PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

Player
8 december 2020, 19:45
In België vertraagt de daling van aantal nieuwe besmettingen en ziekenhuisopnames. We zijn dus nog niet in veilig vaarwater en de druk op de zorgsector blijft hoog. Hopelijk geeft de regering niet toe aan de oproep van MR om al te versoepelen voor familiefeesten en contactberoepen. Aan het huidig tempo zitten we pas in februari aan minder dan 800 besmettingen op dagbasis.

Ondertussen ziet Nederland het aantal besmettingen met een kwart stijgen in de laatste 7 dagen. Ook hier geen versoepelingen in de kerstperiode. Sterker nog want bij gebrek aan bijkomende maatregelen zal het schip niet snel keren. Misschien moet men nadenken over bepaalde sectoren die toch qua contactberoep niet essentieel zijn en een te groot risico.

Duitsland heeft het begrepen en grijpt in om zo snel mogelijk onder de grens van 50/100.000 besmettingen te geraken. Scholen, kinderopvang en niet-essentiële winkels ruim voor Kerst sluiten tot minstens 10 januari. Quasi lockdown in Saksen die als hotspot wordt gezien.

frits the cat
8 december 2020, 19:56
RIVM:"7134 nieuwe besmettingen"
Ik begrijp dus @rivm dat sinds de verplichting van het mondkapje per 1 december, het aantal besmettingen per dag is opgelopen terwijl het tot aan 1 december aan het teruglopen was "maar niet snel genoeg"
Wat jij @hugodejonge ??

Zeus1
8 december 2020, 19:58
RIVM:"7134 nieuwe besmettingen"
Ik begrijp dus @rivm dat sinds de verplichting van het mondkapje per 1 december, het aantal besmettingen per dag is opgelopen terwijl het tot aan 1 december aan het teruglopen was "maar niet snel genoeg"
Wat jij @hugodejonge ??

#debestestuurluistaanaanwal

Meme Moo
8 december 2020, 19:59
Je vergeet dat daarbij per 1 december het testbeleid ruimer toegankelijk is geworden.

Het absolute aantal positieve tests zegt dus niet zoveel.
Je moet bekijken wat er met het percentage positieve tests gebeurt.
Stijgt dat, of daalt dat?

frits the cat
8 december 2020, 20:03
#debestestuurluistaanaanwalkloptmaarweleendievoorz ichzelfkannadenkenenzulkedingenopvalt

frits the cat
8 december 2020, 20:06
Je vergeet dat daarbij per 1 december het testbeleid ruimer toegankelijk is geworden.

Stijgt dat, of daalt dat?de testbeleid is in die week niet veel verandert er zijn zelf test locaties gesloten, en geeft ook wel aan dat mondkapjes niet werken

Meme Moo
8 december 2020, 20:16

Stijgt dat, of daalt dat?

de testbeleid is in die week niet veel verandert er zijn zelf test locaties gesloten

Dan zou ik toch even dieper nadenken: er zijn in totaal juist meer tests gedaan vanaf 1 december.
Daarnaast melden ook meer commerciële testlocaties de positieve tests door.

Dus: hetvaltopalsjemaarovereenkleinbeetjenadenkt

Eric vb
8 december 2020, 20:24
Net even naar de Nederlandse persconferentie geluisterd. Uiteindelijk geen verstrenging. Maar zo te horen komen er die wel aan. Kunnen ze volgens mij niet onderuit. Ben benieuwd wat ze gaan doen. Hier in België ���� zijn ze zot aan het worden en zijn er 2 clowns �� die alles kapot maken van de economie.( beter gezegd de kleine zelfstandige )

pret
8 december 2020, 20:37
http://youtu.be/CgnfWc09RqE

frits the cat
8 december 2020, 20:44
Dan zou ik toch even dieper nadenken: er zijn in totaal juist meer tests gedaan vanaf 1 december.
Daarnaast melden ook meer commerciële testlocaties de positieve tests door.

Dus: hetvaltopalsjemaarovereenkleinbeetjenadenktvan die commerciële testlocaties zijn er zat van gesloten omdat ze de test niet meer door de GGD gevalideerd kunnen krijgen mijn dochter werkte er bij een die om die reden is gesloten en zij heeft van meerderen collega’s het zelfde gehoord

Eddy_V
8 december 2020, 20:57
mijn dochter werkte er bij een die om die reden is gesloten en zij heeft van meerderen collega’s het zelfde gehoord
Gelukkig maar, want als die collega’s iets anders hadden gehoord dan zou je haast in complottheorieën gaan geloven

Wentelt Eefje
8 december 2020, 20:58
De angst die Aura Timen als gezante van Jaap-Joseph-Josef zaait en kennelijk door het kabinet nu ook wordt verder verspreid over een toename van het aantal besmettingen slaat natuurlijk nergens op wanneer je ook het aantal tests in ogenschouw neemt...

Ten eerste worden nu ook mensen zonder klachten getest, maar dit is volgens Timen slechts van geringe invloed op de stijging. Of en wat er andere invloeden zijn weet ze niet, dient nog onderzocht...

Echter: toename gerapporteerde afgenomen tests deze week 24,6%, toename gerapporteerde besmettingen deze week 26,4%. Iets hoger dus, maar alarmerend... terwijl het aantal gerapporteerde sterfgevallen met 17% afnam...

Cijfermatig inzicht RIVM: ruim onvoldoende
Cijfermatig inzicht Big Brothers Hark & Mugo: bedroevend

Er is helaas geen enkele reden aan te nemen dat de vanavond geuite veronderstellingen tijdens de persconferentie op juiste interpretaties van cijfers gebaseerd zijn...

Badslippers
8 december 2020, 20:59
Wat een enorm zwalkend beleid. Ik blijf erbij, men moet eerst alle cijfers eens goed op een rij hebben. Bovendien zicht hebben op wat en waar de hotspots van besmettingen zijn. Dat moet toch na te gaan zijn. Dat lijkt me echt geen hogere wiskunde. Dan kun je ook gerichte maatregelen nemen. Zijn de scholen de hotspots? Of de restaurants, of de kroegen, of de wekelijkse markt, of de demonstraties, of het sporten, of de verzorgingshuizen, of de ziekenhuizen, of de allochtonen, of de kerstmarkten (omgebouwde tuincentra), of de Primark waar hele hordes van honderden mensen in de rij voor de deur staan? Dat moet je eerst in kaart brengen en dan maatregelen. Ook wil ik weten wat het effect is nu we zo'n beetje dag en nacht mondmaskers dragen. En natuurlijk wil ik van Maurice de Hond horen hoe het met ventileren staat en de aerosolen. En als de brandhaarden allochtone gezinnen zijn moeten ze subiet het land verlaten. Ik denk dat menigeen hier daarbij zijn vingers zal aflikken. KLM en Schiphol trouwens beide dichtgooien en failliet verklaren.

En nu hoor ik de Jonge dat hij meer vaccins had verwacht. Weet hij dat nu pas? Hij had toch bestellingen geplaatst? Allemaal zeer warrig. Eerst hadden we maatregelen. Toen kwamen er uitzonderingen op de maatregelen. Toen kwamen er uitzonderingen op de uitzonderingen van de maatregelen. Geen mens die het nog kan volgen.

Willem2
8 december 2020, 21:26
Kabinet: gaat niet goed, mogelijk nog meer maatregelen voor de kerst

Het is niet uitgesloten dat het kabinet voor Kerst nog met strengere maatregelen komt om het coronavirus in te dammen. Het kabinet vindt dat het niet goed gaat met de besmettingscijfers en de cijfers in ziekenhuizen. Voorlopig worden maatregelen in elk geval niet versoepeld, mogelijk komen er dus nog verzwaringen.

Als extra maatregelen nog voor de Kerst nodig zijn, wordt dat op 22 december bekendgemaakt. ..... https://nos.nl/artikel/2359836-kabinet-gaat-niet-goed-mogelijk-nog-meer-maatregelen-voor-de-kerst.html

Alles wordt gesloten en iedereen naar huis gestuurd ...
En een avondklok ...

Zeus1
8 december 2020, 23:43
Opvallend hoe velen het na elke persconferentie weer beter weten. Onbegrijpelijk dat die mensen niet betrokken worden bij de besluitvorming. Ik zal niet zeggen 17 miljoen maar 10 miljoen experts/virologen telt ons land zeer zeker. Ook ongelooflijk, die domme vragen van journalisten van o.a. NOS en RTL meteen na de persconferentie. Alleen maar vragen naar de bekende weg, verschrikkelijk.
Zodra er geen extra maatregelen worden aan gekondigd vraagt men waarom niet, zodra er wel extra maatregelen komen vraagt men waarom dat toch allemaal nodig is. En dat alles nadat het nog geen minuut daarvoor is uitgelegd.
Daarna doen de talkshows het nog eens lichtjes over. Ook daar zitten louter “experts” die het allemaal beter weten. Uiteraard ook met allerlei verwijzingen naar het buitenland, alsof het daar allemaal beter geregeld is. Ja klopt daar heeft men deze pandemie wel onder controle :hammer:

kempie
9 december 2020, 00:18
Wat een enorm zwalkend beleid. Ik blijf erbij, men moet eerst alle cijfers eens goed op een rij hebben. Bovendien zicht hebben op wat en waar de hotspots van besmettingen zijn. Dat moet toch na te gaan zijn. Dat lijkt me echt geen hogere wiskunde. Dan kun je ook gerichte maatregelen nemen. Zijn de scholen de hotspots? Of de restaurants, of de kroegen, of de wekelijkse markt, of de demonstraties, of het sporten, of de verzorgingshuizen, of de ziekenhuizen, of de allochtonen, of de kerstmarkten (omgebouwde tuincentra), of de Primark waar hele hordes van honderden mensen in de rij voor de deur staan? Dat moet je eerst in kaart brengen en dan maatregelen. Ook wil ik weten wat het effect is nu we zo'n beetje dag en nacht mondmaskers dragen. En natuurlijk wil ik van Maurice de Hond horen hoe het met ventileren staat en de aerosolen. En als de brandhaarden allochtone gezinnen zijn moeten ze subiet het land verlaten. Ik denk dat menigeen hier daarbij zijn vingers zal aflikken. KLM en Schiphol trouwens beide dichtgooien en failliet verklaren.

En nu hoor ik de Jonge dat hij meer vaccins had verwacht. Weet hij dat nu pas? Hij had toch bestellingen geplaatst? Allemaal zeer warrig. Eerst hadden we maatregelen. Toen kwamen er uitzonderingen op de maatregelen. Toen kwamen er uitzonderingen op de uitzonderingen van de maatregelen. Geen mens die het nog kan volgen.

Helemaal mee eens. Zijn genoeg mensen die nu die app hebben dus waar de besmettingen plaats vinden moet nu goed te moeten zijn. Dus ik zou zeggen een paar kroegen openen, concertzalen, voetbalstadions enz. Alles met corona maatregelen zoals 1,5 meter afstand, mondkapjes maar niet van die lullige aantallen zoals als maar 30 mensen in carre nee voetbal stadiob voor 40% gevuld enzo. en dan eens zinnige maatreglen nemen daarna die economisch goed zijn en ons weer wat meer vrijheid gunnen.

Waarom zijn de scholen en kerken open terwijl die economisch geen zoden aan de dijk zetten en de horeca en theaters dicht? Kunnen mensen niet thuis bidden, oh kan je niet biechten wel gewoon even geen zonde begaan dan. Er dient echt meer perspectief te zijn. Vindt wel dat de mensen wel mee moeten werken waar dat kan want als die mensen die weer naar het werk gaan terwijl thuis werken prima blijkt te werken helpt ook niet. Gaan blijkbaar liever naar het werk dan weer naar het theater, het voetbal of de kroeg maar wel klagen dat alle leuke dingen gesloten zijn.

Het kabinet zou de juiste maatregelen moeten nemen die branches weer open laten gaab en ons weer wat mogelijkheden tot vertier bieden en de mensen zouden dan wel zo verstandig moeten zijn de verpreiding niet overbodig te laten oplopen door onnodig naar het werk te gaan enz. Je zal zien dat de situatie niet onthoudbaarder wordt dan nu maar er is wel meer perspectief voor sommige branches

En bij dat alles meer inzetten op sneltesten want dit waarschijnlijk sneller perspectief dan wachten tot er meer mensen zijn ingeënt om alles weer open te gooien. Houdt meer zieke mensen weg bijnde eventen en bij meer mensen komt aan het licht dat ze besmettelijk zijn en even 10 dagen binnen moeteb blijven wat de r-factor omlaag zal brengen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Eddy_V
9 december 2020, 00:51
En een avondklok ...
Behalve voor kerkgangers want die mogen op 24 december naar de nachtmis
en ook een uitzondering voor hondenbezitters, want die moeten hun rondje kunnen lopen voor het slapen gaan
en een uitzondering voor politici want die zijn niet meer van deze tijd

de meubelboulevards gaan hun deuren sluiten op tweede kerstdag, daar zal de helft van de bezoekers zelfs blij mee zijn

pietpotent44
9 december 2020, 04:52
Alles wat aandacht krijgt, groeit.
Dat is in deze corona crisis heel erg van toepassing. Dat is ook de reden waarom we in deze situatie zitten, met veel bange mensen, en ingrijpende maatregelen. Bij de vorige 4 pandemieen hadden we die niet of nauwelijks. In elk geval niet zoals nu. Als er geen alarm was geslagen over een nieuw virus, en alles gewoon zijn natuurlijke beloop had gehad, hadden we dit waarschijnlijk gewoon ervaren als een zwaar griepseizoen. Ik heb in 2018 de kranten niet vol zien staan met alarmerende berichten over de griep. Niemand had het erover. En er waren geen maatregelen. Terwijl er dit jaar maar nipt meer doden zijn dan toen. Is in dezelfde orde van grootte.

Politici proberen nog steeds de illusie levend te houden dat mensen het zelf in de hand hebben, en dat het allemaal te sturen is met maatregelen (waar een complete sport van wordt gemaakt). En dat het allemaal aan menselijk gedrag ligt. En de meeste media gaan daarin mee.
En nu al is er de eerste praktische tegenvaller voor het eerste (Pfizer)vaccin. Mijn vertrouwen in de politici is nog verder gedaald, zij gaan ons niet redden uit deze crisis. Integendeel zelfs, ze koesteren de maatregelen, en zullen die zo lang mogelijk laten gelden. En positief nieuws mag niet benoemd worden. Om de bevolking angstig en koest te houden.

Ik denk daarom dat de natuur het voor ons gaat oplossen (en zal moeten oplossen).
December en januari gaan gewoon klote maanden worden, ongeacht de maatregelen. Daarna in de loop van januari/februari langzaam wat beter, pas vanaf maart mogen we hopen op echt betere tijden. Vaccinatie zal helpen, maar komt eigenlijk al te laat (voor grote doses). De lente en zomer gaan zorgen voor de bevrijding.

RobOpzoek
9 december 2020, 08:49
''De lente en zomer gaan zorgen voor de bevrijding.''

De afgelopen zomer gaf ook niet de bevrijding waar men op hoopte. Maar is juist door de politiek en regering aangegrepen om angst en verwarring te zaaien. Dus bevrijding komt pas als regering - of machthebber - via haar spreekbuis de 'vrije pers' dat toe staat.

Mijn analyse is zwartgallig, ik geef het toe. Maar we leven in een oorlogstijd. Uw ademhaling wordt bij wet letterlijk afgeremd met een muilkap. 'bek houden' is het devies. Avondklok dreigt, vrijheden worden opgeheven. Geld wordt van Noord naar Zuid gepompt alsof het water is - dat zijn een soort herstel betalingen binnen de communistische tendens van de huidige tijd. Als over een jaar of 50 wordt teruggekeken, zal dit Covid gedoe de grootste scam van de 21 eeuw blijken te zijn geweest. Als we dan nog kunnen terugkijken en de chip in je lijf geen signaal aan het centrale moederbord geeft en die gedachte meteen uitwist. Ik hou mijn hart vast voor mijn kind en hun toekomst. Ik heb het boek van Schwab over de great reset gelezen. Tussen de regels door betekent dit een puur communistisch regime. 'Je bezit niets, maar bent gelukkig' zegt hij. En dan denken we aan het hebben van een wasmachine of zo. Maar het gaat mij hier om gedachtenvrijheid, vrije expressie van geest.

Een kleine voorspelling van mijn kant, ik hoop echt dat ik het mis heb.
In de komende maanden zal Rutte en co zich beroepen op de EU voorstellen en naar de avondklok gaan grijpen of via andere maatregelen uw bewegingsvrijheid verder inperken. Ik verwacht dat men verkiezingen gaat uitstellen. Dan zullen we een paar jaar onder een soort noodtoestand leven - regiem van technocraten en ambtenaren - waarin veel vrijheden zullen verdwijnen en de machthebber de tijd heeft om bijvoorbeeld soevereiniteit te ontmantelen, pensioenpot aan Brussel te geven om 'eerlijker' her te verdelen, onze bevolking verder te vermengen met die van Noord Afrika, de EU te transformeren in een verbond al la de Mediterrane unie - wat betekent dat de landen van Noord Afrika toetreden tot het EU verband, waarschijnlijk alles onder het mom van 'groen' en de creatie van de 'nieuwe betere wereld' of het nieuwe 'duizend jarige' rijk. Na een jaar of twee voelt dan voor de normale inmiddels gechipte en over vaccinatiepaspoort beschikkende burger alle versoepeling als bevrijding maar tegenover het niveau van 2018-2019 is heel veel ingeleverd.
Nogmaals, ik hoop dat ik fout zit maar ik vrees het ergste.
Het wel of niet net over de grens wippen om een saunaclub in te gaan is hierbij volledig triviaal. Ik wens u allen het beste toe in 2021!

Coviag
9 december 2020, 08:56
De aantallen stijgen omdat we ons nog steeds niet goed gedragen. Kijk in de winkelstraten, de bouwmarkten en tuincentra. Overvol. Eén besmet persoon kan er tientallen meepakken, zeker als daarbij een personeelslid besmet wordt. Goed dat er nu mondkapjes plicht is.

Ben het niet met je eens dat het anders een zware griep zou zijn. In 2018 lagen de IC's niet vol. Corona is vele malen besmettelijker en dodelijker. Bovendien is het een hele gemene dood ten opzichte van griep.
Je kunt wel stellen dat de hele bevolking lijdt om een deel te beschermen. En dat is ook ernstig. Voor de horeca, de jeugd, de nieuwe werkelozen...
Denk dat het eindpunt het vaccin zal zijn. Hoop dat het inderdaad zo goed werkt als ze zeggen, dan zijn we er komend jaar vanaf. Tot die tijd houd ik me aan de maatregelen, want ik denk dan toch dat de experts in Den Haag het net wat beter weten dan de leken in het land.

Pikkatrillah
9 december 2020, 09:39
Ben het niet met je eens dat het anders een zware griep zou zijn. In 2018 lagen de IC's niet vol. Corona is vele malen besmettelijker en dodelijker. Bovendien is het een hele gemene dood ten opzichte van griep. [/QUOTE]

Als je zelf wat onderzoek doet zul je zien dat de ic’s in 2018 en 2015 wel vol lagen met griep patiënten,waarom werd toen de horeca niet gesloten?

frits the cat
9 december 2020, 09:54
��������Aan alle buren vrienden en bekenden!!!
Hier gaan we!
De regering moedigt u aan om uw buren te melden als ze de nieuwe regel van 3 gasten niet volgen!!!
Voordat je dit advies opvolgt... moet je echt overwegen dat de overheid er niet zal zijn om je auto te starten of gereedschap te lenen als je dat nodig hebt.
Zij zullen geen extra oog zijn om uw eigendom te controleren als u afwezig bent.
Ze houden je kinderen niet in de gaten als ze op straat spelen en iemand vreemd rondhangt.
We hebben elkaar nodig, zo komen we er uit en leven we in vrede.
Want aan het eind van de dag staan ze niet voor je deur om je te helpen als de rotzooi echt wordt.
Laten we dus solidair en slim zijn!!!
Verraadt een ander niet. nu niet nooit niet!!

Pikkatrillah
9 december 2020, 10:15
��������Aan alle buren vrienden en bekenden!!!
Hier gaan we!
De regering moedigt u aan om uw buren te melden als ze de nieuwe regel van 3 gasten niet volgen!!!
Voordat je dit advies opvolgt... moet je echt overwegen dat de overheid er niet zal zijn om je auto te starten of gereedschap te lenen als je dat nodig hebt.
Zij zullen geen extra oog zijn om uw eigendom te controleren als u afwezig bent.
Ze houden je kinderen niet in de gaten als ze op straat spelen en iemand vreemd rondhangt.
We hebben elkaar nodig, zo komen we er uit en leven we in vrede.
Want aan het eind van de dag staan ze niet voor je deur om je te helpen als de rotzooi echt wordt.
Laten we dus solidair en slim zijn!!!
Verraadt een ander niet. nu niet nooit niet!!

Helaas zijn wij het land waar kliklijnen floreren en waar afgunst groot is !

WANDELAAR5
9 december 2020, 10:18
Als er geen alarm was geslagen over een nieuw virus, en alles gewoon zijn natuurlijke beloop had gehad, hadden we dit waarschijnlijk gewoon ervaren als een zwaar griepseizoen. Ik heb in 2018 de kranten niet vol zien staan met alarmerende berichten over de griep.

Dit is wel 1 van de domste dingen die hier geschreven zijn met de kennis van nu. Zonder maatregelen waren er factoren meer doden gevallen (niemand weet hoeveel en ik hou niet van de wilde gokken die je af en toe leest). De ICs lagen vol, dus we zouden mensen niet meer beter kunnen maken, die het nu wel overleeft hebben. De ICs zouden nu in de tweede golf ook weer vol liggen. De reguliere zorg zou nog meer afgeschaald (zeg maar liever volkomen bezweken) zijn met ook weer een groot aantal doden tot gevolg. We zouden hier echt Italiaanse toestanden hebben gehad.

Met die maatregelen hebben de ziekenhuizen het al moeilijk genoeg en zijn er al veel onnodige doden gevallen. Mensen die nog tientallen jaren een goede kwaliteit van leven konden hebben. Ik vraag me zelfs af of de uitvaartbranche het aantal doden wel aan had gekund, of dat we Amerikaanse toestanden zouden hebben gehad met lijken die tijdelijk in vrachtwagens werden opgeslagen. Echt totaal maar dan ook totaal niet vergelijkbaar met een zwaar griepseizoen.

WANDELAAR5
9 december 2020, 10:24
@Frits: je bericht is letterlijk van Facebook gekopieerd. Heb je ook een link waar de regering deze aanmoediging doet? Of is het ergens in een TV uitzending gezegd? Ik heb het niet gezien. Maar ik volg natuurlijk ook niet alles.

frits the cat
9 december 2020, 10:49
@Frits: je bericht is letterlijk van Facebook gekopieerd. Heb je ook een link waar de regering deze aanmoediging doet? Of is het ergens in een TV uitzending gezegd? Ik heb het niet gezien. Maar ik volg natuurlijk ook niet alles.is het dan minder waar als het van FB is gekopieerd bijna iedereen doet aan knippen en plakken en kopiëren
De regel om anderhalve meter afstand te houden, kan tot een hoop ruzie en irritatie leiden. Maar hoe spreek je iemand aan wanneer deze regel wordt overtreden? Burgemeester Bort Koelewijn van de gemeente Kampen heeft daar een oplossing voor: de ‘corona-kliklijn’. In Dit is de Dag lichtte hij het toe.

Pikkatrillah
9 december 2020, 11:00
Momenteel geldt ook een verbod om meer dan dertig personen per zelfstandige ruimte (zoals een zaal) toe te laten, maar dat vindt het OMT dus niet streng genoeg. ,,Ook zou het aantal van dertig personen per gebouw gehanteerd moeten worden om opsplitsen van binnenruimten te voorkomen.”

Verder is het volgens de experts een optie om de avond op te delen in shifts, waarbij mensen op een afgesproken moment arriveren en een vooraf bepaalde tijd blijven. Dat gebeurde al bij sommige restaurants, voordat ze allemaal dicht moesten.

Het Outbreak Management Team benadrukt in het advies nogmaals dat een eventuele verruiming alleen voor de eigenstandige restaurants zou moeten gelden, niet voor café-restaurants.

Dit zou voor ss betekenen dat ze volledig open kunnen maar met maximaal 30 gasten in het hele gebouw?!

WANDELAAR5
9 december 2020, 11:24
Ok, dus niet de regering maar een burgemeester. En dit is niet echt nieuws, maar iets uit april. Maakt het voor mij toch wat anders.

WANDELAAR5
9 december 2020, 13:26
https://science.sciencemag.org/content/early/2020/12/07/science.abe9728

Een erg interessant onderzoek uit Brazilië (Manaus en Soa Paulo). Daar hebben ze het virus min of meer gewoon rond laten gaan. Na een paar maanden (juli) blijkt in Manaus ca 44% tot 66% van de bevolking besmet te zijn geweest. De percentages lopen zo ver uiteen, omdat het onzeker is hoe snel antistoffen precies uit het bloed verdwijnen. Uiteindelijk stabiliseert het aantal gevallen op ca. 76%. Dat is dus grofweg het “groepsimmuniteit”%. De IFR lag rond de 0,2% (lager dan in São Paulo ca 0,5-0,7%) omdat de bevolking van Manaus relatief jong is).

In juli lag het aantal mensen met voorgaande besmettingen in Nederland rond de 5%. Het ongebreideld laten rond gaan van het virus zou dus ongeveer tussen de 9 keer en 13 keer zo hoge Covid aantallen hebben opgeleverd zonder de maatregelen van de regering en de mensen zoals afstand houden, thuis werken, scholen dicht, beperken van sociale contacten e. d.

Nulnulzeseneenhalf
9 december 2020, 14:17
Helemaal mee eens. Zijn genoeg mensen die nu die app hebben dus waar de besmettingen plaats vinden moet nu goed te moeten zijn. Dus ik zou zeggen een paar kroegen openen, concertzalen, voetbalstadions enz.

Een van de redenen dat het zolang geduurd heeft met die app is de privacywetgeving. Zoals ik het begrijp, en ik weiger in complottheorieën te geloven, meldt die app alleen maar dat je in contact bent geweest met iemand die positief is getest. Zelfs pas als het langer dan 15 minuten is als ik goed ben geïnformeerd. Niet waar dat was. Niet wanneer dat was. Met die app kun je dus helemaal niks uitvogelen waar de besmettingen plaats vinden. Zul je moeten doen door positief geteste mensen te bevragen.

Politici proberen nog steeds de illusie levend te houden dat mensen het zelf in de hand hebben, en dat het allemaal te sturen is met maatregelen (waar een complete sport van wordt gemaakt). En dat het allemaal aan menselijk gedrag ligt. En de meeste media gaan daarin mee.

Ik denk daarom dat de natuur het voor ons gaat oplossen (en zal moeten oplossen).

