PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

Giodude
10 mei 2020, 15:58
33669

Badslippers
10 mei 2020, 16:02
In het weekend worden doorgaans minder doden gemeld.
Dinsdag zullen het er weer een pak meer zijn.

Dan sluiten we het land weer gewoon ! ! ! Anticiperen noemen ze dat.

Piet Plezier
10 mei 2020, 16:04
Reconstructie: zo verloor het kabinet kostbare tijd in strijd tegen coronavirus

Geen paniek zaaien over het corona-virus, is het motto. De sfeer is begin maart in politiek Den Haag ronduit lacherig. "Ik geef u gewoon een hand hoor!" Experts en het kabinet willen uitstralen dat alles in Nederland onder controle is – op basis van onjuiste en achterhaalde inschattingen van het RIVM. Pas als het topje van de ijsberg zich manifesteert, komt het kabinet in actie: "Heel dom en grenzeloos naïef."

Precies op de dag waarop het kabinet Nederland wil laten zien dat alles onder controle is, is de controle al verloren. Het is dinsdag 3 maart als de Ministeriële Commissie Crisisbeheersing (MCCb) voor het eerst bijeenkomt. Er waart dan een virus rond door Nederland, een onzichtbare sluipmoordenaar 'die je in de rug aanvalt', zoals premier Mark Rutte later zal zeggen. Dat coronavirus was al ergens halverwege februari ons land binnengekomen, onder de radar, als een veenbrand, net zoals eerder in andere landen in Europa. Zoals in Italië.

Die 3 maart markeert een moment van tragische bestuurlijke noodlottigheid in de Nederlandse aanpak van de crisis. In Nederland zijn dan al 23 coronabesmettingen bekend. De eerste dode zal drie dagen later vallen. De ministeriële commissie met Rutte aan het hoofd komt bijeen op de zevende verdieping van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het is een soort mini-ministerraad die bijeenkomt bij rampen en crises, zoals MH17, de tramaanslag in Utrecht, of de orkaan op Sint Maarten.

Coronacrisis: hoe het kabinet te laat in actie kwam

Containment al achterhaald
Op tafel ligt die dag een advies van het Outbreak Management Team (OMT), de experts onder leiding van het RIVM. Het is pas het tweede advies, na dat van eind januari, waarin werd gesteld dat Nederland goed is voorbereid op een pandemie. Nog steeds is na de eerste Nederlandse besmettingen de strategie officieel gericht op 'containment', op het 'de kop indrukken' van het virus. Isoleren, quarantaine, uitdoven.

Maar in het tweede advies, gedateerd op 28 februari, is er een omslag in toon en inhoud. Nederland moet zich voorbereiden op 'mogelijk grote aantallen' besmettingen, zegt het OMT. Sterker – we moeten ons 'erop voorbereiden' dat containment al achterhaald is. Dat uitdoven niet meer lukt. Dat we naar de volgende fase gaan: zo veel mogelijk vertragen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5116111/coronacrisis-reconstructie-kabinet-rivm

Badslippers
10 mei 2020, 16:09
Er is een brandhaardje vanwege een man die in 3 nachtclubs is geweest, en daarmee tenminste 40 mensen heeft besmet.

Uhhh, en ik maar denken dat 1 besmet persoon hooguit 2 à 3 anderen kan besmetten.

"De R0 (R nul) is een getal dat aangeeft hoe snel een ziekte zich kan verspreiden. De R0 van het nieuwe coronavirus was iets hoger dan 2, maar is nu gezakt naar ongeveer 1. Dat betekent dat 1 ziek persoon gemiddeld nog maar 1 ander besmet."
bron: rivm (https://twitter.com/rivm/status/1247887088529244160)

Badslippers
10 mei 2020, 16:24
ik zorg helemaal nergens voor
Wij waren gisteren bij kaufland in Goch er waren meer Nederlanders als Duitsers
Wel allemaal met mondkapjes anders kom je winkel niet in
En 0,0 controle bij de grens

Gisteren geen controle bij Venlo grensovergang Schwanenhaus. Inderdaad mondkapje op bij Trinkgut. Kratje Veltins gescoord voor €10,79 *
Mensen trekken zich geen zak aan van die anderhalve meter. Ook nog bij de DM geweest. Daar moest ik een Nederlands wijf dat in mijn nek zat te hijgen bij de kassa sommeren dat ze afstand moest houden. Ze had haar mondmasker tot op haar kin hangen. Ze zij er wel bij: "Oh sorry ja. Dat klopt." Dat dan weer wel.

Piet Plezier
10 mei 2020, 16:28
Gisteren geen controle bij Venlo grensovergang Schwanenhaus. Inderdaad mondkapje op bij Trinkgut. Kratje Veltins gescoord voor €10,79.
Mensen trekken zich geen zak aan van die anderhalve meter. Ook nog bij de DM geweest. Daar moest ik een Nederlands wijf dat in mijn nek zat te hijgen bij de kassa sommeren dat ze afstand moest houden. Ze had haar mondmasker tot op haar kin hangen. Ze zij er wel bij: "Oh sorry ja. Dat klopt." Dat dan weer wel.

Badslippers die hier alles beter weten die komen nergens en zijn bang
Zitten de hele dag op de pc te kijken over het coronavirus
Cijfertjes hier cijfertjes daar, en ze maken zichzelf gek
En die gekkuh van het RIVM en Rutte make iedereen nog veel gekker

Badslippers
10 mei 2020, 16:38
Badslippers die hier alles beter weten die komen nergens en zijn bang
Zitten de hele dag op de pc te kijken over het coronavirus
Cijfertjes hier cijfertjes daar, en ze maken zichzelf gek
En die gekkuh van het RIVM en Rutte make iedereen nog veel gekker

Zo is dat. Gewoon lekker naar buiten, genieten van het mooie weertje en een paar blikjes gekoeld bier mee voor onderweg. Gisteren waren we met wat vrienden naar de hei gegaan. Wat kippendrumsticks mee, stokbroodje en een paar pils. Komen best veel recreanten voorbij. Fietsers, wandelaars, joggers, mensen met de hond, skaters, wielrenners. Sommigen blijven staan, maken een praatje. Is gewoon gezellig. De ijscoman deed ook weer goede zaken. Die hoeft zeker geen TOZO aan te vragen.

Ik ben de laatste 2 maanden fors aan het werken en dan wil ik wel ff ontspanning als ik vrij heb en niet mezelf opsluiten.

Badslippers
10 mei 2020, 16:42
https://www.deboerdental.nl/?gclid=EAIaIQobChMIrYO4scOa6QIVUed3Ch36SwTUEAAYASA AEgL9ivD_BwE

Hier krijg je mondkapjes genoeg !
Heb zelf ook een paar doosjes gekocht hier.

Vorige week 50 stuks besteld en gekregen. Handig voor als ik naar Duitsland ga want daar zijn ze nu verplicht.

de duisburg spesjalist
10 mei 2020, 16:44
Vorige week 50 stuks besteld en gekregen. Handig voor als ik naar Duitsland ga want daar zijn ze nu verplicht.

een sjaal moet genoeg zijn heb ik ergens gelezen

kempie
10 mei 2020, 17:01
Corona gaat nooit meer weg.
Muteren kan het, een sterker/agressiever virus wordt dan Corona2. Netzoals het griep virus ook muteert. )

Ik heb verschillende vorirologen horen zeggen dat we niet bang hoeven zijn dat het muteert naar een sterke versie. Dat kan wel maar die kans is nihil. Muteren naar een zwakkere versie is waarschijnlijker wel kan het muteren zodat het ongrijpbaar wordt voor een vaccin wat voor deze versie wel zou werken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

broodpoot
10 mei 2020, 17:11
Het land kan open gegooid worden. Te verwaarlozen aantallen.

Maar eerst het aantal IC plekken structureel opschalen naar 3000, gewoon voor de heb.

Piet Plezier
10 mei 2020, 17:13
een sjaal moet genoeg zijn heb ik ergens gelezen

gisteren bij kaufland was een sjaal niet genoeg, 3 dames mochte er niet in omdat ze alleen een sjaaltje voor de mond hadden

pietpotent44
10 mei 2020, 17:17
De geschiedenis herhaalt zich. In 1995 werden de voorspellingen van Maurice de Hond ook afgedaan als onzin.
De Hond voorspelde toen in een uitzending van Sonja dat het Internet een hele grote rol in onze maatschappij zou gaan spelen (vrijwel niemand in Nederland had toen thuis Internet).
Hij kwam toen ook met concrete voorbeelden wat Internet voor ons zou kunnen gaan betekenen, zoals bijv. aankopen via webshops.
Tegenover hem zaten toen ook al uitgerangeerde en betweterige politici die er nauwelijks iets van wilden aannemen. Bijna alles wat ie toen noemde is uitgekomen:

https://www.youtube.com/watch?v=kF0WOeMIOrk

Piet Plezier
10 mei 2020, 17:20
Veel Kesselnaren bezitten antistoffen tegen coronavirus

AMSTERDAM - Het uit Wuhan overgewaaide coronavirus houdt de wereld in zijn greep. Inmiddels zijn er zo’n 280.000 doden te betreuren, meer dan vier miljoen mensen raakten al besmet. De druk op China om een onafhankelijk onderzoek naar het ontstaan van het virus in te stellen, neemt intussen internationaal toe. Volg de laatste mondiale ontwikkelingen over het coronavirus in dit liveblog, dat voortdurend wordt aangevuld.

Veel inwoners van Kessel (Limburg) hebben antistoffen in hun lichaam aangemaakt die het coronavirus te lijf gaan. Dat bevestigt de stichting IMtest zondagochtend op basis van de eerste resultaten van de grote immuuntest in Kessel, meldt 1Limburg. Voor de test hebben zich 853 mensen uit Kessel en omgeving aangemeld. Een test kost 70 euro.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/976226418/live-veel-kesselnaren-bezitten-antistoffen-tegen-coronavirus?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=seeding-telegraaf

WA
10 mei 2020, 18:01
De regels die vanaf morgen gelden in NRW : https://www.wirtschaft.nrw/sites/default/files/asset/document/2020-05-08_fassung_coronaschvo_ab_11.05.2020_lesefassung_f inal_0.pdf

Bron: website deelstaat NRW

Voor dit forum zal vooral paragraaf tien regel 5 interessant zijn.

§ 10
Freizeit- und Vergnügungsstätten
Der Betrieb der folgenden Einrichtungen und Begegnungsstätten sowie die folgenden An- gebote sind untersagt:
5. Prostitutionsstätten, Bordelle und ähnliche Einrichtungen.

Piet Plezier
10 mei 2020, 18:06
De regels die vanaf morgen gelden in NRW : https://www.wirtschaft.nrw/sites/default/files/asset/document/2020-05-08_fassung_coronaschvo_ab_11.05.2020_lesefassung_f inal_0.pdf

link werkt niet

WA
10 mei 2020, 18:15
link werkt niet hebben meer mensen hier last van? Bij mijzelf geen problemen in Safari ((iOS) Chrome (chromebook) en DuckDuckGO browser (iOS)

Probeer anders de volgende link eens. Officieel kanaal van NRW aangaande de corona maatregelen.

https://www.land.nrw/corona

Meme Moo
10 mei 2020, 18:21
Link werkt!

Graagneuker
10 mei 2020, 18:22
Firefox werkt ook goed.

Verstuurd vanaf mijn ASUS_I01WD met Tapatalk

kempie
10 mei 2020, 18:28
link werkt niet

Bij mij werkt ie prima.

Piet Plezier
10 mei 2020, 18:58
hebben meer mensen hier last van? Bij mijzelf geen problemen in Safari ((iOS) Chrome (chromebook) en DuckDuckGO browser (iOS)

Probeer anders de volgende link eens. Officieel kanaal van NRW aangaande de corona maatregelen.

https://www.land.nrw/corona

bedankt, nu werkt het

kempie
10 mei 2020, 19:39

Voor dit forum zal vooral paragraaf tien regel 5 interessant zijn.

Vanaf 18 mei hotels open maar helaas geen boekingen voor buitenlanders toegestaan. Moet ik nog steeds de afspraakjes met m’n favorietje uitstellen.

Ik zit er toch op te wachten dat dat moment weer komt maar we moeten helaas nog wat langer wachten maat dit zal vast eerder zijn dan de clubs open gaan.

phoenix
10 mei 2020, 19:44
als ze mij kunnen verzekeren da tik 31 december naar de silvesterparty kan in acapulco gold en dan nu moet wachten en behalve boodschappen doen en wandelen in het bos, dan ben ik daartoe bereid mannen.... al het andere is denk ik tijdverspilling proberen overal; snel open te gaan.... dat virus moet weg.. zolang dat virus er is kan dat behoorlijk wat mensen besmetten( en da tvoorzaakt veel stress wat nog veel mer schade aanricht,. mensen blijven weg terwijl je als ondernemer je winkel open hebt) als we het kunnen uitdoven dan is het alleen wacht op een enkele besmetting die snel kan worden geïsoleerd... daarvoor stel ik voor dat iedere werkende die gewoon kan blijven doorwerken 20% per maand afstaat voor de rest van nederland het nodige van rekeningen kan blijven betalen.

Voor de rest gewoon rustig wachten.... het leven gaat rustig verder.....zomer, herfst, winter, lente, zomer voor je het weet is er weer een jaar voorbij en ondertussen goed laten uitzoeken wat ons kan beschermen tegen dat vreselijke virus. Bepaalde voedingsmiddelen, bloed met antivirus schijnt heel goed te helpen.... dat lijkt me moeten we gewoon massaal gaan doen...als het betekent dat de ondernemers en andere werkelozen allemaal wat kunnen eten en drinken tot einde jaar dan wil ik wat inleveren, als de overheid dat dan voorschiet... wat nu al gebeurd heb ik er echt geen moeite mee als dat via belastingen voor iedere burger die dat kan lijden.... volgens mij levert dat een stuk minder stress op.. ik heb begrepen dat mensen in Nederland gezamenlijk 385 miljard sparen......dat is gigantisch....

Magic-G
10 mei 2020, 19:52
als ze mij kunnen verzekeren da tik 31 december naar de silvesterparty kan in acapulco gold en dan nu moet wachten en behalve boodschappen doen en wandelen in het bos, dan ben ik daartoe bereid mannen.... al het andere is denk ik tijdverspilling proberen overal; snel open te gaan.... dat virus moet weg.. zolang dat virus er is kan dat behoorlijk wat mensen besmetten als we het kunnen uitdoven dan is het alleen wacht op een enkele besmetting die snel kan worden geïsoleerd... daarvoor stel ik voor dat iedere werkende die gewoon kan blijven doorwerken 20% per maand afstaat voor de rest van nederland het nodige van rekeningen kan blijven betalen.

Ik weet het niet hoor ...

Het virus zou op de longen kunnen slaan heb ik begrepen , maar ik krijg nu het idee dat jouw longen in je hersenpan zitten ...!

Picasso 1
10 mei 2020, 20:11
ik heb begrepen dat mensen in Nederland gezamenlijk 385 miljard sparen......dat is gigantisch....
Niet alleen spaargeld, ik heb begrepen dat mensen in Nederland ook ander bezit hebben zoals bijvoorbeeld een 2de woning in Duitsland. Dat zou onteigend moeten worden zodat met de waarde daarvan andere mensen geholpen kunnen worden.

kempie
10 mei 2020, 20:17
https://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/1764548/professor-iedereen-zag-pandemie-met-longvirus-aankomen.html

Dit had dus allemaal niet gehoeveb als de wereld enkele 10-tallen miljarden had geinvesteerd hadden we al een vaccin gehad en had dit ons geen biljarden gekost.

WANDELAAR5
10 mei 2020, 20:24
Uhhh, en ik maar denken dat 1 besmet persoon hooguit 2 à 3 anderen kan besmetten.

Badslippers, dat is een gemiddelde. Als een conducteur het flink te pakken heeft dan kan hij honderden mensen op 1 dag besmetten. Daar tegenover staan Nederlanders die keurig sociale contacten minimaliseren en afstand houden en het gemiddelde omlaag brengen.

phoenix
10 mei 2020, 20:25
Ik weet het niet hoor ...

Het virus zou op de longen kunnen slaan heb ik begrepen , maar ik krijg nu het idee dat jouw longen in je hersenpan zitten ...!

en ik krijg het idee als ik jouw reactie zo lees MAGIC G dat je meer roeptoetert dan enige sympathie kunt opbrengen voor de medemens...

Picasso 1
10 mei 2020, 20:26
https://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/1764548/professor-iedereen-zag-pandemie-met-longvirus-aankomen.html

Dit had dus allemaal niet gehoeveb als de wereld enkele 10-tallen miljarden had geinvesteerd hadden we al een vaccin gehad en had dit ons geen biljarden gekost.

Neem jij al die betweterige 'experts' nog serieus.

phoenix
10 mei 2020, 20:30
Niet alleen spaargeld, ik heb begrepen dat mensen in Nederland ook ander bezit hebben zoals bijvoorbeeld een 2de woning in Duitsland. Dat zou onteigend moeten worden zodat met de waarde daarvan andere mensen geholpen kunnen worden.

Ik geloof dat jij Picasso mij tot communist wilt bestempelen... die nu zelf maar eens over de brug met komen, nee ik ben verzekerd van een woning als ik uit een dure huurwoning in de randstad wordt gegooid omdat ik die niet meer kan betalen... vd huur die ik hier in nederland moet betalen kan ik in duitsland relaxed leven...zo absurd is het ondertussen in Nederland , dus volgens mij helemaal niet gek om nu als overheid wat extra te geven en zodadelijk dat via belasting terug te halen...

Magic-G
10 mei 2020, 20:42
en ik krijg het idee als ik jouw reactie zo lees MAGIC G dat je meer roeptoetert dan enige sympathie kunt opbrengen voor de medemens...

Tja , je kunt je afvragen wie er hier nou aan het roep toeteren is....

Ipv een zo krankzinnig idee of voorstel te opperen zou ik zeggen geef nou zelf eens het goede voorbeeld!

Open een liefdadigheidsrekening stort daar 20 % van je jaarinkomen op , post daarvan het bewijs op IJB en zie de nodige sympathisanten te vinden , ik ben benieuwd hoeveel je er met jouw actie meekrijgt ....

Ik zet mijn geld op nul sympathisanten

WA
10 mei 2020, 20:44
Waarom ben je nog niet vertrokken Phea? Ga lekker naar Dld, bespaar je die dure huur hier. Valt meteen je zorg of de uitholling van het nederlands zorgstelsel weg die jouw echt schijnt op te vreten gezien je klaagzang in je laatste +/- 100 posts. Wat houd je nog hier?

Piet Plezier
10 mei 2020, 20:49
Vanaf 18 mei hotels open maar helaas geen boekingen voor buitenlanders toegestaan. Moet ik nog steeds de afspraakjes met m’n favorietje uitstellen.

Ik zit er toch op te wachten dat dat moment weer komt maar we moeten helaas nog wat langer wachten maat dit zal vast eerder zijn dan de clubs open gaan.

wat een gelul toch allemaal
Ik boek al weken met Koos een hotel in Duitsland
Jullie geloven werkelijk alles wat er word geschreven, hoe dom ben je dan
Gewoon er naar toe en een kamer boeken geen enkel probleem

Piet Plezier
10 mei 2020, 20:50

dat dan weer wel natuurlijk

Eddy_V
10 mei 2020, 22:14
Jij kunt er boeken zgn omdat je zakelijk onderweg bent, iemand die dat niet kan neemt dan het risico op een boete van 25.000 euro.
Dat is toch best wel veul.
Kans op controle is natuurlijk minimaal maar er zal maar iemand de opsporingsdiensten een tip geven...

Nee dan beter gewoon bij de schatjes thuis afspreken.

Kwibus2
10 mei 2020, 22:47
Ik heb gehoord dat een paar aspirientjes ook wonderen doen bij mensen die getroffen zijn door corona.
Had de minister dat maar eerder geweten, dan was die spoeduitbreiding van de IC capaciteit helemaal niet nodig geweest.

Vitamine D toedienen slaat echt nergens op. Het lichaam neemt maar beperkt vitamines op.
De rest verlaat ongebruikt het lichaam.
Je kunt nog beter naar een Afrikaanse medicijnman gaan en hem vragen de besmetting te bestrijden.

kempie
10 mei 2020, 23:57

Nee, dank je. Jij kent misschien een hotel waarvan je weet dat je niet wordt verlinkt maar dat risico ga ik niet nemen en het hotel zal een beetje in de buurt van mijn favo moeten liggen want achter op de motor gaat ze niet mee.

Dus enige tips voor hotels zijn ook niet bruikbaar. Geen probleem ik kan wachten. Neem aan dat die ban er niet al te lang meer op blijft en iig eerder wordt opgeheven dan dat sexclubs weer open gaan.

mentholbear
11 mei 2020, 00:37

Jij kunt er boeken zgn omdat je zakelijk onderweg bent, iemand die dat niet kan neemt dan het risico op een boete van 25.000 euro.

Tja, voor de meeste mensen is het meestal ook eerst boeken en daarna pas heen gaan :rolleyes:

Willem2
11 mei 2020, 00:59
Het aantal coronapatiënten dat op de intensive care ligt, bedraagt 507. Dat zijn er 34 minder dan de dag ervoor. Het officiële dodental door het coronavirus is met 18 gestegen. Het aantal ziekenhuisopnames steeg met 22 tot 11.307. Verder openen enkele kappers in Brabant al vlak na middernacht hun deuren weer en gaat Turkije vanaf begin juni stapsgewijs open voor buitenlandse toeristen. In dit liveblog houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom het coronavirus.

De politie is de afgelopen anderhalve maand vaker in actie gekomen voor overlast door verwarde personen, zwervers, jongeren en meldingen over geluidshinder. Dat meldt NRC op basis van cijfers van de politie.
De politie kreeg in april ruim 9600 overlastmeldingen over verwarde personen. In diezelfde periode vorig jaar waren dat er 8030. De overlast door daklozen nam volgens de krant toe van 1850 naar 2700.

Kappers openen maandag weer de salons na weken van sluiting, maar in enkele salons in Brabant zetten ze al vlak na middernacht de schaar in de coronakapsels.

..... https://www.ad.nl/binnenland/live-eerste-kappers-al-na-middernacht-open-politie-ziet-overlastmeldingen-stijgen~aa33bc22/

Willem2
11 mei 2020, 01:13
Het uitoefenen van de meeste contactberoepen is weer toegestaan. Dat betekent dat je weer naar de kapper, schoonheidssalon, pedicure of nagelstudio kunt. Ook kun je weer bij veel medische hulpverleners terecht, zoals de diëtist, masseur, osteopaat, tandprotheticus, acupuncturist en de opticien.

Er blijven wel bepaalde voorwaarden van toepassing. Zo moet er vooraf een afspraak worden gemaakt en wordt klanten gevraagd of ze coronasymptomen hebben. Ook moet er zoveel mogelijk anderhalve meter afstand worden gehouden. Een mondkapje is niet verplicht.

