Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19
Nulnulzeseneenhalf
21 oktober 2020, 13:23
Waarom nodigt het kabinet jou niet uit? Dan is alles snel opgelost :hammer:
Pietpotent44 uitnodigen zorgt er niet voor dat het sneller opgelost wordt. Hooguit hebben we minder schade. En minder beperkingen.
Kwibus2
21 oktober 2020, 14:08
Dat virus is een taaie vijand waar we voorlopig nog niet vanaf zijn.
Of er een goed werkend vaccin zal komen is steeds twijfelachtiger.
Mensen die al eens besmet raakten bouwen zover nu bekend geen langdurige weerstand tegen een nieuwe besmetting op.
Dat is het mechanisme waarop vaccins werken: het afweer systeem activeren door een lichte besmetting te veroorzaken.
Dit virus is in zijn ontwikkeling niet te voorspellen. Het enige positieve is de inmiddels opgedane ervaring in ziekenhuizen hoe om te gaan met besmette patiënten.
Hou maar vast rekening met beperkingen die aanzienlijk langer van kracht zullen zijn.
Zeus1
21 oktober 2020, 16:01
Pietpotent44 uitnodigen zorgt er niet voor dat het sneller opgelost wordt. Hooguit hebben we minder schade. En minder beperkingen.
Ik denk eerder, mochten ze PP44 uitnodigen, minder beperkingen maar zeker meer schade.
pietpotent44
21 oktober 2020, 17:56
Ik denk eerder, mochten ze PP44 uitnodigen, minder beperkingen maar zeker meer schade.
Er is 1 ding nog erger dan een Corona ontkenner, namelijk een Piet Potent ontkenner :biggrin:
Mocht ik ooit uitgenodigd worden, dan beloof ik dat ik zal lobbyen om Sixsens zsm weer te openen :freu:
Dan hebben we in elk geval minder seksuele schade.
Kwibus2
21 oktober 2020, 18:37
Ik stel voor van Lemiers eo een enclave te maken die bestuurd wordt door Big 30 en W2.
Dan valt Sixsens onder bestuur van dit forum. Geen gedonder meer met sluiten of andere beperkingen.
Wie een geldig bewijs kan tonen dat hij geen mond en klauwzeer heeft is welkom in Sixsens.
Het uitnodigen en aanstellen van de dames en hun toelatingsexamen blijft in de capabele handen van het Lemiers management.
Waarom heb ik dit niet eerder bedacht. Had ons veel misère kunnen besparen.
Nulnulzeseneenhalf
21 oktober 2020, 19:00
Er is 1 ding nog erger dan een Corona ontkenner, namelijk een Piet Potent ontkenner :biggrin:
Mocht ik ooit uitgenodigd worden, dan beloof ik dat ik zal lobbyen om Sixsens zsm weer te openen :freu:
Waarom YY niet? Gezien de recente ontwikkeling?
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?53317-Rechtszaak-april-2019-gt-nog-lopend&p=721624#post721624
https://uitspraken.rechtspraak.nl/InzienDocument/GetPdf?ecli=ECLI%3ANL%3ARBLIM%3A2020%3A7937
Valt me tegen van jou gezien eerdere opmerkingen, verslagen en tijdspanne’s om te clubben.
Nulnulzeseneenhalf
21 oktober 2020, 19:03
Er is nu al aantoonbaar meer maatschappelijke en economische schade. Al zul je niemand die daar een titel of naam in heeft dat hardop horen zeggen. Wordt gezien als verloochenen van de zorg.
Nostredamus
21 oktober 2020, 21:47
Pietpotent ik hoop niet dat je al die wappies gelooft die bij Lubach voor bij kwamen. Deze meningen zijn te ridicuul voor woorden.
Big30
21 oktober 2020, 23:01
Het aanscherpen van regels door YouTube heeft concrete gevolgen gekregen voor een Nederlandse bekendheid: rapper Lange Frans. Het videoplatform heeft zijn kanaal verwijderd. Hierop stonden video's waarin hij complottheorieën besprak, maar er waren ook muziekvideo's te vinden.
YouTube wil niet zeggen om welke uitingen het account van de rapper is verwijderd, maar wijst op een blog van vorige week waarin het scherpere regels aankondigt tegen wat het "schadelijke complottheorieën" noemt. YouTube noemt daarnaast het "tegengaan van video's met misinformatie en gevaarlijke samenzweringstheorieën" een uitdaging.
https://nos.nl/artikel/2353249-actie-youtube-tegen-lange-frans-niet-onverwacht-maar-verkeerde-keuze.html
deket
21 oktober 2020, 23:59
wie maatregelen hier streng vinden,( ikzelf ook hoor betreffende horeca,dat men met een kanon op een vlieg schiet)moet eens gaan informeren hoe ze het in China aanpakken, indien daar een een klein provinciedorpje, vergelijkbaar met Eindhoven, een besmetting voorkomt,sluiten ze de hele boel af in isolement
nick n.
22 oktober 2020, 00:04
Lange Frans en Janet Ossebaard zijn complete gestoord. Afwijkende mening verkondigen in verschillende podcasts is een, maar hoe ze over o.a. Rutte praten is ontoelaatbaar. Bij vrijheid van meningsuiting hoort ook ermee om kunnen gaan. Kanaal terecht verwijderd m.i.
deket
22 oktober 2020, 00:09
Dit gezegd zijnde zijn er meer en meer wetenschappelijke indicaties dat een werkend Vaccin er zal komen tegen maart 2021,maar dan zijn we er nog niet,zonder de dramqueen of zwartkijker uit te hangen zullen we zelfs dan nog niet onmiddellijk kunnen terukeren naar het oude NORMAAL. Europa heeft weliswaar veel geld vrijgemaakt omdat er eerst een logistieke operatie nodig is en een vaccinatiecampagne maar dan zal er nog een probleem betreffende de distributie komen en de morele vraag,wie eerst?
In Rusland en China wordt er weliswaar al gevaccineerd maar heb de indruk dat dit meer staatspropaganda zal zijn. zeker niet volgens de strenge regels die de EU en VS hanteren om een vaccin op de markt te brengen
Badslippers
22 oktober 2020, 00:29
maar dan zal er nog een probleem betreffende de distributie komen en de morele vraag,wie eerst?
Ik denk aan Trump en de gehele US of A. Andere kandidaat, volledig Afrika vaccineren. Rusdland zou ook in aanmerking komen en natuurlijk de volledige islamitische wereld. Tegen die tijd hebben we voldoende informatie voor wat betreft eventuele effectiviteit en bijwerkingen. Als laatste natuurlijk Nederland. Dan zijn alle kinderziektes uit die vaccinaties gefilterd.
WANDELAAR5
22 oktober 2020, 01:32
Er zullen zoveel vaccins zijn, dat het redelijk snel zal gaan. Ik neem aan 75+, werknemers in de zorg eerst, dan andere kwetsbare mensen en onderwijspersoneel, dan de rest.
Maar de echte vraag is: ga je 50 minners zonder onderliggende gezondheidsproblemen ook vaccineren, of ga je daar het virus vrij rond gaan om op natuurlijke wijze immuniteit op te bouwen? Ik ben benieuwd wat daar besloten gaat worden. Voor allebei (wel en niet vaccineren) is wel wat te zeggen. En als in het buitenland een ander beleid komt, gaan de grenzen dan dicht als het aantal besmettingen in het land zonder vaccinaties heel hoog wordt?
Er is in ieder geval al besloten dat mensen zoals BS die (nog) geen vaccinatie willen, niet per se hoeven.
Een andere interessante vraag is wat je allemaal ontzegd gaat worden zonder vaccinatiebewijs. Nu al zijn sommige inentingen verplicht als je naar bepaalde landen gaat of eruit terug komt. En vandaag kwam dit nieuws: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een-coronapaspoort-verplicht-om-te-vliegen-het-wordt-volop-getest-maar-de-privacy-is-nog-een-dinge/ Mag je binnenkort alleen naar een evenement met zo’n paspoort? Moet je zoiets laten zien voordat je Sixsens binnen gaat?
Over een jaar zullen de antwoorden bekend zijn!
pietpotent44
22 oktober 2020, 05:41
Europa heeft weliswaar veel geld vrijgemaakt omdat er eerst een logistieke operatie nodig is en een vaccinatiecampagne maar dan zal er nog een probleem betreffende de distributie komen en de morele vraag,wie eerst?
In Rusland en China wordt er weliswaar al gevaccineerd maar heb de indruk dat dit meer staatspropaganda zal zijn. zeker niet volgens de strenge regels die de EU en VS hanteren om een vaccin op de markt te brengen
Ik denk dat het snel leveren van (voldoende) vaccins zodra die er zijn, niet zon probleem zal zijn, omdat Nederland hiervoor contracten heeft afgesloten. Met meerdere vaccin producenten.
Daarvan zal waarschijnlijk het vaccin van het Engelse Astrazenica / Oxford en/of Engelse GSK, of Franse Sanofi er als eerste zijn, ergens in het 1e kwartaal van 2021. Met 11,7 miljoen doses totaal voor Nederland.
Er zit ook een Nederlands vaccin tussen, van Janssen Pharmaceutica uit Leiden, maar die komen pas in het 2e kwartaal met hun vaccin, met 7,8 miljoen doses voor Nederland.
In november komt de gezondheidsraad (onafhankelijk advies orgaan voor de regering) met een advies over wie, en in welke volgorde gevaccineerd zal worden. Vaccinatie is in elk geval niet verplicht. Het kabinet neemt een besluit op basis van dit advies.
Nederland wil geen vaccins uit China (of Rusland). Vanwege gebrek aan garanties voor de veiligheid, en gebrek aan transparantie over de ontwikkeling van deze vaccins.
De EMA voor Europa (en FDA voor de VS) moeten de vaccins goedkeuren, op basis van hun strenge richtlijnen.
stimpy3
22 oktober 2020, 12:40
Duits gezondheidsinstituut: situatie is zeer ernstig
De coronasituatie in Duitsland is op dit moment zeer ernstig, zei directeur Lothar Wieler van het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het RIVM.
Het aantal besmettingen is in een dag opgelopen met ruim 11.000 en van steeds meer gevallen kan de bron niet worden vastgesteld. In de Duitse ziekenhuizen liggen 943 coronapatiënten op de intensive care, een verdubbeling in vergelijking met twee weken geleden.
"Duitsland heeft geprobeerd om het aantal besmettingen met zo min mogelijk maatregelen terug te dringen", zegt correspondent Wouter Zwart. "Dat is op openbare plekken ook gelukt, door maatregelen als het dragen van mondkapjes en voldoende afstand houden."
De meeste coronapatiënten raken besmet in de eigen woonomgeving, zoals jongeren op privéfeestjes. Zwart: "Maar met name in de laatste week zie je dat ook het aantal ouderen dat besmet raakt oploopt."
Er is volgens het RKI nog een kans om de verspreiding van het virus te vertragen, als mensen zich aan de hygiëneregels houden. RKI-directeur Wieler ziet nog geen reden voor een andere coronastrategie.
Het instituut maakte ook bekend dat onder meer Polen, Zwitserland, Ierland, en delen van Oostenrijk en Italië vanaf zaterdag worden gezien als risicogebied. De Canarische Eilanden zijn van de lijst geschrapt.
Polletje doen? Ik durf wel te stellen dat vanaf 8 november onze clubs weer gesloten zijn.
Badslippers
22 oktober 2020, 14:02
Dit is ook weer zo'n merkwaardig bericht waarvan ik denk: "Wat moet je er mee".
"De 'vaccinbrouwers' van AstraZeneca Oxford hebben recent ook met tegenslagen te maken gehad. Woensdag werd bekend dat een jonge Braziliaan was overleden die als proefpersoon betrokken was bij de ontwikkeling van het middel. Het is niet bekend waar de Braziliaan aan is overleden, maar waarnemers stellen dat hij het beoogde middel niet heeft gekregen omdat anders de proefnemingen al waren stopgezet.
Proeven in de VS met het middel liggen al meer dan een maand stil. Het onderzoek werd stilgelegd toen een proefpersoon in Engeland ziek werd in september. Het is echter recent weer hervat in Brazilië, India, het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika."
Bron ad.nl (https://www.ad.nl/binnenland/live-meer-dan-2000-coronapatienten-in-ziekenhuis-zeven-grote-snelteststraten-komen-eraan~a5d6c9c7/)
Een Braziliaans proefpersoon is overleden maar men weet niet waaraan. En men vervolgt: "waarnemers stellen dat hij het beoogde middel niet heeft gekregen".
Geen doodsoorzaak kunnen achterhalen lijkt me op zijn zachts gezegd ongeloofwaardig. En dan heeft hij niet eens het beoogde middel toegediend gekregen. Dus een gerenommeerd instituut tast volledig in het duister. Vreemd.
En een ander persoon werd ziek. 1 persoon.
Wat was de ziekte? Is hij weer beter? Heeft hij een vaccinatie gekregen? Werd hij daardoor ziek?
Wat een onvolledige en nietszeggende informatie. Kun je toch helemaal niks mee.
Verdere info:
https://www.ad.nl/buitenland/overleden-braziliaanse-arts-28-kreeg-placebo-bij-vaccinonderzoek-hij-was-een-voorbeeldige-man~a8629d3a/
Willem2
22 oktober 2020, 15:25
Weer recordaantal besmettingen, maar minder nieuwe ziekenhuisopnames
Het aantal nieuwe coronagevallen is opnieuw fors gestegen, het zijn er voor het eerst meer dan 9000 in een dag. Wel zijn er minder nieuwe covid-patiënten in de ziekenhuizen opgenomen dan gisteren het geval was. ... https://www.ad.nl/binnenland/weer-recordaantal-besmettingen-maar-minder-nieuwe-ziekenhuisopnames~aac03958/
De semi lockdown werkt dus goed :rolleyes:
Willem2
22 oktober 2020, 15:51
Kuipers: 'Ziekenhuisopnames zullen blijven stijgen, het is een tsunami'
Zodra het aantal coronabesmettingen stopt met stijgen, zal het naar verwachting drie weken duren voordat de piek in opnames wordt bereikt. Dat zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding. Hij spreekt zelfs van een tsunami: "Bij de eerste golf werd er gesproken over een vloedgolf. Nu is het meer een tsunami, waarbij de eerste golf minder hoog lijkt, maar het water dat daarna volgt des te sterker is."
De toename van coronapatiënten op de IC gaat nu sneller dan de toename op de gewone afdelingen. Bijna de helft van de intensivecareafdelingen is op de moment bezet met coronapatiënten.
Kuipers noemt deze ontwikkeling zorgwekkend. "Het duurt te lang voordat we effect zien van de coronamaatregelen. Dat betekent dat het aantal ziekenhuisopnames langer zal doorstijgen." Hij verwacht dat het aantal opnames nog zeker tot het einde van de maand blijven toenemen. ..... https://nos.nl/artikel/2353329-kuipers-ziekenhuisopnames-zullen-blijven-stijgen-het-is-een-tsunami.html
Dat gaat nog veel langer duren dan een weekje.
Eddy_V
22 oktober 2020, 15:52
Ook deze week zijn landelijk diverse nieuwe Corona teststraten geopend door de GGD dus nogal logisch dat meer besmettingen geconstateerd kunnen worden.
Dit nog afgezien van de nieuwe commerciële teststraten die hun resultaten ook moeten melden.
Willem2
22 oktober 2020, 15:57
Duits gezondheidsinstituut: situatie is zeer ernstig
De coronasituatie in Duitsland is op dit moment zeer ernstig, zei directeur Lothar Wieler van het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het RIVM.
Het aantal besmettingen is in een dag opgelopen met ruim 11.000 en van steeds meer gevallen kan de bron niet worden vastgesteld. In de Duitse ziekenhuizen liggen 943 coronapatiënten op de intensive care, een verdubbeling in vergelijking met twee weken geleden.
"Duitsland heeft geprobeerd om het aantal besmettingen met zo min mogelijk maatregelen terug te dringen", zegt correspondent Wouter Zwart. "Dat is op openbare plekken ook gelukt, door maatregelen als het dragen van mondkapjes en voldoende afstand houden."
De meeste coronapatiënten raken besmet in de eigen woonomgeving, zoals jongeren op privéfeestjes. Zwart: "Maar met name in de laatste week zie je dat ook het aantal ouderen dat besmet raakt oploopt."
Belgische oud-premier Wilmès op IC
In België ligt voormalig premier en huidig minister van Buitenlandse Zaken Sophie Wilmès sinds gisteravond op de intensive care als gevolg van haar besmetting met het coronavirus. Dat zegt haar woordvoerder tegen de VRT. Haar toestand is stabiel, ze is bij bewustzijn.
Zaterdag werd bekend dat de oud-premier positief is getest. "Een besmetting die wellicht plaatsgevonden heeft in familiekring, gezien de voorzorgsmaatregelen die ik buitenshuis heb genomen", schreef ze op Twitter.
Wilmès (45) werd in oktober 2019 demissionair premier van België. Op 1 oktober dit jaar werd ze opgevolgd door Alexander De Croo. .... https://nos.nl/liveblog/2353277-coronapiek-pas-over-paar-weken-het-is-een-tsunami-zeven-snelteststraten-op-komst.html
Ook de dhr Jens Spahn gezondheidsminister in Duitsland heeft corona opgelopen.
Ja er wordt meer getest en daardoor meer gevonden, maar er is ook weer meer aan de hand.
Eddy_V
22 oktober 2020, 16:01
maar er is ook weer meer aan de hand.
er worden te weinig handen gewassen ?
Willem2
22 oktober 2020, 16:10
er worden te weinig handen gewassen ?
Ja, dat is duidelijk...
seksenfun
22 oktober 2020, 16:18
Natuurlijk wil ik niet naar het communisme maar ook dat heeft zijn voordelen. De economie boemt in China en wij blijven maar hinkelen :smoke: .
zeppos58
22 oktober 2020, 16:28
Natuurlijk wil ik niet naar het communisme maar ook dat heeft zijn voordelen. De economie boemt in China en wij blijven maar hinkelen :smoke: .
Lockdowns bestaan al sinds de Romeinen en de geschiedenis heeft uitgewezen dat gebieden met een lockdown er economisch beter uit komen dan gebieden die niet in lockdown gingen, maar de Blauwen willen er niet van oren en de NVA (die ook wel blauw zijn) ook niet
kempie
22 oktober 2020, 17:56
Ik denk dat het snel leveren van (voldoende) vaccins zodra die er zijn, niet zon probleem zal zijn, omdat Nederland hiervoor contracten heeft afgesloten. Met meerdere vaccin producenten.
Daarvan zal waarschijnlijk het vaccin van het Engelse Astrazenica / Oxford en/of Engelse GSK, of Franse Sanofi er als eerste zijn, ergens in het 1e kwartaal van 2021. Met 11,7 miljoen doses totaal voor Nederland.
Er zit ook een Nederlands vaccin tussen, van Janssen Pharmaceutica uit Leiden, maar die komen pas in het 2e kwartaal met hun vaccin, met 7,8 miljoen doses voor Nederland.
In november komt de gezondheidsraad (onafhankelijk advies orgaan voor de regering) met een advies over wie, en in welke volgorde gevaccineerd zal worden. Vaccinatie is in elk geval niet verplicht. Het kabinet neemt een besluit op basis van dit advies.
Nederland wil geen vaccins uit China (of Rusland). Vanwege gebrek aan garanties voor de veiligheid, en gebrek aan transparantie over de ontwikkeling van deze vaccins.
De EMA voor Europa (en FDA voor de VS) moeten de vaccins goedkeuren, op basis van hun strenge richtlijnen.
Jij gaat uit van een totaal verkeerde veronderstelling. Namelijk dat al die doses ditect beschikbaar zijn zodra het vaccin wordt geleverd maar geloof me het duurt minimaal een jaar voor dat NL zoveel dosis geleverd heeft gekregen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pietpotent44
22 oktober 2020, 18:10
Jij gaat uit van een totaal verkeerde veronderstelling. Namelijk dat al die doses ditect beschikbaar zijn zodra het vaccin wordt geleverd maar geloof me het duurt minimaal een jaar voor dat NL zoveel dosis geleverd heeft gekregen.
Haha. Dacht het toch niet.
sofaking
22 oktober 2020, 18:22
Of een woonzorgcentrum voor oudere ijsberen.
Zorgpersoneel uit gans Europa komt er stage lopen.
Willem2
23 oktober 2020, 15:32
Meer dan 10.000 nieuwe coronabesmettingen in een etmaal
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 10.007 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 726 meer dan gisteren werden gemeld.
Het aantal besmettingen neemt al een aantal dagen fors. Toch hoeft dat niet te betekenen dat het virus zich sneller verspreidt. Een oorzaak zou kunnen zijn dat er meer testen worden afgenomen, waardoor meer besmettingen aan het licht komen.
Vorige week bleek een deel van de groei zo verklaard te kunnen worden. Of dat deze week ook zo is wordt dinsdag duidelijk: het RIVM maakt slechts één keer per week bekend welk percentage van de afgenomen tests positief is. .... https://nos.nl/artikel/2353484-meer-dan-10-000-nieuwe-coronabesmettingen-in-een-etmaal.html
Willem2
23 oktober 2020, 15:56
Premier Rutte zegt dat Nederland 'geen reden tot juichen' heeft, gezien het hoge aantal nieuwe besmettingen. '10.000 is veel te veel', aldus Rutte die zegt die cijfers 'zorgwekkend hoog' te vinden. ,,Je ziet het ook in de zorg. Patiënten moeten worden verplaatst ook naar Duitsland en reguliere zorg moet op veel plekken worden afgeschaald.''
Volgens de minister president is het essentieel dat de trend wordt omgebogen. ,,Het reproductiegetal moet terug onder de 1, daar is het huidige pakket maatregelen voor.'' Een gedeeltelijke lockdown vermindert het aantal contactmomenten, aldus Rutte, maar of er meer gedaan moet worden om zover te komen is nu nog onduidelijk.
,,De huidige maatregelen gelden voor minstens vier weken, maar volgende week maken we de tussenbalans op. We houden continu de vinger aan de pols, maar dan liggen alle scenario's op tafel. We komen terug als er nadere maatregelen of duiding nodig zijn.'' Hoewel een totale lockdown één van die scenario's kan zijn, heeft de invoering ervan zonder cijfers 'enorme gevolgen'.
Minister De Jonge laat weten dat er pas in de loop van volgende week uitsluitsel komt of de huidige coronamaatregelen aanslaan. De minister wil niet speculeren over de aard van de ingrepen, zoals een complete lockdown, maar zegt wel dat er met de 10.000 nieuwe besmettingen die vandaag zijn gemeld een record is bereikt 'dat we niet moeten willen'. Zondag vergadert het kabinet met experts over de stand van zaken in het Catshuis en maandag wordt er een besluit genomen of er dinsdag een persconferentie wordt gehouden.
De Belgische viroloog Steven Van Gucht roept de inwoners van België op in verband met het coronavirus thuis te blijven. ,,Het was de slogan van de Spaanse griep honderd jaar geleden en ik zeg het nu. Wie thuisblijft kan levens redden", zei hij op een persconferentie van de gezondheidsautoriteiten. In België zijn de coronaregels vrijdag per direct aangescherpt, maar er is geen volledige lockdown ingesteld.
De bestrijding van het coronavirus is een gedeelde verantwoordelijkheid van jong en oud, aldus Van Gucht. Hij vreest dat de komende week het aantal nieuwe besmettingen per dag in België zal stijgen tot 20.000. Maandag werden al 13.000 nieuwe gevallen gemeld. Het daggemiddelde vorige week was 10.454, wat een stijging van 69 procent is ten opzichte van de week ervoor. Er liggen nu 3649 Covid-19-patiënten in de ziekenhuizen, van wie 573 op de intensivecareafdelingen. ...
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-rutte-nederland-heeft-geen-reden-tot-juichen-huidige-maatregelen-gelden-een-maand~a5d6c9c7/
Eddy_V kan dus zijn handen gaan wassen...
Er komen meer maatregelen aan ....
Eddy_V
23 oktober 2020, 18:29
...
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-rutte-nederland-heeft-geen-reden-tot-juichen-huidige-maatregelen-gelden-een-maand~a5d6c9c7/
Eddy_V kan dus zijn handen gaan wassen...
Er komen meer maatregelen aan ....
Die zijn al totaal verschraald van alle desinfectiemiddelen die je steeds moet gebruiken voor dat je een winkel in gaat. Levensgevaarlijk want des te bevattelijker wordt mijn tere huidje voor infecties.
Flink insmeren dus met dag- en nachtcrème al naar gelang het tijdstip van de dag.
Wellicht hebben pp44 of W5 hier nog aanvullende tips voor ?
schoolmeester
23 oktober 2020, 18:57
Neem uierzalf en als het jezelf niet bevalt kan je er altijd de borsten van je vrouw nog mee insmeren.......
Groet, schoolmeester.
WANDELAAR5
23 oktober 2020, 18:59
Vaseline net als bij fisting.
schoolmeester
23 oktober 2020, 19:27
Of kontneuken.
Willem2
23 oktober 2020, 19:29
Vaseline net als bij fisting.
