Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19
Jack42
5 oktober 2021, 13:04
Om keer op keer spuit te moeten gaan halen “enkel” omdat een paar experts dat zo graag zien is aan mij niet besteed vooralsnog .
Dat is mijn in vrijheid gemaakte keuze , die/dat hoef niemand te respecteren , interesseert me totaal niets .
Vooralsnog? Vooralsnog? Jij mag nooit meer een vaccin krijgen!!
Jij weet het toch veel beter dan de experts.
Dus als het duidelijk is dat je helemaal fout zat en je er achter bent gekomen dat je geen expert bent zou je op hangende pootjes toch een vaccin gaan halen.
Het heeft niks meer van doen met een keuze in vrijheid maken maar veel meer met ikke ikke en de rest kan stikken en ik weet alles beter mentaliteit.
deket
5 oktober 2021, 13:07
Btw ,indien je mijn posten niet kan slaken bestaat er een negeerknop of heb je daar ook een gefundeerde mening voor
Volgens mij geloofden je voorouders nog lang dat de aarde plat is. Zulks moet in de genen zitten. Tip lees eens echt wetenschappelijk werk ipv de Telegraaf. Bv Science en Nature
Big30
5 oktober 2021, 17:31
Kritiek op elkaar moet kunnen, als je de grenzen van het onbetamelijke en ongepaste niet overschrijdt. Er zijn dus wel degelijk grenzen. Omdat die overschreden zijn een aantal berichten weggehaald.
Oja, 1 ongepast zinnetje of scheldwoord is dan voldoende het hele bericht weg te halen.
Toetebel
5 oktober 2021, 20:07
Wil er dus geen tijd meer insteken maar toch reageren op deze laatste humoristische post dievan mening(nou ja)dat een gevaarlijke idioot zoal PP44 respect zou verdienen
Het zijn jullie antivaxers juist die elkaar nablaten zoals schapen en zonder wetenschappelijke indicatie tenzij je het spook FB als wetenchappelijk werk zou beschouwen
Ik word moe van dat debiel gedrag en ik verdenk PP44 juist dat hij geniet van de aandacht en de bijhorende beledigingen
Dus ga ik er niet meer op in,,,fuck,nu doe ik het tch wel weer
Foei, Deket. Zie de gedragsregels in post 14253 van Big30.:)
WANDELAAR5
5 oktober 2021, 20:27
Goh, is er iets van jou verwijderd? Ik zou het bijna denken nu je zo meent te moeten stoken :).
WANDELAAR5
6 oktober 2021, 14:25
https://www.ft.com/content/d88457da-6bbc-4f07-82a6-4738aa845492
BioNTech chief predicts need for updated Covid vaccines next year
The chief executive of the biotechnology group behind the first Covid-19 vaccine has said a new formulation is likely to be needed by the middle of next year to protect against the virus as it mutates.
“This year [a different vaccine] is completely unneeded. But by mid next year, it could be a different situation,” he predicted.
Sahin said the Covid-19 variants currently in circulation, particularly the Delta strain, were more contagious but not different enough to undermine the effectiveness of current vaccines.
Booster shots seem able to tackle the main variants, Sahin said. But the virus will eventually develop mutations that can escape the immune response bestowed by the vaccine, he said, necessitating a “tailored” version to specifically target the new strain.
“This virus will stay, and the virus will further adapt,” he said. “We have no reason to assume that the next generation virus will be easier to handle for the immune system than the existing generation.
Kijk dat zie ik nu graag. Een farmaceut die zegt dat er niet onmiddellijk iets nieuws nodig is wat zorgt voor extra omzet.
RobOpzoek
6 oktober 2021, 14:42
Het is maar wat je er in leest.
Ik lees dat een farmaceut zegt dat in 2023 er zeker weer een prikje nodig is. Hebben ze een jaartje om dat te ontwikkelen. Aangezien ze de winst van dit jaar niet eens belegd krijgen misschien wel een goed idee, zo een jaartje sabbatical. Maar dat is het niet, want de helft van de wereld moeten ze nog prikken met hun huidige vaccin. Dus eerst deze bestaande cash cow uitmelken in 2022, daarna weer een nieuwe melkkoe opzetten.
WANDELAAR5
6 oktober 2021, 14:51
Dat “zeker” lees ik nergens. “it could be different” lees ik wel.
Willem2
6 oktober 2021, 20:08
Organisatie Miss World vroeg niet naar vaccins: ‘Wisten niet dat het een probleem zou zijn’
De organisatie van Miss World Nederland heeft deelnemers niet gevraagd of zij gevaccineerd waren tegen het coronavirus. ,,We wisten ook niet van tevoren dat het wel of niet vaccineren een probleem zou zijn’’, zegt ceo Katja Maes. Dilay Willemstein gaf gisteren haar kroontje terug, omdat zij weigert een prik te halen.
.... https://www.ad.nl/show/organisatie-miss-world-vroeg-niet-naar-vaccins-wisten-niet-dat-het-een-probleem-zou-zijn~a32c5dda/
Als je op jonge leeftijd je haren blondeerd dan beinvloed dat kennelijk ook je intelligentie :rolleyes:
Willem2
6 oktober 2021, 23:14
De Duitse minister van Volksgezondheid, Jens Spahn, dringt er bij zijn landgenoten op aan om dit jaar de griepprik te halen. Spahn hoopt daarmee een piek aan ziekenhuisopnamen te midden van de huidige coronapandemie te voorkomen. Vooral mensen met een zwakkere gezondheid zouden zich volgens de minister moeten laten inenten. Duitsland heeft dit jaar 27 miljoen doses influenzavaccin besteld, zegt hij.
Gezondheidsexperts zeggen dat de vaccins tegen de griep en het coronavirus tegelijkertijd toegediend kunnen worden. Duitsland scoort laag ten opzichte van andere Westerse landen als het op griepvaccinatie aankomt, maar ook qua coronaprikken ligt het land achter op andere Europese landen. Officiële cijfers tonen aan dat 65 procent van de Duitsers volledig is ingeënt. De overheid mikt op 75 procent.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-duitsland-raadt-bevolking-griepprik-aan-pfizer-gaat-complete-braziliaanse-stad-inenten~ac0e23c7/
WANDELAAR5
7 oktober 2021, 08:03
Duitsland heeft zijn Corona strategie alweer op orde voor het najaar en winter.
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Downloads/Vorbereitung-Herbst-Winter-Aktualisierung.pdf?__blob=publicationFile
Een routekaart waar ze zich wel aan gaan houden:
35789
En doelstellingen:
- zo min mogelijk zware ziekte (acuut Covid)
- Preventie tegen LongCOVID
- voldoende capaciteit zorg
- dus: laag aantal besmettingen
(kuddeimmuniteit uitdrukkelijk geen doel)
kempie
7 oktober 2021, 08:07
Maar zie dat de grens wel iets is verhoogd naar 100 ipv 50 goed want pcr test is net weer weg en het begint weer langzaam te stijgen (hie in NL iig). Die zou anders snel weer terug zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
WANDELAAR5
7 oktober 2021, 08:15
Klopt Kempie. Door de vaccinatie is de druk op de gezondheidszorg al afgenomen. Daarom kan de Inzidenz omhoog. Als er nog meer mensen gevaccineerd zijn, wellicht nog verder.
WANDELAAR5
7 oktober 2021, 08:20
Gevaccineerden blijken in de praktijk toch duidelijk minder Covid door te geven, dan de gemeten hoge virusuitstoot bij delta lijkt te suggereren:
35790
Rechts de situatie bij delta, links bij de alfa variant. De rode lijn is voor Astra Zeneca, de blauwe lijn voor Pfizer.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.28.21264260v1
WANDELAAR5
7 oktober 2021, 10:37
Bloed met antistoffen geven aan Covid patiënten in het ziekenhuis blijkt helaas niet te helpen:
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2784914?guestAccessKey=5ebee9e7-958b-4bd8-aca6-1822bb06abf4&utm_source=jps&utm_medium=email&utm_campaign=author_alert-jamanetwork&utm_content=author-author_engagement&utm_term=1m
bocariver
7 oktober 2021, 11:09
The german plan for this winter is already written.
They will never be without alert because incidence rate is 67 and it is growing...
There is no reason to change because of winter conditions and the fact that only 65 % of German are vaccinated. More serious in this 35 % , there is some fragile persons.Same situation in Netherland.
Only country without problems this winter: Italy, Spain, Portugal and France with less than 50 rate and still falling on every indicators. Why? Weather conditions, more than 75 % vaccinated, sanitary pass.
Anyway, in France, there is debate on lighteneted measures about control of epidemy today.
Willem2
8 oktober 2021, 22:41
Het coronavirus lijkt zich sneller te verspreiden. Het reproductiegetal zit op het moment voo rhet eerst sinds augustus weer boven de 1. Ook het aantal nieuwe besmettingen en het aantal nieuwe coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen stijgen.
Het coronavirus begint zich sneller te verspreiden, en daarom is het zogeheten reproductiegetal voor het eerst in weken gestegen tot boven de 1. Het aantal positieve tests loopt dan op en dat is de laatste paar dagen ook te zien.
Het reproductiegetal staat vrijdag op 1,02. Dat betekent dat honderd mensen met corona onder de leden gemiddeld 102 anderen besmetten. Bij elke stap loopt het aantal nieuwe dragers op. In het begin gaat dit langzaam, maar het kan vervolgens snel toenemen.
Het reproductiegetal wordt elke dinsdag en vrijdag vastgesteld. Het gaat wel over de situatie van zo'n twee weken eerder. Nieuwere cijfers zijn namelijk nog niet betrouwbaar genoeg. Het cijfer van 1,02 van vrijdag beschrijft de situatie op 23 september. Op 29 augustus stond het getal voor het laatst boven de 1.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-reproductiegetal-weer-boven-de-1-ook-aantal-besmettingen-en-patienten-stijgt~ac0e23c7/
pietpotent44
9 oktober 2021, 04:51
8 oktober 2021
Het coronavirus lijkt zich sneller te verspreiden.
Ook het aantal nieuwe besmettingen en het aantal nieuwe coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen stijgen.
https://www.ad.nl/binnenland/live-reproductiegetal-weer-boven-de-1-ook-aantal-besmettingen-en-patienten-stijgt~ac0e23c7/
Je vergeet dat het nu wel begin september is en de stijging toch wel moet inzetten maar de cijfers zijn vergelijkbaar met Je zou verwachten dat de cijfers deze week hoger hadden moeten zijn.
Het is begin september maar ik zie nog geen beginnend seizoens effect.
7 september 2021
Het najaar begint op 22 september. Dat duurt nog ruim 2 weken. Eind september / begin oktober ergens zal het weer beginnen te stijgen.
En opnieuw is de 'pseudowetenschappelijke onzin' uitgekomen.
De coronapas zal ook na 1 november gewoon doorgaan.
Want dan zijn de cijfers nog slechter, en is dat natuurlijk een mooi excuus om nog langer door te gaan.
Al die boa's zijn natuurlijk ook niet voor niks opgeleid.
(momenteel test 0,1% positief bij Testen voor Toegang, afgelopen week 338 op 330.000 testen, wat neerkomt op ergens tussen de 50.000 en 100.000 euro kosten voor elke gevonden geinfecteerde persoon :rolleyes:)
Ik ben bang dat het mogelijk pas in het voorjaar van 2022 weer echt normaal wordt.
bertje600
9 oktober 2021, 10:11
Piet,
Je schrijft zoveel onzin dat je potentie eronder kan gaan lijden.
Jack42
9 oktober 2021, 11:15
(momenteel test 0,1% positief bij Testen voor Toegang, afgelopen week 338 op 330.000 testen, wat neerkomt op ergens tussen de 50.000 en 100.000 euro kosten voor elke gevonden geinfecteerde persoon :rolleyes:)
Tja de ongelovigen en betweters (dus ook jij Piet) zijn de schuldigen van deze hoge kosten. Als je gevaccineerd bent hoef je immers geen test te doen.
Ik ben bang dat het mogelijk pas in het voorjaar van 2022 weer echt normaal wordt.
Oke je gaat op 08 maart 2022 een vaccinatie halen!! Waarom dan pas?
pietpotent44
9 oktober 2021, 12:04
Tja de ongelovigen en betweters (dus ook jij Piet) zijn de schuldigen van deze hoge kosten. Als je gevaccineerd bent hoef je immers geen test te doen.
Oke je gaat op 08 maart 2022 een vaccinatie halen!! Waarom dan pas?
Even kijken, Nederland heeft in totaal ergens tussen de 50 en 100 miljoen vaccins ingekocht. Vermenigvuldigd met 15 a 20 euro per stuk. Dat zal ruim 1 miljard euro zijn.
En dat zijn alleen nog maar de vaccins zelf. Daar bovenop komen natuurlijk nog de kosten voor personeel, gebouwen, administratie, etc.
Voorjaar 2022 begint op 20 maart 2022. Niet 8 maart. Wie zegt dat ik dan een vaccin ga halen.
Jack42
9 oktober 2021, 12:56
Even kijken, Nederland heeft in totaal ergens tussen de 50 en 100 miljoen vaccins ingekocht. Vermenigvuldigd met 15 a 20 euro per stuk. Dat zal ruim 1 miljard euro zijn.
En dat zijn alleen nog maar de vaccins zelf. Daar bovenop komen natuurlijk nog de kosten voor personeel, gebouwen, administratie, etc.
Voorjaar 2022 begint op 20 maart 2022. Niet 8 maart. Wie zegt dat ik dan een vaccin ga halen.
Piet het ging over de hoge kosten van testen niet over vaccineren. Een Ferrari kost ook veel geld......
Vaccineren kost veel geld maar dat is wel effectief en dat testen, piet testen hé, is in principe geld weggooien omdat ongelovigen en betweters zich niet willen laten vaccineren en om hen toch de gelegenheid te geven om leuke dingen te doen. Dus afschaffen dat gratis testen net zoals in Duitsland!!
Het najaar begint op 22 september
Oke het voorjaar begint dus weer 2 dagen eerder, 20 maart 2022. Verder geen probleem hoor dus je gaat 6 maart 2022 je 2e vaccin halen.
Waarom?
Daarom dus.
Ik ga er vanuit dat alleen na vaccinatie het leven weer normaal wordt.
Snap je het nu wel?
pietpotent44
9 oktober 2021, 13:03
Daarom dus.
Ik ga er vanuit dat alleen na vaccinatie het leven weer normaal wordt.
Snap je het nu wel?
Nee, dit gaat allemaal ver boven mijn pet Jack :rolleyes:.
Jack42
9 oktober 2021, 13:20
Nee, dit gaat allemaal ver boven mijn pet Jack.
Dan ga maar eens heel gauw vaccinaties halen. Hoe eerder hoe beter!!
hasta la pasta
9 oktober 2021, 13:39
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/staphorst-meldt-ruim-tien-keer-meer-besmettingen-dan-de-rest-van-nederland~b5281835/
De cijfers bij het nieuws van vrijdag: ruim tweeduizend gemelde besmettingen per dag in Nederland, en de toename gaat steeds sneller. Vrijwel overal is een stijging zichtbaar, maar op de Nederlandse coronakaart kleurt de Biblebelt opvallend donker.
Vrijwel overal in Nederland stijgen de besmettingscijfers, er zijn deze week 24 procent meer besmettingen gemeld dan een week eerder. Dagelijks testen ruim tweeduizend Nederlanders positief. Veel van de gemeenten met relatief de meeste meldingen liggen in de zogeheten Biblebelt. Staphorst spant hierbij de kroon. Het aantal gemelde besmettingen is daar deze week omgerekend naar inwonertal ruim tien keer hoger dan het Nederlandse gemiddelde. Met 173 positieve testen in een week tijd kreeg ruim een op de honderd inwoners van Staphorst een positieve uitslag. Ook gemeenten als Neder-Betuwe, Woudenberg, Elburg en Scherpenzeel kampen met hoge besmettingscijfers. Waar eerdere coronagolven uitbraken in het zuiden van het land of in de grote steden, lijkt de Biblebelt een nieuwe coronabrandhaard te worden. De vaccinatiegraad in Staphorst is op Urk na de laagste van het land. Van de volwassen inwoners is 56 procent volledig gevaccineerd, het Nederlands gemiddelde is 83 procent. Burgemeester Jan ten Kate laat aan de regionale krant De Stentor weten zelf gevaccineerd te zijn, maar geen oproep te zullen doen aan de inwoners. Zijn collega uit Nunspeet deed dit eerder wel. Volgens Ten Kate moet iedereen daarin zijn eigen afweging maken.
pietpotent44
9 oktober 2021, 14:32
De vaccinatiegraad in Staphorst is op Urk na de laagste van het land. Van de volwassen inwoners is 56 procent volledig gevaccineerd, het Nederlands gemiddelde is 83 procent. Burgemeester Jan ten Kate laat aan de regionale krant De Stentor weten zelf gevaccineerd te zijn, maar geen oproep te zullen doen aan de inwoners. Zijn collega uit Nunspeet deed dit eerder wel. Volgens Ten Kate moet iedereen daarin zijn eigen afweging maken.
35792
hasta la pasta
9 oktober 2021, 15:31
Een maand geleden is de teststraat hier gesloten, omdat er geen animo is om te testen. Er gebeuren in dit dorp wel meer vreemde dingen.
pietpotent44
11 oktober 2021, 09:39
Experts overwegen dit jaar ook kinderen griepprik te geven
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/experts-overwegen-dit-jaar-ook-kinderen-griepprik-te-geven/ar-AAPlXvw
Compleet van de pot af gerukt.
Willem2
11 oktober 2021, 16:50
Telegram-kanalen complotdenkers gesloten om bedreigingen tegen bestuurders
Twee chatkanalen op de app Telegram zijn in opdracht van het Openbaar Ministerie gesloten. Gebruikers van de kanalen Bataafse Republiek en Bataafs Nieuws deelden er bedreigingen en opruiingen tegen bestuurders.
.... https://www.ad.nl/binnenland/telegram-kanalen-complotdenkers-gesloten-om-bedreigingen-tegen-bestuurders~ac1fe23f/
https://nos.nl/artikel/2401241-openbaar-ministerie-blokkeert-telegram-groepen-van-complotdenkers
Magic-G
11 oktober 2021, 18:13
Experts overwegen dit jaar ook kinderen griepprik te geven
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/experts-overwegen-dit-jaar-ook-kinderen-griepprik-te-geven/ar-AAPlXvw
Compleet van de pot af gerukt.
Inderdaad , compleet van de gekken….
Maar goed ze hebben dan ook hun best gedaan om de angst er goed in te heien met de hel en verdoemenis politiek wbt Corona , dus doen ze er nu een schepje bovenop . Geheid dat een ieder die zich vol heeft laten douwen met het Corona vaccin zich geen raad weet om de kindjes nu te slachtofferen , onder het mom van “de kinderen voor Opa en Oma” . Opa en Oma nemen de prik zelf niet is gebleken de laatste tientallen jaren , dus dan de kinderen maar om Opa en Oma zgn te beschermen . De wereld op z’n kop …..
Brad Clitt
11 oktober 2021, 18:15
Gaat voorlopig niet door hoor ik net op het Journaal.
Trouwens, vroeger hoorde je nooit dat je de griepprik voor anderen moest halen...
Siberische tijger
11 oktober 2021, 18:27
Gaat voorlopig niet door hoor ik net op het Journaal.
Trouwens, vroeger hoorde je nooit dat je de griepprik voor anderen moest halen...
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/staatssecretaris-vooralsnog-gaan-we-kinderen-geen-griepprik-geven/ar-AAPnolU?ocid=msedgntp
"We hebben onlangs nog een advies hierover gevraagd aan de experts. Toen werd geadviseerd om dat niet te doen. Dat advies is nog geen twee maanden oud."
Eddy_V
12 oktober 2021, 01:00
Dan heb je óf nooit goed opgelet/geluisterd óf je hebt je nog nooit beziggehouden met Nederlandse zorgorganisaties.
De griepprik kost voor personen die niet tot de doelgroep behoren ca 20-25 euro (hangt van de huisarts en zijn zwarte boekje af).
De doelgroep bestaat niet uit louter kwetsbaren of ouderen. Ook personen die in de gezondheidszorg werken of deze regelmatig beroepshalve bezoeken komen in aanmerking voor de gratis griepprik. Enerzijds om zelf beschermd te zijn in omgevingen waar het risico op besmettingen hoger is, anderzijds om de risico te verkleinen om de primaire doelgroep “kwetsbaren” te besmetten.
En dat zou precies de reden kunnen zijn waarom in UK al meerdere jaren kinderen gevaccineerd worden die in aanraking komen met “kwetsbaren”.
Lijkt mij in Nederland minder zinvol vanwege de hogere vaccinatiegraad onder kwetsbaren en ouderen tov UK. En of het in UK zo effectief is kan je je ook afvragen aangezien ook daar vooral de lagere sociale klassen niet gevaccineerd zijn en dan zullen de kinderen bij gebrek aan informatie ook minder in staat zijn om een weloverwogen keuze te maken.
pietpotent44
12 oktober 2021, 08:11
Dan heb je óf nooit goed opgelet/geluisterd óf je hebt je nog nooit beziggehouden met Nederlandse zorgorganisaties.
De doelgroep bestaat niet uit louter kwetsbaren of ouderen. Ook personen die in de gezondheidszorg werken of deze regelmatig beroepshalve bezoeken komen in aanmerking voor de gratis griepprik. Enerzijds om zelf beschermd te zijn in omgevingen waar het risico op besmettingen hoger is, anderzijds om de risico te verkleinen om de primaire doelgroep “kwetsbaren” te besmetten.
Toch nemen maar weinig verpleegkundigen (en verzorgers) in Nederland de griepprik.
Percentages verschillen een beetje per bron en per jaar, maar liggen allemaal ergens tussen de 5 en 35 procent.
De grote meerderheid doet het dus niet. Maar daar is nog nooit grote onrust over ontstaan.
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/griepprik-nee-liever-niet-zegt-grootste-deel-zorgpersoneel/
https://kennisinzicht.umcg.nl/Paginas/Griepprik-voor-ziekenhuispersoneel-beschermt-pati%C3%ABnten.aspx
https://www.trouw.nl/nieuws/alle-medewerkers-in-het-ziekenhuis-een-griepprik-gaat-dat-lukken~b37231b2/
https://www.venvn.nl/afdelingen/kinderverpleegkunde/nieuws/personeel-ziekenhuizen-haalt-opnieuw-vaker-griepprik/
Van alle mensen die in Nederland de uitnodiging voor de griepprik krijgen (en dat zijn dus alleen de 60-plussers en risicogroepen) gaat ongeveer de helft die ook echt halen.
In 2019 was dat 53% en 2020 54%.
En die groep is amper 20% van de hele bevolking die jaarlijks de griepprik haalt.
Ook daarover hebben mensen zich nooit druk gemaakt.
https://nos.nl/artikel/2400306-aantal-griepvaccinaties-vorig-jaar-gestegen
Big30
12 oktober 2021, 08:27
Brits rapport: Duizenden onnodige sterfgevallen, omdat regering te lang wachtte met lockdown
De Britse regering heeft te lang gewacht met het opleggen van een lockdown in de begindagen van de coronapandemie. Daardoor miste ze een kans om de ziekte in een vroeg stadium in te dammen wat leidde tot duizenden onnodige sterfgevallen. Dat is de vernietigende conclusie van een parlementair rapport dat dinsdag verschijnt.
https://www.ad.nl/buitenland/brits-rapport-duizenden-onnodige-sterfgevallen-omdat-regering-te-lang-wachtte-met-lockdown~ad5c0b6e/
Extreem schokkend.
WANDELAAR5
12 oktober 2021, 08:31
https://www.ad.nl/buitenland/brits-rapport-duizenden-onnodige-sterfgevallen-omdat-regering-te-lang-wachtte-met-lockdown~ad5c0b6e/
Extreem schokkend.
Ja, maar ook al lang bekend. Daar hebben ze lang over gedaan om dat rapport te schrijven. Ik herinner me o.a. dat ze nog een EK of WK boksen in Londen organiseerden toen het vasteland van Europa al in een lockdown zat. In het begin vond Boris Johnson het maar onzin; totdat hij het zelf kreeg natuurlijk.
Toetebel
12 oktober 2021, 11:46
Beter laat dan nooit, maar Nederland begint eindelijk met aandacht voor de luchtkwaliteit:
https://www.youtube.com/watch?v=d9zGrP7T5Co&ab_channel=BlueCanary
Aangezien de meeste besmettingen thuis gebeuren, zou het goed zijn om thuis ook zo'n meter te hebben. En een luchtbevochtiger in de koude/droge maanden zou ook goed helpen.
Willem2
12 oktober 2021, 11:57
@Toetebel
Jij hebt toch niet aandelen in zo´n metertje hé ;)
Willem2
12 oktober 2021, 11:59
Mehr Geimpfte auf Intensivstationen
Der Anteil der geimpften Corona-Patienten auf Intensivstationen ist laut einem Medienbericht angestiegen. Wie die Zeitungen der Funke-Mediengruppe heute berichteten, waren von den 1.186 Corona-Patienten, die in Deutschland Mitte August bis Anfang September "intensivmedizinisch versorgt" werden mussten, 119 gegen das Virus geimpft. Dies entspricht einer Quote von rund zehn Prozent. Im Zeitraum von Anfang Februar bis Anfang September liegt der Anteil der geimpften Corona-Patienten auf deutschen Intensivstationen bei 1,84 Prozent.
Die Zeitungen berufen sich dabei auf eine Antwort des Bundesgesundheitsministeriums auf eine Anfrage der Linksfraktion im Bundestag. Die Daten stammen vom Robert Koch-Institut (RKI). Das RKI erklärte dem Bericht zufolge: "Dass im Laufe der Zeit mehr Impfdurchbrüche verzeichnet werden, ist erwartbar, da generell immer mehr Menschen geimpft sind und sich SARS-CoV-2 derzeit wieder vermehrt ausbreitet. Dadurch steigt die Wahrscheinlichkeit, als vollständig geimpfte Person mit dem Virus in Kontakt zu kommen."
"Fakt ist, dass Impfungen schützen und ein fehlender Impfschutz der Hauptgrund ist, warum Personen mit einer Covid-19-Infektion intensivmedizinisch behandelt werden müssen", teilte das Gesundheitsministerium demnach mit. Auch der Präsident der Vereinigung der Intensiv- und Notfallmediziner (DIVI), Gernot Marx, sagte den Funke-Zeitungen: "Die Patientinnen und Patienten mit schweren und tödlichen Corona-Verläufen sind in fast allen Fällen ungeimpft."
... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
als je alleen het bovenste leest kom je tot een verkeerde conclusie ...
bocariver
12 oktober 2021, 18:25
Ja, maar ook al lang bekend. Daar hebben ze lang over gedaan om dat rapport te schrijven. Ik herinner me o.a. dat ze nog een EK of WK boksen in Londen organiseerden toen het vasteland van Europa al in een lockdown zat. In het begin vond Boris Johnson het maar onzin; totdat hij het zelf kreeg natuurlijk.
In fact, They reproached to Boris Johnson his policies about Covid in 2020 between April and November. I remind you that euro 20 was in 21 with everybody vaccinated and boxing championship was in december 2020 without big incidency between first and second waves.
Willem2
12 oktober 2021, 20:15
https://nos.nl/video/2401405-bekijk-hier-de-hele-verklaring-van-sigrid-kaag
De politierechter in Den Haag heeft een man die D66-leider Sigrid Kaag en demissionair minister Hugo de Jonge via Facebook bedreigde, veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf maanden waarvan twee maanden voorwaardelijk. De rechter rekent het de man zwaar aan dat hij heeft bijgedragen aan een klimaat van angst en onveiligheid in de Nederlandse samenleving.
D66-leider Kaag was bij de zitting aanwezig en maakte gebruik van haar spreekrecht. Het gebeurt zelden bij bedreigingszaken dat slachtoffers zich laten horen. Kaag had een duidelijke reden. "Ik voel de verantwoordelijkheid om een bijdrage te leveren aan het doorbreken van het patroon waarin intimidatie en bedreiging aan het adres van publieke personen stilzwijgend geaccepteerd blijken te zijn."
... https://nos.nl/artikel/2401395-bedreiger-kaag-beschaamd-na-indringend-betoog-d66-leider-in-rechtbank
WANDELAAR5
12 oktober 2021, 20:43
In fact, They reproached to Boris Johnson his policies about Covid in 2020 between April and November. I remind you that euro 20 was in 21 with everybody vaccinated and boxing championship was in december 2020 without big incidency between first and second waves.
Klopt, even opgezocht. Het was het Europese Olympische kwalificatie toernooi in Londen. 6 Nederlandse boksers waaronder Nouchka Fontijn. Zonder enige restrictie, zelfs geen mondkapje.
Op 19 maart zei Boris Johnson nog dat ze de pandemie in 12 weken onder controle zouden hebben, op 26 maart ging het VK in lockdown.
In Nederland gingen de scholen in Brabant dicht op 8 maart en op 10 maart werden evenementen verboden.
Willem2
12 oktober 2021, 21:36
OMT: ‘coronaprognoses voor herfst ongunstiger, nog niet verder versoepelen’
Het aantal gemelde positieve coronatests was afgelopen week bijna de helft hoger dan de week daarvoor. ,,Daarmee lijkt de verwachte najaarsstijging van het coronavirus ingezet", stelt het RIVM. Het OMT noemt de prognoses voor de herfst ‘ongunstiger dan eerder gemodelleerd’ en adviseert verdere versoepelingen uit te stellen.
.... https://www.ad.nl/binnenland/omt-coronaprognoses-voor-herfst-ongunstiger-nog-niet-verder-versoepelen~ad37f50d/
Willem2
13 oktober 2021, 10:55
De Hersteld Hervormde kerk in Staphorst laat vanaf komend weekend veel minder mensen toe bij de diensten in de Dorpskerk. Dat heeft alles te maken met de forse toename van het aantal coronabesmettingen.
,,Het aantal besmettingen in onze gemeente loopt op, een aantal gemeenteleden is ernstig ziek. We willen niet dat het vanuit de kerk verder verspreid wordt. Dan is dit de verantwoordelijkheid die we moeten nemen. We willen heel voorzichtig zijn",
... https://www.ad.nl/binnenland/live-amsterdam-dance-event-in-aangepaste-vorm-van-start-de-jonge-economisch-belemmerende-maatregelen-eerder-weg~ac0e23c7/
In plaats van oproepen tot vaccineren, dat is uiteraard vloeken in de kerk, bidden we Jezus van het kruis met ietsje minder mensen in een afgesloten kerk waardoor aerosolen de rest doen.
Het komt uiteraard door al die gevaccineerden, ongelovigen die geen afstand houden. En de ongevaccineerde ouderlingen maar als brave bijtjes de zieken en ouderen langsgaan. Ja, de natuurlijke weg is veel beter :cool: en de ziekenhuizen in Hoogeveen, Zwolle liggen weer vol.
bocariver
13 oktober 2021, 20:31
Klopt, even opgezocht. Het was het Europese Olympische kwalificatie toernooi in Londen. 6 Nederlandse boksers waaronder Nouchka Fontijn. Zonder enige restrictie, zelfs geen mondkapje.
Op 19 maart zei Boris Johnson nog dat ze de pandemie in 12 weken onder controle zouden hebben, op 26 maart ging het VK in lockdown.
In Nederland gingen de scholen in Brabant dicht op 8 maart en op 10 maart werden evenementen verboden.
Yes, I remember that they had to stop Olympic qualification tournament before end. So, GB was ridiculous from March 20 to November 20.
pietpotent44
13 oktober 2021, 20:50
Het komt uiteraard door al die gevaccineerden, ongelovigen die geen afstand houden. En de ongevaccineerde ouderlingen maar als brave bijtjes de zieken en ouderen langsgaan.
Ja, de natuurlijke weg is veel beter :cool: en de ziekenhuizen in Hoogeveen, Zwolle liggen weer vol.
In Urk hebben ze anders altijd nog plaats, daar blijven de ziekenhuisbedden leeg.
Want daar nemen ze geen spuitje, maar eten ze veel vis, vlees en noten. Met een (suikervrij) toetje erbij. Om maar geen tekort aan zink en selenium te krijgen.
Brad Clitt
13 oktober 2021, 20:58
Hier in Limburg zijn er niet veel ziekenhuisopnames, ook niet onder de niet-gevaccineerden. Komt omdat hier bijna iedereen al in aanraking is geweest met het virus, het dode hout is al opgeruimd. In de Bible Belt zijn er relatief meer mensen nog onbevlekt en niet-gevaccineerd, ergo ook nog meer dood hout dus. En die komen nu in het ziekenhuis, over een tijdje of bij een nieuwe golf zullen daar ook minder mensen in het ziekenhuis belanden, dus ook niet-gevaccineerden.
Met een beetje logica kun je ook zelf bedenken dat het totaal aantal ziekenhuisopnames niet meer boven de 600 a 700 komt. Begin dit jaar 3000 opnames bij 0% gevaccineerden en bij 85% zou de zorg dan weer in de problemen komen... dacht het niet.
hasta la pasta
13 oktober 2021, 21:01
In Urk hebben ze anders altijd nog plaats, daar blijven de ziekenhuisbedden leeg.
Want daar nemen ze geen spuitje, maar eten ze veel vis, vlees en noten. Met een (suikervrij) toetje erbij. Om maar geen tekort aan zink en selenium te krijgen.
In Urk is geen ziekenhuis en daarom blijven de bedden er inderdaad leeg.
Influenza……. al anderhalf jaar jaag je er mensen mee op de kast als je stelt dat ook dit virus in staat is grote hoeveelheden mensen de IC op te jagen en daarmee een vergelijking met COVID-19 suggereert…… ABSOLUUT ONVERGELIJKBAAR……
Doch, iets wat logisch beredenerende mensen al aan zagen komen word nu bewaarheid. Een mega vergrootglas op de HxNx waarbij toch ineens de vergelijking gemaakt word (WNL npo1 en wie weet wat ik nog allemaal gemist heb……) schiet mij maar lek. Pressie middel en nieuw wapen in het aanjagen van angst…..
Nulnulzeseneenhalf
14 oktober 2021, 12:11
Hier in Limburg zijn er niet veel ziekenhuisopnames, ook niet onder de niet-gevaccineerden. Komt omdat hier bijna iedereen al in aanraking is geweest met het virus, het dode hout is al opgeruimd. In de Bible Belt zijn er relatief meer mensen nog onbevlekt en niet-gevaccineerd, ergo ook nog meer dood hout dus. En die komen nu in het ziekenhuis, over een tijdje of bij een nieuwe golf zullen daar ook minder mensen in het ziekenhuis belanden, dus ook niet-gevaccineerden.
Met een beetje logica kun je ook zelf bedenken dat het totaal aantal ziekenhuisopnames niet meer boven de 600 a 700 komt. Begin dit jaar 3000 opnames bij 0% gevaccineerden en bij 85% zou de zorg dan weer in de problemen komen... dacht het niet.
https://www.1limburg.nl/limburg-kleurt-rood-andere-provincies-voorlopig-nog-oranje?context=latestarticles
Het waarschuwingsniveau voor Limburg gaat omhoog. De provincie kleurt rood op de wekelijkse kaart van coronagevallen in Europa.
Rood is het op een na hoogste niveau. De rest van het land blijft voorlopig nog oranje.
Eerste provincie
In de afgelopen weken kon Nederland steeds een stap terug doen op de kaart van de Europese gezondheidsdienst ECDC. In september was het hele land rood, vorige week was het hele land oranje. In de afgelopen week loopt het aantal positieve tests op. De verwachte stijging in het najaar lijkt ingezet, zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Als die stijging doorzet, gaan volgende week meer provincies van oranje naar rood. Die kans is het grootst in Utrecht, Zuid-Holland, Overijssel en Gelderland.
Hoezo in Limburg gaat het goed? Dode hout al opgeruimd? Waarom stijgt het dan weer.
WANDELAAR5
14 oktober 2021, 15:04
Covid is de meest voorkomende doodsoorzaak in de VS voor mensen tussen de 35 en 54 in augustus en september. Gelukkig is PietPotent veel jonger, want we willen nog lang blijven genieten van zijn humor hier. En het waren vast uitsluitend rokers met onderliggend lijden.
35823
pietpotent44
14 oktober 2021, 15:32
Covid is de meest voorkomende doodsoorzaak in de VS voor mensen tussen de 35 en 54 in augustus en september. Gelukkig is PietPotent veel jonger, want we willen nog lang blijven genieten van zijn humor hier. En het waren vast uitsluitend rokers met onderliggend lijden.
Oh, ze zeiden toch dat die vaccins 95% effectief waren tegen ernstig ziek worden ? :gruebel:
Doodgaan zal wel niet zo ernstig zijn dan :rolleyes:.
Of zouden de prikjes dan toch niet zo veilig zijn ?
WANDELAAR5
14 oktober 2021, 15:49
Zijn bijna uitsluitend ongevaccineerden Piet.
From June through September 2021, approximately 90,000 COVID-19 deaths among adults likely would have been prevented with vaccination.
https://www.healthsystemtracker.org/brief/covid19-and-other-leading-causes-of-death-in-the-us/
Willem2
14 oktober 2021, 18:04
Hier in Limburg zijn er niet veel ziekenhuisopnames, ook niet onder de niet-gevaccineerden. Komt omdat hier bijna iedereen al in aanraking is geweest met het virus, het dode hout is al opgeruimd. ...
https://www.1limburg.nl/limburg-kleurt-rood-andere-provincies-voorlopig-nog-oranje?context=latestarticles
Het waarschuwingsniveau voor Limburg gaat omhoog. De provincie kleurt rood op de wekelijkse kaart van coronagevallen in Europa.
Rood is het op een na hoogste niveau. De rest van het land blijft voorlopig nog oranje.
https://www.ad.nl/binnenland/live-ministerie-doet-aangifte-om-handel-valse-qr-codes-vier-op-de-vijf-patienten-op-ic-ongevaccineerd~ac0e23c7/
het is onbegrijpelijk dat Limburg weer zo slecht is. Alhoewel ...
Willem2
14 oktober 2021, 19:01
Het coronabeleid van het demissionair kabinet is debet aan hogere sterftecijfers in Nederland. Dat concludeert adviesbureau KPMG in een kritisch rapport Dit zijn de lessen van 1,5 jaar coronacrisis over de coronastrategie van de overheid.
Doordat het beleid in Nederland werd gemaakt op basis van het aantal ziekenhuisopnames, en niet op basis van het aantal besmettingen, is er vaak te laat actie ondernomen waardoor er meer patiënten overleden, schrijft het adviesbureau. Daarmee deed Nederland het "beduidend minder goed" dan bijvoorbeeld landen als Noorwegen, Denemarken en Finland.
"De Denen bijvoorbeeld stuurden op het laag houden van de besmettingen. Als je pas ingrijpt als de ic's vol liggen, grijp je in op het laatste moment zodat het zorgsysteem niet overstroomt", vertelt onderzoeker David Ikkersheim, tevens arts en gezondheidseconoom, in Met Het Oog op Morgen. "Bij voortijdig ingrijpen houd je de besmettingen laag, en daarmee ook de IC-opnames en de sterfte."
... https://nos.nl/artikel/2401648-nederlandse-corona-aanpak-leidde-tot-extra-sterfte-en-gezondheidsschade
hasta la pasta
14 oktober 2021, 19:15
Oh, ze zeiden toch dat die vaccins 95% effectief waren tegen ernstig ziek worden ? :gruebel:
Ik hoor net op de mainstream radio dat de kans op een IC opname ongeveer 1 op 33 is (gevaccineerd t.o.v. ongevaccineerd). Als de definitie van ernstig ziek worden gelijk is aan een IC opname dan klopt de stelling toch best aardig?
deket
14 oktober 2021, 19:24
Ondertussen zijn 98% van de patiënten op de intensive betreffende Corona in de Belgische ziekenhuizen NIET gevaccineerd. Eigenlijk is dit dus een overbodige polemiek
Big30
14 oktober 2021, 19:40
Keuzes kabinet leidden tot extra coronadoden
Het aantal coronadoden in Nederland zou lager zijn uitgevallen als het kabinet ervoor had gekozen om het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden. In plaats daarvan besloot het kabinet pas in te grijpen als de zorg overbelast dreigde te raken. Dat concludeert KPMG in het rapport ‘Dit zijn de lessen van anderhalf jaar coronacrisis’, waarover NRC Handelsblad bericht.
Het adviesbureau is kritisch op wat het “Nederlands exceptionalisme” noemt. Nederland week af van wat internationaal werd aangeraden. Zo legde het kabinet het WHO-advies om zo snel mogelijk maatregelen te nemen naast zich neer. Ook werd er in Nederland aanvankelijk heel weinig getest, en haalden de autoriteiten lange tijd hun neus op voor het gebruik van mondkapjes.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/keuzes-kabinet-leidden-tot-extra-coronadoden
Ik zou het niet meteen moord met voorbedachte rade willen noemen maar dit nieuws bevestigt wat we eigenlijk allemaal al wisten.
Toetebel
14 oktober 2021, 19:46
Zijn bijna uitsluitend ongevaccineerden Piet.
From June through September 2021, approximately 90,000 COVID-19 deaths among adults likely would have been prevented with vaccination.
https://www.healthsystemtracker.org/brief/covid19-and-other-leading-causes-of-death-in-the-us/
En wat is de definitie van ongevaccineerd? T/m 2 prikken en 13 dagen?
Toetebel
14 oktober 2021, 20:30
De CDC houdt de definitie aan dat iemand ’gevaccineerd’ is twee weken na de tweede dosis van Pfizer of Moderna of twee weken na een Janssen-vaccinatie.
Die nuancering wordt vaak vergeten in de media.
Willem2
14 oktober 2021, 21:49
Drie op de vier coronapatiënten die tussen 1 september en 3 oktober werden opgenomen in het ziekenhuis waren ongevaccineerd, blijkt uit cijfers van het RIVM. Bij coronapatiënten die op de intensive care werden opgenomen, is dat aantal nog groter. Daar waren vier op de vijf patiënten ongevaccineerd. De kans om als volledig gevaccineerde op de IC terecht te komen is 33 keer kleiner dan als niet-gevaccineerd persoon.
Op dit moment is ruim 80 procent van de bevolking van 12 jaar en ouder gevaccineerd. Het RIVM meldt dat volledige coronavaccinatie nog altijd voor 95 procent beschermt tegen ziekenhuisopname en voor 97 procent tegen opname op de IC.
Ook bij ouderen, die in het vaccinatiebeleid van de overheid als eersten aan de beurt waren, is nog niet vastgesteld dat een vaccinatie minder effectief wordt in het voorkomen van ziekenhuisopnames, meldde het instituut dinsdag.
... https://nos.nl/artikel/2401692-drie-op-de-vier-in-ziekenhuis-opgenomen-coronapatienten-zijn-ongevaccineerd
Jackless
14 oktober 2021, 22:45
Tja...wat maakt de gezondheidszorg zo duur? Een IC-bed kost ongeveer 2500 Euro per dag. Per 100 Corona-patienten is dat 250.000 Euro per dag. De gemiddelde ligtijd op de IC van een Corona patient is 13 dagen.... per patient is dat 32.500 Euro. En daarbij komen nog wat gewone ligdagen van 500 Euro per dag. .....herstelkosten thuis......verlies aan ziektedagen door werkgever......En dit alles is te voorkomen met een simpel spuitje van enkele tientjes. Wat mij betreft laat 4 van deze 5 patienten maar een behoorlijk bedrag bijdragen aan de gemaakte kosten. En als je je niet wilt vaccineren...no problem...ga vast sparen voor je ziekenhuisopname. Alles wordt duurder...niet COVID-vaccineren ook.
pietpotent44
15 oktober 2021, 05:38
Drie op de vier coronapatiënten die tussen 1 september en 3 oktober werden opgenomen in het ziekenhuis waren ongevaccineerd, blijkt uit cijfers van het RIVM. Bij coronapatiënten die op de intensive care werden opgenomen, is dat aantal nog groter. Daar waren vier op de vijf patiënten ongevaccineerd. De kans om als volledig gevaccineerde op de IC terecht te komen is 33 keer kleiner dan als niet-gevaccineerd persoon.
Ok, dus 25% van de ziekenhuisopnames is gevaccineerd.
En 20% van de IC patienten is gevaccineerd.
Hoezo is dan de kans voor een gevaccineerde 33 keer kleiner om op de IC te komen ? Onderbouwing ?
En in Belgie zou zelfs slechts 2% van de IC opnames gevaccineerd zijn. Dat zou betekenen dat zij 10 keer minder IC opnames onder gevaccineerden hebben dan buurland Nederland. ????
En de vaccin effectiviteit van Pfizer en Moderna was aan het begin van de vaccinatiecampagne 90-95 procent. Toen bleek het 90% te zijn. Na een half jaar iets minder, bleek uit buitenlandse data, maar nog altijd 70-90 procent. Maar nu zou dat hier in Nederland ineens (na komst Delta variant) 95-97% zijn. ????
Uit die Qatar studie bleek dat Pfizer 4 weken na vaccinatie het meest effectief was, op 95%. Vervolgens zag je dat na 4-5 maanden nog 70-80% was. En na 5 maanden zakt het verder weg, tussen 10 en 90% (boven- en ondergrens), maar meestal nog zon 70%. Zoiets zag je ook bij de data uit Israel. (En deze data komt voornamelijk uit lente en zomer. Dat is wel een belangrijke kanttekening.)
Er wordt echt gegoocheld met cijfers.
Ik zie steeds de meest prachtige percentages van het rivm, maar nooit een onderbouwing met de complete data, met aantallen, en verloop in de tijd, en per leeftijdsgroep per vaccinatiestatus. Zoals ze bijvoorbeeld in Israel of de UK wel doen. Ik ben daar wel benieuwd naar. En ook benieuwd waarom die rivm percentages zoveel afwijken van het buitenland.
(Hoewel ik gisteren wel grafieken gevonden heb daarover, maar slechts een deel.)
WANDELAAR5
15 oktober 2021, 08:46
Hoezo is dan de kans voor een gevaccineerde 33 keer kleiner om op de IC te komen ? Onderbouwing ?
Piet, je hebt voor dit deel gelijk. Volgens het RIVM persbericht is 80% van de volwassen bevolking gevaccineerd. Als dan 80% van de Corona IC bezetting ongevaccineerden zijn, dan is de kans als gevaccineerde op de IC te komen 16 keer zo klein (en geen 33 keer).
Het lijkt wel of DiederIC Gommers heeft zitten rekenen bij het RIVM. En de NOS neemt het klakkeloos over… Maar goed, die factor 16 is evengoed nog heel groot. Dus de conclusie blijft: laat je vaccineren! Die 320 ongevaccineerde rokers die op de IC zijn beland, hadden er ook 20 kunnen zijn als iedereen boven de 12 gevaccineerd zou zijn. Daarmee wordt de achterstand in de zorg wegwerken mogelijk en Hasta la Pasta heeft al voorgerekend hoeveel minder zorgpremie we met zijn allen zouden hoeven te betalen.
noglangnietuitgewandeld
15 oktober 2021, 09:52
Ik heb hier nu een paar gevallen in mijn directe omgeving. Bomen van kerels, kerngezond, begin 40. En vaccin weigeraars. Binnen een week verworden tot een schim van zichzelf, 10 kilo kwijt, zich voortbewegend als opa's. En snakkend naar adem. Dus arts erbij gehaald, onderzocht. Nog niet rijp voor opname. Waarschijnlijk over de crisis heen, maar hou het in de gaten. Als het verslechtert hulp inroepen. Inmiddels langzaam aan wat verbetering, maar ze zouden er zomaar eens een verminderde longcapaciteit aan over kunnen houden. Had nou dat vaccin maar genomen, dan was je allicht niet half zo ziek geweest. Ja, dat zien ze nu ook wel in. Voortschrijdend inzicht zal dat wel heten.
Jackless
15 oktober 2021, 10:31
En in Belgie zou zelfs slechts 2% van de IC opnames gevaccineerd zijn. Dat zou betekenen dat zij 10 keer minder IC opnames onder gevaccineerden hebben dan buurland Nederland. ????
En de vaccin effectiviteit van Pfizer en Moderna was aan het begin van de vaccinatiecampagne 90-95 procent. Toen bleek het 90% te zijn. Na een half jaar iets minder, bleek uit buitenlandse data, maar nog altijd 70-90 procent. Maar nu zou dat hier in Nederland ineens (na komst Delta variant) 95-97% zijn. ????
Piet, geen appels en peren door elkaar halen. Het gaat hier om ziekenhuisopnames en niet om de bescherming tegen het krijgen van COVID. Ofwel de 95% ziekenhuisopnames is wat anders dan de bescherming van het vaccin tegen het krijgen van COVID. In ijsberentaal is orale sex ook wat anders dan anale sex. Het eerste doen er veel, het laatste een stuk minder, maar het heet beiden sex.
pietpotent44
15 oktober 2021, 12:42
Piet, je hebt voor dit deel gelijk. Volgens het RIVM persbericht is 80% van de volwassen bevolking gevaccineerd. Als dan 80% van de Corona IC bezetting ongevaccineerden zijn, dan is de kans als gevaccineerde op de IC te komen 16 keer zo klein (en geen 33
Piet, geen appels en peren door elkaar halen. Het gaat hier om ziekenhuisopnames en niet om de bescherming tegen het krijgen van COVID. Ofwel de 95% ziekenhuisopnames is wat anders dan de bescherming van het vaccin tegen het krijgen van COVID.
95% ziekenhuisopnames ???
Je begrijpt er zelf niks van.
Volgens mij hebben ze zo geredeneerd:
Het aantal gevaccineerden op de IC is 1 op de 5. En er zijn ongeveer 6 keer zoveel gevaccineerden als ongevaccineerden. Als je dat vermenigvuldigt kom je uit op een kans van 1 op 30 ongeveer. Dat zal die 1 op 33 wel zijn. En daarmee 3%, en 97% effectiviteit.
De vraag blijft wel of je wel dit soort conclusies zomaar kan trekken. Want je weet niet of een ongevaccineerde op een IC daar niet gekomen was als ie wel was gevaccineerd. Wat wel wordt beweerd natuurlijk.
Het zou daarom zinvol zijn om de hele dataset te hebben: over de tijd, per leeftijd, vaccinatiestatus, comorbiditeiten, etc.
Dat geeft een veel beter beeld dan zomaar wat losse percentages.
Maar ik vind wel meer cijfers vreemd.
Er is half juli in Nederland een steekproef gedaan langs alle ziekenhuizen. Dat was een interessant eikpunt, omdat toen 50% vd bevolking gevaccineerd was. Ofwel, de onderstaande percentages hoefde je dus niet meer te corrigeren op vaccinatiegraad.
15% was toen volledig gevaccineerd. Met nog zon 10% die nog maar 1 prik had gehad, samen zon 25% (gedeeltelijk) gevaccineerd. Hoe rijmt dat met 5% of 3% nu.
En hoeveel 'ongevaccineerden' zijn eigenlijk gevaccineerden die binnen 14 dagen in het ziekenhuis gekomen zijn.
En waarom zijn de percentages opgenomen gevaccineerden in Israel zoveel hoger dan in Nederland, terwijl de vaccinatiegraad hooguit 5-10 procent scheelt.
Hoe groot is het seizoenseffect op de cijfers.
Dat soort vragen.
Ik geloof best dat de vaccins helpen tegen ziekenhuisopname. Met name bij ouderen en kwetsbaren. Maar ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat ze er alles aan doen om dit te overdrijven, in de hoop dat iedereen een prik gaat halen.
Willem2
15 oktober 2021, 12:55
De vraag blijft wel of je wel dit soort conclusies zomaar kan trekken.
Dat is muggenziffterij. De effectiviteit van de vaccinatie is dermate groot dat kan je niet meer weerleggen. Zelfs als ze er 20% naast zitten.
Jackless
15 oktober 2021, 15:08
95% ziekenhuisopnames ???
Je begrijpt er zelf niks van.
Piet het wordt tijd voor een bril of geheugenuitbreiding. Dit staat hierboven echt in Willem2 zijn posting. Ik kan er echt niets anders van maken.
Op dit moment is ruim 80 procent van de bevolking van 12 jaar en ouder gevaccineerd. Het RIVM meldt dat volledige coronavaccinatie nog altijd voor 95 procent beschermt tegen ziekenhuisopname en voor 97 procent tegen opname op de IC.