Na acht weken thuisonderwijs gaan de basisscholen weer gedeeltelijk open. Per dag mag maximaal de helft van de leerlingen op school aanwezig zijn. Een klein deel van de scholen kiest voor halve dagen lesgeven. De kinderen hoeven in de klas onderling geen anderhalve meter afstand te bewaren, maar moeten wel zoveel mogelijk op afstand blijven van de leerkrachten.
..... https://nos.nl/artikel/2333452-coronamaatregelen-versoepeld-wat-kan-er-vanaf-vandaag-allemaal-weer.html

Sjeufke
11 mei 2020, 01:13
Het is inderdaad niet mogelijk om een hotel te boeken. Dit weekend nog eens geprobeerd bij de normale hotels in Nederland en Duitsland. Niet mogelijk, Louche hotels zoek ik niet. Ik heb geen zin in een dikke boete.
België heeft een overschot aan love-hotels, maar de grens oversteken met België is niet mogelijk zonder geldige reden. Geen idee of deze love hotels ook echt open zijn. Nog niet gebeld.
Er lijkt schot in te zitten. Belgische burgemeesters roeren zich. Maar de federale overheid houdt het openen van de grenzen vooralsnog tegen. Belgen mogen niet eens een bloemetje kopen op 10 meter achter de grenspaal in Nederland bij Smeermaas/Lanaken. :angryfire:

JhonX
11 mei 2020, 01:25
Het omgekeerde waar? Dus als je seks hebt met een corona besmette partner dan ben je genezen. Wow. Deket is echt geniaal.

Nieuw account. Oude inlog gegevens werken niet meer. Ach sommige Telegraaf-haters laten echt geen gelegenheid onbenut die rechtse rot Telegraaf een veeg te geven ook al slaat het nergens op en heeft iedere nieuwsmedia het gemeld. On topic. Ik mis o.a. mijn stamclub de Samya ontzettend en vraag me af wat dat moet worden mocht het weer open mogen maar met mondkapjes op!

WANDELAAR5
11 mei 2020, 05:46
Om dat lot in ieder geval voorlopig te ontlopen heb ik gebruik gemaakt van de uitnodiging van mijn nymfo vriendin om haar nood te lenigen.
In ruim anderhalf uur haalde madam drie keer de eindstreep. Met knikkende knieën ben ik huiswaarts gegaan.
Het gaf me het gevoel dat padvinders waarschijnlijk ook hebben na een goede daad.

Het heeft wel een nadeel. Vanmorgen een SMSje of ik nog wat tijd voor haar kon vrijmaken.............

Kwibus, wij zijn natuurlijk allemaal stikjaloers dat jij in deze tijden een nymfo vriendin hebt. Ik denk dat het tijd wordt voor een foto en telefoonnummer en een apart meeting point topic waar we haar kunnen reserveren. Dan kunnen we met goed teamwork ervoor zorgen dat de lasten niet alleen op jou neerkomen.

Graag schuilnaam en alleen haar zakelijke adres en telefoonnummer ivm privacy! ;)

Piet Plezier
11 mei 2020, 12:14
Het is inderdaad niet mogelijk om een hotel te boeken. Dit weekend nog eens geprobeerd bij de normale hotels in Nederland en Duitsland. Niet mogelijk, Louche hotels zoek ik niet. Ik heb geen zin in een dikke boete.
België heeft een overschot aan love-hotels, maar de grens oversteken met België is niet mogelijk zonder geldige reden. Geen idee of deze love hotels ook echt open zijn. Nog niet gebeld.
Er lijkt schot in te zitten. Belgische burgemeesters roeren zich. Maar de federale overheid houdt het openen van de grenzen vooralsnog tegen. Belgen mogen niet eens een bloemetje kopen op 10 meter achter de grenspaal in Nederland bij Smeermaas/Lanaken. :angryfire:

dan weet ik niet wat jullie zoeken
Maar ik heb nog niet 1 keer problemen gehad om een hotel te boeken

Sjeufke
11 mei 2020, 12:40
dan weet ik niet wat jullie zoeken
Maar ik heb nog niet 1 keer problemen gehad om een hotel te boeken
Zakelijk is geen probleem, maar particulier wel. Ik zoek niets aparts. Ik bel alleen met bekende hotelketens.

WA
11 mei 2020, 13:25
Verdieping tav de nieuwe “uitbraak” in Seoul waar 40 mensen geïnfecteerd zou zijn.

Authorities in South Korea are struggling to contain a new coronavirus outbreak linked to the capital’s nightclub district as a backlash against the country’s gay community increases, prompting fears LGBT people will fail to get tested out of fear of being outed, Nemo Kim in Seoul reports.

South Korea had been praised for its innovative efforts to contain the pandemic, going from the second most infected region outside China to having just a handful of cases before the latest outbreak a week ago.

But the increasing number of cases related to nightclubs in Seoul is raising concerns about a possible second wave as well as over the high level of deeply entrenched homophobic attitudes in the conservative society.

Of 35 new cases, 29 were found to be linked to Itaewon, the capital’s gay district, according to officials from the Korean Centers for Disease Control and Prevention (KCDC), bringing the total number of cases related to the clubs to 86.

After Kookmin Ilbo, a local media outlet with links to an evangelical church, reported that businesses visited by an infected man over the long weekend were gay clubs, many other South Korean media followed suit, revealing not only the identity of clientele but also some of their ages and the names of their workplaces.

The media frenzy reached a new level when another infected man was found to have been to an LGBT sauna in Gangnam, prompting a slew of homophobic content in newspapers and online.

Lurid reporting, along with South Korea’s use of the trace and test method, has led to members of the gay community reporting feeling scared to get tested and even suicidal. Officials said 3,112 people who were in the nightclubs were currently not contactable.

Lee Youngwu , a gay man in his 30s, told the Guardian:

I admit it was a huge mistake to visit the gay district when the corona situation was not fully over. But visiting the area is the only time when I can be myself and hang out with others similar to me. During the week, I have to pretend to like women.

My credit card company told me that they passed on my payment information in the district to the authorities. I feel so trapped and hunted down. If I get tested, my company will most likely find out I’m gay. I’ll lose my job and face a public humiliation. I feel as if my whole life is about to collapse. I have never felt suicidal before and never thought I would, but I am feeling suicidal now.

Bron: https://www.theguardian.com/world/live/2020/may/11/coronavirus-live-news-white-house-task-force-hit-by-infection-us-usa-vp-mike-pence-donald-trump-boris-johnsons-uk-lockdown-plans-criticised is overigens een live topic.

Persoonlijk verwacht ik, als we zelf als samenleving geen roet in het eten gooien, dat prostitutie langer verboden blijft omdat er te weinig zicht op is vanwege het taboe wat er op rust en er dus weinig zicht op is dan dat het om epidemiologische redenen zal zijn.

Volgens de zelfde krant, duiken er ondertussen nieuwe “uitbraken” op in China. Iets wat me niet verbaasd omdat daar sprake was van een totale lockdown en er waarschijnlijk veel minder mensen immuun zijn omdat ze geen symptoom loze besmetting door gemaakt hebben. Heb het artikel verder ook niet gelezen overigens.

de duisburg spesjalist
11 mei 2020, 17:15
Chip moet binnen minuut vertellen of iemand corona heeft

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/chip-moet-binnen-minuut-vertellen-of-iemand-corona-heeft/ar-BB13T98p?ocid=ob-fb-nlnl-891&fbclid=IwAR29W3HYl-hqN6fETlpimu4YGeIKpIXS5na5nET0PQqG_dP7IUCmHpL4p2o

Sir fuck-a-lot
11 mei 2020, 17:53
Belgische love hotels zijn allemaal gesloten. Eentje is open in Paal-Beringen in Limburg. Heet Entre2

pret
11 mei 2020, 17:54
Aantal dagelijkse coronabesmettingen in Duitsland daalt sterk

BERLIJN (ANP/RTR) - Het aantal mensen in Duitsland dat de afgelopen 24 uur is besmet met het coronavirus bedraagt 357. Dat meldde het Robert Koch-Institut maandag, de Duitse tegenhanger van het RIVM. Een dag eerder steeg het aantal vastgestelde besmettingen met 667, zaterdag waren dat er nog 1251. Tot nu toe zijn 169.575 inwoners geïnfecteerd geraakt.

Het aantal mensen dat het afgelopen etmaal stierf aan de gevolgen het longvirus ligt op 22. In totaal zijn er sinds de uitbraak van het virus 7417 Duitsers overleden.

In Duitsland bepalen de deelstaten het liefst zelf het coronabeleid, te meer omdat ze de regering in Berlijn veel te aarzelend vinden bij de afbraak van de lockdown. In de aan Nederland grenzende deelstaten Noordrijn-Westfalen (NRW) en Nedersaksen gaat de eerder ingezette versoepeling in snel tempo verder. Maandag gaan bijvoorbeeld alle winkels, groot en klein, weer open. Ook cafés, restaurants en biergarten heropenen, maar kleine kroegen, clubs en discotheken blijven er over het algemeen nog dicht. In NRW normaliseert het onderwijs verder en wordt verblijf in vakantiecentra en op campings toegestaan. Nedersaksen opent ook de deuren van vakantiecentra. Op 21 mei moeten toeristen in NRW weer in hotels kunnen overnachten, in Nedersaksen is dat op 25 mei.

Breng ANP

de duisburg spesjalist
11 mei 2020, 18:10
Belgische love hotels zijn allemaal gesloten. Eentje is open in Paal-Beringen in Limburg. Heet Entre2

https://www.booking.com/hotel/be/entre2-beringen-paal.nl.html deze
nu alleen de grens nog open sjeufke

mager
11 mei 2020, 19:12
Hotels in NRW zijn dus pas vanaf 21 mei weer open.
Heb net een hotel in Keulen gebeld, die waren al open, echter alleen voor zakelijke klanten.
Dus Piet Plezier boekt of een shabby hotel zonder controle, of hij boekt zakelijk.
Mis Samya ook zo erg......

deket
11 mei 2020, 19:14
Omdat de contactgroepen weer zijn toegestaan gaat de Sixsens proberen voor 1 september te openen
We zullen zien.

schoolmeester
11 mei 2020, 19:21
Ik heb me aangemeld bij contactgroep ODP.

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
11 mei 2020, 19:22
Omdat de contactgroepen weer zijn toegestaan gaat de Sixsens proberen voor 1 september te openen
We zullen zien.

ik duim voor ze

phoenix
11 mei 2020, 19:47

De grens kan je in duitsland makkelijk oversteken, in Belgie ga je gewoon met de fiets... langs de hekken fietsen...

FCUK
11 mei 2020, 20:13
Ik werk weliswaar in België en ga sinds de uitbraak wekelijks heen, de grenscontrole is aanwezig maar een simpele verklaring van je werkgever of een uittreksel van het Staatscourant is voldoende om door te rijden. Zo’n verklaring voor noodzakelijke verplaatsing voor je werk kan in principe iedereen maken.

Piet Plezier
11 mei 2020, 20:21
Heb net een hotel in Keulen gebeld, die waren al open, echter alleen voor zakelijke klanten.
Dus Piet Plezier boekt of een shabby hotel zonder controle, of hij boekt zakelijk.

dat kregen wij ook te horen de eerste keer
En je rijd er naar toe en dan kan het wel

Patjax
11 mei 2020, 20:28
We zullen zien.

Ach als ze het proberen als kroeg/restaurant ;) dan moet 1 juni er wel in kunnen zitten als de cijfers het toelaten. Kunnen ze tot een maximum van 30 personen toelaten. Denk niet dat dit hun insteek is en als dit wel het geval is moeten ze wel hun sauna's gesloten houden aangezien deze pas op 1 september mogen openen, laat dat ook net de datum zijn dat bordelen en sexwerkers weer mogen beginnen. Laat dat nou net de core business zijn en het bedrijfsmodel. :hammer:

Player
11 mei 2020, 20:56
We zullen zien.De Duitse deelstaten hebben het heft in handen qua exit fasering en NRW gaat snel momenteel: horeca, fitnesscentra,... zijn al terug open, amper 8 weken na de lockdown. Druk in Duitsland neemt ook toe om landsgrenzen te openen. Dus Sixsens dat maar een steenworp weg ligt van NRW zal met argusogen kijken over de grens. Stel dat Clubs open gaan voor 1 september in NRW, dan zit een groot deel van de ss DVP's meteen daar en zien ze omzet voor hun neus wegvliegen. Normaal dat ze proberen sneller open te gaan.

Vind trouwens dat men in NL toch ook nog snel gaat. Zag net op het Journaal dat kappers druk bezocht worden in Maastricht en geen beschermingsmiddelen worden gebruikt. Simpele vraag bij binnenkomst of men zich fit voelt en klaar, kom erin. Binnenkort volgt de horeca. Dan gaat het in BE een heel stuk trager en voorzichtiger.

schoolmeester
11 mei 2020, 21:04
Morgen even naar de kapper, heb reeds een afspraak gemaakt.
Ik hoop niet dat ze duurder zijn geworden, ik hoorde dat enkele kappers de prijzen omhoog gegooid hebben.

Groet, schoolmeester.

pietpotent44
11 mei 2020, 21:13
Dat is toch best wel veul.
Kans op controle is natuurlijk minimaal maar er zal maar iemand de opsporingsdiensten een tip geven...

Nee dan beter gewoon bij de schatjes thuis afspreken.

Er worden toch ook zaken gedaan op de kamer :biggrin:

Je hebt gewoon een lockdown samen met je plaatselijke schatje :hah:

HellaHolla
11 mei 2020, 22:03
Simpele vraag bij binnenkomst of men zich fit voelt en klaar, kom erin. Binnenkort volgt de horeca. Dan gaat het in BE een heel stuk trager en voorzichtiger.
Dit moeten ze op termijn ook gewoon voor sex- en saunaclubs gaan hanteren. Vooraf checken en als alles in orde is mag je gewoon vrij en blij je ding doen binnen. en natuurlijk regelmatig je handjes blijven wassen en desinfecteren.

Ik vind het persoonlijk idioot dat sportscholen tot 1 september dicht moeten blijven in Nederland. In NRW zijn ze inderdaad al weer open. Maar ik denk dat dat wel naar voren zal worden gehaald als er geen problemen optreden bij de andere branches die nu open mogen.

kempie
11 mei 2020, 22:26

Je wordt op je wenken bediend, maar een hotel boeken dat mag nog niet.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/323983599/aan-nederland-grenzende-duitse-deelstaten-versoepelen-maatregelen-uit-eten-kan-weer

Ongeloofelijk dat hierboven nog enkele spreken over het nog openen van de grenzen terwijl dit al minstens sinds vanmorgen bekend is dat ze weer open gaan.

kempie
11 mei 2020, 22:33

Klopt maar volgens het protocol zijn hotels dan voorlopig alleen door duitsers te boeken maar we mogen wel alvast weer Duitsland in. Volgende stap dat wij hotels ook weer mogen boeken dan kan ik weer eens wat afspreken.

kempie
11 mei 2020, 22:36
Voor wie een mondkapje wilt aanschaffen, niet teveel wilt betalen en zeker geleverd wil krijgen en nog eindeloos herbruikbaar ook.

https://www.playmobil.nl/online-shop/neus--en-mondmasker?sz=1

Tipje van een Belgische collega.

Meme Moo
11 mei 2020, 22:44
Voor wie een mondkapje wilt aanschaffen, niet teveel wilt betalen en zeker geleverd wil krijgen en nog eindeloos herbruikbaar ook.

https://www.playmobil.nl/online-shop/neus--en-mondmasker?sz=1

Tipje van een Belgische collega.

Nou ziet iemand er met een ‘normaal’ mondkapje op al niet op zijn best uit...maar om nou als volwassene vrijwillig met het Playmobil-logo op je snuit rond te gaan lopen...

Is dat in België heel gewoon, of wilde hij eindelijk die ‘Ollander eens terugpakken?

kempie
11 mei 2020, 22:51
Nou ziet iemand er met een ‘normaal’ mondkapje op al niet op zijn best uit...maar om nou als volwassene vrijwillig met het Playmobil-logo op je snuit rond te gaan lopen...

Is dat in België heel gewoon, of wilde hij eindelijk die ‘Ollander eens terugpakken?

Mij heeft ie nog niet te pakken hoor heb er zelf nog niet een gekocht. Overweeg het wel. Het is tenslotte kwa hergebruik erg praktisch maar niet geschikt voor hele dagen op kantoor want zat volgens hem waarschijnlijk niet zo prettig. Hij heeft hem iig even gedemonstreerd in teams.

Wentelt Eefje
11 mei 2020, 22:54
Als je kop groot genoeg is kun je ook overwegen om bij een dumpzaak NBC-mondkapjes te halen. Ook herbruikbaar en zelfde prijsniveau normaal gesproken (nieuw, nog geseald in verpakking)

kempie
12 mei 2020, 00:01
Schokkend Japans experiment: Alle gasten van buffetrestaurant binnen 30 minuten ‘besmet’
Een ontluisterend filmpje van de Japanse omroep NHK laat zien hoe snel een virus zich kan verspreiden. Én hoe belangrijk het is om goed de handen te wassen. De televisiezender deed samen met een aantal wetenschappers een experiment, waarbij een groep testpersonen zich tegoed deed aan een buffet. Het resultaat was even verbazingwekkend als schokkend.

https://www.ad.nl/bizar/schokkend-japans-experiment-alle-gasten-van-buffetrestaurant-binnen-30-minuten-besmet~a85d2e2b/

mentholbear
12 mei 2020, 01:45
Kwibus, wij zijn natuurlijk allemaal stikjaloers dat jij in deze tijden een nymfo vriendin hebt. Ik denk dat het tijd wordt voor een foto en telefoonnummer en een apart meeting point topic waar we haar kunnen reserveren. Dan kunnen we met goed teamwork ervoor zorgen dat de lasten niet alleen op jou neerkomen.

Graag schuilnaam en alleen haar zakelijke adres en telefoonnummer ivm privacy! ;)

Liefdadigheid, what's in a name :rolleyes:

Verdieping tav de nieuwe “uitbraak” in Seoul waar 40 mensen geïnfecteerd zou zijn.

Bron: https://www.theguardian.com/world/live/2020/may/11/coronavirus-live-news-white-house-task-force-hit-by-infection-us-usa-vp-mike-pence-donald-trump-boris-johnsons-uk-lockdown-plans-criticised is overigens een live topic.

vanwege het taboe wat er op rust

Snap niet dat zulke mensen dan hun credit card ofzo gebruiken :gruebel:

:eek: Wist niet dat booking.com dit op hun lijst heeft.

Ach als ze het proberen als kroeg/restaurant ;) dan moet 1 juni er wel in kunnen zitten als de cijfers het toelaten. Kunnen ze tot een maximum van 30 personen toelaten. Denk niet dat dit hun insteek is en als dit wel het geval is moeten ze wel hun sauna's gesloten houden aangezien deze pas op 1 september mogen openen, laat dat ook net de datum zijn dat bordelen en sexwerkers weer mogen beginnen. Laat dat nou net de core business zijn en het bedrijfsmodel. :hammer:

Ik vreesde al extra drempels voor SC vanwege restricties betreft spa/wellness én restricties P6.

Er worden toch ook zaken gedaan op de kamer :biggrin:

Je hebt gewoon een lockdown samen met je plaatselijke schatje :hah:

Dat wordt dan wel een héle dure lockdown :roll:

Dit moeten ze op termijn ook gewoon voor sex- en saunaclubs gaan hanteren. Vooraf checken en als alles in orde is mag je gewoon vrij en blij je ding doen binnen. en natuurlijk regelmatig je handjes blijven wassen en desinfecteren.

Ik vind het persoonlijk idioot dat sportscholen tot 1 september dicht moeten blijven in Nederland. In NRW zijn ze inderdaad al weer open. Maar ik denk dat dat wel naar voren zal worden gehaald als er geen problemen optreden bij de andere branches die nu open mogen.

Vanwege zweet zei o.a. Rutte. Maar zweet zou amper besmettingsgevaar te opleveren. Waarschijnlijk meer het gevaar van aan allerlei sport apparatuur zitten zonder goed te reinigen (vroeger was het alleen handdoekje leggen) en het vele stevig uitademen tijdens sporten in een afgesloten ruimte. Vandaar dat sommige sportscholen hun spullen buiten zetten.

Wat mij verbaasd is dat de normale sauna's gesloten blijven. Vaak genoeg ruimte om afstand te bewaren. Slippers tellen of een sauna al 'vol' zit, zodat je de ruimte niet eens hoeft te betreden om daar achter te komen, vochtige en/of temperaturen ruim boven de 40 graden waar virussen aan kapot gaan, chloor enzo in water net als bij binnenzwembaden die wel al open mogen, en over het algemeen volk wat zich redelijk beschaafd gedraagt en regels wel lijken te volgen, en betreft douchen zouden ze cabines/schotten kunnen plaatsen.

https://www.ad.nl/bizar/schokkend-japans-experiment-alle-gasten-van-buffetrestaurant-binnen-30-minuten-besmet~a85d2e2b/

Dat is dan ook wel een dingetje bij de all you can vreet in de SC... Misschien dan toch maar over naar a la carte of zoals bij o.a. GT dat er voor je opgeschept wordt.

Piet Plezier
12 mei 2020, 07:19
Klopt maar volgens het protocol zijn hotels dan voorlopig alleen door duitsers te boeken maar we mogen wel alvast weer Duitsland in. Volgende stap dat wij hotels ook weer mogen boeken dan kan ik weer eens wat afspreken.

je kunt gewoon een kamer boeken bij de receptie
Nog geen problemen mee gehad

Brad Clitt
12 mei 2020, 07:52
RKI - fast 1000 Neuinfektionen in Deutschland

05:37 Uhr

Die Zahl der bestätigten Coronavirus-Fälle in Deutschland steigt um 933 auf 170.508, wie Daten des Robert-Koch-Instituts (RKI) für Infektionskrankheiten zeigen. Die Zahl der Todesopfer steigt binnen 24 Stunden um 116 auf 7533.

Waarschijnlijk het inhalen van het weekend-effect, anders een voorbode van té snel opheffen/versoepelen van de maatregelen.
Maar ik denk dat het nog wel eventjes zal duren deze crisis, gezien het gedrag van het klootjesvolk.

Herr Fick
12 mei 2020, 08:53
We zullen zien.

Mijn zeer uitgebreid netwerk in de onderwereld, bestaande uit één DVP van bij SS, heeft me dat ook laten weten. Ik zou de wijsheid van een -hele mooie weliswaar - DVP niet willen onderschatten maar gisterenavond hoor ik in "De Afspraak" een professor zeggen dat we tot aan het beschikbaar zijn van een vaccin ons gedrag moeten aanpassen zoals in de jaren 80 tijdens de aidsepidemie.
Dat vaccin zou er volgens hem niet komen voor einde '21. Aids kon je makkelijk vermijden met een condoom en dus was P6 op zich toen geen probleem. Met Corona is dat wel even anders. Ik denk dus dat het voor de volgende jaren niks wordt met clubben. Ik zal de eerste zijn om mijn ongelijk blij toe te geven als alles sneller terug naar normaal gaat.

