Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19
phoenix
25 maart 2020, 21:04
het probleem na het corona debacle zal worden dat men niet meer efficiënt met ic bedden kan omgaan, waarmee weer op een kosten besparende manier met gezondheidszorg kan worden omgegaan, op personeel bezuinigen die weet heeft van ic bedden bijvoorbeeld de ic bedden zelf, die er in duitsland veel meer zijn, waarom omdat op dat punt duitsland een stuk voorzichtiger is omgegaan met dit soort nuttigheid en efficiency maatregelen iets waarvan we nu gaan inzien dat de destijds efficiënte kostenbesparende wijze goedkoop opleverde maar nu uiteindelijk zal blijken dat het duurkoop wordt...
en dus bijna alle neo kapitalistische wetten ... zoals less for more fataal blijken te zullen zijn voor een menselijke benadering van mensen die ziek worden en dreigen dood te gaan.... en als je ziet hoe rutte nog poogt om net als trump het liefst alles weer open te gooien als het RIVM maar ja zegt... daar kan je daar over twijfelen omdat wellicht nog ingegeven is door een kapitalistisch waarheid .... maar goed zijn neo kapitalistische denken begint langzaam meer zeker minder grip te krijgen en worden deze economisch wetten minder belangrijk... goed dat hij al in tilburg een IC bed gezien heeft met een ziek mens.
Huubhuubbarbatruuk
25 maart 2020, 21:45
Is helemaal niks stiekems aan, maar de media vinden Corona-nieuws spannender.
Daarom lees je daar nu meer over in de media dan over stikstof wetgeving of de EU.
Zo kun je het ook bekijken als je wil
Wentelt Eefje
25 maart 2020, 22:08
@John mc Snek
Tsja, nu ruikt na Ch-Ab-latan en na hem Dieder-IC Gommerts ineens ook het longfonds geld... Nieuwe longziekte ammehoela, "standaard bijwerking" van veel beademingsrevalidaties, jammer dat het ANP en tt meehuilen met de wolven in het bos
Willem2
25 maart 2020, 22:40
RIVM: Coronavirus aangetroffen in rioolwater, vermijd direct contact met afvalwater .... https://www.ad.nl/binnenland/rivm-coronavirus-aangetroffen-in-rioolw
Willem2
25 maart 2020, 22:43
Corona in Nederland: cijfers van 25 maart
De afgelopen 24 uur zijn 80 mensen overleden aan het coronavirus, 17 meer dan een dag eerder. Toen werden er 63 doden gemeld, eergisteren waren het er 34. Het totale dodental in Nederland als gevolg van het coronavirus staat nu op 356. Daarbij benadrukt het RIVM dat overlijden niet altijd direct wordt gemeld; sommige mensen kunnen dus al eerder zijn overleden dan de afgelopen dag.
1836 mensen zijn opgenomen of opgenomen geweest in het ziekenhuis. Dat zijn er 341 meer dan gisteren. Ook dat is meer dan op welke dag dan ook sinds de start van de crisis. Gisteren werden 265 nieuwe patiënten opgenomen in de ziekenhuizen. .... https://nos.nl/artikel/2327537-corona-in-nederland-cijfers-van-25-maart.html
laplagne
25 maart 2020, 22:53
Contrast is groot op de laatste woensdag van de maand: geen Golden Time maar Troost TV van DWDD met Jacobse en Van Es, Pisa en RUR. Wat een andere tv.
Willem2
25 maart 2020, 22:57
België ontwikkelt nieuwe test voor eerste screening
Belgische onderzoekers hebben een coronatest ontwikkeld die binnen een kwartier uitsluitsel geeft. De test is tot 70 procent nauwkeurig bij mensen die het virus hebben. Hij kan worden gebruikt om een eerste triage uit te voeren. Mensen die positief testen worden daarna opnieuw onderzocht met een traditionele laboratoriumtest.
Bij negatieve resultaten is de test minder betrouwbaar, waardoor in gevallen als een ziekenhuisopname alsnog een laboratoriumtest gedaan moet worden.
De test reageert op antigenen, de moleculen die een reactie van het afweersysteem opwekken. Er wordt slijm uit de neus- en keelholte gehaald, dat wordt in een vloeistof gedaan en na een kwartier verschijnt het resultaat. Een aantal Brusselse ziekenhuizen gaat de test vanaf volgende week gebruiken. ............ https://nos.nl/liveblog/2328312-nog-geen-besluit-over-dichthouden-scholen-na-6-april-644-mensen-op-ic.html
Eddy_V
25 maart 2020, 22:57
En eindelijk worden de vragen gesteld die kennelijk tot nu toe door niemand gesteld mochten worden.
NPO2 Nieuwsuur waarin internisten duidelijk maken dat beademing en reanimatie alleen zinvol is als de patiënt sterk genoeg is om daar goed uit te komen.
Dit geldt normaliter al voor ouderen maar nu wordt “iedereen” behandeld waardoor de IC’s onnodig overbelast zijn.
Pijnlijke vraag, ben ik mij bewust, met familieleden die tot bovenstaande kansloze groep horen en al mondeling en schriftelijk bevestigd hebben dat zij niet behandeld willen worden, mocht het zover komen.
Big30
25 maart 2020, 23:45
Zo het woord vh jaar hebben we inmiddels ook al "coronakucher"!
Officier eist 3 maanden cel en schadevergoeding Bossche ‘coronakucher’: ‘Uiterst verwerpelijk’
https://www.ed.nl/den-bosch/officier-eist-3-maanden-cel-en-schadevergoeding-bossche-coronakucher-uiterst-verwerpelijk~a1c921ca/
Lesyeux
26 maart 2020, 00:22
Ik kwam een voor mij nieuw begrip “Qaly” tegen, met een ontnuchterende rekensom erbij. Ik gooi ‘m toch maar eens in de groep… scenario 1 versus scenario 3…
In de discussie over kosten van gezondheidszorg staat één Qaly (Quality-adjusted life year) voor één kwalitatief gewonnen levensjaar (Google zelf even naar de uitgebreidere Wikipedia-uitleg). Bij preventieprogramma’s in de gezondheidszorg worden maatregelen uitgevoerd als de kosten per gewonnen levensjaar lager zijn dan €20.000. Bij individuele curatieve behandelingen (bijv. kankertherapie, heupoperaties) wordt een uitgave van circa €80.000 per Qaly aanvaardbaar geacht. Heel af en toe wordt voor dure medicijnen voor zeldzame ziektes een nog hogere norm geaccepteerd.
De kosten voor de schatkist van de Corona-crisis in de komende maanden belopen vele tientallen miljarden euro’s, laten we voor het gemak zeggen €100 miljard. Als er niet zou worden ingegrepen, raakt 60% van de bevolking geïnfecteerd, dat is circa 9 miljoen mensen. Bij een verwachte sterfte van 1% van het geïnfecteerde deel van de bevolking betekent dat, dat er 90.000 mensen door Corona extra sterven. Stel dat met het huidige drastische pakket aan maatregelen die sterfte op korte termijn wordt beperkt tot 20.000. Stel dat die 70.000 “geredden” met name ouderen zijn, die al wat onder de leden hebben, en dat ze gemiddeld 1 jaar langer in volle gezondheid blijven leven, dan betekent dat, dat er 70.000 Qaly’s gewonnen worden. De kosten per Qaly zijn dan €100 miljard/70.000 = circa 1,4 miljoen per Qaly. Dat is dus 1,4 miljoen / 20.000 = 70 keer zo veel als de bestaande norm…
Er is vast een eenvoudig Excel sheetje te maken, waarin je de variabelen kunt aanpassen, maar de vraag rijst hoe lang we ons een intelligente lock down kunnen veroorloven en of de oplossing niet erger is dan het probleem…?
phoenix
26 maart 2020, 00:36
Qaly wordt of werd toegepast in britse ziekenhuizen klopt daarmee proberen ze ziektes in eenheden te berekenen met leeftijd etc.levensprognoses etc.. . een systeem dat niet uit gaat van een plicht ethische benadering maar vooral uitgaat van utilistische wijze van denken 'the greatest good for the greatest number" ... wat mij betreft zullen we daar anders over moeten gaan nadenken... of we krijgen idiote idee over welke mensen wel en welke mensen niet mogen blijven leven omdat ze minder economisch waard zijn ... beter is om sterven bespreekbaar te maken ipv te denken dat we onsterfelijk kunnen worden... als we maar "vooruitgang" boeken door een nog hogere welvaart, iedereen voor hummer en de villa ...en vluchtelingen bij de grens achter het hek...
Picasso 1
26 maart 2020, 00:37
Bij een verwachte sterfte van 1% van het geïnfecteerde deel van de bevolking betekent dat, dat er 90.000 mensen door Corona extra sterven. Stel dat met het huidige drastische pakket aan maatregelen die sterfte op korte termijn wordt beperkt tot 20.000. Stel dat die 70.000 “geredden” met name ouderen zijn, die al wat onder de leden hebben, en dat ze gemiddeld 1 jaar langer in volle gezondheid blijven leven, dan betekent dat, dat er 70.000 Qaly’s gewonnen worden. De kosten per Qaly zijn dan €100 miljard/70.000 = circa 1,4 miljoen per Qaly. Dat is dus 1,4 miljoen / 20.000 = 70 keer zo veel als de bestaande norm…
Er is vast een eenvoudig Excel sheetje te maken, waarin je de variabelen kunt aanpassen, maar de vraag rijst hoe lang we ons een intelligente lock down kunnen veroorloven en of de oplossing niet erger is dan het probleem…?
Een alternatief zou dan zijn: ouderen en mensen met zwakke gezondheid in quarantaine en de rest groepsimmuniteit aangaan en accepteren dat een x aantal gezonde mensen risico loopt aan de besmetting te overlijden.
Wat moreel verwerpelijk zou zijn, is ouderen en mensen met een zwakke gezondheid niet in bescherming nemen.
Zeus1
26 maart 2020, 01:27
Zag vanavond bij Jinek beelden van een markt in Den Haag, hoezo 1,5 meter afstand? Politie heeft de markt ontruimd en gesloten. Die mensen daar hebben blijkbaar onder een steen geleefd de laatste weken of ze kijken alleen buitenlandse zenders op tv.
zeppos58
26 maart 2020, 01:41
en die kans DEket, is er zeker want Trump doet hele rare dingen, in dat op zicht is hij wel consequent...in liegen en bedriegen... een eerlijke leugenaar...
Trump wil de bedrijven tegen Pasen terug open, als hij dat doet zal Corona in de VS zijn gangetje gaan en sterevn er enorm veel Amerikanen, maar wie weet is het dat wat hij wil, minder Amerikanen is minder werklozen en dat is net goed voor een land.
Zotten Trump is een zakenman en denkt enkel aan het geld. Het is niet voor niets dat hij steenkoolmijnen terug open doet. Global Warming is volgens hem fake news. HAng die vent toch op aan de hoogste boom met een zeer kort koortje.
rob45
26 maart 2020, 01:52
Een alternatief zou dan zijn: ouderen en mensen met zwakke gezondheid in quarantaine en de rest groepsimmuniteit aangaan en accepteren dat een x aantal gezonde mensen risico loopt aan de besmetting te overlijden.
Wat moreel verwerpelijk zou zijn, is ouderen en mensen met een zwakke gezondheid niet in bescherming nemen.
Zou idd een alternatief kunnen zijn.Accepteren dat er mensen doodgaan zal je in elke mogelijke optie moeten aanvaarden.Ik denk dat hier ook niet voor gekozen is omdat het virus dan nog steeds te hard om zich heen grijpt.
Dan houden ze het in het ziekenhuis op de ic afdeling niet bij en zullen er harde keuzes moeten worden gemaakt.Hopelijk zal dit een eenmalig gebeuren zijn anders volgend jaar of het jaar erop weer een lockdown.
Ik raad onze regering wel aan om voor dit soort gevalletjes 1000 extra beademing apparaten aan te schaffen want 350 euro per stuk vind ik goed te doen,zeker als je het tegen de 100 miljard afzet wat het nu kost.
Wat ik bedoel dat er dan misschien een minder lange lockdown nodig is met meer behandel capaciteit.Daar wringt echt de schoen.
Dan nog iets..ze zeggen ,we hebben het vaccin pas over een jaar tot 1.5 jaar.
Ik zou zeggen om nog meer menselijk en financieel leed te voorkomen een deadline van hooguit 6 maanden voor de heren onderzoekers.(korter mag natuurlijk ook)
Goedemorgenallemaal
26 maart 2020, 09:49
Deket vroeg naar patiënt zero.
De eerste Nederlandse met het virus besmette patiënt is inmiddels genezen en weer aan het werk.
Het gaat om een man van 46 jaar uit Brabant.
Mannen hebben meer kans besmet te raken met het virus dan vrouwen en ook nog een slechtere overlevingskans na besmetting.
Heeft oa te maken met de aanwezigheid van twee X chromosomen bij vrouwen, mannen hebben er maar één X chromosoom.
Ook de Duitse patient zero is schijnbaar genezen van de Covid, ook al heeft ie onderliggend kanker ..
Goedemorgenallemaal
26 maart 2020, 10:01
Zo het woord vh jaar hebben we inmiddels ook al "coronakucher"!
Officier eist 3 maanden cel en schadevergoeding Bossche ‘coronakucher’: ‘Uiterst verwerpelijk’
Celstraf en schadevergoeding voor boze coronakucher: ‘Is dit rechtspraak in Nederland?’ (https://www.ed.nl/den-bosch/celstraf-en-schadevergoeding-voor-boze-coronakucher-is-dit-rechtspraak-in-nederland~a65a2961/)
Hij heeft een strafblad van 13 pagina's. Het gaat onder meer om een veroordeling wegens bedreiging van zijn moeder.
Gesolliciteerd naar een baan
Volgens advocaat Bas Kurvers is geen sprake van bedreiging. Toen de agent Walter K. uit de rij had gehaald zou de agent te horen hebben gekregen dat het ging om een geintje en dat hij geen corona had.
Basje toch, ik weet dat je advocaat bent. Ik weet (en vind ook wel) dat iedere verdachte recht heeft op verdediging maar ga in dergelijke gevallen nou niet ook nog met goedpraterij de pers opzoeken.. verdedig die man, doe je plicht en laat het daarbij...
Zo doe je ook niet als iemand in een vliegtuig zegt dat ie een bom heeft, als een verdachte iemand bijt en "Ik heb HIV, haha geintje"
roept .
Badslippers
26 maart 2020, 13:35
Badslippers het word GVD tijd dat we weer naar de kroeg kunnen
Het is mooi geweest nu met het corona gedoe, ik ben er klaar mee
Ja, ik merk dat ik ook een beetje corona-moe wordt. Wordt tijd dat we weer over vluchtelingen, belastingen, winterbanden en umweltplakette kunnen zwetsen.
Goedemorgenallemaal
26 maart 2020, 13:47
Of Neuken
mentholbear
26 maart 2020, 13:51
Of Neuken
Daar heeft Piet geen gebrek aan. Nog een nachtje of wat slapen en het is weer weekend :rolleyes:
Piet Plezier
26 maart 2020, 14:08
Daar heeft Piet geen gebrek aan. Nog een nachtje of wat slapen en het is weer weekend :rolleyes:
dat dan weer wel natuurlijk
Dit weekend zitten we in Holland bij de Valk in Tiel
kempie
26 maart 2020, 14:31
Zou idd een alternatief kunnen zijn.Accepteren dat er mensen doodgaan zal je in elke mogelijke optie moeten aanvaarden.Ik denk dat hier ook niet voor gekozen is omdat het virus dan nog steeds te hard om zich heen grijpt.
Dan houden ze het in het ziekenhuis op de ic afdeling niet bij en zullen er harde keuzes moeten worden gemaakt.Hopelijk zal dit een eenmalig gebeuren zijn anders volgend jaar of het jaar erop weer een lockdown.
Ik raad onze regering wel aan om voor dit soort gevalletjes 1000 extra beademing apparaten aan te schaffen want 350 euro per stuk vind ik goed te doen,zeker als je het tegen de 100 miljard afzet wat het nu kost.
Wat ik bedoel dat er dan misschien een minder lange lockdown nodig is met meer behandel capaciteit.Daar wringt echt de schoen.
Dan nog iets..ze zeggen ,we hebben het vaccin pas over een jaar tot 1.5 jaar.
Ik zou zeggen om nog meer menselijk en financieel leed te voorkomen een deadline van hooguit 6 maanden voor de heren onderzoekers.(korter mag natuurlijk ook)
Ja joh. Laten we even stellen dat de oudjes goed geisoleerrd zjjn en buitenschot bljjven. De meeste jongere kunnen het wel aan. Een aantal beland wel op de ic maar daar overleven de meeste jongeren wel. Maar als er dan niet genoeg ic capaciteit is gaan er dus jongeren onnodig dood en kan je je vootstellen wat er dan voor een paniek in de samenleving komt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Piet Plezier
26 maart 2020, 14:52
ik kan me niet voorstellen, dat als ze moeten kiezen tussen mijn vader die 45 jaar heeft gewerkt niet word geholpen en een gelukzoeker van 25 die wel, die alleen maar geld heeft gekost
phoenix
26 maart 2020, 14:58
dan zullen de argumenten die jij nu gebruikt piet niet zo zwaar meetellen, leeftijd en gezondheidstoestand is dan belangrijker... zo gruwelijk is dat systeem... dus als je vandaag naar wilders hebt geluisterd, dan heb je gehoord dat Wilders laaiend is over ziekenhuizen sluiten en bezuinigen op zorgpersoneel... dat is wel wat de rechts klootpartij de VVD de afgelopen jaren heeft veroorzaakt samen met het cda.. en niet te vergeten de pvda en d66, onze linkse jongens volgens MEGAboob...
Piet Plezier
26 maart 2020, 15:00
ik heb geen tijd net als jou Phea om de hele dag voor de tv te zitten
Piet Plezier
26 maart 2020, 15:31
79 doden erbij en 1019 nieuwe besmettingen pfffff
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/rivm-78-sterfgevallen-315-nieuwe-opnames-van-coronapatienten~a6aa30f9/
Eddy_V
26 maart 2020, 16:16
Ik blijf voorlopig nog even uit jouw buurt
Ik wil deze pagina nogmaals onder de aandacht brengen. https://swprs.org/covid-19-hinweis-ii/
Reeds geplaatst door Wentelt Eefje zonder verdere uitleg, wat de pagina ook helemaal niet nodig heeft als je eenmaal aan het lezen bent. Toch een kleine samenvatting: Geen horror verhalen die de reguliere media momenteel uitbraakt maar toelichting op de cijfers die (in mijn ogen) de huidige corona crisis behoorlijk nuanceert.
Voortvarend op de info die je op de gelinkte pagina vind zou ik na de crisis willen pleiten voor een drastische cultuur omslag als het om volksgezondheid gaat. Corona is voor 99,9% van de slachtoffers het laatste zetje om de eeuwigheid te betreden. Waarschijnlijk hadden de onderliggende gezondheidsproblemen het einde ook wel ingeluid in de nabije toekomst.
Daarom nog meer inzetten op mensen vitaal naar hun oude dag te krijgen. Dmv keiharde indoctrinatie (te beginnen op de crèche / kleuterklas) mensen meer te laten bewegen en gezonder te eten zodat er op het eind van de rit minder pillen en corrigerende operaties nodig zijn. Tuurlijk zullen er pechvogels zijn die ondanks een gezonde levensstijl toch erg gevoelig zijn voor nieuwe ziekteverwekkers maar als we na de crisis direct beginnen hoeven onze kinderen neven en nichtjes over 40 a 50 jaar zich veel minder druk te maken over iets lulligs als een virus.
Piet Plezier
26 maart 2020, 17:00
Ik blijf voorlopig nog even uit jouw buurt
ik snap dat je mij niet wilt besmette ;)
RIKLAVERGE
26 maart 2020, 17:20
Ik wil deze pagina nogmaals onder de aandacht brengen. https://swprs.org/covid-19-hinweis-ii/
Reeds geplaatst door Wentelt Eefje zonder verdere uitleg, wat de pagina ook helemaal niet nodig heeft als je eenmaal aan het lezen bent. Toch een kleine samenvatting: Geen horror verhalen die de reguliere media momenteel uitbraakt maar toelichting op de cijfers die (in mijn ogen) de huidige corona crisis behoorlijk nuanceert.
Voortvarend op de info die je op de gelinkte pagina vind zou ik na de crisis willen pleiten voor een drastische cultuur omslag als het om volksgezondheid gaat. Corona is voor 99,9% van de slachtoffers het laatste zetje om de eeuwigheid te betreden. Waarschijnlijk hadden de onderliggende gezondheidsproblemen het einde ook wel ingeluid in de nabije toekomst.
Daarom nog meer inzetten op mensen vitaal naar hun oude dag te krijgen. Dmv keiharde indoctrinatie (te beginnen op de crèche / kleuterklas) mensen meer te laten bewegen en gezonder te eten zodat er op het eind van de rit minder pillen en corrigerende operaties nodig zijn. Tuurlijk zullen er pechvogels zijn die ondanks een gezonde levensstijl toch erg gevoelig zijn voor nieuwe ziekteverwekkers maar als we na de crisis direct beginnen hoeven onze kinderen neven en nichtjes over 40 a 50 jaar zich veel minder druk te maken over iets lulligs als een virus.
De wereld veranderen! Niemand verplicht de mens te roken. Door winstbejag hebben wij meer suiker en palmolie e.a. gebruikt. Geen publiciteit meer die ons in verleiding zou brengen. De mens als machine, allemaal samen sporten! Enz. ...
Kijk naar China en nog beter Noord-Korea.
Het bestaat al, uw betere wereld.
zeppos58
26 maart 2020, 17:32
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België testen ze sinds gisteren meer personen dan ervoor, uiteraard gaat het aantal besmettingen pzer dag dan plots spectaculair omhoog.
Professor Viroloog Van Ranst zei dat er beter zou gemeld worden hoeveel procent van de geteste personen positief testen, dat het beeld dan veel juister zou zijn.
Bon het is wat het is,
Willem2
26 maart 2020, 17:34
Bouwsector stoeit met coronacrisis: ‘RIVM-regels massaal overtreden’
Bouwbedrijven kampen met forse problemen op de bouwplaats. Er wordt van bouwvakkers verlangd dat ze zoveel als mogelijk doorwerken in deze coronacrisis, maar vakbond FNV ziet als gevolg dat er grote gezondheidsrisico's worden genomen. Het kabinet komt met een nieuw protocol. ..... https://www.ad.nl/wonen/bouwsector-stoeit-met-coronacrisis-rivm-regels-massaal-overtreden~a3b597c2/
Massaal wordt er gebouwd in mijn omgeving. De loodgieter, timmerman,schilder etc ze werken zich uit de naad om zichzelf en anderen te besmetten. :rolleyes: ;)
Goedemorgenallemaal
26 maart 2020, 17:35
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/rivm-78-sterfgevallen-315-nieuwe-opnames-van-coronapatienten~a6aa30f9/
Ik vraag me af of de stijging komt door een toegenomen aantal testen? Social media staan vol met opmerkingen dat er niet getest wordt, maar in mijn omgevig hoor ik pas de laatste dagen dat er getest wordt, en flink, niet alleen bij ziekenhuisopname (wat het verhaal is) maar ook met thuis quarantaine en thuis ziek zijn.
Massaal wordt er gebouwd in mijn omgeving. De loodgieter, timmerman,schilder etc ze werken zich uit de naad om zichzelf en anderen te besmetten. :rolleyes: ;)
En ze gokken er op dat de arbeidsinspectie wel wat beters te doen heeft dan een veiligheidscontrole . Helmen,, valbeveiliging, ik zie het opeens veel minder
Willem2
26 maart 2020, 18:11
Volgens de modellen komt de echte piek voor de intensive care pas eind mei. Dan zijn volgens de modellen 2200 bedden nodig, zei Gommers. "Voor ons is het fijn dat de piek zo ver ligt, want dan kopen we tijd." ...https://nos.nl/artikel/2328418-brabantse-ziekenhuizen-denken-piek-van-ic-patienten-aan-te-kunnen.html
de duisburg spesjalist
26 maart 2020, 18:19
Bouwsector stoeit met coronacrisis: ‘RIVM-regels massaal overtreden’
Bouwbedrijven kampen met forse problemen op de bouwplaats. Er wordt van bouwvakkers verlangd dat ze zoveel als mogelijk doorwerken in deze coronacrisis, maar vakbond FNV ziet als gevolg dat er grote gezondheidsrisico's worden genomen. Het kabinet komt met een nieuw protocol. ..... https://www.ad.nl/wonen/bouwsector-stoeit-met-coronacrisis-rivm-regels-massaal-overtreden~a3b597c2/
dat is natuurlijk per bouwplaats en aannemer verschillend maar ik zie bij mijn op de bouwplaats aanpassingen iedere bouwplaats medewerker kom met 1 auto schaft mogelijkheden zijn vors uitgebreid en in 2 groepen toiletten worden iedere dag 2 keer schoon gemaakt en als je verkouden ben wordt je naar huis gestuurd . er word zoveel mogelijk in groepjes van 2 gewerkt . er ontstaat werk druk door dat veel buitenlandse werknemers naar huis gaan . dat is veel gevaarlijker geloof mijn maar
Goedemorgenallemaal
26 maart 2020, 21:06
. er ontstaat werk druk door dat veel buitenlandse werknemers naar huis gaan . dat is veel gevaarlijker geloof mijn maar
Ik weet niet of dat gevaarlijker is dan wat? maar gevaarlijk is het wel.
Maximiliano
26 maart 2020, 21:17
De wereld veranderen! Niemand verplicht de mens te roken. Door winstbejag hebben wij meer suiker en palmolie e.a. gebruikt. Geen publiciteit meer die ons in verleiding zou brengen. De mens als machine, allemaal samen sporten! Enz. ...
