PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

Wentelt Eefje
4 juni 2020, 11:39
Om twee redenen: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ben je wel degelijk min of meer immuun.
En de tweede reden: de enige manier om een open discussie over de besmettingsgraad van de bevolking te krijgen in plaats van deze te baseren op steekproefjes die gezamenlijk nog geen tiende procent (0,0007-ste deel) van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.

Zeker waar bij elke test nu bij een brandhaardje ook als eenieder zonder ernstige tot opname leidende klachten is een besmettingsgraad van rond de 20% laat zien en daarmee dus de onzinnigheid van de vrijheidsbeperkende maatregelen eenvoudig aangetoond zou kunnen worden (of, wat ik niet verwacht, bevestigd)

En overigens ben ik van mening dat se anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!

Willem2
4 juni 2020, 12:41
KLM-toestel vertrekt later vanwege passagier die weigert mondkapje te dragen
Een vliegtuig van KLM is deze week vlak voor het opstijgen teruggekeerd naar de gate op Schiphol, omdat een passagier weigerde een mondkapje te dragen. Een woordvoerder van KLM laat weten dat de passagier moest uitstappen en dat het vliegtuig daarna alsnog opgestegen is. .... https://www.ad.nl/binnenland/klm-toestel-vertrekt-later-vanwege-passagier-die-weigert-mondkapje-te-dragen~ab3bf860/

Badslippers
4 juni 2020, 14:01
Die kamerleden bakken er ook niks van met hun debiele vragen. Als dat het niveau is van onze volksvertegenwoordigers snap ik waarom er weinig vertrouwen is.

Die Özturk spande de kroon. Hij wil een vraag stellen over het vakantie advies. Dus weer een vraag over een luxe probleem namelijk op vakantie gaan. Hij vindt het maar niks dat als je naar Turkije of Marokko gaat je daarna 2 weken in quarantaine moet. Nou ga dan lekker niet of accepteer de beslissing.

En vervolgens nog zeuren, waarbij hij zijn eigen situatie als voorbeeld noemt, over een mondkapje in de trein. Hij moet helemaal van Roermond naar Den Haag en dat zit hij maar liefst 2 uur en een kwartier in de trein met zo'n kapje en dat vindt meneer Özturk maar vervelend. Vooral als de coupé leeg is. Het is toch simpel, mondkapje verplicht in openbaar vervoer. En nou weer niet aanpassen aan het aantal reizigers in de coupé of de bus.

Dat wijf over die nertsen interesseert ook geen hond.

En Rutte formuleert het glashelder: "Indien u vast komt te zitten in het buitenland, halen we u niet op." Heerlijk die eenvoud. Ik verheug me nu al op Anouk-achtige toestanden van al die lieden die zijn antwoord toch weer in de wind slaan, vervolgens in de problemen komen en beginnen te jammeren dat ze in de steek gelaten worden door Rutte en co. Mensen, blijf een jaartje lekker thuis en maak een fietstochtje over de Afsluitdijk of over de waterkering in Zeeland.

phoenix
4 juni 2020, 14:17
Ik ben regelmatig "rundum" venlo te vinden, prachtige natuurgebieden, zelfs bij Belfeld Turkoise waterplassen gevonden of prehistorische grafheuvels gewoon in Venlo......na meneer slippers ietsje minder streng mag ook , een paar uurtjes duitsland inrijden en je kan ook fantastisch vakantievieren, prachtige meren die nauwelijks bezoekers aantrekken.... munsterland, sauerland, hoxter, rheinland, saarland.... je hoeft echt net zo ver weg...helemaal eens

HellaHolla
4 juni 2020, 15:12
De rode lantaarns gaan in België vanaf maandag wellicht weer aan? Al is nog niet bekend met welke maatregelen het gepaard gaat.

https://www.hln.be/de-krant/ook-sekswerkers-mogen-weer-aan-de-slag~a4b6ac95/

zeppos58
4 juni 2020, 15:33
De rode lantaarns gaan in België vanaf maandag wellicht weer aan? Al is nog niet bekend met welke maatregelen het gepaard gaat.

Er werd gisteren herhaaldelijk gezegd dat de tijd van alles is verboden met uitzondering van..... voorbij is

Vanaf maandag is alles toegelaten behalve........

Nu moet alles nog in het Staatsblad verschijnen en enkel de tekst die daar inkomt heeft kracht van wet.
het is niet de eerste keer dat die tekst afwijkt van de tekst van de persconferentie en dat men bepaalde zaken herroept.

Even wachten en dan de wettekst eens doorlezen.

Als daar instaat dat alles is toegelaten met uitzondering van.....
En tussen die uitzonderingen staat NIETS over sekswerkers.... dan mogen de redlights weer open.

BTW de premier heeft in haar mededeling gezegd dat cafés, restaurants en bars weer open gaan op 8 juni, nu in België zijn bars vaak bordelen.

We zien wel.... neuken doen we toch;)

b1234
4 juni 2020, 18:40
Zal het ook voor Pietpotent 44 herhalen, : in België telt men alle doden in verzorgingstehuizen,rusthuizen mee,wat een niet representatief, zeg maar volledig vertekend beeld geeft
Vond dit persoonlijk nogal dom maar ze opteerden blijkbaar deze werkwijze om zo hun strenge regeltjes te rechtvaardigen

Ik wist niet dat het een onderlinge competitie was , daarentegen vind ik het niet dom ,maar eerlijk dat men de zorginstellingen mee telt .
De schijnheilige cijfers die sommige landen doorgeven is gewoon zelfbedrog !!!:hammer:

Regards ,
:)

Wentelt Eefje
4 juni 2020, 18:54
Het is in elk geval minder dom dan om je beleid te beoordelen alleen de positief geteste overledenen te pakken en in hetzelfde verhaal om mensen bang te houden de volledige oversterfte te vercorona-en...

de Nederlandse tovertrucs van Jaap en zijn vriendjes zijn te bizar voor woorden. En dus moet je denk ik ook dan maar a la Jaap de mortaliteit in Nederland veel hoger dan Zweden becijferen, dus 530 doden per miljoen inwoners in plaats van 350

En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!

Do NOT adjust your mind,
there’s a fault in “new reality”!

Wentelt Eefje
4 juni 2020, 19:15
Wie goed naar big brother Hugo luistert in dit debat, weet dat hij geen idee heeft wat er werkelijk speelt. Blijft de GGDs complimenteren, maar waar pas geleden nog werd gezegd dat de GGDs volledig op alle taken voorbereid zijn, zijn ze wel erg druk...

Aantal keren gevraagd hoe ver hij was met beantwoording van een onderdeel door Khadija Arib na de zoveelste Lubberiaans wollige oratie.

En ondertussen maar proefballonnetjes oplaten in de media over wat hij allemaal wel niet snel aan app en dashboard en opschaling denkt te kunnen presenteren... heel veel geblaat, uitermate weinig wol. Een aanfluiting als Minister van VWS!

En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!

Do NOT adjust your mind,

Herr Fick
4 juni 2020, 19:17

Er staat wel degelijk dat sekswerkers weer aan de "slag" gaan. Dus enkel SM:bibber_2:

Big30
4 juni 2020, 19:34
Aantal nieuwe besmettingen stijgt nog feller in Zweden: “Onrustwekkende evolutie”
Het aantal besmettingen met het coronavirus zit in Zweden de laatste dagen opnieuw in stijgende lijn. Vooral in de regio rond Göteborg, na hoofdstad Stockholm de grootste stad van het land, is er een sterke toename te zien, meldde staatsepidemioloog Anders Tegnell vanmiddag op de dagelijkse persconferentie. Tegnell had het over een “onrustwekkende evolutie”.

Bekijk ook: Brein Zweedse strategie geeft fouten toe.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/aantal-nieuwe-besmettingen-stijgt-nog-feller-in-zweden-onrustwekkende-evolutie~a7aa8399/

b1234
4 juni 2020, 19:49
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/aantal-nieuwe-besmettingen-stijgt-nog-feller-in-zweden-onrustwekkende-evolutie~a7aa8399/

Oei ,toch niet waar zeker , daar valt WE zijn theorie over de anderhalve meter te vernietigen , in duigen !!!
Toch maar goed dat WE niet in de beslissingsraad zit in NL !!!!! :):):)

Regards !!!

pret
4 juni 2020, 19:56
Toch maar goed dat WE niet in de beslissingsraad zit in NL !!!!! :):):)

Regards !!!

Ik vind het juist jammer dan konden we tenminste allang naar SS

Kwibus2
4 juni 2020, 20:04
Zweden laat meer na dan alleen de 1,5 m maatregel die overigens in Nederland ook regelmatig niet gerespecteerd wordt.
Dan bedoel ik niet alleen de flagrante schending op de Dam in Amsterdam.

Mevrouw Halsema heeft inmiddels de oplossing gevonden voor de handhaving: Alle massa bijeenkomsten zijn nu verboden.
Dat is nog eens krachtig optreden. Het eerder gebruikte excuus dat demonstreren een recht is dat niet mag lijden onder de noodwet is bij het grof vuil gezet.
Halsema probeert nu steun te krijgen bij Ferd Grapperhaus voor haar optreden. Dat is helaas voor haar niet gelukt. Het is eenzaam aan de top in Amsterdam.

Player
4 juni 2020, 20:25

https://www.hln.be/de-krant/ook-sekswerkers-mogen-weer-aan-de-slag~a4b6ac95/Het principe is nu dat alles terug mag tenzij het verboden is. Premier Wilmès heeft niets over prostitutie gezegd, maar denk dat dat eerder te wijten is aan het feit dat ze dat woord niet over haar lippen krijgt. Afwachten dus.

Men mag nu contact hebben met 10 mensen per week en dat kunnen elke week 10 andere personen zijn. Dit telt per persoon en niet meer per gezin. Daarbij is social distancing gewenst maar niet verplicht.
De stap naar het volledig laten varen van een contact limiet en social distancing komt dan wel dichtbij. Maar dat is eveneens afwachten. In elk geval een goede evolutie om het leven aangenamer te maken. Wellicht ook gevoed door de drang van de toeristische sector in de EU om de aankomende zomermaanden niet aan zich voorbij te laten gaan.

pietpotent44
4 juni 2020, 20:25
Weer een hoop sensatie berichten weer over Zweden.
Met weer een hoop misleidende en foute informatie.
Aantal doden vandaag in Zweden: 20. De hoogste aantallen in de dagen ervoor lagen rond de 60-70 per dag. Niet heel weinig maar ook niet heel veel. 20 is zelfs weinig.
Zweden ligt nog steeds op koers om eind juni rond de 0 nieuwe doden te zitten. En buiten de uk is het voor de rest van Europa 15 juni. Zweden heeft van begin af aan een paar weken achterstand in de curve. Dat is nog steeds zo. Maar het daalt ook al weken daar.

De Zweedse economie is in het 1e kwartaal met 0,3% gekrompen. Tegen Nederland 1,7% krimp.
Voor de duidelijkheid: er is vrijwel geen land zonder economische schade. Vooral export bedrijven doen het nu slecht. En ook luchtvaartmaatschappijen.

Tegnell heeft alleen gezegd dat hij bepaalde dingen met de kennis van nu anders zou doen, iets meer neigend naar de aanpak van andere landen. Maar hij zegt (terecht) niet dat het een volkomen fout beleid is geweest. Maar zegt dat ze vooral in het begin van de epidemie meer hadden moeten doen.
En daar zit wat in, in de Oostbloklanden hebben ze het in Europa het beste gedaan door een heel korte maar strenge lockdown te doen. Om er vervolgens weer snel uit te komen.

Ik denk dat Nederland het slechter heeft gedaan. We hebben wel iets minder doden per capita, maar we hebben een te late en te lange lockdown gehad. En nog steeds zijn er maatregelen van kracht die gewoon vrij nutteloos zijn. Plus natuurlijk vooral dat onze economie veel hardere klappen heeft gehad. Die Q1 1,7% krimp valt zelfs nog mee. Q2 zal niet meevallen (waarschijnlijk een record krimp). En onze vrijheid is hier veel meer beperkt.

deket
4 juni 2020, 20:35
In België mogen op 1 juli de bordelen opnieuw terug open en in Nederland de kerken.
Maar nog niet te vroeg juichen betreffende Belgie, de burgemeesters moeten hun fiat geven. Betreffende Antwerpen zal dit morgen,vrijdag in het schepencollege worden beslist.
Wat Zeppos schreef klopt, vele bordelen zijn in België officieel bars. Teminste, zo zijn ze ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, zoals in bv Brussel en Gent.
Maar ik vernam juist dat dit niet zo is in Antwerpen, zij hebben een spescifiek situatie
En buiten de maatregelen ivm mondmaskers en 1,5 meter wat sex onmogelijk maakt is er nog een praktische probleem ivm de raambuurten zoals het schipperskwartier, het Glazen Straatje etc,,,
Namelijk; alles moet dicht om 1h in de nacht,maar daar werkt men in dag-en nachtshiften

marcelasnl
4 juni 2020, 21:09
Besuch in einem Berliner Bordell So leidet das Rotlicht unter Corona

Als der Rolladen des Etablissements an der Lankwitzer Straße kurz für das BILD-Interview hochfährt, dauert es nicht einmal zwei Minuten, bis der erste Gast vor der Tür steht. „Kann ich?“, fragt der Rentner schüchtern.
Er kann nicht!

Gegen Hygiene-Maßnahmen hätte die Prostituierte nichts. „Meine Gäste nehmen mich auch mit Mundschutz und ohne Blowjob“, sagt sie. Auch Manager Marx hat sich darüber schon Gedanken gemacht: „Nach jedem Gast würden wir das Zimmer desinfizieren, Bettwäsche wechseln“, sagt er. „Außerdem kein Küssen, keine Missionarsstellung.“

https://www.bild.de/regional/berlin/berlin-aktuell/besuch-in-einem-berliner-bordell-so-leidet-das-rotlicht-unter-corona-71022458.bild.html

Nulnulzeseneenhalf
4 juni 2020, 21:57
jij bent in dit geval nog niet eens in staat magic g om wat woorden uit te poepen zoals een koe die ene koeienvlaai achterlaat in het weiland... je lult SHIT... en loeit als een domme koe.

Ho ho, niet mensen gaan vergelijken met koeien. Een koe is veel meer waard als een mens. Een koe zal nooit in haar eigen vlaai gaan eten, wat ik van sommige mensen betwijfel.

dus ik ben de schuldige achterdochtige ja natuurlijk , ik was afgelopen zaterdag in venlo om wat weerstand op te bouwen... veel plezier daar,

Nou ben ik heel nieuwsgierig. Hoe bouw je wat, of een beetje, weerstand op? Zoals ik het zie doe je weerstand opbouwen door in aanraking te komen met, in dit geval, virussen. Vervolgens maak je de ziekte door, verkrijg je immuniteit en dus weerstand. Voor zo lang het duurt, want kennelijk is immuniteit niet voor het leven. Wel voor de meeste ziektes waarvoor ik ben ingeënt in mijn kindertijd, maar niet voor Corona, kennelijk. Als je niet genoeg virus binnen krijgt, maak je dan wel antistoffen aan? Krijg je dan weerstand? Krijg je dan wel immuniteit, al is het maar voor een korte tijd? Vaccineren gebeurt, meestal, met een verzwakt virus, zodat je wel de weerstand en immuniteit kunt opbouwen, maar er niet, levensbedreigend, ziek van wordt.

Maar ik leer graag elke dag bij.

Nulnulzeseneenhalf
4 juni 2020, 22:03
In België mogen op 1 juli de bordelen opnieuw terug open en in Nederland de kerken.

In Nederland zijn de kerken al open. Sterker nog, officieel hadden ze niet eens dicht gemoeten. Hebben ze alleen maar gedaan omdat de 1,5 meter maatregel teveel eisen stelde en men in maart nog niet wist hoe je een aantal zaken moest aanpakken.

phoenix
4 juni 2020, 22:05
[

er bestaat al onderzoek in de VS, het RIVM refereert er ook voorzichtig naar waaruit blijkt dat mensen die de afgelopen jaren coronavirussen,. verkoudheidsvirussen hebben opgelopen beter bestand zijn tegen het huidige coronavirus.

QUOTE=Nulnulzeseneenhalf;702868]Ho ho, niet mensen gaan vergelijken met koeien. Een koe is veel meer waard als een mens. Een koe zal nooit in haar eigen vlaai gaan eten, wat ik van sommige mensen betwijfel.

Nou ben ik heel nieuwsgierig. Hoe bouw je wat, of een beetje, weerstand op? Zoals ik het zie doe je weerstand opbouwen door in aanraking te komen met, in dit geval, virussen. Vervolgens maak je de ziekte door, verkrijg je immuniteit en dus weerstand. Voor zo lang het duurt, want kennelijk is immuniteit niet voor het leven. Wel voor de meeste ziektes waarvoor ik ben ingeënt in mijn kindertijd, maar niet voor Corona, kennelijk. Als je niet genoeg virus binnen krijgt, maak je dan wel antistoffen aan? Krijg je dan weerstand? Krijg je dan wel immuniteit, al is het maar voor een korte tijd? Vaccineren gebeurt, meestal, met een verzwakt virus, zodat je wel de weerstand en immuniteit kunt opbouwen, maar er niet, levensbedreigend, ziek van wordt.

Maar ik leer graag elke dag bij.[/QUOTE]

Kwibus2
4 juni 2020, 22:09
Weer een hoop sensatie berichten weer over Zweden.
Met weer een hoop misleidende en foute informatie.
Aantal doden vandaag in Zweden: 20. De hoogste aantallen in de dagen ervoor lagen rond de 60-70 per dag. Niet heel weinig maar ook niet heel veel. 20 is zelfs weinig.
Zweden ligt nog steeds op koers om eind juni rond de 0 nieuwe doden te zitten. En buiten de uk is het voor de rest van Europa 15 juni. Zweden heeft van begin af aan een paar weken achterstand in de curve. Dat is nog steeds zo. Maar het daalt ook al weken daar.

De Zweedse economie is in het 1e kwartaal met 0,3% gekrompen. Tegen Nederland 1,7% krimp.
Voor de duidelijkheid: er is vrijwel geen land zonder economische schade. Vooral export bedrijven doen het nu slecht. En ook luchtvaartmaatschappijen.

Tegnell heeft alleen gezegd dat hij bepaalde dingen met de kennis van nu anders zou doen, iets meer neigend naar de aanpak van andere landen. Maar hij zegt (terecht) niet dat het een volkomen fout beleid is geweest. Maar zegt dat ze vooral in het begin van de epidemie meer hadden moeten doen.
En daar zit wat in, in de Oostbloklanden hebben ze het in Europa het beste gedaan door een heel korte maar strenge lockdown te doen. Om er vervolgens weer snel uit te komen.

Ik denk dat Nederland het slechter heeft gedaan. We hebben wel iets minder doden per capita, maar we hebben een te late en te lange lockdown gehad. En nog steeds zijn er maatregelen van kracht die gewoon vrij nutteloos zijn. Plus natuurlijk vooral dat onze economie veel hardere klappen heeft gehad. Die Q1 1,7% krimp valt zelfs nog mee. Q2 zal niet meevallen (waarschijnlijk een record krimp). En onze vrijheid is hier veel meer beperkt.

Geen idee waarom je denkt dat Nederland het slechter heeft gedaan. De cijfers geven je ongelijk.

Vergelijk Zweden eens met de Scandinavische buurlanden. Het aantal slachtoffers in Noorwegen en Finland samen is nog niet 10% van het aantal in Zweden.
De theorie van Tegnell is volledig achterhaald. Jammer dat hij dat niet wil toegeven.

Nulnulzeseneenhalf
4 juni 2020, 22:25
[

er bestaat al onderzoek in de VS, het RIVM refereert er ook voorzichtig naar waaruit blijkt dat mensen die de afgelopen jaren coronavirussen,. verkoudheidsvirussen hebben opgelopen beter bestand zijn tegen het huidige coronavirus.
]

Daarmee zegt U, en dat denk ik al langer, dat wanneer je immuniteit hebt voor een virus, je automatisch ook immuniteit hebt voor een aantal daaraan gerelateerde virussen. Dan wel dat je, bij het in aanraking komen met een gerelateerd virus, je sneller immuniteit opbouwt zonder daadwerkelijk ziek te worden.
Maar dat is niet hetzelfde als een beetje weerstand opbouwen. Dan denk ik meer aan alle deuren gewoon bij de deurknop pakken, het winkelwagentje niet zelf ontsmetten maar overnemen van de klant voor je, bekenden een hand geven. En dat alles zonder handschoenen of telkens weer met een desinfecterende gel beginnen te knoeien.

pietpotent44
4 juni 2020, 22:31
Geen idee waarom je denkt dat Nederland het slechter heeft gedaan. De cijfers geven je ongelijk.

Vergelijk Zweden eens met de Scandinavische buurlanden. Het aantal slachtoffers in Noorwegen en Finland samen is nog niet 10% van het aantal in Zweden.

De theorie van Tegnell is volledig achterhaald. Jammer dat hij dat niet wil toegeven.

Dat ligt eraan over welke cijfers je het hebt.
De economische cijfers van Zweden zijn beter dan die van Nederland.

Als je het aantal slachtoffers wil vergelijken moet je niet naar de absolute aantallen kijken, maar aantallen per aantal inwoners. Die van Zweden is inderdaad hoger dan van Finland en Noorwegen. Maar zeker niet 10 keer zo groot als van Finland en Noorwegen samen. Finland en Noorwegen hebben sowieso extreem weinig doden vergeleken met andere landen.

En volgens mij is Tegnell juist best sportief door toe te geven dat ie sommige dingen anders had gedaan met de kennis van nu. En om nou te zeggen dat zijn theorie achterhaald is lijkt me wat voorbarig. Op de lange termijn zijn zij sowieso beter af dan wij doordat ze de economische en sociale schade meer hebben beperkt dan wij. En ze hebben een hogere immuniteit dan andere landen.

Als het huidige verloop zo doorgaat zijn ze in Zweden binnen een maand ook uit de ellende.

Player
5 juni 2020, 00:48
In België mogen op 1 juli de bordelenLees net dat het vanaf 8 juni mag. In de persconferentie afgelopen woensdag werd daar met geen woord over gerept, maar blijkbaar zo beslist door de veiligheidsraad. Toch ietwat vreemd tov bijv zwembaden of wellnescentra, prostitutie zou je later verwachten. Nu kunnen de buurlanden de boot toch niet blijven afhouden. Wel afwachten welk protocol eraan gekoppeld wordt.

Eddy_V
5 juni 2020, 01:02
Ik hoop toch dat de clubs tot september gesloten blijven want ik raak net een beetje gewend aan m’n spaargeld

moderator: dit had ik misschien moeten plaatsen in het zomaar een opmerking topic ?

Willem2
5 juni 2020, 01:06
Ik hoop toch dat de clubs tot september gesloten blijven want ik raak net een beetje gewend aan m’n spaargeld

moderator: dit had ik misschien moeten plaatsen in het zomaar een opmerking topic ?

Ja ga het daar ook maar plaatsen. Je moet wel aan je gemiddelde denken ;)

PS Ook voor jou zal gelden directe belasting af te leveren op het hoofdkantoor

Willem2
5 juni 2020, 01:12
Wel afwachten welk protocol eraan gekoppeld wordt.

Twee weken quarantaine en daarna twee weken met een duivelspakje rondlopen :biggrin:
https://nos.nl/data/image/2014/11/06/5293/xxl.jpg

Goedemorgenallemaal
5 juni 2020, 08:03
Ondertussen in Suriname.....

https://twitter.com/charisatalks/status/1268449476420796418?s=20

Sinds de vaststelling van de eerste besmetting in Suriname met SARS-CoV-2 op 13 maart 2020 treedt Veira naar voren als directeur van het Nationaal Covid-19 Managementteam.[12] Nadat evenementen in het land waren verboden en ze bericht kreeg dat jongeren een coronaparty wilden organiseren, ging haar volgende reactie aan hen viraal: Ga naar die tequilaparty! ... je ziet waar je de tijd zult doorbrengen de volgende avond ... We gaan jullie allemaal oppakken, want jullie gaan niemands leven in gevaar brengen. Doe 't!

Wentelt Eefje
5 juni 2020, 08:46
Hoop niet dat veel betaald is voor deze “zeer ingenieuze” eerste versie van het coronadashboard...