Piet Plezier
12 mei 2020, 10:15
[B]
Maar ik denk dat het nog wel eventjes zal duren deze crisis, gezien het gedrag van het klootjesvolk.

welk klootjesvolk??
Blijf jij elke dag netjes thuis dan?

Piet Plezier
12 mei 2020, 10:17
Mijn zeer uitgebreid netwerk in de onderwereld, bestaande uit één DVP van bij SS, heeft me dat ook laten weten. Ik zou de wijsheid van een -hele mooie weliswaar - DVP niet willen onderschatten maar gisterenavond hoor ik in "De Afspraak" een professor zeggen dat we tot aan het beschikbaar zijn van een vaccin ons gedrag moeten aanpassen zoals in de jaren 80 tijdens de aidsepidemie.
Dat vaccin zou er volgens hem niet komen voor einde '21. Aids kon je makkelijk vermijden met een condoom en dus was P6 op zich toen geen probleem. Met Corona is dat wel even anders. Ik denk dus dat het voor de volgende jaren niks wordt met clubben. Ik zal de eerste zijn om mijn ongelijk blij toe te geven als alles sneller terug naar normaal gaat.

weer 1tje die zich van alles wijs laat maken
Allemaal nepnieuws

Mooiejoke
12 mei 2020, 10:50
Ik ben wel benieuwd wat er qua prijzen gaat gebeuren op het moment dat clubs weer open gaan. Ik kan me voorstellen dat dvp's zullen proberen om normale handelingen als extra te gaan verkopen: "Kans op besmetting".

Zelf kon ik kort geleden met een DVP die ik uit de clubs kende prive afspreken. Toen ik informeerde naar de prijzen schrok ik wel wat ze durfde te vragen.

Maar ja, we zullen zien. Ik ben vaker bang geweest voor hogere prijzen en toen viel het ook mee. Het blijft een kwestie van vraag en aanbod.

WA
12 mei 2020, 12:03
Wel nee joh. Als de clubs binnenkort al weer open gaan zullen de bezoekers aantallen nog maanden veel lager liggen dan normaal.
Het is nu misschien effe wat duurder omdat het aantal mogelijkheden beperkt is maar wanneer dat er af is gaat het op oude voet verder of wellicht lager omdat er minder klandizie is en er toch omzet moet zijn.
Verder voorval niet aangeven interesse te hebben in een voorlopig illegaal rendez-vous. Laat ze zelf maar komen. Ik heb in het verleden wel eens privé wat gerommeld met ex dvp die ff een centje bij wilden verdienen. Altijd voor gangbare SC prijzen zonder up sel.
Een maatje van me heeft heel veel contact via sociale media met half Roemenië en Bulgarije en ziet de prijzen eigenlijk alleen maar dalen na aanvankelijke hoge inzet. Wil er wel bij vermelden dat ook buiten de club voor verschillende klanten verschillende prijzen gelden.

Player
12 mei 2020, 12:18
gisterenavond hoor ik in "De Afspraak" een professor zeggen dat we tot aan het beschikbaar zijn van een vaccin ons gedrag moeten aanpassen zoals in de jaren 80 tijdens de aidsepidemie.
Dat vaccin zou er volgens hem niet komen voor einde '21. Aids kon je makkelijk vermijden met een condoom en dus was P6 op zich toen geen probleem. Met Corona is dat wel even anders.
Heb De Afspraak gisteren ook gezien, maar in Pierre Van Damme heb ik evenveel vertrouwen als in Van Ranst, Van Gucht en Vlieghe: weinig tot geen. Zagen de besmettingsgolf niet near Europa komen en vonden gaan skiën in Noord-Italië een quasi nul risico begin dit jaar....

COVID is wel andere koek dan AIDS. AIDS verlamt niet de wereldeconomie en legt niet de ganse maatschappij aan banden op sociaal vlak. Dus kan je niet zeggen, we gaan nog lang zo door zoals nu tot er een vaccin komt in 2021, 2022, 2023 of misschien nooit.

Bovendien is AIDS voornamelijk een derdewereld probleem geworden en daar ligt de Westerse Wereld niet van wakker. Daar kan men met HIV remmers een normaal leven leiden.

WA
12 mei 2020, 12:27
Aids duurt langer om aan dood te gaan. Maar heeft ondertussen miljoenen doden veroorzaakt en zal dat voorlopig nog wel blijven doen. Veelal doordat andere ziektes de kans krijgen als hiv je immuunsysteem plat heeft gelegd. Sars-CoV2 werkt andersom. Krijgt eigenlijk alleen de kans om je naar de IC te sturen als je al iets onder de leden hebt. Slechts een klein promillage beland zonder onderliggende aandoeningen op de IC. Daarnaast zijn de symptomen vrij kort na infecties zicht baar. Hiv kan jaren z’n gang gaan zonder dat er een alarmbelletje rinkelt. Ook de behandeling van hiv is ontzettend duur. Niet zo duur als de hysterie van nu maar dat zal van latere discussie zijn.

Piet Plezier
12 mei 2020, 12:38
Wel nee joh. Als de clubs binnenkort al weer open gaan zullen de bezoekers aantallen nog maanden veel lager liggen dan normaal.

hoe kom je daarbij?
Waar staat dat?
Je niet van de bange mensen uitgaan, net als hier op het forum want die doen bijna allemaal of ze nergens komen

Shakir
12 mei 2020, 14:04
Heb De Afspraak gisteren ook gezien, maar in Pierre Van Damme heb ik evenveel vertrouwen als in Van Ranst, Van Gucht en Vlieghe: weinig tot geen. Zagen de besmettingsgolf niet near Europa komen en vonden gaan skiën in Noord-Italië een quasi nul risico begin dit jaar....

Aids is wel andere koek dan COVID. Aids verlamt niet de wereldeconomie en legt niet de ganse maatschappij aan banden op sociaal vlak. Dus kan je niet zeggen, we gaan nog lang zo door zoals nu tot er een vaccin komt in 2021, 2022, 2023 of misschien nooit.

Ik heb het ook gezien. Het valt me overigens op hoe al die deskundigen ons een mensonwaardig samenlevingsmodel proberen op te dringen via de traditionele media: namelijk de steriele anderhalvemetersamenleving met deprimerende wachtrijen en mondkapjes. Het straatbeeld lijkt tegenwoordig meer op Saudi-Arabië dan op het Vrije Westen. Daarboven zijn er ook geen festivals, geen concerten, geen sportevenementen, geen parties, geen cultuur, geen reizen, geen sportscholen, geen knuffels. Niets, helemaal niets. Alleen nog kliklijnen en een vermanend vingertje.

Wat de virologen ons eigenlijk voorstellen is een geamputeerde samenleving totdat er... een vaccin is gevonden (God weet wanneer). De onderliggende redenering kan ik wel volgen: de volksgezondheid staat voorop, en op die manier kan men levens redden. Een humane samenleving plaatst een mensenleven nu eenmaal bovenaan. Maar redt men wel levens met die anderhalvemetersamenleving? Wel beste virologen, dat durf ik te betwijfelen, en wel om de volgende redenen:

1) De anderhalvemetersamenleving zal een massale zelfmoordgolf teweeg brengen.
2) Zij die kiezen om verder te leven zullen strompelen van de ene piek naar de andere. Het idee om in een mensonwaardige samenleving te moeten leven zonder enig perspectief is psychisch ondraaglijk en zal
nog meer zieken en vroegtijdige overlijdens met zich mee brengen.
3) Koppels kunnen moeilijker gevormd worden, met een ernstige geboortedaling tot gevolg.
4) Vaccin-producenten spelen blufpoker. Enkel als alles goed mee zit, valt er een vaccin te verwachten op het van einde 2021. Het kan ook evengoed 2025 zijn. En als het er is, hoe lang duurt het dan voor alles wereldwijd verdeeld is? Gaat dit ook eerlijk gebeuren?

Ik heb het hierboven dan ook nog niet gehad over de verregaande gevolgen voor de wereldeconomie die de Great Depression dreigt te overtreffen. Wat met eventuele verschuivingen binnen het politieke wereldtoneel? Wat met ergerlijke maatschappelijke mentaliteitswijzigingen?

En wat vindt de kleine man van de straat hiervan? Wel, die moet gewoon zijn bek houden of Van Ranst staat er met zijn knuppel aan de voordeur.
Ik vind dat men de bevolking ook wel eens mag bevragen over hoe het nu verder moet:

1) Het normale leven hervatten (voor zover dat al normaal was, natuurlijk). Gevolg: tijdelijke overbezetting van de ziekenhuizen, maar groepsimmuniteit kan sneller opgebouwd worden+beperkte economische schade.
2) Lekker met z'n allen lockdownen voor een onbepaalde tijd (2022? 2023? 2024? 2025?). Het maatschapijmodel lijkt wel een synthese van China en Saudi-Arabië. Dit zou op de lange duur eventueel meer schade en menselijk leed tot gevolg kunnen hebben.

Aan U de keuze!

phoenix
12 mei 2020, 14:11
Shakir ik stel voor dat we jou volgen , dan wordt jij IC verpleegkundige op een corona-afdeling akkoord?

Wentelt Eefje
12 mei 2020, 14:45
Dan doe ik de triage wel voor de corona-IC afdeling, zou het met de drukte nog wel eens mee kunnen gaan vallen...

Weg met de anderhalve-meter-dictatuur!

JhonX
12 mei 2020, 15:05
Dan doe ik de triage wel voor de corona-IC afdeling, zou het met de drukte nog wel eens mee kunnen gaan vallen...

Weg met de anderhalve-meter-dictatuur!

Vervang ik jou wel als jij wordt binnengebracht!

Willem2
12 mei 2020, 15:26
Nog steeds sterven er meer mensen in verband met het coronavirus dan terug te vinden is in de officiële RIVM-cijfers. In de week van 27 april tot en met 3 mei overleden er bijna 3300 mensen in Nederland, meldt het CBS in samenwerking met het RIVM. Dat waren er 550 meer dan gebruikelijk in deze tijd van het jaar.

In dezelfde week kreeg het RIVM 400 meldingen van overlijdensgevallen van mensen die positief waren getest op corona. Dat betekent dat er vermoedelijk zo'n 150 mensen niet in de RIVM-statistieken terug te vinden zijn, bijvoorbeeld omdat zij thuis zijn gestorven aan covid-19, zonder dat de ziekte ooit officieel bij ze is vastgesteld.

Dubbele oversterfte
Waarschijnlijk is het werkelijke aantal nog iets hoger. Het CBS baseert zich op overlijdensberichten en die kunnen achterlopen. Vermoedelijk komen er voor de betreffende week 18 nog zo'n 40 tot 80 overledenen bij.

Op het hoogtepunt van de coronacrisis was deze 'oversterfte' overigens nog aanzienlijk hoger. In week 14 (eind maart/begin april) stierven er 5078 mensen in Nederland. De oversterfte was op dat moment ongeveer het dubbele van de meldingen bij het RIVM. Andere goede verklaringen voor zoveel extra overlijdens zijn er niet. ... https://nos.nl/artikel/2333624-nog-altijd-meer-sterfte-door-corona-dan-rivm-cijfers-weergeven.html

mager
12 mei 2020, 15:26
Shakir ik stel voor dat we jou volgen , dan wordt jij IC verpleegkundige op een corona-afdeling akkoord?

Een vriend van mij werkt in het AMC. Hij zegt dat hij het nog nooit zo rustig in het ziekenhuis heeft gezien.

Shakir
12 mei 2020, 15:31
Vervang ik jou wel als jij wordt binnengebracht!

Ik leef liever vrijuit, maar dat brengt nu eenmaal risico's met zich mee. Word ik binnengebracht? Welja, dan word ik binnengebracht. C'est la vie.
Veel liever dit dan nog jaren binnen moeten kniezen in een smetvrije omgeving.

Wentelt Eefje
12 mei 2020, 15:44
Ik leef liever vrijuit, maar dat brengt nu eenmaal risico's met zich mee. Word ik binnengebracht? Welja, dan word ik binnengebracht. C'est la vie.
Veel liever dit dan nog jaren binnen moeten kniezen in een smetvrije omgeving.

Inderdaad! Het is “mooi geweest”

Wie verder wil leven in een anderhalve-meter-dictatuur kiest voor zelfisolatie, eventueel een tikkie vrijheid in een twee-stromen-maatschappij, maar de @JhonX-en en andere onheilsprofeten mogen van mij fijn in hun eigen kringetje verder gevangen blijven

Shakir
12 mei 2020, 15:53
een twee-stromen-maatschappij

Jij bent wel inventief in het bedenken van nieuwe woorden voor deze 1.5m-farce. :k046[1]:

Ik ben trouwens benieuwd hoe Sixsens er uit gaat zien vanaf 1 september in de twee-stromen-maatschappij: pijltjes op de grond en in tegenwijzerzin rond de bar moeten lopen?

mager
12 mei 2020, 16:10
Vandaag in de perry sport zei de medewerker bij de ingang dat ik mijn handen moest desiinfecteren voordat ik naar binnen mocht.
Ik zei dat ik dat onzin vond en liep gewoon de winkel in. Hij kwam mij achterna om te zeggen dat ik de winkel uit moest, maar na een tijdje gaf hij het toch op.
Stelletje gekken.

JhonX
12 mei 2020, 16:14
Onheilsprofeet! Ik zou niet weten waarom zolang het virus niet muteert in een veel gevaarlijkere variant!

Willem2
12 mei 2020, 16:56
Waarom we massaal huidhonger hebben
Door de maatregelen tegen corona raken we elkaar niet of nauwelijks aan. Hierdoor ontstaat bij sommige mensen ‘huidhonger’: de intense behoefte aan lichamelijk contact. ‘Aangeraakt worden is een primaire levensbehoefte.’ .... https://www.parool.nl/nederland/waarom-we-massaal-huidhonger-hebben~b087e17f/

Piet Plezier
12 mei 2020, 17:02
https://prostitution2017.de/schutzgesetz/

hier nog wat info.

Piet Plezier
12 mei 2020, 17:05
.... https://www.parool.nl/nederland/waarom-we-massaal-huidhonger-hebben~b087e17f/

daarom opheffen die onzin
Het is mooi geweest

de duisburg spesjalist
12 mei 2020, 17:06
hoe kom je daarbij?
Waar staat dat?
Je niet van de bange mensen uitgaan, net als hier op het forum want die doen bijna allemaal of ze nergens komen

brainboitano heeft een punt voor de sluiting van de sauna clubs was het in de sauna clubs minder druk ik denk dat lotgenoten bang zijn om besmet te worden dit geld niet alleen voor mijn lievelings club

Herr Fick
12 mei 2020, 17:28
Ik begrijp dat elke ijsbeer snel weer wil gaan clubben, maar echt veel plezier zal er volgens mij niet aan te beleven zijn. De dreiging van een mogelijke besmetting zal de pret toch altijd wel wat drukken. En hoe gaan we er mee om dat we achteraf anderen weer besmetten en, bijvoorbeeld, een lokale epidemie op onze werkplek veroorzaken omdat we zo nodig naar een DVP moesten?

De kans dat het virus, net als de Spaanse griep, plotseling verdwijnt is er misschien ook nog, maar daar zijn we blijkbaar nog niet aan toe.

We kunnen natuurlijk altijd de mening van deze of gene specialist in twijfel trekken maar daar waar specialisten in het begin er nogal uiteenlopende meningen op nahielden staan ze nu toch wat meer op één lijn.
Ook is het vaak zo dat politici, uitgezonderd Trump, Bolsonaro en Lukachenko, die pleiten voor een snelle hervatting van de normale activiteiten in de oppositie zitten en dus maar wat langs de zijlijn staan te roepen. In België, maar dat is een speciaal land natuurlijk:smiley:, voeren ministers zelfs het tegengestelde uit dan wat hun partijvoorzitters prediken (cfr Jambon vs De Wever.)

De recente versoepelingsmaatregelen zijn er gekomen omdat veel mensen het erg moeilijk kregen natuurlijk, maar het was misschien efficiënter geweest , nu dat het aantal ziekenhuisopnames daalt, om gedurende een tweetal weken nog wat extra-streng te zijn, een soort quarantaine eindspurt te trekken als het ware. Want maatregelen terug verstrengen na een eerdere versoepeling in geval van heropflakkering van de epidemie lijkt mij nog veel moeilijker.

Shakir
12 mei 2020, 17:30

hier nog wat info.
Dit schetst toch wel een heel ander beeld dan de positieve berichtgevingen (opening in juni) die je tot nu toe gaf.

Zoals het er nu naar uitziet geldt de heropening tot nader order, en dit ten vroegste vanaf september. Er is al sprake van rechtzaken aan te spannen wegens ongelijke behandeling, want andere contactberoepen mogen wel uitgeoefend worden.

Het stond in de sterren geschreven dat men de Coronacrisis zou aanwenden om de seksindustrie de nek om te wringen. Ik moet de doemdenkers op dit forum uiteindelijk toch gelijk geven: het is afgelopen met de hobby. Over and out.

Piet Plezier
12 mei 2020, 17:32
brainboitano heeft een punt voor de sluiting van de sauna clubs was het in de sauna clubs minder druk ik denk dat lotgenoten bang zijn om besmet te worden dit geld niet alleen voor mijn lievelings club

minder druk dan weet ik niet waar jij komt
Maar in Venus Goch, sixsens, GT was het super druk

Piet Plezier
12 mei 2020, 17:34
Dit schetst toch wel een heel ander beeld dan de positieve berichtgevingen (opening in juni) die je tot nu toe gaf.

Zoals het er nu naar uitziet geldt de heropening tot nader order, en dit ten vroegste vanaf september. Er is al sprake van rechtzaken aan te spannen wegens ongelijke behandeling, want andere contactberoepen mogen wel uitgeoefend worden.

Het stond in de sterren geschreven dat men de Coronacrisis zou aanwenden om de seksindustrie de nek om te wringen. Ik reken er niet meer op.

ik tik hier neer wat ik hoor, en leuker kan ik het niet maken ze zijn er nog steeds over bezig om 6 juni open te gaan
De plannen liggen er
Nu even afwachten of ze het rond kunnen krijgen

Piet Plezier
12 mei 2020, 17:36
Ik begrijp dat elke ijsbeer snel weer wil gaan clubben, maar echt veel plezier zal er volgens mij niet aan te beleven zijn. De dreiging van een mogelijke besmetting zal de pret toch altijd wel wat drukken. En hoe gaan we er mee om dat we achteraf anderen weer besmetten en, bijvoorbeeld, een lokale epidemie op onze werkplek veroorzaken omdat we zo nodig naar een DVP moesten?

De kans dat het virus, net als de Spaanse griep, plotseling verdwijnt is er misschien ook nog, maar daar zijn we blijkbaar nog niet aan toe.

We kunnen natuurlijk altijd de mening van deze of gene specialist in twijfel trekken maar daar waar specialisten in het begin er nogal uiteenlopende meningen op nahielden staan ze nu toch wat meer op één lijn.
Ook is het vaak zo dat politici, uitgezonderd Trump, Bolsonaro en Lukachenko, die pleiten voor een snelle hervatting van de normale activiteiten in de oppositie zitten en dus maar wat langs de zijlijn staan te roepen. In België, maar dat is een speciaal land natuurlijk:smiley:, voeren ministers zelfs het tegengestelde uit dan wat hun partijvoorzitters prediken (cfr Jambon vs De Wever.)

De recente versoepelingsmaatregelen zijn er gekomen omdat veel mensen het erg moeilijk kregen natuurlijk, maar het was misschien efficiënter geweest , nu dat het aantal ziekenhuisopnames daalt, om gedurende een tweetal weken nog wat extra-streng te zijn, een soort quarantaine eindspurt te trekken als het ware. Want maatregelen terug verstrengen na een eerdere versoepeling in geval van heropflakkering van de epidemie lijkt mij nog veel moeilijker.

dan hoef je nu ook nergens naar toe te gaan
De besmettings kans blijft aanwezig zolang het virus rond waait

schoolmeester
12 mei 2020, 17:39
Piet, je hebt je verstand in je onderbroek zitten.

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
12 mei 2020, 17:44
Piet, je hebt je verstand in je onderbroek zitten.

Groet, schoolmeester.

en het ergste is jij hebt helemaal geen verstand in je blokhoofd
Ik heb het tenminste nog ergens zitten volgens jou

schoolmeester
12 mei 2020, 17:48
Ik heb geen blokhoofd, maar ik neem het je niet kwalijk, jij weet gewoon niet beter.
Als je in deze tijd naar de dames gaat ben je niet goed bij je hoofd.
Je bent een zielepiet.
Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
12 mei 2020, 18:10
Ik heb geen blokhoofd, maar ik neem het je niet kwalijk, jij weet gewoon niet beter.
Je bent een zielepiet.
Groet, schoolmeester.

het schoolmeestertje is jaloers

En het is trouwens Piet Plezier

Herr Fick
12 mei 2020, 18:13
dan hoef je nu ook nergens naar toe te gaan
De besmettings kans blijft aanwezig zolang het virus rond waait

Ja, het klopt dat het virus overal rond waait, maar in de Carrefour of bij de bakker kan ik nog vrij makkelijk wat afstand houden of een masker dragen. In een kroeg wordt dat al lastiger en als ik ga neuken in een club lukt dat helemaal niet meer.

phoenix
12 mei 2020, 18:21
jongens dit is toch wel hoop , sneltest die voor allereerst bezoekers van verpleeghuizen kunnen worden gebruikt... https://cookies.rtlnieuws.nl/?html5=true&referrer=https%3A%2F%2Fwww.rtlnieuws.nl%2Ftech%2Fa rtikel%2F5118916%2Fslijmvlies-test-coronavirus-corona-scanner en

vandaag op de radio uitleg... https://www.nporadio1.nl/gemist, beetje verder in de tijd en het bedrijf verkoopt ze ook aan bordelen, sauna's etc... wel een verpleegkundige inhuren... die is getraind

mager
12 mei 2020, 18:26
Je bent een zielepiet. Groet, schoolmeester.

Heb je wel eens gekeken naar de cijfers?
Sanquin bloedonderzoek: 14000 positives tussen 18 en 69 jaar oud. 9 doden, waarvan 3 zonder onderliggende problemen.
Dat betekent dat het risico voor personen tussen 18 en 69 jaar om aan corona te sterven is 0,02 %

Van de 25.000 corona doden in Italie had meer dan 99% 1 onderliggende aandoening. meer dan de helft had minimaal 3 onderliggende aandoeningen.
Aantal corona doden tot nu toe in NL beneden de 50 jaar is 35.

Waar ben je zo bang voor?
Per jaar sterven er in NL 39 mensen door lift falen.
Op basis van deze cijfers zouden we meer mensenlevens (tussen 18 en 69 jaar) redden door liften te verbieden dan door deze stupide Lockdown.
Kijk naar de cijfers, laat je niet zo bang maken.

phoenix
12 mei 2020, 18:28
Het gaat niet of ik dood kan gaan beter mager, maar over die buurman die net een operatie heeft gehad... , maa rik begrijp dat jij denkt Ik, dan Ik en dan wel zeker mijn allergrootste IK en dan pas de rest....m.a.w. als ik wat oploop maakt me dat neit uit, IK ik ben toch niet bang, maar misschien steek je wel andren aan, en die kans is niet gering....

mager
12 mei 2020, 18:34
Het gaat niet of ik dood kan gaan beter mager, maar over die buurman die net een operatie heeft gehad... , maa rik begrijp dat jij denkt Ik, dan Ik en dan wel zeker mijn allergrootste IK en dan pas de rest....m.a.w. als ik wat oploop maakt me dat neit uit, IK ik ben toch niet bang, maar misschien steek je wel andren aan, en die kans is niet gering....