Kijk naar China en nog beter Noord-Korea.
Het bestaat al, uw betere wereld.
Ik vraag me af of we dit soort toestanden hier willen hebben.
Iedereen moet vrij blijven om zijn eigen keuzes te maken. Een overheid als bemoeial is wel het laatste waarop ik en vele anderen staan te wachten. Onze vrijheid werd en wordt al meer dan genoeg beperkt door onze overheid. Als het namelijk aan onze overheid zou liggen zouden we al lang niet meer gebruik kunnen maken van de diensten van de dvp's en zouden we ook niet meer onze favo clubs in Duitsland en Nederland kunnen bezoeken. De overheid wil namelijk niets liever dan dat de hele pay6 zo snel mogelijk van de aardbodem verdwijnt.
Daarbij, ik ken mensen uit mijn omgeving die iedere avond in het café zitten zuipen, roken als een ketter en alleen maar uit de frituur vreten, frikadel speciaal, berehap, patat mayo en dat soort voedsel. En toch zijn ze daarmee ver over de 80 geworden en gaan nog steeds als een raket.
Ik kende er ook een paar die zich te pletter sportten en alleen maar groenvoer aten. Resultaat, voor hun 50ste waren ze de pijp al uit.
Wat is dan nu wijsheid?
John mc Snek
26 maart 2020, 21:30
https://www.telegraaf.nl/nieuws/110523831/huisartsen-verontrust-werkelijke-aantal-coronadoden-ligt-hoger
Huisartsen zijn verontrust over het feit dat ze bij de GGD alleen corona-sterfgevallen moeten melden van wie met een test is aangetoond dat ze het virus onder de leden hadden. „Het werkelijke sterftecijfer ligt veel hoger, alleen wordt er niet genoeg getest. We hebben vaak genoeg een sterk vermoeden, maar hoeven dit wonderlijk genoeg niet te melden”, zegt huisarts Mark Perquin, die net een zeer schrijnend geval heeft meegemaakt.
Badslippers
26 maart 2020, 21:31
Allemaal quatsch, ze volgen de regels gewoon niet op. Als je bouwvakkers op minder dan anderhalve meter ziet, dan staan ze te ouwehoeren met elkaar, of te roken of te schaften. Of gaan ze soms met zijn vijven 1 kozijn of deurstijl schilderen zodat ze gezellig met elkaar kunnen kwebbelen? Er wordt momenteel overal een gigantisch probleem van gemaakt waar eigenlijk helemaal geen problemen zijn.
WANDELAAR5
26 maart 2020, 21:32
.. Volgens de modellen komt de echte piek voor de intensive care pas eind mei. Dan zijn volgens de modellen 2200 bedden nodig, zei Gommers. "Voor ons is het fijn dat de piek zo ver ligt, want dan kopen we tijd."https://nos.nl/artikel/2328418-brabantse-ziekenhuizen-denken-piek-van-ic-patienten-aan-te-kunnen.html
Diederik “ik kan niet tellen” Gommers is niet meer serieus te nemen. Dat is die man die 13 maart op TV zei dat er IC capaciteit genoeg was en binnen afzienbare tijd er geen probleem zou zijn. Nu zegt hij 1600 bedden per 1 april. Een hele slechte grap. Maar zelfs als we dat halen. Wie kan mij uitleggen dat er met > 100 IC opnamen vandaag, dat er dan 6 april nog geen 2200 IC bedden nodig zijn, maar pas eind mei??? Echt ik snap niet hoe die man in zijn groep 8 Cito toets een VWO advies heeft gekregen!!
En de kamer slikt dit soort bull shit!
Brad Clitt
26 maart 2020, 21:41
Ik voorzie al voor zaterdag, uiterlijk zondag problemen met de IC-capaciteit afgaande op het bericht zojuist op teletekst. En dat probleem wordt met de extra capaciteit per 1 april niet opgelost. The worst has yet to come...
Goedemorgenallemaal
26 maart 2020, 21:45
Huisartsen zijn verontrust over het feit dat ze bij de GGD alleen corona-sterfgevallen moeten melden van wie met een test is aangetoond dat ze het virus onder de leden hadden. „Het werkelijke sterftecijfer ligt veel hoger, alleen wordt er niet genoeg getest. We hebben vaak genoeg een sterk vermoeden, maar hoeven dit wonderlijk genoeg niet te melden”, zegt huisarts Mark Perquin, die net een zeer schrijnend geval heeft meegemaakt.
Ik las vanmorgen een aantal berichten dat mensen die niet zijn opgemomen en niet getest , ondanks sterke vermoeden van Corona niet in de statistieken komen. Anderzijds komen mensen met die onderliggende kwalen met positieve test wel in de Corona lijstjes ook al heeft de onderliggende toestand invloed daarop of is zelfs bepalend ( mij bekend iemand die al was opgegeven krijgt corona en is een "corona dode") . En dan heb je nog de buurtverhalen volgens welk iemand die vanwege hoesten zijn evenwicht op de fiets verliest en valt en met het hoofd op een paaltje komt en daaraan komt te overlijden ook bij de "Corona doden" hoort..
En zoals ik eerder al zei, vandaag opvallend veel mensen in mijn omgeving die wel getest worden, niet alleen in ziekenhuis maar ook gewoon thuis. Alsof er opeens meer getest wordt.
En ik blijk iemand te kennen die zelfs een test heeft gehad om te kijken of ie genezen was.
rob45
26 maart 2020, 21:46
Ik voorzie al voor zaterdag, uiterlijk zondag problemen met de IC-capaciteit afgaande op het bericht zojuist op teletekst. En dat probleem wordt met de extra capaciteit per 1 april niet opgelost. The worst has yet to come...
Ach, dan doen ze gewoon triage, dus na de natuurlijke selectie nog een selectie door de dokters.Met ander woorden 'code zwart'.
Dan het verhaaltje van de onbevestigde niet bevestigd corona doden.Natuurlijk tellen ze alleen de bevestigde sterfgevallen.
1. Dat kunnen ze met zekerheid zeggen
2. Er zijn net als de besmettinggevallen ook veel meer doden te betreuren en dat weten ze ook wel.
Alleen de besmettinggevallen geven ze toe.
John mc Snek
26 maart 2020, 21:56
Het is niet dat ik /Joker het achteraf roepen, al hoop ik natuurlijk nog steeds dat ik ongelijk heb.
Dit topic lijkt wel een beetje op het YY sluit topic, de mensen die vanaf het begin alles fout hadden hebben nog steeds het hoogste woord hier zonder enige schroom, en zelfreflectie staat niet in hun woordenboek ( en wishful en soortgelijke woordje staan er consequent met dubbel L in haha).
Maar ja, het leven is te zwaar voor deze tere gevoelige zieltjes als ze hun kop niet in het zand steken...
Als het nog goed afloopt kan dat, als je met een blinddoek om de a2 oversteekt kan het ook goed aflopen maar dan blijft het alsnog dom :)
Badslippers
26 maart 2020, 22:03
Wat zei hij ook alweer op 13 maart in Het Parool? Dus zo'n 2 weken geleden.
“Op grond van de cijfers uit Italië komt ongeveer 10 procent van de besmette mensen op de intensive care terecht,” zegt Diederik Gommers [ . . . ] In ‘vredestijd’ heeft Nederland 1150 ic-bedden met beademing. In uiterste nood kan dat aantal worden uitgebreid naar ongeveer 2000, stelt Gommers [ . . . ] Het omslagpunt van het Nederlandse zorgsysteem ligt bij de coronapandemie dus bij zo’n 20.000 besmettingen. [ . . . ] "Gommers denkt overigens niet dat het zover komt. Hij kan zich niet voorstellen dat Nederland meer dan 20.000 geïnfecteerden zal hebben. “8000 vind ik al heel veel. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het er meer dan 3000 zullen zijn.”
Bron: Het Parool (https://www.parool.nl/nederland/meer-dan-20-000-geinfecteerden-dan-moeten-artsen-harde-keuzes-maken~bff7be77/)
We zitten nu op 7456 ! ! ! We kunnen dus spreken van een redelijk foutieve inschatting door Gommers.
Maximiliano
26 maart 2020, 22:43
Even het commentaar van een nuchter persoon.
Ik zag net het nieuws.
Mijn idee is dat deze situatie gewoon niet meer onder controle is en we stevenen af op een regelrechte humanitaire ramp die zijn weerga niet kent.
Iedereen roept maar wat maar niemand weet hoe dit virus zich gaat ontwikkelen. Let wel, een anti-stof is er niet en zal er op korte termijn ook niet komen.
Dit is niet "code rood", dit is "code pikzwart".
Zie hoe de situatie in New York volledig uit de hand loopt, bekijk de chaos in Italië.
De autoriteiten hebben de situatie totaal niet meer onder controle en niemand heeft maar een idee wat ons staat te wachten, hoe lang dit allemaal gaat duren en of we dit überhaupt, letterlijk, gaan overleven.
Sinds de tweede wereldoorlog is de nood niet meer zo hoog geweest als nu.
En, als we dit zeer dodelijke virus gaan overleven, wat staat ons daarna te wachten? Een enorme economische recessie met miljoenen werklozen.
Ik zeg jullie, dit gaat helemaal mis.
deket
26 maart 2020, 22:59
Denk dit ook wel. Wij hebben het wat onderschat,ik ook hoor,jij ook Badslippers, je Poolse Joodse "zoon"waarschuwde me weken terug wel dat ik betreffende sex de impact niet goed beseffen kon
En er staat idd een economisch en sociaal kerkhof te wachten waar de bankcrisis in 2007 kinderspel mee vergeleken leek
Maar laat ons proberen de fles halfvol te zien ipv halfleeg en dat men beseffen kan dat het geen kwaad zou zijn een versnelling lager te gaan.leven. En stilstaan.met wat echt belangrijk is in het leven
Misschien gaat deze overbevolkt wereld er in de after Coronatijd duurzamer en misschien ook eerlijker en rechtvaardiger worden
En wat betreft het clubben, een club is zowel ivm werken als met personeel de goede kant aan het uitgaan. Ik kan amper wachten.
Want we werden het toch wat beu en na deze gedwongen onthouding zal men dubbel zo intens kunnen genieten van de clubs die overleven
Freddy_K
26 maart 2020, 23:14
Even het commentaar van een nuchter persoon.
.... Een enorme economische recessie met miljoenen werklozen.
Ik zeg jullie, dit gaat helemaal mis....
ja ik was het nog wel even met je eens over dat het virus misschien gefabriceerd was. Althans, de gang van denken. Want 911 is immers ook door de Amerikanen bedacht en uitgevoerd, daar is echt bewijs voor. Maar daar moet je hier op ijsberen niet mee komen, dat begrijpen ze niet. Maar ik weet niet of dit virus is ontwikkeld door de Chinezen of Amerikanen. Las wel wat van een professor van Taiwan die zei dat het virus leek op een bestaand coronavirus met 4 extra eiwitten ofzo die ervoor zouden zorgen dat overdracht van mens tot mens of van dier tot mens makkelijker zou gaan, of zoiets, en dat het daarom uit een Chinees lab zou komen. Maar ja in Taiwan zijn de Chinezen niet echt populair. Ik weet niet of je echt kan bewijzen of een virus uit een lab komt of niet.
Veel nieuwe gevallen in Belgie vandaag, maar ik zou zeggen: https://www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU
sofaking
26 maart 2020, 23:18
Patient zero geniet van een smakelijke gefrituurde vleermuis. Dit moet ze zijn, patient zero.
<griezelfoto maar even verwijderd. Op het pijltje naast Badslippers drukken om hem te zien>
"De eerste persoon die bij een virusuitbraak geïnfecteerd is geraakt, wordt wel de 'patient zero' genoemd. Deze term is ooit ontstaan door een misverstand tijdens de aidsepidemie in de jaren tachtig. In de wetenschap spreekt men liever van 'index case'. Het vinden van deze persoon is zeer lastig en het verleden heeft geleerd dat het ook mis kan gaan." (https://www.nu.nl/279731/video/waarom-patient-zero-vinden-lastig-is-maar-tegelijk-waardevol.html)
Interessante uiteenzettiong over het vleermuis imùunsysteem.
https://www.youtube.com/watch?v=iJ2jDPgvbTY
Piet Plezier
26 maart 2020, 23:29
Prostituierte kämpfen wegen Corona um Existenz: „Viele Frauen wissen nicht, wohin“
Umsatzeinbußen, geschlossene Läden, ausstehende Hilfszahlungen: Viele Arbeitnehmer, ja, ganze Branchen sind von den Auswirkungen der Corona-Verbote betroffen.
Doch kaum ein Bereich wird so kalt erwischt wie die Prostitution. Wo andere Freiberufler Spendenkampagnen initiierten, kämpfen viele Frauen auf dem Strich ums nackte Überleben. Die MOPO hat mit einer Sozialarbeiterin der Fachberatungsstelle Prostitution gesprochen.
Bordelle und Laufhäuser haben durch die derzeit geltende Allgemeinverfügung geschlossen, auch Modellhäuser sind zu. Prostitution dürfte also in ihrer gewohnten Form derzeit eigentlich nicht stattfinden. Doch dass sich auch tatsächlich daran gehalten wird, ist mindestens unwahrscheinlich. Was stimmt: Viele Frauen haben gerade ganz existenzielle Sorgen, berichtet Anne Wieckhorst von der Fachberatungsstelle Prostitution in St. Georg.
https://m.focus.de/regional/hamburg/hamburg-corona-krise-prostitution-in-hamburg-viele-frauen-wissen-nicht-wohin_id_11817944.html?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=facebook-focus-online&fbc=facebook-focus-online&ts=202003261738&cid=26032020
Badslippers
26 maart 2020, 23:42
Tjonge jonge, wat zijn jullie een stelletje fatalisten en zwartkijkers. Als alle mensen op de aardkloot besmet raken heeft 80% amper klachten. Sommigen beseffen niet eens dat ze dit virus hebben. De andere 20% hebben behoorlijk wat ongemakkelijke klachten en een bepaald percentage gaat dat niet overleven. Dat zullen vooral oudjes zijn van boven de 70. Een enkeling is jong en heeft pech.
Over een jaar zijn de zzp'ers alweer op zoek naar de nieuwste Ford Transit, de supermarkten hebben een jaar lang record omzetten gedraaid en die bedorven en volgevreten twee-verdieners zijn blij dat hun kroost weer onder de pannen is en ze zijn alweer bezig om hun 4 vakanties per jaar uit de diverse catalogussen te reserveren. Half Nederland zit met een kelder vol plee-papier en blikvoer en de treinen rijden weer volgens de dienstregeling. Wilders richt zich weer op de vluchtelingen en islamieten, Baudet is zijn gigantische verkiezingsnederlaag aan het wegzuipen en snuiven, Asscher wordt die nieuwe minister president en Rutte gaat een duur betaald baantje bij een multinational bekleden.
En nee, ik ga dan niet zeggen, zie je ik had gelijk. Dat is iets voor de ijsberen met een opgezwollen ego. Zij realiseren zich niet dat dit forum een soort van gezellig-borrelpraatjes-medium is waar wij graag wat uit de losse heup schieten en wat opruiende berichten posten met zeer sporadisch een bericht met een serieuze ondertoon. Als je op deze plek komt (een hoerenforum) om je gelijk te halen vind je het blijkbaar zeer belangrijk om te koketteren met je kennis van zaken en inzichten waarvoor je aan NIEMAND verantwoording hoeft af te leggen. Je kunt hier dus roepen wat je wil zonder dat ook maar enig effect of gevolg heeft. Maar goed, sommige lieden beleven er blijkbaar plezier aan om zich met regelmaat op de borst te kloppen.
Ik zou zeggen, een prettige avond, welterusten en morgen gezond weer op.
Dan nog even over het coronavirus. Concluderend en relativerend:
"Indien je besmet raakt, beginnen de eerste verschijnselen zo’n twee dagen tot zelfs twee weken na de besmetting en het voelt als een griepje. Een diepe, hardnekkige hoest. Keelpijn. Koorts.
Zeldzamer zijn hoofdpijn, diarree en het ophoesten van bloed en slijm. Gepaard met moeheid en lusteloosheid.
Ruim acht op de tien keer, blijkt uit de voorlopige cijfers, blijft het daarbij en ebt de ziekte vanzelf weer weg. Hoelang dat duurt, verschilt per persoon. Doorgaans een dag of vijf, gevolgd door nog wat dagen in bed.
Soms wordt het erger, vooral bij 60-plussers. Zij voelen steeds meer benauwdheid. Meer koorts. Longontsteking. Er kan ‘ARDS’ optreden, ‘acute respiratory distress syndrome’, een ernstige complicatie waarbij de longen zich vullen met vocht en ontstekingsafval."
Maximiliano
26 maart 2020, 23:56
Tjonge jonge, wat zijn jullie een stelletje fatalisten en zwartkijkers. Als alle mensen op de aardkloot besmet raken heeft 80% amper klachten. Sommigen beseffen niet eens dat ze dit virus hebben. De andere 20% hebben behoorlijk wat ongemakkelijke klachten en een bepaald percentage gaat dat niet overleven. Dat zullen vooral oudjes zijn van boven de 70. Een enkeling is jong en heeft pech.
Over een jaar zijn de zzp'ers alweer op zoek naar de nieuwste Ford Transit, de supermarkten hebben een jaar lang record omzetten gedraaid en die bedorven en volgevreten twee-verdieners zijn blij dat hun kroost weer onder de pannen is en ze zijn alweer bezig om hun 4 vakanties per jaar uit de diverse catalogussen te reserveren. Half Nederland zit met een kelder vol plee-papier en blikvoer en de treinen rijden weer volgens de dienstregeling. Wilders richt zich weer op de vluchtelingen en islamieten, Baudet is zijn gigantische verkiezingsnederlaag aan het wegzuipen en snuiven, Asscher wordt die nieuwe minister president en Rutte gaat een duur betaald baantje bij een multinational bekleden.
En nee, ik ga dan niet zeggen, zie je ik had gelijk. Dat is iets voor de ijsberen met een opgezwollen ego. Zij realiseren zich niet dat dit forum een soort van gezellig-borrelpraatjes-medium is waar wij graag wat uit de losse heup schieten en wat opruiende berichten posten met zeer sporadisch een bericht met een serieuze ondertoon. Als je op deze plek komt (een hoerenforum) om je gelijk te halen vind je het blijkbaar zeer belangrijk om te koketteren met je kennis van zaken en inzichten waarvoor je aan NIEMAND verantwoording hoeft af te leggen. Je kunt hier dus roepen wat je wil zonder dat ook maar enig effect of gevolg heeft. Maar goed, sommige lieden beleven er blijkbaar plezier aan om zich met regelmaat op de borst te kloppen.
Ik zou zeggen, een prettige avond, welterusten en morgen gezond weer op.
Dan nog even over het coronavirus. Concluderend en relativerend:
"Indien je besmet raakt, beginnen de eerste verschijnselen zo’n twee dagen tot zelfs twee weken na de besmetting en het voelt als een griepje. Een diepe, hardnekkige hoest. Keelpijn. Koorts.
Zeldzamer zijn hoofdpijn, diarree en het ophoesten van bloed en slijm. Gepaard met moeheid en lusteloosheid.
Ruim acht op de tien keer, blijkt uit de voorlopige cijfers, blijft het daarbij en ebt de ziekte vanzelf weer weg. Hoelang dat duurt, verschilt per persoon. Doorgaans een dag of vijf, gevolgd door nog wat dagen in bed.
Soms wordt het erger, vooral bij 60-plussers. Zij voelen steeds meer benauwdheid. Meer koorts. Longontsteking. Er kan ‘ARDS’ optreden, ‘acute respiratory distress syndrome’, een ernstige complicatie waarbij de longen zich vullen met vocht en ontstekingsafval."
Deket, onder welke steen heb jij gelegen?
Ik zou zeggen, zet je tv eens aan en zie wat er zich afspeelt in de wereld. Duizenden doden, wanhopige politieke leiders, academici en artsen. De economie en het openbare leven dat tot totale stilstand is gekomen.
Misschien doe je er beter aan om overdag eens naar buiten te gaan om te zien wat er zich afspeelt (of niet) in je leefomgeving in plaats van onzin te typen op dit forum.
We spreken elkaar over een jaar wel weer.
Naja, hopelijk dan als we dit "griepje" zoals jij het bestempelt overleven.
phoenix
27 maart 2020, 00:02
maximiliano als je veel te verliezen hebt gaat het inderdaad flink mis.... neme de hamsteraars, twee verdieners met plannen voor 4 per keer jaar op vakantie en de kijk ons veel hebben mensen die leven in een schijnwereld... want als er iets is waar we ons geen zorgen over hoeven te maken is namelijk gas, elektriciteit, water en eten .en onderdak... in overvloed... niet te vergelijken met de tweede wereldoorlog...we janken om niks.... , de zon gaat al weer schijnen, we kunnen zo naar het bos rijden naar een waterplas ter verkoeling van de zomer die er aan komt...en er zijn genoeg cijfers bekend van andere griepsvirussen, laten we er nu een paar honderd duizend mens meer verliezen, de grootste ziekte wereld wijd beste man is Tuberculose, daar heb jij een ik gelukkig geen last van...
dat dat economisch welvaartssysteem tijdelijk in elkaar stort daar heb ik geen problemen mee... we zijn stinkend rijk hier in Nederland ... nogmaals ik herhaal het betaalbaar voedsel, eten verwarmingen, electriicteit en onderdak.. en wat doe ik ik neem dan nog een stukje verantwoording door bepaalde uitgave te doen waar een paar kleine ondernemers baat bij hebben.... en ik kan iedere week gaan neuken als ik wil van mijn geld... als allen dat nou eens doen, de kleine ondernemers en oudjes die meestal ook niet veel te makken hebben te ondersteunen , dan vergaat de wereld niet, ja voor de speculanten en huiseigenaren en ene meneer Trump die zal straks wel een stukje minder rijk zijn want die beurzen kelderen en blijven kelderen... ... maar die zogenaamde fans van Trump die komen nu in een tranendal terecht waar Trump geen zak aan zal doen.....die hebben straks spijt...
Zeus1
27 maart 2020, 00:13
Maximilliano, je verward Badslippers met Deket, dat zal Badslippers niet leuk vinden!
Overigens ben ik het volledig met Badslippers eens behalve met het feit dat Asscher minister president wordt, dan zijn de rapen pas echt gaar en gaan we met z’n allen naar de verdoemenis :wink2:
rob45
27 maart 2020, 00:39
Maximilliano, je verward Badslippers met Deket, dat zal Badslippers niet leuk vinden!
Haha ..Maximiliano heeft al zo'n hoge koorts dat hij de verkeerde voor heeft.
Geeft niet want het zijn ook rare tijden...[emoji846]
deket
27 maart 2020, 00:39
Hij verwarde idd mij met BS.
Wist ik al na de 1ste zin, onder welke steen ,,,
Maar Zeus, vriend BS gaat dit wel als een compliment beschouwen,deze verwarring
Big30
27 maart 2020, 00:44
https://www.youtube.com/watch?v=nmUXntGlqFI
Big30
27 maart 2020, 00:48
https://www.youtube.com/watch?v=1BRdXm4CIh8
John mc Snek
27 maart 2020, 01:58
Sommige mensen volharden gewoon in hun eigen wartaal, en zich bij hun ongelijk neerleggen
is dan blijkbaar heel moeilijk.
Net alsof het ze door een kogel getroffen worden als ze zouden moeten toegeven dat ze feitelijke onzin uitsloegen.
Heeft te maken met onzekerheid en een gebrek aan eigenwaarde waar meer mensen die in de zorg gaan werken ( om het te compenseren) mee kampen .... zei Fortuyn ooit, ik laat in het midden of hij gelijk had :)
John mc Snek
27 maart 2020, 02:03
Het schubdier wordt een steeds duidelijker verdachte als tussenschakel die het nieuwe coronavirus SARS-CoV-2 vanuit vleermuizen naar de mens overbracht. Al in februari werd daarover gespeculeerd door Chinese onderzoekers, maar nu is er voor het eerst een wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd dat dit vermoeden bevestigt.
In een donderdag vrijgegeven artikel in Nature beschrijven Chinese onderzoekers dat zij SARS-CoV-2-achtige virussen hebben aangetroffen in het bloed van Javaanse schubdieren (Manis javanica). De dieren werden onderschept bij smokkelaars in Zuid-China.
https://www.nature.com/articles/s41586-020-2169-0
Kwibus2
27 maart 2020, 02:19
@John mc Snek
Tsja, nu ruikt na Ch-Ab-latan en na hem Dieder-IC Gommerts ineens ook het longfonds geld... Nieuwe longziekte ammehoela, "standaard bijwerking" van veel beademingsrevalidaties, jammer dat het ANP en tt meehuilen met de wolven in het bos
Daar denk je wat te licht over.
Het virus vernield bij sommige patiënten in tijdsbestek van enkele uren de complete longfunctie. Dat treft voornamelijk mannen die na ziekenhuis opname de IC niet eens bereiken. Sommigen zijn binnen enkele uren overleden. Waarom sommige patiënten zulk zwaar letsel oplopen is nog steeds onbekend.
Niet in alle gevallen valt de complete longfunctie uit. Er zijn ook patiënten die minder ernstige longschade oplopen.
Deze schade komt bij de schade die door langere tijd beademing veroorzaakt wordt.
Kwibus2
27 maart 2020, 02:23
Sommige mensen volharden gewoon in hun eigen wartaal, en zich bij hun ongelijk neerleggen
is dan blijkbaar heel moeilijk.
Net alsof het ze door een kogel getroffen worden als ze zouden moeten toegeven dat ze feitelijke onzin uitsloegen.
