PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

Eddy_V
24 juni 2021, 22:41
Heeft het Verenigd Koninkrijk dan geen zomer?
Altijd regen daar aan de overkant, waarom denk je dat ze allemaal zo bleek zien en als rode kreeften verbranden als er eens een keer een zonnige dag is of als ze naar Spanje gaan voor hun vakantie ?

Goedemorgenallemaal
25 juni 2021, 10:16
Of misschien is het hun beroemde gezonde ontbijt. Of beiden.
Of toch dat ze voor heel veel mensen in huh wijsheid hebben besloten wat meer tijd dan door de makers aanbevolen tussen prik 1 en prik twee te doen.

WA
25 juni 2021, 11:53
In Israël is ook geen zomer dit jaar…..

Herintroducties van het dragen van mondkapjes bij gebeurtenissen die binnen plaats vinden. https://www.theguardian.com/world/2021/jun/25/israel-resumes-indoor-mask-requirement-after-rise-in-covid-cases

We gaan gewoon weer keihard op onze plaat, nog voor de zomer voorbij is…… Gaat naar de club nu het nog kan….

pret
25 juni 2021, 13:04
In Israel was zowat hele bevolking toch gevaccineerd met Pfizer/Biontech, welke bestand zou moeten zijn tegen Delta-variant. Hoe kan het dan dat ze maatregelen nemen, snap er helemaal niks meer van?

Meme Moo
25 juni 2021, 13:11
In Israel was zowat hele bevolking toch gevaccineerd met Pfizer/Biontech, welke bestand zou moeten zijn tegen Delta-variant. Hoe kan het dan dat ze maatregelen nemen, snap er helemaal niks meer van?

Lees ff het artikel in de bovenstaande link: nog lang niet iedereen heeft dubbele vaccinatie gekregen daar!

pret
25 juni 2021, 13:51
Lees ff het artikel in de bovenstaande link: nog lang niet iedereen heeft dubbele vaccinatie gekregen daar!

Wat is iedereen? Volgens ourworlddata zijn 59,6% van de Israëlische bevolkingsgroep volledig gevaccineerd. Ik ga ervan uit dat overgrote resterende deel (bijv kinderen, genezen van Corona enz) niet aanmerking komen voor een vaccinatie.

zeppos58
25 juni 2021, 14:36
Aangepaste kaart van de EU uit de Re-Open EU app, de officiële kaart dus, sommige landen hebben een eigen(zinnige) norm.

Vlaanderen kleurt nu GROEN
Brussel en Wallonië blijven ORANJE-GEEL
Het grootste deel van Nederland kleurt nu ook ORANJE-GEEL
In het noorden van Nederland is dan weer een deel GROEN

35343

Meme Moo
25 juni 2021, 14:57
Wat is iedereen? Volgens ourworlddata zijn 59,6% van de Israëlische bevolkingsgroep volledig gevaccineerd. Ik ga ervan uit dat overgrote resterende deel (bijv kinderen, genezen van Corona enz) niet aanmerking komen voor een vaccinatie.

Hij refereerde aan ‘zowat de hele bevolking’.
Blijkt dus om ca. de helft te gaan die volledig gevaccineerd is in Israël.
Lijkt me niet dat dit allemaal om kinderen gaat.

Goedemorgenallemaal
25 juni 2021, 19:11
Voor het merendeel wel, de categorie van 0 tot 14 jaar in Israel is ongeveer 27% van de bevolking. Helaas kan ik niet snel achterhalen welk aandeel 14, 15 16, 17 jaar oud heeft maar ik denk dat je daarmee dik boven de 30% komt en als je daar nog een paar % weigeraars bij telt zit je snel aan die 40,4% en ja, nu overweegt (of heeft al besloten)Israel ook jongeren onder de 18 te vaccineren.

pret
25 juni 2021, 20:11

Resterende zijn dus Palestijnen die ze bewust niet hebben gevaccineerd :teuflisch:

Meme Moo
25 juni 2021, 20:38
Resterende zijn dus Palestijnen die ze bewust niet hebben gevaccineerd :teuflisch:

Die wilden de vaccins niet van de Israëli’s maar ze zelf regelen; wél de feiten volgen Pret!

pietpotent44
25 juni 2021, 20:40
Die wilden de vaccins niet van de Israëli’s maar ze zelf regelen; wél de feiten volgen Pret!
Nee, ze sturen daar de vaccinaties naar toe per raket.
Vandaar dat ze niet goed meer werken :biggrin:

Maar serieus. Er is erg weinig aan de hand in Israel. Slechts zeer marginale stijging van enkele dagen voor zowel besmettingen, doden als IC opnames. Zelfde geldt voor de UK. Dat komt door de Delta variant, die langzaam maar zeker de dominante variant wordt (en in sommige landen al is), en waar vaccins minder goed tegen werken. Maar doordat het zomer is, heeft dat niet of nauwelijks ernstige gevolgen. Kan wel problemen geven in het najaar.

Israel is nogal van de maatregelen en het vaccineren. Daarom zijn ze ook bloedfanatiek bij elke mogelijke potentiele dreiging. Dat wil niet zeggen dat er werkelijk veel aan de hand is nu. Het is vooral de berichtgeving.

schoolmeester
25 juni 2021, 20:52
Raket ? Pietpotent44 heeft teveel films gekeken.

pietpotent44
25 juni 2021, 21:02
Raket ? Pietpotent44 heeft teveel films gekeken.

https://www.youtube.com/watch?v=wFVITG5Ymnc&t=101s

pret
25 juni 2021, 21:16

Ik kan ze geen ongelijk geven, wie gaat nou vaccinatie innemen van zijn bezetters? Immers je weet nooit zeker wat in ze in je geen spuiten onder de nom van vaccinatie.

Meme Moo
25 juni 2021, 21:22
Ik kan ze geen ongelijk geven, wie gaat nou vaccinatie innemen van zijn bezetters? Immers je weet nooit zeker wat in ze in je geen spuiten onder de nom van vaccinatie.

Zoals de waard is…

Willem2
25 juni 2021, 23:36
Het grootste deel van Nederland kleurt nu ook ORANJE-GEEL

[/COLOR][/B]

Daar zijn velen trots op ;)

zeppos58
26 juni 2021, 11:09
Dit gaat over de Belgische cijfers.....

In de week van 16 tot en met 22 juni overleden elke dag gemiddeld 5 mensen aan de gevolgen van het coronavirus. Dat cijfer is met 12 procent gedaald in vergelijking met de week ervoor (9 tot en met 15 juni). Sinds het begin van de pandemie zijn in ons land 25.160 overlijdens geregistreerd.
Tussen 16 en 22 juni werden per dag gemiddeld 358 nieuwe besmettingen bevestigd, dat is 41 procent minder dan de week ervoor. Sinds het begin van de pandemie zijn in ons land al 1.082.476 besmettingen geregistreerd.
Tussen 16 en 22 juni werden dagelijks gemiddeld 38.300 tests afgenomen. Dat is 3 procent minder dan de week ervoor.
De positiviteitsratio tussen 16 en 22 juni (het aantal positieve testen op het totale aantal testen) bedroeg 1,3 procent (0,7 procent minder dan vorige week). Dat betekent dat net iets meer dan 1 op de 100 van de afgenomen testen positief is. De Wereldgezondheidsorganisatie WHO vindt een ratio boven 5 zorgwekkend, de Europese CDC -het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding - houdt het cijfer van 4 aan.
De R-waarde of het reproductiegetal, het cijfer dat aangeeft hoe snel het virus zich verspreidt, zit momenteel op 0,80. Dat betekent dat elke persoon die besmet is met het coronavirus gemiddeld minder dan 1 andere persoon besmet. Als de R-waarde onder de 1 daalt, krimpt de epidemie. Stijgt de R-waarde boven de 1, dan groeit de epidemie.

Je kunt de meest recente grafieken van de besmettingen (https://datastudio.google.com/embed/reporting/c14a5cfc-cab7-4812-848c-0369173148ab/page/tpRKB), de overlijdens (https://datastudio.google.com/embed/reporting/c14a5cfc-cab7-4812-848c-0369173148ab/page/QTSKB), ziekenhuisopnames (https://datastudio.google.com/embed/reporting/c14a5cfc-cab7-4812-848c-0369173148ab/page/uTSKB) en tests (https://datastudio.google.com/embed/reporting/c14a5cfc-cab7-4812-848c-0369173148ab/page/cUWaB) terugvinden bij het wetenschappelijk instituut Sciensano.

Cijfers over het aantal geleverde vaccins (https://www.health.belgium.be/nl/leveringen-vaccins-en-vaccinatiemateriaal)en het aantal toegediende vaccins (https://datastudio.google.com/embed/reporting/c14a5cfc-cab7-4812-848c-0369173148ab/page/hOMwB) vindt u bij de FOD Volksgezondheid en bij Sciensano. Dat zijn federale cijfers, de Vlaamse vaccinatieteller (https://www.laatjevaccineren.be/vaccinatieteller) toont hoeveel mensen in Vlaanderen gevaccineerd zijn.

Op 5 juni besliste de Interministeriële Conferentie (IMC) dat ook 16- en 17-jarigen) gevaccineerd zullen worden. Daardoor geeft VRT NWS vanaf nu ook de vaccinatiepercentages voor de volledige bevolking mee.

Wat is de positiviteitsratio en hoe moeten we die interpreteren? Dat kan je hier lezen. (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/06/de-positiviteitsratio/)

pietpotent44
26 juni 2021, 22:00
Maareh, alle vaccins hebben aanzienlijk minder effectiviteit tegen de Delta variant.

Wat is aanzienlijk? En wie heeft dat vastgesteld?
En wat Nostredamus ook al zegt, waarschijnlijk zijn de slachtoffers en zieken niet volledig gevaccineerd. Ben wel benieuwd hoeveel volledig gevaccineerden na 2 weken alsnog ziek worden en/of in het ziekenhuis of zelfs IC belanden.

Aanzienlijk is dat 26 van de 73 doden in de UK door de Delta variant volledig waren gevaccineerd. Ofwel ruim 35%.

Wie dat vastgesteld heeft ? Waarschijnlijk een waarnemend of behandelend arts in het ziekenhuis.

Jack-de-Wipper
26 juni 2021, 22:22
Vanavond zeiden ze op Nieuwsuur dat de huidige vaccinaties ook goed beschermen tegen de Deltavariant.
Laten we daar maar van uit gaan dan.
Ik schrok er wel van dat ze zeiden dat slechts 30% in Nederland volledig gevaccineerd is en een groot deel van de bevolking nog geen enkele prik heeft gehad.
Vooral in de Randstad onder de allochtonen zijn er slechts weinig mensen gevaccineerd en de groep 60-64 schijnt ook nog achter te lopen.
Die virologe op Nieuwsuur vertelde dat degenen die door de Deltavariant in het ziekenhuis belanden juist de jongeren zijn die nog geen enkele prik hebben gehad.
Ik persoonlijk kan niet wachten tot ik mijn 2de prik krijg. Daarna nog 2 weken wachten en daarna kan ik alle kanten op zonder te testen.
Dus ook zonder een test een club in Duitsland bezoeken en lekker op vakantie.
Je kan dan ook via die nieuwe app aantonen dat je volledig gevaccineerd bent.
Hoef je ook je persoonlijke gegevens nergens meer achter te laten.
Ik kan iedereen aanraden zich te laten vaccineren.
Je merkt er niets van. Zelf totaal geen bijwerkingen gehad.
Je beschermt jezelf en anderen ermee en door te vaccineren kan onze maatschappij weer volledig open.
Een win-win situatie dus.

WA
26 juni 2021, 23:31
Aanzienlijk is dat 26 van de 73 doden in de UK door de Delta variant volledig waren gevaccineerd. Ofwel ruim 35%.

Nu nog bepalen of er onderliggende aandoeningen aanwezig waren bij de volledig gevaccineerden alvorens we echt iets zinnigs kunnen zeggen.
We zijn nu 15 maanden onderweg en al die tijd worden cijfers in het publieke debat gepresenteerd en geïnterpreteerd zoals dat voor de boodschapper het beste uitkomt. Op zich is dat niet erg zolang degene die de informatie tot zich neemt zich dat realiseert.

pietpotent44
27 juni 2021, 07:43
Nu nog bepalen of er onderliggende aandoeningen aanwezig waren bij de volledig gevaccineerden alvorens we echt iets zinnigs kunnen zeggen.
We zijn nu 15 maanden onderweg en al die tijd worden cijfers in het publieke debat gepresenteerd en geïnterpreteerd zoals dat voor de boodschapper het beste uitkomt. Op zich is dat niet erg zolang degene die de informatie tot zich neemt zich dat realiseert.

Vrijwel alle sterfgevallen waren oudere mensen (65 plus), dus daar zullen ongetwijfeld ook veel onderliggende ziektes geweest zijn, wat in die groep vaak voorkomt. Exacte percentages daarvan heb ik niet.
Wel is bekend dat meer jongeren geinfecteerd zijn geraakt, maar dat die geen ernstig verloop hebben gehad.

Uiteraard zou het iedereen het beste uitkomen als de vaccins 100% effectief zouden zijn. Of anders toch 90-95 procent. Ook tegen de Delta variant. Maar dat is helaas niet zo. Wat allerlei mooie pro vaccinatie studies ook moge zeggen. Wel nog steeds een behoorlijke bescherming. Maar de vaccins waren al iets minder effectief tegen de Britse variant dan tegen de Wuhan variant. En nu nog wat minder effectief tegen de Delta variant (ca. 4 keer minder effectief dan tegen de Wuhan variant).

Maar 36% van de overledenen van de Delta variant in de UK had 2 prikken gehad, en 14% 1 prik. De rest was ongevaccineerd.
En van de ziekenhuisopnames had 35% tenminste 1 prik gehad.

Maar gelukkig is het nu zomer, waardoor er geen grote golf zal komen. Ongeacht vaccinatie. De absolute aantallen zijn nog altijd heel laag hier in Europa en in Nederland. Ook in de UK.

De echte test voor de vaccinaties zal pas vanaf dit najaar komen.
Waarschijnlijk is de Delta variant dan de dominante variant geworden in Nederland, Europa en de VS (waarschijnlijk zelfs al rond augustus). Of de Delta plus variant, die er inmiddels ook al is. Maar nog zeer lage aantallen daarvan.

Dus laten we vooral genieten deze zomer.

RobOpzoek
27 juni 2021, 10:13
Vrijwel alle sterfgevallen waren oudere mensen (65 plus), dus daar zullen ongetwijfeld ook veel onderliggende ziektes geweest zijn, wat in die groep vaak voorkomt. Exacte percentages daarvan heb ik niet.
Wel is bekend dat meer jongeren geinfecteerd zijn geraakt, maar dat die geen ernstig verloop hebben gehad.

Uiteraard zou het iedereen het beste uitkomen als de vaccins 100% effectief zouden zijn. Of anders toch 90-95 procent. Ook tegen de Delta variant. Maar dat is helaas niet zo. Wat allerlei mooie pro vaccinatie studies ook moge zeggen. Wel nog steeds een behoorlijke bescherming. Maar de vaccins waren al iets minder effectief tegen de Britse variant dan tegen de Wuhan variant. En nu nog wat minder effectief tegen de Delta variant (ca. 4 keer minder effectief dan tegen de Wuhan variant).

Maar 36% van de overledenen van de Delta variant in de UK had 2 prikken gehad, en 14% 1 prik. De rest was ongevaccineerd.
En van de ziekenhuisopnames had 35% tenminste 1 prik gehad.

Maar gelukkig is het nu zomer, waardoor er geen grote golf zal komen. Ongeacht vaccinatie. De absolute aantallen zijn nog altijd heel laag hier in Europa en in Nederland. Ook in de UK.

De echte test voor de vaccinaties zal pas vanaf dit najaar komen.
Waarschijnlijk is de Delta variant dan de dominante variant geworden in Nederland, Europa en de VS (waarschijnlijk zelfs al rond augustus). Of de Delta plus variant, die er inmiddels ook al is. Maar nog zeer lage aantallen daarvan.

Dus laten we vooral genieten deze zomer.

Inderdaad Piet. Met name heel erg eens met je laatste alinea. 'De echte test komt pas in het najaar'. Iets scherper gesteld - door mij, de echte test begint pas in het najaar. We zitten nu ook midden in het jaarlijks optredende seizoen effect.
Ik hoop echt op mijn ongelijk. Maar in mijn 'informatiebubbel' komt steeds meer naar voren dat de vaccinatie een negatieve invloed kan hebben op het algemene immuunsysteem. Kort gezegd: Dan vangt deze prik C19 af, maar komt een ander virus/bacterie/schimmel harder of makkelijker binnen. Sowieso moeten we rekening ermee houden dat voor een groot deel van de bevolking door isolatie, handen wassen en afstand houden het immuunsysteem verleden jaar minder geprikkeld is geweest en daarmee een lager niveau heeft aangenomen. De test moet nog komen. Geen fijn vooruitzicht, gevaccineerd of niet.

kempie
27 juni 2021, 10:38
Inderdaad Piet. Met name heel erg eens met je laatste alinea. 'De echte test komt pas in het najaar'. Iets scherper gesteld - door mij, de echte test begint pas in het najaar. We zitten nu ook midden in het jaarlijks optredende seizoen effect.
Ik hoop echt op mijn ongelijk. Maar in mijn 'informatiebubbel' komt steeds meer naar voren dat de vaccinatie een negatieve invloed kan hebben op het algemene immuunsysteem. Kort gezegd: Dan vangt deze prik C19 af, maar komt een ander virus/bacterie/schimmel harder of makkelijker binnen. Sowieso moeten we rekening ermee houden dat voor een groot deel van de bevolking door isolatie, handen wassen en afstand houden het immuunsysteem verleden jaar minder geprikkeld is geweest en daarmee een lager niveau heeft aangenomen. De test moet nog komen. Geen fijn vooruitzicht, gevaccineerd of niet.

Ik betwijvel de waarheid van dar bericht van die 35 overleden met dubbele vaccinatie. Wat is de bron. Ik heb het niet uitgebreid gelezen in alle media.

Maar mocht het waar zijn dan is het intressant het volgende te weten. Met welk vaccin waren deze mensen gevaccineerd? Hoeveel mensen komen er nog in het zieken huis na dubbele vaccinatie en met welke vaccins?

Van [emoji636] is bekend dat ze veel met astra zeneca hebben gevaccineerd. Daarvan is vast gesteld dat de werking tegen de delta variant een stuk minder is.

Mocht de conclusie zijn dat het allemaal gevallen zijn met dubbele AZ vaccinatie dan is de vraag kan het kwaad dat mensen die dit vaccin hebben gekregen snel alweer een dubbele vaccinatie krijgen met pfizer?

Misschien moet er dan een nieuwe vaccinatie ronde plaatsvinden met pfizer van alle mensen die AZ hebben gehad. En dit liefst nog voor de herfts. Wat dit betreft is het ongelukkig dat AZ uit eindelijk vooral naar het oudere en meer kwetsbare deel van de bevolking is gegaan. Gelukkig gaan de leveringen van pfizer voorlopig door ook als iedereen z’n prik al heeft gehad en ligt de productie op een hoog peil.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sphinx
27 juni 2021, 11:54
In zowel UK als Israel hebben ze een aantal foutjes gemaakt:
- Fout 1 is dat UK en Israel iedereen zo snel mogelijk één prik wilden geven om zo het land sneller open te gooien
- Fout 2 is dat UK aggressief de AZ voorraad van Europa heeft overgekocht in de hoop snel open te gaan en de voormalige Europese buren een hak te zetten
- Fout 3 is dat Uk en Israel zich weliswaar goed richtte op de eigen bevolking maar niet op de grote groepen immigranten (UK) en Palestijnen (Israel) die geen vertrouwen hadden en zich niet lieten vaccineren.

Gevolg, bijna iedereen van de Israeliërs heeft één prik gehad, maar dubbele vaccinaties zijn er veel minder. De palestijnen worden ziek omdat ze zich niet laten vaccineren en zich niet aan maatregelen kunnen houden, en steken automatisch ook de half beschermde Israeliers aan. In de UK gebeurt het met de niet gevaccineerde immigranten die de half gevaccineerde Britten weer aansteken met de Delta variant. Die delta variant slaat ook harder toe bij mensen die met AZ zijn gevaccineerd omdat die niet goed beschermd. Er werd flink gezeurd over dat NL zo langzaam vaccineerde, maar ze keken gewoon de kat uit de boom om te kijken wat er allemaal op korte termijn fout ging. Hoe goed die strategie is, dat zien we pas als er een grote uitbraak van de Delta variant hier komt (of juist niet) en als we dat overleven is het afwachten op de seizoensgriep

peterp095
27 juni 2021, 12:10
Degene die denken dat het corona virus verslagen is....
Moskou meldt recordaantal sterfgevallen door coronavirus
De Russische hoofdstad Moskou heeft vandaag melding gemaakt van 144 sterfgevallen door het coronavirus. Nooit eerder heeft een Russische stad er zo veel genoteerd.

Temperatuur in Moskou is al enige tijd hoger als in W-Europa.....

Meme Moo
27 juni 2021, 12:51
Temperatuur in Moskou is al enige tijd hoger als in W-Europa.....

En vaccinatiegraad/vaccinatiebereidheid een heel stuk lager….

pietpotent44
27 juni 2021, 13:03
Ik betwijvel de waarheid van dar bericht van die 35 overleden met dubbele vaccinatie. Wat is de bron. Ik heb het niet uitgebreid gelezen in alle media.

Maar mocht het waar zijn dan is het intressant het volgende te weten. Met welk vaccin waren deze mensen gevaccineerd? Hoeveel mensen komen er nog in het zieken huis na dubbele vaccinatie en met welke vaccins?

Cijfers komen van de PHE (Public Health England, zoiets als RIVM/GGD hier). Delta variant aantallen van 1 February tot 14 June 2021.
Meeste vaccins van Astrazeneca en Pfizer. Ook nog wat Janssen en Moderna en nog wat anderen. De verdeling daarvan weet ik niet.

Player
27 juni 2021, 14:01
Dit topic bestaat nog? De Clubs zijn nochtans al lange tijd open nu, in tegenstelling tot mij nog niet veel in de SC's geweest dus. UK, Israël en Portugal terug in lockdown of verstrengde maatregelen. Volledig de vaccinatiestrategie verkeerd aangepakt. Nederland was vorige week nog code rood als 1 van laatste EU landen maar gooit nu alle remmen los. Kwestie van tijd dat hier ook weer lockdown zich inzet. Gelukkig kan je nog veilig getest naar een Duitse SC ondertussen.

rob45
27 juni 2021, 14:11
Nederland was vorige week nog code rood als 1 van laatste EU landen maar gooit nu alle remmen los. Kwestie van tijd dat hier ook weer lockdown zich inzet.

Zolang de ziekenhuizen niet masaal bestormd worden door coronapatienten dan komt er geen nieuwe lockdown.
Totaal aantal besmettingen zegt niet zo veel.

WA
27 juni 2021, 14:51
Ja, dit topic leeft nog ja….. wanneer de meesten denken dat het gevaar geweken is word het pas echt tijd om op te letten. Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat we in het najaar opnieuw beperkingen tegemoet kunnen zien. Iemand stipte de fouten die het VK heeft gemaakt al aan maar doen we het hier zoveel beter? De quarantaine plicht voor reizigers uit het VK of India is een lachertje

Ieder sensibel mens weet dat besmettingen niet per se volle ziekenhuizen betekent. De vraag is echter of de politiek inmiddels zeebenen heeft gekregen en de komende woelige wateren weet te trotseren. Maw niet onder druk van de publieke opinie opnieuw bullshit maatregelen invoerd.

@ Player: Het verenigde koninkrijk is bestempeld als “Virusvariantgebiet” Daarover zegt het Robert Koch Instituut het volgende:
Nach Aufenthalt in Virusvariantengebieten dauert die Quarantäne 14 Tage und eine vorzeitige Beendigung der Quarantäne ist nicht möglich.
Dus ga nog een paar keer naar de Duitse clubs zou ik zeggen want wij (NL & BE) zijn overgeleverd aan het RKI. Op het moment dat de deltavariant de overhand heeft qua besmettingen is het uit met de pret en gaat ook voor de quarantaine plicht gelden.

Picasso 1
27 juni 2021, 15:01
We moeten dus voorzichtig zijn en goed opletten?

….. wanneer de meesten denken dat het gevaar geweken is word het pas echt tijd om op te letten.

Of wordt het allemaal overdreven met het 'in flikkeren van doemscenario's'?

Het volgende doemscenario er maar in flikkeren. Het scheelt dat het OMT vooral graag zelf het wiel uit vind dus héél misschien een ietsie pietsie vrijheid van de zomer maar in het najaar/winter gaan de IC verpleegkundigen gewoon weer klagen over werkdruk.

