysiek contact hebben. Dat hebben kapperssalons ook maar bij een kapperssalon kan een uitbraak traceren. De meeste klanten zijn lokaal en niemand zal liegen over een bezoek aan de kapperssalon.

Hoerententen trekken klanten aan van honderden kilometers ver. Weinig die eerlijk zullen toegeven waar ze geweest zijn als ze in het ziekenhuis belanden. Voor de overheid zal het dan moeilijk zijn om een uitbraak te traceren. Ik bedoel met een beetje logisch nadenken kom je al heel ver. Daar hoef je geen Nostradamus voor te zijn.

Player
8 mei 2020, 12:25
U heeft overschot van gelijk. Ik lees ook lang niet alles. Behalve rubrieken waarvan ik denk dat er voor mij iets van waarde in kan staan. Maar soms wordt je dan zo teleurgesteld over de bijdrages van anderen. En nu dacht ik, als anderen domme voorwaarden kunnen stellen, dan kan ik ook eens een poging wagen om domme voorstellen te posten.Was toch niet zo dom. Als mensen altijd maar roepen dat Clubs pas in 2021, 2022 of nooit meer zullen opengaan. Nergens op gefundeerd, de ene uitspraak hierover is zoveel waard als de andere, zijnde niets. Maar als ze op 1 sept open gaan, zullen die aandachtzoekers wel als eerste aan de deur staan.

Das
8 mei 2020, 12:50
Het coronavirus kan worden teruggevonden in sperma van besmette mannen, blijkt uit Chinees onderzoek. Dat zou betekenen dat er mogelijk een kleine kans is dat het virus ook seksueel overdraagbaar is. Uit de studie van het Shangqiu Municipal Hospital onder 38 mannen die met Covid-19 zijn opgenomen in het ziekenhuis, blijkt dat bij zes van hen het virus in hun sperma is gevonden.

Omdat het een kleine studie betreft, zeggen de onderzoekers dat het nodig is om meer onderzoek te doen naar de mogelijke seksuele overdraagbaarheid, schrijven ze in hun onderzoek, dat is gepubliceerd in JAMA Network Open. ,,Als het te bewijzen is dat het coronavirus via seks kan verspreiden, dan is voorlichting daarover mogelijk een kritisch onderdeel van preventie", stellen ze. ,,Helemaal omdat het virus ook werd gedetecteerd in het zaad van herstellende patiënten."

Onafhankelijke onderzoekers laten aan persbureau AP weten de resultaten 'interessant' te vinden, maar zeggen ook dat er in andere studies vooralsnog geen corona in sperma is gevonden. Ook is onduidelijk of het virus in zaad wel besmettelijk is

Totaal onbelangrijk!
wat is dat nu? ik kan niet sexen zonder de gewone besmetting te vermijden...

Shakir
8 mei 2020, 13:14
Toch begrijp ik de mensen wel die roepen dat clubs misschien nooit meer opengaan.

- We zitten al 8 weken opgesloten. Zonder enig perspectief.
- Het regent al 8 weken slecht nieuws over dat virus: groepsimmuniteit mogen we vergeten, geen vaccin, geen geneesmiddel, niets.
- Politiekers en virologen proberen ons een volstrekt vreugdeloze anderhalvemetermaatschappij met plexiglas door het strot te rammen. Voor hoelang? Misschien wel permanent.

Men zou al voor minder doemscenario's voor ogen houden met het idee in zulke geamputeerde samenleving verder te moeten gaan.

Zelf schipper ik tussen doemscenario's en positieve gedachten, ook al is dat laatste op weinig gestoeld.

bertje600
8 mei 2020, 13:17
Corona komt alleen maar voor in Chinees sperma bij Chinezen die kezen.

WA
8 mei 2020, 13:50
Toch begrijp ik de mensen wel die roepen dat clubs misschien nooit meer opengaan.
- Het regent al 8 weken slecht nieuws over dat virus: groepsimmuniteit mogen we vergeten, geen vaccin, geen geneesmiddel, niets.
- Politiekers en virologen proberen ons een volstrekt vreugdeloze anderhalvemetermaatschappij met plexiglas door het strot te rammen. Voor hoelang? Misschien wel permanent.

Men zou al voor minder doemscenario's voor ogen houden met het idee in zulke geamputeerde samenleving verder te moeten gaan.

Hoe zat het ook al weet met die studie uit / in Heinsberg, de eerste corona hotspot in Dld? Ik meen dat daaruit op te maken was dat het met de mortaliteit wel meevalt en gezien het aantal besmettingen ook de ziekenhuis opnames niet heel schokkend waren. Vergelijkbaar met een stevige seizoens griep, waarvan iedereen geaccepteerd heeft dat deze bij het leven hoort en zwakkeren de das om kan doen.
En tegen die anderhalve meter samenleving kunnen we in opstand komen hè. Ik snap ook niet dat ik nog niks gehoord heb over overkoepelende of belangenorganisaties die naar de rechter stappen vanwege deze volstrekt on democratische, zelfs dictatoriale maatregelen.

Brad Clitt
8 mei 2020, 14:14
Hoe zat het ook al weet met die studie uit / in Heinsberg, de eerste corona hotspot in Dld?

Er zijn nu meer resultaten bekend uit die studie, ik zal daarvan een kopie uit de Limburger (want alleen voor abonnees te lezen) plaatsen in het grote corona-draadje.

Player
8 mei 2020, 14:16

- We zitten al 8 weken opgesloten. Zonder enig perspectief.We hebben allemaal eens een dipje, maar het glas is nu toch meer half vol dan half leeg? Met de aangekondigde exitstrategie is er toch perspectief? Zeer concreet in NL en in handen van de deelstaten in DE die vragende partij zijn om sneller te versoepelen. Kijk maar naar de horeca. BE neemt het ultra voorzichtig aan, hiermee vergeleken. De experts blazen constant warm en koud, als je je daar alleen op baseert, word je idd depressief. Realiteit is dat de maatschappij niet eeuwig op slot kan blijven. Kan economisch niet, kan sociaal niet. Anders gaat de bevolking toch zijn eigen weg en gaan zaken clandestien gebeuren. Dit geldt ook voor prostitutie. Beter alles op een gecontroleerde manier terug laten starten dan het ondergronds te laten gaan.

Brad Clitt
8 mei 2020, 14:17
Speciaal voor BrianBoitano... ;)

Studie Gangelt: meer symptomen bij carnavalisten

Met corona besmette personen die in Gangelt carnaval hebben gevierd, vertonen meer symptomen van de ziekte dan Gangeltse patiënten die geen carnaval hebben gevierd. Dat blijkt uit de Heinsberg Studie van de universiteit van Bonn.
Wetenschappers hebben de afgelopen maand ruim negenhonderd inwoners uit vierhonderd huishoudens in het relatief zwaar geïnfecteerde Gangelt getest en ondervraagd. De Duitse grensgemeente is een waardevol onderzoeksgebied omdat het Covid-19-virus zich daar tijdens een carnavalsfeest in februari explosief heeft verspreid.

Geur en smaak

De besmette personen die op de zogeheten Kappensitzung in het dorpje Langbroich aanwezig waren, vertonen duidelijk meer symptomen van de ziekte dan mensen die het virus elders hebben opgelopen. Een van de symptomen die veel zijn vastgesteld is verlies van geur en smaak. Van alle mensen die besmet zijn geweest, vertoonde ruim een vijfde (22,2 procent) geen enkele symptomen. Dit kwam veel vaker voor bij mensen die geen carnaval hadden gevierd.

Volgens de virologen uit Bonn bevestigt dit resultaat eerder onderzoek waaruit blijkt dat mensen meer spuugdruppels produceren naarmate ze harder praten. „Hard praten en zingen terwijl mensen dicht op elkaar staan, is normaal tijdens carnavalsfeesten. Daarom kun je ervan uitgaan dat de hoge virusoverdracht daar tot meer symptomen en ernstigere ziektepatronen heeft geleid.”

Huisgenoten

Wie besmet is met het Covid-19-virus geeft dat slechts in 44 procent van alle gevallen door aan zijn of haar directe huisgenoot, blijkt verder uit het onderzoek. Leven er drie of vier personen onder één dak, dan is de besmettingskans nog kleiner, 35 respectievelijk 18 procent.
Dat het virus binnen een huishouden zich in de meeste gevallen niet verspreidt, is voor de GGD in Nederland een geruststelling. „Mensen die samenwonen zitten elke dag op elkaars lip. Ik vind het opvallend dat de besmette mensen binnen een gezin niet zo’n grote rol in de verspreiding spelen. Dat is hoopgevend dat niet iedereen besmet raakt binnen een huishouden”, zegt arts Christian Hoebe van de GGD Zuid-Limburg.

Doden

Uit de Duitse studie blijkt verder dat in Gangelt ruim 15 procent besmet is geweest, terwijl slechts 3,1 procent positief is getest. In de gemeente zijn zeven mensen zeker aan corona gestorven. Die combinatie leidt tot een overlijdensfactor van 0,37 procent concludeert het team rond viroloog Hendrik Streeck. Hij past die factor vervolgens toe op heel Duitsland: als van alle besmette personen 0,37 procent overlijdt, dan zijn met de huidige 7275 doden in totaal bijna twee miljoen mensen besmet geweest.

Slag om de arm

Voor Nederland zou dat neerkomen op 1,4 miljoen besmettingen. Volgens Christian Hoebe is dat aan de hoge kant. „Het meest reële is dat de sterftefactor ergens tussen de 0,37 en 1 procent ligt. Dan kom je uit op minder besmettingen.” Ook het team rond Hendrik Streeck houdt een slag om de arm, omdat de explosieve verspreiding van het virus door één carnavalsactiviteit mogelijk niet representatief is voor het aantal besmettingen en het sterftepercentage in de rest van het land.

Bron: De Limburger

frits the cat
8 mei 2020, 15:22
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2058682867/niet-reeel-om-lange-tijd-seks-te-vermijden

Wentelt Eefje
8 mei 2020, 15:55
De dame die ik dit net hoopvol in de stad liet lezen, gaf helaas aan nog wel iets langer te kunnen wachten en gewoon naar haar eigen huis te fietsen...

;)

Badslippers
8 mei 2020, 16:32

En wat is hun voordeel daarbij? Waarom zouden politici en virologen dat willen? Niemand is namelijk gediend bij zoveel mogelijk en zo lang mogelijk thuisblijven en alles gesloten houden. Ook politici en virologen niet. Ik geloof niet in dit soort doemdenken of complottheorieën. Elk land zal proberen deze crisis zo goed mogelijk het hoofd te bieden. Daarbij worden door alle landen fouten gemaakt en veel landen verschillen in visie hoe dit aan te pakken. Zweden laat het over aan het gezond verstand van de bevolking en Italië en Spanje sluiten hun land hermetisch af en geven de bewoners huisarrest. Dat zijn nogal verschillen van inzicht en visie. En regels en maatregelen door de strot van de koppige Nederlanders rammen is een garantie voor volksopstand.

WA
8 mei 2020, 16:45
Studie Gangelt: meer symptomen bij carnavalisten

Slag om de arm

Voor Nederland zou dat neerkomen op 1,4 miljoen besmettingen. Volgens Christian Hoebe is dat aan de hoge kant. „Het meest reële is dat de sterftefactor ergens tussen de 0,37 en 1 procent ligt. Dan kom je uit op minder besmettingen.” Ook het team rond Hendrik Streeck houdt een slag om de arm, omdat de explosieve verspreiding van het virus door één carnavalsactiviteit mogelijk niet representatief is voor het aantal besmettingen en het sterftepercentage in de rest van het land.

Bron: De Limburger

De vraag is nu natuurlijk waar Hoebe zich op baseert om aan te nemen dat 1,4 miljoen besmettingen aan de hoge kant is. Ik weet niet hoe er in Gangelt carnaval gevierd word maar in Brabant doen ze dat overwegend binnen. Staand, hossend en dicht op elkaar. Dichter op elkaar als bij een "zitting" zoals die in Gangelt. En als het al buiten is kun je over de koppen lopen.
Verder mis ik de motivatie om het sterftecijfer in te schatten als tussen de 0,37 en 1 % door Hoebe. Hij neemt duidelijk het resultaat uit Gangelt als ondergrens, maar waarom? Waarom niet 0,25 tot 0,75 % als je de cijfers uit Gangelt niet representatief acht voor een heel land (wat ik overigens wel begrijp).

En voor de mensen die meer van Streeck's onderzoek willen weten:

https://www.tagesspiegel.de/wissen/virologe-streeck-zur-coronavirus-studie-die-veroeffentlichung-zu-heinsberg-war-nicht-leichtfertig/25735672.html
https://www.t-online.de/gesundheit/krankheiten-symptome/id_87680236/lockerung-der-corona-massnahmen-ergebnisse-der-heinsberg-studie-machen-hoffnung.html

https://www.youtube.com/watch?v=vrL9QKGQrWk

piranha
8 mei 2020, 17:48
Vergelijkbaar met een stevige seizoens griep, waarvan iedereen geaccepteerd heeft dat deze bij het leven hoort en zwakkeren de das om kan doen.
En tegen die anderhalve meter samenleving kunnen we in opstand komen hè. Ik snap ook niet dat ik nog niks gehoord heb over overkoepelende of belangenorganisaties die naar de rechter stappen vanwege deze volstrekt on democratische, zelfs dictatoriale maatregelen.

Zo zie ik het ook ongeveer. Niemand durft verdomme z'n bek opentrekken of deze maatregelen allemaal zomaar vanzelfsprekend zijn. Al een geluk voor de broekschijters hier dat ik het niet voor het zeggen heb. Ik zou alle bedrijven, horeca, restaurants, clubs, bordelen en wat weet ik niet allemaal gewoon openen. Wie corona krijgt heeft dan twee mogelijkheden, oftewel kom je erdoor of je gaat dood. Héél simpel, en gedaan met dat achterlijke lockdown/social distance gedoe.

Maar in werkelijkheid zal het natuurlijk niet zo gaan. Volgende winter bij het eerste griepje gooien ze de boel weer dicht, want de angst zit er nu goed in. Het is onderhand net zoals bij de beurs, gaat het 2% naar beneden schieten ze in volle paniek en gaan ze de QE toer op, en drukken nog een paar miljard bij. Let wel, vroeg of laat wordt de rekening gepresenteerd en die gaat niet mals zijn. Ze zullen oogsten wat ze zaaien. Dat geldt voor zowel voor de beurs als voor die hele corona histerie, want meer is het niet. Het lijkt wel of de hele wereld enkel nog belust is op sensatie.

Wentelt Eefje
8 mei 2020, 17:59
De vraag...

You stole my lines... ik had het niet anders willen verwoorden

mentholbear
8 mei 2020, 18:00
Ik ken een gestoord verhaal van een bij mij bekende DVP die vorig jaar een Duitse klant weigerde in de club na een slechte ervaring eerder. Die idioot besloot vervolgens foto's die nog ergens op een site van een club stonden waar ze in het verleden had gewerkt naar haar zus in haar thuisland op te sturen met de mededeling dat haar zus een hoer was in Duitsland. Toen werd ook de "restaurant joker" succesvol ingezet. Ze zijn erg creatief met verhaaltjes verzinnen. ;)

Ik ben niet zo n gehaaide klapekster. Hoe lul je je in hemelsnaam uit naaktfoto's met werken in een restaurant?

Geen nood. De P6 mondkapjes zijn in de maak https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55544-CORONA-faillissementen&p=699201#post699201

Meme Moo
8 mei 2020, 18:49
M
Zelfs officieel is is niet per se officieel. Gisteren zei Rutte dat de kapperssalons open mochten en vandaag zit hij het weer een beetje terug te draaien. Ik ben gewoon realistisch zodat ik straks niet teleurgesteld wordt.

Het punt is dat prostitués heel veel fysiek contact hebben. Dat hebben kapperssalons ook maar bij een kapperssalon kan een uitbraak traceren. De meeste klanten zijn lokaal en niemand zal liegen over een bezoek aan de kapperssalon.

Hoerententen trekken klanten aan van honderden kilometers ver. Weinig die eerlijk zullen toegeven waar ze geweest zijn als ze in het ziekenhuis belanden. Voor de overheid zal het dan moeilijk zijn om een uitbraak te traceren. Ik bedoel met een beetje logisch nadenken kom je al heel ver. Daar hoef je geen Nostradamus voor te zijn.

Hier klopt bar weinig van.

Kapsalons gaan wel degelijk komende week open.

En van de voorgenomen verruimingen die wat verder weg liggen, is nu duidelijk wat het perspectief in tijd is.
Dat de voorwaarde is dat dan de cijfers op de IC en de ontwikkeling in het aantal besmettingen gunstig zijn, is ook al toegelicht op de persconferentie.

Nulnulzeseneenhalf
8 mei 2020, 19:18
Was toch niet zo dom. Als mensen altijd maar roepen dat Clubs pas in 2021, 2022 of nooit meer zullen opengaan. Nergens op gefundeerd, de ene uitspraak hierover is zoveel waard als de andere, zijnde niets. Maar als ze op 1 sept open gaan, zullen die aandachtzoekers wel als eerste aan de deur staan.
Goede reden voor mij om een paar dagen te wachten.

- We zitten al 8 weken opgesloten. Zonder enig perspectief.

Zelf schipper ik tussen doemscenario's en positieve gedachten, ook al is dat laatste op weinig gestoeld.

En wat is hun voordeel daarbij? Waarom zouden politici en virologen dat willen? Niemand is namelijk gediend bij zoveel mogelijk en zo lang mogelijk thuisblijven en alles gesloten houden. Ook politici en virologen niet. Ik geloof niet in dit soort doemdenken of complottheorieën. Elk land zal proberen deze crisis zo goed mogelijk het hoofd te bieden. En regels en maatregelen door de strot van de koppige Nederlanders rammen is een garantie voor volksopstand.

Ik geloof niet in de anderhalve meter samenleving, die heeft geen toekomst.

We hebben allemaal eens een dipje, maar het glas is nu toch meer half vol dan half leeg? Met de aangekondigde exitstrategie is er toch perspectief? Zeer concreet in NL en in handen van de deelstaten in DE die vragende partij zijn om sneller te versoepelen. Kijk maar naar de horeca. BE neemt het ultra voorzichtig aan, hiermee vergeleken. De experts blazen constant warm en koud, als je je daar alleen op baseert, word je idd depressief. Realiteit is dat de maatschappij niet eeuwig op slot kan blijven. Kan economisch niet, kan sociaal niet. Anders gaat de bevolking toch zijn eigen weg en gaan zaken clandestien gebeuren. Dit geldt ook voor prostitutie. Beter alles op een gecontroleerde manier terug laten starten dan het ondergronds te laten gaan.

Zo zie ik het ook ongeveer. Niemand durft verdomme z'n bek opentrekken of deze maatregelen allemaal zomaar vanzelfsprekend zijn. Al een geluk voor de broekschijters hier dat ik het niet voor het zeggen heb. Ik zou alle bedrijven, horeca, restaurants, clubs, bordelen en wat weet ik niet allemaal gewoon openen. Wie corona krijgt heeft dan twee mogelijkheden, oftewel kom je erdoor of je gaat dood. Héél simpel, en gedaan met dat achterlijke lockdown/social distance gedoe.

Maar in werkelijkheid zal het natuurlijk niet zo gaan. Volgende winter bij het eerste griepje gooien ze de boel weer dicht, want de angst zit er nu goed in.

