PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

phoenix
17 maart 2020, 18:17
ja hasta la pasta , ik heb last van astmatische bronchitis en dus chronisch verkouden en kortademig en op je buik liggen is nou niet bepaald ene prettige positie, liever op je rug ondersteund door een kussen zodat je armen op zij kunt leggen en je zoveel mogelijk 'ruimte' hebt om te ademen...

RIKLAVERGE
17 maart 2020, 18:18
Nederland heeft 14 miljoen inwoners dacht ik, Belgie 11 miljoen. De 2 landen zijn redelijk vegelijbaar op het gebied van gezondheid.
De verhouding zieken en doden vergelijken zal ons al een idee geven van het beste aanpak van de crisis. Denk ik toch!

Piet Plezier
17 maart 2020, 18:19
Nederland heeft 14 miljoen inwoners dacht ik, Belgie 11 miljoen. De 2 landen zijn redelijk vegelijbaar op het gebied van gezondheid.
De verhouding zieken en doden vergelijken zal ons al een idee geven van het beste aanpak van de crisis. Denk ik toch!

volgens mij 17 miljoen

RIKLAVERGE
17 maart 2020, 18:22
Jij hebt gelijk , iets meer dan 17 miljoen.
Een simpele regel van 3 geeft ons toch een vergelijking

RIKLAVERGE
17 maart 2020, 18:31
Om gelijk te lopen, zou Nederland ongeveer de helft meer gevallen moeten hebben
Belgie heftn 10 doden (voor het ogenblik), Nederland 43. Dus vstatistisch doet Belgie het voor het ogenblik beter. Zien hoe het verder evolueert.

RIKLAVERGE
17 maart 2020, 18:35
Maar met het aantal zieken doet Nederland voor het moment beter

Waarom meer doden en minder zieken?

Piet Plezier
17 maart 2020, 18:39
even langs goch gereden, wat eng een lege parkeerplaats

33431

33432

hasta la pasta
17 maart 2020, 18:41
ja hasta la pasta , ik heb last van statische bronchitis en dus chronisch verkouden en kortademig en op je buik liggen is nou niet bepaald ene prettige positie, liever op je rug ondersteund door een kussen zodat je armen op zij kunt leggen en je zoveel mogelijk 'ruimte' hebt om te ademen...

De vraag werd niet aan jou gesteld. Misschien een idee om een nieuw topic openen over je bronchitis en de houding in je bed thuis.

Eddy_V
17 maart 2020, 18:43
Heb je hier een voorbeeld van. Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat in Nederland de zieken wat dit betreft anders behandeld worden dan in Italië.
in aanvulling op wat phea zegt heb ik wel een voorbeeld van een hart/longpatient maar om nu een foto van m’n moeder te gaan plaatsen gaat misschien uit oogpunt van privacy wat te ver ?
Uit de Nederlandse ziekenhuizen komen nog geen beelden (in ieder geval geen officiële met onze privacy wetgeving) maar dit heb ik echt nog nooit gezien in een Nederlandse IC.

WA
17 maart 2020, 18:43
Maar met het aantal zieken doet Nederland voor het moment beter

Waarom meer doden en minder zieken?
Elk land kan doen wat het wil met de cijfers.
Gisteren of eergisteren heb ik een link geplaatst naar een artikel hoe in de USA de telling van het aantal griep doden werd aangepast. Dit om enige urgentie bewerkstelligen en mensen te bewegen vooral een jaarlijkse anti griepprik te gaan halen.
Vandaag in het AD dat NL alleen nog mensen op corona gaat testen als het tot ziekenhuis opname komt. Ik denk om het beperkte aantal test nuttig in te kunnen zetten. Natuurlijk word ik graag verbeterd waar nodig.

phoenix
17 maart 2020, 18:46
zo is dat hasta la pasta en ik heb geen ziekenhuis ervaring.:blume:.. vraag jij het maar aan eddy beste man, verdere adviezen hoef ik van jou nu niet te hebben...en ik weet dat ziekenhuizen ook nog verschillend denken over hoe te behandelen, het zijn gelukkig niet allemaal protocol fetisjisten...

RIKLAVERGE
17 maart 2020, 18:47
Ja maar in Belgie doen wij hetzelfde, nog maar de opgenomen zieken testen.
Daarom zijn de 2 landen vergelijkbaar, verschillend aanpak maar zelfde meting

RIKLAVERGE
17 maart 2020, 18:53
Ik zie dat op deze forum de betweterij nog altijd toe slaagt. Sommige schrijvers eisen het statuut van bijna god, zij kennen de waarheid, hen tegen spreken is godschending en dat laten zij op een zeer vriendelijke wijze weten

de duisburg spesjalist
17 maart 2020, 19:01
21 uur

De Nederlandse regering beloont het thuisblijven met een eenmalige uitkering van €359 per persoon!
Hier is een link naar het aanvraagformulier https://bit.ly/2TX7Eyy
Deel het zoveel mogelijk zodat iedereen er gebruik van kan maken!

WA
17 maart 2020, 19:25
Das nie eens genoeg voor een dagje clubben :heul:

sofaking
17 maart 2020, 19:28
Zelf kan ik onmogelijk op mijn buik liggen in bed. Maar misschien is dat anders als je aan een ademhalingsmachine ligt.

https://www.demorgen.be/nieuws/italiaanse-spoedarts-legt-uit-waarom-draconische-maatregelen-nodig-zijn-zeg-mij-eens-welk-griepvirus-zo-snel-dit-soort-drama-s-kan-aanrichten~b2089eed/

Het is standaardprocedure om patiënten met een zware longontsteking op de buik te laten liggen. Dankzij die houding komt er een vlottere doorbloeding van de longen en verbetert de zuurstofuitwisseling. Al het verzamelde slijm verplaatst zich bovendien naar de voorkant, waar het makkelijker weggezogen kan worden. De longblaasjes aan de rugzijde openen zich weer, met als gevolg dat de longen opnieuw makkelijker zuurstof kunnen opnemen.

de duisburg spesjalist
17 maart 2020, 19:31
Das nie eens genoeg voor een dagje clubben :heul:

selecteren jongen ;)

marcelasnl
17 maart 2020, 19:33
Ik zie momenteel het aantal dames op webcam-sites flink toenemen :)
Mijn verzamelsite is http://www.camvault.xyz waar ik veel webcame-babes download. Je moet iets doen als je ze niet meer kan bezoeken :biggrin:

Picasso 1
17 maart 2020, 19:54
De manier waarop een supermarkt zijn schijtklanten recht in het gezicht uitlacht.

33433

Badslippers
17 maart 2020, 19:57
Ik zie dat op deze forum de betweterij nog altijd toe slaagt. Sommige schrijvers eisen het statuut van bijna god, zij kennen de waarheid, hen tegen spreken is godschending en dat laten zij op een zeer vriendelijke wijze weten

Dat is toch bijzonder grappig. Althans zo kijk ik er na. En bedenk, "zij kennen HUN waarheid". En zo lang tegenspreken slechts tot schending van welk opperwezen dan ook leidt is dat een te verwaarlozen risico.

Badslippers
17 maart 2020, 20:06
De leeftijdsgroepen die ziek worden zijn bijvoorbeeld nu al anders verdeeld (50% intensive care <50 jaar) dan dat we in China zagen...

Dat lijkt me uitstekend nieuws. Dat betekent dat die 50% <50 jaar het allemaal gaan overleven (theoretisch gezien).

"Sinds gisteren zijn 19 patiënten overleden aan de gevolgen van het coronavirus, meldt het RIVM. Daarmee komt het dodental op 43. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 63 en 94 jaar. Het RIVM meldde gisteren dat de jongste overledene 59 was, maar dat bleek een administratieve fout."

Bron: nos.nl (https://nos.nl/liveblog/2327350-negentien-nieuwe-sterfgevallen-door-coronavirus.html)

laplagne
17 maart 2020, 20:08
Ik heb een vrijkaart voor Happy Garden gewonnen, maar die kan mij gestolen worden: Wij moeten allemaal de hele grote ellende met de Corona Virus overleven. Dat is écht het belangrijkste!

Picasso 1
17 maart 2020, 20:11
Dat lijkt me uitstekend nieuws. Dat betekent dat die 50% <50 jaar het allemaal gaan overleven (theoretisch gezien).

Als ze op hun buik slapen.

Haradamannetje
17 maart 2020, 21:24
Sommige zijn zo verslaafd dat ze zelfs langs gesloten clubs gaan rijden :)

cheasehead
17 maart 2020, 21:44
https://www.demorgen.be/nieuws/live-coronavirus-openbaar-leven-valt-vanaf-morgenmiddag-stil-in-belgie~b638c04f/

Coronavirus: openbaar leven valt vanaf morgenmiddag stil in België

Eddy_V
17 maart 2020, 22:19
Sommige zijn zo verslaafd dat ze zelfs langs gesloten clubs gaan rijden :)
Nu kan dat nog.. straks kan je dat zelfs niet meer doen :hammer:

John mc Snek
17 maart 2020, 22:37
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/105492221/rutte-kan-de-feiten-niet-meer-weglachen

Rutte kan de feiten niet meer weglachen

Op 28 januari jl. vroeg Thierry Baudet in de Tweede Kamer om een spoeddebat over het naderende virus, maar de meerderheid van de Kamer weigerde dat. Een dag later kwam Baudet erop terug en wees hij op het urgente karakter van zo’n debat vanwege het explosieve karakter van de ziekte. Opnieuw werd hem een debat geweigerd.

Achteraf gezien was een debat op z’n plaats geweest; het had kunnen bijdragen aan het urgente besef dat een gezondheidscrisis zich over de wereld aan het verspreiden was. Baudet krijgt hiervoor nog steeds geen applaus, want hij is Baudet, dus een fascist, en daarom heeft hij geen recht op respect.

Op die 28ste januari, dus op zelfde dag waarop Baudet voor de eerste keer om een spoeddebat vroeg, antwoordde een woordvoerder van het RIVM op een online-vraag: „De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk. De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar.”

Het was niet de enige keer dat het RIVM, waarin de deskundigen zitting hebben die het kabinet adviseren, een totale ontkenning van de feiten uitdroeg. Elsevier Weekblad heeft uitspraken van het RIVM op een rijtje gezet, en je wordt er verdrietig van. Op 14 februari meldde het RIVM nog: „Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19.”

Afgelopen maandag sprak Mark Rutte het volk toe, en deed hij wat al weken eerder gedaan had moeten worden: ons de ernst van de situatie uitleggen. Wanneer dit alles achter de rug is, is het nodig om tot de bodem uit te zoeken wat het RIVM wist, en wanneer het dat wist.

Daar hebben we nu niets aan. Rutte kan de feiten niet meer weglachen en gedraagt zich momenteel, gelukkig, als een degelijke woordvoerder. Maar is hij een leider die ons met de juiste strategie vergezelt terwijl we noodgedwongen op het einde van deze nachtmerrie wachten? Hij laat zich adviseren door deskundigen die stellen dat „indamming”, waarmee het virus enigszins op z’n beloop wordt gelaten, de juiste aanpak is, maar er zijn andere deskundigen die stellen dat dat tienduizenden levens gaat kosten.

Om enige duidelijkheid te krijgen belde ik met prof. Jaap Goudsmit, een van de top-epidemiologen in de wereld, hoogleraar in Harvard, bekend van zijn werk ter bestrijding van onder meer Sars en HIV.

Breed bevolkingsonderzoek

Jaap Goudsmit is een hartelijke man die gul zijn kennis deelt. Hij legde me uit dat per direct een breed bevolkingsonderzoek nodig is; bij minimaal honderdduizend mensen, liever een miljoen, moet worden vastgesteld of ze besmet zijn, of ze besmet zijn geweest en hersteld zijn, hoeveel serieuze ziektegevallen zijn opgetreden, en hoe de verschillende leeftijdsgroepen op de besmetting reageren.

Daarvoor zijn enorme aantallen test-kits nodig, en als die er niet zijn moeten ze, ongeacht de kosten, met de grootste urgentie door de industrie worden gemaakt. Regionale GGD-laboratoria kunnen de monsters analyseren, en vervolgens kunnen de data door deskundigen als Jaap Goudsmit worden geïnterpreteerd. Zo lang we niet precies weten, zo begreep ik van prof. Goudsmit, hoe ver de besmetting om zich heen heeft gegrepen, bij name bij kinderen en jonge volwassenen, kunnen we geen goede maatregelen nemen omdat we de harde cijfers van de leeftijdsgroepen niet kennen.

Wat in ieder geval wel kan, is de isolatie van ouderen en kwetsbare groepen - maar eigenlijk begint de risicoleeftijd bij vijfenvijftig, zo vertelde Goudsmit me. De kans op luchtweginfecties neemt toe bij het ouder-worden, en Covid-19 is een luchtweginfectie. Dus moeten de kwetsbare groepen strikt op afstand gehouden worden van de groepen die minder hevig op het virus reageren maar door wie zij wel besmet kunnen worden.

Niet geschikt als crisismanager

Het is kalmerend om naar iemand te luisteren die met overtuiging en op basis van kennis en ervaring zakelijk uiteenzet wat er nodig is. Dat is leiderschap - ik ervaar dat helaas niet bij Bruno Bruins of bij RIVM-baas Jaap van Dissel, die geen van beiden geschikt lijken te zijn als crisismanager op te treden. Het is afwachten of premier Rutte zo’n manager is; zijn tv-optreden biedt hoop, maar is het niet beter een man als Jaap Goudsmit als crisismanager aan te stellen?

En ondertussen... ondertussen laten mensen zich van hun beste en hun slechtste kant zien, zoals altijd wanneer er aan het normale een einde is gekomen. Wat het normale is, weten we nu nog helderder dan enkele weken geleden. Mijn zus heeft een chocolaterieënwinkel in Doorn. Ze appte me gisteren: „Hoe vertederend, mensen uit Doorn komen bij Ed (haar man) in de winkel iets kopen om hem een hart onder de riem te steken als steun voor de kleine ondernemer in deze moeilijke tijd.”

Dat is ontroerend, zoals de rituelen van solidariteit in de mediterrane landen, zoals de mailtjes van buurtgroepen die vragen wie er hulp nodig heeft. Net als politiek zijn uiteindelijk ook wat we solidariteit en barmhartigheid noemen pas navoelbaar wanneer ze lokaal worden beleden. De „Grote Woorden” zijn terug van weggeweest - het was een illusie dat ze verdwenen waren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

John mc Snek
17 maart 2020, 22:42

"Sinds gisteren zijn 19 patiënten overleden aan de gevolgen van het coronavirus, meldt het RIVM. Daarmee komt het dodental op 43. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 63 en 94 jaar. Het RIVM meldde gisteren dat de jongste overledene 59 was, maar dat bleek een administratieve fout."

Bron: nos.nl (https://nos.nl/liveblog/2327350-negentien-nieuwe-sterfgevallen-door-coronavirus.html)

Klopt helemaal , deze mensen worden wel ernstig ziek maar overlijden niet ( tot nu toe dan).
Dat is de goede kant .

De mindere kant is dus de vraag of dit virus zich iets anders gedraagt dan hoe het dat in China deed ( qua verdeling leeftijd / gezondheid ernstig zieke populatie, er liggen nu jonge mensen op de intensive care die voorheen kerngezond waren) en er mogelijk een kleine mutatie is, wat de immuniteit beperkt, laat staan een vaccin op lange termijn enzovoorts...

wooley
17 maart 2020, 22:44
Piet for president..? (Trump)x2

John mc Snek
17 maart 2020, 22:44

Klopt helemaal , deze mensen worden wel ernstig ziek maar overlijden niet ( tot nu toe dan).
Dat is de goede kant .
Als je al van een goede kant kan spreken, dat er tot nu toe alleen oude mensen overlijden :)

Daarnaast klinkt overleven mooi maar blijkt er vaak toch sprake van chronische restschade aan de longen.

De mindere kant is dus de vraag of dit virus zich iets anders gedraagt dan hoe het dat in China deed ( qua verdeling leeftijd / gezondheid ernstig zieke populatie, er liggen nu jonge mensen op de intensive care die voorheen kerngezond waren) en er mogelijk een kleine mutatie is, wat de immuniteit beperkt ( het hele plan van herd immunity), laat staan een vaccin op lange termijn enzovoorts...

wooley
17 maart 2020, 22:51
Cijfers :corona :Wereldwijd 6608 doden / in Nederland 20...
Alleen in Nederland overlijden 25000 mensen per jaar aan de griep....

John mc Snek
17 maart 2020, 22:54
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17/groepsimmuniteit-coronavirus/

Niet zonder risico
Maar bij Covid-19 (de ziekte die het nieuwe coronavirus veroorzaakt) is het een ander verhaal. Daar zijn de risico’s volgens de twee experten té groot. "Er is nog te veel onzekerheid over dit virus en over de eventuele weerstand die er opgebouwd wordt", begint Delang. "We kennen het virus nog maar pas, er is dus alleen iets te zeggen over de kortdurende weerstand. We weten niet hoe volledig die immuniteit is of hoelang die blijft. Vooral de risicogroepen worden zwaar getroffen, maar er zijn toch ook heel wat jongere mensen tussen de 30 en de 50 jaar ernstig ziek, wat gaan daar de gevolgen voor de longcapaciteit zijn?", vraagt ze zich af. "Bovendien weten we niet of er wel zo’n tweede golf gaat komen."

Er is nog te veel onzekerheid over dit virus en over de eventuele weerstand die er opgebouwd wordt

Leen Delang - viroloog aan de KU Leuven
Zij noemt het inzetten op die groepsimmuniteit "pokeren, dat mogelijk met een menselijke tol komt

Willem2
17 maart 2020, 22:55
Misschien kan je het wel overleven, maar de vraag is wel, welke gevolgen dat voor je gezondheid heeft.

Denk nog maar eens aan deze ramp

De Legionellaramp begon op 25 februari 1999 in Bovenkarspel (West-Friesland) en was een van de grootste uitbraken van de veteranenziekte in de geschiedenis.[1] Met 32 doden en 206 ernstig zieken was het de ernstigste uitbraak sinds de oorspronkelijke naamgevende uitbraak tijdens een conferentie van de veteranenorganisatie American Legion (Amerikaans Legioen) in Philadelphia, VS in 1976. ... https://nl.wikipedia.org/wiki/Legionellaramp

John mc Snek
17 maart 2020, 23:02
Misschien kan je het wel overleven, maar de vraag is wel, welke gevolgen dat voor je gezondheid heeft.

Denk nog maar eens aan deze ramp
... https://nl.wikipedia.org/wiki/Legionellaramp

Heb je gelijk in en had ik net alsnog toegevoegd.

John mc Snek
17 maart 2020, 23:05
Npo2 Nieuwsuur nu : het “herd immunity” plan van het RIVM wordt geschat op 40.000-80.000 doden, alleen in Nederland.

Niet door de tegenstanders maar door degenen die achter de huidige plannen van het RIVM staan.

Kijk het anders even terug...

Zomaar een linkje , had er wel 10 kunnen sturen want er is veel internationale kritiek en verbazing:

https://www.google.nl/amp/s/theconversation.com/amp/the-herd-immunity-route-to-fighting-coronavirus-is-unethical-and-potentially-dangerous-133765

The Netherlands reportedly plans to use herd immunity to combat the coronavirus epidemic, just as Britain retreats from such plans after warnings it could lead to 250,000 deaths.

A “herd immunity” strategy has been criticised by the World Health Organisation, which said far greater action is required. Other health experts say the approach is experimental at best, and dangerous at worst.

Big30
17 maart 2020, 23:19
With everything that’s happening about the Coronavirus, it might be very hard to make a decision of what to do today. Should you wait for more information? Do something today? What?
Here’s what I’m going to cover in this article, with lots of charts, data and models with plenty of sources:

This is an exponential threat. Every day counts. When you’re delaying by a single day a decision, you’re not contributing to a few cases maybe. There are probably hundreds or thousands of cases in your community already. Every day that there isn’t social distancing, these cases grow exponentially.

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca

Mocht iemand zich vervelen, interessant leesvoer.

deket
17 maart 2020, 23:25
Dit is.kut man.
Nogmaals, door de zure appel bijten,en dan kan.men wanneer álles terug normaliseren zal,dubbel zo intens genieten van het uitgaan en plezier maken. Denk aan wat onze voorouders tijdens de 2 wereldoorlogen hebben moeten doorstaan. Bestond nog geen internet of/En Netflix. Wel boeken

Meme Moo
17 maart 2020, 23:28
Npo2 Nieuwsuur nu : het “herd immunity” plan van het RIVM wordt geschat op 40.000-80.000 doden, alleen in Nederland.

Niet door de tegenstanders maar door degenen die achter de huidige plannen van het RIVM staan.

Kijk het anders even terug...

Zomaar een linkje , had er wel 10 kunnen sturen want er is veel internationale kritiek en verbazing:

https://www.google.nl/amp/s/theconversation.com/amp/the-herd-immunity-route-to-fighting-coronavirus-is-unethical-and-potentially-dangerous-133765

The Netherlands reportedly plans to use herd immunity to combat the coronavirus epidemic, just as Britain retreats from such plans after warnings it could lead to 250,000 deaths.

A “herd immunity” strategy has been criticised by the World Health Organisation, which said far greater action is required. Other health experts say the approach is experimental at best, and dangerous at worst.

Zo worden we natuurlijk wél mooi het sterkste volkje (wat overblijft, dan toch)...

John mc Snek
17 maart 2020, 23:39
Zo worden we natuurlijk wél mooi het sterkste volkje (wat overblijft, dan toch)...

Dit klinkt bijna als een übermensch idee van een man met een snor uit 1933.
Laat de zwakken en hoogbejaarden maar lekker omvallen?

BS zal zeggen neem 60.000, dat is ongeveer 0,35% van de gehele bevolking, laten we ruim zeggen 1 op de 300, dus te verwaarlozen.

https://www.ad.nl/binnenland/who-kritisch-nederland-vaar-niet-blind-op-groepsimmuniteit~a99537fa/

Rutte hinkt nog op twee gedachten:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/302665290/rutte-lockdown-ook-voor-nederland-denkbaar

https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/280249/40-tot-80000-doden-in-nederland-verwacht-door-coronavirus.html

pret
17 maart 2020, 23:43

[/b]

Vast een geheime (staats)plan om de vergrijzing terug te dringen.

lekkersfan
17 maart 2020, 23:43
Mijn bescheiden mening :
De grote "potentiele" aantallen doden worden door de NL aanpak over een langere tijd verspreid, zodra er betere behandelingen zijn dan wel vaccins neemt het aantal doden af.
Het bereiken van die groepsimuniteit duurt jaren, maar de aanpak geeft wel tijd.
De totale lockdown is punt 1 fictie en punt 2 zodra die ophoudt slaat het virus weer toe met meer besmettingen en doden.
Mijn educated guess is dat de nl methode beter en langer vol te houden is dan totale lock down en dat we er ook tijd mee kopen, hopelijk genoeg om behandelingen te verbeteren en vaccins te ontwikkelen ( gaat nog minimaal 1 jaar duren), ik zie totale lockdown voor 1 jaar niet als vol te houden. Beetje een polder aanpak die bij Nederland past... Ik heb geen kant en klaar oordeel en ben geen wetenschapper, maar probeer een beetje logisch te denken.

