PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

Big30
10 maart 2020, 21:06
Topic wordt samengevoegd met reeds bestaand topic.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-dichtbij-de-grens-met-Limburg-Thuisblijven

John mc Snek
10 maart 2020, 21:06
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2016053113/noodkreet-arts-italie-uitgeput-personeel-moet-tsunami-overwinnen

CREMONA - In Italië zijn beelden getoond van coronazieken op de intensive care. Veel van de patiënten liggen met hun gezicht naar beneden.

Dokter Daniele Macchini van het Humanitas Gavazzeni-ziekenhuis in Bergamo, die de strijd tegen Covid-19 vergelijkt met een oorlog, hoopt dat de beelden aanzetten tot nadenken. Hij deelde zijn aangrijpende ervaringen met corona op Facebook en werd breed uitgemeten in Italiaanse media.

„Het is niet de bedoeling om mensen paniek aan te jagen, maar we moeten beseffen dat de bedreiging echt is. Ik ben anders bang dat de boodschap niet goed overkomt”, aldus Macchini.

Macchini gruwelt ervan dat corona wordt weggezet als een ’gewoon’ griepje. „Er vindt een epidemiologische ramp plaats. De situatie is op z’n zachtst gezegd dramatisch.” Het land heeft onvoldoende plekken op de intensive care om alle patiënten op te vangen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pret
10 maart 2020, 21:16
Drieganger, onder welke rots heb jij gelegen?

phoenix
10 maart 2020, 21:20
zeg cheesehead war blijf je dan nog meer voor thuis? want beetje vreemd als je dames niet meer bezoekt... tot nu toe gene club bekend in nrs waar ze de tent hebben moeten sluiten vanwege het virus... terwijl er zat plaatsen zijn waar je evenveel of nog meer risico loopt..

drieganger
10 maart 2020, 21:31
Whaha, ik kijk enkel en alleen maar in het Duisburg topic. Dan krijg je dit soort stommiteiten, mijn excuses heren!

Badslippers
10 maart 2020, 22:42
aan je werkgever maar eens uitleggen mocht je een infectie oplopen.

Wat heeft de werkgever daar mee te maken? Niks, helemaal niks. Of ga jij gezellig met je werkgever om de tafel zitten om te bespreken dat je afgelopen keer een Nigeriaanse op de Vulkanstrasse nummer 11 bent tegengekomen en haar zonder condoom in haar reet hebt geneukt en nu met een gigantische Gonorroe infectie aan je snikkel zit? En dat je dat grapje ook nog €75 heeft gekost.

De werkgever mag de werknemer helemaal niet vragen naar een diagnose of behandeling door een arts en ook niet naar de functionele mogelijkheden en beperkingen van de werknemer. Het is daarom wettelijk niet toegestaan voor werkgevers om te informeren naar de aard en oorzaak van je ziekte. Alleen de arbodienst of bedrijfsarts mag deze medische gegevens verwerken.

Eddy_V
10 maart 2020, 23:14
Joepie, alles (HIV, Syph, Gon, Chlam) negatief, en da's dus goed.
Nu alleen nog ff op de uitslag van de Corona test wachten ?

Partycrasher
10 maart 2020, 23:23
Nu alleen nog ff op de uitslag van de Corona test wachten ?

Ik zag hem ook in die reclamespot met die 4 flesjes zonder etiket.

VAZKOR
10 maart 2020, 23:59
Wat kost dat tegenwoordig?

SOA tests? ik ga gewoon bij mn huisarts langs en vraag dat extra bij halfjaarlijkse bloedanalyse, kost niks meer dan anders.

Betreft het virus begin ik het wat op m'n heupen te krijgen van al die paniek, ik ga verdomde gewoon mn verjaardag vieren in Bab, voilà.

John mc Snek
11 maart 2020, 00:05
SOA tests? ik ga gewoon bij mn huisarts langs en vraag dat extra bij halfjaarlijkse bloedanalyse, kost niks meer dan anders.

Betreft het virus begin ik het wat op m'n heupen te krijgen van al die paniek, ik ga verdomde gewoon mn verjaardag vieren in Bab, voilà.

In België is het zorgstelsel nog socialer en minder uitgehold :)

Big30
11 maart 2020, 00:30
Het Reformatorisch Dagblad, de krant voor de orthodoxe christenen in Nederland, is van mening dat God doelbewust het coronavirus onder mensen verspreidt om hen “tot inkeer te brengen”. De christelijke God, die er in de ogen van orthodoxen wel vaker zeer sadistische trekjes op nahoudt, zou daarom gepaaid moeten worden met massale bidsessies. De krant stelt dat de regering speciale biddagen moet uitroepen waarop de bevolking de harteloze God, die kennelijk dood en verderf zaait om z’n zin te krijgen, massaal samenkomt om Hem te eren. Wie nog niet in het heil van de christelijke God gelooft zal zich moeten bekeren om zo te voorkomen dat de Heer nog meer onschuldige slachtoffers maakt.

In het hoofdredactioneel commentaar getiteld Niet corona heerst maar God regeert, schrijft de krant:

"Het zou dus juist onverantwoord zijn om op voorhand kerkdiensten af te gelasten. Vanzelfsprekend moeten kerkenraden hun verantwoordelijkheid kennen en adviezen vanuit de overheid serieus nemen. Maar dat staat niet het gebod van de hoogste Koning in de weg: bekering."
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/corona-is-straf-van-god-voor-abortus-ga-daarom-massaal-naar-de-kerk

Dat het maar duidelijk is!

sofaking
11 maart 2020, 00:41
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/corona-is-straf-van-god-voor-abortus-ga-daarom-massaal-naar-de-kerk

Inderdaad, het succes van die aanpak is duidelijk aangetoond in Zuid-Korea.
Moet absoluut hier herhaald worden.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/zuid-koreaanse-sekteleider-door-het-stof-om-virusuitbraak~a541fe3b/

“Het was niet onze bedoeling, maar veel mensen zijn besmet geraakt”, zei Lee Man-hee (88) volgens persbureau Yonhap. Lee wordt door zijn volgelingen gezien als een soort verlosser en door critici als een sekteleider. Hij beloofde dat zijn groep de autoriteiten zo goed mogelijk zal helpen.

kempie
11 maart 2020, 01:17
Wat heeft de werkgever daar mee te maken? Niks, helemaal niks. Of ga jij gezellig met je werkgever om de tafel zitten om te bespreken dat je afgelopen keer een Nigeriaanse op de Vulkanstrasse nummer 11 bent tegengekomen en haar zonder condoom in haar reet hebt geneukt en nu met een gigantische Gonorroe infectie aan je snikkel zit? En dat je dat grapje ook nog €75 heeft gekost.

De werkgever mag de werknemer helemaal niet vragen naar een diagnose of behandeling door een arts en ook niet naar de functionele mogelijkheden en beperkingen van de werknemer. Het is daarom wettelijk niet toegestaan voor werkgevers om te informeren naar de aard en oorzaak van je ziekte. Alleen de arbodienst of bedrijfsarts mag deze medische gegevens verwerken.

Je hebt helemaal gelijk maar je zou netjes kunnen zijn en vertellen dat je Corona hebt zodat de werkgever maatregelen kan nemen.

Je hoeft dan zeker niet te zeggen waar of van wie je het hebt misschien moet je dat tegen de openbare instanties als ggd omdat die willen weten wie er risico lopen maar in het kader van agv mag die de gegevens niet doorspelen aan anderen.

Willem2
11 maart 2020, 01:52
'Zeven dagen van sociale onthouding' in Brabant, grote evenementen geschrapt ... https://nos.nl/artikel/2326587-zeven-dagen-van-sociale-onthouding-in-brabant-grote-evenementen-geschrapt.html

Eddy_V
11 maart 2020, 02:12
Ook in Limburg zijn dat soort maatregelen volgende week niet uit te sluiten begreep ik van een bobo in de zorg uit het Limburgse. Het ziektebeeld blijkt bij de meeste patiënten zeer mee te vallen tov de gevallen in China en dat heeft dan kennelijk weer met de tweede variant te maken die minder ernstig zou zijn. Alleen personen met reeds een verzwakte gezondheid door andere ziektes of behandelmethoden waardoor immuunsysteem aangetast is, lopen een verhoogd risico op complicaties.
Heb ik mij laten vertellen zonder zelf verder verstand van zaken te hebben. We gingen vervolgens over tot de orde van de dag en gaven elkaar bij het afscheid nog net geen hand (bijna een Ruttetje).

Qua evenementen: zelfs op de Tefaf schijnt het stiller te zijn, heb hem dit jaar ook maar overgeslagen, je weet maar nooit met dat Ming porselein!

Big30
11 maart 2020, 09:32
Chipmaker NXP werkt massaal thuis maar machinefabrieken draaien door

Negen op de tien Eindhovense werknemers van NXP werkt vandaag thuis. Die verwachting heeft de Eindhovense chipmaker nadat gisteren ook al vijftig tot zestig procent van de NXP-werknemers op de thuisbasis High Tech Campus thuis aan de slag ging. Bij grote bedrijven zoals Philips en ASML wordt zoveel thuisgewerkt. Maar dat betekent niet dat heel Brabant op haar gat ligt.

Bij ASML, de Veldhovense bouwer van chipmachines, werken naar verwachting vandaag meer mensen thuis dan gisteren, toen de parkeerplaatsen nog redelijk gevuld waren. ,,Er is natuurlijk behoorlijk wat coördinatie voor nodig. In overleg met leidinggevenden wordt bekeken wie thuis kan werken en wie niet. Soms ook omdat de kinderen thuis moeten blijven van school”, aldus een woordvoerder, die geen aantallen kon noemen.

Bij de Rabobank regio Eindhoven doen ze ondertussen hun uiterste best om bankfilialen open te houden. Al kan directievoorzitter Marc Cootjans niet uitsluiten dat de bezetting ergens onder het minimale niveau zakt waardoor er toch een bank tijdelijk in het slot gaat. Tot nu toe lukt het de Rabo, waar zoveel mogelijk mensen thuiswerken, om met diverse verschuivingen genoeg personeel per bank te hebben.

https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/chipmaker-nxp-werkt-massaal-thuis-maar-machinefabrieken-draaien-door~a32fcecc/

Niet heel Brabant ligt op haar gat, maar veel bedrijven volgen de richtlijnen vh RIVM op. De produktie heeft voorrang en gaat door, maar een ieder die daar niet direct voor nodig is wordt gevraagd thuis te blijven, dat is beleid dat de meeste bedrijven volgen.
Dit is dan het gevolg, geen files.

Geen spitsuur op snelwegen: woensdagochtend is Brabant filevrij

BRABANT - Geen problemen bij knooppunten Galder of Zonzeel, geen langgerekte rijen auto's op de ring van Eindhoven en niet ellenlang wachten bij de stoplichten bij Raamsdonksveer. Nee, woensdagochtend is er rond 08.00 uur niet bepaald sprake van een typische spits op de snelwegen, want nergens in Brabant staan files.

https://www.ed.nl/brabant/geen-spitsuur-op-snelwegen-woensdagochtend-is-brabant-filevrij~ad1a2fb5/

Goedemorgenallemaal
11 maart 2020, 10:48
Het Reformatorisch Dagblad, de krant voor de orthodoxe christenen in Nederland, is van mening dat God doelbewust het coronavirus onder mensen verspreidt om hen “tot inkeer te brengen”.

Toch is de strafgedachte niet onlogisch en misschien wel waar... Want waar brak het uit n Nederland? Tilburg en omgeving, juist. Waar een Chinese bedreigd is....
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3161070/Chinese-vrouw-bedreigd-in-Tilburg-na-opmerking-over-corona-lied

de duisburg spesjalist
11 maart 2020, 18:53
Drieganger, onder welke rots heb jij gelegen?

drieganger slaap onder de groene toren

Big30
11 maart 2020, 19:21
Wereldgezondheidsorganisatie: Coronavirus is nu pandemie

CORONAVIRUS

WHO-chef Tedros noemt het nieuwe coronavirus een pandemie. Het aantal coronabesmettingen in Nederland is met 121 opgelopen naar 503. Dat meldt het RIVM vanmiddag. Ook is er een vijfde persoon overleden aan de gevolgen van het virus. Een groep van 27 vakantiegangers, vermoedelijk allemaal Nederlanders, zit in quarantaine in Vietnam. Ze moeten in een hotel in isolatie de uitslag van hun testen afwachten. In Duitsland is vandaag een derde dode gevallen, in België zijn er vandaag twee doden bijgekomen. Ook vandaag houden we je live op de hoogte in ons blog. Hier lees je de afgelopen dagen terug.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-wereldgezondheidsorganisatie-coronavirus-is-nu-pandemie~a5474ef3/

Piet Plezier
11 maart 2020, 19:31
we gaan er allemaal aan

de duisburg spesjalist
11 maart 2020, 19:54
Het lijk wel een sekte hier :rolleyes: het is toch allemaal heel duidelijk als je ziek ben (grieperig) moet je gewoon thuis blijven

Piet Plezier
11 maart 2020, 20:08
Het lijk wel een sekte hier :rolleyes: het is toch allemaal heel duidelijk als je ziek ben (grieperig) moet je gewoon thuis blijven

ik heb nog nooit griep gehad, dus ik weet niet hoe het voelt
Dus gas erop en door

schoolmeester
11 maart 2020, 20:09
ijsberen die ziek zijn: blijf thuis s.v.p , gebruik je verstand.
Het coronavirus begint zich nu wel snel te verspreiden in Nederland.

Groet, schoolmeester.

phoenix
11 maart 2020, 20:11
ik denk dat wij dadelijk ook gestraft worden ,, het reformatorisch dagblad zei het al.... dus nog even ene schietgebedje doen voordat ik straks weer ergens ene leuter in stop en een ferm tongzoen ontvang van zo'n lekker hete latina in sky wuppertal, ik zag dat Kreis Aachen aardig wat besmettingen heeft dus die jongens in sixsense... moeten denk ik wel op hun zoenen gaan letten...

de duisburg spesjalist
11 maart 2020, 20:18
ik heb nog nooit griep gehad, dus ik weet niet hoe het voelt
Dus gas erop en door

pietje als je echt ziek ben van het https://images2.imgbox.com/56/05/kttPVlbt_o.jpg dan kan je niet meer lopen :biggrin:

Piet Plezier
11 maart 2020, 20:18
ijsberen die ziek zijn: blijf thuis s.v.p , gebruik je verstand.
Het coronavirus begint zich nu wel snel te verspreiden in Nederland.

Groet, schoolmeester.

ja Rutte

Piet Plezier
11 maart 2020, 20:19
pietje als je echt ziek ben van het https://images2.imgbox.com/56/05/kttPVlbt_o.jpg dan kan je niet meer lopen :biggrin:

dan mankeer ik niets, alleen beetje verhoging

schoolmeester
11 maart 2020, 20:20
Piet, er zit zoveel alcohol in jouw keelgat, dat overleeft een griepvirus niet.

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
11 maart 2020, 20:22
Op tijd een borrel zij me oma en je overleef elk vierus

schoolmeester
11 maart 2020, 20:26
Hoe oud is je oma geworden dan ?

Piet Plezier
11 maart 2020, 20:27
Piet, er zit zoveel alcohol in jouw keelgat, dat overleeft een griepvirus niet.

Groet, schoolmeester.

dat dan weer wel natuurlijk

John mc Snek
11 maart 2020, 20:32
Zou Badslippers nog weten wat hij hier neerpende toen de eerste gevallen van Corona in China opdoken? Hype, te verwaarlozen, gedoe om niks , iets in die trant.

Zou hij bij zichzelf de rode lijn zien dat hij op ongeveer dezelfde manier vele andere maatschappelijk ernstige zaken klein maakt, bagatelliseert, en zijn kop in het zand steekt?

Of vraag ik weer teveel? :)

Ps heb een poster van Megaboob boven mijn bed hangen

Zeus1
11 maart 2020, 20:55
Ze maken je zo bang met het coronavirus. Tegenwoordig als ik in een restaurant naar het toilet ga: open ik de deur met mijn elleboog, doe ik de bril omhoog met mijn voet, open ik de kraan met mijn pols. Als ik weer uit het toilet kom open ik de deur weer met mijn elleboog. Ik loop terug naar mijn tafeltje zonder iets of iemand aan te raken en vlak bij de tafel merk ik pas dat mijn piemel nog uit mijn broek hangt. ?

de duisburg spesjalist
11 maart 2020, 20:59
Hoe oud is je oma geworden dan ?

95

John mc Snek
11 maart 2020, 21:13
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200311/21d18d2ca3b6f7152361fe378db5271f.jpg

Piet Plezier
11 maart 2020, 21:42
Ze maken je zo bang met het coronavirus. Tegenwoordig als ik in een restaurant naar het toilet ga: open ik de deur met mijn elleboog, doe ik de bril omhoog met mijn voet, open ik de kraan met mijn pols. Als ik weer uit het toilet kom open ik de deur weer met mijn elleboog. Ik loop terug naar mijn tafeltje zonder iets of iemand aan te raken en vlak bij de tafel merk ik pas dat mijn piemel nog uit mijn broek hangt. ?

je verhaal klopt niet want je hebt je piemel niet uit je broek gehaald
Dus je hebt gewoon in je broek gepist

sofaking
11 maart 2020, 21:59
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200311/21d18d2ca3b6f7152361fe378db5271f.jpg

Voorlopig toch best even niet meer met die 85-jarige oma van de Walletjes.

