Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19
schoolmeester
5 oktober 2020, 17:50
Rutte en een lekker wijf, volgens mij is hij meer van de mannen......
Groet, schoolmeeste.
de duisburg spesjalist
5 oktober 2020, 17:53
Rutte en een lekker wijf, volgens mij is hij meer van de mannen......
Groet, schoolmeeste.
nou nou een beetje lief zijn voor rutte dankzij hem mag je weer :fuck:
Willem2
5 oktober 2020, 18:01
Forse stijging: afgelopen etmaal 4581 nieuwe coronabesmettingen
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het afgelopen etmaal van 4581 mensen gehoord dat ze positief zijn getest op het nieuwe coronavirus. Dat is meer dan de 4007 nieuwe gevallen die zondag werden gemeld. Toen werd de grens van 4000 positieve tests voor de eerste keer gepasseerd en dat is nu weer zo. In de afgelopen zeven dagen kwamen bijna 26.000 positieve tests binnen.
Het aantal mensen dat is overleden aan Covid-19 is met zeven toegenomen. ....
.... https://www.ad.nl/binnenland/forse-stijging-afgelopen-etmaal-4581-nieuwe-coronabesmettingen~aff22898/
Big30
5 oktober 2020, 18:41
Avondwinkels en supermarkten in Utrecht gaan op donderdag, vrijdag en zaterdag om 22.00 uur dicht. Dat is de uitkomst van een gesprek tussen de gemeente en winkeliers. Ook is vanaf woensdag een aantal parken tussen 22.00 en 06.00 uur verboden gebied.
De maatregelen volgen op de chaotische toestanden die afgelopen weekend ontstonden na de sluiting van cafés en restaurants om 22.00 uur, schrijft RTV Utrecht. Bij twee winkels in de binnenstad die 's avonds nog open waren, probeerde veel klanten toch nog aan alcohol te komen.
https://nos.nl/artikel/2351111-utrecht-sluit-winkels-en-parken-om-22-00-uur-na-chaos-in-binnenstad.html
Nostredamus
5 oktober 2020, 19:07
We kunnen er lang of kort over lullen, maatregelen zijn nu eenmaal van kracht, Duitsland blijf een grijs gebied met onduidelijke maatregelen, althans voor ons.
De redding is een vaccin. Waarschijnlijk gaan dan veel mensen roepen, laat een ander maar innemen want ik weet de gevolgen op de lange termijn niet. Hoe lang moet je dan wachten ? 5 jaar. Inenting kan wettelijk niet verplicht worden, snap ik. Wettelijk mogen evenementen niet vragen of iemand is inge-ent , snap ik niet. Blijf voorlopig maar in Nederland tot ze hier sex werkers weer verbieden om te werken.
Willem2
6 oktober 2020, 00:31
Nagenoeg alle ziekenhuizen in Noord-Holland en Flevoland schalen de reguliere zorg met 20 procent af om de zorg tijdens de tweede coronagolf zoveel mogelijk toegankelijk te houden, meldt het Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ).
Ondanks de samenwerking met het Landelijk Centrum Patiënten Spreiding (LCPS), dat helpt om coronapatiënten over het hele land te verspreiden, lukt het de ziekenhuizen door de toename van het aantal coronapatiënten niet om de reguliere zorg op het normale niveau door te laten gaan.
Niet-urgente afspraken, operaties en ingrepen worden uitgesteld. De spoedzorg gaat net als bij de eerste coronagolf gewoon door.
"We proberen 20 procent af te schalen op een veilige manier", zegt Yvo Roos, voorzitter van het ROAZ. "Het verschil bij de vorige golf is dat het nu meer gecontroleerd gaat."
Toename besmettingen
Ook vandaag steeg het aantal nieuwe besmettingen landelijk weer sterker dan de dag ervoor. Bij het RIVM werden tot 10.00 uur vanmorgen 4581 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. 810 coronapatiënten liggen in het ziekenhuis, van wie 177 op de intensive care.
In een aantal ziekenhuizen, zoals het Antoni van Leeuwenhoek en het Brandwondencentrum, wordt de zorg niet afgeschaald. ..... https://nos.nl/artikel/2351123-ziekenhuizen-noord-holland-en-flevoland-schalen-reguliere-zorg-af.html
pietpotent44
6 oktober 2020, 08:19
Volgens de WHO heeft inmiddels 10% van de wereldbevolking Corona gehad:
https://www.lc.nl/buitenland/WHO-10-procent-wereldbevolking-heeft-corona-gehad-26080540.html
De wereldbevolking is nu 7,8 miljard mensen.
Dus 10% is 780 miljoen mensen.
En de teller voor aantal corona sterfgevallen wereldwijd staat momenteel op iets meer dan een miljoen: 1.045.955
Dat komt neer op een stertepercentage van 0,13%
Even wat referentie sterfte cijfers:
- Griep: 0,1 - 0,2 %
- Sars I: 7 %
- Mers: 34 %
- Ebola: 50 - 70 %
WANDELAAR5
6 oktober 2020, 09:19
https://www.lc.nl/buitenland/WHO-10-procent-wereldbevolking-heeft-corona-gehad-26080540.html
En de teller voor aantal corona sterfgevallen wereldwijd staat momenteel op iets meer dan een miljoen: 1.045.955
Zucht wat een onzin weer. Je deelt onvergelijkbare cijfers door elkaar. Je deelt WHO geschatte cijfers door bevestigde doden. Je moet 1 miljoen doden delen door 35,7 miljoen geconstateerde gevallen. Dan kom je tot 2,8%.
Of je moet uitgaan van de schattingen. Het aantal door WHO geschatte gevallen is die 780 miljoen. WHO geeft helaas geen schatting van het aantal doden. Als je uit gaat van dezelfde verhouding (22 keer zoveel doden als officieel geregistreerd), dan kom je uiteraard weer op die 2,8%. Alleen ik vermoed dat het aantal lager is omdat landen waar veel niet geconstateerde Corona gevallen zijn vooral arme landen zijn met een relatief jongere bevolking. En ik vermoed dat de WHO geen schatting maakt van het aantal doden vanwege het ontbreken van betrouwbare sterfte cijfers uit die landen.
Willem2
6 oktober 2020, 11:39
@WANDELAAR5 en pietpotent44
Doe eens een schatting hoeveel doden er daadwerkelijk gevallen zijn in China?
Want de leugen regeert, ipv God (is alleen in Staphorst) ....
stimpy3
6 oktober 2020, 12:36
Het verbaast me ontzettend dat de chinese staatsmedia al maanden meldt dat ze hooguit een tiental cases per dag hebben voor heel china. Dat is totaal onwerkelijk, en zo onwaarschijnlijk dat ik me afvraag hoeveel gevallen er nu echt zijn daar.
zeppos58
6 oktober 2020, 12:42
Trump Heeft ook Corona
Dat zegt hij zelf toch, maar is dat waar? Hij heeft al zoveel bullshit verkocht dat ik van dat kalf niets meer geloof.
kempie
6 oktober 2020, 12:52
Maar goed dat het niet zo’n sterfte cijfer is als bij Sars dan hadden de ziekenhuizen het niet aangekund, totale paniek en hadden we massageaven moeten maken. Dan waren er 70 x zoveel doden.
En al helemaal niet zoals mers en Ebola. Wie wou dan de doden nog begraven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
WANDELAAR5
6 oktober 2020, 15:24
Moeilijk. Hun officiële dodental is 4634. Maar hun eerste doden zijn geregistreerd op dezelfde dag als hun eerste gevallen. Ze hebben dus vrijwel zeker in het begin aardig wat doden gemist.
Er zijn aardig wat Westerlingen in China en ook mensen die in quarantaine zijn geweest. Die bevestigen het officiële beeld dat Corona zo goed als weg is in China en dat nieuwe haarden zeldzaam zijn en direct worden aangepakt.
China heeft een lange historie met een groot en nauwkeurig weekend ambtenaren apparaat.
China heeft ook een historie met propaganda.
Bij Corona heeft China vanaf het begin een grote transparantie getoond. Ondanks tweets van Trump dat ze de waarheid verhulden, is daarvan niets gebleken.
Kortom als ik het echte dodental zou moeten schatten dan zou ik dat ergens rond de 6000 schatten. Wat zeker gemist in het begin, wat verspreide gevallen gemist. Maar geen aanwijzingen dat het zou moeten verdubbelen of nog meer verhogen.
Er kan ongetwijfeld nog wel wat verhuld worden in China. Zo weten we bijvoorbeeld nog steeds niet zeker of het virus (of een eerdere versie daarvan) niet toch uit een Chinees lab komt. Ook zou het aantal doden bewust laag kunnen zijn gehouden om een hoofd van een provincie beter te laten lijken richting het centrale gezag. Maar ik zie geen aanwijzingen dat zoiets op grote schaal is gebeurd. Dan waren er veel meer rapporten geweest van die strekking.
stimpy3
6 oktober 2020, 15:32
Dat zegt hij zelf toch, maar is dat waar? Hij heeft al zoveel bullshit verkocht dat ik van dat kalf niets meer geloof.
Nah, dexametason is een corticosteroid. Wat ik zo begrijp is dat akelig krachtig spul, waardoor je even denkt dat je helemaal het mannetje bent. Tot je de crash krijgt...
WANDELAAR5
6 oktober 2020, 15:38
Het verbaast me ontzettend dat de chinese staatsmedia al maanden meldt dat ze hooguit een tiental cases per dag hebben voor heel china. Dat is totaal onwerkelijk, en zo onwaarschijnlijk dat ik me afvraag hoeveel gevallen er nu echt zijn daar.
Berichten van buitenlanders in China geven aan dat dit vrij aardig klopt:
Zeer strenge quarantaine voor iedereen die het land in komt
Zeer strenge contact tracing waarbij iedereen een mobiel bij zich moet hebben met hun Corona app. Dat wordt ook gecheckt bij diverse entrees.
Zeer strenge lockdown, direct bij elke uitbraak, inclusief verplichting voor mondkapjes.
Grote evenementen zijn weer toegestaan, scholen zijn open, geen restricties in de horeca.
Tijdens eerste lockdown gewoon in 3 weken 11 miljoen mensen testen om zeker te weten dat er geen achterblijvende asymptotische gevallen waren.
Met dat soort draconische en streng gecontroleerde maatregelen en quarantaine faciliteiten krijg je zo’n virus wel onder controle.
Wij krijgen de quarantaine niet voor elkaar (Europese wetgeving). Wij krijgen nog niet eens 100.000 mensen per dag getest, laat staan 11 miljoen in 3 weken. Bij ons maken mensen bezwaar tegen een verplichte app. Bij ons staan mensen te demonstreren tegen afstand houden en verplichte mondkapjes op school.
Willem2
6 oktober 2020, 16:02
Moeilijk. Hun officiële dodental is 4634. Maar hun eerste doden zijn geregistreerd op dezelfde dag als hun eerste gevallen. Ze hebben dus vrijwel zeker in het begin aardig wat doden gemist.
...
Kortom als ik het echte dodental zou moeten schatten dan zou ik dat ergens rond de 6000 schatten. ...
Hmm jij bent wel erg goedgelovig. Denk jij werkelijk dat ze een heel ziekenhuis uit de grond stampen voor slechts 6000 doden :rolleyes:
Willem2
6 oktober 2020, 16:02
Voor de derde dag op rij boven de 4000 besmettingen
Tot vanochtend 10.00 uur zijn er 4548 nieuwe geregistreerde coronabesmettingen gemeld bij het RIVM. Gisteren waren dat er 4575. Er zijn 21 overleden covidpatiënten gemeld, tegen zeven gisteren. Zondag waren er 4007 nieuwe besmettingen en vijf doden.
Er liggen nu 975 coronapatiënten in het ziekenhuis, van wie 190 op de IC, meldt het Landelijke Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Gisteren lagen er 892 coronapatiënten in het ziekenhuis, van wie 177 op de IC. .... https://nos.nl/liveblog/2351152-voor-de-derde-dag-op-rij-boven-de-4000-besmettingen-vandaag-nieuwe-levering-coronamiddel.html
WANDELAAR5
6 oktober 2020, 16:17
Hmm jij bent wel erg goedgelovig. Denk jij werkelijk dat ze een heel ziekenhuis uit de grond stampen voor slechts 6000 doden :rolleyes:
Niet voor die 6000 doden, maar voor die 85.000 gevallen. En het waren zelfs 3 tijdelijke ziekenhuizen als ik het me nog goed herinner.
Misschien ben ik te goedgelovig in het geval van China. Misschien was het wel het 3 keer van het aantal gevallen. Maar ik denk echt dat wanneer het bijvoorbeeld het 10 keer meer zou zijn, er meer uitgelekt zou zijn over het verhullen van de waarheid.
pietpotent44
6 oktober 2020, 18:05
Zucht wat een onzin weer. Je deelt onvergelijkbare cijfers door elkaar. Je deelt WHO geschatte cijfers door bevestigde doden. Je moet 1 miljoen doden delen door 35,7 miljoen geconstateerde gevallen. Dan kom je tot 2,8%.
Zoals gebruikelijk weer een compleet verkeerde interpretatie van cijfers van w5.
Je moet het juist NIET delen door 35 miljoen, want dat aantal zegt niks. Dat is niet meer dan het topje van de ijsberg. Dat zijn alleen de positief getesten. Het werkelijk aantal besmette personen is een veelvoud daarvan. 10% van de bevolking is een realistische schatting, dat komt goed overeen met percentages van antistof steekproeven. (En die moet je dan zelfs nog cumulatief doen). 10% is inmiddels zelfs eerder aan de lage kant.
Maar het aantal doden is juist wel vrij objectief en betrouwbaar. Want die registratie cijfers zijn gewoon bekend, en hoef je dus niet te schatten. (de verdachtmakingen rond China van Willem even daar gelaten).
Je kan dan wel weer zeggen dat er ook mensen aan corona sterven die niet getest zijn, maar uit de totale oversterfte blijkt dat aantal sowieso gering te zijn (max. factor 1,5 en waarschijnlijk minder). En daarbij worden ook veel doden onterecht als covid-19 doden geregistreerd (zoals een verkeersdode die corona bleek te hebben).
pietpotent44
6 oktober 2020, 18:19
Stel dat je heel China negeert (vanwege bijna 0 besmettingen en 0 doden op een bevolking van 1,4 miljard), en je deelt dan op 640 miljoen i.p.v. op 780 miljoen, dan kom je uit op 0,15 in plaats van 0,13.
Maakt dus niet zoveel verschil voor het wereldwijde sterftecijfer.
Eric vb
6 oktober 2020, 18:27
In België vanaf vrijdag alle horeca om 23.00 dicht!!! Max nog 4 personen uitnodigen thuis enz.... Dat ziet er weer niet goed uit. Meer volgt er om 19.00 .
uurtje
6 oktober 2020, 18:30
Kreis Kleve kan gewoon indien verblijf minder dan 24 uur is.
https://www.kreis-kleve.de/de/fachbereich5/coronavirus-information-fuer-einreisende-aus-risikogebieten/
pret
6 oktober 2020, 18:37
Ik kreeg zojuist het volgende affiche in mijn handen gedrukt:
https://ejbron.files.wordpress.com/2020/09/drukwerk-bestand-flyer-2-2.png
https://ejbron.files.wordpress.com/2020/09/unnamed.png
Ben benieuwd naar de mening van onze feitcheckers wat betreft de stellingen :biggrin:
pietpotent44
6 oktober 2020, 20:01
Ik kreeg zojuist het volgende affiche in mijn
Ben benieuwd naar de mening van onze feitcheckers wat betreft de stellingen :biggrin:
Complimenten voor deze affiche makers.
Het is grotendeels correct wat erop staat.
Hooguit wat nuanceringen:
- een lockdown kan heel tijdelijk (enkele weken) nog wel helpen, als het doel is om tijdelijk het aantal besmettingen uit te smeren. Maar over maanden heeft het inderdaad geen nut, en is het alleen nog maar heel schadelijk voor de maatschappij en economie
- het is nog maar de vraag of vaccinatie verplicht wordt (voor iedereen)
- niet-medische mondkapjes (zoals in het ov) helpen inderdaad niet of nauwelijks. Eigenlijk alleen tegen grote druppels zoals niezen of hoesten. Maar het virus gaat er verder gewoon doorheen, en kan anderen door de lucht besmetten.
Maar medische mondkapjes werken wel (fijnere gaatjes). Alleen is daar schaarste. En buiten heb je ze sowieso niet nodig. Maar beter zo min mogelijk gebruiken want is ongezond ademen. En onnatuurlijk. Dus alleen binnen in slecht geventileerde ruimtes gebruiken en/of bij contact van heel dichtbij
- de pcr test is wel bedoeld (en ook goed in) detectie van het virus. Alleen is de kans op een fout resultaat toch vrij groot, alleen al vanwege invloed van tijdstip van testen (te vroeg) en de detectie van rest virusdeeltjes van een oude infectie. Nog buiten de foutmarge van de test zelf.
- Een vaccin triggert je immuunsysteem. Het is dus niet of een vaccin of je immuunsysteem. Een vaccin is in feite een zeer zwakke vorm van het virus, zodat bij toediening iemand er normaal niet ziek van zal worden, maar wel je immuunsysteem triggert om antistoffen aan te maken
- hcq met zink werkt alleen bij juiste dosis, en wanneer in een vroeg stadium van de besmetting toegediend
Maar mensen zoals w5 (of Zeus en evt. phea) zitten gewoon te diep in hun corona bubbel om zelfs maar open te staan voor dit soort feiten. Gewoon te hopeloos.
Zeus1
6 oktober 2020, 20:30
https://ejbron.files.wordpress.com/2020/09/drukwerk-bestand-flyer-2-2.png
https://ejbron.files.wordpress.com/2020/09/unnamed.png
Gelul van een dronken aardbei zouden Van Kooten en De Bie zeggen :hammer:
pietpotent44
6 oktober 2020, 20:43
Gelul van een dronken aardbei zouden Van Kooten en De Bie zeggen :hammer:
Met het commentaar van een beschonken komkommer zouden ze bij denk zeggen.
Eddy_V
6 oktober 2020, 22:46
Met het commentaar van een beschonken komkommer zouden ze bij denk zeggen.
Welke becommentarieerd werd door een hoogstwaarschijnlijk goedbedoelende oogkleppendrager die zich teveel heeft laten beïnvloeden door nitwits en “Google experts”
WANDELAAR5
7 oktober 2020, 00:09
Die affiche is best waardevol. Een mooie opsomming van gekkie web sites. Mensen die daar links van posten hoeven we in ieder geval niet serieus te nemen.
De rest van de “info” is grote onzin. Een weerlegging zou een lang en saai verhaal worden. Mensen die dit willen geloven zijn bovendien niet te overtuigen. Laat diegenen 1 ziekenhuis overtuigen dit beleid te volgen en zodra dat gelukt is hier hun succesverhaal posten. Ik doe liever geen voorspellingen, maar ik wil graag voorspellen dat dát niet gaat gebeuren.
Big30
7 oktober 2020, 00:12
Zoon neemt afstand van vader die tegen mondkapjes strijdt op Friese school
„Zijn kant is gehoord, nu is het mijn beurt.” De zoon van de gisteren aangehouden actievoerder Martin Mourik uit Wolvega zoekt via Instagram nadrukkelijk de publiciteit.
Vader Martin wekt met zijn strijd tegen het dragen van mondkapjes op het Linde College de indruk ook te handelen in het belang van zijn minderjarige zoon. Zo schreef hij aan het Linde College, waar hij gisteren werd gearresteerd omdat hij daar niet mocht protesteren maar weigerde te vertrekken: ‘Het is kindermishandeling, ik verbied u mijn zoon een mondkapjesplicht op te leggen.’
ijn zoon benadrukt tegenover de Leeuwarder Courant dat het onderwerp kindermishandeling nooit ter sprake is gekomen. „Ik sta helemaal niet achter wat hij allemaal zegt. Hij zit bij ‘Viruswaarheid’ (de actiegroep, red.). Hij weet hoe ik erover denk. Vertel de waarheid, hij verzwijgt die.”
https://www.ad.nl/friesland/zoon-neemt-afstand-van-vader-die-tegen-mondkapjes-strijdt-op-friese-school~aa54e57a/
Vaak wordt een zoon of dochter lid van een sekte en zijn de ouders radeloos. Nu heeft de vader zijn verstand verloren en is lid geworden van de "Viruswaarheid" sekte. Affiche dat we hierboven kunnen zien staat inderdaad vol met links naar sites met complottheorien waar "viruswaarheid" er 1 van is.
Willem2
7 oktober 2020, 01:23
Ruim een week na de invoering van de nieuwe coronamaatregelen is het aantal besmettingen nog niet noemenswaardig gedaald. Het roept de vraag op of de maatregelen effectief zijn. Neem het vroeger sluiten van de horeca. Heeft dat zin als mensen na 22.00 uur niet netjes naar huis gaan, maar elders op zoek gaan naar alcohol en gezelligheid.
Horecaondernemers in Breda pleiten voor een avondklok. Is dat de oplossing? In België hebben ze er al ervaring mee. Daar voerde de gouverneur van Antwerpen eind juli een avondklok in voor de hele provincie. Een half uur na het sluiten van de horeca - om 23.00 uur - moest iedereen thuis zijn én thuis blijven tot 06.00 uur. ..... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2351289-avondklok-kan-effectief-zijn-maar-je-moet-mensen-wel-informeren-en-overtuigen.html
Willem2
7 oktober 2020, 01:26
Is het middel niet erger dan de kwaal?
Zijn de huidige maatregelen niet schadelijker dan het virus zelf? "De acute maatregelen die er nu zijn, zijn hard nodig om het aantal besmettingen en opnames tegen te gaan", zegt epidemioloog Amrish Baidjoe. "Of het te veel wordt is een afweging die de hele samenleving moet maken."
Gaat het virus ooit weg? "Ook dat is een complexe vraag. We werken toe naar een situatie waarin het virus iets wordt waar we mee kunnen leven, zoals de griep", zegt Baidjoe. "We hopen de eerste resultaten van een vaccin volgend jaar te zien. Maar ook als het vaccin er is zullen andere maatregelen nodig zijn, omdat het nog niet voldoende verspreid is en omdat het vaccin niet 100 procent effectief is." .... https://nos.nl/liveblog/2351152-belgie-scherpt-maatregelen-weer-aan-steun-voor-coronabeleid-neemt-af.html
Het gaat weer uit de hand lopen in de medische sector, daarom zou je kunnen zeggen dat de maatregelen terecht zijn.
Maar ze zijn wel erger dan de kwaal ...
Alarm over spreiden patiënten: ‘We kunnen het werk niet meer aan’
Steeds meer ziekenhuizen zeggen dat ze coronapatiënten onvoldoende kunnen spreiden over het land. Daardoor moeten nu in diverse regio’s operaties en behandelingen worden uitgesteld en operatiekamers worden gesloten. De Nederlandse Zorgautoriteit herkent het probleem en wil in gesprek. .... https://www.ad.nl/binnenland/alarm-over-spreiden-patienten-we-kunnen-het-werk-niet-meer-aan~acd4a686/
Willem2
7 oktober 2020, 01:29
België scherpt maatregelen weer aan
België gaat vanaf vrijdag weer strengere coronaregels hanteren. De nieuwe premier De Croo en minister van Volksgezondheid Vandenbroucke kondigden op een persconferentie aan dat cafés vanaf vrijdag om 23.00 uur moeten sluiten en dat maximaal vier mensen aan een tafeltje mogen zitten. Voor huishoudens geldt een uitzondering. Nu mogen nog tien mensen aan een tafel zitten.
Belgen mogen vanaf vrijdag per persoon met maximaal drie personen nauw contact hebben buiten hun huishouden. Nu zijn dat nog vijf personen. Er mogen thuis niet meer dan vier personen worden uitgenodigd. Daarbij moet ook afstand worden gehouden. Ook samenscholing op straat mag met niet meer dan vier personen, met enkele uitzonderingen zoals wielerclubs.
Vandaag kwam het aantal nieuwe geregistreerde besmettingen in België uit boven de 2300. Ook het aantal ziekenhuisopnames en sterfgevallen blijft stijgen. .... https://nos.nl/liveblog/2351152-belgie-scherpt-maatregelen-weer-aan-steun-voor-coronabeleid-neemt-af.html
De vraag is weer, hoe nauw contacten zijn ...
pietpotent44
7 oktober 2020, 02:54
Welke becommentarieerd werd door een hoogstwaarschijnlijk goedbedoelende oogkleppendrager die zich teveel heeft laten beïnvloeden door nitwits en “Google experts”
Dus jij vindt biochemici, immunologen, epidemiologen, artsen, data-analisten en hoogleraren nitwits en google experts ? Het is wel duidelijk wie hier de oogkleppen op heeft.
Misschien moet je zelf ook eens wat verder kijken dan het nos journaal en npo talkshows voordat je dit soort makkelijke en ongefundeerde uitspraken doet. Zoals jouw ss maatje w5.
Eddy_V
7 oktober 2020, 08:06
Dus jij vindt biochemici, immunologen, epidemiologen, artsen, data-analisten en hoogleraren nitwits en google experts ? Het is wel duidelijk wie hier de oogkleppen op heeft.
Misschien moet je zelf ook eens wat verder kijken dan het nos journaal en npo talkshows voordat je dit soort makkelijke en ongefundeerde uitspraken doet. Zoals jouw ss maatje w5.
Het is allemaal niet leuk en als je naar het begin van deze draadjes gaat zal je zien dat ik het ook niet eens ben met alle maatregelen, die zoals Willem2 ook schrijft, vaak erger zijn dan de kwaal.
Maar zo eenzijdig en kortzichtig als jij alles bekijkt... dan heeft een Belgisch trekpaard toch meer zicht op de wereld.
Maar ga vooral door met je Google activiteiten en laat je lekker gek maken, als je daar toch de tijd voor hebt moet je het zeker niet nalaten als je daar lol aan hebt.
pietpotent44
7 oktober 2020, 08:17
Het is allemaal niet leuk en als je naar het begin van deze draadjes gaat zal je zien dat ik het ook niet eens ben met alle maatregelen, die zoals Willem2 ook schrijft, vaak erger zijn dan de kwaal.