Heeft te maken met onzekerheid en een gebrek aan eigenwaarde waar meer mensen die in de zorg gaan werken ( om het te compenseren) mee kampen .... zei Fortuyn ooit, ik laat in het midden of hij gelijk had :)
Neem het niet te zwaar op. Sommige reaguurders hebben grote moeite met begrijpend lezen. Daarna volgt steevast onsamenhangend commentaar door jou heel netjes wartaal wordt genoemd.
mentholbear
27 maart 2020, 03:04
Daarbij, ik ken mensen uit mijn omgeving die iedere avond in het café zitten zuipen, roken als een ketter en alleen maar uit de frituur vreten, frikadel speciaal, berehap, patat mayo en dat soort voedsel. En toch zijn ze daarmee ver over de 80 geworden en gaan nog steeds als een raket.
Ik kende er ook een paar die zich te pletter sportten en alleen maar groenvoer aten. Resultaat, voor hun 50ste waren ze de pijp al uit.
Wat is dan nu wijsheid?
Je hebt altijd uitzonderingen. Kijk maar naar Piet Plezier, die is onsterfelijk :smoke:
Interessante uiteenzettiong over het vleermuis imùunsysteem.
https://www.youtube.com/watch?v=iJ2jDPgvbTY
Wat een timing
https://m.youtube.com/watch?v=jLMBLuGJTsA
Big30
27 maart 2020, 09:29
Huisartsen trekken officiële dodental in twijfel: ‘Werkelijk aantal sterfgevallen is hoger’
Huisartsen willen dat er een betrouwbare registratie komt van het aantal mensen dat in Nederland aan corona overlijdt. Nu worden mensen die nooit officieel zijn getest op Covid-19, niet meegeteld in de statistieken. ,,Het werkelijk aantal sterfgevallen is vermoedelijk hoger’’, betogen huisartsen.
Nu is het beleid om alleen de overledenen mee te tellen van wie met een positieve test op Covid-19 is vastgesteld dat zij corona hadden. Maar vanwege schaarse testcapaciteit is besloten om niet meer iedereen te testen. Zo schrijven de richtlijnen sinds 10 maart voor dat familieleden van iemand bij wie een besmetting is vastgesteld niet meer getest hoeven te worden. Het officiële dodental staat in Nederland nu op 434. ,,Maar het werkelijk aantal sterfgevallen is vermoedelijk hoger’’, betogen huisartsen.
https://www.ad.nl/binnenland/huisartsen-trekken-officiele-dodental-in-twijfel-werkelijk-aantal-sterfgevallen-is-hoger~a3aaf38f/
Piet Plezier
27 maart 2020, 10:14
Je hebt altijd uitzonderingen. Kijk maar naar Piet Plezier, die is onsterfelijk :smoke:
Wat een timing
dat dan weer niet natuurlijk
RIKLAVERGE
27 maart 2020, 10:45
Over de ziekte en zijn gevolgen, moesten sommige mensen nog twijfelen!
(De Tijd online van vandaag)
In het UZ Brussel liggen nu 15 Covid-patiënten op intensieve zorg, van wie er 12 kunstmatig beademd worden. Gemiddeld zijn twee verplegers actief per bed. Daarbovenop komen de artsen, de kinesisten, de klinische apothekers en de mensen van de logistiek. Veel patiënten liggen op de buik, om bepaalde zones van de longen beter te kunnen beademen.’
‘De ziekte leidt soms ook tot nierfalen, zodat veel patiënten ook dialyse nodig hebben. We zien ook een aantasting van de hartspier en hersenontsteking opduiken. Wat nog eens aantoont wat voor een ravage dit virus kan aanrichten.’
‘Patiënten sterven meestal aan respiratoir falen. Dat gaat dikwijls gepaard met falen van andere organen, door de hevige immuunreactie van het lichaam. Naar de getroffen zones worden witte bloedcellen gestuurd, die heel actieve eiwitten produceren om het virus te bekampen. Die verdedigingsreactie is soms zo hevig dat ze zelf zware schade veroorzaakt.’
‘We proberen zo lang mogelijk te wachten vooraleer we patiënten intuberen. Zodra je daarmee begint, is het onvoorspelbaar hoelang de behandeling duurt. Vaak spreken we over weken. Ik hoop van harte dat we niet in ethische vraagstukken belanden waarbij je de beademing van bijvoorbeeld tachtigers moet staken omdat op spoed jongere mensen aankomen die ook geïntubeerd moeten worden.
Goedemorgenallemaal
27 maart 2020, 12:19
‘We proberen zo lang mogelijk te wachten vooraleer we patiënten intuberen. Zodra je daarmee begint, is het onvoorspelbaar hoelang de behandeling duurt. Vaak spreken we over weken. Ik hoop van harte dat we niet in ethische vraagstukken belanden waarbij je de beademing van bijvoorbeeld tachtigers moet staken omdat op spoed jongere mensen aankomen die ook geïntubeerd moeten worden.
Laat je niet wijsmaken, dat gebeurd al, en niet alleen in Nederland. Alleen "80" is nog geen criteriuim maar mensen met zoveel "onderliggend falen" dat de kans op een lang leven zonder Corona twijfelachtig is of die al zijn opgegeven gaan nergens aan de beademing. Ook de kans op hoe iemand er aan toe zou zijn na herstel speelt een rol. En dan nog, de keuze om iemand van 80 niet meer te beademen zal straks alleen nog worden veroordeeld door naaste famiie en wat mensee uit de politiek die hiermee willen scoren, over een paar maanden zal iedereen het gewoon een terechte keuze vinden.
RIKLAVERGE
27 maart 2020, 13:03
Laat je niet wijsmaken, dat gebeurd al, en niet alleen in Nederland. Alleen "80" is nog geen criteriuim maar mensen met zoveel "onderliggend falen" dat de kans op een lang leven zonder Corona twijfelachtig is of die al zijn opgegeven gaan nergens aan de beademing. Ook de kans op hoe iemand er aan toe zou zijn na herstel speelt een rol. En dan nog, de keuze om iemand van 80 niet meer te beademen zal straks alleen nog worden veroordeeld door naaste famiie en wat mensee uit de politiek die hiermee willen scoren, over een paar maanden zal iedereen het gewoon een terechte keuze vinden.
Ik ben altijd de soort "eeuwig optimist" , anders had ik al lang van een brug gesprongen.
Dat is het verschil tussen een half volle glas en half lege glas
Goedemorgenallemaal
27 maart 2020, 13:20
[ . . . ] In ‘vredestijd’ heeft Nederland 1150 ic-bedden met beademing.
Even iets over het aantal IC bedden, 1150. Nu al wat meer maar goed, van die IC bedden zij er 5-600 in "gebruik" bij "normale" IC patienten. met de wijsheid achteraf is dat aantal bedden aan de lage kant maar als je een halfjaar geleden had gesuggereerd dat we wel erg veel IC bedden hadden en dat we misschien wat van die bedden zouen moeten inruilen voor bv zorg voor ouderen, dan denk ik dat je van links tot rechts heel wat handjes op elkaar had gekregen. Ja naturlijk heb je wat over capaciteit nodig maar je gaat nooit uit van het maximale, je zoekt een punt wat lager is wat je acceptabel vind.
Politiek kan wel boos worden maar bij de zorgdebatten ging het zelden of nooit over acute en IC hulp, het ging altijd wat minder acute zorg. Publieke opinie had het altijd over oma in het verpleeghuis, nooit over IC.
Dus laat de politiek van heel links tot heel rechts even een gezamenlijk Mea Culpa roepen.
Badslippers
27 maart 2020, 13:49
Deket, onder welke steen heb jij gelegen?
Ik zou zeggen, zet je tv eens aan en zie wat er zich afspeelt in de wereld. Duizenden doden, wanhopige politieke leiders, academici en artsen. De economie en het openbare leven dat tot totale stilstand is gekomen.
Misschien doe je er beter aan om overdag eens naar buiten te gaan om te zien wat er zich afspeelt (of niet) in je leefomgeving in plaats van onzin te typen op dit forum.
We spreken elkaar over een jaar wel weer.
Ik merk dat mijn bericht je maximaal geraakt heeft Maximiliano. Komt wellicht omdat ik feiten en ironie door elkaar gebruik en dan wordt begrijpend lezen voor sommige, zich-op-de-borst- kloppende, ijsberen een probleem. Het verwarren van BS met deket is daarvan een voorbeeld maar beschouw ik als een te begrijpen vergissing.
Dan even de feiten behandelen.
- Onder welke steen ik leef? Met deze uitdrukking wordt doorgaans aangeduid dat je niet weet wat er in de samenleving speelt. Welnu, als je selectief leest en alleen datgene van wat ik schrijf gebruikt dat in je kraam van pas komt dan zou dat de conclusie kunnen zijn. Als je echter wat uitgebreider leest wat ik zoal geschreven heb, kun je tot een totaal andere conclusie komen. Ik leef dus niet onder een steen. Sterker ik heb gisteren eindelijk een verpakking wc-papier weten te bemachtigen.
- De wereld is in rep en roer? Niks nieuws mijns inziens. Nu er even geen accent ligt op vluchtelingen, klimaat, terreur schietpartijen zoals in Christchurch, Notre-Dame brand, Brexit perikelen, Trump op bezoek bij "Rocketman", de zoveelste massaschietpartij in de US, branden in Australië, verwoestende orkaanstormen, Venetië verzuipt zo'n beetje, terrorisme (lijst is nagenoeg onuitputtelijk), ligt er accent op dit bijzonder hardnekkige virus wat de wereld in zijn greep houdt. Ooit hield de golf-oorlog ons weken aan de buis, en CNN, gekluisterd. En wacht dacht je van 9/11, de wereld zou nooit meer hetzelfde zijn. Eerlijk gezegd weinig van gemerkt maar ik onderneem dan ook geen vliegreizen dus dat zou, in mijn geval, voor een blinde vlek hebben kunnen zorgen. Bankencrisis? Op het persoonlijke vlak ook weinig last van gehad en de wereld draaide gewoon door met stijgende winsten en overheden die het goed voor elkaar hebben.
- Overdag naar buiten gaan dan en weten wat er in mijn leefomgeving speelt? Welnu, ik ben dagelijks buiten te vinden. Sterker, ik werk zelfs. Nog sterker, ik werk inderdaad in de zorg met vooral jeugdigen die een risicogroep vormen omdat ze zich nou eenmaal niet zo goed aan de regels houden zoals anderhalve meter afstand. Dat houdt voor mij dus een direct risico in. Zowel mijn collega's als ik werken 12 uur op en 12 uur af. Inderdaad, tijdens die 12 uur af, doe ik een dutje om effe bij te tanken. Vrije dagen zijn zoveel mogelijk opgeschort. Wij volgen zoveel mogelijk de regels van het RIVM en zijn gezond.
- Onzin typen op dit forum? Jaaaaa, dat klopt. Dat geef ik volmondig toe. Daar scoor je een punt. Proficiat. In tijden van spanning in de samenleving moet er tenslotte ook wat te lachen zijn. Maar blijkbaar zijn de serieuze opmerkingen aan je neus voorbij gegaan (selectief lezen?). En dan daag ik je vervolgens uit wat er onzin is aan mijn bericht dat jij volledig quote? Los van de ironische zinsneden bedoel ik dan. Wat is er bijvoorbeeld onzin aan wat ik in dat bericht over het coronavirus zeg. Sterker, je legt mij woorden in de mond die ik niet eens heb gezegd. Bijvoorbeeld: "dit "griepje" zoals jij het bestempelt overleven." Ik heb in dat bericht nergens gezegd dat het maar een griepje is. Ik zei: "en het voelt als een griepje." Dat lijkt me toch totaal iets anders.
- We spreken elkaar over een jaar wel weer. Waarom zouden we daar een jaar mee wachten? Lijkt me niet nodig.
Weet je wat pas erg is? Dat deskundigen zoals de heer Gommers van de IC onzin verkopen. Zoals Wandelaars5 dat al terecht opmerkte en aantoonde. Dat de US deze coronacrisis totaal verkeerd benadert en aanpakt is erg. En dat die crisis leidt tot wankelende en zelfs instortende economieën en krakende gezondheidszorg is erg. Stel dat ter discussie.
Dat BS een paar luchtige en relativerende opmerkingen plaatst is van generlei waarde, laat staan van invloed. Daar zou je je het minst druk over moeten maken.
BTW Boris Johnson heeft corona. Alweer een bekendheid. Teveel handjes geschud denk ik. Net als Harvey Weinstein. Ook positief. Zal wel in zijn reet geneukt zijn door een inmate. (Het kan zijn dat deze laatste opmerking onder de noemer onzin geschaard kan worden).
sofaking
27 maart 2020, 15:43
Als je dit leest, dan zou de mensheid toch best wel wat uitgedund mogen worden.
https://www.hln.be/bizar/influencer-die-voor-de-uitdaging-aan-toiletpot-likte-ligt-nu-in-ziekenhuis-met-coronabesmetting~a94b7c48/
Piet Plezier
27 maart 2020, 15:46
112 nieuwe patiënten overleden aan coronavirus in Nederland, 2488 mensen in Brabant besmet
In Nederland zijn sinds donderdag 112 mensen overleden aan het coronavirus. Verder kwamen er 1172 nieuwe besmettingen bij. Dat blijkt uit cijfers van het RIVM, dat daarbij meldt dat het werkelijke aantal besmettingen hoger ligt
https://www.bd.nl/dossier-coronavirus/112-nieuwe-patienten-overleden-aan-coronavirus-in-nederland-2488-mensen-in-brabant-besmet~a616da7a/
Ondertussen zijn er ook medici die zich ergeren aan de media en dat zowat elke dode aan het Coronavirus word toegeschreven. Veruit de meeste doden hadden al ernstige onderliggende gezondheidsproblemen. Het wereldwijde gebrek aan fatsoenlijke tests om überhaupt vast te kunnen stellen hoeveel geïnfecteerden er zijn geeft een ernstig vertekend beeld in morbiditeit.
https://www.ebm-netzwerk.de/de/veroeffentlichungen/nachrichten/covid-19-wo-ist-die-evidenz
mentholbear
27 maart 2020, 16:31
dat dan weer niet natuurlijk
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55493-Corona-en-sekswerk&p=693598#post693598
Goedemorgenallemaal
27 maart 2020, 16:33
zie je zo'n vieze achterbakse rat die Rutte
Iedereen is met corona bezig maar die gluiperd niet
Het interseert die Rutte geen ene zak hoeveel mense dat er sterven
Op tv mooi weer spelen naar de bevolking toe
Het word tijd dat hij oprut
https://nos.nl/artikel/2328548-kabinet-stelt-nieuwe-klimaatplannen-uit.html
rob45
27 maart 2020, 17:54
Ondertussen zijn er ook medici die zich ergeren aan de media en dat zowat elke dode aan het Coronavirus word toegeschreven. Veruit de meeste doden hadden al ernstige onderliggende gezondheidsproblemen. Het wereldwijde gebrek aan fatsoenlijke tests om überhaupt vast te kunnen stellen hoeveel geïnfecteerden er zijn geeft een vertekend beeld
Ga er maar vanuit dat in NL Maar ws ook in andere landen) factor 100 geld.
Ruim 500 sterfgevallen keer honderd is 50.000 besmettingen en dit cijfer zal nog hoger liggen omdat ook niet alle sterfgevallen mee worden geteld.(alleen de bevestigde weer ) Tja met een te weinig aan testmateriaal kunnen ze ook niet anders.
De sterfte zal 1 a 2 % zijn tel maar uit bij 10.000.000 mensen.Onaanvaardbaar dus.
Daarom ook het platleggen van de samenleving in bijna alle landen, een ongekende maatregel...
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/britse-studie-zelfs-in-beste-scenario-nog-tienduizenden-extra-doden-in-europa~aed81c42/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
De sterfte zal 1 a 2 % zijn tel maar uit bij 10.000.000 mensen.Onaanvaardbaar dus.
Daarom ook het platleggen van de samenleving in bijna alle landen, een ongekende maatregel...
Dat vraag ik me dus af, of het onaanvaardbaar is. Is het aanvaardbaar dat de 98% van de mensen die het Coronavirus gaan overleven in hun vrijheid en economische ontwikkeling geremd of zelfs achter uit gaan tbv de 2% zwakkeren in de samenleving? Voordat ik op het schavot geplaatst word: dit is niet iets wat ik vind, maar wel iets wat we ons als samenleving af moeten vragen. Wat is het ons waard? Meer als het een bekende is minder bij een onbekende. Veel meer als iemand altijd gezond is geweest minder en makkelijker te accepteren als iemand al kanker, hart en vaatziekten of long problemen had.
Dit is veel meer een sociaal vraagstuk dan we ons realiseren. Net als bij pensioenen denk veel jongeren: boeien, is nog ver weg. Maar 50 plussers beginnen direct te stijgeren waardoor de belangen van jongeren minder goed vertegenwoordigd worden.
sofaking
27 maart 2020, 18:36
Dat vraag ik me dus af, of het onaanvaardbaar is. Is het aanvaardbaar dat de 98% van de mensen die het Coronavirus gaan overleven in hun vrijheid en economische ontwikkeling geremd of zelfs achter uit gaan tbv de 2% zwakkeren in de samenleving? Voordat ik op het schavot geplaatst word: dit is niet iets wat ik vind, maar wel iets wat we ons als samenleving af moeten vragen. Wat is het ons waard? Meer als het een bekende is minder bij een onbekende. Veel meer als iemand altijd gezond is geweest minder en makkelijker te accepteren als iemand al kanker, hart en vaatziekten of long problemen had.
Dit is veel meer een sociaal vraagstuk dan we ons realiseren. Net als bij pensioenen denk veel jongeren: boeien, is nog ver weg. Maar 50 plussers beginnen direct te stijgeren waardoor de belangen van jongeren minder goed vertegenwoordigd worden.
Die 1-2% zijn zo laag juist door die harde maatregelen. Stel dat het gewoon "business as usual" zou gebleven zijn. Geen IC, beademing, quarantaine. Hoeveel zouden het er dan geweest zijn ?
Het is dus "maar" 1-2% dankzij deze harde maatregelen.
Zonder was Noord-Italië nu misschien gehalveerd in bevolking.
Het is niet uitgesloten dat er een moment komt dat er over de 100 doden per dag of meer worden gemeld. Dit zou, kijkende naar andere landen die eerder getroffen zijn, nog voor het einde van deze maand kunnen zijn. Zeker met het huidige onverschillige gedrag van grote bevolkingsgroepen. Het is natuurlijk niet te hopen, maar je kunt er bijna op wachten.
We zijn nu 5 dagen verder en nog niet aan het einde van de maand en zitten dus over de 100.
Naar ik verwacht (althans zoals het er zich nu naar uit laat zien) zullen er voor deze pandemie voorbij is wereldwijd miljoenen mensen aan het coronavirus sterven.
Zeker gezien het feit dat het over is geslagen naar de andere kant van de oceaan met enorme metropolen, verarmde buurten met onvoldoende voorzieningen etc.
We zitten wereldwijd helaas nog maar aan het begin.
phoenix
27 maart 2020, 18:51
@brianBoltano jij gebruikt een utilische ethiek als maatstaf om een keuze te maken, in duitsland moeten de ziekenhuizen uitgaan van een handelings maxime, dat wil zeggen:"
"handel alleen volgens die maxime waarvan je tegelijkertijd kunt willen dat zij een algemene [natuur]wet wordt"
dit noemen we ook wel Kant's Categorische imperatief.
Deze manier van denken gaat lijnrecht in tegen de grondleggers van de utilistische filosofie , namelijke die van Jeremy Bentham and John stuart Mill... die met aantallen werkt en als principe kent " the greatst good for the greatest number" Ik vind deze laatste theorie als het om menselijk levens gaat verwerpelijk en een teken van deze tijd, denken in economische afwegingen als het om mensenlevens gaat op grond van utilistische uitgangsprincipes.
ga nu maar uit van zoals in Duitsland dat nog steeds door de rechterlijke macht wordt gebruikt als maatstaf: de ethische stroming plicht ethiek met het uitgangspincipes van Kant's categorische imperatief en de invloed van bijvoorbeeld Emmanuel Levinas plicht ethische leer. ,
het utilisme maakt onderscheid op aantallen wat in feite neerkomt op minderheden tellen niet meer mee... zeer kwalijk in het geval van coronavirus... maar wel begrijpelijk we zijn gehersenspoeld in deze wereld met cijfers en mening onderneming neemt niet eens meer de moeite om na te denken wat dat voor gevolgen heeft voor onze moraal....
Buiten het Coronavirus om gaan er ook mensen dood. Iedere dag weer. Daarom ook mijn opmerking in een eerdere post dat in de media elke dode aan corona toegeschreven lijkt te worden zonder het over onderliggende ziekten te hebben. Verder blijkt uit onderzoek onder 527 corona patiënten dat 22,6% naast de corona besmetting ook nog andere virussen onder de leden heeft.
Maar goed, rationeel is moeilijk voor velen, ook voor mij, toch blijf ik kanttekeningen plaatsten / vragen stellen. Die vrijheid heb ik en neem ik, wat men ook van mij vind.
https://medium.com/@nigam/higher-co-infection-rates-in-covid19-b24965088333
@ Phea, ik vraag me iets af, van utilische ethiek had ik tot op heden nog nooit gehoord.
phoenix
27 maart 2020, 19:15
dat is een andere discussie... het gaat om wat jij wil wat voor jouw geldt ook voor anderen zou moeten gelden als het gaat om geholpen te worden om dat je dreigt dood te gaan.... dat is ook in onze wet verankerd ... en dat is zuiver rationeel.... daar krijg je geen speld tussen, tenzij jij wilt dat ze jou niet hoeven te helpen als je dood dreigt te gaan omdat jij wil dat dat voor iedereen zou moeten gelden. " niet helpen als iemand doodgaat"
het gaat eigenlijk niet om rationeel versus gevoel, het gaat wat mij betreft om twee rationele manieren van denken waarbij ik de ene manier van denken verwerpelijke acht als het om mensenlevens gaat.
In WO2 ging men zover op basis van ressentiment en het onderscheid maken op basis van afkomst en geloof een ideologie te creëren. In nazi duitsland ging men uit van een superioriteit waarbij joden en zigeuners als zondebok werden gebruikt, gevoel van superioriteit werd als basis gebruikt om te legitimeren dat je ze als minder kon beschouwen.... ook in onze tijd wordt onterecht onderscheid gemaakt, wat gelukkig nog niet resulteert in massamoord...
phoenix
27 maart 2020, 19:20
@brianboltano lees hier de grondlegger https://www.filosofie.nl/nl/artikel/29214/utilisme.html en
hier hedendaagse toepassingen door economen in trouw https://www.filosofie.nl/nl/artikel/29214/utilisme.html
of een willekeurige scriptie : http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=120665
ik krijg nou toch sterk de indruk dat jezelf iets afvragen gelijk staat aan al keuzes in een bepaalde richting gemaakt te hebben.
Picasso 1
27 maart 2020, 19:54
ik krijg nou toch sterk de indruk dat jezelf iets afvragen gelijk staat aan al keuzes in een bepaalde richting gemaakt te hebben.
Wat is jouw mening? Naar welke kant kantelt die?
RIKLAVERGE
27 maart 2020, 20:11
Zinlose polemiek.
Een italiaanse journalist vertelde zojuist op BBC, dat hun statistieken gebaseerd was op geteste patienten. Door de hoeveelheid patienten die zij hadden en nog steeds hebben zijn zij niet meer in staat normaal te testen. Hun dodentol is dus zeker dubbel, volgens sommigen zelfs achtmaal groter.
Ik heb nooit geloofd in de statistieken die de chinezen ons gegeven hebben. Ik ben daar geweest, de steden zijn hypermodern, de kleinere dorpen, het landelijk gedeelte leeft nog in onderontwikkeling. De BBC nieuws bevestigt mij in mijn overtuigingen, om het even wat de chineze leiders kunnen beweren. Hun tekort aan hygienische maatregelen op hun markten, in grote steden zoals Wuhan, is trouwens aan de basis van deze pandemie.zij waren dus nog minder voorbereid dan Italie.
Voor mij liegt China met zijn beweringen.
RIKLAVERGE
27 maart 2020, 20:17
Misschien moet jij u niet fixeren op het aantal doden en hun ouderdom. Misschien moet jij ook in rekening nemen diegene die opgenomen worden en het dus overleven. Dat zal zeker uw 2% dodentol veranderen
RIKLAVERGE
27 maart 2020, 20:38
Primeur in Belgie
Een Belgische kat besmet door zijn baas aan covid19.
De kat werd naar de dierenkliniek weggevoerd en na een 9-tal dagen genezen.
De kat en zijn baasje doen het weer goed.
Willem2
27 maart 2020, 20:43
‘Rammstein-zanger op intensive care met coronabesmetting’
Rammstein-zanger Till Lindemann zou op de intensive care liggen vanwege het coronavirus. Dat meldt de Duitse krant Bild. Hij wordt volgens de krant in strikte quarantaine gehouden in een ziekenhuis in Berlijn. .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/rammstein-zanger-op-intensive-care-met-coronabesmetting~a1eae6c5/
Badslippers komer maar in, weer een bekendheid. Uurtje heeft al tranen in zijn ogen ... en dat wil wat zeggen...
