PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 [51] 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

Willem2
10 juli 2021, 16:37
Nieuwe maatregelen gooien roet in eten voor festivals: deze feesten gaan niet door
Alsof je een hond een snoepje voorhoudt en het vervolgens wegtrekt. Zo voelt het voor organisatoren en veel liefhebbers van festivals. Met 1,5 meter, zitplekken en een beperkt bezoekersaantal kan een groot deel van de evenementen zeker een maand niet doorgaan, zo werd duidelijk na de persconferentie van gisteravond. Een overzicht van de feesten die wederom gecanceld zijn.
..... https://www.ad.nl/show/nieuwe-maatregelen-gooien-roet-in-eten-voor-festivals-deze-feesten-gaan-niet-door~a7e6fdad/

Jack-de-Wipper
10 juli 2021, 16:50
Je bedoelt dat de nieuwe maatregelen in ons nadeel kunnen werken.
Als de grens word dicht gegooid kunnen we niet meer naar de saunaclubs, is toch een nadeel en geen voordeel......

Die maatregelen werken juist in ons voordeel.

Nieuwe maatregelen > minder besmettingen > Duitsland neemt geen maatregelen tegen NL en de grenzen blijven open
geen maatregelen > meer besmettingen > Nederland kleurt rood en Duitsland sluit de grenzen > wij kunnen niet meer naar Duitsland om de clubs te bezoeken!

Jack-de-Wipper
10 juli 2021, 16:59
Voor het eerst sinds 25 december zijn meer dan 10.000 nieuwe coronagevallen vastgesteld in één dag tijd. Tussen vrijdagochtend en zaterdagochtend kreeg het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu 10.345 meldingen van positieve tests. Dat is een stijging van 49 procent ten opzichte van de bijna 7000 positieve tests die het RIVM vrijdag meldde.

Je kunt er nu op wachten. Tweede kamer komt terug van reces en woensdagmiddag volgt er een nieuw kamerdebat.
Let op mijn woorden, binnen een maand zit alles in Nederland weer dicht. Horeca volledig op slot, winkels alleen maar op afspraak en misschien wordt zelfs de avondklok wel terug ingevoerd.
Reden van deze explosieve stijging is volgens mij dat er in werkelijkheid nog maar erg weinig Nederlanders zijn ingeënt. Als je het mij vraagt nog geen 20%.
Als ik in mijn omgeving begin te praten over vaccinatie zijn er vele die me niet meer recht in de ogen durven aankijken en het gesprek afkappen of eenvoudigweg weglopen.
Ook zijn er vele die zeggen dat ze niet "die rommel" in hun lichaam laten spuiten.
Volgens mij wordt het vaccinatiepercentage in Nederland veel te positief voorgesteld.
In Duitsland zijn er al veel meer mensen gevaccineerd en is het coronabeleid veel strenger.
En dat betaalt zich nu uit want daar zie je dat de situatie wel onder controle blijft.
Nederlanders gaan zoals altijd hun eigen weg en doen nergens wat op uit. En dan gaan ze straks lopen klagen dat alles weer dicht moet.
Eigen schuld, dikke bult!

Dennis
10 juli 2021, 17:18
In de provincie Groningen was 2 weken geleden nog maar net 50% tenminste 1x gevaccineerd en net een derde volledig. Ik denk niet dat in 2 weken tijd we hier nu op 80% zitten. Misschien dat we nu op 70 en 50% zitten, maar niet de beloofde, verwachte en gehoopte 80 of 90%.

Als je dan in studentenstad Groningen de horeca open gooit, dan moet je niet verbaasd zijn dat er in de stad een explosie aan besmettingen plaatsvindt. Bijna alle besmettingen in de provincie komen uit de stad. Dat zegt genoeg

Eric vb
10 juli 2021, 17:22
Zou er voor zaterdag nog strengere regels komen in Nederland? En hoe zit dat met Belgen die naar Nederland reizen en binnen 24 uur terug in België zijn.

Freddy_K
10 juli 2021, 17:37
Godzijdank mensen, de waarheid heeft gezegevierd!

En oja. PCR testen zeggne dus helemaal niks. Je kan Thierry Baudet een eikel vinden maar hij heeft gelijk. Het zegt helemaal niks. Al die zoegnaamd geinfecteerden zijn helemaal niet ziek. Het is 1 grote scam mensen, wordt nu eens wakker.

noglangnietuitgewandeld
10 juli 2021, 18:04
De gemiddelde leeftijd van die nieuwe besmette mensen zal ongeveer begin 20 zijn schat ik zo. Die worden er doorgaans niet erg ziek van. De categorie hossende disco gangers. Hadden ze beter niet toe kunnen laten, maar dat hebben ze wel gedaan, soit. Als die op veilige afstand blijven van nog niet gevaccineerde ouderen, dan dooft het wel uit. Maar er is iets ontketend in dit land, waardoor de paniek regeert en niemand meer weet wat te doen. De schoonmoeder onder de virussen lijkt het onderhand wel. I rest my case.

broodpoot
10 juli 2021, 18:13
In Engeland lopen de ziekenhuisopnames weer op:

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Ondanks dat ze pas volgende week de maatregelen verder gaan versoepelen en ze een stuk verder zijn met vaccineren. Misschien is het weer in Engeland toch niet zo heel goed.
Hoe dan ook, met deze exponentiele groei kun je natuurlijk wachten op verdere maatregelen. Kwestie van tijd voordat de ziekenhuisopnames hier ook gaan stijgen.

Tenzij we wakker worden en we ons realiseren dat het een grote scam is. Maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.

phoenix
10 juli 2021, 18:28
Wordt wakker de coronasoap stopt niet, veelste winstgevend... een eerlijke, zinvolle discussie over wanneer een ziektebeeld voor een samenleving bedreigend is of niet komt er niet, , we blijven hangen in een angstpsychose....

Ondanks dat ze pas volgende week de maatregelen verder gaan versoepelen en ze een stuk verder zijn met vaccineren. Misschien is het weer in Engeland toch niet zo heel goed.
Hoe dan ook, met deze exponentiele groei kun je natuurlijk wachten op verdere maatregelen. Kwestie van tijd voordat de ziekenhuisopnames hier ook gaan stijgen.

Tenzij we wakker worden en we ons realiseren dat het een grote scam is. Maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren.

Willem2
10 juli 2021, 18:31
Zou er voor zaterdag nog strengere regels komen in Nederland?

Ja de regels zijn weer aangepast

Maatregelen per 10 juli
Vanaf zaterdag 10 juli 2021, 06.00 uur, tot en met 13 augustus 2021 gelden de volgende maatregelen:

Horeca alleen met vaste zitplaats op anderhalve meter
Voor horeca geldt dat deze open is, mits iedereen een vaste zitplaats heeft en op anderhalve meter afstand van elkaar zit.
Alle horeca sluit dagelijks om middernacht tot 6 uur ‘s ochtends. Entertainment, zoals live optredens en harde muziek, is verboden.
Discotheken en nachtclubs sluiten opnieuw hun deuren.
Voor de horeca gaat het systeem van het coronatoegangsbewijs waarmee een uitzondering op de anderhalvemeterregel mogelijk was, dus op pauze tot en met 13 augustus 2021.
.... https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nieuws/2021/07/09/snelle-toename-besmettingen-dwingt-tot-maatregelen-in-de-zomer

En hoe zit dat met Belgen die naar Nederland reizen en binnen 24 uur terug in België zijn.
Niets .....
maar dat is afhankelijk wat de belgische overheid gaat beslissen.

Freddy_K
10 juli 2021, 18:41
hier moet je dit weer zien, het AD weer https://www.ad.nl/binnenland/guus-positief-getest-ondanks-coronaprik-super-zuur-dat-ik-niet-naar-spanje-kan~acbbfd98/

een jongen die netjes is gevaccineerd is "positief" getest. Betekend dat dat deze jongen ziek is? Natuurlijk niet. Het betekend enkel dat die PCR test iets heeft gemeten. Het kan een stukje DNA zijn dat in zijn neus zat of een stukje DNA dat is komen aanwaaien. Het zegt helemaal niks.

je weet toch wel dat Kary Mullis (die ze hebben vermoord vlak voordat Corona begon in 2019) de man die de PCR methode heeft bedacht en er de Nobel prijs voor heeft gekregen heeft gezegd dat de PCR TESTR NIET GEBRUIKT KAN WORDEN OM INFECTIES
TE METEN.

ik weet niet wat er met jullie aan de hand is. Zijn jullie soms doof? Of blind?

https://odysee.com/@ThoughtfulChrysalis:0/kary-mullis-on-the-pcr-test:c

schoolmeester
10 juli 2021, 18:43
Jij bent binnenkort wel doof en blind.

bocariver
10 juli 2021, 18:50

Very interesting UK statistics.

But, do you know what is the meaning of the word "exponential" ?

There is nothing exponential in UK and that's explain their flegma. They are our guinea pig and I am still not sure that they are wrong.

If Netherland close again, you will be in advance in case of catastrophe in GB but it is possible too that you are a wet chicken.

Willem2
10 juli 2021, 18:52
Kein Beleg, dass der Erfinder des PCR-Tests dessen Anwendung bei Viren ablehnte
07/08/2020, 03:50 PM (CEST)
Um eine Ansteckung mit dem Coronavirus nachzuweisen, wird in Deutschland und in anderen Ländern ein sogenannter PCR-Test verwendet. Angeblich soll er dafür nicht gemacht worden sein: In einem auf Facebook verbreiteten Beitrag heißt es, der Erfinder des PCR-Tests, der Biochemiker und Nobelpreisträger Kary Mullis, habe angeblich erklärt, «dass man diese Tests NICHT beim sogenannten Viruserkrankungen angewendet werden dürfen» (sic).

BEWERTUNG: Eine grundsätzliche Ablehnung seitens Mullis zum Einsatz des PCR-Tests als Viren-Nachweis ist nicht belegt. Die PCR-Methode wird seit Jahren für die Diagnostik in der Medizin verwendet - auch bei Viren.

FAKTEN: PCR steht für «Polymerase Chain Reaction», zu deutsch: Polymerase-Kettenreaktion. Der US-amerikanische Biochemiker Kary Mullis entwickelte die Methode und erhielt dafür 1993 den Nobelpreis für Chemie.

Dass Mullis die Verwendung von PCR beim Nachweis von Viren angeblich ablehnt, geht vermutlich auf einen englischsprachigen Blogartikel aus dem Jahr 1996 zurück. Zu finden ist er auf einer Seite, die sich mit dem Verschwörungsmythos befasst, wonach das Virus der HIV-Infektion angeblich kein Aids auslösen soll. Diesem Mythos hing auch Kary Mullis an - wofür er scharf kritisiert wurde.

In dem Blogartikel heißt es (übersetzt auf Deutsch): «Obwohl es ein verbreitetes Missverständnis ist, dass der Viruslast-Test tatsächlich die Anzahl der Viren im Blut misst, können diese Tests überhaupt keine freien infektiösen Viren nachweisen.» Der Satz ist nicht als Zitat gekennzeichnet und stammt vom Autor. Er steht jedoch in einem Absatz, in dem Kary Mullis mit den Worten zitiert wird: «Quantitative PCR ist ein Oxymoron.» Das bezieht sich auf seine Zweifel daran, den PCR-Test beim HIV-Nachweis zu verwenden. Ob Mullis dieses Zitat je so gesagt hat, ist unklar.

Dass globale Viren-Pandemien gefährlich sind, war Mullis jedoch bewusst. In einem Interview im Jahr 2005 warnte er von einem «sehr ernsten Fall einer Influenza» ähnlich der Spanischen Grippe 1918 und sagte: «So etwas könnte wieder passieren.»

PCR wird verwendet, um spezifische Partikel aus sehr kleinen DNA-Mengen zu vervielfältigen, bis genug vorhanden ist, um sie zu analysieren. Die Methode kommt bei vielen medizinischen und forensischen Zwecken zum Einsatz, beispielsweise für einen Vaterschaftstest oder die Diagnose der Influenza-Grippe. Da ein PCR-Test DNA analysiert, kann er auch Viren, einschließlich Sars-Cov-2, nachweisen. Denn ein Virus ist ein kleines Partikel genetischen Materials wie RNA oder DNA, das in einer Proteinhülle verpackt ist.

Die Weltgesundheitsorganisation (WHO) veröffentlichte am 17. Januar 2020 Empfehlungen über den Nachweis des neuartigen Coronavirus mithilfe eines PCR-Tests. Diese Empfehlungen gehen zurück auf ein Testprotokoll, das ein Team um den Berliner Virologen Christian Drosten im Januar entwickelt hat. Auch bei der Sars-Epidemie 2002/2003 wurde ein PCR-Test zur Diagnose verwendet.

Die Behauptung, dass der Erfinder des PCR-Tests dessen Einsatz bei Viren ablehnt, kursierte bereits in den USA und wurde dort von Faktencheckern der Nachrichtenagentur Reuters widerlegt.
.... https://dpa-factchecking.com/germany/200805-99-54176/

https://www.thejournal.ie/kary-mullis-pcr-testing-factcheck-debunk-hse-5271830-Nov2020/

https://oeh.univie.ac.at/zeitgenossin/kary-mullis-ein-zweifelhaftes-vorbild-fur-die-wissenschaft

wooley
10 juli 2021, 19:04
In duitsland wordt al geopperd om alleen gevaccineerde mensen vrij te laten. Die dat niet willen blijven maar thuis met mondkapje en afstand...

Jack-de-Wipper
10 juli 2021, 19:04
hier moet je dit weer zien, het AD weer https://www.ad.nl/binnenland/guus-positief-getest-ondanks-coronaprik-super-zuur-dat-ik-niet-naar-spanje-kan~acbbfd98/

een jongen die netjes is gevaccineerd is "positief" getest. Betekend dat dat deze jongen ziek is? Natuurlijk niet. Het betekend enkel dat die PCR test iets heeft gemeten. Het kan een stukje DNA zijn dat in zijn neus zat of een stukje DNA dat is komen aanwaaien. Het zegt helemaal niks.

je weet toch wel dat Kary Mullis (die ze hebben vermoord vlak voordat Corona begon in 2019) de man die de PCR methode heeft bedacht en er de Nobel prijs voor heeft gekregen heeft gezegd dat de PCR TESTR NIET GEBRUIKT KAN WORDEN OM INFECTIES
TE METEN.

ik weet niet wat er met jullie aan de hand is. Zijn jullie soms doof? Of blind?

https://odysee.com/@ThoughtfulChrysalis:0/kary-mullis-on-the-pcr-test:c

Haha....weer zo'n gekke wappie.
Zelfs in Afrika in de jungle lopen ze met mondkapjes op. Maar nee, het is allemaal nep en een grote scam.
Onze politiek zit moedwillig onze economie naar de maan te helpen en brengen daarmee hun eigen inkomsten in gevaar. Gewoon omdat ze het leuk vinden.
IC's lagen bomvol met patiënten. O nee, dat was allemaal in scene gezet. Niemand die dit in de gaten had want zelfs de schoonmaaksters werden betaald om de waarheid niet naar buiten te brengen.

Man Freddy en Broodpoot, onder welke steen hebben jullie dan gelegen? Ik wist niet eens dat dit soort mensen nog bestonden. Zijn jullie holbewoners of zo?
Dit soort uitspraken wordt overigens vaak gedaan door mensen die in een door zichzelf gecreëerd zeer klein wereldje leven en geen enkele band meer hebben met de samenleving.
Vaak kregen ze zoveel teleurstellingen te verwerken dat ze verzuipen in hun eigen medelijden en verdriet. Een heel erg negatief wereldbeeld ontstaat dan en ze zien overal scams en samenzweringen.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

bocariver
10 juli 2021, 19:14
Wordt wakker de coronasoap stopt niet, veelste winstgevend... een eerlijke, zinvolle discussie over wanneer een ziektebeeld voor een samenleving bedreigend is of niet komt er niet, , we blijven hangen in een angstpsychose....

Since beginning, I'd like that we could have a debate about this epidemy in our society.

In fact, this epidemy is darwinist , she killed at 98 % some people who are old or with defects ( comorbidity, obesity) , for other 2 % it is lke grip or they just do not know their physical defect.

So,it is more bad for society to close ( quarantine) our society because of problem on health of healthy people ( psychological and obesity by lack of activity), on education , on economy, on powerty, etc....

These old people who are paniqued when they have a little risk of dying, it is pathetic.

More pathetic, these young people who prefered saved some old handicaped people who already lived their life, just because they wanted to be politically correct or they feared to live their life.

This epidemy is not unfair, she only reminds us the sense of life.

Jan_Wandelaar
10 juli 2021, 19:59
Al die zoegnaamd geinfecteerden zijn helemaal niet ziek.Er is helemaal niemand die beweert dat geïnfecteerd zijn gelijk staat aan ziek zijn!!! Zelfs die demissionaire Peppi en Kokki die gisteren weer een persconferentie hielden beweren dat niet.

Geïnfecteerd zijn betekend wel dat iemand anderen kan besmetten, ongeacht of die persoon zelf nu wel of niet zelf ziek is/word als gevolg van de besmetting.

Een positieve PCR-test betekend dat er virus-deeltjes aanwezig zijn. Aanwezigheid van het virus staat niet gelijk aan besmetting.

Een paar weken terug gaven 'de modellen' van RIVM en/of OMT aan dat er versoepeld kon worden zonder dat het aantal/percentage positief geteste mensen zou stijgen. Corona-modellen blijken dus, net als klimaat-modellen en alle andere door de overheid gebruikte modellen, bij lange na niet alle parameters te bevatten om een reële inschatting van het verloop van de werkelijkheid te kunnen maken.

'Om de kwetsbaren in de samenleving te beschermen moeten we nu weer even op de rem trappen', zo lieten de demissionaire Peppi en Kokki gisteravond weten op een toontje alsof ze een groep kleuters toespraken. Vaccins beschermen kwetsbaren blijkbaar niet zo goed als dat de demissionaire Peppi en Kokki een paar maanden geleden deden voor komen.

Echter, we kunnen de kwetsbaren in de samenleving niet blijven beschermen door de volledige bevolking hun vrijheid af te nemen, en te dwingen om als een halve kluizenaar te leven. Die rek (of in haags jargon: draagvlak) is er ondertussen wel uit.

Helaas hebben de demissionaire Peppi en Kokki de afgelopen 16 maanden niet nagedacht over een andere oplossing om de kwetsbare in de samenleving te beschermen. Waarom niet alleen die kwetsbaren in een bubbel, maar moet de gehele bevolking van straat? Nee, een andere oplossing dan de vrijheid van iedereen te beperken hebben Peppi en Kokki niet, omdat dergelijke maatregelen het enige is wat er uit het RIVM/OMT komt.

J.W.

Player
10 juli 2021, 20:07
En hoe zit dat met Belgen die naar Nederland reizen en binnen 24 uur terug in België zijn.De recente besmettingscijfers van NL niet gezien? Het lijkt me niet verstandig om voor p6 of welke activiteit dan ook waar veel mensen samen komen, naar NL te gaan. Volgende week vrijdag komt het veiligheidscomité samen. Lijkt me best dat er geen verdere versoepelingen worden doorgevoerd, horeca te sluiten, reizigers streng te controleren en testen bij terugkeer naar België, massa-evenementen zoals festivals of sportwedstrijden te verbieden. En zeker reisbeperkingen op te leggen naar landen die donkerrood (gaan) kleuren of waar nieuwe varianten sterk circuleren.

Eric vb
10 juli 2021, 21:01
De recente besmettingscijfers van NL niet gezien? Het lijkt me niet verstandig om voor p6 of welke activiteit dan ook waar veel mensen samen komen, naar NL te gaan. Volgende week vrijdag komt het veiligheidscomité samen. Lijkt me best dat er geen verdere versoepelingen worden doorgevoerd, horeca te sluiten, reizigers streng te controleren en testen bij terugkeer naar België, massa-evenementen zoals festivals of sportwedstrijden te verbieden. En zeker reisbeperkingen op te leggen naar landen die donkerrood (gaan) kleuren of waar nieuwe varianten sterk circuleren.
Ja dat heb ik gezien. Maar ik werk elke dag met nieuwe intrimmers van alle landen en die leven soms met 30 op een kamer die allemaal op andere plaatsen gaan werken . Waarom zou ik me dan niet kunnen gaan ontspannen ergens in een sauna. O ja het virus komt niet op het werk want dat hebben we steeds mogen doen maar u ontspannen dat mag ( mocht ) niet ze. Geen horeca , cinema enz . Dus ja ik rij naar Nederland!!!

Ice2021
10 juli 2021, 21:06
Peppi en Kokki hebben er een bende van gemaakt, het hele coronabeleid is een groot chaos van deze 2 heren

Brad Clitt
10 juli 2021, 21:21
Ze hebben inderdaad nul komma niks geleerd van de fouten van vorig jaar, integendeel ze hebben er nog een schepje bovenop gedaan.
Maar in alle eerlijkheid, het volk heeft het nóg slechter gedaan, meteen doen alsof corona niet bestaan heeft en denken dat gevaccineerd zijn een vrijbrief is voor rücksichtslos vakantie houden, uitgaan, naar de hoeren gaan (zelfs naar het buitenland!!!). Tja, dan vraag je er ook naar.

Sta overigens niet meer achteraan in de vaccinatierij, ik heb rechtsomkeer gemaakt. :biggrin:

Willem2
10 juli 2021, 21:31
Sta overigens niet meer achteraan in de vaccinatierij, ik heb rechtsomkeer gemaakt. :biggrin:

Waarom ?

Brad Clitt
10 juli 2021, 21:40
Waarom ?

Dat is eigenlijk prive, maar ik heb vertrouwen (gekregen) in mijn immuunsysteem en de huidige vaccins bieden voor mij nu dus geen extra bescherming meer tegen de delta-variant. Door een onderliggend lijden (nou ja, zo erg is mijn lijden niet) heb ik zelfs extra bescherming tegen een zwaar verloop van corona. En ik wil eerst eens afwachten wat er dit najaar gebeurt met de gevaccineerden (kijken of de wappies gelijk hebben) en sowieso middellange termijn effecten van het vaccin.

Willem2
11 juli 2021, 12:05
Een week op pad in de EU: vijf apps, vier tests en 180 euro aan kosten
... https://nos.nl/artikel/2388860-een-week-op-pad-in-de-eu-vijf-apps-vier-tests-en-180-euro-aan-kosten

pietpotent44
11 juli 2021, 13:17
Ik heb het al vaker gezegd:

Het is tijd voor een wissel

35395

Na mijn wat sarcastische bericht besloot ik vanavond eens naar de persconferentie te kijken. De tranen schoten me bijna in de ogen van het lachen. Een ware dijenkletser van Rutte waar een jodelende Duitser in Lederhose nog een voorbeeld aan kon nemen werd gepresenteerd door Rutte en co. Ik vraag me werkelijk af of ze twee weken geleden niet hadden kunnen bedenken dat hun met veel tamtam aangekondigde versoepelingen tot meer positieve testen zou gaan leiden. En zo kabbelt de ene na de andere onnozele maatregel maar voort. Visie en beleid -> nul komma nul. Nu maar wachten op de volgende aflevering in deze nimmer aflatende komedie. Het Spaans volkstheater is er niks bij.

Peppi en Kokki hebben er een bende van gemaakt, het hele coronabeleid is een groot chaos van deze 2 heren

Ze hebben inderdaad nul komma niks geleerd van de fouten van vorig jaar, integendeel ze hebben er nog een schepje bovenop gedaan.
Maar in alle eerlijkheid, het volk heeft het nóg slechter gedaan, meteen doen alsof corona niet bestaan heeft en denken dat gevaccineerd zijn een vrijbrief is voor rücksichtslos vakantie houden, uitgaan, naar de hoeren gaan (zelfs naar het buitenland!!!). Tja, dan vraag je er ook naar.

Player
11 juli 2021, 13:58
Dus ja ik rij naar Nederland!!!

Op deze manier zal het snel uit zijn met de pret in NL, ga maar nu het nog even kan. Hoe zat dat weer met hogere temperaturen en lage besmettingscijfers? Die weersvoorspellingen kunnen ook opgeborgen worden.

IN KAART. Van gehucht tot metropool, van noord tot zuid: coronavirus verspreidt zich als olievlek over Nederland

https://www.hln.be/buitenland/in-kaart-van-gehucht-tot-metropool-van-noord-tot-zuid-coronavirus-verspreidt-zich-als-olievlek-over-nederland~ae2532a4/

broodpoot
11 juli 2021, 14:50
Man Freddy en Broodpoot, onder welke steen hebben jullie dan gelegen?

Sorry Jack, wellicht had ik er beter een cynische smiley bij moeten zetten want blijkbaar heb je mijn cynisme in de 2e alinea niet goed begrepen.
Geloof me maar als ik zeg dat ik Covid bijzonder serieus neem en geenszins bagatelliseer.