Jouw argument is al zo vaak beantwoord: Die oude mensen kunnen zelf beslissen om in Lockdown te blijven, de jonge mensen laat je vrij en bouwen immuniteit op.
Daar heb je zeker geen antwoord op he?

phoenix
12 mei 2020, 18:34
jij sluit mensen op omdat ze oud zijn, weet je dat IK is inderdaad een zeer groot IK, wel eens van solidariteit gehoord ? kijk als ik wist dat over een maand geen last meer heb van dat virus.. maar die mensen moeten dan misschien wel een jaar binnen zitten... denk na!

mager
12 mei 2020, 18:36
jij sluit mensen op omdat ze oud zijn, weet je dat IK is inderdaad een zeer groot IK

Nee, ik laat iedereen zelf beslissen of hij in Lockdown wil. Je leest niet goed.

phoenix
12 mei 2020, 18:39
alsof je dan zelf te kiezen hebt, denk na je gaat toch niet als je 70 bent en altijd alles gewoon gedaan hebt plots maanden binnen zitten.... dat is geen vrije keuze, daar zit heel veel druk achter... ik ken gewoon best veel actiever oude mensen...... die ontneem je de vrijheid door alleen te roepen je kan kiezen... en bezoek ?

mager
12 mei 2020, 18:46
alsof je dan zelf te kiezen hebt, denk na je gaat toch niet als je 70 bent en altijd alles gewoon gedaan hebt plots maanden binnen zitten.... dat is geen vrije keuze, daar zit heel veel druk achter... ik ken gewoon best veel actiever oude mensen...... die ontneem je de vrijheid door alleen te roepen je kan kiezen... en bezoek ?

Dus omdat volgens jou mogelijk sommige actieve oudjes er bewust voor zouden kiezen om niet te willen thuisblijven (omdat ze geen Lockdown willen), moet de hele wereld in Lockdown.
Zie je zelf niet hoe belachelijk jouw ENIGE argument is ?

WA
12 mei 2020, 19:12
Net een appje gekregen van een clubvriendinnetje waarin gesteld word dat ook Dld sexwerk expliciet verbied tot en met 31 augustus. Tevens word in dat bericht vermeld dat nog voor de zomervakantie opnieuw bekeken word of dat verbod verlengt word.
Ben nog een paar uur van huis maar straks eens effe kijken wat de bundesländer zoal op hun websites melden.

33671

Kwibus2
12 mei 2020, 19:13
Ben niet zo somber als Shakir in post 4081.

Overheden sturen allemaal op voorzichtig verminderen van de maatregelen. In korte tijd kunnen we nu al weer naar de kapper, naar de fysiotherapeut en naar de pedicure. Toevallig drie sectoren waar ik regelmatig kom.
Vanaf 1 juni gaat de horeca weer open, wel met beperkingen.

Alles wordt duurder. De pedicure kan nog maar 2/3 van haar klanten ontvangen door extra voorschriften zoals reinigen van haar werkruimte.
Bij de horeca komt de klap nog harder aan. Daar zit een omzetverlies aan te komen van 50%. De vraag is of de zaken dat aankunnen.
Van de fysio heb ik nog niets gehoord, afspraak als voorheen.

Laten we blij zijn dat er wat lucht komt. Probeer te leven met prijsstijgingen die nu onvermijdelijk zijn. Blijf de middenstand steunen wanneer je daartoe in staat bent. Ik ga zodra het kan een hapje eten bij mijn favoriete Grand Café met wat vrienden, dan is de tafel goed gevuld.

schoolmeester
12 mei 2020, 19:17
Alles word inderdaad duurder, vandaag naar de kapper geweest, was duurder geworden.
Gisteren een prijsstijging van Ziggo ontvangen.
Verder viel het mij vandaag in de plaatselijke supermarkt op dat veel producten duurder zijn geworden.

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
12 mei 2020, 19:19

wat lul jij toch uit je nek met dat je geen hotelkamer kunt boeken
Ik boek al 6 weken elke zaterdag met Koos een hotelkamer ben je er trouwens zelf geweest bij een hotel?
En als de dame in kwestie een adres heeft in Duitsland doe je boeken op haar naam

Kwibus2
12 mei 2020, 19:22
Net een appje gekregen van een clubvriendinnetje waarin gesteld word dat ook Dld sexwerk expliciet verbied tot en met 31 augustus. Tevens word in dat bericht vermeld dat nog voor de zomervakantie opnieuw bekeken word of dat verbod verlengt word.
Ben nog een paar uur van huis maar straks eens effe kijken wat de bundesländer zoal op hun websites melden.

33671

Die Duitsers hebben makkelijk lullen. Zij denken zeker dat ik voor mijn plezier naar de hoeren ga.
Voor mij is dat medische noodzaak. Piemelmans gaat vreemde klachten vertonen wanneer hij niet regelmatig even in een sappig poesje wordt gestoken. Ik heb zelfs een verwijsbriefje van de dokter gekregen. Wel jammer dat ik de declaraties van AcaG en andere behandelcentra nog steeds niet vergoed krijg. Er schijnt een eigen risico van 1122 euro per maand voor te gelden. Zoveel kamer ik ook weer niet.

Ik stel voor dat een deskundige van het Eisbärenforum de Duitse overheid eens onderhoudt over de noodzaak van regelmatig SC bezoek voor mannen. Onze hobby wordt volkomen onterecht gezien als luxe activiteit.

schoolmeester
12 mei 2020, 19:23
Kan je niet op die hotelkamer blijven zitten ?

Groet, schoolmeester.

phoenix
12 mei 2020, 19:32
Dus omdat volgens jou mogelijk sommige actieve oudjes er bewust voor zouden kiezen om niet te willen thuisblijven (omdat ze geen Lockdown willen), moet de hele wereld in Lockdown.
Zie je zelf niet hoe belachelijk jouw ENIGE argument is ?

Ik zou je willen corrigeren Mager... dat zijn niet sommigen weet jij hoeveel oude mensen er in Nederland wonen en die vitaal zijn en veel doen ( neem alleen al de 10 zetels die 50plus ooit had)? ik geloof eerder dat jouw argument belachelijk is om oude mensen op te sluiten omdat ze zogenaamd daarvoor wel willen kiezen en , geen bezoek meer he... want dat zorgt voor verspreiding... , dat is argument 1 , verder maken we geen onderscheid in Nederland op grond van leeftijd... dat is argument 2 en daarnaast realiseer je je niet dat je ook zieke en gehandicapten mensen geen keuze meer laat als jij de jonge 'relatief ' gezonde mensen vrij wilt laten gaan en staan waar ze willen... het stinkt richting "heil Hitler" die vond behalve Joden ook gehandicapten erg lastig .... niet goed voor het arische sterke ras. ... die kant gaat jou denken op, het zou me ook niet verbazen als Forum voor democratie stemt, daar hebben ze ook zulke maffe idee. en als laatste argument ouderen zoals jouw grootouders zijn voor jou blijkbaar niet zo belangrijk die zijn oud die moeten maar langzaam beseffen dat ze hun vrijheid kwijt zijn.... walgelijk !!!!!

Piet Plezier
12 mei 2020, 19:36
eindelijk weer een keer uiteten met Anaconda na 8 weken
Gelukkig kan het in Duitsland al

athen-kleve

33672

Badslippers
12 mei 2020, 19:42
Aangeraakt worden is een primaire levensbehoefte.’

Echt waar? Misschien moet Het Parool even opzoeken wat primaire levensbehoeftes zijn. Je kunt toch beter een dak boven je hoofd en te vreten hebben.

.... https://www.parool.nl/nederland/waarom-we-massaal-huidhonger-hebben~b087e17f/

We worden in dit land lekker ziek gekletst door de media omdat er een stevige griep heerst. Ben benieuwd wanneer de diagnose "Huidhonger" gesteld gaat worden. We leiden ook aan coronastress, en allerlei andere coronagerelateerde ongemakken. Van slecht slapen tot PTSS, depressie en zelfmoord gedachtes. Heb je hier last van ga dan naar https://www.113.nl/113-corona
En dan hebben we ook nog 5G straling, Obamagate, zwerfafval. En het weer is ook van slag. Brrrrr, wat is het koud.

Badslippers
12 mei 2020, 20:06
Ik zou je willen corrigeren Mager... dat zijn niet sommigen weet jij hoeveel oude mensen er in Nederland wonen en die vitaal zijn en veel doen ( neem alleen al de 10 zetels die 50plus ooit had)? ik geloof eerder dat jouw argument belachelijk is om oude mensen op te sluiten omdat ze zogenaamd daarvoor wel willen kiezen en , geen bezoek meer he... want dat zorgt voor verspreiding... , dat is argument 1 , verder maken we geen onderscheid in Nederland op grond van leeftijd... dat is argument 2 en daarnaast realiseer je je niet dat je ook zieke en gehandicapten mensen geen keuze meer laat als jij de jonge 'relatief ' gezonde mensen vrij wilt laten gaan en staan waar ze willen... het stinkt richting "heil Hitler" die vond behalve Joden ook gehandicapten erg lastig .... niet goed voor het arische sterke ras. ... die kant gaat jou denken op, het zou me ook niet verbazen als Forum voor democratie stemt, daar hebben ze ook zulke maffe idee. en als laatste argument ouderen zoals jouw grootouders zijn voor jou blijkbaar niet zo belangrijk die zijn oud die moeten maar langzaam beseffen dat ze hun vrijheid kwijt zijn.... walgelijk !!!!!

Zeg Phea, nu draaf je wel een beetje door. Eigen verantwoordelijkheid is ook een groot goed. Dat zie je ook gedeelte terug in de Nederlandse aanpak. Je wordt verondersteld zelf verstandige keuzes te maken. Niet alles hoeft in regels gegoten te worden en zeker niet met achter elke boom een politie agent die je gaat beboeten. Mensen die absoluut geen risico willen lopen kunnen zich daar naar gedragen. Bijvoorbeeld niet gaan wandelen door de Kalverstraat of naar de IKEA (behalve NLNU dan).

Het gaat ook niet om oud of jong, ziek of gehandicapt. Het gaat om verantwoordelijk te zijn voor je eigen (gedrag). Zodoende hoef je oude mensen niet op te sluiten en ze worden ook niet gedwongen om zich op te sluiten. Ze kunnen gewoon gaan wandelen maar dan op de hei of in het bos.

Maar nu we het toch over oudjes hebben, mijn ervaring is trouwens dat die oudjes zich het meest a-sociaal gedragen in de supermarkt. Ze blokkeren werkelijk alles en doen er 10 minuten over om een netje mandarijnen te scoren. Overal aan voelen en knijpen of het vers is. Gadver.

Die ouwe lui kunnen toch nooit slapen dus geef ze maar een uurtje van 07:00 tot 09:00 om te shoppen en dan ophoepelen. Vanmiddag bij de AH veroorzaakten ze weer opstoppingen. Dan zijn ze weer wat vergeten en wandelen dan op slakkentempo terug om een pakje koffiemelk te halen.

Ouderen zijn zeker belangrijk, dat ben ik met je eens maar ze moeten wel beter hun best doen in de supermarkt. Ze lopen ook nooit de goede (aangegeven) route terwijl het met gigantische pijlen staat aangegeven.

b1234
12 mei 2020, 20:21
He schoolmeester ,
Laat Zielepiet (Piet Plezier) maar lullen !!!
Mijn vader zegt altijd over mensen als Zielepiet : " Met zo een persoon moogt ge niet lachen,wees blij dat ge zelf zo niet bent "

Groetjes, Boy 56

WA
12 mei 2020, 20:22

33671 Neem maar met een emmer zout dat bericht van mij. Bron is een Dvp uit een whatsapp groep van SC meiden. Zij zou het van haar accountant hebben gekregen....

Wentelt Eefje
12 mei 2020, 20:23
Ouderen en vrouwen met kinderwagens...
zondag nog eentje aan het huilen gemaakt

Wat een kutmuts, ze loopt de ijssalon uit en wil niet helemaal linksom om de plantenbakken heen weglopen. Wurmt de kinderwagen en zichzelf tussen lint aan paaltje en plantenbak naar rechts langs de rij wachtenden en begint te zuchten en mopperen dat niemand aan de kant gaat...

Tot nu toe alleen bejaarden zien doen, en die wijs ik vervolgens op beginnende dementie. Deze kutmuts gezegd dat ze haar postnatale depressie en de kennelijk daarmee gepaard gaande afgenomen geestelijke vermogens niet op een rij brave wachtenden hoeft af te reageren...

Het schoot er per ongeluk zo uit.

Beter nog: weg met de anderhalve-meter-dictatuur en ja, jij mag rustig voor je buurman wel in zelfisolatie phea, maar IK doe niet meer mee

Picasso 1
12 mei 2020, 20:42
Het gaat om verantwoordelijk te zijn voor je eigen (gedrag).

Ik ben daar ook een grote voorstander van. Met een beetje geluk bereiken al die 'verantwoordelijken voor eigen gedrag' dat de samenleving snel op 60% immuniteit van de totale bevolking komt zodat ik me daarna er vrij en veilig tussen kan begeven.

Shakir
12 mei 2020, 20:55

33671

@Brianboitan: Na wat gegoogle kom ik uit in Zwitserland: https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/aktuelle-ausbrueche-epidemien/novel-cov/massnahmen-des-bundes.html

mager
12 mei 2020, 21:31

Phea, waar heb je het in godensnaam over?
Ik wil iedereen vrij laten. Jij zegt dat ik oudjes wil opsluiten.
Je lult werkelijk uit je nek.

phoenix
12 mei 2020, 21:36
ik lul pas uit mijn nek als jij de bewering weghaalt 'ouderen vrijwillig in een lockdown' je kan niet vrijwillig in een lockdown , dat impliceert altijd druk... maar als jij niet verder komt als belachelijk en uit je nek lullen dan laat ik je maar in die waan.... voor mij blijft dit dikke Ik denken, realiseer je hoeveel mesnen er in nederland boven de 60 zijn.... we leven in een democratie helemaal niks vrijwillig in een lockdown... das het zelfde als tegen jou zeggen vrijwillig niet meer het bordeel in.

phoenix
12 mei 2020, 21:42
misschien draaf ik door, maar ik kan er niet tegen dat je jezelf beter acht dan ouderen mensen en die dan laten kiezen of ze in lockdown moeten of niet.... het is echt voor mij het begin van het einde slippers... dat je overlegt met oude mensen over wanneer ze wel of niet naar ene supermarkt kunnen en wanneer je ze vraagt wat ruimte te geven voor jonger publiek prima... maar in een 'vrijwillige lockdown ' zetten vind ik echte en brug te ver.... er zijn echt zat ouderen slippers die gewoon nog werken op hun 70 ste... pet je af... en die moeten in lockdown... die kijken zelf al wel uit , nem inderdaad zelf al verantwoordelijkheid.... maar dat komt bij mij heel anders over ...

Zeg Phea, nu draaf je wel een beetje door. Eigen verantwoordelijkheid is ook een groot goed. Dat zie je ook gedeelte terug in de Nederlandse aanpak. Je wordt verondersteld zelf verstandige keuzes te maken. Niet alles hoeft in regels gegoten te worden en zeker niet met achter elke boom een politie agent die je gaat beboeten. Mensen die absoluut geen risico willen lopen kunnen zich daar naar gedragen. Bijvoorbeeld niet gaan wandelen door de Kalverstraat of naar de IKEA (behalve NLNU dan).

Het gaat ook niet om oud of jong, ziek of gehandicapt. Het gaat om verantwoordelijk te zijn voor je eigen (gedrag). Zodoende hoef je oude mensen niet op te sluiten en ze worden ook niet gedwongen om zich op te sluiten. Ze kunnen gewoon gaan wandelen maar dan op de hei of in het bos.

Maar nu we het toch over oudjes hebben, mijn ervaring is trouwens dat die oudjes zich het meest a-sociaal gedragen in de supermarkt. Ze blokkeren werkelijk alles en doen er 10 minuten over om een netje mandarijnen te scoren. Overal aan voelen en knijpen of het vers is. Gadver.

Die ouwe lui kunnen toch nooit slapen dus geef ze maar een uurtje van 07:00 tot 09:00 om te shoppen en dan ophoepelen. Vanmiddag bij de AH veroorzaakten ze weer opstoppingen. Dan zijn ze weer wat vergeten en wandelen dan op slakkentempo terug om een pakje koffiemelk te halen.

Ouderen zijn zeker belangrijk, dat ben ik met je eens maar ze moeten wel beter hun best doen in de supermarkt. Ze lopen ook nooit de goede (aangegeven) route terwijl het met gigantische pijlen staat aangegeven.

mager
12 mei 2020, 21:45
Ik bedoel: niet alleen oudjes in vrijwillige lockdown. Iedereen mag in vrijwillge lockdown gaan als ze dat zelf willen.
Alle bange poeperts mogen doen van mij wat ze willen. Iedereen mag van mij doen wat ze zelf willen.
Waarom beschuldig jij mij de hele tijd dat ik mensen wil dwingen. Ik wil mensen juist vrij laten.
Maar het gaat er niet om wat ik wil. Het gaat erom dat een vrijwillige lockdown beter is dan de gedwongen lockdown die we nu hebben.
Beter voor iedereen, voor de oudjes, voor de jongeren.

Piet Plezier
12 mei 2020, 21:49
beseffen jullie allemaal wel hoeveel mazzel we hebben dat het Corona virus zich niet verspreid in grote warenhuizen, bouwmarkten, tankstations, winkelstraten, scholen en supermarkten?
het verspreidt zich alleen in restaurants, kroegen, sportscholen en op sportvelden, op circuits, op het strand, in parken en in het bos.
we mogen Rutte en zijn consorten wel dankbaar zijn dat zij zoveel kennis van zaken hebben

Piet Plezier
12 mei 2020, 22:05
mezelf eens grondig verdiept in het woord COVID-19.
En wat blijkt?

Als je de C vervangt door een Z de V voor een N de D door een M de I door een D de O door een E de 9 door een T de door een S en het verbindingsstreepje door een A dan staat er
ZNMDETSA
hussel de letters door elkaar en je krijgt, ZENDMAST

Ik ben geen complotdenker, maar dit kan natuurlijk geen toeval zijn

phoenix
12 mei 2020, 22:06
hmm je schuift nu op mager... iedereen vrijwillig en de rest niet... dat is als mijn buurman vervalt ' I gif a shit" als ik maar niet neerval.... dit virus kan alleen maar worden teruggedrongen als besmettingen worden teruggedrongen en mensen vanaf nu veel meer bewust worden gemaakt van hoe maak ik mij weerbaar tegen dat virus' dat laatste gebeurt niet en dat is idioot... , echter 1 ding er zijn mensen die net als virussen in 50 jaar muteren, wat wil dat zeggen??? dat mensen misschien wel zwakker zijn geworden en meer vatbaar voor virussen, dus ik draai het om... ik vraag mij hoeveel vluchtelingen in die kampen aarde middellandse zee sterven aan corona.... die hebben veel meer weerstand en zijn veel sterker dan de gemiddelde europeaan... dat is mijn these...

phoenix
12 mei 2020, 22:08
mezelf eens grondig verdiept in het woord COVID-19.
En wat blijkt?

Als je de C vervangt door een Z de V voor een N de D door een M de I door een D de O door een E de 9 door een T de door een S en het verbindingsstreepje door een A dan staat er
ZNMDETSA
hussel de letters door elkaar en je krijgt, ZENDMAST

Ik ben geen complotdenker, maar dit kan natuurlijk geen toeval zijn

piet hoeveel bier hedde al op, zendmast..... met de 5g zendmast is corona verzonden, jawel... sinter klaas bestaat en zwarte piet ok!!!! echt ik heb ze zelf gezien!!!

Piet Plezier
12 mei 2020, 22:32
piet hoeveel bier hedde al op, zendmast..... met de 5g zendmast is corona verzonden, jawel... sinter klaas bestaat en zwarte piet ok!!!! echt ik heb ze zelf gezien!!!

ik heb 2 halve liters wit bier op bij de Griek in Kleve
Dus dat valt wel mee

kempie
12 mei 2020, 23:38
@Brianboitan: Na wat gegoogle kom ik uit in Zwitserland: https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/krankheiten/ausbrueche-epidemien-pandemien/aktuelle-ausbrueche-epidemien/novel-cov/massnahmen-des-bundes.html

Ja dat had ik al vernomen daar mag je nu weer naar de club. Een maat van mij staat te springen er heen te gaan maar kijkt eerst wel even de kat uit de boom stel je voor je rijdt er heen en er is een max aantal bezoekers en er zijn zoveel mensen en je komt er niet in. Ben benieuws hoe ie er wil komen trouwens. Door duitsland mag jnprincipe niet. Door frankrijk weet ik niet maar gezien de strenge lockdown betwijvel of dat mag.

Hoort eigenlijk in het topic hoe herken je een club verslaving. [emoji38]

satanic surfer
12 mei 2020, 23:45
De collectieve waanzin gaat in overdrive. Hetgene alla cijfers en indicatoren duidelijk maken is toch onomstotelijk dat louter de "hogere leeftijd" opzienbarend relevante afwijkingen qua oversterfte doet optekenen de voorbije 2 maanden. Een verdubbeling somtijds boven de 85 jaar, da´s sneu en schielijk en vooral de voorhene onmogelijkheid op een deftig afscheid aan hun geliefden of voor hun geliefden (maar hoe men het bekijkt) valt te betreuren. De categorie tussen 65 en 85 jaar vertoont eveneens een significante stijging qua oversterfte, doch dan toch bijna uitsluitend mensen met (meerdere) onderliggende kwalen in combi met overgewicht. Dat gespreid winkelen had voor een groot gedeelte van hen potdekke beter minder winkelen geweest doch alla, da´s een beetje overtrokken qua statement misschien. Alles en iedereen onder de 55 jaar wordt amper geaffecteerd door de huidige Corona-variante en weinig wijst erop dat dat snel zal veranderen behoudens als we plotsklaps in de Zuid-Koreaanse gay-scène binnen een week op 5 een opmerkelijke oversterfte zouden dienen te moeten vaststellen...Het virus is qua mortaliteitspercentage redelijk mild, doch in schril contrast daarmee is de aanstekingsgraad en vooral de effectieve infectiemakkelijkheid schrikwekkend te noemen. Vandaar dat men te pas en te onpas zich de pleuris desinfecteerd om ergens met je klauwen aan te mogen. Vind ´k allemaal prima ondanks dat het soms overtrokken lijkt doch het credo beter anticiperen lijkt me van toepassing.