En een tip...meld je aan als vrijwilliger op een COVID afdeling bij je lokale ziekenhuis als je geen cijfers wilt geloven. Er zal een wereld voor je open gaan die moeilijk te ontkennen valt....of kloppen die cijfers ook niet en zijn het geen COVID-patienten die er liggen? Of praat je liever over cijfers en trek je alles in twijfel, terwijl er voor je neus een drenkeling verdrinkt?
fr_loper
15 oktober 2021, 15:44
https://www.nu.nl/coronavirus/6162498/coronavaccins-beschermen-volgens-rivm-ook-tegen-overdracht-deltavariant.html
coronavaccins beschermen ook tegen overdracht van de deltavariant van het virus, schrijft het RIVM vrijdag op basis van onderzoek met data uit augustus en september van dit jaar.
Volledig gevaccineerde personen die toch besmet raken, dragen het virus 63 procent minder vaak over aan ongevaccineerde huisgenoten dan besmette personen die niet gevaccineerd zijn.
Picasso 1
15 oktober 2021, 17:22
Ik heb hier nu een paar gevallen in mijn directe omgeving. Bomen van kerels, kerngezond, begin 40. En vaccin weigeraars. Binnen een week verworden tot een schim van zichzelf, 10 kilo kwijt, zich voortbewegend als opa's. En snakkend naar adem. Dus arts erbij gehaald, onderzocht. Nog niet rijp voor opname. Waarschijnlijk over de crisis heen, maar hou het in de gaten. Als het verslechtert hulp inroepen. Inmiddels langzaam aan wat verbetering, maar ze zouden er zomaar eens een verminderde longcapaciteit aan over kunnen houden. Had nou dat vaccin maar genomen, dan was je allicht niet half zo ziek geweest. Ja, dat zien ze nu ook wel in. Voortschrijdend inzicht zal dat wel heten.
Dit soort gevallen met inbegrip van Long Covid zie je niet terug in de coronacijfers. Op zich begrijp ik PP44 twijfel wel over het nut om massaal jongere mensen te vaccineren, als je enkel let op sterfte en IC opname cijfers aangezien die cijfers onder jongeren laag zijn; de hoge sterftecijfers en IC opname betroffen vooral ouderen. Over de mate van Long Covid hebben we echter geen cijfers; volgens het volgende artikel zou de helft van de besmette jongeren ongeacht een mild corona ziekteverloop wel Long Covid aan over houden.
6 maanden na een coronabesmetting had meer dan 50 procent van 16- tot 30-jarigen nog steeds symptomen als vermoeidheid, kortademigheid en concentratieproblemen. Dat blijkt uit Noors onderzoek. Onderzoekster Nina Langeland maakt zich grote zorgen.
Onderzoekers van het Haukeland ziekenhuis in het Noorse Bergen hebben een heel jaar lang 312 coronapatiënten gevolgd. De onderzoekers onderzochten mensen die in het ziekenhuis waren opgenomen, maar ook mensen die thuis met milde klachten in quarantaine zaten. "We spraken ze toen ze ziek waren, 2 maanden na hun ziekte en 6 maanden na hun ziekte over hoe het met ze ging", vertelt professor Infectieziekten Langeland.
Verrassend groot deel met klachten
Na 6 maanden had 61 procent van alle patiënten die waren opgenomen aanhoudende symptomen. Van de thuiszitters had 52 procent na een halfjaar nog steeds verschillende klachten.
"Een verrassend groot deel van de 16- tot 30-jarigen ervaart 6 maanden na de infectie nog klachten, zelfs als ze niet ziek genoeg waren om in het ziekenhuis te worden opgenomen", legt Langeland uit. "Dat is meer dan we tot nu toe hebben aangenomen. Van hun ouders wisten we het al wel. Dat meer dan de helft van de jongeren last houdt van corona was een verrassing voor ons."
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/meer-dan-de-helft-van-de-jongeren-met-milde-coronaklachten-krijgt-long-covid-blijkt-uit-onderzoek-in-noorwegen/
Willem2
15 oktober 2021, 18:11
@Picasso1
Je denkt toch niet dat eenvandaag-avrotros door zogenaamde tegenstanders nog betrouwbaar zijn ;)
pietpotent44
15 oktober 2021, 21:57
Piet het wordt tijd voor een bril of geheugenuitbreiding. Dit staat hierboven echt in Willem2 zijn posting. Ik kan er echt niets anders van maken.
Je had het over '95% ziekenhuisopnames'. Wat je waarschijnlijk bedoelde was '95% effectiviteit tegen ziekenhuisopname'. Dat is heel wat anders.
35825
En een tip...meld je aan als vrijwilliger op een COVID afdeling bij je lokale ziekenhuis als je geen cijfers wilt geloven.
Ik hoor van collegas die op de IC als verpleegkundige werken genoeg verhalen om te weten dat de berichtgeving en cijfers van het rivm in elk geval niet kloppen met hun ervaringen.
Jack42
16 oktober 2021, 00:04
Ik hoor van collegas die op de IC als verpleegkundige werken genoeg verhalen om te weten dat de berichtgeving en cijfers van het rivm in elk geval niet kloppen met hun ervaringen.
Aldus Dr. Drs. Ing. Pietpotent 44 Professor en Hoogleraar in de "Verdraaikunde" aan de "Verdraai-universiteit" te Breda. ;)
Ga eerst maar eens 2 vaccinatie prikkies halen en daarna heeft Van Gaal helemaal gelijk dat je slim bent.
Picasso 1
16 oktober 2021, 01:23
Aldus Dr. Drs. Ing. Pietpotent 44 Professor en Hoogleraar in de "Verdraaikunde" aan de "Verdraai-universiteit" te Breda. ;)
:biggrin: :lol:
hasta la pasta
16 oktober 2021, 09:01
Ik hoor van collegas die op de IC als verpleegkundige werken ...
Uit het ziekenhuis in Urk?
pietpotent44
16 oktober 2021, 10:18
Uit het ziekenhuis in Urk?
Breda en Tilburg
Picasso 1
16 oktober 2021, 11:00
Breda en Tilburg
Welke cijfers kloppen niet van het RIVM en wijken af van wat IC vepleegkundigen je vertellen?
RIVM
Breda: 83% gevaccineerd
Ziekenhuisopnames: 0
35827
pietpotent44
16 oktober 2021, 11:05
Welke cijfers kloppen niet van het RIVM en wijken af van wat IC vepleegkundigen je vertellen?
RIVM
Breda: 83% gevaccineerd
Ziekenhuisopnames: 0
Over deze cijfers gaat het ook niet, die kloppen inderdaad wel.
Ik zal nog wel een aparte post aan het rivm besteden.
pietpotent44
16 oktober 2021, 11:10
Maar over Urk gesproken, en de mensen die Freddy K al een tijdje niet gezien hebben en hem een warm hart toedragen (en dat zijn er een hoop hier), maak je geen zorgen. Freddy is een weekje er tussenuit gegaan samen met zijn vrouw naar Urk. Om even bij te komen van alle hectiek.
Hij stuurde me de volgende ansichtkaart: :hah:
35828
Magic-G
16 oktober 2021, 12:49
Tja...wat maakt de gezondheidszorg zo duur? Een IC-bed kost ongeveer 2500 Euro per dag. Per 100 Corona-patienten is dat 250.000 Euro per dag. De gemiddelde ligtijd op de IC van een Corona patient is 13 dagen.... per patient is dat 32.500 Euro. En daarbij komen nog wat gewone ligdagen van 500 Euro per dag. .....herstelkosten thuis......verlies aan ziektedagen door werkgever......En dit alles is te voorkomen met een simpel spuitjes van enkele tientjes. Wat mij betreft laat 4 van deze 5 patienten maar een behoorlijk bedrag bijdragen aan de gemaakte kosten. En als je je niet wilt vaccineren...no problem...ga vast sparen voor je ziekenhuisopname. Alles wordt duurder...niet COVID-vaccineren ook.
Deze post van Jackless kan 2 dingen betekenen:
1) Hij is uitermate bezorgd over zijn eigen toekomst , dat hij ingeval van een opgelopen Corona infectie dermate ziek daarvan wordt , er geen plaatsje voor hem meer vrij is op de/een IC.
Nu geeft hij zelf al aan dat hij 2 prikjes heeft laten zetten dus is zijn bezorgdheid voor 95% ongegrond en overdreven , want aangenomen mag worden dat hem is medegedeeld dat die 2 prikjes hem voor 95% beschermen. Daarnaast is het zeer egoïstisch om te veronderstellen dat hij meer recht heeft op een gratis IC bed op basis van die 2 prikjes dan iemand zonder die 2 prikjes .
2) Hij is bezorgd over de betaalbaarheid van het zorgstelsel in het algemeen in Nederland , gezien het woord gebruik en de tonatie van zijn bericht is die kans klein , maar stel hij is echt bezorgd dan heeft hij een punt.
Echter dan zet het weinig zoden aan de dijk om alleen de mensen die “geen” 2 prikjes hebben laten zetten op te laten draaien voor de kosten van een eventuele ziekenhuis opname tengevolge van een opgelopen Corona infectie.
Dat zal zijn als de bekende druppel op de gloeiende plaat . Het zijn niet die paar individuen die het Nederlandse zorgstelsel zo duur maken maar het systeem an sich is de opdrijvende factor.
Dat systeem is maar op één manier aan te pakken , dat zal hier op het forum met al die egoïstisch (lees links) denkende individuen klinken als vloeken in de kerk en dat is opheffen dat hele systeem.
Niet alleen het bestaande zorgstelsel maar ook het hele sociale verzekeringsstelsel. Dergelijke verkrijgbare zekerheden , verkrijgbaar door het betalen van collectieve premies is vragen om misbruik .
Het moment van in het leven roepen van een dergelijk systeem (nu bijna 125 jaar gelede ) is tegelijkertijd het moment van het faillissement van dat systeem. We zien sinds de jaren 80 van de vorige eeuw dat de risico’s van het in stand houden van de verzorgingsstaat steeds verder verlegt worden van de staat naar de particuliere sector , naar met name de bedrijven maar ook naar de burgers zelf ( zie de steeds hoger oplopende eigen bijdrages). Dat verleggen van de risico’s zal steeds verder gaan toenemen naar de particuliere sector omdat het simpelweg onbetaalbaar is/wordt , dus is opheffing de meest effectieve oplossing om verdere escalatie van de kosten te voorkomen. Zo ook op het gebied van arbeid , stoppen met die zinloze arbeidsovereenkomsten (die leggen partijen momenteel alleen maar beperkingen op) laat de mensen vrij in hun keuzes zowel ondernemer als hun medewerkers, Laat een ieder zijn eigen zaken regelen dan kan de overheid zich bezig houden met overheidszaken.
Oja , natuurlijk is bovenstaande een versimpeling van een minder eenvoudige opgave , maar anno 2021 wordt het tijd dat mensen op eigen benen staan ipv te leunen op de verzorgingsstaat en tegelijkertijd dat in dag uit klagen over die verzorgingsstaat die verder en verder wordt uitgekleed.
Big30
16 oktober 2021, 13:45
35829
Een bekend en herkenbaar fenomeen helaas.
bertje600
16 oktober 2021, 16:01
Zeker afkomstig van virusontkenners die de lagere school nog niet eens hebben afgemaakt.
Jackless
16 oktober 2021, 18:02
Magic, dank voor je analyse en je hebt recht op een toelichting om je aannames te verifiëren.:wink2:
Het eerste punt mag je doorhalen. Persoonlijk zou ik graag meebetalen aan mijn eigen zorg. Het punt waar het om gaat, en daarmee ga ik voor een groot gedeelte mee met jouw 2e punt, is dat met het onbetaalbare collectiviteitsmodel niemand geprikkeld wordt tot kosten te besparen in dit model. Ik vind het egoïstisch wanneer iemand kan voorkomen dat hij ernstig ziek wordt en vervolgens het normaal vindt dat zijn medemens voor de kosten opdraait. Maar goed, dat is mijn mening. Vrijheid van vaccineren ondersteun ik, maar dan mag je ook de consequenties dragen van je keuze.
En ik ga met je mee dat ons huidige zorgmodel compleet failliet is. Iedereen eet mee en eist het beste, maar bij het afrekenen is de helft vertrokken. Hoezo collectief? Ik heb ervaring met het Amerikaanse model en daar wordt je ook niet vrolijk van. Echter bij het zien van de rekeningen word je wel meer geprikkeld om zelf keuzes te maken. Maar goed, dat is een discussie op zich.
Ik begrijp jou punt niet helemaal waarbij je de bedragen van COVID-zorg afzwakt ten opzichte van alle zorg. Is dat nou net niet het punt waarom de zorg steeds onbetaalbaarder is geworden? Volgens mij kunnen er van dat bedrag aardig wat kacheltjes branden van (gevaccineerde ;)) mensen.
Magic-G
16 oktober 2021, 19:29
Ik vind het egoïstisch wanneer iemand kan voorkomen dat hij ernstig ziek wordt en vervolgens het normaal vindt dat zijn medemens voor de kosten opdraait. Maar goed, dat is mijn mening. Vrijheid van vaccineren ondersteun ik, maar dan mag je ook de consequenties dragen van je keuze.
Dat mag jij dan wel egoïstisch vinden , maar zo zijn er dan vele voorbeelden van egoïstisch gedrag op te noemen .
Als een hartpatiënt al meerdere malen is geopereerd om diverse bypasses aan te brengen en toch zijn levensstijl niet aanpast ondanks de waarschuwingen van zijn behandelend arts valt naar mijn mening in dezelfde categorie.
Als iemand zich het coma zuipt idem dito.
Al die figuren die zgn zijn afgekeurd om welke reden dan ook en toch echt wel een bepaalde bijdrage aan de samenleving kunnen leveren , blijven liever in hun rol als invalide en geven vervolgens de voorkeur aan het zwart bijklussen .
En niet te vergeten al die zgn werkelozen die wel kunnen werken maar het niet meer willen vanwege het te kleine verschil tussen de inkomsten van het sociale vangnet tov. de inkomsten door arbeid. Etc , etc , etc……..
Het zijn zonder uitzondering allemaal keuzes die dezelfde uitkomst hebben waar jij over valt als het COVID-19 aangaat . Jij ondersteun de vrijheid van vaccineren echter in dat specifieke geval verbind er je er wel consequenties aan , dus kan je niet meer spreken over het maken van een vrije keuze .
Ik begrijp jou punt niet helemaal waarbij je de bedragen van COVID-zorg afzwakt ten opzichte van alle zorg. Is dat nou net niet het punt waarom de zorg steeds onbetaalbaarder is geworden? Volgens mij kunnen er van dat bedrag aardig wat kacheltjes branden van (gevaccineerde ;)) mensen.
Ik zwak helemaal niets af , ik stel enkel alles op hetzelfde niveau. De kosten voor Corona patiënten is gelijk aan welke andere aandoening als iemand daarvoor in het ziekenhuis en of op de IC beland.
De kosten voor het testen op Corona uitgaande van jouw eigen berekeningen zijn het dubbele tov de behandelingen voor die in verhoudingsgewijs paar Corona patiënten. Hoezo wordt het zorgsysteem onbetaalbaar….. ?
Terwijl al dat testen je niets ander oplever dan enkel te weten hoeveel besmettingen er zijn , iets wat totaal niets zegt over hoeveel mensen er in het ziekenhuis zullen belanden. Nog nooit heeft iemand die verkoudheidsverschijnselen had , zich laten testen of hij de griep had en als hij/zij al de moed had om de huisarts te bezoeken werd hij/zij naar huis gestuurd met het advies “ neem een aspirientje en kruip in bed “ en over paar dagen bent u weer kip lekker . Terwijl er toch ook jaarlijks duizenden mensen het loodje leggen door de griep en ook een niet te onderschatten aantal mensen belanden in het ziekenhuis met een longontsteking vanwege het griepvirus.
pietpotent44
16 oktober 2021, 19:57
De goocheldoos van Jaap
35831
Flexibel
Bij het rivm zijn ze heel flexibel.
Als er studies uit verschillende landen komen over de vaccin effectiviteit, die vaak ook nog wat verder voorlopen op Nederland, en meer data hebben (zoals Israel, de UK en de VS), en de uitkomsten van die studies hun niet bevallen, negeren ze gewoon die studies, en maken ze gewoon een eigen studie met de gewenste uitkomst.
Transmissie bescherming
Daar waar eerst begin dit jaar uit de UK een groot contact onderzoek kwam, en daaruit de transmissie reductie 40 tot 50 % bleek, maakte het rivm gewoon hun eigen onderzoek dat op 71% reductie uitkwam. Dat deden ze ook nog eens op een moment dat de Alpha variant al weg was, en we de Delta variant hadden. Dat werd er echter niet duidelijk bij verteld, waardoor veel mensen dachten dat dat ook voor de Delta variant gold.
Die Delta variant bleek volgens onderzoek van de Amerikaanse CDC echter net zo besmettelijk voor een geevaccineerde als een ongevaccineerde. 0% reductie dus. De hoeveelheid virus was gelijk. En bleek ook in de praktijk zo te zijn na uitbraken in Massachusetts in juli, uit genomen monsters.
Kort daarop kwam een studie uit Singapore met dezelfde conclusie. Met de kleine kanttekening dat na de eerste week infectie de viral load wel sneller daalden bij gevaccineerden.
Maar deze week kwam er zomaar ineens een eigen onderzoek van het rivm waaruit zou blijken dat de transmissie reductie in Nederland, voor de Deltavariant maar liefst 63% was.
Infectie bescherming
Toen uit studies uit Israel, Qatar, UK en VS bleek dat de bescherming tegen infectie snel terugliep in de tijd (vanaf 3-4 maanden snelle daling, na 5 maanden 0% bescherming meer), werd dat door het rivm genegeerd, en werd alleen gezegd 'dat de vaccins ook goed beschermen tegen infectie'.
Bescherming tegen ziekenhuis opname
Toen uit studies uit Israel, UK en VS bleek dat de bescherming tegen ernstig ziek worden / ziekenhuisopname na 6 maanden weliswaar gelukkig nog steeds vrij hoog was, maar toch een stuk lager dan die 90-95 procent (namelijk zon 70-80 procent), bleef het rivm roepen dat de vaccins voor 95% beschermen tegen ziekenhuisopname. En zelfs 97% tegen IC opname. Ofwel geen enkele daling in effectiviteit.
Ziekenhuisopnames percentage gevaccineerd
Verder bleek in Israel bij een algehele vaccinatiegraad van 80-90 procent dat onder de 60 plussers tussen de 60 en 80 procent van de ziekenhuisopnames gevaccineerden waren. Over alle leeftijden heen zon 50%. Hier in Nederland met een vaccinatiegraad van 80-85 procent, zou dat volgens het rivm 25% zijn. Dus (minder dan) de helft.
Ook Ijsland had vergelijkbaar hoge percentages als Israel.
En hoeveel van die opnames van gevaccineerden waren binnen 14 dagen, en zijn daardoor als ongevaccineerd gerekend. Dat blijft onbekend.
Ook blijven andere details over de opnames in Nederland onbekend, zoals welke onderliggende kwalen de opgenomen patienten hadden, per leeftijdsgroep, per vaccinatiestatus.
Links studies en artikelen:
Waning immunity in UK en Israel
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02532-4
Afnemende vaccin immuniteit in VS
https://www.google.nl/amp/s/www.nytimes.com/live/2021/09/17/world/covid-delta-variant-vaccine.amp.html
Afnemende vaccin immuniteit in India
https://www.google.com/amp/s/www.india.com/health/covid-vaccine-protection-wanes-within-6-months-study-4925084/amp/
Massachusetts uitbraak
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7031e2.htm
Zelfde viral load
https://www.google.nl/amp/s/wap.business-standard.com/article-amp/current-affairs/delta-variant-produces-similar-viral-loads-in-vaccinated-unvaccinated-cdc-121073100060_1.html
Qatar studie afname vaccin immuniteit
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.25.21262584v1
Israel afname infectie bescherming
https://www.google.nl/amp/s/www.cnbc.com/amp/2021/07/23/delta-variant-pfizer-covid-vaccine-39percent-effective-in-israel-prevents-severe-illness.html
WANDELAAR5
17 oktober 2021, 12:40
https://www.economist.com/briefing/2021/10/16/how-the-world-learns-to-live-with-covid-19?utm_campaign=coronavirus-special-edition&utm_medium=newsletter&utm_source=salesforce-marketing-cloud
Een goed (vond ik) verhaal over hoe Covid endemisch wordt en hoe het er dan uit ziet. Voordat het een “normale verkoudheid” is gaat nog tientallen jaren duren is de verwachting. Maar de endemische situatie zal al eerder bereikt worden. Die endemische situatie zal gepaard gaan met nog steeds grote aantallen jaarlijkse doden (2-4 keer zoveel als de griep) en lokale uitbraken. En natuurlijk de andere problemen zoals druk op de zorg en Long Covid. De weg naar een endemische situatie zal verschillen voor de rijke westerse wereld (veel vaccinaties) en voor de derde wereld (veel meer slachtoffers). Over een jaar of zes zal het virus seizoensgebonden worden. Nu zijn er steeds grote aantallen infecties en doden buiten de seizoenen vanwege de slechte immuniteit, zeker bij nieuwe varianten.
Je kunt je gratis met je e-mail registreren om het te kunnen lezen.
Picasso 1
17 oktober 2021, 13:03
Over een jaar of zes zal het virus seizoensgebonden worden.
Dat is precies wat PP44 altijd al zei.
35812
Willem2
17 oktober 2021, 15:33
De toestroom van corona-patiënten bij het Isala-ziekenhuis in Zwolle is zo groot, dat het zaterdag meerdere covid-zieken heeft moeten overplaatsen naar andere ziekenhuizen in het land. Isala ondervindt directe de gevolgen van de hausse aan nieuwe besmettingen in met name Staphorst en Zwartewaterland.
Ging het begin deze maand nog om in totaal vijf patiënten, nu liggen er 25 in het ziekenhuis, waarvan vijf op de ic. Ook zijn twintig patiënten die al lange tijd op een operatie wachtten afgebeld. Isala is het eerste ziekenhuis in het land dat patiënten noodgedwongen moet overplaatsen.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-werkdruk-onder-huisartsen-zorgwekkend-ziekenhuis-zwolle-plaatst-covid-patienten-over~ac0e23c7/
Ik denk dat we de bezuinigingen in de gezondheidszorg de schuld hieraan moeten geven :hammer:
Maar ik had het reeds eerder geschreven ...
Willem2
17 oktober 2021, 15:38
Nederland kleurt komende week grotendeels rood op de kaart van coronagevallen in Europa. Het aantal positieve tests loopt verder en verder op. In Nederland zijn in de afgelopen week bijna 23.000 mensen positief getest, ruim 50 procent meer dan in de week ervoor. De 'najaarsstijging' kan betekenen dat andere landen op den duur strengere regels voor Nederlandse reizigers invoeren, zoals bij de vierde golf in juli ook gebeurde.
Limburg is momenteel als enige provincie rood op de kaart die de Europese gezondheidsdienst ECDC elke week maakt. Rood is de op een na hoogste waarschuwingskleur. Komende donderdag, als de nieuwe kaart komt, gaan Utrecht, Gelderland, Zuid-Holland, Overijssel, Flevoland en Friesland van oranje naar rood. Zeeland zou daar ook nog bij kunnen komen. Noord-Holland, Noord-Brabant, Groningen en Drenthe lijken als enige provincies oranje te blijven. Een maand geleden zag de kaart er voor het laatst zo ongunstig uit voor Nederland.
Met de aantallen positieve tests is Nederland terug op het niveau van eind juli en begin augustus. Dat waren de laatste dagen van de vierde golf, de 'discopiek' die ontstond na het heropenen van de horeca, het 'dansen met Janssen'. Tijdens die piek besloten landen als Duitsland en Frankrijk om de regels voor Nederlandse reizigers aan te scherpen. Dat deden ze op basis van de Europese coronakaart.
Duitsland zou Nederland binnenkort opnieuw kunnen inschalen als een 'Hochrisikogebiet'. Dat kan gebeuren wanneer een land in een week tijd meer dan 100 positieve tests op iedere 100.000 inwoners heeft, en dat over een langere termijn. Nederland zit sinds afgelopen dinsdag boven die grens en komt er ook steeds verder boven te zitten. In de zeven dagen tot en met zaterdag zijn 130 positieve tests op iedere 100.000 Nederlanders geregistreerd.
Onder de bestaande hoogrisicogebieden zijn Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Reizigers die vanuit zulke landen naar Duitsland willen gaan, moeten al voor vertrek hun komst online melden bij de Duitse overheid. Ook moeten ze aantonen dat ze gevaccineerd zijn tegen het coronavirus, dat ze onlangs negatief getest zijn, of dat ze net hersteld zijn van een besmetting. Sommige reizigers moeten na aankomst in Duitsland mogelijk eerst in quarantaine.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-nederland-kleurt-roder-en-roder-door-stijging-coronagevallen~ac0e23c7/
Jan_Wandelaar
17 oktober 2021, 17:39
... en de uitkomsten van die studies hun niet bevallen, negeren ze gewoon die studies ...Zoiets zou PP44 natuurlijk nooit doen.....
J.W.
Jackless
17 oktober 2021, 18:29
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-werkdruk-onder-huisartsen-zorgwekkend-ziekenhuis-zwolle-plaatst-covid-patienten-over~ac0e23c7/
Ik denk dat we de bezuinigingen in de gezondheidszorg de schuld hieraan moeten geven :hammer:
Maar ik had het reeds eerder geschreven ...
Ik weet het niet :gruebel: Misschien kunnen we die ene IC-verpleegkundige van PP44 navragen. Of Misschien heeft hij nog een studie dat je van een beetje zwanger geen kind krijgt. En natuurlijk draagt het RIVM bij door valse weergave van feiten. En wat zegt 50% vaccinatie in Staphorst nu tegenover 85% elders? Ik vermoed dat die zieke mensen bewust zich niet hebben laten vaccineren om de kosten in de gezondheidszorg op te jagen. Misschien ook eens navraag doen bij die polio-patienten in Staphorst. Hoe gelukkig zij zijn met hun handicap. Zal vast wel een studie over te vinden zijn. Laat ik daarbij uit respect maar zwijgen over de kosten:hammer:
En nu snel de auto in naar Duitsland om geld uit te geven dat ik bespaard heb met mijn COVID-vaccinatie.:baeh:
WANDELAAR5
17 oktober 2021, 20:55
Dat is precies wat PP44 altijd al zei.