Willem2
11 juli 2021, 16:39
Of er nu wel of niet gebagitaliseerd wordt of dat men de cijfers wel of niet wil geloven of dat de meetmethode niet correct is dan wel dat de zomer eraan komt of niet , feit is dat de cijfers omhoog gaan en niet zo´n beetje ook. En ja het zijn allemaal voornamelijk jongeren en niet gevaccineerden. Nog 2 weken met deze cijfers en de grenzen worden gesloten ...

Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 9398 nieuwe coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 908 minder dan gisteren, toen het hoogste aantal sinds eind december werd bereikt. Door een achterstand in de administratie valt het cijfer vandaag lager uit dan het werkelijk is, schrijft het RIVM op het coronadashboard.

Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests juist nog altijd in hoog tempo: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 5630 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is bijna zes keer zoveel (574 procent meer) als in de zeven dagen daarvoor.
.... https://nos.nl/liveblog/2388837-bijna-9400-nieuwe-besmettingen-cijfer-valt-lager-uit-gommers-had-excuses-rutte-verwacht

Willem2
11 juli 2021, 16:41
Ach de cijfers zijn toch correct :

Besmettingscijfer valt toch niet lager uit
Op het coronadashboard stond eerder vandaag dat het aantal besmettingen van vandaag lager uitviel vanwege een achterstand in de administratie. Een woordvoerder van het RIVM zegt nu dat er geen storing was en dat er geen sprake was van een achterstand in de cijfers. Waarom de melding dan wel bij de officiële cijfers staat, is niet duidelijk.

Belgische minister Volksgezondheid: absoluut geen zin in Nederlands jojobeleid
De Belgische minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke zegt dat hij geen zin heeft om "loze beloftes" te maken over het sluitingsuur in de horeca of de heropening van het nachtleven vanaf september. In een interview met VTM Nieuws verwijst hij naar Nederland waar de versoepelingen sinds gisteren deels zijn teruggedraaid na oplopende besmettingscijfers. "Ik heb absoluut geen zin om in het Nederlandse jojobeleid terecht te komen."

Vrijdag komen de regeringen van België weer bij elkaar om de coronasituatie te bespreken. Ook in België stijgt het aantal besmettingen. De minister benadrukt dat 40 procent van de Belgen volledig gevaccineerd is. Hij vindt het dan ook nog niet het moment om "alle remmen los te gooien".
.... https://nos.nl/liveblog/2388837-bijna-9400-nieuwe-besmettingen-cijfer-valt-lager-uit-gommers-had-excuses-rutte-verwacht

rob45
11 juli 2021, 16:43
feit is dat de cijfers omhoog gaan en niet zo´n beetje ook. En ja het zijn allemaal voornamelijk jongeren en niet gevaccineerden. Nog 2 weken met deze cijfers en de grenzen worden gesloten ...

Kan iedereen weer fijn naar rondomhouse.
Andere oplossing : De jongeren en niet gevaccineerden blijven fijn thuis, de rest kan wel met vakantie.

Willem2
11 juli 2021, 16:48
Of doe als Gommers , zeg dat de anderen sorry zeggen en ga lekker zeilen ...

https://www.instagram.com/p/CRLwjVvsAuT/

pietpotent44
11 juli 2021, 17:04
Of er nu wel of niet gebagitaliseerd wordt of dat men de cijfers wel of niet wil geloven of dat de meetmethode niet correct is dan wel dat de zomer eraan komt of niet , feit is dat de cijfers omhoog gaan en niet zo´n beetje ook. En ja het zijn allemaal voornamelijk jongeren en niet gevaccineerden. Nog 2 weken met deze cijfers en de grenzen worden gesloten ...

- 85% van de nieuwe 'besmettingen' is tussen de 10 en 30 jaar
- Een derde van de gevallen komt door hertesten bij de ggd na positieve thuistesten (deze tellen allebei mee)
- Een groot deel van de testen komen van Testen Voor Toegang (en binnenkort zijn dat weer testen voor vakanties)
- Vandaag zijn de ziekenhuiscijfers opnieuw verder gedaald
- Nul nieuwe covid sterfgevallen vandaag
- Ook positieven onder gevaccineerden (vaccins zijn minder effectief tegen Delta variant, incl. Pfizer)
- Volgens Sanquin heeft 43% van de volwassenen tussen 18 en 30 jaar inmiddels antistoffen, en 70% van de hele bevolking
- Normaal zouden we met deze besmettingsaantallen (van ca. 10.000 per dag, in het najaar of winter) rond de 300 dagelijkse ziekenhuis opnames en 60 IC opnames hebben. Dat zijn er nu minder dan 10 per dag.

Willem2
11 juli 2021, 17:06
@pp44
Ga je dit ook even in Europa uitleggen ....

rob45
11 juli 2021, 17:35
@pp44
Ga je dit ook even in Europa uitleggen ....Die luisteren niet,die zijn al lang van 10 hoog gesprongen ...[emoji57]

pietpotent44
11 juli 2021, 17:37
@pp44

Geen probleem Willem. Moeten ze natuurlijk wel eerst even wisselen.
(En die vette Engelsen moeten gewoon minder bier zuipen)

35396

Picasso 1
11 juli 2021, 17:57
- Een groot deel van de testen komen van Testen Voor Toegang (en binnenkort zijn dat weer testen voor vakanties)

In Duitsland wordt ook veel getest en daar hebben ze relatief lage besmettingscijfers. Lijkt me dat het meer ligt aan verschil in gedrag.

Jack-de-Wipper
11 juli 2021, 18:11

Daarom is het van belang dat je je volledig laat vaccineren.
Duitsland gaat straks onherroepelijk de grens met Nederland weer sluiten. Want Nederland kleurt nu al knalrood.
Echter, deze sluiting geldt niet voor mensen die al volledig gevaccineerd zijn. Dan mag je gewoon de grens over.
Dus mensen, laat u vaccineren, het is voor je eigen bestwil.

Willem2
11 juli 2021, 18:13
In Duitsland wordt ook veel getest en daar hebben ze relatief lage besmettingscijfers. Lijkt me dat het meer ligt aan verschil in gedrag.

Er is wel verschil in gedrag maar soms denk je toch werkelijk dat er gespeeld wordt met cijfers :rolleyes:

broodpoot
11 juli 2021, 18:17
- Vandaag zijn de ziekenhuiscijfers opnieuw verder gedaald

Waar haal je dat vandaan? Gisteren per saldo eentje omhoog en verder heb ik geen cijfers gezien.

Toetebel
11 juli 2021, 19:02
"Het tijdelijk stoppen van Testen voor Toegang voor uitgaansgelegenheden maakt het mogelijk om expliciet aandacht te geven aan de juiste ventilatiesystemen. Het systeem moet regelmatig gecontroleerd worden en de bezetting van een binnenruimte dient gebaseerd te zijn op wat het ventilatiesysteem aankan. De Gezondheidsraad en ook de adviesorganen in andere Europese landen raden CO2-meetapparatuur aan ter controle van de luchtkwaliteit van binnenruimtes. Nagegaan zou kunnen worden of de bepaling van het CO2-gehalte ook in de Nederlandse setting van toegevoegde waarde kan zijn".
Aldus het OMT.

Als de overheid dit nu eens zou oppakken in onveilige binnenruimtes zoals bijvoorbeeld de discotheek in Enschede. Maar ook de scholen enz.
Kijk naar België en Duitsland die daar serieus mee bezig zijn.
Al zouden er alleen maar CO2 meters komen.
Het heeft er alle schijn van dat er enkele superspreadevents in uitgaansgelegenheden zijn geweest.

Of zouden die jongeren in de discotheek in Enschede vergeten zijn hun handen te wassen?;-)

hasta la pasta
11 juli 2021, 19:12
Of zouden die jongeren in de discotheek in Enschede vergeten zijn hun handen te wassen?��

Waarin? In onschuld, toen ze met een geleende QR-code naar binnen zijn gegaan?

Toetebel
11 juli 2021, 19:41
Waarin? In onschuld, toen ze met een geleende QR-code naar binnen zijn gegaan?

Sarcastisch bedoeld, zie bordjes persconferenties. Daar wordt altijd op gehamerd, i.t.t. luchtkwaliteit binnenruimtes.

pietpotent44
11 juli 2021, 19:46
Daarom is het van belang dat je je volledig laat vaccineren.
Duitsland gaat straks onherroepelijk de grens met Nederland weer sluiten. Want Nederland kleurt nu al knalrood.
Echter, deze sluiting geldt niet voor mensen die al volledig gevaccineerd zijn. Dan mag je gewoon de grens over.
Dus mensen, laat u vaccineren, het is voor je eigen bestwil.

Ja, en dan besmetten de gevaccineerden weer andere mensen.
Alsof die mensen veilig zijn. Lekker slim.

hasta la pasta
11 juli 2021, 19:52
Alsof die mensen veilig zijn.

Die wonen in Duitsland (in de context gezien van de opmerking van Jack) en zijn daarom waarschijnlijk gevaccineerd en daarmee "veilig".

pietpotent44
11 juli 2021, 19:58
Die wonen in Duitsland (in de context gezien van de opmerking van Jack) en zijn daarom waarschijnlijk gevaccineerd en daarmee "veilig".

Volgens mij bedoelt ie dat gevaccineerde Nederlanders toch Duitsland in mogen, ondanks dat Nederland straks een rode kleur heeft.
Die worden dan onterecht bestempeld als 'veilige mensen' en kunnen dan daar weer anderen besmetten.

kempie
11 juli 2021, 20:09
@pp44

Denk niet dat ie welkom is. Heeft geen vaccinatie. [emoji38]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

broodpoot
11 juli 2021, 21:36
Ja, en dan besmetten de gevaccineerden weer andere mensen.
Alsof die mensen veilig zijn. Lekker slim.

Ik heb altijd begrepen dat de kans op het oplopen van een virus een heel stuk kleiner is als je gevaccineerd bent?

pietpotent44
12 juli 2021, 03:30
Ik heb altijd begrepen dat de kans op het oplopen van een virus een heel stuk kleiner is als je gevaccineerd bent?

Die kans is wel kleiner ja. En als het goed is (als het vaccin aanslaat, en ook werkt tegen de dan heersende variant), zul je er minder ziek van worden.
Maar na verloop van tijd zal die kans weer toenemen. Vaccinatie werkt altijd maar tijdelijk. Of je moet elk jaar weer opnieuw een vaccin gaan halen.

Maar het ging hier over het kunnen doorgeven / besmetten van anderen na vaccinatie. Ook dat kan dan nog steeds, ook al is die kans ook (ongeveer de helft) kleiner dan bij een ongevaccineerde.

schoolmeester
12 juli 2021, 05:25
Dus eindconclusie: ieder verstandig persoon laat zich vaccineren !

pietpotent44
12 juli 2021, 08:01

Jij zou zo Hugo de Jonge kunnen vervangen. Ook een schoolmeester die niet weet waar hij over praat.
Een vaccin heeft ook nadelen. En niet iedereen kan een vaccin nemen. En niet iedereen heeft een vaccin nodig.

Shakir
12 juli 2021, 09:59
Ik had mezelf voorgenomen niet te veel meer over Corona te tobben. Ik wil ook nog enkel maar kameren met dames die niet meer over Corona beginnen.

Afgelopen weekend was het weer prijs in AcaG en kreeg ik een berg antivax-bagger over me heen. Een DVP (ik ga de naam niet vernoemen) beweerde dat iemand uit de familie een magnetische arm kreeg na vaccinatie. Ik vroeg haar of ze nu echt al dat fake-news en FB-gebral geloofde. Ze hield het been stijf en bleef maar beweren dat ze het met haar eigen ogen had gezien. Ik moest er alleszins eens goed om lachen. :hah:

Sommige van die dames zijn echt wel niet intelligent, maar blijkbaar was ze nog intelligent genoeg om corona te gebruiken als excuus om halve diensten te leveren. :confused:

phoenix
12 juli 2021, 10:04
ik ben het eens met pietje potent, maar ook niet, ik denk dat het niet verkeerd is om vaccins te creëren, wat ik echter al heel vaak roep, er bestaat een relatie tussen deze virussen, overbevolking van dieren en mensen die uit de hand loopt en we zijn dus voorlopig nog wel en paar jaar zoet met virussen, q-koorts is niet weg, saus had al eerderevarianten, de varkenspest , vogelgriep... maar ja de meeste mensen blijven in economisch vooruitgang denken... ik geloof daar niet in, maar accepteer de realiteit van deze mensen die nu eenmaal vaak aarde knoppen zitten, dus tuf ik rustig verder met mijn benzine-auto...in die zin is klimaat het broertje van het virus en ik ben het ook nog eens met megaboob dat het het echt nonsens is om van het gas af te gaan, we krijgen nooit een elektrisch netwerk voor allemaal elektrische auto's , maar let op een fijnmazig treinnetwerk is eerder een oplossing die ook kan worden uitgevoerd, zovele miljard voor corona? dan ook zoveel miljard voor treinen en sporen doorgaans europa... , vrachtwagens kunnen van routedam naar duisburg op de trein heel simpel...

Player
12 juli 2021, 10:15
@Shakir Ik zou het ook liever niet over Corona hebben maar als je soms met een half oog hier leest... En maar blijven ontkennen dat het een gevaarlijk virus is, het gezondheidssysteem onder druk zet, zeggen dat Coronamaatregelen een maat voor niets zijn, vaccins niet de uitweg zijn en zelfs gevaarlijker dan het virus zelf. Pseudo-wetenschappelijk gebrabbel en weerpraatjes....

Kijk gewoon 500 dagen na de start van de crisis waar NL staat en DE, je weet dan genoeg. Strenge maatregelen, testen en vaccineren zijn weldegelijk de enige weg hieruit, dat is ondertussen onomstotelijk bewezen.

Maar als mensen vrijheid blijheid belangrijker vinden met een EK, grote festivals, massatoerisme,... waarbij men doet dat Corona nooit bestaan heeft, belanden we razendsnel in een 4de golf. En dat voor wat plezier in de zomer ipv nog even door te bijten tot 90% van de bevolking volledig gevaccineerd is.

Willem2
12 juli 2021, 10:39
Roep om compensatie voor kleinere feesten: ‘Rijk draagt schuld’
Ook kleinere dorpsfeesten moeten financiële compensatie kunnen krijgen als ze door de aangescherpte coronamaatregelen opeens moeten worden afgeblazen. Dat stellen verschillende burgemeesters die evenementen in hun regio’s afgelast zien worden. Het rijk zou door de leus ‘Dansen met Janssen’ verkeerde verwachtingen hebben gewekt.
.... https://www.ad.nl/binnenland/roep-om-compensatie-voor-kleinere-feesten-rijk-draagt-schuld~a12ba326/

Herr Fick
12 juli 2021, 10:40
Sommige van die dames zijn echt wel niet intelligent, maar blijkbaar was ze nog intelligent genoeg om corona te gebruiken als excuus om halve diensten te leveren.

Dit is de perfecte verklaring over het verschil tussen 'intelligent' en 'geslepen' :rolleyes:

Heel dat anti-vax-gedoe bevestigt ook de theorie dat er twee soorten mensen zijn. Eén soort waaraan je vraagt wat ze willen en één soort waaraan je zegt wat ze moeten doen.

Badslippers
12 juli 2021, 13:53
Vaccinatie werkt altijd maar tijdelijk. Of je moet elk jaar weer opnieuw een vaccin gaan halen.

Doel je alleen op de vaccinaties tegen covid? Beroepshalve ben ik gevaccineerd tegen Hepatitis B. Ik dacht dat je dan levenslang beschermd bent na 3 opeenvolgende prikken (een enkele uitzondering daargelaten).

wat betreft vaccineren in het algemeen. Dat is toch een goede zaak? Als baby/peuter krijg je behoorlijk wat prikken die beschermen tegen ernstige ziektes zoals rodehond, polio, kinkhoest, bof etc. Er zijn mensen die dat weigeren op basis van geloofsovertuiging. Kan ik begrijpen maar lijkt me niet slim. Maar ja, ze hebben de overtuiging dat het leven door God gegeven is en het daarom ook door God genomen wordt en dat je daar niet in moet ingrijpen. Medisch gezien lijken me geen bezwaren om te vaccineren tegen ernstige ziektes.

En er zullen altijd mensen zijn die zoiets als corona aangrijpen om de meest vreemde lichamelijke ongemakken te veinzen met als doel om afgekeurd te worden of andere ziektewinst te verkrijgen. Of straks hetzelfde veinzen als ze geprikt zijn. Je hebt altijd een bepaald deel van de bevolking die dit soort zaken aangrijpen om de boel te besodemieteren. Het ergerlijke is dat de mensen die echte, serieuze en reële klachten hebben daarop worden aangekeken en niet serieus worden genomen en dat is bijzonder triest, hinderlijk en stigmatiserend.
Zo zijn er werkenden die zich om de haverklap ziek melden met een kriebelhoest omdat ze denken dat ze geïnfecteerd zijn. En na twee weken vrij doodleuk terugkomen en zeggen dat de test negatief was.

Willem2
12 juli 2021, 14:10
Demissionair premier Rutte erkent dat het kabinet met de snelle versoepelingen van eind juni een inschattingsfout heeft gemaakt. "Wat wij dachten dat kon, kon toch niet." Hij verontschuldigt zich daarvoor.

Rutte biedt ook excuses aan voor de "slechte persconferentie" van afgelopen vrijdag. "Jullie vroegen om reflectie van ons", zei hij tegen een aantal journalisten. "En het was onterecht dat we die niet gaven."

Volgens Rutte waren minister De Jonge en hij in de aanloop naar de persconferentie te druk met de aanscherping van de maatregelen en waren ze daardoor niet goed voorbereid. "Het ging gewoon heel erg snel."
.... https://nos.nl/artikel/2389021-rutte-biedt-excuses-aan-voor-inschattingsfout-coronaversoepelingen

Nu kan zelfs Badslippers weer op hem stemmen, samen met Megaboob :biggrin:

Dennis
12 juli 2021, 14:22
.... https://nos.nl/artikel/2389021-rutte-biedt-excuses-aan-voor-inschattingsfout-coronaversoepelingen

Nu kan zelfs Badslippers weer op hem stemmen, samen met Megaboob [emoji3]

Megaboob die op kneiterlinkse VVD stemt? Denk niet dat wij die dag gaan meemaken [emoji3]

WA
12 juli 2021, 14:48
Strenge maatregelen, testen en vaccineren zijn weldegelijk de enige weg hieruit, dat is ondertussen onomstotelijk bewezen.
Maar niet toekomst bestendig. Het gaat ergens enorm veel meer kosten dan op voorhand verwacht was.
Ik ga er even vanuit dat jouw inkomen en levensgeluk "corona proof" zijn. Voor de overgrote meerderheid geld dat niet. Ook in NL BE en Dld komt een keer de bodem van de schatkist inzicht en laat ons vooral niet vergeten dat zulke oppresieve maatregelen niet meer door de massa gepikt worden.

Ik geloof in de werking van vaccins. Ook de initiële reacties (het instellen van lockdowns) kan ik nog wel enigszins begrijpen. Maar daarna is er NUL progressie geboekt. Moeten we echt een hele maatschappij knevelen voor een paar honderduizend op miljoenen? Het is echt ongekende luxe en voorruitgang dat we dat nu (tijdelijk) kunnen maar moeten we het ook willen?

Persoonlijk voorzie ik een groot aantal maatschappelijke bijwerkingen in de toekomst maar op kortere termijn (1,5 tot 2 jaar) zeker ook lichamelijke zoals verminderde weerstand door het angstvallig uit elkaar houden van mensen en last but not least een verstoord wereld beeld. "Druk, veel te druk" hoor je weleens na maanden rust en gedwongen ontzegging van vele sociale activiteiten, terwijl, als je het nuchter bekijkt, het op de momenten dat "men" het te druk vond, we weer heel eventjes terug waren naar wat we anderhalf jaar geleden heel normaal vonden. Toen was je gek als je op zaterdag ging winkelen omdat je dan weer vrijwillig in de rij ging staan naast de dagelijkse werk gerelateerde file. Nu omdat er mogelijk allerlei gezondheidsrisico's aan toegedicht worden.

Velen die hier discussie voeren denken er rationeel naar te kijken en zeker te weten "hoe het moet". Voor en tegenstanders van de huidige maatregelen. Persoonlijk stel ik vast dat we als maatschappij ons zelf te kort doen door daadkracht te eisen van politieke bestuurders en steeds meer verantwoordelijkheid af te schuiven naar iemand anders. Ik weet niet of het echt zo is maar zo voelt het wel. Het brengt voor mij ook het moeilijk omkeerbare effect mee dat discussie meer en meer verzand in hakken in het zand. Een theater waar ieder vooral in zijn eigen gelijk blijft hangen..... maar.... zoals gezegd, slechts mijn eigen beperkte kijk op deze poppenkast.

Nodig ik nu één ieder die dat wil uit om vooral de schuld weer bij een ander te leggen. Wees verbolgen dat "de jeugd" jouw SC bezoek weer dreigt te verneuken. Spuw je gal dat Peppie en Kokkie er wederom helemaal niets van bakken. Leg het allemaal buiten je zelf. Want jij bent nooit jong geweest toch? Of altijd kordaat en zonder neven effecten adequaat gereageerd op het gevaar, wat dat ook geweest mag zijn.

Ik hoop echt dat Boris Johnson het aandurft die Britten weer vrij te laten. Ik gun het ze van harte. En ja, de bijkomende schade moeten we op de koop toe nemen. Miljoen mensen hebben het afgelopen jaar de kans gehad iets op te steken over wat gezondheid nu precies is en dat je daar zelf heel veel in kunt betekenen. Pech voor hen die dat konden maar niet gedaan hebben. Daar kun je de rest van de samenleving niet mee opzadelen, net zo min als dat je mensen opsluit om kwetsbaren (door eigen schuld) te beschermen.

WANDELAAR5
12 juli 2021, 15:31
Gommers in de bocht
35399
35400

hasta la pasta
12 juli 2021, 16:34
Sommige van die dames zijn echt wel niet intelligent, maar blijkbaar was ze nog intelligent genoeg om corona te gebruiken als excuus om halve diensten te leveren. :confused:

Een paspoortje of een update ervan is dan misschien wel op zijn plaats. Gelukkig staan er naast tatoo's, maat tieten, etc nog geen items in over Corona bijgeloof.

Freddy_K
12 juli 2021, 17:14
hebben jullie nu allemaal al je 2-de shot gehad? Dan zijn jullie veilig hoor. Behalve dan voor interne bloedingen maar dat valt altijd mee, ga je enkel aan .... dood. Veel plezier jongens met jullie vaccinatie. Goeie keuze

Freddy_K
12 juli 2021, 17:21
als die schoolmeester niet meer inlogd na zn 2-de shot dan weet je wel hoe laat het is. Wees niet bang scoolmeester. Jij gaat niet naar de hel. Jij gaat enkel in een oneindig lange slaap

hasta la pasta
12 juli 2021, 17:23
hebben jullie nu allemaal al je 2-de shot gehad? Dan zijn jullie veilig hoor. Behalve dan voor interne bloedingen maar dat valt altijd mee, ga je enkel aan .... dood. Veel plezier jongens met jullie vaccinatie. Goeie keuze

Gelukkig, een verfrissende blik op de zaak. Interne bloedingen? Ik lees netjes elke dag een krant, maar dit heb nieuws is me misschien daarom ontschoten. Heb je misschien ook een linkje of iets dergelijks naar dit nieuws?

Shakir
12 juli 2021, 17:34
hebben jullie nu allemaal al je 2-de shot gehad?
Count me in! En echt, die tweede shot was zalig, ik geniet nog na.

hasta la pasta
12 juli 2021, 17:37
35401

Freddy_K
12 juli 2021, 17:39
Gelukkig, een verfrissende blik op de zaak. Interne bloedingen? Ik lees netjes elke dag een krant, maar dit heb nieuws is me misschien daarom ontschoten. Heb je misschien ook een linkje of iets dergelijks naar dit nieuws?

ja netjes de krant lezen helpt niet veel. Die willen je enkel aan het vaccin helpen. Heb jij ooit 1 artikel in 1 van de kranten gezien die twijfelden aan het beleid. Het beleid dat bestaat uit het "vaccineren" van mensen met een ongetest experimenteel vaccin? Ik heb al eerder gemeld: ALLE Nederlandse en Belgische kranten vallen onder 2 eigenaars. Zo is de eigenaar van de Telegraaf ook de eigenaar van de NRC (je weet wel die NRC lezers die zichzelf zo erodiet vinden hahaha de sukkels)

maar zoek maar eens bij: "Fatal cerebral haemorrhage COVID-19 vaccine"

en je weet Google filtered alle gevallen eruit en dan nog vind je vele gevallen.

hasta la pasta
12 juli 2021, 17:53
maar zoek maar eens bij: "Fatal cerebral haemorrhage COVID-19 vaccine"

Net even gedaan. Dit gaat over bijwerkingen van het vaccin.