Als men zulke zaken en cijfers ook maar enigszins objectief bekijkt komt men alras tot de constatatie dat het essentieel is om een bepaalde leeftijdsgroep zo weinig als mogelijk in aanraking te laten komen met het virus. Isolement gaat me té ver doch een semi-lockdown zoals voorheen lijkt me absoluut plausibel en favorabel voor hen. Een quasi te verwaarlozen percentage des mensen hoort simpelweg nooit toe en doet ongeacht voorschriften z´n eigen zin, zie de idiote home-feestjes, barbecuedinges en sla me dood waarom sommige idioten het acceptabel vinden om bij mekaar te hokken alsof er géén overmorgen meer zal bestaan. Laat me dat optimistisch inschatten op 1% halve zolen ongeveer...Dat maakt bijvoorbeeld in Olland dan 170.000 potentijele mensen die men weg mot houden van de sla me dood 5% van de populatie die boven de 85 en des mogelijks van de 20% mensen tussen 65&85 jaar. Valt best wat voor te zeggen dat men gescheiden supermarkten per leeftijdscategorie zou kunnen practiseren in deze doorgedraaide tijden...

Een verplichte of vrijwillige lockdown doet niet ter zake, het gedrag van de mensen en vooral hoe gaan we om met de risicocategorieen zal de sleutel tot succes zijn en ss is grote voorstander van gespreid winkelen (zelfs buiten coronatijden). Het is toch té gek voor woorden dat bejaarden zonodig op weekdagen tussen 18 en 20 uur in supermarkten rondlummelen en daar de net van het werk komende gehaaste klanten in de weg lopen terwijl ze godverdomme daar opzekers ook overdag ruim de tijd voor hadden...Lijkt me uitermate plausibel dat men in de huidige coronawaanzin een verbod oplegt aan mensen boven 65 (met uitzondering van de weinigen die nog werken) om zich na 16 uur nog in een supermarkt te begeven en voor mijn part allen tussen 18 en 45 verbieden dat tussen 9 en 16 uur te doen..Makkelijk zat en effectief!

Badslippers
12 mei 2020, 23:51
Phea, je hebt in zoverre een punt dat een lockdown impliceert dat je opgesloten/afgesloten wordt en wel in je eigen land. Niemand er in en niemand er uit. Een lockdown heeft een verplichtend karakter. Kijk naar Spanje en Italië (en ik geloof Frankrijk). Daar krijg je forse boetes als je je op straat begeeft. Daarom zal Rutte wel spreken over de intelligente lockdown. Dat is weer gewoon polderen. Er tussen in gaan zitten. Typisch Nederlands. Hij dekt zich al vast in als we gaan muiten en naar de rechter stappen. Dan kan hij zeggen: "Nee het zijn geen vrijheidsbeperkende maatregelen want de mensen hebben een keuze. Je mag gewoon naar buiten maar niet met een groepje." Wordt tijd dat we weer eens op de dam gaan slapen.

https://neon.pictura-hosting.nl/naa/naa_mrx_bld/thumbs/500x500/upload/upload_395/SFA002007221.jpg

Player
13 mei 2020, 00:26
Het is toch té gek voor woorden dat bejaarden zonodig op weekdagen tussen 18 en 20 uur in supermarkten rondlummelen en daar de net van het werk komende gehaaste klanten in de weg lopen terwijl ze godverdomme daar opzekers ook overdag ruim de tijd voor hadden...Lijkt me uitermate plausibel dat men in de huidige coronawaanzin een verbod oplegt aan mensen boven 65 (met uitzondering van de weinigen die nog werken) om zich na 16 uur nog in een supermarkt te begevenNiet alleen in tijden van Coronawaanzin. Ik vraag me al heel mijn leven af waarom bejaarden, liefst met z'n tweeën, 's avonds of in het weekend in een supermarkt rondlopen. Ik zou niet liever dan op een desolate voormiddag door de supermarkt lopen met geen wachtrijen aan de kassa. Net zoals ik opa en oma 's morgens in de file op de ring van Brussel zie aanschuiven. Is dat allemaal om toch nog het gevoel te hebben deel te zijn van de werkende maatschappij?

Kwibus2
13 mei 2020, 01:27
Ja dat had ik al vernomen daar mag je nu weer naar de club. Een maat van mij staat te springen er heen te gaan maar kijkt eerst wel even de kat uit de boom stel je voor je rijdt er heen en er is een max aantal bezoekers en er zijn zoveel mensen en je komt er niet in. Ben benieuws hoe ie er wil komen trouwens. Door duitsland mag jnprincipe niet. Door frankrijk weet ik niet maar gezien de strenge lockdown betwijvel of dat mag.

Hoort eigenlijk in het topic hoe herken je een club verslaving. [emoji38]

Ben wel benieuwd hoe je in Frankrijk wilt komen, België zit ook op slot.
Vliegen gaat ook niet. Blijft over met de trein door Duitsland of door Frankrijk.
Wordt een dure grap 150-250 euro enkele reis.
Voor dat geld zit je 8 uur in de trein. Eerste klas is aan te bevelen dan zit je beter en heb je ook wat te eten en te drinken onderweg.
Kun je niet beter hier een leuke escort dame bestellen. Scheelt 16 uur in de trein en een pak geld.

mager
13 mei 2020, 01:29
De grens tussen Duitsland en NL is zo goed als open.
Maar probleem zou voor mij zijn dat in Zwitserland de dames prijzen 2 keer zo hoog zijn. Dat tikt toch zwaar aan. Dat is net zo duur als in NL. Niet OK.

mentholbear
13 mei 2020, 02:28
Laten we blij zijn dat er wat lucht komt. Probeer te leven met prijsstijgingen die nu onvermijdelijk zijn. Blijf de middenstand steunen wanneer je daartoe in staat bent. Ik ga zodra het kan een hapje eten bij mijn favoriete Grand Café met wat vrienden, dan is de tafel goed gevuld.

Top initiatief. Goed gevulde tafels zullen er niet zijn, tenzij je voor 3 man eet. Tussen elke gast, zelfs aan dezelfde tafel, moet 1,5 meter zitten. Er wordt gecheckt of dat versoepeld kan worden door bijvoorbeeld schermen en dat gezinsleden zich niet aan die 1,5 meter hoeven te houden. Misschien dat kinderen tot 12 ofzo naast een ouder mag zitten, om te voorkomen dat het eten van kleuters de tafels over vliegt ;)
Maar we proberen ook zo ver te komen dat onze zalen voor 500 ofzo man opgedeeld mogen worden in kleine zalen van 30 man. Zo kan er in de all you can vreet hopelijk meer klanten binnen mogen komen. Want 30 man in een cafe kan best veel zijn, maar een wereld restaurant kan daar niet op draaien.
En hopelijk kan keukenpersoneel bijvoorbeeld uitgesloten worden van die 30 max, aangezien ze in een aparte ruimte zitten.

wat lul jij toch uit je nek met dat je geen hotelkamer kunt boeken
Ik boek al 6 weken elke zaterdag met Koos een hotelkamer ben je er trouwens zelf geweest bij een hotel?
En als de dame in kwestie een adres heeft in Duitsland doe je boeken op haar naam

Mogen boeken en kunnen boeken zijn 2 dingen. Zo mag je niet door rood rijden, maar je kunt het wel...

Die Duitsers hebben makkelijk lullen. Zij denken zeker dat ik voor mijn plezier naar de hoeren ga.
Voor mij is dat medische noodzaak. Piemelmans gaat vreemde klachten vertonen wanneer hij niet regelmatig even in een sappig poesje wordt gestoken. Ik heb zelfs een verwijsbriefje van de dokter gekregen. Wel jammer dat ik de declaraties van AcaG en andere behandelcentra nog steeds niet vergoed krijg. Er schijnt een eigen risico van 1122 euro per maand voor te gelden. Zoveel kamer ik ook weer niet.

Ik stel voor dat een deskundige van het Eisbärenforum de Duitse overheid eens onderhoudt over de noodzaak van regelmatig SC bezoek voor mannen. Onze hobby wordt volkomen onterecht gezien als luxe activiteit.

Ik las een poos geleden dat gehandicapten en dacht nog een groep, zelfs subsidie kan (kon?) krijgen om naar de hoeren te gaan. Het is gewoon een noodzakelijke behoefte :smile2:

Zeg Phea, nu draaf je wel een beetje door. Eigen verantwoordelijkheid is ook een groot goed. Dat zie je ook gedeelte terug in de Nederlandse aanpak. Je wordt verondersteld zelf verstandige keuzes te maken. Niet alles hoeft in regels gegoten te worden en zeker niet met achter elke boom een politie agent die je gaat beboeten. Mensen die absoluut geen risico willen lopen kunnen zich daar naar gedragen. Bijvoorbeeld niet gaan wandelen door de Kalverstraat of naar de IKEA

pijlen staat aangegeven.

Dat klinkt zo makkelijk, maar daar vallen allen in de risico groep onder. Niet iedereen kan een kluizenaar zijn en alles naar zich op laten sturen ofzo. Er lijken me daarom wel wat regels nodig, al dan niet wettelijk, om het leven voor die mensen mogelijk te maken.

Zo is het in bijvoorbeeld Japan en Hong Kong gebruikelijk dat als je verkouden bent, je een mondkapje draagt. Om de zwakkeren om je heen te beschermen, maar zodat je nog wel naar je werk kunt en economie kan blijven draaien, etc.

Kan me overigens wel in vinden dat het soms frustrerend is dat die oudjes e.d. de rest in de weg zit. Maar bedenk je dat het voor die oudjes, maar ook invaliden enzo het soms een hele onderneming kan zijn om zo een omweg te maken, terwijl dat voor ons een peuleschil of hooguit een ongemak is. Die hebben misschien al moeite om 1 rondje door de supermarkt te gaan. Laat staan 2.

Ik bedoel: niet alleen oudjes in vrijwillige lockdown. Iedereen mag in vrijwillge lockdown gaan als ze dat zelf willen.
Alle bange poeperts mogen doen van mij wat ze willen. Iedereen mag van mij doen wat ze zelf willen.
Waarom beschuldig jij mij de hele tijd dat ik mensen wil dwingen. Ik wil mensen juist vrij laten.
Maar het gaat er niet om wat ik wil. Het gaat erom dat een vrijwillige lockdown beter is dan de gedwongen lockdown die we nu hebben.
Beter voor iedereen, voor de oudjes, voor de jongeren.

Als je iedereen vrij laat om zelf te beslissen, dan gaat dat bijvoorbeeld lekker voor degene met een Humvee die met 80 km/uur door rood en de straten rijdt. Maar er zijn ook mensen die in een uhm... Aygo ofzo naar hun werk, boodschappen, kids ophalen of waar dan ook willen wezen.

Als al die gezonde mensen maar kunnen doen wat ze willen, zonder in deze omstandigheden rekening te houden met de zwakkeren, dan zijn de zwakkeren niet zo vrij om beslissingen te nemen.

De overheid probeert zo goed mogelijk rekening te houden om iedereen. Dat gaat heus niet altijd goed, en vraagt om offers zoals de quarantaine. Persoonlijk vind ik dat die vergeleken met sommige landen nog best mild is geweest kwa persoonlijke bewegingsvrijheid.

beseffen jullie allemaal wel hoeveel mazzel we hebben dat het Corona virus zich niet verspreid in grote warenhuizen, bouwmarkten, tankstations, winkelstraten, scholen en supermarkten?
het verspreidt zich alleen in restaurants, kroegen, sportscholen en op sportvelden, op circuits, op het strand, in parken en in het bos.
we mogen Rutte en zijn consorten wel dankbaar zijn dat zij zoveel kennis van zaken hebben

Natuurlijk verspreidt het virus zich niet alleen daar. Maar de overheid probeert wat in haar ogen hoogst noodzakelijk is open te houden of als eerst te openen. Zo bleven de supermarkten open, omdat er immers gegeten moet worden. Restaurants om gezellig uit eten te gaan bleven dicht, omdat die gezelligheid maar even moest wachten totdat de IC zorg de pandemie zeker aan kon. Nu dat onder controle lijkt, mogen die voorzichterwijs stapje voor stapje weer open van 30 en later hopelijk naar 100 man. En zo ook het gemis van sportscholen enzo worden langzaam versoepelt.
Maar als ze tankstations ook op 16 maart hadden gesloten, stond zowat het hele land stil.
Dus ze waren inderdaad selectief geweest, maar wel met een reden.

Net zoals dat ze een reden hebben om grote evenementen, fitnessclubs binnen, sauna's, e.a. gesloten houden. En natuurlijk vind ik het zwaar klote (what's in a name...) dat de saunaclubs dicht zijn, maar ik het wel begrijpen.
En natuurlijk kun je het er niet mee eens zijn en daarom is het ook goed dat er geprotesteerd wordt waarom het anders zou moeten, en dat bepaalde sectoren bezwaar maken. Zo snap ik best dat bijvoorbeeld sauna resorts best legitiem claimen veilig eerder open te kunnen.
Maar ik begrijp ook dat bij een pandemie je niet alles in 1x wilt opengooien.

mager
13 mei 2020, 03:02
Pandemie?????
Er komt een pandemie inderdaad aan: Een AIDS pandemie van 500.000 doden, omdat alle medische aandacht alleen maar naar het griepje Covid gaat:
https://www.who.int/news-room/detail/11-05-2020-the-cost-of-inaction-covid-19-related-service-disruptions-could-cause-hundreds-of-thousands-of-extra-deaths-from-hiv

STOP DE LOCKDOWN.

Sinds de Covid crisis, is de oversterfte sterk gestegen. Die oversterfte telt het CBS nu op bij het aantal corona doden.
Ik zou eerder denken dat de oversterfte zo sterk gestegen is omdat niemand meer naar het ziekenhuis durft te gaan. (uit angst voor Corona)

Herr Fick
13 mei 2020, 08:20
Niet alleen in tijden van Coronawaanzin. Ik vraag me al heel mijn leven af waarom bejaarden, liefst met z'n tweeën, 's avonds of in het weekend in een supermarkt rondlopen. Ik zou niet liever dan op een desolate voormiddag door de supermarkt lopen met geen wachtrijen aan de kassa. Net zoals ik opa en oma 's morgens in de file op de ring van Brussel zie aanschuiven. Is dat allemaal om toch nog het gevoel te hebben deel te zijn van de werkende maatschappij?

Ik heb me dat ook al afgevraagd. Maar als ik eens boodschappen doe door de week overdag dan moet ik even lang aanschuiven want er is meestal maar één kassa open. Het haalt dus weinig uit om op zogenaamde rustige momenten te gaan. Enkel parkeerplaats vinden gaat beter.

Oma en opa zijn waarschijnlijk onderweg naar hun kinderen om de kleinkinderen op te pikken om ze naar school te brengen. Nadien gaan ze ontbijten bij Ikea of bij Lunchgarden. Als opa alleen is rijdt hij wellicht door naar SS of GT. Neukt enkele goedgebouwde DVP's, verlaat SS of GT rond 1500 en pikt om 1600 de kleinkinderen op aan school, zet ze af bij zijn kinderen en staat dan samen met jou in de file..

schoolmeester
13 mei 2020, 09:05
File ?
Ik woon in het oosten van Nederland, daar zijn geen files.

Groet, schoolmeester.

Shakir
13 mei 2020, 09:52
Ja dat had ik al vernomen daar mag je nu weer naar de club.

@kempie, ik moet je teleurstellen, ook de Zwitserse clubs zijn nog dicht tot nader order (tot zeker 7 juni). Ik zou eerder op september rekenen.

Ik citeer de Zwitserse Bundesrat:

Geschlossen/verboten bis 7. Juni 2020

Besuch von Gastronomiebetrieben für Gästegruppen von mehr als 4 Personen (ausgenommen Eltern mit Kindern, auch Patchwork-Familien) sowie mit ausschliesslich stehender Konsumationsmöglichkeit
Campingplätze
Erotikbetriebe, Escort-Service, Prostitution
Treffen in der Öffentlichkeit von mehr als fünf Personen (auf öffentlichen Plätzen, Spazierwegen oder Parkanlagen); treffen sich fünf oder weniger als fünf Personen, müssen sie eine Distanz von mehr als zwei Metern einhalten. Wer sich nicht daran hält, wird mit einer Busse bestraft.
Unterhaltungs- und Freizeitbetriebe wie Kinos, Konzerthäuser, Theater, Casinos, Fitnesszentren und Schwimmbäder (ausser mit Schutzkonzept), Wellnesszentren, Skigebiete, botanische und zoologische Gärten sowie Tierparks

Ik ben trouwens ook al aan het dromen geweest over een saunaclubvakantie in de Alpenlanden, tot dat je de sessieprijzen ziet. :angst:
En naar verluid is The Globe in Zürich totaal overroepen, vraag maar aan pret.

Das
13 mei 2020, 10:28
Ik zou eerder denken dat de oversterfte zo sterk gestegen is omdat niemand meer naar het ziekenhuis durft te gaan. (uit angst voor Corona)

Dit moet je niet op een maand bakijken,
de volgende maanden krijgen we ondersterfte omdat toch enkelen helaas ook dit jaar zouden overlijden zonder corina!

NikXXX
13 mei 2020, 10:37
De discussie over corona moet naar mijn inziens gevoerd worden over leeftijdsgroepen EN risicogroepen. Een vaccin is er nog lang niet. Dus groepsimmuniteit opbouwen is van belang. Net zoals Zweden dit nu aanpakt. Mensen die in een risicogroep zitten zullen moeten oppassen (lees: minder sociale contacten, thuis isolatie). Het risico is aanvaardbaar mijns inziens voor gezonde vitale mensen. Leven is altijd een risico.

Interessante sites voor echte data:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp

In PDF file in onderstaande link staat op pagina 9, tabel 4a en 4b. Hierin staan gegevens overledenen onder de 70 jaar; in 70% van de gevallen is dit herleidbaar naar onderliggende aandoeningen.

https://www.rivm.nl/documenten/epidemiologische-situatie-covid-19-in-nederland-12-mei-2020

WA
13 mei 2020, 11:12
De discussie over corona moet naar mijn inziens gevoerd worden over leeftijdsgroepen EN risicogroepen. Een vaccin is er nog lang niet. Dus groepsimmuniteit opbouwen is van belang. Net zoals Zweden dit nu aanpakt. Mensen die in een risicogroep zitten zullen moeten oppassen (lees: minder sociale contacten, thuis isolatie). Het risico is aanvaardbaar mijns inziens voor gezonde vitale mensen. Leven is altijd een risico.

Interessante sites voor echte data:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp

In PDF file in onderstaande link staat op pagina 9, tabel 4a en 4b. Hierin staan gegevens overledenen onder de 70 jaar; in 70% van de gevallen is dit herleidbaar naar onderliggende aandoeningen.

https://www.rivm.nl/documenten/epidemiologische-situatie-covid-19-in-nederland-12-mei-2020

De regering en (staats) media zouden de cijfers waarin gedifferentiërt word naar leeftijd en onderliggende aandoeningen veel actiever moeten communiceren. Nu zijn er veel te veel mensen onnodig ongerust om de perceptie bestaat dat iedereen elk moment om kan vallen na een besmetting.

Player
13 mei 2020, 12:25
Enfin, prostitutie zal dan toch nog niet dood en begraven zijn. Er komt schot in de zaak van een mega-bordeel in Oostende, alla Villa Tinto in het SKW. Bouwvergunning wordt kortelings ingediend door de Projectontwikkelaar en wanneer verleend, starten de werken vermoedelijk in 2021. Zou dan in 2022 of 2023 instapklaar moeten zijn.

Piet Plezier
13 mei 2020, 12:40
Grenzen werden am 15. Juni geöffnet
Die Grenzen zwischen Österreich und Deutschland werden am 15. Juni wieder geöffnet. Das teilte das Bundeskanzleramt am Mittwoch mit. Kleinere Grenzübergänge wurden schon am Mittwoch geöffnet – allerdings nur für Fußgänger, Landwirte und

https://tirol.orf.at/stories/3048391/

pret
13 mei 2020, 12:44
Klanten IKEA gewond door gootsteenontstopper in fles handgel

Meerdere klanten en een medewerker zijn zaterdag bij IKEA in Haarlem gewond geraakt nadat ze dachten hun handen bij de ingang ontsmet te hebben met handgel. In de fles bleek gootsteenontstopper te zitten.

De politie en ambulancepersoneel zijn ter plaatse geweest. Twee personen bij het warenhuis hadden last gekregen van hun handen en de ademhaling na het gebruik van de vermeende handgel.

De twee klanten en een medewerker van het bedrijf zijn vervolgens plaatselijk behandeld door ambulancepersoneel. "De fles was bijgevuld door de schoonmaakster die de Nederlandse taal niet helemaal beheerst, en de flessen lijken op elkaar", zegt een woordvoerder van de politie.

IKEA zegt in een reactie dat het nog inventariseert hoeveel mensen er in aanraking zijn gekomen met de vloeistof. Vooralsnog is dat bij minder dan tien gevallen bekend. "We vinden het heel erg dat dit gebeurd is. We staan voor een veilige winkelomgeving, en dit had niet mogen gebeuren." Het bedrijf zegt contact te hebben met de slachtoffers, die worden vertegenwoordigd door letselschadeadvocaten JBL&G. "Wij bieden uiteraard onze excuses aan."

De woordvoerder weet nog niet precies wat de lichamelijke gevolgen van de fout zijn. IKEA roept iedereen die nog niet in beeld is en in aanraking is gekomen met de vloeistof contact op te nemen.

Bron NOS

Piet Plezier
13 mei 2020, 12:46
’Nederland, word wakker!’

Het wordt tijd dat Nederland en feitelijk de hele wereld wakker gaat worden. We moeten af van de ongekende wereldangst, vindt huisarts dr. Robert Mol.

Diverse media publiceerden al artikelen waarin de vergelijking tussen WO II en de tijd waarin we nu leven werd gemaakt. De gecreëerde massa-angst die mensen monddood en initiatiefloos maakt, is zeker terug. Iedereen gaat als domme koeien mee in een steeds krankzinniger wereld. Kortzichtigheid speelt een grote rol. De lange termijn, met niet te beschrijven ellende, wordt erdoor verdoezeld.We moeten af van de iedere dag weer terugkerende ellende over de coronacrisis. De angst wordt hierdoor gevoed en terugkeren naar normaal blijft te lang op zich wachten. Met alle gevolgen voor de economie. 1 juni a.s. moet een datum worden dat alles weer opstart. Dus naast wat er nu besloten is, betekent dit ook het openen van sportscholen, sportclubs, casino’s, etc. (die er klaar voor zijn). Geliefde ouderen zien zonder glas ertussen en een normaal functionerende zorg zullen ook weer normaal goed moeten zijn. Dit laatste voorkomt onnodige doorgroei en complicaties van ziekten.

Terug naar normaal kan als we ons assertiever opstellen en de overheid vertellen dat langer wachten niet kan. Maandenlange financiering door de Staat is onwenselijk, niet haalbaar en onbetaalbaar. Rust roest. Mensen willen sociaal contact. Ondernemers willen af van de passiviteit die hen slapeloze nachten bezorgt.