De grootste fout die mensen maken is te denken dat ze alles wat ze doen bewust doen. De clou is dat dat vies tegen valt. Meer dan 90% van wat je doet gebeurt op de automatische piloot. Anders raken je hersens overbelast van het steeds maar weer bewust dingen doen. Daarnaast is de mens een kuddedier. Enerzijds betekent dat dat hij graag bij anderen is. Anderzijds betekent dat dat hij de groep volgt.

En ja de natuur gaat het oplossen. Zoiets wordt ook wel eens evolutie genoemd. Zwakke broeders worden vanzelf uitgeselecteerd omdat ze het niet redden. Alleen, dat laatste accepteren we niet meer. We zijn zover gevorderd in de geneeskunde dat we niet meer accepteren dat iemand het niet redt.

En soms vrees ik dat ook het vaccin ons niet gaat helpen. Verbeter mij als ik het fout heb. Het Corona-virus valt onder de verkoudheids- en griepvirussen. Over het jaar heen zwalkt dat in besmetting en ziekteverschijnsel. Ze passen zich zelfs een beetje aan telkens. Ook het griepvaccin geeft geen 100% bescherming.
Gaan wij ons ieder jaar laten vaccineren? Waarbij een procent of 60 niet genoeg zal zijn volgens virologen om genoeg groepsimmuniteit te hebben. Gaan wij elk jaar in de koudere tijden met beperkingen leven omdat het aantal besmettingen toch te hoog ligt? En dus de ziekenhuizen en de zorg overbelast wordt? Gaan wij onze vrije tijd op een andere manier invullen omdat er geen fatsoenlijk groot evenement meer plaats kan vinden. Festivals, concerten, autorai, tefaf André Rieu op de markt in Maastricht, kermissen, trouwerijen of andere feesten? En een gezellig intiem verjaardagsfeestje zal ook niet meer lukken.

WA
9 december 2020, 14:17
Erg interessant artikel wat onze gerespecteerde OMT leden adviseren en hoe ze daar persoonlijk beter van worden in follow the money (ftm.nl) vandaag.

Arts-microbioloog Jan Kluytmans verdient aan coronatesten. Als lid van het Outbreak Management Team (OMT) adviseert hij gelijktijdig over het testbeleid en over de inzet van sneltesten, een bron van inkomsten voor zijn laboratorium en hemzelf. Maar dat financiële belang heeft hij niet gemeld. Het ministerie van VWS ontkent het bestaan van een belangenconflict niet, maar ziet geen probleem. Dit is niet het eerste incident rond belangenverstrengeling in het OMT: eerder al kwam de dubbele pet van collega Ann Vossen in beeld.

Aangezien parlementaire enquêtes pas na jaren in gang gezet worden kunnen de verantwoordelijke bewindspersonen nog wel een termijn anderen wat “gunnen“ en zichzelf verzekeren van een lucratief commissariaat na de politiek.

Eric vb
9 december 2020, 15:09
In België zijn de virologen aan het roepen voor vrijheidsbeperkingen, dit wil zeggen niet te ver met de wagen rijden enzo.... zot zijn ze hier aan het worden. Gaan werken in een bedrijf waar elke dag nieuwe interims (Roemenen , afrikanen ...) naast u staan en weten dat die met 20 man samen wonen en allemaal elders gaan werken en s’avonds terug samen zijn dat mag. Ik snap het allemaal niet meer. :gruebel::hammer:

Willem2
9 december 2020, 15:32
Zwaar debat Rutte en De Jonge over sombere kerst, veel minder vaccins en gelekte memo horeca
Geen kerst met de hele familie, geen versoepelingen voor de horeca en veel minder vaccins voorhanden dan gedacht. Premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) moeten vandaag tekst en uitleg geven in de Tweede Kamer over deze sombere boodschap rond de aanpak van het coronavirus. Mis niks met de stream en ons liveblog onderaan dit artikel. .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-zwaar-debat-rutte-en-de-jonge-over-sombere-kerst-veel-minder-vaccins-en-gelekte-memo-horeca~a9826c3e/

Van Dissel waarschuwt voor gevolgen onvoorzichtigheid tijdens feestdagen .... https://nos.nl/artikel/2359933-van-dissel-waarschuwt-voor-gevolgen-onvoorzichtigheid-tijdens-feestdagen.html

Willem2
9 december 2020, 15:50
Die Politik diskutiert darüber, wie sie die Corona-Pandemie wieder in den Griff bekommt. NRW-Ministerpräsident Laschet schlägt nun einen kompletten "Lockdown" vor - aber erst nach Weihnachten.

Eigentlich wollte die Politik mit einem eher sanfterem "Lockdown" die Corona-Zahlen runterkriegen. Doch das hat nicht geklappt. Erst am Mittwoch wurden fast 21.000 Neuinfektionen gemeldet. Außerdem gibt es bei den täglichen Todesfällen mit 590 einen neuen Höchststand. .... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/laschet-lockdown-corona-100.html

Vanavond zal er meer bekend worden.
Frau Merkel was zeer emotioneel ....

Willem2
9 december 2020, 16:07
Black Friday maar één van de mogelijke verklaringen voor stijgende coronacijfers
ANP / BEWERKING NOS
In een week tijd is de verspreiding van het coronavirus in Nederland fors toegenomen. Er zijn ruim een kwart meer positieve testen gemeld. Volgens het RIVM lijkt er een verband met de drukte in de winkelstraten tijdens Black Friday, maar dat is slechts een van de factoren die mogelijk een rol spelen.

Zo blijkt uit reisdata dat er opnieuw iets meer mensen naar het werk gaan. Er zijn voor zover bekend de afgelopen week ook meer mensen in de werksituatie besmet geraakt. .... https://nos.nl/artikel/2359807-black-friday-maar-een-van-de-mogelijke-verklaringen-voor-stijgende-coronacijfers.html

frits the cat
9 december 2020, 18:37
Wat heeft @MinPres te verbergen dat hij angstvallig @MonaKeijzer uit de 2e kamer wil houden ter verantwoording betreffende het Corona rapport over de Horeca! Mijn voorschot op het antwoord: het rapport klopt voor de volle 100% en dan blijkt dat Rutte III wanbeleid voert!

Wentelt Eefje
9 december 2020, 18:43
.... https://nos.nl/artikel/2359807-black-friday-maar-een-van-de-mogelijke-verklaringen-voor-stijgende-coronacijfers.html

Het aantal tests is ook met een kwart toegenomen, er is dus geen sprake van een stijging van de toename, ook niet procentueel, slechts van het aantal dat vastgesteld wordt.

De enige verklaring is dus gebrek aan intelligentie bij diegenen die de cijfers opleveren dan wel duiden in de RIVM, OMT en kabinetskringen.

frits the cat
9 december 2020, 18:53
Volgens een gerechtelijke uitspraak uit 2014 zijn winkels geen publieke ruimte (mediamarkt arrest). Ik heb sterk de indruk dat de overheid het niet op confrontatie bij de rechter laat aankomen omdat de staat weet dat die verliest. Intussen slacht de bevolking zichzelf wel.

mentholbear
9 december 2020, 21:27
Vervelend voor als je ernstige allergieën hebt.

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coronavirus/6095660/deze-bijwerkingen-van-het-pfizer-vaccin-kun-je-verwachten.html

WANDELAAR5
9 december 2020, 21:28
Het aantal tests is ook met een kwart toegenomen, er is dus geen sprake van een stijging van de toename, ook niet procentueel, slechts van het aantal dat vastgesteld wordt.

De enige verklaring is dus gebrek aan intelligentie bij diegenen die de cijfers opleveren dan wel duiden in de RIVM, OMT en kabinetskringen.

Het percentage is natuurlijk niet het enige. Als meer mensen ziekteverschijnselen hebben, dan laten meer mensen zich testen. En dan zullen er meer gevallen zijn als het percentage gelijk blijft. We moeten niet net doen alsof meer testen de verklaring is voor meer ziektegevallen. Het begint ermee dat er meer mensen ziek zijn, anders zou je niet meer testen hebben.

WANDELAAR5
9 december 2020, 21:48
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/laschet-lockdown-corona-100.html

Vanavond zal er meer bekend worden.
Frau Merkel was zeer emotioneel ....

"Emotionele Merkel: 'Dit moet niet de laatste Kerst met grootouders zijn' https://www.nu.nl/284871/video/emotionele-merkel-dit-moet-niet-de-laatste-kerst-met-grootouders-zijn.html

pietpotent44
9 december 2020, 21:58
Dit is wel 1 van de domste dingen die hier geschreven zijn met de kennis van nu. Zonder maatregelen waren er factoren meer doden gevallen (niemand weet hoeveel en ik hou niet van de wilde gokken die je af en toe leest).

De ICs lagen vol, dus we zouden mensen niet meer beter kunnen maken,We zouden hier echt Italiaanse toestanden hebben gehad.

Mensen die nog tientallen jaren een goede kwaliteit van leven konden hebben. Ik vraag me zelfs af of de uitvaartbranche het aantal doden wel aan had gekund, of dat we Amerikaanse toestanden zouden hebben gehad met lijken die tijdelijk in vrachtwagens werden opgeslagen. Echt totaal maar dan ook totaal niet vergelijkbaar met een zwaar griepseizoen.

Dit is allemaal weer de bekende aanname. Speculatie die nergens op gebaseerd is.

Het is gewoon waar dat we afstevenen op een vergelijkbaar dodenaantal als die van een zwaar griepseizoen als 2018.
Het is pas dom om dit te blijven ontkennen, en steeds maar rook te blijven opgooien over hoeveel slachtoffers er wel niet geweest waren zonder maatregelen.
Ook de curves zijn goed vergelijkbaar. Hooguit misschien een wat heftigere piek in maart / april, omdat het virus net nieuw was in Europa.

Mensen die nog tientallen jaren een goede kwaliteit van leven konden hebben ?
De gemiddelde leeftijd van een corona dode ligt rond de 82 jaar. Dat is niet anders dan een niet-corona dode.
Het is onzin te suggereren dat mensen veel te vroeg sterven door corona. Wel gaan er veel meer levensjarrn verloren doordat operaties van reguliere zorg niet meer door kunnen gaan, massas mensen werkeloos worden, toename armoede, etc.

pietpotent44
9 december 2020, 22:15
De aantallen stijgen omdat we ons Goed dat er nu mondkapjes plicht is.

Ben het niet met je eens dat het anders een zware griep zou zijn. In 2018 lagen de IC's niet vol. Corona is vele malen besmettelijker en dodelijker. Bovendien is het een hele gemene dood ten opzichte van griep.
Je kunt wel stellen dat de hele bevolking lijdt om een deel te beschermen. En dat is ook ernstig. Voor de horeca, de jeugd, de nieuwe werkelozen...
Denk dat het eindpunt het vaccin zal zijn. Hoop dat het inderdaad zo goed werkt als ze zeggen, dan zijn we er komend jaar vanaf. Tot die tijd houd ik me aan de maatregelen

Familie van w5.
Niet medische mondkapjes helpen niet. Daar is inmiddels zeer veel bewijs van. Was zelfs al voor de corona-crisis data van, al decennia.
En in 2018 lagen de ICs ook vol, net als in 2014 en 2016 bijvoorbeeld.
Corona is wel besmettelijker dan een gemiddelde griep inderdaad. En ook dodelijker. Maar qua dodelijkheid wel degelijk vergelijkbaar met een zwaar griepseizoen.

Het eindpunt is niet het vaccin maar groepsimmuniteit. Vaccins kunnen daar bij helpen.

pietpotent44
9 december 2020, 22:38
Met die app kun je dus helemaal niks uitvogelen waar de besmettingen plaats vinden. Zul je moeten doen door positief geteste mensen te bevragen.

Daarnaast is de mens een kuddedier. Enerzijds betekent dat dat hij graag bij anderen is.

En ja de natuur gaat het oplossen. Zoiets wordt ook wel eens evolutie genoemd. Zwakke broeders worden vanzelf uitgeselecteerd omdat ze het niet redden. Alleen, dat laatste accepteren we niet meer.

En soms vrees ik dat ook het vaccin ons niet gaat helpen. Verbeter mij als ik het fout heb. Het Corona-virus valt onder de verkoudheids- en griepvirussen. Over het jaar heen zwalkt dat in besmetting en ziekteverschijnsel. Ze passen zich zelfs een beetje aan telkens. Ook het griepvaccin geeft geen 100% bescherming.
Gaan wij ons ieder jaar laten vaccineren? Waarbij een procent of 60 niet genoeg zal zijn volgens virologen om genoeg groepsimmuniteit te hebben. Gaan wij elk jaar in de koudere tijden met beperkingen leven omdat het aantal besmettingen toch te hoog ligt? .

Mee eens.
Menselijk gedrag is spontaan. De maatregelen blijven iets onnatuurlijks. En er zou inderdaad wel wat meer acceptatie mogen zijn. Iemand van 80 of 85 die overlijdt door corona, had waarschijnlijk ook niet lang meer geleefd zonder corona. Het was slechts het laatste duwtje. Het is onterecht dat soms wordt gesuggereerd alsof er een hoop jonge mensen er aan sterven, en nog tientallen jaren te leven hadden. Dat zijn echt de uitzonderingen.

Vaccinatie is meer een middel, in plaats van een doel op zich.
Het doel moet groepsimmuniteit zijn. Of dat nou komt door bescherming door vaccins of natuurlijke besmetting. Volgens Jaap van Dissel zijn ongeveer 2 miljoen Nederlanders nu besmet geweest. Dat is ruim 10 procent.
Maar waarschijnlijk is het aantal mensen dat beschermd is, veel groter. Vanwege t-cel en kruis immuniteit.
Het zou daardoor goed kunnen dat we al bij een veel lager percentage antistoffen dan 60-70 procent, al groepsimmuniteit bereiken.
Maar wat hoogstwaarschijnlijk ook gaat gebeuren, is dat het virus uiteindelijk muteert naar een zwakkere / mildere variant.

Een jaarlijkse corona orik (naast de griepprik) lijkt me prima.
Lang met beperkingen werken lijkt me niet prima.

Zeus1
9 december 2020, 23:04
@pietpotent44, ik raad je aan eens ‘n paar dagen op de IC’s te gaan kijken, denk dat je dan wel anders gaat lullen :wink2:

Nulnulzeseneenhalf
10 december 2020, 01:18
@pietpotent44, ik raad je aan eens ‘n paar dagen op de IC’s te gaan kijken, denk dat je dan wel anders gaat lullen :wink2:

Ik kom niet op voor pietpotent44, moet ie zelf maar doen. Heb in het verleden wel eens met hem overhoop gelegen, dus hij zoekt het maar uit. En dat kan hij ook.

Ik ken iemand die in de eerste golf langere tijd op de IC heeft gelegen. En ja, dat is verschrikkelijk. Ook ooit meegemaakt met mijn vader. Feit is dat door de Corona er andere zorg is uitgesteld. Zorg die ook belangrijk is. Zorg die ook levens verlengt. Zoek al de artikelen maar op van de verschillende zorgdisciplines over het aantal minder vast gestelde aandoeningen. Zie ook het volgende artikel. https://www.1limburg.nl/meer-beenamputaties-limburg-door-lockdown-de-zorg?context=default De vraag die je moet stellen is: tot hoever ga ik met beschermen? Je kunt niet iedereen redden. Helaas. Hoe graag we, ja ik ook, het zouden willen. Tegen de tijd dat Star Trek is gearriveerd is het allemaal wat simpeler. Dan hebben we voor alle aandoeningen wel een poedertje, pilletje of drankje. En de rest repareren we met een laserpen. Tot die tijd moeten we keuzes maken. En om dat een beetje fatsoenlijk in gang te zetten moet er op VN-niveau een discussie opgestart worden wat we weken niet doen bij een volgende pandemie. Anders lopen we de rest van ons leven rond met een mondkapje, gaan we nooit meer naar een café of concerten moeten we er ernstig rekening mee houden dat het aangaan van een relatie wel eens verboden zou kunnen worden.

mentholbear
10 december 2020, 01:37
Momenteel geldt ook een verbod om meer dan dertig personen per zelfstandige ruimte (zoals een zaal) toe te laten, maar dat vindt het OMT dus niet streng genoeg. ,,Ook zou het aantal van dertig personen per gebouw gehanteerd moeten worden om opsplitsen van binnenruimten te voorkomen.”

Verder is het volgens de experts een optie om de avond op te delen in shifts, waarbij mensen op een afgesproken moment arriveren en een vooraf bepaalde tijd blijven. Dat gebeurde al bij sommige restaurants, voordat ze allemaal dicht moesten.

Ik vind het ook wat tegenstrijdig. Enerzijds lijkt het me ook fijn als je binnen meer afstand kunt houden van anderen. Dus snap niet waarom ze al die ruimte in SS sluiten en mensen op elkaar gepropt worden.
Anderzijds snap ik wel dat als je meerdere zalen hebt, waardoor je in het hele gebouw misschien wel 90 mensen kunt hebben, dat het bij een krappe entree, receptie, omkleedruimte, etc. toch mensen dicht op elkaar kunt gaan krijgen. Net zoals in de rij voor het restaurant, waar soms mensen pal achter je gaan staan en niet de 1,5 meter aanhouden. Vaak moet men er ook aan herinnerd worden of dat het duidelijk zichtbaar is. Zo zie ik mensen vaak wel netjes achter een lijn wachten in een wachtrij. Of sommige roltrappen waar er aan de zijkant 1,5 meter strips geplakt zijn. Daar houden de meesten wel rekening mee. Maar gaan ze door de draaideur dan gaan ze ineens met z'n 3 of 4 gepropt door zo een vak heen...

En betreft de restaurants die dat al deden voor corona, die noem je all you can vreetschuren ;)

Niet waar dat was. Niet wanneer dat was. Met die app kun je dus helemaal niks uitvogelen waar de besmettingen plaats vinden. Zul je moeten doen door positief geteste mensen te bevragen.

De grootste fout die mensen maken is te denken dat ze alles wat ze doen bewust doen. De clou is dat dat vies tegen valt. Meer dan 90% van wat je doet gebeurt op de automatische piloot. Anders raken je hersens overbelast van het steeds maar weer bewust dingen doen.

Autisten hebben van dat laatste in meer en mindere mate last van.

Die app helpt je inderdaad niet direct te bepalen waar en wanneer iemand mogelijk besmet was geraakt. Het draagt WEL bij aan het EERDER handelen. Dus voor je merkbare symptomen hebt al in quarantaine te gaan en een test te laten doen. Als je positief uitslag hebt kun je vervolgens eerder behandeld worden en kan er eerder uitgezocht worden wanneer je waar met wie bent geweest door de GGD, dan als je eerst zou wachten totdat je je ziek voelt.
Maar als er inderdaad geen bron en contact onderzoek volgt, dan blijft dat waar en wanneer een mysterie, en kan er minder goed uitgezocht worden waar brandhaarden ontstaan.

Afgelopen tijd hebben we ook gezien hoe dat onderzoek ook zo z'n beperkingen heeft door capaciteit en IT problemen.

pietpotent44
10 december 2020, 05:23

Ach ach. Weer zon klassiek inkoppertje.

Ja, op de IC komen is altijd verschrikkelijk. Maar niet alleen voor corona.
Het merendeel van de IC patienten is zelfs nu non covid. Van de huidige 1025 IC patienten in de Nederlandse ziekenhuizen zijn er 473 covid-patient.
Op de IC zijn allemaal heftige gevallen: hersenbloeding, hartinfarct, slachtoffers van auto ongelukken, etc.
Een kennis van mij werkt al 20 jaar op de IC, en heeft zelfs in de regio gewerkt in Brabant waar de eerste golf begon huis te houden. Zij zegt dat het bijna allemaal oude en/of dikke mannen waren die binnenkwamen met covid.

Gelukkig is de kans dat je op de IC terecht komt door corona erg klein. Voor veruit de meeste mensen (zeker beneden de 60-70) geldt een mild ziekteverloop. Maar die komen niet in het nieuws. Net zoals alle non covid IC patienten ook niet in het nieuws komen. Het is nu blijkbaar alleen interessant als het een corona patient is. Het lijkt wel of het nu erger is om te te sterven aan corona dan aan kanker.
Er zijn dit jaar in Nederland veel meer mensen aan kanker en hart-en vaatziekten gestorven dan aan corona.

En zoals al terecht aangehaald, de reguliere zorg heeft ook te lijden onder de corona. Daar zitten mensen tussen die al lang op een operatie wachten, en dat uitgesteld zien. Dat kost ook doden en levensjaren.

Goedemorgenallemaal
10 december 2020, 08:52
34551

34552

Zeus1
10 december 2020, 09:02
Ach ach. Weer zon klassiek inkoppertje.

Je hebt gelijk, heel de wereld staat op z’n kop, het is maar een griepje :hammer:

WANDELAAR5
10 december 2020, 10:39
Dit is allemaal weer de bekende aanname. Speculatie die nergens op gebaseerd is.

Het is onzin te suggereren dat mensen veel te vroeg sterven door corona. Wel gaan er veel meer levensjarrn verloren doordat operaties van reguliere zorg niet meer door kunnen gaan, massas mensen werkeloos worden, toename armoede, etc.

Nee Piet, die grote aantallen slachtoffers als er geen maatregelen genomen waren zijn gebaseerd op het eenvoudige gegeven dat als meer mensen Corona krijgen, dat er dan ook meer slachtoffers zullen zijn. Iedereen kan dat begrijpen.

Eerdere berichten hierover waren gebaseerd op wiskundige modellen met bepaalde aannames. Iets andere aannames gaven heel andere resultaten. Maar we hoeven nu geen aannames meer te doen. In Brazilië hebben ze het virus zijn gang laten gaan. Nu weten we dat het virus met een R waarde van 2,5-3 om zich heen grijpt. En als we geen maatregelen hadden genomen, dan hadden we in juni ongeveer 8 tot 13 keer zoveel Corona gevallen gehad. Het aantal doden was waarschijnlijk met een wat hogere factor gestegen, omdat er dan te weinig IC capaciteit was geweest om mensen te redden die nu wel gered zijn. Dus niets speculatie meer!

We zijn het er wel over eens dat mensen die overlijden doordat er te weinig ziekenhuiscapaciteit is, eigenlijk tot de indirecte Corona slachtoffers gerekend moeten worden.

Nulnulzeseneenhalf
10 december 2020, 11:21
We zijn het er wel over eens dat mensen die overlijden doordat er te weinig ziekenhuiscapaciteit is, eigenlijk tot de indirecte Corona slachtoffers gerekend moeten worden.

Volgens mij vlieg je hier een beetje uit de bocht. Je gaat nu alles toeschrijven aan de Corona. De conclusie die je hier uit zou moeten trekken is dan, althans volgens mij, dat we minder aandacht aan de Corona moeten besteden en het normale leven weer gaan oppakken. Of wilt U in een Corona-samenleving wonen? En werken? En leven?

Willem2
10 december 2020, 11:45
Recordaantal nieuwe besmettingen in Duitsland
In Duitsland zijn het afgelopen etmaal 23.679 nieuwe coronabesmettingen vastgesteld, meldt het Robert Koch-instituut (RKI), dat de cijfers verzamelt. Dat is een record. Het vorige record stond op 23.648 nieuwe gevallen en dateert van 20 november. Het RKI meldt ook 440 nieuwe sterfgevallen. Dat is minder dan het recordaantal van 590 coronadoden van een dag eerder.

Vanwege het oplopende aantal besmettingen verklaarde bondskanselier Merkel zich gisteren voorstander van een harde lockdown na de Kerst. Ze wil dat winkels tot 10 januari gesloten blijven. "We moeten alles doen om ervoor te zorgen dat we niet weer een exponentiële groei krijgen", zei ze in het parlement.

Merkel riep de Duitsers ook op om zich beter aan de coronamaatregelen te houden. "Als we nu te veel contact hebben, wordt dit de laatste Kerst met onze grootouders", waarschuwde ze. ... https://nos.nl/liveblog/2360021-ing-leent-miljard-aan-mkb-recordaantal-nieuwe-besmettingen-in-duitsland.html

Wentelt Eefje
10 december 2020, 13:42
Snel nog even voor de kerst in NRW shoppen dus... moet lukken

Willem2
10 december 2020, 13:53
Kwetsbare jongeren thuis door corona: 'Ik was heel eenzaam en depressief' .... https://nos.nl/artikel/2360041-kwetsbare-jongeren-thuis-door-corona-ik-was-heel-eenzaam-en-depressief.html

Willem2
10 december 2020, 14:22
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldt vandaag een flinke stijging in het aantal nieuwe coronabesmettingen: 8793. Gisteren werden er 6528 positieve tests gemeld. Dat waren er ruim 300 meer dan woensdag. .... https://www.ad.nl/binnenland/live-rivm-meldt-8793-nieuwe-coronabesmettingen~a7ca78f6/

Pikkatrillah
10 december 2020, 15:08
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-rivm-meldt-8793-nieuwe-coronabesmettingen~a7ca78f6/
Volgens mij zijn dat er ruim 2200 meer!

Zeus1
10 december 2020, 16:36
Volgens mij zijn dat er ruim 2200 meer!

Wat maakt het uit, tis toch maar ‘n griepje :wink2:

Eddy_V
10 december 2020, 17:31
En de overvolle shoppingmalls blijven open, maar restaurants met voldoende ruimte voor een paar bezoekers blijven dicht..
Je zou er bijna iets achter gaan zoeken, zoals familiare relaties tussen bewindslieden en het grootwinkelbedrijf
onzichtbare leiders enzo

WANDELAAR5
10 december 2020, 18:17
Volgens mij vlieg je hier een beetje uit de bocht. Je gaat nu alles toeschrijven aan de Corona. De conclusie die je hier uit zou moeten trekken is dan, althans volgens mij, dat we minder aandacht aan de Corona moeten besteden en het normale leven weer gaan oppakken. Of wilt U in een Corona-samenleving wonen? En werken? En leven?

Het is geen kwestie van willen. We leven al in een Corona maatschappij. En gelukkig wordt een groot deel van de mensen niet ernstig ziek. Maar als ze stikbenauwd zijn, dan gaan ze wel naar het ziekenhuis. En als het ziekenhuis vol ligt, dan is er geen plek meer voor andere doodzieke mensen. Zo simpel is het. Dus jij en ik zouden het normale leven op kunnen pakken, totdat we ziek worden.

Ik weet ook niet goed wat je bedoelt met “er geen aandacht aan besteden”. Bedoel je dat artsen Covid patiënten moeten gaan weigeren?

Wentelt Eefje
10 december 2020, 18:28
Er wordt niet “een groot deel” van de mensen niet ernstig ziek. Er wordt bijna niemand ernstig ziek! Wel worden oversterftecijfers en de ernstige gevallen maximaal uitgelicht, iets dat tijdens griepgolven tot heden altijd achterwege gebleven is.

De incubatietijd wordt door de onheilsprofeten al naar gelang de interpretatie het vereist ingekort of opgerekt om fluctuaties te duiden.

