Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19
pietpotent44
17 september 2020, 21:13
Nee dat verklaart de stijging niet.
1) het is niet zo dat je positief test wanneer je eerder Corona hebt gehad. Dat kan alleen gebeuren als die Corona recent was of als je immuunsysteem net een gevecht tegen het virus heeft geleverd. Niet maanden later nog.
Dat kan dus wel. Maanden later nog. Het kan zelfs een inactief en onvolledig stukje virus zijn, de pcr test maakt daar geen onderscheid in.
https://www.bndestem.nl/wielrennen/positieve-coronatest-inge-van-der-heijden-roept-vragen-op-over-betrouwbaarheid-pcr-test-ze-heeft-ook-antistoffen~a63bd911/
2) juist in week 27 en 28 waren er nauwelijks gevallen, dus de stijging van het percentage kan niet verklaard worden doordat er ineens een veel grotere groep Covid had gehad.
We weten helemaal niet hoeveel mensen het virus gehad hebben. En momenteel hebben. Die positieve pcr testen zijn slechts een (klein) deel van het werkelijk aantal 'geinfecteerden'. Dat kan je ook al afleiden uit serologische steekproeven.
En @kempie. In week 27 en 28 waren de testen beschikbaar voor iedereen met klachten. Dat was niet de periode april waar er heel weinig testen waren.
Er worden momenteel ruim 3 keer zoveel testen afgenomen als in die week 27 en 28. Dan is het ook niet meer dan logisch dat er meer positieve pcr testen volgen.
Ik ben blij dat je tante er weinig last van heeft. Maar ook in april hadden 5-8% ernstige klachten en 92-95% niet. Dus dit ene voorbeeld is geen bewijs voor verzwakking van het virus. Het virus zal zeer waarschijnlijk verzwakken, maar daar zijn op dit moment nog geen concrete aanwijzingen voor volgens de leidende virologen (zie post van Big-30 van enkele weken geleden).
Op dit moment is het virus wereldwijd, en over alle leeftijden, ernstig voor 1% van de bevolking. Onder ernstig vallen ziekenhuisopnames, IC gevallen en sterfgevallen.
Dat percentage lag op de piek in maart/april hoger.
En er zijn zeker concrete aanwijzingen dat het virus is verzwakt. Er zijn mutaties ontdekt die het virus minder dodelijk maken (maar wel besmettelijker). Mensen die in het ziekenhuis komen zijn minder ziek, mensen die bij de 1e lijn komen zijn minder ziek, er zijn minder ziekenhuisopnames en minder sterfgevallen. Alleen het aantal ziekenhuisopnames is licht gestegen, maar is nog altijd slechts een fractie van de aantallen in maart en april. Zelfs bij bejaarden heeft het virus momenteel een veel milder verloop.
phoenix
17 september 2020, 21:35
hmm een beetje nuchter er naar kijkend... mensen hebben mder bloedverdunners en corticosteroïden bij huisarts ter beschikking waarvan men weet dat ze helpen, = gevolg mensen worden minder ziek en gaan niet zo snel meer dood...dat is 1 kan van de medaille dat kan je waarnemen, lees het verhaal wat o.a De heer gommers vertelde
je weet niet hoeveel zwarte zwanen er al zijn gemeten tussen de witte zwanen, ervan uitgaand dat je weet hoeveel witte zwanen zwart zijn geworden kan je ook uitrekenen of het aantal besmettingen ook toeneemt getalsmatig.. zolang je dat niet kan, weet je niet of je besmettingen el representatief zijn...
en als derde kant van de medaille en dat is een grote vraag" zijn alle A's gelijk aan B "het virus".......dat blijkbaar gedefineerd is ook van een kwaliteit die een adequate, allesomvattende waarneming van dat virus aantoont.... ?
WANDELAAR5
17 september 2020, 21:42
Er worden momenteel ruim 3 keer zoveel testen afgenomen als in die week 27 en 28. Dan is het ook niet meer dan logisch dat er meer positieve pcr testen volgen.
Dat klopt, maar het is geen verklaring voor de stijging van het percentage positieve testen van 0,6% naar > 3%. Dat was mijn punt.
Een vals positieve uitslag is een hele grote uitzondering, anders was er in week 27 en 28 wel een groter percentage positieve testen geweest. Als de helft toen vals positief was, dan is dat 0,3% van alle testen.
pietpotent44
17 september 2020, 22:00
Dat klopt, maar het is geen verklaring voor de stijging van het percentage positieve testen van 0,6% naar > 3%. Dat was mijn punt.
Een vals positieve uitslag is een hele grote uitzondering, anders was er in week 27 en 28 wel een groter percentage positieve testen geweest. Als de helft toen vals positief was, dan is dat 0,3% van alle testen.
Ook de stijging van het percentage van het aantal positieve tests is makkelijk te verklaren doordat steeds meer mensen het virus gehad hebben (veelal zonder het te weten).
Daardoor wordt de kans op een positieve uitslag vanzelf elke week groter (omdat dus maanden later nog steeds virusdeeltjes gedetecteerd worden door de pcr test). Het is ook elke keer maar pakweg een procentje meer. Dus dat zou prima kunnen.
Een vals positieve uitslag is helaas zeker geen grote uitzondering. De foutmarge van de test zelf is al zo'n 2%. Dan heb je nog een relatief grote kans op vinden van restdeeltjes van oude besmettingen. En dan heb je zelfs nog kans op het vinden van virusdeeltjes van een ander gelijkend virus, bijvoorbeeld op Sars I wordt ook positief getest omdat de test niet specifiek voor Sars cov 2 is. Sommige mensen beweren zelfs dat ook het Rhinovirus gedetecteerd wordt. Of een ander corona virus. Of dat laatste waar is weet ik niet. Maar een false positive is zeker geen 'grote uitzondering'.
Zie ook het verhaal van die wielerploeg. Dat zijn geen uitzonderingen.
WANDELAAR5
17 september 2020, 23:29
Er is zijn niet op termijn van 10 weken tussen week 27 en week 37 5 keer zoveel mensen die Covid hebben gehad, maar het percentage positieve testen is wel vervijfvoudigd van 0,6 naar meer dan 3%. Dus dat is niet de verklaring.
Als er 2% vals positieven zouden zijn dan was het percentage positieve testen in week 27 en 28 geen 0,6% geweest maar > 2%. Dus dat verhaal blijkt in de praktijk niet te kloppen. Die 3 gevallen die jij opnoemt bij elkaar lijdt tot maximaal 0,6% vals positieve gevallen in de praktijk. En dat is alleen zo als er in die weken helemaal niemand was met Covid. Waarschijnlijk is het aantal vals positieven (door welke oorzaak dan ook) nog beduidend kleiner.
frits the cat
18 september 2020, 01:06
https://nos.nl/l/2348720
pietpotent44
18 september 2020, 04:26
Er is zijn niet op termijn van 10 weken tussen week 27 en week 37 5 keer zoveel mensen die Covid hebben gehad, maar het percentage positieve testen is wel vervijfvoudigd van 0,6 naar meer dan 3%. Dus dat is niet de verklaring.
Dat kun je zo niet zeggen. Er zijn veel factoren waardoor uitslagen van pcr testen niet kunnen kloppen. En het is ook niet zo dat het percentage positieve testen steeds maar is gestegen. Er zijn ook weken geweest waarin het percentage daalde. Zoals bijvoorbeeld 3 weken geleden nog:
https://www.nu.nl/coronavirus/6072835/40-procent-meer-coronatests-afgenomen-percentage-positieve-tests-gedaald.amp
Daarnaast is het ook nog eens zo dat ze gerichter zijn gaan testen. Er is vanwege beperkt aantal tests opgeroepen om alleen bij klachten te gaan testen. Alleen dat al verhoogt de kans op een positieve test.
Er zijn genoeg redenen om de testresultaten van de pcr-test met een grote korrel zout te nemen:
- ten eerste omdat een positieve pcr test alleen onvoldoende is om een klinische diagnose te kunnen stellen (je hebt daarna vervolgstappen nodig)
- de pcr test heeft een bepaalde foutmarge
- de pcr test detecteert ook oude inactieve virusdeeltjes, wat dus false positives zijn. En hoe verder we in de tijd komen, hoe groter die kans, omdat steeds meer mensen het virus gehad hebben
- de pcr test kan ook false negatives geven, met name wanneer te vroeg wordt getest. Zelfs na 8 dagen na klachten kan er nog onvoldoende virus aanwezig zijn voor een positieve test
Als er 2% vals positieven zouden zijn dan was het percentage positieve testen in week 27 en 28 geen 0,6% geweest maar > 2%. Dus dat verhaal blijkt in de praktijk niet te kloppen. Die 3 gevallen die jij opnoemt bij elkaar lijdt tot maximaal 0,6% vals positieve gevallen in de praktijk. En dat is alleen zo als er in die weken helemaal niemand was met Covid. Waarschijnlijk is het aantal vals positieven (door welke oorzaak dan ook) nog beduidend kleiner.
Ook dat kun je zo niet zeggen.
Die 2% foutmarge is een gemiddelde. Het is niet zo dat per se 2% fout moet zijn. Daarnaast heb je ook nog False Negatives, met name wanneer mensen te vroeg testen.
Ik weet niet welke 3 gevallen je bedoelt. Als je dat verhaal van die wielrenners bedoelt, dat is slechts 1 anekdotisch voorbeeld. Ik zie ook niet hoe je daaruit een (landelijk) percentage kan halen.
Hieronder een aantal links die mijn punten verduidelijken:
Professor Carl Heneghan over false positives door detectie rest virusdeeltjes van oude infectie:
https://www.bbc.com/news/amp/health-54000629
Biochemicus Mario Ortiz legt uit waarom een positieve corona pcr test alleen onvoldoende is om te concluderen of iemand nu Corona heeft (verkorte versie), incl. detectie oude virusdeeltjes false positives:
https://m.youtube.com/watch?v=z7TDn_LUM8I
Michael Osterholm, PhD, directeur van het CIDRAP die waarschuwt voor verkeerde interpretaties pcr test, incl. false positives en false negatives:
https://www.healio.com/news/primary-care/20200616/us-taking-wrong-approach-to-covid19-testing-expert-warns
John Hopkins onderzoekers over False Negatives bij te vroeg testen:
https://www.itnonline.com/content/covid-19-genetic-pcr-tests-give-false-negative-results-if-used-too-early
Ander artikel over False positives en negatives:
https://reflectionsipc.com/2020/05/21/screening-patients-and-staff-without-symptoms-for-sars-cov-2-beware-false-positives-and-negatives/
kempie
18 september 2020, 08:11
Ach pp44. Maakt niet uit hoe wij de test uitslagen zien de duiste regering neemt ze serieus en zet ons op rood en we kunnen niet meer clubben. Het aantal is nog steeds stijgende als dit zo door gaat staat de rest van nederland eind volgende week ook op rood net als het pas weer beter begint te worden en meer en meer dames uit roemenie terugkomen. Aan de rest van Nederland zou ik zeggen snel nog een paar bezoekjes aan de clubs voor het ook voor julie over is.
Het griepseizoen begint pas. Zou zomaar kunnen dat we de hele winter met hogere aantallen zitten dan nu en we tot volgend voorjaar niet welkom zijn in duitsland. [emoji21]
Ik dacht zal de rest die om noord en zuid holland lacht even uit z’n droom helpen. [emoji41]
De meeste dromen zijn tenslotte bedrog.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pietpotent44
18 september 2020, 08:16
Ach pp44. Maakt niet uit hoe wij de test uitslagen zien de duiste regering neemt ze serieus en zet ons op rood en we kunnen niet meer clubben. Het aantal is nog steeds stijgende als dit zo door gaat staat de rest van nederland eind volgende week ook op rood net als het pas weer beter begint te worden en meer en meer dames uit roemenie terugkomen.
Het griepseizoen begint pas. Zou zomaar kunnen dat we de hele winter met hogere aantallen zitten dan nu en we tot volgend voorjaar niet welkom
Ja klopt, daar vrees ik in Nederland ook voor.
Het is niet meer dan normaal / te verwachten dat de corona cijfers in de komende maanden zullen stijgen (net als griep en andere verkoudheidsvirussen). (Al denk ik nog steeds dat het qua sterfgevallen niet meer zo erg zal worden als in maart/april)
Toch zullen de politici dat weer met 3 handen aangrijpen om de maatregelen weer op te voeren. Het is allemaal zo dwaas. Uiteindelijk wint de natuur toch van de maatregelen.
Dat gaat niet alleen over clubben, maar over onnodige schade aan de hele maatschappij.
Goedemorgenallemaal
18 september 2020, 08:23
Er zijn ook weken geweest waarin het percentage daalde. Zoals bijvoorbeeld 3 weken geleden nog:
Daarnaast is het ook nog eens zo dat ze gerichter zijn gaan testen. Er is vanwege beperkt aantal tests opgeroepen om alleen bij klachten te gaan testen. Alleen dat al verhoogt de kans op een positieve test.
Je geeft zelf de verklaring al, er gingen mensen naar de etst toe voor de zekerheid, voor een feestje of een reisje dat ze een papiertje hadden , daardoor daalde het aandeel positieve testen, dat zorgde voor nogal wat tekorten en daardoor kwam die oproep waar een deel van de mensen naar luisterde.
Maar dat virus , die uitbreiding, je kunt de regering en RIVM wel de schuld geven maar "we"doen het toch lekker zelf... De basis is altijd hetzelfde gebleven, gewoon rustig aan doen, niet teveel mensen, niet te dicht op elkaar, handen wassen en als iedereen zich daaraan hield dan zaten we nu niet zonder corona maar was het minder uit de klauwen gelopen. Mensen vinden de overheid onduidelijk maar wat ik schrijf is al vanaf maart gecommuniceerd.
pietpotent44
18 september 2020, 08:46
Je geeft zelf de verklaring al, er gingen mensen naar de etst toe voor de zekerheid, voor een feestje of een reisje dat ze een
Maar dat virus , die uitbreiding, je kunt de regering en RIVM wel de schuld geven maar "we"doen het toch lekker zelf... De basis is altijd hetzelfde gebleven, gewoon rustig aan doen, niet teveel mensen, niet te dicht op elkaar, handen wassen en als iedereen zich daaraan hield dan zaten we nu niet zonder corona maar was het minder uit de klauwen gelopen. Mensen vinden de overheid onduidelijk maar wat ik schrijf is al vanaf maart gecommuniceerd.
Als je dat echt nog steeds denkt, misschien goed om deze (feitelijke analyse)post nog eens te lezen dan:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=715661#post715661
Big30
18 september 2020, 13:25
Het RIVM heeft een belangrijk advies over mondmaskers in de ouderenzorg stilzwijgend ingetrokken. Dat blijkt na vragen van Nieuwsuur. De bewering van het ministerie van Volksgezondheid dat de richtlijnen alleen maar gebaseerd waren op medisch advies en veiligheid klopt niet, want schaarste speelde wel degelijk een rol.
Maandenlang hoefden medewerkers in de ouderenzorg geen mondmasker te dragen als ze dicht bij een (verdachte) coronapatiënt werkten. Ook niet binnen een straal van anderhalve meter. Zolang zij slechts "kort contact" hadden - dus even medicijnen aangeven of een gesprekje voeren - waren mondkapjes "niet nodig", adviseerde het RIVM. Op dat punt is nu een draai gemaakt. De beroepsgroep is daarover niet geïnformeerd.
Sijmons meent dat zorgmedewerkers die ziek zijn geworden na het volgen van het RIVM-advies het ministerie van Volksgezondheid aansprakelijk kunnen stellen. Volgens Sijmons vertrouwden de medewerkers op een overheidsregel die gepresenteerd werd als veiligheidsregel, maar voortkwam uit schaarste.
"Schandalig", zegt Hans Buijing van branchevereniging ZorgthuisNL. "Met de richtlijn is een keuze gemaakt om mensen onveilig te laten werken, terwijl men wist dat dit niet verantwoord was."
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2348840-mondkapjesrichtlijn-rivm-voor-ouderenzorg-toch-gebaseerd-op-schaarste.html
Willem2
18 september 2020, 20:43
Rutte bezorgd: 'Dit mogen we de mensen in de zorg niet aandoen' .... https://nos.nl/artikel/2348927-rutte-bezorgd-dit-mogen-we-de-mensen-in-de-zorg-niet-aandoen.html
Ernstige Neuker
19 september 2020, 16:24
Nu wilde ik vandaag naar Duitsland toe. Een fijne sauna pakken, zal ik maar zeggen. Goed, even op inernet gegluurd naar Duitse corona maatregelen. En zie ik las: Kom je uit noord of zuidholland dan kom je bij Duitsland niet (meer) naar binnen.......Goddank.......Ik woon in Flevoland! Ik las verder: ben je in de afgelopen 14 dagen in noord of zuidholland geweest dan kom je Duitsland ook niet binen zonder een negatieve test. K*t.!..Ik werk in Amsterdam. Ben dus heel vaak in Amsterdam geweest in de afgelopen 14 dagen. Me even snel laten testen gaat niet. Ik vraag me dus af hoe controleren de duitsers dit eigenlijk. Ik kan natuurlijk zeggen dat ik niet in Amsterdam ben geweest, laat staan in de randstad....ik vraag me af hoe dit gecontroleerd wordt. Toch maar niet naar Duitsland vandaag.
WA
19 september 2020, 20:30
In Duitsland kun je je eigen op diverse plaatsen commercieel laten testen aldus een paar Roemeense dames. Eentje is pas donderdag ingevlogen en vanaf vandaag aan het werk. Kosten €30. Met een beetje Google’en is vast te vinden waar men terecht kan.
kempie
19 september 2020, 20:32
Nu wilde ik vandaag naar Duitsland toe. Een fijne sauna pakken, zal ik maar zeggen. Goed, even op inernet gegluurd naar Duitse corona maatregelen. En zie ik las: Kom je uit noord of zuidholland dan kom je bij Duitsland niet (meer) naar binnen.......Goddank.......Ik woon in Flevoland! Ik las verder: ben je in de afgelopen 14 dagen in noord of zuidholland geweest dan kom je Duitsland ook niet binen zonder een negatieve test. K*t.!..Ik werk in Amsterdam. Ben dus heel vaak in Amsterdam geweest in de afgelopen 14 dagen. Me even snel laten testen gaat niet. Ik vraag me dus af hoe controleren de duitsers dit eigenlijk. Ik kan natuurlijk zeggen dat ik niet in Amsterdam ben geweest, laat staan in de randstad....ik vraag me af hoe dit gecontroleerd wordt. Toch maar niet naar Duitsland vandaag.
Nou in jou geval had ik het er toch wel op gewaagd. Kans lijkt me nihil dat ze jouw werkgever gaan controleren en dan nog je zou toch thuis hebben kunnen werken.
kempie
19 september 2020, 20:34
In Duitsland kun je je eigen op diverse plaatsen commercieel laten testen aldus een paar Roemeense dames. Eentje is pas donderdag ingevlogen en vanaf vandaag aan het werk. Kosten €30. Met een beetje Google’en is vast te vinden waar men terecht kan.
En hoe lang zou ik dan op de test uitslag moeten wachten?
WA
19 september 2020, 22:46
24 uur.
frits the cat
19 september 2020, 23:00
24 uur.
Word wel een duur grapje die test 24 uur wachten in Club Venus met Deborah en Euginia :biggrin::freu:
stimpy3
19 september 2020, 23:51
..maar hoe kom je als noordhollander legaal in duitsland om je daar te laten testen?
kempie
20 september 2020, 01:15
..maar hoe kom je als noordhollander legaal in duitsland om je daar te laten testen?
Je zou wel gek zijn omdat te doen. Je moet eerst naar duitsland rijden en dan die test doen. Kan je weer terug rijden want de uitslag duurt een dag. En dan de volgende dag kan je pas naar de club rijden. Kost je een berg extra tijd + benzine. Extra kosten niet alleen 30 euro voor de test maar €40 voor benzine.
En elke keer dat je terug gaat naar noordholland kan je weer die test doen.
WA
20 september 2020, 01:37
Waarschijnlijk volstaat een recente test uit NL ook wel. SS accepteerde meiden die een commerciële test in Dld deden. Dus andersom zie ik zo één twee drie ook geen problemen.
Ik schat een half uurtje tijd in stoppen mbv Google en je weet of het geaccepteerd wordt, waar je dan moet zijn en wat het gaat kosten. Je moet het er maar net voor over hebben.
pietpotent44
20 september 2020, 02:08
Mooie typerende discussie uit de 2e kamer:
Van Haga die terecht prima kritische vragen stelt (gebaseerd op ware feiten), en beroepsdraaikont Rutte die alles ontkent, overal mee oneens is, zegt bereid is met iedereen te praten, maar er dan vervolgens bij voorbaat al niks mee doet, blind blijft varen op het mogelijk nog meer starre rivm, en vervolgens 'gewoon' het starre beleid blijft doordrukken.
Op de achtergrond holmaatje Hugo de Clown, deze basisschool leraar die ook de flexibiliteit van een blok beton heeft, en het IQ van een fluitketel. Maar vreemd genoeg helaas wel onze minister van volksgezondheid is.
Hoog tijd om deze 2 clowns weg te stemmen. Kan niet wachten tot volgend jaar maart.
https://www.youtube.com/watch?v=dM4Tiyhx0d0
stimpy3
20 september 2020, 02:13
Je zou wel gek zijn omdat te doen. Je moet eerst naar duitsland rijden en dan die test doen. Kan je weer terug rijden want de uitslag duurt een dag. En dan de volgende dag kan je pas naar de club rijden. Kost je een berg extra tijd + benzine. Extra kosten niet alleen 30 euro voor de test maar €40 voor benzine.
En elke keer dat je terug gaat naar noordholland kan je weer die test doen.
...en de keer dat je voor de test gaat ben je ook nog eens 'illegaal' in duitsland. D'r zijn trouwens ook commerciele bureautjes in nederland die testen, maar dan zit je op 125 euro voor een test..
pietpotent44
20 september 2020, 02:46
En nog een prima speech van Van Haga. Ben blij dat er ook nog mensen met gezond verstand in de 2e kamer zitten.
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=1KmaONOjI_A
Addicted69
20 september 2020, 08:57
Graag wat advies van de ervaren beren . Ik plan volgende week na lange tijd nog eens een club bezoek . Nu schrikt die registratie plicht me nogal wat af . Bij de de tel nr kan ik altijd wel mijn werk telefoon ingeven maar mijn adres gegevens is toch iets anders . Ik heb begrepen dat dit bij de sixsens niet nodig is maar dat ligt dan weer in een rode zone dacht ik ? En de club spreekt me ook iets minder aan.
Weet er iemand hoe jouw gegevens behandeld worden indien er een besmetting zou zijn in de komende week ofzo ? Word je een beetje discreet gecontacteerd ? Of valt het te riskeren om een ander adres door te geven ?
mentholbear
20 september 2020, 13:07
Ik heb begrepen dat dit bij de sixsens niet nodig is maar dat ligt dan weer in een rode zone dacht ik ? En de club spreekt me ook iets minder aan.
Registratie is inderdaad niet nodig en volgens dashboard is het juist behoorlijk save in Vaals https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/gemeente/GM0981
Of de club je ding is, is natuurlijk persoonlijk.
Nulnulzeseneenhalf
20 september 2020, 13:27
Registratie is inderdaad niet nodig en volgens dashboard is het juist behoorlijk save in Vaals https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/gemeente/GM0981
Of de club je ding is, is natuurlijk persoonlijk.
Mentholbear begint steeds meer als een woordvoerder van SS te klinken.
mentholbear
20 september 2020, 13:35
Als deze veelvraat daarvoor gratis mag komen vreten, graag! :roll:
schoolmeester
20 september 2020, 13:46
Fatsoenlijke mensen eten, en niet vreten !
Groet, schoolmeester.
JonnyFontane
20 september 2020, 15:43
Mentholbear begint steeds meer als een woordvoerder van SS te klinken.
Dan krijgt iemand concurrentie.....
stimpy3
20 september 2020, 22:59
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02598-6?utm_source=twt_nnc&utm_medium=social&utm_campaign=naturenews
The lasting misery of coronavirus long-haulers
Months after infection with SARS-CoV-2, some people are still battling crushing fatigue, lung damage and other symptoms of ‘long COVID’.
PDF version
The lung scans were the first sign of trouble. In the early weeks of the coronavirus pandemic, clinical radiologist Ali Gholamrezanezhad began to notice that some people who had cleared their COVID-19 infection still had distinct signs of damage. “Unfortunately, sometimes the scar never goes away,” he says.
Gholamrezanezhad, at the University of Southern California in Los Angeles, and his team started tracking patients in January using computed tomography (CT) scanning to study their lungs. They followed up on 33 of them more than a month later, and their as-yet-unpublished data suggest that more than one-third had tissue death that has led to visible scars. The team plans to follow the group for several years.
These patients are likely to represent the worst-case scenario. Because most infected people do not end up in hospital, Gholamrezanezhad says the overall rate of such intermediate-term lung damage is likely to be much lower — his best guess is that it is less than 10%. Nevertheless, given that 28.2 million people are known to have been infected so far, and that the lungs are just one of the places that clinicians have detected damage, even that low percentage implies that hundreds of thousands of people are experiencing lasting health consequences.
Doctors are now concerned that the pandemic will lead to a significant surge of people battling lasting illnesses and disabilities. Because the disease is so new, no one knows yet what the long-term impacts will be. Some of the damage is likely to be a side effect of intensive treatments such as intubation, whereas other lingering problems could be caused by the virus itself. But preliminary studies and existing research into other coronaviruses suggest that the virus can injure multiple organs and cause some surprising symptoms.
frits the cat
21 september 2020, 17:37
34222
Willem2
21 september 2020, 18:29
Het aantal coronabesmettingen is in de afgelopen 24 uur met 2223 gestegen. Voor het eerst komt het aantal gemelde positieve tests in een etmaal boven de 2000 uit. Op zondag meldde het coronadashboard van de overheid 1849 nieuwe gevallen. .... https://www.telegraaf.nl/nieuws/1221400050/aantal-nieuwe-besmettingen-passeert-voor-het-eerst-de-2000
Meten is weten ...