Willem2
28 juni 2021, 12:01
Delta infiziert auch gerade die Jüngeren
.... https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/corona-pandemie-delta-variante-immunologe-watzl-100.html

dit geldt ook voor oudere jongeren ;)

Corona-Fälle unter britischen Schülern steigen rasant
In Großbritannien ist die Delta-Variante des Coronavirus, die sich auch in Deutschland stark ausbreitet, längst dominant. Bei den Briten zeigt sich nun, dass sich das Virus derzeit besonders stark unter Schülerinnen und Schülern ausbreitet.

Die "Sunday Times" berichtet von einer Zunahme um 70 Prozent bei den 5- bis 9-Jährigen im Vergleich zur Vorwoche. Bei den 10- bis 14-Jährigen sei es ein Plus von 56 Prozent, so die Zeitung unter Berufung auf Zahlen der Gesundheitsbehörde Public Health England. Insgesamt 16.100 Schüler waren demnach in der Woche bis zum 20. Juni wegen einer Corona-Infektion abwesend, in der Vorwoche waren es noch 10.600.
... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html

Freddy_K
29 juni 2021, 13:01
Dat klopt dus niet.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vragen-achtergronden/werking
En als meer mensen zich inenten, dus de vaccinatiegraad hoger wordt dan iwordt de kans op allerlei varianten kleiner.
Dus Rob ga nog maar even bellen dan kan je weer dansen met Janssen ;)

dit is gewoon een leugen. Vaccineren tijdens een pandemie veroorzaakt juist mutaties. Ja dat vind je nu niet meer met die corrupte "zoek-engine" Google. Maar het is uitgelegd door VandenBossche en Montagnier. Oh ja die zijn natuurlijk weer "omstreden" wetenschappers. Maar is toch ook gewoon logisch. Volgens vandenBossche is dit wat 1-ste jaars studenten virologie leren: nooit vaccineren tijdens een pandemie: "immune escape" heet het. Bespaar me de artikelen die het tegendeel beweren. Zoals ik al die Wikipedia artikelen kreeg over de "complot denkers" die nu allemaal van Youtube zijn gegooid omdat ze de waarheid spraken. Ja de mensen die beweerden dat het virus uit een lab komt zijn van Youtube gegooid. Maar dat blijkt nu dus een feit.

Verbaasd me gewoon hoeveel sukkels er toch nog rondlopen. Die denken nog steeds dat er een virus is ontsnapt van een markt in China. Terwijl al lang en breed bekend is dat dit virus door mensen is gemaakt. Natuurlijk weer door de Amerikanen die al sinds 1945 verantwoordelijk zijn voor 99% van al het terrorisme.

Maar denk nu eens na. Gemiddeld sterven er 0.15% van de mensen aan dit virus. En bij mensen jonger dan 10 schijnt dit percentage minuscuul te zijn, zelfs lager dat het influenza virus. En toch willen ze die ook inenten. Gaat er nog steeds geen belletje rinkelen? Mensen die beweren dit nog niet te kunnen zien doen dit moedwillig. Mensen zoals van Ranst die door en door corrupt zijn. Als ze zelfs jonge mensen willen "vaccineren" met een "vaccin" waarvan de lange termijn effecten onbekend zijn, dat is misdadig. Mensen die 0% kans hebben om te sterven aan Covid-19 maar waarvan de lange termijn effecten van "vaccinatie" onbekend zijn. Een schande. En dat propageren ze op dit forum.

WA
29 juni 2021, 14:18
Het gaat niet om het aantal doden FreddyK. Het gaat om wat de maatschappij aan risico wil accepteren en in hoeverre ze daar later de politiek op afrekenen, politici die men eerder meestal zelf gekozen heeft.

WANDELAAR5
29 juni 2021, 15:17
Freddy_K, ik stel voor dat jij ongevaccineerd les gaat geven aan die kids. Of laat je dat aan anderen over omdat je niet wil/durft?

En hoe voelen die leraren zich daarbij denk je? Vooral de ouderen onder hen?

deket
30 juni 2021, 01:40
Altijd heb je een of andere zogezegde "wetenschapper"die zich interessant wil maken en daar trappen de Freddy k;s van deze wereld daar in

Willem2
30 juni 2021, 11:30
Langzaam maar zeker wordt er steeds meer duidelijk over de mogelijke beschermingsduur van de goedgekeurde coronavaccins. Zo werd deze week bekend dat de vaccins van Pfizer en Moderna mogelijk jaren bescherming kunnen bieden tegen het coronavirus. En blijkt uit de eerste resultaten van een studie van de Universiteit van Oxford dat antistoffen tot minimaal een jaar na de eerste dosering met AstraZeneca verhoogd blijven.

Dat is goed nieuws, zeggen Ben van der Zeijst, emeritus hoogleraar vaccins, en immunoloog Dimitri Diavatopoulos van het Nijmeegse Radboudumc. En heeft ook effect op het vaccineren in Nederland: herhaalprikken kunnen hierdoor pas later nodig zijn.

"Het ziet er allemaal heel goed uit", zegt Van der Zeijst, ook voormalig directeur van het Nederlandse Vaccin Instituut en voormalig hoofd Vaccins van het RIVM. "We waren eerst bang dat er na een half jaar een herhaalprik zou moeten worden gepland, maar alles wijst erop dat dat niet nodig is."

Wat zijn antistoffen?
Om te begrijpen wat de onderzoeksresultaten precies betekenen, moeten we eerst stilstaan bij wat antistoffen precies zijn.

Als je wordt gevaccineerd met een coronavaccin reageert je immuunsysteem daarop. Het maakt antistoffen aan - die beschermen tegen besmetting - en t-cellen (afweercellen) die de ernst van de ziekte bij een besmetting verminderen.

Antistoffen vormen zich in de slijmvliezen van de luchtwegen en werken letterlijk als een schild, legt Diavatopoulos uit. "De antistoffen vangen het virus en voorkomen dat het zich kan hechten aan je luchtwegen en dus ook niet kan vermenigvuldigen." De kans dat je heel ziek wordt of overlijdt door corona met antistoffen in je lichaam is verwaarloosbaar.
.... https://nos.nl/collectie/13850/artikel/2387302-positieve-geluiden-over-beschermingsduur-vaccins-is-herhaalprik-nog-nodig

Freddy_K
30 juni 2021, 13:31
Altijd heb je een of andere zogezegde "wetenschapper"die zich interessant wil maken en daar trappen de Freddy k;s van deze wereld daar in

ja het is maar wie je wil geloven. Jij lijkt me nu ook niet bepaald de meest intelligente hahaha.

ja het is een Nobelprijs winnaar die het zegt: https://odysee.com/@sarahwestall:0/Montagnier:1

kijk vanaf 3min 50sec. Maar ja velen van jullie geloven alleen die wetenschappers die het AD halen of het Nieuwsblad. Zeg maar de corrupte, die alles doen wat de WHO hun opdraagt. Tuurlijk weet van Ranst dat die liegt. Als die dat niet weet dan is het geen viroloog. Nu proberen ze ons weer bang te maken met de nieuwe varianten. Waarschijnlijk allemaal veroorzaakt door vaccinaties.

Maar ik begrijp zowiezo niet veel van al die mensen die al die apekool in de media geloven. Het is niet moeilijk bewijs te vinden dat die jongens allemaal liegen.

Hier Fauci die in 2017 al aankondigt dat er een "surprise outbreak" komt: https://odysee.com/@thisweekinfascism:3/fauci-announces-a-surprise-outbreak:a

ja zal wel weer toeval zijn dat het ook gebeurd. Nee niks is toeval. Ze kondigen het altijd aan. Zoals ze nu ook weer de Cyber Pandemic hebben aangekondigt. Ze zijn al aan het oefenen. Op 9 Juli houden ze de generale repetitie https://cyberpolygon.com/

Ik denk dat jullie de "conspiracy gekkies" dan wel serieus gaan nemen als ze dat gaan uitvoeren. Maar ze zullen wel weer de Russen of Chinezen de schuld geven en de dombos geloven dat natuurlijk meteen als Saskia Noort zegt dat het zo is.

Meme Moo
30 juni 2021, 14:32
Hé Freddy, hoe moeten we jouw eerdere aankondiging dat je hier niet meer zou posten dan opvatten?
Is dat ook een opzetje geweest van de ‘onzichtbare leiders’?

Of kwam dat wél van jouzelf af en was je dat al weer een beetje vergeten? :confused:

stimpy3
30 juni 2021, 15:58
De Deense regering zegt overeenstemming te hebben bereikt met Roemenië over de aankoop van bijna 1,2 miljoen doses van het Pfizer/BioNTech-vaccin. De eerste lading wordt deze week nog verwacht. Roemenië zou de vaccins niet kunnen gebruiken vanwege de lage vaccinatiebereidheid in het land.

Slechts een vijfde van de Roemenen heeft zich tot nu toe laten vaccineren. Veel inwoners vertrouwen de instituties niet en er gaat veel desinformatie rond. Daarvoor blijven veel vaccins in Roemenië ongebruikt liggen.

Met het oog op de deltavariant willen de Denen hun vaccinatieprogramma versnellen. De Deense minister van Buitenlandse Zaken, Jeppe Kofod, bedankt Roemenië voor de goede samenwerking en spreekt van "een sterk signaal van Europese en internationale samenwerking in de strijd tegen corona".

Slecht nieuws voor onze schatjes :(

Willem2
30 juni 2021, 16:10
Tieners kunnen vanaf vrijdag een afspraak maken voor een vaccinatie met BioNTech/Pfizer. Minister De Jonge heeft het advies van de Gezondheidsraad van gisteren overgenomen.

Vrijdag kunnen eerst de jongeren uit 2004 een afspraak maken met de GGD. De dagen erna kunnen de 16- en 15-jarigen telefonisch of via internet, met hun DigiD, een prikdatum vastleggen. En zo verder.

Het kabinet wil dat alle jongeren van 12 tot en met 17 jaar de mogelijkheid krijgen om zich te laten vaccineren. Ze kunnen zelf besluiten of ze dat willen. Voor de 12- tot 16-jarigen geldt dat zij dat in overleg met hun ouders moeten doen. "Maar jongeren hebben zelf altijd het laatste woord", benadrukt minister De Jonge in een toelichting. Als hun ouders het niet willen en zij wel, dan kunnen ze zelf een afspraak maken met de GGD.
... https://nos.nl/artikel/2387341-tieners-kunnen-vanaf-vrijdag-afspraak-maken-voor-coronavaccinatie

Grote corona-uitbraak onder Spaanse scholieren op vakantie-eiland Mallorca
.... https://www.ad.nl/buitenland/grote-corona-uitbraak-onder-spaanse-scholieren-op-vakantie-eiland-mallorca~a2019e41/

Freddy_K
30 juni 2021, 16:57
Hé Freddy, hoe moeten we jouw eerdere aankondiging dat je hier niet meer zou posten dan opvatten?
Is dat ook een opzetje geweest van de ‘onzichtbare leiders’?

Of kwam dat wél van jouzelf af en was je dat al weer een beetje vergeten? :confused:

ja ik heb een verzoek ingediend maar ik ben er niet vanaf gegooid. Dus kan ik nog posten. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen misschien leer je nog wat

Freddy_K
30 juni 2021, 17:10
Slecht nieuws voor onze schatjes :(

lage vaccinatie bereidheid in Roemenie? Zal wel komen omdat ze laag zijn opgeleid. Oh nee, dat zijn ze hier ook op dit forum, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien zijn ze gewoon ..... slim?

Meme Moo
30 juni 2021, 17:16
ja ik heb een verzoek ingediend maar ik ben er niet vanaf gegooid. Dus kan ik nog posten. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen misschien leer je nog wat

Dat je nog kán posten wil niet zeggen dat je dat ook moet.

Wij zijn toch al verloren, dus bespaar je de moeite om ons van je ‘inzichten’ te overtuigen!

Freddy_K
30 juni 2021, 17:27
Dat je nog kán posten wil niet zeggen dat je dat ook moet.

Wij zijn toch al verloren, dus bespaar je de moeite om ons van je ‘inzichten’ te overtuigen!

nou ik wil de paar mensen die niet helemaal krankjorum zijn nog wat ondersteunen totdat ze mij ervan af gooien. Zal binnenkort wel gebeuren. Hookers is ook al verleden tijd hoorde ik vandaag.

In Belgie proberen ze de laatste "vaccine hesistant" over de streep te trekken. Ze koppen met: "Deltavariant rukt op: “Wie zich niet laat vaccineren, kiest voor het virus”

Corrupt tuig is het. Ik heb het met jullie te doen. Maar het wordt wel lekker rustig op straat straks. Of misschien is het plan toch anders en maken ze jullie slechts impotent hehehe. Hoe dan ook ik heb dat vaccin niet en maar goed ook

broodpoot
30 juni 2021, 17:36
Mijn god.

Meme Moo
30 juni 2021, 17:37
Ik kan je vertellen dat je van dat vaccin iig niet impotent wordt.
Op zich jammer, want zo blijft het me bakken met geld en tijd kosten.

Ook raak ik nog steeds mijn sleutels kwijt, terwijl ik gehoopt had dat ik magnetisch zou worden en mijn sleutelbos aan me zou blijven plakken.

Mijn geheugen is er ook al niet op vooruit gegaan, ondanks de chips die ze in me gespoten hebben.

En tot slot kan ik nog steeds niet zonder mijn GSM op 5G bellen.

Al met al een teleurstellende ervaring, dat vaccin.
Ik had me er heel veel bij voorgesteld!

mentholbear
1 juli 2021, 02:05
Mijn geheugen is er ook al niet op vooruit gegaan, ondanks de chips die ze in me gespoten hebben.

En tot slot kan ik nog steeds niet zonder mijn GSM op 5G bellen.

Overheid en IT projecten... :rolleyes:

pietpotent44
1 juli 2021, 07:28
En opnieuw is de voorspelling uitgekomen:

29 mei

En de volgende voorspelling staat ook alweer
Waarschijnlijk zitten we eind juni al (bijna) op de bodem.

Stand 30 juni: Nog in totaal zon 300 mensen in het ziekenhuis (waarvan ruim 100 op de IC).
Op de piek in januari waren dat er bijna 2500.

Van Dissel, 25 maart 2021

Als de coronamaatregelen eind volgende maand te snel worden opgedoekt, kan dat leiden tot een 'zomergolf' in juni

Tijd voor een wissel Jaap :biggrin:

35370

35371

RobOpzoek
1 juli 2021, 10:37
Hey Piet, en nou de beurs nog....maken we een ijsberenfonds voor alle reaguurders en zijn we allemaal rijk zonder gezeik...:freu:

Willem2
1 juli 2021, 12:22
@Pietpotent44
Nu nog een voorspelling betreffende de rest van het jaar dat zou wel handig zijn ;)

Picasso 1
1 juli 2021, 12:47
@Pietpotent44
Nu nog een voorspelling betreffende de rest van het jaar dat zou wel handig zijn ;)

Verwachting volgens de Enkhuizer Almanak

Juni 2021
De eerste 9 dagen is het veranderlijk lenteweer. Daarna is er een kans op een bui en wordt het warmer. Vanaf 18 juni klaart het weer op en schijnt de zon. De laatste week vanaf 25 juni is het koel zomerweer.

Juli 2021
Juli begint met goed zomerweer. Vanaf 7 juli wordt het warm en schijnt de zon. Halverwege de maand is er kans op regen en onweer. Vanaf 21 juli is het betrokken en koeler. De laatste 5 dagen van de maand belooft mooi zomerweer te worden.

Augustus 2021
De eerste 5 dagen is het nog warm en is er kans op onweer. Vanaf 6 augustus is het tot de helft van de maand goed zomerweer. De periode 15-22 is koeler en veranderlijk. Daarna volgen 4 dagen met onbestendig en winderig weer. De maand sluit af met koel zomerweer.

September 2021
De eerste 7 dagen is het veranderlijk en regenachtig. Vanaf 8 september zijn er opklaringen en is het koel. Op 14 september wordt het warmer. Dat duurt tot 21 september waarna een paar dagen mooi zomerweer komt. De laatste 5 dagen van de maand is het koel herfstweer.

Oktober 2021
De wijnmaand begint met goed herfstweer vanaf 9 oktober zijn er mogelijk buien en is het winderig. De periode 14-19 klaart het weer op en wordt het later zonnig. Daarna wordt het veranderlijk met regen. De laatste 6 dagen klaart het weer op en is het zacht herfstweer.

November 2021
De slachtmaand begint veranderlijk en kil. Vanaf 6 november is het betrokken en regenachtig. Halverwege de maand wordt het winderig en zijn er buien. Vanaf 19 november is het betrokken en is er kans op mist. De laatste 6 dagen van de maand is het kouder.

December 2021
De wintermaand is de eerste 6 dagen veranderlijk en winderig. Daarna volgen een paar dagen met neerslag. Vanaf 14 december wordt het kouder en is de kans op vorst groter. De periode 20-25 is het onbestendig, kil en nevelig. De laatste 5 dagen van het jaar zijn opklarend met later buien.

Dalton
1 juli 2021, 13:19
Voor zoiets moet je echt een helderziende zijn en ik weet dat PICASSO de gave heeft want hij duikt overal op waar de mooiste dames zijn.

Freddy_K
1 juli 2021, 16:30

je moet wat geduld hebben. Lange termijn effecten zijn immers onbekend. Ik kwam terug om wat leugens recht te zetten. Want als jullie straks ziek gaan worden dan geven jullie ons (de niet gevaccineerden) natuurlijk weer de schuld. En ik heb laten zien dat de mutaties worden veroorzaakt juist door de gevaccineerden. Althans een Nobel prijs winnaar in de virologie (plus anderen) zeggen het. O ja hij is wel omstreden want dat zegt Saskia Noort. En gezien jullie zijn gevaccineerd heb je van ons toch niets te vrezen? Jullie zijn nu beschermd, toch? Dus niet gaan janken straks als je ziek wordt en ons weer de schuld geven. Misschien kan je nog de arts nog aansprakelijk stellen: https://www.youtube.com/watch?v=cqJOxlKC5B8 kan je wat gaan huilen dat je niet goed bent voorgelicht. Wir haben es nicht gewußt blehhhbleehhhh kan je je in een FKK wat laten rondrijden in een rolstoel door een niet gevaccineerde. Oh nee, ik kom Duitsland niet meer in, ik ben niet gevaccineerd. Ik ben al wel ziek geweest van Covid maar dat kunnen ze niet vinden. Tuurlijk vinden ze dat niet. Maar 90% kans dat de PCR test positief is, dat dan weer wel. Maar ik laat me niet 2 weken opsluiten door dat tuig.

Bij big Pharma kan je niet terecht voor een schadevergoeding. Die zijn er enkel om het geld naar binnen te scheppen, die kan je niet aansprakelijk stellen, die hebben zich allang ingedekt

Hier nog een leuke video waar HIV-AIDS en COVID-19 worden vergeleken. Maar daar gaan jullie toch niet naar kijken dat weet ik nu al. Zal wel weer een omstreden wetenschapper zijn. Ga maar weer lekker verder het AD lezen, daar word je wijzer van met de Hollandse virologen aka "journalisten" aka corrupt tuig, Saskia Noort en Angela de Jong (gekkie en wappie).

https://odysee.com/@DavidRasnick:f/Dave's-Talk-at-Red-Pill-6.6.21:f

Meme Moo
1 juli 2021, 17:09
Een bekend lange-termijn effect van het Corona-vaccin bij anti-vaxxers schijnt een chronisch gebrek aan humor en kritisch vermogen te zijn.

Jammer genoeg zijn beiden ongeneeslijk gebleken, zoals je hier demonstreert! :biggrin:

Freddy_K
1 juli 2021, 17:41
Een bekend lange-termijn effect van het Corona-vaccin bij anti-vaxxers schijnt een chronisch gebrek aan humor en kritisch vermogen te zijn.

Jammer genoeg zijn beiden ongeneeslijk gebleken, zoals je hier demonstreert! :biggrin:

nou een gebrek aan kritisch vermogen lijkt me niet helemaal op zijn plaats. En wat humor aangaat, dat is meer persoonlijk zeg maar. Maar ik denk wel dat jij de meeste tumbs up krijgt. Allemaal goed. Opzich denk ik dat jij een goede kerel bent. Misschien dat een enkeling nog kan worden gered door mijn bijdrage :)

Player
1 juli 2021, 17:42
Na 10 weken daling in Europa stijgt het aantal besmettingen terug met 10%. Het ziet ernaar uit dat de bodem stilaan achter de rug is terwijl de zomer nog goed en wel moet beginnen. We kunnen ons opmaken voor een nieuw rondje coronamaatregelen met als katalysator mega-events zoals festivals, het EK, reizen tijdens de zomervakantie,... de deltavariant en een nog te lage vaccinatiegraad. Denk alleen maar aan een stadium met 60000 toeschouwers in Budapest! In Rusland, Portugal, delen van Spanje, het VK en Frankrijk is men al goed op weg hiervoor en de rest zal wel volgen. Wie nog naar een SC wilt, talmt beter niet te lang!

Willem2
1 juli 2021, 18:49
Wereldgezondheidsorganisatie: EK voetbal mogelijk 'superspreader event'
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) roept op om het aantal coronabesmettingen na voetbalwedstrijden van het EK voetbal goed in de gaten te houden. Vanwege de grote groepen mensen die afkomen op steden waar de wedstrijden worden gespeeld, het reizen naar die locaties en versoepelingen in Europese landen zou het aantal besmettingen met 10 procent kunnen toenemen.
.... https://nos.nl/liveblog/2387450-ek-voetbal-mogelijk-superspreader-event-probleem-met-foutmelding-corona-app-opgelost

Willem2
1 juli 2021, 18:53
Verwachting volgens de Enkhuizer Almanak

Bedankt. Met deze variabelen kan pietpotent44 zijn model perfectioneren en hopelijk de coronacijfers voor de komende maanden voorspellen :rolleyes:

hasta la pasta
1 juli 2021, 18:55
Vandaag sinds lange tijd significante toename van aantal "dag" besmettingen:

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coronavirus/6142935/de-coronacijfers-van-vandaag.html

Nog even de weekcijfers afwachten maar.

Picasso 1
1 juli 2021, 18:55
Na 10 weken daling in Europa stijgt het aantal besmettingen terug met 10%.

Interessantere cijfers zijn die van ziekenhuisopnames en covid sterfgevallen. Natuurlijk stijgen besmettingen vanwege loslaten van allerlei beperkingen en toegenomen vakantie reizen, maar zolang mensen niet ernstig ziek worden lijkt me dat niet zo'n probleem.

pietpotent44
1 juli 2021, 21:43
@Pietpotent44

Ik dacht dat ik dat al gedaan had.
Maar nogmaals dan:

- deze zomer geen golf in Nederland (en rest van Europa).
In het slechtste geval een piepklein bobbeltje, zoals je nu ook in de UK ziet. Maar dat is bij lange na geen golf. Mag geen naam hebben. Het gaat niet om infecties, maar ziekenhuisopnames en sterftes.
- vanaf het najaar (eind sept / begin okt) komt er weer een golf. Maar waarschijnlijk wat minder erg dan de eerste 2 (of 3) golven die we nu gehad hebben (vanwege toegenomen immuniteit door infecties en vaccinaties). De piek ligt waarschijnlijk in januari, en eindigt weer rond april.
Het wordt DE grote test voor de vaccinaties
- De heersende mutant zal dan de Delta (plus) variant zijn
Of zelfs nog een andere nieuwe mutant tegen die tijd.
- Het is ook best mogelijk dat we last krijgen van een ander seizoensvirus, zoals griep. Dat hoeft niet al meteen dit najaar te zijn, maar mogelijk in een van de seizoenen daarna. Er is namelijk de afgelopen 1,5 jaar niet of nauwelijks immuniteit tegen griep (en andere seizoensvirussen) opgebouwd. Omdat corona griep heeft verdrongen als dominant seizoensvirus. Op het moment dat dat weer terugkomt, zou dat best eens tot een grote (griep)golf kunnen lijden. Of epidemie van andere ziekes

Willem2
1 juli 2021, 22:54
Nederland kleurt groener op coronakaart, Spanje wordt roder
Meer delen van Nederland kleuren groen op de Europese coronarisicokaart nu het aantal coronagevallen blijft dalen. Groningen en Friesland stonden al op het laagste niveau en deze week komen Drenthe, Flevoland en Limburg erbij. De rest van het land blijft voorlopig oranje.
.... https://www.ad.nl/buitenland/nederland-kleurt-groener-op-coronakaart-spanje-wordt-roder~a073bff1/

wervelwind
1 juli 2021, 22:58

Pas maar op wat je zegt, anders gaat ie weer dreigen.

WANDELAAR5
2 juli 2021, 00:24
- deze zomer geen golf in Nederland (en rest van Europa). (…)
- Maar waarschijnlijkwat minder erg (…) De piek ligt waarschijnlijk (…)
Of zelfs nog een andere nieuwe mutant (...)
- Het is ook best mogelijk dat we last krijgen (...) Dat hoeft niet al meteen dit najaar te zijn, maar mogelijk in een van de seizoenen daarna(…) Of een andere (…)

Rusland ligt alvast niet in Europa volgens de aardrijkskunde van Piet Potent:
35375
En gelukkig wordt hij minder stellig in zijn voorspellingen.