Partycrasher
11 maart 2020, 22:21
je verhaal klopt niet want je hebt je piemel niet uit je broek gehaald
Dus je hebt gewoon in je broek gepist

Dat klopt. En daarvoor hoefde hij dus niet op te staan om naar de wc te gaan, want dat kon ook aan de tafel. Dus hij heeft wat anders gedaan op de wc. Iets waar andere virussen weer hun bed voor uit moeten komen.

Big30
11 maart 2020, 22:33
LIVE. Drie overlijdens in België, woonzorgcentra dicht voor bezoekers, Buitenlandse Zaken raadt nu ook reizen naar bepaalde Spaanse gebieden af.

Het nieuwe coronavirus is officieel een pandemie, zo heeft de WHO verklaard. In Italië blijft het aantal doden sterk stijgen, in België zijn de eerste drie dodelijke slachtoffers te betreuren. Er worden in ons land ook steeds meer maatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Zo sluiten de woonzorgcentra de deuren voor externe bezoekers en worden tal van evenementen geannuleerd of uitgesteld. Bart De Wever (N-VA) vindt dat de regering de federale fase van het rampenplan moet afkondigen. Volg alles op de voet in deze liveblog.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/live-drie-overlijdens-in-belgie-woonzorgcentra-dicht-voor-bezoekers-buitenlandse-zaken-raadt-nu-ook-reizen-naar-bepaalde-spaanse-gebieden-af~afc67f4fd/

Badslippers
11 maart 2020, 23:20
Zou Badslippers nog weten wat hij hier neerpende toen de eerste gevallen van Corona in China opdoken? Hype, te verwaarlozen, gedoe om niks , iets in die trant.

Zou hij bij zichzelf de rode lijn zien dat hij op ongeveer dezelfde manier vele andere maatschappelijk ernstige zaken klein maakt, bagatelliseert, en zijn kop in het zand steekt?

Of vraag ik weer teveel? :)

Ja, je vraagt veel te veel. Laat je maar lekker gek maken met die gecreëerde massahysterie omtrent het coronavirus. Opeens schijnt zo'n beetje elke aardbewoner een deskundige te zijn, een viroloog in spé. Volstrekte imbecielen beweren een betere kijk op de zaken te hebben dan het RIVM en aanverwante gerenomeerde instituties. Het is toch om de slappe lach te krijgen. Kijk op bijvoorbeeld op sites als nu.nl en ik kan alleen maar heel hard lachen om zoveel onbenulligheid die schlemielige en betweterige reaguurders daar posten.

Trouwens, er bestaan geen maatschappelijk ernstige zaken. Er is alleen persoonlijk leed wat hard aankomt bij mensen. Als jij een ontstoken kies hebt en je kruipt 's nachts jankend van de pijn over de vloer en je kunt pas de volgende dag om 08:00 naar de tandarts dan is dat voor jou de realiteit. Net als dat jij of een directe naaste komt te overlijden. Dat is leed en ellende. Dat miljoenen mensen over de hele wereld zich knettergek laten maken en zich verzuipen in een massa-psychose is gevaarlijker dan dat hele coronavirus.

Gisteren hadden we het over vluchtelingen, eergisteren over extremistische terroristen, daarvoor over CO2. We hadden SARS, 9/11, Das Grosse Waldsterben (zure regen). vogelpest, varkenspest, Creutzfeld Jacob, gat in de ozonlaag, bankencrisis, oorlogen, aanslagen, klimaatverandering. Moet ik nog tien rampscenario's opnoemen? En morgen is er weer iets nieuws om over te zwetsen. Weet je waar ontiegelijk veel mensen aan dood gaan? Aan AIDS. Eerst miljoenen nu honderdduizenden. Aan kanker sterven jaarlijks alleen in Nederland al tienduizenden mensen. Net als aan hartfalen.

En natuurlijk krijgen we weer een ernstige recessie. Ook daar weer angstzaaierij. Dat Unilever GVD maar eens meer zeep gaat produceren i.p.v. zeiken over recessie. Closetrollenfabrieken aan de slag zodat er schijtpapier in de schappen ligt. Maar nee, waar maken wij ons druk over? Of er publiek bij een voetbalwedstrijd mag zijn.

Ik zou zeggen, luister naar de nieuwsberichten en volg adviezen van officiële instanties op. En straks weer allemaal zeiken dat de overheid het schuld is en het RIVM en Rutte. En "Links" natuurlijk, vergat ik die toch bijna.

Nou, slaap lekker. Geef mij maar een poster van Gaby/Bonny ! ! !

Piet Plezier
11 maart 2020, 23:52
badslippers maar dat neemt niet weg met wat jij tikte
Dat het gedoe was om niets
Want dat is het dus niet.

John mc Snek
12 maart 2020, 00:06

Zo is dat.

Zoiets als nu dat een land als Italië en een hele provincie als Brabant wordt dichtgegooid dat is iets wat we tijdens ons leven nog nooit hebben meegemaakt.

En dat gebeurt juist NIET op basis van meningen van kenners in spé maar juist op advies van gezaghebbende instanties als het RIVM. Juist de professoren/ virologen roepen de noodtoestand uit en blijven benadrukken hoe extreem ernstig dit is, in Italië vergelijken ze het zelf met een staat van oorlog.
Dus dat hele onderdeel kan je ook uit je post halen.

Maar je hebt je best gedaan, zou Churandy Martina zeggen :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200311/78e8033dd01a4a7062a2df426cad2cf8.jpg

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/11/italiaanse-viroloog-nederland-onderschat-deze-epidemie-niet-a3993472

John mc Snek
12 maart 2020, 00:13
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1223752460/nieuwe-maatregelen-italie-alles-dicht-behalve-supermarkten-en-apotheken

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200311/cefe350f8b44e4007a7389a921feb7e8.jpg

ROME - De Italiaanse premier Giuseppe Conte heeft woensdagavond aangekondigd dat alleen supermarkten en apotheken open zullen blijven. Alle andere winkels, café’s en restaurants gaan in het hele land dicht. Thuisbezorging van maaltijden blijft toegestaan. Mensen mogen alleen naar buiten gaan als daar een goede reden voor is. De gouverneur van Lombardije Attilio Fontana had al eerder om deze strengere maatregelen voor zijn zwaar getroffen regio gevraagd.

Big30
12 maart 2020, 00:24
De gevolgen voor de samenleving in Brabant mbt Corona zijn niet anders dan catastrofaal, de samenleving ontwrichtend te omschrijven.
Ruim meer dan de helft vd werknemers zit gedwongen thuis, bijna alle evenementen en bijeenkomsten afgelast, voedsel voorziening wordt problematisch, bedrijven werken met een minimale bezetting waarmee amper productie doelstellingen gehaald kunnen worden.

Geen files 's ochtends dat dan weer wel. Een ramp van ongekende proporties is zich aan het ontwikkelen.

WA
12 maart 2020, 00:33
Gezien de levendigheid van dit topic houden de meesten zich goed aan het advies vooral thuis te blijven als men niet noodzakelijkerwijs ergens heen hoeft.
Maar dat zijn dan wel vooral Bravo’s die ten westen van de middenpeelweg wonen. Hier, aan de oostkant, gewoon business as usual. Vooralsnog een onbesmette enclave te midden van brandhaarden in midden Brabant en grote steden in NRW.

rob45
12 maart 2020, 00:50
Ja, je vraagt veel te veel. Laat je maar lekker gek maken met die gecreëerde massahysterie omtrent het coronavirus. Dat miljoenen mensen over de hele wereld zich knettergek laten maken en zich verzuipen in een massa-psychose is gevaarlijker dan dat hele coronavirus.

En natuurlijk krijgen we weer een ernstige recessie. Ook daar weer angstzaaierij.

Klopt helemaal BS, Het zou me niets verbazen dat ze het coronavirus expres los hebben gelaten om een massahystery te creëren en dat sommige lieden daar flink mee verdienen.Als veel dingen dalen in waarde is het goed inkopen en opslaan net als bijvoorbeeld de olie.
Big business dus met een griepvirus als wapen die wel de specialiteit heeft dat het je luchtwegen extra aanpakt.
Ondertussen schieten de Griekse grensbewakers de vluchtelingen neer met behulp van een katapult met stenen aan de europeesche buitengrens.Misschien dumpen ze daar ook nog wel een virus.

Big30
12 maart 2020, 01:04
Kritiek op corona-maatregelen zwelt aan: ,,Niet alleen Brabant, maar heel Nederland in sociale quarantaine”

NIJMEGEN - De anti-coronamaatregelen in Nederland zijn nog te vrijblijvend. De regels zoals die in Noord-Brabant gelden, zouden voor heel Nederland moeten gelden.

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/kritiek-op-corona-maatregelen-zwelt-aan-niet-alleen-brabant-maar-heel-nederland-in-sociale-quarantaine~adf78073/

phoenix
12 maart 2020, 01:20
ik denk dat het de schuld is van links dat dat virus rondwaart ze doen veelte weinig , ik zou zeggen grenzen dicht, zijn we ook van de vluchtelingen af... he wat goed zegvan mij dat ik daar op kom dat idee, geniaal, twee vliegen in een klap, want ze zijn allebei bedreigend voor mij , IKKE, Me Myself and I en dat is het belangrijk de rest interesseert me niet... toch ? niet dan , toch wel ...

Picasso 1
12 maart 2020, 01:27
Trouwens, er bestaan geen maatschappelijk ernstige zaken. Er is alleen persoonlijk leed wat hard aankomt bij mensen.
En straks weer allemaal zeiken dat de overheid het schuld is en het RIVM en Rutte. En "Links" natuurlijk, vergat ik die toch bijna.

Ahum.....

33368

Regeringen weten overigens heus wel dat virussen niet te stoppen zijn. De maatregelen zijn enkel om het aantal zieken meer te spreiden in de tijd zodat ondertussen meer gelegenheid is om aan vaccins te werken en de zorg niet hoeft te pieken. Vroeg of laat krijgt bijna iedereen waarschijnlijk in meer of minder ernstige mate met deze virusvariant te maken.

Goedemorgenallemaal
12 maart 2020, 01:30
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/kritiek-op-corona-maatregelen-zwelt-aan-niet-alleen-brabant-maar-heel-nederland-in-sociale-quarantaine~adf78073/
Dat klopt maar dat zul je die Friezen en Groningers niet verkocht krijgen..
Kritiek mag er zijn maar ga ons niet vergelijken met het buitenland, Italie pakt het nu doortastend aan maar andere landen laten ook flinke steken vallen, zag je hoe vol het stadion bij Liverpool zat? kun je in Duitsland zo makkelijk informatie krijgen als wij op de site van het RIVM kunnen vinden? op Italie na nergens zo'n maatrgele als in Brabant. Er is nog van alles te krijgen Big, geen lege schappen, zelfs paracetamol en (hand-)zepen volop vandaag, zelfs unicura.

Bredero
12 maart 2020, 01:35
Ik hoorde vandaag al de opmerking dat er over 9 maand beslist een babyboom (de coronaboomers) zal zijn.
Tja daar hoef ik geen tekening bij te maken zeker.
Of zoals Cruijffie het al stelde: Ieder nadeel heb zijn voordeel.

The Joker
12 maart 2020, 02:42
Ik vermoed dat er in Europa en in de VS inmiddels al zeker 25x meer besmettingen zijn dan de overheden dagelijks vertellen.
Er wordt amper getest en uit steekproeven blijken schrikwekkende aantallen.
Dikke kans dat ik het van veelvuldig clubs bezoeken het ook al onder de leden heb of de komende weken ga krijgen.
Is al het inslaan van voedsel weer voor niets geweest :(

Maar voor de nuchtere ijsbeer die wel graag echte feiten en cijfers wil hebben is het zeker de moeite deze uitgebreide uitleg eens door te lezen en te snappen dat de enige kans die we nog hebben een total lockdown is!

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca

Big30
12 maart 2020, 08:59
Trump: Vanaf vrijdag geen vluchten meer tussen Europa en de VS

De Amerikaanse president Donald Trump schort al het vliegverkeer tussen Europa en de Verenigde Staten vanaf vrijdag middernacht (lokale tijd) op voor een periode van dertig dagen. Het verbod treft niet het vrachtverkeer tussen Europa en de VS. Amerikanen en mensen met een permanente verblijfsvergunning mogen na een grondige controle wel hun land weer in.

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/trump-vanaf-vrijdag-geen-vluchten-meer-tussen-europa-en-de-vs~a9ed6a6f/

Begrijpelijk maar dit heeft wel de nodige impact.

Ricardo Banana
12 maart 2020, 10:26
Bij het programma een vandaag zeiden ze gisteren dat waarschijnlijk 1 tot 2 % van alle brabanders waarschijnlijk nu al besmet is. Heeft de joker nog geluk dat ie aan de andere kant van de provincie grens woont :)

mentholbear
12 maart 2020, 10:49
Er is nog van alles te krijgen Big, geen lege schappen, zelfs paracetamol en (hand-)zepen volop vandaag, zelfs unicura.

Ik hou het wijze advies van Sjeufke aan: befsappen maken je imuun. Gisteren in Babs daarom maar een dubbele dosering genomen bij Denise en Diana ;)

Alle gekheid op een stokkie. Ook in de normale sauna's is het rustiger geworden.

Piet Plezier
12 maart 2020, 11:08
Hamminkeln - Binnen Stunden ist die Zahl der bestätigten Corona-Fälle im Kreis Wesel sprunghaft auf zehn Betroffene angestiegen. Auch aus Hamminkeln wird eine infizierte Person gemeldet. Die Krankheitsfälle seien aber bei allen Personen „unproblematisch“, teilt der Kreis Wesel mit. Der ADFC Hamminkeln sagt vorsorglich seinen Radreisemarkt ab und das Loikumer Blasorchester sein Frühlingskonzert.

https://www.bbv-net.de/Lokales/Hamminkeln/Erster-bestaetigter-Corona-Fall-in-Hamminkeln-234151.html

Scrotum
12 maart 2020, 12:10
Inmiddels is Eroxx Balen op last van burgemeester wegens coronagevaar gesloten!!

Badslippers
12 maart 2020, 13:04

Snap ik Piet. Nou is het niet mijn stijl om mijn berichten te duiden en te verklaren. Dat laat ik graag aan de lezer over. Maar laat ik zeggen dat ik veel geleerd heb van ouwe geile viezerik Dalton. Hij schrijft een boel nonsens maar tussen de regels door klopt het altijd . PartyCrasher beheerst dat kunstje ook wel evenals B30. Ik bedoel, wat cynisme en overdrijving in mijn berichten is zeker aanwezig. Haal eruit wat je wil of denk er kort over na (vooral niet te lang want dat is zonde van de tijd).

Dan volgt nu een officiële en plechtige verklaring over hoe BS over de Coronacrisis denkt:
De coronacrisis nemen we serieus en alle aanbevelingen van officiële instanties volgen we netjes op ook al is dat moeilijk voor de (eigenwijze) Nederlanders.
Het coronavirus is geen hoax en het is ook geen onderdeel van een complottheorie om doelbewust de wereld te de-stabiliseren zoals sommige complotdenkers ons willen doen geloven.
Vier van de vijf besmette personen hebben lichte tot zeer lichte symptomen. Sommigen merken het niet eens.
Zoals bij elke crisis komt ook aan deze crisis een einde en gaan we gewoon verder met ons dagelijks leven en over tot de orde van de dag.
Tenslotte, paniek zorgt voor meer schade en de-stabilisatie dan het coronavirus zelf.

Goedemorgenallemaal
12 maart 2020, 13:47
Ik hou het wijze advies van Sjeufke aan: befsappen maken je imuun. Gisteren in Babs daarom maar een dubbele dosering genomen bij Denise en Diana ;)

Alle gekheid op een stokkie. Ook in de normale sauna's is het rustiger geworden.
Zou dat het zijn? Er werd druk gespeculeerd over Corona en carnaval maar in het zuiden lijkt het vooral Tilburg en Breda te zijn. In de stad van Sjeuf de Sjeng lijkt het relatief mee te vallen, Limburg vooral Sittard Geleen wat grenst aan kreis Heinsberg en bv in Brabant heeft een carnavals hotpsot Den Bosch nog maar 5 besmettingen en Bergen op Zoom nog maar 1.
In Duitsland zie je nog steeds de hotspot bij Heinsberg , gevolgd door Aken. Een miljoenenstad als Keulen, heeft nu 54 besmetten, Frankfurt, waar ze ook graag vieren, heeft 8 besmetten.

Kaartje Duitsland (https://gcber.org/corona/?from=timeline&isappinstalled=0)

Picasso 1
12 maart 2020, 16:24
Waarom geen griepprik voor allen met daarin dode SARS-CoV-2 virussen en verder het immuumsysteem van een ieder zijn werk laten doen?

Piet Plezier
12 maart 2020, 16:30
alle evenementen of feesten Restaurants met meer als 100 personen verboden tot 31 maart
Klinkt niet Goed voor Sixsens

satanic surfer
12 maart 2020, 16:34
Misschien niet onverstandig om het interview met Dr. Richard Hatchett van 6 maart jongstleden effe te bekijken...De anderen die nog niet overtuigd zijn van de ernst van de situatie kunnen misschien overwegen om indicatoren als nooitgeziene beursdalingen, zelden geziene slagen aan de entertainmentsector, toerismesector en het half stilleggen van ganse landen als relevant in te schatten naast de onderhand toch stellig stijgende slachtoffercurve...Oh ja, de Europese Centrale bank pompt effe wat miljarden om de schade te trachten te beperken en de olieprijzen staan door de combo Virus en prijzenslag Rusland vs Saudie Arabije onder nooitgeziene druk. Wereldwijd worden festivals/concerten/beurzen/manifestaties/sportwedstrijden/meetings en ga zo maar door gecancelld en/of uitgesteld, -tig bedrijven gaan de boeken dicht doen de komende maanden tengevolge, daar kan men gif op innemen. Scholen en universiteiten sluiten.. Dit virus gaat verkiezingsuitslagen doen kantelen, bedrijven doen kapseizen en potentieel de wereldeconomie een slag toebrengen die uw kinderen nog zullen uitzweten...Angstige tijden! Het enige positieve is de temporaire reductie van uitstoot door de inkrimpende productiviteit enzo...