En wat is dat eigenlijk voor vreemde benadering: tweede golf en derde golf omdat men het eerder zo voorspelde. Na een voorjaarsgriepgolf wordt een nieuwe griepgolf in het najaar, ook indien veroorzaakt door dezelfde influenzavariant, toch ook als nieuwe seizoensgriep geduid...

seksenfun
10 december 2020, 18:34
België! Te gek. Nog net geen communistische staat.

Tegen Corona volgende maatregelen:
- drones die je bespioneren (geen masker, met te veel op straat, met te veel ergens binnenlopen...)
- nummerplaten zullen geverifieerd worden om te zien of de nummerplaat wel in de directe omgeving van je woonplaats staat want anders is er een sterk vermoeden dat je op bezoek bent met de feestdagen en met te veel binnen zal zitten --> politie breekt de deur open want een bevel is niet meer nodig
- kinderen mogen niet meer zingen met Nieuwjaar buiten maar de Europese commissieleden mochten vandaag wel met z'n allen in een gesloten ruimte bijeenkomen.
- wat komt er nog allemaal...?

Ah ja, net nog vernomen. Er worden per onmiddellijk politieagenten extra aangenomen om de Corona-maatregelen te controleren. Waarom kon dat nooit tegen échte criminelen?

Dit heb je natuurlijk met een uiterst linkse regering maar ja de grote winnaar, zeer rechts, wordt altijd maar uitgesloten :smoke: .

Pikkatrillah
10 december 2020, 19:36
België! Te gek. Nog net geen communistische staat.

Tegen Corona volgende maatregelen:
- drones die je bespioneren (geen masker, met te veel op straat, met te veel ergens binnenlopen...)
- nummerplaten zullen geverifieerd worden om te zien of de nummerplaat wel in de directe omgeving van je woonplaats staat want anders is er een sterk vermoeden dat je op bezoek bent met de feestdagen en met te veel binnen zal zitten --> politie breekt de deur open want een bevel is niet meer nodig
- kinderen mogen niet meer zingen met Nieuwjaar buiten maar de Europese commissieleden mochten vandaag wel met z'n allen in een gesloten ruimte bijeenkomen.
- wat komt er nog allemaal...?

Ah ja, net nog vernomen. Er worden per onmiddellijk politieagenten extra aangenomen om de Corona-maatregelen te controleren. Waarom kon dat nooit tegen échte criminelen?

Dit heb je natuurlijk met een uiterst linkse regering maar ja de grote winnaar, zeer rechts, wordt altijd maar uitgesloten :smoke: .

Hier is jaren geleden eens een boek over geschreven,1984 !

Eddy_V
10 december 2020, 19:43
Kijk in België worden ten minste spijkers met koppen geslagen, heel goed !
Dan kunnen we over een maand zien wat het verschil is met het zwalkende Nederland

Ps met die grenscontroles bij Nettental laat ik mijn contanten tegenwoordig maar thuis, voor je het weet word je voor witwasser aangezien, zelfs als je niet in een wit busje rijdt. Mn verloofde is ook blij met betaling in natura (naast flesjes bubbels, plakken zalm en toastjes waren het wortels en komkommers die ik mee moest nemen, kennelijk schaars of van mindere kwaliteit in Duitsland?)

Lesyeux
10 december 2020, 20:11
Mn verloofde is ook blij met betaling in natura (naast flesjes bubbels, plakken zalm en toastjes waren het wortels en komkommers die ik mee moest nemen, kennelijk schaars of van mindere kwaliteit in Duitsland?)

Geen zorgen Eddy... je relatie lijkt in een nieuwe, volgende, culinaire fase te komen: je kunt haar vast ook verrassen met een bundeltje asperges, een lekkere salami of een stevige prei! :plapper: Gewoon zorgen dat je je "moestuintje" op orde hebt... En ik zou zeggen: doe er een mooie ammarilles-bol bij!

Oh ja... de link met het topic? Evident! Gezonde levensstijl en verse groenten zijn essentieel voor je immuunsysteem!

Nulnulzeseneenhalf
10 december 2020, 20:44
Dus jij en ik zouden het normale leven op kunnen pakken, totdat we ziek worden.

Ik weet ook niet goed wat je bedoelt met “er geen aandacht aan besteden”. Bedoel je dat artsen Covid patiënten moeten gaan weigeren?

Ik mag het normale leven niet oppakken op dit moment. Een aantal van mijn interesses liggen op dit moment stil omdat ze onmogelijk gemaakt worden danwel niet toegestaan zijn door de overheid.

Ik bedoel dat op dit moment alles wat niet normaal is toegeschreven wordt aan de Corona. En ik zie die Corona niet weggaan. Maar ik heb ook geen zin om de rest van mijn leven met een mondkapje de winkel in te lopen, om maar iets te noemen. We moeten eens gaan nadenken wat we allemaal willen inleveren om oud te kunnen worden. En dat op globaal niveau.

mentholbear
10 december 2020, 21:25
Er wordt niet “een groot deel” van de mensen niet ernstig ziek. Er wordt bijna niemand ernstig ziek!

Intussen konden de IC's de toestroom niet meer aan :rolleyes:

Ik mag het normale leven niet oppakken op dit moment. Een aantal van mijn interesses liggen op dit moment stil omdat ze onmogelijk gemaakt worden danwel niet toegestaan zijn door de overheid.

Ik bedoel dat op dit moment alles wat niet normaal is toegeschreven wordt aan de Corona. En ik zie die Corona niet weggaan. Maar ik heb ook geen zin om de rest van mijn leven met een mondkapje de winkel in te lopen, om maar iets te noemen. We moeten eens gaan nadenken wat we allemaal willen inleveren om oud te kunnen worden. En dat op globaal niveau.

Hebben niet alle ijsberen de gemeenschappelijke deler dat een bepaalde interesses stil ligt ;)

Er wordt van alles gedaan om het oude leven weer terug te krijgen. Niemand wilt de rest van z'n leven een mondkapje op. Maar zou het hier ook ingeburgerd raken dat als je verkouden bent, je een mondkapje op bepaalde plaatsen op doet? Zoals ze dat in sommige (weliswaar dichtbevolkte) Aziatische landen doen?
Ik vond het wel prettig om daar op sommige plekken een mondmasker op te doen. Daar staan soms de airco's zo hard aan, dat deze koukleum met chronische luchtwegproblemen een warm mondkapje wel prettig vind. Net zoals ik nu ook buiten graag een mondkapje op doe.

frits the cat
10 december 2020, 21:29
34554

pietpotent44
10 december 2020, 21:29
Wat praat 006,5 de laatste tijd verstandig.
Was ik niet van hem gewend, maar hij lijkt echt in bloedvorm de laatste tijd.
Mogelijk heeft ie tijdens de quarantaine inspiratie op gedaan.
Of hij heeft een maitresse gevonden die hem op het rechte pad heeft gebracht. Of hem op de juiste plekjes kietelt.

pietpotent44
10 december 2020, 21:37
Nee Piet, die grote aantallen slachtoffers als er geen maatregelen genomen waren zijn gebaseerd op het eenvoudige gegeven dat als meer mensen Corona krijgen, dat er dan ook meer slachtoffers zullen zijn. Iedereen kan dat begrijpen.

Eerdere berichten hierover waren gebaseerd op wiskundige modellen met bepaalde aannames. Iets andere aannames gaven heel andere resultaten. Maar we hoeven nu geen aannames meer te doen. In Brazilië hebben ze het virus zijn gang laten gaan. Nu weten we dat het virus met een R waarde van 2,5-3 om zich heen grijpt. En als we geen maatregelen hadden genomen, dan hadden we in juni ongeveer 8 tot 13 keer zoveel Corona gevallen gehad. Het aantal doden was waarschijnlijk met een wat hogere factor gestegen, omdat er dan te weinig IC capaciteit was geweest om mensen te redden die nu wel gered zijn. Dus niets speculatie meer!

Ofwel, inderdaad nergens op gebaseerd. Niet meer dan een persoonlijke mening met zeer onrealistische inschatting.
Puur en alleen speculatie.

Ja, zonder maatregelen zullen er in beginsel relatief veel doden en besmettingen komen. Maar na verloop van tijd worden er dat steeds minder vanwege toegenomen immuniteit. En 99% van de infecties zijn niet ernstig.
Deze 2e golf is ook milder dan de eerste. Alleen duurt ie langer. In Brazilie dalen de cijfers al maanden. En kijk nu naar Zweden.

En er worden juist teveel doden onder het kopje corona gerekend. Ook mensen die een verkeersongeluk hebben gehad en corona bleken te hebben, worden als corona doden geregistreerd. In Belgie rekenden ze in verzorgingstehuizen ook bijna alles als corona. Amerikaanse ziekenhuizen krijgen zelfs (extra) geld voor elke corona dode, in plaats van dode door andere oorzaak.

Wentelt Eefje
10 december 2020, 21:37
Intussen konden de IC's de toestroom niet meer aan :rolleyes:

Dat werd eerder veroorzaakt door ernstig zieken die door Corona opgenomen dienden te worden op een IC dan door mensen die ernstig ziek werden door Corona EN door een te lage IC-capaciteit. Tijdens een recente griepgolf konden de ICs de toestroom ook niet meer aan. Maar werd er niet zo over bericht

mentholbear
10 december 2020, 22:17
Dat werd eerder veroorzaakt door ernstig zieken die door Corona opgenomen dienden te worden op een IC

Ik vraag me af hoeveel van die mensen zonder corona toen op de IC zouden zijn beland. Of dat ze een zwakke gezondheid hadden of een ziekte hebben, maar zonder corona niet op de IC terecht waren gekomen.

phoenix
10 december 2020, 22:28
allemaal speculaties........we weten niet wat als als.. en Brazilië is een land waar mensen nee weer buiten leven... de zomer komt eraan....

WANDELAAR5
10 december 2020, 22:46
Ofwel, inderdaad nergens op gebaseerd. Niet meer dan een persoonlijke mening met zeer onrealistische inschatting. Puur en alleen speculatie.

Amerikaanse ziekenhuizen krijgen zelfs (extra) geld voor elke corona dode, in plaats van dode door andere oorzaak.

Ik plaats net een link naar een Braziliaans onderzoek waar deze cijfers vandaan komen, maar Piet besluit dat het nergens op gebaseerd is en pure speculatie.

2 weken terug een artikel geplaatst over de enorme oversterfte in Mexico en veel te lage registratie daar van Covid doden. Daar stond ook de oversterfte in de VS stond waaruit blijkt dat ook in de VS de Corona doden registratie onvolledig is. Maar Piet suggereert dat ze juist teveel registreren.

Niet naar de cijfers kijken en suggereren dat het anders is zonder enige onderbouwing. Geen discussie mogelijk zo. Dit gaat nergens meer over. (Dat ging het misschien vanaf het begin al niet :) ).

Zeus1
10 december 2020, 23:44
Je hebt helemaal gelijk WANDELAAR5 maar de wijsneusvirologen alhier weten het uiteraard nog beter :gruebel:

Nulnulzeseneenhalf
11 december 2020, 00:51
Wat praat 006,5 de laatste tijd verstandig.
Was ik niet van hem gewend, maar hij lijkt echt in bloedvorm de laatste tijd.
Mogelijk heeft ie tijdens de quarantaine inspiratie op gedaan.
Of hij heeft een maitresse gevonden die hem op het rechte pad heeft gebracht. Of hem op de juiste plekjes kietelt.

Dat doe ik meestal. Probleem was dat U vaak anders over dat onderwerp dacht. Waarbij het vaak over heel persoonlijke dingen als smaak of gevoel ging. Hier gaat het meer over praktische dingen. Al werk ik dan niet in de menselijke gezondheidszorg, door mijn achtergrond weet ik wel wat af van ziektes en hun verloop. Daarnaast ben ik een realist, al probeer ik de zaken altijd van de optimistische kant te zien.

Overigens moet U er niet van uitgaan dat deze vleierij mij anders over U laat denken. Helaas.

Je hebt helemaal gelijk WANDELAAR5 maar de wijsneusvirologen alhier weten het uiteraard nog beter :gruebel:

Deze wijsneusviroloog weet 1 ding zeker. Wij hebben deze zomer veel te weinig gedaan. Bij een virus moet je groepsimmuniteit nastreven. Dat krijg je op 2 manieren. Vaccineren. Of besmetten. Dat vaccin is er nu pas. En net als bij de gewone griep zie je een grote groep mensen die het niet willen. Gedurende de zomer zijn ziekteverschijnselen over het algemeen heel mild. Een uitgelezen kans om immuniteit op te bouwen. En ja, ik weet dat de zorg overbelast was. Maar die keuze hebben we een jaar of 10-15 geleden gemaakt en mensen die heel veel schrik hadden om iets op te lopen, of een zwakke gezondheid hebben, die maken zelf de keuze om voorzichtig te zijn. Dat hoef je niet te sturen. Ik vind het geen probleem om met zulke mensen wat extra rekening te houden. Houden zij er ook rekening mee dat ik soms iets leuks in mijn leven wil beleven? En dat dat dit jaar, en waarschijnlijk tot de zomer van het komend jaar, niet mocht?

Oh ja. Wat ik allemaal uitgespookt heb tijdens de verschillende quarantaine-periodes, en ik ben een aantal maal in quarantaine geweest, gaat U, en alle andere lezers, niks aan. Nog minder gaat U aan wat er mij momenteel allemaal kietelt.

pietpotent44
11 december 2020, 04:52
Ik plaats net een link naar een Braziliaans onderzoek waar deze cijfers vandaan komen, maar Piet besluit dat het nergens op gebaseerd is en pure speculatie.

2 weken terug een artikel geplaatst over de enorme oversterfte in Mexico en veel te lage registratie daar van Covid doden. Daar stond ook de oversterfte in de VS stond waaruit blijkt dat ook in de VS de Corona doden registratie onvolledig is. Maar Piet suggereert dat ze juist teveel registreren.

Niet naar de cijfers kijken en suggereren dat het anders is zonder enige onderbouwing. Geen discussie mogelijk zo. Dit gaat nergens meer over. (Dat ging het misschien vanaf het begin al niet :) ).

O ja, je bedoelt dat artikel dat Mexico zogenaamd een IFR had van 10% (terwijl het wereldwijd vrijwel overal ligt tussen 0,1 en 1 procent).
Brazilie is geen Europa. En op basis van die Braziliaanse R waardes kan je ook geen inschatting maken van het aantal doden. Je kan dan nog beter naar een land als Zweden kijken. Als je dan toch een realistische schatting zou willen maken.

Het is inderdaad niet meer dan speculatie.
Maar droom ondertussen rustig verder.

Er zijn een hoop beren die het inderdaad veel beter weten dan w5. Ik lees altijd met belangstelling zinnige posts van o.a. Picasso, BrianBoitano, Willem2, Badslippers, en zelfs 006,5.
Dat kan ik van de posts van w5 helaas niet zeggen.

pietpotent44
11 december 2020, 05:15
Overigens moet U er niet van uitgaan dat deze vleierij mij anders over U laat denken. Helaas.

Deze wijsneusviroloog weet 1 ding zeker. Wij hebben deze z Gedurende de zomer zijn ziekteverschijnselen over het algemeen heel mild. Een uitgelezen kans om immuniteit op te bouwen. die maken zelf de keuze om voorzichtig te zijn. Dat hoef je niet te sturen.

Oh ja. Wat ik allemaal uitgespookt heb tijdens de verschillende quarantaine-periodes, en ik ben een aantal maal in quarantaine geweest, gaat U, en alle andere lezers, niks aan. Nog minder gaat U aan wat er mij momenteel allemaal kietelt.

Zo jammer weer. Maak je eens een compliment, en dan krijg je dit. En je was net zo goed bezig. Ook weer met die goede suggestie van safe spreading in de zomer. En dan ook nog een prive kietelaarster erbij. Niet slecht. (Ik neem aan dat je eindelijk mijn advies hebt opgevolgd, en haar hebt verteld van de boerderij van je oma.)

Toch vind ik het een geruststellende constatering dat sommige beren op dit forum mijn bloed wel kunnen drinken. Dat betekent namelijk dat je er toe doet.

Ik ben tot grote ergernis van sommigen nou eenmaal van veel markten thuis. Ook van de medische wereld heb ik kennis en achtergrond.
Ik ben wat dat betreft eigenlijk een beetje de Peter R de Vries van het ijsberenforum, alleen dan NOG irritanter :biggrin:

pietpotent44
11 december 2020, 05:43
Van Haga vs Hugo de Clown en consorten:

https://www.youtube.com/watch?v=bN-zF-ZnAxM

Big30
11 december 2020, 08:20
Experts OMT maken zich zorgen over ‘fake news’ rondom corona

,,Het OMT maakt zich zorgen over berichten in de media dat SARS-CoV-2 niet echt zou bestaan of dat de PCR geen betrouwbare test is”, melden de virologen onder leiding van Jaap van Dissel (RIVM).

Rechter stelt overheid in gelijk

De Stichting Viruswaarheid, die de afgelopen maanden nauw contact had met Van Haga, eiste recent in een kort geding dat de overheid het gebruik van de pcr-testen zou staken. De rechtbank Den Haag wees vanochtend alle vorderingen van de stichting af. De rechter oordeelde dat ‘het gebruik van de PCR-test niet in strijd is met de voorschriften van de fabrikanten of de CE-certificering’. ,,De PCR-test is ook voldoende betrouwbaar om op deze grootschalige wijze ingezet te worden", aldus de rechtbank.

Ook hoeft de overheid haar communicatie niet aan te passen. Viruswaarheid wilde dat er niet langer over ‘besmettingen’ zou worden gesproken. ,,Het is niet gebleken dat de overheidscommunicatie tot nu toe feitelijk onjuist, misleidend of bovenmatig angstaanjagend is geweest", stelt de rechtbank.

https://www.ad.nl/politiek/experts-omt-maken-zich-zorgen-over-fake-news-rondom-corona~afef142c/

Van Haga, van beroep huisjesmelker, zetelrover en verspreider van Fake news.

Logisch, in het FvD moet je wel onderstrepen dat je gelooft in Corona complottheorieën! Niet alleen daar vind je die gelovigen :biggrin:.

FvD-senator: ‘Baudet gelooft in complottheorieën over corona’

Nicki Pouw-Verweij, senator en nummer drie op de kandidatenlijst van Forum voor Democratie, luidt de noodklok over uitspraken en gedragingen van Thierry Baudet tijdens een partijdiner met de top-10 kandidaat-Kamerleden van afgelopen vrijdag. ,,Ik heb het idee dat Thierry in de afgelopen tijd geradicaliseerd is, en complottheorieën is gaan aanhangen”, verklaart Pouw-Verweij in een brandbrief aan een aantal leden van het partijbestuur.

https://www.ad.nl/politiek/fvd-senator-baudet-gelooft-in-complottheorieen-over-corona~ab1b628d/

pietpotent44
11 december 2020, 08:42
https://www.ad.nl/politiek/experts-omt-maken-zich-zorgen-over-fake-news-rondom-corona~afef142c/

Van Haga, van beroep huisjesmelker, zetelrover en verspreider van Fake news.

Logisch, in het FvD moet je wel onderstrepen dat je gelooft in Corona complottheorieën! Niet alleen daar vind je die gelovigen :biggrin:.

https://www.ad.nl/politiek/fvd-senator-baudet-gelooft-in-complottheorieen-over-corona~ab1b628d/

Welk fake nieuws heeft Van Haga volgens jou verspreid ?

Viruswaarheid verliest uiteraard elke rechtszaak.
Niet eens zozeer vanwege complottheorieen, maar gewoon omdat rechters hun hoogste baas niet willen afvallen.
Stel je voor dat ze die rechtszaak over pcr testen gewonnen hadden, dat zou juridisch grote gevolgen kunnen hebben. (Wat overigens in Portugal wel is gebeurd.)

En het zou de basis voor het hele overheidsbeleid onderuit halen. Dus geen kans van slagen.

wervelwind
11 december 2020, 09:14
Dat vaccin is er nu pas.

Pas? Dat duurt normaal zeker 5 jaar.

pietpotent44
11 december 2020, 09:19
Rechter in Lissabon oordeelt: pcr test onbetrouwbaar

https://www.theportugalnews.com/nl/nieuws/2020-11-27/covid-pcr-test-betrouwbaarheid-twijfelachtig-rechters-in-portugal/56962

Willem2
11 december 2020, 10:17
Vandaag in Duitsland 29.875 corona zieken erbij op 1 dag. Dat gaat hard naar een totale lockdown. Ook 598 doden op 1dag. Dat zijn records in Duitsland. Mutti Merkel had gelijk, maar het zou beter zijn dit weekend kerst te vieren en dan allemaal minimaal 3weken in een hele harde lockdown.
Zie het dashboard.
https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4

Roep om lockdown Duitsland neemt toe na stijgende besmettingscijfers
De roep om zwaardere maatregelen neemt in Duitsland toe nu het aantal coronabesmettingen exponentieel stijgt. Het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM, meldde vandaag 29.875 nieuwe besmettingen. Daarmee werd het dagrecord van gisteren (23.679 besmettingen) ruim gebroken. Ook het aantal coronadoden kwam op het hoogste punt tot nu toe. Er werden 598 nieuwe sterfgevallen gemeld, tegenover 590 een dag eerder.

Michael Müller, de burgemeester van Berlijn, verwacht dat Duitsland vanwege de toename drie weken in lockdown gaat. Hij is voorzitter van het overleg tussen de deelstaten over de bestrijding van het coronavirus. Zondag komen de zestien deelstaatpremiers met bondskanselier Merkel bijeen om over strengere maatregelen te praten. In Duitsland is het aan deelstaten zelf hoe ze het virus bestrijden. Daarom gelden er vaak verschillende maatregelen.

Ook Horst Seehofer, de Duitse minister van Binnenlandse Zaken, wil een lockdown. Dat is de enige kans om de situatie weer onder controle te krijgen, zegt hij tegen Der Spiegel.

Müller zegt dat winkelend publiek leidt tot besmettingsgevaar. Daarom wil hij de detailhandel voor een belangrijk deel dicht. Restaurants, cafés, recreatie- en sportfaciliteiten zijn al gesloten. Scholen en niet-essentiële winkels zijn nog wel open. De lockdown moet volgens Müller ingaan voor de kerstdagen, op 20 december. Eerder werd in de Duitse politiek gesuggereerd dat dit na de Kerst kon. .... https://nos.nl/liveblog/2360166-roep-om-lockdown-in-duitsland-neemt-toe-klm-mag-tijdelijk-niet-op-hongkong-vliegen.html

Dalton
11 december 2020, 10:40
HAMSTEREN

Zeus1
11 december 2020, 11:19
Ach Willem, wat is nou 29.875 nieuwe besmettingen...
Tis maar een griepje toch

wervelwind
11 december 2020, 11:54

Maar het is feitelijk onjuist om van 29.875 nieuwe zieken te spreken zoals Willem deed. Het zijn nieuwe “infecties”, vastgesteld met een methode (PCR) die onjuist gebruikt wordt en daardoor niet al te specifiek COVID 19 meer aantoont. Sowieso, als het 29.875 infecties zouden zijn dan werden er hooguit enkele duizenden daarvan ziek, verreweg het grootste deel met onschuldige symptomen.
Ik hecht dan meer waarde aan de IC getallen.

Picasso 1
11 december 2020, 12:16

Wat die hoge besmettingscijfers betreft zijn er wel parallelen met de griep. In de winter van 2016/2017 bijvoorbeeld hebben in Nederland 500.000 mensen griep gekregen (380.000 mensen hiervan hebben zich met griepverschijnselen bij de huisarts gemeld). Dit half miljoen aantal mensen betreffen degenen die ziek zijn geworden, maar als je de met influenza virus besmette mensen bij zou optellen die verder niet ziek zijn geworden dan kom je waarschijnlijk op een veelvoud hiervan. Uitgaande van een mogelijk 2 miljoen met influenza besmette mensen kom je in een winterperiode van 90 dagen aan 20.000 besmettingen gemiddeld per dag op een bevolking van 17 miljoen mensen. En het cijfer dat je citeert betreft Duitsland dat een 5 maal groter aantal inwoners heeft als Nederland....
Dit even los van hoe dodelijk de ene ziekte is ten opzichte van de andere, dat is lastig te vergelijken want de maatregelen maken de situaties anders.

Badslippers
11 december 2020, 12:24
Of de percentages. Bijvoorbeeld in Duitsland 29000 positieve besmettingen op 83 miljoen inwoners (0,0349) en in Nederland 9000 op 17 miljoen (0,0529). (op basis van de laatste cijfers en bij benadering).

Willem2
11 december 2020, 18:45
Maar het is feitelijk onjuist om van 29.875 nieuwe zieken te spreken zoals Willem deed. Het zijn nieuwe “infecties”, vastgesteld met een methode (PCR) die onjuist gebruikt wordt en daardoor niet al te specifiek COVID 19 meer aantoont. Sowieso, als het 29.875 infecties zouden zijn dan werden er hooguit enkele duizenden daarvan ziek, verreweg het grootste deel met onschuldige symptomen.

Het aantal doden loopt ook op in Duitsland en de druk op de IC neemt toe.
Ondanks dat de getallen volgens enkelen laag zijn neemt Duitsland volgende week in enkele bundesländer drastische maatregelen.
Bv Baden-Württemberg met een avondklok vanaf 20.00uur tot 5uur. ( ook in Frankrijk trouwens)

Wegen steigender Corona-Zahlen gilt in ganz Baden-Württemberg ab diesem Samstag eine Ausgangsbeschränkung. Wie Ministerpräsident Winfried Kretschmann sagte, ist das Verlassen des Hauses ab dem Wochenende nur noch aus triftigen Gründen erlaubt. Dazu zählen auch Einkäufe und Zusammenkünfte von höchstens fünf Menschen aus zwei Haushalten.

Ausgangsbeschränkungen in der Nacht
Zwischen 20 und 5 Uhr sind die Ausnahmen weiter eingeschränkt. Besuche von Freunden und Verwandten nach 20 Uhr sind nur zwischen dem 23. und dem 26. Dezember erlaubt. Die Maßnahmen gelten zunächst für vier Wochen. Die "Botschaft" der Maßnahmen, wie es der Grünen-Politiker im ZDF-Mittagsmagazin nannte: "Bleibt zuhause!" ... https://www.zdf.de/nachrichten/video/live-wuerttemberg-corona-lockdown-100.html
In NRW worden denk ik volgende week alle winkels gesloten (uitzondering levensmiddelen). Daarnaast is het heilige kerstmis niet meer een familiefeest (hooguit 5 personen). Het gezeik over scholen blijft. Scholen moet open blijven ondanks soms grote uitval van leerlingen en nog meer van docenten.

Und jetzt doch: NRW-Ministerpräsident Laschet und sein Vize Stamp haben einen harten Corona-Lockdown angekündigt - samt Wegfall der Präsenzpflicht an Schulen.