Maar zo eenzijdig en kortzichtig als jij alles bekijkt... dan heeft een Belgisch trekpaard toch meer zicht op de wereld.
Maar ga vooral door met je Google activiteiten en laat je lekker gek maken, als je daar toch de tijd voor hebt moet je het zeker niet nalaten als je daar lol aan hebt.
Jammer Eddy. Je hebt het duidelijk niet goed gevolgd en gelezen, want als je dat wel had gedaan dan had je gezien dat ik niks anders doe dan kritische wetenschappers onderbouwingen citeren, en die bronnen aanhalen. Niks wappies of virus gekkies of complot denkers.
Ik ben juist een vd weinigen blijkbaar die zich juist niet gek laat maken door me goed te informeren.
Maar als je toch denk dat het allemaal onzin is, ga dan gewoon inhoudelijk de discussie aan, en verdiep je zelf ook eens, in plaats van die goedkope opmerkingen.
harlekijn
7 oktober 2020, 10:28
RTV Utrecht.nl :
Doorbraak in strijd tegen corona: UMC Utrecht keurt sneltest goed
"De vraag bij het onderzoek was of de sneltest dezelfde uitslagen geeft als de PCR-test. "De afgelopen twee weken hebben we iedereen die in de UMC Utrecht/GGD regio Utrecht-teststraat kwam gevraagd of we ze naast de PCR-test óók de sneltest mochten afnemen. Op die manier konden we de resultaten naast elkaar leggen. Ongeveer de helft van de mensen deed hieraan mee, waardoor we 1257 keer de testen hebben kunnen vergelijken. Daarvan testten 90 personen positief met de sneltest en 123 met de PCR-test."
Goedemorgenallemaal
7 oktober 2020, 11:26
Ik ben ook niet van het gek maken. Ik behoor ook niet tpt de schreeuwlelijken die vinden dat we de schuld maar bij de regering moeten leggen. Ja ze maken fouten maar hoe moeilijk kan het zijn? Vanaf het begin waren er een paar basisregels en die gelden nog steeds en zijn ook in de tussenperiode niet afgeschaft geweest. Als iedereen zich, inclusief mijzelf , daar nou gewoon aan gehouden had dan hadden we nu meer dan genoeg testcapaciteit, meet dan genoeg bedden, meer dan genoeg remdesivir, meer dan genoeg van alles. Er zijn wat communicatiemissers geweest, zeker, maar ontslaat een foto van een stommitiet van een Minister iedereen van de morele plicht om het wel goed te doen? Nee natuurlijk niet, zelfs integendeel, laat zien dat je het beter weet.
Ben je ziek, blijf je thuis, dat zouden we eigenlijk al veel vaker moeten doen. Al die snotteraars en griepgevallen die toch gaan werken omdat ze dat stoer vinden of moeten van de baas, zouden die werkelijk effectief werken of is het misschien verstandiger een weekje of twee helemaal niks te doen in plaats van 4-6 weken (want als je niet rustig uitziekt duurt het doorgaans veel langer) op halve kracht werken en stomme (beoordelings-) fouten maken omdat je niet helemaal helder bent.
Vakantie iederen ging toch op vakantie? Heel Europa eigenlijk. "Ja maar er werd niet op vliegvelden getest" ... Ja en iedereen met een negatieve uitslag naar huis sturen die in de laatste 4-5 dagen nog besmet zou kunnen zijn. Er werd toch oko gezeg dat als je uit een crisisgebied kwam, je in quanrantaine moest, oko als dat tijdes je verblijf rood of oranje werd? Hoe moeilijk is dat allemaal?
Communicatie, kan sterker maar helaas er zijn mensen die alles in twijfel trekken, soms met de beste bedoelingen, en dan trappen mensen daar in blijf je achter de feiten aanhobbelen. Wij zijn het land dat als er gewaarschuwd wordt dat rame den deuren dicht moeten vanwege een brand, twitter vol staat met grapjes over "maar er zitten toch geen schadelijk stoffen in de rook?" Ook als dat niet gezegd wordt trouwens...
Duitsand wordt steevast aangevoerd als land dat alles op orde heeft, inclusief de communicatie. ik zou ze graag eens naar dit forum verwijzen :biggrin:
Willem2
7 oktober 2020, 11:58
Je hoeft je niet gek te laten maken ...
Viroloog Christian Drosten, momenteel de meest besproken wetenschapper van Duitsland, stelt voor dat Duitsers een week in quarantaine gaan voor zij in december aanschuiven bij het kerstdiner. Dat zegt hij in de Duitse krant Die Welt.
Zo kunnen mensen bijvoorbeeld met Kerstmis het risico op infectie verkleinen. ,,Het principe van pre-quarantaine is volgens mij een goed idee”, aldus Drosten. Dat betekent dat mensen sociaal contact zo veel mogelijk moeten vermijden gedurende een paar dagen, idealiter een week, voordat ze hun familie bezoeken. Dit zou een aanpak kunnen zijn voor de herfst- en kerstvakantie.”
,,Natuurlijk moet iedereen individueel nadenken hoe dit in het dagelijkse leven toe te passen”, gaat Drosten verder. ,,Hoe doe je dat met de kinderen die naar de kinderopvang of school moeten? En kun je telewerken of moet je vergaderingen blijven bijwonen?” De Duitse viroloog benadrukt dat mensen altijd waakzaam moeten zijn. ,,Totale veiligheid bestaat niet. Er zijn altijd risico’s”, klinkt het. .... https://www.ad.nl/buitenland/live-duitse-viroloog-wil-week-quarantaine-voor-start-van-kerstdiners~ad3f3241/
Zoiets kan alleen een ambtenaar bedenken die een salaris krijgt. En Badslippers gaat uitleggen hoe dat ook alweer zit in de eenvoudige economie. Je weet wel ondernemers zorgen daarvoor ...
Eddy_V
7 oktober 2020, 12:02
Ik ga geen discussie aan want ik heb hier, net als jij en alle andere Nederlanders die er niet voor doorgeleerd hebben, wel een mening over maar die is vooral gebaseerd op gevoel en niet op kennis van zaken. En dan krijg je van die welles/nietes discussies zoals tussen jou en W5 en voorheen de snackkoning. Komisch om te volgen, dat wel hoor, maar verder weinig zinvol.
Soms heb jij een paar zinnige punten, soms W5 maar alles bij elkaar leidt het tot niets (wat niet erg is want daar zijn dit soort sub-topics nu eenmaal voor bedoeld).
Als het zinnig bedoeld was ging je dit soort discussies niet op een hoerenforum voeren.
Verder moet je je vooral blijven verdiepen in wat het internet allemaal te melden heeft. Één grote bron van vermaak met waarheden, halve waarheden en nonsens verhalen. Probeer daar als leek (maakt niet op welk gebied) de relevante en juiste informatie maar eens uit te halen. Onbegonnen werk maar als je dat een prettig tijdverdrijf vindt, zou ik daar zeker mee doorgaan.
By the way: W5 is (nog) geen ss maatje van mij. Wij hebben elkaar één keer de handen geschud (oh nee, dat mocht niet) en zijn verder ons weegs gegaan. Wat niet is kan nog komen.
Was het niet met mijn onderschrift, dat later nog door WE tot in de treuren werd gehanteerd, waarmee ik mijn mening duidelijk genoeg had gemaakt ?
Eric vb
7 oktober 2020, 12:40
In Brussel alles van horeca een maand dicht. Café’s , bars enz. Restaurants mogen open blijven! Geen alcoholische drank op straat, dat is verboden en goktenten gesloten om 22.00 uur .
Goedemorgenallemaal
7 oktober 2020, 12:40
Viroloog Christian Drosten, momenteel de meest besproken wetenschapper van Duitsland, stelt voor dat Duitsers een week in quarantaine gaan voor zij in december aanschuiven bij het kerstdiner.
..
Heeft iedereen eindelijk eens iets gevonden om onder dat massale kerstdiner uit te kunnen komen, komt hij weer.......
pietpotent44
7 oktober 2020, 17:59
Ik ga geen discussie aan want ik heb hier, net als jij en alle andere Nederlanders die er niet voor doorgeleerd hebben, wel een mening over maar die is vooral gebaseerd op gevoel en niet op kennis van zaken. En dan krijg je van die welles/nietes discussies zoals tussen jou en W5 en voorheen de snackkoning. Komisch om te volgen, dat wel hoor, maar verder weinig zinvol.
Soms heb jij een paar zinnige punten, soms W5 maar alles bij elkaar leidt het tot niets (wat niet erg is want daar zijn dit soort sub-topics nu eenmaal voor bedoeld).
Als het zinnig bedoeld was ging je dit soort discussies niet op een hoerenforum voeren.
Verder moet je je vooral blijven verdiepen in wat het internet allemaal te melden heeft. Één grote bron van vermaak met waarheden, halve waarheden en nonsens verhalen.
Ik probeerde je dus uit te leggen dat mijn posts afkomstig zijn van mensen die ervoor geleerd hebben: biochemici, immunologen, infectiologen, artsen, economen, statistici, psychiaters, etc.
Dus kom nou niet aan dat dit mijn mening of mijn gevoel is, of dat ik mijn posts uit mijn dikke duim zuig, of dat ik een complotdenker of een wappie ben. Of iets in die strekking.
Dat is allemaal zo makkelijk.
En natuurlijk blijf ik me informeren.
Ik lees en bekijk heel veel bronnen, en vergelijk die ook met elkaar. En ik weet intussen wel wat de betrouwbare en niet zo betrouwbare bronnen zijn. (Ironisch genoeg is de overheid juist een van de meest onbetrouwbare bronnen gebleken.)
Tot nu toe zijn mijn voorspellingen dan ook heel aardig uitgekomen. Omdat ik de experts wel begrijp, en ook begrijp hoe je de cijfers moet interpreteren. Dat geldt niet voor iedereen hier.
Als jij vindt dat mijn posts onzin zijn, vindt je dus de berichtgeving van die experts onzin. Laat dat duidelijk zijn. Ik zeg niet zomaar wat.
Ik zie niet waarom kennisdeling en discussies hier niet zinvol zouden zijn. Je maakt er wel een karikatuur van.
de duisburg spesjalist
7 oktober 2020, 18:09
.... https://www.ad.nl/buitenland/live-duitse-viroloog-wil-week-quarantaine-voor-start-van-kerstdiners~ad3f3241/
Zoiets kan alleen een ambtenaar bedenken die een salaris krijgt. En Badslippers gaat uitleggen hoe dat ook alweer zit in de eenvoudige economie. Je weet wel ondernemers zorgen daarvoor ...
als we de helle eu is op slot doen 14 dagen en we blijven allemaal thuis zijn we van de corona af daarna mensen van buiten de eu verplicht laten testen bij negatieve uitslag pas de eu in
Big30
7 oktober 2020, 20:52
Duitsers doen Limburg ook in de ban vanwege corona
Duitsland heeft heel Nederland, dus inclusief Limburg, tot risicogebied uitgeroepen vanwege de hernieuwde uitbraak van het coronavirus.
Dat meldt het Robert Koch Institut (RKI) sinds woensdagavond 19:00 uur. Alleen voor de provincie Zeeland maken de Duitse autoriteiten nog een lichte uitzondering. Dat beschouwen de Duitsers als code oranje-gebied. Het RKI is de Duitse evenknie van het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu dat de overheid adviseert tijdens de coronacrisis.
https://www.1limburg.nl/duitsers-doen-limburg-ook-de-ban-vanwege-corona?utm_source=twitter_1limburg&utm_medium=social_media&utm_campaign=twitter_clicks&utm_content=duitsers-doen-limburg-ook-de-ban-vanwege-corona
Eddy_V
7 oktober 2020, 20:55
Ga vooral door PP44 , net zoals alle anderen die hier de meningen van anderen weergeven, interpreteren of weerspreken.
Mijn zegen heb je, vooral omdat je er zo’n plezier aan beleefd, is het een goede afleiding.
Ik heb nergens geschreven dat je onzin schrijft. Dat je net zoals W5, ik zei de gek en vele anderen de wijsheid niet in pacht hebt wil niet zeggen dat je hier jouw mening over en citaten van anderen niet kan weergeven. Die anderen zijn dan meestal wel experts die in jouw straatje denken, terwijl andere schrijvers net zulke gedegen experts opvoeren met eveneens uitstekende argumenten. Maar die zijn dan volgens jou onbetrouwbaar, niet deskundig of anderszins niet geschikt om hun mening te vertolken. Dat is toch apart nietwaar. Net de DWWD waar meningen tegenover elkaar stonden en bleven staan omdat men niet luisteren wil naar elkaar.
Kortom het blijft een bron van vermaak die we met z’n allen maar niet al te serieus moeten nemen, dat is wat anders dan er een karikatuur van maken. Dat is dan weer jouw interpretatie, zo zie je hoe verschillend een uitspraak geïnterpreteerd kan worden!
Eddy_V
7 oktober 2020, 21:00
https://www.1limburg.nl/duitsers-doen-limburg-ook-de-ban-vanwege-corona?utm_source=twitter_1limburg&utm_medium=social_media&utm_campaign=twitter_clicks&utm_content=duitsers-doen-limburg-ook-de-ban-vanwege-corona
Dat alleen Zeeland nog code oranje heeft, is logisch want Zeeland is al jaren een onderdeel van Duitsland, die gaan zichzelf niet in de vingers snijden.
Sjeufke
7 oktober 2020, 21:03
Niet alleen Dld maar ook België https://www.1limburg.nl/belgen-geven-negatief-reisadvies-voor-limburg?context=latestarticles
Belgen hoeven pas te testen na een verblijf in Nederland van 48 uur. Dat dan weer wel.
Ga toch maar even de 'wettelijke' teksten zoeken, want L1 zit er nog wel eens naast (op detail). :cool:
Big30
7 oktober 2020, 21:07
Oftewel:
België heeft Limburg uitgeroepen tot een code rood-gebied. Dat heeft grote gevolgen voor het grensverkeer.
De Belgische overheid raadt vanaf vrijdagmiddag reizen naar Limburg af. Belgen die er twee dagen of langer zijn geweest, moeten bij aankomst in eigen land een coronatest ondergaan en in quarantaine.
De maatregel is bijzonder lastig voor Limburg, dat een flink stuk grens en heel wat grensverkeer met België deelt.
Goedemorgenallemaal
8 oktober 2020, 09:26
Meestal betreft het snel over en weer verkeer, net als met NRW, het heeft geen invloed op brandstofhalers of mense die zonder al te veel overwerk over de grens werken...
Willem2
8 oktober 2020, 12:32
Leidse farmaceut levert bijna 8 miljoen coronavaccins
Nederland gaat minimaal 7,8 miljoen doses van het coronavaccin van Janssen Pharmaceutica afnemen, zodra dit vaccin wordt toegelaten tot de Europese markt. Daarvoor heeft de Europese Commissie een contract gesloten met de Leidse farmaceut.
Voor de hele EU gaat het om een leveringsgarantie van 200 miljoen doses. Volgens de vaste verdeelsleutel heeft ons land vervolgens recht op 3,89 procent van de order. Daarnaast bevat de deal een optie op nog eens 7,8 miljoen doses. Het vaccin wordt deels in Nederland ontwikkeld en hier gemaakt.
Minister De Jonge (Volksgezondheid) schat nu in dat dit vaccin in het tweede kwartaal van 2021 beschikbaar komt. Het gaat maar om één injectie per persoon; bij de meeste andere vaccins zijn dat er twee.
Eerder sloot de Commissie al contracten met AstraZeneca en Sanofi/GSK, beide met een omvang van 300 miljoen doses. Nederland krijgt hier volgens dezelfde verdeelsleutel 11,7 miljoen doses per order. De eerste leveringen van deze al toegezegde vaccins zullen wellicht al komen in de eerste maanden van volgend jaar. .... https://www.ad.nl/politiek/leidse-farmaceut-levert-bijna-8-miljoen-coronavaccins~ae8b6556/
Willem2
8 oktober 2020, 14:41
RIVM: 5831 nieuwe besmettingen met corona, ruim 800 meer dan gisteren
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 5831 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er ruim 800 meer dan gisteren, toen het RIVM 4994 nieuwe besmettingen meldde. De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 4535 positieve tests per dag gemeld, tegen 2995 een week eerder.
In het ziekenhuis liggen nu 1070 coronapatiënten, van wie 228 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn er 49 meer dan gisteren, toen er 1021 covid-patiënten in het ziekenhuis lagen.
13 overleden patiënten
Bij het RIVM zijn 13 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren werden nog 36 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 16 doden per dag, tegen 15 doden per dag een week eerder.
Door achterstanden bij de GGD worden doden niet altijd direct doorgegeven. Sommige overlijdens waren dan ook niet afgelopen week, maar zijn afgelopen week pas gemeld bij het RIVM. Het aantal gemelde doden loopt daardoor achter.
..... https://nos.nl/artikel/2351521-rivm-5831-nieuwe-besmettingen-met-corona-ruim-800-meer-dan-gisteren.html
Het aantal coronapatiënten in Nederlandse ziekenhuizen is gestegen tot 1070. Dat zijn 49 patiënten meer dan woensdag, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Het merendeel ligt op verpleegafdelingen, 228 van de mensen met de longziekte Covid-19 liggen op de intensive care, een toename van 18 in de afgelopen 24 uur.
Momenteel is 29 procent van alle patiënten die op de ic's liggen coronapatiënt. Van alle Nederlanders die momenteel op verpleegafdelingen van ziekenhuizen verblijven, heeft ruim 7,5 procent Covid-19, blijkt uit de cijfers.
Binnen een week zullen de coronacijfers nog sneller stijgen, denkt Ernst Kuipers, de voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "Begin volgende week zitten we naar verwachting op 1250 patiënten in de ziekenhuizen", zei hij op een persconferentie in Rotterdam.
Over eventuele nieuwe maatregelen van het kabinet herhaalde hij dat die er zeker moeten komen als de stijging doorzet. "Deze piek verder door, kunnen we ons niet veroorloven."
Piet Plezier
8 oktober 2020, 15:24
..... https://nos.nl/artikel/2351521-rivm-5831-nieuwe-besmettingen-met-corona-ruim-800-meer-dan-gisteren.html
das te verwaarlozen op 16 miljoen Nederlanders en 1 miljoen gelukzoekers
Big30
9 oktober 2020, 08:30
Zo werd Nederland de coronakoploper van Europa: ‘Het lijkt wel of jullie het niet willen begrijpen’
Nederland is uitgegroeid tot de coronaparia van Europa. De tweede golf veroorzaakt hier meer besmettingen dan in andere landen en wordt alleen maar groter. Hoe dat komt? Doordat wij zo eigenwijs zijn, zegt de rest van Europa. ,,Het lijkt wel of jullie het niet willen begrijpen.”
https://www.ad.nl/binnenland/zo-werd-nederland-de-coronakoploper-van-europa-het-lijkt-wel-of-jullie-het-niet-willen-begrijpen~ae5cbb5c/
Herkenbaar :tongue:!
WANDELAAR5
9 oktober 2020, 08:58
Zou Marie-Therese Claes PietPotent kennen? ;)
Willem2
9 oktober 2020, 16:07
Bijna 6000 nieuwe coronabesmettingen, toename minder sterk dan gisteren
In het ziekenhuis liggen nu 1139 coronapatiënten, van wie 239 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen nog 1070 covidpatiënten in het ziekenhuis, dat is een stijging van 69 patiënten.
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 5983 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Gisteren meldde het RIVM nog 5829 nieuwe besmettingen, dus de toename is 154. Dat is beduidend minder dan de stijging van 836 die een dag eerder werd genoteerd. De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 4841 positieve tests per dag gemeld, tegen 3145 een week eerder.
Bij het RIVM zijn 14 overleden covidpatiënten gemeld. Gisteren werden nog 13 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 17 doden per dag, tegen 14 doden per dag een week eerder. ... https://nos.nl/artikel/2351657-bijna-6000-nieuwe-coronabesmettingen-toename-minder-sterk-dan-gisteren.html
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
https://www.coronalocatie.nl/
Eddy_V
9 oktober 2020, 16:24
Spijtig dat nog steeds geen details over de achtergrond van de opgenomen patiënten worden gepubliceerd, terwijl die wel degelijk bekend zijn. Percentages zal ik niet noemen (verschillen per regio en statistieken zijn per definitie leugens), maar tot juli was het overgrote deel boven de 75 jaar en/of lijdend aan obesitas/copd/hartklachten* * doorhalen wat niet van toepassing is
Niet dat ik het iemand toewens maar de kans dat je als 75 minner zonder die aandoeningen serieus ziek wordt is verwaarloosbaar.
De maatregelen zijn derhalve buitenproportioneel, naar mijn mening.
(Pp44 valt vast van z’n stoel als hij dit leest)
Willem2
9 oktober 2020, 16:32
daar is Rutte het niet mee eens ...
Rutte dreigt met extra maatregelen: 'Cijfers zullen moeten verbeteren' .... https://nos.nl/artikel/2351670-rutte-dreigt-met-extra-maatregelen-cijfers-zullen-moeten-verbeteren.html
Willem2
9 oktober 2020, 16:42
Zou Marie-Therese Claes PietPotent kennen? ;)
Ik ben bang van niet. Weer zo´n ambtenaar die in de vrije sector heel veel boter op haar boterhammetje smeert
De Belgische emeritus-hoogleraar Marie-Therese Claes ziet onze mondkapjesdiscussie met verbazing aan, net als de communicatie vanuit de overheid. “Als mensen een rood stoplicht zien, weten ze dat ze moeten stoppen. Zo werkt het bij dit soort maatregelen ook. Als je vindt dat het nodig is, moet je dat duidelijk vertellen.”
Eigenwijs
Zeker het Nederlandse volk kan wel wat richting gebruiken. Het vooroordeel dat we eigenwijs zijn, klopt volgens Claes helemaal. Ze schreef een aantal jaar geleden een boek over het verschil tussen de Nederlandse en Vlaamse volksaard. “Nederlanders denken het altijd beter te weten, daar komt het op neer. Ze zijn meer individualistisch. In Vlaanderen zie je meer gemeenschapszin.”
Vrijheidsdrang heeft soms voordelen, maar in een crisis als deze kan het tegen ons werken. “Het lijkt wel of sommige Nederlanders niet goed begrijpen waarom afstand houden nodig is. Alsof het alleen henzelf beschermt, en niet de ander. Ik vind dat heel vreemd. Hebben ze geen vertrouwen in de maatregelen van de overheid, nemen ze ze niet serieus of snappen ze het gewoon niet?” ... https://www.parool.nl/nederland/nederland-is-de-paria-van-europa-ik-weet-het-beter-werkt-niet~b570ddb0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
WANDELAAR5
9 oktober 2020, 17:08
Niet dat ik het iemand toewens maar de kans dat je als 75 minner zonder die aandoeningen serieus ziek wordt is verwaarloosbaar.
Daar heb je precies de crux te pakken Eddy. Ik zou ook liever de kwetsbaren beschermen en het virus verder rond laten gaan. Alleen dat is zo verhipte moeilijk. De leeftijdgrens brengt meteen de ANBO in geweer. En wat ga je doen om de jongere zwakkeren te beschermen? Kinderen opsluiten in instituten? 30 jarigen mogen alleen werken in banen waar ze thuis kunnen werken en mogen niet sporten of naar de kroeg? 40 jarigen met hartproblemen mogen niet naar een concert of bioscoop? 50 jarigen met obesitas mogen niet bij een koor? Niemand met hoge bloeddruk mag in het OV?
Als er een vaccin is, dan dat geven aan ouderen en mensen met een zwakkere gezondheid zie ik als eindoplossing. Dan kan dat Coronavirus lekker rondgaan en de weerstand van iedereen opkrikken zonder grote gevaren en dan wordt het misschien na een tijd een gewone verkoudheid. Maar tot die tijd is het heel goed afstand houden, of de huidige afgedwongen maatregelen ben ik bang.
Maar ik hoor graag goede suggesties hoe we die jongere zwakkeren fatsoenlijk zouden kunnen beschermen.
pietpotent44
9 oktober 2020, 20:01
Spijtig dat nog steeds geen details over de achtergrond van de opgenomen patiënten
Van de sterfgevallen van afgelopen weken komt tweederde uit zorginstellingen. En 90 procent van de sterfgevallen onder de 70 jaar had onderliggend lijden.
En het gros van de jongeren van 18-25 die besmet raken, komt uit studentenhuizen.
Eddy wordt met de dag wijzer.
pietpotent44
9 oktober 2020, 20:16
https://www.ad.nl/binnenland/zo-werd-nederland-de-coronakoploper-van-europa-het-lijkt-wel-of-jullie-het-niet-willen-begrijpen~ae5cbb5c/
Herkenbaar :tongue:!
Het is altijd hetzelfde liedje: die besmettingen komen door het gedrag van die stoute eigenwijze Nederlanders. Die moeten eens een keer leren luisteren. Als de cijfers stijgen wordt er niet goed geluisterd, en worden de maatregelen weer verder opgevoerd. (dat zal ze leren)
Terwijl als je naar de feiten kijkt, zie je mensen in hun eentje in de auto zitten met een mondkapje op, zie je fieters buiten met een mondkapje op, verliezen voetballers wedstrijden omdat ze 1,5m afstand houden, en worden winkelwagentjes weer fanatiek gereinigd. En blijkt dat binnen de zorginstellingen de meeste mensen sterven (is de ventilatie daar op orde ? zoals bijv. in Duitsland. mondkapjesplicht? waar omt zelf over beslist). En als de cijfers goed zijn, komt dat natuurlijk weer omdat wij ons zo goed aan de maatregelen gehouden hebben.
In plaats van gewoon reeel te zijn, en te beseffen dat je een virus niet met maatregelen onder controle kan krijgen, en dat wat er nu gebeurt heel normaal is voor de tijd van het jaar.
En besmettingen alleen zeggen weinig, en meestal niet erg. In letterlijk 99% vd besmettingen is het niet ernstig.