Bijvoorbeeld deze link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33900279/

Ik zal er quote bij doen van het artikel:"This Medical Science Monitor Editorial aims to briefly update the current status of studies on a possible rare complication of using new mRNA vaccines to prevent COVID-19."

Het gaat hier dus om een mogelijke zeldzame bijwerking. En jij suggereert dat we last krijgen van interne bloedingen. I rest my case.

pietpotent44
12 juli 2021, 18:04
Doel je alleen op de vaccinaties tegen covid? Beroepshalve ben ik gevaccineerd tegen Hepatitis B. Ik dacht dat je dan levenslang beschermd bent na 3 opeenvolgende prikken (een enkele uitzondering daargelaten).

wat betreft vaccineren in het algemeen. Dat is toch een goede zaak? Als baby/peuter krijg je behoorlijk wat prikken die beschermen tegen ernstige ziektes zoals rodehond, polio, kinkhoest, bof etc. Er zijn mensen die dat weigeren op basis van geloofsovertuiging. Kan ik begrijpen maar lijkt me niet slim. Maar ja, ze hebben de overtuiging dat het leven door God gegeven is en het daarom ook door God genomen wordt en dat je daar niet in moet ingrijpen. Medisch gezien lijken me geen bezwaren om te vaccineren tegen ernstige ziektes.

En er zullen altijd mensen zijn die zoiets als corona aangrijpen om de meest vreemde lichamelijke ongemakken te veinzen met als doel om afgekeurd te worden of andere ziektewinst te verkrijgen. Of straks hetzelfde veinzen als ze geprikt zijn. Je hebt altijd een bepaald deel van de bevolking die dit soort zaken aangrijpen om de boel te besodemieteren. Het ergerlijke is dat de mensen die echte, serieuze en reële klachten hebben daarop worden aangekeken en niet serieus worden genomen en dat is bijzonder triest, hinderlijk en stigmatiserend.
Zo zijn er werkenden die zich om de haverklap ziek melden met een kriebelhoest omdat ze denken dat ze geïnfecteerd zijn. En na twee weken vrij doodleuk terugkomen en zeggen dat de test negatief was.

Ik bedoelde inderdaad covid vaccins.
Na 1 of 2 prikken ben je inderdaad vrijwel levenslang beschermd tegen hep. B. Geldt ook voor Polio en de Bof, Mazelen, Rode hond vaccinatie.
Dat is inderdaad een goede zaak (heb zelf ook BMR vaccinatie gehad). Ik ben ook niet tegen vaccineren in het algemeen. En ook niet tegen de covid vaccins. Maar wel tegen de massa vaccinatie, waarbij gezonde jonge mensen en zelfs kinderen gevaccineerd worden. Met vaccins die slechts tijdelijke goedkeuring hebben gekregen tot 2022, 2023 of 2024. (Ik pleit voor covid vaccinatie van alleen 60 plussers en andere kwetsbaren zoals mensen met obesitas, longaandoeningen of hartklachten, etc.)
En ook ben ik tegen directe en indirectie vaccinatieplicht. En stigmatisering / sociale druk op mensen die kiezen om zich niet te vaccineren. Vaccineren doe je niet voor een ander, maar (vooral) om jezelf te beschermen.
Je mag die corona vaccins ook niet zomaar 1 op 1 vergelijken met bovengenoemde vaccins, die al tientallen jaren bestaan, bewezen veilig zijn (ook voor de lange termijn), en waarbij je dus vrijwel levenslang beschermd bent (99%).

Je kan de corona vaccins wat beter vergelijken met het griep vaccin, omdat dat vanwege veel mutaties jaarlijks wordt aangepast.
Griep muteert nog wat sneller dan corona, maar voor beide geldt dat je slechts voor een relatief korte periode beschermt bent. Hoe lang precies voor covid is nog onbekend, maar waarschijnlijk iets in de orde van een half jaar of jaar (en dus zou voor ouderen en andere kwetsbaren een jaarlijke prik logisch zijn)
En dan nog zijn eigenlijk alleen Astrazeneca en Sputnik (en nog wat Chinese vaccins) enigszins vergelijkbaar wat betreft methodiek.
De mRna vaccins zijn nergens mee te vergelijken, zijn helemaal nieuw. Dit is de eerste keer ooit dat (voorlopig) goedgekeurde mRna vaccins op mensen gebruikt worden (hoewel de technologie al wel meer dan 10 jaar bestaat).
Het is best mogelijk dat die mRna vaccins de vaccins van de toekomst worden. Maar het zou ook tegen kunnen vallen. Dat weten we allemaal pas over een aantal jaren.

Overigens hebben de corona vaccins (ondanks het lage absolute aantal ernstige bijwerkingen) een veelvoud van ernstige bijwerkingen t.o.v. het traditionele griep vaccin.

Ja, er zijn altijd mensen die misbruik maken van regelingen. Ook mensen die voor elk hoestje laten testen inderdaad.

Freddy_K
12 juli 2021, 18:08
Net even gedaan. Dit gaat over bijwerkingen van het vaccin.

Bijvoorbeeld deze link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33900279/

Ik zal er quote bij doen van het artikel:"This Medical Science Monitor Editorial aims to briefly update the current status of studies on a possible rare complication of using new mRNA vaccines to prevent COVID-19."

Het gaat hier dus om een mogelijke zeldzame bijwerking. En jij suggereert dat we last krijgen van interne bloedingen. I rest my case.

ik werd ongeveer wakker 2004/2005. 911, HIV-AIDS. Weet je hoeveel geld er al in HIV_AIDS zit? 570 miljard in de USA en meer dan 2 triljoen wereldwijd. En je wordt er niet eens ziek van. Ik was in 2000 als de doods. Ik moest getest worden voor HIV voor mijn werk in Rusland. Als ik toen maar wat wijzer was geweest.

Geloof maar waar je in wil geloven. Wat mij betreft zijn degenen die het vaccin hebben genomen stuk voor stuk sukkels en je verdiend wat je gaat krijgen

schoolmeester
12 juli 2021, 18:12
Freddy K. Schoolmeester heeft beide prikken reeds gehad, en nergens last van gehad, dus totaal geen bijwerkingen !

Groet, schoolmeester.

Picasso 1
12 juli 2021, 18:14
:eek:

35402
35403

:biggrin:

Freddy_K
12 juli 2021, 19:08
die Rutte excuseert zich voor het te losse beleid. Wat een nonsense. Het is enkel een vrijbrief om de mensen weer op te sluiten omdat ze er zogenaamd zelf om gevraagd hebben. En dan die andere leugen dat de niet gevaccineerden zorgen voor de mutaties. Het omgekeerde is waar. Maar jullie geloven toch niet een nobelprijs winnaar. Jullie geloven liever een corrupte "opinie maker" zoals Saskia Noort

https://odysee.com/@unchained:9/Bombshell-Nobel-Prize-Winner-Reveals---Covid-Vaccine-is--Creating-Variants-:f

WANDELAAR5
12 juli 2021, 19:22
Die is weer leuk! “Curve van vaccinaties wordt gevolgd door een curve van doden”. Whoehaha! Aantal doden is razendsnel afgenomen na de vaccinaties zowel in Israël, de VS en het VK die voorop liepen, maar nu ook in Europa. Jammer dat goede wetenschappers soms zo seniel worden.

Herr Fick
12 juli 2021, 19:36
... zijn degenen die het vaccin hebben genomen stuk voor stuk sukkels en je verdiend wat je gaat krijgen

Freddy, bedankt voor het compliment en om mij het beste voor mijn toekomst te wensen:)

Willem2
12 juli 2021, 20:03
RIVM: 8522 nieuwe besmettingen, vijf keer zoveel als maandag vorige week
.... https://nos.nl/artikel/2389034-rivm-8522-nieuwe-besmettingen-vijf-keer-zoveel-als-maandag-vorige-week

Willem2
12 juli 2021, 20:31
Frankrijk verscherpt grenscontroles en verplicht coronacertificaat in horeca, winkelcentra en bij reizen
Frankrijk gaat de grenscontroles verscherpen, vooral bij reizigers uit risicolanden. Vanaf 21 juli is het coronacertificaat bovendien verplicht in de horeca, winkelcentra en bij langeafstandreizen per trein of vliegtuig. Deze en andere nieuwe coronamaatregelen heeft de Franse president Emmanuel Macron maandagavond aangekondigd in een televisietoespraak.
..... https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk-verscherpt-grenscontroles-en-verplicht-coronacertificaat-in-horeca-winkelcentra-en-bij-reizen~a1517f3d/

de vraag is kan je nog wel naar de camping en kom je dan nog wel terug ...

Player
12 juli 2021, 20:33
Als onze grootouders een 10-tal jaren hadden moeten wachten vooraleer inenting tegen polio etc verplicht te maken, hadden er nog veel slachtoffers gevallen. Het debat zal wel snel stoppen wat men wilt of niet. Kijk naar Frankrijk, daar zullen niet-gevaccineerden niet kunnen blijven meesurfen met de gevaccineerden. Ze worden sociale paria's. Stellen dat alleen 60+ en risicogroepen moeten gevaccineerd worden, is je reinste onzin. Economisch en voor de gezondheidszorg niet betaalbaar en uitvoerbaar. Ik hoor verdacht weinig over de weerpraatjes en wederom mislukte voorspellingen. Sommige mensen zijn al lang niet meer van deze wereld...

schoolmeester
12 juli 2021, 20:34
Camping kom ik nooit....... saunaclub zeer regelmatig.......

Groet, schoolmeester.

Willem2
12 juli 2021, 20:40
Grotendeels opheffen coronamaatregelen Engeland gaat door
Het vrijwel volledig opheffen van de coronamaatregelen in Engeland gaat door op 19 juli. Dat heeft minister van Volksgezondheid Javid aangekondigd in het Lagerhuis. "We geloven er sterk in dat dit het juiste moment is om het normale leven weer op te pakken, dus we gaan op 19 juli naar de volgende stap van onze routekaart", aldus Javid. Premier Johnson zal naar verwachting later vandaag een toelichting geven op een persconferentie.

Javid roept wel op om voorzichtig en verantwoordelijk om te gaan met de grootschalige versoepelingen. Zo roept hij mensen op om op drukke plekken alsnog een mondkapje te dragen en om niet allemaal tegelijkertijd te stoppen met thuiswerken.
..... https://nos.nl/liveblog/2388970-ziekenhuizen-verwachten-drukte-engeland-zet-opheffing-maatregelen-door

TAFKAJ
12 juli 2021, 21:43
Science around covid has just become too politicized.
Are you into politics?

Willem2
12 juli 2021, 23:43
NL: https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/niederlande/

Inzidenz 230 :cool:

B : https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/belgien/
Inzidenz 62

D : https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/deutschland/
Inzidenz 6,4

Gelukkig hebben wij PP44 ;)

Picasso 1
13 juli 2021, 00:25
NL: https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/niederlande/

Inzidenz 230 :cool:

B : https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/belgien/
Inzidenz 62

D : https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/deutschland/
Inzidenz 6,4

Gelukkig hebben wij PP44 ;)

Nederland dus nu al hogere infectie aantallen dan Spanje dat al donkerrood was.

35404

Als ik naar deze kaart kijk dan heeft het niks met het weer te maken maar alles met de tijdzones GMT/UTC (UTC+1 is minder besmet dan UTC 0). Lossen we dus simpel op met een nieuwe avondklok gedurende een maandje of zo. :tongue:

deket
13 juli 2021, 01:09
Ondanks ik voorgenomen heb het schrijven tot een minimum ga beperken moet ik toch weer reageren omdat de bedenkers en believers van complottheorieën echt gevaarlijk zijn. Indien er teveel mensen door al die praatjesmakers, het vaccin weigeren zal het Coronavirus nooit overwonnen worden
Vroeger bij bv de Polio bestonden er ook zo van die ontkenners,maar dat beperkte zich tot achter een pint bier op café. Nu met al die (a)sociale media mekkert men elkaar na zoals schapen Freddy K. En zonder zelfstandig te denken.
Freddy K heeft op een punt gelijk ,: Er zijn in Vlaanderen en Nederland enorme mediaconcentraties met 2 grootspelers. Door de intelectuele en financiële meerwaarde van Vlaanderen kocht men in deze context de Nederlandse media op. Je vergeet wel nog in Franstalig België ,: Rossel, L'Avenir en IPM maar soit niet relevant.
Wat wel essentieel is dat er eigenlijk een verplichte vaccinatie zou moeten komen en ZEKER bij het zorg-en onderwijspersoneel.
Er komt immers weer een golf in het najaar. Corona zal nooit verdwijnen maar de uitdaging is om het te kunnen bedwingen
En op zowel korte en lange termijn. Vaccinatie kan Corona bedwingen maar zolang er overbevolking, ontbossing en globalisering blijft bestaan zullen er altijd virussen komen. En daar hoor je noch de politiek, noch de virulogen over maar dit is de essentie : We zijn met teveel op deze aarde!

WANDELAAR5
13 juli 2021, 02:13

Als ik naar deze kaart kijk dan heeft het niks met het weer te maken

Ik kan een nog ergere vergelijking maken: Amsterdam alleen had afgelopen week meer besmettingen (5676), dan heel Duitsland (5284). Terwijl er in heel Duitsland meer dan 100 keer meer mensen wonen.

Het feit dat nu 14,5% (lag voorheen en in het buitenland veel lager) van de testen positief is lijkt er bovendien op te wijzen, dat er relatief weinig getest wordt en er nog veel meer gevallen niet ontdekt worden.

Ik vraag me steeds meer af of mensen die nu blijvende gezondheidsschade oplopen of nabestaanden van mensen die nu overlijden de staat niet aan kunnen klagen voor een forse schadevergoeding…

pietpotent44
13 juli 2021, 06:12
Cijfers en omstandigheden interpreteren blijft voor veel mensen blijkbaar toch te moeilijk.

Ik roep nou al meer dan een jaar dat 'infectie' cijfers (ofwel positieve tests) geen goede indicator zijn, om verschillende redenen: het absolute aantal infecties zegt erg weinig. Een infectie an sich zegt sowieso weinig. Hoe meer je test, hoe meer je zal vinden. En als je Test Voor Toegang invoert voor jongeren die massaal weer uitgaan, en mensen bij de ggd gaan hertesten omdat de thuistest positief was, dan zul je inderdaad veel positieve gevallen vinden. Ook zul je veel false positives vinden, nu al zoveel mensen het virus hebben gehad, en nog steeds restdeeltjes daarvan bij zich dragen. Ook maakt de CT waarde waarmee wordt getest een verschil. Boven een bepaalde waarde is de uitslag ook niet betrouwbaar meer.
Feit is, dat het nog niet gezorgd heeft voor veel nieuwe opnames (gisteren slechts 7 nieuwe opnames) en ook opnieuw 0 nieuwe covid sterfgevallen gisteren.
En binnen enkele dagen na sluiten discotheken en dito toegangstesten, loopt het aantal positieve tests alweer terug.

En ook weer de onnozele conclusie die sommigen dan vaak weer meteen trekken dat het weer niet zou helpen danwel geen rol spelen vanwege het hoge aantal besmettingen. Tja, of je nu in de zomer of in de winter massaal met z'n allen boven op elkaar in een slecht geventileerde discotheek gaat dansen en zoenen, dan heb je natuurlijk nog steeds kans om geinfecteerd te raken, als er een aantal besmette jongeren tussen lopen. Die het waarschijnlijk weer hebben meegenomen van een vakantie tripje uit Spanje.

Mijn punt over het weer en seizoenen wordt juist alleen maar bevestigd: verreweg de meeste mensen die in de zomer geinfecteerd raken, zullen er niet echt ziek van worden. Jongeren al helemaal niet. In dat opzicht zijn infecties nu juist gunstig, want dat zorgt voor immuniteit in het najaar. Met name tegen de Delta variant. Wat goed nieuws is, want de huidige vaccins zijn een stuk minder effectief tegen deze nieuwe mutant (volgens Israel voor Pfeizer 64%, en dus niet 90 of 88 of 95 procent). Andere vaccins hebben een nog lagere effectiviteit tegen de Delta variant. Wat ook voorspelbaar was: vaccins zullen in de loop van de tijd steeds minder effectief worden, en zullen dan bijgesteld moeten worden, of er moeten hele nieuwe vaccins komen. Een extra dosis van dezelfde verouderde vaccins heeft dan ook niet veel zin.
Toch opvallend ook dat in het plaatje van Picasso het land met zo ongeveer de laagste vaccinatiegraad van heel Europa (Oekraine, 8%), groen kleurt. Hoe zou dat nou toch kunnen. Die moeten wel fantastische maatregelen hebben :rolleyes:

Ik verwacht de komende tijd een zeer lichte toename in de ziekenhuizen (vanwege het extra vroeg oprukken van de Delta variant in Europa, waar minder immuniteit voor aanwezig is). Maar verre van een nieuwe golf, die komt in het najaar pas.

Het is veelzeggend dat ijsbeertjes zoals Player al maanden onder een tegel hebben geleefd, en hier niks meer heeft laten horen, omdat geen van zijn doemvoorspellingen is uitgekomen (en de voorspellingen van die vreselijke 'weerman' pp44 juist wel). Maar nu, bij toename aantal positieve tests, met een enorme erectie opveert, en weer in de pen klimt met zijn vaccinatie-fetish (hij zou het liefst ook zijn goudvis nog vaccineren). Maar positieve tests zijn niet hetzelfde als infecties. En 99% van infecties is ook niet ernstig. Zeker in de zomer niet.
Mijn voorspelling klopt dus nog steeds: deze zomer zeer weinig ziekenhuisopnames en sterfgevallen tot het najaar.

Ik hoop dat Boris Johnson zijn rug recht houdt, en alles op de 19e juli weer open gaat in de UK. We gaan zien wat er dan van de door sommige voorspelde horror scenarios uitkomt.

Player
13 juli 2021, 08:46

35404

Als ik naar deze kaart kijk dan heeft het niks met het weer te maken maar alles met de tijdzones GMT/UTC (UTC+1 is minder besmet dan UTC 0). Lossen we dus simpel op met een nieuwe avondklok gedurende een maandje of zo. :tongue:Dat is een interessante hypothese P1! Daar kan vast iemand een empirisch model rond bouwen nu het weerpraatje op de schop is.

Player
13 juli 2021, 09:50
Ik kan een nog ergere vergelijking maken: Amsterdam alleen had afgelopen week meer besmettingen (5676), dan heel Duitsland (5284). Terwijl er in heel Duitsland meer dan 100 keer meer mensen wonen.

Ik vraag me steeds meer af of mensen die nu blijvende gezondheidsschade oplopen of nabestaanden van mensen die nu overlijden de staat niet aan kunnen klagen voor een forse schadevergoeding…

Zover zal het wel niet komen, maar je hebt wel een punt. Schuldig verzuim van de regering.

Bovendien, het fabeltje dat jiogeren er niet ernstig ziek van worden, mag ook wel eens ophouden. Nog niet gehoord van long COVID? Jongeren lopen daar een groot risico, ook bij milde infectie. Het is alsof alleen het dodental telt (waarvan we weten dat NL ze met minstens de helft onderschat). Bij een auto-ongeluk kan men ook opgelucht zeggen dat er geen dodelijke slachtoffers waren. Maar wat is het verschil als een slachtoffer levenslang gehandicapt verder leeft? En wat betekent dat qua druk op de gezondheidszorg. Om nog te zwijgen van de maatschappelijke kost.

Maar blijven lullen over steeds bijgestelde voorspellingen en met cherry picking het eigen gelijk proberen bewijzen.

Kijk naar DE, daar bewijst men dat testen, strenge regels en vaccineren de boel onder controle houdt.

Eddy_V
13 juli 2021, 10:53
Als ik nu op vakantie zou gaan zou ik zeker naar zo’n rood gebied afreizen, daar wonen de leukste mensen
(maar ik blijf nog ff thuis, eerst hier links en rechts nog wat mini-feestjes)

Badslippers
13 juli 2021, 11:33

De tijd zal het leren. Vaccineren zal toch vooral tot doel hebben om blijvende gezondheidsschade te beperken en daarmee minder druk op IC en ziekenhuiszorg. Al die jongeren die zich hebben laten vaccineren met (laten we zeggen) Janssen mochten van Hugo dezelfde avond of de volgende dag al gaan feesten en dansen. Als dat met tienduizenden jongeren tegelijk gebeurt, is het niet vreemd dat er nu meer jongeren zijn die iets van virusdeeltjes in zich dragen. De meesten hebben amper klachten en sommigen hebben een vervelend kuchje of zijn kortademig of iets dergelijks. Blijft de vraag of ze nu infectieus zijn c.q. anderen kunnen infecteren en of dat op grote schaal gaat gebeuren. Vooralsnog lijken de aantallen in ziekenhuizen en op IC's daar niet op te wijzen.

Zoals onze Duivelse Surfer altijd placht te zeggen, "Mal Gucken", hoe het er in augustus/september voor staat. We hebben dan ook een boel grootschalige evenementen achter de rug zoals de Tour, Wimbledon, EK, Olympische spelen etc. Als de UK op 19 juli helemaal open gaat hebben we na een maand ook daar een graadmeter.

Ik zie op het coronadashboard dat de stijging vooral zit in de leeftijdscategorie van 20-29. En als je het heel globaal neemt van 10-39. Van 40-90 zie je niet veel stijging. Het aantal doden ligt nu al een maand <= 5 met één piek van 7 doden op 2 juli. IC en ziekenhuis opnames zijn ook al een maand significant aan het dalen. BS zegt: "U kunt allen rustig gaan slapen."

WANDELAAR5
13 juli 2021, 11:57
Ik zie op het coronadashboard dat de stijging vooral zit in de leeftijdscategorie van 20-29. En als je het heel globaal neemt van 10-39. Van 40-90 zie je niet veel stijging. Het aantal doden ligt nu al een maand <= 5 met één piek van 7 doden op 2 juli. IC en ziekenhuis opnames zijn ook al een maand significant aan het dalen. BS zegt: "U kunt allen rustig gaan slapen."

Daar zit inderdaad de grootste stijging, maar helaas zit die stijging ook bij ouderen:
35406
https://twitter.com/yorickb/status/1413870229093036036?s=21

Sowieso voor mensen met Twitter een aanrader om Yorick B te volgen voor echt goede Corona data analyses.

Maar goed mijn opmerking over de regering aansprakelijk stellen gold ook voor jongeren die netjes geluisterd hebben, niet in het ziekenhuis belanden en long Covid oplopen. Kijk anders Humberto Tan van gisteravond maar eens terug met o.a. Marcel Levi.

Badslippers
13 juli 2021, 12:22
Daar zit inderdaad de grootste stijging, maar helaas zit die stijging ook bij ouderen:

Klopt. Afbeelding wat groter gemaakt voor de duidelijkheid. De leeftijdsgroep van 10-29 tikt de 64 aan. De rest zit daar ruim onder. Een kijken wat de komende 2 weken laten zien. Die kleine stijging bij de ouderen zal wel komen omdat ze in de bejaardensoos zijn gaan dansen met janssen.

https://pbs.twimg.com/media/E58TCZ_WYAMyJSs?format=jpg

Willem2
13 juli 2021, 12:56
RIVM: reproductiegetal boven de 2, hoogste cijfer sinds begin coronacrisis
Het reproductiegetal van het coronavirus is gestegen naar 2,17, dat is het hoogste getal dat in de coronacrisis is gemeten. Het cijfer, dat aangeeft hoe snel het virus zich verspreidt, stond afgelopen vrijdag nog op 1,37.

Het gaat om het cijfer van alle varianten bij elkaar, zei hoofd Aura Timen van het Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding van het RIVM in een presentatie voor de Tweede Kamer. Het reproductiegetal van de Delta-variant (voorheen de Indiase variant) is 2,52.

Een reproductiegetal van 2,17 betekent dat een groep van honderd besmette personen gemiddeld 217 anderen aansteekt, die het virus op hun beurt overdragen aan 471 anderen. Het aantal besmettingen loopt dan sneller en sneller op.
..... https://nos.nl/liveblog/2389088-rivm-reproductiegetal-stijgt-boven-de-2-vakbond-onrust-over-weer-op-kantoor-werken

WANDELAAR5
13 juli 2021, 15:41
In ieder geval is met dit Nederlandse live experiment aangetoond dat de maatregelen wel degelijk het belangrijkst zijn in het intomen van dit virus, voor die paar wappies die daar nog aan twijfelden. Maar helaas ten koste van de gezondheid van heel veel mensen, ten koste van extra onderwijsachterstanden, met extra economische schade in de evenementensector en de toerismebranche en waarschijnlijk ook ten koste van heel veel vakantieplezier.