The Joker
17 maart 2020, 23:50
Ik zeg je dat NL uiterlijk dit weekend ook de boel volledig op slot gaat gooien.
Nu elke dag het aantal doden flink zal stijgen en de experts Rutte uitleggen dat zijn plan desastreus is komt hij wel terug op zijn experiment.

John mc Snek
17 maart 2020, 23:51
https://www.blikopnieuws.nl/nieuws/280249/40-tot-80000-doden-in-nederland-verwacht-door-coronavirus.html

Vooraanstaande virologen in België hebben vandaag laten weten dat Nederland met het plan groepsimmuniteit een enorm gezondheidsrisico neemt. Vanavond werd bij Nieuwsuur bekend dat het aantal dodelijke slachtoffers door een besmetting snel kan gaan oplopen de komende weken. Viroloog Marion Koopmans schat dat het aantal doden de komende tijd snel kan oplopen van 40.000 tot 80.000. Maar wanneer de groepsimmuniteit, waar het kabinet voorlopig voor heeft gekozen, niet snel genoeg zal aanslaan, dan vallen er zoveel doden per maand.

Patiënten op ic gaan niet vooruit

In Italië slaan ziekenhuizen inmiddels alarm. Op de ic zijn de bedden vol en de artsen werken dag en nacht. Cremona ligt midden in het corona-epicentrum in Italië, ten zuiden van Milaan. De artsen werken hard, maar zien de gezondheid van hun patiënten niet vooruit gaan.

Zie ook : https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/video/5060046/italiaanse-ic-ziekenhuizen-wanhoop-artsen-vol-mensen-sterven

Picasso 1
17 maart 2020, 23:51
Bill Gates 6 jaar geleden.

https://www.youtube.com/watch?v=6Af6b_wyiwI

Big30
18 maart 2020, 00:01
De coronacrisis in tweets van het RIVM: een tijdlijn

De Twitter-feed van het RIVM laat zich in chronologische volgorde lezen als een kroniek van een aangekondigde pandemie. Een selectie van tweets van RIVM over het coronavirus. ‘Met wat er nu bekend is, lijkt de ziekte niet zo heel besmettelijk.’

Half januari kregen de woordvoerders van het RIVM ineens steeds meer vragen van bezorgde burgers over het virus dat Wuhan en vervolgens grote delen van China platlegde. Enkele dagen later ontploft het aantal vragen aan het RIVM via sociale media als Twitter en Facebook. De stroom berichten op Twitter laat zich, in omgekeerde volgorde, lezen als een profiel van een dienst en een land die zich langzaamaan beginnen te realiseren dat zich iets groots en desastreus begint te voltrekken.

28 januari
‘Hi Erik. De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk. De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.’

14 februari
‘Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19.’

24 februari
‘In alle Nederlandse ziekenhuizen kan de juiste behandeling uitgevoerd worden. Er is voldoende capaciteit om ernstig zieke patiënten op te nemen op de intensive care.’

1 maart
‘We krijgen vaak de vraag of de scholen morgen gesloten moeten worden in verband met het nieuwe coronavirus. Dat hoeft niet.’
https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2020/03/tijdlijn-coronacrisis-in-tweets-rivm-743404/

RIVM, wat ben ik blij met de gebundelde kennis en expertise van dat instituut.

sofaking
18 maart 2020, 00:16
Mijn bescheiden mening :
De grote "potentiele" aantallen doden worden door de NL aanpak over een langere tijd verspreid, zodra er betere behandelingen zijn dan wel vaccins neemt het aantal doden af.
Het bereiken van die groepsimuniteit duurt jaren, maar de aanpak geeft wel tijd.
De totale lockdown is punt 1 fictie en punt 2 zodra die ophoudt slaat het virus weer toe met meer besmettingen en doden.
Mijn educated guess is dat de nl methode beter en langer vol te houden is dan totale lock down en dat we er ook tijd mee kopen, hopelijk genoeg om behandelingen te verbeteren en vaccins te ontwikkelen ( gaat nog minimaal 1 jaar duren), ik zie totale lockdown voor 1 jaar niet als vol te houden. Beetje een polder aanpak die bij Nederland past... Ik heb geen kant en klaar oordeel en ben geen wetenschapper, maar probeer een beetje logisch te denken.

Dat geldt voor ons allemaal, maar ik denk dat streven naar groepsimmuniteit zonder een vaccin een onverantwoord risico inhoudt.
Ik denk dan aan het virus dat geleid heeft tot de ontdekking van vaccins : de pokken. Gedurende eeuwen heeft dit virus een hoge mortailiteit gehad onder de Europese bevolking. Groepsimmuniteit is er nooit vanzelf gekomen. Tot het vaccin ontdekt werd.
Lockdown is ook niet ideaal natuurlijk. Ik vermoed dat men hoopt dat corona, net als andere lchtwegenvirussen, zal wegdeemsteren tegen de zomer en dat er tegen volgende winter een vaccin zal zijn.

John mc Snek
18 maart 2020, 00:28
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1426193154/ook-belgie-gaat-op-slot

Ook België gaat op slot

BRUSSEL - België zal vanaf woensdag tot en met 5 april ’op slot gaan’ en daarmee de bewegingsvrijheid van miljoenen inwoners beperken om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, melden Belgische media.

Big30
18 maart 2020, 01:06
Infizierte werden offenbar immun

NDR Info - Das Coronavirus-Update mit Christian Drosten - 17.03.2020 13:00 Uhr Autor/in: Korinna Hennig
Studien zufolge bilden Erkrankte vermutlich ausreichend Antikörper. Was das für Therapie und Impfstoffe bedeutet - und was von improvisierten Atemmasken zu halten ist, erklärt Virologe Drosten.

https://www.ndr.de/nachrichten/info/podcast4684.html

Eddy_V
18 maart 2020, 02:30
https://www.ndr.de/nachrichten/info/podcast4684.html

Hoera, we zijn gered!!
Weg met alle doemdenkers!!!

toch weer die Duitsers hè?!

Jan_Wandelaar
18 maart 2020, 03:32
Laten we vertrouwen op wat de deskundigen zeggen, zo liet Rutte ons weten.

Echter, het Corona-virus dat COVID-19 veroorzaakt (SARS-CoV-2) is een nieuw virus. Er is daarom onvoldoende data beschikbaar over hoe het virus zich precies gedraagt. Hoeveel mensen zijn er in werkelijkheid besmet, of besmet geweest? Als het RIVM rapporteert over het aantal geconstateerde besmettingen dan ligt het aantal daadwerkelijke besmettingen hoogstwaarschijnlijk een factor hoger. Maar hoe groot is die factor?

Om iets zinnigs over de ernst en besmettelijkheid van dit nieuwe virus te kunnen zeggen moeten er eerst nauwkeurigere cijfers beschikbaar zijn over het werkelijke aantal besmettingsgevallen, en hoe deze verdeeld zijn over de leeftijdsgroepen. Pas dan kan je iets zinnigs zeggen over hoeveel procent van de bevolking mogelijk besmet gaat worden, hoeveel procent er in het ziekenhuis beland, hoeveel procent er op de IC terecht komt, en hoeveel procent er komt te overlijden.

Komt dus mijn vraag: Over welke deskundigen heeft Rutte het in jezusnaam???????

Het Corona-virus dat COVID-19 veroorzaakt is dermate nieuw en anders dat er op dit moment helemaal niemand is die zich wat betreft dit virus deskundig mag noemen. Iedereen, inclusief virologen en microbiologen, zitten op dit moment nog volop in de leerfase. Belangrijkste in die leerfase is het vergaren van zoveel mogelijk data (cijfers) ten einde enigszins betrouwbare modellen te kunnen maken om besmettelijkheid en ernst te kunnen voorspellen.

Aan het begin van de leercurve werd de ernst en besmettelijkheid onderschat door de 'deskundigen'. Duidelijk dus dat we niet met deskundigen op het gebied van dit virus te maken hebben, maar mensen die op basis van (vak-)ervaring met andere virussen een 'educated guess' doen. Op basis van voortschrijdend inzicht doen ze een week (of de laatste tijd zelfs al een dag) later een andere voorspelling. Nee, we moeten ons er gewoon bij neerleggen dat we momenteel niets anders zijn dan de proefkonijnen in het leerproces van de wetenschap.

De crisis wat betreft capaciteit in de gezondheidszorg is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan de onderschatting in het begin van de leercurve. Toen men in China in paniek begon te raken bleef men in het westen nogal laconiek. Met de situatie in Noord-Italië tot gevolg, waardoor ook hier de paniek toe sloeg.

Paniek omdat de capaciteit in de gezondheidszorg haar grenzen bereikt, en er nu eenmaal geen 'deskundigen' zijn die op basis van gegronde kennis kunnen voorspellen hoe 'de curve' voor de totale bevolking voor dit virus gaat verlopen. Dat er een piek in die curve zit had ik zelf ook nog wel kunnen verzinnen.

Wat we door schade en schande de afgelopen maanden geleerd hebben is dat dit geen normaal griepje is. Om te kunnen bepalen hoe abnormaal dit griepje dan wel is moet als de bliksem zo veel mogelijk data/informatie verzameld worden m.b.t. ernst/(levens-)gevaar en besmettelijkheid. Breed onderzoek onder een groot deel van de bevolking dus naar werkelijk aantal besmettingen en ziekteverloop. Laat Rutte daar een miljard in stoppen. Heeft hij straks ten minste deskundigen die hem kunnen adviseren. Want vertrouwen op groepsimmuniteit is ook maar een gok zolang niet wetenschappelijk is aangetoond dat we ook daadwerkelijk als groep immuun voor dit virus kunnen worden. Waarschijnlijk gaat dit inzicht van de 'deskundigen' binnenkort ook de prullenbak in. We zijn als groep immers ook nooit immuun geworden voor het pokkenvirus. Dat was ook pas opgelost toen er een vaccin gevonden was.

Bij gebrek aan 'deskundigheid' de crisis dus maar managen op basis van gezond verstand:

Volledige lock-down voor de periode van twee keer de maximale incubatietijd (week of 6).
Gedurende die periode de werkelijke omvang van de besmetting zo nauwkeurig mogelijk vaststellen (meten is weten).
Miljarden naar de aankoop van test-kits dus, en niet naar uitbaters van pretentieuze eetgelegenheden e.d.
Mensen die echt essentieel zijn om gedurende die periode te voorzien in onze basisbehoeften (met name gezondheidszorg) met voorrang testen en monitoren. Zet van die paar miljard zo'n 20 miljoen opzij om deze helden gevarengeld te kunnen betalen voor het beoefenen van hun essentiële beroep in deze gevaarlijke tijden.
Gedurende die periode is de verspreiding nihil. Na afloop van die lock-down periode is dus bekend wie besmet is (geweest) en hoe het virus zich voor de lock-down periode verspreid heeft. Belangrijke data!!!!
Met de gedurende de lock-down periode opgedane kennis beslissen of de maatregelen enigszins versoepeld kunnen worden.
Maatregelen in stand houden totdat er een vaccin beschikbaar is dat daadwerkelijk voor immuniteit zorgt.
Kan maanden tot meer dan een jaar duren voordat zo'n vaccin beschikbaar is. Tot die tijd maatregelen blijven nemen, en deze afstemmen op de ontwikkelingen.
Na de initiële volledige lock-down periode zou bekend moeten zijn wie wel/niet besmet is, en zou verdere verspreiding van het virus dus aanmerkelijk langzamer moeten gaan. Hierdoor zouden we weer wat meer bewegingsvrijheid moeten hebben totdat er een vaccin gevonden is.

Naast het belang van mensenlevens is het opdoen van kennis omtrent dit nieuwe virus en de ernst/verspreiding daarvan het belangrijkste. Anders is het lijken tellen in de hoop dat we groepsimmuniteit opbouwen.

J.W.

WANDELAAR5
18 maart 2020, 06:15
Het artikel tegen groepsimmuniteit reageert niet op de feitelijke situatie in Nederland maar op het begrip zelf. Het ageert tegen een strategie om iedereen maar snel ziek te laten worden met catastrofale gevolgen. Dat is niet wat er gebeurt in NL. We hebben de strategie van social distancing. Daarom is er van alles dicht. Daarom houden we 2m afstand. Een totale lockdown gaat feitelijk niet heel veel toevoegen aan het huidige beleid. En ook in een totale lockdown gaat de verspreiding van het virus door. We moeten immers nog steeds naar de winkel, ziekenhuizen draaien door etc. Vorige week is al bekend geworden dat 10% van het medisch personeel met lichte klachten in Tilburg het virus had, dat verspreidt zich nu over zorgend Nederland en wordt ook in bedekte termen toegegeven in uitingen in de pers. In Tilburg zal dat percentage inmiddels hoger liggen.

Daarnaast roepen Merkel en Rutte dat er groepsimmuniteit moet komen. Die komt er (ook met totale lockdown) vanzelf. Het virus is dermate niet onder controle, dat bijna iedereen het krijgt. Is het niet nu, dan in het najaar. Dus het is helemaal geen strategie en er wordt niet bewust ingezet op zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk ziek laten worden. Het is een verhaal om de mensen gerust te stellen dat er een strategie is en dat het uiteindelijk beter zal gaan.

Alleen in het VK hebben ze die “strategie” tot en met afgelopen weekeinde gehanteerd door alles maar door te laten gaan. De bevolking zal daarvoor een hoge prijs betalen, want alle modellen laten zien dat 1 dag latere maatregelen al veel verschil maakt. De massale metingen waarop hier aangedrongen wordt zouden idd heel waardevolle informatie geven en het beleid een betere basis geven. Maar met een al overbelaste GGD is het niet erg realistisch dat die er zullen komen.

Samenvattend:
We hebben het beleid van social distancing. Het enige mogelijke beleid met nog maar 1 stap extra mogelijk: Totale lockdown.
Groepsimmuniteit is geen strategie maar een feitelijke situatie die al niet meer te voorkomen is gezien de verspreiding van het virus.

Alle energie gaat nu dus naar het zoveel mogelijk beheersen van een al uit de hand gelopen situatie en scherpe kantjes als te weinig mondkapjes oplossen. Zorgpersoneel is onvoldoende getraind en zal overbelast worden waardoor ze massaal zelf ziek worden, dat is ook al een feit. Daardoor hebben we nog minder capaciteit. IC bedden bezetting voor Corona verdubbelt elke 2 dagen (zondag 50, dinsdag 100), met een beetje geluk een verdubbeling elke 3 dagen. Je kunt dus vrij nauwkeurig uitrekenen wanneer de maximaal circa 1000 beschikbare plaatsen (capaciteit waarvoor personeel is minus andere IC gevallen) vol is. Met inzet van gepensioneerde IC verpleegkundigen, overwerken, militairen etc is die capaciteit mogelijk nog wat te verhogen. Veel doden maakt nog een beetje capaciteit vrij. Eind maart is het zover, met of zonder lockdown. Als we alles uit de kast halen begin april. Daar hoef je geen specialist voor te zijn.

De maatregelen afgelopen weekeinde zullen pas over een week of 3 effect hebben en waren dus achteraf gezien te laat.

Wentelt Eefje
18 maart 2020, 08:25
KPN probeert het thuisblijven te vergemakkelijken...

33435

WANDELAAR5
18 maart 2020, 08:38
Dat is voor de kinderen omdat de scholen dicht zijn. En drama voor de thuis zittende vrouwen. Goed initiatief!

Maar waar zijn de pornokanalen voor mannen die geen kinderen thuis rond hebben lopen? Man onvriendelijke club dat KPN!

pret
18 maart 2020, 09:08
Dat is voor de kinderen omdat de scholen dicht zijn. En drama voor de thuis zittende vrouwen. Goed initiatief!

Maar waar zijn de pornokanalen voor mannen die geen kinderen thuis rond hebben lopen? Man onvriendelijke club dat KPN!

Die kunnen hun grief halen op onder meer

www.4tube.com
www.8teenxxx.com
www.alotporn.com
www.beeg.com
www.bustnow.com
www.cliphunter.com
www.definebabes.com
www.deviantclip.com
www.drtuber.com
www.empflix.com
www.fantasti.cc
www.fapdu.com
www.freeporn.com
www.freudbox.com
www.fuq.com
www.fux.com
www.grayvee.com
www.hellxx.com
www.hustlertube.com
www.jugy.com
www.jizzhut.com
www.kaktuz.com
www.keezmovies.com
www.kinxxx.com
www.laraporn.com
www.leakedporn.com
www.lovelyclips.com
www.lubetube.com
www.mofosex.com
www.monstertube.com
www.madthumbs.com
www.moviefap.com
www.moviesand.com
www.orgasm.com
www.perfectgirls.net
www.pichunter.com
www.planetsuzy.com
www.porn-plus.com
www.porncor.com
www.pornhub.com
www.pornrabbit.com
www.porntitan.com
www.pussy.org
www.redtube.com
www.tube8.com
www.xhamster.com
www.xnxx.com
www.xvideos.com
www.youjizz.com

Fijne quarantaine allemaal!

Goedemorgenallemaal
18 maart 2020, 10:39
We hebben het beleid van social distancing. Het enige mogelijke beleid met nog maar 1 stap extra mogelijk: Totale lockdown.
Groepsimmuniteit is geen strategie maar een feitelijke situatie die al niet meer te voorkomen is gezien de verspreiding van het virus. .

Groepsimmuniteit is de manier waarop al heel wat akelige ziekten zijn verdwenen. Een Lockdown kan alleen maar succes hebben als de mensen na de lockdown
of niet meer zieek worden dorrdat het virus niet meer bestaat omdat niemand meer ziek geworden is, iedereen immuum geworden is of we een goed vaccin hebben waarmee iedereen behandeld kan worden.
vaccin is er no niet, kan jaren duren en dan nog voor iedereen maken. Zomaar verdwjinen is oko maar een gok. de grootste zekerheid is iedereen immuum, dus groepsimmumisatie en dat gaat bij een stevige lockdown ook weer langer duren.

Shakir
18 maart 2020, 10:54
Singles in coronatijden: vrienden zeggen na drie weken met mijn vrouw zal je me zeker kunnen afvoeren
https://www.demorgen.be/nieuws/singles-in-coronatijden-vrienden-zeggen-na-drie-weken-met-mijn-vrouw-zal-je-me-zeker-kunnen-afvoeren~b5013edf/

Ik heb dat singleleven altijd beter gevonden: saunaclubs en nu rust met porno (waarvoor dank, pret!)

Wentelt Eefje
18 maart 2020, 10:54
Groepsimmuniteit - als het al zou werken - is effectief bij een genezen populatie van 60% en hoger, daar is zeker geen 100% voor nodig

Goedemorgenallemaal
18 maart 2020, 12:21
Groepsimmuniteit - als het al zou werken - is effectief bij een genezen populatie van 60% en hoger, daar is zeker geen 100% voor nodig
Groepimmumiteit werkt in ieder geval beter dan de nog niet bestaande vaccins.

Eddy_V
18 maart 2020, 12:38
Sjesus pret ! (Of beter gezegd bij de profeet..)

Nou begrijp ik waarom jij zo dik bent geworden als je de hele dag al die porno sites zit kijken.
En het wordt me ook duidelijk hoe je aan die ferme handdruk bent gekomen ;)

pret
18 maart 2020, 12:48

Nou begrijp ik waarom jij zo dik bent geworden als je de hele dag al die porno sites zit kijken.

Ach ja elk voordeel zo zijn nadelen hé!

Gelukkig ben ik nog niet op leeftijd om te golfen. :biggrin:

Picasso 1
18 maart 2020, 12:54

Ook na de coronavirus crisis geef ik hem geen hand meer.

pret
18 maart 2020, 13:35
Ook na de coronavirus crisis geef ik hem geen hand meer.

Eigenlijk zouden ijsberen dat onderling helemaal niet moeten doen.

wooley
18 maart 2020, 13:45
Cijfers :corona :Wereldwijd 6608 doden / in Nederland 20...
Alleen in Nederland overlijden 25000 mensen per jaar aan de griep....foutje typo.moet zijn 2900 mensen overleden aan griep vorige jaar sorry

Badslippers
18 maart 2020, 14:26
[ . . . ]
Echter, het Corona-virus dat COVID-19 veroorzaakt (SARS-CoV-2) is een nieuw virus. Er is daarom onvoldoende data beschikbaar over hoe het virus zich precies gedraagt.
[ . . . ]
Om iets zinnigs over de ernst en besmettelijkheid van dit nieuwe virus te kunnen zeggen moeten er eerst nauwkeurigere cijfers beschikbaar zijn
[ . . . ]
Het Corona-virus dat COVID-19 veroorzaakt is dermate nieuw en anders dat er op dit moment helemaal niemand is die zich wat betreft dit virus deskundig mag noemen.
[ . . . ]

Kan me goed vinden in de analyse van Jan_Wandelaar. Het virus is te nieuw om exact de juiste aanpak en maatregelen te nemen. In een eerder bericht had ik het ook over het voortschrijdend inzicht. Daar moeten we het nu mee doen. En er zijn zeker gerenommeerde deskundigen en toch is er geen volledige overeenstemming. Zoals ik het al eerder formuleerde:

En zelfs de meest gerenommeerde wetenschappers verschillen op details met elkaar van mening. Dat geeft alleen maar aan dat niemand de wijsheid in pacht heeft.

Zit nu naar Wilders te kijken want er is een plenaire zitting. Werkelijk om te kotsen hoe hij zich als "deskundige" presenteert. De heer Wilders weet precies wat er moet gebeuren en verwijt het kabinet Russisch Roulette en spelen met mensenlevens. Walgelijk. Letterlijk: "Nederland is het gekke henkie van Europa. Er wordt geëxperimenteerd met mensen"
Bovendien zit hij het hele begrip van groepsimmuniteit volledig te verdraaien. Het gaat namelijk niet alleen om die groepsimmuniteit. Daar zitten veel meer maatregelen achter. Het beleid is niet om zomaar iedereen willekeurig ziek te laten worden en dood te laten gaan. Iets wat hij wel insinueert.
Tenslotte, hij spreekt zichzelf ontzettend tegen. Enerzijds zegt hij (en dat is terecht) dat de wetenschappers nog veel te weinig weten over dit virus. Tegelijkertijd orakelt hij welke maatregelen er genomen moeten worden. Hij vergeet er dan bij te vertellen dat die maatregelen OOK genomen moeten worden op basis van incomplete informatie.
Wat een vieze, vuile, gore volksmenner is het toch. Nogmaals, ik bedel, ik smeek zelfs dat hij ooit Nederland mag besturen, liefst met een complete meerderheid aan zetels van 75+1. Nederland zal volledig naar de klote gaan met zo'n idioot aan het roer.

bertje600
18 maart 2020, 14:34
Het corona-virus heeft zijn voordelen.

