Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19
Eddy_V
13 februari 2021, 13:04
De bestuurder zou geen mondkapje op moeten. Beslagen glazen zijn levensgevaarlijk...
Je moet ook niet drinken tijdens het rijden of neem anders een blikje ipv een glas
Pikkatrillah
13 februari 2021, 13:06
Eindelijk een volle zaal: honderden bezoekers naar proefevenement in Utrecht
Een evenement met honderden bezoekers, in de huidige coronalockdown is het haast ondenkbaar. Toch komen zo’n vijfhonderd mensen maandag samen in het Beatrix Theater in Utrecht.
Redactie Utrecht 13-02-21, 12:38
Het is het eerste proefevenement van Fieldlab Evenementen, een gezamenlijk initiatief van zowel de zakelijke als de publieksevenementensector en de overheid, waar wordt onderzocht hoe grote evenementen veilig kunnen plaatsvinden in coronatijd.
Maandag staat er een zakelijk congres gepland, dat staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) zal openen. Daar zijn mensen uit de evenementensector voor uitgenodigd om te praten over de toekomst van hun sector. Volgende week zaterdag volgt een voorstelling van cabaretier Guido Weijers, ook in het Beatrix Theater. Verder staan twee voetbalwedstrijden met 1500 supporters op de rol, twee evenementen in de Ziggo Dome in Amsterdam en twee buitenfestivals in Biddinghuizen.
Coronatest
Deelnemers moeten maximaal 48 uur voor het evenement een coronatest ondergaan. Ook tijdens het evenement gelden maatregelen. Zo worden bij binnenkomst vragen gesteld over eventuele klachten, wordt de temperatuur gemeten en ondergaan enkelen een sneltest. Achteraf doet iedereen opnieuw een test, vijf dagen na het evenement.
Tijdens het evenement dragen de bezoekers een bewegingssensor, zodat achteraf precies duidelijk is hoeveel contact ze onderling hebben gehad en waar ze hebben gelopen. In het theater zijn ‘bubbels’ gecreëerd van groepen mensen. Daarbij heeft elke groep bijvoorbeeld een eigen ingang en toiletruimte. Ook gelden voor bepaalde groepen andere regels. Sommigen moeten een mondkapje dragen, anderen zitten achter een spatscherm.
Uitgesteld
In november kreeg de organisatie al toestemming voor de proefevenementen, die in januari zouden plaatsvinden. Deze werden tijdelijk uitgesteld vanwege de opkomst van de Britse coronavariant en de daarvoor strengere maatregelen.
De evenementen gaan nu toch door, omdat het nodig is voor de branche om vooraf te testen hoe grote evenementen veilig georganiseerd kunnen worden. Een winkel zou bijvoorbeeld na de lockdown zonder al te veel voorbereiding open kunnen, maar een evenement wordt maanden voorbereid, legt de woordvoerder van Fieldlab Evenementen uit.
Er wordt eindelijk eens gekeken hoe er dingen wel kunnen, is in ieder geval iets positiefs!
Pikkatrillah
13 februari 2021, 13:24
‘Een virus? Laat me niet lachen. Ik zou wel dood willen, dus geef het me maar’
Voor mensen in hun laatste levensfase is corona levensbedreigend. En als ze niet doodziek worden, gaan ze er vaak mentaal aan onderdoor. Verslaggever Amy van den Berg (31) bezoekt, veilig ingepakt, haar oma, als zij het door een uitbraak in het tehuis niet meer ziet zitten. ,,Kun je mijn ogen zien, oma? Kijk eens naar mijn ogen. Dan zie je dat ik van je hou.‘’
Amy van den Berg 13-02-21, 11:00
Laatste update: 11:30
15
Daar sta ik dan. Ingepakt voor de deur van oma El. Ik ben eigenlijk aan niets meer te herkennen, laat staan door iemand die dement is. Dus ik hou mijn hart vast en zwaai de deur open. ,,Hallo?” Verward buigt ze voorover in haar grijze fauteuil. ,,Wat moet je?!”
Lees ook
Verpleeghuizen doen alles om basiszorg overeind te houden: ‘Dan maar wat minder douchen’
PREMIUM
Verpleeghuizen doen alles om basiszorg overeind te houden: ‘Dan maar wat minder douchen’
Oma blijkt niet gediend van de mensen die verkleed als marsmannetjes in en uit lopen om een dienblad met eten te brengen, en die haar vertellen dat ze niet uit haar kamertje mag. En ik ben er nu ook één. Ze begrijpt het niet. ,,Wegwezen! Jullie sluiten me op!” roept ze.
© Sanne Donders
Alles is anders nu
Oma woont een paar jaar in verpleeghuis De Waalburcht in Papendrecht. Ze is 94 jaar. En dement. Net als alle andere bewoners. Vlak voordat ze kunnen worden gevaccineerd, slaat corona nog ongenadig hard toe in het tehuis. Op twee afdelingen zijn tientallen bewoners besmet geraakt. Het zijn koude cijfers in de krant, maar mijn oma El zit daar. En ze heeft het ook: het virus.
Alles is anders nu corona er rondwaart. Er struinen geen mensen over de gang, willekeurig wie aanklampend voor wat aandacht. En helemaal niemand is verdwaasd op zoek naar de uitgang. De bewoners zitten namelijk al dagen op hun kamers. Rode posters op hun deuren waarschuwen voor het grote allesbeheersende gevaar dat binnen schuilt: het virus.
Iedereen is bang het ook te krijgen
Verpleegster
Ik ben niet de enige
Verplegers houden de wacht op de gang. Opdat de bewoners niet uit hun kamertjes ontsnappen. Je kunt hen wel uitleggen wat er aan de hand is, maar onthouden zullen ze het niet. Dus ze willen allemaal naar buiten. Als ze tenminste niet heel ziek zijn.
Op een stoel zit een jonge vrouw. Zij is een van de wachthouders. ‘Houden jullie het een beetje vol?’ vraag ik haar. Ze kijkt naar de pizzadoos naast zich. Dan weer naar mij: ,,Ik ben wel wat gewend hoor. Ik heb in een gevangenis gewerkt”, ze glimlacht. Achter een van de deuren klinkt gegil.
Een virus? Laat me niet lachen. Ik zou wel dood willen, dus geef het me maar
Oma El
In tegenstelling tot vorig jaar, mogen naasten nu wel op bezoek. Zelfs als er een uitbraak is. Voor de deur van oma staat een kar met beschermingsmiddelen. Ik moet blauwe handschoenen aan. Een schort. Mondmasker. Na elke handeling handen ontsmetten.
Een lieve verpleegster helpt me omkleden. ,,Zet je de veiligheidsbril zelf in elkaar?” vraagt ze. Door de zenuwen breek ik het pootje af. Ze kan de teleurstelling niet onderdrukken: ,,Kan gebeuren, hoor. We pakken wel een nieuwe.” Beschermingsmateriaal lijkt nog steeds schaars, de brillenpootjes worden schoongemaakt en hergebruikt.
© Sanne Donders
Ik ben niet de enige met zenuwen. Als ik een andere verpleegster mag geloven, komt er bijna niemand meer op bezoek sinds er een uitbraak is. ,,Iedereen is bang het ook te krijgen.” Ik heb die angst ook. Je loopt recht het hol van de leeuw in. Maar ze zit daar helemaal alleen. En ja, misschien zijn het wel haar laatste dagen.
‘Het is gewoon klote’
Als het einde van haar leven inderdaad is ingeluid, dan is de start daarvan weinig zorgeloos. ,,Ik ben het, oma”, probeer ik. ,,Zeg, trek jij ook zo’n achterlijk pak aan? Dan mag je helemáál vertrekken!” Haar ogen zoeken naar iets om mee te slaan. Ze grijpt naar een kledinghanger. ,,Oma, ik snap dat je boos bent. Maar ik kan hier niets aan doen. Over een paar dagen mag je heus weer naar buiten.” Haar vuist gebald.
,,Het is gewoon klote!”, roep ik naar haar. Dan schiet ze in de lach. Het ijs is gebroken. ,,Help je me ontsnappen?” probeert ze.
Kan nog een paar dagen duren, dan is het gedaan
Verpleeghuisarts
,,Een virus? Laat me niet lachen. Ik zou wel dood willen, dus geef het me maar”, zegt ze, als ik haar uitleg waarom ze niet naar buiten kan. ,,Je hebt het al, oma. Je bent er alleen niet echt ziek van.” Ze kijkt me uitdagend aan: ,,Wat zit jij hier nou met zo’n pak. Kan jou ’t nou schelen of je zo’n virus krijgt. Je bent hartstikke sterk.”
In hongerstaking
Er is geen beginnen aan. Ik probeer de aandacht af te leiden naar iets anders. Maar ze komt er steeds weer op terug: ,,Ik zit hier tegen mijn wil. Het is verschrikkelijk. Hoe ben jij hier eigenlijk binnengekomen? Dat ze je toelieten. En kom je nog wel naar buiten? Het is een gevangenis, hoor.”
De volgende dag komt een telefoontje. Oma eet en drinkt niet meer. Ze is in hongerstaking. ,,Kan nog een paar dagen duren”, zegt de arts. ,,Dan is het gedaan.”
Ik eet niet meer. Uit protest
Oma El
In de avond ga ik weer langs. Het is zeven uur. Ik neem een bord stamppot mee. De verpleging heeft gewacht tot ik kwam zodat ik haar kon proberen te overtuigen te eten. Ze ligt in bed in het donker. Ik doe een lampje aan. Haar kamer is rommelig.
© Sanne Donders
Ze kijkt verwilderd om zich heen. Haar gezicht is ingevallen. Ze heeft nu twee dagen niets of weinig op. ,,Hallo, het is middenin de nacht, ga weg!” roept ze. ,,Oma, ik ben het. Ik heb eten. Stamppot. Maar nog beter: ik heb snoepjes. Én chocolademelk.” Waar ze daar normaal absoluut voor te porren is kijkt ze me nu ongeïnteresseerd aan. ,,Ik eet niet meer. Uit protest.” Ze draait haar hoofd van me af.
Niet op deze manier
,,Maar op deze manier moet je niet doodgaan!”, vermaan ik haar. Niet als de mensen van wie je houdt je niet eens mogen aanraken zonder plastic of latex ertussen. Niét als je de keuze hebt. Sterf dan in het voorjaar of de zomer. Als je na een avond wijn drinken bij het kampvuur in de tuin besluit dat het goed is geweest, of zoiets. Omdat je een mooi leven hebt gehad. Dat je dán stopt met eten en drinken. ,,Ga op zijn minst in vrijheid dood.”
Natuurlijk zie ik je ogen niet! Je hebt zo’n stomme bril op
Oma El
Ik leg de 1,5 meterregel naast me neer, kruip dichterbij. ,,Kun je mijn ogen zien, oma? Kijk eens naar mijn ogen. Dan zie je dat ik van je hou.” Mijn ogen lopen vol. Mijn veiligheidsbril beslaat. ,,Natuurlijk zie ik je ogen niet! Je hebt zo’n stomme bril op.”
Ik pak haar hand en knijp er zachtjes in. ,,God kind, wat zijn ze warm. Komt door die handschoenen, hè.” Ik wil haar kussen en knuffelen maar dat kan niet. Ik streel over haar wang. ,,Knuffelen mag zeker niet, hè?” Ze spreidt haar armen en knijpt al glimlachend haar ogen dicht. ,,Dan doen we maar alsof.”
© Sanne Donders
Beloofd
,,Wil je wat drinken of eten?” Ze wijst naar een dienblad op de tafel naast haar bed. Het eten erop is onaangetast en het staat er al een poosje. De kaas op de boterham krult al op van droogte, de koffie is koud. Ik schud mijn hoofd. ,,Oma, ik neem je snel weer mee hiervandaan. Je moet nog eventjes volhouden, tot je weer naar buiten mag en niet meer besmettelijk bent.”
Tranen in haar ogen. ,,Echt? Denk je dat ik echt weer een keer naar buiten mag? Oh, dit is het beste nieuws dat ik ooit kreeg. Beloof je het me?”
,,Ik beloof het.” Twee minuten later is ze het weer vergeten. ,,Ik zit opgesloten en ik kom hier nooit meer uit. En waarom? Wat heb ik ooit misdaan?” Een verpleegster doet de deur open. ,,Dag vrouwke, wil je een kopje koffie?”
,,Absoluut niet!”
Welkom in de wereld van ouderen !
Dalton
13 februari 2021, 15:18
Wat een klote oplossing voor de mensen die wachten op hun dood en zelfs niet naar buiten mogen waar zeker een grote tuin bij die verpleeghuizen zitten.
Alleen ze worden niet uitgelaten dus erger dan een gevangenis met cipiers voor hun deur zodat ze niet kunnen ontsnappen indien ze op die leeftijd nog een beetje kunnen lopen.
Dit is een aanfluiting voor het verplegend-personeel welke vervangen zijn door cipiers van gevangenissen wat een giller en maar klagen dat ze verplegers te kort komen,die hier niet nodig zijn.
Ik kan je bij deze vertellen dat er meer dan genoeg verpleegkundigen in een ziekenhuis aanwezig zijn heb er pas ingelegen voor een nieuwe knie-protege wat 3 dagen duurde inclusief de operatiedag.
Ik heb nu 2 nieuwe knietjes en mijn benen zijn niet meer gekromd zoals vroeger en ben zelfs een paar centimeter groter geworden alleen PIELEMANS is hetzelfde gebleven en ik loop weer heel normaal na al die jaren waggelend door gebracht te hebben.
Heel belangrijk is de behandeling bij de therapeut en ga er ook iedere week naartoe wat zeker 1 jaar duurt,dat spierweefsel wat eromheen zit moet weer stevig worden.
Sommige nemen het met een korreltje zout en gaan maar een paar keer en denken dat het wel goed zit,na verloop van tijd beginnen de problen voor deze mensen en belanden dan weer in het ziekenhuis.
Eddy_V
13 februari 2021, 16:53
Beterschap Dalton en denk er aan, niet meteen op de motor gaan zitten, dat is echt een slechte houding voor de knietjes.
Dan nog maar even achter de rollator aan schuifelen, de meiden zullen je graag ondersteunen voor een kleine vergoeding.
schoolmeester
13 februari 2021, 17:10
En in het begin niet zelf teveel op de knietjes gaan zitten, STERKTE !
Groet, schoolmeester.
Zeus1
13 februari 2021, 19:06
Gelukkig Dalton dat we zo’n goed gezondheidssysteem hebben hier in Nederland. Heb jij in ieder geval dankzij je vriend Rutte weer mooi twee nieuwe knietjes :freu:
Dalton
13 februari 2021, 19:29
Gelukkig Dalton dat we zo’n goed gezondheidssysteem hebben hier in Nederland. Heb jij in ieder geval dankzij je vriend Rutte weer mooi twee nieuwe knietjes :freu:
Nee ZEUS daar heeft RUTTE niet voor gezorgd want die heeft zelfs de verpleging helemaal uitgekleed en gezorgd dat wij een flinke bijdrage hebben moeten leveren voor de gezondsheidzorg.
Zeus1
13 februari 2021, 20:33
Nee ZEUS daar heeft RUTTE niet voor gezorgd
Oh, wie heeft daar dan wel voor gezorgd? Erdogan soms?
Overigens is de verpleging helemaal niet uitgekleed, sterker nog er zijn maar weinig landen die een gezondheidszorg hebben zoals wij hier in Nederland. Iedere zwerver wordt hier geholpen, ga maar eens in de VS kijken, daar ben je mooi de Sjaak als je geen verzekering kunt betalen. Dan kun je sowieso ook je nieuwe knietjes op je buik schrijven :wink2:
pietpotent44
13 februari 2021, 20:49
Overigens is de verpleging helemaal niet uitgekleed, sterker nog er zijn maar weinig landen die een gezondheidszorg hebben zoals wij hier in Nederland. Iedere zwerver wordt hier geholpen, ga maar eens in de VS kijken, daar ben je mooi de Sjaak als je geen verzekering kunt betalen. Dan kun je sowieso ook je nieuwe knietjes op je buik schrijven :wink2:
Nederland heeft jarenlang de capaciteit van de bedden teruggeschroefd, inclusief die van de IC. We hebben relatief weinig bedden per hoofd van de bevolking vergeleken met andere (Europese) landen. Dat is onder Rutte gebeurd.
rob45
13 februari 2021, 21:07
Nederland heeft jarenlang de capaciteit van de bedden teruggeschroefd, inclusief die van de IC. We hebben relatief weinig bedden per hoofd van de bevolking vergeleken met andere (Europese) landen. Dat is onder Rutte gebeurd.
De slogan van Rutte is dan ook, Ontneem het van de armen en geef het aan de Rijken.
Veel mensen die moeten leven van de voedselbank en verborgen armoede waaronder ook veel kinderen van arme gezinnen.Alles word gewoon weggelachen met een knipoog en niet serieus genomen.
Veel mensen komen ook in de problemen met de dure zorgpremie,woonlasten en als maar stijgende energiekosten.
De heer Graus heeft dat opgelost met extra betaling in natura aan zijn lijfwachten.
Hij verklaarde onder ede 'Ik ben nooit alleen'
Er zwerven ergens nog wat vieze filmpjes rond,geen probleem, hij zal zijn warme stoel blijven bezetten.
Zeus1
13 februari 2021, 21:26
Ja inderdaad, 10.000 lege IC-bedden extra zou fijn geweest zijn de afgelopen jaren :hammer:
broodpoot
13 februari 2021, 21:28
Ja en dan hadden we al die jaren lekker kunnen zeiken op de regering dat er zoveel geld gaat naar al die onbezette IC bedden.
Zeus1
13 februari 2021, 21:31
De heer Graus heeft dat opgelost
De heer Graus?? Dat is en blijft een rare snuiter maar wat heeft hij in godsnaam te maken met onze gezondheidszorg?
pietpotent44
13 februari 2021, 21:34
Ja en dan hadden we al die jaren lekker kunnen zeiken op de regering dat er zoveel geld gaat naar al die onbezette IC bedden.
Inderdaad. Nu zeiken we of toch alsjeblieft de maatregelen nog wat strenger en wat langer kunnen om de capaciteit van de zorg niet te overbelasten. Dat het regelen van structureel meer bedden slechts een fractie kost van de nevenschade door de lockdown is slechts een detail.
jansenroy
13 februari 2021, 21:47
Inderdaad. Nu zeiken we of toch alsjeblieft de maatregelen nog wat strenger en wat langer kunnen om de capaciteit van de zorg niet te overbelasten. Dat het regelen van structureel meer bedden slechts een fractie kost van de nevenschade door de lockdown is slechts een detail.
Is in Duitsland niet wezenlijk anders Piet, daar ook grote nevenschade, ondanks behoorlijk wat meer IC bedden.
rob45
13 februari 2021, 21:56
De heer Graus?? Dat is en blijft een rare snuiter maar wat heeft hij in godsnaam te maken met onze gezondheidszorg?Helemaal niks ..alhoewel misschien wel de geestelijke gezondheidszorg ? [emoji848]
Willem2
13 februari 2021, 22:42
Dat alles is wegbezuinigd is helemaal niet waar. Ieder jaar wordt er meer geld uitgegeven aan de gezondheidszorg.
Het aantal IC-bedden is altijd meer dan voldoende geweest, alleen tijdens de pandemie niet omdat patienten veel langer op een IC lagen. Tijdens de eerste golf heeft een kleine groep in de zorg heel hard gewerkt en het meerendeel veel minder en dat was in Duitsland precies hetzelfde.
Ik hoorde laatst een podcast van BNR en heb een beetje gelezen:
In zeven jaar tijd zet bestuurder Peter Bennemeer een nieuwe koers neer in het Brabantse ziekenhuis Bernhoven. De perverse beloningsprikkels eruit, artsen verantwoordelijk maken en gedegen afspraken met zorgverzekeraars, zodat er niet méér zorg, maar meer zinnige zorg kan worden gegeven.
Bennemeer was eerder topman in de foodsector. Als hij overstapt naar de zorg valt hij van de ene verbazing in de andere. Er is geen visie, geen gedegen financieel beleid, besluiten nemen duurt drie keer langer dan hij gewend is en verschillende afdelingen in ‘zijn ziekenhuis’ Bernhoven werken niet samen - er is eerder sprake van wantrouwen.
Het toepassen van lessen uit de commerciële wereld levert al binnen enkele jaren enorme besparingen, zelfs winst op. Het personeel voelt zich meer betrokken en de patiënttevredenheid is groter. Als eerste ziekenhuis sluit Bernhoven een meerjarencontract af met een zorgverzekeraar.
Over zijn ervaringen en lessen heeft hij een boek geschreven. Lessen die, als ze landelijk toegepast zouden worden, miljarden besparingen in de zorg kunnen opleveren, zegt hij. .... https://www.bnr.nl/podcast/beter/10432680/stijgende-zorgkosten-ligt-hier-de-oplossing
https://www.bnr.nl/player/audio/10179025/10432680
Boek: https://www.bsl.nl/shop/de-ingreep-9789036826624
Willem2
13 februari 2021, 22:54
Rutte: Groep critici coronabeleid ‘te lang niet gezien’ door kabinet
Het kabinet heeft ‘te lang’ gewacht om met critici van het coronabeleid, zoals het Red Team en Maurice de Hond, in gesprek te gaan. ,,Dat deel hebben we te lang niet gezien”, erkent minister-president Mark Rutte. ,,Dat zijn mensen die helemaal niet ontkennen dat het virus bestaat, maar wel kritisch waren over de aanpak.”
Dat zei Rutte vanmiddag in de radioshow van zijn vriend Jort Kelder, Dr. Kelder en Co, op NPO Radio 1. Uiteindelijk, vertelde de premier, ging het kabinet ‘eigenlijk pas in mei’ met hen in gesprek. ,,Dat gesprek hebben wij te lang uitgesteld.” Hij maakte wel een duidelijk onderscheid tussen de groep critici die ‘überhaupt’ het bestaan of de ernst van het virus ontkennen. ,,Dat mag, we zijn een vrij land, maar daar kan ik niet veel mee.”
.... https://www.ad.nl/politiek/rutte-groep-critici-coronabeleid-te-lang-niet-gezien-door-kabinet~a5ddcee4/
https://www.nporadio1.nl/dr-kelder-en-co
Eddy_V
13 februari 2021, 23:20
Toch is dat een proces dat al veel langer geleden ingezet is en wel met een hele goede reden.
Het gemiddeld aantal ligdagen is de afgelopen 25 jaar van circa 9 gedaald naar net onder de 5 (de statistieken ga ik niet opzoeken, het is een ervaringscijfer waar we business cases op gebaseerd hebben).
Het aantal dagbehandelingen in de poli’s is sterk gegroeid (voor noodgevallen worden altijd enkele IC bedden gereserveerd voor complicaties bij dagbehandelingen) en opnames in het beddenhuis na een dag behandeling zijn uitzonderingen.
Nogal logisch dat een ziekenhuis hierdoor minder bedden nodig heeft dan vroeger. Dat geldt voor het buitenland zoals Duitsland ook maar daar worden vaak lege ziekenhuis afdelingen in stand gehouden uit prestige. En dat wordt gefinancieerd door de zorgpremies die (nog) veel hoger zijn dan in Nederland.
Het aantal bedden in ziekenhuizen zal alleen maar minder worden met de toename van zorghotels, e-health en nog betere operatie technieken.
broodpoot
13 februari 2021, 23:20
Ja want een wereldwijde pandemie als deze had de regering aan moeten zien komen. Lekker makkelijk achteraf. Verder zeiken er nu een paar maar lang niet de meerderheid.
Structureel dan maar 3000 ic bedden. Gooien we gelijk 40 miljard naar extra dijkbewaking want wie weer komt er en keertje een springvloed die we volgens de modellen maar eens in de 1000 jaar kunnen krijgen.
100 miljard naar Defensie, stel dat er in Europa nog is oorlog uit breekt en zo kan ik nog wel een paar dingen bedenken. Geld speelt geen rol hoor maar dan weten we tenminste zeker dat we achteraf niet kunnen zeiken op de overheid dat ze niet genoeg geïnvesteerd hebben..
Dalton
13 februari 2021, 23:37
Daarom zijn in de meeste ziekenhuizen sommige verdiepingen gewoon leeg en operatie kamers dicht.
Ze hebben niet genoeg personeel wordt beweerd.
Het geld wat TUTU zo bespaart gaat naar onze staats-schuld die bijna de helft is gedaald onder TUTU zijn bewind,leuke partij de VVD het moet toch ergens vandaan komen,maar niet van de rijken alhoewel sommige van die rijken graag meer belasting willen betalen omdat de armoede zo oploopt.
RUTTE en zijn volgelingen gaan gewoon door met het uitknijpen van de gewone man kijk maar naar het fraude complot wat hij in 2014 bij de belastingen op poten heeft gezet en bij de ondervraging had hij er pas in 2019 van gehoord de maker zelf de grootste leugenaar die hier in NEDERLAND rondloopt volgens mij heeft hij het uitgevonden en maakt van iedere nee die de NEDERLANDERS zeggen gewoon een ja en zo iemand gaan we weer krijgen zo gauw de winkels losgaan weer een nieuwe riem kopen want de anderen worden steeds te groot anders zakt mijn broek af ZEUS.
Zeus1
13 februari 2021, 23:43
anders zakt mijn broek af ZEUS.
Dan kunnen we elkaar een hand geven DALTON want als ik jouw geleuter hier lees hangt m’n broek ook op m’n enkels :hammer:
zeppos58
13 februari 2021, 23:46
Vanaf maandag voorspel ik een flinke daling van het aantal nieuwe besmettingen. Met dank aan Koning Winter... ;)
Vergeet het, wegens het koude weer werken onze slijmvliezen minder goed, en dus ook onze natuurlijk afweer.
Reden waarom de jaarlijkse griepepidemie steeds in de winter voorkomt.
Er zijn bitter weinig mensen met griep op dit moment.
Reden de betere hygiëne en de mondmaskerplicht.