Ik weet niet of het amateuristischer had gekend, vermoedelijk wel, maar dat zou wel lastig zijn geworden

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl

Do NOT adjust your mind,

Player
5 juni 2020, 08:46
Twee weken quarantaine en daarna twee weken met een duivelspakje rondlopen [emoji3]
https://nos.nl/data/image/2014/11/06/5293/xxl.jpgAls de dames in kwestie mee in quarantaine worden gestopt, geen probleem. Komen dan een forfait prijs overeen. Dat duivelspakje hadden we rond deze tijd normaal gezien toch gedragen want die Europese titel zou dan bijna binnen zijn. [emoji6]

Das
5 juni 2020, 11:16
die Europese titel zou dan bijna binnen zijn. [emoji6]

Jij bent dus Belg!
Kan niet anders want die titel gaat naar niemand anders!

Willem2
5 juni 2020, 11:21
Jij bent dus Belg!
Kan niet anders want die titel gaat naar niemand anders!

Titel procentueel de meeste corona doden ? :rolleyes:

phoenix
5 juni 2020, 11:22
Vanaf 10 juni mogen bordelen weer open in rheinland pfalz.

https://www.freierverkehr.com/fkk-saunaclub/rheinland-pfalz/dierdorf/fkk-finca-erotica-dierdorf-d/2646

Wentelt Eefje
5 juni 2020, 11:34
Zie volgend bericht

HellaHolla
5 juni 2020, 11:35
Vanaf 10 juni mogen bordelen weer open in rheinland pfalz.

https://www.freierverkehr.com/fkk-saunaclub/rheinland-pfalz/dierdorf/fkk-finca-erotica-dierdorf-d/2646

Heb je een betere bron dan een link met een overzicht van de clubfaciliteiten? Op de website van Finca Erotica zelf staat voorlopige heropening 26 juni maar dat is wishful thinking wat deze club al een tijdje doet. Daar is niks mee overigens.

WA
5 juni 2020, 11:44
De website van Rheinland Pfalz zegt wat anders.

https://corona.rlp.de/fileadmin/rlp-stk/pdf-Dateien/Corona/Tabelle_Rheinland-Pfalz_Presseexemplar_.pdf
https://corona.rlp.de/de/themen/zukunftsperspektive-rheinland-pfalz/

phoenix
5 juni 2020, 11:46
n RLP sollen ab 10.6. die Bordelle wieder öffnen.

https://corona.rlp.de/fileadmin/rlp-stk/pdf-Dateien/Corona/9_bekaempfungsverordnung/9._CoBeLVO.pdf

https://corona.rlp.de/fileadmin/rlp...mpfungsverordnung/Hygienekonzept_Bordelle.pdf

HellaHolla
5 juni 2020, 11:53
Het gaat dan toch echt gebeuren inderdaad. Echter:

"Besucher sowie Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter tragen eine Mund-NasenBedeckung, soweit die Corona-Bekämpfungsverordnung in der jeweils geltenden Fassung dies anordnet"

WA
5 juni 2020, 11:57
Ik heb me nog niet eerder aan voorspellingen gewaagd maar gezien de voorwaarden die gelden bij reeds geopende en nog te openen freizeit gelegenheden zullen er naar alle waarschijnlijkheid flinke beperkingen zijn. X aantal vierkante meter per persoon bijv, mondkapje, etc etc. Prostitutie staat gewoon helemaal onderaan. En als ze er nog iets tussen kunnen frotten of uitstellen dan zal geen enkele politicus of ambtenaar dat na laten. Liever honderdduizend hoeren aan de sociale afgrond om een paar sowieso terminale te redden of twee moeilijke vragen uit het electoraat te voorkomen.

WA
5 juni 2020, 12:00
De onderste link werkt niet Phea. In ieder geval dank voor de aanvullende info.

Fijn, beleidsmakers die zichzelf tegensprekend op de website. Nu over op de eerst zien dan geloven modus.

HellaHolla
5 juni 2020, 12:02
De onderste link werkt niet Phea.

Fijn, beleidsmakers die elkaar tegensprekende info op de website zetten. Nu over op de eerst zien dan geloven modus.

Dit is het document wat hij bedoelt: https://corona.rlp.de/fileadmin/rlp-stk/pdf-Dateien/Corona/9_bekaempfungsverordnung/Hygienekonzept_Bordelle.pdf

De regels vallen op zich mee. Het enige wat moet is een mondkapje dragen, handjes regelmatig desinfecteren en je aan andere hygiene regels houden. Plus de kamer luchten na gebruik. :)

Maar dat mondkapje maakt voor mij dat ik nog even afwacht. Dat vind ik persoonlijk helemaal niks. Men is in Duitsland voornemens binnen een paar weken de 1,5 meter af te schaffen dus als dat gebeurd is het verder wel prima geregeld denk ik met dit protocol.

WA
5 juni 2020, 12:07
Goed zo, zo komen we nog ergens.

Maar Rheinland-Pfalz is mij te ver om naar dvp’s met mondkapjes te gaan zitten kijken. Ik wacht wel tot NRW opent.

Wentelt Eefje
5 juni 2020, 12:07
De vraag is natuurlijk of saunaclubs dan überhaupt wel bij de Bordelle gerekend mogen worden of zullen vallen onder Deel 4

Teil 4 Wirtschaftsleben
§4
Untersagung der Öffnung oder Durchführung
Untersagt ist die Öffnung oder Durchführung von
1. Clubs, Diskotheken und ähnlichen Einrichtungen,
2. Kirmes, Volksfesten und ähnlichen Einrichtungen.

Hoe dan ook, ik moet toegeven, op basis van de uitgevaardigde verordening lijkt er wel degelijk beweging in te zitten!

Er vervallen ook grote delen van de mondkapjes-plicht kennelijk volgende week in RP, mooi!

HellaHolla
5 juni 2020, 13:10
De vraag is natuurlijk of saunaclubs dan überhaupt wel bij de Bordelle gerekend mogen worden of zullen vallen onder Deel 4

Hoe dan ook, ik moet toegeven, op basis van de uitgevaardigde verordening lijkt er wel degelijk beweging in te zitten!

Er vervallen ook grote delen van de mondkapjes-plicht kennelijk volgende week in RP, mooi!

Bordelen en prostitutiebedrijven worden weldegelijk apart benoemd in het document met beschrijving aan welke regels zij moeten voldoen. Het zou mij niet verbazen dat er op zeer korte termijn ineens ook een geupdatet document voor NRW online wordt gezet zonder verdere toelichting. Ze gaan echt geen persconferentie hier aan wijden, daar is men veel te preuts voor. Zal wel net als in België en Rheinland-Pfalz tussen neus en lippen door bekend worden gemaakt.

Wellicht horen we later vanmiddag meer nieuws van Piet Plezier omtrent NRW.

Wentelt Eefje
5 juni 2020, 13:25
Bordelen en prostitutiebedrijven worden weldegelijk apart benoemd in het document met beschrijving aan welke regels zij moeten voldoen. Het zou mij niet verbazen dat er op zeer korte termijn ineens ook een geupdatet document voor NRW online wordt gezet zonder verdere toelichting. Ze gaan echt geen persconferentie hier aan wijden, daar is men veel te preuts voor. Zal wel net als in België en Rheinland-Pfalz tussen neus en lippen door bekend worden gemaakt.

Wellicht horen we later vanmiddag meer nieuws van Piet Plezier omtrent NRW.

Klopt, dat ze wel apart genoemd worden leek me uit mijn bericht duidelijk. Het ging mij specifiek om de vraag of saunaclubs ook onder “Bordelle etc.” vallen en dus open mogen of dat men specifiek de saunaclubs zal behandelen als clubs, die zoals uit deel 4 blijkt nog gesloten dienen te blijven.

Hopelijk is het zo duidelijke genoeg voor je

Do NOT adjust your mind,

phoenix
5 juni 2020, 13:30
Het is een stap vooruit mannen, maar we zijn er nog niet... kijk als er niks gebeurt inde bordelen, geen meldingen van besmettingen... dan kan de volgende stufe worden ingezet en dat zal pas na de zomer zijn vrees ik, vergeet niet dat er een nederlands amerikaanse samenwerking van het AMC met een farmaceut serieus bezig zijn met een medicijn. Ik denk dat het einde van het jaar dat medicijn beschikbaar zal zijn... en dat de vaccins de prullenbak in kunnen....

sofaking
5 juni 2020, 13:35
Blijkbaar mogen prostitués in België terug aan't werk maandag. Tegelijk met de café's. Alleen is niemand op de hoogte behalve de prostiituées zelf ? :gruebel::confused:

https://pnws.be/prostituees-moeten-weer-aan-de-slag-hot-marijke-piswoest/

Brad Clitt
5 juni 2020, 13:42
Klopt, dat ze wel apart genoemd worden leek me uit mijn bericht duidelijk. Het ging mij specifiek om de vraag of saunaclubs ook onder “Bordelle etc.” vallen en dus open mogen of dat men specifiek de saunaclubs zal behandelen als clubs, die zoals uit deel 4 blijkt nog gesloten dienen te blijven.

Zoals ik het document lees kunnen saunaclubs 'ähnliche Einrichtungen' zijn aangezien er ook beschreven wordt wanneer 'Saunen und Wellnessbereichen' al dan niet gebruikt kunnen worden. In een WoPu of een normaal bordeel zul je dat niet gauw aantreffen. We zullen het snel genoeg weten dunkt me.

HellaHolla
5 juni 2020, 13:47
Het gaat er toch om onder welke vergunning een saunaclub opereert en niet wat er binnen in de hut staat. Een saunaclub is gewoon een prostitutiebedrijf/bordeel. Een "club" zoals in het document beschreven is gelijk aan een discotheek qua betekenis. Dat is iets heel anders en ik snap dat die nog dicht moeten blijven want daar sta je echt hutje mutje op elkaar.

WANDELAAR5
5 juni 2020, 13:57
Finca is nog wel te doen...

Brad Clitt
5 juni 2020, 14:16
Misschien ga ik wel eens een kijkje nemen tzt, voor mij 169 km in 1 uur 45 minuten.
Ben er nog nooit geweest, wel langsgereden na een bezoekje aan een normaal bordeel in Dierdorf.
Maar als ze in RLP écht kunnen openen volgende week dan zal NRW ook niet al te lang meer duren dunkt me.
Dan zou verdorie mijn optimistische verwachting (gedaan in april) van opening omstreeks 1 juli ook nog uitkomen ook.

phoenix
5 juni 2020, 14:31
Brad clitt verder dan erotisch massage zal het voorlopig wel niet gaan, dus ik zou zeggen temper je verwachtingen

WANDELAAR5
5 juni 2020, 14:35
Ik verwacht gewoon full service. Als je 1 keer de kamerdeur dichttrekt zijn er 2 consenting adults zoals ze in de USA zo mooi zeggen. Dan kun je afspreken wat je wilt.

Maar ik verwacht ook een overvolle club, als ze daar open gaan en verder nergens.

Brad Clitt
5 juni 2020, 14:38
@ phea

Daar zijn de meningen nog over verdeeld, of het een aanbeveling is of een gebod.
In ieder geval zijn mondkapjes verplicht (maar ja, achter gesloten deuren...) en dan is er mijns inziens geen verschil tussen een erotische massage of doggy/reverse cowgirl.

schoolmeester
5 juni 2020, 14:46
Voor mij is Finca ong. 230 kilometer.
1 keer geweest, wel een mooie saunaclub en zwembad en mooie dames.

Groet, schoolmeester.

phoenix
5 juni 2020, 14:50
de vraag is deze keer beste WANDELAR neem je als uitbater het risico op besmettingen en dus sluiten van de tent, in Gottingen hebben ze na ene suikerfeestbesmettingsuitbraak de boel weer dicht moeten doen, de hele stad ?

Ik verwacht gewoon full service. Als je 1 keer de kamerdeur dichttrekt zijn er 2 consenting adults zoals ze in de USA zo mooi zeggen. Dan kun je afspreken wat je wilt.

Maar ik verwacht ook een overvolle club, als ze daar open gaan en verder nergens.

Huubhuubbarbatruuk
5 juni 2020, 15:00
Die Lockerungen für Bordelle gelten ab kommendem Mittwoch
Foto: Andreas Arnold / dpa
veröffentlicht am
05.06.2020 - 13:53 Uhr
Bordelle und Blas-Orchester! Für diese Kombination gibt’s jetzt Neuigkeiten bei den Corona-Lockerungen in Rheinland-Pfalz.
Ab kommendem Mittwoch (10. Juni) dürfen dort Rotlicht-Betriebe wieder öffnen. Aber nur unter Corona-Schutzauflagen.
Nach der jüngsten Verordnung der Landesregierung vom späten Donnerstagabend gilt eine Maskenpflicht, wenn das Abstandsgebot nicht eingehalten werden kann und „sofern die Art der Dienstleistung dies zulässt“. Die Kontaktdaten aller Personen müssen auch in Bordellen erfasst werden. Das Gleiche gilt auch für Shisha-Bars.

Ebenfalls ab Mittwoch dürfen neben Chören auch Blas-Orchester wieder proben, selbst im Freien soll das aber nicht länger als eine halbe Stunde dauern, wie aus dem entsprechenden Hygienekonzept hervorgeht. Zum Schutz vor Aerosolen muss aber ein Mindestabstand von drei Metern eingehalten werden. Bei Proben, die ausnahmsweise im Inneren stattfinden, soll nach 30 Minuten für 15 Minuten gelüftet werden

Huubhuubbarbatruuk
5 juni 2020, 15:03
Kristof Ghyselinck Hot Marijke.
EXCLUSIEF VOOR ABONNEES

Waarom niemand openlijk zegt dat prostitutie vanaf maandag weer is toegestaan
Dat men op de Veiligheidsraad wel besliste dat de sekswerkers maandag mogen herstarten, maar daar zedig over zweeg op de persconferentie, zorgt voor verwarring. Niemand wil de minister zijn die zegt dat prostitutie weer is toegestaan, omdat het dat ook nooit geweest is.

pret
5 juni 2020, 15:28
Heb je een betere bron dan een link met een overzicht van de clubfaciliteiten? Op de website van Finca Erotica zelf staat voorlopige heropening 26 juni maar dat is wishful thinking wat deze club al een tijdje doet. Daar is niks mee overigens.

Momenteel staat er 12.06 op site van Finca.

deket
5 juni 2020, 15:42
deze ochtend kreeg ik via app het optimistisch bericht dat de regio Rheinland Platz de saunaclubs terug open mogen ,maar blijkbaar juicht men te vroeg
nu verneem ik dat er ALLEEN massages op de kamer mogen gegeven worden in Duitsland en vrees dat dit in Nederland navolging zal krijgen
alle clubeigenaars hebben een heel waslijst voorschriften gekregen met de waarschuwing dat er undercover een soort van gezondheidsflikken zullen controleren
zij betalen gewoon entree en mengen zich met ook badjas tussen de klanten. Indien een meid verder wil gaan dan alleen handmassage zal ze onmiddellijk een boete van 4000! euro krijgen
dit is niet werkbaar vind ik

WA
5 juni 2020, 15:47
Zoals ik vandaag al eerder zei: afwachten en zien wat het word.

Er lopen nu tal van “experimenten” . Demonstraties tegen racisme, binnensporten (Fitness) in Dld, ramen weer open in het SKW. Over een week of drie weten we meer. Dat binnen sporten gaat kennelijk goed. Das alweer twee weken aan de gang en ik heb er nog geen doemverhalen over gezien, al wil dat natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn.

deket
5 juni 2020, 15:50
een boete van vierduizend euro indien een dvp aan sex doet,toch hun beroep,? zijn ze in Duitsland gek geworden?

phoenix
5 juni 2020, 15:52
deze ochtend kreeg ik via app het optimistisch bericht dat de regio Rheinland Platz de saunaclubs terug open mogen ,maar blijkbaar juicht men te vroeg
een bevriende Nederlandse saunaclubeigenaar belde me zojuist dat er ALLEEN massages op de kamer mogen gegeven worden in Duitsland en vreest dat dit in Nederland navolging zal krijgen
alle clubeigenaars hebben een heel waslijst voorschriften gekregen met de waarschuwing dat er undercover een soort van gezondheidsflikken zullen controleren
zij betalen gewoon entree en mengen zich met ook badjas tussen de klanten. Indien een meid verder wil gaan dan alleen handmassage zal ze onmiddellijk een boete van 4000! euro krijgen

als dit bovenstaande waar is is dat heel dom , want dan gaat het ondergronds verder,, kijk voor twee maanden met een vooruitzicht op de laatste stufe dan kan ik me dat voorstellen, net als met de condoomplicht , een hoop bombarie, uiteindelijk kon je gewoon je zonder laten blasen op de kamer...

WA
€5000 als je op hotel of privé gaat voordat er versoepelingen op dat vlak zijn.

Player
een boete van vierduizend euro indien een dvp aan sex doet,toch hun beroep,? zijn ze in Duitsland gek geworden?Dames die mij kennen, gaan mij toch niet aanzien als een undercover controleur. Een klant die ze van haar noch pluim kennen daarentegen, niet meer dan een massage dan.

phoenix
5 juni 2020, 15:54
Dames die mij kennen, gaan mij toch niet aanzien als een undercover controleur. Een klant die ze van haar noch pluim kennen daarentegen, niet meer dan een massage dan.

hetzelfde als met orale seks met condoom, in ets begin waren de dames nog wat terughoudend, maar als ze je kennen , gaat er geen dame met condoom alles doen.... dus tja misschien plotselinge razzia op de kamers... waar is je mondkapje!!!

HellaHolla
5 juni 2020, 15:59
Is het niet zo dat uitlokking niet mag in Duitsland? Daarom is het ook zo lastig om de huidige wetgeving te handhaven?

Zoals BrianBoitano zegt: we gaan het zien als de eerste berichten van dappere strijders ter plekke online verschijnen binnenkort.

pret
5 juni 2020, 16:11
Dames die mij kennen, gaan mij toch niet aanzien als een undercover controleur. Een klant die ze van haar noch pluim kennen daarentegen, niet meer dan een massage dan.

De dames kunnen beter het risico niet nemen. Er kunnen ook bekende ijsberen geworven worden om als undercover te controleren. Ken er wel een die dat doet. :biggrin:

de duisburg spesjalist
5 juni 2020, 16:20
een bevriende Nederlandse saunaclubeigenaar belde me zojuist dat er ALLEEN massages op de kamer mogen gegeven worden in Duitsland en vreest dat dit in Nederland navolging zal krijgen

https://corona.rlp.de/fileadmin/rlp-stk/pdf-Dateien/Corona/9_bekaempfungsverordnung/9._CoBeLVO.pdf
https://corona.rlp.de/fileadmin/rlp-stk/pdf-Dateien/Corona/9_bekaempfungsverordnung/Hygienekonzept_Bordelle.pdf

lees maar is door

Herr Fick
5 juni 2020, 16:21
De dames kunnen beter het risico niet nemen. Er kunnen ook bekende ijsberen geworven worden om als undercover te controleren. Ken er wel een die dat doet. :biggrin:

Ik denk dat ik nog maar een tijdje ga "lockdownen". Het lijkt me allemaal te ingewikkeld.

deket
5 juni 2020, 16:25
informatie van mij Phea is ALTIJD waar,ook indien het over de mooiste voetbalclub gaat
omdat je schrijft,indien bovenstaande waar is,; alle saunaclubeigenaren hebben deze richtlijnen meegekregen
dit is niet werkbaar,maar zoals Brianbotano schreef afwachten!
ik hoop dat de soep niet zo heet gegeten wordt zoals hij opgediend zal worden

de duisburg spesjalist
5 juni 2020, 16:26

https://www.rheinpfalz.de/lokal/pfalz-ticker_artikel,-neue-lockerungen-rheinland-pfalz-erlaubt-wieder-shisha-bars-und-bordelle-_arid,5072346.html deze info kom overigens van pret zelf :biggrin: hij zal wel te druk zijn met werk :cool:

Coconut
5 juni 2020, 16:38
€5000 als je op hotel of privé gaat voordat er versoepelingen op dat vlak zijn.

Wie wil bewijzen dat je betaald hebt voor de dame in kwestie?
Krijg je politie controle dan zeg je gewoon dat je haar net hebt leren kennen.
Het is niet verboden om als paartje samen voor een bepaalde tijd een hotel kamer te boeken.
Bewijslast zal zeer moeilijk liggen.
Waar een wil is is een weg.

Player
5 juni 2020, 16:53
Pfff, ik hou het gewoon bij het ondergronds circuit voorlopig tot eea duidelijker, normaler en eenvoudiger wordt. Ze bekijken het maar.

phoenix
5 juni 2020, 16:59
ik zal het onthouden Deket...de eigenaren staan zo met de rug tegen de muur, maar goed, ik denk dat of je nou geen seks toelaat of wel toelaat... lichaamscontact komt er , dus besmetting zal er altijd zijn, de vraag is of dat die bj clubs wel zo erg zal zijn... ik schreef al eerder heel veel dames hebben dat corona al lang gehad.... net zoals velen van ons dat al lang gehad hebben, dat vele kussen en seksen met dames is zo intensief dat je mij neit wijsmaakt dat we, de frequente bezoekers en de dames al lang besmet zijn geweest, langzaam meer zeker hoor je de officiële instanties terugkrabbelen en geven ze schoorvoetend toe dat het virus al in januari en februari in nederland en duitsland aanwezig was....

informatie van mij Phea is ALTIJD waar,ook indien het over de mooiste voetbalclub gaat
omdat je schrijft,indien bovenstaande waar is,; alle saunaclubeigenaren hebben deze richtlijnen meegekregen
dit is niet werkbaar,maar zoals Brianbotano schreef afwachten!
ik hoop dat de soep niet zo heet gegeten wordt zoals hij opgediend zal worden

The Pussyhunter
5 juni 2020, 17:13
Pfff, ik hou het gewoon bij het ondergronds circuit voorlopig...

Was SS dan niet gesloten de afgelopen maanden?

de duisburg spesjalist
5 juni 2020, 17:22
ik zal het onthouden Deket...de eigenaren staan zo met de rug tegen de muur, maar goed, ik denk dat of je nou geen seks toelaat of wel toelaat... lichaamscontact komt er , dus besmetting zal er altijd zijn, de vraag is of dat die bj clubs wel zo erg zal zijn... ik schreef al eerder heel veel dames hebben dat corona al lang gehad.... net zoals velen van ons dat al lang gehad hebben, dat vele kussen en seksen met dames is zo intensief dat je mij neit wijsmaakt dat we, de frequente bezoekers en de dames al lang besmet zijn geweest, langzaam meer zeker hoor je de officiële instanties terugkrabbelen en geven ze schoorvoetend toe dat het virus al in januari en februari in nederland en duitsland aanwezig was....

het kom nog zo ver dan zit onze hobby in het basis pakte ziekefons :biggrin:

schoolmeester
5 juni 2020, 17:36
BASISPAKKET ZIEKENFONDS.

WA
5 juni 2020, 17:40
Even gezocht naar de bedragen die gerekend worden bij een overtreding van de corona maatregelen. Naar goed Duits gebruik is dat redelijk goed gevangen in een Bußgeldkatalog (https://www.bussgeldkatalog.org/corona-nrw/).

Helaas staat er niet bij wat het bezoek aan of afspreken met een prostitutie je eventueel extra kan kosten boven op haar gage. Wel staat er: verbotswidriger Weiterbetrieb von Prostitutionsstätte, Bordell u. Ä. €5000
Mijn steenkolenduits zegt mij dat hier bedoeld word het actief uitbaten van een gelegenheid waar de mogelijkheid tot prostitutie geboden word aan een groter publiek en niet zozeer een dame en heer die zich heimelijk aan betaalsex te buiten gaan....maw, lijkt mij dat de boete ruim onder die €5000 zal liggen. Andere gedachten zijn welkom.

sofaking
5 juni 2020, 17:48
Even gezocht naar de bedragen die gerekend worden bij een overtreding van de corona maatregelen. Naar goed Duits gebruik is dat redelijk goed gevangen in een Bußgeldkatalog (https://www.bussgeldkatalog.org/corona-nrw/).

Helaas staat er niet bij wat het bezoek aan of afspreken met een prostitutie je eventueel extra kan kosten boven op haar gage. Wel staat er: verbotswidriger Weiterbetrieb von Prostitutionsstätte, Bordell u. Ä. €5000
Mijn steenkolenduits zegt mij dat hier bedoeld word het actief uitbaten van een gelegenheid waar de mogelijkheid tot prostitutie geboden word aan een groter publiek en niet zozeer een dame en heer die zich heimelijk aan betaalsex te buiten gaan....maw, lijkt mij dat de boete ruim onder die €5000 zal liggen. Andere gedachten zijn welkom.

