PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 [48] 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

pietpotent44
19 mei 2021, 08:11
Er klopt werkelijk helemaal niets van je post! PietPotent spuit weer eens onzin op alle 3 je beweringen

bla bla bla ...

Haha. Kon je het toch weer niet laten om te reageren op mijn post. Het blijft natuurlijk jouw grote hobby om die af te zeiken.

Duidelijk geen man van je woord. En opnieuw ben je juist zelf weer degene die onzin uitkraamt:

1.) Ik heb nergens gezegd dat ze op de Seychellen Pfizer gebruiken.
2.) De effectiviteit van Pfizer is zeker geen 95%
3.) Ik heb ook aangegeven dat de verspreidingskans na vaccinatie kleiner is, maar nog altijd een reeele kans, zon 50% tov niet-gevaccineerden. Bleek uit een onderzoek uit meer dan 365.000 huishoudens. Dat is geen marginale of zeldzame kans.

En ben je die verspreiding in dat verzorgingshuis alweer vergeten, waarbij een groot deel van de gevaccineerden opnieuw besmet is geraakt. Dat was niet een zeldzame enkeling. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

En die percentages zullen dus alleen maar verslechteren in de loop van de tijd, wanneer er weer nieuwe mutaties bij komen.

WANDELAAR5
19 mei 2021, 08:34
Ik heb gezegd dat ik niet meer op jouw weerberichten zou reageren. Andere ongefundeerde onzin blijf ik gewoon bestrijden ongeacht wie dit post.
1) jij koppelt de gebeurtenissen op de Seychellen aan het mRNA vaccin. De daar gebruikte vaccins zijn helemaal geen mRNA vaccins zoals Pfizer.
2) je maakt je reputatie als betweter weer helemaal waar. Ik onderbouw mijn bewering dat Pfizer ook IRL 95% effectief is met een studie en jij baseert je weer helemaal nergens op.
3) hoe kom je bij die 50%? Misschien na 1 spuit, maar als het CDC zegt “extremely rare” dan is dat na volledige vaccinatie dus duidelijk veel kleiner. Ook hier weer een duidelijk Dunning Kruger effect. Onze forumviroloog weet het weer beter dan het CDC.

Mentholbear kan weer genieten van een nieuwe aflevering van het feuilleton:).

pietpotent44
19 mei 2021, 08:49
Ik heb gezegd dat ik niet meer op jouw weerberichten zou reageren. Andere ongefundeerde onzin blijf ik gewoon bestrijden ongeacht wie dit post.

Ik ga het advies van Player opvolgen. Ik hou op met deze discussie. Elk tegenvoorbeeld van de waarheid van PietPotent wordt met een dooddoener

En ik zal hem niet meer tegenspreken. Ik ga het vanaf u maar beschouwen als forumfolklore,

Duidelijk geen man van zn woord.

En verder alleen maar forum vervuiling. Een beetje geschop en gescheld en betweten. Doet dit topic geen goed.

Shakir
19 mei 2021, 09:51

Tegen de zomer wordt de laatste aflevering van het feuilleton uitgezonden en kunnen we op clubvakantie. :cool:
Hopelijk zendt men geen herhalingen uit vanaf de herfst.

Willem2
19 mei 2021, 09:55
Precies, namelijk het Duitse winkelende publiek. Dat moge toch wel glashelder zijn.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210508_94488002
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210501_96143939

Nee, dat klopt niet. Die zijn allemaal getest en anders gevaccineerd en komen uit gebieden met een veel lagere besmettingsgraad.
Wat wel klopt is dat door meer contacten ( en dan voornamelijk in binnenruimtes) de kans op overdragingen toeneemt.

(daarnaast draagt niemand op die foto´s Badslippers...)

Willem2
19 mei 2021, 09:56
Tegen de zomer wordt de laatste aflevering van het feuilleton uitgezonden en kunnen we op clubvakantie. :cool:

In de herfst komen net als bij de TV nieuwe uitzendingen :biggrin:

Willem2
19 mei 2021, 10:11
,,Laten we een kat een kat noemen, Willem: je bent een mafkees”, twittert de viroloog vanuit zijn onderduikadres. ,,Je kan al je kennis van virologie, immunologie en epidemiologie op de achterkant van een postzegeltje schrijven en zelfs nog plaats over hebben. Maar op de wappiekermis sta je wel met een heel grote en opzichtige kraam.”
... https://www.ad.nl/binnenland/voor-aanslag-ondergedoken-topviroloog-haalt-uit-naar-willem-engel-je-bent-een-mafkees~a744a147/

Willem2
19 mei 2021, 10:20
‘Ministerie betaalde miljoenen extra voor mondkapjesdeal met Van Lienden’
.... https://www.ad.nl/binnenland/ministerie-betaalde-miljoenen-extra-voor-mondkapjesdeal-met-van-lienden~afe9aef0/

Ieder land zijn eigen schandaal van graaiers tijdens corona. Niks groen of solidariteit :cool:

WANDELAAR5
19 mei 2021, 13:18
... https://www.ad.nl/binnenland/voor-aanslag-ondergedoken-topviroloog-haalt-uit-naar-willem-engel-je-bent-een-mafkees~a744a147/

Had hij het over Willem2? Willem Alexander?

WANDELAAR5
19 mei 2021, 13:24
Duidelijk geen man van zn woord.

En verder alleen maar forum vervuiling. Een beetje geschop en gescheld en betweten. Doet dit topic geen goed.

“Deze discussie” sloeg dus op het weer, niet op het hele topic. En mijn beweringen zijn weer eens netjes onderbouwd. Maar waar blijft de onderbouwing van jouw beweringen? Gevaccineerden hebben nog 50% kans anderen te besmetten, Effectiviteit van mRNA virussen is in de praktijk lager dan 95%?? Man je lult gewoon uit je nek. Of geef hier de links naar de onderzoeken die jouw beweringen onderbouwen. Het zijn juist jouw onzinbeweringen die forumvervuiling zijn.

mentholbear
19 mei 2021, 14:45

https://thumbs.gfycat.com/SeveralLeanAmericanalligator-max-1mb.gif

Ik kan haast niet wachten op de 4e golf... ik bedoel seizoen. Voor een Dagobeer is dit vele malen goedkoper dan Netflix :biggrin:

Willem2
19 mei 2021, 15:17
Had hij het over Willem2? Willem Alexander?

Engel :annieengel:

voor atheisten al genoeg om niet in die man te geloven ;)

Willem2
19 mei 2021, 15:38
Het ministerie van Volksgezondheid heeft vorig jaar onrechtmatig 5,1 miljard euro belastinggeld uitgegeven aan coronamateriaal, zoals mondkapjes, beademingsapparatuur en testen. Voor 40 procent is niet duidelijk aangetoond wat ermee is gebeurd. "Wij constateren dat het financieel beheer onder het vereiste niveau was", schrijft de Algemene Rekenkamer, die spreekt van "een ernstige onvolkomenheid".

De Algemene Rekenkamer heeft de jaarcijfers van de ministeries van vorig jaar onder de loep genomen en stelt dat het ministerie van Volksgezondheid in 2020, tijdens de coronapandemie, de verantwoordingsregels niet goed heeft nageleefd. Het heeft miljarden uitgegeven aan persoonlijke beschermingsmiddelen zoals mondkapjes, plastic handschoenen en spatschorten en aan beademingsapparatuur voor zorginstellingen. Ook is er een grote voorraad testmateriaal ingeslagen.

De coronaspullen, die vaak beperkt houdbaar zijn, liggen deels als 'ijzeren voorraad' in magazijnen, schreef minister Van Ark in april aan de Kamer. Hier kan dan in noodgevallen uit worden geput. Maar waar bijvoorbeeld de beademingsapparatuur is gebleven, is onduidelijk. De ontvangstbewijzen voor de levering aan zorginstellingen ontbreken. Ook is niet duidelijk of de aantallen ingekochte coronatesten die de minister betaalde, ook zijn geleverd.

Volgens de Algemene Rekenkamer was in september 2020 al duidelijk dat het financieel beheer wat betreft de bestrijding van de pandemie grote tekortkomingen vertoonde, maar is het ministerie pas begin dit jaar hard aan de slag gegaan om greep te krijgen op de uitgaven. Inmiddels ligt er een verbeterplan van minister Van Ark, dat de rekenkamer heeft goedgekeurd. President Visser van de Algemene Rekenkamer zei in een toelichting dat de uitvoering hiervan goed in de gaten moet worden gehouden.
.... https://nos.nl/artikel/2381368-ministerie-van-vws-gaf-onrechtmatig-miljarden-uit-aan-coronamateriaal

Willem2
19 mei 2021, 15:42
Positief nieuws ...

Grootste afname ziekenhuisopnames sinds 1 januari

Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is met 147 gedaald. Het gaat om de grootste afname sinds 1 januari, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen nog 2149 coronapatiënten in het ziekenhuis, vandaag zijn dat er 2002. De meesten liggen op verpleegafdelingen. Op de intensive cares zijn nog 637 coronapatiënten opgenomen, 9 minder dan een dag eerder. .... https://nos.nl/liveblog/2381345-grootste-afname-ziekenhuisopnames-sinds-1-januari-ijslandse-band-treedt-niet-op-bij-songfestival

en dat komt niet door het weer , want het is te koud.
Ook het aantal contacten is toegenomen door versoepeling en gedrag.
Dus alleen door vaccinatie neemt dat getal nu waarschijnlijk af ...

Toetebel
19 mei 2021, 15:47
https://thumbs.gfycat.com/SeveralLeanAmericanalligator-max-1mb.gif

Ik kan haast niet wachten op de 4e golf... ik bedoel seizoen. Voor een Dagobeer is dit vele malen goedkoper dan Netflix :biggrin:

@Mentholbear: en zo te zien zelfs wat te smikkelen:plapper:

WANDELAAR5
19 mei 2021, 16:11
Grootste afname ziekenhuisopnames sinds 1 januari

Het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen is met 147 gedaald. Het gaat om de grootste afname sinds 1 januari, blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Gisteren lagen nog 2149 coronapatiënten in het ziekenhuis, vandaag zijn dat er 2002. De meesten liggen op verpleegafdelingen. Op de intensive cares zijn nog 637 coronapatiënten opgenomen, 9 minder dan een dag eerder.

Inderdaad goed nieuws. Ten opzichte van 5 mei een daling van 20% in het ziekenhuis en 23% op de IC.

Toch hoop ik op een snellere daling. Als we zo doorgaan duurt het nog 7 weken voordat er 90% daling is en er nog 80 mensen op de ICs liggen en 170 in het ziekenhuis. Dan kunnen de verpleegkundigen hun achterstallige vakanties opnemen en kan de normale zorg weer opgeschaald worden.

kempie
19 mei 2021, 16:24
Positief nieuws ...

.... https://nos.nl/liveblog/2381345-grootste-afname-ziekenhuisopnames-sinds-1-januari-ijslandse-band-treedt-niet-op-bij-songfestival

Ja de trend is duidelijk positief en uiteindelijk ingezet zitten we snel op bijzonder lage aantallen hier en in duitsland nog wel eerder.

Dan vraaf ik me af kan men de clubs en andere sectoren nog wel zolang dicht houden. Mensen komen ongetwijveld opnieuw in opstand. Want waarom moeten we nog langer nog de dingen missen die we zo graag willen zoals een normaal concert bezoekje (en voor ons de clubs). Want zelfs als je alle maatregelen zou opheffen begin zomer en het zou een beetje opflakkeren dan komt de zorg waarschijnlijk bij lange na niet meer in de problemen.

Dus dar zullen de mensen, ondernemers en sectoren denk ik niet meer pikken. Kan me dan ook niet voorstellen dat zoals sommige zwarkijkers het hier zien tot einde zomer gesloten zal blijven ook als de duitse regering dat zou willen. Denk eerder dat je aan een opening in over een opening voor de zomer of begin zomer moet denken.

Gelukkig is de nederlandse overheid niet zo bang voor sixsens zal een normale bedrijfsvoering denk ik rond half juni wel weer kunnen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WA
19 mei 2021, 16:33
Vergeet niet dat Dld een bijzonder lage inzidens als voorwaarde stelt om eea weer te normaliseren. SARS-CoV-2 is allang endemisch dus mijns inziens zal een normalisering slechts een maand of 3 a 4 zijn alvorens de cijfers weer stijgen omdat de eerste vaccins al weer uitgewerkt zijn en de voorraad aan onbehandelde aandoeningen zijn tol zal gaan eisen.

Toetebel
19 mei 2021, 17:43
Positief nieuws ...

.... https://nos.nl/liveblog/2381345-grootste-afname-ziekenhuisopnames-sinds-1-januari-ijslandse-band-treedt-niet-op-bij-songfestival

Weer is meer dan alleen de temperatuur. De luchtvochtigheid is bijvoorbeeld evident toegenomen sinds ongeveer 8 mei. Sinds die datum hoef ik binnen in huis niet meer te bevochtigen om ongeveer rond de 50% te blijven.

schoolmeester
19 mei 2021, 17:45
Ik hoef in mijn huis NOOIT te bevochtigen, ik laat mijn dakraam altijd openstaan......

pietpotent44
19 mei 2021, 17:49
“Deze discussie” sloeg dus op het weer, niet op het hele topic. En mijn beweringen zijn weer eens netjes onderbouwd. Maar waar blijft de onderbouwing van jouw beweringen? Gevaccineerden hebben nog 50% kans anderen te besmetten, Effectiviteit van mRNA virussen is in de praktijk lager dan 95%?? Man je lult gewoon uit je nek. Of geef hier de links naar de onderzoeken die jouw beweringen onderbouwen. Het zijn juist jouw onzinbeweringen die forumvervuiling zijn.

Nee, geen smoesjes. Die discussie sloeg niet alleen op het weer.
De links had ik al gegeven. Beter lezen.

pietpotent44
19 mei 2021, 17:50
Positief nieuws ...

Nee hoor, ook in Europese landen waar veel minder gevaccineerd wordt: precies hetzelfde verloop als hier in Nederland. Daling van de cijfers vanaf april / mei, en zelfde curve. Kijk bijv. naar landen als Oekraine (2% gevaccineerd), Bulgarije (17%) of andere Oost Europese lidstaten zoals Kroatie of Letland. (En ook in Afrika geldt dit, maar moeilijker te vergelijken.)

En hoewel 15 graden magertjes is voor mei, is dat nog steeds genoeg om voor een daling te zorgen. Het gaat ook niet zozeer om de temperatuur, maar meer de (bijbehorende) luchtvochtigheid (zoals Toetebel ook al aangaf). En ook de zon / uv-straling doet mee.

En vergeet ook niet dat er heel januari en februari al een flinke daling van sterfgevallen was, nog voordat we de eerste effecten van vaccinatie in maart konden zien.
Dat kan dus sowieso onmogelijk door vaccinatie gekomen zijn.

wervelwind
19 mei 2021, 18:09
Nee hoor, ook in Europese landen waar veel minder gevaccineerd wordt: precies hetzelfde verloop als hier in Nederland. Daling van de cijfers vanaf april / mei, en zelfde curve.

En hoewel 15 graden magertjes is voor mei, is dat nog steeds genoeg om voor een daling te zorgen. Het gaat ook niet zozeer om de temperatuur, maar meer de (bijbehorende) luchtvochtigheid (zoals Toetebel ook al aangaf).

De huidige dalingen zijn nog steeds grotendeels toe te schrijven aan de vaccinaties. Zodra je daarmee een kritische massa bereikt, heb je een fase waarbij de getallen rond een bepaald niveau schommelen. Daarna (en daar zitten we nu) gaan de getallen rap bergafwaarts. In de UK (die al eerder dan wij zijn begonnen met vaccineren) zag je exact dezelfde ontwikkeling met de cijfers, maar wel nog in de wintermaanden.

Het weer speelt nu wellicht al een rol maar nog klein. Zodra we richting 25 graden gaan en bij voorkeur met veel zon, zullen we de getallen enorm zien kelderen door het gecombineerde effect van vaccinaties en warme zonnige weer (voor zover we dat krijgen natuurlijk).

En na de zomer zijn er simpelweg niet genoeg geïnfecteerden meer om de pandemie terug aan te wakkeren. We zullen hooguit nog wat kleine uitbraakjes zien en ik denk zelfs dat niet eens.

De vaccins blijven gewoon werkzaam en eventuele mutaties zijn op te vangen door de vaccins aan te passen en iedereen die wil nog een derde prik te geven.

pietpotent44
19 mei 2021, 18:23
De huidige dalingen zijn nog steeds grotendeels toe te schrijven aan de vaccinaties.

En waar baseer je dat op ?

En hoe verklaar je dan dat (Europese) landen waar nog heel weinig is gevaccineerd, precies hetzelfde verloop hebben als wij hier in Nederland ?

En hoe verklaar je dan de (lineaire) sterfte daling die in januari en februari 2021 al plaatsvond (voordat vaccinatie startte) ?
Die sterfte gaat van begin januari tot half april lineair naar beneden. En vanaf half april tot nu stabilisatie.

En hoe verklaar je dan dat we (met vertraging van ruim een maand vanwege tegenvallend lenteweer) hetzelfde patroon zien als vorig jaar, toen er nog helemaal geen vaccins waren ?

wervelwind
19 mei 2021, 18:54
En waar baseer je dat op ?

Op het feit dat we nu, ondanks een lente van dit jaar die meer op de herfst lijkt en een lente van vorig jaar die meer op de zomer leek, toch een sterke daling beginnen te zien. Dat zegt mij dat het weer op dit moment maar een beperkte rol speelt.

En hoe verklaar je dan dat (Europese) landen waar nog heel weinig is gevaccineerd, precies hetzelfde verloop hebben als wij hier in Nederland ?

Dat durf ik niet te zeggen voor die landen waar weinig gevaccineerd is, want ik heb daar nog geen data van bekeken. Misschien zijn dat landen waar de lente dit jaar wel warm is? Ik kijk naar de landen waar ik data van ken (Benelux, Duitsland, Frankrijk, UK) en vergelijk met vorig jaar. In al deze landen is deze lente rampzalig en was die van vorig jaar grotendeels zomers.

En hoe verklaar je dan de (lineaire) sterfte daling die in januari en februari 2021 al plaatsvond (voordat vaccinatie startte) ?

Voor zover ik weet, werden in die maanden al 80-plussers en andere kwetsbaren gevaccineerd. Dat heeft voor die mensen de sterftekans al stevig gereduceerd.

En hoe verklaar je dan dat we (met vertraging van ruim een maand vanwege tegenvallend lenteweer) hetzelfde patroon zien als vorig jaar, toen er nog helemaal geen vaccins waren ?

Dat patroon zien we nu pas ontstaan en ik denk dat binnen enkele weken de daling veel harder zal gaan dan in de lente van vorig jaar. Simpelweg omdat vaccins een betere bestrijder van infectieziekten zijn dan het weer, dat op zijn hoogste een belangrijke nevenfactor is.
Maar misschien blijkt binnen een paar weken wel dat die daling niet zo hard zal zijn als ik nu verwacht en dan zal ik dat gewoon toegeven.

WANDELAAR5
19 mei 2021, 19:08
Nee, geen smoesjes. Die discussie sloeg niet alleen op het weer.
De links had ik al gegeven. Beter lezen.

Is geen smoesje. Die context had ik duidelijk gegeven. Ik denk dat jij beter moet lezen. Probeer het nog maar eens: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=741700#post741700
En die onderzoeken waar jij je beweringen over de Seychellen op baseert kan ik inderdaad nog steeds niet vinden. Daar kunnen we een leuke speurtocht van maken. Wie vindt die verwijzingen van PietPotent? De winnaar krijgt een pilsje of vino van mij de eerstvolgende keer dat ik hem tegenkom!

schoolmeester
19 mei 2021, 20:54
Ik denk dat pietpotent in het dagelijkse leven goochelaar is.

pietpotent44
19 mei 2021, 21:29
Dank voor de uitgebreide reactie wervelwind.

Hoewel ik er duidelijk anders over denk, kan ik de argumentatie wel waarderen. Dit is tenminste een wat volwassener discussie ;)

Ik zal puntsgewijs reageren:

Op het feit dat we nu, ondanks een lente van dit jaar die meer op de herfst lijkt en een lente van vorig jaar die meer op de zomer leek, toch een sterke daling beginnen te zien. Dat zegt mij dat het weer op dit moment maar een beperkte rol speelt.

Dat is een beetje overdreven gesteld. Ik heb net nog even nagezocht, maar vorig jaar maart was het 10-15 graden, en in zowel april als mei 15-20 graden (met in mei een aantal dagen boven de 20).
En nu is het weliswaar wat kouder dan gemiddeld in de lente, maar ruimschoots warmer dan de herfst van 2020, toen het slechts zon 5-10 graden was.
Tussen de 5 en 10 graden is haast ideaal voor het virus. Boven de 11 graden hebben we aanzienlijk minder last van het virus.

Daarom is wat ik zei: ruim een maand achterstand in vergelijking met vorig jaar klopt wel. We hebben nu hetzelfde weer in mei, als wat we vorig jaar maart/april hadden. Dus is de curve dit jaar ook pas ruim een maand later zover. Maar verder wel hetzelfde patroon.
Vorig jaar ging het vanaf begin april dalen, dit jaar eind april / begin mei.

Dat durf ik niet te zeggen voor die landen waar weinig gevaccineerd is, want ik heb daar nog geen data van bekeken. Misschien zijn dat landen waar de lente dit jaar wel warm is? Ik kijk naar de landen waar ik data van ken (Benelux, Duitsland, Frankrijk, UK) en vergelijk met vorig jaar. In al deze landen is deze lente rampzalig en was die van vorig jaar grotendeels zomers.

Er zijn meerdere voorbeeld landen in Oost Europa. Het klimaat daar is redelijk vergelijkbaar met hier in Nederland, met vergelijkbare temperaturen.
Toch hebben die landen ondanks veel minder vaccinatie hetzelfde patroon als wij.

Voor zover ik weet, werden in die maanden al 80-plussers en andere kwetsbaren gevaccineerd. Dat heeft voor die mensen de sterftekans al stevig gereduceerd.

De sterftecijfers dalen hier al vanaf begin januari. Toen was er nog niet 1 prik gezet.
80 plus begon pas in februari, toen nog bijna niemand geprikt was. 14 februari was minder dan een miljoen mensen geprikt (1e prik). En het duurt ook tenminste 2 weken voordat de antistoffen zijn aangemaakt. Dat betekent dat op zn vroegst begin maart de eerste effecten van vaccinatie zichtbaar konden zijn. En dus nog in zeer kleine mate: zon 5% gevaccineerd, en slechts 1e prik.
Daarom kan de grote sterfte daling in januari en februari toen nog niet van vaccinatie geweest zijn. (Maar ook niet van het weer, want toen nog winter en koud).
Ik denk dat die daling toen vooral kwam doordat we tot nieuwjaar zoveel slachtoffers hebben gehad. En na oversterfte volgt een periode ondersterfte. Dat hebben we ook gezien begin dit jaar.

Dat patroon zien we nu pas ontstaan en ik denk dat binnen enkele weken de daling veel harder zal gaan dan in de lente van vorig jaar. Simpelweg omdat vaccins een betere bestrijder van infectieziekten zijn dan het weer, dat op zijn hoogste een belangrijke nevenfactor is.

Ik denk ook dat vanaf juni de daling extra hard zal gaan. Op de eerste plaats vanwege hogere temperaturen, maar ook omdat de meest kwetsbare groepen dan zijn gevaccineerd.
Ik zie het alleen net andersom: in de lente en zomer is het weer veruit de belangrijkste factor (hoewel vaccinatie nu ongetwijfeld ook wat meehelpt, maar is nu minder belangrijk). Vanaf het najaar zijn de vaccins (en natuurlijke immuniteit) het belangrijkst. Hopelijk zorgen die dan dat de golf dan een stuk minder is.

Maar misschien blijkt binnen een paar weken wel dat die daling niet zo hard zal zijn als ik nu verwacht en dan zal ik dat gewoon toegeven.
Ja, dat moeten we inderdaad afwachten. Maar ik denk ook dat het vanaf juni extra hard naar beneden zal gaan met de cijfers.

Pikkatrillah
20 mei 2021, 08:43
01:29
De resultaten van de zogenoemde FieldLabs, waarbij is geëxperimenteerd met evenementen zoals concerten en festivals, zijn positief. Dat zei staatssecretaris Mona Keijzer woensdag bij het RTL-programma Beau. Met aanvullende maatregelen, zoals testen vooraf, zouden dit soort evenementen in de nabije toekomst veilig georganiseerd kunnen worden.

Keijzer benadrukte dat daarvoor eerst nog wel overleg moet plaatsvinden met het Outbreak Management Team. Pas als het OMT ook zegt dat het veilig kan, kan er worden gekeken of concerten en evenementen weer mogelijk zijn met volledig publiek.