Maar blijkbaar is het erg taboe om dat te zeggen. Willem Engel wordt serieus bedreigd, John McSnek is al opgegaan in het frituurvet, Wentelteefje lijkt van de aardbodem verdwenen, en nu ben ik een van de nieuwe doelwitten.
Maar sinds ik train voor de 100m sprint, ben ik te ongrijpbaar geworden.
phoenix
9 oktober 2020, 20:31
gek he dat dat dan in duitsland een stuk minder is Pietpotent, dus ergens gaat jouw verhaal ook mank...en dat is denk ik ook logisch want zowel kritikasters als de mensen die het voor het zeggen hebben, staan tegenover elkaar en hebben beiden ook boter op hun neus...
. besmettingen nemen zeker toe, minder ic opnames, dus minder problemen, dat het veel langer gaat duren heb ik persoonlijk al langer voorspelt, dat het economisch nog en veel grotere ramp gaat worden ook en dat we op moeten houden om van elke branche te verlangen dat een volledig vrije markt hanteren het beste is.....
het milieu, het klimaat de biodiversiteit is hier wel bij gebaat, bij de grote economische crisis gelukkig maar.. wat wel een groot probleem is, grotere dan corona " mensen inde hele wereld sterven straks en masse... tienduizend of meer per dag...
WANDELAAR5
9 oktober 2020, 20:40
Maar sinds ik train voor de 100m sprint, ben ik te ongrijpbaar geworden.
LOL!
pietpotent44
9 oktober 2020, 20:43
gek he dat dat dan in duitsland een stuk minder is Pietpotent, dus ergens gaat jouw verhaal ook mank...en dat is denk ik ook logisch want zowel kritikasters als de mensen die het voor het zeggen hebben, staan tegenover elkaar en hebben beiden ook boter op hun neus...
. besmettingen nemen zeker toe, minder ic opnames, dus minder problemen, dat het veel langer gaat duren heb ik persoonlijk al langer voorspelt, dat het economisch nog en veel grotere ramp gaat worden ook en dat we op moeten houden om van elke branche te verlangen dat een volledig vrije markt hanteren het beste is.....
het milieu, het klimaat de biodiversiteit is hier wel bij gebaat, bij de grote economische crisis gelukkig
Ventilatiesystemen eisen en mondkapjesplicht in binnenruimtes zoals zorginstellingen waar de kwetsbaren zitten, zijn maatregelen die de overheid zou moeten nemen (zoals in Duitsland). In plaats van die idiote 1,5m (zelfs buiten) en handenwassen.
Dat heeft niks met gedrag, discipline of ongehoorzaamheid te maken.
Dus wat zit je nou weer te zeveren.
Geef de ouderen en kwetsbaren de faciliteiten om zich te isoleren, en medisch te ondersteunen (indien ze daar zelf voor kiezen).
Verder gewoon de maatschappij zn gang laten gaan. Geen verdere maatregelen. Om te voorkomen dat maatschappij en economie onnodig naar de knoppen worden geholpen.
En ook niet wachten op een vaccin als zogenaamd enige redmiddel. Waarvan we nog niet zeker weten wanneer het komr, en of het werkt.
Player
9 oktober 2020, 21:05
In Belgie zegeviert uiteindelijk het gezond verstand, in tegenstelling tot de noorderburen waar regels uiterst complex zijn en in bij toepassing p6 onmogelijk maken.
Raad van State schrapt prostitutieverbod
https://www.hln.be/brussel/raad-van-state-schrapt-prostitutieverbod~a9fae92f/
Eddy_V
9 oktober 2020, 21:13
Van de sterfgevallen van afgelopen weken komt tweederde uit zorginstellingen. En 90 procent van de sterfgevallen onder de 70 jaar had onderliggend lijden.
En het gros van de jongeren van 18-25 die besmet raken, komt uit studentenhuizen.
dat is dan weer jammer van die cijfers want die kunnen op basis van andere gegevens en uitgangspunten behoorlijk verschillen. In het voorjaar zaten die cijfers over verpleeghuizen in deze richting maar momenteel worden er geen cijfers over vrijgegeven . Of wel en waar worden die dan openbaar gemaakt of is dat een eigen inschatting?
Met die studentenhuizen bijvoorbeeld zit PP44 er ook naast want het aantal studenten versus niet-studenten in dezelfde leeftijdsklasse is natuurlijk klein en ook niet-studenten feesten in de avond en nachtelijke uren als de horeca officieel gesloten is. In de studentenhuizen is alleen meer zicht op de aantallen.
Maar het gaat om het principe en dan komt het relaas van PP44 redelijk overeen met wat ik al vanaf april schrijf.
@W5 wat mij betreft komt het neer op een combinatie van eigen verantwoordelijk en passende maatregelen.
Sluiten van horeca zijn m.i. geen passende maatregelen.
Het dragen van mondkapjes kost geen moeite en zal allicht wat tegen houden als je besmet bent zodat je anderen niet aansteekt.
Mensen die tot de risicogroep behoren zullen voor zichzelf moeten beslissen of zij in een eigen bubbel willen blijven en het contact met anderen zoveel mogelijk vermijden of dat ze het risico aangaan. Het is toch wat raar dat 90%* van de samenleving op z’n kop staat en beperkt wordt voor 10% van de samenleving. * percentage is een voorbeeld en mag wat mij betreft vervangen worden door ieder getal tussen de 75 en 99.
Een goede vriend van mij, midden 40, maar door een aandoening behorende tot de risicogroep neemt het heel strikt: geen winkelbezoek tenzij onvermijdelijk, mondkapjes buitenshuis, minimaal bezoek aan huis en de bezoekers komen alleen binnen met mondkapje. Dat vind ik een vorm van eigen verantwoordelijkheid waar je alleen maar respect voor kan hebben. Degenen die tot een risicogroep behoren moeten helemaal zelf weten wat ze doen, heb daar geen oordeel over, maar die nemen welbewust een risico om naar saunaclubs, cafés of drukke openbare ruimtes te gaan.
Zelf maak ik mij niet zo druk, heb respect voor anderen hun houding en hun (al dan niet terechte) angst.
Ivm een kwetsbare oudere in mijn omgeving komen er hier ook geen bezoekers binnen zonder mondkapjes en vermijd ik momenteel grote druktes (voor zover die er al ergens zijn), maar een isolement gaat me dan weer te ver en zodra ik in de gelegenheid ben zal ik mijn verloofde dan ook weer met veel genoegen bezoeken. Scheelt wel dat ik haar niet in een club hoef op te zoeken, maar zelfs v Goch waar ik 10 dagen geleden nog was, heeft zoveel ruimte dat ik mij daar niet ongemakkelijk voelde.
En verder ben ik van mening dat de 1,5 meter dictatuur vernietigd dient te worden.
(wat zou er toch met WE gebeurd zijn?)
Zeus1
9 oktober 2020, 21:44
wat zou er toch met WE gebeurd zijn?
Die “wijsneus” hield zich niet aan de Corona regels met alle gevolgen van dien.
En verder ben ik van mening dat iedereen voorlopig de anderhalve meter samenleving moet respecteren.
Willem2
9 oktober 2020, 22:47
'Terugdringen bezoekersaantallen culturele instellingen'
Mogelijk slecht nieuws voor culturele instellingen zoals theaters en poppodia, die blij waren met de ontheffingen die ze hebben gekregen. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de uitzonderingsbepaling dat zij meer dan dertig personen mogen ontvangen per ruimte, teruggetrokken.
Dit zegt Antoin Scholten, burgemeester van Venlo en voorzitter van de veiligheidsregio Limburg-Noord vrijdagavond in L1mburg Centraal.
Regionaal belang
Meerdere instellingen, als poppodium Grenswerk in Venlo en muziekcentrum De Bosuil in Weert, kregen vorige week ontheffing. Zij mochten ondanks de nieuwe coronamaatregelen wel meer dan 30 mensen ontvangen per zaal. Dat komt omdat die gebouwen van regionaal belang zijn.
Terugdringen
Echter heeft dit volgens Scholten tot enorme discussies geleid binnen het Veiligheidsberaad. "Hier gaan we het maandag samen met de voorzitters van de veiligheidsregio’s verder over hebben. Er gaan absoluut aanvullende maatregelen komen. En ik geloof absoluut niet dat er een uitbreiding komt, eerder een terugdringing van maximaal 30 mensen per ruimte."
'Vier geen vastelaovend dit jaar'
Daarnaast vindt Scholten het geen goed plan om vastelaovend te vieren. De beide Limburgse veiligheidsregio's besloten woensdag dat komend seizoen een streep gaat door de vastelaovend. Vergunningen voor optochten, feesten en bijeenkomsten worden niet verleend. Volgens Annemarie Penn-Te Strake, burgermeester van Maastricht en voorzitter van veiligheidsregio Zuid-Limburg, betekent dat verbod niet dat niks mogelijk is. "Je kunt denken aan carnaval in de wijken, met een beetje muziek en drinken", aldus Penn-Te Strake. Daar is Scholten het niet mee eens. Hij ziet liever dat mensen het een jaartje overslaan. "Doe het gewoon niet. Het is allemaal vreselijk dat het niet doorgaat, maar we hebben een crisis te bestrijden. Er moeten keuzes worden gemaakt", zegt Scholten.
..... https://nos.nl/regio/limburg/artikel/49738-terugdringen-bezoekersaantallen-culturele-instellingen.html
Willem2
10 oktober 2020, 01:20
..... https://nos.nl/regio/limburg/artikel/49738-terugdringen-bezoekersaantallen-culturele-instellingen.html
Uit deze laaste link kan je duidelijk zien dat samenkomsten in welke vorm dan ook door de overheid worden teruggedrongen. En dat wordt er niet gelet op de eventuele veiligheid, het pand en welke maatregelen instanties, verenigingen of bedrijven dan reeds genomen hebben.
https://nos.nl/artikel/2351711-maximaal-30-bezoekers-buitenproportioneel-vinden-sommige-kerken-en-moskeeen.html
pietpotent44
10 oktober 2020, 01:36
dat is dan weer jammer van die cijfers want die kunnen op basis van andere gegevens en uitgangspunten behoorlijk verschillen. In het voorjaar zaten die cijfers over verpleeghuizen in deze richting maar momenteel worden er geen cijfers over vrijgegeven . Of wel en waar worden die dan openbaar gemaakt of is dat een eigen inschatting?
Met die studentenhuizen bijvoorbeeld zit PP44 er ook naast want het aantal studenten versus niet-studenten in dezelfde leeftijdsklasse is natuurlijk klein en ook niet-studenten feesten in de avond en nachtelijke uren als de horeca officieel gesloten is. In de studentenhuizen is alleen meer zicht op de aantallen.
Maar het gaat om het principe en dan komt het relaas van PP44 redelijk overeen met wat ik al vanaf april schrijf.
Deze cijfers gaan over de afgelopen weken, dus niet over het voorjaar, en komen van het rivm zelf. Dus als je het er niet mee eens bent, mag je daar gaan klagen.
Blijft toch mooi. Iemand die zegt dat ie benieuwd is naar de huidige cijfers, omdat ie ze niet kent. Ze dan krijgt. En dan vervolgens zegt dat ze niet kloppen. 'op basis van andere gegevens en uitgangspunten behoorlijk verschillen' ? Man man man. Weer een gevalletje #ikweethetnietmaarikweethetwelbeter
deket
10 oktober 2020, 08:02
Momenteel 5000 bevestigd besmettingen per dag ,hoogste sinds de uitbraak Coronavirus
Avondklok en sluiten cafés dat vind ik schieten met een kanon op een vlieg.
Oplossingen naar mijn bescheiden mening in afwachting van een Vaccin, (waarschijnlijk voorjaar)
1, Reizigers aan de luchthaven allemaal testen en opvolgen, desnoods reuzen per vliegtuig tijdelijk verbieden
2. Bepaalde migrantenwijken hebben helaas een record aan besmettingen omdat ze met velen op een kleine oppervlakte zitten
Dat is zo in Antwerpen en momenteel in Brussel nog erger en in Nederland te Amsterdam
Deze mensen volgen het Belgische en Nederlandse journaal niet en zijn dus niet te bereiken daarom moet de overheid hun vertrouwenspersoon inschakelen. Dus voor de jongeren die niet meer naar school gaan een buurtwerker en voor de ouderen de iman.
Momenteel de horeca dichtknijpen is niet de juiste oplossing!!!
pietpotent44
10 oktober 2020, 09:21
Hieronder staat de visie van 3 wetenschappers over de te kiezen corona strategie.
3 epidemiologen van universiteiten uit de VS hebben een voorstel voor een alternatief nieuw coronabeleid.
De belangrijkste punten:
- niet alleen naar 1 ziekte kijken, maar naar hele gezondheidszorg
- grote gevolgschade door huidig corona beleid (uitstellen nodige reguliere zorg, psychische en economische schade)
- voorstel alternatief beleid, waarbij ouderen en kwetsbaren (indien zij dit wensen, vrijwillig) beschermd / afgeschermd worden, en kinderen en jong volwassenen normaal verder kunnen gaan met hun leven (in de VS zijn dit jaar meer kinderen aan griep overleden dan aan covid-19), en tegelijkertijd groepsimmuniteit wordt ontwikkeld
- groepsimmuniteit is geen strategie, maar een biologisch gegeven. Zelfs wanneer er een vaccin is, zijn we nog afhankelijk van groepsimmuniteit om de pandemie helemaal op te lossen
- niet wachten met wijzigen strategie tot er een vaccin is (waarschijnlijk in de lente van 2021)
- de bijkomende gevolgschade door de maatregelen onder jonge mensen moet stoppen
- manieren om de groep ouderen en kwetsbaren te scheiden van de mensen die niet of nauwelijks risico lopen:
medici en ziekenhuisbezoekers regelmatig laten testen, oude werkenden (60+) veel online laten werken bijv. in onderwijs (en indien dit niet mogelijk dan een sabatical met een uitkering), maar mensen van bijv. in de 30 of 40 gewoon fysiek laten werken, en de jongere groep immuniteit laten opbouwen (en dus juist niet beschermen). En ook de gevolgschade aan de maatschappij stoppen
- uiteindelijk moet je altijd bij groepsimmuniteit uitkomen. bij helemaal geen maatregelen krijg je in het begin relatief veel doden (onder de ouderen), bij strenge maatregelen vertraag je alleen het bereiken van groepsimmuniteit.
Om die periode zo kort mogelijk te maken, moet je dus de niet kwetsbaren zoveel mogelijk immuniteit op laten doen (in tegenstelling tot het huidige beleid)
Zweden is een van de landen die het qua groepsimmuniteit het beste gedaan heeft. Ondanks dat ze in de beginfase in de ouderenhuizen teveel fouten hebben gemaakt, met veel doden daar tot gevolg.
- ca. 3 maanden nodig voor bereiken groepsimmuniteit als je de niet kwetsbare groep onbeschermd laat leven
- laat iedereen (incl. jonge mensen) vrij in de keuze om in zelf isolatie te gaan, indien zij dat wensen. En laat ook kwetsbaren de vrije keuze in wat te doen (ouderen die bewust het besmettingsrisico nemen, omdat zij in de laatste fase van hun leven sociale contacten belangrijker vinden)
https://www.youtube.com/watch?v=rz_Z7Gf1aRE
pietpotent44
10 oktober 2020, 09:26
Opnieuw een update van immunoloog Beda Stadler.
Eigenlijk al oud nieuws. Meer een bevestiging. Ook van het feit dat veel van de positieve pcr testen restdeeltjes zijn van een oude infectie, en daarmee onterecht als nieuwe corona patient worden gerekend.
https://www.youtube.com/watch?v=CmalojTT-xw
Eddy_V
10 oktober 2020, 09:58
Cijfers komen van het rivm zelf aldus iemand die de uitspraken en cijfers van de overheid onbetrouwbaar heeft verklaard :biggrin:
en niet ten onrechte trouwens!
De cijfers van het rivm in tabel 8 , setting van mogelijke besmetting spreken de uitspraken van pp44 overigens nogal tegen..
Student en scholen bij elkaar 4,8%
Verpleeghuis en Woonzorg voor ouderen 7,3%
Thuissituatie en overige familie 56,4%
Een relatie tussen leeftijd en plaats van overlijden wordt op de site niet gelegd, tenzij ik het mis heb (ben geen liefhebber van cijfers en tabellen dus misschien mis ik het ergens). Dit lijkt mij meer een interpretatie van pp44 en uit mijn eigen ervaring vanwege contacten met de sector wordt die relatie momenteel ook niet gelegd itt het voorjaar.
Maakt allemaal niet uit, ondanks dat pp44 het nog niet doorheeft, zijn we in grote lijnen de dezelfde mening toegedaan. Zijn wantrouwen voor bepaalde bronnen (vooral die niet in zijn straatje passen) geldt bij mij zelfs voor alle bronnen en zeker voor statistieken en lijstjes die op internet circuleren, ook die van het rivm.
We grappig dat in de post #7072 door pp44 aangehaalde wetenschappers wordt verklaard wat ik een paar Posts eerder had verklaard als mijn mening. Maar dat was kennelijk niet opgevallen bij pp44.
Naast WE is ook johnmcsnek van de aardbodem verdwenen, dat was ook zo’n rechtlijnige die moeite had om mijn provocaties en nuanceringen te interpreteren. Die zal toch ook niet slachtoffer van de griep geworden zijn of is pp44 zijn zoveelste nickname :) ?
pietpotent44
10 oktober 2020, 10:09
Cijfers komen van het rivm zelf aldus iemand die de uitspraken en cijfers van de overheid onbetrouwbaar heeft verklaard :biggrin:
en niet ten onrechte trouwens!
De cijfers van het rivm in tabel 8 , setting van mogelijke besmetting spreken de uitspraken van pp44 overigens nogal tegen..
Student en scholen bij elkaar 4,8%
Verpleeghuis en Woonzorg voor ouderen 7,3%
Thuissituatie en overige familie 56,4%
Een relatie tussen leeftijd en plaats van overlijden wordt op de site niet gelegd, tenzij ik het mis heb (ben geen liefhebber van cijfers en tabellen dus misschien mis ik het ergens). Dit lijkt mij meer een interpretatie van pp44 en uit mijn eigen ervaring vanwege contacten met de sector wordt die relatie momenteel ook niet gelegd itt het voorjaar.
Maakt allemaal niet uit, ondanks dat pp44 het nog niet doorheeft, zijn we in grote lijnen de dezelfde mening toegedaan. Zijn wantrouwen voor bepaalde bronnen (vooral die niet in zijn straatje passen) geldt bij mij zelfs voor alle bronnen en zeker voor statistieken en lijstjes die op internet circuleren, ook die van het rivm.
We grappig dat in de post #7072 door pp44 aangehaalde wetenschappers wordt verklaard wat ik een paar Posts eerder had verklaard als mijn mening. Maar dat was kennelijk niet opgevallen bij pp44.
Naast WE is ook johnmcsnek van de aardbodem verdwenen, dat was ook zo’n rechtlijnige die moeite had om mijn provocaties en nuanceringen te interpreteren. Die zal toch ook niet slachtoffer van de griep geworden zijn of is pp44 zijn zoveelste nickname :) ?
Dit stond in een blog van maurice de Hond van 1 oktober:
Van Dissel en de RIVM brengen deze week interessante informatie naar buiten.
– Een groot deel van de besmettingen in de categorie 18 – 25 jaar vindt in studentenhuizen plaats.
– Er zou een cluster met 342 besmettingen zijn geweest. Er is alleen niet bekend gemaakt waar dat was en welke lering we eruit kunnen trekken. Dat is ook het geval bij een uitbraak in een studentenhuis, die Van Dissel bij zijn toelichting in de Tweede Kamer vermeldde., waar 242 besmet raakten.
– Bij circa 10 procent van de ruim 700 sterfgevallen onder de 70 jaar is geen onderliggend lijden bekend, bij de anderen dus wel.
– Circa twee derde van alle sterfgevallen de laatste weken vindt plaats in zorginstellingen. Dat betekent dat nu dagelijks circa 5 mensen buiten zorginstellingen overlijden.
Ja, wat betreft buitenproportionaleit maatregelen zijn we het inderdaad wel eens. En ben jij het zelfs met jouw Sixsens aartsvijand Deket eens. En is ook wat steeds meer wetenschappers aangeven. Zoals in dat artikel / filmpje.
Mijn account bestaat al sinds de tijd dat jouw vader jou nog niet in zijn broek voelde kriebelen. Geen idee waar JohnMcSnek nu onder zit.
Brad Clitt
10 oktober 2020, 11:18
John McSnek heb ik sinds de heropening van SS daar niet gezien, terwijl ie daar voorheen vaak op dezelfde dagen als ik kwam. Ik heb ook al eens een andere forumcollega gevraagd, maar die heeft hem ook niet gezien.
kempie
10 oktober 2020, 13:03
Hieronder staat de visie van 3 wetenschappers over de te kiezen corona strategie.
3 epidemiologen van universiteiten uit de VS hebben een voorstel voor een alternatief nieuw coronabeleid.
De belangrijkste punten:
- niet alleen naar 1 ziekte kijken, maar naar hele gezondheidszorg
- grote gevolgschade door huidig corona beleid (uitstellen nodige reguliere zorg, psychische en economische schade)
- voorstel alternatief beleid, waarbij ouderen en kwetsbaren (indien zij dit wensen, vrijwillig) beschermd / afgeschermd worden, en kinderen en jong volwassenen normaal verder kunnen gaan met hun leven (in de VS zijn dit jaar meer kinderen aan griep overleden dan aan covid-19), en tegelijkertijd groepsimmuniteit wordt ontwikkeld
- groepsimmuniteit is geen strategie, maar een biologisch gegeven. Zelfs wanneer er een vaccin is, zijn we nog afhankelijk van groepsimmuniteit om de pandemie helemaal op te lossen
- niet wachten met wijzigen strategie tot er een vaccin is (waarschijnlijk in de lente van 2021)
- de bijkomende gevolgschade door de maatregelen onder jonge mensen moet stoppen
- manieren om de groep ouderen en kwetsbaren te scheiden van de mensen die niet of nauwelijks risico lopen:
medici en ziekenhuisbezoekers regelmatig laten testen, oude werkenden (60+) veel online laten werken bijv. in onderwijs (en indien dit niet mogelijk dan een sabatical met een uitkering), maar mensen van bijv. in de 30 of 40 gewoon fysiek laten werken, en de jongere groep immuniteit laten opbouwen (en dus juist niet beschermen). En ook de gevolgschade aan de maatschappij stoppen
- uiteindelijk moet je altijd bij groepsimmuniteit uitkomen. bij helemaal geen maatregelen krijg je in het begin relatief veel doden (onder de ouderen), bij strenge maatregelen vertraag je alleen het bereiken van groepsimmuniteit.
Om die periode zo kort mogelijk te maken, moet je dus de niet kwetsbaren zoveel mogelijk immuniteit op laten doen (in tegenstelling tot het huidige beleid)
Zweden is een van de landen die het qua groepsimmuniteit het beste gedaan heeft. Ondanks dat ze in de beginfase in de ouderenhuizen teveel fouten hebben gemaakt, met veel doden daar tot gevolg.
- ca. 3 maanden nodig voor bereiken groepsimmuniteit als je de niet kwetsbare groep onbeschermd laat leven
- laat iedereen (incl. jonge mensen) vrij in de keuze om in zelf isolatie te gaan, indien zij dat wensen. En laat ook kwetsbaren de vrije keuze in wat te doen (ouderen die bewust het besmettingsrisico nemen, omdat zij in de laatste fase van hun leven sociale contacten belangrijker vinden)
https://www.youtube.com/watch?v=rz_Z7Gf1aRE
Dat je in die onzin gelooft. En zo gemakkelijk gaat het helemaal niet.
Als het al zou werken hoe krijg je dat dan voor elkaar.
Omdat ouderen zolang mogelijk zelfstandig moeten wonen tegenwoordig zitten ze nu niet allemaal bij elkaar in bejaardenhuizen.
Bovendien bleken er tijdens de lockdown van verzorings te huizen veelnuitbraken te zijn. De oudjes worden nu eenmaal door jonge mensen verzorgd en hoe streng ze ook probeerde te zijn toch uitbraken in verzorgings te huizen en het is ook niet makkelijkk bij je familie die al zo oud is lang weg te blijven in wie weet de laatste jaren of maanden dat je ze hebt.
Verder die 3 maanden om groeosimmunieteit te bereiken geloof ik helemaal niks van hebben ze daar bewijs voor. In zweden waar ze geen lockdown hadden zijn ze daar al in de buurt van groepsimmuniteit.
Als die groepsimmuniteit werkt dan komt ie er wel maar niet sneller op de normale manier. We zulken voor groepsimmuniteit moeten wachten tot we genoeg mensen met een vaccine kunnen inenten denk ik. Als er een vaccine is en je kan 70% inenten en het werkt bij 60% (en 60% is genoeg voor groepsimmuniteit) dan heb je dan eindelijk groepsimmuniteit.
kempie
10 oktober 2020, 13:09
Dat denk ik ook al een tijdje. Hoop maar dat ze dat overtuigen van iedereen met hun lange post zat zijn geworden of er geen tijd meer voor vonden en dat ze niet door het virus zijn uitgeschakeld. Vooral WE was me opgevallen dat ie niet meer schreef.
WANDELAAR5
10 oktober 2020, 13:36
Ik denk niet dat John McSnek en PP44 dezelfde personen zijn, daarvoor verschilt hun stijl teveel. John was continu aan het trollen en beduidend slimmer.
Brad Clitt
10 oktober 2020, 13:48
Ik weet 100% zeker dat ze niet dezelfde persoon zijn.
pret
10 oktober 2020, 14:52
Ik weet 100% zeker dat ze niet dezelfde persoon zijn.