Dr. Robert Mol, huisarts, Rhoon

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1246095819/nederland-word-wakker?fbclid=IwAR0kbql-99GP0FGXvh1AQzD5_-T4n2h8UwX7CsBE4WPQrswn4QzoezYSzoI

Shakir
13 mei 2020, 13:00
Het is misschien een dwaas voorstel, maar zou het niet mogelijk zijn om een "lockdown op maat" voor risicogroepen aan te bieden bij de volgende coronagolven?
Hiermee bedoel ik dat je die mogelijkheid wettelijk zou kunnen verankeren voor risicoprofielen (vastgesteld door een geneesheer). Dit vertaalt zich bvb. in 5 dagen per week kunnen telewerken, winkels op bepaalde tijdstippen de 1.5m-regel laten hanteren ed., maatregelen voor woonzorgcentra, ed.

De keuze om in lockdown te gaan moet ook vrijwillig zijn. Laat vooral jongeren hun gang gaan en vrijuit leven, dan bouwen we tegelijkertijd ook groepsimmuniteit op.
Bij de volgende golven kunnen we ons echt niet permiteren om de economie weer plat te leggen en de halve wereldbevolking op te sluiten. And last but least: we hoeven dan ook niet in die afschuwelijke anderhalvemeternachtmerrie te leven tot er een vaccin is.

Bart de Wever (N-VA) heeft al laten weten dat hij enkel zieke mensen in quarantaine wil laten zetten, dus politiek kan er wel de wil voor zijn. Maar ja, de N-VA komt toch in de oppositie terecht dank zij de Franstaligen socialisten. En die kijken altijd naar Frankrijk...

HellaHolla
13 mei 2020, 13:14
Het is misschien een dwaas voorstel, maar zou het niet mogelijk zijn om een "lockdown op maat" voor risicogroepen aan te bieden bij de volgende coronagolven?
Hiermee bedoel ik dat je die mogelijkheid wettelijk zou kunnen verankeren voor risicoprofielen (vastgesteld door een geneesheer). Dit vertaalt zich bvb. in 5 dagen per week kunnen telewerken, winkels op bepaalde tijdstippen de 1.5m-regel laten hanteren ed., maatregelen voor woonzorgcentra, ed.

De keuze om in lockdown te gaan moet ook vrijwillig zijn. Laat vooral jongeren hun gang gaan en vrijuit leven, dan bouwen we tegelijkertijd ook groepsimmuniteit op.
Bij de volgende golven kunnen we ons echt niet permiteren om de economie weer plat te leggen en de halve wereldbevolking op te sluiten. And last but least: we hoeven dan ook niet in die afschuwelijke anderhalvemeternachtmerrie te leven tot er een vaccin is.

Bart de Wever (N-VA) heeft al laten weten dat hij enkel zieke mensen in quarantaine wil laten zetten, dus politiek kan er wel de wil voor zijn. Maar ja, de N-VA komt toch in de oppositie terecht dank zij de Franstaligen socialisten. En die kijken altijd naar Frankrijk...

Zo zou het ook moeten gaan inderdaad. De zwakkeren beschermen en de rest gewoon weer laten leven. Daar gaat het hopelijk op termijn ook naar toe. Nog een keer de hele boel plat leggen in de toekomst maakt alleen maar meer schade voor de economie.

kempie
13 mei 2020, 13:35
@kempie, ik moet je teleurstellen, ook de Zwitserse clubs zijn nog dicht tot nader order (tot zeker 7 juni). Ik zou eerder op september rekenen.

Ik citeer de Zwitserse Bundesrat:

Ik ben trouwens ook al aan het dromen geweest over een saunaclubvakantie in de Alpenlanden, tot dat je de sessieprijzen ziet. :angst:
En naar verluid is The Globe in Zürich totaal overroepen, vraag maar aan pret.

Je stelt mij niet teleur he. Ik was niet van plan te gaan.

Ik ken pret z’n mening over globe die maar van mij vond d’r wel enkele uitzinderlijk mooie dames tussen zitten. Persoonlijk heb ik er nu het gekd niet voor over.

Herr Fick
13 mei 2020, 14:00

De keuze om in lockdown te gaan moet ook vrijwillig zijn ...Bart de Wever (N-VA) heeft al laten weten dat hij enkel zieke mensen in quarantaine wil laten zetten, dus politiek kan er wel de wil voor zijn. Maar ja, de N-VA komt toch in de oppositie terecht dank zij de Franstaligen socialisten. En die kijken altijd naar Frankrijk...

Vrijwillig werkt in België nooit. Daarvoor heeft het klootjesvolk te weinig verantwoordelijkheidsgevoel.
Groepsimmuniteit tegen Corona bestaat niet en er is niks dat er op wijst dat het er ook ooit zal komen.
Bart De Wever, de ueberklootjesvolksmenner, weet dus nog steeds niet dat ook niet zieke mensen besmettelijk zijn. Geen wonder dat hij altijd aan de zijlijn staat.

Badslippers
13 mei 2020, 14:18
Als je iedereen vrij laat om zelf te beslissen, dan gaat dat bijvoorbeeld lekker voor degene met een Humvee die met 80 km/uur door rood en de straten rijdt. Maar er zijn ook mensen die in een uhm... Aygo ofzo naar hun werk, boodschappen, kids ophalen of waar dan ook willen wezen.

Als al die gezonde mensen maar kunnen doen wat ze willen, zonder in deze omstandigheden rekening te houden met de zwakkeren, dan zijn de zwakkeren niet zo vrij om beslissingen te nemen.

Nu overdrijf je enigszins MB. We blijven natuurlijk wel binnen de wet. Dus "met een Humvee die met 80 km/uur door rood en de straten rijdt" is strafbaar. Althans als je met straten binnen de bebouwde kom bedoelt. Door rood rijden mag gewoon niet.

Het gaat er ook niet om dat "gezonde mensen maar kunnen doen wat ze willen". Nogmaals het gaat er om dat mensen verstandige keuzes maken en dat ze daarin een verantwoordelijkheid hebben. En dat geldt ook voor de zwakkeren in de samenleving.

Ik zie niet in waarom iedereen maar beperkt moet worden terwijl er voor sommige mensen (lees, leeftijdscategorieën en fysieke gezondheid) totaal geen belemmering is om naar buiten te gaan. Ik ben in de gelukkige omstandigheden gezond te zijn en ik doe niemand kwaad als ik in het bos ga joggen. En ik doe ook niemand kwaad als ik op een terras bij een café zou gaan zitten om een biertje te drinken en de tafels staan 3 meter uit elkaar. En de zwakkere met eventuele onderliggende aandoeningen kan en mag zelf beslissen of hij het risico wil nemen om aan het volgende tafeltje te gaan zitten om een wijntje te zuipen. Die afweging dient hij/zij zelf te maken zonder zich afhankelijk te maken van mij. En van mij wordt verwacht dat als ik snot verkouden ben en koorts heb het terras te vermijden. En ik ga met die verkoudheid en koorts ook niet op zaterdagmiddag om 12 uur over de markt tussen de mensen lopen.

Het gaat er om dat mensen verstandige beslissingen nemen, hun verstand gebruiken en de goede dingen doen. En natuurlijk, er zullen asociale klootzakken zijn die zich nergens wat van aantrekken. Die moeten aangehouden en fors beboet worden.

mager
13 mei 2020, 15:01
Vrijwillig werkt in België nooit. Daarvoor heeft het klootjesvolk te weinig verantwoordelijkheidsgevoel.

Je blijft er maar van uitgaan dat wanneer je jonge gezonde mensen in quarantaine plaatst je oude zieke mensen hun leven spaart.
Groepsimmumiteit is hetgeen dat elke griep virus tot nu toe heeft doen uitdoven. (geen vaccine, geen lockdown)

Willem2
13 mei 2020, 15:30
Brussel noemt reisvouchers onrechtmatig, toerismesector in shock
Brussel start een zogenoemde inbreukprocedure tegen Nederland vanwege de uitgifte van coronavouchers. Nederlandse luchtvaartmaatschappijen hebben hun klanten op grote schaal vouchers in plaats van geld gegeven bij annulering van een reis, ook als die consument daar niet mee instemde. Volgens de Europese Commissie is Nederland daarmee tegen het consumentenrecht ingegaan. .... https://www.ad.nl/economie/brussel-noemt-reisvouchers-onrechtmatig-toerismesector-in-shock~a9fab650/

Links of rechtsom krijg ik mijn geld niet terug van de reeds geboekte reis.En zo´n voucher is niet veel waard als straks de prijzen enorm hoog zullen zijn.

Shakir
13 mei 2020, 15:35
Groepsimmuniteit tegen Corona bestaat niet en er is niks dat er op wijst dat het er ook ooit zal komen.
Bart De Wever, de ueberklootjesvolksmenner, weet dus nog steeds niet dat ook niet zieke mensen besmettelijk zijn. Geen wonder dat hij altijd aan de zijlijn staat.

Ik moet zeggen dat ik het eens ben met heel wat punten van Bart de Wever, maar ook grondig oneens (zo interesseert al dat flamingantisme me geen mallemoer, en kan ik zijn neoliberale gedachtengoed niet smaken).

Inderdaard gaat hij wat in de mist met die fameuze quarantaine-uitspraak. Ik bekijk het zo: hij laat tenminste de optie open voor alternatieven voor de 1.5m-"samen"leving na de eerste Coronapiek. Momenteel wordt de koers in dit land grotendeels bepaald door de virologen. Die gehele 1.5m-farce is een maatschappelijk experiment bedacht door de virologen. Ze mogen nog zo goed zijn in het modelleren van epidemiologische curves, ze gaan hierbij totaal voorbij aan de menselijke of psyschische kant van het verhaal. Van Ranst met zijn communistische sympathieën moet maar eens begrijpen dat mensen geen objecten zijn die zomaar kunnen gekneed worden naar hun 1.5m-ideaal. Ik vind dit een ernstige bedreiging voor onze liberale democratie.

Allen (virologen/politiek/media) lijken de slogan "There is no alternative" (TINA) te hanteren, net zoals neoliberalen TINA scanderen om hun ongebreidelde besparingsdrift te vergoeilijken.
Er is wel een alternatief! Waarom zou men niet de "lockdown op maat" voor de volgende golf of iets dergelijks verder onderzoeken?

Waarschijnlijk ben je ook geen fan Jean-Marie Dedecker. Ik ook niet, ik vind hem maar een onbehouwen brulboei, maar samen met Bart de Wever raken ze wel aan de essentie van het verhaal: de liberale democratie moet koste wat kost worden verdedigd. Momenteel lijkt het erop dat men de mensen angst aanjaagt voor het verdere verloop van de crisis (die nog jáááren kan duren) en hen dan een quasi-permanent 1.5m-dictaat oplegt. Je weet wel: "Niets zal nog hetzelfde zijn", en "De nieuwe normaal", enz... Zijn er nog politiekers die een positieve toekomstvisie willen brengen?

Ik blijf erbij: er zijn wel alternatieven voor de toekomst, die deels berusten op een vrije keuze, en welke vooral menselijker kunnen zijn.

Juist daarom ben ik ook erg bevreesd voor een regeringsvorming met de Franstalige socialisten. Die hebben namelijk nog nooit van zelfbeschikking gehoord.

Willem2
13 mei 2020, 15:54
flamingantisme Weer een fantastisch woord voor nederlanders. Bleef even hangen bij een roze vogel ;)

Voor de rest zie ik dat hier in de straat weer een verhuizing plaatsvindt en uiteraard zonder mondkapje en zeker niet 1,5m uit elkaar. Net als bij de verbouwing die iets verderop plaatsvindt. Die 1,5m is een gedoogbeleid. En ik heb begrepen dat belgen graag willen blijven foefelen dat is zoiets als gedogen. :biggrin:

Blij dat de belgen volgende week weer naar de kapper mogen dan kunnen sommigen weer hun toetsenbord en scherm beter zien ;)

Willem2
13 mei 2020, 15:57
Update 13 mei 2020
Vandaag zijn er 52 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 52 personen als overleden gemeld. Deze gemelde personen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.

Tot nu toe zijn er 43.211 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . De cijfers passen bij het beeld dat de maatregelen werken. Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die hier genoemd worden. .... https://nos.nl/liveblog/2333694-rivm-52-nieuwe-doden-52-nieuwe-coronapatienten.html

Er is ook nog een opmerking gemaakt betreffende oversterfte door iemand. Heel veel oversterfte kan je wel degelijk tot de corona-doden rekenen maar daar blijf je altijd over twisten zo lang er zo slecht tot niet getest wordt.
Daarnaast worden bijna alle sneltest afgekeurd op dit moment en dat is jammer

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/267121/rivm-antistoffen-sneltest-coronavirus-van-corendon-niet-betrouwbaar

Willem2
13 mei 2020, 16:06
Enige naaktstrand België gesloten
De Belgische gemeente Bredene heeft besloten om het naakstrand te sluiten voor de komende zomer. Om de anderhalvemeterregels zo goed mogelijk te waarborgen, worden badgasten verspreid over de verschillende stranden en ook het enige naaktstrand van de Belgische kust wordt daarvoor gebruikt.

De burgemeester zegt dat het daarnaast moeilijk zou zijn om de regels van social distancing na te leven op het kleine stuk naturisten-strand. "We willen niet de oorzaak zijn van een eventuele heropflakkering van het virus."

De gemeente meldt dat er op een mooie zomerdag bijna 19.000 toeristen naar de stranden in Bredene komen. "Het gemeentebestuur zal al zeer veel inspanningen moeten doen om de bezoekersstromen in onze volledige strandzone goed te spreiden", zegt de gemeente in een persbericht. .... https://nos.nl/liveblog/2333694-rivm-52-nieuwe-doden-52-nieuwe-coronapatienten.html

Piet Plezier
13 mei 2020, 16:51
.... https://www.ad.nl/economie/brussel-noemt-reisvouchers-onrechtmatig-toerismesector-in-shock~a9fab650/

Links of rechtsom krijg ik mijn geld niet terug van de reeds geboekte reis.En zo´n voucher is niet veel waard als straks de prijzen enorm hoog zullen zijn.

ik heb alles netjes terug gekregen van Wizzair
Ik had geboekt via SAS, omdat ik niet in het bezit ben van een creditcard, dus alles is netjes teruggestort naar SAS

Ik heb nu een ticket voor 4Juli, dus ik ben benieuwd.

satanic surfer
13 mei 2020, 16:58
Een zorgbarende melding van het Volkswagen-Concern: de onlangs weer opgestarte productielijnen worden stilgelegd wegens ontbrekende verkoop. Vrijdag stoppen eveneens de fabrieken van Audi, Seat ea. Als de motor van Europa niet aanslaat wordt het voor de rest niet rooskleuriger...

b1234
13 mei 2020, 17:02
Ik ben net terug van een sessie met mijn favorietje. Ze vertelde me dat haar Roemeense vriendinnen zitten te popelen om terug aan de slag te gaan.
De centjes van de DVP's begint stilaan op te geraken denk ik . Ondanks de cash die ze missen ,zijn er toch verscheidene dames ,bang om terug aan het werk te gaan.
Eéntje vertelde dat ze voorlopig alleen nog op afspraak gaat clubben.

Ik hoop dat we niet te lang moeten wachten op de dames, éénmaal als de clubs groen licht krijgen om open te gaan!!! Wat denken jullie ?

Groetjes :)

Willem2
13 mei 2020, 18:49
Rutte: cijfers gaan goede kant op, maar ga niet stoer doen Piet Plezier !!!

De cijfers over het aantal coronabesmettingen gaan nog steeds de goede kant op, maar we moeten waakzaam blijven. Dat zei premier Rutte na een crisisoverleg met zijn kabinet.

"Ga niet stoer doen", zei hij. "Als je een snotneus bent zoals Piet Plezier, blijf je thuis." ... https://nos.nl/liveblog/2333694-rutte-ga-niet-stoer-doen-31-coronapatienten-minder-op-ic.html

Het schijnt dat Rutte dit forum leest :biggrin:

kempie
13 mei 2020, 18:56
Ik ben net terug van een sessie met mijn favorietje. Ze vertelde me dat haar Roemeense vriendinnen zitten te popelen om terug aan de slag te gaan.
De centjes van de DVP's begint stilaan op te geraken denk ik . Ondanks de cash die ze missen ,zijn er toch verscheidene dames ,bang om terug aan het werk te gaan.
Eéntje vertelde dat ze voorlopig alleen nog op afspraak gaat clubben.

Ik hoop dat we niet te lang moeten wachten op de dames, éénmaal als de clubs groen licht krijgen om open te gaan!!! Wat denken jullie ?

Groetjes :)

Ze weten er ook niets vanaf he. De dames vallen niet echt in de risico catergorie gezien de jonge leeftijd dus hebben weinig reden om bang te zij zolang ze maar niet terug gaan en hun ouders in contact komen helemaal niet gevaarlijk. Maat ja in roemenie zijn ze doorgaans niet al te goed in gelicht zelfs seksuele voorlichting komt daar weinig voor.

Herr Fick
13 mei 2020, 18:58
...geen vaccine, geen lockdown)

Maar het is toch helemaal geen griepvirus. Het is duizendmaal erger. En +60-ers, die meestal nog werken, zeker als het van De Wever afhangt, zijn helemaal niet zo oud maar leggen wel massaal het loodje als ze Corona te pakken krijgen. En jongere mensen worden trouwens ook ziek. En het is niet even een paar weekjes op intensieve en dan weer aan de slag. Of heb je nog niet gezien welke revalidatie er volgt na ontslag uit intensieve.

Bij de vorige echt grote globale epidemie , de Spaanse griep, stierven trouwens vooral jonge mensen. Dit maar om aan te tonen dat je de ene ziekte niet kan vergelijken met de andere.

In het UK en in Nederland hebben ze ook zo'n neoliberale helden die geloofden in groepsimmuniteit. Lang heeft het niet geduurd voor ze van gedacht veranderd zijn. Johnson ging zelf bijna het hoekje om. Misschien ook eens kijken wat de Brazilianen vinden van Bolsonaro's aanpak.

Nee echt, hoe meer vrijheid we iedereen terug geven en hoe meer we rekening houden met het gezaag van Voka, Unizo en VBO (voor de Nederlanders: dat zijn de Belgische belangenorganisaties voor ondernemers) hoe langer het gaat duren voor we weer kunnen clubben en dat laatste is voor iedereen op dit forum toch topprioriteit, veronderstel ik.

Magic-G
13 mei 2020, 19:29

hier nog wat info.

Mnnhhhh , daar gaat je voorspelling van 6 juni ....

Willem2
13 mei 2020, 19:38
Belgisch-deutsche Grenze
-"Wir wollen unser Europa zurück"

Die geschlossenen Grenzen innerhalb der EU sorgen auch bei der Deutschsprachigen Gemeinschaft im Osten Belgiens für Frust. Ihr Ministerpräsident fordert: Macht die Grenzen auf.

Zur Bekämpfung der Corona-Pandemie verbietet Belgien seiner Bevölkerung die Ausreise, auch die nach Deutschland. Darunter leiden vor allem Grenzregionen. Im Osten des Landes leben knapp 80.000 Menschen, die zur Deutschsprachigen Gemeinschaft gehören.
ZDFheute hat mit Oliver Paasch, Ministerpräsident des deutschsprachigen Landesteils Ostbelgien, über die Folgen gesprochen. .... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/coronavirus-grenzoeffnung-belgien-100.html

mentholbear
13 mei 2020, 20:00
Nu overdrijf je enigszins MB. We blijven natuurlijk wel binnen de wet. Dus "met een Humvee die met 80 km/uur door rood en de straten rijdt" is strafbaar. Althans als je met straten binnen de bebouwde kom bedoelt. Door rood rijden mag gewoon niet.

Het gaat er ook niet om dat "gezonde mensen maar kunnen doen wat ze willen". Nogmaals het gaat er om dat mensen verstandige keuzes maken en dat ze daarin een verantwoordelijkheid hebben. En dat geldt ook voor de zwakkeren in de samenleving.

Ik zie niet in waarom iedereen maar beperkt moet worden terwijl er voor sommige mensen (lees, leeftijdscategorieën en fysieke gezondheid) totaal geen belemmering is om naar buiten te gaan. Ik ben in de gelukkige omstandigheden gezond te zijn en ik doe niemand kwaad als ik in het bos ga joggen. En ik doe ook niemand kwaad als ik op een terras bij een café zou gaan zitten om een biertje te drinken en de tafels staan 3 meter uit elkaar. En de zwakkere met eventuele onderliggende aandoeningen kan en mag zelf beslissen of hij het risico wil nemen om aan het volgende tafeltje te gaan zitten om een wijntje te zuipen. Die afweging dient hij/zij zelf te maken zonder zich afhankelijk te maken van mij. En van mij wordt verwacht dat als ik snot verkouden ben en koorts heb het terras te vermijden. En ik ga met die verkoudheid en koorts ook niet op zaterdagmiddag om 12 uur over de markt tussen de mensen lopen.

Het gaat er om dat mensen verstandige beslissingen nemen, hun verstand gebruiken en de goede dingen doen. En natuurlijk, er zullen asociale klootzakken zijn die zich nergens wat van aantrekken. Die moeten aangehouden en fors beboet worden.

Daar heb je gelijk in. Het gaat er om dat er met wat (fatsoens) normen voor ieder wat bewegingsvrijheid is. Net wat.je zegt, dat.als je koorts hebt in dit geval je beter thuis kunt blijven. En ik ben er zeker ook niet op tegen dat de zwakkeren ook hun steentje bijdragen.

Ik overdreef om te illustreren dat het iedereen vrij te laten om te doen, met het ikke ikke ikke en de rest kan stikke, niet erg sociaal is.

Piet Plezier
13 mei 2020, 20:04
Mnnhhhh , daar gaat je voorspelling van 6 juni ....

dat was geen voorspelling, dat was wat ik heb gehoord
Ik ben nu met Koos onderweg naar van Goch
Als er nieuws zal ik het melden

Herr Fick
13 mei 2020, 20:06
Van Ranst met zijn communistische sympathieën ... liberale democratie.

Waarom zou men niet de "lockdown op maat" ... verder onderzoeken?

Waarschijnlijk ben je ook geen fan Jean-Marie Dedecker ... de liberale democratie moet koste wat kost worden verdedigd. ... Zijn er nog politiekers die een positieve toekomstvisie willen brengen?

Ik blijf erbij: er zijn wel alternatieven voor de toekomst, die deels berusten op een vrije keuze, en welke vooral menselijker kunnen zijn.

... Franstalige socialisten. Die hebben namelijk nog nooit van zelfbeschikking gehoord.

Ik wist niet dat Van Ranst communistische sympathie heeft. Weer wat bijgeleerd.

Men mag van mij alles onderzoeken, maar dat onderzoeken wil Dewever en konsoorten nu net overslaan ..

Ik ben inderdaad geen Dedecker fan. Hij steekt de pluimen van een overwinning op zijn eigen hoed en schuift de schuld van een verlies af op de scheidsrechter.

Waarom moet de "liberale" democratie verdedigd worden. Bestaat een groene, christelijke of socialistische niet meer?