Wegen hoher Corona-Infektionszahlen will die NRW-Landesregierung nun doch einen harten Lockdown. Ziel sei es, die Infektionszahlen "jetzt sehr schnell zu senken" , sagte Ministerpräsident Armin Laschet (CDU) am Freitag in Düsseldorf. Nötig sei eine drastische Reduzierung der Kontakte - auch an Weihnachten. .... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-laschet-106.html

Wentelt Eefje
11 december 2020, 18:52
Heiligabend is toch wel een echt heilig familiefeest in Duitsland. Kan me niet voorstellen dat Duitsers een beperking daarop gaan accepteren...

stimpy3
11 december 2020, 19:00
Idiote gekte op schiphol: https://twitter.com/RTLnieuws/status/1337452805574062081

En in Sachsen (de zwaarst getroffen deelstaat in duitsland) beginnen ze in paniek te raken: https://www.welt.de/politik/article222297304/Kretschmer-fordert-fuer-Corona-Bekaempfung-autoritaere-Massnahmen-des-Staates.html?cid=socialmedia.twitter.shared.web

mentholbear
11 december 2020, 19:01
Heiligabend is toch wel een echt heilig familiefeest in Duitsland. Kan me niet voorstellen dat Duitser een beperking daarop gaan accepteren...

Als het leven van jezelf en/of je naasten je heilig is, blijf dan thuis :annieengel:

Wentelt Eefje
11 december 2020, 19:11
Als het leven van jezelf en/of je naasten je heilig is, blijf dan thuis :annieengel:

Op gegeven moment gaat de kwaliteit van leven ook meespelen.

Daarnaast is een factor die ook NL-politici en raadgevers en “blijf dan thuis” roepende sukkels vergeten: het kan de laatste kerstmis voor vader/moeder opa/oma worden, al dan niet Corona gerelateerd. Liever met ze gevierd dan zonder ze!

stimpy3
11 december 2020, 19:13
En hoe eerder de erfernis binnen is hoe beter :cool:

schoolmeester
11 december 2020, 19:13
Wijze woorden mentholbeer.

Groet, schoolmeester.

mentholbear
11 december 2020, 19:28
het kan de laatste kerstmis voor vader/moeder opa/oma worden, al dan niet Corona gerelateerd. Liever met ze gevierd dan zonder ze!

En dan misschien een week of 2 later naast hun IC bed afscheid nemen. Als ze al doodziek zijn, kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Maar ik zou liever een jaartje overslaan en na de vaccinatie pas op bezoek gaan. Dan maar na dat, met alle respect, verzonnen heilige feest...

Afijn, ieder z'n overwegingen. Ik begrijp ook dat sommigen er troost, geluk, etc. uit zo een samenkomst halen. Voor een kluizenaar als ik boeit het niet zo.

mentholbear
11 december 2020, 19:29
En hoe eerder de erfernis binnen is hoe beter :cool:

Misschien het dan toch maar es te gaan vieren :teuflisch:

Wentelt Eefje
11 december 2020, 19:37
Tsja, als je alle sprookjes gelooft van iemand die zelfs in zijn eigen partij zijn geloofwaardigheid al verloren heeft, is het aannemelijk dat je denkt dat Kerstmis vieren met familie per definitie tot IC-opname leidt.

Maar ook het in grote kring gevierde Sinterklaasfeest heeft bij ons nog voor niemand klachten opgeleverd. Dus wij gaan het met Kerstmis niet anders doen...

En ach, een feest rond verzonnen heiligheid is in elk geval beter dan de verzonnen schijnveiligheid van degenen die hier anderen de maat nemen maar ondertussen wel clubs of laufhausen of privé-adressen bezoeken omdat ze een app hebben geïnstalleerd...

phoenix
11 december 2020, 20:07
ik doe werk waar ik de hele dag bloot sta aan virus... maar dit kabinet is nu eenmaal on-navolgzaam en doet echt maar wat, dat gelul over thuisblijven.. ik blijf thuis omdat helemaal geen zin heb ik in raamprostitutie... en ik allerlei regeltjes liever ook kwijt dan rijk ben, neem nou dat wat er nu speelt in sixsense, de eerste keer ging nog in juli augustus....... in bepaald werk raak je gewoon besmet , maar dat raak je ieder jaar. weer opnieuw.. dus ik ben er echt niet meer bang voor... ik heb al allerlei antistoffen aangemaakt... en te lang met snotneuzen en 5 maanden aan een stuk reukverlies rondgelopen.... mij maak je niet meer gek... ik ruik sinds maart uitstekend... en ja toen zou corona begonnen zijn, laat me niet lachen.... de enige waarvan we zeker weten dat die iedere december maand weer langskomt is st Nicolaas....

WANDELAAR5
11 december 2020, 20:09
Rechter in Lissabon oordeelt: pcr test onbetrouwbaar

https://www.theportugalnews.com/nl/nieuws/2020-11-27/covid-pcr-test-betrouwbaarheid-twijfelachtig-rechters-in-portugal/56962

“Nu, na het lezen van het artikel, concluderen de rechters dat "de kans dat een persoon een vals-positief ontvangt 97% of hoger is”

LOL 97% vals positief. Zelfs de gekste viruswappie heeft dit nog niet gezegd maar die rechters wel.

WA
11 december 2020, 20:22
Twee op waarschijnlijk al honderden zo niet duizenden gevaccineerden maar in Great Britain komt de eerste onvoorziene ernstige bijwerking boven drijven. Vernam het eerst via een ander medium doch de wappie COVID doemdenkers zouden het als fake news channel classificeren. Daarom de toch wat serieuzer news jagers van CNN even laten faktchecken en jawel it’s true: https://edition.cnn.com/2020/12/09/health/covid-vaccine-allergies-health-workers-uk-intl-gbr/index.html

Big30
11 december 2020, 20:41
Kinderen tussen de 14 en 16 jaar oud die wonen in Stockholm en omgeving gaan vanaf maandag niet meer naar school en krijgen online les. De ingrijpende maatregel is genomen omdat het aantal besmettingen met het coronavirus blijft stijgen. “We moeten het aantal contactmomenten dramatisch terugdringen dus ik ben helaas gedwongen te adviseren dat gemeenten in de regio stoppen met lesgeven ter plekke,” aldus een medisch toezichthouder. Kinderen wordt op het hart gedrukt te stoppen met sociaal gedrag en het aantal contacten zoveel mogelijk te beperken.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/zweden-sluit-scholen-in-strijd-tegen-corona-vreest-vaccin-criminaliteit

Ze beginnen het in Zweden eindelijk te begrijpen.

Big30
11 december 2020, 20:45
Vaccins kunnen voor bijwerkingen zorgen, zoals een pijnlijke arm of tijdelijke vermoeidheid. Voor het coronavaccin dat Nederland hoogstwaarschijnlijk als eerste gaat krijgen, het vaccin van Pfizer, weten we nu ook hoe vaak dit soort bijwerkingen worden verwacht.

Het eerste coronavaccin dat naar verwachting wordt goedgekeurd in de Europese Unie, is het vaccin van Pfizer en BioNTech. Dit is het vaccin waarmee de Britten deze week zelfs al zijn begonnen aan hun vaccinatiecampagne. Ook in de Verenigde Staten kijkt medicijnwaakhond FDA op dit moment of dit vaccin goed genoeg is.

Als onderdeel van deze procedure heeft FDA gepubliceerd hoe vaak het Pfizer-vaccin voor bijwerkingen zorgde bij de deelnemers aan het vaccinonderzoek. Aan dit onderzoek namen ongeveer negentienduizend personen deel die het coronavaccin kregen. Ook kregen nog eens ongeveer negentienduizend mensen een prik zonder mogelijk werkzame stof, een placebo.

Onduidelijkheid over allergische reactie

Wat niet uitgebreid wordt besproken in het FDA-document is het risico op allergische reacties. De Britse Medicijnautoriteit heeft woensdag het gebruik van het Pfizer-vaccin bij mensen met ernstige allergieën in het geheel afgeraden. Dit is gedaan nadat twee zorgmedewerkers allergisch hadden gereageerd op het vaccin.

Bij beide personen waren in het verleden al allergieën vastgesteld. De twee zorgmedewerkers herstellen volgens de Britse autoriteiten goed. Het is nog onduidelijk wat de allergische reactie precies heeft veroorzaakt. Dit wordt nu onderzocht.
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coronavirus/6095660/deze-bijwerkingen-van-het-pfizer-vaccin-kun-je-verwachten.html

schoolmeester
11 december 2020, 20:50
Sommige dames zijn ook allergisch voor mijn spuit: ze krijgen stijve tepels en een natte poes, sommige komen ook in ademnood.

Groet, schoolmeester.

pietpotent44
11 december 2020, 21:00
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/zweden-sluit-scholen-in-strijd-tegen-corona-vreest-vaccin-criminaliteit

Ze beginnen het in Zweden eindelijk te begrijpen.

Totaal aantal doden in Zweden: 7354
Totaal aantal doden in Nederland: 9902

Aantal doden in Zweden vandaag, zonder mondkapjesplicht: 18
Aantal doden in Nederland vandaag, met mondkapjesplicht: 64

Op de landen lijst met meeste aantal doden is Zweden gezakt van de 8e naar de 25e plaats. En de daling gaat verder.

pietpotent44
11 december 2020, 21:10
Sommige dames zijn ook allergisch voor mijn spuit: ze krijgen stijve tepels en een natte poes, sommige komen ook in ademnood.

Groet, schoolmeester.

En de bijwerkingen zijn 9 maanden een dikke buik.

Badslippers
11 december 2020, 21:23
Idiote gekte op schiphol: https://twitter.com/RTLnieuws/status/1337452805574062081

Best gek, ik was woensdagmorgen op Eindhoven Airport. Daar was het zo'n beetje uitgestorven.

WANDELAAR5
11 december 2020, 21:26
Totaal aantal doden in Zweden: 7354
Totaal aantal doden in Nederland: 9902

Aantal doden in Zweden vandaag, zonder mondkapjesplicht: 18
Aantal doden in Nederland vandaag, met mondkapjesplicht: 64

Op de landen lijst met meeste aantal doden is Zweden gezakt van de 8e naar de 25e plaats. En de daling gaat verder.

Onvergelijkbare landen qua inwoneraantal en bevolkingsdichtheid. Kijk naar eerdere onderzoeken bijvoorbeeld in Spanje en Engeland waar het aantal Coronagevallen in de grote steden qua percentage veel hoger was dan in minder dicht bevolkte gebieden. Vergelijk Zweden met Noorwegen en Finland en je ziet dat het Zweedse beleid desastreus is geweest.

stimpy3
11 december 2020, 21:29
Hoppa: lockdown voor NRW vanaf 14.12:

34558

Alle winkels die geen levensmiddelen verkopen moeten vanaf maandag dicht.

https://twitter.com/WDRaktuell/status/1337492433920266240

stimpy3
11 december 2020, 21:39
Misschien het dan toch maar es te gaan vieren :teuflisch:

Ja, het duurt meestal toch een aantal weken voor alles afgewikkeld is. En als pa en ma een huis hebben wat in de verkoop moet kan het nog wle langer duren. Dus met een beetje mazzel is alles afgerond net nadat de clubs weer open kunnen en de dames weer een beetje terug zijn. Een beetje ijsbeer plant zoiets vooruit, dus je kunt inderdaad het beste de oudjes nu nog even een kerstbezoekje brengen.

Boy69
11 december 2020, 21:40
Zal het lekker druk worden in de grenssteden met winkelende moffen

WANDELAAR5
11 december 2020, 21:44
O ja, je bedoelt dat artikel dat Mexico zogenaamd een IFR had van 10% (terwijl het wereldwijd vrijwel overal ligt tussen 0,1 en 1 procent).

Je leest weer eens met poep in je ogen. Ik zei juist dat die 10% niet klopte omdat er in Mexico sterk ondergerapporteerd wordt. En dat toonde ik aan door een artikel in de NY times. Die houden al een hele tijd gegevens over de oversterfte in 35 landen bij. Daaruit blijkt o.a dat er in de VS ca. 90.000 meer doden zijn dan het verwachte aantal + de gerapporteerde Corona doden. Jij suggereerde dat er in de VS meer Corona doden worden gerapporteerd dan er echt zijn. Dat klopt dus niet. Die 90.000 oversterfte zijn overigens niet allemaal ongerapporteerde Corona doden, maar ook extra doden door verminderde reguliere zorg. Uit de cijfers blijkt ook dat de stelling dat alleen mensen overlijden die even later toch al zouden overlijden niet klopt.

Maar ja, jij zit liever je fabeltjesfuik video’s te bekijken...

https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/21/world/coronavirus-missing-deaths.html

Het is trouwens best interessant om de landen in de tabel te vergelijken bijv NL vs België.

seksenfun
11 december 2020, 21:46
Op 20 januari zijn ze verlost van het Corona-virus in Amerika. Ze zullen de eerste na China zijn. Een uitspraak van Trump en die liegt nooit :smoke: .

phoenix
11 december 2020, 21:52
In de wereld van Trump wordt nooit gelogen....dat klopt als een bus,

Op 20 januari zijn ze verlost van het Corona-virus in Amerika. Ze zullen de eerste na China zijn. Een uitspraak van Trump en die liegt nooit :smoke: .

pietpotent44
11 december 2020, 22:00
Onvergelijkbare landen qua inwoneraantal en bevolkingsdichtheid. Kijk naar eerdere onderzoeken bijvoorbeeld in Spanje en Engeland waar het aantal Coronagevallen in de grote steden qua percentage veel hoger was dan in minder dicht bevolkte gebieden. Vergelijk Zweden met Noorwegen en Finland en je ziet dat het Zweedse beleid desastreus is geweest.

Kijk eens naar de progressie van de Zweden tussen maart en nu. En vergelijk dat eens met de progressie van andere Europese landen.
In plaats van te blijven leuteren over bevolkingsdichtheid.

De Zweden hebben geleerd van hun fouten in verzorgingshuizen in maart en april. En voeren sindsdien een zeer succesvol beleid.

Badslippers
11 december 2020, 22:08
Twee op waarschijnlijk al honderden zo niet duizenden gevaccineerden maar in Great Britain komt de eerste onvoorziene ernstige bijwerking boven drijven. Vernam het eerst via een ander medium doch de wappie COVID doemdenkers zouden het als fake news channel classificeren. Daarom de toch wat serieuzer news jagers van CNN even laten faktchecken en jawel it’s true: https://edition.cnn.com/2020/12/09/health/covid-vaccine-allergies-health-workers-uk-intl-gbr/index.html

Elk vaccin kent bijwerkingen. Zelf ben ik allergies voor peniciline. Andere mensen zijn allergies voor pinda's of schaal- en schelpdieren. Dat is niks nieuws. Dus ook voor dit vaccin zullen (100% zeker) bepaalde mensen allergisch zijn. Niks nieuws onder de zon. Maar ja, ook hier geldt dat slecht nieuws verkoopt. Leuk voor alle nieuwsmedia. Hebben ze weer wat om op de sensatietrom te slaan.

Big30
11 december 2020, 23:39
LIVE | Bruls: Misschien Duitse gasten weren, ‘Twee derde van Nederlanders wil gehele lockdown’

Nederland moet wellicht Duitse gasten weren om te voorkomen dat een potentiële lockdown in dat land voor extra drukte in Nederland zorgt. Dat stelt Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen en voorzitter van het Veiligheidsberaad. En twee derde van de Nederlanders vindt dat Nederland een paar weken in lockdown moet vanwege het toenemend aantal coronabesmettingen.
https://www.ad.nl/binnenland/live-bruls-misschien-duitse-gasten-weren-twee-derde-van-nederlanders-wil-gehele-lockdown~a7ca78f6/

Pfff, weten we nog steeds niet hoe we "Duitse gasten" moeten weren :biggrin:! Het is verder heel verheugend te kunnen constateren dat inmiddels > 70% vd Nederlanders vindt dat ons niets meer rest dan een total lockdown.

Big30
11 december 2020, 23:51
Elk vaccin kent bijwerkingen. Zelf ben ik allergies voor peniciline.
Ikzelf ben allergisch voor: Melk, Knolselderij, Pinda's, Kiwi's, Aspirine, Walnoten, Noord-Limburgers, Venloënaren i.h.b., Lothar Matheus en voor "Randdebielen" :biggrin::tongue::freu: die Corona met een simpel griepje blijven vergelijken.

Big30
11 december 2020, 23:57
Brabantse ziekenhuizen vragen personeel of ze willen afzien van kerstverlof

De Brabantse ziekenhuizen vragen nu al aan medewerkers of ze bereid om af te zien van hun kerstverlof. “We proberen op die manier het rooster rond te krijgen. Ik hoop dat we het gaan redden, anders moeten misschien verloven ingetrokken worden", zegt ziekenhuisdirecteur Bart Berden. Hij spreekt als voorzitter van het Regionaal Overleg Acute Zorg namens alle ziekenhuizen in Brabant.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3308918/brabantse-ziekenhuizen-vragen-personeel-of-ze-willen-afzien-van-kerstverlof

Verschrikkelijk nieuws. Laten we deze helden in de zorg blijven steunen.

stimpy3
12 december 2020, 00:13
Wat ik me afvraag: stel dat je nu in een stevig verkeersongeluk terechtkomt en je moet richting ziekenhuis -- is er dan nog plaats voor je? En hoelang blijft dat nog goed gaan?

WANDELAAR5
12 december 2020, 00:36
Er zijn al een paar keer ziekenhuizen geweest die de afdeling SEH gesloten hebben. Dan moet de ambulance dus verder rijden met slachtoffers. Tot nu toe zijn nog nooit alle ziekenhuizen dicht geweest voor nieuwe opnames. Dat moment is ook nog wel een tijdje weg en tot nu toe zijn er steeds extra maatregelen genomen waardoor de ziekenhuizen ontlast zijn voordat de volledige capaciteit bereikt is.

satanic surfer
12 december 2020, 00:43
Een serieuze dip vanuit het vaccinfront: Sanofi&GSK stellen noodgedwongen hun predictie tot levering van hun vaccin met minstens 1 tot 2 kwartalen uit aangezien uit voorlopige bevindingen helaas blijkt dat het slechts geringe werkzaamheid vertoont bij de "oudere" testpersonen. In plaats van medio 21 wordt nu de streefdatum van levering naar het vierde kwartaal 21 verschoven...Slecht nieuws voor oa Holland dat normaliter méér dan 11 miljoen dosi had gereserveerd...En alsof dat nog niet sneu genoeg is kampt Pfizer met productiesores wat maakt dat ze hun leveringen van januari slechts deels kunnen inlossen doch dixit Pfizer wordt dat in februari overgecompenseerd en weer rechtgetrokken...Mal gucken wat dat nog wordt...

Eén stevig verkeersongeluk zal elk ziekenhuis nog wel relatief probleemloos kunnen opvangen @ stimpy3, doch ga er maar vanuit dat een semi-treinramp of uit de kluiten gewassen voorval met enkele tientallen verzorgingsbenodigden zowat elk ziekenhuis in quasi problematische toestanden doet verzeilen. Ook in Düsseldorf beginnen langzamerhand enkele ziekenhuizen niet-urgente zorg uit te stellen, het wordt nog een barre wintertijd wat dat betreft, zelfs in het voorheen quasi voortreffelijk door de Coronasores dartelend Duitsland waar het nou toch stilaan lichtjes uit de klauwen begint te lopen helaas.

satanic surfer
12 december 2020, 00:56
Only in Belgium: vandaag werd een simulatieoefening in Schaarbeek uitgevoerd als basis voor de aanstaande vaccinatietoepassing...doch...alsof ze er een team van 2 chimpansees en anderhalve bonobo aan het roer hebben gezet vonden de Belgische verantwoordelijken er nix beters op dan in 1 gebouw/ruimte zowel de vaccinatie als de testing van eventueel geinfecteerden te laten plaatsvinden. Kwestie van de stroom ietwat gescheiden te houden hoogstwaarschijnlijk :rolleyes: Het is hemeltergend wat een onkunde. Wordt het niet stilaan tijd dat de regering zulke zaken in handen van externe organisaties met ietwat métier en kennis van zaken te geven om zulke schabouwelijke probeersels te verhinderen...Quel bordel!

WANDELAAR5
12 december 2020, 01:58
Eén stevig verkeersongeluk zal elk ziekenhuis nog wel relatief probleemloos kunnen opvangen @ stimpy3, doch ga er maar vanuit dat een semi-treinramp of uit de kluiten gewassen voorval met enkele tientallen verzorgingsbenodigden zowat elk ziekenhuis in quasi problematische toestanden doet verzeilen.

In Nederland hebben we voor dat soort gevallen het calamiteiten hospitaal van defensie in Utrecht. Die wordt in dat soort gevallen direct open gegooid en heeft een behoorlijke capaciteit voor noodgevallen. Die is ook open gegaan in de eerste golf van Corona, helemaal op het einde toen alle ICs vol lagen. Maar het was uiteindelijk net niet nodig.

mentholbear
12 december 2020, 03:54

Elk vaccin kent bijwerkingen. Zelf ben ik allergies voor peniciline. Andere mensen zijn allergies voor pinda's of schaal- en schelpdieren. Dat is niks nieuws. Dus ook voor dit vaccin zullen (100% zeker) bepaalde mensen allergisch zijn. Niks nieuws onder de zon. Maar ja, ook hier geldt dat slecht nieuws verkoopt. Leuk voor alle nieuwsmedia. Hebben ze weer wat om op de sensatietrom te slaan.

Precies.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=725954#post725954

Hopelijk dat andere vaccins geen/minder problemen bij hen opleveren.

En de bijwerkingen zijn 9 maanden een dikke buik.

En daarna slapeloze nachten :rolleyes:

Alle winkels die geen levensmiddelen verkopen moeten vanaf maandag dicht.

Lekker voor de oudjes en lui die hun kapotte magnetron, gasstel, wasmachine, laptop, smartphone, etc. niet online kunnen aanschaffen.
Maar tja, op black Friday en voor sinterklaas moest nog even in de meute ingekocht worden...

Er zijn al een paar keer ziekenhuizen geweest die de afdeling SEH gesloten hebben. Dan moet de ambulance dus verder rijden met slachtoffers. Tot nu toe zijn nog nooit alle ziekenhuizen dicht geweest voor nieuwe opnames. Dat moment is ook nog wel een tijdje weg en tot nu toe zijn er steeds extra maatregelen genomen waardoor de ziekenhuizen ontlast zijn voordat de volledige capaciteit bereikt is.

Zoals dat het landelijk coördinator team probeert verstopping te voorkomen door spreiding, zelfs naar buitenland zoals Duitsland.
https://lcps.nu/

vonden de Belgische verantwoordelijken er nix beters op dan in 1 gebouw/ruimte zowel de vaccinatie als de testing van eventueel geinfecteerden te laten plaatsvinden. Kwestie van de stroom ietwat gescheiden te houden hoogstwaarschijnlijk :rolleyes: Het is hemeltergend wat een onkunde.

:hammer:

Want al die bezoekers parkeren bijvoorbeeld vast op 2 gescheiden locaties ofzo.
Maar in Nederland kunnen we er ook wat van. Zo hebben de handhavers over SS liever dat iedereen in de kino opgepropt zit :wand:

Wentelt Eefje
12 december 2020, 08:27
Kortom, het niet tijdig kunnen verlenen van spoedeisende hulp is ondanks alle bangmakerij nog nergens aan de orde geweest en gaat dat dus niet zijn.
“Helaas” voor de paniekzaaiers dus nog geen “indirecte coronaslachtoffers” uit deze hoek die breed uitgemeten hadden kunnen worden in de pers...

Omdat het aantal ziekenhuisopnames per regio kennelijk een gunstig beeld vertoont voor vrijwel alle regio’s is het op wonderbare wijze tijdelijk niet beschikbaar op het telkens weer weliswaar wijzigende maar niet verbeterende coronadashboard...

Wentelt Eefje
12 december 2020, 08:32
Een serieuze dip vanuit het vaccinfront: Sanofi&GSK stellen noodgedwongen hun predictie tot levering van hun vaccin met minstens 1 tot 2 kwartalen uit aangezien uit voorlopige bevindingen helaas blijkt dat het slechts geringe werkzaamheid vertoont bij de "oudere" testpersonen. In plaats van medio 21 wordt nu de streefdatum van levering naar het vierde kwartaal 21 verschoven...Slecht nieuws voor oa Holland dat normaliter méér dan 11 miljoen dosi had gereserveerd...En alsof dat nog niet sneu genoeg is kampt Pfizer met productiesores wat maakt dat ze hun leveringen van januari slechts deels kunnen inlossen doch dixit Pfizer wordt dat in februari overgecompenseerd en weer rechtgetrokken...Mal gucken wat dat nog wordt...

Overigens produceerde men reeds volop deze nu toch niet bij ouderen werkzame vaccins. Die vernietigen en dan terug naar de tekentafel lijkt mij idiotie. Als het bij gevaccineerden onder 60 wel actief is, zou ik zeggen, volgorde wijzigen en vaccineren met de reeds beschikbare Sanofi & Glaxo vaccins bij een jongere andere groep laten beginnen.

broodpoot
12 december 2020, 09:52
Dat lijkt mij idd ook geen rocket science, me dunkt dat er voldoende mensen over blijven die er wel iets aan hebben dus ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.

Laat onverlet dat het "slordig" is maar geheel verrassend is het ook niet.

WA
12 december 2020, 10:39
Dat lijkt mij idd ook geen rocket science Net zoals m’n opmerkingen over 2 bijwerkingen op duizenden gisteravond. Een promillage, iets wat wegvalt tegen het grote geheel, the bigger picture. De idioterie in deze COVID hysterie dicteert echter dat je zulke glitches uitvergroot alsof de wereld vergaat. Ook de intellectueel beter gesitueerde ijsberen lijken in deze val te lopen. Tegen of geen mening hebben is ketterij. Leven in de waan van de dag is het credo.
Het is véél te laat voor een volledige lockdown. Onze daadkrachtige lijders hadden in de zomer door moeten pakken. Dat is niet gebeurd. Verbazingwekkend hoe falende politici nog zoveel credits krijgen. Maar ook dat is een gegeven, historisch gezien. Er zijn voorbeelden te over waarin sociaal economische problematiek uiteindelijk als machtsmiddel ingezet word om nog wat langer op het pluche te kunnen blijven, daarmee niet zeggend dat dit altijd eindigt in nog meer ellende zoals strijdende naties.
De ironie wil dat er van de zomer niemand een lockdown wilde terwijl juist dat het moment was geweest om ons zelf en ons continent te isoleren. Strikte inganscontroles voor reizigers die de eu binnen willen evenals reeds aanwezige COVID-19 geïnfecteerden opsporen en uit de thuis situatie halen om in gecontroleerde quarantaine geplaatst te kunnen worden. Middeleeuws of barbaars, wellicht..... maar als het leed van slechts enkelen de welvaart en vooral de gezondheid (geestelijke en fysiek) dient van velen.
Maar ja, dat is het politieke landschap van tegenwoordig. Liever brandjes blussen om de mening van morgen te sturen dan regeren en eventueel tijdelijk het niet verder dan de neus lang is kijkende publiek tijdelijk tegen je in het harnas jagen.
God weet wat ik over een paar maandjes weer ga zitten verzinnen.