Freddy_K
13 juli 2021, 17:49
goed nieuws voor de mannen van het Schapenforum. Nu dat jullie allemaal (op enkele uitzonderingen na) jullie "vaccinaties" hebben mogen ontvangen en jullie levensverwachting beduidend is toegenomen (volgens van Ranst, Osterhaus en Saskia Noort) heb ik hier nog een goede tip waardoor je nog langer kan leven: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9772601/Health-Castration-help-men-live-LONGER-sheep-study-suggests.html

schoolmeester
13 juli 2021, 18:06
Freddy K. 1 ding is zeker, jij word niet oud....

See you, schoolmeester.

WANDELAAR5
13 juli 2021, 19:10
Ook het fabeltje dat je in de buitenlucht bijna geen risico loopt kan de prullenbak in:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20210713_10709018

Ruim 900 besmettingen (and counting …) bij een openlucht festival, waarvoor ook nog eens een negatieve test vereist was. Het risico is beduidend kleiner buiten, maar niet vrijwel nihil zoals ik al eerder betoogd had. De fabeltjes van onze pseudo-viroloog PietPotent worden nu 1 voor 1 wel pijnlijk duidelijk onderuit gehaald.

Nostredamus
13 juli 2021, 19:14

Jongens je gelooft het niet maar het lijkt te kloppen wat Freddy_K vertelt.
Wilde vanmiddag met de buurvrouw naar bed, die heeft tenslotte 2 vaccinaties gehad, kon het niet ze had een bloeding. Ik gelijk je gaat dood, je gaat dood. Nee hoor zegt ze ik ben alleen maar een beetje ongesteld. Ben toch op verder onderzoek gegaan en nu blijkt dat alle vrouwen onder de 48 bloedingen te krijgen als ze geprikt zijn. Dan naar de lange termijn effecten gekeken, blijken ze boven de 48 jaar onvruchtbaar te worden. Dit gaat gepaard met ernstige bijwerkingen zoals stemmingswisselingen en testosteron toename . Op de nog langere termijn gaat iedereen dood man of vrouw. Dat kan na 1 week zijn of wat langer na 90 jaar maar ze gaan allemaal dood.
De enige bijwerking van niet vaccineren is dat je na een tijdje met een aluminium hoedje oploopt omdat je bang bent dat de regering de niet gevaccineerde op een andere manier onder controle probeert te krijgen. Mijn enige bijwerking is tot nu toe, dat ik na volledige vaccinatie een onbedwingbare behoefte heb om naar de saunaclub te gaan.

Badslippers
13 juli 2021, 20:24
Ook het fabeltje dat je in de buitenlucht bijna geen risico loopt kan de prullenbak in:

Ruim 900 besmettingen (and counting …) bij een openlucht festival, waarvoor ook nog eens een negatieve test vereist was. Het risico is beduidend kleiner buiten, maar niet vrijwel nihil zoals ik al eerder betoogd had. De fabeltjes van onze pseudo-viroloog PietPotent worden nu 1 voor 1 wel pijnlijk duidelijk onderuit gehaald.

Ik weet niet hoe het op dit specifieke festival was maar meestal staat er op zo'n festivalterrein een grote feesttent waar wel 1000 mensen in passen. Die staan allemaal hutjemutje, dicht op elkaar gepakt. En als het optreden in de tent is afgelopen stormt iedereen naar buiten om vervolgens dicht opeen gepakt en schouder aan schouder bij het hoofdpodium aan te sluiten. Dat is een andere situatie waar duizenden mensen redelijk georganiseerd door een park wandelen. Daar heb je net iets meer afstand. Inderdaad, het risico buiten is beduidend minder maar niet vrijwel nihil. Het zal ook met de omstandigheden te maken hebben. Ter illustratie een video van dat festival. Waarschuwing -> kijk wel even langs Sharon Dijksma (als dat tenminste mogelijk is). https://www.ad.nl/utrecht/lachen-dansen-knuffelen-utrecht-gaat-eindelijk-los-op-een-festival-je-voelt-je-gewoon-gelukkig~afc866611/

Iets soortgelijks op de skipistes. Op die pistes zelf zal niet veel besmetting plaatsvinden maar in de zuiptenten en etablissementen op de pistes is het vaak super druk, benauwd, warm, vochtig. Die mensen melden zich na inname van flink wat drank en goed aangeschoten bij de skiliften waar je weer op een kluitje staat. Dat is dan wel buiten maar ook daar meer kans dan op een ruime piste. Ik heb het trouwens niet allemaal wetenschappelijk onderzocht. Het betreft hier dus een combinatie van natte-vinger-werk en een beetje gezond verstand dus niet teveel waarde aan hechten.

schoolmeester
13 juli 2021, 20:29
Natte-vingerwerk is niet vreemd voor een ijsbeer......

pietpotent44
13 juli 2021, 20:41

Haha. Wat een domme conclusies weer (maar van jou en van Player had ik natuurlijk ook niet anders verwacht.)
Op zon open lucht festival heb je altijd ook tenten, en soms toiletten of andere binnenruimtes, bijv. garderobes.
Daarnaast heb je natuurlijk ook het vervoer ernaar toe, danwel in autos, danwel in bussen. Afspreken van mensen in andere binnenruimtes. Of na het festival nog even met een groepje bij iemand thuis blijven hangen.
En natuurlijk wordt er veel (alcohol) geconsumeerd, en veel mensen dicht op elkaar. Fysiek (intiem) contact. En schreeuwen en zingen.

Je kan nooit precies zeggen waar de besmettingen hebben plaats gevonden.
Het zou zelfs nog net voor of na het festival geweest kunnen zijn.

En zon festival is natuurlijk niet te vergelijken met een wandeling op straat of in een bos of op het strand.
Buiten is de kans op besmetting zeer klein, bijna nul. Is beslist geen fabeltje. Genoeg studies die dit onderschrijven, en genoeg praktische voorbeelden van demonstraties, mensen in parken, volle stranden, vieringen van feestdagen, etc. Nergens grote buiten besmettingshaarden bekend (en nergens pieken in de cijfers na deze events). Bijna altijd binnen. Zoals dus in die (slecht geventileerde) discotheken.

Heb je trouwens al je goudvis gevaccineerd ?
En voldoende eten en drinken ingeslagen voor je schuilkelder voor als de nieuwe golf uitbreekt ?
En niet vergeten je handen stuk te wassen he voordat je gaat slapen.

schoolmeester
13 juli 2021, 20:42
IK HEB GEEN GOUDVIS.

broodpoot
13 juli 2021, 21:58

Ik zag deze foto ergens voorbij komen:

https://www.instagram.com/p/CRCS05iLqdR/?utm_medium=copy_link

Dat kun je niet echt "in de buitenlucht" noemen.
Nou lijkt het me ook sterk dat alle besmettingen hier hebben plaats gevonden maar goed, kleine nuance.

Willem2
13 juli 2021, 22:40
Ruim 50.000 positieve tests, waarvan 37,2 procent van de herleidbare coronabesmettingen werd opgelopen in de horeca: twee cijfers die de ontwikkelingen rond het coronavirus van de afgelopen week samenvatten. "Een explosie", maar waarschijnlijk is de grootste piek al geweest, zeggen deskundigen.

"Twee weken geleden hebben we een slag verloren, maar ik heb hele goede hoop dat we de oorlog gaan winnen", zegt hoogleraar immunologie Marjolein van Egmond (Amsterdam UMC).

De besmettingscijfers lijken de afgelopen dagen te stabiliseren. Zaterdag werden nog meer dan 10.000 besmettingen gemeld, vandaag waren dat er 7888. De stijging was grotendeels te wijten aan het uitgaansleven en thuisfeestjes; de besmettingen komen dan ook vooral terug bij jongeren.

"Eigenlijk zijn er gewoon heel veel mensen gedurende langere tijd in een kleinere ruimte bij elkaar geweest", zegt Dekkers. "Dat is voor zo'n virus dé manier om te kunnen verspreiden."

..... https://nos.nl/artikel/2389196-experts-besmettingshausse-onverwacht-grootste-piek-waarschijnlijk-voorbij

Ook als je buiten bent maar als haringen in een ton dan kan je wel degelijk ook buiten corona oplopen. Dat is al gebleken na koningsdag in Amsterdam.

Badslippers
13 juli 2021, 22:45
Haha. Wat een domme conclusies weer (maar van jou en van Player had ik natuurlijk ook niet anders verwacht.)[ . . . ]

Je moet wel iets nauwkeuriger lezen hoor PP44 want W5 schrijft: "Het risico is beduidend kleiner buiten, maar niet vrijwel nihil"

Nihil betekent niets, nul, afwezig. Niet nihil is dus iets. Er zullen volgens W5 dus wat besmettingen optreden bij zo'n festival buiten. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de omstandigheden en de aard van het samenscholen van grote groepen mensen op festivals doorslaggevend is voor de besmettingen en het aantal. Zie ook dat videootje van Broodpoot. Als iedereen zo dicht als haringen in een ton op elkaar staat te hossen, te zweten, te kuchen, te hoesten, te lallen, te zingen, te schreeuwen, te muilen, te bekken etc. dan zullen die omstandigheden de broedplaatsen zijn. Wandelende mensen in een park wandelen op redelijke afstand van elkaar en schreeuwen, kuchen, hoesten, proesten lallen, zingen doorgaans niet in andermans gezicht. In een park wordt waarschijnlijk wel gemuild (en misschien wel meer dan dat).

Zeggen we niet allemaal hetzelfde: buiten geringe kans op besmetting maar niet helemaal uit te sluiten en binnen in dichte, slechte geventileerde ruimtes met drommen hossende mensen wordt het toch een stuk aannemelijker dat daar de besmettingen plaatsvinden.

WANDELAAR5
13 juli 2021, 22:54
Overigens is het zo uit de hand gelopen dat de GGD in 75% van alle gevallen helemaal niet meer weet waar het opgelopen is. Die percentages die hierboven genoemd worden gaan over de 25% waar wel een vermoedelijke bron is geregistreerd.

De daling lijkt te komen omdat de laboratoria het werk niet meer aankunnen, niet door een echte daling.
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10447462/het-loopt-helemaal-vast-bij-de-test-laboratoria
https://twitter.com/manuelavm4/status/1414828903374458880?s=21

Zeus1
13 juli 2021, 23:18
Attje Kuiken (PvdA) maakt zich bij Op1 weer eens volstrekt belachelijk. De versoepelingen zijn volgens deze muts veel te snel ingevoerd maar haar partijtje stemde er wel mee in?? Aan haar roodgekleurde huid was te zien dat ze zelf al op vakantie was geweest ! M.a.w. het maakt haar geen reet uit indien de versoepelingen weer worden teruggedraaid zodat veel mensen niet op vakantie kunnen, lekker sociaal.

Player
13 juli 2021, 23:29
Dat deze sanitaire crisis enkel met een hard beleid qua Coronamaatregelen (mondmaskers, afstand houden, contacten beperken, horeca dicht, reizigers streng controleren,...), testen en vaccinatie opgelost wordt naar Duits model staat nu wel vast (zeker nu de pseudo-wetenschappelijke weerpraatjes helemaal doorprikt zijn).

Maar rond een veel belangrijkere crisis blijft het zeer stil: in België ontspoort de begroting met 38 miljard €. Dit wordt niet opgelost door de 4 à 5% economische groei in 2021. Een tsunami aan besparingsrondes en belastingverhogingen staan ons te wachten die hun gelijke niet kennen. Profiteer nig maar even van de vakantiesfeer ondertussen...

Picasso 1
14 juli 2021, 00:07
Je moet wel iets nauwkeuriger lezen hoor PP44 want W5 schrijft: "Het risico is beduidend kleiner buiten, maar niet vrijwel nihil"

Nihil betekent niets, nul, afwezig. Niet nihil is dus iets. Er zullen volgens W5 dus wat besmettingen optreden bij zo'n festival buiten. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de omstandigheden en de aard van het samenscholen van grote groepen mensen op festivals doorslaggevend is voor de besmettingen en het aantal. Zie ook dat videootje van Broodpoot. Als iedereen zo dicht als haringen in een ton op elkaar staat te hossen, te zweten, te kuchen, te hoesten, te lallen, te zingen, te schreeuwen, te muilen, te bekken etc. dan zullen die omstandigheden de broedplaatsen zijn. Wandelende mensen in een park wandelen op redelijke afstand van elkaar en schreeuwen, kuchen, hoesten, proesten lallen, zingen doorgaans niet in andermans gezicht. In een park wordt waarschijnlijk wel gemuild (en misschien wel meer dan dat).

Zeggen we niet allemaal hetzelfde: buiten geringe kans op besmetting maar niet helemaal uit te sluiten en binnen in dichte, slechte geventileerde ruimtes met drommen hossende mensen wordt het toch een stuk aannemelijker dat daar de besmettingen plaatsvinden.

Zelfs in geval van als haringen in een ton in de buitenlucht zoals dit....

https://images0.persgroep.net/rcs/O_iPLUfZYGlj0iwJRQyImA0Yurk/diocontent/204696352/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

...lijkt me het risico mee te vallen. Geïnfecteerden zullen hooguit de mensen waar die tegen aan leunen mogelijk kunnen besmetten (en die zijn op hun beurt niet à la minute besmettelijk voor anderen), de rest van de 'haring' zit op veilige afstand

Ik zag deze foto ergens voorbij komen:

https://www.instagram.com/p/CRCS05iLqdR/?utm_medium=copy_link

Dat kun je niet echt "in de buitenlucht" noemen.
Nou lijkt het me ook sterk dat alle besmettingen hier hebben plaats gevonden maar goed, kleine nuance.

Denk wel dat de meeste besmettingen in dat soort ruimtes plaats vinden. Door onvoldoende ventilatie/buitenlucht kunnen virussen van een beperkt aantal geïnfecteerden via onvoldoende verversde lucht plotseling heel veel meer mensen op afstanden langer dan 1,5 meter bereiken en besmetten. Dat kan dan heel hard gaan als mensen als haringen in een ton een krappe 'binnen' ruimte delen waar ook nog eens hard geschreeuwd wordt door de luide muziek.

35407

Willem2
14 juli 2021, 01:55
Corona gehad, gevaccineerd en toch besmet: 'Ik dacht, hoe kan dit nou?'
.... https://nos.nl/artikel/2389157-corona-gehad-gevaccineerd-en-toch-besmet-ik-dacht-hoe-kan-dit-nou

Enorme uitzonderingen zijn er altijd ...

klaasdirk
14 juli 2021, 03:24
.... https://nos.nl/artikel/2389157-corona-gehad-gevaccineerd-en-toch-besmet-ik-dacht-hoe-kan-dit-nou

Enorme uitzonderingen zijn er altijd ...

Geen enorme uitzonderingen maar een normale variatie.
Een vaccin geeft geen 100% dekking, ook niet na herhaling.

Daarnaast, onderschat het aantal vals-positieve testuitslagen niet, sneltesten zijn nu eenmaal niet erg betrouwbaar.

Positieve uitslagen zullen altijd blijven, nul is (statistisch) onmogelijk.

RobOpzoek
14 juli 2021, 07:19
Geen enorme uitzonderingen maar een normale variatie.
Een vaccin geeft geen 100% dekking, ook niet na herhaling.

Daarnaast, onderschat het aantal vals-positieve testuitslagen niet, sneltesten zijn nu eenmaal niet erg betrouwbaar.

Positieve uitslagen zullen altijd blijven, nul is (statistisch) onmogelijk.

Alleen de griep was 0 in 2020. Echt waar, gelezen in alle kwaliteitsmedia dus is het waar. :rolleyes:

Herr Fick
14 juli 2021, 07:36
Dat deze sanitaire crisis enkel met een hard beleid qua Coronamaatregelen (mondmaskers, afstand houden, contacten beperken, horeca dicht, reizigers streng controleren,...), testen en vaccinatie opgelost wordt naar Duits model staat nu wel vast (zeker nu de pseudo-wetenschappelijke weerpraatjes helemaal doorprikt zijn).

Maar rond een veel belangrijkere crisis blijft het zeer stil: in België ontspoort de begroting met 38 miljard €. Dit wordt niet opgelost door de 4 à 5% economische groei in 2021. Een tsunami aan besparingsrondes en belastingverhogingen staan ons te wachten die hun gelijke niet kennen. Profiteer nig maar even van de vakantiesfeer ondertussen...

Dat hadden we kunnen beperken door veel minder financiële steun te geven aan sectoren die nooit correct hebben bijgedragen om recht te hebben op steun.

kempie
14 juli 2021, 07:41

Dat schijnt wel vooral nu zo te zijn door de Delta variant. Door z’n besmettelijkheid neemt die in alle situatiea toe. Zo zou ander halve meter nu ook wel eens beter 2 meter of meer kunnen zijn en mondkapjes ook minder goed werken.

@PP naar die verouderde onderzokejes hoef je niet te verwijzen. Die zijn van (een aantal) mutaties geleden. Het virus heeft intussen een veel hogere besmettingsgraad. We stoten veel meer uit dan kan ook in de buitenlucht het risico wel eens veel groter zijn. Misschien is het een tent zoals hier worst gesuggereerd of misschiien omdat men op zo’n festival vaak maar op een halve meter staat in de buiten lucht of misschien was het in de bussen er heen. Jullie maken al dezelfde fout als mark en wopke door allemaal voorstellen te doen op basis van info over oude varrianten.

WANDELAAR5
14 juli 2021, 07:45

Kijk er zijn al letselschadeadvocaten die het met me eens zijn:
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10447513/juristen-met-dansen-met-janssen-verzaakte-overheid-zorgplicht

Shakir
14 juli 2021, 08:59
Hoe goed werken de coronavaccins tegen de variantenn: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/12/hoe-goed-werken-de-coronavaccins-tegen-de-varianten/
Volledige vaccinatie bechermt je voor minstens 90% tegen een ernstige infectie of ziekenhuisopname.

Ik laat me dus niet meer gek maken met sensationele berichten over besmettingen na vaccinatie ed. Uitzonderingen zijn er altijd.

WANDELAAR5
14 juli 2021, 12:16
Haha. Wat een domme conclusies weer (maar van jou en van Player had ik natuurlijk ook niet anders verwacht.)
Op zon open lucht festival heb je altijd ook tenten, en soms toiletten of andere binnenruimtes, bijv. garderobes.
Daarnaast heb je natuurlijk ook het vervoer ernaar toe, danwel in autos, danwel in bussen. Afspreken van mensen in andere binnenruimtes. Of na het festival nog even met een groepje bij iemand thuis blijven hangen.
En natuurlijk wordt er veel (alcohol) geconsumeerd, en veel mensen dicht op elkaar. Fysiek (intiem) contact. En schreeuwen en zingen.

Je kan nooit precies zeggen waar de besmettingen hebben plaats gevonden.
Het zou zelfs nog net voor of na het festival geweest kunnen zijn.

Festival ploegendienst. Alleen tenten boven de podia, verder alles open lucht. >400 besmettingen en de GGD is opgehouden met er nog meer zoeken. De organisator is familie van Piet Potent:
“Dat er 400 besmettingen zijn bij mensen die ook op Ploegendienst zijn geweest is natuurlijk niet leuk, maar een besmetting kan ook daarvoor of daarna zijn gebeurd.”

cameltoe slide
14 juli 2021, 13:59
Israeli study finds Pfizer Biontech vaccine less effective against Delta variant

https://m.youtube.com/watch?v=PmdOyL9AWno

Freddy_K
14 juli 2021, 17:27
ze doen dat heel slim. Ze zeggen sorry, we hebben het verkeerd ingeschat, we hebben jullie te vroeg uit jullie kooien vrij gelaten.

De reden: we hebben 10.000 nieuwe fake besmettingen. Niemand is ziek maar ze hebben wat gemeten in de metingen die nooit zijn verricht op jongeren.

Dan de volgende dag zeggen ze: het Nederlandse volk vind dat de versoepelingen te vroeg zijn ingezet en deze moeten worden teruggedraaid. De meerderheid is VOOR het aantreken van de teugels.

Is er iemand die deze crap gelooft?

Het Nederlandse volk vind dat we moeten worden opgesloten voor deze onzin crap? Ze hebben mij nooit iets gevraagd. Ik ben nooit PCR getest (dat doen alleen braindead sukkels) en nooit gevaccineerd voor de covAIDS.

Die apen willen iedereen een spuit geven. Gaat niet gebeuren

broodpoot
14 juli 2021, 17:31
De hamvraag is natuurlijk, wat vindt Saskia Noort?

Freddy_K
14 juli 2021, 17:45
De hamvraag is natuurlijk, wat vindt Saskia Noort?

laaste tijd weinig nieuws van deze sloerie. Ze is zeker op vakantie met al het geld wat een corrupte aap als dieze sloerie kan maken. En ze is natuurlijk corrupt. Waarom? Ze ventileert enkel de mening van de gevestigde orde. Het kan toevallig zijn dat ze daar nu net ook 100% in gelooft. Maar het zal toch wel eens voorkomen dat ze iets een andere mening heeft? Nee hoor, Saskia Noort niet, haar mening is enkel diegene wat haar geld oplevert. mensen die hun opinie mogen geven in Nederlandse en Belgische kranten zijn allen 100% corrupt. Ze schrijven enkel waar ze voor worden betaald.

En dat kan ook niet anders. Want als ze dat niet doen verliezen ze hun baan. Ja zonder baan geen huis aan de Grachtengordel

Zeus1
14 juli 2021, 17:56
Is er iemand die deze crap gelooft?

Dat is nu precies wat ik denk als ik zo jouw berichten in deze Topic lees.

Freddy_K
14 juli 2021, 18:06
Dat is nu precies wat ik denk als ik zo jouw berichten in deze Topic lees.

hoezo, Zeus. Beargumenteer dat nu eens. Of is dat te lastig voor jou

schoolmeester
14 juli 2021, 18:10
Freddy K. niemand neemt jou nog serieus.
Zorg dat je goede en de juiste medicatie krijgt, misschien komt het dan nog goed.
Maar je bent wel een hopeloos geval, ik denk dat de huisarts geen tijd meer in jou steekt.

Groet, schoolmeester.

Freddy_K
14 juli 2021, 18:23
Freddy K. niemand neemt jou nog serieus.
Zorg dat je goede en de juiste medicatie krijgt, misschien komt het dan nog goed.
Maar je bent wel een hopeloos geval, ik denk dat de huisarts geen tijd meer in jou steekt.

Groet, schoolmeester.

ach schoolmeester, jij weet gewoon niet waar je over praat. Ik heb deze link al meermaals gegeven https://odysee.com/@science.nikipress.com:4/Kary-Mullis---The-full-interview-by-Gary-Null:d

maar je hebt er nooit naar gekeken omdat je denk ik enkel 34chterhoeks kan verstaan. Maar hier wordt de man die de PCR methode heeft bedacht geintervieuwd. Dat geeft je misschien een andere kijk op de zaak. Maar ja ik denk verloren tijd met jou. Maar jij mag mij zoveel beschimpen als je wil. Mensen als jij leven nog in het stenen tijdperk. Je hebt geen idee wat er aan de hand is

Meme Moo
14 juli 2021, 18:47
hoezo, Zeus. Beargumenteer dat nu eens. Of is dat te lastig voor jou

Het is de toon die de muziek maakt Freddy.

Jouw manier van ‘communiceren’ zorgt ervoor dat niemand je serieus zal nemen.

schoolmeester
14 juli 2021, 18:52
Mooi geschreven Meme Moo.

WANDELAAR5
14 juli 2021, 18:54
ach schoolmeester, jij weet gewoon niet waar je over praat. Ik heb deze link al meermaals gegeven https://odysee.com/@science.nikipress.com:4/Kary-Mullis---The-full-interview-by-Gary-Null:d

maar je hebt er nooit naar gekeke

Freddy, dat is een 2 uur durend interview. Op welk tijdpunt zegt hij dat de PCR test niet toegepast kan worden om Corona te constateren? Dan ga ik dat stuk wel even kijken. En waarom gebruiken alle ziekenhuizen en laboratoria ter wereld dan die test als die niet nuttig is? Zijn al die artsen en laboranten onderdeel van het complot?