Idem dito ik ken ze allebei
Willem2
10 oktober 2020, 15:55
Diederik Gommers is klaar met ‘halfzachte’ maatregelen: ‘Snelle lockdown is nodig’
Diederik Gommers noemt het opnieuw gestegen aantal coronabesmettingen reden om snel in een volledige lockdown te gaan. Volgens de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care werken de ‘halfzachte’ maatregelen van het kabinet niet. .... https://www.ad.nl/binnenland/diederik-gommers-is-klaar-met-halfzachte-maatregelen-snelle-lockdown-is-nodig~acbe14f5/
Weekend van de waarheid: ruim 500 coronabesmettingen meer dan gisteren
Ook na elf dagen leiden de nieuwe coronamaatregelen niet tot het afvlakken van het aantal besmettingen. De GGD’s hebben de afgelopen 24 uur 6504 nieuwe positieve coronatests geregistreerd, blijkt vandaag uit cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Dat zijn er ruim 500 meer dan gisteren, toen het aantal positieve tests toenam met 5.983.
.... https://www.ad.nl/binnenland/weekend-van-de-waarheid-ruim-500-coronabesmettingen-meer-dan-gisteren~ab87f27e/
https://nos.nl/artikel/2351771-stijgende-trend-houdt-aan-6504-nieuwe-coronabesmettingen.html
Ik verwacht dus binnenkort opnieuw een lockdown.
pietpotent44
10 oktober 2020, 16:46
Dat je in die onzin gelooft. En zo gemakkelijk gaat het helemaal niet.
Als het al zou werken hoe krijg je dat dan voor elkaar.
Omdat ouderen zolang mogelijk zelfstandig moeten wonen tegenwoordig zitten ze nu niet allemaal bij elkaar in bejaardenhuizen.
Bovendien bleken er tijdens de lockdown van verzorings te huizen veelnuitbraken te zijn. De oudjes worden nu eenmaal door jonge mensen verzorgd en hoe streng ze ook probeerde te zijn toch uitbraken in verzorgings te huizen
Verder die 3 maanden om groepsimmunieteit te bereiken geloof ik helemaal niks van hebben ze daar bewijs voor. In zweden waar ze geen lockdown hadden zijn ze daar al in de buurt van groepsimmuniteit.
Als die groepsimmuniteit werkt dan komt ie er wel maar niet sneller op de normale manier. We zulken voor groepsimmuniteit moeten wachten tot we genoeg mensen met een vaccine kunnen inenten denk ik. Als er een vaccine is en je kan 70% inenten en het werkt bij 60% (en 60% is genoeg voor groepsimmuniteit) dan heb je dan eindelijk groepsimmuniteit.
Ik vind het juist een heel goed voorstel.
Heel veel dingen zijn ook gewoon logische dingen die iedereen met een beetje verstand had kunnen bedenken. Zij staan er alleen wat wetenschappelijker in.
Het lastigste blijft inderdaad wel hoe die 2 groepen te scheiden. Dat zal wel nooit voor 100% gaan lukken, maar de suggesties om dat zoveel mogelijk te realiseren zijn nog niet zo slecht.
En het is toch gunstig als ouderen zich in eigen huis kunnen isoleren in plaats van in een verzorgingstehuis. En bij de voorgestelde maatregelen zit ook mondkapjesplicht voor medici en andere mensen die veel in aanraking met de kwetsbaren / ouderen komen.
In Nederland was in het begin van de pandemie geen mondkapjesplicht, volgens rivm was dat toen niet nodig en was 1,5m afstand houden voldoende (werkelijke reden was waarschijnlijk schaarste). Dat was natuurlijk een kapitale fout, en is nu beter geregeld.
Of 3 maanden zonder maatregelen voor de niet kwetsbare groep) voldoende is, weet ik ook niet. Maar als je kijkt naar het Europese land dat het meest dicht bij dat scenario kwam (Zweden), dan zie je toch dat hun curve wat meer uitgesmeerd was dan de andere landen (en ze zijn daar in het begin vd pandemie flink de fout in gegaan met ouderen in verzorgingstehuizen, met relatief veel doden tot gevolg toen), maar dat ze op het eind (met ca. 6 weken vertraging) toch op hetzelfde punt zijn uitgekomen. Dus na ongeveer 3 maanden.
En ook zie je dat Zweden nu nog steeds die hele lage aantallen sterfgevallen (en infecties) heeft, terwijl het bij de andere landen harder aan het stijgen is. Dus het zou best weleens kunnen dat je na 3 maanden alles los al een heel eind bent.
Zonder maatregelen (voor de niet kwetsbare groep) krijg je zeker wel sneller groepsimmuniteit. Plus dat de nevenschade het meest minimaal is. In tegenstelling tot strenge maatregelen / lockdowns, waarmee je dat alleen maar vertraagt, en veel schade aanbrengt aan de maatschappij.
En een vaccin zal nog wel enkele maanden duren. Met alle schade van dien in de tussentijd.
Dit voorstel is in elk geval een stuk slimmer dan het huidige beleid: door de huidige toenemende maatregelen neemt de schade aan de maatschappij rampzalig toe (zeker omdat een vaccin als enige reddingsmiddel wordt gezien, wat nog wel maanden duurt, en waarvan de werking nog onzeker is), en je vertraagt bereiken van groepsimmuniteit. En de overheid geeft nu bakken geld uit aan steunpakketten en uitkeringen. Dat is dan ook veel minder nodig.
En ze moeten ook eens af van aantal positieve pcr tests aka 'besmettingen' als leidraad voor het beleid te nemen. Er zullen nou eenmaal meer besmettingen (en opnames en doden) komen. Voor slechts 1% van die besmettingen is het een probleem. Dus waarom allemaal dat gefocus op die aantal positieve testen (waarvan de resultaten bovendien onbetrouwbaar zijn). Allemaal paniekzaaierij.
stimpy3
10 oktober 2020, 17:45
NOS liveblog:
Vanwege het toenemende aantal besmettingen is een aantal gebieden in Duitsland als risicogebied bestempeld. Naast Berlijn en Frankfurt is daar vanaf vandaag ook Keulen bij gekomen, de grootste stad van de deelstaat Noordrijn-Westfalen, die aan Nederland grenst. Inwoners van die gebieden wordt opgeroepen niet door het land te reizen.
Ik gok dat nog maar even duurt en alle clubs in de buurt van keulen mogen weer dicht.
Badslippers
10 oktober 2020, 18:26
– Er zou een cluster met 342 besmettingen zijn geweest. Er is alleen niet bekend gemaakt waar dat was en welke lering we eruit kunnen trekken.
Dat is op zijn minst gezegd vreemd te noemen. Waarom maakt de overheid dat niet bekend? Bovendien zou ik graag wat meer cijfers zien m.b.t. massale bijeenkomsten tijdens de laatste maanden. Experts waarschuwden immers dat zulke massale bijeenkomsten potentiële virushaarden zouden kunnen zijn. Al die demonstraties of bijeenkomsten zouden een besmettingsbron zijn. Te denken valt aan voetbalwedstrijden, hossende grote menigten (Willem 2 na verloren wedstrijd tegen de Schotse Rangers), massaal kerkbezoek in Staphorst, demonstraties op de Dam. Wereldwijd zullen er duizenden zo niet tienduizenden van zulke massa-bijeenkomsten zijn geweest. Daar moet je toch iets uit kunnen afleiden. Ik lees hoogstens in algemene termen "corona bleef weg tijdens massa-bijeenkomst". Als al die bijeenkomsten potentiële virushaarden zouden zijn, zou je dat terug moeten zien in de cijfers.
Eddy_V
10 oktober 2020, 19:25
Dit stond in een blog van maurice de Hond van 1 oktober:
Ja, wat betreft buitenproportionaleit maatregelen zijn we het inderdaad wel eens. En ben jij het zelfs met jouw Sixsens aartsvijand Deket eens.
Mijn account bestaat al sinds de tijd dat jouw vader jou nog niet in zijn broek voelde kriebelen. Geen idee waar JohnMcSnek nu onder zit.
Ah, je hebt weer een andere betrouwbare bron gevonden ;)
Deket is geen vijand laat staan een aartsvijand van mij, clubmaatjes zijn we ook niet. Dat we elkaar vaak opnaaien en soms irriteren heeft waarschijnlijk te maken met het Duitse spreekwoord: was sich liebt das nickt sich :biggrin:
En dat jouw account niet één van de accounts van de bamiblokken liefhebber is begreep ik wel aan het taalgebruik, was maar een geintje.
de duisburg spesjalist
11 oktober 2020, 07:49
Diederik Gommers: ‘Halfzachte maatregelen werken niet. Tijd voor een lockdown’
Vandaag waren er meer dan 6500 coronabesmettingen, ruim 500 meer dan gisteren. Het effect van de aangescherpte maatregelen lijkt dus uit te blijven. Tijd voor een lockdown, vindt Diederik Gommers. 'Ik snap niet dat we niet strakker en strenger in de wedstrijd zitten', zegt hij tegen AD.nl.
De voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care concludeert: 'Die maatregelen zijn niet afdoende gebleken. De bedoeling was flatten the curve. Dat wil nog niet lukken'.
Het OMT-lid is helder. ,,Ik ben er een groot voorstander van dat we zo snel mogelijk in een lockdown gaan. En dan geen intelligente lockdown of iets dergelijks, maar een volledige. Anders verandert er niets. Hopelijk kunnen we er dan snel weer uit.”
Gommers begrijpt dat de gevolgen voor de samenleving groot zijn. 'Strengere maatregelen hebben absoluut economische consequenties, maar dit halfzachte (beleid) ook. Want het is niet effectief en het duurt nu langer'.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/diederik-gommers-halfzachte-maatregelen-werken-niet-tijd-voor-een-lockdown/ar-BB19TrkW?ocid=ob-fb-nlnl-822&fbclid=IwAR160oNNBLdbe4vMD15ulSfEbICs9b68iadwe1Yqp 0P1T_d2gjDwSgE7Lks
ik ben bang dat we va dinsdag avond een lockdown hebben nu Keulen Duitsland ook al rood is en dat is een half uur van kaarts ;) trek het vierus zo omhoog naar goch dus dit kan wel is het laatste club dagje geweest zijn van 2020 :heul:
Willem2
11 oktober 2020, 08:47
ik ben bang dat we va dinsdag avond een lockdown hebben nu Keulen Duitsland ook al rood is en dat is een half uur van kaarts ;) trek het vierus zo omhoog naar goch dus dit kan wel is het laatste club dagje geweest zijn van 2020 :heul:
07.21 Uhr: Essen, Unna und Solingen nun auch Risikogebiete
Weitere Städte sind in NRW zum Corona-Risikogebiet geworden: Mit Essen, Unna und Solingen haben nun neun Kreise und Städte die wichtige Corona-Warnstufe von 50 Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner in sieben Tagen überschritten. Auch Herne, Hamm, Wuppertal, Hagen, Köln und Recklinghausen gelten als Corona-Risikogebiet. Remscheid gehört gerade nicht mehr dazu. Da sind die Neuansteckungen gesunken. ...
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
Het komt van overal. Er komt in Duitsland geen lockdown de cijfers zijn daarvoor nog relatief laag.met betrekking tot ziekenhuisopnames. Dat is in Nederland anders en daardoor komen er weer extra maatregelen en denk geen lockdown. Dat is een te duur grapje. Beter sommigen laten profiteren en anderen langzaam laten doodbloeden :cool:
In zeven regio's geldt inmiddels het hoogste risiconiveau vanwege het sterk gestegen aantal besmettingen. Volgens het coronadashboard van de overheid betekent dat dat in die gebieden hard ingrijpen noodzakelijk is om verdere escalatie te voorkomen.
Risiconiveau 'ernstig' geldt sinds gisteren voor de veiligheidsregio's Utrecht, Hollands Midden, Zaanstreek-Waterland en Zuid-Holland-Zuid. Die status gold eerder al voor Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden. Vier regio's die tot gisteren nog op het laagste niveau 'waakzaam' stonden, zijn nu ook verhoogd naar 'zorgelijk'.
'Dit willen we niet zien'
Volgens minister De Jonge kan Nederland zich schrap zetten voor extra coronamaatregelen. Want ook zaterdag is het aantal bevestigde besmettingen opnieuw opgelopen, ditmaal tot een nieuw record van 6500. "Dit is precies de trend die we niet willen zien", zei De Jonge gistermiddag. .... https://nos.nl/artikel/2351829-in-zeven-veiligheidsregio-s-geldt-nu-hoogste-corona-risiconiveau.html
Badslippers
11 oktober 2020, 11:52
Beter sommigen laten profiteren en anderen langzaam laten doodbloeden
En jij werkt al jaaaaaren vanuit thuis. Ben je alsnog de pineut. Gauw ander werk zoeken bijvoorbeeld als (semi)ambtenaar. Dan ben je veilig tot je 67-ste. Bijvoorbeeld:
Sociale Recherche Gemeente
Roermond HBO Salarisindicatie €2756-4048 36 Uren per week Fulltime #1AV0030561
Over de functie:
Als Sociaal Rechercheur weet jij als geen ander fraude te signaleren! Bij fraude met een uitkering of zorggelden is de Sociale Recherche dé opsporingsambtenaar. Jij gaat werken bij de afdeling Sociale Zaken van de gemeente Roermond (https://startpeople.nl/vacature/sociale-recherche-gemeente-(v1945420)?jbid=indeed&utm_source=indeed&utm_source=indeed&utm_medium=referral&utm_campaign=indeed-referral&igbTracker=521872192)
Eddy_V
11 oktober 2020, 12:58
Sociale Recherche Gemeente
Roermond
(https://startpeople.nl/vacature/sociale-recherche-gemeente-(v1945420)?jbid=indeed&utm_source=indeed&utm_source=indeed&utm_medium=referral&utm_campaign=indeed-referral&igbTracker=521872192)
Maar daarvoor moet je wel het plaatselijke dialect beheersen want anders kan je de taps niet verstaan !
Willem2
11 oktober 2020, 16:50
En jij werkt al jaaaaaren vanuit thuis. Ben je alsnog de pineut. Gauw ander werk zoeken bijvoorbeeld als (semi)ambtenaar. Dan ben je veilig tot je 67-ste. Bijvoorbeeld:
Heb je eigenlijk wel de voorwaarden gelezen en de duur van het contract ?
Ze gaan er vanuit dat de coronagolf tot 1 april duurt en dan vlieg je er gewoon uit.
Maar niet getreurd dan kan je gewoon asperges steken :cool:
Willem2
11 oktober 2020, 16:51
6378 nieuwe coronabesmettingen gemeld, ruim honderd minder dan gisteren
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 6378 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er ruim honderd minder dan gisteren, toen het RIVM 6500 nieuwe besmettingen meldde.
De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 5541 positieve tests per dag gemeld, tegen 3469 een week eerder. De laatste keer dat er minder besmettingen waren dan de dag ervoor was afgelopen dinsdag.
In het ziekenhuis liggen nu 1233 covid-patiënten, 43 meer dan gisteren. Van hen liggen er 247 op de intensive care, een stijging van twaalf personen vergeleken met gisteren.
Ziekenhuisbezetting
Ook registreerde het RIVM 17 overleden covid-patiënten. Gisteren werden nog 24 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 19 doden per dag, tegen 11 doden per dag een week eerder. .... https://nos.nl/artikel/2351881-6378-nieuwe-coronabesmettingen-gemeld-ruim-honderd-minder-dan-gisteren.html
zeppos58
11 oktober 2020, 17:25
Ik vrees voor de Duitse clubs, het moment dat de de clubs open gingen, en dat ook in Duitsland de cijfers de hoogte in gingen, liggen ongveer 2 a3 weken van elkaar, dat kan een (drog) reden zijn om de clubs terug te sluiten
Big30
11 oktober 2020, 21:34
Weniger Feiern, mehr Tests: Laschet verkündet neue Corona-Regeln
Große Hochzeitsfeiern werden in NRW nicht mehr möglich sein. Das hat Ministerpräsident Armin Laschet heute verkündet. Außerdem soll es einheitliche Regeln für alle Kommunen geben.
Laschet: "Da muss man Opfer bringen"
Feiern im öffentlichen Raum sollen generell auf 50 Personen beschränkt werden - große Hochzeitsfeiern mit Hunderten von Gästen sind also tabu. Wohnt man in einem Risikogebiet, sind nur 25 Personen erlaubt.
Diese Regel soll unabhängig von den Fallzahlen gelten und mit der neuen Coronaschutzverordnung eingeführt werden, die ab 1. November gelten soll. Wohnt man in einem Risikogebiet sind nur 25 Personen erlaubt. "Es ist wichtig, das öffentliche Leben, die Schulen und Kitas offen zu halten", sagte Laschet, "da muss man Opfer bringen".
https://www1.wdr.de/nachrichten/laschet-corona-massnahmen-100.html
Big30
11 oktober 2020, 21:36
Nieuwe maatregelen in de maak, coronabesmettingen en doden in verpleeghuizen verdubbeld
Het kabinet komt waarschijnlijk met nieuwe aanscherpingen van de coronamaatregelen, maar een nieuwe intelligente lockdown lijkt vooralsnog onwaarschijnlijk. De maatregelen moeten vooral bewegingen en contacten op straat verder beperken, melden ingewijden. Het afgelopen etmaal zijn er 6378 nieuwe besmettingen geregistreerd, iets minder dan gisteren, maar nog steeds erg veel.
De maatregelen zullen zich zoveel mogelijk moeten toespitsen op thuissituatie, het werk en in de horeca, omdat daar de grootste zorgen zitten. Er wordt koortsachtig gekeken naar een pakket van maatregelen en aanscherpingen om de contacten en reisbewegingen weer te beperken. Volgens betrokkenen is er nog niks besloten en moet er nog veel ‘huiswerk‘ worden gedaan.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-nieuwe-maatregelen-in-de-maak-coronabesmettingen-en-doden-in-verpleeghuizen-verdubbeld~aed9e8ae/
Willem2
12 oktober 2020, 00:02
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/corona-daten-nrw-100.html
Vergelijk het met NL :cool:
WANDELAAR5
12 oktober 2020, 11:10
En daar gaan ze weer in China. Chinese stad wil in vijf dagen negen miljoen inwoners testen op coronavirus https://www.nu.nl/coronavirus/6083315/chinese-stad-wil-in-vijf-dagen-negen-miljoen-inwoners-testen-op-coronavirus.html
9 miljoen mensen testen in 5! Dagen tijd vanwege 12! positieve Corona tests. Plus een ziekenhuis sluiten en een SEH sluiten van een ander ziekenhuis.
phoenix
12 oktober 2020, 11:16
als dat zo jaar in jaar uit zo gaat zijn de chinezen weer terug bij af.... wie zal betalen en wie blijft dat betalen.....
Brad Clitt
12 oktober 2020, 11:17
Ik denk dat een zekere club in de gemeente Vaals binnenkort ook moet sluiten, aantal positief geteste personen aldaar verdriedubbeld in één dag.
WANDELAAR5
12 oktober 2020, 12:56
Ondertussen druppelen ook steeds meer gevallen over besmettingen in ziekenhuizen door. En ze halen lang niet allemaal de landelijke pers, zoals het Zuyderland ziekenhuis of het Rode Kruis ziekenhuis in Beverwijk. Bijvoorbeeld in UMCU 7 verpleegkundigen op de SEH en 4 op de IC.
Maar ook personeel met een verkoudheid die zich moeten laten testen en tot de uitslag thuis moeten blijven. Als er vandaag 10 medewerkers zich ziek melden is vanavond pas bekend wie echt 2 weken niet kunnen werken en wie morgen wel weer aan de slag mogen... Ook zonder Corona capaciteit te creëren door reguliere zorg af te schalen, komt de reguliere zorg in de knel, doordat het virus zo snel om zich heen grijpt in jongere (<60) generaties.
WANDELAAR5
12 oktober 2020, 13:00
als dat zo jaar in jaar uit zo gaat zijn de chinezen weer terug bij af.... wie zal betalen en wie blijft dat betalen.....
Het is de vraag wat duurder is: het virus rond laten gaan met alle productieverlies van dien, of deze maatregelen. Bij Spaanse griep herstelde steden met lockdown zich economisch sneller dan steden zonder lockdown...
phoenix
12 oktober 2020, 13:07
niemand weet wanneer dat virus stopt... griepvirussen zijn er ieder jaar, coronavirussen ook...dus dat houdt niet op dus dit kan jaren duren beste Wandelaar5..... ik voorspel ook dat als er nog een golf komt ergens in maart er zoveel mensen de straat op gaan die het zat zijn... ik hoop voor de vvd dat ze dat overleven.... ik voorspel je ook dat we in de toekomst wel utikijken om overal naar toe te reizen .... dat zal langzaam maar zeker veranderen....tot er op grote schaal wordt gestopt met de dieren produceren....en mensen naar massa oorden te sturen.... dat is vragen om problemen.....
Brad Clitt
12 oktober 2020, 14:59
In Vlaanderen is het goed mis, echter in Wallonie... :eek:
In één gemeente in de provincie Luik zag ik een incidentie de afgelopen 14 dagen van 1858 gevallen per 100.000 inwoners, oftewel 50 personen van de 2735 inwoners.
Op een of ander dorpsfeest of bruiloft zal het wel iets te gezellig zijn geworden. Ook in gemeentes vlak onder Zuid-Limburg (dichtbij een zekere club...) schokkende aantallen. Je zou dit kaartje kunnen gebruiken om het verloop van de taalgrens te laten zien, lol.
34331
Brad Clitt
12 oktober 2020, 18:05
Zojuist op het NOS-journaal, nog niet zeker maar twee mogelijke scenario's voor de horeca worden overwogen: sluiten om 18.00 of helemaal dicht voor een aantal weken.
mentholbear
12 oktober 2020, 18:22
Nou, laat ze dan die NOW regeling maar weer es oppoetsen, want zo houdt geen gezond bedrijf het vol.
Willem2
12 oktober 2020, 18:34
6854 nieuwe besmettingen gemeld, bijna 500 meer dan gisteren
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanochtend 6854 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld, bijna 500 meer dan gisteren. Toen meldde het RIVM nog 6375 nieuwe besmettingen.
De afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 5867 positieve tests per dag gemeld, tegen 3706 een week eerder
De meeste gemelde besmettingen werden geconstateerd in Amsterdam, namelijk 584. Ook in Rotterdam en Den Haag werden veel positieve tests geteld, respectievelijk 433 en 286.
Extra maatregelen op komst
Het kabinet had eerder al gezegd de cijfers van vandaag en afgelopen weekeinde als belangrijke graadmeters te zien voor eventuele extra maatregelen. Die komen er vrijwel zeker. Mogelijk worden ze morgenavond aangekondigd in een persconferentie.
Gisteren kwam een groot deel van het kabinet samen met deskundigen al bijeen op het Catshuis in Den Haag voor een overleg van zo'n vijf uur. Vandaag komt nog het Outbreak Management Team bij elkaar voor een nieuw corona-advies. Ook komt het Veiligheidsberaad, dat bestaat uit de 25 voorzitters van de veiligheidsregio's, samen.
Ziekenhuisbezetting
In het ziekenhuis liggen nu 1298 covidpatiënten, 65 meer dan gisteren. Van hen liggen er 252 op de intensive care, een toename van vijf personen vergeleken met gisteren.
Verder registreerde het RIVM twaalf overleden covidpatiënten. Gisteren werden nog zeventien doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld negentien doden per dag, tegen elf doden per dag een week eerder.
Toename ziekenhuispatiënten
Als de toename van het aantal ziekenhuispatiënten doorgaat zoals nu, verwacht Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding dat er in november ongeveer 4500 covidpatiënten in het ziekenhuis liggen. Dat is fors meer dan tijdens de piek in april. In het meest optimistische scenario gaat Kuipers uit van 2400 in het ziekenhuis opgenomen coronapatiënten. "We moeten de curve zo snel mogelijk afbuigen, anders stevenen we af op een stevige afschaling van de reguliere zorg."
Door achterstanden bij de GGD worden doden niet altijd direct doorgegeven. Sommige sterfgevallen waren dan ook niet afgelopen week, maar zijn afgelopen week pas gemeld bij het RIVM. Het aantal gemelde doden loopt daardoor achter. .... https://nos.nl/artikel/2352026-6854-nieuwe-besmettingen-gemeld-bijna-500-meer-dan-gisteren.html
Heel benieuwd wat er morgen gaat uitkomen.
Kennelijk gaat de horeca gestraft worden en de amateursporters. Prostitutie is beiden dus die zullen er ook wel bij zijn ...
Nostredamus
12 oktober 2020, 18:41
Bij Spaanse griep herstelde steden met lockdown zich economisch sneller dan steden zonder lockdown...
Van een lockdown hadden ze in 1918 nog nooit gehoord. De ziekte stierf uit door immuniteit dat werd vrij snel bereikt omdat de ziekte zich ongehinderd kon verspreiden. Zonder immuniteit zal het steeds weer oplaaien totdat er een vaccin wordt gevonden. Met deze halfslachtige regering zullen waarschijnlijk te weinig mensen zich laten vaccinneren. Kortom we blijven nog lang in de problemen zitten.
Willem2
12 oktober 2020, 18:47
De opleving van het coronavirus hakt er in het Rotterdamse Maasstad Ziekenhuis stevig in. De stad kampt met hard oplopende coronabesmettingen en die treffen ook het ziekenhuis. Het ziekteverzuim onder het personeel is gestegen van vier naar zeven procent, ruim honderd personeelsleden zijn besmet met het coronavirus en de reguliere zorg is al met 35 procent afgeschaald.
De ziekenhuis-directeur en specialisten spreken waarschuwende woorden. "We hebben inmiddels drie afdelingen voor covidpatiënten", zegt internist-infectioloog Jan den Hollander. "We hebben al veel geplande operaties in de reguliere zorg moeten afzeggen." En hij verwacht nog een sterke stijging van de afschaling van de reguliere zorg. "Die is echt niet te redden gezien het nog steeds oplopend aantal besmettingen."
Het baart Den Hollander zorgen dat het kabinet zegt dat de reguliere zorg naast de covidzorg door moet gaan. "Dat is echt iets wat niet lukt en dat moet het kabinet nu zelf naar buiten brengen. Dat we het op deze manier niet meer redden. Dat is ook het verschil met de eerste piek, toen werd de reguliere zorg meteen afgeschaald. Die moet van het kabinet nu gewoon doorgaan. En dat kan niet." ..... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2352045-maasstad-ziekenhuis-rotterdam-zet-het-leger-in.html
En zelfs de burgemeester Aboutaleb heeft corona :cool: Het gaat lekker ....