WANDELAAR5
12 december 2020, 12:12
Er is ook nog zoiets als politieke haalbaarheid. In de zomer was er geen begrip geweest voor verplichte quarantaine. Effectief is de Schengen zone afgesloten. Niemand mag er meer in, zelfs familieleden in de eerste graad niet. Er zijn slechts enkele uitzonderingen.

Het virus is op vakantie weer opgelaaid, met name in Spanje, enkele Griekse feesteilanden en Zuid Frankrijk.

Ik betwijfel ook dat we Europa kunnen besturen zoals China. Maar je hebt wel gelijk, dat dat tot nu toe het enige is dat echt werkt.

de duisburg spesjalist
12 december 2020, 12:41
Zal het lekker druk worden in de grenssteden met winkelende moffen

In den Niederlanden ist es immer noch möglich, Sex bezahlt zu haben
Sie können immer noch zu den McDonalds gehen
in NL kan eindelijk alles nog .:hammer:

Wentelt Eefje
12 december 2020, 12:46
Het is natuurlijk ook nauwelijks verrassend te noemen dat nu scholen zelf de maatregel gaan nemen die toename van besmettingen daadwerkelijk tegengaat, namelijk onderwijsinstellingen dicht.

Kortom, men neemt niet de juiste maatregelen en verwijt vervolgens het volk dat het zich niet aan ontoereikende maatregelen houdt en daardoor verantwoordelijk is voor het falen van het huidige pakket.

Dat is, als dat al zo zou zijn... want waar geschermd wordt met reusachtige toenames van totale aantallen besmettingen en druk op de zorg, is de bezetting van ziekenhuisbedden en ICs al wekenlang nagenoeg constant.
Het verbaast me sowieso dat men wel nieuwe opnames vermeldde zolang die nog enigszins toenamen, maar dat totale bezetting al een poosje geen graadmeter meer lijkt.

mentholbear
12 december 2020, 13:25
Maar ja, dat is het politieke landschap van tegenwoordig. Liever brandjes blussen om de mening van morgen te sturen dan regeren en eventueel tijdelijk het niet verder dan de neus lang is kijkende publiek tijdelijk tegen je in het harnas jagen.

Brandjes blussen is denk ik het politiek op save spelen.

Totale lockdown en de economie stort in elkaar, terwijl het achteraf niet nodig bleek. Of alles open gooien en achteraf blijkt dat dit tot massale doden te hebben geleid. Dat zijn dingen die niet tijdelijk in het harnas jagen is, maar dan ga je geschiedenisboeken als dictator or massamoordernaar.

mentholbear
12 december 2020, 13:35
Kortom, het niet tijdig kunnen verlenen van spoedeisende hulp is ondanks alle bangmakerij nog nergens aan de orde geweest en gaat dat dus niet zijn.

Omdat het aantal ziekenhuisopnames per regio kennelijk een gunstig beeld vertoont voor vrijwel alle regio’s

Dankzij de maatregelen. Ik geloof dat al iedereen weer onbeperkt naar disco's, festivals, etc zou kunnen gaan, dat de zorg het al gauw weer niet meer aan kan.

Lokaal zijn er nog steeds plaatsen waar het maar met moeite net goed gaat.

https://www.ad.nl/rivierenland/het-piept-en-het-kraakt-beatrixziekenhuis-kan-zorg-nog-net-aan-maar-er-zijn-grote-zorgen-om-het-personeel~a7bc5ab59/

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/toestroom-coronapatienten-levert-problemen-op-bij-spoedeisende-hulp-een-nachtmerrie-voor-het-zieke/

Badslippers
12 december 2020, 13:54
[ . . . ]
Het is véél te laat voor een volledige lockdown. Onze daadkrachtige lijders hadden in de zomer door moeten pakken. Dat is niet gebeurd. Verbazingwekkend hoe falende politici nog zoveel credits krijgen. Maar ook dat is een gegeven, historisch gezien. Er zijn voorbeelden te over waarin sociaal economische problematiek uiteindelijk als machtsmiddel ingezet word om nog wat langer op het pluche te kunnen blijven, daarmee niet zeggend dat dit altijd eindigt in nog meer ellende zoals strijdende naties.

De ironie wil dat er van de zomer niemand een lockdown wilde terwijl juist dat het moment was geweest om ons zelf en ons continent te isoleren. Strikte inganscontroles voor reizigers die de eu binnen willen evenals reeds aanwezige COVID-19 geïnfecteerden opsporen en uit de thuis situatie halen om in gecontroleerde quarantaine geplaatst te kunnen worden. Middeleeuws of barbaars, wellicht [ . . . ]

God weet wat ik over een paar maandjes weer ga zitten verzinnen.

Inderdaad, verzinnen. Want wat geeft de garantie dat een volledige lockdown werkt. En welk nut heeft een lockdown tijdens de zomer als alle cijfers significant dalen. We sluiten het land de hele maand juli en iedereen moet binnen blijven en op 1 augustus gooien we dan weer alles open. Waarschijnlijk zijn de cijfers dan nog lager maar zullen in oktober november december weer oplopen. Ik weet niet of je daarmee iets wint.

En laat nu juist de door jou gegeven interventies "Strikte inganscontroles voor reizigers die de eu binnen willen evenals reeds aanwezige COVID-19 geïnfecteerden opsporen en uit de thuis situatie halen om in gecontroleerde quarantaine geplaatst te kunnen worden" weinig uitrichten. Althans volgens een uitgevoerde studie (https://www.nature.com/articles/s41562-020-01009-0). Nou ga ik er niet van uit dat ook maar 1 ijsbeer dat statisch gedrocht met vaktermen volledig gaat doorworstelen maar er staan wel wat interessante conclusies in. De kern is dat men interventies rangschikt naar effectiviteit. En dan kan ik niet anders dan concluderen dat de maatregelen en interventies die in bijvoorbeeld Nederland en Duitsland worden genomen redelijk overeenkomen met de bevindingen uit dat onderzoek.

Voor de duidelijkheid, ik ben geen statisticus dus het meeste is abracadabra voor mij maar Engels lezen lukt nog wel. Tenslotte: "Verbazingwekkend hoe falende politici nog zoveel credits krijgen." Nou ik weet niet of Rutte en co of van Dissel en co zoveel credits krijgen. Er is en blijft nog wel altijd een verschil tussen regeren en maatregelen treffen en daar de verantwoordelijkheid voor hebben en dragen. Of roeptoeteren zoals die ordinaire en corrupte zakkenvuller als van Haga die geen enkele verantwoordelijkheid hoeft te dragen. Die kerel wordt links en rechts geprezen omdat hij zogenaamd de coronablunders van dit kabinet sloopt. Met zijn debiliserende retoriek plaatst hij zich in het rijtje van Wilders en Baudet. Alleen maar ongenuanceerd zeiken en klagen en geen enkele oplossing aandragen. Ik citeer: "We bevinden ons in een sociale, culturele, economische en medische crisis. Niet door het coronavirus, maar door de verkeerde maatregelen die dit kabinet heeft genomen (https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/12/kijken-wybren-van-haga-fvd-sloopt-de-coronablunders-van-het-kabinet/)". Zin na zin kakelt hij onzin uit. En wat er dan wel moeten gebeuren meneer van Haga? Daar lees ik niks over.

Wél lullen over het inkomen van een minister: “Maar, voorzitter, we doen helemaal niets samen. De mensen die deze coronamaatregelen opleggen merken helemaal niets van corona. Ze krijgen gewoon hun salaris van 10.000 euro per maand en liggen niet wakker omdat hun levenswerk kapot gaat”. Maar niet over zijn eigen inkomen à €116.000 wat hij verdient door maar wat loze kretologie los te laten. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n laaielichter ooit Nederland gaat besturen.

WA
12 december 2020, 15:36
Vanavond nog ff ergens een wandelingetje doen. Morgen konden we zomaar weer eens opgesloten worden. https://nos.nl/artikel/2360308-extra-kabinetsoverleg-over-corona-dinsdag-waarschijnlijk-weer-persconferentie.html

Jan_Wandelaar
12 december 2020, 17:32
Lopen we allemaal VERPLICHT met een fijnstof-masker op in de supermarkt, neemt het aantal besmettingen alsnog schrikbarend toe.

Niet verbazingwekkend natuurlijk voor mensen met ook maar een greintje gezond verstand. Virusdeeltjes willen tegenhouden met fijnstof-maskers is als muggen willen tegenhouden met kippengaas. Met fijnstof-maskers hou je fijnstof tegen. Met kippengaas hou je kippen binnen (en vossen buiten). Om muggen tegen te houden heb je muggengaas nodig i.p.v. kippengaas. Om virusdeeltjes tegen te houden heb je medische mondmaskers nodig i.p.v. fijnstof-maskers. Hoe weinig verstand heb je wanneer je dat niet snapt? Hoe ongeschikt ben je als politiek leider wanneer je dat niet duidelijk kan maken aan de bevolking?

Er is ook nog zoiets als politieke haalbaarheid.Nee, dat is er niet. Wanneer een politicus z'n eigen persoonlijke (politieke) belang zwaarder laat wegen dan het belang van de burgers die hij geacht word te vertegenwoordigen dan begint hij over 'politieke haalbaarheid' te wauwelen. Politici die de woorden 'politieke haalbaarheid' in de mond nemen zeggen dus eigenlijk: Ik ben een enorme egoist die mijn eigen (politiek) belang veel zwaarder vindt wegen dan het algemeen belang van jullie allemaal bij elkaar.

In de zomer was er geen begrip geweest voor verplichte quarantaine.Er zou nooit-of-te-nimmer begrip moeten zijn voor het in quarantaine stoppen van GEZONDE mensen!!!!!

Het enige wat werkt om de verspreiding van besmettelijke infectieziekten te voorkomen is om individuen die (mogelijk) besmet/geïnfecteerd zijn te isoleren van het gezonde deel van de populatie middels quarantaine. Die quarantaine van (mogelijk) geïnfecteerde individuen dient STRIKT gehandhaafd te worden. Geen enkel contact met individuen buiten de quarantaine totdat met zekerheid is vastgesteld dat de besmetting/infectie van een individu volledig verdwenen is.

Bij een totale lockdown stoppen we iedereen, zowel gezond als (mogelijk) besmet, BIJ ELKAAR in quarantaine, waarbij dus volledig voorbij gegaan word aan het doel van een quarantaine: het afscheiden van zieke individuen zodat ze geen anderen kunnen besmetten.

Om verspreiding van besmettelijke infectieziekten te voorkomen moet je er dus snel bij zijn. Snel kunnen bepalen wie besmet is, en besmette mensen OGENBLIKKELIJK in VERPLICHTE quarantaine. Dat is vanwege beperkte/gebrekkige test-capaciteit niet mogelijk.

Nee, je voelt je wat slapjes. Je maakt een afspraak voor een test. Je gaat naar de test-locatie. Op de terugweg ga je even langs de supermarkt. Thuisgekomen knuffel je je kinderen. Die gaan de volgende dag weer naar school. Als je thuis komt van het naar school brengen van de kinderen krijg je bericht dat je test positief was, en het dringende verzoek om met het gezin THUIS in tien dagen in quarantaine te gaan. Geen hond die verder komt kijken of je je ook daadwerkelijk tien dagen lang braaf isoleert van de rest van de maatschappij. Geen hond die na tien dagen komt testen of alle gezinsleden vrij zijn van besmetting voordat ze weer contact met anderen hebben.

Verplichte lockdown voor IEDEREEN. Verplicht een stofkapje op voor IEDEREEN. Thuis werken voor IEDEREEN (tenzij het echt niet anders kan). Dat zijn niet de maatregelen waarmee je de verspreiding van een besmettelijke infectieziekte stopt. Hooguit vertraag je de verspreiding een beetje. Wanneer je denkt dat je met dergelijke maatregelen een reproductie-factor van onder de 1 gaat bereiken dan ben je echt niet goed bij je hoofd!!!!

Momenteel is het beleid om de volledige populatie als mogelijk besmet/geïnfecteerd te beschouwen. Als de volledige populatie, inclusief gezonde individuen, in lockdown/quarantaine zit, wie bakt er dan brood, verzorgt er de zieken, zorgt dat het licht blijft branden, het vuil opgehaald, er water uit de kraan komt, enz... enz...? Er zal dus altijd een deel van de populatie aan het werk moeten blijven, en of daar geen besmette individuen tussen zitten kunnen we alleen maar hopen.

Een quarantaine werkt alleen wanneer deze STRIKT en ZONDER UITZONDERINGEN gehandhaafd word. Gezonde mensen dienen ten aller tijden BUITEN een quarantaine gehouden te worden zodat ze de maatschappij draaiende kunnen houden. Indien dat niet mogelijk is: ZEG DAT DAN GEWOON EERLIJK ALS POLITICUS ZIJNDE, en ga geen lulverhalen ophangen dat we SAMEN een virus kunnen verslaan. Dat kunnen we namelijk niet. Hooguit kunnen we er samen voor zorgen dat de reproductie-factor een beetje tussen de 0,8 en 1,2 blijft schommelen.

J.W.

zeppos58
12 december 2020, 18:09
Die gierige Hollanders weer, gebruik een chirirgish mondmasker om je medemens te beschermen en neem elke dag een nieuw, om uw eigen te beschermen gebruik je een medisch FPP2 of FPP3 masker. Stoffen.maskets, daar steek je een filter in. In België kan.iedereen een masker gratis ophalen in de apotheek, je kreeg er ok 2 filterbladen bij om in je stoffen masker te steken. Uit elk blad kon u 2 tot 4 filters snijden, afhankelijk van de grootte en vorm van uw mondmasker, en een goed mondmasker is niet de heilige graal, het is een hulpmiddel als u per ongeluk geen afstand houden kan.

sofaking
12 december 2020, 19:03
Dat van dat virus en kippegaas herinnert me weer aan de controverse rond het condoom, waarvan de poriën ook groter zijn dan het HIV virus.
Maar net als het HIV virus heeft een corona virus geen propeller of jetmotor. Die reizen mee met uitgescheiden lichaamsvocht, en die druppels worden wel tegengehouden door condoom of mondmasker.
We weten dat mondmaskers niet perfect zijn. Maar "met een greintje gezond verstand" is het niet moeilijk om in te zien dat de veiligheid vergroot als iedereen er één draagt binnen een ruimte.

mentholbear
12 december 2020, 19:10
Om virusdeeltjes tegen te houden heb je medische mondmaskers nodig i.p.v. fijnstof-maskers.

Nee, dat is er niet. Wanneer een politicus z'n eigen persoonlijke (politieke) belang zwaarder laat wegen dan het belang van de burgers die hij geacht word te vertegenwoordigen dan begint hij over 'politieke haalbaarheid' te wauwelen. Politici die de woorden 'politieke haalbaarheid' in de mond nemen zeggen dus eigenlijk: Ik ben een enorme egoist die mijn eigen (politiek) belang veel zwaarder vindt wegen dan het algemeen belang van jullie allemaal bij elkaar.

Er zou nooit-of-te-nimmer begrip moeten zijn voor het in quarantaine stoppen van GEZONDE mensen!!!!!

het doel van een quarantaine: het afscheiden van zieke individuen zodat ze geen anderen kunnen besmetten.

Nee, je voelt je wat slapjes. Je maakt een afspraak voor een test. Je gaat naar de test-locatie. Op de terugweg ga je even langs de supermarkt. Thuisgekomen knuffel je je kinderen. Die gaan de volgende dag weer naar school. Als je thuis komt van het naar school brengen van de kinderen krijg je bericht dat je test positief was, en het dringende verzoek om met het gezin THUIS in tien dagen in quarantaine te gaan. Geen hond die verder komt kijken of je je ook daadwerkelijk tien dagen lang braaf isoleert van de rest van de maatschappij. Geen hond die na tien dagen komt testen of alle gezinsleden vrij zijn van besmetting voordat ze weer contact met anderen hebben.

Virussen zitten volgens mij in vocht en zonder gaan ze snel kapot. Maskers houden waterdamp/vocht tegen. Zelfs de slechtste maskers of zelfs je hand voor je mond houdt al vocht tegen. Dit zijn volgens het onderstaande filmpje alleen de grote druppels die vooral bij hoesten en niezen vrijkomen.
Ademhalen en praten verspreiden beide als ik me niet vergis voornamelijk kleine druppels (aerosolen). Die worden grotendeels door filters in de herbruikbare maskers, en in de wegwerp 3 laags (tandarts, salon) maskers en de medische maskers tegengehouden. Alleen de aansluiting op het gezicht valt volgens het 1e onderzoek van de TU Delft valt te wensen over. De medische masker filtert weliswaar nog beter, maar zelfs daar zie je dat als het niet perfect aansluit dat er vocht ontsnapt en daarmee ook binnen kan dringen.
Aangezien die medische mondmaskers niet genoeg op voorraad zijn en of te duur om iedereen er van te voorzien, is het devies vermoed ik beter iets dan niets. Maar het is een illusie dat je met een mondmasker op coronaproof bent. Behalve dat het via je ademhaling binnen kan komen, kan dit via je ogen en besmette oppervlaktes.

Het doel van quarantaine is om een mogelijk besmet iemand of groep af te zonderen van de rest. Het doel van een lockdown is het afzonderen van clusters van elkaar. Wat ik er van begreep is dat bij een lockdown het afzonderlijk in quarantaine stellen van individuen of groepjes niet meer voldoende is om een uitbraak terug te dringen. Met een lockdown maak je afgezonderde clusters, zoals je huishouden, voor de duur van een gevaar. Dus ook gezonde mensen als eventueel zieke mensen. Want ook gezonde mensen zonder klachten kunnen besmet zijn en misschien een virus verspreiden.
In dit geval wacht men tot symptomen zich manifesteren om diegenen te behandelen, te kijken of het virus afzwakt, tijd winnen om behandelingen als vaccins en medicatie te ontwikkelen, etc.
Een lockdown kan zorgen voor genezing met immuniteit van degenen die overleven, tijd winnen, maar vooral om de verspreiding sterk te verminderen. Het is echter niet het enige om te doen en ook niet dat het op zichzelf een outbreak kan oplossen.
Zodra bijvoorbeeld de zorg en andere maatregelen zoals testen bron & contractonderzoek het weer aan kan, kun je een lockdown weer versoepelen/opheffen en weer overgaan tot selectief in quarantaine stellen van (mogelijk) besmette mensen.

En een vrijwillige quarantaine, isolatie of lockdown is nou niet bepaald effectief, omdat er zeer waarschijnlijk mensen zijn die zich er niet aan houden. Dus dan krijg je dat mensen onderweg nog even langs de supermarkt gaan enzo.

En dat is deels ook het probleem met de politieke haalbaarheid. In China hebben ze andere regels. De overheid zet daar veel makkelijker een wet op wie er allemaal in quarantaine of gevaccineerd moet worden. Tegenspraak wordt niet geduld.
In Nederland heb je wetten die allerhande rechten beschermen. Wettelijk is iets dan niet uitvoerbaar. Maar wetten kun je veranderen, zoals met die corona noodwet. Maar als er geen politieke meerderheid voor bepaalde maatregelen is, krijg je die niet omgezet tot wetten. En heb je dus geen politieke haalbaarheid.
Natuurlijk kan het ook een rol spelen dat sommige overheidsmensen bepaalde besluiten vanwege politieke carriere redenen die willen/durven te nemen. Maar ik denk dat met politieke haalbaarheid eerder bedoeld wordt dat er geen politieke meerderheid is voor de keuze van 1 of meerdere maatregelen.

En zo ook met vaccinaties. In Nederland is er een wet die de burgers rechten geeft over het eigen lijf. Dus geen verplichte vaccinatie. En je werkgever mag je er niet om ontslaan, en je zou gewoon winkels enzo binnen mogen komen.
Als er door de overheid in China geacht wordt dat vaccinatie nodig is, dan is de politieke haalbaarheid voor een verplichte vaccinatie erg hoog. Niet zo moeilijk met 1 partij :rolleyes:
En grote kans dat als je dat daar toch niet hebt gedaan, je baas je waarschijnlijk makkelijk kan ontslaan. Misschien dat je zelfs op social media tot paria wordt bestempeld (hoezo AVG) en je moeilijk elders aan de bak kunt of zaken kunt doen.

Stoffen.maskets, daar steek je een filter in. In België kan.iedereen een masker gratis ophalen in de apotheek, je kreeg er ok 2 filterbladen bij om in je stoffen masker te steken.

Ook de maskers waar je zelf filters in kunt stoppen laten nog behoorlijk wat waterdamp door. Wel een stuk beter dan de 1e drie types in het filmpje.
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/veel-mondkapjes-voor-consumenten-houden-virusdeeltjes-niet-tegen

Zeus1
12 december 2020, 19:12
Maar "met een greintje gezond verstand" is het niet moeilijk om in te zien

Juist Sofaking, maar dat gezonde verstand is vaak ver te zoeken, als ze het überhaupt al hebben

Nostredamus
12 december 2020, 19:16
Omdat de mensen de huidige maatregelen onvoldoende naleven, gaan we nog meer maatregelen nemen, die vervolgens ook niet nageleefd worden. Wat je wel gaat bereiken is een grotere maatschappelijke onrust. Zolang mensen die positief getest worden, gedwongen worden door werkgevers, inclusief de zorg, om naar het werk te komen, gaat het aantal besmettingen echt niet omlaag. Scholen zijn een grote bron van besmettingen, die dit vervolgens thuis overbrengen. Scholen blijven op dit moment vanuit de regering wel open want dat heeft geen maatschappelijk draagvlak. Schiet mij maar lek zolang er met 2 maten gemeten wordt, krijg je nooit draagvlak. De sneltesten (straten) met veel bombarie aangekondigd, ik merk er niet veel van. Maar straks een lockdown instellen na de kerst. Hebben de winkeliers tenminste hun omzet kunnen draaien. Restaurants die over het algemeen hun zaakjes goed voor elkaar hebben mogen zelf de hongerdood sterven. Zo zijn er tal van rare tegenstrijdigheden dus laat ik daar maar mee stoppen. Ik ben niet gelovig maar bid dat er gauw vaccins zijn, dit leven is geen leven en ben er spuugzat van.

Pikkatrillah
12 december 2020, 19:25
Dinsdag 19.00 krijgen we te horen dat we tot en met het einde van de kerstvakantie in algehele lockdown gaan en daarna meteen gaan vaccineren, probleem opgelost mbt afstand houden en mondkapjes!

schoolmeester
12 december 2020, 20:11
Wat knap dat u dat nu al weet P.

Groet, schoolmeester.

Jan_Wandelaar
12 december 2020, 20:14
Virussen zitten volgens mij in vocht en zonder gaan ze snel kapot.Ja, en al die mensen die klagen dat hun bril beslaat wanneer ze zo'n stofkapje op hebben: DAT IS HET VOCHT DAT AAN HET MONDKAPJE ONTSNAPT!!!!!!!!

Wat ik er van begreep is dat bij een lockdown het afzonderlijk in quarantaine stellen van individuen of groepjes niet meer voldoende is om een uitbraak teeug te dringen.Wanneer je vanwege incapabele instellingen geen individuele besmettingen vast kunt stellen is quarantaine geen optie meer. Dan moet je paardenmiddelen inzetten die slechts lapmiddelen zijn in de bestrijding van een uitbraak.

In november 2019 hebben 'jaap-en-z'n-mensen' de situatie volledig verkeerd ingeschat. Tussen november-2019 en januari-2020 was het laatste moment dat er ingegrepen had kunnen worden om de situatie beheersbaar te houden. Misschien had men toen bepaalde gebieden op de wereld aan moeten duiden als besmettingscluster, en quarantaine in moeten stellen voor mensen die deze gebieden bezocht hadden. In plaats daarvan stonden mensen die in deze gebieden geweest waren luidkeels te lallen op carnavalsfeesten.

Met een lockdown maak je afgezonderde clusters, zoals je huishouden.Niet als leden van dat huishouden naar de supermarkt, de kerk/moskee, het werk of naar school gaan. Niet als leden van dat huishouden op straat met leden van andere huishoudens gaan staan kletsen. 1,5 meter is niet voldoende om de kans op overdracht van virussen zoals corona nihil te maken. Daarvoor is een afstand van 8 meter nodig.

Maar "met een greintje gezond verstand" is het niet moeilijk om in te zien dat de veiligheid vergroot als iedereen er één draagt binnen een ruimte.Met een greintje gezond verstand kun je vaststellen dat het ONVEILIG is om met meerdere mensen in een ruimte te zijn (wat betreft de overdracht van besmettelijke infectieziekten). Pas bij een afstand van 8 meter of meer is de kans op overdracht van het coronavirus nihil. 1,5 meter is te weinig, zelfs wanneer mensen een fijnstof-kapje dragen. Alleen met een medisch mondmasker dat op de juiste manier gedragen word blijft de kans op overdracht nihil wanneer de afstand minder dan 8 meter is.

Het hoogst haalbare met mondkapjes, 1,5 meter afstand, en lockdown-behalve-als-je-boodschappen-of-belangrijke-dingen-moet-doen is een reproductie-factor van rond de 1, en dat zien we dan ook gebeuren.

J.W.

phoenix
12 december 2020, 20:22
ik denk dat gewoon lekker een potje neuken in een saunaclub dat helpt , krijg je goede weerstand van..., ik was net in de gewone sauna ook goed voor de weerstand, tjonge al dat geleuter over afstand, ik zie in dutisland alleen nog hertjes ,wilde zwijnen, konijnen en roofvogels en die houden allemaal afstand... gek he...

seksenfun
12 december 2020, 20:33
Doe eens iets geks! Een Sint laten komen in een ouderlingentehuis (in Mol). Ik kan het niet volgen, het idee alleen al.... Of toch... die oudjes zijn terug kinds geworden. Natuurlijk ga je dan nog niet bij die verzwakte mensen een superverspreider als Sint uitnodigen om zonder afstandsregels dicht tegen de oudjes aan te komen. Gevolg nu. 1/3 van de oudjes heeft nu Corona. Hier kan "een beke te laat altijd" nu ook écht niets aan doen :smoke: .

Pikkatrillah
12 december 2020, 20:36

Groet, schoolmeester.

Dinsdag 19.10 mag je mij afrekenen

WANDELAAR5
12 december 2020, 20:38
Ik heb dit jaar als hulp Sint alleen video optredens gedaan. Die man is de zoon van een bewoner begreep ik. Wat zal hij zich rot voelen. En wat een onhandige actie... goed bedoeld. Hopen dat ze het alle 45 overleven!

zeppos58
12 december 2020, 20:40
Doe eens iets geks! Een Sint laten komen in een ouderlingentehuis (in Mol). Ik kan het niet volgen, het idee alleen al.... Of toch... die oudjes zijn terug kinds geworden. Natuurlijk ga je dan nog niet bij die verzwakte mensen een superverspreider als Sint uitnodigen om zonder afstandsregels dicht tegen de oudjes aan te komen. Gevolg nu. 1/3 van de oudjes heeft nu Corona. Hier kan "een beke te laat altijd" nu ook écht niets aan doen :smoke: .