Maar ik denk dat het aantal besmettingen in verhouding tot maart-april laag is. Daarnaast is het minder gevaarlijk, maar het blijft gevaarlijk.
Op dit moment zijn bepaalde groeperingen bezig het te verzieken waardoor veel sectoren er onder zullen lijden in Nederland.
Big30
21 september 2020, 18:33
https://www.youtube.com/watch?v=JUx-kdbKQys
Brad Clitt
21 september 2020, 18:48
Hoewel het aantal ziekenhuisopnames tov vorige week verdubbeld is, van 200 naar 400, is dit nog altijd te behappen voor de zorgsector. De komende 2 weken worden echter bepalend of er strengere maatregelen komen, mocht het aantal nieuwe besmettingen nu gelijk blijven/dalen en het aantal opnames idem dan zal het met een sisser aflopen. Loopt het uit de hand dan zal er waarschijnlijk weer een lockdown zoals in maart/april zijn, maar dan meer regionaal en gericht op specifieke sectoren (maatwerk dus).
Ik denk dan in eerste instantie aan de complete Randstad, Noord-Brabant en Gelderland waar in de horeca, winkels en sportscholen weer strengere regels worden toegepast of noodgedwongen zelfs gesloten zullen worden. Of contactberoepen (waaronder prostitutie) hieronder ook zullen lijden is nog even afwachten.
Hopelijk komt het niet zover, maar ik verwacht wel deze of komende week dat onze zuider- en oosterburen meer provincies op rood zet. Grootste kanshebbers zijn dus Utrecht, Noord-Brabant en Gelderland, de overige provincies laten nog geen alarmerende cijfers zien. Andersom zie ik vooral in Belgie dat het niet de goede kant opgaat, naast Brussel en Antwerpen is ook de gehele provincie Luik aan het exploderen. Belgisch-Limburg is al een tijdje een kleine brandhaard en jammer genoeg is er daar ook een verslechtering zichtbaar.
WA
21 september 2020, 19:21
Voor zover ik het begrepen heb zijn niet landen afzonderlijk maar het ECDC dat kleurcodes geeft aan regio's en zijn europese landen vrij deze naar eigen inzicht te interpreteren. Dld of BE zet ons dus niet op rood maar schakelt aan de hand van de bevindingen van het ECDC. naar beneden scrollen voor een kaart van europa (https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea)
deket
21 september 2020, 20:24
Dat heb je juist begrepen
Willem2
21 september 2020, 20:34
Update 9 t/m 15 september 2020
Afgelopen week zijn er 8.265 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn in de afgelopen week 92 patiënten door de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en gemeld die voor COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Deze week zijn 14 laboratorium-bevestigde COVID-19 patiënten als overleden gemeld. Zie het nieuwsbericht Aantal en aandeel positieve tests stijgt.
In de afgelopen week hebben ruim 195.545 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, vorige week waren dit nog 180.182 mensen. Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week toegenomen van 2,8% in de voorgaande week naar 3,9%, deze week. Het reproductiegetal is gestegen en ligt op 1,38. Dat betekent dat 100 mensen die besmet zijn samen 138 anderen besmetten.
De in de afgelopen week gemelde patiënten zijn niet allemaal in de afgelopen week positief getest, in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Sommige patiënten worden later gemeld. Daarom worden de gegevens van afgelopen weken soms nog aangevuld. Omdat het de kans groot is dat niet alle mensen met COVID-19 zich laten testen, zijn de werkelijke aantallen in Nederland waarschijnlijk hoger dan de aantallen die hier genoemd worden. ..... https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Badslippers
21 september 2020, 21:34
Advies Rutte aan juichende voetbalfans: 'Gewoon je bek houden'
Dat is weer zoooooo onrealistisch van Rutte.
Ik lees dat Feyenoord op 5 juni al 14000 seizoenkaarten heeft verkocht. Ik neem aan dat die houders met naam en adres bekend zijn (waarschijnlijk ook email). Dit lijkt me een prima middel om eens te experimenteren. Je laat alleen seizoenkaarthouders toe bij de wedstrijden en die mogen zich de longen uit het lijf schreeuwen. Mocht na een paar weken blijken dat in Rotterdam en omgeving de coronabesmettingen de pan uit rijzen lijkt het me mogelijk om te checken of zo'n voetbalwedstrijd de bron zou kunnen zijn. Vervolgens alle seizoenkaarthouders een berichtje sturen met de mededeling dat de wedstrijden een bron zouden kunnen zijn van de explosieve stijging en dan kunnen die mensen zich laten testen. En daar kan dan lering maar vooral informatie uit worden getrokken. Voert te ver om dat hier technisch uit te leggen hoe dat in zijn werk kan gaan maar dit soort grote evenementen zou je kunnen aangrijpen om e.e.a. in kaart te brengen. Of zeg ik nou iets heel doms?
phoenix
21 september 2020, 22:06
nee waren dom.. alleen in dit land is nog steeds de leidende gedachte dat we in schaarste leven, en jawel dat blijft zo als eht aan politici ligt... daarmee kan je dus niet zulke grote evenementen organiseren waarmee je alle mensen(seizoenkaarthouders in dit geval) kunt benaderen.... kost teveel geld, nog steeds hand op de knip in dit land... allen het vaccin dat er komt en zolang is er ook corona daarna is het voorbij, althans voor de politici.... die dan de baas zijn...
Zeus1
21 september 2020, 23:36
Lees je bericht voor de gein nog eens terug Phea, geen touw aan vast de knopen, wat een geleuter in de ruimte :hammer:
Eddy_V
21 september 2020, 23:44
Lees je bericht voor de gein nog eens terug Phea, geen touw aan vast de knopen, wat een geleuter in de ruimte :hammer:
Heb ook een beetje het idee dat phea aan het lachgas heeft gezeten. Of hij heeft last van extreem dikke vingers door de hitte
Picasso 1
22 september 2020, 00:11
Heb ook een beetje het idee dat phea aan het lachgas heeft gezeten. Of hij heeft last van extreem dikke vingers door de hitte
Phea's woordenbrij zijn gewoon kunst, net zoals zijn avatar.
Na ontcijfering van zijn Egyptische hiërogliefen lees ik het volgende:
- we kunnen veel meer dan politici ons willen laten geloven
- onze bewegingsvrijheid wordt bewust ingeperkt
- de politici bepalen hoe lang die vrijheidsbeperking aanhoudt
- de vrijheidsbeperkende maatregelen worden pas opgeheven als de politici hun machtsdoelen hebben bereikt
Conclusie:
- badslippers voorstel is zeker niet dom maar wel naïef
Willem2
22 september 2020, 12:34
'Nee, ik houd m'n 'bek' niet': BN'ers verzetten zich tegen coronabeleid
Bekende Nederlanders als Famke Louise, Tim Douwsma en Thomas Berge zijn op Instagram een actie begonnen tegen het coronabeleid van de regering. Onder de hashtag #ikdoenietmeermee eisen ze "duidelijkheid, eerlijkheid en transparantie".
"Wat is het nut van niet-medische mondkapjes en de 1,5 meter? Hoe betrouwbaar is de PCR-test en waarom stemt de overheid tegen een onderzoek", vragen ze zich af. Ook willen ze weten "waarom kritische artsen de mond wordt gesnoerd" en "hoe dodelijk het coronavirus is".
"We houden onze 'bek' niet meer", zeggen de BN'ers op Instagram. Ze schrijven verder dat ze staan voor een goede volksgezondheid, maar dat de maatregelen "rammelen aan alle kanten". "Onze ouderen worden vergeten, onze economie staat op instorten, menselijk gedrag wordt strafbaar gesteld en hoe zit het met de toekomst van mijn en onze kinderen?" .... https://nos.nl/artikel/2349360-nee-ik-houd-m-n-bek-niet-bn-ers-verzetten-zich-tegen-coronabeleid.html
heel dommig allemaal ...
uiteraard is er een tegenactie van andere "bekende" nederlanders :rolleyes:
Willem2
22 september 2020, 12:42
In het buitenland zijn de eerste berekeningen gemaakt over hoeveel coronamaatregelen hebben gekost en hoeveel levens ermee zijn gered. In Nederland durven economen zo'n som nog niet te publiceren. Verschillende economen werkten er afgelopen maanden aan, maar haakten weer af.
"Balen", zegt Jasper Lukkezen, hoofdredacteur van economenvakblad ESB. Het overkwam hem al twee keer dat een econoom zo'n berekening in zijn blad wilde plaatsen, maar op het laatste moment terug trok, zegt hij in NOS podcast POEN.
"We wilden ze dolgraag publiceren", zegt Lukkezen. "Juist omdat ze heel belangrijke inzichten kunnen opleveren voor het maatschappelijk debat in Nederland." Een debat over de vraag: hoeveel hebben we over voor het redden van een leven tijdens de coronapandemie, en geven we daar op dit moment niet meer aan uit?
Rekenen op leven en dood
Hoewel het onderwerp gevoelig ligt, zijn dat soort maatschappelijke kostenbatenanalyses gebruikelijk voor economen. Bijvoorbeeld in de zorg, als bepaald moet worden welke medicijnen in een basispakket vergoed worden en welke niet. Dat wil niet zeggen dat de berekening voor de coronamaatregelen eenvoudig te maken is.
"Het is heel moeilijk om te bepalen wat de kosten en baten zijn", zegt Carl Koopmans, hoogleraar beleidsevaluatie aan de Vrije Universiteit en onderzoeksdirecteur bij economisch onderzoeksbureau SEO. Koopmans is één van de twee auteurs die zijn artikel op het laatste moment toch terugtrok, zegt hij in de podcast. .... https://nos.nl/artikel/2349400-hoeveel-mag-een-mensenleven-in-coronatijd-kosten-economen-willen-een-berekening.html
Willem2
22 september 2020, 13:35
Groepsimmuniteit: premier Mark Rutte liet het woord gisteravond vallen in zijn toespraak over het coronavirus. Hij vertelde dat een groot deel van de bevolking de komende tijd besmet zal raken met het virus, maar dat er ook op die manier immuniteit wordt opgebouwd. En dat is belangrijk om het virus in te dammen.
"Wie het virus heeft gehad is daarna meestal immuun", legde Rutte uit. "Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en andere mensen met een zwakke gezondheid. Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen."
Maar hoeveel mensen moeten er dan ook daadwerkelijk ziek worden? Jaap van Dissel, hoofd van het RIVM, vertelt in Nieuwsuur dat ongeveer 50 tot 60 procent van de Nederlanders het virus zou moeten krijgen om groepsimmuniteit te bereiken. "Dat weten we op basis van de karakteristieken van de overdracht van het virus." .... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2327338-50-tot-60-procent-nederlanders-moet-corona-krijgen-voor-groepsimmuniteit.html
We gaan toch weer voor groepsimmuniteit. Vandaag weer 2250 gevallen van corona.
Nulnulzeseneenhalf
22 september 2020, 14:05
.... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2327338-50-tot-60-procent-nederlanders-moet-corona-krijgen-voor-groepsimmuniteit.html
Mooi, die groepsimmuniteit. Maar wordt er al niet de hele zomer gewaarschuwd door de deskundig die immuniteit maar kort blijft? En dat we met herbesmetting moet rekening houden? Ik volg effe niet helemaal meer.
Willem2
22 september 2020, 15:21
Mooi, die groepsimmuniteit. Maar wordt er al niet de hele zomer gewaarschuwd door de deskundig die immuniteit maar kort blijft? En dat we met herbesmetting moet rekening houden? Ik volg effe niet helemaal meer.
Denk jij dat we met een leugentje het bos in gestuurd worden :rolleyes:
Willem2
22 september 2020, 15:25
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Update 16 t/m 22 september 2020
Afgelopen week1 - Voorgaande week2
Meldingen van COVID-19 door GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst 'en
Aantal nieuwe meldingen 13.471 - 8.265
Aantal meldingen ziekenhuisopname 152 - 92
Overleden 33 - 14
GGD testlocaties per kalenderweek3 week 38 week 37
Totaal aantal afgenomen testen 192.255 - 195.545
Waarvan uitslag bekend is 169.316 - 188.898
Aantal positieve testen 10.363 - 7.419
Percentage positieve testen 6,1% - 3,9%
Nulnulzeseneenhalf
22 september 2020, 18:02
Denk jij dat we met een leugentje het bos in gestuurd worden :rolleyes:
Ik denk niet teveel over deze dingen, want de waarheid haalt mij toch in. Denk veel liever over dingen waar ik wel verstand van heb. Maar nou kwam ik toevallig het volgende artikel tegen. En daar staan wel een paar rake dingen in.
https://www.1limburg.nl/ikdoenietmeermee-overheid-snapt-social-media-niet?context=section-1
Volgens Bierhoff dragen de onduidelijke boodschappen van de overheid zeker ook bij aan de onrust die bij tijd en wijle via social mediakanalen ontstaat. "Wees eerlijk, ook als je ernaast zit." De overheid denkt veel te veel aan gezichtsverlies als het een inschattingsfout moet toegeven, meent de specialist. "Geef ruiterlijk toe dat je ernaast zat. Doe je dat niet, dan krijg je via social media om de oren."
En hier staat wel iets wat hout snijdt. Mij maakt het niet uit wat je vertelt. Mij maakt het niet uit of je later tot de ontdekking komt dat je fout zit. Ben daar eerlijk in. Leg uit waarom je je standpunt verandert. Blijf niet om de pot heen draaien. Haal er niet van alles bij om je fout te verbloemen. Ik heb meer met mensen die zich aanpassen aan de werkelijkheid dan mensen die bot hun mening blijven verdedigen. Want die laatste groep durft ‘2’ dagen later iets heel anders te vertellen en stijf vol te houden dat ze dat altijd verteld hebben. En daar heb ik steeds minder geduld mee.
Badslippers
22 september 2020, 20:45
Inderdaad, fouten moet je toegeven en niet verbloemen. Vooral voor een regering want de regering heeft een verantwoordelijkheid. Dat hebben figuren als Baudet en Wilders niet. Die kunnen vandaag dit zeggen en morgen dat. Was het niet Baudet die in maart schreeuwde om een absolute Lockdown. Nu moet weer alles open. Wilders orakelt dat een vliegtuig met persoonlijke beschermingsmiddelen vanuit Nederland naar China is gestuurd en alleen al dit gegeven voor besmettingen en doden heeft gezorgd. Waar baseert hij dat op? Hoe weet hij dat? Typisch populistische praat. Dat is gewoonweg niet hard te maken. Traditiegtrouw meldde Wilders weer dat we in een door en door corrupt land wonen, "Een bananenrepubliek".
Zwakste optreden was van Klaas Dijkhoff. Man, man, wat stond die te stuntelen in zijn hemdsmouwen en Adidas gympen.
https://pbs.twimg.com/media/EiGj0k5XsAAcYF1?format=jpg
Brad Clitt
22 september 2020, 22:16
Ik ben van mening dat een (regionale) 2e lockdown of anders zeer strenge beperkende maatregelen wel eens per 1 oktober een feit kunnen zijn, zo niet eerder. De ziekenhuizen zijn al in opperste staat van paraatheid, dit gaat echt weer de verkeerde kant op. Komende week, 2 weken zijn allesbepalend.
Ernstige Neuker
22 september 2020, 22:21
Ik ben daarniet blij mee, want in oktober ga ik een weekje richting het zuiden van ons land vakantie houden. En ik kijk daar erg naar uit.
Ernstige Neuker
22 september 2020, 22:28
Het kan zijn dat mijn vraag niet in dit topic thuis hoort, als dat zo is, hoor ik het graag. En dan nu de vraag:
Onlangs heeft duitsland afgekondigd dat mensen uit zuid en noord holland (woonachting en/of werkzaam} voorlopig niet welkom zijn in duitsland tenzij je een recente negatieve corona test uitslag kan laten zien. Ik vraag me af hoe dit gecontroleerd wordt. Staan de duitse veiligheidsdiensten op volle sterkte bij de grens, en word elk voertuig met nederlands kenteken gecontroleerd op verboden goederen en corona? Of vallen ze binnen als je bezig bent fijn van bil te gaan met een leuke dame in een sauna club? Zijn hier ijsberen die ervaring hebben met de huidige duitse corona maatregelen en de controle daarop?
Ik woon in Flevoland en werk in Noord-Holland. Ik werk in de beveiliging en dat kan je helaas niet van uit huis doen. Ben dus dagelijks in Amsterdam.
Shakir
22 september 2020, 22:52
Het kan zijn dat mijn vraag niet in dit topic thuis hoort, als dat zo is, hoor ik het graag. En dan nu de vraag:
Onlangs heeft duitsland afgekondigd dat mensen uit zuid en noord holland (woonachting en/of werkzaam} voorlopig niet welkom zijn in duitsland tenzij je een recente negatieve corona test uitslag kan laten zien. Ik vraag me af hoe dit gecontroleerd wordt. Staan de duitse veiligheidsdiensten op volle sterkte bij de grens, en word elk voertuig met nederlands kenteken gecontroleerd op verboden goederen en corona? Of vallen ze binnen als je bezig bent fijn van bil te gaan met een leuke dame in een sauna club? Zijn hier ijsberen die ervaring hebben met de huidige duitse corona maatregelen en de controle daarop?
Ik woon in Flevoland en werk in Noord-Holland. Ik werk in de beveiliging en dat kan je helaas niet van uit huis doen. Ben dus dagelijks in Amsterdam.
Hier op het forum is er al een geval vermeld van een Fransman uit Parijs (code rood) die in Living Room is betrapt tijdens een controle. Indien je in Noord- of Zuid-Holland woont zou ik niet naar de Duitse clubs gaan, alhoewel de kans klein is om gepakt te worden.
Ik denk niet dat men zomaar te weten kan komen dat je werkplaats in Noord- of Zuid-Holland is. Zelf heb ik ook dat probleem: ik woon niet in een rood gebied, maar ik werk in het Brussels gewest, wat wel rood is.
Ik heb het voor de zekerheid eens opgezocht: via je ID-kaart zou de Duitse politie inzage kunnen hebben in je Rijksregister. Let wel: dan kan niet zomaar, men moet immers een sterke motivatie hebben om je Rijksregister te kunnen raadplegen, maar in het kader van de Coronamaatregelen zal dat wel het geval zijn. In België staat het beroep in het Rijksregister vermeld, maar niet het adres van je werkplaats.
Indien je dus niet woont in een risicogebied, kan men dus niet onmiddelijk vaststellen dat je je fysiek in een risicogebied hebt begeven. Tenzij men een ver doorgedreven onderzoek zou instellen, maar dat is helemaal buiten proportie.
Badslippers
22 september 2020, 23:09
Onlangs heeft duitsland afgekondigd dat mensen uit zuid en noord holland (woonachting en/of werkzaam} voorlopig niet welkom zijn in duitsland tenzij je een recente negatieve corona test uitslag kan laten zien. Ik vraag me af hoe dit gecontroleerd wordt. Staan de duitse veiligheidsdiensten op volle sterkte bij de grens, en word elk voertuig met nederlands kenteken gecontroleerd op verboden goederen en corona?
Nee, tenminste ik ga geregeld naar Duitsland maar ben nog nooit aangehouden. Soms staat er polizei maar die controleren vooral op drugs. Maar goed, dat wil niks zeggen. Officieel:
Het bundesgesundheitsministerium (https://www.bundesgesundheitsministerium.de/coronavirus-infos-reisende/faq-tests-einreisende.html) meldt:
"Wer in die Bundesrepublik Deutschland einreist und sich innerhalb von 14 Tagen vor der Einreise in einem Risikogebiet aufgehalten hat, ist verpflichtet, sich nach der Einreise auf direktem Weg nach Hause oder eine andere geeignete Unterkunft zu begeben und sich dort 14 Tage lang zu isolieren. Das gilt nicht, wenn jemand nur durch ein Risikogebiet durchgereist ist und sich dort nicht aufgehalten hat. Das zuständige Gesundheitsamt überwacht die Quarantäneverpflichtung.
Die Regelung zur Quarantänepflicht wird von den Bundesländern in eigener Zuständigkeit erlassen. Bitte erkundigen Sie sich daher auf der Internetseite des Bundeslandes, in dem Sie Ihren Wohnsitz haben bzw. untergebracht sein werden, wie die Quarantäneregelung dort konkret aussieht."
Je zegt dat je uit Flevoland komt. Dat is (tot nu toe) geen als risicogebied aangemerkte provincie:
"Niederlande: die Provinzen Nordholland (Noord-Holland) und Südholland (Zuid-Holland) gelten als Risikogebiete."
Volgens mij heb je weinig te vrezen. En anders 14 dagen in quarantaine in de saunaclub.
mentholbear
23 september 2020, 01:55
Dus hoe hoger het aantal gevallen, hoe sneller we toch die groepimmuniteit bereiken? Wat zeuren ze dan :roll:
En anders 14 dagen in quarantaine in de saunaclub.
Oh yes!! 2 weekjes in PHG met een warme kruik :freu:
Wel jammer dat dit op steeds minder plekken kan. Villa Marisol is niet meer na de brand, en ik vermoed dat nu Villa Vertigo/Vanilla in GT handen is gevallen het ook niet meer mogelijk zal zijn. Er blijven zo geen schotsen meer over voor de ijsbeer. Hoezo climate change...
pietpotent44
23 september 2020, 04:44
Inderdaad, fouten moet je toegeven en niet verbloemen. Vooral voor een regering want de regering heeft een verantwoordelijkheid. Dat hebben figuren als Baudet en Wilders niet. Die kunnen vandaag dit zeggen en morgen dat. Was het niet Baudet die in maart schreeuwde om een absolute Lockdown. Nu moet weer alles open. Wilders orakelt dat een vliegtuig met persoonlijke beschermingsmiddelen vanuit Nederland naar China is gestuurd en alleen al dit gegeven voor besmettingen en doden heeft gezorgd. Waar baseert hij dat op? Hoe weet hij dat? Typisch populistische praat. Dat is gewoonweg niet hard te maken. Traditiegtrouw meldde Wilders weer dat we in een door en door corrupt land wonen, "Een bananenrepubliek".
Zwakste optreden was van Klaas Dijkhoff. Man, man, wat stond die te stuntelen
Baudet had gelijk toen ie in maart voor een korte strenge lockdown pleitte (althans uitgaande van het doel om de ziekenhuizen en ICs niet te laten overlopen. Rutte en co waren toen nog in winterslaap, incl. al die wijze virologen die de kans toen zeer klein achtten dat het virus Nederland zou bereiken, en later moord en brand zouden schreeuwen)
En hij had ook gelijk toen hij in de zomer minder maatregelen wilde. Omdat dat toen kon (en hard nodig was), en de door overheid en rivm voorspelde doemscenarios niet zijn uitgekomen (en nee, dat was niet dankzij de maatregelen, maar voor het overgrote deel door natuurlijke factoren).
Nu we inmiddels veel meer weten over het virus gaan we met het begin van de herfst weer een andere fase in. We weten nu al dat alle coronacijfers weer zullen gaan stijgen, meer positieve tests, meer opnames en uiteindelijk ook meer sterfgevallen. Maar dat geldt ook voor de andere seizoensvirussen, en daarom geen reden voor paniek. Dat hoort gewoon bij het leven, en de natuur houdt je toch niet tegen. Maar uiteraard wordt de paniek door de politici omarmd en verder uitgemolken om weer verdere maatregelen te kunnen uitrollen (en de maatschappij verder te slopen).
Wilders was misschien te speculatief over het gebrek aan mondkapjes, maar was het niet rivm meneer Van Dissel die beweerde dat door de maatregelen 90% (23.000 extra) ic patienten waren voorkomen ? Dat is pas idioot en onrealistische borrelpraat. Pure propaganda en borstklopperij.
En voor Wilders' uitspraak dat we in een corrupt land leven valt best wat te zeggen. Hij had het over meten met 2 maten (uitspraken Akwasi vs Wilders met de verschillende juridische consequenties) waar hij gewoon gelijk in heeft.
Maar hij had het nog niet eens over de corona spoedwet (die min of meer een dicatuur mogelijk maken), over het rivm (gevoed door de corrupte who) dat weigert transparant te zijn over de wetenschappelijke onderbouwing van de maatregelen, over het verbod van bepaalde corona demonstraties vs steun voor anti racisme demonstraties, en politici zoals Rutte en De Jonge die totaal niet bezig zijn met waarheidsbevinding, maar alleen maar hun pro corona maatregelen agenda uit te voeren. Ten koste van letterlijk bijna alles.
Ik vind overigens de schoenen van Klaas Dijkhoff prima passen bij de kleuren van het ijsberenforum.
Big30
23 september 2020, 08:35
Feesten in coronaregio's met meer dan 50 man verplaatst naar andere delen van Nederland
Nu feesten en borrels met meer dan vijftig personen niet meer mogen in zes veiligheidsregio’s, worden die partijen verplaatst naar regio’s waar dat wél mag. Het blijkt vrij eenvoudig om voor een bruiloft of familiefeest uit te wijken naar een locatie buiten de Randstad.
Voor een feestje uitwijken naar een horecagelegenheid honderd kilometer van huis is niet verboden, zegt de Apeldoornse burgemeester. ,,Zo lang de coronarichtlijnen maar in acht worden genomen. Het kan veel verschil maken of je naar een regulier restaurant gaat waar voldoende plek is of een café in de binnenstad afhuurt. We staan continu in contact met de horeca, waarvan ik vind dat die het voortreffelijk doen. Wie binnen de spelregels blijft kan doorgaan, voor wie dat niet doet wordt het duur.’’
https://www.ad.nl/binnenland/feesten-in-coronaregio-s-met-meer-dan-50-man-verplaatst-naar-andere-delen-van-nederland~a358161a/
Kom je uit een "rood gebied" in NL en reis je naar Duitsland dan moet je als niet kunt aantonen negatief te zijn 2 weken in quarantaine. In NL kun je gewoon in een regio zonder beperkingen een feestje organiseren. Opmerkelijk en bizar ineen.
Wat natuurlijk ook vreemd is is dat je wel vanuit Amsterdam naar Duitsland mag reizen, zonder enige controle trouwens maar dan wel meteen in quarantaine moet. Neem je geen hotel of moet je ergens je adres achter laten dan zul je als je bv op doorreis bent niet meteen in de problemen komen.