Ik denk dat je eerder moet zoeken naar boetes voor het overtreden van corona-maatregelen, niet zozeer specifieke prostitutie-reglementen.
In België was de boete voor café-uitbaters om mensen te ontvangen in hun gesloten café tijdens de lockdown ook in de orde van 4000 €.

hasta la pasta
5 juni 2020, 18:21
BASISPAKKET ZIEKENFONDS.

Nu al die rare hoofdletters weg en jij krijgt ook een voldoende voor schrijven.

Willem2
5 juni 2020, 18:36
Update 5 juni 2020
Vandaag zijn er 210 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn 11 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 15 personen als overleden gemeld. Deze patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.

Omdat niet alle COVID-19 patiënten getest worden, zijn de werkelijke aantallen in Nederland hoger dan de aantallen die hier genoemd worden.

... https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

kempie
5 juni 2020, 19:04

Ik moet zeggen finca heeft al maanden een heropeningsdatum op de site. Ik moet nog zien dat ze dan open gaan. Valt Finca niet onder Hessen ipv die deelstaat die alweer open gaat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Willem2
5 juni 2020, 19:12
Ik moet zeggen finca heeft al maanden een heropeningsdatum op de site. Ik moet nog zien dat ze dan open gaan. Valt Finca niet onder Hessen ipv die deelstaat die alweer open gaat?

https://de.wikipedia.org/wiki/Dierdorf Rheinland Pfalz

Afwachten welke voorwaarden ...

kempie
5 juni 2020, 19:20
Ok dus toch niet hessen. Het schijnt een mooie club te zijn maar als die als enige open is in heel duitsland dan is die natuurlijk veel te druk bezet. Als ik hier al lees hoeveel mensen er van plan zijn eventueel er al naar toe te rijden.

mentholbear
5 juni 2020, 19:23
https://pnws.be/strafste-vlaams-lockdown-verhaal-in-mijn-blote-kont-buitengesmeten/

:biggrin:

kempie
5 juni 2020, 19:38
https://corona.rlp.de/fileadmin/rlp-stk/pdf-Dateien/Corona/9_bekaempfungsverordnung/Hygienekonzept_Bordelle.pdf

lees maar is door

Begrijp ik nu goed dat de regels met betrekkking tot mondkapjes, 1 1/5 meter afstand enzo gelijk eigenlijk een beetje gelijk opgaan met de algemene regels. Dus wordt de ander halve meter afgeschaft en de mondkapjes in winkels en restaurants dan zal dat ook gelden voor de prostitutie?

phoenix
5 juni 2020, 19:51
alles stap voor stap Kempie, alleen tja er zijn mensen die dat niet zo nauw neem en dan pech hebben, Gottingen was een suikerfeest en tja nu is de hele stad weer in de lockdown.... geen idee waar het is begonnen en hoe is maar het schijnt van het suikerfeest af te komen, nu komen wij ook wel eens hele hordes mensen tegen sommige met onderbroek in de sauna sommige niet en die maken er soms ook een bende van op de kamers en inde sauna's, niet dat alle onderbroekers in de saunaclubs viezerikken zijn ook op de kamers, er zijn ook andere viezerikken al die mensen die alleen maar komen neuken he, want tja he coronadruppeltje tijdens het zoenen, dus ja dat heeft dan wellicht ook negatieve consequenties tot gevolg, laten we hopen van niet... maar het zou best kunnen dat onderbroeken nu niet zo snel meer in de sauna zitten.... tja en neuken doen ze natuurlijk overal he... en ja het kan dus weer dicht gaan....

zeppos58
5 juni 2020, 20:09
Het was net in het Journaal op de VRT, de prostitutie mag maandag weer opstarten in België, maar de lokale besturen hebben wel het laatste woord.
Dus die kunnen nog een verbod opleggen.
Er werd ook een oude DVP ge intervieuwd, eentje uit het Brusselse noordkwartier, ook een Nederlandse eigenares uit het schipperskwartier.

Blijkbaar is er (nog) geen protocol dus ze mogen opstarten maar ze weten niet aan welke regels ze zich moeten houden. En de lokale besturen kunnen nog een verbod opleggen.

vrije jongen
5 juni 2020, 20:11
Dat klinkt inderdaad als België.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk

sofaking
5 juni 2020, 20:58
Die zestigjarige prostitué uit Brussel zei dat ze wel met mondkapje zou verder werken
En dat ze dat eigenlijk al veel eerder had moeten doen, want sommige klanten....
:eek:
Nuja als je die buurt ziet.

hanslatta
5 juni 2020, 20:59
de opening komt wel dichtbij, weet alleen niet of Das Bild erg betrouwbaar is
https://www.bild.de/news/inland/news-inland/coronavirus-live-ticker-news-aktuell-lockerungen-bordelle-aussenminister-treffen-deutschland-italien-70411946.bild.html

Player
5 juni 2020, 21:40
Nuja als je die buurt ziet.Met de buurt op zich is niets mis. Alleen, waarom moet men steeds dezelfde stereotiepe prostituee die haast pensioengerechtigde is optrommelen op TV. Is dat om echtgenotes van hoerenlopers zich te laten afvragen wat hun man daarin ziet?

WA
5 juni 2020, 22:13
Het nieuws over de heropening van o.a. Finca is ook bij de leenliefjes aangekomen. Zojuist app’en er een paar of het waar is. Heb ze d’r maar op uitgestuurd om ter plaatste te gaan kijken en verslag uit te brengen.

mentholbear
5 juni 2020, 23:24
Met de buurt op zich is niets mis. Alleen, waarom moet men steeds dezelfde stereotiepe prostituee die haast pensioengerechtigde is optrommelen op TV. Is dat om echtgenotes van hoerenlopers zich te laten afvragen wat hun man daarin ziet?

Nee, omdat het er anders te druk wordt. En dat komt nu even niet goed uit met corona :roll:

Als de buurt nabij het station bedoeld wordt, ben ik er 1x geweest. Maar er zijn daar zoveel nauwe straatjes, dat ik me er in sommige minder comfortabel voelde dan in het SKW. Daar is alles wat meer open en de politie is ook wat meer zichtbaarder aanwezig.

awakey
6 juni 2020, 00:04
Het schijnt een mooie club te zijn maar als die als enige open is in heel duitsland dan is die natuurlijk veel te druk bezet. Als ik hier al lees hoeveel mensen er van plan zijn eventueel er al naar toe te rijden.

Ik heb vorig jaar 1 maal Finca bezocht en vond die club echt maar niets. Ook de hygiëne vond ik niet ok dus iets wat we in coronatijden wel zeker kunnen missen.
zie mijn verslag van 8 september 2019 www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?2203-Finca-Erotica-(Dierdorf)-Algemeen/page6

deket
6 juni 2020, 00:08
tja de verschillen tussen de Brusselse ramenbuurt en het Antwerpse schipperskwartier zijn enorm en dat is niet alleen mijn subjectieve interpretatie maar ook de mening van de dvps die in beiden buurten hebben gewerkt
in Antwerpen staat midden in de hoerenbuurt,meer bepaald in de overdekte ramenbuurt,Villa Tinto een Flikkenbureau dat permanent open is ,er zijn ook gezondheidswerkers bezig,er is een medisch centrum waar ook klanten zich kunnen laten testen op SOA en de belangenorganisatie Payoke ,waarvan de oprichtster een vriendin is,ligt vlakbij
kortom de sfeer is veel gezapiger,gezelliger en minder agressief dan aan de Brusselse ramenbuurt,waar meiden vaak bespuwd en uitgescholden worden. De ramenbuurt daar loopt door van Schaarbeek tot Sint Joost ten Node. De liberale burgemeester van Schaarbeek is Prostitutie genegen maar zijn burgemeester buur van Sint Joost ten Node is een Turkse oerconservatieve klootzak,die van mening is dat integratie slecht is,die trots is dat hij het verbod op onverdoofd slachten in Brussel tegenhield,ze zouden hem,die Kir beter zelf eens onverdoofd slachten,en die Prostitutie haat
wijk af van het hoofdtopic maar eigenlijk ook niet,vermits hier geschreven werd dat de burgemeesters het laatste woord hebben. In Antwerpen mag het terug open maar bv de vele ramenbars in Sint Truiden op de weg naar Luik mogen dat niet

deket
6 juni 2020, 00:10
en beste Vrije Jongen,hier gebeuren idd surrealistische en willekeurige zaken maar in tegenstelling tot Nederland mogen vele bordelen wel terug open:freu:

Shakir
6 juni 2020, 00:19
In Antwerpen mag het terug open maar bv de vele ramenbars in Sint Truiden op de weg naar Luik mogen dat niet

Aii, KanariePiet kan niet naar de Chaussée d'amour! ;)

Dat verwonderd me niets, Burgemeester van Sint-Truiden, Veerle Heeren, is dan ook zo'n type zoals Mevr. Donders uit Roermond. Een vrouw met een christelijke signatuur (en waarschijnlijk ook feministisch), wat wil je? Vorig jaar is het haar gelukt om drie bars te sluiten. Ik ben blij dat Bart De Wever nu burgemeester van Antwerpen is.

Het stond in de sterren geschreven dat tegenstanders de Coronacrisis nu gaan misbruiken om de seksindustrie de nek om te wringen. Ze gaan tot het bittere einde blijven schermen met de 1.5m-regel, of totdat er 0 besmettingen zijn.

Ik denk dat tegen september slechts de helft van de legale zaken in België open zal zijn. Ik ben eens benieuwd wat onze franstalige socialisten met Brussel gaan aanvangen. Ach, missen ga ik het Noordkwartier zeker niet. Ik ken Brussel goed, en ik moet zeggen dat dat op het Bahnhofsviertel van Frankfurt na, zowat de rauwste wandelbuurt van West-Europa is.

Mistralwind
6 juni 2020, 00:30
BASISPAKKET ZIEKENFONDS.

Is het ziekenfonds weer teug dan??:biggrin:

Player
6 juni 2020, 00:39
Als de buurt nabij het station bedoeld wordt, ben ik er 1x geweest. Maar er zijn daar zoveel nauwe straatjes, dat ik me er in sommige minder comfortabel voelde dan in het SKW. Daar is alles wat meer open en de politie is ook wat meer zichtbaarder aanwezig.Gaat idd om het Noordkwartier. Ik ben er mijn wandelgeschiedenis gestart en mijn eerste en beste DVP leren kennen die mij meteen met het Bulgaars virus besmette. Gelukkig niet dodelijk [emoji57], enkel verslavend. Geef toe dat de buurt een stuk rauwer en grimmiger is dan het SKW, zo beschrijf ik het ook in mijn "Ik stel me voor". De dealers, pooiers en ander tuig hangen er zichtbaar rond. DVP's worden er bedreigd en beroofd door - excuse my French - kutmarokkaantjes en als klant loop je er ook niet echt veilig rond. Maar destijds zat het vol met bloedmooie Bulgaartjes en trok het mij ondanks alles aan.

Doordat het SKW werd ingeperkt tot een drietal straten, Villa Tinto erbij kwam en de buurt werd opgeruimd van rondhangend tuig, is het daar heel wat aantrekkelijker als buurt. Maar vroeger toen je met de auto er nog door kon rijden en het kwartier nog niet was opgewaardeerd, was het toch ook niet alles. Heb daar in de late uurtjes ook eens een messentrekker tegengekomen die het op mijn portefeuille gemunt had.
Heb de ramen ondertussen al lang achter mij gelaten, alhoewel het als sfeer wel iets heeft.

deket
6 juni 2020, 00:54
het rondjes rijden in het skw had wel iets,iedereen tergend traag bumper aan bumper in dezelde carousel,de hoerenbuurt liep met de zakstraat tot aan het Steen. Op het Falconplein trof je een uitstekende frituur in zijn ouderwetse vorm met de niet verassende naam Falcon,nu moderner en verhuisd enkele honderden meters verderop
in de Brusselse Aarschotstraat kan je nog steeds met de auto langs de ramen.
langs de ene kant heeft dat wel iets,maar soms leek het wel aapjes kijken in de dierentuin en dat vind ik minder
zo mensen die ook staan te staren naar de ramen maar niet de initentie hebben om binnen te gaan
kortom,in Antwerpen gaan de bordelen dus terug open,ook een aantal bekende privehuizen in de deelgemeentes

de duisburg spesjalist
6 juni 2020, 08:08
en beste Vrije Jongen,hier gebeuren idd surrealistische en willekeurige zaken maar in tegenstelling tot Nederland mogen vele bordelen wel terug open:freu:

ik zou er niet zo blij mee zijn voor dat je het weet sluiten ze de grenzen weer aan de belgische kant . en opent sixsens de deuren en kan deket de grens niet over ;)

Italianhorse
6 juni 2020, 09:53
Ze gaan toch echt open.. fkk feigenblatt in worms gaat 10.6 open om 12.00.. :wink2: zie hun facebook page.

Herr Fick
6 juni 2020, 10:10
Aii, KanariePiet kan niet naar de Chaussée d'amour! ;)

Het stond in de sterren geschreven dat tegenstanders de Coronacrisis nu gaan misbruiken om de seksindustrie de nek om te wringen. Ze gaan tot het bittere einde blijven schermen met de 1.5m-regel, of totdat er 0 besmettingen zijn.

Ach, missen ga ik het Noordkwartier zeker niet. Ik ken Brussel goed, en ik moet zeggen dat dat op het Bahnhofsviertel van Frankfurt na, zowat de rauwste wandelbuurt van West-Europa is.

De bars aan de Chaussée in Brustem mogen ze van mij opdoeken hoor. Pokkeduur, slechte service en gevaarlijk verkeer (neen, niet het geslachtsverkeer)

De A-straat in Brussel is er op achteruitgegaan ja. Ik kan mij nog de tijd herinneren (1982-1992) dat je de meeste ramen had aan de Westzijde van het station. Ongeveer waar nu de Belgacom-toren staat. Maar het was toen, geloof me vrij, nog rauwer dan nu. In de kroegen op het kruispunt van de Rue du Marché en de Rue G. Matheus kon je zonder acteurs in te huren een gangsterfilm inblikken. Vergeleken met de figuren die er toen rondhingen zijn die Marokaanse snotapen van nu echte broekies.

Maar goed, allemaal nostalgie. Daarmee is de corona-crisis natuurlijk niet opgelost:frown:

Kwibus2
6 juni 2020, 10:50
De kop staart botsingen op de Chaussee de lámour zijn legendarisch, afgeleid door dedames achter de ramen knallen met enige regelmaat auto's op een voorligger die gestopt is om het moois nog beter te kunnen bekijken.

Dat gebeurde een vriend van mij ook in het gewone verkeer. Terwijl hij de schoonheid van een kortgerookte jongedame op het trottoir bewonderde reed hij tegen de voor hem gestopte auto op. Niet op de bekende Chaussee maar op een gewone weg die gekruist werd door spoorbomen.
De vrijwel nieuwe Mercedes had flinke voorschade. De Peugeot waar hij tegen aan reed was total loss.

Kwibus2
6 juni 2020, 10:54
ik zou er niet zo blij mee zijn voor dat je het weet sluiten ze de grenzen weer aan de belgische kant . en opent sixsens de deuren en kan deket de grens niet over ;)

Dan ken je deket nog niet. Al moet hij de groene grens kruipend en tijgerend in camouflagepak passeren, zodra Sixsens de deuren opent weet hij er vanuit België binnen te geraken :lostit::lostit::freu:

Meme Moo
6 juni 2020, 11:27

Ik maak me meer zorgen om het omgekeerde scenario: de grenzen gaan terug dicht terwijl Deket in SS zit.
Zitten wij in NL opgescheept met nog een éxtra illegaal die we bed-bad-brood moeten verschaffen! :biggrin:

pietpotent44
6 juni 2020, 13:01
Ik maak me meer zorgen om het omgekeerde scenario: de grenzen gaan terug dicht terwijl Deket in SS zit.
Zitten wij in NL opgescheept met nog een éxtra illegaal die we bed-bad-brood moeten verschaffen! :biggrin:

Bed lukt nog wel :biggrin:

Player
6 juni 2020, 14:11
De A-straat in Brussel is er op achteruitgegaan ja. Ik kan mij nog de tijd herinneren (1982-1992) dat je de meeste ramen had aan de Westzijde van het station. Ongeveer waar nu de Belgacom-toren staat. Maar het was toen, geloof me vrij, nog rauwer dan nu. In de kroegen op het kruispunt van de Rue du Marché en de Rue G. Matheus kon je zonder acteurs in te huren een gangsterfilm inblikken. Vergeleken met de figuren die er toen rondhingen zijn die Marokaanse snotapen van nu echte broekies.De schoonheid van Brussel zit in de lelijkheid. Zo mooi als Ukkel of Laken kan zijn, zo lelijk is Schaarbeek. Het is dan ook een echte grootstad, meer dan 1 miljoen inwoners waarvan meerderheid migranten. Tweemaal zo groot als de tweede grootste stad in België. De Aarschotstraat was altijd maar een aftandse en grimmige bedoening. De kamers waren ook altijd niet je dat. Maar het is die mix en smeltkroes die van Brussel iets unieks maakt. You love to hate it.

Player
6 juni 2020, 14:32
Dat gebeurde een vriend van mij ook in het gewone verkeer. Terwijl hij de schoonheid van een kortgerookte jongedame op het trottoir bewonderde reed hij tegen de voor hem gestopte auto op.

Ik had dat met de billboard affiches van P-Magazine, die waarop Véronique De Kock in vol ornaat stond: gebruind in een goed gevulde bikini op haar knieën, huid nat gemaakt, smachtend kijkend in de lens van de camera en poserend voor een sportvliegtuig op één of ander exotisch strand. Vond het levensgevaarlijk om ernaar te kijken terwijl ik zelf achter het stuur zat.

deket
6 juni 2020, 14:38
maar ik herinner mij die tijd ook nog,de rosse buurt van Brussel oversteeg een enorme oppervlakte tot aan het Rogierplein,en het inmiddels bankroet gegane Sheratonhotel
toen vooral Belgische en Franse pooiers,voornamelijk uit Marseille in het zuiden,er werd ook veel getippeld,alsook aan het zuidstation waar je enkele hoerencafeetjes kon vinden,waar je gewoon eeen pintje dronk en tal van meiden zaten,zoals café Zottegem. Nu heb je daar nog alleen Le Coin,waar je soms nog een deketmeid kan aantreffen,maar de meesten anderen zijn wel boven de 30
tippelen doen ze nog in de buurt van de KVS,theaterzaal van Brussel
en de Circusstraat in het centrum stond ook vol met ramendvps,nu alleen nog wat uitzuip nachtclubs

de duisburg spesjalist
6 juni 2020, 17:20
Dan ken je deket nog niet. Al moet hij de groene grens kruipend en tijgerend in camouflagepak passeren, zodra Sixsens de deuren opent weet hij er vanuit België binnen te geraken :lostit::lostit::freu:

deket is zo rond dat de hoogte van 3 kontjes gras niet hoog genoeg is :biggrin:

Herr Fick
6 juni 2020, 20:13
toen vooral Belgische en Franse pooiers,voornamelijk uit Marseille in het zuiden...en de Circusstraat in het centrum stond ook vol met ramendvps,
De DVP's waren ook bijna allemaal Frans of Frans Algerijns. Ik ben er twee keer een zaak binnengestapt. Ik mocht voor 1500 Bfr niet eens mijn broek helemaal uitdoen, ze moest op de enkels blijven omdat de Politie soms binnenstapte voor controle(of was het drinkgeld ophalen;)?). Na 10 min stond ik weer buiten. :frown: Maar ik heb in die buurt wel veel gepintelierd met een collega van me die daar was opgegroeid. Dolle toestanden want de DVP's kwamen daar ook na hun shift. De Mousquetaire (waar nu een kebabzaak is) en de kroegen aan de Markstraat waren hun stekkkie. Na 1989 ben ik er niet meer geweest. Toen ik 15 jaar later eerder toevallig weer eens kwam bleef alleen de A-straat over, maar daar waren ondertussen de Bulgarinnen geland en die gaven wel service.

Ik heb onlangs gelezen dat de Rue du Cirque eigenlijk de originele rosse buurt van Brussel is. De DVP's aan de Noord zijn er gekomen nadat de spoorlijn Noord Zuid aangelegd werd in de vroege jaren 50. Daardoor liepen alle straten oost-west plots dood op het nieuwe stationsgebouw en werd een zekere discretie gegarandeerd. De tunnels vanuit de Vooruitgangsstraat en ter hoogte van de Place Liedts bestonden toen waarschijnlijk nog niet. In de A-straat werden de huizen aan de stationskant gewoon gesloopt en keken de bewoners aan de andere kant op een blinde muur en zijn bijna allemaal verhuisd. In die lege huizen zijn nu de DVP ramen.

potentebeer
6 juni 2020, 20:15
Maakt alles wat duidelijker [emoji849]

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/05/hoesten-niezen-zingen-niemand-kent-het-gevaar-van-kleine-druppels-a4001919

WA
6 juni 2020, 21:22
Aerosolen of niet, hier in Dld is het openbare leven helemaal los. Zit nu in de haven en bij elk restaurant staan wachtende in de rij. “Das natuurlijk vanwege een beperkt aan tafeltjes ivm corona maatregelen” NEEN, gewoon volle bak. Wel natuurlijk even achterlaten je tel nummer en zo. Geen controle of je het ook correct invuld in niet bijv Jan Modaal 06-12348765

WA
6 juni 2020, 23:00
Doorgaand op ijsberen die “hun hart vasthouden “ na enkele nieuwe uitbraken op div. feestjes..... Hoeveel is dat op een totaal van alle geopende horeca zaken? Als ik naar Duisburg kijk waar in de Innenhafen de Horeca zich al weer twee (misschien drie) weken helemaal op volle toeren draait en slechts het personeel mondkapjes draagt vind ik die handvol uitbraken eigenlijk nog reuze mee vallen. Ff afwachten wat de uitbraak bij DPD in Duisburg voor impact heeft maar ik verwacht dat het niet veel erger word dan pakketjes die later dan gepland bezorgd gaan worden.

mager
6 juni 2020, 23:17
Ik denk dat de saunaclubs 28 mei opengaan, of eerder. Dat is mijn gok.

10 Juni gaan de eerste saunaclubs weer open, zat ik er niet veel naast :)

Big30
6 juni 2020, 23:24
Aantal coronapatiënten groeit wereldwijd harder dan ooit: ‘De pandemie is nog volop gaande’

VideoHet aantal gevallen van corona in de wereld groeit harder dan ooit. In twee dagen tijd kwamen er ruim een kwart miljoen besmettingen bij. Wereldwijd ontstaan er nieuwe brandhaarden. Viroloog Marion Koopmans waarschuwt: ,,Het virus is nog niet uitgeraasd. De pandemie lijkt in Europa op zijn retour, maar is nog volop gaande.’’

Hoogleraar Marion Koopmans, die sinds 2014 de Wereldgezondheidsorganisatie WHO adviseert en lid is van het Outbreak Management Team (OMT) benadrukt: ,,Terwijl wij de boel hier misschien wat meer loslaten, circuleert het virus nog steeds en neemt het nu echt toe in andere delen van de wereld.’’

Een hoger aantal geconstateerde besmettingen in bepaalde sectoren toont volgens Koopmans in Nederland al aan dat de 1,5 meterregel lastig is te handhaven. ,,Denk daarbij aan de slachthuizen en de medewerkers in de glastuinbouw. In gebieden waar mensen dichter op elkaar wonen heb je dat effect in nog sterkere mate. In sloppenwijken is geen sprake van anderhalve meter en hygiëne. Daar denken mensen misschien ook: ik heb wel wat anders aan mijn hoofd.’’ Landen ‘waar de populatie slechte toegang heeft tot zorg en schoon drinkwater’ baren haar zorgen. ,,Daar kan zo’n pandemie behoorlijk hard gaan.’’
https://www.ad.nl/binnenland/aantal-coronapatienten-groeit-wereldwijd-harder-dan-ooit-de-pandemie-is-nog-volop-gaande~a8b55193/

Klik deze grafiek eens aan en je ziet zeer schokkende cijfers voor Zuid-Amerika, Afrika en voor Europa met name voor Zweden en de UK.
https://ourworldindata.org/grapher/covid-confirmed-cases-since-100th-case?country=ALB~AND~AUT~BLR~BEL~BIH~BGR~HRV~CYP~C ZE~DNK~EST~FRO~FIN~FRA~DEU~GIB~GRC~GGY~HUN~ISL~IRL ~IMN~ITA~JEY~OWID_KOS~LVA~LTU~LUX~MKD~MLT~MDA~MNE~ NLD~NOR~POL~PRT~ROU~RUS~SMR~SRB~SVK~SVN~ESP~SWE~CH E~UKR~GBR

Nu de Polonaise in gaan zetten en te denken dat we van Corona afscheid hebben genomen is het domste wat we kunnen doen!

rob45
6 juni 2020, 23:47
Elk nadeel heeft zo zijn voordeel..