Het Griep virus is ook minder besmettelijk dan het Corona virus
bron: https://www.sciensano.be/nl (https://www.sciensano.be/nl)
marcelasnl
14 februari 2021, 02:09
Groep critici coronabeleid ‘te lang niet gezien’ door kabinet
Het kabinet heeft ‘te lang’ gewacht om met critici van het coronabeleid, zoals het Red Team en Maurice de Hond, in gesprek te gaan. ,,Dat deel hebben we te lang niet gezien”, erkent minister-president Mark Rutte. ,,Dat zijn mensen die helemaal niet ontkennen dat het virus bestaat, maar wel kritisch waren over de aanpak.”. Hij maakte wel een duidelijk onderscheid tussen de groep critici die ‘überhaupt’ het bestaan of de ernst van het virus ontkennen. ,,Dat mag, we zijn een vrij land, maar daar kan ik niet veel mee.”
https://www.tubantia.nl/politiek/rutte-groep-critici-coronabeleid-te-lang-niet-gezien-door-kabinet~a5ddcee4/
pietpotent44
14 februari 2021, 04:22
Ik ga even 'in Mentholbear style' overal op reageren :smoke: :
Is in Duitsland niet wezenlijk anders Piet, daar ook grote nevenschade, ondanks behoorlijk wat meer IC bedden.
Dat klopt. De Duitsers zijn wat dat betreft helemaal conservatief. Maar hier in Nederland wordt de beperkte IC capaciteit steeds als reden/excuus gebruikt om de maatregelen langer in stand te houden.
De Duitsers zijn in alles heel grondig: de economie is heel sterk, ook erg degelijke steunpakketten om alles zo goed mogelijk overeind te houden, grote zorgcapaciteit, strenge en conservatieve maatregelen (incl. veel aandacht voor ventilatie), fanatiek met vaccinatiebeleid (incl. ruzieen met vaccin leverancier), etc.
Ja want een wereldwijde pandemie als deze had de regering aan moeten zien komen. Lekker makkelijk achteraf.
Dat alles is wegbezuinigd is helemaal niet waar. Ieder jaar wordt er meer geld uitgegeven aan de gezondheidszorg.
Het aantal IC-bedden is altijd meer dan voldoende geweest, alleen tijdens de pandemie niet omdat patienten veel langer op een IC lagen.
Toch wel.
Het aantal ziekenhuisbedden (44.800-37.700) zijn de afgelopen jaren met 20% gedaald. De intensive-care units zijn onder Rutte afgeschaald van 1.900 intensive-care bedden naar 1.200. Onder andere waarschijnlijk om de zorgpremie niet te hoog te laten oplopen. Nu tijdens de pandemie weer een klein beetje opgeschaald.
Duitsland heeft bijna 4 keer zoveel capaciteit als Nederland per hoofd van de bevolking.
De extra kosten voor het in stand houden van voldoende zorg capaciteit is slechts een fractie van de tientallen miljarden aan steunpakketten, uitkeringen en steun aan het buitenland die nu gegeven wordt, vanwege de lockdown maatregelen.
Deskundigen van het RIVM, TNO, AIVD en NCTV waarschuwen al sinds 2016 in veiligheidsanalyses voor het tekort aan intensive care-bedden als gevolg van een pandemie. Dit is genegeerd.
Rutte: Groep critici coronabeleid ‘te lang niet gezien’ door kabinet
Het kabinet heeft ‘te lang’ gewacht om met critici van het coronabeleid, zoals het Red Team en Maurice de Hond, in gesprek te gaan. ,,Dat deel hebben we te lang niet gezien”, erkent minister-president Mark Rutte. ,,Dat zijn mensen die helemaal niet ontkennen dat het virus bestaat, maar wel kritisch waren over de aanpak.”
Dat zei Rutte vanmiddag in de radioshow
Pfff. Alsof ze uberhaupt ooit iets met de kritiek van criticasters hebben gedaan. Maurice de Hond is maar 1 voorbeeld, maar ze hebben vrijwel alles genegeerd tot op de dag van vandaag. Ook nieuwe onderzoeken en inzichten uit het buitenland. Enorme tunnelvisie van de driespan overheid-rivm-omt.
En alsof er een grote groep virus ontkenners zou zijn. Dat groepje is echt verwaarloosbaar klein. Er is wel een serieuze, niet te negeren groep sceptici, met zeer valide argumenten (ook over de ernst van het virus).
Echt weer zon verkiezingen charme offensiefje van Rutte, waar alleen hele naieve mensen nog intrappen.
Toch is dat een proces dat al veel langer geleden ingezet is en wel met een hele goede reden.
Het gemiddeld aantal ligdagen is de afgelopen 25 jaar van circa 9 gedaald naar net onder de 5
Nogal logisch dat een ziekenhuis hierdoor minder bedden nodig heeft dan vroeger.
Het aantal bedden in ziekenhuizen zal alleen maar minder worden met de toename van zorghotels, e-health en nog betere operatie technieken.
Er is inderdaad meer een flexibele zorgschil nodig. De vraag is hoe haalbaar dat is. Het grootste deel van het jaar heb je grote onderbezetting op de IC, maar op piekmomenten maar net genoeg capaciteit. Het is gewoon een beleidskeuze om aantal IC bedden relatief laag te houden.
Vergeet het, wegens het koude weer werken onze slijmvliezen minder goed, en dus ook onze natuurlijk afweer.
Reden waarom de jaarlijkse griepepidemie steeds in de winter voorkomt.
Er zijn bitter weinig mensen met griep op dit moment.
Reden de betere hygiëne en de mondmaskerplicht.
Het Griep virus is ook minder besmettelijk dan het Corona virus.
Dat eerste klopt ja. Maar dat er nu minder griep zou zijn vanwege hygiëne en de mondmaskerplicht is flauwekul, bedacht door maatregelen- en mondkapjes believers.
De werkelijke reden is dat er maar 1 (long)virus in een seizoen dominant kan zijn, en dat dat de andere virussen verdringt. Nu is dat Sars cov 2, wat de griep verdringt. Maar het is in andere jaren vaak ook dat het ene type influenza een andere type influenza verdringt.
broodpoot
14 februari 2021, 09:31
Duitsland heeft bijna 4 keer zoveel capaciteit als Nederland per hoofd van de bevolking.
Maar als de Duitsers het zo goed voor elkaar hebben met de capaciteit op de IC zie je dat toch ook niet terug in de hoeveelheid maatregelen? Daar zijn de maatregelen minstens zo streng als hier dus het argument van criticasters over het slechte IC beleid in Nederland snijdt weinig hout als je het relateert aan het coronabeleid.
WANDELAAR5
14 februari 2021, 09:43
Maar dat er nu minder griep zou zijn vanwege hygiëne en de mondmaskerplicht is flauwekul, bedacht door maatregelen- en mondkapjes believers.
De werkelijke reden is dat er maar 1 (long)virus in een seizoen dominant kan zijn, en dat dat de andere virussen verdringt. Nu is dat Sars cov 2, wat de griep verdringt. Maar het is in andere jaren vaak ook dat het ene type influenza een andere type influenza verdringt.
Volgens mij gaan ‘s winters verkoudheid en griep beide flink in het rond. Dus ik vraag me sterk af of dit zo is. Jij zegt je altijd te baseren op onderzoeken. Heb je een link naar een onderzoek waar dit is vastgesteld?
Brad Clitt
14 februari 2021, 09:54
Echt weer zon verkiezingen charme offensiefje van Rutte, waar alleen hele naieve mensen nog intrappen.
Gezien de peilingen zijn er toch nog best veel hele naieve mensen.
jansenroy
14 februari 2021, 09:56
Het aantal IC-bedden is altijd meer dan voldoende geweest, alleen tijdens de pandemie niet omdat patienten veel langer op een IC lagen. Tijdens de eerste golf heeft een kleine groep in de zorg heel hard gewerkt en het meerendeel veel minder en dat was in Duitsland precies hetzelfde.
Ik hoorde laatst een podcast van BNR en heb een beetje gelezen:
.... https://www.bnr.nl/podcast/beter/10432680/stijgende-zorgkosten-ligt-hier-de-oplossing
https://www.bnr.nl/player/audio/10179025/10432680
Boek: https://www.bsl.nl/shop/de-ingreep-9789036826624
Sterker nog, tijdens de 2e golf had Duitsland ook gewoon een gebrek aan voldoende gekwalificeerd IC verpleegkundigen. Dan kan je wel de bedden hebben, maar zonder voldoende personeel heb je daar niet zo heel veel aan.
Het gras is in het buitenland echt niet overal groener. In Zuid Europa is in het in de staatsziekenhuizen gebruikelijk dat je medische zorg ontvangt, maar voor persoonlijke verzorging zoals douchen en hulp bij eten moet toch echt de familie zorgen. In Nederland ondenkbaar zoiets.
pietpotent44
14 februari 2021, 10:06
Volgens mij gaan ‘s winters verkoudheid en griep beide flink in het rond. Dus ik vraag me sterk af of dit zo is. Jij zegt je altijd te baseren op onderzoeken. Heb je een link naar een onderzoek waar dit is vastgesteld?
Er zijn meerdere papers over, maar ik heb dat gelezen in een boek van Hope Simpson uit 1992 (the transmission of epidemic influenza). Hij noemt dat 'The Vanishing Trick'.
pietpotent44
14 februari 2021, 10:16
Sterker nog, tijdens de 2e golf had Duitsland ook gewoon een gebrek aan voldoende gekwalificeerd IC verpleegkundigen. Dan kan je wel de bedden hebben, maar zonder voldoende personeel heb je daar niet zo heel veel aan.
Het gras is in het buitenland echt niet overal groener. In Zuid Europa is in het in de staatsziekenhuizen gebruikelijk dat je medische zorg ontvangt, maar voor persoonlijke verzorging zoals douchen en hulp bij eten moet toch echt de familie zorgen. In Nederland ondenkbaar zoiets.
Het gaat natuurlijk niet alleen om bedden.
Nederland heeft ook een andere visie op zorgcapaciteit dan Duitsland.
Maar ook al heeft Nederland een goed zorgstelsel, we hebben wel in vergelijking met andere landen weinig ziekenhuis- en IC bedden per hoofd van de bevolking.
IC bedden:
34884
https://amp.nos.nl/artikel/2328874-waarom-nederland-vergeleken-met-andere-landen-weinig-ic-bedden-heeft.html
Ziekenhuisbedden:
https://www.indexmundi.com/map/?v=2227&l=nl
pietpotent44
14 februari 2021, 10:25
Maar als de Duitsers het zo goed voor elkaar hebben met de capaciteit op de IC zie je dat toch ook niet terug in de hoeveelheid maatregelen? Daar zijn de maatregelen minstens zo streng als hier dus het argument van criticasters over het slechte IC beleid in Nederland snijdt weinig hout als je het relateert aan het coronabeleid.
Klopt. Maar dat komt omdat de Duitse politici en diens adviseurs zelfs nog conservatiever zijn dan de Nederlandse.
Maar gezien hun zorgcapaciteit zouden zij eigenlijk nog eerder kunnen versoepelen dan Nederland.
Picasso 1
14 februari 2021, 11:25
Het gaat natuurlijk niet alleen om bedden.
Nederland heeft ook een andere visie op zorgcapaciteit dan Duitsland.
Maar ook al heeft Nederland een goed zorgstelsel, we hebben wel in vergelijking met andere landen weinig ziekenhuis- en IC bedden per hoofd van de bevolking.
IC bedden:
34884
https://amp.nos.nl/artikel/2328874-waarom-nederland-vergeleken-met-andere-landen-weinig-ic-bedden-heeft.html
Ziekenhuisbedden:
https://www.indexmundi.com/map/?v=2227&l=nl
Roemenië op nummer 4 met grootst aantal bedden betreffen fictieve bedden bedoeld voor virtuele inschrijvingen zodat dvp's aan hun sugardaddies in het buitenland kunnen verantwoorden dat ze best wel veel familieleden in het ziekenhuis hebben liggen waar geld voor nodig is.
WANDELAAR5
14 februari 2021, 11:54
Er zijn meerdere papers over, maar ik heb dat gelezen in een boek van Hope Simpson uit 1992 (the transmission of epidemic influenza). Hij noemt dat 'The Vanishing Trick'.
Dat boek gaat dus alleen over influenza en niet dat influenza Corona verdrijft of andersom. En het gaat er alleen over dat influenza varianten verdwijnen, zonder een verklaring daarvoor te geven. Meest waarschijnlijk lijkt de opgebouwde resistentie. Maar ik heb inmiddels de bewering gevonden bij Ivor Cummins en Maurice de Hond inclusief de 2 bladzijden uit het boek wat jij noemt. Maar dat verbaast me dan natuurlijk weer niet.
34886
Ja er is bijna geen influenza meer sinds er Corona is en het is het meest waarschijnlijk dat dit komt door alle maatregelen die genomen worden, omdat ze voorheen wel ongehinderd tegelijk rondgingen. En jij hebt absoluut niet aangetoond dat Corona influenza kan verdrijven.
https://science.sciencemag.org/content/371/6526/224.full
kempie
14 februari 2021, 13:10
Dat boek gaat dus alleen over influenza en niet dat influenza Corona verdrijft of andersom. En het gaat er alleen over dat influenza varianten verdwijnen, zonder een verklaring daarvoor te geven. Meest waarschijnlijk lijkt de opgebouwde resistentie. Maar ik heb inmiddels de bewering gevonden bij Ivor Cummins en Maurice de Hond inclusief de 2 bladzijden uit het boek wat jij noemt. Maar dat verbaast me dan natuurlijk weer niet.
34886
Ja er is bijna geen influenza meer sinds er Corona is en het is het meest waarschijnlijk dat dit komt door alle maatregelen die genomen worden, omdat ze voorheen wel ongehinderd tegelijk rondgingen. En jij hebt absoluut niet aangetoond dat Corona influenza kan verdrijven.
https://science.sciencemag.org/content/371/6526/224.full
Alleen al dat het om een boek uit 1992 gaat is al genoeg reden om er erg kritisch over te zijn. Is vast al vele malen recenter onderzoek naar gedaan en het zou me niets verbazen als dit allang is weerlegt.
Het is maar goed dat PP44 niet in het OMT zit hij leest een onderzoek en trekt gelijk z’n conclusies.
Het is maar goed dat PP44 geen wetenschapper is hij trekt ook nog eens de verkeerde conclusies.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pikkatrillah
14 februari 2021, 14:26
AD 12:54
Zeker negen grote zorgorganisaties in Zuid-Holland hebben vorige maand tegen de afspraken in alle verpleeghuismedewerkers uitgenodigd voor een vaccinatie. Alleen zorgverleners die direct in contact komen met bewoners mogen met voorrang worden gevaccineerd. Een van de organisaties, Argos Zorggroep, vaccineerde echter zelfs thuiswerkers die geen zorgtaken hebben, meldt RTL Nieuws na onderzoek.
Ook alle acht andere grote zorgorganisaties die zijn aangesloten bij het samenwerkingsverband Conforte in Zuid-Holland hebben ruimer gevaccineerd dan de bedoeling is. ,,Alle medewerkers die werken in de verpleeghuizen hebben een uitnodiging gehad. Niet alleen zorgmedewerkers die direct in contact staan, maar ook medewerkers die indirect in contact staan met bewoners", zegt een woordvoerster. Volgens Conforte gaat het dan bijvoorbeeld om receptionisten en koks. ,,Die komen indirect toch ook in contact met bewoners. Zij staan namelijk in contact met medewerkers die weer direct in contact staan met de bewoners."
Minister Hugo de Jonge keurt de ruimhartige toekenning van vaccinaties af. ,,Het is niet de tijd om de toffe peer uit te hangen en te denken: ik nodig mijn hele personeelsbestand uit. Elk vaccin dat wordt toegediend bij iemand die het niet hard nodig heeft, gaat ten koste van iemand die het veel harder nodig heeft. Dan dring je gewoon voor."
Als ze allemaal zo gaan vaccineren dan zitten we nog tot 2023 in de lockdown!
Badslippers
14 februari 2021, 15:06
Maar ik heb inmiddels de bewering gevonden bij Ivor Cummins en Maurice de Hond inclusief de 2 bladzijden uit het boek wat jij noemt. Maar dat verbaast me dan natuurlijk weer niet
MdH is alleen maar bezig met zijn aerosolen en ventileren. Hoewel aerosolen maar ook grotere druppels een rol schijnen te spelen kiest hij alleen wat in zijn kraam van pas komt. Over die aerosolen is het laatste woord nog lang niet gezegd en verschillen de meningen van de experts wereldwijd m.b.t. hun rol van transmissie. MdH verwijt de beleidsmakers één-dimensionale aanpak en maatregelen zoals handen wassen, en afstand houden. Terwijl je bij hem hetzelfde hoort alleen met andere maatregelen, uhhh slechts één maatregel namelijk ventileren, ventileren en nog eens ventileren. Elk gezond mens met een beetje boerenverstand weet dat het inmiddels én én is. Uit te sluiten valt er niks.
schoolmeester
14 februari 2021, 15:26
Ik denk dat Maurice de Hond teveel Deventer koek heeft gegeten.
Dat tast je hersens aan zeggen ze.
Groet, schoolmeester.
pietpotent44
14 februari 2021, 19:45
Dat boek gaat dus alleen over influenza en niet dat influenza Corona verdrijft of andersom. En het gaat er alleen over dat influenza varianten verdwijnen, zonder een verklaring daarvoor te geven. Meest waarschijnlijk dat dit komt door alle maatregelen
Je hebt het weer eens niet begrepen.
En dat jij het er niet mee eens bent is ook altijd eeuwig hetzelfde liedje. Ik ga er dan ook geen energie meer insteken.
Het is praten tegen een betonnen muur.
Alleen al dat het om een boek uit 1992 gaat is al genoeg reden om er erg kritisch over te zijn. Is vast al vele malen recenter onderzoek naar gedaan en het zou me niets verbazen als dit allang
Haha. Dus omdat het een boek van bijna 30 jaar oud is het onzin ? Tjonge jonge.
Die Hope Simpson geeft een carriere lang (40-50 jaar) influenza patronen bestudeerd. Influenza is al meer dan 100 jaar oud. Hij was een autoriteit op dat gebied.
Maar er zijn meer studies die min of meer met dezelfde conclusies komen. En uitleggen waarom het niks met maatregelen zoals handen wassen, afstand houden, lockdown of mondkapjes te maken heeft (maar dat was al duidelijk in de eerste golf), maar een biologische reden, namelijk competitie tussen virussen, waarbij de ene de andere verdringt:
https://medium.com/illumination-curated/the-unexpected-case-of-the-disappearing-flu-64fd1fa5e909
MdH is alleen maar bezig met zijn aerosolen en ventileren.
MdH verwijt de beleidsmakers één-dimensionale aanpak en maatregelen zoals handen wassen, en afstand houden. Terwijl je bij hem hetzelfde hoort alleen met andere maatregelen, uhhh slechts één maatregel namelijk ventileren, ventileren en nog eens ventileren. Elk gezond mens met een beetje boerenverstand weet dat het inmiddels én én is. Uit te sluiten valt er niks.
Hij is niet alleen met ventilatie bezig.
Qua maatregelen is dat inderdaad wel zijn stokpaardje.
Hij is vooral met cijfers en grafieken bezig. En met analyses over de besluitvorming van overheid en omt advies.
schoolmeester
14 februari 2021, 20:01
Wat is dat..... een boek....... zo ouderwets !
Groet, schoolmeester.
pietpotent44
14 februari 2021, 20:46
Prof. Dr. immunoloog en vaccin expert Theo Schetters, over de mRNA vaccinaties, deel 2:
https://www.youtube.com/watch?v=lXYrilwwf70
Big30
14 februari 2021, 21:02
Prof. Dr. immunoloog Theo Schetters, over de mRNA vaccinaties, deel 2:
]
Bijna traditioneel check ik of ik na even googlen bij de bronnen van PP niet zoals gebruikelijk meteen bij complot denkers en "wetenschappers" die niet serieus worden genomen uitkom.
Uiteraard geldt dat ook weer voor dit heerschap.
Check: in deze Nederlandse YouTubevideo wordt onterecht twijfel gezaaid over mRNA-vaccins
Ook wetenschappers kunnen beweringen doen over vaccins waar de rest van hun vakgebied zware bedenkingen bij heeft. Dat blijkt in een YouTubevideo waarin een Nederlandse professor enkele opmerkelijke uitspraken doet over het Pfizervaccin. Collega's noemen zijn stellingen "bizar", "opmerkelijk" en "erg vergezocht".
Geen antivaxers?
Tot slot nog dit: zowel Schetters als de presentator, Flavio Pasquino, noemen zichzelf in het begin van het interview geen tegenstanders van vaccinatie. Nochtans laten ze meteen daarna een videofragment zien van Andrew Wakefield, die met zijn gefraudeerde onderzoek aan de wieg van de antivaxbeweging stond. Zowel Schetters als Pasquino zeggen, na het videofragment, achter Wakefields woorden te staan.
(Lees verder onder de video.)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/13/check-in-deze-nederlandse-youtubevideo-wordt-onterecht-twijfel/
pietpotent44
14 februari 2021, 21:12
Bijna traditioneel check ik of ik na even googlen bij de bronnen van PP niet zoals gebruikelijk meteen bij complot denkers en "wetenschappers" die niet serieus worden genomen uitkom.
Uiteraard geldt dat ook weer voor dit heerschap.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/13/check-in-deze-nederlandse-youtubevideo-wordt-onterecht-twijfel/
Tuurlijk, gewoon meteen zwart maken.
Als je de 2e video bekeken had, had je gehoord dat ze zich aan het begin excuseerden voor de aanwezigheid van videofragment van die Wakefield in de 1e video van een maand geleden. (Omdat die inderdaad een dubieuze reputatie heeft).
Deze 2e video is zeker interessant, en heeft (in tegenstelling tot wat jij of types als w5 denken) niks met complotten te maken.
Deze man is professor, heeft 40 jaar ervaring in immunologie, en heeft zelfs zelf vaccins gemaakt.
Dus ik zou voorzichtig zijn deze man als een kwakzalver of complotdenker te bestempelen.
Bovendien wordt in deze 2e video juist ingegaan op de kritiek op de 1e video in de media (zoals die link die je via google hebt gevonden). Alleen al het feit dat Theo nogmaals plaatsneemt voor een 2e keer nadat hij zoveel shit over zich heen heeft gekregen, verdient alle lof.
Big30
14 februari 2021, 21:25
Tuurlijk, gewoon meteen zwart maken.
Als je de 2e video bekeken had, had je gehoord dat ze zich excuseerden voor de aanwezigheid van videofragment van die Wakefield in de 1e video van een maand geleden. (Omdat die inderdaad een dubieuze reputatie heeft).
.
Nee niet zwart maken maar feiten benoemen.
pietpotent44
14 februari 2021, 21:27
Nee niet zwart maken maar feiten benoemen.
En wat zijn volgens jou de feiten dan ?
Kijk nou gewoon eerst even naar die video voordat je weer alles onder complot wappies schaart.
Big30
14 februari 2021, 21:33
En wat zijn volgens jou de feiten dan ?
Moet ik de link waar ik naar refereer voor je uitspellen? Het staat je verder vrij in complottheorieën te geloven, dat is wettelijk niet verboden. Je mag ook in notoire onzin en kletskoek geloven en eigenwijs zijn :biggrin:.
pietpotent44
14 februari 2021, 21:43
Moet ik de link waar ik naar refereer voor je uitspellen? Het staat je verder vrij in complottheorieën te geloven, dat is wettelijk niet verboden. Je mag ook in notoire onzin en kletskoek geloven en eigenwijs zijn :biggrin:.
Zolang die notoire onzin en kletskoek steeds uitkomt is er geen probleem toch. Gaat al een jaar goed op die manier.
Eigenlijk zou ik geld moeten krijgen van de overheid voor mijn gratis info en juiste voorspellingen. Een lintje is ook goed. Ik ben niet zo veeleisend :biggrin:
phoenix
14 februari 2021, 21:52
ik geloof in st nicolaas...:biggrin: en ik weet zeker dat hij weer in november aan wal komt met zijn stoomboot... kijk maar van dat virus weten we dat niet he, ze zeggen dat het coronavirus in maart bij ons aankwam, nou ik lag gewoon te wippen hoor op 1 maart in acapulco gold... de dame in kwestie was heel verkouden, ze moest elke weer even ademen toen ze me aan het pijpen was., echt ze was snotverkouden..... tja gelukkig kan ik en dalton op 13 maart weer naar acapulco gold...in elk geval weer naar Mahubay hahaha!
Willem2
14 februari 2021, 22:03
Ik haal dit even aan maar het is eigenlijk een antwoord op pietpotent44. Jansenroy heeft namelijk wel gelijk er waren misschien wel meer IC-bedden maar er is te weinig personeel. Dat heeft te maken met een totaal andere structuur (staats, protestant en katholieke ziekenhuizen) en IC-bedden die in Nederland een gewoon ziekenhuisbed zijn.
En geloof ook niet dat er voor zelfstandigen meer geld wordt uitgetrokken en ook kleine en middelgrote ondernemingen komen heel lastig aan staatssteun. Er wordt veel gezegd, ze beöoven veel ....:rolleyes:
WANDELAAR5
14 februari 2021, 23:04
Maar er zijn meer studies die min of meer met dezelfde conclusies komen. En uitleggen waarom het niks met maatregelen zoals handen wassen, afstand houden, lockdown of mondkapjes te maken heeft (maar dat was al duidelijk in de eerste golf), maar een biologische reden, namelijk competitie tussen virussen, waarbij de ene de andere verdringt:
https://medium.com/illumination-curated/the-unexpected-case-of-the-disappearing-flu-64fd1fa5e909
Interessant zo’n klimaat wetenschapper die een artikel schrijft op een internet site waar iedereen toegelaten wordt. Als hij zegt dat influenza verdwenen is door Corona ipv Maurice de Hond of Ivor Cummins, terwijl de medische wetenschap beweert dat het door de maatregelen tegen Corona komt, dan zal hij het wel beter weten, net als onze betweter Piet Potent. Man het is niet eens een studie.
rob45
14 februari 2021, 23:41
Als hij zegt dat influenza verdwenen is door Corona ipv Maurice de Hond of Ivor Cummins, terwijl de medische wetenschap beweert dat het door de maatregelen tegen Corona komt[/B]
Wat ik wel denk (zonder enige onderbouwing)
dat het een combinatie is van de maatregelen tegen corona,(logisch dat de gewone griep daar ook mee terug gedrongen word) en dat er elk seizoen ook wel een of twee dominante griepvirussen zijn.
In het najaar worden dan de grieprikken gegeven en word gegokt welke griepvirussen dominant zullen uitgroeien,die stoppen ze dan in de griepvaccinatie.