Goedemorgenallemaal
23 september 2020, 13:59
In de praktijk is meer dan 50 personen toch al bijna nergens haalbaar, of je moet grote zalen en hallen huren. Ik heb bij mijn zaak een zaal van bijna 100 vierkante meter en 40 is onder deze omstandigheden het maximum. Als ik verder wil dan moest ik een tent huren van tussen de 1500 en 2000 euro (max 60 zitplaatsen) , en daar komt nu nog verwarming, voor goede verwarming ook al een euro of 3-400 extra.
Ben toch geen Sylvie en geef kleinere feesten...
Willem2
23 september 2020, 14:51
Het aantal coronabesmettingen in Nederland is gestegen tot 100.597. Dat is een toename van 2357 ten opzichte van gisteren en een nieuw dagrecord.
Gisteren meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) 2250 positieve tests In de afgelopen zeven dagen zijn meer dan 14.000 mensen positief getest op het coronavirus.
Het aantal ziekenhuisopnames steeg tussen dinsdagochtend en woensdagochtend met 32 en het aantal sterfgevallen met vijf. Die gegevens komen soms met wat vertraging binnen.
De Amerikaanse farmaceut Johnson & Johnson begint met het testen van zijn experimentele coronavaccin op 60.000 proefpersonen in de VS, Zuid-Amerika en Zuid-Afrika. Het gaat om de zogeheten fase 3-studie, de laatste stap op weg naar een effectief en veilig vaccin.
Het gaat om een enkele dosis van het vaccin dat wordt ontwikkeld door dochterbedrijf Janssen in Leiden. Verhoudingsgewijs zullen veel mensen boven de zestig worden getest, omdat zij meer risico lopen op ernstige vormen van Covid-19. Eind dit jaar moeten de eerste resultaten naar buiten worden gebracht.
De aankondiging van de fase 3-studie volgt op tussentijdse resultaten van de fase 1/2a-studie. Die zijn volgens Johnson & Johnson positief. ,,De resultaten toonden aan dat het veiligheidsprofiel en de immuniteit na één dosis verdere ontwikkeling van het vaccin ondersteunen."
Johnson & Johnson wil de eerste doses begin 2021 tegen kostprijs op de markt te brengen, meldt de farmaceut. Het bedrijf is de vierde producent die een vaccin op mensen gaat testen. Andere bedrijven die werken aan een mogelijk vaccin tegen het coronavirus zijn onder meer Moderna, Pfizer en AstraZeneca.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-aantal-besmettingen-stijgt-tot-boven-100-000-leids-vaccin-op-60-000-mensen-getest~a965bb1b/
Picasso 1
23 september 2020, 17:48
Andere bedrijven die werken aan een mogelijk vaccin tegen het coronavirus zijn onder meer Moderna, Pfizer en AstraZeneca.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-aantal-besmettingen-stijgt-tot-boven-100-000-leids-vaccin-op-60-000-mensen-getest~a965bb1b/
Pfizer?? Denk je tegen corona gevaccineerd te zijn, blijk je een stijve lul van te krijgen.
Willem2
23 september 2020, 17:59
Pfizer?? Denk je tegen corona gevaccineerd te zijn, blijk je een stijve lul van te krijgen.
Ja maar je hebt geen hoofdpijn meer :biggrin:
mentholbear
23 september 2020, 18:24
Echt wel een bonzende kop :rolleyes:
Piet Plezier
23 september 2020, 21:26
Nederlanders moeten negatieve coronatest aantonen bij binnenkomst Duitsland
Als u uit de Nederlandse provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht komt, moet u bij binnenkomst in Duitsland een negatieve COVID-19 test tonen die niet ouder is dan 48 uur. Als u dit niet kunt overleggen moet u zich bij aankomst in Duitsland preventief laten testen. Dan wordt gevraagd om daarna 14 dagen in zelfquarantaine te gaan.
Deze quarantaine kan opgeheven worden als de test negatief is. De test- en quarantaineregels van de Duitse overheid gelden niet voor reizigers die uit de andere Nederlandse provincies komen of op doorreis zijn naar een ander land. Meer informatie over de regels en uitzonderingen vindt u onder het kopje ‘Coronavirus’. In het algemeen geldt: volg altijd de Nederlandse en de lokale coronaregels op.
https://112vdg.nl/2020/09/23/nederlanders-moeten-negatieve-coronatest-aantonen-bij-binnenkomst-duitsland/?no_cache=1
frits the cat
23 september 2020, 23:06
34239
mentholbear
24 september 2020, 01:52
De test- en quarantaineregels van de Duitse overheid gelden niet voor reizigers die uit de andere Nederlandse provincies komen of op doorreis zijn naar een ander land.
Dus als ik vanuit de Randstad naar Vaals rij (al dan niet via stukje België?) en op doorreis bij Aken stop om te tanken, dan mag dat wel?
Althansb kweenie of je op doorreis door België mag?
Nulnulzeseneenhalf
24 september 2020, 09:38
Althansb kweenie of je op doorreis door België mag?
Ja, je mag op doorreis door België. Ga ik zelf over een dikke week ook weer doen. Nog nooit een probleem geweest. Enkel moet je contact vermijden met de bevolking in risico gebieden.
zeppos58
24 september 2020, 10:22
Ondertussen in België
34241
Willem2
24 september 2020, 11:02
Alleen landelijk ingrijpen helpt nog: 'Virus verspreidt zich als een olievlek’
Regionale coronamaatregelen hebben geen zin nu de situatie in meer dan de helft van Nederland zorgelijk is. Dat stellen experts. Alleen landelijk ingrijpen helpt volgens hen om de situatie weer beheersbaar te maken.
Meer dan 10 miljoen Nederlanders wonen vanaf vrijdag in oranje gebied. Bronnen melden dat het risiconiveau in acht regio's dan van waakzaam naar zorgelijk gaat: Brabant-Noord, Brabant-Zuidoost, Gelderland-Zuid, Groningen, Zuid-Holland-Zuid, Gooi en Vechtstreek, Zaanstreek-Waterland en Flevoland. .... https://www.ad.nl/binnenland/alleen-landelijk-ingrijpen-helpt-nog-virus-verspreidt-zich-als-een-olievlek~aa2d2eef1/
Zuid Oost Brabant
- De regio Zuidoost-Brabant omvat de gemeenten Asten, Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Deurne, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Gemert-Bakel, Heeze-Leende, Helmond, Laarbeek, Nuenen, Gerwen en Nederwetten, Oirschot, Reusel-De Mierden, Someren, Son en Breugel, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Veiligheidsregio_Brabant-Noord#/media/Bestand:2017-R21-Brabant-Noord.jpg
https://nl.wikipedia.org/wiki/Veiligheidsregio_Gelderland-Zuid#/media/Bestand:2017-R08-Gelderland-Zuid.jpg
mentholbear
24 september 2020, 17:00
Kabinet schrapt coronaboetes uit strafblad, ook oude gevallen
https://nos.nl/artikel/2349657-kabinet-schrapt-coronaboetes-uit-strafblad-ook-oude-gevallen.html
Megaboob
25 september 2020, 05:39
Alweer een ongeschikte burgemeester die een Halsemaatje deed... wat een onkunde.
https://www.telegraaf.nl/sport/1435898835/verontwaardiging-over-feest-willem-ii-fans
WANDELAAR5
25 september 2020, 08:30
Nieuwe Covid test geeft binnen 10 seconde uitslag, 96% accuraat. Honden kunnen binnen een week getraind worden!
https://www.theguardian.com/world/2020/sep/24/close-to-100-accuracy-airport-enlists-sniffer-dogs-to-test-for-covid-19
En de onderliggende studie:
https://bmcinfectdis.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12879-020-05281-3
Nulnulzeseneenhalf
25 september 2020, 13:16
https://nederlandterugnaarnormaal.nl/
Voor al diegenen die de huidige samenleving een beetje beu zijn. Of die terug willen naar het vorige normaal en niet willen of kunnen wennen aan het nieuwe normaal.
Eddy_V
25 september 2020, 13:46
Nou wordt duidelijk waar Johnmcsnack zich de laatste maanden heeft bezig gehouden (al dan niet in samenwerking met pietpotent) :eek:
zal indruk maken op de regering..
Willem2
25 september 2020, 15:35
Het aantal bevestigde coronabesmettingen is gestegen met 2777. Het is een toename ten opzichte van gisteren, toen 2544 meldingen werden geregistreerd. In de afgelopen zeven dagen zijn bijna 16.000 mensen positief getest op het coronavirus.
Er liggen op dit moment 116 coronapatiënten op de Nederlandse ic's, volgens de cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren waren dat er 106, de week ervoor 58. Volgens de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE) liggen er daarnaast nog 8 mensen met coronaklachten op Duitse ic's, wat het totaal aantal ic-patiënten met Covid-19 op 124 brengt.
Amsterdam-Amstelland had de grootste toename. Het aantal besmettingen daar steeg met 415, waaronder 360 in Amsterdam zelf. In Rotterdam-Rijnmond kwamen 271 gevallen aan het licht. Daarvan waren 174 in de gemeente Rotterdam. De regio Haaglanden registreerde 291 gevallen en in de provincie Utrecht kwamen er 230 gevallen bij. In de regio's Brabant-Noord, Gelderland-Zuid, Midden- en West-Brabant, Hollands Midden en Noord- en Oost-Gelderland werden meer dan honderd positieve tests geregistreerd. .... https://www.ad.nl/binnenland/live-aantal-besmettingen-stijgt-met-2777-bijna-16-000-positieve-tests-in-een-week~a965bb1b/
stimpy3
25 september 2020, 16:17
Dit gaat niet goed he? Een verdubbeling van IC-patienten in 8 dagen tijd.
Willem2
25 september 2020, 17:36
Zwitserland stelt reisbeperkingen in voor Nederlanders
De Zwitserse overheid stelt opnieuw reisbeperkingen in voor reizigers uit Nederland, meldt het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken. Omdat het aantal besmettingen in Nederland hard oploopt, moeten Nederlanders vanaf aanstaande maandag bij aankomst in Zwitserland tien dagen in thuisquarantaine.
In reactie daarop gaat het Nederlandse reisadvies voor Zwitserland van 'geel' (veiligheidsrisico's) naar 'oranje' (alleen noodzakelijke reizen).
In Zwitserland is in de kantons Genève, Fribourg en Vaud het aantal besmettingen ernstig gestegen. Nederlanders die terugkeren uit die kantons, moeten na terugkeer in Nederland tien dagen in thuisquarantaine. .... https://nos.nl/liveblog/2349724-nog-eens-acht-regio-s-naar-zorgelijk-aantal-ic-patienten-in-twee-weken-verdrievoudigd.html
WANDELAAR5
26 september 2020, 13:01
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1104878226/corona-leidt-tot-hersenschade-door-overdreven-immuunreactie
Corona tast ook de hersenen aan.
stimpy3
26 september 2020, 14:27
Dus al die viruswaanzingekkies hebben al corona gehad?
38 coronadoden gemeld. Dat gaat best hard.
phoenix
26 september 2020, 16:17
38 doden in een dag, zijn er 38 teveel... maar die andere doden waar gingen die aan dood?
Brad Clitt
26 september 2020, 19:09
Van die 38 doden kwamen er 21 uit de regio IJsselland, maar de GGD aldaar was bezig met een administratieve inhaalslag.
20 van de 21 zijn blijkbaar toch gestorven aan/met Covid-19 gestorven tussen maart en nu, afgelopen dag of week 'slechts' 1.
phoenix
26 september 2020, 19:20
goh hoe kan dat nou ... er is toch een tweede golf, misschien wel en griep en coronagolf... we en ja ook zij weten het nog steeds niet...... waar zijn de echte beurstijgers die zo goed kunnen meegaan op de golven van de speculatie van de geldbeurs.
Van die 38 doden kwamen er 21 uit de regio IJsselland, maar de GGD aldaar was bezig met een administratieve inhaalslag.
20 van de 21 zijn blijkbaar toch gestorven aan/met Covid-19 gestorven tussen maart en nu, afgelopen dag of week 'slechts' 1.
pietpotent44
26 september 2020, 21:17
Mispoes. Administratieve inhaalslag.
Goedemorgenallemaal
27 september 2020, 00:43
het zullen er ook geen 0 zijn he.
pietpotent44
27 september 2020, 12:21
Nog een verstandige huisarts met een gezonde realistische rationele kijk op het virus:
https://www.youtube.com/watch?v=rwo2gT5MkoI
Ernstige Neuker
27 september 2020, 12:30
Vanwege de snelle ontwikkeling van het vaccin, waar normaal jaren overheen gaat en nu in ca 12 maanden, zul je toch bijwerkingen krijgen na het vaccineren. In jou geval een stijve lul dus.
Badslippers
27 september 2020, 13:06
Nog een verstandige huisarts met een gezonde realistische rationele kijk op het virus:
Weet je PP44, het is de 7351-ste deskundige die haar kijk geeft. Ze gooit wel heel veel aspecten op een grote hoop.
Dat er een verschil is tussen een positieve test en besmettelijkheid weten we inmiddels. Enerzijds kun je een positieve testuitslag hebben en niemand meer besmetten (bijv. dood RNA materiaal) en anderzijds een positieve uitslag hebben en WEL besmettelijk zijn voor anderen. Althans zo begrijp ik het. Voor uitvoerige uitleg verwijs ik graag naar jou en je concurrent Wandelaar5 ! ! !
Deze mevrouw ratelt vervolgens door over de meer psychologische en filosofische effecten zoals: "De angst regeert maar waarvoor zijn we bang?" en "Wat is je leven je waard?" Of: "Ben je bang om dood te gaan maar we gaan allemaal een keer dood." Goh, dat wist ik nog niet. Bettina meldt tussen neus en lippen nog dat ze ook dood kan gaan aan kanker. Misschien nuttig om ook die andere 22.673 ziektes te melden waar je dood aan kan gaan. Nog zo'n open deur: "Gaan we de toekomst van de volgende generatie op het spel zetten?" Dat zijn toch apocalyptische doemscenario's die mevrouw schetst. Tijd om subiet de hulp van Tom Cruise in te roepen om de wereld te redden van dit (dodelijke) virus dat op geheimzinnige wijze door de Chinese regering is geIntroduceerd dunkt me.
Zo, nu weer kijken of Max Verstappen nog een mooie parkeerplaats voor zijn bolide vindt en wie wereldkampioen wielrennen wordt.
Willem2
27 september 2020, 13:25
Op de zes Caribische eilanden van het Koninkrijk hebben sinds maart van dit jaar bijna vijfduizend mensen positief getest op corona. In totaal 1318 mensen zijn nu nog besmet. Bijna vijftig mensen zijn overleden, iets meer dan vijftig personen liggen in het ziekenhuis.
De verschillen tussen de eilanden zijn groot. Zo zijn er 25 mensen overleden op Aruba (100.000 inwoners) en 22 op Sint-Maarten (43.000 inwoners) en maar één op Curaçao (160.000 inwoners) en Bonaire (ruim 20.000 inwoners). Op Aruba zijn verreweg het meeste aantal besmettingen geregistreerd; 3832 mensen hebben positief getest sinds maart van dit jaar. Nu zijn er nog 978 actieve gevallen. Op Saba (2000 inwoners) hebben eerder wel vijf mensen positief getest, maar zijn er al lange tijd geen actieve besmettingen meer.
Alle eilanden hebben maatregelen ingevoerd om de verspreiding te voorkomen. Zo geldt er een avondklok op Aruba en Curaçao en Sint-Eustatius (negen actieve besmettingen) en kent Bonaire (56 actieve besmettingen) een 'zachte lockdown'. Saba laat alleen bezoekers uit Sint-Eustatius toe, alle andere passagiers moeten in quarantaine. ....
https://www.ad.nl/binnenland/live-grote-regionale-verschillen-in-coronaboetes-aruba-telt-meeste-besmettingen-caribische-eilanden~a8acc77d/
Tellen we die op bij de nederlandse cijfers dan is nederland opeens helemaal rood :cool:
Willem2
27 september 2020, 13:41
Picasso 1 samen met Sinterklaas opgesloten in Madrid !!!
https://nos.nl/artikel/2349899-minister-wil-nieuwe-lockdown-in-groter-deel-van-madrid.html
Ja dit is een staaltje rechts-links denken van het zuiverste water met corona als inzet. Alsof het virus zich daar iets van aantrekt.
Geen kindervriend en de dames in de clubs huilen ...
kempie
27 september 2020, 14:08
Picasso 1 samen met Sinterklaas opgesloten in Madrid !!!
https://nos.nl/artikel/2349899-minister-wil-nieuwe-lockdown-in-groter-deel-van-madrid.html
Ja dit is een staaltje rechts-links denken van het zuiverste water met corona als inzet. Alsof het virus zich daar iets van aantrekt.
Geen kindervriend en de dames in de clubs huilen ...
Nee hoor dames in sixsens waren gisteren harstikke happy. Picasso1 was aanwezig.
Freddy_K
27 september 2020, 18:23
sukkel. Het is precies hetzelfde als 911. Nu hebben de sukkels weer gelijk want ze staan namelijk achter de mening van de "overheid", achter het officiële verhaal. Dat een Nobelprijs winnaar in de virologie zegt dat het virus man made is maakt allemaal niks uit. De sukkels hebben weer gelijk want ze worden er voor betaald.
phoenix
27 september 2020, 18:34
jij kijkt teveel cafe weltschmerz ook zelf blijven nadenken he, het probleem is dat al is dat virus in een lab gemaakt het gaat niet zomaar weg...en ik heb luchtweg problemen dus ikw eet wat het is om benauwd te zijn... advies is 1,5 meter... en met neuken mogen we gewoon van ons mark rutte het opperhoofd. ik ben kritisch op alle posities... zeker als we niets of weinig weten... natuurlijk niet kritische ops tandjes ik doe ze allemaal , maar ski zoek gene massa's kerels en vrouwen op...
sukkel. Het is precies hetzelfde als 911. Nu hebben de sukkels weer gelijk want ze staan namelijk achter de mening van de "overheid", achter het officiële verhaal. Dat een Nobelprijs winnaar in de virologie zegt dat het virus man made is maakt allemaal niks uit. De sukkels hebben weer gelijk want ze worden er voor betaald.
Freddy_K
27 september 2020, 18:50
ach ik wist al sinds 2005 wat er is gebeurd op 911 lang voor Weltschmerz. En de yanks geven China de schuld van corona maar we weten natuurlijk wie er achter zit. De create a crisis specialisten uit de USA. Maar zal natuurlijk nooit aan het licht komen dank zij al die "journalisten" zoals Jinek.
Badslippers
27 september 2020, 20:16
dank zij al die "journalisten" zoals Jinek.
Je bedoelt: "dankzij al die "hoernalisten" zoals Jinek."
Zij biedt haar diensten immers aan de hoogste bieder aan = RTL, 1,2 miljoen.
pietpotent44
27 september 2020, 20:30
Weet je PP44, het is de 7351-ste deskundige die haar kijk geeft. Ze gooit wel heel veel aspecten op een grote hoop.
Dat er een verschil is tussen een positieve test en besmettelijkheid weten we inmiddels Althans zo begrijp ik het. Voor uitvoerige uitleg verwijs ik graag naar jou en je concurrent Wandelaar5 ! ! !
Deze mevrouw ratelt vervolgens door Ben je bang om dood te gaan maar we
Zo, nu weer kijken of Max Verstappen nog een mooie parkeerplaats voor zijn bolide vindt en wie wereldkampioen wielrennen wordt.
Maar Badslippers, dit moet jou (als professioneel zielenknijper) toch juist ontzettend aanspreken ?
Daar kan de bolide van Max toch nooit tegenop ?
En wil je me aub nooit meer in 1 zin noemen met dat W- woord ? Dat doet zeer aan mn ogen.
pietpotent44
27 september 2020, 20:33
Nog even de geheugens van mensen opfrissen over wat er dik 10 jaar geleden ook weer gebeurde met de Mexicaanse griep / varkensgriep:
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=0R5f3fz8JTA
WANDELAAR5
28 september 2020, 11:27
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5186182/besmettingen-corona-europa-nederland-amsterdam-den-haag-ranglijst-kaart
Mooi onderzoek van RTL nieuws die de Corona situatie in West Europa in kaart brengt. Italië(!), Zwitserland (behalve Franstalige deel), en Duitsland zien er nog goed uit. Qua regio’s staat Parijs 1 en Amsterdam op 6 en Den Haag op 10 in de top 10.
Er zit ook een link in naar een schema dat Ierland hanteert voor wat wel en niet mag, afhankelijk van het aantal besmettingen. In Duitsland is een regio verplicht strenge maatregelen te nemen als het aantal positieve testen boven de 50 per 100.000 komt. Zo zijn in de regio Hamm een hele reeks strenge maatregelen ingevoerd. Beide zijn een motivatie voor de bevolking voor veiliger gedrag.
phoenix
28 september 2020, 11:37
Piet potent ik ben zeer kritisch, maar dan naar 2 kanten toe.... stel je voor niemand heeft van dit coronavirus gehoord en we leven gewoon verder, dan is dit geen milde griep zoals de mexicaanse griep destijds... dat weten we ondertussen ook, d
Dat als er totaal niets gedaan wordt om mensen te helpen om hun immuunsysteem sterk te maken is ook veel schadelijk uiteindelijk dan de 1,5 meter samenleving dat weten we ook, maar wordt niet door de media en de politiek ter sprake gebracht,
vele mensen gaan dood door kanker of anderszins dood, misschien wel meer dan normaal , dat weten we nu nog niet, dit is korte termijn politiek die de farmaceutische industrie zeer goed uitkomt.
We zullen naar een nieuwe benadering moeten van hoe om te aan met ziekte... en niet te vergeten wat de impact van een neo liberalistisch samenleving waarin we nu leven, alles voor winstmaximalisatie en daarvoor mag je maar dan ook alles van de natuur gebruiken.... dus inclusief de mens, kijk hoe mensen in vleesfabrieken werken onder welke omstandigheden, let wel er is niks mis met hard werken maar ook niks mis met niet zo hard werken. we putten opdelen manier de natuur uit, ook in Nederland!!!
kortom er is ene veel genuanceerder beeld nodig van het omgaan met een griep of coronavirus daar zullen nu me moeten beginenen omdat anders te benaderen.... en als we niet de beperkende maatregelen vasthouden dan wil ik jou nog wel eens zien met je cijfers...
Nog even de geheugens van mensen opfrissen over wat er dik 10 jaar geleden ook weer gebeurde met de Mexicaanse griep / varkensgriep:
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=0R5f3fz8JTA
Brad Clitt
28 september 2020, 11:43
Vanavond om 19.00 weer een persco van ons dynamische duo, waar zéér waarschijnlijk strengere landelijke maatregelen worden bekendgemaakt.
Als het effe tegenzit gaat het voor Sixsens en zijn/haar bezoekers ook slecht nieuws betekenen. Ik denk hierbij aan een maximum aantal bezoekers van 50 (incl. dames/personeel?), kortere openingstijden, een registratieplicht en een mondkapjesplicht voor de dames (heren ook?) op de kamer. Of het dan nog rendabel is om open te blijven?
Brad Clitt
28 september 2020, 14:20
Horeca in het hele land moet om 22.00 dicht lees ik nu net (dus ook SS), vanavond volgt al of niet bevestiging.
Picasso 1
28 september 2020, 15:08
Horeca in het hele land moet om 22.00 dicht lees ik nu net (dus ook SS), vanavond volgt al of niet bevestiging.
3 uur eerder sluiten is op te vangen door 3 uur eerder te openen, om 8 uur in de ochtend dus.....
stimpy3
28 september 2020, 15:31
Hoppa: https://nos.nl/artikel/2350180-lijst-met-maatregelen-geen-publiek-bij-sportwedstrijden-horeca-om-22-00-uur-dicht.html
* Thuiswerken wordt strikter gehandhaafd. Werkgevers gaan aangesproken worden op overtredingen en tijdelijke sluiting van een bedrijf behoort tot de mogelijkheden*
* Alleen nognoodzakelijke reizen van en naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, hierop zijn wel uitzonderingen
* Voor contactberoepen wordt een registratieplicht ingevoerd (dus je gegevens opgeven als je naar de kapper gaat) om het bron- en contactonderzoek van de GGD makkelijker te maken
* In de supermarkt mag je alleen nog naar binnen met een winkelwagentje, dat van tevoren wordt ontsmet
* Er wordt ook gekeken naar groepsgroottes, zowel binnen als buiten en ook het aantal mensen dat je thuis kan uitnodigen wordt besproken
* De maatregelen zouden morgen om 18.00 uur ingaan. Na drie weken wordt het effect ervan geëvalueerd.
Jack42
28 september 2020, 15:55
3 uur eerder sluiten is op te vangen door 3 uur eerder te openen, om 8 uur in de ochtend dus.....
Dat is dan met een ODOL naar SS....
mentholbear
28 september 2020, 16:33
* Alleen nognoodzakelijke reizen van en naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, hierop zijn wel uitzonderingen
* Voor contactberoepen wordt een registratieplicht ingevoerd (dus je gegevens opgeven als je naar de kapper gaat) om het bron- en contactonderzoek van de GGD makkelijker te maken.
Ben benieuwd in hoeverre dat gaat gelden per regio. Puur de gemeente zelf of ook de randgemeenten...
En voor contactberoep ben Ik benieuwd wat de voorwaarden zijn. Je naw of alleen een telefoonnummer, zoals nu in de horeca. En wel verplicht bij contact beroepen, maar niet bij horeca... Tja, er is wel meer schreef in de regels :rolleyes:
Zeus1
28 september 2020, 16:33
Dat is dan met een ODOL naar SS....
En registreren? Contactberoep !
HellaHolla
28 september 2020, 16:38
Tactische meesterzet dit. Op het hoogtepunt van de "golf" strengere maatregelen afkondigen en dan over 3 weken weer persconferentie "we hebben het virus onder de duim, we hebben het samen gedaan".
Deze cyclus herhaald zich ongeveer elke 6 maanden tot er een vaccin is. Wen er maar aan.