Of kontneuken.
OHMG Eddy_V heeft last van zijn handen en op deze site kom je hier dan uit ....
schoolmeester
23 oktober 2020, 19:32
Eddy is een doorgewinterde ijsbeer, die kan wel tegen een beetje commentaar.
Groet, schoolmeester.
kempie
23 oktober 2020, 19:58
https://www.telegraaf.nl/nieuws/690361239/burgemeesters-ga-niet-in-duitsland-uit-eten
Met zulke berichtgeving wordt de 24-uuts regeling 8 november vast ook afgeschaft.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
schoolmeester
23 oktober 2020, 20:05
kempie, het spreekwoord zegt: je moet geen slapende honden wakker maken.
Groet, schoolmeester.
Willem2
23 oktober 2020, 20:20
Eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro voor horeca .... https://nos.nl/artikel/2353518-eenmalige-uitkering-van-gemiddeld-2500-euro-voor-horeca.html
Willem2
24 oktober 2020, 01:29
Horecaondernemers: tegemoetkoming lijkt een zoethoudertje
De horecaondernemers die deze week naar de rechter stapten om de sluiten van hun zaken aan te vechten, zijn ontevreden met de eenmalige uitkering uit Den Haag. Vandaag kwam naar buiten dat in het nieuwe steunpakket een bedrag wordt vrijgemaakt om het omzetverlies van gesloten horecazaken te compenseren. Het zou gaan om gemiddeld 2500 euro per horecaondernemer.
"Het lijkt een zoethoudertje, een botje dat toegeworpen wordt om ons koest te houden", zegt Maarten Hamel namens de bijna zeventig horecaondernemers die tevergeefs naar de rechter stapten.
Ze vinden de gedwongen sluiting disproportioneel. "Als jij ons verplicht dicht te gaan, pak dan de rekening op. Van 2500 euro kan ik nog niet eens de huur betalen." .... https://nos.nl/liveblog/2353422-ontwikkeling-nederlands-vaccin-snel-hervat-macron-voor-de-zomer-niet-van-het-virus-af.html
Willem2
24 oktober 2020, 15:01
Weer meer besmettingen Duitsland, discussie over aanscherping beleid
Duitsland meldt 14.000 nieuwe coronabesmettingen, dat is een toename van 3400 gevallen vergeleken met de dag ervoor. Dat lijkt mede het gevolg van een inhaalslag door het Robert Koch Instituut dat de cijfers verzamelt: door een technisch probleem waren gisteren niet alle nieuwe gevallen gemeld.
Sinds het begin van de pandemie zijn in het land meer dan 10.000 mensen met corona overleden. Dat is in vergelijking met andere landen relatief weinig. In totaal zijn 418.000 mensen besmet.
Toch woedt er in de Duitse politiek een debat over aanscherping van de coronamaatregelen. Over een kleine week komen de premiers van de deelstaten weer bijeen voor overleg. Zij mogen voor een belangrijk deel zelf bepalen hoe streng er wordt ingegrepen om het virus in te dammen. De roep om een gezamenlijk, landelijk beleid neemt toe, maar de deelstaat-premiers lijken onderling verdeeld. .... https://nos.nl/artikel/2353621-weer-meer-besmettingen-duitsland-discussie-over-aanscherping-beleid.html
Er kan van alles gebeuren maar er komen extra maatregelen, dat is eigenlijk wel zeker.
Een vraag voor de virologen onder de ijsberen. Waarom word er eigenlijk (niet zelden tot bloedens toe) zo’n stom ding in je neus geduwd bij een corona test? Ik vraag dit omdat er ook instanties zijn die alleen keelswabs nemen. De resultaten van tests met alleen keelswabs worden evengoed geaccepteerd aan landsgrenzen en door diverse organisaties die een negatieve COVID—19 test vereisen.
Nostredamus
24 oktober 2020, 18:57
Afgelopen week naar Antalaya in Munster geweest. Ja ik ben een budget neuker. Bij binnenkomst een contactbriefje ingevuld, de theke kijkt er niet eens naar, ondanks dat ik had aangekruist dat ik de laatste 14 dagen in het buitenland ben geweest. Binnen naast Janette gaan zitten en we hadden een geanimeerd gesprek. Over politie controles gehad. Vorige week hadden ze controle gehad, er werd alleen gekeken of je een mondkapje aan je oren had hangen. Verder werd er alleen gekeken of de dames daar wel mochten werken. Dit zal niet voor iedere club gelden. De oplopende cijfers baren me wel zorgen, dus komende week een stukje budget besteden aan een hernieuwd bezoek, voor de grens een NO GO AREA wordt. Ik weet trouwens niet of ze de clubs zomaar kunnen sluiten omdat ze op besluit van de rechter open mochten.
pietpotent44
24 oktober 2020, 21:32
Een vraag voor de virologen onder de ijsberen. Waarom word er eigenlijk (niet zelden tot bloedens toe) zo’n stom ding in je neus geduwd bij een corona test? Ik vraag dit omdat er ook instanties zijn die alleen keelswabs nemen. De resultaten van tests met alleen keelswabs worden evengoed geaccepteerd aan landsgrenzen en door diverse organisaties die een negatieve COVID—19 test vereisen.
Achterin de neus en keel zit het meeste (bruikbare) materiaal voor de pcr test. Of achterin je neus meer materiaal zit dan in je keel weet ik niet. Maar voor beide geldt dat dit zulke kleine hoeveelheden zijn dat ze dit eerst opkweken en repliceren om meer materiaal te krijgen, alvorens daarin virusdeeltjes te detecteren.
Willem2
24 oktober 2020, 22:51
Achterin de neus en keel zit het meeste (bruikbare) materiaal voor de pcr test. Of achterin je neus meer materiaal zit dan in je keel weet ik niet.
In je neus. Daarom bij een masker beter je neus beschermen dan de mond. Alhoewel beschermen verkeerd is, je kan dan minder mensen besmetten.
Nulnulzeseneenhalf
25 oktober 2020, 10:52
In je neus. Daarom bij een masker beter je neus beschermen dan de mond. Alhoewel beschermen verkeerd is, je kan dan minder mensen besmetten.
Vandaar dat ik zoveel mensen het mondneusmasker alleen over de mond zie dragen. Nou snap ik het.
marcelasnl
25 oktober 2020, 11:04
Politie maakt einde aan illegaal feest in sauna op wielen in Hengelo: negen bekeuringen
Eenmaal ter plekke bleek dat meerdere jongeren een feest aan het houden waren in een sauna op wielen. De controle heeft in totaal negen bekeuringen opgeleverd, onder andere voor het niet houden aan de corona-maatregelen. Enkelen kregen ook een bekeuring voor het niet bij zich dragen van een identiteitsbewijs of rijbewijs.
https://www.tubantia.nl/hengelo/politie-maakt-einde-aan-illegaal-feest-in-sauna-op-wielen-in-hengelo-negen-bekeuringen~a18c8964/
Achterin de neus en keel zit het meeste (bruikbare) materiaal voor de pcr test. Of achterin je neus meer materiaal zit dan in je keel weet ik niet. Maar voor beide geldt dat dit zulke kleine hoeveelheden zijn dat ze dit eerst opkweken en repliceren om meer materiaal te krijgen, alvorens daarin virusdeeltjes te detecteren.
Dat mag na een half jaar corona bombardement wel bekend zijn lijkt mij, dat het om een virus gaat dat bij voorkeur via de luchtwegen ingang vind. Blijft bij mij toch de vraag open waarom een organisatie als Centogene, die de COVID-19 tests doet op o.a. de luchthavens in Düsseldorf, Frankfurt en München, alleen keelswabs neemt. Wat weten zij wat de bijv de GGD in NL niet weet en zodoende een onplezierig staafje in de neus duwt. Duitsland lijkt mij niet het land waar ze halfslachtige tests toestaan om je onschuldig te bewijzen en je op basis daarvan vrije toegang verlenen of je in quarantaine plaatsen / houden.
Moontanner
25 oktober 2020, 15:38
Daar waar ik was ter ondersteuning van een familielid, werd de test afgenomen uit de neus én achter de wang. Stelde niks voor aldus dat familielid.
Het enige vervelende was de wachttijd van anderhalf uur, want Jan en Alleman laat zich momenteel testen. De overheid en de correcte media hebben de angst er goed in. Uitslag gelukkig negatief
Verder ben ik het hartgrondig eens met jouw handtekening 'Question Everything'. Denk zelf na.
Picasso 1
25 oktober 2020, 16:09
Daar waar ik was ter ondersteuning van een familielid, werd de test afgenomen uit de neus én achter de wang. Stelde niks voor aldus dat familielid.
Het enige vervelende was de wachttijd van anderhalf uur, want Jan en Alleman laat zich momenteel testen. De overheid en de correcte media hebben de angst er goed in. Uitslag gelukkig negatief
Hoezo gelukkig? Het gaat eigenlijk niet over of mensen corona hebben of niet, belangrijker is of het resulteert in een nare ziekte of niet.
Als de uitslag positief is en er zijn nauwelijks symptomen is het eigenlijk beter. Dan weet je dat bij blootstelling het risico bij jezelf verwaarloosbaar is.
Vroeg of laat komen de meesten van ons toch in aanraking met het corona sars virus (net zoals we allemaal wel eens verkouden worden door het broertje van deze corona virus), voor zoverre we niet al eerder ongemerkt besmet zijn geweest, en dan is het belangrijkste of het mild voor je uitpakt (bij de meeste mensen) of dat het je ernstig ziek maakt (klein percentage van de mensen).
Dus geen vervelende symptomen en positief testen betekent feitelijk ----> je behoort tot het hoge percentage gelukkigen.
Willem2
25 oktober 2020, 16:13
10.211 nieuwe coronabesmettingen, toename deels verklaarbaar door correctie
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 10.211 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 1547 meer dan gisteren.
Door ict-problemen bij de GGD's waren de cijfers gisteren niet compleet. Er werden toen 8669 nieuwe positieve testen gemeld. Een deel van de toename van vandaag is volgens het RIVM het gevolg van een correctie van de cijfers van gisteren. ..... https://nos.nl/artikel/2353767-10-211-nieuwe-coronabesmettingen-toename-deels-verklaarbaar-door-correctie.html
Willem2
25 oktober 2020, 16:15
Duitse RIVM aangevallen met brandbommen
Meerdere personen hebben vannacht het Robert Koch-instituut in Berlijn, het Duitse RIVM, aangevallen met brandbommen. Een bewaker wist de vlammen snel te doven. Niemand raakte gewond, wel sneuvelde er een raam. De verdachten zijn ontkomen.
Het instituut rapporteert dagelijks het aantal besmettingen, opnames en doden als gevolg van het coronavirus in Duitsland. Ook adviseert het instituut de Duitse regering. Net als in Nederland heeft in Duitsland een groep mensen kritiek op de aanpak van de crisis door de regering en op de weergave van de coronacijfers.
Vandaag rapporteerde het Robert Koch-instituut 11.176 nieuwe infecties, bijna een verdubbeling ten opzichte van vorige week zondag. Nog eens 29 mensen overleden aan het virus, waardoor het totale aantal doden in Duitsland naar 10.032 is gestegen.
Fauci: in december duidelijkheid over vaccin, pas halverwege 2021 wijdverbreide vaccinatie
De Amerikaanse immunoloog en corona-adviseur Anthony Fauci verwacht dat uiterlijk begin december duidelijk wordt of een van de coronavaccins die nu getest worden veilig en effectief is. Hij denkt dat wijdverbreide toepassing van het vaccin pas halverwege volgend jaar mogelijk is.
"We zullen eind november, begin december weten of een vaccin veilig en effectief is", zei hij tegen de BBC. "Als we het hebben over het vaccineren van een substantieel deel van de bevolking, zodat het een significant effect heeft op de uitbraak van het virus, dan hebben we het zeer waarschijnlijk over het tweede en derde kwartaal van volgend jaar."
https://nos.nl/liveblog/2353718-fauci-pas-medio-2021-wijdverbreid-vaccin-zes-coronabesmettingen-bij-psv.html
Eddy_V
25 oktober 2020, 17:41
Die Fauci weet er niets van want pp44 heeft gezegd dat het veel sneller gaat.
Willem2
25 oktober 2020, 17:48
Die Fauci weet er niets van want pp44 heeft gezegd dat het veel sneller gaat.
Wil jij je sarcastische opmerkingen voor je houden met je vaseline handjes waarmee je niet kunt golfen :biggrin:
Ik denk dat het ook nog lang gaat duren ...
Willem2
25 oktober 2020, 17:59
https://zdfheute-stories-scroll.zdf.de/corona-lueften-aerosole/index.html
Dit is ook Duitsland :cool:
Willem2
25 oktober 2020, 18:04
Spanje kiest voor keiharde corona-aanpak: avondklok tot mei volgend jaar
Spanje wil met een keiharde aanpak het coronavirus de komende winter onder controle krijgen. De ministerraad besloot zondag om voor het hele land, behalve de Canarische eilanden, een avondklok in te stellen die, als het aan de regering ligt, tot 9 mei volgend jaar duurt. Dat betekent dat de mensen in Spanje ruim zes maanden lang de straat niet op mogen tussen 23.00 en 6.00 uur, behalve voor werk. Ook mogen niet meer dan zes mensen bij elkaar komen. ... https://www.ad.nl/buitenland/spanje-kiest-voor-keiharde-corona-aanpak-avondklok-tot-mei-volgend-jaar~aa7da38a/
Picasso1 zie je dus niet meer ´s avonds een club binnen druppelen. En alle spanjaarden gaan vroeger aan tafel ...
Big30
25 oktober 2020, 18:33
Hectiek en drukte in Maasstad Ziekenhuis: ambulances staan soms in een file te wachten
ReportageAmbulances die voor de deur wachten. Coronapatiënten die urenlang op de spoedeisende hulp liggen tot er in het ziekenhuis een bed vrij is. Op de spoedhulp merken artsen én verpleegkundigen hoe de tweede golf het Maasstad Ziekenhuis in corona-haard Rotterdam overspoelt. ,,De problemen zijn groot. Veel personeel is ziek. Het knelt. We zitten op het randje van wat nog kan.’’
Bestuurder Peter Langenbach:,,Je wilt als ziekenhuis áltijd voor iedereen open zijn. Dat we nu geplande operaties moeten afzeggen, dat willen we eigenlijk helemaal niet, maar het kan niet anders. De problemen zijn groot. Veel personeel is ziek: ruim 7 procent: vierhonderd van de drieduizend. Het knelt. We zitten op het randje van wat nog kan.’’
https://www.ad.nl/binnenland/hectiek-en-drukte-in-maasstad-ziekenhuis-ambulances-staan-soms-in-een-file-te-wachten-br~a0c85ddb/
Wordt nu tijd dat de overheid strenge maatregelen gaat aankondigen. Avondklok, totale lockdown, scholen allemaal dicht, alleen de supermarkten en winkels die voor de primaire levensbehoeften nodig zijn nog open.
Nostredamus
25 oktober 2020, 20:02
Zoals ik het zie, ik denk dat alle maatregelen niet helpen. Corona verspreidt zich via scholen, die vervolgens thuis familieleden besmetten. Het aantal besmettingen liepen in het voorjaar terug omdat, net als bij de griep, het aantal besmettingen altijd in het voorjaar terug lopen. Misschien komt dit ook omdat er dan meer schoolvakanties zijn. Maatregelen zoals winkelwagentjes schoon maken draagt daar mijn inziens daar niet toe bij. Na onderzoek bleken 50% procent van de desinfectiemiddelen geen werking te hebben. Mondkapjes, ik draag ze wel, een grote bacterie bom. Totale lockdown levert grote sociale en maatschappelijke onrust op. Avondklok ? waar zouden mensen naar toe moeten. Kerken hebben een uitzonderingspositie omdat in de grondwet staat dat men zijn geloof moet kunnen belijden. Staat er in de grondwet ook niet het recht op vrijheid. We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld, onze gezondheidszorg houd daar absoluut geen gelijke tred mee. Het is toch te gek voor woorden dat we patienten in Duitsland moeten onderbrengen. Het zal de oplossing wel niet zijn maar waarom gaan kwetsbaren en bange mensen niet in een zelfopgelegde lockdown zodat er groepsimmuniteit ontstaat. Ontstaat er intussen eigenlijk al geen groepsimmuniteit omdat jongeren al heel veel bij elkaar komen. Vaccin zal uiteindelijk de oplossing moeten bieden. Het RIVM denkt dat er begin volgend jaar een begin gemaakt kan worden met vaccineren. Tot die tijd ga ik, zolang het mag naar de clubs omdat ik niet door angst geregeerd wil worden. Mening van een 63 jarige COPD patient.
https://www.ad.nl/binnenland/hectiek-en-drukte-in-maasstad-ziekenhuis-ambulances-staan-soms-in-een-file-te-wachten-br~a0c85ddb/
Wordt nu tijd dat de overheid strenge maatregelen gaat aankondigen. Avondklok, totale lockdown, scholen allemaal dicht, alleen de supermarkten en winkels die voor de primaire levensbehoeften nodig zijn nog open.
Heel erg allemaal. Maar waarom word dat straks op de burger afgewenteld terwijl de politici die het voor het zeggen hebben lekker op vakantie zijn geweest en hebben zitten slapen?
Net tijdens het nos journaal een preview op de persconferentie die morgenavond plaats zou moeten vinden. Voorlopig geen nieuwe maatregelen maar wel een dreigement (althans, zo beschouw ik het) dat er draconische maatregelen gaan volgen als men de regels niet beter naleeft.
Als of dat gaat helpen. Kijk om je heen. Landen zat waar het veel strenger is en maar enkele weken op ons achter lopen in de ontwikkeling van het aantal besmettingen.
Wellicht heb ik het gemist maar is er in de politiek dan helemaal niet nagedacht over een tweede golf en wat te doen als het weer uit de hand loopt? Bij het bedrijf waar ik werk wel. Wij vangen moeiteloos uitval onder het personeel op. Ook zijn er ruimtes voor mensen “met klachten” zodat ze afgezonderd kunnen werken, als ze dat willen. Laat de FNV het maar niet horen.
Opschalen, regering!!! Niet in beperkingen maar in het aantal mensen. Breid uit die zorg. Zet het leger in. Open die kazernes zodat de ziekenhuizen ontlast worden. Leer mensen de basics. Niet elke COVID patiënt ligt aan de beademing en heeft 24/7 een persoonlijke verpleger nodig. Tsjesus wat een amateurisme daar in Den Haag.
Willem2
26 oktober 2020, 23:28
Nog steeds zijn er geen lichtpuntjes in zicht. Op zijn vroegst aan het eind van deze week zal voor het kabinet helder genoeg zijn wat het effect is van de maatregelen die twee weken geleden werden afgekondigd. Als de cijfers niet omlaag gaan, lijken strengere maatregelen onafwendbaar.
De huidige 'gedeeltelijke lockdown' zal dan wellicht plaats maken voor regels die het openbare leven nog sterker raken en op sommige punten zelfs verder kunnen gaan dan de beperkingen van afgelopen voorjaar. Anders dreigt de zorg het niet langer aan te kunnen.
Een serieuze waarschuwing aan het adres van het kabinet komt van crisisexpert Gert-Jan Ludden. "Mensen zien hun bestaan in elkaar storten. We moeten perspectief bieden. Mensen moeten het perspectief hebben dat ze weer vrijheden gaan krijgen."
Enorme hoge prijs
Vandaag meldde het RIVM 10.353 nieuwe bevestigde coronabesmettingen en 26 nieuwe sterfgevallen. Het kabinet vindt het nog te vroeg om conclusies te trekken uit de besmettingscijfers, maar hoopt op een kentering.
Als het uitgangspunt van het beleid nog steeds is het beschermen van ouderen en zorgen dat de zorg het aankan, dan moet je natuurlijk met strengere maatregelen komen, zegt Ludden. "Maar er staat wel flink wat tegenover een strengere lockdown. Daar betaalt de samenleving een enorm hoge prijs voor, omdat de instituties het niet aankunnen."
De samenleving heeft een soort garantie nodig, zegt de crisisexpert. "Maar die krijgen we natuurlijk niet. Dat maakt het buitengewoon lastig. Je ziet overal in de wereld de weerstand enorm toenemen. Als je geen perspectief kunt koppelen aan zo'n hoge prijs wordt het buitengewoon lastig."
"Strengere maatregelen en minder contacten zullen zich vertalen naar betere cijfers", zegt Ludden. "Dat geloof ik onmiddellijk, maar de prijs die de samenleving betaalt, is gigantisch."
Hand in eigen boezem
Ludden heeft felle kritiek op het kabinet dat volgens hem niet naar de samenleving luistert. "Adviezen uit de samenleving worden geëlimineerd." Ludden denkt dat de samenleving best bereid is om een strengere aanpak te accepteren. "Maar dan willen ze ook zekerheid dat het beter gaat daarna. Dat betekent beter testbeleid, beter bron- en contactonderzoek, enzovoorts."
"De samenleving ziet dat de overheid niet thuis geeft. De spanning neemt toe, en we bieden nul garanties. Je kunt het zien als een crisis van de instituties."
"Groepen die zich minder aan de coronaregels houden, jongeren of mensen uit de achterstandswijken die we moeilijk bereiken, daarbij moeten we uitkijken met zeggen: ja samenleving jullie luisteren niet. Want langzamerhand vertrouwt de samenleving de instituties niet meer zo. Daardoor ontstaat weerstand. Die samenleving ziet ook dat de overheid het niet op orde heeft, en die steekt geen hand in eigen boezem."
Ludden vindt dat de overheid alleen maar pleisters plakt. "We moeten strakker in de regie gaan zitten. Dat heeft men nooit willen doen. Nu is het twee over twaalf. En nu is de vraag: kan het nog wel? Ik zie dat de hele samenleving kapot gaat." ..... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2353973-crisisexpert-pleit-voor-perspectief-ik-zie-dat-de-samenleving-kapotgaat.html
Inkoppertje voor Badslippers (alhoewel komende uit Venlo is dat lastig ;) )
Hoe noemen we die mensen die "bezig" zijn in instituties of bij een overheid ?
Willem2
26 oktober 2020, 23:29
Morgen geen nieuwe maatregelen tegen corona .... https://nos.nl/artikel/2353953-morgen-geen-nieuwe-maatregelen-tegen-corona.html
Eddy_V
27 oktober 2020, 01:27
Je bedoelt een schot voor eigen doel ? ;)
Badslippers
27 oktober 2020, 14:08
..... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2353973-crisisexpert-pleit-voor-perspectief-ik-zie-dat-de-samenleving-kapotgaat.html
Pas maar op jij deugniet. Het staat zo 13-0 als ik begin met koppen.
Willem2
27 oktober 2020, 14:44
Pas maar op jij deugniet. Het staat zo 13-0 als ik begin met koppen.
Ten nadele van jou... in je eigen goal ... ;)
Willem2
27 oktober 2020, 14:47
Oproep aan gezonde mensen tussen 60 en 70 jaar: sla griepprik voorlopig over
Staatssecretaris Blokhuis vraagt gezonde mensen tussen 60 en 70 jaar de griepprik voorlopig niet te halen. Vanwege de coronacrisis is er dit jaar meer belangstelling voor de prik dan anders en het ziet ernaar uit dat er daardoor te weinig vaccins zijn voor de hele doelgroep.
In Nederland worden mensen van 60 jaar en ouder en mensen met een medische aandoening elk jaar uitgenodigd om zich te laten inenten tegen griep. Er was al rekening mee gehouden dat er dit jaar meer belangstelling zou zijn voor de vaccinatie vanwege de coronacrisis en daarom waren al 520.000 meer vaccins besteld dan normaal. Maar desondanks zijn er waarschijnlijk toch niet genoeg vaccins. .... https://nos.nl/liveblog/2354025-oproep-aan-gezonde-zestigers-sla-griepprik-voorlopig-over-geen-besmettingen-vuelta.html
Haradamannetje
27 oktober 2020, 14:52
https://www.nu.nl/coronavirus/6086530/verscherpt-reisadvies-voor-tien-duitse-steden-waaronder-berlijn-en-frankfurt.html
Het ministerie van Buitenlandse Zaken past het reisadvies voor tien Duitse steden, waaronder Berlijn en Frankfurt am Main, per woensdag aan naar kleurcode oranje (alleen noodzakelijke reizen).
Ook voor Bremen, München, Düsseldorf, Keulen, Aken, Stuttgart, Essen en Mannheim geldt vanaf woensdag het strengere reisadvies. Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken neemt het aantal positieve tests in de tien Duitse steden "ernstig" toe.