Ook moeten de besmettingen en de ziekenhuisbezetting eerst verder dalen, tot het tweede niveau, 'zorgelijk'. Dat houdt in dat er per 100.000 inwoners 35 tot 100 besmettingen in een week worden gemeld. In de ziekenhuizen mogen op weekbasis niet meer dan 16 opnames zijn. Die beide waarden liggen nu nog een stuk hoger.

Dus na het festival seizoen kunnen weer festivals?!

deket
20 mei 2021, 19:30
Tijdens de zomer van 2022 moeten de festivals terug normaal doorgaan ja,teminste zij die overleven
Maar de organisatoren van bv Tomorrowland,Werchter,Pukkelpop en Pinkpop kunnen wel tegen een stootje hoor,voor kleinere festivals vrees ik het ergste maar in Vlaanderen had zowat elk boerengat zijn eigen festival,dat kon ook in normale omstandigheden niet blijven duren

Willem2
20 mei 2021, 20:07
Deze zomer komt er een Europees covid-reiscertificaat. Na lang overleg zijn de landen, het Europees Parlement en de Europese Commissie het eens geworden. De bedoeling is dat er vanaf 1 juli gereisd kan worden met het certificaat.

Reizigers kunnen straks met een QR-code aantonen dat ze zijn ingeënt tegen het coronavirus, negatief hebben getest of al een besmetting achter de rug hebben en daardoor zijn beschermd.

1 Prik
Mensen die nog maar één vaccinprik hebben gekregen mogen ook een certificaat aanvragen. Landen mogen zelf bepalen of zij één prik genoeg vinden om iemand toe te laten of dat zij vaccinprikken eisen. Vakantiegangers moeten straks dus goed controleren of hun vakantieland genoegen neemt met één prik.

Het Europees Parlement en de regeringsleiders verschilden op een aantal punten flink van mening. Zo wilde het parlement dat er gratis testen zouden komen voor mensen die nog niet zijn ingeënt, maar zagen verschillende landen dit niet zitten. Ook wilden landen zelf kunnen blijven beslissen over mogelijke extra maatregelen, zoals een quarantaineverplichting.
..... https://nos.nl/artikel/2381600-eu-bereikt-akkoord-over-covid-reiscertificaat

Als er een Europese covid-reispas komt, dan moeten alle Nederlanders die nog niet zijn gevaccineerd zich deze zomer gratis kunnen laten testen. Dat vindt een ruime meerderheid in de Tweede Kamer, zo bleek vandaag bij de stemmingen.

Met het coronacertificaat mag je zonder quarantaine-eisen door Europa reizen als op die pas is vastgelegd dat je gevaccineerd bent, negatief getest bent of genezen bent verklaard.

De Kamer vindt dat jongeren en gezinnen met kinderen die nog niet gevaccineerd zijn, niet meer geld kwijt moeten zijn aan een vakantie in het buitenland dan anderen die al wel gevaccineerd zijn. De tests kosten nu 50 tot 150 euro.
..... https://nos.nl/artikel/2381570-tweede-kamer-wil-gratis-pcr-test-bij-europese-digitale-reispas

mentholbear
21 mei 2021, 00:19
Hopelijk dat je met zo een reispas je in een Duits bordeel niet meer hoeft te registreren met NAW :nee:

Nostredamus
21 mei 2021, 14:40
Ik ben 6 weken geleden geprikt met Astrazenica bij de dokter. Staat nog steeds niets geregistreerd, ik vraag me af waar ik straks een QR code vandaan moet halen. Overigens een week geleden maar weer eens een mail gestuurd over de gang van zaken nog niets van gehoord.

Willem2
21 mei 2021, 16:07
Onderzoek RIVM: Nederlanders laten teugels vieren na coronaprik

Veel Nederlanders wanen zich na een vaccinatie veilig genoeg om zich niet meer aan de coronaregels te hoeven houden. Ruim een op de drie mensen zal na inenting de 1,5 meter afstand vaker loslaten. Ook zal een deel in grotere groepen bij elkaar komen en is de bereidheid om zich dan nog te laten testen of in quarantaine kleiner.
.... https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek-rivm-nederlanders-laten-teugels-vieren-na-coronaprik~a7919283/

Wie kopt ´m in :rolleyes:

Willem2
21 mei 2021, 16:22
RIVM: 4219 nieuwe besmettingen, acht miljoen prikken gezet

Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 4219 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 433 minder dan gisteren. Gemiddeld daalt het aantal positieve coronatests ook en zelfs fors: de voorbije zeven dagen werden gemiddeld 4367 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is een daling van 30 procent vergeleken met de zeven dagen daarvoor.

Opvallend is dat het percentage van de tests dat positief blijkt, relatief hoog blijft: 11,4 volgens het coronadashboard van de Rijksoverheid. Dat is welswaar lager dan de 12,2 procent van de voorgaande week, maar nog altijd ver boven de 5 procent die de Wereldgezondheidsorganisatie beschouwt als de grens waaronder een land de epidemie redelijk onder controle heeft.

mentholbear
21 mei 2021, 19:00
.... https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek-rivm-nederlanders-laten-teugels-vieren-na-coronaprik~a7919283/

Dat zijn deels dezelfde mensen die een mondkapje dragen om zichzelf te beschermen :rolleyes:

schoolmeester
21 mei 2021, 19:02
Ik zag roodkapje zelfs met een mondkapje.

WA
21 mei 2021, 19:39

Die was natuurlijk van mijlen ver aan te zien komen. Nu weet ik niet meer of het dit forum was of een ander sociaal medium maar reeds in februari melde ik berichten uit the Guardian dat zo’n 30 tot 40% van de gevaccineerde Britten de regels mbt afstand en mondkapjes aan hun laars lapten.
Recente berichten uit de USA dat volledig gevaccineerden geen muilkorf meer hoeven te dragen en geluiden binnen de EU dat gevaccineerden vrij zouden moeten kunnen reizen gaan dan natuurlijk niet helpen.

Brad Clitt
21 mei 2021, 22:11
Ipv iedereen te vaccineren zouden ze beter van iedereen die dat wil een risicoprofiel maken. Er zijn inmiddels enkele ontdekkingen gedaan (onder meer door de universiteitsziekenhuizen van 020 en 043) mbt het werkingsmechanisme van dit virus. Maar ik moet eigenlijk zeggen, het werkingsmechanisme van ons eigen immuunsysteem mbt dit en misschien andere virussen. Het verklaart waarom sommige mensen, waaronder ook kerngezonde, doodziek worden van dit eigenlijk niet zo bijzonder gevaarlijke virus. Het immuunsysteem slaat op hol en produceert afwijkende antistoffen waar de cellen in de longen en andere organen (en ook die van de bloedvaten) niet goed tegen kunnen. Dit op hol slaan kan met bestaande medicatie verhinderd of vertraagd worden. Eerst waren er twee medicijnen, maar nu is er een derde bijgekomen die bijzonder goed blijkt te werken (naam weet ik niet meer, maar wordt nu op grote schaal getest in de Nederlandse ziekenhuizen). Natuurlijk is er nog veel meer onderzoek nodig, maar de voorlopige resultaten zijn veelbelovend. Is al weer een aantal weken geleden dat dit gepubliceerd werd, maar natuurlijk is er weer niet al te veel aandacht aan gegeven.

WANDELAAR5
21 mei 2021, 22:27
Ik denk dat je heparine bedoelt. Dat is een anti stollingsmiddel dat idd goede resultaten geeft mits gebruikt voordat het goed mis gaat. Helaas is het nog lang niet feilloos. Gemiddeld zijn de mensen wel duidelijk eerder beter.

Daarnaast is inderdaad gevonden dat sommige mensen antistoffen aanmaken die het eigen lichaam aantasten (niet bij vaccinatie, wel bij de echte ziekte). Dat zijn over het algemeen de mensen die heel erg ziek worden. Maar ze kunnen nog niet van tevoren voorspellen welke mensen dit zijn. Dus het risicoprofiel lukt nog niet.

Tenslotte zijn diverse fabrikanten bezig met anti virale middelen die of als pil of via een spuit/infuus moeten worden toegediend (waaronder die Sotrovirab die Meme Moo hieronder noemt). Die werken alleen in de beginfase van Covid. Dus testen en indien positief meteen een spuitje/pil halen. En die halen een effectiviteit van ca 50-90%. Ook niet 100% dus. En de testfases beginnen pas net, in de VS worden ze voor emergency use al ingezet.

Dus voorlopig is dit nog niet de uitweg die vaccineren geeft.

Meme Moo
21 mei 2021, 22:29
Brad, je zit teveel op je complot-stoel.
De EMA heeft een aantal medicijnen in onderzoek.
En dat onderzoek goed uitvoeren kost nu eenmaal tijd.

Waar jij wellicht aan refereert heet ‘sotrovimab’.

En juist vandaag heeft de EMA daarover haar positieve resultaten gepubliceerd:
https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-issues-advice-use-sotrovimab-vir-7831-treating-covid-19

Brad Clitt
21 mei 2021, 22:39
Het medicijn heet fostamatinib, hier de link naar een nieuwsartikel: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5230623/fostamatinib-amsterdam-umc-medicijn-corona-ernstig-longen

Ik ben overigens niet echt een complotdenker of virusontkenner, maar mijn gezonde boerenverstand zegt dat hier een flinke mestlucht omheen hangt.
Gewoon je eigen immuunsysteem boosten door de bekende natuurlijke middeltjes, gezonde leefwijze en dus je gezonde (boeren)verstand gebruiken. Dan heb je weinig te vrezen, tenzij je de genetische pech hebt van een op hol slaand immuunsysteem.

Er wordt maar paniek gezaaid van óók jonge kerngezonde mensen kunnen dood gaan aan dit virus, maar bijna niemand stelt dan de vraag of hier een bepaalde reden achter zit. Hoe werkt dit virus, hoe werkt ons immuunsysteem, naar een beetje meer wetenschappelijke verklaring wordt niet gevraagd. Zal wel te moeilijk/saai zijn denken de media, niet goed voor ons verdienmodel.

WANDELAAR5
21 mei 2021, 22:45
Dank je Brad. Dus een alternatief voor dexamethason. Dat is best welkom, want dat is nogal een paardenmiddel. Maar ik hoor ze hier ook niet zeggen dat dit een alternatief is voor vaccinatie. Maar elke verbetering in de behandeling is er 1!

Brad Clitt
21 mei 2021, 22:52
Tja, is nogal een duur medicijn (ik dacht 60-70 euro per pil, hoeveel pillen per dag nodig zijn weet ik niet) en de productie zal wel nog niet al te hoog zijn.
Zoals gezegd, meer onderzoek is zeker nodig en zal nog jaren duren. Maar daar wacht ik wel op, heb vertrouwen in mijn immuunsysteem.

pietpotent44
22 mei 2021, 03:26
Ipv iedereen te vaccineren zouden ze beter van iedereen die dat wil een risicoprofiel maken.

Er wordt maar paniek gezaaid van óók jonge kerngezonde mensen kunnen dood gaan aan dit virus, maar bijna niemand stelt dan de vraag of hier een bepaalde reden achter zit.
naar een beetje meer wetenschappelijke verklaring wordt niet gevraagd.

Voor een groot deel zijn deze risicoprofielen al te maken.
Leeftijd en onderliggende kwalen, en dan met name obesitas en longaandoeningen, zijn de grootste risicofactoren.
Onder de 40 zijn er nauwelijks ernstige gevallen. Boven de 60-70 relatief veel.
Het systeem zoals voor de jaarlijkse griepprik zou een mooi begin zijn. Gaat over ongeveer dezelfde doelgroep. Is uiteraard niet waterdicht, er zijn altijd uitzonderingen, maar dan heb je wel al het overgrote deel te pakken.

Maar in aanvulling tot wat Brad zei, kwam ik ook studies tegen over de uitzonderingen, die proberen te achterhalen hoe het komt dat er mensen zijn die van nature / genetisch immuun zijn voor bepaalde virussen. En ook hoe het komt dat er toch uitzonderingen zijn tussen patienten, zowel positief als negatief.
Zo is bijv. 1-3 procent van alle mensen niet vatbaar voor hiv.
Als je precies weet welk gen daar bij die mensen voor zorgt, en waarom dat is, kan je die kennis ook gebruiken voor vaccins of medicijnen. Of om nauwkeuriger de kwetsbare mensen te kunnen identificeren.

Dat geldt ook voor covid. Hieronder staat een artikel over die studies, die vooral gaan over de uitzonderlijke gevallen (zowel jonge als oude mensen), waaruit is gebleken dat bij veel ernstige gevallen de genen een belangrijke rol hebben gespeeld.
Sommige mensen maken vreemde antistoffen aan, waardoor het immuunsysteem het niet herkent en dus niet aanvalt. Ook hebben sommige mensen tekort aan aanmaak van bepaalde eiwitten, die belangrijk zijn voor het immuunsysteem.
Ook kunnen verschillende bloedgroepen het verschil maken zowel in positief als negatief opzicht.
Er zijn mensen die geen covid antistoffen hebben, maar toch niet vatbaar zijn voor het virus.

Artikel over de patient uitzonderingen:
https://www.bbc.com/future/article/20210219-the-covid-resistant-patients-e-the-viruss-weak-spots

Oud artikel over het covid eiwit Nsp15, als uitgangspunt voor medicijn ontwikkeling:
https://www.machinedesign.com/medical-design/article/21125616/coronavirus-weak-spot-possibly-identified

Brad Clitt
22 mei 2021, 08:01
Nog wat Inzidenz-cijfertjes per 22-5:

- NL: 175
- D: 66,8
- Zuid-Limburg: 186
- Noord- en Midden-Limburg: 247
- Beekdaelen: 165
- Vaals: 119
- Kreis Heinsberg: 59,9
- Kreis Aachen: 97,3
- Kreis Viersen: 66,6
- Venlo: 427(!)

Freddy_K
22 mei 2021, 08:05
... Ik ben overigens niet echt een complotdenker of virusontkenner ...

nee kijk maar uit want anders noemen ze je straks op dit forum nog een holocaust ontkenner. Want als je kritische vragen stelt en niet direct van die domme propaganda wijven als Saskia Noort op hun woord vertrouwt dan noemen ze je hier een holocaust ontkenner. Op dit forum halen ze hun cijfertjes allemaal uit het AD en soortgelijke kranten. Nadenken doen ze niet.

Al die kranten laten enkel 1 geluid horen. Kritiek wordt niet geduld. Dat is geen journalistiek.

Hier hoor je de man die de PCR methode heeft bedacht en hij verteld hoe hij denkt over het gebruik bij een PCR test: https://banned.video/watch?id=60a8280ab72e4b4268fa84ba

Kary Mullis, ontwikkelaar van de PCR test, nobelprijs winnaar, ja dat is natuurlijk maar een "omstreden wetenschapper" volgens de lullos hier. Vast een holocaust ontkenner

Brad Clitt
22 mei 2021, 08:18
@ Freddy_K

Boeit me geen zak hoe anderen me noemen (niemand van hier kent me in real-life), ik raad alleen iedereen aan om zelf te blijven nadenken en zelf op onderzoek uit te gaan.
Wil niet zeggen dat alles wat je op de alternatieve nieuwssites vindt ook moet geloven, daar zitten ook gewoon fantasten bij.
Maar zoals in een ander draadje al door mij geschreven, rondom deze corona-klucht hangt een hele vieze mestlucht. En niet alleen daar...

Freddy_K
22 mei 2021, 09:21
@ Freddy_K

Boeit me geen zak hoe anderen me noemen (niemand van hier kent me in real-life), ik raad alleen iedereen aan om zelf te blijven nadenken en zelf op onderzoek uit te gaan.
Wil niet zeggen dat alles wat je op de alternatieve nieuwssites vindt ook moet geloven, daar zitten ook gewoon fantasten bij.
Maar zoals in een ander draadje al door mij geschreven, rondom deze corona-klucht hangt een hele vieze mestlucht. En niet alleen daar...

1 ding is zeker de waarheid zal je niet vinden in het AD met z'n cijfertjes en de propaganda koningin Saskia Noort met haar meninkjes. Die video link die ik stuurde is van Alex Jones zijn site. Dat is natuurlijk helemaal fout volgens al die brave AD lezers hier. Ik vond Alex Jones ook altijd maar een beetje een clown en deels vind ik dat nog steeds maar je vind meer echte informatie op zijn site dan in het AD en al die andere propaganda krantjes dat is 1 ding wat zeker is. Bovendien zit daar echte informatie in die video. Je hoort het van de man zelf die de PCR methode ontwikkelde. Maar ja Big30 zal het wel weer zo draaien dat die man een "omstreden wetenschapper" is en ik een holocaust ontkenner (dat hebben ze mij hier genoemd dat tuig).

Hier geloven ze nog steeds dat dit virus van een vleesmarkt komt in Wuhan. Maar als je het nieuws beter volgt kom je er al snel achter dat die Amerikanen hier achter zitten. Misschien samen met de Chinezen. En dit is allemaal gepland. De gemiddelde ijsberen lezer wil gewoon snel dat vaccin zodat die weer naar de club kan maar hier steekt meer achter. In het najaar als het griep seizoen aanbreekt gaan vele "gevaccineerden" ziek worden. En ze zullen natuurlijk dan de mensen die het vaccin geweigerd hebben (zoals ik) de schuld geven. Zo dom zijn ze. Ze zouden veilig moeten zijn dankzij het vaccin maar toch worden ze ziek. Dus dan geven ze de niet gevaccineerden de schuld. Totaal onlogisch maar ja als je het hersenvolume van een dode muis hebt dan krijg je dat.

RobOpzoek
22 mei 2021, 10:44
Voor een groot deel zijn deze risicoprofielen al te maken.
Leeftijd en onderliggende kwalen, en dan met name obesitas en longaandoeningen, zijn de grootste risicofactoren.
Onder de 40 zijn er nauwelijks ernstige gevallen. Boven de 60-70 relatief veel.
Het systeem zoals voor de jaarlijkse griepprik zou een mooi begin zijn. Gaat over ongeveer dezelfde doelgroep. Is uiteraard niet waterdicht, er zijn altijd uitzonderingen, maar dan heb je wel al het overgrote deel te pakken.

Maar in aanvulling tot wat Brad zei, kwam ik ook studies tegen over de uitzonderingen, die proberen te achterhalen hoe het komt dat er mensen zijn die van nature / genetisch immuun zijn voor bepaalde virussen. En ook hoe het komt dat er toch uitzonderingen zijn tussen patienten, zowel positief als negatief.
Zo is bijv. 1-3 procent van alle mensen niet vatbaar voor hiv.
Als je precies weet welk gen daar bij die mensen voor zorgt, en waarom dat is, kan je die kennis ook gebruiken voor vaccins of medicijnen. Of om nauwkeuriger de kwetsbare mensen te kunnen identificeren.

Dat geldt ook voor covid. Hieronder staat een artikel over die studies, die vooral gaan over de uitzonderlijke gevallen (zowel jonge als oude mensen), waaruit is gebleken dat bij veel ernstige gevallen de genen een belangrijke rol hebben gespeeld.
Sommige mensen maken vreemde antistoffen aan, waardoor het immuunsysteem het niet herkent en dus niet aanvalt. Ook hebben sommige mensen tekort aan aanmaak van bepaalde eiwitten, die belangrijk zijn voor het immuunsysteem.
Ook kunnen verschillende bloedgroepen het verschil maken zowel in positief als negatief opzicht.
Er zijn mensen die geen covid antistoffen hebben, maar toch niet vatbaar zijn voor het virus.

Artikel over de patient uitzonderingen:
https://www.bbc.com/future/article/20210219-the-covid-resistant-patients-e-the-viruss-weak-spots

Oud artikel over het covid eiwit Nsp15, als uitgangspunt voor medicijn ontwikkeling:
https://www.machinedesign.com/medical-design/article/21125616/coronavirus-weak-spot-possibly-identified

en gezond leven en vitamine niveau's spelen een grote rol. Geen opmerkingen daarover van de kant van De Jonge.
Daarnaast: er liggen onevenredig veel immigranten op de IC en in ziekenhuis. Waarom toch? Wellicht heeft het iets te doen met eerder doorgemaakte (griep) virussen. Als je uit een ander werelddeel komt heb je een ander geprogrammeerd immuunsysteem. Indianen hadden in de 18e eeuw het heel moeilijk met onze 'gewone' verkoudheid en griep. En dan nog een andere: is er een verband van vatbaarheid (of reactie van je immuun systeem daarop) tussen Covid met de eerdere griepprik. Mn ouderen namen die prik en laten die nu net die vatbaarheid hebben.

WANDELAAR5
22 mei 2021, 11:44
In alle landen waar het onderzocht is, blijken mensen uit lagere sociale milieus meer de klos te zijn, ook in Nederland. Dat hoeven geen mensen met een migratie achtergrond te zijn. Zo zijn de negers al ongeveer net zo lang als de blanken in de VS en toch worden ze procentueel harder geraakt.

Mensen uit die lagere sociale klassen wonen vaak veel kleiner, dus thuis veel meer kans op overdracht en moeilijk om iemand echt in quarantaine te houden. Ook hebben ze vaker banen waarbij je niet vanuit huis kunnen werken.

Dat verband met een griepprik is volstrekt logisch. Ouderen en mensen met onderliggend leiden zoals eerdere transplantaties krijgen die prik. Die zijn ook het meest vatbaar voor Covid. Van enig onderzoek waarbij die griepprik nog eens een extra effect zou hebben weet ik niets. Mocht jij die wel hebben, zou je dan eens een link willen posten?

pietpotent44
22 mei 2021, 12:09
en gezond leven en vitamine niveau's spelen een grote rol. Geen opmerkingen daarover van de kant van De Jonge.
Daarnaast: er liggen onevenredig veel immigranten op de IC en in ziekenhuis. Waarom toch? Wellicht heeft het iets te doen met eerder doorgemaakte (griep) virussen. Als je uit een ander werelddeel komt heb je een ander geprogrammeerd immuunsysteem. Indianen hadden in de 18e eeuw het heel moeilijk met onze 'gewone' verkoudheid en griep. En dan nog een andere: is er een verband van vatbaarheid (of reactie van je immuun systeem daarop) tussen Covid met de eerdere griepprik. Mn ouderen namen die prik en laten die nu net die vatbaarheid hebben.

Volgens onderstaande studie(s) zou een griepprik de kans op corona infectie met 24% verminderen (door 'immuniteit training').
Er was echter geen duidelijk verschil in sterfte of ziekenhuisopname met mensen die geen griepprik hadden genomen.

Critici zeggen echter dat er geen verschil is, maar dat die 24% waarschijnlijk meer komt doordat de groep mensen die een griepprik nemen, meer bezig zijn met hun gezondheid,
en dus een gezonder leven lijden, en daardoor een betere afweer hebben. (Mensen in achterstandswijken zullen ook minder snel een griepprik halen)

https://www.dw.com/en/why-are-flu-vaccinated-people-more-resistant-to-covid-19/a-57038866
https://www.ctvnews.ca/health/coronavirus/covid-19-protection-from-the-flu-shot-experts-wary-about-new-study-1.5372730

Freddy_K
22 mei 2021, 13:03
dit gaat niet ophouden. Kill Gates heeft als Pandemic 2 aangekondigd. Hij was ook betrokken bij Pandemic 1: https://odysee.com/@shortXXvids:e/Bill-Gates-announces-Pandemic-2--Dec-19%2C-2020:5?r=FqfhHYvXfAMS5rsuExy5K6wfHK4zo4jB

als ik Geert vanden Bossche mag geloven op youtube (wel verdacht dat hij er nog niet vanaf is gegooid zoals elk ander die de waarheid verkondigd. Maar ik ga er maar even vanuit dat het klopt wat hij zegt):

1) een 1-ste jaars student virologie leert dat je niet moet vaccineren tijden een pandemie omdat het virus dan gaat ontsnappen. Wat lijkt te gebeuren. Hoeveel varianten zijn er nu al? Geef maar geen cijfertjes uit het AD want die zijn uit de duim gezogen. Maar klaarblijkelijk kan dat "vaccin" ook al die varianten vernietigen. Geen probleem neem nu gewoon maar dat vaccin. Ja hoor het werkt ook op alle 4000 varianten. Geloof dat zo'n virus elke 10 uur muteert.

2) dit mRNA "vaccin" overruled je eigen immuun systeem. Dus als er straks weer een normaal griep seizoen aanbreekt ben je de klos want dat "vaccin" in je lichaam overruled je eigen immuun systeem en kan alleen maar tegen covid-19 vechten. Nou mijn immuun systeem werkt goed genoeg. Ik hoef dit experimentele vaccin niet. De hele setting is gewoon heel verdacht. Maar zombies kunnen dat niet zien.