Positieve toekomstvisie? Alle analisten zullen je zeggen dat politiek optimisme een gevaarlijke bias is die de kerkhoven door de eeuwen heen heeft laten vollopen.

Franstalige socialisten zij geen keien in zelfbeschikking. Vlaamse trouwens ook niet. Maar in gezondheidszorg zijn het wel keien. Handig in deze tijd.

Piet Plezier
13 mei 2020, 20:09
... https://nos.nl/liveblog/2333694-rutte-ga-niet-stoer-doen-31-coronapatienten-minder-op-ic.html

Het schijnt dat Rutte dit forum leest :biggrin:

ik doe niet stoer
Ik ben gewend om s'avonds en in het weekend ergens naartoe te gaan
En als alles in 1 keer dicht zit valt dat tegen
Dat valt niet onder stoer.
Ik moet ook aan me ouders denken zijn alle twee 72 en hartpatiënten
Dus ik kijk echt wel wat ik doe en waar ik naartoe ga.
Nu gaan we even een biertje drinken bij Ulla.

schoolmeester
13 mei 2020, 20:35
Komen ze bij Van Goch gelijk van dat oude bier af.

Groet, schoolmeester.

Picasso 1
13 mei 2020, 20:41
Een zorgbarende melding van het Volkswagen-Concern: de onlangs weer opgestarte productielijnen worden stilgelegd wegens ontbrekende verkoop. Vrijdag stoppen eveneens de fabrieken van Audi, Seat ea. Als de motor van Europa niet aanslaat wordt het voor de rest niet rooskleuriger...

Laat ze de prijzen van met name hun auto's op voorraad maar flink laten zakken (tot aan kostendekkend zonder winstmarge) en aanvullend in Nederland die kut BPM er af en dan zul je zien hoe hard de verkoop gaat. De motor van Europa kan met een beetje goede wil heus wel aanslaan.

b1234
13 mei 2020, 21:14
Waarom geen geregistreerde volksraadpleging houden rond de lock-down van corona ? (pro of contra) :confused:

Voor de geregistreerde die contra de lock-down zijn ,geldt dan de consequentie ,dat ze bij besmetting en/of hospitalisatie geen medische hulp willen !!! :)

Ik zou benieuwd zijn naar de uitslag !!! :)

Shakir
13 mei 2020, 21:38
Waarom moet de "liberale" democratie verdedigd worden. Bestaat een groene, christelijke of socialistische niet meer?

Voor mij staat de individuele keuzevrijheid nu eenmaal bovenaan (totdat het tegen zijn limieten botst of op andere principes zou botsen uiteraard). Ik verdedig enkel mijn standpunt, zoals iemand anders uit een andere familie zijn standpunt zou verdedigen. In een gezonde democratie hoort dat nu zo te zijn.

Positieve toekomstvisie? Alle analisten zullen je zeggen dat politiek optimisme een gevaarlijke bias is die de kerkhoven door de eeuwen heen heeft laten vollopen.

Ik ben geen historicus. Toch geloof ik dat politiek pessimisme eveneens dodelijk kan zijn (alhoewel ik van nature eerder pessimist ben ingesteld). Punt is dat ik de huidige aanpak recent in vraag ben beginnen stellen. Lang heb ik me achter de virologen geschaard, maar dat vertoont nu barsten. Mijn mening kan volgende maand net zo goed weer anders zijn. Enige kritische zin en een debat is onontbeerlijk in een goed functionerende democratie.

Men mag van mij alles onderzoeken, maar dat onderzoeken wil Dewever en konsoorten nu net overslaan ..

Ik ben inderdaad geen Dedecker fan. Hij steekt de pluimen van een overwinning op zijn eigen hoed en schuift de schuld van een verlies af op de scheidsrechter.

Ik stem voor alle duidelijkheid niet op N-VA. Toch zou het me verwonderen dat de partij zijn standpunten niet grondig zou onderzoeken.

Picasso 1
13 mei 2020, 21:51
Waarom geen geregistreerde volksraadpleging houden rond de lock-down van corona ? (pro of contra) :confused:
De regering vond na zichzelf op de borst te kloppen bij de invoering van referenda, het toch een tikkeltje te democratisch na eerst een afwijzing van de EU grondwet en vervolgens het resultaat van het Oekraïne referendum, en hebben het daarom afgeschaft.

Badslippers
13 mei 2020, 22:07
Ze weten er ook niets vanaf he. De dames vallen niet echt in de risico catergorie gezien de jonge leeftijd dus hebben weinig reden om bang te zij zolang ze maar niet terug gaan en hun ouders in contact komen helemaal niet gevaarlijk. Maat ja in roemenie zijn ze doorgaans niet al te goed in gelicht zelfs seksuele voorlichting komt daar weinig voor.

Mwahhh, in Roemenië zijn in ieder geval veel minder doden dan in Nederland.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/romania/

Piet Plezier
13 mei 2020, 22:12
Komen ze bij Van Goch gelijk van dat oude bier af.

Groet, schoolmeester.

Dat dan weer wel natuurlijk
Ze smaken goed

mager
13 mei 2020, 22:13
Voor de geregistreerde die contra de lock-down zijn ,geldt dan de consequentie ,dat ze bij besmetting en/of hospitalisatie geen medische hulp willen !!! :)

Dat is prima, maar dan wil ik wel financiële compensatie voor de 2 maanden lockdown die mij tot nu toe is opgedrongen!
De kans (voor een persoon tussen de 20 en 70) om dood te gaan aan Corona is kleiner dan de kans om een dodelijk lift ongeval te krijgen.
Tijdens de griep epidemie van 2018 was de oversterfte HOGER dan nu.

Kijk naar de cijfers. Lockdown is gewoon belachelijk!

Badslippers
13 mei 2020, 22:15
hoe langer het gaat duren voor we weer kunnen clubben en dat laatste is voor iedereen op dit forum toch topprioriteit, veronderstel ik.

Topprioriteit? Ja, ik snap wel dat ijsberen het fijn zouden vinden om naar de club te gaan om te socializen en om te neuken. Tegelijkertijd lees ik hier dat tal van ijsberen telefoonnummers van dames hebben. Dan bel je toch op en nodig je een dame uit. Voor mijn part bij je thuis (als dat tenminste mogelijk is). Ik neem aan dat je de meeste dames goed kent en dat het geen risico is om ze bij je thuis uit te nodigen. Gezellig avondje van maken. Wijntje erbij, lekker neuken, filmpje kijken, weer effe neuken, een goede nachtrust, ontbijtje, nog even seks, betalen, klaar. Win-win dunkt me.

Sjeufke
13 mei 2020, 22:27
Jij bent een ultieme genieter ;)

Piet Plezier
13 mei 2020, 22:27
Mwahhh, in Roemenië zijn in ieder geval veel minder doden dan in Nederland.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/romania/

en 4 miljoen meer inwoners, 21.302.893 februari 2020

Piet Plezier
13 mei 2020, 22:30
Topprioriteit? Ja, ik snap wel dat ijsberen het fijn zouden vinden om naar de club te gaan om te socializen en om te neuken. Tegelijkertijd lees ik hier dat tal van ijsberen telefoonnummers van dames hebben. Dan bel je toch op en nodig je een dame uit. Voor mijn part bij je thuis (als dat tenminste mogelijk is). Ik neem aan dat je de meeste dames goed kent en dat het geen risico is om ze bij je thuis uit te nodigen. Gezellig avondje van maken. Wijntje erbij, lekker neuken, filmpje kijken, weer effe neuken, een goede nachtrust, ontbijtje, nog even seks, betalen, klaar. Win-win dunkt me.

dat is nu wat Koos en ik al weken doen.
Maar dat hoort niet in deze tijd beweren er hier op het forum als je alle 2 gezond bent maakt het volgens mij niets uit
Ik ben banger voor een soa als voor Corona

Eddy_V
13 mei 2020, 22:39
Ik ben banger voor een soa als voor Corona
Gewoon blijven wassen met lauw water!

Piet Plezier
13 mei 2020, 22:53
Gewoon blijven wassen met lauw water!

b1234
13 mei 2020, 22:55
Dat is prima, maar dan wil ik wel financiële compensatie voor de 2 maanden lockdown die mij tot nu toe is opgedrongen!
De kans (voor een persoon tussen de 20 en 70) om dood te gaan aan Corona is kleiner dan de kans om een dodelijk lift ongeval te krijgen.

Uw "financiële compensatie " voor de 2 maanden is geen probleem,kost minder dan een weekje IC .

phoenix
13 mei 2020, 22:59
we zullen inzameling houden voor Mager, dan gooien we meteen vanaf morgen alles vrij, op 1 voorwaarde jij op de ic als verpleegkundige gaat werken zodra de bedden boven de 1000 patiënten zijn.... eens kijken of het dan nog belachelijk is.... , natuurlijk is het lager dan de griep... bij de griep was er ook geen lockdown.

mager
13 mei 2020, 23:36
Uw "financiële compensatie " voor de 2 maanden is geen probleem,kost minder dan een weekje IC .

200 Euro voor deze 2 maanden lijkt me een heel redelijke compensatie (100 Euro smartegeld per maand). Dan doe ik ook nog afstand van mijn recht op medische bijstand indien ik Corona krijg.
Stel dat slechts 1% van NL net zo 'stom' is als ik (ik zou het eerder niet bang noemen). Dat betekent dat 170.000 mensen deze 200 Euro zouden krijgen. Dat is een totaalbedrag van ruim 30 miljoen.
Het totaal aantal coronapatiënten dat in NL in het ziekenhuis is opgenomen of opgenomen is geweest is 11.000 (8 mei) (op 17 miljoen inwoners is dit een kans van 1 op 1500 om in het ziekenhuis te belanden)
Van de 170.000 mensen (die dus afstand zouden doen van hun medische zorg) zouden er dus 100 van in het ziekenhuis belanden.
Met die 30 miljoen hebben wij dan een budget van 300.000 Euro per patiënt. (extreem voldoende dus)

Deze berekening heeft tot doel om wederom aan te tonen hoe klein de kans is dat je aan Corona dood gaat of in het ziekenhuis beland.

STOP DE LOCKDOWN

deket
14 mei 2020, 00:10
Roemenie heeft idd 21 miljoen inwoners maar met een oppervlakte van 238.391 vierkante kilometer zijn ze lang niet zo dichtbevolkt dan Nederland en België en dat is juist de essentie
In dun bevolkte landen krijgt een virus minder kansen.

Giodude
14 mei 2020, 06:34
33674

Dat wij in Nederland nog niet op het idee zijn gekomen om anderhalve meter aan te duiden met een schaap. :confused: :biggrin:

Piet Plezier
14 mei 2020, 07:18
33674

Dat wij in Nederland nog niet op het idee zijn gekomen om anderhalve meter aan te duiden met een schaap. :confused: :biggrin:

die Turken wisten dat wel natuurlijk

schoolmeester
14 mei 2020, 07:20
De meeste schapen die in Nederland rondlopen zijn iets langer dan 1,5 meter...…..

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
14 mei 2020, 07:48
WHO waarschuwt: “Misschien zal het coronavirus nooit verdwijnen”

De bevolking op de hele wereld zal moeten leren leven met het coronavirus. Misschien zal het nooit verdwijnen, waarschuwt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) schrijft HLN.

Terwijl landen beginnen met het geleidelijk versoepelen van de beperkingen die zijn opgelegd om te voorkomen dat het coronavirus zich verspreidt, verwacht de WHO dat het virus mogelijk nooit helemaal zal worden weggevaagd. Er is ook geen garantie dat het versoepelen van de coronaregels niet tot een tweede golf van infecties leidt.

Het is erg moeilijk te voorspellen wanneer het virus kan worden overwonnen, aldus de directeur voor noodsituaties van de WHO. Hij sluit niet uit dat het virus blijft en “gewoon” een van de virussen wordt die steeds weer plaatselijk opduiken. Het virus brak eind vorig jaar uit in de Chinese metropool Wuhan en heeft inmiddels ruim 4,3 miljoen mensen besmet en bijna 300.000 gedood.

Hier weer een bangmakertje

https://112vdg.nl/2020/05/14/who-waarschuwt-misschien-zal-het-coronavirus-nooit-verdwijnen/

Wentelt Eefje
14 mei 2020, 08:48
we zullen inzameling houden voor Mager, dan gooien we meteen vanaf morgen alles vrij, op 1 voorwaarde jij op de ic als verpleegkundige gaat werken zodra de bedden boven de 1000 patiënten zijn.... eens kijken of het dan nog belachelijk is.... , natuurlijk is het lager dan de griep... bij de griep was er ook geen lockdown.

Opheffen die lockdown! En daarom stel ik nogmaals voor, als we de lockdown nu volledig opheffen bied ik me aan als vrijwilliger om de triage voor de IC door te,voeren. Dan hoeft Mager zelfs nooit als verpleegkundige aan de slag...

b1234
14 mei 2020, 09:29
De meeste schapen die in Nederland rondlopen zijn iets langer dan 1,5 meter...…..

Groet, schoolmeester.

Schapen in alle varianten : weinig "wol" , veel bletten ,er zijn er zelfs die allles vetgedrukt schrijven om gelezen te worden !!! :):hammer:

Have a nice day

schoolmeester
14 mei 2020, 09:48
Dat type mensen die alles vetgedrukt schrijven zijn ook in bepaalde saunaclubs luidruchtig/nadrukkelijk aanwezig !

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
14 mei 2020, 10:04
Dat type mensen die alles vetgedrukt schrijven zijn ook in bepaalde saunaclubs luidruchtig/nadrukkelijk aanwezig !

Groet, schoolmeester.

Er zijn er ook die zitten 12 uur in een saunaclub en maken 1 kamertje van 30 minuten. :biggrin:

phoenix
14 mei 2020, 11:56
beter een half uur goed neuken dan drie uur bonken omdat het promillage alcohol te hoog is piet... , dan liever maar geen kamer.... en ja er zijn genoeg dames waar ik geen zin in had... en zij ook niet in mij

b1234
14 mei 2020, 12:01

Groet, schoolmeester.

Multo fumo e poco fuoco :):):)

Piet Plezier
14 mei 2020, 12:24
beter een half uur goed neuken dan drie uur bonken omdat het promillage alcohol te hoog is piet... , dan liever maar geen kamer.... en ja er zijn genoeg dames waar ik geen zin in had... en zij ook niet in mij

jij drinkt toch geen alcohol?

Piet Plezier
14 mei 2020, 12:35
Het onderzoek is gedaan door het RIVM zelf dus wel erg betrouwbaar:/ Zelf een onderzoek doen over je eigen adviezen hahaha..

AD blijkt in deze crisis nog 10 tandjes erger als De Telegraaf.

Mensen lees het artikel even voordat je een opmerking plaatst. Het gaat juist over dat het absurd is dat het RIVM een onderzoek doet naar hun eigen adviezen. En daaruit concludeert dat ze het goed doen.

Onderzoek wijst uit dat Nederlanders vertrouwen hebben in aanpak van het coronavirus
Nederlanders hebben vertrouwen in de aanpak van het coronavirus. Dat blijkt uit een tussentijdse rapportage van het onderzoek naar de impact van het virus, uitgevoerd door het RIVM en Nivel, het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheid.

https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek-wijst-uit-dat-nederlanders-vertrouwen-hebben-in-aanpak-van-het-coronavirus~a29de95e

Piet Plezier
14 mei 2020, 12:51
Opinie: Dubbele moraal houdt sekswerker van beroep af
Het is onterecht dat kappers weer aan het werk mogen en sekswerkers niet

Deze week heeft de regering een aantal anti-coronamaatregelen versoepeld. Onder andere contactberoepen als kappers en schoonheidsspecialisten mogen vanaf 11 mei weer aan de slag. Behalve de sekswerkers, stond erbij, en dit bevreemdt mij. Hoezo de sekswerkers niet? Het gemiddelde bezoek aan een raamprostituee duurt 7 tot 10 minuten, dat is veel minder lang dan een gezichts*behandeling bij de schoonheidsspecialiste

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-dubbele-moraal-houdt-sekswerker-van-beroep-af~b5995793/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=facebook

deket
14 mei 2020, 13:02
Volkskrant heeft groot gelijk : dit is dubbele moraal
En dan te bedenken dat de politieke leiders vaak gebruik maken van sexwerkers ,maar deze beleidsmensen hebben hun eigen privé escorts
@Party. Wat de onzichtbare leiders doen,weet ik niet

schoolmeester
14 mei 2020, 13:29
Piet, dat kamertje bij Van Goch was slechts 20 minuten omdat het afwerksex was van de desbetreffende DVP.
Normaal kamer ik altijd 2 maal in een club, maar na deze slechte kamer had ik geen lust meer.
Van Goch zal ik nooit meer komen, er zijn veel betere saunaclubs.

Groet, schoolmeester.

b1234
14 mei 2020, 13:33
"De wens is de vader van de gedachte "!!!

Als je het verschil niet ziet tussen uw haar knippen of manicure t.o.v. kussen , veel lichamelijk is het inderdaad niet logisch
Misschien gaan sommige personen naar de clubs om hun nagels laten bijwerken,ik anders niet !! Gewoon belachelijk !!!
Wat een vergelijking !!! :wink2::wink2::wink2:

Groetjes

Player
14 mei 2020, 14:18
Iedereen kent het verschil tussen een kapper, een schoonheidssalon en een bordeel. Feit blijft dat bij geen van de drie de sociale distancing kan bewaard blijven. Als ik bovendien zie dat er in Maastricht klanten worden ontvangen in een kapperszaak waarbij niemand beschermingsmiddelen draagt en er meerdere klanten tegelijk binnen zijn, lekker dicht bij mekaar, is een bordeel dan nog zoveel meer risico? Dat mijn kapper me heel de tijd bestookt met vochtdeeltjes terwijl hij mijn haar knipt of dat een DVP me een tong draait, in beide gevallen heb ik me sterk blootgesteld aan een mogelijke besmetting.

Piet Plezier
14 mei 2020, 15:04
28 doden en 270 nieuwe coronapatiënten

Vandaag zijn er 27 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 28 personen als overleden gemeld. Deze gemelde personen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.

Tot nu toe zijn er 43.481 bevestigde COVID-19 patiënten gemeld aan het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu . De cijfers passen bij het beeld dat de maatregelen werken. Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die hier genoemd worden.

Positief geteste personen 43.481* (+270)
Ziekenhuisopnames 11.457 (+27)
Overleden personen 5.590** (+28

https://112vdg.nl/2020/05/14/28-doden-en-270-nieuwe-coronapatienten/

b1234
14 mei 2020, 15:42
Iedereen kent het verschil tussen een kapper, een schoonheidssalon en een bordeel. Feit blijft dat bij geen van de drie de sociale distancing kan bewaard blijven. Als ik bovendien zie dat er in Maastricht klanten worden ontvangen in een kapperszaak waarbij niemand beschermingsmiddelen draagt en er meerdere klanten tegelijk binnen zijn, lekker dicht bij mekaar, is een bordeel dan nog zoveel meer risico? Dat mijn kapper me heel de tijd bestookt met vochtdeeltjes terwijl hij mijn haar knipt of dat een DVP me een tong draait, in beide gevallen heb ik me sterk blootgesteld aan een mogelijke besmetting.

Dat zegt heel veel van de Maastrichtenaars en niet van de rest van de wereld . Maar oké , als dit de strohalm is waar ge u aan vastklampt ,voor mij niet gelaten !
Het is gelijk wiskunde: logica . Ge ziet het of ge ziet het niet !

Anderzijds voor mij niet gelaten hoor, ik zit in de pharma industrie ! Ik krijg mijn bonussen de eerst volgende jaren niet opgeclubd !!! :)

Groetjes

Piet Plezier
14 mei 2020, 16:27
Dat zegt heel veel van de Maastrichtenaars en niet van de rest van de wereld . Maar oké , als dit de strohalm is waar ge u aan vastklampt ,voor mij niet gelaten !
Het is gelijk wiskunde: logica . Ge ziet het of ge ziet het niet !

Anderzijds voor mij niet gelaten hoor, ik zit in de pharma industrie ! Ik krijg mijn bonussen de eerst volgende jaren niet opgeclubd !!! :)

Groetjes

dat komt omdat je niet vaak gaat

Player
14 mei 2020, 16:34
Ik hou me aan geen enkele strohalm vast, SC's zullen opengaan wanneer ze opengaan. Deze pandemie is niet ontstaan doordat iedereen mekaar zat te muilen in Wohan of in de Italiaanse/Oostenrijkse skistations. Zodra je social distancing loslaat, is er kans op besmetting. Het is evenwel zo dat je niet voor eeuwig de maatschappij op sociaal gebied kan inperken. Prijs me wel gelukkig dat ik mijn bonussen niet nodig heb om te clubben zoveel ik wil, voel me ineens een stuk rijker dan ik dacht. [emoji854]

b1234
14 mei 2020, 17:33
Ik hou me aan geen enkele strohalm vast, SC's zullen opengaan wanneer ze opengaan. Deze pandemie is niet ontstaan doordat iedereen mekaar zat te muilen in Wohan of in de Italiaanse/Oostenrijkse skistations. Zodra je social distancing loslaat, is er kans op besmetting. Het is evenwel zo dat je niet voor eeuwig de maatschappij op sociaal gebied kan inperken. Prijs me wel gelukkig dat ik mijn bonussen niet nodig heb om te clubben zoveel ik wil, voel me ineens een stuk rijker dan ik dacht. [emoji854]

Een kinderhand is gauw gevuld ! :baby2:
gts

Herr Fick
14 mei 2020, 17:39

Ja leuk, maar een ijsbeer hoort in een club thuis, anders ben je geen ijsbeer .

de duisburg spesjalist
14 mei 2020, 17:48
Opinie: Dubbele moraal houdt sekswerker van beroep af
Het is onterecht dat kappers weer aan het werk mogen en sekswerkers niet

Deze week heeft de regering een aantal anti-coronamaatregelen versoepeld. Onder andere contactberoepen als kappers en schoonheidsspecialisten mogen vanaf 11 mei weer aan de slag. Behalve de sekswerkers, stond erbij, en dit bevreemdt mij. Hoezo de sekswerkers niet? Het gemiddelde bezoek aan een raamprostituee duurt 7 tot 10 minuten, dat is veel minder lang dan een gezichts*behandeling bij de schoonheidsspecialiste

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-dubbele-moraal-houdt-sekswerker-van-beroep-af~b5995793/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=facebook

een gemideld bezoek aan raamprostitutie duurt 10 minuten :confused: maak daar maar minimaal 30 minuten van en die 112 keer dat ik lange met een raam dvp als een uur op de kamer ben geweest daar zwijg ik maar over

schoolmeester
14 mei 2020, 17:55
Amsterdam is een uitzondering, daar sta je met 10 minuten weer buiten, ik heb het bij anderen gezien en zelf ook meegemaakt.
Daar zitten echt de TOPPERS wat betreft uitpezen.
Allemaal nog veel leesplezier !

Groet, schoolmeester.