WA
28 september 2020, 17:26
Eerder 6 tot 8 weken. Het ebt nog nog een tijdje na weet je wel.
Persoonlijk vind ik dat Rutte, de Jonge en Bruls een toon aanslaan die neigt naar een vermanend vingertje. "Neem je verantwoordelijkheid" daarmee zeggend (in mijn ogen) "jullie hebben het zelf verknoeid". Maar dat vind ik onterecht. Men had het nooit toe mogen staan dat de GGD's begonnen te miepen over werkdruk en het contactonderzoek liet verwateren. Geen wonder dat de mensen en specialisten aan het bed verontwaardigd zijn. Hier had een overbetaalde topambtenaar op tafel moeten slaan. Doorpakken, opschalen. Hoe, moeilijk kan het zijn? Een pc, een telefoon en aan de slag. Het lijkt er op dat men meer naar de kosten heeft gekeken op de korte termijn dan de winst de we hadden kunnen pakken als er in het begin even flink geïnvesteerd was in de aanpak.
phoenix
28 september 2020, 18:28
de GGD was op sterven nadood bezuinigd.... wat ze inde hele medische sector al jaren doen... die kan je niks verwijten helemaal niks.... einde van een systeem van schaarste, want ook na het vaccin Hellahola is de pret niet voorbij, wen daar maar vast aan.....
frits the cat
28 september 2020, 18:45
Eerder 6 tot 8 weken. Het ebt nog nog een tijdje na weet je wel.
Persoonlijk vind ik dat Rutte, de Jonge en Bruls een toon aanslaan die neigt naar een vermanend vingertje. "Neem je verantwoordelijkheid" daarmee zeggend (in mijn ogen) "jullie hebben het zelf verknoeid". Maar dat vind ik onterecht. Men had het nooit toe mogen staan dat de GGD's begonnen te miepen over werkdruk en het contactonderzoek liet verwateren. Geen wonder dat de mensen en specialisten aan het bed verontwaardigd zijn. Hier had een overbetaalde topambtenaar op tafel moeten slaan. Doorpakken, opschalen. Hoe, moeilijk kan het zijn? Een pc, een telefoon en aan de slag. Het lijkt er op dat men meer naar de kosten heeft gekeken op de korte termijn dan de winst de we hadden kunnen pakken als er in het begin even flink geïnvesteerd was in de aanpak.Bruls kan je het niet kwalijk nemen is vroeger op school en nog steeds veel gepest.:biggrin::biggrin::confused::biggrin:
deket
28 september 2020, 20:03
de maatregelen in Brussel vind ik in alle bescheidenheid nogal zinloos
het is schieten met een kanon op een mug
men gaat de kern van de zaak uit de weg, net zoals in Antwerpen,even geleden
er zijn multiculturele buurten waar de besmettingsgraad extreem hoog gegaan is,maar men kan de betrokken doelgroep niet bereiken
je kan moeilijk controleren of deze het Belgisch(of Nederlands) nieuws volgen,dat doen ze niet,ze hebben immers niet zomaar een goedkope tvsatteliet in de Brabantstraat gekocht
meer efficient lijkt me de iman of een ander vertrouwenspersoon aldaar via buurtwerking te contacteren ipv deze maatregelen alia Geubels (niet de komiek,maar de Nazipropagandist)
frits the cat
28 september 2020, 20:15
Geld ook voor Nederland
https://youtu.be/OOSyTiFRgYU
WANDELAAR5
28 september 2020, 20:18
Wat mij betreft zijn we weer terug bij de situatie begin maart. Ik heb toen 7 maart mijn laatste bezoek aan Babylon gebracht. En daarna niet meer, een paar weken voordat alles dicht ging. Cijfermatig weet ik het niet, er werd toen amper getest. Maar de besmettingen lopen duidelijk weer uit de hand en de ziekenhuizen beginnen weer vol te stromen. Het risico om bij te dragen aan de toenemende besmettingen wordt mij te groot. Tijd voor mij om de P6 weer stop te zetten.
Ik veroordeel niemand die het blijft doen, dat heb ik ook niet gedaan toen het verboden was. Iedereen moet wat mij betreft zelf die afweging maken. Ik wilde a.s. zaterdag voor het eerst weer naar Babylon, maar dat gaat hem dus niet worden. Jammer, eerst maar eens kijken of we de boel weer onder controle krijgen.
WA
28 september 2020, 20:30
Waarschijnlijk is Babylon veiliger dan om het even welke horeca gelegenheid in Brabant of de randstad. Je maakt het jezelf wel moeilijk W5. Probeer het eens rationeel te bekijken en je ver van de emotionele verslag legging uit de mainstream media te houden.
Tip voor mensen die het hautaine toontje van Jort Kelder langer dan vijf minuten aan kunnen horen is de aflevering van Dr Kelder en co van afgelopen zaterdag. Eenvoudig te beluisteren via een podcast. In de eerste 20 minuten of zo zijn wel wat interessante meningen te horen over de berichtgeving rondom COVID-19 en welke rol overheden daar in spelen evenals hoe gevaarlijk COVID-19 is voor 60 minners in verhouding tot andere gevaren en de verschillende keuzes die daarin gemaakt worden of dat acceptabel is of niet.
WANDELAAR5
28 september 2020, 20:40
Daar heb je wel een punt BB. In Duitsland zijn de aantallen nog aangenaam laag. Ik ga er nog een nachtje over slapen. In ieder geval voor mij voorlopig geen club met veel NL bezoekers hoe leuk en mooi ik Sixsens en Venus ook vind.
Maar naast de wellicht emotionele media ben ik toch ook behoorlijk rationeel. In maart was het een gedegen cijfermatige analyse hier gepost door hasta la pasta die mij tot mijn besluit bracht en nu zijn het toch ook de cijfers die met een beetje kansberekening het risico op het doorgeven van een eventuele besmetting gewoon reëel te hoog naar mijn zin maken.
pietpotent44
28 september 2020, 20:42
Het wordt hoog tijd dat politici in gaan zien dat wat er nu gebeurt gewoon normaal is, vanwege de tijd van het jaar. Die hele persconferenties zijn altijd doorspekt van zinnen zoals 'we hebben het zelf in de hand wat de cijfers gaan doen', 'we moeten onze verantwoordelijkheid nemen', of 'we hebben het virus er eerder ook al onder gekregen' etc. etc.
Alles is gebaseerd op de aanname dat het gedrag van mensen allesbepalend is voor het verloop van het virus, en voor de cijfers.
Maar de grootste factor waardoor de cijfers stijgen of dalen komt gewoon door natuurlijke factoren.
De algehele sterfte dit jaar is niet abnormaal, de ziekenhuisopnames en ic aantallen zijn niet abnormaal, maart en april uitgezonderd (elk jaar lopen rond deze tijd de ziekenhuisopnames op, en ontstaan er regelmatig tekorten aan ic plekken).
Het enige wat abnormaal is, is de berichtgeving, en het paniekvoetbal van de politici.
Met die 3 weken extra beperkingen haal je in het gunstigste geval een kleine tijdelijke 'winst', maar dat zal maar voor heel korte duur zijn, lost structureel niks op, en beschadigt de maatschappij en economie alleen maar weer extra.
We kunnen beter zorgen dat ouderen en zwakkeren de mogelijkheden krijgen zich te isoleren, en extra hulp te krijgen waar nodig, plus zorgen voor voldoende faciliteiten (ic bedden, ademhalingsapparatuur, etc. En de rest van de maatschappij op gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid. Zonder jezelf gek te maken.
WANDELAAR5
28 september 2020, 21:24
Hoe verklaar je dan de stijging in augustus? Warmste maand ooit en de besmettingen begonnen toen al op te lopen.
Als we allemaal binnen gaan zitten dan zullen (zeker bij slechte ventilatie) de besmettingen vast oplopen. Maar natuurlijke factoren hadden in augustus toen we allemaal buiten waren voor een daling moeten zorgen als er echt natuurlijke (seizoens)oorzaken verantwoordelijk zouden zijn voor de fluctuaties in aantallen besmettingen.
En hoe verklaar je de stijging in de zomer in de VS? Nee, dat verhaaltje van normale seizoensinvloeden is niet in overeenstemming met de feiten.
WA
28 september 2020, 21:37
Hoe verklaar je dan de stijging in augustus? Warmste maand ooit en de besmettingen begonnen toen al op te lopen.
Veel meer testen dan in maart april mei? Wie zoekt zal vinden.....De cijfers uit de genoemde maanden zijn gebaseerd op het handje vol tests wat toen gedaan werd en van daar uit is er verder gerekend. Vreemd aangezien je ook van alle kanten hoort(de) "we weten er nog te weinig van". Hoe weet je dan dat je doorrekeningen wel kloppen?
Willem2
28 september 2020, 21:38
Als je in de zomer feesten binnen gaat houden met een airco dan lopen de cijfers wel op.
Dit zijn vanaf morgenavond de nieuwe coronamaatregelen
"De bottomline is: we doen ons best maar het virus doet het beter. Daarom moeten we nu ingrijpen om erger te voorkomen", zei minister Hugo de Jonge op de persconferentie over de nieuwe coronamaatregelen. De set nieuwe regels, adviezen en maatregelen gaan dinsdag om 18.00 uur in.
Om te beginnen wordt het aantal mensen dat bijeen mag komen ingeperkt. "Want ons gedrag is wat het verschil gaat maken", benadrukte De Jonge.
https://assets.nos.nl/data/image/2020/09/28/679219/3840x2160a.jpg
.... https://nos.nl/artikel/2350222-dit-zijn-vanaf-morgenavond-de-nieuwe-coronamaatregelen.html
Willem2
28 september 2020, 21:41
Jij kwam altijd pas om 12 uur ´s avonds een club binnengestapt. Dat wordt nog lastig voor je.
Haradamannetje
28 september 2020, 21:54
Dus nog maar 30 man in Sixsens? dan word dat reserveren voor volgend jaar?
Picasso 1
28 september 2020, 21:58
Jij kwam altijd pas om 12 uur ´s avonds een club binnengestapt. Dat wordt nog lastig voor je.
Zou met mijn voorstel wel meevalllen, gewoon 8 uurtjes later binnen komen dan normaal. :tongue:
Maar inderdaad, reden waarom ik baal nu bij de risicogebieden te horen. In Duitsland passen de tijden van een aantal clubs immers beter bij mijn dagritme en die weg is nu belemmerd.
Willem2
28 september 2020, 21:58
Dus nog maar 30 man in Sixsens? dan word dat reserveren voor volgend jaar?
Ga eens lezen bij sixsens !!!
Per ruimte 30 en buitentent 40. Alles bij elkaar 200+ mensen excl. personeel
Willem2
28 september 2020, 21:59
Rutte: ‘Hard ingrijpen is nodig’
Er zijn strengere maatregelen nodig om het coronavirus onder controle te krijgen, heeft premier Mark Rutte vanavond gezegd. ,,Hard ingrijpen is nodig.”
Volgens minister Hugo de Jonge is de groei van het corona-virus simpelweg ‘te exponentieel’. ,,We gebruiken ons gezonde verstand, maar de treinen worden voller, het thuiswerken schiet er bij in. Het zijn niet alleen de jongeren, dat zien we terug in de cijfers. Onder de streep is het gewoon niet goed genoeg. We doen ons best, maar het virus doet het beter.”
Het kabinet grijpt daarom in, met name in het sociale leven. Het gaat om maatregelen die vanaf morgen drie weken gaan gelden, tot 20 oktober. Dan wordt gekeken wat het effect is geweest. ,,Dit virus is als een mammoettanker. Het kost tijd om het bij te sturen. Het effect van wat we vandaag doen, zien we pas over een paar weken", aldus De Jonge. ,,We moeten helaas onze vrijheden beperken, zodat we ze niet hoeven in te leveren.”
De horeca in het hele land moet om die reden om 22.00 uur de deuren sluiten. Er wordt geen publiek meer toegestaan bij sportevenementen, ook niet in de amateursport. Kantines gaan dicht. Ook wordt thuiswerken weer de norm, ‘tenzij het echt niet anders kan'.
....
Alle maatregelen tot 20 oktober op rij:
-Thuiswerken wordt weer de norm, ‘tenzij het echt niet anders kan’. Werkgevers die toch mensen naar kantoor halen, kunnen gesloten worden als ze een besmettingshaard blijken.
- Horeca in hele land om 22.00 uur dicht, vanaf 21.00 uur niemand meer binnen. Registratie wordt verplicht.
-In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag wordt geadviseerd een mondkapje te dragen in winkels. Winkeliers mogen weigeraars de deur wijzen.
-Er wordt geen publiek meer toegestaan bij sportevenementen, ook niet in de amateursport. Kantines gaan dicht.
- Supermarkten gaan twee keer per dag een uur alleen open voor kwetsbare mensen en ouderen .
- Thuis mag je maximaal 3 personen op bezoek hebben, kinderen tot 13 jaar niet meegerekend. In publieke ruimtes zoals restaurants mogen maximaal 30 personen zich verzamelen, naast personeel. In buitenlucht zijn groepen van maximaal 40 personen toegestaan. Uitzonderingen zijn onder meer demonstraties, grote pretparken, musea, scholen en uitvaarten.
...https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/rutte-hard-ingrijpen-is-nodig~a1c068dd/
Dalton
29 september 2020, 02:17
Maar volgepropte vliegtuigen mag want anders kost het de staat teveel geld.
Het is een goede manier om de kleine bedrijven te laten verdwijnen die krijgen ook geen steun van de staat zoals de grote bedrijven waarmee RUTTE onder een hoedje speelt.
Kijk maar naar de SHELL waar zo'n kleine 20 miljard per jaar verdiend wordt en van RUTTE zomaar 7 miljard belasting voordeel kreeg,wat moet het klootjesvolk daarover denken,RUTTE vergeet een groep in NEDERLAND en dat zijn de zwervers die door zijn toedoen op straat belanden want met de 7 miljard aan de shell had hij beter deze mensen kunnen helpen en was het probleem meteen opgelost nu hoopt hij dat het aankomende winter hard gaat vriezen en dan denkt hij natuurlijk dat het probleem zich ook oplost en er allemaal stokmensen in de portieken of beschutte hoekjes langs de weg liggen.
Iedere bevroren zwerver is een aanwijzing naar RUTTE daarom moeten ze hem eens een nacht in een diepvriescel zetten zodat hij weet wat onze zwervers door zijn schuld meemaken.
Waarom tikt MEGABOOB nooit hier over maar gebruikt hij de burgervader van AMSTERDAM als zijn pispaaltje en de geldpers laten stoppen is ook zo absurd hoe moeten de hoerenlopers dan hun hoeren betalen en RUTTE dat vele geld aan die grote bedrijven geven
pietpotent44
29 september 2020, 05:29
Als we allemaal binnen gaan zitten dan zullen (zeker bij slechte ventilatie) de besmettingen vast oplopen. Maar natuurlijke factoren hadden in augustus toen we allemaal buiten waren voor een daling moeten zorgen als er echt natuurlijke (seizoens)oorzaken verantwoordelijk zouden zijn voor de fluctuaties in aantallen besmettingen.
En hoe verklaar je de stijging in de zomer in de VS? Nee, dat verhaaltje van normale seizoensinvloeden is niet in overeenstemming met de feiten.
Dat is eenvoudig te verklaren. Je hebt weinig geleerd en begrijpt er duidelijk niet veel van, dat blijkt hier opnieuw:
Ten eerste moet je naar aantal sterftegevallen (en daarna ziekenhuiscijfers) kijken i.p.v. naar aantal 'besmettingen'.
Het aantal corona sterfgevallen was in augustus (en bijna heel september) onverminderd laag, dicht tegen 0. Zelfde geldt voor ziekenhuis opnames en ic opnames. Zeer laag. Heel de zomer heel laag.
Pas eind september (rond begin herfst) zijn de ziekenhuiscijfers beginnen te stijgen.
De stijging van het aantal 'besmettingen' in de zomer is voor het grootste deel te verklaren doordat er veel meer getest is. Er is in augustus/september tenminste 3 keer zoveel getest vergeleken met begin juni. De rivm aantal besmettingen grafieken zijn daarom ook misleidend, want er is geen correctie tov aantal testen, alleen het absolute aantal zie je. En op de piek in maart en april werd er helemaal veel minder getest dan nu (en augustus). Waardoor onterecht werd gesuggereerd dat in de zomer het aantal besmettingen flink steeg. Dat bleek ook wel uit de zeer lage aantal sterfgevallen (0-5) en lege ziekenhuizen in de zomer.
Er wordt veel te veel waarde gehecht aan het aantal 'besmettingen' (incl. alle daarmee samenhangende cijfers zoals percentage positieven). Het meest objectieve cijfer is het aantal sterfgevallen. Gevolgd door ziekenhuis- en ic opnames.
Alle cijfers beginnen te stijgen nu, maar dat is ook te verwachten, nu de herfst net begonnen is. (Hoewel het aantal sterfgevallen momenteel voorlopig nog steeds vrij laag is (gisteren 6 doden).
Daarnaast is de pcr test alleen gewoon niet geschikt om een klinische diagnose te kunnen stellen, geeft onbetrouwbaar beeld. De positieve resultaten van een pcr test worden onterecht beoordeeld als besmettingen.
In werkelijkheid zijn er veel meer mensen besmet dan het aantal positieve pcr testen. De cijfers vd pcr testen zeggen weinig. Maar dat terzijde.
Verder:
Die '2e golf in de VS' was eigenlijk gewoon de eerste golf van de Zuidelijke staten van de VS (die rond de kritieke 30 graden noorderbreedte liggen). Het noorden en midden van de VS heeft nooit een 2e golf gehad (zal de komende maanden wel komen).
Er is juist een bevestiging van het feit dat seizoensinvloeden een zeer grote rol spelen:
Zo zie je dat de cijfers in Zuid-Amerika (kijk vooral naar Brazilie) alweer een tijd aan het dalen zijn. En ook de cijfers in India zijn inmiddels aan het dalen. Terwijl de cijfers in Europa weer beginnen te stijgen. Dat is geen toeval. Dat komt door seizoensinvloeden.
WANDELAAR5
29 september 2020, 08:04
In de laatste 2 weken van juli was er testcapaciteit voor iedereen die getest wilde worden net als in augustus en toch steeg het aantal besmettingen (als percentage van het aantal testen) in augustus. Ik vermoed net als Willem doordat meer mensen binnen zaten bij de airco en doordat mensen op vakantie weer meer bij elkaar zaten. En niet door “seizoensinvloeden”. En al helemaal niet dat seizoensinvloeden ophouden of beginnen bij een bepaalde breedtegraad.
En wat je zegt over PCR testen klopt gewoon weer niet. Hoe vaak je het ook blijft herhalen en hoe stellig je het ook opschrijft. Steeds worden argumenten gebruikt dat ze niet 100% accuraat zijn, dat klopt, maar op een paar % na zijn ze wel accuraat. Jij hebt hier al eerder een dom filmpje gepost waar Diederik Gommers wordt aangehaald die zegt dat de PCR test niet 100% betrouwbaar is waar dan aan het einde totaal ongefundeerd de conclusie wordt getrokken dat de PCR tests helemaal niets zeggen. Waarom gebruiken China en Nieuw Zeeland ze dan om quarantaine te beëindigen? Die landen zijn met die PCR testen succesvol in het buiten houden van het virus. Dus schei AUB uit met die domme betweterige uitspraken dat wereldwijd door alle deskundigen miljoenen tests worden gebruikt die niets zeggen.
Uit de cijfers van juli blijkt gewoon dat het aantal vals positieve tests in de praktijk in Nederland zelfs maar maximaal 0,6% is. En een percentage houdt per definitie rekening met het aantal tests. Ga die harde praktijkcijfers nu niet ontkennen. En zeker niet met wat gekkie links. Die cijfers spreken voor zich bij de grote aantallen tests die toen zijn uitgevoerd. En ook het succes met die PCR testen in China en Nieuw Zeeland zegt genoeg.
pietpotent44
29 september 2020, 08:18
In de laatste 2 weken van juli was er testcapaciteit voor iedereen die getest wilde worden net als in augustus en toch steeg het aantal besmettingen (als percentage van het aantal testen) in augustus. Ik vermoed net als Willem doordat meer mensen binnen zaten bij de airco en doordat mensen op vakantie weer meer bij elkaar zaten. En niet door “seizoensinvloeden”.
En wat je zegt over PCR testen klopt gewoon weer niet. Hoe vaak je het ook blijft herhalen en hoe stellig je het ook opschrijft. Steeds worden argumenten gebruikt dat ze niet 100% accuraat zijn, dat klopt, maar op een paar % na zijn ze wel accuraat. Jij hebt hier al eerder een dom filmpje gepost waar Diederik Gommers wordt aangehaald die zegt dat de PCR test niet 100% betrouwbaar is waar dan aan het einde totaal ongefundeerd de conclusie wordt getrokken dat de PCR tests helemaal niets zeggen. Waarom gebruiken China en Nieuw Zeeland ze dan om quarantaine te beëindigen? Die landen zijn met die PCR testen succesvol in het buiten houden van het virus.
Uit de cijfers van juli blijkt gewoon dat het aantal vals positieve tests in de praktijk in Nederland zelfs maar maximaal 0,6% is. En een percentage houdt per definitie rekening met het aantal tests. Ga die harde praktijkcijfers nu niet ontkennen. En zeker niet met wat gekkie links.
Nu maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk.
Als de overheid nog 3 keer zoveel zou kunnen testen qua testcapaciteit zouden ze dat doen. En als ze 5 keer zoveel hadden zouden ze dat doen. Met als gevolg nog meer positieve testen.
Het aantal 'besmettingen' in de zomer strookte totaal niet met aantal doden en ziekenhuisopnames. Dat zegt genoeg.
Mensen hebben niet met 30 graden binnen bij de airco gezeten, maar buiten aan het strand en in de tuin buiten.
De pcr test is in het beste geval 'het beste wat we nu hebben', en daar is dan ook echt alles mee gezegd. Daarom worden ze gebruikt: beter iets dan niets (hoewel ook die stelling discutabel is vanwege de onbetrouwbaarheid). De uitvinder van de pcr test zelf heeft zelfs gezegd dat zijn test niet geschikt is voor klinische diagnoses. Een positieve uitslag is de eerste in een reeks van zon 6 stappen voordat je mag concluderen dat iemand daadwerkelijk geinfecteerd is.
Dat 'domme filmpje' wat jij noemt, is van een biochemicus met meer dan 20 jaar ervaring met pcr testen. Maar er zijn legio studies en mensen met veel ervaring en verstand van pcr testen die dit onderschrijven. Geen virusgekkies of complotdenkers dus. Zelfs een conservatieve overheidsdienaar als Gommers beaamt dat een pcr test niet geschikt is om klinische diagnoses te doen.
Het is niet 'maar een paar procent afwijking' (laat staan 0,6%). Dat is alleen maar de specificiteit van de test zelf. Het werkelijke percentage foutmarge zal veel hoger liggen door meerdere factoren. In studies uit de VS komen zelfs cijfers van 30 to 90 procent foutmarge. Zover wil ik zeker niet gaan, maar het is toch evident dat de test een hoge mate van onbetrouwbaarheid heeft, alleen al door moment van testen en detectie oude virusdeeltjes die maandenlang aanwezig kunnen blijven. Door de verspreiding van het virus zal dit percentage alleen maar verder stijgen.
China (en Azie) is wereldkampioen brandjes blussen. Maar de vraag is of je op die manier wil leven, omdat je zo nooit definitief het virus laat verdwijnen. Daarvoor is immuniteit nodig.
En Nieuw Zeeland heeft zich geisoleerd op het moment dat het land nog nauwelijks besmettingen had. Als je er eenmaal honderden hebt, ben je te laat. Als je in lockdown wil tenminste.
Sterfgevallen (en daarna ziekenhuis en ic opnames) zijn uiteraard veel betrouwbaarder dan een positieve pcr test.
En als je nu nog gaat ontkennen dat seizoensinvloeden een grote rol spelen dan heb je geen plank maar een balk gewapend beton voor je hoofd.
Big30
29 september 2020, 09:26
Nu maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk.
En als je nu nog gaat ontkennen dat seizoensinvloeden een grote rol spelen dan heb je geen plank maar een balk gewapend beton voor je hoofd.
Ik maakte me even zorgen ivm die balk van gewapend beton voor het hoofd van W5, ik bedoel dat kan link(s)e soep zijn, maar gelukkig is W5 onsterfelijk en daarmee is mijn zorg weggenomen. Was toch wel even schrikken :tongue:!
Nulnulzeseneenhalf
29 september 2020, 12:25
Naar aanleiding van de strengere maatregelen gisteren zit ik met een paar vragen.
* horeca is open, sportkantines blijven dicht. Watts het verschil? Behalve dat in een sportkantine minder alcohol gedronken zal worden. Afstand en zo moet toch.
* horeca gaat om 22.00 dicht. Wat is het doel? Mijn eerste reactie was, tijdens een koffiekwartiertje op het werk, mensen zijn minder beneveld, dus minder kans op overtreding. Kwam ik gisteravond nog in gesprek met iemand die aan cafesporten doet, biljart, dart, meer van die ongein, en die waren al in gesprek met de café-eigenaar om eerder te beginnen. Want tja, “we motten natuurlijk wel de competitie af krijgen”. Dus nog net zo beneveld. Alleen eerder in bed dus sanderdaags frisser op het werk.
* manifestaties vallen nog steeds buiten de regels, dus we gaan maar zoveel actie voeren want dan mogen we wel bij elkaar komen met een ongelimiteerd aantal personen?
* deze regels gelden voor 3 weken. Nou weten we allemaal dat de overheid een kennis in het veranderen van de regeltjes gedurende het spelletje, dus het is afwachten of het ook 3 weken zo blijft. 3 weken geeft in ieder geval de kans om te kijken of iets werkt. 10 dagen incubatietijd plus nog eens 10 dagen om veranderingen zichtbaar te maken. Tot zover duidelijk. Ik vind een aantal regels dubieus, maar dat mag U voor mij laten. Stel nou dat deze regels niet het gewenste effect hebben, worden ze dan terug gedraaid? Als ik iets verander in mijn bedrijfsvoering, en het geeft geen resultaat, althans niet dat wat ik had verwacht of gehoopt, dan draai ik de boel terug naar uitgangssituatie. Gebeurt dat hier ook? Of gooien we er nog maar meer tegenaan? Onder het motto: baadt het niet schaadt het niet? Want er zijn toch duidelijk al een aantal zaken aan te wijzen waar het wel schaadt.