Willem2
27 oktober 2020, 16:47
10.315 nieuwe coronabesmettingen, bijna net zo veel als gisteren .... https://nos.nl/artikel/2354085-10-315-nieuwe-coronabesmettingen-bijna-net-zo-veel-als-gisteren.html
Ik ben wel benieuwd wat Knabbel en Babbel vanavond gaan zeggen ;)
pret
27 oktober 2020, 17:04
.... https://nos.nl/artikel/2354085-10-315-nieuwe-coronabesmettingen-bijna-net-zo-veel-als-gisteren.html
Ow ik dacht dat ze Peppi en Kokki waren :biggrin:
Nulnulzeseneenhalf
27 oktober 2020, 18:23
.... https://nos.nl/artikel/2354085-10-315-nieuwe-coronabesmettingen-bijna-net-zo-veel-als-gisteren.html
https://www.1limburg.nl/aantal-coronabesmettingen-neemt-voor-het-eerst-flink-af?context=section-1
Afgelopen 24 uur zijn er in Limburg 433 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat is een een flinke daling ten opzicht van een etmaal eerder toen er nog 647 nieuwe gevallen werden vastgesteld.
De forse afname is mogelijk een eerste aanduiding dat de strengere coronamaatregelen resultaten gaan opleveren. Sinds augustus liep het aantal besmettingen alleen maar op.
In Limburg zelfs meer dan 30% gedaald. Er rekening mee houdende dat op dinsdag de weekend getallen allemaal weer verwerkt zijn zal een optimist vaststellen dat het al de goede kant op gaat.
Los daarvan, we zitten al een week elke dag rond dezelfde aantallen. Volgens de beleidsmakers duidt dat er op dat de maatregelen werken. Dan moet je het ook even de kans geven en rust in de tent laten komen.
Zeus1
27 oktober 2020, 19:08
Wat ze ook besluiten, ze doen het nooit goed.
Indien ze gaan voor een complete lockdown krijgen ze een hoop commentaar dat het allemaal te hard ingrijpen is. Komen ze daarentegen met geen nieuwe aanvullende maatregelen dan vinden velen dat ze te slap ingrijpen. We hebben nu eenmaal 17 miljoen virologen (lees wijsneuzen) in ons kleine kikkerlandje, zeg maar de Wentelteefjes en Pietjepotentjes :wink2:
schoolmeester
27 oktober 2020, 19:48
Wentelteefje is spoorloos......
Groet, schoolmeester.
Badslippers
27 oktober 2020, 21:33
Rutte had beter eerst kunnen luisteren naar de suggesties van de Minister President van NRW. Die zei om een uur of 17 tenminste zinnige dingen die hij morgen meeneemt naar Mutti Merkel.
Grote dag morgen voor de Duitsers.
pietpotent44
27 oktober 2020, 22:00
Wentelteefje is spoorloos......
Groet, schoolmeester.
Dus gelukkig maar dat PietPotent er nog is :smoke:
Anders hadden de zeikberen niemand meer om op te zeiken :moon:
Willem2
28 oktober 2020, 02:03
Nog zeker tot december gedeeltelijke lockdown, hoe kom je die tijd door? .... https://nos.nl/artikel/2354139-nog-zeker-tot-december-gedeeltelijke-lockdown-hoe-kom-je-die-tijd-door.html
Willem2
28 oktober 2020, 02:12
Corona in NRW: Laschet will strenge Kontaktverbote
Kurz vor dem erneuten Corona-Gipfel mit der Bundeskanzlerin legt sich Ministerpräsident Armin Laschet fest: Es braucht wieder harte Kontaktbeschränkungen. Die Lage sei "sehr, sehr ernst".
Wie kann der rasante Anstieg der Coronazahlen gestoppt werden? Braucht es einen "Lockdown light"? Darüber beraten am Mittwoch die Ministerpräsidenten mit der Bundeskanzlerin auf einem erneuten Corona-Gipfel. NRW-Ministerpräsident Armin Laschet (CDU) hat am Dienstag schon einen Vorgeschmack geboten.
Zurück zu Kontaktbeschränkungen
So stellte er in Aussicht, dass wieder strenge Kontaktverbote verhängt werden - vergleichbar zu denen im vergangenen März. Genaue Zahlen wollte Laschet aber nicht nennen und verwies auf das Treffen mit der Bundeskanzlerin. Im Frühjahr durften sich zwischenzeitlich nur maximal zwei Personen in der Öffentlichkeit treffen. Im Moment liegt die Höchstzahl bei zehn.
Ganz allgemein rief Laschet dazu auf, die sozialen Kontakte "drastisch" zu reduzieren. Man solle sich nur dann treffen, wenn es zur Aufrechterhaltung des öffentlichen Lebens nötig sei. Auch private Treffen sollten abgesagt werden. Die Polizei solle die Regeln stärker kontrollieren.
"Lockdown" verhindern
Von dem Corona-Gipfel fordert Laschet eine "effektive Corona-Bremse" und eine "starke Antwort" auf die derzeitige Situation. "Die Lage ist sehr sehr ernst." Die bisher geltenden Maßnahmen reichten nicht aus, um den Trend zu stoppen. Deshalb sei nun ein "beherztes" Handeln nötig. Ein erneuter "Lockdown" solle aber verhindert werden. Das Ziel sei, Bildung und Wirtschaft nicht einzuschränken. ..... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-laschet-104.html
The guardian meld gisteren dat er flinke stappen in de goede richten gezet worden met het “Oxford” vaccin. Jong t/m oud lijken voorlopig antistoffen aan te maken.
Maar stel nou dat we miljoenen mensen gaan inenten, en na tijdje blijkt het lang niet zo goed te werken, hoe gaan we dan onderscheid maken tussen mensen die ingeënt zijn en mensen die dat niet zijn? Willen we dat überhaupt wel? Of is een verzwakt virus in een vaccin zodanig genetisch gemodificeerd dat het geen positieve reactie geeft in een pcr test?
Laatste was namelijk al eerder reden om bijv de veestapel niet massaal in te enten omdat er geen onderscheid gemaakt kon worden tussen ingeënte dieren of natuurlijk besmette dieren.
Nulnulzeseneenhalf
28 oktober 2020, 10:43
The guardian meld gisteren dat er flinke stappen in de goede richten gezet worden met het “Oxford” vaccin. Jong t/m oud lijken voorlopig antistoffen aan te maken.
Maar stel nou dat we miljoenen mensen gaan inenten, en na tijdje blijkt het lang niet zo goed te werken, hoe gaan we dan onderscheid maken tussen mensen die ingeënt zijn en mensen die dat niet zijn? Willen we dat überhaupt wel? Of is een verzwakt virus in een vaccin zodanig genetisch gemodificeerd dat het geen positieve reactie geeft in een pcr test?
Laatste was namelijk al eerder reden om bijv de veestapel niet massaal in te enten omdat er geen onderscheid gemaakt kon worden tussen ingeënte dieren of natuurlijk besmette dieren.
Bij de meeste virussen is, normaal gesproken, wel degelijk verschil aan te tonen tussen veldvirus en vaccinvirus. Mogelijk is de test te duur of niet simpel uit te voeren.
Tijd dus om even aan de bel te trekken bij de mensen die er over gaan.
BP2
28 oktober 2020, 11:02
Met een lockdown krijgen we het muterende virus er zeer waarschijnlijk niet onder. Het keert in een golfbeweging terug ( een patroon dat we kennen van de griep) Een vaccin levert zeer waarschijnlijk ook geen 100% reductie in corona gevallen, afwachten is welke reductie het oplevert als er al een bruikbaar vaccin komt. Economisch en emotioneel en voor de ontwikkeling van onze toekomstige generaties kunnen we ons geen steeds terugkerende lockdown veroorloven.
We leven ondertussen van de aannames die nauwelijks door gedegen dubbelblind wetenschappelijk onderzoek ondersteund worden, zoals:
Mondkapjes werken, 1,5m afstand ( in andere landen 2m of helemaal niet), de pcr test is totaal niet ontwikkeld voor het testen op besmettelijkheid, toch sturen we op basis van deze positieve pcr testen waarbij we voor het gemak positief pcr testen gelijk stellen met besmet. (Een pcr test zegt weinig over de mate van besmettelijkheid voor anderen en de hoeveelheid virus dat gevonden wordt. Vind je het snel is de aanname dat je er meer van bij je draagt, draai je rond de 50 testslagen test er 100% positief, aerosolen spelen geen rol, klimaat speelt geen rol, ventilatie speelt bij ons geen rol, zon=vitamine D speelt geen rol, en de gekste aanname van allemaal :als we ons maar allemaal aan de vage en conflicterende en onredelijk gedragen maatregelen houden dan komt het goed.
De overheid en oliemannetje Rutte weten hun eigen rol goed te verbloemen, de zorg capaciteit kan een kleine toename al niet verwerken dat is het grootste probleem. NRW 6000 ic bedden 17 miljoen inwoners en Nl 1100 Ic bedden bij gelijk aantal inwoners. In Nederland is door spreadsheet mangers bedacht dat 85% constante bezettjngsgraad beter is, dus bij een calamiteit kun je geen kant op. Dat geld niet alleen voor de zorg maar voor de politie, geestelijke gezondheidszorg en veel andere overheids en semi overheids diensten. Rutte en zijn flut kabinetten hebben teveel naar de spreadscheet managers geluisterd en op alles bezuinigd en ons wijs gemaakt dat alles zo goed geregeld is in ons land. En nu lukt het ze om ons een stockholm syndroom aan te praten: jullie zijn het schuld, jullie volgen de regels niet op. Als wij de relatieve capaciteit hadden van Dtsl dan was er helemaal geen probleem.
Ik snap dat te sterk oplopende aantallen elke capaciteit te boven gaan maar eventueel met wat maatregelen was dat niet het geval bij de eerste golf in Dtsl, maar wij gingen langs de rand van de zorg afgrond. Ik hoorde een verhaal van een direct betrokkene die met zijn kind dat een vrijwel gescheiden teen had hangen aan zijn 3 jarige voetje dat hij weg gestuurd werd van de eerste hulp omdat hij zich niet had aangemeld. Eerste hulp sluit in Rotterdam voor steeds een uur al meerdere malen gebeurd. Daarvoor moeten wij ons schamen dat we een regering zo door laten knoeien met dit soort visieloos beleid en dat al 10 jaar. Wil het niet poliutiseren maar dat is wel een onderdeel van het probleem en de oplossing. Investeren in vergroting ziekenhuis capaciteit zowel materieel als in personeel. Hoeveel is er gestuurd in deze richting ? Hoe vaak hoor je dat ? Nooit. Daar beginnen ze niet over. In korte termijn hadden ze met onorthodoxse maatregelen kunnen komen, dikke bonus herintreders, noodhospitalen, aantrekken buitenlandse artsen en personeel, inkopen capaciteit buurlanden etc, maar de overheden hebben geen visie maar wij zijn er tevreden mee. Toch zal het op de op lange termijn deze richting op moeten want dit kan niet zo doorgaan dat ons hele land ontregeld wordt voor een op te lossen capaciteitsprobleem bij de gezondheidszorg.
On a personal note:
Ik heb teveel werk en red me wel, deus volente, maar de horeca gaat kapot, de evenementen branche gaat kapot, en meer ondernemers die niet mogen werken en ze worden niet goed geholpen, enkel een fooitje, en dat krijg je al niet als je een beetje vermogen hebt. Moeten deze mensen waar gezinnen achter zitten en werknemers wel solidair zijn met de rest van de samenleving die hun ook maar laat bungelen en van ze eist dat ze hun hele hebben en houden maar kapot gooien ? Als je vanuit hus werkt krijg je niks of veel minder. Uitzondering op uitzondering .Come on man, wat denken jullie zelf ? Voelt net als dienstplicht op het einde van een lichting ging 1/3 en de rest kon gaan werken en door met hun leven. Solidariteit moet ook veel eerlijker in de maatregelen verweven worden.
uurtje
28 oktober 2020, 12:21
Wat ook nogal een beetje apart is, is de stilte omtrent China. Er hoeft maar een Rus om te vallen en we staan vooraan met het wijzen naar Poetin en het aankondigen van embargo's. Als we denken dat het in Belarus niet pluis is dan staan we ook vooraan met het bevriezen van banktegoeden. Hoe kan het zijn dat er inmiddels miljoenen Corona doden zijn, China een psy-ops campagne gevoerd heeft, artsen verdwenen zijn en je hoort helemaal niets?
Nou wil ik niet meteen roepen dat er in navolging van de Neurenberger processen en het Joegoslavie tribunaal de Chinese dictators voor het hekje moeten verschijnen maar het is wel heel raar met welke gelatenheid dit wordt opgepakt
Kan me momenteel goed vinden in BP2’s woorden.
Wat China betreft: het NRC heeft er een podcast over gemaakt. Het leven schijnt daar bijna helemaal terug te zijn naar normaal. Onder absolute staatscontrole, dat natuurlijk wel. Elke vorm van privacy is opgeofferd.
uurtje
28 oktober 2020, 13:51
Elke vorm van privacy was reeds onbekend in China. Google en Facebook, die altijd vooraan staan te schreeuwen over censuur etc, hebben er geen problemen mee dat ze gefilterd worden. Het is en blijft verbazingwekkend om te zien dat China helemaal buiten schot blijft terwijl, los van de miljoenen doden, zij ook nog eens economische winst zullen behalen.
Mr. Xi zal ongetwijfeld met heel veel interesse kijken hoe de westerse wereld met Sars-cov-2 worstelt en daar lering uit trekken. “Onze” open zenuw ligt al maanden bloot en men is niet in staat gebleken om deze sluimerende wond te genezen.
Dat privacy in China schaars of niet bestaand is was reeds bekend. Corona heeft er echter voor gezorgd dat je ten alle tijde je hele hebben en houden met een druk op het scherm van je smartphone aan een overheidsdienaar kunt overhandigen mbv de verplichte app waar zo ongeveer alles in staat.
Badslippers
28 oktober 2020, 16:37
Wat China betreft: het NRC heeft er een podcast over gemaakt. Het leven schijnt daar bijna helemaal terug te zijn naar normaal. Onder absolute staatscontrole, dat natuurlijk wel. Elke vorm van privacy is opgeofferd.
Als de café's maar open zijn. Of hebben ze die in China niet.
Het is toch van de gekke dat de horeca sluit omdat volgens vele deskundigen de horeca relatief weinig besmettingen oplevert omdat ze allerlei maatregelen hebben genomen. Met zijn tweeën aan een tafeltje zitten zou toch een zeer beperkt risico zijn. Bovendien buiten terrassen openhouden. Vanmorgen nog in Duitsland een lekkere kopstoot besteld. Iedereen keurig op zeker 2 meter afstand in zo'n aangeritste tent waar behoorlijk wat ventilatie was (met dank aan Maurice de Hond) of gewoon buiten op het terras. Ook goed voor de oudjes want dan kunnen die er ook eens uit zonder risico. Zal vanaf volgende week ook wel gedaan zijn als Mutti Merkel vanmiddag teveel haar oren laat hangen naar paniekzaaiende deskundigen.
Grootste infectiehaarden zijn privéfeesten, dicht op elkaar gepakte huishoudens, grote (luidruchtige/luidzingende massa's in binnenruimtes. Ik vind dat er bitter weinig gecombineerde empirische/statistische informatie is over controleerbare situaties en omstandigheden. Ik bedoel bijvoorbeeld scholen, restaurants, werkplekken (bijvoorbeeld fabriekshallen), kerken, winkels. Of, waarom moet je in een restaurant contactgegevens achterlaten en in een winkel niet? Laat die medewerkers maar minder karretjes desinfecteren want dat gebeurt met de Franse slag. Bij de plaatselijke AH staan de karretjes buiten met de tekst: "Deze boodschappenkarren zijn gedesinfecteerd." Flikker op, ik heb daar eens 5 minuten staan kijken. Mensen pleuren die karren er neer en er werd niks gereinigd en werd gewoon door de volgende winkelbezoeker meegenomen om inkopen te doen.
En tenslotte wil ik ook nog even zeiken over Maurice "Ik heb de wijsheid in pacht maar ik mag bij geen enkele talkshow aanschuiven" de Hond. Hij komt ook niet verder dan Rutte afzeiken door te stellen: "Het is fascinerend en verdrietig tegelijk. Om verspreiding van het virus tegen te gaan hoef je in Nederland blijkbaar alleen maar te doen wat de premier zegt: “1,5 meter houden en je handen stuk wassen.”" Nou van de Hond hoeven we nog minder namelijk alleen VENTILEREN. Dan vliegen de aerosolen vanzelf weg. Ik zie dat je op zijn website aangemoedigd wordt om geld te doneren: "Heel veel dank voor uw steun de afgelopen maanden. Dankzij uw donaties is zojuist mijn nieuwe site live gegaan, heb ik een redactieteam aangesteld, kunnen we vragen beter beantwoorden, reacties sneller modereren en extra activiteiten ontwikkelen".
Is daar controle op? Uit wie bestaat dat redactieteam? Ik heb me suf gezocht (men moet wat op zijn vrije dag ! ! !) maar ik kan slechts één naam ontdekken: "Voor een van de programma's op het YouTube-kanaal slaat hij de handen dus ineen met voormalig TMF-vj Fabienne de Vries. ,,Vanuit een studio presenteert zij ons coronajournaal en ik ben elke week haar vaste gast."
Maurice is dus elke week haar vaste gast.
Of bestaat dat redactieteam uit alle deskundigen die hij citeert. Ik heb dat kanaal eens opgezocht. Inderdaad, met in de hoofdrol MdeH.
Zou MdeH ook belasting betalen over de ontvangen donaties? En, Belangrijker nog, betaalt hij zijn redactieteam voor bewezen diensten? Vragen, vragen, vragen. Als we maar goed blijven VENTILEREN komt het allemaal goed.
WANDELAAR5
28 oktober 2020, 17:38
Ik denk dat als ze de scholen sluiten en de restaurants open laten, dat de ziekenhuizen een stuk leger worden dan nu.
Maar ik wil ook een lans breken voor Maurice de Hond. Waarschijnlijk tot verrassing van velen. Ik heb gisteravond het “debat” tussen Ab Osterhaus en MdH terug gekeken. MdH werd door de presentatrice de mond gesnoerd “ja jouw verhaal over de aerosolen kennen we nu wel” en ook door Ab “helemaal mee eens dat besmettingen ook via aerosolen gaan en dat goede ventilatie belangrijk is”. Daardoor had MdH beduidend minder spreektijd dan Ab. Maar wat ik nog veel vervelender vond is dat hij zijn plan niet heeft toe kunnen lichten. Want dat is me nu nog steeds onduidelijk. We zitten nu in deze situatie. We kunnen niet ineens de ventilatie overal verbeteren, hoe belangrijk ook. Dus wat vindt hij nu dat er moet gebeuren?
Op zijn site heb ik gezien dat hij zich echt goed ingelezen heeft en veel relevante studies heeft gelezen. Hij is niet in de fabeltjesfuik van Lubach terecht gekomen met allerlei café weltschmerz dubieuze video’s e.d.
MdHs oproep voor een nationaal ventilatieplan was misschien wat onrealistisch, maar wel heel terecht. Heel veel blogs met kritiek op RIVM en OMT en regering die ik gedeeltelijk ook heb. Hij is een duidelijk voorstander van face masks. Logisch als je aerosolen als grote oorzaak ziet.
Maar wat mij niet duidelijk wordt is wat hij wil doen zodat de zorg niet vastloopt, zodat het virus niet zo ver verspreidt dat scholen toch weer dicht moeten omdat alle docenten ziek zijn en daardoor ouders niet naar hun werk kunnen etc. En daar had m.i. Op1 naar door moeten vragen. Ik ben zeer benieuwd naar een scenario waarin de economische schade kleiner is dan een lockdown. En ik denk dat de schade van geen lockdown nog groter is. Dus ik ben zeer benieuwd naar goede alternatieven.
Ab Osterhaus redeneert dat als we het Israëlisch model hanteren (4 weken heel strenge lockdown en daarna weer heel goed contacttracing met quarantaine, zodat de situatie niet weer uit de hand loopt) de schade het minst is. En dat is nu ook het scenario dat in Wales geprobeerd wordt. Lijkt me in NL alleen haalbaar als we de grenzen hermetisch sluiten en dat gaat natuurlijk weer niet gebeuren.
marcelasnl
28 oktober 2020, 18:17
VASSE - Het bekende hotel-restaurant Tante Sien in Vasse is failliet. De coronacrisis heeft het bedrijf de das om gedaan.
Tante Sien Wermelink begon er 140 jaar geleden met het schenken van jenever vanuit de keuken van de boerderij. Tientallen jaren was Tante Sien vooral bekend als pannenkoekhuis, maar het bedrijf werd in de loop der jaren omgeturnd tot een modern a la carte restaurant.
https://www.tubantia.nl/tubbergen/coronacrisis-velt-tante-sien-in-vasse-dit-is-heel-emotioneel-voor-ons~a033d204/
Willem2
28 oktober 2020, 18:33
Iconisch Indisch restaurant Garoeda failliet, eigenaar heeft somberste verjaardag ooit
Het iconische restaurant Garoeda aan de Kneuterdijk is failliet. Eigenaar Peter ’t Mannetje zocht al sinds 2018 naar iemand die het drie verdiepingen tellende restaurant van krakend djatihout wilde overnemen, maar dat is niet gelukt. ... https://www.ad.nl/den-haag/iconisch-indisch-restaurant-garoeda-failliet-eigenaar-heeft-somberste-verjaardag-ooit~a00c7692/
Willem2
28 oktober 2020, 18:35
Nu de uitzending bij de ZDF wat er in Duitsland wordt besloten ...
Nulnulzeseneenhalf
28 oktober 2020, 18:47
https://www.1limburg.nl/live-goed-nieuws-voor-fanclub-rowwen-heze?context=section-1
Dit is het belangrijkste nieuws over het coronavirus van woensdag 28 oktober:
16:40 uur- RIVM meldt 8123 nieuwe besmettingen
Aanzienlijk lager dan in de afgelopen dagen, maar mogelijk is dat te verklaren door een nieuwe storing. De cijfers zijn volgens het RIVM niet compleet. Wel compleet, het aantal in de afgelopen 24 uur geregistreerde sterfgevallen: 54.
Frappant. Voor de 2e keer in een week is het aantal besmettingen, niet de ziekenhuis opnames, sterk gedaald. Tevens wordt er gemeld dat de informatie niet compleet is door falende ict-systemen. Even afwachten of het er morgen veel meer zijn. Maar je zou bijna aan complottheorieën gaan geloven. En dat weiger ik pertinent.
pret
28 oktober 2020, 18:50
Nu de uitzending bij de ZDF wat er in Duitsland wordt besloten ...
En hebben ze nog iets gezegd of clubs open mogen blijven?
Badslippers
28 oktober 2020, 18:57
(BIJNA) ALLES DICHT IN DUITSLAND:
Vanaf 2 november tot einde maand.
Alle Einrichtungen für die Freizeitgestaltung sollen dem Beschluss-Papier zufolge geschlossen werden. Dazu würden in dem Entwurf mit Stand später Dienstagabend Theater, Opern, Konzerthäuser, Messen, Kinos, Freizeitparks, Spielhallen, Spielbanken, Wettannahmestellen, BORDELLE, Freizeit- und Amateursportbetrieb, Schwimm- und Spaßbäder sowie Fitnessstudios aufgezählt, berichteten die Funke-Zeitungen. (https://www.br.de/nachrichten/deutschland-welt/corona-lockdown-im-november-das-plant-der-bund-offenbar,SEga35N)
In het AD:
https://www.ad.nl/buitenland/duitsland-voert-lock-down-light-in-om-tweede-coronagolf-te-breken~ac9aae0d/
Badslippers
28 oktober 2020, 19:08
Ik denk dat als ze de scholen sluiten en de restaurants open laten, dat de ziekenhuizen een stuk leger worden dan nu.
Maar ik wil ook een lans breken voor Maurice de Hond.
[ . . . ]
Op zijn site heb ik gezien dat hij zich echt goed ingelezen heeft en veel relevante studies heeft gelezen.
Dat ben ik volledig met je eens. de Hond kan bijzonder goed lezen. Vooral statistische stukken en Engelstalige literatuur m.b.t. het coronavirus. Ook kan hij zaken goed duiden.
Zijn "oplossingen" zijn echter/helaas vrij mager. Ventileren, ventileren en nog eens ventileren. OK, dat is wat sarcastisch weergegeven. Het probleem bij al die "deskundigen" is dat ze geen enkele verantwoordelijkheid hoeven afleggen en dragen voor wat betreft gevolgen (van hun aanpak/benadering) voor het hele land in al zijn facetten zoals gezondheidszorg, werkgelegenheid, faillissementen, economie etc. M.a.w. ze kunnen lullen wat ze willen. Net als wij trouwens. Als ik zeg dat ze het hele land twee maanden op slot moeten gooien, is dat gewoon een losse flodder. Los van het feit dat zoiets toch niet gebeurt, heeft daar ook niemand last van. En ik hoef er geen verantwoording voor af te leggen.