Freddy_K
27 maart 2020, 20:56
Primeur in Belgie
Een Belgische kat besmet door zijn baas aan covid19.
ja ik las het hopen dat ik mijn kat niet besmet. Ik ben zowiezo al 5 jaar in quarantaine maar moet nog wel boodschappen doen. Schijnt dat de supermarkets de grote infectiebron zijn momenteel. Hopen dat we niet ziek worden. Mn bier is alweer bijna op dus moet over 2 dagen weer de supermarket in :P
33502
Wentelt Eefje
27 maart 2020, 21:04
...https://nos.nl/artikel/2328418-brabantse-ziekenhuizen-denken-piek-van-ic-patienten-aan-te-kunnen.html
Goh, zijn eerdere geldklopperij op 1500 bedden met 100 in de huidige voorspelling overtroffen en meneer Dieder-IC tovert een duif in plaats van een konijn uit de hoge hoed. Wat hierna? Een witte raaf?
Het wordt tijd als we dan toch allemaal ondemocratische maatregelen nemen om de medici met direct belang bij een door de coronacrisis aan te boren geldstroom een spreekverbod op te leggen!!!
Badslippers
27 maart 2020, 21:12
@Phea, je maakt het onnodig gecompliceerd met je filosofisch geleuter over categorisch imperatief, utilitisme en deontologische ethiek. Daar snapt niemand hier iets van. Het komt er uiteindelijk op neer om noodzakelijke, niet uit te stellen, beslissingen te nemen. Kant kan een mooi theoretisch denkkader schetsen maar hij staat niet bij de knop van het beademingsapparaat. Kant is een beetje de geitenwollensok van de filosofie. Eindeloos over iets zwetsen met soortgenoten liefst onder het genot van een Leffe of Tripel om de volgende dag tot de conclusie te komen dat er niks bereikt is en hij alleen maar een barstende koppijn heeft (van de Tripel).
Ik ben net als Brian Buitoni meer geïnteresseerd in de doodsoorzaak van de mensen die besmet werden met het virus SARS-CoV2. Waarschijnlijk zijn ze gestorven aan Covid-19. Of Covid-19 heeft hun onderliggende klachten verergerd. Bijvoorbeeld omdat ze al longkanker in een ver gevorderd stadium hadden.
Nou, nog maar eens een artikel er tegen aan gooien: "Covid-19 is gewoon SARS (https://www.rd.nl/meer-rd/wetenschap-techniek/genetica-schept-duidelijkheid-covid-19-is-gewoon-sars-1.1645790)"
Wentelt Eefje
27 maart 2020, 21:20
Laten we vooral niet vergeten dat er een ziekte die wereldwijd dag in dag uit 6.000 levens eist.
Het medicijn tegen deze ziekte is allang bekend en zou bij een eerlijke verdeling ervan over de wereldbevolking ook voor alle dodelijke slachtoffers beschikbaar zijn geweest.
Voedsel
voorkomt 6.000 hongerdoden per dag.
Nooit mediapaniek meer over...
Godverdomme!
Badslippers
27 maart 2020, 21:23
Rammstein-zanger Till Lindemann zou op de intensive care liggen vanwege het coronavirus.
Badslippers komer maar in, weer een bekendheid. Uurtje heeft al tranen in zijn ogen ... en dat wil wat zeggen...
Ja precies W2, weer een bekende. Till Lindemann kennende heeft die ook allemaal vieze dingen uitgehaald met een paar groupies. Daar krijg je naast coronavirus ook allerlei andere besmettingen van.
Till Lindemann:
"There was once this girl who wished to shit on my belly.
And how did she proposition you?
She offered me a “praline,” one of those little chocolate pieces that they make in France, with truffles and stuff, the delicacies. She prepped in words more poetic and more romantic. Not like, “Can I shit on your forehead?” [Laughs] She said it really politely. “Can I offer you a praline?”"
Bron: rollingstone.com (https://www.rollingstone.com/music/music-news/sex-pills-metal-rammstein-singer-till-lindemann-on-filthy-solo-lp-33248/)
Kwibus2
27 maart 2020, 21:35
Opvallend dat BS zoveel tijd besteed om poster M. zo uitgebreid van repliek te dienen.
M. is niet in staat tot begrijpend lezen. Vervolgens regageert hij door allerlei onzin te posten door Mc Snek netjes wartaal genoemd.
ik zie maar een oplossing: stelselmatig negeren wat M. uit zijn toetsenbord laat rollen.
Kwibus2
27 maart 2020, 21:44
Laten we vooral niet vergeten dat er een ziekte die wereldwijd dag in dag uit 6.000 levens eist.
Het medicijn tegen deze ziekte is allang bekend en zou bij een eerlijke verdeling ervan over de wereldbevolking ook voor alle dodelijke slachtoffers beschikbaar zijn geweest.
Voedsel
voorkomt 6.000 hongerdoden per dag.
Nooit mediapaniek meer over...
Godverdomme!
Een schandaal dat er nog steeds mensen overlijden aan honger.
Het streven was ooit in het jaar 2000 de honger in de wereld te hebben bestreden.
20 jaar later is er vrijwel geen vooruitgang geboekt.
Er is voldoende voedsel beschikbaar, het is alleen niet goed verdeeld.
Je zult als ouder maar kinderen hebben die niet alleen hongerlijden maar wier ontwikkeling ernstig geschaad wordt door voedselgebrek.
Schandelijk dat deze situatie al tientallen jaren voortduurt zonder dat er iemand echt iets aan doet.
Badslippers
27 maart 2020, 23:15
Opvallend dat BS zoveel tijd besteed om poster M. zo uitgebreid van repliek te dienen.
Ach, je moet wat hè. Nou ja, "moeten"? Ik doe het uit vrije wil.
Je kunt veel van me zeggen en met het meeste ben ik het nog eens ook maar ik geef in de meeste gevallen netjes antwoord als men mij een vraag stelt of op- dan wel aanmerkingen heeft op mijn berichten. Soms heb ik de indruk dat bij sommige ijsberen het deelnemen aan een forum meer stress veroorzaakt dan (in dit geval) het coronavirus. En indien mijn berichten stressverhogend werken bij forumdeelnemers, hoe erg moet de stress dan toeslaan als je Boris Johnson (de PM van de UK) hoort zeggen: "I shake hands with everybody and I continue to do that" of de heer Trump (president van de USA): "We saw it coming all along the way and we have it fully under control."
Ik zit net naar Jinek te kijken. Daar zegt een ic specialist dat alle IC patiënten op zijn afdeling allemaal lijden aan adipositas (overgewicht). Bovendien hebben de meesten diabetes, hartklachten en andere ziektes. Dat is toch opmerkelijk. En die Diederik Gommers bevestigt dat overgewicht ook op zijn ic zeer veel voorkomt. Maar de geloofwaardigheid van die laatste trek ik sterk in twijfel.
marcelasnl
27 maart 2020, 23:23
Prostitutieforum www.legaledamesvanplezier.nl is omgevallen. Na het sluiten van zijn gesponsorde clubs moest eigenaar frankkinky die leeft van sponsorgeld en vrijkaartjes zijn website sluiten, omdat hij de webhost niet meer kon betalen.
rob45
27 maart 2020, 23:32
hoe erg moet de stress dan toeslaan als je Boris Johnson (de PM van de UK) hoort zeggen: "I shake hands with everybody and I continue to do that" of de heer Trump (president van de USA): "We saw it coming all along the way and we have it fully under control."
Vergeet president Bolsonaro niet van Brazilië
Die vermelde tijdens een toespraak dat hij atletisch en in goed conditie was dus hij kon het virus niet krijgen.De geïsoleerde Brazilianen hebben hem getrakteerd op een oordovend pannen consert en boegeroep.
Big30
27 maart 2020, 23:50
Ik ga maar weer even in de BS rol (he is not the only one ;)) want een vergelijking met de fatale hittegolf in Franrijk van 2003 is nog niet gemaakt, nou ja misschien ook wel, maar bij deze de getallen dan nog maar eens. Bij deze dan maar:
Sinds de horrorhittegolf van 2003 let Parijs goed op zijn ouderen
Tijdens de hittegolf van 2003 vielen in Frankrijk 15 duizend doden, vooral ouderen. Het leidde tot een nationaal trauma. En tot talloze voorzorgsmaatregelen. Zoals een app die laat zien waar de koele plekken zijn in de stad.
Overvolle ziekenhuizen
Frankrijk was niet altijd zo goed voorbereid. Bij iedere hittegolf gaan de gedachten terug naar 2003, toen de hitte in de eerste twee weken van augustus aan duizenden mensen het leven kostte. Journaalbeelden van overvolle stranden en zwembaden maakten toen plaats voor beelden van overvolle ziekenhuizen en mortuaria.
Pas toen de hittegolf al bijna twee weken duurde onderbrak toenmalig premier Jean-Pierre Raffarin zijn vakantie en werd er in Parijs crisisberaad belegd. De regering schatte dat er tussen de 1.500 en 3.000 doden waren. Dat bleek een grove onderschatting: het waren er 15 duizend. Vooral ouderen kwamen om. Het leidde tot golf van ontzetting en schaamte. Terwijl een groot deel van de Fransen op vakantie was, voltrok zich in de flats in grote steden een ramp in slow motion, met name in het westen van het land en in Parijs, waar men de warmte niet gewend was.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/sinds-de-horrorhittegolf-van-2003-let-parijs-goed-op-zijn-ouderen~bbef087f/
Het aantal doden in Frankrijk door het coronavirus is de afgelopen 24 uur met 299 gestegen en bedraagt nu in totaal 1995. Dat is lager dan een dag eerder, toen overleden 365 mensen aan de gevolgen van het virus.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-vier-passagiers-nederlands-cruiseschip-overleden-belgie-en-frankrijk-verlengen-lockdown~a3523299/
deket
27 maart 2020, 23:57
nu het weekend voor de deur staat en al het vertier gesloten lijkt het mij toepasselijk om de wereldberoemde roman ,;La Peste"van de franse filosoof Albert Camus eens te lezen
een juiste voorspelling zoals George Orwell en Jules Verne dat ook konden
een verrassend realistisch relaas van een samenleving die wordt getroffen door een pandemie,de aanvankelijke ontkenning en daarna minimalisering bij de goegemeente
en ja dat zag ik in Belgie en Nederland ook,enkele weken geleden,;vooral niet panikeren,luidde het mantra,de economie moet immers blijven draaien
geld boven alles,niets nieuws dus
maar dan komt er een opbod betreffende massapaniek ivm de volksgezondheid,;hoe strenger ,hoe beter
heb het boek destijds als student moeten,(nou ja,niet echt moeten)lezen,was nog jong en knap,dus lang geleden,nu niet meer jong
hij legde de realiteit van de inwoners bloot die zich afvroegen,hoelang de cafés nog dicht blijven ,wanneer kunnen we weer iemand vastpakken?
de emoties hiermee betrokken,het zinloze verlangen de tijd terug te draaien of te versnellen
zou het boek nog wel eens willen herlezen,maar er staan er nog zoveel op de stapel alsook goede dvdreeksen en Netflix
Scrotum
28 maart 2020, 00:17
33504
John mc Snek
28 maart 2020, 00:50
https://www.nd.nl/nieuws/varia/962855/meeste-corona-patienten-op-intensive-care-hebben-overgewicht
Meeste corona-patiënten op intensive care hebben overgewicht
Twee derde tot 80 procent van de corona-patiënten die op de intensive care liggen, hebben overgewicht. Dat zei Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC), vrijdag in het tv-programma Jinek.
Zeus1
28 maart 2020, 01:04
Wist niet dat er zoveel virologen onder de ijsberen zaten, zelden een onderwerp meegemaakt waar vrijwel iedereen verstand van beweert te hebben pfffff
phoenix
28 maart 2020, 01:12
tja wie eigenlijk niet heer john mc snek als je voorbij de 50 bent.... mijn beneden buurman , had overgewicht, hartproblemen en ademproblemen... ik zag hem andere halve week geleden nog, paar dagen erna kwam de ambulance hem ophalen, gisteren was er politie "waar hij was de thuiszorg was bezorgd en vandaag kwam een meneer vertellen in de galerij waar ik toevallig was, dat hij dood was... hij was al in de zeventig, maar of hij nu aan corona is gestorven of zijn angst voor corona die hem fataal werd vanwege zijn hart... zo heeft ieder huisje zijn kruisje, wat we met zijn alle mogen vaststellen is dat we in deze tijd te maken hebben met een heftig virus dat zieken en doden kan maken.....en wat er allemaal voor verschillende rampen zijn geweest en gaan komen.... dat weten we niet... zo nu nog even een wandeling en dan naar bed....eem goedenacht allen....
marcelasnl
28 maart 2020, 01:13
[url]
Twee derde tot 80 procent van de corona-patiënten die op de intensive care liggen, hebben overgewicht.
Laat die bordelen maar weer open gaan, ik ben vedergewicht, dus geen enkel risico :freu:
Willem2
28 maart 2020, 01:39
In Spanje stierven afgelopen etmaal 769 mensen aan het coronavirus. Een record. Grote zorgen zijn er over verzorgingshuizen voor ouderen, waar al honderden mensen omkwamen. In het noorden van het land is nu een opmerkelijk initiatief gestart: verzorgers sluiten zich vrijwillig met tientallen bewoners op in hun verzorgingshuis.
De ochtendgymnastiek is als iedere ochtend in het verzorgingshuis San Jerónimo in het stadje Estella. Toch is er ook iets helemaal anders: vijftien werknemers besloten deze week zich vrijwillig op te sluiten met de 62 oudere bewoners. Iedereen blijft binnen, dag en nacht. Er is geen wisseling van diensten meer en zo blijft het virus wellicht buiten.
"Het raakt ons enorm wat er in de verzorgingshuizen gebeurt. Ook wij horen hoe militairen in het land dode mensen in hun bedden vinden", vertelt directeur David Cabrero. "We hebben hier allemaal gehuild", vertelt hij. "Maar er is ook een andere realiteit: dat wij het hier kunnen redden." ............... https://nos.nl/artikel/2328564-spaans-zorgpersoneel-sluit-zich-op-bij-bejaarden-we-kunnen-het-hier-redden.html
Totale ramp in Spanje.
John mc Snek
28 maart 2020, 01:39
tja wie eigenlijk niet heer john mc snek als je voorbij de 50 bent....
Eddy_V, Bosco en BS zijn, voor zover ik het weet, in de shape van een jonge god en dan noem ik er zomaar drie die me te binnen schieten.
Verder moet ik oppassen met namen noemen omdat ik straks iemand noem die pas 44 blijkt en ik hem al die tijd voor eind 50 aanzag.
Ook het AVG verhaal om het formaat van de diverse beren te beschrijven speelt nog.
Maar over het algemeen zijn de meeste beren die ik zo tegenkom toch geen speklappen, ook niet de schepsels die een respectabele leeftijd hebben bereikt.
In ieder geval een geruststellend verhaal voor de mensen met een fatsoenlijke BMI :)
sofaking
28 maart 2020, 01:44
Laat die bordelen maar weer open gaan, ik ben vedergewicht, dus geen enkel risico :freu:
Het begrip "80%" is u een beetje ontgaan.
In Frankrijk, vorige dinsdag nog een 16-jarige gestorven, na een kuchje in het weekend. Blijkbaar in goeie vorm.
https://www.france.tv/france-2/journal-20h00/1324335-journal-20h00.html
Frans TV journaal, ga naar 8:39
Eddy_V
28 maart 2020, 02:11
Te snel gelezen waardoor ik van schrik een hartslag van 180 kreeg!
Gelukkig niets aan de hand, het zal een lichte vorm van dyslexie zijn.
Deket is gezond en nog steeds helder van geest aan zijn berichten te zien :itsok[1]:
Mandrake2
28 maart 2020, 08:55
Als deze ellende voorbij is (wanneer dat dan ook mag zijn) komt er vermoedelijk weer een parlementaire enquete over hoe het afgehandeld is. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komt er dan uit naar voren: "met de kennis die we nu hebben kunnen we concluderen dat er bij de aanpak dingen verkeerd zijn gegaan. De aannames dat het virus Nederland niet zou bereiken en dat het niet overgedragen zou worden op elkaar is niet goed ingeschat. Het tekort aan ic-capaciteit was duidelijk maar is toch goed opgelost". Vervolgens blijven allen die invloed op de besluiten hadden en verkeerde adviezen hebben gegeven buiten schot. Er zal.dus door betrokkenen niets van geleerd worden en op de zorgverlening weer gekort worden in de toekomst omdat de economische groei in een dip zit. Hopelijk zit ik er helemaal naast, maar gezien eerdere ervaringen uit de politiek is dit scenario niet geheel ondenkbaar
Kwibus2
28 maart 2020, 09:58
Hoe dom moet je zijn om president te kunnen worden. De wereld wordt geleid door idioten. Brengt meteen de naam Rutte in gedachten........
Kwibus2
28 maart 2020, 10:47
Parlementaire enquetes lossen niets op. Het meeste weten we al Nederland heeft op ernstige wijze de capaciteit van de gezondheidszorg stelselmatig verminderd.
Op IC gebied behoort Nederland tot de landen die veel te weinig capaciteit hebben, Nederland is een na laatste wat de capaciteit betreft.
We staan voor Engeland waar de situatie nog ernstiger is.
Wachtlijsten creëren, ziekenhuis capaciteit verminderen, opvangplaatsen voor mensen met psychische problemen maakt allemaal deel uit van een morbide patroon dat tot doel had de uitgaven voor gezondheidszorg af te remmen. Die methode is gewoon crimineel.
Met de toename van het aantal ouderen en hoog bejaarden neemt de vraag naar zorg toe. Die toename beantwoorden met het opheffen van bedden is misdadig. Ouderen hebben hun leven lang betaald aan de gezondheidszorg. Op het moment dat ze daar een beroep op moeten doen kunnen ze achter in de wachtrij aansluiten.
Leve het neo liberalisme, wat sparen we een geld uit maar wel ten koste van de kwaliteit van leven.
VISIE VAN JENSEN OP HET CORONA GEBEUREN
http://youtu.be/cpyGoL_wz5g
Mandrake2
28 maart 2020, 11:44
Parlementaire enquetes lossen niets op. Het meeste weten we al Nederland heeft op ernstige wijze de capaciteit van de gezondheidszorg stelselmatig verminderd.
Op IC gebied behoort Nederland tot de landen die veel te weinig capaciteit hebben, Nederland is een na laatste wat de capaciteit betreft.
Wachtlijsten creëren, ziekenhuis capaciteit verminderen, opvangplaatsen voor mensen met psychische problemen maakt allemaal deel uit van een morbide patroon dat tot doel had de uitgaven voor gezondheidszorg af te remmen. Die methode is gewoon crimineel.
Met de toename van het aantal ouderen en hoog bejaarden neemt de vraag naar zorg toe. Die toename beantwoorden met het opheffen van bedden is misdadig. Ouderen hebben hun leven lang betaald aan de gezondheidszorg. Op het moment dat ze daar een beroep op moeten doen kunnen ze achter in de wachtrij aansluiten.
Leve het neo liberalisme, wat sparen we een geld uit maar wel ten koste van de kwaliteit van leven.
Je hebt helemaal gelijk. Maar in de politiek is het helaas de gewoonte om achteraf pas te kijken wat ze fout hebben gedaan. Het is in Nederland gewoon een kwestie van geld besparen op zaken die voor ons land van algemeen belang zijn, zodat ze dat ergens anders over de balk kunnen smijten en internationaal goede sier kunnen maken. Het gezegde "regeren is vooruitzien" is hier al lang vervangen door "het paard achter de wagen spannen' en "als het kalf verdronken is dempt men de put". Hierbij maakt het niet uit welke partij er in de regering zit, want ze zijn allemaal hetzelfde op dat vlak
Picasso 1
28 maart 2020, 12:11
Tijd voor Amira.
https://www.youtube.com/watch?v=MD7JtYSZamE
Goedemorgenallemaal
28 maart 2020, 13:20
Even iets over het aantal IC bedden, 1150. Nu al wat meer maar goed, van die IC bedden zij er 5-600 in "gebruik" bij "normale" IC patienten. met de wijsheid achteraf is dat aantal bedden aan de lage kant maar als je een halfjaar geleden had gesuggereerd dat we wel erg veel IC bedden hadden en dat we misschien wat van die bedden zouen moeten inruilen voor bv zorg voor ouderen, dan denk ik dat je van links tot rechts heel wat handjes op elkaar had gekregen. Ja naturlijk heb je wat over capaciteit nodig maar je gaat nooit uit van het maximale, je zoekt een punt wat lager is wat je acceptabel vind.
Politiek kan wel boos worden maar bij de zorgdebatten ging het zelden of nooit over acute en IC hulp, het ging altijd wat minder acute zorg. Publieke opinie had het altijd over oma in het verpleeghuis, nooit over IC.
Dus laat de politiek van heel links tot heel rechts even een gezamenlijk Mea Culpa roepen.
Nu moeten we ook juichen over bijstand vanuit het leger... Echter in mijn militaire cirkeltje (ja , naast Beren ken ik ook militairen, 1 van mijn dienstmakkers is inmiddels Generaal) heb ik toch regelmatig gehoord dat het zo idioot was dat er zoveel geld ging naar de zorg in plaats van naar het leger. Daar is wat voor te zeggen maar om nu te zeggen dat we DANKZIJ het leger wat exra capaciteit krijgen gaat wat ver, het is een tamelijk inefficiente manier van zorg verlenen. niet
RIKLAVERGE
28 maart 2020, 13:36
Keep smiling !
Op weg naar "vrijen" wordt ze gestopt achter het stuur van haar auto
BELGIË : Een 30-jarige automobilist uit Lanaken, Limburg, is vrijdagochtend in Bilzen aangehouden door de lokale politie. Dronken rijden, ze brak ook de opsluitingsregels ..
De jonge vrouw vertelde de agenten dat ze op weg was naar Hoeselt, minder dan tien minuten van Bilzen, om ... seks te hebben omdat ze zei dat ze in deze tijd behoefte had aan genegenheid insluiting.
De vrouw bleek echter dronken te zijn tijdens het rijden (1,5 per duizend) en uit een speekseltest bleek dat ze cocaïne had gebruikt, meldde de politie vrijdag. Ze werd meteen getroffen door een 14-daagse rijbewijs. Bovendien werd zijn verplaatsing als niet-essentieel beschouwd, wat resulteerde in een boete van 250 euro wegens niet-naleving van de beperkende maatregelen in verband met de coronaviruscrisis.
De Limburgse automobilist zal voor een politierechter moeten verschijnen.
Goedemorgenallemaal
28 maart 2020, 15:13
Keep smiling !
Op weg naar "vrijen" wordt ze gestopt achter het stuur van haar auto
BELGIË : Een 30-jarige automobilist uit Lanaken, Limburg, is vrijdagochtend in Bilzen aangehouden door de lokale politie. Dronken rijden, ze brak ook de opsluitingsregels ..
De jonge vrouw vertelde de agenten dat ze op weg was naar Hoeselt, minder dan tien minuten van Bilzen, om ... seks te hebben omdat ze zei dat ze in deze tijd behoefte had aan genegenheid insluiting.
De vrouw bleek echter dronken te zijn tijdens het rijden (1,5 per duizend) en uit een speekseltest bleek dat ze cocaïne had gebruikt, meldde de politie vrijdag. Ze werd meteen getroffen door een 14-daagse rijbewijs. Bovendien werd zijn verplaatsing als niet-essentieel beschouwd, wat resulteerde in een boete van 250 euro wegens niet-naleving van de beperkende maatregelen in verband met de coronaviruscrisis.
De Limburgse automobilist zal voor een politierechter moeten verschijnen.
En maar boos zijn op onverantwoordelijke Nederlanders...
sofaking
28 maart 2020, 18:07
En maar boos zijn op onverantwoordelijke Nederlanders...
In Lanaken wonen veel Nederlanders... ;)
Brad Clitt
28 maart 2020, 19:02
Wat cijfertjes van gisteren uit de Euregio:
Nederlands Limburg: 1048 besmettingen, 110 doden
Belgisch Limburg: 1023 besmettingen, 47 doden
Kreis Kleve: 211 besmettingen, 1 dode
Kreis Viersen: 220 besmettingen, 1 dode
Kreis Heinsberg: 1166 besmettingen, 30 doden
Kreis Aachen: 649 besmettingen, 10 doden
Wat opvalt is de (veel) lagere mortaliteit in Duitsland, heb gelezen dat de gemiddelde leeftijd van besmette personen daar 45 jaar is in tegenstelling tot 65 in NL-Limburg.
Dat zou het verschil kunnen verklaren, er is echter ook een theorie dat daar juist de minder agressieve corona-variant aangetroffen wordt.
Znipper
28 maart 2020, 19:07
Wat cijfertjes van gisteren uit de Euregio:
Nederlands Limburg: 1048 besmettingen, 110 doden
Belgisch Limburg: 1023 besmettingen, 47 doden
Kreis Kleve: 211 besmettingen, 1 dode
Kreis Viersen: 220 besmettingen, 1 dode
Kreis Heinsberg: 1166 besmettingen, 30 doden
Kreis Aachen: 649 besmettingen, 10 doden
Wat opvalt is de (veel) lagere mortaliteit in Duitsland, heb gelezen dat de gemiddelde leeftijd van besmette personen daar 45 jaar is in tegenstelling tot 65 in NL-Limburg.
Dat zou het verschil kunnen verklaren, er is echter ook een theorie dat daar juist de minder agressieve corona-variant aangetroffen wordt.Ik denk dat het komt omdat we in NL alleen nog maar de "ziekenhuis" gevallen testen ... en deze maken nu eenmaal meer kans om te overlijden. In Duitsland wordt breder getest met daarom op het oog gunstigere mortaliteit percentages
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Goedemorgenallemaal
28 maart 2020, 19:33
Ik denk dat het komt omdat we in NL alleen nog maar de "ziekenhuis" gevallen testen ... en deze maken nu eenmaal meer kans om te overlijden. In Duitsland wordt breder getest met daarom op het oog gunstigere mortaliteit percentages
Ik denk het eigenlijk niet, er worden in Nederland ook veel "thuisgevallen" getest (althans ik ken maar één ziekenhuis geval en meerdere thuisgevallen die getests zijn, waarvan in totaal 1 positief, een thuisgeval).