De meeste maatregelen die er tot nu toe zijn genomen sta ik wel achter. Toch denk ik dat we nu te voorzichtig worden met loslaten. Enerzijds natuurlijk vanwege de economie, die moet weer op gang. Nu al is een kleine 20% van de bedrijven bang dat ze het niet meer gaan redden.
https://www.1limburg.nl/zonder-versoepeling-bijna-een-op-vijf-bedrijven-gevaar?context=section-1
Anderzijds kijk ik naar de tabelletjes en figuurtjes die telkens geproduceerd worden. Die lockdown is er gekomen om de capaciteit in het ziekenhuis niet te klein te laten worden. Nederland heeft laten zien dat ze snel konden opschalen. Zowel in IC-bedden als in noodhospitaals. Al zijn die laatste nauwelijks gebruikt. https://www.1limburg.nl/ook-coronacentrum-roermond-sluit-de-deuren?context=section-1
In die figuurtjes lieten ze zien dat met de maatregelen de piek lager kwam. Maar het aantal werd uitgesmeerd over de tijd. Door langzaam te openen blijf je nog lang besmettingen tegen komen. Met sneller openen haal je die naar voren. Mensen die er ziek van worden, die worden dat toch wel. Niemand heeft namelijk het eeuwige leven, al zou men dat nog zo graag willen. Iedereen gaat ergens aan dood.

Dat er nog weinig geprotesteerd wordt tegen die anderhalve meter samenleving komt vooral omdat er nog weinig bekend is. Je kunt nu wel een protest indienen maar je krijgt geheid het antwoord: daar werken we nog aan. Protesteren heeft pas zin als plannen ten uitvoer liggen.
De mondkapjes in het OV die per 1 juni verplicht worden, ook al is het bijna zinloos, komt alleen maar omdat ze dan de anderhalve meter niet meer kunnen waarborgen. Of er moeten teveel bussen en te lange treinen gaan rijden.

Toch zit ik nog met een paar vragen. Een paar jaar geleden hebben we met veel bombarie een nikaab-verbod ingesteld in dit land. Nu, met al die mondkapjes, hoor ik daar niemand meer over. Zullen we dat dan ook maar schrappen? Hoe wil je vliegen met al die desinfectie? Krijgen we nog wel een Pinkpop ogeen Zwarte cross? Niemand die daar nog verantwoording voor wil nemen als het niet te verzekeren is. Kermissen en carnaval, belangrijk hier in het zuiden, en vast nog wel in meer delen van de wereld, kan helemaal niet in het “nieuwe normaal”.
Maar ook, een verjaardagsfeestje met vrienden of familie, niks groots, kan niet meer als er maximum aantallen blijven bestaan of je anderhalve meter afstand moet houden. Maar weinig mensen hebben een huid dat groot genoeg is daarvoor.

MrSchwanz
8 mei 2020, 20:24
Onzin. De traceerbaarheid van een uitbraak is heel belangrijk voor de overheid. Hoeveel mensen gaan eerlijk toegeven dat ze bij de hoeren zijn geweest? Ik denk dat de overheid niet dom is. Als ze dat wel zijn dan zal ik mij vergissen. Het hele punt van de versoepeling is juist met de voorwaarde dat mini Corona uitbraken te traceren zijn en te stoppen zijn.

Player
8 mei 2020, 20:47
Maar ik vraag mij af hoeveel Roemeense families van dames het nieuws in Duitsland volgen op dat gebied. DVP's zijn over het algemeen master in liegen dus ze lullen zich er wel uit.Ik kan moeilijk geloven dat het thuisfront anno 2020 niet weet wat de ware beroepswerkzaamheden zijn. Hoe naïef kan je zijn, horden jonge goodlooking meisjes, velen nauwelijks geschoold of de taal machtig? Het zal soms wel onbesproken blijven, voor de eer van de familie. Ken er die begonnen zijn in een reguliere job, maar al snel overschakelen naar prostitutie. En er zijn er ook die in de sector zitten vanuit de familie. Er is er één in ss die een tante heeft die er gewerkt heeft (in sommige families begint men zeer snel aan kinderen) en er zijn genoeg zusjes en nichtjes aan de slag. Anne en Ariana in GT moeten altijd lachen als ik ze samen tref en hun de "family business" noem.

Picasso 1
8 mei 2020, 20:57
En wat is hun voordeel daarbij? Waarom zouden politici en virologen dat willen? Niemand is namelijk gediend bij zoveel mogelijk en zo lang mogelijk thuisblijven en alles gesloten houden. Ook politici en virologen niet. Ik geloof niet in dit soort doemdenken of complottheorieën. Elk land zal proberen deze crisis zo goed mogelijk het hoofd te bieden. Daarbij worden door alle landen fouten gemaakt en veel landen verschillen in visie hoe dit aan te pakken. Zweden laat het over aan het gezond verstand van de bevolking en Italië en Spanje sluiten hun land hermetisch af en geven de bewoners huisarrest. Dat zijn nogal verschillen van inzicht en visie. En regels en maatregelen door de strot van de koppige Nederlanders rammen is een garantie voor volksopstand.

Wat dacht je van potentiële persoonlijke juridische consequenties? In verschillende landen denk ik dat rechtszaken gestart zullen worden tegen de overheid (wat wisten ze? Wanneer? Waarom zo laat ingegrepen? hadden ze de huidige crisis kunnen voorkomen?, etc. zal dan allemaal beantwoord dienen te worden)
Zolang je als regerering risicomijdend op safe speelt, jammer voor het land, maar de gezondheidsrisico's niet over de rug van degenen die verantwoordelijk kunnen worden gehouden. Het zal vast een samenstel van factoren zijn waar het huidige beleid uit voortvloeit, maar de juridische is denk ik er één van.
De regering wijst naar de virologen als argument voor hun gekozen beleid (en wast zo de eigen handen) en de virologen zien dat en op hun beurt vertonen ze vervolgens risicomijdend gedrag door te wijzen op potentiële doemscenario's (waar ze voorheen erg nonchalant over waren toen er nog niet naar ze gewezen werd).

Meme Moo
8 mei 2020, 21:14
Niks onzin.

Je stelt dat ‘officieel niet perse officieel is’ en komt dan met een verhaal dat Rutte vandaag de verruimingen weer wat terugdraait.
Dat klopt dus niet.

Ik heb het niet over je betoog over de traceerbaarheid van een uitbraak.
Maar het stoppen van een mini-uitbraak is zeker geen voorwaarde voor versoepeling van maatregelen.

MrSchwanz
8 mei 2020, 22:19
“Met een beetje terugdraaien” bedoelde ik dat Rutte zei dat de versoepeling teruggedraaid kan worden als er een nieuwe uitbraak is. En dat traceerbaarheid is zeker wel belangrijk. Dat was het algemene punt van mijn verhaal betreffende waarom ik denk dat traceerbaarheid van hoerenlopers moeilijk gaat worden. Als je leest wat Rutte zei, gebruikt hij het woord traceerbaarheid meerdere malen. De komende periode gaat er geëxperimenteerd worden hoe effectief ze mini-uitbraken kunnen voorkomen.

Huubhuubbarbatruuk
8 mei 2020, 22:41
Stefan Kluge fügt hinzu: „Wir haben schon im klinischen Alltag gesehen, dass COVID-19 in ungewöhnlich vielen Krankheitsfällen zu Thrombosen sowie Lungenembolien bei den Patientinnen und Patienten geführt hat. Die Bestätigung haben jetzt Sektionen der Verstorbenen geliefert.“
Von den Untersuchungen profitieren nun Corona-Patienten. Ein Teil der Patienten bekäme Blutverdünner, um Gerinnsel zu verhindern, so die Mediziner.
Prof. Püschel hat einen persönlichen Appell: „Ich gehöre in meinem Alter selbst zur Risikogruppe. Doch ich will darauf hinwirken, dass wir nicht so viel Angst haben. Denn Angst frisst die Seelen auf.“

Die Zahlen sprächen eine eindeutige Sprache, so Püschel. In Hamburg liege die Todesrate bei 3,5 Prozent. „Da wir nicht genau wissen, wie viele infiziert sind, schätze ich die tatsächliche Letalität aber vorsichtig auf unter zwei Prozent. Eine bedrohliche Situation wie in Italien hat es hier nie gegeben.“

Die größten Risikofaktoren für einen schweren Verlauf seien immer noch Vorerkrankungen wie Herz-, Gefäße- und Lungenerkrankungen, Parkinson, Demenz, Diabetes, Über- oder Untergewicht, so die Rechtsmediziner

rob45
8 mei 2020, 22:56
De regering wijst naar de virologen als argument voor hun gekozen beleid (en wast zo de eigen handen) en de virologen zien dat en op hun beurt vertonen ze vervolgens risicomijdend gedrag door te wijzen op potentiële doemscenario's (waar ze voorheen erg nonchalant over waren toen er nog niet naar ze gewezen werd).

Virologen zijn dan ook de nieuwe machthebbers.
Pinokkio Rutte is ook niet meer dan een woordvoerder...

marcelasnl
8 mei 2020, 23:17
Corona in Sperma gevonden, einde prostitutie?

Artsen in het gemeentelijk ziekenhuis van Shangqiu hebben, na onderzoek van 38 mannelijke coronapatiënten, geconstateerd dat het coronavirus mogelijk ook seksueel overdraagbaar is. Zelfs als de patiënten herstellende waren, bleek het virus nog aanwezig in hun sperma.

Dit was het geval bij 6 van de onderzochte coronagevallen, schrijven de artsen in JAMA Network Open, een maandelijkse uitgave van de American Medical Association. Een kwart van hen zaten in de acute fase van de besmetting en 9 procent was aan de beterende hand.

Het onderzoek werd verricht op het hoogtepunt van de uitbraak in China, gedurende de maanden januari en februari. ,,We hebben vastgesteld dat SARS-CoV-2 in het zaad van Covid-19-patiënten kan zitten'', zegt arts Diangeng Li. ,,En dat het ook kan worden gevonden in het sperma van herstellende patiënten.''

Zelfs als het virus zich niet kan reproduceren in het mannelijk voortplantingssysteem kan het in de testikels blijven bestaan, omdat het immuunsysteem het gebied niet volledig kan bereiken om virale indringers aan te vallen. Geheel verbazingwekkend is de vaststelling van de Chinese artsen echter niet.

phoenix
8 mei 2020, 23:34
tja ik citeer de Telegraaf: Coronavirus mogelijk seksueel overdraagbaar,

weer een extra speculatie....MOGELIJK.. als ik je niet zoent dan wel spuit ik als ik klaar kom, ik zie geen verschil... , het zal er alleen vanaf hangen hoe lang dat 'goedje' in de mens zal verblijven... mensen hebben ook volop virus en maar geen klachten.... en niet louter in de ballen.....is het A<B,C het maakt geen zak uit, in alle gevallen is zoenen, ademen, betasten seksen uit te sluiten , niet louter seks ook al dat andere...wat via slijmvliezen binnenkomst.

deket
8 mei 2020, 23:41
lees wat de Telgraaf schrijft en weet dat het omgekeerde waar is
in de tijd voor Jules Verne zou de Telegraaf schrijven dat de wereld plat is

Big30
8 mei 2020, 23:51
’Coronavirus mogelijk seksueel overdraagbaar’

Het coronavirus zit niet alleen in speeksel en slijm, het is ook aangetroffen in sperma. Dat is de uitkomst van een onderzoek uitgevoerd door Chinese onderzoekers, gepubliceerd in JAMA Network Open. Een team van het Shangqui Municipal-ziekenhuis onderzocht 38 mannen tijdens het hoogtepunt van de pandemie in januari en februari.

Het is niet de eerste keer dat een virus in sperma wordt aangetroffen. Dit was ook het geval bij Ebola en Zika. De onderzoekers kunnen nog niet met zekerheid zeggen of het coronavirus seksueel overdraagbaar is, dat zijn ze nog verder aan het onderzoeken. „Als zou kunnen worden bewezen dat SARS-CoV-2 seksueel kan worden overgedragen, zou seks een cruciaal onderdeel kunnen zijn voor de preventie. Onthouding of condoomgebruik kan worden overwogen als preventief middel voor deze patiënten.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/398753456/live-coronavirus-mogelijk-seksueel-overdraagbaar

Als de hemel morgen naar beneden komt dragen we allemaal een blauwe hoedje. :biggrin::hah::biggrin:

Badslippers
8 mei 2020, 23:52
Wat dacht je van potentiële persoonlijke juridische consequenties? In verschillende landen denk ik dat rechtszaken gestart zullen worden tegen de overheid (wat wisten ze? Wanneer? Waarom zo laat ingegrepen? hadden ze de huidige crisis kunnen voorkomen?, etc. zal dan allemaal beantwoord dienen te worden)
Zolang je als regerering risicomijdend op safe speelt, jammer voor het land, maar de gezondheidsrisico's niet over de rug van degenen die verantwoordelijk kunnen worden gehouden. Het zal vast een samenstel van factoren zijn waar het huidige beleid uit voortvloeit, maar de juridische is denk ik er één van [ . . . ]

Het zou kunnen dat Rutte en co zich willen indekken. Ik vraag me dan wel af hoe zoiets vorm krijgt. Dat zal dan toch openlijk besproken moeten worden als Rutte met al die virologen en experts aan tafel zit. Zoiets van: "Beste mensen we gaan vooral risicomijdende maatregelen treffen zodat we op safe kunnen spelen indien er een parlementaire enquête komt en moeilijke vragen gesteld gaan worden. Dus hou daar rekening mee als je je adviezen en inzichten geeft. We willen over 2 jaar geen trammelant".

Nou kan in de politiek veel en er zijn al heel wat schimmige spelletjes gespeeld. Dat blijkt wel uit het verleden. Ik heb meer het idee dat er zoveel variabelen in het spel zijn dat men maar voor de gouden (voorzichtige) middenweg kiest. Maar goed, we wachten de artikelen in de media die over een hele poos zullen verschijnen maar af. Of er moet nu al gelekt worden. Misschien dat Bruno vanuit zijn ziekbed een tipje van de sluier wil oplichten.

Badslippers
9 mei 2020, 00:10
Kapsalons gaan wel degelijk komende week open.

Het lijkt wel of de kappers de kurk vormen waarop Nederland drijft. Ongelooflijk hoe vaak de kapper in het nieuws genoemd wordt. De kappers gaan open en heel Nederland slaat op tilt. Ik kom nooit bij de kapper. Dat de kroegen en terrassen maar eens open gaan zodat we ons kunnen bezatten en naar de mokkeltjes kunnen kijken.

Ik zag trouwens zojuist een of andere woordvoerder van het Witte Huis voorbij komen. Ik moet zeggen dat Trump een goede smaak heeft.
@deket, ze is al 32 dus geen deketmeisje.

https://www.rollingstone.com/wp-content/uploads/2020/05/Kayleigh.jpg

deket
9 mei 2020, 00:41
trump heeft goede smaak van vrouwen als je er de botox meepakt

MrSchwanz
9 mei 2020, 00:55
René is een slimmerd. Eigenlijk kaart hij aan wat ik eerder zei.

https://youtu.be/UlKMCH8Z90Q

Picasso 1
9 mei 2020, 02:45
Het zou kunnen dat Rutte en co zich willen indekken. Ik vraag me dan wel af hoe zoiets vorm krijgt. Dat zal dan toch openlijk besproken moeten worden als Rutte met al die virologen en experts aan tafel zit. Zoiets van: "Beste mensen we gaan vooral risicomijdende maatregelen treffen zodat we op safe kunnen spelen indien er een parlementaire enquête komt en moeilijke vragen gesteld gaan worden. Dus hou daar rekening mee als je je adviezen en inzichten geeft. We willen over 2 jaar geen trammelant".

Ik wist niet dat politici zo kinderlijk direct met elkaar communiceren. Ik dacht dat het openlijk met elkaar spreken meer als volgt gaat:

Rutte aan virologen/experts

- Beste mensen, onze absolute prioriteit is de risico’s voor alle mensen zo klein mogelijk te maken (lees: mijn risico minimaliseren).
- Breed in de samenleving zijn de zorgen groot (lees: ik maak me zorgen om de impact daarvan voor mezelf).
- In de maatschappij leven nog veel vragen (lees: ik maak jullie virologen verantwoordelijk om daar een adequaat antwoord op te geven).
- Het antwoord op alle vragen die leven, begint bij de kennis en ervaring van deskundigen, laat ons daaraan vasthouden.(lees: het wordt jullie verantwoordelijkheid).
- Jullie advies is vanaf het begin leidend geweest voor alle maatregelen die tot nu toe in Nederland zijn getroffen (lees: was knudde vooraf aan de uitbraak en daarom hadden we nul komma nul beleid op deze virusuitbraak). En het is belangrijk dat we op dat kompas van wetenschappelijke kennis en betrouwbare feiten blijven varen (lees: jullie zijn verantwoordelijk voor alle niet genomen maatregelen en als toetje maak ik jullie ook verantwoordelijk voor de in de nabije toekomst wel te nemen maatregelen, een eventuele rechtszaak schuif ik later wel in jullie broek)

Virologen / experts aan Rutte

- Beste Rutte, totdat een vaccin wordt ontwikkeld (lees:misschien nooit) adviseren we het maximaal stoppen van al het menselijk contact oftewel een lock down (lees: hiermee wordt het gezondheidsrisico geëlimineerd waar wij verantwoordelijk voor worden gemaakt, dat er grote economische consequenties gepaard gaan met zo'n drastische maatregel zal aan onze reet roesten, dat is jouw probleem).
- Let wel, immuniteit na besmetting is nog niet bewezen, er is nog lang geen vaccin en na de de zomerperiode is een tweede uitbraak met een gemuteerde corona virus een zeer reel scenario dat mogelijk heviger is dan het huidige (lees: we dekken ons alvast volledig in voor de rest van het jaar).

En uiteindelijk wordt er net zo lang safe my ass gepolderd totdat er een scenario uit komt van zeer voorzichtig oppakken van economische activiteiten met redelijk lange tijdslijnen, het 'nieuwe normaal' met social distancing van minimaal 1,5 meter wordt als maatregel geïntroduceerd zonder een heldere einddatum, en in het geval van openen en gebruik maken van terrassen de maatregel van op afstand gaan zitten van je eigen familieleden waar je nota bene mee samenwoont.

Zonder safe my ass zorgen van politici en virologen zouden vast wel voor een deel soortgelijke maatregelen genomen worden (er wordt natuurlijk ook verstandig gedacht en geacteerd) maar vermoed dus niet allemaal en er zouden vast niet dezelfde scenario's als besluitvorming uit zijn gekomen.

Dalton
9 mei 2020, 03:33
De kindertjes op de kleuterschool zijn beter in het onderhandelen met elkaar dan de kamerleden die elkander alleen maar beschimpen en voor de rest is het een droevig zootje wat op een makkelijke manier hun geld verdiend en vaak alleen naar de kamer komen om hun slaap in te halen zodat de bijbaantjes ook nog iets opleveren.

pietpotent44
9 mei 2020, 05:39
https://www.telegraaf.nl/nieuws/398753456/live-coronavirus-mogelijk-seksueel-overdraagbaar

Als de hemel morgen naar beneden komt dragen we allemaal een blauwe hoedje. :biggrin::hah::biggrin:

Van gewoon zoenen kan je het sowieso overdragen. Dus ik vrees dat weer een heleboel Dvps weer een ideaal excuus erbij hebben nu om niet te (hoeven) zoenen.
Ik hoop dan ook niet dat dat in saunaclubland 'het nieuwe normaal' wordt.

pietpotent44
9 mei 2020, 05:43
lees wat de Telgraaf schrijft en weet dat het omgekeerde waar is
in de tijd voor Jules Verne zou de Telegraaf schrijven dat de wereld plat is

Het omgekeerde waar? Dus als je seks hebt met een corona besmette partner dan ben je genezen. Wow. Deket is echt geniaal.

pietpotent44
9 mei 2020, 05:55
Ik alle mensen zo klein mogelijk te maken (lees: mijn risico minimaliseren).
- Breed in de samenleving zijn de zorgen groot (lees: ik maak me zorgen om de en als toetje maak ik jullie ook verantwoordelijk voor de in de nabije toekomst wel te nemen maatregelen, een eventuele rechtszaak schuif ik later wel in jullie broek)

- Beste Rutte, totdat een vaccin wordt ontwikkeld (lees:misschien nooit) adviseren we het maximaal stoppen van al het menselijk contact oftewel een lock down (lees: hiermee wordt het gezondheidsrisico geëlimineerd waar wij verantwoordelijk

Haha. Ja man, als we het van de overheid of virologen moeten hebben nu, dan kunnen we nog erg lang wachten. Die geven inderdaad om bovenstaande redenen altijd het meest conservatieve advies. We mogen zogenaamd al blij zijn dat er uberhaupt weer wat zaken open gaan.