Player
29 september 2020, 15:46
Brussel verbiedt prostitutie op straat en in rendez-voushotels
Om de verdere verspreiding van het coronavirus in te perken, heeft de stad Brussel met onmiddellijke ingang beslist om prostitutie op straat en in bordelen te verbieden. Dat bevestigt het kabinet van Brussels burgemeester Philippe Close (PS). De lokale Brusselse politie zal toezien dat het verbod wordt nageleefd.
De maatregel geldt voor onbepaalde tijd. Ook de rendez-voushotels in de Alhambrawijk zullen de deuren moeten sluiten. Boetes zullen pas uitgeschreven worden van zodra de maatregel voldoende bekend is bij de bevolking.
WANDELAAR5
29 september 2020, 16:25
Nu maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk. (...)
dan heb je geen plank maar een balk gewapend beton voor je hoofd.
Heerlijk dit soort persoonlijke aanvallen. Ik denk dat jij je hier juist door je grote stelligheid en betweterigheid, fake news en referenties naar gekkie websites redelijk belachelijk hebt gemaakt. Maar goed dit soort persoonlijke aanvallen schieten niet echt op. Maar misschien eerst eens naar jezelf kijken?
Als de overheid nog 3 keer zoveel zou kunnen testen qua testcapaciteit zouden ze dat doen. En als ze 5 keer zoveel hadden zouden ze dat doen. Met als gevolg nog meer positieve testen .
Volledig "beside the point". Zowel in juli als in augustus werd iedereen met symptomen direct getest als diegene de GGD belde. En ik heb het niet over een stijging van het aantal positieve testen, maar over een stijging van het percentage positieve testen. Ik zal de gegevens nog eens posten.
34265
Als je de cijfers van maart/april met nu vergelijkt en het aantal positieve testen, dan kun je inderdaad stellen dat er meer positieve gevallen zijn door meer testen en dat de gegevens onvergelijkbaar zijn. Maar daar had ik het niet over. Het gaat om de cijfers in juli richting augustus en september en niet over stijgende aantallen, maar het stijgende percentage. Graag lezen wat ik schrijf en niet over wat anders gaan praten!
De pcr test is in het beste geval 'het beste wat we nu hebben', en daar is dan ook echt alles mee gezegd. Daarom worden ze gebruikt: beter iets dan niets (hoewel ook die stelling discutabel is vanwege de onbetrouwbaarheid). De uitvinder van de pcr test zelf heeft zelfs gezegd dat zijn test niet geschikt is voor klinische diagnoses. Een positieve uitslag is de eerste in een reeks van zon 6 stappen voordat je mag concluderen dat iemand daadwerkelijk geinfecteerd is.
Het is niet 'maar een paar procent afwijking' (laat staan 0,6%). Dat is alleen maar de specificiteit van de test zelf. Het werkelijke percentage foutmarge zal veel hoger liggen door meerdere factoren. In studies uit de VS komen zelfs cijfers van 30 to 90 procent foutmarge. Zover wil ik zeker niet gaan, maar het is toch evident dat de test een hoge mate van onbetrouwbaarheid heeft, alleen al door moment van testen en detectie oude virusdeeltjes die maandenlang aanwezig kunnen blijven. Door de verspreiding van het virus zal dit percentage alleen maar verder stijgen.
Nee, daar is niet alles mee gezegd. Nogmaals de test is geen 100%, maar heel erg accuraat in de praktijk. Zo accuraat dat het aantal vals positieve uitslagenbij meer dan 140.000 uitgevoerde tests in week 27 en week 28 <= 0,6% is in Nederland. Er waren immers niet meer positieve uitslagen, dus er kunnen er ook niet meer vals positief zijn. Het staatje hierboven zijn feiten en nog 10 posts met zwetsverhalen van jou veranderen die feiten niet. Ik denk dat jij een plank voor de kop hebt als je niet naar deze feiten kijkt en ze zelfs gaat ontkennen.
Daarnaast wordt die test succesvol gebruikt tijdens de quarantaine in China en Nieuw Zeeland. Het klopt wat je zegt dat in China een totalitair regime heerst en ook dat Nieuw Zeeland twee keer net op tijd was. Maar dat doet er niets aan af dat ze hun land nu veilig houden door middel van die PCR tests. Zo goed zijn die tests dus.
Dat 'domme filmpje' wat jij noemt, is van een biochemicus met meer dan 20 jaar ervaring met pcr testen. Maar er zijn legio studies en mensen met veel ervaring en verstand van pcr testen die dit onderschrijven. Geen virusgekkies of complotdenkers dus. Zelfs een conservatieve overheidsdienaar als Gommers beaamt dat een pcr test niet geschikt is om klinische diagnoses te doen.
Je moet in het vervolg beter lezen wat ik schrijf. Met het filmpje was niets mis en ook niet met de uitspraken van die beste man. En ook Gommers werd correct gequote. Alleen Gommers en die biochemicus zeiden dat de testen niet altijd 100% correct waren en aan het einde van het filmpje werd de conclusie getrokken dat die testen totaal nergens op sloegen. Dat was mijn kritiek: dat de conclusie totaal ongefundeerd was en in het gesprek niet werd aangetoond en dat die biochemicus dat ook helemaal niet zei. Typisch cafe weltschmerz gekkie filmpje.
Sterfgevallen (en daarna ziekenhuis en ic opnames) zijn uiteraard veel betrouwbaarder dan een positieve pcr test.
In die registratie zitten ook veel fouten, dat zul je met me eens zijn. Maar in ieder geval is die registratie te laat om maatregelen op te baseren. En dus zullen beleidsmakers zich op het aantal besmettingen blijven baseren tot er een betere early indicator is gevonden.
En (helaas) ook weer je stelling dat maanden oude virus deeltjes nog gedetecteerd worden. Je eerdere referentie had het over “een paar weken”, niet over maanden. Weer zo’n stellige betweterige stelling zonder enige onderbouwing van de uiterst deskundige viroloog PietPotent44. Je verzint het waar je bijstaat.
WANDELAAR5
29 september 2020, 16:49
Ik vind dit Ierse voorbeeld nog steeds wel sterk: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/documents/2020/09/26/ierse%20maatregelen.pdf
34266
Van tevoren vastleggen welke maatregelen je neemt afhankelijk van de R waarde. Dan krijgen mensen toch het idee dat ze beloond worden als ze het aantal besmettingen laag weten te houden. En dan kan de regering bij strengere maatregelen ook aanvoeren dat de bevolking het er zelf naar gemaakt heeft. Communicatie is ook helder met pictogrammen.
brombeerzuid
29 september 2020, 16:55
Ierland is al vanaf het begin zeer streng, maar wel duidelijk dat is in nederland vindt ik dan niet zo!!!
phoenix
29 september 2020, 17:29
de economie de economie...wenn eraan dat virussen blijven en komen dat het idee vans schaarste creëren voor alle partijen , dus overal marktdenken afgelopen is.... ook economen doen voortdurend aannames dus zo gek is dat niet... wat wel kwalijk blijft is mensen onnodig bang maken...
de eerste markt is de ziekenhuis markt die moet op de schop... dan kan er gewoon zonder lockdown verder worden gelegd, want dan zijn er verpleegkundigen en bedden genoeg... er is dan geen schaarste meer, kijk maar in duitsland daar is dat principe al losgelaten. Het feit dat we deze regels moeten maken heeft alles te maken met een tekort aan verpleegend personeel, het komt dat? jarenlang schaarste creeren, slecht betalen en de medische sector als een marktpartij beschouwend
daarom waren er ook niet genoeg mondkapjes in de verpleeghuizen, schaarste meneer... maar dat liegen ze er natuurlijk bij..... nu weer met de test, te weinig testen geen zicht hebben en maar strooien met aannames... de economie vd schaarste gaat gewoon door....
Het wordt hoog tijd dat politici in gaan zien dat wat er nu gebeurt gewoon normaal is, vanwege de tijd van het jaar. Die hele persconferenties zijn altijd doorspekt van zinnen zoals 'we hebben het zelf in de hand wat de cijfers gaan doen', 'we moeten onze verantwoordelijkheid nemen', of 'we hebben het virus er eerder ook al onder gekregen' etc. etc.
Alles is gebaseerd op de aanname dat het gedrag van mensen allesbepalend is voor het verloop van het virus, en voor de cijfers.
Maar de grootste factor waardoor de cijfers stijgen of dalen komt gewoon door natuurlijke factoren.
De algehele sterfte dit jaar is niet abnormaal, de ziekenhuisopnames en ic aantallen zijn niet abnormaal, maart en april uitgezonderd (elk jaar lopen rond deze tijd de ziekenhuisopnames op, en ontstaan er regelmatig tekorten aan ic plekken).
Het enige wat abnormaal is, is de berichtgeving, en het paniekvoetbal van de politici.
Met die 3 weken extra beperkingen haal je in het gunstigste geval een kleine tijdelijke 'winst', maar dat zal maar voor heel korte duur zijn, lost structureel niks op, en beschadigt de maatschappij en economie alleen maar weer extra.
We kunnen beter zorgen dat ouderen en zwakkeren de mogelijkheden krijgen zich te isoleren, en extra hulp te krijgen waar nodig, plus zorgen voor voldoende faciliteiten (ic bedden, ademhalingsapparatuur, etc. En de rest van de maatschappij op gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid. Zonder jezelf gek te maken.
WANDELAAR5
29 september 2020, 19:08
https://www.telegraaf.nl/nieuws/744628812/honderden-scholen-besmet-de-problemen-nemen-met-de-week-toe
De helft van de Coronaclusters schijnt op dit moment in het onderwijs te ontstaan! “ Het RIVM blijft maar zeggen dat kinderen geen prominente rol spelen in de verspreiding van het virus, maar de cijfers laten echt een ander beeld zien”, vertelt de woordvoerder van het Scholenmeldpunt.”
deket
29 september 2020, 20:03
Vandaag vernomen dat het vleesverwerkende bedrijf Tonnies, waar half juni bijna 5000 van de 7000 personeelsleden positief werden getest gewoon open mocht blijven!!!
Dit omdat hun CEO en eigenaar ,persoonlijk bevriend is met de belangrijkste politicus uit NWF,namelijk: Armin Laschet (CDU). Samen zitten ze in de loge van Schalke 04, een club die onder voorzitterschap van deze Clement Tonnies van Europese topclub naar een ploeg waar zelfs het provincieclubje van Big30 tegen kan winnen
Roemeense en Bulgaarse arbeiders werden er behandeld als slaven. Zij moesten tegen een hongerloon voor 4 euro per uur,zes dagen per week shifts van 11 uren kloppen. En de huur van een stapelbed in een huizenblok ging daar nog van af.
Totaal geen afstands-en hygiënemaatregelingen.
Niet moeilijk dat die Tonnies miljardair werd maar vooral dat het Coronavirus daar escaleerde.
En maar streng handelen tegen de clubs. Dan is de Duitse overheid wel stoer!!!
pietpotent44
29 september 2020, 21:03
En ik heb het niet over een stijging van het aantal positieve testen, maar over een stijging van het percentage positieve testen.
Het gaat om de cijfers in juli richting augustus en september en niet over stijgende aantallen, maar het stijgende percentage
Nogmaals de test is geen 100%, maar heel erg accuraat in de praktijk. Zo accuraat dat het aantal vals positieve uitslagenbij meer dan 140.000 uitgevoerde tests in week 27 en week 28 <= 0,6% is in Nederland. Er waren immers niet meer positieve uitslagen, dus er kunnen er ook niet meer vals positief zijn.
Zo goed zijn die tests dus.
Je moet in het vervolg beter lezen wat ik schrijf. Met het filmpje was niets mis en ook niet met de uitspraken van die beste man. En ook Gommers werd correct gequote. Alleen Gommers en die biochemicus zeiden dat de testen niet altijd 100% correct waren en aan het einde van het filmpje werd de conclusie getrokken dat die testen totaal nergens op sloegen. Dat was mijn kritiek: dat de conclusie totaal ongefundeerd was en in het gesprek niet werd aangetoond en dat die biochemicus dat ook helemaal niet zei. Typisch cafe weltschmerz gekkie filmpje.
En (helaas) ook weer je stelling dat maanden oude virus deeltjes nog gedetecteerd worden. Je eerdere referentie had het over “een paar weken”, niet over maanden. Je verzint het waar je bijstaat.
Wat wil je nou in godsnaam bewijzen met die besmettingspercentages ?
Ten eerste stijgen ze niet alleen, ze dalen tussendoor ook. Ten tweede wat is er zo bijzonder aan die 'stijgende' besmettingcijfers ? Steeds meer mensen het virus gehad. Daardoor neemt de gemiddelde kans op positief testen toe. En dus stijgt het percentage. Ten derde, in de zomer waren die stijgingen er al, terwijl de ziekenhuizen leeg bleven, en er nauwelijks corona doden vielen. Dus alleen positieve pcr testen zeggen nauwelijks iets. En last but not least zijn de resultaten van de pcr test onbetrouwbaar.
En jouw redenering dat er maximaal zoveel false positives kunnen zijn als positives is maar de halve waarheid, want je kan natuurlijk ook false negatives hebben die voor foutmarge zorgen. Bijvoorbeeld als mensen te vroeg testen. Daarnaast houdt je alleen rekening met de foutmarge van de test zelf, en niet met andere factoren zoals tijdstip van testen, en detectie oude virusdeeltjes. Die vaak maanden later nog steeds detecteerbaar zijn. Heb ik ook altijd gezegd. En niet alleen ik. Ik verzin helemaal niks. Voor verzinsels hebben we jou.
Je leest zelf niet goed, want ik heb al meerdere links gedeeld waarin wordt uitgelegd dat oude virusdeeltjes nog maanden aanwezig kunnen blijven. Maar dat was natuurlijk weer niet aan jou besteed. Want jij wist dat natuurlijk weer allemaal veel beter.
Die biochemicus heeft wel degelijk gezegd dat de resultaten van de pcr test onbetrouwbaar zijn voor het maken van een klinische diagnose (dat is heel wat anders dan dat ie alleen gezegd zou hebben 'dat de testen niet altijd 100% betrouwbaar zijn'). Om bovengenoemde redenen. Dat was juist uitgebreid onderbouwd, half uur lang. En dus niet door virus gekkies zoals jij steeds onterecht beweert, maar door een vakman uit de praktijk. In groot contrast met jouw ondeskundige gezwets.
Het blijft daarom erg gevaarlijk en misleidend om op basis van de pcr cijfers beleid te voeren.
phoenix
29 september 2020, 21:28
gevaarlijker is om geen beleid te voeren piet potent kijk maar naar hoe het uit de hand liep in brazilie.... en de V.S.......dus dat volledig afdoen als onzin en dat dan te baurgmenteren met de valse pcr tests is makkelijk en ondeskundig, want da tis wat jij wandelaar tegenwerpt....
Willem2
29 september 2020, 22:24
Alle alarmbellen van het coronadashboard zijn nu aan het rinkelen
Alle alarmbellen van het coronadashboard van het RIVM zijn officieel aan het rinkelen. Vandaag werd ook de signaalwaarde van het aantal ziekenhuisopnames overschreden, de enige waarschuwingsgrens die nog níet was gepasseerd.
Het gemiddeld aantal dagelijkse ziekenhuisopnames over de laatste drie dagen is uitgekomen op 41,7. De signaalwaarde, die aangeeft dat de verspreiding van het coronavirus niet onder controle is, is door het RIVM gesteld op 40. Afgelopen 15 mei was de laatste dag dat deze waarde boven de 40 uitkwam.
[Eerder werden ook de andere signaalwaarden van het coronadashboard al overschreden. Dat gold voor het aantal positief geteste mensen per 100.000 inwoners (signaalwaarde 7, huidige stand 17,4), het reproductiegetal (signaalwaarde 1, huidige stand 1,27) en het gemiddeld aantal dagelijkse ic-opnames over de laatste drie dagen (signaalwaarde 10, huidige stand 13,7).
Niet automatisch nieuwe maatregelen
Het overschrijden van een signaalwaarde betekent niet automatisch dat er nieuwe maatregelen volgen. Het kabinet kondigde gisteren al een fors pakket beperkende maatregelen voor de komende drie weken aan, zoals het verbieden van publiek bij sportwedstrijden en beperkte openingstijden voor de horeca. ..... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/alle-alarmbellen-van-het-coronadashboard-zijn-nu-aan-het-rinkelen~a077781f/
Willem2
29 september 2020, 22:27
Duitsland scherpt regels aan
De Duitse autoriteiten hebben samen met de deelstaten tot nieuwe coronaregels besloten, nu het aantal besmettingen ook in Duitsland oploopt. Volgens bondskanselier Merkel moeten dat regionale maatregelen worden, zodat er geen ingrijpende landelijke maatregelen nodig zijn
In een regio waar meer dan 35 coronagevallen per 100.000 inwoners zijn in een week tijd, gaat het maximumaantal gasten omlaag naar 50 personen in de horeca en 25 bij mensen thuis. Bij 50 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners wordt dat 25 mensen in de horeca en 10 mensen thuis. Het maximumaantal is overigens een dringend advies, maar deelstaten nemen het vaak wel op in hun verordeningen. De Duitse deelstaten denken wel verschillend over de manier waarop dat maximumaantal mensen wordt gecontroleerd. Zo willen sommige deelstaten niet 'achter de voordeur' kijken. Zeker in de horeca zullen wel controles plaatsvinden.
Verder wil de bondskanselier dat het bijhouden van contactgegevens bij een bezoek aan de horeca serieus wordt genomen. Daarom komt er een boete van minstens 50 euro voor de eigenaar van een horecazaak, als het contactoverzicht niet op orde is. Ook kan een bezoeker een boete krijgen, als hij of zij onjuiste gegevens invult.
Het Duitse Robert Koch-instituut meldde vanochtend 2089 nieuwe coronagevallen. Een dag eerder waren dat er 1189. Merkel waarschuwt dat het aantal dagelijkse besmettingen, als het zo doorgaat, binnen drie maanden kan oplopen tot ruim 19.000. .... https://nos.nl/liveblog/2350242-meer-mensen-welkom-op-huwelijksvoltrekking-nieuwe-coronamaatregelen-van-kracht.html
mentholbear
29 september 2020, 23:07
.... https://nos.nl/liveblog/2350242-meer-mensen-welkom-op-huwelijksvoltrekking-nieuwe-coronamaatregelen-van-kracht.html
50 euro boete :roll3:
Oh gelukkig, er staat minstens :hammer:
Als ik zie hoe laconiek er door sommigen mee omgegaan wordt... Wel vind ik persoonlijk de Nederlandse wijze van alleen telefoonnummer of e-mail privacy vriendelijker.
Willem2
30 september 2020, 00:36
Weekcijfers corona: zo'n 150.000 mensen kunnen virus overdragen
Nederland kent op dit moment zo'n 146.000 mensen die anderen kunnen besmetten met het coronavirus. Die schatting maakt het RIVM in zijn nieuwste weekcijfers. Een week geleden waren er nog aanzienlijk minder besmettelijke mensen: ruim 100.000.
Het gaat hier opnieuw om een berekening met een ruime marge: het exacte aantal ligt ergens tussen de 96.000 en 201.000. Duidelijk is in elk geval dat het aantal besmettelijke mensen snel oploopt. In juli waren er maar een paar duizend Nederlanders die het virus onder de leden hadden. ...... https://nos.nl/artikel/2350316-weekcijfers-corona-zo-n-150-000-mensen-kunnen-virus-overdragen.html
pietpotent44
30 september 2020, 04:13
gevaarlijker is om geen beleid te voeren piet potent kijk maar naar hoe het uit de hand liep in brazilie.... en de V.S.......dus dat volledig afdoen als onzin en dat dan te baurgmenteren met de valse pcr tests is makkelijk en ondeskundig, want da tis wat jij wandelaar tegenwerpt....
Uit analyses is gebleken dat maatregelen uiteindelijk nauwelijks effect hebben. Ze helpen alleen eventjes voor de korte termijn (waardoor de zorg niet overbelast raakt), maar uiteindelijk komen zowel de landen met strenge maatregelen als los beleid op hetzelfde punt uit.
Dus je moet jezelf dan de vraag stellen of je dat de gevolgschade door de maatregelen waard vindt. Want die is namelijk veel groter dan de schade door het virus zelf.
Maatregelen zijn niet alleen goed maar ook slecht voor de volksgezondheid. Volksgezondheid is meer dan alleen corona phea.
Ik heb niet bedacht dat pcr tests ongeschikt zijn om klinische diagnoses uit te voeren. Dat zeggen pcr experts. Die zou ik niet ondeskundig willen noemen.
Big30
30 september 2020, 09:39
Mondkapjes en avondklok paraat mocht het over drie weken niet beter gaan
Als het over drie weken beter gaat met de corona-epidemie, worden de nieuwe regels niet automatisch overal afgeschaft. En mocht het nodig zijn, dan heeft het kabinet een avondklok en mondkapjes achter de hand. Ondertussen zwelt de kritiek aan.
https://www.ad.nl/politiek/mondkapjes-en-avondklok-paraat-mocht-het-over-drie-weken-niet-beter-gaan~afea9fef/
Willem2
30 september 2020, 15:37
Boze Sanne Wallis de Vries daagt Rutte uit: ‘Kom zelf eens kijken!’
Ze zou vanavond optreden in Purmerend, maar Sanne Wallis de Vries kan gewoon thuis aanschuiven voor het diner. Haar show Heel in theater De Purmaryn gaat niet door. ,,De directeur van het theater heeft het vanochtend zelf maar besloten, omdat het te lang duurde voordat er duidelijkheid was’’, zegt de cabaretier, die woest is over de manier waarop het kabinet omgaat met de theaters. ....https://www.ad.nl/show/boze-sanne-wallis-de-vries-daagt-rutte-uit-kom-zelf-eens-kijken~ab040f73/
Ze zijn duidelijk in onduidelijkheid.
Zeus1
30 september 2020, 16:22
Sanne Wallis de Vries moet niet zo zielig doen, alsof alleen de culturele sector wordt geraakt door COVID-19. De BN’ers buitelen weer over elkaar heen om te laten weten hoe ze wel niet zijn getroffen. Dat klopt maar zo zijn er zo velen, het is nu eenmaal ff niet anders.
Maar Ohjee Ohjee wat zijn de BN’ers ineens “betrokken”. Waren ze dat ook toen het geld bij hun nog met bakken binnen kwam? Met zulk soort mensen heb ik iig geen medelijden. Er zijn vele mensen die het zwaarder hebben.
Willem2
30 september 2020, 16:40
Sanne Wallis de Vries is misschien de kop van Jut maar uiteindelijk leidt de hele theatersector van catering, reclame, opbouwers tot restaurant in de buurt van theater.
Willem2
30 september 2020, 16:41
Rutte volgt wens Kamer: per direct dringend advies om overal mondmasker te dragen in publieke ruimtes
De premier omarmt het plan van een meerderheid in de Tweede Kamer voor een landelijke richtlijn voor het dragen van een niet-medisch mondkapje in publieke binnenruimtes, zoals winkels. Dat gaat per direct in, zei Rutte. De details van de maatregel worden vrijdag duidelijk. Volgens Rutte zijn er nog wel wat vragen te beantwoorden.
"We maken er een dringend advies van, en we kijken hoe het gaat", zei de premier. Het is dus geen plicht, maar dat zou het nog kunnen worden, bijvoorbeeld als die wordt opgenomen in de coronawet waar op dit moment aan gewerkt wordt.
Nu geldt het dringende advies voor een mondkapje alleen in de regio's Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. De Tweede Kamer vindt dat onduidelijk. Daarom wordt het nu een landelijke richtlijn, geldig voor alle publieke gelegenheden waar het houden van voldoende afstand niet mogelijk is. .... https://nos.nl/liveblog/2350406-rutte-per-direct-dringend-advies-om-overal-mondkapje-te-dragen-in-publieke-binnenruimtes.html
Willem2
30 september 2020, 16:42
Tja waar is Wentelt Eefje ....
Willem2
30 september 2020, 16:43
3302 nieuwe besmettingen
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 3302 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Gisteren meldde het RIVM nog 3022 nieuwe besmettingen. De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 2895 positieve tests per dag gemeld, tegen 2039 een week eerder.
Bij het RIVM zijn 13 overleden covidpatiënten gemeld. Gisteren werden ook 13 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 16 doden per dag, tegen 5 doden per dag een week eerder.
Door achterstanden bij de GGD worden doden niet altijd direct doorgegeven. Sommige overlijdens waren dan ook niet afgelopen week, maar zijn afgelopen week pas gemeld bij het RIVM. Het aantal gemelde doden loopt daardoor achter.
In het ziekenhuis liggen nu 701 coronapatiënten, van wie 150 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen nog 693 covidpatiënten in het ziekenhuis, dat is een stijging van 8 patiënten. .... https://nos.nl/liveblog/2350386-opnieuw-meer-dan-3000-besmettingen-uitzondering-voor-onder-meer-carre-en-paradiso.html
Willem2
30 september 2020, 17:00
Venlo vraagt Duitse toeristen weg te blijven
De gemeente Venlo roept Duitse toeristen op dit weekend weg te blijven uit de stad. In Duitsland is 3 oktober een feestdag. Die dag herdenken de Duitsers dat hun land dertig jaar geleden werd herenigd. Het is ook een dag waarop veel Duitsers de grens over trekken en een bezoek brengen aan de Limburgse stad.
Burgemeester Scholten van Venlo waarschuwt dat winkelgebieden en parkeerterreinen afgesloten kunnen worden als het druk is, meldt 1Limburg. Hij vraagt ondernemers en winkeliers van de binnenstad om geen speciale activiteiten te organiseren en ervoor te zorgen dat de 1,5 meter afstand toegepast kan worden.