Kleine correctie, PietPotent zegt dat het nu al zo is. Het aantal tegenvoorbeelden is te groot om die stelling nu vol te houden. Meest recent de dansen met Jansen piek midden in de afgelopen zomer. Maar er zijn er hier al heel veel langs gekomen. Dat virus is gewoon zo verrekte besmettelijk dat het ook buiten het seizoen zeer snel kan verspreiden als het de kans maar krijgt. Zeker bij een bevolking zonder immuniteit of zonder immuniteit tegen een nieuwe variant.
pietpotent44
17 oktober 2021, 21:08
Over een jaar of zes zal het virus seizoensgebonden worden.
Kleine correctie, PietPotent zegt dat het nu al zo is.
Sterker nog, dat is nu wereldwijd aanvaard. En wetenschappelijk bewezen.
Hieronder een aantal goede recente artikelen / studies hierover.
Het aantal tegenvoorbeelden is te groot om die stelling nu vol te houden. Meest recent de dansen met Jansen piek midden in de afgelopen zomer.
Gaan we weer.
Het is belangrijk om de dingen correct en genuanceerd te bekijken.
Zeggen dat corona geen seizoensvirus is, omdat tijdens de zomer na massaal uitgaan door jongeren binnen in discotheken besmettingshaarden ontstonden, is een beetje dom.
En zeggen dat het weer niet uitmaakt omdat in warm weer landen zoals Brazilie en India veel slachtoffers waren, is ook te kort door de bocht. Ten eerste omdat daar een ander klimaat heerst dan hier in Europa. En daarnaast zijn er een hoop andere factoren, zoals armoede, slechte kwaliteit vd zorg, slechte hygiene, relatief veel mensen die fysiek werk doen waarbij meer contacten, al aanwezige kwetsbare gezondheid vd bevolking in delen van Brazilie. Etc.
(Speciaal ook voor Badslippers)
Er zijn een aantal factoren van belang voor seizoensinvloeden: temperatuur, luchtvochtigheid, uv-straling en
luchtdroogcapaciteit (ADC). En de geografische ligging van het land (op zuidelijk halfrond andere seizoenen en op andere tijden dan op noordelijk halfrond), in combinatie met het plaatselijke klimaat.
Simpel gezegd komt het erop neer dat in landen met gematigde klimaten, zoals in Europa, corona sterk heerst in de koude seizoenen (najaar en winter), omdat dan de luchtvochtigheid laag is. En tijdens de warme seizoenen (lente en zomer) heerst corona juist niet of nauwelijks, wanneer de luchtvochtigheid hoog is.
Terwijl het in landen met een tropisch klimaat heerst in de Moesson zomer seizoenen, bij een hoge luchtvochtigheid.
En ook uv-straling van de zon helpt tegen covid.
Wanneer het niet heerst wil niet zeggen dat het niet kan voorkomen. Maar corona heeft redelijk hetzelfde seizoenspatroon als de griep. Ook in de zomer in Europa kunnen mensen griep krijgen, alleen is die kans veel lager.
En het speelt ook mee dat corona veel nieuwer is dan griep, en daardoor initieel minder immuniteit voor was. Maar die is er nu al wel veel meer, na 1,5 jaar.
Studies
Science Magazine Eos (eind juli 2021)
https://eos.org/research-spotlights/scientists-uncover-the-seasonality-of-covid-19
Now, more than a year into the pandemic, researchers have enough data to confirm the seasonality of COVID-19 and determine which environmental factors may be driving it.
Artikel in The Guardian (eind augustus 2021)
https://www.theguardian.com/news/2021/aug/24/covid-19-seasonal-pattern-flu-coronavirus
In countries with temperate climates they found Covid-19 peaked during the winter months, when temperature and humidity were low. Meanwhile, in countries with tropical climates the cases peaked during the summer monsoons, when humidity was high.
The results,*published in the journal GeoHealth, reveal that there were two variables – ultraviolet levels and air-drying capacity – that consistently correlated with Covid-19 levels in all countries.
De studie waar zij naar verwijzen:
https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1029/2021GH000413
Artikel uit Life Science (eind april 2021)
https://www.livescience.com/climate-covid-19-seasonal-spread.html
Novel coronavirus really is seasonal, study suggests
Warm temperatures and long hours of sunlight may reduce the spread of COVID-19, the study found.
Picasso 1
17 oktober 2021, 23:10
Kleine correctie, PietPotent zegt dat het nu al zo is.
Ik probeerde hem voor te zijn met hoe hij telkens bijdraait over wat hij precies gezegd zou hebben. ;)
Dat hij voor iedereen duidelijke feiten negeert dat is wel duidelijk.
Land met hoge vaccinatiegraad
35836
Land met lage vaccinatiegraad
35837
Jack42
18 oktober 2021, 00:52
Ik probeerde hem voor te zijn met hoe hij telkens bijdraait over wat hij precies gezegd zou hebben. ;)
Dat hij voor iedereen duidelijke feiten negeert dat is wel duidelijk.
Naast Dr. Drs. Ing. in de "verdraaikunde" is Meester Pietpotent44 blijkbaar nu ook al gepromoveerd op "bijdraaikunde"
Gefeliciteerd Piet met het behaalde resultaat!!
Al een prikkie gehaald?
pietpotent44
18 oktober 2021, 06:17
Al een prikkie gehaald?
Ik heb me dit weekend geprikt.
Aan de vuurdoorn in mijn tuin.
Ik denk dat Picasso beter weer kan gaan schilderen in plaats van al die grafieken boven elkaar te posten (met scheef lopende tijd assen) om die vervolgens weer verkeerd te interpreteren. En uiteraard mij weer de grote verdraaier te noemen. Tradities zijn er om in stand gehouden te worden (in dit geval zelfs de verkeerde grafiek gepakt, nl. sterfte i.p.v. infecties waar je landen met verschillende vacc.graad wil vergelijken.)
En uiteraard ook al het (bovenstaand) wetenschappelijk bewijs voor seizoensinvloeden te negeren.
Enough said. Tijd voor een update van mijn statistieken.
Corona statistieken PP44 dd 18-10-2021
1.) Aantal keer overleden: 0
2.) Aantal keer op de IC: 0
3.) Aantal keer op de verpleegafdeling: 0
4.) Aantal keer geinfecteerd: 0
5.) Aantal keer anderen besmet: 0
6.) Aantal keer getest: 6 (+3)
7.) Aantal keer geprikt: 0
7.) Aantal keer uitgescholden: 6.530 (+39)
8.) Aantal verschillende scheldwoorden: 1.289 (+10)
Jackless
18 oktober 2021, 09:46
Ik heb me dit weekend geprikt.
Aantal keer geprikt: 0
Zo werkt de selectieve berichtgeving van PP44. Wat selectieve feiten weglaten en doen of die niet bestaan.
Picasso 1
18 oktober 2021, 11:24
Ik denk dat Picasso beter weer kan gaan schilderen in plaats van al die grafieken boven elkaar te posten (met scheef lopende tijd assen) om die vervolgens weer verkeerd te interpreteren. En uiteraard mij weer de grote verdraaier te noemen. Tradities zijn er om in stand gehouden te worden (in dit geval zelfs de verkeerde grafiek gepakt, nl. sterfte i.p.v. infecties waar je landen met verschillende vacc.graad wil vergelijken.)
Maar nogmaals, ik vind aantal positieve testen niet zon goede graadmeter. Want het is maar net hoeveel je test, kan een vertekend beeld geven.
Beter kijken naar sterfgevallen en ziekenhuis opnames. Maar die waren toen ook zeer laag. 0-5 doden per dag, en zeer weinig opnames en zeer lage ziekenhuisbezetting (100-200 bedden).
Je ziet dan ook dat die (marginale) stijging van aantal positieve testen in de zomer geen gelijke tred hielden met sterfte en ziekenhuis opnames. Die stegen pas weer vanaf het najaar.
Pas vanaf het najaar gingen de sterfte en ziekenhuisopnames pas weer omhoog.
Dat deze zomer vaccinaties ook hebben meegeholpen zou best kunnen. Maar als je kijkt naar andere Europese landen met zeer lage vaccinatiegraad, dan zie je dat ook zij vanaf april dalende cijfers hebben. En zeer lage sterfte- en ziekenhuiscijfers deze zomer.
Nou, dat hangt dus blijkbaar sterk van het seizoen af.
Zowel dit jaar met vaccinaties, als vorig jaar zonder vaccinaties bleken de aantallen besmettingen weinig te zeggen over het aantal doden. In najaar en winter betekenen meer besmettingen wel duidelijk meer sterfte. In de zomer niet.
Toch zitten we nog maar op een fractie van de sterfte- en opnames in najaar en winter. Ca. 15-25 procent van de ziekenhuisbezetting toen. Sterfte bijna niks. En dat is niet alleen hier, maar ook in Europese landen met een hele lage vaccinatiegraad. Dat geeft aan dat dat vooral door seizoenseffect komt. En niet zozeer door vaccinaties. Daarom beter vaccinatie effect in najaar beoordelen i.p.v. nu.
Tsja....
WANDELAAR5
18 oktober 2021, 11:44
En gewoon in Nederland afgelopen winter in het “hoogseizoen” van het virus sterke reductie van alle cijfers door de lockdown.
En afgelopen zomer in het laagseizoen een grote toename (met name 10-29 jarigen) toen de maatregelen werden opgeheven.
De grote stijging in het VK begon ook in de zomer na “freedom day” en zet nu in de herfst harder door. Ook in de VS begon de stijging met de komst van delta al in juli, piekte in september en is aan het afnemen sinds begin september ondanks dat het herfst wordt en de hoeveelheid UV licht vermindert. Voorlopig hebben maatregelen meer effect dan de seizoenen omdat er zo weinig immuniteit is in de bevolking. Het virus grijpt elke kans. En als we weer binnen zitten en de ramen dicht zijn, dan nemen de kansen voor het virus weer toe.
Trouwens, als je gelijk hebt hoef je niet zo hard te schreeuwen met grote letters, kleurtjes en onderstreping.
pietpotent44
18 oktober 2021, 12:50
Tsja....
Ja hoor. Wie is hier nou de grote verdraaier ?
Ik zeg altijd dat ik ziekenh.opname en sterfte de belangrijkste cijfers vind ja.
Maar in deze context waar jij 2 landen met verschillende vacc. probeert te vergelijken, moet je juist de infectiegrafiek pakken. Want, zoals ik al eerder zei beschermt het vaccin (voor de ouderen en kwetsbaren) wel goed tegen sterfte en ziekenh. opname, maar niet goed tegen infectie en transmissie.
En daarna post je vervolgens een oud bericht van mij uit deze zomer, waarin ik terecht aangaf dat de sterfte toen maar een fractie was t.o.v. najaar 2020 en winter 2021.
Maar ja, Picassos leven nu eenmaal in een surrelistische wereld, blijkt hier maar weer
manier van denken te laten zien, geleid door fantasie, zonder enige gecontroleerde ratio en los van morele waarden
Dus ja...
Willem2
18 oktober 2021, 13:30
'Ongevaccineerden moeten zich bewust zijn van effect op IC-capaciteit'
Ongevaccineerde mensen zouden zich er meer van bewust moeten zijn welk effect ze op de IC-capaciteit hebben wanneer ze met ernstige verschijnselen worden opgenomen. Dat zegt het hoofd van intensivecareafdeling van het UMC Diederik van Dijk in de NPO Radio 1 podcast De Dag. "Het gaat er niet alleen over dat je jezelf of anderen tegen een besmetting kunt beschermen met een vaccinatie. Niet vaccineren raakt ook andere soort IC-patiënten."
Coronapatiënten kunnen tot wel drie weken op de IC blijven, terwijl patiënten na een hart- of kankeroperatie vaak na een nacht al uit de IC weg zijn. "Een zo'n covidopname verdringt soms wel vijftien hartoperaties. Die operaties moeten in enkele gevallen wel drie keer worden uitgesteld."
Vermijdbaar
Hij gaat niet zo ver om te zeggen dat ongevaccineerde mensen uitgesloten moeten worden van IC-zorg. Maar hij roept die bijna twee miljoen Nederlanders wel op om de prik te halen. "Vaccineren beschermt voor 95 procent tegen ernstige covid en tegen opname op de IC. Dus als je met covid op de IC komt omdat je ongevaccineerd bent, heb je dat wel echt aan jezelf te danken. Het is vermijdbaar."
Daar zet hij wel tegenover dat er elke dag mensen om vermijdbare redenen op de IC terechtkomen en die ook de zorg krijgen die ze nodig hebben. "We zien heel erg veel mensen op de IC die iets onverstandigs hebben gedaan, zoals roekeloos zijn, te hard rijden of te veel alcohol drinken."
Maar op die vermijdbare redenen zijn we op de Nederlandse IC's voorbereid, zegt Van Dijk. "We hebben duizend bedden waar we prima mee uit de voeten kunnen. Maar als er coronapatiënten lang in een IC-bed liggen ontwricht dat het systeem."
.... https://nos.nl/liveblog/2402099-geen-groter-risico-bij-chronische-darmontstekingen-zwangeren-vaker-op-ic-door-deltavariant
Picasso 1
18 oktober 2021, 15:31
Trouwens, als je gelijk hebt hoef je niet zo hard te schreeuwen met grote letters, kleurtjes en onderstreping.
Specifiek de grote vetgedrukte letters dat deed ik op het geciteerde bericht van PP om dat incoherente deel in zijn reacties te benadrukken. Onderstrepen en kleurtjes zijn verder wel van hem. ;)
Picasso 1
18 oktober 2021, 15:57
Want, zoals ik al eerder zei beschermt het vaccin (voor de ouderen en kwetsbaren) wel goed tegen sterfte en ziekenh. opname, maar niet goed tegen infectie en transmissie.
Eerder vond je dat maar een aanname en benadrukte je dat het door het seizoenseffect kwam.
Je gaat niet in op waarom we nu met hele hoge besmettingsaantallen net zo weinig doden hebben als vorig jaar in dezelfde periode toen we hele lage besmettingsaantallen hadden
Ik weet dat veel mensen (inclusief jij waarschijnlijk) de aanname doen dat het allemaal door vaccinatie komt. Maar dat is een aanname. Vorig jaar zonder vaccins hadden we dat ook.
In het najaar kunnen we het effect van de vaccins veel beter meten. Omdat we dan juist een ongunstig seizoenseffect hebben.
Wanneer exact ben je bijgedraaid in dezelfde 'aanname' te doen als ik? ;)
Oekraine piekt dus half april 2021, en vanaf dan daling, en laag tm nu in de zomer.
Dat is toch geheel volgens de seizoenen. Was hier toch ook zo (met een verschil van 2 weken dan).
Volgens seizoen, en ook nog eens vergelijkbaar met andere Europese landen met hoge vaccinatiegraad.
Vind je het seizoenseffect nog altijd vergelijkbaar met landen met een hoge vaccinatiegraad?
Big30
18 oktober 2021, 19:12
Gisteren gaf W2 al een link mbt de geruststellende situatie in Staphorst :rolleyes:.
Inmiddels:
Helft coronapatiënten in Zwols ziekenhuis afkomstig uit Staphorst, geplande operaties zijn afgezegd
Door de grote toename van het aantal coronapatiënten moest het Isala Ziekenhuis dit weekend voor het eerst in een halfjaar geplande operaties afzeggen. De helft van de coronapatiënten in het Zwolse ziekenhuis komt uit de gemeente Staphorst, waar de besmettingscijfers de laatste twee weken ongekend hoog zijn.
‘De helft van de covidpatiënten in ons ziekenhuis komt uit Staphorst’, zegt woordvoerder Eveline Henneke van Isala, ‘en 90 procent van de opgenomen patiënten is ongevaccineerd.’ Henneke betreurt het uitstellen van de operaties: ‘Het heeft een enorme impact als iemand langer pijn moet lijden in afwachting van bijvoorbeeld een rugoperatie’.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/helft-coronapatienten-in-zwols-ziekenhuis-afkomstig-uit-staphorst-geplande-operaties-zijn-afgezegd~b3a04813/?utm_source=link&utm_medium=app&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free
Commentaar en verdere duiding lijkt me niet opportuun.
hasta la pasta
18 oktober 2021, 19:22
Hoezo niet? Dit is klip en klaar. Reden: seizoensinvloeden.
Brad Clitt
18 oktober 2021, 19:33
Hier is wederom mijn duiding, Staphorst is just a last blip up.
Magic-G
18 oktober 2021, 19:38
Gisteren gaf W2 al een link mbt de geruststellende situatie in Staphorst :rolleyes:.
Inmiddels:
Helft coronapatiënten in Zwols ziekenhuis afkomstig uit Staphorst, geplande operaties zijn afgezegd
Door de grote toename van het aantal coronapatiënten moest het Isala Ziekenhuis dit weekend voor het eerst in een halfjaar geplande operaties afzeggen. De helft van de coronapatiënten in het Zwolse ziekenhuis komt uit de gemeente Staphorst, waar de besmettingscijfers de laatste twee weken ongekend hoog zijn.
Tja ………
Meer dan helft van de hoeren komen uit Roemenië…..
Meer dan de helft van mensen in de gevangenis hebben een allochtone achtergrond……
Meer dan de helft van de mensen zomers op het strand komen uit Duitsland……
Etc , etc, etc………
Als we toch stemming willen maken dan lust ik er nog wel een paar .
Nostredamus
18 oktober 2021, 19:42
Mensen uit Staphorst hoeven toch niet naar het ziekenhuis. Uit geloofsovertuiging weigeren ze toch medische hulp ? Kunnen ze dus gewoon op hun eigen slaapkamer ziek gaan liggen zijn.
Big30
18 oktober 2021, 19:45
Als we toch stemming willen maken dan lust ik er nog wel een paar .
Dat idee had ik al, dus ik zou zeggen proost :biggrin:.
‘De helft van de covidpatiënten in ons ziekenhuis komt uit Staphorst’, zegt woordvoerder Eveline Henneke van Isala, ‘en 90 procent van de opgenomen patiënten is ongevaccineerd.’ Henneke betreurt het uitstellen van de operaties: ‘Het heeft een enorme impact als iemand langer pijn moet lijden in afwachting van bijvoorbeeld een rugoperatie’.
Pure stemmingmakerij door de MSM, de Mainstream media. Hoe durven ze te zeggen dat 90 procent van de opgenomen patiënten ongevaccineerd is en voor de helft uit Staphorst afkomstig is?
Brad Clitt
18 oktober 2021, 19:55
Nou, vorig jaar om deze tijd was 100% van de opnames niet-gevaccineerd dus er is weldegelijk vooruitgang.
Maar even serieus, Staphorst is gewoon een oprisping die bij elke pandemie in z'n nadagen wel ergens voorkomt. Door het koude weer hebben ze de kerkdeuren niet open laten staan, dus slechte ventilatie en dus onnodig veel besmettingen. Andere ziekenhuizen in den lande hebben het gewoon rustig wat covid betreft en dat zal zeker zo blijven.
Magic-G
18 oktober 2021, 20:03
Dat idee had ik al, dus ik zou zeggen proost :biggrin:.
Pure stemmingmakerij door de MSM, de Mainstream media. Hoe durven ze te zeggen dat 90 procent van de opgenomen patiënten ongevaccineerd is en voor de helft uit Staphorst afkomstig is?
Nou ja , ik heb MSM of iets van dien aard nooit in mijn mond gehad of ook maar genoemd hier , dus ik snap niet waarom dat nu aangehaald moet worden , maar goed …..
Maar idd het is van de gekken dat “een” ziekenhuis überhaupt kan of mag melden waar hun patiënten vandaan komen , dat is 1 . Laten ze eerst maar eens openheid van zaken geven over de werkelijke verhoudingen gevaccineerd VS ongevaccineerd in de ziekenhuizen , maar dat mogen ze dan weer niet vanwege privacy redenen , jaja .
2 is , dat als de media dat breed uit meet in de kranten op TV of online zet is dat pure stemmingmakerij ja .
Dat is mensen an mass in hun hokje plaatsen en krijg je vanzelf reacties in het land zoals onze simpele ziel Nostradamus zojuist deed .
In Staphorst zouden ze vast en zeker zeggen “ Heere vergeef het Nostradamus want hij weet niet wat zegt” amen .
Voer voor de nog immer erg virulente discussie:
https://documentaryheaven.com/what-really-happened-in-wuhan/
heb het nog niet (helemaal) gekeken maar op basis van de eerste minuut: Trump, Rupert Murdoch, Australië (dat door china afgeknepen word op diverse vlakken) maken mij lichtelijk sceptisch.... :gruebel:
..... aan de andere kant, military games in oktober 2019 en covid-19 DNA in italiaanse rioolwatermonsters :eek:
pietpotent44
18 oktober 2021, 20:41
Voer voor de nog immer erg virulente discussie:
https://documentaryheaven.com/what-really-happened-in-wuhan/
heb het nog niet (helemaal) gekeken maar op basis van de eerste minuut: Trump, Rupert Murdoch, Australië (dat door china afgeknepen word op diverse vlakken) maken mij lichtelijk sceptisch.... :gruebel:
..... aan de andere kant, military games in oktober 2019 en covid-19 DNA in italiaanse rioolwatermonsters :eek:
Ik heb em eerder ook gezien. Heb ook gelezen dat de makers (Sky News) kritiek hebben gekregen dat ze teveel op sensatie uit waren.
Maar heb van meerdere bronnen over de lab leak theorie gelezen en bekeken:
Een jaar geleden werd de lab theorie dan ook als een absolute complot theorie afgedaan. Maar inmiddels is het een serieuze mogelijkheid. Hoewel er geen hard bewijs is. Maar wel heel veel verdachte omstandigheden.
Zo is wel zeker dat het virus vanuit de omgeving rond het Wuhan lab zich eind 2019 is gaan verspreiden. Ook is bewezen dat 3 lab-medewerkers daar destijds in het ziekenhuis zijn beland nadat ze ziek waren geworden. Ook is een belangrijke lab onderzoekster sindsdien letterlijk van de aardbodem verdwenen. Niemand weet wat er met haar gebeurd is.
Ik vond het ook opvallend dat Luc Montagnier (viroloog, de man die het hiv virus in de 80s als eerste geisoleerd had en oud Nobel prijs winnaar) stellig beweert dat een deel van het virus onmogelijk door de natuur gemaakt kan zijn. Maar andere experts beweren daarvan juist weer het tegenovergestelde.
Ook is zwart op wit aangetoond dat dr. Fauci uit de VS gelogen heeft over het betalen voor het (gain of function) onderzoek in Wuhan. Ook heeft hij op eigen houtje toestemming gegeven voor zaken die hij niet alleen mocht beslissen.
Het zou een script voor een thriller geweest kunnen zijn. Nu is het meer een slechte B-film waarin we aangeland zijn.
Andere theorieen over de oorsprong van het virus had ik al in deze vorige post beschreven:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=758852#post758852
Badslippers
18 oktober 2021, 23:02
Maar ja, Picassos leven nu eenmaal in een surrelistische wereld, blijkt hier maar weer
Dus ja...
Picasso was van het kubisme hoewel hij wel aansluiting zocht bij het surrealisme maar niet echt surrealistisch werk maakte. Zo exposeerde Picasso kubistische werken op de eerste surrealistische groepstentoonstelling.
Wellicht bedoel je Salvador Dalí. Die laatste was trouwens een vreemde vogel. Ik citeer:
"Dalí's seksualiteit had een grote invloed op zijn werk. Hij verklaarde dat hij als kind een boek zag met grafische afbeeldingen van geslachtsziekten en dat dit een levenslange afkeer van vrouwelijke geslachtsorganen en een angst voor impotentie en seksuele intimiteit veroorzaakte. Dalí verklaarde vaak dat zijn belangrijkste seksuele activiteit voyeurisme en masturbatie inhield en dat zijn favoriete seksuele opening de anus was. Dalí zei dat zijn vrouw Gala de enige persoon was met wie hij volledige coïtus had bereikt. Vanaf 1927 bevat Dalí's werk grafische en symbolische seksuele afbeeldingen die gewoonlijk worden geassocieerd met andere afbeeldingen die schaamte en walging oproepen. Beelden van analiteit en uitwerpselen zijn ook volop aanwezig in zijn werk uit deze tijd. Enkele van de meest opvallende werken die deze thema's weerspiegelen, zijn The First Days of Spring(1929), The Great Masturbator (1929) en The Lugubrious Game (1929). Verschillende van Dalí's intimi in de jaren zestig en zeventig hebben verklaard dat hij geselecteerde gasten zou regelen om gechoreografeerde seksuele activiteiten uit te voeren om zijn voyeurisme en masturbatie te bevorderen."
Picasso was wat de omgang met vrouwen betreft ook wel een buitenbeentje:
"Picasso wordt vaak gekarakteriseerd als een rokkenjager en een vrouwenhater, die tegen een van zijn minnaressen, Françoise Gilot, zei: "Vrouwen zijn machines om te lijden." Later zei hij tegen haar: 'Voor mij zijn er maar twee soorten vrouwen: godinnen en deurmatten.' In haar memoires, Picasso, Mijn grootvader , schrijft Marina Picasso over zijn behandeling van vrouwen: "Hij onderwierp ze aan zijn dierlijke seksualiteit, temde ze, betoverde ze, slikte ze en verpletterde ze op zijn canvas. Nadat hij vele nachten met hen had doorgebracht en ze eenmaal waren leeggebloed (in figuurlijke zin), zou hij ze weggooien."
Van de verschillende belangrijke vrouwen in zijn leven stierven er twee, Marie-Thèrése Walter, een minnares, en Jacqueline Roque, zijn tweede vrouw, door zelfmoord. Anderen, met name zijn eerste vrouw Olga Khokhlova, en zijn minnares Dora Maar, bezweken aan zenuwinzinkingen. Zijn zoon, Paulo, ontwikkelde een fataal alcoholisme als gevolg van een depressie. Zijn kleinzoon, Pablito, stierf datzelfde jaar ook door zelfmoord door bleekmiddel in te nemen toen hij door Jacqueline Roque werd uitgesloten van het bijwonen van de begrafenis van de kunstenaar. "
Om toch nog enigszins "On Topic" te blijven ze zijn beiden niet aan Covid-19 gestorven. Hoewel ik dat bij Picasso niet helemaal kan uitsluiten. Hij stierf immers aan longontsteking.
pietpotent44
19 oktober 2021, 02:18
Picasso was van het kubisme hoewel hij wel aansluiting zocht bij het surrealisme maar niet echt surrealistisch werk maakte.