Veel van die politici zijn behoorlijk wereldvreemd, en hebben makkelijk praten met een easy en comfortabel inkomen van pakweg 2 ton per jaar.
Zon Wiebes bijvoorbeeld. Wat een stripfiguur is dat zeg. De ene na de andere blunder: de mislukte zzp wet, de aardbevingen in Groningen, de uitspraak dat ondernemers zelf het risico van een pandemie hebben genomen. Etc. etc.

En de ene na de andere mediageile viroloog / imminoloog haast zich om maar met zijn of haar hoofd op de tv te kunnen verklaren dat zij weten hoe het zit. Om vervolgens binnen enkele weken te zien dat de meeste beweringen totale onzin en speculatie bleken te zijn. Zelfs een gewone niet medisch onderlegde statisticus kan beter zien wat er gebeurt. Gewoon gezond boeren verstand.
Die Marion Koopmans bijvoorbeeld, die nu zelfs in het OMT zit, heeft wat mij betreft al haar geloofwaardigheid al verloren. Net als die Ab Oosterhaus.

Ik lach echt de ballen uit mn broek als bijv. zou blijken dat Corona spontaan uit dooft (o.a. door het weer en natuurlijke afname effectiviteit virus), en het zelfs in een ander seizoen niet meer terugkomt (of dat er een 2e golf komt). En dat een vaccin niet eens meer nodig is. Dan zouden al die virologen massaal andermaal ongelijk krijgen. Of dat gaat gebeuren weet ik natuurlijk ook niet, maar ik sluit het zeker ook niet uit. Niemand kan met zekerheid zeggen wat er gaat gebeuren. De tijd zal het leren. Maar zeker is wel dat de cijfers momenteel hard de goede kant op gaan. Als dit zo doorzet, komen we zelfs eind mei al dicht in de buurt van de 0 nieuwe opnames en doden. Dat had geen enkele viroloog voorspeld.

frits the cat
9 mei 2020, 07:19
Het coronavirus zit niet alleen in speeksel en slijm, het is ook aangetroffen in sperma. Dat is de uitkomst van een onderzoek uitgevoerd door Chinese onderzoekers, gepubliceerd in JAMA Network Open. Een team van het Shangqui Municipal-ziekenhuis onderzocht 38 mannen tijdens het hoogtepunt van de pandemie in januari en februari.

Bij 16 procent werd het virus in hun sperma aangetroffen. Een kwart van hen was in de acute fase van de ziekte, 9 procent was aan het herstellen. „We hebben vastgesteld dat SARS-CoV-2 in het sperma van patiënten met het coronavirus kan zetten, evenals in het zaad van patiënten die aan het herstellen zijn”, aldus onderzoeker Diangeng Li. Ook kan het virus volgens hem in de testikels blijven bestaan.

Het is niet de eerste keer dat een virus in sperma wordt aangetroffen. Dit was ook het geval bij Ebola en Zika. De onderzoekers kunnen nog niet met zekerheid zeggen of het coronavirus seksueel overdraagbaar is, dat zijn ze nog verder aan het onderzoeken. „Als zou kunnen worden bewezen dat SARS-CoV-2 seksueel kan worden overgedragen, zou seks een cruciaal onderdeel kunnen zijn voor de preventie. Onthouding of condoomgebruik kan worden overwogen als preventief middel voor deze patiënten.”

papi
9 mei 2020, 07:37
Goh, zou Sijbesma (spreek uit: Siebesma, vanwege zijn Friesche voorvaderen) dan gisteren een veel rooskleuriger situatie dan de werkelijkheid geschetst hebben tijdens de technische briefing?

Hij komt uit het bedrijfsleven he...dus ja

Herr Fick
9 mei 2020, 07:44
Het lijkt wel of de kappers de kurk vormen waarop Nederland drijft. Ongelooflijk hoe vaak de kapper in het nieuws genoemd wordt. De kappers gaan open en heel Nederland slaat op tilt. Ik kom nooit bij de kapper. Dat de kroegen en terrassen maar eens open gaan zodat we ons kunnen bezatten en naar de mokkeltjes kunnen kijken.

Ik zag trouwens zojuist een of andere woordvoerder van het Witte Huis voorbij komen. Ik moet zeggen dat Trump een goede smaak heeft.
@deket, ze is al 32 dus geen deketmeisje.

Is het zijn dochter Ivanka niet?

papi
9 mei 2020, 08:04
Verslaving en zelfbeheersing

Ongeacht of de clubs nu straks per 1 Juli, 1 September of nog later opengaan, we kunnen niet ontkennen dat we onszelf in een zelfbeheersingsmodus hebben moeten brengen deze Corona-crisis. Denk daar eens aan! Applausje voor onszelf!! Als ik naar mezelf kijk; al een paar maanden niet meer roken/gokken/hoeren...nou, best ok eigenlijk. Ik zeg niet dat ik 1 of 2 van deze verslavingen weer vrolijk op ga pakken straks, omdat het leven ook wel weer leuk moet blijven...maar ik kan het volhouden. OK, het was een flinke stok achter de deur zo....beter kun je het niet krijgen in verslavingstermen!
Tot zover de goede dingen van de Corona-crisis zullen we maar zeggen...en het feit dat je thuis al het schilderwerk en alle K-klussen hebt uitgevoerd, ook mooi.

Magic-G
9 mei 2020, 08:53
Ik kan moeilijk geloven dat het thuisfront anno 2020 niet weet wat de ware beroepswerkzaamheden zijn. Hoe naïef kan je zijn, horden jonge goodlooking meisjes, velen nauwelijks geschoold of de taal machtig? Het zal soms wel onbesproken blijven, voor de eer van de familie. Ken er die begonnen zijn in een reguliere job, maar al snel overschakelen naar prostitutie. En er zijn er ook die in de sector zitten vanuit de familie. Er is er één in ss die een tante heeft die er gewerkt heeft (in sommige families begint men zeer snel aan kinderen) en er zijn genoeg zusjes en nichtjes aan de slag. Anne en Ariana in GT moeten altijd lachen als ik ze samen tref en hun de "family business" noem.

Wie is er hier nou naïef .......
Omdat een tante van een hoer ook hoer is geweest weet in enen de hele familie wat ze doen of gedaan hebben ...
Omdat 2 hoeren toevallig uit de dezelfde familie komen gaan ze op verjaardagen en met de kerst hun familie eens lekker bijpraten over hun ervaringen met al die hoerenlopers ..... yeah right ...... keep on dreaming !

vanKees
9 mei 2020, 09:05
Wie andere Länder mit Corona umgehen ( gefunden in einem anderen Forum!)

XXXXXXX, Heute um 00:47 Uhr
Nach etwas längerer Abwesenheit mal wieder hier... Keine Ahnung, ob das für euch interessant ist, aber vielleicht mal ein Blick aus Norwegen auf die Coronasache:
Wir hatten hier einen recht frühen Lockdown am 12. März, also 11 Tage vor Deutschland. Zu dem Zeitpunkt war Corona für viele ja noch recht abstrakt und weit weg. Anyway: Im Nachhinen war dieser nichtmal so extrem, es war immer möglich, sich zu 5. zu treffen und Restaurants und Shoppingcenter hatten auch offen. Seit Ostern wurde mehr und mehr geöffnet, inzwischen haben Kindergärten, Schulen, die meisten Bars, Theater und sogar Kino wieder geöffnet, Veranstaltungen sind bis 50 Personen erlaubt, private Treffen mit bis zu 20 Personen, für Masken gibt es keine Empfehlung, werden von fast Niemandem genutzt.
Empfohlen werden: 1 Meter Abstand und die bekannten Hygieneregeln + Quarantäne bei Erkrankung + Tracing-App auf freiwilliger Basis, um Cluster früh zu erkennen, ca 1/3 der Bürger haben diese auf ihren Handys installiert. Großveranstaltungen sind untersagt.
Was ist nun nach der Öffnung passiert? (Bisher) Absolut nichts von dem, was Lauterbach und Co. erwarten, selbst Kindergärten sind ja jetzt schon seit 3 Wochen offen.
Insgesamt sind noch 26 (!) Personen auf Intensivstationen (Bev. ist 16x geringer in DE, wenn man es vergleichen möchte entspräche das 416 in DE, aktuell sind es in DE ja ca. 1800), 218 Personen sind verstorben (in den letzten 10 Tage nur 10 Personen), R ist bei < 0.5, tägl. Neuinfektionen ca. ~40. Die statistischen Werte sind also verdammt gut, trotz fast schon normalem Leben.
Inzwischen ist die Regierung auch auf dem Standpunkt, dass der Lockdown überflüssig war. Im Juni werden Veranstaltungen für bis zu 200 Personen erlaubt werden (dann lohnt es sich auch wieder für die Oper).

vanKees

pietpotent44
9 mei 2020, 09:19

Is het zijn dochter Ivanka niet?

Nee, dit is Kayleigh McEnany, een Amerikaanse politiek commentator. Heeft ook voor CNN gewerkt.
Mocht die carriere in het slop raken, dan mag ze wat mij betreft best een saunaclub carierre beginnen. Niks mis mee.

Huubhuubbarbatruuk
9 mei 2020, 09:25
Oplossing voor te weinig ruimte: terras met twee verdiepingen
Als het aan kroegbaas Laurens Meyer (60) ligt, kun je straks bij De Drie Gezusters een biertje drinken op een terras van twee verdiepingen. Het ontwerp lag zelfs al een tijdje klaar, al waren de plannen voor het dubbele terras in 2017 slechts een 1 aprilgrap.

Dagblad van het Noorden 09-05-20, 08:56
Laatste update: 09:00
1

Binnen in grand café De Drie Gezusters mogen vanaf 1 juni maar 30 mensen rondlopen, ,,Maar buiten zijn meer mensen geen probleem”, zegt Meyer. Met ruim 50 kroegen verspreid over het land is hij de grootste kroegbaas van Nederland.

Zolang de anderhalve meter op het terras in acht wordt genomen, kunnen klanten daar volgens Meyer gewoon van een hapje en een drankje genieten. Maar door de coronamaatregelen passen er straks veel minder mensen dan normaal, en dus ziet de kroegbaas een dubbel terras bij De Drie Gezusters wel zitten: ,,Dat is net zoveel als tweederde van ons normale terras.”

1 aprilgrap
Meyer zegt snel bij de gemeente Groningen aan te kloppen voor toestemming: ,,We moeten nu kijken of het mag. Als de toestemming er is, dan gaan we het doen.” De woordvoerder van burgemeester Schuiling laat weten nog geen duidelijkheid te kunnen geven over de uitvoerbaarheid van het plan.

De bouwtekening komt menig social mediagebruiker misschien bekend voor. In 2017 introduceerde de Drie Gezusters de terrasplannen al op Facebook, maar dat bleek later een 1 aprilgrap. ,,Het idee kwam nu wel goed van pas”, aldus Meyer.

Meyer wil meer hulp voor horecasector
Want de grap is er ten tijde van het coronavirus wel af voor Meyer. ,,Ik had in mijn stoutste dromen niet verwacht dat we in zo’n crisis terecht zouden komen.” De horecamagnaat heeft zo’n 2000 man in dienst. De coronacrisis valt hem dan ook zwaar.

Samen met een aantal andere grote horecaondernemers is hij drie weken geleden de actie Horecazorg gestart met de dringende oproep aan het kabinet om snel dieper in de buidel te tasten voor de noodlijdende horecasector. Nu de horeca 1 juni weer open mag, zijn ondernemers massaal op zoek naar creatieve oplossingen.

‘Misschien ook wel drie verdiepingen’
En zo kan een 1 aprilgrap drie jaar later tóch nog werkelijkheid worden. ,,Misschien bouwen we wel drie verdiepingen. Je weet het maar nooit”, zegt Meyer lachend. Volgens de horecamagnaat is dat allemaal goed te realiseren. ,,Al die evenementenbouwers die nu thuis zitten willen graag weer aan het werk. Zij bouwen ook VIP decks van twee, drie verdiepingen waar wel 1000 mensen op kunnen.”

Het dubbele terras is voor hem een manier om van een moeilijke tijd iets positiefs maken, vertelt de kroegbaas. ,,Laten we nu hopen dat de horecaregels de komende tijd goed uitgedacht gaan worden”

Huubhuubbarbatruuk
9 mei 2020, 09:35
So werden Sie beim Pornoschauen ausspioniert!
Von TECHBOOK | 09. April 2020, 17:03 Uhr

Anonym im Netz unterwegs sein und Pornos schauen? Eher schwierig.
Foto: Getty Images
Pornoseiten wissen genau, was Nutzer schauen und geben diese Infos an Werbeunternehmen oder Unternehmen wie Google oder Facebook weiter – und zwar auch dann, wenn der Inkognito-Modus des Browsers aktiviert ist.

43
SHARES
Facebook
Twitter
Pinterest
Reddit
Sie heißen Xhamster, Redtube, Pornhub und Youporn – unter den 20 meistaufgerufenen Internetseiten in Deutschland finden sich laut Alexa.com gleich drei Pornoseiten. Hinter diesen Zahlen steckt ein lukratives Geschäft – das Geschäft mit persönlichen Daten.

Überraschend: Mit dem Inkognito-Modus im Browser versuchen sich viele Nutzer ihre Identität zu verbergen – doch dieser hat in diesem Zusammenhang gar keine schützende Wirkung. Es ist erschreckend einfach für Werbeunternehmen, die Identität der Porno-Zuschauer und die geschauten Videos herauszufinden.

So spionieren Pornoseiten ihre Nutzer aus

Die meisten Porno- und Internetseiten verwenden sogenannte „Tracking-Tools“, die einen individuellen, digitalen Fußabdruck des Nutzers erstellen – und etwa wissen, welche Suchanfragen dieser eingibt oder welche Filme er schaut. Die eigentlichen „Schnüffler“ sind die „Teilen“-Knöpfe für Facebook oder Twitter und die zahlreichen Werbebanner auf den Pornoseiten, die die Daten an die Werbetreibenden und im Hintergrund auch an die Social-Media-Plattformen und Google weitergeben.

Doch wie können die Daten einer Person zugeordnet werden? Das Magazin „Vice“ erklärt in einem Bericht: Der Browser am Computer hat individuelle Einstellungen, etwa installierte Plug-ins, Schriften oder Sprache, die von den Tracking-Tools erfasst werden. Mit diesen individuellen Informationen und der jedem Internet-Nutzer zugeordneten IP-Adresse ist eine sehr genaue Identifizierung möglich. Das Surfverhalten sowie die Titel der geschauten Videos können somit früher oder später öffentlich werden – und potenziell auch mit dem Namen in Verbindung gebracht werden.

Auch Hacker haben Interesse

„Vice“ hat den Test gemacht und die Übermittlungsdaten ausgelesen. So sendet die Porno-Seite „Xnxx“ Daten an Google, an die Oracle-Tochter und Analyse-Firma „Addthis“ sowie an ein Werbenetzwerk mit dem Namen „Pornvertising“ – selbst dann, wenn man im Privatmodus surft. Laut Thomas ist also eine Veröffentlichung von Porno-Vorlieben durch Amateur-Hacker eine stetig wachsende Gefahr, denn die Daten verteilen sich über verschiedene Plattformen. Hacker könnten diese verkaufen oder Nutzer damit erpressen.

Lesen Sie auch: Das sind die meistgesuchten Begriffe auf Pornhub 2019

Vor allem Werbekunden profitieren von genauen Informationen über ihre Zielgruppe. Im Falle einer Veröffentlichung der Porno-Verläufe mag das für uns in Deutschland einfach nur peinlich sein, doch in einigen Ländern werden Menschen mit bestimmten sexuellen Vorlieben unterdrückt und verfolgt.

Auch interessant: Die 10 beliebtesten Pornoseiten der Welt

Was kann ich gegen das Tracking tun?

Ganzheitliche Anonymität ist im Internet unmöglich. Doch man kann seine Spuren so gut es geht verwischen: Etwa über VPN-Dienste wie „Hidester“. Bei diesem kostenlosen Dienst können Nutzer mit einer anderen IP-Adresse als ihrer eigenen durch das Netz surfen. Dafür muss man in die Suchmaske einfach den Link der Seite eingeben, die man anonym besuchen möchte. Zwar kann auch das nicht komplett vor Tracking schützen, die Erstellung eines digitalen Fußabdrucks wird aber zumindest erschwert.

Nulnulzeseneenhalf
9 mei 2020, 09:40
Ik lach echt de ballen uit mn broek als bijv. zou blijken dat Corona spontaan uit dooft (o.a. door het weer en natuurlijke afname effectiviteit virus), en het zelfs in een ander seizoen niet meer terugkomt (of dat er een 2e golf komt). En dat een vaccin niet eens meer nodig is.
Het volgende heb ik viavia, dus geen bron en geen link.

Ten tijde van SARS, in 2003. Zijn ze bezig geweest met het ontwikkelen van een vaccin. En dat moet nog gelukt zijn ook. Alleen toen het klaar was, was het niet meer nodig. Een Nederlandse universiteit of onderzoeksfirma moet daarbij betrokken zijn geweest. Uiteindelijk is er een fabrikant van geneesmiddelen gekomen die het gekocht heeft, voor wat toen een leuk bedrag leek. En daar ligt het op de plank.
Die fabrikant kan er niks mee als produceren. Als het nu nog bij de onderzoekers was geweest, hadden ze van daaruit kunnen zoeken naar een vaccin tegen covid-19, er schijnen althans overeenkomsten te zijn.

Dus je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben.

MrSchwanz
9 mei 2020, 09:52
Een virus verdwijnt niet spontaan. Dat is nog nooit gebeurd. Enige uitweg is groepsimmuniteit en dat kan jaren duren. Het virus zal dan door blijven bestaan net zoals de griep maar de meeste mensen zouden daar dan gewoon tegen kunnen.

kempie
9 mei 2020, 10:12
Een virus verdwijnt niet spontaan. Dat is nog nooit gebeurd. Enige uitweg is groepsimmuniteit en dat kan jaren duren. Het virus zal dan door blijven bestaan net zoals de griep maar de meeste mensen zouden daar dan gewoon tegen kunnen.

Ik heb ook gelezen dat het wel degelijk mogelijk is dat Corona zou verdwijnen. Dat is met meerdere virussen gebeurt. De kans is wel klein. Ook is er een iets grotere dat het virus afzwakt en de syptomen minder worden en dus minder hospitaal opnames en doden.

Het is ook mogelijk dat het virus erger wordt, waar veel mensen bang voor zijn, maar dat gebeurt heel zelden bij vriussen en die kans is bijna verwaarloosbaar.

Player
9 mei 2020, 10:16
Een virus verdwijnt niet spontaan. Dat is nog nooit gebeurd. Enige uitweg is groepsimmuniteit en dat kan jaren duren. Het virus zal dan door blijven bestaan net zoals de griep maar de meeste mensen zouden daar dan gewoon tegen kunnen.SARS is plots en onverklaard gestopt. Is nooit een vaccin voor ontwikkeld. Wellicht muteert het tot een meer onschuldige variant.

Piet Plezier
9 mei 2020, 10:19
** TWEE MAANDEN LOCKDOWN maakt veel duidelijk **

Zondag 15 maart liepen wij niks vermoedend tegen 6 uur ’s avonds een restaurant binnen. We werden hartelijk ontvangen, maar hoorden ook dat we de laatste gasten zouden zijn – de deur ging dicht. Een half uur daarvoor had premier Rutte de horeca bevolen met onmiddellijke ingang haar deuren te sluiten. Met kunstmatig gecreëerde urgentie moesten restauranthouders binnen een uur al hun gasten wegsturen, alsof een onzichtbare vijand diezelfde avond nog zou toeslaan. Maar niks was zo urgent dat de sluiting niet per maandagochtend had kunnen ingaan. Waarom zoveel paniek creëren?