Ze willen koste wat kost je aan dit "vaccin" helpen. Ze hebben de propaganda koningin van het AD (Saskia Noort) al aan het werk gezet om de mensen die geen vaccin willen af te schilderen als zijnde crimineel. In België proberen ze nu ook Vlaanderen tegen Wallonië op te zetten. Verdeel en heers. Beweerd wordt dat de Walen minder bereid zijn zich te laten vaccineren. Zal wel weer een uit de duim gezogen verhaal zijn maar komt natuurlijk in al die propaganda krantjes. In de Nederlandse "kranten" proberen ze ook strijd te creëren door verhaaltjes te bedenken dat sommige mensen voordringen bij het gevaccineerd worden. Zo proberen ze de "vaccin hesitant" (een propaganda term) over de brug te helpen om toch dat gif te nemen puur omdat ze zich misdeeld voelen. Ze vechten erom de sukkels.

We zullen gaan zien of vanden Bossche gelijk gaat krijgen in het najaar. Maar misschien hebben ze een ander scenario in hun hoofd zoals Utopia https://www.youtube.com/watch?v=Y2QNnoqc3XU

Maar er gaan ook al verhalen rond dat ze vaccins ontwikkelen die besmettelijk zijn. Dus dan is er geen ontsnappen meer aan.

wervelwind
22 mei 2021, 13:08
dit gaat niet ophouden. Kill Gates heeft als Pandemic 2 aangekondigd. Hij was ook betrokken bij Pandemic 1: https://odysee.com/@shortXXvids:e/Bill-Gates-announces-Pandemic-2--Dec-19%2C-2020:5?r=FqfhHYvXfAMS5rsuExy5K6wfHK4zo4jB

als ik Geert vanden Bossche mag geloven op youtube (wel verdacht dat hij er nog niet vanaf is gegooid zoals elk ander die de waarheid verkondigd. Maar ik ga er maar even vanuit dat het klopt wat hij zegt):

1) een 1-ste jaars student virologie leert dat je niet moet vaccineren tijden een pandemie omdat het virus dan gaat ontsnappen. Wat lijkt te gebeuren. Hoeveel varianten zijn er nu al? Geef maar geen cijfertjes uit het AD want die zijn uit de duim gezogen. Maar klaarblijkelijk kan dat "vaccin" ook al die varianten vernietigen. Geen probleem neem nu gewoon maar dat vaccin. Ja hoor het werkt ook op alle 4000 varianten. Geloof dat zo'n virus elke 10 uur muteert.

2) dit mRNA "vaccin" overruled je eigen immuun systeem. Dus als er straks weer een normaal griep seizoen aanbreekt ben je de klos want dat "vaccin" in je lichaam overruled je eigen immuun systeem en kan alleen maar tegen covid-19 vechten. Nou mijn immuun systeem werkt goed genoeg. Ik hoef dit experimentele vaccin niet. De hele setting is gewoon heel verdacht. Maar zombies kunnen dat niet zien.

Ze willen koste wat kost je aan dit "vaccin" helpen. Ze hebben de propaganda koningin van het AD (Saskia Noort) al aan het werk gezet om de mensen die geen vaccin willen af te schilderen als zijnde crimineel. In België proberen ze nu ook Vlaanderen tegen Wallonië op te zetten. Verdeel en heers. Beweerd wordt dat de Walen minder bereid zijn zich te laten vaccineren. Zal wel weer een uit de duim gezogen verhaal zijn maar komt natuurlijk in al die propaganda krantjes. In de Nederlandse "kranten" proberen ze ook strijd te creëren door verhaaltjes te bedenken dat sommige mensen voordringen bij het gevaccineerd worden. Zo proberen ze de "vaccin hesitant" (een propaganda term) over de brug te helpen om toch dat gif te nemen puur omdat ze zich misdeeld voelen. Ze vechten erom de sukkels.

We zullen gaan zien of vanden Bossche gelijk gaat krijgen in het najaar. Maar misschien hebben ze een ander scenario in hun hoofd zoals Utopia https://www.youtube.com/watch?v=Y2QNnoqc3XU

Maar er gaan ook al verhalen rond dat ze vaccins ontwikkelen die besmettelijk zijn. Dus dan is er geen ontsnappen meer aan.

Dit staat werkelijk zo bol van de pseudowetenschappelijke prietpraat dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Dus zeg ik verder niks en gaat de Ignore knop erop.

bertje600
22 mei 2021, 13:18
Er zijn altijd mensen die het beter weten en veel ongefundeerde meningen
naar voren brengen.
Die moeten nog veel leren.
Maar sommigen worden ook gek gemaakt door zgn. hoogleraren die het zelf ook niet weten
en in een zgn. wetenschappelijke bubbel zitten en daarin niet verder kijken dan hun neus lang is.

Badslippers
22 mei 2021, 13:40
dit gaat niet ophouden. Kill Gates heeft als Pandemic 2 aangekondigd.

Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent. Bill Gates heeft de scheiding aangekondigd samen met Melinda Gates. Wellicht dat dit voor hem Pandemic 2 is.
"Bill and Melinda Gates have announced their divorce after 27 years of marriage, saying "we no longer believe we can grow together as a couple".
Bron (zeer betrouwbaar): https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56975466#:~:text=Bill%20and%20Melinda%20Gates%20ha ve,marriage%2C%22%20the%20pair%20tweeted.
Bron (zeer betrouwbaar): https://www.theguardian.com/technology/2021/may/03/bill-gates-divorce-melinda-gates-billionaire-couple

mentholbear
22 mei 2021, 14:52
In het najaar als het griep seizoen aanbreekt gaan vele "gevaccineerden" ziek worden. En ze zullen natuurlijk dan de mensen die het vaccin geweigerd hebben (zoals ik) de schuld geven. Zo dom zijn ze. Ze zouden veilig moeten zijn dankzij het vaccin maar toch worden ze ziek. Dus dan geven ze de niet gevaccineerden de schuld. Totaal onlogisch

Wat ik had begrepen is dat hoe langer een virus rond waart, hoe meer gelegenheid het krijgt om te muteren. En dat kan naar vormen gaan waar ons eigen immuun systeem en de vaccins niet op berekend waren. Dus mensen die niet gevaccineerd zijn en het virus overdragen (al dan niet of ze zelf veel of weinig klachten hebben) dragen hier aan bij. Zo lang die groep klein is, door bijvoorbeeld groeps immuniteit, is de kans daarop kleiner.

Dat gezegd te hebben muteert het corona virus ook bij dieren. Dus een nieuwe uitbraak betekend niet dat het perse door mensen komt die niet gevaccineerd zijn.

2) dit mRNA "vaccin" overruled je eigen immuun systeem. Dus als er straks weer een normaal griep seizoen aanbreekt ben je de klos want dat "vaccin" in je lichaam overruled je eigen immuun systeem en kan alleen maar tegen covid-19 vechten. Nou mijn immuun systeem werkt goed genoeg. Ik hoef dit experimentele vaccin niet. De hele setting is gewoon heel verdacht.

Wat ik er van begreep is dat het je immuun systeem aanleert een nieuw virus te herkennen en de benodigde proteïnen aan te maken om dat virus tegen te gaan. Dat betekent niet dat je immuun systeem andere griep virussen niet meer zou herkennen en zich daar tegen te kunnen weren. Je immuun systeem leert er wat bij, en niet in plaats van.

https://www.reuters.com/article/factcheck-vaccines-mrna-idUSL1N2L9187

Eddy_V
22 mei 2021, 15:31
Als Freddy in het najaar ziek wordt moet ie niet janken dat dat komt omdat iemand die gevaccineerd is hem besmet heeft, terwijl die persoon er verder niet ziek van wordt.
zucht... wat een mafkezen lopen er toch rond op deze aardkloot

wervelwind
22 mei 2021, 17:32
Wat ik had begrepen is dat hoe langer een virus rond waart, hoe meer gelegenheid het krijgt om te muteren....KNIP.....Je immuun systeem leert er wat bij, en niet in plaats van.

https://www.reuters.com/article/factcheck-vaccines-mrna-idUSL1N2L9187

Precies, dat had ik op moeten schrijven maar ik kon het niet opbrengen.

kempie
22 mei 2021, 17:50
Als Freddy in het najaar ziek wordt moet ie niet janken dat dat komt omdat iemand die gevaccineerd is hem besmet heeft, terwijl die persoon er verder niet ziek van wordt.
zucht... wat een mafkezen lopen er toch rond op deze aardkloot

Zo is het en dan gaan wij voor dat soort mafkezen niet in lockdown. Dan worden ze maar ziek. Eigen keuze.

Meme Moo
22 mei 2021, 18:04
Zo is het en dan gaan wij voor dat soort mafkezen niet in lockdown. Dan worden ze maar ziek. Eigen keuze.

Helemaal eens: ofwel hun superieure God of hun superieure immuunsysteem zal ze er wel doorheen loodsen.

Aan het eind van de rit, blijkt dan wel of dat ook goed genoeg werkt.
Maar niet gaan piepen als het tóch een beetje tegenvalt!

mentholbear
22 mei 2021, 20:20
Oversterfte

https://m.youtube.com/watch?v=aHlRZlu6PxY

https://m.youtube.com/watch?v=0_U-lp4RyDo

broodpoot
22 mei 2021, 20:21
Ja ok, maar als ik het goed begrijp zijn we in het najaar dus allemaal dood.

Wat een ellende. Sterkte allemaal!

Big30
22 mei 2021, 20:36
Gescheld en bedreigingen weggehaald en een laatste waarschuwing aan Freddy_K, gaarne op een normale manier communiceren.

Freddy_K
22 mei 2021, 20:37
Gescheld en bedreigingen weggehaald en een laatste waarschuwing aan Freddy_K, gaarne op een normale manier communiceren.

nee gooi me maar van het forum af, bedankt alvast

pret
22 mei 2021, 22:43
Kabinet overweegt eerder te versoepelen; restaurants en musea 5 juni weer open

Het kabinet overweegt om de volgende versoepelingen niet op woensdag 9 juni, maar al op zaterdag 5 juni te laten ingaan. Het gaat onder meer om het openen van restaurants en culturele instellingen en om het vergroten van het aantal mensen dat bij elkaar mag komen. Dat meldden ingewijden aan de NOS.

https://nos.nl/artikel/2381885-kabinet-overweegt-eerder-te-versoepelen-restaurants-en-musea-5-juni-weer-open

WANDELAAR5
23 mei 2021, 13:25
Goed nieuws over de effectiviteit van vaccins in de echte wereld. Er waren wat twijfels over de effectiviteit van mRNA vaccins (Pfizer en Moderna) tegen de Indische variant. Die blijkt voor Pfizer nu toch nog op 88% te zitten!
https://www.gov.uk/government/news/vaccines-highly-effective-against-b-1-617-2-variant-after-2-doses
AZ scoort helaas wel wat lager, maar nog steeds beduidend beter dan de eerdere voorspelling van 50% door onze forumviroloog.

Eerder was al uit Israël bekend dat Pfizer tegen de Engelse variant 92-95,3% effectief is in de praktijk:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00947-8/fulltext
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2101765

Willem2
23 mei 2021, 13:37
Het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames daalt, de vaccinatiegraad stijgt. Begin juli kunnen alle volwassen Nederlanders hun eerste prik gehad hebben. De infecties zullen dan nog verder dalen.

Virus weg, samenleving open, terug naar het oude normaal? "De acute druk op de zorg daalt", zegt veldepidemioloog Amrish Baidjoe. "Maar dat betekent niet dat de bestrijding met vakantie kan. Er zijn nog wat onzekerheden." Nu al moet er een plan komen voor de volgende periode, vindt hij.

De vaccins werken immers goed tegen ernstige uitkomsten van een infectie, zoals overlijden en ziekenhuisopnames, maar ze voorkomen nooit honderd procent van de besmettingen. En dan kunnen er ook nog virusvarianten ontstaan die minder gevoelig zijn voor de huidige vaccins. Hoe houden we dus zicht op het virus en de pandemie onder controle?

1. Monitoring
.....
2. Vaccinatie
.....
3. Verwachtingsmanagement

....https://nos.nl/artikel/2381978-hoe-houden-we-zicht-op-het-virus-als-we-richting-het-oude-normaal-gaan

Dus testen, prikken en er mee leren leven ....

luminous
23 mei 2021, 21:01
Een dagje naar Duitsland

Donderdag 20 mei heeft mijn vriendin haar astra zenica vaccin gekregen, vroeger als normaal maar zij is al enkele jaren in behandeling voor de ziekte van chrone(collitisch ecerosa).
Ik heb vrijdag 21 mei ook een astra zenica vaccin gekregen en ook vroeger als normaal, want ik heb altijd overgewicht gehad(tot september 2020 woog ik 146kg vandaag weeg ik 94kg) en drie jaar geleden heb ik wondroos (het vuur) gehad aan mijn links onderbeen. Waarvoor ik nog maandelijks een spuit krijg in mijn bil(tardocelin 1200). Één spuit kost in België 46€, in Duitsland kost een dobbelpack 52,..€. Daarom wil ik zo snel mogelijk naar Aachen om mijn spuiten te bestellen.
Vrijdag kort na de middag zijn we dan vertrokken richting Aachen, eenmaal we de grens over reden met Duitsland kreeg ik een sms van de Duitse overheid dat ik mij moest houden aan de corona maatregelen en quarantäneregeln. (zie foto)

35189

Éénmaal toen we de A4 verlaten terhoogte van afrit 3(Aachen-Zentrum) was het aanschuiven tot in Rothe erde waar het Hirsh center (winkelcentrum) is. Waar we moesten zijn. Op de parking ons FFP2 masker opgezet want dat is verplicht in Duitsland, met 8 voorschriften in de hand voor tardocelin 1200 richting de apotheek,* maar als we het Hirsch center willen binnen gaan staan er nog 42 mensen om binnen te gaan allemaal op 1,5meter van elkaar. Ik zeg tegen mijn vriendin hier ga ik niet aanschuiven, op de parking voor gehandicapten staat een look a like van de frontman, basgitarist van Motörhead de overleden Lemmy Kilmister. Ik zeg tegen mijn vriendin ik ga een handtekening vragen, zij zegt laat dat maar, maar toch ga ik naar de Lemmy en vraag in het Nederlands een handtekening, hij wist niet wat. En ik vraag dan in het Duits wat er hier aan de hand is, hij zegt dat het maandag Pinksteren is en dat het daarom zo druk is. Direct daarna begint hij te babbelen over de handtekening en dat hij de grootste fan is van Lemmy, aangename kerel. Wij rijden verder met de auto naar Aachen centrum.

Éénmaal aangekomen in Aachen aan het APAG parkhaus Adelbertstrasse zijn we gaan winkelen, ik zeg tegen mijn vriendin ga jij maar bij de C&A binnen dan ga ik op de bank zitten bij de TK max daar drink ik normaal een milchcaffe met een mandelroll van de backwerk. Maar ik zie mijn vriendin aan de ingang v/d C&A staan en ze komt terug naar mij gewandeld. Ze zegt tegen mij ik mag niet binnen ik moet een QR-code hebben en we wandelen verder en gaan op onderzoek uit. Bij de New-Yorker kledingwinkel* staat ook een rij mensen aan te schuiven en we houden het daar even in de gaten, als er twee mensen uit gaan mogen er 2 nieuwe mensen in, maar ze moeten wel eerst hun gsm tonen. Wij wandelen verder en zien overal rijen mensen staan tot bij de Gerry Weber kleding winkel hier willen we zogezegd binnen gaan, de verkoopster vraagt achter onze QR-code, deze hebben we niet en daarom mogen we niet binnen. Maar ze geeft goede uitleg en zegt als we naar de zijkant van het Aquis-plaza shoppingcenter gaan en we laten ons daar testen en de test is negatief krijg je een QR-code op je telefoon of op een blad papier en deze is 24 uur geldig. De verkoopster gaat verder met uitleggen en zegt als je je twee keer laat vaccineren krijg je na 14 dagen een QR-code toegestuurd.* Want 14 dagen na het tweede vaccin ben je pas beschermd. En vanaf 6 juni kunnen alle mensen die een adres hebben in Duitsland
zich op vrijwillige basis en zonder afspraak laten vaccineren. Wij wandelen verder en mijn vriendin had geen zin om haar te laten testen. Even later komen we aan bij het curry palast waar we normaal asperges met Hollandse saus hadden willen gaan eten, maar de zaak was volledig gesloten en wat ook op viel in Aachen was dat alle terrassen opgeruimd waren. Dus wij terug naar onze auto en vertrokken uit Aachen.

35190

Eens we terug op de autosnelweg zijn vraag ik aan mijn vriendin of ze nog tijd over heeft en ze zegt ja, ik stel voor om naar Elmpt te rijden. In Elmpt aangekomen probeer ik binnen te geraken bij een apotheek en lukte hier zonder QR-code, hier mijn 8 tardocelin 1200 spuiten besteld en verder gereden met de auto richting Brüggen,* maar terhoogte van de Esso tankstelle was er een omleiding voorzien,* dan komen we aan bij een industrie park waar ook verschillende warenhuizen zijn. We stoppen bij de dm-drogerie en proberen hier binnen te gaan en dat was geen probleem er werd niet achter een QR-code gevraagd, daarna naar de Lidl gewandeld en hier kon je ook zo maar binnen. Wat wel opviel was dat er geen Belgische en Nederlandse kentekens op de parking stonden en dat is anders wel. Van hier verder gereden naar Brüggen, hier in het centrum stonden wel terrassen buiten. We wandelen door het centrum* tot aan restaurant Wirtshaus Burghof, hier wachten we op een tafel maar de ober vraagt achter onze QR-code en ja die hadden we niet. Maar hij zegt als hier naar beneden wandeld en direct links kan je je laten testen. Wij daar heen, het is ondertussen 19.21u en de testing is maar open tot 19.30u maar de twee vriendelijke jonge dames zeggen dat we nog binnen mogen komen . Ze vragen achter een speciale app maar die hebben we niet dan vragen ze of we een adres hebben in Duitsland,* hebben we ook niet antwoorden we. Ja dan kunnen ze geen test maken antwoorden ze. Op dat ogenblik komt hun baas binnen en die zegt de testen zijn enkel voor mensen met een adres in Duitsland en zijn gratis. Waarop ik antwoord maar ik wil er best voor betalen en zegt nee dat kan niet. Maar hij zal dat op een volgende werkvergadering eens aankaarten om dat het ook mogelijk is voor buitenlandse mensen. Ik vraag dan wat zo een gratis test dan kost voor de Duitse overheid,* hij antwoord om en bij de 45€.

35191

Dan van het testcentrum verder gewandeld naar de burcht van Brüggen daar in het water en op de gazon zitten er ratten maar volgens mijn vriendin zijn het bevers, ze zijn al heel kloek en hebben geen bang van de mensen. Van hier zijn we naar de auto gewandeld en zijn we nog een kijkje gaan nemen in Kaldenkirchen, dan kan ik nog eens kijken hoe het met Goldentime gesteld is. In Kaldenkirchen aangekomen door het kleine centrum gewandeld tot bij de Athen Grill daar stonden drie tafels buiten zonder volk, ik vraag aan de toog of dat we ons eten buiten aan een tafel mogen opeten, maar hij vraagt direct achter de QR-code en dan zijn we maar weer vertrokken,* terug langs Goldentime via Brüggen naar Elmpt naar Mc Donalds, de hele parking stond vol auto's. Er stonden ongeveer 20 wagens aan te schuiven aan de drive in en ongeveer evenveel mensen om hun bestelling binnen af te halen. Dan maar verder gereden naar Mc Donalds in Roermond-centrum hier hadden we ook 18 wachtende voor ons. Na hier in de auto te hebben gegeten zijn we terug naar België gereden.

Mvg

Willem2
23 mei 2021, 21:26
Er is in de gebieden waar jij was een inzidenz tussen de 50 en 100 (https://www.grenspostdusseldorf.nl/coronadashboard/) en dan zijn er veel winkels wel open maar je kan alleen naar binnen als je getest bent of volledig gevaccineerd en je dan hebt aangemeld. Je krijgt dan deze qr-code waarmee je naar binnen kan. Supermarkten en andere zaken voor eerste levensbehoefte zijn hiervan vrijgesteld.
Je kan je in Nederland wel gratis laten testen indien je voor je werk naar duitsland moet, bezoek aan gezondheidsinstellingen of familie bezoek.

yylover
23 mei 2021, 22:02
Ah, mooi. Dan kunnen we in ieder geval met elektrische scootmobiel en/of badslippers nog wel onze eerste levensbehoefte bij de LIDL en drankenhandel halen.

Pikkatrillah
24 mei 2021, 12:41
’Chinese labmedewerkers hadden coronaklachten voor uitbraak’
Updated Vandaag, 07:53
Gisteren, 22:28 in BUITENLAND

WASHINGTON - Medewerkers van een laboratorium in de Chinese stad Wuhan hadden volgens Amerikaanse inlichtingendiensten voor de uitbraak van het nu bekende coronavirus klachten die horen bij het virus. Het gaat om een lab waar onderzoek werd gedaan naar pathogene virussen, zoals de coronavirussen, schrijft The Wall Street Journal.

De medewerkers meldden zich in november 2019 met ernstige klachten bij een ziekenhuis in de Chinese miljoenenstad. Volgens Amerikaanse bronnen wijst dit erop dat het virus uit het laboratorium ontsnapt kan zijn. China ontkent dat.

Een onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) wees eerder uit dat het virus waarschijnlijk niet uit een laboratorium afkomstig is, maar van dieren. Er kwam veel kritiek op dat onderzoek, omdat China niet genoeg openheid van zaken zou hebben gegeven.

Uitgelekt

Het Amerikaanse onderzoek was in januari al afgerond, maar lekt nu uit via The Wall Street Journal. Volgens de krant gaat het om een uitgebreid onderzoek, al zeggen andere bronnen in de Verenigde Staten dat de informatie afkomstig is van een bevriend land en dat er meer onderzoek nodig is.

Er zijn veel verschillende soorten coronavirussen, het nu bekende SARS-CoV-2 kan leiden tot de ziekte Covid-19, maar niet al die virussen kunnen mensen ziek maken. De huidige virusuitbraak begon in Wuhan en verspreidde zich over de hele wereld.

Baas viruslab Wuhan: onzin

De directeur van een laboratorium in de Chinese stad Wuhan ontkent dat zijn medewerkers in november 2019 ziek zijn geworden als gevolg van een mogelijke uitbraak van het coronavirus.

„Het zogenaamde Amerikaanse inlichtingenrapport over ziek personeel van het Wuhan Institute of Virology is een regelrechte leugen die uit het niets kwam, zegt Yuan Zhiming, directeur van het Wuhan National Biosafety Laboratory van het instituut, tegen de Chinese krant Global Times,

„De beweringen zijn ongegrond. Het lab is niet op de hoogte geweest van deze situatie, en ik weet niet eens waar dergelijke informatie vandaan komt”, vertelde de Chinese onderzoeker aan de krant

Zou het dan toch !

Brad Clitt
24 mei 2021, 12:44
Het virus was zeker al in de late herfst van 2019 in Europa, werd alleen nog niet als zodanig herkend.

Willem2
24 mei 2021, 12:52
Zou het dan toch !

Dat gaan ze toch nooit toegeven ...
Dan hebben ze zoveel claims. Daar hebben we nog wel een topic over :cool:

Willem2
24 mei 2021, 12:55
Zeker 115.000 zorgverleners zijn wereldwijd overleden aan de gevolgen van een coronabesmetting. Dat heeft de WHO maandag bekendgemaakt.

,,Al bijna 18 maanden staan ​​gezondheids- en zorgverleners over de hele wereld in de bres tussen leven en dood", vertelde directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus tijdens de opening van de jaarlijkse bijeenkomst van de organisatie.

,,Velen zijn zelf besmet geraakt, en hoewel er nauwelijks melding wordt gemaakt, schatten we dat ten minste 115.000 gezondheids- en zorgverleners de ultieme prijs hebben betaald in dienst van anderen."

De WHO-chef riep in zijn toespraak op tot een enorme wereldwijde inspanning om ervoor te zorgen dat in september 10 procent van de bevolking in elk land is ingeënt.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-zeker-115-000-zorgverleners-overleden-aan-corona-crisis-kost-duitse-economie-300-miljard-euro~af555a5d/

pietpotent44
24 mei 2021, 17:40
WHO-topman spreekt van 'schandalige ongelijkheid' in verspreiding van vaccins
Door dit te doen, hoopt de WHO dat 30 procent van de totale wereldbevolking aan het einde van 2021 gevaccineerd kan zijn.

De WHO hoopt dat 10 procent van de wereldbevolking in september ingeënt kan zijn, mits overheden meewerken aan de herverdeling van vaccins.

Dus in het best case scenario is eind dit jaar pas 30% van de hele wereldbevolking gevaccineerd :eek:.