Picasso 1
12 maart 2020, 16:38
alle evenementen of feesten Restaurants met meer als 100 personen verboden tot 31 maart

Kan prima, 50 dames en 50 heren en verder het electronisch nummersysteem die ze voor kamers hanteren verplaatsen naar buiten voor entree in de club. Wel zorgen dat je buiten niet met meer dan 100 man staat te wachten.

John mc Snek
12 maart 2020, 17:11
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200312/1f4f7ce8bd8af152acefbfd7ad6f62fe.jpg

Zeus1
12 maart 2020, 17:42
Leuke column van Van Roosmalen :)

https://fhm.nl/brabant-zondebok-coronavirus/

Ge moet de groeten uit Brabant hebben KUT

Piet Plezier
12 maart 2020, 17:54
33374

Goedemorgenallemaal
12 maart 2020, 17:56
33375

Goedemorgenallemaal
12 maart 2020, 18:04
Er werd en wordt natuurlijk veel geschopt naar Nederland, te laks, te simpel etc etc. Maar ten opzichte van andere landen viel het wel mee, de informatievoorzineing is hier vergeleken met andere landenwaar ik de taal van machtig ben (of waar het gezondheidsinstituut een Engelse vertaling heeft) best goed geregeld, de maatregelen voor Brabant gingen verder dan in de meeste landen en gelden nu voor heel Nederland en zijn aangescherpt (100 personen).
Maar we zijn nu we ingehaald door Noorwegen, ik zag gisteren dat die in verhouding twee keer zo veel slachtoffers hebben dan Nederland dus ben eens gaan kijken, daar mocht je tot gisteren nog gewoon met klachten naar de huisarts,de Brabanste maatregel kenden ze daar niet. Nu is ook dat land in praktische lockdown.

cheasehead
12 maart 2020, 18:16
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2326881-medische-microbiologen-informatie-rivm-loopt-achter-en-is-incompleet.html

sofaking
12 maart 2020, 18:17
Thuis in quarantaine blijven is een verstandige maatregel. Maar wat als er een huisgenoot effectief overlijdt ? Dat is blijkbaar nog niet zo goed onder controle en leidt tot onmenselijke situaties.

https://www.thesun.co.uk/news/11149373/horrified-actor-wife-trapped-home-corpse-coronavirus-italy/

Partycrasher
12 maart 2020, 18:24
Jens Spahn, de Duitse minister van Volksgezondheid, heeft zojuist een ingelaste persconferentie gehouden.
Ik weet alleen niet of ik hier wel mag vermelden wat hij heeft gezegd.

pret
12 maart 2020, 18:26

Kan prima, 50 dames en 50 heren en verder het electronisch nummersysteem die ze voor kamers hanteren verplaatsen naar buiten voor entree in de club. Wel zorgen dat je buiten niet met meer dan 100 man staat te wachten.

Als we SS-lovers zouden moeten geloven zijn er 80 dames dus kunnen er maar 20 beren naar binnen. :biggrin:

schoolmeester
12 maart 2020, 18:32
Ja, wat word het nu, een gangbangparty of een coronaparty ?

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
12 maart 2020, 20:02
Dit gaan de Brabanders doen opgelost

Denk dat we zelf de grenzen dicht gaan gooien! We hebben:

Heineken Den Bosch

Bavaria Lieshout

Drugs Heel Brabant

Coca Cola Dongen

Eten Boeren

Philip Morris Bergen op Zoom

Efteling Kaatsheuvel

Vliegveld Eindhoven

Jumbo Veghel

Sligro Veghel

Mars Veghel

1000 gezellige kroegen

Carnaval Den Bosch

Mooiste en gezelligste vrouwen van het land

Dus bye bye rest van Nederland

yylover
12 maart 2020, 20:09
En waar ga je dan clubben als je de grenzen dicht gooit ? :confused:

Picasso 1
12 maart 2020, 20:15
Als we SS-lovers zouden moeten geloven zijn er 80 dames dus kunnen er maar 20 beren naar binnen. :biggrin:

Bellers die de receptie vragen hoeveel dames aanwezig zijn, gaan nu het werkelijk aantal horen met dus nog plaats voor 80 heren.

Picasso 1
12 maart 2020, 20:21
Bellers die de receptie vragen hoeveel dames aanwezig zijn, gaan nu het werkelijk aantal horen met dus nog plaats voor 80 heren.

John mc Sneck gaat vast vragen waar we die receptie dame dan laten.....

de duisburg spesjalist
12 maart 2020, 20:21

het word denk ik is gewoon tijd om het corona vierus serieus te nemen . en sixsens houd haar klanten zo goed als mogelijk op de hoogte https://www.facebook.com/Sixsenssaunaclub?_rdc=1&_rdr

Picasso 1
12 maart 2020, 20:24
het word denk ik is gewoon tijd om het corona vierus serieus te nemen . en sixsens houd haar klanten zo goed als mogelijk op de hoogte https://www.facebook.com/Sixsenssaunaclub?_rdc=1&_rdr

Heb geen facebook account, maar goed te horen dat ze aangelogde facebookers goed informeren.

deket
12 maart 2020, 20:31
Velen meiden in Duitse clubs vertrekken reeds en zullen pas terug komen na Orthodox Pasen,19 april,een week na ons Pasen.

ButtinSky
12 maart 2020, 21:11
Heb geen facebook account, maar goed te horen dat ze aangelogde facebookers goed informeren.
Zelfde info staat ook op hun website.

cheasehead
12 maart 2020, 21:24
https://nos.nl/artikel/2326908-noodkreet-italiaanse-verpleegkundige-wij-bepalen-wie-leeft-en-wie-doodgaat.html

Goedemorgenallemaal
12 maart 2020, 21:27

En hoeveel beren?

Goedemorgenallemaal
12 maart 2020, 21:30
Thuis in quarantaine blijven is een verstandige maatregel. Maar wat als er een huisgenoot effectief overlijdt ? Dat is blijkbaar nog niet zo goed onder controle en leidt tot onmenselijke situaties.

Sjesses , ik woon alleen, hoe doe ik dat dan?

Om de haverklap lees je dat we niet moeten dneken dat de gezondheidszorg in Italie slecht is, zelfs erg goed. Maar ja, Italiaanse autos zijn ook erg goed en mooi van buiten... Op de Multipla na dan...

marcelasnl
12 maart 2020, 21:50
Parenclub Moordrecht sluit deuren uit angst voor corona: ‘Seks hebben gaat verder dan handje geven’
https://www.ad.nl/gouda/parenclub-moordrecht-sluit-deuren-uit-angst-voor-corona-seks-hebben-gaat-verder-dan-handje-geven~a7477000/

Scrotum
12 maart 2020, 22:01
Gangbangclub Uden ook dicht vanwege coronavirus.

deket
12 maart 2020, 22:08
Men krijgt er precies geen griep op.
Vraag me soms af of we binnen enkele maanden niet bijna allemaal gaan lachen met de huidige paniek of dat het de voorbode van wat erger kan worden
Feit is dat we met veel te veel mensen op deze planeet zijn

mentholbear
12 maart 2020, 22:08
Hoe lang voordat de 1e FKK of SC de deuren sluit :gruebel:

Hoorde ook dat sommige dames eerder met vakantie gaan. Niet (perse) vanwege angst voor Corono, maar vanwege (wijze) angsthazen die weg blijven. Zitten ze de hele dag te niks, maar wel dokken aan de club.

reference
12 maart 2020, 22:13
zoals de regering opgelegd heeft maximaal 100 mensen binnen, net zoals in elke andere locatie. Ik weet alleen niet of dit 100 gasten zijn of 100 mensen incl. personeel. Ik denk het laatste.

schoolmeester
12 maart 2020, 22:14
Het is voor de dames en de ijsberen beter om een paar weken niet te clubben, of moeten we elkaar maar besmetten ?
Denk na s.v.p.

Groet, schoolmeester.

Partycrasher
12 maart 2020, 22:27
Het is voor de dames en de ijsberen beter om een paar weken niet te clubben, of moeten we elkaar maar besmetten ?

Volgens iedereen op de wereld die zich niet kan voorstellen om diréct te betalen voor seks, doen we dat al. Voor hen zijn we allemaal AIDS-patiënten. :rofl:

Player
12 maart 2020, 22:36
100 personen zijn 100 personen. Dwz personeel, dames en klanten samen. Dan zijn we snel uitgepraat, in dat geval kan je beter tijdelijk sluiten.

RIKLAVERGE
12 maart 2020, 22:37
Dames zijn gasten, zij betalen ingangsgeld.
Dus als ik het goed versta, 40 dames binnen, er mogen 60 mannen binnen!
Of gaan ze een systeem van shiften toepassen? Jij gaat binnen voor max. x-uren.

gwanfich
12 maart 2020, 22:58
I don't go in clubs during the coronavirus crisis. Being infected there is too likely. A lot of people in a closed place, from anywhere. Girls obviously at risk because of the number of men they go in room with. Contacts are contacts, a simple girl is fucked by so many different men who can give her the virus. (and reciprocally). Certainly many girls won't allow closeness or kiss. My penis won't be happy but my wallet will feel better.

John mc Snek
12 maart 2020, 23:06
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2326881-medische-microbiologen-informatie-rivm-loopt-achter-en-is-incompleet.html

Medische microbiologen: 'Informatie RIVM loopt achter en is incompleet

De artsen hebben data van het virus bestudeerd uit andere bronnen en concluderen dat informatie op de RIVM-site "ernstig achterloopt en niet compleet is.

Edit : was al gepost zie ik hierboven, voor de tellertjes van w2 is Corona wel een voorbeeld van elk nadeel heb zijn voordeel [emoji51]

reference
12 maart 2020, 23:11
wat een onzin dat ze tijdelijk zouden moeten sluiten...enkel op piekmomenten zijn er meer dan 100 personen binnen. ik neem aan dat ze perfect weten hoe dit op te lossen. op tijd gaan en je kan altijd binnen. daarnaast vertrekken er overdag ook altijd verschillende mannen weer en zeker rond het avondeten (dan vertrek ik ook altijd). Bachatero, Eddy V, Reference, D'n Docteur, allemaal enkel daggasten...alweer 4 plekken vrij rond 18 uur...

Slumme
12 maart 2020, 23:43
100 personen is een indicatief getal.
Als je een beetje logisch nadenkt, een bijeenkomst van 20 personen die intensief contact met elkaar hebben, is al een groot risico ials er één besmette persoon aanwezig is die andere kunnen besmette.
Dus de grootte van het getal is niet belangrijk......maar denk zelf na, hoe waar en wanneer je het minste risico loopt op zelf besmet te geraken. Neem zelf verantwoordelijk voor jezelf ...en andere...
Ga zelf nergens naar toe een paar weken als het niet nodig is!!!!!!
Laat je in dit geval door je VERSTAND leiden in plaats van je GEVOELENS..!!

Big30
13 maart 2020, 00:07
Drastische maatregelen in België om coronaverspreiding tegen te houden: alle lessen opgeschort, alle cafés en restaurants sluiten vanaf morgenavond

De federale regering en regionale minister-presidenten hebben op een persconferentie nieuwe maatregelen voorgesteld die vanavond beslist zijn op de Nationale Veiligheidsraad. De belangrijkste maatregelen: alle lessen in scholen worden opgeschort, en de cafés, bars en restaurants sluiten vanaf morgen middernacht tot 3 april. Voor ouders die geen opvang voor hun kinderen hebben, wordt opvang op de scholen voorzien.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/drastische-maatregelen-in-belgie-om-coronaverspreiding-tegen-te-houden-alle-lessen-opgeschort-alle-cafes-en-restaurants-sluiten-vanaf-morgenavond~ae51a56a/

Willem2
13 maart 2020, 00:19
Alle maatregelen in Belgë gaan morgen om middernacht in, dus ook de sluitingen van de bars en restaurants. ,,Dit is geen lockdown", verzekert premier Sophie Wilmès. ,,Deze maatregelen zijn genomen om Italiaanse toestanden te vermijden."

Waals minister-president Elio Di Rupo roept België op niet te beginnen met hamsteren. Daar is geen enkele reden toe, zegt hij.

22:51
Ook in België worden flinke maatregelen genomen. Kroegen en restaurants zijn vanaf morgen middernacht tot in ieder geval 3 april gesloten. Lessen op scholen worden opgeschort. Er zal op scholen wel opvang geregeld worden voor kinderen. Dat maakte premier Sophie Wilmès vanavond bekend na afloop van overleg van de Nationale Veiligheidsraad over de aanpak van het coronavirus. .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-belgie-sluit-alle-horeca-tot-3-april-nederland-wil-einde-aan-vluchten-uit-risicogebieden~a26b4b4e/

Big30
13 maart 2020, 00:23
Drastische Maßnahme
Corona: Westen Österreichs beendet die Skisaison

Die Spatzen pfiffen es schon von den Dächern - jetzt ist es endgültig fix: Im Westen Österreich wird am Wochenende vorzeitig die Skisaison beendet. Nach Tirol und Salzburg hat am Donnerstagabend auch das Land Vorarlberg verkündet, dass - angesichts der Coronakrise - am Sonntag der Liftbetrieb und am Montag jener der Beherbergungsstätten endet. Um die Ausbreitung des Coronavirus einzudämmen, hatte die Regierung zuvor neue Maßnahmen präsentiert. Laut einer jüngsten Berechnung der Agentur für Gesundheit und Ernährungssicherheit (AGES) steckt ein Infizierter im Schnitt 1,62 weitere Personen an.
https://www.krone.at/2116119

Willem2
13 maart 2020, 00:24
Parenclub Moordrecht sluit deuren uit angst voor corona: ‘Seks hebben gaat verder dan handje geven’
Swingersclub Fun4two in Moordrecht sluit twee weken de deuren vanwege het coronavirus. Eigenaar Bobby Groenteman noemt de beslissing ‘een financieel drama’, maar: ,,Hier is het intimiteit wat de klok slaat, dus voordat de regering zegt dat we dicht moeten, heb ik het zelf maar alvast besloten. De volksgezondheid staat op één.” .... https://www.ad.nl/gouda/parenclub-moordrecht-sluit-deuren-uit-angst-voor-corona-seks-hebben-gaat-verder-dan-handje-geven~a7477000/

RIKLAVERGE
13 maart 2020, 00:26
Ik betwijfel dat de Nederlandse regering in zijn arrest over indicatieve getallen spreekt en of men zich moet laten leiden door zijn verstand of gevoelens. Zij hebben een beslissing genomen die voor iedereen geldig is, uw opmerking slaagt dus op niets, het helpt niemand verstaan hoe SS dit gaat oplossen.

sofaking
13 maart 2020, 00:29
Ze kunnen misschien tijdelijk gaan werken met telefonische afspraken, zoals een "gewoon" privéhuis.
Zo controleren ze het aantal aanwezigen en rijdt er niemand tevergeefs tot daar.

Eric vb
13 maart 2020, 00:35
Net extra nieuws. Cafe’s , restaurants, bars en etc in België vanaf morgenavond al zeker dicht tot 3 april.

Slumme
13 maart 2020, 00:37
Rik ...ik lees in je reactie dat jij niet snapt dat de maatregel van de regering op het gebied van max van 100 personen bij bijeenkomsten niet hetzelfde is dan dat je over een paar dagen maar 100 km/u mag rijden.
Maar ja als je dat niet snapt ...laat je dan door je gevoelens leiden...en ga dan lekker rollebolle ....en niet door je verstand....want dat heb je weinig denk ik..
SS kan beter tot en met 1 april dicht gaan ...en dan weer heroverwegen tegen die tijd.

WA
13 maart 2020, 00:42

Hoorde ook dat sommige dames eerder met vakantie gaan. Niet (perse) vanwege angst voor Corono, maar vanwege (wijze) angsthazen die weg blijven. Zitten ze de hele dag te niks, maar wel dokken aan de club.
Ha ha ha, twee weken terug zoiets zeggen leverde commentaren op als: het is altijd rustig na carnaval.... yeah right. Kan nu denk ik wel zeggen dat ik niets opgelopen heb in de club twee weken terug. Komend weekend kan ik niet dus over een week weet ik ook of afgelopen weekend nu wel zo slim was of niet.

Shakir
13 maart 2020, 00:50

FKK Wellcum in Oostenrijk is al dicht tot begin mei. Ik kan mijn neukplannen in de Alpen dus opbergen voor dit jaar!:wand:

stimpy3
13 maart 2020, 00:52
Als die ' 100 personen' limiet ook geld in duitsland, kunnen clubs als GT wel inpakken. Lang leve de kleine maar fijne clubs ;-)

Player
13 maart 2020, 01:04
Grappig te lezen hoe sommigen nu roepen dat het onverantwoord is naar een Club te gaan, terwijl hun verslagjes van laatste bezoek nog maar 1 of 2 weken oud zijn. Alsof het toen zoveel minder onverantwoord was...