De natuur - De mens 1-0 (lockdowns met geen vliegverkeer en veeel minder autoverkeer en fabrieken die dichtgingen.

De natuur- De mens 2-0 Een kleine reductie van het totaal aantal mensen van 7.7 miljard.

Toch zal de mens winnen en het wereld klimaat zal enorm veranderen op termijn maar het is een kwestie van tijd voor de natuur weer tegen zal scoren.

pietpotent44
7 juni 2020, 06:50
Het viel natuurlijk te verwachten dit soort berichten. Zeker van een van de opperclowns virologen Marion Koopmans.
Maar het is echt complete onzin.

De cijfers dalen momenteel in heel de wereld. In Zuid-Amerika (zelfs Brazilie), in Afrika (sowieso superweinig doden t.o.v. de totale bevolking, enkele tientallen tot een paar honderd doden per land) en zeker Europa. Zweden en de UK gaan in Europa het langzaamste, maar binnen een maand zitten zij ook rond de 0 doden.

Deze grafieken tonen het aantal bevestigde gevallen. En die zijn hard gestegen simpelweg omdat er nu veel meer wordt getest. Dat zegt dus niks.
De meest betrouwbare graadmeter is het dagelijks aantal nieuwe doden. En die dalen overal. Zelfs nu in Brazilie en Rusland. In de VS zijn ze al veel langer aan het dalen, daar zitten ze op schema voor half juli.

Hier in Nederland zitten we bij het huidige verloop binnen 2 weken rond de 0 doden.
Dat geldt ook voor Duitsland, en eigenlijk alle landen van Europa (op Zweden en UK na).

Het domste wat je nu kan doen is ireeele angst zaaien door een compleet verkeerde voorstelling van zaken te geven.
(Stress is heel slecht voor je immuunsysteem.)

https://www.ad.nl/binnenland/aantal-coronapatienten-groeit-wereldwijd-harder-dan-ooit-de-pandemie-is-nog-volop-gaande~a8b55193/

Klik deze grafiek eens aan en je ziet zeer schokkende cijfers voor Zuid-Amerika, Afrika en voor Europa met name voor Zweden en de UK.
https://ourworldindata.org/grapher/covid-confirmed-cases-since-100th-case?country=ALB~AND~AUT~BLR~BEL~BIH~BGR~HRV~CYP~C ZE~DNK~EST~FRO~FIN~FRA~DEU~GIB~GRC~GGY~HUN~ISL~IRL ~IMN~ITA~JEY~OWID_KOS~LVA~LTU~LUX~MKD~MLT~MDA~MNE~ NLD~NOR~POL~PRT~ROU~RUS~SMR~SRB~SVK~SVN~ESP~SWE~CH E~UKR~GBR

Nu de Polonaise in gaan zetten en te denken dat we van Corona afscheid hebben genomen is het domste wat we kunnen doen!

Kwibus2
7 juni 2020, 12:23
Player herinnert zich de tijd dat je in Antwerpen nog rijdend een onderzoek kon instellen naar de kwaliteit van het aanbod in het SKW.

Belg, Engelsman en ik rijden in het Mercedesbusje van de Belg langs de ramen. De Belg rijdt.
Plotseling ziet hij een dame die hem intrigeert. Belg zet de Mercedes bus midden op de weg stil en loopt naar de blonde dame.
Het gordijn gaat dicht. Ik zet het busje netjes aan de kant. Het is winter, er ligt een pak sneeuw.
De Belg is kennelijk aan een lang gesprek begonnen, De Engelsman en ik besluiten rustig verder te gaan met onze verkenning, we rijden verder.
Na enige tijd lijkt het verstandig het raam op te zoeken waar onze Belgische vriend interesse in had.
Sneeuw, alles wit. We hebben geen idee waar de Belg naar binnen is gegaan. We zijn verdwaald, kan natuurlijk gebeuren met zoveel afleiding.
Ik haal nog een domme streek uit door hier en daar te vragen of er misschien een blonde dame aanwezig is. We rijden met een slakkengangetje door en zien onze vriend zomaar een pand verlaten en de straat opgaan. We hebben hem nooit verteld wat er gebeurd was.

phoenix
7 juni 2020, 14:03
De cijfers zitten op schema of wie het virus? , heb je gesproken met het virus? , pietpotent alsof cijfers de werkelijkheid kunnen voorspellen.... tja wiskundige modellen maar die veranderen zodra het weer verandert, zo is dat ook met virussen.... dat een virus komt en gaat dat is zeker... maar hoe en wanneer dat is onzeker... net zo goed als het onzeker is of er wel een vaccin voor gevonden wordt.... hiv kan nog steeds toeslaan en daar is geen vaccin voor... en dat is al ongeveer 30 jaar actief in de wereld.... ik houd goede hoop op een medicijn dat door nederlandse microbiologen en het AMC is ontwikkeld en dat een amerikaans bedrijf in productie gaat nemen, dit verhaal was onlangs nog op radio 1 te horen.

Het viel natuurlijk te verwachten dit soort berichten. Zeker van een van de opperclowns virologen Marion Koopmans.

De cijfers dalen momenteel in heel de wereld. In Zuid-Amerika (zelfs Brazilie), in Afrika (sowieso superweinig doden t.o.v. de totale bevolking, enkele tientallen tot een paar honderd doden per land) en zeker Europa. Zweden en de UK gaan in Europa het langzaamste, maar binnen een maand zitten zij ook rond de 0 doden.

Deze grafieken tonen het aantal bevestigde gevallen. En die zijn hard gestegen simpelweg omdat er nu veel meer wordt getest. Dat zegt dus niks.
De meest betrouwbare graadmeter is het dagelijks aantal nieuwe doden. En die dalen overal. Zelfs nu in Brazilie en Rusland. In de VS zijn ze al veel langer aan het dalen, daar zitten ze op schema voor half juli.

Hier in Nederland zitten we bij het huidige verloop binnen 2 weken rond de 0 doden.
Dat geldt ook voor Duitsland, en eigenlijk alle landen van Europa (op Zweden en UK na).

Het domste wat je nu kan doen is ireeele angst zaaien door een compleet verkeerde voorstelling van zaken te geven.
(Stress is heel slecht voor je immuunsysteem.)

pietpotent44
7 juni 2020, 14:56
De cijfers zitten op schema of wie het virus? , heb je gesproken met het virus? , pietpotent alsof cijfers de werkelijkheid kunnen voorspellen.... tja wiskundige modellen maar die veranderen zodra het weer verandert, zo is dat ook met virussen.... dat een virus komt en gaat dat ... ik houd goede hoop op een medicijn dat door nederlandse microbiologen en het AMC is ontwikkeld.

De cijfers zijn de enige echte objectieve graadmeter die we hebben Phea (ook al weten we sommige cijfers nou eenmaal niet).
Die sensationele krantenkoppen met foto erbij van een zware coronapatient doen het altijd goed om mensen weer angstig te maken. Maar daar heb je allemaal niks aan.

Verder is het gewoon een kwestie van de cijfers juist interpreteren. In plaats van mee te gaan in de gekte, en in de onzekere angstmodus te blijven zitten.

Er is nu reden tot optimisme. Dus leef.
En geloof in PietPotent :biggrin:

Goedemorgenallemaal
7 juni 2020, 15:49
De schoonheid van Brussel zit in de lelijkheid... Maar het is die mix en smeltkroes die van Brussel iets unieks maakt. You love to hate it.
Helemaal mee eens, maar dat wordt een ander draadje.

Big30
7 juni 2020, 15:58
Dit zijn volgens onderzoek de veiligste landen in de coronacrisis

Welke landen gaan het beste om met de coronacrisis en zijn daarom momenteel het veiligst? Een techbedrijf uit Hong Kong, Deep Knowledge Group, heeft dit uitgezocht en concludeert op basis van data dat Zwitserland het veiligste land is. Zuid-Sudan is het onveiligst. Nederland staat op plek 19.

Nederland in top 20

‘De aantallen sterfgevallen en nieuwe besmettingen blijven afnemen in Duitsland en Zwitserland, waardoor lockdownmaatregelen versoepeld konden worden en de economie weer op gang kon komen’, is te lezen in het onderzoek. ‘Het is duidelijk dat deze landen een kritische stresstest doorstaan hebben door de snelle toepassing van quarantaine-maatregelen, het effectief signaleren en opsporen van besmettingen, economische verlichting en de effectieve behandeling van patiënten.’

Nederland staat op de negentiende plek, tussen Hongarije en Vietnam in, en staat daarmee nog net in de topcategorie van veilige landen. De top 20 wordt door het onderzoek aangemerkt als ‘regio’s met exceptioneel hoge veiligheidsniveaus.’ België staat op plek 78 en de Verenigde Staten op plek 58.

Van de Scandinavische landen scoort Zweden opvallend laag. Het land, dat vanaf het begin de strategie hanteerde met weinig maatregelen, staat op plek 64 terwijl de buurlanden allemaal in de top 24 staan. Waar het land hoog scoort op paraatheid van de gezondheidszorg, scoort het laag op overheids- en quarantaine-efficiëntie.
https://www.ad.nl/buitenland/dit-zijn-volgens-onderzoek-de-veiligste-landen-in-de-coronacrisis~a7f8e0c7/

phoenix
7 juni 2020, 16:00
nee ik praat ook niet over angst pietpotent, wel over realiteitszin.... objectiviteit bestaat helaas niet... alleen maar interpretaties van gekozen feiten, als ik op zoek ga naar de louterende werking van virusbesmettingen en de gezondheid van mensen kan ik die ook vinden, net zo goed als dat ik kan laten zien dat er dodelijke causale verbanden bestaan tussen mensen die besmet raken en daarna doorgaan, daartussen beweegt zich en enorme massa aan feiten.... waar allerlei deskundigen zich overbuigen hun woordje doen en achter ieder woordje schuilt minstens een belang.....

tegelijkertijd zijn er nu eenmaal ziektes die we niet zomaar onder controle hebben..., daar zullen we mee moeten leven, maar voor mij wordt het stilaan wel helder dat seks niet alleen over plezier gaat en voortplanting maar bij veel mensen angst oproept en dood en daarom vinden mensen het vies als er seks bestaat door meerdere personen, de katholieke kerk heeft daar tenminste 20 eeuwen handig gebruik van gemaakt om angst te zaaien met syfilis, gonorroe, chlamydia en hiv, nu hebben we een nieuwe kerk.. ongeveer 150 jaar oud de medische wereld met als instituut RVM en de GGD ! vergeet die laatste niet, die zijn tentakels uitspreid over jou leven en hoe je zou moeten leven. Zelfs op het forum mag de nieuwe kerk haar zegje doen , weliswaar in bedekte termen waarschuwen voor ziektes maar ondertussen ons manipuleren met geïnstitutionaliseerde waarden.... en covid19 is de nieuwe waarheid... kijk uit het sluipt overal...je kan beter 60 uur werken eten en drinken en slapen, seks is gevaarlijk!!!!!!! werken helpt

schoolmeester
7 juni 2020, 16:10
Opgelet, opgelet Phea Red.

Groet, schoolmeester.

Goedemorgenallemaal
7 juni 2020, 16:10
Ik heb wat gedachten over Corona en Covid, over gedrag, besmettelijkheid statistieken en regels etc die zich niet snel in een berichtje laten vatten. Voor mijn gevoel wordt het wel het beste bericht in dit draadje maar het is allemaal lastig onder woorden te brengen en ik zit nog met wat kleine al dan niet schijnbare tegenstrijdigheden.

Terug naar waar we hier voro zijn. Ik zat net op de site van babylon, het forum en daar is een draadje over wanneer de clubs weer open gaan. Nog geen datum, "admin"wie dat ok mag zijn, heeft het gisteren nog over gerichten dat er in ieder sprakeis van maximaal 1 persoon per 10 vierkante meter. Admin zou nu kijken wat dat betekent voor het aantal gasten en of er met een soort reserveringesysteem gewerkt kan worden, wat in babylonjs geval een kleien utbreiding kan zijn op de "recent" geintroduceerde "AWL voor beren"zodat gasten kunnen zien wie er zal zijn, net als ons Meeting point

de duisburg spesjalist
7 juni 2020, 17:11
Pandemie nog lang niet voorbij: wereldwijd record aan nieuwe besmettingen

In Nederland is het ergste voorlopig achter de rug, maar wereldwijd neemt het aantal nieuwe besmettingen verder toe. Dat komt vooral door groei in Azië en Latijns-Amerika. Wereldwijd zijn er nu officieel bijna zeven miljoen besmettingen geteld en meer dan 400.000 doden.

De Verenigde Staten is koploper in absolute aantallen. Daar zijn bijna twee miljoen besmettingen en 110.000 doden geteld. Maar de verspreiding in dat land gaat nu langzamer dan voorheen.

Gisteren kwamen er volgens de telling van de John Hopkins universiteit wereldwijd ruim 126.000 besmettingen bij. De grootste groei is te zien in landen als Brazilië, Mexico en India.

Meer dan malaria

Wereldwijd zijn nu meer dan 400.000 mensen overleden aan Covid-19. Ter vergelijking: dat is op dit moment al net zoveel als dat er in een heel jaar mensen aan malaria sterven. Malaria - een infectieziekte die wordt overgebracht door muggen - is normaal gesproken een van de dodelijkste ziekten ter wereld.

Het werkelijke dodental door Covid-19 ligt hoger. Veel slachtoffers zijn nooit getest. Daarnaast tellen sommige landen de overlijdens buiten de ziekenhuizen niet mee.

Versoepeling in India

Een van de snelst groeiende besmettingshaarden ter wereld is India. Sinds maart is er een lockdown van kracht, maar ondanks de virusuitbraak worden de maatregelen morgen verder versoepeld. Nu telt India bijna 250.000 besmettingen. Alleen de VS, Brazilië, Rusland en het Verenigd Koninkrijk hebben meer zieken.

President Modi van India wil de economie weer opstarten. Miljoenen arbeiders zitten zonder werk sinds de lockdown. Morgen mogen winkelcentra, restaurants en gebedshuizen weer open. Over het nut van het openen van gebedshuizen is wel discussie. Gelovigen moeten in ieder geval hun handen en voeten wassen. Ook wordt er geen eten uitgedeeld en mogen gelovigen de heilige voorwerpen in tempels niet aanraken.

De Wereldgezondheidsorganisatie zegt dat de lockdown in India geholpen heeft om de uitbraak te temmen, toch is er een risico. "Als India en andere grote landen weer opengaan en mensen weer beginnen rond te reizen is er altijd een risico dat de ziekte weer opduikt", aldus Mike Ryan van de WHO.

Besmettingshaard Brazilië

Brazilië is de belangrijkste besmettingshaard in Latijns-Amerika. Het land telt ruim 670.000 besmettingen en bijna 36.000 doden. De afgelopen week noteerde Brazilië op vier verschillende dagen de meeste nieuwe besmettingen en doden ter wereld. De cijfers groeien snel, nu hebben alleen de VS en Groot-Brittannië nog een hoger officieel dodental.

Desondanks wil president Bolsonaro de coronamaatregelen het liefst zo snel mogelijk opheffen. De economische schade is volgens hem groter dan het risico voor de volksgezondheid. Door de maatregelen zijn veel Brazilianen zonder werk komen te zitten, ook armoede en honger groeien daardoor.

Censuur

De alarmerende cijfers zijn sinds gisteren voor Brazilianen moeilijker te volgen. Data over het virus is grotendeels verwijderd van de overheidswebsite. President Bolsonaro noemt de cijfers misleidend.

Het enige wat de Brazilianen nog te horen krijgen zijn het dagelijks aantal nieuwe besmettingen, doden en genezen mensen. Maar die cijfers worden nu wel na het best bekeken nieuwsprogramma gepubliceerd. "Daar gaat het verhaal voor Jornal Nacional", grapte Bolsonaro. Volgens de president houdt het nieuwsprogramma ervan om te zeggen dat Brazilië weer een record heeft voor het dagelijkse aantal virusdoden.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/pandemie-nog-lang-niet-voorbij-wereldwijd-record-aan-nieuwe-besmettingen/ar-BB159QTn?ocid=ob-fb-nlnl-822&fbclid=IwAR0ncSODfOfqT1hsfk0oTau4WlPkBNEZMGCBRh-RhQ2adrWTiOSrhA_sS2Q

Badslippers
7 juni 2020, 17:33

Ik neem niet aan dat Marion Koopmans haar diploma's heeft gehaald op basis van haar wenkbrauwen. Enig wetenschappelijk inzicht zal ze toch zeker hebben. Ik heb inmiddels zoveel deskundigen gehoord dat er maar één conclusie mogelijk is. Men verschilt behoorlijk van mening en inzicht.

Als ik vluchtig kijk naar al die grafieken en cijfers op: https://ourworldindata.org/coronavirus-data?country=~NLD
Zie ik toch nog veel stijging. Weliswaar minder hard. Ook het aantal doden in Nederland neemt af. Maar uiteindelijk laat elke dode het totaalcijfer stijgen. En dat zal zo blijven totdat we nul doden hebben. Het dagelijks aantal doden daalt inderdaad.

Op die website kun je ook landen kiezen om te zien hoe het verloop is.

Freddy_K
7 juni 2020, 17:49
saving lives mense dhat is LL what wy doene at Billa en Melinda G3tes INstitue. We wont to save lives hehehehe

Big30
7 juni 2020, 17:53
HLN ONDERZOEKT. Nergens zoveel extra doden door corona (en dat ligt niet aan onze telling)

Corona heeft in héél Europa lelijk huisgehouden. Geen land bleef gespaard en niemand had het perfecte strijdplan. Toch valt op hoezeer de aanpak en de gevolgen van land tot land verschillen. Wij maakten op zes thema’s de analyse voor België en legden die naast drie andere, gelijkaardige Europese lidstaten. Conclusie? Ons land is zelden kampioen. Behalve in negatieve zin, als het om het aantal doden gaat.
https://www.hln.be/de-krant/hln-onderzoekt-nergens-zoveel-extra-doden-door-corona-en-dat-ligt-niet-aan-onze-telling~a38489b7/

de duisburg spesjalist
7 juni 2020, 17:55
net even met 1 van de club eigenaren contact gehad ze wachten op groen licht van nrw volgens hem hij zij er bij je weet nooit gaat het geen maand meer duren voordat de saunaclubs in NRW de deuren mogen openen

potentebeer
7 juni 2020, 18:03
net even met 1 van de club eigenaren contact gehad ze wachten op groen licht van nrw volgens hem hij zij er bij je weet nooit gaat het geen maand meer duren voordat de saunaclubs in NRW de deuren mogen openen

Aldus de spesjalist..

WA
7 juni 2020, 18:03
7) Hospitalization rate

Initial estimates based on Chinese data assumed a very high 20% hospitalization rate, which led to the strategy of ‘flattening the curve’ to avoid overburdening hospitals. However, population-based antibody studies (see above) have since shown that actual hospitalization rates are close to 1%, which is within the range of hospitalization rates for influenza (1 to 2%).

The US CDC found that Covid-19 hospitalization rates for people aged 65 and over are “within ranges of influenza hospitalization rates”, with rates slightly higher for people aged 18 to 64 and “much lower” (compared to influenza) for people under 18.

In local hotspots like New York City, the overall hospitalization rate based on antibody studies is about 2.5% (19.9% or 1.7 million people with antibodies and 43,000 hospitalizations by May 2).

The much lower than expected hospitalization rate may explain why most Covid-19 ‘field hospitals’ even in hard-hit countries like the US, the UK and China remained largely empty.

Bron: https://swprs.org/studies-on-covid-19-lethality/ en neen, ik heb geen factchecking gedaan.

WA
7 juni 2020, 18:04
Dan weet je ook vast hoe het staat met de voorwaarden. Apps, kamergangen registreren etc.

de duisburg spesjalist
7 juni 2020, 18:40
Dan weet je ook vast hoe het staat met de voorwaarden. Apps, kamergangen registreren etc.

zoals je wel licht gelezen heb is de kans dat het contact formulier door de snipper apparaat ga in DE groot het verandert er met de dag . 1 ding is mijn wel verteld bij koorts hoge bloed druk :biggrin: geintje kom je de club niet in . dit zal gecontroleerd worden

de duisburg spesjalist
7 juni 2020, 18:44

zoals je wel licht gelezen heb is de kans dat het contact formulier door de snipper apparaat ga in DE groot het verandert er met de dag . 1 ding is mijn wel verteld bij koorts hoge bloed druk :biggrin: geintje kom je de club niet in . dit zal gecontroleerd worden . zelfs wordt er overwogen om te controleren op je zuurstof gehalte . zelf heb ik al een smartworts besteld die dit allemaal meet

Huubhuubbarbatruuk
7 juni 2020, 18:55
Dit zijn volgens onderzoek de veiligste landen in de coronacrisis
Welke landen gaan het beste om met de coronacrisis en zijn daarom momenteel het veiligst? Een techbedrijf uit Hong Kong, Deep Knowledge Group, heeft dit uitgezocht en concludeert op basis van data dat Zwitserland het veiligste land is. Zuid-Sudan is het onveiligst. Nederland staat op plek 19.

Annabel van Gestel 07-06-20, 12:07
Laatste update: 14:38
69
1

Deep Knowledge Group is een bedrijf dat gegevens verzamelt van verschillende commerciële en non-profit tech-organisaties. Op basis van de data van alle organisaties die zich bij Deep Knowledge group hebben aangesloten, heeft het bedrijf op verschillende thema’s onderzocht welke landen momenteel het veiligst zijn tijdens de coronacrisis.

Het bedrijf heeft landen punten gegeven op onder andere ‘quarantaine-efficiëntie’, de effectiviteit van signalering en opsporing van besmettingen, het niveau van paraatheid van de gezondheidszorg en de efficiëntie van de overheid. In het begin van de crisis stonden de landen die snel en adequaat op de verspreiding van het virus reageerden, bijvoorbeeld omdat de ziekenhuizen goed voorbereid waren, bovenaan de ranglijst. Nu zijn het vooral de landen waarvan de economie het meest veerkrachtig is die de lijst aanvoeren.

Nederland in top 20
‘De aantallen sterfgevallen en nieuwe besmettingen blijven afnemen in Duitsland en Zwitserland, waardoor lockdownmaatregelen versoepeld konden worden en de economie weer op gang kon komen’, is te lezen in het onderzoek. ‘Het is duidelijk dat deze landen een kritische stresstest doorstaan hebben door de snelle toepassing van quarantaine-maatregelen, het effectief signaleren en opsporen van besmettingen, economische verlichting en de effectieve behandeling van patiënten.’

Nederland staat op de negentiende plek, tussen Hongarije en Vietnam in, en staat daarmee nog net in de topcategorie van veilige landen. De top 20 wordt door het onderzoek aangemerkt als ‘regio’s met exceptioneel hoge veiligheidsniveaus.’ België staat op plek 78 en de Verenigde Staten op plek 58

Goedemorgenallemaal
7 juni 2020, 20:02
Ik vind telling van overledenen ergens ook niet helemaal betrouwbaar klinken, hoe weten we wie waaraan is doodgegaan? Hoe tel je mensen die Corona hadden overleefd als ze niets anders hadden? Hoe tel je mensen mee die een andere aandoening overleefd hadden als ze geen Corona hadden? Waar ligt de scheiding? Ik denk dat dat per land zal verschillen, ik denk dat dat , om even in Nederland te blijven, zelfs per GGD of ziekenhuis zal verschillen.