Ofwel, zo rond 2022-2023 zitten we misschien een keer rond de 60% ? (uitgaande van een enorme vaccinatiebereidheid :rolleyes:)
En dan zijn de mensen die in 2021 of zelfs 2022 ingeent zijn waarschijnlijk allang niet meer beschermd met die prikken, en moeten weer overnieuw voor de dan heersende mutanten :rolleyes:
En dan hebben we natuurlijk nog de dieren: katten, tijgers, honden, cavias, nertsen, etc.

Wanneer komen we weer een beetje bij zinnen :hammer:.

WA
24 mei 2021, 17:41
Zou het dan toch !Toen TV personality en part time virologe Marion Koopmans eerder dit jaar terug keerde van haar Chinese snoepreisje met andere ja knikkers brachten ze de boodschap mee dat het geen “ontsnapt” lab virus zou zijn, wat massaal door de Nederlandsche kwaliteitsmedia uitgedragen werd. Bild in Duitsland kopte niet lang daarna het tegenovergestelde. Het virus zou uit een lab ontsnapt zijn.

Wat vast staat is dat in rioolwater monsters genomen in Italië eind 2019 (weet niet meer of November of december was) achteraf het Sars-CoV-2 virus is aangetoond. Dus het was al hier voor de officiële lezing hoe de verspreiding gegaan zou moeten zijn……

deket
24 mei 2021, 23:18
De uitdaging van de medische werled en de universiteiten,(dus ja W2 en JW, eigenlijk ook de overheid) lijkt me het vinden van een universeel vaccin dat werkt tegen niet alleen het Coronavirus en zijn varianten,maar tegen alle virussen
Volgens het wetenschappelijk tijdschrift Nature(waar btw ook interessante artikels in staan over de klimaatveranderingen,toch meer onderbouwd dan de Telegraaf)kan dat zelfs al binnen een jaar effectief zo ver zijn en ze baseren zich op volgende indicaties : minder dan een jaar nadat het nieuwe virus was beschreven hadden Pfizer en AstraZeneca al een vaccin op de markt gebracht
Maar al die onzin met de focus op eventueel tromboze moet men dan wel in de vuilbak gooien,zulke mensen werden anders ook ziek
Nu nog,iets anders gaan leven,meer aandacht bv voor ventilatie,en vooral wat doen aan de te grote bevolkingsaangroei en de natuur niet verder uitwonen zodat ongedierte geen vrij spel meer krijgen, (heb het niet over bv Vormer en Lang,maar echt ongedierte)

Husky
24 mei 2021, 23:25
Nogmaals gefeliciteerd Deket met het kampioenschap van de beste voetbalclub van België ;)

deket
24 mei 2021, 23:46
Bedankt maar jij bent een jaar te vroeg

Willem2
24 mei 2021, 23:48
De toename van het aantal infecties onder kinderen en hun ouders door de volledige heropening van de scholen, zonder de anderhalve meter, vlak vóór de zomervakantie (en de verplichting om in quarantaine te gaan) kan negatieve gevolgen hebben voor geplande vakanties. Dat schrijft het Outbreak Management Team in het nieuwste kabinetsadvies. Leerlingen die positief getest worden gaan in isolatie, hun ouders en verdere gezinsleden gaan in quarantaine. Voor de betreffende leerlingen leidt dit tot schoolverzuim (in een periode met veel proefwerken) en voor de ouders noodzakelijkerwijs tot werkverzuim (voor zover niet thuis gewerkt wordt), constateren de experts.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-omt-extra-besmettingen-door-afschaffen-1-5-meter-op-school-kan-vakanties-dwarsbomen~af555a5d/

deket
25 mei 2021, 00:05
Daar is ook verluchten van de klassenlokalen essentieel . Goed ventileren
Ik heb weet dat er in klassen de ramen dicht moesten omdat de kinderen het anders te koud zouden hebben. Waar zijn we dan lee bezig ? Een generatie vol softies die vatbaar zijn voor ziektes

satanic surfer
25 mei 2021, 01:05
No worries, het EK voetbal begint op 11/6, tegen dan zullen miraculeuzerwijs plotsslags het gros des Europese landen versoepelingen (moeten) toestaan in versnelde schreden...Als men ziet hoe het voorbije WE titelvieringen in -tig landen compleet on-coronaproof werden toegelaten zonder enigerlei ingrijpen kan men toch niet bepaald anticiperen dat vanaf 11/6 ophopingen van halfbezopen uitgedoste gekkies gaan worden opgeschort..

Big30
25 mei 2021, 08:21
Unsere Nachbarn sind schon viel weiter Darum brauchen wir keinen Lockdown mehr
Inzidenz unter 63 ++ Intensiv-Belegung fällt ++ immer weniger Todesfälle

Corona im Sinkflug!

Die Infektionszahlen, die Intensivbetten-Belegung, die Todesfälle werden täglich weniger.

Gründe: die Jahreszeit und der Impferfolg der letzten Wochen. Entgegen aller Horrorwarnungen nimmt das Infektionsgeschehen wie schon im Mai 2020 immer weiter ab. Zudem haben fast 40 Prozent der Deutschen mindestens eine Impfdosis bekommen.

Doch seltsam: Während Deutschlands Nachbarn mutig öffnen, klammern sich Bund und Länder an die Corona-Beschränkungen!

Gaststätten dürfen öffnen – aber fast überall nur mit negativem Test-Ergebnis und nur draußen. In den meisten Bundesländern dürfen nicht einmal doppelt geimpfte Bürger in Innenräumen von Restaurants essen. Universitäten sind komplett dicht. Hotels – außerhalb einzelner Modellregionen – ebenso. Auch Fitness-Studios sind größtenteils geschlossen.
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/unsere-nachbarn-sind-schon-viel-weiter-darum-brauchen-wir-keinen-lockdown-mehr-76504772.bild.html

Kijkend naar NRW, dan zie je dat de meeste Kreise/Steden op Inzidenz < 100 of < 50 zitten. Viersen (GT, Villa, Happy) zit op 48.5.

https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/corona-daten-nrw-100.html#Inzidenz

Vraag is uiteraard wat dit voor de mogelijke opening vd clubs gaat betekenen.

Willem2
25 mei 2021, 09:37
"De cijfers spreken voor zich. De leeftijdsgroepen die gevaccineerd zijn, hebben een vele malen lagere kans om op de IC en in het ziekenhuis te komen dan groepen die nog niet gevaccineerd zijn."

De stichting Nice, die de cijfers leverde, verwacht dat de resultaten vaccintwijfelaars over de streep zullen trekken. "De zogenoemde wappies ga je niet overtuigen, maar twijfelaars zullen er wél gevoelig voor zijn dat nu in de praktijk blijkt dat de prik werkt"
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-omt-extra-besmettingen-door-afschaffen-1-5-meter-op-school-kan-vakanties-dwarsbomen~af555a5d/

stimpy3
25 mei 2021, 10:51
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/unsere-nachbarn-sind-schon-viel-weiter-darum-brauchen-wir-keinen-lockdown-mehr-76504772.bild.html

Kijkend naar NRW, dan zie je dat de meeste Kreise/Steden op Inzidenz < 100 of < 50 zitten. Viersen (GT, Villa, Happy) zit op 48.5.

https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/corona-daten-nrw-100.html#Inzidenz

Vraag is uiteraard wat dit voor de mogelijke opening vd clubs gaat betekenen.

Met het huidige tempo van dalingen zou dat betekenen dat over een of twee weken de inzidenz grotendeels overal onder de twintig ligt, Ik vermoed dat zelfs de duitsers dan alles weer open zullen willen hebben. Vraag is alleen onder welke condities...

Willem2
25 mei 2021, 11:04
Vraag is alleen onder welke condities...

Ga uit van testen of volledig gevaccineerd. De vraag is of dat ook lang is vol te houden.

Willem2
25 mei 2021, 11:35
Vaccinatie Biblebelt en grote steden blijft achter: soms haalt maar 35 procent ouderen prik

De vaccinatiegraad in de Biblebelt en achterstandswijken van grote steden blijft duidelijk achter bij de rest van Nederland. In één streng-christelijke gemeente is maar 35 procent van de thuiswonende 65-plussers een prik gaan halen bij de GGD. Dat blijkt uit het meest recente OMT-advies.

Het adviesorgaan van de overheid noemt Urk, Staphorst en Neder-Betuwe als voorbeelden van gemeenten in de Biblebelt waar de vaccinatiebereidheid niet al te groot is. In de orthodox-christelijke gemeentes varieert de vaccinatiegraad bij 65-plussers tussen 35 en 73 procent. Sommige stromingen binnen het protestants-christelijke geloof zijn principieel tegen vaccineren.
.... https://www.ad.nl/binnenland/vaccinatie-biblebelt-en-grote-steden-blijft-achter-soms-haalt-maar-35-procent-ouderen-prik~a36f756e/

Geen enkele campagne helpt daartegen. Alleen financieel en vrijheid ontnemen kan je mensen er toe brengen dat ze zich toch laten vaccineren.
vb Het eiland St Maarten waar ze vanaf een bepaalde datum moeten gaan betalen voor de vaccinatie. Dat is nog een zeer zacht middel...

Brad Clitt
25 mei 2021, 11:40
Hoe zit het nu eigenlijk met de quarantaineplicht die ingevoerd zou worden per 15 mei?
Gaat dat ook gelden voor korte verblijven (minder dan 24 of 48 uur) in het buitenland? En geldt dit alleen voor (zeer) hoogrisicolanden?

Zover ik weet heeft de 1e Kamer hier nog niet over gestemd en ik heb effe geen tijd en zin om dit op te gaan zoeken.

WANDELAAR5
25 mei 2021, 11:54
Klopt, de wet ligt nog bij de eerste kamer, dus die verplichting is er nog niet. Die quarantaineplicht gaat alleen gelden bij terugkeer uit landen met een zorgelijke variant (nu Zuid Afrika, India en Brazilië) en landen met >500 Coronagevallen per 100.000 inwoners. RIVM en het ministerie van BuZa gaan bepalen welke landen op de verplichte quarantaine lijst komen.

Let op, op dit moment staan er meer landen uit Zuid Amerika op de lijst van vlieg verboden. Die quarantaine lijst zou dus ook nog wat langer kunnen worden.

WANDELAAR5
25 mei 2021, 12:12
Vaccinatie Biblebelt en grote steden blijft achter: soms haalt maar 35 procent ouderen prik

Dit is goed nieuws. Zeker als je gevaccineerd moet zijn om aan P6 te doen. Dan kunnen al die schijnheilige Refo’s niet meer naar de hoeren. Moet je eens kijken hoe snel ze zich toch laten vaccineren;)

stimpy3
25 mei 2021, 13:00
.... https://www.ad.nl/binnenland/vaccinatie-biblebelt-en-grote-steden-blijft-achter-soms-haalt-maar-35-procent-ouderen-prik~a36f756e/

Geen enkele campagne helpt daartegen. Alleen financieel en vrijheid ontnemen kan je mensen er toe brengen dat ze zich toch laten vaccineren.
vb Het eiland St Maarten waar ze vanaf een bepaalde datum moeten gaan betalen voor de vaccinatie. Dat is nog een zeer zacht middel...

In de VS werken ze met loterijen waar je een kans hebt om een miljoen oid te winnen als je jezelf laat vaccineren. Was ook een vliegmaatschappij die een trip aanbood naar elke willekeurige bestemming voor mensen die zichzelf nu nog lieten vaccineren.

kempie
25 mei 2021, 13:34
Ga uit van testen of volledig gevaccineerd. De vraag is of dat ook lang is vol te houden.

Zie dat meer mensen hier beginnen in te zien dat een daling super hard kan gaan en dat het voor een overheid dan nog moeilijk kan zijn om alles zo strak en voorzichtig te houden als het is. Aardige kans dat de clubs voor begin juli nog open zijn.

Laat de bevolking eerst maar eens steeds luider roepen en de overheid gehoor geven aan dat artikel en restaurants openen en sportscholen met een beperkt aantal mensen. Dan kan nog voor eind juni de volgende stap worden gezet. Meer mensen binnen toe laten en dus ook weer saunaclubs enz open.

Gaat hard. Zo gaat het in viersen inderdaaf nog maar tot half juni duren voor we een incidenz van < 20 hebben.

Willem2
25 mei 2021, 15:51
Prikuitnodiging voor mensen uit 1969 en 1970
Vanaf vandaag kunnen mensen die zijn geboren in 1969 en 1970 een vaccinatieafspraak maken. Zij krijgen het Pfizer- of Modernavaccin, meldt het RIVM.
.... https://nos.nl/liveblog/2382191-rivm-derde-golf-lijkt-op-z-n-eind-prikafspraak-voor-mensen-uit-1969-en-1970

Willem2
25 mei 2021, 15:53
OMT wil niet eerder versoepelen, wel 28 procent daling besmettingen in week tijd
.... https://nos.nl/artikel/2382245-omt-wil-niet-eerder-versoepelen-wel-28-procent-daling-besmettingen-in-week-tijd

Willem2
25 mei 2021, 17:11
Niks campagne .... een loterij houden ze in Polen voor iedereen die gevaccineerd is ....

Polen begint een loterij voor mensen die al ingeënt zijn tegen het coronavirus om zo mensen aan te sporen zich te laten vaccineren. De winnaars kunnen geldprijzen krijgen tot 223.000 euro of een auto.

Tot dusver hebben 18,3 miljoen Polen, op een bevolking van ruim 37 miljoen, een inenting gekregen. 5,6 miljoen van hen zijn al volledig ingeënt. De regering hoopt veel meer mensen aan te moedigen de prik te nemen door hun kans op een prijs te bieden. Voor de campagne is 31 miljoen euro uitgetrokken.

De loterij gaat op 1 juli van start. Iedere tweeduizendste deelnemer ontvangt voor de loterij begint al 110 euro.
....
https://www.ad.nl/binnenland/live-voor-het-eerst-miljoen-prikken-in-een-week-drukte-in-ziekenhuizen-blijft-afnemen~af555a5d/

schoolmeester
25 mei 2021, 17:15
Is weer eens iets anders dan krasloten, prikloten.

WANDELAAR5
25 mei 2021, 18:17
Ik zal maar eens een stukje schrijven over de relatie tussen de Coronacijfers en de schoolsluitingen. Voor de cijfers kun je gebruik maken van de IC opnames of de besmettingen. Sommige ijsberen hebben daar een vreemde voorkeur. Vreemd, want die curves lopen gelijk met 2 uitzonderingen: in de eerste golf waren er niet genoeg testen en is de piek van de IC veelzeggender. In de andere 3 pieken zijn de cijfers over besmettingen ca. 2-3 weken eerder dan de IC opnames:
35193
35194

Schoolsluitingen:
15 maart 2020 tot 11 mei 2020 (weer volledig open 8 juni)
15 december 2020 tot 8 februari (2 maart voor middelbare scholen)
Bij de lockdown van 14 oktober 2020 bleven de scholen open, maar was er een herfstvakantie van 10-25 oktober.

Die eerste scholensluiting was erg effectief. Van een piek rond 1 april naar zeer laag aantal IC opnames begin mei. De ICs lagen toen nog wel vol vanwege de lange ligduur destijds. Vervolgens hadden we 3 maanden (Juni, juli en augustus 2020) waarin Corona bijna geheel verdwenen was in onze samenleving. De zomerschoolvakanties eindigden tussen 22 augustus en 5 september. En oh wat een verrassing: vanaf half september beginnen de IC opnames weer sterk op te lopen.
De gedeeltelijke lockdown (horeca dicht, mondkapjes, geen alcohol na 8 uur, thuis werken) van midden oktober laat een daling zien, maar lang niet zo ver als na de bult in april/mei. Er werd een ca 50% reductie gehaald ipv 90%. Toen de herfstvakantie voorbij was begon de stijging weer in het aantal besmettingen.
Tot de harde lockdown van 15 december toen scholen en winkels ook dicht gingen. Wederom een daling van ca 50% ondanks de kerstdagen. Totdat de regering besloot op 8 februari de lagere scholen weer open te gooien en de cijfers weer verdubbelden.

Sommigen noemen dit misschien een normaal golfpatroon, maar voor mij staat wel vast dat het openen en sluiten van de scholen de meest bepalende maatregel is in de Corona bestrijding.

kempie
25 mei 2021, 18:55
Je zou nog kunnen zeggen in duitsland zijn de scholen nog steeds (gedeeltelijk) dicht en daar liggen de besmettingen ook behoorlijk lager dan hier.

schoolmeester
25 mei 2021, 18:59
De poc-school is in Duitsland wel geopend.

Groet, schoolmeester.

Eric vb
25 mei 2021, 20:01
Zo kan het dus ook. Dus van ss een vaccinatie centrum maken !!!:freu: Polen die zich laten vaccineren kunnen auto of 223.000 euro winnen

https://www.hln.be/bizar/polen-die-zich-laten-vaccineren-kunnen-auto-of-223-000-euro-winnen~a2552238/

luminous
25 mei 2021, 23:42
Supermarkten en andere zaken voor eerste levensbehoefte zijn hiervan vrijgesteld..

Klopt alle supermarkten, bakkers, drankenhandels, slagers, apothekers en zelfs winkels met dierenvoeding kan je zomaar binnen wandelen zonder QR-code, heb ik vandaag nagevraagd.

mentholbear
25 mei 2021, 23:52
In de VS werken ze met loterijen waar je een kans hebt om een miljoen oid te winnen als je jezelf laat vaccineren. Was ook een vliegmaatschappij die een trip aanbood naar elke willekeurige bestemming voor mensen die zichzelf nu nog lieten vaccineren.

Er waren daar ook kleinere acties, zoals gratis kaartjes voor een sportwedstrijd, of een gratis biertje. Misschien iets voor ijsberen:

Zo kan het dus ook. Dus van ss een vaccinatie centrum maken !!!

Gratis entree. Of gratis kamertje bij een vaccinatie.

Is weer eens iets anders dan krasloten, prikloten.

Prikloten krijgen dan ineens een andere betekenis :fuck:

Bij mij is het heel simpel, gewoon gratis een bord voer voorschotelen en ik heb m'n mouw al opgestroopt. (En nee @meme moo, niet m'n broek uit om me in m'n kont te laten 'prikken' :nee:)

Risico is alleen dat ik me vermom, een vals ID regel voor nog een portie of 2 :biggrin:

kempie
26 mei 2021, 00:03
https://nos.nl/l/2382305

Misschien vergroot dit de kansen dat sixsens al op 5 juni het zonesysteem kan loslaten en meer mensen binnen mogen.

WANDELAAR5
26 mei 2021, 09:22
https://nos.nl/l/2382329
De wet op verplichte quarantaine is goedgekeurd. Dat wil zeggen dat er een verplichting kan worden opgelegd in quarantaine te gaan indien mensen uit een hoog risico gebied komen. Dat zijn gebieden waar heel veel Corona heerst of waar gevaarlijke varianten rondgaan. Het zal dus niet snel voor België of Duitsland gelden Brad Clit. De verwachting is dat de bestaande vliegverboden (India, Zuid-Afrika en Zuid-Amerika) nu deels vervangen worden door een quarantaine plicht. Er staat een boete op van €435 op het verbreken van de quarantaine. En het gaat gecontroleerd worden door call centra die bij twijfel een BOA op pad kunnen sturen. Eerlijk gezegd heb ik grote twijfels hierover.

Bij die wet is ook een testwet aangenomen. Het idee is dat sommige evenementen weer door kunnen gaan met een testplicht. De testplicht kan niet ingezet worden voor doorstroomlokaties en gelegenheden waar genoeg afstand kan worden gehouden.

Willem2
26 mei 2021, 13:11
https://nos.nl/l/2382329
De wet op verplichte quarantaine is goedgekeurd. Dat wil zeggen dat er een verplichting kan worden opgelegd in quarantaine te gaan indien mensen uit een hoog risico gebied komen.

Indien je op vakantie gaat dan zijn er nu nog veel beperkingen. Uiteraard houdt bijna niemand zich hieraan.
https://app.nos.nl/op3/vakantieplanner/#/

Willem2
26 mei 2021, 13:12
Vanaf vandaag komen de eerste veertigers aan de beurt voor vaccinatie. Iedereen die geboren is in 1971 kan nu een prikafspraak maken. Dus zegt het voort!
... https://twitter.com/hugodejonge/status/1397478413254987778

Brad Clitt
26 mei 2021, 14:15
Ok, dan ga ik nu meteen!

Eddy_V
26 mei 2021, 14:50
Ok, dan ga ik nu meteen!
Jij bent al lang resistent want anders was je al ziek geworden in het Limburgs/Duitse epicentrum van de pandemie !

Willem2
26 mei 2021, 15:40
RIVM: 2794 besmettingen, gemiddelde daling
Bij het RIVM zijn de afgelopen dag 2794 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 285 meer dan gisteren. Er liggen nu 1618 besmette mensen in het ziekenhuis, 63 minder dan gisteren. Van de coronapatiënten in het ziekenhuis liggen er 559 op de intensive care.
.... https://nos.nl/liveblog/2382342-zestien-besmettingen-gelinkt-aan-kampioensfeest-ajax-who-14-procent-minder-besmettingen

even vergelijken met heel Duitsland ....

2626 nieuwe gevallen en een inzidenz van 46,8
https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4/page/page_1/

en Belgie

Neuinfektionen und Inzidenz
Die Anzahl der Neuinfektionen in Belgien liegt aktuell bei 855. Im Durchschnitt der letzten 7 Tage wurden 2.280 Neuinfektionen pro Tag erfasst. Innerhalb der letzten Woche wurden in Belgien 137,7 Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner gemeldet ("7-Tage-Inzidenz").
.... https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/belgien/

Willem2
26 mei 2021, 15:55
Vrijdag corona-persconferentie: musea en restaurants open vanaf 5 juni

Als de dalende coronatrends doorzetten wil het kabinet deze vrijdag al stap drie aankondigen van het openingsplan. Die kan dan op 5 juni ingaan. Mensen mogen thuis waarschijnlijk vier bezoekers ontvangen, musea en restaurants kunnen dan (onder voorwaarden) weer open.
.... https://www.ad.nl/politiek/vrijdag-corona-persconferentie-musea-en-restaurants-open-vanaf-5-juni~a73ceb8d/

WANDELAAR5
26 mei 2021, 18:06
.... https://nos.nl/liveblog/2382342-zestien-besmettingen-gelinkt-aan-kampioensfeest-ajax-who-14-procent-minder-besmettingen

even vergelijken met heel Duitsland ....

2626 nieuwe gevallen en een inzidenz van 46,8
https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4/page/page_1/

en Belgie

.... https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/belgien/

Wat doen we het in NL slecht in vergelijking met Duitsland en België…
Maar gelukkig gaan we wel de goede kant op.

de duisburg spesjalist
26 mei 2021, 18:43
Lara (22) sterft nadat ze op ziekenhuisvloer op hulp moest wachten

https://images2.imgbox.com/cf/da/EAuCNwP9_o.jpg

Een foto van de 22-jarige Lara, liggend op de grond in een ziekenhuis, zorgt voor een schok in Argentinië. De doodzieke jonge vrouw moest anderhalve dag wachten op medische hulp nadat ze corona had opgelopen. Ze overleefde het uiteindelijk niet.

Ze is daarmee een triest voorbeeld van de schrijnende coronasituatie in Argentinië.

De 22-jarige Lara Arreguiz, student diergeneeskunde, ging afgelopen week in ernstig zieke toestand naar een ziekenhuis in de stad Sante Fe. Daar bleek geen ziekenhuisbed beschikbaar voor haar.

Op de grond

Ze moest wachten op de gang en voelde zich zo slecht dat ze ging liggen op de grond. "Ze was overstuur en dacht dat ze ging flauwvallen", vertelt haar moeder aan Argentijnse media.

Omdat niet duidelijk was wanneer er hulp zou komen, legde haar moeder een jas over haar heen. De foto van dat moment werd later massaal gedeeld op Argentijnse social media.

Zware longontsteking

Op verschillende plekken zoals in Sante Fe staat de zorg zwaar onder druk en zitten veel ziekenhuizen nagenoeg vol met patiënten. Dat verklaart waarom zelfs risicopatiënten zoals Lara moeten wachten op een bed.

Lara had sinds haar tiende diabetes en was afhankelijk van insuline. Haar moeder vertelt dat ze vorige week symptomen van het coronavirus begon te ontwikkelen. Na onderzoek bleek Lara corona te hebben, en een zware longontsteking.

Niets doen

Toen haar situatie verslechterde, brachten haar ouders haar opnieuw naar het ziekenhuis, maar daar bleek geen bed beschikbaar te zijn.

Ze moest uren wachten en werd overgeplaatst naar een ander ziekenhuis. Het duurde volgens haar moeder anderhalve dag voordat ze daadwerkelijk werd opgenomen. Lara overleed uiteindelijk een paar dagen later op de intensive care.