Gisteren riepen ook Enschede, Dinxperlo en Winterswijk Duitsers al op om thuis te blijven en niet voor hun plezier in Nederland te gaan winkelen. Bij Winterswijk zal de marechaussee zaterdag bij reguliere controles aan de grens Duitsers waarschuwen voor de coronamaatregelen in Nederland. De Limburgse veiligheidsregio's moeten nog besluiten of dat ook in hun provincie gaat gebeuren.
De steden aan de grens die te lijden hebben aan minder bezoekers zijn o.a. Maastricht, Enschede, Roermond, Zwolle, Arnhem ...
Zeus1
30 september 2020, 17:52
Tja waar is Wentelt Eefje ....
Tja die betweter is idd opvallend afwezig. Zou hij inmiddels ook besmet zijn misschien?
En verder ben ik van mening dat we de anderhalve meter samenleving voorlopig maar even moeten handhaven :wink2:
pietpotent44
30 september 2020, 18:17
Tja die betweter is idd opvallend afwezig. Zou hij inmiddels ook besmet zijn misschien?
En verder ben ik van mening dat we de anderhalve meter samenleving voorlopig maar even moeten handhaven :wink2:
Ik denk dat ie ergens in een Haagse kelder gegijzeld zit met een mondkapje op, en dat ie verplicht 3 keer per dag als strafwerk moet opschrijven dat ie 1,5m afstand zal houden en Rutte nooit meer een ontstoken eileider mag noemen, op straffe van stokslagen.
Als onderdeel van de nieuwe landelijke maatregelen.
Willem Engel schijnt hem te gaan bevrijden.
schoolmeester
30 september 2020, 19:52
ik mis die betweter alias WE niet op dit mooie forum !
Groet, schoolmeester.
JonnyFontane
30 september 2020, 20:03
ik mis die betweter alias WE niet op dit mooie forum !
Groet, schoolmeester.
Er zijn genoeg andere betweters op dit forum....:biggrin:
WANDELAAR5
30 september 2020, 22:38
En jouw redenering dat er maximaal zoveel false positives kunnen zijn als positives is maar de halve waarheid, want je kan natuurlijk ook false negatives hebben die voor foutmarge zorgen. Ik verzin helemaal niks. Voor verzinsels hebben we jou.
We beginnen ergens te komen. Het aantal false positives is dus < 0,6% in de praktijk. Je hebt helemaal gelijk dat je daar de false negatives bij op moet tellen. Gebruiken we even een eerder door jou gebruikte link voor (één van de betere van Jon Otter van het Imperial College in Londen).
Ander artikel over False positives en negatives:
https://reflectionsipc.com/2020/05/21/screening-patients-and-staff-without-symptoms-for-sars-cov-2-beware-false-positives-and-negatives/
Hij stelt specificiteit op 99,5% wat wel ongeveer overeen komt met de cijfers in Nederland die ik hier eerder heb gepubliceerd. False negatives zijn volgens hem <1%. Met andere woorden de PCR test geeft in >98% van de gevallen een juiste uitslag.
Ik heb niet bedacht dat pcr tests ongeschikt zijn om klinische diagnoses uit te voeren. Dat zeggen pcr experts. Die zou ik niet ondeskundig willen noemen.
Dat heb je dus wel zelf bedacht. De PCR test is niet geschikt voor sommige wetenschappelijke klinische tests. Zoek maar eens op wat een klinische test eigenlijk is. Maar de PCR test is uitstekend geschikt voor diagnoses. Sterker nog in bijvoorbeeld het UMCU wordt de S-PCR test gebruikt en als mensen daar positief getest worden, dan worden ze verder als Corona patiënt behandeld. Ze gaan uit van 99% betrouwbaarheid van hun test. Er vinden geen aanvullende of alternatieve testen plaats (tenzij er later aanleiding voor is), omdat die PCR testen zo ongelofelijk goed zijn en alternatieve testen minder betrouwbaar zijn.
Dus schei nu AUB uit met uitspraken dat een PCR test onbetrouwbaar is, of niets zegt, omdat ze net geen 100% zekerheid geven of in een individueel geval fout waren.
Het foutenpercentage is bijzonder klein.
Ze worden wereldwijd gebruikt in ziekenhuizen om de diagnose te stellen.
Ze worden gebruikt in de succesvolle quarantaine programma’s in China en Nieuw Zeeland om mensen in quarantaine te houden en ook de quarantaine te beëindigen.
En dit is de laatste keer dat ik op onzinnige uitspraken over PCR testen ga reageren. Maar als jij nog steeds denkt het beter te weten dan al die specialisten die op die uitslagen vertrouwen, of nog steeds het gevoel hebt twijfel te moeten zaaien omdat ze net niet 100% betrouwbaar zijn, dan ga rustig verder met je hier belachelijk te maken.
WANDELAAR5
30 september 2020, 22:46
Ik denk dat ie ergens in een Haagse kelder gegijzeld zit met een mondkapje op, en dat ie verplicht 3 keer per dag als strafwerk moet opschrijven dat ie 1,5m afstand zal houden en Rutte nooit meer een ontstoken eileider mag noemen, op straffe van stokslagen.
Willem Engel schijnt hem te gaan bevrijden.
WE is toch Willem Engel of niet dan? ;)
Willem2
30 september 2020, 22:58
Op het gebied van mondkapjes leek Nederland lange tijd het Gallische dorp uit de strip Asterix. Namelijk 'een dorpje dat dapper weerstand bleef bieden tegen de overheersing', in dit geval van landen waar mondmaskers wel in het openbaar worden gedragen.
Vandaag kwam daar een einde aan. Voor heel Nederland geldt nu het advies: draag in winkels en andere voor het publiek toegankelijke binnenruimten een mondkapje. "Het is een opmerkelijke draai", zegt politiek verslaggever Wilco Boom. Want ons land is een van de laatste in Europa die zo'n advies of verplichting invoeren, zo'n zeven maanden na het begin van de coronacrisis.
De druk op het kabinet werd simpelweg te groot. "Het kabinet en de adviseurs geloven nog steeds niet heel erg in het nut van mondmaskers. Maar in de samenleving neemt de roep om mondkapjes toe, daardoor ook in de Tweede Kamer."
Rutte is volgens Boom gezwicht voor die druk, legt hij uit in Nieuws en Co op NPO Radio 1. "Het motto van het kabinet is nu: als iedereen het wil, dan doen we het maar."
Aan het begin van de crisis is het kabinetsadvies nog: bewaar zo veel mogelijk beschermingsmiddelen voor de zorg, want daar is een tekort. Daarmee werden onder meer de mondkapjes van medische kwaliteit bedoeld.
Schijnveiligheid
Over niet-medische mondkapjes is het RIVM heel duidelijk. "Als u een mondkapje op zou doen dan zou dat geen bescherming bieden, dat hebben we steeds gezegd en dat is nog steeds het standpunt", zegt Jaap van Dissel op 1 april.
De maskers kunnen volgens het RIVM zelfs leiden tot schijnveiligheid. Dragers zouden als gevolg minder afstand houden of andere basisregels opvolgen, terwijl het nut van dit beschermingsmiddel gering lijkt bij niet-medische mondkapjes..... .... https://nos.nl/artikel/2350488-hoe-iets-wat-geen-bescherming-biedt-toch-landelijk-geadviseerd-werd.html
Totale schijnveiligheid.
Misschien komt Badslippers eindelijk eens met een mening.
Willem2
30 september 2020, 23:38
Duitsland bestempelt heel België als risicogebied
Duitsland heeft heel België bestempeld als risicogebied. Dat gold ook al voor heel Spanje, Tsjechië en Luxemburg. Ook delen van elf andere EU-landen zijn risicogebied voor Duitsers, waaronder de Nederlandse provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Mensen die uit een risicogebied komen, moeten bij terugkomst in Duitsland een negatieve coronatest kunnen tonen die maximaal 48 uur oud is. Wie die niet heeft, moet zich alsnog laten testen en daarna twee weken in zelfquarantaine gaan. .... https://nos.nl/liveblog/2350386-madrid-afgesloten-op-last-van-spaanse-regering-belgie-risicogebied-voor-duitsers.html
RKI erklärt weitere europäische Regionen zu Risikogebieten
Deutschland hat wegen hoher Corona-Infektionszahlen neben Belgien auch Island und einzelne Regionen in neun weiteren europäischen Ländern als Risikogebiete eingestuft. Das Robert Koch-Institut aktualisierte seine Risikoliste am Mittwochabend entsprechend und nahm mit Wales und Nordirland erstmals auch Teile Großbritanniens auf. Eine Reisewarnung für Belgien war durch das Auswärtige Amt bereits zuvor bekannt geworden. ... https://nos.nl/liveblog/2350386-madrid-afgesloten-op-last-van-spaanse-regering-belgie-risicogebied-voor-duitsers.html
kempie
30 september 2020, 23:49
Een update en de rest van Nederland wordt nog steeds niet op rood gezet. Dat valt mee maar hoe lang zal dat nog duren?
Bredero
30 september 2020, 23:50
Als ik het goed begrepen heb komen Belgen zonder goede reden - en ik vrees dat saunaclubbezoek daar niet bij hoort - Duitsland niet meer in:
https://www.grenzecho.net/42909/artikel/2020-09-30/deutschland-erklart-belgien-zur-roten-zone-keine-einreise-ohne-triftigen-grund
Badslippers
1 oktober 2020, 00:48
Totale schijnveiligheid.
Misschien komt Badslippers eindelijk eens met een mening.
Ik zat krap in de tijd bovendien ben ik zo langzamerhand wel klaar met alles wat naar corana riekt. Misschien heeft Jan Wandelaar nog wat tips om de zuivere wetenschap op het coronavirus los te laten en belangrijker nog, of dat nut heeft.
Ik ga nu slapen. Truste. Morgen weer een dag.
Goedemorgenallemaal
1 oktober 2020, 00:53
Een update en de rest van Nederland wordt nog steeds niet op rood gezet. Dat valt mee maar hoe lang zal dat nog duren?
De vorige update was van 25-09 zag ik vandaag. Toen zat bijna heel Nederland al op rood maar ik heb me er in verdiept, alleen besmettingen is niet genoeg, er wordt ook gekeken naar ontwikkelingen en hoe het betreffende land er mee omgaat. En dat gaat weer via een aantal bureaus en agentschappen en ook de ambassade mag er wat van vinden. Desondanks zal er wel en verzwaring aankomen al zal de ambtelijke molen zich wel beperken tot Brabant en Gelderland en Groningen. Maar misschien is het dwingende mondkapjesadvies wel genoeg. Denk het niet mar goed, Duitsers he
pietpotent44
1 oktober 2020, 06:25
Hij stelt specificiteit op 99,5% wat wel ongeveer overeen komt met de cijfers in Nederland die ik hier eerder heb gepubliceerd. False negatives zijn volgens hem <1%. Met andere woorden de PCR test geeft in >98% van de gevallen een juiste uitslag.
Dat heb je dus wel zelf bedacht. De PCR test is niet geschikt voor sommige wetenschappelijke klinische tests. Zoek maar eens op wat een klinische test eigenlijk is. Maar de PCR test is uitstekend geschikt voor diagnoses.
Dus schei nu AUB uit met uitspraken dat een PCR test onbetrouwbaar is, of niets zegt, omdat ze net geen 100% zekerheid geven of in een individueel geval fout waren.
En dit is de laatste keer dat ik op onzinnige uitspraken over PCR testen ga reageren. Maar als jij nog steeds denkt het beter te weten dan al die specialisten die op die uitslagen vertrouwen, of nog steeds het gevoel hebt twijfel te moeten zaaien omdat ze net niet 100% betrouwbaar zijn, dan ga rustig verder met je hier belachelijk te maken.
Sorry, maar je begrijpt er echt niks van.
Waar jij het de hele tijd over hebt, gaat alleen over de betrouwbaarheid/kwaliteit van de test zelf (de specificiteit en de gevoeligheid). Die is inderdaad vrij goed, en heeft een foutmarge van 'slechts' 2%, of mogelijk nog minder.
Maar er zijn andere factoren waardoor een testresultaat toch onbetrouwbaar is, waardoor de uiteindelijke foutmarge van de testresultaten veel hoger is dan een paar procent.
Zo kan iemand te vroeg testen (ideale test moment is na 6-8 dagen na klachten), op een moment dat ie nog onvoldoende virusmateriaal heeft , en dan krijg je een false negative (10% foutmarge komt regelmatig voor volgens sommige artsen die testen). Maar je kan ook positief testen door een oude infectie (rest virus deeltjes) die nog door de test wordt gedetecteerd.
(Daarom is het ook belangrijk dat alleen mensen met klachten gaan testen.) Na een positieve pcr test zijn nog een aantal vervolgstappen nodig voordat je een klinische diagnose / infectie mag concluderen.
De reden dat de pcr test wordt gebruikt is omdat er nauwelijks betere alternatieve tests zijn. De test op zich is ook niet slecht, alleen wordt ie voor het verkeerde doeleinde gebruikt. En mag het slechts als stap 1 van een reeks stappen beschouwd worden, in plaats van een positieve test meteen een infectie te noemen.
Het enige wat een pcr test kan, is het detecteren van virusdeeltjes. Alleen een arts kan (na vervolgonderzoek) een klinische diagnose stellen.
Hieronder een aantal citaten van artsen en pcr experts (nee, ik heb dat allemaal niet zelf bedacht):
Mario Ortiz, biochemicus, citaat:
De klinische doorvertaling van positieve uitslag naar daadwerkelijke klinische infectie / actief virus, puur op basis van de pcr uitslag, die moet echt uit de wereld, en uit de hoofden van onze regering.
Diederik Gommers, hoofd ICs, antwoord op Mario, citaat:
Helemaal eens met je, maar wij medici zijn ons hiervan bewust.
Wolfgang Wodar, arts:
Aan de hand van een positieve pcr test kan je niet zeggen of het virus zich vermenigvuldigd, of het virus doorgedrongen is in cellen (infectie), en of het virus actief is. Je kan op basis daarvan niet zeggen of iemand geinfecteerd is.
Nature:
But PCR can only detect virus while it is present in a person. It doesn’t reveal much about a resolved infection. It’s also known to sometimes produce false positives if reagents in a lab become contaminated.
Joshua Metlay phd, md of hospital Massachusettes:
The lesson for clinicians is that they can’t rely solely on test results but must also consider their own observations of the patient
Dr Mina, epidemioloog Harvard:
“The decision not to test asymptomatic people is just really backward,”
We’ve been using one type of data for everything, and that is just plus or minus — that’s all,” We’re using that for clinical diagnostics, for public health, for policy decision-making.”
But yes-no isn’t good enough, he added. It’s the amount of virus that should dictate the infected patient’s next steps. “It’s really irresponsible, I think, to forgo the recognition that this is a quantitative issue,”*
Big30
1 oktober 2020, 08:29
Waarom de tweede golf in Duitsland véél milder is: ‘Zij luisteren, wij discussiëren maar door’
Het eindeloze Nederlandse gediscussieer en gepolder over coronamaatregelen zorgt ervoor dat burgers zich minder goed aan de regels houden. Dat zegt Andreas Voss, hoogleraar infectiepreventie en lid van het Outbreak Management Team (OMT).
Lees hieronder het volledige interview met Andreas Voss. Daarin gaat hij in op de veel grotere testcapaciteit in Duitsland, maar ook op de cultuurverschillen tussen ons en de Duitsers. ,,Als je een Duitser zegt dat hij moet springen, dan zal hij je vragen: hoe hoog? Een Nederlander vraagt: waarom?”
https://www.ad.nl/binnenland/waarom-de-tweede-golf-in-duitsland-veel-milder-is-zij-luisteren-wij-discussieren-maar-door~a7fe09ec/
WANDELAAR5
1 oktober 2020, 11:23
In Nederland raken op dit moment in verhouding zeven tot acht keer meer mensen besmet met corona dan bij de oosterburen.
Neem dinsdag: Duitsland (83 miljoen inwoners) telde op die dag ruim 2000 besmettingen, Nederland (17 miljoen inwoners) zo’n 3000. In Noordrijn-Westfalen (NRW), een deelstaat die qua inwoneraantal en bevolkingsdichtheid bijna perfect met ons land valt te vergelijken, waren er dinsdag 538 besmettingen. Het totaal aantal doden in NRW sinds februari: 1872. In Nederland: 6393.
“Daarbij heb je ontzettend veel opiniemakers, en de media vreten het. Of het nu Maurice de Hond is, of het Red Team (een niet aan de overheid verbonden club onafhankelijke experts, red.), of de influencers met #ikdoenietmeermee, noem ze maar op. Ze zitten aan alle talkshowtafels, worden overal geciteerd.”
“Het zorgt er alleen maar voor dat mensen massaal argumenten hebben tegen álles. En dat ze zich altijd wel gesteund voelen door één de partijen die aan tafel zitten in een talkshow, of een opiniemaker in de sociale media. Hier discussiëren we maar door. Ik denk dat we het draagvlak voor het coronabeleid in Nederland daardoor echt kapot kunnen praten. “
“Mensen gaan shoppen voor het advies dat ze het best uitkomt.”
Willem2
1 oktober 2020, 12:34
https://www.ad.nl/binnenland/waarom-de-tweede-golf-in-duitsland-veel-milder-is-zij-luisteren-wij-discussieren-maar-door~a7fe09ec/
Gelezen en gedacht waarom zegt deze microbioloog niets over het feit dat er in Duitsland meer dan 25.000 mensen per jaar aan de ziekenhuisbacterie sterven.
Willem2
1 oktober 2020, 13:02
Voor middelbare scholen komt er een dringend advies om een mondkapje te dragen. Volgens verschillende bronnen geeft de onderwijssector aan middelbare scholen het advies dat leerlingen in de gangen, de aula en de kantine een mondkapje op moeten zetten. Het ministerie van Onderwijs zou zich erin kunnen vinden. Het advies geldt niet voor de lessen.
De wens om ook op scholen mondkapjes te gaan dragen, komt dus uit het onderwijs zelf. Daar bestaat veel ongerustheid over de verdere verspreiding van het coronavirus. Naar verluidt wilde minister Slob eerst niet verdergaan dan mondkapjes voor leerlingen vanaf 16 jaar. Maar nadat de onderwijssector op één duidelijke lijn had aangedrongen, ging die leeftijdsgrens van tafel.
Publieke binnenruimtes
Gisteren maakte premier Rutte in de Tweede Kamer bekend dat er een dringend advies komt om in publieke binnenruimtes een mondkapje te gaan dragen. Als voorbeelden daarvan noemde hij winkels, musea, gemeentehuizen, stations, vliegvelden, parkeergarages, benzinestations, restaurants, cafés, theaters en concertzalen, behalve als je daar zit. Maar hij voegde eraan toe dat allerlei vragen nog moeten worden uitgewerkt en dat het kabinet daar vrijdag uitsluitsel over wil geven.
Rutte pleitte er gisteren in de Kamer nog voor om het advies voor het dragen van een mondkapje niet op scholen in te voeren. Hij zei toen ook dat minister Slob permanent met de onderwijssector praat en dat er "altijd nieuwe inzichten kunnen ontstaan". .... https://nos.nl/artikel/2350540-dringend-advies-voor-mondkapjes-op-middelbare-scholen.html
Zal ik iets zeggen over tegenstrijdige berichten binnen 3 maanden :cool:
Willem2
1 oktober 2020, 13:08
Gen van neanderthaler ‘schuldig’ aan deel ernstige Covid-gevallen
Genen van neanderthaler-voorouders zouden in sommige gevallen zorgen voor een ernstiger verloop van Covid-19. Dat stellen Duitse onderzoekers in het gerenommeerde natuurwetenschappelijke tijdschrift Nature. .... https://www.ad.nl/wetenschap/gen-van-neanderthaler-schuldig-aan-deel-ernstige-covid-gevallen~aee26f13/
.
“Daarbij heb je ontzettend veel opiniemakers, en de media vreten het. Of het nu Maurice de Hond is, of het Red Team (een niet aan de overheid verbonden club onafhankelijke experts, red.), of de influencers met #ikdoenietmeermee, noem ze maar op. Ze zitten aan alle talkshowtafels, worden overal geciteerd.”
Maar helaas veel te weinig specialisten die wel tegengas geven maar niet gehoord wensen te worden door dezelfde talksshows. In andere landen om ons heen gebeurd dat meer. In die zin zou je kunnen zeggen dat de talkshows in NL ook echt talkshows zijn geworden. Een hoop gelul in de verte, klein beetje sputteren maar vooral geen stelling neer durven te zetten waar eens lekker over gediscussieerd kan worden.
pietpotent44
1 oktober 2020, 18:15
Maar helaas veel te weinig specialisten die wel tegengas geven maar niet gehoord wensen te worden door dezelfde talksshows. In andere landen om ons heen gebeurd dat meer. In die zin zou je kunnen zeggen dat de talkshows in NL ook echt talkshows zijn geworden. Een hoop gelul in de verte, klein beetje sputteren maar vooral geen stelling neer durven te zetten waar eens lekker over gediscussieerd kan worden.
Inderdaad. Er worden juist heel weinig experts uitgenodigd die een andere visie hebben dat de overheid / rivm.
Maurice de Hond bijvoorbeeld heeft heel lang moeten lobbyen voordat ie eindelijk eens bij de npo aan tafel mocht, terwijl pro overheid virologen zoals Ab Osterhaus, Marion Koopmans en Anne Wensing zowat een abonnement hadden in die talkshows en bijna dagelijks aan tafel zaten.
En dat is opmerkelijk als je objectief kijkt, en ziet hoe vaak zij er al aantoonbaar naast zaten.
En ook doen ze de setting altijd zo dat 1 zon gast altijd tegen een meerderheid van overheidsdienaars wordt gezet. Zoals pas geleden Thierry Baudet tegenover 4 overheidsdienaars zat.
Daarnaast zorgen ze ook dat die gast zo min mogelijk aan het woord komt. En moet als het even kan de uitspraken van die gast wel even onderuit gehaald worden. Of soms zelfs belachelijk gemaakt worden.
Zon Famke Louise is een perfecte prooi voor de npo: ze is dom, naief en labiel. Geen sterke persoonlijkheid en nauwelijks kennis van corona. Dat is jammer, omdat de vragen van het groepje #ikdoenietmeermee zeker zinvolle vragen zijn.
De boodschap moet namelijk blijven: als je het oneens bent met de overheid / rivm moet je wel dom zijn, of een wappie, gekkie of of een complotdenker.
Het was al een verademing om iemand als Ira Helsloot te zien.
Willem Engel durven ze niet uit te nodigen, die is verbaal te sterk, en heeft veel kennis.
Maar de overheids propaganda machine blijft op volle toeren draaien, want mensen moeten natuurlijk wel bang gehouden worden.
Maar de overheids propaganda machine blijft op volle toeren draaien, want mensen moeten natuurlijk wel bang gehouden worden.Naar het schijnt zijn er in Dld overheidsstukken uitgelekt waarin men aangeeft de hele zeldzame gevallen waar een verder gezond persoon die bezwijkt aan COVID-19 extra uit te lichten om de opinie te sturen.
Willem2
1 oktober 2020, 19:02
Dinsdag weer extra NOS-uitzending over coronavirus
Dinsdagavond is de zesde editie van het NOS-programma Het coronavirus: feiten en fabels. Daarin staan vragen van het publiek centraal.
Het programma gaat deze keer onder meer in op de nieuwe maatregelen en laat deskundigen antwoord geven op vragen als: Heeft het nut om een mondkapje te dragen? En hoe zit het met het testbeleid in Nederland? Deze en andere vragen leggen presentatoren Winfried Baijens en Saïda Maggé in de uitzending voor aan deskundigen.
Kijkers kunnen vragen insturen via coronavragen@nos.nl en via de sociale mediakanalen van de NOS: Facebook, Twitter en Instagram. Gebruik daarbij de hashtag #coronavragen. ..... https://nos.nl/liveblog/2350511-oxford-vaccin-nu-al-onder-de-loep-turkije-meldt-niet-alle-besmettingen.html
Eddy_V
1 oktober 2020, 22:43
..... https://nos.nl/liveblog/2350511-oxford-vaccin-nu-al-onder-de-loep-turkije-meldt-niet-alle-besmettingen.html
Het programma gaat deze keer onder meer in op de nieuwe maatregelen en laat deskundigen antwoord geven op vragen als: Heeft het nut om een mondkapje te dragen?
Ik heb het programma gemist maar kan daar als ervaringsdeskundige wel antwoord op geven.
Het dragen van een mondkapje heeft zeker nut, met het grote voordeel dat de dames in de clubs je niet zo makkelijk herkennen.
Met als gevolg dat dames die al snel een zekere klandizie verwachten nu eenvoudiger ontlopen kunnen worden.
Zeus1
1 oktober 2020, 23:14
Waarom de tweede golf in Duitsland veel milder is: ‘Zij luisteren, wij discussiëren maar door’
Dit is de spijker op z’n kop, hier in Nederland leutert men maar door en in Duitsland doet men gewoon wat er gezegd wordt, pure discipline. De meeste Nederlanders moeten altijd een weerwoord hebben en laten zich niet commanderen. En de oppositie in de Tweede Kamer geeft natuurlijk weer het verkeerde voorbeeld. Steeds maar eindeloze debatten over Corona, en maar zeiken over de kleinste futiliteitjes. Types als Lilian-binnenkort einde SP-Marijnissen en Jesse-kijk mij eens populair doen-Klaver lullen dagen aan een stuk over alles en niks. Niet een instelling dus van “hoe helpen we ons uit de Corona crisis” maar eerder “hoe werk ik het Kabinet zoveel mogelijk tegen in deze moeilijke tijden”, en dat alles om zichzelf te profileren ivm a.s verkiezingen.
Bredero
1 oktober 2020, 23:37
Eerst mochten Belgen Duitsland niet meer in zonder gegronde reden.
Maar volgens dit artikel zou het toch kunnen met een beperking van max. 24u. ook gewoon voor shopping of andere zaken.
https://www.grenzecho.net/42968/artikel/2020-10-01/erleichterung-uber-ausnahmeregelungen-fur-grenzganger
Badslippers
2 oktober 2020, 00:02
Willem Engel durven ze niet uit te nodigen, die is verbaal te sterk, en heeft veel kennis.