Vandaag, bijna twee maanden later, weten we meer, veel meer. Het is tijd voor een tussentijdse evaluatie: waar zijn wij na twee maanden ‘intelligente lockdown’? Zonder compleet te willen zijn, doe ik zes constateringen.

(1) We hebben een officieel sterftecijfer van bijna 5.500 coronadoden. Dat is niet significant anders dan het aantal doden in een pittig griepseizoen. Ook qua demografische verspreiding wijkt COVID-19 niet opvallend af van andere virussen of luchtweginfecties: het zijn vooral de verstokte rokers, de chronisch of ernstig zieken, de verzwakte ouderen en mensen met overgewicht die risico lopen. Dit dodencijfer is dus geen reden tot grote zorg. Zeker niet als je weet hoe dit getal tot stand komt. Wereldwijd vertellen insiders hoe wanhopig ziekhuizen en instituten deze cijfers opstuwen door ook patiënten die overlijden aan kanker, hartfalen of andere ziekten mee te tellen... áls een coronabesmetting wordt gevonden, wordt vermoed of aannemelijk te maken is. Dat zijn geen coronadoden! Maar ze tellen wel mee. Dat maakt het officiële dodencijfer een frauduleus getal. En dit frauduleuze getal, dat de overheid kritiekloos overneemt, verraadt de agenda achter deze gehypete pandemie: angst zaaien, angst zaaien, angst zaaien! Precies zoals dat ging op die 15e maart.

(2) Want dat moet wel de tweede constatering zijn: na twee maanden lockdown is de angst voor het virus onder de huid gekropen van het grootste deel van onze bevolking. Het nieuwe normaal van ‘sociaal afstand houden’ (liever zei ik: asociaal afstand houden) is inmiddels grondig ingesleten bij de meeste mensen. Het oude normaal is verdacht, gevaarlijk, zelfs immoreel geworden. Iedereen kan immers een besmetter zijn! We lopen met een boog om elkaar heen, geven geen handen, knuffels of zoenen meer, ontlopen onze vrienden en familie, durven niet meer in het OV, werken thuis, mijden elkaar. Alles moet ontsmet, overal komen we handschoentjes, mondkapjes en kuchschermen tegen. We zijn zelfs bang gemaakt voor onze eigen handen (ons eigen lichaam!), die we als potentieel gevaarlijk de hele dag grondig moeten wassen.

De zogenaamde versoepelingen die afgelopen week aangekondigd werden, veranderen onze ‘nieuwe omgang’ niet. In tegendeel, onze premier peperde ons alle nieuw-normale omgangsregels nog eens goed in: alleen als we allemaal (!) gedisciplineerd blijven, als we braaf doen wat de experts ons vertellen, alleen dan zijn we veilig. En wie die veiligheid in gevaar brengt door niet mee te doen, is immoreel en asociaal.

(3) En ja, ook dat heeft 2 maanden lockdown ons gebracht: een ongekend massale bereidheid om de overheid te horen en te gehoorzamen. De laatste persconferentie van Mark Rutte en Hugo de Jonge werd door 7 miljoen mensen live bekeken. Rutte toverde daarin met woorden. Hij sprak over de ‘afspraken die we als samenleving samen gemaakt hebben’, waar hij bedoelde: ‘de regels die wij als overheid jullie hebben opgelegd’. Maar het werkt, dit spinnen en toveren met woorden - we hangen aan de lippen van onze leiders om te horen wat we wel en niet mogen. En we gehoorzamen. Het is griezelig om te zien hoe breed en groot de bereidheid is om keurig te doen wat zij zeggen, ongeacht hoe ongrondwettelijk, hoe liefdeloos of hoe frauduleus de onderbouwing is. En ook ongeacht de immense schade die deze maatregelen aanrichten aan de samenleving. We gehoorzamen, we volgen, we doen keurig wat ons verteld wordt. Wat is er gebeurd met ons gezonde verstand en ons zelfvertrouwen?

(4) Deze lockdown maakt na twee maanden ook volstrekt duidelijk in welke richting deze crisis de samenleving duwt: minder vrijheden en minder bewegingsruimte voor ons, de burgers; en meer volmachten voor en controle door de overheid. Noodwetten zetten nu grondwettelijke vrijheden en rechten opzij! De overheid wil ons kunnen volgen, overal waar we staan of gaan. Nergens mogen we meer onaangekondigd heen, alles mag alleen nog op afspraak. En niet alleen wil de overheid ons volgen, ze wil ook ons gedrag sturen. Ons gedrag wordt gemonitord, beoordeeld en bestraft als het gevaarlijk blijkt; de maatregelen kunnen elk moment weer verzwaard worden. Als minister De Jonge ons vertelt dat de anderhalve-meter-samenleving een realiteit zal blijven “tot het vaccin er is”, weten we ook welke zin daar te zijner tijd op zal volgen: “Nu kunnen we de vrijheden teruggeven… aan wie gevaccineerd is”. Kortom: ook het beloofde en verlossende vaccin zal in de handen van de overheid een controlemiddel zijn dat sommigen kan toelaten tot de samenleving en anderen zal uitsluiten.

Dit is geen complotdenken, maar goed luisteren naar wat er wordt gezegd. Er wordt geen andere horizon geboden dan de komst van het vaccin. Tegen de tijd dat het vaccin er is, zal de maatschappelijke druk zo groot zijn, dat wettelijke verplichting misschien niet eens meer nodig is.

(5) Wat ons brengt bij mijn vijfde constatering: na twee maanden lockdown wordt langzaam duidelijk welke immense crisis gaat volgen op de huidige: een recessie zoals de wereld die nog niet heeft meegemaakt. In alle landen waar een lockdown van kracht is, voltrekt zich een stille economische en sociale ramp. Het grootste deel van het midden- en kleinbedrijf zal kapot gaan, de culturele sector, de horeca en de een deel van de dienstensector zal voorgoed verdwijnen. Honderdduizenden gezinnen van ondernemers zien hun reserves en inkomen of zelfs hun bedrijf verdwijnen. Honderdduizenden mensen vrezen terecht ontslag. Het zal faillissementen regenen. De handreikingen van overheden aan het bedrijfsleven vergroten de schuldendruk van ondernemingen, terwijl de mogelijkheden om te ondernemen vaak ingrijpend en blijvend zijn verkleind (dankzij de anderhalve meter). Ondernemers die de kredieten gebruiken, worden kwetsbaarder en nog afhankelijker van de overheid. Iedereen lijkt de fuik van armoede en afhankelijkheid van de overheid in te zwemmen.

Maar onder al dat economische leed, ligt een veel groter lijden: de vernietiging van sociale structuren en de druk op de menselijke psychologie. Mensen worden collectief in een ervaring van ultieme machteloosheid en onveiligheid geplaatst, terwijl ze tegelijkertijd van hun medemens worden vervreemd. De ander is immers gevaarlijk, iedereen is een bedreiging voor iedereen. Deze ervaring leidt tot een breed scala aan psychisch lijden: depressie, angst, verslaving, boosheid, agressie, zelfmoord. Deze gevolgen kunnen nog tientallen jaren voelbaar blijven in onze samenleving. Het leed zal onbeschrijfelijk zijn.

En vergeet niet: déze ramp wordt niet veroorzaakt door het virus zelf – daar is het niet gevaarlijk genoeg voor. Deze economische en sociale ramp is het is het gevolg van de maatregelen die genomen worden. Het had zo niet gehoeven, sterker nog: het had zo nooit gemogen!

(6) Ten slotte (voor nu) constateer ik groeiende verharding en verdeeldheid in onze samenleving. Het ‘echte samen’ van hoor en wederhoor, het samen van liefdevolle zorg voor elkaar, het samen van agree-to-disagree… dat echte samen staat onder druk en wordt vervangen door het ‘valse samen’ dat de overheid ons wil laten geloven: het samen van ‘iedereen alleen’. Het morele monopolie dat overheid en media claimen voor het Officiële Verhaal (‘het gevaarlijke coronavirus’), wordt royaal overgenomen door een gehypnotiseerde massa die het verhaal dat hen elk uur via de media wordt ingefluisterd, navertellen. Ze zijn in diepe slaap en kijken alleen waar hen verteld wordt te kijken en doen wat hen gezegd wordt te doen.

Nog nooit heeft een sterftecijfer van een griepepidemie geleid tot diepe verwijdering tussen mensen. Laat staan de nog veel indrukwekkender sterftecijfers van alcohol- en tabaksgebruik, van kanker, hart- en vaatziekten en auto-immuunziekten, van verkeerd medisch handelen of medicijngebruik, van verkeersongelukken of misdaad. Maar nu staan mensen vol onbegrip tegenover elkaar met harde verwijten. Iedereen die kritische vragen stelt en met gezond verstand de maatregelen vergelijkt met het echte gevaar, wordt veroordeeld als egoïstisch, verwend, harteloos en onverschillig.

Zoals gezegd: deze zes constateringen zijn verre van compleet. Maar het is genoeg om te zeggen wat ik daarbij voel. Ik ontmoet verdriet, boosheid en opwinding in mij.

Ik voel VERDRIET om al het leed dat er in deze crisis is. Het leed van de patiënten van COVID-19. Maar niet minder om het leed van de talloze zieken en ouderen die nu vereenzamen omdat niemand hen meer mag bezoeken, het leed van mensen die in eenzaamheid sterven, het leed van alle mensen die hun vrienden en familie niet meer mogen zien. Maar ook het leed van ondernemers die hun levenswerk in een paar maanden zien verkruimelen, werkgevers die hun personeel moeten laten gaan, werknemers die hun baan zien verdwijnen. Ik voel zoveel verdriet bij alle machteloosheid, eenzaamheid, woede en angst waar mensen mee worstelen. De komende maanden en jaren zal het duidelijk worden hoe groot deze stille ramp is geweest onder de oppervlakte van deze coronacrisis – het zal niet meevallen.

Ik voel BOOSHEID bij het ONRECHT van deze crisis. De oneerlijkheid, de leugens, de verborgen agenda’s van politici en van het grote geld, het gespin en gedraai van media, de achteloosheid en meegaandheid van burgers, de censuur en controle op sociale media… In het jubileumjaar van onze vrijheid, zien we haar verdwijnen in de frauduleuze maatregelen van onze eigen overheden. Ik zou het van de daken willen schreeuwen: “Stop met deze waanzin! Ontmasker de leugens! Toon moed en verzet je!” Want wie zwijgt bij groot onrecht, wordt medeplichtig aan dat onrecht. Wie de onderdrukking bagatelliseert, baant de weg voor de onderdrukker. Het is tijd voor liefdevolle daadkracht en moed tot burgerlijke ongehoorzaamheid.

En daarom voel ik ook OPWINDING. Niet elke generatie maakt een ‘kanteling der tijden’ mee. Wij wel. De wereld voor corona is niet meer. De roep om het oude normaal is zinloos. Het oude normaal was een aanloop naar dit nieuwe normaal. Het was een weg van vervreemding en steeds diepere vervreemding – tot op het punt dat iedereen een gevaar voor iedereen is en wij ons eigen lichaam moeten wantrouwen. Corona is de kroon op de vervreemding! Hoe de wereld er na deze crisis, na deze kanteling eruit ziet, weet niemand. Welke rol jij en ik in die wereld zullen spelen evenmin. We moeten het uithouden bij die onduidelijkheid en het niet-weten.

Maar ik weet wel wat ik zou willen van die nieuwe wereld. Als radicale vervreemding ons in deze crisis heeft gebracht, dan zal radicale verbinding de uitweg zijn. We moeten nu de andere kant op. Niet de weg van nog meer afstand, nog meer maatregelen, nog meer controle, nog meer risicobeheersing, nog meer angst. Die weg loopt dood, die weg loopt naar de dood. We moeten ons omkeren (ik zou haast zeggen ‘bekeren’) naar een wereld van verbinding, vertrouwen, liefdevolle aanraking, zorg en veiligheid. Die weg is niet zonder risico, zelfs niet zonder lijden of dood. Maar het zal wel de weg zijn naar een nieuwe wereld waar liefde regeert, waar leven gevierd en gekoesterd wordt, waar kwetsbaarheid beschermd wordt, waar mensen elkaar zien en horen, waar geluk en gezondheid de norm zijn. En ik weet dat ik in dat verlangen niet alleen sta!

Player
9 mei 2020, 10:36
Wie is er hier nou naïef .......Neen, niet omwille van 2 voorbeelden die ik geef. Het is moeilijk aanneembaar dat de familie gelooft dat al die jonge, goedogende meiden in de horeca zo goed verdienen dat ze snel met zakken geld en koffers vol designerspullen terugkeren. Uit die landen zijn al een aantal generaties in de prostitutie gestapt in West-Europa. Dan zal men na al die tijd ook wel weten waarvoor ze naar hier komen. Zo achterlijk zullen die ouders nu ook weer niet zijn. Zal in veel families onuitgesproken blijven en het geld is welkom natuurlijk. Maar goed, enkel een honest opinion.

The Joker
9 mei 2020, 10:58
Punt 1 klopt niet, er zijn ong 2,25x zoveel Coronadoden als de RIVM cijfers.
Maar dat maakt voor de rest van het artikel idd weinig uit.
Je verwoest nu de hele economie en dat gaat op termijn voor meer ellende zorgen dan zelfs 250.000 Coronadoden hadden gegeven.
Maar een weg terug is er niet meer door verkeerde overheidsbeslissingen hebben we nu en doden en een kapotte economie.
Tot overmaat van ramp is de gemiddelde burger zo dom dat ze nog denken ook dat de overheid het goed heeft gedaan en gaan ze massaal weer op Rutte stemmen...

(1) We hebben een officieel sterftecijfer van bijna 5.500 coronadoden. Dat is niet significant anders dan het aantal doden in een pittig griepseizoen. Ook qua demografische verspreiding wijkt COVID-19 niet opvallend af van andere virussen of luchtweginfecties: het zijn vooral de verstokte rokers, de chronisch of ernstig zieken, de verzwakte ouderen en mensen met overgewicht die risico lopen. Dit dodencijfer is dus geen reden tot grote zorg. Zeker niet als je weet hoe dit getal tot stand komt. Wereldwijd vertellen insiders hoe wanhopig ziekhuizen en instituten deze cijfers opstuwen door ook patiënten die overlijden aan kanker, hartfalen of andere ziekten mee te tellen... áls een coronabesmetting wordt gevonden, wordt vermoed of aannemelijk te maken is. Dat zijn geen coronadoden! Maar ze tellen wel mee. Dat maakt het officiële dodencijfer een frauduleus getal. En dit frauduleuze getal, dat de overheid kritiekloos overneemt, verraadt de agenda achter deze gehypete pandemie: angst zaaien, angst zaaien, angst zaaien! Precies zoals dat ging op die 15e maart.

pietpotent44
9 mei 2020, 11:20

Zeker wel. De Spaanse griep en Sars alleen al.
het zou kunnen dat het virus in het najaar weer terugkomt als het in de zomer ver uitdooft, maar dat is helemaal nog niet zeker. En als dat al zo is, is de kans dat het naar mildere variant muteert veel groter dan naar een krachtigere.
En als we echt jaren verder zijn, hebben intussen veel meer mensen immuniteit, net als iedereen 30 jaar geleden al immuniteit opdeed tegen griep virussen. Dan wordt er ook geen probleem meer van gemaakt, en krijgen we zeker geen lockdowns meer (of toch in elk geval niet voor covid-19). Nu heeft nog bijna niemand immuniteit voor covid-19.

Ik vraag me weleens af wat er zou gebeuren als er over een aantal jaren weer een anders virus zou opduiken. Of om de zoveel jaar. Als we dan elke keer in lockdown gaan dan gaat het hele land failliet.
Dan zie je alleen Piet Plezier nog buiten op de ladder staan. Uit burgerlijke ongehoorzaamheid ;)

Magic-G
9 mei 2020, 11:24
Neen, niet omwille van 2 voorbeelden die ik geef. Het is moeilijk aanneembaar dat de familie gelooft dat al die jonge, goedogende meiden in de horeca zo goed verdienen dat ze snel met zakken geld en koffers vol designerspullen terugkeren. Uit die landen zijn al een aantal generaties in de prostitutie gestapt in West-Europa. Dan zal men na al die tijd ook wel weten waarvoor ze naar hier komen. Zo achterlijk zullen die ouders nu ook weer niet zijn. Zal in veel families onuitgesproken blijven en het geld is welkom natuurlijk. Maar goed, enkel een honest opinion.

Volgens mij hebben we het hier al eerder over gehad samen !
Ik snap niet helemaal waar jij het idee vandaan haal , te denken dat de families van die meiden denken dan wel op de hoogte zijn van het feit dat die meiden karrevrachten met geld verdienen .
Die meiden sturen eens per week of per maand een paar honderd op naar hun families en de rest wordt er doorheen gebrast .
Als zij het thuisfront vertellen dat zij een normale baan (en dat gebeurt in de meeste gevallen) hebben met een modaal salaris is het opsturen van een paar honderd euro,s niet zo vreemd .
Die zakken met geld waar jij het over hebt , die hebben ze simpelweg niet (althans de meesten niet) die hebben ze zelfs na een carrière van 10 jaar niet , hoe spijtig het ook is maar dat is simpelweg wel de realiteit !
De dames hebben er nogal een handje van om de nieuwsgierige klant die er naar vraagt , te doen geloven dat ze het zo goed doen en of gedaan hebben en dat hier en daar nog wel spaargeld hebben ! Echter als je vaker met ze op de kamer bent of gewoon wat meer tijd met ze doorbrengt komen dergelijke gesprekken als vanzelf weer aan de orde en als je erop doorvraagt komen er tegenstrijdige antwoorden of ze gaan de vraag ontwijken en vallen ze vanzelf door de mand !
Die meiden zijn creatief met de leugens naar de nieuwsgierige klant , maar ze zijn nog creatiever met de leugens richting het thuisfront !

pietpotent44
9 mei 2020, 11:33

Zondag 15 maart liepen wij niks vermoedend tegen 6 uur ’s avonds een restaurant binnen. We werden hartelijk ontvangen, maar hoorden ook dat we de laatste gasten zouden zijn – de deur ging dicht. Een half uur daarvoor had premier Rutte de horeca bevolen met onmiddellijke ingang haar deuren te sluiten. Met kunstmatig gecreëerde urgentie moesten restauranthouders binnen een uur al hun gasten wegsturen, alsof een onzichtbare vijand diezelfde avond nog zou toeslaan. Maar niks was zo urgent dat de sluiting niet per maandagochtend had kunnen ingaan. Waarom zoveel paniek creëren? En ik weet dat ik in dat verlangen niet alleen sta!

Je had schrijver in plaats van schilder moeten worden Piet (mag ook met Vetgedrukt uit overigens :biggrin:).
Maar ik ben het wel met je eens.

Magic-G
9 mei 2020, 11:43
Je had schrijver in plaats van schilder moeten worden Piet (mag ook met Vetgedrukt uit overigens :biggrin:).

Hahaha , en jij denkt dat , dat schrijfsel uit Piet zijn koker komt ....
Dat noemen ze ook wel plagiaat , iets publiceren zonder bron vermelding .... (als je een post op IJB. publiceren kunt noemen .....)

pietpotent44
9 mei 2020, 11:46
Dat noemen ze ook wel plagiaat , iets publiceren zonder bron vermelding .... (als je een post op IJB. publiceren kunt noemen .....)

Het gaat om het idee he. Gijp en Kieft hebben vast ook niet hun eigen biografie geschreven :biggrin:

Ben wel benieuwd wanneer die van Piet Plezier uitkomt. Ik gok dat ie daar nu al mee bezig is, en daarmee binnenloopt als de corona voorbij is en iedereen weer naar de boekenwinkel durft te gaan :smile2:

Player
9 mei 2020, 12:05
@Magic-G Wellicht kennen we andere meiden en frequenteren we andere Clubs. Er zijn er die alles verbrassen maar er zijn er meer dan genoeg die heel wat opzij zetten en niet bepaald ongefortuneerd in deze business zitten. Heb er genoeg beter leren kennen in al die jaren om te zien (en niet afgaand op hun verhaaltjes) wat ze hebben en hoe ze leven.