Van de zelfde groep rusthuizen (Armonea)kwam de Sint ook hier in de gemeente, ze pakten het wel veel slimmer aan. Sint en Pieten waren gewoon personeel van het rusthuis zelf. Het kan dus ook een een andere, veilige, manier, als je maar wil.

Willem2
12 december 2020, 21:09
9182 nieuwe besmettingen, hoogste aantal sinds 1 november
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 9182 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 303 meer dan gisteren werden gemeld. Het is het hoogste aantal gemelde besmettingen sinds 1 november.

Er zijn 247 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn 48 nieuwe opnames meer dan gisteren.

Op de intensive care werden 37 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 7 nieuwe opnames meer dan gisteren.

In totaal liggen er nu 1723 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1681), van wie 481 op de IC (gisteren: 472). Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen. ..... https://nos.nl/liveblog/2360281-eerste-vaccins-vs-maandag-geleverd-drukte-in-binnensteden.html

Zeus1
12 december 2020, 21:16
Niks aan de hand Willem, tis maar ‘n griepje :wink2:

sofaking
12 december 2020, 21:24
Van de zelfde groep rusthuizen (Armonea)kwam de Sint ook hier in de gemeente, ze pakten het wel veel slimmer aan. Sint en Pieten waren gewoon personeel van het rusthuis zelf. Het kan dus ook een een andere, veilige, manier, als je maar wil.

Ook deze sint werkte als vrijwilliger in het rusthuis, dus hij kwam er vaker voor allerlei klusjes.

pietpotent44
12 december 2020, 22:32
Niks aan de hand Willem, tis maar ‘n griepje :wink2:

En een Zeusje is ook maar een Kneusje.

Zeus1
12 december 2020, 22:41
Tsja Pietje potentje, zo zie je maar weer, je hebt geen lappen onzinnige tekst nodig om je punt te maken :wink2:

pietpotent44
12 december 2020, 23:17
Tsja Pietje potentje, zo zie je maar weer, je hebt geen lappen onzinnige tekst nodig om je punt te maken :wink2:

Daarom schrijf ik ook alleen maar lappen zinnige tekst.

mentholbear
12 december 2020, 23:33
Pas bij een afstand van 8 meter of meer is de kans op overdracht van het coronavirus nihil. 1,5 meter is te weinig, zelfs wanneer mensen een fijnstof-kapje dragen. Alleen met een medisch mondmasker dat op de juiste manier gedragen word blijft de kans op overdracht nihil wanneer de afstand minder dan 8 meter is.

De 8 meter samenleving? Ik denk dat menig gemeente te klein is :rolleyes:

Wentelt Eefje
13 december 2020, 01:32
Ik denk dat het zwalkende advies van Jaap-Joseph-Josef en zijn RIVM/OMT-vriendjes en het zwalkende beleid van onze onvolprezen ontstoken ei- en beoogd juntaleider (ondanks zijn ontkenning) en Big Brother ertoe leiden dat Rutte’s inschatting van 4 maanden geleden fout is!

Hij dacht dat we ons als samenleving de jojo-lockdown oneindig lang zouden laten gevallen... laat hij nu dan ook lef tonen en juist morgen het kabinet voorstellen de “laat maar” keuze accepteren...

6 augustus de al maanden falende Rutte na de persconferentie:
“Nou ja, weet je? Wij zijn een vrij land. Zou de keuze.... En dat gaat niet gebeuren, maar stel dus dat Nederland zou beslissen: weet je, laat maar. Dat virus: we zien het wel. We gaan weer gewoon knuffelen en handen niet meer wassen en et cetera et cetera. Is dat ook een keuze. Wij hebben niet de macht om dat te verbieden. We hebben geen dictatuur waarin ik de politie(k) op straat stuur en voor elke voordeur kan zetten. Dat gaan we hier niet doen. Dat is ook een keuze die je als samenleving kan maken. Ik ben ervan overtuigd dat we die keuze niet gaan maken. “

Maar weet je? Door het falende beleid van deze hoofdrolspelers op de Corona-persconferenties zijn er steeds meer mensen die dat wel gaan doen, die als samenleving die keuze gaan maken! En dat is hun keuze, maar door de vele voorafgaande foutieve keuzes de verantwoordelijkheid van RIVM, OMT en met name de MP en zijn zonnebankbruine VP op piposchoenen!!

Big30
13 december 2020, 08:32
Ab Montag? Ab Mittwoch? Ab Samstag? Das große Ringen um den Lockdown
Bild am Sonntag erklärt, was jetzt auf uns zukomm

Heute entscheiden die Ministerpräsidenten, die Bundeskanzlerin und der Vizekanzler über einen zweiten harten Lockdown für ganz Deutschland. „Das wird schwer für die Einzelhändlerinnen und Einzelhändler, die Männer und Frauen, die da arbeiten, für diejenigen, die sich Unternehmen aufgebaut haben, das wird schwer für Kinder, für Eltern, für Junge und Alte“, sagte Scholz. Aber es sei nötig, „dass wir schnell und entschlossen handeln“.

Als erstes Bundesland startet Sachsen ab morgen in einen harten Lockdown, macht alle Geschäfte (außer Lebensmittel und Drogerie) dicht. Die unionsgeführten Länder wollen es den Sachsen gleichtun. „Wir brauchen jetzt einen harten Lockdown. Und zwar so schnell wie möglich“, sagte Bayerns Ministerpräsident Markus Söder (53, CSU) zu BamS. Er fordert Maßnahmen „noch vor der Wochenmitte“. „Wir haben keine Zeit mehr zu warten. Die Zeit der Verzögerung muss jetzt vorbei sein.“

Mit einem Blitz-Lockdown soll verhindert werden, dass die Menschen in letzter Minute die Geschäfte stürmen. Doch die SPD-geführten Länder halten dagegen. Sie warnen, dass ein Ab-sofort-Lockdown die Bürger zu sehr überrumpelt. Außerdem könne so eine Hauruck-Verordnung gar nicht bis Montagmorgen gerichtsfest in Kraft treten. Das gehe frühestens ab Mittwoch. Einige Länder wollen die Läden sogar bis Ende der Woche auflassen, damit sich das Weihnachts-Shopping entzerrt.
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/ab-montag-ab-mittwoch-ab-samstag-das-grosse-ringen-um-den-lockdown-74432202.bild.html

‘Duitsland uiterlijk woensdag in harde lockdown’

De harde lockdown in Duitsland zal uiterlijk woensdag beginnen en duurt in principe tot 10 januari. Daarover zijn Berlijn en de deelstaten het zaterdagavond eens geraakt tijdens een voorbereidende vergadering, meldt Business Insider Deutschland op basis van ingewijden. Bondskanselier Angela Merkel en de zestien deelstaatleiders bespreken zondag details van de strenge coronamaatregelen.

Winkels en alcohol

De detailhandel moet dicht. Supermarkten en andere levensnoodzakelijke zaken zoals apotheken blijven open. Datzelfde geldt volgens de kanselarij voor natuur- en diervoedingswinkels en diervoederwinkels. Tuincentra en bouwmarkten, die tijdens de lockdown in het voorjaar openbleven, moeten nu dicht. Hetzelfde geldt voor zaken voor lichaamsverzorging zoals kappers.

Aanleiding zijn de recordaantallen, 598 coronadoden en ruim 29000 nieuwe besmettingen op vrijdag. Daardoor steeg de zeven dagen incidentie voor heel Duitsland naar 163,8, maar in sommige deelstaten ligt dat cijfer boven de 200 en soms zelfs boven de 300 (Saksen). Daardoor is er geen controle meer op het virus want bron- en contactonderzoek is in ruim 75 procent van de gevallen niet meer mogelijk.

In Nederland lag die waarde vrijdag overigens op 51,1, voor één dag. Vermenigvuldig je dat met zeven, dan kom je uit op ruim 350.
https://www.ad.nl/buitenland/duitsland-uiterlijk-woensdag-in-harde-lockdown~ad9a750a/

Het is eigenlijk geen nieuws meer dat Duitsland in een harde lockdown gaat. Een bijzonder wijs en verstandig besluit. Nederland zal weldra volgen mag ik hopen.

rob45
13 december 2020, 12:32
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/ab-montag-ab-mittwoch-ab-samstag-das-grosse-ringen-um-den-lockdown-74432202.bild.html

https://www.ad.nl/buitenland/duitsland-uiterlijk-woensdag-in-harde-lockdown~ad9a750a/

Het is eigenlijk geen nieuws meer dat Duitsland in een harde lockdown gaat. Een bijzonder wijs en verstandig besluit. Nederland zal weldra volgen mag ik hopen.Momenteel hebben ze vergadering over sluiting doorstroomlokaties zoals pretpark of theater en sluiting niet essentiële winkels.

rob45
13 december 2020, 15:30
01:01

Harde lockdown in Duitsland: winkels en scholen dicht, vuurwerk- en alcoholverbod

VIDEOIn Duitsland geldt vanaf woensdag een harde lockdown waarbij alle niet-levensnoodzakelijk winkels moeten sluiten. Scholen gaan ook dicht maar scholieren krijgen les op afstand. Daarover zijn Berlijn en de zestien deelstaten het vandaag eens geworden. De maatregel geldt voorlopig tot 10 januari en is nodig omdat de lockdown light ‘niet genoeg’ was, verklaarde bondskanselier Angela Merkel.*

Caspar Naber*13 dec. 2020Laatste update:*15:05

125

Supermarkten en andere zaken voor dagelijkse levensbehoeften zoals apotheken, drogisterijen en banken blijven open. Kappers, massagesalons en andere in lichaamsverzorging gespecialiseerde zaken gaan dicht. Bedrijven wordt verzocht waar mogelijk een bedrijfsvakantie te nemen of ‘royale’ thuiswerkmogelijkheden bieden voor hun personeel.*Voor kinderen die niet thuis kunnen blijven is er noodopvang in kinderdagverblijven

rob45
13 december 2020, 17:11
Ook voor Nederland word serieus overwogen om een zelfde pakket maatregelen te nemen als onze grote buur Duitsland.Al is het maar om te voorkomen dat de Duitsers massaal komen winkelen in Nederland voor de kerst.
Maandagavond hoogstwaarschijnlijk al de persconferentie van president Rutte die ook overweegt met het kabinet om een avondklok in te stellen met de jaarwisseling.

WA
13 december 2020, 17:14
Waren er maar wat meer kranten als het NRC.

Op een testlocatie in Rotterdam blijkt: de meeste besmettingen vinden plaats in alledaagse huiselijke situaties
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/13/ze-hielden-zich-aan-de-regels-en-kregen-toch-klachten-zeggen-ze-bij-deze-teststraat-a4023660

Als de persgroep (AD, VK) en het NOS dit nou even overneemt en een half jaar keihard propageert, dan verdwijnt de roep om een lock down als sneeuw voor de zon.
Onbezonnen idee..... ??? Wat dan?
Met het huidige denkvermogen van de massa en hen die slaafs volgen kan de enige echt werkzame volgende stap niet anders zijn dan het opbreken van huishoudens, gezinnen, familie's. Want stel je voor dat de super onverantwoorde Pa of Ma @ werk een covid'tje opdoet en thuis verspreid.... dan valt het hele lockdown model uit elkaar.

WANDELAAR5
13 december 2020, 17:30
Brian, kan goed zijn dat de meeste besmettingen thuis plaats vinden, maar iemand neemt het mee naar huis. Dus de lockdown is vooral daarop gericht. Een lockdown is ook zinvol als de meeste besmettingen thuis zijn.

Ik hoop echt dat kinderen vanaf 10 jaar weer thuis les gaan krijgen. Dan hoeven er misschien geen winkels dicht. Aan de andere kant als je vandaag ziet. Bijna 10.000 nieuwe besmettingen gevonden en Den Haag en Rotterdam overvol.

Niet kunnen shoppen is kennelijk een Probleem en de pandemie een probleempje in de ogen van velen.

Wentelt Eefje
13 december 2020, 18:19
Zolang men stoere verhalen over een harde lockdown roeptoetert vanwege een “onwillige” bevolking maar niet bereid is om alle onderwijs en kinderopvang - niets vanaf 10 jaar dus - minimaal 6 weken dicht te gooien alsmede het gehele bedrijfsleven terug te sturen naar iedereen die maar enigszins thuis kan werken doet dat ook, maar verwijst naar volle winkelstraten (buitenlucht en contactmoment ver onder de 15 minuten) is duidelijk dat er geen (politieke) bereidheid is om voor het door deze politici en beroepswijsneuzen gepropageerde doel ZINVOLLE maatregelen te treffen.

Big30
13 december 2020, 18:36
‘Kabinet overweegt sluiting hotels en avondklok met Oud en Nieuw’

Er vindt maandag een extra ministerraad plaats over nieuwe coronamaatregelen. Volgens RTL Nieuws overweegt het kabinet een langere kerstvakantie voor middelbare scholen en sluiting van hotels en niet-essentiële winkels. Ook zou er met Oud en Nieuw een avondklok kunnen komen. Die moet het makkelijker maken om het vuurwerkverbod te handhaven.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/kabinet-overweegt-sluiting-hotels-en-avondklok-met-oud-en-nieuw

Prima, maar nu wel doorzetten en doen! Het grootste gedeelte van de bevolking trekt zich niets aan van alle maatregelen, komt bij elkaar op bezoek, organiseert feestjes, gaat onnodige winkels bezoeken etc. etc. Komt bij, velen (ook op dit forum) blijken gevoelig voor fake info die ze lezen op fora waar de huidige ernst wordt gebagatelliseerd.

Pikkatrillah
13 december 2020, 18:55
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/kabinet-overweegt-sluiting-hotels-en-avondklok-met-oud-en-nieuw

Prima, maar nu wel doorzetten en doen! Het grootste gedeelte van de bevolking trekt zich niets aan van alle maatregelen, komt bij elkaar op bezoek, organiseert feestjes, gaat onnodige winkels bezoeken etc. etc. Komt bij, velen (ook op dit forum) blijken gevoelig voor fake info die ze lezen op fora waar de huidige ernst wordt gebagatelliseerd.
Ik denk dat de ernst wel duidelijk is, maar de situatie is voor veel mensen niet te bevatten (zowel positief als negatief)

WA
13 december 2020, 19:13
Brian, kan goed zijn dat de meeste besmettingen thuis plaats vinden, maar iemand neemt het mee naar huis. Dus de lockdown is vooral daarop gericht. Een lockdown is ook zinvol als de meeste besmettingen thuis zijn.

Ik hoop echt dat kinderen vanaf 10 jaar weer thuis les gaan krijgen. Dan hoeven er misschien geen winkels dicht. Aan de andere kant als je vandaag ziet. Bijna 10.000 nieuwe besmettingen gevonden en Den Haag en Rotterdam overvol.

Niet kunnen shoppen is kennelijk een Probleem en de pandemie een probleempje in de ogen van velen.

W5, je snapt het niet. Net al met efifacy en effectiveness. Een lockdown kan alleen gaan werken als je naar het chinese model gaat. Wil je dat? Alles aan de overheid afgeven, door drones gevolgd worden, voor elke keer dat je je huis verlaat een verklaring invullen waar je later eventueel op afgerekend kunt worden? Geloof jij Rutte en co op hun woord als ze zeggen voor maximaal X weken?
Resultaten uit het verleden geven geen garanties maar zijn vaak toch wel goede graadmeters hoe eea kan gaan verlopen.

phoenix
13 december 2020, 19:37
Vergis je niet Brianboitano hoeveel mensen dit wel een goed idee lijkt, sommige mensen schuiven telkens een stapje meer richting dictatuur , voorbeeldje: vindt jij het erg dat er overal Camera's zijn? welnee als dat de dieven kan pakken moeten we dat gewoon doen toch?, ja maar jij staat er ook op, das toch oké, ik heb toch niks te verbergen...........vervang het woord camera door het woord data of door het woord medisch dossier of google maps..... we zitten al met velen in een val, maar het is nog niet te laat.... als er mensen zijn die alternatieven aanbieden die ook technisch kunnen zijn , maar ons beschermen ipv ons controleren. Camera? elk beeld dat van mij wordt gemaakt wordt (ook )mijn eigendom en niet van degene die mij filmt, of mijn data kunnen alleen worden doorverkocht als ik toestemming geef, of het medisch dossier is in mijn handen , ik draag het altijd in mijn portemonnee net zoals een rijbewijs een medisch dossier mee, die iedere arts kan inkijken op de computer, maar Niemand anders behalve ik heeft dat medische dossier in handen... en kan de andere toestemming verlenen net zoals toestemming geven voor orgaandonatie en ook google maps moet alle tevens van mij die zij noteert via google maps teruggeven, ze zijn mijn eigendom... ik ben daar geweest en niet google maps is daar geweest...

W5, je snapt het niet. Net al met efifacy en effectiveness. Een lockdown kan alleen gaan werken als je naar het chinese model gaat. Wil je dat? Alles aan de overheid afgeven, door drones gevolgd worden, voor elke keer dat je je huis verlaat een verklaring invullen waar je later eventueel op afgerekend kunt worden? Geloof jij Rutte en co op hun woord als ze zeggen voor maximaal X weken?
Resultaten uit het verleden geven geen garanties maar zijn vaak toch wel goede graadmeters hoe eea kan gaan verlopen.e

Big30
13 december 2020, 19:51
Ladenschließungen: Weihnachtsbäume ja, Friseur nein

Der Einzelhandel schließt in weiten Teilen vom 16. Dezember bis zum 10. Januar. Ebenfalls untersagt ist der Verkauf von Silvesterfeuerwerk. An Silvester und Neujahr gilt bundesweit ein "An- und Versammlungsverbot".

Ausnahmen sind demnach:

Lebensmittel-Einzelhandel, Wochenmärkte und Direktvermarkter für Lebensmittel
Abhol-/Lieferdienste sowie Getränkemärkte
Reformhäuser und Apotheken
Sanitätshäuser und Drogerien
Optiker und Hörgeräteakustiker
Tankstellen, Kfz- und Fahrradwerkstätten
Banken und Sparkassen
Zeitungsverkaufsläden und Poststellen
Reinigungen und Waschsalons
Tierbedarfs- und Futtermittelmärkte

Auch für den Weihnachtsbaumverkauf gelten Ausnahmen. Dagegen werden Baumärkte, Friseursalons, Kosmetikstudios, Massagepraxen, Tattoo-Studios und ähnliche Betriebe geschlossen.
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/lockdown-weihnachten-ferien-einkaufen-100.html

Dit gaat dus allemaal dicht in Duitsland, alleen de winkels die de noodzakelijke levensmiddelen en diensten leveren blijven nog open.

WANDELAAR5
13 december 2020, 20:03
Resultaten uit het verleden geven geen garanties maar zijn vaak toch wel goede graadmeters hoe eea kan gaan verlopen.

In het voorjaar hebben we ook een heel aardig werkende lockdown gehad. Doel is nu niet meer terug naar 0, maar gezondheidszorg minder belasten tot in ieder geval alle kwetsbare mensen gevaccineerd zijn. Dus ik denk dat we niet zo ver hoeven te gaan als in China.

Wentelt Eefje
13 december 2020, 20:18
Op dit moment is ondanks de toename van het aantal geconstateerde besmettingen weliswaar geen daling, maar ook zeker geen op basis van de voorjaarsmodellen verwachte stijging van ziekenhuis- en IC-opnames te zien.

Of je blijft beweren dat de basisregels voldoen en doet niets. Want en masse winkelen is geen overtreding van de basisregels.
Of schept zogenaamd iets doend dus een jojo-lockdownsituatie als je wel zegt een lockdown toe te passen, maar niet de schoolsluitingen uit het voorjaar in het pakket op te nemen.

Of je gaat voor een lockdown inclusief sluiting van alle onderwijs en kinderopvang en bereikt binnen anderhalf tot twee maand een nagenoeg nul situatie.
Die wil men (en jij dus ook W5) kennelijk helemaal niet... waarom niet? Omdat we dan niet massaal gaan vaccineren? Omdat alles dan weer naar het oude normaal kan?

Schiet mij maar lek! Maatregelen willen prima, maar dan the full monty en niet deze onzin om daarmee te voorkomen dat we tijdens vrije genormaliseerde verkiezingen over 3 maanden de falende regeringspartijen op hun beleid kunnen afrekenen...

Willem2
13 december 2020, 20:48
Branchevereniging tegen sluiting niet-essentiële winkels
INretail, de branchevereniging van winkeliers in de non food-sector, roept het kabinet op om in tegenstelling tot Duitsland niet alle niet-essentiële winkels te sluiten. Volgens INretail zijn andere maatregelen zoals het verder spreiden van winkelend publiek over de dag, beter voor de economie: "Er werken 800.000 mensen in de detailhandel waarvan het merendeel thuis zou komen te zitten. Er is een intelligentere aanpak nodig dan een totale lockdown."

Het aantal coronabesmettingen blijft dag na dag stijgen. Daarnaast zijn in veel steden de winkelgebieden te druk, waardoor burgemeesters al meerdere keren hebben moeten ingrijpen. Het sluiten van niet-essentiële winkels is daarom een van de extra maatregelen die het kabinet overweegt om het aantal besmettingen terug te dringen. Morgen is er een extra ministerraad waarin strengere maatregelen besproken worden. ..... https://nos.nl/liveblog/2360411-9924-nieuwe-besmettingen-bruls-verschil-met-duitsland-dreigt-te-groot-te-worden.html

Indien het niet gesloten wordt dan gaan we verder met importeren :cool:

RobOpzoek
13 december 2020, 20:49
Een 'besmetting' zoals overheid en msm pers dat woord gebruiken betekent een positieve uitslag op de inmiddels wetenschappelijk ter discussie staande PCR test. (voor beter ingelezen beren zie de Drosten vs Borger discussie).
De meeste personen met een positieve PCR uitslag lopen gewoon vrolijk rond zonder ziektegevoel.
Een daadwerkelijk met Covid besmet persoon betekent hoeft geen zieke persoon te zijn.
Een door Covid ziek geworden persoon betekent niet meteen ook een patiënt bij een huisarts (maar vaak iemand met een kuchje wat een dag of twee weg is).
Een Covid patiënt bij de huisarts is nog geen ziekenhuispatiënt.
Een Covid ziekenhuispatiënt is geen Covid IC patiënt.
Een Covid IC patiënt is nog geen Covid dode.
Ik kijk naar ziekenhuisopnames, ic opnames en doden. En dan TOTALEN. Dus niet alleen Covid, maar alles, want heel veel wordt opportuun toegeschreven aan Covid.
Met nog 4 weken te gaan lijkt de oversterfte in 2020 echt heel erg mee te vallen. Covid lijkt voor zo'n 2% van de bevolking gevaarlijk ( ouderen, en/of onderliggende kwaal, overgewicht, ondervoed, vitaminetekort, genetisch er erg vatbaar voor) . Voor 98% van de mensen is het een virus wat het lijf goed kan verwerken. Dus voor 98% is de vaccinatie al niet nodig. Voor iedereen: kijk naar de feiten!!! Lees je in, en durf het overheid narratief kritisch te beschouwen. De 2% moet extra beschermd. Maar daarvoor de economie slopen en het begrip 'vrijheid' de nek omdraaien is onzin en niet ten bate van de volksgezondheid (van de 98% en van die 2%) maar gestoeld op het doorvoeren van een andere totalitaire agenda.

WANDELAAR5
13 december 2020, 21:17
De oversterfte van ca 12.000 mensen valt Rob heel erg mee. Nou mij niet. En Rob de aantallen ziekenhuisopnames en IC bezetting en doden volgen het aantal besmettingen met een paar weken vertraging. Dat is ook gebeurd toen we na de zomer omhoog schoten naar 5000 besmettingen per week en toen verder.

En WE ik heb liever een lockdown incl scholen en kinderopvang dicht. Ons gezondheidssysteem moet zo goed mogelijk overeind blijven dat ook mensen zonder Covid geholpen kunnen worden...

Big30
13 december 2020, 22:36
https://www.youtube.com/watch?v=tn4zI1I5cIU

Kijk, luister en huiver ... .

Eddy_V
13 december 2020, 22:43
Zo’n omelet met jam is net als alles in de club een illusie!
Jij dacht toch zeker niet dat een normaal mens in de echte wereld een omelet met jam eet? :biggrin:
De saunaclub lockdown begon zijn tol te eisen en om de illusie in stand te houden samen met verloofde een paar heerlijke omeletten gebakken en voorzien van... jawel gember/sinaasappel marmelade :biggrin:

Het zoete en het zilte geeft mij voorlopig wel weer voldoende weerstand, kan het iedereen aanbevelen die meer bezig is met virologie dan met de geneugten des levens.
En als het geen effect heeft op de weerstand dan heb ik mij in ieder geval kostelijk vermaakt en verloofde kon het ook zeer waarderen.
Komende week nog maar een keer doen want voor je het weet zijn alle eieren gehamsterd !

Zeus1
14 december 2020, 00:37
W5, je snapt het niet.

W5 is nu juist 1 van de weinigen hier die het juist wel snapt, maar goed dat snappen de “wijsneuzen” nu weer niet.

WANDELAAR5
14 december 2020, 07:40
Dank voor de steun Zeus. Maar ik ben niet 1 van de weinigen die het snapt. 3/4 van de Nederlanders is voor een lockdown en ook op dit forum zijn er meer verstandige beren. Zelfs PietPotent blijkt voortschrijdend inzicht te hebben! Zweden vond hij eerst geweldig zoals ze met hun laissez faire het virus aanpaste en in zijn laatste post zei hij dat ze het fout aangepakt hadden.

Ik heb al eerder gezegd dat geen maatregelen gewoon luchtfietserij is. Zelfs als fabeltjesfuik van Haga of de antisemiet Baudet in de regering zouden zitten, dan zouden ze de gezondheidszorg wel overeind moeten houden.

pietpotent44
14 december 2020, 08:23
Dank voor de steun Zeus. Maar ik ben niet 1 van de weinigen die het snapt. 3/4 van de Nederlanders is voor een lockdown en ook op dit forum zijn er meer verstandige beren. Zelfs PietPotent blijkt voortschrijdend inzicht te hebben! Zweden vond hij eerst geweldig zoals ze met hun laissez faire het virus aanpaste en in zijn laatste post zei hij dat ze het fout aangepakt hadden.

Ik heb al eerder gezegd dat geen maatregelen gewoon luchtfietserij is. Zelfs als fabeltjesfuik van Haga of de antisemiet Baudet in de regering zouden zitten, dan zouden ze de gezondheidszorg wel overeind moeten houden.