Picasso 1
2 juli 2021, 00:42
Rusland ligt alvast niet in Europa volgens de aardrijkskunde van Piet Potent:

Vaccinatiegraad in Rusland is erg laag: 12%
Ook in Brazilië is die net zo laag en in India zelfs niet meer dan 5%.

En juist in deze landen zijn momenteel het aantal doden per dag het hoogst van de wereld (volgens de officiële metingen)

Player
2 juli 2021, 00:44
Interessantere cijfers zijn die van ziekenhuisopnames en covid sterfgevallen. Natuurlijk stijgen besmettingen vanwege loslaten van allerlei beperkingen en toegenomen vakantie reizen, maar zolang mensen niet ernstig ziek worden lijkt me dat niet zo'n probleem.

Euh, sterfgevallen lopen anders ook weer aardig op hoor. Meer besmettingen zijn altijd de voorbode van stijgende IC- en sterfteaantallen. We kunnen natuurlijk doorgaan tot de zorgsector weerom aan de alarmbel trekt en de politici aan de handrem. Enige hoop is dat de vaccinatiegraad het virus de pas zal afsnijden.

Willem2
2 juli 2021, 00:45
En juist in deze landen zijn momenteel het aantal doden per dag het hoogst van de wereld (volgens de officiële metingen)

Volgens F_K is dat goed want vaccinaties zorgen alleen maar voor meer varianten :rolleyes:

Picasso 1
2 juli 2021, 00:52
Euh, sterfgevallen lopen anders ook weer aardig op hoor. Meer besmettingen zijn altijd de voorbode van stijgende IC- en sterfteaantallen. We kunnen natuurlijk doorgaan tot de zorgsector weerom aan de alarmbel trekt en de politici aan de handrem. Enige hoop is dat de vaccinatiegraad het virus de pas zal afsnijden.

In welke landen landen bedoel je? In landen met een hoge vaccinatiegraad zie ik in de officiële cijfers geen toename van aantal sterfgevallen. Belgie zit op 2 covid doden per dag en Nederland op 3 per dag.

pietpotent44
2 juli 2021, 05:29
Toch is Rusland (gedeeltelijk Europees, gedeeltelijk Aziatisch) wel weer een uitzondering.

En dat kan ook bij lange na niet allemaal verklaard worden door de lage vaccinatiegraad, want in veel Oost Europese landen ligt die vergelijkbaar laag, maar toch gaat het overal zeer goed. Behalve in Rusland. Ook in Oekraine, waar momenteel slechts 6% gevaccineerd is, gaat het uitstekend.

Vaccinatiegraad van een aantal landen in die regio:
Wit Rusland 11%
Oekraine 6%
Georgie 9%
Bosnie en Herzegowina 14%
Oezbekistan 11%
Moldavie 18%
Kazachstan 28%

Ook zijn in deze landen veel versoepelingen doorgevoerd.
Ook het weer in Rusland is prima. Zon 20-30 graden.
En hoewel Rusland een megagroot land is met veel inwoners (146 miljoen) is op dit moment ook het aantal covid doden per hoofd van de bevolking hoog. De bevolkingsdichtheid over heel Rusland is zeer laag. Maar is sommige steden juist weer heel hoog.

Waarom het dan uitgerekend in Rusland nu zo slecht gaat, heb ik (nog) geen idee van.
Wel is zeker dat het de Delta (plus) variant de boosdoener is, met nu zon 90% van de besmettingen daar. Sputnik werkt daar ook niet goed tegen.
Maar inmiddels is die variant wereldwijd langzaam de overhand aan het nemen. Ook hier in West Europa en Nederland. Al deze zomer zal dat hier de dominante variant worden. In de UK is dat al 4 maanden het geval. Maar slechts marginale toename ziekenhuisopnames en sterfgevallen vanwege de zomer.

Wel is de kwaliteit van de zorg in Rusland erg slecht.
Tekort aan artsen, ziekenhuizen, faciliteiten, etc. Ook lage salarissen voor medisch personeel.
De levensverwacht van Russen is laag. En de armoede op veel plekken groot.

Een andere factor is waarschijnlijk dat de plekken waar de meeste besmettingen plaatsvinden, een zeer hoge bevolkingsdichtheid hebben. Moskou (5000 inwoners/km2) en Sint Petersburg (4700 inwoners/km2). Dat is vergelijkbaar met bijv. Amsterdam. Terwijl over heel Rusland dat juist slechts 8 inwoners/km2 is.

Player
2 juli 2021, 08:40
In welke landen landen bedoel je? In landen met een hoge vaccinatiegraad zie ik in de officiële cijfers geen toename van aantal sterfgevallen. Belgie zit op 2 covid doden per dag en Nederland op 3 per dag.Ik heb het niet over België en Nederland. België is vooralsnog onder controle, van Nederland weten we dat ze sterfte met minstens de helft onderschatten. Geen enkel land heeft op dit ogenblik een vaccinatiegraad die hoog genoeg is om reeds veiligheid te bieden. Het wordt een race tegen de Deltavariant qua vaccinatie en 90% dekking is nu het streefdoel. Wordt zeer moeilijk, zoniet onmogelijk. Legio landen die hun sterftecijfers zien stijgen, kijk maar naar Thailand en Mexico om er 2 grote te noemen. Niet dat het daar niet warm is, niet? Spanje is ook aardig op weg om weer uit de bocht te gaan. Maar ja, leven voor 25% van toerisme... Het is een vergissing om nu reeds - zeker onbeschermd - massa events toe te laten zoals het EK, de Tour of de OS met publiek, festivals, massatoerisme,... Hopelijk betalen we het niet binnenkort cash met weerom een lockdown... Ijdele hoop? Maar voor geld danst de beer.

Picasso 1
2 juli 2021, 11:50
Ik heb het niet over België en Nederland. België is vooralsnog onder controle, van Nederland weten we dat ze sterfte met minstens de helft onderschatten. Geen enkel land heeft op dit ogenblik een vaccinatiegraad die hoog genoeg is om reeds veiligheid te bieden. Het wordt een race tegen de Deltavariant qua vaccinatie en 90% dekking is nu het streefdoel. Wordt zeer moeilijk, zoniet onmogelijk. Legio landen die hun sterftecijfers zien stijgen, kijk maar naar Thailand en Mexico om er 2 grote te noemen. Niet dat het daar niet warm is, niet? Spanje is ook aardig op weg om weer uit de bocht te gaan. Maar ja, leven voor 25% van toerisme... Het is een vergissing om nu reeds - zeker onbeschermd - massa events toe te laten zoals het EK, de Tour of de OS met publiek, festivals, massatoerisme,... Hopelijk betalen we het niet binnenkort cash met weerom een lockdown... Ijdele hoop? Maar voor geld danst de beer.

De vaccinatiegraad in Nederland, België en Spanje zit op 35%. Klopt dat we nog lang niet op de gewenste 70% zitten, echter de oudere bevolkingsgroepen en kwetsbare groepen zijn grotendeels wel gevaccineerd en daar vielen de meeste klappen. Besmettingen blijven we dus houden maar sterfgevallen nemen sterk af in deze landen omdat de meest ouderen/kwetsbaren al gevaccineerd zijn. Hoe de Delta variant zich zal gedragen in deze landen dat zullen we nog zien, in dit stadium is het nog te vroeg om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

De twee andere grote landen die je noemt met veel stergevallen, hebben een hele lage vaccinatiegraad:
- Thailand 4%
- Mexico 15%

In Spanje nemen de besmettingen inderdaad toe (met name onder jongeren) maar vooralsnog is het aantal sterfgevallen laag:

35376

Kan natuurlijk nog te vroeg zijn omdat sterfgevallen minimaal een maand later komen na toegenomen besmettingen. Lijkt me verder logisch dat de besmettingen flink toenemen als je de boel open gooit en de jongere bevolking nog niet voldoende gevaccineerd is, maar het gaat wat mij betreft niet meer om besmettingen maar om sterfgevallen en we weten dat jongeren erg weinig last hebben van ernstige ziekte door corona besmetting.

Dat niet in alle landen met een lage vaccinatiegraad het aantal sterfgevallen toeneemt dat zal wel, maar wat voorlopig wel uit de cijfers valt af te leiden is dat landen met een hoge vaccinatiegraad (met name bij de oudere bevolking) een sterke afname van het aantal sterfgevallen laat zien en die cijfers momenteel ook laag blijven.

WANDELAAR5
2 juli 2021, 12:18
Goede analyse Picasso, alleen bij die vaccinatie graad een kanttekening: bij besmettelijkere varianten heb je een hogere graad van immuniteit nodig om groepsimmuniteit te hebben. Daarom noemt Player terecht die 90%. Als je besluit jongeren niet te vaccineren omdat die over het algemeen niet veel last hebben van Corona, behalve een heel klein percentage dat MIS-C (Pims) krijgt, dan moet dus 90% van 18+ immuun zijn om die jeugd het toch niet weer massaal door te laten geven en dan ook weer onder de niet immune 18+ers het virus rond te laten gaan.

Dennis
2 juli 2021, 13:00
Thailand heeft tussen 7 juni en 1 juli bijna 7 miljoen vaccinaties gezet op een bevolking van 70 miljoen (circa 50 miljoen 18+). Dat zijn eerste vaccinaties, maar zo rekent men in Nederland ook. Vaccinatiegraad in provincie Groningen is ook lager dan 50% qua 1e prik en minder dan 30% volledig gevaccineerden.

Thailand is pas 7 juni begonnen met vaccineren en gebruikt Sinovac, Sinopharm en in Thailand gemaakte AstraZeneca. Pfizer en Moderna zijn pas laat goedgekeurd en worden pas laat in Q4 verwacht. Dat de koning eigenaar is van de AZ-fabriek in Thailand zal wel toeval zijn als het gaat om toelating en aanschaf van Pfizer en Moderna.

De officiële (!!!!!) sterftecijfers voor Thailand zijn overigens niet heel hoog; 2047 sinds 1 april 2021 en daarvoor heel weinig (178 dacht ik). In vergelijking met Nederland veel minder, helemaal afgezet naar bevolking

kempie
2 juli 2021, 13:08
Goed nieuws de verspreiding van dr delta variant veroozaakt als er een hoge vaccinatiegraad is nog amper voor een toename van de zieken huis opnames.

https://thehill.com/policy/healthcare/561212-data-delta-variant-is-not-sparking-mass-hospitalizations-in-england

Verder vandaag bekend ook janssen beschermd goed tegen de delta varriant dat met de hoge vaccinatie bereidheid onder tieners geeft hoop dat er toch geen nieuwe lockdown hoeft te zijn in het najaar.

Laten we nu maar hopen dat het snel aantrekt in de clubs want de line-ups zijn in de meeste vlubs nog ver van voor corona niveau, misschien dat als de delta vatiant ook in roemenie toeslaat en daar weer luidt to minder vrijheden alle dames deze kant weer opvluchten om hier te werken.

Badslippers
2 juli 2021, 13:42
.... https://nos.nl/liveblog/2387450-ek-voetbal-mogelijk-superspreader-event-probleem-met-foutmelding-corona-app-opgelost
Wereldgezondheidsorganisatie: EK voetbal mogelijk 'superspreader event'

Al die terugkerende vakantiegangers zullen de grootste bron van ellende zijn. Allemaal verplicht en onmiddellijk een maand in quarantaine als ze uit het vliegtuig stappen. Beter nog, in het vliegtuig laten zitten. Stelletje egoïstische zonaanbidders zijn het die zich 's avonds in het feestgedruis storten en zich laveloos zuipen en liggen te bekken met elk wijf wat ze tegenkomen.

The Joker
2 juli 2021, 15:58
De losbandigheid van iedereen (jong en oud) in NL al sinds Koningsdag zal nu wel gaan zorgen voor nu al stijgende besmettingen in west Europa.
Als het enkel bij wat verkoudheidsklachten blijft is dat geen grote issue, maar met een flinke vertraging zou ik toch maar de ziekenhuisopnames en later overlijdens gaan monitoren.
Die zouden door de snelle vaccinaties in NL niet veel mogen stijgen in elk geval.
Zelf maak ik me geen grote zorgen meer, maar mochten de cijfers oplopen ondanks mega veel vaccins in NL ben ik bang dat de politiek weer in een schrikreactie komt en zoals al gedurende de hele plandemie de verkeerde beslissingen neemt.

Eddy_V
2 juli 2021, 17:08
Zelf maak ik me geen grote zorgen meer

Je bent je voorraad blikvoer onderhand wel zat begrijp ik? :)

WA
2 juli 2021, 17:11
Zelf maak ik me geen grote zorgen meer, maar mochten de cijfers oplopen ondanks mega veel vaccins in NL ben ik bang dat de politiek weer in een schrikreactie komt en zoals al gedurende de hele plandemie de verkeerde beslissingen neemt.

Of een buitenlandse regering besluit zomaar dat we weer quarantaine plichtig worden, ondanks reeds genezen of volledig gevaccineerd te zijn.... Als Brit kun je vakantie in Dld vergeten, tenzij je er 14 dagen voor de quarantaine aanplakt. Ook de Portugezen krijgen deze eer sinds 29 juni.

Pikkatrillah
2 juli 2021, 17:17
Al die terugkerende vakantiegangers zullen de grootste bron van ellende zijn. Allemaal verplicht en onmiddellijk een maand in quarantaine als ze uit het vliegtuig stappen. Beter nog, in het vliegtuig laten zitten. Stelletje egoïstische zonaanbidders zijn het die zich 's avonds in het feestgedruis storten en zich laveloos zuipen en liggen te bekken met elk wijf wat ze tegenkomen.

Klopt, en wij doen dat niet he bekken met een geile dvp in een sc :biggrin:

WANDELAAR5
2 juli 2021, 18:03
Laten we nu maar hopen dat het snel aantrekt in de clubs want de line-ups zijn in de meeste vlubs nog ver van voor corona niveau, misschien dat als de delta vatiant ook in roemenie toeslaat en daar weer luidt to minder vrijheden alle dames deze kant weer opvluchten om hier te werken.

In Roemenië is het sentiment erg anti vaccineren. Denemarken wil extra snel vaccineren om die delta variant in te perken en neemt 1,2 miljoen Pfizer vaccins van Roemenië over… kwestie van tijd voordat Roemenen niet meer naar West Europa mogen komen.

En ik vind dat vakantiegangers voor de terugreis een negatieve PCR test moeten hebben. Nou ja zal wel utopie blijven.

WA
2 juli 2021, 18:12
En ik vind dat vakantiegangers voor de terugreis een negatieve PCR test moeten hebben. Nou ja zal wel utopie blijven.

Ook als ze gevaccineerd zijn? En waarom dan? En waarom zou jij als gevaccineerde wel de clubs moeten kunnen blijven bezoeken? Wat is het onderscheid?

WA
2 juli 2021, 18:18
Overigens, is zojuist bij de NOS te horen zien en lezen dat het RIVM berekend heeft dat de helft van de nieuwe besmetting met de Delta variant is. Het is voor SC bezoekers die graag naar Dld gaan aan te raden om de website van het RKI in de gaten te houden. Kan nooit lang meer duren dat NL als virusvariantgebiet eingestuft word.

Nostredamus
2 juli 2021, 18:20
Waarom al dat gescheld naar mensen die op vakantie gaan. Nederland staat redelijk hoog in Europa qua aantal besmettingen. Het lijkt me in het buitenland, Bijvoorbeeld Duitsland, veiliger.
Als de jeugd in Nederland blijft gaan ze ook wel aan het feesten en gelijk hebben ze. Bijkomend voordeel is dat ze elkaar in hoog tempo zullen besmetten waardoor daar vanzelf de 90% natuurlijke immuniteit zal ontstaan. De kans dat de jeugd de zorg zal overbelasten acht ik niet heel erg hoog.

Nostredamus
2 juli 2021, 18:22
Duitsland heeft vandaag ook bekend gemaakt dat mensen die volledig gevaccineerd zijn, niet aan de volgende lockdown maatregelen hoeven mee te doen

Nostredamus
2 juli 2021, 18:30
Met de Britse variant werden ook de meest erge doemscenario's in het vooruitzicht gesteld. Uiteindelijk zaten we nog niet op de helft van de ziekenhuisbezetting van vorig voorjaar, met de orginele covid 19. Dus ik zou zeggen een beetje afwachten want de mensen gaan nu niet zomaar terug in hun hok. Waarom zou je ook als je 2x gevaccineerd bent dat heb je toch ook gedaan om weer meer te mogen. Dat je alsnog besmettelijk zou zijn is niet waar zo is uit verschillende studies gebleken. Geen facebook studies, maar studies uit USA,GB en Israel.

Nostredamus
2 juli 2021, 18:39
@Freddy_k , dat je nog tijd hebt om hier op het forum te schrijven, ik zou denken dat je te druk zou zijn met het bedreigen van mensen die zich laten vaccineren of GGDers die prikken. Had in ieder geval verwacht dat je op bedevaart was naar Jurgen Conings.

pietpotent44
2 juli 2021, 20:25
Dat je alsnog besmettelijk zou zijn is niet waar zo is uit verschillende studies gebleken. Geen facebook studies, maar studies uit USA,GB en Israel.

Nederlands onderzoek
Van Dissel vertelde tijdens een sessie aan de tweede kamer dat als iemand die niet gevaccineerd is COVID-19 krijgt, hij gemiddeld ruim 30 procent van zijn ongevaccineerde huisgenoten aansteekt.

Als iemand volledig gevaccineerd is en toch COVID-19 krijgt, dan steekt hij gemiddeld ongeveer 20 procent van zijn ongevaccineerde huisgenoten aan.

Engels onderzoek onder 365.000 huishoudens
Ook in Engeland werd ontdekt dat de kans dat je je huisgenoten besmet als je ondanks vaccinatie toch COVID-19 krijgt, een stuk kleiner is. Als iemand minstens één prik met de vaccins van AstraZeneca of Pfizer heeft gehad, dan is het aantal huisgenoten dat besmet raakt 40 tot 50 procent lager.
https://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJMc2107717?articleTools=true

Badslippers
2 juli 2021, 20:46
Waarom al dat gescheld naar mensen die op vakantie gaan.

Mensen die op vakantie gaan brengen het geld naar het buitenland i.p.v. naar de Nederlandse economie en dan keren ze ook nog eens met het virus onder de leden terug.

Nederland staat redelijk hoog in Europa qua aantal besmettingen.

Dat komt omdat iedereen in Nederland welkom is.

WANDELAAR5
3 juli 2021, 08:39
Ook als ze gevaccineerd zijn? En waarom dan? En waarom zou jij als gevaccineerde wel de clubs moeten kunnen blijven bezoeken? Wat is het onderscheid?

Inderdaad, niet als ze volledig gevaccineerd zijn.

marcelasnl
3 juli 2021, 09:49
Kom er achter dat je aan die corona-check app waar je vaccinatie-gegevens instaan ook niets hebt.
5 duitse hotels in het sauerland gebeld, ze kennen alle 5 deze app niet. Ze vragen om een Impfpass. Denk dan dat ze dat kaartje bedoelen dat je tijdens het vaccineren krijgt, maar dat begrepen ze aan de telefoon niet helemaal

Freddy_K
3 juli 2021, 10:04
Nederlands onderzoek
Van Dissel vertelde tijdens een sessie aan de tweede kamer dat als iemand die niet gevaccineerd is COVID-19 krijgt, hij gemiddeld ruim 30 procent van zijn ongevaccineerde huisgenoten aansteekt.

Als iemand volledig gevaccineerd is en toch COVID-19 krijgt, dan steekt hij gemiddeld ongeveer 20 procent van zijn ongevaccineerde huisgenoten aan.

Engels onderzoek onder 365.000 huishoudens
Ook in Engeland werd ontdekt dat de kans dat je je huisgenoten besmet als je ondanks vaccinatie toch COVID-19 krijgt, een stuk kleiner is. Als iemand minstens één prik met de vaccins van AstraZeneca of Pfizer heeft gehad, dan is het aantal huisgenoten dat besmet raakt 40 tot 50 procent lager.
https://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJMc2107717?articleTools=true

allemaal leugens. Dat zeggen ze nu zodat ze mensen kunnen gaan dwingen om gevaccineerd te worden. Met een experimenteel "vaccin" waarvan lange termijn effecten onbekend zijn. Al die lui hier met hun cijfertjes uit het AD. Is toch allemaal lariekoek, dat is slechts een propaganda blaadje die mensen als Saskia Noort betalen om mensen over de streep te trekken. Het doel is nu om mensen te gaan dwingen dat vaccin te nemen. Dat gaat gebeuren. Dit gaat nooit meer ophouden. We staan pas aan het begin van wat ze allemaal van plan zijn.

Brad Clitt
3 juli 2021, 10:16
...mensen als Saskia Noort betalen...

Moest ik even opzoeken wie of wat dat is, ben dan ook maar een provinciaaltje (en lid van de NVLM).

Ernstige Neuker
3 juli 2021, 11:16
Moest ik even opzoeken wie of wat dat is, ben dan ook maar een provinciaaltje (en lid van de NVLM).

Bekende schrijfster van boeken. :) Neuken kan je wel, maar cultureel onderlegd ......:biggrin:

broodpoot
3 juli 2021, 11:32
Ik was stellig van plan om me niet te laten vaccineren maar nu ik zie dat Saskia Noort van mening is dat we ons moeten laten vaccineren ben ik gelijk om.

Eddy_V
3 juli 2021, 12:27
Die Freddy blijft maar in z’n wazige wereldje bazelen.. moet ie helemaal zelf weten, blijft wel lachen. Zou hij een alias zijn van die gekke Baudet? Die is ook een beetje van het padje door alle onzekerheden die er het afgelopen jaar bij zijn gekomen in het leven.
Van de primaire reacties (vechten, vluchten, bevriezen vanuit de prefrontale cortex) op een onzekere en angstige gebeurtenis is negeren en doen of er niets aan de hand is zelden een winnende strategie, tenzij je een egel of een kakkerlak bent. Die overleven zelfs een nucleaire aanval.
De wat meer intelligentie levensvormen kiezen voor de aanval (vaccinatie in dit geval) of vluchten (naar een hutje op de hei met een voorraad blikvoer waar de Joker nog jaloers op wordt).

Ps m’n complimenten voor je playlist Freddy, daar is helemaal niks mis mee !
Ondanks het Corona gedoe hoop ik dat je weer snel gewoon een ijsbeer wordt die kan genieten van het leven

Willem2
3 juli 2021, 12:49
Demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zegt er met zijn verstand niet bij te kunnen dat sommige mensen die zich verzetten tegen de coronamaatregelen zich ook niet willen laten inenten. Volgens de minister is vaccineren namelijk de enige uitweg uit de coronacrisis, zo zegt hij in gesprek met nieuwssite NU.nl.

,,Mensen die zich niet willen laten prikken, willen ook niet terug naar de maatregelen. Maar zij maken de weg uit de crisis, het vaccineren, wel verdacht. Dat is heel raar. Het kan niet allebei", vindt De Jonge. ,,Het heeft iets decadents om te denken dat je kunt bedanken voor het enige middel dat ons uit deze crisis helpt, maar tegelijkertijd kunt rekenen op de solidariteit en de bescherming van anderen die zich wel laten vaccineren."

De minister maakt zich zorgen dat de 'complotterige theorieën die via sociale media worden verspreid' ook in de Tweede Kamer te horen zijn. Hij moet zich vaak inhouden om daar niet op te reageren. ,,Ik heb heel veel tweetjes niet verstuurd. Sterker nog: ik heb ze ingetypt en toch maar verwijderd. Ook in de Kamer heb ik heel veel uitspraken niet gedaan", aldus de coronaminister.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-de-jonge-snapt-verzet-tegen-vaccins-niet-suriname-houdt-vast-aan-avondklok~a90c15fe/

ik had het ook niet kunnen plaatsen want het komt van het AD :biggrin:

schoolmeester
3 juli 2021, 12:53
Ik kwam vanmorgen bij mijn slijter, hij zei: ik heb geen corona meer.
Ik heb hem gefeliciteerd......

Freddy_K
3 juli 2021, 13:36
Die Freddy blijft maar in z’n wazige wereldje bazelen..

ik begrijp niet waar jij het over hebt. Heb ik ongelijk dat het "vaccin" experimenteel is? Heb ik ongelijk dat het "vaccin" niet is getest voor de lange termijn? Heb ik ongelijk dat kinderen eerder sterven aan het "vaccin" dan aan het virus? Heb ik ongelijk dat het virus uit een lab komt? Heb ik ongelijk dat het "vaccin" niet is getest voor kinderen. etc. Ik kan nog wel even doorgaan. Dat jij loopt te slapen betekend niet dat ik loop te bazelen. Dat jij oneindig veel vertrouwen hebt in de autoriteiten betekend niet dat ik ongelijk heb.

Dat jij bang bent om als wappie te worden bestempeld door die vreselijk domme Saskia Noort dat betekend niet dat complotten niet bestaan.