Freddy_K
14 juli 2021, 19:57
Freddy, dat is een 2 uur durend interview. Op welk tijdpunt zegt hij dat de PCR test niet toegepast kan worden om Corona te constateren? Dan ga ik dat stuk wel even kijken. En waarom gebruiken alle ziekenhuizen en laboratoria ter wereld dan die test als die niet nuttig is? Zijn al die artsen en laboranten onderdeel van het complot?

ach ik heb al zoveel fragmenten van 2minuten lang laten zien waarin Mullis dat aangeeft. Ook Pietpotent hier heeft hetzelfde aangegen. Maar betalen jullie maar voor een fake PCR test. Zolang jullie mij maar niet gaan dwingen dat gif te nemen. Want anders gaan er erge dingen gebeuren

pietpotent44
14 juli 2021, 20:16
Festival ploegendienst. Alleen tenten boven de podia, verder alles open lucht. >400 besmettingen en de GGD is opgehouden met er nog meer zoeken. De organisator is familie van Piet Potent:
“Dat er 400 besmettingen zijn bij mensen die ook op Ploegendienst zijn geweest is natuurlijk niet leuk, maar een besmetting kan ook daarvoor of daarna zijn gebeurd.”

Foto Festival Ploegendienst

Ik zie anders toch verschillende tentjes en hutjes:

35408

De GGD benadrukt wel dat er niet kan worden vastgesteld of deze mensen de besmetting ook daadwerkelijk op het festival hebben opgelopen.

Ik wist niet dat er bij de GGD ook al familie van mij rondloopt.
Maar ja, met zo'n ruimdenkende levensstijl als die van mij kan je natuurlijk niks uitsluiten.

Hier nog een mooie blog van Maurice de Hond van vandaag over openluchtfestival Verknipt:
https://www.maurice.nl/2021/07/14/besmettingen-bij-het-openluchtfestival-verknipt

Badslippers
14 juli 2021, 20:56
Hier nog een mooie blog van Maurice de Hond van vandaag over openluchtfestival Verknipt:
https://www.maurice.nl/2021/07/14/besmettingen-bij-het-openluchtfestival-verknipt

Nou sorry hoor maar wat MdeH verkondigt hebben we hier al vaker in eerdere berichten aangegeven, compleet met foto's en een video. Je hoeft echt niet MdeH te heten om tot houdbare conclusies te komen. Namelijk dat in de buitenlicht de kans op besmettingen geringer is als binnen in vochtige tenten waar al gauw 500 tot 1000 mensen opeen gepakt staan. Die MdeH is een vieze vuile oplichter die mensen geld uit de zak wil kloppen middels zijn website en nergens verantwoording aflegt wat hij met dat geld doet. Nou, ik weet het wel. In zijn eigen zak steken. Alles wat MdeH aanraakt mislukt.

Hij heeft geld nodig omdat hij een redactieTEAM heeft samengesteld maar niemand weet wie daar zitting in hebben. Volstrekt ondoorzichtig. dat de belasting maar eens aanklopt bij MdeH om zijn boekhouding te checken.

En dan de hele tijd uit hetzelfde vaatje tappen namelijk "blaming and shaming", dat Rutte en van Dissel en hun hele kliek het fout hebben en MdeH het altijd bij het rechte eind heeft en dat zij de schuld zijn van de besmettingen bij festivals. En dan nog effe natrappen met: "En hadden de jongeren gewoon wel een fijne zomer met festivals kunnen beleven in plaats daarvan voor de tweede keer op rij onthouden te worden."
Rutte en co organiseren geen festivals. Dat de eigenlijke organisatoren maar eens eerst de hand in eigen boezem steken.

pietpotent44
14 juli 2021, 20:56
ach ik heb al zoveel fragmenten van 2minuten lang laten zien waarin Mullis dat aangeeft. Ook Pietpotent hier heeft hetzelfde aangegen. Maar betalen jullie maar voor een fake PCR test. Zolang jullie mij maar niet gaan dwingen dat gif te nemen. Want anders gaan er erge dingen gebeuren

Het is heel simpel. En al zo vaak uitgelegd:
De PCR test is heel goed in het vinden van virusdeeltjes.
Echter, kan de test geen onderscheid maken tussen actieve in inactieve deeltjes.

Dat betekent dat veel mensen die geen actieve infectie hebben, toch positief kunnen testen (vanwege een oude infectie van enkele weken of maanden geleden). Daarom wordt de kans op false positives steeds groter naarmate meer mensen het virus hebben gehad.

Antigen testen zijn nog onbetrouwbaarder.

Daarom is de PCR test alleen inderdaad geen goede test voor een klinische diagnose, dat moet nog altijd door een dokter gebeuren. De test zou slechts een middel moeten zijn naast verder onderzoek om de diagnose coronna besmetting te kunnen trekken. Die ontbreekt nu helaas.
En niet testen bij mensen zonder klachten. En niet te vroeg of te laat testen. En met de juiste CT waardes. Bij te hoge waardes is ie ook niet meer betrouwbaar.

pietpotent44
14 juli 2021, 21:00
Nou sorry hoor maar wat MdeH verkondigt hebben we hier al vaker in eerdere berichten aangegeven, compleet met foto's en een video. Je hoeft echt niet MdeH te heten om tot houdbare conclusies te komen. Namelijk dat in de buitenlicht de kans op besmettingen geringer is als binnen in vochtige tenten waar al gauw 500 tot 1000 mensen opeen gepakt staan. Die MdeH is een vieze vuile oplichter die mensen geld uit de zak wil kloppen middels zijn website en nergens verantwoording aflegt wat hij met dat geld doet. Nou, ik weet het wel. In zijn eigen zak steken. Alles wat MdeH aanraakt mislukt.

Hij heeft geld nodig omdat hij een redactieTEAM heeft samengesteld maar niemand weet wie daar zitting in hebben. Volstrekt ondoorzichtig. dat de belasting maar eens aanklopt bij MdeH om zijn boekhouding te checken.

Hohoho. Zijn website is en blijft volledig gratis.
Hij doet het niet voor eigen gewin. Hij betaalt zelfs uit eigen zak zijn eigen Green Team. Van de donaties ja.

Klopt inderdaad wel dat iedereen die zelf een beetje na kan denken tot min of meer dezelfde conclusies kan komen als Maurice.
Maar het blijft toch een verademing om te zien dat er gelukkig ook nog mensen zijn die gewoon logisch kunnen nadenken. Naast al die dagelijkse gekleurde berichtgeving van Nu.nl, Op1, Nos, Jinek en de andere bekende mainstream bronnen.

Ik zou bijna gaan denken dat Maurice ooit iets slechts heeft gezegd over ambtenaren of salon socialisten.
Het zit echt heel diep bij Badslippers. Dat is duidelijk.

schoolmeester
14 juli 2021, 21:03
Maurice de Hond vertrouw ik niet, wat dat betreft heeft hij wel een toepasselijke achternaam.....

Groet, schoolmeester.

Willem2
14 juli 2021, 23:16
Reisorganisatie TUI schrapt alle vakanties van 16 juli tot en met 2 augustus naar de Canarische eilanden en de Balearen. Het besluit treft tienduizenden Nederlanders die de komende weken zouden vertrekken.

Aanleiding voor het besluit is een wijziging in het reisadvies voor de Spaanse eilanden, meldt TUI. Het advies zou vrijdag van geel naar oranje gaan vanwege het oplopende aantal coronabesmettingen op sommige eilanden. Bij code oranje worden toeristische reizen dringend afgeraden.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het nieuwe advies niet bevestigd, maar reisorganisaties verwachten dat er morgen meer informatie komt. Het is nog onbekend welke landen precies van kleur veranderen.
..... https://nos.nl/artikel/2389361-duizenden-vakanties-naar-spaanse-eilanden-geschrapt-vanwege-code-oranje

Badslippers
15 juli 2021, 11:13
Hohoho. Zijn website is en blijft volledig gratis.
Hij doet het niet voor eigen gewin. Hij betaalt zelfs uit eigen zak zijn eigen Green Team. Van de donaties ja.

Ik ben er niet diep ingedoken maar ik weet zeker dat als ik die hele website zou doorploegen ik de ene na de andere onwaarheid zou vinden. Ik heb snel gegoodled op "Green Team" en kom dan uit bij een statisticus die lid is van dit team. Hij zegt:

"DONDERDAG 7 JANUARI 2021, 07:00

Lid van die laatste groep is Herman Steigstra, gepensioneerd statisticus uit Ootmarsum. Zijn uitleg? "Uiteindelijk is corona in april voorbij."
Vanuit zijn huis in het pittoreske Ootmarsum houdt Steigstra sinds een half jaar de coronacijfers bij op de website van opiniepeiler Maurice de Hond. Daar wordt het coronabeleid van de overheid kritisch in de gaten gehouden.

Uit de besmettingscijfers en ziekenhuisopnames kan Steigstra maar één conclusie trekken: "Het coronavirus is bijna uitgeraasd. Puur omdat in april meer dan de helft van de Nederlanders het coronavirus moet hebben gehad, statistisch gezien. En dan krijg je dezelfde situatie als met de vaccins voor de Mexicaanse griep in 2009." Toen bleven er miljoenen vaccins over, omdat de pandemie zwaarder ingeschat was dan hij uiteindelijk bleek."

Klinklare nonsens wat deze man dus beweert. We zitten inmiddels half juli. En dat bedoel ik met even zoeken en doorlichten. Dan kom je ook bij MdeH een boel twijfelachtige aannames tegen. En hoe komt dat? Omdat er gewoonweg niet één echte waarheid is. Maar MdeH denkt dat hij die ene waarheid wel heeft.

Willem2
15 juli 2021, 14:22
Heel Nederland is rood op nieuwe coronakaart ECDC, Groningen donkerrood
... https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5241954/heel-nederland-rood-op-nieuwe-coronakaart-ecdc-groningen

Het Europees gezondheidscentrum ECDC heeft heel Nederland op rood gezet vanwege de enorme toename van het aantal coronabesmettingen. De provincie Groningen is zelfs donkerrood, is te zien op de kaart van het instituut.

Het is aannemelijk dat andere landen nu strengere voorwaarden gaan stellen aan Nederlandse reizigers, maar landen bepalen zelf of en welke maatregelen ze nemen. Dat kan bijvoorbeeld een quarantaineplicht zijn of zelfs een inreisverbod.
.... https://nos.nl/artikel/2389431-nederland-kleurt-rood-op-kaart-europees-gezondheidsinstituut-groningen-donkerrood

https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_large/public/images/2021w27_COVID19_EU_EEA_Subnational_Combined_traffi c.png?itok=YSY1HjWv

Brad Clitt
15 juli 2021, 14:24
Hoop dat ik mag blijven tanken in Belgie of Duitsland.

Willem2
15 juli 2021, 14:25
Dit is geen voorspelling van PP44. We leven nu in de zomer en er zou niks aan de hand moeten zijn :cool:
En je kan het allemaal belachelijk vinden, niet eens zijn hoe er gemeten wordt of wat dan ook....feit is dat je nu kan afwachten welke internationale gevolgen dit heeft ...

Brad Clitt
15 juli 2021, 15:23
Na dit wanbeleid eis ik dat de regering aftreedt.

Zeus1
15 juli 2021, 15:54
Na dit wanbeleid eis ik dat de regering aftreedt.

Je hebt er wel verstand van Brad, die zijn al lang afgetreden :wink2:
Ze zijn al maanden demissionair

Brad Clitt
15 juli 2021, 16:02
En altijd iemand die er weer intrapt...
... in de expres weggelaten smiley.

Zeus1
15 juli 2021, 16:30
En altijd iemand die er weer intrapt...
... in de expres weggelaten smiley.

Oh nu je erachter bent dat je uit je nek lult is het ineens een grap, poe poe we komen niet meer bij :freu:

Brad Clitt
15 juli 2021, 16:33
Als je m'n posts sinds maart in dit draadje of het politieke draadje doorneemt zul je zien dat ik het woord 'demissionair' al eens gebruikt hebt.
Case close, next please.

Nostredamus
15 juli 2021, 19:31
Voorlopig zijn we in Spanje, Griekenland en Frankrijk gewoon welkom. Heb je jezelf afhankelijk gemaakt van een reisorganisatie kun jee bedrogen uitkomen.
Ondanks dat deze landen zeggen dat je als gevaccineerde, herstelde of negatieve test welkom bent geeft onze onvolprezen regering een negatief reisadvies, ondanks dat je in Nederland de meeste kans hebt om Corona op te lopen. Tui schrapt alle reizen, hoewel het slechts een advies is. Als je aan bovenstaande eisen voldoet hoef je daar en hier bij terug komst niet in Quarantaine. Tui zal wel bang zijn dat het met half lege vliegtuigen moet vliegen.

Rampetamper
15 juli 2021, 19:34
Ze zijn demissionair, maar gaan gewoon door.
En wat komt er hierna?
Meer van hetzelfde, let maar op!

stimpy3
15 juli 2021, 19:37
Wat we hier al een jaar of 20 hebben is "beige dictatorship:":http://www.antipope.org/charlie/blog-static/2013/02/political-failure-modes-and-th.html

Zeus1
15 juli 2021, 20:00
En wat komt er hierna?

Ze gaan gewoon door? Natuurlijk, wil jij dat het land niet bestuurd wordt….
En wat komt hierna? Geen idee, heb jij een voorstel?

pietpotent44
15 juli 2021, 20:25
Dit is geen voorspelling van PP44. We leven nu in de zomer en er zou niks aan de hand moeten zijn :cool:
En je kan het allemaal belachelijk vinden, niet eens zijn hoe er gemeten wordt of wat dan ook....feit is dat je nu kan afwachten welke internationale gevolgen dit heeft ...

Er is toch ook weinig aan de hand.
Allemaal paniek vanwege grote aantal besmettingen die voor het overgrote deel van uitgaande jongeren komen. En toegangstesten voor die feesten. En straks zijn het weer testen voor vakanties.

Enige verrassende is dat de Delta variant eerder hier dominant is geworden dan verwacht. Zou eigenlijk pas rond augustus zijn.
En ja, dat zal ook een kleine toename van ziekenhuisopnames tot gevolg hebben, maar geen serieuze golf.
En dat betekent ook niet dat we meteen weer in de paniekkramp moeten schieten.
Ik denk dat het deze zomer allemaal wel mee zal vallen. Ik verwacht nog steeds tot het najaar weinig ziekenhuisopnames en ook weinig sterfte. Aantal besmettingen zegt erg weinig. Beetje treurig dat aantal besmettingen in de EU nog steeds voor de risicokkeur van een land zorgt, geeft nogal een vertekend beeld.

pietpotent44
15 juli 2021, 20:35
Lid van die laatste groep is Herman Steigstra, gepensioneerd statisticus uit Ootmarsum. Zijn uitleg? "Uiteindelijk is corona in april voorbij."
Vanuit zijn huis in het pittoreske Ootmarsum houdt Steigstra sinds een half jaar de coronacijfers bij op de website van opiniepeiler Maurice de Hond. Daar wordt het coronabeleid van de overheid kritisch in de gaten gehouden.

Uit de besmettingscijfers en ziekenhuisopnames kan Steigstra maar één conclusie trekken: [U][COLOR="#FF0000"]"Het coronavirus is bijna uitgeraasd. Puur omdat in april meer dan de helft van de Nederlanders het coronavirus moet hebben gehad, statistisch gezien. En dan krijg je dezelfde situatie als met de vaccins voor de Mexicaanse griep in 2009." Toen bleven er miljoenen vaccins over.

Klinklare nonsens wat deze man dus beweert. We zitten inmiddels half juli. En dat bedoel ik met even zoeken en doorlichten. Dan kom je ook bij MdeH een boel twijfelachtige aannames tegen. En hoe komt dat? Omdat er gewoonweg niet één echte waarheid is. Maar MdeH denkt dat hij die ene waarheid wel heeft.

Ja, dat ben ik wel met je eens, er zitten inderdaad een aanral rare snuiters in dat greenteam van Maurice. Een aantal van die rekennerds, die alles proberen te verklaren met berekeningen. Die Herman Steigstra is er daar 1 van.
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor platformen zoals Weltschermz en blackbox. Er zitten regelnatig interessante gasten tussen, maar ook regelmatig domme clowns. Je moet daarom inderdaad zelf wel een beetje filteren.
In De Nieuwe Wereld bijvoorbeeld heb je veel minder clowns.
Maar met de blogs van Maurice de Hond zelf vind ik over het algemeen weinig mis.

Overigens, dit was een van de laatste voorspellingen van Jaap van Dissel. Je weet wel, onze vaccinatie paus:

Bij een zomergolf van het virus zou het aantal patiënten met corona [B]op de ic alsnog kunnen
oplopen tot meer dan drieduizend half juni.Dat is vijf keer zoveel als nu, en meer dan twee
keer zoveel als de ic’s aan kunnen.
Maar dat opheffen zal wel voorzichtig moeten gebeuren, laten de cijfers zien: te snel
loslaten, en zelfs in de vroege zomer liggen nieuwe problemen op de loer. Pas eind juli zou
het aantal ic-patiënten weer onder de 500 komen.

In werkelijkheid: 30 juni 2021: 300 mensen in het ziekenhuis, waarvan zo’n 125 op de IC.

Momenteel op 15 juli: 72 covid patienten op de IC.

Brad Clitt
15 juli 2021, 20:40
Er zitten regelmatig interessante gasten tussen, maar ook regelmatig domme clowns. Je moet inderdaad zelf wel een beetje filteren.

Kun je tegenwoordig ook van dit forum zeggen, helaas.

pietpotent44
15 juli 2021, 20:49
Kun je tegenwoordig ook van dit forum zeggen, helaas.

Inderdaad. Maar er zitten gelukkig ook genoeg goeie bijdrages tussen.
Dit forum blijft daarom een goede afspiegeling van de maatschappij ;)

broodpoot
15 juli 2021, 22:39
Bij een zomergolf van het virus zou het aantal patiënten met corona op de ic alsnog kunnen
oplopen tot meer dan drieduizend half juni. Dat is vijf keer zoveel als nu, en meer dan twee
Maar dat opheffen zal wel voorzichtig moeten gebeuren, laten de cijfers zien: te snel
loslaten, en zelfs in de vroege zomer liggen nieuwe problemen op de loer. Pas eind juli zou

Even voor mijn beleving maar wanneer maakte hij deze opmerking en in welke context was dat?

kempie
15 juli 2021, 23:43
En wat komt er hierna?

Voorlopig wel en dat kan nog wel eens lang duren. Zal me niet verbazen als ze er na lang proberen niet uitkomen we nieuwe verkiezingen krijgen waarna we nogmaals een lange formatie krijgen en ze er misschien zelfs wederom niet uitkomen (als de kiezers zo verdeeld blijven stemmen en de stemmen over zoveel partijen verdeeld blijven zal het moeilijk blijven een regering te vormen).

Badslippers
16 juli 2021, 00:08
Ja, dat ben ik wel met je eens, er zitten inderdaad een aanral rare snuiters in dat greenteam van Maurice. Een aantal van die rekennerds, die alles proberen te verklaren met berekeningen. Die Herman Steigstra is er daar 1 van.
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor platformen zoals Weltschermz en blackbox. Er zitten regelnatig interessante gasten tussen, maar ook regelmatig domme clowns. Je moet daarom inderdaad zelf wel een beetje filteren.
In De Nieuwe Wereld bijvoorbeeld heb je veel minder clowns.
Maar met de blogs van Maurice de Hond zelf vind ik over het algemeen weinig mis.

Overigens, dit was een van de laatste voorspellingen van Jaap van Dissel. Je weet wel, onze vaccinatie paus:

Bij een zomergolf van het virus zou het aantal patiënten met corona op de ic alsnog kunnen
oplopen tot meer dan drieduizend half juni.Dat is vijf keer zoveel als nu, en meer dan twee

In werkelijkheid: 30 juni 2021: 300 mensen in het ziekenhuis, waarvan zo’n 125 op de IC.

Momenteel op 15 juli: 72 covid patienten op de IC.

Natuurlijk heb je hier een punt. En eigenlijk onderstreept dat wat ik er zelf van vind namelijk dat niemand (dus ook niet MdeH, van Dissel, van Ranst, Fauci, en noem maar allemaal die lui op) de wijsheid in pacht heeft. En het ergerlijke is dat die mensen er volledig van overtuigd zijn dat ze die wijsheid wel in pacht hebben waardoor vanzelf tunnelvisie ontstaat. Dat zie je bij onze beleidsmakers en teams zoals OMT maar ook bij iemand als MdeH. van Dissel mag dan wel de vaccinatiepaus zijn, MdeH is de paus van de ventilatoren, de luchtbevochtigers en de aerosollen. Zo meldde MdeH in een van zijn artikelen op 10 juni 2020:

"De kans dat je buiten besmet wordt is vrijwel nihil. En in Nederland is dat zeker nul, omdat we tussen eind april en in ieder geval begin oktober, vrijwel niemand meer hebben die anderen buiten kunnen besmetten als het überhaupt al mogelijk zou zijn."

Dat vind ik nogal een dubieuze bewering. Let wel, ik kan die bewering ook niet weerleggen. Maar beweren dat je in de buitenlucht in Nederland NIET besmet kunt worden lijkt mij toch twijfelachtig. En zoals eerder uitgelegd, nihil = 0. Vrijwel nihil is daarom ook 0. En zo doet MdeH op zijn website wel meer merkwaardige beweringen die uiterst twijfelachtig zijn.

pietpotent44
16 juli 2021, 02:14
Even voor mijn beleving maar wanneer maakte hij deze opmerking en in welke context was dat?

24 maart jl.
Context was dat er door het kabinet versoepelingen in april werden aangekondigd. En Van Dissel waarschuwde dat als we dat te vroeg deden, er half juni een enorme ic golf zou komen van meer dan 3000 ic patienten.

WANDELAAR5
16 juli 2021, 12:58
https://virological.org/t/viral-infection-and-transmission-in-a-large-well-traced-outbreak-caused-by-the-delta-sars-cov-2-variant/724

Goed onderzoek waarom de delta variant nu zoveel besmettelijker is. Kan natuurlijk alleen in landen waar alle contacten gedwongen worden opgesloten. Kort samengevat: besmette mensen beginnen na 4 dagen ipv 5,7 dagen op grote schaal virus uit te stoten en de hoeveelheid virus is 1000 keer groter dan bij de eerdere varianten. Dat is ook een goede verklaring waarom er nu zulke grote uitbraken zijn in disco’s en in de open lucht.

Populair gezegd: met de delta variant is iedereen een potentiële super spreader.

kempie
16 juli 2021, 13:15
En denk niet dat het aantal ziekenhuis gevallen niet de klauw uit kan lopen.

https://apnews.com/10e385eed02524f41f2cf7129350cdaa

Zullen niet meer dezelfde aantallen ziekenhuis opnames zijn bij hetzelfde aantal besmettingen maar nog geen reden om de besmettingen helemaal uit de klauw te laten lopen. Let op dat loopt daar in GB nog slecht af als ze klmende week de laatste maatregelen opheffen.

Player
16 juli 2021, 13:52
Dat denk ik ook kempie. Dagelijks +-1100 besmettingen per dag in BE, stijging van >80% tov 7-daags gemiddelde. Incidentie staat nu op 110 en stijging ziekenhuisopnames 14%. Bemerk dat er nog steeds bijna 100 bedden op IC worden ingenomen. Druk op gezondheidszorg is dus nog niet weggewerkt.

Gevolgen: roaring twenties om de economie extra aan te zwengelen zijn nog niet voor morgen net zo min als de poort naar de vrijheid.

Het blijft opmerkelijk dat DE de cijfers zo laag kan houden, NRW inzidenz 10! NL ontspoort met 11k besmettingen op dagbasis. Regelrecht naar donkerrood binnen de kortste keren. Wie legt het verschil uit tss deze 3 regio's?

WANDELAAR5
16 juli 2021, 14:19
Nederland is simpel te verklaren. Alle maatregelen loslaten, terwijl het aantal besmettingen per dag nog een factor hoger lag dan vorig jaar zomer. Vandaag trouwens 35 mensen meer in het ziekenhuis in NL dan gisteren, dus daar is de stijging nu ook begonnen.

Verschil tussen Duitsland en België weet ik niet precies, omdat ik niet precies weet welke maatregelen daar nu nog zijn en wat er versoepeld is.

Jack42
16 juli 2021, 14:40
Nederland is vanaf zondag voor Duitsland weer risicogebied

Nederland is door het Duitse Robert Koch Institut opnieuw tot risicogebied bestempeld. Het besluit volgt op de update met kaart van coronabesmettingen van het Europees gezondheidscentrum ECDC, waarop Nederland rood kleurde.

Mensen die vanuit Nederland naar Duitsland willen reizen moeten zich op de website www.einreiseanmeldung.de aanmelden. De aanmeldbevestiging die ze dan krijgen, moeten ze meenemen. Het kan zijn dat de Duitse politie daarom vraagt.

Daar kunnen ze ook aangeven of ze een negatieve test hebben afgelegd, tegen corona zijn gevaccineerd of van corona zijn hersteld. Als dat het geval is, hoeven ze in niet quarantaine.