WANDELAAR5
15 februari 2021, 00:02
Dat denk ik ook. Die griepvaccins hebben vast ook meegeholpen. Vervelende alleen is dat weinig griep meer ruimte laat voor de varkensgriep waarvan er elk jaar enkele overspringen op mensen, zoals in dat artikel stond wat ik hier eerder plaatste. Dus die influenza ligt gewoon nog op de loer. Laten we blij zijn dat de griep uitdoofde in het voorjaar 2020 2 weken na de lockdown en dat we deze winter nog steeds heel weinig gevallen hebben.
pietpotent44
15 februari 2021, 03:13
Ik haal dit even aan maar het is eigenlijk een antwoord op pietpotent44. Jansenroy heeft namelijk wel gelijk er waren misschien wel meer IC-bedden maar er is te weinig personeel. Dat heeft te maken met een totaal andere structuur (staats, protestant en katholieke ziekenhuizen) en IC-bedden die in Nederland een gewoon ziekenhuisbed zijn.
Ik denk dat dat inderdaad wel waar is. Wel meer IC bedden, en meer apparatuur, maar wel een tekort aan IC personeel.
Raar maar waar.
pietpotent44
15 februari 2021, 04:12
Wat ik wel denk (zonder enige onderbouwing)
dat het een combinatie is van de maatregelen tegen corona,(logisch dat de gewone griep daar ook mee terug gedrongen word) en dat er elk seizoen ook wel een of twee dominante griepvirussen zijn.
In het najaar worden dan de grieprikken gegeven en word gegokt welke griepvirussen dominant zullen uitgroeien,die stoppen ze dan in de griepvaccinatie.
Er is gewoonlijk 1 dominant seizoensvirus. Nu is dat corona. Normaal is dat griep / bepaald type influenza.
Wat dan bestaat naast andere virussen zoals bijv. verkoudheids rhino virus en adeno virussen.
In eerdere studies is ook ontdekt dat het ene type influenza virus het andere kan verdrijven. Dat is ook in 2009 tijdens de Mexicaanse griep gebeurd.
En ook interessant is dat bleek dat het verkoudheidsvirus (gewoonlijk rhinovirus) ook gevaarlijkere virussen zoals influenza kan tegenhouden. Iemand die al verkouden is, zal niet snel ook griep krijgen (door afweer d.m.v. eiwitten productie). Dat heeft waarschijnlijk in het najaar van 2009 ook voor vertraging / pauze van de mexicaanse griep gezorgd.
Ofwel, virussen kunnen elkaar verdringen.
De griep is in 2020 en 2021 tot nu toe wereldwijd nauwelijks aanwezig, ongeacht de maatregelen van de verschillende landen. Dus in landen waar de maatregelen minimaal zijn, zou dan nu ook veel griep aanwezig moeten zijn (we zitten nu in griepseizoen). Dat is niet het geval.
Ook andere coronavirussen zijn nu nauwelijks nog aanwezig, alleen Sars cov 2. Zolang er corona heerst, is er nauwelijks griep.
Zo, nu mag w5 weer roepen wat een onzin dit weer niet is. En mag Big30 weer roepen dat dit een complot theorie is.
Heerlijk die warmte, waardering en gezelligheid altijd hier op het forum.
https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(20)30114-2/fulltext
schoolmeester
15 februari 2021, 07:02
pietpotent44, je kunt er beter een boek over schrijven, dat coronavirus/pandemie.
Levert je nog wat op, al denk ik dat er weinig van verkocht zullen worden, maar scheelt wel een hoop forumvervuiling alhier.
Groet, schoolmeester.
pietpotent44
15 februari 2021, 08:14
pietpotent44, je kunt er beter een boek over schrijven, dat coronavirus/pandemie.
Levert je nog wat op, al denk ik dat er weinig van verkocht zullen worden, maar scheelt wel een hoop forumvervuiling alhier.
Groet, schoolmeester.
Ik denk dat jij beter een boek kan schrijven, omdat jij meer om geld verlegen zit dan ik. Noem het boek maar 'De groeten van een simpele ziel'.
Zeus1
15 februari 2021, 08:46
Ik denk dat jij beter een boek kan schrijven, omdat jij meer om geld verlegen zit dan ik.
Waar baseer je dit op :hammer: weet jij wat Schoolmeester op de bank heeft staan?
Of zuig je ook dat uit je duimpje?
schoolmeester
15 februari 2021, 09:07
Hij zal wel een grote duim hebben, vandaar zijn nickname.
Groet, schoolmeester.
pret
15 februari 2021, 10:54
Waar baseer je dit op :hammer: weet jij wat Schoolmeester op de bank heeft staan?
Of zuig je ook dat uit je duimpje?
Het lijkt mij niet dat PP44 uit zijn duim zuigt. Immers alles wat je zegt (in ons geval schrijft) kan en zal tegen je gebruikt worden.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56584-Biijstandszaak&p=728310#post728310
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56584-Biijstandszaak&p=728295#post728295
schoolmeester
15 februari 2021, 12:05
Pret, jij weet niet wat ik achter de hand heb.
Niet alles wat op dit forum geschreven word is de waarheid.
Soms kun je beter jezelf arm voordoen.
Groet, schoolmeester.
pret
15 februari 2021, 12:10
Pret, jij weet niet wat ik achter de hand heb.
Niet alles wat op dit forum geschreven word is de waarheid.
Soms kun je beter jezelf arm voordoen.
Groet, schoolmeester.
Nee klopt dat ik niet weet wat je achter de hand hebt. Boeit mij ook niet.
Mate van welgesteldheid lijkt mij niet iets om het te vermelden op een openbare platform.
schoolmeester
15 februari 2021, 12:32
Is ook niet verstandig om te vermelden, daarom kun je jezelf maar beter arm voordoen.
Geld trekt meestal verkeerde mensen aan.
Groet, schoolmeester.
pret
15 februari 2021, 12:44
In TR zijn ze in ieder geval goed bezig met vaccineren.
http://youtu.be/eMcswCdmCi8
rob45
15 februari 2021, 13:25
Zo, nu mag w5 weer roepen wat een onzin dit weer niet is. En mag Big30 weer roepen dat dit een complot theorie is.
Heerlijk die warmte, waardering en gezelligheid altijd hier op het forum.
https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(20)30114-2/fulltext
Piet, ik ga je opgeven voor het nationale OMT Team.Misschien kan je ons dan gaan bevrijden van de corona bereklem ? [emoji846]
WA
15 februari 2021, 16:32
Iemand met een digitaal Volkskrant abonnement onder de ijsberen? Enkele maanden terug hebben zij geloof ik een artikel gepubliceerd welke virussen er nog meer gevonden werden bij mensen die een Covid-19 test lieten afnemen.
Wat mij super interessant lijkt (en waarschijnlijk nooit gaat gebeuren) is na Covid-19 de gewone seizoensgriep onder een net zo'n groot vergrootglas leggen. Dan ben ik eens benieuwd wat er uit gaat komen.
Ivm sneeuw / ijspret heb ik de actualiteit maar even gelaten voor wat die is dus heb geen idee hoe het er voor staat. Dus, rukt die britse variant al een beetje op? Zit er al een flinke stijging in? 4 weken gelden zei men dat van de 6500 gevallen ca een derde (2150) engels sprak. Met de voorspellingen van toen zou het nu toch echt uit de hand moeten gaan lopen. Waar zitten we nu op? 4500 met 75% brits?
Nostredamus
15 februari 2021, 17:58
Als de kappers weer mogen in Duitsland, zijn de Nederlanders welkom in NRW, ik hoop dat we dan ook de saunadames weer kunnen knippen en scheren.
pietpotent44
15 februari 2021, 18:20
Piet, ik ga je opgeven voor het nationale OMT Team.Misschien kan je ons dan gaan bevrijden van de corona bereklem ? [emoji846]
Lijkt me een top idee Rob.
Ik leef me alvast in in mn nieuwe rol:
34889
pietpotent44
15 februari 2021, 18:31
Ivm sneeuw / ijspret heb ik de actualiteit maar even gelaten voor wat die is dus heb geen idee hoe het er voor staat. Dus, rukt die britse variant al een beetje op?
Zit er al een flinke stijging in? 4 weken gelden zei men dat van de 6500 gevallen ca een derde (2150) engels sprak. Met de voorspellingen van toen zou het nu toch echt uit de hand moeten gaan lopen. Waar zitten we nu op? 4500 met 75% brits?
Voor wat het waard is:
Dat percentage zit nu (gisteren) op ruim 80% (van ca. 3500 positieve tests). Althans, volgens (het model van) het rivm.
Eind januari was het 35%, begin februari 65%.
Ik heb alvast maar een nieuwe paraplu en maanpak gekocht ter voorbereiding van de Britse storm.
schoolmeester
15 februari 2021, 19:16
De Britse storm is waarschijnlijk een storm in een glas water.....
Groet, schoolmeester.
Megaboob
15 februari 2021, 21:01
Men zou al deze schaatsegoisten gewoon moeten laten wachten op hulp.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/473001325/ziekenhuis-handen-vol-aan-gewonde-schaatsers
Pikkatrillah
15 februari 2021, 21:25
Men zou al deze schaatsegoisten gewoon moeten laten wachten op hulp.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/473001325/ziekenhuis-handen-vol-aan-gewonde-schaatsers
En straks weer huilen dat de lockdown weer langer duurt!
frits the cat
15 februari 2021, 21:59
Man, 85 jaar, overlijdt in 2019 met een influenza-virus. Iedereen: mooi lang leven gehad. Hij begon ook wel zwak te worden.
Man, 85 jaar, overlijdt in 2020 met een coronavirus. Velen: pure horror. Killervirus! Stond nog in de kracht van zijn leven. Sluit het land!
broodpoot
15 februari 2021, 22:41
Man, 85 jaar, overlijdt in 2019 met een influenza-virus. Iedereen: mooi lang leven gehad. Hij begon ook wel zwak te worden.
Appels
Man, 85 jaar, overlijdt in 2020 met een coronavirus. Velen: pure horror. Killervirus! Stond nog in de kracht van zijn leven. Sluit het land!
Peren
frits the cat
15 februari 2021, 22:45
Appels covid
Peren covid
Willem2
16 februari 2021, 13:48
12.22 Uhr: Auch Selbständige können jetzt Hilfen beantragen
Laut Bundesfinanzministerium können jetzt auch Selbstständige die zuletzt angehobenen Corona-Hilfen beantragen. Sie können im Rahmen der sogenannten Überbrückungshilfe III für mehrere Monate eine Kostenpauschale von bis zu 7.500 Euro bekommen. .... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
Even voor pietpotent44.
Bedenk er wel bij dat het allemaal via een Steuerberater moet gaan en meestal kost je dat minimaal 600euro.
Eddy_V
16 februari 2021, 15:05
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
Even voor pietpotent44.
Bedenk er wel bij dat het allemaal via een Steuerberater moet gaan en meestal kost je dat minimaal 600euro.
Maar jij kent vast wel iemand die dat “billiger machen kann” ...
pietpotent44
16 februari 2021, 18:14
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
Even voor pietpotent44.
De kassa rinkelt bij mij voorlopig nog steeds.
pietpotent44
16 februari 2021, 18:20
Viruswaarheid wraakt rechter in hoger beroep avondklok
Nadat de groep de rechtzaak tegen de staat gewonnen had, was er nog dezelfde dag hoger beroep door de staat.
Nu wordt de wrakingskamer samengesteld en wrakingsverzoek beoordeeld.
Vanavond op 21u meer duidelijkheid. (die er eigenlijk al had moeten zijn).
Wat een chaos weer.
https://www.nu.nl/binnenland/6116793/wrakingskamer-buigt-zich-over-wraking-hof-den-haag-in-proces-over-avondklok.html#coral_talk_wrapper
Dalton
16 februari 2021, 21:13
De Grappenmaker zal de wet weer eventjes aanpassen zodat de avondklok blijft,dit kan en mag niet dat de regering zich met de rechtbanken bemoeien of het recht wordt netzo als in POLEN misbruikt voor het kabinet dat in feite onder curatele staat en dus geen wetten kunnen maken.
deket
16 februari 2021, 23:45
Om terug naar Corona te gaan na het gehakketak rond de juridische strijd betreffende de avondklolk ; ik hoorde niet zo goed nieuws,schijnt nu ook een Nederlandse variant te zijn opgedoken, maar gelukkig zonder erg,; hij is te gierig om zich te verspreiden
Alleen vraag ik mij af of smaakverlies wel een symtoon is van volk dat hun frieten uit de muur haalt en Heinekenbier drinkt
En nu gaan er zeurders klagen van, zeg deket met een virus mag je niet lachen en moet dat niet in het humortopic?
Neen, humor wapent een mens tegen veel
Zeus1
16 februari 2021, 23:54
En nu gaan er zeurders klagen van, zeg deket met een virus mag je niet lachen en moet dat niet in het humortopic?
Dat zeuren zal toch wel meevallen Deket, denk je nu echt dat hier iemand humor in ziet?
deket
16 februari 2021, 23:55
ik kan er zelf toch om lachen
Zeus1
16 februari 2021, 23:57
Mooi zo, daar gaat het om :freu:
pietpotent44
17 februari 2021, 05:32
Ik hoorde niet zo goed nieuws,schijnt nu ook een Nederlandse variant te zijn opgedoken, maar gelukkig zonder erg,; hij is te gierig om zich te verspreiden
met een virus mag je niet lachen
Wat dat betreft kunnen we beter een Belgische variant hebben, die te dom is om zich te verspreiden :biggrin:
Lachen is zeer goed voor je immuunsysteem, en dus tegen het virus.
pret
17 februari 2021, 07:23
Wat dat betreft kunnen we beter een Belgische variant hebben, die te dom is om zich te verspreiden :biggrin:
Dat verklaart ook vast de daling van cijfers in BE. :biggrin:
phoenix
17 februari 2021, 10:33
iedereen die ene beetje nadenkt zag dat de mevrouw van het Hof nou neie bepaalt een rechter is die een eerlijk afgewogen oordeel afgeeft.. ik ben hier echt van geschrokken... wat een bagger.. natuurlijk is een avondklok niet niks maar eht is ook niet niks om zulke modellen die al door de vorige rechter zijn beoordeeld op nieuw ter tafel te laten brengen door van dissel, we worden echt niet serieus genomen...
rob45
17 februari 2021, 11:19
iedereen die ene beetje nadenkt zag dat de mevrouw van het Hof nou neie bepaalt een rechter is die een eerlijk afgewogen oordeel afgeeft.. ik ben hier echt van geschrokken... wat een bagger.. natuurlijk is een avondklok niet niks maar eht is ook niet niks om zulke modellen die al door de vorige rechter zijn beoordeeld op nieuw ter tafel te laten brengen door van dissel, we worden echt niet serieus genomen...
Die mevrouw was duidelijk een fossiel in de rechtspraak en voelde overduidelijk de hete adem van het algemeen belang.
Het wraken van de rechter en het wegvegen hiervan en vervolgens het uitstellen tot vrijdag was zeer voorspelbaar.
Van Dissel optrommelen was een noodgreep van het kabinet om kracht bij te zetten dat het opschorten van de avondklok een verkeerde beslissing zou zijn.
Een 'deskundige' op laten draven is natuurlijk altijd wel een goed idee.
Is de rechtspraak dan wel echt onafhankelijk ? Het wonderlijke antwoord luid JA. Waarom ? Deze mevrouw heeft haar eigen afweging gemaakt maar wel na alles aangehoord te hebben na het horen van beide partijen.
Er is wel een lichte disclaimer dat ze wat bevooroordeelt zou kunnen zijn omdat ze in het begin van de zitting er hard tegen in ging bij de tegenpartij en hun kwalificeerde met 'Viruswaanzin' terwijl het viruswaarheid zou moeten zijn.(allemaal wat onhandig)
frits the cat
17 februari 2021, 11:20
34892
rob45
17 februari 2021, 11:23
Haha, dit was achter de schermen !
RobOpzoek
17 februari 2021, 11:42
Inderdaad. Wat een vertoning gisteren. De trias politica - ooit voor de burger gemaakt - met voeten getreden. Wel 10 x zegt deze rechter: geen inhoudelijke behandeling. Laat vervolgens Van Dissel opdraven die in de inhoud gaat. Naar mijn mening had er toen weer gewraakt kunnen worden trouwens. En dan de eindafweging dat een jojo effect moet worden voorkomen. Dat is een politieke beleidsmatige overweging. Geen juridische. Deze rechter bedreef dus politiek en zette zich op de stoel van de uitvoerende macht.
Vrijdag staat de uitkomst ook al vast. Voorspelling: De rechter zal het vonnis vernietigen. Immers, als het vonnis bekrachtigd wordt dan zal het claims gaan regenen richting overheid. Dat zal om allerlei redenen worden voorkomen door de zittende macht. Reken maar dat de beïnvloeding machines nu achter de schermen overuren draaien.
Ik vernam zojuist dat de handtekening door de koning op de conceptwetgeving (reparatie om avondklok nu te legitimeren via de spoedwet) ook reeds is gezet. Ligt vandaag nog bij de kamer, die daarvoor vast graag van reces terugkeert. Die kamerleden zijn hun tromgeroffel op de bankjes vergeten toen verleden week voorzitter Arib kamerlid Krol denigrerend aansprak op het maken van een filmpje inhoudende dat deze bijzondere tijd vergt dat er geen 5 weken reces/verkiezingsreces worden genomen maar dat men paraat moest blijven. Zij vond juist dat men wel 'normaal' moest doen en reces nemen. Maar het 'normaal' doen geldt niet voor 17 miljoen Nederlanders. Deze kamer - de zogenaamde representant van het volk - zal alles doen om de (demissionair) zittende macht te laten voortbestaan.
bertje600
17 februari 2021, 12:43
Om sneller terug te keren naar normaal is het wellicht nodig dat de avondklok in stand blijft
En dat totdat een aanzienlijk percentage van onze bevolking is gevaccineerd.
Velen begrijpen niet dat er een oorlog heerst tegen een onbekende vijand.
Dus hoe meer mensen zich aan de regels houden hoe sneller we het virus kunnen verslaan.
rob45
17 februari 2021, 13:38
Om sneller terug te keren naar normaal is het wellicht nodig dat de avondklok in stand blijft
Om in de pas te blijven lopen dan wel begin maart de avondklok er als eerste weer af.
Ook de kappers weer open en de middelbare scholen.
mentholbear
17 februari 2021, 13:59
Ook de kappers weer open
Wat zijn ijsberen toch ijdeltuiten :smoke:
Deze dagobeer heeft sinds de 1e lockdown een tondeuse gekocht, en blijft die na corona waarschijnlijk ook gebruiken...
Zeus1
17 februari 2021, 14:04
Sommige IJsberen dweilen ipv knippen :wink2:
peterp095
17 februari 2021, 14:18
Israël voert groene pas in voor gevaccineerden: hoe werkt het en wat mogen zij meer dan anderen?
Aanstaande zondag start de langverwachte terugkeer naar het normale dagelijkse leven in Israël. De lockdownmaatregelen worden geleidelijk aan opgeheven en een groene pas geeft gevaccineerde personen toegang tot zwembaden, theaters en hotels. Het land met negen miljoen inwoners toont aan de rest van de wereld hoe dit ‘nieuwe normaal’ er zou kunnen uitzien. Zo werkt het.
phoenix
17 februari 2021, 14:20
ze draaien he tom he, jodenster voor hen die nergens mogen komen , en nu een:eek: groene kaart voor hen die overal mogen komen....ergens klopt dat niet....
bertje600
17 februari 2021, 14:58
Om naar Azie te kunnen gaan heb je een vaccinatiepaspoort nodig.
Anders kom je sommige landen helemaal niet in en dat is al jaren in gebruik.
Dat gele boekje is een belangrijk item en dat kan ook gebruikt worden voor de coronavaccinatie.
En wat is er verkeerd aan een vaccinatiepaspoort naast je Nederlandse paspoort.
Voor sommige is dat een Turks of Marokkaans paspoort.
Maar daar zetten de meesten wel vraagtekens bij.
Megaboob
17 februari 2021, 17:08
Een jaar coronabeleid, er is in die tijd.... niets bereikt. wat een treurnis weer.
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/741933311/een-jaar-coronabeleid-niets-gebeurd
Eddy_V
17 februari 2021, 17:28
Wat een ontzettend domme en onbeschofte advocaat had die dansschool figuur ingehuurd.
En dan nog janken dat ze niet serieus werden genomen , nee dank je de koekoek!
Met dit soort lui zitten we alleen maar langer in de ellende.
Als dit je vrienden zijn... dan heb je geen vijanden nodig :hammer:
phoenix
17 februari 2021, 18:24
enige nunace mag wel Eddy, het huidge kabinet met haar omt dat is nog eens een geweldig team... telekns maar weer metingen metingen, en allerlei aannames, die ab Osterhaus met zijn aannames over de mexicaanse griep... , laat hij eens wat bescheidner zijn een toegeven dat we echt niet weten waarom deze virussen zo aanwezig zijn en dat ze niet in een model passen, maar dat het gewoon gokken is... dat er mensne heel ziek worden en dood gaan dat weten we, bij hiv is dat ook zo.... alleen....tja
1 Het is zeer eenvoudig inde zomer wisten we jongens in de winter hebben we heeeel veel testen nodig... resultaat nooit gelukt , waarom centenneukers, ze blijven bezuinigen...
2. Het is nog eenvoudiger zorg dat je goed inkaart krijgt welke mensen echt ziek worden en zorg dat je daar direct bij kunt vaccineren en dat de vaccins er zijn, ook daarover hadden ze in juli al genoeg kunnen voorbereiden, ook hier centenneukers, is er 1 ziekenhuis begonnen met het opleiden van meer personeel, hoe lang duurt voordat de zorg wat extra krijgt zodat je ook meer personeel kunt aantrekken...????
3. over een jaar zijn we het weer vergeten, komt nooit meer terug blabla en bezuinigen we net zoals 10 jaar geleden de zorg kapot... wie doet ons wat > en weer een centen kwestie, hoezo links?????
dit zijn extreem rechtse ideeen.... zorg dat je vooral de aandeelhouders spekt en houdt het klootjes volk klein, en ja het zijn bijna alleen maar vrouwen die slikken elke keer weer alles, helaas nooit wat ze echt zouden moeten slikken:blow2::blow2::blow::blow:
WANDELAAR5
17 februari 2021, 18:29
Waar is nu de nuance in jouw verhaal Phea?
rob45
17 februari 2021, 18:44
Waar is nu de nuance in jouw verhaal Phea?Iets met slikken ? [emoji848][emoji846]
phoenix
17 februari 2021, 18:45
, laat hij eens wat bescheidener zijn een toegeven dat we echt niet weten waarom deze virussen zo aanwezig zijn en dat ze niet in een model passen, maar dat het gewoon gokken is... DIT IS DE NUANCE
Wat dacht je hiervan Wandelaar? de drie punten zijn kritiek op beleid dat gewoon doorgaat.... of heb ik het mis en is er plots genoeg personeel????? of genoeg deugdelijke testen of genoeg vaccins???
Zeus1
17 februari 2021, 18:48
Wat een ontzettend domme en onbeschofte advocaat had die dansschool figuur ingehuurd.
En dan nog janken dat ze niet serieus werden genomen , nee dank je de koekoek!
Met dit soort lui zitten we alleen maar langer in de ellende.
Als dit je vrienden zijn... dan heb je geen vijanden nodig :hammer:
Je bedoelt die advocaat van engnek Willem Engel?
Die man (Jeroen Pols) heeft zelfs een strafblad, zat 3 jaar vast.
“Pols heeft ook een strafblad, dat ook teruggaat tot eind jaren negentig. Volgens eigen zeggen zat hij drie jaar gevangen wegens lidmaatschap van een criminele organisatie. Een periode waar hij geen spijt van heeft. “Juist omdat ik dat heb meegemaakt, weet ik hoe belangrijk de waarheid is.”
Bron: Het Parool
phoenix
17 februari 2021, 18:53
En alle mensen met een strafblad zijn fout en weten het niet toch ?? de rest is heilig, het hele kabinet in de toeslagenaffaire verdient in elk geval na deze criminele bende een strafblad met Grapperhaus en Rutte voorop.
WA
17 februari 2021, 18:54
Waar is nu de nuance in jouw verhaal Phea? Dat wil jij niet lezen W5. Maar het komt er op neer dat de regering keer op keer flinke steken laat vallen. De zomer na de eerste golf was een goed moment om a la bedrijfsleven een root cause analysis te doen en mogelijke scenario’s uit te werken om een situatie zoals we die nu hebben te voorkomen. Namelijk achter de feiten aanlopen. Je weet vast wat de rechtbank gisterochtend vond van de juridische grond waarop de avondklok is gebaseerd.
En de virologen in het OMT.... ik weet niet of we er hard om moeten lachen of gaan zitten bibberen van angst. Want het enige wat er nu uit komt is “mutatie/variant “ of “ wanneer het weer kan” zonder dat laatste te duiden en welke voorwaarden daar dan aan ten grondslag zouden moeten liggen. We weten al decennia dat er zoiets al mutaties bestaan maar wat de besten uit hun beroepsgroep zouden moeten zijn zien dat volledig over het hoofd, of worden compleet overruled door falende politici.
Er is dit jaar alleen maar slecht corona nieuws over ons uitgestort vanuit de overheid en word geen enkele moeite gedaan om iets van perspectief te bieden. NUL. Want: “ het virus”....... De NOS doe flink z’n best de regering daadkracht toe te schrijven maar flaters zoals die van gisteren daar is geen propaganda machine tegen op gewassen. Het corona (wan)beleid word steeds minder gedragen. Mensen kijken over de grens en zien dat er landen zijn die minder strenge maatregelen hebben en het toch beter doen. Maar Rutte en co volhard in vooral op alles zelf het wiel opnieuw uit te willen vinden.
WANDELAAR5
17 februari 2021, 20:51
, laat hij eens wat bescheidener zijn een toegeven dat we echt niet weten waarom deze virussen zo aanwezig zijn en dat ze niet in een model passen, maar dat het gewoon gokken is... DIT IS DE NUANCE
Wat dacht je hiervan Wandelaar? de drie punten zijn kritiek op beleid dat gewoon doorgaat.... of heb ik het mis en is er plots genoeg personeel????? of genoeg deugdelijke testen of genoeg vaccins???