Ik vertelde jullie al dat ze ons binnenkort weer gaan verrassen. Als dat gaat gebeuren dan zal je mij misschien serieus gaan nemen. Ze zijn al aan het oefenen. Vandaag in het AD koppen ze al over een grote "hack aanval". Ze maken ons alvast bekend met het idee. En je ertegen beschermen heeft geen zin want het is immers weer een inside job. Binnenkort leggen ze de hele boel plat.

schoolmeester
3 juli 2021, 13:41
Freddy K. is de WAPPIE van het jaar !

Eddy_V
3 juli 2021, 14:35
Binnenkort leggen ze de hele boel plat.
Kijk maar uit met die onzin, d’r zijn er voor minder platgespoten :eek: want dat gaat natuurlijk gebeuren met al die gevaccineerden. Of juist met alle niet-gevaccineerden.. is maar net vanuit welke kronkel in je hersenen je er naar kijkt.

Jouw angsten kan niemand je kwalijk nemen, dat hoef je ook jezelf niet kwalijk te nemen. Je kan wel iets doen aan de manier waarop je ermee omgaat. Professionele hulp is nog steeds vrij laagdrempelig verkrijgbaar in Nederland. Maar meestal moet er eerst iets ernstigs gebeuren voor mensen zoals jij het ook inzien dat ze met hulp gebaat zijn.

Ik kan het je aanraden, een gesprek met Badslippers maakt je helemaal rustig en geeft je je zelfvertrouwen en vertrouwen in anderen hopelijk weer terug

PS moderator, als dit als sluikreclame gezien wordt dan veegt u maar :)

Meme Moo
3 juli 2021, 14:40
ik begrijp niet waar jij het over hebt. Heb ik ongelijk dat het "vaccin" experimenteel is? Heb ik ongelijk dat het "vaccin" niet is getest voor de lange termijn? Heb ik ongelijk dat kinderen eerder sterven aan het "vaccin" dan aan het virus? Heb ik ongelijk dat het virus uit een lab komt? Heb ik ongelijk dat het "vaccin" niet is getest voor kinderen. etc. Ik kan nog wel even doorgaan. Dat jij loopt te slapen betekend niet dat ik loop te bazelen. Dat jij oneindig veel vertrouwen hebt in de autoriteiten betekend niet dat ik ongelijk heb.

Dat jij bang bent om als wappie te worden bestempeld door die vreselijk domme Saskia Noort dat betekend niet dat complotten niet bestaan.

Ik vertelde jullie al dat ze ons binnenkort weer gaan verrassen. Als dat gaat gebeuren dan zal je mij misschien serieus gaan nemen. Ze zijn al aan het oefenen. Vandaag in het AD koppen ze al over een grote "hack aanval". Ze maken ons alvast bekend met het idee. En je ertegen beschermen heeft geen zin want het is immers weer een inside job. Binnenkort leggen ze de hele boel plat.

En wie zijn ‘ze’ dan, Freddy?

De bloedzuigende pedo’s onder een pizzeria die geen kelder bleek te hebben?
Lijkt me uit een heel betrouwbare bron te komen al die beweringen van je.

Wel vreemd dat als ‘ze’ dat allemaal van plan zijn, dat ‘ze’ het hek van je paviljoen 5 nog niet dichtgelast hebben.
Dat zouden ‘ze’ dan toch makkelijk kunnen doen om je monddood te maken.

Waarom zouden ‘ze’ dan dat soort kritiek toestaan?

Enfin, don’t bother om hierop in te gaan.
Maar denk daar maar eens over na.

schoolmeester
3 juli 2021, 14:43
Ik denk dat Freddy K. aan zijn begeleidster is ontsnapt, en haar laptop heeft gegijzeld.....

Groet, schoolmeester.

Jan_Wandelaar
3 juli 2021, 17:47
Dat jij oneindig veel vertrouwen hebt in de autoriteiten ...De 'autoriteiten' zijn niet meer of minder betrouwbaar dan andere groepen mensen. Waarom de 'autoriteiten' wantrouwen, en complotdenkers wel vertrouwen? Misschien louter en alleen omdat hetgeen ze zeggen in je straatje past?

De 'autoriteiten': dat zijn diezelfde prutsers als van de toeslagenaffaire. Acht jij die in staat complexe complotten te smeden en tot uitvoer te brengen?

J.W.

Meme Moo
3 juli 2021, 18:16
De 'autoriteiten' zijn niet meer of minder betrouwbaar dan andere groepen mensen. Waarom de 'autoriteiten' wantrouwen, en complotdenkers wel vertrouwen? Misschien louter en alleen omdat hetgeen ze zeggen in je straatje past?

De 'autoriteiten': dat zijn diezelfde prutsers als van de toeslagenaffaire. Acht jij die in staat complexe complotten te smeden en tot uitvoer te brengen?

J.W.

Ik vrees dat Freddy een groep ongrijpbare/onzichtbare leiders in beeld heeft, die bóven de ‘autoriteiten’ staan en aan de touwtjes trekken.
Vraag maar aan Partycrasher hoe dat zit. Ik ben er te dom voor om dat te begrijpen!

Jan_Wandelaar
3 juli 2021, 18:37
Het zijn mensen met macht en middelen die aan de touwtjes trekken. Dat is een universeel gegeven, en niet het gevolg van allerlei complotten. Integendeel zelfs. Ook de Jeff Bezossen en Elon Musken van deze wereld zijn onderling vooral bezig met te bepalen wie er nu eigenlijk de grootste heeft.

J.W.

Freddy_K
3 juli 2021, 18:50
jullie zitten alvast goed. Wel even je 2-de shot halen hehehe

https://www.youtube.com/watch?v=2sJpcTzAjss

RobOpzoek
3 juli 2021, 20:09
Of derde prikje?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210415_97882775

en ook te vinden in meerdere nieuwsbulletins.

Ik vroeg het me eerder af, als wappie: Hoeveel spike- shots kan een lijf aan?

Jan_Wandelaar
3 juli 2021, 20:31
jullie zitten alvast goed. Wel even je 2-de shot halen hehehe

https://www.youtube.com/watch?v=2sJpcTzAjssMensen zijn, zeker in groepsverband, redelijk eenvoudig te manipuleren. Geen enkele noodzaak voor complotten of futuristische technologieën om de mensheid onder controle te houden of juist tegen elkaar op te zetten!!!

Nope, het mechanisme om gemanipuleerd en misbruikt te worden zit reeds in de mens ingebakken. Dat hoeft niet onder het mom van een vaccin geïnjecteerd te worden.

J.W.

Badslippers
3 juli 2021, 20:59
Twee eenvoudige vragen.

Het doel is nu om mensen te gaan dwingen dat vaccin te nemen. Dat gaat gebeuren.

En wat zullen de gevolgen volgens jou daarvan zijn?

Misschien dat een enkeling nog kan worden gered door mijn bijdrage :)

Waarvan gered? Als je antwoord is: "van ziek worden" dan is de volgende vraag:
Waarom zou men de gehele wereldbevolking ziek willen maken?

Toetebel
3 juli 2021, 22:21
Vandaag sinds lange tijd significante toename van aantal "dag" besmettingen:

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coronavirus/6142935/de-coronacijfers-van-vandaag.html

Nog even de weekcijfers afwachten maar.

Laten ze er ook even bijzetten dat ze de positieve testen van Testen Voor Toegang bij de positieve testen optellen.
Alleen al afgelopen weekend zouden er circa 130.000 mensen zich hebben laten testen. En de positieve uitslagen worden doorgegeven aan de GGD’s.

We kunnen vooralsnog alleen maar iets zeggen op basis van de ziekenhuisopnames en die blijven zich gunstig ontwikkelen.

Freddy_K
4 juli 2021, 08:59
Twee eenvoudige vragen.

En wat zullen de gevolgen volgens jou daarvan zijn?

Waarvan gered? Als je antwoord is: "van ziek worden" dan is de volgende vraag:
Waarom zou men de gehele wereldbevolking ziek willen maken?

ik kan de initiele paniek begrijpen (begin 2020). Maar nu blijkt dat gemiddeld 0.15% komt te overlijden. Dan moeten ze ook loslaten dat we hier met een pandemie te maken hebben. Maar je ziet juist dat ze het willen doorzetten. Nieuwe varianten etc. Je moet het allemaal maar geloven. Al die cijfers in het AD zijn toch allemaal fake. Die PCR test is niet bedoeld om infecties te registreren. Dat heeft de creator van de PCR methode zelf gezegd (zie Kary Mullis), in vele videos. Dus je kan wel in het AD schrijven er zijn b.v. weer 1400 nieuwe gevallen van Covid-19. Maar als 95% van die tests onbetrouwbaar zijn en de mensen bovendien helemaal niet ziek zijn. Wat is dat dan voor onzin.

Je ziet dat kranten als AD enkel erop aansturen om gevaccineerd te worden. Dat is gewoon propaganda. Dat is geen jounalistiek. Mensen als Saskia Noort worden ingehuurd om de mensen aan te moedigen dat vaccin te nemen. Erger nog, ze wil dat mensen die dat niet doen zich dom voelen (wappies, gekkies) en zelfs schuldig moeten voelen. Schandalige propaganda. En enkel dat soort figuren krijgen het woord in het AD. De andere kant van het verhaal wordt niet gepresenteerd in die waardeloze "krant".

Maar ik denk dat ze de mensen gaan dwingen. Zie ook weer dit artikel: https://www.yahoo.com/news/unvaccinated-people-dont-only-risk-023156628.html

Ze geven de ongevaccineerden de schuld van de varianten. Terwijl juist het omgekeerde waar is. Alles wijst erop dat ze iedereen willen inspuiten. En ik wil dat niet. Ik ben er al ziek van geweest van Covid. Maar dat maakt allemaal niet uit. Het is 1 grote campagne om IEDEREEN te vaccineren. Ik snap niet dat veel mensen op dit forum dat niet zien en welke gevolgen dat kan hebben.

Immers: we hebben hier te maken met een vaccin dat in 9 maanden is gemaakt, dus nauwlijks getest en zeker niet getest voor de lange termijn. Plus we hebben te maken met een experimenteel "vaccin". Dus ik kan niet begrijpen dat mensen hier zeggen iedereen moet worden ingeent met iets waarvan de gevolgen volledig onbekend zijn. En waarvoor? Voor een pandemie die helemaal geen pandemie is.

Ik denk dat ze gewoon je bankrekening op slot gaan zetten als je je niet laat vaccineren. Ik ben al eens slachtoffer hiervan geweest omdat ik in de USA ben geboren en werd gedwongen daar ook belasting aangifte te doen (terwijl ik al als baby naar Nederland kwam en Nederlander ben). Ze gaan je niet uit je huis slepen ze bevriezen gewoon je bankrekening.

De redenen die hierachter steken kan van alles zijn. Ik denk dat Billie Gates wat Lebensraum aan het creeeren is. Maar veel van die apen die hierachter steken geven het zelf al aan. Ze willen de wereld radicaal veranderen en zijzelf staan aan de top.

Mensen denken dat kan toch helemaal niet, maar de top-down approach werkt heel goed. Kijk hoe het werkt. De W.H.O. zegt dat we met een pandemie te maken hebben en iedereen doet wat er van ze verwacht wordt. Van Ranst geeft dat ook aan in zijn speech. Ze hebben dit allemaal getraind wat ze moeten doen. De overheid volgt gewoon het advies van de W.H.O. op zodat hun ass is gedekt. Van Ranst, Osterhaus, van Dissel etc dat zijn allemaal stromannen. Die moeten als "experts in de virologie" het plan verkopen aan het volk. Ze hebben een mandaat. Het is niet iets waar ze zelf in geloven. Maar het is hun beroep het mandaat uit te voeren. Die verpleger die jou een prik geeft die weet toch helemaal niks, in ieder geval niks meer dan jij en ik. Die wordt betaald om de prik te zetten. Top-down werkt heel goed.

WA
4 juli 2021, 09:26
Ach, als 50% van de gevaccineerden omvalt lossen we meteen een aantal andere problemen op. Overbevolking, hongersnood en de druk op het klimaat. Dus links om of rechts om zal er ongetwijfeld een positief effect zijn.

Freddy_K
4 juli 2021, 09:34
1 punt wat ik nog wilde zeggen: als die vaccins zo veilig zijn waarom zijn die big Pharma bedrijven dan niet gewoon aansprakelijk voor eventuele schade? Als jij dat vaccin neemt ben jij verantwoordelijlk voor de schade. Ze proberen nu wel de artsen aansprakelijk te stellen. Maar dat is toch eigenlijk onzin. Die zijn eigenlijk merendeel ook slachtoffer en hebben eigenlijk niet veel keus anders dan te prikken. Die big Pharma lacht zich rot. Ze kunnen vanalles verkopen ze zijn toch niet aansprakelijk voor de schade.

RobOpzoek
4 juli 2021, 10:40
Wat duidelijk is is dat er de afgelopen 10 jaar wordt gesproken over het 'overschot' aan mensen op deze planeet. De komende robotisering en automatisering gaat naar schatting een miljard tot 1,5 miljard mensen eigenlijk overbodig maken in de zin dat ze niet toevoegen aan bruto nationale producten en mondiale economie. Die mensen zijn straks afhankelijk van een of andere vorm van ondersteuning vanuit overheden - en vormen daarmee een reservoir voor potentiele onrust.
Vergelijk de situatie in 1912. In meerdere vooraanstaande kranten en magazines werd toen ook gesproken wat er met het overschot aan mensen moest gebeuren toen duidelijk werd dat elektrificatie heel veel arbeid overbodig ging maken ( een slag daarvoor was die met de stoommachine). En zie, daar was wereldoorlog 1 in 1914, een hakselmethodiek voor overtollige mannen en een mooi moment om economisch te herschikken. (macht Engeland, Frankrijk en Duitsland werd verkleind door de leningen vanuit de VS - die uiteindelijk ( niet de staat maar wel de industriebaronnen erachter) mega verdiende aan deze oorlog).

Toevalligheden komen op wereldniveau maar weinig voor.

WANDELAAR5
4 juli 2021, 11:04
Die 1,5 miljard mensen zijn er nu al teveel en leven onder de armoedegrens omdat ze onvoldoende kunnen verdienen. Sterker nog, de helft van de wereldbevolking leeft onder de armoedegrens van $5,50/dag en 800 miljoen mensen zijn extreem arm (<$1,90/dag). Historisch gezien breken oorlogen uit wanneer >25% van de bevolking werkeloos is. In Europa weten we dat tegenwoordig te voorkomen door samenwerking in de EU en redelijke sociale voorzieningen. Maar in de rest van de wereld zijn oorlog en geweld helaas schering en inslag. De drugsoorlogen in Mexico, Bolivia, Columbia en Brazilië kun je ook onder dit geweld scharen. Daar is helemaal geen Corona virus voor nodig. Die suggestie alleen al is te bespottelijk voor woorden.

Meme Moo
4 juli 2021, 11:07
Hé hé, eindelijk komt de bekende aap uit de mouw.
Uiteraard is het Bill Gates en zijn ‘vrienden’, volgens Freddy.

Nuff said…

Ik ga zodadelijk gevaccineerd en wel naar een live-optreden van Elvis! :biggrin:

Badslippers
4 juli 2021, 12:52
Bedankt voor de toelichting maar een antwoord zie ik helaas (nog) niet. Dus nog maar eens een poging.

[ . . . ]Alles wijst erop dat ze iedereen willen inspuiten.[ . . . ] Het is 1 grote campagne om IEDEREEN te vaccineren.

De vraag: Waaorom zou men iedereen op de wereld willen vaccineren? Het vaccineren is dan een middel om te komen tot een specifiek doel. Wat is dat doel? Lebensraum creëren voor Bill Gates? Zodat hij de gevaccineerde mensen nog meer kan manipuleren om zijn spullen aan te slijten?

Immers: we hebben hier te maken met een vaccin dat in 9 maanden is gemaakt, dus nauwlijks getest en zeker niet getest voor de lange termijn. Plus we hebben te maken met een experimenteel "vaccin". Dus ik kan niet begrijpen dat mensen hier zeggen iedereen moet worden ingeent met iets waarvan de gevolgen volledig onbekend zijn. En waarvoor? Voor een pandemie die helemaal geen pandemie is.

We spreken dus van een experimenteel "vaccin" waarvan je schrijft dat als het is ingeënt de gevolgen volledig onbekend zijn. De mensen achter de schermen en die deel uitmaken van het complot besluiten dus wereldwijd mensen te vaccineren met een vaccin waarvan de gevolgen onbekend zijn. Dat klinkt mij heel vreemd in de oren.

[ . . . ]
De redenen die hierachter steken kan van alles zijn. Ik denk dat Billie Gates wat Lebensraum aan het creeeren is. Maar veel van die apen die hierachter steken geven het zelf al aan. Ze willen de wereld radicaal veranderen en zijzelf staan aan de top.

Ook hier weer, wat is het uiteindelijk doel van het radicaal veranderen van de wereld? Totalitarisme? Dat laatste heeft nog nooit iets goeds gebracht. Misschien op kleine schaal maar toch niet wereldwijd. Mensen laten zich niet wereldwijd knechten en onderwerpen. In Noord-Korea wellicht maar dat brengt de bevolking tot op dit moment weinig goeds.

[ . . . ]Van Ranst, Osterhaus, van Dissel etc dat zijn allemaal stromannen. Die moeten als "experts in de virologie" het plan verkopen aan het volk. Ze hebben een mandaat. Het is niet iets waar ze zelf in geloven. Maar het is hun beroep het mandaat uit te voeren.

Het zou een prestatie van formaat zijn die nog nooit vertoond is in het menselijk bestaan. Namelijk om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en daarvoor mensen te gebruiken als van Dissel, Rutte, Gommans, van Ranst, Osterhaus en op wereldschaal Gates, Fauci, Schwab et. al. Deze mensen hebben dus snode plannen ontwikkeld om belangrijke ontwikkelingen op wereldschaal door te voeren. Waarom? Om er zelf financieel beter van te worden? Of omdat zij de visionaires zijn die zien dat de wereld naar de knoppen gaat en er nu iets moet gebeuren. Kortom vragen en nog eens vragen.

Tenslotte, over Kary Mullis:

"Een quote van die wordt toegeschreven aan Kary Mullis, een Amerikaanse wetenschapper die de PCR-test heeft uitgevonden, gaat al zeker sinds juli rond op Twitter en Facebook. Mullis zou hebben gesteld dat zijn test ongeschikt is om een infectieus virus aan te tonen. Deze quote is niet van Mullis. Op 3 juli liet persbureau Reuters al zien dat de uitspraak uit een artikel uit 1996 komt over hiv en aids. Het artikel is geschreven door John Lauritsen. In dit stuk wordt Mullis wel een keer aangehaald, maar de quote die op Twitter rondgaat is van Lauritsen.

Daarnaast is de uitspraak wel correct. Met een PCR-test kan je, zoals NUcheckt al eerder schreef, NIET aantonen of je op dat moment besmettelijk bent, en of het virus in je lichaam dus infectueus is. Met een PCR-test kan je WÉL betrouwbaar nagaan of je geïnfecteerd bent door het coronavirus.

https://www.nu.nl/nucheckt/6071555/nucheckt-verwarring-over-wat-experts-zeiden-over-ggd-coronatest.html

BTW Kary Mullis is reeds op 7 augustus 2019 overleden. Hij heeft de coronacrisis dus niet meegemaakt.

RobOpzoek
4 juli 2021, 13:34
Helaas is het huidige financiële systeem ook failliet. Door geld te printen wordt de boel - ook sociale voorzieningen waar veel mensen van leven - overeind gehouden.
Dat gaat een keer klappen, en het is duidelijk waar de zwaarste klappen zullen vallen - u somde het mooi op.

Een figuurlijke vonk, bijvoorbeeld in de vorm van een al dan niet in een laboratorium gecreëerd virus, wel of niet daaruit gepland gelekt, kan genoeg zijn. Net als een cyberaanval, een vliegtuig wat al dan niet per ongeluk wordt neergehaald, een Engelse boot in de Zwarte Zee die al dan niet uitgelokt wordt. Spanning moet zich ooit ontladen, meestal met een flits en behoorlijk luide knallen.

Willem2
4 juli 2021, 15:09
Teller loopt hard op: al 165 besmettingen na clubavond in Enschedese disco
De corona-brandhaard die is ontstaan binnen de muren van discotheek Aspen Valley in Enschede, blijft maar oplopen. Liefst 165 van de ruim 600 bezoekers zijn inmiddels positief getest op het virus, meldt de GGD zondagmiddag.
.... https://www.ad.nl/binnenland/teller-loopt-hard-op-al-165-besmettingen-na-clubavond-in-enschedese-disco~acd3b192/

Gelukkig weet ik dat het is om mensen bang te maken. Het zijn tenslotte allemaal gezonde jongeren die op elkaar gestapeld zich niet aan de regeltjes houden ... :rolleyes:

Freddy_K
4 juli 2021, 16:08
ik reageer morgen ofzo, Badslippers. Ik wilde enkel even laten zien dat ze in Frankrijk al spreken over "mandatory Covid vaccines". Zal in Nederland en Belgie ook niet lang meer duren. Ze pushen het steeds een beetje verder.

https://www.rt.com/news/528197-france-mandatory-vaccination-covid-considered/

je denkt dat je af bent van al deze onzin maar nu komen ze met de "varianten" etc. Je moet het allemaal maar geloven. Ikzelf ben 1 dag ziek geweest van Covid in April van 2020. Die aap van een Hugo de Jonge met zijn praatjes dat je die bejaarde dame op 3 hoog moet beschermen die van vaccinatie afziet zal binnenkort zijn praatjesmakerij radicaal bijgestellen als ze die bejaarde dame op 3 hoog uit haar flat sleuren om geprikt te worden. Het is complete waanzin maar het gaat gebeuren.

Meme Moo
4 juli 2021, 16:11
… Het is complete waanzin...

Mooi, er is iig nog enige zelfreflectie aanwezig bij je!

schoolmeester
4 juli 2021, 16:13
Freddy K. je hebt zeker Covid gehad op 1 april 2021.
Blijf jij maar lekker in het hoge noorden met die kronkel in je hoofd.

Freddy_K
4 juli 2021, 16:16
bedankt voor jullie response dumb and dumber

Willem2
4 juli 2021, 21:55
Besmette Luxemburgse premier opgenomen in ziekenhuis
De Luxemburgse premier Xavier Bettel, die een week geleden positief testte op het coronavirus, is ter observatie opgenomen in het ziekenhuis. Volgens de Luxemburgse regering worden in het ziekenhuis extra testen en onderzoeken gedaan.

De 48-jarige politicus van de liberale Demokratesch Partei testte na de EU-top in Brussel positief. Hij had volgens zijn woordvoerder toen alleen milde klachten, zoals koorts en hoofdpijn. Bettel was van plan vanuit zijn huis door te werken.

Bettel kreeg begin mei zijn eerste prik met een coronavaccin, volgens Luxemburgse media was dat met het vaccin van AstraZeneca. Hij zou afgelopen donderdag eigenlijk zijn tweede dosis krijgen, maar dat kon vanwege de positieve coronatest niet doorgaan.
.... https://nos.nl/liveblog/2387876-luxemburgse-premier-opgenomen-in-ziekenhuis-negatieve-uitslag-toch-positief

Freddy_K
5 juli 2021, 09:53
Mensen die op vakantie gaan brengen het geld naar het buitenland i.p.v. naar de Nederlandse economie en dan keren ze ook nog eens met het virus onder de leden terug.

Dat komt omdat iedereen in Nederland welkom is.

Het is een complot:
1) ze tegen ons liegen over de herkomst van het virus (volg Rand Paul en anderen hierover). Er zijn bewijzen dat de USA hun "gain of function" onderzoek hebben verplaatst naar dat lab in Wuhan en dat daar Amerikaanse wetenschappers werken/werkten en dat de USA er ook geld naar toe stuurden. Het virus is door mensen is gemaakt. Volgens Luc Montagnier (en anderen) kan je dat ook zien aan hoe dat virus in elkaar zit.
2) ze claimen een pandemie zelfs als nu blijkt dat enkel gemiddeld 0.15% eraan overlijd. Van een pandemie is geen sprake, maar toch houden ze vast aan het beleid alsof we te maken hebben met een pandemie. Waarschijnlijk zijn vele doden helemaal geen corona doden, maar hebben ze gewoon te maken met een fake PCR resultaat.
3) ze creëren angst middels PCR testen die nonsense cijfers produceert die mensen laat denken dat er veel zieken zijn wat een leugen is. Ze meten enkel een stukje genetisch materiaal, dat is alles. Je hoeft helemaal niet ziek te zijn of te worden.
4) eenzijdige berichtgeving in de fake mainstream media die enkel aanstuurt op angst en de mensen proberen te overtuigen zich te laten vaccineren, vaak gepaard gaande met vele vele vele leugens.
5) censuur: media + sociale media. Zoek engines als Google zijn aangepast, je vind enkel nog informatie welke pandemie en vaccineren ondersteund. Als je tegenwoordig iets opzoekt krijg je weer "fact check". Nou dan weet je al dat als je op die link drukt je weer een hoop fake onzin voorgeschoteld krijgt.