Mijn vriendin wil niet meer op vakantie.
Ze gaat niet meer uit winkelen.
Haar vriendinnen komen niet meer mijn wijn opdrinken.
En ze draagt nu een mondkapje, dus haar mond is gesnoerd.

phoenix
18 maart 2020, 14:37
wilders maar ook kranten en andere media trekken oorzaken uit hun verband... we zouden veel vaker een dergelijk debat moeten volgen, dan zien heel veel mensen waarde bedriegers zitten, de sofisten in het parlement en dat is niet alleen Wilders...

Piet Plezier
18 maart 2020, 14:42
Op de Rutte manier komen we wel af van dekkingsgraad pensioenen en de te hoge werkdruk ouderenzorg en te hoge zorgkosten!!
de zwakken en de ouderen eruit door corona
wat zijn we toch blij met zo een fijne minister-president he

Picasso 1
18 maart 2020, 15:39
Zit nu naar Wilders te kijken want er is een plenaire zitting. Werkelijk om te kotsen...

Altijd de rust zelve en de koning van de relativering maar als Wilders of Baudet wat uitspraken doen springt badslippers uit zijn vel....

Te idioot voor woorden vond ik overigens die dame van Partij van de Dieren die het coronavirus debat wilde gebruiken om het over de veehouderij te hebben.......pfffff

schoolmeester
18 maart 2020, 15:42
Het is te hopen dat die Wilders NOOIT aan de macht komt.

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
18 maart 2020, 16:38
wilders is weer super op dreef
Hij zegt teminste waar het op staat
En die Rutte wil iedereen ziek hebben wat een gek
Rutte speelt met het leven van mijn vader en moeder die zijn wat ouder hebben het goed nu maar dat mag niet van Rutte, hij heeft liever dat ze dood gaan de ROTGEK

schoolmeester
18 maart 2020, 16:42
Wilders zegt meestal waar het op staat, hij heeft alleen nooit oplossingen.
Zo kan iedere simpele ziel politiek bedrijven.

Groet, schoolmeester.

Eddy_V
18 maart 2020, 16:45
Ach ja elk voordeel zo zijn nadelen hé!

Gelukkig ben ik nog niet op leeftijd om te golfen. :biggrin:
ik zie jou nog geen 4-4,5 uur lopen laat staan plus nog een keer 3-4uur op een competitie wedstrijddag...
Het zou je wel goed doen. Frisse lucht, beweging en ontspanning: de ideale basis om je weerstand tegen Corona op te bouwen.
Ook door de wijn die daarna gedronken wordt, dat is sowieso door de deskundigen als preventief ontsmettingsmiddel goedgekeurd !

wel balen dat de banen gesloten zijn tot 6 april met dit mooie weer :heul:

Badslippers
18 maart 2020, 17:00
Altijd de rust zelve en de koning van de relativering maar als Wilders of Baudet wat uitspraken doen springt badslippers uit zijn vel....

Daar heb je helemaal gelijk in Pic1. Ik zit me inderdaad op te vreten hoe hij de boel manipuleert en verdraait door het kabinet (Rutte) te verwijten dat ze mensen onnodig laten sterven. Wilders wil een totale "Lock-down" terwijl dat ook geen waterdicht bewezen aanpak is. Er zullen altijd aanvullende maatregelen nodig zijn en die vergeet hij bij beide benaderingen te noemen. Waarschijnlijk omdat hij ze zelf niet weet/kent. Want als je Wilders om oplossingen vraagt vlucht hij weg in vage praatjes en beweringen die geen hout snijden. Maar dat is overbekend Wilderiaans gedrag. Alleen maar zeiken, kankeren en kritiek geven en vanaf 2002 nog totaal niks voor Nederland betekend. Welke aanpak je ook kiest er zitten altijd (onverwachte/onvoorspelbare) risico's aan.

Te idioot voor woorden vond ik overigens die dame van Partij van de Dieren die het coronavirus debat wilde gebruiken om het over de veehouderij te hebben.......pfffff

Ha ha, ja klopt. Die sloeg de plank compleet mis. Als klap op de vuurpijl zei ze in haar termijn: "Als de mens de dieren met rust had gelaten, hadden we nu geen coronacrisis gehad."

Piet Plezier
18 maart 2020, 17:09
hij wil ook mensen onnodig laten sterven
We moeten elkaar besmette zegt hij
Dan spoor je toch echt niet
Wilders heeft weer gelijk en Baudet ook

Badslippers
18 maart 2020, 17:18
Rutte speelt met het leven van mijn vader en moeder die zijn wat ouder hebben het goed nu maar dat mag niet van Rutte, hij heeft liever dat ze dood gaan de ROTGEK [/B]

Jij gaat toch altijd voordat je naar Duitsland afreist eieren met spek eten bij je vader en moeder. Dan vorm jij een groter risico voor hen dan Rutte.

En wat Wilders betreft, die heeft nog nooit iets voor jou gedaan. Ik ben het eens dat er veel sociaal ongenoegen in de samenleving is maar als je denkt dat Wilders dat gaat aanpakken of zelfs maar gaat oplossen kom je van de koude kermis thuis. Die vent gaat niks voor jou of je ouders betekenen.

Zeus1
18 maart 2020, 17:46
hij wil ook mensen onnodig laten sterven
We moeten elkaar besmette zegt hij
Dan spoor je toch echt niet
Wilders heeft weer gelijk en Baudet ook

Wordt het niet eens tijd voor ‘n biertje Piet?

cheasehead
18 maart 2020, 19:14
https://www.youtube.com/watch?v=l0JGiXACo3Y

Willem2
18 maart 2020, 20:01
Autofabriek VDL NedCar in Limburg stilgelegd: 5000 werknemers naar huis
Ook de enige, grote Nederlandse autofabriek ontkomt niet aan het stilleggen van de productie. Er zullen de komende tijd geen Mini's en BMW meer worden geproduceerd in het Limburgse Born. De 5000 werknemers worden naar huis gestuurd. ..... https://www.ad.nl/auto/autofabriek-vdl-nedcar-in-limburg-stilgelegd-5000-werknemers-naar-huis~a3ef5223/

Willem2
18 maart 2020, 20:02
Getrouwde Brit liep coronavirus op tijdens Italië-tripje met maîtresse, echtgenote nu ook besmet
Een getrouwde Britse zakenman die momenteel in het ziekenhuis wordt verpleegd wegens een coronabesmetting, blijkt het virus te hebben opgelopen tijdens een stiekem tripje met zijn maîtresse naar Italië. De echtgenote van de ondernemer denkt nog altijd dat haar man een paar dagen voor zijn werk op pad was en zit nu zelf thuis in quarantaine omdat haar overspelige man het virus op haar heeft overgedragen. .... https://www.ad.nl/buitenland/getrouwde-brit-liep-coronavirus-op-tijdens-italie-tripje-met-maitresse-echtgenote-nu-ook-besmet~a7d241d3/

Willem2
18 maart 2020, 20:47
Goedenavond,
Het coronavirus houdt ons land in de greep.
Ons, én de rest van de wereld.
Samen staan we voor een opgave van enorme omvang.
Veel mensen zullen het gevoel herkennen dat we de laatste weken in een achtbaan zitten die steeds sneller lijkt te gaan rijden.
Je vraagt je af: gebeurt dit echt?
Want de maatregelen die hier en elders worden getroffen zijn ongekend voor landen in vredestijd.
Ik wil aan het begin van deze toespraak mijn medeleven uitspreken met de families van de mensen die inmiddels aan het virus zijn overleden.
Iedereen die in het ziekenhuis ligt of thuis aan het herstellen is, wens ik veel beterschap en sterkte toe.
En ik wil me richten tot de ouderen en de mensen met een zwakke gezondheid.
Ik realiseer me dat u grote zorgen hebt.
En daarom wil ik u zeggen dat het onze absolute prioriteit is de risico’s voor u zo klein mogelijk te maken.

Met al het nieuws uit binnen- en buitenland, met alle gebeurtenissen die elkaar in razend tempo opvolgen, is het volkomen logisch dat er heel breed in de samenleving zorgen leven.
We zitten allemaal met vragen.
Wat kan ik doen om mezelf en de mensen om me heen te beschermen?
Hoe zit het met school en werk?
Kan een kinderfeestje nog doorgaan? Een familieweekend? Een bruiloft?
Hoe lang gaat dit eigenlijk allemaal duren?
En waarom neemt het ene land andere maatregelen dan het andere land?

In de wereld van vandaag zijn nieuws en informatie sneller dan het licht en is een mening ook snel gegeven.
Ik begrijp dat.
Maar het antwoord op alle vragen die leven, begint bij de kennis en ervaring van deskundigen.
Laat ons daaraan vasthouden.
Aan deskundigen als Jaap van Dissel en zijn collega’s binnen en buiten het RIVM.
Virologen, intensivecare-artsen en andere specialisten.
Hun advies is vanaf het begin leidend geweest voor alle maatregelen die tot nu toe in Nederland zijn getroffen.
En het is belangrijk dat we op dat kompas van wetenschappelijke kennis en betrouwbare feiten blijven varen.
Dat is de enige verstandige manier om verdere stappen te kunnen blijven zetten die nodig zijn.
Stappen die onvermijdelijk op ons af komen.

Want ik heb vanavond geen gemakkelijke boodschap voor u.
De realiteit is, dat het coronavirus onder ons is en voorlopig ook onder ons zal blijven.
Er is geen eenvoudige of snelle uitweg uit deze zeer moeilijke situatie.
De realiteit is ook dat de komende tijd een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken.
Dat is wat de deskundigen ons nu vertellen.
En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.

Dat moet ik uitleggen.
Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun.
Net als vroeger met de mazelen.
Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid.
Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen.
Dat is het principe.
Maar we moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.

Alles overziend, zijn er drie mogelijke scenario’s.
Het eerste scenario is: het virus maximaal controleren.
Dat leidt tot een beheerste verspreiding, onder groepen die het minste risico lopen.
Dat is het scenario van onze keuze.
Maximaal controleren betekent dat we proberen met maatregelen de piek in het aantal besmettingen af te vlakken en uit te smeren over een langere periode.
Met deze aanpak waarin de meeste mensen alleen lichte klachten zullen krijgen, bouwen we immuniteit op en zorgen we dat de zorg het aankan.Met als doel dat de verpleeghuizen, de thuiszorg, de ziekenhuizen en vooral de intensivecare-afdelingen niet overbelast raken.
Zodat er steeds voldoende capaciteit is de mensen te helpen die het meest kwetsbaar zijn.

Het tweede scenario is dat we het virus onbeheerst zijn gang laten gaan.|
Daarmee zou ons zorgsysteem in de piek van de besmetting volkomen overvraagd worden, waardoor er niet genoeg capaciteit zou zijn om kwetsbare ouderen en andere patiënten met een hoog risico te helpen.
Dat moeten we uiteraard koste wat kost voorkomen.

Het derde scenario is dat we eindeloos proberen het virus tegen te houden.
Dat betekent dat het land helemaal op slot gaat.
Zo’n rigoureuze aanpak kan op het oog aantrekkelijk lijken, maar deskundigen wijzen erop dat het bepaald geen kwestie van dagen of weken zou zijn.
In dat scenario zouden we ons land feitelijk een jaar of zelfs langer moeten platleggen, met alle gevolgen van dien.
En als het praktisch al zou kunnen - om mensen zo lang alleen met toestemming hun huis uit te laten komen - dan nog kan het virus meteen weer de kop opsteken als de maatregelen worden ingetrokken.

Nederland is een open land en zolang er geen vaccin is, zal het coronavirus als een golf door de wereld blijven gaan en ons land niet overslaan.
Alle adviezen tot nu toe, alle maatregelen die eerder zijn afgekondigd zijn op het eerste scenario van ‘maximaal controleren’ gericht.
Van de relatief eenvoudige richtlijnen om geen handen te geven, vaker handen te wassen en anderhalve meter afstand te houden tot ingrijpende maatregelen als het verbieden van grotere bijeenkomsten en sluiting van de horeca.
En we houden uiteraard per dag de vinger aan de pols.
Hoe lang de maatregelen nodig zijn en of er meer nodig is, hangt dus af van de manier waarop het virus zich de komende weken en maanden gaat gedragen.
En van eventuele nieuwe wetenschappelijke inzichten, want het onderzoek staat niet stil.

Het kan zijn dat enkele maatregelen versoepeld kunnen worden, maar dat we soms ook weer een extra stap moeten zetten om te voorkomen dat het virus ongeremd om zich heen grijpt.
Het blijft passen en meten de komende maanden.
Het blijft zoeken naar de balans tussen maatregelen nemen die nodig zijn en het gewone leven zoveel mogelijk door laten gaan.
Als we zo de verspreiding van het virus kunnen sturen, zijn de gevolgen voor de volksgezondheid uiteindelijk het meest beheersbaar.
Tegelijkertijd kunnen en zullen we onze ogen niet sluiten voor de economische gevolgen van deze crisis.

Veel mensen maken zich zorgen over hun baan.
Want voor heel veel bedrijven, groot en klein, is dit een extreem moeilijke periode.
Heel veel ondernemers staan ineens met hun rug tegen de muur.
De mevrouw van het koffietentje op de hoek, de bloemenkweker, de transportondernemer, de zzp’er, maar het geldt ook voor nationale iconen als de KLM.
Mijn boodschap aan de ondernemers van Nederland en hun werknemers is deze: het kabinet zal doen wat nodig is om u te steunen.
We zetten alles op alles om ervoor te zorgen dat bedrijven niet omvallen door wat er nu gebeurt en dat mensen hun baan niet verliezen.
Het zal hoe dan ook een moeilijke tijd worden, maar we laten u niet in de steek.

Tot slot wil ik iedereen in Nederland bedanken voor de manier waarop de aanwijzingen en maatregelen tot nu toe zijn opgevolgd en voor alle hartverwarmende voorbeelden van onderlinge hulp en solidariteit.
Het doet goed te merken dat we voor elkaar klaarstaan als de nood aan de man is.
Blijf dat doen.
Blijf alert en volg de aanwijzingen op, ook als u sterk en gezond bent, in het belang van mensen die kwetsbaarder zijn.
Dat is echt belangrijk.
Blijf uw gezond verstand gebruiken en luister naar de deskundigen.
Blijf elkaar helpen waar dat kan.

Dit is een tijd waarin we elkaar moeten vinden, over meningsverschillen en tegenstellingen heen.
Een tijd om het gezamenlijke belang boven het eigen belang te stellen.
En een tijd om ruimte en vertrouwen te geven aan al die mensen die onder hectische omstandigheden dag en nacht bezig zijn anderen te helpen en het virus onder controle te houden.
Schoonmakers, verpleegkundigen en artsen in de ziekenhuizen en de ouderenzorg, huisartsen en GGD-medewerkers, politieagenten, ambulancepersoneel en alle andere hulpverleners.
Tegen hen, en tegen al die mensen die op hun post blijven in scholen, kinderopvang, openbaar vervoer, supermarkten en waar dan ook, wil ik zeggen: u doet fantastisch werk - heel, heel veel dank daarvoor.

Ik wil eindigen met deze oproep: bij alle onzekerheden die er zijn, is één ding volstrekt duidelijk: de opgave waar we voor staan is heel groot en we moeten dit echt met 17 miljoen mensen doen.
Samen komen we deze moeilijke periode te boven.
Let een beetje op elkaar.

Ik reken op u.
Dank u wel.

deket
18 maart 2020, 20:53
Ieder nadeel heeft idd zijn voordeell ,zei een van de weinige Nederlandse topvoetballer die nooit voor Anderlecht heeft gespeeld maar dit terzijde,het is wel waar
Nu zal men beseffen dat verpleegkundigen en andere hulpverleners onderbetaald worden. Zij verdienen respect en appreciatie

Badslippers
18 maart 2020, 21:13
Ieder nadeel heeft idd zijn voordeell ,zei een van de weinige Nederlandse topvoetballer die nooit voor Anderlecht heeft gespeeld

Heeft Cruijff voor Anderlecht gespeeld? Dat heb ik dan gemist. Zou het dan om Willem van Hanegem gaan? Die heeft toch ook niet voor Anderlecht gespeeld.

Badslippers
18 maart 2020, 21:15
Bruno Bruins de minister werd onwel achter het spreekgestoelte. Hij meldt via Twitter:

"Dank voor al jullie steun voor zojuist. Ik had last van een flauwte door oververmoeidheid en intensieve weken. Inmiddels gaat het weer beter. Ik ga nu naar huis om vanavond uit te rusten, zodat ik morgen weer aan de slag kan om de #coronacrisis zo goed mogelijk te bestrijden."

https://twitter.com/bruno_bruins/status/1240350411581775873

gignnl
18 maart 2020, 21:20
Denk dat we deze man moeten steunen.De druk die nu op zijn schouders ligt is ongekend.

Piet Plezier
18 maart 2020, 21:22
Bruno Bruins de minister werd onwel achter het spreekgestoelte. Hij meldt via Twitter:

"Dank voor al jullie steun voor zojuist. Ik had last van een flauwte door oververmoeidheid en intensieve weken. Inmiddels gaat het weer beter. Ik ga nu naar huis om vanavond uit te rusten, zodat ik morgen weer aan de slag kan om de #coronacrisis zo goed mogelijk te bestrijden."

https://twitter.com/bruno_bruins/status/1240350411581775873

hij had last van het Wildersvirus

Badslippers
18 maart 2020, 21:42

Daar moest ik ook aan denken omdat hij op dat moment keihard werd aangepakt door Wilders (en Klaver).

Dan iets anders:

Gaat trouwens lekker bij de Italianen met hun complete "lockdown". Op dit moment niet direct een succes.

"Italian death toll in largest one-day increase
A further 475 people died – the most in a single day since the outbreak began, according to the latest figures from the civil protection agency. In total, the death toll from the virus in the country, the worst affected in Europe, has now reached 2,978 – an increase of 19%, Reuters reported."

https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/18/coronavirus-live-news-updates-outbreak-us-states-uk-australia-europe-eu-self-isolation-lockdown-latest-update?page=with:block-5e726be08f085c6327bc284b

Eddy_V
18 maart 2020, 22:11
Wilders moeten we nageven dat hij de enige was die de vinger op de zere plek legde mbt de aantallen benodigde mondkapjes en beschermingsmiddelen. Een ongekende flater van de regering, iedere ambtenaar op Volksgezondheid had dit al lang op z’n minst bij benadering kunnen aangeven.
Nu is nog steeds onduidelijk of de schaarste voor 2 dagen of een week is opgelost
deel het aantal beschikbaar komende mondkapjes door ca 100 ziekenhuizen, x-aantal verpleeg- en verzorgingshuizen en het aantal werkzame personeel en tel daar de eerste lijns bij op ...
Ik ga die rekensom niet maken maar vrees dat het nog niet voor 4 dagen genoeg is.

wooley
18 maart 2020, 22:35
33439

John mc Snek
18 maart 2020, 23:37
BS: je held Ab Osterhaus van het RIVM vertelt nu live bij Op 1 dat Nederland per direct in een lock down moet...

Misschien kunnen mensen als BS beter iets anders gaan doen...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200318/f4c23f377fe3ec36da3786efa0758e2a.jpg

Shakir
18 maart 2020, 23:43
Breaking news: Duitsland sluit de grenzen.
Bron: De Afspraak

Huubhuubbarbatruuk
18 maart 2020, 23:43
Iedereen kan speculeren wat hij wil ,maar de conclusie komt later als het voorbij is !

Badslippers
18 maart 2020, 23:47
Ab Osterhaus van het RIVM vertelt nu live bij Jinek dat Nederland per direct in een lock down moet...

Misschien kunnen mensen als BS beter iets anders gaan doen haha

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200318/f4c23f377fe3ec36da3786efa0758e2a.jpg

Hi hi hi, maar die Osterhaus was in jou ogen toch een amateur? Of is dat een verkeerde parafrasering.

Man, 't is zo moeilijk om de juiste aanpak te kiezen. Italië, Spanje en Iran ontploffen. China is gestabiliseerd. Taiwan, Singapore en nog een handvol landen hebben amper last van dat virus. En de deskundigen buitelen over elkaar heen.
Fabriek Born gesloten waar ze de mini maken? Misschien kunnen ze overschakelen op mondkapjes. Je maakt mij niet wijs dat er geen enkel bedrijf in Nederland is dat dat met wat overheidssteun zou kunnen.

The Joker
19 maart 2020, 00:12
Aldus de man die dit maar een onbeduidend griepje vond enkele weken geleden...
Gemiddeld doet iemand er ruim 5 dagen over om na besmetting symptomen te krijgen.
Indien deze ernstig ziek wordt, heeft die gemiddeld nog 17 dagen te leven. Dus zeg 22 dagen gemiddeld vanaf besmetting tot overlijden.
Als je op een dag X iedereen in een land in een 1 persoons cel zou stoppen zonder contact met anderen, zal dus het aantal doden nog 21 dagen lang blijven stijgen...
Pas daarna zal je zien dat een lockdown succes heeft.
Helaas is het gros van de mensen op deze planeet te dom om te rekenen of om voldoende afstand te houden en zal Darwin de boel dus flink uit moeten mesten zolang het land in handen van de huidige coalitie lulieu leugenaars zit...

Gaat trouwens lekker bij de Italianen met hun complete "lockdown". Op dit moment niet direct een succes.

"Italian death toll in largest one-day increase
A further 475 people died – the most in a single day since the outbreak began, according to the latest figures from the civil protection agency. In total, the death toll from the virus in the country, the worst affected in Europe, has now reached 2,978 – an increase of 19%, Reuters reported."

https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/18/coronavirus-live-news-updates-outbreak-us-states-uk-australia-europe-eu-self-isolation-lockdown-latest-update?page=with:block-5e726be08f085c6327bc284b

wervelwind
19 maart 2020, 00:33
Dan iets anders:

Dat heeft te maken met de incubatietijd. Je krijgt nu eerst degenen die (zonder het te weten) geïnfecteerd werden tot aan het moment dat de lockdown begon. Op een zeker moment gaan de aantallen nieuwe patiënten terug lopen. In de Italiaanse dorpen waar het begon, schijnt dit al zichtbaar te worden.

Meme Moo
19 maart 2020, 00:45
ik vond zelf deze uitleg wel verhelderend om de verschillen tussen de diverse soorten aanpakken te visualiseren:

https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/

phoenix
19 maart 2020, 01:18
is die meneer osterhaus nou links of rechts?? volgens mij is het nog steeds niet duidelijk bij velen dat virussen zoals corona komen gaan, elke keer weer muteren en de chinezen nog steeds niet klaar zijn.... dus er zal na de laatste zieke een andere manier van leven moeten komen die ons beschermd tegen voor ons zelf en onze "greed" want er komen gewoon weer nieuwe virussen , ben zo benieuwd waarom diersoorten zijn uitgestorven, ja door natuurrampen zoals aardbevingen, klimaatveranderingen en ?? juist ja...