WANDELAAR5
12 oktober 2020, 18:55
Bij Spaanse griep herstelde steden met lockdown zich economisch sneller dan steden zonder lockdown...
Van een lockdown hadden ze in 1918 nog nooit gehoord.
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3561560
Quarantaine maatregelen zijn al zo oud als de middeleeuwen. En er is dus gekeken naar steden met en zonder “non pharmaceutical interventions”. Steden met lange strenge maatregelen hadden ongeveer dezelfde neergang, maar herstelden economisch sneller.
Willem2
12 oktober 2020, 21:36
De grenzen zijn open, maar reizen blijft moeilijk voor de 500.000 Nederlanders die in andere EU-landen wonen. Toen ze er gingen wonen, bestonden de grenzen nauwelijks meer, zoals in EU-verband afgesproken. Maar nu de EU is veranderd in een lappendeken van oranje en rode gebieden, is familie bezoeken ineens heel moeilijk.
"Eerder kwamen mijn ouders regelmatig op mijn kinderen passen, als ik weekenddienst had", zegt Fleur Camfferman, arts in Brussel. De gezondheid van haar ouders maakt oppassen in coronatijd sowieso moeilijk, maar de reisadviezen hebben het allemaal nog moeilijker gemaakt. En met haar kinderen van 5 en 2 naar haar ouderlijk huis in Noord-Brabant reizen is sinds de zomer vrijwel onmogelijk.
"Noord-Brabant is voor België rode zone, dat betekent zeven dagen in quarantaine. Dat kan ik me niet veroorloven." En zo zijn de banden met haar geboorteland dit jaar ineens minder hecht geworden. "Ik heb soms het gevoel dat ik m'n roots verloochen. Ik woon al lang in België. Als je een grens overgaat, dan houd je al alleen je echt goede vrienden over. Maar nu heb ik soms het gevoel dat ik die wortels ook nog verlies." .... https://nos.nl/artikel/2352074-grens-is-open-maar-nederlanders-in-buitenland-kunnen-niet-op-familiebezoek.html
Eddy_V
12 oktober 2020, 21:41
..... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2352045-maasstad-ziekenhuis-rotterdam-zet-het-leger-in.html
En zelfs de burgemeester Aboutaleb heeft corona :cool: Het gaat lekker ....
Het wordt nog steeds in de luwte gehouden maar niet-westerse allochtonen vormen het merendeel van de ziekenhuis opnames in de randstad... dus de beste man kan zich in goed gezelschap wanen.
Alle huidige en aangekondigde maatregelen raken nog steeds de daadwerkelijk te bereiken doelgroep niet, maar dat mag kennelijk niet benoemd worden. Niet de studenten en de ouderen, maar de allochtonen die in huiselijke kring verantwoordelijk zijn voor het grootste deel van de besmettingen en ziekenhuis opnames.
pret niet meteen in de stress schieten maar ik zou toch maar opletten met de Corona kilo’s !
pret
12 oktober 2020, 21:44
pret niet meteen in de stress schieten maar ik zou toch maar opletten met de Corona kilo’s !
Gelukkig kan ik die Corona kilo’s eruit neuken in het weekend in Duitsland :biggrin:
mentholbear
12 oktober 2020, 21:53
Gelukkig kan ik die Corona kilo’s eruit neuken in het weekend in Duitsland :biggrin:
1x per week 1x 30 minuten sporten is niet voldoende hoor ;)
Sorry, bedoelde 1x 5 minuten :baeh:
Eddy_V
12 oktober 2020, 21:55
3x per week 1x 10 minuten sporten is niet voldoende hoor ;)
Op maat herschreven maar met dezelfde boodschap :biggrin:
mentholbear
12 oktober 2020, 22:00
Op maat herschreven maar met dezelfde boodschap :biggrin:
Had het al een beetje aangepast :biggrin:
frits the cat
12 oktober 2020, 22:26
34338
Nog gauw naar SS
deket
12 oktober 2020, 23:25
euh Eddy,,,,dat schreef ik al een hele tijd
maar we kunnen die mensen niet bereiken zeggen ze, ze volgen geen Belgisch of Nederlands journaal (waar) en verstaan geen Nederlands (alleen bij de ouderen waar)
daarom pleit ik nogmaals voor vertouwensfiguren in te schakelen die wel met deze moeilijk bereikbare groepen kan communiceren zoals buurtwerkers of hun Iman
en de skivakanties voorlopig maar links laten liggen,dat verbieden,weliswaar tijdelijk lijkt me meer efficient dan caféétjes te sluiten
Big30
12 oktober 2020, 23:55
Horeca woest: als dit doorgaat, dient kabinet de genadeslag toe
Voor het gros van de horecaondernemers heeft het geen zin meer om open te blijven als er deze week nog strengere maatregelen komen. Dat zegt Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland, tegen deze nieuwssite. ,,Als het kabinet morgen met nog strengere maatregelen komt, is dat de genadeslag voor veel kroegen en restaurants. Er is onwijs veel verdriet in de branche.”
Ongeloof en frustratie
Binnen de horecabranche is veel ongeloof en frustratie. Ze vinden dat het kabinet ‘een blinde vlek heeft voor restaurants en kroegen’. ,,Teleurstellend, want het probleem zit niet in de horeca. Het kabinet ziet al maanden dat het verder dichtgooien van de horeca helemaal geen invloed heeft op de cijfers. Er verschijnen steeds meer onderzoeken die wijzen op uitbraken in de thuissituatie, en onder migranten. Het lijkt wel alsof het kabinet het allemaal niet meer weet, en onzorgvuldig een zondebok uitkiest. Dat is heel spijtig, en voor veel ondernemers straks de nekslag.”
https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/horeca-woest-als-dit-doorgaat-dient-kabinet-de-genadeslag-toe~af680605/
Eddy_V
13 oktober 2020, 00:45
euh Eddy,,,,dat schreef ik al een hele tijd
maar we kunnen die mensen niet bereiken zeggen ze, ze volgen geen Belgisch of Nederlands journaal (waar) en verstaan geen Nederlands (alleen bij de ouderen waar)
daarom pleit ik nogmaals voor vertouwensfiguren in te schakelen
en de skivakanties voorlopig maar links laten liggen,dat verbieden
Ik weet het deket, had daar ook al eerder over geschreven maar nu is het door een aantal ziekenhuizen ook eindelijk bevestigd nadat het een longarts opgevallen was dat het merendeel van de patiënten allochtonen zijn. Eerst nog heel omzichtig collega’s in het land nagevraagd of zij dit ook constateerden. En zowaar bleek men dat elders te constateren, in het westen meer dan in het zuiden maar de concentratie is in het westen dan ook nog groter.
Met het verbieden van skivakanties ben ik het dan weer niet met je eens zoals je zult begrijpen: sporten in de buitenlucht kan toch nooit een probleem zijn?!
hasta la pasta
13 oktober 2020, 06:30
Het wordt nog steeds in de luwte gehouden maar niet-westerse allochtonen vormen het merendeel van de ziekenhuis opnames in de randstad...
https://www.ad.nl/nieuws/veel-coronapatienten-met-migratieachtergrond-op-de-ic-s-hoe-komt-dat~a1d8c24e/
pietpotent44
13 oktober 2020, 06:31
99% van de corona sterfgevallen is ofwel 70 plus, of heeft onderliggende kwalen. Of een combinatie van deze 2.
Daar zullen ongetwijfeld ook (veel) allochtonen tussen zitten. Zeker in de Randstad.
HellaHolla
13 oktober 2020, 08:11
Als de horeca dicht moet is de enige optie voor Sixsens dat ze tijdelijk als privehuis verder gaan? Dat doet Villa Weizigt nu al na 22:00 's avonds want dan moet de bar dicht. Je kunt daar nog wel tot 2:00 en in het weekend tot 3:00 de kamer op na voorstelrondje of afspraak.
Locktober is coming baby. :confused:
Eddy_V
13 oktober 2020, 10:36
https://www.ad.nl/nieuws/veel-coronapatienten-met-migratieachtergrond-op-de-ic-s-hoe-komt-dat~a1d8c24e/
Bedankt voor het artikel, ik kon het zo snel niet vinden.
Vreemd toch dat de politieke maatregelen hier totaal niet op in spelen.
WANDELAAR5
13 oktober 2020, 10:44
Niet alleen in Nederland trekt het zorgpersoneel het niet meer. Ook in Frankrijk staan ze op omvallen
https://www.linkedin.com/feed/news/french-nurses-are-burning-out-5313114
WANDELAAR5
13 oktober 2020, 12:12
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1366413114/coronagolf-treft-grote-brabantse-school
De school stelt dat het door de getroffen maatregelen „niet onmogelijk” is dat het virus ook wordt overgedragen binnen de schoolmuren. Door het haperende bron- en contactonderzoek is niet duidelijk waar de besmettingen wel hebben plaatsgevonden.
Nee, daar moet je raketgeleerde voor zijn om te concluderen dat dat op school is gebeurd met zoveel gevallen... Zo wordt het virus dus overgedragen van jongere generaties op oudere generaties.
Befke
13 oktober 2020, 14:57
In de vandaag uitgelekte versie van de ‘Routekaart Coronamaatregelen’ is de belangrijkste indicator het aantal positieve testen per 100 duizend inwoners per week. Als dit getal boven de 50 zit, dan worden er aanvullende maatregelen getroffen. Op maandag kwam met 235 besmettingen per 100 duizend inwoners per week het hoogste risiconiveau ‘Zeer ernstig’ dicht in de buurt. Dat begint bij 250.
Vanaf dat niveau zijn een aantal maatregelen in ieder geval aan de beurt, een van de "te overwegen" maatregelen is het sluiten van sauna's en sexclubs.
Zie ook: De Routekaart (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/dit-is-de-routekaart-waarmee-het-kabinet-de-tweede-golf-wil-bedwingen~bba00fb6/)
Willem2
13 oktober 2020, 15:58
Aantal coronagevallen blijft sterk groeien: 7393 besmettingen, opnieuw ruim 500 meer ... https://nos.nl/artikel/2352139-aantal-coronagevallen-blijft-sterk-groeien-7393-besmettingen-opnieuw-ruim-500-meer.html
Willem2
13 oktober 2020, 19:05
Persconferentie Rutte en De Jonge: maatregelen na stijgend aantal besmettingen .... https://nos.nl/liveblog/2352187-persconferentie-rutte-en-de-jonge-maatregelen-na-stijgend-aantal-besmettingen.html
Willem2
13 oktober 2020, 19:07
Ook reisadvies voor België naar oranje
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft ook het reisadvies voor België bijgesteld naar code oranje; alleen noodzakelijke reizen. Nederlanders die nu in België zijn wordt gevraagd bij terugkomst tien dagen in quarantaine te gaan. Het advies geldt voor het hele land.
.... https://nos.nl/liveblog/2352105-code-oranje-voor-belgie-en-frankrijk-1-op-de-5-positief-getesten-negeert-regels.html
Piet Plezier
13 oktober 2020, 19:18
net terug gekomen uit Roemenië
Verplicht mondkapje overal, dat hadden ze hier ook allang moeten verplichten
Nee hier is het advies
Die Rutte moete ze nu nog afschieten
phoenix
13 oktober 2020, 19:49
zeg ze hadden jou allang ene strik om moeten doen, want gij roept als het kalf verdronken is.. en eh gij got zelf gwoan weer naar die meidjes en overtreedt elke regel, de andere halve meter en ok nog mit ne slok op... gij lupt helemaaol veul risico pietje...
Nee hier is het advies
Zeus1
13 oktober 2020, 20:04
:hammer::hammer::hammer:
pret
13 oktober 2020, 20:13
34342
Piet Plezier
13 oktober 2020, 21:12
zeg ze hadden jou allang ene strik om moeten doen, want gij roept als het kalf verdronken is.. en eh gij got zelf gwoan weer naar die meidjes en overtreedt elke regel, de andere halve meter en ok nog mit ne slok op... gij lupt helemaaol veul risico pietje...
dat dan weer wel natuurlijk
phoenix
13 oktober 2020, 23:05
houd oe taai pietje.... en kijk goed uit als ge nar jullie vadder of moeder got...
Willem2
13 oktober 2020, 23:53
Dit zijn vanaf woensdagavond alle nieuwe coronamaatregelen ..... https://nos.nl/regio/zh-west/artikel/51019-dit-zijn-vanaf-woensdagavond-alle-nieuwe-coronamaatregelen.html
pietpotent44
14 oktober 2020, 06:40
Interessant recent interview tussen Ivor Cummins (biochemist, analist, spreker) en de Zweedse dokter Sebastian Rushworth
De belangrijkste punten:
- Zweden sinds begin augustus structureel lage cijfers. Zelfs tot op heden, in tegenstelling tot andere Europese landen, waar sinds 2-3 weken een stijging te zien is
- (groepsimmuniteit meten puur door op antistoffen te meten is te simplistisch, omdat veel mensen al op een andere manier immuniteit hebben. Waarvan de belangrijkste T cellen en kruis immuniteit. (plus dat er meer typen antistoffen zijn)
- Lockdowns hebben (uiteindelijk) nauwelijks effect. En zijn sowieso alleen zinvol als er nog nauwelijks besmettingen zijn. Anders te laat en zinloos. Is gebleken uit data analyses van afgelopen half jaar
- belangrijkste factoren zijn: seizoensinvloeden zoals weer maar ook de natuurlijke weerstand van mensen in een seizoen. Plus het feit dat de zwakkeren helaas al overleden zijn
- Groepsimmuniteit betekent niet dat er helemaal geen besmettingen plaats vinden, maar dat het virus dusdanig veel moeite heeft met het vinden van een nieuwe gastheer dat het virus niet meer zich als een raket verspreidt onder de bevolking. Of dat nou is bij 20, 50 of 70 procent antistoffen onder de bevolking
- Besmettingen in de zomer is de beste bescherming voor in de winter
- vreemd dat overheden geen kosten baten analyse hebben gedaan voor lockdown of andere zware maatregelen. de nevenschade is veel groter dan de schade door het virus zelf (sterfgevallen, werkloosheid, effect op kinderen, onderwijs, etc.). Voor andere ziektes is zon analyse er wel (uitgedrukt in euros per persoon)
- de mensen die aan covid zijn gestorven zijn meestal niet door maar met covid overleden, en waren zonder covid ook binnen korte tijd overleden. De gemiddelde leeftijd van een corona dode is 80-85 jaar. Niet anders dan non-covid
- we leven in een maatschappij waarin mensen denken dat alles te controleren en te sturen is. Er is geen realistische acceptatie. De dood hoort nou eenmaal bij het leven
- de ramp komt niet zozeer door het virus, maar door de manier waarop erop is gereageerd (door politici). Door de lockdowns, maatregelen, testen, ontnemen vrijheden, etc.
Als het virus niet zoveel aandacht had gekregen, hadden we het nu ervaren als een zwaar (kort en hevig) griepseizoen
Link:
https://www.youtube.com/watch?v=w6IeN6sgJ3g
WANDELAAR5
14 oktober 2020, 07:00
De “interviewer“ Ivor Cummings is langer aan het woord dan die Zweedse arts en poneert meer stellingen dan die Zweedse arts... En er wordt niets onderbouwd. Waarom kijk je dit soort filmpjes? Dit is helemaal geen interview.
En in Zweden zijn inmiddels ook 2,5 keer zoveel gevallen als begin september.
Eric vb
14 oktober 2020, 07:39
1 oplossing, alles zijn gang laten gaan. Dit helpt ook niet en de economie gaat er aan kapot. Als je mag ( moet ) gaan werken kun je op cafe gaan ook. Het virus maakt geen onderscheid dat het je vrije tijd is of niet.sorry de zwakke moeten eruit! Corona heeft ook zijn voordeel, ineens geen hongersnood meer in Afrika. Nergens meer oorlog. De media speelt hier een gevaarlijk spel. 2 weken geleden op het nieuws: besmetting + zoveel%. Ziekenhuis opnames + zoveel %. En nu komt mijn punt!!! Er waren minder doden toen en waar zat toen het cijfer? Juist daar stond niet bij - zoveel %. Geef mij ook een loon van een paar duizend € en ik ga als minister ook larie verkondigen als je wil. Groetjes ! En zo heeft iedereen zijn mening :biggrin:
pietpotent44
14 oktober 2020, 08:18
De “interviewer“ Ivor Cummings is langer aan het woord dan die Zweedse arts en poneert meer stellingen dan die Zweedse arts... En er wordt niets onderbouwd. Waarom kijk je dit soort filmpjes? Dit is helemaal geen interview.
En in Zweden zijn inmiddels ook 2,5 keer zoveel gevallen als begin september.
Dat jij niet genoeg grijze cellen hebt om dit interview te begrijpen kan jij ook niks aan doen. Maar je zou op zn minst kunnen luisteren naar een dokter met jarenlange ervaring en elke dag midden met zn poten in de modder staat. En naar een biochemicus en analist die de cijfers een half jaar lang heeft geanalyseerd. Dus hoezo niks onderbouwd.
In vrijwel elk Europees land stijgen de besmettingcijfers. En als in Zweden 2,5 keer meer zoveel gevallen zijn getest, maar het sterftecijfer niet is gestegen, dan is dat alleen maar een goed teken.
RIKLAVERGE
14 oktober 2020, 08:25
Een hogere loon! In uw geval is dat niet nodig.
pietpotent44
14 oktober 2020, 08:46
1 oplossing, alles zijn gang laten gaan. Dit helpt ook niet en de economie gaat er aan kapot. Als je mag ( moet ) gaan werken kun je op cafe gaan ook. Het virus maakt geen onderscheid dat het je vrije tijd is of niet.sorry de zwakke moeten eruit! Corona heeft ook zijn voordeel, ineens geen hongersnood meer in Afrika. Nergens meer oorlog. ik ga als minster ook larie verkondigen als je wil. Groetjes ! En zo heeft iedereen zijn mening :biggrin:
'alles zijn gang laten gaan. Dit helpt ook niet en de economie gaat er aan kapot'.
Ook al zon klassieke bullshitstelling van politici om de maatregelen te verantwoorden.
Even een 'best guess':
Uitgaande van zon 5 a 10 duizend nieuwe besmettingen per dag, en over een periode van zeg 2 weken, dan kom je uit op ongeveer 100.000 actieve besmettingen. Waarvan zeg de helft onder de beroepsbevolking, ofwel 50.000. En stel nou dat het werkelijk aantal besmettingen wel 20 keer zo hoog is.
Dan heb je dus 1 miljoen mensen die door corona niet kunnen werken. Op een beroepsbevolking van 9 miljoen.
Ofwel 1 op de 9 kan niet werken door corona, wat de economie schaadt.
Wat denk je dat meer schade geeft ? 10-15 procent ziekteverzuim of hele sectoren die moeten sluiten, minder productie en veel minder omzet door maatregelen, tientallen miljarden steunpakketten, etc.
En die hongersnood in Afrika wordt juist verergerd door de maatregelen, doordat aanvoerlijnen van hulpdiensten wegvallen. En al het geld opgaat aan steunpakketten voor bedrijven en werklozen, in plaats van ontwikkelingshulp.
Chris2016
14 oktober 2020, 08:50
OH HANS. OH HANS! Houdt het nou nooit op met Cojona????
Badslippers
14 oktober 2020, 12:55
Gisteren om ongeveer 17:00 Duitsland in gereden. Zware politie delegatie bij Schwanenhaus. Niemand werd staande gehouden. Op mijn weg richten Aachen nergens meer controles gezien dus ook niet aangehouden. Lekker gegeten en gedronken aldaar met alleen achterlaten van contactgegevens. 's Nachts weer terug. Doodstil op de wegen. Nergens meer controle gezien.
Badslippers
14 oktober 2020, 13:09
Mutti Merkel gaat ook weer om de tafel zitten om maatregelen te bespreken:
Merkel und Ministerpräsidenten beraten über Corona-Maßnahmen (https://www.swr3.de/aktuell/nachrichten/corona-massnahmen-bund-laender-treffen-100.html)
"Heute trifft sich Kanzlerin Merkel mit den Ministerpräsidenten, um über die Corona-Maßnahmen zu diskutieren. Das vorläufige Beschlusspapier lässt erahnen: Die Corona-Regeln dürften wieder strenger werden."
14.10.2020, 12:08 Uhr
WANDELAAR5
14 oktober 2020, 17:02
Het Coronavirus zijn gang laten gaan is geen optie. Nu al worden in Amsterdam 60% van de planbare operaties geannuleerd omdat er:
1) te weinig medewerkers zijn omdat er teveel thuis zitten ziek of in afwachting van hun testresultaten en
2) er zoveel middelen ingezet moeten worden om de Corona patiënten te verzorgen.
Dus blijf vooral luchtfietsen over minder restrictieve maatregelen, ze gaan er toch niet komen. Ons zorgstelsel kan dat helemaal niet aan. Daarnaast denk ik dat het virus zijn gang laten gaan inderdaad meer economische schade toebrengt. Scholen moeten dicht, mensen kunnen niet meer naar hun werk, dus het zijn niet alleen de zieken die geen productie kunnen leveren.
De echte discussie wordt nu in Engeland gevoerd: Enkele weken een totale lockdown om te voorkomen dat er nieuwe gevallen bijkomen en in 1 klap het virus drastisch terug te brengen, of met allerlei deelmaatregelen maandenlang doormodderen. En daar ben ik ook niet zeker wat economisch beter uit zal pakken. Alleen die volledige lockdown zal wel erg moeilijk realiseerbaar zijn, mensen gaan toch stiekem op pad, hoe ga je maaltijden en vuilnisophaling e.d. organiseren en nog zo wat praktische problemen.
Nostredamus
14 oktober 2020, 20:15
Gisteren naar Antalya gereden over de B54 in tegenovergestelde richting grote verkeerscontrole verder geen enkel probleem contact gegevens achter laten en 5 uur later weer naar huis nergens geen controle meer
seksenfun
14 oktober 2020, 20:47
Twee min één is anderhalf, volgens de dames en heren die de dagelijkse coronastatistieken bijhouden.
Wie dezer dagen de digitale krant leest bij zijn ochtendlijke koffie, die heeft zin om meteen weer in zijn bed te kruipen. Met een mondmasker op zijn snoet. En de kier onder de deur en het sleutelgat op te vullen met siliconen, zodat er zeker geen virusdeeltje meer binnen geraakt.
Meer dan vijfduizend besmettingen per dag, patiënten worden met bussen binnengebracht bij de ziekenhuizen, we weten nog altijd niet waar we besmet geraken, ook schoolkinderen zijn superverspreiders, nietes, welles, nietes! Over superverspreiders gesproken: die kunnen maar beter opgesloten (https://pnws.be/cathy-berx-wil-superverspreiders-opsporen-en-opsluiten/) worden.
Maar er is iets wat ons opvalt aan de cijfers die Sciensano dagelijks geeft. Een concreet voorbeeld: er liggen ‘s morgens 1472 coronapatiënten in het ziekenhuis. Er worden in de loop van de dag 164 patiënten binnengebracht, 52 patiënten mogen het ziekenhuis weer verlaten. De volgende ochtend liggen er… 1621 coronapatiënten in het ziekenhuis. Waar die 37 extra patiënten vandaan komen, weet geen hond. Door de schoorsteen binnengekropen of zo.
Ook bij raadsvrouw Carine Knapen is dit blijkbaar opgevallen. Zij lijstte enkele dingen op, die onze paniek toch wat doet afnemen en waardoor we dat mondmasker weer achterwege durven laten in ons bed.
https://pnws.be/wp-content/uploads/2020/10/Schermafbeelding-2020-10-14-om-08.16.14.jpgHET JUISTE PERSPECTIEF – GEEN REDEN TOT PANIEKBelgië telt afgerond 11.603.000 inwoners en heeft ondertussen (afgerond) 3.705.000 mensen getest. Daarvan hebben (afgerond ) 162.000 mensen positief getest. Dat is 4,38% van het totaal aantal testen en 1,4% van de totale bevolking.
België beschikt over 106 ziekenhuizen met een totale beddencapaciteit van ongeveer 37.000 bedden waarvan net geen 2.000 ICU bedden met mogelijkheid tot uitbreiding naar 5.000. ( Bron : Agentschap Zorg en Gezondheid )
In een normaal jaar worden gemiddeld 7.000 mensen per dag opgenomen in een Belgische ziekenhuis (alle aandoeningen). Bron : Statbel.
Sinds midden september 2020 worden er tussen de 80 en 130 mensen per dag opgenomen door corona of met corona en onderliggende aandoeningen. Dat is weinig in verhouding tot het gemiddeld totaal per dag. Er verlaten ook dagelijks veel mensen het ziekenhuis. Bron : Sciensano
De ziekenhuisopnames zijn meestal bejaarden en mensen met onderliggende aandoeningen zoals kanker, diabetes, hartaandoeningen en chronische longziektes. Bron : Sciensano en Agentschap Zorg en Gezondheid.
Volgens het Thematisch rapport van Sciensano van 28.07.2020 bedraagt de gemiddelde duurtijd van een ziekenhuisopname voor kinderen 3 dagen en voor volwassenen 8 dagen. De behandelingsmethodes zijn sterk verbeterd. Mensen genezen sneller en beter. Bron : Sciensano en Agentschap Zorg en Gezondheid.
De ziekenhuisopnames door corona en met corona doch met onderliggende aandoeningen zijn de afgelopen weken gestegen maar de cijfers geven een vertekend beeld. Wie naar een ziekenhuis gaat voor een operatie of een andere behandeling moet verplicht een PCR-test ondergaan. Indien zij positief testen worden zij geregistreerd als coronapatiënt en uit voorzorgsmaatregel op een corona-afdeling gelegd terwijl zij geen symptomen hebben noch krijgen en behandeld worden voor andere aandoeningen dan corona.