Wat is het doel?
1) Globale macht en controle. Bij de volgende gecreëerde crisis sluiten ze je gewoon weer op en de mensen vinden dat nu heel normaal, sommigen zijn zelfs zo gestoord (zoals Schoolmeester) dat ze bij de overheid gaan smeken om maar opgesloten te mogen worden.
2) Toegang tot je lichaam. Elk jaar opnieuw een prik (misschien 1, 2 of 3?). En wat spuiten ze naar binnen? Ik weet het niet maar er zijn veel theorieën zoals transhumanism. En dat is niet zo gek omdat Klaus Schwab daar zelf over spreekt in video's. De inhoud van wat ze naar binnen spuiten zal met de tijd gepersonaliseerd worden. Als je van nut bent mag je nog even verder leven.

Over de PCR test:
PCR kan de aanwezigheid aantonen van RNA of DNA. Maar dat betekent niet dat je besmet bent of ziek bent. Je kan gewoon zo'n stukje genetisch materiaal bij je dragen of misschien ben je al ziek geweest en dat je daarom nog wat bij je draagt. Dus die cijfers van die testen zijn volkomen zinloos. Het wordt hier uitgelegd samen met een comment van Kary Mullis https://odysee.com/@shortXXvids:e/PCR-Test-Results-Explained--June-28-2021:8

In reactie op experimenteel "vaccin" in combinatie met complot:
De informatie die wij krijgen is dat het "vaccin" een experimenteel "vaccin" is, in de zin dat de werking anders is dan vaccins die we gewend waren. Plus dit "vaccin" in 9 maanden is gemaakt en niet is getest voor de lange termijn. Of de vaccins al lang klaar lagen zou kunnen.

In reactie op waarom ze de hele wereldbevolking ziek willen maken:
Ik weet niet of dat het doel is of dat ze een ander doel hebben. Maar ik heb aangegeven dat ik denk dat dit gepland is. Die aap van een Gates zegt dat de volgende pandemic 10 keer zo erg wordt.

"We have to prepare for the next 1. That will get attention this time."

https://www.youtube.com/watch?v=z-kq4YpyFp0&t=100s Hij weet al dat het gaat gebeuren. Anders zeg je zoiets niet.

WA
5 juli 2021, 10:19
Punt1 uit de complottheorie is gewoon openbare info. Mooi geheimzinnig verwoord maar al meerdere keren in de media naar voren gebracht.

Punt2 uit “wat is het doel”. Toegang tot je lichaam / ziek maken…….. euhmmm tja….. en je hobby dan, waarom je op dit forum bent? PZC kun je ziek van worden…. Pijn met plassen en zo. Daar zijn ook medicijnen tegen, ontwikkeld door Big Pharma, decennia terug. Ook nep of complot?
En wat dacht je van de levensmiddelen industrie? Daar is best veel controle vanuit overheden. Lijkt me makkelijker om daar iets te doen ipv iets met naalden. Dan gaat men het zelf (onwetend) ophalen in de supermarkt. Mijn advies is dan ook een moestuin aan te schaffen en vruchtbare grond te importeren uit….. oh nee, ook daar kan de overheid of beter gezegd “Ze” ook me geknoeid hebben……

Slaap je nog wel Freddy? Want stel nou dat je gelijk hebt, waarom dan via een spuit en niet via makkelijkere manieren? Aerosolen, via voedsel of drinkwater…… beetje omslachtig toch, die spuit? Want wat via een spuit kan kan ook op andere manieren.

Willem2
5 juli 2021, 11:20
Eindelijk zijn de jongeren uit 2006 ook aan de beurt ...

Jongeren die in 2006 zijn geboren, kunnen vanaf vandaag een prikafspraak maken, Twittert coronaminister De Jonge. Het inplannen van een afspraak kan telefonisch of via www.coronavaccinatie-afspraak.nl. De jongeren, die dit jaar 15 worden, krijgen het vaccin van Pfizer/BioNTech.
... https://www.ad.nl/binnenland/live-gommers-kans-op-lockdown-door-deltavariant-klein-jongeren-uit-2006-aan-de-beurt-voor-prik~a90c15fe/

De oprukkende deltavariant van het coronavirus zal niet snel tot een nieuwe lockdown van Nederland leiden, denkt ic-arts Diederik Gommers. ,,Op dit moment verwachten we niet dat de ziekenhuizen overlopen en dat we weer in een lockdown moeten", zegt hij in de podcast Vraag het Gommers van BNR. ,,We denken dat we het kunnen controleren.''

Gommers verwacht - net als het RIVM - wel dat de deltavariant in het najaar dominant zal zijn in Nederland. Hij ziet daarom een aantal risico's. Zo is nog onbekend hoe lang vaccins precies bescherming bieden tegen het coronavirus. ,,Dat gaan we in de gaten houden, misschien moeten de 70- en 80-jarigen een extra prik krijgen.''

Positief is wel dat de vaccinatiegraad onder ouderen hoog is. ,,De vraag is vooral of mensen die besmet raken ernstig ziek worden. Onder ouderen is het percentage gevaccineerden boven de 80 procent." Ook het gedrag van mensen blijft heel belangrijk, benadrukt de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-gommers-kans-op-lockdown-door-deltavariant-klein-jongeren-uit-2006-aan-de-beurt-voor-prik~a90c15fe/

Willem2
5 juli 2021, 11:24
De alsmaar oprukkende Deltavariant van het coronavirus overheerst nu ook in België. Meer dan de helft van de nieuwe coronabesmettingen is afkomstig van de variant, zegt biostatisticus Geert Molenberghs van de Universiteit Hasselt.

,,We hebben altijd voorspeld dat er in de eerste week van juli ongeveer 50 procent van de besmettingen met de Deltavariant zouden zijn”, zegt Molenberghs. ,,Tegen het einde van de maand is het zelfs mogelijk dat we uitsluitend de Deltavariant terugzien.”

De virusvariant die uit India voortkomt, is makkelijker overdraagbaar, wat de vraag oproept of België zich zorgen moet maken. ,,In paniek raken is niet nodig, maar we moeten ons wel zorgen maken, ja. We zien de gunstige effecten van de vaccinaties, die een heel goede bescherming bieden tegen de deltavariant - een geluk bij een ongeluk -, maar we mogen niet vergeten dat twee derde van de bevolking nog niet volledig is ingeënt."

Er zijn volgens Molenberghs nog veel mensen met onderliggende aandoeningen die nog maar één prik hebben gekregen en dus niet volledig beschermd zijn. ,,Voorzichtigheid blijft erg geboden. We zijn helaas nog niet zo ver gevorderd om nu te zeggen: dit kan geen kwaad meer.”
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-gommers-kans-op-lockdown-door-deltavariant-klein-jongeren-uit-2006-aan-de-beurt-voor-prik~a90c15fe/

WANDELAAR5
5 juli 2021, 11:32
@FreddyK: Ze creëren angst? Jij doet dat juist met je gebazel over het experimentele vaccin en de onbekende lange termijn effecten. Er zijn nog nooit negatieve lange termijn effecten gevonden van vaccins nadat ze een paar maanden in gebruik waren. En een vaccin wat inmiddels op zoveel honderden miljoenen mensen is toegepast en zo lang en veel onderzocht is, kun je niet langer experimenteel noemen.

Dan is alles experimenteel. Wanneer is er dan wel voldoende zekerheid? Over 5 jaar? Wil je de hele wereld zo lang in lockdown houden? En wat is je alternatief in die tijd? En je kunt ook ophouden met dat sterftecijfer. Het gaat erom dat het gezondheidssysteem de enorme toevloed van patiënten niet aan kan. Dat proberen we overeind te houden. Het zou fijn zijn als jij daar ook een bijdrage aan zou gaan leveren in plaats van het tegenwerken.

Picasso 1
5 juli 2021, 12:13
Het is een complot: ........

Binnen één land zijn complotten zeker mogelijk, ook met een groep landen die met elkaar een bepaalde visie delen zijn complotten mogelijk. Maar een complot waar de hele wereld aan deelneemt met regimes van zeer diverse politieke kleur, de kans daarop is minder dan 0,15%. ;)

Het enige dat zich wel voor kan doen is dat landen misbruik maken van de crisis om andere politieke agenda punten te realiseren, maar voor een hogere verdenking dan dat moet je een zeer fantasierijk geest hebben.

Badslippers
5 juli 2021, 12:40
Het is een complot:
1) ze tegen ons liegen over de herkomst van het virus[ . . . ]
2) ze claimen een pandemie zelfs als nu blijkt dat enkel gemiddeld 0.15% eraan overlijd. [ . . . ]
3) ze creëren angst middels PCR testen die nonsense cijfers produceert die mensen laat denken dat er veel zieken zijn wat een leugen is.[ . . . ]
4) eenzijdige berichtgeving in de fake mainstream media die enkel aanstuurt op angst en de mensen proberen te overtuigen zich te laten vaccineren [ . . . ]
5) censuur: media + sociale media. Zoek engines als Google zijn aangepast [ . . . ]

Wat is het doel?
1) Globale macht en controle.[ . . . ]
2) Toegang tot je lichaam.[ . . . ]

Over de PCR test:
PCR kan de aanwezigheid aantonen van RNA of DNA. Maar dat betekent niet dat je besmet bent of ziek bent.[ . . . ]

Ik weet niet of dat het doel is of dat ze een ander doel hebben. Maar ik heb aangegeven dat ik denk dat dit gepland is. Die aap van een Gates zegt dat de volgende pandemic 10 keer zo erg wordt.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden. Ik heb ze wat ingekort. Ik ben zelf niet zo'n complotdenker maar ben wel geïnteresseerd hoe mensen denken en in dit geval denken dat het hele coronagedoe één groot complot is. Ik heb me zelf niet één keer afgevraagd of ik me NIET zou laten vaccineren. Voor mij was vaccineren gewoon een vanzelfsprekendheid. Noem mij naïef. Ik heb ook totaal geen verstand van zaken dus dat laat ik graag over aan W5 en PP44. Hoewel hun uitleg mij vaak boven de pet gaat. Volgens mijn simpele gedachte is er een virus, en daar kun je reëel ziek van worden en zelfs aan sterven en als je je vaccineert verkleint dat de kans op ziek worden en sterven en krijg je daar allerlei voordelen bij zoals toegang tot allerlei leuke vrijetijdsbestedingen. Verder denk ik dat Bill Gates er niets mee te maken heeft. Die heeft momenteel andere problemen aan zijn hoofd.

kempie
5 juli 2021, 12:54
Het is een complot:
1) ze tegen ons liegen over de herkomst van het virus (volg Rand Paul en anderen hierover). Er zijn bewijzen dat de USA hun "gain of function" onderzoek hebben verplaatst naar dat lab in Wuhan en dat daar Amerikaanse wetenschappers werken/werkten en dat de USA er ook geld naar toe stuurden. Het virus is door mensen is gemaakt. Volgens Luc Montagnier (en anderen) kan je dat ook zien aan hoe dat virus in elkaar zit.
2) ze claimen een pandemie zelfs als nu blijkt dat enkel gemiddeld 0.15% eraan overlijd. Van een pandemie is geen sprake, maar toch houden ze vast aan het beleid alsof we te maken hebben met een pandemie. Waarschijnlijk zijn vele doden helemaal geen corona doden, maar hebben ze gewoon te maken met een fake PCR resultaat.
3) ze creëren angst middels PCR testen die nonsense cijfers produceert die mensen laat denken dat er veel zieken zijn wat een leugen is. Ze meten enkel een stukje genetisch materiaal, dat is alles. Je hoeft helemaal niet ziek te zijn of te worden.
4) eenzijdige berichtgeving in de fake mainstream media die enkel aanstuurt op angst en de mensen proberen te overtuigen zich te laten vaccineren, vaak gepaard gaande met vele vele vele leugens.
5) censuur: media + sociale media. Zoek engines als Google zijn aangepast, je vind enkel nog informatie welke pandemie en vaccineren ondersteund. Als je tegenwoordig iets opzoekt krijg je weer "fact check". Nou dan weet je al dat als je op die link drukt je weer een hoop fake onzin voorgeschoteld krijgt.

Wat is het doel?
1) Globale macht en controle. Bij de volgende gecreëerde crisis sluiten ze je gewoon weer op en de mensen vinden dat nu heel normaal, sommigen zijn zelfs zo gestoord (zoals Schoolmeester) dat ze bij de overheid gaan smeken om maar opgesloten te mogen worden.
2) Toegang tot je lichaam. Elk jaar opnieuw een prik (misschien 1, 2 of 3?). En wat spuiten ze naar binnen? Ik weet het niet maar er zijn veel theorieën zoals transhumanism. En dat is niet zo gek omdat Klaus Schwab daar zelf over spreekt in video's. De inhoud van wat ze naar binnen spuiten zal met de tijd gepersonaliseerd worden. Als je van nut bent mag je nog even verder leven.

Over de PCR test:
PCR kan de aanwezigheid aantonen van RNA of DNA. Maar dat betekent niet dat je besmet bent of ziek bent. Je kan gewoon zo'n stukje genetisch materiaal bij je dragen of misschien ben je al ziek geweest en dat je daarom nog wat bij je draagt. Dus die cijfers van die testen zijn volkomen zinloos. Het wordt hier uitgelegd samen met een comment van Kary Mullis https://odysee.com/@shortXXvids:e/PCR-Test-Results-Explained--June-28-2021:8

In reactie op experimenteel "vaccin" in combinatie met complot:
De informatie die wij krijgen is dat het "vaccin" een experimenteel "vaccin" is, in de zin dat de werking anders is dan vaccins die we gewend waren. Plus dit "vaccin" in 9 maanden is gemaakt en niet is getest voor de lange termijn. Of de vaccins al lang klaar lagen zou kunnen.

"We have to prepare for the next 1. That will get attention this time."

https://www.youtube.com/watch?v=z-kq4YpyFp0&t=100s Hij weet al dat het gaat gebeuren. Anders zeg je zoiets niet.

Wat een onzin. Terug in je complot theorieën hok jij.

Dat je dit durft te schrijven ze lezen vast mee. Je zet je ongelovige zelf wel op hun "die moeten we snel uit de wegruimen" lijst. Denk je echt dat je daaraan ontkomt door geen vaccinatie te nemen?

Freddy_K
5 juli 2021, 15:24
Wat een onzin. Terug in je complot theorieën hok jij.

we zullen zien. Als je interviews met Kary Mullis bekijkt uit de jaren 90 dan uit hij zich over Fauci en over HIV-AIDS. Is dat ook onzin? Ze geven die jongen een Nobelprijs voor het ontwikkelen van de PCR methode maar als die dan iets zegt wat niet in hun straatje past dan is die omstreden en een complotdenker (hele interview staat hier https://odysee.com/@BalkanTruth:1/Kary-Mullis---The-full-interview-by-Gary-Null_HD:c )

Ik zal in ieder geval voorspellen dat er een verplichte vaccinatie gaat komen. Als in het najaar de gevaccineerden ziek worden krijgen de niet gevaccineerden de schuld van de mutaties. Terwijl het omgekeerde de waarheid is (Immuun escape). Ze willen natuurlijk niet dat er een grote groep niet gevaccineerden rondloopt die gewoon gezond zijn terwijl de gevaccineerden allemaal mankementen vertonen. Ik denk dat dit politiek niet goed gaat vallen.

frontline workers die hebben het er maar moeilijk mee :tongue:

35379

Willem2
5 juli 2021, 15:59
Ik zal in ieder geval voorspellen dat er een verplichte vaccinatie gaat komen. Als in het najaar de gevaccineerden ziek worden krijgen de niet gevaccineerden de schuld van de mutaties. Terwijl het omgekeerde de waarheid is (Immuun escape). Ze willen natuurlijk niet dat er een grote groep niet gevaccineerden rondloopt die gewoon gezond zijn terwijl de gevaccineerden allemaal mankementen vertonen. Ik denk dat dit politiek niet goed gaat vallen.

frontline workers die hebben het er maar moeilijk mee :tongue:

Het tegendeel is nu juist waar. Wie zorgen er nu voor verdere verspreiding van het virus? Dat zijn jonge niet gevaccineerden die dat verder geven aan onvoldoende gevaccineerden en vaccinatie-weigeraars.

Uit Nederland komen inmiddels de eerste gegevens die laten zien dat vaccinaties niet alleen helpen tegen COVID-19, maar ook tegen verspreiding van het coronavirus. Eerder liet buitenlands onderzoek dit ook zien. Dit is wat we nu weten.

Vaccinatie beschermt niet alleen tegen de ziekte COVID-19, maar zorgt er ook voor dat het virus (dat die ziekte veroorzaakt) zich minder makkelijk verspreidt. Dit vertelde Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM, op 22 juni aan de Tweede Kamer.

We weten volgens Van Dissel ook dat de vaccins geen bescherming van 100 procent bieden. Mensen die gevaccineerd zijn kunnen soms dus nog het coronavirus overdragen. Maar de kans dat dit gebeurt, is wel een stuk kleiner dan wanneer ze niet gevaccineerd zijn.

Waarom is het effect van vaccinatie op de verspreiding van het coronavirus eigenlijk zo belangrijk, als de coronavaccins goed beschermen tegen ziekenhuisopname als gevolg van COVID-19?

Als de vaccins helemaal niet zouden werken tegen verspreiding, zou er al voor het eind van de zomer een flinke toename van het aantal opnames op de intensive cares zijn, zo voorspellen modellen van het RIVM. Een van de redenen hiervoor is dat waarschijnlijk ongeveer 15 à 20 procent van de volwassenen zich niet laat vaccineren tegen COVID-19. Zij zijn dus niet beschermd tegen ziekenhuisopname.

Daarnaast beschermt het coronavaccin van Pfizer/BioNTech bij 65-plussers voor ongeveer 94 procent tegen ziekenhuisopname. Dit betekent dat ook gevaccineerden nog steeds een kleine kans lopen om door het coronavirus in het ziekenhuis te belanden.

Onderzoek wijst erop dat het scenario waarin vaccins helemaal niet werken tegen het coronavirus niet gaat uitkomen.

Als je ondanks vaccinatie toch besmet raakt met het coronavirus, dan is de kans dat je jouw huisgenoten besmet een stuk kleiner. Dit blijkt uit de eerste resultaten van Nederlands onderzoek hiernaar. Van Dissel vertelde dat als iemand die niet gevaccineerd is COVID-19 krijgt, hij gemiddeld ruim 30 procent van zijn ongevaccineerde huisgenoten aansteekt. Als iemand volledig gevaccineerd is en toch COVID-19 krijgt, dan steekt hij gemiddeld ongeveer 20 procent van zijn ongevaccineerde huisgenoten aan.

Dit komt waarschijnlijk doordat, als je na vaccinatie toch COVID-19 krijgt, de hoeveelheid virus in de keel gemiddeld lager is dan bij besmette personen die niet gevaccineerd zijn.

.... https://www.nu.nl/coronavirus/6142196/coronavaccins-gaan-verspreiding-tegen-steeds-beter-bekend-hoe-sterk.html

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5239865/enschede-nachtclub-besmettingen-110-jongeren-besmet-coronavirus

https://www.dvhn.nl/groningen/Snelle-stijging-delta-besmettingen-onder-jongeren-in-Groningen-26921665.html

https://www.parool.nl/nederland/10-vragen-en-antwoorden-over-vaccineren-van-jongeren-tegen-corona~b6ed3baf/

maar goed ik moet natuurlijk met hele andere bronnen komen ...

Freddy_K
5 juli 2021, 16:30
ja mainstream media. Krijgen gewoon hun info via Associated Press en Reuters binnen. Dan zijn er een paar slechte vertalers die het omzetten in Nederlands alsof het lijkt dat er echt nog journalisten zijn in Belgie en Nederland.

https://odysee.com/@Jadu200:7/Spike-Protein---Immune-Escape---Dr-Robert-Malone-Inventor-mRNA-Vaccines,-PhD-Bre_HD:d

eerste 45 seconden

ik heb dat al eerder laten zien: ALLE kranten in Nederland en Belgie vallen onder 2 eigenaars

Freddy_K
5 juli 2021, 16:54
"aantal positieve tests neemt in rap tempo toe" https://www.ad.nl/binnenland/live-toch-weer-meer-coronapatienten-op-ic-aantal-positieve-tests-neemt-in-rap-tempo-toe~a90c15fe/

dat geloof je wel. Maar je gelooft Kary Mullis die de PCR methode heeft ontwikkeld, die geloof je niet. Dat is een omstreden wetenschapper. Laat me niet lachen. Doe in ieder geval de moeite om er naar te kijken. Schoolmeester hoeft niet te kijken want er is geen ondertiteling in het Achterhoeks

https://odysee.com/@BalkanTruth:1/Kary-Mullis---The-full-interview-by-Gary-Null_HD:c

positieve testen is gewoon bullshit, totale onzin

WANDELAAR5
5 juli 2021, 18:02
Wie geloof ik: alle ziekenhuizen en laboratoria die die testen gebruiken ter wereld of Kary Mullis en Freddy K? Hmm even nadenken.

schoolmeester
5 juli 2021, 18:48
Freddy K.
Schoolmeester woont niet in de achterhoek, maar op de Veluwe.
Fout gegokt.
.

Nostredamus
5 juli 2021, 19:31
Jongens is het niet beter om Freddy_K gewoon te negeren. Hij is met zijn uitspraken het bewijs dat er meer mafkezen rondlopen dan dat er vast zitten. Ik zal hem in ieder geval verder boycotten.

JonnyFontane
5 juli 2021, 20:06
Jongens is het niet beter om Freddy_K gewoon te negeren. Hij is met zijn uitspraken het bewijs dat er meer mafkezen rondlopen dan dat er vast zitten. Ik zal hem in ieder geval verder boycotten.

Ik vindt wel vermakelijk om te lezen hoe een corona-wappie denkt.....:biggrin:

WA
5 juli 2021, 20:47
Jongens is het niet beter om Freddy_K gewoon te negeren. Hij is met zijn uitspraken het bewijs dat er meer mafkezen rondlopen dan dat er vast zitten. Ik zal hem in ieder geval verder boycotten. Andere geluiden negeren of boycotten is een veel gemaakte fout.....
Bovendien is het inderdaad een goede bron van vermaak. En bang zijn dat FreddyK hier veel zieltjes wint en daardoor mogelijk anderen in gevaar brengt is vrijwel nihil.

Nostredamus
5 juli 2021, 21:07
Andere geluiden negeren of boycotten is een veel gemaakte fout.....
Bovendien is het inderdaad een goede bron van vermaak. En bang zijn dat FreddyK hier veel zieltjes wint en daardoor mogelijk anderen in gevaar brengt is vrijwel nihil.

Helemaal eens, maar ik bedoel dat het geen zin heeft om op Freddy_K te reageren, het zinloze verspeelde energie. Dus lezen is vermakelijk, reageren zinloos.

WA
5 juli 2021, 22:25
In het VK zijn ze er uit. Tijd van lockdowns is voorbij. Omgaan met Corona word een persoonlijke keuze.
https://www.theguardian.com/politics/2021/jul/04/pm-confirm-19-july-end-covid-restrictions-scientists-warnings-england

Willem2
5 juli 2021, 22:37
In het VK zijn ze er uit.

https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/vereinigtes%20k%C3%B6nigreich/
Een inzidenz van 252,7 en stijgend....

WA
5 juli 2021, 22:56
Ik zal het nog “enger” of spannender maken. De Duitsers hebben het VK afgeschaald van Virusvariantgebiet naar HochInzidenz. Dus ook voor gevaccineerde Britten is deur weer opengezet. Dus geen verplichte quarantaine meer mits immuun volgens de geldende criteria.

bocariver
5 juli 2021, 23:21
Very interesting experience in UK with some match in Wembley with 60 000 peoples in a country with 267 of covid incidency.

Of course, I am deceived that Italian, Spanish or Danish coud not go to see these events. England will at home without opponents fans.
Wimbledon will be open with full audience from tomorrow.

So, we will see if it is dangerous to open everything with a population vaccinated wit astra zeneca at 65% and a strong circulation of delta variant.

If they did not die un next month, it means that we will not need to close again if vaccination campaign is efficient in Europe.

Thanks to Boris Johnson for this live experiment.

Willem2
6 juli 2021, 12:22
Gemeenten treden niet of nauwelijks op bij overtredingen van de coronamaatregelen in uitgaansgelegenheden, meldt Trouw op basis van een rondgang langs vijftien gemeenten. In de eerste twee weekenden waarin er weer kon worden uitgegaan, is in de meeste gevallen een enkele officiële waarschuwing gegeven of boete uitgeschreven.

Veel gemeenten zeggen er niet de capaciteit voor te hebben. In Groningen zijn er volgens de krant ongeveer vijf toezichthouders beschikbaar, in Utrecht zes. Zwolle heeft vier handhavers op een gemiddelde uitgaansavond. Daarnaast willen sommige gemeenten horecaondernemers meer tijd geven om zich aan te passen aan de nieuwe regels.