Willem2
28 maart 2020, 20:17
Corona in Nederland: cijfers van 28 maart
In de afgelopen 24 uur zijn er 93 coronadoden gemeld bij het RIVM. Daarmee komt het totale dodental in Nederland op 639. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis opgenomen is (geweest), is met 454 toegenomen tot 2954. Het aantal overledenen is lager dan de 112 van gisteren, terwijl het aantal ziekenhuisopnames hoger is dan ooit sinds de start van de crisis.
Het algemene beeld is volgens het RIVM nog altijd dat het aantal nieuwe ziekenhuisopnames en het aantal overledenen minder snel toenemen dan je zonder maatregelen zou verwachten. "Als deze lijn zich doorzet, kan over een aantal dagen geconcludeerd worden of de genomen maatregelen (afstand houden, sociaal contact beperken, handen wassen) werken."
................ https://nos.nl/artikel/2327537-corona-in-nederland-cijfers-van-28-maart.html
rob45
28 maart 2020, 22:02
"Als deze lijn zich doorzet, kan over een aantal dagen geconcludeerd worden of de genomen maatregelen (afstand houden, sociaal contact beperken, handen wassen)
Rond dinsdag / woensdag weten we meer.
Morgen is 2 weken geleden dat de scholen en horeca dicht moesten.
Social distance maatregel 1.0 zal na komende donderdag hopelijk te zien zijn.
Waarom 1.0 ? Deze zijn afgelopen maandag nog verder aangescherpt met nog andere belangrijke maatregelen zoals deurbeleid van supermarkten en winkels.
Znipper
28 maart 2020, 22:04
Ik denk het eigenlijk niet, er worden in Nederland ook veel "thuisgevallen" getest (althans ik ken maar één ziekenhuis geval en meerdere thuisgevallen die getests zijn, waarvan in totaal 1 positief, een thuisgeval).
Nederland:
https://www.ad.nl/binnenland/ggd-alleen-nog-corona-test-als-ziekenhuisopname-dreigt~ad146e57/
Duitsland:
https://duitslandinstituut.nl/artikel/36640/lage-duitse-sterfte-komt-door-veel-testen
Kwibus2
28 maart 2020, 22:59
Het lijkt me dat het RIVM te snel is met het trekken van conclusies.
De aantallen waar het om gaat en de verschillen zijn te klein om daar conclusies aan te verbinden.
Je mag pas spreken van een trend wanneer na meerdere dagen zou blijken dat de aantallen afnemen.
Dat neemt niet weg dat ik hoop dat er sprake is van een afname.
Een en ander is overigens in strijd met de verwachting dat de bulk van ziektegevallen pas in mei te verwachten is.
Vergelijkingen met andere landen zijn weinig zinvol omdat geen twee landen in de EU dezelfde registratiemethode hanteren.
Willem2
29 maart 2020, 00:35
Nederland:
https://www.ad.nl/binnenland/ggd-alleen-nog-corona-test-als-ziekenhuisopname-dreigt~ad146e57/
Duitsland:
https://duitslandinstituut.nl/artikel/36640/lage-duitse-sterfte-komt-door-veel-testen
Het gekke is dat Duitsland dat kennelijk beter doet terwijl het MRSA-bacterie oftewel het ziekenhuisbacterie welig tiert in Duitsland en jaarlijks daar vele duizenden aan sterven. Dat hebben we in Nederland vssl beter onder controle.
Eddy_V
29 maart 2020, 00:40
Het gekke is dat Duitsland dat kennelijk beter doet terwijl het MRSA-bacterie oftewel het ziekenhuisbacterie welig tiert in Duitsland en jaarlijks daar vele duizenden aan sterven. Dat hebben we in Nederland vssl beter onder controle.
In Duitsland wordt te pas en te onpas antibiotica voorgeschreven waardoor MSRA een veel grotere kans maakt. Teveel Duitsers zijn niet meer resistent tegen bacteriën.
De Duitsers zijn natuurlijk wel een veel sterker ras dan de overige Europeanen waardoor zij beter tegen het Corona virus zijn opgewassen.
rob45
29 maart 2020, 01:27
De Duitsers zijn natuurlijk wel een veel sterker ras dan de overige Europeanen waardoor zij beter tegen het Corona virus zijn opgewassen.
Nergens kloppen de cijfers in Europa, vermenigvuldig het maar met 20/30/40 keer de officiële cijfers.
Hier om ons heen in Brabant raast het virus momenteel rond en zijn al heel veel mensen ziek of ziek geweest.De meeste mensen gelukkig met lichte klachten.Mars uit Veghel moest de productie al stilleggen afgelopen week met 600 medewerkers in dienst vanwege teveel zieken.Dat alleen al zegt genoeg !
Eddy_V
29 maart 2020, 01:50
Mars moest de productie stilleggen om de productielijnen aan te passen aan de wettelijke richtlijnen mbt afstand tov elkaar.
Dinsdag moet het klaar zijn en dan komen de Nutsen en Marsen weer in volle vaart van de band
rob45
29 maart 2020, 02:02
Dat ook,maar ook heel veel uitval van personeel maar word wijselijk niet overal vermeld.Mars heeft ook nog NOOIT stilgelegen.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3177764/Mars-legt-productie-chocoladerepen-tijdelijk-stil-vanwege-coronavirus
WANDELAAR5
29 maart 2020, 09:21
Mars moest de productie stilleggen om de productielijnen aan te passen aan de wettelijke richtlijnen mbt afstand tov elkaar.
Dinsdag moet het klaar zijn en dan komen de Nutsen en Marsen weer in volle vaart van de band
Er zijn nog nooit Nutsen uit de Mars fabriek van de band gekomen :) en dat zal volgende week ook niet gebeuren. Wedden om €100?
Details W5.
Erger is dat er momenteel bedrijven zijn met een ziekte verzuim van 75%. Niet omdat ze allemaal oudjes in dienst hebben die in de risico categorie vallen maar 20’ en 30’ers die misbruik maken van de situatie terwijl er prima op 1,5 meter of meer van elkaar gewerkt kan worden.
Scrotum
29 maart 2020, 10:25
Gisteren een beschermend pak aangeschaft
33511
Eddy_V
29 maart 2020, 10:46
Er zijn nog nooit Nutsen uit de Mars fabriek van de band gekomen :) en dat zal volgende week ook niet gebeuren. Wedden om €100?
Ik wed niet om snoepgoed ;)
Worden de nutsen elders geproduceerd van de chocolade die in Veghel gefabriceerd wordt?
Zijn allebei trouwens wel goede anti-virusmiddelen: 1 per week eten en ben nog steeds niet ziek.
RIKLAVERGE
29 maart 2020, 10:55
Zijn onze politici dan zo slecht?
In 202-2003 brak SARS in China uit. China zweeg hierover totdat het niet meer geheim kon blijven. Zij werden daarna internationaal fel bekritiseerd voor deze houding.
Met de COVID19 namen zij een volledig andere houding aan.:
Nadat zij in een eerste fase de klokkenluider aan de schandpaal genageld hadden begonnen zij zeer uitgebreid te communiceren. Zeer vlug kregen onze wetenschappers een pak info over de virus.
Maar de Chinese cijfers toonde ook een trage voortuitgang, een kleine sterftegevallen. Nu nog ongeveer 81 500 geïnfecteerde en 3 300 doden voor een bevolking van meer dan 1 miljard 350 miljoen inwoners. Een kleine ongemak niet veel gevaarlijker dan een griepje was er hier te horen, zowel bij het volk als bij onze leiders.
Zoals de chinezen, zag Italie het gevaar te laat aankomen, maar hier was het een echte ontploffing. 92 500 zieken, 10 000 doden.
Noord Europa zag zijn ski-gangers terugkomen zonder teveel schrik. Een paar carnavalstoeten in Noord-brabant en het aantal gevallen in deze provincie explodeerde.
Noord-Oost Frankrijk idem met een religieuze bijeenkomst.
In Italië een voetbalmatch tussen Milaan en Madrid bracht de catastrofe in Spanje.
Keizer Xi heeft aan zijn bevolking de mogelijkheid gegeven zich vrij te mogen verrijken, maar het bestuur van het land blijft in zijn handen. Hij moest dan ook de gevolgen milderen, de staat was verantwoordelijk voor de gezondheid. In 2003 werd de Chinese communistisch partij al fel bekritiseerd door de bevolking. Nu zijpelen er meer en meer geruchten uit China over de werkelijke cijfers.
Wij zijn in Europa de slachtoffers van een grote desinformatie geweest, fake news is de huidige term.
Onze leiders hebben soms wat traag gereageerd, maar wij, de bevolking kregen dezelfde info, een griepje. Zijn deze politici en geleerden dan zo schuldig als men kan lezen?
China stuurt ondertussen zijn doctors, zijn mondmaskers en ventilatoren massaal naar Europa, soms gratis, soms niet, ssoms niet volledig volgens de normen (Nederlandse mondmaskers).
Dank u China.
De reactie van de UK, die ook opgezadeld is met de Brexit is een apart geval, zoals de Trumpland en Poetinstan. Teveel om hier verder uit te breiden.
RIKLAVERGE
29 maart 2020, 11:01
Vandaag op internet te lezen
In de crematoria in Wuhan worden nog steeds lange wachtrijen gesignaleerd. Bovendien zijn er foto's gelekt vanuit Wuhan waarop grote voorraden urnes te zien zijn. De vraag stelt zich dan ook of de officiële cijfers van het aantal coronadoden in China wel klopt. Officieel melden de Chinese autoriteiten dat er in de provincie Hubei 3.177 patiënten zijn overleden aan Covid-19. Dat is nog geen derde van het aantal doden in Italië, dat evenveel inwoners telt als Hubei.
Het was de Chinese nieuwswebsite Calxin die de foto's van de grote ladingen urnes bij crematoria publiceerde. De foto's komen wel degelijk uit Wuhan, de hoofdstad van de Chinese provincie Hubei. In Wuhan wonen 11 miljoen mensen. Tienduizenden van het raakten de afgelopen maanden besmet met Covid-19. De stad is na twee maanden lockdown nog niet helemaal virusvrij. Ongeveer 2.500 mensen liggen namelijk nog in het ziekenhuis. Daarom zal pas op 8 april de lockdown opgeheven worden.
Nu stellen critici zich de vraag waarom er lange wachtrijen staan bij de acht crematoria in de stad. Families van nabestaanden zouden tot maar liefst 5 uur moeten aanschuiven om de assen van hun overleden familieleden op te halen.
Bovendien worden er ontzettend veel urnes geleverd aan de crematoria. Dat blijkt uit foto's van nieuwswebsite Caixin. Bij één van de acht crematoria werd een oplegger gefotografeerd waarop zo’n 2.500 urnes stonden. Op een andere foto zijn dan weer 3.500 urnes te zien in een ruimte in een crematorium. Het is niet bekend of deze urnes al dan niet gevuld zijn.
Bloomberg, het Amerikaanse persbureau probeerde meer informatie te krijgen. Maar iedereen hulde zich in geheimzinnigheid
In het kader van informeren ipv panikeren:
https://news.yahoo.com/oxford-study-suggests-millions-people-221100162.html?guccounter=1
https://swprs.org/open-letter-from-professor-sucharit-bhakdi-to-german-chancellor-dr-angela-merkel/
https://multipolar-magazin.de/artikel/coronavirus-irrefuhrung-fallzahlen
https://m.youtube.com/watch?v=d6MZy-2fcBw
kempie
29 maart 2020, 11:32
https://news.yahoo.com/oxford-study-suggests-millions-people-221100162.html?guccounter=1
https://swprs.org/open-letter-from-professor-sucharit-bhakdi-to-german-chancellor-dr-angela-merkel/
Die eerste is echt mooi fake nieuws. Als al 50% in de uk het virus zou hebben of hebben gehad dan was het aantal patienten in de ziekenhuizen wel hoger geweest.
Zo snel gaat het ook niet met een virus dat net nieuw is normaal heeft een virus in het eerste seizoen een lager aantal gevallen dan in het 2e seizoen. Dus dat beloofd nog wat voor volgens najaar. Zeker aangezien we de curve in het eerste seizoen nog proberen af te vlakken.
Al hoewel het aantal besmettingen in het eerste seizeon best hoger kan liggen dan bij een normale griep gezien de grotere besmettelijkheid.
rob45
29 maart 2020, 11:46
Al hoewel het aantal besmettingen in het eerste seizeon best hoger kan liggen dan bij een normale griep gezien de grotere besmettelijkheid.
Tja Kempie, wat gemeld is door de overheid is dat we een inmuniteitsgraad moeten bereiken van minstens 60 %.
Dat gaat dus nog wel even duren..
Big30
29 maart 2020, 11:48
Ook nog even wat gegoogeld mbt de tweede link, meneer Bhakdi dus die de brief schreef (met aantoonbare onzin). Hier fact checking:
Zusammengefasst:
Bhakdi stellt sich mit diesem Interview bewusst gegen den Konsens der Wissenschaft, Universitäten, Staatengemeinschaft und der WHO. Allein die Begründung, dass Umweltfaktoren dazu geführt hätten, dass in Italien derzeit täglich mehr als 500 Tote alleine als direkte Nachwirkung auf den Virus sterben, entspricht keiner wissenschaftlichen Grundlage und selbst seine eigene Argumentation bzgl. Luftqualität hält einer Überprüfung nicht stand. Dementsprechend findet seine Meinung auch in den meisten Medien und staatlichen Stellen wenig Widerhall und beschränkt sich auf Youtube und Verschwörungsgruppen bzw. Plattformen, die dem Interview des emeritierten Professors viel Aufmerksamkeit schenken, um eigene Verschwörungstheorien zu bestätigen.
https://www.mimikama.at/allgemein/arzt-verharmlost-coronavirus-faktencheck/
Overigens een bekend fenomeen. Bij elke crisis, ramp of welke gebeurtenis dan ook met een grote impact, altijd heb je een groep ontkenners, te zwijgen nog van een relatief grote groep behorende tot wat men noemt de aluhoedjes brigade cq de groep die complottheorieën gaat verspreiden.
Dat zie je nu ook weer, waarmee niet gezegd wil zijn dat we op alle vragen mbt Corona nu al een antwoord hebben of dat je geen vragen mbt bepaalde data mag plaatsen.
Google je nog wat dan kom je deze auteur tegen, Stefan Korinth die uitgever is van Mulitipolar (tweede link) en veel bijdragen levert aan SWPRS (derde link).
Zusammengefasst:
Bhakdi stellt sich mit diesem Interview bewusst gegen den Konsens der Wissenschaft, Universitäten, Staatengemeinschaft und der WHO. Allein die Begründung, dass Umweltfaktoren dazu geführt hätten, dass in Italien derzeit täglich mehr als 500 Tote alleine als direkte Nachwirkung auf den Virus sterben, entspricht keiner wissenschaftlichen Grundlage und selbst seine eigene Argumentation bzgl. Luftqualität hält einer Überprüfung nicht stand. Dementsprechend findet seine Meinung auch in den meisten Medien und staatlichen Stellen wenig Widerhall und beschränkt sich auf Youtube und Verschwörungsgruppen bzw. Plattformen, die dem Interview des emeritierten Professors viel Aufmerksamkeit schenken, um eigene Verschwörungstheorien zu bestätigen.
Altijd goed voor discussie toch? Wat fake is en wat niet, daar ga ik me niet in mengen. Maar ik zie wel iets staan over luchtkwaliteit. Is dat niet iets waar voor de coronacrises het hele land voor op z'n kop stond? Te veel NOX wat slecht is voor gezondheid en milieu? Is dat nu ineens ook fake nieuws? En hoe zat het met die plaatjes boven china aangaande luchtkwaliteit?
Dus resumerend: twee links getackeld. Wie pakt die anderen op?
Ja sorry, normaal gesproken zou ik nu iets aan anders aan het doen zijn maar verveel me de pleuris dus maar even DuckduckGo losgelaten op luchtkwaliteit. Blijf niet graag in de GoogleBubble hangen natuurlijk. Ons allereigenste longfonds vind ook iets over luchtvervuiling en wat voor effecten dat kan hebben. Al staat er niets in over corona, laat ik dat er maar bij vermelden. Maar als ik ga tellen: luchtvervuiling, oudere leeftijd, hart en vaat / long aandoeningen..... dan duwt corona ze net over het randje, helaas. Althans in mijn optiek. Maakt het niet minder erg maar volgens mij word het groot aantal doden (wat overigens ook fel bediscussieerd word hier en daar) te snel aan corona toegeschreven en er te weinig naar onderliggende problemen gekeken.
https://www.longfonds.nl/buitenlucht-en-je-longen/wat-adem-ik-in
Brad Clitt
29 maart 2020, 12:27
En nog steeds gaat het klootjesvolk gewoon z'n gang en moet er weer worden ingegrepen (Bron: De Limburger):
De Wilhelminaberg in Landgraaf en het recreatieve gebied daaromheen zijn vanochtend afgesloten. Dat is besloten omdat er te veel mensen, onder wie veel sporters, zijn. ,,Met deze aantallen bezoekers kan er geen veilige afstand gehouden worden van elkaar", meldt de Veiligheidsregio Zuid-Limburg.
Bij de toegangswegen naar de berg worden hekken geplaatst. Als mensen nu alsnog het gebied ingaan, krijgen ze 390 euro boete.
Tot dusverre zijn er dit weekeinde niet veel meldingen van grote groepen mensen die samenkomen. Vorig weekeinde was dat wel het geval, met name in parken en op stranden. Het kabinet nam naar aanleiding daarvan extra maatregelen in de strijd tegen het nieuwe coronavirus.
deket
29 maart 2020, 12:30
Ze bestaan, degene die nog gewoon naar de dvps gaan ook.
Aan degene die zich vervelen. Wandel wat,al dan niet met je hond,lees een goed boek en er is nog altijd Netflix en co
phoenix
29 maart 2020, 12:45
als mensen last hebben van hun luchtwegen dan worden ze sneller moe en doen ze minder waardoor kans op overgewicht toeneemt...als ze dan ook nog ouder zijn dan 70 jaar dan is de kans dat ze met corona het loodje leggen groter , maar dat is natuurlijk ook met griep zo... toch is iemand die voldoende kan bewegen zonder luchtwegproblemen natuurlijk een stuk sterker en heeft hij of zij meer weerstand...
dus de luchtkwaliteit is wel degelijk van grote invloed op hoe lang mensen kunnen leven en ... dat het niet direct meetbaar is is natuurlijk de reden waarom de vliegtuigmaatschappijen jaar in jaar uit de omwonenden met een lulverhaal het bos insturen, gesteund door de overheid als grootaandeelhouder,
datzelfde verhaal geldt ook voor de autoindustrie, waarom zijn er nog steeds veel te weinig treinverbindingen... omdat de hele autoindustrie wil door produceren, gevolg autowegen slippen dicht en steeds maar bijbouwen van autobanen helpt dus blijkbaar ook niet....
WANDELAAR5
29 maart 2020, 12:50
Nou dan nog even over de derde en vierde link: de derde heeft helemaal gelijk. Door meer testen vindt je meer gevallen. Alleen het artikel suggereert dat het dus allemaal wel meevalt en dat is een onterechte conclusie. Kijk maar naar het aantal ziekenhuis opnames, aantal mensen wat op de IC beland en het stijgende aantal doden.
De vierde link naar de Grieks/Amerikaanse prof is een stuk genuanceerder. Rode draad door zijn verhaal is dat we veel meer moeten meten om de situatie goed te kunnen beoordelen en ook de effectiviteit van de maatregelen beter zouden moeten weten. Daarin heeft hij natuurlijk gelijk. Ook zegt hij dat het onbekende nu geen reden is om niets te doen en dat maatregelen nodig zijn. Hij heeft gebaseerd op sommige gegevens wat twijfels bij het percentage doden en suggereert dat dit wel eens lager zou kunnen liggen dan 1%. En die suggestie zou hij niet mogen doen gezien zijn eerdere betoog dat je eerst beter moet meten. Hij komt met IJsland als voorbeeld, waar een meting is uitgevoerd toen er waarschijnlijk nog maar 150 besmettingen waren. En dus de uitbraak aan het beginnen was. Logisch dat op dat moment <1% overleden was. De mensen waren nog maar net ziek. Ook zegt hij dat voorbereiding op zware tijden goed is, maar dat het niet te zwaar overdreven moet worden. Daar is de timing van dit interview belangrijk. 23 maart. Nu roept Cuomo dat hij niets heeft aan 4000 beademingsapparaten als hij er 30.000 nodig heeft. En dat dan iemand anders maar moet beslissen welke 26.000 mensen moeten overlijden. Dus nu is wel duidelijk dat de voorbereidende maatregelen nog onvoldoende waren en ik denk dat de Griekse prof nu wel spijt heeft van een aantal van zijn uitspraken.
Ook gaan al deze publicaties voorbij aan hoe verschrikkelijk ziek de mensen zijn die in het ziekenhuis belanden. Er zijn al zoveel artsen en verpleegkundigen geïnterviewd die daarvan zwaar onder de indruk zijn. En dat zijn mensen die heel wat gewend zijn! Deze links informeren naar mijn mening nauwelijks en suggereren onterecht dat het wel meevalt.
Big30
29 maart 2020, 13:00
Dat er nu veel mensen overlijden tgv Corona die anders (dan wel wat later) ook overleden zouden zijn is natuurlijk waar. Het treft nu eenmaal vooral eerst die categorie die toch al verzwakt is dan wel in een risicogroep zit. Hoe je die doden in de statistiek mee neemt is een valide vraag, je zou een sub categorie kunnen aanmaken, is dood maar was anders binnen 1-2 jaar toch wel gestorven.
Feit blijft dat deze mensen nu dood gaan. De groep en jong en gezond en corona slachtoffer is klein, maar niet nul groot net als een niet roker longkanker kan krijgen.
Bij mooi weer zou ik zeggen ga lekker de deur uit maar respecteer de regels wel anders krijgen we Italiaanse toestanden, daar zit niemand op te wachten.
Dat je als je data vergelijkt je goed moet afvragen of je geen appels met peren vergelijkt is natuurlijk ook waar. Maar die opmerking is al tig keer gemaakt.
Picasso 1
29 maart 2020, 13:08
Heldere gedetailleerde uitleg rondom het gedrag van de coronavirus en op welke manier hygiëne maatregelen dat gedrag precies beïnvloeden.
https://twitter.com/PalliThordarson/status/1236549305189597189?s=19
Big30
29 maart 2020, 13:16
Leuk en helder verhaal. Doet wel een klein beroep op wat basis chemie kennis om het te begrijpen maar de kern vh verhaal is dat wordt uitgelegd waarom nu specifiek zeep zo effectief is en dat je handen wassen dus echt helpt.
Willem2
29 maart 2020, 14:40
RIVM meldt 132 nieuwe sterfgevallen
Het afgelopen etmaal is het dodental als gevolg van het coronavirus gestegen met 132, meldt het RIVM. In totaal zijn nu 771 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 529 toegenomen tot 3483.
In totaal zijn er nu 10.866 besmettingsgevallen bekend. Gisteren werden er nog 9762 infectiegevallen gemeld.
Net als gisteren meldt het RIVM dat het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal nieuwe overlijdensgevallen minder snel toeneemt dan verwacht kon worden als er geen maatregelen waren getroffen. Pas over enkele dagen kan het effect van de maatregelen worden beoordeeld, aldus de onderzoekers. ..... https://nos.nl/liveblog/2328682-rivm-meldt-132-nieuwe-sterfgevallen-repatrieringsvlucht-uit-bali.html
De Spaanse autoriteiten hebben zondag bekendgemaakt dat het dodental als gevolg van het coronavirus is toegenomen met 838 naar 6.528. Niet eerder werden er in Spanje in 24 uur zo veel sterfgevallen geregistreerd.Alleen Italië heeft wereldwijd meer doden te betreuren. Met 10.023 bevestigde sterfgevallen is Italië het hardst getroffen land in Europa, gevolgd door Spanje.
Ook het aantal bevestigde besmettingen in Spanje nam wederom flink toe, van 72.248 naar 78.797. Alleen de Verenigde Staten (124.686), Italië (92.472) en China (82.061) hebben er meer, hoewel de cijfers in China nauwelijks meer toenemen.
Spanje verkeert al ruim twee weken in een strenge lockdown en verlengde vorige week de noodtoestand met twee weken. De regering is van plan om de maatregelen nog verder op te voeren.
Minister-president Pedro Sánchez herhaalde zaterdagavond in een toespraak op televisie dat alle mensen met niet-essentiële beroepen tot 9 april thuis moeten blijven. Hij beloofde dat de salarissen gedurende die periode gewoon worden doorbetaald.
Spanje sloot op 14 maart alle scholen, restaurants en winkels die geen primaire levensmiddelen verkopen. Ook gold er al een dringende oproep aan mensen om zo veel mogelijk thuis te blijven. De politie en veiligheidsdienst zien erop toe dat de maatregelen nageleefd worden...https://www.nu.nl/coronavirus/6041104/recordaantal-doden-in-24-uur-als-gevolg-coronavirus-geregistreerd-in-spanje.html
RIKLAVERGE
29 maart 2020, 15:37
In Belgie
De federale regering heeft ermee ingestemd om de tijd die nodig is voor de lancering van klinische proeven met vaccins en nieuwe geneesmiddelen te verkorten tot vier dagen, kondigde het kantoor van premier Sophie Wilmès zaterdag in een verklaring aan. tijdens een bijeenkomst, donderdagavond, van het Biopharma R & D-platform, dat regeringsleden, managers van farmaceutische bedrijven in België en pharma.be samenbrengt. De verschillende partijen "hebben besloten hun inspanningen in de strijd tegen Covid-19 te intensiveren", zeggen ze.