Maar on topic, welke moeder in Roemenië of Bulgarije gelooft of denkt in 2020 nog dat haar 18 jarige dochter naar Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland trekt om daar braaf een doorsnee job uit te oefenen...

Piet Plezier
9 mei 2020, 12:11

ik heb er wel 4 avonden overgedaan

Piet Plezier
9 mei 2020, 12:12

mauwerd jij kent mij helemaal niet dus ff dimme.
Als je ook boven de 9000 berichte zit heb je recht van spreken
Dus kop houwe

pret
9 mei 2020, 12:16
ik heb er wel 4 avonden overgedaan

Heb je dan lang over gedaan. Mij zou het hooguit 15 seconden kosten.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/20/twee-maanden-corona-in-nederland-een-overzicht-van-de-maatregelen-a3995447

Piet Plezier
9 mei 2020, 12:16
en weer 0,0 controle bij de grens naar de 57.
Hotel heeft koos vanmorgen geboekt
Nu eerst ff de dames ophalen boodschappen doen en knallen

Magic-G
9 mei 2020, 12:29
mauwerd jij kent mij helemaal niet dus ff dimme.
Als je ook boven de 9000 berichte zit heb je recht van spreken
Dus kop houwe

Hahaha die Piet , dat jij mij niet kent wil niet zeggen dat ik jouw niet ken !

Ik heb eenmaal het genoegen een oudejaarsavond met jouw door te brengen in villa Marisol destijds nog genaamd !
Ik ben jouw inmiddels vele malen tegen het luidruchtige lijf te lopen in die andere club in Hamminkeln , dus ja ik ken jouw wel !
Dat jij mij niet kent , ligt aan jouw geheugen en aan het feit dat ik mij zo onopvallend door het circuit probeer te bewegen en dat kan van jouw nou weer niet gezegd worden !

Wat dat betreft past de dik gedrukte letter wel bij jouw , je bent blijkbaar nogal bang dat je niet gehoord wordt ......

En mijn kop houwe , doe ik voor niemand en zeker voor jouw niet ....

Piet Plezier
9 mei 2020, 12:43

Ik heb eenmaal het genoegen een oudejaarsavond met jouw door te brengen in villa Marisol destijds nog genaamd !
Ik ben jouw inmiddels vele malen tegen het luidruchtige lijf te lopen in die andere club in Hamminkeln , dus ja ik ken jouw wel !
Dat jij mij niet kent , ligt aan jouw geheugen en aan het feit dat ik mij zo onopvallend door het circuit probeer te bewegen en dat kan van jouw nou weer niet gezegd worden !

Wat dat betreft past de dik gedrukte letter wel bij jouw , je bent blijkbaar nogal bang dat je niet gehoord wordt ......

dan heb je niet veel te melden of je mauwt te veel die losers vergeet ik zeer Snel

Nee ik ga niet sneaky door het het circuit net als jou

Piet Plezier
9 mei 2020, 12:56
. Nieuwe coronahotspot vlak over Duitse grens: arbeidsmigranten besmet, deelstaat test slachthuizen

Een slachthuis in het Duitse Coesfeld, zo'n 30 kilometer over de grens bij Winterswijk, is op last van de autoriteiten gesloten vanwege een corona-uitbraak onder het personeel. Ruim 150 van de 1200 overwegend Oost-Europese medewerkers werden positief getest. Volgens de gezondheidsminister van de deelstaat Noordrijn-Westfalen (NRW) valt hen niks te verwijten en ligt de schuld volledig bij het bedrijf.*

https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/nieuwe-coronahotspot-vlak-over-duitse-grens-arbeidsmigranten-besmet-deelstaat-test-slachthuizen~af2512e2/

Piet Plezier
9 mei 2020, 12:58
Zo leeft het complotdenken in Nederland
"Ik ben ervan overtuigd dat het coronavirus niet per ongeluk rond is gegaan." Een van de demonstranten bij het anti-lockdownprotest eerder deze week in Utrecht gelooft niet dat het een natuurlijk virus is. Volgens haar is het virus gemaakt in een lab, om als biowapen in te kunnen zetten. En ze is niet de enige in Nederland er zo over denkt.

15 procent van de Nederlanders denkt dat het coronavirus een biowapen is. Dat blijkt uit een peiling die onderzoeksbureau Ipsos heeft gedaan onder Nederlanders. Hen werd gevraagd naar hun ideeën over deze en andere complottheorieën over het coronavirus.

Welke andere theorieën krijgen steun? Waar komen deze overtuigingen vandaan en welke Nederlanders geloven hierin? Verslaggever Rudy Bouma sprak met complotdenkers, wetenschappers en deskundigen over 5G, Bill Gates en het coronavirus als biowapen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2333304-zo-leeft-het-complotdenken-in-nederland.html

Piet Plezier
9 mei 2020, 13:07
RIVM-experts: 'Aankondigen van versoepelingen kan mensen nonchalant maken'

Eerder dan gedacht kondigde het kabinet deze week een 'routekaart' aan met versoepelingen. De veranderingen die volgende week ingaan, zijn door de modelleurs van het RIVM nauwkeurig doorgerekend. Maar wat de grotere versoepelingen die later gepland staan voor effect hebben, is nog onduidelijk.

Toch zijn ze bij het RIVM niet bang dat het opheffen van de maatregelen tot een nieuwe golf aan besmettingen leidt. Ze maken zich meer zorgen over de vraag of mensen zich wel aan de basisregels - handen wassen, afstand houden en thuisblijven bij ziekte - blijven houden. "De onzekerheden zijn best wel groot", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, bij het RIVM verantwoordelijk voor de rekenmodellen.

De NOS sprak met hen over het risico om nu al versoepelingen voor de zomer af te kondigen en waarom ze mensen niet gaan adviseren zelfgemaakte mondkapjes te dragen.

Vorige week vonden jullie het nog te vroeg voor een exitstrategie, en nu ligt er een exitstrategie. Wat is er in een paar dagen gebeurd?
Van Dissel: "Wij zeiden niet dat er geen exitstrategie mogelijk was. Waar het vorige week over ging, is of je al een heel plan tot aan november kunt vaststellen. En daarvan hebben we gezegd: we monitoren, we kijken wat er gebeurt, en op grond daarvan ga je stappen zetten. En dat is in feite ook de logica van wat er nu gepresenteerd is. En er is afgesproken dat steeds voordat de volgende stap plaatsvindt, het kabinet naar alle waarschijnlijkheid vragen zal stellen aan het Outbreak Management Team (OMT), zodat we dingen kunnen doorrekenen."

De exitstrategie is dus: trial and error, kijken hoe het gaat en hoe we eruit komen?
Van Dissel: "Trial and error klinkt alsof er te weinig bekend is. De logica zit er vooral in dat de eerste stappen met name gericht zijn op het vrijgeven van lokale en van individuele activiteiten: in eigen stad en persoon-op-persoon contact. Terwijl je ziet dat naarmate je verder komt in de routekaart, afhankelijk van het effect van de versoepelingen, ook meer de gezamenlijke en regionale activiteiten een rol krijgen."

De effecten van de versoepelingen van volgende week zijn doorgerekend. Hebben jullie ook doorgerekend wat er gebeurt als de terrassen en musea na 1 juni weer opengaan?
Wallinga: "Nee, dat komt later. Wij doen het in stapjes. Als we alles vooruit zouden rekenen, dan stapelen we onzekerheid op onzekerheid. Daar kun je niet zoveel mee."

Maar kun je wel schatten wat de impact gaat zijn?
Wallinga: "Eigenlijk niet. Onze berekeningen over de versoepelingen van volgende week geven aan hoe het gaat onder gelijkblijvende omstandigheden. Misschien is dat wel een beetje misleidend: we weten ook dat die omstandigheden niet gelijk blijven. Mensen gaan op een gegeven moment hun gedrag aanpassen. Die onzekerheden zijn best wel groot."

https://nos.nl/artikel/2333303-rivm-experts-aankondigen-van-versoepelingen-kan-mensen-nonchalant-maken.html

Magic-G
9 mei 2020, 13:22
dan heb je niet veel te melden of je mauwt te veel die losers vergeet ik zeer Snel

Nee ik ga niet sneaky door het het circuit net als jou
Stiekem vies mannetje ben je dus

Hahahaha ja , dat is jouw niveau van denken .....

Ik heb dat haantjes gedrag van jouw niet nodig om me gewaardeerd te voelen !
Het feit dat elk commentaar op jouw persoontje nogal aan komt en jouw ego aantast zeg genoeg ...... , over loser gesproken .... hahaha

Wat betreft die 9000 berichten van je , wbt nuttige info in die berichten had ik dat in 5 berichten ook wel afgekund.....

Succes in je bubble ......

Badslippers
9 mei 2020, 13:31
Ik wist niet dat politici zo kinderlijk direct met elkaar communiceren. Ik dacht dat het openlijk met elkaar spreken meer als volgt gaat:

Rutte aan virologen/experts
[Voorbeelden]
[Voorbeelden]

Ha ha P1, het lijkt wel of je erbij hebt gezeten. Je voorbeelden zouden zeker tot de mogelijkheden kunnen behoren en het zou best kunnen dat het zo gaat. Tegelijkertijd denk ik dat jou voorbeelden vooral gebruikt worden tijdens officiële presentaties. Aangezien er zo'n soort omerta bestaat m.b.t. besprekingen binnen het OMT en de informatierondes met Rutte en co zullen we er niet snel achter komen. Pas over een jaar of zo zal er wel uit de school geklapt worden.

Picasso 1
9 mei 2020, 13:51
Ooops....

33664

Badslippers
9 mei 2020, 13:57
[ . . . ]
En de ene na de andere mediageile viroloog / imminoloog haast zich om maar met zijn of haar hoofd op de tv te kunnen verklaren dat zij weten hoe het zit. Om vervolgens binnen enkele weken te zien dat de meeste beweringen totale onzin en speculatie bleken te zijn. Zelfs een gewone niet medisch onderlegde statisticus kan beter zien wat er gebeurt. Gewoon gezond boeren verstand.
Die Marion Koopmans bijvoorbeeld, die nu zelfs in het OMT zit, heeft wat mij betreft al haar geloofwaardigheid al verloren. Net als die Ab Oosterhaus.

Ik lach echt de ballen uit mn broek als bijv. zou blijken dat Corona spontaan uit dooft [ . . . ] Niemand kan met zekerheid zeggen wat er gaat gebeuren. De tijd zal het leren [ . . . ] Als dit zo doorzet, komen we zelfs eind mei al dicht in de buurt van de 0 nieuwe opnames en doden. Dat had geen enkele viroloog voorspeld.

Als we de meningen van alle tienduizenden officiële virologen, microbiologen, immunologen van de wereld op een hoop gooien is er een enorme verscheidenheid aan visieverschillen. Ik ben er van overtuigd dat degenen die het straks bij het rechte eind blijken te hebben ook meer geluk dan wijsheid hebben gehad. Daarvoor is dit virus veel te wispelturig. te grillig. Er is te weinig bekend. Te weinig essentiële en betrouwbare data beschikbaar. Te veel variabelen in het spel die ook nog eens voor elk land anders uitpakken, een ander effect hebben. Maakt niet uit of je Christian Drosten bent, of Marion Koopmans of Maria van Kerkhove of Anders Tegnell of Anthony Fauci of Jaap van Dissel. Kan me niet voorstellen dat dat allemaal kwakzalvers zijn. Wel verbazingwekkend dat er geen overeenstemming bestaat tussen al die mensen en ook zij onderling sterk van mening verschillen.

Zou trouwens wel een prettiger gezicht zijn als die Marion Koopmans haar wenkbrauwen eens zou epileren of bij-kleuren.

Piet Plezier
9 mei 2020, 14:01
MEDIA, CBS EN RIVM MISLEIDEN MET CIJFERS

Het is al lang duidelijk dat de angstterreur van de media één van de belangrijkste redenen is dat we nog steeds onze vrijheid niet terug hebben. Dagelijks wordt er een 'wedstrijd' gecreëerd waarbij de dagelijkse sterfte en opname cijfers bekend worden gemaakt.

Er word alleen nooit context gegeven rondom de cijfers. Door alleen de algemene 'Corona sterftes' te benadrukken wordt vergeten te vermelden dat dit niet sterftes zijn door Covid-19 alleen. Bijna alle sterfte gevallen hadden onderliggende ziekten. Op 7 mei waren het totaal aantal gestorven mensen 'onder de 70 zonder onderliggende ziekten' 57. Door deze context niet te geven lijkt het Corona probleem veel groter dan het is en houdt het de bevolking onterecht in angst. Maar er is meer wat niet duidelijk gemaakt wordt door alle betrokkenen.

Jensen kijker en luisteraar Mathijs meldt ons:

"Het RIVM publiceert dagelijks de ‘actuele cijfers Covid-19’. Het gaat dan om (1) het aantal nieuwe positief geteste personen, (2) het aantal nieuwe ziekenhuisopnames en (3) het aantal nieuwe overleden personen.

De meeste mensen weten niet dat het hier niet gaat om de meldingen van die dag of de meldingen van een aantal dagen eerder, maar dat het de optelsom is van alle nieuwe meldingen over een veel langere periode.

Dit klinkt misschien een beetje vaag, maar als je naar de grafieken gaat dan wordt het een stuk duidelijker. Met name voor de ‘In het ziekenhuis opgenomen patiënten’ en de ‘Overledenen per dag’ geldt dat het gemelde cijfer over een lange periode is gespreid. De melding van de dag is namelijk de optelsom van alle gele blokjes in de weergegeven grafieken.

Voor bijvoorbeeld de melding van het RIVM op 7 mei van de ziekenhuisopnames is de oudste melding die wordt gerapporteerd zelfs 15 maart 2020. Dit is ongeveer 2 maanden eerder. Daarnaast worden er 3 ziekenhuisopnames gemeld die plaatsvonden op 28 maart. Door deze relevantie informatie er niet bij te vermelden blijft het dagelijkse cijfer onnodig hoog en zijn mensen onterecht bang.

Hetzelfde geldt voor het aantal overlijdens. Op 7 mei worden er door het RIVM 84 nieuwe overlijdens gemeld. Hiervan zijn er ongeveer 40 in de afgelopen 3 dagen. De rest van de meldingen is verspreid over een periode van 1,5 maand. De oudste melding ziet op een overlijden dat plaatsvond op 22 maart 2020, ruim anderhalve maand geleden. Er worden dus overlijdens met terugwerkende kracht opgegeven als Corona-dode. Het resultaat hiervan is wederom onnodige angst.

Tot slot rapporteert het CBS een flinke oversterfte in de afgelopen weken. In jouw show geef je aan dat jij deze oversterfte in twijfel trekt. Ik heb hetzelfde gevoel. Zeker toen ik per toeval stuitte op de website van Mensenlinq. Deze pagina vermeldt de overlijdensberichten van een flink aantal bij die organisatie aangesloten kranten.

Wat je zou verwachten bij oversterfte is dat het aantal overlijdensberichten in Nederland hoger is dan normaal. Dit blijkt niet het geval. De website biedt een handige zoekfunctie waarmee je eenvoudig het aantal overlijdensberichten in bepaalde periodes kan vergelijken. Wanneer je hierbij de periode neemt 1 januari 2020 tot 7 mei 2020, in totaal 7726 overlijdensberichten, en deze vergelijkt met dezelfde periode in eerdere jaren (8027 in 2019, 8485 in 2018, 8870 in 2017, 8285 in 2016 en 9312 in 2015) dan zie je dat het aantal overlijdensberichten dit jaar verreweg het laagste is. Gezien de berichtgeving van het CBS zou dit niet moeten kunnen.”

De wereldwijde lockdown is een menselijk, maatschappelijk en economisch drama. Het beeld is nu wel duidelijk dat de besluitvorming om burgers niet vrij te laten gebaseerd is op een zeer discutabele uitleg van de cijfers.

https://jensen.nl/media-cbs-en-rivm-misleiden-met-cijfers/

Knutje77
9 mei 2020, 14:02

Er is een wezenlijk verschil tussen weten wie iemand is, en iemand kennen.
Sommige mensen leer je pas na een zeer lange tijd ECHT kennen.
Laat iedereen toch in zijn of haar waarde, de 1 schreeuwt, de ander praat en weer een ander fluistert.
So be it.
Ik kan wel lachen om de posts van Piet, en ja soms ben ik een tikkeltje jaloers haha.

kempie
9 mei 2020, 14:21
Volgens mij hebben we het hier al eerder over gehad samen !
Ik snap niet helemaal waar jij het idee vandaan haal , te denken dat de families van die meiden denken dan wel op de hoogte zijn van het feit dat die meiden karrevrachten met geld verdienen .
Die meiden sturen eens per week of per maand een paar honderd op naar hun families en de rest wordt er doorheen gebrast .
Als zij het thuisfront vertellen dat zij een normale baan (en dat gebeurt in de meeste gevallen) hebben met een modaal salaris is het opsturen van een paar honderd euro,s niet zo vreemd .
Die zakken met geld waar jij het over hebt , die hebben ze simpelweg niet (althans de meesten niet) die hebben ze zelfs na een carrière van 10 jaar niet , hoe spijtig het ook is maar dat is simpelweg wel de realiteit !
De dames hebben er nogal een handje van om de nieuwsgierige klant die er naar vraagt , te doen geloven dat ze het zo goed doen en of gedaan hebben en dat hier en daar nog wel spaargeld hebben ! Echter als je vaker met ze op de kamer bent of gewoon wat meer tijd met ze doorbrengt komen dergelijke gesprekken als vanzelf weer aan de orde en als je erop doorvraagt komen er tegenstrijdige antwoorden of ze gaan de vraag ontwijken en vallen ze vanzelf door de mand !
Die meiden zijn creatief met de leugens naar de nieuwsgierige klant , maar ze zijn nog creatiever met de leugens richting het thuisfront !

Nou ik geloof ook dat veel Roemeense ouders wel weten wat de damws doen hier maar dit wordt thuis niet uitgesproken. Geloof dat veel Roemeense meiden wel denken dat ouders hun leugens geloven maar die ouders zijn zelf niet achtelijk natuurlijk. Ja ze krijgen misschien niet overdreven veel toegestuurd maar het is niet zoals jij zegt dat die dames allemaal alles opmaken. Weet dat veel dames ook in hele dure auto’s thuis komen waar je jaren voor moet sparen als je boven modaal verdiend.

Verder ken ik d’r ook enige waarvan de ouders hier ook bij klussen als seizeonsarbeiders. Ze weten dus wat een beetje laaggeschoolde baan opbrengt en ze kennen ook de levenstandaard lasten hier. Ik geloof niet dat veel van die oudrrs denken dat ze van een baantje in de horeca hier wel in hun eentje de huur kunnen betalen. Zichzelf leuk en duur kleden en nog geld overhouden om aan hun ouders te sturen en vaak met de duurste cadeaus als dure smartphones thuis te komen voor de kerst en dan zouden die ouders geen vermoeden hebben.

kempie
9 mei 2020, 14:22

Zondag 15 maart liepen wij niks vermoedend tegen 6 uur ’s avonds een restaurant binnen. We werden hartelijk ontvangen, maar hoorden ook dat we de laatste gasten zouden zijn – de deur ging dicht. Een half uur daarvoor had premier Rutte de horeca bevolen met onmiddellijke ingang haar deuren te sluiten. Met kunstmatig gecreëerde urgentie moesten restauranthouders binnen een uur al hun gasten wegsturen, alsof een onzichtbare vijand diezelfde avond nog zou toeslaan. Maar niks was zo urgent dat de sluiting niet per maandagochtend had kunnen ingaan. Waarom zoveel paniek creëren?

Vandaag, bijna twee maanden later, weten we meer, veel meer. Het is tijd voor een tussentijdse evaluatie: waar zijn wij na twee maanden ‘intelligente lockdown’? Zonder compleet te willen zijn, doe ik zes constateringen.