Gesjoemel met testbewijzen
In horecagelegenheden geldt sinds de laatste versoepelingen geen maximum aantal bezoekers, mits er anderhalve meter afstand kan worden gehouden. Als dit niet kan, moeten bezoekers met de CoronaCheck-app bij de ingang een negatief testbewijs laten zien of kunnen aantonen dat ze gevaccineerd zijn tegen het coronavirus of een coronabesmetting hebben doorgemaakt.
.... https://nos.nl/artikel/2388121-gemeenten-treden-nauwelijks-op-bij-uitgaansgelegenheden

Badslippers
6 juli 2021, 12:57

Is toch altijd leuk om andere afwijkende meningen te lezen. Ik amuseer me wel.

pret
6 juli 2021, 13:09
Is toch altijd leuk om andere afwijkende meningen te lezen. Ik amuseer me wel.

Sluit mij hierbij aan. Denk dat Partycrasher en Freddy_K het met elkaar eensgezind zullen zijn.

WANDELAAR5
6 juli 2021, 14:01
Deskundig en helder verhaal over het vaccineren van kinderen:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2021/07/05/interview-waarom-het-belangrijk-is-om-gezonde-tieners-te-vaccineren

Bij de meeste kinderen verloopt besmetting met het coronavirus mild. Het komt heel zelden voor, maar af en toe zijn er kinderen die ernstig ziek worden en met coronaverschijnselen in het ziekenhuis belanden. Ook zijn er kinderen die door het coronavirus MIS-C (Multiple Inflammatory Syndrome in Children) ontwikkelen. Dat is een ernstige ontstekingsreactie in verschillende organen en in bloedvaten. We vaccineren wel vaker tegen zeldzame ziekten, denk bijvoorbeeld aan hersenvliesontsteking.

Allereerst beschermen we kinderen op deze manier tegen de zeldzame ernstige infecties. Vaccinatie kan daarnaast ook helpen om andere maatregelen die het virus indammen, overbodig te maken. Veel van deze maatregelen raken kinderen heel erg in hun welzijn. We noemen dat indirecte gezondheidsschade. Niet naar school of naar feestjes kunnen gaan, het sluiten van sportclubs en kroegen, dat raakt tieners enorm. Juist om dat soort schade te voorkomen is vaccinatie een goed idee, want dan wordt de kans op nieuwe maatregelen veel kleiner. Als derde punt kan vaccinatie bijdragen aan de groepsimmuniteit. Dat is belangrijk nu de besmettelijkere deltavariant van het coronavirus steeds meer rondgaat.

Let wel, de kans dat een jongen die gevaccineerd wordt deze bijwerking krijgt, is kleiner dan de kans dat hij in het ziekenhuis terecht komt door corona. Die kans is namelijk ongeveer 1 op de 5.000. Deze afweging moeten ouders en kinderen voor zichzelf maken.

fg22
6 juli 2021, 15:24
Ga voor groot deel mee met mening Freddy_K

Ik zou me wat meer verdiepen in wat er is aan Nieuws
buiten Het nieuws van de gesubsidieerde Staatsmedia etc.
vooraleer iets of iemand eo mening te demoniseren

https://youtu.be/ANKLLWX0DMQ
https://youtu.be/2W-0FMu77-4
https://youtu.be/iLRrJwJt77w

Verhelderend. Toch niet de eerste de besten die aan het woord komen.

Helaas geboycot, maar steeds meer op voorgrond komende.

Virussen bestaan, maar symptomen vergelijkbaar met zware Griep. (vergelijkbaar 2018)

Vaccinaties m.i. Fake en niet ongevaarlijk (Lees je goed in)

Gaat niet om Gezondheid, maar om Geld - Macht - VolksControle

Follow the Money. Er is dubbele agenda op achtergrond van diverse actoren en stakeholders.

Woepies genoeg die zich als laboratoriumproefdieren laten inspuiten met spul dat niet goed is getest

Waarom?

Ik niet dus.

Ik overleefde als 60+ hart/long - Risicogroep zonder ziekenhuis met consultatie huisarts vanaf 2018 m.n. in dec2019
t/m oktober 2020 4x zware griep met ademnood via normale huismiddelen, vitamines,ventilatie, ontwijken drukte,
wandelen en rust, veel ademhalingsoefeningen, en goed uitgezocht vers en gevarieerd voedsel met vitamines
en genoeg drinken.
Alle symptomen van Griep/Corona, maar nooit getest, want die testen zijn onbetrouwbaar. (Lees zelf)
Benauwde dagen en vooral nachten gehad, en wellicht veel geluk. Overigens veel gelijk als bij griep 2018.
Thuis, met ondersteuning zakenpartner, buren, familie en vrienden, elkaar afwisselen qua boodschappen doen.
Ziekenhuisopname zou ik in de paniek met triagechaos, evt. in coma op de buik, waarschijnlijk niet hebben overleefd.

Voordeel:

Veel info en feiten kunnen verzamelen van alle kanten en vooral ook met Gezond Verstand

Freddy_K
6 juli 2021, 15:40
dus jullie geloven wel in de PCR test. Jullie geloven wel al die berichten over nieuwe infecties. Maar je gelooft de ontwikkelaar van de PCR methode niet als hij zegt dat de PCR methode niet gebruikt kan worden om voor een infectie te testen? Wie zijn hier nu de wappies. Maar jullie komen er wel achter. Zolang je mij maar niet dwingt dat gif te nemen gebaseerd op leugens kan het mij niet schelen waar je in gelooft.

Ik heb 2 voorspellingen gedaan. 1) Ze gaan vaccinaties voor dit Covid virus verplichten (mede dankzij jullie braindeads). 2) Er komt binnenkort nog een veel grotere crisis, de Cyber Pandemie. Ze zijn al aan het oefenen. Ik kwam hier paar maanden geleden al mee. Je ziet het nu al verschijnen in de media. Binnenkort gaat de hele boel plat. En zoals gebruikelijk zitten hier weer mensen achter die zich funden middels belastinggeld ++> de overheid. Maar als het gebeurd dan geloven jullie mij nog niet denk ik. dan gaat er nog geen belletje rinkelen in die domme koppies

Willem2
6 juli 2021, 18:00
RIVM: aantal besmettingen verdubbeld; bijna 20 procent opgelopen in horeca

De afgelopen week is het aantal besmettingen verdubbeld ten opzichte van de week ervoor, naar 8451. De stijging is in alle regio's in het land te zien.

Tieners en twintigers, met name tussen de 20 en 24, zijn verantwoordelijk voor meer dan helft van het aantal besmettingen. De begin-twintigers waren de voorbije week verantwoordelijk voor zo'n 31 procent van alle positieve tests. Onder hen verviervoudigde het aantal besmettingen.

De leeftijdscategorie 15 tot en met 19 jaar maakt bijna 25 procent van het totaal uit. Ter vergelijking: bij 65-plussers gaat het door de vaccinaties inmiddels om 0,7 procent en bij de oudste leeftijdsgroepen zelfs om nog minder.

Het percentage positieve testen liep ook overal op: in de GGD-teststraten bleek 4,5 procent positief.
.... https://nos.nl/artikel/2388174-rivm-aantal-besmettingen-verdubbeld-bijna-20-procent-opgelopen-in-horeca

Dan kan de test misschien wel fout zijn maar indien je dat iedere week doet dan kan je dus wel een verband zien dat het aantal coronagevallen stijgt ;)
En dat ondanks de zomer....

kempie
6 juli 2021, 18:14
Sluit mij hierbij aan. Denk dat Partycrasher en Freddy_K het met elkaar eensgezind zullen zijn.

Nou ja van party crasher is onsamenhagende gebrabbel waar geen touw aan vast te knopen is dat kan ik echt niet volgen.

Brad Clitt
6 juli 2021, 19:11
6 juli 2020: 41 nieuwe besmettingen
6 juli 2021: 2253 nieuwe besmettingen

Als dat maar goed gaat...

Picasso 1
6 juli 2021, 19:35

Sterfgevallen en ziekenhuisopnames daar zijn we in geïnteresseerd, en niet in toename besmettingen onder vooral feestende jongeren.

Player
6 juli 2021, 19:49
Sterfgevallen en ziekenhuisopnames daar zijn we in geïnteresseerd, en niet in toename besmettingen onder vooral feestende jongeren.Het lijkt mij toch niet onverstandig om het aantal besmettingen in te perken en incidenz onder de 50 te houden. Kijk naar het VK: alle remmen los vanaf 19 juli, kijk naar Spanje en Portugal: aantal besmettingen x3 om de 24u en de ziekenhuizen beginnen hun COVID capaciteit al terug op te schalen. Als we wachten tot de ziekenhuizen weer vol zitten, is het kalf al lang verdronken.

WA
6 juli 2021, 20:04
Sterfgevallen en ziekenhuisopnames daar zijn we in geïnteresseerd, en niet in toename besmettingen onder vooral feestende jongeren.

Eens....... maar, vertel dat ook even aan de politiek..... De NOS meld dat het kabinet nerveus begint te worden..... het RIVM daarentegen zegt zich geen zorgen te maken.

en die verrekte media weer..... je moet minsten 2 minuten bij een bulletin blijven hangen om te horen dat de besmettingen bij mensen onder de 25 zitten. Uitgaansjeugd. Maar alles en iedereen dat het in de broek heeft gedaan als de dood voor covid (en klaarblijkelijk nog steeds doet) hoort alleen 2250 nieuwe besmettingen en schiet weer in de paniek modus....

Ik ben het eens met Boris Johnson, al heeft die hier niets te zeggen, dat het eens tijd word dat het eigen verantwoordelijkheid word. Vaccins zijn ruim beschikbaar, tests ook (al zou dat veel meer à là Dld moeten), kortom alle ingrediënten om een eigen afweging te maken. Ook zou de regering duidelijker moeten zijn in wie er mag beslissen over wel of niet vaccineren van jongeren tussen 12 en 18. Het zal sommigen verbazen maar dat zijn dus NIET de ouders maar de kids zelf. Gewoon afdwingen en beperken, of suf laten testen tot volledig gevaccineerd. Kan Freddy K. ook een kurk laten knallen en zijn gelijk vieren :betrunken::betrunken:

cameltoe slide
6 juli 2021, 20:21
Boris Johnson relies on the self-responsibility of his citizens and the British are no longer protected by their government. Or, as other tongues claim, no longer governed by their government.

The nice thing about the British is that we have already been able to learn and will learn a lot from them. First, the reduction of the unregulated attainment of herd immunity intended by Boris Johnson, then the spread of the British Corona (Alpha) variant, the spread of the Indian (Delta) variant followed and, last but not least, we can learn how much an already high vaccination rate is of use against the Indian variant in particular not vaccinated people and how well they will come with their self-responsibility through the pandemic in the United Kingdom.

https://m.youtube.com/watch?v=b5QwiP1F3JI

Willem2
6 juli 2021, 20:59

En we zijn meer geinteresseerd of Spanje wint van Italie :rolleyes: :biggrin:
Er wordt nu veel meer gecontroleerd, dus meer gevonden. En uiteindelijk gaat het erom hoeveel mensen er in een ziekenhuis komen. Dat zal waarschijnlijk veel lager zijn door het groot aantal gevaccineerden....

Brad Clitt
7 juli 2021, 15:13

7 juli 2020: 34
7 juli 2021: 3688

Pipo de Clown vraagt spoedadvies aan OMT...
Hopelijk komen de niet-gevaccineerden snel tot inkeer, zodat de delta-variant niet leidt tot uiteindelijk een lockdown.

stimpy3
7 juli 2021, 15:15
7 juli 2020: 34
7 juli 2021: 3600

Pipo de Clown vraagt spoedadvies aan OMT...

Zometeen krijgen we nog de toestand dat we niet naar onze clubs toemogen omdat we een risicogebied zijn. :(

WA
7 juli 2021, 17:33
Zometeen krijgen we nog de toestand dat we niet naar onze clubs toemogen omdat we een risicogebied zijn. :(
Dat zei ik twee of drie weken geleden al in andere bewoording maar werd weggelachen…..

Freddy_K
7 juli 2021, 17:35
ja weer 3600 nieuwe coronabesmetting volgens het AD. Vrij vertaald: weer 3600 fake PCR test "besmettingen". De mensen zijn niet ziek en de mensen zijn niet besmet. Maar de tests hebben het "gemeten".

kijk wat de professor zegt. https://www.youtube.com/watch?v=0ZNP8o48uNo

min of meer hetzelfde als wat die gekke Freddy_K zegt.

Laat je toch niet langer bedonderen door dat tuig bij de overheid. Want hoe het werkt: de WHO. geeft een order aan het RIVM die weer een "Advies" geeft aan de overheid. En de WHO .... die staan onder controle van kerels zoals billie gates. Is toch duidelijk. Die Billie Gates heeft voordat er ook maar 1 vaccin was verkocht al een ROI gemaakt van 20. https://www.youtube.com/watch?v=MiIP7qqb4vA 10 bllion investment 200 billion return.

je kan je indenken dat na de verkoop van al die vaccins de ROI niet 20 is maar 100. 1 Triljoen heeft die verdiend aan leugens. En geld is macht. Wie weet wat hij nu weer gaat doen. Ze zijn allemaal corrupt die hij betaald. En die triljoen winst staat niet op zijn naam maar op zijn "charitable organisations". Maar wel onder zijn controle. En controle is macht.

Die Bill Gates gaat wel met Bill Clinton en Epstein op de Lolita Express. Maar hij wil niet dat jij dat doet op zijn planeet. Jij moet thuisblijven als hij met zijn dochter naar een restaurant vliegt in een prive jet. Als hij 1 keer gaat uit eten blaast die meer CO2 de lucht in als jij in 10 jaar auto rijden naar een FKK.

WA
7 juli 2021, 17:41
Wat stel je dan voor Freddy K?

Blijf jij voor je hobby alleen in NL en betaal je buiten de enige SC in NL de hoofdprijs voor de door jouw zou vurig gewenste PZC of ben je zo’n stiekemerd die hordes mensen de maat neemt maar stiekem toch gevaccineerd is of de benodigde tests doet om een Duitse SC binnen te geraken. Just asking?

WANDELAAR5
7 juli 2021, 17:44
Tsjonge Freddy, je gaat weer lekker met dingen uit hun verband rukken. Bill Gates heeft dat bedrag gegeven aan wetenschappelijk onderzoek, maar hij heeft er zelf helemaal niets aan verdiend. Die return on investment zijn de door hem geschatte maatschappelijke opbrengsten.

En gezien de filmpjes die je hier post zit je vol in de fabeltjesfuik die zo mooi omschreven is door Lubach.

http://youtu.be/FLoR2Spftwg
Hoe bevalt het leven daar?

Freddy_K
7 juli 2021, 17:46
Wat stel je dan voor Freddy K?

Blijf jij voor je hobby alleen in NL en betaal je buiten de enige SC in NL de hoofdprijs voor de door jouw zou vurig gewenste PZC of ben je zo’n stiekemerd die hordes mensen de maat neemt maar stiekem toch gevaccineerd is of de benodigde tests doet om een Duitse SC binnen te geraken. Just asking?

ik ben niet gevaccineerd en al 2 jaar niet meer in Duitsland geweest. Maar ik verblijf niet in Nederland maar in Belgie. Ik kan Belgie ook niet uit. Ik heb zelfs mijn tandarts in Nederland opgegeven en 1 in Belgie genomen. En waarom? Allemaal voor een fake pandemie

Freddy_K
7 juli 2021, 17:53
Tsjonge Freddy, je gaat weer lekker met dingen uit hun verband rukken. Bill Gates heeft dat bedrag gegeven aan wetenschappelijk onderzoek, maar hij heeft er zelf helemaal niets aan verdiend. Die return on investment zijn de door hem geschatte maatschappelijke opbrengsten.

En gezien de filmpjes die je hier post zit je vol in de fabeltjesfuik die zo mooi omschreven is door Lubach.

http://youtu.be/FLoR2Spftwg
Hoe bevalt het leven daar?

die Lubach is toch ook zo'n main stream media tool. Ik volg hem niet gezien ik niet naar die TV kijk. Maar ik zal de video later bekijken en een reactie posten. Geloof jij in de tussentijd nog maar even dat Bill Gates "wants to save lives" hahahaha. Niet jou leven denk ik

WANDELAAR5
7 juli 2021, 18:41
ik ben niet gevaccineerd en al 2 jaar niet meer in Duitsland geweest. Maar ik verblijf niet in Nederland maar in Belgie. Ik kan Belgie ook niet uit. Ik heb zelfs mijn tandarts in Nederland opgegeven en 1 in Belgie genomen. En waarom? Allemaal voor een fake pandemie

And… how is that working for you? (Vrij naar Dr. Phil).

Is inderdaad gelukkig niet mijn leven.

Freddy_K
7 juli 2021, 18:55
ja Dr. Phil, "Excuse me are you gay" https://www.youtube.com/watch?v=NSZZg6wu2YE

haha stay away from me wandelaar5 suck ur own cock

schoolmeester
7 juli 2021, 19:30
Freddy K. ik denk dat je verkeerde medicatie toegediend krijgt, want we kunnen jou allemaal niet goed meer volgen.
Maar dat ligt natuurlijk aan ons en niet aan jou.

Freddy_K
7 juli 2021, 20:02
Freddy K. ik denk dat je verkeerde medicatie toegediend krijgt, want we kunnen jou allemaal niet goed meer volgen.
Maar dat ligt natuurlijk aan ons en niet aan jou.

ja we zullen zien schoolmeester, hoeveel geduld jij nog hebt als ze de boel straks weer dicht gooien met hun fake PCR test infecties. Op een gegeven moment zit jij ook in mijn kamp. Het is toch 1 grote fake "pandemie". Hoe eerder je dat ziet des te sneller kan jij elke week weer lekker naar Duitsland

Jack42
7 juli 2021, 20:50
@ FK

Eigenlijk moest jij (en andere ongelovigen) hetzelfde meemaken wat ik op Coronagebied heb meegemaakt dan piep je (letterlijk en figuurlijk) wel anders maar ik blijf wel beleefd omdat ik je dat niet toewens.

:wink2:

rob45
7 juli 2021, 22:02
@ FK

Eigenlijk moest jij (en andere ongelovigen) hetzelfde meemaken wat ik op Coronagebied heb meegemaakt dan piep je (letterlijk en figuurlijk) wel anders maar ik blijf wel beleefd omdat ik je dat niet toewens.

:wink2:

FK is een gevaar voor zichzelf en voor de samenleving, hij moest vrijwillig verplicht gevaccineerd worden met Astra Zenica,zingt ie wel effe een toontje lager..[emoji23]

deket
8 juli 2021, 00:14
Ach ,een idioot die zich interessant wil maken,die Freddy lulkoek
Krijg soms ijzeren kloten van het Ijsberenforum anno 2021 en ga het nog maar zeer beperkt lezen
Beter voor de mentale gezondheid

Willem2
8 juli 2021, 01:26
Ruim twee weken geleden waren zowel de clubeigenaren als het uitgaanspubliek nog enthousiast toen de deuren weer open gingen van het nachtleven. Maar doordat de coronabesmettingen nu weer toenemen, gaan sommige clubs zelfs weer dicht. Ook de kans op nieuwe maatregelen hangt clubeigenaren boven het hoofd.

De Amsterdamse Club Nyx en Exit Café kondigden vandaag op sociale media aan de deuren toch weer te sluiten vanwege de toenemende coronabesmettingen. "We zijn eindelijk weer open en we doen alles volgens de regels. Maar ik durf het risico gewoon niet te nemen", zegt eigenaar Rob de Jong tegen Het Parool.

Ook discotheek Bon Bini in Veendam heeft besloten weer dicht te gaan. Om personeel en gasten te behoeden voor een coronabesmetting, maar ook omdat veel bezoekers hun testbewijzen niet op orde hadden, zegt eigenaar Leo Frans tegen RTV Noord.

"We waren dolenthousiast toen we hoorden dat we weer open mochten. Maar veel mensen hadden de zaken met hun coronatoegangsbewijs niet op orde. We moesten 167 mensen weigeren. En de zaterdag daarna was dat niet veel beter", zegt Frans.

...... https://nos.nl/artikel/2388402-verscheidene-clubs-sluiten-deuren-ik-durf-het-risico-niet-te-nemen

Willem2
8 juli 2021, 07:59
Sinds het begin van de pandemie zijn wereldwijd al meer dan vier miljoen mensen overleden na een besmetting met het coronavirus. Dat blijkt uit gegevens van de universiteit Johns Hopkins in Baltimore. Het aantal bevestigde coronadoden is in iets minder dan drie maanden tijd gestegen van drie tot vier miljoen.

Wereldwijd zijn er tot nu toe ongeveer 185 miljoen bevestigde besmettingen met het virus geweest, zo meldt de universiteit nog. Volgens experts ligt het werkelijke aantal besmettingen en doden hoger.

De officiële gegevens van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO laten voorlopig nog iets lagere cijfers zien. Volgens de WHO zijn er tot nu toe 3,98 miljoen sterfgevallen en bijna 184 miljoen bevestigde besmettingen.

In de VS werden tot nu toe de meeste doden geteld: meer dan 605.000 mensen stierven er na een coronabesmetting. Brazilië volgt op de tweede plaats met 525.000 sterfgevallen, India staat met ruim 400.000 coronadoden op de derde plaats.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-geen-quarantaine-meer-voor-gevaccineerden-na-nauw-contact-wereldwijd-vier-miljoen-coronadoden~a632857b/

Gelukkig weet ik dat geen pandemie is en dat het aantal doden zwaar overdreven wordt :cool: :rolleyes:
Je zou anders nog bang kunnen worden :bibber_2:

stimpy3
8 juli 2021, 09:30
Ruim twee weken geleden waren zowel de clubeigenaren als het uitgaanspubliek nog enthousiast toen de deuren weer open gingen van het nachtleven. Maar doordat de coronabesmettingen nu weer toenemen, gaan sommige clubs zelfs weer dicht. Ook de kans op nieuwe maatregelen hangt clubeigenaren boven het hoofd.

OK, dat het testen voor toegang al vanaf de start redelijk gemankeerd was dat is een ding. Veel te veel jongeren die met gefakete coronachecks toegang wisten te krijgen, controles die soms sowieso afwezig waren, het idee dat je direct na je jansen-vaccin al immuun was, etc.

Maar d'r waren ook klachten over de tests zelf; omdat die test 48 uur geldig waren, kon je negatief testen terwijl je later positief was. Maar dat probleem heb je met de duitse clubs natuurlijk ook. Verschil is natuurlijk wel dat de meeste beren zich laten testen voor ze gaan clubben, dus zelfs als je beginnend-postieif zou zijn, dan ben je nog niet superbesmettelijk. Met delta (die veel besmetteljker is) zou je je kunnen afvragen of de geldigheid van zo'n test niet terugmoet naar 24 of zelfs 12 uur. En je kunt je ook vraagtekens zetten bij de kwaliteit waarmee sommige tests worden afgenomen (beetje wangslijm-- is dat goed zat om corona te testen?)

Maar dan nog: het blijft toch best wel typisch dat er in duitsland geen enkele uitbraak te herleiden is naar een fkk (en ik mag aannemen dat je ook in duitsland politici hebt die maar wat graag een bordeelverbod zouden willen en een coronauitbraak zouden aangrijpen om dat erdoor te krijgen), terwijl nederlandse discotheken superspreaderplekken van jewelste zijn.

Zou het dan echt alleen het verschil in discipline zijn? :eek:

Willem2
8 juli 2021, 10:41

Beetje wel.
Sta je dichter op elkaar in binnenruimtes dan kan je altijd meer oplopen door besmettingen. En dan maakt het niet veel uit of het zomer is of dat het bericht van nieuwszenders komt die niet in jouw straatje passen :cool:

Willem2
8 juli 2021, 10:42
De reisbranche vreest voor nieuwe beperkingen, nu het aantal coronabesmettingen weer snel oploopt en Nederland mogelijk afstevent op code rood. Met de zomervakantie in aantocht en vele duizenden Nederlanders die hopen naar het buitenland te gaan, zou het "dramatisch" zijn als Nederland weer rood kleurt, aldus reisbrancheorganisatie ANVR.

"Dan gaan er allerlei verplichtingen gelden waar we eindelijk van af waren", zegt directeur Frank Oostdam in het NOS Radio 1 Journaal. Dat heeft nadelige gevolgen voor zowel de vakantiegangers als de reisbranche zelf, zegt hij.

"Nederland zou half juli op groen komen. Nu gaan we misschien naar rood, zelfs naar donkerrood. In het uiterste geval moeten vakantiegangers dan twee weken in quarantaine. De meeste Nederlanders gaan twee, drie weken op vakantie, dus dat is dan uit den boze. Dan kun je je vakantie wel vergeten."
.... https://nos.nl/artikel/2388440-code-rood-dreigt-branche-vreest-gevolgen-voor-reizigers

WANDELAAR5
8 juli 2021, 11:20
Maar dan nog: het blijft toch best wel typisch dat er in duitsland geen enkele uitbraak te herleiden is naar een fkk (en ik mag aannemen dat je ook in duitsland politici hebt die maar wat graag een bordeelverbod zouden willen en een coronauitbraak zouden aangrijpen om dat erdoor te krijgen), terwijl nederlandse discotheken superspreaderplekken van jewelste zijn.