De cijfers van Sciensano inzake de ziekenhuisopnames zijn foutief. Er wordt geen rekening gehouden met alle personen die het ziekenhuis dagelijks verlaten. Tussen 26.09.2020 en 10.10.2020 hebben 1.029 mensen het ziekenhuis verlaten. Bij verrekening van de ziekenhuisopnames en ontslagen in de periode 26.09 tot 10.10.2020 kunnen er maximaal 839 mensen in het ziekenhuis liggen in plaats van 1.257 zoals Sciensano beweert.
In een normaal jaar overlijden gemiddeld 300 mensen per dag aan alle mogelijke aandoeningen. Dat is gemiddeld 109.500 per jaar. Sinds de derde week van september varieert de corona dodentol tussen de 8 en 20 per dag waarvan 95% bejaarden in de leeftijdscategorie 85+, 75-84 en 65-74 jaar. Geen kinderen en jonge volwassenen. Dat is weinig in verhouding tot het totaal overlijdens per dag. Bron : Sciensano.
Er is sinds juni een ondersterfte in België. Bron : Statbel.
WANDELAAR5
14 oktober 2020, 21:00
Die cijferregistraties gaan in NL niet veel beter. Ons nationale Corona dashboard is zelfs onlangs van bron veranderd naar NICE. Maar ook die registratie is niet waterdicht. In Engeland zijn er zelfs 16.000 gevallen gemist door een Excel foutje. Maar de trend is toch wel erg duidelijk, ondanks een soms wat haperende administratie.
Nulnulzeseneenhalf
14 oktober 2020, 21:12
Nee hier is het advies
Ik verbaas me niet over het doet dat Piet een mondkapje wil dragen. Het laatste half jaar heb ik in dat opzicht bij veel mensen mijn verbazing voor me moeten houden. Oftewel, mensen reageerden anders dan verwacht. Dat Piet zich tot iets laat verplichten is dan wel weer vreemd. Wie met enige regelmaat bijdragen van Piet leest, die weet dat Piet “overal schijt aan heeft”.
Maar Piet verraadt hier wel een beetje dat hij de laatste tijd niet echt heeft zitten opletten. Onze premier, en het kabinet, willen al een tijdje een mondkapjes plicht. Maar kennelijk kan dat juridisch niet verplicht worden. Iets met mensenrechten of zo. Tot zover eigenlijk nog niks vreemds in de wereld.
Maar nou komt het. Stel dat “morgen” het kabinet, met Mark Rutte voorop natuurlijk, de mondkapjes plicht juridisch rond krijgt. Ik vrees Danton’s Pietje dan als eerste roept: “Dat gaan wij niet doen”. Want wie Piet een beetje kent, die weet dat Piet nul komma nul geloof heeft in onze Mark. Sterker nog, Piet is er heilig van overtuigd dat hij juist het omgekeerde moet doen van wat Mark zegt.
Dit maakt mij dus heel erg nieuwsgierig. A, draagt Piet nu al een mondkapje? Want hij had in Roemenië gezien dat dat werkt. B, als Mark Rutte zehpgt dat we een mondkapje moeten dragen, zal Piet dan dat advies opvolgen?
Willem2
14 oktober 2020, 22:47
Supersnelle blaasproef uit Leiden haalt niet-besmetten direct uit de teststraat
Bij het Leidse bedrijf Breathomix is een blaastest ontwikkeld die kan vaststellen dat iemand geen corona heeft. De ademtest heeft in de afgelopen weken meegedraaid in een teststraat in Amsterdam. Ruim 1800 mensen deden de test voorafgaand aan de wattenstaatjestest. Van hen hadden er zo'n 1350 na de blaastest al direct naar huis gekund.
Het apparaat kan niet vaststellen of iemand wèl corona heeft, daarvoor is nog de wattenstaafjestest nodig. Wie niet besmet is, hoort dat meteen en kan direct weer naar school of aan het werk. Het ministerie van Volksgezondheid heeft honderden van dit soort apparaten besteld.
:rolleyes:
Willem2
14 oktober 2020, 22:49
Dit maakt mij dus heel erg nieuwsgierig. A, draagt Piet nu al een mondkapje? Want hij had in Roemenië gezien dat dat werkt. B, als Mark Rutte zehpgt dat we een mondkapje moeten dragen, zal Piet dan dat advies opvolgen?
Ik denk A. Grote bek, maar een nog groter mondkapje ;)
Nulnulzeseneenhalf
14 oktober 2020, 23:22
Hebben ze die dan ook in grote maten? Wist ik niet. Moet ik mijn broer eens zeggen. Weer een probleem opgelost.
Eddy_V
14 oktober 2020, 23:56
Hebben ze die dan ook in grote maten? Wist ik niet.
Piet gebruikt geen mondkapjes, maar damesslipjes. En die heb je in allerlei maten.
Willem2
15 oktober 2020, 00:37
Merkel: Wir sind in der exponentiellen Phase .... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-gipfel-merkel-maskenpflicht-100.html
Bundeskanzlerin Angela Merkel und die Regierungschefs der Länder haben sich beim Corona-Gipfel in Berlin unter anderem auf folgende Maßnahmen verständigt. Ab einer bestimmten Zahl an Neuinfektionen pro 100.000 Einwohnern gilt in Städten und Regionen:
Maskenpflicht: Ab 35 Neuinfektionen soll sie im öffentlichen Raum überall dort gelten, wo Menschen dichter oder länger zusammenkommen.
Sperrstunde: Ab 35 Neuinfektionen soll für die Gastronomie eine Sperrstunde eingeführt werden. Eine Uhrzeit wird nicht genannt. Ab 50 Neuinfektionen sollen Gaststätten ab 23 Uhr schließen - außerdem sollen sie keinen Alkohol mehr ausgeben dürfen.
Veranstaltungen: Ab 35 Neuinfektionen soll die Zahl der Teilnehmer weiter begrenzt werden. Auch hier wird keine Zahl genannt. Ab 50 Neuinfektionen darf es nur 100 Teilnehmer geben.
Private Feiern: Ab 35 Neuinfektionen dürfen nur 25 Menschen im öffentlichen und 15 im privaten Raum teilnehmen. Ab 50 Neuinfektionen dürfen nur zehn Menschen im öffentlichen und privaten Raum teilnehmen - im privaten außerdem nur aus zwei Haushalten. Einige Bundesländer wollen die Beschränkungen für den privaten Raum allerdings nur als Empfehlung formulieren. NRW hatte sich in der Vergangenheit mehrfach dagegen ausgesprochen, auch Beschränkungen für private Räume zu erlassen.
Beherbergungsverbote: Hier gibt es auch künftig keine einheitliche Regelung. Laut Nachrichtenagentur Reuters haben NRW-Ministerpräsident Armin Laschet (CDU) und andere Regierungschefs bei dem Treffen erklärt, dass sie weiterhin kein Beherbergungsverbot erlassen werden. Am 8. November wollen Bund und Länder diese Regelung neu bewerten.
Schnelltests: Der Bund übernimmt die Kosten für regelmäßige Schnelltests von Patienten, Besuchern und Personal in Krankenhäusern, sowie Bewohnern, Besuchern und Beschäftigten in Pflege-, Senioren- und Behinderteneinrichtungen.
Auslandsreisen: Ab dem 8. November sollen neue Regeln für Einreisen aus ausländischen Risikogebieten gelten: Reisende ohne triftigen Reisegrund müssen dann zehn Tage lang in Quarantäne, können sich ab dem fünften Tag aber frei testen. Für notwendige Reisen und Pendler soll es Ausnahmen geben. ----- https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
Nulnulzeseneenhalf
15 oktober 2020, 08:13
Piet gebruikt geen mondkapjes, maar damesslipjes. En die heb je in allerlei maten.
Moet je wel de juiste types gebruiken. Genoeg van die modellen die meer door laten dan wanneer je niks voor je mond of neus zou hebben.
kempie
15 oktober 2020, 08:15
Krijg het gevoel dat ook de 24 uurs regel vanaf 8 november wel eens kan vervallen.
Big30
15 oktober 2020, 08:44
INLANDSREISEN: Bund und Länder fordern alle Bürger auf, nicht erforderliche innerdeutsche Reisen in und aus Gebieten mit hohen Infektionszahlen zu vermeiden. Die derzeit geltenden Einschränkungen für Übernachtungen in Hotels und Pensionen in einigen Bundesländern sollen am 8. November neu bewertet werden.
HOTSPOTS: In Regionen mit 50 Neuinfektionen pro 100 000 Einwohnern greifen noch schärfere Regeln. Dazu gehört neben einer Maskenpflicht, dass sich im öffentlichen Raum nur noch 10 Personen treffen dürfen. Die Gastronomie soll ab 23.00 Uhr schließen und keinen Alkohol mehr ausgeben dürfen. Bei Feiern dürfen in der Öffentlichkeit 10 Menschen zusammenkommen, im privaten Raum maximal 10 Leute aus höchstens zwei Haushalten. Veranstaltungen werden auf 100 Teilnehmer beschränkt.
https://rp-online.de/panorama/coronavirus/corona-regeln-maskenpflicht-feiern-reisen-neue-beschluesse-fuer-deutschland-im-ueberblick_aid-54047799
Duitsland maakt een onderscheid tussen 35 of 50 Neuinfektionen pro 100 000 Einwohnern. De clubs net over de grens zitten nog op < 35 maar iets verder in NRW heb je ook clubs die op > 35 of > 50 zitten. Zie kaartje in ZDF link.
Je mag niet uitsluiten dat in de risico gebieden in NRW er voor clubs beperkende voorwaarden gaan gelden en inderdaad de 24u regel voor een bezoek aan NRW zou ook wel eens aangepast kunnen worden na 8 November. We gaan het zien ... .
Piet Plezier
15 oktober 2020, 10:00
Ik verbaas me niet over het doet dat Piet een mondkapje wil dragen. Het laatste half jaar heb ik in dat opzicht bij veel mensen mijn verbazing voor me moeten houden. Oftewel, mensen reageerden anders dan verwacht. Dat Piet zich tot iets laat verplichten is dan wel weer vreemd. Wie met enige regelmaat bijdragen van Piet leest, die weet dat Piet “overal schijt aan heeft”.
Maar Piet verraadt hier wel een beetje dat hij de laatste tijd niet echt heeft zitten opletten. Onze premier, en het kabinet, willen al een tijdje een mondkapjes plicht. Maar kennelijk kan dat juridisch niet verplicht worden. Iets met mensenrechten of zo. Tot zover eigenlijk nog niks vreemds in de wereld.
Maar nou komt het. Stel dat “morgen” het kabinet, met Mark Rutte voorop natuurlijk, de mondkapjes plicht juridisch rond krijgt. Ik vrees Danton’s Pietje dan als eerste roept: “Dat gaan wij niet doen”. Want wie Piet een beetje kent, die weet dat Piet nul komma nul geloof heeft in onze Mark. Sterker nog, Piet is er heilig van overtuigd dat hij juist het omgekeerde moet doen van wat Mark zegt.
inderdaad ik geloof niet in Rutte die klootzak
Maar ik geloof wel in een mondkapje
Piet Plezier
15 oktober 2020, 10:01
goed gesproken Willem
Piet Plezier
15 oktober 2020, 10:01
dat dan weer wel natuurlijk
Piet Plezier
15 oktober 2020, 10:25
Geert Wilders thuis in quarantaine
PVV-voorman Geert Wilders zit thuis in quarantaine, zo laat hij weten via Twitter. Volgens Wilders heeft een medewerker van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging positief getest op het virus. Wilders zegt onlangs nog bij die persoon in de buurt te zijn geweest. En in Amerika wordt Thanksgiving deze november een sobere bedoeling als het aan topimmunoloog Anthony Fauci ligt
https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/live-geert-wilders-thuis-in-quarantaine~a7d7afc6/
Moontanner
15 oktober 2020, 15:58
Er is nu weer een nieuw virus ontdekt. Het westnijl virus. Wordt verspreid door muggen.
34353
Meme Moo
15 oktober 2020, 17:00
Er is nu weer een nieuw virus ontdekt. Het westnijl virus. Wordt verspreid door muggen.
34353
Dat virus is niet nieuw en zeker niet van de orde van COVID.
Het was in het nieuws, omdat het de eerste keer is dat dit virus ontdekt was bij een Nederlander die niet in de regio geweest is waar dat virus zich ophoudt. Kennelijk gestoken door een ‘meegereisde’ mug.
Zo maakt het nieuws van een mug een olifant!
https://rp-online.de/panorama/coronavirus/corona-regeln-maskenpflicht-feiern-reisen-neue-beschluesse-fuer-deutschland-im-ueberblick_aid-54047799
Duitsland maakt een onderscheid tussen 35 of 50 Neuinfektionen pro 100 000 Einwohnern. De clubs net over de grens zitten nog op < 35 maar iets verder in NRW heb je ook clubs die op > 35 of > 50 zitten. Zie kaartje in ZDF link.
Je mag niet uitsluiten dat in de risico gebieden in NRW er voor clubs beperkende voorwaarden gaan gelden en inderdaad de 24u regel voor een bezoek aan NRW zou ook wel eens aangepast kunnen worden na 8 November. We gaan het zien ... .
De volgende link klikt rechtstreeks door naar het kaartje van het RKI. https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4
de duisburg spesjalist
15 oktober 2020, 17:55
De volgende link klikt rechtstreeks door naar het kaartje van het RKI. https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4
er zitten 2 lelijke roden vlekken dusseldorf krefeld essen keulen en boven enschede
Nostredamus
15 oktober 2020, 20:50
Zoals ik het zie, na de vakanties lopen de besmettingen snel op. De meest besmettingen zijn in thuis situaties. Mijn conclusie kinderen kinderen krijgen het op scholen 30 tot 35 man in een lokaal. Verspreiden dit vervolgens thuis onder familieleden. Voor de regering is het makkelijker om voor hen gepaste zondebokken te vinden zoals horeca en sport. Volgens mij zijn er buiten nauwelijks opgelopen besmettingen, dus waar laten ze de buitensporten niet doorgaan. Mensen mogen nu alleen werken, maar iedere vorm van ontspanning wordt bijna onmogelijk gemaakt.
Willem2
15 oktober 2020, 20:51
Het RIVM meldt 7833 nieuwe besmettingen met het coronavirus. Het is een nieuw dagrecord en betekent dat Nederland meer dan 200.000 aangetoonde besmettingen telt. Daarnaast liggen er 51 coronapatiënten meer in de ziekenhuizen dan gisteren. Het totale aantal bedraagt nu 1526, dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Verschillende Europese landen nemen inmiddels drastische maatregelen om het virus te bestrijden.
De Duitse regering heeft vanwege de coronacrisis nu heel Nederland met ingang van zaterdag tot risicogebied verklaard. De maatregel gold al voor ons land met uitzondering van de provincie Zeeland. Het Duitse Robert Koch Institut, de evenknie van het Nederlandse RIVM, maakte de aanscherping vandaag op zijn website bekend.
Duitsland bestempelt ook de hele Franse grensstreek met Duitsland en voor het eerst regio's in Italië en Polen als risicogebied. Bovendien zullen Malta en Slowakije op de risicolijst worden geplaatst, evenals afzonderlijke regio's in negen andere EU-landen.
Het criterium om gebieden of landen die aanduiding te geven is dat er de afgelopen zeven dagen meer dan 50 nieuwe besmette mensen per 100.000 inwoners moeten zijn bijgekomen. .... https://www.ad.nl/binnenland/live-record-7833-besmettingen-duitsland-verklaart-heel-nederland-tot-risicogebied~a7d7afc6/
kempie
15 oktober 2020, 23:29
Zoals ik het zie, na de vakanties lopen de besmettingen snel op. De meest besmettingen zijn in thuis situaties. Mijn conclusie kinderen kinderen krijgen het op scholen 30 tot 35 man in een lokaal. Verspreiden dit vervolgens thuis onder familieleden. Voor de regering is het makkelijker om voor hen gepaste zondebokken te vinden zoals horeca en sport. Volgens mij zijn er buiten nauwelijks opgelopen besmettingen, dus waar laten ze de buitensporten niet doorgaan. Mensen mogen nu alleen werken, maar iedere vorm van ontspanning wordt bijna onmogelijk gemaakt.
Klopt ze hadden al die scholen moeten sluiten. Vandaag weer meer dan 40 besmettingen op 1 school en dan kroegen sluiten want als het daar fout gaat heb je gelijk een groot aantal besmettingen op 1 plek.
En kinderen zouden het virus niet krijgen of niet krijgen of niet besmettelijk zijn. Wat een onzin.
Willem2
15 oktober 2020, 23:47
De tweede coronagolf: hoe is de situatie in de rest van Europa? .... https://nos.nl/artikel/2352490-de-tweede-coronagolf-hoe-is-de-situatie-in-de-rest-van-europa.html
Piet Plezier
16 oktober 2020, 09:11
Klopt ze hadden al die scholen moeten sluiten. Vandaag weer meer dan 40 besmettingen op 1 school en dan kroegen sluiten want als het daar fout gaat heb je gelijk een groot aantal besmettingen op 1 plek.
En kinderen zouden het virus niet krijgen of niet krijgen of niet besmettelijk zijn. Wat een onzin.
Rutte heeft pas rust als hij aan zijn limiet zit van aantal doden
Hij wil iedereen ziek hebben die gek.
Maar zijn prioriteit is zo snel mogelijk de horeca de nek omdraaien
Willem2
16 oktober 2020, 12:35
Nederland en België roepen inwoners op niet de grens over te steken, tenzij dat echt noodzakelijk is. Dat staat in een verklaring van minister Grapperhaus en de Belgische minister van Binnenlandse Zaken Verlinden.
Omdat het aantal coronabesmettingen in beide landen de laatste tijd oploopt, wordt geadviseerd niet voor je plezier de grens over te gaan: "Dat betekent dus even niet op bezoek gaan bij onze Belgische buren, ga niet de grens over als dat niet hoeft", schrijft Grapperhaus.
Minister Verlinden benadrukt dat de grens oversteken "voor een café- of restaurantbezoek of om een dagje te gaan winkelen" de verdere verspreiding van het virus aan beide kanten van de grens aanwakkert. "Het virus houdt geen rekening met landsgrenzen, dus moeten wíj het wel doen", aldus Verlinden. .... https://nos.nl/artikel/2352543-ministers-reis-niet-tussen-nederland-en-belgie.html
Willem2
16 oktober 2020, 15:13
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 7997 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Gisteren meldde het RIVM nog 7825 nieuwe besmettingen. Het aantal positieve tests blijft oplopen: de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 7171 positieve tests per dag gemeld, tegen 4837 een week eerder.
In het ziekenhuis liggen nu 1553 coronapatiënten, van wie 345 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Gisteren lagen nog 1526 covid-patiënten in het ziekenhuis, dat is een stijging van 27 patiënten.
Bij het RIVM zijn 17 overleden covid-patiënten gemeld. Gisteren werden nog 29 doden gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 24 doden per dag, tegen 16 doden per dag een week eerder. .... https://nos.nl/artikel/2352562-bijna-8000-besmettingen-erbij-27-coronapatienten-erbij-in-het-ziekenhuis.html
Graagneuker
16 oktober 2020, 16:50
Waar blijven de doden? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201016/9f6017decb1fbdb3b83f1186c388b7d0.jpg
Verstuurd vanaf mijn ASUS_I01WD met Tapatalk
Picasso 1
16 oktober 2020, 17:03
Waar blijven de doden?
Die kunnen niet twee maal overlijden.
Nostredamus
16 oktober 2020, 19:18
Gezond van geest en lichaam verhoogt de weerstand tegen de Corona. Ik wil de dames niet teleurstellen en daardoor hun weerstand verminderen. Dus komende week maar weer de grens over.
schoolmeester
16 oktober 2020, 19:27
Goede smoes.....
zeppos58
16 oktober 2020, 19:35
België het land van Bourgondiërs en bierdrinkers moet 4 weken thuis vreten en zuipen.
schoolmeester
16 oktober 2020, 19:39
En thuis sexen.....
Big30
16 oktober 2020, 19:46
Horeca vanaf maandag een maand dicht, ook avondklok in hele land - Eén nauw contact per gezin - Persconferentie over de nieuwe maatregelen om 19.30 uur
De coronacijfers blijven in België en andere Europese landen met duizelingwekkende kracht toenemen. Het overlegcomité van de verschillende regeringen van ons land komt vandaag bijeen om te vergaderen over de verdere corona-aanpak in België. Er zullen daarna zo goed als zeker strengere maatregelen worden aangekondigd. Lees in dit liveblog alle laatste ontwikkelingen over het coronavirus.
Er komt een avondklok tussen middernacht en 5 uur 's ochtends. Dat is bevestigd aan onze redactie. Deze maatregel zal vanaf maandag ingaan.
18:48
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/live-horeca-vanaf-maandag-een-maand-dicht-ook-avondklok-in-hele-land-een-nauw-contact-per-gezin-persconferentie-over-de-nieuwe-maatregelen-om-19-30-uur~a6412a1e/
pret
16 oktober 2020, 20:36
Die kunnen niet twee maal overlijden.
Die worden eeuwig immuun voor sterfte en andere kwalen.
Willem2
16 oktober 2020, 20:52
Op zeker helft middelbare scholen coronabesmetting, leraren maken zich zorgen .... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2352620-op-zeker-helft-middelbare-scholen-coronabesmetting-leraren-maken-zich-zorgen.html
pietpotent44
17 oktober 2020, 07:07
Nederland laat Corona vaccin uit China links liggen (leverbaar november 2020)
https://www.ad.nl/binnenland/china-s-vaccin-is-bijna-klaar-maar-ver-weg-voor-ons-westen-bang-voor-chinese-invloed~a7c87f35/
Levitrus
17 oktober 2020, 10:25
Het is een sarcastisch/cynisch filmpje, maar toch...
https://pnws.be/de-concurrent-kapotmaken-met-corona-app-doe-je-zo-video/
Picasso 1
17 oktober 2020, 13:50
https://www.youtube.com/watch?v=4TUrsRvKZOc
Badslippers
17 oktober 2020, 14:35
Deze doet het beter (hoop ik)
Ik weet nooit zo goed wat ik met dit soort geanimeerde simulaties aan moet. Ziet er altijd dramatisch uit. Alsof een bom van virusdeeltjes in je gezicht ontploft. Wordt nog eens versterkt door te melden dat we hier met een supercompuetr te maken hebben en dan moet het wel geloofwaardig zijn. Wat niet bijdraagt aan de geloofwaardigheid is dat comments zijn uitgeschakeld. Dan heb je iets te verbergen.
https://www.youtube.com/watch?v=4TUrsRvKZOc
P.s. ik zie dat jouw geposte video het nu ook doet.
pietpotent44
17 oktober 2020, 15:59
Dit Japanse filmpje is al wat ouder, maar is geen simulatie, maar waargenomen met een camera en hulp van lasers.
Getest wat het effect is van: niezen, praten, ademhalen, etc. Hoeveel kleine druppeltjes dat genereert, en waar die blijven in een (slecht geventileerde) ruimte.
https://www.youtube.com/watch?v=LLzMDvzWeV8
seksenfun
17 oktober 2020, 17:40
Ik weet ook niet waarom dit afgestreden wordt door sommigen. Moest het enkel door zoenen zijn, zouden er zo veel randombesmettingen niet zijn immers. Ik voel me helemaal niet onnozel als ik in een wagen in de trein een raam of 2 openzet, ook met deze frisse temperaturen. De verwarming staat toch altijd hard genoeg en je hebt toch je warme kledij aan. Ik trek het me niet aan als er mensen zijn die eens achterom kijken en denken van wat doet die nu. Als ik uitstap doe ik de ramen en deuren weer potdicht. Als zij graag in het eerste deel van dit filmpje belanden moeten zij dat weten. Daarom kom ik ook niet in clubs waar heel veel volk is en zo goed als geen verluchting. Ik denk dan aan bijvoorbeeld ACAgold :smoke: .
Nulnulzeseneenhalf
17 oktober 2020, 19:23
Maar ik geloof wel in een mondkapje
Toen de Corona, of COVID-19, er pas was, ging Piet minstens eenmaal per week de grens over om ergens te eten of te drinken. Iedereen werd gecontroleerd aan de grens, maar Piet heeft nooit iemand gezien. Na een paar weken had Piet zelfs ieder weekend een afspraakje. Een ieder die hier regelmatig leest kan zich niet voorstellen dat Piet zich heeft gehouden aan alle adviezen over afstand en wat wel en niet te doen. Niemand kon een hotel boeken, Piet had ruimte te over. Piet gaat op vakantie naar twijfelachtige gebieden, zijn er op dit moment trouwens meer dan andere, maar hoeft ook niet in quarantaine. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb daar geen moeite mee. Piet moet doen waar hij zin in heeft.
Daarnaast is onze Piet een fervent aanhanger van Geert Wilders. De man die zich een paar jaar geleden nog sterk gemaakt heeft voor een boerkaverbod. Ik hou die termijnen niet zo bij, maar volgens mij was de inkt nog niet opgedroogd van de wet toen in het voorjaar deze pandemie over de wereld werd uitgestort.
En nu wil Piet dat we allemaal een mondkapje gaan dragen. Alleen in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen mogen medische mondkapjes gebruikt worden. Daarbuiten is het verboden. Ik kan hier allerlei gaan vertellen over het mondkapje, maar anderen kunnen dat beter. Bovendien is dat hier op het forum al genoeg te lezen.
Piet noemt zich dan wel Piet Plezier, maar volgens mij is het meer Piet Onplezier. Of Piet ik gun een ander geen Plezier. Piet-het-zal-mij-worst-wezen-of-een-ander-plezier-heeft-als-ik-maar-Plezier-heb lijkt er zelfs nog meer op.
Ik geloof niet in mondkapjes, heb dat nooit gedaan en zal dat ook niet doen voor de niet medische varianten. Heb toevallig van de week weer iemand gezien die meer met zijn mondkapje aan het spelen was dan een roker aan zijn sigaret trekt. Maar als figuren zoals hierboven vermeld mondkapjes gaan promoten dan weet ik zeker dat het helemaal niks is.