Merkel sluit de boel nu ook hermetisch af. Misschien had ze even moeten gaan overleggen met Maurice de Hond. Dan had ze in haar persconferentie kunnen zeggen dat we vooral goed moeten ventileren en luchten.
de duisburg spesjalist
28 oktober 2020, 19:53
dicht met die clubs :rolleyes:
WANDELAAR5
28 oktober 2020, 20:42
Klopt Badslippers, die oplossingen zijn de zwakke kant van MdH. Daarom vond ik het ook jammer dat Op1 daar niet op doorvroeg. Hij heeft bijvoorbeeld een stuk geschreven hoe het wel goed kan gaan in de scholen. Korte samenvatting: Gezichtsmaskers en CO2 meters. Als er onvoldoende ventilatie is dan het lokaal verlaten. Maar dan? Alle scholen met onvoldoende ventilatie staan 10 over 9 allemaal buiten. Dus uiteindelijk is het gewoon voor 80% van de scholen thuis les, net als een lock down. En dan hangt de jeugd ook nog eens graag aan elkaar en nemen die gezichtsmaskers niet zo serieus, zodat op die andere 20% de verspreiding nog net zo hard gaat. (Die percentages kunnen ook 60/40 zijn of 30/70, dat maakt voor het probleem niet uit.)
Ook schiet hij wel eens wel door in zijn blogs. Volgens hem is zo’n beetje 100% van alle besmettingen via aerosolen. Niets via handen en niets via grotere druppels. En soms heeft hij wel een wat heel vreemde interpretatie van onderzoeken. Maar goed als het RIVM zo hard die aerosolen blijft ontkennen, dan begrijp ik ook wel dat hij het wat dikker aanzet.
En hij heeft van die Coronablogs inmiddels een verdienmodel gemaakt, dus hij moet regelmatig wat pittig op de trom slaan uit zijn commerciële belang.
Graagneuker
28 oktober 2020, 20:52
Dus dit weekend kan je nog knallen...
Verstuurd vanaf mijn ASUS_I01WD met Tapatalk
Lesyeux
28 oktober 2020, 20:55
...en telefoonnummers verzamelen...
Willem2
28 oktober 2020, 20:55
Die Kanzlerin spricht von einer "nationalen Kraftanstrengung": Wegen der steigenden Infektionszahlen wird es im November wieder einen teilweisen "Lockdown" geben - auch in NRW.
Mit harten Eingriffen in das öffentliche Leben sollen die rasch steigenden Infektionszahlen gestoppt werden. Darauf haben sich die Ministerpräsidenten und Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) am Mittwoch verständigt. "Wir müssen handeln. Und zwar jetzt", sagte Merkel. Die Lage sei "sehr ernst". Ziel sei es, eine "akute nationale Gesundheitsnotlage" zu verhindern.
Die erneuten Corona-Einschränkungen treffen vor allem die Gastronomie und den Freizeitbereich. Aber auch die privaten Kontakte sind betroffen. Merkel sprach von einer "nationalen Kraftanstrengung" und "harten Maßnahmen".
NRW wird die neuen Regeln übernehmen. Das kündigte Ministerpräsident Armin Laschet am Mittwochabend an. Es handele sich um "präventive Maßnahmen", um zu verhindern, dass es zu einem "Notstand" kommt.
Restaurants und Theater müssen schließen
So müssen Theater, Opern, Konzerthäuser und Kinos ab Montag schließen - und zwar bis Ende November. Ebenfalls sind Fitnessstudios, Schwimm- und Spaßbäder betroffen. Auch Restaurants, Bars und Kneipen müssen zu machen. Ausnahmen gibt es nur für die Lieferung und Abholung von Essen sowie für Kantinen.
Unternehmen, die von den Schließungen betroffen sind, sollen Nothilfen bekommen. Damit sollen die Umsatzausfälle erstattet werden.
Schon im Vorfeld hatte es an den Schließungen Kritik gegeben. So hieß es, dass es in der Gastronomie oder bei Veranstaltungen kaum Infektionen gebe. Dem hielt Merkel nun entgegen, dass bei 75 Prozent der Coronafälle gar nicht mehr klar sei, wo die Ansteckung herkomme. Deshalb könne man nicht mehr sagen, dass bestimmte Bereiche nicht zu Infektionen beitragen.
Kontakte werden eingeschränkt
Auch die persönlichen Kontakte sollen erneut eingeschränkt werden. In der Öffentlichkeit werden nur noch Treffen von zwei Haushalten erlaubt - maximal aber zehn Personen. Auf Feiern in Wohnungen und privaten Einrichtungen soll verzichtet werden - ohne sie zu verbieten. Auch soll auf private Reisen, Tagesausflüge und Verwandtenbesuche verzichten werden. Hotels und Pensionen dürfen keine Touristen mehr aufnehmen.
Geschäfte offen, Kosmetikstudios zu
Gute Nachrichten gibt es hingegen für Schulen und Kindergärten. Sie sollen offen bleiben. Auch Geschäfte und Friseure müssen nicht schließen - Kosmetikstudios, Massagepraxen und Tattoo-Studios hingegen schon.
Profisport darf im November nur ohne Zuschauer ausgetragen werden. Das gilt auch für die Fußball-Bundesliga. Der Amateur- und Freizeitsport wird zudem weitestgehend untersagt. ..... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/lockdown-corona-november-deutschland-100.html
Hier ein Überblick: Beginn des Teil-Lockdowns
Die beschlossenen Maßnahmen treten ab kommenden Montag, 2. November, deutschlandweit in Kraft. Nach zwei Wochen beraten Kanzlerin und Länderchefs dann erneut, ob die Ziele erreicht worden sind oder ob Anpassungen nötig sind.
Treffen in der Öffentlichkeit und Feiern
Alle sind angehalten, Kontakte zu anderen Menschen außerhalb des eigenen Haushalts auf das absolut nötige Minimum zu beschränken. Nur noch Angehörige des eigenen und eines weiteren Hausstandes mit maximal zehn Personen dürfen sich gemeinsam in der Öffentlichkeit aufhalten. Verstöße gegen diese Kontaktbeschränkungen werden von den Ordnungsbehörden sanktioniert. Gruppen feiernder Menschen auf öffentlichen Plätzen, in Wohnungen sowie privaten Einrichtungen seien "angesichts der ernsten Lage inakzeptabel", so das Beschluss-Papier.
Reisen und Familienbesuche
Auf alle nicht unbedingt notwendigen private Reisen und Besuche von Verwandten soll generell verzichtet werden. Das gilt auch im Inland und für überregionale tagestouristische Ausflüge. Hotels und Pensionen bleiben geschlossen.
Schulen und Kindergärten
Schulen und Kindergärten sollen auch im November verlässlich offen bleiben. Die Länder sollten aber weitere Schutzmaßnahmen einführen. Nach den Herbstferien kehren Schüler aus mehreren Bundesländern zurück in den Unterricht - teils mit neuen Corona-Auflagen. In Nordrhein-Westfalen gilt nun auch im Unterricht eine Maskenpflicht.
Einzelhandel
Einzelhandelsgeschäfte können - unter Auflagen zur Hygiene, zur Steuerung des Zutritts und zur Vermeidung von Warteschlangen - insgesamt geöffnet bleiben. Es muss aber sichergestellt werden, dass sich in den Geschäften nicht mehr als ein Kunde pro zehn Quadratmeter aufhält.
Unterhaltungsveranstaltungen
Theater, Opern- oder Konzerthäuser müssen bis Ende November schließen. Dies gilt auch für Messen, Kinos, Freizeitparks, Spielhallen, Spielbanken und Wettannahmeeinrichtungen. Auch Bordelle und andere Prostitutionsstätten bleiben zu.
Sportstätten und Sportveranstaltungen
Freizeit- und Amateursportbetriebe müssen auf und in allen öffentlichen und privaten Sportanlagen geschlossen werden, ebenso Schwimm- und Spaßbäder sowie Fitnessstudios. Der Profisport muss wieder ohne Zuschauer auskommen - für die Fußball-Bundesliga bedeutet das vier Wochen lang Geisterspiele.
Restaurants und Kneipen
Restaurants, Gaststätten, Bars, Clubs, Diskotheken, Kneipen und ähnliche Einrichtungen müssen schließen. Ausgenommen sind bei Restaurants im Lockdown die "Lieferung und Abholung von Speisen für den Verzehr zu Hause".
Körperpflege und Friseursalons
Kosmetikstudios, Massagepraxen oder Tattoostudios werden geschlossen, "weil in diesem Bereich eine körperliche Nähe unabdingbar ist". Medizinisch notwendige Behandlungen wie Physiotherapien, Ergo- und Logotherapien sowie Behandlungen in der Podologie/Fußpflege sollen aber möglich sein. Friseursalons bleiben - anders als im Frühjahr - aber unter den bestehenden Hygienevorgaben geöffnet.
Sicheres Arbeiten in der Wirtschaft
Industrie, Handwerk und Mittelstand soll sicheres Arbeiten umfassend ermöglicht werden. Die Arbeitgeber müssen ihre Mitarbeiter vor Infektionen schützen. Deshalb muss, laut Beschluss, jedes Unternehmen in Deutschland "auch auf Grundlage einer angepassten Gefährdungsbeurteilung sowie betrieblicher Pandemieplanung ein Hygienekonzept umsetzen und angesichts der gestiegenen Infektionszahlen auch nochmals anpassen". Nicht unbedingt nötige Kontakte in der Belegschaft müssen vermieden werden. Wo immer umsetzbar soll Heimarbeit ermöglicht werden.
Hilfe für Unternehmen
Der Bund wird Hilfen für betroffenen Wirtschaftsbereiche verlängern und die Konditionen etwa für die Kultur- und Veranstaltungsbranche und auch Soloselbständige verbessern. Außerdem wird der Schnellkredit der staatseigenen KfW Bankengruppe für Unternehmen mit weniger als zehn Beschäftigten geöffnet und angepasst.
Schnelltests für Risikogruppen
Für Kranke, Pflegebedürftige, Senioren und behinderte Menschen wird es zügig und prioritär Corona-Schnelltests geben. Der besondere Schutz in diesem Bereich dürfe aber "nicht zu einer vollständigen sozialen Isolation führen".
Kontrollen
Zur Einhaltung der Maßnahmen werden flächendeckend die Kontrollen verstärkt. Vor allem im grenznahen Bereich soll die Einhaltung der Quarantäneverordnungen immer wieder überprüft werden. Zudem wollen Bund und Länder Bürgerinnen und Bürger verstärkt über die Corona-Maßnahmen informieren "und durch möglichst einheitliche Maßnahmen die Übersichtlichkeit erhöhen", heißt es in dem Papier. .... https://www.zdf.de/nachrichten/zdfspezial/zdf-spezial---tag-der-entscheidung--schaerfere-massnahmen-gegen-corona-100.html
m.a.w. bijna alles gaat dicht...... en zeker alle saunaclubs.... voor de maand november......
Willem2
28 oktober 2020, 21:37
Zuid-Limburg is op de landelijke coronakaart vanaf woensdagavond een gebied met de kwalificatie 'ernstig'.
Tot woensdag viel Zuid-Limburg onder de noemer 'zorgelijk'. De situatie in Noord-Limburg is niet veranderd, die is nog steeds 'zeer ernstig', het vierde en hoogste risiconiveau op de coronakaart.
De overheid gebruikt de kwalificatie ernstig bij meer dan 150 besmettingen op 100.000 inwoners in een week tijd.
Waakzaam
Alleen Zeeland heeft nu nog de kwalificatie 'zorgelijk'. Geen enkele regio wordt ingedeeld in de laagste risicocategorie, die heet 'waakzaam'. .... https://nos.nl/regio/limburg/artikel/56474-coronakaart-zuid-limburg-stijgt-van-zorgelijk-naar-ernstig.html
WANDELAAR5
28 oktober 2020, 22:01
Frankrijk gaat vanaf vrijdag in een lockdown. Nog net tijd voor NLers die daar zijn om terug te rijden!
Badslippers
28 oktober 2020, 22:23
In Duitsland wordt ten minste goed beleid gevoerd.
Dat vraag ik me af. Volgens het Robert-Koch-Institut zijn het aantal besmettingen in bijvoorbeeld de horeca, hotels gering terwijl die in allerlei woonvoorzieningen (voor ouderen e.d.), ziekenhuizen, werkplekken, gewone huishoudens, vluchtelingencentra hoog zijn. Toch wordt de gehele horeca gesloten terwijl die met de juiste maatregelen veel besmettingen kunnen voorkomen. Mensen worden het thuiszitten moe en dan willen ze eruit. Bijvoorbeeld een kop koffie of een biertje drinken op een terras waar voldoende afstand is gewaarborgd. Maar goed ik haal deze gegevens ook maar uit gelezen bronnen.
Wat me wel opvalt is dat in heel veel landen het zoveel geprezen bron- en contactonderzoek een totaal fiasco is. In Duitsland weet men in 75% van de gevallen niet eens wat de besmettingshaard is en waar zich die bevindt. Gesundheitsambten zijn soms volstrekt onbereikbaar. Lijkt wel Nederland.
Nostredamus
28 oktober 2020, 23:17
Daar gaat mijn gezondheid, nu in Duitsland de clubs dicht gaan kan ik niet meer van mijn stress afkomen en stress schaad het immuunsysteem. Dus verhoogd risico.
Big30
28 oktober 2020, 23:57
ls de cijfers tegenvallen, zijn ‘draconische, langdurige maatregelen’ nodig
Partijen in de Tweede Kamer zijn boos over het persmoment van gisteren, waarbij premier Rutte en minister De Jonge ‘tussen neus en lippen door’ verkondigden dat de huidige coronamaatregelen nog zeker tot in december duren. Vandaag zegt Rutte dat ‘nog niet is besloten dat de maatregelen na half november worden verlengd’. Mis niks met ons liveblog onderaan dit artikel.
https://www.ad.nl/politiek/live-rutte-als-de-cijfers-tegenvallen-zijn-draconische-langdurige-maatregelen-nodig~a9448475/
Het wordt hoog tijd dat Rutte leiderschap gaat tonen en nu terstond de daad bij de woorden gaat voegen en strengere maatregelen af gaat kondigen. Wat een slapjanus, neem een voorbeeld aan Merkel :freu:!
Frankrijk gaat in een lockdown, Spanje grendelt regio's af en wij gaan maar door met halfzachte maatregelen.
phoenix
28 oktober 2020, 23:58
Tip nostradamus zoek 1 dame uit dit weekend waarmee je in een hotel afspreekt of ga naar een sauna thermen nijmegen is goed en ook valkenburg heeft ene goeie sauna..
Zeus1
29 oktober 2020, 00:33
https://www.ad.nl/politiek/live-rutte-als-de-cijfers-tegenvallen-zijn-draconische-langdurige-maatregelen-nodig~a9448475/
Het wordt hoog tijd dat Rutte leiderschap gaat tonen en nu terstond de daad bij de woorden gaat voegen en strengere maatregelen af gaat kondigen. Wat een slapjanus, neem een voorbeeld aan Merkel :freu:!
Frankrijk gaat in een lockdown, Spanje grendelt regio's af en wij gaan maar door met halfzachte maatregelen.
Ik zei het al eerder Big, ze doen het nooit goed.
Indien ze gaan voor een complete lockdown krijgen ze een hoop commentaar dat het allemaal te hard ingrijpen is. Komen ze daarentegen met geen nieuwe aanvullende maatregelen dan vinden velen dat ze te slap ingrijpen. We hebben nu eenmaal 17 miljoen virologen (lees wijsneuzen)
pietpotent44
29 oktober 2020, 09:40
Er zijn meerdere redenen waarom een volledige lockdown (voor 2-4 weken) een heel slecht idee is. Het gewenste effect zou zijn dat je op korte termijn veel minder besmettingen hebt (en daarmee tijdelijk de zorg ontlast), maar dat zal sowieso niet lukken. Daarvoor is het te laat: aantal besmettingen nu al te groot (zelfde geldt voor bron en contactonderzoek). Besmettingen zouden dan bovendien nog steeds doorgaan in de thuis situatie, plus bij de noodzakelijke activiteiten zoals boodschappen, doktersbezoek, etc. Voor zover het al zou werken, zou je sowieso maandenlang in een lockdown moeten gaan. Niet 2 of 4 weken. Maar dat schaadt de maatschappij en economie onevenredig hard.
Groepsimmuniteit is op de lange termijn de beste strategie, maar ook dat kost tenminste enkele maanden tijd, en mogelijk zelfs jaren (afhankelijk vd maatregelen).
Het valt wel op dat de corona dodenaantallen in Zweden nog steeds erg laag zijn.
Maar deze strategie is in elk geval het minst schadelijk voor de maatschappij. Bescherm de kwetsbaren extra, en laat de rest zoveel mogelijk hun normale leven lijden. Het was altijd al zo dat we enige afstand hielden bij ziekte. En thuis bleven bij ziekte.
Het is nu onvermijdelijk dat de ziekenhuisaantallen en ic aantallen zullen stijgen. Er zal dus opgeschaald moeten worden. Mogelijk gedeeltelijk Duitse bedden.
Jammer dat de overheid jarenlang bedden heeft wegbezuinigd.
Het eerste vaccin zal er waarschijnlijk pas rond maart ergens zijn, voordat het in behoorlijk grote doses kan worden verspreid. Wel zijn er vaccinmakers die mogelijk al wat eerder (vanaf januari) kleine doses zullen leveren voor spoedgevallen. In het 2e en 3e kwartaal van 2021 zullen er nog meer vaccins (en medicijnen) komen, maar dat is eigenlijk mosterd na de maaltijd, want dan zitten we alweer in de lente en de zomer. Wanneer we sowieso al het minste last van het virus hebben.
Tot die tijd verwacht ik weinig goeds.
Enige wat je zelf kan doen is je immuunsysteem boosten door gezonde levensstijl: vitamine (d), groente, fruit, voldoende slaap, niet teveel stress. En voldoende bewegen (in de buitenlucht). Beetje afstand houden. En bij ziek zijn thuis blijven. En goede ventilatie binnen (met evt. een luchtvochtigheid meter en/of een ionisatie apparaat). Maar dat is allemaal niks nieuws.
de duisburg spesjalist
29 oktober 2020, 18:55
Kuipers: afvlakking geeft ademruimte, te vroeg voor conclusies
ROTTERDAM (ANP) - Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) noemt de bescheiden stijging van het aantal ziekenhuisopnames van de laatste twee dagen een "gunstige ontwikkeling". Ziekenhuizen hebben hierdoor wat ademruimte gekregen. "Dat biedt de mogelijkheid om patiënten zo goed mogelijk te blijven spreiden." Voor conclusies over de effectiviteit van de coronamaatregelen, die twee weken terug werden aangescherpt, vindt Kuipers het te vroeg.
De voorzitter van de acute zorg, die ook bestuursvoorzitter is van het Erasmus MC en het woord voert namens het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding (LCPS), steunt de pas op de plaats die het kabinet maakt door nu nog af te wachten.
Na eerdere forse stijgingen, van soms meer dan honderd patiënten op een dag, kwamen er de afgelopen twee dagen in totaal slechts 26 Covid-19-patiënten bij. In totaal zijn nu 2348 coronapatiënten opgenomen. Kuipers hoopt dat de afvlakking zal doorzetten. "Dat zou fantastisch zijn." Het aantal besmettingen zou dan wel snel moeten gaan afnemen. "Dit is precies het kritische moment waarop je kijkt of er een afvlakking is", aldus Kuipers. Hij voegt eraan toe dat "we wel heel scherp moeten kijken". Als de cijfers niet snel afnemen, is het weer tijd om in te grijpen, volgens hem.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/kuipers-afvlakking-geeft-ademruimte-te-vroeg-voor-conclusies/ar-BB1avG4z?ocid=ob-fb-nlnl-891&fbclid=IwAR0oewRMHQOeztdgVbo0XMFXZkBBePxCITF_Uym0_ 1IZq5LYpQCFZLZC6M4
Nostredamus
29 oktober 2020, 20:19
Tip nostradamus zoek 1 dame uit dit weekend waarmee je in een hotel afspreekt of ga naar een sauna thermen nijmegen is goed en ook valkenburg heeft ene goeie sauna..
Phea tips worden natuurlijk gewaardeerd, naar een dame gaan lukt altijd beschreven sauna's voldoen niet aan de verwachtingen van een ijsbeertje. Je tips zullen wel de zelfde ondertoon hebben zoals mijn regeltje bedoelt was.
Nostredamus
29 oktober 2020, 20:32
Sorry maar Merkel is in mijn ogen doorgeslagen. Met veel minder besmettingen in % dan Nederland, wordt er panisch gereageerd en wordt er weinig perspectief geboden voor de komende 4 maanden. Ik denk het recept voor veel onrust. Het sluiten van sportscholen is in welk land dan ook de grootste miskleun. Hoe beter de fitheid, hoe groter de kans op milde klachten. Heb ergens gelezen, kan het niet terug vinden, besmettingen in restaurants 3% en door sport 2%. De meeste besmettingen vinden thuis plaats en vervolgens ga je de mensen zoveel mogelijk opsluiten. Denk nog steeds dat de nieuwe golf veroorzaakt is omdat de scholen weer begonnen zijn en niet omdat de mensen terug kwamen van vakantie.
Nog een kromme maatregel, als we uit een code oranje gebied komen zouden we in thuis isolatie moeten, dit terwijl we zelf in een code rood gebied zitten. Laten we hopen dat snel testen het eerste soelaas zullen bieden en dat, als er een vaccin is, de mensen zich laten inenten.
seksenfun
29 oktober 2020, 20:56
Sorry maar Merkel is in mijn ogen doorgeslagen. Met veel minder besmettingen in % dan Nederland, wordt er panisch gereageerd en wordt er weinig perspectief geboden voor de komende 4 maanden.
Ik weet het niet maar denk dat jij de laatste maanden onder een steen geleefd hebt. Ik weet niet of je Belg of Nederlander bent maar ook als je Nederlander bent, zal je allicht al gezien hebben dat de Belgische ziekenhuizen naar situaties als Italië op weg zijn, net omdat onze regering niets deed. Afwachten... afwachten.... BOEEEEEEEM. Ai, alarm, wat nu. Zal lock down 2 worden. Bravo politiekers :smoke: .
Nostredamus
29 oktober 2020, 21:09
Seksenfun: Ik heb zeker niet onder een steen geleefd, makkelijke uitspraak als iemand een andere mening heeft, in tegendeel ik probeer alles goed bij te houden en in perspectief te plaatsen. Als je mijn stukje goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik niet tegen maatregelen ben, maar worden, in mijn ogen, de verkeerde maatregelen getroffen of te laat. Dus afwachten is zeker niet goed maar in een complete lockdown met weinig perspectief, zoals Duitsland nu doet, is het andere uiterste. Behoor overigens tot de risicogroep met 63 jaar en COPD. Dit is nog geen reden om mijn leven te vergallen en in angst te leven
Brad Clitt
29 oktober 2020, 21:27
Niet dat het in Nederland of de rest van Europa zo geweldig gaat, maar in Belgie wordt al gesproken over het inroepen van buitenlandse hulp.
Het zorgsysteem in vooral Wallonie staat daar niet op instorten, maar gaat in een nucleaire meltdown.
Tja, met incidenties tot ruim 6.000 op 100.000 inwoners en positiviteitsratio's tot 50% geen wonder.
Ik denk dat dit ook de hoofdreden was om Sixsens (preventief) te sluiten, want deze rampgetallen zijn niet van ergens onder Brussel maar van onder Zuid-Limburg (en dat zal ook de Veiligheidsregio heus niet zijn ontgaan). Goed, twee weken geleden waren ze nog minder dramatisch, maar je zag het al aankomen. Heb begin oktober dan ook al twee keer het 'rode' kaartje van Belgie geplaatst om dit te laten zien, naar mijn mening was het toen al minstens een maand te laat met strengere maatregelen te nemen.
deket
29 oktober 2020, 22:25
nogmaals, gebieden waar het dichtbevolkt is,zijn zeer vatbaar, dus Brussel,Luik,Charleroi en wijken van Antwerpen
maar men moet de juiste aanpak doen en niet stoer doen tegen horeca,cultuur en sport die een beperkte invloed hebben op het aantal besmettingen
men moet dringend werk maken,en ik zei dit reeds langer met het bereiken van migrantengroepen die nooit naar het Belgisch en Nederlands journaal kijken en luisteren en dat door middel van vertrouwenspersonen zoals buurtwerkers en de imams
ook het voorbeeld van Australie volgen, zij verboden de toeristische reizen van en naar het eiland en hielden zo het aantal besmettingen minimaal
rob45
29 oktober 2020, 23:16
ook het voorbeeld van Australie volgen, zij verboden de toeristische reizen van en naar het eiland en hielden zo het aantal besmettingen minimaal
Bij een eiland ligt dat natuurlijk wel allemaal gemakkelijker.Wel inderdaad een beter beleid.
pietpotent44
30 oktober 2020, 04:41
Tja, met incidenties tot ruim 6.000 op 100.000 inwoners en positiviteitsratio's tot 50% geen wonder.
Ik denk dat dit ook de hoofdreden was om Sixsens (preventief) te sluiten, want deze rampgetallen zijn niet van ergens onder Brussel maar van onder Zuid-Limburg (en dat zal ook de Veiligheidsregio heus niet zijn ontgaan).
Dat is goed nieuws. Dan bereiken ze mogelijk al binnen enkele maanden groepsimmuniteit.
Zweden is al 3 maanden een van de best presterende landen van Europa. Vanwege de relatief grote opgebouwde immuniteit onder de bevolking.