Zeus1
19 maart 2020, 01:27
Iedereen kan speculeren wat hij wil ,maar de conclusie komt later als het voorbij is !

Exact, het is zo makkelijk om alles af te kraken zoals bv Wilders maar die heeft er net als u en ik ook de ballen verstand van, sommige collega ijsberen hangen hier ook de viroloog uit, prima maar ik denk dat onze regering het enige juiste doet, nl specialisten op dit gebied raadplegen en daar naar handelen. Uiteindelijk zijn Bruins en Rutte ook leken op dit gebied, net zoals wij :wink2:

John mc Snek
19 maart 2020, 01:32
Dat heeft te maken met de incubatietijd. Je krijgt nu eerst degenen die (zonder het te weten) geïnfecteerd werden tot aan het moment dat de lockdown begon. Op een zeker moment gaan de aantallen nieuwe patiënten terug lopen. In de Italiaanse dorpen waar het begon, schijnt dit al zichtbaar te worden.

Klopt helemaal.
Het is juist te wijten aan een te late lock down (en , dient gezegd , minder strikte maatregelen dan Nederland )dat Italië nu met de brokken zit.

John mc Snek
19 maart 2020, 01:36
ik vond zelf deze uitleg wel verhelderend om de verschillen tussen de diverse soorten aanpakken te visualiseren:

https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/

Vind het wel netjes dat NYT en WP gratis toegang geven nu tot al het Corona nieuws... ( zeg ik als enige wel betalende pro-Trump abonnee van de NYT :), zou men in Nederland ook wel eens kunnen doen bij de grote kranten.

Kwibus2
19 maart 2020, 01:46
Veel dank aan Willem 2 voor zijn bijdrage.

Het beleid in Nederland en mogelijk ook in andere landen is er op gericht de beschikbare capaciteit in ziekenhuizen niet te overvragen.
Geen van de beleidsmakers durft daar voor uit te komen. Zolang ziekenhuizen voldoende IC en beademingsfaciliteiten hebben is de crisis hanteerbaar.
Zodra de aantallen patiënten de capaciteit overtreffen zal er een poortwachterfunctie ingesteld worden gebaseerd op leeftijd en overlevingskans van de patiënt die besmet is. Die situatie zullen artsen en beleidsmakers ten koste van een enorme aanslag op mensen en middelen proberen te vermijden.

Meme Moo
19 maart 2020, 01:52
“Het doel van het beleid is om ervoor te zorgen dat de intensive care het aantal zieken aankan, dat ouderen en kwetsbaren beschermd worden", zei Rutte letterlijk in het Kamerdebat van vandaag!

Zie jij de MP niet als beleidsmaker?

https://www.nu.nl/coronavirus/6038609/rutte-verduidelijkt-groepsimmuniteit-is-niet-het-doel.html

John mc Snek
19 maart 2020, 01:58
Exact, het is zo makkelijk om alles af te kraken zoals bv Wilders maar die heeft er net als u en ik ook de ballen verstand van, sommige collega ijsberen hangen hier ook de viroloog uit, prima maar ik denk dat onze regering het enige juiste doet, nl specialisten op dit gebied raadplegen en daar naar handelen. Uiteindelijk zijn Bruins en Rutte ook leken op dit gebied, net zoals wij :wink2:

Je hebt in essentie helemaal gelijk.
Het nadeel is een beetje dat topvirologen van de diverse academische ziekenhuizen anders kijken dan het RIVM die de overheid adviseert en dus ook met maatschappelijke en economische belangen te maken heeft.

Zeer gesimplificeerd voorbeeld maar stel je hebt ergens een kans van 10% op Corona. Dan zou je snel zeggen “better safe than Sorry” als je puur als viroloog kijkt.

Echter de overheid / adviseurs van de overheid zullen ( terecht) ook economische en vele andere belangen meewegen : is het risico het waard dat je de hele economie in elkaar laat donderen? 10% kans op iets, moet je daarvoor meteen strenge maatregelen nemen en dingen
sluiten?

Daarnaast is er geen waarheid: zoals in bijna elke wetenschap kun je superslimme mensen tegenover elkaar zetten en met totaal tegenovergestelde meningen komen.
Het huidige beleid : je kan er voordelen van aanstippen maar ook nadelen. Een lock down biedt voordelen ten opzichte van wat je nu doet maar vast ook nadelen ( voorbeeld dat je dan geen enkele immuniteit opbouwt).
Eigenlijk is het dus een inschatting van vele factoren op basis waarvan je een afweging maakt en per wetenschapper afhankelijk welk gewicht en belang je aan een factor toekent.

Feit is dat het virus tot nu toe alleen redelijk tot stilstand is gebracht in landen waar men zeer snel tot zeer strenge maatregelen is overgegaan.
Je hebt dan tijd om kennis te winnen, capaciteit uit te breiden enzovoorts, zodat je beter bestand bent als je alsnog moet opengooien als de komst van een medicijn of vaccin te lang duurt.

Kortom het is net hoe je dingen weegt en inschat.
Wat je nu doet werkt alleen als er heeeeeeel langzaam immuniteit wordt opgebouwd , anders raakt je intensive care al snel overbelast ( zoals
In Italië).
Volgens Osterhaus zien mensen dat niet in en besteden ze hun vrije tijd te massaal aan sociale activiteiten ( tuincentra bezoeken en groepen ouders met kinderen in speeltuintjes) waardoor het aantal geïnfecteerden en ernstig zieken te snel groeit, vandaar zijn pleidooi voor een lock down.

De overheid zal een lock down daarentegen zo lang mogelijk willen tegenhouden omdat je dan wel maximale economische schade hebt ( zoals men eerst ook de scholen niet wilde sluiten) en zal wellicht afwachten of de IC de komende dagen steeds meer stijgend volloopt of niet.

Dus ja het gedrag van alle partijen is in die zin logisch en verklaarbaar...

Kwibus2
19 maart 2020, 02:00
De basis van de rekensom:
Per patiënt zijn per dag verpleging dertig mondkapjes nodig.

Twee jaar geleden werd ik door een virus geveld komend vanuit de tropen.
Vanwege mijn verblijf daar werd ik verpleegd in isolatie: beschermende kleding en mondkapjes voor alle medewerkers die mijn kamer binnen kwamen.
Die situatie heeft bijna drie weken geduurd tot het lab de oorzaak van mijn gezondheidsprobleem had vastgesteld.
Het lab heeft alles uit de kast getrokken om de oorzaak te kunnen vaststellen.
Ik heb het overleefd hoewel de vragen bij binnenkomst in het ziekenhuis nog vers in mijn geheugen liggen. Wilt u gereanimeerd worden? Nee dank u.
Wilt u beademd worden? Ja dat wil ik wel. Wilt u op de IC opgenomen worden? Als het niet dringend noodzakelijk is liever niet.

Niet reanimeren omdat in tegenstelling wat er in Amerikaanse films en televisieseries getoond wordt een grote kans is dat je er hersenletsel aan overhoudt.

John mc Snek
19 maart 2020, 02:05

Zijn opmerking over Italië was hopelijk een misplaatste grap want ik kan me niet voorstellen dat BS echt zo dom is dat ie niet snapt / zich zo marginaal in de materie verdiept heeft, inzake
wat jij in je post uitlegt over hoe een lock down uitwerkt.

Kwibus2
19 maart 2020, 02:24
Een complete lock down lost niets op.
Dat zou die Osterhaus moeten weten.

Kwibus2
19 maart 2020, 02:44
Wandelaars:

" Zorgpersoneel is onvoldoende getraind en zal overbelast worden waardoor ze massaal zelf ziek worden, dat is ook al een feit. Daardoor hebben we nog minder capaciteit. IC bedden bezetting voor Corona verdubbelt elke 2 dagen (zondag 50, dinsdag 100), met een beetje geluk een verdubbeling elke 3 dagen. Je kunt dus vrij nauwkeurig uitrekenen wanneer de maximaal circa 1000 beschikbare plaatsen (capaciteit waarvoor personeel is minus andere IC gevallen) vol is. Met inzet van gepensioneerde IC verpleegkundigen, overwerken, militairen etc is die capaciteit mogelijk nog wat te verhogen. Veel doden maakt nog een beetje capaciteit vrij. Eind maart is het zover, met of zonder lockdown. Als we alles uit de kast halen begin april. Daar hoef je geen specialist voor te zijn. "

Wat een onzin nog afgezien van het beledigende karakter door zorgmedewerkers van artsen tot verplegend personeel als onvoldoende getrained aan te merken.
Wandelaars mag blij zijn met de kwaliteit die in Nederlandse ziekenhuizen geboden wordt dankzij de inzet en de deskundigheid van alle mensen die in de zorg werkzaam zijn.
Dan laat ik de onjuiste informatie over beschikbare IC capaciteit nog buiten beschouwing.

Toon eens wat respect voor de mensen die nu zorg verlenen in plaats van deze mensen weg te zetten als incompetent.
Twee jaar geleden heb ik zelf mogen ervaren met hoeveel toewijding en inzet ik werd omringd in een Nederlands ziekenhuis na te zijn opgenomen met ernstige ziekte verschijnselen waarvan men door de zeldzaamheid van de besmetting de aard pas na veel onderzoeken kon vaststellen.
Dat ik het overleefd heb is te danken aan de inzet van al die mensen die door Wandelaars worden weggezet als onvoldoende getrained.
Hoe durf je dat uit je toetsenbord te wringen.

WANDELAAR5
19 maart 2020, 05:46
Je leest niet goed. Ik zet zorgpersoneel helemaal niet meer als incompetent. Alleen zijn ze op het gebied van uitdoen van beschermende kleding voor het grootste deel niet getraind. Dat is geen kritiek op de mensen, maar wel op de organisatie. Dit hoor ik nota bene van 2 zorgmedewerkers uit 2 grote academische ziekenhuizen. Net zoals er nu onvoldoende beschermend materiaal is. Ook geen kritiek op de medewerkers, wel op de slechte voorbereiding. Dat er nu al een groot deel Corona heeft is ook inmiddels voldoende in de pers geweest. Rechtstreeks gevolg van onvoldoende training op dit specifieke gebied. Dus als je mij niet gelooft, kijk dan naar de feiten ipv mij een gebrek aan respect in de schoenen te schuiven.

28 uit steekproef van 301 zorgmedewerkers in ziekenhuis Tilburg besmet:
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/28-medewerkers-etz-tilburg-besmet-met-corona-meer-dan-gemiddelde-van-andere-ziekenhuizen-brabant~ae66129f/?referrer=https://www.google.nl/
https://www.ad.nl/binnenland/nederland-telt-nu-614-besmettingen-102-patienten-werken-in-de-zorg~ab73740b/
https://www.rivm.nl/nieuws/resultaat-steekproef-4-ziekenhuismedewerkers-heeft-coronavirus
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/zorgmedewerkers-moeten-ook-na-contact-met-coronapatient-gewoon-doorwerken~b074bf03/ etc etc

Gisteravond nog op TV. Medewerkers in de thuiszorg die zonder voldoende beschermende kleding toch hun werk doen. Inmiddels zijn in een groot academisch ziekenhuis de beschermende jassen op en medewerkers met direct contact met Corona patiënten moeten hun werk zonder die jassen doen omdat “de beschermende werking niet is aangetoond”. Hoe ze dan eventuele virussen van zich afkrijgen moeten ze zelf maar uit zoeken. En de reden is dus niet de al of niet bewezen werking, maar het feit dat ze op zijn, want tot voor kort werkten ze wel met die jassen aan. Als jij andere informatie hebt of cijfers over hoeveel % van het zorgpersoneel wel een training heeft gehad op over de manier en volgorde van uittrekken, dan laat maar weten. Dan hebben de 2 mensen waar ik deze informatie van heb van 2 van de grootste academische ziekenhuizen in ons land kennelijk niet opgelet en spreken ze alleen met collega’s met ernstige geheugenproblemen.

Al die mensen lopen het risico blijvende longschade op te lopen! En bij sommigen zal dat ook gebeuren. Hulde voor de inzet van die mensen! Ik zou weigeren onder die omstandigheden het werk uit te voeren, maar zij doen het voor het grootste deel toch! Maar ik hoop dat ze later hun werkgever wel aansprakelijk stellen als er daadwerkelijk schade is, want de zorgsector moet hiervan leren. Het is een schande hoe weinig verantwoordelijkheid het management daar toont. Als ze in de bouw zonder de juiste hulpmiddelen aan de slag moeten wordt het werk gewoon neergelegd. Maar de zorgmedewerkers ploeteren voort omdat er anders helemaal niemand is die voor hun cliënten en patiënten zorgt. Een werkgever is gewoon verantwoordelijk voor fatsoenlijke arbeidsomstandigheden!

Capaciteit IC komt van de minister zelf
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5057951/zorg-gezondheid-coronavirus-intensive-care-iv-ziekenhuis-bedden
Daarbij neemt hij beschikbaar personeel en bedden die in gebruik zijn voor niet Corona gevallen bij zijn verhaal over maximaal 2000 bedden niet mee. Nu er zoveel al ziek zijn mag hij (of jij) mij uitleggen hoe hij die bedden gaat bemensen. En zelfs als dat lukt. Met een verdubbeling van het aantal benodigde bedden per 3 dagen geeft dat 3 dagen respijt....

Graag je beter informeren en lezen wat ik schrijf voordat je mij van gebrek aan respect voor het personeel in de zorg beticht. Ik heb groot respect voor die mensen en ik vind de organisatie echt schandalig. Daar mag wel weer een uitzending van Zembla tegen aan gegooid worden. Ook al wordt Ton vd Ham dan mogelijk weer door de politie vastgezet...
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/er-is-al-jaren-onrust-een-terugblik-op-de-misstanden-bij-het-umc-utrecht
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/statement-met-betrekking-tot-aanhouding-zembla-journalist-ton-van-der-ham-in-umc-utrecht

Big30
19 maart 2020, 08:33
Marc Van Ranst en Steven van Gucht geven toe: “We hadden scholen nooit mogen sluiten”
VAN RANST REKENDE OP KINDEREN VOOR GROEPSIMMUNITEIT
“We hadden de scholen nooit mogen sluiten.” Dat zegt viroloog Marc Van Ranst. Hij had immers plannen met de schoolkinderen. “Ik rekende op hen voor de groepsimmuniteit: hoe meer kinderen nu besmet zouden worden, hoe minder zieken we bij een volgende passage van corona zouden hebben.”

https://m.hln.be/de-krant/interview-marc-van-ranst-en-steven-van-gucht-geven-toe-we-hadden-scholen-nooit-mogen-sluiten~a0f64930/

Het is en blijft een complexe materie waar je op voorhand niet exact kunt voorspellen wat de gevolgen van een bepaald besluit zijn bij gebrek aan betrouwbare data en een voorspellend model.
Wat je wel hebt is de (beperkte) data over de ontwikkelingen in andere landen die op ons voorlopen.

Overigens;

Politie voorbereid op lockdown, Nederlandse grens weer meer op slot

Joost Niemoller
@JoostNiemoller
Rutte heeft de hele dag een mond vol over het opwekken van groepsimmuniteit. Ondertussen blijkt zijn overheidsaparaat gewoon de totale lockdown voor te bereiden. Het gelijk van @thierrybaudet
https://twitter.com/JoostNiemoller/status/1240404946652205056

Ik hoor en lees steeds meer dat er een lockdown gaat komen, waarschijnlijk al voor het weekend. Maar goed er wordt nu zoveel beweerd dat het lastig is te weten wat waarheid is wat niet. We gaan het zien.

Tirol stellt alle Gemeinden unter Quarantäne

Tirol setzt eine weitere drastische Maßnahme gegen das Coronavirus und isoliert sich praktisch selbst.
https://www.vol.at/tirol-stellt-alle-gemeinden-unter-quarantaene/6559948

Kijk ook wat de situatie nu in Spanje en Italie is.

Wentelt Eefje
19 maart 2020, 09:26
Tot nu toe verdedigde Ch-Ab-latan als een gedwee slaafje het kabinetsbeleid, maar nu bleek het gisteravond ineens niet genoeg meer. De goede luisteraar heeft meegekregen wat hieraan ten grondslag ligt. Wie denkt dat het Ch-Ab-latan daadwerkelijk gaat om het leveren van een bijdrage aan het bestrijden van het Corona-virus en het minimaliseren van de crisis, zit er mijlenver naast!

Terloops, alsof het niet zoveel voorstelde, bleek dat Ch-Ab-latan niet als enige miljoenen opstrijkt, maar er nu ook teveel door het kabinet door zijn neus geboord zag, en daarom op deze manier, door zich tegen het kabinet te keren, wraak neemt.
Hij blijkt namelijk de hele dag enurm druk: met het aanvragen van projectgelden, dat kost hem egg veul tijd, hij wil ggaag nog een ondezoekje doen....

Wat een mispunt!

Big30
19 maart 2020, 09:38
https://pbs.twimg.com/media/ETbV9yBWAAEFKv9?format=jpg&name=small

It doesn’t exist a word to define this image.

Those military trucks across Bergamo are carrying coffins to other cities of Lombardy region so to proceed with cremation process, as the city and cemetery morgue can’t take the overload.

This is how far #coronavirus went
https://twitter.com/tancredipalmeri/status/1240414011608444929

Beangstigend ... .

RIKLAVERGE
19 maart 2020, 10:59
Coronavirus: Revenge of the Pangolins?

China has banned the trade of wildlife, suspecting that exotic animals infected humans. What will that really do?

By*Wufei Yu

Mr. Yu is a contributor to Outside Magazine.

March 5, 2020

A pangolin in Kuala Lumpur, Malaysia, in 2002. Prized in China as a delicacy and for the purported medicinal virtues of their scales, pangolins are said to be the most trafficked mammal in the world.Credit...Jimin Lai/Agence France-Presse — Getty Images

阅读简体中文版閱讀繁體中文版
NewYorkTimes

RIKLAVERGE
19 maart 2020, 11:05
Verschenen in 1938 in Nature ������
PDFChinese Medicine and the Pangolin

NewsPublished:*01 January 1938Chinese Medicine and the Pangolin

Nature*volume*141,*page72(1938)Cite this article

40k*Accesses

1*Citations

108*Altmetric

Metricsdetails

Abstract

The pangolin or scaly ant-eater (Manis penta-dactyla dalmanni) is the most primitive of Chinese mammals, and although it is fully protected by law in the colony and island of Hong-Kong, the demand for its carcass makes more extensive protection in South China necessary (Hong Kong Naturalist,*July 1937, 79). The animal itself is eaten, but a greater danger arises from the belief that the scales have medicinal value. Fresh scales are never used, but dried scales are roasted, ashed, cooked in oil, butter, vinegar, boy's urine, or roasted with earth or oyster-shells, to cure a variety of ills. Amongst these are excessive nervousness and hysterical crying in children, women possessed by devils and ogres, malarial fever and deafness. So much are pangolin scales in request for these purposes that yearly the scales from some 4,000 or 5,000 individuals were imported from Java, with a value of 3,700 guilders. But recent regulations in Java, which prohibit capturing and killing of pangolins and the export of scales, will turn the attention of the Chinese medicine men more forcibly towards the native product.

Rights and permissions

Reprints and Permissions

About this article

Cite this article

Chinese Medicine and the Pangolin.*Nature*141,*72 (1938). https://doi.org/10.1038/141072b0

Download citation

Published01 January 1938

Issue Date08 January 1938

DOIhttps://doi.org/10.1038/141072b0

Share this article

Anyone you share the following link with will be able to read this content:

Get shareable link

Comments

By submitting a comment you agree to abide by our*Terms*and*Community Guidelines. If you find something abusive or that does not comply with our terms or guidelines please flag it as inappropriate.

Download PDF

Sections

AbstractRights and permissionsAbout this articleComments

Nature

ISSN*1476-4687*(online)

About usPress releasesPress officeContact us

Discover contentJournals A-ZArticles by subjectNanoProtocol ExchangeNature Index

Publish with usGuide to AuthorsGuide to RefereesEditorial policiesOpen accessReprints & permissions

Researcher servicesResearch dataLanguage editingScientific editingNature MasterclassesNature Research Academies

Libraries & institutionsLibrarian service & toolsLibrarian portalOpen research

Advertising & partnershipsAdvertisingPartnerships & ServicesMedia kitsBranded content

Career developmentNature CareersNature*ConferencesNature*events

Regional websitesNature ChinaNature IndiaNature JapanNature KoreaNature Middle East

© 2020 Springer Nature Limited

Privacy PolicyUse of cookiesManage cookiesLegal noticeAccessibility statementTerms & Conditions

Goedemorgenallemaal
19 maart 2020, 11:50
Wij noemen het geen lockdown andere landen wel maar de maatregelen komen wel heel erg overeen. Alleen in Belgie ook nog actief iets op verbod op samenscholingen, wat ik nog nergens anders ben tegen gekomen. De Loquedown in Frankrijk is helemaal een lachertje, al hebben die natuurlijk wel een vrij repressief handhavingsapparaat. Er zijn ook heel veel epidemiologen en virologen die ook niks in een totale lockdown zien.

Goedemorgenallemaal
19 maart 2020, 13:09
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vakantieverblijven-moeten-dicht-magazijnen-voor-bouwmateriaal-mogen-open-blijven-maatregelen-tegen-corona-worden-verfijnd~a981676b/

https://www.tagesschau.de/inland/ausgangssperre-deutschland-101.html

WANDELAAR5
19 maart 2020, 13:20
Klopt GMA. Er zijn nog een paar extra maatregelen mogelijk zoals sluiting niet essentiële winkels. Andere stappen leveren problemen op: openbaar vervoer sluiten? Hoe komen zorgmedewerkers dan op hun werk? Beperken aantal mensen in supermarkten? Dan krijg je rijen buiten zoals nu in België en verspreidt het virus zich daar.

Ik hoor dat mensen in de randstad vechtend de supermarkt inrollen bij opening in een gevecht op leven en dood om toiletrollen. Dat lijkt me ook niet bevorderlijk om verspreiding tegen te gaan. Hier in Tilburg en omgeving gelukkig geen problemen. Mensen houden afstand en deze week overal weer voldoende voorraad.

Als we ons gedisciplineerd blijven gedragen, dan voegt een ophokplicht voor mensen zoals in Frankrijk niet veel toe.