RIKLAVERGE
13 maart 2020, 01:13
Dat is nu tenminstens een duidelijk antwoord. Nu wat jij wel denkt of niet en zo duidelijk uit heeft hier zeer weinig belang, het wijst enkel het niveau van uw opvoeding

RIKLAVERGE
13 maart 2020, 01:17
En Slumme,ik lees dat jij 3 - 4 Dagen geleed in Oedt was!!!
Jij sprak toch van VERSTAND?

man
13 maart 2020, 02:18
In België wordt de horeca voor de 3 komende weken volledig gesloten tot 3 april.
Dit geldt ook voor parenclubs. Indien saunaclubs zouden bestaan in België vielen die daar ook onder.
Nu zien wat Nederland en Duitsland gaan doen.

Eric vb
13 maart 2020, 03:30
Nederland gaat volgens mij moeten volgen. Dus ik verwacht dat ze daar ook al die zaken gaan sluiten. We zullen de komende uren en of dagen het wel horen.Wat wel raar is,yy wist dit al heel lang en hebben al een jaartje vroeger de deuren gesloten.:hammer::biggrin:Oeps. Mijn oprechte excuses voor de mensen die ik nu op hun tenen trap en er niet mee kunnen lachen.sorry

Goedemorgenallemaal
13 maart 2020, 09:28
https://www.motherjones.com/politics/2020/03/theres-a-facebook-coronavirus-post-going-viral-claiming-to-be-from-stanford-dont-believe-it/

Big30
13 maart 2020, 09:35
In China zijn in de afgelopen 24 uur slechts acht nieuwe gevallen van het coronavirus gemeld. Dat is het laagste aantal sinds de epidemie enkele maanden geleden uitbrak. Er vielen zeven doden, meldt de Chinese Gezondheidscommissie vrijdag.

Vijf van de nieuwe gevallen en zes van de sterfgevallen zijn geregistreerd in de provincie Hubei, waar het virus in december uitbrak.

Donderdag verklaarde de commissie dat de piek van de uitbraak voorbij is in China. In het land zijn in totaal 80.813 mensen besmet. Er vielen 3.176 doden.

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-disneyland-parijs-dicht-start-formule-1-geschrapt-lege-treinen-en-snelwegen-in-nederland~a26b4b4e/

Goedemorgenallemaal
13 maart 2020, 09:39
In België wordt de horeca voor de 3 komende weken volledig gesloten tot 3 april.
Dit geldt ook voor parenclubs. Indien saunaclubs zouden bestaan in België vielen die daar ook onder.
Nu zien wat Nederland en Duitsland gaan doen.
In Duitsland zijn geen scholen dicht, dat mogen de deelstaten zelf uitmaken, alleen Beieren heeft dat gedaan. Dus onze juffen mogen nog werken. Verder zijn in Duitsland samenscholingen tot 1000 nog steeds mogelijk, dat halen de meeste clubs doorgaans niet.

Goedemorgenallemaal
13 maart 2020, 09:39
een wijze les uit het verleden

33381

deket
13 maart 2020, 10:27
Dat de scholen moeten sluiten in België kan voor een omgekeerd effect zorgen,immers wie gaat dan doorgaans de kinderen bijhouden? De grootouders, juist de meest kwetsbare groep. Onderwijs zou wel voor opvang voorzien maar dat is nog afwachten

deket
13 maart 2020, 10:30
Indien men nu iedereen die terugkwam van China en Italië onmiddellijk onderzocht had en in Quarantaine gezet zou het waarschijnlijk niet zo geëscaleerd zijn

RIKLAVERGE
13 maart 2020, 10:54
Virus stopt niet aan de grens, Franktijk en Duitsland kende al besmettingen. De China en Italie reizigers tegen houden zou waarschijnlijk enkel de besmetting met een paar dagen verlaat hebben.

Nulnulzeseneenhalf
13 maart 2020, 10:55
Indien men nu iedereen die terugkwam van China en Italië onmiddellijk onderzocht had en in Quarantaine gezet zou het waarschijnlijk niet zo geëscaleerd zijn

Incubatietijd is 2-12 dagen. Direct testen heeft geen zin. Quarantaine misschien wel.

hasta la pasta
13 maart 2020, 12:53
Analyse Corona Virus:

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca

Wentelt Eefje
13 maart 2020, 12:59
In Duitsland zijn geen scholen dicht, dat mogen de deelstaten zelf uitmaken, alleen Beieren heeft dat gedaan.

Vanaf maandag zijn toch echt alle scholen in NDS dicht. Geen behoefte om uit te zoeken welke deelstaten volgen of al gevolgd zijn, maar 2 zoons van een bekende zijn tot na de paasvakantie gedwongen thuis.

pret
13 maart 2020, 13:09
33383

rob45
13 maart 2020, 13:16
Eerst was het van ...Alles is weg (supermarkten drogisterijen) nu is het ...Alles gaat of is dicht [emoji57]

schoolmeester
13 maart 2020, 13:40
Net boodschappen gedaan, de kassadames hadden allemaal handschoenen aan.

Groet, schoolmeester.

WANDELAAR5
13 maart 2020, 14:11
Analyse Corona Virus:

Wow Pasta. Dit is een super goede statistische analyse. En dit is niet sarcastisch bedoeld.
Ten eerste toont die aan wat het werkelijke aantal gevallen is. We weten allemaal dat het veel hoger is dan het officiële aantal, er is nog een hoge onzekerheidmarge, maar bijvoorbeeld Frankrijk >40.000 ipv 2281 is schrikken. En we zien de bewijzen dagelijks. Ook in regio Tilburg onder medisch personeel 10% van de griep gevallen blijkt Corona te zijn. Nu ministers en parlementariërs ziek in Italië, Frankrijk en Spanje.
Ten tweede toont het aan dat het enige dat echt gaat helpen een “social lockdown” is. Ik was tot nu toe van plan gewoon clubs te blijven bezoeken zolang het kan. Ik ben niet zo bang voor dat virus. Maar ja, na het lezen van dit artikel lijkt dat wel erg egoïstisch en onverantwoordelijk.

Ik ga heroverwegen!

Lang artikel, maar een must read!

peterp095
13 maart 2020, 14:19
Ja en vooral ook uit het oogpunt van respect tov de dames vind ik het ongehoord om nu nog een club te bezoeken. Hoorde net dat het redlight district in Antwerpen waarschijnlijk morgen ook dicht moet voor 3 weken. Vele dames zijn daar ook al vertrokken.

Piet Plezier
13 maart 2020, 14:24
gisterenavond in Freude, 22 vrouwen
En maximaal 6 beren
Dus BP en Piet hebben zich super geamuseerd
De dames waren niet minder gewillig door het Corona gedoe

WANDELAAR5
13 maart 2020, 14:28
Die dames overleven het wel en nemen zelf ook een bewust risico als ze blijven werken. Maar het gaat om onze hele samenleving inclusief ouderen in onze directe familie. En ook het percentage mensen dat het niet overleeft wordt sterk bepaald door de mate van social lockdown.

John mc Snek
13 maart 2020, 14:34
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/7d917913086ab83aec372b86c43ea305.jpg

yylover
13 maart 2020, 14:37
Wow Pasta. Dit is een super goede statistische analyse. En dit is niet sarcastisch bedoeld.
Ten eerste toont die aan wat het werkelijke aantal gevallen is. We weten allemaal dat het veel hoger is dan het officiële aantal, er is nog een hoge onzekerheidmarge, maar bijvoorbeeld Frankrijk >40.000 ipv 2281 is schrikken. En we zien de bewijzen dagelijks. Ook in regio Tilburg onder medisch personeel 10% van de griep gevallen blijkt Corona te zijn. Nu ministers en parlementariërs ziek in Italië, Frankrijk en Spanje.
Ten tweede toont het aan dat het enige dat echt gaat helpen een “social lockdown” is. Ik was tot nu toe van plan gewoon clubs te blijven bezoeken. Ik ben niet zo bang voor dat virus. Maar ja het lezen van dit artikel lijkt dat wel erg egoïstisch en onverantwoordelijk.

Ik ga heroverwegen!

Lang artikel, maar een must read!

Ik was vandaag van plan om een club te bezoeken, maar heb hier nu van af gezien.
Het RIVM was gisteren vrij duidelijk dat ze min of meer de controle kwijt zijn over het aantal besmettingsgevallen. Het zijn er zeer waarschijnlijk meer, misschien wel veel meer. Het onderzoek in Tilburg heeft dit inderdaad bevestigd.
Diverse specialisten voorspellen Italiaanse toestanden binnen een of een aantal weken in meerdere Europese landen.
Vorige week was ik nog laconiek over dit virus, maar inmiddels ben ik helemaal om.
Dit is geen paniek zaaien maar de realiteit, en ik kan het echt niet maken om nog een club te gaan bezoeken. Niet alleen voor mezelf maar met name voor anderen, zoals mijn familie.
Tevens maak ik mij grote zorgen over de economische gevolgen, we staan pas aan het begin.
Beren die de adviezen negeren en het maar als een simpele griepgolf zien, dus gewoon doorgaan...sorry....hier kan ik geen begrip meer voor opbrengen.
Toegegeven, ik weet niet of ik mij de komende weken zo sterk kan blijven houden, want verdorie, wat ga ik dit missen.
Er is maar een oplossing, en dat is een totale social lockdown, en daar dienen we ons allemaal aan te houden. En wie weet, lukt het ons dan toch om de situatie onder controle te krijgen.
Voor wat betreft, de saunaclubs....het is niet de vraag OF ze gaan sluiten, maar WANNEER ze gaan sluiten.

WA
13 maart 2020, 14:41
Ja en vooral ook uit het oogpunt van respect tov de dames vind ik het ongehoord om nu nog een club te bezoeken. Hoorde net dat het redlight district in Antwerpen waarschijnlijk morgen ook dicht moet voor 3 weken. Vele dames zijn daar ook al vertrokken.Dit ruikt naar hypocrisie. Kun je uitleggen wat je met respect bedoelt? Niet aan jouw persoonlijk peterp095 maar veel ijsberen vinden namelijk dat bijv PZC standaard zou moeten zijn en boren dvp somtijds om het niet verlenen van die service de grond in. Van pzc kan een dame (en de klant) ook wat krijgen net als diverse andere handelingen. Is dat ook respect? Als je echt respect zou willen tonen ga je helemaal niet naar de hoeren omdat je de achtergrond niet kent en dus ook niet kan beoordelen of er dwang in het spel is en een dvp daar volledig tegen haar zin zou kunnen zitten.

Big30
13 maart 2020, 14:45
Vanaf maandag zijn toch echt alle scholen in NDS dicht. Geen behoefte om uit te zoeken welke deelstaten volgen of al gevolgd zijn, maar 2 zoons van een bekende zijn tot na de paasvakantie gedwongen thuis.

Inmiddels lees ik geldt al voor 9 vd 16 Bundesländer maar dat zal nu al weer hoger zijn. Onderwijs in Duitsland is nu eenmaal een aangelegenheid vd Deelstaten anders waren alle scholen al gesloten geweest.

Piet Plezier
13 maart 2020, 14:52
Kaatsheuvel – De Efteling heeft vrijdagmiddag besloten om het attractiepark geheel te sluiten. Dit is besloten na overleg met de Brabantse Veiligheidsregio’s.

Het golfpark en theater zijn inmiddels gesloten en evenementen vanaf 100 personen zijn afgelast. Het attractiepark sluit per 14 maart en de hotels en resorts sluiten per 17 maart.

Gasten die een verblijf voor dit weekend hebben geboekt, zijn dus gewoon welkom meldt de Efteling.

https://112vdg.nl/2020/03/13/efteling-geheel-dicht-door-coronavirus/

cheasehead
13 maart 2020, 14:58
https://www.ed.nl/buitenland/uitgeputte-verpleegster-ontroert-met-aangrijpende-foto-op-instagram-ik-ben-bang~ad36c41e/

kempie
13 maart 2020, 15:06
Ik was vandaag van plan om een club te bezoeken, maar heb hier nu van af gezien.
Het RIVM was gisteren vrij duidelijk dat ze min of meer de controle kwijt zijn over het aantal besmettingsgevallen. Het zijn er zeer waarschijnlijk meer, misschien wel veel meer. Het onderzoek in Tilburg heeft dit inderdaad bevestigd.
Diverse specialisten voorspellen Italiaanse toestanden binnen een of een aantal weken in meerdere Europese landen.
Vorige week was ik nog laconiek over dit virus, maar inmiddels ben ik helemaal om.
Dit is geen paniek zaaien maar de realiteit, en ik kan het echt niet maken om nog een club te gaan bezoeken. Niet alleen voor mezelf maar met name voor anderen, zoals mijn familie.
Tevens maak ik mij grote zorgen over de economische gevolgen, we staan pas aan het begin.
Beren die de adviezen negeren en het maar als een simpele griepgolf zien, dus gewoon doorgaan...sorry....hier kan ik geen begrip meer voor opbrengen.
Toegegeven, ik weet niet of ik mij de komende weken zo sterk kan blijven houden, want verdorie, wat ga ik dit missen.
Er is maar een oplossing, en dat is een totale social lockdown, en daar dienen we ons allemaal aan te houden. En wie weet, lukt het ons dan toch om de situatie onder controle te krijgen.
Voor wat betreft, de saunaclubs....het is niet de vraag OF ze gaan sluiten, maar WANNEER ze gaan sluiten.

Helemaal mee eens ik was tot gister ook nog van plan zaterdag te gaan maar krijg nu door verschillende artikelen toch een andere mening.

Bovendien nemen ze in duistland veel minder adequate maatregelen dan in NL waardoor ik vrees dat het zich daar makklelijker verspreid en het risico groter is dat je er iemand mee treft. Ik denk dat we beter kunnen thuis bljjven.

Piet Plezier
13 maart 2020, 15:12
5 doden, 190 nieuwe coronapatiënten, in totaal 804 positief geteste personen

Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.

Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.

In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

John mc Snek
13 maart 2020, 15:33
Alles gaat dicht behalve TENDEN

noglangnietuitgewandeld
13 maart 2020, 15:36
https://www.telegraaf.nl/financieel/1893952837/seksclubs-blijven-open-meer-risico-in-supermarkt

In Italië denkt Pornhub tenminste met de bevolking mee. Wie thuis zit kan een gratis abonnement krijgen.

Lesyeux
13 maart 2020, 15:38

De analyse in het artikel waar Hasta la Pasta een link naar heeft geplaatst geeft zwaar te denken. Hoewel ik persoonlijk toch ook nog steeds wel een "hype"-component aanwezig vind, is het glashelder dat er maatschappelijk serieus iets aan de hand is, dat dit ook niet zo maar over waait en dat iedereen hier ook last van zal gaan ondervinden. Als door wegblijven van dames en ijsberen de plaatsen waar wij onze hobby bedrijven al niet zelf (tijdelijk) de deuren sluiten, dan verwacht ik dat ze straks als onderdeel van zwembaden, gewone sauna’s en wellness-oorden beoordeeld zullen worden als verhoogde risicofactoren en om die reden gedwongen worden tot (tijdelijke) sluiting. Ik vrees dat we voorlopig even beter thuis kunnen blijven…

pret
13 maart 2020, 16:03
Is onderstaande in de Schijtclub?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/7d917913086ab83aec372b86c43ea305.jpg

John mc Snek
13 maart 2020, 16:28
Haha nee in een reguliere horecagelegenheid :)

phoenix
13 maart 2020, 16:31
tja het zou zomaar richting einde hobby kunnen gaan, vooral economisch belangen die zijn heilig, kijk maar eens wat rutte doet, puur kijken wat het kost... en dan het argument ja onderwijs is goed, ondertussen moet de onderwijzer oppassen op de kinderen vd dokter en de verpleegkundige... en is er helemaal geen sprake meer van onderwijs...

De analyse in het artikel waar Hasta la Pasta een link naar heeft geplaatst geeft zwaar te denken. Hoewel ik persoonlijk toch ook nog steeds wel een "hype"-component aanwezig vind, is het glashelder dat er maatschappelijk serieus iets aan de hand is, dat dit ook niet zo maar over waait en dat iedereen hier ook last van zal gaan ondervinden. Als door wegblijven van dames en ijsberen de plaatsen waar wij onze hobby bedrijven al niet zelf (tijdelijk) de deuren sluiten, dan verwacht ik dat ze straks als onderdeel van zwembaden, gewone sauna’s en wellness-oorden beoordeeld zullen worden als verhoogde risicofactoren en om die reden gedwongen worden tot (tijdelijke) sluiting. Ik vrees dat we voorlopig even beter thuis kunnen blijven…

Badslippers
13 maart 2020, 16:38

Waarom? Over een paar maanden hebben Israëlische wetenschappers het middel tegen het virus in de schappen liggen. En dan ook nog gemakkelijk via orale toediening. Laat de handel, geld verdienen en uitvindingen doen maar aan die dekselse Joden over. Wederom redden ze de mensheid.

Jerusalem Post (https://www.jpost.com/) / Health & Science (https://www.jpost.com/HEALTH-SCIENCE)

Israeli scientists: 'In a few weeks, we will have coronavirus vaccine' (https://www.jpost.com/HEALTH-SCIENCE/Israeli-scientists-In-three-weeks-we-will-have-coronavirus-vaccine-619101)

Once the vaccine is developed, it will take at least 90 days to complete the regulatory process and potentially more to enter the marketplace.