Phea, ik ben het in grote lijnen eens met je kritiek. Maar ik vond hem nogal ongenuanceerd neergezet. Terwijl je juist Eddy opriep tot meer nuance.
“Extreem rechtse ideeën, klootjesvolk, aandeelhouders spekken, vrouwen die alles slikken”.
Genoeg vaccins was in de Europese samenwerking niet haalbaar. Er zijn ook veel mannen het eens met de maatregelen en veel vrouwen oneens. Dat soort dingen. En het tekort aan vaccins was met een links kabinet echt niet beter geweest. Er is gewoon onvoldoende productiecapaciteit om zo snel voldoende te produceren, onder meer door de strenge regels. We willen niet ineens een batch die niet werkt, of die hele nare bijwerkingen heeft. Alle punten waar jij kritiek op hebt hadden naar mijn mening beter en eerder in gang kunnen worden gezet en het is een gotspe dat er nog steeds niet begonnen is met het opleiden van extra gespecialiseerde verpleegkundigen en dat die er nog geen salarisschaal bij hebben. Je hoort maar zeer beperkt tekorten aan artsen (nu in Slowakije en eerder in Portugal) en overal een enorm tekort aan gespecialiseerde ambulance-, SEH en IC verpleegkundigen.
Willem2
17 februari 2021, 21:12
Plan prominenten voor openen samenleving: 'RIVM heeft onterecht angst aangewakkerd’
Door ouderen beter tegen corona te beschermen kunnen de scholen, winkels en horeca weer open. Dat vindt Herstel NL, een groep economen, artsen en andere prominenten. Er is onterecht veel angst gezaaid voor de Britse variant, stelt oud CPB-directeur Coen Teulings, een van de initiatiefnemers.
Vanaf vandaag prijkt hun boodschap op abri’s, reclamezuilen langs de weg en op sociale media: ‘Er is een plan waarmee Nederland open kan. Doe mee!’ De initiatiefnemers, onder wie ook economen Barbara Baarsma, Bas Jacobs en arts Evelien Peeters, pleiten in vakbladen al langer voor een radicaal andere corona-aanpak. Nu richten ze zich met een campagne op het grote publiek. Want ‘nooit eerder offerden zovelen zo veel op voor weinig’. Faillissementen, leerachterstanden, uitgestelde zorg, depressie, werkloosheid: de schade van de coronamaatregelen is groter dan de schade die wordt voorkomen, aldus Herstel NL.
De kern van hun plan: per 1 maart moet er een einde komen aan de lockdown; scholen, winkels, horeca en culturele voorzieningen gaan weer open. Kwetsbaren werken thuis of gaan in de ziektewet, voor hen worden veilige zones en tijdslots ingericht. Buiten die ‘veilige zones’ is alles weer mogelijk.
Econoom en voormalig CPB-directeur Coen Teulings (62), hoogleraar aan de Universiteit Utrecht, zet al sinds de eerste lockdown vraagtekens bij de proportionaliteit van de coronamaatregelen. ,,Als je kijkt naar de sterftecijfers, heb ik me daar altijd over verbaasd. Bij de Hongkonggriep in 1968 vielen in verhouding tot de wereldbevolking ongeveer evenveel slachtoffers als nu aan corona. Toen waren er geen lockdowns. Waarom nu zo veel maatregelen? Toen ik merkte dat er ook binnen de medische sector veel aarzelingen zijn bij het huidige beleid, concludeerde ik dat we hier iets mee moesten.’’
Maar het relatief beperkte aantal doden is toch juist te danken aan de strenge coronamaatregelen?
,,Dat ligt minder simpel dan u denkt. Onder de 65 jaar vallen er bijna geen dodelijke slachtoffers door corona. De mensen die aan corona sterven hadden anders gemiddeld nog maar vijf jaar langer geleefd; de levenswinst is dus beperkt (een aantal onderzoeken in westerse landen komt rond de tien verloren levensjaren uit, red.). Daarom pleiten wij ervoor ouderen zo goed mogelijk te beschermen en jongeren zo veel mogelijk vrijheid te geven. Om twee redenen. Ten eerste is dit voor ouderen op de langere termijn ook de beste manier om bescherming te krijgen: we moeten toe naar groepsimmuniteit, daarvoor is het nodig dat het virus kan rondgaan onder mensen die weinig risico lopen eraan te sterven. Ten tweede omdat de kosten voor jongeren heel erg hoog zijn. Neem alleen al de schoolsluiting. Economen kunnen vrij precies berekenen dat twee maanden schoolsluiting op termijn 30 miljard euro kost, omdat de effecten van minder onderwijs levenslang doorwerken op de productiviteit, het levensgeluk en de gezondheid van elke jongere die het nu treft. Dat is een enorme kostenpost, mensen onderschatten dat ontzettend.’’ ..... https://www.ad.nl/binnenland/plan-prominenten-voor-openen-samenleving-rivm-heeft-onterecht-angst-aangewakkerd~ae774a36/
phoenix
17 februari 2021, 21:14
ik geef toe wandelaars het zijn wat "mooie" frame-pjes maar zie nu hoe snel een kabinet plots kan handelen als hun eigen belang op het spel staat, avondklok??? of niet de verkiezingen komen eraan en niet nog meer blunders in deze tijd... en zowel in onderwijs als gezondheidszorg zijner zeer veel vrouwen die al jaren te maken hebben met problemen en ze worden elke keer weer afgpeoeierd met een schamel loon en dan maar klagen dat er tekorten zijn...
Eddy_V
17 februari 2021, 21:17
Phea, het gaat niet om nuances en ook of die advocaat een strafblad heeft is niet relevant.
Het gaat er om dat op die knullige en ronduit domme werkwijze geen effect of resultaat wordt bereikt.
En dat is toch wat de meesten van ons willen.. meer mogelijkheden voor de massa en bescherming voor de 2-5% kwetsbare Nederlanders. Alle desastreuze gevolgen van de domme lockdown voor gezondheid (alle uitgestelde diagnoses/behandelingen), economie en algemeen welzijn worden met acties als van deze stupide figuren bepaald niet minder.
De plucheplakkers zullen zich alleen maar meer gesterkt zien om zich achter het OMT te verschuilen in hun eendimensionale visie en aanpak.
PS en toen had ik de bijdrage van Willem nog niet eens gezien!:)
Zeus1
17 februari 2021, 21:38
En alle mensen met een strafblad zijn fout en weten het niet toch ?? de rest is heilig.
Dat zeg ik toch helemaal niet man, dat maak jij er van :hammer:
Pikkatrillah
17 februari 2021, 22:41
De mogelijk mindere werking van het AstraZeneca-vaccin tegen de Zuid-Afrikaanse coronavariant is momenteel geen reden om het middel niet meer te gebruiken. Het Outbreak Management Team (OMT) schrijft dit woensdag in een advies aan het kabinet.
De Zuid-Afrikaanse variant is momenteel 54 keer in Nederland vastgesteld. Onlangs besloten de autoriteiten in Zuid-Afrika op basis van een nieuwe studie om af te zien van het gebruik van vaccins van AstraZeneca, omdat die daar minder goed zouden werken.
Volgens het OMT biedt het vaccin van AstraZeneca en de University of Oxford wel bescherming tegen de klassieke en de Britse variant. Meer dan de helft van alle positief geteste mensen heeft deze besmettelijkere variant.
"De winst die behaald kan worden door het AstraZeneca-Oxford-vaccin snel in te zetten tegen deze in Nederland dominante varianten is groot en weegt momenteel op tegen de onzekere werkzaamheid van het vaccin tegen ernstige COVID-19 veroorzaakt door de Zuid-Afrikaanse variant", schrijft het OMT.
'Ontbreken van kennis geen reden om vaccin niet in te zetten'
Volgens het adviesteam is onvoldoende duidelijk wat de gevolgen zullen zijn voor Nederland, dat het AstraZeneca-vaccin op grote schaal wil inzetten, als in de toekomst de Zuid-Afrikaanse variant hier vaker voorkomt.
"Het ontbreken van deze kennis kan nu geen reden zijn om het vaccin niet in te zetten", aldus het OMT, dat van mening is dat het "niet inzetten van dit vaccin leidt tot een ongewenste en onnodige vertraging in de uitvoering van de vaccinatiestrategie".
Het AstraZeneca-vaccin wordt sinds begin deze week via de huisartsen toegediend aan mensen die in 1956 of 1957 geboren zijn. Ook gaat het middel naar mensen met het syndroom van Down en morbide obesitas.
Jazeker, ondanks dat het niet werkt mbt varianten gewoon lekker doorspuiten !
Piet Plezier
17 februari 2021, 22:45
van me ex.
Ik heb alle ingrediënten van het vaccin op een lijst gezet en contact opgenomen met de afdeling Vergiftigingen. Na intro's en dergelijke, en vragen om te spreken met iemand met kennis van zaken, dit is de essentie van dat gesprek.
Ik: Mijn vraag aan u is hoe worden deze ingrediënten gecategoriseerd? Als goedaardig of als vergif? (Ik heb een paar ingrediënten nagetrokken, formaldehyde, Tween 80, kwik, aluminium, fenoxyethanol, kaliumfosfaat, natriumfosfaat, sorbitol, etc.)
Hij: Nou, dat is nogal een lijst... Maar ik moet makkelijk zeggen dat ze allemaal giftig zijn voor mensen... Gebruikt in meststoffen... Pesticiden... Om het hart te stoppen... Om een dood lichaam te conserveren... Ze zijn bij ons geregistreerd in verschillende categorieën, maar vrij veel vergiften. Waarom?
Ik: Als ik mijn kind opzettelijk zou voeden of injecteren met deze ingrediënten, vaak, als een schema, natuurlijk zou ik mijn dochter in gevaar brengen ... Maar wat zou er wettelijk met mij gebeuren?
Hij: Rare vraag... Maar je zou waarschijnlijk aangeklaagd worden voor criminele nalatigheid... misschien met de bedoeling om te doden... en natuurlijk kindermishandeling... Je kind zou van je afgenomen worden... Kent u iemand die dit zijn kind aandoet? Dit is crimineel...
Een industrie... Dit zijn de ingrediënten die gebruikt worden in vaccins... Met bindmiddelen om ervoor te zorgen dat het lichaam ze niet uitspoelt... Om het antilichaam niveau voor onbepaalde tijd hoog te houden...
Hij: WAT?!
Uw conclusie?
De man was buiten zichzelf. Hij vroeg of ik hem al deze informatie wilde e-mailen. Hij wilde het delen met zijn volwassen kinderen die ouders zijn. Hij was ontzet en vond het vreselijk dat hij het niet wist... zijn kinderen zijn gevaccineerd en ze hebben gezondheidsproblemen..."
~ Door Iris Figueroa 🍃♥️🍃
✅INGREDIENTEN VAN VACCINS - U KUNT GEEN weloverwogen beslissing nemen zonder voorgelicht te zijn.
Hier zijn slechts enkele ingrediënten van vaccins.
Deze worden INJECTED in uw kinderen;
◾️Formaldehyde/Formalin - Zeer giftig systematisch gif en carcinogeen.
◾️Betapropiolacton - Giftige chemische stof en carcinogeen. Kan dodelijk/permanent letsel veroorzaken na zeer korte blootstelling aan kleine hoeveelheden. Corrosieve chemische stof.
◾️Hexadecyltrimethylammoniumbromide - Kan schade veroorzaken aan de lever, het cardiovasculaire systeem en het centrale zenuwstelsel. Kan effecten op de voortplanting en geboorteafwijkingen veroorzaken.
◾️Aluminiumhydroxide, aluminiumfosfaat en aluminiumzouten - Neurotoxine. Houdt risico in op langdurige hersenontsteking/zwelling, neurologische aandoeningen, auto-immuunziekte, Alzheimer, dementie en autisme. Het dringt de hersenen binnen waar het voor onbepaalde tijd blijft bestaan.
◾️Thimerosal (kwik) - Neurotoxine. Veroorzaakt celschade, vermindert de oxidatie-reductieactiviteit, celdegeneratie en celdood. In verband gebracht met neurologische aandoeningen, Alzheimer, dementie, en autisme.
◾️Polysorbaat 80 & 20 - Overschrijdt de bloed-hersenbarrière en draagt aluminium, thimerosal en virussen met zich mee; waardoor het de hersenen kan binnendringen.
◾️Glutaraldehyde - Giftige chemische stof die wordt gebruikt als ontsmettingsmiddel voor warmtegevoelige medische apparatuur.
◾️Foetaal runderserum - Geoogst uit foetussen van runderen (koeien) die bij drachtige koeien worden afgenomen voordat zij worden geslacht.
◾️Human Diploid Fibroblast Cells - geaborteerde foetale cellen. Vreemd DNA heeft de mogelijkheid tot interactie met ons eigen DNA.
◾️Afrikaanse groene apenniercellen - Kunnen het SV-40 kanker veroorzakende virus dragen dat al ongeveer 30 miljoen Amerikanen heeft besmet.
◾️Aceton - Kan schade aan nieren, lever en zenuwen veroorzaken.
◾️E.Coli - Ja, dat lees je goed.
◾️DNA van het varkenscircovirus type-1
◾️Humane embryonale longcelculturen (van geaborteerde foetussen)
Eddy_V
17 februari 2021, 23:37
van me ex.
Dat was zeker die heks ?
WANDELAAR5
17 februari 2021, 23:51
Goed dat je bij haar weg bent Piet. Dit is fake news. Dit soort hoax berichten gaan al jaren rond. Bijvoorbeeld die formaldehyde en aluminium zitten er inderdaad in, maar in hoeveelheden die je normaal ook al in je lichaam hebt. Voor een lange lijst van hoax berichten over vaccins:
https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/artikels/misvattingenenvalsemythesomtrentvaccins
Verhaal is afgestoft en ging ook al rond over griepvaccins. Oud artikel (2017):
https://www.nu.nl/nucheckt/4953017/nucheckt-bevat-griepprik-gevaarlijke-gifstoffen.html
Badslippers
18 februari 2021, 00:01
De kern van hun plan: per 1 maart moet er een einde komen aan de lockdown; scholen, winkels, horeca en culturele voorzieningen gaan weer open. Kwetsbaren werken thuis of gaan in de ziektewet, voor hen worden veilige zones en tijdslots ingericht. Buiten die ‘veilige zones’ is alles weer mogelijk.
Dat plan presenteerde ik gisteren al. Ik denk dat ik Warner Bros. even ga bellen of ik royalties kan vangen.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56041-Clubs-die-geopend-zijn-in-Duitsland-(totale-lockdown)&p=732903#post732903
"Als je teruggaat naar de basis zou je ALLE besmette personen compleet moeten isoleren c.q. in quarantaine plaatsen en pas loslaten als ze volledig genezen zijn. Zoals dat, zeg maar, in de middeleeuwen gebeurde. Ik stel voor dat we hier kazernes en leegstaande gevangenissen voor gaan gebruiken die door militairen streng bewaakt worden. Ik bedoel daarmee dat hun enige taak is dat besmette mensen niet mogen ontsnappen. Op die kazernes kunnen de besmette personen zich in alle vrijheid bewegen en gebruik maken van allerlei aangename faciliteiten. Het café, de eetzaal, de pingpong- en voetbaltafel . . . alles is beschikbaar en wordt door de besmette personen volledig gerund. Al het leven daarbuiten kan dan gewoon doorgang vinden."
snaal88
18 februari 2021, 07:21
Badslippers: zo doen ze dat in Saoedi Arabie, met diens verstande dat ze de gezonde mensen er tussen zetten. Ik heb het dan over de buitenlandse arbeidskrachten uit India, Filippijnen enz. Groot hek om de campus en soldaten erom heen laten patrouilleren. Niemand erin en niemand eruit. Volgens mij heeft ons koningshuis goede banden met dit land.
Brad Clitt
18 februari 2021, 08:21
Ik denk dat ik Warner Bros. even ga bellen of ik royalties kan vangen.
Mocht je een direct nummer willen hebben dan laat het maar weten.
Big30
18 februari 2021, 08:25
"Als je teruggaat naar de basis zou je ALLE besmette personen compleet moeten isoleren c.q. in quarantaine plaatsen en pas loslaten als ze volledig genezen zijn. Zoals dat, zeg maar, in de middeleeuwen gebeurde. Ik stel voor dat we hier kazernes en leegstaande gevangenissen voor gaan gebruiken die door militairen streng bewaakt worden. Ik bedoel daarmee dat hun enige taak is dat besmette mensen niet mogen ontsnappen. Op die kazernes kunnen de besmette personen zich in alle vrijheid bewegen en gebruik maken van allerlei aangename faciliteiten. Het café, de eetzaal, de pingpong- en voetbaltafel . . . alles is beschikbaar en wordt door de besmette personen volledig gerund. Al het leven daarbuiten kan dan gewoon doorgang vinden."
Lijkt me een prima idee. We gaan weer de melaatsen kolonies opzetten, deden we ook al in de Middeleeuwen. Geldt niet alleen voor mensen die besmet zijn maar ook voor hen die contacten hebben gehad met mensen die besmet zijn, onmiddellijk naar de melaatsen kolonie sturen. In de kolonie wel beperkte vrijheid maar ben het er mee eens dat het leger ingezet moet worden voor bewaking, ze zouden het plan opvatten te ontsnappen, dat willen wij gezonde mensen niet hebben uiteraard! Nee strak plan :biggrin:.
WA
18 februari 2021, 09:23
WNL meldt dat het aandeel Britse corona variant kleiner is dan eerst voorspeld. Ik kan met een minuutje zoeken ff geen bevestiging vinden van dat bericht en waarschijnlijk gaat de regime getrouwe media het onder laten sneeuwen met een “uitbraak” in een ziekenhuis.
34894
Willem2
18 februari 2021, 09:47
Jazeker, ondanks dat het niet werkt mbt varianten gewoon lekker doorspuiten !
Het medicijn van Astra Zenica werkt misschien minder maar dat houdt niet in dat het helemaal niet werkt en je daardoor minder ziek wordt.
Er moet heel veel meer gevaccineerd worden maar het tempo waarin dat gaat en de manier waarop lijkt mij meer erop dat ze dat express doen zo langzaam.
Willem2
18 februari 2021, 09:51
Nieuwe steekproeven suggereren dat de Britse variant in Nederland minder hard oprukt dan eerder werd aangenomen. Het RIVM heeft de voorspellingen voor de verspreiding van de variant inmiddels bijgesteld. Ondertussen schreeuwen andere varianten alweer om aandacht. .... https://www.ad.nl/binnenland/aandeel-britse-variant-in-nederland-kleiner-dan-eerder-voorspeld~aabb17cd/
WA
18 februari 2021, 10:00
Het lijkt mij eerder, W2, om verder politiek gezichtsverlies te voorkomen. China en Rusland werden uitgelachen om hun snelle vaccins, communistische propaganda, maar nu het er meer en meer op lijkt dat die Sputnik zo slecht nog niet is.....
Ik vind democratie goed. Het brengt als voordeel dat ik mezelf mag afzetten tegen gekozen machthebbers zonder dat verregaande persoonlijke consequenties hoeft te hebben, afhankelijk van hoe je jezelf uitdrukt. Maar er zijn ook duidelijke nadelen. Stroperige besluitvorming, of, zeker niet onbelangrijk, een gevoel van superioriteit in kennis en kunde aangaande de wetenschap. Een resultaat van beeldvorming die al decennia duurt. En nu het water over de dijk dreigt te gaan, blijken we ineens niet zo heel veel van totalitaire regimes te verschillen. Het recente broddelwerk omtrent de avondklok is daar slechts één voorbeeld van.
Willem2
18 februari 2021, 10:07
De snelheid waarmee er een vaccin is gecreerd is ook belachelijk hoog. Geen enkel medicijn is ooit zo snel goedgekeurd. En dat is eigenlijk ook wel goed. En het is niet zo gek dat er even wat beter gekeken wordt naar de russische en chinese varianten van vaccinestoffen. Er is alleen wel even vergeten dat er meer gebouwd moet worden om meer te kunnen produceren.
mentholbear
18 februari 2021, 14:07
China en Rusland werden uitgelachen om hun snelle vaccins, communistische propaganda, maar nu het er meer en meer op lijkt dat die Sputnik zo slecht nog niet is.....
EU interesse in Sputnik
https://www.youtube.com/watch?v=c1GxjzHm5us&list=eu_78mEebHA
Pikkatrillah
18 februari 2021, 15:15
ISCHGL - Bemoedigend nieuws uit Oostenrijk. Inwoners van het wintersportoord Ischgl, die tijdens een grote corona-uitbraak vorig jaar besmet zijn geraakt met het virus, hebben nu nog steeds antistoffen tegen Covid-19. Dat meldt AGES, het Oostenrijkse RIVM.
April vorig jaar ontdekten onderzoekers van de Medische Universiteit van Innsbruck dat zo’n 42 procent van de bevolking in Ischgl antistoffen had. Diezelfde groep is recent opnieuw onderzocht en bijna 90 procent van hen blijkt nog steeds antistoffen te hebben. „Ondanks een kleine afname van de hoeveelheid antistoffen kunnen we stellen dat de immuniteit relatief stabiel is”, aldus een van de onderzoekers tijdens een persconferentie donderdag.
Experts over corona-uitbraak Ischgl: besluiten waren verkeerd en te laat
Op basis van het onderzoek, waaraan ruim 900 Ischgelaren meededen, denken de onderzoekers dat groepsimmuniteit tegen het coronavirus sneller wordt bereikt dan voorheen gedacht. Het wintersportoord had namelijk relatief weinig besmettingen tijdens de tweede golf van de epidemie eind vorig jaar. Wel wordt de kanttekening geplaatst dat op dat moment wel beter aan social distancing werd gedaan, mondmaskers werden gedragen en dat de horeca dicht was.
Ischgl nog uitgestorven: ’Ze zullen ons toch niet de rug toekeren?’
Het wintersportseizoen in Ischgl vorig jaar was in feite een lang superspreadevent. Duizenden wintersporters uit heel Europa namen het coronavirus mee naar huis na vakantie te hebben gevierd in het skidorp.
Dus blijvende bescherming voor corona door besmettingen bij 90% van de besmette mensen.
Na de gevaccineerden nu ook de besmette moet toch langzaam 20/25 % in nederland immuun zijn !?
rob45
18 februari 2021, 15:30
Na de gevaccineerden nu ook de besmette moet toch langzaam 20/25 % in nederland immuun zijn !?
Volgens de laatste berichten zou het tussen de 12 a 15 % in NL moeten zijn.
Daar mag je het aantal van 600.000 gevacineerden bij optellen.
Nostredamus
18 februari 2021, 18:30
Aantal besmettingen neemt vandaag fors toe, komt het RIVM, OMT en Rutte wel erg goed uit. Vandaag een toename van 30% lijkt mij dat er ergens gecorrigeerd moet worden. Evenals percentage Britse variant 2 weken geleden zou dit al 67% zijn, vanmorgen het bericht dat het slechts 47% is. Het verhoogde aantal meldingen zou ook weleens met het winterweer te maken kunnen hebben. Dit gaat het RIVM nooit toegeven, het is de Britse mutatie die voor de stijging zorgt.
Opnames ook flink gestegen, maar wacht even dat komt toch altijd pas 2 weken na de besmettingsmeldingen.
Conclusie de weg wordt geplaveid om per 2 maart de lockdown onverminderd door te zetten en om alle andere ziektesignalen te blijven negeren.
Mijn wandelportemonnee begint uit te puilen ieder maand bij storten en er gaat niets uit. Dit houd trouwens gelijke tred met mijn balzak.
rob45
18 februari 2021, 19:21
Conclusie de weg wordt geplaveid om per 2 maart de lockdown onverminderd door te zetten en om alle andere ziektesignalen te blijven negeren.
Mijn wandelportemonnee begint uit te puilen ieder maand bij storten en er gaat niets uit. Dit houd trouwens gelijke tred met mijn balzak.
Haha, en het zal nog verder gaan uitpuilen. Ik heb al voorspeld dat gewoon alle maatregelen verlengd zullen worden begin maart, al hoop ik wel dat de avondklok eraf gaat en in ieder geval de kappers open gaan.
Rutte was vandaag vrij somber over de huidige cijfers en bereid ons dan ook voor op een verlengde lockdown in maart.
Willem2
18 februari 2021, 19:33
Rutte was vandaag vrij somber over de huidige cijfers en bereid ons dan ook voor op een verlengde lockdown in maart.
Rutte ziet weinig ruimte voor versoepelingen na 2 maart
Demissionair premier Rutte ziet op dit moment weinig ruimte voor versoepelingen van de coronamaatregelen na 2 maart. Op die dag loopt de huidige strenge lockdown af. "Het ziet er niet goed uit", zei Rutte in het debat over de avondklok.
Komende week wil het kabinet een beslissing nemen over de maatregelen na 2 maart, inclusief de avondklok. "Als ik eerlijk ben, ben ik niet optimistisch", waarschuwde de premier. Hij verwees naar de nog steeds niet dalende besmettingscijfers en de opkomst van nieuwe, waarschijnlijk besmettelijkere varianten van het virus.
Uit de cijfers blijkt volgens Rutte dat een derde golf aanstaande is, zij het later dan eerst verwacht. Van alle nieuwe besmettingen wordt inmiddels 70 procent veroorzaakt door de Britse variant.
.....
https://nos.nl/artikel/2369268-rutte-ziet-weinig-ruimte-voor-versoepelingen-na-2-maart.html
en de kapper zal wel mogen want dat reuze belangrijk :cool:
schoolmeester
18 februari 2021, 19:52
Ik hoop dat de kapper weer snel opengaat, want mijn hoofd groeit helemaal dicht.....
Groet, schoolmeester.
Willem2
18 februari 2021, 20:26
'Pfizer en BioNTech vroegen EU 54 euro per vaccin'
De farmaceuten Pfizer en BioNTech wilden hun coronavaccin aanvankelijk voor 54,08 euro per dosis verkopen, melden de Süddeutsche Zeitung en de Tagesschau op basis van ingewijden. De voorzitter van de Duitse geneesmiddelencommissie noemt die prijs "dubieus" en "ongerechtvaardigd winstbejag".
De prijs van het vaccin is tot op de dag van vandaag geheim gehouden. Een Belgische staatssecretaris deelde in december per ongeluk een prijslijst van aangekondigde vaccins, waarop stond dat het middel van Pfizer/BioNTech 12 euro kost per dosis. Er zijn er twee per persoon nodig. Volgens de Duitse media ligt de uiteindelijk onderhandelde prijs op 15,50 euro per dosis. Dat is alsnog fors meer dan bijvoorbeeld het AstraZeneca-vaccin, dat enkele euro's per stuk kost.