Van dansen ja. Misschien beter uitnodigen bij Let's Dance, So You Think You Can Dance, Dancing With The Stars. Zijn vader was de krottenkoning en flessentrekker van Rotterdam. Kortom, een crimineel. De appel valt niet ver van de boom. Een extremist als Willem Engel uitnodigen in de studio is alleen zinvol als hij zijn danskunsten laat zien. Fabeltjes hebben we al genoeg gehoord van dit soort schertsfiguren die hun 15 minutes of fame willen grijpen..
pietpotent44
2 oktober 2020, 06:00
Van dansen ja. Misschien beter uitnodigen bij Let's Dance, So You Think You Can Dance, Dancing With The Stars. Zijn vader was de krottenkoning en flessentrekker van Rotterdam. Kortom, een crimineel. De appel valt niet ver van de boom. Een extremist als Willem Engel uitnodigen in de studio is alleen zinvol als hij zijn danskunsten laat zien. Fabeltjes hebben we al genoeg gehoord van dit soort schertsfiguren die hun 15 minutes of fame willen grijpen..
Nee Badslippers.
Hiermee doe je Willem zwaar tekort. Je kan hem een lul en een alto of een dansleraar wappie vinden, maar het is zeker een slimme jongen (biofarmaceut wetenschapper), met verstand van de corona materie. Hij is bovendien heel anders dan zijn autistische vader Cees, met wie hij dan ook een moeizame relatie heeft. Het enige wat hij met zijn vader (en broer) gemeen heeft, is het wantrouwen en verzet tegen de overheid.
(broer Jan heeft trouwens een bordeel in Duitsland, in Bremerhaven).
Hij is in 1996 begonnen met de studie biofarmaceutische wetenschappen (geneesmiddelen, ziektes, biologie, natuurkunde, scheikunde, etc.) aan de universiteit in Leiden, in 2001 afgestudeerd.
Daarna gewerkt voor een biotech bedrijf. Daarna promotieonderzoek gedaan op de Technische Universiteit Twente, daarna 6 jaar gewerkt aan aerosolen onderzoek, weer in Leiden.
Daarna heeft hij in 2008 de wetenschap verlaten, en is hij zijn eigen dansschool in Rotterdam begonnen.
Veel (pro overheid)mensen hebben een hekel aan Willem Engel omdat ze hem zien als luis in de pels, omdat hij zich afzet tegen de overheid. Hij is samen met Jeroen Pols (jurist van broer Jan) een aantal rechtszaken tegen overheid en rivm begonnen. Maar hoewel dapper, ook een kansloze missie natuurlijk, alleen al omdat geen rechter hier zijn/haar hoogste baas (de overheid) zal afvallen. Ze zullen waarschijnlijk geen enkele zaak winnen, zelfs een simpel en terecht verzoek tot het inzien / transparantie van wetenschappelijke onderbouwingen van het rivm hebben ze verloren. Het enige wat ze bereiken is publiciteit, en mensen tot nadenken zetten. En aantonen dat overheid en rivm treurig genoeg zelfs niet bereid zijn om transparantie en openheid van zaken te geven (blijkbaar hebben ze dus iets te verbergen).
De (pro overheids)media hebben de aanval op Willem al geopend. Özcan Akyol heeft hem zelfs al de 'moderne sekte leider' genoemd. In plaats van over hem te praten kunnen ze beter met hem praten. Maar dat zou weleens averechts kunnen werken, ze durven hem niet uit te nodigen. En publiekelijk zwart maken is natuurlijk makkelijker.
Big30
2 oktober 2020, 08:15
Trump en Melania testen positief op coronavirus en gaan in quarantaine
President Donald Trump en zijn vrouw Melania hebben positief getest op het coronavirus. Ze lieten zich testen nadat Hope Hicks, een vooraanstaande adviseur van Trump, besmet bleek. De president en zijn echtgenote gaan in quarantaine. Dat meldt Trump zelf op Twitter. Zijn verkiezingsrally vandaag op de luchthaven in Orlando zal nu moeten worden afgelast. “Het land wordt in onzekerheid gestort”, schrijft de New York Times.
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/verkiezingen-vs/trump-en-melania-testen-positief-op-coronavirus-en-gaan-in-quarantaine~ad97658f/
Big30
2 oktober 2020, 08:38
Complotmallootje Willem Engel denkt dat journalisten allemaal een “code” hebben ondertekend
Viruswaarheid-ultramallerd Willem Engel is gisteren uitgevallen tegen PowNed-verslaggever Dennis Schouten, omdat hij en z’n beroepsgroep zogenaamd een code hebben ondertekend en die nu zouden schenden. Het fragment leidt tot grote hilariteit op social media onder journalisten.
Dat ze bij Viruswaarheid van toeten noch blazen weten van… nou ja, eigenlijk alles, is geen nieuws Willem Engel is een gesjeesde dansleraar en complotgorgelaar die bedreven is in zwendel en opruiing – en verder over geen noemenswaardige kwaliteiten beschikt. Tijdens een demonstratie in Den Haag toonde wazige Willem nog maar eens het gelijk van die stelling aan, toen hij tegen PowNed-verslaggever Dennis Schouten begon te zeuren over een journalistieke code die iedere journalist zou “onderschrijven,” en anders helegaar geen journalist zou zijn.
Willem Engel is niet de eerste complotdenker die in aanvaring komt met journalisten en vervolgens staat te zwaaien met een code. De mannen van DENK deden het in juni 2018 al eerder in een filmpje omdat ze niet blij waren dat BNNVARA een kritisch item over ze had gemaakt.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/09/complotmallootje-willem-engel-denkt-dat-journalisten-allemaal-een-code-hebben-ondertekend/
frits the cat
2 oktober 2020, 08:40
Trump Heeft ook Corona
WANDELAAR5
2 oktober 2020, 08:50
Daar kon je op wachten bij iemand die het allemaal niet zo serieus neemt natuurlijk.
Meme Moo
2 oktober 2020, 09:00
Trump Heeft ook Corona
Wat goed van je dat je de post boven je van Big begrepen hebt!
Jij kan kennelijk lezen? :biggrin:
frits the cat
2 oktober 2020, 09:08
Wat goed van je dat je de post boven je van Big begrepen hebt!
Jij kan kennelijk lezen? :biggrin:sorry ik had dat nog niet gelezen
Brad Clitt
2 oktober 2020, 09:27
Maar volgens dit artikel zou het toch kunnen met een beperking van max. 24u. ook gewoon voor shopping of andere zaken.
https://www.grenzecho.net/42968/artikel/2020-10-01/erleichterung-uber-ausnahmeregelungen-fur-grenzganger
Geldt volgens mij alleen voor inwoners van de Oostkantons (Duitstalige gemeenschap) en binnen 24 uur moeten ze terug zijn. En ze mogen alleen naar NRW en RLP.
Bredero
2 oktober 2020, 09:34
Geldt volgens mij alleen voor inwoners van de Oostkantons (Duitstalige gemeenschap) en binnen 24 uur moeten ze terug zijn. En ze mogen alleen naar NRW en RLP.
Ik ben ook niet 100% zeker hoe ik het moet interpreteren maar volgens mij kan dat bijna niet. Als het voor hen geldt geld het voor alle Belgen. Kortom, verwarring troef.
Bredero
2 oktober 2020, 09:35
Trump Heeft ook Corona
Hij kan aan de Dettol.
Picasso 1
2 oktober 2020, 09:35
Brabant, Gelderland, Flevoland en Groningen worden nu ook als code rood gebieden aangegeven bij het ECDC . Inmiddels heeft België deze provincies ook als risicogebieden aangemerkt. Bij het Duitse RKI nog geen update over deze gebieden maar dat zal vast niet lang meer duren....
34272
Riekt naar discriminatie van anderstaligen. Het zou me niet verbazen als er allochtone groeperingen uit Brussel of Antwerpen sterkere en meer familiaire banden in Dld hebben dan de Duits taligen in oost België. Welke advocaat pakt dit op?
Willem2
2 oktober 2020, 09:54
Het is toch duidelijk dat het woon-werk verkeer door moet blijven gaan. Andere uitstapjes moeten geminimeerd worden. Dat is gezien de besmettingen misschien niet zo raar.
Maar woon/werk verkeer is al uitgezonderd.
Badslippers
2 oktober 2020, 12:44
Nee Badslippers.
Hiermee doe je Willem zwaar tekort. Je kan hem een lul en een alto of een dansleraar wappie vinden, maar het is zeker een slimme jongen (biofarmaceut wetenschapper), met verstand van de corona materie.
Er zijn heel veel mensen waarvan ik nog nooit gehoord had waaronder deze Willem Engel. Ik hou van mensen die buiten de gebaande paden denken en er een eigen mening op na houden. Zelfs als die mening niet voor de volle 100% onderbouwd is. Dat maakt discussies altijd leuk en kan zelfs nieuwe inzichten opleveren. En een beetje activisme kan me ook wel bevallen. Trouwens zonder te vervallen in extremisme. Laten we het houden op schoppen tegen de gevestigde orde en inzichten.
Dat deze jongen heeft gestudeerd en rap van de tongriem gesneden is wil niet zeggen dat hij daarom gelijk heeft. Dat is ook niet erg. Henk en Ingrid hebben misschien niet gestudeerd en zijn wat minder rappe praters maar die mogen ook hun mening ventileren. Zoals hierboven gezegd, gelijk hebben en je verhaal 100% onderbouwd hebben is voor mij geen noodzakelijkheid in een discussie. Wat wél noodzakelijk is, is dat je open staat voor al die meningen (ook al zijn ze op het eerste gezicht belachelijk). Ik ben meer geïnteresseerd in hoe en op basis waarvan iemand denkt. Ook al houdt dat geen waarheid in.
Daarom vind ik het interessant en lezenswaardig wat de Phea's, Megaboobs, Pietpotents, de Jan_Wandelaars', Wandelaars5s', de Brian Buitoni's, de Daltons', de PartyCrashers' en dus ook de Willem Engels' te melden hebben. Het enige wat ik verlang is enig reflectie vermogen en de bereidheid tot luisteren naar wat de ander te melden heeft. Willem Engel is wel erg overtuigd van zijn eigen gelijk en het gelijk van zijn medekompanen zoals de geborneerde lieden van Café Weltschmerz. Op zich kan ik meegaan in het gegeven dat deze eigenheimers uitgenodigd mogen worden en dan tegen andersdenkenden worden geplaatst zodat een zinvol of amusant gesprek knan plaatsvinden. In zoverre mag je mijn eerste reactie over Engel als een poging tot ironie en overdrijving zien. Maar dat zul je ongetwijfeld begrepen hebben. Daarom mag ook Famke Louise aanschuiven samen met Diederik Gommers. Van die laatste mag je denken wat je wil, toch leuk dat hij dat jonge meisje onder zijn hoede heeft genomen en daarin initiatief heeft getoond. Ik wil die man niet direct tot President bombarderen maar ik vond zijn benadering wel sympatiek.
P.s. ik weet dat je naam niet in één zin genoemd mag worden maar ik lees daarom de verhitte discussie tussen PP44 en W5 zo graag.
stimpy3
2 oktober 2020, 13:38
Helaas is dat alleen voor belgen die in het duitstalige grondgebied van belgie wonen (zeg maar, net onder maastricht).
Konkret kann sich ein Einwohner aus der DG ([ Deutschsprachigen Gemeinschaft) maximal 24 Stunden ohne Angabe von Gründen in Nordrhein-Westfalen oder Rheinland-Pfalz aufhalten, ohne dass es Restriktionen gibt.
Haec58
2 oktober 2020, 15:34
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?31-Nordrhein-Westfalen&p=719018#post719018
stimpy3
2 oktober 2020, 15:57
"(4) Von den Verpflichtungen nach Absatz 1 nicht erfasst sind ferne
...
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Ri-sikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben,
Lees ik nu goed dat ook mensen uit de nederlandse 'rode gebieden' (zuidholland/noordholland) voor een kort tripje naar duitsland mogen?
Jack42
2 oktober 2020, 16:20
@Stimpy3
Nee lijkt me niet want je bent langer dan 24 uur in het risicogebied Noord/Zuid-Holland geweest.
stimpy3
2 oktober 2020, 16:27
Oh duh, natuurlijk.Aan de andere kant staat er niets over risicogebieden in dat stuk. Da's dan ook wel weer apart.
Jack42
2 oktober 2020, 16:38
Staat er wel hoor, er wordt verwezen naar dit stuk:
(3) Risikogebiet im Sinne des Absatzes 1 Satz 1 ist ein Staat oder eine Region außerhalb der
Bundesrepublik Deutschland, für welche zum Zeitpunkt der Einreise in die Bundesrepublik
Deutschland ein erhöhtes Risiko für eine Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 besteht. Die Einstufung als Risikogebiet erfolgt durch das Bundesministerium für Gesundheit,
das Auswärtige Amt und das Bundeministerium des Innern, für Bau und Heimat und wird
durch das Robert Koch-Institut veröffentlicht.
En dan kom je uiteindelijk toch hier (https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.html) weer uit.
Herr Fick
2 oktober 2020, 16:40
Als ik het goed begrepen heb komen Belgen zonder goede reden - en ik vrees dat saunaclubbezoek daar niet bij hoort - Duitsland niet meer in:
https://www.grenzecho.net/42909/artikel/2020-09-30/deutschland-erklart-belgien-zur-roten-zone-keine-einreise-ohne-triftigen-grund
Dat hebben we te danken aan onze eigen zwakheid. Ik heb net een ritje per trein vol met studenten achter de rug. Als ik nu niet besmet ben weet ik het niet meer. Als haringen in een ton, biertje drinken, mondmaskertje af, geen raampjes open voor wat verluchting, geen treinwachter die controleerde. Gisteren wou ik een koffie drinken in de gemeente waar ik woon. 1,5 m afstand? Vergeet het maar. Een worp van 20 gepensioneerden die mekaar bij de koffie vol kwijlden. Tja, dan moeten we niet boos zijn als we bij de Duitsers niet welkom zijn. :frown:
Picasso 1
2 oktober 2020, 16:53
Staat er wel hoor, er wordt verwezen naar dit stuk:
(3) Risikogebiet im Sinne des Absatzes 1 Satz 1 ist ein Staat oder eine Region außerhalb der
Bundesrepublik Deutschland, für welche zum Zeitpunkt der Einreise in die Bundesrepublik
Deutschland ein erhöhtes Risiko für eine Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 besteht. Die Einstufung als Risikogebiet erfolgt durch das Bundesministerium für Gesundheit,
das Auswärtige Amt und das Bundeministerium des Innern, für Bau und Heimat und wird
durch das Robert Koch-Institut veröffentlicht.
En dan kom je uiteindelijk toch hier (https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.html) weer uit.
Er staat toch "of"?
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Ri-sikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben
Jouw opmerking heeft betrekking op het tweede deel van de zin na 'oder', maar in het eerste deel van de zin staat "Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten". Lijkt me dus dat een uitzondering wordt gemaakt voor mensen uit risicogebieden die kort naar Duitsland gaan én voor mensen uit Duitsland die korter dan 24 uur in risicogebieden zijn geweest.
Correct me if I'm wrong....
Jack42
2 oktober 2020, 17:10
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Ri-sikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben
Nu weet ik het ook niet meer zeker, zo goed is mijn duits niet maar de laatste 2 woorden zijn aufgehalten haben en slaat dat dan niet weer op die 24 uur?
Husky
2 oktober 2020, 17:16
Ga gewoon naar de saunaclub van je keuze,code rood,oranje,geel het wisselt per dag,per land,per regio, geen touw aan vast te kopen,in Nederland worden wielerkoersen afgelast, in België gaan aan de andere kant van de grens op 20 km afstand wielerkoersen gewoon door zoals Luik Bastenaken Luik etc.
Mondkapjes op mondkapjes af, aannames, onwetendheid, willekeur viert hoogtij, doe wat je wil doen, en laat je niet dwarsbomen door die heertjes in maatpakken met hun onzinnige redenaties en regeltjes.
ik walg er van:Grrr: doe liever dit :blow2: en dit :fuck: dan gehoor te geven aan willekeur:wink2:
Picasso 1
2 oktober 2020, 17:32
Nu weet ik het ook niet meer zeker, zo goed is mijn duits niet maar de laatste 2 woorden zijn aufgehalten haben en slaat dat dan niet weer op die 24 uur?
Ja, dat slaat mijn inziens inderdaad op die 24 uur. Wat ik begrijp uit die zin is dat twee type personen geen test of quarantaine verplichting hebben:
1. Personen uit risicogebieden diie minder dan 24 uur in Duitsland verblijven
2. Personen uit niet-risico gebieden die korter dan 24 uur in een risicogebied zijn geweest
Jij benadrukt punt 2 en het klopt wat je daarover zegt. En ik benadruk punt 1, maar weet niet 100% zeker of dat klopt (omdat eerder gesteld werd dat alleen doorreis mocht maar geen verblijf).
Picasso 1
2 oktober 2020, 17:58
De RKI heeft een nieuwe update:
34275
kempie
2 oktober 2020, 18:22
In LR werd vandaag iig een belg geweigerd omdat hij uit risico gebied kwam. Dat heb in iig vernomen.
Het was nog wel een GT stamgast die toch door het GT team werd geweigerd.
de duisburg spesjalist
2 oktober 2020, 18:37
In LR werd vandaag iig een belg geweigerd omdat hij uit risico gebied kwam. Dat heb in iig vernomen.
Het was nog wel een GT stamgast die toch door het GT team werd geweigerd.
dan zien we player weer in sixsens ik lag wel maar ik ben niet blij maar morgen is kijken of i wel mag
kempie
2 oktober 2020, 18:53
dan zien we player weer in sixsens ik lag wel maar ik ben niet blij maar morgen is kijken of i wel mag
Je gaat het gewoon proberen. Ga je zeggen dat je uit Venlo komt?
de duisburg spesjalist
2 oktober 2020, 18:56
Je gaat het gewoon proberen. Ga je zeggen dat je uit Venlo komt?
ik kom tot nu toe niet uit een risico gebied de veiligheids regio van mijn is Gelderland midden
stimpy3
2 oktober 2020, 19:00
In de laatste update van het RKI is heel nederland toch op rood gezet, met uitzondering van limburg en zeeland?
de duisburg spesjalist
2 oktober 2020, 19:14
In de laatste update van het RKI is heel nederland toch op rood gezet, met uitzondering van limburg en zeeland?
Duitsland bestempelt vrijwel geheel Nederland tot risicogebied
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/02/duitsland-bestempelt-vrijwel-geheel-nederland-tot-risicogebied-a4014517
Willem2
2 oktober 2020, 19:20
ik kom tot nu toe niet uit een risico gebied de veiligheids regio van mijn is Gelderland midden
Niederlande: das gesamte Land mit Ausnahme der Provinzen, bzw. autonomen Länder Zeeland und Limburg gilt als Risikogebiet.
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.html
voor wat het waard is ...
Patjax
2 oktober 2020, 19:34
Duitsland bestempelt vrijwel geheel Nederland tot risicogebied
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/02/duitsland-bestempelt-vrijwel-geheel-nederland-tot-risicogebied-a4014517
veel plezier in GT neem klap tafel en klapstoeltje mee . en je lunchpakketje :biggrin:
Tsja, daar zit je dan dit weekend op je klapstoeltje in je eigen tuin :baeh:
Zal aan je denken als ik Duitsland onveilig ga maken dit weekend :tongue:
Ach ieder nadeel heeft zijn voordeel. Kun je gelijk oefenen op begrijpend lezen, op een normaal leesbaar bericht van jou heb ik de hoop al opgegeven. Jij stelde dat het management van beide clubs LR beter zou vinden dan GT. Nu wel, omdat GT gesloten is, maar als beide clubs open zijn dan denk ik dat ook zij GT toch beter vinden dan LR. Denk dat de bezoekersaantallen het bewijs is.
Willem2
2 oktober 2020, 20:16
Denk er aan dat het morgen 3 Oktober is, dag van de duitse eenheid, wat een vrije dag is.
Normaal geproken komen dan veel duitsers naar Nederland omdat er niks te doen is in Duitsland.
Nu worden de mensen bang gemaakt om thuis te blijven.
Kijk naar het kaartje voor de gebieden in Nederland.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
en dan zijn er heel veel gebieden onder de 50 besmette inwoners...
Eddy_V
2 oktober 2020, 20:29
Dat die Duitsers maar lekker naar Roermond of Venlo gaan (of ergens daar tussenin) , lekker rustig hier morgen.
Willem2
2 oktober 2020, 20:32
Belgien und Niederlande: Keine Quarantäne mehr bei Kurztrips
Selbst wer aktuell nach Belgien oder in die Niederlande zum Einkaufen will, muss danach nicht in Quarantäne. Die Landesregierung hat die Regeln für den Grenzverkehr abgeschwächt.
Der sogenannte "kleine Grenzverkehr" unter anderem nach Belgien und in die Niederlande wird ab Samstag keine 14-tägige Quarantäne nach sich ziehen. Das hat die Landesregierung auf WDR-Anfrage erklärt. Demnach kann man sich 24 Stunden in Belgien oder einem anderen Risikogebiet aufhalten, ohne in Quarantäne zu müssen.
Nach der Reise im Gesundheitsamt melden
Allerdings gibt es eine Einschränkung: Nach dem Besuch müsse man sich beim jeweils örtlichen Gesundheitsamt melden, damit dort die Reise hinterlegt ist. Außerdem gelte auch jenseits der deutschen Grenze, auf Abstand zu setzen und umsichtig zu bleiben. Die Bundesregierung hat ganz Belgien und weite Teile der Niederlande als Risikogebiete eingestuft.
In den Niederlanden steigen die Fallzahlen deutlich an. Mit Ausnahme der Provinzen Zeeland (Domburg) und Limburg (Maastricht) gelten nahezu die gesamten Niederlande als Risikogebiet. Der Bürgermeister der Grenzstadt Venlo hat für dieses Wochenende dazu gemahnt, auf Einkaufsreisen in die Stadt zu verzichten.
Verunsicherung in der Grenzregion
In der Grenzregion hat das zu Verunsicherung geführt. Nach den bisherigen Regeln der NRW-Corona-Reiseverordnung hätte selbst eine kurze Einkaufsreise zu den westlichen Nachbarn eine 14-tägige Quarantäne zur Folge. ..... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/belgien-niederlande-kleiner-grenzverkehr-risikogebiete-corona-100.html
Willem2
2 oktober 2020, 20:43
Van Dissel blijft erbij: gewone mondkapjes hebben weinig effect
Het veelvuldige gebruik van mondkapjes in andere landen, de druk van de publieke opinie in eigen land, of zelfs een rechtstreekse oproep van zijn beroemde Amerikaanse evenknie Anthony Fauci: Jaap van Dissel blijft bij zijn standpunt. De directeur Infectieziekten bij het RIVM herhaalt desgevraagd dat mondkapjes volgens hem "een buitengewoon gering effect" hebben op de pogingen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen.
In een interview met de NOS noemt hij het recente besluit van het kabinet om mondkapjes in publieke binnenruimten dringend te adviseren daarom vooral een politiek besluit en niet zozeer eentje dat op medische gronden is gebaseerd. .... https://nos.nl/liveblog/2350658-warming-up-twee-feyenoorders-testen-positief-op-corona.html
Haradamannetje
2 oktober 2020, 21:28
Ga gewoon naar de saunaclub van je keuze,code rood,oranje,geel het wisselt per dag,per land,per regio, geen touw aan vast te kopen,in Nederland worden wielerkoersen afgelast, in België gaan aan de andere kant van de grens op 20 km afstand wielerkoersen gewoon door zoals Luik Bastenaken Luik etc.
Mondkapjes op mondkapjes af, aannames, onwetendheid, willekeur viert hoogtij, doe wat je wil doen, en laat je niet dwarsbomen door die heertjes in maatpakken met hun onzinnige redenaties en regeltjes.
ik walg er van:Grrr: doe liever dit :blow2: en dit :fuck: dan gehoor te geven aan willekeur:wink2:
Kijk, gelukkig iemand die het snapt. Helemaal eens met dit.
Badslippers
2 oktober 2020, 23:00
Dat die Duitsers maar lekker naar Roermond of Venlo gaan (of ergens daar tussenin) , lekker rustig hier morgen.
Flikker op Eddy, dan kleurt Limburg straks ook rood. Dat moeten we niet hebben.
bertje600
3 oktober 2020, 14:08
Slippie,
je wilt toch, met je linkse achtergrond, dat heel Nederland rood kleurt.
Want dat is wat de PVDA, SP, en GroenLinks graag willen.
Zolang als wij maar naar Duitsland kunnen.
Willem2
3 oktober 2020, 15:40
3972 nieuwe besmettingen, 741 coronapatiënten in ziekenhuis
In het ziekenhuis liggen nu 741 coronapatiënten, van wie 156 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen nog 733 covid-patiënten in het ziekenhuis, dat is een stijging van 8 patiënten. Op de IC lagen gisteren nog 160 patiënten.
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 3972 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat is het hoogste aantal sinds op 1 juni de testmogelijkheden zijn verruimd. Gisteren meldde het RIVM nog 3829 nieuwe besmettingen. De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 3326 positieve tests per dag gemeld, tegen 2385 een week eerder.
Bij het RIVM zijn 21 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren werden nog 9 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 12 doden per dag, tegen 13 doden per dag een week eerder.
......
De meeste gemelde besmettingen werden geconstateerd in Amsterdam, namelijk 367. Ook in Rotterdam en Den Haag werden veel positieve tests geteld, respectievelijk 282 en 209.
Besmettingen gestegen bij zelfde testbeleid
Het aantal coronabesmettingen is in ruim twee maanden fors gegroeid. Eind juli, toen hetzelfde testbeleid gold als nu, waren er gemiddeld minder dan 200 positieve tests per dag. In september groeide het aantal positieve tests van zo'n 600 per dag begin september tot meer dan 2000 in de laatste dagen van september.