Lara's moeder vindt het belangrijk om aan de bel te trekken, ze maakt zich grote zorgen over de impact van het virus en de medische hulp. "Ze konden niets meer voor haar doen. Het is vreselijk, en ik wens het niemand toe."

Corona slaat toe in Argentinië

Argentinië gaat gebukt onder een tweede coronagolf en heeft de afgelopen week te maken met een record aantal besmettingen. Ruim 3,5 miljoen mensen zijn positief getest, waarmee het zwaarder is getroffen dan Brazilië.

Ruim 74.000 mensen zijn overleden aan het virus. Ook gisteren werden weer 576 doden gemeld. Het Zuid-Amerikaanse land behoort daarmee tot de landen met de meeste dagelijkse coronadoden per miljoen inwoners.

Dat heeft onder andere te maken met de Braziliaanse variant van het coronavirus, dat nu ook hard in Argentinië rondgaat en met de trage vaccinatiecampagne. Nog maar zo'n 5 procent van de bevolking is volledig ingeënt.

Vuilnis eten

"We zitten in de ergste fase sinds het begin van de pandemie", zei president Alberto Fernández afgelopen week. Sinds zaterdag heeft de regering daarom weer een zware lockdown ingesteld voor de 45 miljoen inwoners van het land.

Scholen en niet-essentiële winkels zijn dicht. Ook mogen geen grote evenementen georganiseerd worden.

Veel Argentijnen zijn woedend over die beslissing. Het land zat eerder al als een van de langste wereldwijd in lockdown. Duizenden mensen gingen deze week in onder andere Buenos Aires de straat op om te demonstreren. Ze vinden dat de overheid de verkeerde maatregelen neemt.

"Ze laten ons niet werken. Waar willen ze op wachten? Mensen moeten nu al van het vuilnis eten", zegt een demonstrant tegen persbureau Reuters.

"Ze hebben het aantal ziekenhuisbedden niet opgeschroefd. Mensen gaan dood, omdat er geen bed voor ze is", zegt een andere demonstrant.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/lara-22-sterft-nadat-ze-op-ziekenhuisvloer-op-hulp-moest-wachten/ar-AAKpegW?ocid=ob-fb-nlnl-891&fbclid=IwAR1ryIBlQTZJgvFj7C90jzLg9eOWtTRN1beEZZ11J PbkVWmgHw-74_vGdAU

zo mooie meid gaan de versoepelingen niet te snel

Pikkatrillah
26 mei 2021, 19:30
Triest om zo aan je einde te komen !

Pikkatrillah
26 mei 2021, 22:01
Gratis lapdance bij vaccinatie in VS
Door ONZE REDACTIE
Updated Vandaag, 16:48
Vandaag, 16:43 in BUITENLAND

AMSTERDAM - De Amerikaanse evenknie van de GGD is een samenwerking aangegaan met een bekende stripclub in Las Vegas om inwoners te overtuigen zich te laten vaccineren. De stripclub geeft uitzonderlijke extraatjes weg zoals een autorit in een limousine of een erotische dans. Elders in het land schieten loterijen als paddestoelen uit de grond om Amerikanen aan de prik te krijgen.

De Southern Nevada Health District heeft in samenwerking met stripclub Larry Flynt’s Hustler Club een nieuwe pop-upkliniek voor vaccinatie geopend, in hartje Las Vegas.

De eerste honderd bezoekers die afgelopen vrijdag een prik kwamen halen, kregen een extraatje op het eind. De meest gelukkigen, zij die het snelst kwamen, konden een platinum-lidmaatschapskaart in de wacht slepen. Andere cadeautjes waren een fles alcohol, een gratis dans van een gevaccineerde entertainer of kaartjes voor een erotische show. Ook werden ritjes in een limousine weggegeven. Het ’steunpakket’ kostte in totaal 5000 dollar.

Het erotische centrum probeert al langer vaccinatie te stimuleren. Eerder deelden medewerkers van het filiaal al gratis shotjes drank uit aan mensen met een vaccinatie.

Nu nog een vervolg in Nederland :biggrin:

deket
26 mei 2021, 22:11
dat triestig verhaal over Lara,had nooit mogen gebeuren
In Brazilie is het nog erger,daar staat een randdebiel aan het hoofd,; JAIR BOLSONARO ,tgo deze gek,non believer, leek Trump een communist
Indien het volk de leiders krijgt dat ze verdienen vind ik dit geen compliment voor de Brazilianen
Doet er mij aan denken dat hier op het forum bijna iedereen tegen Rutte is,maar de Nederlanders stemmen er toch masaal op

mentholbear
27 mei 2021, 01:08
Nu nog een vervolg in Nederland :biggrin:

Ik zei al, vrijkaartjes voor SS en je zult zien hoe snel bijna alle ijsberen gevaccineerd zijn ;)

Willem2
27 mei 2021, 15:47
Mensen uit 1972 en '73 kunnen vanaf vandaag prikafspraak maken
Iedereen die geboren is in 1972 en 1973 kan vanaf vandaag een afspraak maken voor een vaccinatie. Op Twitter roept demissionair minister van Volksgezondheid De Jonge mensen op om een afspraak in te plannen. Zij krijgen het vaccin van Pfizer/BioNTech of dat van Moderna.

In totaal zijn nu meer dan 8,6 miljoen prikken gezet. Dat zijn zowel eerste als tweede prikken bij elkaar, meldt het coronadashboard van het RIVM. Deze week staan iets meer dan 1 miljoen vaccinaties gepland.
..... https://nos.nl/liveblog/2382471-mensen-uit-1972-en-1973-kunnen-prikafspraak-maken-reisadvies-zuid-egeische-eilanden-oranje

bellen (0800 70 70) of via de site https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie

Willem2
27 mei 2021, 16:04
Reisadvies deel Griekenland komende zondag aangepast

Vanaf komende zondag wordt de kleurcode van de Zuid-Egeïsche eilanden in Griekenland aangepast naar oranje. Op deze eilanden is het aantal coronabesmettingen toegenomen. Van reizigers die na die datum terugkomen in Nederland wordt verwacht dat ze in quarantaine gaan. Ook moet voorafgaand aan de reis naar Nederland een test overlegd worden.

In Griekenland geldt voor een deel de code oranje en de code geel. De eilanden in het noorden van de Egeïsche Zee en de eilanden in de Ionische Zee zijn geel. Bij terugkomst in Nederland vanaf die eilanden hoeven reizigers niet in quarantaine. Er geldt ook geen testverplichting, behalve wanneer er een tussenstop op het vasteland wordt gemaakt.

Reizigers die naar Griekenland reizen, moeten een negatieve PCR-test laten zien die maximaal 72 uur voor binnenkomst is afgenomen. Mensen die volledig ingeënt zijn hoeven geen test te overleggen, maar wel een vaccinatiebewijs. Het reisadvies voor Griekenland staat op de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
.... https://nos.nl/liveblog/2382471-mensen-uit-1972-en-1973-kunnen-prikafspraak-maken-reisadvies-zuid-egeische-eilanden-oranje

Op Kos is het 26-27graden
Op Rhodos 24-25graden
dan moet je toch geen corona meer hebben :rolleyes:
Misschien zijn contacten toch belangrijker ....

WANDELAAR5
27 mei 2021, 16:09
.... https://nos.nl/liveblog/2382471-mensen-uit-1972-en-1973-kunnen-prikafspraak-maken-reisadvies-zuid-egeische-eilanden-oranje

Op Kos is het 26-27graden
Op Rhodos 24-25graden
dan moet je toch geen corona meer hebben :rolleyes:
Misschien zijn contacten toch belangrijker ....

En het belangrijkste nieuws in die liveblog vergeet Willem te vermelden!:
Reisadvies Roemenië gewijzigd naar code geel
Het reizen van en naar Roemenië is versoepeld van code oranje naar code geel. Dat betekent dat reizigers die vanuit Roemenië naar Nederland komen niet meer in quarantaine hoeven. Ook is er geen coronatest meer nodig voorafgaand aan de reis.

Voor reizen naar Roemenië zijn nog wel enkele beperkingen Zo moeten mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn bij aankomst in Roemenië in quarantaine.

Onze leenliefjes kunnen nu makkelijk hier naar toe komen!

Willem2
27 mei 2021, 16:34
Defensie helpt vanaf maandag mee bij coronaprikken
.... https://nos.nl/artikel/2382537-defensie-helpt-vanaf-maandag-mee-bij-coronaprikken

https://cdn.nos.nl/image/2021/05/27/746793/1920x1080a.jpg

:rolleyes:

Goedemorgenallemaal
27 mei 2021, 16:58
bellen (0800 70 70) of via de site https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie
En als de lokatie of de tijd je niet bevalt gewoon afbreken en weer opnieuw proberen. Uiteindelijk kom je wel in de buurt uit.

Goedemorgenallemaal
27 mei 2021, 17:21
Ondertussen is half Nederland boos dat onze registratiekaart in het Nederlands is.. Ik heb die van mij er even bijgepakt en het is praktisch Engels wat er staat...

"Registratiekaart Coronavaccinatie", iedereen die "Registration corona vaccination" kan lezen snapt wat er staat.
Dan staat er "naam" , met daarachter je naam. Dat lijkt best veel op "name"
"geboortedatum" wijkt inderdaad wel wat af van "date of birth" maar in combinatie met de cijfers die je geboortedatum vormen komt iedereen die een beetje Engels kan lezen daar ook wel uit.
Dan twee hokjes met "datum vaccinatie" -dat lijkt weer best veel op "vaccination date"-, "productnaam" , dat moet toch ook wel te snappen zijn voor wie het in het Engels wil lezen en dan het allebelangrijkste waarmee alles te verifieren is staat er gewoon in het Engels: "Batch". Ik denk dat als je volhoudt dat het in het Engels is dat je er bij mensen die het Engels niet goed kennen mee weg komt, wie het Engels wel goed snapt zal het wel accepteren denk ik...

"Ja maar ze hoeven het niet".. Nee, ik ken best veel buitenlandse politiemedewerkers en je komt er misschien niet mee weg in een land dat zo corrupt is dat ze overal een vergoeding voor vragen. In Duitsland zal het ook wel loslopen, alleen als je je toch al schuldig maakt aan meerdere overtredingen dan wel misdrijven of dronken over een politieauto kotst zullen ze je dit ook aanrekenen, In dat laatste geval weet ik het wel zeker.

Meme Moo
27 mei 2021, 17:47
En het mooiste is dat je ook voor de optie ‘Engels’ kan kiezen: is je kaartje netjes volledig in het Engels.

Zo eenvoudig is het…

Willem2
27 mei 2021, 18:10
We kunnen allemaal juichen dat de clubs in Duitsland misschien weer snel open zullen gaan maar ....

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregio

kijk nog eens goed waar wij zijn in Nederland :eek: :mad:

kempie
27 mei 2021, 19:00
En als de lokatie of de tijd je niet bevalt gewoon afbreken en weer opnieuw proberen. Uiteindelijk kom je wel in de buurt uit.

Maar bellen kan echt pas als je de brief heb ontvangen toch?

De locaties die ik online kreeg voor gesteld kreeg waren ver weg en pas over bijna 3 weken. Bovendien hoor ik dat als je een beetje telefonisch probeerd je soms zo aan de beurt bent soms enkele dagen later al.

Goedemorgenallemaal
27 mei 2021, 19:10
En het mooiste is dat je ook voor de optie ‘Engels’ kan kiezen: is je kaartje netjes volledig in het Engels.

Zo eenvoudig is het…
Oh, dat is mij niet opgevallen, althans niet bij het vaccinatiebewijs, wel als je via coronatest.nl je vaccinatiegegevens wilt zien .

Meme Moo
27 mei 2021, 19:25
Oh, dat is mij niet opgevallen, althans niet bij het vaccinatiebewijs, wel als je via coronatest.nl je vaccinatiegegevens wilt zien .

Bij het persoonlijke vaccinatieoverzicht via de rivm website kan het dus ook.
Tenminste…er staat weer wel bij dat het niet als bewijs dient…

pietpotent44
27 mei 2021, 20:28
35223

Ben even creatief bezig geweest. Heb ff van een aantal Europese landen zowel de infectie- als sterfte grafieken bij elkaar geraapt, plus het percentage gevaccineerden t/m eind mei (tenminste 1e prik). In het groen staat het percentage per land.

De bovenste rij landen heeft een lage vaccinatiegraad, de onderste rij vrij hoog.

Wat je ziet is:
- dat voor alle landen het seizoenspatroon het verloop bepaalt (begin herfst tm eind lente), waarbij ook weinig verschil is in verloop infecties tussen landen met hoge en lage vaccinatiegraad
- vaccinatie voornamelijk heeft geholpen voor hardere daling sterfte (en ziekenhuisopnames)
- Ook bij landen waar weinig gevaccineerd is, zie je de daling ergens in april (seizoenseffect)
- De UK heeft extra vroeg lage cijfers door 1 a 2 maanden eerder te vaccineren
- bij de meeste landen lag de sterfte piek ergens rond nieuwjaar, en daling vanaf begin januari. Dat betekent dat de daling niet alleen door vaccinatie gekomen kan zijn, want in de meeste landen zijn ze pas rond februari serieus begonnen met vaccineren

Pikkatrillah
27 mei 2021, 21:26
Maar bellen kan echt pas als je de brief heb ontvangen toch?

De locaties die ik online kreeg voor gesteld kreeg waren ver weg en pas over bijna 3 weken. Bovendien hoor ik dat als je een beetje telefonisch probeerd je soms zo aan de beurt bent soms enkele dagen later al.

Gewoon bellen met je lokale ggd, heb ik gisteren ook gedaan.
Stond wel even in de wacht maar nadat je je bsn nummer gegeven hebt kun je gewoon aangeven op welke dagen je kunt.
Ik stond online steeds op een datum dat ik niet in het land ben , en nu afspraken eromheen gemaakt , was geen probleem.

luminous
28 mei 2021, 03:47
Een dagje naar Duitsland, vervolg van vorige week vrijdag, met de juiste foto's

Dinsdag 25 mei met het slechte weer toch maar weer naar Duitsland vertrokken om mijn 8 spuiten tardocelin 1200 te gaan ophalen.

35225
Tardocelin 1200.

35226
Fressnapf Brüggen

Daarna door gereden naar Brüggen, naar dierenwinkel fressnapf. De eigenaar woont in Roermond maar werkt in Brüggen en ik wou hier wat raad komen vragen i.v.m de testen en QR-codes. Hij begon direct over dat ze op de Nederlandse radio reclame maakten om terug naar Duitsland te komen, maar waar je ergens een test kon laten doen die geldig is in Duitsland dat wist hij niet te vertellen. Hij kon wel in zijn bedrijf testen doen voor zijn personeel* en die testen bleven dan telkens 72 uur geldig. Na nog wat verder te babbelen ben ik dan met mijn vriendin naar Brüggen centrum gereden ik had daar vorige vrijdag nog een andere vesting gezien maar die was toen al gesloten. Dus wij komen aan bij de tent en ik lees al dat je je paspoort en je kaart van de ziekenkas moet klaar houden. Ik zeg tegen mijn vriendin dat gaat hier niets worden. Ik ga toch tot aan de balie om wat informatie te vragen en ik werd goed te woord gestaan. Ik mocht mijn paspoort afgeven en dan moest ik nog even mijn straatnaam spellen, daarna kreeg ik een volgnummer die ik moest onthouden, dan zijn ze vooraan in mijn 2 neusgaten met een wisser door gegaan en toen was het klaar, daarna moest ik met mijn vriendin buiten wachten op de uitslag en kregen we na 15 minuten een papier dat 48 uur geldig blijft, dit papier moet je samen met je paspoort laten zien waar je wilt binnen gaan.

35227
Adres van de vestiging.

35228
Enkele platte gronden van Brüggen waar je je kan laten testen.

35229
De tent waar alles plaats vind.

35230
Buiten worden de papieren uitgedeeld.

35231
De openingsuren

35232
Mijn test formulier

Daarna zijn we via Goldentime over de A61 naar München-Gladbach gereden en zijn we ons papier direct gaan uit testen en ja hoor papier laten zien te samen met je paspoort en je mag overal binnen. OEF, En de testing is ook voor buitenlanders bvb Belgen en Nederlanders volledig gratis en je mag meermaals per week een test laten doen.
*
Mvg

luminous
28 mei 2021, 05:27
Vervolg van dinsdag 25 mei

Woensdag 26 mei. Ik had om 12.30u naar mijn werkgever gebeld met de vraag of het druk was vandaag en ik kon nog een dagje doppen, mijn vriendin werkt deze week met half dagen. Dan zijn we om 13uur nog vertrokken voor een dagje te gaan shoppen in Köln. Om 15 uur waren we dan in Köln daar ben ik dan eerst alleen in een sportwinkel binnen gegaan. Gewoon je papier laten zien te samen met je paspoort en je kon zo binnen. Daarna onze wagen geparkeerd in een ondergrondse parkeergarage en verder het centrum in gewandeld. Na enkele honderden meters gewandeld te hebben kwamen we een covid* testcentrum tegen. Hier gelijk gaan vragen of dat je hier als buitenlander een test kon laten doen, dat was geen enkel probleem.

Er is een gewone test die is volledig gratis voor iedereen en na 15 minuten heb je de uitslag op papier.
Dan kon je ook nog een pcr-test laten doen, dan steken ze de wisser wat verder in je neus en deze kost voor mensen die geen adres hebben in Duitsland 50€. Dan moet je een app downloaden en krijg je binnen de 24 uur een Qr-code opgestuurd en deze blijft dan 72 uur geldig.
De jonge man van het onthaal zij wel dat als je eerst een gewone test laat doen en je bent positief dan moet je minstens 7 dagen in qarontaine en ben je daarna verplicht van een pcr-test te laten doen.
Verder vertelde hij mij dat mijn papier wel 48 uur geldig is maar dat de meeste winkels in Köln maar een papier aannemen dat maximaal 24 uur geldig is.
Als je door Köln wandeld zijn er her en der covid testcentrum 's ik heb er 14 geteld en ben er bij 2 binnen geweest.

Daarna zijn we verder gegaan en zijn we gesplitst mijn vriendin is naar haar winkels gaan zien en ik naar winkels die mij interesseren. Ik ben eerst naar de globetrotter gewandeld, papier en paspoort laten zien en dan nog even aanschuiven om mij te laten registreren in hun computer.**
Wat opviel in de winkel en eigenlijk in alle winkels dat je overal bijna alleen bent. Het nadeel vond ik dan dat als je in de winkel aan het rond kijken bent dat ze je direct komen lastig vallen om je te helpen en dat had je vroeger niet.
In de volgende winkels moest je dan je papier en paspoort laten zien maar moest je ook nog een papier invullen met je gegevens. Dit is natuurlijk niet plezant winkelen. De meeste winkels zijn nu met de pandemie maar open tot 18 uur en de grotere winkels tot 20 uur. Om 18.30u wil ik in de kaufhof binnen gaan en werd ik geweigerd want mijn papier was al ouder dan 24 uur. Dan mijn vriendin opgebeld en ja hoor zij was ook al geweigerd in een winkel maar in een andere mocht ze dan nog wel binnen. Dan hebben we daarna nog een wandeling gemaakt langs de Rhein en zijn we rechtstaand nog reibekuchen gaan eten, als we vlak bij de auto waren hebben we nog een coupe aardbeien met slagroom geten ook rechtstaand. Bij de auto aangekomen was ik blij dat we konden gaan zitten want heel de dag shoppen zonder eens kunnen te rusten is ook niet alles. Binnen mag je niet zitten en buiten staan er geen terrassen.

35233

3523435235

Mvg, word niet vervolgd want nu ga ik enkele nachten werken.:lostit::lostit:

WANDELAAR5
28 mei 2021, 13:14
Goed nieuws van het vaccinfront: tot nu toe is niet bekend of vaccins verspreiding tegen gaan. Een paar maanden geleden heb ik tegen mijn gewoonte in een gok van 80% reductie gepost hier. Die gok is niet eens zo slecht geweest.
Een eerste studie laat nu zien dat 1 shot van Moderna al een reductie van 61% teweeg brengt en mogelijk nog beduidend meer. Met een tweede shot gaan we vast boven die 80% eindigen!
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.02.25.21252415v2
Applying this approach to published data from the RCT of the Moderna vaccine, we estimate that one dose of vaccine reduces the potential for transmission by at least 61%, possibly considerably more.

wervelwind
28 mei 2021, 13:38
Goed nieuws van het vaccinfront: tot nu toe is niet bekend of vaccins verspreiding tegen gaan. Een paar maanden geleden heb ik tegen mijn gewoonte in een gok van 80% reductie gepost hier. Die gok is niet eens zo slecht geweest.
Een eerste studie laat nu zien dat 1 shot van Moderna een reductie al van 61% teweeg brengt en mogelijk nog beduidend meer. Met een tweede shot gaan we vast boven die 80% eindigen!
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.02.25.21252415v2
Applying this approach to published data from the RCT of the Moderna vaccine, we estimate that one dose of vaccine reduces the potential for transmission by at least 61%, possibly considerably more.

Ik blijf bij de logica dat als het virus zich in ons lichaam niet meer kan vermeerderen (wat het geval is na een vaccinatie), het dan onmogelijk wordt het virus nog te verspreiden. En dat zien we overduidelijk in de infectie cijfers terug.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er onderzoek wordt gedaan naar iets wat basiskennis immunologie is!

WANDELAAR5
28 mei 2021, 14:33
Ga dat maar eens zeggen tegen de wappies die blijven herhalen dat nog niet is aangetoond, dat je wanneer je gavaccineerd bent nog niet is aangetoond dat het ook verspreiding voorkomt :).

Jouw verhaal is idd logisch en op basis daarvan zou er ca. 95% reductie moeten zijn. Maar je zou na vaccinatie ook bijvoorbeeld minder virusload kunnen hebben ipv niets meer.

pietpotent44
28 mei 2021, 15:38
Goed nieuws van het vaccinfront: tot nu toe is niet bekend of vaccins verspreiding tegen gaan.

Dat was al wel bekend.
Heb hier toen een link gepost van Brits onderzoek onder 365.000 huishoudens, waaruit bleek dat de transmissiekans met 40-50 procent afnam ten opzichte van iemand die niet gevaccineerd is (na 1e prik).
https://www.nature.com/articles/d41586-020-00502-w

Doordat vaccinatie iemands viral load kan verlagen, neemt ook de kans af om iemand anders te besmetten. Maar die kans is dus verre van 0.

Ik blijf bij de logica dat als het virus zich in ons lichaam niet meer kan vermeerderen (wat het geval is na een vaccinatie), het dan onmogelijk wordt het virus nog te verspreiden. En dat zien we overduidelijk in de infectie cijfers terug.
Ik vind het onbegrijpelijk dat er onderzoek wordt gedaan naar iets wat basiskennis immunologie is!

Die steriele immuniteit geldt niet voor alle vaccins. Wel voor bijv. polio vaccin. Maar niet voor Sars cov 2 vaccins.
Er zijn bovendien al genoeg gevallen uit de praktijk bekend.

Ook Van Dissel heeft het in januari al over deze (afwezigheid van) steriele immuniteit gehad tijdens een technische briefing:
https://www.skipr.nl/nieuws/corona-immuniteit-voorkomt-besmetting-niet

(Of je moet Van Dissel ook een wappie vinden :biggrin: )

Hier nog meer uitleg, ook speculatie onder wetenschappers over het virus in de toekomst:
https://nos.nl/artikel/2370489-wetenschappers-coronavirus-gaat-niet-meer-weg

RobOpzoek
28 mei 2021, 16:57
Zojuist dit bericht gespot, zie link. Begrijp ik het goed dat er dan ook geen registratie meer is onder de 48 uur? Zolang ben ik nog nooit in een club geweest....:freu:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1538305191/duitsland-haalt-coronamuur-voor-nederland-vanaf-zondag-neer

wervelwind
28 mei 2021, 17:17
Die steriele immuniteit geldt niet voor alle vaccins. Wel voor bijv. polio vaccin. Maar niet voor Sars cov 2 vaccins.
Er zijn bovendien al genoeg gevallen uit de praktijk bekend.

Ook Van Dissel heeft het in januari al over deze (afwezigheid van) steriele immuniteit gehad tijdens een technische briefing:
https://www.skipr.nl/nieuws/corona-immuniteit-voorkomt-besmetting-niet

(Of je moet Van Dissel ook een wappie vinden :biggrin: )
[/url]

Ik heb het niet zo met dat begrip steriele immuniteit. Maar ik ben geen specialist. Voor zover ik weet, komt ons bloed (en daarmee ons immuunsysteem) overal en zal het overal virussen aanvallen.