Piet Plezier
19 maart 2020, 13:21
Guten Morgen, ich bin 12 Tage in Quarantäne, muss wegen coronavirus ein Spezialprogramm Absolvieren:
Tag 1
http://goo.gl/gamr1

Tag 2
http://goo.gl/6haz7

Tag 3
http://goo.gl/MflLd

Tag 4
http://goo.gl/WJ3R9

Tag 5
http://goo.gl/7aslK

Tag 6
http://goo.gl/Wa4nq

Tag 7
http://goo.gl/brkc0

Tag 8
http://goo.gl/1R9c4

Tag 9
http://goo.gl/cJxFx

Tag 10
http://goo.gl/mS4Aw

Tag 11
http://goo.gl/PUfiD

Tag 12
http://goo.gl/Ok7xp

Hoffentlich geht es mir danach besser🤧🤪

Badslippers
19 maart 2020, 13:41

Degenen die mij kennen(en ik heb dit zelf al zo vaak gezegd) weten dat ik mijn mening graag mag bijstellen als daar redenen voor zijn. Ik heb daar geen enkele moeite mee. Zouden veel ijsberen nog wat van kunnen leren. Ik heb mijn mening al eerder bijgesteld en dit kenbaar gemaakt namelijk een virus dat we serieus moeten nemen. Dat ik tevens graag wat sarcasme gebruik, zet mensen op het verkeerde been omdat ze dit letterlijk nemen. Zij weten waarschijnlijk niet wat sarcasme is.

Dit gezegd hebbende, in eerste instantie liet het zich inderdaad aanzien als een onbeduidend griepje. Ik heb de nieuwsberichten er nog eens op nageslagen en Google laten zoeken naar berichten over coronavirus van 1 januari tot en met 14 januari. De eerste 2 weken dus van januari. Op 6 januari meldt de befaamde en wereldberoemde immunoloog Dr. Anthony Fauci:

"There's no reason for Americans to be concerned at this point, but the source needs to be determined to halt its spread, says Anthony Fauci, head of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases"

In een ander bericht op 7 januari wijst hij op het gegeven dat de gewone griep momenteel net zo zwaar of zelfs zwaarder is als in het seizoen 2017-2018:

"Dr. Anthony Fauci, director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases, said while it’s impossible to predict how the flu will play out, the season so far is on track to be as severe as the 2017-2018 flu season, which was the deadliest in more than four decades, according to the US Centers for Disease Control and Prevention.

“The initial indicators indicate this is not going to be a good season — this is going to be a bad season,” Fauci said.

So far this flu season, at least 2,900 people in the US are estimated to have died of the flu, according to data released Friday by the CDC. That’s 800 more deaths than estimated the previous week."

Over een eventueel coronavaccin zegt hij op 15 januari:

"As long as there aren’t any glitches, Fauci said, “we will be in people in a phase-one trial within the next 2.5 months.”"

Dan verwacht ik dus dat het vanaf 1 april wordt aangeboden aan een test populatie. In een ander bericht zegt hij ongeveer hetzelfde:

"that a coronavirus vaccine is in the works and the first human trials might start in 3 months."

Verder zegt de WHO:

"that the Wuhan China coronavirus is not yet a global health threat, but it could soon be. “The good news is that we have considerable experience with coronaviruses. Everything we’ve learned with working with coronaviruses, with SARS and MERS, are helping us very rapidly get a jump on things with regard to this new virus.”"

We hebben dus aanzienlijke kennis. Klinkt geruststellend.

Op 27 januari in een vraaggesprek wordt naar Fauci's mening gevraagd over de 5 besmette personen in de US:

"The way you address that is you identify the person, you isolate them, and you do contact tracing for the people with whom they come into contact. When you do that, that is the classic public health way how you contain an outbreak.

And in all five cases, the individuals were properly and appropriately identified, all were put in isolation, and now the CDC is doing the appropriate contact tracing. That's the right way to do it, and that's what we have to keep doing."

Dus opsporen, isoleren (quarantaine) en hun contacten nagaan. Dat lijken me vrij basale maatregelen vergeleken met wat we nu doen. Ik hoor hem dus nog niet zeggen om landen compleet af te sluiten.

Op 3 februari begint het te kantelen. Fauci over de situatie in China (Wuhan):

"It’s escalating" om er vervolgens aan toe te voegen: "“As the entry into the United States of potentially infected people is diminished because of the travel restrictions on both sides ... I think you are going to see a dampening down”"

"Dampening down?" Niet dus. Daarna worden de beperkingen over de gehele wereld drastischer. Waarom som ik dit op? Om te laten zien dat er in de maand januari zeker wat gaande is en dat de aandacht heeft maar de paniek heeft nog niet toegeslagen. Vooral in de maand februari kunnen we constateren dat de situatie ernstiger wordt. Tegelijkertijd zien we dat deskundigen van mening en inzicht gaan verschillen. En dat blijft eigenlijk zo. En als er iemand naïef is dan is het Trump wel. Die meldt op 22 januari: "We have it under control. It’s going to be just fine and the Coronavirus will have a very good ending for us" en eergisteren hoorde ik hem zeggen op tv: "We saw it always coming".

Dus voor degenen die het nog eens graag willen horen, ik heb mijn mening al lang bijgesteld o.a. op basis van voortschrijdend inzicht. de ontwikkelingen wereldwijd en het lezen van betrouwbare informatie. BTW, ik heb momenteel vrij en kan dus veel lezen én wandelen en van het mooie weer genieten. Totale lockdown lijkt me helemaal niks.

Tenslotte toch nog een relativerende opmerking m.b.t. het aantal corona besmettingen wereldwijd afgezet tegen de cijfers van de seizoensgriep (influenza)

"Influenza is a highly contagious respiratory illness that is responsible for significant morbidity and mortality. Approximately 9% of the world’s population is affected annually, with up to 1 billion infections, 3 to 5 million severe cases, and 300.000 to 500.000 deaths each year"

De teller voor Corona staat momenteel op 222.643 besmette personen en 9115 doden. Klein bier dus in vergelijking met influenza. Ik zou wel heel benieuwd zijn wat de resultaten zouden zijn als we het coronavirus gewoon zijn gang zouden laten gaan. Miljoenen doden? Wie kan/durft daar iets over zeggen?

Goedemorgenallemaal
19 maart 2020, 13:49
. Ik zou wel heel benieuwd zijn wat de resultaten zouden zijn als we het coronavirus gewoon zijn gang zouden laten gaan. Miljoenen doden? Wie kan/durft daar iets over zeggen?
Voor een eerlijkr statistiek moet je, voor de vergelijking, dan ook stoppen met de griepprik en de prik voor, ik bedoel tegen de mazelen

Goedemorgenallemaal
19 maart 2020, 13:55
Klopt GMA. Er zijn nog een paar extra maatregelen mogelijk zoals sluiting niet essentiële winkels. Andere stappen leveren problemen op: openbaar vervoer sluiten? Hoe komen zorgmedewerkers dan op hun werk? Beperken aantal mensen in supermarkten? Dan krijg je rijen buiten zoals nu in België en verspreidt het virus zich daar.

Ik kan me wel nuttiger maatregelen bedenken dan "de lockdown". De suggestie om bv de super in blokken te bezoeken, en dan gewoon per straat of paar straten in plaats van per groep mensen zoals zorg of ouderen. Als je het per paar straten doet bevorder je vast ook het voor elkaar boodschappen doen. samescholingsverbod lijkt me ook wel wat. Niet essentiele winkels sluiten, maar wat is niet essentieel?

Piet Plezier
19 maart 2020, 14:24
Nu seksclubs in Nederland gesloten zijn en veel mensen thuiszitten, moeten Nederlanders zich thuis vermaken. Dat resulteert in drukte op pornosites: Pornhub zag in Nederland op dinsdag 14 procent meer bezoek dan normaal en de Nederlandse pornosite islive.nl trok op die dag bijna 50 procent meer verkeer.

In Nederland werd zondag 15 maart bekend dat horecagelegenheden, sauna's, seksclubs en coffeeshops dicht moeten. Ook moet waar mogelijk thuis gewerkt worden en moeten sociale contacten worden beperkt.

"Het werd duidelijk dat naarmate mensen meer tijd thuis doorbrachten, hetzij zelfisolerend of thuiswerkend, het verkeer naar Pornhub was gestegen", schrijft Pornhub. En dat blijkt ook in Nederland het geval te zijn.

https://www.nu.nl/tech/6038690/nederlanders-moeten-zich-thuis-vermaken-pornosites-erg-in-trek.html?redirect=1

phoenix
19 maart 2020, 14:30
de paniek is niet om het virus maar het gebrek aan controle, mensen kunnen niet meer omgaan met leven zonder controle.... en dat is wat je nu ook ziet... en de griep daarin is iedereen mee vertrouwd geraakt en dat wordt niet gebruikt door de politiek .. dus dat iemand die dood gaat en het virus corona heeft kan ook ander virussen bij zich dragen of bacteriën die graag mee doen bij een ziek persoon, en het meer van dergelijke bedreigingen des te meer iemand een beroep met doen op zijn weerstand... de vraag is of we dan wel zo'n duidelijk beeld krijgen van hoe gevaarlijk corona eigenlijk is....

Piet Plezier
19 maart 2020, 14:50
ik stel voor om Pasen ook uit te stellen tot 31 mei
op die dag is het Pinksteren en kunnen we iedereen klem zetten die ons dingen heeft beloofd voor als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen

schoolmeester
19 maart 2020, 15:30
Ik stel voor dat we Pasen dit jaar helemaal overslaan.
Hoef ik mijn paasstok niet te versieren en het verplicht eieren eten kan ik dan ook overslaan.

Groet, schoolmeester.

gignnl
19 maart 2020, 16:14
Voor de doemdenkers over ziekenhuiscapaciteit.er is al overleg gaande om in Zuid Limburg een Van der Valk hotel in gebruik te nemen als noodhospitaal!

sofaking
19 maart 2020, 16:18
Grens tussen Zeeuws en Belgisch Vlaanderen gaat een beetje dicht...

https://www.hln.be/in-de-buurt/knokke-heist/nederlanders-niet-langer-welkom-in-knokke-heist-willen-vermijden-dat-ze-onze-inwoners-komen-besmetten~a095f673/

Nederlanders zijn niet langer welkom in Knokke-Heist, omdat de Nederlandse overheid geen drastische maatregelen neemt om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Dat bevestigt burgemeester Leopold Lippens (GBL). Omgekeerd zien ze ook in het Nederlandse Sluis de Belgen liever niet meer komen.

Piet Plezier
19 maart 2020, 16:20
Aftreden van Rutte

Na alle blunders van onze minister de president Rutte, zijn wij het zat! Dit is nu de druppel. Het in de wind slaan van overduidelijke signalen vanuit het buitenland en het volgen van zijn eigen lijn brengt ons in gevaar! Rutte is absoluut niet meer geschikt voor zijn functietitel en moet aftreden. GENOEG IS GENOEG!

https://petities.nl/petitions/aftreden-van-rutte?locale=nl

Willem2
19 maart 2020, 16:21
Aftreden van Rutte

https://petities.nl/petitions/aftreden-van-rutte?locale=nl

Klinklare onzin. Meer dan 75% vinden zijn optreden uitermate goed.

https://www.ad.nl/politiek/vertrouwen-in-rutte-stijgt-gigantisch-driekwart-nederlanders-steunt-corona-aanpak~aea9e4a3/

Willem2
Youp van 't Hek met coronavirus opgenomen in het ziekenhuis
Cabaretier Youp van 't Hek (66) is besmet met het coronavirus. Dat heeft zijn management laten weten. Van ‘t Hek is opgenomen in het ziekenhuis, en de artsen hebben de situatie vooralsnog onder controle. ... https://www.ad.nl/show/youp-van-t-hek-met-coronavirus-opgenomen-in-het-ziekenhuis~adc8007f/

Piet Plezier
Voor de doemdenkers over ziekenhuiscapaciteit.er is al overleg gaande om in Zuid Limburg een Van der Valk hotel in gebruik te nemen als noodhospitaal!

ja dat wel om de Valk te spekken
Er staan ziekhuizen leeg, lijkt me beter dat ze die gebruiken maar nee, dat is een plan van Wilders
En dat zullen we is mooi dwarsbomen zegt Rutte

Piet Plezier
19 maart 2020, 16:23
Klinklare onzin. Meer dan 75% vinden zijn optreden uitermate goed.

ik niet ik vind het waardeloos
Nederland moet op slot volgens de experts, maar niet volgens rutte en zijn consorten

Willem2
19 maart 2020, 16:24
In Nederland zijn nog eens 18 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Het dodental staat nu op 76, meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zojuist in de dagelijkse update. Viroloog Ab Osterhaus roept op: houd afstand.

De leeftijd van de 76 overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. De toename in aantal nieuwe ziekenhuisopnames (81 erbij, nu in totaal 489) is iets lager dan de afgelopen dagen. Gister steeg dat aantal nog met 94, eergisteren met 109.

Het aantal geregistreerde besmettingen is toegenomen van 2051 naar 2460, een stijging van 409. Onder hen zijn 594 zorgmedewerkers, zij worden vaker getest. Omdat vanwege een gebrek aan tests niet alle mensen met coronaverschijnselen getest worden, ligt het vermoedelijke aantal besmettingen vele malen hoger.

1000 patiënten op IC
De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) verwacht dat er volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op de Nederlandse intensivecareafdelingen zullen liggen, vooral in Noord-Brabant.De NVIC gaat nu actief na welke intensivecareafdelingen het zo druk hebben met coronaslachtoffers dat er patiënten moeten worden overgeplaatst.

Op dit moment is er een scheve verdeling van het aantal Covid-19-patiënten op de verschillende ic-afdelingen in het land. Vooral Brabant heeft het erg zwaar. Om de druk op de ic’s met de meeste Covid-19 patiënten te verlichten en ook ruimte te hebben voor nieuwe patiënten, probeert de NVIC samen met anderen de coördinatie van het verplaatsen van deze patiënten ‘in betere banen’ te leiden.

Noord-Brabant
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 870 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid Holland (312). Limburg (301).
......................... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/aantal-coronadoden-nu-76-in-totaal-2460-besmettingen-handhaaf-de-lockdown-strikt~ae76589d/

Willem2
19 maart 2020, 16:27
Nederland moet op slot volgens de experts, maar niet volgens rutte en zijn consorten

Dan neem zelf eens het goede voorbeeld ipv weer naar Goch te rijden.
Kijk nog eens naar het kaartje Piet Plezier.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/aantal-coronadoden-nu-76-in-totaal-2460-besmettingen-handhaaf-de-lockdown-strikt~ae76589d/
Juist in jouw omgeving is het levensgevaarlijk

Goedemorgenallemaal
19 maart 2020, 16:28
Niet DE experts, er zijn er maar zat die dat nie zien zitten. En zelfs als het er van komt, dan weet je net zo goed als ik dat de Nederlander dat niet pikt. Grappig dat met CDA de meeste aanhangers van Baudet nog vonden dat de regering te ver ging met het scenario in Brabant.

Piet Plezier
19 maart 2020, 16:32
Dan neem zelf eens het goede voorbeeld ipv weer naar Goch te rijden.
Kijk nog eens naar het kaartje Piet Plezier.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/aantal-coronadoden-nu-76-in-totaal-2460-besmettingen-handhaaf-de-lockdown-strikt~ae76589d/
Juist in jouw omgeving is het levensgevaarlijk

daarom moet alles op slot dan moeten de mensen thuis blijven en ik ook
Maar nu mankeer ik niets dus ik ga niet thuis zitten
En in Goch valt het gewoon op hoeveel Hollanders dat er zijn daarom zeg ik lockdown

Piet Plezier
19 maart 2020, 16:34
Niet DE experts, er zijn er maar zat die dat nie zien zitten. En zelfs als het er van komt, dan weet je net zo goed als ik dat de Nederlander dat niet pikt. Grappig dat met CDA de meeste aanhangers van Baudet nog vonden dat de regering te ver ging met het scenario in Brabant.

hoezo de Nederlander pikt dat dat niet??
In andere landen werkt het toch ook

Piet Plezier
19 maart 2020, 16:38
Belgische buurgemeente weert Nederlanders; 'Jullie maatregelen zijn belachelijk!'

Burgemeester Leopold Lippens van Knokke-Heist, waar Nederlanders sinds vandaag geweerd worden vanwege het coronavirus, maakt zich kwaad over de lakse houding van Nederland. "Nederlanders hebben er een handje van om te zeggen dat zij de beste zijn, de rijkste, de slimste. Maar wat Nederland nu doet is onaanvaardbaar! Uw regering is een stelletje onnozelaars!", zei hij vanmorgen op de radio.

Hij vindt dat de Nederlandse overheid weinig maatregelen neemt om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. "Dit is belachelijk! Uw land heeft altijd de mond vol over dat u het zo goed voor elkaar heeft, maar de maatregelen in Nederland zijn een lachertje!"

Niet meer welkom
Lippens pleit voor een zogeheten lockdown in Nederland, net als in België en meerdere andere Europese landen. Zoland dat niet het geval is, zijn we wat hem betreft in zijn gemeente niet meer welkom. En dus ook niet in het ziekenhuis AZ Zeno, waar normaal gesproken ook weleens Zeeuws-Vlaamse patiënten heen gaan.

"Ik zit niet te wachten op Nederlanders die hierheen komen en lopen te snoeven dat het in Nederland wel mee zal vallen. Dit is een internationaal virus en vereist een internationale aanpak. En dan moet je niet zoals in Nederland alles maar openhouden!", zei Lippens vanmorgen in het radioprogramma Zeeland wordt wakker.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/118821/Belgische-buurgemeente-weert-Nederlanders-Jullie-maatregelen-zijn-belachelijk

John mc Snek
19 maart 2020, 16:47
https://nos.nl/artikel/2327625-volgende-week-500-tot-1000-coronapatienten-op-ic-s-verwacht.html

,Volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op IC's verwacht

Eerder nog hield de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care rekening met een verdubbeling van het aantal IC-patiënten in een week tijd. Die verwachting is nu dus naar boven bijgesteld.

Op dit moment zijn er in heel Nederland 575 IC-plekken beschikbaar voor coronapatiënten. In een crisisfase kan dat aantal worden verhoogd tot ongeveer 1500 'corona-bedden'. Volgens Diederik Gommers van de Vereniging zijn er dan wel 500 extra beademingsapparaten nodig, die nog gevonden moeten worden.

—-

Zo, de verwachting van het aantal ernstig zieke patiënten alweer snel naar boven bijgesteld.
Net zoals de eerdere 1000 voorspellingen over het verloop.

Als dit zo doorgaat kom je vanzelf in een lock down, weet zelfs Rutte. Beter ten halve gekeerd...voor de zoveelste keer, zoals met inschatting risico, sluiten scholen en alles wat er maar in te schatten is...

Piet Plezier
19 maart 2020, 17:01
Rutte schat alles verkeerd in

Piet Plezier
19 maart 2020, 17:15
De Nederlandse Grand Prix is uitgesteld vanwege het coronavirus. De Formule 1-race op het circuit van Zandvoort stond gepland voor 3 mei.

Ook de andere Grands Prix in mei kunnen niet doorgaan, zo heeft de Formule 1 donderdag besloten. De Formule 1 zou na Zandvoort ook Spanje en Monaco aandoen.

"Gezien de huidige situatie met COVID-19 hebben de Formule 1, de FIA en de drie circuits deze beslissing moeten nemen", meldt Formule 1 in een persbericht. "We moeten de gezondheid van al het reizend personeel, de coureurs en de toeschouwers kunnen waarborgen, dat is onze primaire zorg."

https://www.nu.nl/coronavirus/6038344/grand-prix-van-nederland-in-zandvoort-gaat-niet-door-in-mei.html

John mc Snek
19 maart 2020, 18:00
Rutte schat alles verkeerd in

Behalve zijn eigen bankrekening :)

John mc Snek
19 maart 2020, 18:20
Bruins stapt per direct op...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/801331143/oververmoeide-minister-bruins-stapt-op

Piet Plezier
19 maart 2020, 18:26

das wel de makkelijkste manier

Willem2
19 maart 2020, 18:44

https://www.telegraaf.nl/nieuws/801331143/oververmoeide-minister-bruins-stapt-op

De man is ziek en overwerkt.

Meme Moo
19 maart 2020, 18:50
daarom moet alles op slot dan moeten de mensen thuis blijven en ik ook
Maar nu mankeer ik niets dus ik ga niet thuis zitten
En in Goch valt het gewoon op hoeveel Hollanders dat er zijn daarom zeg ik lockdown

Dus jij blijft pas thuis als het je verboden wordt?
Nooit van eigen verantwoordelijkheid nemen gehoord?
Of logisch nadenken?

Ik vrees dat ik het antwoord al ken...

Speciaal voor jou dan: ik verbied je om vanaf nu nog buiten te komen!

Werkt dat wel voor jou?

Willem2
19 maart 2020, 19:24

Werkt dat wel voor jou?

Alleen als Rutte het zegt :biggrin:

PS Uiteraard in zwart :rolleyes:

Meme Moo
19 maart 2020, 20:31
Alleen als Rutte het zegt :biggrin:

PS Uiteraard in zwart :rolleyes:

Dan zal ik het maar verklappen: ik bén Rutte!
Dus Piet: je weet het nu van me!

Badslippers
19 maart 2020, 21:02

Werkt dat wel voor jou?

Alleen als Rutte het zegt

PP luistert alleen naar Wilders. Hoewel, die pleit nu al voor een totale Lockdown maar dat nieuws is nog niet bij PP geland. Teveel Erdinger Weizen gezopen in Goch.

Wentelt Eefje
19 maart 2020, 22:05

De man is ziek en overwerkt.

Dat lijkt mij zelden tot nooit een reden om dan ook maar gelijk ontslag te nemen. Tenzij je een hele grote bui ziet hangen en de makkelijkste weg kiest.

Zomaar een gedachte: zou onze Minister van Medische Zorg de RIVM-adviezen dermate slecht hebben opgevolgd dat hij vanochtend positief op Corona testte en in de doofpot dook?

Willem2
19 maart 2020, 22:15
Merendeel Brabantse patiënten op IC is man
Twee op de drie patiënten die in Noord-Brabant op de intensive care liggen vanwege het coronavirus zijn man. Dat valt op te maken uit een verslag van een bijeenkomst die Brabantse ziekenhuizen gisteren hadden over de corona-uitbraak.

Uit de gegevens blijkt ook dat vooral het Bernhoven-ziekenhuis in Uden onder zware druk staat. Dat ziekenhuis, dat de zorg voor 270.000 mensen in de regio moet bieden, heeft in de eerste helft van maart al 110 patiënten met covid-19 gezien. Van hen is ruim de helft opgenomen.

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch zegt dat de diagnostiek van de patiënten lastig is. Ze verslechteren meestal in snel tempo, vaak na de vierde ziektedag. De behandelteams zijn zwaar belast en er is nauwelijks tijd voor scholing.