HellaHolla
14 mei 2020, 18:23
Amsterdam is een uitzondering, daar sta je met 10 minuten weer buiten, ik heb het bij anderen gezien en zelf ook meegemaakt.
Daar zitten echt de TOPPERS wat betreft uitpezen.
Allemaal nog veel leesplezier !

Groet, schoolmeester.

Och in Amsterdam zitten ook genoeg goede dames achter de ramen hoor. Je moet alleen weten bij wie je moet gaan. Het reguliere tarief is wel het dubbele van Duitsland.

de duisburg spesjalist
14 mei 2020, 18:34
Och in Amsterdam zitten ook genoeg goede dames achter de ramen hoor. Je moet alleen weten bij wie je moet gaan. Het reguliere tarief is wel het dubbele van Duitsland.

je zeg dat je wel moet weten bij wie je ga en de prijs dubbel is tja je moet weten bij wie je ga de spui in Amsterdam heb ik welles een topper gevonden voor 100 euro per uur

phoenix
14 mei 2020, 18:37
tja amar ramen zijn voor mij echt voorbij, dan ga ik nog liever helemaal niet meer....het drooggeielne lopen en kijken vind ik dan nog leuker geloof ik, ,maar dat heb ik ook allang achter me gelaten.... , wat overblijft, enkele dvd's die ik nu opwhatsapp heb die toevallig alledrie goed zijn , zou voor mij voldoende zijn als de clubs niet mer open gaan, helaas woont eentje in roemende... dus dat zal nog ene fe duren voordat ie weer in duitsland is...

WANDELAAR5
14 mei 2020, 19:58
Mentholbear haalt landelijke pers met zijn gloryholes!!!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5121866/sekswerkers-teleurgesteld-overheid

Wentelt Eefje
14 mei 2020, 20:21
Ik blijf er bij, SCs kunnen ook gewoon weer open. Ben je een risicogroep, blijf je er fijn weg...

Anderhalve-meter-dictatuur is nergens voor nodig. Op seksgebied, al dan niet P6, loop je alleen extreem veel risico als gerontofiel, maar 75+ dames ga je in de clubs niet vinden... en als je wilt laten afzuigen door een 75+ mede-ijsbeer of dat bij hem wilt doen kun je misschien beter naar Theo’s...

Gaan de clubs morgen open, ga ik morgen naar een club.
En als we van pure blijdschap dat het weer mag, ik vanwege het plezier, zij vanwege het geld, iets vergeten, meld ik me over een paar weken wel bij de collega’s van PietSAN...

Player
14 mei 2020, 20:39
Een kinderhand is gauw gevuld ! :baby2:
gtsZalig zijn de simpelen van geest. Quod erat demonstrandum.

schoolmeester
14 mei 2020, 20:57
Zalig zijn de simpelen van geest, zie post 4226.

Groet, schoolmeester.

Patjax
14 mei 2020, 21:08
Keiharde cijfers

Sterftecijfers dit jaar van:
- Vervuild water: 311.000
- Moedersterfte bij geboorte: 114.000
- HIV/Aids: 621.000
- Kanker: 3.033.000
- Malaria: 362.000
- Roken: 1.846.000
- Alcohol: 924.000
- Zelfmoord: 396.000
- Kinderen onder de 5 jaar: 2.807.000

Corona sinds uitbraak: 301.000

Om het op een andere manier in perspectief te plaatsen:
- Hongersnood vandaag: ruim 26.000
- Corona vandaag: ruim 3.800

Het is inderdaad logisch dat we de wereld op slot doen voor Corona :hammer:

Piet Plezier
14 mei 2020, 21:31
over een halfjaar beschikbaar voor patiënten

Onderzoekers van de Universiteit Utrecht (UU) en Erasmus MC in Rotterdam hebben goede hoop dat ze een medicijn tegen Covid-19 hebben gevonden. Dat bevestigde de Utrechtse onderzoeksleider Berend-Jan Bosch vanavond tijdens een online persconferentie.

https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/nederlands-coronamedicijn-mogelijk-over-een-half-jaar-beschikbaar-voor-patienten~a85188b0/

Herr Fick
14 mei 2020, 21:35
Iedereen kent het verschil tussen een kapper, een schoonheidssalon en een bordeel...Dat mijn kapper me heel de tijd bestookt met vochtdeeltjes terwijl hij mijn haar knipt of dat een DVP me een tong draait.

Vermijd bovenal dat je kapper je een tong draait:frown:

stimpy3
14 mei 2020, 22:03
Nah, een kapster die tijdens het knippen met haar borsten tegen me aan staat te rijden kan ik best waarderen. Zeker als het een beetje lekker ding is.

Player
14 mei 2020, 22:14
Vermijd bovenal dat je kapper je een tong draait:frown:Inderdaad, een dubbele dosis zou dodelijk kunnen zijn. Anderzijds, als het om een knappe kapster gaat, kan het nog een mooie dood zijn. [emoji6]

HellaHolla
14 mei 2020, 22:24
Nah, een kapster die tijdens het knippen met haar borsten tegen me aan staat te rijden kan ik best waarderen. Zeker als het een beetje lekker ding is.

Even een spreuk van het niveau schoolmester:

Hoe noem je zo’n kapster die daarna om extra geld begint te zeuren?

Een kapekster.

Kwibus2
14 mei 2020, 22:30
Mijn kapster gaat altijd bij me op schoot zitten, dan kan zij er beter bij en ik ook.

De pedicure heeft haar prijs met 2,50 euro verhoogd. Dat is een schijntje, ze kan 25% minder klanten helpen vanwege allerlei reinigingsvoorschriften.

Vandaag bij de fysiotherapeut geweest. Hij heeft een paar keer flink met de deur van zijn behandelruimte gezwaaid. Dat was het hele protocol.
Het gesprek kwam op mondkapjes. Hij had ze in soorten en maten. Kreeg er vijf mee voor gebruik in het OV vanaf 1 juni.
Hij had zelfs de zwaarste categorie met z'n filter erin, die worden in ziekenhuizen gebruikt. Ik heb ze zonder dat filter genomen.

Taxi's blijven lastig te krijgen op bepaalde tijden. Daarom maar een vouwfiets aangeschaft. Okkazie met een beetje werk. Voor 50 euro maakt de fietsenmaker hem netjes in orde. Lach niet: bij de eerste paar honderd meter had ik de breedte van de hele weg nodig. Fietsen met kleine wieltjes is toch een beetje een circus act. Daar komt bij dat ik een stabiliteitsprobleem heb. Tijdens mijn werk, fotografie, geen enkel probleem. Daar zijn statieven voor.
Fietsen is zoals bekend iets dat je niet verleert. Met de leenfiets ging het al een stuk beter.

Huubhuubbarbatruuk
14 mei 2020, 22:48
Sekswerkers voelen zich in de steek gelaten door de overheid. Ze hoeven niet te rekenen op financiële steun, ook al mogen ze niet werken vanwege de coronacrisis. Toch zijn er wel degelijk manieren om veilig weer aan de slag te kunnen, zegt SekswerkExpertise. "Anderhalve meter afstand, een mondkapje, handschoenen of een glory hole door plexiglas."

Het zit de belangenvereniging dwars dat andere contactberoepen alweer aan de slag mogen, terwijl sekswerkers nog maanden moeten wachten.

Het kabinet versoepelt de coronamaatregelen voor sekswerkers per 1 september, gelijktijdig met fitnessclubs, sauna's en wellnesscentra, verenigingskantines, coffeeshops en casino's. Intussen hoeven ze niet te rekenen op een tijdelijke uitkering, die zzp'ers wél krijgen. Daaruit blijkt voor SekswerkExpertise een ongelijke behandeling.

Beschermingsmiddelen

Yvette Luhrs van SekswerkExpertise ziet voldoende mogelijkheden om al voor september weer aan de slag te gaan – in lijn met de voorschriften van het RIVM. "Sekswerkers kunnen klanten voor ontvangst vragen of ze recent ziek zijn geweest. Ze kunnen zichzelf temperaturen en een mondkapje of handschoenen dragen. En je zou ook klanten kunnen vragen om een mondkapje te dragen."

"Een sekswerker kwam zelfs met het idee van een glory hole door plexiglas", zegt Luhrs. Een glory hole is een gat om het geslachtsdeel doorheen te steken. "Misschien een beetje als een gimmick, maar ook als een serieuze oplossing. Dit werk hoeft niet niet-grappig zijn."

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Politiek roept op om door coronacrisis geraakte sekswerkers te ondersteunen
SekswerkExpertise begrijpt niet dat sekswerkers langer moeten wachten dan andere contactberoepen die per dag veel meer mensen zien. "Ik denk niet dat escorts die drie klanten per week ontvangen meer risico lopen dan een kapper die elk uur een nieuwe klant in zijn stoel heeft", zegt Luhrs.

'Ik maak me geen zorgen'

De Limburgse Susanna (volledige naam bekend bij de redactie) heeft 'op zich wel begrip' voor de beperkende maatregelen. Zij is erotisch masseuse, doucht samen met haar klanten en geeft hen massages met een 'happy end'.

"Je komt toch wat dichter bij het gezicht van de mensen, maar met de juiste maatregelen zou er toch wat meer mogelijk moeten zijn dan helemaal niets. Bijvoorbeeld door het dragen van een mondmasker of handschoenen", zegt ze.

Susanna zou graag weer aan de slag gaan. "Ik zou het wel aandurven, het contact is één op één. Natuurlijk kun je pech hebben en besmet raken, maar ik behoor niet tot een risicogroep. Dus nee, ik maak me geen zorgen."

Het is stil op straat in Amsterdam.
Het is stil op straat in Amsterdam.
© Robin Utrecht
Anderhalve meter afstand

"Veilig werken staat voor sekswerkers van nature al voorop", zegt meesteres Moira Mona uit Arnhem. "Na het bezoek van iedere klant reinigen we onze attributen met desinfectiemiddel. We ontvangen klanten alleen op afspraak, handschoenen behoren tot onze standaarduitrusting en mondkapjes dragen is voor ons geen probleem. Wat we nog zouden kunnen doen, is temperaturen aan de deur of voorlopig geen klanten ontvangen die behoren tot een risicogroep."

"In de sm zijn er veel mogelijkheden voor het werken op afstand", zegt ze. "Op anderhalve meter afstand kun je nog steeds iemand vernederen. Iemand stelde voor om een dildo op een bezemsteel te plaatsen. Als een klant daar behoefte aan heeft, is dat wat mij betreft een optie."

Net als SekswerkExpertise maakt ook Moira Mona een vergelijking met andere contactberoepen. "Een kapper kan geen pony knippen op anderhalve meter afstand. Is dat dan veiliger dan doggy style?"

Miniatuurvoorbeeld Liveblog:
Reisorganisatoren boos om 'tegenstrijdige uitspraken' over vouchers
Luhrs vindt dat de overheid uit onwetendheid een besluit heeft genomen over sekswerkers. "Ik denk dat de overheid te weinig weet van de seksindustrie. Seks hoeft niet één specifieke vorm te hebben. Het kan ook op anderhalve meter afstand. Je zou samen kunnen masturberen, of een langere striptease. Bij bdsm ligt meer nadruk op het spel dan dat er veel wordt aangeraakt. Er zijn verschillende manieren om met seksualiteit te werken. Heel veel sekswerkers zijn daar juist divers in."

"Met aanvullende maatregelen kunnen we ons wapenen tegen het coronavirus, net zoals gebeurt tegen andere overdraagbare ziektes", zegt Luhrs.

Andere baan

Met de financiële middelen die ze nog heeft en haar online werkzaamheden kan Moira Mona het wel redden tot 1 september. "Wat dat betreft ben ik bevoorrecht", zegt ze.

Susanna heeft veel mazzel gehad, zoals ze zelf zegt. "Ik heb gelukkig een baan gevonden waar ze heel snel mensen nodig hadden. Het is voor 20 uur per week, dat is in ieder geval genoeg om de huur te kunnen betalen. Maar als het 1 september is, ga ik direct weer terug naar mijn oude baan."

Eddy_V
14 mei 2020, 23:57
Lach niet: bij de eerste paar honderd meter had ik de breedte van de hele weg nodig. Fietsen met kleine wieltjes is toch een beetje een circus act. Daar komt bij dat ik een stabiliteitsprobleem heb. Tijdens mijn werk, fotografie, geen enkel probleem. Daar zijn statieven voor.
Fietsen is zoals bekend iets dat je niet verleert. Met de leenfiets ging het al een stuk beter.
Had ik laatst niet iets over een fiets met zijwieltjes geschreven ? ;)

Willem2
15 mei 2020, 00:36
Nederlands coronamedicijn mogelijk over een halfjaar beschikbaar voor patiënten

Onderzoekers van de Universiteit Utrecht (UU) en Erasmus MC in Rotterdam hebben goede hoop dat ze een medicijn tegen Covid-19 hebben gevonden. Dat bevestigde de Utrechtse onderzoeksleider Berend-Jan Bosch vanavond tijdens een online persconferentie.

Bosch claimt een antilichaam te hebben gevonden dat zowel werkt tegen het huidige coronavirus als tegen SARS, het coronavirus dat in 2002 rondwaarde in delen van de wereld. ,,We zijn er nog niet, er moeten nog stappen worden genomen, maar dit is een heel bemoedigende stap", zegt de viroloog, die zich al meer dan twintig jaar verdiept in coronavirussen.

De Utrechtse onderzoeker zegt dat het middel in het meest gunstige scenario binnen zes maanden aan patiënten toegediend kan worden. ,,Maar dan moet alles wel gaan zoals we willen.”
.... https://www.ad.nl/binnenland/nederlands-coronamedicijn-mogelijk-over-een-halfjaar-beschikbaar-voor-patienten~a85188b0/

mentholbear
15 mei 2020, 01:31
Als ze zelfs in jokkebrok China toegeven van een nieuwe uitbraak na opheffen van lockdown... :rolleyes:

https://nos.nl/artikel/2333886-na-nieuwe-uitbraak-wil-wuhan-alle-11-miljoen-inwoners-testen-op-corona.html

Gelukkig lijken ze er nu wel naar te handelen om het te beperken in plaats van in de doofpot te stoppen. En dan afwachten wat de rapportage zal worden.

Ben benieuwd hoe onze gedeeltelijke opheffing van de lockdown sinds 11 mei en die van de rest van Europa gaat verlopen.

Herr Fick
15 mei 2020, 07:13
We gaan nu toch echt niet meer kunnen beweren dat Corona een lachertje is en vooral niet in de streek waar ondergetekende woont.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/14/sinds-woii-nooit-zoveel-oversterfte-in-belgie-coronavirus-treft/

Piet Plezier
15 mei 2020, 07:34
Horecabaas Oubaha klaagt regering aan:
‘Ze laten ons watertrappelen tot de dood’

ARNHEM Horeca-ondernemer Khalid Oubaha broedt op een rechtszaak tegen de regering. Hij vindt dat overheid ondernemers misleid heeft. Met zijn actiegroep Horecazorg wil hij meer dan ooit harde actie ontketenen. ,,De horeca redt het nooit in de anderhalve economie. Het is nu watertrappelen tot de verdrinking erop volgt. Ik roep de ondernemers op om in opstand te komen.”

https://www.gelderlander.nl/arnhem/horecabaas-oubaha-klaagt-regering-aan-br-ze-laten-ons-watertrappelen-tot-de-dood~abb0e4fc/

Wentelt Eefje
15 mei 2020, 07:37
Misschien niet in jouw streek Herr Fick, maar corona is een lachertje vergeleken met een influenza epidemie, alles dát daar vele malen bovenuit torent is duidelijk zichtbaar in de post van Patjax iets verder hierboven.

Beëindig de "toch niet bijster intelligente" lockdown nu! Weg met de anderhalve-meter-dictatuur!

Piet Plezier
15 mei 2020, 07:44
RIVM: 'U mag weer NEUKEN'

Ketsen. Naaien. Rampetampen. Ballen. Vogelen. Pompen. Kezen. Bonken. Een lekkere meid/gozer een flinke veeg geven. Neukon. Het mag allemaal weer van Jaap en zijn mensen. Tot nu was seks in de intelligente lockdown alleen toegestaan met uw eigen vaste partner en we merken allemaal dat dat materieel neerkomt op een veredeld celibaat. Maar vanaf vandaag kunnen singles volgens de RIVM-adviezen ook weer van wippestein, zolang ze het verstandig doen en een 'knuffelmaatje' of 'seksbuddy' (dixit RIVM) uitkiezen. Sowieso kudo's als u hem nog omhoog krijgt bij het denken aan het woord 'knuffelmaatje', trouwens. Wij wensen iedereen en Linda Duits HEEL. VEEL. PLEZIER.

https://www.geenstijl.nl/5153465/rivm-u-mag-weer-neuken/

Eddy_V
15 mei 2020, 08:46
RIVM: 'U mag weer NEUKEN'

Met dank aan het RIVM, het is mij goed bevallen

Piet Plezier
15 mei 2020, 09:09
Met dank aan het RIVM, het is mij goed bevallen

snap ik

Kwibus2
15 mei 2020, 09:29
Had ik laatst niet iets over een fiets met zijwieltjes geschreven ? ;)

Klopt alleen wist je toen nog niet dat ik een fysieke beperking heb.
Gelukkig neemt die af, ik kan dagelijks weer een paar duizend stappen maken.
Stabiliteit blijft zwak, een misstap en ik donder om. Is gelukkig nog niet gebeurd.
In bed nergens last van, met het werk, fotografie, ook niet. Alles van statief.

Kwibus2
15 mei 2020, 09:34
.... https://www.ad.nl/binnenland/nederlands-coronamedicijn-mogelijk-over-een-halfjaar-beschikbaar-voor-patienten~a85188b0/

Allemaal publiciteits geile quasi wetenschappers.
Zelfs wanneer het medicijn nu beschikbaar is duurt het nog een jaar voor het gebruikt kan worden.
Dat is niet mijn bedenksel. Dat is de mededeling die de EMA doet over de tijd die nodig is om het medecijn vrij te geven voor gebruik bij patiënten.
De EMA is de EU instelling die gaat over het toelaten van medicijnen in de EU.

Shakir
15 mei 2020, 10:08
@Patjax@HerrFick@Wentelt Eefje

Wie zal het zeggen? Wat me opvalt is dat de traditionele media de voorstelling van de feiten opschept, de alternatieve kanalen komen met een ander verhaal.
Het mag allemaal best gerelativeerd worden:

- Van die oversterfte is goed mogelijk, maar aangezien heel wat van de overledenen reeds complicaties had, en binnen een afzienbare tijd toch zou sterven, gaan we later naar een periode van ondersterfte.
- Bij de Coronadoden volgens Patjax zou je ook in rekening moeten nemen hoeveel het er zouden geweest zijn zonder een wereldwijde lockdown. Hoe dan ook stel ik me dan de vraag waarom ze dan de tabaksindustrie niet zouden sluiten ipv ons op te sluiten?

Vanuit mijn eigen vakgebied (welke ik hier uiteraard niet vernoem) weet ik dat de media altijd goochelt met de voorstelling van de feiten. Ik ken hun trukendoos van binnen en van buiten. Dat doen ze meestal in functie van een staatspropaganda. Dit heeft niets met complottheorieën of wat dan ook te maken, ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Ergens kan ik Trump die ten oorlog gaat tegen de media wel begrijpen.

Let wel dat ik de alternatieve media ook vaak ongelijk geef. Ik loop zeker niet blindelings aan achter een knettergekke Jensen.nl. Toch heeft het "nieuwe rechts" ergens een punt: de huidige politiek jaagt de mensen angst aan om dan een beleid door te drukken. Kijk maar in de UK, daar willen de mensen zelfs niet meer uit de lockdown uit angst voor Corona.

En ondertussen in Zweden? Andere modellen geven aan dat groepsimmuniteit volgende maand kan bereikt worden in het dichtbevolkte Stockholm. Hier bij ons moffelen de virologen dat weg, en is er nauwelijks een tegendraadse opinie te horen op de openbare omroep.

Het mag inmiddels duidelijk zijn dan men voor ons een anderhalvemetersamenleving heeft uitgestippeld voor een onbepaalde tijd na de post-coronaperiode. Ik kan het niet meer langer aanzien dat de puberende kinderen uit mijn dichte familie misschien nooit meer festivals of parties zullen kennen.

Ik blijf erbij:
- De eerste lockdown was gerechtvaardigd.
- Voor wat daarna komt zijn er alternatieven.

Wentelt Eefje
15 mei 2020, 10:47
Op basis van de relatief geringe extra-oversterfte in Zweden waag ik zelfs de rechtvaardiging van de eerste “niet zo bijster intelligente” lockdown te betwijfelen.

Het enige zinvolle nu resterende alternatief is een volledige niet-gefaseerde open-up

Herr Fick
15 mei 2020, 11:46
@Patjax@HerrFick@Wentelt Eefje

Wie zal het zeggen?

- Van die oversterfte is goed mogelijk, maar aangezien heel wat van de overledenen reeds complicaties had, en binnen een afzienbare tijd toch zou sterven, gaan we later naar een periode van ondersterfte.
- Hoe dan ook stel ik me dan de vraag waarom ze dan de tabaksindustrie niet zouden sluiten ipv ons op te sluiten?

Vanuit mijn eigen vakgebied (welke ik hier uiteraard niet vernoem) weet ik dat de media altijd goochelt met de voorstelling van de feiten. Ik ken hun trukendoos van binnen en van buiten. Dat doen ze meestal in functie van een staatspropaganda.

Kijk maar in de UK, daar willen de mensen zelfs niet meer uit de lockdown uit angst voor Corona.

Hier bij ons is er nauwelijks een tegendraadse opinie te horen op de openbare omroep.

Het mag inmiddels duidelijk zijn dan men voor ons een anderhalvemetersamenleving heeft uitgestippeld voor een onbepaalde tijd...Voor wat daarna komt zijn er alternatieven.

Wie zal het zeggen? Onze politici, maar die zullen in grote lijnen het advies van de medici volgen.

Binnenkort ondersterfte? Ja, uitgespreid over enkele jaren en niet over twee maanden zoals nu met de oversterfte.

Tabaksindustrie sluiten? Waarom? Met de huidige regelgeving kunnen rokers mij niet ziek maken. Corona-lijders daarentegen wel. En rokende DVP's kunnen heel elegant zijn.

De media? Ik vind dat we in België een erg genuanceerde pers hebben en zeker de VRT vind ik erg accuraat. In de US is Trump pissig op de pers omdat ze "partisan" zijn. Openlijk partijdig dus. De media zijn daar immers een soort rechtbank naar het common law principe van kruisverhoor tegen kruisverhoor. De Amerikanen houden daar nu eenmaal van.

Mensen bang in the UK? Ze zijn een beetje in hetzelfde bedje ziek als alle Angelsaksische landen: nl. "partisan tabloid press". Komt daar nog bij de Johnson er zelf bijna aan was nadat zijn imuniteitsaanpak mislukt was.

Alternatieven? OK voor mij moesten ze niet verdedigd worden door lieden die niet door enige kennis gehinderd worden en er niet om bekend staan verantwoordelijkheid voor hun daden op te nemen.