"Klinische proeven met vaccins en nieuwe geneesmiddelen kunnen al worden gestart vier dagen nadat het verzoek bij het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) is ingediend, terwijl de wachttijd is tussen de vijftien dagen en een maand ', zei het kabinet van de premier. Pharma.be, de vereniging van de geneesmiddelenindustrie, verwelkomde deze beslissing die "in overeenstemming is met het beleid dat de afgelopen jaren werd gevoerd en waarin grote inspanningen zijn geleverd om België als Mekka te promoten klinisch farmaceutisch onderzoek ", aldus CEO Catherine Rutten. 'We moeten de talenten en vaardigheden van ons land in de farmaceutische sector gebruiken, omdat alle krachten nodig zijn in deze strijd tegen het coronavirus', zei de premier. De regering heeft ook bevestigd dat ze in België een eenheid wil creëren voor de bestrijding van infectieziekten die uniek is in Europa. "Dit zal het mogelijk maken om klinische proeven van fase 1 en klinische onderzoeken bij mensen in een optimale omgeving uit te voeren en zo het onderzoek rond Covid-19 te versnellen. De financiering ervan zou gebaseerd zijn op een publiek-privaat partnerschap van maximaal 40 miljoen euro ".
Kwibus2
29 maart 2020, 16:01
Er wordt niet alleen naar vaccins gezocht maar ook naar alternatieve methoden om aan de seksbehoefte te kunnen voldoen volgens de voorschriften.
Een begin van een dergelijke act, het gaat om Paid6, is te zien in de film Monster's Ball De film begint er mee.
John mc Snek
29 maart 2020, 16:32
’Duitse minister pleegt zelfmoord om corona-zorgen’ https://www.telegraaf.nl/nieuws/301066833/duitse-minister-pleegt-zelfmoord-om-corona-zorgen/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp
Zo.... had dan een Bruinsje gedaan, je kan het ook overdrijven [emoji51]
John mc Snek
29 maart 2020, 16:39
https://www.ad.nl/binnenland/nederlandse-ambulance-met-coronapatient-geweigerd-bij-belgische-tolweg-u-moet-gewoon-betalen~a1e376ca/
Nederlandse ambulance met coronapatiënt geweigerd bij Belgische tolweg: ‘U moet gewoon betalen’
Twee Nederlandse ambulancemedewerkers zijn gisteravond tot hun eigen verbazing tegengehouden toen ze met een coronapatiënt het Belgische tolstation voor de Liefkenshoektunnel wilden passeren. Ondanks de penibele situatie van de patiënt mochten ze niet door zónder eerst 6 euro te pinnen.
RIKLAVERGE
29 maart 2020, 17:04
https://www.ad.nl/binnenland/nederlandse-ambulance-met-coronapatient-geweigerd-bij-belgische-tolweg-u-moet-gewoon-betalen~a1e376ca/
Nederlandse ambulance met coronapatiënt geweigerd bij Belgische tolweg: ‘U moet gewoon betalen’
Twee Nederlandse ambulancemedewerkers zijn gisteravond tot hun eigen verbazing tegengehouden toen ze met een coronapatiënt het Belgische tolstation voor de Liefkenshoektunnel wilden passeren. Ondanks de penibele situatie van de patiënt mochten ze niet door zónder eerst 6 euro te pinnen.
Een Nederlandse ambulance in Liefkenshoetunnel, wel sterk van zijn weg afgeweken voor een spoeddienst! Logisch dat men betaalt.
vanKees
29 maart 2020, 17:28
Wie verblödet die Menschheit ist habe ich gerade in den Nachrichten gesehen.
Diese Idioten tragen jetzt eine Corona-Challenge aus.
Lecken an Trennscheiben in U-Bahnen, Wasserbecken und Toiletten...
... hoffentlich ver...... diese hirnlosen Menschen.
Oder in einem Geschäft hustet ein junger Mann die Kundschaft und Kassiererin an und
sagt er hat COVID-19. Ihn erwartet eine Anzeige wegen Körperverletzung. Meiner Meinung
nach zu wenig. Dienst im Krankenhaus auf der Intensivstation wäre gerechtfertigt.
vanKees
marcelasnl
29 maart 2020, 17:43
Coronavirus weerhoudt hitsige homo's niet van seksen langs de snelweg
Er wordt nog druk gesekst op de homo-ontmoetingsplek aan de A7 bij Benningbroek. Tot verbazing van omwonenden, die vanuit hun huis ruim zicht hebben op de plek.
“Ik vind het echt ongelofelijk”, vertelt Jacob Worp. “Je zou toch denken dat ze in deze tijd hun verstand gebruiken, maar ze gaan gewoon door. Ik kan er echt boos om worden”, aldus Jacob. Kim Oosterman: “Het zijn allemaal vreemden van elkaar, je weet niet of de ander corona heeft.”
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/homo-ontmoetingsplek-coronavirus/
WANDELAAR5
29 maart 2020, 17:53
Dat er nu veel mensen overlijden tgv Corona die anders (dan wel wat later) ook overleden zouden zijn is natuurlijk waar. Het treft nu eenmaal vooral eerst die categorie die toch al verzwakt is dan wel in een risicogroep zit.
Klopt. Daarnaast zijn er waarschijnlijk mensen aan Corona overleden zonder dat die diagnose gesteld is.
Big30
29 maart 2020, 17:55
We hoeven echt niet binnen te blijven en een wandeling maken, fietstochtje prima. Dit gaat net wat te ver:
https://bilder.bild.de/fotos-skaliert/viele-setzten-sich-auf-die-treppen-im-park-am-gleisdreick-201395642-69692564/6,w=1489,q=low,c=0.bild.jpg
https://www.bild.de/regional/berlin/berlin-aktuell/polizei-kontrollen-in-der-ganzen-stadt-berliner-in-der-sonne-nicht-immer-mit-cor-69692572.bild.html
Corona-Kontrollen in Berlin Seid ihr alle frühlingsverrückt?
sofaking
29 maart 2020, 17:59
Klopt. Daarnaast zijn er waarschijnlijk mensen aan Corona overleden zonder dat die diagnose gesteld is.
En mensen die levend uit de IC gekomen zijn met zwaar beschadigde longen zullen misschien over enkele maanden overlijden aan een andere ontsteking of oedeem en ook niet meetellen als coronadode.
Gaat in beide richtingen.
sofaking
29 maart 2020, 18:02
We hoeven echt niet binnen te blijven en een wandeling maken, fietstochtje prima. Dit gaat net wat te ver:
https://bilder.bild.de/fotos-skaliert/viele-setzten-sich-auf-die-treppen-im-park-am-gleisdreick-201395642-69692564/6,w=1489,q=low,c=0.bild.jpg
https://www.bild.de/regional/berlin/berlin-aktuell/polizei-kontrollen-in-der-ganzen-stadt-berliner-in-der-sonne-nicht-immer-mit-cor-69692572.bild.html
Zo doen ze het in India. :biggrin:
https://www.youtube.com/watch?v=SCatPYfIG8s
Picasso 1
29 maart 2020, 18:02
’Duitse minister pleegt zelfmoord om corona-zorgen’ https://www.telegraaf.nl/nieuws/301066833/duitse-minister-pleegt-zelfmoord-om-corona-zorgen/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp
Zo.... had dan een Bruinsje gedaan, je kan het ook overdrijven
Geeft wel aan dat er een enorme mentale druk staat op verantwoordelijke politici. Het is niet niks beslissingen moeten nemen met impact op leven of dood van heel veel mensen en daar verantwoording over moeten afleggen. Flauw vallen, functie neerleggen, zelfdoding, zijn heftige signalen. Oppositie partijen, (sociale) media, etc. zouden er goed aan doen zich gedurende deze periode minder hard op te stellen en meer de samenwerking te zoeken. Wel kritisch maar met een andere toon dat meer gericht is op samenwerking.
mentholbear
29 maart 2020, 18:03
Ze bestaan, degene die nog gewoon naar de dvps gaan ook.
Aan degene die zich vervelen. Wandel wat,al dan niet met je hond,lees een goed boek en er is nog altijd Netflix en co
Komen al die zakken met sex speeltjes me nu toch goed van pas. Begon me al te vervelen na rechter- nu linkerhand :roll:
Giodude
29 maart 2020, 18:22
Komen al die zakken met sex speeltjes me nu toch goed van pas. Begon me al te vervelen na rechter- nu linkerhand :roll:
TMI (Too much information) :eek:
marcelasnl
29 maart 2020, 18:48
Vliegtuigspotters - Rare vogels
Bij Schiphol werden de coronamaatregelen minder goed opgevolgd. De marechaussee heeft daar zondag meerdere vliegtuigspotters een boete gegeven. De spotters hadden hun auto in de buurt van Schiphol langs de weg neergezet om te kijken naar de laatste landing van een Boeing 747 van KLM.
De gemeente Haarlemmermeer had vooraf al duidelijk gemaakt dat het, vanwege de maatregelen rond het virus, verboden was te gaan kijken.
http://youtu.be/7UKdJe4HiuY
John mc Snek
29 maart 2020, 20:12
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200329/f279f5e9aace65120890821c516f3305.jpg
Joh, echt?
Twee weken geleden op verzoek hier gemeld onvoldoende en maatregelen niet genoeg...
Nu alsnog een lockdown is helaas al veel minder effectief door deze twee verloren weken...
Al had ik liever gehad dat ik ( en Joker ) fout zaten en we binnenkort gewoon weer konden clubben [emoji41]
Opties :
RIVM dat zich vanaf januari belachelijk maakt door alles wat fout te voorspellen is fout voorspelt opheffen en vervangen door onafhankelijke, competente virologen van academische ziekenhuizen zonder politieke afhankelijkheid die dit ook kilometers van tevoren zagen aankomen.
Instellen zakenkabinet / kabinet van oorlog om de prutsers te vervangen die de afgelopen 20 jaar alleen hebben vergaderd over een paar gram meer of minder uitstoot, inlegvellen en dividendbelasting en nu eens een echte klus voor de kiezen krijgen en blijkt ze behalve die flauwekul zoals genoemd volkomen ongeschikt zijn.
Wat geschikte en mentaal meer weerbare mensen uit het bedrijfsleven met lange ervaren en bewezen stressbestendigheid in moeilijke situaties.
Als Wiebes vond dat een zzp-er zelf een bewust risico nam en Corona dus ook zou kunnen verwachten, dan moeten mensen die in de politiek gaan beseffen dat dat het niet altijd en eeuwig over geneuzel achter de komma en futiliteiten en op het pluche zitten gaat. Als je dan door het ijs zakt als er echt eens druk op staat is dat sneu maar dan kan je beter wat anders gaan doen.
Iemand die zelfmoord pleegt om Corona had dat misschien ook wel gedaan als zijn vrouw was weggelopen of een andere ingrijpende gebeurtenis, ik zie daar niet echt een logisch verband. Je moet dan toch al vrij ver heen zijn.
Trump staat onder 10000x zoveel druk en ik zie het hem niet doen.
Bruins ofzo, spijtig voor hem want ik twijfelde niet aan zijn goede intenties maar als politiek ineens iets anders wordt dan koffie drinken en je bent daar niet tegen bestand, dan is het gewoon verstandig om iets anders te gaan doen.
Rutte met zijn groepsimmuniteit en onzin, leuk om een toch al draaiend land met wat grappen bij elkaar te houden maar dat was het dan helaas.
Eddy_V
29 maart 2020, 20:46
Het zijn niet zozeer meer patiënten John, maar ze liggen langer dan verwacht aan de beademing.
En dan voor 50% nog tevergeefs door reeds eerder aanwezige aandoeningen en overgewicht.
Ik hoop oprecht dat jij en de joker (en alle ijsberen) geen andere onderliggende ziektes hebben die op iets langere termijn toch fataal zouden zijn, maar overgewicht zal bij jullie (en de meeste ijsberen) in ieder geval niet het geval zijn: er is nog hoop !
rob45
29 maart 2020, 20:48
Twee weken geleden op verzoek hier gemeld onvoldoende en maatregelen niet genoeg...
Nu alsnog een lockdown is helaas al veel minder effectief door deze twee verloren weken...
Plan B dan maar .. wat T stukken opscharrelen dan verdubbelt het aantal ic plaatsen.
Een goede loodgieter doet wonderen..
Een lockdown lijkt ook niet het tovermiddel te zijn want in Spanje helpt het voorlopig niet en word de Spaanse lockdown verscherpt en verlengt.
Vergeet ook niet er zijn verschillende lockdowns in heel wat landen met allerlei beperkingen die weer een ander effect zullen hebben omdat ook de samenleving in geen enkel land hetzelfde in elkaar steekt.
kempie
29 maart 2020, 20:49
Tja Kempie, wat gemeld is door de overheid is dat we een inmuniteitsgraad moeten bereiken van minstens 60 %.
Dat gaat dus nog wel even duren..
Exact dat zag ik ook niet zo snel gebeuren dat zal pas zijn na het 2e griepseizoen na de volgende winter.
marcelasnl
29 maart 2020, 20:52
Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch adviseert het kabinet om de coronamaatregelen nog tot zeker 1 mei te verlengen. Mikkers, die ook voorzitter is van de Veiligheidsregio Brabant-Noord, deed zijn oproep in het actualiteitenprogramma 1Vandaag. Volgens hem kunnen de maatregelen ook niet "met een big bang worden afgeschaft".
Het kabinet besluit dinsdag of de maatregelen worden verlengd.
Burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch adviseert het kabinet om de coronamaatregelen nog tot zeker 1 mei te verlengen. Mikkers, die ook voorzitter is van de Veiligheidsregio Brabant-Noord, deed zijn oproep in het actualiteitenprogramma 1Vandaag. Volgens hem kunnen de maatregelen ook niet "met een big bang worden afgeschaft".
Het kabinet besluit dinsdag of de maatregelen worden verlengd.
Onder welke steen heeft die burgemeester gelegen? Het is al verlengd tot 1 juni.
John mc Snek
29 maart 2020, 20:58
Onder welke steen heeft die burgemeester gelegen? Het is al verlengd tot 1 juni.
Nee, alleen voor evenementen is het verlengd, ( en verder beperkt tot ook bij <100 mensen), volgens mij beslist men dinsdag over de rest...
Brad Clitt
29 maart 2020, 21:11
Inderdaad wordt dinsdag besloten of de sluiting tot en met 6 april van restaurants, cafe's, discotheken en (seks) clubs beëindigd danwel verlengd wordt. Neem maar aan dat het met minimaal twee weken verlengd wordt.
Mijn advies zou een complete lock-down van 3 maanden zijn en dan meteen maar met martial law, avondklok, lijfstraffen enzovoort enzovoort.
rob45
29 maart 2020, 21:33
Mijn advies zou een complete lock-down van 3 maanden zijn en dan meteen maar met martial law, avondklok, lijfstraffen enzovoort enzovoort.
Als je mensen compleet gek wil maken is bovenstaande een heel goed advies. [emoji23]
Picasso 1
29 maart 2020, 21:55
Als je mensen compleet gek wil maken is bovenstaande een heel goed advies. [emoji23]
Iedereen die zijn huis uit gaat verplicht een masker op naast de 1,5 meter afstand, dus ook voor naar het werk gaan buitenshuis. Volgens mij helpt dat enorm, zoals Zuid Korea aan het bewijzen is.
sofaking
29 maart 2020, 22:04
Iedereen die zijn huis uit gaat verplicht een masker op naast de 1,5 meter afstand, dus ook voor naar het werk gaan buitenshuis. Volgens mij helpt dat enorm, zoals Zuid Korea aan het bewijzen is.
Je moet dan wel maskers kunnen leveren aan iedereen die uit zijn huis gaat.
Een onderbroek over je kop zal niet efficiënt zijn.
WANDELAAR5
29 maart 2020, 22:10
https://www.ad.nl/buitenland/julie-16-is-jongste-slachtoffer-corona-in-frankrijk-het-begon-met-een-hoestje~a4a62cc6/
Triest nieuws uit Frankrijk. Ook jonge mensen gaan helaas dood aan dat virus.
sofaking
29 maart 2020, 22:16
https://www.ad.nl/buitenland/julie-16-is-jongste-slachtoffer-corona-in-frankrijk-het-begon-met-een-hoestje~a4a62cc6/
In België is een 30-jarige verpleegster gestorven, die geen andere aandoeningen had.
https://www.hln.be/in-de-buurt/zutendaal/limburgse-verpleegster-30-is-jongste-coronaslachtoffer-sportief-kerngezond-en-toch-gebeurt-dit~acc0fd05/
Het virus kan hartproblemen veroorzaken bij gezonde mensen.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/microbioloog-herman-goossens-als-virus-zich-overzet-op-het-hart-kunnen-ook-jongere-patienten-binnen-een-a-twee-dagen-sterven~a14e2be5/
Picasso 1
29 maart 2020, 23:57
Spreekt voor zich dat dat georganiseerd dient te worden. Ze vallen niet uit de lucht.
The Joker
30 maart 2020, 00:20
Gek genoeg begin ik langzaam weer positiever te worden.
Zeker in het zuiden van NL zal zeker al 30% van de mensen besmet zijn geraakt verwacht ik.
Dus als na 1 mei in het zuiden het aantal nieuwe besmettingen weer richting 0 terugzakt hebben die deze golf al gehad.
Midden NL zal dan in juni weer de bende achter de rug hebben en het noorden wellicht nog een maand later.
Zelf verwacht ik dan NL min of meer de huidige maatregelen nog wel tot 1 juli zal handhaven, wellicht langzaam de scherpere kantjes eraf halen.
Een volledige lockdown is nu al zinloos geworden, het virus is gewoon overal al over de wereld langs geweest.
Enige wat nu nodig is is het random testen van bv elke nederlander met een BSN dat op 000 eindigt (1 op de 1.000 mensen) om te zien hoeveel er anti stoffen dragen.
Hoe hoger dat %, deste lager zal de mortaliteit blijken te zijn.
Maar bij een mortaliteit van 0,8%, zullen er eind 2020 toch zo'n 75.000 landgenoten zijn overleden (waarvan vermoedelijk 3/4e ook binnen 5 jaar aan een andere kwaal gestorven was)
Willem2
30 maart 2020, 00:30
Spreekt voor zich dat dat georganiseerd dient te worden. Ze vallen niet uit de lucht.
Ik denk dat ik glimlachend ga slapen vanwege het feit dat ik P1 al voor me zie met een uit de lucht gevallen onderbroek voor zijn mond :biggrin:
Het gebruik van mondkapjes is veel meer ingeburgerd in veel aziatische landen. Had een paar jaar geleden in Hanoi nou niet het gevoel dat het veel hielp.
Badslippers
30 maart 2020, 01:01
Ik zie nou niet direct een positief effect bij de landen die een volledige lockdown hebben. Uitgezonderd Taiwan, Zuid-Korea, Singapore en Hong Kong. Taiwan had maar liefst 124 aanvullende acties uitgezet. Ben wel benieuwd hoe het in Zweden de komende weken gaat omdat daar geen lockdown is.
Hier een overzicht van landen die een gehele dan wel gedeeltelijke lockdown hebben en oordeel zelf.
https://images2.persgroep.net/rcs/shP67UbZfLaB_0v4uLlqvgeBBC4/diocontent/168907865/_fitwidth/1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9
Opties :
RIVM dat zich vanaf januari belachelijk maakt door alles wat fout te voorspellen is fout voorspelt opheffen en vervangen door onafhankelijke, competente virologen van academische ziekenhuizen zonder politieke afhankelijkheid die dit ook kilometers van tevoren zagen aankomen.
Ik zie dat JmcS zich ook eens bedient van overdrijving, sarcasme en bijtend cynisme. Dit gezegd hebbend, alleen al in Nederland buitelen de deskundige virologen, microbiologen, artsen, doctoren, specialisten over elkaar. Als we dat extrapoleren naar de gehele wereld kun je alleen maar concluderen dat er een zeer grote verscheidenheid is aan aanpak, benadering, inschatting en te nemen maatregelen. Dan kun je toch alleen maar concluderen dat er geen overeenstemming is.
Instellen zakenkabinet / kabinet van oorlog om de prutsers te vervangen die de afgelopen 20 jaar alleen hebben vergaderd over een paar gram meer of minder uitstoot, inlegvellen en dividendbelasting en nu eens een echte klus voor de kiezen krijgen en blijkt ze behalve die flauwekul zoals genoemd volkomen ongeschikt zijn.
Wat geschikte en mentaal meer weerbare mensen uit het bedrijfsleven met lange ervaren en bewezen stressbestendigheid in moeilijke situaties.
Dus dan krijgen we zakenlui aan het roer. En die buitelen niet over elkaar? Niemand weet het precies dus ook niet de lieden die het zakenkabinet gaan bemannen. Hoewel het wel een uitstekende zet is om Feike Sijbesma binnen te halen. Dat is een echte zwaargewicht en hij kan deuren openen die voor anderen gesloten blijven.
Iemand die zelfmoord pleegt om Corona had dat misschien ook wel gedaan als zijn vrouw was weggelopen of een andere ingrijpende gebeurtenis, ik zie daar niet echt een logisch verband. Je moet dan toch al vrij ver heen zijn.
Blijkbaar is Thomas Schäfer ook een kennis van je en heb je meer informatie omdat je refereert aan het gegeven dat "je dan toch al vrij ver heen moet zijn". We kunnen de stelling van JmcS ook van een andere context voorzien:
"Iemand die besmet is met SARS-COV-2 en aan Covid-19 overlijdt was misschien ook wel overleden als zijn vrouw was weggelopen of als hij van zijn fiets was gevallen of als hij door het rode licht was gereden of een andere ingrijpende gebeurtenis, ik zie daar niet echt een logisch verband. Je moet dan toch al vrij veel pech hebben." Kortom psychologie van de koude grond.
En wat wil je daarmee zeggen of duidelijk maken?
Bruins ofzo, spijtig voor hem want ik twijfelde niet aan zijn goede intenties maar als politiek ineens iets anders wordt dan koffie drinken en je bent daar niet tegen bestand, dan is het gewoon verstandig om iets anders te gaan doen.
Rutte met zijn groepsimmuniteit en onzin, leuk om een toch al draaiend land met wat grappen bij elkaar te houden maar dat was het dan helaas.
Bruins koffie drinken? De berichten en zijn directe omgeving geven aan dat die man zo'n beetje 24/7 aan het werk was. Maar zoals hier boven al gememoreerd, je gaat helemaal in de overdrive met overdrijving, sarcasme en bijtend cynisme.
Mijn conclusie, het zwakste bericht van JmcS in deze gehele discussie. Laten we het er op houden dat hij een mindere dag heeft. De volgende keer graag weer kwaliteitsberichten. Welterusten.
Badslippers
30 maart 2020, 01:07
Dat is bekend dat ook jonge mensen dood gaan. Dat is momenteel echter de uitzondering. Wat dat meisje betreft:
"De twee diagnostische tests bij de 16 jarige Julie voor SARS-Cov-2 waren negatief ("false negatives"), terwijl een derde positief was. Kortom een drama dat de kwetsbaarheid van de resultaten van de huidige screeningstests benadrukt. Statistisch gezien zouden twee van de vijf geïnfecteerde patiënten als negatief kunnen worden gediagnosticeerd. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom de jonge Julie driemaal is getest. De derde gaf een positief te zien. Een en ander heeft te maken met de wijze hoe het monster wordt verzameld. "Zo wordt het virus in de verschillende fasen van de ziekte niet altijd in de neus aangetroffen. Men zoekt dan eigenlijk op de verkeerde plaats", zei de viroloog van France Bleu"
https://www.la-croix.com/France/Covid-19-fiabilite-tests-question-2020-03-29-1201086676
En ja, soms gaat er ook een baby dood.
Willem2
30 maart 2020, 01:13
Waarom Duitsland zoveel IC-capaciteit heeft
Twee Nederlandse coronapatiënten zijn opgenomen in een Duits ziekenhuis. Daar is voorlopig voldoende ziekenhuiscapaciteit. "En dat zegt wel iets over Duitsland", vertelt correspondent Wouter Zwart in NOS Met het Oog op Morgen. "Er zijn zo'n 28.000 IC-bedden en dat is met afstand het meeste per hoofd van de bevolking in heel Europa."
Het is moeilijk om exact te verklaren waarom er zoveel capaciteit is, maar een ding speelt volgens Zwart zeker mee: "In Nederland zijn we de afgelopen jaren al gaan snijden in het aantal ziekenhuizen, omdat de kwaliteit van de zorg volgens experts vooruit gaat als je die concentreert in een aantal klinieken. Duitsland loopt wat dat betreft achter. Die discussie speelt hier wel, maar dat is gewoon nog niet gebeurd."
Ziekenhuizen sluiten is een zeer onpopulaire maatregel in Duitsland. "De Duitsers hechten enorm aan hun ziekenhuis in de buurt. Dat speelt wel degelijk mee denk ik." Er zullen de komende tijd meer Nederlanders worden opgenomen in Duitsland, denkt Zwart. "Maar het Duitse RIVM heeft de rem al een beetje ingedrukt. Zij zeggen: de piek moet hier nog komen. Dus ja, er kan nog hulp zijn voor Italianen of Nederlanders, maar hoeveel precies is nog afwachten." .... https://nos.nl/liveblog/2328726-rivm-coronamaatregelen-minder-effectief-dan-verwacht-en-drukte-bij-ziekenhuisapothekers.html
Het niet scheiden van kerk en staat heeft als gevolg dat er protestantse, katholieke en soms stedelijke-staatsziekenhuizen zijn.
Sommige ziekenhuizen lopen echt achter in vergelijk met Belgie en Nederland.