Verschillende Brabantse ziekenhuizen zijn al begonnen met het verplaatsen van IC-coronapatiënten naar ziekenhuizen buiten de provincie. Dat gebeurt uit voorzorg, omdat volgende week een grote toestroom van patiënten wordt verwacht. .... https://nos.nl/liveblog/2327635-vrachtwagenchauffeurs-mogen-langer-bevoorraden-twee-coronagevallen-op-texel.html

rob45
19 maart 2020, 23:26
Het corona virus raast nu ook echt rond in Brabant.Momenteel hebben veel mensen de milde klachten van het virus,je hoort het overal..Ook zie ik regelmatig in mijn plaatselijke supermarkt wisseling van cassieres die ik nooit eerder gezien heb,geeft wel te denken..[emoji848]
In dat verband geloof ik zeker dat komende week het aantal zwaardere gevallen ook flink zal stijgen.

The Joker
19 maart 2020, 23:49
En stel dat er idd ergens volg week alle 1.500 IC bedden volzitten en er dan pas een lockdown komt.
Hoeveel IC vraag zal er dan nog komen in de 2-3 weken erna (mensen liggen gemiddeld 3 weken op de IC, dus elk geval wat er nog bij komt heeft pech en gaat hemelen.
Met een beetje pech kom je op 10.000-25.000 IC vraag uit.
Wellicht afgeremd tot 2.500-10.000 doordat de mensen zich u al een week een stuk minder losbandig gedragen dan voorheen.
Maar ook dit zal verschillen per locatie, in de boerendorpen zal men meer afstand houden dan midden in een grote stad.
Aan de andere kanten hebben de Brabanders en Limburgers elkaar al een paar weken eerder met carnaval besmet, dus de fall out en verder verspreiding blijft daar het grootst.
Ik inmiddels al 8 volle dagen in pre-emtive lockdown, nog maar een weekje aftellen of ik clean ben (of het inmiddels al lang gehad heb met amper symptomen).
Ben ook benieuwd wanneer ze mensen een bloedtest af laten nemen zodat ze kunnen zien of ze anti stoffen hebben en dus al ziek zijn geweest.
Dat ook enige mogelijkheid om te checken hoe immuun een eerdere besmetting nu echt maakt.

https://nos.nl/artikel/2327625-volgende-week-500-tot-1000-coronapatienten-op-ic-s-verwacht.html
,Volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op IC's verwacht
Eerder nog hield de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care rekening met een verdubbeling van het aantal IC-patiënten in een week tijd. Die verwachting is nu dus naar boven bijgesteld.
Als dit zo doorgaat kom je vanzelf in een lock down, weet zelfs Rutte. Beter ten halve gekeerd...voor de zoveelste keer, zoals met inschatting risico, sluiten scholen en alles wat er maar in te schatten is...

Picasso 1
20 maart 2020, 00:12
Ben ook benieuwd wanneer ze mensen een bloedtest af laten nemen zodat ze kunnen zien of ze anti stoffen hebben en dus al ziek zijn geweest. Dat ook enige mogelijkheid om te checken hoe immuun een eerdere besmetting nu echt maakt.

Net bij een talkshow op Ned1 hadden ze het over dat een test was gedaan op een groep ...... (ik luisterde maar half tussen andere bezigheden door) en het resultaat daarvan was dat 5% van het aantal getesten het virus bleek te hebben gehad.
Genoeg inmiddels gezonde mensen lijkt me, die eerder door het coronavirus waren besmet, om te volgen en immuniteit nader onder de loep te nemen.

Als overigens zou blijken dat 5% van de mensen in drukke infectiegebieden reeds coronavirus besmetting heeft gehad dan zou het mortaliteitsgehalte een behoorlijk stuk naar beneden bijgesteld kunnen worden dan de statistieken van de huidige wel geregistreerde aantallen insinueren.

Badslippers
20 maart 2020, 00:13
En stel dat er idd ergens volg week alle 1.500 IC bedden volzitten en er dan pas een lockdown komt.

Dan gaan we naar Duitsland. Bedden genoeg:

"Bundesgesundheitsminister Jens Spahn (CDU) sagt, dass es bei 25.000 Betten Beatmungsmöglichkeiten gebe - weitere Geräte sollten angeschafft werden. Der Medizintechnikhersteller Drägerwerk etwa hat einen Auftrag über 10.000 Beatmungsgeräte von der Bundesregierung erhalten."
Bron: https://www.zdf.de/nachrichten/politik/coronavirus-krankenhaeuser-deutschland-100.html

"Die Deutsche Krankenhausgesellschaft (DKG) hat angekündigt, man könne die Zahl der Intensivbetten "in einigen Wochen" um bis zu 20 Prozent aufstocken, von derzeit bundesweit 28.000 auf dann 34.000 Betten. So sagte es DKG-Präsident Gerald Gaß ZEIT ONLINE."
Bron: https://www.zeit.de/arbeit/2020-03/coronavirus-krankenhaus-pfleger-vorbereitung-deutschland-pandemie

Eddy_V
20 maart 2020, 00:44
Ik inmiddels al 8 volle dagen in pre-emtive lockdown, nog maar een weekje aftellen of ik clean ben (of het inmiddels al lang gehad heb met amper symptomen).
En dan..?
Dan ga je weer naar buiten en in de buurt van de eerste de beste hard doorwerkende vakkenvuller word je besmet..?
Of niet besmet.., maar in ieder geval zal je niet weten waar je aan toe bent maar heb je wel 2 weken opgehokt gezeten.
(in jouw situatie is dat nog geen straf maar dan nog)

Wel beangstigend nietwaar?

Zeus1
20 maart 2020, 00:53

Tenenkrommend dit :wand:

rob45
20 maart 2020, 10:04
Of niet besmet.., maar in ieder geval zal je niet weten waar je aan toe bent maar heb je wel 2 weken opgehokt gezeten.

Sommige mensen hebben helemaal niet door dat ze het gehad hebben met lichte en vage klachten waar tijdelijke koorts wel op nummer 1 staat.Dat is ook het verraderlijke van het virus want de klachten variëren enorm van zeer lichte symptomen tot zeer zware van persoon tot persoon ook nog weer heel verschillend.Ook in het ziekenhuis hebben ze soms moeite om een diagnose te stellen ivm corona.

mentholbear
20 maart 2020, 12:14
Wel aparte verhouding tussen Nederland en Duitsland. Nld 2460 besmet en 76 overleden. Dld bijna 14k besmet en 31 doden.

Bron https://nos.nl/liveblog/2327693-tientallen-reizigers-teruggestuurd-op-schiphol-aex-stevent-af-op-weekwinst.html

Mandrake2
20 maart 2020, 12:25
Als ik sommige berichten van bepaalde mensen over dit topic lees lijkt het er op dat het virus bij sommigen de hersenen aantast en niet de luchtwegen. Het is gewoon schokkend hoe sommigen zich uitlaten in hun posts en gedrag

Goedemorgenallemaal
20 maart 2020, 12:32
Wel aparte verhouding tussen Nederland en Duitsland. Nld 2460 besmet en 76 overleden. Dld bijna 14k besmet en 31 doden.

Veel ouderen, meer dan je misschien beseft, hebben een niet reanimeren verklaring of een andere rechtsgeldige verklaring van "geen gedoe aan mijn lijf als het lastig wordt". Ik weet niet of ze die in Duistland hebben maar dat is in NL een reden om niet te behandelen.

Dar verklaart waarschijnlijk ook wel waarom er veel meer doden zijn dan er op IC afdelingen of in ziekenhuizen zijn overleden. Het zal niet lang meer duren voordat dit ook al als triage van ouderen wordt uitgelgd.

vanKees
20 maart 2020, 12:34

Bron https://nos.nl/liveblog/2327693-tientallen-reizigers-teruggestuurd-op-schiphol-aex-stevent-af-op-weekwinst.html

Auch jetzt schon keine aktuellen Zahlen mehr aber die gehen nach oben:

15300 Infizierte, falsch: jetzt 16290! und 44 Tote
Und leider Millionen "Doofe" die Corona-Parties abhalten oder sorgenfrei in Cafes und Lokale rumsitzen. Das
Ausgangsverbot in Deutschland wird meiner Meinung noch an diesem Wochenende ausgerufen.
Ein MUSS!!!!

vanKees

WANDELAAR5
20 maart 2020, 12:35
In Nederland is er een ernstig tekort aan testcapaciteit, dus er wordt bijna niet getest. Aantal gevallen ligt factoren hoger. Ik schat momenteel rond de 100.000 op basis van het aantal overleden mensen, maar daar zit een grote onzekerheidsmarge in.

Die voorzitter van de IC vereniging zei afgelopen vrijdag nog dat er bedden zat waren en er binnen afzienbare tijd geen probleem zou zijn. Die man is incompetent en niet meer serieus te nemen. Hier kun je trouwens mee aftellen: https://stichting-nice.nl/

Bedden in onderdrukunits en beademingsapparatuur is allemaal leuk en wel, maar er is geen personeel om die te bedienen. Dat personeel wordt massaal ziek op dit moment, mede door het gebrek aan beschermende kleding en het ontbreken van de nodige training. Inmiddels hebben de mensen in sommige ziekenhuizen zelf maar trainingen georganiseerd omdat de leiding dat in de afgelopen 6 weken heeft nagelaten. Maar het is al te laat zoals ik vorige week al kon uitrekenen en hier schreef.

phoenix
20 maart 2020, 13:28
dat is erg zeg dat leidinggevende niks organiseren en dat het grondpersoneel waar je het van moeten hebben , het maar zelf organiseert, daar schrik ik wel van

Goedemorgenallemaal
20 maart 2020, 13:50
Net bij een talkshow op Ned1 hadden ze het over dat een test was gedaan op een groep ...... (ik luisterde maar half tussen andere bezigheden door) en het resultaat daarvan was dat 5% van het aantal getesten het virus bleek te hebben gehad.
Genoeg inmiddels gezonde mensen lijkt me, die eerder door het coronavirus waren besmet, om te volgen en immuniteit nader onder de loep te nemen.
.
Bloedbanken gaan bloed testen hierop. Ik denk dat dat ook wel eens interessant kan zijn.

Goedemorgenallemaal
20 maart 2020, 13:56
Belgische buurgemeente weert Nederlanders; 'Jullie maatregelen zijn belachelijk!'
Baarle Hertog gewoon open en toegankelijk en open Belgische winkels

Freddy_K
20 maart 2020, 14:18
33446

source: https://www.latribune.ca/opinions/la-caricature-de-cote-1418cdd031e7e2efd5e81939ac9ed6ae

John mc Snek
20 maart 2020, 14:49
https://m.facebook.com/watch/?v=1051375761903844&_rdr

Beste speech ooit, uiteraard van The Donald.
Kan Rutte nog wat van leren met zijn onzin over groepsimmuniteit kweken en daarna toegeven dat dat allemaal nergens op sloeg :)

Piet Plezier
20 maart 2020, 14:49
33447

Willem2
20 maart 2020, 14:55
PvdA'er Martin van Rijn nieuwe minister voor Medische Zorg

Oud-staatssecretaris Martin van Rijn van de PvdA wordt de nieuwe minister voor Medische Zorg, heeft premier Rutte zojuist bekendgemaakt. Het is voor drie maanden en op verzoek van het kabinet, zegt Rutte. Van Rijn treedt op persoonlijke titel toe tot het kabinet.

Hij volgt VVD'er Bruno Bruins op, die gisteren ontslag nam vanwege ernstige oververmoeidheid. Rutte is blij dat Van Rijn ja heeft gezegd "omdat hij meteen beschikbaar is en ik enorm veel vertrouwen in hem heb".
....
Het is de afgelopen decennia niet voorgekomen dat een voormalige bewindspersoon van een oppositiepartij lid werd van een kabinet, behalve bij het kabinet met de LPF in 2002. Rutte: "Deze crisis is zo groot, partijkleur maakt nu even niet uit."

.... https://nos.nl/artikel/2327735-pvda-er-martin-van-rijn-nieuwe-minister-voor-medische-zorg.html

Zeus1
20 maart 2020, 15:09
Hier laat Rutte weer eens zien dat hij een fatsoenlijk groot staatsman is, hij kiest voor een PvdA-man puur om zijn ervaring op dit departement, zo hoort het. Kijken wat voor deze grote crisis in het landsbelang het beste is. Dat is andere koek dan die hyena’s zoals Wilders en Klaver die er alleen maar op uit zijn de verantwoordelijke ministers onderuit te halen tbv hun eigen electorale belang.

Badslippers
20 maart 2020, 15:41

Ik neem aan dat je een grapje maakt. Als dit zijn "Beste speech ooit" was, vraag ik me af hoe het met de kwaliteit van zijn andere speeches stond. Maar dit terzijde, ik heb namelijk ander belangrijk nieuws.

Een mens gaat gekke dingen doen in crisistijd en ineens schoot het door mijn hoofd dat allerlei paragnosten op het einde van het jaar voorspellingen gaan doen en mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ik gaf Google de opdracht om te zoeken in de maand december 2019. Zo kwam ik uit bij Baba Vanga Ook wel de Nostradamus van de Balkan genoemd. Ongetwijfeld maakt deze persoon ook weer onderdeel uit van de kennissenkring van JmcS. Ik kende haar nog niet. Ze is trouwens overleden in 1996 maar deed een aantal opzienbarende voorspellingen die soms zelfs ver in de toekomst liggen tot 5079. Dat is dan ook het jaar dat de wereld ophoudt te bestaan. Helaas gaan we dat niet meemaken.

Deze mystieke blinde Bulgaarse oma ziet het somber in voor 2020. Eerder voorspelde ze onder meer al 9/11, de opkomst van ISIS, de tsunami op tweede kerstdag en de Brexit en ook in het komende jaar staan ons dus weer een aantal heftige gebeurtenissen te wachten. Ik noem er een paar:

- Zo krijgen Pakistan, China, Japan en Alaska te maken met vernietigende tsunami’s.

- Europa zal getuige zijn en ten prooi vallen van een "invasie van de moslim-extremisten" met chemische aanvallen, die zo heftig kan worden dat het continent door deze oorlog "het einde van zijn bestaan" zou kunnen bereiken.Sowieso wordt het al een pittig jaartje voor Europa. Na de aanstaande Brexit, zal ons continentje een zware economische crisis te wachten staan.

- 2020 zal ook het einde betekenen voor de Amerikaanse president Donald Trump, die een mysterieuze ziekte zal krijgen die hem doof zal maken. Bovendien zal er een hersentumor bij hem ontdekt worden. Dit verklaart wellicht zijn "Beste speech ooit" zoals JmcS het noemt.

- Ook Trump’s Russische collega Vladimir Poetin moet voor zijn leven vechten, wanneer hij het slachtoffer zal worden van een aanslag vanuit zijn eigen Kremlin.

- Rusland zal verwoest worden door een asteroïde.

Ik zou zeggen, neem je maatregelen.

Picasso 1
20 maart 2020, 15:44
https://m.facebook.com/watch/?v=1051375761903844&_rdr

Kan Rutte nog wat van leren met zijn onzin over groepsimmuniteit kweken en daarna toegeven dat dat allemaal nergens op sloeg :)

I call it 'Chinese virus' becomes it comes from China. :biggrin: Tot verbijstering van de aanwezige 'progressieve' media. :smile2:

Op de vraag van een journaliste: there is some...at least one white house official who used the term 'kung-flu'. Donald: I wonder who said that. Do you know who said that? Journaliste: I'm not sure of the person's name but would you condemn the fact.......pffff

Picasso 1
20 maart 2020, 15:49
Ik zou zeggen, neem je maatregelen.
Nog meer toiletpapier hamsteren.

sofaking
20 maart 2020, 16:23
Bloedbanken gaan bloed testen hierop. Ik denk dat dat ook wel eens interessant kan zijn.

Zeker van ? Ik denk dat bloedbanken testen op het aantal witte bloedlichaampjes, en als dat hoger is dan normaal wijst het op een infectie, om het even welke, en wordt het bloed afgewezen. Zoniet lijkt me dat tegenstrijdig met de boodschap dat er niet genoeg resources zijn om extensief voor alles te testen.

sofaking
20 maart 2020, 16:25
Dan gaan we naar Duitsland. Bedden genoeg:

"Bundesgesundheitsminister Jens Spahn (CDU) sagt, dass es bei 25.000 Betten Beatmungsmöglichkeiten gebe - weitere Geräte sollten angeschafft werden. Der Medizintechnikhersteller Drägerwerk etwa hat einen Auftrag über 10.000 Beatmungsgeräte von der Bundesregierung erhalten."
Bron: https://www.zdf.de/nachrichten/politik/coronavirus-krankenhaeuser-deutschland-100.html

"Die Deutsche Krankenhausgesellschaft (DKG) hat angekündigt, man könne die Zahl der Intensivbetten "in einigen Wochen" um bis zu 20 Prozent aufstocken, von derzeit bundesweit 28.000 auf dann 34.000 Betten. So sagte es DKG-Präsident Gerald Gaß ZEIT ONLINE."
Bron: https://www.zeit.de/arbeit/2020-03/coronavirus-krankenhaus-pfleger-vorbereitung-deutschland-pandemie

Waarschijnlijker is dat Duitssland de grens dichtgooit.
Worden er anders Italianen naar Duitsland geshipt voor verzorging ?

John mc Snek
20 maart 2020, 16:33
Nee er wordt specifiek op antistoffen tegen Corona getest:

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/landelijke-bloedtest-om-te-zien-of-in-nederland-immuniteit-tegen-corona-ontstaat~ae8f611a/

Collega-viroloog Bart Haagmans van het Erasmus MC bevestigt dat er testen zijn gemaakt om antistoffen te meten. ,,Die zijn beschikbaar, getest en gevalideerd.’’ Dit was voor de virologen een spannend proces. ,,Want het is belangrijk om te zien of die test antistoffen kunnen aantonen die specifiek dít virus kunnen herkennen’’, benadrukt hij.

Zal je de rest besparen :)

John mc Snek
20 maart 2020, 16:35
Waarschijnlijker is dat Duitssland de grens dichtgooit.
Worden er anders Italianen naar Duitsland geshipt voor verzorging ?

Duitsland gaat niet opdraaien voor het feit dat Rutte en consorten hier in betere tijden de gezondheidszorg hebben wegbezuinigd...

Daarom is de keuze op de PvdA minister die hier destijds aan meewerkte en veel kritiek kreeg te verduren ook wel logisch.

TAFKAJ
20 maart 2020, 17:18
Sommige lieden zijn gewoon niet in de wieg gelegd om op een forum te participeren.
So, you wanted me to leave. Very well put.
Now you post about one of your searches.

Een mens gaat gekke dingen doen in crisistijd en ineens schoot het door mijn hoofd dat allerlei paragnosten op het einde van het jaar voorspellingen gaan doen en mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Ik gaf Google de opdracht om te zoeken in de maand december 2019. Zo kwam ik uit bij Baba Vanga
But you do not link or quote, but you should have......
https://axed.nl/baba-vanga-voorspellingen-2020/
Time for something different.

ButtinSky
20 maart 2020, 17:24
Heeft grenzen sluiten nut te voorkoming van verspreiding coronavirus?
In Limburg zijn nu officieel 366 mensen besmet met het coronavirus, alleen in de gemeente Vaals is nog geen inwoner positief getest.
Laat dat nu de enige gemeente in Nederland zijn die aan twee buitenlanden grenst.
Of zou hier al langer een groepsimmuniteit zijn ontstaan van wegen de, voor Nederland unieke, vele internationale intieme contacten.

schoolmeester
20 maart 2020, 17:38
Ik wist niet dat er in Nederland zoveel SPECIALISTEN wonen met betrekking tot het coronavirus.
Ik sta er van te kijken.
Laten we hopen dat er snel een vaccin beschikbaar is.

Groet, schoolmeester.

mentholbear
20 maart 2020, 17:39
In Limburg zijn nu officieel 366 mensen besmet met het coronavirus, alleen in de gemeente Vaals is nog geen inwoner positief getest.
Laat dat nu de enige gemeente in Nederland zijn die aan twee buitenlanden grenst.
Of zou hier al langer een groepsimmuniteit zijn ontstaan van wegen de, voor Nederland unieke, vele internationale intieme contacten.

Zoals Sjeuf zo vaak gepredikt heeft, befsappen zorgen voor immuniteit ;)

de duisburg spesjalist
20 maart 2020, 17:43

dan moeten we hier maar eens een enquête houden wie heeft er corona piet plezier jij niet mee doen he jij denk alleen maar aan https://images2.imgbox.com/56/05/kttPVlbt_o.jpg:biggrin:

yylover
20 maart 2020, 17:46
https://www.nu.nl/coronavirus/6039112/intensief-testen-verklaart-mogelijk-laag-sterftecijfer-in-duitsland.html

Opvallend.

WANDELAAR5
20 maart 2020, 17:58
Wij leven in aparte tijden, nog nooit eerder hebben alle politieke partijen hun doelen bereikt. Groen Links is blij, want auto- en vliegverkeer is bijna stopgezet. PVV kan zijn geluk niet op, want de grenzen zijn dicht. Extreem Links (communisten) hebben eindelijk lege winkels, net als in de Soviet Unie. VVD is verheugd, want er stroomt volop overheidsgeld naar álle ondernemers. En SGP looft hogere machten, want kroegen en seksclubs zijn dicht! En tot slot: Denk hoeft geen handen meer te geven.
En wij maar mopperen...

WA
20 maart 2020, 18:04
Ik wist niet dat er in Nederland zoveel SPECIALISTEN wonen met betrekking tot het coronavirus.
Ik sta er van te kijken.

Groet, schoolmeester. Voor de specialisten in dit topic is het makkelijk praten. Ze hoeven namelijk geen enkele verantwoordelijkheid te dragen voor wat in hun opinie de juiste beslissingen zouden moeten zijn. Verder zie ik dat ze vooral ook rusten op uitlatingen van anderen. Als ze het gelijk aan hun kant krijgen (wat heel waarschijnlijk is) moeten we nog járen hun “told you so” vingertje gaan tolereren. Niemand zal echter ooit weten of wat ze hier propageren ook daadwerkelijk in de praktijk gebracht zouden hebben als ze in de positie hadden gezeten dat te kunnen doen. Mocht het allemaal met een sisser aflopen en things are back to normal over een maand of 3 a vier dan bloed dit topic dood en mocht er ooit iemand het ongelijk aanstippen dan zal het geheel vervallen in selectief quoten en mans beperkte intellect aangevoerd worden dat ze het überhaupt nooit goed begrepen hebben.
Persoonlijk denk ik dat iedereen wel op z’n klompen aanvoelt dat er geen juiste beslissing is. Misschien voor die paar honderdduizend Nederlanders die hun vermogen zo weggezet hebben dat het nauwelijks conjunctuur gevoelig is of misschien nog wel meer waard word dat het allemaal geen biet uitmaakt behalve dan statistisch gezien één op de twintig in hun directe omgeving zal bezwijken aan dit allesoverheersende virus. Voor de rest van NL zijn het spannende tijden die nog wel even aanhouden.
En nu even een hele boude uitspraak: Misschien weegt (als land in z’n geheel genomen) het hele kleine beetje doordraaien van de economie wel op tegen mogelijk 0,5 % sterfte onder de bevolking wel op tegen een nog verdere ontwrichting als de boel helemaal op slot gegooid word. En dat zeg ik met een terminaal ziek familielid en een ernstig gemankeerde werksfeer door angst en zieken in m’n achterhoofd. Tuurlijk doet dat emotioneel wat met me maar rationeel gezien is het wel de realiteit waar geen ontsnappen aan is.