Ook dunbevolkte gebieden en vooral eilanden als Groenland, Ijsland, Australie en Nieuw-Zeeland doen het goed.
Badslippers
30 oktober 2020, 12:35
Voor wie de sterftecijfers van 2019 en 2020 vergelijken wil zag ik een widget voorbijkomen. Links boven kun je een provincie uitzoeken of landelijk het sterftecijfer laten zien.
https://localfocuswidgets.net/5f9babfaa031a
Hmm die kleine piekjes op week 31 t/m 35 vallen wel op. Dit jaar ligt ie iets later dan vorig jaar. Vakantie invloeden? Stress die weg valt of juist weer toeneemt omdat de vakantie begint dan weer afgelopen is?
bertje600
30 oktober 2020, 13:27
Bij een eiland ligt dat natuurlijk wel allemaal gemakkelijker.Wel inderdaad een beter beleid.
Kijk maar naar het eiland Engeland, daar gaat het ook gemakkelijker maar dan wel fout.
WANDELAAR5
30 oktober 2020, 15:18
Brad Clitt geeft denk ik de situatie in België goed weer. Nu meer mensen in het ziekenhuis dan tijdens de piek in het voorjaar. Vanmiddag een vergadering over verdere maatregelen en vanavond een persconferentie. Aanvullende maatregelen lijken onafwendbaar.
34401
WANDELAAR5
30 oktober 2020, 15:23
Een tijd geleden waren er mensen die beweerden dat het virus zou zijn verzwakt door mutaties. Er was toen geen bewijs voor. Maar er zijn nu wel aanwijzingen dat het virus in Spanje nog besmettelijker is geworden door een mutatie en zich nu vanuit Spanje over Europa verspreidt:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.25.20219063v1
De publicatie is nog niet ge-peer-reviewed. Maar het is helaas geen goed nieuws.
pietpotent44
30 oktober 2020, 19:11
Kijk maar naar het eiland Engeland, daar gaat het ook gemakkelijker maar dan wel fout.
Engeland is veel dichter bevolkt (tientallen keren) dan de eilanden die het goed doen: Ijsland, Groenland, Australie en Nieuw-Zeeland.
Willem2
30 oktober 2020, 19:20
Sterfte neemt verder toe ... https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Ruim 11.000 besmettingen, maar ziekenhuisbezetting stabiel: ‘Hoopgevend beeld’ .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/ruim-11-000-besmettingen-maar-ziekenhuisbezetting-stabiel-hoopgevend-beeld~afa09c82/
https://nos.nl/artikel/2354480-bijna-900-besmettingen-meer-dan-gisteren-gemeld-maar-rivm-ziet-nog-altijd-stabilisatie.html
Een tijd geleden waren er mensen die beweerden dat het virus zou zijn verzwakt door mutaties. Er was toen geen bewijs voor. Maar er zijn nu wel aanwijzingen dat het virus in Spanje nog besmettelijker is geworden door een mutatie en zich nu vanuit Spanje over Europa verspreidt:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.25.20219063v1
De publicatie is nog niet ge-peer-reviewed. Maar het is helaas geen goed nieuws.
Dus als het jouw standpunten niet ondersteund is valt het onder de noemer “roeptoeter” maar als het wel in je straatje past is het slecht nieuws? Ik heb de link niet geklikt, zuuk nie, maar staat er is iets over seizoensinvloeden omtrent Corona virussen???
WANDELAAR5
30 oktober 2020, 20:40
Dat slaat nergens op Brian. Als iets niet fatsoenlijk onderbouwd is, dan kan het een mening zijn. Ik schrijf hier ook regelmatig meningen en vermoedens. Dan zeg ik erbij dat het mijn mening is of laat ik het vooraf gaan door “ik denk”. Als iets geponeerd wordt als waarheid met grote stelligheid en het tegengesproken wordt door deugdelijk onderzoek, dan noem ik het onzin. En er is geen onderzoek wat wel of niet mijn standpunten ondersteunt. Er is wel wat ondeugdelijk onderzoek, dat wordt zelden gepubliceerd op medische media, want die komt niet door de peer reviews. En er is ook nog wel wat verschil tussen een onderzoek in Santa Clara County of heel Spanje en heel het VK.
In dit geval heb ik het over aanwijzingen, niet bewijzen.
Er is een variant van het virus gevonden die uit Spanje lijkt te komen en die ineens een groot aandeel van de besmettingen in een aantal landen blijkt te hebben. Met name Zwitserland, Engeland, Noorwegen en Nederland. Hoe kan het dat 1 variant ineens “marktaandeel” wint? Dat kan komen omdat deze variant besmettelijker is. Het zou ook kunnen komen doordat die variant is opgelopen door mensen die veel andere mensen ontmoeten zonder afstand te houden en/of in slecht geventileerde ruimtes waar veel geschreeuwd wordt. Als die mensen dat gedrag voortzetten na de vakantie en weer veel mensen ontmoeten, dan zou dat een verklaring kunnen zijn voor de uitbreiding van het aandeel in de totale besmettingen. Dat wordt ook netjes vermeld in het onderzoek.
Het onderzoek ging niet over seizoensinvloeden.
WANDELAAR5
30 oktober 2020, 20:49
België inderdaad in een soort lockdown. Niet medische contactberoepen moeten dicht. Ik neem aan dat dit dan ook voor de prostitutie geldt, maar dat werd niet expliciet genoemd. Bedrijven mogen open blijven, maar thuiswerken is verplicht en er mag alleen op het werk gewerkt worden als daar voldoende ventilatie is. Alle niet essentiële winkels gaan dicht(mogen wel bestellingen afgeven). Een hotel mag alleen eten en drinken op de kamer serveren. Mensen mogen niet meer bij elkaar op bezoek, met uitzondering van 1 knuffelcontact. Scholen blijven deels open, deels maximaal 50% van de tijd. De herfstvakantie wordt 2 dagen verlengd. De maatregelen gelden voor minstens 6 weken. Niet medisch geschoold personeel mag helpen in de ziekenhuizen.
Patjax
30 oktober 2020, 21:03
“roeptoeter”
Misschien moeten we naast de miss ijsbeer verkiezing dit jaar ook maar een nieuwe categorie in het leven roepen. Heb de bijpassende award al klaar.
34402
JonnyFontane
30 oktober 2020, 22:38
De RoepieRoepievogel award
seksenfun
30 oktober 2020, 23:06
Oef... ik mag als vrijgezel in België er 2 gezelschapsdames op na houden. Ik mag nog naar oorden reizen die nog geopende saunaclubs hebben. Dank aan de Vivaldi-regering :smoke: Geluk dat ik niet in Frankrijk woon :smoke:.
Dat slaat nergens op Brian. Als iets niet fatsoenlijk onderbouwd is, dan kan het een mening zijn. Ik schrijf hier ook regelmatig meningen en vermoedens. Dan zeg ik erbij dat het mijn mening is of laat ik het vooraf gaan door “ik denk”.
Dus als jij iets “denkt” of je mening geeft mag daar geen commentaar op? Daar komt het toch wel op neer krijg ik zo de indruk. Doe je jezelf daarmee niet te kort? Mensen willen nog wel eens doorschieten in hun (gemarkeerde) denkwijze als niemand ze corrigeert of slechts een paar kleine mitsen en maren poneert.
Voortaan dus overal bij zetten “ik ben van mening” en dan is er dus geen speld meer tussen te krijgen. Saai om zo de discussie af te doden.
WANDELAAR5
31 oktober 2020, 08:25
Je mag rustig commentaar geven op mijn mening en ook van mening verschillen met mij Brian.
Alleen de kwalificatie roeptoeter en onzin reserveer ik voor stellingen die aantoonbaar onjuist zijn.
pietpotent44
31 oktober 2020, 09:49
Je mag rustig commentaar geven op mijn mening en ook van mening verschillen met mij Brian.
Alleen de kwalificatie roeptoeter en onzin reserveer ik voor stellingen die aantoonbaar onjuist zijn.
Begin bij jezelf zou ik zeggen.
Jij mag van mij glansrijk dit jaar de Ijsberen Roeptoeter Award in ontvangst nemen. Die heb je dik verdiend:
Geen andere meningen accepteren. Denken dat alleen de studies die je zelf aanhaalt op waarheid berust zijn, en de enige 'nette' studies zijn.
Alles en iedereen wat een andere mening (of bronnen) heeft is grote onzin, en een viruswappie.
Feiten negeren en ontkennen. Zelf niet kunnen lezen en rekenen, en toch de grootste overtuiging hebben het zelf bij het juiste eind te hebben. Ook als dat steeds niet blijkt uit te komen.
Niet willen luisteren naar anderen en niet erkennen dat anderen het juist vaak wel goed ingeschat en voorspeld hebben.
Altijd vinden dat iemand anders aan jou moet bewijzen (en nooit andersom). Met bronvermeldingen etc. En als die dan vervolgens komen, dan is het ofwel zwijgen, ofwel roepen dat die bron onbetrouwbaar is. Zelfs wanneer meerdere officiele bronnen dat zeggen.
Neuzelen op cijfertjes achter de komma, in plaats van waar het eigenlijk over gaat. En alles wat (nog) niet 100% wetenschappelijk is bewezen afdoen als onzin, in plaats van te begrijpen dat 'slechts' sterke aanwijzingen best waar kunnen zijn, en dat de tijd dringt, dus niet altijd tijd voor 100% waterdichte bewijzen voor actie.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Beetje narcistische trekjes.
Van mij mag de roeptoeter award ook wel de w5 award heten.
pietpotent44
31 oktober 2020, 10:00
Marcel Levi, Nederlandse arts, wetenschapper en CEO van het University College London Hospitals, en dicht op het vuur wat betreft het Oxford corona vaccin, pleit voor een vervroegde goedkeuring en uitrol van het vaccin.
In Engeland is het plan om al in december voor 2 miljoen mensen het vaccin uit te rollen.
Hij redeneert: het kleine risico om vervroegd het vaccin goed te keuren weegt niet op tegen de enorme schade die we nu (blijven) lijden, wanneer we nog moeten wachten tot de eerste maanden van 2021.
Ik ben het 100% met hem eens. Er is nu getest op 50.000 personen, waarbij 1 ernstige complicaties heeft gekregen, waarvan (nog) niet bewezen is dat dat ook echt door het vaccin kwam. Verder zijn de resultaten veelbelovend.
Het idiote is ook eigenlijk dat, zoals het er nu naar uit ziet het vaccin waarchijnlijk rond maart hier in grote doses uitgerold kan worden. Maar dan is het alweer (bijna) lente.
In lente en zomer heb je het minste aan een vaccin. Je hebt NU het meest aan een vaccin, in najaar en winter. Als er later (in Q2 en Q3 2021) meerdere en betere vaccins en/of medicijnen komen, dan is dat prima tegen die tijd, maar we hebben het z.s.m. nodig.
Niet pas over 4-5 maanden. Waarom wordt er door de politici niet naar deze man geluisterd ? Ook die vraag beantwoordt hij eigenlijk zelf al.
https://www.bndestem.nl/wetenschap/doe-niet-zo-krampachtig-en-breng-het-coronavaccin-nu-al-op-de-markt~a1526f7c/
https://www.youtube.com/watch?v=olEKtKJUIig
Brad Clitt
31 oktober 2020, 10:23
Ik vind ook dat vaccins zo snel mogelijk verstrekt moeten worden, heb dat artikel van Levi ook gelezen. Mocht er onverhoopt iets mis gaan bij enkele individuen, dan kan je altijd nog zeggen dat ze in naam van de wetenschap zijn gestorven. Ik persoonlijk ga wel helemaal achteraan in de rij staan, ben nu eenmaal een gentleman... ;)
WANDELAAR5
31 oktober 2020, 10:26
Levi is een held! Die vent weet 11 ziekenhuizen heel behoorlijk te runnen en om voeling met de werkvloer te houden is hij zelf ook nog actief als arts. En hij heeft ook nog regelmatig town hall meetings in al die ziekenhuizen voor het personeel. Alleen al die ziekenhuizen draaiende houden in het Engelse NHS systeem is een krachttoer. Wat ook uniek is: als rechterhand (ik vermoed vooral operationeel leidinggeven) zijn hoofd verpleging! Waar in de meeste ziekenhuizen de artsen de prima donna’s zijn. Van mij mag hij hier in NL zo minister van gezondheidszorg worden. Maar hij wordt in april voorzitter van de NWO.
Ik ben het hier met PietPotent en Levi eens. Laat maar komen dat vaccin!
marcelasnl
31 oktober 2020, 10:47
06:26
Duitsland meldt vandaag ruim 19.000 nieuwe coronabesmettingen. Het Robert Koch-instituut registreerde 19.059 positieve tests in de afgelopen 24 uur. Gisteren waren dat er 18.681. De afgelopen zeven dagen steeg het het totale aantal besmettingen bij onze oosterburen met 92.250. In totaal zijn er sinds het begin van de coronapandemie nu meer dan een half miljoen (518.753) mensen in Duitsland besmet geraakt met het longvirus.
pietpotent44
31 oktober 2020, 13:20
Ik ben het hier met PietPotent en Levi eens.
Ik denk dat ik een virus op mijn computer heb.
Ik zie ineens allemaal dit soort vreemde teksten op mijn scherm. Dit kan nooit kloppen :smile2:.
Nostredamus
31 oktober 2020, 13:30
Ik zeg vervroegd vaccineren nu gaan er Europees gezien honderden mensen per dag dood, lijkt mij erger dan de kleine kans op bijwerkingen die er is. Ik zou hem in ieder geval gelijk gaan halen en hoop op een soort paspoort waardoor ik weer gewoon overal naar toe kan gaan. Privacy ? hoeveel mensen zetten niet alles op hun sociale media.
zeppos58
31 oktober 2020, 13:39
Let op, geen enkel vaccin werkt meteen, uw lichaam heeft een tijd nodig om zijn "verdediging" op te bouwen, bovendien weten we niet hoe lang het vaccin blijft werken, mogelijk moet je het om de 3 maand hernieuwen. En vaak geven vaccins geen 100% bescherming, daarom zeggen virologen ook dat na de vacinatie je mondmasker nog 2 jaar moet bijhouden.
pietpotent44
31 oktober 2020, 14:19
Let op, geen enkel vaccin werkt meteen, uw lichaam heeft een tijd nodig om zijn "verdediging" op te bouwen, bovendien weten we niet hoe lang het vaccin blijft werken, mogelijk moet je het om de 3 maand hernieuwen. En vaak geven vaccins geen 100% bescherming, daarom zeggen virologen ook dat na de vacinatie je mondmasker nog 2 jaar moet bijhouden.
Klopt, het kost meestal 2 tot 3 weken voordat je lichaam de antistoffen (volledig) heeft aangemaakt. Maar dat is nog wel te overzien toch.
En inderdaad zal het vaccin niet iedereen beschermen. De griepprik bijvoorbeeld beschermt maar 40-60 procent. Ook omdat veel ouderen geen antistoffen meer (kunnen) aanmaken. Maar waakhonden zoals de FDA vinden 50 of 60 procent al heel wat.
Maar dat antistoffen na 3 maanden uit je lichaam verdwenen zijn, betekent niet dat je na 3 maanden niet meer beschermd zou zijn: als je daarna opnieuw geinfecteerd zou worden, herkent je immuunsysteem het virus (door geheugen / t-cellen), en maakt het binnen no time zelf opnieuw antistoffen aan.
Het overgrote deel van de bevolking heeft eigenlijk helemaal geen vaccin nodig.
Uiteindelijk moeten we sowieso toe naar groepsimmuniteit. Of dat nou met hulp van een vaccin is, of door natuurlijke besmetting.
Het lijkt me niet dat ze elke 3 maanden opnieuw gaan vaccineren. Misschien wel jaarlijks, zoals met de griepprik. Ik denk niet dat mensen over 2 jaar nog een mondkapje dragen. Alsjeblieft zeg. Dat het maar snel weer een beetje normaal mag worden.
Picasso 1
31 oktober 2020, 14:39
Ik denk niet dat mensen over 2 jaar nog een mondkapje dragen. Alsjeblieft zeg. Dat het maar snel weer een beetje normaal nag worden.
Is ondertussen ingeburgerd. Het mondkapje zal denk ik door veel mensen nu ook gebruikt worden bij de reguliere verkoudheden en griep.
stimpy3
31 oktober 2020, 14:40
Is ondertussen ingeburgerd. Het mondkapje zal denk ik door veel mensen nu ook gebruikt worden bij de reguliere verkoudheden en griep.
Ik moet dat nog zien. De horkerigheid/stijfkoppigheid/laksheid/weerzin om een mondkapje te dragen is groot, vooral in de grotere steden.
Picasso 1
31 oktober 2020, 20:39
En het lijkt nog uit te gaan komen ook onderstaand bericht van april....
Het gaat nog wel even duren met de lockdown. Hierbij alvast een voorschot op hoe aanstaande winter uit gaat zien.
https://www.youtube.com/watch?v=SaWxKur1v7U
Badslippers
1 november 2020, 00:07
KLM gauw opdoeken. We gaan wel vliegen vanaf de Duitse vliegvelden. 3,4 miljard staatssteun. Blijkbaar liggen de piloten dwars. Wat verdienen die piloten? €100.000 minimaal. Met €3,4 miljard staatssteun kun je leuke dingen doen. Ik las ergens dat er zo'n 114.000 directe en indirecte medewerkers zijn bij KLM/AirFrance. Die kun je van dat bedrag zo'n €30.000 p.p. meegeven (om een indruk te geven). Ben je tegelijk van al het gezeik (en van KLM) af. En als je alleen de Nederlandse werknemers iets wil geven valt dat bedrag nog veel hoger uit. Dat die chauvinistische Fransen maar voor zichzelf zorgen. Weg met de KLM ! ! ! Hier in Limburg moesten we de mijnen sluiten. Daar waren zo'n 45.000 directe en zo'n 30.000 indirecte arbeidsplaatsen mee gemoeid. Ook overheen gekomen.
Badslippers
1 november 2020, 00:28
Maar ik van iemand gehoord dat er grenscontrole wordt gehouden en je een negatieve corona test moet voorleggen. Klopt dit?
Nee, er is geen grenscontrole. Duitsland en Nederland houden de grens open. Er kan wel worden gecontroleerd of je je aan de regels m.b.t. reizen houdt. Staat bijvoorbeeld op de website van de ADAC:
"Deutschland will Grenzschließungen vermeiden
Angesichts steigender Coronavirus-Fallzahlen den Nachbarländern schließt auch das Bundesinnenministerium Einschränkungen im Grenzverkehr von Seiten der deutschen Behörden nicht mehr aus – möchte diese aber vermeiden. Die Ministerpräsidenten von Baden-Württemberg, Rheinland-Pfalz, Nordrhein-Westfalen und dem Saarland lehnen hingegen neue Beschränkungen an den Grenzen zu Frankreich und den Benelux-Staaten strikt ab.
Derzeit können Reisende die deutschen Außengrenzen zu Polen, Österreich, der Schweiz, Luxemburg, Belgien und den Niederlanden frei passieren. Ein triftiger Grund muss nicht nachgewiesen werden. Der Grenzübertritt kann hier an allen Übergängen erfolgen, stichprobenartige Kontrollen sind aber möglich. Wartezeiten sind daher nicht auszuschließen."
Je mag Duitsland doorkruisen en een pitstop maken om te tanken en naar de wc te gaan.
Hier staat ook een kaart vanuit welke landen je vrij naar Duitsland kunt. (https://www.adac.de/news/corona-deutschland-grenzen/#:~:text=Derzeit%20k%C3%B6nnen%20Reisende%20die%20 deutschen,stichprobenartige%20Kontrollen%20sind%20 aber%20m%C3%B6glich.)
Overnachten mag niet. Gastronomie en horeca per 2 november dicht. Zo zijn er nog wat beperkingen. Zoek die zelf maar.
Wie immer -> Ohne gewähr
Big30
1 november 2020, 00:43
Ik heb nog even een zeer wetenschappelijk verantwoord en onderbouwd onderzoekje gedaan naar het gebruik van mondkapjes. De conclusies die ik helaas moet trekken zijn onthutsend en ontluisterend en zeer goed verwoord in het artikel dat ik hieronder gekwoot hebt. Lees en huiver!
Mondmasker verzwakt het immuunsysteem en maakt ons vatbaar voor ziekten
Rachid A Buttar: Ze willen een tweede golf creëren en plannen dit al een tijdje. Maar we hebben het
nu niet over Covid 19. Er zijn drie ontwikkelingen die ze hiervoor gaan gebruiken.
1) Verplichten van mondmaskers
Als je een mondmasker draagt, adem je je eigen CO2 weer in. Je lichaam wordt dan
hypoxisch*.
Hypoxie* is een aandoening waarbij het lichaam of een lichaamsdeel een tekort aan
zuurstof in de weefsels heeft.
Omdat mensen via het masker zuurstof naar binnen moeten zuigen, krijgt het lichaam minder zuurstof en raakt het in een stress. Dit is fysieke stress en die is op zich al heel schadelijk. Maar door het dragen van een mondmasker ontstaat er ook nog eens emotionele en geestelijk stress.
Een mondmasker zorgt ervoor dat het lichaam in een "sympathicomimetische" toestand komt. Dit is een stress toestand, een vecht en vlucht reactie. Dit wil zeggen, dat de cortisolwaarde enorm stijgt. Maar te veel cortisol onderdrukt het immuunsysteem en daarmee daalt de lymfocytenpopulatie.
Dit betekent, dat je nu vatbaar bent voor welke ziekteverwerker dan ook... bacterie, virus, schimmel, enz.
Wat ik je ook nog moet vertellen, is dat de componenten die je via een mondmasker inademt toxisch zijn.
Mensen die sterven aan Covid 19 blijken een hypoxisch letsel te hebben. Nog preciezer: ze hebben een histotoxisch hypoxisch letsel. Zo wordt het in de medische literatuur genoemd. Dit letsel ontstaat door vergiftiging van de longen. Het masker bestaat uit verschillende componenten, zoals plastic en propyleen. Als je door het masker ademt, worden deze componenten vochtig.
De vochtigheid breekt de componenten af en je ademt deze giftige stoffen in, waardoor het immuunsysteem nog gevoeliger wordt. En dit was dan alleen nog het mondmasker... Want nu kom je buiten je huis... Je bent angstig, omdat je niet weet of je ziek zult worden. Je financiën krijgen een klap, je emoties krijgen een klap. De overheid houdt je weg van je sociale netwerk en je familie.
Dus door het dragen van het mondmasker is je immuunsysteem al verzwakt en dan krijg je er deze emotionele stress nog eens bij. Want sociaal contact is heel belangrijk voor een gezond bestaan.
2) 5G
5G heeft niets met Covid 19 te maken, maar heeft wel een enorme impact op ons immuunsysteem. De gsm's van nu hebben waarschijnlijk zo'n 500 tot 900 hertz, tot misschien 1500 hertz. Als de nieuwe technologie helemaal uitgerold is, wordt dat iets van zo'n 30 tot 300 gigahertz. 1 gigahertz is een miljard hertz. Het gaat dus over 30 tot 300 miljard hertz.
De 2000 wetenschappelijke artikelen over gedane onderzoeken tonen aan, dat 1,8 gigahertz al kanker kan veroorzaken aan het hart (komt heel zelden voor), hersenkanker, kanker in de bijnieren en andere neurologische complicaties. Maar ze gaan nu zo'n 30 tot 300 miljard hertz uitrollen. Weet je wat dit betekent? Om al die ziekten te krijgen, hoef je je gsm niet vast te houden. Het zijn de zendmasten die deze ziekten kunnen veroorzaken.
3) Vaccinaties
Als mensen ziek worden, gaan ze massaal om een vaccinatie vragen. Zo'n vaccinatie is nog het grootste gevaar. Mensen zullen eraan sterven. Dus ik herhaal ze nog eens. Er zijn:
-stress kwesties,
-5G die het immuunsysteem verzwakt
-vaccinaties.
Deze drie ontwikkelingen zorgen er samen voor, dat veel mensen zullen sterven. Als mensen massaal ziek worden en sterven, misbruiken ze dit om te kunnen zeggen: zie je wel dat er een tweede golf aankwam? Dan kunnen vaccinaties verplicht worden gesteld. Maar dan sterven er nog meer mensen en dat moeten we zien te voorkomen. Als mensen zich laten vaccineren, gaan we een massasterfte krijgen.
https://www.gezondwereldnieuws.com/mondmasker-verzwakt-het-immuunsysteem-en-maakt-ons-vatbaar-voor-ziekten?fbclid=IwAR3al3l2ZKDvVOXScMw6qEx1LmDYRfSp2 Q1EC7IpuMMSXVfau3QHZmHKhmI
Hier valt weinig aan toe te voegen, een zeer strak betoog onderbouwd met feiten en verwijzingen naar publicaties die alles wat in het artikel staat ondersteunen.
Over 5G gesproken. Motorola Moto G 5G Plus, OnePlus 8T, Samsung Galaxy S20 FE 5G versie of toch de Samsung S20 plus 5G? Ben namelijk een grote fan van 5G :lostit:!
zeppos58
1 november 2020, 01:31
Klopt, het kost meestal 2 tot 3 weken voordat je lichaam de antistoffen (volledig) heeft aangemaakt. Maar dat is nog wel te overzien toch.