Jij leest alles ook maar zoals je het wil lezen he.
Wat ik zei is dat Zweden heeft toegegeven dat ze het tijdens de 1e golf fout hebben aangepakt wat betreft de senioren verzorgingshuizen. Daar zij ze toen met bosjes gesneuveld omdat ze onvoldoende werden beschermd. Veel 75-90 jarigen hebben dat niet overleefd, en zorgden voor de hoge dodenaantallen in maart april.
Maar buiten dat blijkt hun strategie toch zeer effectief. Een van de laagste doden (en besmettingen) cijfers van heel Europa momenteel. En veel minder dan Nederland. Dat alles zonder lockdowns, zonder mondkapjesplicht, en milde maatregelen.
Terwijl hier in Nederland met al veel strengere maatregelen de cijfers verder oplopen (wat te verwachten was).

RobOpZoek heeft natuurlijk gewoon gelijk.
Verfrissend om te lezen. Iemand die zich ook in de materie verdiept heeft, en begrijpt wat voor waanzin dit is.
In tegenstelling tot de deugberen die maar blijven zeveren over zwaardere maatregelen, en iedereen die kritiek heeft op het coronabeleid bestempelen als viruswappies en complotdenkers. Te makkelijk.

Eric vb
14 december 2020, 08:38
Kappers , schoonheidsspecialiste, enz hier in België nog steeds dicht, maar de cijfers stijgen wel! Terwijl die best alles in orde hadden. De grote winkels en bedrijven die mogen wel open blijven . We zullen volgend jaar wel eens zien hoeveel kleine zelfstandige overkop gaan. Bij de kappersbond krijgen ze elke dag telefoon van mensen die het niet meer zien zitten en sommige moeten ze doorverwijzen naar de zelfmoordlijn . Maar mening is of echt alles toe voor weken ! Of alles open en laat de boel maar zijn beloop , maar geen onderscheid maken in zaken en bedrijven . En hier in België zijn we bijna richting politiestaat aan het gaan en dat mag ook niet de bedoeling zijn denk.

Big30
14 december 2020, 08:47
Ik begrijp dat Noorwegen op 387 doden zit, Finland op 453 en Zweden op 7.514 doden. Nederland zou op 10.048 zitten.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic
https://github.com/CSSEGISandData/COVID-19
https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Met in inachtneming vh feit dat we altijd met een foutenmarge te maken hebben en je gegeven niet zomaar mag vergelijken (aantal inwoners en urbanisatiegraad) kunnen we concluderen dat de cijfers in Zweden zeer zorgwekkend zijn.

Pikkatrillah
14 december 2020, 09:40
https://www.youtube.com/watch?v=tn4zI1I5cIU

Kijk, luister en huiver ... .

Een paar honderd jaar inteelt en dan zie je het resultaat!

Zeus1
14 december 2020, 09:41
Iemand die zich ook in de materie verdiept heeft

M.a.w. iedereen die het met jou eens is heeft zich in de materie verdiept, diegene die er anders over denken hebben zich dan niet in de materie verdiept?

Om met jouw woorden te spreken: Te makkelijk

FOEF
14 december 2020, 10:37
al deze discussies...
heb eens gekeken wat onze vriend Cruijf ervan denkt:

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd! (cruijff)
Je gaat het pas zien als je het door hebt. (cruijff)
Het is het verstandigste om zoveel mogelijk te luisteren, want dat is goed voor je algemene ontwikkeling, als je er tien procent van leert, dan ben je de anderen al een eind voor. (cruijff)
De waarheid is nooit precies zoals je denkt dat hij zou zijn. (cruijff)

Brad Clitt
14 december 2020, 12:02
Alles dicht tot en met 19 januari vanaf middernacht.

Badslippers
14 december 2020, 12:31
Maandag 14 december 2020

34561

In Nederland wordt een harde lockdown ingevoerd die zeker tot en met 19 januari zal gelden, bevestigen Haagse bronnen maandag na berichtgeving van de NOS. Scholen gaan dicht en moeten overstappen op online onderwijs, vrijwel alle niet-essentiële winkels moeten de deuren sluiten en ook gelegenheden als bioscopen en theaters gaan dicht.

De maatregelen worden maandagavond aangekondigd door premier Mark Rutte, die om 19.00 uur een toespraak houdt vanuit het Torentje. De nieuwe coronamaatregelen gelden vanaf middernacht, om een laatste grove drukte bij sluitende winkels te voorkomen.

Contactberoepen als kappers, fysiotherapeuten en schoonheidsspecialisten moeten voorlopig stoppen met werken. Inwoners worden daarnaast gevraagd om zo veel mogelijk thuis te blijven. Het kabinet roept ook op om geen bezoek te ontvangen.

Volgens de NOS is het instellen van een avondklok besproken, maar nog niet aan de orde.

Fractievoorzitters werden om 12.00 uur uitgenodigd op het ministerie van Algemene Zaken, waar premier Rutte eindverantwoordelijke is, om bijgepraat te worden over de nieuwe maatregelen. Het kabinet houdt vandaag ook een extra crisisberaad én ministerraad, met het oog op de stijgende coronacijfers.

© nu.nl (https://www.nu.nl/coronavirus/6096560/harde-lockdown-tot-en-met-19-januari-niet-essentiele-winkels-scholen-en-theaters-sluiten.html?redirect=1)

p.s. ik zie nu dat BC hem ook al had gepost.

Agronymus1
14 december 2020, 12:37
Tijd voor het in werking stellen van het noodplan. Iemand die een speciale dienst levert kun je niet in de steek laten nu er weer barre tijden aanbreken.

RobOpzoek
14 december 2020, 12:59
Jij leest alles ook maar zoals je het wil lezen he.
Wat ik zei is dat Zweden heeft toegegeven dat ze het tijdens de 1e golf fout hebben aangepakt wat betreft de senioren verzorgingshuizen. Daar zij ze toen met bosjes gesneuveld omdat ze onvoldoende werden beschermd. Veel 75-90 jarigen hebben dat niet overleefd, en zorgden voor de hoge dodenaantallen in maart april.
Maar buiten dat blijkt hun strategie toch zeer effectief. Een van de laagste doden (en besmettingen) cijfers van heel Europa momenteel. En veel minder dan Nederland. Dat alles zonder lockdowns, zonder mondkapjesplicht, en milde maatregelen.
Terwijl hier in Nederland met al veel strengere maatregelen de cijfers verder oplopen (wat te verwachten was).

RobOpZoek heeft natuurlijk gewoon gelijk.
Verfrissend om te lezen. Iemand die zich ook in de materie verdiept heeft, en begrijpt wat voor waanzin dit is.
In tegenstelling tot de deugberen die maar blijven zeveren over zwaardere maatregelen, en iedereen die kritiek heeft op het coronabeleid bestempelen als viruswappies en complotdenkers. Te makkelijk.

Ik hoef geen gelijk, beste PietP44 en anderen. Maar ik vergelijk en bekijk ( jaarcijfers op gebied doden en ziekenhuisopnames, uitingen van machthebbers in vorige jaren, agenda 2030, kapitaalverdeling over de wereld, leerpunten mexicaanse griep, geopolitieke posities, Big tech ontwikkeling etc. etc. ). Er is een klein oplopend verlies aan levensjaren nu dit virus rondgaat. In de meeste gevallen betekent het dat iemand van 81 doodgaat terwijl die zonder covid ( vaak bij andere kwalen, niet alleen eraan) nog net 82 had kunnen worden. Triest natuurlijk. Maar het verlies aan arbeidsjaren ( een jaar dat u werkzaam bent en geld verdient voor overheid en uzelf) is door Covid nagenoeg nihil. Immers, er sterven heel weinig mensen voor pensioendatum met of aan Covid. Dus voor het draaien van de economie is Covid geen hele erge bedreiging. (vergelijk met de pestepidemie: 30-60% ging dood in sommige regio's, juist ook toetertijd kleine kinderen. Dan weet je dus dat dat gestorven kind niet de komende 25 jaar arbeid kan leveren en gaat je economie kapot - gevolg hongersnood). De huidige economie wordt nu doelbewust kapot gemaakt door de maatregelen. De pers speelt een verkeerde rol door niet meer eerlijk te informeren. 800 mio via de overheid aan NPO maakt dat deze het woord van de geldschieter spreekt. De wereld gaat resetten, u en ik gaan dat betalen met inleveren vrijheden en deling van uw en mijn persoonlijk kapitaal met bijvoorbeeld Afrika. Heb niet de illusie dat de bilderbergers iets inleveren, zij zullen ervan profiteren.
Wanneer het u gerust stelt dat dit alles wordt ingezet voor oma en opa en de verpleegster op de IC, blijf dan in die gedachte. Ik blijf breder kijken.

Wentelt Eefje
14 december 2020, 13:26
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201214/f34ad94d8a535f4f5ed3152e2219654e.jpg

Pikkatrillah
14 december 2020, 14:32
https://m.youtube.com/watch?v=EGTNM3xB2g4

Het jammere van het verhaal is dat het niet te volgen is.
De hele wereld draagt vanaf dag 1 van de pandemie een mondkapje , behalve Nederland ,want dat is schijnveiligheid!
8 maanden later wordt het in Nederland ingevoerd onder het mom van voortschrijdend inzicht,daar heb je als weldenkend mens toch geen 8 maanden voor nodig!?
De 2 weken van Black Friday waren toch ook bekend dat die voor een massale toeloop zouden zorgen ?
Het sluiten van horeca die niet verantwoordelijk zijn voor de meeste besmettingen, maar wel vliegen met 300 mensen in een ruimte die niet de filters heeft om het virus te bestrijden,de nieuwste modellen uitgezonderd.
Het code rood/oranje beleid mbt europa , maar wel een aantal van de antillen open laten voor de herfstvakantie, we weten hoe dat is afgelopen)
Waarom heeft china, rusland, Amerika en engeland al de beschikking over vaccins en wij niet?
De materie om te bestuderen is dezelfde als engeland en amerika,maar wij weten het weer beter als europa(wel mooi dat je moet concurreren mbt laatste continent die het vaccineren gaat beginnen met afrika!)

Zo kan ik nog een uur doorgaan over alle incompetentie die er is in dit kabinet enof europa.
En kom nu niet met het is nieuw en ze moeten gaandeweg leren , want dat moeten andere landen ook , alleen zijn die wat doortastender dan dit kabinet.

Kijk het filmpje hierboven dat een illustratie is van het gerommel van onze beleidsmakers.

Picasso 1
14 december 2020, 14:55
Zo kan ik nog een uur doorgaan over alle incompetentie die er is in dit kabinet enof europa.
En kom nu niet met het is nieuw en ze moeten gaandeweg leren , want dat moeten andere landen ook , alleen zijn die wat doortastender dan dit kabinet.

Welke landen zijn doortastender en doen het beter?

WANDELAAR5
14 december 2020, 15:14
https://m.youtube.com/watch?v=EGTNM3xB2g4

Hilarisch filmpje :):biggrin:

Pikkatrillah
14 december 2020, 15:21

Is dat de standaard?

Dus als andere van de brug springen doen wij dat ook?

Dit is denken in problemen en niet in oplossingen.

Kom met een fatsoenlijk antwoord op mijn vragen en niet met deze dooddoeners.

De zaken die ik aanhaal zijn klip en klaar, als dat voor mij duidelijk is hoop ik ook dat dat voor anderen geld, anders krijg ik de neiging om louis van gaal te citeren en dat kan niet de bedoeling zijn

Pikkatrillah
14 december 2020, 15:23

Dus jij had niet zien aankomen dat er dingen niet strookte met de werkelijkheid?

Pikkatrillah
14 december 2020, 15:26

Volgens mij staat er een stukje in over vaccinatie?

Brad Clitt
14 december 2020, 15:26
Landen die het beter doen zijn China, Australie, Nieuw-Zeeland, Denemarken, Noorwegen, Finland en natuurlijk Belgie.
Zag vanmorgen een grafiekje op het kwaliteitsmedium HLN dat Nederland op dit moment het slechtste jongetje van de klas is, wereldwijd welteverstaan.

En zoals te verwachten, het volk rent weer naar de winkels. En morgen met z'n allen naar Belgie, wat een klucht...
Onder het volk heerst geen corona-pandemie maar een koopzucht-pandemie.

SFL
14 december 2020, 15:47
Landen die het beter doen zijn China, Australie, Nieuw-Zeeland, Denemarken, Noorwegen, Finland en natuurlijk Belgie.
Zag vanmorgen een grafiekje op het kwaliteitsmedium HLN dat Nederland op dit moment het slechtste jongetje van de klas is, wereldwijd welteverstaan.

Onder welke steen kom jij vandaan gekropen, Brad? België is maanden lang de slechtste geweest en ook nu doen ze niet persé beter dan Nederland. Sinds gisteren gaat het met rassenschreden omhoog.

Brad Clitt
14 december 2020, 15:52
@ SFL

Een grapje tussendoor (in dit geval aan het einde) moet altijd kunnen.

SFL
14 december 2020, 15:57
Het ene land doet dit, het andere land doet dat...
Kleurencodes en alarmdrempels die in elk land anders zijn...
Die nationaliteit mag het land wel in en de andere niet...
Vluchtelingen mogen er sowieso in...
To lockdown or not to lockdown...
Virologen spreken zichzelf tegen...
Politici weten het niet meer...

Ik leun achterover en amuseer me te pletter... Hopelijk zien de meeste nu eindelijk dat Europa niet werkt. Voor prullen en bureaucratie dringt Europa ons de grootste onzin op... Maar met alle lidstaten tot dezelfde aanpak komen, dat lukt duidelijk niet! Wat zijn de Britten blij dat ze deze klucht verlaten hebben!

Uiteindelijk is dit nog maar een kleinigheid en niet eens een oorlog of zo. Het is meteen duidelijk hoe weinig discipline de doorsnee Europeaan heeft. Bij een serieuze en meer dreigende ramp, was de helft nu al uitgeroeid. Denk daar allemaal maar eens over na!

Menig hoerenloper kan het niet eens opbrengen om zijn hobby te staken.

WA
14 december 2020, 16:39
Vergis je niet Brianboitano hoeveel mensen dit wel een goed idee lijkt, sommige mensen schuiven telkens een stapje meer richting dictatuur Vandaar ook de nodige commentaren van mijn kant. Ik stel slechts vragen of maak opmerkingen bij mogelijk (inmiddels vrij zekere) maatregelen.

Iets minder als een handvol ziet dat als dom, onverstandig en ontkennen dat er een probleem zou zijn. Dat ze daar op reageren als of ze persoonlijk aangevallen worden of denken mij van gedachten te kunnen veranderen vind ik wel grappig eigenlijk. Ik heb ook makkelijk lullen omdat ik vrijwel zeker mee kan varen op die boot die elders in dit topic voorbij komt. In dat licht bezien zou men mij eigenlijk moeten danken dat ik me toch een beetje bekommer om vrijheden en een perspectief voor hen die ronddobberen en maar zeer minimaal of helemaal niet gecompenseerd gaan worden.
Nog niet zo lang geleden had ik vraagtekens bij de aankomende vaccins en het daarbij horende optimisme. Het zou snel over zijn en m’n vraagtekens werden als negatief ervaren......

bertje600
14 december 2020, 17:28
Eerst zouden er voldoende vaccins naar Nederland komen.
Toen werden het er 500.000 stuks en nu zijn het er weer minder.
Gaat de Jonge ze nu aanlengen met water?
Of gaat hij er veel meer bestellen?
Dan loopt hij wederom achter, maar ja het is een gesjeesde schoolmeester die het in het
onderwijs niet redden kon.
Er zijn ook schoolmeesters die wel een gedegen kennis hebben en actief kunnen handelen.

WANDELAAR5
14 december 2020, 17:30
Je bedoelt Rutte neem ik aan Bertje? Of Emile Roemer?

Eddy_V
14 december 2020, 17:34
Voorlopig hebben we geen schoolmeesters nodig maar conciërges om de boel op slot te doen
Lekker makkelijk, de rekening daarvan wordt toch door anderen betaald.

zeppos58
14 december 2020, 17:36
Eerst zouden er voldoende vaccins naar Nederland komen.
Toen werden het er 500.000 stuks en nu zijn het er weer minder.
Gaat de Jonge ze nu aanlengen met water?
Of gaat hij er veel meer bestellen?
Dan loopt hij wederom achter, maar ja het is een gesjeesde schoolmeester die het in het
onderwijs niet redden kon.
Er zijn ook schoolmeesters die wel een gedegen kennis hebben en actief kunnen handelen.

Het is in België en de rest van de EU net hetzelfde, volgens de fabrikant Pficer loop de productie achterop, maar zou die tegen eind februari bijgewerkt zijn.

Bedoelen ze nu dat tegen eind februri de achterstand echt weggewerkt is, en z dus zoveel vaccins hebben zoals vooraf voorzien.
Of zal tegen eind februari de productie gewoon op peil zijn.??

seksenfun
14 december 2020, 18:01
Nou de Nederlanders noemen de Belgen dom. Nadat ze in het voetbal zijn gaan klungelen in Nederland, klungelt de politiek er nu ook flink op los. Moet leuk zijn als je daar een zaak runt. Nu weer toe voor 2 weken, dan weer open voor 1,5 maand, dan weer toe voor een maand, dan... zéér slim (die slimme lockdowns in jullie land) :rolleyes: :smoke: .

pietpotent44
14 december 2020, 18:18
Ik begrijp dat Noorwegen op 387 doden zit, Finland op 453 en Zweden op 7.514 doden. Nederland zou op 10.048 zitten.
https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic
https://github.com/CSSEGISandData/COVID-19
https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Met in inachtneming vh feit dat we altijd met een foutenmarge te maken hebben en je gegeven niet zomaar mag vergelijken (aantal inwoners en urbanisatiegraad) kunnen we concluderen dat de cijfers in Zweden zeer zorgwekkend zijn.

Fout.
Altijd wordt weer dat argument van bevolkingsdichtheid en Scandinavisch land zoal Finland of Noorwegen erbij gehaald. Omdat die extreem lage corona cijfers hebben in Europa.

En steeds wordt weer genegeerd dat het al zon 4 maanden heel goed gaat in Zweden.
De cijfers in Zweden zijn juist helemaal niet (meer) zorgwekkend. We zitten niet meer in maart april.

pietpotent44
14 december 2020, 18:21
M.a.w. iedereen die het met jou eens is heeft zich in de materie verdiept, diegene die er anders over denken hebben zich dan niet in de materie verdiept?

Om met jouw woorden te spreken: Te makkelijk

Nou, als iemand als w5 claimt zich in de materie te hebben verdiept, heeft ie er in elk geval niet veel van begrepen.
En jij hebt uberhaupt geen inhoudelijke inbreng.

zeppos58
14 december 2020, 18:49
Er is maar een middel om de curve onder de 10 besmettingen per dag te krijgen, 2 a 3 maand alles maar dan ook alles dichtgooien met een zeer strenge controle.
Maar ik vrees dat zoiets enkel in een dictatuur kan.

Maar de grenzen sluiten zou al zeer veel uithalen.

Wentelt Eefje
14 december 2020, 18:55
Nee hoor, er is een tweede manier, twee a drie maanden is absoluut niet noodzakelijk.

Namelijk de bevolking oproepen om minstens wekelijks te testen en in geval van een positieve test, zelfs als die vals positief zou kunnen zijn, zelfs thuis opsluiting in een aparte kamer met apart toilet te accepteren voor 2 weken. Binnen 6 weken is dan R0 nihil evenals het aantal optredende en potentiële besmettingen...

Wentelt Eefje
14 december 2020, 18:58
Opvallend is overigens dat opnieuw het kabinet de maatregelen zo lang mogelijk heeft weten uit te stellen, ondertussen de schuld bij ons leggend om nu de natuurlijke afname te gaan claimen op basis van de te laat opgelegde lockdown.
Ik voorspel deze week als er niet met cijfers gegoocheld wordt al een zeer forse afname van besmettingsgraad en opnamecijfers..

Nostredamus
14 december 2020, 18:58
Een paar honderd jaar inteelt en dan zie je het resultaat!

Jammer dat het geen eiland meer is

Pikkatrillah
14 december 2020, 19:27

Groet, schoolmeester.

Knap he en dat op maandag al:wand:

WANDELAAR5
14 december 2020, 19:36
Opvallend is overigens dat opnieuw het kabinet de maatregelen zo lang mogelijk heeft weten uit te stellen, ondertussen de schuld bij ons leggend om nu de natuurlijke afname te gaan claimen op basis van de te laat opgelegde lockdown.
Ik voorspel deze week als er niet met cijfers gegoocheld wordt al een zeer forse afname van besmettingsgraad en opnamecijfers..

Waarop baseer je die voorspelling WE? De afgelopen week is het gedrag niet echt veranderd volgens mij. Zie de overvolle stadscentra en de beelden van Schiphol. Begrijp me niet verkeerd, het zou heel mooi zijn, maar ik zie het pas op termijn van een ruime week afnemen.

kempie
14 december 2020, 19:40
Nee hoor, er is een tweede manier, twee a drie maanden is absoluut niet noodzakelijk.

Namelijk de bevolking oproepen om minstens wekelijks te testen en in geval van een positieve test, zelfs als die vals positief zou kunnen zijn, zelfs thuis opsluiting in een aparte kamer met apart toilet te accepteren voor 2 weken. Binnen 6 weken is dan R0 nihil evenals het aantal optredende en potentiële besmettingen...

Ja ik had ook al op dar onderzoek gewezen. Dat ze iets moeten begrijp ik best. Dit moet zo snel mogelijk achter de rug zijn. Liever streng en daarna hopelijk van alles af dan aan moddderen met dezelfde maatregelen tot we diep in het 2e kwartaal zijn. Maar ja helpt het wel.

Maar ze mogen wel eens uitleggen waarom het bovenstaande niet wordt gedaan ipv een strenge lockdown. Niet genoeg testen te krijgen?

WANDELAAR5
14 december 2020, 19:48
Ik denk dat ze niet alleen onvoldoende sneltesten hebben, maar het ook never nooit georganiseerd krijgen. Als je ziet hoe krakkemikkig de opzet van het testen tot nu toe is gegaan. Daarnaast vraag ik me af hoe trouw de mensen met een positieve test in quarantaine zullen gaan. Zeker als ze geen klachten hebben. Bovendien importeer je steeds nieuw virus uit dieren en het buitenland. Achteraf hadden we hier misschien eerder op in moeten zetten.

Wentelt Eefje
14 december 2020, 20:08
Kortom, we doen dit niet omdat dit kabinet maximaal gefaald heeft! Zo simpel is het

Toezegging na toezegging wordt niet waargemaakt. En Mark of The Beast Rutte heeft gelukkig een volslagen gebrek aan visie en empathie, dus biedt ook geen enkel perspectief, kan hij ook nergens op afgerekend worden. Wat een loser!

Wentelt Eefje
14 december 2020, 20:19
Overigens zaten kappers en barbiers zojuist helemaal vol en zijn een aantal niet essentiële winkels de komende uren nog open.

Hahaha!!! Dat suffe gelek steeds! Als men er niet zo verslaafd aan was hadden deze mensen morgen allemaal gewoon voor een dichte deur gestaan...

deket
14 december 2020, 20:46
Pietpotent 44, de bevolkingsdichtheid is juist essentieel,ga maar na in welke gebieden het relatief goed gaat(de dunbevolkte) en in welke niet,de dichtbevolkte dus
Dit gezegd zijnde, ; waarom moet er in Europa zolang gewacht worden en kan men in Amerika al beginnen met de vaccinbehandeling,evenals de VK
btw, In Azie loopt alles terug normaal,de hoeren in Thailand vervelen zich en wachten smachtend tot de toeristen,hun belangrijkste geldbronnen,ook voor het gehele land, terug komen

Picasso 1
14 december 2020, 20:57

Het is maar vanuit welke invalshoek of vanuit welke beperkte selectie een 'kwaliteitsmedium' het bekijkt en zich op baseert om conclusies te trekken.
Neem je als invalshoek bijvoorbeeld de hele periode en als maatstaf het totaal aantal doden per miljoen inwoners, dan staat Nederland op plaats 35 van de door landen zelf gepubliceerde cijfers en België op nummer 1 als slechtste.

34563
34564

Neem je als invalshoek enkel de afgelopen paar dagen en hierbij enkel het aantal nieuwe besmettingen, dan is Nederland nu inderdaad aan het pieken tov andere landen (niet qua nieuwe besmette absolute aantallen want andere grotere landen hebben meer dagelijkse besmettingen, maar wel qua aantal nieuwe besmettingen als percentage van het hele volk), maar die dagkoersen fluctueren dagelijks tussen landen en is zo extreem korte termijn gericht dat je daar niet goed een totaalbeleid van een land op kan beoordelen.

Totaal aantal doden per miljoen inwoners of totaal aantal besmettingen per miljoen inwoners over de hele periode lijken mij de twee beste indicatoren om een totaalbeleid van een land op te beoordelen en hierin staat Nederland op plaats 35 qua dodenpercentage en op plaats 21 qua besmettingspercentage.

Zeus1
14 december 2020, 21:25
Nou, als iemand als w5 claimt zich in de materie te hebben verdiept, heeft ie er in elk geval niet veel van begrepen.
En jij hebt uberhaupt geen inhoudelijke inbreng.

Ik vind de inbreng van W5 zeer vakkundig. Uit alles blijkt dat hij zich enorm heeft verdiept in de materie.
En mijn inhoudelijke inbreng heb ik in het begin van deze pandemie nadrukkelijk gegeven maar ik wil dat niet steeds herhalen om bv mijn gelijk te krijgen.

pietpotent44
14 december 2020, 21:27
Ik vind de inbreng van W5 zeer vakkundig. Uit alles blijkt dat hij zich enorm heeft verdiept in de materie.
En mijn inhoudelijke inbreng heb ik in het begin van deze pandemie nadrukkelijk gegeven maar ik wil dat niet steeds herhalen om bv mijn gelijk te krijgen.

Helemaal top jongen. Slaap rustig door.

Wentelt Eefje
14 december 2020, 21:39
Ik vind het wel belachelijk dat Mark of The Beast Rutte in zijn toespraak niet verklapt heeft wat nu precies kerkbezoek zo veilig maakt, want dan zouden we misschien ook zonder harde lockdown gewoon allemaal biddend en naar preken luisterend wel naar de Ikea en de Intratuin kunnen..:

Eddy_V
14 december 2020, 21:41
Want??
Omdat vandaag het aantal nieuwe besmettingen zijn afgenomen maar opnames nog stijgen?
En dat terwijl de maatregelen pas vanaf morgen, dus rond zondag, tot aantoonbare afname zou mogen leiden ?

En hoe wil je die woningen er bij krijgen die allemaal een aparte wc hebben voor de in quarantaine verblijvers? Beetje hautain D’66 voorstel alsof iedereen in een villa met 3 badkamers woont.
De meest geraakte doelgroep woont met 5 kinderen in een achterstandswijk...

Wentelt Eefje
14 december 2020, 22:23
Want??
Omdat vandaag het aantal nieuwe besmettingen zijn afgenomen maar opnames nog stijgen?
En dat terwijl de maatregelen pas vanaf morgen, dus rond zondag, tot aantoonbare afname zou mogen leiden ?