WA
20 maart 2020, 18:08
dan moeten we hier maar eens een enquête houden wie heeft er corona piet plezier jij niet mee doen he jij denk alleen maar aan:biggrin: Zou jij het op een forum zetten als je een SOA had die wel te behandelen is met medicatie in tegenstelling tot het Coronavirus?

de duisburg spesjalist
20 maart 2020, 18:10
Zou jij het op een forum zetten als je een SOA had die wel te behandelen is net met medicatie in tegenstelling tot het Coronavirus?

dat zou ik niet op het forum zetten maar wel de dame en club dat laten weten

Picasso 1
20 maart 2020, 18:33
En wij maar mopperen...

Wij hoeven niet naar het werk. Thuiswerken is stukken ontspannender.
We houden veel geld over (waarvan de waarde door de aankomende inflatiegolf verdampt zal worden, naar dat terzijde).
Brandstofprijzen zijn sterk gedaald (je hebt er verder geen fuck aan want er zijn weinig aangename mogelijkheden om die volle tank aan te verbranden)

Tsja,....
Linkse mopperaars mopperen over Trump ----> doet de verkeerde dingen
Rechtse mopperaars mopperen over Rutte (want Pinokkio is links) ----> doet de verkeerde dingen
Betweters mopperen over dommerikken -----> snap je het nou echt niet
Dommerikken mopperen over betweters -----> denk je echt dat je het weet
En W5 moppert over het gemopper maar toont zelfreflectie ------> WIJ mopperen

'Slaap lekker allemaal' zou ik bijna willen afsluiten net zoals Badslippers zichzelf borstkloppend op zijn eigen relativerende reacties aan het einde van de dag dat soms doet maar daar is deze reactie veels te kort voor, te kort door de bocht en het is nog maar half zes.

cheasehead
20 maart 2020, 18:55
Oproep Amsterdamse zorgmedewerker

Verpleegkundige Emma van OLVG: ’Striemen in gezicht, blijf thuis’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/23052576/verpleegkundige-emma-van-olvg-striemen-in-gezicht-blijf-thuis

En dan nog zoveel van die leeghoofden die massaal met z'n allen naar de bouwmarkten en tuincentra gaan en vervolgens heb je ook nog van die leeghoofden die (van die niet essentiële dingen en veul voedsel) gaan hamsteren om vervolgens het personeel wat nu in de zorg hard aan het werk is te benadelen door lege schappen te creëren door dat hamster gedrag van hun :wakeup[1]::wakeup[1]::wakeup[1]:

Helaas zit de hedendaagse samenleving zo in elkaar "ikke ikke en de rest kan stikken" figuurlijk en wat zeker ook een letterlijke situatie kan worden voor sommige mensen die geïnfecteerd zijn met het corona virus.

Brabantse ziekenhuizen: we gaan plat en hebben hulp nodig

Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten.

https://nos.nl/artikel/2327776-brabantse-ziekenhuizen-we-gaan-plat-en-hebben-hulp-nodig.html

Met pijn in mijn clubhart moet ik toegeven dat ik blij ben dat overal (NL,BE,DE) de potentiële brandhaarden zoals saunaclubs voorlopig gedwongen gesloten zijn, zodat er wordt voorkomen dat enkele leeghoofden de geniale inzinking krijgen om lekker een dagje virussen te gaan zaaien en oogsten.

phoenix
20 maart 2020, 19:00
ik denk cheeesehead dat er al vele dames besmet zijn geweest, maar vele ene goede weerstand hebben en nauwelijks ziek zijn geweest

WA
20 maart 2020, 19:02
Levendig staat mij nog een conversatie bij waarbij iemand zei: als ze niet zonder pijpen of over extra’s beginnen moet je bij de manager zijn. Dan krijgt ze een waarschuwing. Maar ja, dat gaat over vervangbare hoeren, die tellen als mens kennelijk niet mee.

WA
20 maart 2020, 19:03
ik denk cheeesehead dat er al vele dames besmet zijn geweest, maar vele ene goede weerstand hebben en nauwelijks ziek zijn geweestwaar baseer je dat op? Ken je besmette mensen die bij de hoeren zijn geweest?

Goedemorgenallemaal
20 maart 2020, 19:08
Ondertussen de eerste evravingen van nedelranders die naar belgie gaan. Het hangt af van waar je gaat en wel politiezone. Overal geldt de samenscholing dus je mag niet met meer dan 2 in de auto. Maar de grens is niet dicht. Alleen amg je in de en politiezone de grens over om te tanken, in een andere weer niet als je zegt dat je alleen maar komt tanken, maar daar weer wel als je dat combineert met andere zaken als bv levensmiddelen kopen...

In Duitsand hangt het van de deelstaat af, een aantal deelstaten heeft vandaag pas besloten restaurants e.d te sluiten.
bv

Auch Niedersachsen schließt Restaurants
15:09 Uhr

Niedersachsen schließt zur Bekämpfung der Corona-Epidemie ab Samstagabend alle Restaurants und Cafés. Das kündigte Ministerpräsident Stephan Weil in Hannover an. Der Außer-Haus-Verkauf von Speisen soll allerdings weiter möglich bleiben. Ähnliche Maßnahmen wurden zuvor auch in anderen Bundesländern beschlossen.

Kretschmann reagiert: Neue Einschränkungen in Baden-Württemberg
14:52 Uhr

Baden-Württembergs Regierungschef Winfried Kretschmann hat schärfere Einschränkungen im Kampf gegen das Coronavirus angekündigt: Zusammenkünfte auf öffentlichen Plätzen von Gruppen sind verboten. Es dürfen sich maximal noch drei Personen versammeln. Durchreisen von Personen aus Corona-Risikogebieten sind untersagt. Alle Restaurants und Gaststätten werden ab Samstag geschlossen. Sie dürfen nur noch Essen zum Mitnehmen verkaufen. Viele Menschen befolgten schon die empfohlenen Beschränkungen. "Aber es sind zu viele, die sich nicht daran halten", sagt Kretschmann.

Hessen: Nur kleine Versammlungen erlaubt
14:40 Uhr

Hessens Ministerpräsident Volker Bouffier hat verkündet, dass wegen der Corona-Krise die bisherige Obergrenze für Versammlungen von bislang 100 Personen auf fünf Personen reduziert wird. Außerdem werden Restaurants und Gaststätten ab Samstag, 12 Uhr geschlossen, teilte die Landesregierung mit. Bislang durften diese in Hessen tagsüber bis 18.00 Uhr offen sein. Ausgangssperren sehe er kritisch, sagte Bouffier. Diese seien "eine der letzten Maßnahmen".

Polen nutzt beschlagnahmten Wodka als Desinfektionsmittel
17:36 Uhr

In Polen findet Alkohol, der bei Razzien beschlagnahmt wurde, in der Corona-Krise eine neue Verwendung. Die Behörden übergeben öffentlichen Einrichtungen insgesamt 430.000 Liter Alkohol, der dann als Desinfektionsmittel eingesetzt wird. Die illegale Ware, darunter Wodka, hätte eigentlich vernichtet werden sollen, erklären die Staatsanwaltschaft und die Steuerbehörden. Jetzt würden damit öffentliche Verkehrsmittel oder Krankenhäuser gereinigt.

Kwibus2
20 maart 2020, 19:14
Een van de grote voordelen voor actieve wandelaars is dat je sneller in kontakt komt met heersend ongerief.
Dat varieert van verkoudheid en griep tot dat vervelende virus dat nu de wereld in zijn greep heeft.

Ben benieuwd hoeveel ijsberen inmiddels ongemerkt kennis gemaakt hebben met corona (het virus)
Regelmatig sauna bezoeken, een "gesprekje"aanknopen met de aanwezige dames levert geheid immuniteit op tegen alles wat er rondvliegt.
Dit zou van overheidswege gewoon gestimuleerd moeten worden in plaats van bestreden.
Gooi YY meteen weer open in het belang van de volksgezondheid.

cheasehead
20 maart 2020, 19:23
ik denk cheeesehead dat er al vele dames besmet zijn geweest, maar vele ene goede weerstand hebben en nauwelijks ziek zijn geweest

Dat zou goed kunnen Phea.

De incubatietijd is gemiddeld 1 a 2 weken waarin je geen symptomen hoeft te hebben maar wel besmettelijk bent.

En nog steeds begrijpen sommige het niet die er weer van alles anders bijhalen "koekkoek".

phoenix
20 maart 2020, 19:29
brian ik baseer dat op vermoedens, net zoals nu in nederland middels vermoedens beleid wordt gemaakt.... we weten helemaal niet wanneer dat Virus in europa is begonnen.... dat zijn allemaal aannames op basis van beschikbare testen... die dan positief of negatief testen... en in het begin bij echt zieke mensen, en 80% wordt nauwelijks ziek, hoogstens een paar dagen, daarom dendert het nu maar door met besmettingen... ik zit al dagen thuis , was mijn ahanden, ga niet naar vrienden, bekende familie en bezoek een supermarkt af en toe en was als ik thuis kom mijn handen.... ... en die dames gingen maar door met wippen met mensen uit landen waar de besmettingen grotere waren in januari, chica, zuid korea en Italie....

cheasehead
20 maart 2020, 19:42
Je loopt nou eenmaal een potentieel verhoogd risico in de sex business zowel als klant als dvp zeker met dit virus wat bekend staat als zeer besmettelijk.
Maar deze situatie met betrekking tot het virus met als gevolg een pandemie is het voor iedereen extra uitkijken en vooral je eigen verantwoordelijkheid nemen door bepaalde dingen te mijden of te laten en hierin bedoel ik niet alleen de sex business, maar ook horeca, feesten, pretparken enz....

Wat mij betreft mag Rutte nog een stapje verder gaan in zijn maatregelen.

Iedereen in Nederland zal dingen moeten gaan laten en concessies moeten doen.

Laten we wel hopen dat iedereen er gezond uitkomt uit deze bizarre situatie waarin we ons momenteel bevinden

627 doden in één dag in Italië
In Italië zijn de afgelopen dag 627 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, melden de autoriteiten. Niet eerder kwamen er op één dag zoveel doden bij. Gisteren kwamen er 427 doden bij in 24 uur tijd.

Het dodental in Italië staat nu op 4032. Ruim 5100 mensen zijn genezen.

WANDELAAR5
20 maart 2020, 19:45
Schokkend:
https://www.geenstijl.nl/5152512/video-ziekenhuisarts-in-uden-legt-de-zeer-alarmerende-situatie-in-nederland-uit-we-zijn-vier-muren-met-alleen-maar-besmette-patienten/

Maar binnenkort de realiteit in heel NL, want dit was 3 dagen geleden....

Kwibus2
20 maart 2020, 19:48
Wat Phea stelt is helemaal juist.

Neem het sterk wisselende percentage van mensen die overlijden aan het Corona virus.
Dat percentage is gebaseerd op het bekende aantal besmettingen
In Bergamo, een van de zwaar getroffen gebieden in Italië, ligt dat percentage hoog met 7,7%.
Daar mag je uit afleiden dat het aantal geregistreerde besmettiingen in Italië te laag is.

Bij betrouwbaardere aantallen besmette personen is het mortaliteitspercentage veel lager.
De WHO schat dat het uiteindelijk rond de 1% zal uitkomen.
Daarmee is corona tien keer ernstiger dan een gemiddeld griepvirus.

yylover
20 maart 2020, 19:54
Nu er in Duitsland 17700 besmettingen zijn met 48 doden, en het gegeven dat er in Nederland veel minder wordt getest met 106 doden (en 3000 besmettingen), kom je dus uit op ca. 35 tot 40 duizend werkelijke besmettingen in Nederland.

kempie
20 maart 2020, 19:55
Schokkend:
https://www.geenstijl.nl/5152512/video-ziekenhuisarts-in-uden-legt-de-zeer-alarmerende-situatie-in-nederland-uit-we-zijn-vier-muren-met-alleen-maar-besmette-patienten/

Maar binnenkort de realiteit in heel NL, want dit was 3 dagen geleden....

Bron geen stijl. Ik hoef het niet eens te lezen om te weten dat het nep nieuws is.

John mc Snek
20 maart 2020, 20:32
Bron geen stijl. Ik hoef het niet eens te lezen om te weten dat het nep nieuws is.

Ik ken iemand die in dat ziekenhuis werkt en helaas is het de droevige realiteit...

Verder onderschrijf ik deze comment:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200320/d253a203282cfe80b38277f0da5e2182.jpg

Al hoop ik natuurlijk dat ik er helemaal naast zit en we over twee weken uit deze ellende zijn...

WANDELAAR5
20 maart 2020, 21:16

Inderdaad beroerde bron, maar NOS geeft ook aan dat ze dit Skype bericht in hun bezit hebben. En hebben het inmiddels ook geplaatst. https://nos.nl/artikel/2327776-brabantse-ziekenhuizen-we-gaan-plat-en-hebben-hulp-nodig.html

Haradamannetje
20 maart 2020, 21:18
Ik sta er van te kijken.

Groet, schoolmeester.

Je moet Facebook eens openen, hoeveel specialisten daar wel niet zitten is abnormaal :)

de duisburg spesjalist
20 maart 2020, 22:20
brian ik baseer dat op vermoedens, net zoals nu in nederland middels vermoedens beleid wordt gemaakt.... we weten helemaal niet wanneer dat Virus in europa is begonnen.... dat zijn allemaal aannames op basis van beschikbare testen... die dan positief of negatief testen... en in het begin bij echt zieke mensen, en 80% wordt nauwelijks ziek, hoogstens een paar dagen, daarom dendert het nu maar door met besmettingen... ik zit al dagen thuis , was mijn ahanden, ga niet naar vrienden, bekende familie en bezoek een supermarkt af en toe en was als ik thuis kom mijn handen.... ... en die dames gingen maar door met wippen met mensen uit landen waar de besmettingen grotere waren in januari, chica, zuid korea en Italie....

EN nu sla jij de spijker op de kop .

yylover
20 maart 2020, 22:34
https://edition.cnn.com/2020/03/20/health/covid-19-recovery-rates-intl/index.html

broodpoot
20 maart 2020, 23:24
In Bergamo, een van de zwaar getroffen gebieden in Italië, ligt dat percentage hoog met 7,7%.
Daar mag je uit afleiden dat het aantal geregistreerde besmettiingen in Italië te laag is.

Ik heb begrepen dat Bergamo een "oude vandagengemeente" is in Italië. Relatief een hoop ouderen en die zijn nou eenmaal de pineut met dit klotevirus.

Goedemorgenallemaal
20 maart 2020, 23:52
Ik ken iemand die in dat ziekenhuis werkt en helaas is het de droevige realiteit...

Verder onderschrijf ik deze comment:

In de meeste landen waarin overgegaan is tot wat de voorstanders "lockdown"noemen gebeurt niety zo gek veel anders als hier. Misscgien dat er hier wat meer winkels meer open zjin maar dat is het dan ook. Zo'n beetje overal wordt gewoon gewerkt, echter zoveel mogelijk vanuit huis. Als dat niet kan dat ga je maar naar je werk als je niet ziek bent of in de omgeving van en patient bent. Een paar landen verbieden samenscholingen maar dat is dan ook het enige wat wezenlijk verder gaat dan hier.

ja er moet meer getest worden en waarom kunnen we dat niet? Omdat we in Nederland vooral diensten en transport land zijn geworden, en dat zelf zo hebben geregeld. En mooi gevonden.

Sphinx
21 maart 2020, 00:18
Ik heb begrepen dat Bergamo een "oude vandagengemeente" is in Italië. Relatief een hoop ouderen en die zijn nou eenmaal de pineut met dit klotevirus.

Niet alleen dat: veel ouderen wíllen helemaal niet naar een ziekenhuis en vinden het goed geweest. Liever stilletjes thuis omvallen dan in de hectiek van een noodziekenhuis.

China loopt zich nu wel een beetje op de borst te kloppen dat "iedereen van hun strenge maatregelen kan leren", maar de eerste strenge maatregelen waren toch echt het arresteren van de boodschappers dat het covid19 virus er aan kwam. Alleen Taiwan was zo slim direct alles te gaan testen en controleren toen de eerste berichten kwamen, terwijl China de vakanties en partijcongressen liever niet onderbrak.

RIKLAVERGE
21 maart 2020, 01:48
China loopt zich nu wel een beetje op de borst te kloppen dat "iedereen van hun strenge maatregelen kan leren",*

Ja, men moet toch niet vergeten dat China, door het niet streng op te treden tegen het wild slachten van exotische dieren, aan de oorsprong is van deze pandemie. Daarna hebben zij het zwijgen opgelegd aan de doktor die alarm sloeg, en pas nadien toen zij zagen dat het uit de hand liep, zijn ze dan zeer streng opgetreden.
Trump heeft niet volledig ongelijk wanneer hij over de "chinese virus" speekt.

Brad Clitt
21 maart 2020, 09:44
Die 1.5 meter afstand houden is overigens een lachertje, volgens mij kun je beter minstens 10 meter afstand houden. Op de plekken waar ik werk is die 1.5 meter sowieso een utopie (hamsteraars en/of collega's), maar van de werkgevers krijg ik bijvoorbeeld nog niet eens een mondkapje (maar die zijn ook niet voorhanden omdat Nederland natuurlijk weer op alle vlakken achter de feiten aanloopt). Aangezien het virus urenlang in de lucht kan blijven hangen en dan vooral binnen kun je dus ook besmet worden als er in geen velden of wegen iemand te zien is, natuurlijk is de kans dan wel een stuk kleiner. Maar so far so good, ik hou me maar vast aan de gedachte dat het gierdolheidsvirus de overhand blijft houden in mij...

Als ik de macht zou hebben in dit land dan zou ik wel weten wat er gedaan moet worden om dit virus te bestrijden, maar het gaat te ver om dit hier eventjes te gaan uitleggen. Naar mij wordt er toch niet geluisterd, dus laat maar. Trouwens, het zou toch niet uitvoerbaar zijn hier in NL (maar ook in andere West-Europese landen) want naast een uitgeholde gezondheidszorg is ook het leger en de politiemacht tot op het bot uitgekleed.

Piet Plezier
21 maart 2020, 09:58
toen wilde ze niet luisteren, en zitten we ermee.

33448

Brad Clitt
21 maart 2020, 10:07
@ Piet Plezier

Ik weet dat je graag carnaval viert, maar dat had ook afgelast moeten worden.
Onvergeeflijke blunder van de diverse regeringen, want juist in de carnavalsregio's is het nu goed mis.
Ik noem Noord-Brabant, Limburg, NRW, NO-Frankrijk, Zuid-Duitsland, Noord-Italie.

wervelwind
21 maart 2020, 10:33
Aangezien het virus urenlang in de lucht kan blijven hangen en dan vooral binnen kun je dus ook besmet worden als er in geen velden of wegen iemand te zien is, natuurlijk is de kans dan wel een stuk kleiner.

Dit is (gelukkig) niet waar. Buiten het lichaam en in de lucht is het virus binnen een kwartier kapot. Op oppervlakken kan het enkele uren overleven vandaar de zin van handen wassen en/of oppervlakken ontsmetten.

Goedemorgenallemaal
21 maart 2020, 10:45
Dit is (gelukkig) niet waar. Buiten het lichaam en in de lucht is het virus binnen een kwartier kapot. Op oppervlakken kan het enkele uren overleven vandaar de zin van handen wassen en/of oppervlakken ontsmetten.
Via mijn huidige nevenberoep
https://www.everydayprojects.org/covid19-guide-for-visual-journalists

Do sanitize everything. Assume that all objects, including all of your equipment, are contaminated with SARS-CoV-2. Here’s how long SARS-CoV-2 can survive on different surfaces, followed by a list of effective ways to kill SARS-CoV-2.

A) Survival time by material (Doremalen, NEJM, 2020; Kampf, JHI, 2020) – these are all estimates that do not account for large volume of virus (such as being spit on or directly sneezed-on at short range)

i. Plastic – 72 hours
ii. Silicon Rubber – 110 hours
iii. Glass – 96 hours
iv. Stainless Steel – 48 hours
v. Copper – 8 hours
vi. Cardboard – 24 hours
vii. Clothes/Cloth – 1 hour

B) Sanitizers – here is the science, use your own judgment about what should or shouldn’t be used on your equipment. I personally use ethanol-based sanitizer on my phone every time I walk in the door and chlorhexidine-based wipes on medical equipment at the hospital. Many medical labs use an ethanol spray.

i. Soap and water – this is very effective at breaking down dirt layers, which can trap virus on your skin, as well as directly destroying SARS-CoV-2 virus if applied for > 20 seconds.
ii. Ethanol – must be >60% to sanitize, but I would highly recommend >70% ethanol to ensure effectiveness - the higher the concentration the shorter the time needed to kill virus.
iii. Hydrogen peroxide – must be > 0.5% and left on for 1 minute (at that concentration)
iv. Chlorhexidine digluconate – must be >0.02% and left on for 10 minutes (at that concentration)
v. Bleach (or sodium hypochlorite) – at concentrations >0.21% and left on for 30 seconds [this can be made by mixing 1 part bleach to 10 parts water (or 3 Tablespoons of bleach in 2 cups of water) and only stays active for about 24 hours, so don’t make a big batch and don’t mix bleach with anything else besides water, because chemistry].
vi. UV light – At this time, I was unable to find any sources definitively stating the amount of UV light exposure needed to kill SARS-CoV-2. Consider sunlight a bonus, but don’t rely on it to sanitize equipment.

En een duidelijk draadje over de Duitse aanpak...
https://twitter.com/Walrathis/status/1241244124851945473?s=20

Piet Plezier
21 maart 2020, 12:29
0,0 controle aan de grens Gennep, Goch.

zeppos58
21 maart 2020, 12:33
Reken om minstens 10 weken, minstens dan, nadien zullen er misschien druppelsgewijs wat grenzen open gaan, afhankelijk hoe de toestand is in andere landen.
Voor de Roemeense Bulgaarse.... meiden terug zijn kan de zomer al tegen zijn einde lopen.

Dit is geen griepje om mee te lachen, te weinig mensen nemen het nog au serieus.

Wie weet doet de opblaaspop industrie goede zaken

Shakir
21 maart 2020, 12:38
Dat is hierboven een realistische weergave. Virologen bereiden ons er al mentaal op voor op een zomer zonder vakantie, zonder festivals,...
Ik reken erop dat de clubs terug deftig kunnen draaien vanaf midden september.

Tel hierbij de economische recessie op, met minder klandizie tot gevolg, dan denk ook wel dat de opstartperiode moeizaam zou kunnen verlopen.

pret
21 maart 2020, 12:53
Ik vrees dat het langer dan september zal zijn. Reken maar op minimaal een jaar.