Bron: NOS.NL

WA
16 juli 2021, 14:59
https://virological.org/t/viral-infection-and-transmission-in-a-large-well-traced-outbreak-caused-by-the-delta-sars-cov-2-variant/724

Goed onderzoek waarom de delta variant nu zoveel besmettelijker is. Kan natuurlijk alleen in landen waar alle contacten gedwongen worden opgesloten. Kort samengevat: besmette mensen beginnen na 4 dagen ipv 5,7 dagen op grote schaal virus uit te stoten en de hoeveelheid virus is 1000 keer groter dan bij de eerdere varianten. Dat is ook een goede verklaring waarom er nu zulke grote uitbraken zijn in disco’s en in de open lucht.

Populair gezegd: met de delta variant is iedereen een potentiële super spreader.

Je realiseert je hopelijk wel dat je nu een bom onder je eigen toekomstige SC bezoeken legt? Want feitelijk geef je nu aan dat het niet uitmaakt of je gevaccineerd bent of niet.

Dit naar aanleiding van eerdere berichten waarin je aangeeft dat het allemaal nog heel erg is en zo. Ondanks gevaccineerd te zijn, niet meer naar de clubs gaat en je persoonlijke contacten tot een absoluut minimum beperkt? Dit naar aanleiding van je eerdere berichten hoe erg het allemaal is en daar je gedrag daar op aanpast. Of word je Mr Hypocracy?

HellaHolla
16 juli 2021, 15:07
Nederland vanaf zondag dus weer risicogebied voor Duitsland. Het lijkt voorlopig de hobby nog niet tegen te houden zolang je maar binnen 24 uur terugkeert hoef je jezelf niet aan te melden. Als we volgende week op donkerrood komen te staan zal het vast een ander verhaal worden....

35416

WANDELAAR5
16 juli 2021, 15:44
Want feitelijk geef je nu aan dat het niet uitmaakt of je gevaccineerd bent of niet.

Ondanks gevaccineerd te zijn, niet meer naar de clubs gaat en je persoonlijke contacten tot een absoluut minimum beperkt?

Wat een vreemde redenering. Waar zeg ik dat? Er staat besmette mensen, niet gevaccineerde mensen. Ik doe hier alleen verslag van een wetenschappelijk onderzoek naar de delta variant. Volgens mij betrof dat onderzoek ongevaccineerde mensen.

Sterker nog, mijn eerste verslagen als gevaccineerde aan een SC (Venus en Prime) heb ik hier al gepost.

WA
16 juli 2021, 16:09
Ja sorry, het kan nogal confronterend zijn. Maar dat wetenschappelijk onderzoek waar je naar linkt, daar komt het woord "vaccine" niet één keer voor dus hoe weet jij zo zeker dat gevaccineerden uitgesloten zijn van het onderzoek?

En iemand zoals jij die hier veel mee bezig lijkt te zijn is ongetwijfeld al op berichten gestuit waar in gemeld word dat volledig gevaccineerden toch drager bleken te zijn. Tel dit op bij de door jouw geclaimde veel hogere besmettelijkheid (want de wetenschap is het er nog niet over eens) en dan trek ik de conclusie dat je ook als gevaccineerde een potentiële besmettingsbron kan zijn. Het door jouw aangehaalde onderzoek meld immers een 1000x grotere viral load ten opzichte van eerdere / andere varianten. Misschien geen superspreader maar de kans is ook niet nul. Maw, je raakt verstrikt in je eigen conclusies en dan zou je hobby voortzetten opmerkelijk zijn aangezien je wel eens aangegeven hebt alleen te gaan als je anderen niet in gevaar kon brengen.

Maar trek het je niet te veel aan, als er iets een egoistisch / hypocriet wereldje is dan die van onze gezamelijke hobby wel. Niemand komt per ongeluk bij een DVP terecht en al helemaal niet in een SC.

WANDELAAR5
16 juli 2021, 16:49
Ik denk eerder dat jij verstrikt raakt in je eigen redenering, dan ik in mijn conclusies.

broodpoot
16 juli 2021, 17:36
24 maart jl.
Context was dat er door het kabinet versoepelingen in april werden aangekondigd. En Van Dissel waarschuwde dat als we dat te vroeg deden, er half juni een enorme ic golf zou komen van meer dan 3000 ic patienten.

Ok, maar dat was dus een van de scenario's en dus iets genuanceerder.

pietpotent44
16 juli 2021, 20:18
Ok, maar dat was dus een van de scenario's en dus iets genuanceerder.

Maar die versoepelingen waar het over ging (en in ogen van omt en rivm dus te vroeg waren) ZIJN doorgevoerd. Dus dat scenario.
Maar geen 3000 IC patienten dus per half juni.

pietpotent44
16 juli 2021, 20:29
Positieve testen vs Ziekenhuisopnames half juli :

35420

35419

broodpoot
16 juli 2021, 20:29
Volgens mij zij hij dat een scenario met 3000 IC patiënten mogelijk was. Maar ik heb het letterlijke interview niet bij de hand.
Het enige dat ik terug kan vinden is dat hij het over mogelijk heeft. Het is dus niet dat hij gezegd heeft dat we cout a cout met 3000 man op de ic komen te liggen maar goed, ik heb het originele interview incluis context niet bij de hand.

pietpotent44
16 juli 2021, 20:49
Volgens mij zij hij dat een scenario met 3000 IC patiënten mogelijk was. Maar ik heb het letterlijke interview niet bij de hand.
Het enige dat ik terug kan vinden is dat hij het over mogelijk heeft. Het is dus niet dat hij gezegd heeft dat we cout a cout met 3000 man op de ic komen te liggen maar goed, ik heb het originele interview incluis context niet bij de hand.

Eind maart 2021

Nog een maand volhouden dus. Dan kunnen we versoepelen?

Volgens Van Dissel zou dat een grote fout zijn. In diezelfde presentatie vorige week liet hij zien dat een grote versoepeling per 1 mei een vierde golf zou veroorzaken. Het is immers vooral de leeftijdscategorie tussen 60 en 80 jaar die op de ic belandt en die groep is op 1 mei nog lang niet gevaccineerd. De ic-bezetting zou kunnen oplopen tot meer dan 3000 en dat is veel meer dan de ziekenhuizen aankunnen. Wacht nog één maand, zei Van Dissel. Zoals het er nu naar uitziet, kunnen per 1 juni maatregelen worden opgeheven zonder dat het een grote golf veroorzaakt.

Player
16 juli 2021, 22:13
Corona-reproductiegetal in Nederland naar hoogste niveau ooit, meer dan 11.000 besmettingen in dag tijd

https://www.hln.be/buitenland/corona-reproductiegetal-in-nederland-naar-hoogste-niveau-ooit-meer-dan-11-000-besmettingen-in-dag-tijd~a2471b0d/

Gaat hard in NL, reproductie 2,17?! Haast zo hoog als bij het begin van de pandemie, wat gaat daar toch mis? Hou er maar rekening mee dat komen tanken in BE of naar de Club in DE niet meer zal kunnen als die besmettingen niet afgeremd worden.

Brad Clitt
16 juli 2021, 22:36
Reproductie is al 2,91! Vandaag nog getankt in Belgie!! Alleen als je langer dan 48 uur in B verblijft moet je een negatieve test kunnen laten zien!!!

broodpoot
16 juli 2021, 23:06
De ic-bezetting zou kunnen oplopen

Dit is dus de nuance die bedoel. Hij zegt niet zozeer dat er 3000 op de IC terecht gaan komen maar dat het een scenario is. 1 van de vele scenario's. Wel jammer dat hij dan alleen deze benoemt.

pietpotent44
17 juli 2021, 01:58
Dit is dus de nuance die bedoel. Hij zegt niet zozeer dat er 3000 op de IC terecht gaan komen maar dat het een scenario is. 1 van de vele scenario's. Wel jammer dat hij dan alleen deze benoemt.

Neenee:

Volgens Van Dissel zou dat een grote fout zijn. In diezelfde presentatie vorige week liet hij zien dat een grote versoepeling per 1 mei een vierde golf zou veroorzaken.
Wacht nog één maand, zei Van Dissel. Zoals het er nu naar uitziet, kunnen per 1 juni maatregelen worden opgeheven zonder dat het een grote golf veroorzaakt.

Welnu, er is versoepeld per 1 mei. En we hebben niet tot 1 juni gewacht met versoepelingen.
Maar er is tot 1 juli nooit een stijging geweest (laat staan een 4e golf met 3000 ic bedden), alleen maar daling.

rob45
17 juli 2021, 09:09
De versoepelingen waren gewoon terecht.
Door de massale vaccinaties geen ziekenhuis bestorming van coronapatienten. het gaat vooral rond onder jongeren die hebben gedanst bij Jansen.Ook geen 2 weken na vaccinatie hebben aangehouden en met een printje op hun tel los gingen.Eigenlijk zijn er geen onverwachte dingen gebeurt.Wel moest het testen voor toegang weer teruggedraait worden.Te frauduleus,te te veel gesjoemel. Wat wel vervelend is voor potentiële vakantiegangers is dat Nederland door het grote aantal besmettingen rood kleurt. De vakantielanden schijnen er soepel mee om te gaan.
Ws toch een beetje Follow the money.

broodpoot
17 juli 2021, 10:09
[I]Volgens Van Dissel zou dat een grote fout zijn. In diezelfde presentatie vorige week liet hij zien dat een grote versoepeling per 1 mei een vierde golf zou veroorzaken.

Een vierde golf met een scenario waarbij 3000 man op de IC zou komen te liggen maar niet expliciet dat een 4e golf sowieso 3000 man op de IC zou betekenen.
Maar nogmaals, ik heb het letterlijke interview niet bij de hand dus wellicht heeft hij het wel letterlijk zo gezegd.

potentebeer
17 juli 2021, 11:11
Coronaregels Duitsland 18-07-2021 (https://duitslandinstituut.nl/artikel/36312/corona-in-duitsland-veelgestelde-vragen)

Jack-de-Wipper
17 juli 2021, 14:54
Ik had het enkele dagen al voorspeld.
Vanaf morgen gaat Duitsland terug op slot voor Nederlanders die naar Duitsland willen.
Zonder volledige vaccinatie of test kom je Duitsland niet meer in!
https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/nederland-geldt-vanaf-zondag-als-risicogebied-voor-duitsland-melden-bij-duitse-autoriteiten-voor-vertrek-en-verplichte-quarantaine-bij-aankomst/ar-AAMebQM?ocid=msedgntp

Brad Clitt
17 juli 2021, 16:09
Maar even de grens over in het kader van klein grensverkeer mag altijd (saunaclub bezoeken hoort daar niet bij, maar een grensclub is er toch niet meer), ook ik als niet geteste niet-gevaccineerde. Naar Belgie is ook geen probleem zolang het minder dan 48 uur is, ik zag de Belgische politie alweer klaar staan op de Nederlandse oprit richting Maasmechelen bij Stein/Elsloo toen ik terugkwam. Zijn wel fanatiek die Belgen...

HellaHolla
17 juli 2021, 16:54
Ik had het enkele dagen al voorspeld.
Vanaf morgen gaat Duitsland terug op slot voor Nederlanders die naar Duitsland willen.
Zonder volledige vaccinatie of test kom je Duitsland niet meer in!
https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/nederland-geldt-vanaf-zondag-als-risicogebied-voor-duitsland-melden-bij-duitse-autoriteiten-voor-vertrek-en-verplichte-quarantaine-bij-aankomst/ar-AAMebQM?ocid=msedgntp

Alleen als je meerdere dagen wilt verblijven.... Voor een bezoek korter dan 24 uur hoef je je niet aan te melden. Voor een club heb je waarschijnlijk wel een test nodig als je niet volledig bent gevaccineerd.

Ik ga het waarschijnlijk volgend weekend zelf ervaren maar ik verwacht dat de situatie voor mij hetzelfde is als een maandje geleden. Even een sneltestje onderweg en doorrrrr.

Freddy_K
17 juli 2021, 17:44
en het gaat hier maar verder. Ze tonen weer de kaartjes in rood, oranje en geel. Dan leg je uit dat die PCR test voor meer dan 90% enkel onzin is en dan noemen ze je een "consipracy theorist", "wappie", "gekkie", "tin foiled head" complot denker. Dan geef je een link naar een nobelprijs winnaar die het voor ze uitlegt en dan noemen ze die ook een complot denker. Ze geloven enkel Rutte en die andere lelijke kerel die niet eens zijn middelbare school heeft afgerond.

Ik gaf jullie meermaals een link naar wat echt nieuws maar dan zoeken die schapen op dit schapenplatform het op, op Wikipedia. En dan zeggen ze het is fake news. Nou dan heb ik een leuk fragment voor jullie van 1 van de mensen die Wikipedia heeft gecreeerd: https://www.youtube.com/watch?v=l0P4Cf0UCwU

maar daar gaan jullie toch niet nar kijken. Vooral die domme Schoolmeester niet, die kan alleen Achterhoeks verstaan.

Hopen dat het ze niet lukt mensen als ik voor December te vaccineren door ze uit hun huis te slepen. Want daarvoor gaat er een slachting plaats vinden onder de gevaccineerden. En ze willen natuurlijk niet dat de niet-gevaccineerden nergens last van hebben. Dat gaat natuurlijk opvallen zelfs voor de grootse sukkels onder jullie.

Ga maar weer snel controleren op jullie fact checker, sukkels

Jack-de-Wipper
17 juli 2021, 20:15
En even tanken over de grens zal heus geen superspreadevent veroorzaken.

Wel als alle niet gevaccineerden hetzelfde denken en de grens over blijven gaan om te tanken en te shoppen.

Die regels zijn er niet voor niets en daaraan heb je je gewoon te houden.
Als ze je staande houden in Duitsland, en dat doen ze want je valt op met je gele kenteken, en jij kunt niet aantonen dat je getest bent of gevaccineerd heb je een groot probleem.
Die Deutsche Polizei zijn bepaald niet mild.
Verder wil ik bij deze benadrukken dat wij als Nederlanders zelf schuld zijn aan deze situatie.
Binnen een week werden hier zowat alle corona maatregelen overboord gegooid en een groot deel van de populatie maakte hier behoorlijk misbruik van.
Lekker met z'n allen niet gevaccineerd de kroeg in boven op elkaar zitten en lekker zuipen. Geen 1,5m meer en geen mondkapjes.
In Duitsland zijn ze veel strenger qua handhaving en daar moet je in winkels en horeca nog steeds een mondkapje op je snufferd.
Gevolg is dat de situatie daar nog steeds redelijk goed is terwijl Nederland helemaal rood kleurt en de 4de golf op komst is.
Eigen schuld dikke bult stelletje domme Nederlanders.

kempie
17 juli 2021, 20:27
En als je duitsland binnen gaat ne daar direct over de grens laat testen zou dat eennprobleem zijn? Misschien ga ik het wornsdag proberen.

Brad Clitt
17 juli 2021, 20:27
Lezen blijft moeilijk, klein grensverkeer is gewoon toegestaan als je én niet getest én niet gevaccineerd bent. Verder moet je je wel aan de corona-regels houden en als je dat doet is er mijns inziens geen enkel probleem (ja, ook ik zet een mondkapje op en hou als het gaat wel 5 meter afstand).
Zeker voor mij, want ik woon aan de grens zeg maar. Anders gewoon naar Belgie zoals vandaag, ga ik daar wat superspreaden.
Wat een overdrijving, tjonge jonge. Als ik klachten heb, blijf ik natuurlijk thuis. Ik weet uit eigen ervaring wanneer ik weer eens prijs heb.

Toetebel
17 juli 2021, 20:32
Gevaccineerd kun je ook nog altijd een besmetting oplopen en doorgeven. Het is niet zo zwart-wit als sommigen het hier stellen.

pietpotent44
17 juli 2021, 20:38
Lezen blijft moeilijk, klein grensverkeer is gewoon toegestaan.
Zeker voor mij, want ik woon aan de grens zeg maar. Anders gewoon naar Belgie zoals vandaag, ga ik daar wat superspreaden.
Wat een overdrijving, tjonge jonge.

Ja, dat is het hypocriete van veel mensen (zoals ook schoolmeester):
ze zeggen allemaal dat discriminatie fout is, en dat je iedereen gelijk moet behandelen ongeacht geloof, ras, afkomst, etc.

Maar als het dan om corona vaccinatie gaat, is het ineens geen enkel probleem meer om openlijk te discrimineren. Op iemands medische status. Wordt zelfs aangemoedigd.

Wat ook hypocriet is, dat het alleen gaat over de corona vaccinatie.
Voor andere virussen is het allemaal niet meer belangrijk blijkbaar.
Bijna niemand neemt nu een griepprik (laat staan 60 minners), maar als dat over een tijd zou zorgen voor een griepgolf, en er worden een hoop oude mensen besmet die er later aan overlijden, is dat blijkbaar ineens geen probleem meer.

WA
17 juli 2021, 20:42
@ Jack-de Wippert,

Wel nee joh, je zegt het zelf al. In Dld zijn ze veel strenger en word er meer gehandhaafd.

Weet je wat link is....... naar de vulkaan gaan, waar hoofdzakelijk bevolkingsgroepen rondlopen die door de duitse overheid nauwelijks bereikt worden met de vaccinatie campagne. De grootste uitbraken in de grote ruhr steden waren onder 1e en 2de generatie arbeidsmigranten.

Ik blijf het een apart fenomeen vinden..... afgeven op anderen terwijl men ondertussen betaald voor het intiemst mogelijke contact....
Het enige verschil met uitgaansjeugd is dat die groep veel groter en massaler bijeenkomt zodat falende test daar véél eerder aan de oppervlakte komen.

Maar dit gaat waarschijnlijk weer gecounterd worden met een gepeerreviewd onderzoek dat kwalificaties toegedicht word die helemaal niet onderzocht zijn in het onderzoek.

WA
17 juli 2021, 20:49
Gevaccineerd kun je ook nog altijd een besmetting oplopen en doorgeven. Het is niet zo zwart-wit als sommigen het hier stellen.

Wat zeg je nou toch Toetebel..... :eek:
Voor W5 bijv. geld dit bijvoorbeeld niet. Hij is met z'n gepeerde reviews van voor ons onbegrijpelijk onderzoek gevrijwaard van alle aantijgingen, en tevens gevaccineerd dus diplomatiek onschendbaar. Een voorbeeld voor ons allen :klo1:

Brad Clitt
17 juli 2021, 20:54
Als je zegt dat je geen griepprik haalt, haalt iedereen z'n schouders op terwijl het risico op een zwaar verloop bij een zware griep en corona vrijwel hetzelfde is.

Jack-de-Wipper
17 juli 2021, 22:17
@ Jack-de Wippert,

Wel nee joh, je zegt het zelf al. In Dld zijn ze veel strenger en word er meer gehandhaafd.

Weet je wat link is....... naar de vulkaan gaan, waar hoofdzakelijk bevolkingsgroepen rondlopen die door de duitse overheid nauwelijks bereikt worden met de vaccinatie campagne. De grootste uitbraken in de grote ruhr steden waren onder 1e en 2de generatie arbeidsmigranten.

Ik blijf het een apart fenomeen vinden..... afgeven op anderen terwijl men ondertussen betaald voor het intiemst mogelijke contact....
Het enige verschil met uitgaansjeugd is dat die groep veel groter en massaler bijeenkomt zodat falende test daar véél eerder aan de oppervlakte komen.

Maar dit gaat waarschijnlijk weer gecounterd worden met een gepeerreviewd onderzoek dat kwalificaties toegedicht word die helemaal niet onderzocht zijn in het onderzoek.

Dat doe ik dan ook niet naar Duitsland gaan.
En naar Duisburg al helemaal niet.
Laatst duidelijk aangegeven in Duisburg topic.
Maar goed, begrijpend lezen is blijkbaar moeilijk voor sommige leden.

Jack-de-Wipper
17 juli 2021, 22:20
Als je zegt dat je geen griepprik haalt, haalt iedereen z'n schouders op terwijl het risico op een zwaar verloop bij een zware griep en corona vrijwel hetzelfde is.

Corona is wel wat heftiger dan een eenvoudig grieppie.
Met een grieppie kom je niet op de ic terecht. Met corona met een beetje pech wel.
Griep of corona is verre van hetzelfde.
Waarom denk je dat ze het hele maatschappelijk leven plat leggen voor de corona? Dat is niet omdat het een onschuldig grieppie is!

Brad Clitt
17 juli 2021, 22:33
Ik heb het ook over een zware griep, in 2018 lagen de IC's vol met zware griepgevallen en was er ook een flinke oversterfte.
Maar ok, de complicaties bij corona zijn heftiger en ook langduriger. Echter zoals ik eerder schreef, de kennis hierover is verbeterd waardoor het risico op overlijden of ernstige schade is verminderd. Begin vorig jaar was ik ook 'bang' voor het virus, maar nu niet meer. Ik heb het geluk dat mijn immuunsysteem traag van begrip is...

Jack-de-Wipper
17 juli 2021, 22:49
Belangrijkste is gewoon dat iedereen zich laat vaccineren.
Als je een beetje sociaal bent dan doe je dan gewoon.
Niet alleen voor jezelf maar ook voor de samenleving, voor je familie en vrienden.
Alleen door te vaccineren kunnen we weer terug naar het oude normaal.
Vaccineren is de enige manier om dit klote virus onder controle te krijgen.
Mensen die zich niet laten vaccineren omdat ze bang zijn voor een spuitje of zogenaamd voor de inhoud ervan hebben geen enkel recht van spreken.
Zij belemmeren de samenleving om terug te gaan naar het oude normaal.
Ook dat gezeik over de inhoud van dat spuitje, hele epistels worden geschreven hoe slecht het zou zijn.
Maar toen ze klein waren kregen ze ook spuitjes tegen allerlei ziektes? Daarover hoor je dus gek genoeg niemand:gruebel:.

mentholbear
18 juli 2021, 01:54
Maar toen ze klein waren kregen ze ook spuitjes tegen allerlei ziektes? Daarover hoor je dus gek genoeg niemand:gruebel:.

Kwam dat wel es tegen op TV. Dat een moeder beweerde dat haar kind na een vaccinatie ineens ADHD of een of andere stoornis ontwikkelde. Google maar op vaccin en ADHD stoornis ofzo en je komt genoeg verhalen tegen.

Patjax
18 juli 2021, 02:29
Ik heb het geluk dat mijn immuunsysteem traag van begrip is...

Dat is volgens mij niet het enige wat traag is van begrip. ;)

Sphinx
18 juli 2021, 17:41
...Veel plezier in het hiernamaals, sukkels

We houden een plaatsje voor je vrij schat

https://www.youtube.com/watch?v=l482T0yNkeo

JonnyFontane
18 juli 2021, 17:56

Is het nou een stairway to Heaven of een highway to Hell?

Freddy_K
18 juli 2021, 18:01

bedankt Sphinx, je bent ssooo solidair dfat je het gif hebt genomen. Heel soolidair van je, jij komt in de hemel hoooor hahahaha sukkel

phoenix
18 juli 2021, 18:57
Freddy nog geneukt dit weekend?

Jan_Wandelaar
18 juli 2021, 19:41
Dit is ook precies waarom wappies als Freddy K. buiten de maatschappij staan.Freddy K. was al socially distanced voordat het populair werd.

J.W.

Big30
18 juli 2021, 20:05
https://www.youtube.com/watch?v=dxJ7eauYaZ0

Lief zijn voor elkander
Geef elkaar de hand
Wees voor iedereen charmant
Geen geleuter, geen geteuter, 't is toch niet zo zwaar!
Lief zijn voor elkaar!

Jack-de-Wipper
18 juli 2021, 20:05
Voor jullie wappies.
Nu even wat anders.
Hoe doen jullie dat eigenlijk als jullie een Duitse club willen bezoeken?
Die eisen namelijk van hun gasten dat ze gevaccineerd of zeer recent getest zijn. Ja zelfs als je vanaf morgen de Duitse grens wil passeren moet je kunnen aantonen volledig gevaccineerd te zijn of zeer recent te zijn getest.
Die testlocaties zullen qua aantal binnenkort snel verminderen nu een groot deel van de bevolking volledig gevaccineerd is.
In de toekomst kom je dus zonder volledige vaccinatie geen enkele Duitse club meer binnen. Wat dan? Hoe komen jullie dan van jullie kwakkie af?
En, zijn die Duitse clubs volgens jullie ook allemaal gek dat ze mee werken aan deze volgens jullie mening "corona gekte"?

schoolmeester
18 juli 2021, 20:07
Worden waarschijnlijk allemaal pornorukkers thuis.

pietpotent44
18 juli 2021, 20:12
Lief zijn voor elkander
Geef elkaar de hand
Wees voor iedereen charmant
Geen geleuter, geen geteuter, 't is toch niet zo zwaar!
Lief zijn voor elkaar!