Klopt. Maar zijn werken omvatten ook surrealisme.
(Nee, ik bedoelde niet Dali.)
Picasso werkte afwisselend in zeer uiteenlopende stijlen. In 1924 sloot hij zich bijvoorbeeld aan bij de*surrealistische beweging.*
Tussen 1925 en 1930 ontstond in Europa een nieuwe kunststroming die uiteindelijk net zo belangrijk werd als het kubisme: het*surrealisme.*Picasso*raakte beïnvloed door deze nieuwe stijl en experimenteerde verder met vormen,*stijlen*en kleuren.
Zo, nu kunnen we weer OnTopic met Picassos surrealistische grafieken, geleuter over verdraaingen, en vliegen afvangen :biggrin:
Freddy_K
19 oktober 2021, 09:05
he ik mag weer praten. Even voor informatie. Ik ben niet stiekem ingeënt. Ik was dus meer dan een maand monddood gemaakt (wat nu al de 2-de keer op rij was). Dat is hun volle recht maar zet het volgende keer ook in mijn "status". Anders maken de mensen zich straks nog zorgen om mij :tongue: of gaan ze in paniek zich toch laten inspuiten met het gif. Zoals P44 al liet zien heb ik van deze periode van opgelegde censuur gebruik gemaakt om op vakantie te gaan naar Urk samen met mijn vrouw Mien :)
Ik sta nog volledig achter mijn weigering om mij zelfs maar te laten (fake) testen. Het wordt steeds gekker. Maar ja die gevaccineerden denken nog steeds dat dit allemaal normaal is, die mensen zijn volslagen niet goed bij hun hoofd. Het is nu wachten totdat ze de ongevaccineerden weer gaan beschuldigen van de zoveelste golf en dat ze ons gaan verbieden boodschappen te doen.
Meme Moo
19 oktober 2021, 09:19
he ik mag weer praten. Even voor informatie. Ik ben niet stiekem ingeënt. Ik was dus meer dan een maand monddood gemaakt (wat nu al de 2-de keer op rij was). Dat is hun volle recht maar zet het volgende keer ook in mijn "status". Anders maken de mensen zich straks nog zorgen om mij :tongue: of gaan ze in paniek zich toch laten inspuiten met het gif. Zoals P44 al liet zien heb ik van deze periode van opgelegde censuur gebruik gemaakt om op vakantie te gaan naar Urk samen met mijn vrouw Mien :)
Ik sta nog volledig achter mijn weigering om mij zelfs maar te laten (fake) testen. Het wordt steeds gekker. Maar ja die gevaccineerden denken nog steeds dat dit allemaal normaal is, die mensen zijn volslagen niet goed bij hun hoofd. Het is nu wachten totdat ze de ongevaccineerden weer gaan beschuldigen van de zoveelste golf en dat ze ons gaan verbieden boodschappen te doen.
En intussen zijn we nog steeds niet bij bosjes neergevallen.
Freddy_K
19 oktober 2021, 10:52
de winter duurt nog tot 21 Maart. Als ze na de initiële paniek hun beleid hadden aangepast nadat bleek dat de IFR in de orde van 0.2% ligt dan had ik het allemaal geloofd. Maar ze hebben het aangekondigd (dat heet "predictive programming") en ze hebben er voor geoefend (event 201, https://www.centerforhealthsecurity.org/event201/). Wat er ook aan nieuwe informatie binnenkomt hun beleid blijft hetzelfde. Ze zeggen nu de QR pas gaat weg in de lente. Die gaat nooit meer weg. Nooit meer zolang dit wordt geaccepteerd. Dit is een complot. Dit hebben ze voorbereid en ze voeren het nu uit. Maar de meesten kunnen dit schijnbaar nog steeds niet zien.
Deze videos vond ik wel leuk om te laten zien. Zijn al een paar weken oud omdat ik toen geblocked was. Het zijn dezelfde videos maar de 2-de laat ik zien zodat je kan zien dat er niet in geknipt is.
https://www.youtube.com/watch?v=Kf4Xb_Jruhc
https://dollarvigilante.tv/w/r7SoeS6VUBYibsbMexH26m
Meme Moo
19 oktober 2021, 11:10
En ik stel je nogmaals de vraag die je al 4 keer onbeantwoord liet:
Wat ga je doen (of denken) als ná de winter blijkt dat ‘The Great Reset’ niet heeft plaatsgevonden (zou al op 15 oktober zijn, nog niets van gemerkt) én het merendeel van de gevaccineerden leeft nog?
pret
19 oktober 2021, 12:43
Je hebt nog 5 jaar te gaan. :biggrin:
Freddy_K
19 oktober 2021, 12:43
Zoals ik al eerder heb gezegd de volgende crisis komt er al aan. Ook een complot:
1) ze hebben het aangekondigd ("predictive programming"):
https://odysee.com/@Roms17:d/Klaus-Schwab---des-cyberattaques-%C3%A0-venir:e
2) ze hebben er voor geoefend op 9 Juli:
https://cyberpolygon.com/
3) het doel is duidelijk als je naar Klausie luistert: ze willen je vrijheden verder aan banden leggen. Ze zullen de schuld in de schoenen schuiven van een paar "hackers". Wie weet geven ze mij wel de schuld. En om jullie te beschermen tegen dit kwaad mag je straks nog minder.
Trouwens is men hier wel op de hoogte dat ze in Nederland voor een sociaal krediet systeem hebben gestemd?
https://www.youtube.com/watch?v=DSkB5uvQhRk
Daar zijn jullie zeker ook allemaal voor. Wie weet krijg je er punten bij als je de hele dag in een FKK hangt. Immers Hugo de Jonge krijgt ook extra punten als die liegt. Ik denk dat mijn score snel onder 0 duikelt voor het spreken van de waarheid. Duurt niet lang meer en alleen het denken aan sex levert je al strafpunten op.
WANDELAAR5
19 oktober 2021, 13:31
Het wordt steeds gekker. Maar ja die gevaccineerden denken nog steeds dat dit allemaal normaal is, die mensen zijn volslagen niet goed bij hun hoofd.
Jij bent kennelijk de enige die in de maat loopt in een marcherend leger. Heb jij je ooit afgevraagd of het misschien net andersom is?
WANDELAAR5
19 oktober 2021, 13:45
Trouwens is men hier wel op de hoogte dat ze in Nederland voor een sociaal krediet systeem hebben gestemd?
https://www.youtube.com/watch?v=DSkB5uvQhRk
Daar zijn jullie zeker ook allemaal voor.
Onzin er is helemaal niet gestemd over zo’n systeem. Er wordt ook niet zo’n systeem ingevoerd. Er is alleen een motie van FvD afgewezen. Eerlijk gezegd wordt Thierry Baudet steeds gekker. Als ik nu in de tweede kamer zou zitten zou ik er geen tijd insteken en alle FvD moties afwijzen, het risico nemende dat ik er een paar afwijs waar ik het best mee eens ben. Weet ik veel wat er allemaal in die motie staat, behalve het kernpunt? Niemand is van plan zo’n systeem in te voeren. Wat is dan het nut van zo’n motie? Tijdverspilling!
WANDELAAR5
19 oktober 2021, 13:49
Deze videos vond ik wel leuk om te laten zien. Zijn al een paar weken oud omdat ik toen geblocked was. Het zijn dezelfde videos maar de 2-de laat ik zien zodat je kan zien dat er niet in geknipt is.
https://www.youtube.com/watch?v=Kf4Xb_Jruhc
https://dollarvigilante.tv/w/r7SoeS6VUBYibsbMexH26m
Die onderste heb ik dus bekeken. Het enige wat ik zie zijn 2 mannen die een dokter woorden in de mond leggen die ze niet gezegd heeft:
“Gevaccineerden verspreiden nu meer virus”. Zij maken ervan “dan ongevaccineerden”. Zij bedoelde waarschijnlijk: met de delta variant tov de alpha variant”. Dit is zo opzichtig dat ik er weer smakelijk om heb moeten lachen. Wat een redenering. En wat zou dit moeten bewijzen?
Freddy_K
19 oktober 2021, 13:56
Wat ga je doen (of denken) als ná de winter blijkt dat ‘The Great Reset’ niet heeft plaatsgevonden (zou al op 15 oktober zijn, nog niets van gemerkt) én het merendeel van de gevaccineerden leeft nog?
ik zal me in ieder geval niet laten vaccineren. En wees niet bang dat ik jou plek in ga nemen in een "ziekenhuis". Dat is jullie grootste zorg toch? Dat ik jullie plek ga inpikken in een ziekenhuis? Daar krijg je mij nooit meer in. Ziekenhuis durven ze dat te noemen. Alle 'covid" patienten gaan er dood. Kan het beter een Stervenshuis noemen..
safe and effective:
https://video.twimg.com/ext_tw_video/1449792008277696517/pu/vid/480x270/z58_Z_z52cMy4PXZ.mp4?tag=12
Zeus1
19 oktober 2021, 14:43
Dat ik jullie plek ga inpikken in een ziekenhuis? Daar krijg je mij nooit meer in
Was het maar zo’n feest dat ze rare gasten weigerden, in Nederland wordt iedereen geholpen, zelfs “mensen” die het eigenlijk niet verdienen
Freddy_K
19 oktober 2021, 15:49
Was het maar zo’n feest dat ze rare gasten weigerden, in Nederland wordt iedereen geholpen, zelfs “mensen” die het eigenlijk niet verdienen
weet je wat? Een goed idee. Mij mogen ze weigeren. Maar dan ook geen bijdragen meer van mij. Geweigerd worden in een slachthuis is nog niet het ergste wat me is overkomen. Ik betaal nog steeds bijdragen voor die criminele bende. Als ik de keuze kan maken dan geen bijdragen en geen hulp van die criminelen
Eddy_V
19 oktober 2021, 15:53
Zit momenteel in een dipje, gelukkig zijn er nog bijdragen zoals die van vriend Freddy, daarmee valt er tenminste nog wat te lachen
Freddy_K
19 oktober 2021, 16:04
Zit momenteel in een dipje, gelukkig zijn er nog bijdragen zoals die van vriend Freddy, daarmee valt er tenminste nog wat te lachen
ja lachen, jullie kunnen binnenkort weer je mouw opstropen voor de volgende shot. Misschien wordt deze je laatste. En als je die shot niet neemt dan heb je dezelfde status als Ome Freddy K die nog helemaal geen shot heeft genomen. Je mag dan net zoals Ome Freddy niks meer en je bent een 2de rangs burger. Dus neem die booster snel jongens veel plezier ermee. Safe and effective hehehahaha
bertje600
19 oktober 2021, 16:23
ja lachen, jullie kunnen binnenkort weer je mouw opstropen voor de volgende shot. Misschien wordt deze je laatste. En als je die shot niet neemt dan heb je dezelfde status als Ome Freddy K die nog helemaal geen shot heeft genomen. Je mag dan net zoals Ome Freddy niks meer en je bent een 2de rangs burger. Dus neem die booster snel jongens veel plezier ermee. Safe and effective hehehahaha
Heb je nog steeds niet in de gaten dat je jezelf belachelijk maakt!
WANDELAAR5
19 oktober 2021, 16:25
Die vorige shot zou toch al mijn laatste worden? Voorlopig hebben die vaccinaties een stuk betere survival rate dan Freddy voorspelde.
Jackless
19 oktober 2021, 17:36
2e rangs burgers zijn vaak mensen die dat van zichzelf vinden. Ik ken ze niet. Vaccineer, of vaccineer je niet, dat is een keuze. Respecteer dat en sla geen extreme wartaal over iemands keuze uit. Daar overtuig je niemand mee. :heul:
Perssonlijk kan ik niet wachten op mijn volgende shot. Ik ben verslaafd aan de werking van dat goedje. Ik rij me suf de grens over om me daar te verkleden als ijsbeer. En de aan zorg uitgespaarde centjes doneer ik daar aan de dames zodat ze deze winter hun gasrekeningetje kunnen betalen. Geen enkel humeurig gevoel houdt ik over aan dat prikje :wink2:
Nostredamus
19 oktober 2021, 17:48
Dat is mensen an mass in hun hokje plaatsen en krijg je vanzelf reacties in het land zoals onze simpele ziel Nostradamus zojuist deed .
In Staphorst zouden ze vast en zeker zeggen “ Heere vergeef het Nostradamus want hij weet niet wat zegt” amen .
Ik denk niet dat je weet hoe gecompliceerd ik ben, maar ik zet je opmerking simpele ziel gewoon in het rijtje ongefundeerde uitspraken van je, die overigens niet op een A4 passen.
Verder ben ik blij dat ik niet de voorlichting heb gehad uit Staphorst. Dan zouden ze vast zeggen, zonde de Heer heeft anders beslist, jammer dat je niet tegen polio bent ingeent en nu rollen met je rolstoel, je staat in de weg.
Jack42
19 oktober 2021, 18:51
he ik mag weer praten. Even voor informatie. Ik ben niet stiekem ingeënt. Ik was dus meer dan een maand monddood gemaakt (wat nu al de 2-de keer op rij was).
Heb je wel stiekem buitenshuis geneukt in die maand dat je monddood was gemaakt? Zo ja schrijf daar dan een mooie en informatieve recensie(s) over, dat is veel beter dan al dat gezever van jou in dit draadje.
hasta la pasta
19 oktober 2021, 19:29
De teller staat inmiddels nu op vijf.
Magic-G
19 oktober 2021, 19:33
Ik denk niet dat je weet hoe gecompliceerd ik ben.
Nee , maar het laat zich ook niet zo moeilijk raden .
Met bijdragen hier die zonder uitzondering in de Tokkie categorie vallen maak je het niet zo lastig .
Maar niet getreurd, je krijgt zelfs thanks voor je hoogstaande en gefundeerde opmerkingen dus jouw categorie is goed vertegenwoordigd hier .
Willem2
19 oktober 2021, 19:58
Het aantal positieve tests is de afgelopen week met 44,4 procent gestegen, blijkt uit de weekcijfers van het RIVM. Afgelopen week werden 25.750 positieve tests geregistreerd, tegen 17.850 een week eerder. Vorige week steeg het aantal met 48 procent.
Het aantal afgenomen tests steeg ook, maar het aantal positieve tests steeg harder. Dat duidt erop dat het virus zich waarschijnlijk weer breder verspreidt.
"Een stijging is nooit geruststellend, maar het is wel een stijging die we hadden verwacht", zegt Aura Timen van het RIVM. "We zien aan de ene kant dat we in de herfst zitten, en dat zijn maanden die in het voordeel werken van luchtwegvirussen. En we hebben versoepelingen gehad. Die hebben geleid tot meer contacten tussen mensen. Dat was te verwachten."
... https://nos.nl/artikel/2402269-aantal-positieve-tests-blijft-stijgen-maar-rivm-niet-erg-ongerust
WANDELAAR5
19 oktober 2021, 22:14
Hoe eerder er aanvullende maatregelen worden genomen hoe minder hard er later moet worden ingegrepen. Dus waar wacht de regering op? Totdat de disco’s weer dicht moeten? Scholen weer dicht? Avondklok? Waarom niet nu weer mondkapjes invoeren in openbare binnenruimtes en thuis werken? Met dat sturen op ziekenhuis capaciteit ben je gewoon altijd te laat.
stimpy3
19 oktober 2021, 22:54
Ik lees in dat artikel dat er pas 3 Chinezen zijn overleden. Te verwaarlozen dus. Net als het aantal besmettingen van 200. Aan Tubercolose overlijden wereldwijd 1,5 miljoen per jaar. Malaria 400.000 doden per jaar met miljoenen besmettingen. Aan de pokken overleden in totaal tussen de 300 en 500 miljoen mensen. Kijk, dat zijn pas cijfers daarbij is het Coronavirus klein bier. Paniekzaaierij om niks. In Nederland overlijden ongeveer 400 mensen per dag. Misschien zit daar wel een Chinees bij.
Hij is vast wel eens eerder gequoot, maar ik blijf dit toch wel een van de betere posts uit dit topic vinden.
Zeus1
19 oktober 2021, 23:24
Hoe eerder er aanvullende maatregelen worden genomen hoe minder hard er later moet worden ingegrepen. Dus waar wacht de regering op? Totdat de disco’s weer dicht moeten? Scholen weer dicht? Avondklok? Waarom niet nu weer mondkapjes invoeren in openbare binnenruimtes en thuis werken? Met dat sturen op ziekenhuis capaciteit ben je gewoon altijd te laat.
Nederlanders zijn veelal tegendraads, als men adviseert zo veel mogelijk thuis te werken doen ze het gewoon niet, ze laten zich de wet niet voorschrijven (vandaag weer volop files). Wel staan, indien het weer fout gaat, die zelfde mensen het hardst te schreeuwen dat de maatregelen te laat zijn genomen. Los daarvan moeten ze een hek om plaatsen als Staphorst en Urk zetten en die weigeraars sowieso niet in de ziekenhuizen opnemen. Door die mafkezen worden kankerpatienten enz. niet of later behandeld, onacceptabel.
Magic-G
20 oktober 2021, 00:18
ze een hek om plaatsen als Staphorst en Urk zetten en die weigeraars sowieso niet in de ziekenhuizen opnemen. Door die mafkezen worden kankerpatienten enz. niet of later behandeld, onacceptabel.
Dit is nog eens verstandige echte mannen taal .
Als je een echte vent bent moet je die tekst vet afdrukken op A-0 formaat en voor je ramen hangen.
Zulke heldhaftige taal vraagt om heldhaftige daden .
Meme Moo
20 oktober 2021, 00:21
Dit is nog eens verstandige echte mannen taal .
Als je een echte vent bent moet je die tekst vet afdrukken op A-0 formaat en voor je ramen hangen.
Zulke heldhaftige taal vraagt om heldhaftige daden .
Aangezien de anti-vaxxers veruit in de minderheid zijn, denk ik dat hij nog veel bijval krijgt ook!
Of ben jij er zo één die dan stiekem in de nacht een ruit gaat ingooien?
Da’s pas lekker stoer!
Magic-G
20 oktober 2021, 00:39
Aangezien de anti-vaxxers veruit in de minderheid zijn, denk ik dat hij nog veel bijval krijgt ook!
Ja , ik denk ‘t ook …. Proberen zou ik zeggen ….
Da’s pas lekker stoer!
Dat is meer voor jouw niveau…
kempie
20 oktober 2021, 00:47
https://businessam.be/alarmerende-coronavirusgolf-in-rusland-wat-is-daar-aan-de-hand/
Intressant hoe gaan de mensen die geloven dat vaccineren niet belangerijk is dit dan uitleggen.
Het loopt uit de klauwen in rusland. Record aantal dagelijkse doden.
kempie
20 oktober 2021, 00:48
https://businessam.be/er-is-nu-een-model-dat-covid-19-mutaties-en-varianten-kan-voorspellen/
Ook intressant.
Meme Moo
20 oktober 2021, 01:03
Dat is meer voor jouw niveau…
Leg eens uit, dan?
WANDELAAR5
20 oktober 2021, 07:29
https://businessam.be/alarmerende-coronavirusgolf-in-rusland-wat-is-daar-aan-de-hand/
Intressant hoe gaan de mensen die geloven dat vaccineren niet belangerijk is dit dan uitleggen.
Het loopt uit de klauwen in rusland. Record aantal dagelijkse doden.
Niet alleen in Rusland. Ook in andere (eerder door PietPotent geroemde) landen met een lage vaccinatiegraad hebben ze nu meer doden per dag dan in eerdere pieken:
Roemenië
35849
Oekraïne
35850
kempie
20 oktober 2021, 07:49
Niet alleen in Rusland. Ook in andere (eerder door PietPotent geroemde) landen met een lage vaccinatiegraad hebben ze nu meer doden per dag dan in eerdere pieken:
Roemenië
35849
Oekraïne
35850
Misschien wel her gevaar dat men ziet dat het in de rest van de wereld niet meer zo’n groot gevaar is en dat men denkt dat een lage vaccinatie graad ook wel voldoende is. Waardoor men denkt zich veel minder aan social distancing en mondkapjes te hoeven doen en zie het loopt gelijk extra uit de klauw.
Player
20 oktober 2021, 09:08
Leg eens uit, dan?
Dat zou ons veel te ver leiden maar ik zie zijn punt wel. [emoji6]
Dus waar wacht de regering op? Totdat de disco’s weer dicht moeten? Scholen weer dicht? Avondklok?
En sexclubs dicht niet te vergeten natuurlijk!
Los van deze fragmenten, mijn sporadisch wederkerende bedenkingen bij deze discussies in het ijle...
wervelwind
20 oktober 2021, 09:15
Hoewel ik het vaak eens ben met wat je schrijft (hoewel voor mij soms wat aan de smetvrezerige kant) denk ik hier toch wat anders over.
Ik heb inmiddels nu gedurende twee perioden (zomer-herfst vorig jaar en dit jaar) kunnen vergelijken tussen Luxemburg en Nederland.
Luxemburg heeft een mondkapjes-obsessie en Nederland niet. Hier waren en zijn die rotdingen sinds juni vorig jaar verplicht, in Nederland maar een deel van die tijd.
Juist in de overgang van zomer naar herfst zie je zowel in Lux als in Nederland precies dezelfde curves voor positieve testen, ziekenhuis opnames en overledenen. Uiteraard corrigerend voor de verschillende bevolkingsgroottes.
Bovendien: wie is het ooit gelukt om vliegen tegen te houden met kippengaas?
Freddy_K
20 oktober 2021, 09:58
waarom wil die MSM toch zo graag dat jullie die gifprik komen halen?
O ja, "Brought to you by Pfizer"
https://twitter.com/ke11ybender/status/1450519193216970756
https://odysee.com/@HumanitysVault:a/Brought-to-you-by-Pfizer:f
maar ze zijn hier nog gewoon doof, blind en debiel hehehe, nou niet allemaal slechts 95%
WANDELAAR5
20 oktober 2021, 10:43
Je hebt een punt Wervelwind. Maar ik denk dat we wat aanvullende maatregelen nodig hebben om niet te vervallen in veel zwaardere. Daarbij denk ik aan zaken die weinig belastend zijn zoals:
CO2 meters in scholen en binnenruimtes (winkels, bars, bioscopen, restaurants en ja ook sexclubs). Onvoldoende ventilatie? Dan dicht tot er wel voldoende ventilatie is.
HEPA filters in klaslokalen. Mensen zijn daar lang bij elkaar op relatief weinig m2.
Mondkapjes
Thuiswerken
Totdat het aantal besmettingen weer daalt. Sturen op besmettingen, dan ben je op tijd. Sturen op ziekenhuisopnames, dan ben je per definitie te laat.
Willem2
20 oktober 2021, 13:45
Het vliegverkeer tussen Marokko en Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk wordt om middernacht voor onbepaalde tijd stopgezet. De luchtvaartmaatschappijen Royal Air Maroc en Air Arabia Maroc schrijven op Twitter dat het besluit is genomen vanwege maatregelen tegen het coronavirus.
Een Marokkaanse overheidsinstantie die het vliegverkeer regelt heeft het nieuws bevestigd, zegt correspondent Samira Jadir. Ook Transavia is geïnformeerd door de Marokkaanse autoriteiten.
De overheidsgezinde nieuwssite Le360 schrijft op basis van bronnen dat Marokko het besluit heeft genomen vanwege "nieuwe varianten" van het virus in de drie landen.
......
In deze graphic zie je het aantal besmettingen in Marokko, Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Het vliegverbod geldt niet voor onze zuiderburen. Naar verwachting zullen mensen die naar Marokko willen vliegen dat via bijvoorbeeld België gaan doen.
...
https://nos.nl/artikel/2402364-vanaf-middernacht-geen-vluchten-meer-tussen-marokko-en-nederland
https://cdn.nos.nl/image/2021/10/20/795175/1920x1080a.jpg
soms worden er hele rare beslissingen genomen...
Freddy_K
20 oktober 2021, 15:10
FDA HEARING ADMITS PFIZER VACCINE KILLS MORE PEOPLE THAN IT SAVES!!!
https://odysee.com/@UNVEILINGTHETRUTH:3/FDA-HEARING-ADMITS-PFIZER-VACCINE-KILLS:2
Jackless
20 oktober 2021, 16:57
Minder vliegen in het verkeer met Marokko. Geen idee wat ik moet met dergelijke berichtgeving. Vermoedelijk is men jaloers dat wij beter zijn in het verspreiden van COVID dan zij. Wij zijn gewoon beter in het bedenken van nieuwe varianten. België kunnen we nog wel inhalen, het verenigd Koninkrijk wordt wat lastiger en Duitsland zit ons op de hielen. Het wordt een spannend COVID-najaar:cool:
hasta la pasta
20 oktober 2021, 16:59
maar ze zijn hier nog gewoon doof, blind en debiel hehehe, nou niet allemaal slechts 95%
Uiteindelijk word ik ook hier voor debiel uitmaakt. Idee: pauze stand weer activeren? Anyway, de volgende uitglijder zal niet lang op zich laten wachten.
Willem2
20 oktober 2021, 18:18
Het RIVM heeft afgelopen etmaal 4609 nieuwe coronagevallen geregistreerd. Het is de eerste keer sinds eind juli dat het aantal nieuwe gevallen op één dag boven de 4000 uitkomt.
Ook het weekgemiddelde nam verder toe. Afgelopen zeven dagen kregen gemiddeld 3801 mensen per dag een positieve testuitslag. Vorige week woensdag stond dat aantal nog op gemiddeld 2798 gevallen per dag.
Het aantal sterfgevallen als gevolg van een coronabesmetting nam toe met 10. Niet al die mensen zijn afgelopen 24 uur overleden, want soms duurt het een tijdje voor een sterfgeval wordt doorgegeven aan het RIVM.
https://www.ad.nl/binnenland/live-meer-dan-4000-nieuwe-besmettingen-voor-het-eerst-sinds-eind-juli~a97b48b5/
WANDELAAR5
20 oktober 2021, 19:26
FDA HEARING ADMITS PFIZER VACCINE KILLS MORE PEOPLE THAN IT SAVES!!!
https://odysee.com/@UNVEILINGTHETRUTH:3/FDA-HEARING-ADMITS-PFIZER-VACCINE-KILLS:2
Odysee dot com: welcome to the universe of weird videos. Wat bewijst dit filmpje nu weer. Een onbekende persoon met een oncontroleerbaar verhaal met onwaarschijnlijke cijfers. En dan linksonder een logo van de FDA. Dan zou het iets officieels zijn van de FDA. Als dit klopt zou FDA de vaccins nooit goedgekeurd hebben, niet tijdelijk en al helemaal niet definitief.