By MAAYAN JAFFE-HOFFMAN MARCH 10, 2020 15:52

https://images.jpost.com/image/upload/f_auto,fl_lossy/t_JD_ArticleMainImageFaceDetect/454445
MIGAL researchers working vigorously to find a new coronavirus vaccine. (photo credit: LIOR JOURNO)

Israeli scientists are on the cusp of developing the first vaccine against the novel coronavirus, according to Science and Technology Minister Ofir Akunis. If all goes as planned, the vaccine could be ready within a few weeks and available in 90 days, according to a release.

“Congratulations to MIGAL [The Galilee Research Institute] on this exciting breakthrough,” Akunis said. “I am confident there will be further rapid progress, enabling us to provide a needed response to the grave global COVID-19 threat,” Akunis said, referring to the disease caused by the novel coronavirus.

For the past four years, a team of MIGAL scientists has been developing a vaccine against infectious bronchitis virus (IBV), which causes a bronchial disease affecting poultry. The effectiveness of the vaccine has been proven in preclinical trials carried out at the Veterinary Institute.

MIGAL is located in the Galilee.

Bron: The Jerusalem Post (https://www.jpost.com/HEALTH-SCIENCE/Israeli-scientists-In-three-weeks-we-will-have-coronavirus-vaccine-619101)

Nog een paar links voor de liefhebbers van cijfertjes (weet niet of ze wellicht al gepost zijn).
https://coronavirus.jhu.edu/map.html
https://www.worldometers.info/coronavirus/

John mc Snek
13 maart 2020, 16:47
Haha hoogstaande bron, not.
In 2020 komt er geen vaccin volgens de reguliere gerespecteerde medische vakbladen...

Overigens riep men begin jaren 80 dat er zeker binnen twee jaar een vaccin tegen hiv zou zijn, is er nooit een vaccin tegen SARS gekomen , enzovoorts...

De kans is groter dat je volgend jaar een gemuteerde versie van deze Corona krijgt waartegen de huidige antistoffen ook niet helpen, net zoals bij de vele strains die influenza kent en een vaccinatie tegen variant 1 geen immuniteit biedt tegen een andere strain.

Overigens worden de meeste vaccins niet gemaakt van dood virus maar van specifieke proteïnen die bij het lichaam immunoglobulinen aanmaken/ tot een immuunrespons leiden.

Nog een antwoord op de oplossing van p1:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/db1bfb58323fe06397b8333f07986328.jpg

Piet Plezier
13 maart 2020, 16:52
Ausfälle Düsseldorfer MessenWegen Coronavirus: Tote Hose in den Bordellen

DÜSSELDORF/ERKRATH -

Die Absagen und Verschiebungen bedeutender Messen und wichtiger Veranstaltungen in Düsseldorf wegen des Coronavirus’ – viele Branchen werden dadurch in Mitleidenschaft gezogen

Nicht nur*Hotellerie, Gastronomie, Taxiunternehmen, Veranstalter, Messebauer und Einzelhändler haben dadurch extreme finanzielle Einbußen*(hier lesen Sie mehr). Auch das älteste Gewerbe der Welt leidet darunter. In den Bordellen in und um Düsseldorf herrscht tote Hose. EXPRESS sah sich im Saunaclub Magnum in Erkrath um.

Saunaclub in Erkrath: 60 bis 70 Prozent Einbußen wegen Corona

So wenig Verkehr wie derzeit ist man in diesem Hause nicht gewöhnt. Und das ausgerechnet jetzt. Es ist Mittag, die Hauptbar ist leer. Die Zimmer und der balinesisch anmutende Wintergarten auch

Bis vor anderthalb Monaten haben wir uns auf diesen März richtig gefreut. Wir gingen davon aus, dass es der beste Monat wird. Jetzt hat er sich in den schlechtesten überhaupt verwandelt. Der Umsatzverlust liegt schon bei 60 bis 70 Prozent“, sagt Robert Gnacinski, Pressesprecher des Saunaclubs Magnum.

Corona in und um Düsseldorf: Auch die Damen im Saunaclub haben Angst

Die ProWein fällt in diesem Jahr wegen Corona aus. Messen wie die Beauty, Top Hair, wire und tube wurden auf Herbst und Winter verschoben. Diese Kunden bleiben alle aus

https://www.google.com/amp/s/amp.express.de/duesseldorf/ausfaelle-duesseldorfer-messen-wegen-coronavirus--tote-hose-in-den-bordellen-36394468

deket
13 maart 2020, 16:57
Het schipperskwartier ,dus de Antwerpse Red Light ,de ramenbuurt,gaat idd voor minimaal 3 weken dicht
Advies van de medische wereld. Wat ze met de velen priveontvangsten en escort doen is nog niet duidelijk, ook moeilijker te controleren
Het blijft uiteraard Russische roulette om nu Dvps te bezoeken maar dat geldt ook voor NZC in de paysex

Badslippers
13 maart 2020, 17:00
De kans is groter dat je volgend jaar een gemuteerde versie van deze Corona krijgt waartegen de huidige antistoffen ook niet helpen, net zoals bij de vele strains die influenza kent en een vaccinatie tegen variant 1 geen immuniteit biedt tegen een andere strain.

Overigens worden de meeste vaccins niet gemaakt van dood virus maar van specifieke proteïnen die bij het lichaam immunoglobulinen aanmaken/ tot een immuunrespons leiden.

Heb je ook ergens geen verstand van?

Johnsonxxx
13 maart 2020, 17:06
Gelukkig zijn er nog sukkels genoeg :wand:, die nog een beetje omzet voor de dames genereren. Dames zijn meestal jong en hoeven nauwelijks te vrezen voor de gezondheid (wel voor de omzet). Ik had mijn eigen conclusie al eerder getrokken :wink2:

Denk dat we op termijn wel minder van deze 'sukkels' in de clubs gaan terugzien :bye: :biggrin:

cheasehead
13 maart 2020, 17:15
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/italiaanse-arts-als-dit-alles-is-wat-nederland-doet-hebben-jullie-over-een-week-4-000-besmettingen~b4c2141f/

Game over
‘Ik zeg niet dat ik de Nederlandse reactie niet begrijp. Ook wij hebben het virus hier onderschat in het begin, net zoals jullie nu doen. De eerste week was het don’t worry. De tweede week: worry. De derde week: game over. Wat ik niet begrijp, is dat jullie bij ons kunnen zien hoe de ziekte zich verspreidt en daar toch niets mee doen. Zeker omdat nu al bekend is dat jullie meerdere brandhaarden hebben.’

‘Er is maar een manier om dit virus tegen te gaan, en dat is het aantal besmettingen drastisch te verminderen’, zegt hij. ‘Dat zien wij nu in ons ziekenhuis, waar de stijging van het aantal nieuwe patiënten eindelijk terugloopt. En hoe verminder je het aantal patiënten? Door de scholen te sluiten, net als de concertzalen, de bars, de restaurants, de publieke plekken – door alles voor twee weken af te sluiten. Als iemand bij een concert met minder dan honderd aanwezigen hoest, kan hij nog altijd drie nieuwe mensen aansteken. En ook al worden schoolgaande kinderen zelf niet snel ziek, ze kunnen nog altijd drager zijn van het virus en anderen besmetten.’

Volg dus, met andere woorden, niet de weinig alarmerende lijn van de Nederlandse premier Rutte, zegt Ferraro, maar kies liever voor de woorden van de Italiaanse premier Conte: ‘Laten we vandaag op afstand blijven, om elkaar morgen nog sterker te omarmen’.

‘Als Rutte zo’n boodschap meegeeft aan de Nederlanders – een volk dat in tegenstelling tot de Italianen gewend is de regels te volgen – lukt het jullie denk ik echt het virus in twee weken tijd te verslaan.’

sofaking
13 maart 2020, 17:26
Ondertussen wordt het alsmaar gekker en heeft men hier security en ijzeren hekken moeten inschakelen om de mensen in de warenhuizen een beetje in toom te houden.

schoolmeester
13 maart 2020, 17:46
Je hebt altijd gekken die nu nog gaan en dit dan trots op dit forum melden.
Ik ga pas weer als het veilig bevonden word.

Groet, schoolmeester.

Badslippers
13 maart 2020, 18:06
‘Als Rutte zo’n boodschap meegeeft aan de Nederlanders – een volk dat in tegenstelling tot de Italianen gewend is de regels te volgen– lukt het jullie denk ik echt het virus in twee weken tijd te verslaan.’

Die dokter kent de Nederlandse mentaliteit bijzonder slecht. Nederlanders die zich aan regels houden, dat moet ik nog meemaken. Rutte zegt zojuist dat: "hamsteren overigens niet nodig is. Er is genoeg om te eten, te koken. Er zijn genoeg producten in onze winkels." En vervolgens op het 5 uur journaal allemaal hamsterende mensen. En dan weer commentaar van een of andere hotemetoot van de supermarkt handel: "Mensen, het is niet nodig om te hamsteren, gebruik je gezond verstand."
Het gezonde verstand is ver te zoeken bij de Nederlandse bevolking. Volkomen aangetast door het coronavirus.

phoenix
13 maart 2020, 18:19
nederlanders leven op instant genot, verslaafden van materie..... (inclusief mijn persoontje... duurde even voordat ik dacht ik geef er de slinger aan vandaag en kom niet verder dan de supermarkt 500 meter verder op, even geen Nutten, hoeren en andere kutjes... ) Daaraan kan je ook zien hoe ver politiek verwijderd is van mensen slippers... , natuurlijk gaat Rutte rustig op zijn fiets naar huis en kijkt hij dezelfde soap als de rest van de week en gaat vervolgens naar zijn bedje... met de telefoon onder het kussen, dat dan weer wel... )

Deze 24 uurs economie zal echt anders moeten worden georganiseerd...we kunnen niet zo door gaan... , maar goed dit gezegd hebbende weet ik dat als het virus weg is, de ratrace gewoon weer opnieuw begint... stel je toch voor dat ik al mijn materieel aan goederen die ik allemaal heb niet meer kan gebruiken... en dat ik op een houtje moet bijten en naar duitsland moet lopen of hopen dat er een trein gaat... en pas de volgende dag aankom bij een bordeel ergens in duitsland... of bij hoeren die langs de straat staan... even een beeld van dames van plezier in oost europa, zuid europa... allemaal tippelend door de buitenwijken en industrieterreinen van italiaanse en spaanse steden...een paar van dergelijke virussen achter elkaar in een paar jaar en de samenleving is terug bij af... en hoe zwaardar virus ook zal zijn, we neuken , dat is namelijk ene van onze sterkste driften...

rob45
13 maart 2020, 18:20
Het gezonde verstand is ver te zoeken bij de Nederlandse bevolking. Volkomen aangetast door het coronavirus.

Helemaal waar BS, vanmorgen zelf gezien in de supermarkt dat de mensen rijen dik voor de kassa's stonden met hun winkelwagentje overvol met een toef er bovenop.
De mevrouw voor me moest maar liefst bijna 200 euries afrekenen voor haar boodschappen.Ik zelf haalde de 50 euro nog niet,had ook normaal ingekocht maar wel eerder als normaal vanwege de hamstergekte.Overigens stonden we zeker met over de 100 man voor de kassa's de overige klanten niet meegeteld in de supermarkt.Eigenlijk verboden ook nog.
Op de weg weer super rustig en aan de pomp was de benzine 1.51 dus hij blijft een dalende tendens vertonen.

schoolmeester
13 maart 2020, 18:23
Dat is dan wel weer een voordeel: de benzineprijs, elk nadeel heb zijn voordeel zou wijlen Johan zeggen...…

Groet, schoolmeester.

mentholbear
13 maart 2020, 18:31
Misschien niet onverstandig om het interview met Dr. Richard Hatchett van 6 maart jongstleden effe te bekijken...De anderen die nog niet overtuigd zijn van de ernst van de situatie kunnen misschien overwegen om indicatoren als nooitgeziene beursdalingen, zelden geziene slagen aan de entertainmentsector, toerismesector en het half stilleggen van ganse landen als relevant in te schatten naast de onderhand toch stellig stijgende slachtoffercurve...Oh ja, de Europese Centrale bank pompt effe wat miljarden om de schade te trachten te beperken en de olieprijzen staan door de combo Virus en prijzenslag Rusland vs Saudie Arabije onder nooitgeziene druk. Wereldwijd worden festivals/concerten/beurzen/manifestaties/sportwedstrijden/meetings en ga zo maar door gecancelld en/of uitgesteld, -tig bedrijven gaan de boeken dicht doen de komende maanden tengevolge, daar kan men gif op innemen. Scholen en universiteiten sluiten.. Dit virus gaat verkiezingsuitslagen doen kantelen, bedrijven doen kapseizen en potentieel de wereldeconomie een slag toebrengen die uw kinderen nog zullen uitzweten...Angstige tijden! Het enige positieve is de temporaire reductie van uitstoot door de inkrimpende productiviteit enzo...

Volgens mij is de 1e ijsbeer getroffen door het virus en heeft dusdanige hoge koorts dat ik zijn schrijven kan begrijpen ;)

Alle gekheid op een stokje. Corona is nooit een grapje geweest. Alleen was het risico op besmetting nog relatief klein als je niet in de brandhaarden begaf. Nu zijn de brandhaarden dusdanig verspreid en uitgebreid dat heroverweging van keuzes me op z'n plaats lijkt.

RIKLAVERGE
13 maart 2020, 18:31
Nog meer analyse

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

SFL
13 maart 2020, 18:33
Die dokter kent de Nederlandse mentaliteit bijzonder slecht. Nederlanders die zich aan regels houden, dat moet ik nog meemaken. Rutte zegt zojuist dat: "hamsteren overigens niet nodig is. Er is genoeg om te eten, te koken. Er zijn genoeg producten in onze winkels." En vervolgens op het 5 uur journaal allemaal hamsterende mensen. En dan weer commentaar van een of andere hotemetoot van de supermarkt handel: "Mensen, het is niet nodig om te hamsteren, gebruik je gezond verstand."

Convid-19 werd door iedereen afgeschilderd als een banaal griepje. Nu blijkt het toch erger dan verwacht en weet men niet meer van welk hout pijlen maken. Toen het virus nog in China was, zei men hier: België is er klaar voor. Toen het virus de buurlanden trof: België is er klaar voor. Men heeft er maanden de tijd voor gehad. Opeens een 10tal besmettingen in België en plotklaps was België er niet klaar meer voor. En nu gaan de scholen dicht. Kinderen mogen niet meer naar school om besmettingen te voorkomen. Ze mogen ook niet naar grootouders... Wat heeft België erop gevonden op die kinderen op te vangen? Wel: opvang in de scholen! Om de achterlijkheid van Belgïe nog wat in de verf te zetten: ze hebben hele bussen uit Italiaanse ski gebieden terug naar hier gereden. Laten we het virus importeren, moeten ze gedacht hebben.

Restaurants en winkels moet je niet sluiten. Men moet grenzen sluiten. Geen import van mensen meer. Belgen die terug komen van het buitenland: 2 weken in afzondering. Ze hadden verdomme van in december niemand van China meer mogen binnen laten, dan was er nu geen probleem in Europa. Dat we nu bij een verkoudheid in quarantaine moeten zitten heeft verdomme te maken met wanbeleid van Europa, van Belgie en waarschijnlijk idem in NL.

Nu lees ik BS zijn bevinding:
Waarom niet hamsteren? Wel ik zou het niet afraden. Er is idd koopwaar genoeg in de magazijnen. Maar wat als je in quarantaine moet thuisblijven en je kan niet meer naar de winkel of niemand wil het voor je doen? Ten tweede is het een soort verantwoordelijkheid. Doe één keer een grote aankoop waardoor je 3 weken verder kan, dan moet je tenminste geen 3x per week naar de supermarkt waardoor je de kans op besmetting verkleint... En ten derde een heel negatief verhaal: wat als de pleuris uitbreekt en 70% besmet raakt. Regering in paniek en burgers in paniek. Ze overdrijven nu al met het leven half lam te leggen, maar als dan niemand nog mag gaan werken bv... Wie gaat de supermarkten open doen. Wie gaat de supermarkten bevoorraden? Wie durft überhaupt nog naar een supermarkt te gaan als de besmettingsgraad plotseling zo hoog blijkt. Ik hoop dat het zover niet gaat komen en schat die kans ook klein, maar ze is wel bestaande. Dus beste mensen, voel je niet geremd om te gaan hamsteren... Beter spijt hebben van teveel in huis, dan spijt te hebben dat je niets in huis gehaald hebt wanneer de hel losbreekt.

WANDELAAR5
13 maart 2020, 18:40

Dit artikel toont aan dat grenzen sluiten slechts zeer beperkt effect heeft. Helaas is een totale stop van alle contacten zoals in het totalitaire China (en wat nu te laat in Italië gebeurt) de enige optie. En elke dag die we nog wachten in NL en België is er 1 teveel zoals Frankrijk en Spanje bewijzen...

Dus wel Horeca, niet levensmiddelenwinkels en scholen dicht. :(

phoenix
13 maart 2020, 18:41
hamsteren en mensen die niet kunnen ? hoe gaat dat ? die moeten maar wachten tot er een broodkruimel over is ?

sofaking
13 maart 2020, 18:41
Nog meer analyse

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Ja de jump van Spanje is wel spectaculair. En niets houdt een zelfde beweging tegen bij ons.