(2) Want dat moet wel de tweede constatering zijn: na twee maanden lockdown is de angst voor het virus onder de huid gekropen van het grootste deel van onze bevolking. Het nieuwe normaal van ‘sociaal afstand houden’ (liever zei ik: asociaal afstand houden) is inmiddels grondig ingesleten bij de meeste mensen. Het oude normaal is verdacht, gevaarlijk, zelfs immoreel geworden. Iedereen kan immers een besmetter zijn! We lopen met een boog om elkaar heen, geven geen handen, knuffels of zoenen meer, ontlopen onze vrienden en familie, durven niet meer in het OV, werken thuis, mijden elkaar. Alles moet ontsmet, overal komen we handschoentjes, mondkapjes en kuchschermen tegen. We zijn zelfs bang gemaakt voor onze eigen handen (ons eigen lichaam!), die we als potentieel gevaarlijk de hele dag grondig moeten wassen.

De zogenaamde versoepelingen die afgelopen week aangekondigd werden, veranderen onze ‘nieuwe omgang’ niet. In tegendeel, onze premier peperde ons alle nieuw-normale omgangsregels nog eens goed in: alleen als we allemaal (!) gedisciplineerd blijven, als we braaf doen wat de experts ons vertellen, alleen dan zijn we veilig. En wie die veiligheid in gevaar brengt door niet mee te doen, is immoreel en asociaal.

(3) En ja, ook dat heeft 2 maanden lockdown ons gebracht: een ongekend massale bereidheid om de overheid te horen en te gehoorzamen. De laatste persconferentie van Mark Rutte en Hugo de Jonge werd door 7 miljoen mensen live bekeken. Rutte toverde daarin met woorden. Hij sprak over de ‘afspraken die we als samenleving samen gemaakt hebben’, waar hij bedoelde: ‘de regels die wij als overheid jullie hebben opgelegd’. Maar het werkt, dit spinnen en toveren met woorden - we hangen aan de lippen van onze leiders om te horen wat we wel en niet mogen. En we gehoorzamen. Het is griezelig om te zien hoe breed en groot de bereidheid is om keurig te doen wat zij zeggen, ongeacht hoe ongrondwettelijk, hoe liefdeloos of hoe frauduleus de onderbouwing is. En ook ongeacht de immense schade die deze maatregelen aanrichten aan de samenleving. We gehoorzamen, we volgen, we doen keurig wat ons verteld wordt. Wat is er gebeurd met ons gezonde verstand en ons zelfvertrouwen?

(4) Deze lockdown maakt na twee maanden ook volstrekt duidelijk in welke richting deze crisis de samenleving duwt: minder vrijheden en minder bewegingsruimte voor ons, de burgers; en meer volmachten voor en controle door de overheid. Noodwetten zetten nu grondwettelijke vrijheden en rechten opzij! De overheid wil ons kunnen volgen, overal waar we staan of gaan. Nergens mogen we meer onaangekondigd heen, alles mag alleen nog op afspraak. En niet alleen wil de overheid ons volgen, ze wil ook ons gedrag sturen. Ons gedrag wordt gemonitord, beoordeeld en bestraft als het gevaarlijk blijkt; de maatregelen kunnen elk moment weer verzwaard worden. Als minister De Jonge ons vertelt dat de anderhalve-meter-samenleving een realiteit zal blijven “tot het vaccin er is”, weten we ook welke zin daar te zijner tijd op zal volgen: “Nu kunnen we de vrijheden teruggeven… aan wie gevaccineerd is”. Kortom: ook het beloofde en verlossende vaccin zal in de handen van de overheid een controlemiddel zijn dat sommigen kan toelaten tot de samenleving en anderen zal uitsluiten.

Dit is geen complotdenken, maar goed luisteren naar wat er wordt gezegd. Er wordt geen andere horizon geboden dan de komst van het vaccin. Tegen de tijd dat het vaccin er is, zal de maatschappelijke druk zo groot zijn, dat wettelijke verplichting misschien niet eens meer nodig is.

(5) Wat ons brengt bij mijn vijfde constatering: na twee maanden lockdown wordt langzaam duidelijk welke immense crisis gaat volgen op de huidige: een recessie zoals de wereld die nog niet heeft meegemaakt. In alle landen waar een lockdown van kracht is, voltrekt zich een stille economische en sociale ramp. Het grootste deel van het midden- en kleinbedrijf zal kapot gaan, de culturele sector, de horeca en de een deel van de dienstensector zal voorgoed verdwijnen. Honderdduizenden gezinnen van ondernemers zien hun reserves en inkomen of zelfs hun bedrijf verdwijnen. Honderdduizenden mensen vrezen terecht ontslag. Het zal faillissementen regenen. De handreikingen van overheden aan het bedrijfsleven vergroten de schuldendruk van ondernemingen, terwijl de mogelijkheden om te ondernemen vaak ingrijpend en blijvend zijn verkleind (dankzij de anderhalve meter). Ondernemers die de kredieten gebruiken, worden kwetsbaarder en nog afhankelijker van de overheid. Iedereen lijkt de fuik van armoede en afhankelijkheid van de overheid in te zwemmen.

Maar onder al dat economische leed, ligt een veel groter lijden: de vernietiging van sociale structuren en de druk op de menselijke psychologie. Mensen worden collectief in een ervaring van ultieme machteloosheid en onveiligheid geplaatst, terwijl ze tegelijkertijd van hun medemens worden vervreemd. De ander is immers gevaarlijk, iedereen is een bedreiging voor iedereen. Deze ervaring leidt tot een breed scala aan psychisch lijden: depressie, angst, verslaving, boosheid, agressie, zelfmoord. Deze gevolgen kunnen nog tientallen jaren voelbaar blijven in onze samenleving. Het leed zal onbeschrijfelijk zijn.

En vergeet niet: déze ramp wordt niet veroorzaakt door het virus zelf – daar is het niet gevaarlijk genoeg voor. Deze economische en sociale ramp is het is het gevolg van de maatregelen die genomen worden. Het had zo niet gehoeven, sterker nog: het had zo nooit gemogen!

(6) Ten slotte (voor nu) constateer ik groeiende verharding en verdeeldheid in onze samenleving. Het ‘echte samen’ van hoor en wederhoor, het samen van liefdevolle zorg voor elkaar, het samen van agree-to-disagree… dat echte samen staat onder druk en wordt vervangen door het ‘valse samen’ dat de overheid ons wil laten geloven: het samen van ‘iedereen alleen’. Het morele monopolie dat overheid en media claimen voor het Officiële Verhaal (‘het gevaarlijke coronavirus’), wordt royaal overgenomen door een gehypnotiseerde massa die het verhaal dat hen elk uur via de media wordt ingefluisterd, navertellen. Ze zijn in diepe slaap en kijken alleen waar hen verteld wordt te kijken en doen wat hen gezegd wordt te doen.

Nog nooit heeft een sterftecijfer van een griepepidemie geleid tot diepe verwijdering tussen mensen. Laat staan de nog veel indrukwekkender sterftecijfers van alcohol- en tabaksgebruik, van kanker, hart- en vaatziekten en auto-immuunziekten, van verkeerd medisch handelen of medicijngebruik, van verkeersongelukken of misdaad. Maar nu staan mensen vol onbegrip tegenover elkaar met harde verwijten. Iedereen die kritische vragen stelt en met gezond verstand de maatregelen vergelijkt met het echte gevaar, wordt veroordeeld als egoïstisch, verwend, harteloos en onverschillig.

Zoals gezegd: deze zes constateringen zijn verre van compleet. Maar het is genoeg om te zeggen wat ik daarbij voel. Ik ontmoet verdriet, boosheid en opwinding in mij.

Ik voel VERDRIET om al het leed dat er in deze crisis is. Het leed van de patiënten van COVID-19. Maar niet minder om het leed van de talloze zieken en ouderen die nu vereenzamen omdat niemand hen meer mag bezoeken, het leed van mensen die in eenzaamheid sterven, het leed van alle mensen die hun vrienden en familie niet meer mogen zien. Maar ook het leed van ondernemers die hun levenswerk in een paar maanden zien verkruimelen, werkgevers die hun personeel moeten laten gaan, werknemers die hun baan zien verdwijnen. Ik voel zoveel verdriet bij alle machteloosheid, eenzaamheid, woede en angst waar mensen mee worstelen. De komende maanden en jaren zal het duidelijk worden hoe groot deze stille ramp is geweest onder de oppervlakte van deze coronacrisis – het zal niet meevallen.

Ik voel BOOSHEID bij het ONRECHT van deze crisis. De oneerlijkheid, de leugens, de verborgen agenda’s van politici en van het grote geld, het gespin en gedraai van media, de achteloosheid en meegaandheid van burgers, de censuur en controle op sociale media… In het jubileumjaar van onze vrijheid, zien we haar verdwijnen in de frauduleuze maatregelen van onze eigen overheden. Ik zou het van de daken willen schreeuwen: “Stop met deze waanzin! Ontmasker de leugens! Toon moed en verzet je!” Want wie zwijgt bij groot onrecht, wordt medeplichtig aan dat onrecht. Wie de onderdrukking bagatelliseert, baant de weg voor de onderdrukker. Het is tijd voor liefdevolle daadkracht en moed tot burgerlijke ongehoorzaamheid.

En daarom voel ik ook OPWINDING. Niet elke generatie maakt een ‘kanteling der tijden’ mee. Wij wel. De wereld voor corona is niet meer. De roep om het oude normaal is zinloos. Het oude normaal was een aanloop naar dit nieuwe normaal. Het was een weg van vervreemding en steeds diepere vervreemding – tot op het punt dat iedereen een gevaar voor iedereen is en wij ons eigen lichaam moeten wantrouwen. Corona is de kroon op de vervreemding! Hoe de wereld er na deze crisis, na deze kanteling eruit ziet, weet niemand. Welke rol jij en ik in die wereld zullen spelen evenmin. We moeten het uithouden bij die onduidelijkheid en het niet-weten.

Maar ik weet wel wat ik zou willen van die nieuwe wereld. Als radicale vervreemding ons in deze crisis heeft gebracht, dan zal radicale verbinding de uitweg zijn. We moeten nu de andere kant op. Niet de weg van nog meer afstand, nog meer maatregelen, nog meer controle, nog meer risicobeheersing, nog meer angst. Die weg loopt dood, die weg loopt naar de dood. We moeten ons omkeren (ik zou haast zeggen ‘bekeren’) naar een wereld van verbinding, vertrouwen, liefdevolle aanraking, zorg en veiligheid. Die weg is niet zonder risico, zelfs niet zonder lijden of dood. Maar het zal wel de weg zijn naar een nieuwe wereld waar liefde regeert, waar leven gevierd en gekoesterd wordt, waar kwetsbaarheid beschermd wordt, waar mensen elkaar zien en horen, waar geluk en gezondheid de norm zijn. En ik weet dat ik in dat verlangen niet alleen sta!

Bron het propaganda blaadje van FVD of PVV?

Badslippers
9 mei 2020, 14:27
Er word alleen nooit context gegeven rondom de cijfers. Door alleen de algemene 'Corona sterftes' te benadrukken wordt vergeten te vermelden dat dit niet sterftes zijn door Covid-19 alleen. Bijna alle sterfte gevallen hadden onderliggende ziekten.

Exact. Dat zie je bijvoorbeeld bij Roy Horn van het duo Siegfried and Roy. Die is dus gestorven en dan lees je: "Roy Horn gestorven aan Coronavirus". Sommige media zijn iets genuanceerder: "Gestorven aan Corona met onderliggende gezondsheidsproblemen" of zoals in Amerikaanse media: "underlying health conditions, including heart disease". Ga je verder lezen dan kun je concluderen dat hij volledig afhankelijk was van zorg geleverd door een verpleegster die hem direct bij stond, hij voortdurend in een rolstoel zat, herseninfarct had gehad, hartproblemen, zwaarlijvig. Precies de categorie waarbinnen veel "coronadoden" zich bevinden. Patiënten met ernstige onderliggende gezondheidsklachten.

Badslippers
9 mei 2020, 14:29
Kunnen die berichten over die Roemeense meiden en hun familie en weten of ze hoer zijn niet verplaatst worden? Leest niet lekker weg als er telkens weer zo'n bericht opduikt.

Magic-G
9 mei 2020, 14:59
Nou ik geloof ook dat veel Roemeense ouders wel weten wat de damws doen hier maar dit wordt thuis niet uitgesproken. Geloof dat veel Roemeense meiden wel denken dat ouders hun leugens geloven maar die ouders zijn zelf niet achtelijk natuurlijk. Ja ze krijgen misschien niet overdreven veel toegestuurd maar het is niet zoals jij zegt dat die dames allemaal alles opmaken. Weet dat veel dames ook in hele dure auto’s thuis komen waar je jaren voor moet sparen als je boven modaal verdiend.

Verder ken ik d’r ook enige waarvan de ouders hier ook bij klussen als seizeonsarbeiders. Ze weten dus wat een beetje laaggeschoolde baan opbrengt en ze kennen ook de levenstandaard lasten hier. Ik geloof niet dat veel van die oudrrs denken dat ze van een baantje in de horeca hier wel in hun eentje de huur kunnen betalen. Zichzelf leuk en duur kleden en nog geld overhouden om aan hun ouders te sturen en vaak met de duurste cadeaus als dure smartphones thuis te komen voor de kerst en dan zouden die ouders geen vermoeden hebben.

Ja , ik denk ook dat ik het helemaal verkeerd zie nu ik dit zo lees...

Daar waar in een open samenleving als de onze het thema prostitutie een op z’n zachtst gezegd een taboe is , zal dat thema in een vrij gesloten samenleving als de Roemeense wel alom geaccepteerd zijn .

b1234
9 mei 2020, 15:14
Bron VRT Nieuws Belgie vandaag :
Seoel sluit meer dan 2.000 nachtclubs
De Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoel heeft meer dan 2.100 nachtclubs, bars en discotheken gesloten nadat daar tientallen nieuwe coronabesmettingen zijn vastgesteld die gelinkt worden aan het uitgaansleven. De burgemeester zal de sluiting handhaven tot ze van oordeel is dat het risico op nieuwe besmettingen voldoende is gedaald.

Als dit aan de oren komt van de brave Heer Rutte , " Dan is het hek van de dam"

schoolmeester
9 mei 2020, 15:14
Kempie schrijft nergens in zijn post dat prostitutie in Roemenië alom geaccepteerd word.

Groet, schoolmeester.

Herr Fick
9 mei 2020, 15:15
[QUOTE

Nee, dit is Kayleigh McEnany, een Amerikaanse politiek commentator. Heeft ook voor CNN gewerkt.
Mocht die carriere in het slop raken, dan mag ze wat mij betreft best een saunaclub carierre beginnen. Niks mis mee.[/QUOTE]

Als ze een DNA test laat doen ontdekt ze vast dat ze Roemeens of Bulgaarse genen heeft. McEnany klink Schots, maar daar heb je alleen lelijke rosse wijven.
Of Belgische? Ze lijkt wat op ex miss Belgium Ellen Petry
33665

schoolmeester
9 mei 2020, 15:19
ALSOF ER IN sCHOTLAND GEEN MOOIE VROUWEN ZIJN.

Alsof er in Schotland geen mooie vrouwen zijn.

Groet, schoolmeester.

Eddy_V
9 mei 2020, 16:03
Ga je verder lezen dan kun je concluderen dat hij volledig afhankelijk was van zorg geleverd door een verpleegster die hem direct bij stond, hij voortdurend in een rolstoel zat, herseninfarct had gehad, hartproblemen, zwaarlijvig. Precies de categorie waarbinnen veel "coronadoden" zich bevinden. Patiënten met ernstige onderliggende gezondheidsklachten.
In feite een vorm van euthanasie om verder lijden te verkorten, daar waar dit in veel landen niet zo netjes is geregeld als in Nederland.

Shakir
9 mei 2020, 16:34
Protocollen seksbedrijven: https://ver-nieuws.nl/2020/05/09/persbericht/

Dit geeft al een idee hoe Sixsens er uit kan zien in de anderhalvemetermaatschappij. Gezellig... :huch:
Het laatste voorstel tart gewoon elke verbeelding:

Sommige ondernemers willen een geheel nieuw bedrijf vestigen waar überhaupt geen fysiek contact mogelijk is, omdat sekswerker en klant van elkaar gescheiden zijn door een plexiglaswand: webcamseks, maar zonder camera. Een andere ondernemer stelde voor om de wand uit te voeren met een gaatje, zodat een handmassage toch mogelijk blijft.

Ik blijf gewoon thuis.

Bomber1973
9 mei 2020, 16:36
Denk dat het ook een foto is van Ellen Petry

phoenix
9 mei 2020, 16:44
Zo leeft het complotdenken in Nederland
"Ik ben ervan overtuigd dat het coronavirus niet per ongeluk rond is gegaan." Een van de demonstranten bij het anti-lockdownprotest eerder deze week in Utrecht gelooft niet dat het een natuurlijk virus is. Volgens haar is het virus gemaakt in een lab, om als biowapen in te kunnen zetten. En ze is niet de enige in Nederland er zo over denkt.

15 procent van de Nederlanders denkt dat het coronavirus een biowapen is. Dat blijkt uit een peiling die onderzoeksbureau Ipsos heeft gedaan onder Nederlanders. Hen werd gevraagd naar hun ideeën over deze en andere complottheorieën over het coronavirus.

Er was toch pas en UFO ontdekt door de VS , ik denk dat aliens ons het biowapen hebben gebracht, aan een chinese adjudant , we worden gewoon aangevallen... de wereld is in gevaar helluuuuuuuup

Welke andere theorieën krijgen steun? Waar komen deze overtuigingen vandaan en welke Nederlanders geloven hierin? Verslaggever Rudy Bouma sprak met complotdenkers, wetenschappers en deskundigen over 5G, Bill Gates en het coronavirus als biowapen.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2333304-zo-leeft-het-complotdenken-in-nederland.html

Ik denk dat de Ufo die pas is gesignaleerd samenwerkt met de chinezen, dus we worden gewoon aangevallen door aliens, helluuuuuuuuup we worden aangevallen, hamsteren.... bavaria, bavaria bavariav !!!

HellaHolla
9 mei 2020, 17:20

Dit geeft al een idee hoe Sixsens er uit kan zien in de anderhalvemetermaatschappij. Gezellig... :huch:

Ik blijf gewoon thuis.

Ik denk niet dat Sixsens een van die ondernemers is die de ambitie hebben om de tent te verbouwen naar een dergelijk concept. Overigens is de rest van het document wel redelijk ok en realistisch:

Seksclubs

Een seksclub heeft doorgaans een bargedeelte waar klanten de sekswerkers ontmoeten. Als de klant zijn keuze heeft gemaakt, gaan de sekswerker en hij apart zitten en spreken, onder het genot van een drankje, af om naar de kamer te gaan voor een een-op-een contact. Een seksclub heeft vaak een portier en een barkeeper en soms een receptionist. Soms heeft men ook een show (bijvoorbeeld paaldansen) en/of film ter vermaak.

Aanvulling op het protocol:

De bar/ontvangruimte moet aangepast zijn op de anderhalvemeterregel. Mogelijk is een mondkapje dan wenselijk. Contact tussen de klanten dient te voldoen aan de anderhalvemeterregel, maar moet zoveel mogelijk worden vermeden. De eventuele show zou kunnen worden afgeschermd of plaatsvinden op tenminste 1,5 meter afstand.

Alleen die mondkapjes zijn dikke onzin in een bordeel. Gewoon alles checken bij binnenkomst en indien mogelijk een leeftijdsgrens hanteren om de risicogroepen tijdelijk uit te sluiten. Meer kunnen ze tock niet doen. Clubeigenaren moeten op een gegeven moment ook weer wat kunnen verdienen idem voor privehuizen e.d.