Wat Afrika betreft, ik krijg bericht uit Congo, 3500 gevallen, met name in Kinshasa. Lijkt me wat optimistisch

pietpotent44
7 juni 2020, 20:13
Ik neem niet aan dat Marion Koopmans haar diploma's heeft gehaald op basis van haar wenkbrauwen. Enig wetenschappelijk inzicht zal ze toch zeker hebben. Ik heb inmiddels zoveel deskundigen gehoord dat er maar één conclusie mogelijk is. Men verschilt behoorlijk van mening en inzicht.

Als ik vluchtig kijk naar al die cijfers en grafieken kijk
Zie ik toch nog veel stijging. Weliswaar minder hard. Ook het aantal doden in Nederland neemt af.

Ik ken die site(s) ook.
In alle landen ter wereld dalen de dagelijkse doden.
Aantal gevallen zal ongetwijfeld stijgen vanwege meer testen. Maar dat zegt niks.

Die Koopmans was het eind januari met het rivm eens dat de kans heel erg klein was dat het virus naar Nederland zou komen. Ook vond zij een negatief reisadvies voor China niet nodig:
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/item/mysterieus-coronavirus-ook-reden-voor-angst-in-nederland-veel-is-nog-onduidelijk/

En ik weet niet meer zeker of zij het was, maar er is door een van die virologen ook gezegd dat Corona alleen overdraagbaar was door mensen met corona symptomen. En dat aerosolen maar een beperkte rol zouden spelen.

Nu heeft ze het weer over de 2e golf. En dat de besmettingen blijven toenemen. Etc. etc.

phoenix
7 juni 2020, 20:16
Pietpotent nog een keer: wetenschappers doen uitspraken over een virus met de kennis die er op dat moment is. dus Marion koopmans doet nu andere uitspraken gek he, dat is nou wetenschap , anders hadden we nou nog steeds gedacht dat Newtowns wetten helemaal up to date zijn en nooit enige irrelevantie vertonen.... Rutte die doet uitspraken die hij daarna weer herroept om politiek redenen....

pietpotent44
7 juni 2020, 20:32
Pietpotent nog een keer: wetenschappers doen uitspraken over een virus met de kennis die er op dat moment is. dus Marion koopmans doet nu andere uitspraken gek he, dat is nou wetenschap , anders hadden we nou nog steeds gedacht dat Newtowns wetten helemaal up to date zijn en nooit enige irrelevantie vertonen.... Rutte die doet uitspraken die hij daarna weer herroept om politiek redenen....

De Chinezen hadden Europa toen al gewaarschuwd Phea.
Het kan me niet schelen wat ze nu weer gaat roepen, ik hecht er geen waarde meer aan. Als je dat wetenschappers noemt. Voor het najaar gaat er sowieso toch geen 2e golf meer komen, wat ze ook roepen.

Die Rutte is helemaal een draaikont.
Vandaag zegt ie A, en als het em uitkomt zegt ie morgen net zo makkelijk het tegenovergestelde van A.
Nou ineens begrijpt ie toch de gevoeligheden rond zwarte piet, 'institutioneel racisme in Nederland'. Wat een tweezak is het toch ook, bah.

WA
7 juni 2020, 20:43
Het kan me niet schelen wat ze nu weer gaat roepen, ik hecht er geen waarde meer aan. Als je dat wetenschappers noemt. Volgens mij is het zo dat als je jezelf wetenschapper mag noemen je daarmee automatisch zegt of anderen uitdaagt vooral jouw bevindingen op de proef te stellen en mits goed onderbouwd te tackelen. Maar misschien was dat 15 jaar geleden wel anders :eek:

WA
7 juni 2020, 20:50
zoals je wel licht gelezen heb is de kans dat het contact formulier door de snipper apparaat ga in DE groot het verandert er met de dag . 1 ding is mijn wel verteld bij koorts hoge bloed druk :biggrin: geintje kom je de club niet in . dit zal gecontroleerd worden . zelfs wordt er overwogen om te controleren op je zuurstof gehalte . zelf heb ik al een smartworts besteld die dit allemaal meet

ah, gewoon met een stijve binnen wandelen dus :hammer: Die extra ruimte zal het net onder 125 mm/Hg brengen.

phoenix
7 juni 2020, 20:59
wetenschap is: kort door de bocht..., je zoekt een onderwerp en stelt een hypothese dat onderzoek je met behulp van voldoende aantallen die je kunt controleren op aanwezigheid en ze zijn gelijkvormig, ze hebben allemaal dezelfde eigenschappen ( m.a w ze bestaan echt en ze behoren in geval van virussen tot dezelfde soort), men noemt dat feiten en die feiten die zijn al subjectief als je ze hebt gekozen want jij kiest ze vanuit jou perspectief, vervolgens als je bevindingen kloppen met je hypothese dan publiceer je dat en je vraagt aan andere wetenschappers om te valideren, dus dat onderzoek nog eens uit te voeren aan de andere kant vd wereld bijvoorbeeld....

dat is bij natuurkunde een stuk eenvoudiger dan in de psychologie bijvoorbeeld, daarom is psychologie ook een zachte wetenschap en natuurkunde een harde wetenschap. virologen behoren niet tot natuurkundige maar zijn wetenschappers die virussen onderzoeken, helaas voor hen zijn virussen veranderlijk en is het lastig om tot een hypothese te komen die vervolgens aan het einde vd rit ook kan worden aangetoond, want in de tussentijd kan een virus alweer veranderd zijn...kan je weer opnieuw beginnen en de vaccinatie kan alweer achterhaald zijn, daarom werken sommige griepvaccins niet geweldig, omdat ondertussen er weer nieuws griepsvirussen zijn opgedoken, nu beweert men , zover ik dat heb begrepen dat dit coronavirus vrij stabiel is en niet zo snel muteert....

Giodude
7 juni 2020, 21:01
Volgens mij is het zo dat als je jezelf wetenschapper mag noemen je daarmee automatisch zegt of anderen uitdaagt vooral jouw bevindingen op de proef te stellen en mits goed onderbouwd te tackelen. Maar misschien was dat 15 jaar geleden wel anders :eek:

Volgens onze "wetenschapper" was de kwaliteit in de SC's 15 jaar geleden hoger. Aangezien er anderen waren die dit wilden tackelen is nu bewezen dat Pietpotent een wetenschapper is en dus een waarde oordeel over dat mens van Koopmans mag vellen. :biggrin:

Badslippers
7 juni 2020, 21:04
Ik ken die site(s) ook.
In alle landen ter wereld dalen de dagelijkse doden.
Aantal gevallen zal ongetwijfeld stijgen vanwege meer testen. Maar dat zegt niks.

Die Koopmans was het eind januari met het rivm eens dat de kans heel erg klein was dat het virus naar Nederland zou komen. Ook vond zij een negatief reisadvies voor China niet nodig:
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/item/mysterieus-coronavirus-ook-reden-voor-angst-in-nederland-veel-is-nog-onduidelijk/

En ik weet niet meer zeker of zij het was, maar er is door een van die virologen ook gezegd dat Corona alleen overdraagbaar was door mensen met corona symptomen. En dat aerosolen maar een beperkte rol zouden spelen.

Nu heeft ze het weer over de 2e golf. En dat de besmettingen blijven toenemen. Etc. etc.

Die kritische reacties en kanttekeningen zijn te begrijpen als je beseft dat virologen wereldwijd verschillende visies en interpretaties hebben. Terecht quote je een belangrijke zin die Koopmans in dat artikel laat optekenen namelijk: "Koopmans was het eind januari met het rivm eens dat de kans heel erg klein was dat het virus naar Nederland zou komen." M.a.w. zij sluit dat niet uit. Ik ben vervolgens minder geïnteresseerd in opmerkingen (in zijn algemeenheid bedoel ik dat) als: "Zie je, ze zat er naast.". Ik ben meer geïnteresseerd in het waarom. Waarom zegt zij dat? Waarop baseert zij dat de "de kans heel erg klein" is.

Zoals de meesten hier heb ik sinds de eerste besmetting in Nederland de berichtgeving gevolgd en me enigszins ingelezen. En wat me opviel was de stelligheid waarmee deskundigen zoals virologen of micro-biologen uitspraken deden. Als je vervolgens leest wat een viroloog doet en welke opleiding daarvoor nodig is dan kun je niet anders tot de conclusie komen dat deze mensen juist zeer terughoudend zouden moeten zijn omdat het vaak om nog volledig te doorgronden materie gaat.
"Virologen proberen dan ook virussen te begrijpen en te herkennen zodat er maatregelen genomen kunnen worden. Door het uitvoeren van veel onderzoek zijn er inmiddels diverse medicijnen uitgevonden die ziektes en virussen kunnen bestrijden. Er zijn echter veel ziektes en virussen die onbekend zijn voor virologen en nog steeds ernstige gevolgen kunnen hebben voor de mensheid. Ook komen er nog steeds nieuwe virussen bij of worden ontdekt, die vaak op bestaande, al bekende virussen lijken, maar toch weer andere eigenschappen hebben."

Als we het dan toch hebben over fouten dan zou ik zeggen dat er veel te weinig informatie is ingewonnen bij landen die vaker met dit bijltje hebben gehakt. Bijvoorbeeld Taiwan (hoewel, dat schijnt een provincie te zijn van China). En in Zuid Korea en China zijn ze momenteel banger voor de electronische surveillance systemen van de overheid dan voor het virus zelf. Dus of dat een goede methode is, is ook een discussiepunt.
Een andere nalatigheid in Nederland is dat het OMT niet divers is samengesteld. Daar hadden wel wat meer disciplines in mogen zitten.

Player
7 juni 2020, 21:56
Vandaag 10.000 betogers in Brussel voor Black lives matter. In vele andere steden ook maar lagere aantallen. Social distancing = 0,0. Mondmaskers, niet iedereen. Jammer genoeg rellen en plunderingen op het einde.

Als hierna de statistieken niet uit de bocht gaan, kan wat mij betreft de slogan "alles kan en alles mag zolang de DVP in kwestie akkoord is" toegepast worden als protocol voor de SC's.

Goedemorgenallemaal
7 juni 2020, 22:43
De Chinezen hadden Europa toen al gewaarschuwd Phea.
Ik dacht dat ze riepen dat het allemaal meeviel en onder controle was

Het kan me niet schelen wat ze nu weer gaat roepen, ik hecht er geen waarde meer aan. Als je dat wetenschappers noemt. Voor het najaar gaat er sowieso toch geen 2e golf meer komen, wat ze ook roepen.

Die Rutte is helemaal een draaikont.
Vandaag zegt ie A, en als het em uitkomt zegt ie morgen net zo makkelijk het tegenovergestelde van A.
Nou ineens begrijpt ie toch de gevoeligheden rond zwarte piet, 'institutioneel racisme in Nederland'. Wat een tweezak is het toch ook, bah.
Dat heet voortschreidend inzicht naar aanleiding van nieuwe feiten. Dat zie je ook bij trhierry, eerst kon het niet streng genoeg en nu kan het niet soepel genoeg.

phoenix
7 juni 2020, 22:47
soms ontdekt wetenschap iets dat langer dan een paar maanden houdbaar is... bijvoorbeeld zwaartekracht of de pil, en zelfs daarin komen nog nieuwe ontdekkingen tevoorschijn....zeker weten is bij virussen eigenlijk pas na behoorlijk wat onderzoek waarin een hoop wetenschappers de zelfde aanname hanteren... en dan kan dat tot een vaccin leiden.

mentholbear
8 juni 2020, 03:47
De meest betrouwbare graadmeter is het dagelijks aantal nieuwe doden.

Ik ken de cijfers niet, maar hoorde op het nieuws dat een grote groep bij overleven, ernstige klachten en lang herstel nodig lijken te hebben. Dus het kan zijn dat aantal nieuwe doden 0 is (wellicht omdat de zwaksten en of gevoeligsten er al aan zijn overleden), maar als het merendeel van het land aan het revalideren zijn en niet/amper kunnen werken/verzorgd moeten worden, dan kan dit ondanks lage sterftecijfer toch best ernstig zijn.
Nogmaals, ik ken de cijfers niet, maar vraag me af of het dagelijks aantal doden de graadmeter is waar de focus op moet liggen.

En daarnaast wat een andere ijsbeer zich al afvroeg, is (momenteel) het aantal dagelijkse doden wel zo betrouwbaar. Zowel teveel als de mensen die 'toch al op omvallen stonden' als te weinig als mensen die overleden, maar niet getest/geïdentificeerd waren als corona gevallen.

Vandaag 10.000 betogers in Brussel voor Black lives matter. In vele andere steden ook maar lagere aantallen. Social distancing = 0,0. Mondmaskers, niet iedereen. Jammer genoeg rellen en plunderingen op het einde.

Als hierna de statistieken niet uit de bocht gaan, kan wat mij betreft de slogan "alles kan en alles mag zolang de DVP in kwestie akkoord is" toegepast worden als protocol voor de SC's.

Is dat niet wat kort door de bocht (pun intended ;))? Ik bedoel, wat als de buitenlucht, weersomstandigheden e.a. dusdanig van invloed waren dat de besmetting lager uitvielen, kan het nog best mogelijk zijn dat in een club waar veel mensen intiem contact met elkaar hebben vele besmettingen kunnen ontstaan.

Aan de andere kant kan ik me je gedachte ook wel goed begrijpen. Tijdens die protesten wordt er ook een hoop geschreeuwd, wat grote en kleine druppels verspreidt.

pietpotent44
8 juni 2020, 05:57
Ik ken de cijfers niet, maar hoorde op het nieuws dat een grote groep bij overleven, ernstige klachten en lang herstel nodig lijken te hebben. Dus het kan zijn dat aantal nieuwe doden 0 is (wellicht omdat de zwaksten en of gevoeligsten er al aan zijn overleden), maar als het merendeel van het land aan het revalideren zijn en niet/amper kunnen werken/verzorgd moeten worden, dan kan dit ondanks lage sterftecijfer toch best ernstig zijn.
Nogmaals, ik ken de cijfers niet, maar vraag me af of het dagelijks aantal doden de graadmeter is waar de focus op moet liggen.

En daarnaast wat een andere ijsbeer zich al afvroeg, is (momenteel) het aantal dagelijkse doden wel zo betrouwbaar. Zowel teveel als de mensen die 'toch al op omvallen stonden' als te weinig als mensen die overleden, maar niet getest/geïdentificeerd waren als corona gevallen.

Er overlijden gemiddeld elke dag in Nederland meer dan 400 mensen. Aan allerlei kwalen: kanker, hartfalen, longontsteking en zelfs griep. Momenteel overlijden er dagelijks aan corona minder dan 10 per dag.
Dat geeft alweer aan hoe buitenproportioneel dit is.

Het dagelijkse dodental is nog altijd de beste graadmeter (zelfs als dat cijfer niet 100% zuiver is), omdat we die aantallen beter kunnen meten dan het aantal besmettingen.
Het klopt dat er mogelijk mensen met corona doodgaan die niet zijn getest, naar aangezien we momenteel geen oversterfte meer hebben (eerder ondersterfte) wordt die kans steeds kleiner.
Ja, corona kan voor sommige mensen heel ernstig zijn, maar dat geldt wel voor meer kwalen. Zelfs voor een gewone griep.

pietpotent44
8 juni 2020, 06:08
Ik dacht dat ze riepen dat het allemaal meeviel en onder controle was

Dat heet voortschreidend inzicht naar aanleiding van nieuwe feiten. Dat zie je ook bij trhierry, eerst kon het niet streng genoeg en nu kan het niet soepel genoeg.

Nee, dat riepen de Chinezen niet. Die hebben toen al aangegeven dat het virus besmettelijk en gevaarlijk was.

Dat voortschrijdende inzicht (met een lange ij) hadden ze dan (met dezelfde informatie) in Oost Europa toch een stuk sneller dan hier in Nederland.
En inderdaad, Forum en de Pvv zagen het toen beter dan de andere partijen. Minister Bruins vondt snelle actie ook niet nodig. Is inmiddels afgetreden (eervol, onder het mom van ziek zijn).

pietpotent44
8 juni 2020, 06:17
Volgens onze "wetenschapper" was de kwaliteit in de SC's 15 jaar geleden hoger. Aangezien er anderen waren die dit wilden tackelen is nu bewezen dat Pietpotent een wetenschapper is en dus een waarde oordeel over dat mens van Koopmans mag vellen. :biggrin:

Ik heb daar inderdaad jarenlang zeer degelijk, langdurig en intensief (proefondervinderlijk) onderzoek naar gedaan binnen de saunaclubs. Het heeft me heel wat zweetdruppeltjes gekost, en heb steeds mijn eigen thermometer zo diep als ik kon in zoveel mogelijk gaatjes gestoken. Met een recordaantal 'steekproeven' :biggrin:

Mijn keiharde conclusie was dat die gaatjes 15 jaar geleden het beste smaakten. Vanwege het onbreken van hard bewijs voor het onderuit halen van deze stelling, geldt deze derde wet van Piet nog steeds, en wordt dan ook nog steeds gedoceerd op de ijsberenfora.

Mijn promotieonderzoek ging destijds over de hoeveelheid geproduceerde aerosolen tijdens een kameruur met een dvp met alle standjes in een slecht geventileerde kamer zonder airco. Cum Laude geslaagd (met vooral heel veel cum).

Badslippers
8 juni 2020, 12:12
Het dagelijkse dodental is nog altijd de beste graadmeter (zelfs als dat cijfer niet 100% zuiver is), omdat we die aantallen beter kunnen meten dan het aantal besmettingen.

Het dagelijks aantal ken ik niet. Ik zag wel een wekelijks overzicht van de jaren 2006-2018-2019-2020. Klik op de afbeelding voor een groter voorbeeld

https://i.ibb.co/XzF0cC3/Sterftecijfer-per-week.png (https://ibb.co/BgTW0Cr)

Bron:Statline

schoolmeester
8 juni 2020, 12:34
Wat ijsberen al niet doen in corona-tijd.
Badslippers heeft kleurpotloden gekocht en een mooie tekening gemaakt.

Groet, schoolmeester.

Badslippers
8 juni 2020, 12:43
Winkelpersoneel: klanten negeren massaal coronaregels

"Klanten in winkels houden zich niet langer aan de 1,5 meter afstand en negeren ook steeds vaker de andere coronamaatregelen. Dat blijkt uit een enquête die vakbond FNV onder winkelpersoneel heeft gehouden. Van de 800 winkelmedewerkers die de vragenlijst hebben ingevuld, zegt ruim 90 procent dat klanten te dichtbij komen en niet langer een winkelmandje of -wagen meenemen. Aan de hoeveelheid mandjes en wagens die in gebruik zijn, kan de winkel aflezen of het maximaal toegestane aantal klanten is bereikt.

Ook nemen mensen weer hun kinderen mee naar de winkel, die onbegeleid rondrennen en alles aanraken. Personeel dat klanten hierop aanspreekt, riskeert een agressieve reactie."

Bron: nos.nl (https://nos.nl/liveblog/2336544-weer-volle-klassen-op-de-basisschool-steeds-meer-klanten-negeren-coronaregels-in-winkels.html#:~:text=Winkelpersoneel%3A%20klanten% 20negeren%20massaal%20coronaregels&text=Dat%20blijkt%20uit%20een%20enqu%C3%AAte,een%2 0winkelmandje%20of%20%2Dwagen%20meenemen.)

phoenix
8 juni 2020, 12:45
tja dat krijg je in deze instant ik wil bevredigd worden maatschappij

"Klanten in winkels houden zich niet langer aan de 1,5 meter afstand en negeren ook steeds vaker de andere coronamaatregelen. Dat blijkt uit een enquête die vakbond FNV onder winkelpersoneel heeft gehouden. Van de 800 winkelmedewerkers die de vragenlijst hebben ingevuld, zegt ruim 90 procent dat klanten te dichtbij komen en niet langer een winkelmandje of -wagen meenemen. Aan de hoeveelheid mandjes en wagens die in gebruik zijn, kan de winkel aflezen of het maximaal toegestane aantal klanten is bereikt.

Ook nemen mensen weer hun kinderen mee naar de winkel, die onbegeleid rondrennen en alles aanraken. Personeel dat klanten hierop aanspreekt, riskeert een agressieve reactie."

Bron: nos.nl (https://nos.nl/liveblog/2336544-weer-volle-klassen-op-de-basisschool-steeds-meer-klanten-negeren-coronaregels-in-winkels.html#:~:text=Winkelpersoneel%3A%20klanten% 20negeren%20massaal%20coronaregels&text=Dat%20blijkt%20uit%20een%20enqu%C3%AAte,een%2 0winkelmandje%20of%20%2Dwagen%20meenemen.)

Wentelt Eefje
8 juni 2020, 12:50

"Klanten in winkels houden zich niet langer aan de 1,5 meter afstand en negeren ook steeds vaker de andere coronamaatregelen.

De vervolgvraag zou natuurlijk moeten zijn hoeveel van die klagende winkelmedewerkers zich als klant in een andere winkel nog braaf aan de regels houden?

Badslippers
8 juni 2020, 15:38
De vervolgvraag zou natuurlijk moeten zijn hoeveel van die klagende winkelmedewerkers zich als klant in een andere winkel nog braaf aan de regels houden?

Weet ik niet. Waarschijnlijk niet. Mij viel dat bericht op omdat de norm ook is: "Denk aan onze zorgmedewerkers." Er wordt dan een rationeel maar ook een emotioneel appèl op mensen gedaan. In dat Halsema topic werd gezegd dat haar niet ingrijpen een klap in het gezicht is van de zorgmedewerkers. Ik schreef toen al dat de klap gegeven wordt door 5000 betogers, en hordes kooptoeristen e.d. Nu dus ook winkelend publiek.
Ik blijf erbij, de mens is van nature slecht en uit op (directe) zelfbevrediging ten koste VAN ALLES. Als er een enquete gehouden zou worden met de vraag: "Past u uw gedrag aan en volgt u de coronaregels om zorgmedewerkers en zwakkeren in de samenleving te ondersteunen", zullen heel veel mensen antwoorden: "Ja natuurlijk." In werkelijkheid interesseert het ze gene ene flikker en doen ze precies het tegenovergestelde.

Kwibus2
8 juni 2020, 16:53
Aan die cijfers heb je weinig zeker wanneer die cijfers het uitgangspunt zijn voor de vergelijking van de doelmatigheid van de maatregelen tussen de verschillende landen.Er zijn geen twee landen te vinden die dezelfde aanpak hadden bij het bestrijden van het virus en het bijhouden van dodelijke slachtoffers, opgenomen patënten in het ziekenhuis en op de IC afdelingen. Ook het aantal paitënten dat het ziekenhuis na behandeling kon verlaten varieert sterk.
Cijfers zijn prima maar alleen wanneer ze als grondslag vergelijkbare normen hebben.

zeppos58
8 juni 2020, 17:26
Aan die cijfers heb je weinig zeker wanneer die cijfers het uitgangspunt zijn voor de vergelijking van de doelmatigheid van de maatregelen tussen de verschillende landen.Er zijn geen twee landen te vinden die dezelfde aanpak hadden bij het bestrijden van het virus en het bijhouden van dodelijke slachtoffers, opgenomen patënten in het ziekenhuis en op de IC afdelingen. Ook het aantal paitënten dat het ziekenhuis na behandeling kon verlaten varieert sterk.
Cijfers zijn prima maar alleen wanneer ze als grondslag vergelijkbare normen hebben.
En dat hebben ze inderdaad niet, in België tellen ze alle doden die ook maar iets met Covid19 zouden te maken kunnen hebben, dat jaagt de teller sterk omhoog. Vooral de doden in de WZC zijn een zeer ruime overschatting.
Sommige landen tellen de WZC doden helemaal niet mee, en de Chinezen kunnen blijkbaar niet tellen ;-)

Het mooiste voorbeeld is een famillielid, ze had een longontsteking en men ging er van uit dat het COVID19 was. De huisarts deed toch een test (het is nogal een zekere) en het bleek helemaal geen COVID19te zijn.
Je mag er dus vanuit gaan dat je enkel zeker bent na een test, en in België is amper 20 a 30% getest, vooral in het begin.
Op dit moment is men aan het overtesten, elke dag testen ze ongeveer 100 a 3000 mensen meer dan de dag ervoor, dus... weer een fout beeld.

En mensen, het is geen wedstrijd.

één ding is zeker, ze zijn hier in België veel te laat wakker geschten, blijkt dat het virus uit meerdere landen kwam met vooraan Duitsland Italië en Nedreland, maar ook Frankrijk en enkel Aziatische landen.