De aanvankelijk hoge prijs verklaart waarom sommige EU-landen terughoudend waren bij de aankoop van het Pfizer/BioNTech-vaccin, zegt Wolf Dieter Ludwig van de Duitse geneesmiddelencommissie tegen Tagesschau. "Ik denk dat het terecht was om te aarzelen." Pas in november tekende de EU een contract met de farmaceuten, nadat een forse prijsverlaging was uitonderhandeld.
De Duitse media schrijven dat de bedrijven de hoge prijs rechtvaardigden door te stellen dat de ontwikkeling van het vaccin "volledig zelf was gefinancierd". Dat is niet waar: BioNTech heeft miljoenen euro's subsidie ontvangen van de Duitse staat en de Europese Unie.
BioNTech wilde geen gesprek aangaan met de Süddeutsche Zeitung en Tagesschau, maar liet aan ze weten dat het bedrijf geen winst maakt op het vaccin en alle inkomsten direct weer investeert. ..... https://nos.nl/liveblog/2369187-lichtprotest-voor-heropening-kapsalons-pfizer-biontech-wilde-54-euro-per-vaccin.html
rob45
18 februari 2021, 20:47
Terwijl het hoofdhaar bij de meeste mensen maar voort blijft woekeren, zitten de kappers zich in hun lege salon* te verbijten. Want o, wat zouden ze hun klanten graag helpen. En terwijl de salons in België al open zijn en in Duitsland in maart open gaan, blijft het in Nederland de grote vraag wanneer de schaar er weer in kan.
Big30
18 februari 2021, 20:51
.....
https://nos.nl/artikel/2369268-rutte-ziet-weinig-ruimte-voor-versoepelingen-na-2-maart.html
en de kapper zal wel mogen want dat reuze belangrijk :cool:
Ja daar hoop ik en met mij velen op, op dit moment het allerbelangrijkste!
JonnyFontane
18 februari 2021, 21:10
Ja daar hoop ik en met mij velen op, op dit moment het allerbelangrijkste!
Ach dat zullen de heren Mark R, Hugo de J en Fred(je) G wel weer niet door laten gaan.
Ze zien nog gen versoepelingen in hun glazen bol.
Eddy_V
18 februari 2021, 21:11
Haha, en het zal nog verder gaan uitpuilen. Ik heb al voorspeld dat gewoon alle maatregelen verlengd zullen worden begin maart, al hoop ik wel dat de avondklok eraf gaat en in ieder geval de kappers open gaan.
Onzin, Pietpotent heeft versoepelingen voorspeld, het gaat allemaal snel veel beter.
Willem2
18 februari 2021, 21:18
Onzin, Pietpotent heeft versoepelingen voorspeld, het gaat allemaal snel veel beter.
In MönchenGladbach gaat het heel goed en dat vind ik verbazingwekkend ;)
Inzidenz van 25,3 :eek:
https://www.giscloud.nrw.de/corona-dashboard.html
In heel NRW 57,1 en het moet dus naar 35 ....
Eddy_V
18 februari 2021, 22:34
In MönchenGladbach gaat het heel goed en dat vind ik verbazingwekkend ;)
Inzidenz van 25,3 :eek:
Misschien had Pietpotent ook wel een liefje in Mönchengladbach...
Goede invloed van de Nederlanders, die houden de dames van straat :biggrin:
WA
18 februari 2021, 23:13
Update: Laat maar, moet 7 dagen bij elkaar optellen. Foutje bedankt.
pietpotent44
19 februari 2021, 06:10
De cijfers gaan in elk geval al 6 weken onafgebroken de goede kant op. En de zorgcapaciteit kan het momenteel makkelijk aan, ziekenhuis cijfers blijven ook dalen (momenteel minder dan 2000 corona patienten in ziekenhuizen, waarvan ruim 500 op de ICs). En de lente is in aantocht.
Dus er is alle reden voor de eerste (hoog nodige) versoepelingen vanaf 2 maart, zoals openen kappers en andere contactberoepen.
En daarna om de 2-4 weken steeds wat meer versoepelingen.
Of dat ook echt gebeurt blijft natuurlijk afhankelijk van de (veel te pessimistische) politici en adviseurs. In de meeste Europese landen om ons heen is er al meer versoepeld danwel aangekondigd per begin maart: scholen, winkels, contactberoepen en zelfs horeca.
Maar dat gezever over die dreigende 3e golf door Britse variant moet eens een keer ophouden. Is niet gebeurd. En gaat ook niet gebeuren. Is gebaseerd op onbetrouwbare modellen. Niet op werkelijke cijfers.
Zelfs in de UK gaan de cijfers inmiddels als een raket naar beneden. Zelfs Marcel Levi (directeur van meerdere Britse ziekenhuizen) vindt de ophef over de Britse variant zwaar overdreven.
De cijfers kunnen misschien even stagneren i.p.v. alleen maar dalen, maar het gaat duidelijk de goede kant op. Over dik een week zitten we in maart, en over 4 weken begint de lente (waarvan we dit weekend en de dagen erop alvast een voorproefje krijgen met 15-18 graden met zon.). Dan zullen de cijfers nog veel verder dalen.
De vaccinatie moet wel versneld worden. Maar dat gaat ook gebeuren, ze hebben een speciale gezant daarvoor aangesteld om Hugo te helpen. En er zullen meer vaccins geleverd gaan worden, vanaf maart of Q2.
Die avondklok zal ook niet lang meer duren, maar is eigenlijk meer een symbolische strijd. De overheid zal dat linksom of rechtsom nog even doordrukken, maar maakt praktisch gezien weinig uit. Vandaag nog even wat theater in de rechtszaal.
Misschien had Pietpotent ook wel een liefje in Mönchengladbach...
Goede invloed van de Nederlanders, die houden de dames van straat :biggrin:
Meerdere zelfs. Is goed voor immuunsysteem en groepsimmuniteit :biggrin:
Nostredamus
19 februari 2021, 09:15
Gisterenmorgen stelde het RIVM het aandeel Britse variant bij van 67 naar 47%. Gisteravond zette Mark "Pinokkio" Rutte het aandeel op 70%. Heeft hij geen contact met het RIVM of mis ik iets?
WA
19 februari 2021, 09:34
Rutte denkt alleen aan zich zelf en hoe hij er in de publieke opinie op staat.
Het NRC bericht al enige tijd over Rutte’s mentaliteit om vooral geen openheid van zaken te geven of dat zo lang mogelijk traineren. Een dictator die negen jaar binnen de kaders van de wet heeft kunnen blijven. O.a. de avondklok is een pracht voorbeeld hoe het ontbreekt aan wil om zaken fatsoenlijk te regelen in samenspraak met het parlement. Bedenk je dat er nog altijd plannen sluimeren om het parlement ernstig uit te hollen en de eerste kamer af te schaffen. Zonder controlerende eerste kamer was bijv een corona wet zoals in de eerste instantie voorzien er handjeklap doorgekomen en hadden Rutte en de Jonge helemaal geen tweede kamer meer nodig gehad om een bijv een avondklok in te zetten.
WANDELAAR5
19 februari 2021, 14:09
https://www.ad.nl/binnenland/medisch-experts-maken-gehakt-van-plan-herstel-nl-absurd-gaan-we-bejaarden-in-een-reservaat-stoppen~a7601a0b/
Medisch experts maken gehakt van het plan van herstel.NL
Veel begrip voor de frustratie waar het plan uit voort komt, maar beschermen van kwetsbaren is in de praktijk niet uitvoerbaar en de situatie zou weer uit de hand lopen volgens o.a. Levi.
bertje600
19 februari 2021, 14:52
Als de kappers nog langer gesloten blijven ga ik een pruik aanschaffen.
Ik kan me dan kaal scheren en die pruik opzetten.
WA
19 februari 2021, 16:05
Ha ha, die Levi toch.....
Die redeneert vanuit een overbelast Engels zorgsysteem. Tenminste, hij is toch die Kerel die een paar Londense ziekenhuizen bestuurt, die jaar op jaar op jaar maar net (of net niet) het griep seizoen aankunnen?
En wat is er tegen het bij elkaar zetten van zwakkeren die bescherming nodig hebben tegen een gevaar wat ze zelf niet de baas kunnen? Als ze uit Syrië komen dan is het blijkbaar wel OK om ze “lokaal” op te hokken in mens onterende omstandigheden.
Daarnaast denk ik dat de “virologen” maar eens een pasje op de plaats moeten maken. Ondanks dat ze al een jaar hun “expertise “ in mogen brengen is er nooit rekening gehouden met mutaties. Anders had ik wel een keer wat nieuwsartikelen verwacht waarin virologen ondanks waarschuwingen hiervoor genegeerd zijn door de machthebbers.
De opa’s, oma’s, vaders en moeders waar zo tranen trekkend de aandacht op gevestigd word in het AD hebben ook kinderen die een toekomstperspectief nodig hebben. Zou het ze waard zijn de toekomst van het eigen nageslacht te ruïneren ten gunste van misschien net een handvol jaartjes meer?
Zeus1
19 februari 2021, 16:10
https://www.ad.nl/binnenland/medisch-experts-maken-gehakt-van-plan-herstel-nl-absurd-gaan-we-bejaarden-in-een-reservaat-stoppen~a7601a0b/
Veel begrip voor de frustratie waar het plan uit voort komt, maar beschermen van kwetsbaren is in de praktijk niet uitvoerbaar en de situatie zou weer uit de hand lopen volgens o.a. Levi.
Levi heeft volkomen gelijk, dat Herstel.nl is waanzin
rob45
19 februari 2021, 16:19
Als de kappers nog langer gesloten blijven ga ik een pruik aanschaffen.
Ik kan me dan kaal scheren en die pruik opzetten.Haha....zeer corona proof !!
Badslippers
19 februari 2021, 17:13
Levi heeft volkomen gelijk, dat Herstel.nl is waanzin
En dan willen sommige mensen hier een zogenaamd zakenkabinet. Zet een groep heel geleerde mensen bijelkaar van diverse pluimages en je zult altijd verbaasd zijn hoe die de plank ook weer gigantisch mis kunnen slaan. Nu hebben we dus weer herstel.nl (https://herstel.nl/initiatiefnemers). Naast het OMT, het RIVM, het kabinet, en splintergroeperingen zoals viruswaarheid om er maar een paar te noemen.
schoolmeester
19 februari 2021, 17:29
Ik zie door de bomen het virus niet meer......
Groet, schoolmeester.
Nostredamus
19 februari 2021, 18:59
Zag vandaag pas Levi met een uitspraak van, Levi, gisteravond. Hierin had hij het over de Britse variant hetze en dat de besmettelijkheid hiervan flink wordt overdreven. Las ook een positief bericht uit Israel, een eerste onderzoek toont aan dat na vaccinatie met Pfizer de besmettelijkheid met 65 tot 90% afneemt. Dus Pfizer extra productielijnen bouwen. Dat had sowieso al maanden geleden moeten gebeuren bij die bedrijven waarbij honderden miljoenen vaccins besteld zijn.
Willem2
19 februari 2021, 22:30
De cijfers gaan in elk geval al 6 weken onafgebroken de goede kant op. En de zorgcapaciteit kan het momenteel makkelijk aan, ziekenhuis cijfers blijven ook dalen (momenteel minder dan 2000 corona patienten in ziekenhuizen, waarvan ruim 500 op de ICs). En de lente is in aantocht.
Dus er is alle reden voor de eerste (hoog nodige) versoepelingen vanaf 2 maart, zoals openen kappers en andere contactberoepen.
En daarna om de 2-4 weken steeds wat meer versoepelingen.
Of dat ook echt gebeurt blijft natuurlijk afhankelijk van de (veel te pessimistische) politici en adviseurs. In de meeste Europese landen om ons heen is er al meer versoepeld danwel aangekondigd per begin maart: scholen, winkels, contactberoepen en zelfs horeca.
Maar dat gezever over die dreigende 3e golf door Britse variant moet eens een keer ophouden. Is niet gebeurd. En gaat ook niet gebeuren. Is gebaseerd op onbetrouwbare modellen. Niet op werkelijke cijfers.
Gelukkig ziet pietpotent het heel positief want ik zie door zulke berichten:
Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is afgelopen etmaal licht gestegen. Volgens het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) zijn momenteel 1943 mensen met Covid-19 opgenomen, twaalf meer dan gisteren. Van deze patiënten liggen er 510 op de intensive care. Dat zijn er dertien minder dan een dag eerder.
Op de ic's schommelt het aantal coronapatiënten al zo'n twee weken tussen de 500 en 550.
Tussen donderdagochtend en vrijdagochtend zijn 4761 nieuwe coronagevallen geregistreerd, 167 meer dan gisteren, zo blijkt uit de nieuwste RIVM-cijfers. Dat is het hoogste aantal sinds 28 januari, drie weken geleden. Gisteren nam het aantal besmettingen ook toe, met 1202. De cijfers zijn echter mogelijk vertekend, vanwege het winterweer van vorige week.
Afgelopen week werden er in totaal 25.927 besmettingen vastgesteld. Gemiddeld werden er afgelopen week 3705 besmettingen vastgesteld. De week daarvoor waren dat er nog 3432. Op dezelfde dag vorige week waren er 4341 besmettingen, 420 minder dan vandaag.
Het aantal gemelde sterfgevallen door Covid-19 steeg afgelopen etmaal met 50. Donderdag werden 74 overlijdens geregistreerd, woensdag 89 en dinsdag 88. Dat wil niet zeggen dat al die mensen in die periode van 24 uur zijn overleden. Sterfgevallen worden soms pas na een tijdje doorgegeven.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-eerste-kamer-akkoord-met-spoedwet-avondklok-kuipers-ziet-vreemde-situatie-rond-covid-19~a8610e4d/
het heel wat negatiever. En dat is niet om angst te verspreiden maar gewoon naar deze simpele cijfers te kijken, die constant aan de hoge kant zijn en blijven.
(Vergelijk dat eens met NRW :rolleyes:)
En ja, het zijn uiteindelijk de ouderen die zullen sterven , jongeren met andere problemen eruit gaan, de zorgsector zal het wel houden ...
Pikkatrillah
19 februari 2021, 23:06
JERUSALEM - Het Pfizer-vaccin zou niet alleen beschermen tegen het ziek worden het coronavirus, maar het zou ook het overdragen van het virus aanzienlijk verminderen. Dat blijkt uit twee Israëlische onderzoeken in handen van persbureau Reuters. Dat zou goed nieuws zijn omdat op deze manier de pandemie afgeremd kan worden. „Het betekent dat niet alleen de gevaccineerde persoon beschermd is, maar dat de inenting ook bescherming biedt aan zijn of haar omgeving.”
Uit een data-analyse in een onderzoek door het Israëlische ministerie van Volksgezondheid en Pfizer Inc. bleek dat het Pfizer-vaccin de infectie vermindert. Het aantal doorgegeven infecties door gevaccineerden zou volgens het onderzoek ongeveer 90 procent lager liggen dan bij niet-gevaccineerde mensen. Bij asymptomatische gevallen ligt dat percentage op 89,4 procent en bij symptomatische infecties op 93,7 procent.
Die bevindingen staan in de studie die nog niet door vakgenoten is beoordeeld. De cijfers zijn nog niet gepubliceerd.
Onderzoek ziekenhuispersoneel
Een andere studie van onderzoekers van het Israëlische Sheba Medical Center, dat op vrijdag werd gepubliceerd in het medische tijdschrift The Lancet, liet zien dat 7214 ziekenhuismedewerkers die hun eerste dosis vaccin in januari kregen toegediend, er na 15 tot 28 dagen een afname was bij het doorgeven van besmettingen van tussen de 75 en 85 procent.
Er is meer onderzoek nodig om definitieve conclusies te kunnen trekken, maar in de onderzoeken wordt voor het eerst gesuggereerd dat een vaccin ook de verspreiding van het nieuwe coronavirus kan stoppen en niet alleen kan voorkomen dat mensen ziek worden.
’Grote daling in overdracht virus’
Michal Linial, hoogleraar moleculaire biologie en bio-informatica aan de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem, zei dat de bevindingen een grote stap waren in de richting van het beantwoorden van een van de belangrijkste vragen bij de bestrijding van de pandemie. „Of het nu 75 of 90 procent minder is, het is een grote daling in het overdragen van het virus. Het betekent dat niet alleen de gevaccineerde persoon beschermd is, maar dat de inenting ook bescherming biedt aan zijn of haar omgeving”, aldus Linial.
Dus snel inenten en weer normaal doen !
pietpotent44
20 februari 2021, 06:40
Gelukkig ziet pietpotent het heel positief want ik zie door zulke berichten:
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-eerste-kamer-akkoord-met-spoedwet-avondklok-kuipers-ziet-vreemde-situatie-rond-covid-19~a8610e4d/
het heel wat negatiever. En dat is niet om angst te verspreiden maar gewoon naar deze simpele cijfers te kijken, die constant aan de hoge kant zijn en blijven.
(Vergelijk dat eens met NRW :rolleyes:)
En ja, het zijn uiteindelijk de ouderen die zullen sterven , jongeren met andere problemen eruit gaan, de zorgsector zal het wel houden ...
De cijfers zijn niet meer zo hoog. En zijn al sinds begin januari aan het dalen.
Rond nieuwjaar lagen er zon 750 mensen op de IC. Nu nog ruim 500. Van de tenminste 1400 beschikbare IC bedden.
Langzaam zie je nu weer het aantal niet-covid patienten toenemen t.o.v. het aantal covid-patienten.
En vergeet ook niet dat op moment dat de aantallen steeds verder dalen, er makkelijker wordt gedaan over nieuwe opnames. En mensen iets langer vasthouden dan wanneer het topdrukte is op de IC. Vandaar waarschijnlijk ook dat het voorlopig even blijft schommelen rond iets boven de 500. Maar dat zal vooral na begin van de lente hard verder dalen.
Ook valt de druk op de normale ziekenhuisbedden mee. We hebben capaciteit voor tenminste 12.000 gewone ziekenhuisbedden. Daarvan zijn er nu zon 1500 bezet door covid patienten. Dat waren er rond nieuwjaar bijna 2500.
Ook is er niet of nauwelijks oversterfte meer op dit moment. In tegenstelling tot de afgelopen 3-4 maanden.
Verder zullen we geholpen worden door toename vaccins en efficienter en sneller spuiten vanaf maart of april.
Maar de lente gaat echt definitief voor de grote doorbraak zorgen. We zitten nu nog in het staartje van de winter.
Over de ontwikkeling van het virus maak ik me niet zoveel zorgen. Er komt geen grote 3e golf in maart of april door Britse variant zoals steeds voorspeld. Ernst Kuipers had voorspeld dat we daardoor in 2e helft maart meer dan 3.000 mensen in het ziekenhuis zouden hebben. Momenteel minder dan 2.000 dus, en nog altijd dalend. Natuurlijk kan je wat hikjes hebben door het koude weer van afgelopen paar weken bijvoorbeeld, maar ook niet meer dan dat. Over de grote lijn bekeken zal het steeds verder dalen.
Ik maak me meer zorgen over de overconservatieve en falende politici en dito adviseurs.
Indien niet per 2 maart de eerste versoepelingen komen, zal dit opnieuw een kleine extra ramp betekenen voor veel mensen. Compleet onnodig.
Want wat cijfers betreft staan alle werkelijke cijfers op groen om eindelijk te beginnen met wat eerste versoepelingen. Ondanks dat er door omt doemvoorspellingen zijn gedaan. Maar die zijn slechts gedaan op basis van modellen. Die steeds niet uit blijken te komen. En besmettingscijfers / positieve pcr testen zeggen niet zoveel. Beter kijken naar sterftecijfers en ziekenhuiscijfers. En die ontwikkelen zich nog steeds gunstig.
Giodude
20 februari 2021, 08:24
Zolang onze indoctrinatie dictator zijn oren laat hangen naar de adviezen van de viroliegebeestjes zullen er de komende weken geen grootschalige versoepelingen komen. Dat de bewindslieden in hun eigen coronabubbel leven en geen enkele notie hebben van wat er daadwerkelijk in de samenleving speelt hebben ze keer op keer bewezen met het zelf overtreden van de regels met de scheve schaats van Hoekstra als meest recentelijk voorbeeld. De avondklok werd geïntroduceerd als maatregel die ook weer als eerste zou verdwijnen. Zoals het er nu naar uitziet blijft deze gehandhaafd. Ik ben geen fan van meneer Engel, maar hij legt wel het falend beleid van de roversbende in Den Haag bloot.
De werkende burger en spil van de economie mag nog langer bloeden. Dit alles om de twee meest geldverslindende groepen tegemoet te komen. Er wordt fors geld geïnvesteerd in de fieldlabs onderzoeken waarbij het hoofd al op voorhand zonder de resultaten te kennen zegt dat we geen grootschalige evenementen hoeven te verwachten voor 2022.
Ondanks de opkomst van allerlei nieuwe besmettelijkere varianten zijn de besmettingen wereldwijd bijna gehalveerd maar de angst onder de plucheplakkers is groter dan de werkelijkheid onder ogen te zien. In plaats van de gebruikelijke drie weken zullen de maatregelen waarschijnlijk verlengd worden met twee weken zodat teflon Mark een week voor de verkiezingen een nieuw persmoment heeft om dan voor electoraal gewin een aantal versoepelingen door te voeren.
Nostredamus
20 februari 2021, 10:46
Ik denk dat Mark vastgebonden aan het Andreaskruis nog een paar tikjes heeft gehad van meesteres Angela. Die heeft hem toegefluisterd handhaaf de avondklok dan kun je de kappers opendoen, de mensen zien er tenslotte niet uit terwijl ze naar de kloten gaan. Het korte antwoord van Mark was ongetwijfeld zum befehl
Willem2
20 februari 2021, 11:26
Maar de lente gaat echt definitief voor de grote doorbraak zorgen. We zitten nu nog in het staartje van de winter.
Ja we zullen eens gaan zien waar dit weekend de mensen in drommen bij elkaar gaan komen en dan even 10 dagen wachten .... :rolleyes:
21 Maart gaat de Keukenhof weer open hun website. Zodat we met Pasen weer gezellig achter elkaar aan kunnen lopen. Dalton voorop met zijn 65+ pas ;)
schoolmeester
20 februari 2021, 11:47
Dalton gaat naar de keukenhof in Ratingen......
Groet, schoolmeester.
WA
20 februari 2021, 12:54
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/20/duizenden-ondernemers-betaalden-onterecht-toeslag-terug-a4032599
Natuurlijk zal Rutte en co het ontkennen maar de huidige regelingen voor bedrijven zijn jaren geleden al vooruit gefinancierd. Naast de toeslagen affaire omtrent kinderdagverblijven blijkt ook het bedrijfsleven een goede melkkoe geweest te zijn om de pot te vullen......
Met de sluimerende plannen van de regenten in Den Haag om op basis van negatieve COVID testen weer mogelijk te maken gaat de tweedeling van onze maatschappij vrolijk door.
Big30
20 februari 2021, 14:14
Alle kwetsbaren naar de Oostvaardersplassen
ColumnOm ons land er weer bovenop te helpen, vallen alle kwetsbare Nederlanders vanaf 1 maart 2021 onder directe regie ( zonder enige verantwoordelijkheid) van Staatsbosbeheer. Onze ouderen, onze dikkerdjes en onze kortademigen zullen vanaf die datum allemaal zijn ondergebracht in Nationaal Park De Oostvaardersplassen.
Aan de ene kant is daar een enorme hoeveelheid gratis frisse lucht beschikbaar en aan de andere kant hebben we daar al een ruime ervaring opgedaan betreffende het noodzakelijke ‘bijvoederen’. Want laat dat meteen helder zijn, we laten onze zwakkeren daar niet verhongeren!
Waarschijnlijk zal het vervoer van deze enorme groep kwetsbaren niet allemaal op ordentelijke wijze plaats kunnen vinden. De kans bestaat dat er mensen terecht gaan komen in goederenwagons en daarmee een ritje zullen beleven waar ze toch al niet zulke hele fijne herinneringen aan bewaren. Daar bieden we alvast onze excuses voor aan! (zonder enige verantwoordelijkheid). Natuurlijk zullen we ook daar verder gaan met het vaccineren van onze nutteloze kwetsbaren.
De junkies
Omdat we er echter voor willen waken dat kerngezonde mensen zonder absolute noodzaak in aanraking komen met deze volstrekt overbodige groep zwakkeren, maken we voor dit vaccinatieprogramma gebruik van een andere groep Nederlanders zonder enig economisch nut: de junkies. En ja, we lopen dan het risico op vervuilde naalden, hier en daar een overdosis en een enorme stijging in het aantal diefstallen van autoradio’s in de Oostvaardersplassen maar dat nemen we dan maar op de koop toe. En je kunt het ook zien als een cadeautje, een overdosis op je 97ste , die kan je toch mooi even afvinken op je bucketlist en knijp ook even de handjes dicht bij het verwerven van een nieuw levensinzicht zo helemaal op het einde van een toch al overvloedig en rijk bestaan.
Omdat de levensverwachting van deze groep kwetsbaren niet verder reikt dan de komende herfstvakantie zal de druk op onze gezondheidszorg zo enorm afnemen, dat we vrolijk verder kunnen gaan op de al ingeslagen weg van de marktwerking. We kunnen dan de bedden op de ic langzaam terug brengen naar 1 stuks, omdat er natuurlijk altijd een kans bestaat dat een confessionele politicus een ernstige val maakt op het ijs van Thialf en daar moeten we te allen tijde op voorbereid blijven!
Tijdsloten
Omdat we begrijpen dat er een heleboel Nederlanders zijn, die uit sentimentele overwegingen een bezoek willen brengen aan hun familieleden in Nationaal Park de Oostvaardersplassen gaan we vanaf diezelfde 1 maart werken met tijdsloten. U wordt dan gevraagd om op een afgesproken moment aan te komen waaien met stevig schoeisel en een schep of bats, zodat u de handjes meteen even uit de mouwtjes kunt steken en mee kunt helpen met het graven van bijvoorbeeld Massagraf Eerste Week Van April. Wij denken dat we met dit delen van de smart weer een stukje Oerhollandsche Gezelligheid terug kunnen brengen in onze samenleving. Het Nederland van Vroeger. Wat natuurlijk niks anders is dan de grond vol Opa’s en Oma’s.
https://www.tubantia.nl/andre-manuel/alle-kwetsbaren-naar-de-oostvaardersplassen~a0259f5e/
Voor het opruimen dan wel afschieten vd zwakkeren is zo begrijp ik wel een vergunning nodig. Daar weet men in de Oostvaardersplassen wel raad mee :biggrin:!