Ondertussen moet vanaf maandag iedereen van ons bedrijf van thuis werken. Behalve een handvolletje die materiaal terplaatse moeten manipuleren.
Raad wie er bij dat handvolletje zit. :mad::angryfire: :Grrr::Big_gun::2up::hanged:

John mc Snek
13 maart 2020, 18:42
Aangezien ik de “info” van PietSan niet kan quoten noch er in het topic op kan reageren, doe ik het maar zo:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/bcce62bdb6f0cd0b0cd07cd49d19fc95.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/430c6744bb21373cfa84dd9ac21412ac.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/8b833c0009055b86ecb1a42b66fdd66e.jpg
Hopelijk ziet hij zelf ook de complete discrepantie tussen “iets niet afraden/ het kan, binnen de adviezen” en “ga niet” [emoji51]

Het tweede is trouwens nergens aangeraden door RIVM dan wel welke overheidsinstantie ook, dus een uit de lucht gegrepen “advies”. Advies een is dat wel.
Als ik het mis mocht hebben hoor ik het graag, inclusief bron.

de duisburg spesjalist
13 maart 2020, 19:00
Aangezien ik de “info” van PietSan niet kan quoten noch er in het topic op kan reageren, doe ik het maar zo:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/bcce62bdb6f0cd0b0cd07cd49d19fc95.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/430c6744bb21373cfa84dd9ac21412ac.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200313/8b833c0009055b86ecb1a42b66fdd66e.jpg
Hopelijk ziet hij zelf ook de complete discrepantie tussen “iets niet afraden/ het kan, binnen de adviezen” en “ga niet” [emoji51]

Het tweede is trouwens nergens aangeraden door RIVM dan wel welke overheidsinstantie ook, dus een uit de lucht gegrepen “advies”. Advies een is dat wel.
Als ik het mis mocht hebben hoor ik het graag, inclusief bron.

https://www.prostitutie.nl/nl/corona-en-sekswerk/

John mc Snek
13 maart 2020, 19:50
https://www.prostitutie.nl/nl/corona-en-sekswerk/

Haha daar staat punt twee precies niet in. Staat dat het kan als je je aanpast... niets over het sowieso mijden.
Heb je wel gelezen wat ik bedoel en wat er staat?

RIKLAVERGE
13 maart 2020, 19:53
SFL, naar Nederland of Duitsland rijden is ook naar het buitenland rijden, jij zou dus elke week 14 dagen op afzondering moeten gaan. Tijdens het carnaval verlof waren er reeds besmettingen in Duitsland, voor Nederland ben ik niet zeker

Badslippers
13 maart 2020, 20:41
Beter spijt hebben van teveel in huis, dan spijt te hebben dat je niets in huis gehaald hebt wanneer de hel losbreekt.

Ik heb vandaag een krat bier gekocht dat leek me wel voldoende voor deze maand. Dat mensen het rek met closetrollen leeg roofden was stuitend om te zien. Alsof je niet met een washandje de strontresten van je reet kunt vegen. Elke baby wordt tegenwoordig letterlijk gepamperd terwijl onze ouders gewoon stoffen luiers gebruikten om doorlekken te voorkomen. Die werden vervolgens gereinigd en uitgekookt. Het is langzamerhand om te kotsen om te zien hoe verwend wij zijn. Klagen omdat we niet weten waar we nu op vakantie moeten en of we wel ons geld terugkrijgen van die vliegreis. Ouders die liggen zeiken omdat ze hun kinderen, HUN EIGEN KINDEREN nota bene 24 uur over de vloer hebben. Die zijn normaliter uitbesteed en daar krijgen ze ook nog toeslag voor. ZZP'ers die steen en been klagen: "Help ik heb geen inkomsten." Daar had je misschien over na moeten denken toen je begon en als je eenmaal bezig was wat geld apart moeten zetten voor slechte tijden. Maar nee, dan moet alles verbrast worden aan allerlei luxe zaken. Ik hoor hier vaak ijsberen zeggen dat je je eigen broek moet ophouden. Dat gaat nog een heel probleem worden want wij Nederlanders zijn een stelletje zeikers en voor elk probleem moet een loket zijn waar ze zich aan kunnen laven in tijden van tegenspoed. Let wel, ik heb het over dat gedeelte van de bevolking die het goed hebben. En maar klagen over anderen, de overheid die niks doet, Het meest moest ik nog kotsen van huichelaar Wilders. Die zit de boel gewoon te manipuleren en te stangen. Man, wat had ik graag dat die smeerlap eens aan de knoppen mocht draaien in Nederland samen met Baudet. Die zouden er werkelijk niks van terecht brengen.

Ook al weer zo'n behangrol vol met wazige grafiekjes, lijsten, veronderstellingen en aannames. Een en al stemming- en bangmakerij en natuurlijk weer iemand die het beter weet dan alle gerenommeerde gezondheidsinstanties en deskundigen in de wereld.

HellaHolla
13 maart 2020, 20:58
Nou ik heb ook de eer om voor het eerst last te krijgen van de malaise en paniek. Vanmiddag geland in Oekraïne omdat ik hier volgende week een klus voor mijn werk zou doen en een uur na aankomst komt het bericht naar buiten dat men de grenzen voor 14 dagen gaat sluiten. Zou hier een dag of 5 blijven maar zit nu abrupt nieuwe vluchten te regelen om zo snel mogelijk nog het land uit te komen.

3 besmettingen en 1 dode was genoeg om hier alles op slot te gooien. Komt volgens de locals hier wel uit de lucht gevallen zo’n zware maatregel. En ik maar denken ik ga voor het weekend al om het vrouwelijk schoon hier te bekijken. Helaas pindakaas. :hammer:

Herr Fick
13 maart 2020, 21:41
...Dat we nu bij een verkoudheid in quarantaine moeten zitten heeft verdomme te maken met wanbeleid van Europa, van Belgie en waarschijnlijk idem in NL.

Waarom niet hamsteren? ...Dus beste mensen, voel je niet geremd om te gaan hamsteren... Beter spijt hebben van teveel in huis, dan spijt te hebben dat je niets in huis gehaald hebt wanneer de hel losbreekt.

Niemand uit China binnenlaten heeft weinig zin. Als je bv in Thailand of in Korea besmet geraakt bent door een Chinees dan kan je Europa binnen zonder dat ook maar iemand weet dat je met een Chinees in contact geweest bent. Daar kan de EU of Belgie niets aan doen.

Hamsteren is onnodig en erg asociaal. Winkels krijgen de rekken immers niet op tijd bijgevuld. Als je dan in de namiddag iets wil kopen heb je niks meer. Je kan trouwens vrij goedkoop aan huis laten leveren als je de deur niet uit kan. Ik heb pas 5 weken in het gips gelegen en ik kreeg dagelijks voor 12€ twee warme maaltijden.

Big30
13 maart 2020, 21:58
Noodverordening afgekondigd in Brabant: activiteiten met meer dan 100 personen zijn strafbaar

Evenementen en bijeenkomsten met meer dan 100 personen zijn tot en met 31 maart strafbaar. De voorzitters van de drie Brabantse veiligheidsregio’s hebben dat vrijdag bekendgemaakt.

Deze zogenaamde noodverordening is een aanvulling op de donderdag gestelde maatregel dat evenementen en bijeenkomsten met meer dan 100 personen verboden worden in verband met het coronavirus.
https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/noodverordening-afgekondigd-in-brabant-activiteiten-met-meer-dan-100-personen-zijn-strafbaar~a3150029/

Eddy_V
13 maart 2020, 22:08
Vanmiddag geland in Oekraïne omdat ik hier volgende week een klus voor mijn werk zou doen en een uur na aankomst komt het bericht naar buiten dat men de grenzen voor 14 dagen gaat sluiten. Zou hier een dag of 5 blijven maar zit nu abrupt nieuwe vluchten te regelen om zo snel mogelijk nog het land uit te komen.

En ik maar denken ik ga voor het weekend al om het vrouwelijk schoon hier te bekijken. Helaas pindakaas. :hammer:
Maak van de nood een deugd en blijf lekker in Oekraïne de komende 14 dagen bij die mooie vrouwen ipv als een schijtlijster terug te vliegen !

John mc Snek
13 maart 2020, 22:21
Maak van de nood een deugd en blijf lekker in Oekraïne de komende 14 dagen bij die mooie vrouwen ipv als een schijtlijster terug te vliegen !

Gewoon lekker een gier in Tsjernobyl tanken, je zit daar goed man, lekker spul daar, geniet ervan!

Freddy_K
13 maart 2020, 22:41
overgewaardeerde hoax dat is wat het is. Ja mensen gaan dood maar denk dat de geschiedenis zal uitwijzen dat het maar een griepje was.

Eddy_V
13 maart 2020, 23:13
Vooral 50-minners op de IC: 'Die gaan bij griep ook het hardst onderuit'

aldus Diederik Gommers voorzitter van de vereniging voor Intensive Care

hoop doet leven voor de oudere ijsbeer :)

John mc Snek
13 maart 2020, 23:24
Vooral 50-minners op de IC: 'Die gaan bij griep ook het hardst onderuit'

aldus Diederik Gommers voorzitter van de vereniging voor Intensive Care

hoop doet leven voor de oudere ijsbeer :)

Haha neem het niet te serieus hè!

Bijna alle overledenen zijn 80+ en/ of mensen met al ernstige chronische ziektes.

De mensen die je aanhaalt kunnen wel (flink) ziek worden maar , net zoals genoemd bij griep, zullen bij lange na niet zo massaal overlijden als de “oudjes”

“ Ook bij griep het hardst onderuit” —> maar uiteindelijk zie je, ook bij griep, relatief weinig mensen van 40-50 het loodje leggen, maar zijn het oude buizerds die omvallen...

HellaHolla
13 maart 2020, 23:28

Het idee is goed maar het steekt in de praktijk toch iets anders in elkaar Eddy. :)

Maar uit eerdere ervaringen en bezoeken kan ik je vertellen dat de dames hier om je vingers bij af te likken zijn!

sofaking
13 maart 2020, 23:53

Eddy waar wacht je op om nog snel een ultieme vlucht naar de Oekraïne te boeken en er 14 dagen vast te zitten op kosten van je reisbureau ?

Meme Moo
13 maart 2020, 23:57
Eddy waar wacht je op om nog snel een ultieme vlucht naar de Oekraïne te boeken en er 14 dagen vast te zitten op kosten van je reisbureau ?

Ik vrees dat zijn aanstaande daarover niet zo te spreken zal zijn...

Goedemorgenallemaal
14 maart 2020, 00:18

Bijna alle overledenen zijn 80+ en/ of mensen met al ernstige chronische ziektes.

De mensen die je aanhaalt kunnen wel (flink) ziek worden maar , net zoals genoemd bij griep, zullen bij lange na niet zo massaal overlijden als de “oudjes”

“ Ook bij griep het hardst onderuit” —> maar uiteindelijk zie je, ook bij griep, relatief weinig mensen van 40-50 het loodje leggen, maar zijn het oude buizerds die omvallen...

Het nieuwste onheilsverhaal is dat mensen die van de IC komen in veel gevallen nog maanden last zullen hebben van hun longen en zo.
Maar dat is na een longontstekeing heel vaak zo, ook als je die van de Influenza krijgt.... Of na waterongeval. Of na verslikking

mentholbear
14 maart 2020, 00:32

Gelijk boeken bij de concurrent van Cor & Don

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-dichtbij-de-grens-met-Limburg-Thuisblijven&p=689646#post689646

Eddy_V
14 maart 2020, 00:49

ook het bericht van de IC vereniging is heel makkelijk uit zijn context te halen en veroorzaakt verschillende interpretaties : het gaat om de leeftijd van de op IC opgenomen patiënten. Niet over de dodelijke slachtoffers. Elders in het artikel stond inderdaad dat alle dodelijke slachtoffers boven de 70 zijn en al andere aandoeningen hadden, maar dat veel ouderen zich helemaal niet in de IC willen laten opnemen (velen hebben een niet-reanimatie verklaring ondertekend) dit in tegenstelling tot buitenlandse ziekenhuizen waar het juist die ouderen zijn die om een plaats in de IC vechten en daarmee plaatsen bezet houden voor slachtoffers met betere kansen: triage dilemma’s...

een reisje naar Oekraïne staat niet op mijn bucketlist, al die langbenige blondines zouden mij maar onzeker maken !

WANDELAAR5
14 maart 2020, 00:51
Ook al weer zo'n behangrol vol met wazige grafiekjes, lijsten, veronderstellingen en aannames. Een en al stemming- en bangmakerij en natuurlijk weer iemand die het beter weet dan alle gerenommeerde gezondheidsinstanties en deskundigen in de wereld.

Jammer dat je een gedegen analyse zo weg zet. Ik heb vanavond op NL1 de special over Corona gezien. Daar zie je “deskundigen” de bevolking kalmeren, terwijl het aantal gevallen per 3 dagen verdubbeld, terwijl ze hele groepen niet testen. Eigenlijk is er elke 2 dagen dus een verdubbeling. En dan gaat het heel hard en dan zitten we medio volgende week al zonder IC bedden. ...

Willem2
14 maart 2020, 01:30
Badslippers nodigt je uit voor een biertje W5...
We zijn in korte tijd op pagina 28 en al vanaf het begin heeft Badslippers problemen met dit topic.
Misschien heeft hij te veel met Partycrashers gepraat .... Complottheorie ...

Willem2
14 maart 2020, 01:36
Bordeel in tijden van corona: geen hand schudden, wel seks ... https://www.ad.nl/video/bordeel-in-tijden-van-corona-geen-hand-schudden-wel-seks~p134769

Dolle in Zwolle ...

Big30
14 maart 2020, 01:43

Datawetenschappers TU/e voorspellen groei coronabesmettingen per land

Door populatiegroeimodellen los te laten op wereldwijde coronadata zijn Eindhovense datawetenschappers in staat om het te verwachten aantal nieuwe besmettingen en doden als gevolg van het Covid-19 virus te berekenen voor de nabije toekomst. Voor zes landen – China, Zuid-Korea, Iran, Italië, Frankrijk en de VS – is een nauwkeurige voorspelling mogelijk tot drie dagen vooruit, en een schatting van het maximaal aantal infecties. Op korte termijn wordt dit ook mogelijk voor Nederland. Deze pagina geeft telkens een update van hun laatste voorspellingen.

UPDATE 13 MAART

De onderzoekers presenteren voor het eerst cijfers voor Frankrijk en de Verenigde Staten, en voorspellen voor beide landen een flinke stijging in het aantal besmettingen, met respectievelijk 26 en 36 procent. Ook in Italië zet de forse stijging verder door. De schatting van het uiteindelijk maximum voor dat land is fors bijgesteld. De wetenschappers verwachten nu in totaal ruim 44.000 besmettingen, een derde meer dan gisteren. De schattingen voor China, Zuid-Korea en Iran zijn niet beduidend veranderd.

Populatiemodellen Verhulst

Van den Heuvel baseerde zich op de beroemde logistische functie, ontwikkeld door de Belgische wiskundige Pierre Francois Verhulst rond 1845. Deze functie beschrijft hoe een populatie groeit door de tijd, en heeft een S-vorm: in het begin groeit de bevolking langzaam, gevolgd door een steeds sterker wordende stijging, die vervolgens afvlakt tot een maximum.

Dit populatiemodel pasten ze eerst toe op de data uit China. “Het totaal aantal besmettingen voor iedere provincie in China bleek heel precies die logistische groei te volgen”, zegt Van den Heuvel. Met de Chinese data konden ze zodoende hun voorspellingsmodel kalibreren, om vervolgens onderschattingen voor het maximaal aantal nieuwe besmettingen en doden in andere landen te corrigeren. “Die voorspellingen bleken goed te kloppen voor Iran, Italië en Zuid-Korea.”

https://www.tue.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/11-03-2020-datawetenschappers-tue-voorspellen-groei-coronabesmettingen-per-land/
3339033390

Tis eigenlijk allemaal niet zo moeilijk om te begrijpen en zeker BS, al issie dan een alfa pur sang :tongue: kan (met behulp van een Erdinger Weiss dan wel een goede Whiskey) bovenstaand verhaal goed begrijpen en kan ook de conclusie trekken dat "China aan het afvlakken is" en wij in NL (zoals veel andere landen) nog in het begin vd stijgfase zitten. Omdat we voor NL nog te weinig data hebben, is een kalibratie vh model nog niet mogelijk.
Dat gezegd hebbende en kijkende op welke waarde het aantal doden in China zich uiteindelijk zal stabiliseren (ik schat iets van 4.000-5.000) wacht ik op aan antwoord en berekening van BS mbt het aantal doden in Nederland dat we kunnen verwachten ;)!
Nb in de kalibratie wordt impliciet, de begin populatie, de samenstelling vd bevolking, de genomen maatregelen etc. meegenomen.

Moeten we ons zorgen maken? Niet als het gaat om het aantal doden, dat zal wel meevallen, wel om de impact op de ziekenhuizen (te veel slachtoffers in te korte tijd) en op de economie (zie KLM etc.)

Sir fuck-a-lot
14 maart 2020, 03:42
I think that everything is controlled by upper persons. Mighty people. This virus isnt to be taken lightly. Still I will fuck 🤤🤤

WANDELAAR5
14 maart 2020, 08:24
Badslippers nodigt je uit voor een biertje W5...
We zijn in korte tijd op pagina 28 en al vanaf het begin heeft Badslippers problemen met dit topic.
Misschien heeft hij te veel met Partycrashers gepraat .... Complottheorie ...

Dat biertje en een goed gesprek ga ik graag aan. Ook als we het over een onderwerp niet eens zijn, dan kan het gesprek en uitwisselen van argumenten heel gezellig zijn. Alleen ik ga hem voorlopig niet zien vanwege mijn overtuiging dat het nu beter is sociale en saunaclub contacten te vermijden.

En het argument dat die gedegen statistische analyse het “beter weet” dan alle experts gaat niet op:
https://www.ad.nl/buitenland/verontruste-topdokters-slaan-alarm-alle-landen-moeten-in-totale-lockdown-er-is-geen-tijd-meer~ac8264b3/
De experts met ervaring (Italië) zien het ook zo.