Er zijn wel meer verschillen:
Mensen verzwijgen bij contact tracing bezoek aan prostitués en saunaclubs.
Gemiddelde leeftijd van de bezoekers ligt bij de saunaclubs hoger, dus meer gevaccineerden.
Gemiddeld aantal mensen per m2 ligt lager in saunaclubs.
In saunaclubs loop je vaker naar buiten
In saunaclubs wordt niet meegezongen en hoef je niet zo hard te schreeuwen om je verstaanbaar te maken.
Door het testen in Duitsland met id, is het minder eenvoudig te frauderen, dan met een screenshot van een QR code.

Maar ja jeugd die weten dat ze besmet zijn en dan toch frauderend naar binnen gaan omdat ze per se uit willen gaan is natuurlijk wel een hele grote factor, waardoor we binnenkort weer niet naar het buitenland mogen gaan.

Player
8 juli 2021, 12:19
Aantal (vastgestelde) besmettingen stijgen omdat meer mensen zich laten testen om op vakantie te kunnen gaan. Krijgen we de absurde situatie dat code oranje of rood terug wenkt doordat iedereen zonodig begin juli naar het buitenland moet. Als in DE zich hetzelfde afspeelt, zullen SC's moeten sluiten als incidenz boven 50 gaat.

Maw, massatoerisme in de zomermaanden gaat het weer verknoeien voor iedereen zoals vorig jaar.

WANDELAAR5
8 juli 2021, 12:27
Vorig jaar zat het aantal besmettingen per dag onder de 100 per dag en liep het pas op toen mensen terug kwamen van vakantie.

FreddyK heeft iemand overtuigd!

http://twitter.com/mmeeuw/status/1412862271538216961?s=21

Thierry Baudet is nu echt knettergek geworden en rijp voor opname.

bocariver
8 juli 2021, 12:28
Next wave of contamination of coronavirus is sure since 3 weeks with delta variant coming from India.

Some people just see it now but it is because they were blinded.

Top contaminated countries: -All south and central america because of winter in southern hemisphere ( even in hot area because circulation of virus by seasonnal in different hemisphere is not only a question of good weather ).
- India (lot of trade contact and diaspora)
- All south of african continent for same reason.
-Countries who relaxed social distanciation since long time: UK and Russia, UAE, Nepal (himalaya season).
- Countries with strong contact with UK and Russia: Portugal, Spain, Greece for touristic reasons, Finland,Suisse, Denmark (because of Euro 2021), Central republic of Asia, Mongolia, Luxembourg (direct contact with City in London), Iran ,Irak,Koweit, Oman.

Other virgin countries without vaccination (or chinese one):Tunesia,Indonesia, Malaysia.

- Countries with good situation: Italy ( but not for long time next step after France), Austria, Germany, Poland,Ukraina. Algeria and Morocco (but without tourists), USA,Canada and Mexico,China, Australia, NZ;

- Countries without a lot of contamination and I am surprised: Turkey (problem with stats?) , Egypt ( It is full of Russian tourists without masks in Charm,Cairo or Hurghada, I know it , I was there).

May be contamination will not mean closure because of progress of vaccination. We will see what is result of experience in England with all this fans shouting and drinking and sweating together in some close pubs areas.

I wish to everybody a good august holydays (me , Itake it already in May and Next week).

Willem2
8 juli 2021, 13:37
Als in DE zich hetzelfde afspeelt, zullen SC's moeten sluiten als incidenz boven 50 gaat.

Die noodverordening is weer losgelaten sinds de 30.ste juni. Dus dat is niet helemaal zo.
Er wordt op dit moment in Duitsland ook nagedacht om anders over de inzidenz na te denken.
Maar dat er bij stijgende gevallen van corona alle binnenactiviteiten weer worden bekeken en misschien weer gesloten, dat zou zo maar kunnen ...

Willem2
8 juli 2021, 13:38
http://twitter.com/mmeeuw/status/1412862271538216961?s=21

Thierry Baudet is nu echt knettergek geworden en rijp voor opname.

Verkeerd topic.
Nederland is afgegleden tot een narcostaat :rolleyes: ;)

Willem2
8 juli 2021, 13:43
I wish to everybody a good august holydays (me , Itake it already in May and Next week).

Franse toeristen moeten deze zomer de vakantielanden Spanje en Portugal vermijden. Dat heeft de Franse minister voor Europese zaken Clement Beaune donderdag gezegd. Volgens de minister is het risico groot op verdere verspreiding van de besmettelijke deltavariant van het virus. Of er ook een verbod komt om naar de landen te reizen, is niet duidelijk.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/608817059/live-khn-sommige-clubs-sluiten-uit-voorzorg

bocariver
8 juli 2021, 14:14
@W2, I do not go to Spain or Portugal. I was in Egypt and I go to Ukraina with under 10 incidence.

But , it is orange country for France because my government is stupid. I have to go from Germany...

WANDELAAR5
8 juli 2021, 14:45
We zijn nog oranje, omdat de kaart van vandaag is gebaseerd op week 24 en 25. Ik ben benieuwd hoe de kaart er volgende week uit ziet!
35385
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/situation-updates/weekly-maps-coordinated-restriction-free-movement

Vakanties in Spanje en Portugal incl Mallorca en Ibiza kun je wel op je buik schrijven.

Freddy_K
8 juli 2021, 16:04
de sukkels laten zich weer gek maken door cijfers uit het AD. Ja jullie gaan nooit meer naar een FKK omdat je al die onzin blijft pikken

Freddy_K
8 juli 2021, 16:15
ze doen hier net alsof ik extreme opinies uit. Kijk eens naar Gideon van Meijeren, Tierrie Baudet, Wybren van Haga. Nederlandse politici die dezelfde opinie hebben over deze questie als ikzelf. Zo extreem ben ik niet. Jullie zijn alleeen super dom hahaha

Freddy_K
8 juli 2021, 16:31
en als mijn opinie je niet bevalt. Als je liever al die leugens uit het AD post en de waarheid liever niet wil horen, gooi mij AUB van dit forum af. Pas als ik geregistreerd sta als "Guest" dan zal je mijn mening niet meer horen. Ik ben pas tevreden als ik niet meer bij deze club van sukkels hoor. Ik kan mijzelf niet verwijderen.

Willem2
8 juli 2021, 16:43
5.475

Vandaag (8 juli) zijn er 5.475 nieuwe positieve testen gemeld. Dat is hoger dan het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen (2.308).
.... https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

maar 5 ziekenhuisopnames ...

WANDELAAR5
8 juli 2021, 16:54
en als mijn opinie je niet bevalt. Als je liever al die leugens uit het AD post en de waarheid liever niet wil horen, gooi mij AUB van dit forum af. Pas als ik geregistreerd sta als "Guest" dan zal je mijn mening niet meer horen. Ik ben pas tevreden als ik niet meer bij deze club van sukkels hoor. Ik kan mijzelf niet verwijderen.

Nee het is veel te grappig om jouw verhalen te horen. Ik hoop echt dat je niet verwijderd wordt! Zeker nu jouw digitale zelfmoord hier wordt voorkomen en jij toch stug blijft posten ipv niet meer in te loggen. :).

Freddy_K
8 juli 2021, 17:06
Nee het is veel te grappig om jouw verhalen te horen. Ik hoop echt dat je niet verwijderd wordt! Zeker nu jouw digitale zelfmoord hier wordt voorkomen en jij toch stug blijft posten ipv niet meer in te loggen. :).

met veel te grappig suggereer jij dat het allemaal onzin is wat ik zeg en dat jou opinie de juiste is. Dus ook niet klagen dat ik jullie sukkels noem want jullie doen hetzelfde met mij.

Nou hier even Thierry Baudet over status A.

https://www.youtube.com/watch?v=7nJuAmk9nvE

hij heeft natuurlijk gelijk. En jullie denken dat het binnenkort allemaal voorbij is? Nooit en te nimmer als je blijft vasthouden aan jullie domheid. Hier zit een plan achter en ze gebruiken Covid-19 hiervoor. Enkel als de grote massa het niet meer accepteerd dan houd het op. Ik heb zovaak uitgelegd dat die PCR test fake is. Maar niemand schijnt dat te geloven hier, ongelooflijk. Je legt het uit, verwijst naar bronnen, maar ze geloven toch Saskia Noort en het AD. Tja dan verdien je ook niet om ooit nog een FKK van binnen te zien.

broodpoot
8 juli 2021, 17:39
Haha, serieus genomen willen worden en dan met Baudet aankomen.

Eddy_V
8 juli 2021, 17:40
Zou F.K. er al achter zijn dat er ook andere kranten dan het AD bestaan of is hij daar ook extreem kortzichtig in ?

ps wat heeft F.K. toch met die Saskia Noort? Een heimelijke liefde die niet beantwoord wordt ?

hasta la pasta
8 juli 2021, 17:41
Is hij geen trouw NRC lezer dan?

WANDELAAR5
8 juli 2021, 17:49
Nee hij zit in zijn fabeltjes fuik. Dus zijn enige informatiebron zijn die complottheorie filmpjes.

deket
8 juli 2021, 18:03
Ach hij verwart een mening hebben en zeker zelfstandig kunnen denken aan wat ouwehoeren.
Hier blijkt een ijsbeer op dit topic die bijna stierf,door Corona,,dat hij daar maar eens mee gaat praten ipv dat gevaarlijk alsook oerdom gebrabbel
En ik heb AD niet nodig om een mening te vormen, lees dat niet eens.

Kortom zal toch eens traag uitleggen; een mening kan je vormen op objectieve en subjectieve feiten, heb de voorkeur voor dat eerste omdat dit de wetenschap als indicatie neemt
.En dan kan je argumenteren
Maar in de denkwereld ( nou ja denk?) van Freddy K is een ander dom omdat déze niet zoals hij de Telegraaf of enkele randdebielen napraat
En terug naar het hoofdtopic; men heeft het reizen te snel toegelaten, niet de horeca.
Zie Spanje waar ze allemaal ineens heen willen. Dat is mijn mening, Freddy K

Picasso 1
8 juli 2021, 19:17
We zijn nog oranje, omdat de kaart van vandaag is gebaseerd op week 24 en 25. Ik ben benieuwd hoe de kaart er volgende week uit ziet!
35385
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/situation-updates/weekly-maps-coordinated-restriction-free-movement

Vakanties in Spanje en Portugal incl Mallorca en Ibiza kun je wel op je buik schrijven.

Wat is er zo anders in Nederland dat maakt dat Nederland oranje kleurt en de omringende landen (België, Duitsland) niet?

stimpy3
8 juli 2021, 19:19
Beleid en 17 miljoen amateurvirologen.

Sphinx
8 juli 2021, 19:48
Wat is er zo anders in Nederland dat maakt dat Nederland oranje kleurt en de omringende landen (België, Duitsland) niet?

Omdat we nét een maand te vroeg meteen alle teugels loslieten. Als ze nu een paar weken hadden gewacht met meteen alles af te breken dan waren er nog wat meer mensen ingeënt, dan hadden ze nog een soort van besef gehad dat het nog niet helemaal voorbij was.

broodpoot
8 juli 2021, 20:13

Het gaat hier een stuk sneller maar ook in andere landen neemt het volgens mij weer flink toe.

Ik wacht gewoon nog even af wat de ziekenhuiscijfers gaan doen, die zijn nog steeds dalend dus wat dat betreft loopt het wel redelijk los.

WANDELAAR5
8 juli 2021, 20:22
Dat klopt Broodpoot. Alleen er zijn Europese normen afgesproken op basis van het aantal besmettingen. Daar gaan we volgende week naar rood en een week later naar donker rood. Dan gaan allerlei landen NLers weren. Reisorganisaties gaan nu al geen mensen meer naar grote delen van Spanje en Portugal brengen en waarschijnlijk binnenkort helemaal niet meer. Dan vallen dus veel (zo niet alle) buitenlandse vakanties in het water, of vanwege maatregelen tegen NL of vanwege maatregelen vanuit ons. Reizen naar België en Duitsland kan mogelijk ook weer moeilijker worden.

Freddy_K
8 juli 2021, 20:37
ik denk dat jullie dit forum het Schapenforum moeten gaan noemen

35386

35387

Eddy_V
8 juli 2021, 22:48
Is hij geen trouw NRC lezer dan?
Is inderdaad ook half Rotterdams.. maar lijkt mij te hoog gegrepen

Shakir
8 juli 2021, 23:28
Ik zet de laatste cijfers van België even op een rij (geplukt van VRT nieuwssite):

Tussen 28 juni en 4 juli werden per dag gemiddeld 572 nieuwe besmettingen bevestigd, dat is 70 procent meer dan de week ervoor. Sinds het begin van de pandemie zijn in ons land al 1.091.095 besmettingen geregistreerd.

Langs de andere kant wordt er uiteraard ook méér getest. Met de zomervakantie werden tussen 27 juni en 3 juli werden dagelijks gemiddeld 64.300 tests afgenomen. Dat is een stijging met de helft, met 53 procent meer dan de week ervoor.

Bon, en nu komt het cruciale punt:

De positiviteitsratio tussen 28 juni en 4 juli (het aantal positieve testen op het totale aantal testen) bedroeg 1,1 procent (een stijging met 0,1 procent).

Alhoewel de media ons doodleuk weet te vertellen dat we volgende week terug oranje zullen kleuren op de kaart (met reisbeperkingen tot gevolg) komt dit eigenlijk omdat er VEEL meer getest wordt op vertrekkende reizigers! Kan er iemand mij de logica eens uitleggen? Waarom heerst er nu in godsnaam een massapsychose omwille van een stijging van een luttele 0.1%, wat misschien niet eens statistisch significant is? Iemand?

OK dan... boodschap begrepen: dit weekend naar AcaG en dat zal dan mijn eerste en wellicht ook laatste clubbezoek worden dit jaar. :wand:
Wat heb ik een heimwee naar het de zomer van 2020... Die was nog zorgeloos in vergelijking met deze zomer.

Picasso 1
9 juli 2021, 01:25
Dat klopt Broodpoot. Alleen er zijn Europese normen afgesproken op basis van het aantal besmettingen. Daar gaan we volgende week naar rood en een week later naar donker rood. Dan gaan allerlei landen NLers weren. Reisorganisaties gaan nu al geen mensen meer naar grote delen van Spanje en Portugal brengen en waarschijnlijk binnenkort helemaal niet meer. Dan vallen dus veel (zo niet alle) buitenlandse vakanties in het water, of vanwege maatregelen tegen NL of vanwege maatregelen vanuit ons. Reizen naar België en Duitsland kan mogelijk ook weer moeilijker worden.

Ik verwacht niet dat code rood gaat gelden voor gevaccineerden. Mensen met een vaccinatiebewijs zullen vrij zijn om te reizen ongeacht de code kleur van het land van afkomst. Dat onder jongeren zich veel besmettingen voordoen heeft ook een positieve kant want dat voldoet meer aan een natuurlijk verloop richting groepsimmuniteit via een groep waar de impact van coronabesmettingen erg klein is. De term groepsimmuniteit is overigens misleidend, mensen zullen altijd wel besmet blijven worden middels mutaties, maar het lichaam zal er weerbaarder op reageren en het gevaar van het virus daarmee degraderen tot die van een verkoudheidsvirus.

Dat is mijn verwachting.

pietpotent44
9 juli 2021, 05:22
Het heeft even geduurd, maar het besef is nu gelukkig ook in Den Haag doorgedrongen:

Kamer wil opnames leidend bij Europees reisadvies (update 9-7-2021)

Kamer wil dat opnames leidend worden voor Europese coronakaart
De Tweede Kamer wil dat het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen bepalend wordt voor de Europese coronakaart, die met kleuren aangeeft hoe groot het risico per land is. Dat geeft een reëler beeld over de gezondheidsrisico's dan het aantal nieuwe besmettingen, waarvan de Europese gezondheidsdienst ECDC op dit moment uitgaat, vindt de Kamer.

Een meerderheid steunde daarom een motie van DENK en de groep-Van Haga, die het demissionaire kabinet oproept zich in Europees verband sterk te maken voor de ziekenhuisopnames als leidend criterium voor de coronakaart. De indieners vinden dat de toenemende besmettingen in Nederland en in andere landen "voor een groot deel samenhangen met het feit dat er meer getest wordt en het in ieder geval in Nederland vooral jongeren betreft met geen of slechts lichte symptomen."

Doordat het aantal besmettingen in Nederland explosief stijgt, dreigt Nederland weer rood te kleuren. Daardoor wordt het lastiger om naar het buitenland te reizen. Zo kunnen landen meer voorwaarden stellen aan toeristen uit Nederland, bijvoorbeeld een quarantaineperiode na aankomst.

kempie
9 juli 2021, 08:05
Het heeft even geduurd, maar het besef is nu gelukkig ook in Den Haag doorgedrongen:

Ja Piet je wou geen vaccinatie. De cijfers gaan omlaag en nu loop je toch weer een behoorlijk risico. De besmettingen nemen zo toe onder jongeren dat contact met jongeren risico vol wordt voor mensen die de prik niet hebben genomen.

Ook denk ik dat door deze ontwikkelingen de test samenleving nog lang blijft bestaan. Kan dus nog lang duren voordat je weer eens naar Horeca of club kan zonder test als niet 2 vaccinaties heb gehad. Dat zou wel eens tot eind van het jaar kunnen duren met deze nieuwe ontwikkelingen.

pietpotent44
9 juli 2021, 08:35
Ja Piet je wou geen vaccinatie. De cijfers gaan omlaag en nu loop je toch weer een behoorlijk risico. De besmettingen nemen zo toe onder jongeren dat contact met jongeren risico vol wordt voor mensen die de prik niet hebben genomen.

Ook denk ik dat door deze ontwikkelingen de test samenleving nog lang blijft bestaan. Kan dus nog lang duren voordat je weer eens naar Horeca of club kan zonder test als niet 2 vaccinaties heb gehad. Dat zou wel eens tot eind van het jaar kunnen duren met deze nieuwe ontwikkelingen.

Ik loop niet of nauwelijks risico, daarvoor ben ik te jong en te gezond.
En inderdaad, de ziekenhuiscijfers dalen nog altijd verder. Wat logisch is nu in de zomer.

Het is ergens juist goed dat zoveel jongeren nu besmet raken, in de zomer zal je er niet snel ziek van worden, en jongeren al helemaal niet.
Maar is wel weer toegenomen immuniteit onder de bevolking tegen de Deltavariant. Wat ons gaat helpen in het najaar tegen (te)veel ziekenhuis opnames.

Player
9 juli 2021, 09:04
In België stijgen de ziekenhuisopnames alvast terug en verwachting is dat ze blijven stijgen naarmate vakantiegangers gaan terugkeren. Dat besmette jongeren er geen last van hebben, is relatief. Van de besmette jongeren die hals over kop terugkeren uit Lloret de Mar, zijn er toch velen flink ziek en 1 in het hospitaal opgenomen.

Eigenlijk niet verantwoord dat ze niet in Spanje in quarantaine blijven. Groot genoeg om te gaan fuiven in Spanje zonder Coronaregels maar als ze ziek worden hebben ze hun mama nodig!

Het wordt nog een leuke zomer waar iedereen de rekening voor zal moeten betalen. Best gewoon massatoerisme en -events verbieden of onder zeer strenge voorwaarden en hetzelfde voor de horeca. Pukkelpop met 60k bezoekers volgende maand zonder mondmaskers en afstand houden volgens geldwolf Chokri, totaal onverantwoord zolang de vaccinatiegraad zo laag blijft. Anders blijft het aanmodderen.

WANDELAAR5
9 juli 2021, 09:47
Typisch politici. Die Europese normen zijn maanden geleden vastgesteld en ook al een paar keer veranderd. Nu het te laat is en Nederland volgende week rood gaat zijn, willen ze de normen alsnog veranderen. Nou veel succes in Europa. Daar gaan weer maanden overheen. Bovendien is het niet zo makkelijk: wat moet die nieuwe norm dan worden? Tellen we mensen mee die thuis zuurstof krijgen? Registratie is in NL al twijfelachtig. Hoe gaat dat in landen waar die centrale registratie niet bestaat? En als de norm verandert, hoeveel maanden implementatie is er dan nodig voordat alle landen de gegevens volgens de nieuwe maatstaf leveren?

Oh ja en ik hoop dat Picasso1 gelijk heeft dat gevaccineerden vrij mogen reizen door Europa! Dat zal een aantal twijfelaars over de streep helpen om zich toch te laten vaccineren.

RobOpzoek
9 juli 2021, 10:16
En inderdaad, de ziekenhuiscijfers dalen nog altijd verder. Wat logisch is nu in de zomer.

Het is ergens juist goed dat zoveel jongeren nu besmet raken, in de zomer zal je er niet snel ziek van worden, en jongeren al helemaal niet.
Maar is wel weer toegenomen immuniteit onder de bevolking tegen de Deltavariant. Wat ons gaat helpen in het najaar tegen (te)veel ziekenhuis opnames.

https://www.pscp.tv/w/1zqKVXBmWNlJB

Waarom hou ik nou toch maar dat gevoel dat het ergens niet klopt - zie de link (met presentatie 2e kamer Van Dissel van 22 juni 2021!), twee minuutjes...is er wel een epidemie, laat staan pandemie? Derde prikje komt eraan...

enne, besmettingen betekent een positieve PCR test, dat is wel wat anders dan een klinisch zieke persoon...

Willem2
9 juli 2021, 11:18
Twaalf besmette personen op Venloos festival
Op het eerste festival sinds corona dat afgelopen weekend in Venlo werd gehouden, liepen twaalf mensen rond die besmet waren met corona. Dat blijkt uit onderzoek van de GGD Limburg-Noord. Het is nog onbekend of en hoeveel andere bezoekers zij hebben besmet. Ook is nog onduidelijk of zij gevaccineerd zijn of toegang hadden gekregen met een negatieve test.

De GGD zegt de situatie nauwlettend in de gaten te houden. Het totaal aantal besmettingen in de regio is tot nu toe in lijn met de landelijke trend, zegt de regionale gezondheidsdienst. Festival Stereo Sunday werd gehouden op vrijdag 2 en zaterdag 3 juli. Er kwamen 10.000 bezoekers per dag.
.... https://nos.nl/liveblog/2388549-twaalf-besmette-personen-op-venloos-festival-nut-derde-prik-nog-onduidelijk

daar gaan de badslippertjes weer :biggrin:

Willem2
9 juli 2021, 13:03
Het kabinet trapt op de rem: om het coronavirus terug te dringen wordt overwogen om de horeca vanaf vannacht twaalf uur weer op slot te gooien, en toegangstesten voor clubs en festivals af te schaffen, zo melden bronnen rond het kabinet.
Vanavond geven Rutte en De Jonge een persconferentie.
.... https://www.ad.nl/politiek/vanavond-persconferentie-vooral-nachtleven-weer-op-slot~af730aa3/

WANDELAAR5
9 juli 2021, 14:04
Moet Sixsens dan ook weer dicht?

Brad Clitt
9 juli 2021, 15:22
Denk het niet, maar de sluitingstijd zal 00.00 zijn. Vergeleken met nu dus alleen op vrijdag en zaterdag een uurtje eerder, of ze trekken het gelijk met elke dag om 23.00 sluiten.
Overigens, aantal besmettingen bijna 7000 vandaag en de ziekenhuisopnames nu ook lichtjes hoger...

Nulnulzeseneenhalf
9 juli 2021, 16:19

De meeste berichten hier van jou heb ik met belangstelling gelezen. Hoewel jij altijd naar de positieve kant afrondt, op zich niet verkeerd maar het geeft anderen geen vertrouwen alsook munitie om op jou te schieten, was, en is, de kern van je berichten niet verkeerd.
Toch maak je hierboven een grote denkfout. Tenzij je zojuist de uitslag hebt gekregen van je huisarts van een groot algemeen onderzoek van je eigen, kun jij niet de conclusie trekken dat je “te gezond” bent.
Al zolang deze pandemie loopt hoor je vaak de opmerking: er was al onderliggend lijden. Toch zijn er ook een hoop mensen zonder dat onderliggend lijden opgenomenen geweest. Ik heb dus ook al vaker geopperd dat deze groep zich bij de huisarts moet melden voor een onderzoek, want de kans is groot dat ze iets aan het krijgen zijn. Een ziekte die er voor gezorgd heeft dat hun algemene immuniteit niet meer 100% was. Tenzij jij zelf dokter bent kun jij niet weten of jij binnenkort gediagnosticeerd wordt met, ik noem maar wat, diabetes of een variant van de grote K. Op dat moment kom jij in een heel andere groep, een groep waar jij nu niet bij hoort.
Uit wat berichten die ik van je lees gok ik dat je een paar jaar ouder bent dan ik. Maar dat doet er weinig toe. Ik heb een prik gehaald, ook al heb ik zelf niet echt het idee dat het wat toevoegt. De kans dat ik ziek wordt van het virus is groter dan de kans dat ik ziek wordt van het vaccin. Sterker nog, ik zit in een beroepsgroep die van nature een ietwat hogere immuniteit heeft. Voeg daar nog aan toe dat ik al jaren dames van lichte zeden aflebber, maak ik we weinig zorgen. Toch geeft dat geen garantie, zo ook de prik niet. Maar het verbeterd wel je uitgangspositie.

klaasdirk
9 juli 2021, 17:47
https://www.pscp.tv/w/1zqKVXBmWNlJB

Waarom hou ik nou toch maar dat gevoel dat het ergens niet klopt - zie de link (met presentatie 2e kamer Van Dissel van 22 juni 2021!), twee minuutjes...is er wel een epidemie, laat staan pandemie? Derde prikje komt eraan...

enne, besmettingen betekent een positieve PCR test, dat is wel wat anders dan een klinisch zieke persoon...