Van Dissel vind ik geen wappie maar zijn instituut vertrouw ik niet zo. Waren zij niet degenen die zeiden “ach, dat covid, dat komt hier niet want wij hebben geen directe vluchten op Wuhan”?
En waren zij het niet die de discussie aanzwengelden dat vaccins maar kort zouden werken omdat binnen een paar maanden na infectie geen antilichamen meer werden aangetroffen (en daarbij voor het gemak maar even niet melden dat het immuunsysteem veel meer is dan die antilichamen, te weten de T- en B-cellen).

Dus als van Dissel over steriele immuniteit spreekt, maakt dat op mij niet echt veel indruk.

mentholbear
28 mei 2021, 19:09
All you can vreet schuur 250 eters, en meer als we de ruimte in zalen opdelen :freu:

Dus SS met meer zalen/ruimtes misschien ook meer dan 50?

Wel 22:00 dicht zo te zien voor horeca, maar dan was ik toch al pleite.

Rutte met een freudiaanse bespreking kusschermen :roll3:

Nostredamus
28 mei 2021, 20:16
Goed nieuws uit Duitsland. Nederland wordt niet meer gezien als hoog risico land. We mogen Duitsland in zonder testen of quarantaine, wel binnen 24 uur het land weer uit zijn. Nu de clubs nog open en het feest kan weer beginnen.

Nostredamus
28 mei 2021, 20:21
Welkom bij de saunaclub Antalya in Münster
We zijn heropend vanaf zondag 30.05.2021.
Inlaat met negatieve 24/48h Corona test.
Onbeperkte toegang voor gevaccineerde personen.
Alle dames met negatieve huidige Corona test.
De geldende hygiënevoorschriften zijn dan van toepassing.
We kijken ernaar uit u te zien.

Goedemorgenallemaal
28 mei 2021, 20:37
Tich ben ik niet zo gerust op de toekomst, de cijfers stijgen alweer 4 dagen achter elkaar en ook het percentage positieve testen neemt niet meer af.

Eddy_V
28 mei 2021, 21:48
Tich ben ik niet zo gerust op de toekomst, de cijfers stijgen alweer 4 dagen achter elkaar en ook het percentage positieve testen neemt niet meer af.
Dat zijn de naweeën van het regenachtige weer.
Vanaf nu schijnt de zon en wordt het zomer (de lente hebben we dit jaar maar overgeslagen)

stimpy3
28 mei 2021, 22:03
In engeland lijkt het ook redelijk de verkeerde kant op te gaan. Indiase variant die rap om zich heen slaat.

rob45
28 mei 2021, 22:37
In engeland lijkt het ook redelijk de verkeerde kant op te gaan. Indiase variant die rap om zich heen slaat.Komt allemaal goed ..[emoji846] de zon gaat weer volop schijnen

Willem2
28 mei 2021, 22:57
In engeland lijkt het ook redelijk de verkeerde kant op te gaan. Indiase variant die rap om zich heen slaat.

https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/vereinigtes%20k%C3%B6nigreich/

Ik kan dat niet terugvinden in de aantallen. Ik weet wel dat er gebieden zijn waar meer Indiërs en Pakistani wonen maar toch zie je dat niet terug in de cijfers.

Willem2
28 mei 2021, 23:36
Virusexperts waarschuwen: Niet denken dat we klaar zijn omdat ziekenhuiscijfers dalen

Virusexperts waarschuwen voor te veel enthousiasme rond de aanstaande versoepelingen. Ze vrezen dat vooral jongeren de ruimte die ze krijgen met beide handen aangrijpen, terwijl ze nog niet beschermd zijn tegen de mogelijke gevolgen van het virus.

,Als je nu ongecontroleerd losgaat, krijg je een hausse van besmettingen onder het jongere, niet-gevaccineerde deel van de bevolking”, zegt Marion Koopmans, virologe bij het Erasmus MC. ,,Dat kan een heleboel gevallen van long covid opleveren. Ik maak me zorgen over het idee dat nu lijkt te leven: de ziekenhuiscijfers gaan omlaag, dus we zijn klaar.”
..... https://www.ad.nl/home/virusexperts-waarschuwen-niet-denken-dat-we-klaar-zijn-omdat-ziekenhuiscijfers-dalen~a17cf74b/

Player
28 mei 2021, 23:59
In Nederland heeft men blijkbaar nog niets geleerd van de 3 vorige golven. De cijfers zakken wat sneller (maar zijn nog steeds hoog) en de teugels worden al gevierd. “Einde van lockdown” zegt Rutte dan, hopelijk zal hij die woorden niet snel moeten inslikken. De vaccinatiecampagne staat nog niet ver genoeg en men schept de perceptie dat alles terug kan. Dan vind ik de aanpak van Duitsland (aantal besmettingen zeer laag vooraleer versoepelingen kunnen met toch voldoende maatregelen) en België (druk op zorgsector op minder dan 500 bedden in de IC en 8/10 65+ en risicopatiënten gevaccineerd) met geen versnelling in versoepelingen, zelfs al zijn de voorwaarden al vandaag bereikt toch een stuk voorzichtiger en verantwoord. Niet voor niets waren de cijfers al vele maanden stukken beter in deze landen.

pietpotent44
29 mei 2021, 05:56
In Nederland heeft men blijkbaar nog niets geleerd van de 3 vorige golven. De cijfers zakken wat sneller (maar zijn nog steeds hoog) en de teugels worden al gevierd. “Einde van lockdown” zegt Rutte dan, hopelijk zal hij die woorden niet snel moeten inslikken. De vaccinatiecampagne staat nog niet ver genoeg.

Nee, jij hebt nog niks geleerd.

Het is inmiddels al lang bekend dat in de zomer (en lente) de cijfers blijven dalen, zelfs bij veel meer contacten en veel minder maatregelen. Dat komt doordat mensen dan veel minder vatbaar zijn voor (seizoens)virussen, en het virus zich ook veel moeilijker kan verspreiden door de hogere luchtvochtigheid.
Dit zal zo blijven tot het najaar.

Zelfs ongeacht vaccinatie. Dat hebben we niet alleen vorig jaar kunnen zien (toen er nog geen vaccins waren), maar ook dit jaar bij andere (Europese) landen waar nog weinig gevaccineerd is (zoals in Oekraine, waar nog maar 2,5% van de bevolking de 1e prik heeft gehad).
Rond april is het in heel Europa hard gaan dalen, ook in die landen. Waarschijnlijk zitten we eind juni al (bijna) op de bodem.

Ook hebben we gezien dat de infectie curves van de verschillende Europese landen als 2 druppels op elkaar lijken. Wat alleen maar bevestigt dat de curves hoofdzakelijk door de seizoenen bepaald worden, en de impact van maatregelen marginaal is. Want die landen hebben niet allemaal op hetzelfde moment dezelfde maatregelen genomen, die door de bevolking net zo goed/slecht zouden zijn opgevolgd. En naast de maatregelen is ook de vaccinatiegraad van de landen heel verschillend. Dus die kan ook niet die gelijkenis verklaren.

Maar vooral blijven volhouden dat de cijfers alleen maar worden bepaald door vaccinatie en maatregelen. En dat seizoensinvloeden geen rol of slechts een kleine bijrol spelen.
Hoe blind (en gelovig) kunnen mensen zijn. Ongelooflijk.

Goedemorgenallemaal
29 mei 2021, 08:56
Ik kan dat niet terugvinden in de aantallen. Ik weet wel dat er gebieden zijn waar meer Indiërs en Pakistani wonen maar toch zie je dat niet terug in de cijfers.
Schotland Schotland loopt weer aardig op35238

Eddy_V
29 mei 2021, 10:17
Schotland Schotland loopt weer aardig op35238
Logisch, in Schotland is het altijd pokkenweer
en dat rode haar zal ook wel niet helpen

kempie
29 mei 2021, 10:37
..... https://www.ad.nl/home/virusexperts-waarschuwen-niet-denken-dat-we-klaar-zijn-omdat-ziekenhuiscijfers-dalen~a17cf74b/

Dit gaat een beetje voorbij aan de werkelijkheid. Waarin de jongeren allang en breed zich niet meer aan de corona regels houden. Een bescheiden afscheid laatst bij mij op het werk en sommige hingen om elkaars nek en geen jonger iemand die zich aan de 11/5 hield en dit alles binnen. Huisfeestjes en in de parken zie je ze ook om elkaars nek hangen.

Gaat echt niet zo’n groot effect hebben en zeker niet op de ziekenhuis cijfers. Gaat pas over een week in en dan zijn de cijfers al weer een stuk lager en neemt het aantal gevaccineerde steeds sneller toe. Is weer eens pure angstzaaijerij.

Maar is Narion koopman he. Die is zo voorzichtig als ik weet niet wat. Als het aan haar lag was er nog niks open en een nog steeds een avondklok.

WA
29 mei 2021, 11:17
Ik denk dat, voordat men de zee aan vrije dagen in gaat plannen en op maken in duitse SC's, men beter even de website van het Robert Koch Instituut leest.

Dld werkt namelijk met 3 risico categorieën voor toegang tot Dld.

Risicogebiet (NL vanaf zondag) niet verplicht testen bij beperkte verblijfsduur
Hochinzidenzgebiet: wel verplicht testen voor binnen gaan Dld, te vervangen door vaccinaties of andere bewijs van immuniteit
Virusvariantgebieten zoals bijv het VK waar de inzidenz ca 25 is tov 125 in NL. Toch mogen die engelse ondanks vaccinatie en lage inzidenz lekker in quarantaine als ze Dld binnen gaan. Oorzaak: Indische variant.

Willem2
29 mei 2021, 11:32
Mensen uit 1976 vanaf vandaag aan de beurt voor vaccinaties
Iedereen die geboren is in 1976 kan over een klein half uur een vaccinatie-afspraak maken.

"Ga naar de website", zegt demissionair minister Hugo de Jonge op Twitter:
.... https://nos.nl/liveblog/2382743-mensen-uit-1976-aan-de-beurt-voor-een-prik-bied-studenten-perspectief-in-september

Willem2
29 mei 2021, 11:38
Hoe blind (en gelovig) kunnen mensen zijn. Ongelooflijk.

Beste pietpotent44,
Volgens mij staar jij je helemaal blind op de seizoensinvloed en dat lijkt mij ook niet heel slim want er zijn genoeg gebieden in de wereld waar dat niet zo op ging. Het seizoen en weer kan wel wat invloed hebben maar afstand houden en minder contact levert echt meer op. Dat is logischer en heeft weinig met geloven te maken ...

pietpotent44
29 mei 2021, 12:47
Beste pietpotent44,
Volgens mij staar jij je helemaal blind op de seizoensinvloed en dat lijkt mij ook niet heel slim want er zijn genoeg gebieden in de wereld waar dat niet zo op ging. Het seizoen en weer kan wel wat invloed hebben maar afstand houden en minder contact levert echt meer op. Dat is logischer en heeft weinig met geloven te maken ...

Nee Willem, daar staar ik me niet blind op.
De cijfers zeggen dat gewoon. Dat heb ik niet bedacht.

Ik heb met grafieken en cijfers ook aangetoond dat de infectie curves van de landen zoals die er nu zijn, niet verklaard kunnen worden door vaccinatie, en al helemaal niet door maatregelen.
Alleen de afname in sterfte en ziekenhuisopnames is voor een (groot) deel wel toe te schrijven aan vaccinatie. Dat kan je ook zien in de grafieken (99% van alle geinfecteerden komt niet in het ziekenhuis).

Omgekeerd denk ik dat jij je wel blind staart op het 'aantal contacten'. Ik zie jou steeds schrijven dat aantal contacten belangrijker is, maar nogmaals, dat hangt van het seizoen af:
Het is/was inderdaad niet slim om massaal met zn allen bij elkaar in de winter binnen kerst te gaan vieren (zie UK en Portugal). Maar tegelijkertijd is het geen enkel probleem om binnenkort in de zomer massaal festivals te bezoeken. Zeker buiten niet. Maar binnenkort is dat ook binnen zeer weinig risico. Omdat het dan zomer is (aantal dagelijkse covid sterfgevallen vorig jaar zomer, zonder vaccins, was 0-5). Aantal contacten en afstand houden maakt dan weinig meer uit. Het heerst dan gewoon niet meer, en mensen zijn niet of nauwelijks bevattelijk. En bovendien springt het virus dan veel moeilijker over.

En ik heb ook al ontelbaar keer uitgelegd waarom je de situatie in Europa niet kan vergelijken met warme landen als India, Brazilie, Mexico, etc. (andere regio, andere klimaten, veel grotere landen met ook veel meer inwoners, slechte zorg, onhygienisch, armoede, etc.) Dus ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom mensen daar toch steeds weer mee aankomen. Dat is gewoon onzin. En waarom altijd precies deze landen. Er zijn zoveel andere warme landen ter wereld waar de welvaart vaak ook wat hoger ligt, en men inderdaad aanzienlijk minder last heeft van het virus. Maar daar lees je weinig over in de media (bijv. Afrikaanse landen, Vietnam, Cambodja, Indonesie, Suriname, Curacao, etc.)

Wat een drama poppenkast overigens ook weer in de media overigens over Suriname (code zwart, max. ic capaciteit bereikt). De ic capaciteit in Suriname is 27!! Haha, ja dan ligt het snel vol natuurlijk :hah:
Er zijn gedurende de hele pandemie in Suriname nog geen 300 covid doden gevallen. En in Curacao iets meer dan 100.

Daarom noem ik het ook meer een geloof in de maatregelen. En vaccinatie. Om de seizoensinvloeden te bagataliseren of zelfs ontkennen. En de illusie van controle op het virus door maatregelen.

Overigens is Brazilie al bijna 2 maanden aan het dalen. Mexico gaat ook al langer goed. En India sinds bijna 2 weken aan het dalen (zou de koeienstront dan toch geholpen hebben ? :biggrin:) .

Badslippers
29 mei 2021, 16:27
Duitsland begint toch lekker groen te kleuren.

https://i.imgur.com/txERchK.png

Player
29 mei 2021, 17:31
Beste pietpotent44,
Volgens mij staar jij je helemaal blind op de seizoensinvloed en dat lijkt mij ook niet heel slim want er zijn genoeg gebieden in de wereld waar dat niet zo op ging. Het seizoen en weer kan wel wat invloed hebben maar afstand houden en minder contact levert echt meer op. Dat is logischer en heeft weinig met geloven te maken ...Exactamundo, alleen blijft dit heerschap volharden in de boosheid. En met een tegenargument maak je hem alleen meer halsstarrig. Misnoegd genie dat hij nog steeds de Nobelprijs niet heeft gekregen. Als het niet zo’n ernstige crisis zou zijn, kon men de kolder er nog van inzien...

schoolmeester
29 mei 2021, 17:34
Hij krijgt de betweter-prijs 2021.

pietpotent44
29 mei 2021, 18:13
Hij krijgt de betweter-prijs 2021.

Jij de zandbak prijs
Voor de jaargangen 2017-2021.

pietpotent44
29 mei 2021, 18:17
Exactamundo, alleen blijft dit heerschap volharden in de boosheid. En met een tegenargument maak je hem alleen meer halsstarrig. Misnoegd genie dat hij nog steeds de Nobelprijs niet heeft gekregen. Als het niet zo’n ernstige crisis zou zijn, kon men de kolder er nog van inzien...

Zolang mijn voorspellingen blijven uitkomen, en jij geen betere verklaring hebt voor de huidige situatie, blijft het opnieuw bij een beetje keffen.

Als het waar was wat jij denkt (dat zon beetje het hele verloop puur afhangt van de vaccinaties), dan hadden we grote verschillen moeten zien in de infectie grafieken van de verschillende Europese landen, tussen de landen met zowel een hele hoge als hele lage vaccinatiegraad. Maar dat verschil is er juist niet. Er is alleen een duidelijk verschil in sterfte- en ziekenhuiscijfers. Wat bovendien ook niet alleen door vaccinaties te verklaren is (zoals bijv. de eerste 2 maanden van 2021 al forse sterftedaling terwijl half feb amper 5% geprikt was, en in januari nog vrijwel niemand in Nederland).
En dan zouden bovendien de landen met een zeer lage vaccinatiegraad nu nog steeds stijgende cijfers moeten hebben. Maar al die landen hebben sinds april ook dalende cijfers (zowel infecties als sterfte als ziekenhuiscijfers). Ofwel seizoenseffect.

Daarnaast is zelfs mijn laatste weerbericht uitgekomen :biggrin:
En zelfs het vermoeden dat versoepelingen weleens naar voren konden worden gehaald, gezien de gunstige ontwikkeling van de cijfers.

15 mei

Ik heb gezegd dat we in mei 15-20 graden wel halen, en in juni 20 graden en hoger. (Eind mei halen we waarschijnlijk de 20 graden ook nog wel.) Alleen de eerste week van Mei was slecht, en momenteel half mei rond 15 graden, 2e helft mei ziet er redelijk goed uit met 15-20 graden, met eind mei zelfs rond 20 graden

12 mei

En het is ook niet uitgesloten dat versoepeling datums naar voren worden gehaald, indien de cijfers harder dalen dan de overheid verwacht. Het kan ook tegenvallen natuurlijk, maar ik ben toch optimistisch. In juni gaan we de 20 graden waarschijnlijk wel halen ook. En misschien nog wel een stuk warmer (in 2e helft van juni).

En de volgende voorspelling staat ook alweer: :biggrin:

Waarschijnlijk zitten we eind juni al (bijna) op de bodem.

Nostredamus
29 mei 2021, 19:07
Er staan geen Europese landen meer in de besmettings top 10. 3 landen in de top 20 waaronder Zweden.

Jan_Wandelaar
29 mei 2021, 20:14
Als het niet zo’n ernstige crisis zou zijn, kon men de kolder er nog van inzien...Het SARS-CoV-2 virus veroorzaakt geen crisis, maar een COVID19 pandemie.

De crisis word veroorzaakt door incapabele ambtenaren, openbaar bestuurders en politici. Niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld.

Seizoensinvloeden zijn van toepassing op de snelheid van verspreiding en besmetting. Immuniteit (bijv. d.m.v. vaccinatie) is ook van invloed op de snelheid van verspreiding en besmetting. Verspreiding en besmetting kunnen alleen plaats vinden wanneer er (nauw) contact is met een besmet individu.

Ondanks draconische maatregelen is er een wereldwijde COVID19-epidemie, ofwel een pandemie. SARS-CoV-2 is blijkbaar best wel besmettelijk. COVID19 kan resulteren in geen symptomen, of je kan eraan dood gaan. Bij COVID19 is er aantoonbaar vaker dan bij andere door griep/covid-virussen veroorzaakte ziekten intensieve zorg nodig om te voorkomen dat de patient letterlijk de moord stikt.

Beelden van boze horeca-ondernemers en gefrustreerde pubers zijn door de politiek makkelijker te verkopen dan beelden van COVID19-patiënten die letterlijk de moord stikken omdat er onvoldoende zorg-capaciteit is. Dus voorkomen dat SARS-CoV-2 zich snel kan verspreiden door het beperken van contacten en het opbouwen van immuniteit middels vaccinaties. Dat het lente/zomer-seizoen een gunstige invloed heeft m.b.t. het beperken van de snelheid van de verspreiding is alleen maar mooi meegenomen. Het word echter ook weer een keer herfst/winter.

J.W.

Pikkatrillah
29 mei 2021, 21:19
Seks na de crisis
Hormonen verdrijven aerosolen, komt er een hete zomer aan?
(archieffoto) Beeld © Thinkstock
Het vaccineren gaat in rap tempo, de terrassen zijn open en we mogen met steeds meer mensen samenkomen. Beetje bij beetje gaat de samenleving terug naar normaal. In combinatie met het lekkere weer lijken dit perfecte ingrediënten voor een hete en hitsige zomer. Gaan we die krijgen?

Seks en daten hebben tijdens de coronapandemie op een wat lager pitje gestaan. Contact hebben met andere mensen was immers veel minder mogelijk.

In de Verenigde Staten, waar zo'n 50 procent van de bevolking één prik heeft gehad, zien ze dat mensen zich al klaar maken voor een hete zomer. Dat blijkt ten minste uit de verkoop van condooms. Het voorbehoedsmiddel werd afgelopen april 23 procent vaker verkocht vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

'Vaxxed en waxed'

Sommige deskundigen maken zich zelfs zorgen over een soa-piek, schrijft de BBC. Termen als 'vaxxed en waxed' maken hun entree en krantenkoppen noemen zomer 2021 'een hete vax-zomer'.

Ook datingapps in Amerika spelen mensen in op de vaccinaties. Het Witte Huis werkt samen met apps als Tinder en Bumble om ervoor te zorgen dat gevaccineerden toegang krijgen tot de functies van premium accounts. Gebruikers kunnen ook potentiële matches filteren op vaccinatiestatus. Zo weet je of je date 'coronaproof' is.

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Op naar het eind van de coronacrisis – maar waar is dat eind?
Wat kunnen wij in Nederland van de zomer verwachten? "Singles zullen elkaar wel gaan opzoeken. Zij zullen nu extra genieten van wat er weer mogelijk is", zegt Yuri Ohlrichs, seksuoloog NVVS bij kenniscentrum Rutgers. "Maar ik denk niet dat heel Nederland massaal seksend de zomer doorgaat. Het zal eerder een korte piek zijn."

Ook psycholoog en schrijver van Lust als last Matthijs Kruk denkt dat we wel een hete zomer kunnen verwachten, met name bij jongeren tussen de 18 en 25 jaar. "Dat hoeft niet per se alleen tot uiting te komen in seks, maar ook bijvoorbeeld in alcohol of drugs. We hebben de afgelopen tijd weinig afleiding gehad. Dat er nu weer meer kan, zorgt ervoor dat we ons in ieder geval voor even willen onderdompelen in activiteiten die we eerst niet konden."

'Als een klein kind in de snoepwinkel'

Volgens Kruk krijgen we van de zomer sowieso meer vlinders in onze buik. "De temperaturen nodigen uit om meer naar buiten te gaan. We zien in zekere zin meer naakt. Dat prikkelt. Deze zomer is dat niet anders dan voorgaande jaren. In combinatie met de versoepeling van de coronamaatregelen denk ik dat dat een extra lading geeft voor de komende zomer."

"Volwassenen zijn net kleine kinderen: als ons iets wordt ontnomen, gaan we er juist extra op focussen. Het is dus niet zo gek dat de focus nu erg op daten ligt en op contacten met anderen. Als dit dan weer mag, gaan we los als een klein kind in de snoepwinkel", zegt Kruk.

Minder seks en dates tijdens corona

Uit onderzoek van Rutgers en SOA Aids Nederland blijkt dat jongeren tussen de 16 en 20 jaar door de coronamaatregelen minder seks en dates hadden. Het aantal jongeren dat dates had, daalde van 51% voor corona naar 21% tijdens de tweede lockdown.

Iets meer dan de helft van de single jongeren (52%) heeft tijdens de tweede lockdown nog wel seks gehad. Dat percentage is hoger dan tijdens de eerste lockdown, toen 40% van de single jongeren aangaf seks te hebben gehad.

Volgens het centrum is dit zorgelijk, omdat jongeren zo worden belemmerd in hun seksuele ontwikkeling.

"Het was niet zo dat jongeren de afgelopen tijd massaal online gingen daten, wat wel de verwachting was", zegt Ohlrichs van kenniscentrum Rutgers. "Seks werd wel gemist. Met name single jongeren waren daardoor somberder en hadden minder plezier in het leven."

Even wennen

Het oude normaal zal voor sommigen misschien wel even wennen worden. "Ik denk dat niet iedereen staat te juichen. Sommige mensen zijn gewend geraakt aan de relatieve rust. Die moeten dus een nieuwe weg vinden in sociale omgang in grote groepen", zegt psycholoog Kruk.

Maar, zegt Kruk, de verwachting is wel dat contact snel weer normaal wordt. "Aan de meeste dingen ben je zo weer gewend. In het begin zal er misschien explosief contact zijn, maar na een tijdje normaliseert dat wel."

Niet echt verrassend!

RobOpzoek
29 mei 2021, 21:59
Niet op seks gericht dit bericht maar ik denk dat er toch behoorlijke schade is aangericht door de lockdowns. Naast schade voor allerlei ondernemingen en achterstallige behandelingen van zieken met name ook richting schoolgaande jongeren die introvert (neigen) te zijn. Een extrovert persoon zal de lock down periode zelf as uiterst vervelend hebben ervaren en wellicht hulp nodig hebben gehad. In mijn kennissenkring heb ik zo een geval zien, waar een 16 jarige psychologische bijstand kreeg omdat hij het niet redde zonder muziekles, volleybal en 'chillen' na school. Nu alles steeds meer normaal wordt zal deze persoon waarschijnlijk snel weer zijn oude leven oppakken. Immers, zijn extraverte karakter maakt dat voor hem mogelijk.
Een introvert 16 jarig persoon, in mij eigen nabije familie, heeft de lock down periode heel sterk doorstaan. Immers, uren doorbrengen op zijn eigen kamer achter de computer en veel minder contact met vrienden werd door zijn introverte karakterkenmerken makkelijker beleefd dan voor de extraverte persoon. Nu na een jaar weer meer naar school gegaan moet worden, zie ik de twijfel en paniek in zijn ogen. Er moet weer 'normaal' contact gelegd worden. Hij moet daarvoor als persoon een enorme drempel over. Essentiele vaardigheden in het afgelopen jaar, menselijk contact maken, zijn niet geoefend op die belangrijke leeftijd van een schoolgaande introverte puber.
Ik voorzie dat de verborgen schade van deze p(l)andemie maatregelen zich nog moet gaan openbaren...op allerlei gebieden die we nu nog niet in kaart hebben.