John mc Snek
30 maart 2020, 01:57
Ik zie nou niet direct een positief effect bij de landen die een volledige lockdown hebben.
Hier een overzicht van landen die een gehele dan wel gedeeltelijke lockdown hebben en oordeel zelf.
Klopt, daarom gaf ik dat ook reeds twee weken geleden aan. De landen die het ongeveer meteen locken zijn voor het grootste deel het succesvolst en landen die te lang hebben aangemodderd en te laat tot een lock zijn overgegaan zitten nu met de brokken doordat de transmissie te lang is doorgelopen. Twee verloren weken zoals ik aangaf. Blijkbaar gooi je alles op een hoop ( lock is lock) en mis je die nuance om dat verschil te zien (?)
Maar geloof dat je die fout al eerder met Italië maakte en anderen je er toen ook al op wezen. Helaas heeft het niet mogen baten.
"Iemand die besmet is met SARS-COV-2 en aan Covid-19 overlijdt was misschien ook wel overleden als zijn vrouw was weggelopen of als hij van zijn fiets was gevallen of als hij door het rode licht was gereden of een andere ingrijpende gebeurtenis, ik zie daar niet echt een logisch verband. Je moet dan toch al vrij veel pech hebben." Kortom psychologie van de koude grond.
Opnieuw zie je helaas de lijn niet. Ik geef aan dat iemand tot zo snel tot een dergelijke zelfmoordactie komt waarschijnlijk al in een mentaal belabberde toestand verkeerde. En dus ook door een andere mentale klap ( vrouw die wegloopt) wellicht gekke dingen was gaan doen.
Heeft niks te maken met andere random toevalligheden die totaal niet gecorreleerd zijn aan iemand die mentaal niet lekker gaat, die onder vormen van pech of onvoorzichtigheid vallen.
Blijkbaar mis je het vermogen om zelfs die simpele nuance eruit te halen en gooi je opnieuw alles op een hoop want ik ga er niet vanuit dat je het expres doet.
Ik twijfelde zelfs om de moeite te nemen om te reageren omdat zulke dingen zo evident zijn dat ik me bijna niet kan voorstellen dat je met zo’n simpel voorbeeld de plank misslaat. Nogmaals ik verwacht hier geen analytisch-wetenschappelijk gefundeerde epistels maar ik blijf me toch verbazen over de simpelheid, had echt oprecht wat beters verwacht want het is echt niet zo moeilijk om mijn post wel fatsoenlijk te pareren.
O ja Trump noemde ik omdat die nog niet omvalt en niet het spoor op is gelopen, ondanks dat hij 1000x zoveel druk op zich heeft als leider van het machtigste land ter wereld. Hij ziet er na deze tropenweken ook relatief nog een stuk frisser uit dan Rutte en De Jong, die allebei 5 jaar ouder lijken te zijn geworden. Dus bij deze, als voorbeeld van iemand die wel met druk kan omgaan en wel wat gewend is.
Bruins koffie drinken? De berichten en zijn directe omgeving geven aan dat die man zo'n beetje 24/7 aan het werk was. Maar zoals hier boven al gememoreerd, je gaat helemaal in de overdrive met overdrijving, sarcasme en bijtend cynisme.
Misschien is begrijpend lezen lastig en het was al laat, maar ik noem juist duidelijk de omschakeling van het koffie drinken en vergaderen over non issues ( de situatie vóór Corona) naar de huidige situatie ( waar hij dus inderdaad 24/7 aan het werk was met overigens goede bedoelingen en wens hem dan ook het beste). Vind het bijna erg dat ik dat moet uitleggen want het staat er toch vrij duidelijk.
Wil je volgende keer iets beter lezen want als het niet beter kan dan dit, dan wordt het voor mij toch lastig om je reactie serieus te nemen. [/b]
schoolmeester
30 maart 2020, 06:12
Het wordt tijd dat premier Rutte eens op ijsberenforum kijkt en zich goed inleest.
Hier schrijven namelijk veel deskundigen.
Groet, schoolmeester.
Wentelt Eefje
30 maart 2020, 08:36
Bruins koffie drinken? De berichten en zijn directe omgeving geven aan dat die man zo'n beetje 24/7 aan het werk was.
Het betekent in elk geval dat Bruins volslagen ongeschikt voor zijn functie was. Als iemand meer dan 12 uur per dag werkt, betekent dat niet dat hij een enorm harde werker is, maar vooral dat hij zelf zeer goed beseft volslagen onbekwaam voor zijn werk te zijn.
NB ik blijf maar even bij de theorie dat Bruins aan het Coronavirus te gronde is gegaan. Dus ook letterlijk, niet alleen figuurlijk.
Herr Fick
30 maart 2020, 08:57
.... https://nos.nl/liveblog/2328726-rivm-coronamaatregelen-minder-effectief-dan-verwacht-en-drukte-bij-ziekenhuisapothekers.html
Het niet scheiden van kerk en staat heeft als gevolg dat er protestantse, katholieke en soms stedelijke-staatsziekenhuizen zijn.
Sommige ziekenhuizen lopen echt achter in vergelijk met Belgie en Nederland.
Ja Duitsland heeft een hoge IC capaciteit. België heeft dat ook, maar omdat in Duitsland de besmetting toch meer terug te brengen is tot een aantal vrij precieze locaties en deelstaten kunnen ze de verspreiding beter tegenhouden en kunnen ze patiënten naar deelstaten brengen waar minder besmettingen zijn.
België is kleiner en nog dichter bevolkt dan b.v. NRW en dus is in een wip en een gauw het hele land besmet. De IC's krijgen daardoor overal de volle laag en er rest dus geen uitwijkmogelijkheid.
Nederland lijkt me zowat het best georganiseerde land van Europa, maar het is misschien te veel de Angelsaksische tour op gegaan. Steeds minder overheidsbemoeienis heeft ook zijn nadelen en dikwijls komt dat tot uiting in het afbouwen van bepaalde medische voorzieningen die niet onmiddellijk gebruikt worden. Vraag het maar eens aan Donald en Boris.:frown:
phoenix
30 maart 2020, 09:54
Precies de Angelsaksisch, je bedoelt neo kapitalisme ... her fick... dat is het mantra's van half Nederland ... allemaal ondernemer... zo is dat de resultaten zijn helder.. allemaal in de bijstand... behalve zorgpersoneel dat al jaren onderbetaald krijgt.. ik hoop echt dat dit het einde wordt van neo kapitalisme dat de manager weer gewoon een vak gaat leren ...
Picasso 1
30 maart 2020, 12:54
Het gebruik van mondkapjes is veel meer ingeburgerd in veel aziatische landen. Had een paar jaar geleden in Hanoi nou niet het gevoel dat het veel hielp.
In Zuid Korea schijnen mondkapjes massaal gebruikt te worden (let wel, het helpt om anderen niet te infecteren maar zelf ben je hierdoor niet voldoende beschermd). Als je naar het aantal geïnfecteerden en doden door corona kijkt per land en je bedenkt dat Zuid Korea 51 miljoen inwoners heeft dan kun je wel stellen dat zij effectiever zijn geweest in het tegenhouden van corona dan veel andere landen.
33517
Voor wat betreft Italië en met name Lombardije, en Spanje met name regio's Madrid en Catalonië waar het grootst aantal doden zijn geregistreerd even wat relativerende cijfers: In Lombardije sterven al vele jaren rond de 100.000 mensen per jaar en in Madrid samen met Catalonië sterven er 110.000 mensen per jaar. In hoeverre door de coronavirus daar een significant verschil in optreedt zullen we pas per einde jaar kunnen vaststellen.
Goedemorgenallemaal
30 maart 2020, 12:58
Het betekent in elk geval dat Bruins volslagen ongeschikt voor zijn functie was. Als iemand meer dan 12 uur per dag werkt, betekent dat niet dat hij een enorm harde werker is, maar vooral dat hij zelf zeer goed beseft volslagen onbekwaam voor zijn werk te zijn.
Dat staat haaks op de Hollands CultuurCalvinistische opvatting dat ej hard met werken. ik jken een paar ondernemers en ze zeggen allemaal dat ze 60 tot 80-90 urige werkweken maken.
Incidenteel kan het voorkomen in tijden van crisis maar als je consequnet dergelji uren maakt kun je eigenlijk niet delegeren en f de goede mensen vinden en ben je DUS onmgeschikt voor een topfunctie. Vind ik dan.
En het ik ook a sociaal, als je 80 uur maakt ontneem je een ander een kans op een volledige werkweek.
Nu denk ik wel dat het meestak gelogen is daar dergelijke uitspraken vaak op de golfbaan gedaan worden en sls je 90 uur werkt heb je daar geen tijd voor
John mc Snek
30 maart 2020, 13:05
https://www.telegraaf.nl/nieuws/672742049/haagse-bronnen-maatregelen-tegen-coronavirus-verlengd
Onduidelijk is nog tot wanneer het ’6 april-pakket’ wordt verlengd. Maandag wordt daarover door specialisten en ambtenaren overlegd. Dinsdag hakken betrokken ministers aan het eind van de middag een knoop door, waarna het besluit aan het begin van de avond wereldkundig wordt gemaakt.
Picasso 1
30 maart 2020, 13:09
Arme Van Gogh....
33518
sofaking
30 maart 2020, 13:32
Mondkapjes beschermen de drager ook omdat deze niet onbewust hun mond en neus meer zullen aanraken.
Hier zie je in het warenhuis, pakweg 1 op 5,6 met een mondkapje rondlopen. Ik vraag me af waar ze die gehaald hebben want alle kapjes in België zijn voorbehouden voor medisch personeel of personeel in tehuizen enz...
vanKees
30 maart 2020, 13:45
https://www.telegraaf.nl/nieuws/672742049/haagse-bronnen-maatregelen-tegen-coronavirus-verlengd
Onduidelijk is nog tot wanneer het ’6 april-pakket’ wordt verlengd. Maandag wordt daarover door specialisten en ambtenaren overlegd. Dinsdag hakken betrokken ministers aan het eind van de middag een knoop door, waarna het besluit aan het begin van de avond wereldkundig wordt gemaakt.
In Deutschland ist es bundesweit bis zum 19.04. ohne Ausnahme und Lockerung!
vanKees
mentholbear
30 maart 2020, 13:46
En als ze al komen, dan moet ook nog maar blijken of ze goed gekeurd worden
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/27/coronablog-28-maart-a3995222
Er is zelfs daar n verschil. In landen als Hong Kong, Zuid Korea, en Japan draagt men ook n masker als men zelf verkouden is om verdere besmetting te minimaliseren. In andere streken draagt men het alleen wanneer men het nodig acht zichzelf te beschermen.
Niet dat het zaligmakend is, maar lijkt me wel te helpen om de verspreiding tegen te gaan dan wel te vertragen.
Is ook geen garantie, kijk dus inderdaad maar naar de VS.
Mondkapjes beschermen de drager ook omdat deze niet onbewust hun mond en neus meer zullen aanraken.
Hier zie je in het warenhuis, pakweg 1 op 5,6 met een mondkapje rondlopen. Ik vraag me af waar ze die gehaald hebben want alle kapjes in België zijn voorbehouden voor medisch personeel of personeel in tehuizen enz...
Inderdaad. En hoewel Picasso gelijk heeft dat t geen optimale bescherming biedt (kan bv ook via ogen besmetten), is het al een obstakel meer voor het virus . Betreft besmetting via ogen, in landen als HK met ook gebrek aan bv afsluitende brillen, zijn er sommigen die nu van die uhm... Hoe heten die dingen... oogkapjes voor zwemmers op doen in ziekenhuizen. Sta je wel voor lul, maar helpt wel om spetters in risico gebieden tegen te gaan.
Waar ze die gehaald hebben? Gewoon in de shops. Toen er hier nog geen tekort op was...
Picasso 1
30 maart 2020, 13:51
En als ze al komen, dan moet ook nog maar blijken of ze goed gekeurd worden
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/27/coronablog-28-maart-a3995222
Die criteria zijn voor ziekenhuizen. Voor mensen die op straat lopen voldoet mijn inziens elk willekeurig mondkapje (om druppeltjes speeksel bij praten en hoesten tegen te houden zodat je anderen niet besmet)
Reguliere mondkapjes (tegen veel stof, schilderen, etc.) zijn in bouwmarkten beschikbaar. Deze zullen je onvoldoende beschermen op de nuances na die je noemt, maar als je zelf onbewust besmet bent dan draag je het niet over tenzij mensen op 30 cm bijna tegen je aanplakken.
PS Disclaimer deskundigheid / borrelpraat is nog altijd van toepassing!
Badslippers
30 maart 2020, 14:15
Die criteria zijn voor ziekenhuizen. Voor mensen die op straat lopen voldoet mijn inziens elk willekeurig mondkapje (om druppeltjes speeksel bij praten en hoesten tegen te houden zodat je anderen niet besmet)
Reguliere mondkapjes (tegen veel stof, schilderen, etc.) zijn in bouwmarkten beschikbaar. Deze zullen je onvoldoende beschermen op de nuances na die je noemt, maar als je zelf onbewust besmet bent dan draag je het niet over tenzij mensen op 30 cm bijna tegen je aanplakken.
Volgens de hier veel geroemde en alleswetende Dr. Fauci (kennis van JmcS) klopt dat. Hij zegt over het dragen van een mondmasker:
"People wearing mask now is just not relevant. You don't need to walk around with a mask right now. There is absolutely no reason whatsoever to wear a mask. It only protects other people when YOU ARE INFECTED."
Dr. Anthony Fauci, director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases, an agency within HHS, told the Senate committee on Tuesday that masks are usually recommended for those who are infected and health-care workers, but not for the general population.
Ze moeten ook van goede kwaliteit zijn. Zo niet dan gaan de hoest- en niesdeeltjes dwars door dat masker.
Badslippers
30 maart 2020, 14:38
Ik ben bang dat JmcS ten prooi is gevallen aan het Donald Trump virus. Die geeft namelijk dezelfde reacties als andere mensen hem confronteren met zijn eigen , tegenstrijdige, uitspraken. Tijdens bijna elke briefing is daar wel een voorbeeld van. Antwoord is steevast:
"Jij bent dom." of "Jij kunt niet lezen" of "Dat heb ik niet gezegd" of "wat een domme vraag".
Of zoals het in de pers staat weergegeven.
"PBS NewsHour reporter Yamiche Alcindor questioned the president during the briefing about recent comments made by Trump during an interview with Fox News's
Sean Hannity over whether some requests made by governors related to the outbreak were overblown or unnecessary.
Trump responded by first denying that he had made the comments, which were reported by multiple news outlets at the time, before accusing Alcindor of acting
"threatening" during the briefing.
"Why don't you act in a little more positive...it's always get ya, get ya, get ya," Trump said to Alcindor. "You know what? That's why nobody trusts the media
anymore."
"That's why you used to work for the [New York] Times and now you work for somebody else," he continued, speaking to Alcindor. "Look, let me tell you
something: Be nice. Don't be threatening."
Kortom niet in gaan op de inhoud maar de vragensteller domheid verwijten. In beeld:
https://www.youtube.com/watch?v=QwR_R48NGug
Nog een voorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=Uzpg8vJeeXA
JmcS heeft blijkbaar ook altijd het gelijk aan zijn zijde en als dat ter discussie wordt gesteld krijgen we dit soort reacties:
[ . . . ] Twee verloren weken zoals ik aangaf. Blijkbaar gooi je alles op een hoop ( lock is lock) en mis je die nuance om dat verschil te zien (?) Maar geloof dat je die fout al eerder met Italië maakte en anderen je er toen ook al op wezen. Helaas heeft het niet mogen baten.
Opnieuw zie je helaas de lijn niet.
Blijkbaar mis je het vermogen om zelfs die simpele nuance eruit te halen en gooi je opnieuw alles op een hoop want ik ga er niet vanuit dat je het expres doet.
dat ik me bijna niet kan voorstellen dat je met zo’n simpel voorbeeld de plank misslaat.
Misschien is begrijpend lezen lastig en het was al laat
Wil je volgende keer iets beter lezen want als het niet beter kan dan dit, dan wordt het voor mij toch lastig om je reactie serieus te nemen.
Picasso 1
30 maart 2020, 14:44
Ze moeten ook van goede kwaliteit zijn. Zo niet dan gaan de hoest- en niesdeeltjes dwars door dat masker.
Ja, de deeltjes gaan dwars door de masker maar komen minder ver.
"Als je niest of hoest komen de druppeltjes behoorlijk ver, omdat ze gepakt zijn door een “reizende” gaswolk. Een nies kan tot 61 meter reizen"
https://goedgezond.info/2018/12/28/hoe-ver-reist-een-nies-of-hoest-door-de-lucht/
Badslippers
30 maart 2020, 14:45
Dan nog iets over de gerespecteerde en goed geïnformeerde Dr. Fauci. Hij schat de situaties ook wel eens verkeerd in.
Over SARS-COV-2:
"Right now, don't wurry about it. Be more concerned about influenzo which is going into a second peak this season."
Over jonge mensen:
"Another thing that we don't know is why, with a respiratory-borne illness, are there virtually no children getting infected. I mean, there are no cases of kids less than 15 years old. Does that mean for some strange reason they're not getting infected, or the illness is so mild in children that we're not noticing it? It's very clear the median age is 56 or 59."
Over onderliggende aandoeningen:
"It's almost identical to what we're seeing with influenza. If you're elderly, have chronic lung disease, congestive heart failure, diabetes, obesity — all of that makes you much more likely to have complications, if not death."
Over bezorgdheid:
"The risk of coronavirus in this country is still relatively low, but, as I said about the possibility of emerging into a pandemic, this could change. As of today, on the 17th of February, the risk is really relatively low. But we, the public health officials, have to take this seriously enough to be prepared for it changing and there being a pandemic."
Over de griep (influenza):
"Flu is a bigger risk in the US than coronavirus. The flu is a real and present issue right now. The risk in the us today for coronavirus is relatively low."
Over het verloop:
"We don’t know where it’s going." Dat lijkt me het meest zinnige antwoord. Er is maar 1 persoon die weet waar het naar toe gaat en die elke situatie en ontwikkeling goed heeft ingeschat en dat is JmcS.
Over beperkingen:
"Everyone agrees that travel bans and restrictions are almost never successful in completely stopping something is that invariably going to turn into a pandemic."
mentholbear
30 maart 2020, 15:04
Er zijn ook 1 laags maskers en andere mindere kwaliteit waarbij net als wat BS al zei bij flink hoesten en niezen er wel wat door kan komen. Dan besmet je niet alleen degenen die zich niet aan de 1,5 meter afstand houden houden, maar ook deurhendels, liftknoppen, tafels, etc. Virussen hebben op verschillende oppervlakte verschillende overlevingstijd. Dat kan oplopen tot vele dagen.
Als leek is het voor ons moeilijk uit te vogelen welke voldoende bescherming bieden. Er zwerven huis tuin keuken methodes rond, zoals een aansteker proberen uit te blazen, (gekleurde) vocht door masker heen proberen te drukken, etc
Maar als borrelpraatdeskundige weet ik ook niet wat nou een goeie is.
Volgens de hier veel geroemde en alleswetende Dr. Fauci (kennis van JmcS) klopt dat. Hij zegt over het dragen van een mondmasker:
"People wearing mask now is just not relevant. You don't need to walk around with a mask right now. There is absolutely no reason whatsoever to wear a mask. It only protects other people when YOU ARE INFECTED."
Dr. Anthony Fauci, director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases, an agency within HHS, told the Senate committee on Tuesday that masks are usually recommended for those who are infected and health-care workers, but not for the general population.
Inderdaad die andere benadering. Maar als iedereen met degelijke maskers rondliepen, helpt dat de verspreiding te verminderen/vertragen. Daarmee help je de zorg minder (snel) te (over)belasten en tijd te winnen voor medicatie/vaccin.
Aan de andere kant snap ik die andere benadering wel in een situatie van schaarste. Als gezegd wordt dat maskers cruciaal zijn, gaat er om gevochten en geroofd worden. Onlangs nog een zorginstelling waarbij was ingebroken en ze dergelijke berschermende spullen gestolen hadden en de computers e.a. lieten staan.
Ja, de deeltjes gaan dwars door de masker maar komen minder ver.
"Als je niest of hoest komen de druppeltjes behoorlijk ver, omdat ze gepakt zijn door een “reizende” gaswolk. Een nies kan tot 61 meter reizen"
https://goedgezond.info/2018/12/28/hoe-ver-reist-een-nies-of-hoest-door-de-lucht/
Maar ook bij zangkoren, al dan niet in kerken, kan er een behoorlijke besmettelijke wolk ontstaan.
Over tekort mondkapjes gesproken: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/118879/Tekort-aan-mondkapjes-Zo-maak-je-ze-zelf
Blijkbaar zijn 2 velletjes keukenrol ook voldoende :gruebel:
Goedemorgenallemaal
30 maart 2020, 15:17
hee zeg, ik had hier ook een hele slimme post over gemaakt maar die is nergens meer te vinden. kleine aanvulking, de kleine akelige virsujes hebben geen grote druppels nodig om op mee te reizen. Ook hele kleine druppels die makkelijk dooi zo'n masker heen gaan dragen virus met zich mee. Net als de stofkapje uit de bouwmarkt, die helpen wel tegen stof maar fijnstof laten ze gewoon door en zo klein kunnen druppels ook zijn.
Maar het helpt allicht enigzins. En alle kleine beetjes die helpen zijn nuttig. We zij nog steeds in de uitbraakfase. Er wordt al geroepen dat we mensen moeten testen op immumiteit zodat ze weer inzetbaar zijn voor de economie, maar daar zijn we nog niet aan toe, nog lang niet. En er is nog geen sluitende immumiteitstest.
Trouwens over stof...
de boeren en de carnavalshaters zullen het er niet mee eens zijn maar dit klinkt wel een stuk plausibel zeg...
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3180188/Coronahotspot-10-jaar-geleden-al-zwaar-getroffen-door-Q-koorts-Dit-gebied-krijgt-dubbele-klappen
phoenix
30 maart 2020, 15:21
precies en daarom blijf ik thuis en zoek ik geen dame op in duitsland... geen verder besmetting veroorzaken, je lul en je geilheid ? gewoon een strik erom en de ballen met rust laten... al eens eerder gedaan, je weet niet wat je overkomt als je die twee maanden lang met rust laat... ik app af en toe met ene ervaren dame uit luder lounge die heeft ent zoveel zin maar blijft netjes thuis,, en reken maar die weet van wanten als je piemel daar in steekt oraal of vaginaal...die is zelf dan net zo heet...
Willem2
30 maart 2020, 15:22
Gokje :20April
Vanwege de zogenaamde plaatselijke globalisering :rolleyes:
Corona in Nederland: cijfers van 30 maart
Het afgelopen etmaal is het aantal overledenen als gevolg van het coronavirus gestegen met 93, meldt het RIVM. In totaal zijn nu voor zover bekend 884 mensen in Nederland overleden aan het virus. Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 507 toegenomen tot 3990. Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames en doden is beide lager dan een dag eerder.
Het RIVM meldt opnieuw dat het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal nieuwe overlijdensgevallen minder snel toeneemt dan verwacht kon worden als er geen maatregelen waren getroffen. Maar pas over enkele dagen kan het effect van de maatregelen worden beoordeeld, aldus de onderzoekers. .... https://nos.nl/artikel/2328824-corona-in-nederland-cijfers-van-30-maart.html
noglangnietuitgewandeld
30 maart 2020, 16:03
Na twee weken coronaquarantaine, begeleid door coronanieuws op tv en coronagezwatel op het forum, begint de coronaseks op coronaporno last van coronamoeheid te vertonen, aangezien de rechterpols inmiddels een coronafractuur nabij is, en overweeg ik, daar alle coronaclubs gesloten zijn, de coronachallenge aan te gaan en via het coronaweb met een coronasnol af te spreken voor een onvervalste coronawip op het coronalied zodat ik eindelijk eens een coronakwak in een coronadoos kan lozen, potvercorona nogantoe.
Goedemorgenallemaal
30 maart 2020, 16:21
probeer het eens met links is mij advies voordat je coronafouten maakt, hoe begrijpelijk ook.
mentholbear
30 maart 2020, 16:39
Jullie mogen ook een graai in mijn zak doen.
Mijn zak met speeltjes, wat dacht je anders viespeuk! ;)
En waag het niet weer met Theo's aan te komen :tongue:
Picasso 1
30 maart 2020, 16:47
Over tekort mondkapjes gesproken: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/118879/Tekort-aan-mondkapjes-Zo-maak-je-ze-zelf
Blijkbaar zijn 2 velletjes keukenrol ook voldoende :gruebel:
Kan nog eenvoudiger:
https://twitter.com/FuerzasDelOrden/status/1232385518295486464?s=20
mentholbear
30 maart 2020, 16:49
Kan nog eenvoudiger:
https://twitter.com/FuerzasDelOrden/status/1232385518295486464?s=20
Ik dacht heel even een onderbroek van jou te zullen gaan zien ;)
RIKLAVERGE
30 maart 2020, 17:09
In Deutschland ist es bundesweit bis zum 19.04. ohne Ausnahme und Lockerung!
vanKees
Aangezien Duitsland zijn piek nog verwacht, zal dat wel verlengd worden tot 31 mei
Het komt gewoon minder hard aan voor de bevolking de aankondiging in 2 stappen te doen
NikXXX
30 maart 2020, 18:32
Massa hysterie is het momenteel. Het gepeupel gelooft alles wat in de media wordt tentoongesteld. De reaguurders op FB bij de NOS zijn totaal niet gehinderd door enige kennis. Mensen overlijden in de meeste gevallen niet aan corona alleen. Er zijn andere factoren die hun gezondheid al verminderd heeft. De zwakkeren overlijden aan dit virus. Natuurlijke selectie heeft dat. Sinds mensenheugenis is dit al gaande. Minder is dat ze allemaal in EEN keer ziek zijn. Wat complicaties met zich meebrengt m.b.t. de zorg. Een volledig gevalideerd vaccin (incl. clinical trials) laat nog een tijd op zich wachten. Face it. Gaan we dan tot die tijd leven als kluizenaars? Of nemen we het risico? De hele maatschappij ligt nu op zijn gat. Mijn inziens: risicogroepen isoleren tot nader order, de mensen met weinig risico pakken het normale leven weer op. Echter zijn politici huiverig om deze beslissing te nemen. Die containments kunnen niet tot het einde der tijden blijven. Er is niet bewezen of de aanpak die de verschillende landen hanteren een merkbaar effect hebben. Er liggen meer factoren zoals demografie/sociaal-culturele aspecten aan de basis. In de noordelijke landen is meer individualisme in vergelijking met de zuidelijke landen waar alles meer familiair is. De uitbraken zijn ook zeer lokaal imho. En ja, er sterven ook jonge mensen aan het corona virus. In de statistiek heet dat een outlier.
mentholbear
30 maart 2020, 20:01
Aangezien Duitsland zijn piek nog verwacht, zal dat wel verlengd worden tot 31 mei
Het komt gewoon minder hard aan voor de bevolking de aankondiging in 2 stappen te doen
Of 3 of 4 of 5...