Concept klinkt eigenlijk hetzelfde als waar Piet het deze week over had voor NRW. Prima initiatief om het zo op te pakken. Hopelijk krijgen ze vroeg of laat steun in hun plannen en mogen ze gefasseerd weer opstarten.

pietpotent44
9 mei 2020, 19:26
Als we de meningen van alle tienduizenden officiële virologen, microbiologen, immunologen Er is te weinig bekend. Te weinig essentiële en betrouwbare data beschikbaar. Te veel variabelen in het spel die ook nog eens voor elk land anders uitpakken, een ander effect hebben. Maakt niet uit of je Christian Drosten bent, of Marion Koopmans of Maria van Kerkhove of Anders Tegnell of Anthony Fauci of Jaap van Dissel. Kan me niet voorstellen dat dat allemaal kwakzalvers zijn. Wel verbazingwekkend dat er geen overeenstemming bestaat tussen al die .

Klopt inderdaad. Het is een nieuw (corona)virus, en dus nog relatief weinig over bekend.

Toch is er wel degelijk lang geleden al bruikbare kennis opgedaan met andere virussen, die nu ook toepasbaar is op covid-19. Maar niet gebruikt is.

Zo was het bijvoorbeeld al vrij lang bekend dat virussen binnenshuis veel gevaarlijker zijn dan buiten. Dat aircos van invloed kunnen zijn, dat temperatuur en luchtvochtigheid een rol spelen was ook al bekend door studies van Aziatische onderzoekers in 2004, kort na de Sars epidemie.
Ook was al lang bekend dat massa bijeenkomsten veel besmettingen veroorzaken (een van de weinige dingen waar wel iets mee gedaan is, namelijk verbod hierop tot 1 sept.)
En dat elke pandemie eenzelfde patroon vertoont, ongeacht welk virus. Zo is er iets met 3 en 4 van een pandemie (piek?) en iets met week 6 (start afvlakking geloof ik). Dus zo verrassend was het verloop na de uitbraak ook weer niet. En indien het zo doorgaat zitten we al eind mei dichtbij de 0 nieuwe opnames en besmettingen.

Die 1,5m maatregel is eigenlijk een verkeerde maatregel, omdat het suggereert dat je overal veilig bent zolang je maar die afstand aanhoudt.

Waarschijnlijk hebben die virologen op zich wel heel veel kennis over virussen, maar niet van dit virus. En ze blijven teveel in hun tunnelvisie. Staan nauwelijks open voor nieuwe bevindingen, of bevindingen uit andere landen of andere vakgebieden (statistiek, wiskunde, sociaal geograaf, econoom, maatschappelijk werkers, etc). Ze maken steeds verkeerde inschattingen, jagen (onnodig) angst aan, hebben (te)veel geldingsdrang, en begrijpen nog steeds het verspreidingsgedrag van het virus niet, waardoor eigenlijk steeds de verkeerde adviezen worden gegeven.

Dus i.p.v. houd 1,5m afstand, was je handen, blijf binnen zouden ze beter kunnen zeggen: houd (alleen) binnen enige afstand, ventileer binnen goed, vermijd massa bijeenkomsten, doe een mondkapje op binnen waar geen 1.5m afstand mogelijk is), vermijd reizen naar buitenland, maar ga gerust naar buiten, 1.5m afstand houden buiten is vrij zinloos. Ook dat handen wassen en ontsmetten oppervlaktes is vrij zinloos. Bijna alle besmettingen gebeuren binnen en door de lucht. (Of door direct intiem contact.) Dat komt gewoon uit (oude) beschikbare studies. Geen rocket science.

s1
9 mei 2020, 20:49
https://youtu.be/PPMTVHzBrXA

Maak ervan wat je wil....

Player
9 mei 2020, 21:28
Enfin, de rede begint stilaan terug te keren om de plaats in te nemen van hysterie en paniekzaaierij. Bart De Wever stelt dat bij een 2de golf de bedrijven sluiten en totale lockdown geen optie meer is. Eindelijk het besef dat quarantaine betekent dat men de zieken in afzondering zet ipv de ganse maatschappij. Nu nog voet bij stuk houden...

WA
9 mei 2020, 21:34
Ook dat handen wassen en ontsmetten oppervlaktes is vrij zinloos. Bijna alle besmettingen gebeuren binnen en door de lucht. (Of door direct intiem contact.) Dat komt gewoon uit (oude) beschikbare studies. Geen rocket science.

Nou, dan ben ik wel eens benieuwd waar ik dat terug kan vinden. Bij voorbaat dank.

pietpotent44
9 mei 2020, 23:09
Nou, dan ben ik wel eens benieuwd waar ik dat terug kan vinden. Bij voorbaat dank.

Phoe, dat zijn een hoop bronnen. Maar deze blog van Maurice de Hond vat het goed samen, inclusief de links naar alle onderzoeken:
https://www.maurice.nl/2020/04/25/we-leren-blijkbaar-niets-2/

deket
9 mei 2020, 23:22
pietpotent 44, dat men het waarheidsgehalte van de Telegraaf moet omdraaien is bij manier van spreken,ik wil daarmee zeggen dat deze krant vaak een loopje met de werkelijkheid neemt,maar jij vat dat letterlijk op
dat ik geniaal ben weet ik wel maar ik zal in de toekomst er een tekening bij maken zodat je het begrijpen kan:wink2:

deket
9 mei 2020, 23:41
Wat een onzin ik soms lees
Op de sporadische postjes van het ten dode miniforum lees ik het volgende,; waarom kan het in België niet zoals in Zweden ,waar er minder doden zijn ondanks een gelijke bevolkingsdichtheid. Jongens toch,zwijg indien men het niet weet
Zweden is juist heel dunbevolkt in tegenstelling tot Nederland en België
Bovendien telt men in België alle rusthuizen hun overlijdens mee
Zweden met een oppervlakte van 450295 vierkante kilometer heeft slechts 10 miljoen inwoners,dat maakt dit land na Finland, Noorwegen en IJsland het dunstbevolkte land van Europa.
Bovendien is de cultuur in Zweden helemaal anders, men doet bijna niet aan knuffels en zoenen bij een begroeting

Meme Moo
9 mei 2020, 23:43
Tja Deket, de échte kennis over alles en nog wat haal je natuurlijk hier op dit forum.

Alle andere sites bekijk ik al niet eens meer als ik wil weten hoe het er in de wereld voorstaat!

Husky
9 mei 2020, 23:55
Wat lees ik nu "indien mogelijk een leeftijdsgrens hanteren om risicogroepen tijdelijk uit te sluiten" en het is niet de eerste keer dat ik dit lees:heul:
Niks leeftijdsgrens, maar controleren op fitheid,aantal vetrolletjes,dikke rode neus waar de alcohol uitspuit als je er in knijpt,kortademigheid,overgewicht,bierpens, etc.
Als regelmatige SC bezoeker zie vaak goed uitziende sportieve 50 plussers met een slanke gezonde body,maar ook jongere ijsberen die te maken hebben met bovengenoemde kwalificaties:)
Dus het moet worden fitheid controle:freu:

Sjeufke
9 mei 2020, 23:58
Over discriminatie gesproken.......:rolleyes:

mentholbear
10 mei 2020, 00:41

De dames hebben er nogal een handje van om de nieuwsgierige klant die er naar vraagt , te doen geloven dat ze het zo goed doen en of gedaan hebben en dat hier en daar nog wel spaargeld hebben !

Ik denk ook dat het merendeel niet al te verstandig omgaat/omging met geld. Al dan niet door verslaving, dure spullen, een... vriendje, etc. Maar er zijn er ook een hoop die hun zaakjes wel op orde hebben. Zo ken ik in mijn korte carriere al enkele dames die hun doel of doelen bereikt hebben en voor zo ver ik van ze weet uit het wereldje zijn. Sommigen sturen foto's van hun nieuwe leven.
Maar ik vrees dat dit de minderheid is.

Ik merkte ook wel es het omgekeerde. Dames die aangaven dat vroeger alles beter was en het nu veel moeilijker is geworden. Sommigen doen het misschien om zielig gevonden te worden en misschien azend op fooi ofzo. Maar in 2017 lange tijd gezien dat het voor veel dames inderdaad niet (meer) zwemmen in het klanten/geld lijkt.

Ik blijf gewoon thuis.

De bestellingen voor de Sexy Plexi Glory Holes © stromen binnen :roll:

Het komt natuurlijk ook dat er in Nederland er ook niet veel zijn, maar saunaclubs worden er niet in besproken. Maar die zullen het extra zwaar hebben met regels voor normale sauna/wellness én die voor P6.

En ik blijf waarschijnlijk ook maar thuis. Op de SC/FKK na, is er verder weinig aan P6 wat me aantrekt om kilometers voor te maken.

Niks leeftijdsgrens, maar controleren op fitheid,aantal vetrolletjes,dikke rode neus waar de alcohol uitspuit als je er in knijpt,kortademigheid,overgewicht,bierpens, etc.
Als regelmatige SC bezoeker zie vaak goed uitziende sportieve 50 plussers met een slanke gezonde body,maar ook jongere ijsberen die te maken hebben met bovengenoemde kwalificaties:)

Ik zie t al voor me bij SS. Rechts de parking op met je auto. En de linker parking omgebouwd tot hindernis parcours. Met aan de finish de entree hal. Iedereen die afvalt mag linea recta weer vertrekken. Het hegje wordt voorzien van plexi glas om je te motiveren met al dat moois binnen, en de beschikbare DVPs staan met hun pompons de ijsberen aan te moedigen :lostit:

Kwibus2
10 mei 2020, 01:17
Ik zie t al voor me bij SS. Rechts de parking op met je auto. En de linker parking omgebouwd tot hindernis parcours. Met aan de finish de entree hal. Iedereen die afvalt mag linea recta weer vertrekken. Het hegje wordt voorzien van plexi glas om je te motiveren met al dat moois binnen, en de beschikbare DVPs staan met hun pompons de ijsberen aan te moedigen :lostit:

Om dat lot in ieder geval voorlopig te ontlopen heb ik gebruik gemaakt van de uitnodiging van mijn nymfo vriendin om haar nood te lenigen.
In ruim anderhalf uur haalde madam drie keer de eindstreep. Met knikkende knieën ben ik huiswaarts gegaan.
Het gaf me het gevoel dat padvinders waarschijnlijk ook hebben na een goede daad.

Het heeft wel een nadeel. Vanmorgen een SMSje of ik nog wat tijd voor haar kon vrijmaken.............

mentholbear
10 mei 2020, 01:30
No good deed goes unpunished :rolleyes:

Kwibus2
10 mei 2020, 01:36
Had ik dat maar eerder geweten.

pietpotent44
10 mei 2020, 05:21
pietpotent 44, dat men
dat ik geniaal ben weet ik wel maar ik zal in de toekomst er een tekening bij maken zodat je het begrijpen kan:wink2:

Mijn snappertje is nou eenmaal niet zo groot deket. Dat moet je me maar niet kwalijk nemen.
Mijn snappertje moet het zwaar afleggen tegen jouw geniale grijze massa. Ja tekening erbij is goed idee.

Huubhuubbarbatruuk
10 mei 2020, 09:35
Beeinflusst der Vitamin-D-Spiegel den Verlauf von Covid-19?
Von Laura Pomer | 07. Mai 2020, 15:00 Uhr

Vitamin D und COVID-19: Frau mit Mundschutz schaut aus dem Fenster Immer mehr Forscher bescheinigen COVID-19-Patienten mit Vitamin-D-Mangel einen schweren Krankheitsverlauf
Foto: Getty Images

Schon länger wird ein Zusammenhang zwischen dem Krankheitsverlauf von Covid-19 und dem Vitamin-D-Status der Patienten diskutiert. Einer neueren indonesischen Untersuchung zufolge, in der es um die Sterblichkeitsrate nach einer Coronavirus-Infektion geht, spielt der Vitamin-D-Mangel für die Prognose eine ganz wesentliche Rolle. FITBOOK beleuchtet den möglichen Zusammenhang.

72
SHARES
Facebook
Twitter
Pinterest
Whatsapp
Mail
Indonesische Forscher haben in einer Fallstudie mit mehr als 380 Personen einen „deutlichen Zusammenhang zwischen dem Vitamin-D-Spiegel und dem Verlauf einer Covid-19-Erkrankung festgestellt“. Das ist in ihrem Bericht in der Online-Datenbank „Research Square“ nachzulesen.

Vitamin-D-Mangel und Sterberisiko bei Covid-19

In der Untersuchung sei es konkret um Patienten aus Italien, Spanien und der Schweiz gegangen, wo die älteren Menschen besonders häufig an einem erniedrigten Vitamin-D-Spiegel leiden sollen. „Dies ist auch die Bevölkerungsgruppe, für die Covid-19 die größte Gefahr darstellt“, heißt es in dem Abstract weiter.

Diese These wurde in der Untersuchung offenbar bestätigt. Von den Patienten, die mit einem Vitamin-D-Mangel diagnostiziert worden waren, sind der Auswertung zufolge 99 Prozent ihrer Covid-19-Erkrankung erlegen. Von den Betroffenen mit einem etwas höheren, aber immer noch unzureichenden Vitamin-D-Spiegel verstarben 88 Prozent.

Auffällig: Bei den Patienten mit ausreichender Vitamin-D-Versorgung lag die Sterberate offenbar bei nur vier Prozent. Die Forscher folgern daher, dass die Vergabe entsprechender Nahrungsergänzungsmittel einen Teil der Covid-19-Behandlung ausmachen sollte.

Auch interessant: Wer zählt zu den Risikopatienten für das Coronavirus?

Zusammenhang von Vitamin-D-Spiegel und Gesundheit allgemein

Die Ergebnisse dieser Studie scheinen sehr eindeutig. Dennoch bleibt die Möglichkeit, dass der Vitamin-D-Spiegel weniger Einfluss auf die konkrete Covid-19-Erkrankung hat als auf die generelle körperliche Konstitution der Menschen.

„Vitamin D wird im Körper zu einem Hormon aktiviert, das Hunderte von Genen in unseren Zellen der verschiedenen Gewebe und Organe anschalten kann“, erklärte dazu in einem FITBOOK-Interview Ernährungswissenschaftler Prof. Nicolai Worm. Einer ausreichenden Vitamin-D-Versorgung wird eine entsprechend große Bedeutung beigemessen, die (über die mentale Verfassung hinaus) diverse physische Prozesse unterstützen soll.

Auch interessant: Warum Sie Nahrungsergänzungsmittel mit Vitamin D nehmen sollten

Stärkeres Immunsystem dank Vitamin D

Sowohl in der Schulmedizin als auch in der Naturheilkunde setzen Behandler vermehrt auf Vitamin-D-Substitution zur Stärkung der Abwehrkräfte. Wesentlich für den Wirkmechanismus soll dabei die verstärkte Produktion von Cathelicidin-Genen (kurz: CAMP) sein – „einem natürlichen Anti-Virus-Mittel“, wie in dem Zusammenhang Dr. Sarfraz Zaidi von der University of California dem US-Medium „Psychology Today“ erklärt. Er lege auch bei der Behandlung von Autoimmunkrankheiten, welche in den Fachbereich des Endokrinologen fallen, einen wesentlichen Fokus auf den Vitamin-D-Spiegel.

Auch darüber hinaus kann ein Mangel am lebensnotwendigen Vitamin D die Entstehung verschiedener Krankheiten mit potenzieller Todesfolge begünstigen. Umgekehrt erkranken Menschen mit einem hohen Vitamin-D-Gehalt im Blut seltener an z. B. Krebs. Das berichtete u. a. das „Ärzteblatt“.

Auch interessant: Warum Sie einen Vitamin-D-Test machen sollten!

Fazit zu Vitamin D und Covid-19-Verläufen

Die Empfehlung, nahrungsergänzend Vitamin D einzunehmen, sollte nicht (ausschließlich) von einer etwaigen Covid-19-Erkrankung abhängen, sondern vielmehr vom generellen Versorgungsstatus. Das Hormon ist wichtig für alle körperlichen Prozesse und die generelle Gesundheit. Inwieweit eine Substitution im Zusammenhang mit einer Coronavirus-Infektion eine Rolle spielen kann, wird sich weiterhin zeigen müssen.

WA
10 mei 2020, 10:01
Acties tav het vitamine D verhaal:

De oudjes naar buiten in de zon, vet visje er bij en een aangenaam briesje en het Sars-Cov2 gevaar waait zo weg.

WANDELAAR5
10 mei 2020, 10:04
Waar heb je die onzin vandaan? Link naar medische publicatie? Indonesische onderzoekers die patiënten uit Spanje en Italië onderzoeken?

99,999999999999999999% Fake news

Big30
10 mei 2020, 10:07
Uitgaansleven Zuid-Korea weer op slot na tweede coronagolf

De autoriteiten in Seoul zijn op zoek naar bijna 2000 mensen die vorig weekend hebben gefeest in het uitgaanscentrum. De stad vreest een tweede coronagolf nu een man waarschijnlijk het virus daar in nachtclubs heeft verspreid. Zeker 40 stappers zijn al besmet. Ruim 2100 uitgaansgelegenheden zijn direct gesloten.

https://www.ad.nl/buitenland/uitgaansleven-zuid-korea-weer-op-slot-na-tweede-coronagolf~a9369cf5/

De teugels nu laten vieren wat we hebben gedaan en in omringende landen ook gebeurt houdt een groot gevaar in, we weten dat uiteraard en de vraag is hoe gedisciplineerd men zich de komende periode gaat gedragen. Als we de regels aan onze laars lappen is de tweede golf voorgeprogrammeerd.

pret
10 mei 2020, 10:20
Waar heb je die onzin vandaan? Link naar medische publicatie? Indonesische onderzoekers die patiënten uit Spanje en Italië onderzoeken?

Of het fake is weet ik niet, maar onzinnig is het zeker. Het is algemeen bekend dat vitamines goed zijn voor het immuunsysteem.

Huubhuubbarbatruuk
10 mei 2020, 10:38

https://www.fitbook.de/health/vitamin-d-spiegel-einfluss-auf-verlauf-von-covid-19?ref=1

pret
10 mei 2020, 10:46
WORDEN LAMA’S ONZE CORONA REDDING?

Een vierjarige Belgische lama die naar de naam Winter luistert, zou ons weleens een medicijn voor Covid-19 kunnen bezorgen. Dat denken Belgische en Amerikaanse wetenschappers die onderzoek doen naar de antistoffen van lama's.

In het wetenschappelijke tijdschrift Cell schrijven ze dat ze bij Winter en 130 andere lama's speciale antistoffen tegen Covid-19 hebben gevonden. Die antistoffen zouden in een variant op een vaccin kunnen worden gebruikt dat mensen vervolgens direct tegen het coronavirus zou beschermen.

"Bij een vaccin moet de persoon die het krijgt zelf nog antistoffen aanmaken. Hier zijn de antistoffen al aangemaakt en beschermt het je dus meteen", zegt professor Xavier Saelens van de Universiteit Gent. "Dit kan interessant zijn voor oudere en zwakkere mensen. Nadeel is wel dat de bescherming van kortere duur is."

Lama is immuun voor SARS en MERS

De wetenschappers doen al sinds 2016 onderzoek bij de lama's. In eerste instantie keken ze hoe het immuunsysteem van de dieren reageerde op het SARS-virus, dat veel op het coronavirus lijkt. Ook onderzochten ze het effect van het MERS-virus op de dieren.

Ze ontdekten dat Winter immuun was geworden voor de ziektes. Lama's maken op een net iets andere manier antistoffen aan dan mensen. De antistoffen van lama's tegen het coronavirus binden zich aan een cruciaal onderdeel van het virus, waarmee het ons lichaam binnendringt. Daarmee kan het in theorie een infectie voorkomen.

Het team van de wetenschappers heeft nu bevestigd dat de antistoffen een aangepaste, minder gevaarlijke versie van het virus inderdaad onschadelijk kunnen maken en kunnen voorkomen dat het menselijke cellen infecteert.

Toch is het onderzoek nog lang niet afgerond. De wetenschappers voeren nu tests uit op hamsters en er moet ook nog onderzoek gedaan worden naar of het veilig is om mensen te injecteren met antistoffen van lama's. In het najaar hopen de wetenschappers op mensen te kunnen gaan testen.