De cijfers van van Dissel zijn te vinden op de website van NIVEL (Nederlands Instituut voor Onderzoek van de Gezondheidszorg) https://www.nivel.nl/nl/nivel-zorgregistraties-eerste-lijn/actuele-weekcijfers-aandoeningen-surveillance

Inderdaad geen epidemie meer sinds mei 2020 op basis van gegevens afkomstig van 40 peilstations.

35389

Van deze mensen met griepachtige verschijnselen is bij een klein percentage werkelijk covid-19 vastgesteld.

35390

WANDELAAR5
9 juli 2021, 17:50
Denk het niet, maar de sluitingstijd zal 00.00 zijn. Vergeleken met nu dus alleen op vrijdag en zaterdag een uurtje eerder, of ze trekken het gelijk met elke dag om 23.00 sluiten.
Overigens, aantal besmettingen bijna 7000 vandaag en de ziekenhuisopnames nu ook lichtjes hoger...

Of het moet weer zo’n loophuisachtige setup krijgen met Max 2x30 bezoekers. Nou we gaan het horen om 19:00 uur. Speculeren heeft niet heel veel zin.

Big30
9 juli 2021, 18:33
Schelden, beledigingen en verwensingen weggehaald.

hasta la pasta
9 juli 2021, 18:56
Expert maakt gehakt van aannames RIVM.

https://www.ad.nl/binnenland/expert-maakt-gehakt-van-aannames-rivm-volstrekt-onderschatte-data-over-varianten~ac6d5ec5/

Jack-de-Wipper
9 juli 2021, 19:29
.... https://www.ad.nl/politiek/vanavond-persconferentie-vooral-nachtleven-weer-op-slot~af730aa3/

Prima dat deze maatregelen worden genomen. Van mijn part mogen ze alles wel weer dicht gooien in Nederland.
Laten we hopen dat hierdoor het aantal besmettingen snel daalt.
Want als dit zo door gaat in dit tempo vrees ik dat Duitsland heel snel Nederland weer gaat aanmerken als rood gebied en de grenzen met Nederland weer sluit.
En dan zitten wij met de gebakken peren omdat we de Duitse clubs niet meer kunnen bezoeken:heul:. Eénvoudigweg omdat we dan überhaupt Duitsland niet meer in mogen.

Nostredamus
9 juli 2021, 19:44
Geen idee of het klopt moest wel even in de ogen wrijven. Op de sites van Freudenhaus Munster/Dortmund staat dat er geen corona maatregelen van kracht zijn. Geen masker geen testbewijs geen vaccinatie. Ben overigens 2x geprikt en heb corona doorstaan dus het risico zal voor mij niet hoog zijn. Het bericht blijft verbazingwekkend.

Badslippers
9 juli 2021, 20:45
gauw weer avondklok om 21:00. en al die vakantiegangers bij terugkomst in isolatie plaatsen en die feestgangers in discotheken etc idem dito. degene die besmet zijn beboeten en behandeling weigeren. dat soort volk verpest het voor iedereen. Begin langzamerhand een bloed hekel aan Nederlanders te krijgen. Denk dat ik maar naar Duitsland ga emigreren. Gedisciplineerd volk en volgzaam ook.

pietpotent44
9 juli 2021, 20:47
De meeste berichten hier van jou heb ik met belangstelling gelezen. Hoewel jij altijd naar de positieve kant afrondt, op zich niet verkeerd maar het geeft anderen geen vertrouwen alsook munitie om op jou te schieten, was, en is, de kern van je berichten niet verkeerd.
Toch maak je hierboven een grote denkfout. Tenzij je zojuist de uitslag hebt gekregen van je huisarts van een groot algemeen onderzoek van je eigen, kun jij niet de conclusie trekken dat je “te gezond” bent.
Al zolang deze pandemie loopt hoor je vaak de opmerking: er was al onderliggend lijden. Toch zijn er ook een hoop mensen zonder dat onderliggend lijden opgenomenen geweest. Ik heb dus ook al vaker geopperd dat deze groep zich bij de huisarts moet melden voor een onderzoek, want de kans is groot dat ze iets aan het krijgen zijn. Een ziekte die er voor gezorgd heeft dat hun algemene immuniteit niet meer 100% was. Tenzij jij zelf dokter bent kun jij niet weten of jij binnenkort gediagnosticeerd wordt met, ik noem maar wat, diabetes of een variant van de grote K. Op dat moment kom jij in een heel andere groep, een groep waar jij nu niet bij hoort.
Uit wat berichten die ik van je lees gok ik dat je een paar jaar ouder bent dan ik. Maar dat doet er weinig toe. Ik heb een prik gehaald, ook al heb ik zelf niet echt het idee dat het wat toevoegt. De kans dat ik ziek wordt van het virus is groter dan de kans dat ik ziek wordt van het vaccin. Sterker nog, ik zit in een beroepsgroep die van nature een ietwat hogere immuniteit heeft. Voeg daar nog aan toe dat ik al jaren dames van lichte zeden aflebber, maak ik we weinig zorgen. Toch geeft dat geen garantie, zo ook de prik niet. Maar het verbeterd wel je uitgangspositie.

Strikt genomen heb je gelijk.
Ook ik zou morgen corona kunnen krijgen, en op de IC kunnen belanden. Of zelfs kunnen overlijden.
En het is ook waar dat er (jonge) mensen bestaan die in het ziekenhuis komen zonder onderliggend lijden.
Maar dat is wel heel erg zeldzaam:

Bedenk dat van alle geinfecteerden ongeveer 1% in het ziekenhuis belandt. En ongeveer een derde daarvan op de IC komt.
en ongeveer 20% van die opgenomen patienten overlijdt.
Beneden de 60 jaar sterven zeer weinig mensen. Beneden de 50 bijna niemand.
Ook komen zeer weinig mensen jonger dan 60 in het ziekenhuis terecht.

Wat betreft onderliggend lijden: van de zeldzame gevallen die jonger dan 65 jaar waren en overleden, had circa 85% onderliggende aandoeningen.
Het is dus extreem uitzonderlijk dat een gezond iemand jonger dan 60 zonder onderliggende aandoeningen in het ziekenhuis terecht komt of overlijdt.
De kans dat je niet weet dat je tot een kwetsbare groep behoort, is ook extreem klein. Mensen die obesitas, longaandoeningen, hartkwalen of autoimmuunziekten hebben, weten dat al meestal al heel lang. Dat is niet iets waar je pas achter komt na een corona infectie.

Ik kan ook morgen kanker krijgen. Of een auto ongeluk. Ik zou zelfs van een griep in het ziekenhuis kunnen komen of kunnen overlijden. Buitengewoon onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen. Toch heb ik ook nog nooit een griepprik gehaald. Het leven is nou eenmaal niet risicoloos. (Je kan tegenwoordig zelfs na een televisie uitzending door een gek beschoten worden.)

Toch maar een corona prik halen voor de zekerheid, want baat het niet, schaadt het niet ?
Dat gaat niet op, want het kan wel schaden (al is die kans op de korte termijn heel klein, er zijn mensen aan overleden, hersenbeschadigingen, bloedplaatjes, verlamming, etc.). En ik vind ook dat het echt nodig moet zijn. En dat vind ik in mijn geval duidelijk niet, ik val niet onder bovengenoemde groepen. Het argument dat je het zou moeten doen voor een ander vind ik echt onzin, een vaccin neem je vooral om jezelf te beschermen (een gevaccineerde heeft nog altijd een reeele kans om een ander te besmetten).
Bedenk ook dat je een vaccin kiest, en corona je overkomt. Ik ben nu gezond, en heb erg weinig reden om te denken dat dat verandert na een corona infectie. Ik wil gewoon niet iets in mijn lijf laten spuiten dat ik niet nodig heb. Dan kies ik liever voor het risico het gewoon te krijgen.
Al die percentages zijn gemiddelden. Leeftijd, levensstijl en onderliggende ziektes zijn de belangrijksre factoren die het verdere verloop bepalen.
Naast deze cijfers ken(de) ik ook zelf veel mensen die het gehad hebben, in het ziekenhuis en IC beland, en eraan zijn overleden. De meesten hadden slechts milde klachten. Maar van de ziekenhuisopnames en overledenen was er niet een tussen die niet al een en ander mankeerde.

Ik ben daarom nog steeds van mening dat gezonde 60 minners niet gevaccineerd zouden moeten worden. Alleen 60 plussers, en mensen met onderliggende aandoeningen. (De kans dat iemand dat niet weet is verwaarloosbaar klein.) Uiteraard 100% vrijwillig. En indien nodig er een jaarlijke prik van maken. Net als bij griep.
Kinderen vaccineren is helemaal waanzin. En het immuunsysteem van iemand is op zn best in zijn/haar puberteit.

Ook die verhalen over long covid (bij jongeren) mogen met een korreltje zout genomen worden. Die zogenaamde langdurige klachten (oververmoeidheid, longschade) heb je ook bij andere luchtweginfecties. En andere oorzaken. Maar alles wordt dan toegeschreven aan corona.
Ik ken ook mensen die na vaccinatie nooit meer de oude zijn geworden, en oververmoeid blijven.
Zo onschuldig is een vaccin dus ook niet.

De mensen die nu zo hard roepen dat het asociaal is om geen corona vaccin te nemen, kunnen zelf ook nog steeds anderen besmetten (maar daar hebben ze het nooit over). En hebben daarnaast meestal zelf geen griepvaccin genomen. Wat nou als straks onverwacht een grote griepgolf komt (doordat mensen hier lange tijd geen immuniteit meer voor hebben aangemaakt), en zij per ongeluk ouderen besmetten die daardoor komen te overlijden. Is het dan ineens niet meer erg ?

Brad Clitt
9 juli 2021, 20:48
Denk dat ik maar naar Duitsland ga emigreren.

Venlo is toch al Duitsland...

Player
9 juli 2021, 21:20
Geef de vrijheid en verantwoordelijkheid terug aan de burger... dat werkt dus niet. Besmette jongeren in Spanje stappen gewoon op vliegtuig richting België en lappen alle regels aan hun laars.

Nederland schroeft na 2 weken de losgelaten maatregelen al terug. Eventsector, discotheken en nachtclubs in het vizier. Sluitingsuur voor horeca en 1,5m regel terug ingevoerd. Mondmaskerplicht, avondklok en p6 dicht zal logische volgende stap zijn.

Zeggen dat een vaccin je kan schaden en een besmetting niet, is wat kort door de bocht. Ten eerste is een vaccin niet meer dan een verzwakte infectie die je niet ziek maakt maar je antilichamen doet aanmaken. Ten tweede wordt bij besmette mensen die genezen achteraf wel (blijvende) longschade vastgesteld. Dus zo onschuldig is een besmetting niet voor jonge of "gezonde" mensen. Los van het feit dat ze oudere generaties (pakweg tss 40 en 60 jaar) kunnen besmetten die nog niet of niet volledig zijn gevaccineerd.

Niet-gevaccineerden riskeren zich dus op een bepaald moment buiten de maatschappij te plaatsen of zijn veroordeeld tot constant testen.

bocariver
9 juli 2021, 21:35
Meteo-covid.com
incidence covid

1- UK 309 (football's coming home and covidbledon)They are not going to close nothing because the level of people who are going to hospital or die is still low. Interesting....( with astra zeneca and high level of vaccination: 65%)
2- Spain 200 with high increase , classified by Germany high incidence area today, dance club closed. Still no died people increase because in Spain they vaccinated all fragile people, only youth is contamninated.
3-Portugal 175, they already decided to close some activities in Algarve and Lisboa. They will want to open football stadium with 33% of maximum in august.No increase of died people.
4- Luxembourg 138 , Prime minister in hospital but they do not take any decision at this moment
5- Netherlands 124 with incredible increase, still not see died people increase.
6- Russia 118 with hylidays obligation and vaccination obligation to state workers, died people are numerous and beat record, Russian are only vaccinated at 15% with spoutnik because they do not believe in government propaganda.
7- Greece 94.

At this moment, contamination does not mean close everything if you are vaccinated....but still need to be confirmed because it is possible to break hospital system with only 5% of fragile people in population.
About ijsberen who are worried to be classified red by germany, it is from 200 according to RKI (Koch institute), you can make it between 5-7 days. Run in sex clubs this week.........ahahahahahahha( panic).

Herr Fick
9 juli 2021, 22:18
... Begin langzamerhand een bloed hekel aan Nederlanders te krijgen. Denk dat ik maar naar Duitsland ga emigreren. Gedisciplineerd volk en volgzaam ook.
Het zal in elk land wel wat zijn. Alles hangt er van af tot welke drukkingsgroep de regering van een land behoort. Nederland heeft een centrum-rechtse regering en dus kiest die voluit voor economie en individuele vrijheid en minder voor bescherming. België en Duitsland hebben een centrum-centrum linkse regering en dus is er wat minder vrijheid en meer bescherming. Vrijheid en bescherming zijn nu eenmaal compleet tegengestelde begrippen, net zoals veiligheid en flexibiliteit, die gaan ook niet samen.

Jack-de-Wipper
9 juli 2021, 22:57
Ik vind de Duitsers altijd super vriendelijk.
En de salarissen schijnen daar ook best wel hoger te zijn dan hier. Ik heb een neef die in Duitsland werkt als cnc frezer. Hij woont kort over de grens in Duitsland in een prachtig vrijstaand huis en heeft vorige week in Duitsland een splinternieuwe Ford Focus ST gekocht. Zo goed wordt dat betaald daar.
Je ziet ook dat de Duitsers meer te besteden hebben dan de gemiddelde Nederlander. Dat zie je aan de dikke bakken van auto's die ze rijden. Gewoon dikke Mercedessen en BMW's op iedere straathoek. Dat zie je hier in Nederland niet. Alleen maar van die afgekloven vijfdehandsjes waar ons hele land mee vol staat.
Nederland is een leuk land voor een paar topmanagers. Maar voor het doorsnee werkende volk is het gewoon pure armoede. Je ziet het ook aan de middenklasse die compleet verdwenen is.
Dat is in Duitsland anders. Daar verdienen mensen ook met een gewone baan goed.
Daarom zou ik wel in Duitsland willen wonen en werken.
Ik moet zeggen dat ik wel eens op Duitse vacature sites kijk. De salarissen zijn niet verkeerd!

deket
9 juli 2021, 23:35
Tja discipline en Nederland?(of beter,een groot aantal Nederlanders)
Dat is zoals Paul de Leeuw en vrouwen,zal nooit wat worden!
Zag genoeg keren hoe ze elke zaterdagnacht dronken tegen de kathedraal pisden
Ben ik ook niet gelovig,maar dat heeft daar niets mee te maken
Dit gezegd zijnde,; reizen heeft men te vlug toegelaten,niet de Horeca

Badslippers
10 juli 2021, 00:45
Na mijn wat sarcastische bericht besloot ik vanavond eens naar de persconferentie te kijken. De tranen schoten me bijna in de ogen van het lachen. Een ware dijenkletser van Rutte waar een jodelende Duitser in Lederhose nog een voorbeeld aan kon nemen werd gepresenteerd door Rutte en co. Ik vraag me werkelijk af of ze twee weken geleden niet hadden kunnen bedenken dat hun met veel tamtam aangekondigde versoepelingen tot meer positieve testen zou gaan leiden. En zo kabbelt de ene na de andere onnozele maatregel maar voort. Visie en beleid -> nul komma nul. Nu maar wachten op de volgende aflevering in deze nimmer aflatende komedie. Het Spaans volkstheater is er niks bij.

Dennis
10 juli 2021, 01:40
Met wat fantasie, niet eens heel veel, zou je kunnen denken dat Den Haag "bewust" de cijfers liet stijgen onder een relatief kleine groep ( studenten, jongeren).

Nu gaat de boel weer dicht, de brave burger blijft met vakantie thuis en de minder brave burger wordt het straks (Mark my words, Read my Lips!) verboden om naar elders te gaan. Doel bereikt!

Ik heb geen hoge pet op van Hugo de Jonge, maar als je deze stijging niet ziet aankomen dat is zelfs voor Hugo ongeloofwaardig. Maar hij is CDA, dus een leugen is altijd voorhanden

schoolmeester
10 juli 2021, 06:00
Hugo de Jonge is volstrekt niet geschikt voor zijn baan/functie.
Hij zou wel op zijn plaats zijn in het grote sprookjesbos in de Efteling in Kaatsheuvel.

Groet, schoolmeester.

Dennis
10 juli 2021, 06:54
Ze hadden beter De Jonge een "functie elders" kunnen geven. Maar hij is wel leuk de bliksemafleider voor Rutte. Rutte wordt/ werd geprezen voor z'n leiderschap, maar als je telkens weer verrast wordt door ogenschijnlijk hele voorspelbare zaken, dan ben je naïef, dom of sluw. Naïef zal Rutte niet meer zijn, dom zeker niet. Blijft over sluw.

schoolmeester
10 juli 2021, 07:41
Rutte is heel sluw en kijkt niet op een leugen meer of minder.
Als hij tijdens een gesprek/debat in het nauw komt gaat hij lachen of liegen en meestal een combinatie van beide.
Ongelofelijk dat zoveel mensen op deze clown stemmen tijdens verkiezingen.

WANDELAAR5
10 juli 2021, 07:54
35394

Player
10 juli 2021, 09:16
In België hebben we traditioneel niet veel vertrouwen in politici maar in Nederland kan het politiek beleid en visie (of gebrek daaraan) er ook iets van. Recipy for disaster!

In België hebben we geluk dat we vroeg uit het EK zijn gevallen, anders had de horeca nog een grotere bron van besmettingen geweest dan ze nu al is. Dus zo snel mogelijk sluiten die handel. Wie zijn potje thuis zelf niet kan koken, gaat maar naar een opvangtehuis en een pint op je eigen terras smaakt ook.

Vrij verkeer van mensen, dat kan je niet tegenhouden binnen de EU en zou ongrondwettelijk zijn. Maar wel de regels streng opvolgen en controleren. Die fratsen van quarantaine en testen niet respecteren zou strafrechterlijk moeten vervolgd worden. En niet met geldboetes alleen maar tevens effectieve gevangenisstraffen.

Jack-de-Wipper
10 juli 2021, 11:26
Na mijn wat sarcastische bericht besloot ik vanavond eens naar de persconferentie te kijken. De tranen schoten me bijna in de ogen van het lachen. Een ware dijenkletser van Rutte waar een jodelende Duitser in Lederhose nog een voorbeeld aan kon nemen werd gepresenteerd door Rutte en co. Ik vraag me werkelijk af of ze twee weken geleden niet hadden kunnen bedenken dat hun met veel tamtam aangekondigde versoepelingen tot meer positieve testen zou gaan leiden. En zo kabbelt de ene na de andere onnozele maatregel maar voort. Visie en beleid -> nul komma nul. Nu maar wachten op de volgende aflevering in deze nimmer aflatende komedie. Het Spaans volkstheater is er niks bij.

Als je denkt beter te kunnen regeren waarom dan zelf niet de politiek ingaan?
Wordt best goed betaalt.
Veel mensen hier denken het allemaal beter te weten en te kunnen.
Maar ja, het is altijd makkelijk praten als je langs de zijlijn staat.
Ga er maar eens aanstaan als je als president zo'n crisis voor je kiezen krijgt.
Onze bevolking wilde meer vrijheden en dat kregen ze. Rutte kan er niet aan doen dat dan massaal misbruik wordt gemaakt van die vrijheden. Hele kroegen vol met mensen die bovenop elkaar zaten en iedere coronamaatregel aan hun laars lapten.
Als gevolg daarvan stegen de besmettingen enorm en nu is Rutte de pineut nu hij maatregelen moet nemen om de besmettingen weer af te remmen.
Denk er ook aan dat de nieuwe maatregelen voor ons ijsberen in het voordeel kunnen werken. Als de besmettingen blijven stijgen gooit Duitsland onherroepelijk de grens met Nederland dicht en kunnen wij onze saunaclub bezoekjes op onze buiken schrijven.

schoolmeester
10 juli 2021, 11:48
Je bedoelt dat de nieuwe maatregelen in ons nadeel kunnen werken.
Als de grens word dicht gegooid kunnen we niet meer naar de saunaclubs, is toch een nadeel en geen voordeel......

Dennis
10 juli 2021, 11:57
Rutte kon en kan er wel degelijk iets aan doen en toegegeven, het is ook een verantwoordelijkheid van de bezoekers, maar Rutte bepaalt met z'n kabinet wat er wel en niet kan.

En je hoeft zelf geen politieke ambities te hebben om kritiek te leveren, want alle lijsttrekkers hebben ons willen wijsmaken dat uitgerekend zij de beste man/ vrouw waren voor de klus, incl. Mark Rutte. Zelfs na de desastreus verlopen enquête naar de toeslagen affaire beklemtoonde hij dat juist hij de beste persoon was voor de rol van minister-president!

Het probleem is dat het beleid lijkt te worden bepaald op basis van wat wij leuk vinden en niet op basis van wat nodig is

Eddy_V
10 juli 2021, 12:33
Als je denkt beter te kunnen regeren waarom dan zelf niet de politiek ingaan?
Wordt best goed betaalt.
Valt nog wel tegen, weinig vrije tijd en heel wat ijsberen zouden er bij de hobby op moeten inleveren.
Daarom zijn het vooral kneuzen en enkele idealisten die voor de professionele politiek kiezen als ze nergens anders aan de bak komen
(op een paar uitzonderingen na die het meestal al snel bekeken hebben omdat politiek een kwestie van lange adem en lobbyen is waar doelen en snelle resultaten zelden bereikt worden)

Herr Fick
10 juli 2021, 14:16
In België hebben we traditioneel niet veel vertrouwen in politici maar in Nederland kan het politiek beleid en visie (of gebrek daaraan) er ook iets van. Recipy for disaster!

In België hebben we geluk dat we vroeg uit het EK zijn gevallen, anders had de horeca nog een grotere bron van besmettingen geweest dan ze nu al is. Dus zo snel mogelijk sluiten die handel. .

Als het van de aanwezigheid op het EK afhing dan zou het coronaprobleem in Nederland bepaald geen groot probleem zijn..

Maar de reactie op corona zegt wel wat over de mentaliteit in een land.

Ik benijd Nederlanders altijd om hun consequente optreden. Bij ons is het meer van ja, .. er is wel een probleempje, maar we bekijken nog even wat de Fransen en de Duitsers doen want een mens mag tenslotte niet overdrijven, etc. Dat haalt natuurlijk de scherpe kantjes overal wat af, maar het is niet altijd efficiënt.

Nederlanders zijn veel consequenter. Bij gunstige cijfers gaat alles open. Ik was verbaasd dat in een niet meer te becommentariëren SC nabij het drielandenpunt geen maskerplicht meer bestond in tegenstelling tot bij RG bijvoorbeeld. Wanneer de cijfers ongunstig zijn gaat (bijna) alles dan weer dicht. Je speelt op die manier snel in op de feiten, maar je maakt er soms wel brokken mee natuurlijk.

Dit gezegd zijnde mag van mij de horeca ook weer op slot edoch zonder stempelgeld dat hoger ligt dan de meeste salarissen..

Willem2
10 juli 2021, 15:37
gauw weer avondklok om 21:00. en al die vakantiegangers bij terugkomst in isolatie plaatsen en die feestgangers in discotheken etc idem dito. degene die besmet zijn beboeten en behandeling weigeren. dat soort volk verpest het voor iedereen. Begin langzamerhand een bloed hekel aan Nederlanders te krijgen. Denk dat ik maar naar Duitsland ga emigreren. Gedisciplineerd volk en volgzaam ook.

Even een fullquote.

Jij weet best wat de remedie is: Alle baslippertjes in een isolatiecel en het is zo opgelost :biggrin:

Willem2
10 juli 2021, 16:26
10.345 nieuwe besmettingen, hoogste aantal sinds eind december
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 10.345 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 3390 meer dan gisteren.

Het is het hoogste aantal besmettingen sinds 25 december. Dit aantal staat op plek 11 van dagen met de meeste besmettingen ooit, met de kanttekening dat er tot 1 juni 2020 matig werd getest.

Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 4471 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 508 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.

Bij het RIVM werd 1 overleden covid-patiënt gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 1 dode per dag, tegen 2 doden per dag een week eerder.
..... https://nos.nl/liveblog/2388705-ruim-10-300-nieuwe-besmettingen-kamer-komt-terug-van-reces-voor-coronadebat