Willem2
8 juni 2020, 19:13
Hotel Van der Valk in Tiel stopt per direct met een dinerarrangement, waarbij gasten een liveconcert konden bijwonen. Het “huiskamerconcert” liep zaterdagavond uit de hand, waardoor de coronaregels met voeten werden getreden.

“We hebben het enthousiasme van onze gasten helaas onderschat”, aldus de directie van het Tielse hotel. Ook andere Van der Valk-vestigingen hebben vergelijkbare arrangementen maandag doorgestreept. .... https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/feest-van-der-valk-hotel/

Liep Piet Plezier hier ook al niet polonaise ?

schoolmeester
8 juni 2020, 19:25
Als Piet Plezier daar de polonaise gaat lopen, dan kunnen ze de tent gelijk sluiten.
Wel of geen coronaregels.

Groet, schoolmeester.

marcelasnl
8 juni 2020, 19:47
Bordelle in Rheinland-Pfalz bleiben nun doch zu
Eigentlich sollte Prostitution ab Mittwoch zumindest in Rheinland-Pfalz wieder erlaubt sein – nach massiver Kritik bleiben die Bordelle aber doch vorerst geschlossen.

Die Bordelle in Rheinland-Pfalz dürfen nun doch nicht öffnen. Das hat das Gesundheitsministerium nach einer Sitzung des Ministerrates am Montagnachmittag bekannt gegeben. Nach der neuesten, neunten Corona-Bekämpfungsverordnung sollte der Betrieb eigentlich von diesem Mittwoch an wieder erlaubt sein. Dagegen hatte es massive Kritik nicht nur aus der Landtagsopposition gegeben. Der Vorwurf: ein hohes Infektionsrisiko und falsche Prioritätensetzung.
https://www.lauterbacher-anzeiger.de/panorama/aus-aller-welt/bordelle-in-rheinland-pfalz-bleiben-nun-doch-zu_21781355

Wentelt Eefje
8 juni 2020, 20:41
Nu iedereen wel door heeft dat er geen enkele reden meer is om de anderhalve meter afstand nog aan te houden en het maar de vraag is of die überhaupt bijgedragen heeft aan het indammen van het corona-virus, ziet het RIVM/OMT de eigen positie nog verder ondergraven worden.
Daarom mag Mari Ô n Koopmans vanavond bij coron-Op1 weer komen waarschuwen voor de tweede golf... Het zal uiteindelijk nog kunnen leiden tot aangiftes wegens terrorisme, deze bangmakerij om de bevolking rijp te maken voor de noodwet! Maar het plan van Jaap-Joseph-Josef, big brother Hugo en onze onvolprezen ontstoken ei- en beoogd juntaleider wordt dus gewoon verder uitgewerkt...

Piet Plezier
8 juni 2020, 21:40
.... https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/feest-van-der-valk-hotel/

Liep Piet Plezier hier ook al niet polonaise ?
was het maar zo'n feest

Piet Plezier
8 juni 2020, 21:42
Als Piet Plezier daar de polonaise gaat lopen, dan kunnen ze de tent gelijk sluiten.

Groet, schoolmeester.

hoezo?
Verklaar je nader

Badslippers
8 juni 2020, 21:55
Daarom mag Mari Ô n Koopmans vanavond bij coron-Op1 weer komen waarschuwen voor de tweede golf

Ik dacht, kom laat ik Marion eens even Googlen. Potverdorie, ze heeft warempel op dezelfde middelbare school in dezelfde tijd als ik gezeten. Blijkbaar heeft ze toendertijd weinig indruk op me gemaakt want ik ken haar daar niet van. Ik denk dat ze ook harder en vlijtiger studeerde want in die periode voerde ik geen flikker uit. Toch geslaagd.

<Wikipedia>
Biografie
Koopmans bezocht het Collegium Marianum in Venlo (https://nl.wikipedia.org/wiki/Marion_Koopmans)
</Wikipedia>

Het oude klooster waar we ook les van de nonnen kregen staat er nog maar de nieuwbouw is al jaren geleden gesloopt en tegen de vlakte gegooid. Is nu een grasveld.
Bedankt voor de kijktip WE. Ik ga zeker naar Marion kijken en luisteren welke geweldige inzichten ze nu weer gaat presenteren met die charmante Limburgse tongval ze komt trouwens uit het kloosterdorp Steyl. We boffen in Nederland toch maar met zo'n deskundige viroloog. Ik ben me al klaar aan het maken voor de 2e golf, want Marion verwacht dat en dan is het waar.

Badslippers
8 juni 2020, 21:58

hoezo?
Verklaar je nader

Omdat de bierkraan dan standaard open staat, het feest wordt en het dak er af gaat.

Piet Plezier
8 juni 2020, 22:10
Omdat de bierkraan dan standaard open staat, het feest wordt en het dak er af gaat.

dat dan weer wel natuurlijk

Wentelt Eefje
8 juni 2020, 23:04
Onsmakelijk hoe fatsoenlijke mensen corona-angst omzetten in een morele overtoep

Nederland liet zich altijd al het beste samenvatten met het beeld van Ingrid die vanachter haar geraniums de wereld de maat neemt, terwijl Henk in zijn tegeltuintje de voetbal van de buurjongen lek steekt. Corona heeft er echter voor gezorgd dat ook vele zichzelf als ruimdenkend bestempelende mensen hopeloos door de mand zijn gevallen als ordinaire angsthazen. De laatste schijnprogressievelingen en -liberalen die nog in de kast zaten, kregen op 1 juni het laatste duwtje in hun coming-out als conservatief.

Na zich drie maanden voorbeeldig te hebben gedragen en zich solidiair te hebben opgehokt, protesteerden duizenden jongeren op de Dam tegen racisme. Niet gespeend van een zekere symboliek protesteerden zij op 1 juni, de dag dat we weer een beetje open gingen, voor een betere naleving van artikel 1 van de Grondwet. De sfeer was gedragen en serieus, de meesten hadden mondkapjes. Na maanden waarin de korte termijnangst voor een voor jongeren ongevaarlijk virus allesoverheersend was, stonden zij op voor hún toekomst, hún zorgen en hún gevoel van rechtvaardigheid. Ik vond het mooi: mag het een keertje?

De Hollandse onderbuik dacht er flink anders over en had dankzij corona een extra stok om mee te slaan. In een waar orgasme van geraniummoralisme stuwden de reactionaire krachten elkaar tot ongekende hoogte op. Een jonge vent die namens de VVD in de Rotterdamse Raad zit, koppelde op Twitter schaamteloos de eenzame coronadood van zijn oma aan het optreden van burgemeester Femke Halsema, en velen repten met hem over ‘een middelvinger naar de zorg’. Smerige emoterreur; het één heeft werkelijk geen bal met het ander te maken. Mopperende ondernemers kwamen in hun eeuwige eendimensionaliteit niet verder dan wat afgunstboertjes – hunnie wél.

Het hoogtepunt was de hopeloos marginale Guido den Aantrekker, hoofdredacteur van Story, die ondanks forse concurrentie van andere domrechtse dompteurs zijn kans zag om een hoofdrol in de anonieme likejesbevrediging te pakken. Hij tweette dat hij er persoonlijk voor zou gaan zorgen dat Halsema zou worden afgezet, ‘#mediaoorlog’. Zelden in de geschiedenis van de mensheid steeg er een kleinere hoeveelheid macht naar iemands hoofd. Alsof burgemeester Femke Halsema bovendien niet al jaren gebukt gaat onder een smerige spruitjeshetze van wat we nu allemaal De T. mogen noemen.

Als Femke Halsema geen burgemeester was, en het onderwerp van de demonstratie niet racisme was, zou de opwinding een factor tien kleiner zijn geweest, zo simpel is het. Er is daarnaast iets ontzettend onsmakelijks aan de manier waarop normaliter best fatsoenlijke mensen hun eigen angst voor corona omzetten in een morele overtoep, als het ultieme argument dat alle andere opzij zet. Als puntje bij paaltje komt, zijn we net zulke regeltjesfetsjisten als de Duitsers; regels zijn regels en als zij dan wij ook, en appels zijn ook heus peren. Terwijl leiders zich juist onderscheiden door niet altijd de regels te volgen, anders kun je er net zo goed een boa neerzetten.

De mythe van Nederland gidsland mag na deze week gerust doodverklaard, maar de demonstratie op de Dam is tóch een lichtpuntje. Het verstandige deel van de jongeren liet van zich horen, op een onderwerp waarop ieder mens zich kan verenigen. Het ging eindelijk eens over de stille meerderheid van progressieve jongeren, en niet over de sneuneuzen van het Kevinconservatisme, tieners en twintigers met jaren vijftigkapsels die dankzij de opkomst van het FvD een reddingsboei hebben in hun bangige jongvolwassenheid. De fysieke aanwezigheid van duizenden jongeren in het centrum van onze hoofdstad was een belangrijk statement in een tijd waarin ouderen het debat en het door politiek en media overschatte Twitter domineren.

Soms is het goed om de boel op scherp te zetten; dan worden dingen vloeibaar. Na een roerige week mag progressief en liberaal Nederland tevreden constateren dat de storm van afschrikwekkende kleinburgerlijkheid die over Nederland ging veel fatsoenlijke mensen definitief naar het goede kamp heeft geblazen. Met premier Rutte, onze nationale windvaan, als meest prominente.

Bron: volkskrant (https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/onsmakelijk-hoe-fatsoenlijke-mensen-corona-angst-omzetten-in-een-morele-overtoep~b735b35d/?referer=https%3A%2F%2F)

deket
8 juni 2020, 23:36
luister BS ik blijf erbij dat het (niet optreden) van de Amsterdamse burgemeester een kaakslag is tgo al de medewerkers in de gezondheidszorg,klaar
en het is niets persoonlijk tegen haar,je kan in dat topic lezen dat ik haar verdedigde betreffende de kwajongensdaad van haar zoontje
btw,ook ik erg mij aan het gedrag van klanten in warenhuizen,ik zie ze met blote handen in fruit knijpen , denken ze dat dit fruit geile deketmeiden zijn?

Wentelt Eefje
9 juni 2020, 00:05
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200608/5174d140ffe029a6f066757cace291aa.jpg

Do NOT adjust your mind,

Wentelt Eefje
9 juni 2020, 08:13
Vermoedelijk heeft Jaap-Joseph-Josef een douceurtje gehad van de luchtvaartmaatschappijen of kan hij dat binnenkort op zijn bankrekening tegemoet zien.

In treinen zitten minder mensen in een coupe om de anderhalve meter enigszins te respecteren. Waarom zou je dat in een vliegtuig niet doen?

"Ik kan me voorstellen dat het ingewikkelder is om dat in vliegtuigen aan te kunnen houden, om toch nog tegen redelijke prijzen te kunnen vliegen."

Bron: nos (https://nos.nl/artikel/2336448-rivm-experts-kans-dat-iemand-heel-vliegtuig-besmet-is-buitengewoon-klein.html)

Het moment lijkt dus aangebroken voor KHN, OV-maatschappijen en cultuursector om de RIVM-voorman te vragen wat de kosten zijn van een begripvol standpunt dat behalve op "de maatregelen" ook op bedrijfseconomisch rendement gebaseerd is.

Willem2
9 juni 2020, 08:31
Vermoedelijk heeft Jaap-Joseph-Josef een douceurtje gehad van de luchtvaartmaatschappijen of kan hij dat binnenkort op zijn bankrekening tegemoet zien.

Bron: nos (https://nos.nl/artikel/2336448-rivm-experts-kans-dat-iemand-heel-vliegtuig-besmet-is-buitengewoon-klein.html)

Het moment lijkt dus aangebroken voor KHN, OV-maatschappijen en cultuursector om de RIVM-voorman te vragen wat de kosten zijn van een begripvol standpunt dat behalve op "de maatregelen" ook op bedrijfseconomisch rendement gebaseerd is.

Ga maar even de uitzending van OP1 bekijken van gisteravond. Daar legt hoogleraar civiele techniek Bert Blocken, een belg werkzaam aan de TU Eindhoven, het uit, hoe de verversing in een vliegtuig werkt...
https://www.npostart.nl/op1/08-06-2020/POW_04675812

Wentelt Eefje
9 juni 2020, 08:52
Ga maar even de uitzending van OP1 bekijken van gisteravond. Daar legt hoogleraar civiele techniek Bert Blocken, een belg werkzaam aan de TU Eindhoven, het uit, hoe de verversing in een vliegtuig werkt...
https://www.npostart.nl/op1/08-06-2020/POW_04675812

Heb ik gezien, maar Jaap-Joseph-Josef beroept zich niet op de luchtverversingstechniek in vliegtuigen, maar op de te bezetten capaciteit die nodig is om "toch nog tegen redelijke prijzen te kunnen vliegen". Hoe verwrongen de maatregelen zijn wordt ook duidelijk wanneer je beseft dat voor één en dezelfde touringcar 3 verschillende protocollen blijken te gelden.

De directeur van Pouw Vervoer in het AD (https://www.ad.nl/utrecht/dit-is-waarom-pouw-vervoer-uit-vianen-bewust-de-coronaregels-gaat-overtreden~a79dcb5f/?referrer=https://www.google.nl/): "Recent hadden we ’s morgens een groep die met de trein naar een familiebruiloft ging. Ze kregen te maken met een ongeplande treinstremming waarbij wij werden ingeschakeld om hen verder te vervoeren. Dat doen we veel bij stremmingen in het ov. Die avond had diezelfde groep ons als touringcarbedrijf ingehuurd voor de terugweg. Op het station konden ze ’s middags met dertig personen in één bus plaatsnemen, ’s avonds reden wij drie bussen voor. Omdat dan twaalf personen de max is. Een van de drie chauffeurs was nota bene dezelfde van die middag. Daarop werden wij voor corona-oplichters uitgemaakt."

WANDELAAR5
9 juni 2020, 08:57
Goed interview. Hij stapt zelf niet in een vliegtuig :).

https://www.google.com/amp/s/www.washingtonpost.com/local/trafficandcommuting/scientists-think-they-know-ways-to-combat-viruses-on-airplanes-theyre-too-late-for-this-pandemic/2020/04/20/83279318-76ab-11ea-87da-77a8136c1a6d_story.html%3FoutputType%3Damp

Dit is het beste wat ik kon vinden. Als ik in het vliegtuig stap is het met een IIR masker! Waarschijnlijk zal ik over 1 of 2 maanden voor mijn werk wel weer moeten.

Zoenenisgaaf
9 juni 2020, 09:15
Bizar voor woorden dat er weer gevlogen mag worden.

Als de mens iets zou moeten leren van dit virus is het wel dat er niets mis is met wat meer eenvoud in het leven. Nee hoor de economie en vliegtuigmaatschappijen moeten gered worden. Hoe denken we dat de verspreiding zo snel over de wereld is gegaan?

Terwijl in Italie de pleuris was uitgebroken kwamen de stedentrip vliegtuigen op Eindhoven/Amsterdam nog minimaal 5x per dag aan.

Het is inmiddels toch wel duidelijk dat met name in afgesloten ruimtes waar veel mensen bij elkaar komen dit virus goed gedijd?

Willem2
9 juni 2020, 13:44
Thüringen laat vanaf de 13de juni weer veel toe maar ...

Bordelle, Diskotheken und Swingerclubs bleiben zu
Bordelle, Diskotheken und Swingerclubs bleiben weiterhin in THüringen geschlossen. Institutionell geförderte Theater und Orchester sollen ihren Spielbetrieb erst nach dem 31. August wieder aufnehmen. Eine Maskenpflicht bleibt in Geschäften und im Öffentlichen Personennahverkehr bestehen. .... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/coronavirus-thueringen-beendet-kontaktbeschraenkungen-100.html

In Nederland mag waarschijnlijk vanaf 15 juni het toilet op o.a. de camping weer open. Het wildpoepen nam een ongekende vlucht en is een gevaar voor allerlei infecties.

Daarvoor nog iets luchtigs tussendoor :

https://www.youtube.com/watch?v=ZNDXnGh_RKA

WA
9 juni 2020, 15:31
Vliegtuigen zijn in tegenstelling tot wat veel mensen denken erg goed geventileerd. Een aantal jaar geleden heeft het maandblad Kijk er geloof ik een artikel over geschreven. Elsevier heeft dat zo ongeveer over genomen twee a drie weken geleden.

Goedemorgenallemaal
9 juni 2020, 16:47
Vliegtuigen zijn in tegenstelling tot wat veel mensen denken erg goed geventileerd. Een aantal jaar geleden heeft het maandblad Kijk er geloof ik een artikel over geschreven. Elsevier heeft dat zo ongeveer over genomen twee a drie weken geleden.
Vroeger was dat beter... (ik zag deze al een paar keer op twitter tegen komen)

https://www.youtube.com/watch?v=pIbzMqd5jjY

WA
9 juni 2020, 17:09
Hmmm, voor m’n gevoel was dat artikel nog niet zo oud.... Ach ja, komt het toch weer neer op de centen. Iets kunnen is één, het ook daadwerkelijk doen is dan nog geen gegeven.

de duisburg spesjalist
9 juni 2020, 17:21
Reproductiegetal coronavirus schommelt rond de 1
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/reproductiegetal-coronavirus-schommelt-rond-de-1/ar-BB15fl49?ocid=ob-fb-nlnl-891&fbclid=IwAR0yqUG18NNb2_aKXIG-xlrMF8Mhuu5OFLu0Boco9cpiIfO6qD6Ax_iv1Ng

WA
9 juni 2020, 17:36
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ 0,87 volgens het corona dashboard. Afhankelijk van wanneer je dit leest kan het allemaal anders zijn. Verder 9,9 mensen op 100.000 besmettelijk (schatting) en 0,9 mensen op 100.000 vastgesteld besmet dmv testen. Ter vergelijk, bij griep word pas gesproken over een epidemie als er 50 mensen op 100.000 zich melden bij een huisarts met griepachtige klachten.
En hier nog wat andere reproductie getallen https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Reproductiegetal

de duisburg spesjalist
9 juni 2020, 17:49
Duitsland meldt tientallen nieuwe coronadoden

BERLIJN (ANP/DPA) - Het dodental door de uitbraak van het coronavirus in Duitsland is met 37 gestegen naar 8711. Ook is de afgelopen 24 uur bij nog eens 350 mensen vastgesteld dat ze besmet zijn geraakt met het virus, meldt het Robert Koch Institut (RKI).

De Duitse autoriteiten hebben sinds het begin van de uitbraak bij 184.543 mensen vastgesteld dat ze het virus hebben. Zo'n 170.000 besmette personen zijn alweer hersteld.

Het zogeheten reproductiegetal, dat aangeeft hoe snel het coronavirus zich verspreidt, staat op 1,11. Dat betekent in principe dat de uitbraak weer in hevigheid toeneemt. Een reproductiegetal van 1 wordt gezien als een cruciale grens. Dan besmet elke patiënt gemiddeld nog één andere persoon.

De Duitse gezondheidsautoriteiten hebben gewaarschuwd dat het reproductiegetal onderhevig is aan dagelijkse schommelingen. Ze meten het daarom ook over een periode van zeven dagen. Die zogenoemde Zeven-Dagen-R staat volgens de laatste tussenstand op 0,87.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/duitsland-meldt-tientallen-nieuwe-coronadoden/ar-BB15egzK?ocid=ob-fb-nlnl-891&fbclid=IwAR2AeWn2IHHkBqC6EJKOWI8yzU9MwYq_emUzz4oVr q3V1SQ-ZHnftiUitcY

Red Devil
9 juni 2020, 17:56
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/ 0,87 volgens het corona dashboard. Verder 9,9 mensen op 100.000 besmettelijk (schatting) en 0,9 mensen op 100.000 vastgesteld besmet dmv testen. Ter vergelijk, bij griep word pas gesproken over een epidemie als er 50 mensen op 100.000 zich melden bij een huisarts met griepachtige klachten.
En hier nog wat andere reproductie getallen https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Reproductiegetal
Dank voor de interessante verwijzingen.
Het valt mij op dat op Wikipedia voor COVID-19 een R0 van 2,4 tot 3,9 wordt gegeven, terwijl in het dashboard van de Rijksoverheid 0,87 staat. Heb je daar een verklaring voor? Staan op Wikipedia oude cijfers, of is die R0 een gemiddelde voor de gehele wereld?

Willem2
9 juni 2020, 17:57
Ouderenbond ANBO heeft het helemaal gehad met de leeftijdsgrens van 70 jaar waarover in verband met het coronavirus telkens wordt gesproken. Zeker na het lezen van berichten dat bijvoorbeeld bepaalde horecaondernemers senioren, net als mensen met overgewicht en chronisch zieken, liever niet zien komen.

,,Van alle ruim 2 miljoen 70-plussers in Nederland is 80 procent vitaal en gezond. Zij hebben geen onderliggend lijden, maar worden door het kabinet en het RIVM toch nog steeds als risicogroep gezien", klaagt de bond.

,,Het stigmatiseren van 70-plussers moet echt stoppen. Nu wordt er bij de coronamaatregelen een leeftijdsgrens gehanteerd, terwijl er wat ons betreft naar de medische gezondheid van mensen moet worden gekeken", zegt Liane den Haan, directeur-bestuurder van ANBO.

,,Het gevolg van de nadruk op leeftijd en op 70-plussers is dat er nu een tendens is ontstaan waarbij ongefundeerde scheidslijnen tussen jong en oud aangebracht worden", stelt de seniorenclub. .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-boosheid-bij-ouderenbond-om-stigmatiseren-70-plussers-17-000-zorgmedewerkers-besmet-met-corona~ab41d1fb/

WA
9 juni 2020, 17:58
@ Red devil
Ik weet het niet. In principe zou ik me wetenschapper mogen noemen als je Giodude’s uitleg daarover volgt maar die eer bedeel ik mezelf nog even niet toe.
Waarschijnlijk zijn de getallen op Wikipedia gebaseerd op niets doen. Dus geen maatregelen, laat maar heen doen.

WA
9 juni 2020, 18:09
https://petities.nl/petitions/nee-tegen-de-spoedwet?locale=nl
Tegen de nieuwe spoedwetgeving omtrent het corona virus.

sofaking
9 juni 2020, 18:46
Dank voor de interessante verwijzingen.
Het valt mij op dat op Wikipedia voor COVID-19 een R0 van 2,4 tot 3,9 wordt gegeven, terwijl in het dashboard van de Rijksoverheid 0,87 staat. Heb je daar een verklaring voor? Staan op Wikipedia oude cijfers, of is die R0 een gemiddelde voor de gehele wereld?

Zoal ik het begrepen heb van onze Belgische TV-virologoen, ligt de R-waarde van covid-19 rond de 3, maar dankzij de lockdown maatregelen heeft men die terug kunnen brengen naar een 0,6, door te vermijden dat veel mensen met elkaar in contact komen. Nu men de maatregelen versoepelt stijgt ook de R weer, en wordt die scherp in het oog gehouden. De versoepeling zal stoppen of kan zelfs terug gerdraaid worden als ze bocen de 1 zou stijgen.

Kwibus2
9 juni 2020, 19:10
luister BS ik blijf erbij dat het (niet optreden) van de Amsterdamse burgemeester een kaakslag is tgo al de medewerkers in de gezondheidszorg,klaar
en het is niets persoonlijk tegen haar,je kan in dat topic lezen dat ik haar verdedigde betreffende de kwajongensdaad van haar zoontje
btw,ook ik erg mij aan het gedrag van klanten in warenhuizen,ik zie ze met blote handen in fruit knijpen , denken ze dat dit fruit geile deketmeiden zijn?

Moet ik daaruit afleiden deket vanaf nu de deketmeiden alleen maar zal betasten met handschoenen aan?

Wentelt Eefje
9 juni 2020, 20:15
https://petities.nl/petitions/nee-tegen-de-spoedwet?locale=nl
Tegen de nieuwe spoedwetgeving omtrent het corona virus.

En niet alleen de ondertekenaars van deze petitie hebben hun vraagtekens.

Nieuwe coronawet vol verboden krijgt van alle kanten kritiek

Op 1 juli moet de Tijdelijke Wet Maatregelen covid-19, ook wel de coronawet genoemd, van kracht worden. Maar er zijn weinig mensen die denken dat dat lukt. Er is veel kritiek, en minister De Jonge moet zijn teksten aanpassen om te voorkomen dat de Tweede en Eerste Kamer de wet afschieten.

In de wet wil het kabinet tijdelijke noodverordeningen vastleggen die de afgelopen maanden in haast zijn afgekondigd. Ook moet er een betere juridische onderbouwing komen voor toekomstige maatregelen, bijvoorbeeld in het geval van een tweede besmettingsgolf.