Willem2
20 februari 2021, 18:14
Ja we zullen eens gaan zien waar dit weekend de mensen in drommen bij elkaar gaan komen en dan even 10 dagen wachten .... :rolleyes:
Nederland massaal naar buiten door lenteweer, een week na ijs en sneeuw .... https://nos.nl/artikel/2369500-nederland-massaal-naar-buiten-door-lenteweer-een-week-na-ijs-en-sneeuw.html
kijk naar de foto´s.
Het RIVM meldt 4604 nieuwe, geregistreerde coronabesmettingen. Dat zijn er net als gisteren meer dan het gemiddelde van de afgelopen week, dat op 3759 ligt. .... https://www.ad.nl/binnenland/live-4604-nieuwe-besmettingen-opnieuw-meer-dan-gemiddeld-ondernemers-vragen-om-gedeeltelijke-heropening~a8610e4d/
schoolmeester
20 februari 2021, 18:18
Ik heb naar de foto,s gekeken.
Mooie foto,s !
Groet, schoolmeester.
WA
20 februari 2021, 20:21
Niet alleen het RIVM en OMT zitten er continu naast.
Evolution of the epidemic in the summer of 2020: In April 2020, a study supervised by Jacques Fellay, associate professor at the EPFL and the CHUV and member of the Task Force, announced that the “gradual relaxation of anti-coronavirus measures in Switzerland could increase the number of infections and provoke a rebound during the summer”, with “5,000 to 15,000 deaths, or even more than 20,000”. Jacques Fellay was clear: “All the groups that model the epidemic in Switzerland come to very similar conclusions. The big unknown is the effect of the gradual relaxation of the measures currently in place. It is not by banning a few festivals during the summer that we will be able to keep the R0 below 1.2”. In mid-June 2020, the Task Force returned to the matter: its chairman announced that he feared a second wave in the summer and criticized the Federal Council’s measures as insufficient. In reality, between May 1 and October 1, 2020, without a lockdown, there were never more than 0.29 hospitalizations per 100,000 inhabitants per day with a maximum peak of 29 hospitalizations in one day, and never more than 0.08 deaths per 100,000 inhabitants attributed to COVID-19 per day with a maximum peak of 7 deaths in one day. These figures are far removed from the predictions that had been put forward by the experts. To the best of our knowledge, they have not been retracted, corrected, and nobody has apologized for the mistakes.
Onderstaande is één op één op het OMT te projecteren.
The profile of the Task Force, with its public interventions, is increasingly resembling that of a pressure group, whose aim seems to be to promote a given strategy, even if it means imposing it through a selective reading of “science”, and which seems to have no intention either of acknowledging its past errors of appreciation or of learning from them.
Bron: https://www.re-check.ch/wordpress/en/science-pandemic-task-force/
WA
21 februari 2021, 08:28
Iets wat een normaal denkend mens met gezond verstand natuurlijk allang wist.
Het wordt beter, misschien dit jaar nog, maar het coronavirus zal niet meer verdwijnen, verwachten virologen en andere infectieziektenexperts – NRC sprak er acht. Hoewel vaccins zeker verlichting gaan brengen, zou het zomaar nog een paar jaar kunnen duren voordat het virus wereldwijd écht onder controle is.
We zullen met het coronavirus moeten leren leven.
Nu moet het alleen nog indalen bij politici in Den Haag.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/19/als-corona-nog-jaren-bij-ons-blijft-a4032520
phoenix
21 februari 2021, 08:41
Inderdaad Brian en het moet indalen bij groot industriëlen, de boerenmiljonairsbedrijven, veeindustrie vliegvelden, luchtvaartmaatschappijen,banken , ziekenhuisinfecties, zorgverzekeraars ander soort kapitalisten waarom op deze manier leven gaat niet.. we zullen opnieuw moeten nadenken wat zinvol leven is en hoe we toch welvaart hebben zonder het evenwicht van onze natuut(wat we zelf ook zijn) verstoren.. de vogelgriep is ook weer terug in st oedenrode...
Mandrake2
21 februari 2021, 11:41
Als je naar de kapsels van Rutte en de Jonge kijkt lijkt het er verdacht veel op dat ze zelf wel regelmatig naar de kapper gaan. Het haar van beiden schijnt bijzonder langzaam te groeien als je de verschillende persconferenties met elkaar vergelijkt
Pikkatrillah
21 februari 2021, 12:24
Medewerker Fieldlab-experiment in Utrecht test positief op coronavirus
Tijdens het Fieldlab-experiment dat maandag werd gehouden in het Beatrix Theater in Utrecht heeft een medewerker rondgelopen die op dat moment besmet was met het coronavirus. Dat zegt een woordvoerder van organisator Fieldlab Evenementen. De identiteit van de persoon is niet bekendgemaakt.
"Hij of zij is de zaterdag voor het evenement nog negatief getest en moet dus daarna besmet zijn geraakt. De medewerker kreeg na het evenement in het Utrechtse Beatrix Theater klachten, liet zich testen en kreeg een positieve uitslag."
Maandag volgt de uitslag van een tweede test waaruit moet blijken of deze medewerker daadwerkelijk positief is getest. De precieze betekenis van deze besmetting is volgens de Fieldlab-woordvoerder daarom nog moeilijk aan te geven. "De corona-app blijkt in elk geval goed te werken, want meerdere aanwezigen in het Utrechtse theater hebben aangegeven dat ze een waarschuwing hebben ontvangen dat ze in de buurt van een besmette persoon zijn geweest."
Sinds maandag organiseert Fieldlab Evenementen proefevenementen met honderden bezoekers. Zo wordt gekeken hoe op een veilige manier evenementen georganiseerd kunnen worden tijdens de coronacrisis. Ook een zakelijk congres, voetbalwedstrijden, concerten en festivals gaan mee in het proefproject.
Je vraagt je af wat testen dan voor zin heeft als je zelfs met alleen negatief geteste mensen samenkomt en je vervolgens toch corona hebt :confused:
Of zijn de testen toch minder betrouwbaar?
Zeus1
21 februari 2021, 13:25
Als je naar de kapsels van Rutte en de Jonge kijkt lijkt het er verdacht veel op dat ze zelf wel regelmatig naar de kapper gaan. Het haar van beiden schijnt bijzonder langzaam te groeien als je de verschillende persconferenties met elkaar vergelijkt
Ik denk eerder dat jij naar Specsavers moet :wink2:
pret
21 februari 2021, 15:48
Ik denk eerder dat jij naar Specsavers moet :wink2:
Kennelijk maakt jouw liefde voor politici je blind.
Willem2
21 februari 2021, 19:15
Kennelijk maakt jouw liefde voor politici je blind.
pret overDENK je antwoord nog eens :biggrin: ;)
Willem2
21 februari 2021, 19:17
De avondklok wordt na 2 maart voor drie weken verlengd. Dat is volgens ingewijden de uitkomst van het Catshuisberaad van vandaag. Door de avondklok te verlengen is het mogelijk om op andere gebieden versoepelingen toe te staan, zo is de redenering van het kabinet.
Zo is het de bedoeling dat de kappers op 2 maart weer open mogen, al is het onder strenge voorwaarden, zoals alleen op afspraak en met triage om zeker te zijn dat de klant geen klachten heeft.
Scholen gedeeltelijk open
Zoals verwacht gaan ook de scholen in het voortgezet onderwijs vanaf maandag 1 maart weer deels open. Leerlingen kunnen daar dan gemiddeld anderhalve dag in de week les krijgen.
In het middelbaar beroepsonderwijs kunnen de scholieren ongeveer een dag in de week les krijgen, zeggen ingewijden. Het hoger onderwijs, het hbo en de universiteiten, blijven voorlopig dicht.
Ook wordt er aan gedacht om winkelen op afspraak mogelijk te maken. Nu is het bij niet-essentiële winkels alleen mogelijk om via 'click and collect' iets aan te schaffen, maar dat wordt dus mogelijk verruimd.
Aanstaande dinsdag houden demissionair premier Rutte en minister De Jonge weer een persconferentie waar de nieuwe maatregelen bekend worden gemaakt.
De ingewijden benadrukken dat de versoepelingen teruggedraaid kunnen worden als de besmettingscijfers toch weer sterk gaan stijgen. .... https://nos.nl/artikel/2369689-avondklok-3-weken-langer-scholen-deels-open-kappers-mogen-aan-de-slag.html
WANDELAAR5
21 februari 2021, 19:30
Ongelofelijk. Met het openen van de lagere scholen stijgen de cijfers alweer, gaan ze ook de middelbare scholen nog open doen. Op deze manier komen we nooit uit de lockdown.
Collega van mij uit Twente: schooltje van 80 kinderen: 22 met Corona en 2 docenten erg ziek. Inmiddels ook veel ouders ziek, waaronder mijn collega en zijn vrouw. Allemaal binnen 2 weken na de opening. Scholen zijn de motor van de griep. Waarom zouden er ineens geen problemen zijn met Corona?
Nostredamus
21 februari 2021, 19:33
Waanzin ten top een avondklok verlengen, zodat de kappers open kunnen. Alles wordt nog steeds opgehangen aan de "leugen" Britse variant en andere opkomende varianten. Zelfs iemand als Levi zegt dat de Britse variant een hetze is waarachter RIVM, OMT en Rutte/De Jong zich verschuilen.
Giodude
21 februari 2021, 19:34
De CDA-ers blijven volharden in het negeren van de corona regels.
Nu is het weer onhandige Hugo die de plank misslaat. Nu is het in zijn geval eerder regel dan uitzondering
34912
En zoals verwacht mag het klootjesvolk zich drie weken extra onderwerpen aan de avondklok.
Wanneer houden we eens op met onze oren te laten hangen naar een stelletje labratten en plucheplakkers. Begint steeds meer op een slechte remake van Revenge of the Nerds te lijken.
Nostredamus
21 februari 2021, 19:35
Ongelofelijk. Met het openen van de lagere scholen stijgen de cijfers alweer, gaan ze ook de middelbare scholen nog open doen. Op deze manier komen we nooit uit de lockdown.
Collega van mij uit Twente: schooltje van 80 kinderen: 22 met Corona en 2 docenten erg ziek. Inmiddels ook veel ouders ziek, waaronder mijn collega en zijn vrouw. Allemaal binnen 2 weken na de opening. Scholen zijn de motor van de griep. Waarom zouden er ineens geen problemen zijn met Corona?
Misschien valt de stijging ook wel gelijk met de koude golf. Denk zelf nog steeds dat het weer de grootste oorzaak is van dalende en stijgende cijfers.
WANDELAAR5
21 februari 2021, 19:39
Waanzin ten top een avondklok verlengen, zodat de kappers open kunnen. Alles wordt nog steeds opgehangen aan de "leugen" Britse variant en andere opkomende varianten. Zelfs iemand als Levi zegt dat de Britse variant een hetze is waarachter RIVM, OMT en Rutte/De Jong zich verschuilen.
Dat heeft Levi niet gezegd.
WA
21 februari 2021, 19:43
Middelbare scholen openen = meer corona besmettingen. Wat was het ook al weer, 10m2 per bezoeker? Vertaal dat naar klaslokalen en dan mogen er dus 5 of 6 in. Gaat lekker opschieten zo. Wat gaan die gemiddeld 20 anderen doen? Oh wacht, net als voorheen een onwerkbare situatie creëren. De samenleving zal snel klaar zijn met het begrip dat de jeugd het moeilijk heeft.
Waarschijnlijk schiet het niet echt op met de voorspelde piek in maart dus dan ga je maar net doen of het toch “kan”. Ondertussen kan de rest lekker leeg bloeden. Nog ff ouders van pubers paaien net voor de verkiezingen, houden we daarna nog alles wat langer dicht. Lekker makkelijk verschuilen achter “het virus “ ipv naar een duurzame oplossing te streven.
rob45
21 februari 2021, 19:58
Scholen zijn de motor van de griep. Waarom zouden er ineens geen problemen zijn met Corona?
Omdat het ook een politieke beslissing is beste Wandelaar.
Zeker zijn scholen de motor van alle soorten griep dus ook corona !
De kappers gaan ook misschien open in NL maar omdat Duitsland en België ook de kappers open doen dus dat is ook politiek.
Willem2
21 februari 2021, 20:05
De miljoenste coronaprik is vandaag gezet, zegt demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid, in de vaccinatiestraat van Rotterdam The Hague Airport. Of het écht de miljoenste vaccinatie is is onzeker: dit is een aanname op basis van berekeningen van GGD GHOR, het Landelijk Netwerk Acute Zorg en het RIVM
Daarbij gaat het om eerste en tweede vaccinaties. Het RIVM schat dat ruim 154.400 mensen twee keer zijn geprikt.
"Hoe sneller we gaan, hoe sneller we weer terug kunnen naar 'gewoon'", zegt De Jonge in een video op Twitter. "Prik voor prik komen we dichter bij het leven waar we allemaal zo naar snakken."
.... https://nos.nl/artikel/2369672-miljoenste-prik-vandaag-gezet-nederland-nu-rond-europees-vaccinatiegemiddelde.html
Kunnen niet tellen en waarom ze zo moeilijk doen over deze vaccinaties is niet meer uit te leggen. Bij de griepprik gaat dat zo veel sneller ....
Willem2
21 februari 2021, 20:08
Is waarschijnlijk een klein neefje van Wentelt Eefje :cool:
Kinderen gaan al veel langer in allerlei groepjes naar buiten ....
Badslippers
21 februari 2021, 22:59
De avondklok wordt na 2 maart voor drie weken verlengd.
Dit is toch om te janken. Dan wil ik ook weten of de avondklok effect heeft gehad en in welke mate.
Zo is het de bedoeling dat de kappers op 2 maart weer open mogen
Ook dit is om te janken. Kappers schijnen zo'n beetje heiligenstatus te hebben.
Scholen gedeeltelijk open
Ook om te janken. Als scholen open gaan kun je ook de horeca open gooien. Op scholen zitten honderden leerlingen. In de plaatselijke kroeg zitten er tien.
Zoals verwacht gaan ook de scholen in het voortgezet onderwijs vanaf maandag 1 maart weer deels open. Leerlingen kunnen daar dan gemiddeld anderhalve dag in de week les krijgen.
Zie vorige punt.
In het middelbaar beroepsonderwijs kunnen de scholieren ongeveer een dag in de week les krijgen
Zie vorige punt.
Ook wordt er aan gedacht om winkelen op afspraak mogelijk te maken. Nu is het bij niet-essentiële winkels alleen mogelijk om via 'click and collect' iets aan te schaffen, maar dat wordt dus mogelijk verruimd.
Zie vorige punt. Dan ook kroegbezoek op afspraak.
Aanstaande dinsdag houden demissionair premier Rutte en minister De Jonge weer een persconferentie waar de nieuwe maatregelen bekend worden gemaakt.
Tenslotte, ook dit is om te janken. Waarom een persconferentie als alles alweer is uitgelekt.
De ingewijden benadrukken dat de versoepelingen teruggedraaid kunnen worden als de besmettingscijfers toch weer sterk gaan stijgen.
I rest my case.
rob45
21 februari 2021, 23:18
Kunnen niet tellen en waarom ze zo moeilijk doen over deze vaccinaties is niet meer uit te leggen. Bij de griepprik gaat dat zo veel sneller ....
De GGD kan 2 tot 3 miljoen vaccinaties aan per week heeft men verklaart.
Alleen gaan ze dat niet doen want dan gaat het veel te snel. Schijnbaar moeten we nog even genieten van de c-crisis inclusief een algemene sluiting van de horeca en de meeste winkels,sportscholen enz
De kappers gaan open.. hiep hiep hoera !!!
Tja.. ze konden niet achterblijven bij de buurlanden die de kappers ook openen.
Big30
21 februari 2021, 23:22
Tenslotte, ook dit is om te janken.
I rest my case.
Ik heb tranen in mijn ogen! I rest my case.
Tien politiebusjes maken einde aan feest met honderden mensen in Amsterdams Vondelpark
Aan het begin van de avond is een groot feest ontstaan in het Amsterdamse Vondelpark. Via een video op Facebook werd live verslag gedaan van het feestje, waar honderden mensen zich verzamelden. Om 20.15 uur reden tien politiebusjes het park in om een einde te maken aan het feest. Door deze ingreep van de politie zijn bijna alle feestgangers uit het park vertrokken.
https://www.ad.nl/binnenland/tien-politiebusjes-maken-einde-aan-feest-met-honderden-mensen-in-amsterdams-vondelpark~a57581d4/
Ongehoord! Streng handhaven, dit kan dus echt niet :angryfire:.
mentholbear
22 februari 2021, 01:40
Kappers schijnen zo'n beetje heiligenstatus te hebben.
Tja, als kappers weer open kunnen, moett dit ook weer gelden :smoke:
https://m.youtube.com/watch?v=ogvHD5vDEfc
Potje darten :roll3:
Pikkatrillah
22 februari 2021, 08:02
Dit is toch om te janken. Dan wil ik ook weten of de avondklok effect heeft gehad en in welke mate.
Wat ik nog erger vindt is dat er bij de invoering van de avondklok met klem werd gezegd dat dit de eerste maatregel zou zijn die afgeschaft zou worden bij toekomstige versoepelingen!
Als je dan wil dat mensen zich aan de regels houden en dat er draagvlak blijft, zul je als beleidsmakers eens moeten beginnen om je er zelf aan te houden en om ook te doen wat je zegt !
Nostredamus
22 februari 2021, 12:06
Dat heeft Levi niet gezegd.
Levi heeft wel degelijk bij Jinek gezegd dat de Britse variant geen reden is om de avondklok te handhaven. Ook vertelde hij dat met een percentage van 90% britse variant de besmettingen bleven dalen in VK.
Pikkatrillah
22 februari 2021, 12:19
10.38 uur - Minder AstraZeneca-vaccins geleverd dan beloofd
Farmaceut AstraZeneca levert de komende twee weken minder vaccins aan lidstaten van de Europese Unie dan beloofd. Voor Nederland gaat het om ruim 217.000 doses, die later zullen arriveren. De oorzaak van de vertraging heeft de vaccinmaker niet meegedeeld, zegt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport (VWS).
Vanaf volgende week maandag kunnen er volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) geen vaccins worden geleverd aan priklocaties van de GGD, aan huisartsen en aan instellingen in de geestelijke gezondheidszorg. Reeds geplande prikafspraken, tot en met 14 maart, blijven staan. Nieuwe afspraken worden voor deze periode voorlopig niet ingepland, aldus het RIVM. Volgens het instituut komt er op zondag 7 maart een extra levering van 211.000 doses van AstraZeneca.
Het ministerie van VWS noemt de vertraging een tegenvaller. „Eentje die past in een patroon. We hopen dat de farmaceuten de betrouwbaarheid van hun leveringsschema snel zullen vergroten.”
Het wordt dus toch 2023 voor we het einde van de tunnel zien !
Pikkatrillah
22 februari 2021, 16:18
Dit overweegt het kabinet: meer sport voor jongeren, extra contactberoepen open
Het kabinet overweegt de sportregels voor jongvolwassenen te versoepelen. Ook wordt er bekeken of naast de kappers meer contactberoepen weer kunnen worden toegestaan, melden meerdere Haagse bronnen.
Hoop doet leven !
Willem2
22 februari 2021, 17:40
Het demissionaire kabinet zoekt naar manieren om mensen meer lucht te geven en kleine versoepelingen door te voeren, maar "de ruimte is beperkt". Dat zeggen de demissionaire ministers De Jonge en Grapperhaus na overleg met de bij de coronacrisis betrokken vakministers op het torentje.
Na Cathuisoverleg gisteren bleek dat het kabinet van plan is de avondklok te verlengen om kleine stappen te kunnen zetten met bijvoorbeeld het openen van kappers of het deels openstellen van middelbare scholen. Op de maatregelen die morgen op een persconferentie worden toegelicht, willen de ministers niet vooruitlopen, maar ze zeggen heel goed te begrijpen dat mensen veel behoefte aan versoepelingen hebben.
De Jonge erkent dat de rek er een beetje uit is en dat het kabinet zoekt naar wat er weer wel kan. Volgens de demissionaire minister van Volksgezondheid begrijpt het kabinet heel goed dat kleine stappen mensen iets meer lucht kunnen geven, "zodat we het iets langer kunnen volhouden met elkaar". Maar volgens De Jonge staan we ook voor een dilemma.
..... https://nos.nl/artikel/2369815-kabinet-zoekt-naar-manieren-om-mensen-meer-lucht-te-geven-maar-staat-voor-dilemma.html
Nostredamus
22 februari 2021, 18:42
Waar Kuypers eerst de regering al had omgepraat om, tegen het advies van de gezondheidsraad, eerst het ziekenhuispersoneel te vaccineren voordat de kwetsbare aan de beurt waren.
Nu probeert hij weer op de stoel van het kabinet te gaan zitten door te stellen dat versoepelingen, buiten de aangekondigde, niet mogelijk zijn omdat we dan weer een enorme uitbraak tegemoet kunnen zien. Volgens mij hoort Kuypers te vertellen hoe het in de ziekenhuizen ervoor staat en de politiek hoort de maatregelen te nemen die passend zijn. Hierbij mogen ze wat mij betreft eens wat meer naar andere belangen kijken dan alleen het aantal bezette ziekenhuisbedden. Dit aantal zit trouwens op ongeveer een derde van het voorjaar en is ook lager dan in December
schoolmeester
22 februari 2021, 18:52
Mooi gezegd, de waarheid, het word hoog tijd voor meer versoepelingen zodat o.a. de ondernemers meer lucht krijgen en niet failliet gaan.
Als de regering op de huidige voet doorgaat komt er een langdurige periode van armoede en ellende, en dit wil toch niemand ?
Groet, schoolmeester.
rob45
22 februari 2021, 18:59
Mooi gezegd, de waarheid, het word hoog tijd voor meer versoepelingen zodat o.a. de ondernemers meer lucht krijgen en niet failliet gaan.
Als de regering op de huidige voet doorgaat komt er een langdurige periode van armoede en ellende, en dit wil toch niemand ?
Groet, schoolmeester.
Helemaal waar ! Net vernomen dat de horeca een rechtszaak/ bodemprocedure gaat voeren over heropening van de horeca en/of anders vergoeding van de werkelijke kosten.
Als in maart de sluiting verlengt gaat worden zal zeker 20 tot 30 % van de horeca voorgoed de deuren moeten sluiten wegens gebrek aan inkomsten.
KHN-voorzitter Robèr Willemsen vindt het onacceptabel als er vanaf 2 maart geen enkele versoepeling voor de horeca komt. Restaurants en cafés zitten sinds halverwege oktober op slot,*discotheken en nachtclubs zijn al bijna een jaar dicht. ,,De verplichte horecasluiting plus het feit dat de steun vanuit de overheid niet 100 procent van de lasten dekt, betekent dat veel ondernemers het faillissement in de ogen zien, met alle gevolgen - zowel zakelijk als privé - van dien”, reageert Willemsen geërgerd.
Willem2
22 februari 2021, 19:35
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 4217 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 484 minder dan gisteren. Het is wel iets meer dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 4124 mensen positief getest werden. Het gemiddeld aantal besmettingen loopt sinds een dag of tien weer langzaam op. .... https://nos.nl/artikel/2369819-rivm-4217-nieuwe-besmettingen-meer-dan-gemiddeld.html
Niks versoepelen maar eindelijk eens geld betalen aan gedupeerden. Straks is de hele horeca in criminele handen ....
WANDELAAR5
22 februari 2021, 19:39
Net op het RTL journaal: geruchten dat alle contact beroepen weer open gaan...
schoolmeester
22 februari 2021, 19:44
Goed nieuws.....
Groet, schoolmeester.
Willem2
22 februari 2021, 19:50
Ja absurd net als in Belgie. Indien je daartoe overweegt dan moeten ook alle winkels weer open gooien net als musea, dierentuinen, pretparken, restaurants, hotels etc.
Om nog maar te zwijgen over de hele cultuursector. Het is tenenkrommend welke branches worden gestraft ....
Herr Fick
22 februari 2021, 21:30
Groet, schoolmeester.
Ik ken de situatie in NDL niet, maar in België zijn toch maar een relatief beperkt aantal ondernemers getroffen.
Een snelle hervatting van alle activiteiten is dus niet zo vanzelfsprekend want vorige week zijn bijvoorbeeld de kappers opengegaan en het aantal ziekenhuisopnames stijgt al weer.
Aan de scholen kan het mijns inziens niet liggen want we hebben net de krokusvakantie achter de rug.
Kappers terug openen lijkt me dus niet zo'n goed idee. Het is trouwens het enige contactberoep waar je als klant geen masker kan ophouden want de lintjes of de oorlussen zitten in de weg. Bij de pedicure, manicure , masseur of bij de tatoeëerder bijvoorbeeld zou dat wel kunnen. Maar die blijven dus dicht. Niet toevallig wellicht dat één van de VLD voormannen (voor de Noorderburen: dat is de partij van de premier) , Francesco Vanderjeugd, een kapper is.
https://www.hln.be/staden/kapper-burgemeester-francesco-vanderjeugd-ontvangt-schepen-geert-moerkerke-als-eerste-klant-even-blij-als-het-moment-waarop-ik-straks-mijn-eerste-vaccin-zal-krijgen~a2dc2db9/182248339/
Buiten horeca, toerisme en contactberoepen lijken me niet zo veel andere sectoren getroffen. 's Ochtend op de weg is het alweer pokkedruk. Vrachtwagens en busjes met bouwvakkers alom. Huizenprijzen schieten de hoogte in. Het lijkt me dus wel mee te vallen met de economische schade.
Wat wel tragisch wordt is het lot van het horecapersoneel dat half time ingeschreven was, maar full time werkte. Daardoor ontvangen ze nu maar een halve uitkering, natuurlijk. Hopelijk draagt corona er toe bij om het zwartwerk wat terug te dringen. Dan is er tenminste nog één positief gevolg aan deze bizarre toestand.
WANDELAAR5
22 februari 2021, 22:23
Ik ben de laatste keer geknipt terwijl ik mijn mondmasker op had. De kapper knipte vernuftig om het kapje en de elastieken achter mijn oren heen.