Waar is jouw vermogen om zelf kritisch na te denken Freddy. Waarom geloof je dit soort “weird videos”?
Magic-G
20 oktober 2021, 19:34
Leg eens uit, dan?
Alleen de figuren die in staat zijn zoiets dergelijks te doen en het dan ook maar wat graag zouden “willen” doen , komen op het idee anderen te vragen of zij zoiets dergelijks zouden willen doen.
Maw. Jij gaat uit van je eigen niveau en dus blijkbaar niet in staat te verzinnen dat er anderen zijn die geen Tokkie gedrag in zich hebben maar gewoon normaal fatsoen .
Hopelijk is het antwoord bevredigend
deket
20 oktober 2021, 20:22
@Magic, PP 44 et les autres
Stop hiermee!! Door kereltjes zoals jullie zit men nu terug met een golf. Simple Minds geloven die onzin.
Moeten jullie eindelijk tot inkeer komen op het moment dat je op de intensive gaat smeken om een vaccin,maar dan is het te laat
Meme Moo
20 oktober 2021, 20:27
Alleen de figuren die in staat zijn zoiets dergelijks te doen en het dan ook maar wat graag zouden “willen” doen , komen op het idee anderen te vragen of zij zoiets dergelijks zouden willen doen.
Maw. Jij gaat uit van je eigen niveau en dus blijkbaar niet in staat te verzinnen dat er anderen zijn die geen Tokkie gedrag in zich hebben maar gewoon normaal fatsoen .
Hopelijk is het antwoord bevredigend
Tja, alleen als je er zó instaat kan je zo’n antwoord verzinnen natuurlijk.
Ook mooi om te zien hoe Player hierop reageerde en je nu bedankte:
alleen omdat ik hem er een paar keer op aangesproken heb op dit forum dat hij elke aanleiding aangreep om een niet nader te noemen SC in Nederland door het slijk te halen.
Jullie hebben elkaar wel verdiend!
Blij dat ik jullie heb kunnen koppelen :biggrin:
WANDELAAR5
20 oktober 2021, 20:43
Je hebt een punt Wervelwind. Maar ik denk dat we wat aanvullende maatregelen nodig hebben om niet te vervallen in veel zwaardere. Daarbij denk ik aan zaken die weinig belastend zijn.
Sturen op besmettingen, dan ben je op tijd. Sturen op ziekenhuisopnames, dan ben je per definitie te laat.
Dit is bijvoorbeeld de grafiek voor Frankrijk, waar ze net als in Nederland een Corona toegangsbewijs hebben, maar ook gezichtsmaskers op binnen (met strenge handhaving incl schoolkinderen) en afstand houden. Dan komt er met relatief lichte maatregelen geen extra druk op de zorg en veel minder kans op later veel strengere maatregelen.
35852
Brad Clitt
20 oktober 2021, 20:45
Meme Moo valt, in tegenstelling tot mij, in real-life best mee.
Als niet-gevaccineerde heb ik me vandaag weer eens laten testen (mocht mezelf penetreren...) in het testcentrum te Lemiers, wederom negatief en dat was dus positief.
Heb ook nog The Joker en de andere bamiblok-expert ontmoet, dit terzijde overigens.
Meme Moo
20 oktober 2021, 20:55
Meme Moo valt, in tegenstelling tot mij, in real-life best mee.
Als niet-gevaccineerde heb ik me vandaag weer eens laten testen (mocht mezelf penetreren...) in het testcentrum te Lemiers, wederom negatief en dat was dus positief.
Heb ook nog The Joker en de andere bamiblok-expert ontmoet, dit terzijde overigens.
Dank voor je verzoeningspoging, Brad!
Maar als ik in real life meer meeval dan jij, wat zegt dat dan wel niet over jou?:biggrin:
Ik ben sinds mijn vaccinatie volledig negatief! :)
Brad Clitt
20 oktober 2021, 21:10
Ik ben gewoon een hopeloos geval, ik weet het. En niet alleen wat betreft al of niet vaccineren... ;)
Magic-G
21 oktober 2021, 02:17
@Magic, PP 44 et les autres
Stop hiermee!! Door kereltjes zoals jullie zit men nu terug met een golf. Simple Minds geloven die onzin.
Moeten jullie eindelijk tot inkeer komen op het moment dat je op de intensive gaat smeken om een vaccin,maar dan is het te laat
Wat een bericht weer gebaseerd op de gedachtekronkels van de true Simple Mind.
Het is aan de echte simple minds om te denken (nou ja denken , daar zijn ze zelf niet toe instaat) dat bij een 100% vaccinatiegraad er geen mensen meer met COVID in de ziekenhuizen of IC,s zouden liggen.
Degene die geen vaccin willen , worden de vaccin ontkenners genoemd het bij de vriendelijke versie te houden.
Je kunt je serieus afvragen wat erger is , is dat het weigeren van het vaccin of is dat het ontkennen/negeren of verdraaien van de feiten omtrent het vaccin.
Dus nog maar eens herhaald , ik heb totaal niets tegen het vaccin en geloof zelfs dat het de maatschappij kan helpen , al was het maar dat het placebo effect waarschijnlijk groter is dan kans dat men niet meer ziek zou kunnen worden van het opgelopen virus .
Een ieder moet het vooral nemen als hij/zij zich daar goed bij voel , maar ga niet zoals de die hard gelovigen verkondigen dat het vaccin het enige ware evangelie is.
Eddy_V
21 oktober 2021, 02:35
Dus nog maar eens herhaald , ik heb totaal niets tegen het vaccin en geloof zelfs dat het de maatschappij kan helpen , al was het maar dat het placebo effect waarschijnlijk groter is dan kans dat men niet meer ziek zou kunnen worden van het opgelopen virus .
Een ieder moet het vooral nemen als hij/zij zich daar goed bij voel , maar ga niet zoals de die hard gelovigen verkondigen dat het vaccin het enige ware evangelie is.
Hier ben ik het nou es volledig met M-G over eens.
Het vaccin beschermt in grote mate, maar ook andere maatregelen zijn effectief en misschien zelfs wel effectiever zoals het veelvuldig en lang genoeg handenwassen, het 1,5m afstand houden en mondkapjes dragen in gebouwen waar die 1,5m niet gewaarborgd is. En dat is bijna nergens het geval tenzij je op een stoel bent aangeland in een zaal waar de afstanden tussen de stoelen zijn vastgelegd.
Maar de meesten van ons zijn juist deze effectieve maatregelen helemaal beu en verkiezen derhalve de zekerheid van het veilige vaccin.
noglangnietuitgewandeld
21 oktober 2021, 03:43
Freddy wil het vaccin niet, prima, is zijn goed recht. Laat ons dan maar doof, blind en debiel zijn. Hopelijk is Freddy dan ook zo consequent om bij de notaris een laatste wil verklaring te laten vastleggen, waarin hij afziet van een IC bed, als het zo ver mocht komen. Want als het bed met daarin een reutelende Freddy door de gang naar de IC kamer wordt gereden, dan is hij niet meer bij machte om die IC plaats te weigeren. En aangezien een zware long Covid patiënt vaak wel drie weken op de IC ligt, hadden er in dezelfde tijd vijftien hart- kanker- of andere patiënten geopereerd kunnen worden, en op Freddy's IC bed bij kunnen komen. Die krijgen nu te horen dat hun operatie uitgesteld moet worden tot Freddy van de IC af kan. Een deel daarvan zal vroegtijdig overlijden, omdat Freddy op de IC kamer lag. Je zult maar met een groeiende tumor in je lijf zitten. Zolang een extra chemokuurtje om de groei af te remmen, want Freddy ligt met zijn long Covid je IC plaats bezet te houden. Zo iemand zal op dat moment Freddy vervloeken om zijn eigenwijzigheid en wensen dat Freddy snel geneest of crepeert, zodat Freddy's IC bed vrijkomt. En dan maar hopen dat er niet een volgende Freddy die IC plaats inneemt. Zeker, er liggen ook gevaccineerden op de IC, maar dat is een minderheid. De rest zijn ongevaccineerde Freddy's. En het is nu eenmaal zo in dit land dat iedereen geholpen wordt, Freddy of geen Freddy. Maar er begint zo langzamerhand wel een ethisch vraagstuk te ontstaan. Voor er vaccins waren lag dat anders. Maar iedereen, ook alle antivaxxers van de laagste tot de hoogste Freddy, heeft de kans gehad zich te laten vaccineren. Moeten we dan nog langer voorrang geven aan Freddy of kunnen de reguliere patiënten geholpen worden? Er is een beperkt aantal mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, dat zijn geen Freddy's, dus daarover geen misverstand. Echter de Freddy's die gefascineerd zijn door complottheorieën, de Freddy's in de Biblebelt die op God vertrouwen, het wordt zo langzamerhand tijd dat die wat minder prioriteit krijgen. Er zijn gewoon teveel Freddy's in dit land. Als ze geen voorrang meer krijgen op de IC, dan komen er vanzelf minder Freddy's. Vooral de Biblebelt Freddy's zullen het niet erg vinden, dan zijn ze gewoon wat eerder in de hemel. De complot Freddy's lijken me typetjes die spijt krijgen als het te laat is. Jammer alleen dat ze door hun bezet houden van IC capaciteit ook het leven van talloze medeburgers hebben bekort. Maar dat is des Freddy's eigen. Oh, en het ijsberenforum raakt misschien een trol kwijt, dat is dan weer het enige positieve van Freddy. Nu zal Freddy ongetwijfeld ontploffen, vuur gaan spuwen, ons voor rotte vis uitmaken. Zolang hij nog kan. Zo kennen we Freddy.
Freddy_K
21 oktober 2021, 08:31
Freddy wil het vaccin niet, prima, is zijn goed recht. Laat ons dan maar doof, blind en debiel zijn. Hopelijk is Freddy dan ook zo consequent om bij de notaris een laatste wil verklaring te laten vastleggen, waarin hij afziet van een IC bed, als het zo ver mocht komen. Want als het bed met daarin een reutelende Freddy door de gang naar de IC kamer wordt gereden, dan is hij niet meer bij machte om die IC plaats te weigeren. En aangezien een zware long Covid patiënt vaak wel drie weken op de IC ligt, hadden er in dezelfde tijd vijftien hart- kanker- of andere patiënten geopereerd kunnen worden, en op Freddy's IC bed bij kunnen komen. Die krijgen nu te horen dat hun operatie uitgesteld moet worden tot Freddy van de IC af kan. Een deel daarvan zal vroegtijdig overlijden, omdat Freddy op de IC kamer lag. Je zult maar met een groeiende tumor in je lijf zitten. Zolang een extra chemokuurtje om de groei af te remmen, want Freddy ligt met zijn long Covid je IC plaats bezet te houden. Zo iemand zal op dat moment Freddy vervloeken om zijn eigenwijzigheid en wensen dat Freddy snel geneest of crepeert, zodat Freddy's IC bed vrijkomt. En dan maar hopen dat er niet een volgende Freddy die IC plaats inneemt. Zeker, er liggen ook gevaccineerden op de IC, maar dat is een minderheid. De rest zijn ongevaccineerde Freddy's. En het is nu eenmaal zo in dit land dat iedereen geholpen wordt, Freddy of geen Freddy. Maar er begint zo langzamerhand wel een ethisch vraagstuk te ontstaan. Voor er vaccins waren lag dat anders. Maar iedereen, ook alle antivaxxers van de laagste tot de hoogste Freddy, heeft de kans gehad zich te laten vaccineren. Moeten we dan nog langer voorrang geven aan Freddy of kunnen de reguliere patiënten geholpen worden? Er is een beperkt aantal mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, dat zijn geen Freddy's, dus daarover geen misverstand. Echter de Freddy's die gefascineerd zijn door complottheorieën, de Freddy's in de Biblebelt die op God vertrouwen, het wordt zo langzamerhand tijd dat die wat minder prioriteit krijgen. Er zijn gewoon teveel Freddy's in dit land. Als ze geen voorrang meer krijgen op de IC, dan komen er vanzelf minder Freddy's. Vooral de Biblebelt Freddy's zullen het niet erg vinden, dan zijn ze gewoon wat eerder in de hemel. De complot Freddy's lijken me typetjes die spijt krijgen als het te laat is. Jammer alleen dat ze door hun bezet houden van IC capaciteit ook het leven van talloze medeburgers hebben bekort. Maar dat is des Freddy's eigen. Oh, en het ijsberenforum raakt misschien een trol kwijt, dat is dan weer het enige positieve van Freddy. Nu zal Freddy ongetwijfeld ontploffen, vuur gaan spuwen, ons voor rotte vis uitmaken. Zolang hij nog kan. Zo kennen we Freddy.
wees niet bang. Ik ga jou plaats in het Slachthuis heus niet inpikken. Ik weet dat dit jullie grootste angst is. Net zoals kleine kinderen willen jullie wel waar je recht op hebt, nietwaar? De meesten van jullie zijn ongeïnformeerde s4kkels. Verder dan het AD kom je niet. Dat is de staatsmedia. Net zoals het RIVM de staats "wetenschap" is. Beide krijgen direct opdracht van globale organen. Dat het ineens weer zou uitpuilen met ONgevaccineerden op de IC's zijn allemaal leugens. Dat jij al die onzin gelooft betekend niet dat het ook waar is. Wat wel waar is is dat het immuunsysteem van de gevaccineerden gecompromitteerd is (om het netjes te zeggen) en elke week verder compromiteerd. In December moet je echt aan de booster want dan is je immuun systeem helemaal foetsie. Dit keer is het niet meer zoals met 911 dat je kan zeggen die Ome Freddy is gek en heeft ongelijk. Dit keer hebben jullie het "vaccin" al gekregen. De waarheid gaat uitkomen.
Mijn vraag: Na al die leugens die ze jullie hebben verteld. Dat het "vaccin" safe and effective was. Dat het 100% werkt wat nu 0% blijkt te zijn. Wanneer gaat het kwartje vallen? Wanneer komt er een punt dat je zegt, he, misschien klopt er toch iets niet. Nou als ik dat zo lees maar al die figuren hier zoals Zeus, Bertje, Deket ..... bij dat soort figuren gaat het kwartje nooit vallen. Maar ja nooit duurt gelukkig niet heel lang.
Freddy_K
21 oktober 2021, 09:21
die gevaccineerden laten zich gewoon opfokken door die staatmedia. Die komen nu weer met "code rood". Het eerste wat die gevaccineerden denken is: dat komt door die akelige ONgevaccineerden.
Maar zelfs in de kranten staat nu niet meer dat er enkel ONgevaccineerden liggen. Waarom? Omdat het allemaal gevaccineerden zijn als er al iets gelooft kan worden van die IC cijfers. Er liggen in ieder geval geen ONgevaccineerden. ja misschien een enkeling van 90 jaar. Maar mensen van 90 jaar sterven nu 1-maal. Ze noemen het Covid maar ze noemen zelfs iemand die positief test op Covid na een auto ongeluk een covid dode. Feit is dat de gevaccineerden besmettelijker zijn dan de ONgevaccineerden:
Hier die CNN mensen zeggen het zelf, de gevaccineerden zijn BESMETTELIJKER dan de ONgevaccineerden: https://www.youtube.com/watch?v=Kf4Xb_Jruhc
Enige waar die gevaccineerden zich druk om maken is dat ze niet ziek zouden worden van een besmetting en de ONgevaccineerden wel. Maar dat zijn leugens het omgekeerde is natuurlijk weer waar. En wat om al die bijwerkingen? Krijgen mensen met bijwerkingen ook voorrang in het Slachthuis tov de ONgevaccineerden?
Als straks je gevaccineerde smoel scheef gaat trekken moet je niet ongelukkig zijn. Dan moet je juist blij zijn. Immers het is bewijs dat het vaccin werkt.
En ik hoor alweer geluiden om mij te verwijderen van dit forum. Ga je gang maar pas wel even mijn status aan naar "gecensureerd" of "monddode". Dan maken de mensen zich wat minder zorgen.
Eddy_V
21 oktober 2021, 09:26
Tot nu toe was het lachen met Freddy maar over zoveel onzin valt weinig meer te lachen, waar haalt die kerel al die idiote gedachtes toch vandaan?? Hij zal behoorlijk nerveus en angstig zijn om al die waanideeën te kunnen produceren.
Freddy_K
21 oktober 2021, 09:32
Tot nu toe was het lachen met Freddy maar over zoveel onzin valt weinig meer te lachen, waar haalt die kerel al die idiote gedachtes toch vandaan?? Hij zal behoorlijk nerveus en angstig zijn om al die waanideeën te kunnen produceren.
kan je mij even vertellen wat er onzin is wat ik schrijf? Dat gevaccineerden besmettelijker zijn dan ongevaccineerden? Is dat onzin? Nou de USA staatsmedia geeft dat zelfs toe. Nog meer punten?
Zeus1
21 oktober 2021, 09:40
kan je mij even vertellen wat er onzin is wat ik schrijf?
Zelfs je vragen zijn simplistisch, het is overigens wel een retorische vraag en het antwoord = ALLES :wink2:
WANDELAAR5
21 oktober 2021, 09:58
Feit is dat de gevaccineerden besmettelijker zijn dan de ONgevaccineerden:
Hier die CNN mensen zeggen het zelf, de gevaccineerden zijn BESMETTELIJKER dan de ONgevaccineerden: https://www.youtube.com/watch?v=Kf4Xb_Jruhc
Dit is dus gewoon niet waar. Die dame zegt niet dat gevaccineerden meer virus verspreiden dan ongevaccineerden. Ze bedoelt waarschijnlijk dat gevaccineerden meer virus verspreiden als ze besmet zijn met de delta variant in verhouding tot eerdere varianten. Dit is uitgebreid onderzocht. De hoeveelheid uitgestoot virus is bij gevaccineerden de eerste 5 dagen gelijk aan de hoeveelheid virus die ongevaccineerden uitstoten. Daarbij komt dat gevaccineerden minder kans hebben geïnfecteerd te worden. En in de praktijk blijken gevaccineerden in het uitzonderlijke geval dat ze toch die delta variant oplopen de helft minder andere mensen te besmetten dan ongevaccineerden.
Ik vind het al dubieus dat iemand dat fragment op die manier uitlegt. Zal wel een verdienmodel achter zitten. Maar dat een intelligent iemand dan ook nog die verdraaiing voor waar aanneemt en hier als feit presenteert, zonder er zelf beter van te worden, daar begrijp ik niets van.
Freddy_K
21 oktober 2021, 10:19
Dit is dus gewoon niet waar. Die dame zegt niet dat gevaccineerden meer virus verspreiden dan ongevaccineerden. Ze bedoelt waarschijnlijk dat gevaccineerden meer virus verspreiden als ze besmet zijn met de delta variant in verhouding tot eerdere varianten. Dit is uitgebreid onderzocht. De hoeveelheid uitgestoot virus is bij gevaccineerden de eerste 5 dagen gelijk aan de hoeveelheid virus die ongevaccineerden uitstoten. Daarbij komt dat gevaccineerden minder kans hebben geïnfecteerd te worden. En in de praktijk blijken gevaccineerden in het uitzonderlijke geval dat ze toch die delta variant oplopen de helft minder andere mensen te besmetten dan ongevaccineerden.
Ik vind het al dubieus dat iemand dat fragment op die manier uitlegt. Zal wel een verdienmodel achter zitten. Maar dat een intelligent iemand dan ook nog die verdraaiing voor waar aanneemt en hier als feit presenteert, zonder er zelf beter van te worden, daar begrijp ik niets van.
ja ze zegt dat geïnfecteerde gevaccineerden besmettelijker zijn dan ongevaccineerde geïnfecteerden. Hehe, waar hebben we het over. Niet geïnfecteerden zijn natuurlijk niet besmettelijk.
Ik ga geen discussie aan. Jij haalt altijd weer wat tabellen naar voren van je staatswetenschappers wat allemaal bij elkaar gelogen is. Wat jij presenteert is zogenaamd de waarheid en wat ik laat zien per definitie niet.
Ik heb er ook geen probleem mee dat jullie zijn gevaccineerd (hoewel ik wel zoveel mogelijk uit jullie buurt blijf, wel zo goed voor mijn gezondheid). Probleem is dat jullie ons Ongevacineerden koste wat kost willen laten inspuiten. En waarom? Omdat er een leugen rondgaat dat wij allemaal zo ziek worden en jullie plek in het ziekenhuis innemen. Het zijn allemaal leugens.
Zolang jullie de ongevaccineerden met rust laten is alles ok. Dit lost zich vanzelf wel op. Tegen de lente piep jij wel anders.
Picasso 1
21 oktober 2021, 10:35
Dus nog maar eens herhaald , ik heb totaal niets tegen het vaccin en geloof zelfs dat het de maatschappij kan helpen , al was het maar dat het placebo effect waarschijnlijk groter is dan kans dat men niet meer ziek zou kunnen worden van het opgelopen virus.
Wat hadden we gemoeten zonder het 'placebo effect'....
Oekraïne: laag placebo
Nederland: hoog placebo startend vanaf februari 2021
Willem2
21 oktober 2021, 12:19
Belgische minister: vierde golf is begonnen
De vierde coronagolf in België is begonnen. De Vlaamse minister van Volksgezondheid Vandenbroucke zegt in het VRT-programma Terzake dat de komende dagen het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames zal stijgen. Hij roept Belgen op een mondkapje te blijven dragen, ook al is het niet meer verplicht.
"De cijfers zijn niet goed. We moeten ons schrap zetten om de vierde golf aan te pakken", zegt Vandenbroucke. Ook is hij ongerust over het samengaan van het griepseizoen en de coronabesmettingen. Vandenbroucke hoopt dat meer mensen zich laten inenten; met name in gemeenten rond Brussel en in Antwerpen is de vaccinatiegraad volgens hem nog onvoldoende. Ook spoort de minister gemeenten aan te gaan werken met de coronapas.
Het gemiddelde aantal besmettingen in België ligt rond de 3000 per dag; begin deze maand waren dat er dagelijks nog ongeveer 2000.
... https://nos.nl/liveblog/2402469-india-zet-na-europa-ook-miljard-coronaprikken-bayern-munchen-trainer-besmet
Jackless
21 oktober 2021, 14:00
Er is inmiddels wat recent onderzoek naar de verspreiding van COVID van wel- en niet gevaccineerden. Ik vind de conclusies niet echt overtuigend. Dit onderzoek is ook niet peer-gereviewed! Jammer dat onderzoeken steeds sneller worden gepubliceerd onder tijdsdruk dan de uitkomsten te controleren. Hierdoor wordt het steeds gevaarlijker dat ook de media delen van een onderzoek vanwege de nieuwsdrang naar buiten brengen zonder enig benul te hebben van wat ze zenden.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y
Ik ben wel overtuigd dat een COVID-vaccinatie de ernst en duur van een COVID-besmetting reduceert. Ik ben (nog) niet overtuigd dat een vaccinatie de besmetting van iemand anders vermindert als men ondanks de vaccinatie tocht COVID doorloopt. Met vaccineren is natuurlijk de kans dat iemand COVID oploopt een stuk kleiner omdat de lichaamseigen afweer wordt geholpen . In een groep zullen dus gevaccineerden ook minder bijdragen aan de verspreiding van COVID omdat men niet ziek wordt. Dit is ook de reden dat vaccineren wel zin heeft voor de verspreiding van COVID in algemene zin.
Grafieken vergelijken vind ik gevaarlijk. De omstandigheden in tijd, populatie en geldende maatregelen zijn verschillend. Wel ga ik mee in de trends die ze laten zien, maar het blijft discutabel.
Freddy_K
21 oktober 2021, 14:47
NIH admits Fauci lied about funding Wuhan gain-of-function experiments
https://www.washingtonexaminer.com/opinion/nih-admits-fauci-lied-about-funding-wuhan-gain-of-function-experiments
Jackless
21 oktober 2021, 15:54
Covid vaccinatie heeft effect :eek:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMe2110605
Ik denk Freddy nu te kunnen begrijpen ;)
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/287573/mensen-met-paniekstoornis-kunnen-geen-coronavaccinatie-halen-het-is-een-hel
hasta la pasta
21 oktober 2021, 18:29
Er is inmiddels wat recent onderzoek naar de verspreiding van COVID van wel- en niet gevaccineerden. Ik vind de conclusies niet echt overtuigend. Dit onderzoek is ook niet peer-gereviewed! Jammer dat onderzoeken steeds sneller worden gepubliceerd onder tijdsdruk dan de uitkomsten te controleren. Hierdoor wordt het steeds gevaarlijker dat ook de media delen van een onderzoek vanwege de nieuwsdrang naar buiten brengen zonder enig benul te hebben van wat ze zenden.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y
In deze preprint van onderzoekers van de Engelse RIVM staan heldere grafieken die de effectiviteit van de verschillende vaccins (AZ en PF) uitzetten tegen symptomatische ziekte, ziekenhuisopname en overlijden. Ook wordt hierin de invloed van leeftijd en onderliggend lijden meegenomen. De resultaten komen volgens mij redelijk overeen met de recente cijfers die hier in NL onlangs in de media verschenen.
https://khub.net/documents/135939561/338928724/Vaccine+effectiveness+and+duration+of+protection+o f+covid+vaccines+against+mild+and+severe+COVID-19+in+the+UK.pdf/10dcd99c-0441-0403-dfd8-11ba2c6f5801
pietpotent44
21 oktober 2021, 19:34
Ik ben wel overtuigd dat een COVID-vaccinatie de ernst en duur van een COVID-besmetting reduceert. Ik ben (nog) niet overtuigd dat een vaccinatie de besmetting van iemand anders vermindert als men ondanks de vaccinatie tocht COVID doorloopt. Met vaccineren is natuurlijk de kans dat iemand COVID oploopt een stuk kleiner omdat de lichaamseigen afweer wordt geholpen . In een groep zullen dus gevaccineerden ook minder bijdragen aan de verspreiding van COVID omdat men niet ziek wordt. Dit is ook de reden dat vaccineren wel zin heeft voor de verspreiding van COVID in algemene zin.
Dat de vaccins ook na een half jaar nog vrij goed beschermen tegen sterfte en ernstig ziek worden, is het belangrijkste. (vraag blijft wel hoe lang daarna nog, en hoe goed, en hoe presteert het in de komende koude maanden in najaar en winter).
Dat neemt echter niet weg dat de bescherming tegen infectie zakt in de tijd, en na ongeveer 5 maanden al volledig verdwenen is.
Dat blijkt uit een Israelische studie, maar ook uit die Qatar studie, en uit cijfers uit VS en UK.
Omdat het Rivm die cijfers niet heeft danwel niet publiceert, heeft Maurice de Hond dat voor Nederland gereconstrueerd a.d.h.v. beschikbare data. En die komt ook op ongeveer 5 maanden uit.
En dat is wel een belangrijk gegeven, omdat in de vaccin campagne hard wordt ingezet op 'dat je het voor een ander zou moeten doen'. Maar ook voor het verdedigen van de Coronapas. Veel 60 plussers zijn dus nu al niet meer beschermd tegen infectie. En sowieso niet (meer) tegen transmissie.
En dat is best bizar, want veel gevaccineerden wanen zich veilig, en denken dat de kans op infectie veel kleiner is dan ongevaccineerd (ongeacht tijd). En omdat gevaccineerden ongetest overal binnen komen, kan het haast niet anders dan dat zij de grootste verspreiders worden op plekken waar de coronapas geldt.
Magic-G
21 oktober 2021, 19:42
Wat hadden we gemoeten zonder het 'placebo effect'....
Oekraïne: laag placebo
Nederland: hoog placebo startend vanaf februari 2021
Speciaal voor Picasso….
Een placebo slaat in die betekenis op een positief psychisch effect dat optreedt door vertrouwen in de heilzame werking van een behandeling (bijvoorbeeld meer gevoel van welbehagen of opluchting). De placebo zelf geneest of verbetert echter niets. Ook bij geneesmiddelen treedt placebo op door de verwachting die de patiënt heeft
Maw. Het zit tussen de oren Mien jong ….
Jackless
21 oktober 2021, 19:52
Maar dan is het ook placebo als er niets tussen de oren zit Mien Magic:biggrin:
WANDELAAR5
21 oktober 2021, 20:05
Speciaal voor Picasso….
Een placebo slaat in die betekenis op een positief psychisch effect dat optreedt door vertrouwen in de heilzame werking van een behandeling (bijvoorbeeld meer gevoel van welbehagen of opluchting). De placebo zelf geneest of verbetert echter niets. Ook bij geneesmiddelen treedt placebo op door de verwachting die de patiënt heeft
Maw. Het zit tussen de oren Mien jong ….
Je hebt de humor in het bericht van Picasso volledig gemist…
Hij weet dat duidelijk heel goed.
Jackless
21 oktober 2021, 20:15
Piet, kijk even naar het linkje dat Hasta heeft geplaatst. Daar blijkt het verval van werking nog wel mee te vallen. Hierin zijn ook 60 plussers meegenomen. En Maurice the Dog heb ik niet zo hoog zitten met zijn onderzoeken. Hij is epidemioloog, maar dat wil niets meer zeggen dat hij kan lezen rekenen in de statistiek om een stelling te verdedigen. De kennis van viraal gedrag is keukenwijsheid.
Ik ben het niet eens met je stelling over de overheid. Als je je vaccineert doe je het zeker voor een ander. Het reduceert de kans dat je COVID ontwikkeld en dan besmet je ook geen anderen. Het is echter geen garantie dat je COVID wel ontwikkeld. Daarmee kun je ook een verspreider worden. En dan ben ik het met je eens dat, ook vind ik de laatste onderzoeken hierin niet helder, een verspreider. Dus netto in een groep zijn er minder COVID patienten dan wanneer er niemand gevaccineerd is. En ja...in de volkswijsheid denkt men dat vaccineren automatisch betekend dat je beschermd bent. Het geeft de mensen een drogreden om de basisregels niet meer in acht te moeten nemen. Maar echte bescherming geven maar weinig vaccins. Zo beschermd buiktyphus vaccin ook maar 70%.
En nu moet ik op studiereis naar het oosten om enkele shots in een SC te zetten:freu:
Magic-G
21 oktober 2021, 20:44
Maar de meesten van ons zijn juist deze effectieve maatregelen helemaal beu .
Nou ja de meesten , iedereen wel denk ik . Dus zijn we het daar ook wel over eens.
en verkiezen derhalve de zekerheid van het veilige vaccin.
Maar met de zekere veiligheid van het vaccin gaat het fout naar mijn mening.
Te veel zaken die verzwegen worden of iig vermeden worden om te melden , dat het vaccin grosso modo helpt tegen de ergste gevolgen van het virus is wel duidelijk , echter kleven er ook risico’s aan (daar zijn voorbeelden genoeg van inmiddels) en daar horen we maar niets over!
Toch vreemd , dat een nieuw vaccin wat in poep en een zucht uit de reageerbuis is getoverd, om na een ultra korte testfase uit te proberen op de gehele wereldbevolking . En dan zouden er “geen” risico’s aan kleven ……? Gods onbestaanbaar…..
Het is mij dus een raadsel dat 80% of meer van een hele natie zo naïef kan zijn , te vertrouwen op de zgn zekere veiligheid van het vaccin .
Mijn inschatting of mss wel gewoon mijn onderbuik gevoel zegt me dat het risico wat ik loop om in het ziekenhuis te belanden met een COVID besmetting net zo groot is als dat ik met scheefgetrokken bek in een rolstoel beland na het toedienen van het vaccin.
Magic-G
21 oktober 2021, 20:53
Maar dan is het ook placebo als er niets tussen de oren zit Mien Magic:biggrin:
Dat is wat anders kerel ….. dat noemen ze een lege holte !
Tik een paar keer op je schedel , dan weet je precies wat ik bedoel ….
Magic-G
21 oktober 2021, 20:55
Je hebt de humor in het bericht van Picasso volledig gemist…
Hij weet dat duidelijk heel goed.
Heeee , we hebben een nieuwe Picasso …
Das pas humor….
pietpotent44
21 oktober 2021, 20:56
Piet, kijk even naar het linkje dat Hasta heeft geplaatst. Daar blijkt het verval van werking nog wel mee te vallen.
Maar dat gaat dus vooral over ziekenhuisopnames en sterfte, en dus niet over infecties.
En Maurice the Dog heb ik niet zo hoog zitten met zijn onderzoeken. Hij is epidemioloog, maar dat wil niets meer zeggen dat hij kan lezen rekenen in de statistiek om een stelling te verdedigen. De kennis van viraal gedrag is keukenwijsheid.
Dat is een beetje flauw. Hij claimt ook niet viroloog te zijn. Wat hij geeft gedaan is puur data analyse: verzamelen van infectie data in de loop van de tijd per leeftijdsgroep. Dat is toch vrij objectief. En komt bovendien overeen met bevindingen uit het buitenland.
Hij is overigens geen epidemioloog maar sociaal geograaf.
Ik ben het niet eens met je stelling over de overheid. Als je je vaccineert doe je het zeker voor een ander. Het reduceert de kans dat je COVID ontwikkeld en dan besmet je ook geen anderen. Het is echter geen garantie dat je COVID wel ontwikkeld.
Daarmee negeer je dus opnieuw het feit dat bescherming tegen infectie in de tijd steeds kleiner wordt. En ook hoe ouder, hoe minder bescherming, en hoe sneller die verdwijnt. Na 5 maanden is de reductie 0. Maar je kan ook al vlak na een vaccinatie toch besmet raken. Dus zeggen dat het geen garantie is, is wel een understatement. Het is schijnveiligheid.
En nu moet ik op studiereis naar het oosten om enkele shots in een SC te zetten:freu:
Succes met de biologische onderzoeken.
Freddy_K
22 oktober 2021, 11:05
Covid vaccinatie heeft effect :eek:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMe2110605
Ik denk Freddy nu te kunnen begrijpen ;)
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/287573/mensen-met-paniekstoornis-kunnen-geen-coronavaccinatie-halen-het-is-een-hel
ja jullie hebben je linkjes naar je onderzoekjes etc. Ik heb ook links naar onderzoeken die het omgekeerde laten zien. Die slaan jullie voor het gemak maar even over. Of dat is zogenaamd fake news.
Maar dit heeft niks met angst te maken. Iemand die niet kan zien, na bijna 2 jaar van deze onzin, dat hier meer aan de hand is dan een pandemie is wat mij betreft op zijn Duits een Vollidiot.
Zelfs als het virus dan echt een natuurlijke oorsprong zou hebben (wat dus een leugen is wat nu officieel is toegegeven door de NIH, maar daar hoor je ze niet over in de MSM) dan is deze hele paniek compleet onzinnig met een IFR van <0.2% Die gevaccineerden laten zich meeslepen in die waanzin van leugens.
In de Staatsmedia + the Staatvirologen is de gespeelde "paniek" nu weer losgebroken. Zogenaamd een explosie van Covid gevallen. Geven ze de ongevaccineerden alweer de schuld? Ik weet niet of dat nog is vol te houden maar deze onzin heeft natuurlijk als doel om ons, de ongevaccineerden, ook gedwongen te prikken. Alles wat van den Bossche heeft voorspelt is uitgekomen. Wachten is op een flinke griep die de gevaccineerden gaat wegvagen. Plus wat van den Bossche niet heeft gezegd maar ook schijnt te gebeuren dat je natuurlijke immuun systeem wordt verwoest.
Het is afwachten of die criminelen in de politiek mij kunnen gaan dwingen dat gif te nemen. Daar hopen jullie natuurlijk allemaal op. Want jullie vinden het oneerlijk dat jullie je hebben opgeofferd voor de ander, voor de mensheid (zogenaamd dan he, want je hebt het puur uit eigen belang gedaan) en dan word je gestraft met ziekte en misschien wel de dood. Je vind dat ik ook gestraft moet worden omdat jullie zo dom zijn.
Ik denk dat als ze straks die "Cyberpandemic" gaan uitvoeren dat 95% hier nog niks in de gaten heeft. Ze hebben het aangekondigd, ze hebben er voor geoefend, ik heb het genoemd maar het zal als een volslagen verrassing komen voor 95% hier. Billie Gates heeft misschien toch een punt.
Willem2
22 oktober 2021, 11:06
"Het had niet gehoeven, denk ik vaak als ik naar hele zieke patiënten kijk. Dat maakt het heftig", vertelt verpleegkundige Arjan van den Broek aan de telefoon, kort voordat zijn nachtdienst op de intensive care begint. Hij verzorgt onder meer coronapatiënten, die vaak ongevaccineerd zijn.
Het aantal covidpatiënten in de ziekenhuizen neemt recentelijk weer toe. Van de 950 IC-bedden in Nederland zijn er nu 164 bezet door coronapatiënten. De toename van coronapatiënten in de ziekenhuizen leidt tot frustratie onder IC-personeel, zien betrokkenen. Van den Broek: "Ik werk ook op de spoedeisende hulp, daar komen ze binnen. Dan heb ik wel eens de neiging iemand door elkaar te rammelen, ja. Maar je blijft professioneel."
Ziekenhuizen hebben een zorgplicht en maken bij een opname geen onderscheid tussen gevaccineerd of ongevaccineerd. Wie in levensgevaar is, wordt geholpen. Maar achter de schermen, in de koffieruimte, wringt het wel. Grofweg 80 procent van de coronapatiënten in de ziekenhuizen is ongevaccineerd. Sommige artsen en verpleegkundigen voelen onbegrip, nu iedereen vrij en zelfs zonder afspraak een vaccinatie kan halen.
.... https://nos.nl/artikel/2402631-onmacht-op-ic-s-ze-hadden-hier-niet-gelegen-als-ze-waren-geprikt
Het is natuurlijk maar grofweg en het is weer van een website die totaal beinvloed is door de staat. Maar toch ...
Willem2
22 oktober 2021, 11:23
Corona slaat vooral toe in Oost-Europa
De 'coronakaart' van Europa kleurt steeds roder. Vooral in Oost-Europa is het aantal geregistreerde besmettingen snel opgelopen.
In Letland en de Russische hoofdstad Moskou zijn de eerste lockdowns aangekondigd. Sommige andere landen nemen ook maatregelen, andere regeringen juist niet.
In Roemenië, Bulgarije en Letland liggen ziekenhuizen vol met coronapatiënten, vooral doordat de vaccinatiegraad relatief laag is. Zo is in Roemenië iets meer dan een op de drie mensen volledig ingeënt tegen het coronavirus. Het aantal sterfgevallen onder covid-patiënten is er, vergeleken met het aantal inwoners, het hoogst in de Europese Unie.
... https://nos.nl/liveblog/2402633-corendon-geen-prik-dan-zelf-betalen-melbourne-heft-lockdown-op
Freddy_K
22 oktober 2021, 11:30
... https://nos.nl/liveblog/2402633-corendon-geen-prik-dan-zelf-betalen-melbourne-heft-lockdown-op
NOS beweerd 80% ongevaccineerd. In België is het weer anders. In Israel weer anders. Ze toveren die cijfers gewoon uit de hoge hoed. Het tegendeel kan je immers toch niet bewijzen. En zo fokken ze de mensen op om de ongevaccineerden te gaan dwingen. Laten ze weer een paar boze burgers zien die hun gal spuwen op de ongevaccineerden. En dan krijg je al snel een persbericht geschreven in den Haag: "80% van het volk wil dat vaccinatie wordt verplicht". Het is zo'n makkelijk spel dat ze spelen en de Vollidioten geloven het allemaal. Ze hebben nu haast want als de griep gaat uitbreken en als de enigen die het gaan overleven zijn de ongevaccineerden dan staat dat niet zo netjes. Verschrikkelijk die gekte. En je kan nergens heen want het is een globale waanzin.
Picasso 1
22 oktober 2021, 11:39
ja jullie hebben je linkjes naar je onderzoekjes etc. Ik heb ook links naar onderzoeken die het omgekeerde laten zien.
Wat zijn jouw criteria om te onderscheiden welke onderzoeken wel/niet betrouwbaar zijn?
Jack42
22 oktober 2021, 12:19
AMSTERDAM - Ongevaccineerden die met Corendon op vakantie gaan, zijn vanaf 1 november zelf verantwoordelijk voor de kosten als ze besmet raken met corona.
„Inmiddels heeft iedereen de kans gehad zich te laten vaccineren. Als je ervoor kiest ongevaccineerd op vakantie te gaan, dan moet je zelf ook maar de risico’s dragen als je positief test voor je terugreis”, zegt Corendon-topman Steven van der Heijden.
Oranje bestemmingen
Corendon vliegt steeds meer op oranje bestemmingen en hoopt dat de overheid onderscheid gaat maken in de reisadviezen tussen wel- en niet-gevaccineerden. „Stap nou gewoon niet in, als je niet gevaccineerd bent.”
Bron: De Telegraaf Financieel: https://www.telegraaf.nl/financieel/761894478/corendon-geen-prik-zelf-betalen
Brad Clitt
22 oktober 2021, 12:24
Naar mijn weten kunnen gevaccineerden ook gewoon besmet raken (en vervolgens het virus doorgeven), blijkbaar heb je als topman van Corendon slechts twee hersencellen nodig. Mensen die zich indien nodig gewoon steeds laten testen, zoals ik, zijn véél beter bezig naar mijn mening.
Jack42
22 oktober 2021, 12:29
@BC
Lees post #14443 (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=760569#post760569) in dit draadje eens en denk dan nog eens goed na......
Jij bent héél goed bezig BC door je alleen maar te laten testen, geweldig. :nee: Ben overigens benieuwd of je jezelf ook blijft laten testen als het je poen gaat kosten.
Freddy_K
22 oktober 2021, 12:57
Naar mijn weten kunnen gevaccineerden ook gewoon besmet raken (en vervolgens het virus doorgeven), blijkbaar heb je als topman van Corendon slechts twee hersencellen nodig. Mensen die zich indien nodig gewoon steeds laten testen, zoals ik, zijn véél beter bezig naar mijn mening.
die gevaccineerden doen nog steeds alsof Ebola rondgaat en dat de ongevaccineerden dat zouden verspreiden. Feiten liggen geheel anders maar daar staan ze hier toch niet voor open. Ze zoeken een artikeltje in het AD of bij de NOS wat vol met leugens staat. Want waarom willen ze nu zo graag dat wij worden gevaccineerd? Omdat wij zogenaamd ervoor zorgen dat het Slachthuizen systeem overbelast raakt. Dat is de enige reden en het is ook nog eens een leugen. Immers de gevaccineerden zijn BESMETTELIJKER dan de ongevaccineerden. De gevaccineerden lopen dat virus net zo makkelijk op als de Ongevaccineerden. Dus de enige reden waarom ze ons willen inspuiten is omdat wij het Slachthuizen system zouden overbelasten door de valse claim dat de gevaccineerden niet ziek zouden worden. Toch doen ze in de MSM net alsof wij Ebola verspreiden.
Maar hoe kan dit door de Ongevaccineerden komen? Als je die Staatsmedia mag geloven komen er steeds meer patiënten uit een steeds kleiner wordende bron. Immers, zijn al niet 80% ofzo geprikt met dat gif? Waar halen ze al die ongevaccineerde zieken toch vandaan? Het is 1 grote scam. Je moet als ongevaccineerde koste wat kost zorgen dat je niet geprikt wordt. Het is gif en ze willen het voor November gaan verplichten omdat vele gevaccineerden voor de lente gaan sterven. Daarom willen ze dat de ongevaccineerden ook nog snel even die deathshot krijgen. Dan kunnen ze in de lente de schuld schuiven op een nieuwe dodelijke variant (die ook niet bestaat). Enige waar je ernstig ziek van wordt is dat vaccin.
Behalve dan Rutte en de Jonge, die zullen er nog steeds zijn. Die hebben die deathshot niet gehad. Enkel voor de foto even een zwakke zoutoplossing ingespoten gekregen.
WANDELAAR5
22 oktober 2021, 15:04
Freddy, we willen wel blijven lachen hè. Nu niet die oude moppen blijven bakken dat de vaccinaties het immuunsysteem aantasten (ze zetten juist het immuunsysteem aan het werk), dat gevaccineerden meer virus verspreiden dan ongevaccineerden (die laatste 2 woorden zijn helemaal niet uitgesproken), dat Rutte en de Jonge geen echt vaccin hebben gehad etc. Je begint op een gebroken LP te lijken. Tijd om wat nieuwe Coronagrappen te bedenken.
Willem2
22 oktober 2021, 16:22
Media: Vlaamse regering wil derde prik voor iedereen
De Vlaamse regering wil de hele bevolking een derde boosterprik geven, melden Belgische media op basis van de Vlaamse ministerraad. Eerder werd al beslist dat alle 65-plussers een derde prik krijgen, maar nu wordt dat dus uitgebreid. Wanneer die prikken gezet gaan worden, is nog niet bekend.
.... https://nos.nl/liveblog/2402633-stijging-aantal-besmettingen-houdt-aan-vlaamse-regering-wil-boosterprik-voor-iedereen
Ik vraag het voor een vriend die in Belgie woont en nog niet gevaccineerd is. Mag hij in 1 x 3 prikken krijgen :biggrin:
Willem2
22 oktober 2021, 16:27
Nederland niet op Duitse hoogrisicolijst
De Duitse gezondheidsautoriteiten hebben Nederland niet aangemerkt als hoogrisicogebied. Iedere vrijdag publiceert het Robert Koch Institut, het Duitse RIVM, een update van deze lijst. Vanwege de stijging van het aantal coronabesmettingen per 100.000 inwoners zou Nederland als risicogebied aangemerkt kunnen worden, maar dat is dus niet gebeurd. Het is de autoriteiten voorbehouden dit soort uitzonderingen te maken.
De overzeese gebieden van Nederland waren al aangemerkt als hoogrisicogebied. Nieuw op de Duitse lijst zijn onder anderen Bulgarije en Kroatië.
Reizigers die uit een land met veel besmettingen naar Duitsland reizen, krijgen te maken met beperkingen. Ze moeten niet alleen een coronapas overleggen, maar ook de reis van tevoren aanmelden bij de Duitse overheid en vervolgens tien dagen in verplichte quarantaine.
.... https://nos.nl/liveblog/2402633-stijging-aantal-besmettingen-houdt-aan-vlaamse-regering-wil-boosterprik-voor-iedereen
we zijn weer op het randje ...
en dat heeft weer economische gevolgen.
WANDELAAR5
22 oktober 2021, 16:57
Ik vraag het voor een vriend die in Belgie woont en nog niet gevaccineerd is. Mag hij in 1 x 3 prikken krijgen :biggrin:
Nee, maar hij mag wel met 3 vrouwen de kamer op en die kort achter elkaar prikken…
Freddy_K
22 oktober 2021, 17:09
Freddy, we willen wel blijven lachen hè. Nu niet die oude moppen blijven bakken dat de vaccinaties het immuunsysteem aantasten (ze zetten juist het immuunsysteem aan het werk), dat gevaccineerden meer virus verspreiden dan ongevaccineerden (die laatste 2 woorden zijn helemaal niet uitgesproken), dat Rutte en de Jonge geen echt vaccin hebben gehad etc. Je begint op een gebroken LP te lijken. Tijd om wat nieuwe Coronagrappen te bedenken.
die CNN contributer dame die jullie verafgoden, Leana Wen zei het zelf: https://www.youtube.com/watch?v=Kf4Xb_Jruhc
"the vaccinated spread so much more Virus". Het is "based on the CDC" dus zelfs Wandelaar5 is mogelijk slim genoeg om het op te zoeken. Dus de gevaccineerden zijn BESMETTELIKER dan de ongevaccineerden. Waarom zijn ze dan zo bang voor de ONgevaccineerden? Waarom willen ze dat ONgevaccineerden herkenbaar zijn? Waarom zijn jullie bang voor ons? Je zou bang moeten zijn voor de gevaccineerden. Je zou de gevaccineerden een armbandje om moeten doen met de kleur geel. Die zijn immers veel gevaarlijker dan de ONgevaccineerden.
Zoals ik al schreef de reden is omdat ze beweren dat wij, de ONgevaccineerden, de Slachthuisbedden innemen van de gevaccineerden. Dat is de enige reden. En het is een leugen.
Bewijs jij maar eens het tegendeel Wandelaar5. Dat is het enige waar ze alles nog op baseren zielig genoeg. Op een gegeven moment wordt het tijd te schakelen naar het kamp van de winnaars, de mensen die de waarheid aan hun zijde hebben. En jij zit in het kamp van criminelen en leugenaars zoals Rutte.
WANDELAAR5
22 oktober 2021, 17:36
Ze zegt helemaal niet “dan ongevaccineerden”. Kijk zelf het fragment maar terug. Is gewoon onzin. Maar ik denk niet dat ik jou kan overtuigen, ik wil gewoon iets nieuws om mee te lachen.
Boy69
22 oktober 2021, 17:46
...
player,
je IM-box is vol
Freddy_K
22 oktober 2021, 18:06
Ze zegt helemaal niet “dan ongevaccineerden”. Kijk zelf het fragment maar terug. Is gewoon onzin. Maar ik denk niet dat ik jou kan overtuigen, ik wil gewoon iets nieuws om mee te lachen.
jij hebt al genoeg te lachen, je zit immers in het kamp van de nutjobs, the loosers https://odysee.com/@Robert-Self:a0/Leana-Wen-Totalitarianism-:6
dat is wat jullie zijn. Leugenaars en criminelen zitten altijd in het kamp van de loosers.
hasta la pasta
22 oktober 2021, 18:26
Zeker wel. Met een flauwe zoutoplossing.
Willem2
22 oktober 2021, 20:10
RIVM: 5903 positieve tests, stijging houdt aan
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 5903 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 700 meer dan gisteren.
Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 4334 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 42 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.
Bij het RIVM werden 10 overleden covid-patiënten gemeld. De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM gemiddeld 8 doden per dag, tegen 5 doden per dag een week eerder.
.... https://nos.nl/liveblog/2402633-stijging-aantal-besmettingen-houdt-aan-thailand-gaat-meer-toeristen-toelaten
Door de vele gevaccineerden wordt er gezorgd dat er uiteindelijk weinig doden vallen in vergelijk tot het afgelopen jaar.
rob45
22 oktober 2021, 20:59
Zoals ik al schreef de reden is omdat ze beweren dat wij, de ONgevaccineerden, de Slachthuisbedden innemen van de gevaccineerden. Dat is de enige reden. En het is een leugen.
En jij zit in het kamp van criminelen en leugenaars zoals Rutte.
96 % zijn niet geprikten die nu in het zieken huis liggen.
Verder heeft Rutte nog NOOIT gelogen.
Hij kon het zich alleen niet meer herinneren.
broodpoot
22 oktober 2021, 22:38
die CNN contributer dame die jullie verafgoden, Leana Wen
Sorry Freddy, de enige die wij hier verafgoden is Saskia Noort.
Freddy_K
23 oktober 2021, 07:29
96 % zijn niet geprikten die nu in het zieken huis liggen.
en dat geloof jij? Dat is gewoon een leugen. Maar die staats criminelen kunnen alles zeggen het tegendeel is niet te bewijzen. En daar is alles op gebaseerd. Ze willen iedereen vaccineren puur omdat ze beweren dat de ONgevaccineerden de Slachthuizen overbelasten. En deze enige reden is een grove leugen. Immers zoals ik al schreef dragen de geïnfecteerde gevaccineerden meer virus bij zich en de niet geïnfecteerde gevaccineerden kunnen net zo makkelijk geïnfecteerd raken als de Ongevaccineerden
Maar het is precies wat ik heb voorspeld. Het was even stil en je hoorde even niet zoveel in de Staatmedia + Staatscriminelen (overheid) over deze covid scam. Maar nu ineens barst het weer los. Het is allemaal gepland. Zo spelen ze die spelletjes. Het is allemaal gepland om mensen psychologisch te breken. En ze sturen weer aan op polarisatie. Dat werkt goed bij 95% van de mensen hier. Die vinden dat zij hun bijdrage hebben geleverd en dat de Ongevaccineerde nu rechteloos is. De gevaccineerden houden zichzelf voor de gek. Ze moeten wel heel dom zijn dat ze nu (na 2 jaar) nog niet zien dat ze genaaid worden. Al die leugens die ze hebben verteld schuiven jullie gewoon terzijde alsof het erbij hoort. Alle censuur. Of ze doen voor zichzelf net alsof ze het niet kunnen zien. Je fouten nooit toegeven.
Maar dit alles overtuigd mij juist meer dat ik juist zit. Het is inderdaad gif wat ze inspuiten. Het helpt in zijn geheel niet waarvoor het bedoeld was. Je wordt er enkel ziek van. Maar misschien hebben een paar geluk en heb je een placebo gekregen. Ik hoorde gisteren dat ze die vaccins in 4 groepen hebben onderverdeeld qua sterkte. Ik moet nog uitzoeken of dit waar is. En wees niet bang. Ik ga jullie plek in het Slachthuis niet innemen. Ik heb door deze crisis juist veel geleerd over ziektes als kanker. Het zijn echt Slachthuizen ipv Ziekenhuizen. Enige waar ze goed voor zijn is als je b.v. je been breekt.
WANDELAAR5
23 oktober 2021, 08:25
Hey een klein deeltje van het verhaal van Freddy K klopt een keer. Dat is een verrassende wending! Inderdaad zijn in de proeffase van de vaccins groepen mensen met verschillende doses ingespoten om een optimale balans te vinden tussen goede werking en weinig bijwerkingen. Ook nu nog in de VS is bijvoorbeeld Moderna in verschillende doses verkrijgbaar.
Jammer dat de rest van zijn betoog de zoveelste herhaling oude moppen is.
Meme Moo
23 oktober 2021, 08:38
En er klopt nóg een feit aan zijn relaas: ‘Het is allemaal gepland om mensen psychologisch te breken’!
Freddy is het overtuigende bewijs dat ‘ze’ dit bij minstens 1 persoon gelukt is! :eek::biggrin:
klaasdirk
23 oktober 2021, 13:31
Goed nieuws voor de aandeelhouders van Pfizer, binnenkort een nieuwe doelgroep van 5 tot 11 jarigen.
https://www.iex.nl/Nieuws/731750/Vaccin-Pfizer-voldoet-aan-criteria-FDA-voor-immuunrespons-jonge-kinderen.aspx
Willem2
23 oktober 2021, 17:03
De ziekenhuizen liggen al maanden vol, en het aantal nieuwe coronadoden in Rusland blijft dagelijks records breken. In werkelijkheid zijn de Russische coronacijfers zelfs nog veel hoger dan wordt beweerd. "We hebben een half miljoen mensen verloren door leugens die van bovenaf komen", zegt Russisch statisticus Alexey Raksha.
Volgens de naar buiten gebrachte cijfers staat het aantal coronadoden in Rusland nu op zo'n 230.000. De afgelopen 24 uur zijn er 1075 nieuwe coronadoden gemeld. Dat is voor de vijfde dag op rij een recordaantal sinds het begin van de pandemie.
.... https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/coronacijfers-rusland-in-werkelijkheid-n%c3%b3g-hoger-bedacht-om-ons-voor-te-liegen/ar-AAPRPSE?li=BBoPOOe
Willem2
23 oktober 2021, 17:05
Nieuwe noodkreet uit ziekenhuizen, is te volle IC te voorkomen?
... https://nos.nl/artikel/2402836-nieuwe-noodkreet-uit-ziekenhuizen-is-te-volle-ic-te-voorkomen
Gezien het gedrag van gevaccineerden maar vooral de ongevaccineerden is dat denk ik niet te voorkomen.
Willem2
23 oktober 2021, 17:06
Lockdown voor ongevaccineerden dreigt in Oostenrijk
.... https://nos.nl/artikel/2402822-lockdown-voor-ongevaccineerden-dreigt-in-oostenrijk
Willem2
23 oktober 2021, 17:07
RIVM: 5719 nieuwe coronabemettingen, gemiddeld stijging
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 5719 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 155 minder dan gisteren.
Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests juist: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 4617 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 43 procent meer dan de zeven dagen daarvoor.
... https://nos.nl/artikel/2402825-rivm-5719-nieuwe-coronabemettingen-gemiddeld-stijging
De mainstream media, je weet, van vette koppen maar weinig inhoudelijke duiding daaronder, schreeuwen graag moord en brand. Voor de broodnodige duiding aflevering van Dr. Kelder terug luisteren waar een zeker Dr. Levi aanschuift. ziekenhuispaniek (https://www.nporadio1.nl/podcasts/dr-kelder-en-co/61017/ziekenhuispaniek-stadsecologie)
Freddy_K
23 oktober 2021, 17:19
En er klopt nóg een feit aan zijn relaas: ‘Het is allemaal gepland om mensen psychologisch te breken’!
Freddy is het overtuigende bewijs dat ‘ze’ dit bij minstens 1 persoon gelukt is! :eek::biggrin:
Wees niet bang mij zullen ze nooit breken. Er zijn al plannen voor al die criminelen. Niet jullie, 95% van jullie zijn slechts domme slachtoffers, ik denk niet dat 1 van jullie iets te maken heeft met dit complot, iedereen hier is slachtoffer gevaccineerd of ongevaccineerd. Er zijn plannen voor de criminelen die dit allemaal mogelijk maken. Je weet wel dat politieke tuig. Global civil war.
Even voor de goede orde. Dat "vaccin" dat jullie ingespoten hebben gekregen, je weet wel jullie, the obedient who always think of themselves as virtuous, rather than cowardly,
dat vaccin:
1) does not stop transmission
2) does not stop infection
3) does not stop severe covid
4) does not stop hospitalization
5) does not stop death
Geïnfecteerde gevaccineerden zijn juist besmettelijker omdat ze meer virus bij zich dragen. Jullie nutcase CNN vriendin legt het nog even uit: https://www.youtube.com/watch?v=Kf4Xb_Jruhc
Van den Bossche heeft helemaal gelijk gekregen:
https://www.youtube.com/watch?v=bAtg85QEKGk&t=715s
https://www.youtube.com/watch?v=bAtg85QEKGk&t=25m
wat echter nog alarmerender is is dat de gevaccineerden AIDS schijnen te ontwikkelen. Allemaal aan de AZT (Fauci approved dus jullie zitten safe) zou ik zeggen. Veel plezier deze winter.
en als je mij weer voor een maand of 2 verwijderd van het forum, even status aanpassen aub of alle posts van mij verwijderen, TY
Freddy_K
23 oktober 2021, 17:48
Wake up! It is just a mask!
https://www.youtube.com/watch?v=gDbfsz03He8
Magic-G
23 oktober 2021, 18:21
De mainstream media, je weet, van vette koppen maar weinig inhoudelijke duiding daaronder, schreeuwen graag moord en brand. Voor de broodnodige duiding aflevering van Dr. Kelder terug luisteren waar een zeker Dr. Levi aanschuift. ziekenhuispaniek (https://www.nporadio1.nl/podcasts/dr-kelder-en-co/61017/ziekenhuispaniek-stadsecologie)
Dit is een mooie bijdrage voor onze alles (beter) wetende W5.
Toen ik in een bijdrage aangaf dat je ook op andere wijze in tijden van nood het personeels tekort zou kunnen aanpakken zie hij in zijn alwetendheid Magic-G bewijst met zijn bijdrage dat hij niet weet waar hij het over heeft .
Dr Marcel Levi is toch een alom geprezen en gewaardeerde persoonlijkheid in de gezondheidszorg die in dat programma toch een fijn boekje open doet over de organisatie geheten “de gezondheidszorg” en over hoe goede ideeën om het werk van de verpleegkundige te verlichten maar afgeschoten worden door dezelfde verpleegkundigen , maar wel blijven klagen .
Nu blijkt dat Diederik Gommers (als hoofd van de IC afdelingen) hetzelfde idee wat ik hier opperde om het personeelstekort aan te pakken om de noodzakelijke nood te ledigen heeft aangedragen aan de IC afdelingen echter is het afgeschoten om ook voor Marcel Levi onbegrijpelijke redenen.
Willem2
23 oktober 2021, 20:32
Ongeveer duizend mensen verzamelden zich zaterdag in Maastricht om te protesteren tegen het coronabeleid van de overheid.
Het protest begon om 15:00 uur op de Onze Lieve Vrouwewal in Maastricht. Later op de dag trokken actievoerders ook naar andere plekken in de stad.
.... https://nos.nl/regio/limburg/artikel/191012-duizend-demonstranten-bij-coronaprotest-maastricht
Jackless
23 oktober 2021, 20:47
Beetje eenvoudig voorgesteld van Levi. Iets te lang weggeweest uit Nederland. In het land waar part-time werken de norm is geworden. Reisafstanden naar werk 1.5 uur? Dat zijn er niet veel. Hulp voor IC-verpleegkundigen, waar haal je die vandaan? Mooi voorbeeld van gezondheidszorgzuil denken. Probleem zit meer maatschappelijk. Weinig werken loont hier beter dan hard en veel werken. Ook geeft hij aan dat in de praktijk artsen iedereen helpen. Dus niets triage. Wederom geen keuzes. Ofwel pomp maar meer geld in de zorg. En de burger denkt, ik heb er recht op want ik betaal toch premie. Kortom de kern van het verhaal ligt wat dieper dan een arts die voor econoom speelt. COVID zet de zorg onder druk, maar we kijken nog steeds weg om basale beslissingen te nemen. we willen alles, maar willen niets daar voor laten. :gruebel:
Magic-G
23 oktober 2021, 21:47
Beetje eenvoudig voorgesteld van Levi. Iets te lang weggeweest uit Nederland.
Je kunt natuurlijk alles bagatelliseren van wat deze man heeft te vertellen .
Het feit dat hij uit Nederland is vertrokken voor een aantal jaar is voor jou een reden om te roepen , deze man weet niet waar hij het over heeft. Als hij nu een aantal jaar niets meer in de gezondheidszorg had gedaan had je mss een punt gehad, echter hij heeft in die periode een nogal prominente job vervuld in de gezondheidszorg in Engeland.
Als je de leiding krijgt/hebt over 7 ziekenhuizen (17 ziekenhuizen tijdens de Corona crises/periode) ben je niet bepaald een onbenul lijk mij maar zo .
Kortom En de burger denkt, ik heb er recht op want ik betaal toch premie.
Ja natuurlijk denkt men dat . Het probleem is dat de premie geen vrijwillige bijdrage is maar een verplichte.
Maw als je verplicht bent een bijdrage af te dragen voor de evt. mogelijkheid dat je zorg nodig hebt , is de ontvanger van die bijdrage ook verplicht die te leveren . Of jij het nu leuk vind of niet ……
Kortom de kern van het verhaal ligt wat dieper dan een arts die voor econoom speelt. COVID zet de zorg onder druk, maar we kijken nog steeds weg om basale beslissingen te nemen. we willen alles, maar willen niets daar voor laten. :gruebel:
Ik heb geen arts gehoord die probeerde voor econoom te spelen , maar wel één die in oplossingen probeert te denken en daar heb je natuurlijk een punt , hij kan het niet alleen net zo als Diederik Gommers dat niet kan , dus heb je een organisatie of iig de medewerkers in die organisatie nodig die er voor open staan en daar gaat het fout met grote dank aan het Nederlandse systeem waar de werknemers langzamerhand meer te vertellen hebben dan de werkgevers.
Wbt jouw zo zeer gewenste basale beslissingen gaan er dan op zeker niet komen tenzij de BV Nederland bereid is om het hele systeem over boord te gooien en het anders te gaan doen , maar voor we zover zijn dan zullen eerst Pasen en Pinksteren wel op dezelfde dag gehouden gaan worden .
Freddy_K
24 oktober 2021, 08:23
“Time For A Little Prediction”
https://twitter.com/TinaGeeeez1984/status/1431058019689893888
WANDELAAR5
24 oktober 2021, 09:02
Dit is een mooie bijdrage voor onze alles (beter) wetende W5.
Toen ik in een bijdrage aangaf dat je ook op andere wijze in tijden van nood het personeels tekort zou kunnen aanpakken zie hij in zijn alwetendheid Magic-G bewijst met zijn bijdrage dat hij niet weet waar hij het over heeft ..
Kleine correctie, ik heb aangegeven dat dit al gebeurde. Met de “runners” die spullen halen en daarvoor steeds beschermingsmateriaal aan en uittrekken, de omdraaiteams om patiënten te draaien en de minder opgeleide verpleegkundigen die werken onder leiding van de goed opgeleide SEH en IC vpk. Lees mijn reactie nog maar eens terug.
Dat je niet opgeleide vpks laat bepalen wat er met beademing moet gebeuren als een patiënt achteruit kachelt heb ik als voorbeeld genoemd van wat niet kan en waar jouw voorstellen de mist in gaan. En ik hoor Levi dat ook niet zeggen.
WANDELAAR5
24 oktober 2021, 09:07
Je kunt natuurlijk alles bagatelliseren van wat deze man heeft te vertellen .
Het feit dat hij uit Nederland is vertrokken voor een aantal jaar is voor jou een reden om te roepen , deze man weet niet waar hij het over heeft. Als hij nu een aantal jaar niets meer in de gezondheidszorg had gedaan had je mss een punt gehad, echter hij heeft in die periode een nogal prominente job vervuld in de gezondheidszorg in Engeland.
Als je de leiding krijgt/hebt over 7 ziekenhuizen (17 ziekenhuizen tijdens de Corona crises/periode) ben je niet bepaald een onbenul lijk mij maar zo .
Ja natuurlijk denkt men dat . Het probleem is dat de premie geen vrijwillige bijdrage is maar een verplichte.
Maw als je verplicht bent een bijdrage af te dragen voor de evt. mogelijkheid dat je zorg nodig hebt , is de ontvanger van die bijdrage ook verplicht die te leveren . Of jij het nu leuk vind of niet ……
Ik heb geen arts gehoord die probeerde voor econoom te spelen , maar wel één die in oplossingen probeert te denken en daar heb je natuurlijk een punt , hij kan het niet alleen net zo als Diederik Gommers dat niet kan , dus heb je een organisatie of iig de medewerkers in die organisatie nodig die er voor open staan en daar gaat het fout met grote dank aan het Nederlandse systeem waar de werknemers langzamerhand meer te vertellen hebben dan de werkgevers.
Wbt jouw zo zeer gewenste basale beslissingen gaan er dan op zeker niet komen tenzij de BV Nederland bereid is om het hele systeem over boord te gooien en het anders te gaan doen , maar voor we zover zijn dan zullen eerst Pasen en Pinksteren wel op dezelfde dag gehouden gaan worden .
Een zeldzame (tenminste bij mij) full quote van een lang verhaal. Maar het is ook een bijzondere gebeurtenis. Ik ben het een keer eens met Magic-G die in dit topic tot nu toe meestal de grootst mogelijke onzin heeft verkondigd! Of dat nu aan mij ligt, of aan hem? dat weet ik niet.
klaasdirk
24 oktober 2021, 09:29
https://www.youtube.com/watch?v=hjmsiy5Bo2E
klaasdirk
24 oktober 2021, 10:03
Zelfs het Europees Parlement wordt wakker, wie volgt?
https://www.youtube.com/watch?v=_walPWEACsc
Magic-G
24 oktober 2021, 10:24
Kleine correctie, ik heb aangegeven dat dit al gebeurde. Met de “runners” die spullen halen en daarvoor steeds beschermingsmateriaal aan en uittrekken, de omdraaiteams om patiënten te draaien en de minder opgeleide verpleegkundigen die werken onder leiding van de goed opgeleide SEH en IC vpk. Lees mijn reactie nog maar eens terug.
Helemaal eens 006,5. Daarnaast is het al gebeurd dat minder gekwalificeerd personeel heeft ingesprongen onder leiding van gekwalificeerd personeel. De bediening van een beademingsapparaat is bovendien behoorlijk complex. Ik heb ooit het cursusmateriaal daarvoor ingezien. Als iemand achteruit kachelt is het niet altijd een kwestie van zuurstof of druk een beetje verhogen. Dat Magic-G kennelijk in een branche werkt waar je wel met minder gekwalificeerd personeel toe kunt, betekent niet dat dit overal zo is. Het toont vooral aan dat hij niet weet waar hij het over heeft.
Blijkbaar is dat niet gebeurd zoals jij suggereerde, was dat wel het geval geweest dan had Diederik Gommers ook het voorstel niet behoeven te doen !
Dat je niet opgeleide vpks laat bepalen wat er met beademing moet gebeuren als een patiënt achteruit kachelt heb ik als voorbeeld genoemd van wat niet kan en waar jouw voorstellen de mist in gaan. En ik hoor Levi dat ook niet zeggen.
Ik heb in het bewuste bericht in algemene zin aangehaald dat er voldoende gekwalificeerd of ervaren personeel in de ziekenhuizen aanwezig is om door te schuiven naar andere afdelingen of te wel van onderaf opschalen .
Dat jij het nodig vond om daar één aspect uit te halen waarbij het wat lastiger is , is verder prima , echter is daarmee niet gezegd dat het niet mogelijk is . Gezien het feit dat “de” leidinggevende van IC,s het aandraagt als zijnde een (tijdelijke) oplossing is het schijnbaar toch een reële mogelijkheid. Maar ja , mensen die volgens jou in een branche werken waar minder gekwalificeerd personeel werkt snappen niet zoveel van hoe pak je een accuut probleem aan .
Dat jij Levi niet in specifieke termen daar iets over hoor zeggen klopt , hij spreekt er in algemene zin over , net zoals ik dat deed . Eea blijkt nogal moeilijk te begrijpen voor jouw , proberen om begrijpend te lezen maar ook gewoon goed luisteren kan daar wel bij helpen .
Freddy_K
24 oktober 2021, 10:27
die Jensen wordt altijd weggezet als een dwaas. Ik heb wat videos gekeken en hij heeft 100% gelijk: https://jensen.nl/
in zijn laatste video laat hij zien dat die staats "virologen" bij het RIVM komen met beweringen dat de ziekenhuizen weer helemaal vol liggen met ONgevaccineerden. Alleen de cijfers kunnen ze niet laten zien. Op Twitter wordt ernaar gevraagd en dan komen ze weer met zo'n smoes. En als ze die al kunnen laten zien dan weet je dat het onzin is. Die Rutte en de Jonge verschuilen zich achter de "experts". De "experts" krijgen weer opdracht van de WEF, WHO etc. Als deze bende criminelen op een gegeven moment tot de orde wordt geroepen zullen ze de schuld afschuiven. Ja ze volgen slechts adviezen van de "experts". Maar een kleuter kan zien dat dit 1 grote scam is. Wat dat aangaat is Nederland 1 van de landen met de grootste leugenaars. Die MSM is totale onzin.
Toch kunnen ze doorgaan omdat ze gesteund worden door het grote geld, big tech, ze bezitten de infra structuur. Alles opgebouwd door goedwillende mensen nu in handen van een paar psychopaten. Persoonlijk weet ik niet hoe deze criminele bende te stoppen is anders dan helemaal niet meedoen met deze idioterie.
Ook laat hij zien dat enkel regeringspartijen tegen uitbreiding van de IC's hebben gestemd. Immers zij zijn ook degenen die weten dat dit alles een grote scam is. Al die lui hier die beweren dat het zo druk is in die ziekenhuizen blaten maar wat. Ze wonen zogenaamd om de hoek en zien hoe al die ONgevaccineerden de ziekenhuis bedden bezetten. 1 grote leugen, 1 grote scam. Het zal inmiddels wel vol liggen met gevaccineerden. Maar de meeste van die apen krijgen een beroerte achter het stuur. Die komen niet eens zover als een ziekenhuis.
klaasdirk
24 oktober 2021, 10:33
How to take over the world, een animatie uit 1920!
https://www.youtube.com/watch?v=JSJHCT3oePk
Magic-G
24 oktober 2021, 10:35
Ik ben het een keer eens met Magic-G die in dit topic tot nu toe meestal de grootst mogelijke onzin heeft verkondigd! Of dat nu aan mij ligt, of aan hem? dat weet ik niet.
Nou zit ik niet bepaald te wachten op de mening van iemand die zich nogal verheven schijnt te voelen boven elk ander individu.
Wat die figuur ook van mijn bijdrage vind is voor mij iig totaal onbelangrijk.
Wat ik daarnaast van jouw bijdragen vind mag duidelijk zijn uit bovenstaande .
klaasdirk
24 oktober 2021, 11:09
Voor wie de moeite wil nemen.....
https://twitter.com/i/status/1451984301063610374
WANDELAAR5
24 oktober 2021, 11:20
Bij gebrek aan nieuwe moppen van Freddy K vond ik dit op Twitter:
35860
En wij dachten dat Freddy 1 van de grappigste was. Het kan dus nog veel erger!
https://twitter.com/marcbonten/status/1452183042861174796?s=21
Picasso 1
24 oktober 2021, 11:39
How to take over the world, een animatie uit 1920!
https://www.youtube.com/watch?v=JSJHCT3oePk
Of een photoshop uit 2021. Wie zal het zeggen....
https://www.youtube.com/watch?v=Zvh4O6L5gCc
WANDELAAR5
24 oktober 2021, 13:54
https://www.bbc.com/news/world-europe-58992090
Dit gebeurt er dus in een land met een lage vaccinatie graad. Triest nieuws, ICs vol in het land waar het grootste deel van onze leenliefjes vandaan komen. Misschien dat nu toch meer dames ervoor kiezen om gevaccineerd te worden? Mensen liggen buiten te wachten en gelukkig konden 50 IC patiënten verplaatst worden naar het buitenland.
Mondmaskers worden binnen en buiten weer verplicht en vanaf 20 uur avondklok voor ongevaccineerden. Niet te handhaven natuurlijk.
pietpotent44
24 oktober 2021, 14:18
Ik ben het een keer eens met Magic-G die in dit topic tot nu toe meestal de grootst mogelijke onzin heeft verkondigd! Of dat nu aan mij ligt, of aan hem? dat weet ik niet.
Ligt aan jou.
pietpotent44
24 oktober 2021, 15:08
https://www.bbc.com/news/world-europe-58992090
Dit gebeurt er dus in een land met een lage vaccinatie graad. Triest nieuws, ICs vol in het land waar het grootste deel van onze leenliefjes vandaan komen. Misschien dat nu toch meer dames ervoor kiezen om gevaccineerd te worden? Mensen liggen buiten te wachten en gelukkig konden 50 IC patiënten verplaatst worden naar het buitenland.
Mondmaskers worden binnen en buiten weer verplicht en vanaf 20 uur avondklok voor ongevaccineerden. Niet te handhaven natuurlijk.
85% van alle Roemeense covid doden (waaronder zowel gevaccineerden als ongevaccineerden) waren 60 plus:
0-9 (0,0%)
10-19 (0,1%)
20-29 (0,3%)
30-39 (1,1%)
40-49 (3,9%)
50-59 (9,9%)
60-69 (25,1%)
70-79 (33,1%)
80+ (26,5%)
broodpoot
24 oktober 2021, 15:22
Ik vind 60 tot 70 erg jong en daarnaast vind ik 15% jonger dan 60 toch ook wel aardig veel. Te meer daar het aantal doden in absolute getallen ook vrij hoog is.
Picasso 1
24 oktober 2021, 15:32
Dus elke week 408 Roemeense covid doden onder 60 minners (hoe jonger hoe verder afnemend), en wat long covid betreft zijn er onderzoeken waarin geconcludeerd wordt dat de helft van de geïnfecteerden in meer of mindere mate daar langdurig last van blijft houden.
Freddy_K
24 oktober 2021, 16:43
Bij gebrek aan nieuwe moppen van Freddy K vond ik dit op Twitter:
35860
En wij dachten dat Freddy 1 van de grappigste was. Het kan dus nog veel erger!
https://twitter.com/marcbonten/status/1452183042861174796?s=21
ja die vuile W5 beschuldigd mij van Jodenhaat. Wat die niet weet is dat ik uit een Joden familie kom. Uit NYC dus maak je borst maar nat. Mijn moeder was Nederlandse maar van vaders kant zijn het allemaal Joden uit NYC en Europa.
Als deze poppenkast allemaal voorbij is gaan we die Rutte, de Jonge, de Croo en natuurlijk W5 testen of ze zijn gevaccineerd of het placebo hebben gekregen. Mijn voorstel is middeleeuwse straffen voor dit tuig als blijkt dat ze het placebo hebben. Ik zie die Rutte nu alweer slijmen dat hij niet op de hoogte was. Kijk er is een foto gemaakt. Het is een vieze leugenaar. Dat vuile tuig heeft zelf het gif niet genomen
hasta la pasta
24 oktober 2021, 16:47
Wat een boosheid straal je toch uit. Ga eens naar een saunaclub en laat je daar lekker vertroetelen door een seks werkster.
Freddy_K
24 oktober 2021, 17:04
Wat een boosheid straal je toch uit. Ga eens naar een saunaclub en laat je daar lekker vertroetelen door een seks werkster.
jij beseft je niet in wat voor situatie wij ons bevinden. Dit is oorlog.
Willem2
24 oktober 2021, 17:10
jij beseft je niet in wat voor situatie wij ons bevinden. Dit is oorlog.
Jij beseft je niet in wat voor een situatie ik mij bevind door het gedrag van jou.
Je weet helemaal niks van oorlog, indien je dit met oorlog gaat vergelijken.
Freddy_K
24 oktober 2021, 17:16
Jij beseft je niet in wat voor een situatie ik mij bevind door het gedrag van jou.
Je weet helemaal niks van oorlog, indien je dit met oorlog gaat vergelijken.
dit is een globale oorlog tussen de mensen en de elite. Ze (de elite) willen je vermoorden of op zijn minst je tot slaaf maken, met moderne middelen. Doe niet zo bijdehand alsof jij de 2-de wereld oorlog hebt meegemaakt. Alsof jij weet wat oorlog is en ik niet.
En als je mij weer verwijderd, graag status aanpassen. Of verwijder mijn hele account inclusief alle bijdragen.
pietpotent44
24 oktober 2021, 17:32
Covid sterfte % vd bevolking per land, boven en onder 60 (en 50) jaar, ongeacht vaccinatiestatus:
Oekraine, 82% 60 plus (en 94% 50 plus)
Moldavie, 81% 60 plus (en 90% 50 plus)
Roemenie, 85% 60 plus (en 95% 50 plus)
Nederland, 97% 60 plus (en 99% 50 plus)
Duitsland, 95% 60 plus (en 99% 50 plus)
UK, 92% 60 plus (en 96% 50 plus)
Zweden, 96% 60 plus (en 99% 50 plus)
Italie, 95% 60 plus (en 99% 50 plus)