Bij noodverordeningen, zoals het sluiten van de horeca en sportscholen, hebben burgers vooraf geen inspraak via de gemeenteraad of de Tweede Kamer. Ook kunnen burgers zo'n verordening niet aanvechten bij de rechter.

Ongewenste situatie

Het kabinet vindt dit een ongewenste situatie. De wet moet de verzameling noodverordeningen vervangen na goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer.

In de wet staat bijvoorbeeld dat het verboden is om op straat geen veilige afstand tot anderen te houden (de 1,5 meter staat er niet letterlijk in), dat het verboden is om op bepaalde openbare plekken te zijn, dat het verboden is een evenement te organiseren, dat het kabinet hygiënemaatregelen verplicht kan stellen en dat het kabinet bepaalde beroepsuitoefeningen mag verbieden.

Ook kan het kabinet met de wet nieuwe ministeriële regelingen uitvaardigen.

Willekeur

Maar volgens critici gaat de wet veel te ver.

De Nederlandse Orde van Advocaten zegt dat de wet inbreuk kan maken op de grondrechten van burgers. Ook maakt de orde zich zorgen dat er bij de handhaving en het opleggen van boetes willekeur kan optreden omdat regels niet duidelijk genoeg zijn.

Verder kan het kabinet de wet verlengen waardoor de 'tijdelijkheid' in feite neerkomt op onbepaalde tijd. En dat is te lang voor een wet die inbreuk kan maken op bepaalde grondrechten, zegt de orde.

Geschrokken

Hoogleraar staatsrecht Voermans zegt dat hij is geschrokken van de wet. "Die levert ons mogelijk voor een lange periode uit aan bestuur per ministersdecreten", zegt hij.

Voermans zegt dat de wet het mogelijk maakt dat de ministerraad achter gesloten deuren ingrijpende besluiten neemt over wat wel en niet mag. Die kunnen de rechten en grondrechten van burgers ernstig beperken, zonder dat de Tweede Kamer daar vooraf invloed op heeft.

Voermans: "Dat past niet in een democratische rechtsstaat, en dat staat ook haaks op ons grondwettelijke systeem en de waarden en beginselen die in dat systeem zijn verankerd."

Niet democratisch

Ook burgemeesters en raadsleden zijn ontevreden. De wet houdt geen rekening met lokale verschillen, zegt de VNG. En alleen burgemeesters kunnen iets tegen een ministeriële regeling doen als zij het er niet mee eens zijn.

De Nederlandse Vereniging voor Raadsleden ziet zich hierdoor buiten spel gezet, en dat is slecht voor het draagvlak, waarschuwt de vereniging. "De tijdelijke wet plaatst ruim 8500 raadsleden tegenover de wet, in plaats van dat zij ook de ambassadeurs zouden kunnen zijn van de diverse tijdelijke maatregelen".

Overuren

Ondertussen wacht de Raad van State op de wetstekst om het kabinet te kunnen adviseren.

Normaal gesproken heeft de raad twee maanden de tijd voor een juridisch advies. Inmiddels regent het spoedwetten in verband met de coronacrisis en moet alles sneller. "Er worden hier overuren gedraaid", zegt een woordvoerder. "Maar volgende week of de week daarop moet lukken."

Hoe de Raad van State er ongeveer over denkt staat al in een soort vooradvies. De overheid moet een goede balans vinden tussen het ingrijpen in grondrechten van burgers en het beschermen van de volksgezondheid, luidt het advies.

En de Tweede Kamer moet alles kunnen controleren. Het gebrek aan democratische controle bij de noodverordeningen is aanvaardbaar aan het begin van een crisis, maar niet voor de langere termijn, zegt de Raad van State.

Niet voor de zomervakantie

Het ministerie van Volksgezondheid zegt goed naar de kritiek te luisteren en vandaag of morgen de aangepaste tekst naar de Raad van State te sturen. Die geeft dan volgende week of de week erna advies. Dan gaan de Tweede en de Eerste Kamer er over debatteren.

Kamerleden van de oppositie hebben zich al kritisch uitgelaten over de haast die het kabinet heeft, maar zeggen zich niet te laten opjagen.

"Het gaat over een wet waar in staat of je je familie wel mag zien, over het gebruik van data, boetes en ministers die naar eigen goeddunken besluiten kunnen nemen", zegt PvdA-Kamerlid Kuiken. "Dat is heel fundamenteel en dat moet zorgvuldig."

Bron: nos (https://nos.nl/artikel/2336696-nieuwe-coronawet-vol-verboden-krijgt-van-alle-kanten-kritiek.html)

En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur en het ministerschap van big brother Hugo vernietigd dienen te worden!

Do NOT adjust your mind,

Giodude
9 juni 2020, 22:25
Bij deze je nominatie als wetenschapper. ;)

Het ging er om wat jij zei.

Volgens mij is het zo dat als je jezelf wetenschapper mag noemen je daarmee automatisch zegt of anderen uitdaagt vooral jouw bevindingen op de proef te stellen en mits goed onderbouwd te tackelen.

Aangezien zo'n beetje elke bevinding hier op de proef wordt gesteld en/of getackeld zijn wij allemaal een soort "wetenschappers" of maw zijn er een aantal die denken dat ze het zijn. :biggrin:

De spoorloos verdwenen Sjonnie Bamiblok was er een meester in. Zou hij dan toch uiteindelijk zijn onmenselijke hoeveelheid wijsheid aan het inzetten zijn voor de redding van de mensheid?

pietpotent44
10 juni 2020, 05:47
Twee mannen die een rechtszaak tegen de staat zijn begonnen (kort geding is op 25 juni) met als inzet het opheffen van alle covid-19 maatregelen:

https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/corona-kwestie/coronawetenschaps-crisis-lockdown-is-schande/

https://viruswaanzin.nl

Willem2
10 juni 2020, 17:30
11 nieuwe doden door coronavirus, aantal ic-patiënten daalt sterk
Bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zijn vandaag elf nieuwe sterfgevallen gemeld van mensen die besmet waren met het coronavirus. Daarmee komt het officiële Nederlandse dodental van de pandemie op 6042. Ziekenhuizen namen vijf nieuwe coronapatiënten op. .... https://www.ad.nl/binnenland/11-nieuwe-doden-door-coronavirus-aantal-ic-patienten-daalt-sterk~ad8b51d6/

mager
10 juni 2020, 23:08
helpwanted.nl meld verdubbeling van meldingen van kindermisbruik tijdens lockdown.
Toiletten op campings toch weer open nadat wildpoepen voor onacceptabele toestanden leidde.
Op het moment is er ONDERSTERFTE !!!!

Wie is er nog steeds voor een Lockdown?
Stop de waanzin.

Big30
10 juni 2020, 23:55
Nog een recente Zweden update :biggrin:? Yes.

Keywords: catastrofaal, rampzalig, treurig, dodelijke dwaasheid, hoogste sterftecijfers.

Wie het eerst lacht: de funeste corona-aanpak van Zweden

Tegenstanders van een strikte lockdown verwezen tot voor kort steevast naar Zweden. Dat land was een voorbeeld van hoe het anders kon, zonder quarantainemaatregelen. De aanpak blijkt echter rampzalig. De Zweden betalen een hoge menselijke prijs voor hun grootschalig experiment.

De Zweedse aanpak moest de economie zo weinig mogelijk schade berokkenen. De Zweedse virologen rekenden er bovendien op dat er snel een groepsimmuniteit tot stand zou komen.

Niet iedereen deelde de hoerastemming. De Noorse epidemioloog Frode Forland ergerde zich bijvoorbeeld al die tijd aan het feit dat de Zweedse media vrijwel geen kritische geluiden liet horen over de relatieve hoge sterftecijfers in hun land.

De laatste weken gaat het helemaal de foute richting uit. Waar in de meeste Europese landen de curve sterk afgeplat is en nog verder naar beneden gaat, worden de Zweden geconfronteerd met een heropflakkering van nieuwe besmettingen. Op dit moment heeft het Scandinavische land de hoogste sterftegraad per inwoner van Europa.

Je kan niet anders dan concluderen dat Zweden een hoge menselijke prijs heeft betaald voor zijn grootschalig experiment. Bjorn Olsen, hoogleraar Infectieuze Geneeskunde aan de Universiteit van Uppsala, omschrijft de Zweedse aanpak als catastrofaal, “een van Zwedens grootste verlegenheden en meest tragische gebeurtenissen”. Volgens Nick Cohen, columnist voor The Observer was “de ‘light’-strategie om winkels, restaurants, fitnesscentra, scholen en werkplekken open te houden een dodelijke dwaasheid”.
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2020/06/10/wie-het-eerst-lacht-de-funeste-corona-aanpak-van-zweden/

pietpotent44
11 juni 2020, 08:26
Nog een recente Zweden update :biggrin:? Yes.

Keywords: catastrofaal, rampzalig, treurig, dodelijke dwaasheid, hoogste sterftecijfers.

https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2020/06/10/wie-het-eerst-lacht-de-funeste-corona-aanpak-van-zweden/

Nog wat Zweden nieuws:
Keywords: gezond verstand, anti drama, fact checking

- Zweden is niet het Europese land met de meeste doden per capita: Italie, Spanje, UK, Belgie, Andorra en San Marino hebben er meer
- Als je naar de totale sterfte kijkt (ongeacht doodsoorzaak wel / niet corona) dan doet Zweden het beter dan Nederland
- de economie is in Nederland met 1,7% gekrompen in Q1, in Zweden 0,3%
- het aantal dagelijkse doden daalt in Zweden al 6 weken.
In dit tempo zitten zij binnen 3-4 weken rond de 0 doden
- de immuniteit in Zweden is hoger. Exacte cijfers zijn er niet, maar steekproeven onder delen vd bevolking wijzen op 8-20 procent, tegen 2-7 procent in Nederland

Big30
11 juni 2020, 08:30
https://www.dewereldmorgen.be/wp-content/uploads/2020/06/dagelijkse-sterfte-768x464.png

mager
11 juni 2020, 10:26
https://www.dewereldmorgen.be/wp-content/uploads/2020/06/dagelijkse-sterfte-768x464.png

OMG, big30 heeft een bord voor zijn kop/

Das
11 juni 2020, 11:01

OMG, big30 heeft een bord voor zijn kop/

full quotes???,

Wentelt Eefje
11 juni 2020, 11:11
full quotes???,

Dat dus...

En overigens ben ik van mening dat een full quote vernietigd dient te worden...

mager
11 juni 2020, 11:29
full quotes???,

Lees wat piet schreef.
Als je achter loopt, dan ben je inderdaad op enig moment degene met het hoogste sterftecijfer.
Het totale sterftecijfer van sweden is niet het hoogste.

HellaHolla
11 juni 2020, 11:42
Vanaf aanstaande maandag mogen in NRW bars, gewone sauna's en wellness complexen weer open. Discotheken en prostitutie blijven gesloten tot minstens 1 juli.

Bron: https://www.land.nrw/de/pressemitteilung/neue-fassung-der-corona-schutzverordnung-mit-weiteren-erleichterungen-gilt-ab

de duisburg spesjalist
11 juni 2020, 19:08
App statt Zettel: Restaurantbesuche komfortabler machen
https://blog.wdr.de/digitalistan/app-statt-zettel-restaurantbesuche-komfortabler-machen/

zou ook goed te gebruiken zijn in de sauna clubs

mentholbear
11 juni 2020, 21:22
App statt Zettel: Restaurantbesuche komfortabler machen
https://blog.wdr.de/digitalistan/app-statt-zettel-restaurantbesuche-komfortabler-machen/

zou ook goed te gebruiken zijn in de sauna clubs

Inderdaad, zo iets had ik ook over gehad. Vooral handig op plekken waar je niet continue je mobiel bij de hand hebt, en wel misschien dicht bij iemand bent geweest, zonder dat je mobieltje dat geregistreerd heeft. Te denken valt aan zwembaden, sauna's, maar ook sport- en inderdaad saunaclubs.

Helemaal top zou zijn als dat verder op je toestel anoniem wordt bijgehouden. Dus zowel voor je 'huisgenoten' als de instanties niet zo even te zien is dat je bij Sixsens bent besmet geraakt. Instanties zouden misschien wel anonieme aantallen (moeten?) kunnen zien, zodat er gehandeld kan worden als bij een club (telkens) uitbraken zijn.

Willem2
12 juni 2020, 00:25
‘Coronaregels zijn niet te handhaven’
Café’s op het Eindhovense Stratumseind sluiten massaal de deuren omdat ze bang zijn voor torenhoge boetes voor het niet naleven van de coronaregels. Ruim de helft ging donderdagavond dicht, de rest volgt waarschijnlijk vrijdag.

Cafébazen zijn woedend over de manier waarop de horeca wordt aangepakt door de gemeente. ,,Van de gebiedsbeheerder heb ik begrepen dat de eerste ondernemers morgen al per post een waarschuwing krijgen”, aldus Tom van Brussel, voorzitter van de ondernemersvereniging. ,,Gaan ze nog een keer de fout in dan volgt een boete van ruim 4.000 euro. Dat kunnen we er nu echt niet bij hebben.”

Controleren als een politieagent
Volgens Van Brussel doen de ondernemers op Stratumseind er alles aan om zich aan de regels te houden. ,,We sluiten eerder, zetten mensen aan tafeltjes en hebben de staantafels van de terrassen gehaald. Probleem is echter dat het publiek zich van de regels weinig aantrekt. Ze zijn klaar met alle beperkingen en gaan gewoon gezellig bij elkaar zitten. Als ondernemer loop je de hele avond als politieagent door je zaak en dan nog krijg je straks een boete van de gemeente.” .... https://www.ad.nl/binnenland/woedende-cafebazen-gooien-stapgebied-eindhoven-dicht-coronaregels-zijn-niet-te-handhaven~a34227ac/

Zulke toestanden krijg je in Eindhoven als je de saunaclubs niet snel opendoet ;)

Willem2
12 juni 2020, 14:19
Tekort aan openbare wc's tijdens coronacrisis: 'Ik moest het laten lopen' ... https://nos.nl/collectie/13839/artikel/2337009-tekort-aan-openbare-wc-s-tijdens-coronacrisis-ik-moest-het-laten-lopen

Willem2
12 juni 2020, 14:22
Ik geef nog maar een keer de getallen van het RIVM...
Het is wachten op de tweede golf :rolleyes:

Update 12 juni 2020
Vandaag zijn er 210 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn 5 patiënten gemeld die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Er zijn 9 personen als overleden gemeld. Deze patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen dagen vaak nog aangevuld.

Sinds 1 juni kan iedereen zich met klachten laten testen. Toch is het aannemelijk dat niet alle COVID-19 patiënten getest worden. De werkelijke aantallen in Nederland zijn daarom waarschijnlijk hoger dan de aantallen die hier genoemd worden. .... https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Wentelt Eefje
12 juni 2020, 14:46
Volgens de provisorische versie van Hugo’s speeltje valt het allemaal nog wel mee...

bron: coronadashboard (http://coronadashboard.rijksoverheid.nl)

e-is-mc-2
12 juni 2020, 16:16
Vanaf aanstaande maandag mogen in NRW bars, gewone sauna's en wellness complexen weer open. Discotheken en prostitutie blijven gesloten tot minstens 1 juli.

Bron: https://www.land.nrw/de/pressemitteilung/neue-fassung-der-corona-schutzverordnung-mit-weiteren-erleichterungen-gilt-ab

oh hopen hopen hopen dat ze op 1 juli dan echt open mogen ....

mentholbear
12 juni 2020, 16:45

Dat gebeurt pas als alle wandelaars en ijsberen zich op het malieveld verzamelen :roll:

HellaHolla
12 juni 2020, 16:52

Dat weet helaas niemand op dit moment. De regels die vanaf aanstaande maandag van kracht zijn gelden in eerste instantie tot 1 juli. Daarna kan men net zo goed weer beslissen dat alles nog dicht moet blijven. Zo zijn we eigenlijk al vanaf maart bezig want eerst zou alles tot 19 april gesloten zijn....

Brat Clitt kan z'n kristallen bolletje weer op gaan poetsen om er een voorspelling aan te wagen. We gaan het zien.

Player
12 juni 2020, 17:05
Brad Clitt zijn variabele voorspellingen mikken op 1 juli. (Zie link hieronder). Zou best kunnen, maar dan met mondmaskers en andere beperkingen die een SC dag en nacht nu niet meteen een belevenis van jewelste gaan maken.

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?p=703365

Dan wil ik wel eens in een Club aan het zwembad zitten of in de tuin en peilen wat er gebeurt op een kamer, maar dat zou zo kunnen tegenvallen dat ik het daarna aan me laat voorbijgaan.

Massa evenementen blijven verboden tot 31 augustus in NRW. Zou kunnen dat die beperking opheffen samengaat met een versoepeling in SC's qua omgang en contacten.

HellaHolla
12 juni 2020, 17:29
Voor mij persoonlijk is het in ieder geval alles of niets. Ik ga pas weer als de mondkapjes in de ban zijn gedaan. Lijkt me geen reet aan om zo naar een club te gaan. Het enige wat op dat vlak hoop geeft op dit moment is het voornemen van Duitsland om de 1,5 meter af te schaffen op de 29e. Maar ook dat is nog verre van zeker al is het positief dat men telkens meer en meer toestaat overal.

pietpotent44
12 juni 2020, 17:56
Ik geef nog maar een keer de getallen van het RIVM...
Het is wachten op de tweede golf :rolleyes:

.... https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Alleen bij Volkswagen weten ze wanneer de tweede Golf komt :biggrin:

Nulnulzeseneenhalf
12 juni 2020, 18:52
Alleen bij Volkswagen weten ze wanneer de tweede Golf komt :biggrin:

Die zijn toch al aan de zevende of achtste? Of heb ik weer ergens wat gemist? Zijn ze vooraan begonnen? Die meesten van die tweede Golf liggen allang bij het oud ijzer. Toch?

schoolmeester
12 juni 2020, 19:21
Helemaal goed 006 en een half.

Groet, schoolmeester.

Willem2
12 juni 2020, 20:26
Geen maximum aantal passagiers in vliegtuig
Er komt geen maximum aan het aantal passagiers dat in een vliegtuig mee mag reizen, ook als het toestel zo vol raakt dat ze geen anderhalve meter afstand kunnen houden. Wel moeten ze in het vliegtuig een mondkapje dragen.

De Tweede Kamer vroeg deze week om aanvullend advies van het RIVM, omdat er veel vragen waren over de gezondheid van vliegtuigpassagiers. Het kabinet heeft besloten om geen aanvullende maatregelen te nemen. .... https://nos.nl/liveblog/2337006-geen-maximumaantal-passagiers-in-vliegtuig-harde-klap-voor-britse-economie.html

Th show must go on. Vliegen wordt namelijk onbetaalbaar met 1,5m afstand tussen iedere passagier.

WA
12 juni 2020, 20:30
Kunnen is één, maar willen mensen ook gaan vliegen ??? Op noord Amerika na al jaren benelux en Dld niet uit geweest. Misschien dit jaar wel. Schijnt dat het deze zomer minder druk word aan de geijkte oorden.

pietpotent44
12 juni 2020, 21:42
Kunnen is één, maar willen mensen ook gaan vliegen ??? Op noord Amerika na al jaren benelux en Dld niet uit geweest. Misschien dit jaar wel. Schijnt dat het deze zomer minder druk word aan de geijkte oorden.

Het schijnt dat een reisje naar Syrie of Aghanistan vrij goedkoop is. Ze hebben alleen geen retourtjes, alleen enkeltjes. Zoiets maak je maar 1 keer in je leven mee.

Lekker weer, mooi uitzicht, veel ruimte. Wel een beetje uitkijken voor de bermbommen. Maar verder prima te doen.

schoolmeester
12 juni 2020, 21:47
Waar geen bordjes staan met opschrift: zachte berm, daar liggen de bermbommen, de sexbommen moet je zelf naar op zoek, eventueel met hulp van Yvonne Jaspers.

Groet, schoolmeester.

Kwibus2
12 juni 2020, 22:49
33770

Willem2
13 juni 2020, 00:35
Nederland mikt op kansrijk vaccin aan eind van het jaar

Nederland mikt erop om aan het einde van dit jaar een eerste hoeveelheid doses van een kansrijk vaccin tegen het coronavirus beschikbaar te hebben. Daarbij wordt samengewerkt met Frankrijk, Duitsland en Italië.

Een contract met een farmaceut over het vaccin is bijna rond en het zou gaan om miljoenen doses. Minister De Jonge van Volksgezondheid was vandaag niet bij de ministerraad, omdat hij nog bezig is met de laatste onderhandelingsgesprekken, zeggen bronnen in Den Haag.

"Er wordt vreselijk hard aan gewerkt", zegt premier Rutte erover. Hij wil de naam van de farmaceut niet noemen en zegt ook niet om welk vaccin het gaat. Ook is er nog geen duidelijkheid over de precieze hoeveelheid van het vaccin dat wordt aangeschaft.

Geen garantie
Het gaat om een vaccin dat nu wordt ontwikkeld en waarvan er kansen zijn dat het werkt tegen het virus. Rutte waarschuwt voor te veel optimisme: "Er is dus nog geen garantie voor een vaccin." Hij wijst erop dat tegen aids, dat al veertig jaar bestaat, nog steeds geen vaccin is. Rutte vreest dat Nederlanders soepeler omgaan met de coronaregels, als een vaccin in zicht is. "Er is nog niets, alleen een vogel in de lucht."

Brussel is geïrriteerd over het initiatief van de vier landen om snel in aanmerking te komen voor het kansrijke vaccin. De EU staat sterker als er in een keer namens alle 27 lidstaten wordt onderhandeld, zei de Eurocommissaris voor Gezondheid en Voedselveiligheid vandaag. De Europese Commissie heeft daarvoor een fonds van 2,4 miljard euro beschikbaar gesteld.

Nederland, Frankrijk, Duitsland en Italië trekken met elkaar op bij de aankoop, maar het vaccin is nadrukkelijk voor heel Europa bedoeld, verzekert Rutte. "We doen het echt met zijn allen."
..... https://nos.nl/artikel/2337083-nederland-mikt-op-kansrijk-vaccin-aan-eind-van-het-jaar.html

Badslippers
13 juni 2020, 11:34
Maar weer eens wat actuele grafieken.

https://nos.nl/data/image/2020/06/12/655495/3840x2160a.jpg
Bron: EUROMOMO (https://www.euromomo.eu/)

https://nos.nl/data/image/2020/06/12/655494/3840x2160a.jpg
Bron: RIVM (www.rivm.nl)

Sjeufke
13 juni 2020, 12:45
Het is nog maar de vraag of er verder wordt versoepeld ten aanzien van bordelen. We gaan het zien in de komende maanden.

https://nos.nl/artikel/2337112-rivm-experts-er-komt-een-punt-dat-we-niet-verder-kunnen-versoepelen.html

pietpotent44
13 juni 2020, 12:59
Speciaal voor Big30 mag de Zweden grafiek natuurlijk niet ontbreken:

33771

mager
13 juni 2020, 13:04
De hoogste correlatie met corona heeft obesitas.
Bedankt overheid, dat iedereen 3 maanden lang lekker binnen heeft mogen zitten, netflix kijken en chips eten.
Zou wel eens een grafiekje willen zien van het gemiddeld gewicht van dit jaar per week.

En zou ook wel eens een berekening willen zien wat al dat extra gewicht voor extra doden opleverd.
Volgens mij is dat hoger dan de corona doden.
Dat extra gewicht gaat er zeer moeilijk weer af.

pietpotent44
13 juni 2020, 13:11
En ook Duitsland blijft voor ons ijsberen natuurlijk interessant:

33774

Goedemorgenallemaal
13 juni 2020, 15:38
Het is nog maar de vraag of er verder wordt versoepeld ten aanzien van bordelen. We gaan het zien in de komende maanden.

Wel een zinnig stuk.. je zag Maurice de H. al twitterren dat veel maatregelen onzin zijn omdat er na bv Hemelvaart geen toename was maar je ziet nu bv in Amsterdam wel een lichte toename. Dat kan de demo zijn maar je maakt mij niet wijs dat bv Ametrdam niet op diezelfde dag tenminste 1, waarschijnlijk meer, Coronafeestjes had en je zat met versoepeling Horeca. En de aantallen waren nog niet 0 maar wel zo laag dat een vliegenscheet a in de statistieken zichtbaar is.