Player
30 mei 2021, 11:03
Als de grootste naoorlogse economische crisis veroorzaakt door dit virus en deze longziekte geen crisis is, weet ik het ook niet meer. De begrotings- en belastinggevolgen zullen nog lang nazinderen. Vandaar dat Clubs misschien 2 keer moeten nadenken vooraleer de toegangsprijzen op te trekken. Hoewel ik de eerste verhoging al zie op een Club-website.

Maar betreffende COVID. Mooi te zien dat positiviteitsratio onder de 5% valt in België. Als dit 2 weken aangehouden kan worden, komt de verspreiding stilaan onder controle. Procentueel dalen ziekenhuisopname, IC bezetting, en besmettingen wel mooi, maar in absolute cijfers zijn ze nog steeds zeer hoog. Waakzaamheid blijft geboden, dit is het resultaat van goede maatregelen en dat ongeveer de helft van de volwassen bevolking een eerste prik heeft gekregen. Maar nu al afstand houden en knuffelcontacten laten varen, komt te vroeg. Hoewel het maatschappelijk draagvlak al langer weg is, er is wellicht geen keuze naar handhaving. Dat er nu meer 20-ers en 30-ers dan 65+ opgenomen worden in het hospitaal, bewijst dat de vaccins goed werk leveren. Maar groepsimmuniteit (volledige vaccinatie van minstens 80% van de bevolking) is er nog niet, voorzichtig blijven dus. Wel goed dat door de eerste keer dit jaar wat beter weer te hebben, de maatregelen makkelijker opgevolgd zullen kunnen worden. Buiten is besmetting moeilijker dan binnen. Verder wacht ik op studies die de invloed van windrichting, maanstand, stand van de Nasdaq en het vallen van de duiven aantoont op de evolutie van COVID. Maar als deze onderzoekers te kennen geven dat ze toch braaf hun vaccin zullen halen i.p.v. te schenken aan een derdewereldland, komt dat ook wel goed. Wellicht onder de bedenking “better safe than sorry”.

Het beste nieuws van de week is wel de heropening van de Clubs, tenslotte de enige echte bestaansreden van dit forum! Laat het de zomer van de langzame bevrijding worden!

WA
31 mei 2021, 09:37
Het beste nieuws van de week is wel de heropening van de Clubs, tenslotte de enige echte bestaansreden van dit forum! Laat het de zomer van de langzame bevrijding worden!
Of die van gebroken beloftes….
Hugo de Jonge spreekt over volledig afschaffen corona maatregelen in september, Jaap van Dissel acht een vierde golf onwaarschijnlijk en in Engeland begint men zich schrap te zetten voor de volgende golf…..:eek:
https://www.theguardian.com/world/2021/may/30/third-wave-of-covid-may-be-under-way-in-uk-scientists-say
Houdt vooral het woord “Virusvariantgebiet” in de gaten als je verandering in de Duitse Corona maatregelen volgt.

WANDELAAR5
31 mei 2021, 10:32
Goede analyse van de Deense aanpak vs de Nederlandse:
https://www.parool.nl/cs-b02b3495

Wat ook hielp: in Denemarken was de grens waarop ingegrepen werd duidelijk. “Wanneer we op weekbasis boven de 300 gevallen per 100.000 Denen komen, gaan we in lockdown,” zegt Koch. “We accepteren het niet als het niet meer onder controle is.”

Een beetje wheelen en dealen: dat werkt niet als je een crisis moet beteugelen.

Dat gebeurt in een land dat het qua levering van vaccins met dezelfde EU-afspraken moest doen als wij. Een land bovendien dat sinds het begin van de coronacrisis naar verhouding ruim de helft minder coronadoden en besmettingen telt dan Nederland. Het dagelijks aantal geregistreerde tests was in Denemarken begin mei ongeveer vijftien (!) keer zo hoog als bij ons.

De maand waarin het weer fout ging, was september. In vier weken tijd verzesvoudigde het aantal besmettelijke mensen, van 20.000 naar 120.000, blijkt uit berekeningen van het RIVM. “Die vooravond van de tweede golf vond ik een van de moeilijkste fases,” zegt Jan Kluytmans, OMT-lid en arts-microbioloog in het Amphia ziekenhuis in Breda, terugkijkend. “In september had echt ingegrepen moeten worden.’’

Player
31 mei 2021, 10:57
Hugo de Jonge spreekt over volledig afschaffen corona maatregelen in september, Jaap van Dissel acht een vierde golf onwaarschijnlijk en in Engeland begint men zich schrap te zetten voor de volgende golf…..:eek:
https://www.theguardian.com/world/2021/may/30/third-wave-of-covid-may-be-under-way-in-uk-scientists-say
Houdt vooral het woord “Virusvariantgebiet” in de gaten als je verandering in de Duitse Corona maatregelen volgt.Politiekers en beloftes, dat weten we wel... Vandaar dat ik zeg dat hoge waakzaamheid blijft en snelle versoepelingen een risicovolle gok betekent. De Indische variant is zeker een bedreiging, 70% meer besmettelijk en een illusie dat ze niet dominant wordt op het continent. Het is nu een wedloop tegen de vaccinatiegraad, de komende maand wordt daar cruciaal in. Ik vind het systeem van Duitsland wel goed, vanaf inzidenz <= 35 per kreis kunnen SC’s open met test- en registratieplicht. Dat lijkt me een veilige aanpak, zelfs zonder verplichting zou elke haar klanten, dames en personeel respecterende SC dit moeten opleggen. In Nederland is dat niet en als het fout loopt, gaat men wachten tot het flink fout loopt en krijg je een 4de rondje met (semi) lockdown. De vreugde zou dan van korte duur kunnen worden in Nederlands p6-land.

stimpy3
31 mei 2021, 12:38
En dan heb je ook de vietnamese variant nog:
https://edition.cnn.com/2021/05/31/asia/vietnam-coronavirus-variant-intl-hnk/index.html

(CNN)Vietnam's health ministry has detected a suspected new coronavirus variant which it said appears to be a hybrid of two highly transmissible strains.

"A new coronavirus variant with characteristics from the existing Indian and UK variants had been detected in Vietnam for the first time," Vietnam's Minister of Health Nguyen Thanh Long told a national news conference Saturday.

WANDELAAR5
31 mei 2021, 12:58
Ik vind dat Duitsland nu met die massale sneltesten voor bezoek aan sommige winkels, horeca en saunaclub een verdomd mooie strategie heeft voor de laatste fase van maatregelen en vaccineren. Ze “vangen” nu asymptomatische mensen en mensen die zich niet laten testen.

Als ze zorgen voor een Corona check app die voor gevaccineerden permanent “groen” is en werkt voor het buitenland, dan hebben ze in combinatie met dat testen een bijna waterdicht gebruikersvriendelijk systeem van opsporing en alles kan gewoon veilig open en er zijn geleidelijk steeds minder testen nodig.

kempie
31 mei 2021, 13:05
Houdt vooral het woord “Virusvariantgebiet” in de gaten als je verandering in de Duitse Corona maatregelen volgt.

Was GB niet voor het over grootte gedeelte met AZ geprikt. Blijkt nu dat AZ amper werkt tegen de indiaanse variant.

WANDELAAR5
31 mei 2021, 13:21
Was GB niet voor het over grootte gedeelte met AZ geprikt. Blijkt nu dat AZ amper werkt tegen de indiaanse variant.

Zo erg is het niet. Zie het onderzoek bij deze post: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=742650#post742650. AZ 60% na 2 spuiten en 33% na de eerste spuit.

the Pfizer-BioNTech vaccine was 88% effective against symptomatic disease from the B.1.617.2 variant 2 weeks after the second dose, compared to 93% effectiveness against the B.1.1.7 variant
2 doses of the AstraZeneca vaccine were 60% effective against symptomatic disease from the B.1.617.2 variant compared to 66% effectiveness against the B.1.1.7 variant
both vaccines were 33% effective against symptomatic disease from B.1.617.2, 3 weeks after the first dose compared to around 50% effectiveness against the B.1.1.7 variant

kempie
31 mei 2021, 14:00
Zo erg is het niet. Zie het onderzoek bij deze post: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=742650#post742650. AZ 60% na 2 spuiten en 33% na de eerste spuit.

the Pfizer-BioNTech vaccine was 88% effective against symptomatic disease from the B.1.617.2 variant 2 weeks after the second dose, compared to 93% effectiveness against the B.1.1.7 variant
2 doses of the AstraZeneca vaccine were 60% effective against symptomatic disease from the B.1.617.2 variant compared to 66% effectiveness against the B.1.1.7 variant
both vaccines were 33% effective against symptomatic disease from B.1.617.2, 3 weeks after the first dose compared to around 50% effectiveness against the B.1.1.7 variant

Ja en [emoji636] hebben ze er voor gekozen heel veel weken te laten tussen de eerste en 2e dosis. Zodat rr nu miaschien nog niet zo veel mensen zijn met 2 prikken en daardoor laait het op.

dbd67
31 mei 2021, 14:56
Zij die zelftesten die je hier kunt kopen geldig in Duitsland?

WANDELAAR5
31 mei 2021, 16:57
Niet voor toegang tot winkels en horeca e.d.

Daar kun je veel te eenvoudig mee frauderen. Iemand anders de test laten doen en jij de uitslag meenemen bijvoorbeeld. Ook heb je dan geen bewijs wanneer de test precies is uitgevoerd.

Badslippers
31 mei 2021, 18:44
Misschien handig om te weten voor de dames die vanuit Roemenië weer terugkeren naar Nederland (al zullen ze hier niet lezen).

"Testen en thuisquarantaine in Nederland
Door de verbeterde gezondheidssituatie in Roemenië hoeft u vanaf 28 mei 2021 na een verblijf in Roemenië in Nederland niet in thuisquarantaine te gaan. Er is vanaf 28 mei 2021 ook geen testverplichting voordat u naar Nederland reist. (https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/roemenie/reizen/reisadvies#anker-coronavirus)"

Geen testverplichting dus.

de duisburg spesjalist
31 mei 2021, 18:57
Misschien handig om te weten voor de dames die vanuit Roemenië weer terugkeren naar Nederland (al zullen ze hier niet lezen).

"Testen en thuisquarantaine in Nederland
Door de verbeterde gezondheidssituatie in Roemenië hoeft u vanaf 28 mei 2021 na een verblijf in Roemenië in Nederland niet in thuisquarantaine te gaan. Er is vanaf 28 mei 2021 ook geen testverplichting voordat u naar Nederland reist. (https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/roemenie/reizen/reisadvies#anker-coronavirus)"

Geen testverplichting dus.

dan is nederland mooi een dooreis land voor duitseland

Jan_Wandelaar
31 mei 2021, 22:23
“In september had echt ingegrepen moeten worden.’’Weet je wanneer er ingegrepen had moeten worden door het RIVM en de WHO? EIND NOVEMBER 2019

J.W.

broodpoot
31 mei 2021, 22:53
Wat hadden ze toen moeten doen dan?

Jan_Wandelaar
31 mei 2021, 22:58
Wat hadden ze toen moeten doen dan?Ingrijpen!!! Dat staat er toch!!!

Waarom zou ik aangeven wat dat concreet inhoudt terwijl Rutte&Co nu al 14 maanden hun uiterste best doen om te voorkomen dat ze concrete uitspraken doen?

J.W.

Big30
31 mei 2021, 23:19
Grapperhaus sluit EK kijken op grote schermen in tweede helft juni niet uit

Het kabinet kijkt na half juni nog eens of het EK voetbal op grote videoschermen in de buitenlucht kan worden bekeken. Dat heeft minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid gezegd na afloop van het Veiligheidsberaad met burgemeesters.

"Het OMT heeft duidelijk aangegeven dat dit nu niet verstandig is", zei Grapperhaus. Hij heeft daar met horeca-organisaties over gesproken en die zeiden er begrip voor te hebben. Na half juni wil Grapperhaus nog eens kijken hoe de situatie dan is. Dit betekent dat de eerste twee wedstrijden van het Nederlands elftal niet op grote schermen kunnen worden bekeken. Die zijn op 13 en 17 juni, tegen Oekraïne en Oostenrijk.
https://nos.nl/liveblog/2382980-meer-versoepelingen-op-curacao-ek-in-tweede-helft-juni-misschien-op-grote-schermen

Badslippers
31 mei 2021, 23:41
Waarom zou ik aangeven wat dat concreet inhoudt terwijl Rutte&Co nu al 14 maanden hun uiterste best doen om te voorkomen dat ze concrete uitspraken doen?

De bekende en typische drogredenatie techniek van J_W. Waarom zou ik concrete uitspraken doen als een ander dat ook niet doet.
Bovendien hebben Rutte & Co voortdurend en al 14 maanden lang onuitputtelijk concrete uitspraken gedaan. En ze op bepaalde momenten weer teruggetrokken.
Of de uitspraken correct en op het juiste moment waren valt wel het e.e.a. af te dingen.

pietpotent44
1 juni 2021, 03:26
Grapperhaus sluit EK kijken op grote schermen in tweede helft juni niet uit

"Het OMT heeft duidelijk aangegeven dat dit nu niet verstandig is", zei Grapperhaus.

Wanneer begrijpen de politici nu eens dat ze beter definitief niet meer op de OMT adviezen kunnen afgaan.

Onbegrijpelijk en overconservatief advies weer. Het besmettingsrisico van buiten naar tv scherm kijken is echt nihil. Zeker in juni, met temperaturen van 20 graden plus, met veel zon.
Juist nu is het belangrijk om mensen weer wat te gunnen. En het zal bovendien de horeca een extra boost geven. En wat afleiding geven. Laat het nu aub even over voetbal gaan, in plaats van steeds alleen maar weer corona.

De angst voor nieuwe grote uitbraken en ziekenhuis opnames door deze festiviteiten is echt ongegrond en onnodig.

phoenix
1 juni 2021, 18:37
deze keer ben ik het 200% eens met jantje de wandelaar, corona was er al lang in november 2019...., als je veel bij de dames komt dat heb je allang de varianten gehad zeg maar, en in november 2019 kwamen er volop chinesen naar holland en duitsland...

WANDELAAR5
1 juni 2021, 18:51
Hoe kom je daarbij? Voorzover ik het begrepen heb zijn er geen virussen gevonden in monsters uit die tijd. Alleen restjes eiwitten die van het virus zouden kunnen zijn. Beetje mager om dat hier als zekerheid neer te zetten. Maar ik weet natuurlijk niet alles, dus ik hoor graag als er wel Coronavirussen ergens zijn opgedoken uit die tijd. En zelfs als het er toen al was, toen wist niemand het en kon dus ook niemand wat doen.

broodpoot
1 juni 2021, 18:53
Het is natuurlijk ook wel de ultieme oplossing om achteraf te gaan bedenken hoe het allemaal had gemoeten.

Willem2
1 juni 2021, 19:20
Eerste groep dertigers aan de beurt voor vaccinatie
Vanaf vandaag kunnen de eerste dertigers die dat willen een vaccinatie-afspraak maken. Het gaat om mensen geboren in 1981. Hieronder vallen ook mensen die nu nog 39 zijn en later dit jaar veertig worden.

Het gaat in totaal om ongeveer 210.000 mensen. Zij krijgen vanaf vrijdag een uitnodigingsbrief maar kunnen voor die tijd al de afspraak online inplannen. Ze worden geprikt met de vaccins van BioNTech/Pfizer of Moderna.

Gisteren bleek uit gegevens van het Europees centrum voor ziektepreventie en -bestrijding dat Nederland in de pas loopt met het gemiddelde Europese priktempo, al zal het twee weken langer dan gepland duren om iedereen die dit wil van een eerste prik te voorzien. Dit heeft te maken met leveringsproblemen bij producent Janssen, zei demissionair minister van Volksgezondheid De Jonge eerder.
.... https://nos.nl/liveblog/2383115-rivm-2530-nieuwe-besmettingen-gemiddelde-daling-dertigers-aan-de-beurt-voor-vaccinatie

mentholbear
2 juni 2021, 03:49
Gaat wel rap nu zeg... En de 2e prik gaat er ook snel achteraan :freu:

schoolmeester
2 juni 2021, 06:39
Gisteren eerste prik gehad: pfizer.
Gelukkig geen klachten.

Groet, schoolmeester.

Willem2
2 juni 2021, 10:50
De daling van het aantal dagelijkse besmettingen in België zet door. Volgens het dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano staat het reproductiegetal (R-factor) bij onze zuiderburen op 0,86, wat inhoudt dat het virus terrein verliest. In de week van 23 tot 29 mei ging het gemiddeld 1740 bevestigde gevallen per dag.

Dat is een krimp van 24 procent ten opzichte van de voorgaande periode en het laagste aantal sinds 5 januari. Het gemiddelde aantal sterfgevallen ten gevolge van Covid-19 staat nu op 13. In totaal raakten in België 1.063.499 mensen besmet met het longvirus en kwamen 24.968 van hen te overlijden.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-geen-tweede-prik-met-astrazeneca-bij-ernstige-bijwerkingen-moderna-straks-ook-in-halve-dosering~a0231ee8/

stimpy3
2 juni 2021, 12:04
Eerste shot hier inmiddels ook gehad.. bizar, vaccinatie voelde als een speldeprikje, de dag erna een gigantisch stijve arm. Verder eigenlijk niet zoveel klachten.

Willem2
2 juni 2021, 12:23
Ouderorganisatie ANBO wil een simpel papieren vaccinatiepaspoort voor ouderen die komende zomer naar het buitenland gaan. Die groep maakt zich zorgen, omdat ze geen mobiele telefoon hebben of lastig kunnen omgaan met een computer. De plannen voor een EU-coronapaspoort gaan nu vooral over een digitale versie.

Het ministerie van VWS verwacht dat het vaccinatiepaspoort op 1 juli klaar is, maar lang niet alle ouderen hebben een moderne smartphone, stelt ANBO. Ook weten niet alle ouderen hoe zij via een computer de QR-code voor het gebruik in de app kunnen downloaden en printen. Voor hen die niet digitaal vaardig zijn is dat te ingewikkeld.

Volgens de ouderenbond is een stempel in het gele boekje – het internationaal geaccepteerde inentingsbewijs - een mooie oplossing, maar GGD’s mogen die stempel niet zetten van coronaminister De Jonge. ANBO vraagt De Jonge gehoor te geven aan een motie van de Tweede Kamer om de inentingen bij te schrijven in het gele boekje.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-ouderenbond-wil-papieren-coronapaspoort-geen-tweede-astra-prik-bij-ernstige-bijwerkingen~a0231ee8/

Willem2
2 juni 2021, 12:25
Eerste shot hier inmiddels ook gehad.. bizar, vaccinatie voelde als een speldeprikje, de dag erna een gigantisch stijve arm. Verder eigenlijk niet zoveel klachten.

Moeten we even iets inkopppen met betrekking tot je stijve arm ;)

stimpy3
2 juni 2021, 12:41
Moeten we even iets inkopppen met betrekking tot je stijve arm ;)

Ja, hij had natuurlijk ook ergens anders ingespoten kunnen worden :biggrin:

WANDELAAR5
2 juni 2021, 12:59
Zoveelste flater van de regering in het Corona dossier:
https://www.linkedin.com/pulse/waarom-gingen-griekse-eilanden-weer-op-oranje-over-oude-keuning

Ambtenaren die vooral niet nadenken en zich achter anderen verschuilen. Kennen we zoiets ook niet uit het toeslagen dossier?

snaal88
2 juni 2021, 13:19
maandagavond eerste prik met Moderna gehad, beetje beurs gevoel in mijn bovenarm (wordt vandaag al minder) en verder geen klachten, 5 juli de tweede prik.

Willem2
2 juni 2021, 13:50
Moderna gaat vaccins in Nederland produceren, capaciteit voor 300 miljoen doses
De Amerikaanse farmaceut Moderna gaat in het vierde kwartaal vaccins produceren in Geleen in Limburg. Er wordt een productielijn gemaakt in de fabriek van de Zwitserse medicijnfabrikant Lonza.

Moderna verwacht daar 300 miljoen doses per jaar te kunnen fabriceren. Eerder kondigde het bedrijf aan ook vaccins in Spanje te gaan maken. In totaal kunnen er dan 600 miljoen doses per jaar van de twee productiebanden rollen. De farmaceut verwacht tegen het einde van het jaar op beide locaties operationeel te zijn.

"We danken onze productiepartners voor hun werk en hun inzet en zijn er trots op voort te bouwen op de sterke basis die we hebben gelegd met Lonza om onze productiecapaciteiten in Europa verder te vergroten", zegt Moderna-topman Juan Andres.
..... https://nos.nl/liveblog/2383249-moderna-gaat-vaccins-in-nederland-produceren-cbg-geen-2e-prik-astrazeneca-bij-riskante-bijwerking

dat is wel heel veel weer ...

daarentegen zijn er weer problemen met Janssen.

Nog 167.000 Janssen-prikken gepland, onduidelijk of er een alternatief is
Er staan volgens GGD GHOR Nederland nu 167.000 vaccinaties met Janssen gepland. Het gaat om mensen uit de geboortejaren 1967, 1968 en 1976. Dat zijn mensen van 44, 45, 52, 53 en 54 jaar oud.

Volgens een GGD-woordvoerder is vooralsnog niet duidelijk of deze mensen een alternatief krijgen aangeboden, of dat zij alsnog het Janssen-vaccin krijgen.

mentholbear
2 juni 2021, 16:23
dat is wel heel veel weer ...

Wellicht voor het najaar?

stimpy3
2 juni 2021, 16:36
Wellicht voor het najaar?

Die mRNA vaccins zijn ook best handige techniek voor allerlei andere ziektes. Zou best wel eens de hit van de 20's kunnen gaan worden (griepvaccin zou je zo ook kunnen maken, etc). Dus ik ben niet verbaasd dat er meer productiefaciliteiten voor mRNA vaccins worden opgezet.

Willem2
2 juni 2021, 17:24
Geen Janssen-vaccin meer voor mensen onder de 44 jaar
..... https://nos.nl/artikel/2383287-geen-janssen-vaccin-meer-voor-mensen-onder-de-44-jaar

dat is toch gek dat ik meteen aan PietPotent moet denken :rolleyes:

pietpotent44
2 juni 2021, 18:16
..... https://nos.nl/artikel/2383287-geen-janssen-vaccin-meer-voor-mensen-onder-de-44-jaar

dat is toch gek dat ik meteen aan PietPotent moet denken :rolleyes:

Altijd goed als mensen aan je denken :smoke:

Willem2
3 juni 2021, 13:13
Alle GGD’en gaan vanaf maandag de coronaprikken met een stempel in de gele inentingsboekjes zetten van de gevaccineerden die daar bij de priklocatie om vragen. Veel GGD’en deden dat al, maar nog niet allemaal. Aangeraden wordt de registratiekaart van de prikken bij het boekje te houden, meldt de GGD op Twitter. Het vaccinatieboekje is al jaren in omloop en wordt vooral gebruikt door mensen die veel reizen. Bepaalde landen eisen ook prikken tegen bepaalde ziekten en die kunnen met het boekje worden aangetoond.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-chaos-rond-gele-boekje-voorbij-alle-ggd-en-gaan-coronaprikken-stempelen~ae256a7f/

schoolmeester
3 juni 2021, 13:16
Kan ik nog ergens een geel inentingsboekje krijgen ?

stimpy3
3 juni 2021, 13:59
Bij SDU als het goed is:

https://www.sdu.nl/shop/het-vaccinatieboekje-internationaal-bewijs-van-inenting-of-profylaxe.html

Eddy_V
3 juni 2021, 14:26
Kan ik nog ergens een geel inentingsboekje krijgen ?
Op de GGD site:
Heeft u geen geel boekje? Dan kunt u helaas geen geel boekje op de vaccinatielocatie kopen. U kunt het gele boekje online een kopen via de uitgever van het gele boekje (https://www.sdu.nl/shop/het-vaccinatieboekje-internationaal-bewijs-van-inenting-of-profylaxe.html).

die uitgever is www.sdu.nl
Kost 7,19

mentholbear
3 juni 2021, 14:55
Goed om te weten. Ik heb ergens nog zo een geel ding liggen. Niet weer een app erbij op dst krakkemikkige toestel van me :freu:

Willem2
4 juni 2021, 13:38
SDU verkocht gisteren 50.000 gele boekjes
Bij uitgever SDU is gisteren een recordaantal gele boekjes besteld. Het waren er 50.000 boekjes, terwijl het er dat het afgelopen coronajaar normaal gesproken tussen de 1000 en 2000 boekjes per dag waren.