Eddy_V
22 februari 2021, 23:16
Een snelle hervatting van alle activiteiten is dus niet zo vanzelfsprekend want vorige week zijn bijvoorbeeld de kappers opengegaan en het aantal ziekenhuisopnames stijgt al weer.
Het aantal ziekenhuisopnames zegt alleen niet alles.
Die kappers hebben zolang niet gewerkt dat ze het vak wellicht verleerd zijn.
Van belang is derhalve om te weten met welke kwetsuren die personen na hun kappersbezoek in het ziekenhuis zijn opgenomen.
Het is maar goed dat de dames van de P6 niet en masse gestopt is met hun vak. Zou levensgevaarlijk zijn als die na vele maanden voor het eerst weer eens zouden pijpen :eek:
deket
23 februari 2021, 00:06
Eddy, Vele kappers kwamen gewoon aan huis om hun werk voort te zetten,juist zoals de dvps dus
Herr Fick
23 februari 2021, 09:22
Ik ben de laatste keer geknipt terwijl ik mijn mondmasker op had. De kapper knipte vernuftig om het kapje en de elastieken achter mijn oren heen.
Tijdens mijn laatste bezoek aan de pedicure zat ik achter plexiglas met alleen mijn benen er onder plus een mondmasker aan. En rond mijn eksterogen en mijn eelthielen zitten helemaal geen elastieken, maar toch mag het niet. Waarschijnlijk omdat er te veel wijven in de politiek zitten. Eerst hun haar, dan hun schoenen en dan pas hun voeten. En Herr Fick hobbelt maar verder met zijn pijnlijke poten op zijn steunzolen.:mad:
schoolmeester
23 februari 2021, 09:59
Ik doe mijn voeten zelf.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik heel lenig ben......
Groet, schoolmeester.
Willem2
23 februari 2021, 11:00
Ik ken de situatie in NDL niet, maar in België zijn toch maar een relatief beperkt aantal ondernemers getroffen.
Ik begrijp niet dat je tot deze uitspraak kunt komen. Ja 60-70% van de economie hobbelt gewoon verder maar ongeveer 30% is kaltgestellt en ondervind veel economische schade door de maatregelen.
Willem2
23 februari 2021, 11:02
Gedoe bij Herstel-NL: topeconoom Rabobank trekt zich terug, initiatiefnemers spreken van ‘politieke druk’
Vooraanstaande leden van Herstel-NL, een initiatief om met een alternatieve corona-aanpak de lockdown te beëindigen, zijn er gisteravond ineens uit gestapt. Het gaat om Rabobank Amsterdam-voorzitter Barbara Baarsma, econoom Bas Jacobs en voormalig CPB-directeur Coen Teulings. Een reden voor hun vertrek geven ze niet. Volgens Herstel-Nl zijn de initiatiefnemers de afgelopen 24 uur door politiek Den Haag onder grote druk gezet om hun campagne te staken.
.....
https://www.ad.nl/economie/gedoe-bij-herstel-nl-topeconoom-rabobank-trekt-zich-terug-initiatiefnemers-spreken-van-politieke-druk~aef5b2a9/
Herstel NL wordt Afstel NL :cool:
Herr Fick
23 februari 2021, 14:17
Ik begrijp niet dat je tot deze uitspraak kunt komen. Ja 60-70% van de economie hobbelt gewoon verder maar ongeveer 30% is kaltgestellt en ondervind veel economische schade door de maatregelen.
Omdat mijn ogen niet op mijn gat staan zoals men dat bij ons zegt en dus door even te kijken naar het rollend materiaal en naar de "train de vie" van een aantal klagers.
Het hangt er van af hoeveel % horeca, toerisme en contactberoepen innemen. Volgens het inkomen dat ze officieel op hun belastingaangifte zetten moet dat zoiets van een 0,5% zijn. Trouwens, 30% is een relatief klein getal t.o.v. 60 of 70%. En je vindt net zo veel economische voorspellingen die andere cijfers weergeven.
De overheidsschuld is wel enorm gestegen door de hulp aan ondernemers, inclusief de pogingen tot fraude die er (geweest)zijn.
Het is wellicht het moment om het roer om te gooien na corona. Alles officieel, hogere prijzen natuurlijk, elke werknemer volledig ingeschreven. Een officiële kassa met registratie voor alle beroepen. Bij de kapper -om bij dat voorbeeld te blijven- krijg je nooit een bonnetje als je het niet vraagt. Als dat allemaal OK is dan mogen ze bij mij nog eens aankloppen voor medeleven.
Maar ik twijfel er geen seconde aan dat het in NDL beter in orde is. (no joke)
kempie
23 februari 2021, 15:35
Net in het nieuws een bron zegt alle contactberoepen mogen weer open behalve prostitutie. Ik had niet anders verwacht. Arme prostituees. Ze mogen niet open en ze krijgen niks geen compensatie.
Nostredamus
23 februari 2021, 15:44
Wat hier boven staat zal ongetwijfeld kloppen. Ik schiet dus met geen enkele versoepeling iets. Alleen mensen met schoolgaande kinderen en jeugd tot 28 jaar hebben hier enig voordeel van. Natuurlijk ook de mensen die naar de kapper willen dat is natuurlijk ook een enorme levensbehoefte. Van Duitsland verwacht ik ook niet dat de SC clubs op korte termijn opengaan, die hebben dat trouwens de vorige keer via de rechter wel af kunnen dwingen om gelijk gesteld te worden met de contactberoepen.
Eddy_V
23 februari 2021, 15:54
Net in het nieuws een bron zegt alle contactberoepen mogen weer open behalve prostitutie. Ik had niet anders verwacht. Arme prostituees. Ze mogen niet open en ze krijgen niks geen compensatie.
Tja.. en de wishfull thinking cijfers van Pietpotent zien er ook alleen maar slechter uit ipv beter, dus ondanks dat ik zijn optimistische instelling deel, gaat het nog niet echt beter.
Maar ja cijfers en statistieken.. men kan er altijd uithalen wat voor de persoon in kwestie het beste uitkomt.
Voorlopig dus nog steeds gezellig naar de dames thuis of in een knusse hotelkamer rotzooien.
WA
23 februari 2021, 16:05
Als we iemand afkunnen maken dan zullen we ook iemand afmaken, toch.....
De enige reden waarom scholen weer open gaan is om electoraal gewin. Anders begrijp ik niet hoe de premier anders de drie daaraan voorafgaande maanden kan zeggen dat het er niet goed uitziet. Tot het moment dat de basisschool weer open nog was er toch echt wel een langzame doch gestaag dalende lijn te zien. De politiek, kotst ons uit. Ze houden ons in een gezondheidscrisis en de zogenaamde versoepelingen zorgen alleen maar langere tijd voor meer ellende. Of kan er iemand met een voorbeeld op de proppen komen waar het westerse systeem wel werkt? Dat herstel.nl onder politieke druk gezet zouden zijn laat mijn wenkbrauwen ernstig fronsen. De regering neemt of volledige controle over ieders individuele bewegingen als het ze Ernst is, of laat het helemaal los. Er tussen in gaan zitten werkt niet en levert alleen maar nog meer loze politieke beloften op.
Verder meld NRC het volgende in hun corona blog van vandaag
Tot en met zondag zijn in Nederland in totaal 65 mensen overleden binnen 26 dagen nadat ze werden ingeënt tegen het coronavirus. Dat meldt Bijwerkingencentrum Lareb dinsdag, dat benadrukt dat het overlijden waarschijnlijk niet is veroorzaakt door de vaccinatie. Het gaat om ouderen die een kwetsbare gezondheid hebben, op hoge leeftijd zijn of een combinatie van beide.
Het aantal sterfgevallen is in een week tijd met dertig opgelopen. 55 overledenen waren 80 jaar of ouder, de andere 10 waren tussen de 65 en 79 jaar. Het centrum benadrukt dat in Nederland wekelijks gemiddeld 775 mensen in verpleeghuizen en tweeduizend van alle 80-plussers overlijden door allerlei oorzaken. „Hier zullen ook mensen bij zijn die pasgeleden zijn gevaccineerd.”
Een aantal van de ouderen kreeg in de dagen na de prik bekende bijwerkingen zoals koorts, misselijkheid, spierpijn en vermoeidheid. Deze klachten zijn niet de oorzaak van hun overlijden, maar kunnen volgens Lareb wel hebben bijgedragen aan verslechtering van hun al fragiele gezondheidstoestand. Het centrum kreeg tot nu toe 5.068 meldingen binnen van mensen die last kregen van een of meerdere bijwerkingen na te zijn gevaccineerd. Zij komen uit een groep van ongeveer 900.000 gevaccineerden, meldt Lareb.
Ik haal uit bovenstaande dat je bij de wekelijkse sterfte cijfers er eigenlijk standaard 775 van af moet halen want die gingen gemiddeld gezien toch wel dood......
Brad Clitt
23 februari 2021, 16:07
En waarschijnlijk zouden de clubs/privehuizen gewoon gesloten blijven, net zoals de andere doorstroomlocaties.
schoolmeester
23 februari 2021, 16:55
Contactberoepen volgende week weer toegestaan, prostituee,s echter niet......
Groet, schoolmeester.
pietpotent44
23 februari 2021, 17:59
Tja.. en de wishfull thinking cijfers van Pietpotent zien er ook alleen maar slechter uit ipv beter, dus ondanks dat ik zijn optimistische instelling deel, gaat het nog niet echt beter.
Dat zijn werkelijke cijfers van nice en lcps, geen wishfull thinking cijfers.
Welke cijfers gaan volgens jou niet goed dan ? En van wanneer ? Van de afgelopen 2 dagen ?
Badslippers
23 februari 2021, 18:04
Herstel NL wordt Afstel NL
Dit is de zoveelste club zeer hoog opgeleide mensen zoals Baarsma en Teulings die vinden dat ze met hun adviezen Nederland uit de coronacrisis kunnen halen. Baarsma is hoogleraar economie en bekleedt diverse bestuursfuncties. Teulings is ook econoom en zelfs universiteitshoogleraar. Geen domme mensen dus. Maar waarom denken deze mensen telkens dat ze de oplossing in pacht hebben? Omdat ze buitengewoon begaafd zijn en topfuncties bekleden. Het demasqué (ik ben blij dat ik dat woord weer eens uit de mottenballen kan halen) van beiden was te zien bij een aflevering van Op1. Een soort van praatprogramma waar allerlei deskundigen en ander hoogbegaafde mensen mogen aansluiten om hun mening en adviezen te geven over materie waar ze echt de ballen verstand van hebben.
Teulings: "Wat me het meest aan het hart gaat zijn de sluiting van de scholen en dat de universiteiten al een jaar dicht zijn." "Hmmm", dacht ik. "Vreemd dat al die doden, zieken en failliete ondernemers hem niet aan het hart gaan." Maar ja, we hebben hier te maken met een universiteitshoogleraar die werkzaam is op een universiteit. En die zijn momenteel dicht. Hij vervolgt met: "De scholen kunnen per 1 maart weer allemaal open want we weten dat de doden vallen bijna allemaal in de leeftijdscategorie 65+ en jongeren spelen daar een ondergeschikte rol in". Ik zag op de achtergrond Marcel Levi (directeur van een aantal Londense ziekenhuizen) al heftig nee schudden en zijn wenkbrauwen fronsen. Ik had hetzelfde. Jongeren spelen een ondergeschikte rol? Uhhh, jongeren hebben wellicht minder last van een besmetting maar kunnen wel anderen (ouderen) besmetten. Teuings praatte alleen over jongeren die het erg hebben en gebruikte daarvoor grote woorden. En oudjes? Die moeten beschermd worden liefst door ze op te hokken. Levi: Maar Coen Teulings kan echt gewoon veel beter rekenen dan ik maar 10% van de coronadoden is jonger dan 65 jaar. Een aanzienlijk deel van die mensen onder de 65 ligt op de IC aan de beademing en hebben daarna ernstige gezondheidsproblemen.
Levi deelde verder een linkse directe uit: "Een beschaafde samenleving kenmerkt zich door solidariteit tussen zieken en gezonden, tussen ouderen en jongeren, tussen zwakkeren en sterken,. En als we daar nu een splitsing in gaan aanbrengen, dan gaat die solidariteit verloren. Het experiment van de heer Teulings is al gedaan van de zomer. Toen was alles open. Jongeren mochten lekker naar Griekenland en Spanje op vakantie, mochten feestvieren kwamen terug. Je zag eerst in de universiteits steden alle plaatsjes rood worden. En later sloeg dat over op de ouderen. Dus ik denk dat dit niet een heel erg goed idee is. Ik herken de schade die wordt aangericht bij jongeren. Maar ik denk dat we niet voorbij moeten gaan aan de schade die op dit moment wordt aangericht bij ouderen. En we gaan hier alleen maar doorheen komen als we het samen doen als een groep als een gemeenschap".
Kijken? https://www.npostart.nl/marcel-levi-en-coen-teulings-over-de-britse-variant-van-het-coronavirus/18-02-2021/POMS_BV_16440361
De hele lichaamstaal van Teulings straalde uit dat hij op een dood spoor zat en beet zich vervolgens vast in zijn bekende rol van rekenmeester en cijferfetisjist die hij vervulde bij het CPB. In een ander programma (weet niet meer welk) zat als een kip zonder kop te kakelen. Ik begrijp goed dat zij herstel.nl verlaten want ze voelden doodeenvoudig nattigheid namelijk dat ze de plank de laatste week behoorlijk mis sloegen. Een typisch geval van schoenmaker blijf bij je leest.
kempie
23 februari 2021, 18:27
Maar ja cijfers en statistieken.. men kan er altijd uithalen wat voor de persoon in kwestie het beste uitkomt.
Voorlopig dus nog steeds gezellig naar de dames thuis of in een knusse hotelkamer rotzooien.
Exact ze leggen het weer uit zoals ze willen. Stijging van 18 procent maar in de vorige week cijfers zaten die dagen waarin minder getest werd door de sneeuw en vorst misschien hebben afgelopen weekend zich ook nog wel meer mensen laten testen omdat ze ergens heen wilde omdat het vakantie is deze week in noord en midden nederland. Zegt dus niet of het percentage positief geteste mensen is toegenomen.
MrSchwanz
23 februari 2021, 19:05
Prostitutie mag pas over 2 maanden denk ik. Nog even duimen met je jongeman.
Willem2
23 februari 2021, 20:44
Dit zijn de nieuwe coronamaatregelen (en de regels die blijven gelden)
De avondklok wordt verlengd, middelbare- en mbo-scholen gaan weer deels open en volgende week mogen bijna alle contactberoepen weer aan de slag. Dat maakten demissionair premier Rutte en demissionair minister van Volksgezondheid De Jonge bekend op hun coronapersconferentie.
"We komen nu in een fase terecht waarin we bereid zijn wat meer risico te nemen", zei Rutte. De verruimingen zijn volgens de premier alleen mogelijk als iedereen zich aan de basismaatregelen houdt, zoals handen wassen, zo veel mogelijk thuiswerken en mondkapjes dragen waar nodig.
....https://nos.nl/artikel/2370001-dit-zijn-de-nieuwe-coronamaatregelen-en-de-regels-die-blijven-gelden.html
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/02/23/voorzichtig-meer-lucht-tijdens-de-lockdown
Eddy_V
23 februari 2021, 21:16
Dat zijn werkelijke cijfers van nice en lcps, geen wishfull thinking cijfers.
Welke cijfers gaan volgens jou niet goed dan ? En van wanneer ? Van de afgelopen 2 dagen ?
alle testcijfers van de afgelopen 10 tot 2 dagen tot vandaag hecht ik ook niet zoveel waarde aan, ook al zijn die nog niet aan het dalen. Die zijn op zoveel manieren te interpreteren en te relativeren (in de zin van in relatie brengen tot) dat iedereen daar zijn eigen interpretatie aan kan geven afhankelijk vanuit welke positie je kijkt.
Wat zeker niet goed gaat zijn IC toenames en toename van sterfgevallen, die zijn niet anders te interpreteren dan als de feiten.
Maar zoals gezegd deel ik jou optimistische instelling ook al is daar nog geen directe aanleiding toe.
pietpotent44
23 februari 2021, 21:23
alle testcijfers van de afgelopen 10 tot 2 dagen tot vandaag hecht ik ook niet zoveel waarde aan, ook al zijn die nog niet aan het dalen. Die zijn op zoveel manieren te interpreteren en te relativeren (in de zin van in relatie brengen tot) dat iedereen daar zijn eigen interpretatie aan kan geven afhankelijk vanuit welke positie je kijkt.
Wat zeker niet goed gaat zijn IC toenames en toename van sterfgevallen, die zijn niet anders te interpreteren dan als de feiten.
Maar zoals gezegd deel ik jou optimistische instelling ook al is daar nog geen directe aanleiding toe.
Infectiecijfers zou kunnen.
IC cijfers zijn al paar weken redelijk stabiel ergens tussen 500 en 550. Sterftecijfers zie ik niet stijgen, eerder dalen.
Je kan het beter per week bekijken dan per dag i.vm. gebruikelijke fluctuaties.
De ontwikkeling in die sterftegrafiek ziet er toch niet zo slecht uit ?
34915
Eddy_V
23 februari 2021, 21:23
En waarschijnlijk zouden de clubs/privehuizen gewoon gesloten blijven, net zoals de andere doorstroomlocaties.
Daar zeg je zoiets over doorstroomlocaties, zelfs opnames in verpleeghuizen en de hospices voor de laatste levensfase worden tot een minimum beperkt.. triest
Eddy_V
23 februari 2021, 21:38
I C cijfers zijn al paar weken tedelijk stabiel ergens tussen 500 en 550. Sterftecijfers zie ik niet stijgen, eerder dalen.
Vandaar wishful thinking als je het niet wilt zien. Wordt toch regelmatig gepubliceerd.
Maar veel belangrijker dan het aantal is de inhoud van de stijgende opnames, IC-liggers en sterfgevallen: daar worden maar mondjesmaat gegevens over naar buiten gebracht. Terwijl de kans zeer groot is dat deze sterfgevallen nog steeds uit de alleroudsten, reeds terminale patiënten en mensen met een zeer zwakke gezondheid bestaan.
De buitenproportionele situatie na de aangekondigde versoepelingen staat naar mijn idee nog steeds niet in verhouding tot het beoogde resultaat. Zelfs als alleen gezondheid het criterium zou zijn. Zoals al eerder hier en op serieuze media geschreven is, gaan er meer mensen dood door niet-tijdige diagnoses en uitgestelde behandelingen dan de oversterfte door Covid bedraagt.
Het regeringsbeleid is daarin onverminderd kortzichtig, ongeacht stijgende of dalende cijfers. Zeker nu de alleroudsten en zwakkere ouderen hun eerste en steeds meer zelfs al hun tweede vaccinatie hebben gekregen.
pietpotent44
23 februari 2021, 21:43
Vandaar wishful thinking als je het niet wilt zien. Wordt toch regelmatig gepubliceerd.
Maar veel belangrijker dan het aantal is de inhoud van de stijgende opnames, IC-liggers en sterfgevallen
De buitenproportionele situatie
Zoals al eerder hier en op serieuze media geschreven is, gaan er meer mensen dood door niet-tijdige diagnoses en uitgestelde behandelingen dan de oversterfte door Covid bedraagt.
Het regeringsbeleid is daarin onverminderd kortzichtig.
Ik zie inderdaad geen stijging in de sterftegevallen nee. Twee dagen lichte stijging, gevolgd door 5 dagen daling. Die grafiek is bijgewerkt tm vandaag. Dus ik zie niet wat daar zo wishfull thinking aan is.
Als het goed is moet de komende weken / maanden de vaccinatie inderdaad zijn vruchten gaan afwerpen. Maar ik heb het meest vertrouwen in het positief effect van de lente en zomer.
Uitgestelde reguliere zorg is inderdaad zeker zo erg.
Ik was desondanks toch gematigd blij vandaag met de persconferentie. Heropening van contactberoepen en versoepeling op scholen was zon beetje het maximum wat je vandaag kon verwachten.
Het zou te mooi om waar geweest zijn als per 2 maart de clubs alweer open gingen. Al hoop ik nog steeds dat in elk geval sekswerkers in privehuizen ergens in (2e helft) maart wel weer mogen beginnen.
Eindelijk durft het kabinet wat eerste versoepelingen aan.
WA
23 februari 2021, 22:06
Levi deelde verder een linkse directe uit: [I]"Een beschaafde samenleving kenmerkt zich door solidariteit tussen zieken en gezonden, tussen ouderen en jongeren, tussen zwakkeren en sterken,. En als we daar nu een splitsing in gaan aanbrengen, dan gaat die solidariteit verloren.
En dat is nu precies wat de regering aan het doen is. Onder de noemer sociaal zijn en goede bedoelingen word solidariteit tussen de mensen niet een beetje afgebroken maar er keihard tussenuit gebeukt. Een normale discussie over het corona beleid dat niet door de regering bedacht is, is vrijwel onmogelijk geworden. Emotie gaat boven ratio, anders denken verboden en je bent paria als je ook maar de lichtste twijfel hebt.
Ondertussen krijgen we sigaren uit eigen doos met de "versoepelingen". Het staat haaks op wat er de afgelopen drie maanden via de propaganda machine over ons is uitgestort. Pubers mogen weer naar school, maar de school mag het verder helemaal zelf uitzoeken hoe....... En dat noemen ze dan "besturen".
Rutte en zijn discipelen krijgen over 14 dagen het deksel op de neus terug. En wie is er dan de lul........ Of het werkt wonderbaarlijk wel, en dan staan ze nog steeds in hun hemd. Want waarvoor was al die paniek dan over een aanstaande derde golf dan nodig?
Niemand snapt het nog. Met Rutte en co al negen maanden voorop.
Brad Clitt
23 februari 2021, 22:11
In de late herfst werd alles op slot gedaan bij 4000 tot 5000 nieuwe besmettingen per dag, nu bij hetzelfde aantal en een dreigende derde golf worden er versoepelingen doorgevoerd, de logica ontgaat mij enigszins. Het enige wat ik kan bedenken is de nadering van een bepaalde datum...
kempie
23 februari 2021, 23:15
IC cijfers zijn al paar weken redelijk stabiel ergens tussen 500 en 550. Sterftecijfers zie ik niet stijgen, eerder dalen.
Je kan het beter per week bekijken dan per dag i.vm. gebruikelijke fluctuaties.
De ontwikkeling in die sterftegrafiek ziet er toch niet zo slecht uit ?
34915
Ik geef je een keer gelijk de ontwikkeling in de sterfte grafiek is prima en die zal zich sterk blijven verbeteren. Deze hangt namelijk sterk samen met de besmettingen in verpleeghuizen en gezien het niet lang duurt voor dat de hele groep in verpleeghuizen is gefacineerd (voor de 2e keer) neemt het aantal doden sterkt af.
Dan is de enige reden om alles nog in lockdown te houden omdat de ziekenhuis capaciteit onder druk komt te staan maar het aantal doden is eigenlijk geen reden meer. Denk dat dit binnen een maand zover is.
Nog een oud artikeltje gevonden. Toen was het al bijna 50% van de doden in verpleeghuizen dat zal in de 2e golf alleen maar hoger zijn omdat in de 2e lockdown er wel bezoek was toegestaan in verpleeghuizen. Het aantal verpleeghuizen in de 2e golf waar een besmetting voor kwam was ook hoger dan in de eerste golf. Bovendien sterven veel minder mensen die op de ic komen in de 2e golf omdat men beter weet hoe ze te behandelen en zijn er nu medicijnen die de sterfte verlagen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5144186/corona-doden-sterfgevallen-overleden-verpleeghuis-ouderen
Met een zo’n daling van het aantal doden zal de weerstand bij de bevolking steeds sterker worden en moeten ze wel steeds meer openen.
Je ziet de druk toenemen, de burgemeesters bezwijken al en wouden terrassen ook openen. Denk dat over drie weken moeilijk wordt winkels en terrassen nog gesloten te houden. De clubs zal nog wel een brug te ver zijn. Lijkt me best mogelijk dat we ergens eind april weer naar de clubs kunnen met een mondkapje natuurlijk en 1 1/5 meter afstand.
frits the cat
24 februari 2021, 00:28
Nu wordt het wel heel bizar. Rutte zegt 'druk op zorg hoog', 'cijfers stijgen'. De jonge zegt 'nu al zien we effect vaccin in de zorg, en besmettingen nemen af'.
Mensen.. het is bullshit. Van A tot Z. Ze spreken elkaar in één persco tegen.
Eddy_V
24 februari 2021, 00:44
Nu wordt het wel heel bizar. Rutte zegt 'druk op zorg hoog', 'cijfers stijgen'. De jonge zegt 'nu al zien we effect vaccin in de zorg, en besmettingen nemen af'.
Mensen.. het is bullshit. Van A tot Z. Ze spreken elkaar in één persco tegen.
Zo zie je dat ieder interpreteert wat hem het beste uitkomt of wil horen.
druk is inderdaad nog steeds hoog, dat is geen geheim zelfs als de cijfers gelijk blijven of dalen in grafieken (stijgen helaas al een aantal dagen maar dat wil ook niet iedereen horen)
De jonge gaf expliciet aan dat onder kwetsbare ouderen in verzorgingshuizen de besmettingen afnemen als gevolg van de vaccinaties.
Deze beide uitspraken spreken elkaar dus niet tegen beste Frits
Willem2
24 februari 2021, 00:52
Toch zijn deskundigen kritisch. "De logica van deze strategie is me ontgaan", zegt epidemioloog Alma Tostmann van het Radboudumc. "Ik snap dat het kabinet mensen tegemoet wil komen, maar het uitgangspunt is een stijging in cijfers en aanhoudend stabiele ziekenhuiscijfers." Tostmann mist "in het algemeen een concreet perspectief, zoals het Verenigd Koninkrijk dat nu heeft".
Onzekerheid
Epidemioloog Amrish Baidjoe kan zich evenmin vinden in de aangekondigde versoepelingen. "Als je kijkt naar de onzekerheid waarin we nu zitten, dan kun je niet bepaald zeggen dat het nou zo goed gaat, want dat gaat het niet. Ik vraag me steeds af wat nou precies de richting is waar het beleid naartoe gaat."