Wentelt Eefje
13 juni 2020, 16:01

https://nos.nl/artikel/2337112-rivm-experts-er-komt-een-punt-dat-we-niet-verder-kunnen-versoepelen.html

Ik vind het een beangstigend stuk. En hoop echt dat het RIVM-scenario (dat deels natuurlijk ook bedoeld is om de eigen standpunten uit de afgelopen maanden van henzelf en het door hen overheerste OMT "wit te wassen") dat hier geschetst wordt snel wordt gelogenstraft door de ontwikkelingen in ons omringende landen.
Daar wil ik ook wel voor bidden of op Thierry Baudet stemmen, als het maar gelogenstraft wordt...

En overigens ben ik van mening dat anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!

Nulnulzeseneenhalf
13 juni 2020, 21:16

Correlatie ja, maar de hoogste? Dat betwijfel ik. Er zijn meer invloeden.

Dat extra gewicht gaat er zeer moeilijk weer af.

Dat valt nog wel mee. Zelf de laatste maanden een paar kilo kwijt geraakt. Een klein beetje discipline.
Veel belangrijker, als je aangekomen bent, dan heb je je niet aangepast aan de omstandigheden. Minder doen betekent minder eten.

Huubhuubbarbatruuk
13 juni 2020, 22:48
Nederland gaat ‘zeer belangrijke rol’ spelen bij productie veelbelovend vaccin
Nederland gaat een belangrijke rol spelen bij de productie van het coronavaccin van de universiteit van Oxford en farmaceut AstraZeneca. Ons land heeft daarvan samen met Duitsland, Frankrijk en Italië 300 miljoen doses gekocht.

Chris van Mersbergen 13-06-20, 20:11
Laatste update: 20:37
52

Dat zegt de Nederlander Ruud Dobber, lid van de raad van bestuur van het Brits-Zweedse AstraZeneca tegen deze site. Eerder werd al bekend dat de farmaceut voor de productie een deal had gesloten met het bedrijf Halix in Leiden. ,,Daar worden heel aanzienlijke aantallen vaccins geproduceerd”, zegt Dobber, zonder exacte aantallen te kunnen noemen.

Ontzettend belangrijke rol
Dobber was met een kleine groep mensen van AstraZeneca betrokken bij de gesprekken met Nederland en de andere drie landen. Hij heeft lovende woorden over de ‘ontzettend belangrijke rol’ die Nederland speelt, en in het bijzonder voor minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.

,,Hij heeft zich buitengewoon constructief opgesteld in de gesprekken. Want het waren gesprekken, geen onderhandelingen. Wij willen het vaccin tegen kostprijs leveren, en we willen risico lopen, maar we willen niet het totale risico lopen. Het pleit heel erg voor de minister dat hij samen met zijn collega’s de nek heeft uitgestoken om ook risico te dragen. Daarvoor wil ik mijn dank uitspreken.”

Rekening
Concreet werkt het zo dat Nederland met de andere landen betaalt voor de vaccins die geproduceerd zijn, of ze nou werken of niet, zegt Dobber. ,,Dus als er in september tien miljoen doses klaar zijn, maar het blijkt niet te werken, dan krijgen de landen daar een rekening voor.” Het vaccin kost overigens maar ‘enkele euro's', omdat AstraZeneca het tegen kostprijs zegt te verkopen.

Minister De Jonge erkende in een reactie al dat niet zeker is of het vaccin dat wordt aangekocht, ook daadwerkelijk werkt. ,,We wedden bewust op meerdere paarden””, zei hij. Welke ‘paarden’ er nog meer in beeld zijn, is nog niet bekend.

Een eerste groep mensen is al getest met het coronavaccin van de universiteit van Oxford en AstraZeneca.
Een eerste groep mensen is al getest met het coronavaccin van de universiteit van Oxford en AstraZeneca. © AP
Behalve bij Halix in Leiden gaat AstraZeneca produceren in onder meer Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten (VS) en Azië. Een deel van die productie vindt nu al plaats, om ervoor te zorgen dat er straks genoeg doses beschikbaar zijn om in elk geval een deel van de wereld te vaccineren tegen het coronavirus. Het vaccin is dus al af, maar moet nog wel uitgebreid worden getest.

De VS, dat 1,2 miljard euro investeerde in AstraZeneca, krijgt waarschijnlijk als eerste vaccin, net als het Verenigd Koninkrijk (VK). Eind dit jaar zijn Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italië aan de beurt. Deze landen hebben al toegezegd ook de andere EU-landen niet te zullen vergeten. Naast de 300 miljoen doses is er nog een optie genomen op 300 miljoen aanvullende doses.

Ontzettend spannend
Of het in Oxford ontwikkelde vaccin ook echt gaat werken, is dus nog altijd niet zeker. Aanvankelijk waren er ontzettend hoge verwachtingen van het vaccin, maar die zijn wel wat getemperd sinds proeven met apen tegenvielen. Toch is het al op een groep van zo'n duizend mensen getest. De resultaten daarvan gaven voor de Britse gezondheidsautoriteiten genoeg aanleiding om door te gaan met het testen van grotere populaties, het fase 3-onderzoek. Deze zomer moet dat gaat gebeuren in het VK, Brazilië en de VS.

,,Wij hebben de resultaten van de tests nog niet mogen zien", zegt Dobber (AstraZeneca). ,,Dus het is ook voor ons echt ontzettend spannend. Het feit dat we van de autoriteiten verder mochten gaan naar fase 3, maakt ons wel heel erg hoopvol. Maar het blijft een experiment, je weet het uiteindelijk nooit.”

De belangrijkste bottleneck richting een werkend vaccin - naast de vraag of het straks werkt - is misschien wel het vinden van een geschikte groep mensen om het vaccin op te testen. Nu het virus in veel landen wat aan het luwen is, is dat lastig, laat AstraZeneca-CEO Pascal Soriot doorschemeren. ,,Straks hebben we een vaccin waarvan we bijna zeker weten dat het werkt, maar hebben we niet genoeg mensen om het op te testen. Dat zou heel erg teleurstellend zijn.”

De lof van AstraZeneca staat in schril contrast met de kritiek van de Europese Commissie en sommige andere EU-landen. De commissie wil zelf namens de lidstaten onderhandelen en voelt zich door de Nederlands-Duits-Frans-commissaris Stella Kyriakides (Volksgezondheid) riep de vier Europese landen al op om hun samenwerkingsverband te beëindigen en zich aan te sluiten bij de rest van Europa. Dat is dus niet gebeurd.

Wedloop
Er is een wereldwijde wedloop gaande om een middel te vinden dat tegen het coronavirus beschermt. En een al even grote slag tussen bijvoorbeeld China, de VS en Europa, om het vaccin vervolgens meteen te bemachtigen. Het land dat zijn bevolking als eerste kan inenten, kan bijvoorbeeld zijn economie sneller weer op volle toeren laten draaien.

AstraZeneca zegt zijn best te doen om ook de rest van de wereld niet te vergeten. Zo worden er ook honderden miljoenen doses geproduceerd die verdeeld worden door CEPI en GAVI, internationale organisaties die zich inzetten voor het beschikbaar maken van vaccins voor arme landen.

Maar, geven Dobber en Soriot aan: we kunnen veel produceren, maar voor de hele wereld is het niet genoeg. Soriot: ,,We hopen nog steeds op meerdere vaccinkandidaten die snel op grote schaal beschikbaar zijn. Maar ik denk dat de kans aanwezig is dat wij het samen met de universiteit van Oxford als eerste voor elkaar gaan krijgen

The Joker
13 juni 2020, 22:56
Ik snap er niets van dat mensen allemaal vet zouden worden van thuis.
Juist door braaf thuis te zijn en met niet te laten verleiden door hele dagen in saunaclubs door te brengen en hele avonden in all you can eat toko's ben ik in 2,5 maand 8 kilo kwijt geraakt.
Kan mijn sportschool abo ook de deur uit doen voortaan, thuis wat simpele oefeningen doen heeft veel meer effect dan tussen die hijgende bodybuilders rondhangen...

Bedankt overheid, dat iedereen 3 maanden lang lekker binnen heeft mogen zitten, netflix kijken en chips eten.
Zou wel eens een grafiekje willen zien van het gemiddeld gewicht van dit jaar per week.

Wentelt Eefje
13 juni 2020, 23:33
Nederland gaat ‘zeer belangrijke rol’ spelen bij productie veelbelovend vaccin
...
Ontzettend spannend
Of het in Oxford ontwikkelde vaccin ook echt gaat werken, is dus nog altijd niet zeker. Aanvankelijk waren er ontzettend hoge verwachtingen van het vaccin, maar die zijn wel wat getemperd sinds proeven met apen tegenvielen.
...
Maar, geven Dobber en Soriot aan: we kunnen veel produceren, maar voor de hele wereld is het niet genoeg. Soriot: ,,We hopen nog steeds op meerdere vaccinkandidaten die snel op grote schaal beschikbaar zijn. Maar ik denk dat de kans aanwezig is dat wij het samen met de universiteit van Oxford als eerste voor elkaar gaan krijgen

De in ontwikkeling zijnde corona-app, de eerste proefversie van de infectieradar, het verveelt big brother Hugo nu al weer kennelijk en het zijn ook te goedkope speeltjes...
Nu heeft deze non-valeur een blanco cheque om tientallen zo niet honderden miljoenen aan potentieel ondeugdelijke vaccins uit te geven... Wat een ramp!

En overigens ben ik van mening dat het ministerschap van big brother Hugo en de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dienen te worden!

Kwibus2
13 juni 2020, 23:36
Het goede nieuws is dat er een vaccin op komst is. Het is in Engeland ontwikkeld en wordt inmiddels op 10.000 mensen getest.
Uit de test moet natuurlijk bekend worden dat het veilig is zonder bijwerkingen.
Daarna zal pas blijken of het ook de beoogde bescherming biedt.
Het lijkt me handig dat mensen die gevaccineerd zijn een briefje meekrijgen waarop staat dat ze veilig kunnen deelnemen aan allerlei activiteiten zoals het bezoeken van onze clubhuizen.
Briefje laten zien aan de theke daarna meteen de badjas en de handdoek ontvangen en gaan met die banaan :freu::biggrin::freu:

Wentelt Eefje
13 juni 2020, 23:45
Het goede nieuws is dat er een vaccin op komst is. Het is in Engeland ontwikkeld en wordt inmiddels op 10.000 mensen getest.
Uit de test moet natuurlijk bekend worden dat het veilig is zonder bijwerkingen

Het slechte nieuws is dat er weliswaar misschien een werkend vaccin op komt is, maar dat er niet alleen nog getest moet worden op bijwerkingen, maar vooral op werking!

Uit het bericht elders:

Een eerste groep mensen is al getest met het coronavaccin van de universiteit van Oxford en AstraZeneca.
Het vaccin is dus al af, maar moet nog wel uitgebreid worden getest.

Ontzettend spannend
Of het in Oxford ontwikkelde vaccin ook echt gaat werken, is dus nog altijd niet zeker. Aanvankelijk waren er ontzettend hoge verwachtingen van het vaccin, maar die zijn wel wat getemperd sinds proeven met apen tegenvielen. Toch is het al op een groep van zo'n duizend (dus niet 10.000) mensen getest.

Kwibus2
13 juni 2020, 23:51
Dat staat nog te bezien, of die vaccins niet deugen.
De flater is destijds door minister Klink begaan en betreft een griep vaccin.

Griep bestrijden cq voorkomen is lastiger dan het corona virus bestrijden omdat griep vaccins razendsnel kunnen muteren.
Dat maakt de effectiviteit van griep vaccins twijfelachtig.

Wentelt Eefje
14 juni 2020, 00:06

Potentieel = misschien
Staat nog te bezien = misschien

kempie
14 juni 2020, 00:37
De flater is destijds door minister Klink begaan en betreft een griep vaccin.

Griep bestrijden cq voorkomen is lastiger dan het corona virus bestrijden omdat griep vaccins razendsnel kunnen muteren.
Dat maakt de effectiviteit van griep vaccins twijfelachtig.

Vaccins die muteren ik heb er nog nooit van gehoord. Virussen daar en tegen wel.

pietpotent44
14 juni 2020, 05:06
Valt me wel op dat vrijwel iedereen er vanuit gaat dat corona in het najaar terugkeert, en we dan een nieuwe golf krijgen. En hoewel die kans wel reeel is, wordt er blijkbaar geen rekening gehouden met het scenario dat het virus voor eind dit jaar (wereldwijd) al is uitgedoofd. (zoals kleine corona broertje sars ook binnen 2 jaar is uitgedoofd).
Dan krijg je net zoiets als 10 jaar geleden met de Mexicaanse griep dat ze tientallen miljoenen vaccins in de prullenbak moeten gooien omdat ze niet meer nodig zijn.

Want we zitten nu in Nederland al heel dicht bij 0 nieuwe doden per dag. Het zijn er nu elke dag al minder dan 10 (op de piek in maart waren het er 234). Dat geldt ook voor de rest van Europa. En de zomer moet zelfs nog beginnen.

Een vaccin heeft sowieso alleen nog naar zin uiteraard als het virus eind dit jaar nog rond waart, en nog veel (dodelijke) slachtoffers maakt.
Het zou ook nog kunnen dat het virus in het najaar wel terugkeert, maar in een veel mildere vorm, en daarom veel minder slachtoffers maakt dan bijv. in maart (het virus is nu al veel zwakker en veel minder effectief dan in maart). Ook dan is een vaccin niet meer zo zinvol. Veel mensen zijn bovendien principieel tegen vaccinatie. Ik zal mezelf bij voorkeur iig niet laten vaccineren. En mensen die zich wel willen laten vaccineren zouden eigenlijk eerst een antistoffen test moeten kunnen doen om te weten of het nog wel zin heeft.

En het is inderdaad ook nog niet zeker of zon vaccin wel echt gaat werken. Gelukkig muteert het virus niet zo sterk, in elk geval veel minder dan influenza virussen.

Maar ik vind het sowieso beleidsmatig onverstandig om te blijven wachten op een vaccin (en tot die tijd alle maatregelen houden), en er vanuit te gaan dat dat het ultieme heilige middel zal zijn. Sowieso duurt zelfs wachten tot het eind van het jaar met opheffen van alle maatregelen gewoon al te lang. Op dat moment zijn er weer tienduizenden extra bedrijven failliet, massale werkeloosheid, ouderen die van eenzaamheid verpieteren, etc.
Dat kan de maatschappij simpelweg niet aan. Veel bedrijven kunnen ook niet uit de voeten bij verplicht 1,5m afstand. Of de omzet die ze door de beperkingen nog kunnen maken is simpelweg te klein om rendabel te kunnen zijn. Mensen die hun huur niet meer kunnen betalen. Ook sociaal gezien zijn de huidige maatregelen nog steeds vrij rampzalig. In mijn omgeving bijv. pas weer een oma die op sterven ligt door corona en herseninfarct en nog wat andere kwalen, mag geen afscheid nemen van haar dierbaren, want de protocollen zijn belangrijker. Triest.

Laat mensen gewoon lekker naar de kermis gaan. Zonder beperkende maatregelen. Het is buiten, en warm weer, besmettingsgevaar 0. Het is voor die kermisondernemers van levensbelang. En schaf ook buiten voor de terrassen de idiote beperkingen af (1,5m afstand, en max. aantal tafels).
Ook op stranden alle beperkingen de prullenbak in. Idem voor buiten sporten. Etc.
De angst voor nieuwe uitbraken door dat open te gooien is onterecht en ongegrond.

We worden bestuurd door (conservatieve) amateurs. De schade daardoor is ongekend, onverantwoord en onnodig groot.

Ricardo Banana
14 juni 2020, 08:15
Ik snap er niets van dat mensen allemaal vet zouden worden van thuis.
Juist door braaf thuis te zijn en met niet te laten verleiden door hele dagen in saunaclubs door te brengen en hele avonden in all you can eat toko's ben ik in 2,5 maand 8 kilo kwijt geraakt.
Kan mijn sportschool abo ook de deur uit doen voortaan, thuis wat simpele oefeningen doen heeft veel meer effect dan tussen die hijgende bodybuilders rondhangen...

Ik dacht dat jij daar altijd geile huisvrouwen ging bekijken :)

Willem2
14 juni 2020, 08:56
Koeman raakte voor hartproblemen besmet met corona: ‘Hij is heel ziek geweest’ ..... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/koeman-raakte-voor-hartproblemen-besmet-met-corona-hij-is-heel-ziek-geweest~a89d034e/

Big30
14 juni 2020, 09:18
Fors meer besmettingen in China, vrees voor opleving virus

China meldde zondag 57 nieuwe coronagevallen, het hoogste aantal nieuwe besmettingen sinds april. Een deel van de hoofdstad Peking is afgesloten vanwege de nieuwe corona-uitbraak rond een voedselmarkt. Nederland krijgt mogelijk eind dit jaar al ‘enkele honderdduizenden’ doses van een Brits vaccin dat tegen het coronavirus zou kunnen beschermen. Ook vandaag vind je al het coronanieuws in ons liveblog. Het blog van gisteren lees je hier terug.

China meldde zondag 57 nieuwe coronagevallen, het hoogste aantal nieuwe besmettingen sinds april. De binnenlandse uitbraak in China was grotendeels onder controle gebracht door een strikte lockdown die begin dit jaar werd ingesteld. Een nieuwe virusuitbraak is gekoppeld aan een vlees- en groentemarkt in het zuiden van hoofdstad Peking.
https://www.ad.nl/binnenland/live-fors-meer-besmettingen-in-china-vrees-voor-opleving-virus~a08fc0eb/

RobOpzoek
14 juni 2020, 09:24
Vaccin als de heilige graal. Wie gaat daar heel veel aan verdienen? Ik ben geen anti-vaccer maar ik heb wel alle documentaires gezien van Judy Mikovits en anderen. De hulpstoffen in de vaccins interfereren met andere vaccins en hulpstoffen en aangezien onze kinderen inmiddels meer dan 70 vaccins krijgen toegediend (en ik een stuk of 15 vanaf 1960) via een tiental prikken lijkt het dat dit een van de oorzaken van allergie, autisme, ADHD's en zo te kunnen zijn. Tevens blijken mensen met een griepprik (NB: dat zijn de ouderen en zorgpersoneel) gevoeliger voor COVID dan niet griepprik ontvangers (Noord Italie heeft een alternatieve nieuwe griepprik gegeven, daarna de uitbraak). NB: ook COVID muteert binnen 3 maanden! Dus je krijgt een abonnement op vaccinaties. Kassa - 'returning customers for life'! En een mogelijkheid voor de overheid tot controle - geen vaccinatiepaspoort, geen werk of saunabezoek!
Allemaal zaken/ correlaties die eerst onderzocht moeten worden door onafhankelijke instanties - en ga die maar zoeken in deze wereld, want het enige devies (van de overheid) nu is: snelheid! Onze Hugo - ik lees net dat hij een dominee-zoon is, dus ziet hij ons als zijn schapen en lammeren - denkt met z'n lerarenopleiding dat hij alle wijsheid in pacht heeft en door god gezonden te zijn als zegen voor de mensheid. Tweede golf binnenkort? Waarom hebben we dan die noodhospitalen afgebroken? Om het binnenkort weer op te bouwen en een nog groter gat in begrotingen te slaan? Mensen, we worden voor een groot deel belazerd door onze eigen overheid.
Je sluit mensen niet op in hun eigen huis! Dat is een uiting van dictatuur!
Ik ben voor een medicijn. Dat neem je als je beginnende verschijnselen hebt. En dat neem je zelf in. Bij een vaccin moeten anderen wat doen voor jouw bescherming - dat is eigenlijk de omgekeerde wereld. Een medicijn is er al, HCQ bijvoorbeeld, maar dat zitten geen verdiensten meer aan.

kempie
14 juni 2020, 10:23
Valt me wel op dat vrijwel iedereen er vanuit gaat dat corona in het najaar terugkeert, en we dan een nieuwe golf krijgen. En hoewel die kans wel reeel is, wordt er blijkbaar geen rekening gehouden met het scenario dat het virus voor eind dit jaar (wereldwijd) al is uitgedoofd. (zoals kleine corona broertje sars ook binnen 2 jaar is uitgedoofd).
Dan krijg je net zoiets als 10 jaar geleden met de Mexicaanse griep dat ze tientallen miljoenen vaccins in de prullenbak moeten gooien omdat ze niet meer nodig zijn.

Want we zitten nu in Nederland al heel dicht bij 0 nieuwe doden per dag. Het zijn er nu elke dag al minder dan 10 (op de piek in maart waren het er 234). Dat geldt ook voor de rest van Europa. En de zomer moet zelfs nog beginnen.

Een vaccin heeft sowieso alleen nog naar zin uiteraard als het virus eind dit jaar nog rond waart, en nog veel (dodelijke) slachtoffers maakt.
Het zou ook nog kunnen dat het virus in het najaar wel terugkeert, maar in een veel mildere vorm, en daarom veel minder slachtoffers maakt dan bijv. in maart (het virus is nu al veel zwakker en veel minder effectief dan in maart). Ook dan is een vaccin niet meer zo zinvol. Veel mensen zijn bovendien principieel tegen vaccinatie. Ik zal mezelf bij voorkeur iig niet laten vaccineren. En mensen die zich wel willen laten vaccineren zouden eigenlijk eerst een antistoffen test moeten kunnen doen om te weten of het nog wel zin heeft.

En het is inderdaad ook nog niet zeker of zon vaccin wel echt gaat werken. Gelukkig muteert het virus niet zo sterk, in elk geval veel minder dan influenza virussen.

Maar ik vind het sowieso beleidsmatig onverstandig om te blijven wachten op een vaccin (en tot die tijd alle maatregelen houden), en er vanuit te gaan dat dat het ultieme heilige middel zal zijn. Sowieso duurt zelfs wachten tot het eind van het jaar met opheffen van alle maatregelen gewoon al te lang. Op dat moment zijn er weer tienduizenden extra bedrijven failliet, massale werkeloosheid, ouderen die van eenzaamheid verpieteren, etc.
Dat kan de maatschappij simpelweg niet aan. Veel bedrijven kunnen ook niet uit de voeten bij verplicht 1,5m afstand. Of de omzet die ze door de beperkingen nog kunnen maken is simpelweg te klein om rendabel te kunnen zijn. Mensen die hun huur niet meer kunnen betalen. Ook sociaal gezien zijn de huidige maatregelen nog steeds vrij rampzalig. In mijn omgeving bijv. pas weer een oma die op sterven ligt door corona en herseninfarct en nog wat andere kwalen, mag geen afscheid nemen van haar dierbaren, want de protocollen zijn belangrijker. Triest.

Laat mensen gewoon lekker naar de kermis gaan. Zonder beperkende maatregelen. Het is buiten, en warm weer, besmettingsgevaar 0. Het is voor die kermisondernemers van levensbelang. En schaf ook buiten voor de terrassen de idiote beperkingen af (1,5m afstand, en max. aantal tafels).
Ook op stranden alle beperkingen de prullenbak in. Idem voor buiten sporten. Etc.
De angst voor nieuwe uitbraken door dat open te gooien is onterecht en ongegrond.

We worden bestuurd door (conservatieve) amateurs. De schade daardoor is ongekend, onverantwoord en onnodig groot.

Op zich ben ik het redelijk met je eens maar om nu te denken dan het virus misschien niet terug komt in een 2e golf zolas bij de andere sars virussen is natuurlijk wel een hele grote gok. Er waren van die virussen bijna geen besmettingen meer. Van dit virus zijn er momenteel op de wereld meer besmettingen dan ooit.

Dat het virus verzwakt zou terug keren lijkt ook een verkeken kans gezien wat er nu in de momenteel zwaarst getroffen landen gebeurt.

Als je gaat terug kijken in mijn berichten zul je zien dat ik enkele maanden geleden ook heb vermeld dat dit zou kunnen voor dit virus volgens de experts, echter zoals de situatie in de wereld er voor staat lijken deze kansen niet meer reeel.

Ik ben het eens met de verdere versoepeling zoals hier staat geschetst.

Ik denk dat de ander halve meter maatregel dient te worden afgeschaft en aan het eind van de zomer misschien alles weer opgeheven moet zijn behalve festivals, grote concerten en veel publiek bij grote sport evenementen. Misschien moeten we daar pas in de loop van het najaar over besluiten als alles nog steeds goed gaat.