Het inentingsboekje is in trek omdat GGD's vanaf maandag ook een stempel zetten voor coronaprikken. Met het boekje kun je ook in het buitenland aantonen dat je gevaccineerd bent.

"Het vergt veel van onze organisatie", zegt Willeke de Groot van SDU. "Maar gelukkig zijn we heel flexibel." De boekjes kosten 8,70 euro. Rijk wordt SDU er niet van, volgens De Groot. "We zijn veel geld kwijt aan druk- en verzendkosten." De uitgever verwacht de komende tijd genoeg gele boekjes te kunnen leveren.

..... https://nos.nl/liveblog/2383542-geen-uitzondering-voor-sportscholen-zegt-rechtbank-sdu-verkoopt-50-000-gele-boekjes-op-een-dag

https://nos.nl/artikel/2383509-toch-covid-stempel-in-het-gele-boekje-maar-wat-heb-je-eraan

Willem2
4 juni 2021, 13:41
Geboortejaar 1983 aan de beurt
Mensen met het geboortejaar 1983 zijn aan de beurt om een coronavaccin te halen. Wie dat wil kan vanaf 11.00 een afspraak maken.
..... https://nos.nl/liveblog/2383542-geen-uitzondering-voor-sportscholen-zegt-rechtbank-sdu-verkoopt-50-000-gele-boekjes-op-een-dag

Willem2
5 juni 2021, 09:49
Het Belgische gezondheidsinstituut Sciensano meldt dat het sterftecijfer ten gevolge van het coronavirus is opgelopen tot boven de 25.000. Het officiële dodental in het circa 11 miljoen inwoners tellende België valt hoger uit dan in Nederland.

Het RIVM meldt dat hier tot dusver 17.679 sterfgevallen zijn vastgesteld. Het aantal positieve testen in Nederland ligt met ruim 1,6 miljoen hoger dan bij de zuiderburen. Daar zijn tot nu toe ruim een miljoen mensen besmet geraakt met het coronavirus.

Wereldwijd zijn volgens cijfers van de Johns Hopkins-universiteit ruim 172 miljoen coronabesmettingen vastgesteld. Meer dan 3,7 miljoen patiënten zijn overleden. De cijfers geven geen volledig beeld. Er blijven ook besmettingen onopgemerkt, bijvoorbeeld omdat landen maar een beperkte testcapaciteit hebben. Ook hebben sommige besmette mensen nauwelijks ziekteverschijnselen.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-aantal-coronadoden-in-belgie-boven-25-000-competitie-amateursport-weer-van-start~ae256a7f/

Willem2
5 juni 2021, 09:52
Het Pfizer-vaccin is door het Europese Medicijnagentschap (EMA) recent goedgekeurd voor kinderen vanaf 12 jaar. Als Nederlandse kinderen vanaf 12 jaar worden ingeënt, kan dat in de wintermaanden de verspreiding van het coronavirus met zo’n 15 procent remmen, vertelt RIVM-directeur Jaap van Dissel in gesprek met deze site.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-aantal-coronadoden-in-belgie-boven-25-000-competitie-amateursport-weer-van-start~ae256a7f/

Nu heb ik niet zo´n hekel aan dhr van Dissel maar het beleid en opvattingen over de coronaziekte bij kinderen is nog al zwabberig.
Van kinderen hebben er geen last van tot allemaal inenten is wel een hele omslag ...

TAFKAJ
5 juni 2021, 10:13

Nu heb ik niet zo´n hekel aan dhr van Dissel maar het beleid en opvattingen over de coronaziekte bij kinderen is nog al zwabberig.
Van kinderen hebben er geen last van tot allemaal inenten is wel een hele omslag ...

It's so funny that the guys that made you chuckle when they answered the professor's questions at colleges now post freely on the internet. Worse, they are administrators. Wow.
Did you check the situation in other countries? Did you know that the virus is a new one and that not only our knowledge about the virus is expanding but that the virus itself is mutating. Could that be the reason? Or do you think science is a book that you have to learn and our scientific knowledge is crystallized. Really?

Willem2
5 juni 2021, 10:32
Ik heb wetenschappelijk geen zin om antwoord in het engels te geven aan iemand die meteen zo´n standpunt inneemt. Dat is wetenschappelijk niet verantwoord ...:rolleyes:

Willem2
5 juni 2021, 10:43
Het aantal nieuwe coronagevallen in het Verenigde Koninkrijk vertoont al verscheidene dagen een stijgende lijn. Het ministerie van Volksgezondheid maakte vrijdag bekend dat in de afgelopen 24 uur 6238 Britten besmet zijn geraakt met het virus. Dat zijn er bijna tweemaal zoveel als in de laatste week van mei.

Met name in Engeland zijn de zorgen toegenomen. Daar kruipt het reproductiegetal omhoog en ligt nu naar schatting tussen de 1,0 en 1,2. Vermoedelijk is de toename te wijten aan de verdere verspreiding van de Delta-variant, die voor het eerst in India opdook. Dat brengt de plannen in gevaar om het land van het slot te halen. De bedoeling was de Covid-19-restricties op 21 juni te beëindigen.

Premier Boris Johnson zei woensdag al dat hij voorzichtig zou zijn bij het opheffen van de maatregelen, maar dat op grond van de beschikbare data uitstel niet voor de hand lag. Vrijdag waren de cijfers een stuk ongunstiger, volgens gezondheidsminister Matt Hancock echter niet onverwacht gezien de versoepelingen die de afgelopen tijd zijn doorgevoerd. Hij benadrukte dat de succesvolle vaccinatiecampagne heeft gezorgd voor veel minder ziekenhuisopnamen en sterfgevallen.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-china-keurt-inenting-vanaf-drie-jaar-goed-aantal-coronadoden-in-belgie-boven-25-000~ae256a7f/

Nu wordt er wel veel meer specifiek getest in de getroffen gebieden en stijgen daardoor de cijfers maar toch ...

Ik ben ook geschrokken van een een coronauitbraak in een stad in het zuiden des lands bij een gemeentelijke dienst. Van 30 medewerkers zijn er vorige week 15 besmet met het coronavirus ( 3 wat ernstiger en 1 darbij die reeds volledig gevaccineerd was).

Gelukkig wordt het mooier weer :rolleyes:

:wink2:

PS Badslippers kop het maar in ....:biggrin:

pietpotent44
5 juni 2021, 11:21
Ik ben ook geschrokken van een een coronauitbraak in een stad in het zuiden des lands bij een gemeentelijke dienst.

Die zijn allemaal gestoken door een luiwammes die toevallig ook Corona had :biggrin:

Badslippers
5 juni 2021, 11:40
Ik ben ook geschrokken van een een coronauitbraak in een stad in het zuiden des lands bij een gemeentelijke dienst. Van 30 medewerkers zijn er vorige week 15 besmet met het coronavirus ( 3 wat ernstiger en 1 darbij die reeds volledig gevaccineerd was).

PS Badslippers kop het maar in ....:biggrin:
Koppen was nooit mijn specialiteit. Met beide benen gestrekt er in was meer mijn ding en dan rolden er koppen. Trouwens, bron?

pietpotent44
5 juni 2021, 13:20
It's so funny that the guys that made you chuckle when they answered the professor's questions at colleges now post freely on the internet. Worse, they are administrators. Wow.
Did you check the situation in other countries? Did you know that the virus is a new one and that not only our knowledge about the virus is expanding but that the virus itself is mutating. Could that be the reason? Or do you think science is a book that you have to learn and our scientific knowledge is crystallized. Really?

Ik heb wetenschappelijk geen zin om antwoord in het engels te geven aan iemand die meteen zo´n standpunt inneemt. Dat is wetenschappelijk niet verantwoord ...:rolleyes:

Let me answer this.

About Van Dissel. This man:
- Still denies (after 15 months in this pandemic) that aerosols are the dominant infection route (instead of big droplets).
Even the American cdc and the who (and about the whole world) have finally admitted this many months ago.
- Predicted wrong many many times (because the rivm models arent very reliable). His last prediction from end of March 2021 was that we should get a 4th wave, now in june 2021.
(Now that he sees the numbers will of course completely drop now in june, he suddenly says that we prevent that 4th wave because of the vaccination. Which is of course complete bullshit, the weather is the main factor. Also, just look at countries with a very low vaccination rate, like Ukrain with 2,5% vaccinated people, and you'll see that the numbers there also drop since April)
Vaccination does help, especially for severe cases and deaths, but the hard drop of the numbers is not primarily because of vaccination.
- Said that masks were giving false security (which is correct for non medical masks) but promoted wearing a required mask some months later
- Underestimates the weather / season effect heavily. And pretends that all the succes comes from vaccination, and measurements. Without showing any evidence for that (because he simply cant).
- Said indeed that children would hardly play a role in spreading the virus. While schools are one of the main spreaders.
- Thought the chance was very low that the virus would enter The Netherlands (in January 2020) and that it wasnt very contagious.

Science around covid has just become too politicized.
There are lots of scientists across the world who have made very good critical points, but are not heard (enough) because of the censor.
Also, they are often made a fool of, and ridiculised. Often by disqualifying and/or social pressure.

mentholbear
5 juni 2021, 13:40

Wat ik er van begreep was dat de meeste kinderen er weinig last van hebben, maar het wel kunnen verspreiden. Misschien dat het inenten dat kan helpen verlagen, doordat het virus sneller uitgeschakeld wordt, en dat de kinderen minder lang niezen of besmette aerosolen uitademen?

Goedemorgenallemaal
5 juni 2021, 15:08
Dat heb je goed begrepen Mentholen beertje. Het wordt overigens wel minder verspreid door mensen die zelf niet erg ziek worden.

WANDELAAR5
5 juni 2021, 20:26
Dat is een misverstand GMA. Het is onderzocht in Korea waar contacten van positief geteste mensen opgesloten werden in quarantaine-inrichtingen. Mensen zonder symptomen verspreiden net zoveel virus als mensen met symptomen. Omdat die mensen opgesloten zaten konden ze de mensen die later alsnog symptomen ontwikkelde apart onderzoeken van mensen die asymptomatisch bleven.

Many individuals with SARS-CoV-2 infection remained asymptomatic for a prolonged period, and viral load was similar to that in symptomatic patients; therefore, isolation of infected persons should be performed regardless of symptoms.

https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2769235

pietpotent44
5 juni 2021, 21:05
Dat is een misverstand GMA. Het is onderzocht in Korea waar contacten van positief geteste mensen opgesloten werden in quarantaine-inrichtingen. Mensen zonder symptomen verspreiden net zoveel virus als mensen met symptomen.

[I] Many individuals with SARS-CoV-2 infection remained
https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2769235

Dat klopt niet (helemaal). Het ligt iets genuanceerder. Artikel is bovendien gedateerd.
Asymptomatische mensen kunnen inderdaad ook het virus overdragen, maar toch is de kans een stuk kleiner dan voor symptomatische personen.

Maar er zit wel verschil tussen asymptomaten die eigenlijk presymptomatisch zijn (na enkele dagen volgen alsnog symptomen) en asymptomaten die nooit symptomen hebben gekregen. Die eerste groep heeft wel een reele kans om anderen te besmetten (hoge viral load kort na infectie), maar de laatste niet.
Eigenlijk mag je dus die presymptomatischen niet rekenen als asymptomatisch.

En dan heb je ook nog de mensen die wel nog positief testen met een pcr-test, maar allang geen actief virus meer bij zich dragen (alleen restdeeltjes van een oude besmetting). Zij zijn helemaal niet besmettelijk meer.

https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(21)00059-4/fulltext

WANDELAAR5
5 juni 2021, 22:06
Piet, dit is geen studie maar een commentaar. En het gaat vooral over mensen die na de ziekte op de 1 of andere manier heel lang het virus blijven houden. Bovendien staat er precies in wat dat Koreaanse onderzoek heeft gevonden:

Wilmes et al. recently reported in The Lancet Regional Health – Europe that asymptomatic index cases (AIC) play an important role in the transmission and spread of SARS-CoV2 infections. AIC infected on average 0.6 contacts, only slightly less than SIC (0.7 contacts).
Also, viral loads were similar (four studies) or lower (two studies) in asymptomatic compared to symptomatic cases, both peaking within days after infection.
During the acute phase of a COVID19 wave, asymptomatic individuals should definitively be included in the testing strategy and their contacts traced, because they can drive the inapparent spread the virus similar to symptomatic cases.

Er wordt wel verwezen naar deze metastudie die een lagere waarde vind voor asymptomatische overdracht:
https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2774102 Alleen die metastudie gaat vooral over de overdracht binnen huishoudens. Er wordt een meta analyse gedaan over 54 studies en daarvan gingen er maar 4 over asymptomatische gevallen.
Studie 1 19 personen in Brunei
Studie 2 10 personen in Korea
Studie 3 58 huishoudens in de VS met 1 asymptomatische bron
Studie 4 97 positief geteste mensen in Korea waarvan 4 asymptomatisch.
Kortom die aantallen zijn veel te klein om hier percentages uit af te leiden.

Voor mij blijft dat onderzoek uit Korea staan zeker nu dat artikel dat jij aanhaalt ook heeft gevonden dat er 4 studies zijn die een gelijke virale load vinden bij asymptomatische gevallen en maar 2 waar een lagere load is gevonden. Al die andere studies zijn bovendien studies in huishoudens, waar ook nog eens meerdere bronnen kunnen zijn. Dat onderzoek in Korea wat ik aanhaalde betreft mensen die opgesloten waren. Dus optimaal te volgen en ook zeker onderscheid te maken tussen pre-symptomatisch en asymptomatisch.

Je hebt gelijk dat mensen die al lang niet meer ziek zijn en nog wel positief testen, de ziekte niet meer kunnen verspreiden. Dit is een miniem promillage en het zijn ook geen asymptomatische patienten.

pietpotent44
5 juni 2021, 22:11
Piet, dit is geen studie maar een commentaar. En het gaat vooral over mensen die na de ziekte op de 1 of andere manier heel lang het virus blijven houden. Bovendien staat er precies in wat dat Koreaanse onderzoek heeft gevonden:

Voor mij blijft dat onderzoek uit Korea staan.

Lancet: These results are in line with 13 other studies:

[1] Transmission rates of AIC ranged from 0–2.2% compared to 0.8–15.4% for SIC [

[2] Another meta-analysis found that household transmission from AIC was 0–4.9% compared to 18.0%; for SIC [

[3] In another household study, AIC were four times less likely to pass the virus to a household contact, but ultimately caused one fifth of household infections [

[4] All of these studies agree that AIC transmit SARS-COV2 to contacts, although to a somewhat lesser extent than SIC.

WANDELAAR5
5 juni 2021, 22:30
Ik denk dat we het eens zijn dat dat artikel erg warrig en tegenstrijdig is. Volg die linkjes die hij geeft maar eens. Die referentie 2 gaat helemaal niet over het vergelijken van asymptomatische overdracht met symptomatische overdracht. Die gaat over het schatten hoeveel asymptomatische gevallen er zijn.
Link 3 heb ik helemaal geanalyseerd en was gericht op het achterhalen hoeveel % risico mensen liepen in een huishouden geïnfecteerd te raken.
Link 4 is de enige die blijft staan, maar daar is de conclusie:
The risk of infection from exposure to a single infected household member was four-times that of extra-household exposures over the first wave of the pandemic..
Kortom die Claude P Müller heeft de conclusie fout weergegeven:
In another household study, AIC were four times less likely to pass the virus to a household contact, but ultimately caused one fifth of household infections

Jan_Wandelaar
5 juni 2021, 22:54
It's so funny that the guys that made you chuckle when they answered the professor's questions at colleges now post freely on the internet. Worse, they are administrators. Wow.Dus wat jou betreft moet vrijheid van meningsuiting voorbehouden zijn aan mensen die minimaal magna cum laude een academische graad behaalt hebben?

De kern van het woord wetenschap is weten. We weten nu meer over SARS-CoV-2 dan in februari 2020. Echter, dat neemt niet weg dat er tussen toen en nu regelmatig publiekelijk gespeculeerd is over het virus en de daardoor veroorzaakte ziekte, ook door wetenschappers, ongeacht met welke mate van lof ze ooit afgestudeerd zijn.

Wetenschappelijke speculatie en hypotheses horen thuis in academische instituten, niet op prime-time televisie aan de tafels van de diverse praatprogramma's. Die 'wetenschappers' zitten immers vanwege hun ego aan die tafels, en niet om een bijdrage aan de wetenschap te leveren.

J.W.

Willem2
5 juni 2021, 23:43
Trouwens, bron?

Als ik de bron geef dan stel ik de desbetreffende ijsbeer bloot ....
Ik bel wel even ;)

Badslippers
6 juni 2021, 00:02
Als ik de bron geef dan stel ik de desbetreffende ijsbeer bloot ....
Ik bel wel even ;)

Bronnen moet je nooit prijsgeven.

Eddy_V
6 juni 2021, 00:47
Bronnen moet je nooit prijsgeven.
Je moet de bron aanboren voordat je dorst krijgt

mentholbear
6 juni 2021, 01:38
Dat heb je goed begrepen Mentholen beertje. Het wordt overigens wel minder verspreid door mensen die zelf niet erg ziek worden.

Vandaar waarschijnlijk die gevallen van volwassenen die de hele dag thuis zitten (te werken), maar wel schoolgaande kinderen hebben.

Willem2
6 juni 2021, 11:13
Geboortejaar 1984 aan de beurt
Mensen met het geboortejaar 1984 zijn aan de beurt om een coronavaccin te halen. Wie dat wil kan vanaf 11.30 een afspraak maken.
.... https://nos.nl/liveblog/2383789-geboortejaar-1984-aan-de-beurt-voor-vaccinatie-zachtjes-zingen-in-de-kerk-mag-weer

mentholbear
6 juni 2021, 13:24
Gaat echt lekker vlot zo. En 2e afspraak er ook vlug er achter aan ipv na 12 weken...

Willem2
6 juni 2021, 13:30
Gaat echt lekker vlot zo. En 2e afspraak er ook vlug er achter aan ipv na 12 weken...

Jij als voormalig dak en thuisloze wonende in een club, hebt toch wel het Janssen vaccine gekregen ;)

mentholbear
6 juni 2021, 13:59
Jij als voormalig dak en thuisloze wonende in een club, hebt toch wel het Janssen vaccine gekregen ;)

Ben je mal. Wachten op die slome Hollanders in Leiden... Had al lang via AliExpress wat SinoVacs in huis gehaald. Werken vast net zo goed als die condooms van 5 cent ;)

https://m.youtube.com/watch?v=PVfj4jFi4bI
Vanaf 8:20

stimpy3
6 juni 2021, 16:14
Dat zijn toch niet die condooms die hergebruikt waren? :eek:

schoolmeester
6 juni 2021, 16:50
Ik denk het wel..... alles voor het milieu, dus hergebruik !

zeppos58
6 juni 2021, 17:06
1 keer binnen zijde, 1 keer buitenzijde en dan nog eens als kauwgom (tuttefrut voor de Antwerpenaren) ������

schoolmeester
6 juni 2021, 17:10
Nou begrijp ik ook waarom de meeste Belgen zuur kijken, als ze kauwgom in de mond hebben......

WANDELAAR5
6 juni 2021, 20:26
Minder dan 1000 mensen in Nederland in het ziekenhuis. De buren vierden feest zodat ik wakker werd uit mijn winterslaap. Allemaal appjes van lieve DVPs dat ze weer open zijn. Ik stak mijn neus uit mijn ijsberengrot en zag dat er nog meer dan 1000 nieuwe besmettingen per dag zijn. Het virus gaat dus nog volop rond. Ik terug mijn grot in, wachten op mijn 2 spuiten vaccinatie voordat ik in de boze buitenwereld ijsbeer ga zijn.

schoolmeester
6 juni 2021, 20:27
Heel verstandig, ik ga niet eerder NADAT ik mijn tweede spuit heb gehad.
Ik kan nog wel even wachten.

Nulnulzeseneenhalf
6 juni 2021, 20:48
Ik ben al geweest. Jansen. Dus direct klaar. Hoop vrienden en kennissen ingehaald die eerder een afspraak hadden, lukte mij niet vanwege werkzaamheden in het buitenland. Deze week effe bellen met mijn vrienden Mark en Hugo dat ze niet zo moeilijk moeten doen over dat vaccinatie-paspoort. Dan kunnen weer alle kanten uit.

zeppos58
6 juni 2021, 21:04
Komende vrijdag krijg ik mijn 2de Pfizer prik dus tegen het eind van de maand....... Hupsakee, de eerste keer als gepensioneerde naar de speeltuin der lesten.y

pietpotent44
6 juni 2021, 21:13
Ik spuit liever zelf.
Mijn Prikkie mag naar Fikkie.

Jan_Wandelaar
6 juni 2021, 22:32
Ik terug mijn grot in, wachten op mijn 2 spuiten vaccinatie voordat ik in de boze buitenwereld ijsbeer ga zijn.Is er eigenlijk voldoende capaciteit in de geestelijke gezondheidszorg om mensen straks van de angststoornis af te helpen die ze zich door Mark/Hugo/RIVM/OMT hebben laten aanpraten? Gezien bovenstaand citaat is dat geen overbodige luxe.

Of hebben we straks een code-zwart in de geestelijke gezondheidszorg? Allemaal mensen die zichzelf uit angst als een kluizenaar opsluiten in hun huis/grot, en geen beschikbare zorg om hen weer een menswaardig bestaan te geven.

J.W.

Eddy_V
6 juni 2021, 23:08
JW zit weer eens zodanig in z’n eigen bubbel dat lezen kennelijk te moeilijk voor hem is.
W5 is niet de enige die even wacht totdat hij z’n vaccinatie(s) heeft gekregen alvorens weer helemaal los te gaan.
Moet iedereen zelf bepalen of en welk risico men wil lopen en of men de bescherming van een vaccinatie prefereert boven de angst voor een prikje.
Aangezien vorig jaar al duidelijk werd dat jongedames een positieve invloed hebben op het immuunsysteem heb ik mij zeer regelmatig aan dit preventieve middel onderworpen. Net als levertraan, alles voor het goede doel lekker of niet lekker. En die prik.. je voelt er echt niets van

WANDELAAR5
6 juni 2021, 23:31
Die jongedames hebben ook een positief effect op mijn geestelijke gezondheid. Zodadelijk ben ik in No time van mijn angststoornissen en depressies af! Nu ik er aan denk: ik ga de kosten declareren bij mijn Zorgverzekering!

deket
7 juni 2021, 00:53
Zo is het maar net. Stress en gebrek aan sex tast het immuunsysteem nog meer aan.
Heb mijn 2 de spuit donderdag reeds gekregen(de redders van het land he) en speciaal voor de Haters van de overheid hier op dit forum zoals de CEO hier W2 en de Ultra rechtse whiskeyman JW : deze vaccinatie is er gekomen door de overheid!!!
Ik vloek ook vaak tgo de overheid maar de waarheid heeft zijn recente. De Academische studiediensten, dus de overheid hebben in deze goed werk geleverd. Dat mag ook eens gezegd worden

Nulnulzeseneenhalf
7 juni 2021, 07:29
Wast U Uw handen na een wc-bezoek? Dan leeft U in angst.
Doet U in de auto de gordel om? Dan leeft U in angst.

Voorbeelden te over. En allemaal aan laten praten door anderen.

pietpotent44
7 juni 2021, 08:07
Wast U Uw handen na een wc-bezoek? Dan leeft U in angst.
Doet U in de auto de gordel om? Dan leeft U in angst.

Voorbeelden te over. En allemaal aan laten praten door anderen.

Nee, handen wassen doen we tegenwoordig alleen nog om geen corona op te lopen :biggrin:
En dat werkt goed hoor, kijk maar eens hoe de cijfers dalen :thefinger:

Ernstige Neuker
7 juni 2021, 10:17
Altijd goed als mensen aan je denken :smoke:

Behalve als je in de VS in death row zit. "we see you soon at midnight, mister"

hasta la pasta
7 juni 2021, 18:07
Nee, handen wassen doen we tegenwoordig alleen nog om geen corona op te lopen :biggrin:
En dat werkt goed hoor, kijk maar eens hoe de cijfers dalen :thefinger:

Het aantal patiënten op de IC en er buiten zijn de laatste twee dagen amper gedaald. Is de zeep soms op?