En inderdaad zal het vaccin niet iedereen beschermen. De griepprik bijvoorbeeld beschermt maar 40-60 procent. Ook omdat veel ouderen geen antistoffen meer (kunnen) aanmaken. Maar waakhonden zoals de FDA vinden 50 of 60 procent al heel wat.
Maar dat antistoffen na 3 maanden uit je lichaam verdwenen zijn, betekent niet dat je na 3 maanden niet meer beschermd zou zijn: als je daarna opnieuw geinfecteerd zou worden, herkent je immuunsysteem het virus (door geheugen / t-cellen), en maakt het binnen no time zelf opnieuw antistoffen aan.
Het overgrote deel van de bevolking heeft eigenlijk helemaal geen vaccin nodig.
Uiteindelijk moeten we sowieso toe naar groepsimmuniteit. Of dat nou met hulp van een vaccin is, of door natuurlijke besmetting.
Het lijkt me niet dat ze elke 3 maanden opnieuw gaan vaccineren. Misschien wel jaarlijks, zoals met de griepprik. Ik denk niet dat mensen over 2 jaar nog een mondkapje dragen. Alsjeblieft zeg. Dat het maar snel weer een beetje normaal mag worden.
Het feit dat personen, nu reeds, voor een 2de keer besmet zijn, maakt dat een vaccin ook niet echt lang zal werken. Per slot is een vaccin meestal een zwakke vorm van het virus. Regelmatig vaccineren is mogelijk echt nodig. Voordeel is wel dat dit type viris (Sars behoord tot hetzelfde type), in tegenstelling tot het griepvirus, niet snel muteerd, hierdoor moet het vaccin niet elke ker worden aangepast. Bron Medische vakliteratuur.
Big30
1 november 2020, 01:02
Bron Medische vakliteratuur.
Welke bron naar medische literatuur :eek:? Geef een link dan ga ik asap lezen.
Willem2
1 november 2020, 01:11
Ik heb nog even een zeer wetenschappelijk verantwoord en onderbouwd onderzoekje gedaan naar het gebruik van mondkapjes. De conclusies die ik helaas moet trekken zijn onthutsend en ontluisterend en zeer goed verwoord in het artikel dat ik hieronder gekwoot hebt. Lees en huiver!
https://www.gezondwereldnieuws.com/mondmasker-verzwakt-het-immuunsysteem-en-maakt-ons-vatbaar-voor-ziekten?fbclid=IwAR3al3l2ZKDvVOXScMw6qEx1LmDYRfSp2 Q1EC7IpuMMSXVfau3QHZmHKhmI
Hier valt weinig aan toe te voegen, een zeer strak betoog onderbouwd met feiten en verwijzingen naar publicaties die alles wat in het artikel staat ondersteunen.
Over 5G gesproken. Motorola Moto G 5G Plus, OnePlus 8T, Samsung Galaxy S20 FE 5G versie of toch de Samsung S20 plus 5G? Ben namelijk een grote fan van 5G :lostit:!
Wie is Rashid Buttar ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Rashid_Buttar
:cool:
Willem2
1 november 2020, 01:14
We gaan wel vliegen vanaf de Duitse vliegvelden. 3,4 miljard staatssteun.
De Duitse overheid wil Lufthansa redden door een belang van 20 procent te nemen voor 6 miljard euro en garant te staan voor een lening van 3 miljard euro. Als voorwaarde voor goedkeuring van de steun vanuit Brussel moet Lufthansa een deel van de landingsrechten op de luchthavens van Frankfurt en München inleveren. ....
https://www.telegraaf.nl/financieel/388099151/brussel-akkoord-met-staatssteun-voor-lufthansa
Willem2
1 november 2020, 01:29
Braziliaanse minister voor gezondheidszorg opgenomen in ziekenhuis met corona
De Braziliaanse gezondheidsminister Eduardo Pazuello is opgenomen in het ziekenhuis vanwege een besmetting met het coronavirus. Zijn gezondheidstoestand is wel stabiel, volgens een schriftelijke verklaring van het ministerie.
Vrijdag werd Pazuello opgenomen met uitdrogingsverschijnselen. Hij krijgt geen zuurstof toegediend.
De Braziliaanse president Bolsonaro testte eerder ook positief op het coronavirus. Vanaf het begin leek Bolsonaro corona nauwelijks serieus te nemen. Hij vergeleek het virus met een griepje, negeerde de coronaregels en verzette zich tegen quarantainemaatregelen. .... https://nos.nl/liveblog/2354576-strenge-maatregelen-in-engeland-oostenrijk-en-portugal-positieve-testen-onder-10-000.html
Willem2
1 november 2020, 01:49
RIVM: aantal positieve tests weer onder de 10.000 .... https://nos.nl/artikel/2354606-rivm-aantal-positieve-tests-weer-onder-de-10-000.html
Big30
1 november 2020, 01:51
Wie is Rashid Buttar ?
https://en.wikipedia.org/wiki/Rashid_Buttar
Geniaal W2!
WANDELAAR5
1 november 2020, 05:02
Ik denk dat ik een virus op mijn computer heb.
Ik zie ineens allemaal dit soort vreemde teksten op mijn scherm. Dit kan nooit kloppen :smile2:.
Als je nog wat verder terug leest zie je zelfs dat ik je af en toe bedankt hebt voor naar mijn mening goede posts. :)
Ik kijk misschien wat meer naar de inhoud dan de persoon 😀
pietpotent44
1 november 2020, 05:46
Het feit dat personen, nu reeds, voor een 2de keer besmet zijn, maakt dat een vaccin ook niet echt lang zal werken. Per slot is een vaccin meestal een zwakke vorm van het virus. Regelmatig vaccineren is mogelijk echt nodig. Voordeel is wel dat dit type viris (Sars behoord tot hetzelfde type), in tegenstelling tot het griepvirus, niet snel muteerd, hierdoor moet het vaccin niet elke ker worden aangepast. Bron Medische vakliteratuur.
Je haalt nu een aantal dingen door elkaar.
Ten eerste is herbesmetting (binnen een korte periode van enkele weken tot ca. 3 maanden) niet bewezen. Tot nu toe is daarover discussie onder wetenschappers of dat uberhaupt mogelijk is, en is er tot nu toe wereldwijd niet meer dan een handjevol anekdotisch 'bewijs'. Voornamelijk uit Korea kwamen die verhalen. Later hebben de Koreanen echter verklaard dat het om personen ging die nog in het proces zaten van aanmaken antistoffen na infectie, danwel detectie van virus restdeeltjes van de eerste besmetting. Toch geen gevallen van herbesmetting in korte periode dus.
Dat iemand na lange periode (bijv. een half jaar of nog langer) weer opnieuw geinfecteerd kan raken is evident. Maar dan heeft diegene dus (ondanks dat antistoffen dan alweer uit zijn/haar lichaam zijn) toch bescherming, doordat het geheugen van het immuunsysteem (t-cellen) het virus herkennen van de vorige besmetting, en dan in no time opnieuw antistoffen aanmaken.
Het is dus niet zo dat je na 3 maanden na vaccinatie er niks meer aan hebt. Een vaccin is inderdaad een verzwakte vorm van het virus, waardoor je op een veilige manier (normaal zonder ziek te worden) je immuunsysteem triggert om antistoffen aan te maken. Mensen die op natuurlijke manier besmet zijn geraakt hebben zonder vaccin die antistoffen al aangemaakt. Uiteindelijk moet je immuunsysteem het toch doen.
Als regelmatig vaccineren nodig blijkt, zal dat waarschijnlijk meer jaarlijks gebeuren dan elke 3 maanden lijkt mij. Om praktische redenen.
Het klopt dat het corona virus een relatief traag muterend RNA virus is (ongeveer 5 keer zo traag als influenza). Ook bij kleine mutaties zal het vaccin daarom waarschijnlijk nog steeds voldoende beschermen. Na lange tijd (en veel relevante mutaties) zullen ze de vaccins waarschijnlijk wel weer moeten aanpassen. Of zullen andere vaccins (of medicijnen) het overnemen (er zijn momenteel ca. 200 verschillende vaccins in ontwikkeling).
Maar op een gegeven moment zullen we hoe dan ook groepsimmuniteit bereiken. En zal het virus waarschijnlijk uiteindelijk ook muteren naar een zwakkere variant, zoals bijna altijd gebeurt met dit soort virussen. En dan is het niet meer dan een geaccepteerd virus, zoals griep nu is. Een vaccin versnelt alleen het proces om groepsimmuniteit te bereiken.
seksenfun
1 november 2020, 10:48
Is het dan door het altijd maar dragen van mondmaskers in de Aziatische landen dat deze mensen zo klein zijn :smoke: ?
Willem2
1 november 2020, 11:15
Is het dan door het altijd maar dragen van mondmaskers in de Aziatische landen dat deze mensen zo klein zijn :smoke: ?
Liep jij vroeger ook al met een mondkapje ;)
Willem2
1 november 2020, 11:15
De politie heeft vannacht opnieuw meerdere illegale feesten beëindigd. In Zuid-Limburg werd daarbij ook de mobiele eenheid ingezet. Daar waren in de bossen tussen Meerssen en Stein, bij Geulle, zo'n 100 tot 150 feestgangers op de been. De Limburgse politie kreeg bij de actie hulp van eenheden uit Amsterdam, Noord-Brabant en Oost-Nederland.
Ongeveer 100 feestvierders hebben een bekeuring gekregen, zegt de politie. Ook zijn er elf mensen aangehouden omdat ze zich niet konden legitimeren. De organisatie van het feest riskeert een boete van 4000 euro. .... https://nos.nl/artikel/2354699-politie-beeindigt-illegale-feesten-in-limburgse-bossen-halloween-huis-en-amsterdam.html
Picasso 1
1 november 2020, 14:01
KLM gauw opdoeken. We gaan wel vliegen vanaf de Duitse vliegvelden.
Vliegveld Schiphol blijft gewoon bestaan hoor, of er nu wel of niet een Nederlandse vliegmaatschappij er gebruik van maakt. Hoe vaak nemen mensen hier KLM? Dure vliegmaatschappij...
Instandhouding zou enkel maar een betekenis van Nederlandse trots inhouden (voor zoverre dat niet al ver-franst is).
Gewoon lekker vanaf Amsterdam de Transavias, Easyjets, Air Europas, Vuelings etc. bijven nemen.
Badslippers
1 november 2020, 14:37
Vliegveld Schiphol blijft gewoon bestaan hoor, of er nu wel of niet een Nederlandse vliegmaatschappij er gebruik van maakt. Hoe vaak nemen mensen hier KLM? Dure vliegmaatschappij...
Instandhouding zou enkel maar een betekenis van Nederlandse trots inhouden (voor zoverre dat niet al ver-franst is).
Gewoon lekker vanaf Amsterdam de Transavias, Easyjets, Air Europas, Vuelings etc. bijven nemen.
Ik lees dat De Staat der Nederlanden voor 69,77% eigenaar is. "Royal Schiphol Group heeft vier eigenaren: de Staat der Nederlanden (69,77%) (Ministerie van Financiën), Amsterdam (20,03%), Rotterdam (2,20%) en Groupe ADP (het bedrijf dat luchthavens van Parijs exploiteert, 8,0%)."
Die nukkige Fransen uitkopen en dan is het helemaal in Nederlandse handen. Daar kun je leuke dingen mee doen.
marcelasnl
1 november 2020, 16:57
De coronagolf duurt zeker nog tot Pasen. Pas richting volgend jaar zomer keert het normale leven geleidelijk terug, verwacht de gezaghebbende Duitse viroloog Christian Drosten.
Met Pasen is de corona-epidemie zeker nog niet voorbij, aldus de leider van het gerenommeerde Instituut voor Virologie van het academisch ziekenhuis Charité in de Duitse hoofdstad Berlijn. In de strijd tegen het virus pleit Drosten onder meer voor een verdere verspreiding van coronatests die snel het resultaat tonen. Als dergelijke sneltests voldoende beschikbaar zijn, kunnen risicogroepen zich zeer regelmatig en laagdrempelig laten testen.
Je krijgt ook sneller duidelijkheid of iemand positief is, en of iemand nog besmettelijk is voor anderen. Het maakt de omgang met quarantaine en contactverboden makkelijker, aldus de viroloog in Duitse media.
Voor nu raadt Drosten iedereen aan te handelen alsof je zelf bent besmet en anderen ook positief zijn. Want dan ontstaat een houding die iedereen beschermt, meent de viroloog.
WA
1 november 2020, 18:36
Voor nu raadt Drosten iedereen aan te handelen alsof je zelf bent besmet en anderen ook positief zijn. Want dan ontstaat een houding die iedereen beschermt, meent de viroloog.Recept voor ellende. In feite zegt Drosten nu iedereen te wantrouwen. Dat gaat reeds bestaande tegenstellingen verder uitvergroten. Waarschijnlijk is men vele malen langer bezig om de daaruit voortkomende ellende te herstellen dan dat we last hebben van Sars-cov-2.
pietpotent44
1 november 2020, 19:36
KLM gauw opdoeken. We gaan wel vliegen vanaf de Duitse vliegvelden. Dat die chauvinistische Fransen maar voor zichzelf zorgen. Weg met de KLM ! ! !
Om Willem2 even voor te zijn: moet er niet eens bezuinigd worden op het ambtenarenapparaat ? :tongue:
JonnyFontane
1 november 2020, 19:39
Volgens bronnen in Den Haag blijft de horeca in ieder geval dicht tot aan de feestdagen.
Tenminste dit werd net gemeld door Frits Wester bij rtl nieuws.
Wat gaat dit betekenen......?
marcelasnl
1 november 2020, 21:10
Volgens bronnen in Den Haag blijft de horeca in ieder geval dicht tot aan de feestdagen.
Wat gaat dit betekenen......?
Heel simpel, bier in je eentje thuis drinken in niet in het cafe
JonnyFontane
1 november 2020, 21:40
Heel simpel, bier in je eentje thuis drinken in niet in het cafe
Drink en geniet met mate(n), geen liters bier maar vaten.
Badslippers
1 november 2020, 22:59
De coronagolf duurt zeker nog tot Pasen. [ . . . ] verwacht de gezaghebbende Duitse viroloog Christian Drosten.
Dat lijkt me geen hogere wiskunde. Geen enkel virus is verleden tijd.
Badslippers
2 november 2020, 00:09
Misschien had Frits Wester te diep in het glaasje gekeken.
Big30
2 november 2020, 08:31
Kabinet wikt en weegt: sluiting pretparken, bioscopen, theaters en musea is optie
Catshuis-overleg Het kabinet heeft zondag in het Catshuis een aantal opties voor nieuwe coronamaatregelen besproken, maar heeft nog geen besluit genomen. Overwogen wordt om musea, bioscopen en theaters vanaf donderdag twee weken te sluiten. Ook het op slot gooien van pretparken is een mogelijkheid, stellen ingewijden.
Volgens een Haagse ingewijde moet ‘alles de komende dagen nog besloten worden’. ,,De druk op de zorg is nog niet weg.”
Om die reden wordt ook nog overwogen om het maximum aantal mensen dat samen op straat mag samenscholen, terug te brengen: van vier naar twee.
Of er een negatief reisadvies gaat komen tijdens de kerstvakantie is ook nog onduidelijk. Het Outbreak Management Team (OMT), de belangrijkste adviseur van de regering gedurende de coronacrisis, adviseerde dit. Maar in het kabinet is hierover nog geen besluit genomen.
Dinsdagavond houden premier Rutte en minister De Jonge weer een persconferentie. Voor die tijd wordt er in het coalitieoverleg van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie over doorgesproken, net als door ministers in het voortdurende crisisoverleg over corona.
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wikt-en-weegt-sluiting-pretparken-bioscopen-theaters-en-musea-is-optie~ab7b1af3/
mentholbear
2 november 2020, 17:12
Zoals het er naar uit ziet misschien toch geen beperkingen op contact beroepen?
Brad Clitt
2 november 2020, 17:17
@ mentholbear
Zoals het er nu voorstaat blijft sexwerk toegestaan, alleen mocht SS weer opengaan dan naast geen horeca ook geen Kino. ;)
Willem2
2 november 2020, 18:07
Merkel belooft Duitsers Kerst met familie
Grote nieuwjaarsfeesten zitten er dit jaar in Duitsland niet in, maar families moeten wel samen Kerstmis kunnen vieren als ze de nodige voorzorgsmaatregelen treffen. Dat zei de Duitse bondskanselier Angela Merkel op een persconferentie in Berlijn. "Het zal een Kerstmis onder coronaomstandigheden zijn, maar het zou geen eenzame Kerstmis moeten zijn."
Duitsland is sinds maandag in een gedeeltelijke lockdown. Horecazaken, sportscholen, bioscopen, theaters, tattooshops, nagelstudio's en culturele instellingen blijven tot het eind van de maand gesloten en buiten mogen maximaal tien personen uit twee huishoudens bij elkaar zijn. Als deze maatregelen werken kan de lockdown worden verlicht en kan Duitsland volgens Merkel een "draaglijke december" hebben. Maar veel hangt volgens de bondskanselier af van de mate waarin de regels nu worden nageleefd.
.... https://nos.nl/liveblog/2354865-merkel-belooft-duitsers-kerst-met-familie-utrecht-start-met-mobiele-teststraat.html
dus dan zijn de clubs open met kerstmis :rolleyes:
de duisburg spesjalist
2 november 2020, 18:18
.... https://nos.nl/liveblog/2354865-merkel-belooft-duitsers-kerst-met-familie-utrecht-start-met-mobiele-teststraat.html
dus dan zijn de clubs open met kerstmis :rolleyes:
er zijn clubs die beweren dat ze 1 december LR en 2 december GT de deuren weer zullen openen https://images2.imgbox.com/bf/eb/jpVAARKq_o.jpghttps://images2.imgbox.com/2a/9f/ufPGJsgC_o.jpg
het is allemaal afwachten maar de besmettingen corona in NL Daalen en met de nieuwe maatregelen in Duitsland verwacht ik ook een daling ik hoop dat NL BE en DE de handen in een slaan en alles op de zelfde datum open gooien anders beginnen we weer van voor af aan ;)
Willem2
2 november 2020, 18:22
Nog even op een rijtje wat het kabinet morgen mogelijk bekend gaat maken met betrekking tot nieuwe coronamaatregelen. Het kabinet overweegt maatregelen die de groepsgrootte moeten beperken, zoals het tijdelijk sluiten van musea, theaters en bioscopen. Ook andere gelegenheden waar veel mensen bij elkaar komen liggen op tafel, zoals pretparken, dierentuinen maar ook sportscholen. Alles wat ertoe kan leiden om groepen mensen en reisbewegingen te beperken, wordt bekeken, zeggen insiders.
Over nieuwe of aan te scherpen maatregelen is nog geen overeenstemming. Morgen neemt het kabinet een besluit en volgt een persconferentie. Met eventuele stevigere maatregelen wil het kabinet het aantal nieuwe besmettingen sneller omlaag krijgen dan nu het geval is. Zorgminister Hugo de Jonge zei vorige week dat de nu geldende maatregelen zoals de gesloten horeca, tot in december gaan duren. Maar dat was nog geen kabinetsbesluit. .... https://www.ad.nl/binnenland/live-extra-coronamaatregelen-aantrekkelijk-voor-ziekenhuizen~ae3fe4ad/
deket
2 november 2020, 19:17
Horeca dicht,Cultuur-en sportsector zonder publiek maar reizen mag nog steeds,zaventem dit weekend propvol
De luchtvaarthobby blijkt blijkbaar sterk
deket
2 november 2020, 19:26
Dit gezegd zijnde heb ik toch de indruk dat de remedie erger aan het worden is dan de kwaal
Immers buiten de economische catastrofale gevolgen,krijg je ook nog de Psychologische en sociale consequenties, partnergeweld,vereenzaaming,depressies,meer armoede en angst voor velen.
Ben voor het navolgen van regels in belang voor de algemene gezondheid maar heb soms de indruk dat de maatregelen buitenproportioneel zijn
En dagelijks op het journaal vernemen dat de cijfers stijgen blijft ons demoraliseren
Ik hoor liever nieuws over genezingen
bovendien door nu alle aandacht op Corona te vestigen als prioriteit worden er bv minder diagnoses ivm bv kanker gesteld
Meme Moo
2 november 2020, 19:29
Je wordt op je wenken bediend, Deket!
Hoogleraar Ira Helsloot kraakt coronabeleid: ‘Tbc kon ook iedereen krijgen. Toch ging de samenleving door’
https://www.volkskrant.nl/a-b5c69274
mentholbear
2 november 2020, 19:30
mocht SS weer opengaan dan naast geen horeca ook geen Kino. ;)
Mochten de sauna resort open blijven, dan kunnen ze op die schermen misschien een watervalletje of openhaard laten afdraaien en het omtoveren tot een rust ruimte.
Maar ik vrees dat SS voorlopig terug gaat naar z'n roots als privé huis. En daarvoor ga ik de lange rit niet maken.
noglangnietuitgewandeld
2 november 2020, 19:35
BERLIJN - Kanselier Angela Merkel roept Duitsers op de gedeeltelijke lockdown „als golfbreker te gebruiken.” Volgens Merkel is de coronacrisis „een soort natuurramp, een buitengewone gebeurtenis die een eens per eeuw optreedt.” Ze riep haar landgenoten op om „driekwart minder menselijke contacten” te hebben.
Bron: de T.
Vertaald naar ijsberenbegrippen: nog maar twee keer per dag neuken in plaats van acht keer.
Nostredamus
2 november 2020, 19:57
Cijfers zijn wat aan het dalen. Scholen heb net de herfstvakantie achter de rug, toeval ? Lijken nu met een aantal maatregelen te komen die minimaal gaan helpen, zoals musea, bioscoop en theater. Hier mochten toch maar 30 mensen naar binnen en dan ook nog op een Corona proof manier. Deze matregelen zullen de meeste mensen ook niet raken behalve de mensen die in deze sector werken. Wil je een hardere daling, ik zeg gooi de scholen 3 weken dicht. Komen ze dan lesuren tekort halen ze die met andere vakanties maar weer in. Bovendien lukte dit in het voorjaar ook.
Badslippers
2 november 2020, 20:03
Dat lijkt me geen hogere wiskunde. Geen enkel virus is verleden tijd.
Foutje van mij. Heb het eens nagezocht. Blijkbaar hebben we het pokkenvirus uitgeroeid.
"In 1980 werd de wereld pokkenvrij verklaard en het vaccineren wereldwijd gestaakt. In Nederland is men in 1974 gestopt met de algemene zuigelingenvaccinatie."
Bron: RIVM (https://www.rivm.nl/pokken)
Willem2
2 november 2020, 20:42
Reisadvies Duitsland morgenmiddag gewijzigd naar oranje
Morgenmiddag om 12.00 uur verandert het reisadvies voor Duitsland van geel in oranje. Alleen noodzakelijke reizen zijn dan nog mogelijk en bij terugkeer in Nederland vraagt Buitenlandse Zaken mensen om tien dagen in thuisquarantaine te gaan.
Wat precies de gevolgen zijn voor het grensverkeer tussen Duitsland en Nederland is nog niet duidelijk. .... https://nos.nl/liveblog/2354865-de-jonge-waken-voor-te-veel-optimisme-reisadvies-duitsland-morgen-naar-oranje.html
deket
2 november 2020, 21:20
Zeg Meme Moo, ik wil dat stukje van die Iar Helsloot wel lezen maar dan moet ik mij digitaal abonneren op de Volkskrant en dat heb ik er niet voor over,sta al een pak Humos en Knacks achter.
Indien hij dezelfde mening heeft is hij weliswaar een verstandige kerel:wink2:
pietpotent44
3 november 2020, 06:33
Zeg Meme Moo, ik wil dat stukje van die Iar Helsloot wel lezen maar dan moet ik mij digitaal abonneren op de Volkskrant en dat heb ik er niet voor over,sta al een pak Humos en Knacks achter.
Indien hij dezelfde mening heeft is hij weliswaar een verstandige kerel:wink2:
Hier kan je recent over hem iets vergelijkbaars lezen en horen:
https://stichtingvaccinvrij.nl/podcast-ira-helsloot-hoogleraar-besturen-van-veiligheid-radboud-universiteit-over-covid-19-een-verademing/
Of luisteren naar podcast:
https://www.bnr.nl/player/audio/10169411/10424019
Willem2
3 november 2020, 14:30
Er kan een streep door de skivakantie met kerst en het kabinet wikt en weegt nog over verdere aanscherping van de coronamaatregelen. De besmettingscijfers dalen, maar voor de ziekenhuizen gaat het te langzaam.
Het kabinet heeft de voet op de rem. De vraag is alleen nog hoe diep het het pedaal in wil trappen. Dat premier Mark Rutte vanavond verdere aanscherping bekendmaakt, is zeker.