Dan steun ik die slager, ik meen uit zuid-Limburg, die de mondkapjes heeft verboden in zijn winkel. Voornaamste reden, de meesten worden zolang opgehouden dat er meer viezigheid in zit dan goed is voor de mens.
phoenix
17 oktober 2020, 19:28
zijn we het nulzes een keertje eens... voor de afwisseling.... mondkapjes geven mensen de illusie dat ze veilig zijn, ik houd liever zelf de regie in handen, gewoon met een grote boog om de meeste mensen heen lopen... of een dikke meter... want mensen denken dan oh dan kan ik wel in de buurt verschijnen.... als ze dat mondkapje om hebben....
Ik heb er net twee uur wandelen opzitten, nu pizza met thunnfish, garnelen spinat en knoblauch... zo bescherm je je zelf het beste tegen virus en bacterie
Giodude
17 oktober 2020, 20:06
Alle fervente voorstanders van mondkapjes moeten maar eens de uitzending van kassa van vanavond terugkijken. Dan gaat de zin om zo'n onding op je bakkes te zetten wel over. We moeten straks rond gaan lopen met iets waarvan de overheid het niet eens nodig vindt er een keurmerk aan te koppelen. Yep, zo krijgen we corona wel onder de duim. NOT.
pietpotent44
17 oktober 2020, 20:49
Alle fervente voorstanders van mondkapjes moeten maar eens de uitzending van kassa van vanavond terugkijken. Dan gaat de zin om zo'n onding op je bakkes te zetten wel over. We moeten straks rond gaan lopen met iets waarvan de overheid het niet eens nodig vindt er een keurmerk aan te koppelen. Yep, zo krijgen we corona wel onder de duim. NOT.
Eigenlijk meer een bevestiging van wat eerder is gezegd: niet medische mondkapjes doen vrijwel niks, houden alleen grote druppels tegen (zoals hoesten en niezen), maar daar heb je niet zoveel aan bij aerogene besmetting.
Alleen medische mondkapjes helpen.
Alleen wel verrassend dat zelfs die medische mondkapjes toch minder goed waren dan gedacht.
Maar het is een bevestiging dat ik elke werkdag puur voor de show met zon niet medisch mondkapje in de bus zit.
En natuurlijk ook vreemd dat de overheid juist niet wil dat je een medisch mondkapje gaat dragen.
Maar dat zal wel weer met schaarste te maken hebben. Die willen ze alleen door medisch personeel laten gebruiken. Waarom zeggen ze dat dan niet gewoon eerlijk.
En jammer dat Hugo de clown niet voor uitleg naar de studio wilde komen. Maar dat was natuurlijk te verwachten. Want dit past natuurlijk niet in zijn straatje.
De enige manier om corona eronder te krijgen is door voldoende immuniteit onder de bevolking te krijgen. Ofwel op de natuurlijke manier (infecties), ofwel door een vaccin (of een combinatie van deze twee).
Ironisch genoeg helpen de huidige maatregelen daar nou juist niet bij.
Willem2
17 oktober 2020, 21:16
Nieuw record dagelijkse coronabesmettingen wereldwijd, meer dan 400.000 per dag
....
Tussen vrijdagochtend en zaterdagochtend zijn 8141 nieuwe coronagevallen geregistreerd, een nieuw dagrecord. Op vrijdag had het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) 7989 positieve tests gemeld. Het waren er aanvankelijk 7997 maar dat is zaterdag bijgesteld.
In de afgelopen zeven dagen zijn meer dan 50.000 nieuwe besmettingen gemeld.
Het aantal sterfgevallen steeg afgelopen etmaal met 28. Dat wil niet zeggen dat al deze mensen in de afgelopen 24 uur zijn overleden. Zulke informatie wordt soms met wat vertraging doorgegeven. Tussen donderdagochtend en vrijdagochtend waren 18 sterfgevallen gemeld.
Volgens het RIVM kwamen er in Rotterdam-Rijnmond 851 positieve tests bij. Amsterdam-Amstelland telde 816 nieuwe gevallen, waaronder 683 in Amsterdam. De provincie Utrecht telde 759 positieve tests en Hollands Midden 564. Haaglanden volgde met 541 nieuwe gevallen.
Sinds het begin van de uitbraak zijn ruim 220.000 mensen in Nederland positief getest. Binnen twee maanden is het aantal gevallen verdrievoudigd. Op 1 september stond de teller op 71.000 positief geteste mensen.
....
n België zijn afgelopen dinsdag voor het eerst meer dan tienduizend nieuwe coronabesmettingen op één dag vastgesteld. Dat blijkt zaterdagochtend uit het online dashboard van Sciensano.
Het land telde dinsdag 10.369 nieuwe besmettingen, terwijl er een week eerder nog 5.686 werden gemeld, bijna de helft dus. Het totale aantal bevestigde gevallen sinds het begin van de epidemie is gestegen tot 202.058. In totaal overleden 10.359 coronapatiënten. ..... https://www.ad.nl/binnenland/live-nieuw-record-dagelijkse-coronabesmettingen-wereldwijd-meer-dan-400-000-per-dag~a37f528e/
Badslippers
17 oktober 2020, 21:57
Tussen vrijdagochtend en zaterdagochtend zijn 8141 nieuwe coronagevallen geregistreerd, een nieuw dagrecord.
[ . . . ]
Sinds het begin van de uitbraak zijn ruim 220.000 mensen in Nederland positief getest. Binnen twee maanden is het aantal gevallen verdrievoudigd. Op 1 september stond de teller op 71.000 positief geteste mensen.
Gaat me nog lang niet snel genoeg met het aantal besmettingen. Afgerond dus 220.000 besmettingen in ongeveer een half jaar. 17 miljoen Nederlanders en pas 220.000. Pffff, we hebben nog jaaaaaaren te gaan voordat elke Nederlander een keer besmet is (geweest)
Willem2
17 oktober 2020, 22:07
Pffff, we hebben nog jaaaaaaren te gaan voordat elke Nederlander een keer besmet is (geweest)
Zeg Heer Trump, Sorry Badslippers, waarom denk jij dat als je besmet geweest bent je opeens immuun wordt ?
Dat is namelijk niet zo.
wervelwind
18 oktober 2020, 01:54
Zeg Heer Trump, Sorry Badslippers, waarom denk jij dat als je besmet geweest bent je opeens immuun wordt ?
Dat is namelijk niet zo.
Dat is voor meer dan 99% vd mensheid wel zo.
pret
18 oktober 2020, 04:10
http://youtu.be/uRJwVqx5tJc
pietpotent44
18 oktober 2020, 05:54
Gaat me nog lang niet snel genoeg met het aantal besmettingen. Afgerond dus 220.000 besmettingen in ongeveer een half jaar. 17 miljoen Nederlanders en pas 220.000. Pffff, we hebben nog jaaaaaaren te gaan voordat elke Nederlander een keer besmet is (geweest)
Vermenigvuldig dat aantal maar met tenminste een factor 20 of hoger.
Het aantal positieve pcr tests is maar het topje van de ijsberg.
Het is lastig om het precieze aantal mensen te meten dat al op een of andere manier immuun is (geworden). Bloedonderzoek op antistoffen is ook maar slechts een indicatie / steekproef. Plus dat er meer vormen van immuniteit zijn dan alleen antistoffen. Zoals t cel immuniteit en kruisimmuniteit. En hoe meet je zoiets. Waarschijnlijk alleen maar door te constateren dat de bevolking in een bepaalde regio structureel geen stijgende mortaliteit meer heeft. Er zijn mensen die het virus nooit gehad hebben, maar toch beschermd zijn.
En ook niet elke Nederlander zal besmet worden. Uiteindelijk zou zonder vaccin misschien 40 tot 60 procent geinfecteerd worden. En het tempo waarin dat gaat, wordt in sterke mate bepaald door het corona beleid van de overheid. Hoe meer strenge maatregelen, hoe langer het gaat duren. Met het huidige beleid zou dat waarschijnlijk pakweg tenminste 2-3 jaar gaan duren.
Het is daarom interessant om nu te volgen wat er in Zweden gebeurt de komende weken en maanden. Mochten daar de cijfers zo laag blijven zoals nu al 2,5 maand het geval is, dan moeten zij al (in veel regios) groepsimmuniteit bereikt hebben.
Voor groepsimmuniteit is mogelijk veel minder dan de vaak genoemde 60-80 procent geinfecteerd nodig, vanwege die andere vormen van immuniteit. Mogelijk is 20-40 procent misschien al voldoende.
En het is ook nog mogelijk dat delen van Nederland zoals bepaalde kleine dorpen al vrij snel groepsimmuniteit bereiken.
Maar met de huidige houding van de politici komen we niet ver, die denken alleen aan maatregelen om het virus (tijdelijk) te onderdrukken. Dan zit er niks anders op dan te wachten op een (Europees / Westers) vaccin (want onze overheid wil niks weten van Chinese vaccins in resp. November en December). En dat kan nog wel tenminste 3 tot 5 maanden duren. Zucht.
pietpotent44
18 oktober 2020, 06:57
Dat is namelijk niet zo.
Dat is gelukkig wel zo.
Je antistoffen zullen wel langzaam verdwijnen, en na ca. 3 maanden weer uit je bloed verdwenen zijn, maar dat betekent niet dat je niet meer beschermd bent.
Want je immuunsysteem heeft een geheugen (t cellen) die ervoor zorgen dat bij een nieuwe infectie meteen nieuwe antistoffen worden aangemaakt. Het virus wordt dan herkend.
En die verhalen over die herinfecties (binnen korte tijd) moeten met een grote korrel zout genomen worden. Buiten het feit dat het tot nog toe grote uitzonderingen zijn, is het ook nog geenszins bewezen dat het ook echt herinfecties waren. Uit het buitenland zijn een handjevol anekdotisch materiaal gekomen over zogenaamde herbesmettingen, met name uit Zuid-Korea. Maar bleek dan toch of detectie restdeeltjes van eerste infectie te zijn, of nog in de (onvoltooide) periode zitten van aanmaken antistoffen. Zuid-Korea heeft zelfs excuses aangeboden voor de onnodige ophef die hierover is ontstaan.
Brad Clitt
18 oktober 2020, 10:07
En het is ook nog mogelijk dat delen van Nederland zoals bepaalde kleine dorpen al vrij snel groepsimmuniteit bereiken.
...
Want onze overheid wil niks weten van Chinese vaccins in resp. November en December.
Ik woon in een klein dorp en de gemeente waartoe dit behoort bestaat uit dorpen van varierende grootte (van 600 tot 6500 inwoners) en nog wat gehuchten.
Zoals bekend sloeg het virus in deze contreien als eerste toe, maar sinds 1 juni zijn er welgeteld 0 ziekenhuisopnames en 0 doden geweest (wel natuurlijk besmettingen, ongeveer 120). Misschien is hier al een soort groepsimmuniteit bereikt, wie zal het zeggen.
Als ik de overheid zou zijn, zou ik toch best geinteresseerd zijn in vaccins van Chinese makelij, als ze zo goed zijn als hun smartphones (ik heb er drie) dan is de corona-crisis zo opgelost. ;)
Willem2
18 oktober 2020, 12:54
Kritiek op coronabeleid wordt steeds vaker huis-aan-huis verspreid
Bij duizenden mensen vielen de afgelopen maanden folders en bladen op de mat waarin officiële informatie over corona wordt betwist. Kritische geluiden en complottheorieën vinden al langer hun weg naar alternatieve online-media, maar de oplage van de nieuwe papieren initiatieven lijkt groter dan ooit.
Zo telde de mei-editie van De Andere Krant 500.000 exemplaren. En zegt het nieuwe magazine Gezond Verstand 1 miljoen exemplaren van de eerste editie te hebben verspreid.
Afgelopen week ontstond ophef toen een Kamerlid van GroenLinks tweette dat het magazine via dagblad De Limburger werd verspreid. Dit bleek niet te kloppen, waarschijnlijk was het toevallig op hetzelfde moment bezorgd. Wat weten we over deze alternatieve media? Zes vragen en antwoorden: .... https://nos.nl/artikel/2352779-kritiek-op-coronabeleid-wordt-steeds-vaker-huis-aan-huis-verspreid.html
Nostredamus
18 oktober 2020, 19:12
Vraagje, Gelden voor Niedersaksen (Osnabruck) dezelfde reisvoorwaarden als in NRW. Dus binnen 24 uur wegwezen geen meldplicht?
Badslippers
18 oktober 2020, 19:28
Vraagje, Gelden voor Niedersaksen (Osnabruck) dezelfde reisvoorwaarden als in NRW. Dus binnen 24 uur wegwezen geen meldplicht?
Kijk even op de site
https://www.niedersachsen.de/Coronavirus/antworten_auf_haufig_gestellte_fragen_faq/reisen-und-tourismus-antworten-auf-haufig-gestellte-fragen-186671.html
Door je browser laten vertalen en je hebt je antwoord.
WANDELAAR5
18 oktober 2020, 19:30
Viruswappie komt tot inkeer als hij zelf ziek wordt (zoals de meesten):
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1769492207/influencer-33-die-bestaan-van-corona-ontkende-overlijdt-door-het-virus
Maar ja te laat...
Dennis
18 oktober 2020, 19:53
Vraagje, Gelden voor Niedersaksen (Osnabruck) dezelfde reisvoorwaarden als in NRW. Dus binnen 24 uur wegwezen geen meldplicht?Voor een kort bezoek mag je Niedersachsen in. Of dat 24 uur is weet ik zo niet, zou kunnen dat je voor middernacht weer weg moet bijv.
Maar ik neem aan dat je even een fkk of priveadresje wil bezoeken en ja, dat kan gewoon
pietpotent44
18 oktober 2020, 20:52
Corona sterftecijfer update oktober 2020
Ik ben recent nieuwe sterftecijfers tegengekomen aan de hand van nieuwe studies en recent(er)e data.
Hieronder een aantal voorname bronnen:
- US CDC: 0,2% (was eerder 0,4%)
Per leeftijdsgroep:
0-19: 0,003%
20-49: 0,02%
50-69: 0,5%
70+: 5,4%
- John Ioannidis, epidemioloog: 0,23%
(en onder de 70: 0,05%) op basis van 61 verschillende studies
https://www.who.int/bulletin/online_first/BLT.20.265892.pdf
- Dr Moran: 0,2% - 0,5%
https://m.youtube.com/watch?v=ob4PIVk0Lpo
- NHS in Groot Britannie: 0,5%
- Who: laatste officiele schatting rond augustus was 0,6% (en 3,4% in maart), maar aan de hand van hun recente schatting dat 10% van de wereldbevolking het virus gehad heeft, zou dat neerkomen op 0,13%, op basis van aantal bevestigde wereldwijde corona doden
Conclusie
Wereldwijd liggen de sterftecijfers, afhankelijk van bron en regio grofweg tussen de 0,1 en 0,5 procent. Over alle leeftijden heen (incl. 70 plus) en incl. onderliggende aandoeningen.
Beneden de 60-65 liggen de cijfers aanzienlijk lager dan 65 plus. Beneden de 50 zijn de cijfers extreem laag. Boven de 70 en 80 zijn de cijfers juist aanzienlijk hoger.
Badslippers
18 oktober 2020, 21:50
Conclusie
Wereldwijd liggen de sterftecijfers, afhankelijk van bron en regio grofweg tussen de 0,1 en 0,5 procent. Over alle leeftijden heen (incl. 70 plus) en incl. onderliggende aandoeningen.
Beneden de 60-65 liggen de cijfers aanzienlijk lager dan 65 plus. Beneden de 50 zijn de cijfers extreem laag. Boven de 70 en 80 zijn de cijfers juist aanzienlijk hoger.
En als we mondkapjes dragen gaat dat dan nog lager? Ik draag al sinds april hetzelfde als ik ga tanken in duitsland . . . Nee, is natuurlijk overdreven maar ik wissel niet zo snel. Ga niet bij elk winkelbezoek een nieuwe opzetten. Op ons werk wordt het zeer dringend geadviseerd. Het gekke is dat we vanaf maart tot 1 oktober zonder hebben gedaan. Geen besmettingen. En in deze 2 en een halve week mondkapjes 2 coronabesmettingen. Het moet niet gekker worden.
Persoonlijk blijf ik weg bij drukke mensenmassa's en al helemaal als die binnen zijn. Gewoon veel buiten zijn en frisse neus halen. Beetje wandelen. Kortom, niet de risicovolle situaties opzoeken. Bezoek thuis is ook goed te doen. Plaats zat dus anderhalve meter is gegarandeerd. En natuurlijk geregeld de ramen open om te luchten. Is ook om de sigarettenlucht weg te krijgen want . . . roken is toegstaan in huize Badslippers. Behalve als iemand van het bezoek dat niet fijn vindt, dan houd je daar rekening mee.
WANDELAAR5
18 oktober 2020, 23:09
@PietPotent, heb je ook links waar je die gegevens over cdc en nhs gevonden hebt? Google kan ze bij mij niet vinden. Wel die CDC distributie over leeftijden, maar geen overall IFR. Ook van de NHS kan ik de publicatie niet vinden.
zeppos58
18 oktober 2020, 23:33
Een Belgische huisarts die het dacht niet ndig te vinden om een mondkapje te dragen heet minstens 12 personen besmet op 20 geteste personen, al zijn patiënten die de laatste 2 weken op consultatie gingen moeten nu getest worden, dat gaat weer een bom geven, lach maar lekker cerder met de mondkapjes. Neem stoffen en steek ze in het wasmachine, met een 5 tal kom je toe, om jezelf t beschermen kan je er een stuk stofzuiger zak in steken, dat blijkt zeer goed te werken.
Met het dragen van een mondmasker zonder filter bescherm je vooral andere mensen, minder uzelf. Het zijn dus vooral egoïsten die ze weigeren te dragen.
phoenix
19 oktober 2020, 00:08
tja als je je laat onderzoeken door arts moet hij ook1,5 meter afstand houden, erg lastig alleen medisch mondkapje schijnt aantoonbaar te helpen, de rest is zoiets als vroeger een wees gegroetje doen bij meneer pastoor, wie niet waagt wie niet wint he....
pietpotent44
19 oktober 2020, 05:01
En als we mondkapjes dragen gaat dat dan nog lager? Ik draag al sinds april hetzelfde als ik ga tanken in duitsland . . . Nee, is natuurlijk overdreven maar ik wissel niet zo snel. Ga niet bij elk winkelbezoek een nieuwe opzetten. Op ons werk wordt het zeer dringend geadviseerd. Het gekke is dat we vanaf maart tot 1 oktober zonder hebben gedaan. Geen besmettingen. En in deze 2 en een halve week mondkapjes 2 coronabesmettingen. Het moet niet gekker worden.
Persoonlijk blijf ik weg bij drukke mensenmassa's en al helemaal als die binnen zijn. Gewoon veel buiten zijn en frisse neus halen.
Ik denk niet dat de cijfers lager worden met dragen van mondkapjes. Tenzij het medische mondkapjes zijn (wat door medisch personeel in bijv. ziekenhuizen en verzorgingstehuizen normaal gebruikt wordt), die helpen wel, maar wat bijna iedereen gebruikt is een niet medisch mondkapje, zoals in het ov en in publieke ruimtes zoals winkels, supermarkten, kapper, etc. Onze overheid wil zelfs niet dat we medische mondkapjes dragen (waarschijnlijk vanwege schaarste).
We hebben bij kassa de bevestiging gezien dat vooral de niet medische mondkapjes allemaal letterlijk zo lek als een zeef zijn (zelfs de medische mondkapjes vielen enigszins tegen). Alleen grote druppels op korte afstand zoals bij niezen en hoesten worden door zon niet medisch mondkapje tegengehouden, maar daar heb je niet zoveel aan, want microdruppeltjes (door ademen en praten) door de lucht gaan dwars door zon mondkapje heen, en heb je (binnen) weinig aan 1,5m afstand houden. Je beschermt er dus ook niet een ander mee (behalve dan voor tegenhouden van hoest en niesdruppels).
Buiten ben je veilig, ongeacht afstand. Binnen is ventilatie het belangrijkste, veel belangrijker dan afstand houden.
pietpotent44
19 oktober 2020, 06:02
@PietPotent, heb je ook links waar je die gegevens over cdc en nhs gevonden hebt? Google kan ze bij mij niet vinden. Wel die CDC distributie over leeftijden, maar geen overall IFR. Ook van de NHS kan ik de publicatie niet vinden.
Van de cdc ken ik ook alleen de percentages per leeftijdsgroep.
die 0,2% is een berekening op basis van die percentages per leeftijdsgroep. Als je deze percentages tov alle 4 de leeftijdsgroepen pakt, vermenigvuldigt met percentage tov totale bevolking, en deelt door 4 kom je op die 0,2% uit.
Zowel dr. Moran als dr. Campbell noemen (in de range van) 0,5% voor de UK (0,2 - 0,7). Zij houden de cijfers op de voet bij.
Bronnen waarop dr. Campbell zich baseert:
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm?fbclid=IwAR2-muRM3tB3uBdbTrmKwH1NdaBx6PpZo2kxotNwkUXlnbZXCwSRP2 OmqsI
https://www.cebm.net/covid-19/estimating-the-infection-fatality-ratio-in-england/
In deze video licht Campbell deze cijfers toe (wel eind augustus):
https://m.youtube.com/watch?v=fGUFfhIkA9E
zeppos58
19 oktober 2020, 10:24
Er is een eenvoudige manier om mondkapjes te testen, zet het op en tracht een brandende kaars uit te blazen, lukt dat niet dan heb je minstens 75% bescherming, als de andere persoon dan ook een mondkapje draagt is de kans zeer klein dat er besmetting optreed. De zogenaamde medische mondkapjes, ook wel chirurgische genoemd beschermen minstens 95%, en zijn te koop bij de apotheek , en na al het geblunder van dr Belgische regering zijn zr nu wel goed verkrijgbaar. De maskers met de hoogste bescherming zijn FPP2 en FPP3 maskers die gebruikt worden op de corona afdeling, ze beschermen meer dan 99% of dus net geen 100%. Wist u dat de FPP3 maskers ook gebruikt worden bij het verwijderen an asbest? Je vond ze voor corona zelfs in de doe het zelf zaak.
phoenix
19 oktober 2020, 10:46
Zeppos je kan ook geen mondkapje opzetten en 1,5 meter aanhouden dan is de kans kleiner dat je wat oploopt dan dat je met je snottert voor iemand staat en je draagt een mondkapje...ik verkies vooral 1,5 afstand en geen bruine cafe's, festivals , shoppingmalls etc... maar in de supermarkt waar ik kom kan je zelfs heel goed 1,5 afstand houden als je maar niet in de spits gaat inkopen...
zeppos58
19 oktober 2020, 10:56
De 1,5 meter afstand houden is ook niet waterdicht, en trouwens, plotst staat er iemand voor u, iemand die net vanachter de hoek kwam. Combineren is altijd de beste oplossing, ga voor 1,5 meter en zet een mondkapje op, je moest eens weten hoe vaak ik terug ga in een warenhuis, terug en langs de andere kant de gang in, om aan diec1,5m te komen, en toch kom je soms nog dichter, ongewild.
phoenix
19 oktober 2020, 11:08
Tja Zeppos als je dat wilt uitsluiten kan je beter jezelf opsluiten... ik ga straks een lekker potje neuken met condoom maar zonder mondkapje...en dan sluit ik mezelf weer op met de boodschappen die ik reeds heb gehaald...helaas niet meer naar mahubay in houthalen want Belgie mag je als hollander eigenlijk niet meer in... alleen ene noodzakelijke reis, tja en dat is niet noodzakelijk he....
WANDELAAR5
19 oktober 2020, 12:22
Buiten ben je veilig, ongeacht afstand.
Hier hebben we ons forumviruswappie weer op volle sterkte met zeer stellige onzin, die deze keer nog gevaarlijk is ook.
Voorzover het onderzocht is zijn er wel degelijk buiten infecties: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.28.20029272v2. Uit dit onderzoek blijkt ook dat het besmettingsgevaar buiten bijna 20 keer kleiner is dan binnen.
Dan nog even wat grote bekende gevallen.
De verspreiding in Spanje is begonnen met een heleboel gevallen na de wedstrijd Atalanta Bergamo - Valencia. De Italiaanse en Spaanse supporters zijn gescheiden gehouden totdat ze in het stadion zaten waar luidkeels gezongen en geschreeuwd werd. 35% van de Valencia staf die bij die wedstrijd waren hebben Corona opgelopen. En die hebben echt niet bij die Italianen in een bus of bar gezeten. Ook is na die wedstrijd een ware virus explosie in Italië geweest. Niet te bewijzen dat al die besmettingen in de buitenlucht hebben plaats gevonden, maar een groot deel vrijwel zeker wel. Een deel van de Italianen ongetwijfeld ook in de bussen naar de wedstrijd, bars etc,
Rosegarden: 11 mensen van de 200 aanwezigen waaronder President Bush hadden ineens Corona (misschien meer, niet iedereen is getest) na de Amy Coney Barrett nomination in de buitenlucht op 26 september. Toevallig allemaal opgelopen toen ze even binnen naar het toilet gingen? Lijkt me niet. Toevallig alle 11 al geïnfecteerd voordat het event plaats vond? Lijkt me ook niet. Fauci heeft het zelfs al een super spreader event genoemd.
In de VS zijn helaas al meerdere garden parties uitgelopen op mini uitbraken. Bijvoorbeeld https://www.washingtonpost.com/lifestyle/the-virus-didnt-stop-a-washington-socialite-from-throwing-a-backyard-soiree-then-the-tests-came-back-positive/2020/07/01/841041ba-ba19-11ea-bdaf-a129f921026f_story.html
Maar onze forumviruswappie-expert garandeert doodleuk iedereen 100% veiligheid buiten. Gevaarlijke onzin!
Over zijn andere post: Piet claimt zich te baseren op CDC met zijn IFR, maar hij baseert zich op een eigen foutieve berekening op basis van CDC cijfers.