En hoe wil je die woningen er bij krijgen die allemaal een aparte wc hebben voor de in quarantaine verblijvers? Beetje hautain D’66 voorstel alsof iedereen in een villa met 3 badkamers woont.
De meest geraakte doelgroep woont met 5 kinderen in een achterstandswijk...

Omdat men lang genoeg heeft gewacht met deze maatregelen. Men stelt steeds net lang genoeg uit. Pure aanname dus, vandaar dat ik ook zei: ik voorspel.

En ja, hoe je die opvang met aparte bad/toiletgelegenheid doet... dat wordt dus eventueel de po en het teiltje... want inderdaad, dat gaat het merendeel van onze bevolking helaas/gelukkig (streep door wat je niet van toepassing vindt) niet lukken.

Badslippers
14 december 2020, 22:46
De huidige economie wordt nu doelbewust kapot gemaakt door de maatregelen.

Doelbewust? door wie? Waarom? Lijkt me een redelijk hoog complotdenken-gehalte.

Ik denk eerder dat degenen die aan de knoppen draaien (regering op basis van adviezen RIVM) het niet precies weten. Bovendien luisteren ze bijzonder weinig naar andere deskundigen en kijken ze niet goed naar alternatieven. Lockdown levert volgens mijn bescheiden inzicht weinig op. Eind mei begin juni daalden alle cijfers significant. Lijkt me meer met het weer te maken hebben. Maatregelen zullen wel iets bijgedragen hebben maar geen doorslaggevende factor.

Met een lockdown sluit je alles af. Dus ook de mensen die al besmet zijn. Die besmetten (na bijvoorbeeld een week) weer mensen die op hun beurt in de dagen die daarop volgen weer andere mensen en/of groepen besmetten. Zo blijft het virus als het ware in de lockdown en dat proces kan best lang doorgaan. Volgens mij is de primaire reden om in te grijpen om de gezondheidszorg op de been te houden want als er zichtbaar een groot aantal mensen dood gaat omdat de gezondheidszorg het niet meer aan kan heb je een ethisch probleem en een parlementaire enquete over een paar jaar aan je broek hangen. En dan staat Wilders weer op de kansel te raaskallen dat Rutte (persoonlijk) doden op zijn geweten heeft.

Wanneer starten we trouwens met vaccineren? Of wachten we ook hier weer eerst op Duitsland? Als eerste zou ik de complete Regering, alle leden van het Koningshuis en de Tweede Kamer leden vaccineren. Waarom? Gewoon, omdat het kan ! ! !

Eddy_V
14 december 2020, 22:47
Omdat men lang genoeg heeft gewacht met deze maatregelen. Men stelt steeds net lang genoeg uit. Pure aanname dus, vandaar dat ik ook zei: ik voorspel.

Men stelt steeds lang genoeg uit.. dus die extra maatregelen zijn niet nodig omdat ook zonder deze het aantal besmettingen vanaf nu daalt?
Ik hoop het ook en ben nog steeds een voorstander van doelgroep gerichte maatregelen ipv deze domme lockdown zoals Mariëlle Tweebeeke het durfde te noemen tegen minister de Jonge :)
Maar ja.. doelgroep gericht betekent ook kleur bekennen en dat is politiek incorrect, want stel je voor dat je voor racist aangezien wordt als je als politicus zegt waar de problemen in huiselijke kring het grootste zijn.

Badslippers
14 december 2020, 22:58
Maar ja.. doelgroep gericht betekent ook kleur bekennen en dat is politiek incorrect, want stel je voor dat je voor racist aangezien wordt als je als politicus zegt waar de problemen in huiselijke kring het grootste zijn.

Ik weet niet of dat politiek incorrect is. We benoemen toch ook dat 70+ de grootste groep probleemgevallen betreft en vooral DIKKE mensen.

Big30
14 december 2020, 23:03
Demonstranten verstoren toespraak van Rutte met gefluit en geroep: ‘Rutte, rot op!’

UpdateDe toespraak van premier Mark Rutte werd vanavond verstoord door gejoel en gefluit. Buiten hadden zich bij de Hofvijver tientallen demonstranten verzameld. Zij stonden recht tegenover het Torentje, waar Rutte zijn toespraak hield. Er zijn twee mensen aangehouden.

‘Alles naar de klote’

Wentel Beefje en Piet Potent waren twee van die demonstranten. ,,Alles gaat naar de klote. Het enige wat tegen een virus helpt, zijn samenzijn, buitenlucht en gezond eten.‘’ Het tweetal is vaker te vinden bij demonstraties tegen de coronamaatregelen. ,,Het is gewoon een normale griep! En doodgaan hoort bij het leven.’’ Een andere demonstrant zegt: ,,Dit is niet vergelijkbaar met de griep van 2018, maar nu gooien we het hele land plat. Ondertussen worden zij doorbetaald.'' Een ander vult aan: ,,Er wordt een dictatuur uitgerold.''

Rustig

Ook de bekende activiste ‘ReVrouwLutie’ was aanwezig. Zij noemt zichzelf burgerjournaliste en stelt ‘zichzelf losgemaakt te hebben van de (subliminale) programmering die bepaalde krachten al eeuwen lang op de mensheid los laten’ om te kunnen verdelen, beheersen en controleren’. Ze schrijft op haar Facebookpagina onder meer stukken over ‘de Cabal, Illumintaie en pedofiele netwerken’.

https://www.ad.nl/binnenland/demonstranten-verstoren-toespraak-van-rutte-met-gefluit-en-geroep-rutte-rot-op~ad83d8e9/

Mijn hemel, er lopen in deze wereld wat gestoorden rond zeg. Opsluiten die complot denkers, ik bedoel in quarantaine :biggrin:!

Wentelt Eefje
14 december 2020, 23:28
Met dit soort gillende complotdenkers heb ik ook bijzonder weinig op. Deze mensen zijn net als RIVM en OMT volkomen van het padje als het om interpretatie of erger nog het bij elkaar fantaseren van gegevens gaat.

Ik zal eens kijken of ik ergens deze week tijd vind om met voor Little03 en andere paniekzaaiers onverdachte bronnen (sterker nog, zoveel mogelijk zelfs RIVM-gegevens) te laten zien waarom ons kabinet en de adviseurs net zo erg als de gillende complotdenkers extremen zijn, die in deze crisis elk zicht op de werkelijkheid verloren hebben.

Eddy_V
14 december 2020, 23:31
Ik weet niet of dat politiek incorrect is. We benoemen toch ook dat 70+ de grootste groep probleemgevallen betreft en vooral DIKKE mensen.
70+ is de groep met de hoogste sterfgevallen dat wel. Maar de groep met de meeste besmettingen zijn toch echt de jeugd die zelf meestal nauwelijks klachten heeft en dus ook niet altijd in quarantaine gaat, maar wel anderen aansteekt. Geldt zowel voor de villawijken als voor de achterstandswijken maar de bewoners daarvan behoren toch al tot de groep die meer gezondheidsklachten heeft en daarmee tot de risicogroepen behoren.

Dat DIKKE wordt ook al steeds minder verteld. Laat staan dat verteld wordt dat in een aantal regio’s zoals Zuid-Holland, Utrecht, Overijssel en Zuid-Limburg relatief meer dikke mensen liggen van buitenlandse afkomst. Het zal meer aan de omstandigheden dan aan de genen van deze personen liggen, dus niet racistisch bedoeld. Leefstijl, gezond eten en voldoende bewegen is een luxe die niet iedereen zich kan permitteren.

kempie
15 december 2020, 00:00
Ik vind het wel belachelijk dat Mark of The Beast Rutte in zijn toespraak niet verklapt heeft wat nu precies kerkbezoek zo veilig maakt, want dan zouden we misschien ook zonder harde lockdown gewoon allemaal biddend en naar preken luisterend wel naar de Ikea en de Intratuin kunnen..:

Eens het is belachelijk dat kerken wel open mogen blijven. Ben je een slecht gelovige als je thuis bid? Wie zegt dat god je dan niet accepteerd.

Zal wel zijn om CU ook iets te geveb.

Willem2
15 december 2020, 00:42
Toespraak coronavirus 14 december: lockdown tot en met 19 januari
Op maandag 14 december was premier Mark Rutte weer op televisie.
Hij vertelde hoe het nu gaat met het coronavirus.
De belangrijkste dingen leggen we uit.

Strenge lockdown om besmettingen van het coronavirus tegen te gaan
Het aantal coronabesmettingen loopt op.
Elke dag komen er nog veel besmettingen bij.
Ook moeten elke dag meer mensen naar het ziekenhuis.
Daarom gaat Nederland vanaf dinsdag 15 december in een lockdown.
De lockdown duurt zeker tot en met dinsdag 19 januari.

Steun voor ondernemers
De lockdown raakt veel mensen en bedrijven.
Het kabinet heeft voor bedrijven een steunpakket om ze te helpen.

Tijdens de lockdown gelden de volgende regels
Regels voor het dagelijks leven
Blijf zoveel mogelijk thuis. Ook tijdens de feestdagen.
Werk thuis. Ga alleen naar het werk als het moet.
Mensen die in de zorg werken, mogen doorgaan met werken.
Buiten mogen maximaal 2 personen samen zijn.
Of alle mensen die bij 1 huishouden horen.
Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
Ontvang thuis maximaal 2 personen.
Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
Op 24, 25 en 26 december mag u thuis maximaal 3 personen ontvangen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
Regels voor winkels en uitgaan
Theaters en bioscopen zijn dicht.
Kappers, schoonheidsspecialisten, nagelstudio’s en seksinrichtingen zijn dicht.
Tattooshops en nagelstudio’s zijn dicht.
Sauna’s en casino’s zijn dicht.
Hotels zijn open om te overnachten.
De restaurants in hotels zijn dicht.
De meeste winkels zijn dicht.
Supermarkten zijn open. Ook de bakker, de slager en andere winkels voor eten en drinken zijn open.
Drogisterijen, apotheken, opticiens, audiciens en winkels voor reparatie en onderhoud mogen ook open blijven.
Doe-het-zelfzaken zijn open voor afhaal.
Plekken waar u pakketten kunt ophalen en versturen mogen open blijven.
Banken blijven open.
Overheidsorganisaties blijven open.
Bibliotheken blijven open om boeken af te halen.
Regels voor sporten
Sporten mag alleen of samen met 1 ander persoon.
Sporten mag alleen buiten.
Alle sportscholen zijn dicht.
Wedstrijden zijn verboden.
Dit geldt voor iedereen vanaf 18 jaar en ouder.
Kinderen tot en met 17 jaar mogen buiten wel in grotere teams sporten. Of buiten wedstrijden spelen met teams van hun eigen club.
Sportkantines zijn dicht.
Kleedkamers en douches zijn dicht.
Er mag geen publiek komen kijken.
Topsporters in topcompetities mogen trainen en wedstrijden spelen.
Regels voor reizen
Reis alleen met het openbaar vervoer als het nodig is.
Boek geen reis naar het buitenland.
Reis niet naar het buitenland.
Mensen die in de zorg werken mogen doorgaan met werken.
Regels voor scholen
Scholen geven tot en met 17 januari les op afstand.
Er zijn uitzonderingen voor kwetsbare leerlingen.
Praktijkonderwijs mag op school doorgaan.
Lessen voor examenleerlingen gaan door.
Examens gaan door.
Kinderopvang is dicht.
Buitenschoolse opvang is dicht.
Voor kinderen van ouders met een cruciaal beroep is er noodopvang. Bijvoorbeeld als de ouders in een ziekenhuis werken. Of leerkracht zijn. .... https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vraag-en-antwoord/toespraak-14-december-in-eenvoudige-taal

en de maatregelen op een rijtje
https://nos.nl/artikel/2360666-dit-zijn-alle-lockdown-maatregelen-tot-en-met-19-januari.html

winkels en diensten die wel en niet mogen:
https://nos.nl/artikel/2360676-dit-zijn-de-winkels-die-openblijven-en-de-contactberoepen-die-mogen-doorwerken.html

pietpotent44
15 december 2020, 06:09
Doelbewust? door wie? Waarom? Lijkt me een redelijk hoog complotdenken-gehalte.

Ik denk eerder dat degenen die aan de knoppen draaien (regering op basis van adviezen RIVM) het niet precies weten. Bovendien luisteren ze bijzonder weinig naar andere deskundigen en kijken ze niet goed naar alternatieven. Lockdown levert volgens mijn bescheiden inzicht weinig op.

Eind mei begin juni daalden alle cijfers significant. Lijkt me meer met het weer te maken hebben. Maatregelen zullen wel iets bijgedragen hebben maar geen doorslaggevende factor.

Wanneer starten we trouwens met vaccineren? Of wachten we ook hier weer eerst op Duitsland?

Helemaal mee eens.

Ik geloof (uiteraard) ook niet dat de politici de maatschappij en economie bewust kapot maken. Het is gewoon onkunde. Onwetendheid, tunnelvisie, en zwichten voor de grote sociale druk om strengere maatregelen te nemen. Ze zijn veel minder bang om verantwoordelijk gehouden te houden worden voor kapot maken maatschappij en economie dan voor corona slachtoffers.

Ik denk ook dat de lockdowns weinig gaan opleveren (net als de Europese lockdowns in de 1e golf uiteindelijk weinig of niks opleverden). Voor zover lockdowns uberhaupt iets opleveren zal het slechts een beperkt en tijdelijk effect zijn.
Sowieso zullen de eerste 2-3 weken (van de 5) niet veel opleveren, omdat mensen elkaar vooral thuis aansteken.

De corona curve heeft steeds het seizoensvirussen patroon gevolgd. Dat dat zal nu ook zo zijn. Daarom verwacht ik voor december en januari niet veel goeds. Maatregelen hebben slechts een beperkte invloed. Dat wordt ontzettend overschat, met alle maatschappelijke en economische schadelijke gevolgen van dien.

Vaccinatie start 1e helft van januari. Oorspronkelijk was het plan beginnen in de week van 4 januari, maar waarschijnlijk wordt het een week later. Of een paar weken.
Verwachting is ook dat Astrazenica in de loop van januari zal beginnen hier, mits de uitrol in de UK succesvol verloopt.

Pietpotent 44, de bevolkingsdichtheid is juist essentieel,ga maar na in welke gebieden het relatief goed gaat(de dunbevolkte) en in welke niet,de dichtbevolkte dus
Dit gezegd zijnde, ; waarom moet er in Europa zolang gewacht worden en kan men in Amerika al beginnen met de vaccinbehandeling,evenals de VK
btw
Ja natuurlijk is bevolkingsdichtheid een grote factor. En Ijsland en Groenland hebben zelfs nog minder doden dan Finland.
Maar dat was het punt niet.

In Europa wachten ze op de goedkeuring van de EMA. Alleen de Britten niet, die hebben hun eigen experts, die meer vaart maken. En Pfizer is een Amerikaans bedrijf, dus die gaan eerst. Azie heeft zijn eigen vaccins.

Wentel Beefje en Piet Potent waren twee van die demonstranten. ,,Alles gaat naar de klote. Het enige wat tegen een virus helpt, zijn samenzijn, buitenlucht en gezond eten.‘’ Het tweetal is vaker te vinden bij demonstraties tegen de coronamaatregelen. ,,Het is gewoon een normale griep! En doodgaan hoort bij het leven.’’ Een andere demonstrant zegt: ,,Dit is niet vergelijkbaar met de griep van 2018

Het is inderdaad geen griepje, maar een zware griep. We gaan uitkomen op ongeveer 10% meer doden dan het griepseizoen van 2018, toen er gedurende 4 maanden dagelijks 75 doden per dag vielen, tegen 60 nu. En de dood hoort inderdaad bij het leven.
Hebben jullie mij fluitje gisteren goed kunnen horen ?

RobOpzoek
15 december 2020, 07:00
Deels met u eens geachte Badslippers! Met toch een kleine reactie: u gaat mee in het overheid en msm narratief dat een afwijkende mening al snel 'complotdenken' is. Dat is de valkuil van zorgvuldig voorbereide framing vanuit die overheid en msm om alle gedachten en opmerkingen buiten de bandbreedte van het door overheid gepropageerde narratief kalt te stellen en als het straks echt uit de hand loopt deze individuen af te voeren naar de moderne Goelach. Dat zal geen Siberisch gebied zijn maar een goed verlichte inrichting waar mensen zoals ik naast gemodificeerd voedsel ook al en toe een spuitje krijgen omdat dat hun afwijkende gedachten tempert en al die genen met afwijkende mening wat rustiger maakt. Immers, de overheid heeft het beste met mij ( en ook u) voor.

Straks na de lockdown zal de vaccinatie die de overheid als redding voorstaat voelen als de uitweg naar het oude leven. Doorzie deze marketing stunt.

RobOpzoek
15 december 2020, 09:34
haha, ik zie zojuist dat ik gepromoveerd ben naar volwassenheid en sinds een vorig bericht met 'ijsbeer' wordt aangeduid. Mijn jeugdjaren liggen blijkbaar achter mij. En dat heb ik bereikt door als pennenlikker aan de onbedwingbare dwang om te schrijven toe te geven. Dus zonder het afgelopen half jaar zwetende DVP lijven te hebben betast ben ik in rangorde gestegen. Wat een rare tijden! Blijf gezond, en tot 20 januari in een sauna club. ( ik zie de wereld opeens weer wat positiever!)

:):hammer::freu::lostit:

WANDELAAR5
15 december 2020, 11:47
Eind mei begin juni daalden alle cijfers significant. Lijkt me meer met het weer te maken hebben. Maatregelen zullen wel iets bijgedragen hebben maar geen doorslaggevende factor.

Het weer is zeker een factor. De kans op besmetting binnen is volgens onderzoek ca. 18 keer hoger dan buiten. Dus hoe meer we buiten zijn, hoe langzamer het virus zich verspreid. Toch zijn de maatregelen minstens zo belangrijk. Enkele voorbeelden:
De 2e golf in de VS was midden in de zomer bij gebrek aan maatregelen
De piek in India was in september door een late start van het virus daar en de aantallen nemen nu weer af in de herfst.
In Israël zijn de nieuwe gevallen na een strenge lockdown van een paar weken eind september gedaald van een top van 11.000 op 1 dag (en stijgende aantallen) naar enkele honderden op 1 dag begin oktober
In Nederland zijn we met een halve lockdown eind september gedaald van > 11.000 nieuwe positieve testen/dag (en stijgend) naar ca. 5000/dag in november.
Frankrijk is met hun zeer strenge lockdown van 88.000 nieuwe besmettingen/dag (en stijgend) gedaald naar ca. 12.000/dag midden in de herfst.

Allemaal voorbeelden waar de maatregelen duidelijk een veel groter effect hadden dan het weer. Australië, China, Nieuw Zeeland en Taiwan zijn helemaal duidelijke voorbeelden. Daar kun je zelfs stellen dat door de vergaande maatregelen er helemaal geen sprake meer is van weersinvloeden.

Badslippers
15 december 2020, 12:22
Deels met u eens geachte Badslippers! Met toch een kleine reactie: u gaat mee in het overheid en msm narratief dat een afwijkende mening al snel 'complotdenken' is. Dat is de valkuil van zorgvuldig voorbereide framing vanuit die overheid en msm om alle gedachten en opmerkingen buiten de bandbreedte van het door overheid gepropageerde narratief kalt te stellen en als het straks echt uit de hand loopt deze individuen af te voeren naar de moderne Goelach. Dat zal geen Siberisch gebied zijn maar een goed verlichte inrichting waar mensen zoals ik naast gemodificeerd voedsel ook al en toe een spuitje krijgen omdat dat hun afwijkende gedachten tempert en al die genen met afwijkende mening wat rustiger maakt. Immers, de overheid heeft het beste met mij ( en ook u) voor.

Ik denk niet dat mensen met een afwijkende mening straks kaltgestellt worden in de psychiatrie. Daarvoor zijn er te weinig bedden vrij. Maar ik snap je wat cynische kijk. Volgens mij is er wel een verschil tussen doorgedraaide complotdenkers en creatieve out-of-the-box denkers. Ik ben het met PP44 eens dat de maatregelen van de regering en het RIVM lijden aan tunnelvisie en onwetendheid enerzijds en anderzijds dat het uit de klauwen loopt met (te) veel doden. Als complotdenkers geloven dat Rutte en co bewust bezig zijn met het kapotmaken en destabiliseren van Nederland ten behoeve van een hoger doel (dat wij niet kennen) geloof ik daar niet in.

Alternatieve meningen, zienswijzen, maatregelen, interventies etc. zouden juist zeer welkom moeten zijn en niet bij voorbaat afgeschoten worden. Vandaar dat het team wat het kabinet adviseert veel diverser samengesteld zou moeten worden. Er zijn heel veel deskundige mensen die een bijdrage zouden kunnen leveren m.b.t. inzicht en advies. Daar kun je gebruik van maken. Uiteindelijk liggen de beslissingen (en de volledige verantwoordelijkheid daarvoor) bij Rutte en zijn team. Een complotdenker is voor mij iemand die er van overtuigd is en zegt dat Corona niet bestaat en belangrijker nog die er van overtuigd is dat dit een complot op wereldniveau is, bedacht door regeringsleiders en o.l.v Bill Gates wordt uitgevoerd met als doel het injecteren van chips (met besturingssysteem Covid-19.3) in het menselijk lichaam (als zijnde een vaccin) waardoor mensen op afstand bestuurd kunnen worden als makke schapen. In mijn ogen ben je dan compleet van de pot gerukt (hoewel het mooie stof zou zijn voor een science-fiction roman).

Willem2
15 december 2020, 13:39
@Badslippers
Zie je dat kale mannetje op de boot, dat ben jij ... :cool:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=726460#post726460

frits the cat
15 december 2020, 14:00
34569

Pikkatrillah
15 december 2020, 15:04
34571

Pikkatrillah
15 december 2020, 15:15
41 MINUTEN GELEDEN
EMA: Pfizer-vaccin mogelijk maandag al goedgekeurd
De Europese toezichthouder voor geneesmiddelen EMA zal mogelijk maandag het coronvaccin van Pfizer-BioNTech goedkeuren. Begin deze maand hield de toezichthouder het nog op uiterlijk 29 december. Toezichthouders in het Verenigde Koninkrijk en de VS deden dat al eerder voor noodgebruik van het vaccin.

De Nederlandse toezichthouder CBG meldt dat er de 21e inderdaad een extra bijeenkomst van de EMA staat gepland. Als er voldoende data zijn, kan er een goedkeuring komen, zegt een woordvoerder. Als er nog onvoldoende informatie is, zal de beoordeling de 29e plaatsvinden.

Pfizer laat in een reactie weten dat het vaccin geleverd kan worden, zodra de toestemming er is. Het ministerie van Volksgezondheid brengt nog in kaart wat dit voor de vaccinatieplanning van Nederland betekent. Het ministerie kan nog niet beloven dat er dit jaar begonnen kan worden met vaccineren.

In eerste instantie krijgt Nederland 507 duizend vaccins van Pfizer-BioNTech. Als eerste komen zorgmedewerkers van verpleeg- en gehandicapteninstellingen aan de beurt.

bertje600
15 december 2020, 15:40
En waar is de weg naar een volledige vaccinatie?
De Jonge weet het testbeleid nog niet eens goed uit te voeren.
De vaccinatie zou niet mogelijk zijn zonder de intense koeling tot 75 grd onder nul.
Vanuit diverse plaatsen met de nu stilstaande bussen dagelijks diverse locaties te bezoeken is
de enige oplossing om snel de bevolking te vaccineren.
Alleen dienen er dan wel genoeg vaccins beschikbaar te zijn, maar de Jonge was weer te laat
met bestellen.
Hij had schoolmeester moeten blijven!

seksenfun
15 december 2020, 17:53
De 2 beste van de dag.
- De Belgische viroloog Van Gucht heeft een prijs gewonnen! Hij is er fier op, zegt hij want het is voor hem, zo zegt ie nog, heel erg moeilijk om normaal te spreken zoals alle werkende mensen. Omhooggevallen onnozelaar die het zelf niet beseft dus.
- Onze linkse liberaal, beter bekend als minister De Croo, vindt dat de Nederlanders België niet binnen mogen om te shoppen. Hij heeft een fenomenale oplossing bedacht. Hij heeft deze namiddag namelijk gebeld met Rutten. Rutten heeft vervolgens aan zijn bevolking medegedeeld dat het ten strengste wordt afgeraden om te gaan shoppen in België. Wat denk je? Gaat dat helpen? Gaan de Nederlanders denken: we gaan niet naar België, want Rutten heeft gezegd? Of denk je net als ik dat de Nederlanders (een voorbeeld) in de grote omgeving van Oostburg gaan besluiten om zondag (wordt een lentedag waarschijnlijk) naar Brugge in België te gaan en daar zee, pittoresk stadje, leuke boetieks doen (koopzondag), afhaaldrankjes (take away) en afhaaleten drinken en opeten in het park op een bankje om 's avonds nog snel de prachtige avondverlichting doorheen de gehele stad te bewonderen? Ik gok op het tweede. De Nederlanders die kort bij Antwerpen wonen, die zo al graag in Antwerpen komen, zullen dat nu zeker niet laten, gok ik maar weer.

Effe bellen... :hammer::smoke:

broodpoot
15 december 2020, 18:10
Toch vreemd, een paar weken geleden werd het zuiden van Nederland overspoeld met Belgen die in Nederland kwamen shoppen.

zeppos58
15 december 2020, 18:17
Ik vraag me af waarom ze de grenzen niet hebben gesloten, zoals in het voorjaar, dan kan er gewoon niet over de grens geshopt worden.

En Van Den Broecke mag ook een prijs krijgen, zeer verstaanbaar voor kleuters.

Freddy_K
15 december 2020, 18:22
het is nu bekend, ze hebben het alweer aangekondigd, we krijgen na Covid-19 een Cyber attack welke Covid-19 in de schaduw gaat zetten. Hoeven we in ieder geval die onzin van Big30 niet meer te lezen met z'n complot gekkies. Die 5K per maand subsidie van de Bill & Belinda Gates foundation zal denk ik dan ook stop worden gezet. De domme "complot gekkie" dozen bij het AD zijn dan hopelijk ook werkloos. Ze zullen de Russen of de Chinezen wel weer de schuld geven.

peterp095
15 december 2020, 18:28
Ik vraag me af waarom ze de grenzen niet hebben gesloten, zoals in het voorjaar, dan kan er gewoon niet over de grens geshopt worden.

En Van Den Broecke mag ook een prijs krijgen, zeer verstaanbaar voor kleuters.

Grenzen sluiten mag niet meer van Europa.
Laat de Limburgers maar naar België komen, voor mij zijn ze welkom.

kempie
15 december 2020, 18:44
Alleen dienen er dan wel genoeg vaccins beschikbaar te zijn, maar de Jonge was weer te laat
met bestellen.
Hij had schoolmeester moeten blijven!

Ik dacht dat die contracten in Europees verband waren afgesloten dus dan krijgen we toch niet later dan andere europese landen en dan is de Jonge toch niet verantwoordelijk? Iemand die weet hoe dit percies zit dan?