Zo heeft het kabinet besloten om een negatief reisadvies af te geven voor vakantiereizen naar het buitenland in de kerstvakantie. Het wil niet wéér overvallen worden door skiërs die het virus mee terugbrengen, is de gedachte. .... https://www.ad.nl/politiek/het-kabinet-wikt-en-weegt-maar-de-voet-gaat-vanavond-op-de-rem~a3dfaf02/
Weer daling positieve tests: 7776 nieuwe gevallen
Het RIVM heeft het afgelopen etmaal 7776 positieve coronatests geregistreerd. Dat is weer een lichte daling ten opzichte van gisteren, toen er 8306 nieuwe gevallen waren. Sinds afgelopen vrijdag, toen er meer dan 11.000 nieuwe besmettingen geregistreerd werden, daalt het aantal positieve tests al. .... https://www.ad.nl/binnenland/weer-daling-positieve-tests-7776-nieuwe-gevallen~ace85549/
Willem2
3 november 2020, 16:02
Sinds het einde van de zomer wordt het tijdens elke persconferentie benadrukt: werk thuis tenzij het niet anders kan. Aan die oproep werd gehoor gegeven, zo blijkt uit data van Google. Maar afgelopen week gingen we weer vaker naar het werk. Het aantal reisbewegingen richting werk neemt toe en is bijna op het hoogste niveau sinds de vorige lockdown, in maart.
Dat betekent meer mensen op de werkvloer, en dat is de plek die op twee staat als het gaat om waar mensen besmet worden (14,5 procent). Waarom gaan relatief veel mensen weer naar hun werk?
Google registreert verkeersbewegingen en kan daardoor inschatten hoeveel mensen naar werk, winkels en horeca reizen. De dag nadat Rutte Nederland opriep om weer meer thuis te gaan werken (29 september) waren de reisbewegingen richting werk ongeveer 25 procent minder dan normaal.
Dat percentage liep daarna op tot 40 procent, met als hoogtepunt 19 oktober, daarna werden de cijfers (met hier en daar een piek) weer lager. Inmiddels zijn de reisbewegingen nog maar 24 procent minder dan normaal: dat lage percentage werd slechts een paar keer behaald sinds de lockdown in maart. .... https://nos.nl/artikel/2355071-werk-thuis-zegt-kabinet-en-toch-doen-we-dat-steeds-minder.html
Komt Hugo eindelijk met een app blijkt Google het al lang in de gaten te houden :cool: :rolleyes: ;)
Willem2
3 november 2020, 16:13
De Koninklijke Marechaussee voert geen grootschalig ontmoedigingsbeleid aan de grens, nu in Duitsland strengere coronamaatregelen van kracht zijn geworden.
Volgens een woordvoerster zijn er wel de reguliere controles met mobiel toezicht. Daarbij worden met name mensen die vanuit België ons land binnenkomen aangesproken.
Informatie
Hen wordt gevraagd of een bezoek aan Nederland echt noodzakelijk is, en ze krijgen informatie over de hier geldende maatregelen om te voorkomen dat corona zich verder uitbreidt. "We vragen hen om niet-noodzakelijke reizen uit te stellen", aldus de woordvoerster.
Geen ontmoediging
Mocht het drukker worden aan de grenzen, dan laat de marechaussee dat aan het ministerie van Justitie en Veiligheid weten. Dat ministerie beslist over eventuele maatregelen met betrekking tot de grenzen. Maar momenteel is er geen sprake van een ontmoedigingsbeleid aan de Duitse grens zoals met Pasen, aldus de woordvoerster. .... https://www.1limburg.nl/geen-ontmoediging-grensverkeer-door-marechaussee?context=topstory
Willem2
3 november 2020, 17:56
Kabinet: niet naar het buitenland en musea, theaters en zwembaden dicht
Het kabinet roept iedereen op om de komende maanden niet naar het buitenland te reizen. Dat wil zeggen niet in de kerstvakantie, maar ook niet in de eerste helft van januari. Bij de eerste coronagolf waren veel besmettingen terug te voeren op wintersportvakanties. Het kabinet wil voorkomen dat dat komende winter opnieuw gebeurt.
Dat melden bronnen aan de NOS. Premier Rutte en minister De Jonge geven om 19.00 uur een persconferentie over de nieuwe maatregelen.
De oproep geldt ook voor 'gele' landen en gebieden. Geel in het reisadvies betekent dat er risico's zijn, oranje betekent alleen noodzakelijke reizen. Over een compensatie voor de reisbranche wordt binnen het kabinet nog overleg gevoerd.
Verder sluit het kabinet de komende twee weken bibliotheken, bioscopen, theaters, musea, pretparken en dierentuinen.
Groepsgrootte
De maximale groepsgrootte op straat gaat van vier naar twee. Ook het aantal mensen dat aanwezig mag zijn bij een bruiloft of uitvaart gaat omlaag naar respectievelijk 20 en 30.
Sportscholen blijven open omdat sport een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep voor mensen is, zegt het kabinet. Maar mensen mogen er niet sporten in groepslessen. En alle sauna's en zwembaden moeten dicht.
De maatregelen gaan morgen vanaf 22.00 uur in. ...... https://nos.nl/artikel/2355093-kabinet-niet-naar-het-buitenland-en-musea-theaters-en-zwembaden-dicht.html
Er is nog niks expliciet gezegd over prostitutie of contactberoepen. Maar gezien de maatregelen worden veel dingen onmogelijk.
Zwemmen wordt niet gezien als sport en lijkt mij veiliger dan een bedompte sportschool.
hasta la pasta
3 november 2020, 19:01
Zwemmen wordt niet gezien als sport en lijkt mij veiliger dan een bedompte sportschool.
Daar plaats ik graag een kanttekening bij. Als de temperatuur van het water echt laag is, leg je vele malen sneller het loodje dan het Corona virus.
WANDELAAR5
3 november 2020, 19:32
Ik vraag me af of de lichte daling in positieve testen niet gewoon door de herfstvakantie is veroorzaakt en dat die nu weer omhoog gaat. Ik vraag me ook sterk af of de nieuwe maatregelen gaan helpen. We zullen het tegen de Kerst wel weten.
Willem2
3 november 2020, 19:44
Daar plaats ik graag een kanttekening bij. Als de temperatuur van het water echt laag is, leg je vele malen sneller het loodje dan het Corona virus.
Kanttekeing graag wat explicieter. Hoe koud moet het water zijn. En wat is de invloed van chloor.
Gaan we even onderzoeken en daarom sluiten we het zwembad ;)
WANDELAAR5
3 november 2020, 19:49
Er is nog niks expliciet gezegd over prostitutie of contactberoepen. Maar gezien de maatregelen worden veel dingen onmogelijk.
Nu wel:
Alle publiek toegankelijke locaties zijn gesloten. Zoals musea, theaters, sexclubs, bioscopen, pretparken, dierenparken, zwembaden en bibliotheken.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/11/03/tijdelijke-verzwaring-van-de-gedeeltelijke-lockdown
hasta la pasta
3 november 2020, 19:56
Kanttekeing graag wat explicieter. Hoe koud moet het water zijn. En wat is de invloed van chloor.
Gaan we even onderzoeken en daarom sluiten we het zwembad ;)
Jezus man. Wat een moeilijke vragen. Zit net aan mijn Mango sapje te lurken door m'n biologische rietje.
https://www.youtube.com/watch?v=5ytax95DanA
pietpotent44
3 november 2020, 20:38
Zouden gewone saunas / wellness wel open blijven ? Las alleen dat zwembaden en sexclubs dicht gaan.
Willem2
3 november 2020, 21:16
Vanaf morgenavond 22.00 uur worden de coronaregels aangescherpt. De besmettingscijfers moeten volgens premier Rutte sneller naar beneden. "Het is in de ziekenhuizen op veel plekken pompen of verzuipen", zei hij op een persconferentie met minister De Jonge.
Het kabinet komt daarom met 'verzwaringspakket' voor het hele land. Dat geldt twee weken.
De algemene regel blijft: blijf zoveel mogelijk thuis en voorkom niet noodzakelijke reizen. Daarnaast beperkt het kabinet de maximale groepsgrootte op straat en binnen. Die gaat buiten van vier naar twee personen en thuis mogen per dag twee gasten worden ontvangen. Ook het maximale aantal mensen op bruiloften en uitvaarten wordt ingeperkt. .... https://nos.nl/artikel/2355125-dit-zijn-vanaf-morgenavond-de-nieuwe-coronamaatregelen-en-adviezen.html
Willem2
3 november 2020, 21:21
Zouden gewone saunas / wellness wel open blijven ? Las alleen dat zwembaden en sexclubs dicht gaan.
Ik kan het even niet vonden maar volgens mij zei Rutte dat ...
Piet Plezier
3 november 2020, 21:22
vandaag liggen er in Nederland totaal 1966 Covid patiënten in het ziekenhuis
met 120 ziekenhuizen in NL dus gemiddeld 16 a 17 Covid patiënten per ziekenhuis
kan iemand uitleggen waar de druk dan precies zit?
Piet Plezier
3 november 2020, 21:24
contactberoepen mag gewoon door gaan.
sexwerkers vallen onder contactberoepen
Maar de sexclubs moeten dicht
swazontneuf
3 november 2020, 21:40
Ook sauna’s moeten dicht. Valt onder ‘publiek toegankelijke locaties’. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vraag-en-antwoord/persconferentie-coronavirus-3-november-in-eenvoudige-taal
Eddy_V
3 november 2020, 21:52
Ik kan het even niet vonden maar volgens mij zei Rutte dat ...
Letterlijk werden sauna’s genoemd
Hotels zijn ook publiekelijk toegankelijk maar die mogen wel open blijven want vriend Rutte gaf het zelfs als voorbeeld dat het goed is om er even uit te gaan naar een hotelletje of tweede huisje...
Of er nu criteria gesteld worden aan de grootte van het hotel...:hammer:
Eddy_V
3 november 2020, 21:56
In die 30-40 ziekenhuizen in de Randstad en midden van het land waar ca 50-60 patiënten liggen en waarvandaan noodgedwongen patiënten verplaatst worden naar elders in Nederland of Duitsland.
Pikkatrillah
3 november 2020, 22:21
Niet uit te leggen , dit is allemaal bangmakerij!
De piek was nu ook erger als in het voorjaar , alleen toen lagen er 1600 mensen op de ic en nu rond de 550 ???
Husky
3 november 2020, 22:31
Dacht er ook zo over als PP, en bovendien als al die virologen, IC verpleegkundigen en alle IC doctoren niet zich het vuur uit de sloffen lopen, om alle talkshows en andere programma`s te bezoeken waren er veel meer handjes aan het bed:)
WA
3 november 2020, 23:35
Ik heb de speech van Mark gemist maar het gezever van Hugo nog wel enkele minuten aangehoord. Het enige wat bij mij blijft hangen is de vraag: wat heeft regerend Den Haag in de corona luwte van de zomer gedaan? Steeds weer zie ik in gedachte dat vermanend vingertje “ houd je aan de regels” Wat zou er toch in de angstvallig geheim gehouden stukken van het OMT staan uit de maanden mei juni en juli? Nu doorpakken, opschalen, voorbereid zijn? Blijft het daarom geheim omdat het genegeerd is? Of, heeft men het compleet verkeerd ingeschat en was het advies de teugels te laten vieren.
Als ik een storing of calamiteit heb op m’n werk dan word er direct nagedacht hoe het opgelost kan worden, wat daarvoor nodig is. Maar ook wat de impact is op termijn. Kan het terug komen? Wat doen we dan? Lijkt volledig afwezig in Den Haag.
Zeus1
3 november 2020, 23:50
Lachen om te lezen hoe de “IJsbeervirologen” het allemaal weer beter weten, zelden zoveel domheid gelezen als in deze topic.
Big30
3 november 2020, 23:57
Met een dikke duim omhoog naar ons kabinet en vooral onze MP Rutte voor de zeer verstandige maatregelen die zijn aangekondigd. Had wat mij betreft nog wat strenger gemogen maar ik verwacht dat bv een avondklok nog wel zal komen. Nu wel hopen dat streng gehandhaafd gaat worden, dat blijkt helaas nodig te zijn. Wij (d.i. te veel Nederlanders) vertikken het nu eenmaal de afgesproken spelregels na te leven. Dan heb je als kabinet geen andere keuze. We mogen maar wat blij zijn met zo'n grote leider als Rutte.
Pikkatrillah
4 november 2020, 00:04
Lachen om te lezen hoe de “IJsbeervirologen” het allemaal weer beter weten, zelden zoveel domheid gelezen als in deze topic.
Hoezo , kloppen mijn cijfers niet dan ?
stimpy3
4 november 2020, 00:11
contactberoepen mag gewoon door gaan.
sexwerkers vallen onder contactberoepen
Maar de sexclubs moeten dicht
Voor thuisontvangst moet je formeel een vergunning hebben. Dus het wordt escort wat de klok slaat... voor mensen die daar zin in hebben.
Nulnulzeseneenhalf
4 november 2020, 00:48
In het feit dat COVID-19 patiënten meer zorg nodig hebben dan een gemiddelde patiënt. In het feit dat een verpleegkundige of dokter zich eerst moet inpakken voordat hij de kamer op kan. Wat dus betekent dat er meer mensen nodig zijn voor een zelfde aantal patiënten. In het feit dat het ziekteverzuim overal, dus ook in de zorg, hoger ligt. Ofwel, de ziekenhuizen zijn er misschien wel, ik wist niet dat we er 120 hebben in Nederland, de bedden zijn er misschien wel, maar niet de mensen om het werk rond te zetten. En al die tijdelijke hulp uit de horeca en dergelijke kun je daar niet zomaar inzetten.
Eddy_V
4 november 2020, 01:12
Hij was een beetje dom, zal de vrouw van Pikkatrillah zeggen als ze bij toeval zijn opmerking op het Ijsberenforum ooit leest :)
De druk ligt nu inderdaad (nog) niet op de IC’s maar op de reguliere bedden en de SEH die regelmatig patiënten moeten weigeren or doorsturen naar een andere regio omdat er geen bedden meer beschikbaar zijn. Bedden van COVID-19 patiënten moeten daarbij nog aan isolatie-eisen voldoen, hetzelfde geldt voor het zorgpersoneel.
Daarbij gaat het niet alleen om bedden en beschikbare middelen, de druk ligt ik het bijzonder ook op het zorgpersoneel dat zich telkens weer in de maanmannetjes pakken moet heisen om hun werk verantwoord te kunnen doen.
Hopelijk geeft deze Jip en Janneke toelichting een beeld waarom de druk zo hoog is en dit niets met bangmakerij te maken heeft.
Een hele andere vraag is of de maatregelen allemaal wel hun doel bereiken of daar ver aan voorbij schieten.
Ik ben nog steeds van mening dat doelgroep gerichte maatregelen effectiever zouden zijn en minder economische schade zouden aanrichten. Meer van de Zweedse aanpak dan van de Nederlandse aanpak, gezond verstand gebruiken en het overtreden van de regels die er dan wel zijn hard aanpakken (oh nee dat kan niet want dat valt onder (leeftijds)discriminatie of etnisch profileren).
pietpotent44
4 november 2020, 05:39
Wat ik niet begrijp is waarom de overheid denkt dat na 2 of 4 weken braaf de (strengere) maatregelen opvolgen, de situatie ineens zodanig beter zal zijn, dat we weer maatregelen kunnen terugdraaien.
Ok, ze hebben weliswaar gezegd dat dit zeker tot half december zal duren, maar volgens mij gaat het nog wel langer duren. Tot pakweg maart.
Want elk jaar zie je in het laatste kwartaal een stijging van aantal gevallen van griep en andere seizoensvirussen (inclusief volle ziekenhuizen en ICs), waarbij de piek ligt rond januari. Daarna daalt het licht, en wordt het rond maart pas weer echt beter.
Ik zie niet waarom dat dit jaar ineens anders zou zijn. Ik geloof er niet in dat die maatregelen daarvoor gaan zorgen. (die maatregel van max. 4 mensen bij elkaar buiten naar 2 is natuurlijk helemaal vrij bizar, alsof dat ook maar iets zou helpen.)
Maar de maatregelen zorgen wel zeker voor nog meer maatschappelijke en economische schade.
En ook die steunpakketten (aan zowel binnenland als buitenland) kosten astronomisch veel geld. De grootste klappen voor economie en werkgelegenheid gaan nog komen vrees ik.
Het lijkt een beetje op de bevolking zoet / rustig te houden. Door zogenaamd perspectief te bieden op de korte termijn. Wat eigenlijk gewoon valse hoop is.
Nulnulzeseneenhalf
4 november 2020, 09:23
Wat ik niet begrijp is waarom de overheid denkt dat na 2 of 4 weken braaf de (strengere) maatregelen opvolgen, de situatie ineens zodanig beter zal zijn, dat we weer maatregelen kunnen terugdraaien.
Elke keer als er verbetering van de cijfers kwam heeft de overheid dat uitgelegd als gevolg van de maatregelen. U, en meerdere mensen met U, twijfelt daar aan. Zolang in Den Haag het idee leeft dat verbetering komt door hun regeltjes, blijven zij met regeltjes komen. Toegeven dat de regeltjes niet helpen zullen ze nooit doen.
Dus ja, de overheid denkt dat als wij de maatregelen braaf opvolgen, zij dan weer kunnen versoepelen. En als zij niet kunnen versoepelen ligt dat aan ons, het klootjesvolk. Niet aan het feit dat maatregelen niet zinnig zijn of zelfs averechts kunnen werken.
Badslippers
4 november 2020, 11:23
Met een dikke duim omhoog naar ons kabinet en vooral onze MP Rutte voor de zeer verstandige maatregelen die zijn aangekondigd. Had wat mij betreft nog wat strenger gemogen maar ik verwacht dat bv een avondklok nog wel zal komen. Nu wel hopen dat streng gehandhaafd gaat worden, dat blijkt helaas nodig te zijn. Wij (d.i. te veel Nederlanders) vertikken het nu eenmaal de afgesproken spelregels na te leven. Dan heb je als kabinet geen andere keuze. We mogen maar wat blij zijn met zo'n grote leider als Rutte.
Ik sluit me volledig aan bij de verstandige woorden van B30. Onze geweldige MP Mark Rutte is een zeer verstandig man en zal over een tijdje geprezen en vooral erkend worden als een groot leider die ons door deze crisis loodste. Het moet toch wel heel gek lopen als hij zijn ambtstermijn niet zou kunnen verlengen in maart 2021. En neem eens in beschouwing hoeveel hij daarvoor opoffert. Laatst antwoordde hij nog op de vraag of hij een vriendin heeft: "Mijn vriendin is Nederland. Daar ben ik mee getrouwd". Een man die hart heeft voor de zaak.
mentholbear
4 november 2020, 16:23
Ook sauna’s moeten dicht. Valt onder ‘publiek toegankelijke locaties’. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vraag-en-antwoord/persconferentie-coronavirus-3-november-in-eenvoudige-taal
Letterlijk werden sauna’s genoemd
Er was enige tijd onduidelijkheid, maar net als sportscholen voor de welzijn, mogen sauna's open blijven.
Dus SS voorlopig omdopen tot sauna ;)
Meme Moo
4 november 2020, 16:25
Er was enige tijd onduidelijkheid, maar net als sportscholen voor de welzijn, mogen sauna's open blijven.
Dus SS voorlopig omdopen tot sauna ;)
Of sportschool!
Willem2
4 november 2020, 16:41
7657 nieuwe coronabesmettingen, 112 minder dan gisteren ... https://nos.nl/artikel/2355207-7657-nieuwe-coronabesmettingen-112-minder-dan-gisteren.html
Belangrijker is het aantal zieken in het ziekenhuis en op de IC :
236 opnames op verpleegafdelingen, 50 erbij op de IC
Er zijn 236 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn er 128 minder dan gisteren.
Op de intensive care werden 50 patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 9 opnames minder dan gisteren.
Pikkatrillah
4 november 2020, 16:54
Hij was een beetje dom, zal de vrouw van Pikkatrillah zeggen als ze bij toeval zijn opmerking op het Ijsberenforum ooit leest :)
De druk ligt nu inderdaad (nog) niet op de IC’s maar op de reguliere bedden en de SEH die regelmatig patiënten moeten weigeren or doorsturen naar een andere regio omdat er geen bedden meer beschikbaar zijn. Bedden van COVID-19 patiënten moeten daarbij nog aan isolatie-eisen voldoen, hetzelfde geldt voor het zorgpersoneel.
Daarbij gaat het niet alleen om bedden en beschikbare middelen, de druk ligt ik het bijzonder ook op het zorgpersoneel dat zich telkens weer in de maanmannetjes pakken moet heisen om hun werk verantwoord te kunnen doen.
Hopelijk geeft deze Jip en Janneke toelichting een beeld waarom de druk zo hoog is en dit niets met bangmakerij te maken heeft.
Sinds wanneer heb jij de wijsheid in pacht?
Waarop baseer jij je uitspraken?
Hoe kan het dat gisteren meerdere voetballers vals positief waren?
Hoe kan het dat Ronaldo 3 weken positief testte terwijl er gezegd wordt dat je 7/10 dagen besmettelijk bent en dus die andere 11/14 dagen er niet toe doen?
Vertel grote wijze man !
mentholbear
4 november 2020, 16:57
Of sportschool!
Én sportschool ;)
Picasso 1
4 november 2020, 18:30
Én sportschool ;)
Zoals Artemis die ook een fitnesszaal heeft.
Nostredamus
4 november 2020, 19:08
Rutte wilde er een flinke klap met de hamer opgeven om het Covid er onder te krijgen, maar de scholen, naar mijn idee en vele met mij, gewoon op laten. Laat de scholieren elkaar maar besmetten en vervolgens thuis het virus overbrengen. Meeste besmettingen vinden nog steeds thuis plaats. Dat de cijfers dalen na 2 weken schoolvakantie kan bijna geen toeval zijn.
phoenix
4 november 2020, 19:11
ach gewoon wachten to de kerstvakantie komt, dan wordt dat van zelf duidelijk... tot die tijd hebben ze de illusie dat de maatregelen e juiste zijn, het is echte een hoop natte vingerwerk, waarbij de aantal bewegingen uit uitgangspunt zijn... gelukkigs snappen ze wel dat er in sauna's geen besmettingen te vinden zijn...
RobOpzoek
4 november 2020, 19:30
Het is duidelijk dat de overheid maatregelen neemt die eigenlijk overbodig zijn. Statistici (los van RIVM) hebben berekend dat de daling van vandaag en gisteren in de besmettingen ( what ever de test meet??) over een dag of 14 lagere bezetting van ziekenhuis en IC bedden betekent. Nu zitten we nog in de hoge opnames op IC en ziekenhuis van de piekbesmetting van verleden week, dus komt de politiek gisteren met maatregelen om zo te doen blijken van ferme stelligheid. En dan kunnen ze inderdaad zeggen: kwam door onze krachtige maatregel, arm bang volk stem op mij.
Voor wie er in geïnteresseerd is, volg Wouter J. Keller, ex lid RvB van het CBS. Dat is een man die kan rekenen en statistieken en trends begrijpt en niet door emoties wordt geleid.
NB: ik ontken niet dat er 'iets' heerst wat tot ziektegevallen leidt, maar de oversterfte gezien over 2020 tov 2019 en 2018 is er niet tot minimaal. Dus de maatregelen lijken zeer overtrokken en hebben een ander doel. ( controle?, nieuwe groene wereld?, bankencrisis?). Dus straks met een chip onder je schouderblad door de scan (al je data daar bekend) bij de saunaclub waarbij je de DvP betaalt met een cashloze transactie die moeder de vrouw thuis kan zien. :tongue:
MrSchwanz
4 november 2020, 19:33
Vulkanstrasse is nu gesloten. Dat las ik nergens terug op dit forum. Waar kan ik nou het beste lezen wat de huidig beleid is in Duitsland? Ik ben nu wel voor niks in Duitsland.
Picasso 1
4 november 2020, 19:37
Vulkanstrasse is nu gesloten. Dat las ik nergens terug op dit forum. Waar kan ik nou het beste lezen wat de huidig beleid is in Duitsland? Ik ben nu wel voor niks in Duitsland.
Volgens mij ben je echt Mr Bean. :biggrin:
Dalton
4 november 2020, 20:18
Volgens mij ben je echt Mr Bean. :biggrin:
Hij is het wormvormige aanhangsel van Mr Bean.
Eddy_V
4 november 2020, 21:08
En dan mot je nog 14 dagen in quarantaine gaan bij thuiskomst in Nederland ook! Da’s mooi kloten.
schoolmeester
4 november 2020, 21:10
Hij kan waarschijnlijk niet tot 14 tellen, maar dan doet hij maar 2 keer 7......
Groet, schoolmeester.
Piet Plezier
4 november 2020, 21:21
De gevolgen van de corona-crisis:
De aardappelboer zit in de puree.
De tandarts trekt het niet meer.
De elektricien kan de spanning niet meer aan.
De piloot zit aan de grond.
De exporteur voert niets meer uit.
De kweker zit op zwart zaad.
De kappers zitten met de handen in het haar.
De kroegbaas is het allemaal goed zat.
De gids is de weg kwijt.
De reisleider komt er niet meer uit.