Nee, handen schudden mag tegenwoordig niet meer he.
Maar charmant ben ik natuurlijk altijd wel :biggrin:

Jack-de-Wipper
18 juli 2021, 20:27
Nee, handen schudden mag tegenwoordig niet meer he.
Maar charmant ben ik natuurlijk altijd wel :biggrin:

Zo charmant vind ik het niet om je niet te laten vaccineren en daarmee de volksgezondheid in gevaar te brengen.

Toetebel
18 juli 2021, 20:33
"Uitgerekend dit weekeinde maakte de minister van Volksgezondheid Sajid Javid bekend dat hij het virus heeft opgelopen, hoewel hij al is gevaccineerd. Premier Boris Johnson, die contact had gehad met Javid, besloot na de nodige kritiek noodgedwongen in quarantaine te gaan. Beiden voelen zich goed." Bron: AD

pietpotent44
18 juli 2021, 20:34
Voor jullie wappies.
Nu even wat anders.

Ik zal als 'opper wappie' wel even reageren op Jack-de-Stumper:

Oh oh oh. Weer een ijsbeer die bang is voor een spuitje.
Bang is niet het juiste woord. Ik heb zo mijn redenen om het niet te nemen. Al vaak hier genoemd. Is gewoon een rationele afweging.

Hoe doen jullie dat eigenlijk als jullie een Duitse club willen bezoeken?

Zolang clubs dat eisen kom ik gewoon niet. Of als ik heel graag wil dan met een test misschien.
Maar voorlopig ga ik gewoon niet. Ik wacht gewoon tot de wereld weer bij zinnen komt.
Ik ben ervan overtuigd dat politici ooit het licht weer zien, en alles weer normaliseert.

Die eisen namelijk van hun gasten dat ze gevaccineerd of zeer recent getest zijn. Ja zelfs als je vanaf morgen de Duitse grens wil passeren moet je kunnen aantonen volledig gevaccineerd te zijn of zeer recent te zijn getest.
Die testlocaties zullen qua aantal binnenkort snel verminderen nu een groot deel van de bevolking volledig gevaccineerd is.
In de toekomst kom je dus zonder volledige vaccinatie geen enkele Duitse club meer binnen.

Jammer dan. Zolang die gekkigheid geldt kom ik daar gewoon niet.
(Overigens zijn er ook Duitse clubs die dat niet eisen.)

Wat dan? Hoe komen jullie dan van jullie kwakkie af?

Oh, maak je daar geen zorgen over. Genoeg Nederlandse adresjes en vriendinnetjes in mijn telefoon om mee vooruit te kunnen.
Daarvoor ben ik echt niet afhankelijk van saunaclubs.
En daarbij, Sixsens is ook nog een mogelijkheid. Die eisen het niet. En als ze dat wel gaan doen, kom ik ook daar gewoon niet meer, totdat alles weer normaliseert.

En, zijn die Duitse clubs volgens jullie ook allemaal gek dat ze mee werken aan deze volgens jullie mening "corona gekte"?

Nee. Ik denk dat de meeste clubs zelf ook niet blij zijn met alle corona regels, omdat het klanten zal kosten.
Niet alleen ongevaccineerden, maar ook beren die gewoon geen zin in gedoe hebben. Ik reis bijv. vaak per trein en taxi naar een club. Maar dan zou ik dus eerst nog langs een testlocatie moeten (met de taxi ?)
Kan wel natuurlijk. Maar dan vergaat mijn zin al. En ik zal vast niet de enige zijn.
De clubs zullen het voornamelijk doen omdat het hun van bovenaf wordt opgelegd, ze hebben meestal geen keus als ze open willen.

Zo charmant vind ik het niet om je niet te laten vaccineren en daarmee de volksgezondheid in gevaar te brengen.
Jij kan als gevaccineerde ook nog steeds 'de volksgezondheid in gevaar brengen'. Dus maak je vooral geen illusies.
Pleiten voor discriminatie op basis van medische status is pas oncharmant.

mentholbear
18 juli 2021, 21:39
BREAKING NEWS: Corona mijlpaal bereikt!!

Nee, niet aan aantal ziekehuisopnames of gevaccineerden.

Maar heb deze post al maanden in mn concepten opgeslagen voor niet als, maar wanneer dit moment zou komen: dat er meer posts/pagina's zijn over corona dan voetbal! :roll:

Maar tja, voetbal is nog erger dan corona. Dat gaat ook nooit meer weg. Elke 2 jaar muteert het weer, net als COVID-19. Nu hebben we de variant EK-20, pardon EK-21 achter de rug en straks WK-22 golf.
Dan krijgen mensen weer koorts. De verhitting zorgt er voor dat hun bleke huidjes er straks nog meer oranje uit ziet dan die van Trump ;)

https://i.pinimg.com/originals/66/5e/a8/665ea8a9b28d4e710535d61682decc08.jpg

Enfin, net als corona zullen we ermee moeten leren leven... ;)

Jan_Wandelaar
18 juli 2021, 22:52
Ik wacht gewoon tot de wereld weer bij zinnen komt.Daar kun je lang op wachten.

Kijk naar de risico-niveau's op het corona-dashboard: Die beginnen niet bij 'geen vuiltje aan de lucht', maar bij 'waakzaam'.

Wekenlang 0 positieve testuitslagen? Risico-niveau --> 'Waakzaam'.

Maandenlang 0 ziekenhuisopnames? Risico-niveau --> 'Waakzaam'.

Paranoia is het nieuwe normaal geworden. Aanwakkeren en in stand houden van die paranoia is overheidsbeleid geworden. Een normaal leven kunnen/mogen leiden vinden adviesorganen zoals het OMT ondergeschikt aan virus-statistieken.

Ja, COVID19 gaat bovengemiddeld vaak gepaard met een ernstig ziektebeeld. Ja, het SARS-CoV-2 virus is besmettelijker dan een griepvirus. Er is dus geen enkele reden om de ernst van het virus te bagatelliseren. Maar om nu paranoia aan te wakkeren om te voorkomen dat mensen gaan bagatelliseren gaat ook weer veel te ver.

Ander gevolg is dat mensen die onheilsprofeten daardoor niet meer serieus nemen, en juist gaan bagatelliseren.

Het is niet een virus wat we onder controle moeten krijgen, maar de onheilsprofeten die openbaar bestuurders het beleid influisteren. De buitengewoon absurde situatie van de afgelopen 16 maanden kan niet onbeperkt opgerekt worden.

Ik onderschat de ernst van COVID19 niet. Verspreiding van SARS-CoV-2 moet zoveel mogelijk beperkt worden. Daarom heb ik mij ook laten vaccineren. Het beperken van de verspreiding van SARS-CoV-2 door een absurde situatie met draconische maatregelen ('het nieuwe normaal') voor onbepaalde tijd voort te laten bestaan zie ik niet zitten. Draagvlak creëren voor deze absurde situatie en allerlei draconische maatregelen middels het aanwakkeren van paranoia ben ik geen voorstander van.

J.W.

pietpotent44
19 juli 2021, 05:16
Daar kun je lang op wachten.

Kijk naar de risico-niveau's op het corona-dashboard: Die beginnen niet bij 'geen vuiltje aan de lucht', maar bij 'waakzaam'.
Wekenlang 0 positieve testuitslagen? Risico-niveau --> 'Waakzaam'.

J.W.

Je hebt zeker een punt.
Maar de toekomst wordt niet alleen bepaald door (angstige) politici, maar ook door de ontwikkeling / evolutie van het virus zelf (en natuurlijk ook de immuniteit ertegen onder de bevolking). Corona mag dan nu nog steeds ernstiger zijn dan een gewone verkoudheid of griep, er zal in de loop der tijd een moment komen dat het niet meer ernstiger is dan dat (Voor gezonde 60 minners is dat eigenlijk nu al het geval, uitzonderingen daar gelaten.) Dan hebben de angsthazen ook geen valide argumenten meer.

Dat blijft natuurlijk de 1 million dollar question: hoeveel tijd kost het nog voordat het virus gemuteerd is naar dusdanig milde varianten, dat het niet meer ernstig is, geen hoge sterfte meer geeft, en geen hoge druk meer geeft in ziekenhuizen.
Is dat over een half jaar, een jaar, 2 jaar, 5 jaar, 10 jaar, 50 jaar ? Niemand weet dat. Maar persoonlijk denk ik eerder aan max. 1 of 2 jaar (of al eerder). In elk geval geen 50 jaar of iets in die orde. En ook geen 10 jaar. Maar dat blijft natuurlijk koffiedik kijken. Dat zullen we moeten afwachten.

Ook zullen er waarschijnlijk binnen een jaar meer medicijnen komen. Incl. dingen zoals een neus spray die tijdelijk bescherming kunnen geven.

En dan is er ook nog zoiets als houdbaarheid van maatregelen. Mensen zullen het op een gegeven moment niet meer accepteren, of gewoon niet meer vol kunnen houden. Aldanniet om financiele redenen. De noodmaatregelen kunnen niet blijven duren. De nevenschade is veel te groot.
We zullen toch een keer op een normale manier met het virus moeten leren leven.

Ik denk dat we na komend najaar (en winter) al weer veel meer antwoorden op vragen zullen krijgen voor de nabije toekomst.
Bijvoorbeeld hoe hoog de piek / druk op de zorg dan wordt. En hoe goed (of slecht) de vaccins echt blijken te werken. Hoe hoog de immuniteit dan (wereldwijd) is. Welke varianten er nog komen, hoe ernstig die zullen zijn. Kunnen we zonder lockdowns en extreme maatregelen, zijn locale maatregelen voor nieuwe brandhaarden niet veel beter dan landelijke. Hoe zullen politici wereldwijd ermee omgaan. Zal de zorg verder opgeschaald worden. Etc.

Dennis
19 juli 2021, 05:33
Je hebt zeker een punt.
Maar de toekomst wordt niet alleen bepaald door (angstige) politici, maar ook door de ontwikkeling / evolutie van het virus zelf (en natuurlijk ook de immuniteit ertegen onder de bevolking). .

En door een ongeduldige bevolking. Want nog jarenlang lockdowns, reisverboden, dat gaat niet lang meer goed.Enerzijds gewoon omdat men het niet meer wil, maar ook omdat de economische schade zo groot wordt dat we het gaan merken; faillissementen, werkloosheid. En als men het voelt in de portemonnee, dan zijn de rapen snel gaar

Nostredamus
19 juli 2021, 09:40
Die neusspray en medicijnen zijn toch niet binnen een jaar ontwikkelt Piet?

Brad Clitt
19 juli 2021, 09:42

Waarom niet? Vaccins zijn toch ook binnen het jaar ontwikkeld (of lagen al op de plank ;))...

Badslippers
19 juli 2021, 11:44
Ook zullen er waarschijnlijk binnen een jaar meer medicijnen komen. Incl. dingen zoals een neus spray die tijdelijk bescherming kunnen geven.

Waarschijnlijk? Ik denk eerder zeker binnen een jaar. Misschien nog wel sneller. Al die farmaceutische bedrijven zien dat Pfizer miljarden verdient en die bedrijven willen wel een graantje meepikken van de enorme wereldwijde markt van minimaal 7 miljard potentiële klanten. Vooral als zo'n neusspray slechts tijdelijk bescherming biedt. Dan blijven we sprayen en de bedrijven produceren en verkopen. Ik las dat bedrijven als GSK en Sanofi al met fase 3 trials bezig zijn m.b.t. de neussprays. het zal niet lang meer duren voordat die op de markt komen.

Dennis
19 juli 2021, 12:59
Waarschijnlijk? Ik denk eerder zeker binnen een jaar. Misschien nog wel sneller. Al die farmaceutische bedrijven zien dat Pfizer miljarden verdient en die bedrijven willen wel een graantje meepikken van de enorme wereldwijde markt van minimaal 7 miljard potentiële klanten. Vooral als zo'n neusspray slechts tijdelijk bescherming biedt. Dan blijven we sprayen en de bedrijven produceren en verkopen. Ik las dat bedrijven als GSK en Sanofi al met fase 3 trials bezig zijn m.b.t. de neussprays. het zal niet lang meer duren voordat die op de markt komen.Tijdelijke bescherming is prima. Het zou een oplossing zijn voor reizen per trein, boot, vliegtuig. Uitgebreide bescherming moet komen van een medicijn (vaccin).

En ja, daar gaan de farmaceutische bedrijven weer lekker aan verdienen

Willem2
19 juli 2021, 15:52
In de horeca gaat het ‘te vaak niet goed’, vindt demissionair premier Mark Rutte. Volgens hem zijn er nog te veel cafés waar gasten geen vaste zitplaats innemen, waardoor te weinig afstand wordt gehouden.

Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zei na het overleg dat Nederland ‘donkerrood’ gaat kleuren op de kaart van de Europese gezondheidsdienst ECDC. Dat betekent dat landen vakantievierende Nederlanders kunnen verplichten tot quarantaine. ,,We gaan daarover in gesprek met landen of dat echt nodig is, maar uiteindelijk is het aan landen zelf.”

.... https://www.ad.nl/politiek/rutte-ziet-besmettingen-stabiliseren-maar-waarschuwt-in-horeca-gaat-het-te-vaak-mis~a33f8ecf/

Kabinet: geen aanvullende maatregelen, besmettingen stabiliseren
.... https://www.ad.nl/politiek/rutte-ziet-besmettingen-stabiliseren-maar-waarschuwt-in-horeca-gaat-het-te-vaak-mis~a33f8ecf/

En dan kan het best heel mooi weer worden maar het kwaad is reeds geschied. De zomer vrijheden zijn kort ...

Willem2
19 juli 2021, 16:07
... De zomer vrijheden zijn kort ...

Niet in GB

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5242735/freedom-day-engeland-het-voelt-alsof-het-niet-echt

hasta la pasta
19 juli 2021, 16:35
Niet in GB

Dat dachten we in NL ook.

Nostredamus
19 juli 2021, 19:13
Waarom niet? Vaccins zijn toch ook binnen het jaar ontwikkeld (of lagen al op de plank ;))...

Ik heb dan ook een vaccin genomen Piet volgens mij niet.:confused:

bocariver
19 juli 2021, 19:49
I am back from some peaceful holydays in a green country and I was right on one point.
I 've said go to holydays immediatly and now, it is too late for numerous places.

In France, I am back in a country in panic with a president who make the contrary of what he was saying one month ago...

From 21 july, you will need a sanitary pass to go to restaurant or to make some activities. So, France is not friendly country for tourism anymore even if it is stupid with an incidency around 82.

The experience is still in progress in UK with an incidency of 486 and a little increase of dead people around 40 last week. It is reasonnable and
they will open more things from today with 50 000 people contaminated by day. Singapore is trying the same strategy in Asia.

Netherland is now at 397 incidency with second place, you growed exponential....without more death people for the moment. Spain is at 347, Portugal 221, Greece 165.

In France, my government decided to made vaccination mandatory but without saying it.....But, a lot of people are determined to not obey because they know that my government could not control everywhere.

Epidemy is growing in south of France in touristic zone because of tourists and because these regions were not very heavily touched in first waves.

Now, it is very hard to find a vaccin because of queue , because of lack of people to make the job, so people not believe that government can do it.

Personnaly, I am going to wait little bit because I can avoid to use this sanitary for living. I can even travel without because I live close to Germany and use german airport.

I think that in one month , I will know if I need this vaccin is necessary for me in term of balance risk/advantage on my personnal health.

Something fun too about panic but in UK: they decided to put people who are back from France in quarantine because of variant Beta.....

This country who contaminated all Europe with variant delta ( England) made that but they did not checked that this variant Beta is in La Réunion and Mayotte which is France but very far....

UE gave a new recommandation about green country and put Ukraine on this list ( only 8 of incidency). Germany reacted and accept ukrainian without control except PCR test, France still let Ukraine on orange list ( no tourist except vaccinated) but my girlfriend came by german border in car and withtout vaccin.

This world is crazy.

Pikkatrillah
19 juli 2021, 20:22
Het Outbreak Management Team (OMT) adviseert een negatieve testuitslag te vragen aan alle bezoekers -gevaccineerd en ongevaccineerd - van grote evenementen en drukbezochte horeca. Daarnaast raden de experts aan te onderzoeken of de CoronaCheck-app niet slechts een keer per dag toegang zou moeten geven tot een horecagelegenheid, blijkt uit het maandagavond gepubliceerde OMT-advies.

Het OMT zegt dat het niet kan worden uitgesloten dat groepen voor grootschalige verspreiding van het coronavirus zorgen als ze van de ene naar de andere gelegenheid trekken. Onderzoek zou moeten uitwijzen of de CoronaCheck-app daarom slechts één keer per 24 uur kan en moet worden ingezet om toegang te krijgen tot een locatie.

De experts adviseerden samen met Fieldlab al eerder om alle bezoekers en medewerkers binnen 24 uur voor het einde van een evenement te testen. Dat was volgens het kabinet juridisch ingewikkeld en daarom mochten mensen zich tot veertig uur voor de start van een evenement laten testen, bleek maandag uit een reconstructie van NRC.

Na de versoepelingen op 26 juni nam het aantal coronabesmettingen in fors tempo toe. Dat was vooral te wijten aan de heropening van de nachtclubs met behulp van Testen voor Toegang en de opkomst van de besmettelijkere deltavariant. De versoepelingen werden daarom op 19 juli weer deels teruggedraaid, waardoor nachtclubs de deuren weer moesten sluiten.

De meeste besmettingen zijn echter nog voor de aanscherpingen opgelopen, schrijft het OMT. Daarom wordt de situatie de komende dagen en weken "nauwlettend" in de gaten gehouden.

Vooralsnog overweegt het kabinet geen aanvullende maatregelen, liet het maandag weten. De besmettingscijfers zijn inmiddels gestabiliseerd. Toch is het aantal positieve tests - rond de tienduizend per dag - nog altijd te hoog. Hoewel nieuwe maatregelen nu nog niet nodig zijn, "staan we hier misschien volgende week met een ander verhaal", zei demissionair premier Mark Rutte.

Vooral de eerste alinea is gunstig om meer mensen gevaccineerd te krijgen , als je dan alsnog een test moet doen:hammer:

Badslippers
19 juli 2021, 21:31
[ . . . ] Daarnaast raden de experts aan te onderzoeken of de CoronaCheck-app niet slechts een keer per dag toegang zou moeten geven tot een horecagelegenheid, blijkt uit het maandagavond gepubliceerde OMT-advies.

Het OMT zegt dat het niet kan worden uitgesloten dat groepen voor grootschalige verspreiding van het coronavirus zorgen als ze van de ene naar de andere gelegenheid trekken. Onderzoek zou moeten uitwijzen of de CoronaCheck-app daarom slechts één keer per 24 uur kan en moet worden ingezet om toegang te krijgen tot een locatie.
[ . . . ]

Zal aan mijn simpele geest liggen maar deze maatregel vat ik niet helemaal. In mijn geval staat in de Coronacheck-app dat ik volledig gevaccineerd ben. De coronacheck-app geeft toch niet aan of ik besmet ben? Dus wat heeft het voor zin om mij maar 1 x per 24 toegang te verlenen? Wat schiet je daar mee op?

Stel ik ga in de namiddag genieten van een happy hour. Lekker goedkoop zuipen van 17:00-19:00. Daar raak ik besmet maar dat weet ik niet. Vervolgens ga ik om 21:00 naar de bioscoop. Daar word ik geweigerd want de 24 uur zijn niet verstreken. De volgende dag ga ik het nogmaals proberen bij de bioscoop. De 24 uur zijn verstreken. Dan zit ik toch ook besmet in de bioscoop. Even los van het feit of ik dan al iemand kan besmetten want ik weet niet precies de tijdspanne wanneer ik besmettelijk ben voor anderen. Het enige voordeel wat ik zie is als ik op één avond 12 kroegen ga bezoeken. Dan heb ik wellicht 12 x kans om iets op te lopen. Groter risico dus. Maar dit lijkt me weer zo'n uiterst merkwaardige maatregel.

WANDELAAR5
19 juli 2021, 21:57
Die maatregel helpt inderdaad alleen bij mensen die al virus uitstoten en besmettelijk zijn. Dat is een dag of 3-5 na de besmetting zelf.

deket
19 juli 2021, 22:21
Piet impottent, indien ik het zo lees moet ik besluiten dat je even gevaarlijk bent dan de andere nonbelievers maar je kan het wat deftig omkleden
Vaccinaties verplichten, alsook Vaccinatieattest! Dat zou deket beslissen, of zijn er misschien bang van een spuitje? Sire er bestaan geen mannen meer.
Andere maatregelen: Onmiddellijk alle reizen naar Spanje en hun eilanden verbieden,en ja ik heb kennissen met een Spaanse buitenverblijf maar ook zij moeten maar wachten
Niemand zit immers op een derde lockdown in het najaar te wachten,behalve Netflix en gameverkopers

phoenix
19 juli 2021, 23:52
Deket er komt nog een vierde, vijfde, zesde, zevende misschien wel tiende golf.... het virus muteert en ik heb corona gehad toen het nog niet bestond en ik zal vast na mijn vaccinatie in mei/juni in 2022 wel weer een nieuwe coronaaanval krijgen... de tijd van instrumenteel, rationeel denken als manier van controle houden is voorbij...we hoppen van dieren virus naar mensenvirus, zware hittetijd naar extreme regenval... en dat dendert maar door.....

WA
20 juli 2021, 00:23
En de oeverloze discussie kabbelt voort, waarbij vooral de repressionisten dan wel vaccinatie voorstander en lockdown fetisjisten de hakken in het zand zetten. ” U zult gevaccineerd worden want dat is goed voor mij en kan zodoende verantwoordelijkheid ten aanzien van m’n eigen gezondheid deels afschuiven U”

Ik ben inmiddels volledig gevaccineerd. Niet uit naastenliefde maar puur egoïstisch, om van alle gezeik grotendeels af te zijn. Ik wil er gvd op uit. Hoeren neuken, zuipen in de kroeg, het vliegtuig kunnen pakken wanneer ik dat wil. Boeiend dat er over een (half) jaar wellicht een herhaling nodig is.
Mensen die niet gevaccineerd willen worden…… kan mij het schelen. Moeten ze zelf weten.

Waar ik me wel aan stoor zijn mensen die vinden dat iedereen gevaccineerd moet worden. Een aantal van hen dat hier actief is, is nogal hypocriet door de mening aan te hangen aangezien een deel van hen bepaalde service eist waar van zowel hij als dvp goed ziek kan worden. Ik heb m’n ogen niet in mijn zak en zie zo af en toe bij toeval nog wel eens wat en anders lullen sommige heren zichzelf voorbij en blijken ze buiten corona helemaal niet zo begaan met de gezondheid van anderen. Ik vind dat meten met twee maten. Want leg mij maar eens uit wat nu het verschil tussen een dvp en een ijsbeer is die zich niet willen laten vaccineren….. De eerste, daar kruipen ze maar wat graag boven op. De tweede word bijkant verrot gescholden en als paria weggezet, uitgekotst bijna omdat deze het sociaal wenselijke niet doet om persoonlijke redenen. Maar als het een kut heeft, en je mag er voor een paar tienen in, verstomd ineens alle kritiek. Chapeau helden…. jullie zijn echt goed man……:klo1:

Nulnulzeseneenhalf
20 juli 2021, 01:03

Hier snap ik iets niet helemaal. 1 van de redenen waarom sommigen geen vaccin willen is dat het in veel te korte tijd is ontwikkeld en niet genoeg getest, vooral de effecten op de lange termijn.
De medicijnen die nu ontwikkeld worden hebben datzelfde probleem. Ga je die dan wel nemen, gebruiken, in laten spuiten, proberen? Wil je daar dan wel proefpersoon zijn?
Daarnaast kan een ieder met een beetje verstand van gezondheid je vertellen dat voorkomen beter is dan genezen. En ja, een vaccinatie is een vorm om ervoor te zorgen dat je voorkomt dat je ziek wordt. Helaas geeft het geen 100% garantie, zoals bijna overal.
Bovendien, en ook dat kan een medisch onderlegd persoon je uitleggen, als je ooit ergens ziek van bent geweest en je hebt medicijnen daarvoor genomen, dan lijdt je algehele immuniteit daar onder. Als je in de toekomst weer eens ergens ziek van wordt is het mogelijk dat medicijnen dan minder goed werken.

stimpy3
20 juli 2021, 01:28
>"we weten de lange termijn effecten van het vaccin neit"

We weten de lange-termijn-effecten van corona ook niet. Voorzover het er nu naar uitziet gaat een niet te verwaarlozen deel van de mensen die corona hebben gehad daar langdurige (maanden tot jaren) last van hebben ('long covid'). Maar ja, da's natuurlijk, dus dan geeft het niet.

pietpotent44
20 juli 2021, 04:19
Piet impottent, indien ik het zo lees moet ik besluiten dat je even gevaarlijk bent dan de andere nonbelievers maar je kan het wat deftig omkleden
Vaccinaties verplichten, alsook Vaccinatieattest! Dat zou deket beslissen, of zijn er misschien bang van een spuitje? Sire er bestaan geen mannen meer.
Andere maatregelen: Onmiddellijk alle reizen naar Spanje en hun eilanden verbieden,en ja ik heb kennissen met een Spaanse buitenverblijf maar ook zij moeten maar wachten
Niemand zit immers op een derde lockdown in het najaar te wachten,behalve Netflix en gameverkopers

Als je werkelijk al mijn posts gelezen hebt, heb je er in elk geval bitter weinig van begrepen.
Jouw posts blinken uit in simplistisch denken, zonder enige diepgang, en bepaald niet belemmerd door enig gebrek aan kennis.