Goedemorgenallemaal
14 maart 2020, 10:33
ook het bericht van de IC vereniging is heel makkelijk uit zijn context te halen en veroorzaakt verschillende interpretaties : het gaat om de leeftijd van de op IC opgenomen patiënten. Niet over de dodelijke slachtoffers. Elders in het artikel stond inderdaad dat alle dodelijke slachtoffers boven de 70 zijn en al andere aandoeningen hadden,
Lest we forget, tante van mijn ex- overleden in ik meen 2017 aan de gevolgen van influenza. Zij was net 70 geworden en had geen ernstige aandoening onder de leden.

orgasmaddict
14 maart 2020, 11:20
Er wordt ontzettend veel gesproken over de in- en outs, wat-te-doen en wat-niet-te-doen, mogelijke gevolgen voor gezondheid en economie, maar wat mij verbaast is dat ik he-le-maal niemand heb horen spreken over het bouwen van extra IC-bedden in met spoed nieuw te bouwen speciale ziekenhuizen voor de opvang en verzorging van Corona-besmette patienten.
Hoorde ik iemand iets roepen over 90 miljard die klaar staan?
Ik zou zeggen: Hup, sjouwen die stenen, en vlot een beetje!

WANDELAAR5
14 maart 2020, 11:48
Voorzitter van de IC vereniging stond gisteravond op de TV uit te leggen dat er niets aan de hand is en dat ze nog operaties uit konden stellen. Die man heeft niet begrepen hoe snel een verdubbeling per 2 dagen gaat...

Maar er worden dus geen tenten besteld, geen extra beademingsapparatuur besteld en al helemaal geen stenen gesjouwd met dit gevoel voor urgentie. Wel hebben we in Utrecht nog het militaire hospitaal leeg staan voor calamiteiten. Dat gaat volgende week dus open, daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Verpleegkundigen zijn helaas voor het overgrote deel niet getraind hoe de beschermende kleding uit te doen, dus die worden massaal besmet. Hebben we zodadelijk wel de capaciteit, maar niet het personeel.

Sessa vond het schaakspel uit en vroeg de enthousiaste koning 1 rijstkorrel op het eerste veld, 2 op het volgende, 4 op het volgende etc. De koning dacht goedkoop uit te zijn totdat bleek dat op veld 64 meer rijst gestort moest worden dan de hele wereldproductie. Zo snel gaat dat verdubbelen!

cheasehead
14 maart 2020, 12:07
https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/verontruste-topdokters-slaan-alarm-alle-landen-moeten-in-totale-lockdown-er-is-geen-tijd-meer~ac8264b3/

cheasehead
14 maart 2020, 12:09
https://www.dumpert.nl/item/7861397_1c873f94

Denk dat we nog wel genoeg schijtpapier hebben:biggrin::biggrin:

John mc Snek
14 maart 2020, 12:17
https://www.ad.nl/binnenland/wetenschappers-erasmus-mc-en-uu-claimen-vondst-antilichaam-tegen-covid-19~ae6b1a87/

Wetenschappers Erasmus MC en UU claimen vondst antilichaam tegen COVID-19

UPDATEWetenschappers van het Erasmus MC en de Universiteit Utrecht claimen de vondst van een antilichaam tegen COVID-19. De wetenschappelijke publicatie van de groep van tien wetenschappers ligt ter beoordeling klaar bij het toonaangevende tijdschrift Nature, meldt Erasmus Magazine, dat de ontdekking een wereldprimeur noemt.

De vinding van het antilichaam nu is belangrijk voor het maken van een medicijn, aldus Grosveld. ,,Als je dit als patiënt zou nemen dan is de verwachting - en dat is nog maar een verwachting - dat de infectie in de patiënt gestopt kan worden.” Een echte oplossing is volgens hem een vaccin. ,,Daar werken anderen aan. Een vaccin ontwikkelen duurt echter al gauw twee jaar. Het medicijn van ons is er, als het allemaal werkt, eerder.”

WA
14 maart 2020, 12:21
Ik weet het, corona is geen griep. Maar als je de cijfers die men normaal gesproken loslaat op de griep om te bepalen of het een epidemie is of niet, dan is het bij corona nog niet zover.
Verder snap ik ook wel dat corona nieuw is voor de mensheid terwijl de griep al duizenden jaren bekend is voor ons afweer systeem.
Maar allerbelangrijkste lijkt me de situatie in Wuhan goed te volgen. Daar komen nu weer goed geluiden vandaan. Laten we hopen dat dat zo blijft, want als mocht blijken dat er over een aantal weken toch weer een flinke stijging is te zien dan is de totale lockdown daar voor niets geweest. Fingers crossed.

Huubhuubbarbatruuk
14 maart 2020, 12:23
https://www.1limburg.nl/parenclubs-nemen-maatregelen-tegen-coronavirus?context=topstory

cheasehead
14 maart 2020, 12:49
Ik was gisteren in Sixsens en er waren echt heel veel dames en echt WEINIG IJSBEREN!! De mannen hebben wellicht meer angst dan de dames, veel meiden hadden dus totaal niets te doen en dat was wel frustrerend voor sommigen!! Ook bij binnenkomst werd temperatuur gemeten en overal in de club stonden dus die wasgels voor je handen:baeh:

Als je temperatuur oké is wil dit nog niet zeggen dat je het virus niet hebt.
Tijdens de incubatietijd waarin je mogelijk nog geen symptomen vertoond ben je ook besmettelijk als je het virus onder de leden hebt. Namelijk tijdens het zoenen in de incubatietijd kun je wel degelijk het virus oplopen of verspreiden.

Kortom voor beren die nog naar de clubs gaan 'je bent een rund als je met corona stunt' niet voor je zelf maar vooral voor je dierbaren om je heen.

WA
14 maart 2020, 13:04
Zo is dat. Voor soa’s maken we een uitzondering maar voor ziektes die je ook in de tram of supermarkt op kunt lopen blijven ijsberen massaal thuis, want dierbaren en zo :wand:

WA
14 maart 2020, 13:06
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/14/corona-stresstest-premier-slaagt-volk-zakt-a3993747

kempie
14 maart 2020, 13:09
Tijdens de incubatietijd waarin je mogelijk nog geen symptomen vertoond ben je ook besmettelijk als je het virus onder de leden hebt. Namelijk tijdens het zoenen in de incubatietijd kun je wel degelijk het virus oplopen of verspreiden.

Kortom voor beren die nog naar de clubs gaan 'je bent een rund als je met corona stunt' niet voor je zelf maar vooral voor je dierbaren om je heen.

Klopt besloten thuis te blijven. Hoewel ik weet van m’n favorietje dat ze op dit moment het geld heel goed kan gebruiken.

Nog gedacht aan een flits bezoek met zo weinig mogelijk contact, club in, omkleden, niet de bar in, gelijk de kamer op en daarna direct weer omkleden en weer weg, maar daar zie ik ook maar vanaf.

Dat wordt gewoon een tijdje sparen.

cheasehead
14 maart 2020, 13:09
https://www.youtube.com/watch?v=WFdweX4ncCg

Voor alle hamsters:biggrin:

Giodude
14 maart 2020, 13:10

Zelf laat ik het clubben ook achterwege maar denk dat een ieder wijs genoeg is om te bepalen of hij het risico wil lopen of niet.
Je kunt hier wel de zedenpreker uit gaan hangen maar wat doe je zelf in je dagelijkse leven om het risico te beperken? Heb je jezelf een cordon solitair opgelegd?

Ik denk dat je met de hamstergekte in de supermarkten momenteel daar meer kans op besmetting loopt dan op andere plekken.

kempie
14 maart 2020, 13:12
Zo is dat. Voor soa’s maken we een uitzondering maar voor ziektes die je ook in de tram of supermarkt op kunt lopen blijven ijsberen massaal thuis, want dierbaren en zo :wand:

Logisch toch van die soa’s (tenzij je zondom bent die het risico te nemen op die ene soa) kom je wel weer af en je geeft ze niet aan je dierbare door.

cheasehead
14 maart 2020, 13:12
Zelf laat ik het clubben ook achterwegen maar denk dat een ieder wijs genoeg is om te bepalen of hij het risico wil lopen of niet.
Je kunt hier wel de zedenpreker uit gaan hangen maar wat doe je zelf in je dagelijkse leven om het risico te beperken? Heb je jezelf een cordon solitair opgelegd?

Ik denk dat je met de hamstergekte in de supermarkten momenteel daar meer kans op besmetting loopt dan op andere plekken.

Iedereen zou gewoon zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar goed we zullen het over een paar weken wel zien. Hopelijk heb ik zwaar ongelijk Patjax

Sphinx
14 maart 2020, 14:03
Iedereen zou gewoon zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar goed we zullen het over een paar weken wel zien. Hopelijk heb ik zwaar ongelijk Patjax

Ik vond de opmerking van yylover in een ander topic wel hout snijden: "je zal t in je geiligheid oplopen en maar aan je 90 jarige ouders doorgeven." Mn werkgever heeft daarnaast de dringende raad gegeven thuis te werken, dus dat doen we dan. Het voordeel van het platteland is dat er nu geen mens op straat is en je ongestoord 8 km kan wandelen, dus dat de sportclub dicht is is ook niet zo erg. Voor de rest, ik heb nog wat series liggen, nog een sloot boeken van Harry Dresden (gemene neef van Harry Potter) op mn e-reader en wat computerspelletjes om uit te spelen. We komen de tijd wel door.

WA
14 maart 2020, 14:05
Logisch toch van die soa’s (tenzij je zondom bent die het risico te nemen op die ene soa) kom je wel weer af en je geeft ze niet aan je dierbare door.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk En alle ijsberen zijn vrijgezel. Deze reactie had ik wel verwacht eerlijk gezegd. Pilletje er in en klaar. Zoek eens op super gonorroe. Eerste wat ik vorige week mocht leren in die voor mij nieuwe club was welke dame je kon “tanken”. In de twee uurtjes dat ik daar was de enige dame die af en aan naar de kamer ging. Dat zegt mij genoeg. Maar welke ijsbeer is ingeënt tegen hpv? Bekend veroorzaker van diverse kankers. Maar samen gevat vind ik het een nogal hypocriete gedachte nu thuis te blijven om anderen. Tuurlijk met dvp hebben de meeste ijsberen geen emotionele band. Maar is dat ook een vrijbrief om ze mogelijk op te zadelen met iets anders dan corona?

Piet Plezier
14 maart 2020, 14:08

dan hoef je nergens meer naar toe te gaan
Vanavond lekker bij Klitty Core aan haar Klitty likken

Player
14 maart 2020, 14:08
Kans op SOA's is niet onbestaande bij SC bezoek en die kan je ook aan dierbaren doorgeven. Tenzij vrouw of vriendin niet onder die categorie vallen.

cheasehead
14 maart 2020, 14:28
En alle ijsberen zijn vrijgezel. Deze reactie had ik wel verwacht eerlijk gezegd. Pilletje er in en klaar. Zoek eens op super gonorroe. Eerste wat ik vorige week mocht leren in die voor mij nieuwe club was welke dame je kon “tanken”. In de twee uurtjes dat ik daar was de enige dame die af en aan naar de kamer ging. Dat zegt mij genoeg. Maar welke ijsbeer is ingeënt tegen hpv? Bekend veroorzaker van diverse kankers. Maar samen gevat vind ik het een nogal hypocriete gedachte nu thuis te blijven om anderen. Tuurlijk met dvp hebben de meeste ijsberen geen emotionele band. Maar is dat ook een vrijbrief om ze mogelijk op te zadelen met iets anders dan corona?

Nee, maar je zou toch maar een dierbare besmetten die in een risicogroep valt en daar aankomt te overlijden. Als er dan uitkomt dat je het hebt opgelopen in een potentiële brandhaard als een club dan zou ik dat niet op mijn geweten willen hebben omdat ik een pleziertje wil hebben.
Als ik ze dan besmet omdat ik het in het dagelijkse leven het virus oploop zou ik daar meer vrede mee hebben.
Wees verstandig en gebruik je gezonde boeren verstand.

Iedereen zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen in de strijd tegen de verspreiding van het virus en dat begint bij jezelf. Als je het je het daar niet mee eens bent ben je gewoon een egoïstisch leeghoofd.
Denk gewoon verder dan alleen met die paar centimeters die tussen je benen hangt.

Als je een vriendin / vrouw hebt en je neemt het risico dat je hun besmet met een SOA omdat je naar de club gaat ben je in mijn ogen gewoon een grote egoïstische klootzak. Hetzelfde geldt als je als beer naar de club gaat met een SOA en de dames in gevaar brengt.

Maar goed volgende week kan deze discussie sluiten als alle vormen van prostitutie tijdelijk worden verboden

Dit is mijn ongezouten mening

Wentelt Eefje
14 maart 2020, 14:37
Krijgt eigenlijk Ch-Ab-latan Osterhaus dubbel betaald voor al die talkshow-optredens? Één keer zijn normale talkshow gage en één keer door het Ministerie van Algemene Zaken voor het onvermoeibaar loven van het RIVM en kabinetsbeleid?

pret
14 maart 2020, 14:46
Wat zijn sommige ijsberen toch ineens angsthazen. In ons hobby heb je virussen die vele malen erger zijn dan Corona.

schoolmeester
14 maart 2020, 14:54
Heeft volgens mij meer te maken met verantwoordelijkheid nemen dan met angst.

Groet, schoolmeester.

Limburger
14 maart 2020, 15:05
Ik mag de rest van de maand niet naar mijn werk omdat donderdag bij een collega van mij het virus is vastgesteld waardoor mijn werkgever vrijdag iedereen naar huis heeft gestuurd die niet perse aanwezig moet zijn. Dus nu heb ik lekker veel tijd om clubs te gaan bezoeken. :freu:

pret
14 maart 2020, 15:05
Als je zo geaag verantwoordelijkheid wilt nemen, blijf dan voor altijd thuis. En dus niet alleen met Corona.

sofaking
14 maart 2020, 15:30

Het is nu wel zo dat , als je met een druiper in je borek bij opa en oma op bezoek gaat, er verder niks gebeurt, maar met een virulente luchtwegenbacterie onder je leden de situatie wat anders ligt.

stimpy3
14 maart 2020, 15:42
In mannheim zijn alle cafe's, clubs en bioscopen gesloten nav het coronavirus: https://www.mannheim24.de/mannheim/coronavirus-mannheim-faelle-aktuell-zahlen-quarantaene-krankheit-nationaltheater-symptome-13568184.html

Linkje naar het besluit: https://www.mannheim.de/de/node/143510
Bron: https://twitter.com/DrGrandMal/status/1238820582113914887

Je kunt d'r wmb op wachten tot dit ook in NRW gaat gebeuren, en clubs dus ook dichtgaan.

WA
14 maart 2020, 15:45
Het is nu wel zo dat , als je met een druiper in je borek bij opa en oma op bezoek gaat, er verder niks gebeurt, maar met een virulente luchtwegenbacterie onder je leden de situatie wat anders ligt.Als je met diezelfde druiper jezelf nog meerdere keren laten pijpen zonder of je tankt er een paar af, nou ja, je weet wel welke kant het op gaat. En nee, de ijsberen die in dit topic aan het woord zijn doen dat natuurlijk allemaal niet, en toch komen er nog zulke infecties voor. Hoe kan dat toch bij zulke verantwoordelijke mensen :gruebel:

WA
14 maart 2020, 16:02
Andere insteek: van alle reeds vastgestelde besmettingen, hoeveel daarvan zijn er in een paysex opgelopen? En hoeveel bij gewone alle daagse zaken waar gewoon veel mensen bij elkaar komen? Zijn daar cijfers van?

mentholbear
14 maart 2020, 16:05
Zullen de rustigere clubs als Golden Day het eindelijk drukker krijgen? Iedereen vermijd GT en zoekt z'n heil in GD? Bij die laatste kom je momenteel niet aan de 100 man... :hammer:

Hoewel het bij reguliere sauna's ook rustiger is, blijven die open. De grote tenten zorgen wel voor minder dat 100 in dezelfde ruimte/sauna zodat je ruimte tov elkaar kunt houden. Ook mogen er minder gasten binnen komen.

schoolmeester
14 maart 2020, 16:13
Golden Dream ? je bedoelt waarschijnlijk Golden Day te Emmerich.

Groet, schoolmeester.

mentholbear
14 maart 2020, 16:21
Golden Dream ? je bedoelt waarschijnlijk Golden Day te Emmerich.

Groet, schoolmeester.

Oeps, ja die dus. Even aangepast.

John mc Snek
14 maart 2020, 16:27
Haha zijn we tenminste verlost van clubs die adverteren met 100 aanwezige dames [emoji7]

Tuc
14 maart 2020, 16:54
In mannheim zijn alle cafe's, clubs en bioscopen gesloten nav het coronavirus: https://www.mannheim24.de/mannheim/coronavirus-mannheim-faelle-aktuell-zahlen-quarantaene-krankheit-nationaltheater-symptome-13568184.html

Linkje naar het besluit: https://www.mannheim.de/de/node/143510
Bron: https://twitter.com/DrGrandMal/status/1238820582113914887

Je kunt d'r wmb op wachten tot dit ook in NRW gaat gebeuren, en clubs dus ook dichtgaan.