De stratenmakers staan op straat
De zwemleraar gaat kopje onder.
De winkelier heeft er geen boodschap meer aan.
De opticien wenst iedereen sterkte.
De treinmachinist is het spoor bijster.
De postbode is erg bezorgd.
De wielrenner kan niet rondkomen.
De imker is er niet bij.
De uroloog is pissig.
En de DJ draait door.
De gynaecoloog vindt het allemaal zwaar kut.
De accountant rekent nergens meer op.
De loodgieter staat het water aan de lippen.
De toiletjuffrouw zit in de shit.
De voetballer heeft geen doel meer.
De brandweerman is uitgeblust.
De inpakkers kunnen wel inpakken.
Voor de behangers is geen rol meer weggelegd.
De rij-instructeur kan niet schakelen.
Bij de cardioloog komt het “hart” aan.
De cartoonist ziet geen tekenen van herstel.
De audicien vind het ongehoord.
De baggeraar vind het bagger.
De dermatoloog krijgt het vel over de neus.
De dietist word aan het lijntje gehouden.
De frezer heeft niets meer te vrezen.
De mijnwerkers zien het donker in.
De pedicure heeft geen poot om op te staan.
De gedetineerden zien het niet meer zitten.
De buschauffeur volgt de lijn niet meer.
De leerkracht krijgt het niet meer uitgelegd.
De leerling snapt er niets meer van.
De schoolleiding leidt nu niet maar lijdt.
De ouders voelen zich machteloos.
De nagelstylist heeft geen nagel om aan het gat te krabben.
De boswachter ziet door de bomen het bos niet meer.
De slagers hebben niet genoeg vlees op de botten.
En de dokter is er goed ziek van.
De cipier kan niet meer anti-ciperen.
De pastoor is voor het zingen de kerk al uit.
De bloemist ziet het niet meer fleurig in.
De taxichauffeur heeft geen bestemming meer.
De belegger heeft geen opties meer.
De groenteboer kan het niet verkroppen.
De klerenmaker is de draad kwijt.
De verpleegkundige ziet er geen verband meer in.
De alcoholist is te belazerd.
De apotheker ziet er geen heil meer in.
De prostituees gaan naar de kloten.
De kapitein zit op een zinkend schip.
Maar verder gaat alles goed.
mentholbear
4 november 2020, 22:49
Zoals Artemis die ook een fitnesszaal heeft.
Nee nee, SS heeft sportkamers met elk een persoonlijke trainster om je te helpen je hartslag omhoog te brengen en calorieën te verbranden.
Als je een persoonlijke trainer wilt, kun je mij of Eddy_V inschakelen. #Theo's :roll:
Waar is de @duisburgspecialist wanneer je em nodig hebt ;)
Ik had altijd het idee dat de meeste leden op dit forum zich meer richten op FKK/SC. En daarmee dus minder berichten op ramen, laufhauzen enzo. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar voorheen leek me Hookers meer op dat deel van de markt gericht te zijn.
Eddy_V
4 november 2020, 23:32
Als je een persoonlijke trainer wilt, kun je mij of Eddy_V inschakelen. #Theo's :roll:
Zeg hou mij d’r ff buiten ja?!
Ik doe hooguit wat baltrainingen in het zwembad, maar dan wel gemengd zwemmen!
pietpotent44
5 november 2020, 08:18
Met een dikke duim omhoog naar ons kabinet en vooral onze MP Rutte voor de zeer verstandige maatregelen die zijn aangekondigd. Had wat mij betreft nog wat strenger gemogen
Wij (d.i. te veel Nederlanders) vertikken het nu eenmaal de afgesproken spelregels na te leven. We mogen maar wat blij zijn met zo'n grote leider als Rutte.
Ik sluit me volledig aan bij de verstandige woorden van B30. Onze geweldige MP Mark Rutte is een zeer verstandig man en zal over een tijdje geprezen en vooral erkend worden als een groot leider die ons door deze crisis loodste. Het moet toch wel heel gek lopen als hij zijn ambtstermijn niet zou kunnen verlengen in maart.
Dus als ik het goed begrijp zien jullie deze volledig voor zichzelf risico mijdende (en van rechts naar links laverende) politicus als een held die ons zo goed door de crisis loodst.
Even een aantal van deze fantastische maatregelen dan waar hij achter staat:
- maximaal met 2 personen samen buiten. Terwijl je wel meerdere gasten thuis binnen mag uitnodigen
(waarbij aerosolen als belangrijkste besmettingsbron zelfs nu nog steeds wordt ontkend, en nog steeds grote hoest, schreeuw en niesdruppels als belangrijkste infectiebron wordt gezien)
- zwembaden moet sluiten. Maar saunas mogen open blijven.
- Buiten mag je niet eens in groepjes van 2 sporten, zoals bij bootcamps. Binnen in sportscholen mag je met meerdere personen sporten, tot 30 man (alleen geen groepstraining).
- Je mag niet met iemand buiten je huishouden in de auto zonder mondkapje. Als het bedrijfsmatig is mag het weer wel.
Daarnaast wordt nog steeds ventilatie voor binnen niet als voornaamste maatregel genoemd. En is 1,5m heilig verklaard, voor zowel binnen als buiten, geen onderscheid.
Ook worden de dagelijkse cijfers nog steeds gedomineerd door resultaten uit de (voor dit doel) dubieuze pcr test met aantal 'infecties' (die al sinds het begin van de pandemie geen gelijke tred houdt met aantal sterfgevallen en ziekenhuisopnames).
En worden vaccins uit (Rusland en) China geweerd omdat die niet betrouwbaar genoeg zouden zijn. En wordt een lobby om het Oxford vaccin versneld goed te keuren en uit te rollen volledig genegeerd (4-5 maanden langer wachten daardoor), omdat geen politicus de schuld wil krijgen mocht daar iets misgaan (doden door hongersnood, extra armoede, en alleen al in Nederland honderdduizenden werklozen is blijkbaar een minder groot probleem). Terwijl de enorme maatschappelijke en economische schade (en ook medische schade) hier met de dag verder toeneemt.
Dus ja, Mark is een held. Op sokken.
Badslippers
5 november 2020, 11:28
Heey PP44, je vergeet de bibliotheken hè. Blijkbaar een zeer grote bron van infecties en super-spread-events. Je weet wel, die zeer ruime zalen met hoge stellages vol boeken die als ondoordringbare scheidingswand kunnen fungeren waar je af en toe een verdwaalde boekenlezer tegenkomt en waar je een speld kunt horen vallen. Kortom zeer gevaarlijke ruimtes ! ! !
https://www.alleszelf.nl/wp-content/uploads/2016/10/Ontdek-de-mogelijkheden-van-de-bibliotheek.jpeg
Brad Clitt
5 november 2020, 11:30
@ pp44
Ik proef uit de bijdragen van B30 & BS enig sarcasme omtrent MR.
Als je iets leest van hen vaak een ';)' erbij denken, geldt trouwens ook voor mij.
WANDELAAR5
5 november 2020, 11:59
34426
WANDELAAR5
5 november 2020, 15:11
34428
Willem2
5 november 2020, 15:37
6996 nieuwe coronabesmettingen, 650 minder dan gisteren ... https://nos.nl/artikel/2355328-6996-nieuwe-coronabesmettingen-650-minder-dan-gisteren.html
Willem2
5 november 2020, 16:57
Kuipers is voorzichtig, maar daling ziekenhuisbezetting is 'uitstekend nieuws'
De ziekenhuisbezetting daalt al twee dagen op rij. Volgens Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) is dat "uitstekend nieuws", maar geen reden om de vlag uit te hangen.
...
Piek kan langer duren
De tweede golf is nu ongeveer net zo groot als de eerste, waarschuwde Jaap van Dissel gisteren in de Tweede Kamer. De huidige piek gaat waarschijnlijk echter langer duren dan tijdens de eerste golf. Kuipers verwacht dan ook dat het nog een tijd gaat duren voordat alle reguliere zorg kan worden hervat, misschien wel maanden. "We moeten niet verbaasd zijn als we tot en met Kerst met flinke aantallen covidpatiënten zitten." .... https://nos.nl/artikel/2355339-kuipers-is-voorzichtig-maar-daling-ziekenhuisbezetting-is-uitstekend-nieuws.html
Eerst denk je dat gaat goed en dan wordt de angstverspreider weer ingezet.
WANDELAAR5
5 november 2020, 17:35
Waar blijven de doden?
Vraagje van 16 oktober. Nou hier zijn/komen ze dan:
34429
Vermoedelijk/hopelijk blijft de curve lager dan dit voorjaar omdat we nu beter weten hoe patiënten behandeld moeten worden en er inmiddels medicijnen zijn die veel extra ellende kunnen voorkomen.
WA
5 november 2020, 18:56
En welk percentage daarvan had al een bestaande aandoening? Een oncoloog uit mijn kennissenkring merkte laatst enigszins geïrriteerd op dat er de laatste weken bijna niemand meer aan kanker sterft.
Dit voor het nodige perspectief.
In Italië had 96% van de Corona doden al een ernstige onderliggende aandoening. Als we nu eens direct in gaan zetten op een vitalere bevolking besparen we over een jaar al miljoenen omdat er minder dokters of specialisten bezoek nodig is en er minder pillen geslikt hoeven te worden om mensen kunstmatig op de been te houden.
Willem2
5 november 2020, 23:58
Hoewel het aantal coronabesmettingen en ziekenhuisopnames daalt, mogen we voorlopig niet rekenen op een versoepeling van de gedeeltelijke lockdown. De maatregelen zullen zeker tot half december van kracht blijven, zeiden zorgminister Hugo de Jonge en RIVM-directeur Jaap van Dissel vanavond in Het Grootste Coronaspreekuur op YouTube.
Diederik Gommers toonde zich in hetzelfde interview op het videokanaal nog optimistisch. ,,Ik zie weer wat perspectief’’, zei de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care in een reactie op de laatste cijfers. ,,Natuurlijk moeten we wel heel goed kijken hoe we die versoepeling dan gaan aanpakken.’’ ..... https://www.ad.nl/binnenland/helaas-ondanks-dalende-coronatrend-geen-versoepelingen-voor-half-december~a61e72ad/
Het gaat weer heel lang duren ...
satanic surfer
6 november 2020, 00:14
Ik meen dat de gemiddelde oncoloog in bijvoorbeeld Bellege die momenteel geplande zorg aan kankerpatiejenten moet uitstellen tengevolge van overbezetting tengevolge corona ietwat anders piept dan dat onze collega BrianBoitano schildert bovenstaand. Dat moeten uitermate gezellige telefoongeprekjes zijn met de patijent die z´n behandeling noodgedwongen uitgesteld ziet worden sinds enkele weken..Dramatische toestanden zijn dat. Die behandelende geneesheren zullen als ze enig greintje fatsoen hebben géén moer geven om de statistische doodsoorzaak, die laten slaap wegens het niet as planned kunnen behandelen van kankerpatijenten..Parijs is overigens stilaan aan het verzuipen qua ziekenhuiscapaciteit onderwijl.
WANDELAAR5
6 november 2020, 00:35
Het hangt er ook heel erg van af wat je allemaal “onderliggend lijden” vindt. Iemand die vanaf zijn 20e pillen slikt tegen te hoge bloeddruk en daar prima 80 of nog ouder mee kan worden. Is dat “onderliggend lijden”? En is de eigenlijke doodsoorzaak dan hoge bloeddruk? Iemand met 20 kg overgewicht die nog wel 30 jaar had kunnen leven, is die dan dood gegaan aan obesitas als hij/zij Corona krijgt? Je moet uitkijken met die term en kijken naar hoe lang die mensen nog in prima gezondheid hadden kunnen leven.
Picasso 1
6 november 2020, 01:35
Ik meen dat de gemiddelde oncoloog in bijvoorbeeld Bellege die momenteel geplande zorg aan kankerpatiejenten moet uitstellen tengevolge van overbezetting tengevolge corona ietwat anders piept dan dat onze collega BrianBoitano schildert bovenstaand. Dat moeten uitermate gezellige telefoongeprekjes zijn met de patijent die z´n behandeling noodgedwongen uitgesteld ziet worden sinds enkele weken..
Hoezo? Heeft een oncoloog het dan druk met covid patiënten waar hij geen deskundigheid in heeft? Of een hartchirurg? of KNO artsen? of kaakchirurgen? of kinderartsen? Liggen er covid patiënten in de CT-scan ruimtes waardoor inwendig onderzoek bij andere patiënten niet meer mogelijk is? Of moet al het ondersteunend ziekenhuispersoneel handjes aan de covid bedden bieden?
Zijn enkele tientallen covid patiënten per ziekenhuis voldoende om de rest van de reguliere ziekenhuiszorg stil te leggen?
satanic surfer
6 november 2020, 02:33
Exactemundo Picasso. Het is u misschien geheel ontgaan doch in bv de Belgische ziekenhuizen is de situatsie van dien aard dat reguliere zorg gedeeltelijk opgeschort diende én nog altijd dient te worden...Ik zal het u schetsen als volgt betreffende 2 ziekenhuizen in Vlaanderen (waar het nog niet zo dramatisch gesteld is qua numbers in vergelijk met Brussel/Luik ea by the way, daar zal het deels nog schreinender zijn wss). In Gasthuisberg Leuven wat als dé gespecialiseerde kankerbestrijdings- en behandelingslocatie in te schatten valt is effectief een gedeelte des behandelingen van kanker ( tot bestralingscycly toe) uitgesteld die niet persé de laatste 2 weken dienden te worden opgestart. Het zal u misschien verbazen doch zo gaat dat..Het is alle hens aan dek aldaar, zelfs verwijdering/behandeling van niet acuut kwaadaardige tumoren werd/wordt uitgesteld. U kan daar wat lacherig over doen of het trachten te ridiculiseren doch dat zijn feiten die zich helaas afspelen aldaar. In een gelieerd ziekenhuis nabij (Tienen) worden operaties aan verscheidene niet acuut levensbedreigende kwalen eveneens uitgesteld wegens onbeschikbaarheid van intensiefverzorgingsplaatsen en/of om te anticiperen op de gevreesde extra toestroom...Tig ziekenhuispersoneel wordt tijdelijk omgeschoold richting andere zorg die doorgaans covid-gerelateerd is en wordt massaal ingezet in die afdelingen, dat zal u toch niet zijn ontgaan...Men kan voor mijn part gaarne blijven ontkennen dat er iets aan het handje is en de compleet fucked up-situatie waarin ziekenhuis(personeel) zich bevindt met allerhande platitudes weggommen doch ietwat kennis des materie in specifieke ziekenhuizen zou niet misstaan...Het aantal covidtransfers tussen ziekenhuizen is/was groot (honderden intern), richting Dtsld al een 20-tal as well...Ziekenhuizen kraken in al hun voegen en ja, helaas ja lijden verscheidene andere afdelingen (waaronder kankerbehandeling) daaronder. GHB Leuven heeft -tig transfers uit Wallonije overgenomen, beeld u gaarne in hoe het in the senderlocaties gesteld is.
Daarnaast meen ik dat ik u niet moet schetsen met welke procentuele uitval van artsen/verzorgend personeel ziekenhuizen te kampen hebben, rondom 20%. Reken dan nog mee dat de zorg voor covidgevallen wordt ingeschat op een schaal van 1.5, dat maakt dat voor de verzorging van Covidgevallen op een ( al dan niet extra omgebouwde) afdeling percentueel anderhalf maal méér verzorgers nodig zijn...Reken uit met de factor rondom 20% verlies van personeel wegens zelf onbeschikbaar wegens quarantaine en/of infectie en do the mathematics. Met een opschaling richting 60% van beschikbare ICT-locaties louter voor Covid moet men toch géén raketgeleerde zijn om zich voor te stellen dat allerhande "normale" zorg wordt teruggeschroefd noodgedwongen, ja, ook kankerbehandeling helaas gedeeltelijk.
pietpotent44
6 november 2020, 06:03
Wat een ellende daar in Belgie.
Hier in Nederland ook, maar onze MP Rutte is niet te beroerd om in de tussentijd onze bevolking een beetje te entertainen met zijn bekende weglach strategie:
https://www.youtube.com/watch?v=ofRbESDCRYw
Brad Clitt
6 november 2020, 11:35
We hebben dus eigenlijk geen corona-crisis maar een doorgeslagen-bezuiniging-op-de-gezondheidszorg-crisis.
Combineer dit met een ook op andere vlakken falende overheid en het klootjesvolk dat overal lak aan heeft, ja dan zit je echt met de gebakken peren.
Willem2
6 november 2020, 13:14
We hebben dus eigenlijk geen corona-crisis maar een doorgeslagen-bezuiniging-op-de-gezondheidszorg-crisis.
Combineer dit met een ook op andere vlakken falende overheid en het klootjesvolk dat overal lak aan heeft, ja dan zit je echt met de gebakken peren.
Die heb je dan wereldwijd die zogenaamde gezondheids-crisis veroorzaakt door bezuinigingen :rolleyes:
Brad Clitt
6 november 2020, 13:25
Ik betrok het ook eigenlijk op Nederland en Belgie, andere landen hebben ook door andere redenen een self-inflicted corona-crisis.
Er zijn landen die ook een crisis hebben of inmiddels hebben gehad, die er beter mee om (kunnen) gaan zoals China, Australie, Nieuw-Zeeland en Japan.
Willem2
6 november 2020, 13:31
... die er beter mee om (kunnen) gaan zoals China, Australie, Nieuw-Zeeland en Japan.
China is een dictatuur waarbij niets van de daadwerkelijke cijfers kloppen.
De drie andere landen zijn eilanden die daardoor sowieso een virus beter kunnen buiten houden.
Willem2
6 november 2020, 13:32
Das Robert-Koch-Institut hat heute bundesweit 21.506 neue Infektionen mit dem Coronavirus gemeldet, so viele wie noch nie. Die gute Nachricht: Die Zahlen steigen langsamer.
Das liegt daran, dass Infizierte weniger Menschen anstecken. Die Reproduktionszahl ist weiter leicht gesunken, von 0,81 auf 0,79. Damit liegt der sogenannte R-Wert jetzt seit drei Tagen unter 1. Das heißt, dass ein Infizierter im Schnitt weniger als einen anderen Menschen ansteckt. Wenn sich das fortsetzt, sinkt mit einigen Tagen Verzögerung auch die Zahl der Neuinfektionen. Der aktuelle R-Wert bildet das Infektionsgeschehen von vor etwa eineinhalb Wochen ab.
Schon jetzt wird jedoch die Zahl der Intensivbetten knapp. In Nordrhein-Westfalen sind mehr als 80 Prozent belegt. Hinzu kommt: Covid-19-Patienten müssen im Schnitt erst zwei Wochen nach ihrer Infektion im Krankenhaus behandelt werden. Dort liegen jetzt also Menschen, die sich vor zwei Wochen angesteckt haben. Damals gab es nur etwa halb so viele Neuinfektionen wie heute.
R-Wert muss weiter sinken
RKI-Vizepräsident Lars Schaade sagt, um die Lage kontrollieren zu können, müsse die Reproduktionszahl auf mindestens 0,7 sinken. Das war im gesamten Verlauf der Pandemie nur an wenigen Tagen der Fall, zuletzt am 21. Juni. Die Hoffnung liegt jetzt auf den neuen Corona-Beschränkungen, die sich aber frühestens in einer Woche auf den R-Wert auswirken.
Laut dem aktuellen ARD-Deutschlandtrend werden die strengen Maßnahmen von den meisten Menschen grundsätzlich begrüßt. Knapp drei Viertel der Befragten halten sie für angemessen oder fordern noch schärfere Regeln. Mehr als 80 Prozent finden gut, dass Schulen und Kitas offenbleiben. .... https://www1.wdr.de/nachrichten/corona-hoechststand-r-wert-sinkt-100.html
Ga er nu maar vanuit dat het niet bij 1 maand blijft die lockdown.
Picasso 1
6 november 2020, 14:37
Het is alle hens aan dek aldaar, zelfs verwijdering/behandeling van niet acuut kwaadaardige tumoren werd/wordt uitgesteld. U kan daar wat lacherig over doen of het trachten te ridiculiseren doch dat zijn feiten die zich helaas afspelen aldaar. In een gelieerd ziekenhuis nabij (Tienen) worden operaties aan verscheidene niet acuut levensbedreigende kwalen eveneens uitgesteld wegens onbeschikbaarheid van intensiefverzorgingsplaatsen en/of om te anticiperen op de gevreesde extra toestroom...Tig ziekenhuispersoneel wordt tijdelijk omgeschoold richting andere zorg die doorgaans covid-gerelateerd is en wordt massaal ingezet in die afdelingen, dat zal u toch niet zijn ontgaan...Men kan voor mijn part gaarne blijven ontkennen dat er iets aan het handje is en de compleet fucked up-situatie waarin ziekenhuis(personeel) zich bevindt met allerhande platitudes weggommen doch ietwat kennis des materie in specifieke ziekenhuizen zou niet misstaan...Het aantal covidtransfers tussen ziekenhuizen is/was groot (honderden intern), richting Dtsld al een 20-tal as well...Ziekenhuizen kraken in al hun voegen en ja, helaas ja lijden verscheidene andere afdelingen (waaronder kankerbehandeling) daaronder. GHB Leuven heeft -tig transfers uit Wallonije overgenomen, beeld u gaarne in hoe het in the senderlocaties gesteld is.
Dat zal met name de grotere ziekenhuizen betreffen zoals voor Nederland in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht waar de IC capaciteit boven de 100 bedden ligt per ziekenhuis.
In Nederland zijn er 120 algemene ziekenhuizen. Aantal opgenomen Covid patiënten zijn 2000 en aantal IC opnames 320 (aantal beschikbare IC bedden zijn 1400). Als al die opnames gelijk verdeeld zouden zijn over alle ziekenhuizen dan kom je op 16 gewone covid opnames en 3 IC opnames per ziekenhuis. De grotere ziekenhuizen nemen een groot deel voor hun rekening (in Rotterdam bijvoorbeeld is er een capaciteit opschaling geweest van 75 IC bedden naar 150 beschikbare IC bedden) hetgeen de last voor kleinere ziekenhuizen een stuk kleiner maakt dan 16 gewone covid opnames en 3 IC opnames (en voor de grootste ziekenhuizen een stuk groter last natuurlijk). Voor kleinere ziekenhuizen met enkele Covid patiënten komt het me dus vreemd over dat ze niet hun reguliere zorg zouden kunnen bieden. Voor de grotere ziekenhuizen, wat ik lees is dat geanticipeerd wordt op een grotere toevloed aan Covid IC patiënten en dat dat de reden is dat chirurgische ingrepen worden uitgesteld zodat niet daaruit voortvloeiend IC bedden worden bezet. Dus vrij houden van IC bedden is het motto. Betekent dus niet dat de oncoloog, hartchirurg, KNO arts, kinderartsen etc nu overbelast zijn maar dat ze hun werk stil leggen om geen beslag te leggen op ruimtes die mogelijk nodig zijn voor Covid. Wel wordt bij die artsen verpleegkundig personeel weggetrokken t.b.v. 'handen aan het bed' voor Covid patiënten.
Lijkt me dus dat de meeste ziekenhuizen (de kleinere) in staat zouden moeten zijn reguliere zorg te blijven bieden en dat verder voor niet-chirurgische behandelingen en onderzoeken in de grootste ziekenhuizen (CT scan, radiografie, MR scan, etc, etc) waar andere type ruimtes voor zijn ingericht, op kleinere schaal (vanwege wegtrekken verpleegkundigen voor handjes aan het bed) deze dienstverlening zou moeten kunnen continueren.
Willem2
6 november 2020, 15:15
Meer doden, minder besmettingen in België
In België is het aantal ziekenhuisopnames voor een coronabesmetting opnieuw gedaald. Dinsdag werd een piek van 879 nieuwe opnames bereikt, woensdag waren het er 653, gisteren 556. "Het is voor het eerst sinds begin september dat het aantal mensen in onze ziekenhuizen daalt," zei viroloog De Gucht tijdens een persconferentie. Het aantal patiënten op IC's neemt nog toe, maar het tempo vertraagt.
Het aantal sterfgevallen blijft stijgen. In de periode van 27 oktober tot 2 november stierven per dag gemiddeld 159 mensen aan de gevolgen van een besmetting. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van de week daarvoor.
De betrokken ministers van het Belgisch kabinet zijn sinds 08.30 uur bijeen om een nieuw steunpakket voor winkels en bedrijven uit te werken. Er wordt onder meer gedacht aan vrijstelling van werkgeversbijdragen.
Om zijn bewoners op te monteren steekt de stad Antwerpen de komende weken de kerstverlichting al aan, en niet pas in december zoals gebruikelijk. "We willen letterlijk licht brengen in deze donkere en soms moeilijke periode", zegt schepen van Communicatie Claude Marinower (Open VLD) tegen VRT Nieuws. De stad roept zijn inwoners ook op om hun gevel te versieren met lichtjes of een lichtje voor het raam te zetten. .... https://nos.nl/liveblog/2355403-van-ark-over-avondklok-er-zijn-geen-taboes-meer-doden-minder-besmettingen-in-belgie.html