Afgelopen zeven dagen groeide het aantal positieve tests tot gemiddeld meer dan 3000 per dag. Daarbij moet worden aangetekend dat het soms moeilijk was om een test te krijgen, en een deel van de mensen die zich niet heeft kunnen laten testen ook het coronavirus bij zich zal hebben gehad. ...... https://nos.nl/liveblog/2350761-3972-nieuwe-besmettingen-forse-stijging-positieve-tests-tilburg-week-na-feest.html
stimpy3
3 oktober 2020, 15:49
Forse groei positieve tests in Tilburg, week na voetbalfeest
Het aantal positieve tests in Tilburg steeg de afgelopen dagen opvallend snel. Vandaag werden in Tilburg 81 positieve coronatests gemeld, tegen 64 gisteren en 26 donderdag. Twee weken geleden waren dat er nog 93 in totaal, vorige week 150 en de afgelopen zeven dagen 281.
Onderzoeker Marino van Zelst viel de stijging in Tilburg als eerste op. Hij ziet een verband met het het omstreden voetbalfeest van vorige week in de stad:
https://twitter.com/mzelst/status/1312375673768607745
34281
JonnyFontane
3 oktober 2020, 16:33
Flikker op Eddy, dan kleurt Limburg straks ook rood. Dat moeten we niet hebben.
Juist wel......:biggrin:
Willem2
4 oktober 2020, 01:18
Aantal coronapatiënten in ziekenhuizen ’stijgt gestaag door’ ... https://www.telegraaf.nl/nieuws/1231447258/aantal-coronapatienten-in-ziekenhuizen-stijgt-gestaag-door
deket
4 oktober 2020, 01:30
Men moet het wel in een juiste context plaatsen
In een precoronatijdperk stijgt in de herfst ook het aantal "normale"griepgevallen,ook overlijdens in deze
En betreffende de internationale vergelijkingen doen de Aziaten het beter omdat zij meer over een cultuur van zelfdiscipline en gehoorzaamheid aan de staat beschikken
Amerikanen hebben een omgekeerde mentaliteit, namelijk een hekel aan teveel regeltjes van de overheid, Trump speelt hier handig op in
Big30
4 oktober 2020, 01:45
Staphorst staat even in het middelpunt van de aandacht. Aanleiding zijn de kerkdiensten voor zeshonderd man, die morgen ‘gewoon’ doorgaan. Mondkapjes zijn daarbij niet verplicht. Op Twitter is de bom inmiddels gebarsten: “Ongelofelijk dat dit mag…”
Onder meer De Stentor berichtte over de kerkdiensten bij de Hersteld Hervormde Kerk, waar drie keer zeshonderd man op af zou komen.
Mondkapje zit in de weg
De scriba van de kerk zegt volgens de krant dat het gebouw groot genoeg is, met een goed ventilatiesysteem. Mondkapjes zijn daarom niet nodig. Bovendien zitten ze alleen maar in de weg tijdens het zingen, tekent de krant op. Het bestuur van de kerk was zaterdagavond niet bereikbaar voor commentaar.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/1316802/Staphorst-trending-op-Twitter-door-aangekondigde-kerkdiensten-voor-600-man
mentholbear
4 oktober 2020, 02:08
En maar klagen dat er in de samenleving steeds minder kerkgangers over blijven :rolleyes:
Brad Clitt
4 oktober 2020, 09:35
De situatie in Belgie op dit moment, de kaart geeft de 14-dagen incidentie per 100.000 inwoners weer. Het virus is dus weer overal flink aanwezig, waarbij vooral Brussel e.o., Antwerpen e.o. en de provincies Luik en Waals-Brabant negatief opvallen...
34286
Picasso 1
4 oktober 2020, 10:01
De zes vraagtekens van kritische artsen bij het coronabeleid: 'Niet in proportie'
Het begon in juli met ruim tachtig artsen, maar inmiddels zijn er ruim duizend die*een brandbrief*over de coronamaatregelen hebben ondertekend (Nederland telt in totaal 75.000 artsen). De kritische artsen willen debat over de vraag of het huidige beleid, dat deze week*werd aangescherpt, niet erger is dan de kwaal.
Huisarts Saskia Benthem uit het Limburgse Afferden is een van de ondertekenaars; arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht staat juist achter de huidige maatregelen. Twee verschillende visies aan de hand van de zes concrete punten uit de brandbrief.
1: Het virus moet worden geschrapt van de lijst A van meldingsplichtige ziekten. Covid-19 blijkt niet dodelijker of gevaarlijker dan andere griepvirussen
Benthem: "Wij zijn beslist geen virusontkenners, het is duidelijk dat corona een naar virus is en dat er maatregelen nodig zijn. Het gaat ons om de proportionaliteit. Wereldwijd is de schatting nu een sterfte van 0,6 procent. Met een gemiddelde leeftijd van de overledenen van boven de 80."
Bonten: "Het exacte sterftecijfer bij corona is moeilijk vast te stellen, net als overigens bij griep. Zeker op het moment dat de zorgsector wordt overspoeld en de intensive care-afdelingen in ziekenhuizen vol komen te liggen, zoals in maart gebeurde. Wat denk je dat het sterftecijfer was geworden als er geen maatregelen waren genomen en de IC's duizenden mensen hadden moeten weigeren? Als je naar de modellen van de epidemie kijkt, dan was dat op tenminste 69.000 gekomen. Corona is echt andere koek dan griep."
Benthem: "Hoe dan ook is het sterftecijfer onvergelijkbaar met bijvoorbeeld ebola, dat een sterftecijfer van 70 procent kent. Dat zijn de ziekten die naast covid op die A-lijst staan en die vergaande stappen mogelijk maken, zoals gedwongen lichamelijk onderzoek en gedwongen quarantaine."
2: Afschalen van de maatregelen en zo snel mogelijk terug naar 'normaal'. De huidige maatregelen veroorzaken meer schade dan zij proberen te voorkomen
Bonten: "Deze stelling gaat ervan uit dat er geen economische, sociale en psychische schade ontstaat als je de maatregelen afschaft. Maar geloof me: zonder lockdown was de maatschappelijke ellende pas echt compleet geweest. De economie stokt als de lijkkisten zich opstapelen, de scholen dicht moeten bij gebrek aan personeel, niemand meer de straat op durft en je geen toegang tot de zorg meer hebt omdat de ziekenhuizen overstromen. Precies dat was de situatie waar we op afstevenden."
Benthem: "Niemand kan precies voorspellen wat er was gebeurd als er geen maatregelen waren genomen. Wat ik wel weet, als huisarts, is wat de consequenties waren van de maatregelen: de toegenomen kindermishandeling, de angststoornissen, ouderen die verder vereenzamen, vaker vallen, de maandenlang gemiste kankerdiagnoses, ga zo maar door. Vooral bij jongeren vind ik dat schrijnend, gezien het feit dat zij totaal geen risicogroep vormen. Wat dat betreft kijk ik met veel belangstelling naar het beleid in Zweden, waar het virus gecontroleerd mag circuleren onder het weerbare deel van de bevolking. Om daarmee immuniteit op te bouwen en daarmee uiteindelijk het kwetsbare deel te beschermen."
3: Opheffing van de inperking van vrijheden en grondrechten. Maatregelen mogen alleen in goed overleg worden toegepast en op basis van vrije keuze
Bonten: "Dit punt vind ik meer iets voor een jurist."
Wim Voermans, hoogleraar staats- en bestuursrecht in Leiden: "Als je als overheid vrijheidsbeperkende maatregelen wilt nemen, grondrechten wil beperken, dan moet dat met toestemming van het parlement. Dat is mijn bezwaar tegen de coronamaatregelen in de huidige vorm. Met de nieuwe coronawet komt die basis er wel. Het is de vraag of je zover moet gaan. Want meer in het algemeen geldt, volgens grote vrijheidsdenkers zoals Stuart Mill, dat je meer bereikt bij burgers door een beroep te doen op hun eigen verantwoordelijkheid dan door dwingend op te treden."
Benthem: "Die spoed- of coronawet is waar onze bezwaren zich op richten. Misschien ben ik naïef, maar ik geloof inderdaad dat je meer bereikt als je mensen zelf de kans geeft om de juiste beslissingen te nemen. Op basis van de juiste informatie, zoveel mogelijk gebaseerd op wetenschappelijke inzichten."
4: Duidelijkheid scheppen over het doel van de maatregelen. Flattening the curve, het oorspronkelijke doel van de maatregelen, is al lang bereikt
Bonten: "Kijkend naar de cijfers van dit moment zou ik van de opstellers wel willen weten of die laatste stelling van afgelopen juli nog wel actueel is. De curve in het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames loopt weer duidelijk op."
Benthem: "Deze stelling is zeker nog actueel. Het is waar dat de cijfers oplopen, ook in de ziekenhuizen. Maar daarbij moet je bedenken: doordat we nu meer weten van het virus en de behandeling duidelijk is verbeterd, komen er aanzienlijk minder mensen op de IC's terecht. Dat*vergroot de capaciteit*daar ook weer met 30 procent. Ondertussen blijven wij ons afvragen wat nou exact de bedoeling is van de maatregelen? Bescherming van de zwakkeren? Dat wil ik ook, daarvoor ben ik zelfs dokter geworden! Maar ik zie dus juist veel zwakkeren getroffen worden door deze maatregelen. Ik vraag mij af hoe lang mensen dit nog gaan volhouden. Wat nou als het nog vijf jaar duurt voordat er een veilig en werkzaam vaccin is? Sluiten we onszelf dan nog meerdere malen per jaar op?"
5: Positieve coronatesten worden ten onrechte gebracht als 'besmetting' en als 'uitbraak'
Benthem: "Het concrete gevolg van het gebruiken van de PCR-test voor het vaststellen van het aantal besmettingen, is dat de uitbraak groter lijkt dan die is. Terwijl je die uitkomsten dus met een korreltje zout moet nemen en daarbij 98 procent van de besmette mensen niet of nauwelijks ziek worden. Dat geldt met name voor jongeren. Als je die bij hun 'oma's' weg weet te houden, dan is de vraag of al die maatregelen ook voor hen moeten gelden."
Bonten: "In de stelling zit een kern van waarheid. De PCR-test die de laboratoria gebruiken is heel gevoelig; die toont snel aan dat je virus bij je hebt. Maar niet hoe besmettelijk je bent. Het idee is dat je besmettelijker bent bij een grote*virusload. Het wachten is op sneltests die minder gevoelig zijn, maar misschien wel juist de besmettelijke personen detecteren. Alleen zijn die nog niet gevalideerd."
6: Het overheidsbeleid moet vooral gericht zijn op gezondheidsbevordering. De huidige 'angst voor het virus', de anderhalvemetermaatregel en de mondkapjes verlagen de weerstand onnodig, waardoor het risico op infecties en andere aandoeningen verder toeneemt
Bonten: "Ik juich een gezonde levensstijl natuurlijk toe, maar je moet natuurlijk wel kunnen aantonen dat deze stelling klopt. Voor zover ik weet is er geen enkel bewijs dat het de gezondheidstoestand van mensen negatief beïnvloedt als zij thuis werken of mondkapjes dragen."
Benthem: "Laat ik het omdraaien: van de patiënten op de IC heeft bijna 80 procent overgewicht. De overheid stopt tientallen miljoenen in steunmaatregelen in deze coronatijd. Waarom gaat niet een deel van dat geld naar gratis sporten, 1000 euro als het je lukt te stoppen met roken, dat soort maatregelen?"
https://nos.nl/artikel/2350881-de-zes-vraagtekens-van-kritische-artsen-bij-het-coronabeleid-niet-in-proportie.html
Willem2
4 oktober 2020, 11:04
https://www.rtvoost.nl/nieuws/1316802/Staphorst-trending-op-Twitter-door-aangekondigde-kerkdiensten-voor-600-man
En maar klagen dat er in de samenleving steeds minder kerkgangers over blijven :rolleyes:
De kerk staat boven de wet, net als bij huwelijken mag daar plotseling meer. Duitsland precies hetzelfde. Absurditeit anno 2020
pietpotent44
4 oktober 2020, 21:45
De zes vraagtekens van kritische artsen bij het coronabeleid: 'Niet in proportie'
Het begon in juli met ruim tachtig artsen, maar inmiddels zijn er ruim duizend die*een brandbrief*over de coronamaatregelen hebben ondertekend (Nederland telt in totaal 75.000 artsen). De kritische artsen willen debat over de vraag of het huidige beleid, dat deze week*werd aangescherpt, niet erger is dan de kwaal.
Huisarts Saskia Benthem uit het Limburgse Afferden is een van de ondertekenaars; arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht staat juist achter de huidige maatregelen. Twee verschillende visies aan de hand van de zes concrete punten uit de brandbrief.
https://nos.nl/artikel/2350881-de-zes-vraagtekens-van-kritische-artsen-bij-het-coronabeleid-niet-in-proportie.html
Ik ben het zo ontzettend eens met Benthem (en de andere artsen). En zo ontzettend oneens met Bonten.
De argumenten van Benthem zijn gewoon veel sterker, komen uit de dagelijkse praktijk, snijdt veel meer hout. Bonten maakt vooral (onbewezen) aannames. En 'wat als', en 'geloof me dat dit zou gebeuren' etc.
WANDELAAR5
4 oktober 2020, 21:53
Gelukkig heb jij er meer verstand van dan Marc Bonten ;)
pietpotent44
4 oktober 2020, 21:59
Gelukkig heb jij er meer verstand van dan Marc Bonten ;)
Houdt het er maar op dat die 1000 artsen er meer verstand van hebben dan Marc Bonten.
Big30
4 oktober 2020, 22:51
Onrust op Friese school na oproep school te bezetten uit protest tegen mondkapjes
https://www.ad.nl/binnenland/onrust-op-friese-school-na-oproep-school-te-bezetten-uit-protest-tegen-mondkapjes~a2c19910/
LOKAALVERBOD*Onder ouders en personeel van het Linde College in het Friese Wolvega is dit weekend onrust ontstaan door een aangekondigde actie tegen het advies om mondkapjes op school te dragen. De school heeft maatregelen genomen, zo staat volgens de Leeuwarder Courant in een brief die zondag aan alle ouders is verstuurd.
Willem Engel, voorman van de protestgroep Viruswaarheid, deed dit weekend ook al een oproep bij scholen te gaan demonstreren tegen het advies. Mourik is een bekende van Engel.*
De corona complottheorieën gekkies beginnen nu zo volkomen gestoord te reageren dat men wat mij betreft tot preventief opsluiten over zou moeten gaan. Vraag is of we in de psychiatrische inrichtingen voldoende plaats hebben. Engel is een zeer urgent geval. Dan maar plaats maken.
Badslippers
4 oktober 2020, 22:53
Houdt het er maar op dat die 1000 artsen er meer verstand van hebben dan Marc Bonten.
(Nederland telt in totaal 75.000 artsen)
74000 artsen hebben de brandbrief (nog) niet ondertekend. Bij elk dilemma heb je voor- en tegenstanders. Dat maakt dat hele coronagedoe wel duidelijk. Je kunt nooit weten wie er nu eigenlijk gelijk heeft. De verschillen in inzicht zijn daarvoor te groot. Bovendien kun je nooit exact weten welke aanpak en benadering het beste zou zijn geweest vanwege het simpele feit dat niet alles in de praktijk uitgevoerd of getest kon worden en vervolgens vergeleken. Benthem geeft dat ook aan: "Niemand kan precies voorspellen wat er was gebeurd als er geen maatregelen waren genomen." En Bonten schijnt dat wel te weten en daarom moeten we hem geloven want hij zegt: "Maar geloof me: zonder lockdown was de maatschappelijke ellende pas echt compleet geweest. De economie stokt als de lijkkisten zich opstapelen, de scholen dicht moeten bij gebrek aan personeel, niemand meer de straat op durft en je geen toegang tot de zorg meer hebt omdat de ziekenhuizen overstromen. Precies dat was de situatie waar we op afstevenden."
Daarnaast doet hij wel heel veel aannames die op geen enkele manier zijn hard te maken. Tenslotte, hij liegt ook: "de zorgsector wordt overspoeld en de intensive care-afdelingen in ziekenhuizen vol komen te liggen, zoals in maart gebeurde. Wat denk je dat het sterftecijfer was geworden als er geen maatregelen waren genomen en de IC's duizenden mensen hadden moeten weigeren? Als je naar de modellen van de epidemie kijkt, dan was dat op tenminste 69.000 gekomen.
De zorgsector had het druk in Maart en er lagen veel mensen op de IC. Dat is iets anders als "overspoeld". Ook voorspelt hij zelfs aantallen: "dan was dat op tenminste 69.000 gekomen"
Ik denk dat Bonten een kristallen bol op zijn bureau heeft staan.
Een jonge dame waarvan ik de naam even kwijt ben heeft onlangs een rapport geschreven over ongewenste bijeffecten van lock downs en beperking die ons momenteel opgelegd worden. Ik hoorde daar zaterdag over op radio1. Banenverlies, zorgmijden uit Corona angst, huiselijke geweld tijdens lockdown zouden op de wat langere termijn voor aanzienlijk verlies van levenskwaliteit lijden. Mensen gaan pillen nemen tegen depressiviteit, leven ongezonder of stress voller door verlies van baan of perspectief, of blijven te lang met klachten lopen die uiteindelijk moeilijker en dus kostbaarder te behandelen zijn.
In eerste instantie zou dit rapport gesteund worden door diverse hoogleraren en medisch specialisten. Daarvan trok een deel zich uiteindelijk terug waarbij er letterlijk aangegeven werd dat dit was om dat dit gevolgen kon hebben voor de loopbaanontwikkeling.
phoenix
4 oktober 2020, 23:24
het zou ook best wel eens kunnen dat mensen op termijn gezonder gaan leven, omdat de overheid nou neit bepaald een betrouwbare partner is als het gaat over geloofwaardigheid en gezondheid.... tig miljard steken in de KLM en mensen die het zwaar hebben laten stikken zodat ze ook niet meer gezond kunnen worden, slecht eten, geen geld om te sporten, gestrest door gebrek aan vooruitzichten...
... ik begrijp het al een tijdje niet meer, of dat ik het niet wil begrijpen en denk dat politieke belangen veel meer er toedoen dan gezondheid van mensen....
Gezien de orders en nieuwe contracten die mijn huidige opdrachtgever binnen heeft voor de komende jaren zal de alcohol consumptie de komende jaren nog wel even stijgen. Wereld in crisis, makers van genotsmiddelen feest. Zo ging het ook met de banken crisis en rond 2002 toen USA Irak binnen viel.
Badslippers
4 oktober 2020, 23:56
Een jonge dame waarvan ik de naam even kwijt ben heeft onlangs een rapport geschreven over ongewenste bijeffecten van lock downs en beperking
Allemaal natte vingerwerk Buitoni. Indien ik er grof voor betaald zou worden zou ik een rapport kunnen schrijven over de gewenste bijeffecten van lock downs en beperking. Koud kunstje. Om te beginnen . . . ijsberen sparen geld uit ! ! ! Ze rijden minder kilometers en ze neuken minder.
stimpy3
4 oktober 2020, 23:58
@badslippers: wat ik begrijp is dat het in maart neeeet goed ging. Had geen week langer moeten duren, want dan waren de ziekenhuizen en de IC's wel overspoeld geweest.
Goedemorgenallemaal
5 oktober 2020, 11:21
Koud kunstje. Om te beginnen . . . ijsberen sparen geld uit ! ! ! Ze rijden minder kilometers en ze neuken minder.
Mijn spaarrrekening is inmiddels klaar voor een orgie van jewelste, en aangezien ik er van uitga dat we in 2021 nog geen carnaval vieren zal dat overschot alleen maar groter worden...
phoenix
5 oktober 2020, 12:11
Wat ik begrijp is dat dat allemaal kwam door een aantal mensen die op skivakantie waren in oostenrijk... gek he en dan 7 maanden later komt het door vakantiegangers uit spanje... en testen doen ze aan in Nederland als eht maar neit ten koste van de markt gaat en eh ja KLM moet wel overelven he... gek he in dutisland was er zelfs ene plicht om ej tijde luchthave te laten testen...
iets anders wat ik neit begrijp als ze wisten waarom dat toen alelen door de oostenrijkse skivakantiegangers werd veroorzaakt waarom hebben ze daar niet van geleerd, of zou de explosie ook al begin februari in ons land aan bezig zijn ? alelen toen noemde men dat geen covid, zouden er toen geen mensen ziek zijn geweest, let wel 98% vd mensen heeft nauwelijks ergens last van...
@badslippers: wat ik begrijp is dat het in maart neeeet goed ging. Had geen week langer moeten duren, want dan waren de ziekenhuizen en de IC's wel overspoeld geweest.
Allemaal natte vingerwerk Buitoni.
Misschien wordt het tijd om me nickname en avatar weer eens aan te passen :lostit:
34293
Brad Clitt
5 oktober 2020, 12:19
Virus circuleerde al eind vorig jaar in Europa en in China waarschijnlijk al in augustus/september. Onder meer skivakantiegangers, carnaval en natuurlijke verminderde weerstand in de winter hebben het mainstream gemaakt.
Willem2
5 oktober 2020, 15:39
Grapperhaus tegen kerken: maximaal 30 mensen in de kerk en niet zingen .... https://nos.nl/artikel/2351057-grapperhaus-tegen-kerken-maximaal-30-mensen-in-de-kerk-en-niet-zingen.html
voor het zingen ga je de kerk uit :cool:
stimpy3
5 oktober 2020, 15:40
Wat ik begrijp is dat dat allemaal kwam door een aantal mensen die op skivakantie waren in oostenrijk... gek he en dan 7 maanden later komt het door vakantiegangers uit spanje... en testen doen ze aan in Nederland als eht maar neit ten koste van de markt gaat en eh ja KLM moet wel overelven he... gek he in dutisland was er zelfs ene plicht om ej tijde luchthave te laten testen...
iets anders wat ik neit begrijp als ze wisten waarom dat toen alelen door de oostenrijkse skivakantiegangers werd veroorzaakt waarom hebben ze daar niet van geleerd, of zou de explosie ook al begin februari in ons land aan bezig zijn ? alelen toen noemde men dat geen covid, zouden er toen geen mensen ziek zijn geweest, let wel 98% vd mensen heeft nauwelijks ergens last van...
Nah, d'r is op allerlei kanten gekneusd. RIVM en GGD's die halsstarrig vol bleven houden dat je geen corona had als je geen symptomen had en dus ook niet getest hoefde te worden. Een teststraat op schiphol die er wel/niet/wel/niet was. Van dissel die halsstarrig tegen mondkapjes is. PPE wat er in eerste instantie te weinig was. Lui die pleepapier hamsterden. Lui die met de hele familie door de bouwmarkt heenrenden omdat ze 'er ook even uit' moesten. Lui die perse op vakantie moesten in een vliegtuig. Vliegmaatschappijen die een uitzonderingspositie bedongen op bullshitargumenten. Supporters die in tilburg een feestje geven en een week later een coronapiek veroorzaken. Kerken die denken dat zij wel OK zijn met kerkdiensten voor 600 man. Naja, ga zo maar door Het is niet aan te wijzen, iedereen loopt een partij te kneuzen. Stelletje idioten.
Overigens zou het hier wel helpen als we een echte premier hadden van het kaliber Merkel. Maar ja, Nederland en het eeuwige maaiveld, en dan krijg je dus zo'n geval als Rutte. Basically 'we got what we deserved'.
Picasso 1
5 oktober 2020, 16:01
Nah, d'r is op allerlei kanten gekneusd. RIVM en GGD's die halsstarrig vol bleven houden dat je geen corona had als je geen symptomen had en dus ook niet getest hoefde te worden. Een teststraat op schiphol die er wel/niet/wel/niet was. Van dissel die halsstarrig tegen mondkapjes is. PPE wat er in eerste instantie te weinig was. Lui die pleepapier hamsterden. Lui die met de hele familie door de bouwmarkt heenrenden omdat ze 'er ook even uit' moesten. Lui die perse op vakantie moesten in een vliegtuig. Vliegmaatschappijen die een uitzonderingspositie bedongen op bullshitargumenten. Supporters die in tilburg een feestje geven en een week later een coronapiek veroorzaken. Kerken die denken dat zij wel OK zijn met kerkdiensten voor 600 man. Naja, ga zo maar door Het is niet aan te wijzen, iedereen loopt een partij te kneuzen. Stelletje idioten.
Ijsberen die zich naar saunaclubs begeven ondanks wonend in risicogebieden....
Badslippers
5 oktober 2020, 16:44
Overigens zou het hier wel helpen als we een echte premier hadden van het kaliber Merkel. Maar ja, Nederland en het eeuwige maaiveld, en dan krijg je dus zo'n geval als Rutte. Basically 'we got what we deserved'.
Ben niet echt een Rutte fan. Daarvoor draait hij teveel. Van de andere kant is dat blijkbaar een noodzakelijke eigenschap in de politiek in Nederland. Ik denk ook niet dat het land wezenlijk anders zou zijn als het CDA, PvdA en D66 12 jaar hadden mogen regeren. Rutte heeft in ieder geval enige bekendheid bij de andere regeringsleiders in Europa opgebouwd. Dat kan altijd van pas komen. Stel je voor dat nitwit Klaver op bezoek moet bij Merkel, Macron of Trump. Dat wil je toch niet meemaken.
Rutte zou wel eens een flisende bolide moeten kopen want de Minister-President op de fiets dan kan toch eigenlijk niet. En natuurlijk een lekker wijf naast hem.
https://images0.persgroep.net/rcs/qnlb2VEQOAZRLPCsJzTyij1t1-s/diocontent/130478280/_fill/1417/900/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Willem2
5 oktober 2020, 17:29
Kuipers: mogelijk snel nieuwe maatregelen nodig, anders reguliere zorg afschalen
Als het aantal besmettingen niet snel omlaag gaat, zijn aanvullende maatregelen nodig. Die waarschuwing geeft Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "We willen zoveel mogelijk voorkomen dat we de reguliere zorg moeten afschalen, en daarvoor is de grens wel bereikt." ... https://nos.nl/artikel/2351086-kuipers-mogelijk-snel-nieuwe-maatregelen-nodig-anders-reguliere-zorg-afschalen.html