"Als je bijvoorbeeld kijkt naar het niveau van besmettingen op dit moment en die vergelijkt met de versoepelingen in juni, dan was het aantal infecties toen een stuk lager", zegt Baidjoe. Het is wel duidelijk dat de versoepelingen politiek gemotiveerd zijn, maar welke politieke keuzes worden er nou eigenlijk gemaakt? Dit is met vuur spelen."
Daarom pleit Baidjoe voor een behoedzamer beleid. "Er is ook veel meer tussen open en dicht. Ik ben het er helemaal mee eens dat de scholen open moeten, maar ga dan niet ook over tot die andere verruimingen. Doe het op een gecontroleerde manier. Anders is die hele dure lockdown voor niks geweest."
Immunoloog Dimitri Diavatopoulos van het Radboudumc denkt dat de versoepelingen vooral een politieke afweging zijn. De voordelen van de nieuwe regels wegen nu op tegen de mogelijke extra risico's die erdoor ontstaan, denkt hij. "Het is niet haalbaar of per se wenselijk om alle risico's volledig naar nul te krijgen, maar ze moeten wel acceptabel zijn. En daar blijft onzekerheid over."
Baidjoe vreest dat de meest kwetsbare groepen de dupe kunnen worden van de versoepelingen. "IC's zijn bij iedere coronagolf weer gevuld met mensen uit achterstandswijken. Ik vind de persconferenties al moeilijk te volgen, laat staan voor deze groepen. Er is door de overheid niets substantieels gedaan om die doelgroep beter te bereiken met bijvoorbeeld spotjes in verschillende talen."
'School belangrijk'
Ook arts-epidemioloog Frits Rosendaal van het LUMC noemt de versoepelingen risicovol. "De besmettingscijfers lijken wat te stijgen en dan liggen versoepelingen niet voor de hand", zegt hij. Daar staat volgens hem tegenover dat de besmettingscijfers wel een stuk lager zijn dan een maand geleden. "En vooral het schoolbezoek is enorm belangrijk." Dat verklaart dat de regering dit risico neemt, denkt hij. "Het zou echter best kunnen dat een deel weer teruggedraaid moet worden."
Immunoloog Diavatopoulos denkt dat de versoepelingen essentieel zijn "om het vol te houden". Het grootste probleem voor de regering zit er volgens hem in dat er mogelijk weer een verscherping nodig is, nadat er is versoepeld.
"Het is in ieder geval belangrijk om de komende weken goed te blijven monitoren hoe de situatie zich ontwikkelt qua infecties, ziekenhuisopnames en qua vaccinatiegraad, stelt hij. "Want hoe sneller de risicogroepen een dosis krijgen, des te hoe sneller de ziekenhuis- en ic-opnames en sterfte omlaag gaan."
'Echt eerlijk zijn over klachten'
Bij de contactberoepen is het vooral belangrijk dat de regels echt volledig worden nageleefd, zegt epidemioloog Tostmann tot slot. "Het zou vooral zo veilig mogelijk moeten. Dat betekent dus echt eerlijk zijn over klachten, ook als je na maanden eindelijk weer naar de kapper mag. En goede op het gezicht aansluitende maskers dragen over mond én neus en niet van die gekke schermpjes op je kin."
.... https://nos.nl/artikel/2370016-experts-kritisch-op-versoepelingen-logica-van-deze-strategie-ontgaat-me.html
Willem2
24 februari 2021, 11:32
Hugo de Jonge kondigt grof geschut aan: in de loop van de lente 2,5 miljoen prikken per week
In de race tussen het virus en zijn bestrijders kondigt minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) grof geschut aan: hij bereidt nu grootschalige vaccinatie voor om maximaal 2,5 miljoen inentingen per week te zetten vanaf ‘de loop van het tweede kwartaal’. Ook het testen moet massaler: de PCR-capaciteit moet naar dagelijks 200.000 tests.
In april moet het vaccinatietempo al op anderhalf miljoen wekelijkse prikken komen te liggen, schrijft De Jonge aan de Tweede Kamer. Dat is fors: momenteel ligt het aantal inentingen al weken boven de 200.000. Er kleeft wel een gigantisch ‘mits’ aan de prognoses: de minister is totaal afhankelijk van de soms grillige leveringen van fabrikanten. .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/hugo-de-jonge-kondigt-grof-geschut-aan-in-de-loop-van-de-lente-2-5-miljoen-prikken-per-week~a4d4194e/
Ook hier komt weer niks van terecht. Uiteindelijk is helemaal niemand verantwoordelijk en hobbelen we verder ...
Willem2
24 februari 2021, 11:34
Ga het coronadebat maar volgen ....:cool:
Nostredamus
24 februari 2021, 11:38
Nu het voorjaar eraan komt zullen de cijfers gaan dalen. Daar komt bij dat intussen 30 tot 40 % van de mensen immuun is, hetzij door herstel of door vaccinatie. Dus minder potentiele slachtoffers. Onderzoek in Oostenrijk (wintersport uitbraak resort) toont aan dat er minimale 2e besmettingen zijn en deze mensen komen zeker niet in het ziekenhuis terecht. Onderzoek in Israel toont aan dat herstelde c.q gevaccineerde mensen Covid niet meer overdragen. Britse variant zou nu een R waarde hebben van 1.12 dat is aanzienlijk minder dan eerst en veel lager dan de niet variant (Chinese) vorig jaar. Het gemiddelde aantal besmettingen van afgelopen week was 19% hoger maar er is 38% meer getest. In dat licht bezien valt 19% mee. Bovendien de cijfers van de afgelopen 3 dagen waren dalend eerst met 20 toen met ruim honderd en gisteren met ruim 400. Ik zeg terrasjes open en net als in Israel een groen paspoort voor gevaccineerde en herstelde personen zodat er binnen ook weer langzaam activiteiten kunnen worden opgestart. Het argument dat niet gevaccineerde worden buiten gesloten, kun je ook omdraaien. Mensen die immuun zijn worden beperkt en dat gaat ten kostte van de ondernemers.
opho02
24 februari 2021, 11:45
Weet iemand of er al enig vooruitzicht is van opening van clubs in Duitsland?
Badslippers
24 februari 2021, 12:05
Nee, daar is geen enkel vooruitzicht op.
bertje600
24 februari 2021, 12:08
.... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/hugo-de-jonge-kondigt-grof-geschut-aan-in-de-loop-van-de-lente-2-5-miljoen-prikken-per-week~a4d4194e/
Ook hier komt weer niks van terecht. Uiteindelijk is helemaal niemand verantwoordelijk en hobbelen we verder ...
Het is toch al lang duidelijk dat de Jonge als schoolmeester al geen potten kon breken en
dat hij intussen niets heeft bijgeleerd.
Of zouden die 8,3 miljard ook voor hem met extra rekenles ten goede komen?
Eddy_V
24 februari 2021, 13:32
Nu het voorjaar er aan komt...
Vorig jaar begon de eerste lockdown op 15 maart of daaromtrent, dat is over 3 weken een jaar geleden.
Toen kwam het voorjaar er ook aan kan ik mij herinneren met één mijner verloofdes op een terrasje in Maastricht (pannekoeken en shisha, lang vervlogen tijden).
Het is niet zozeer het voorjaar maar de verkiezingen die er aan komen.
WA
24 februari 2021, 15:27
Volgens van Dissel houden Nederlanders zich minder goed aan de basisregels en lopen we daarom achter op bijv een land als Denemarken.....
Hoe zou dat nou komen Jaapie? Wellicht iets met tegenstrijdige berichten vanuit RIVM en regering terwijl ze wel samen OMT leden leveren? En wat te denken van handhaven? Ik las zojuist op tweakers.net dat er een app getest gaat worden waarmee iemand kan aantonen gevaccineerd te zijn of over een recente negatieve pcr test te beschikken en zich in de toekomst zo toegang kan verschaffen tot evenementen en wat nog meer Dat is toch de omgekeerde wereld? Ik mag niet naar buiten na 21:00 want ik zou iemand kunnen besmetten....... ik mag niet gaan fitnessen, naar de Bios, een biertje pakken in de kroeg, nieuwe kleren passen in een winkel, geen showrooom bezoeken of zonder vermanend vingertje op zondag een boswandeling maken. Foei meneer, misschien, héél misschien jaag je daar wel een paar mensen mee de IC in. En dat alles met een negatieve test op zak. Nee, dan de (hypothetische) buurman, collega, oom tante of whatever, die kunnen na door de GGD positief bevonden te zijn op COVID-19 dmv een pcr test, gewoon naar de supermarkt, onderweg even tanken en soit, we halen ook nog even een Latte bij de McDonalds. Gewoon omdat het kan. Dat beste OMT’ers doen ze in sommige andere landen beter. Ook daar zijn onschuldige , gezonde mensen keihard beroofd van vrijheden maar daar staat ook een verplichte quarantaine voor besmette mensen tegenover die bovenal gehandhaafd en beboet word. Daarom gaat het o.a in Dld zoveel beter.
phoenix
24 februari 2021, 18:56
nou ik zit gewoon al langer dan 48 uur in duitsland en niks quarantaine en boeren en jongeren gaan hier al het hele jaar in de "Holzhutte" bovenop de berg met groepen bierzuipen... ik lees de kranten voor amusement en gebruik mijn eigen ogen om te zien wat er gebeurt in Duitsland.... ook in Nederland zijn er na 21.00 geen boa of politie te zien, ik loop gewoon weer mijn ronde als ik in nederland ben... en hier ook, de kans dt ik een konijn tegenkom is vele malen groter dan herr Polizei, of het moet een polizist uit het dorp zijn die me vriendelijk groet.
Big30
24 februari 2021, 18:59
Het is te druk in delen van het Amsterdamse Vondelpark. De gemeente roept mensen op het park te verlaten. Eerder klonk het advies om een bezoek aan het park uit te stellen en dichtbij huis van het mooie weer te genieten.
,,Het deel van het park waar je kunt zitten in het gras, is erg druk, maar in het andere deel valt het mee", aldus een woordvoerder tegen Het Parool. De sfeer was gemoedelijk, maar waren er veel mensen die zich niet aan de maatregelen hielden.
https://www.ad.nl/binnenland/live-parken-ontruimd-wegens-drukte-rutte-geen-taboe-op-russische-spoetnik-v-vaccin~a8610e4d/
https://pbs.twimg.com/media/EvAka42XMAAvPrD?format=jpg&name=large
Ongehoord en stuitend deze beelden te zien, nu vanuit het Vondelpark :angryfire:!
phoenix
24 februari 2021, 19:01
weet je nog verleden jaar toen de dam helemaal vol stond buiten? toen Femke Halsema er van langs kreeg? nul besmettingen.... de krant en tv zijn er voor jou om je te amuseren, feitelijkheden daar schrijven ze allang niet meer over....
kempie
24 februari 2021, 19:02
Volgens van Dissel houden Nederlanders zich minder goed aan de basisregels en lopen we daarom achter op bijv een land als Denemarken.....
Hoe zou dat nou komen Jaapie? Wellicht iets met tegenstrijdige berichten vanuit RIVM en regering terwijl ze wel samen OMT leden leveren? En wat te denken van handhaven? Ik las zojuist op tweakers.net dat er een app getest gaat worden waarmee iemand kan aantonen gevaccineerd te zijn of over een recente negatieve pcr test te beschikken en zich in de toekomst zo toegang kan verschaffen tot evenementen en wat nog meer Dat is toch de omgekeerde wereld? Ik mag niet naar buiten na 21:00 want ik zou iemand kunnen besmetten....... ik mag niet gaan fitnessen, naar de Bios, een biertje pakken in de kroeg, nieuwe kleren passen in een winkel, geen showrooom bezoeken of zonder vermanend vingertje op zondag een boswandeling maken. Foei meneer, misschien, héél misschien jaag je daar wel een paar mensen mee de IC in. En dat alles met een negatieve test op zak. Nee, dan de (hypothetische) buurman, collega, oom tante of whatever, die kunnen na door de GGD positief bevonden te zijn op COVID-19 dmv een pcr test, gewoon naar de supermarkt, onderweg even tanken en soit, we halen ook nog even een Latte bij de McDonalds. Gewoon omdat het kan. Dat beste OMT’ers doen ze in sommige andere landen beter. Ook daar zijn onschuldige , gezonde mensen keihard beroofd van vrijheden maar daar staat ook een verplichte quarantaine voor besmette mensen tegenover die bovenal gehandhaafd en beboet word. Daarom gaat het o.a in Dld zoveel beter.
Je hebt gelijk maatje. Het is idioot dat mensen die positief getest worden de straat opgaan en kunnen. Bovendien kunnen mensen waarvoor dat niet nodig is gewoon naar het werk terwijl de baas ook prima kan bestaan als ze thuis werken. Wel kan er een snelwet voor de avondklok worden geregeld maar niet voor het niet noodzakelijk naar het werk gaan als thuis werken prima mogelijk is.
En dat zou bij wet niet aan te pakken zijn maar wel een spoed wet voor de avond klok er door kunnen drukken. En de ondernemers uit andere branches maar bloeden want die mogen niet open.
Lees je dat de treinen al weer te vol zitten want mensen gaan steeds meer weer naar het werk. De stijging van de besmettingen wordt ook gelijk weer aangegrepen om te benadrukken dat de daling alweer is omgebogen in een stijging. Lees ik hierboven ergens dat er ook 32% meer is getest dan valt die 19% stijging nog mee. Zei ik toch dat het aantal test hoger was. Zou de komende tijd best eens wat hoger kunnen blijven want hooikoorts is weer terug in het land dus zou best eens kunnen dat meer mensen zich laten testen door de hooikoorts klachten waarbij er vast wel een enkele zit die covid onder de leden heeft maar dat was normaal a-syptomatisch geweest maar nu heeft ie hooi koorts klachten en doet ie wel een test. En dan straks geen volgende stap in de versoepeljngen omdat het aantal positieve gevallen is toegenomen. Ze zouden naar het percentage positief geteste moeten kijken en de ziekenhuis en sterfte cijfers.
Nostredamus
24 februari 2021, 19:08
Nu het voorjaar er aan komt...
Vorig jaar begon de eerste lockdown op 15 maart of daaromtrent, dat is over 3 weken een jaar geleden.
Toen kwam het voorjaar er ook aan kan ik mij herinneren met één mijner verloofdes op een terrasje in Maastricht (pannekoeken en shisha, lang vervlogen tijden).
Het is niet zozeer het voorjaar maar de verkiezingen die er aan komen.
Tuurlijk zijn de versoepelingen gerelateerd aan de verkiezingen. ik denk alleen dat ze nog te bang zijn met versoepelingen. Vorig jaar in maart heel beperkte maatregelen zoals maximaal 100 man op een begrafenis, mensen kwamen toen terug van wintersport, carnaval werd nog gewoon gevierd er was 0 immuniteit, niemand gevaccineerd, geen mondkapje winkels gewoon open dus alle kans voor het virus om zich te verspreiden. Al deze factoren zijn nu veranderd dus worden we nog steeds bang gemaakt met de Britse variant. De R waarde hiervan lag volgens van Dissel deze morgen op 1,12. Volgens deze meneer lag het geschatte percentage van de mutant op 60%. Deze waarde wordt bepaald op 400 steekproeven uit 265000 testen. Met deze prognose zou Maurice de hond niet weg komen. Dus ik zeg open de terrassen en sexwerkers weer aan de slag. Daarna langzaam maar zeker de rest van de maatschappij open draaien.
mentholbear
24 februari 2021, 20:26
Volgens mij weet deze hier meer https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?761-Samya-Algemeen&p=733349#post733349
Pikkatrillah
24 februari 2021, 22:59
https://www.ad.nl/binnenland/live-parken-ontruimd-wegens-drukte-rutte-geen-taboe-op-russische-spoetnik-v-vaccin~a8610e4d/
Ongehoord en stuitend deze beelden te zien, nu vanuit het Vondelpark :angryfire:!
Dit mag dan weer wel :hammer:
Maar de horeca en evenementen mogen niet, zet daar een tap en een muziekje bij en je hebt een festival!
Zeus1
24 februari 2021, 23:41
Inderdaad, en dan straks maar weer klagen dat alles weer op slot moet en zo lang duurt.
Veel jonge mensen die schijt hebben aan alles, zelf krijgen ze nagenoeg geen klachten indien besmet, dus lekker boeie.
WA
25 februari 2021, 03:25
Deze terroristen die de IC’s weer overlaten stromen hadden beter een potje kunnen gaan voetballen met z’n allen. Dat mag wel van de regering dus is volstrekt ongevaarlijk en totaal niet te vergelijken met enig andere vorm van samen komen. :gruebel:
Big30
25 februari 2021, 08:26
https://pbs.twimg.com/media/EvA_cWiWgAMAWTC?format=jpg&name=small
Dit is wat overbleef na het feestje vd Amsterdamse jeugd, hipsters en GL meisjes met bakfietsen die ozo groen zijn :tongue::mad::tongue:!
phoenix
25 februari 2021, 08:48
Op markt mag alles, lang leven marktkapitalisme, jongeren weten wat ze zelf kunnen en doen waar ze zin in hebben , dat deden wij ook, zij die hier roepen moeten maar eens kijken wat voor privileges ze met geld al hebben gekocht, de jongeren hebben niets... massaal werkeloos of juist papa die geld geeft waardoor ze lekker zoals menigeen hier zijn auto kan starten, ik neem jongeren 0 kwalijk en ik zal ook in mijn eentje naar duitsland blijven rijden en niet de massa opzoeken.... in marktkapitalisme gaat het om of je wint of dat je verliest en nu plots virussen winnen zijn we nergens met onze economisch groei gedachten die maar blijven doorwoekeren, nog bijna niemand hier die ik heb gehoord dat het echt radicaal anders zal moeten, niet omdat ik radicaal ben of gek ben of communist , nee ik rijd rustig verder met mijn auto en vervuil ook, maar omdat het niet gaat om ander halve meter en handwassen het gaat om hebzucht in dit land overmatige consumptie...kopen om het kopen en ieder zijn kasteel of mercedes.... let wel ik gun iedereen dat , maar of het verstandig is , nee het maakt ons allen kapot.... nogmaals dat jongeren een bende achterlaten... het zij zo tot nog toe is er geen statiegeld op flessen en blikjes waarom ? omdat fabrikanten multinationals dat weigeren, waarom omdat en masse de appie heyn weigert de fabrikanten erop te attenderen, plastic te over, niks verandering gewoon doorgaan met vervuilen en mijn standpunt over vleesindustrie kent u inmiddels....
en degene die dan weer komen met jij bent van de wereld, dat is geen realiteit, de realiteit kennen we inmiddels en die neem ik voor mijn neus waar, ik zie de foto en geef er mijn kijk op, het gaat om radicaal omdenken, durven een autoweg niet te bouwen , een vliegtuighaven niet te bouwen, en durven andere vervoersmiddelen te gebruiken, durven jongeren te vertellen dat je zo niet met de natuur omgaat en er consequenties aan verbinden, maar de gedachte is simpel , als de consument zijn zin niet krijgt daalt het marktaandeel, dat is de leidende gedachte nog steeds in deze crisis dat noemen we economisch denken en dat willen we massaal niet afschaffen, want we zijn verslaafd aan onze privileges en daar doen we alles aan om die weer door te laten gaan...als alles weer 'normaal' wordt.... dat is de inzet , maar vergeet het de REALITEIT is alang anders....er zijn virussen die niet meer weggaan... en als we weer massaal gaan vliegen zijn ze weer snel overal waar overconsumptie plaatsvindt.
Pikkatrillah
25 februari 2021, 10:11
Duizenden horecazaken willen terrassen op 2 maart openen: ‘Ze staan op het punt om kapot te gaan’
Een actiegroep van 65 afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) roept collega’s op om dinsdag 2 maart massaal de terrassen open te gooien en gasten te ontvangen. Horecabazen melden dat de grens is bereikt en dat het besluit van het kabinet om de zaken nog langer dicht te houden niet langer houdbaar is.
Sebastiaan Quekel, Tim van Rodijnen 25-02-21, 09:50
Laatste update: 09:59
KHN spreekt van duizenden zaken die komende dinsdag hun terrassen openen, zegt voorzitter Robèr Willemsen tegen deze site. ,,Zeker na het zien van de beelden van afgelopen weekend en afgelopen dagen. Amper tot geen handhaving maar wel volle parken door het hele land”, zegt initiatiefnemer en horeca-ondernemer Johan de Vos. Eet- en drinkgelegenheden moeten wegens de lockdown gesloten blijven, maar volgens de actiegroep is die regel onzinnig voor de buitenruimtes.
Robèr Willemsen, de voorzitter van de landelijke afdeling van Koninklijke Horeca Nederland, gaat de actie niet proberen tegen te houden. ,,Hier is geen stoppen meer aan, het gaat echt gebeuren”, zegt Willemsen. ,,Het water staat de ondernemers niet aan de lippen, ze zijn al aan het verdrinken. Ze staan op het punt om kapot te gaan. Dit is gewoon pure noodzaak. Wij hebben alle begrip voor deze actie.” Willemsen verwacht dat het aantal afdelingen dat meedoet aan de actie zal oplopen de komende dagen.
Alleen als het kabinet binnen enkele dagen met perspectief komt, zoals een datum van de heropening, kan Willemsen de ondernemers mogelijk op andere gedachten brengen. ,,Zo niet, dan is burgerlijke ongehoorzaamheid de volgende stap. De geest is uit de fles. Het is nu aan het kabinet om met een goede tegenreactie te komen. Anders gaan veel terrassen dinsdag weer open.”
Rechtszaak
KHN kondigde deze week een rechtszaak aan tegen de overheid. Zo wil de branchevereniging afdwingen dat de sector weer open mag. Daarnaast wil KHN dat de rechter verklaart dat de Staat onrechtmatig handelt door de grondrechten van horecaondernemers te schenden zonder de noodzaak behoorlijk te onderbouwen en zonder de schade te vergoeden. Daarom wil de organisatie ook inzage in de wetenschappelijke onderbouwing op basis waarvan het kabinet zijn besluiten neemt. Wanneer die zaak dient, is nog niet bekend.
Ondertussen gaat het overleg tussen de horecabranche en de overheid over de corona-aanpak wel verder, gaf Willemsen eerder aan. Maar het vertrouwen bij hem is weg, omdat de regering afspraken niet zou zijn nagekomen. Het zou daarbij gaan om toezeggingen over FieldLabs-experimenten in de horeca en een nationaal onderzoek naar de ventilatie van horecagelegenheden.
Kabinet over horeca
Pas een volgende versoepeling van de coronamaatregelen wil het kabinet kijken naar de horeca. Volgens demissionair minister-president Mark Rutte probeert het kabinet de weinige ruimte die er is ‘zo eerlijk mogelijk te verdelen‘ over verschillende sectoren.
De Tweede Kamer zegt de redenatie van het kabinet te snappen. Maar er moet toch meer gebeuren voor de horeca en de studenten. Veel partijen dringen aan te onderzoeken wanneer de terrassen open kunnen, al kunnen regeringspartijen in de Kamer zich er in vinden dat ze nu nog niet open gaan.
Geert Wilders van de PVV noemde de aangekondigde versoepelingen van het demissionaire kabinet ‘gerommel in de marge’. Hij zegt dat het openen van de terrassen veilig kan, omdat de horeca daar protocollen voor heeft opgesteld.
Als dit gaat gebeuren is de anarchie kompleet en staat het demissionair kabinet buitenspel !
Pikkatrillah
25 februari 2021, 10:15
Sekswerkers demonstreren komende dinsdagmiddag in Den Haag. Ze eisen dat ze net als andere contactberoepen, zoals kappers, masseurs en rijscholen, vanaf woensdag weer aan het werk mogen gaan. Voor de protestactie komen de sekswerkers met een 'peepshow op wielen' naar de Hofplaats, een plein naast het gebouw van de Tweede Kamer.
Het kabinet bepaalde dinsdagavond dat alle contactberoepen weer aan de slag mogen, maar sloot sekswerkers uit van hervatting van hun werk. ,,Bij sekswerkers heb je te maken met het bijzondere karakter van dat beroep, namelijk dat je heel dicht bij elkaar bent, met alle risico's van overdracht van het virus", verklaarde premier Mark Rutte daarover.
Sekswerker en organisator van de actie Moira Mona vindt dat onzin. ,,Sekswerkers zijn professionals en hebben zich altijd al beschermd tegen virussen en bacteriën. Het is gewoon belachelijk dat we niet dezelfde rechten hebben als andere werkenden en niet hetzelfde behandeld worden als andere contactberoepen terwijl daar geen enkele reden voor gegeven wordt." Ze wijst erop dat veel leden van deze beroepsgroep buiten de voorwaarden voor financiële steun vallen.
https://nos.nl/liveblog/2370194-kaartverkoop-proeffestival-van-start-sekswerkers-plannen-actie-om-werk-te-hervatten.html
Voor iedereen bij wie de nood hoog is , demonstreer mee en open de sexclubs !
Willem2
25 februari 2021, 12:14
Beste phea,
Eerst even een misschien flauwe opmerking op je uiteenzetting over economie, natuur en hoe nu verder met de wereld ....
Op markt mag alles, ..
Nou, op de weekmarkt mag je nu zo weinig dat marktkooplui daarvoor protesteren.
https://www.tubantia.nl/video/protest-op-markt-haaksbergen-non-food-kramen-willen-open~p199662
;)
Ook op veel andere markten zijn allerlei reguleringn.
En voor de rest wil ik graag nog eens zeggen dat er nog plaats is in het klasje van Wandelaar5 voor lessen economie.
Je misbruikt namelijk begrippen. Indien je niet economisch handelt, verbruik je meer en ga je uiteindelijk failliet. Dat is juist iets wat jij niet wil.
Jij hoopt en had gehoopt dat na de coronaperiode de wereld opeens heel anders gaat denken ....
dat is een utopie. Er zullen wel veranderingen komen maar die zullen heel anders verlopen.
Zo en dan nog maar een keer :
De club van 10miljoen
https://www.overpopulationawareness.org/nl/
kempie
25 februari 2021, 13:12
https://pbs.twimg.com/media/EvA_cWiWgAMAWTC?format=jpg&name=small
Dit is wat overbleef na het feestje vd Amsterdamse jeugd, hipsters en GL meisjes met bakfietsen die ozo groen zijn :tongue::mad::tongue:!
Dat kwam omdat de politie ze wegjaagde waardoor ze geen tijd meer hadden om op te ruimen. [emoji41]
Nee is gewoon treurig er zo’n bende van maken.