Piet Plezier
21 maart 2020, 12:57
ik weet niet of er zoveel vrouwen terug zijn
Volgens mijn connecties valt dat wel mee
Er zijn er verschillende dames die doen nu EscortWerk met vaste klanten
De dames kunnen ook niet leven van de lucht

Piet Plezier
21 maart 2020, 13:03
de clubs kunnen nu mooi alles renoveren, want er is wat achterstallig onderhoud in verschillende clubs.
Kijk normaal willen ze niet dicht maar nu moeten ze dicht.
Maar er zal wel nergens iets gebeuren ben ik bang voor.

mentholbear
21 maart 2020, 13:08
0,0 controle aan de grens Gennep, Goch.

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?33960-Beste-Recensie-van-de-maand-Maart-2020-(jury-Piet-Plezier)&p=691998#post691998

Ho ho Piet, eerst je huiswerk afmaken voordat je gaat buitenspelen met je vriendje Koos ;)

Huubhuubbarbatruuk
21 maart 2020, 13:11
https://m.soundcloud.com/niels-lunsing/de-machten-achter-covid-19

Shakir
21 maart 2020, 13:13
Ik vrees dat het langer dan september zal zijn. Reken maar op minimaal een jaar.
:angst: :angst: :angst:

Ik hoop dat je geen gelijk hebt, pret! Jouw voorspellingen over YY waren trouwens ook uitgekomen.
Een reset van het clubgebeuren is mogelijk. Minder klandizie, minder clubs door faillissementen, verhoging sessieprijzen,...

Ik hou in ieder geval een clubtour van een volledige week in gedachte tijdens de herfstvakantie.

Piet Plezier
21 maart 2020, 13:16
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?33960-Beste-Recensie-van-de-maand-Maart-2020-(jury-Piet-Plezier)&p=691998#post691998

Ho ho Piet, eerst je huiswerk afmaken voordat je gaat buitenspelen met je vriendje Koos ;)

we zitten nu in Recklinghausen, morgen komt de uitslag

Willem2
21 maart 2020, 14:35
30 nieuwe coronadoden in België
België meldt dat er in de afgelopen 24 uur dertig mensen aan de gevolgen van corona zijn overleden. Alles bijeen heeft het virus in België tot dusver aan 67 mensen het leven gekost, van wie de meesten ouder waren dan 65 jaar.

Er zijn 558 nieuwe besmettingen vastgesteld; in totaal zijn er 2815 geregistreerde coronabesmettingen in Vlaanderen en Wallonië samen. 238 coronapatiënten worden verpleegd op de intensive care, in totaal zijn er 1900 IC-bedden beschikbaar. .... https://nos.nl/liveblog/2327827-drukte-op-zaterdagse-markten-bijna-5000-coronagevallen-erbij-in-spanje.html

Badslippers
21 maart 2020, 16:01

Jouw kennissenkring moet wel enorm groot en gevarieerd zijn.

Verder onderschrijf ik deze comment

Comment? Tendentieuze rommel zul je bedoelen. Alleen al de bewering
"De reden dat dit land niet in lockdown gaat, is puur en alleen om de economie te redden."
is nergens op gebaseerd.

Of heb je nog een kennis in het crisisteam van Rutte zitten die jou gesouffleerd heeft?

En dat stukje van: "Kijk naar de jeugd . . . "
Natuurlijk is de jeugd niet geïnteresseerd in het aantal coronadoden net zo min als dat ze geïnteresseerd zijn in het seksleven van hun ouders. Jeugd is geïnteresseerd in hun mobieltje en vooral of dit opgeladen is, of de Red-Bull in de aanbieding is, waar de nieuwste Nike's te koop zijn, YouTube filmpjes kijken en slap kletsen met elkaar. Er zijn altijd uitzonderingen. Greeta Turnbrug zit momenteel te balen dat het coronavirus de wereld eerder verwoest dan het klimaat.

Wentelt Eefje
21 maart 2020, 16:08
Had me goed voorbereid om met grondige reden de grens te kunnen passeren, maar ook naar Westfalen rijden vanuBijna alle Duitsers doen hier net over de grens boodschappen met wegwerphandschoentjes aan en sjaal of bandana of mondkapjes voor. Caissières wisselen hun handschoentjes wanneer iemand contant betaald heeft in plaats van gepind. Bij veel supermarkten en drogisterijen staan strepen of kruisjes in het verlengde van de kassa op 2 m afstand.

Picasso 1
21 maart 2020, 16:30
maar van de werkgevers krijg ik bijvoorbeeld nog niet eens een mondkapje (maar die zijn ook niet voorhanden omdat Nederland natuurlijk weer op alle vlakken achter de feiten aanloopt).

Het schijnt weinig te helpen om niet besmet te raken maar het helpt wel om anderen niet te besmetten (bij praten, kuchen, etc komen druppeltjes minder ver als je een mondkapje hebt).
Sowieso schijnt dat virussen je ook via je ogen je kunnen besmetten. Kuch en of praat-druppeltjes in de lucht kunnen je ogen raken. Dus dan heb je ook een bril nodig.....

*Disclaimer: ben geen deskundige, dit is borrelpraat op een hoerenforum (voor zoverre sommigen dat, na jaren op dit forum, nog niet weten)

mentholbear
21 maart 2020, 16:31
we zitten nu in Recklinghausen, morgen komt de uitslag

Hoop dat jullie van je uitstapje genoten hebben, maar zou toch wat proberen te matigen. Vooral omdat je als ik me niet vergis ook nogal es bij je moeder over de vloer komt.

We kennen mekaar niet echt (keertje in PHG kort gesproken volgens mij) en het zijn natuurlijk mijn zaken nie, maar wou je even een heads up geven. Be well.

Het schijnt weinig te helpen om niet besmet te raken maar het helpt wel om anderen niet te besmetten (bij praten, kuchen, etc komen druppeltjes minder ver als je een mondkapje hebt).

Inderdaad. Vandaar ook de gewoonte in plaatsen als Tokyo en Hong Kong dat men er met mondkapjes rondloopt wanneer je verkouden ofzo bent. Om anderen niet aan te steken.
Voor omstanders ook een duidelijk signaal om gepaste afstand van jou te houden.

Badslippers
21 maart 2020, 17:11
Ach jee, die arme Dr. Fauci. Hij kan wel door de grond zakken. Er zijn al tweets in de trend van "FreeFauci"
https://twitter.com/i/status/1241044023437070338
https://twitter.com/celset2/status/1241069003067600896

Die Trump is toch een leugenaar eerste klas. Het is gewoon lachwekkend. Oké, de presentatrice reageert wat overspannen maar toch.
https://twitter.com/MaddowBlog/status/1241184095302008835

Zo zijn er tal van tweets waarin je kunt zien hoe (in dit geval) Fauci in verlegenheid wordt gebracht. Zijn gezichtsuitdrukking zegt alles. Je zou maar in crisistijd naast zo'n president moeten staan. Kun je beter langs onze groot staatsman Rutte staan.

RIKLAVERGE
21 maart 2020, 18:14
Een medewerker van de IC op de UZ Leuven schrijft over de beschikbare bedden in IC in Europa
per 100.000 inwoners
Duitsland 35
Belgie 16.5
Frankrijk 10.4
Italie 8.6
Nederland 6.7
Hij schrijft : vele beschikbare bedden wilt zeggen vele leven gered. Het zou dus uitleggen waarom Duitsland zo weinig doden heeft

Italie heeft een oudere bevolking, heeft zeer weinig testen uitgevoerd, heeft daardoor ook de contaminatie onderschat. Maar vooral Italie heeft zijn gezondheidsdepartement verwaarloosd

RIKLAVERGE
21 maart 2020, 18:19
Volgens dezelfde auteur, als men de Corona tracker van de Financial Times bekijkt, zou het aantal nieuwe besmetting langzaam dalen in Belgie wanneer het sterk stijgt in Nederland
Verder zegt hij, dat wij allen samen de meeste leven zullen redden door allen thuis te blijven.

satanic surfer
21 maart 2020, 18:48
Inderdaad, het aantal Intensive Care-bedden kan van doorslaggevend belang zijn/worden...Overal worden in allerijl pogingen ondernomen om dit aantal op te schroeven. Bellege zit voorlopig nog aan de goede kant en weinig lijkt erop te duiden dat er een nijpend tekort komt dataangaande wat toch enigszins geruststellend is... Voor Nederland zou dat wel eens uitermate penibel kunnen worden (worden nou al transfers richting minder getroffen regio´s ondernomen meen ´k) doch waar het schoentje écht grondig gaat nijpen is the UK waar het aantal besmettingen stijl omhoog gaat en wegens de onwaarschijnlijk langdurige laissez-faire attitude van dhr. B. Johnson en kornuiten het wel eens dramatisch zou kunnen worden als zij dezelfde curve van Spanje&Italije zullen ondergaan (wat toch enigszins plausibel lijkt op basis van de modellen in belendende regio´s)...Zij hebben namelijk een nog lager aantal IC-opties pér inwoner en alle indicatoren duiden erop dat een (semi-)lockdown zin maakt en elke "verloren" dag om daarmee aan te vangen voor exponentijele groei qua aantal infecties zorgt. London zou wel eens ras in brand kunnen staan dataangaande...Onwaarschijnlijk dat ze in the UK het nog steeds bij "advies" houden en blijven talmen...Heeft wat weg van roulette spelen met potentieel funeste gevolgen!!!

RIKLAVERGE
21 maart 2020, 19:13
Uk : het zal hun veel slachtoffers kosten. Financieel zullen zij nog een cumul hebben met de Brexit

phoenix
21 maart 2020, 19:25
snappen jullie dat nou nog niet, in Nederland zijn ziekenhuisbedden duur, in andere landen reken ze meer in levens in plaats van centen... vraag maar aan de huidige minister van gezondheid... 1 verpleegkundige op zoveel bedden ... dat willen ze natuurlijk het liefst vergeten in de politiek, ze sluiten in nederland ook ziekenhuizen als ze niet meer rendabel zijn.... laatste voorbeeld "het slotervaart ziekenhuis.

John mc Snek
21 maart 2020, 19:42
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200321/eb244c4a5786d281e6d7ba04a5473140.jpg
En

https://www.parool.nl/columns-opinie/mensen-waar-zijn-we-mee-bezig-ga-alsjeblieft-niet-bootcampen-en-yogaen-in-het-vondelpark~b6c1ba4a/

‘Mensen, waar zijn we mee bezig? Ga alsjeblieft niet bootcampen en yogaën in het Vondelpark’

Verbaasd keerde verpleegkundige Femma van Megen zaterdagmiddag terug uit het Vondelpark. De oproep van het RIVM, Mark Rutte, de gemeente en vele artsen ten spijt: Amsterdammers houden nauwelijks afstand. Ze bootcampen, spelen en verpozen nog altijd dicht op elkaar.

WANDELAAR5
21 maart 2020, 19:43
Die focus op het aantal IC bedden is begrijpelijk. Maar zonder personeel om beademingsapparatuur te bedienen zinloos. Meeste besmettingen in NL zijn momenteel in de zorg (officieel gerapporteerd 5-10%) door onvoldoende training en onvoldoende beschermingsmiddelen. Daar zit het echte probleem. Wel goed dat landen als Duitsland zo’n grote capaciteit hebben. Dat gaat zeker levens redden!

Statistieken over het aantal besmettingen zeggen niets meer. Er is in NL onvoldoende testcapaciteit. Dus daar hoef je ook niet te vergelijken met andere landen. We kunnen helaas alleen het aantal dodelijke slachtoffers blijven tellen en dat gaat nergens in Europa goed. Hooguit lopen we achter bij Italië. En sommige landen iets verder dan andere.

Wat wij moeten doen is afstand houden en het aantal contacten zo klein mogelijk houden. Velen die geen last hadden hebben het virus onwetend verspreid. Dat is de enige manier om de ziekenhuizen niet teveel over te belasten. Maar dat de ziekenhuizen in NL overbelast gaan worden is een statistische zekerheid.

Goedemorgenallemaal
21 maart 2020, 19:59
‘Mensen, waar zijn we mee bezig? Ga alsjeblieft niet bootcampen en yogaën in het Vondelpark’
Verbaasd keerde verpleegkundige Femma van Megen zaterdagmiddag terug uit het Vondelpark. De oproep van het RIVM, Mark Rutte, de gemeente en vele artsen ten spijt: Amsterdammers houden nauwelijks afstand. Ze bootcampen, spelen en verpozen nog altijd dicht op elkaar.

De Belgische "Lockdown". Ik zie met deze open regels niet waarom ze zich zo druk maken.
https://www.info-coronavirus.be/nl/faqs/

Blijven cafés en restaurants open?

Cafés, uitgaansgelegenheden en feestzalen moeten sluiten. Restaurants moeten hun eetzaal sluiten. Het verbod geldt ook voor de terrassen van deze etablissementen. Bedrijfsrestaurants sluiten ook. Terrasmeubilair moet binnen gehaald te worden.

Kunnen we nog eten afhalen en eten bestellen?

Restaurants die aan thuislevering doen, een traiteurdienst of drive-in aanbieden, mogen hun keuken wel openen. Als je eten afhaalt, moet je de sociale afstandsregels respecteren.
Eten afhalen en leveren mag enkel tussen 7u en 22u.

Blijven broodjeszaken en frituren open?

Snackbars, broodjeszaken, frituren, ... blijven open. Er moet op gelet worden dat er geen lange wachtrijen ontstaan en zoveel mogelijk buiten laten aanschuiven. Het verbod geldt ook voor de terrassen van deze etablissementen.

Is mijn lokale markt open?

Markten zijn verboden behalve in gemeenten waar dat noodzakelijk is voor de voedselvoorziening van de lokale bevolking, wanneer er bijvoorbeeld geen supermarkt aanwezig is. De lokale overheid moet de maatregelen van sociale afstand kunnen garanderen. Als dat niet kan, wordt de markt gesloten.

Zijn foodtrucks toegelaten?

Foodtrucks zijn verboden behalve individuele foodtrucks die complete meeneemmaaltijden aanbieden die als een complete maaltijd beschouw worden (vb. dus geen verkoop van ijsjes en wafels. ).....

En speciaal voor PP...
33455

John mc Snek
21 maart 2020, 20:11
https://www.amstelveenz.nl/nieuws/verbazing-en-onbegrip-om-drukte-voor-bloesempark.html

Tja...

https://www.ad.nl/buitenland/aangrijpende-situatie-in-ziekenhuis-bergamo-iedereen-moet-deze-beelden-zien~a050552ea/

De beelden maken indruk, maar de lokale dokters en verplegers willen dat het publiek deze taferelen te zien krijgt. ,,Stel jullie regering de vraag of ze wel genoeg onderneemt tegen het coronavirus. Wij wisten niet wat op ons afkwam. Dat excuus kunnen jullie niet meer gebruiken”, klinkt het.

John mc Snek
21 maart 2020, 23:58
https://www.zeelandnet.nl/nieuws/roemenie-sluit-de-grenzen-voor-buitenlanders

Buitenlanders kunnen alleen nog binnenkomen als daarvoor een noodzakelijke reden is. Een doorreis door het land is nog wel mogelijk via gecontroleerde routes. De maatregelen gaan zondagavond in.

Ook is een avondklok ingesteld die de hele nacht geldt. Overdag mogen de Roemenen hun huis verlaten, maar geen groepen van meer dan drie personen vormen die niet uit hetzelfde huishouden komen.

Goedemorgenallemaal
22 maart 2020, 00:16
33456

Big30
22 maart 2020, 02:17
De Italiaanse regering heeft besloten dat alle 'niet-strategische bedrijven' voor 15 dagen de deuren moeten sluiten. Dat maakte premier Giuseppe Conte zaterdagavond bekend tijdens een toespraak op de Italiaanse televisie.

Het regeringsbesluit betekent dat alleen de supermarkten, apotheken, postkantoren en banken open mogen blijven. Ook blijven cruciale overheidsdiensten en het vervoersstelsel zoveel mogelijk in bedrijf.

Sluiting van alle andere bedrijven tot 3 april is volgens Conte nodig om ,,ervoor te zorgen dat iedere Italiaan verzekerd blijft van de essentiële diensten''.

In Italië zijn sinds vrijdag 800 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat is het hoogste aantal op één dag sinds de uitbraak van het virus in het land. Het totale aantal doden in het land steeg tot 4825.

https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/live-italie-sluit-alle-niet-essentiele-bedrijven-vvd-leider-dijkhoff-blijf-in-je-eigen-bubbel~a3523299/

mentholbear
22 maart 2020, 03:58
En mensen die nog steeds uitjes maken naar het park, geen afstand van elkaar houden, etc. Straks zit er niks anders op dan een totale lockdown. Maar dat lijkt blijkbaar voor sommigen een zorg voor later te zijn...

Big30
22 maart 2020, 09:36
Ausgangssperre wegen Corona-Krise? Heute ist der Tag der Entscheidung

Heute um 14 Uhr zieht Bundeskanzlerin Angela Merkel (65, CDU) gemeinsam mit den 16 Ministerpräsidenten der Länder Bilanz!

▶︎Halten sich die Bürger freiwillig an die Regeln - möglichst zuhause bleiben, Abstand halten, keine Corona-Partys.

▶︎ Oder muss es härtere Maßnahmen zur Eindämmung des Coronavirus geben?

Heißt: Sollten sich die Deutschen am Wochenende nicht einsichtig genug gezeigt haben, drohen bundesweite Ausgangssperren!
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/ausgangssperre-wegen-corona-krise-sonntag-ist-der-tag-der-entscheidung-69545272.bild.html

Benieuwd wat in Duitsland besloten gaat worden. Mocht in Duitsland tot verbod worden besloten lijkt het me dat NL waarschijnlijk zal volgen, zeker als je leest hoe men zaterdag met het advies tot social distancing omging.

WANDELAAR5
22 maart 2020, 10:29
https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/ausgangssperre-wegen-corona-krise-sonntag-ist-der-tag-der-entscheidung-69545272.bild.html

Benieuwd wat in Duitsland besloten gaat worden. Mocht in Duitsland tot verbod worden besloten lijkt het me dat NL waarschijnlijk zal volgen, zeker als je leest hoe men zaterdag met het advies tot social distancing omging.

Zouden ze op dit forum meegelezen hebben wat Piet Plezier en Koos Alberts uitgespookt hebben?

Goedemorgenallemaal
22 maart 2020, 12:28
En mensen die nog steeds uitjes maken naar het park, geen afstand van elkaar houden, etc. Straks zit er niks anders op dan een totale lockdown. Maar dat lijkt blijkbaar voor sommigen een zorg voor later te zijn...

Een samenscholingsverbod is makkelijker te handhaven dan een lockdown met alle regels, want dan moet iedere keer weer een handhaver naar de mensen toelopen om te vragen hoe of wat en om een een of andere verklaring te lezen, da's allemaal besmettingsmogelijkheden en tijs nabij mensen. Iedereen mag de straat op maar niet met meer dan met 2 personen of op ruime afstand van elkaar , dat zie je in een oogopslag, je komt niet nodeloos dichterbij om iets te controleren, je controleert alleen als je ziet dat het fout is. of je ziet dat het Piet en Koos zijn. Minder belasting voor handhavers.

Kijk nu komt bij mij een peloton moutainbikers voorbij, keurig op 4-5 meter afstand van elkaar.
Het zijn er trouwens sowieso minder nu ze niet na afloop op café kunnen bier drinken.

Piet Plezier
22 maart 2020, 12:47
Zouden ze op dit forum meegelezen hebben wat Piet Plezier en Koos Alberts uitgespookt hebben?

wat wij uitgespookt hebben, beetje eten drinken en sexen. Die dames zaten zich ook te vervelen

BP2
22 maart 2020, 13:18

.

In elk eu land is er zwaar onvoldoende testcapaciteit dus de echte besmettingen liggen vele malen hoger dus het sterfepercentage daalt. Maar in Italie zijn de icees zwaar overbelast waardoor mensen geen bed meer kunnen bemachtigen en het sterftepercentage weer stijgt en dat is de echte crises. In Nl dat onderaan staat van de rijkere eu landen met nog geen 7 ic bedden op 100.000 inwoners -zelfs nog onder Italie en ver van Dtsl af - zal het allemaal wel goed komen omdat een geschiedenisleraar en een RIVM slaapkop met een stalen gezicht doen alsof wat halfzachte maatregelen het tij kunnen keren. Dat gaat niet lukken. Maatregelen nu kunnne het tij keren binnen 14 dagen, dus als nu Brabantse ziekenhuizen (Bernhoven oa) het al niet meer aankunnen en de halfzachte maatregelen werken niet, dan zitten we over 2 weken in Noord Italiaanse toestanden. Eenheid is belangrijk en dat iedereen er de schouders maximaal onder zet maar een goed strijdplan is de basis. Die lock down die komt heel snel en dan hebben we kostbare tijd verspild zoals we al kostbare tijd verspillen sinds de uitbraak in China.

RIKLAVERGE
22 maart 2020, 13:36
De Block drijft testcapaciteit op

Om de stijgende vraag naar testen op het coronavirus te coördineren, heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block een taskforce opgericht onder leiding van minister Philippe De Backer. Deze taskforce heeft als eerste doel de Belgische testcapaciteit significant uit te breiden.

Daarbij rekenen de autoriteiten op een gezamenlijke inspanning van klinische en hospitaallabo's, universiteiten, biotech- en farmabedrijven en leveranciers van machines en reagentia, die zich onmiddellijk bereid toonden om te helpen. Dat blijkt zondag uit een mededeling van het kabinet van De Backer.

'Nu al zijn er 29 labo's die testen, maar we willen er meer uitvoeren, ook op zorgend personeel. Nu testen we meer dan 2.000 mensen per dag en die capaciteit kan omhoog', zei De Block in 'De zevende dag'.

De Wereldgezondheidsorganisatie (WGO) had eerder duidelijk gemaakt dat het opschalen van het aantal testen een noodzakelijke succesfactor is in de strijd tegen Covid-19. Ook als de piek voorbij is, is het noodzakelijk om intensief te blijven monitoren hoe het virus zich verspreidt om een nieuwe opflakkering te vermijden.*'Het Nationaal Referentielabo van de KU Leuven en het Geneesmiddelenagentschap FAGG zullen de kwaliteit van de testen garanderen', klinkt het.

Goedemorgenallemaal
22 maart 2020, 13:37
Thierry steunt kabinet en is voor social distancing.
Hij noemt het alleen anders..
Een tweet
33463
Het originele plaatje
33464
Het artikel
https://globalnews.ca/news/6709071/coronavirus-social-distancing-math/
Aangezien alle domme mensen van Nederland gisteren op een paar stukken strand, een bospad in Amsterdam, een paar IKEA's stonden of met zijn tween op weg naar sex waren omdat het nog mag denk ik dat we die 75% minder contact nu ruimschoots halen...