Dat zou van overheidswege een verstandig besluit zijn. In een land als Spanje bijvoorbeeld is de noodtoestand uitgeroepen:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5055711/spanje-noodtoestand-coronavirus-leger-madrid-covid-19-corona

Het blijft volgens mij toch een zaak die we met zijn allen samen (globaal gezien) tot een beter einde kunnen brengen.
Maar als ik bepaalde commentaren in deze topic lees dan vind ik die op zijn minst verontrustend.
Ik verwacht dat binnen minder dan 1 week de situatie óók in geheel Duitsland totaal anders zal zijn d.w.z. dat openbare gelegenheden gewoon op slot gaan.

John mc Snek
14 maart 2020, 17:33
Ik snap al dat zo met elkaar bemoeien of preken niet zo, al is dat helaas ijsberen eigen geloof ik.

Het is heel simpel : zolang een entiteit geopend is onder door de overheid goedgekeurde omstandigheden moet ieder doen wat hij zelf wil of waar hij zich goed bij voelt.

Je hebt toch geen verantwoording aan andere beren af te leggen als je iets doet wat de overheid als toelaatbaar heeft bevonden?
Net zoals we het dienen te respecteren als de overheid iets sluit omdat het risico te groot is.

Vrij simpel en logisch allemaal dunkt me...

RIKLAVERGE
14 maart 2020, 17:40
Geruchten?

Vanaf volgende week zou er een grootschalige Europese test starten, gaande over 3200 zwaar Corona zieken, teneinde 4 verschillende behandelingen te kunnen testen en oordelen.
Dit is te lezen in de samenvatting van de uitzending “C dans l’air”, van vandaag op France 5 te 17.45u.

Wachten voor meer info, het zal wel op alle nieuws berichten verschijnen.

Shakir
14 maart 2020, 17:43
Alle reizen naar het buitenland worden afgeraden: https://diplomatie.belgium.be/nl

Mijn pronostiek voor volgende week: een lock-down voor de ganse EU dreigt.

Willem2
14 maart 2020, 17:46
Coronavirus in Köln Köln verbietet alle Veranstaltungen ..... https://www.ksta.de/koeln/coronavirus-in-koeln-koeln-verbietet-alle-veranstaltungen---kvb-stellt-fahrplan-um-36349934

Oberstadtdirektor und Krisenstabs-Direktor Stephan Keller erklärt, dass jegliche Veranstaltungen in Köln bis einschließlich 10. April verboten sind. Das gilt auch für Gottesdienste. Clubs und Bars werden geschlossen. Ausgenommen sind nur Veranstaltungen, die dem Erhalt der Versorgung und der öffentlichen Ordnung dienen, beispielsweise Wochenmärkte. Restaurants und Gaststätten dürfen jedoch geöffnet bleiben. Die Anordnungen gelten ab Sonntag.

Jack42
14 maart 2020, 18:06
Corendon is de eerste Nederlandse reisorganisatie die komende twee tot vier weken alle vakantiereizen stopt.

„Het is geen doen meer met alle vliegbeperkingen. Steeds meer toeristenlanden gaan vanwege het coronagevaar op slot.
Daarom annuleren we tot eind maart al onze zonbestemmingen, waaronder Curaçao, Dubai en Bali en tot half april Turkije”, zegt topman Atilay Uslu tegenover De Telegraaf.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1926426901/corendon-stopt-vakantiereizen

kempie
14 maart 2020, 18:14
En alle ijsberen zijn vrijgezel. Deze reactie had ik wel verwacht eerlijk gezegd. Pilletje er in en klaar. Zoek eens op super gonorroe. Eerste wat ik vorige week mocht leren in die voor mij nieuwe club was welke dame je kon “tanken”. In de twee uurtjes dat ik daar was de enige dame die af en aan naar de kamer ging. Dat zegt mij genoeg. Maar welke ijsbeer is ingeënt tegen hpv? Bekend veroorzaker van diverse kankers. Maar samen gevat vind ik het een nogal hypocriete gedachte nu thuis te blijven om anderen. Tuurlijk met dvp hebben de meeste ijsberen geen emotionele band. Maar is dat ook een vrijbrief om ze mogelijk op te zadelen met iets anders dan corona?

Volgens mijn collega uit de homo scene hoeven we nog niet bang te zijn voor resistente gonorroe en chalamydia. Ziver is het nog niet. Het is ook niet zo dat het bij iemand die al een paar keer antibiotica heeft gebruikt niet meer werkt. Dus ik zeg vooral nog lekker doen zolang het nog kan en je vrijgezel bent. De dames maken ook zelf de keuze dit als service te bieden alhoewel ze uit concurentie overwegingen weinig keuze hebben (nou ja ze zouden voor een raambuurt ipv saunaclub kunnen kiezien.

Helaas ken ik ook genoeg mensen die die dame bezoeken en wel vaker meer risico’s opzoeken in bepaalde clubs waar veel blanco gescoort kan worden.

Dacht dat jij laatst zwlf nog schreef dat je bij ziekte eigenlijk thuis zou moeten blijven maar heroverweegde dit te doen aangezien de meeste dames zelf ook door werken met een verkoudheid of griepje. Ik denk zelfs als ze zich hebben laten testen en een geslachtziekte blijken te hebben en pas 1 dag de medicatie slikken.

En het hpv verhaal ja dat is kut. Maar wat is er niet slecht voor je. Je behoort tot een risico groep en je kan op latere leeftijd je misschien eens extra laten scannen op deze ziekte als dat nog nodig is want als ik het goed begrijp is het binnen 10 jaar wel mogelijk met 1 druppeltje bloed vast te stellen of en welke vormen van kanker je hebt.

cheasehead
14 maart 2020, 18:26
https://nos.nl/artikel/2327110-federatie-medisch-specialisten-sluit-per-direct-alle-scholen.html

yylover
14 maart 2020, 18:32
Coronavirus in Köln Köln verbietet alle Veranstaltungen ..... https://www.ksta.de/koeln/coronavirus-in-koeln-koeln-verbietet-alle-veranstaltungen---kvb-stellt-fahrplan-um-36349934

Nu afwachten totdat alle clubs in NRW worden gesloten. Kunnen straks de Duitse beren naar SS......

Patjax
14 maart 2020, 18:41
Nu afwachten totdat alle clubs in NRW worden gesloten. Kunnen straks de Duitse beren naar SS......

En daar dan voor een gesloten deur aankomen :tongue:

Of was dit niet bedoeld als invuloefening? :gruebel:

Als de uitbraak zich verder doorzet dan kunnen we er op wachten dat ze hier in Nederland dezelfde maatregelen gaan nemen.

Picasso 1
14 maart 2020, 18:42
Ja de jump van Spanje is wel spectaculair. En niets houdt een zelfde beweging tegen bij ons.

Benidorm ----> https://twitter.com/maryetadg/status/1238492195579203584?s=19
Nee, België kan het niet slechter doen dan de huidige regering van Spanje.

Willem2
14 maart 2020, 18:52
Alarm in Limburg om corona: ’Code rood’

HEERLEN/MAASTRICHT - Het Zuyderland-ziekenhuis in Heerlen en Sittard-Geleen is in opperste staat van paraatheid nu het coronavirus in de regio in alle hevigheid toeslaat. Er zijn speciale afdelingen ingericht die al bijna vol liggen met verdachte patiënten.

„Hier is sprake van Brabantse toestanden, zeg maar rustig code rood. We doen er alles aan om Italiaanse toestanden te voorkomen en maken ons ernstige zorgen over een rampscenario”, zegt Roel Goffin van de Raad van Bestuur van het ziekenhuis.

Situatie is ernstig’
Net zoals alle ziekenhuizen in ons land zijn er in Heerlen afgelopen week al volop maatregelen genomen om een piek van patiënten op te kunnen vangen. „En die piek is nu aan het ontstaan”, zegt Goffin. .... https://www.telegraaf.nl/nieuws/570934521/alarm-in-limburg-om-corona-code-rood

https://www.1limburg.nl/opnieuw-forse-stijging-coronapatienten-limburg?context=topstory

cheasehead
14 maart 2020, 20:25
https://www.samya.de/

Voorlopig tot 10 april gesloten staat nu op de site

Das Samya möchte in der Corona Krise mit als Vorbild voran gehen und hat sich entschlossen, den Club ab sofort zu schließen.

Zum Schutz unserer treuen Gäste, der Mädels und unserer Mitarbeiter wird der Club, bis voraussichtlich 10. April geschlossen bleiben.

gignnl
14 maart 2020, 20:32
De rest zal snel volgen,al dan niet vrijwillig!

mentholbear
14 maart 2020, 21:48
Ik snap al dat zo met elkaar bemoeien of preken niet zo, al is dat helaas ijsberen eigen geloof ik.

Het is heel simpel : zolang een entiteit geopend is onder door de overheid goedgekeurde omstandigheden moet ieder doen wat hij zelf wil of waar hij zich goed bij voelt.

Je hebt toch geen verantwoording aan andere beren af te leggen als je iets doet wat de overheid als toelaatbaar heeft bevonden?
Net zoals we het dienen te respecteren als de overheid iets sluit omdat het risico te groot is.

Vrij simpel en logisch allemaal dunkt me...

Ieder moet voor zichzelf beslissen. Maar de instanties lopen achter de feiten aan. De reden, omdat ze meten en met prognoses komen. Maar sommige besluitvorming zo laat mogelijk nemen, omdat ze ook de verantwoordelijkheid hebben dat de economie blijft draaien e.d.

Maar als je, soms achteraf voorbarig blijkt, anticipeert op wat er redelijkerwijs te verwachten staat, dan loop je niet achter de feiten aan. Als de sauna's en clubs gesloten worden, gebeurt dat pas als de situatie daartoe dringt. Wat je zegt dat het risico te groot is. Omdat er bijvoorbeeld tientallen of honderden ziek zijn geworden/overleden. Daar had je tussen kunnen zitten.

Dus als je verantwoording hebt over gezin ofzo, lijkt het me niet overdreven om iets voorzichtiger te zijn. In plaatsen als Hong Kong hebben ze door schade en schande al gemerkt dat je soms beter save then sorry kunt zijn.
Het was ook de bevolking die aandrong op bijvoorbeeld strengere toegangscontrole, terwijl de overheid liever Chinees en economisch belang voorop stelde.

Freddy_K
14 maart 2020, 21:59
"s0 a bird walks into the b4r"

https://www.youtube.com/watch?v=UiMxZIVJjb0

marcelasnl
14 maart 2020, 22:06
Coronavirus: Erste Stadt macht Bordelle dicht
Demnach hat die Stuttgart verfügt, dass Prostituierte in allen Bordellen und Laufhäusern der Stadt bis auf Weiteres ihre Dienste nicht mehr anbieten dürfen.
https://www.derwesten.de/panorama/vermischtes/coronavirus-stuttgart-hamburg-prostitution-sex-bordelle-schliessung-verbot-id228694391.html

cheasehead
14 maart 2020, 22:10
https://www.ed.nl/buitenland/toeristen-ontvluchten-spanje-om-staat-van-alarm-zoiets-nog-nooit-gezien~a2d54f71/

mentholbear
14 maart 2020, 22:34
https://www.ed.nl/buitenland/toeristen-ontvluchten-spanje-om-staat-van-alarm-zoiets-nog-nooit-gezien~a2d54f71/

Jeetje man, die agent geeft het slechte voorbeeld hoe je juist NIET met een mondkap om moet gaan :nee:

Raak het (witte) filter gedeelte na plaatsing niet meer aan. Liefst ook niet bij het afzetten. Stoffen en virussen worden bij dat filter tegengehouden. Raak je dat aan om vervolgens een boterham te eten of in je ogen te wrijven, dan kan je besmet raken.

cheasehead
14 maart 2020, 22:37
16-jarige
Vanavond berichtte RTL Nieuws over een 16-jarige jongen uit Breda, die besmet is met het coronavirus en op dit moment op de intensive care van het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis ligt. De familie Sehraz roept heel Nederland op: ,,Word wakker en neem dit virus serieus.”

De IC-specialist vertelt ook dat opnames op de intensive care vanwege het Covid-19-virus weken kunnen duren. ,,In het Erasmus zijn er twee patiënten die nu drie weken aan de beademing liggen. Alle andere patiënten op de intensive cares liggen er korter.’’

Nederlandse artsen zijn ook geïnformeerd over patiënten uit het Italiaanse Lombardije, die gegevens bevestigen dat er ook jonge en relatief gezonde mensen getroffen worden door het coronavirus. ,,De jongste geïntubeerde Covid-19 patiënt is een meisje van 16 jaar. Twee kinderen met Covid-19 werden ter observatie op de kinderIC opgenomen maar hadden geen aanvullende therapie nodig’’, zo staat in de informatie die is verspreid onder de Nederlandse medici. De eerste patiënt in die Italiaanse regio die werd beademd lag achttien dagen aan de ventilatie, terwijl hij relatief gezond was. ,,Het betrof een 38-jarige, verder goed gezonde man, die hiervoor marathons liep.’’

https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/40-a-50-nederlandse-coronapatienten-op-intensive-cares-meer-dan-de-helft-is-onder-de-vijftig~a058aad2/

Eddy_V
14 maart 2020, 23:05
De IC-specialist vertelt ook dat opnames op de intensive care vanwege het Covid-19-virus weken kunnen duren. ,,In het Erasmus zijn er twee patiënten die nu drie weken aan de beademing liggen. Alle andere patiënten op de intensive cares liggen er korter.’’

Dat is ook apart: de eerste zieke werd twee weken geleden live op tv door minister Bruins bekend gemaakt (ETZ Tilburg) maar in het Erasmus ligt er dus al iemand die het 3 weken heeft... sterker nog, zelfs twee personen.
Niet te vertrouwen die politici.

yylover
14 maart 2020, 23:19
Dat is ook apart: de eerste zieke werd twee weken geleden live op tv door minister Bruins bekend gemaakt (ETZ Tilburg) maar in het Erasmus ligt er dus al iemand die het 3 weken heeft... sterker nog, zelfs twee personen.
Niet te vertrouwen die politici.

Er staat hier niet dat deze patienten vanwege corona aan de beademing liggen.

Eddy_V
14 maart 2020, 23:23
Er staat hier niet dat deze patienten vanwege corona aan de beademing liggen.
Zo staat het er wel degelijk !
Wat voor een nut zou die uitspraak anders hebben.

yylover
14 maart 2020, 23:24
Zo staat het er wel degelijk !
Wat voor een nut zou die uitspraak anders hebben?

Nogmaals gelezen en verdomme, je hebt gelijk :redface:
Waarschijnlijk dan pas later de diagnose vastgesteld.

Willem2
14 maart 2020, 23:29
40 à 50 Nederlandse coronapatiënten op intensive cares: ‘Meer dan de helft is onder de vijftig’
Vandaag liggen er tussen de veertig en vijftig coronapatiënten in kritieke toestand op de Nederlandse intensive cares. ,,Meer dan de helft van die patiënten is onder de vijftig jaar. Er zitten ook jongeren bij.’’ Dat zegt voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) Diederik Gommers, in een interview met deze site. .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/40-a-50-nederlandse-coronapatienten-op-intensive-cares-meer-dan-de-helft-is-onder-de-vijftig~a058aad2/

Haalt o.a. Badslippers weer opgelucht adem ...

Willem2
14 maart 2020, 23:31
Toeristen ontvluchten Spanje om ‘staat van alarm’: ‘Zoiets nog nooit gezien’
Er is vandaag een enorme stroom van vooral campers op gang gekomen die massaal Spanje via de snelweg AP-7 langs de Middellandse Zeekust verlaten. De toeristen, een groot deel van hen overwinteraars, zijn bevreesd dat zij Spanje vanwege de ‘staat van alarm’, een stapje lager dan de noodtoestand, niet meer zouden kunnen verlaten.

Het land gaat maandag om 8 uur ’s morgens, als die noodwet voor minimaal vijftien dagen van kracht wordt, echter niet volledig op slot, maar de burgers mogen zich dan nog nauwelijks op straat vertonen. Het openbare leven wordt, mede door het sluiten van winkels en horeca, vrijwel volledig stilgelegd. .... https://www.ad.nl/buitenland/toeristen-ontvluchten-spanje-om-staat-van-alarm-zoiets-nog-nooit-gezien~a2d54f71/

sofaking
14 maart 2020, 23:40
Toeristen ontvluchten Spanje om ‘staat van alarm’: ‘Zoiets nog nooit gezien’
Er is vandaag een enorme stroom van vooral campers op gang gekomen die massaal Spanje via de snelweg AP-7 langs de Middellandse Zeekust verlaten. De toeristen, een groot deel van hen overwinteraars, zijn bevreesd dat zij Spanje vanwege de ‘staat van alarm’, een stapje lager dan de noodtoestand, niet meer zouden kunnen verlaten.

Het land gaat maandag om 8 uur ’s morgens, als die noodwet voor minimaal vijftien dagen van kracht wordt, echter niet volledig op slot, maar de burgers mogen zich dan nog nauwelijks op straat vertonen. Het openbare leven wordt, mede door het sluiten van winkels en horeca, vrijwel volledig stilgelegd. .... https://www.ad.nl/buitenland/toeristen-ontvluchten-spanje-om-staat-van-alarm-zoiets-nog-nooit-gezien~a2d54f71/

Geweldig, na de toevloed van coronisten uit Italië na de krokusvakantie mogen we er een pak uit Spanje verwachten.

sofaking
14 maart 2020, 23:46
En nu de cafés en restaurants in België gesloten zijn,g aan die apen dan maar NL overrompelen. Hoe dom is de mensheid toch ? :confused:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/14/ongenoegen-over-belgische-corona-vluchtelingen-in-sluis-zeeuw/