Maar dat maakt het ook wel weer vermakelijk om te lezen.
Dat iemand die inhoudelijk zo weinig weet, toch zo overtuigd is van zijn standpunten. En dat vooral zo breed mogelijk wil uitdragen. (Is Jean Marie al ingeschakeld voor de campagne ?)

pietpotent44
20 juli 2021, 04:26
>"we weten de lange termijn effecten van het vaccin neit"

We weten de lange-termijn-effecten van corona ook niet. Voorzover het er nu naar uitziet gaat een niet te verwaarlozen deel van de mensen die corona hebben gehad daar langdurige (maanden tot jaren) last van hebben ('long covid'). Maar ja, da's natuurlijk, dus dan geeft het niet.

Als er al zoiets als long covid bestaat, bestaat er ook long influenza, long pneumonia, etc. Maar daar hoor je nooit wat over.
Long covid is gewoon een verzamelnaam voor een hoop generieke klachten die ook bij heel veel andere (long)infecties voorkomen. Voornamelijk extreme vermoeidheid en fysiek ongemak. Of longschade, of lang blijven hoesten.
Veel van die klachten hebben ook mensen die een zware operatie hebben gehad, en op een IC gelegen hebben. Veel daarvan hebben daar nog maanden (tot zelfs een jaar) last van. Ook na vaccinaties kan dat gebeuren (en niet alleen bij corona vaccins).

Long covid is dan ook niet iets wat door dokters of wetenschappers gevonden is, maar door mensen die langdurig klachten hebben gehouden na een corona infectie. Veel mensen die corona hebben gehad, en daarna nog vaak klachten hebben, schrijven alles toe aan corona. Zonder te weten of de klachten ook echt daarvan zijn, of van iets anders, zoals een andere infectie of ziekte, of angst of stress.

Het is ook nogal voorbarig om te claimen dat mensen er jarenlang last van zullen hebben, want we zijn nog naar goed ruim 1 jaar onderweg in deze pandemie. Feit is wel dat het overgrote deel van geinfecteerden er binnen 1 of 2 weken vanaf is (zonder ernstige schade), en dat 98% van degenen die langer last hebben, na 3 maanden ook volledig hersteld zijn.

Maar long covid is natuurlijk wel een ideaal excuus/argument voor overheden, zeker in de vaccinatie campagne. Om ook jonge mensen en zelfs kinderen over streep te trekken zich te laten vaccineren. Om maar een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad te krijgen. Want onder mensen jonger dan 60 jaar is er geen oversterfte door covid, en worden maar heel weinig mensen ernstig ziek. Dan heb je dus een ander argument nodig: 'long covid'. Of het idiote argument dat je het vaccin voor een ander zou moeten nemen.

schoolmeester
20 juli 2021, 05:05
Het is maar net wat je horen of begrijpen wil......

Brad Clitt
20 juli 2021, 07:01
Lees net op 1Limburg dat er 257 meldingen zijn van overlijden ná vaccinatie, waarvan men over 73 gevallen nog in het duister tast.
Het gaat om cijfers tot medio april. Er zullen zeker gevallen bijzitten die al met één been in het graf stonden, maar dit is toch wel verdacht zeker als je de cijfers wereldwijd ziet.
Ik wacht nog even... :biggrin:

Zeus1
20 juli 2021, 09:26
Als je werkelijk al mijn posts gelezen hebt, heb je er in elk geval bitter weinig van begrepen.
Jouw posts blinken uit in simplistisch denken, zonder enige diepgang, en bepaald niet belemmerd door enig gebrek aan kennis.

Maar dat maakt het ook wel weer vermakelijk om te lezen.
Dat iemand die inhoudelijk zo weinig weet, toch zo overtuigd is van zijn standpunten. En dat vooral zo breed mogelijk wil uitdragen. (Is Jean Marie al ingeschakeld voor de campagne ?)

Typisch Pietpotent reactie dit: iedereen die een andere mening heeft denkt simplistisch en heeft geen kennis of ze hebben niks begrepen van jouw standpunten, zo ontzettend voorspelbaar wederom. Maar goed, van iemand die denkt dat hij inhoudelijk alles weet kun je niet anders verwachten.

WANDELAAR5
20 juli 2021, 10:20
Als er al zoiets als long covid bestaat, bestaat er ook long influenza, long pneumonia, etc. Maar daar hoor je nooit wat over.
Long covid is gewoon een verzamelnaam voor een hoop generieke klachten die ook bij heel veel andere (long)infecties voorkomen. Voornamelijk extreme vermoeidheid en fysiek ongemak. Of longschade, of lang blijven hoesten.
Veel van die klachten hebben ook mensen die een zware operatie hebben gehad, en op een IC gelegen hebben. Veel daarvan hebben daar nog maanden (tot zelfs een jaar) last van. Ook na vaccinaties kan dat gebeuren (en niet alleen bij corona vaccins).

Long covid is dan ook niet iets wat door dokters of wetenschappers gevonden is, maar door mensen die langdurig klachten hebben gehouden na een corona infectie. Veel mensen die corona hebben gehad, en daarna nog vaak klachten hebben, schrijven alles toe aan corona. Zonder te weten of de klachten ook echt daarvan zijn, of van iets anders, zoals een andere infectie of ziekte, of angst of stress.

Het is ook nogal voorbarig om te claimen dat mensen er jarenlang last van zullen hebben, want we zijn nog naar goed ruim 1 jaar onderweg in deze pandemie. Feit is wel dat het overgrote deel van geinfecteerden er binnen 1 of 2 weken vanaf is (zonder ernstige schade), en dat 98% van degenen die langer last hebben, na 3 maanden ook volledig hersteld zijn.

Piet, ik ben dit deels met jou eens. Zelfs als je op een willekeurig moment vraagt aan mensen die niet ziek zijn geweest of ze vermoeid zijn, dan zullen er een aantal ja zeggen. En gelukkig heb je het over “een hoop klachten”. Want niet alle klachten zijn toeval of trekken vanzelf weg. Zo heb ik hier al eens een onderzoek geplaatst waaruit bleek dat na Covid er een significant hogere kans is op hersenbloedingen en herseninfarcten. Ook de kans op depressies is wezenlijk groter na Covid. Ik denk dat je ook niet moet onderschatten wat voor trauma je krijgt als je dagenlang bijna stikt. De mensen die in het ziekenhuis belanden zijn echt stikbenauwd.

Daarnaast is uit autopsie gebleken dat Covid de longen deels echt vernietigd. Daar komt litteken weefsel voor in de plaats die geen zuurstof uit kan wisselen. Dus blijvend lagere longcapaciteit.

Uit autopsie blijkt dat Covid veel meer organen aantast dan alleen de longen. Laatst vertelde Levi op TV dat in het VK onderzoek werd gedaan naar Long Covid waar ook echt lichamelijke veranderingen werden gevonden.

Dus naast de gevallen die normaal ook voorkomen en misschien helemaal niet Covid gerelateerd zijn, zijn er ook mensen met ernstige blijvende klachten. Nu mijn vraag: heb jij al ergens een onderzoek gezien waarbij de voorbijgaande klachten gescheiden werden van de echte gevallen? Wat is het echte percentage van mensen met serieuze klachten?

deket
20 juli 2021, 11:17
@PP44
Wel gemakkelijk, wanneer er onzin staat op dit forum krijg ik een snapshot van die post.
Hoewel iemand ooit terecht zei,BS of P1,weet het niet meer dat zo een forum een nieuwe vorm van hoogleraar is ga ik mij degelijk wetenschappelijk informeren voor het slapen gaan met wetenschappelijk tijdschriften zoals Science en Nature. Raad je aan dat ook eens te doen opende Telegraaf
Simpele uitleg? Iedere bv politieker zou gecompliceerde thema's juist eenvoudig moeten uitleggen
Wat academische taal gebruiken is heus niet moeilijk hoor.
Wil mijn CV altijd naast de jouwe leggen. Of misschien ben je wel CEO van bv Unilever of Shell maar dat denk ik niet omdat die multinationals failliet zouden gaan

phoenix
20 juli 2021, 11:47
Dus naast de gevallen die normaal ook voorkomen en misschien helemaal niet Covid gerelateerd zijn, zijn er ook mensen met ernstige blijvende klachten. Nu mijn vraag: heb jij al ergens een onderzoek gezien waarbij de voorbijgaande klachten gescheiden werden van de echte gevallen? Wat is het echte percentage van mensen met serieuze klachten?[/QUOTE]

Wandelaar de afgelopen 20-30 jaar zijn het aantal kinderen met ademhalingsproblemen enorm toegenomen, weet je wat dat betekent? dat betekent dat je op ene zekere moment niets meer kunt, je stikt, je krijgt ademnood al op vroege leeftijd maar ook op latere leeftijd, weet je wel causaal verband er bestaat, echt meerdere malen wetenschappelijk aangetoond: LUCHTVERVUILING , binnen 2 jaar is er een vaccin voor covid, waar blijft de reductie van luchtvervuiling ????? dit is 1 voorbeeld van moderne gezondheidsproblemen, ik kan er zo nog tien noemen die door maatregelen veel minder worden:

1. roken, sigarettenindustrie blijft maar doorgaan,
2 bewerkt voedsel met name vlees en darmkanker, de veeteeltindustrie groeit nog steeds
3. suikerproducten de supermarkten liggen er vol van niemand die iets doet, sterker nog fruit wordt zwaarder belast en suikerproducten niet. gevolg diverse kankersoorten , diabetes
4. alcohol, het aantal mensen dat verslaafd raakt neemt toe, de gevolgen lever en darmkanker zijn bekend, trauma's van kinderen door dit soort verslaafden
5. alcohol heeft naar verslaving de nare gevolgen van vetophoping, men snack veel meer, gevolg veel meer hart en vaatziekten

conclusie: bewerkt voedsel, suikerrijk en veel vet, luchtvervuiling en veeteeltfabrieken zijn verantwoordelijk voor enorm volle ziekenhuizen, jaar in jaar uit, dat covid daar nog bijkomt is verschrikkelijk maar geen reden om zo gigaveel aandacht aan dat ene probleem te schenken. Luchtverontreiniging zorgt voor veel meer mensen die naar adem snakken.

Picasso 1
20 juli 2021, 12:10
Uit autopsie blijkt dat Covid veel meer organen aantast dan alleen de longen. Laatst vertelde Levi op TV dat in het VK onderzoek werd gedaan naar Long Covid waar ook echt lichamelijke veranderingen werden gevonden.

Covid wordt inmiddels beschouwd als een bloedvatziekte (vasculair) en niet als een ademhalingsziekte.
https://www.euronews.com/2021/05/06/covid-19-is-a-vascular-disease-not-a-respiratory-one-says-study

Verder..... https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de-slooptocht-van-het-coronavirus-in-het-lichaam-bijna-geen-orgaan-blijft-onberoerd~b1914afa/

35430
35431
35432

Player
20 juli 2021, 13:52
Er wordt mij nu het één en ander duidelijk. PP44 gaat helemaal niet naar SC's. Vandaar dat hij samen met nog een aantal andere veelschrijvers die nooit in een Club komen - laat staan een Duitse - tijd in overvloed heeft om hier zijn theorieën te ontplooien.

Willem2
20 juli 2021, 15:23
@Player
PP44 was onlangs wel in een club :cool: ;)

Nostredamus
20 juli 2021, 15:26
Vandaag naar Antalya in Munster geweest, geen enkel probleem en 0 controle. Vanaf morgen weer dezelfde maatregelen als 10 dagen terug. Ze zitten tenslotte ook op een tages incidenz van 13 op 100.000. Concreet beteken dit dus weer volledig gevaccineerd, herstelbewijs of testbewijs. Mondkapje op bij binnenkomst daarna zal het wel meevallen als je hem maar snel voor kan doen als er controle mocht komen.

Player
20 juli 2021, 15:29
PP44 was onlangs wel in een club :cool: ;)Dan ben ik blij voor hem, er is nog hoop op genezing.

Willem2
20 juli 2021, 15:45
Aantal positieve coronatests stabiliseert voorzichtig, reproductiegetal daalt flink

Virologen slaan opnieuw alarm over het coronavirus. De deltavariant is zó besmettelijk dat ook mensen die volledig gevaccineerd zijn het virus door kunnen geven. Amerikaanse onderzoekers hebben berekend dat het totale aantal coronadoden in India tien keer hoger ligt dan officieel is bekendgemaakt. Tussen de 3,4 en 4,7 miljoen Indiërs zouden mogelijk overleden zijn aan Covid-19. India zelf registreerde 415.000 sterfgevallen.
....

In de afgelopen week is het aantal gemelde personen met een positieve coronatest met 34% gestegen ten opzichte van de week ervoor. In de afgelopen dagen is een voorzichtige stabilisatie te zien van het aantal mensen met een positieve coronatest, meldt het RIVM.

De meeste positieve testen zijn net als voorgaande weken in de leeftijdsgroep van 18 t/m 24 jaar. In de afgelopen kalenderweek lieten bijna 464.000 mensen zich testen bij de GGD teststraten, dat is 23% meer dan in de week ervoor. Met uitzondering van de leeftijdsgroep 18-24 jaar werd in alle andere leeftijdscategorieën meer getest.

Het aantal nieuwe patiënten dat met COVID-19 in het ziekenhuis werd opgenomen is in de afgelopen week gestegen naar 205 opnames. Dat zijn 120 opnames meer dan een week eerder. Op de IC-afdelingen werden 31 nieuwe COVID-19 patiënten opgenomen, dat zijn 19 opnames meer dan een week eerder.

Het reproductiegetal van 5 juli, op basis van positieve coronatesten, is gedaald van 2,17 naar 1,75. Dat cijfer loopt wel ruim twee weken achter op de werkelijkheid. Als het reproductiegetal boven de 1 ligt, neemt het aantal mensen dat besmet raakt toe. Een reproductiegetal van 1,75 betekent dat 100 mensen die corona hebben, 175 andere mensen besmetten.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-aantal-positieve-coronatests-stabiliseert-voorzichtig-reproductiegetal-daalt-flink~a632857b/

Gelukkig wordt het de komende week nog warmer ;), anders zou je kunnen gaan denken dat het virus zich niet veel aantrekt van de temperatuur .

RIVM: ziet 'voorzichtige stabilisatie', maar ook verdubbeling ziekenhuisbezetting .... https://nos.nl/artikel/2390082-rivm-ziet-voorzichtige-stabilisatie-maar-ook-verdubbeling-ziekenhuisbezetting

Gelukkig allemaal berichten van MSM anders zou je nog bang worden....

NL Inzidenz : 415 https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/niederlande/
B Inzidenz : 88 https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/belgien/
D Inzidenz : 11

Willem2
20 juli 2021, 15:50
In Zwolle en Dalfsen kan je zo een coronaprik halen zonder afspraak ...
https://www.ggdijsselland.nl/over-de-ggd/nieuws/item/article/pilot-in-dalfsen-en-zwolle-coronavaccinatie-zonder-afspraak/

En in Zwolle kan je dollen ...

https://www.youtube.com/watch?v=W65YNDz00cI&ab_channel=PeterFidder

Willem2
20 juli 2021, 16:05
'Dansen met Janssen' zit er niet meer in, maar inwoners van Haarlem en omstreken kunnen vrijdagavond wel 'sjansen met Janssen'. De GGD combineert het vaccineren van mensen die het coronavaccin van Janssen willen dan met een datingevenement.

Vrijgezelle deelnemers hebben tijdens de wachttijd van een kwartier na de prik een korte blind date met elkaar. Voor de gelegenheid wordt de vaccinatielocatie in het Kennemer Sportcenter 'omgetoverd tot een romantische plek'.

,,Voor veel mensen zonder partner is de coronaperiode extra zwaar geweest", meldt de GGD. Tijdens het evenement kunnen mensen elkaar 'op een laagdrempelige en coronaveilige afstand ontmoeten'.

Anders dan bij het inmiddels verguisde 'dansen met Janssen' van coronaminister De Jonge moeten mensen zich bij het evenement in Haarlem namelijk wel gewoon aan de coronamaatregelen houden.

Ook als de vonk overslaat, is het de bedoeling dat mensen pas twee weken later een vervolgdate inplannen. Als er een vervolgdate komt, krijgt het stel van de GGD Kennemerland 'een presentje'.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-aantal-positieve-coronatests-stabiliseert-voorzichtig-reproductiegetal-daalt-flink~a632857b/

Ik moest toch plotseling aan een ijsbeer denken die lang op ons forum actief was ;)

Picasso 1
20 juli 2021, 17:02
Gelukkig allemaal berichten van MSM anders zou je nog bang worden....

NL Inzidenz : 415 https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/niederlande/
B Inzidenz : 88 https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/belgien/
D Inzidenz : 11

Sortering op landen met het hoogst aantal besmettingen en in de laatste kolom zie je het aantal corona sterfgevallen (cijfers van 'yesterday')

35433

Wat valt op:
1. UK, Spanje en Nederland behoren tot de landen met de hoogste besmettingsaantallen maar hebben tegelijkertijd maar een beperkt aantal sterfgevallen: resp. 19, 7 en 2
2. Indonesië, Rusland en Brazilie behoren tot de landen met de hoogste besmettingsaantallen en hebben tegelijkertijd ook een hoog aantal dagelijkse sterfgevallen: resp 1338, 719 en 615

Vaccinatie graad van deze landen:

Groep1:
UK: 54,2%
Spanje: 51,2%
Nederland: 42,9%

Groep 2:
Indonesië: 6,1%
Rusland: 14,3%
Brazilië: 16,1%

hasta la pasta
20 juli 2021, 17:33
Nog even en we moeten allemaal naar de teststraat als we en masse in contact willen komen met andere mensen:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/virologen-slaan-alarm-deltavariant-verspreidt-zich-ook-via-gevaccineerden~b800c3e1/

Virologen slaan alarm: deltavariant verspreidt zich ook via gevaccineerden

Opnieuw slaan virologen alarm over het coronavirus. De deltavariant is zó besmettelijk dat ook mensen die al volledig gevaccineerd zijn het virus kunnen doorgeven. Dat kan ‘majeure consequenties’ hebben voor het beleid, waarschuwen de wetenschappers.

Hoewel gevaccineerden die de deltavariant oplopen doorgaans niet zo ziek worden dat ze in het ziekenhuis belanden, kunnen ze het virus wel overdragen op anderen. Daarom zouden mensen die zijn gevaccineerd zich aan dezelfde spelregels moeten houden als niet-gevaccineerden: direct testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en na terugkomst van vakantie, en extra goed afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd.

‘De gedachte die we in het begin hadden, dat je na vaccinatie het virus niet meer overdraagt, blijkt voor de deltavariant toch niet helemaal op te gaan’, zegt klinisch viroloog Matthijs Welkers (Amsterdam UMC). ‘Wij zien zelfs mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, daarna twee keer zijn gevaccineerd en nu tóch weer positief testen.’
Zorgmedewerkers positief

De laatste weken worden de Nederlandse ziekenhuizen opgeschrikt door een forse toename van het aantal volledig gevaccineerde medewerkers dat alsnog positief blijkt. In Amsterdam gaat het om ‘tientallen’ medewerkers, bij het LUMC is van alle positief geteste medewerkers 85 procent volledig gevaccineerd, bij het Radboud UMC turfde men onlangs 34 gevallen.

Het is vooral het ‘megahoge’ aantal virusdeeltjes dat daarbij opvalt, vertelt arts-microbioloog Heiman Wertheim (Radboud UMC), die toevallig net zelf positief testte. ‘We dachten echt: wat is dit nou? Als je dit doortrekt naar de rest van de maatschappij, heb je best een groot probleem.’

Gevaccineerden die het virus oplopen, hebben in de regel immers zelf maar weinig klachten. ‘Ik denk dat je een aanzienlijke groep gevaccineerden hebt die er gewoon mee doorloopt’, zegt Wertheim. ‘Dat had ik waarschijnlijk zelf ook gedaan, als ik mezelf niet toevallig had getest. Je denkt ergens toch: ik ben gevaccineerd, ik ben nu oké. Maar je kunt het virus nog steeds doorgeven.’
Onder de voet

Wat er vermoedelijk gebeurt, is dat het virus de afweer deels onder de voet loopt. Wie geïnfecteerd raakt met de deltavariant, maakt tot wel duizend keer zoveel virusdeeltjes aan als bij de oorspronkelijke variant, blijkt uit een net verschenen analyse. ‘Aan het begin van de infectie is dat waarschijnlijk zo veel dat je antistoffen het niet kunnen bijbenen’, zegt Welkers. ‘Het virus breekt vanwege zijn grote aantallen als het ware door de verdediging heen.’

Bovendien hebben antistoffen van gevaccineerden zo’n acht keer minder goed vat op de uitsteeksels van de deltavariant dan op die van het oorspronkelijke virus, blijkt uit onlangs gepubliceerde Britse laboratoriumproeven. Dat maakt de zaak er niet beter op.

Dat gevaccineerden desondanks zelden op de ic belanden of overlijden, komt door iets anders. Waarschijnlijk loopt ook de deltavariant na de beginfase van de besmetting aan tegen de T-cellen, de verdedigingslinie die aangetaste cellen opruimt en de ontsteking in bedwang houdt. Zo blijft de ziekte beperkt.

Het viel te verwachten dat sommige gevaccineerden toch weer besmet raken, zegt viroloog Marion Koopmans (Erasmus MC) desgevraagd, vaccins beschermen immers niet volledig. ‘Maar bij de deltavariant is dat verhaal toch nog wat scherper.’

Ook Koopmans wil liefst af van de voorkeurspositie van gevaccineerden. ‘Eigenlijk zou je in deze fase, als het te organiseren zou zijn, iedereen zo veel mogelijk willen testen, om zicht te houden op het virus. In elk geval is het verstandig om je te laten testen als je terugkomt van vakantie of bij lichte klachten, ook als je volledig bent gevaccineerd.’

In andere landen begint dat besef eveneens in te dalen. Zo maakte Israël, waar men de bevolking inentte met het Pfizer-vaccin, vrijdag bekend dat er in dat land al meer dan duizend volledig ingeënte mensen toch weer besmet zijn geraakt met de deltavariant. En in India ontdekten wetenschappers dat zorgmedewerkers die waren ingeënt met AstraZeneca vaak toch nog besmet raakten met de deltavariant. ‘De waarschuwing die hiervan uitgaat is dat vaccinatie weliswaar heel belangrijk is, maar niet het enige is wat er nodig is om de transmissie tegen te gaan’, zegt Koopmans.

De ontdekking van de infecties is een vreemde echo van een jaar geleden. Toen corona nog nieuw was, ontdekte men ook dat het virus zich onder de radar verspreidde door snotterende zorgmedewerkers te testen. Veel van hen bleken geen gewone verkoudheid maar het coronavirus onder de leden te hebben: bewijs dat het virus zich verspreidt via mensen die zich niet erg ziek voelen.

Veel van de ziekenhuismedewerkers die nu positief testen, zijn jonge mensen die het virus hebben opgelopen op feestjes, in de horeca of bij het uitgaan. ‘Net als elders in de samenleving’, zegt Welkers. ‘Ook onze zorgmedewerkers hebben gedacht: we kunnen weer veilig stappen. Die delta-golf heeft ook ons toch enigszins verrast.’

Deze week worden de uitkomsten verwacht van enkele studies naar de besmettelijkheid deltavariant in de praktijk. ‘Iedereen zit hier met enige bezorgdheid naar te kijken’, signaleert Wertheim. ‘Met de eerdere varianten zou dit waarschijnlijk in mindere mate zijn gebeurd. De deltavariant weet dit toch heel slim te doen.’

Willem2
20 juli 2021, 17:35
Nog even en we moeten allemaal naar de teststraat als we in contact komen met andere mensen:

Nee, alleen maar mensen die pasta (h)eten :biggrin: ;)

hasta la pasta
20 juli 2021, 17:38
Die niet. Die zijn net zo gevrijwaard van het virus als Volendammers die vis eten.