Piet claimt zich te baseren op NHS, maar hij baseert zich op "Dr" Cambell die niet eens arts is (maar een gepromoveerd verpleegkundige) en die steeds in zijn filmpjes de nodige onzin verkondigt en zeker niet namens de NHS spreekt.
Moontanner
19 oktober 2020, 14:54
Wie van jullie heeft enig idee hoe hoog het reproductie getal momenteel is. Op het corona dashboard van de rijksoverheid staat al heel lang dat deze R waarde 1,27 zou zijn.
Heb zelf het idee dat deze al heel lang veel lager is. Al een week geen spectaculaire stijging, d.w.z. geen stijging in het aantal besmettingen die je zou verwachten bij R =1.27
Vandaag zelfs een afname in de besmettingen.
WANDELAAR5
19 oktober 2020, 15:06
Lees de toelichting maar eens. Het is een waarde van een paar weken geleden die wordt berekend. Hoe precies staat er niet bij en ze zeggen ook dat de berekening niet heel betrouwbaar was. Ik ben gestopt met proberen het te begrijpen. Toen de besmettingen daalden stond hij wel een hele tijd onder de 1 en nu alweer een hele tijd boven de 1. Maar hij wordt dus met flinke vertraging bijgewerkt.
stimpy3
19 oktober 2020, 15:20
Je kunt 'm min-of-meer zelf afleiden aan de hand van het aantal gerapporteerde besmettingen. Als dat gelijk blijft: R=1. Als dat daalt: R<1. Als dat stijgt: R>1.
zeppos58
19 oktober 2020, 15:22
Wie van jullie heeft enig idee hoe hoog het reproductie getal momenteel is. Op het corona dashboard van de rijksoverheid staat al heel lang dat deze R waarde 1,27 zou zijn.
Heb zelf het idee dat deze al heel lang veel lager is. Al een week geen spectaculaire stijging, d.w.z. geen stijging in het aantal besmettingen die je zou verwachten bij R =1.27
Vandaag zelfs een afname in de besmettingen.mogelijk help dit u
34370
zeppos58
19 oktober 2020, 15:27
nog wat Belgisch cijferwerk
34371
34372
pietpotent44
19 oktober 2020, 18:27
Hier hebben we ons forumviruswappie weer op volle sterkte met zeer stellige onzin, die deze keer nog gevaarlijk is
Dan nog even wat grote bekende gevallen.
[LIST]
De verspreiding in Spanje is begonnen met een heleboel gevallen na de wedstrijd Atalanta Bergamo - Valencia. De Italiaanse en Spaanse supporters zijn gescheiden gehouden totdat ze in het stadion zaten waar luidkeels gezongen en geschreeuwd werd. 35% van de Valencia staf die bij die wedstrijd waren hebben Corona opgelopen. En die hebben echt niet bij die Italianen in een bus of bar gezeten.
Rosegarden: 11 mensen van de 200 aanwezigen waaronder President Bush hadden ineens Corona (misschien meer, niet iedereen is getest) na de Amy Coney Barrett nomination in de buitenlucht op 26 september. Toevallig allemaal
Maar onze forumviruswappie-expert garandeert doodleuk iedereen 100% veiligheid buiten. Gevaarlijke onzin!
Over zijn andere post: Piet claimt zich te baseren op CDC met zijn IFR, maar hij baseert zich op een eigen foutieve berekening op basis van CDC cijfers.
Piet claimt zich te baseren op NHS, maar hij baseert zich op "Dr" Cambell die niet eens arts is (maar een gepromoveerd verpleegkundige) en die steeds in zijn filmpjes de nodige onzin verkondigt en zeker niet namens de NHS spreekt.
Daar hebben we weer de man die niet lezen en zelfs niet rekenen kan, zelf in corona tijd naar de hoeren gaat en anderen onverantwoordelijk noemt en vingertje opsteekt. En alles wat hij zelf niet begrijpt onzin noemt.
Het is gewoon waar: buiten ben je veilig.
Als dat niet zo was, hadden we een golf van besmettingen moeten hebben na events zoals hemelvaart, pinksteren, volle stranden, demonstraties, enz.
Er zijn ook studies naar gedaan, en resp. 1 op 700 en 1 op 1200 besmettingen was buiten. Niks is 100%.
Als je 100% wil hebben, moet je jezelf maandenlang opsluiten in je huis, zonder enig contact met de buitenwereld. En ook niet gaan autorijden, want je kan een verkeersongeluk krijgen. En geen trappen op lopen, want daar kan je vanaf vallen. En niet naar buiten gaan, want dan kan je verkouden worden. En geen seks hebben, want dan kan je een SOA oplopen. Sjonge jonge.
Die voetbalsupporters hebben als haringen in een ton in bussen en treinen gezeten, voor en na de wedstrijd, dus wat jij zegt klopt alweer niet. Onlangs zijn in Oekraiene wedstrijden gespeeld in een stadion met 21.000 toeschouwers. Ik heb niks van een besmettingsgolf in dat stadion meegekregen in elk geval.
Als bij die Amy Coney Barrett nomination ook Bill Clinton aanwezig was, sluit ik een grote orgie daarna binnen zeker niet uit. Met Melania erbij kan ik me dat zelfs goed voorstellen.
En mensen zoals jij maar schreeuwen om een lockdown: binnen bij elkaar zitten, waar 80% van de besmettingen vandaan komt.
En maar blijven roepen dat je veilig bent op 1,5m: hele kerken, restaurants en slachthuizen waar ze dat deden, en toch massale besmettingen. Rara hoe kan dat.
En ook de berekening van de cdc klopt. Waarom zou die niet kloppen dan? Die berekening heb ik ook niet zelf bedacht. Maar is wel volkomen logisch. Heb het zelf grof nagerekend en zit inderdaad rond de 0,2. Afhankelijk van de exacte demografische leeftijdscijfers.
En die percentages voor de uk kloppen ook. Staat ook helemaal los van die cdc berekening. Ik heb je zelfs 2 links van doktoren erbij gegeven, plus bronnen voor de uk.
En nog wil onze wandelaar er niet aan. En haalt het zelfs door elkaar. Die Oanidis heeft zijn 0,23% zelfs op maar liefst 61 andere studies gebaseerd. Allemaal onzin zeker ? Is ook een viruswappie zeker ? Is een van de beste epidemiologen ter wereld.
Maar ja. Sommige mensen zullen het ook wel nooit leren.
deket
19 oktober 2020, 18:35
Ondertussen is de horeca in België dus dicht. Sommige ramenbuurt zijn voorlopig nog open zoals in Antwerpen en Brussel (Niet meer in Gent)Maar de dvps moeten wel hun schiften aanpassen, dús geen nachtwerk.
Maar met de verplichte contactgegevens die de bezoekers in de horeca achterlieten is dus zoals ik eerder schreef niets gedaan. Totaal niets,nothing ,zero.!!!!
zeppos58
19 oktober 2020, 18:43
Ondertussen is de horeca in België dus dicht. Sommige ramenbuurt zijn voorlopig nog open zoals in Antwerpen en Brussel (Niet meer in Gent)Maar de dvps moeten wel hun schiften aanpassen, dús geen nachtwerk.
Maar met de verplichte contactgegevens die de bezoekers in de horeca achterlieten is dus zoals ik eerder schreef niets gedaan. Totaal niets,nothing ,zero.!!!!
In een Café in de buurt was de bazin en haar zoon besmet, daar hebben ze de gegevens wel pgevraagd en iedereen die in de periode daar was geweest had de keuze, 2 weken in hun kot of laten testen. De helft heeft zich laten testen,daar was ongeveer 15% van besmet. Van diegenen die 14 dagen in quarantaine bleven is geweten dat een aantal besmet is, hoeveel weet men niet omdat niet iedereen ziek wordt, en ook niet iedereen het door geeft.
Hioe ik het weet.... ik was 1 van de geteste, gelukkig negatief.
stimpy3
19 oktober 2020, 18:45
https://twitter.com/WDRaktuell/status/1318226309726822400
Im Berchtesgadener Land gelten ab morgen um 14 Uhr strikte Ausgangsbeschränkungen: Das Verlassen der Wohnung ist dann nur noch mit triftigem Grund erlaubt. Der bayrische Landkreis hat hohe Infektions-Zahlen. #Lockdown
Niet te zuinig. Als dat in NRW ook gaat gebeuren is clubben sowieso van de baan.
deket
19 oktober 2020, 19:04
in Brussel of Antwerpen, Zeppos?
zeppos58
19 oktober 2020, 19:50
Boerengat in Vlaams Brabant grens Oost Vlaanderen.
Freddy_K
19 oktober 2020, 20:33
het virus houd zich ook netjes aan de taalgrens:
https://www.hln.be/binnenland/in-kaart-steeds-dramatischere-cijfers-in-luik-elke-dag-meer-dan-1-400-nieuwe-besmettingen-erbij-bekijk-hier-de-situatie-in-uw-gemeente-en-provincie~aea1699e/
Willem2
19 oktober 2020, 21:17
RIVM ziet coronabesmettingen voor het eerst in vijf dagen dalen
De afgelopen 24 uur zijn er 8015 nieuwe positieve coronatests geregistreerd. Dat blijkt uit de nieuwste RIVM-cijfers, die zojuist bekend zijn gemaakt. Het zijn er iets minder dan gisteren, toen er 8184 positieve tests werden gecommuniceerd. Wel is het in de ziekenhuizen wederom flink drukker. ..... https://www.ad.nl/binnenland/rivm-ziet-coronabesmettingen-voor-het-eerst-in-vijf-dagen-dalen~aa9ec6b0/
Big30
19 oktober 2020, 23:27
Het wantrouwen richting de overheid en media groeit. En dat komt deels omdat op sociale media een heel circuit aan mensen langzaamaan een eigen parallelle werkelijkheid in wordt gezogen. En hoe langer mensen in die fuik zitten, hoe meer ze openstaan voor radicale ideeën die ze zelf nog niet hadden.
https://www.youtube.com/watch?v=FLoR2Spftwg&t=826s
phoenix
20 oktober 2020, 11:27
tja als als, een dorp kan je makkelijker afgrendelen, een heel industtriemetropool wat lastiger....
https://twitter.com/WDRaktuell/status/1318226309726822400
Niet te zuinig. Als dat in NRW ook gaat gebeuren is clubben sowieso van de baan.
Willem2
20 oktober 2020, 11:48
tja als als, een dorp kan je makkelijker afgrendelen, een heel industtriemetropool wat lastiger....
dat is vakantieindustrie.
https://www.zdf.de/nachrichten/zdf-morgenmagazin/berchtesgaden-enormer-eingriff-in-alltag-100.html
Willem2
20 oktober 2020, 12:00
Zakenreisaanbieder BCD schrapt wereldwijd ruim 3000 van de 14.000 banen. Diederik Banken, vicepresident bij het concern, zegt dat de ontslagronde impact zal hebben op Nederland. In welke vorm moet in de komende weken duidelijk worden.
Er werken honderden mensen voor het bedrijf in Nederland, zegt Banken. Het precieze aantal wil het bedrijf niet kwijt.
BCD is zwaar geraakt door de coronacrisis. Door de pandemie liggen zakenreizen vrijwel stil en geniet videovergaderen de voorkeur boven elkaar in levende lijve ontmoeten. "We hebben heel dramatische maatregelen moeten nemen", zegt oprichter John Fentener van Vlissingen in gesprek met het Financieele Dagblad. .... https://nos.nl/artikel/2353032-zakenreisaanbieder-bcd-schrapt-ruim-3000-banen-door-coronacrisis.html
dan zal ik phea maar een zakenreisje aanbieden :rolleyes:
Willem2
20 oktober 2020, 15:37
Weer weekrecord met ruim 55.000 positieve coronatests, maar de R is licht gedaald
Het aantal positieve coronatests was in de afgelopen week weer hoger dan de week daarvoor en is uitgekomen op 55.587. Dat is een nieuw weekrecord, meldt het RIVM in zijn wekelijkse update. Toch lijkt het erop of de groei ietsjes afvlakt. De R is licht gedaald. ... https://www.ad.nl/binnenland/weer-weekrecord-met-ruim-55-000-positieve-coronatests-maar-de-r-is-licht-gedaald~ac3d1434/
Willem2
20 oktober 2020, 15:38
8182 nieuwe coronabesmettingen, 171 meer dan gisteren ... https://nos.nl/artikel/2353065-8182-nieuwe-coronabesmettingen-171-meer-dan-gisteren.html
WANDELAAR5
20 oktober 2020, 17:01
En ja hoor hier hebben we weer de Trumpiaanse debatteertechnieken van onze forum viroloog Piet Potent. Zo doorzichtig en simpel en dus ook simpel te ontleden:
Meneer wordt betrapt op een leugen.
Corona sterftecijfer update oktober 2020
Ik ben recent nieuwe sterftecijfers tegengekomen aan de hand van nieuwe studies en recent(er)e data. Hieronder een aantal voorname bronnen:
- NHS in Groot Britannie: 0,5%
Hij heeft de NHS helemaal niet als bron, maar 2 “doktoren” waarvan er 1 niet eens arts is en de ander in de VS woont. Beide spreken helemaal niet namens de Britse NHS. En dan vooral niet toegeven dat die Dr. Campbell helemaal geen arts is als ik daarover schrijf maar weer gewoon herhalen:
Ik heb je zelfs 2 links van doktoren erbij gegeven, plus bronnen voor de uk.
Vooral niet toegeven als je betrapt wordt op liegen!
Ons forumviruswappie wordt betrapt op het verspreiden van gevaarlijke desinformatie:
Buiten ben je veilig, ongeacht afstand. Binnen is ventilatie het belangrijkste, veel belangrijker dan afstand houden.
Ik reageer met een link naar een netjes onderzoek, officieel gepubliceerd en ge-peer-reviewed.
Voorzover het onderzocht is zijn er wel degelijk buiten infecties: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.28.20029272v2.
Piet reageert met
Het is gewoon waar: buiten ben je veilig. Er zijn ook studies naar gedaan, en resp. 1 op 700 en 1 op 1200 besmettingen was buiten. Niks is 100%.
Niks geen bronvermelding naar een serieuze wetenschappelijke studie, maar gewoon een factor 1 op 700 en 1 op 1200 blaten en weer superstellig alsof ons forumviruswappie de grootste viroloog is. Typisch de reactie van Trump als hij onzin verspreid.
En dan begint hij zijn reactie eerst nog even met een jij-bak, alsof dat zijn verhaal geloofwaardiger maakt:
Daar hebben we weer de man die niet lezen en zelfs niet rekenen kan, zelf in corona tijd naar de hoeren gaat en anderen onverantwoordelijk noemt en vingertje opsteekt. En alles wat hij zelf niet begrijpt onzin noemt.
Stuur maar eens wat citaten van mij Piet waar ik anderen onverantwoordelijk noem en mijn vinger opsteek. Dat heb ik namelijk nooit gedaan, ook niet toen de P6 in de lockdown verboden was. Ten eerste vind ik dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen en ten tweede is het niet effectief. Ik denk niet dat iemand zijn of haar gedrag gaat veranderen omdat ik zeg dat ze dat moeten doen. We zijn hier allemaal met volwassenen die zelf verantwoordelijk zijn voor hun doen en laten. Het enige wat klopt is dat ik toen de regering de P6 weer open stelde en de cijfers heel laag waren ik bijna wekelijks weer een club ging bezoeken. Dat die bezoekjes bij jou jaloezie opwekken, daar kan ik niets aan doen. Ben je misschien veel minder potent dan je forumnaam suggereert? En ik heb alleen zaken onzin genoemd die door gedegen wetenschappelijk onderzoek weerlegd konden worden.
Onze Pietje Trump jr. blaat gewoon verder:
Die voetbalsupporters hebben als haringen in een ton in bussen en treinen gezeten, voor en na de wedstrijd, dus wat jij zegt klopt alweer niet. Onlangs zijn in Oekraiene wedstrijden gespeeld in een stadion met 21.000 toeschouwers. Ik heb niks van een besmettingsgolf in dat stadion meegekregen in elk geval.
Ten eerste heb ik nooit ontkend dat er ook massaal besmettingen binnen zijn geweest rondom die wedstrijd. Vooral niet ingaan op die besmettingen van Spaanse supporters en staf. En omdat jij niets hoort hoe het gaat in de Oekraïne betekent dat er geen besmettingen zijn geweest van die voetbalwedstrijd? Ik kan ook niet aantonen van wel en ik weet niet hoe goed de gezondheidzorg en het testen in Oekraïne geregeld zijn. Jij natuurlijk wel als alwetende virologisch expert. Maar wat ik wel weet is dat de statistieken op Worldometer voor de Oekraïne er momenteel niet goed uitzien.
Als bij die Amy Coney Barrett nomination ook Bill Clinton aanwezig was, sluit ik een grote orgie daarna binnen zeker niet uit. Met Melania erbij kan ik me dat zelfs goed voorstellen.
Wel ja gooi er ook nog even een sappig verhaal over een orgie in. Alles om maar niet toe te geven dat je foute informatie hebt gepost. Mag ik dit wel totaal ongefundeerde onzin noemen? Dat was een republikeins feestje. En de democraten zijn juist tegen haar benoeming, dus Clinton wordt niet uitgenodigd. Alles om maar af te leiden waar het echt om ging: Jouw leugen en die gevaarlijke desinformatie.
Sommige mensen leren het inderdaad nooit, daarover zijn we het eens.
Piet Plezier
20 oktober 2020, 17:02
De rechtbank in Den Haag heeft dinsdag besloten dat de Staat mocht overgaan tot de sluiting van de horeca in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus. Meerdere horecaondernemers spanden vanwege het besluit van het kabinet een kort geding aan.
"De voorzieningenrechter heeft vanmiddag de vordering van de eisers in het kort geding afgewezen", aldus de rechtbank. "Dat betekent feitelijk dat horecaondernemingen voorlopig gesloten moeten blijven."
Advocaat Simon van Zijll, die de horeca-exploitanten bijstond, zei tijdens de zitting dat de Staat was ingegaan tegen het advies van deskundigen van het Outbreak Management Team (OMT).
De landsadvocaat liet echter weten dat dit niet klopt. Het OMT adviseerde alleen te onderzoeken of restaurants die niet ook als café fungeren, open konden blijven. Deze mogelijkheid wordt nog onderzocht, maar voor nu werd tot een volledige sluiting overgegaan
https://www.nu.nl/economie/6085177/ondernemers-vangen-bot-bij-de-rechter-horeca-blijft-gesloten.html?redirect=1
Big30
20 oktober 2020, 18:34
“Toestand is minder erg dan men doet uitschijnen”: Brusselse prof Jean-Luc Gala blijft Vlaamse experts ‘paniekzaaiers’ noemen
“Strengere maatregelen zijn nergens voor nodig”, zei Jean-Luc Gala amper twee weken geleden. Het diensthoofd van het Saint-Lucziekenhuis in Brussel en de hoogleraar infectieziekten aan de UCL noemde Marc Van Ranst, Steven Van Gucht en andere Erika Vlieghes onheilsprofeten en paniekzaaiers. Vandaag lijkt de realiteit in zijn gezicht ontploft, maar de prof ziet dat anders. “We reageren overdreven. De toestand is minder erg dan men doet uitschijnen. De horeca sluiten is bullshit.”
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/toestand-is-minder-erg-dan-men-doet-uitschijnen-brusselse-prof-jean-luc-gala-blijft-vlaamse-experts-paniekzaaiers-noemen~aee5173b/
Bredero
20 oktober 2020, 19:59
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/toestand-is-minder-erg-dan-men-doet-uitschijnen-brusselse-prof-jean-luc-gala-blijft-vlaamse-experts-paniekzaaiers-noemen~aee5173b/
Tja, Het Laatste Nieuws ...
Big30
20 oktober 2020, 20:12
Tja, Het Laatste Nieuws ...
De krant en de "prof" worden genoemd op een site waar media en personen benoemd worden in de categorie covididiots en verspreiders van complottheorieën ;).
phoenix
20 oktober 2020, 21:45
tja Big 30 ik schrok ook toen ik dat programma van lubach zag, amar ik scrhik ook in hoe gemakkelijk artsen door andere artsen op zij worden geschoven..... dat heeft niets met complot te maken, amr alles met welke plaats in de hierarchie neem jij in.... , ik ben niet onder de indruk van voorstanders van onze RIVM net zo min dat ik alle kritiek erop direct geloofwaardig vind... maar laten we het debat open houden en niet menen wegzetten in complotdenkers of covidgekkies, want zo gek veel weten we nou ook niet....
Willem2
20 oktober 2020, 22:23
De cijfers bewijzen: tweede golf ging van de jongeren naar de ouderen
Het coronavirus verspreidde zich de laatste weken in Nederland steeds meer over alle leeftijdsgroepen. Vijf weken geleden waren er nog ruim zeven keer zoveel 18- tot 24-jarigen die corona hadden dan 70-plussers. Inmiddels zijn dat er nog slechts 2,6 keer meer.
Anders gesteld: waar het aantal 18- tot 24-jarigen met een positieve test in vijf weken verviervoudigde, was er bij de 70-plussers een ruime vertienvoudiging. In geen enkele leeftijdscategorie is deze factor lager dan bij de 18- tot 24-jarigen. Bij 60- tot 69-jarigen is er net als bij de 70-plussers sprake van een vertienvoudiging, bij 50- tot 59-jarigen zijn er negen keer zoveel positieve tests als vijf weken terug, blijkt uit de cijfers van het RIVM
https://www.ad.nl/binnenland/de-cijfers-bewijzen-tweede-golf-ging-van-de-jongeren-naar-de-ouderen~ac3d1434/
Willem2
20 oktober 2020, 22:43
Sluit de scholen voor twee weken ...
https://www.ad.nl/video/experts-redteam-sluit-scholen-direct~p175142
Zeus1
21 oktober 2020, 00:15
Volgens Ab Osterhaus (vanavond bij Op1) moeten we zsm naar een complete lockdown.
pietpotent44
21 oktober 2020, 05:41
Volgens Ab Osterhaus (vanavond bij Op1) moeten we zsm naar een complete lockdown.
Ze kunnen beter Ab Osterhaus verplicht een half jaar in quarantaine zetten met een mondkapje op, en met een permanent spreekverbod.
Andere paniekzaaiers zoals Marion Koopmans, Anne Wensing en Diederik Gommers mogen ze daar bij doen.
Dat lockdowns niet werken, is namelijk al meerdere malen met data analyses over de eerste golf aangetoond. En opvallend genoeg is zelfs de who nu ook tegen lockdowns.
Wat je wel zeker weet, is dat je maatschappij nog verder en harder naar de klote gaat bij een volledige lockdown. Geen goed idee dus.
pietpotent44
21 oktober 2020, 06:01
tja Big 30 ik schrok ook toen ik dat programma van lubach zag, amar ik scrhik ook in hoe gemakkelijk artsen door andere artsen op zij worden geschoven..... dat heeft niets met complot te maken, amr alles met welke plaats in de hierarchie neem jij in.... , ik ben niet onder de indruk van voorstanders van onze RIVM net zo min dat ik alle kritiek erop direct geloofwaardig vind... maar laten we het debat open houden en niet menen wegzetten in complotdenkers of covidgekkies, want zo gek veel weten we nou ook niet....
Inderdaad.
Uiteraard is Lubach een entertainment programma, en moet je alles dan ook met een grote knipoog nemen.
Maar desondanks zie je ook hier de framing weer: niet alleen de echte wappies en complotdenkers zoals Lange Frans of popie jopie boys zoals tisjeboy jay worden belachelijk gemaakt, maar bijvoorbeeld ook serieuze FvD leden zoals Baudet en Van Haga. En eerder ook Maurice de Hond (weliswaar niet bij Lubach).
Het was daarom voor de beeldvorming van Forum niet zo verstandig om tisjeboy jay in het FvD journaal te laten komen, en Van Haga die zich liet interviewen door lange Frans. Terecht dat Annabel Nanninga van Forum haar onvrede hierover uitsprak. Dat soort influencers zijn alleen op zoek naar sensatie en zoveel mogelijk volgers, en hebben geen (wetenschappelijke) waarheidsvinding als onderbouwing.
Het is duidelijk dat de (overheid)media de aanval hebben geopend op alles en iedereen die een andere visie hebben dan de overheid. Sceptische wetenschappers worden op dezelfde hoop gegooid als goedkope influencers en complotdenkers.
Je ziet dat ook steeds duidelijk terug bij de npo talkshows zoals Op1 en Jinek. Tegenstanders van het overheid beleid worden geridiculiseerd, door hun stellingen belachelijk te maken, en door er een overheidsdeuger letterlijk tegenover te zetten zoals virologen van omt of rivm, en die het gros van de tijd aan het woord te laten. Want dat zijn zogenaamd de enige mensen die de wijsheid in pacht hebben. En de enige mensen die deugen. Dat die er keer op keer naast zaten met hun uitspraken en voorspellingen is voor de talkshows blijkbaar niet relevevant, ze worden steeds weer opnieuw uitgenodigd.
frits the cat
21 oktober 2020, 10:48
Het wordt steeds gekker. Nauwelijks doden en een nieuwe lockdown voor de deur. We moeten niet werkende maskers dragen en een vaccin nemen tegen een ziekte waar 99,8% niet aan sterft.
En mét vaccin nog twee jaar niet werkende mondkapjesplicht dragen,
frits the cat
21 oktober 2020, 10:54
Schaapjes 34381
Zeus1
21 oktober 2020, 10:56
Ze kunnen beter Ab Osterhaus verplicht een half jaar in quarantaine zetten met een mondkapje op, en met een permanent spreekverbod.
Andere paniekzaaiers zoals Marion Koopmans, Anne Wensing en Diederik Gommers mogen ze daar bij doen.
Dat lockdowns niet werken, is namelijk al meerdere malen met data analyses over de eerste golf aangetoond. En opvallend genoeg is zelfs de who nu ook tegen lockdowns.
Wat je wel zeker weet, is dat je maatschappij nog verder en harder naar de klote gaat bij een volledige lockdown. Geen goed idee dus.
Waarom nodigt het kabinet jou niet uit? Dan is alles snel opgelost :hammer: