Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19
RIKLAVERGE
22 maart 2020, 13:46
Deze situatie duurt nog zeker acht weken'
De situatie in België door de coronacrisis zal zeker nog acht weken duren. Dat heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block gezegd in de krant De Zondag. 'Zodra een virus zich verspreidt, blijft dat sowieso enkele weken in een land. Wij gaan nu naar een piek, waarna de curve weer zal dalen. Ik denk dat deze situatie nog minstens acht weken zal duren.'
Volgens de minister zou dat de normale curve zijn. 'We kunnen ons daarvoor baseren op landen zoals China en Zuid-Korea die ons voorafgaan. Dit virus mag dan wel nieuw zijn, het gedraagt zich zoals andere virussen van dezelfde familie.'
Dat Nederland op groepsimmuniteit mikt, vindt De Block 'een gevaarlijke aanpak'. 'Groot-Brittannië heeft dat ook voor ogen. Het baart mij zelfs zorgen dat die landen zo dichtbij zijn', aldus de minister.
De maatregelen in ons land worden geen lockdown genoemd zoals in andere landen. 'Dat is omdat wij nog verplaatsingen toelaten. Frankrijk niet. Dat is daar zoals in oorlogstijden: men heeft een brief nodig om te motiveren waarom men van punt a naar punt b wil. Ook in Spanje worden verplaatsingen niet meer toegelaten', aldus De Block.
Volgens de minister is dat nog verantwoord. 'Wij hebben sneller maatregelen genomen dan andere landen. Een land moet ten laatste vier weken na de verspreiding van het virus de eerste ingrijpende maatregelen nemen. Wij hebben dat al na twee weken gedaan', benadrukt De Block.
Wij blijven in onze kot, hopelijk helpt het
Piet Plezier
22 maart 2020, 13:47
, een paar IKEA's stonden of met zijn tween op weg naar sex waren omdat het nog mag denk ik dat we die 75% minder contact nu ruimschoots
dat moeten wij toch zelf weten, we weten echt wel wat we doen.
Ga jij maar mooi de hele dag thuis zitten, nou wij niet.
phoenix
22 maart 2020, 13:53
zeg pietje hou oud zijn jouw moeder en vader ? .... jongen de krijge gij spijt van as gij overal maar hin rijdt en die meisjes vat... kik miskien hedde gij niks gehad, maar gekund nog wel jouw moeder en vader besmetten mee wat ge duut.. dink een bietje na !
Als ik dit lees vind ik dat het weer tijd is om uit te loggen.....
RIKLAVERGE
22 maart 2020, 14:00
Heel wijze opmerking Piet. Nederland zal er sterk op vooruit gaan.
Wij zijn hier op een hoeren forum, het is geen reden om zijn verstand tussen zijn benen te hebben
Jack42
22 maart 2020, 14:03
Nederland denkt het af te kunnen met een NL-Alert rond te sturen ipv een totale lockdown.
Misschien dat zo'n NL-Alert helpt om de misstanden die er gisteren waren in o.a. parken en op stranden te beteugelen maar ze kunnen in zo'n NL- Alert beter filmpjes rondsturen van wat er allemaal gebeurt op de IC's in de ziekenhuizen zodat het keihard zichtbaar wordt waarom je binnen moet blijven.
Veel mensen beseffen het Corona probleem nog steeds niet (ook onze Piet niet) omdat het probleem niet zichtbaar is en willen daarom niet geloven dat binnen blijven of iig de social distance op te volgen de manier is om het virus in te dammen.
swazontneuf
22 maart 2020, 14:06
33466
Dit NL-Alert was beter geweest
Goedemorgenallemaal
22 maart 2020, 14:10
De Fanse lockdown is een lachertje, lekke rmet een papiertje zwaaien en ondertussen moet een broodnodige handhaven omdat papiertje te kunnen lezen dictbij gaan staan en met die persoon praten. Hoe gek wil je het hebben. Gewoon samenscholingsverbod, meer dan twee personen tenzij tussenruimte van 2 meter of meer. Veel makkelijker en ik denk ook beter.
Freddy_K
22 maart 2020, 14:12
https://techstartups.com/2020/03/18/breaking-controlled-clinical-study-conducted-doctors-%E2%80%8Bin-france-shows-hydroxychloroquine-cures-100-coronavirus-patients-within-6-days-treatment-covidtrial-io/
Piet Plezier
22 maart 2020, 14:13
zeg pietje hou oud zijn jouw moeder en vader ? .... jongen de krijge gij spijt van as gij overal maar hin rijdt en die meisjes vat... kik miskien hedde gij niks gehad, maar gekund nog wel jouw moeder en vader besmetten mee wat ge duut.. dink een bietje na !
ik kan het bij de Jumbo of kruidvat ook oplopen
Meme Moo
22 maart 2020, 14:30
Juist dit soort sneue mensen verpesten het voor de rest.
Omdat ze zelf geen eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen omdat hun verstandelijke vermogens tekort schieten, zal er niks anders opzitten om dan maar de héle samenleving verplicht op te hokken.
Met dank aan PP en alle andere soortgelijke egoïsten.
Jack42
22 maart 2020, 14:36
ik kan het bij de Jumbo of kruidvat ook oplopen
Als jij dat denkt dan ga je toch voortaan heel snel even naar de Albert Heijn en de Etos en je kijkt daar dan wel heel goed uit wat je allemaal doet. Social Distance!
Piet Plezier
22 maart 2020, 14:39
Juist dit soort sneue mensen verpesten het voor de rest.
Omdat ze zelf geen eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen omdat hun verstandelijke vermogens tekort schieten, zal er niks anders opzitten om dan maar de héle samenleving verplicht op te hokken.
Met dank aan PP en alle andere soortgelijke egoïsten.
geen dank, graag gedaan :biggrin:
John mc Snek
22 maart 2020, 14:45
Vind eerder dat Rutte en RIVM in verstandelijke vermogens tekortschieten, ook dit zie je met een klein beetje mensenkennis toch al 1000 kilometer van tevoren aankomen, dat mensen het negeren en gewoon massaal naar buiten gaan.
Daarom ook vorige week al gezegd dat alleen een lock down helpt, wellicht eventueel beboeten bij non distance gedrag.
Nu is het alleen maar weer een week verloren tijd en veel nieuwe besmettingen met alle gevolgen van dien helaas...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
phoenix
22 maart 2020, 14:47
pietje als ge afstand houdt van minsen dan kan het virus er niet bij, bovendien loopt gij de jumbo plat dan, ene paar keer per week boodschappen doen, in de avond is er niet zo veul te doen... , buiten wat lopen, wandelen , mar niet als die idoten allemaal tegelijk naar het strand of bos. als gij met die dames aan het wippen bent en dat doen ze dus vaker dan is die kans ook een stuk groter dat gij wat oploopt..maar voor jou maakt dat nie uit denkte gij maar jullie pap en mam... hoe zit dat? dei hebben niet zoveulw eerstand as gij...
schoolmeester
22 maart 2020, 14:50
Mensen die de regels BEWUST negeren zijn grote mafkezen die alleen maar aan hun eigen genot denken.
Deze mensen moet je gewoon een tijdje verplicht opsluiten.
Zitten ze gelijk in isolement.
Groet, schoolmeester.
John mc Snek
22 maart 2020, 14:52
pietje als ge afstand houdt van minsen dan kan het virus er niet bij
Dream on... als je een deur of winkelwagentje vastpakt kan je het ook gewoon krijgen, zo nog 1001 manieren. Je beperkt het door afstand maar sluit het daardoor niet uit. Lezen jullie het nieuws ondersteboven ofzo want ook zulke dingen zijn al een eeuwigheid bekend...
https://nos.nl/artikel/2327562-coronavirus-kan-dagenlang-overleven-op-plastic-en-roestvrij-staal.html
“Amerikaans onderzoek laat zien dat het coronavirus onder ideale omstandigheden tot wel 72 uur intact blijft op oppervlakten van plastic en roestvrij staal. “
Koos Albertss
22 maart 2020, 14:53
Mensen die de regels BEWUST negeren zijn grote mafkezen die alleen maar aan hun eigen genot denken.
Deze mensen moet je gewoon een tijdje verplicht opsluiten.
Zitten ze gelijk in isolement.
Groet, schoolmeester.
Volgens mij word het tijd dat ze jou opsluiten. Jij hebt echt op iedereen wat aan te merken volgens mij.
phoenix
22 maart 2020, 14:57
niet john mec snek als je na elke boodschap die je doet grondig je handen wast en niet aan je gezicht/neus /mond komt... dan is er niks aan de hand en de supermarkt waar ik kom , merk ik dat het niet mrer druk is... het lijkt wel of mensen het ruiken als het te druk wordt....en ken bij ons gewoon zelf afrekenen en er zitten al kassaplaten tussen jou en de casseer als je zelf niet kan afrekenen...
heje koosje alberts en ken jou niet maar eh volgens men motte gij ok es in spiegel keke jongen wa ge allemaal doet...
Bredero
22 maart 2020, 15:01
Dream on... als je een deur of winkelwagentje vastpakt kan je het ook gewoon krijgen, zo nog 1001 manieren. Je beperkt het door afstand maar sluit het daardoor niet uit. Lezen jullie het nieuws ondersteboven ofzo want ook zulke dingen zijn al een eeuwigheid bekend...
https://nos.nl/artikel/2327562-coronavirus-kan-dagenlang-overleven-op-plastic-en-roestvrij-staal.html
“Amerikaans onderzoek laat zien dat het coronavirus onder ideale omstandigheden tot wel 72 uur intact blijft op oppervlakten van plastic en roestvrij staal. “
Kortom alles waar veel mensen met hun tengels aan zitten (winkelkarretjes, knoppen in de lift en van betaalterminals, tafeltje in de trein ... en ja dus ook DVP's) ;)
Piet Plezier
22 maart 2020, 15:06
Wilders zie net nog lockdown
Dan moeten we binnenblijven
Eddy_V
22 maart 2020, 15:11
Met hetzelfde aantal dodelijke slachtoffers in België als in Nederland gisteren geeft de Belgische aanpak ook nog geen reden tot borstklopperij..
Piet Plezier
22 maart 2020, 15:24
Met hetzelfde aantal dodelijke slachtoffers in België als in Nederland gisteren geeft de Belgische aanpak ook nog geen reden tot borstklopperij..
eddy, maat gewoon rustig blijven, dat doe ik ook
En we zien het wel, we kunnen het toch niet veranderen, het is zoals het nu is
rob45
22 maart 2020, 15:26
Met hetzelfde aantal dodelijke slachtoffers in België als in Nederland gisteren geeft de Belgische aanpak ook nog geen reden tot borstklopperij..Pas over een week zullen we gevolgen zien van het verschil in aanpak.
De maatregelen zijn nu precies een week geleden ingegaan (in NL) dus nog een weekje afwachten.
Komende week zal wel spannend worden wat betreft het aantal dodelijke slachtoffers want dan volgt het effect van de week voor de maatregelen.
Meme Moo
22 maart 2020, 15:33
Wilders zie net nog lockdown
Dan moeten we binnenblijven
Jij kan ook prima binnenblijven zónder dat dat verplicht wordt.
Maar dat doe je ook niet.
Waarom zou het anders zijn als het ineens afgedwongen wordt?
Willem2
22 maart 2020, 15:35
In tijden waarin er hier geen reclame gemaakt kan worden hier dan maar een lijst van supermarkten voor Jack42 en Piet Plezier : https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_supermarkten Vooral vergeten de Aldi en Lidl.
En voor de drogisten o.a. DA ... ;)
Maar blijf maar lekker binnen ....
Meme Moo
22 maart 2020, 15:36
Vind eerder dat Rutte en RIVM in verstandelijke vermogens tekortschieten, ook dit zie je met een klein beetje mensenkennis toch al 1000 kilometer van tevoren aankomen, dat mensen het negeren en gewoon massaal naar buiten gaan.
Daarom ook vorige week al gezegd dat alleen een lock down helpt, wellicht eventueel beboeten bij non distance gedrag.
Nu is het alleen maar weer een week verloren tijd en veel nieuwe besmettingen met alle gevolgen van dien helaas...
Als jij de mensen verdedigt die zelf hun verantwoordelijkheid niet nemen en vindt dat ‘de Overheid’ dat maar moet afdwingen, vrees ik dat je zelf geen haar beter bent.
Het is toch godgeklaagd dat een grote groep mensen lekker doorgaat alsof er niks aan de hand is, terwijl ze beter weten.
Dat moet je de overheid niet verwijten, maar die (om er maar eens een MB-term in te gooien) ‘mafklappers’.
Piet Plezier
22 maart 2020, 15:37
omdat ik dat nu niet kan, ik ben geen thuis mins
Dus ik ga voor lockdown dan moet het
Piet Plezier
22 maart 2020, 15:39
Als jij de mensen verdedigt die zelf hun verantwoordelijkheid niet nemen en vindt dat ‘de Overheid’ dat maar moet afdwingen, vrees ik dat je zelf geen haar beter bent.
Het is toch godgeklaagd dat een grote groep mensen lekker doorgaat alsof er niks aan de hand is, terwijl ze beter weten.
Dat moet je de overheid niet verwijten, maar die (om er maar eens een MB-term in te gooien) ‘mafklappers’.
Koos en ik kwamen net langs Herperduin gerede, de bossen hier, het zag er zwart van de mensen
En er zijn heel veel parkeerplaatsen, maar de auto's stonden overal geparkeerd.
phoenix
22 maart 2020, 15:40
pietje ik wil jou ok wel aan de ketting leggen jongen, ik start mene wagen en heb nog wel ne ketting, dan lock ik jou wel, gin probleem, en Wilders wil ik ok wel locken, houd ie tenminste zenne smoel ne ker, want de helft wat ie seit is allemaal angst anjagen de is wa deze mins duur.. en ja klopt soms seit ie ok nog wel zinnigs... de is wel woar..
Meme Moo
22 maart 2020, 15:45
Dat bedoel ik dus....tegen dit soort ‘logica’ helpt inderdaad niks anders dan jou op te sluiten en de sleutel kwijt te raken.
Willem2
22 maart 2020, 15:46
43 Nederlandse patiënten afgelopen dag overleden
De afgelopen dag zijn 43 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, meldt het RIVM. Dat is de grootste stijging tot nu toe in Nederland. In totaal zijn er nu 179 doden. De meeste overledenen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud. De jongste dode is 57 jaar en de oudste 97 jaar. Gisteren en eergisteren werden per dag 30 slachtoffers gemeld.
In 24 uur tijd zijn 573 mensen positief getest op corona, wat het totaal op 4204 brengt. Het RIVM benadrukt dat het werkelijke aantal besmettingen hoger ligt, omdat niet iedereen getest wordt.
De meeste positief geteste mensen wonen in Noord-Brabant, 1404 personen. Daarna volgen de provincies Zuid-Holland (585) en Noord-Holland (535). ....
https://nos.nl/liveblog/2327944-43-mensen-overleden-aan-gevolgen-coronavirus-grootste-stijging-tot-nu-toe.html
Ik pleit voor het opsluiten van Piet Plezier :biggrin: ;)
mentholbear
22 maart 2020, 15:47
Een samenscholingsverbod is makkelijker te handhaven dan een lockdown met alle regels, want dan moet iedere keer weer een handhaver naar de mensen toelopen om te vragen hoe of wat en om een een of andere verklaring te lezen, da's allemaal besmettingsmogelijkheden en tijs nabij mensen. Iedereen mag de straat op maar niet met meer dan met 2 personen of op ruime afstand van elkaar , dat zie je in een oogopslag, je komt niet nodeloos dichterbij om iets te controleren, je controleert alleen als je ziet dat het fout is. of je ziet dat het Piet en Koos zijn. Minder belasting voor handhavers.
Kijk nu komt bij mij een peloton moutainbikers voorbij, keurig op 4-5 meter afstand van elkaar.
Het zijn er trouwens sowieso minder nu ze niet na afloop op café kunnen bier drinken.
Je hebt gelijk dat het makkelijker te handhaven zou zijn. Maar je ziet ook dat sommige mensen van zichzelf er niet aan houden, getuige de meute mensen bij elkaar op het strand en in een park.
En voorlopig lijkt het hier allemaal nog te overzien met wat verspreidingen van patiënten over het land. Maar als dat niet meer lukt, dan zit er denk ik weinig op dan een totale lockdown. Dus geen hondje uitlaten, boodschappen doen, etc. In China werden de deuren van mensen dicht gelast en afgesloten. 24/7 thuis quarantaine.
En dat verklaringspapiertje... Met bijpassende zware straffen als opsluiting (al dan niet op later moment in gevangenis of enkelband) en/of (tien)duizenden euro's boete krijg je een hoop mensen van de straat.
Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen. Maar ik vrees dat te veel mensen te licht met de ernst van de situatie omgaan. Pas als ze de gevallen(en) in eigen straat zien, valt pas het kwartje.
Ik ken mensen die in Hong Kong destijds de schrik van hun leven kregen toen in elke wijk of zelfs gebouwen complex er meerdere mensen SARS hadden. In een land waar de economie en leven bijna 24/7 draait, en dan te zien hoe het op straat uitsterft, gaf me een indruk hoe hard het er aan toe kan gaan.
En mocht het achteraf een onnodige doem scenario te zijn geweest, dan lijkt mij een maandje of meer niet naar de DVPS, sport, ofzo te zijn geweest een klein offer.
Piet Plezier
22 maart 2020, 15:51
Dat bedoel ik dus....tegen dit soort ‘logica’ helpt inderdaad niks anders dan jou op te sluiten en de sleutel kwijt te raken.
ja anders gaat het niet werken
De sleutel moet weg gegooid worden
Piet Plezier
22 maart 2020, 15:53
....
https://nos.nl/liveblog/2327944-43-mensen-overleden-aan-gevolgen-coronavirus-grootste-stijging-tot-nu-toe.html
Ik pleit voor het opsluiten van Piet Plezier :biggrin: ;)
ik heb trouwens geen NL alert gehad, en ons pa en ma ook nie
RIKLAVERGE
Eddy V, het Nederlandse aanpak wordt wereldwijd bekritiseerd. Vandaag neemt Johnson een korte bocht in de Uk.
Aantal doden tellen per dag wilt niets zeggen, vandaag Belgie +8, Nederland +43! Het is het dagelijks gemiddeld die telt en als die gemiddelde verhoging vertraagt bij de ene is dat een goed teken. Laten wij nog 1 tot 1 1/2 week wachten in plaats van dat nationalistische gezever
Willem2
Politiebewaking bij fabrikant die ‘voorlopig medicijn’ tegen corona maakt
Medicijnfabrikant Ace Pharmaceuticals in Zeewolde wordt bewaakt door de politie. Het bedrijf maakt het medicijn chloroquine dat is opgenomen in het voorlopige behandelplan van het RIVM tegen het coronavirus. ... https://www.ad.nl/binnenland/politiebewaking-bij-fabrikant-die-voorlopig-medicijn-tegen-corona-maakt~a98ea6c9/
Dat ACE2 nog tijd heeft om vieze plaatjes te posten is een wonder ... https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?33108-De-Stripboekenverzameling-van-Ace2&p=692751#post692751 :biggrin: ;)
Meme Moo
22 maart 2020, 15:55
ik heb trouwens geen NL alert gehad, en ons pa en ma ook nie
Voor jullie was geen hoop meer.
Scheelt weer data...
Voor alle duidelijkheid: in de meeste telefoons moet je een optie aanzetten dat je noodoproepen kan ontvangen.
Als die optie niet aanstaat, ontvang je dus ook geen NL-Alert!
Brad Clitt
22 maart 2020, 16:01
Gewoon lockdown per direct, wie onnodig buiten is of onderweg standrechtelijk executeren.
Dan zal het snel gedaan zijn met dit ongewenste gedrag.
Er is alleen één probleem, we hebben geen kogels...
mentholbear
22 maart 2020, 16:08
Koos en ik kwamen net langs Herperduin gerede, de bossen hier, het zag er zwart van de mensen
En er zijn heel veel parkeerplaatsen, maar de auto's stonden overal geparkeerd.
Inderdaad dit dus. Het dwingende advies om sociale contacten en hygiëne maatregelen in acht te nemen, zouden er voor kunnen zorgen dat we nog zelf de nodige boodschappen kunnen doen, hond uitlaten, en nog enigszins bewegingsvrijheid hebben.
Ik vrees echter dat velen in dit mooie vrije land dusdanig gewend zijn om hun eigen lijn te hebben kunnen volgen, dat ze zich niet gaan houden aan dwingende adviezen. Zonder medische of anderzijdse doorbraak die het virus indamt (meer UV zon in de zomer of wat dan ook) op den duur tot een opgelgde totale lockdown gaat leiden, omdat het niet anders meer kan.
sofaking
22 maart 2020, 16:09
Gewoon lockdown per direct, wie onnodig buiten is of onderweg standrechtelijk executeren.
Wie niet thuis binnen kan blijven zitten, neemt men mee naar een hospitaal en die mag daar gangen en kamers gaan schrobben met bleekwater.
mentholbear
22 maart 2020, 16:14
Wel messen en weet ik het wat allemaal. Maar we hebben naast geen kogels ook geen regelgeving hiervoor. Gelukkig maar...
Wat we wel hebben zijn regelgeving met betrekking tot straffen in de vorm van boetes en opsluiting. En oh ja, educatie die je verplicht zelf moet betalen, zoals een educatieve maatregel in het verkeer. Met z'n allen op een terrasje of strand gaan zitten in het heerlijle lente zonnetje wordt dan ineens een heel stuk minder aantrekkelijk.
Piet Plezier
22 maart 2020, 16:15
Voor jullie was geen hoop meer.
Scheelt weer data...
dan hebben we gisteren toch nog een mooie avond en nacht gehad, met die 2 vrouwtjes
Brad Clitt
22 maart 2020, 16:17
Ok, standrechtelijk executeren gaat een beetje te ver, maar als alternatief een nachtje bij Gökmen T. in de cel zou denk ik best wel afschrikken.
John mc Snek
22 maart 2020, 16:18
dan hebben we gisteren toch nog een mooie avond en nacht gehad, met die 2 vrouwtjes
Lekker tanken is het beste voor je immuunsysteem dus je bent er alleen maar gezonder op geworden...
John mc Snek
22 maart 2020, 16:19
Ok, standrechtelijk executeren gaat een beetje te ver, maar als alternatief een nachtje bij Gökmen T. in de cel zou denk ik best wel afschrikken.
Valt nog mee dat je niet voorstelt Auschwitz te heropenen [emoji51]
mentholbear
22 maart 2020, 16:20
"Dat dan weer wel natuurlijk."
Sommige logica valt helaas niet tegen op te boksen... :nee:
Ik hoop van harte dat je tzt je taak als jury nog kunt vervolgen...
Piet Plezier
22 maart 2020, 16:22
Lekker tanken is het beste voor je immuunsysteem dus je bent er alleen maar gezonder op geworden...
dat dan weer wel natuurlijk
Eddy_V
22 maart 2020, 16:32
eddy, maat gewoon rustig blijven, dat doe ik ook
En we zien het wel, we kunnen het toch niet veranderen, het is zoals het nu is
Klopt, iedereen moet gewoon even ziek worden. Survival of the fittest.., en bijna iedereen gaat dat normaal overleven op de zwakkeren en sterk verzwakten na die nu voor de pieken in de ziekenhuizen zorgen.
Zelfs het WHO liet zojuist nog weten dat een totale lockdown geen oplossing is, alleen een vaccin of medicijn. Vaccins duren kennelijk nog langer om te ontwikkelen maar de combi tussen een nieuw middel en het oude malariamedicijn geven reeds resultaat. Alleen houden de procedures rond de introductie van nieuwe geneesmiddelen dit nog wel even tegen.
Kiezen voor een nog niet 100% getest/bewezen medicijn of aanmodderen, that’s the question.
Riklavarge, mijn tekst was niet zozeer nationalistisch bedoeld dan wel meer cynisch. Niemand heeft de juiste oplossing, alleen de pillenboeren die nu heel hard aan het ontwikkelen en testen zijn. Verder moet iedereen een beetje uitkijken in zijn omgeving als daar zwakkeren in de buurt zijn. En die zwakkeren zelf ook trouwens, want je hebt er toch eigenwijze bij... “ik heb de oorlog ook overleefd op tulpenbollen”... en meer van dat soort uitspraken krijg ik dan om m’n oren. Wel lekker nuchter ipv paniekerig.
mentholbear
22 maart 2020, 16:46
Zelfs het WHO liet zojuist nog weten dat een totale lockdown geen oplossing is, alleen een vaccin of medicijn. Vaccins duren kennelijk nog langer om te ontwikkelen maar de combi tussen een nieuw middel en het oude malariamedicijn geven reeds resultaat. Alleen houden de procedures rond de introductie van nieuwe geneesmiddelen dit nog wel even tegen.
Kiezen voor een nog niet 100% getest/bewezen medicijn of aanmodderen, that’s the question.
Wel precies dat. Een lockdown helpt inderdaad niet direct bij de ziekte te genezen. Het helpt alleen de besmetting te vertragen. Dat de zorg het dan hopelijk aan kan om de zieken op te vangen en tijd creëert voor het ontwikkelen van medicatie.
Soort van uitstel van executie, wat uiteindelijk hopelijk leidt tot afstel.
Piet Plezier
22 maart 2020, 16:47
Corona in Deutschland: Kommt die Ausgangssperre? Heute fällt die Entscheidung
Das Coronavirus Sars-CoV-2 breitet sich in Deutschland aus. Welche Maßnahmen werden Bund und Länder veranlassen? Die Beratungen haben begonnen
https://www.google.com/amp/s/www.fr.de/panorama/coronavirus-pandemie-deutschland-angela-merkel-haelt-rede-zr-13604049.amp.html
Duitsland gaat denk op slot
Piet Plezier
22 maart 2020, 16:57
ik heb net 2 keer gehoest
Mag nu nog naar de Chinees straks eten halen?
mentholbear
22 maart 2020, 17:02
Link dacht ik eerder elders al gespot te hebben, maar Billy boy heeft wel een punt om zo iets internationaal op te zetten, met maatregelen die op elkaar afgestemd zijn. In plaats van dat iedereen maar wat doet.
https://www.ted.com/talks/bill_gates_the_next_outbreak_we_re_not_ready/up-next
mentholbear
22 maart 2020, 17:03
ik heb net 2 keer gehoest
Mag nu nog naar de Chinees straks eten halen?
Nee, maar kan wel. Fijn heh? :smoke:
Overigens, je kunt bij sommigen online bestellen en betalen. Dan laat de bezorger het bij je deur achter om contact te minimaliseren.
Piet Plezier
22 maart 2020, 17:03
33467
Piet Plezier
22 maart 2020, 17:12
33468
schoolmeester
22 maart 2020, 17:13
RESPECTLOOS !
Piet Plezier
22 maart 2020, 17:21
Nee, maar kan wel. Fijn heh? :smoke:
Overigens, je kunt bij sommigen online bestellen en betalen. Dan laat de bezorger het bij je deur achter om contact te minimaliseren.
ik heb alleen contanten
Piet Plezier
22 maart 2020, 17:21
RESPECTLOOS !
daar heb je onze soostrekker ook weer
Picasso 1
22 maart 2020, 17:45
https://www.youtube.com/watch?v=W4y1-zBcHWk&feature=youtu.be
Piet Plezier
22 maart 2020, 17:56
'Duitsland verbiedt samenkomst van drie of meer mensen'
Duitsland verbiedt samenkomst van meer dan twee mensen'
In Duitsland is het voorlopig verboden voor mensen om bij elkaar te komen in groepen van meer dan twee mensen. Zowel de federale als de lokale overheden zijn het volgens Duitse media eens over de noodzaak van een contactverbod. Alleen in een vaste thuissituatie geldt een uitzondering. Bondskanselier Angela Merkel licht de maatregel om 17.30 uur verder toe in een persconferentie
https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/duitsland-verbiedt-samenkomst-van-drie-of-meer-mensen.html
HellaHolla
22 maart 2020, 18:03
Geen trio’s dus voorlopig Piet. :)
Piet Plezier
22 maart 2020, 18:08
Geen trio’s dus voorlopig Piet. :)
het gaat hier over buiten op straat, en ik ben niet van de buitensex;)
Meme Moo
22 maart 2020, 18:09
het gaat hier over buiten op straat, en ik ben niet van de buitensex;)
Tuurlijk, want het virus maakt er onderscheid in of een groep buiten of binnen is.
Maar goed dat je geen hersencellen hebt.
Kunnen die in ieder geval niet aangetast worden!
Badslippers
22 maart 2020, 18:25
Beetje triest trouwens die selectieve verontwaardiging naar Piet Plezier en Koos Alberts. Ik zou namelijk weleens weten welke ijsberen zich 100% houden aan de afspraken. Volgens mij alleen de Joker. Ik in ieder geval niet. Ging namelijk vanmiddag even een rondje hardlopen op de hei omdat ik geen zin heb om dagen binnen te zitten en het wemelde werkelijk van de mensen van allerlei pluimage. Gezinnen met kinderen, wielrenners, wandelaars, joggers, jongeren die skaten, mensen die de hond uit lieten. Daar staat ook altijd een ijscowagen. Daar stonden de mensen als haringen in een ton zich te verdringen. Dus kom mij niet aan dat iedereen zich zo goed aan de regels houdt. En vooral niet die zedenprekers hier. Alsof jullie 24/7 binnen zitten. Daar geloof ik niks van
En dan het idiote idee om mensen die samenscholen te gaan bekeuren. Ik zie het al voor me, al die mensen gaan netjes in een rij staan en 2 meter afstand van elkaar (in het optimale geval) en die wout maar bekeuringen schrijven. Dacht je dat die lieden allemaal netjes blijven wachten? Ik zeg, waterkanon erop.
https://youtu.be/8pC7yIgkztk?t=30
En dan wil ik tenslotte van de deskundigen hier weleens weten wanneer we resultaten kunnen verwachten van alle maatregelen die in Europa zijn uitgezet?
Wentelt Eefje
22 maart 2020, 18:27
33469
ludieke Kölsche waarschuwing
WASCH DIR DIE HÄNDE
als hättest Du gerade Chillies geschnitten
und wollest jetzt masturbieren
schoolmeester
22 maart 2020, 18:29
Dom kopieergedrag.
Dennis
22 maart 2020, 18:32
Beetje triest trouwens die selectieve verontwaardiging naar Piet Plezier en Koos Alberts. Ik zou namelijk weleens weten welke ijsberen zich 100% houden aan de afspraken.
Er is verschil tussen "helemaal niet" en "niet helemaal".
De adviezen gewoon negeren is veel schadelijker dan de adviezen een beetje negeren. Of het allemaal helpt weet niemand, maar liever "safe then sorry". En vooral arrogant om de adviezen te negeren. Karma is a bitch namelijk
mentholbear
22 maart 2020, 18:42
'Duitsland verbiedt samenkomst van drie of meer mensen'
Duitsland verbiedt samenkomst van meer dan twee mensen'
In Duitsland is het voorlopig verboden voor mensen om bij elkaar te komen in groepen van meer dan twee mensen. Zowel de federale als de lokale overheden zijn het volgens Duitse media eens over de noodzaak van een contactverbod. Alleen in een vaste thuissituatie geldt een uitzondering. Bondskanselier Angela Merkel licht de maatregel om 17.30 uur verder toe in een persconferentie
https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/duitsland-verbiedt-samenkomst-van-drie-of-meer-mensen.html
Ik vrees dat Pietje dit als vrijbrief gaat zien om weer samen met Koos naar dvps te gaan. Zo lang ze geen orgy maken en aparte kamers nemen, valt het immers binnen de regeltjes :hammer:
Piet Plezier
22 maart 2020, 18:42
Tuurlijk, want het virus maakt er onderscheid in of een groep buiten of binnen is.
Maar goed dat je geen hersencellen hebt.
Kunnen die in ieder geval niet aangetast worden!
dat heb ik niet gezegd dat maak jij ervan dus wie heeft er nu hier geen hersencellen jij natuurlijk hahaha
Daar ging het ook niet over er staat over buiten, over binnen word helemaal niet gepraat
Jullie doen net of jullie allemaal heilig zijn en netjes thuis zitten de hele dag, dat geloof ik dus niet
Overal zijn mensen op straat met dit mooie weer
Maar koos en ik zijn de slechterikken
En weet je wat dat ons interesseert geen ene ruk onthoud dat goed
Piet Plezier
22 maart 2020, 18:43
Ik vrees dat Pietje dit als vrijbrief gaat zien om met dvps af te spreken. Zo lang ie geen trio's ofzo maakt valt het immers binnen de regeltjes :hammer:
dat dan weer wel natuurlijk
Laat ons nou lekker neuken en wat drinken met bekende dames
Wentelt Eefje
22 maart 2020, 18:44
De adviezen gewoon negeren is veel schadelijker dan de adviezen een beetje negeren. Of het allemaal helpt weet niemand, maar liever "safe then sorry".
Dus eerst veilig en daarna toch de fout ingaan, wel toegestaan? maakt toch niets uit dan?!?!?!
Of bedoelde je "better safe thAn sorry" ;)
Piet Plezier
22 maart 2020, 18:46
Badslippers laat ze maar lekker lullen en schrijven over mij en Koos das een teken dat we nog leven
En het interesseert ons toch niets hoe een ander over ons denkt
Ik zeg maar zo doe wat je denkt dat je moet doen, je leeft tenslotte maar 1 keer
Dus eruit halen wat eruit te halen is
Koos Albertss
22 maart 2020, 18:50
Badslippers laat ze maar lekker lullen en schrijven over mij en Koos das een teken dat we nog leven
En het interesseert ons toch niets hoe een ander over ons denkt
Ik zeg maar zo doe wat je denkt dat je moet doen, je leeft tenslotte maar 1 keer
Dus eruit halen wat eruit te halen is
En zo is het Holtor
John mc Snek
22 maart 2020, 18:57
En dan wil ik tenslotte van de deskundigen hier weleens weten wanneer we resultaten kunnen verwachten van alle maatregelen die in Europa zijn uitgezet?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/58068855/kabinet-overweegt-winkels-te-sluiten
Door het gedrag dat jij noemt is men gedwongen dit soort extra maatregelen te nemen.
Zoals ik vorige week aangaf is een lock down economisch een mega stap en wil men daar alleen in het uiterste geval pas aan, maar in feite is dat nu wel wat we, maar dan in kleinere stapjes, aan het doen zijn.
Dus ja: de resultaten van te weinig doen zien we nu vooral in Italië en Spanje, hopelijk zijn wij iets slimmer en leren we alsnog een keer wat van wat daar gaande is.
mentholbear
22 maart 2020, 18:57
Beetje triest trouwens die selectieve verontwaardiging naar Piet Plezier en Koos Alberts. Ik zou namelijk weleens weten welke ijsberen zich 100% houden aan de afspraken. Volgens mij alleen de Joker. Ik in ieder geval niet. Ging namelijk vanmiddag even een rondje hardlopen op de hei omdat ik geen zin heb om dagen binnen te zitten en het wemelde werkelijk van de mensen van allerlei pluimage. Gezinnen met kinderen, wielrenners, wandelaars, joggers, jongeren die skaten, mensen die de hond uit lieten. Daar staat ook altijd een ijscowagen. Daar stonden de mensen als haringen in een ton zich te verdringen. Dus kom mij niet aan dat iedereen zich zo goed aan de regels houdt. En vooral niet die zedenprekers hier. Alsof jullie 24/7 binnen zitten. Daar geloof ik niks van
En dan het idiote idee om mensen die samenscholen te gaan bekeuren. Ik zie het al voor me, al die mensen gaan netjes in een rij staan en 2 meter afstand van elkaar (in het optimale geval) en die wout maar bekeuringen schrijven. Dacht je dat die lieden allemaal netjes blijven wachten? Ik zeg, waterkanon erop.
Ik zit ook niet 24/7 binnen (scheelt niet veel meer). Gelukkig dat dit (nog?) niet verplicht is gesteld. Maar als dat samenklonteren en 'sociale contacten' door blijft gaan, en de situatie blijft verslechteren, dan kan er een moment komen dat er een algehele lockdown nodig wordt.
Dus blijf vooral in beweging en frisse neus nemen. Maar beweeg meer met je rechter (en/of linker)hand en duik voorlopig niet met je neus tussen de poesjes en tieten van derden :rolleyes:
Ik hoop dat die waterkanon er dus niet aan te pas hoeft te komen, maar dat het meer gaat zoals die mop met 10 vogels zitten er in een boom en je schiet er 1 neer. Hoeveel vogels zitten er dan nog in die boom? :smoke:
Even ter verduidelijking: ik heb het niet over afschieten van mensen, maar dat als 1 iemand een fikse boete heeft gehad, het via (social) media als een vuurtje rond gaat #kut-ik-heb-een-boete-van-4000-euro-gehad-omdat-ik-geen-1,5meter-afstand-hield ofzo iets.
Big30
22 maart 2020, 18:58
https://pbs.twimg.com/media/ETuefuWWAAAEyfa?format=jpg&name=large
WANDELAAR5
22 maart 2020, 18:59
En voorlopig lijkt het hier allemaal nog te overzien met wat verspreidingen van patiënten over het land.
Ik weet niet hoe lang bij jou “voorlopig” is. Maar binnen 2 weken is het niet meer te overzien.
En laatst zei iemand iets over de atoombunkers open gooien. Daar zijn in Utrecht 16 IC bedden (en in het militair hospitaal 12). Dat zet dus geen zoden aan de dijk. Maar inmiddels worden afdelingen in ziekenhuizen in rap tempo omgebouwd voor extra capaciteit. Dat geeft een week (misschien 2) speling. Registratie van IC bedden op de site van stichting-nice loopt inmiddels ook achter.
En inmiddels is er ook een tekort aan brillen voor verplegend personeel.
Piet Plezier
22 maart 2020, 19:01
33470
33471
33472
33473
zomaar wat foto's van vandaag en gisteren
mentholbear
22 maart 2020, 19:06
33470
33471
33472
33473
zomaar wat foto's van vandaag en gisteren
Jammer dat al die mensen geen kentekens op hun rug hebben staan. Met wat boete regels hadden we anders flink de staatskas kunnen vullen voor de werkgevers die hun werknemers noodgedwongen niet laten werken en hun lonen moeten blijven uitbetalen, terwijl we wachten op het loket dat aan gaat geven hoeveel steun hiervoor komt, de zorgverleners die als een dolle lopen te overwerken, etc etc.
Geniet van de lente, maar hou toch effe rekening met elkaar.
Big30
22 maart 2020, 19:06
https://assets.tue.nl/fileadmin/content/pers/2020/03%20March/2203westeu2.jpeg
https://www.tue.nl/universiteit/faculteiten/biomedische-technologie/de-faculteit/nieuws/nieuwsoverzicht/11-03-2020-datawetenschappers-tue-voorspellen-groei-coronabesmettingen-per-land/
We zijn lang niet aan het afvlakken laat staan stabiel geworden ... .
Brad Clitt
22 maart 2020, 19:15
Tussen alle rampberichten is er ook een glimpje hoop, in Limburg zijn er gisteren nl. 'maar' 19 bewezen besmettingen bijgekomen (van 418 naar 437). Waar Limburg eerst aan kop stond samen met Brabant zijn we nu afgezakt naar de 4e plaats. Eerst maar eens zien of dit doorzet, maar hopelijk is dit een voorzichtig begin naar betere tijden voor hier en ook de andere provincies. Maar misschien zijn de Limburgers wel gezagsgetrouwer...
mentholbear
22 maart 2020, 19:17
Ik wist er ook geen verklaring voor. Totdat...
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Thuisblijven-(Alle-clubs-dicht-tot-minstens-3-4-NRW-19-4)&p=692866#post692866
Als het met boetes afgedwongen wordt, moet je dat overmaken naar het CJIB :smoke:
WANDELAAR5
22 maart 2020, 19:22
Tussen alle rampberichten is er ook een glimpje hoop, in Limburg zijn er gisteren nl. 'maar' 19 bewezen besmettingen bijgekomen (van 418 naar 437). Waar Limburg eerst aan kop stond samen met Brabant zijn we nu afgezakt naar de 4e plaats. Eerst maar eens zien of dit doorzet, maar hopelijk is dit een voorzichtig begin naar betere tijden voor hier en ook de andere provincies. Maar misschien zijn de Limburgers wel gezagsgetrouwer...
Helaas Brad, er wordt nauwelijks nog getest. Alleen mensen die worden opgenomen in ziekenhuizen en zorgpersoneel zelf nog. Aan de cijfers met aangetoonde gevallen kun je geen enkele conclusie meer verbinden, behalve dat er een schrijnend tekort aan testcapaciteit is.
Zelfs de IC bezettingcijfers beginnen nu achter te lopen. Alleen het aantal doden lijkt nog nauwkeurig geregistreerd te worden.
sofaking
22 maart 2020, 19:34
Nog even kort en krachtig samengevat: (België)
"Veel mensen hebben de ernst van de situatie nog altijd niet begrepen. Verplaatsingen voor het plezier of de uitoefening van de hobby zijn niet toegelaten. Enkel absoluut noodzakelijke verplaatsingen zijn toegelaten zoals doktersbezoeken of het voor het aankopen van etenswaren. Fiets-, wandel- en looptochten om de eigen mentale en fysieke gezondheid op peil te houden zijn de enige toegelaten activiteiten in de eigen omgeving, op voorwaarde dat er voldoende afstand wordt gehouden en indien het niet in groep gebeurt. Alle andere recreatieve activiteiten zijn verboden", laat Demir weten.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/coronavirus/jagen-en-vissen-zijn-verboden-buitenactiviteiten/ar-BB11xeX7?MSCC=1584625024&ocid=spartandhp
Brad Clitt
22 maart 2020, 19:38
Misschien dat er minder 'zware' gevallen van corona-infectie waren die een ziekenhuisopname noodzakelijk maakte en er derhalve ook niet getest werd.
In ieder geval de komende week, 2 weken zullen cruciaal worden, ik hou in ieder geval de situatie hier in de buurt goed in de gaten. In mijn gemeente zijn er iig geen extra besmettingen geweest (nu 19), hoewel het er in werkelijkheid een veelvoud van zal zijn.
rob45
22 maart 2020, 20:10
Nou BS ..je hoeft er geen deskundige voor te zijn. Nogmaals komende week het effect van de week Voor de maatregelen die een week geleden zijn ingegaan.Dus word er voorlopig nog een stijgende lijn verwacht.
Voor de week daarop zien we hopelijk het effect van de maatregelen omdat we dan op 2 weken zitten wat de incubatietijd is van het corona virus.
Willem2
Misschien dat er minder 'zware' gevallen van corona-infectie waren die een ziekenhuisopname noodzakelijk maakte en er derhalve ook niet getest werd.
In ieder geval de komende week, 2 weken zullen cruciaal worden, ik hou in ieder geval de situatie hier in de buurt goed in de gaten. In mijn gemeente zijn er iig geen extra besmettingen geweest (nu 19), hoewel het er in werkelijkheid een veelvoud van zal zijn.
Dat houdt in dat het hele dorp besmet is :rolleyes:
Piet Plezier
De Duitse bondskanselier Angela Merkel zit in quarantaine nadat ze vrijdag in contact was gekomen met een arts die intussen positief testte.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200322_04898427
Willem2
22 maart 2020, 20:31
Der 9-Punkte-Plan gegen Corona
-Verschärfte Maßnahmen: Was erlaubt ist, was nicht
Die Bürgerinnen und Bürger werden angehalten, die Kontakte zu anderen Menschen außerhalb der Angehörigen des eigenen Hausstands auf ein absolut nötiges Minimum zu reduzieren.
In der Öffentlichkeit ist, wo immer möglich, zu anderen als den unter 1. genannten Personen ein Mindestabstand von mindestens 1,5 m einzuhalten.
Der Aufenthalt im öffentlichen Raum ist nur alleine, mit einer weiteren nicht im Haushalt lebenden Person oder im Kreis der Angehörigen des eigenen Hausstands gestattet.
Der Weg zur Arbeit, zur Notbetreuung, Einkäufe, Arztbesuche, Teilnahme an Sitzungen, erforderlichen Terminen und Prüfungen, Hilfe für andere oder individueller Sport und Bewegung an der frischen Luft sowie andere notwendige Tätigkeiten bleiben selbstverständlich weiter möglich.
Gruppen feiernder Menschen auf öffentlichen Plätzen, in Wohnungen sowie privaten Einrichtungen sind angesichts der ernsten Lage in unserem Land inakzeptabel. Verstöße gegen die Kontakt-Beschränkungen sollen von den Ordnungsbehörden und der Polizei überwacht und bei Zuwiderhandlungen sanktioniert werden.
Gastronomiebetriebe werden geschlossen. Davon ausgenommen ist die Lieferung und Abholung mitnahmefähiger Speisen für den Verzehr zu Hause.
Dienstleistungsbetriebe im Bereich der Körperpflege wie Friseure, Kosmetikstudios, Massagepraxen, Tattoo-Studios und ähnliche Betriebe werden geschlossen, weil in diesem Bereich eine körperliche Nähe unabdingbar ist. Medizinisch notwendige Behandlungen bleiben weiter möglich.
In allen Betrieben und insbesondere solchen mit Publikumsverkehr ist es wichtig, die Hygienevorschriften einzuhalten und wirksame Schutzmaßnahmen für Mitarbeiter und Besucher umzusetzen.
Diese Maßnahmen sollen eine Geltungsdauer von mindestens zwei Wochen haben. ..... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/coronavirus-ausgangsbeschraenkung-verschaerfung-ueberblick-100.html
https://assets.tue.nl/fileadmin/content/pers/2020/03%20March/2203westeu2.jpeg
https://www.tue.nl/universiteit/faculteiten/biomedische-technologie/de-faculteit/nieuws/nieuwsoverzicht/11-03-2020-datawetenschappers-tue-voorspellen-groei-coronabesmettingen-per-land/
We zijn lang niet aan het afvlakken laat staan stabiel geworden ... .
Het is niet uitgesloten dat er een moment komt dat er over de 100 doden per dag of meer worden gemeld. Dit zou, kijkende naar andere landen die eerder getroffen zijn, nog voor het einde van deze maand kunnen zijn. Zeker met het huidige onverschillige gedrag van grote bevolkingsgroepen. Het is natuurlijk niet te hopen, maar je kunt er bijna op wachten.
Brad Clitt
22 maart 2020, 20:54
Zoals je ongetwijfeld weet bestaat de gemeente uit vele dorpen en hoewel het dorp waar ik woon één van de kleinste is zullen er heus niet zoveel besmettingen zijn.
Tenminste dat hoop ik, want mijn dorp ligt tenslotte aan de rand van de grootste corona-haard van Duitsland.
John mc Snek
22 maart 2020, 20:57
Nou BS ..je hoeft er geen deskundige voor te zijn. Nogmaals komende week het effect van de week Voor de maatregelen die een week geleden zijn ingegaan.Dus word er voorlopig nog een stijgende lijn verwacht.
Voor de week daarop zien we hopelijk het effect van de maatregelen omdat we dan op 2 weken zitten wat de incubatietijd is van het corona virus.
BS gaat vragen stellen die inmiddels ongeveer iedereen die het een klein beetje heeft gevolgd kan beantwoorden.
Zou dat ook een van de symptomen van Corona zijn? Zo ja, dan heeft hij het zonder ernstige klachten doorstaan en kan hij als resistente burger gewoon weer van bil :)
Bredero
22 maart 2020, 21:39
Nederland (evenals België) is zo dicht bevolkt dat het één groot dorp is.
Goede info over evolutie: https://www.ft.com/coronavirus-latest
Badslippers
22 maart 2020, 22:06
BS gaat vragen stellen die inmiddels ongeveer iedereen die het een klein beetje heeft gevolgd kan beantwoorden.
Je slaat de spijker op zijn kop. Iedereen volgt alles de hele dag tot in detail. Er zijn ook mensen die moeten werken. En dan ook nog in de gezondheidszorg. En dat zijn geen diensten van 8 uurtjes kan ik je verzekeren. Morgen weer buffelen.
Zou dat ook een van de symptomen van Corona zijn? Zo ja, dan heeft hij het zonder ernstige klachten doorstaan en kan hij als resistente burger gewoon weer van bil :)
Had ik verdomme maar Bonny/Gaby in huis gehaald, dan had ik IN bil kunnen gaan. Maar ze zal wel bij een van die andere perverse viespeuken onderdak hebben gevonden zoals Wijze Grijze of die varkensboer. Ben effe zijn nick kwijt.
Badslippers
22 maart 2020, 22:11
De Duitse bondskanselier Angela Merkel zit in quarantaine nadat ze vrijdag in contact was gekomen met een arts die intussen positief testte.
Zie je, zelfs Mutti Merkel houdt zich niet aan de afspraken en nu moet ze in quarantaine. Mwahhh, 65 jaar. dat gaat ze wel overleven.
John mc Snek
22 maart 2020, 22:22
Je slaat de spijker op zijn kop. Iedereen volgt alles de hele dag tot in detail. Er zijn ook mensen die moeten werken. En dan ook nog in de gezondheidszorg. En dat zijn geen diensten van 8 uurtjes kan ik je verzekeren. Morgen weer buffelen.
Had ik verdomme maar Bonny/Gaby in huis gehaald, dan had ik IN bil kunnen gaan. Maar ze zal wel bij een van die andere perverse viespeuken onderdak hebben gevonden zoals Wijze Grijze of die varkensboer. Ben effe zijn nick kwijt.
De Laef bedoel je.
Hahaha! Ja, ik had nu liever ook een knallende sessie met genoemde dame gehad. Heb haar ook gehad in haar GT tijd maar heb wel in het andere gat ingelogd, dus de satékroket heb ik overgeslagen :)
Wel een goede strakke gleuf had ze, niks mis mee!
Ricardo Banana
22 maart 2020, 22:58
@badslippers,
De laef heeft zijn Cubaanse thuis zitten.
Kwibus2
22 maart 2020, 23:09
Iedere beoordeling van de situatie op basis van onbetrouwbare en incomplete cijfers is waardeloos.
Op basis van onbetrouwbare cijfers gaan prognosticeren is nog zinlozer.
Samengevat: Eris geen overzicht van het aantal besmettingen, er zijn geen cijfers over het aantal mensen dat na besmetting geen ziekte verschijnselen meer heeft.
Het enige cijfer dat wel betrouwbaar is is het aantal personen dat overleden is tgv de virus besmetting. Daar zitten ook personen bij die al aan een andere ziekte leden. Er zijn geen cijfers over dodelijke slachtoffers die overleden zijn aan alleen de corona besmetting.
Vast staat wel dat Nederland op het VK na over het laagste aantal IC bedden in Europa beschikt. De Britten hebben de twijfelachtige eer over de slechtste gezondheidszorg in Europa te beschikken. In ziekenhuizen heersen derde wereld toestanden patiënten liggen in gangen te wachten op behandeling.
Fijn te weten dat Nederland daar wat het aantal IC bedden net boven zit. België heeft drie keer zoveel IC bedden dan Nederland. De Duitsers hebben ruim vijf keer zoveel IC bedden.
Picasso 1
22 maart 2020, 23:27
https://www.youtube.com/watch?v=qgylp3Td1Bw&feature=youtu.be
Kwibus2
22 maart 2020, 23:59
Heel indrukwekkend Picasso1.
Waaruit leidt je af dat het overzicht gebaseerd is op betrouwbare gegevens?
Wie of wat zegt jou dat die gegevens juist zijn?
Het fnuikende is dat al die gegevens maar een deel van de realiteit bevatten.
Het werkelijke aantal besmettingen is nog steeds onbekend. Veel besmette personen worden niet of nauwelijks ziek.
Alleen het aantal slachtoffers dat al dan niet mede door de corona besmetting is overleden staat vast.
Badslippers
23 maart 2020, 00:00
How COVID-19 is pushing the Italian healthcare system to the brink of collapse (https://newseu.cgtn.com/news/2020-03-20/How-COVID-19-is-pushing-the-Italian-healthcare-system-towards-collapse-OZQQf0fgT6/index.html)
Gary Parkinson, Giulia Carbonaro
Europe 03:24, 20-Mar-2020
Deze dame doet nogal wat stof opwaaien met haar uitspraken. Een quote uit dat stuk:
Maria Rita Gismondo, director of the Laboratory of Clinical Microbiology, Virology and Bioemergencies at Milan's Ospedale Sacco.
Gismondo has seen the patient statistics play out in front of her. "Lots of them are aged people; most are already affected by other chronic diseases," she says. "Most patients in intensive care are over 60."
"Those who die belong to wider age classes and always suffer from two or three more severe pathologies. The deceased are largely over 80, generally over 83-84. Young people are treated as well in the intensive care unit, but almost all of them recover."
While Italy is still posting Europe's highest numbers of coronavirus deaths – as of Thursday afternoon it had recorded at least 3,405 deaths, more now than in China – Gismondo is more scientifically circumspect in her attribution. "So far, the patients who have died directly from coronavirus in Italy are just one or two and their cases have still to be completely investigated. An overwhelming majority of the others already suffered from three to four pathologies before getting infected by an opportunistic virus."
Ze komt trouwens de laatste dagen wat op haar uitspraken terug en ze is door een of andere beroepsvereniging van wetenschappers op de vingers getikt en juridisch gedaagd wegens het verspreiden van niet wetenschappelijke claims/uitspraken.
P.s., ik sta niet in voor de bron.
Kwibus2
23 maart 2020, 00:05
Ik heb een Chinese vriendin, ze heet Corina, moet ik nu ook oppassen ?
Groet, schoolmeester.
Maak er maar Corona van, dan is ze in een keer wereldberoemd.
Picasso 1
23 maart 2020, 00:07
Heel indrukwekkend Picasso1.
Waaruit leidt je af dat het overzicht gebaseerd is op betrouwbare gegevens?
Wie of wat zegt jou dat die gegevens juist zijn?
Het fnuikende is dat al die gegevens maar een deel van de realiteit bevatten.
Het werkelijke aantal besmettingen is nog steeds onbekend. Veel besmette personen worden niet of nauwelijks ziek.
Alleen het aantal slachtoffers dat al dan niet mede door de corona besmetting is overleden staat vast.
Waar leidt jij aan af welke mening en of conclusies ik verbind aan die live update?
sofaking
23 maart 2020, 00:09
En in België hebben we een 39-jarige die net nog vader geworden is.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200322_04898227
sofaking
23 maart 2020, 00:10
How COVID-19 is pushing the Italian healthcare system to the brink of collapse (https://newseu.cgtn.com/news/2020-03-20/How-COVID-19-is-pushing-the-Italian-healthcare-system-towards-collapse-OZQQf0fgT6/index.html)
Gary Parkinson, Giulia Carbonaro
Europe 03:24, 20-Mar-2020
....
Ze komt trouwens de laatste dagen wat op haar uitspraken terug en ze is door een of andere beroepsvereniging van wetenschappers op de vingers getikt en juridisch gedaagd wegens het verspreiden van niet wetenschappelijke claims/uitspraken.
P.s., ik sta niet in voor de bron.
En in België hebben we een 39-jarige die net nog vader geworden is.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200322_04898227
Kwibus2
23 maart 2020, 00:18
Mevrouw Gismondo verspreidt onjuiste informatie.
Alleen al op het punt van dodelijke slachtoffers die niet aan een andere aandoening leden is haar opgave van het aantal onjuist.
Gismondo doet het voorkomen alsof alleen hoogbejaarden, 83 jaar en ouder, tot de doden behoren.
Een van de Italiaanse artsen die betrokken was bij het verzorgen van Corona patiënten is zelf besmet geraakt en inmiddels overleden.
Die man was 60 jaar oud en verder gezond.
De Chinese arts die als eerste het vermoeden uitte dat er sprake was van een toen nog onbekend virus was nog geen veertig.
Ook besmet geraakt en inmiddels overleden.
In Nederland ligt een zestienjarige jongen in kritieke toestand op de IC. Afgezien van de Corona infectie verder kerngezond.
Droevig dat would be "deskundigen" zoals mevrouw Gismondo een podium krijgen om misleidende informatie de wereld in te slingeren.
John mc Snek
23 maart 2020, 00:21
In Nederland ligt een zestienjarige jongen in kritieke toestand op de IC. Afgezien van de Corona infectie verder kerngezond.
https://www.ad.nl/breda/coronapatient-sehraz-16-is-weer-wakker-bedankt-voor-alle-lieve-berichten~a2b2fdd1/
Hij is weer aan de beterende hand...
Big30
23 maart 2020, 00:26
https://pbs.twimg.com/media/ETvh_hsWsAMpO3r?format=jpg&name=medium
Shakir
23 maart 2020, 00:29
Is China Ground Zero for a Future Pandemic? https://www.smithsonianmag.com/science-nature/china-ground-zero-future-pandemic-180965213/
In 2017 werd er al voor het besmettingsgevaar binnen China gewaarschuwd. In 2020 is de grootste ramp van de 21ste eeuw een feit.
Eddy_V
23 maart 2020, 00:31
Verdorie, bedank ik kwibus zojuist in een ander topic omdat hij schrijft te stoppen met het verstrekken van onjuiste informatie...
Meeste zieken van de afgelopen 3 weken zijn inmiddels volledig genezen maar omdat Nederland vrijwel niet test (of beter gezegd niet meer in staat is om te testen) op genezen personen, worden deze niet geregistreerd. Dat zal de oorzaak zijn dat de teller slechts op 2 staat in het overzicht van P1.
Gezin van een zakenrelatie werd 14 dagen geleden ziek en getest vanwege werkzaamheden in de zorg. Alle 4 besmet en vervolgens in thuis quarantaine. De man heeft een middag op bed gelegen met hoofdpijn wat zijn vrouw er toe aanzette om hem van aanstellerij te betichten. Later gaf hij toe dat hij gewoon even wilde uitrusten. Alle vier mogen ze officieel de deur weer uit (de volwassenen zijn overigens na 12 dagen opnieuw getest ,zouden zij dan toevallig die 2 van het scherm zijn..?)
Kwibus2
23 maart 2020, 01:01
Waar leidt jij aan af welke mening en of conclusies ik verbind aan die live update?
Picasso,
Je plaatst dat mooie grafiekje met die reeksen getallen zonder commentaar volgend op mijn postje waarin ik stel dat de beschikbare informatie incompleet en onbetrouwbaar is.
Daar heb ik uit afgeleid dat je het niet met mij eens bent.
Misschien wat explicieter zijn in je volgpost dan alleen het plaatsen van dat grafiekje met die getallen overzichten?
Kwibus2
23 maart 2020, 01:05
Verdorie, bedank ik kwibus zojuist in een ander topic omdat hij schrijft te stoppen met het verstrekken van onjuiste informatie...
Meeste zieken van de afgelopen 3 weken zijn inmiddels volledig genezen maar omdat Nederland vrijwel niet test (of beter gezegd niet meer in staat is om te testen) op genezen personen, worden deze niet geregistreerd. Dat zal de oorzaak zijn dat de teller slechts op 2 staat in het overzicht van P1.
Gezin van een zakenrelatie werd 14 dagen geleden ziek en getest vanwege werkzaamheden in de zorg. Alle 4 besmet en vervolgens in thuis quarantaine. De man heeft een middag op bed gelegen met hoofdpijn wat zijn vrouw er toe aanzette om hem van aanstellerij te betichten. Later gaf hij toe dat hij gewoon even wilde uitrusten. Alle vier mogen ze officieel de deur weer uit (de volwassenen zijn overigens na 12 dagen opnieuw getest ,zouden zij dan toevallig die 2 van het scherm zijn..?)
Dank Eddy voor deze toelichting en de vrolijke inleiding.
Jij geeft precies aan wat er aan schort. Dat is niet alleen in Nederland het geval dat is in vrijwel alle landen zo.
Picasso 1
23 maart 2020, 01:17
Picasso,
Je plaatst dat mooie grafiekje met die reeksen getallen zonder commentaar volgend op mijn postje waarin ik stel dat de beschikbare informatie incompleet en onbetrouwbaar is.
Daar heb ik uit afgeleid dat je het niet met mij eens bent.
Misschien wat explicieter zijn in je volgpost dan alleen het plaatsen van dat grafiekje met die getallen overzichten?
Plaats ik een keer geen mening, is het ook niet goed. :biggrin:
In ben het juist wel met je analyse eens. Wat eerdere posts van me gaf ik aan dat ik inschat dat de mortaliteitsgraad een heel stuk lager ligt dan de statistieken insinueren omdat mensen met milde klachten niet worden getest.
Ik had je post niet eens gelezen, plaatste enkel een live update.....
Ik schat zelf in dat in Nederland rond de half miljoen mensen besmet is of zijn geweest en dat het merendeel er weinig van heeft gemerkt.
Picasso 1
23 maart 2020, 01:49
Ik zou namelijk weleens weten welke ijsberen zich 100% houden aan de afspraken. Volgens mij alleen de Joker. Ik in ieder geval niet. Ging namelijk vanmiddag even een rondje hardlopen op de hei omdat ik geen zin heb om dagen binnen te zitten*
Thuis bij de Joker.
33475
zeppos58
23 maart 2020, 01:58
Ikzelf, als Vlaming ook, en ik ben voor mezelf nog net iets strenger dan de wet vraagt.
zeppos58
23 maart 2020, 02:17
......... België heeft drie keer zoveel IC bedden dan Nederland. De Duitsers hebben ruim vijf keer zoveel IC bedden.
België zit zeer goed wat het aantal IC bedden betreft, en ze maken er steeds bij om op het ergste voorbereid te zijn.
Als je de kaart van België bekijkt zie je dat er in Wallonië zeer wijnig besmettingen zijn, Wallonië is ook veel minder dicht bevolkt.
In verhouding per aantal inwoners vallen er, net als in Brussel, meer doden.
Voor Wallonië ligt de verklaring in het feit dat er een oudere bevolking leeft, en veel landbouwer die niet "mogen" ziek worden voor hun bedrijf, werken tot de dood, dat is een triestig verhaal.
In Brussel zou het kunnen te maken hebben met het multi culturele aspect, het grote aantal daklozen en arme alleenstaanden, en de oudere bevolking (de oude "echte" Brusselaars of Brusseleirs")
In Vlaanderen staan in verhouding meer en grotere ziekenhuizen, de gemiddelde Vlaming moet ook niet ver rijden om in een ziekenhuis aan te komen.
De grote gespecialiseerde ziekenhuizen bevinden zivh vooral in en rond Brussel of andere grote steden (Gent-Antwerpen Brugge Dendermonde Mechelen Aalst....)
De grote ziekenhuizen hebben allen satelliet ziekenhuizen, zo is het OLV Asse een satelliet van het vermaarde OLV van AALST (bekend voor zijn hartchirurgie) in OLV Asse behandelen ze geen CORONA patiënten, die voeren ze door naar AALST, en zo zijn er meerdere ziekenhuizen die op deze manier werken.
Zo houden ze een aantal ziekenhuizen CORONA vrij, om andere zieken te behandelen, ook is besloten opm niet dringende ingrepen niet uit te voeren zolang deze crisis duurt.
Pff wat een boterham.
Kwibus2
23 maart 2020, 02:52
Bedankt voor de uitgebreide toelichting die inzicht geeft in de andere benadering die Belgié geeft bij het bestrijden van het virus.
Terecht wijs je op verschillen in bevolkingssamenstelling die voor een deel verklaren waarom er verschillen zijn in aantallen besmettingen en aantallen doden.
Dat maakt het vergelijken van de situatie in verschillende landen vrijwel onmogelijk.
Voeg daar de verschillen bij op het gebied van testen. Nederland is gestopt met diagnostisch testen.
De beperkte test capaciteit in Nederland wordt gereserveerd voor mensen die beroepsmatig met Corona patiënten te maken hebben en ernstig zieke patiënten.
deket
23 maart 2020, 09:32
Voor alle duidelijkheid: hier mag wandelen in de natuur,sterker nog,het wordt aangeraden. Vitamine D zijn essentieel!
Wel niet in groepjes,voldoende afstand bewaren.
Dat er nog steeds Dvps zijn die ook nu dagelijks adverteren voor privé en/of escort vind ik dan weer onverantwoordelijk. Daar zitten mooiers achter zonder scrupules.
Van de beheerder betreffende deze spescifiek websites krijgen ze immers terecht gratis opschorting ivm betalingen.
Nv bij Ref Lights betaal je 4 euro per dag en de 5de plaatsing gratis,dat kan dan gewoon later geplaatst worden wanneer het hoogtepunt van die crisis voorbij is
Brad Clitt
23 maart 2020, 10:31
Eerste coronapatiënt Heinsberg maakt het beter: ‘Hij heeft drie weken voor zijn leven gevochten’
De eerste coronapatiënt in de grensregio Heinsberg is aan de beterende hand. Landraad Stephan Pusch laat weten dat deze 47-jarige patiënt zero uit de gemeente Gangelt van de beademingsapparatuur af is.
„Hij heeft drie weken voor zijn leven gevochten, maar schijnt het nu gered te hebben”, zegt Pusch. Met zijn 46-jarige vrouw ging het al eerder stukken beter.
Het echtpaar komt uit het dorpje Langbroich en had daar een drukke carnavalsviering bezocht. Daarna zijn meerdere mensen in de regio besmet geraakt. Hoe de man zelf besmet is geraakt, is niet duidelijk.
Nog steeds is Heinsberg het zwaarst getroffen gebied van heel Duitsland met 21 doden en een kleine duizend besmettingen (967). Dat is een besmetting per 263 inwoners. Tegenover dat aantal plaatst Pusch ook tweehonderd personen die van corona zijn genezen. De regio Aken telt inmiddels 516 besmettingen en 5 doden.
Bron: De Limburger
RIKLAVERGE
23 maart 2020, 10:51
Ter info (speciaal voor PP),
vertaald door Google
Prostituee gearresteerd in Frankrijk, positief bevonden
Een prostituee werd zaterdag in Annecy, in de Haute-Savoie, gearresteerd wegens overtreding van de regels voor opsluiting, meldt Le Dauphiné. De vrouw, die de feiten toegaf, had symptomen van het coronavirus.
Een arts bevestigde de twijfels van de politieagenten. Ze was besmettelijk en kreeg daarom de opdracht om 15 dagen bij haar thuis te blijven en zal voor de rechtbank worden gedagvaard.
De politie vreest dat de peripateticus het virus heeft overgedragen aan een tiental cliënten die laatstgenoemde toegaven 'zeer recent' te hebben bezocht, die op hun beurt hun geliefden konden besmetten.
Prostitutie behoort niet tot de activiteiten die door de Franse autoriteiten als "essentieel" worden beschouwd en die recht geven op een afwijking. Iedereen die gebruik maakt van dit soort dienstverlening krijgt een boete van 1.600 euro, waarschuwt de lokale politie.
In België moesten sekswerkers - net als hun Franse zussen, die vaak in toch al zeer precaire omgevingen leven - hun activiteiten op de avond van 13 maart, zoals bars en restaurants, stopzetten.
Piet Plezier
23 maart 2020, 11:15
hoezo speciaal voor pistol Pete, die schrijft allang niet meer
Die zit ergens in een lekker warm land
RIKLAVERGE
23 maart 2020, 11:46
Opvallend hoe hersens, een klein meter verwijderd van het hoofd, nog een hand kunnen leiden om te typen. Hand krijgt waarschijnlijk een intensieve training!:wink2::freu:
zeppos58
23 maart 2020, 12:18
Voor alle duidelijkheid: hier mag wandelen in de natuur,sterker nog,het wordt aangeraden. Vitamine D zijn essentieel!
Wel niet in groepjes,voldoende afstand bewaren.
Dat er nog steeds Dvps zijn die ook nu dagelijks adverteren voor privé en/of escort vind ik dan weer onverantwoordelijk. Daar zitten mooiers achter zonder scrupules.
Van de beheerder betreffende deze spescifiek websites krijgen ze immers terecht gratis opschorting ivm betalingen.
Nv bij Ref Lights betaal je 4 euro per dag en de 5de plaatsing gratis,dat kan dan gewoon later geplaatst worden wanneer het hoogtepunt van die crisis voorbij is
Je mag inderdaad wandelen in de natuur, als gezin of koppel (bijeen wonend) mag het zelfs hand in hand of arm aan arm.
Maar het moet wel in uw buurt zijn.
De wagen nemen om 10 km verder te gaan wandelen mag dan weer niet.
Mensen die naar zee rijden met de wagen worden gecontroleerd, en als je verplaatsing naar zee niet noodzakelijk is, krijg je een boete van 350€ daar kan je al een paar wipjes mee maken achteraf :biggrin:
Mensen met een 2de verblijplaats aan zee, mogen ook niet naar zee, ze moeten in hun kot blijven.:eek:
Een kennis is radio DJ en heeft een opnamestudio in de Ardennen, maar radio maken is een hobby, hij mag niet naar zijn Radiostudio.
Was radio maken zijn beroep, dan mocht het wel.
vanKees
23 maart 2020, 12:56
Was mich ich an der Situation in Deutschland gut finde, dass mein 'Landesvater Söder' konsequent und gute Entscheidungen trifft!
Was mich aber an der Situation in Deutschland böse macht, ist dass das mit Sitz in Deutschland RKI (Robert-Koch-Institut) was die aktuellen
Zahlen angeht, so arg dem in Baltimore, USA beheimateten John Hopkins Coronavirus Research 'hinterherhinkt'.
Beschämend!
vanKees
RIKLAVERGE
23 maart 2020, 13:08
Hierbij een iets meer positieve nieuws, uit het frans vertaald dankzij Mr. Google. Ik heb hier de meeste essentiële paragrafen uit geselecteerd.
Het hele artikel is te vinden in het frans op : https://www.rtbf.be/info/dossier/fact-checking-covid-19/detail_coronavirus-les-personnes-de-groupe-sanguin-o-sont-elles-mieux-immunisees?id=10464490
Volgens een Chinese studie zijn mensen met bloedgroep O beter geïmmuniseerd tegen het coronavirus dan andere groepen, met een 33% lager risico op infectie. Volgens deze studie hebben mensen in groep A 20% meer kans om geïnfecteerd te raken. Deze ongelijkheid wordt verklaard door een verschil in de werking van antilichamen, maar deze veronderstelde link tussen de bloedgroep en gevoeligheid voor het coronavirus is nog niet geverifieerd door de wetenschappelijke gemeenschap.
Zonder onderscheid naar leeftijd of geslacht lijkt het coronavirus mensen in groep 0 minder te treffen dan mensen in groep A. Dit resultaat verbaast Jacques Le Pendu, onderzoeksdirecteur bij INSERM bij het kanker- en immunologisch onderzoekslaboratorium Nantes-Angers (INSERM-Universiteit van Nantes). "Het is niet verrassend. In 2003 vonden we hetzelfde voor SARS (SARS) tijdens een epidemie in Hong Kong", vertelde hij aan France Inter.
Zijn team, gespecialiseerd in gastro-enteritisvirussen, was ook later geïnteresseerd in de destijds gepubliceerde gegevens. Ze wezen al op dit verschil tussen bloedgroepen.
Afhankelijk van onze bloedgroep ontwikkelen we vanaf de geboorte verschillende antilichamen. Mensen van bloedgroep A hebben antilichamen B, B van antilichamen A. Wat O betreft, ze ontwikkelen zowel anti A als anti B. Een soort dubbele immuunafweer die een iets hogere natuurlijke immuniteit zou kunnen hebben.
SARS is een coronavirus en gezien de nabijheid van COv2-19 zou hetzelfde mechanisme waarschijnlijk aan het werk zijn
En als deze grotere weerstand van mensen van Type O wordt bevestigd, zou dat goed nieuws kunnen zijn. Waarom? Omdat de type O-groep wereldwijd in de meerderheid is (45% van de bevolking is O + of O-) en de distributie is ongeveer hetzelfde van het ene land naar het andere.
In ieder geval kan de rol van antilichamen en de functie die ze in "O" vervullen, worden gebruikt als wapen tegen de verspreiding van het virus. Door bijvoorbeeld antilichamen te "stimuleren" met probiotica, kan het aantal infecties worden verminderd.
Deze studie moet genuanceerd worden: het is een "preprint". Het doel van deze prepublicaties is om gegevens die al zijn geanalyseerd beschikbaar te maken voor de wetenschappelijke gemeenschap, zelfs als ze niet dezelfde status hebben als publicaties. " gevalideerd "die een veel langer proces moeten doorlopen voordat ze online gaan.
vanKees
23 maart 2020, 13:30
Omdat de type O-groep wereldwijd in de meerderheid is (45% van de bevolking is O + of O-)
Soll ich mich jetzt freuen? Ich habe 0-, zur Zeit ca. 6% der deutschen Bevölkerung, 0+ ca. 39%.
Ich bleibe trotzdem vorsichtig, da ich seit jetzt 34 Jahre Thrombozytenspender im Krankenhaus bin und schon immer
"sehr gefragt war und bin" (wenigstens dort!)
Mein Handicap: wenn mir etwas passiert brauche ich 0-. Und nur DAS!!! Für den Rest bin ich Universalspender.
Scheint etwas daran zu sein.
vanKees
Goedemorgenallemaal
23 maart 2020, 14:11
Was mich aber an der Situation in Deutschland böse macht, ist dass das mit Sitz in Deutschland RKI (Robert-Koch-Institut) was die aktuellen
Zahlen angeht, so arg dem in Baltimore, USA beheimateten John Hopkins Coronavirus Research 'hinterherhinkt'.
Beschämend!
vanKees Ik heb in het begin ook een paar keer geprobeerd de site van het RKI te volgen maar dat heb ik opgegeven. Dat is wel de meest onduidelijke site die ik in Europa gevonden heb. Niet alleen qua aantallen maar ook vage links naar paginas en hoofdstukken die je weer terug bij af brengen.
Goedemorgenallemaal
23 maart 2020, 14:16
Eerste coronapatiënt Heinsberg maakt het beter: ‘Hij heeft drie weken voor zijn leven gevochten’
De eerste coronapatiënt in de grensregio Heinsberg is aan de beterende hand. Landraad Stephan Pusch laat weten dat deze 47-jarige patiënt zero uit de gemeente Gangelt van de beademingsapparatuur af is.
„Hij heeft drie weken voor zijn leven gevochten, maar schijnt het nu gered te hebben”, zegt Pusch. Met zijn 46-jarige vrouw ging het al eerder stukken beter.
Het echtpaar komt uit het dorpje Langbroich en had daar een drukke carnavalsviering bezocht. Daarna zijn meerdere mensen in de regio besmet geraakt. Hoe de man zelf besmet is geraakt, is niet duidelijk.
Nog steeds is Heinsberg het zwaarst getroffen gebied van heel Duitsland met 21 doden en een kleine duizend besmettingen (967). Dat is een besmetting per 263 inwoners. Tegenover dat aantal plaatst Pusch ook tweehonderd personen die van corona zijn genezen. De regio Aken telt inmiddels 516 besmettingen en 5 doden.
Bron: De Limburger
En dan te bedenken dat deze man weliswaar niet oud is maar wel een ziekte, kanker, onder de leden heeft en daarvoor (naar verluid in zijn zieke, besmettelijke periode) twee keer in een ziekenhuis in Keulen is geweest voor behandeling.
Willem2
23 maart 2020, 16:00
Van der Valk en Fletcher gaan coronapatiënten onderbrengen .... https://www.telegraaf.nl/nieuws/797369190/van-der-valk-en-fletcher-gaan-coronapatienten-onderbrengen
Het nieuwe adres van Piet Plezier de komende tijd (samen met enkele dames) :biggrin: ;)
Piet Plezier
23 maart 2020, 17:09
.... https://www.telegraaf.nl/nieuws/797369190/van-der-valk-en-fletcher-gaan-coronapatienten-onderbrengen
Het nieuwe adres van Piet Plezier de komende tijd (samen met enkele dames) :biggrin: ;)
hahahahaha:freu:
Piet Plezier
23 maart 2020, 17:12
ik ben net even wezen rond rijden maar het is schrikbarend hoeveel mensen er rond lopen en allemaal bij elkaar
In de bossen is het echt druk
Gewoon lockdown en iedereen moet binnen blijven, is denk het beste voor iedereen
Piet Plezier
23 maart 2020, 17:22
.... https://www.telegraaf.nl/nieuws/797369190/van-der-valk-en-fletcher-gaan-coronapatienten-onderbrengen
ik vind het gewoon belachelijk om daar hotels voor te gebruiken, terwijl er ziekenhuizen leeg staan
De Valk is er natuurlijk niet vies van dat brengt weer bergen geld op echt belachelijk
Gooi de ziekenhuizen open die leeg staan
Willem2
23 maart 2020, 17:51
RIVM: 545 nieuwe coronapatiënten, 34 doden, Corendon schrapt alle vakanties tot 1 juni .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-rivm-545-nieuwe-coronapatienten-34-doden-corendon-schrapt-alle-vakanties-tot-1-juni~a3523299/
Goedemorgenallemaal
23 maart 2020, 17:57
ik ben net even wezen rond rijden maar het is schrikbarend hoeveel mensen er rond lopen en allemaal bij elkaar
In de bossen is het echt druk
Het valt reuze mee, het bos is lang niet zo druk als normaal met dit weer, mensen houden over het algemeen keurig afstand en als dit niet zo is dat gaat het meestal om een gezinnetje.
En in alle landen om ons heen, tot in het repressieve Beieren aan toe ( in ieder geval de strengste deelstaat van Duitsland), blijft naar buiten gaan voor "sport" (inclusief een wandeling) toegestaan, sterker wordt aangemoedigd, mits in gezinsverband of aantallen die varieren van "alleen" tot "twee of drie" of meer dan 1,5 meter uit elkaar.
Toch denk ik dat Beieren je wel zal bevallen
5. Triftige Gründe sind insbesondere:
a) die Ausübung beruflicher Tätigkeiten,
b) die Inanspruchnahme medizinischer und veterinärmedizinischer Versorgungsleistungen (z. B. Arztbesuch, medizinische Behandlungen; Blutspen-den sind ausdrücklich erlaubt) sowie der Besuch bei Angehörigen helfender Berufe, soweit dies medizinisch dringend erforderlich ist (z. B. Psycho- und Physiotherapeuten),
c) Versorgungsgänge für die Gegenstände des täglichen Bedarfs (z. B. Lebensmittelhandel, Getränkemärkte, Tierbedarfshandel, Brief- und Versand-handel, Apotheken, Drogerien, Sanitätshäuser, Optiker, Hörgeräteakustiker, Banken und Geldautomaten, Post, Tankstellen, Kfz-Werkstätten, Reinigungen sowie die Abgabe von Briefwahlunterlagen). Nicht zur Deckung des täglichen Bedarfs gehört die Inanspruchnahme sonstiger Dienstleistungen wie etwa der Besuch von Friseurbetrieben,:
Willem2
23 maart 2020, 18:17
Het kabinet komt vandaag opnieuw bij elkaar voor crisisberaad over het coronavirus. Rond zeven uur vanavond is er een persconferentie, zo is de verwachting. Mogelijk worden nieuwe coronamaatregelen aangekondigd.
Premier Rutte, een aantal ministers en de vicepremiers komen om vijf uur vanmiddag bij elkaar op het ministerie van Justitie en Veiligheid in Den Haag. De Ministeriële Commissie Crisisbeheersing (MCCb) zal daar de nieuwste RIVM-adviezen bespreken om het coronavirus in te dammen. Bij het overleg zijn in ieder geval ook minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) en de pas benoemde minister Van Rijn (Medische Zorg) aanwezig. Ook de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) is erbij. .... https://www.ad.nl/politiek/kabinet-geeft-vanavond-persconferentie-mogelijk-nieuwe-maatregelen~aef2c7bae/
John mc Snek
23 maart 2020, 18:46
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/kabinet-neemt-geen-nieuwe-corona-maatregelen/
'Kabinet komt níet met nieuwe corona-maatregelen'
Piet Plezier
23 maart 2020, 18:53
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/kabinet-neemt-geen-nieuwe-corona-maatregelen/
'Kabinet komt níet met nieuwe corona-maatregelen'
Ze kwamen om 17.00 uur bij elkaar
Dit bericht is van 17.10uur lijkt me sterk dat ze er toen al uitwaren
SBS he, sensatie zoekers
Rond 18.30 uur persconferentie
Piet Plezier
23 maart 2020, 19:56
De Europese voetbalbond heeft de finales van de Champions League, de Europa League en de eindstrijd voor de vrouwen uitgesteld vanwege de corona-crisis. Er zijn nog geen nieuwe data vastgelegd.*
https://www.ad.nl/europees-voetbal/uefa-stelt-finale-champions-league-uit~a1d41901/
deket
23 maart 2020, 20:34
Ondertussen hoor ik dat de quarantaine in Nederland nog tot minimaal 1 juni zal verlengd worden.
deket
23 maart 2020, 20:38
Het.leven na ,Corona zal nooit meer hetzelfde zijn.
Hopelijk eerlijker, duurzamer en rechtvaardiger maar alles,ja ook terug de benzine zal duurder worden. Nu nog moeilijk de impact te kennen in hoeverre groot het economisch en sociaal kerkhof zal zijn
Hebben we het niet.ook ik hoor,onderschat?
de duisburg spesjalist
23 maart 2020, 20:44
Ondertussen hoor ik dat de quarantaine in Nederland nog tot minimaal 1 juni zal verlengd worden.
jullie belgen zijn er ook nog niet ;)
Willem2
23 maart 2020, 21:22
Alle bijeenkomsten waar mensen bij elkaar komen zijn verboden tot 1 juni. De ondergrens van honderd personen verdwijnt, heeft minister Grapperhaus van Justitie bekendgemaakt. Op die manier wil het kabinet de verspreiding van het coronavirus tegengaan. Op overtreding van de regels komen boetes te staan. Er komen wel uitzonderingen voor uitvaarten en kerkelijke bruiloften.
Burgemeesters krijgen meer mogelijkheden om op te treden als burgers zich niet aan de corona-adviezen houden. Ze kunnen dan makkelijker winkels, parken, speeltuinen of stranden afsluiten als daar te veel mensen dicht op elkaar zitten. De politie gaat optreden als drie of meer mensen zich niet aan de regels houden. ................ https://nos.nl/artikel/2328088-alle-bijeenkomsten-tot-1-juni-verboden-boetes-op-schenden-1-5-meter-regel.html
Brad Clitt
23 maart 2020, 21:26
Dus sexclubs in NL blijven dan ook dicht tot 1 juni.
Piet Plezier
23 maart 2020, 21:28
voor de horeca blijft het hoe het nu is, word het anders dan word het tijdig bekend gemaakt
Goh goed dat je het even vermeld, hadden we niet in de gaten.
Shakir
23 maart 2020, 21:35
https://www.youtube.com/watch?v=Idc2mkS-QLk
Bredero
23 maart 2020, 22:04
Helaas voor Maggie zijn er niet direct verkiezingen in aantocht. Al weet je dat in België nooit.
Was in de tijd verantwoordelijk voor asiel en migratie en was toen een waar stemmenkanon.
De laatste tijd een beetje weggedeemsterd maar ze staat er weer helemaal ... Maggie for president!
Willem2
23 maart 2020, 22:19
Zeker de helft van het aantal mensen dat de afgelopen weken is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, had onderliggende aandoeningen. Dat blijkt uit gedetailleerde informatie van GGD's en ziekenhuizen die het RIVM openbaar heeft gemaakt.
In totaal zijn er nu 213 doden geteld in Nederland, minstens 111 van hen hadden onderliggend lijden. De aandoeningen zorgden ervoor dat de personen al een kwetsbare gezondheid hadden op het moment van besmetting met het coronavirus. ............... https://nos.nl/artikel/2328082-zeker-helft-coronadoden-had-onderliggende-aandoening-twee-derde-is-man.html
Huubhuubbarbatruuk
23 maart 2020, 22:24
Wil nu iemand de boel eens vertellen dat het allemaal een hoax is en dat er in 2018 9000 mensen zijn overleden aan influenza en dat 200 mensen niet de reden zijn om de hele wereld op zijn kop te zetten,en zeker niet zoals nu juist besloten is om tot 1 juni alles te sluiten .En zeg nu niet dat de horeca eerder opengaat want dat kan niet met 3 man !
Badslippers
23 maart 2020, 23:02
Zeker de helft van het aantal mensen dat de afgelopen weken is overleden aan de gevolgen van het coronavirus, had onderliggende aandoeningen. Dat blijkt uit gedetailleerde informatie van GGD's en ziekenhuizen die het RIVM openbaar heeft gemaakt.
In totaal zijn er nu 213 doden geteld in Nederland, minstens 111 van hen hadden onderliggend lijden. De aandoeningen zorgden ervoor dat de personen al een kwetsbare gezondheid hadden op het moment van besmetting met het coronavirus. ............... https://nos.nl/artikel/2328082-zeker-helft-coronadoden-had-onderliggende-aandoening-twee-derde-is-man.html
Elke dag sterven er in Nederland zo'n 375 mensen. Triest, maar realiteit. Longontsteking wereldwijd, 2.7 miljoen doden per jaar. Corona staat de teller op 16381 vanaf 11 januari.
Wat zullen we zeggen? Einde jaar 31 december 120.000 wereldwijd? We wachten af.
Eddy_V
23 maart 2020, 23:09
Door alle afgezegde operaties is de kans groot dat er nu minder mensen doodgaan..
Sowieso gaan er veel minder mensen naar de dokter met allerlei onzin kwaaltjes dus ook nog eens goed voor de zorgkosten
The Joker
23 maart 2020, 23:12
Voordat in NL de maatregelen aflopen op 1 juni vrees ik al dat je wereldwijd op 100K zit.
Elk land kloot maar wat aan en grijpt in als het vel te laat is.
Gek genoeg ben ik zelf de laatste dagen een stuk minder bezorgd, ik vermoed dat in NL al zeker 400.000 mensen besmet zijn op dit moment, dus als we over 3 weken nog onder de 4.000 doden zitten is de sterfte minder dan 1%.
Tegen die tijd zitten we ook wel een eind richting de hoop van Rutte om meer dan de helft van de populatie besmet te laten raken en zal het idd in juni wel een eind over gewaaid zijn met 80%+ van de bevolking die het virus gehad heeft.
Op 1 juli dan alle maatregelen weer opheffen en met zo'n 50K doden de boel de geschiedenis in laten gaan als een 10 voudige griep winter...
Corona staat de teller op 16381 vanaf 11 januari. Wat zullen we zeggen? Einde jaar 31 december 120.000 wereldwijd? We wachten af.
yylover
23 maart 2020, 23:32
Ook het suikerfeest zal er aan moeten geloven.
33480
Picasso 1
23 maart 2020, 23:45
Tel er maar gerust enkele maanden bij op. Ook voor Duitsland.
Eddy_V
23 maart 2020, 23:48
Nee joh zo lang duurt dat niet.
Eind april is iedereen dood of ziek geweest (behalve de Joker, die moet dan nog), dat virus gaat razendsnel.
Badslippers
23 maart 2020, 23:51
Op 1 juli dan alle maatregelen weer opheffen en met zo'n 50K doden de boel de geschiedenis in laten gaan als een 10 voudige griep winter...
En dat de supermarkten nog nooit zo'n hoge omzet hebben gedraaid. En niet te vergeten WC-papier werd ongeveer twee keer meer verkocht dan normaal.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/5066621/supermarkt-omzet-kerst-coronavirus-hamsteren-druk
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
100+ coronavirus deaths in the US in a single day.
Bron: cnn (op tv)
zeppos58
24 maart 2020, 00:13
Weet je in 1918 brak er een gelijkaardige pandemie uit met name de Spaanse griep. Deze griep maakte wereldwijd meer slachtoffers dan de eerste wereldoorlog, namelijk 20.000.000 20 miljoen dus. Ik weet de medische wereld en de hygiëne waren niet wat ze nu zijn, en velen waren verzwakt door WO1. Maar we waren ook met veel minder. Lach niet met een pandemie je weet niet wanneer het stopt en het is geen gewone griep.
Kwibus2
24 maart 2020, 00:15
Wil nu iemand de boel eens vertellen dat het allemaal een hoax is en dat er in 2018 9000 mensen zijn overleden aan influenza en dat 200 mensen niet de reden zijn om de hele wereld op zijn kop te zetten,en zeker niet zoals nu juist besloten is om tot 1 juni alles te sluiten .En zeg nu niet dat de horeca eerder opengaat want dat kan niet met 3 man !
Dan heb je niet begrepen wat het doel van de maatregelen in Nederland is.
Door alle bezuinigingen heeft Nederland wat de capaciteit van de gezondheiszorg aangaat veel te veel ziekenhuizen gesloten en bedden opgeheven,
De maatregelen zijn er op gericht de aanspraak op de nog beschikbare capaciteit te houden binnen de nog bestaande mogelijkheden.
In delen van Nederland, Brabant en Limburg, moeten patiënten al verplaatst worden naar ziekenhuizen in het noorden van het land.
Daar heeft het virus nog niet fors toegeslagen.
Corona is geen griepje waar oudere mensen met een matige gezondheid aan overlijden.
Er zijn ook aantallen kerngezonde jionge mensen bezweken aan het virus.
De jongste patiënt in Nederland die ernstig verzwakt op de IC ligt is zestien jaar. Voor de besmetting was die jongen kerngezond.
deket
24 maart 2020, 00:22
Het essentieel verschil met de Spaanse Griep die idd.meer slachtoffers veroorzaakte dan WO1 is dat dit minder vlug verspreid heeft. De soldaten kwamen terug per boot. Nu met al die luchthavens ging het supersnel. De wereld is een groot dorp geworden. De grenzen zijn.nu weliswaar gesloten maar te laat
Big30
24 maart 2020, 00:32
Elke dag sterven er in Nederland zo'n 375 mensen. Triest, maar realiteit. Longontsteking wereldwijd, 2.7 miljoen doden per jaar. Corona staat de teller op 16381 vanaf 11 januari.
Wat zullen we zeggen? Einde jaar 31 december 120.000 wereldwijd? We wachten af.
Ik zit nu al weken te wachten op BS die ons gaat vertellen dat elk jaar 47.000 mensen in NL aan kanker overlijden, dat is 130 per dag. Of heeft BS dat al vermeld ;)?
Goedemorgenallemaal
24 maart 2020, 00:44
Het essentieel verschil met de Spaanse Griep die idd.meer slachtoffers veroorzaakte dan WO1 is dat dit minder vlug verspreid heeft. De soldaten kwamen terug per boot. Nu met al die luchthavens ging het supersnel. De wereld is een groot dorp geworden. De grenzen zijn.nu weliswaar gesloten maar te laat
1 verschil: In het vliegtuig zit je minder lang met minder mensen op elkaar. En ik was er niet bij maar ik dnek dat de gemiddelde reiziger op een troepentransoprtschip, of zelfs de derde klasse op een passagiersboot niet zo gek veel meer beenruimte had dan een Ryanair passagier. En in tegenstelling tot wat velen denken wordt de lucht aan boord van een vliegtuig door heel wat fffp2 kwaliteit filters geleid in tegenstelling tot die schepen waar de manchappen bijna de hele reis bij elkaar zaten zonder goede ventilatie.
Eddy_V
24 maart 2020, 01:06
Zou dit topic het aantal pagina’s van 100 bereiken voor of na het einde van onze quarantaine?
mentholbear
24 maart 2020, 04:20
Beetje offtopic (sorry WE) maar coronavirus zorgt voor rare bokkesprongen https://fhm.nl/amerika-bizar-toiletpapier/
Wentelt Eefje
24 maart 2020, 04:57
Mag ik nu verjaardagen in familiekring niet vieren, maar het kabinet wel voltallig bij elkaar gaan zitten?!?!?! Alsof dat een kritische beroepsgroep is ook nog eens...
Nog maar goed dat ik mijn afspraken vrijdag als volgt heb weten te plannen: gesprek met A + B, zij verlaten het pand, gesprek met C + D, maar dat hadden we zelf eind vorige week al als veiligheidsprotocol afgesproken. En in de grote hal, voor de lege receptie, twee-en-een-halve meter minimumafstand tussen onze stoelen. En nee, er zijn situaties waarin je niet wilt Skypen of FaceTimen (of Teamsen of Zoomen)
Dennis
24 maart 2020, 07:49
Mag ik nu verjaardagen in familiekring niet vieren, maar het kabinet wel voltallig bij elkaar gaan zitten?!?!?! Alsof dat een kritische beroepsgroep is ook nog eens...
Nog maar goed dat ik mijn afspraken vrijdag als volgt heb weten te plannen: gesprek met A + B, zij verlaten het pand, gesprek met C + D, maar dat hadden we zelf eind vorige week al als veiligheidsprotocol afgesproken. En in de grote hal, voor de lege receptie, twee-en-een-halve meter minimumafstand tussen onze stoelen. En nee, er zijn situaties waarin je niet wilt Skypen of FaceTimen (of Teamsen of Zoomen)Zoals je Grapjashausen hebt kunnen horen zeggen; het kabinet gaat niet over "thuis", want "thuis" is prive. Dus je kunt thuis je verjaardag vieren. Maar of dat gezien de omstandigheden verstandig is, is punt 2. Maar dat moet je zelf beslissen
Big30
24 maart 2020, 09:23
Quarantaine Wuhan wordt 9 april opgeheven, criminaliteit in België daalt door coronavirus
Het aantal besmettingen en dodelijke slachtoffers in Nederland als gevolg van het coronavirus blijft stijgen. Het kabinet heeft daarom nieuwe maatregelen aangekondigd. Onder meer alle samenkomsten worden tot 1 juni verboden. Volg alle ontwikkelingen rond het virus in ons liveblog.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-quarantaine-wuhan-wordt-9-april-opgeheven-criminaliteit-in-belgie-daalt-door-coronavirus~a3523299/
Had er het dit weekend nog met een kennis van me over die wat afgelegen woont die zei ik heb nu geen alarmsysteem meer nodig dat zijn mijn kinderen die nu overdag thuis zijn ;). Britten krijgen huisarrest maar niet zo als in Spanje of Italie, meer de milde vorm die wij ook hebben.
Wentelt Eefje
24 maart 2020, 09:32
Al van aantal kennissen met jongere kinderen gehoord:
"Ik vraag nu dag in dag uit: "mag je op school ook 3 keer per dag chips? Nee? Dan mag dat nu hier ook niet!""
En daarop voortbordurend: je mag als man met hang naar jongere vrouwen derhalve blij zijn als je in een relatie met een jongere vrouw haar gewoon mag aftanken voor het leuk, niet omdat haar biologische klok tikt...
Badslippers
24 maart 2020, 12:19
Corona is geen griepje waar oudere mensen met een matige gezondheid aan overlijden.
Ik weet niet wat de exacte doodsoorzaak is van al die sterfgevallen. Zal ongetwijfeld een lijst van zijn. Feit is wel dat voor Italië geldt dat qua leeftijd de mediaan 67 jaar is. Bovendien hebben die zeer vaak onderliggende aandoeningen. Soms slechts een maar vaak twee, drie of nog meer. Jonge mensen overlijden toch veel minder snel? Dat is volgens mij een gegeven.
Er zijn ook aantallen kerngezonde jionge mensen bezweken aan het virus.
De jongste patiënt in Nederland die ernstig verzwakt op de IC ligt is zestien jaar. Voor de besmetting was die jongen kerngezond.
Er zijn zeker jongere mensen overleden maar dat zijn echter zeer kleine getallen. Is natuurlijk altijd te betreuren. Die jonge patiënt in Nederland behoort tot de uitzonderlijke gevallen. Waren er meer jongeren van onder de, laten we zeggen, 25 dan hoorden we dat wel. Deze jongen is uitzondering. Zal wel longschade hebben en de vraag is of dat permanent is. Maar ik lees dat hij alweer de sociale media kan gebruiken en dat hij kan appen.
En zoals bij elke crisis hoor je alleen de drama's en de horror-verhalen zoals die filmpjes uit Italiaanse ziekenhuizen. Zonder meer dramatisch net als die vluchtelingen die verzuipen. Kranten verkopen slecht nieuws want slecht nieuws verkoopt en kranten willen kranten verkopen. Positieve verhalen hoor je niet. Zijn oninteressant.
We hebben geen grip op dit virus en daarmee geen grip op aantallen slachtoffers, besmette mensen en daarmee geen grip op gevolgen in al zijn facetten en al zeker geen grip op een einde. Dat beangstigt mensen.
Graagneuker
24 maart 2020, 12:34
We laten ons leiden door angst voor de dood.
Maar we gaan nu eenmaal dood, dat hoort nu eenmaal bij het leven.
Er zijn honderden doodsoorzaken, wist je dat er wereldwijd iedere dag gemiddeld 150.000 mensen overlijden? 1 miljoen per week..
Doodsoorzaken.. Kanker... Ongevallen... Hartaandoeningen... Ziektes die ongeneeslijk zijn..
De focus ligt nu op het corona virus, daarom is iedereen massaal in de greep van de angst gekomen voor de dood.
We denken dat het leven maakbaar is en de medische wetenschap altijd een antwoord en oplossingen heeft.
Dat heeft tijd nodig en de oplossing is nooit gegarandeerd.
Verstuurd vanaf mijn ASUS_I01WD met Tapatalk
Kwibus2
24 maart 2020, 12:35
Het verblijf op een IC heeft verstrekkende gevolgen.
Veel patiënten moeten daarna revalideren. Na een langere periode beademing hebben veel patiënten longschade bij sommigen is die schade blijvend.
Willem2
24 maart 2020, 12:47
Centrale eindexamens middelbare scholieren gaan niet door
https://nos.nl/artikel/2328153-centrale-eindexamens-middelbare-scholieren-gaan-niet-door.html
Goedemorgenallemaal
24 maart 2020, 13:16
Het verblijf op een IC heeft verstrekkende gevolgen.
Veel patiënten moeten daarna revalideren. Na een langere periode beademing hebben veel patiënten longschade bij sommigen is die schade blijvend.
Dat klopt maar dat is eigenlijk wel zo na iedere IC-waardige longontsteking die je ook van influenza kan krijgen, ook bij verdrinking (nou ja net niet verdrinkking eigenlijk), vergiftiging door slechte lucht b.v. rook, etc. Dat is NIET Covid-specifiek maar een gevolg van de (dubbele) longontsteking die je kan krijgen van Covid.
Gelukkig heeft de ziekte ook wat positieve gevolgen:
Drogisterijen en Jumbo voeren deurbeleid in (https://www.ad.nl/koken-en-eten/drogisterijen-en-jumbo-voeren-deurbeleid-in~ac6818f6/)
33484
Klinkt logisch maar wie regelmatig boodschapen doet weet wel beter.
Hopelijk bljift dit ook na Corona in stand
Edit.
Shit. Dda het niet zo druk is is mooi meegenomen, als je bv op zaterdag winkelt ben je blij dat je alleenstaand bent en niet met de kar achter het vrouwtje aan hoeft te hobbelen maar ik dacht eigenlijk dat ze hier bedoelden dat er alleen boodschappe gedaan mocht worden en niet kleppen en beppen in het gangpad. dat zou oko wle verboden mogen worden..
mentholbear
24 maart 2020, 13:24
Nog maar goed dat ik mijn afspraken vrijdag als volgt heb weten te plannen: gesprek met A + B, zij verlaten het pand, gesprek met C + D, maar dat hadden we zelf eind vorige week al als veiligheidsprotocol afgesproken. En in de grote hal, voor de lege receptie, twee-en-een-halve meter minimumafstand tussen onze stoelen. En nee, er zijn situaties waarin je niet wilt Skypen of FaceTimen (of Teamsen of Zoomen)
Als het geen kritische sector lijkt dat ook niet meer te mogen, omdat A+B en jijzelf meer dan 2 bij elkaar is. Aan de andere kant, als je 2 meter van elkaar zit is wellicht besmettingskans nihil?
Ik roep maar wat.
Overigens heel fijn dat dit allemaal nog kan en er (nog) geen totale lockdown vereist is, waarbij je helemaal geen face2face afspraken meer kunt hebben. Hopelijk dat sommigen eindelijk het 'licht' gaan zien/dat het ze wel iets gaat schelen.
Zoals je Grapjashausen hebt kunnen horen zeggen; het kabinet gaat niet over "thuis", want "thuis" is prive. Dus je kunt thuis je verjaardag vieren. Maar of dat gezien de omstandigheden verstandig is, is punt 2. Maar dat moet je zelf beslissen
Die kale zei volgens mij wel dat je in thuis sfeer maximaal 3 bezoekers mag ontvangen, en dat je daarbij de 1,5 meter regel miet kunnen blijven hanteren. Dus als je een mini kamer huurt zonder grotere algemene ruimte, en je bezoek kan geen 1,5 meter afstand bewaren van elkaar, dan mag dat in prive ook niet.
En zoals bij elke crisis hoor je alleen de drama's en de horror-verhalen zoals die filmpjes uit Italiaanse ziekenhuizen. Zonder meer dramatisch net als die vluchtelingen die verzuipen. Kranten verkopen slecht nieuws want slecht nieuws verkoopt en kranten willen kranten verkopen. Positieve verhalen hoor je niet. Zijn oninteressant.
We hebben geen grip op dit virus en daarmee geen grip op aantallen slachtoffers, besmette mensen en daarmee geen grip op gevolgen in al zijn facetten en al zeker geen grip op een einde. Dat beangstigt mensen.
Natuurlijk verkoopt slecht nieuws lekkerder. Gelukkig zijn we niet afhankelijk van alleen maar kranten. En ik denk dat ook zei goed nieuws momentjes gedeeld hebben als dat het in China schijnbaar beter lijkt te gaan. Dus de nadruk ligt er minder vaak op, maar als er een lichtpuntje is, zoals een effectieve medicatie ofzo.
Bovendien, geen nieuws is goed nieuws. Als de situatie niet meer zo slecht is, dan hoor je daar ook niet meer over. Ik heb dan liever iets langer iets meer slecht nieuws, dan dat ze er te luchtig over doen.
Er zijn honderden doodsoorzaken, wist je dat er wereldwijd iedere dag gemiddeld 150.000 mensen overlijden? 1 miljoen per week..
Doodsoorzaken.. Kanker... Ongevallen... Hartaandoeningen... Ziektes die ongeneeslijk zijn..
De focus ligt nu op het corona virus, daarom is iedereen massaal in de greep van de angst gekomen voor de dood.
We denken dat het leven maakbaar is en de medische wetenschap altijd een antwoord en oplossingen heeft.
Tuurlijk kan een ongelukje in een klein hoekje zitten, kunnen we onder een bus terecht komen, gediagnosticeerd worden met kanker ofzo, maar dat is allemaal wat anders dan een pandemie. Dat is besmettelijk en kan ineens voor een golf aan doden zorgen. Ook een oorlog of terroristische aanslag zorgt voor doden, maar daarbij zeg je toch ook niet dat je onder een bus terecht kunt komen?
Tenzij die terrorist een bus gebruikte :rolleyes:
mentholbear
24 maart 2020, 13:29
Centrale eindexamens middelbare scholieren gaan niet door
https://nos.nl/artikel/2328153-centrale-eindexamens-middelbare-scholieren-gaan-niet-door.html
Zo hey, dat zal voor een groot deel denk ik wel een opluchting zijn. Even er van uitgaande dat de meesten het hele jaar door verder op hun niveau hebben gezeten.
Ik kan me herinneren dat ik met m'n schoolexamens (destijds schoolonderzoeken ofzo) ik wat extra speling had om te kunnen compenseren, maar me toch de peentjes zwete voor de centrale examens.
phoenix
24 maart 2020, 13:31
hmm voor degen mentolbear die nog geen reet hebben uitgevoerd zal dat geen fijne boodschap zijn, het is maar hoe je er naar kijkt...
Wentelt Eefje
24 maart 2020, 15:23
Als het geen kritische sector lijkt dat ook niet meer te mogen, omdat A+B en jijzelf meer dan 2 bij elkaar is. Aan de andere kant, als je 2 meter van elkaar zit is wellicht besmettingskans nihil?
Ik roep maar wat.
Die kale zei volgens mij wel dat je in thuis sfeer maximaal 3 bezoekers mag ontvangen, en dat je daarbij de 1,5 meter regel miet kunnen blijven hanteren. Dus als je een mini kamer huurt zonder grotere algemene ruimte, en je bezoek kan geen 1,5 meter afstand bewaren van elkaar, dan mag dat in prive ook niet.
Ik citeer even uit de aangescherpte maatregelen (https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/03/23/aangescherpte-maatregelen-om-het-coronavirus-onder-controle-te-krijgen):
"Bij groepen van 3 of meer die geen anderhalve meter afstand houden, wordt gehandhaafd."
Kennelijk roep je maar wat... :hammer: want de grens ligt dus buitenshuis niet bij een groepsgrootte van 2 maar 3 en voor bezoekers bij je thuis zelfs op gezinssamenstelling + 3 mits de ruimte het toelaat.
Haradamannetje
24 maart 2020, 16:22
Is NRW weer open op 19 April of is dat ook nog niet zeker?
Piet Plezier
24 maart 2020, 16:40
wat denk jezelf??
Dat is 100%zeker
Herr Fick
24 maart 2020, 16:46
wat denk jezelf??
Dat is 100%zeker
Het is dus 100% zeker ... dat het niet zeker is:frown:
sofaking
24 maart 2020, 17:12
In Wuhan gaat alles terug open.
Zijn daar ook clubs ?
Piet Plezier
24 maart 2020, 17:21
Het is dus 100% zeker ... dat het niet zeker is:frown:
precies
In Wuhan gaat alles terug open.
Zijn daar ook clubs ?
Dus over twee weken weten we hoe effectief een totale lock down Asia style is. Ca 80.000 besmettingen op 10.000.000 inwoners (Wuhan) of 59.800.000 (complete regio Hubei) geeft aan dat bij 99% het corona virus dus niet is vastgesteld.
Maar laten we eens aannemen dat het aantal besmettingen tien keer hoger heeft gelegen of voor mij part 20, dan nog blijft er zo'n 80% van de bevolking over die geen enkele weerstand heeft als er al zoiets als "groepsimmuniteit" bestaat. Dat word spannend....... :eek::bibber_2:
bovenstaande berekening is tot stand gekomen zonder enige kennis of ervaring van Virologie en statistiek
sofaking
24 maart 2020, 18:12
Dus over twee weken weten we hoe effectief een totale lock down Asia style is. Ca 80.000 besmettingen op 10.000.000 inwoners (Wuhan) of 59.800.000 (complete regio Hubei) geeft aan dat bij 99% het corona virus dus niet is vastgesteld.
Maar laten we eens aannemen dat het aantal besmettingen tien keer hoger heeft gelegen of voor mij part 20, dan nog blijft er zo'n 80% van de bevolking over die geen enkele weerstand heeft als er al zoiets als "groepsimmuniteit" bestaat. Dat word spannend....... :eek::bibber_2:
bovenstaande berekening is tot stand gekomen zonder enige kennis of ervaring van Virologie en statistiek
Een portie gegrilde schubdierschubben per dag houdt dat virus wel tegen.
Blauwe Moskee is bij nood beschikbaar als noodziekenhuis
AMSTERDAM (ANP) - Als de coronacrisis uit de hand loopt en ziekenhuizen de stroom patiënten niet meer aankunnen, kunnen ze de Blauwe Moskee in Amsterdam gebruiken als noodopvang. Dat zegt hoofdimam Yassin Elforkani tegen het ANP. "Op het moment dat het nodig is, geven wij de sleutel. Dan is het aan de professionals om het verder te regelen en bedden neer te zetten. Een moskee is niet alleen om te bidden", aldus Elforkani. De moskee in Amsterdam Nieuw-West beslaat zo'n 800 vierkante meter.
De Blauwe Moskee is al een tijdje dicht vanwege het coronavirus. Ook in de achterban van Elforkani zijn mensen besmet geraakt. "Het leeft onder de mensen, ze beseffen waarom maatregelen getroffen zijn. Je weet niet hoe het zich verder gaat ontwikkelen. In Italië is het heel heftig."
Willem2
24 maart 2020, 19:43
Wethouder Sjors Peeters uit Venlo is besmet met het coronavirus en ligt in coma in het VieCuri-ziekenhuis in de Limburgse stad. Hugo Kamps, fractievoorzitter 50PLUS Sittard-Geleen-Born, kent Peeters goed en is zich wezenloos geschrokken. ,,Dit is echt vreselijk. Ik wist niet wat ik hoorde. Ik hoop dat Sjors snel herstelt”, laat Kamps aan deze nieuwssite weten. ............... https://www.ad.nl/binnenland/limburgse-wethouder-ligt-in-coma-door-coronavirus-dit-is-echt-vreselijk~ae896f3a/
Vanaf nu stuur ik Badslippers iedere dag maar een whatsapp of hij nog gezond is.
Willem2
24 maart 2020, 19:46
Afhankelijk van hoe de curve van besmettingen en slachtoffers zal verlopen. Ik verwacht in Belgie (6apr) en Duitsland(19apr) aanpassingen in deze datums
Koos Albertss
24 maart 2020, 19:46
Blauwe Moskee is bij nood beschikbaar als noodziekenhuis
AMSTERDAM (ANP) - Als de coronacrisis uit de hand loopt en ziekenhuizen de stroom patiënten niet meer aankunnen, kunnen ze de Blauwe Moskee in Amsterdam gebruiken als noodopvang. Dat zegt hoofdimam Yassin Elforkani tegen het ANP. "Op het moment dat het nodig is, geven wij de sleutel. Dan is het aan de professionals om het verder te regelen en bedden neer te zetten. Een moskee is niet alleen om te bidden", aldus Elforkani. De moskee in Amsterdam Nieuw-West beslaat zo'n 800 vierkante meter.
De Blauwe Moskee is al een tijdje dicht vanwege het coronavirus. Ook in de achterban van Elforkani zijn mensen besmet geraakt. "Het leeft onder de mensen, ze beseffen waarom maatregelen getroffen zijn. Je weet niet hoe het zich verder gaat ontwikkelen. In Italië is het heel heftig."
Dan liever doodziek thuis. Ik ga echt niet in een moskee liggen
noglangnietuitgewandeld
24 maart 2020, 20:06
Als Megaboob de keus had............zou hij in dit geval vasthouden aan zijn principes?
deket
24 maart 2020, 20:31
Pret dat hebben bijna al de ijsberen reeds via Whatsapp gekregen.
Maar.nu ernstig, hoe zou het.nu met patiënt 0 zitten? Weten ze al wie dat is?
De bestrijding zal niet alleen door de wetenschap moeten komen maar ook wereldwijde politieke moed tegen de overbevolking
deket
24 maart 2020, 20:38
Maar alles zou zijn begonnen met een vleermuis op een wetmarkt in het Chineze Wuhan.
Dan vraag ik mij af waarop men nog wacht dat soort van boerenmarkten te verbieden. Alle dieren die de Chinezen eetbaar achten,dus alles wat leeft zitten volgepropt in veel te kleine kooitjes tussen hun uitwerpselen. Niet moeilijk dat er zo ziektes en virussen kunnen ontstaan.
Dus :"weg met dat soort van wet markets!
deket
24 maart 2020, 20:40
Ja,patiënt zero Pret
Wentelt Eefje
24 maart 2020, 21:03
33491
Wentelt Eefje
24 maart 2020, 21:03
33492
Je kunt van Belgen vinden wat je wilt, maar die moppen lijken weer eens meer dan terecht!
Wentelt Eefje
24 maart 2020, 21:06
33493
Wentelt Eefje
24 maart 2020, 21:10
33494
rob45
24 maart 2020, 21:29
33493
Sjors had afstand moeten houden...
Social distance !!
Maximiliano
24 maart 2020, 21:41
Maar alles zou zijn begonnen met een vleermuis op een wetmarkt in het Chineze Wuhan.
Dan vraag ik mij af waarop men nog wacht dat soort van boerenmarkten te verbieden. Alle dieren die de Chinezen eetbaar achten,dus alles wat leeft zitten volgepropt in veel te kleine kooitjes tussen hun uitwerpselen. Niet moeilijk dat er zo ziektes en virussen kunnen ontstaan.
Dus :"weg met dat soort van wet markets!
Wie gelooft er echt in dit soort onzin? Vleermuizen in Wuhan?:hammer: Die markten bestaan al eeuwen en nu pas is daar een virus ontstaan en dat terwijl ook daar de hygiëne omstandigheden door de jaren heen flink verbeterd zijn? Laat me niet lachen.
Heeft nu niemand in de gaten dat dit virus gewoon moedwillig de wereld is ingebracht?
Ik ben er 100% van overtuigd dat dit virus moedwillig door iemand/organisatie/regering de wereld is ingebracht. Misschien door de VS om de Chinese economie flink te schaden bijvoorbeeld? Ik noem zo maar wat.
Dit is gewoon moderne oorlogsvoering. Dit is nog maar het begin. Degene die dit heeft veroorzaakt heeft dit gedaan om eens te kijken welke effecten zo'n virus heeft op de wereld. En dat lijkt vrij goed gelukt te zijn aangezien zo'n beetje de hele wereldeconomie nu al op zijn gat ligt.
Ik ben er heilig van overtuigd dat ons in de toekomst nog veel ergere dingen te wachten staan. Een virus met veel ernstigere gevolgen dan dit relatief "onschuldige" Corona virus.
Denk daar maar eens over na.
Meme Moo
24 maart 2020, 21:44
Net 1 seconde over nagedacht....en dan noem jij het bericht van Deket onzin?
Huubhuubbarbatruuk
24 maart 2020, 21:58
Wie gelooft er echt in dit soort onzin? Vleermuizen in Wuhan?:hammer: Die markten bestaan al eeuwen en nu pas is daar een virus ontstaan en dat terwijl ook daar de hygiëne omstandigheden door de jaren heen flink verbeterd zijn? Laat me niet lachen.
Heeft nu niemand in de gaten dat dit virus gewoon moedwillig de wereld is ingebracht?
Ik ben er 100% van overtuigd dat dit virus moedwillig door iemand/organisatie/regering de wereld is ingebracht. Misschien door de VS om de Chinese economie flink te schaden bijvoorbeeld? Ik noem zo maar wat.
Dit is gewoon moderne oorlogsvoering. Dit is nog maar het begin. Degene die dit heeft veroorzaakt heeft dit gedaan om eens te kijken welke effecten zo'n virus heeft op de wereld. En dat lijkt vrij goed gelukt te zijn aangezien zo'n beetje de hele wereldeconomie nu al op zijn gat ligt.
Ik ben er heilig van overtuigd dat ons in de toekomst nog veel ergere dingen te wachten staan. Een virus met veel ernstigere gevolgen dan dit relatief "onschuldige" Corona virus.
Denk daar maar eens over na.
Het is ook niet toevallig dat in wuhan een van de grootste onderzoekcentrums zitten in de wereld
Kwibus2
24 maart 2020, 21:59
Laten we het niet erger maken dan het is.
Voor alles is een oplossing.
33495
Nulnulzeseneenhalf
24 maart 2020, 22:08
https://www.1limburg.nl/ik-heb-corona-reiziger-bespuugt-buschauffeur?context=section-1
Een man heeft dinsdag in Maastricht een buschauffeur in zijn gezicht gespuugd en maakte daarbij de opmerking dat hij met corona is besmet.
Dat meldt de lokale politie-eenheid via Facebook.
Furieus
"Dan ben je van ons", reageert de politie furieus via Facebook. "Dit asociale en gevaarlijke gedrag wordt absoluut niet getolereerd."
rob45
24 maart 2020, 22:09
Het is ook niet toevallig dat in wuhan een van de grootste onderzoekcentrums zitten in de wereld Er doet ook een verhaal de ronde dat het virus per ongeluk ontsnapt is uit het lab.
Kan je na gaan hoe besmettelijk het is !
Nulnulzeseneenhalf
24 maart 2020, 22:09
https://www.1limburg.nl/besmettingshaard-belgisch-limburg-schuld-van-nederland?context=section-1
Besmettingshaard Belgisch-Limburg is schuld van Nederland'
De grote hoeveelheid coronabesmettingen in Belgisch-Limburg is de schuld van het lakse beleid van Nederland.
Dat stelt de burgemeester van Maasmechelen, Raf Terwingen, maandag in een uitzending van de Vlaamse regionale zender TV Limburg.
Dit gaat voor oplossingen zorgen. Zeker weten.
rob45
24 maart 2020, 22:17
https://www.1limburg.nl/besmettingshaard-belgisch-limburg-schuld-van-nederland?context=section-1
Besmettingshaard Belgisch-Limburg is schuld van Nederland'
De grote hoeveelheid coronabesmettingen in Belgisch-Limburg is de schuld van het lakse beleid van Nederland.
Dat stelt de burgemeester van Maasmechelen, Raf Terwingen, maandag in een uitzending van de Vlaamse regionale zender TV Limburg.
Dit gaat voor oplossingen zorgen. Zeker weten.De blokkades opruimen en gratis gaan tanken bij deze kwakzalver..[emoji41]
WANDELAAR5
24 maart 2020, 22:49
Er is wat verwarring over wanneer je het huis mag verlaten. Gelukkig is er nu een pagina met heldere informatie:
http://www.magikhethuisverlaten.nl
deket
24 maart 2020, 23:27
Maximiliano ofwel ben je maximaal dom of wil je jezelf interessant maken ofwel beiden. Vleermuisverhaal stond in alle ,wetenschappelijke werken. Jouw debiel stelling ivm de complottheorie dat de Amerikanen zo de Chineze economie wilde ontwrichten is te zot voor woorden. De meeste nadelen betreffende de economie zijn nu in het westen.
Zou pas een omgekeerd effect hebben.
Normaal wint Trump met gemak ,zijn vingers in de neusde volgende Amerikaanse presidentsverkiezingen. Wanneer hij toch verliest zal dat door de Coronavirus zijn
phoenix
24 maart 2020, 23:38
en die kans DEket, is er zeker want Trump doet hele rare dingen, in dat op zicht is hij wel consequent...in liegen en bedriegen... een eerlijke leugenaar...
Picasso 1
24 maart 2020, 23:42
https://www.youtube.com/watch?v=4vyFSQZuQ_I
Voor een president die geweten heeft wat er komen ging is de USA wel erg slecht voorbereid na eerst Europa te hebben zien aanmodderen.
Big30
24 maart 2020, 23:46
Ben eigenlijk wel blij dat Nederland consequent inzet op groeps immuniteit. Uiteindelijk dunkt me toch de beste strategie. Je moet er niet aan denken in huis opgesloten te zitten, geen evenementen meer kunnen bezoeken of niet naar de kapper kunnen gaan.
Wij danken Rutte en het RIVM! Nieuws tijdje niet meer gevolgd, heb toch niets gemist :biggrin:?
Badslippers
25 maart 2020, 00:52
Ja,patiënt zero Pret
Patient zero geniet van een smakelijke gefrituurde vleermuis. Dit moet ze zijn, patient zero:
https://lekkerleven.org/wp-content/uploads/2020/01/Schermafbeelding-2020-01-23-om-20.18.20.jpg
"De eerste persoon die bij een virusuitbraak geïnfecteerd is geraakt, wordt wel de 'patient zero' genoemd. Deze term is ooit ontstaan door een misverstand tijdens de aidsepidemie in de jaren tachtig. In de wetenschap spreekt men liever van 'index case'. Het vinden van deze persoon is zeer lastig en het verleden heeft geleerd dat het ook mis kan gaan." (https://www.nu.nl/279731/video/waarom-patient-zero-vinden-lastig-is-maar-tegelijk-waardevol.html)
rob45
25 maart 2020, 01:18
Patient zero geniet van een smakelijke gefrituurde vleermuis. "[/URL][/I]
Beter op de bakplaat en goed gaar bakken dan is er niks aan het handje.
Willem2
25 maart 2020, 01:25
Coronanieuws 24 maart: eindexamens geschrapt, hoogste dodental op een dag .... https://nos.nl/artikel/2328251-coronanieuws-24-maart-eindexamens-geschrapt-hoogste-dodental-op-een-dag.html
Willem2
25 maart 2020, 01:27
Wanneer Spaanse soldaten rusthuizen desinfecteren, vinden ze bejaarden dood in bed ..... https://www.ad.nl/buitenland/wanneer-spaanse-soldaten-rusthuizen-desinfecteren-vinden-ze-bejaarden-dood-in-bed~acd6e9fa/
Eddy_V
25 maart 2020, 01:34
WTF?!?!
Voor sofaking en brombeerzuid een zegen, maar voor mij (en deket) een doemscenario!!
Wentelt Eefje
25 maart 2020, 08:56
Om maar eens nog een ander perspectief op de zaak te werpen, de mening van een Zwitsere arts:
https://swprs.org/covid-19-hinweis-ii/
Huubhuubbarbatruuk
25 maart 2020, 10:45
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2134361824/ook-escorts-en-rij-instructeurs-moeten-stoppen
RIKLAVERGE
25 maart 2020, 12:06
Normaal, sexworkers moeten ook een afstand van 1,5m tot 2m houden. Sommigen kunnen wel zeggen dat zij goed geschapen zijn, maar zo lang??? Misschien een toverstaaf!
Piet Plezier
25 maart 2020, 12:30
RIVM: groei coronabesmettingen neemt af, maar maatregelen blijven noodzakelijk
https://nos.nl/liveblog/2328262-rivm-groei-coronabesmettingen-neemt-af-maar-maatregelen-blijven-noodzakelijk.html
sofaking
25 maart 2020, 12:51
Beter op de bakplaat en goed gaar bakken dan is er niks aan het handje.
Neenneen. Volgens de aloude Chinese culinaire traditie mogen die niet gebakken worden maar alleen enkele uren gemarineerd in baviaankontenvet en muskusrattenbloed bij een constante temperatuur van 37 graden celcius. (Niet hoger want dat kan de smaakvirussen denaturaliseren)
Goedemorgenallemaal
25 maart 2020, 13:15
Ik moet zeggen dat ik aardig begin te wennen aan de sociale onthouding, mensen om mij heen ook. Nu woon ik in een dorp, aan de rand en kan bv een hee dag buiten zijn zonder ook maar in de buurt van mensen te komen, de winkels zijn toch al rustig. Ook de zogenaamde niet essentiele winkels.
Maar wat is niet essentieel?
Levitrus plaatste in "humor" de volgende
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?576-Humor-IJsberenlol!&p=693274#post693274
De Zeeman, hoezo niet essentieel als je door je onderbroek of sokken heen bent. Het kan egwoon gebeuren dat je nieuwe onderbroeken of sokken moet kopen in deze tijd, net als dat je wc papier net op is. Dan is een Zeeman behoorlijk essentieel.
Snuisterijenwinkel in mijn welvarende dorp met veel artsen en hogere verpleegkundigen. Die lopen nou ja niet de deur plat maar ze zijn maar wat blij dat ze tussen alle druktedoor even gewoon zo'n winkeltje in kunnen om wat onzinnigs te kopen. Misschien niet essentieel qua eerste levensbehoefte maar oh zo essentieel voor de geestelijke gezondheid van velen die dat juist nu nodig hebben, en dat geldt ook voor bv de bloemist, boekwinkel etc.
Lijst van cruciale beroepn, vitale processen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-over-coronavirus-en-kinderopvang/cruciale-beroepen
Een paar logische ontbreken natuurlijk, wat dacht je van uitvaartverzorgers? De BOA's? En het staat er niet bij maar als je nu een enquete gaat houden dan zouden functie die de continuiteit van Pornhub, Netflix, Twitter, Facebook (en in de eerste plaats natuurlijk IJBF) e.d garanderen door minstens 90% van het volk ook "cruciaal beroep" of "vitale activiteit" genoemd worden.
Beheer en onderhoud van bossen en natuurgebieden (inclusief toezicht op grote groepen) is hier , als één van de weinige landen, ook niet essentieel genoemd.
Badslippers
25 maart 2020, 13:21
Om maar eens nog een ander perspectief op de zaak te werpen, de mening van een Zwitsere arts:
https://swprs.org/covid-19-hinweis-ii/
Kijk, dit soort berichten geven toch enige nuance. Ik zou graag willen weten hoe de cijfers in Nederland uitgesplitst zouden kunnen worden. Dan heb ik het over de 276 doden die nu bekend zijn. Wat is hun leeftijd, wat waren de onderliggende ziektes, hoeveel onderliggende ziektes/aandoeningen waren er zoals diabetes, copd en is er iets te zeggen over hun levensstijl etc.? Dat zou een beter beeld geven van de realiteit dan alleen maar uitzonderingen en berichten met chocoladeletters in de krant plaatsen dat één 16 jarige op de IC ligt (die het trouwens beter maakt).
Zo schijnen kleuters en kinderen amper getroffen te worden (raken wel besmet en kunnen ernstige ziekteverschijnselen krijgen) maar overlijden niet/nauwelijks. Voor baby's is het risico hoger omdat ze nog onvoldoende immuniteit hebben opgebouwd. Een case study onder 2143 jonge kinderen (https://www.statnews.com/2020/03/18/coronavirus-new-age-analysis-of-risk-confirms-young-adults-not-invincible/) constateerde men dat sommige kinderen ernstige klachten hadden/kregen maar dat die wellicht veroorzaakt werden door een ander virus (respiratoir syncytieel virus (https://nl.wikipedia.org/wiki/Respiratoir_syncytieel_virus)) dat stevige verkoudheid veroorzaakt en vooral voor (zeer) jonge kinderen (levensbedreigend kan zijn.
kempie
25 maart 2020, 14:26
WTF?!?!
Voor sofaking en brombeerzuid een zegen, maar voor mij (en deket) een doemscenario!!
Vergeet fgslf niet.
Goedemorgenallemaal
25 maart 2020, 14:36
Kijk, dit soort berichten geven toch enige nuance. Ik zou graag willen weten hoe de cijfers in Nederland uitgesplitst zouden kunnen worden. Dan heb ik het over de 276 doden die nu bekend zijn. Wat is hun leeftijd, wat waren de onderliggende ziektes, hoeveel onderliggende ziektes/aandoeningen waren er zoals diabetes, copd en is er iets te zeggen over hun levensstijl etc.? Dat zou een beter beeld geven van de realiteit dan alleen maar uitzonderingen en berichten met chocoladeletters in de krant plaatsen dat één 16 jarige op de IC ligt (die het trouwens beter maakt).
Ik las vanmorgen een aantal berichten dat mensen die niet zijn opgemomen en niet getest , ondanks sterke vermoeden van Corona niet in de statistieken komen. Anderzijds komen mensen met die onderliggende kwalen met positieve test wel in de Corona lijstjes ook al heeft de onderliggende toestand invloed daarop of is zelfs bepalend ( mij bekend iemand die al was opgegeven krijgt corona en is een "corona dode") . En dan heb je nog de buurtverhalen volgens welk iemand die vanwege hoesten zijn evenwicht op de fiets verliest en valt en met het hoofd op een paaltje komt en daaraan komt te overlijden ook bij de "Corona doden" hoort..
Badslippers
25 maart 2020, 15:14
Waarom zijn al die beroemdheden met corona besmet? Prins Charles, Tom Hanks, Prins Albert de II, Youp van t Hek, Olga Kurylenko, de vrouw van Trudeau, Placido Domingo, Idris Elba? Omdat ze zich blijkbaar niet aan de richtlijnen houden. Kortom vieze aandachtsgeile figuren die maar blijven handjesschudden, naar dineetjes gaan, met fans op de foto en met elkaar proosten op feestjes. En dan die bekende Nederlanders die wijsneuzerig ons informeren wat we moeten doen en laten. Bah, wat huichelachtig zo van: "Kijk mij eens verantwoordelijkheidsbesef hebben." Wij Nederlanders luisteren naar onze grote staatsman Rutte en zijn team met in de frontlinie de alleswetende en autoriteit op dit gebied Jaap van Dissel. Daar luisteren wij naar.
bertje600
25 maart 2020, 15:26
Prins Charles kan de kroon niet krijgen daarom heeft hij zich corona aangeschaft.
Piet Plezier
25 maart 2020, 15:30
Badslippers het word GVD tijd dat we weer naar de kroeg kunnen
Het is mooi geweest nu met het corona gedoe, ik ben er klaar mee
Graagneuker
25 maart 2020, 15:35
Ik ben juist NIET klaar (gekomen) tijdens deze crisis.
Verstuurd vanaf mijn ASUS_I01WD met Tapatalk
Eddy_V
25 maart 2020, 16:03
Waarom zijn al die beroemdheden met corona besmet? Prins Charles, Tom Hanks, Prins Albert de II, Youp van t Hek, Olga Kurylenko, de vrouw van Trudeau, Placido Domingo, Idris Elba?
Het is gewoon een hype, jaloezie, een luxe ziekte.
Google maar eens welke betekenissen corona heeft : oa kroon, lauwerkrans en een krans van korenaren gewijd aan de Godin Ceres voor Romeinse priesters en hun offerdieren..
Wie wil dat nou niet?!
noglangnietuitgewandeld
25 maart 2020, 16:10
Prins Charles wel besmet, Camilla niet. Die houden tenminste afstand. Kan ik me in hun geval wel iets bij indenken.
Kwibus2
25 maart 2020, 16:11
Camilla is immuun, de anderen zijn gewoon hoerenlopers.
Olga en de vrouw van Trudeau zijn vaste klant bij gigolo.com
sofaking
25 maart 2020, 16:30
Misschien help Kamillethee wel.
Ik denk dat we het virus bij zijn pietje hebben.
Goedemorgenallemaal
25 maart 2020, 16:48
Prins Charles wel besmet, Camilla niet. Die houden tenminste afstand. Kan ik me in hun geval wel iets bij indenken.
Nu we het toch over ze hebben....
Netflixtip voor deze dagen:
The Windsors (https://www.netflix.com/nl/title/80216651)
https://www.youtube.com/watch?v=7GvHVCguMS0
rob45
25 maart 2020, 17:02
Camilla is immuun, de anderen zijn gewoon hoerenlopers.
Camilla is gewoon goed geconserveerd [emoji846]
Picasso 1
25 maart 2020, 17:05
Zo schijnen kleuters en kinderen amper getroffen te worden (raken wel besmet en kunnen ernstige ziekteverschijnselen krijgen) maar overlijden niet/nauwelijks. Voor baby's is het risico hoger omdat ze nog onvoldoende immuniteit hebben opgebouwd. Een case study onder 2143 jonge kinderen (https://www.statnews.com/2020/03/18/coronavirus-new-age-analysis-of-risk-confirms-young-adults-not-invincible/) constateerde men dat sommige kinderen ernstige klachten hadden/kregen maar dat die wellicht veroorzaakt werden door een ander virus (respiratoir syncytieel virus (https://nl.wikipedia.org/wiki/Respiratoir_syncytieel_virus)) dat stevige verkoudheid veroorzaakt en vooral voor (zeer) jonge kinderen (levensbedreigend kan zijn.
We weten verder ook niet wat de mortaliteitsgraad is omdat niet massaal getest wordt. Alleen degenen die zware symptomen vertonen worden getest en enkel de resultaten van wel/niet herstel van die groep komen in de statistieken. Maar om een onderscheid te maken tussen de reguliere griep en Covid19, stel je een scenario voor waarbij we aan de besmettingen met coronavirus geen politieke en media aandacht hadden gegeven en gewoon met het normale leven zouden zijn doorgegaan? Wat zouden we dan opgemerkt hebben?
Een groot verschil die we sowieso gemerkt zouden hebben tov de normale griepgolven is dat de IC's van ziekenhuizen zouden volstromen met mensen met zware longinfecties en die aan de beademingsapparatuur zouden moeten. We zouden zien dat de IC capaciteit onvoldoende is en dat noodsituaties zouden ontstaan. We zouden zien dat ziekenhuispersoneel in grotere mate ziek uitvalt door verhoogde besmettingsrisico's.We zouden dezelfde beelden zien van ziekenhuizen in Italië met zwaar zieke mensen in de gangen en dokters en verplegers die alarm slaan. Hoe zouden we vervolgens daar dan op gereageerd hebben?
Ook dan zouden die beelden overigens rationeel onvoldoende zijn om de mortaliteitsgraad tov de griep te vergelijken, maar wel zou erg zichtbaar zijn dat veel zwaar zieke mensen een grote claim leggen op ziekenhuizen en de zorg, en dat bij die geconcentreerde grote groep, itt de griep voor de media erg zichtbare, zieke mensen een hoge mortaliteisgraad blijkt.
Een duidelijk verschil t.o.v. de normale griep, die voor een ieder volledig zichtbaar zou zijn, betreft de massale opnames met zwaar zieke mensen met longproblemen in de de IC's van ziekenhuizen en een hoge sterfte bij de enorm aantal opnames, niet alleen in Nederland maar over de hele wereld. Voor de rest is het gissen (cijfers, e.d) maar dit benadrukte verschil lijkt me (ook zonder kennis van een nieuw kwaadaardig virus) zou ook dan een voldoende serieuze reden zijn geweest voor alarm.
John mc Snek
25 maart 2020, 18:29
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200325/6759439b32efaeaf4a2cfb2b865c9db0.jpg
WANDELAAR5
25 maart 2020, 18:31
Voorzitter van de IC vereniging stond gisteravond op de TV uit te leggen dat er niets aan de hand is en dat ze nog operaties uit konden stellen. Die man heeft niet begrepen hoe snel een verdubbeling per 2 dagen gaat...
Maar er worden dus geen tenten besteld, geen extra beademingsapparatuur besteld en al helemaal geen stenen gesjouwd met dit gevoel voor urgentie
Mijn eigen bericht van 14 maart gequote. Helaas krijg ik gelijk en die hele domme Diederik Gommers begint het zich nu pas te realiseren..
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, zei tijdens de bijeenkomst dat er een tekort aan plekken op intensivecareafdelingen dreigt. Hij verwacht dat er op 1 april 1.600 bedden nodig zijn, terwijl er op dit moment 1.150 bedden beschikbaar zijn. Eind mei wordt de piek verwacht. Dan zijn er naar verwachting 2.200 plekken op ic's nodig.
https://www.nu.nl/coronavirus/6040193/dodental-coronavirus-in-nederland-met-80-gestegen-naar-356.html
In een ander bericht had ik ook al het exacte tijdstip uitgeteld (eind maart, met maximale inspanning begin april). Helaas begrijpt die oetlul het nog steeds niet echt met zijn 2200 bedden eind mei. Dat punt wordt helaas al veel eerder bereikt. Die vent moet leren tellen!
Goedemorgenallemaal
25 maart 2020, 18:41
Wat zouden we dan opgemerkt hebben?
Een groot verschil die we sowieso gemerkt zouden hebben tov de normale griepgolven is dat de IC's van ziekenhuizen zouden volstromen met mensen met zware longinfecties en die aan de beademingsapparatuur zouden moeten. We zouden zien dat de IC capaciteit onvoldoende is en dat noodsituaties zouden ontstaan. We zouden zien dat ziekenhuispersoneel in grotere mate ziek uitvalt door verhoogde besmettingsrisico's.
ja je wordt voor gek uitgemaakt als je vergelijkt met gewone griep, dat mag niet dan zie je het fout maarrrrr....
dan ga je voorbij aan hoee rnstig de "gewone griep"kan zijn... de Spaanse griep was een 'gewone griep'. 2018 was een 'gewone griep'.
"Ja maar toen speelde dit allemaal niet."
Jawel hoor. Overbelaste IC's, "andere" (bv orthopedie) afdelingen gesloten om zieken op te kunnen vangen , personeel dat massaal besmet raakte (sindsdien is de griepprik verplicht voor medisch personeel), flinke sterfte en net als nu werd wel de afweging gemaakt of het nog zin had iemand op te nemen of te testen op "griep". En mensen die het aan de longen kregen en die hersteleden bleven og maanden, soms zelfs tot nu toe, kwakkelen.
Vergeet fgslf niet.
Voor hem moet ze nog 60 dagen in isplatie blijven. :biggrin:
RIKLAVERGE
25 maart 2020, 19:38
Vandaag in « De Tijd » online
Zowat 10 percent van de patiënten in het UZ Brussel die recent opgenomen werd met andere klachten dan corona heeft het virus toch in zijn lichaam. Dat blijkt uit een steekproef met CT-scans in het ziekenhuis.
Het UZ Brussel test sinds maandag ook alle patiënten die opgenomen worden met niet-covidklachten op het coronavirus. Het ziekenhuis neemt bij opnames daarvoor systematisch een CT-scan. 'Daarmee kunnen we sneller zien of iemand het virus heeft dan bij de klassieke PCR-test', zegt Johan de Mey, diensthoofd radiologie. 'We doen dat om het personeel en andere patiënten te beschermen, maar ook voor die patiënten zelf.'
Dinsdag werden 50 patiënten op die manier getest. Bij vijf van hen was in de longen een reactie op het virus zichtbaar. De klassieke test nadien bevestigde bij alle vijf dat ze positief waren, terwijl geen van hen enige symptomen had vertoond.
Huubhuubbarbatruuk
25 maart 2020, 20:00
33499
Piet Plezier
25 maart 2020, 20:08
33499
zie je zo'n vieze achterbakse rat die Rutte
Iedereen is met corona bezig maar die gluiperd niet
Het interseert die Rutte geen ene zak hoeveel mense dat er sterven
Op tv mooi weer spelen naar de bevolking toe
Het word tijd dat hij oprut
Kwibus2
25 maart 2020, 20:36
Deket vroeg naar patiënt zero.
De eerste Nederlandse met het virus besmette patiënt is inmiddels genezen en weer aan het werk.
Het gaat om een man van 46 jaar uit Brabant.
Mannen hebben meer kans besmet te raken met het virus dan vrouwen en ook nog een slechtere overlevingskans na besmetting.
Heeft oa te maken met de aanwezigheid van twee X chromosomen bij vrouwen, mannen hebben er maar één X chromosoom.
Meme Moo
25 maart 2020, 20:38
Is helemaal niks stiekems aan, maar de media vinden Corona-nieuws spannender.
Daarom lees je daar nu meer over in de media dan over stikstof wetgeving of de EU.