"We moeten nog een hoop werk verrichten voordat we dit echt kunnen gaan produceren", zegt Saelens tegen The New York Times. "Maar als het werkt, verdient lama Winter een standbeeld."

Bron: msn

WANDELAAR5
10 mei 2020, 10:51
https://www.fitbook.de/health/vitamin-d-spiegel-einfluss-auf-verlauf-von-covid-19?ref=1

I rest my case. Geen enkele wetenschappelijke onderbouwing. Hele verzameling artikelen onder “health” met dubieuze verhalen. Fitness site die voedingssupplementen pusht.

Herr Fick
10 mei 2020, 10:53
Wat lees ik nu "indien mogelijk een leeftijdsgrens hanteren om risicogroepen tijdelijk uit te sluiten" en het is niet de eerste keer dat ik dit lees:heul:

Puik plan. Het fietspad langs de Rijksweg Lemiers lijkt mij wel geschikt om een looptest te organiseren; in badjas en op slippers wel te verstaan.

WA
10 mei 2020, 11:59

Puik plan. Het fietspad langs de Rijksweg Lemiers lijkt mij wel geschikt om een looptest te organiseren; in badjas en op slippers wel te verstaan.

Dus jullie gaan jezelf in het zweet werken om vervolgens een club met slechts 6 dames te bezoeken, er van uitgaande dat de fittest ook voor DVP geldt?

pietpotent44
10 mei 2020, 12:07
Dus jullie gaan jezelf in het zweet werken om vervolgens een club met slechts 6 dames te bezoeken, er van uitgaande dat de fittest ook voor DVP geldt?

Als je kan aantonen dat je minstens 5 kamergangen op een dag kan maken voldoe je aan de saunaclub fitheid norm.

WA
10 mei 2020, 12:19
Als je kan aantonen dat je minstens 5 kamergangen op een dag kan maken voldoe je aan de saunaclub fitheid norm. ik merk dat ik niet de enige ben waar dvp plots last hebben van spierpijn en een enigszins inspannend standje slechts beperkt volhouden :cool:

Badslippers
10 mei 2020, 12:56

Zo is dat Husky. Maar daarvoor gaan we wel harde criteria opstellen. BMI boven de dertig geen ziekenhuisbed meer voor die personen en zeker geen IC-bed. Ongelukken met alcohol in je bloed (is immers ook te meten) ook geen zorg meer. Mensen met bewezen ziektes onder de leden mogen het huis niet meer uit en gaan in quarantaine tot ze volledig genezen zijn. Kijk, dat geeft een prettige samenleving voor de gezonde medemens. Die hoeft zich dan niet bloot te stellen aan allerlei risico's die door anderen worden veroorzaakt.

Ook deze adviezen worden weer volledig gratis gegeven aan de regering van dienst.

brombeerzuid
10 mei 2020, 13:12
Dat worden dan erg lege clubs.
En ken ook een club waar dan vrijwel geen dvp meer aanwezig zal zijn.
Het niet kunnen clubben, heeft veel invloed op het verstand van enkele ijsberen!!!

Piet Plezier
10 mei 2020, 13:49
Onderzoeker achter beloftevol onderzoek naar Covid-19 thuis in Pittsburgh doodgeschoten

Een gewaardeerde onderzoeker van de universiteit van Pittsburgh is zaterdag in zijn eigen woning doodgeschoten. De 37-jarige Bing Liu stond volgens zijn werkgever op het punt “heel belangrijke ontdekkingen” over Covid-19 te doen. De politie trof ook een andere man in een wagen voor de woonst van Bing dood aan schrijft HLN.

Bing Liu was assistent-onderzoeksprofessor aan de universiteit van Pittsburgh (Pennsylvania), waar hij als moleculair bioloog werkte op de cellulaire mechanismen die aan de basis liggen van de corona-infectie. Volgens zijn collega’s blonk hij daarin uit en stond hij dicht bij een doorbraak.

Maar zaterdag vond de politie zijn levenloze lichaam in zijn huis in Elm Court, zo’n 60 km van Pittsburgh. Bing vertoonde schotwonden in zijn hoofd, hals, borststreek en ledematen. Volgens de politie had een andere man hem doodgeschoten, alvorens zichzelf van het leven te beroven in zijn wagen, die niet ver van de woning van Bing geparkeerd stond. Het zou gaan om de 46-jarige Hao Gu, volgens de lokale zender Action News 4.

De speurders vermoeden dat de twee elkaar kenden. Ze voegen eraan toe dat “er geen enkele aanwijzing is dat dit iets te maken heeft met de Chinese roots van Bing”. Ze tasten nog in het duister wat het motief van de moord-zelfmoord zou kunnen zijn.

Russische wetenschappers
Eerder benam de 49-jarige Lorna Breen, een topspoedarts die in de frontlinie van een ziekenhuis in Manhattan stond, zich van het leven. “Ze probeerde haar job te doen, en ze is eraan gestorven”, citeerde The New York Times haar vader Philip Breen, eveneens een arts. Volgens hem had zijn dochter zelf het coronavirus opgelopen, maar was ze na anderhalve week uitzieken weer aan het werk gegaan. Het ziekenhuis had haar weer naar huis gestuurd. Haar vader ving haar in Charlottesville in Virginia op. Daar vond het drama plaats.

In Rusland zijn de laatste weken drie artsen en onderzoekers, die zich kritisch hadden uitgelaten over hoe de overheid de coronacrisis in het land aanpakt, uit een raam gevallen of gesprongen. Twee van hen overleden, de derde is kritiek. Gevreesd wordt dat de artsen aangepakt zijn vanwege hun kritiek, meldt The New York Times.

https://112vdg.nl/2020/05/06/onderzoeker-achter-beloftevol-onderzoek-naar-covid-19-thuis-in-pittsburgh-doodgeschoten/

Piet Plezier
10 mei 2020, 14:01
18 doden en 245 nieuwe coronapatiënten

Vandaag zijn er 22 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 18 personen als overleden gemeld. Deze gemelde personen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.

Opvallend is een cluster van COVID-19 patiënten in een asielzoekerscentrum in Sneek, waar GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst Fryslan eerder deze week melding van maakte.

Tot nu toe zijn er 42.627 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . De cijfers passen bij het beeld dat de maatregelen werken. Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die hier genoemd worden.

Positief geteste personen 42.627* (+245)
Ziekenhuisopnames 11.307 (+22)
Overleden personen 5.440** (+18

https://112vdg.nl/2020/05/10/18-doden-en-245-nieuwe-coronapatienten/

Badslippers
10 mei 2020, 14:08
Vandaag zijn er 22 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 18 personen als overleden gemeld.

Het land kan open gegooid worden. Te verwaarlozen aantallen.

Knutje77
10 mei 2020, 14:12

In het weekend worden doorgaans minder doden gemeld.
Dinsdag zullen het er weer een pak meer zijn.

WA
10 mei 2020, 14:19
Tijdens een griep epidemie zouden zulke aantallen nog geen artikeltje waard zijn in de krant.

Dan nog even de blik op zuid Korea. Het AD meld 40 besmettingen in het uitgaansleven. Oeeee.... das schrikken. ZK test naar ik meen echt superveel dus geen wonder dat er wat gevonden word. Interessanter vind ik het hoe deze feestgangers er aan toe zijn. Liggen ze al alle 40 aan de beademing? Of slechts een deel?

How, wacht. Dat beademen is misschien niet altijd even effectief naar het schijnt:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8262351/Nurse-New-York-claims-city-killing-COVID-19-patients-putting-ventilators.html
https://www.vpneumo.de/fileadmin/pdf/f2004071.007_Voshaar.pdf

Graagneuker
10 mei 2020, 14:20
Iedere dag overlijden er >400 mensen in Nederland.

Sterfte is geen ziekte, Dood hoort bij het leven.

Je komt alleen en je gaat alleen..

Zorg dat je er tussen komen en gaan iets leuks van maakt.

Acceptatie van bovenstaande zaken is kern van oplossing om uit deze lockdown te komen.

Verstuurd vanaf mijn ASUS_I01WD met Tapatalk

rob45
10 mei 2020, 14:23
Het land kan open gegooid worden. Te verwaarlozen aantallen.Zeker waar, de lat ligt bij 5 slachtoffers per dag en dan mogen we heel misschien op een terrasje 1.5 meter gaan zitten.
Als het R getal onder de 1 komt is het volgens mij altijd wel goed om het een en ander snel af te bouwen.Wel gaat het R getal over het aantal besmettingen maar die lopen ook snel terug momenteel.

Willem2
10 mei 2020, 14:30
Reproductiegetal Duitsland stijgt tot boven de 1
Enkele dagen na de versoepeling van de coronamaatregelen in Duitsland neemt de verspreiding van het coronavirus weer toe. De reproductiegraad, het aantal mensen dat elke zieke infecteert, is gestegen tot 1,1. Als het getal boven de 1 uitkomt neemt het aantal infecties weer toe.

Volgens het Robert Koch Instituut is het te vroeg om op basis hiervan te concluderen of door de bredere verspreiding het aantal daadwerkelijke besmettingen zal toenemen of zal blijven dalen, zoals nu het geval is. Wel vereist de stijging van het reproductiecijfer volgens het instituut een nauwgezette monitoring van de situatie.

Het aantal nieuwe besmettingen steeg in Duitsland de afgelopen 24 uur met 667 naar 169.218 en het dodental steeg met 26 naar 7395. ... https://nos.nl/liveblog/2333372-rivm-meldt-22-nieuwe-ziekenhuisopnamen-reproductiegetal-duitsland-stijgt-tot-boven-de-1.html

Het R getal is heilig in Duitsland. Dus de maatregelen zullen worden aangescherpt. En het getal is ook nog geconstateerd in het weekend.

Knutje77
10 mei 2020, 14:33
Ik wil in het zonnetje vertroeteld worden door Eugenia en Deborah onder het genot van een goudgele rakker.
Godver, opheffen die betutteling.

Big30
10 mei 2020, 14:35

Kletskoek evenals de volstrekt misleidende vergelijking met een gewone griepgolf (waarom is vaak genoeg uitgelegd). De eerste golf lijkt nu af te zwakken dit alleen dankzij de grote inspanningen die we met zijn allen hebben hebben opgebracht.
Nu de teugels laten vieren zal catastrofale gevolgen hebben, in Duitsland lijkt het reproductie getal al weer boven de kritische grens te komen, in Zuid-Korea is de tweede golf welhaast een feit.

Juist nu is het beter de teugels nog even strakker aan te spannen, meer te gaan handhaven, desnoods zwaardere boetes uit te gaan delen.
Ook pleit ik voor het straffen van personen die fake-news verspreiden en bewust de ernstige situatie bagatelliseren.

Piet Plezier
10 mei 2020, 14:44

inderdaad open met die handel
Bier drinken in de kroeg, restaurants open

Piet Plezier
10 mei 2020, 14:46
... https://nos.nl/liveblog/2333372-rivm-meldt-22-nieuwe-ziekenhuisopnamen-reproductiegetal-duitsland-stijgt-tot-boven-de-1.html

Het R getal is heilig in Duitsland. Dus de maatregelen zullen worden aangescherpt. En het getal is ook nog geconstateerd in het weekend.

allemaal bangmakerij die Merkel is geen haar beter als Rutte.

Piet Plezier
10 mei 2020, 14:48
Ik wil in het zonnetje vertroeteld worden door Eugenia en Deborah onder het genot van een goudgele rakker.
Godver, opheffen die betutteling.

dat was wel iets ja het mooi geweest de betutteling
Net wat je zegt,een lekkere kouwe klets

Piet Plezier
10 mei 2020, 14:52
Ook pleit ik voor het straffen van personen die fake-news verspreiden en bewust de ernstige situatie bagatelliseren.
en ik pleit ervoor dat ze iedereen die de mensen bang maakt opsluiten, zoals van Dissel, de Jonge, Rutte en dat zooitje allemaal
Ze maken sommige mensen in de samenleving bang

pietpotent44
10 mei 2020, 14:52
Kletskoek evenals de volstrekt misleidende vergelijking met een gewone griepgolf (waarom is vaak genoeg uitgelegd). De eerste golf lijkt nu af te zwakken dit alleen dankzij de grote inspanningen die we met zijn allen hebben hebben opgebracht.
Nu de teugels laten vieren zal catastrofale gevolgen hebben, in Duitsland lijkt het reproductie getal al weer boven de kritische grens te komen, in Zuid-Korea is de tweede golf welhaast een feit.

Juist nu is het beter de teugels nog even strakker aan te spannen, meer te gaan handhaven, desnoods zwaardere boetes uit te gaan delen.

Er is helemaal geen 2e golf in Zuid-Korea. Ze zijn bang voor een 2e golf.
Er is een brandhaardje vanwege een man die in 3 nachtclubs is geweest, en daarmee tenminste 40 mensen heeft besmet. Daardoor gaan ze nu onderzoek doen naar ca. 2000 mensen die mogelijk met de man in aanraking zouden kunnen zijn gewest.
In Azie werken ze veel met testen en mensen opsporen. De uitgaanstenten in die regio gaan nu massaal dicht vanwege dit geval om dit brandje te kunnen blussen.

Willem2
10 mei 2020, 14:54
inderdaad open met die handel
Bier drinken in de kroeg, restaurants open

Lang leve de man van de totale lockdown die persoonlijk zorgt dat het R getal boven de 1 komt in Duitsland :rolleyes:

Big30
10 mei 2020, 15:02
Het is wel duidelijk uit zijn reactie dat PietPotent te veel geloof hecht aan Mr. Fake-news Maurice de H. die ook de ernst vd recente feiten in Zuid-Korea niet wil inzien.
Gelukkig hebben we in ons land zeer bekwame politici en beleidsmakers die, dat dan weer wel, nu de teugels te veel laten vieren en minder naar de onwetende en ontevreden burgers zouden moeten luisteren!

Piet Plezier
10 mei 2020, 15:09
Lang leve de man van de totale lockdown die persoonlijk zorgt dat het R getal boven de 1 komt in Duitsland :rolleyes:

ik zorg helemaal nergens voor
Wij waren gisteren bij kaufland in Goch er waren meer Nederlanders als Duitsers
Wel allemaal met mondkapjes anders kom je winkel niet in
En 0,0 controle bij de grens

mager
10 mei 2020, 15:14
Denken dat je een 2de 3de of miljoenste uitbraak kunt tegenhouden met je leger aan NAZI controleurs is een illusie.
De wereld heeft miljoenen geinfecteerden. Totaal zinloos om iedereen op te sluiten.
Corona gaat nooit meer weg.
Muteren kan het, een sterker/agressiever virus wordt dan Corona2. Netzoals het griep virus ook muteert. Niets nieuws.
Sensatie berichten beheersen het nieuws, de wereld is vol met bange poeperts. Fear rules the planet.

Totaal aantal corona doden in NL beneden de 70 (zonder onderliggende aandoening) is 54.
Totaal jaarlijks aantal doden in NL door een lift falen is 39.
STOP DE LOCKDOWN.
kijk jensen.nl

Van de 25000 corona doden in Italie had meer dan 99% een onderliggende aandoening (50% had zelfs meer dan 3 onderliggende aandoeningen)

WA
10 mei 2020, 15:15
Dat R getal zwabbert in Dld wel alle kanten uit de laatste anderhalf a twee weken. Van bijna 1 eind april om de week er na te zakken tot onder de 0,5 en nu weer naar bijna of al boven één. Is er iets veranderd in de methodiek? Zou niet voor het eerst zijn deze crisis.

Eddy_V
10 mei 2020, 15:16
Piet Plezier draagt ook zijn steentje bij aan het beteugelen van het virus en daarom heeft hij plechtig beloofd om enkel dames te neuken zonder R in de naam
(Carmen zal het voortaan zonder Piet moeten doen)

pietpotent44
10 mei 2020, 15:19
Het is wel duidelijk uit zijn reactie dat PietPotent te veel geloof hecht aan Mr. Fake-news Maurice de H. die ook de ernst vd recente feiten in Zuid-Korea niet wil inzien.
Gelukkig hebben we in ons land zeer bekwame politici en beleidsmakers die, dat dan weer wel, nu de teugels te veel laten vieren en minder naar de onwetende en ontevreden burgers zouden moeten luisteren!

Tot nu toe zijn de voorspellingen van die Mr. Fake news allemaal uitgekomen (in tegenstelling tot RIVM), en kunnen de theorieen niet worden weerlegd. Sterker nog, ze worden elke dag weer opnieuw bevestigd.
En zijn de foute adviezen en inschattingen van de experts die die zeer bekwame politici moeten adviseren niet meer op 2 handen te tellen.

Dat komt omdat die Mr fake news zich baseert op werkelijke cijfers en onderzoeken, en niet op wat er misschien mogelijk zou kunnen gebeuren volgens onze briljante virologen en politici.

Er zijn nu in Zuid-Korea 40 nieuwe besmettingen op 50 miljoen inwoners. Geconcentreerd in een bepaalde regio, die ze nu opnieuw gaan isoleren en testen. Het RIVM zou nog veel kunnen leren van die Aziaten.

WA
10 mei 2020, 15:24
Lang leve de man van de totale lockdown die persoonlijk zorgt dat het R getal boven de 1 komt in Duitsland :rolleyes: Kom jezelf nog wel eens in Dld? Gisteren in Düsseldorf was het file lopen langs de Rijnpromenade. Dat zijn echt niet allemaal neven en nichten van PP. Waar in NL burgemeesters gelijk het leger zouden willen mobiliseren om een winkelstraat schoon te vegen heb ik alleen aan de grens een politie auto zien staan. In Düsseldorf helemaal geen. Geen agent op de promenade, nul komma nul mensen die elkaar aanspraken om afstand te houden.

mager
10 mei 2020, 15:27
Big30, waarom ben je zo bang?
Een vriend van mij werkt in het AMC. Hij zegt mij dagelijks dat het nog nooit zo rustig is geweest in het AMC.
Kik eens naar jensen.nl

Big30
10 mei 2020, 15:29
Tot nu toe zijn de voorspellingen van die Mr. Fake news allemaal uitgekomen (in tegenstelling tot RIVM), en kunnen de theorieen niet worden weerlegd.
Ik zeg gewoon blijven geloven wat Mr. Fakenews aan onzin uitkraamt ;)!

Piet Plezier
10 mei 2020, 15:30
Kom jezelf nog wel eens in Dld? Gisteren in Düsseldorf was het file lopen langs de Rijnpromenade. Dat zijn echt niet allemaal neven en nichten van PP. Waar in NL burgemeesters gelijk het leger zouden willen mobiliseren om een winkelstraat schoon te vegen heb ik alleen aan de grens een politie auto zien staan. In Düsseldorf helemaal geen. Geen agent op de promenade, nul komma nul mensen die elkaar aanspraken om afstand te houden.

en zo was het gisteren in Goch en Herne ook
Ook niet 1 politieagent of wat dan ook gezien

pietpotent44
10 mei 2020, 15:32
Ik zeg gewoon blijven geloven wat Mr. Fakenews aan onzin uitkraamt ;)!

Inderdaad, laten we kijken waar Nederland eind Mei staat. Ik zeg dat Mr. fakenews opnieuw gelijk gaat krijgen.
Ik zie niet in waarom het onzin zou zijn. Het is ook gebaseerd op (oude) studies van Aziatische en Amerikaanse onderzoekers. Hij heeft het echt allemaal niet zelf bedacht, hij bevestigt alleen de zichtbare patronen en verbanden.

Piet Plezier
10 mei 2020, 15:41
Inderdaad, laten we kijken waar Nederland eind Mei staat.

elke dag minder opnames en doden
Eind mei is Nederland Corona vrij
En kunnen we 1 juni naar sixsens

Big30
10 mei 2020, 15:49
Over R. Jensen gesproken, ja die is nog net een graadje erger dan de Hond.

In deze video doet Robert Jensen 23 onjuiste en onbewezen uitspraken over het coronavirus

https://pointer.kro-ncrv.nl/artikelen/in-deze-video-doet-robert-jensen-23-onjuiste-en-onbewezen-uitspraken-over-het-coronavirus