Bovendien zijn de te maatregelen dan ook stapsgewijs kleiner. Maar persoonlijk bereid ik voor voor erger, dan kan het altijd nog meevallen.
Gaan we dan tot die tijd leven als kluizenaars? Of nemen we het risico? De hele maatschappij ligt nu op zijn gat. Mijn inziens: risicogroepen isoleren tot nader order, de mensen met weinig risico pakken het normale leven weer op. Echter zijn politici huiverig om deze beslissing te nemen. Die containments kunnen niet tot het einde der tijden blijven. Er is niet bewezen of de aanpak die de verschillende landen hanteren een merkbaar effect hebben. Er liggen meer factoren zoals demografie/sociaal-culturele aspecten aan de basis. In de noordelijke landen is meer individualisme in vergelijking met de zuidelijke landen waar alles meer familiair is. De uitbraken zijn ook zeer lokaal imho. En ja, er sterven ook jonge mensen aan het corona virus. In de statistiek heet dat een outlier.
Maar men wilt niet 'onnodig' mensenlevens op het spel zetten. Dus begrijpelijk dat je eerst probeert dat te beperken. En na een poos weet men ook pas meer over het virus en of risico's nemen, zoals deel van de bevolking weer laten werken 'acceptabel' is.
En wat je zegt, elke regio, cultuur, etc. kampt met eigen problemen. De zuiderlijke familaire landen besmetting naar opa en oma. Maar in de noordelijke, waar laat je de kids zonder school of opvang?
The Joker
30 maart 2020, 22:26
Ondanks dat de regeringen alles in kleine stapjes gaan doen om het volk niet in 1 keer gek te maken, kan je er al vast rekening mee houden dat de huidige halve lockdown tot minimaal 1 juni gaat duren. Sterker nog ik zou er blind voor tekenen als op 1 juli 2020 de horeca en onze saunaclubs weer de deuren mogen openen en er vervolgens ook weer DVPs en personeel te vinden zijn om dan weer te werken.
Hoewel ik denk dat na 4 maanden onthouding bij de mannen en 4 maanden geen geld bij de DVPs er in no time weer volle clubs gaan zijn...
phoenix
30 maart 2020, 22:29
sterker nog daar komen nee damen bij , die er eruit zijn gegaan en geen werk en geen geld meer hebben... en als de dames inde clubs mogen blijven slapen dan blijven ze natuurlijk gewoon tot het weer open gaat...
Kwibus2
30 maart 2020, 23:03
Allemaal al weer aan het dromen voor het moment dat de Sperre opgehevn wordt?
Dat zal nog wel even duren, we mogen blij zijn wanneer we deze zomer nog bij de clubs in het zonnetje kunnen zitten.
Piet Plezier
30 maart 2020, 23:20
De EU geeft 450 miljoen euro aan Marokko (geen lid van de EU, 534 Corona-patiënten) voor Corona hulp en 25 miljoen euro aan Nederland (EU-lid en 11.750 Corona-patiënten).
Ik zeg : NEXIT
https://www.reuters.com/article/coronavirus-health-morocco-idUSL8N2BK71Y
RIKLAVERGE
30 maart 2020, 23:36
Grote ruzie in Europa waarbij onze noordenburen zwaar bekritizeerd worden
DeTijd online vandaag
Europa heeft een Nederlands probleem
Corona doet de Europese solidariteit in haar voegen kraken. Vooral het moraliserende Nederlandse vingertje wekt weerzin en ongeloof.
Als zelfs een Europees monument als Jacques Delors waarschuwt dat 'het gebrek aan Europese solidariteit levensgevaarlijk is voor Europa', is het menens. De ex-voorzitter van de Europese Commissie, bijna 95 intussen, kroop maandag in de pen. De microbe is terug, schreef hij na de Europese top van donderdag, waar de kloof tussen noord en zuid verder uitdiepte.
Nederland is kop van Jut voor de zuidelijke lidstaten die het meest lijden onder de pandemie. Eerst wezen onze noorderburen vrij hautain strakke maatregelen af om de verspreiding van het virus te voorkomen. Vervolgens haalde Den Haag in botte bewoordingen het morele vingertje boven tegen Italië, Frankrijk en Spanje die om solidariteit vroegen
Vooral minister van Financiën Wopke Hoekstra moet het ontgelden. Hij realiseerde - volgens zijn Belgische collega Alexander De Croo (Open VLD) met 'lichte paniek' - dat Nederland de coronacrisis zwaar onderschatte en de Nederlandse curve die van Spanje en Italië zou kopiëren. Maar dat Hoekstra tijdens datzelfde EU-overleg dwarslag over alle voorstellen voor meer Europese solidariteit in de bestrijding van de coronacrisis veroorzaakte pas echt een golf van frustratie. Die verontwaardiging neemt met de dag toe.
Voor eigen deur vegen
Hoekstra weigerde de inzet van Europees schuldpapier en vond het ook nog te vroeg om geld uit het Europees noodfonds ESM klaar te houden als preventieve maatregel voor de meest getroffen landen. Als dat er toch van komt, moeten strenge voorwaarden verbonden worden aan een kredietlijn. Om zich echt geliefd te maken vroeg de Nederlander de Commissie een rapport waarom landen als Nederland en Duitsland de voorbije jaren wél financiële buffers opbouwden en Spanje en Italië niet.
Kortom, terwijl economen en politici beseffen dat een solidair Europees antwoord nodig is, voor de pandemie maar ook voor de lange schuldencrisis die daarop volgt, is de vraag van Hoekstra: hebben jullie wel voldoende voor eigen deur geveegd? Zijn toon impliceert dat de zuiderlingen aan de Nederlandse deur komen bedelen.
Het 'gevoelloze' en 'kleinhartige' Nederland krijgt bakken kritiek van politici uit Spanje, Portugal, Italië en Frankrijk. Dat Den Haag niet te beroerd is om Europese hulp te vragen voor zijn bloemensector, wordt uitvergroot op sociale media, die de voorbije dagen al hun pijlen richtten op het 'belastingparadijs' Nederland. Premier Mark Rutte kreeg gisteren een aanmaning van Spaanse liberale Europarlementsleden, Europese partijgenoten dus, om zich te distantiëren van Hoekstra en een rechtzetting te eisen.
De sfeer is zwaar verziekt. De voormalige Italiaanse premier Enrico Letta waarschuwt in een interview in de Volkskrant dat 'de Europese Unie een groot risico loopt'. En ook in Nederland groeit het verzet. De vroegere en huidige centraal bankiers, Nout Wellink en Klaas Knot, pleiten voor solidariteit: 'Wij zijn geen rijk noorden meer als het hele zuiden omvalt', argumenteert Wellink in De Telegraaf.
De Europese ministers van Financiën vergaderen pas op 7 april over uitgewerkte voorstellen. Waarna de EU-chefs weer aan zet komen op - toeval of niet - Goede Vrijdag.
Eddy_V
30 maart 2020, 23:55
Wopke for president!
nu dwalen we wel een beetje af naar politiek... ander topic.
Big30
31 maart 2020, 00:09
Wopke for president!
Wopke is onze held in deze barre tijden!
https://assets.tue.nl/fileadmin/content/pers/2020/03%20March/3003westeu2.jpeg
https://assets.tue.nl/fileadmin/content/pers/2020/03%20March/3003southeu.jpeg
https://www.cursor.tue.nl/nieuws/2020/maart/week-2/tueers-voorspellen-groei-coronabesmettingen-per-land/
update March 30
As many countries across the world have extended their lockdowns beyond Easter to prevent their hospitals from collapsing under the Corona pandemic, there are signs that the daily increase in fatalities is starting to slow down in some countries.
Here in the Netherlands, the daily increase is expected to fall from almost 17% to just under 12% over the next few days. The same trend is visible in Spain and the US, which have been among the worst hit countries. The daily increase in people killed in Italy is expected to stabilize at just under 5% this week.
RIKLAVERGE
31 maart 2020, 00:20
Wopke for president!
Rutten, wilders, e.a. waarover men hier in deze rubriek voortdurend spreekt zijn waarschijnlijk geen politiekers!!!
John mc Snek
31 maart 2020, 02:55
Ik ben bang dat JmcS ten prooi is gevallen aan het Donald Trump virus. Die geeft namelijk dezelfde reacties als andere mensen hem confronteren met zijn eigen , tegenstrijdige, uitspraken. Tijdens bijna elke briefing is daar wel een voorbeeld van. Antwoord is steevast:
haha ik heb juist al mijn punten, naast genoemde opmerkingen, duidelijk beargumenteerd en onderbouwd.
De kanttekeningen die ik daarbij maakte over mijn verbazing van jouw simpelheid ( maar goed, zoals gezegd meer mijn eigen fout dat ik daar nog steeds over verbaasd ben) quote je, en de rest laat je weg.
Overigens begon je zelf met opmerkingen dat ik er niks van snapte en dat ik een waardeloze post had, en dan ga jij mij andersom soortgelijke opmerkingen in jouw richting voor de voeten werpen.
Hahaha, kan er ook om huilen maar ik heb al snel geleerd dat je je niet druk moet maken om het gebrek aan intellectuele vermogens bij andere mensen. Ik weet dat je je best doet en het moeilijk is, ik leef met je mee!
Eddy_V
31 maart 2020, 08:36
Heerlijk die polemiek tussen BS en JmS!
Beiden hebben ze hun punten en argumenten, op beide valt wat aan te merken en op beide zijn duimpjes omhoog te plakken.
:motz2:
Ga zo door heren, jullie maken hiermee het forum wederom tot een bron van vermaak, dit los van de inhoud want daar zijn de meesten al lang bij afgehaakt, we gaan er tenslotte toch allemaal aan :amen[1]:
Heerlijk die polemiek tussen BS en JmS!
Beiden hebben ze hun punten en argumenten, op beide valt wat aan te merken en op beide zijn duimpjes omhoog te plakken.
:motz2:
Ga zo door heren, jullie maken hiermee het forum wederom tot een bron van vermaak, dit los van de inhoud want daar zijn de meesten al lang bij afgehaakt, we gaan er tenslotte toch allemaal aan :amen[1]:
Dikke plus een. Had het niet beter kunnen verwoorden.
Kwibus2
31 maart 2020, 09:30
Slaan Pa!
RIKLAVERGE
31 maart 2020, 10:56
Afstand houden, nog een onderwerp van discussie!!!:wink2:
Volgens een nieuwe studie van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) is de afstand van 1,5 meter die we tegenover elkaar in acht moeten nemen om de verspreiding van het coronavirus (het zogenaamde 'social distancing') tegen te gaan, onvoldoende. In warme, vochtige omstandigheden zouden druppeltjes bij het hoesten en niezen tot wel 7 à 8 meter ver kunnen gaan.
Volgens viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven) is het advies over de afstand die we moeten bewaren als social distancing daarom "een van de zaken die besproken moeten worden", zo verklaarde hij maandagavond in 'De Afspraak' op Canvas.
"Bij acht meter stopt elke vorm van interactie. Maar goed, dit is voortschrijdend inzicht. Meer en meer landen gaan daar ook nu rekening mee houden", aldus de viroloog nog. Hij ziet de meeste landen nog niet meteen afstand nemen van de norm van 1,5 meter, al "zijn er schrandere manieren om daar op een verstandige manier mee om te gaan."
De norm van 1,5 meter is ook niet lukraak gekozen: "De partikels kunnen verdergaan dan anderhalve meter. Maar het grootste deel ervan en het besmettingsrisico zitten in die eerste, anderhalve meter," zo nuanceerde Van Ranst.
Goedemorgenallemaal
31 maart 2020, 11:07
Moeten we de arme landen in het zuiden van Europa helpen? Waarom binnen EU verband zo'n heet hangijzer?
Als we geen EU hadden was er allang hulp georganiseerd, 555, noodfondsen uit de Tweede Kamer, GW en TB vooraan want Rome, dat is toch de bakermat van onze beschaving van waaruit het CultuurChristendom zich over Europa en de Wereld verspreidde, etc. Nu we samen in de EU zitten zou het opeens niet mogen...
RIKLAVERGE
31 maart 2020, 12:28
Wat wij kunnen verwachten bij toekomstige buiten europese reizen
Vertaling door Google uit een franse gazet
Hier is een niet-uitputtende inventaris, actueel en onderhevig aan verandering op elk moment, officiële reisbeperkingen voor Fransen:
- Grenzen gesloten tot half april: landen van de Europese Unie, VS, India, Egypte, Sri Lanka, Cambodja, Laos, Oman, Turkije.
- Grenzen gesloten tot eind april: Rusland, Cuba, Nepal.
- Gesloten grenzen voor onbepaalde tijd: Marokko, Tunesië, Australië, Maldiven, Dominicaanse Republiek, Jordanië, Israël, Canada, Vietnam, Indonesië, Birma, Japan, Kameroen, China, Colombia, Kenia, Thailand.
- Verplichte twee weken voor onbepaalde tijd: Tanzania, Madagaskar.
Met betrekking tot landen die vóór vertrek aan de visumplicht zijn onderworpen (India, Rusland, China, enz.), Zijn alle ambassades en officiële administraties gesloten en geven geen visa of e-visa meer af aan Franse staatsburgers totdat nieuwe bestelling.
Deze beperkingen werden voornamelijk genomen tussen 10 en 25 maart, zonder kennisgeving en zonder rekening te houden met geopolitieke relaties, vanwege de epidemie van het Coronavirus
….
Zijn Coronavirus-tests verplicht voor reizen?
Parallel met het opheffen van reisbeperkingen, zouden bepaalde landen hun inreisformaliteiten kunnen wijzigen, met flexibiliteit om het toerisme te versterken (bijvoorbeeld een gratis visum), of aanscherping om de gezondheids- en medische dekking van reizigers te controleren.
Sommige grenzen worden mogelijk pas heropend als u het bewijs levert van een recente negatieve Coronavirus-test (of een bewijs van genezing voor mensen die het virus eerder hebben opgelopen). Een dergelijk document kan nodig zijn bij het aanvragen van een visum voor vertrek en / of bij aankomst in het land.
Deze maatregel was in maart al door Nepal, Jordanië, Thailand, Kameroen en Birma ingevoerd, voordat de grenzen werden gesloten.
Dit is de reden waarom de Fransen deze zomer en eind 2020 voor verschillende bestemmingen mogelijk de voorlopige verplichting hebben om voor elke reis te worden getest.
In het geval dat deze mogelijkheid wordt bevestigd - wat niet zeker is en afhankelijk is van elk land - moeten we daarom hopen op massale en gemakkelijke toegang tot Covid-19-tests, na opsluiting in Frankrijk maar ook daarna , op elk moment.
Sommige landen kunnen ook hun eigen aankomsttests opzetten, zoals Zuid-Korea zojuist heeft aangekondigd.
Een alternatief zou zijn dat deze tests vóór het instappen op de vertrekluchthavens worden uitgevoerd. Reisbureaus en luchtvaartmaatschappijen zouden er baat bij hebben omdat zij geen weigering van toegang hoeven te repatriëren.
Dergelijke voorzieningen zouden de Fransen in staat stellen zo snel mogelijk hun vrijheid van reizen terug te krijgen, wat essentieel is na een zware opsluiting.
Freddy_K
31 maart 2020, 12:44
nu het weekend voor de deur staat en al het vertier gesloten lijkt het mij toepasselijk om de wereldberoemde roman ,;La Peste"van de franse filosoof Albert Camus eens te lezen
de Keiser Report noemt ook hetzelfde boek: https://www.youtube.com/watch?v=aELHdvaE6bU
stimpy3
31 maart 2020, 13:32
Zijn er trouwens al ijsberen met corona gesignaleerd? Ben wel benieuwd naar hun ervaringen.
RIKLAVERGE
31 maart 2020, 14:04
Zomaar even iets anders RIKLAVERGE, wat heb jij (en/of vele andere ijsberen) de afgelopen jaren gedaan aan armoede in derde wereldlanden? De druk op het klimaat die onze welvaart met zich meebrengt? Daklozen in het land waar je woont? Vervuiling die komt kijken bij onze europese manier van leven?
Dit heeft ook allemaal invloed op de mensheid. Ze komen niet allemaal tegelijk naar de IC maar bij elkaar opgeteld is het coronavirus enigszins amateuristisch bezig als het gaat om slachtoffers maken. Dat laat je beter aan de mens zelf over. Dat floddertje RNA/DNA krijgen we er op den duur wel onder.
Ik steun elk maand, en dat sinds zeker 10 jaar 1 familie in Azie, dat komt veel duurder uit dan al uw gebabbel
John mc Snek
31 maart 2020, 14:04
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1570056424/rivm-dodental-corona-stijgt-met-175-aantal-besmettingen-12-595
AMSTERDAM - Het coronavirus heeft inmiddels 1039 levens geëist in Nederland. Bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zijn het afgelopen etmaal 175 nieuwe meldingen over sterfgevallen binnengekomen. Maandag steeg het dodental nog met 93.
mentholbear
31 maart 2020, 14:20
Afstand houden, nog een onderwerp van discussie!!!:wink2:
Volgens een nieuwe studie van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) is de afstand van 1,5 meter die we tegenover elkaar in acht moeten nemen om de verspreiding van het coronavirus (het zogenaamde 'social distancing') tegen te gaan, onvoldoende. In warme, vochtige omstandigheden zouden druppeltjes bij het hoesten en niezen tot wel 7 à 8 meter ver kunnen
Vandaar voorkeur om ook een mondkapje te dragen. Dat beperkt de verspreiding al tov zonder. Ook oppervlaktes besmet je dan minder.
Ik steun elk maand, en dat sinds zeker 10 jaar 1 familie in Azie, dat komt veel duurder uit dan al uw gebabbel
Egnie, B steunt minstens vanaf 22 juli 2011 minstens een familie in Rumbul, dat komt veel duurder uit dan de jouwe. Lekker puh :baeh:
OMG ik verveel me de pleuris :hammer:
Nulnulzeseneenhalf
31 maart 2020, 14:24
https://www.1limburg.nl/afgekeurde-mondkapjes-bij-coronacentum-dit-schrikken?context=section-1
Zorgmedewerkers van het Coronacentrum in Urmond zijn geschrokken nadat vorige week duidelijk werd dat ze gewerkt hebben met afgekeurde mondkapjes die uit China waren geïmporteerd.
Het gaat om bijna de helft van een partij van 1,3 miljoen zogeheten FFP2-maskers, zo'n 600.000 stuks.
Hoezo? China helpt Europa?
mentholbear
31 maart 2020, 14:27
https://www.1limburg.nl/afgekeurde-mondkapjes-bij-coronacentum-dit-schrikken?context=section-1
Zorgmedewerkers van het Coronacentrum in Urmond zijn geschrokken nadat vorige week duidelijk werd dat ze gewerkt hebben met afgekeurde mondkapjes die uit China waren geïmporteerd.
Het gaat om bijna de helft van een partij van 1,3 miljoen zogeheten FFP2-maskers, zo'n 600.000 stuks.
Hoezo? China helpt Europa?
Om zeep?
Is er nog geen les getrokken uit de babymelk affaire? Gewoonte van veel Chinezen is van het snelle geld binnen willen harken en/of snel willen leveren. Bijna alles is ja, ja, ja, kan allemaal, geen probleem.
Pas tegen uitleveren blijkt de realiteit anders te zijn. Dus het blijft belangrijk om toe te zien op de kwaliteit.
Wentelt Eefje
31 maart 2020, 15:33
Betreft de met veel bombarie door KLM geschonken mondkapjes, waar Dieder-IC een rondedansje om deed?
Herr Fick
31 maart 2020, 16:12
De EU geeft 450 miljoen euro aan Marokko (geen lid van de EU, 534 Corona-patiënten) voor Corona hulp en 25 miljoen euro aan Nederland (EU-lid en 11.750 Corona-patiënten).
Ik zeg : NEXIT
https://www.reuters.com/article/coronavirus-health-morocco-idUSL8N2BK71Y
Dat zou knap vervelend worden als je de grens met Duitsland over wil voor een wip. :closed10[1]:Vanuit Belgie kunnen we nog via Luik en Aachen blijven rijden :[1]:
John mc Snek
31 maart 2020, 16:15
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200331/d71bcc612a885ae515be537831983f8d.jpg
Hahaha dacht al, dat is een flinke donatie.
Maar hij heeft Moszkowicz ingehuurd voor zijn boekhouding en cijfers denk ik :)
Het zal dichter bij €6800 per uur liggen...
RIKLAVERGE
31 maart 2020, 16:16
Nee Belgie is ook in EC, we moeten dan wel een andere naam vinden voor de Schengen akkoorden
rob45
31 maart 2020, 17:16
Tenslotte, zou het niet slimmer zijn geweest om die 90 miljard volledig aan de gezondheidszorg te spenderen en het hele land gewoon open te laten en niks te sluiten? Mensen die niet besmet willen worden sluiten zich dan maar op. Beroep doen op de eigen verantwoordelijkheid
Zeker slimmer ..Maar het gaat er ook niet om wat beter of slimmer is maar wat er maatschappelijk acceptabel is en daarbij kijkt men ook over de landsgrenzen.
Verder is het moeilijk inschatten in welke optie er de minste schade in wat voor opzicht ook geleden zal worden.
Dan nog blijft het afwegen.
De belangrijkste vraag blijft wat is belangrijker ? Mensen of geld ?
Willem2
31 maart 2020, 17:25
Zo die 1 April-grap heeft lang genoeg geduurd :biggrin:
Kwibus2
31 maart 2020, 17:38
Moeten we de arme landen in het zuiden van Europa helpen? Waarom binnen EU verband zo'n heet hangijzer?
Als we geen EU hadden was er allang hulp georganiseerd, 555, noodfondsen uit de Tweede Kamer, GW en TB vooraan want Rome, dat is toch de bakermat van onze beschaving van waaruit het CultuurChristendom zich over Europa en de Wereld verspreidde, etc. Nu we samen in de EU zitten zou het opeens niet mogen...
Een onzuivere redenering.
We zitten met een euro opgescheept waarvan de zuidelijke lidstaten inclusief België al jaren de vruchten plukken zonder zich te bekommeren om de voorwaarden.
Italië blijft op een totaal onverantwoorde manier besluiten nemen die de bestaande staatsschuld, die 135% van het BNP bedraagt, nog verder laten toenemen.
Bij de andere knoflookstaten is de overschrijding minder ernstig dan bij Italië maar nog steeds meer dan de overeengekomen 60% van het BNP.
Frankrijk heeft zelfs niet één jaar na de invoering van de euro aan de voorwaarden voldaan.
Daar mag je deze landen in tijden van crisis best aan herinneren. Wanneer je als land op een onverantwoorde manier met de overheidsfinancieën omspringt zit je in tijden van crisis dubbel in de ellende.
Nederland heeft fors bezuinigd. Een deel van die bezuinigingen moeten we nu bezuren. Er zijn te weinig IC bedden, er zijn ook te weinig gewone ziekenhuis bedden beschikbaar. Daar mag zodra deze crisis voorbij is best eens over nagedacht worden.
Wat is er tegen de opstelling van minister Hoekstra die stelt dat hulp gegeven kan worden maar wel onder strikte voorwaarden.
Een van die voorwaarden zou kunnen zijn dat de landen met een te grote staatsschuld nu eens werk gaan maken van het verminderen van die schuld.
phoenix
31 maart 2020, 17:55
ik ben vandaag ook jezus met een brein in de woestijn, weer ene dag niet gerukt... tjonge maar ja toch een beetje een gevangeniss gevoel
Goedemorgenallemaal
31 maart 2020, 17:59
Wat is er tegen de opstelling van minister Hoekstra die stelt dat hulp gegeven kan worden maar wel onder strikte voorwaarden.
Een van die voorwaarden zou kunnen zijn dat de landen met een te grote staatsschuld nu eens werk gaan maken van het verminderen van die schuld.
Ik zeg niet dat er geen voorwaarden gesteld mogen worden, alleen zou het zonder EU allang to landelijke acties geleid hebben.
Herr Fick
31 maart 2020, 18:09
Een onzuivere redenering.
We zitten met een euro opgescheept waarvan de zuidelijke lidstaten inclusief België al jaren de vruchten plukken ...
Bij de andere knoflookstaten is ...
Daar mag je deze landen in tijden van crisis best aan herinneren....
Het gaat eigenlijk niet echt om geld. Het kan ook gewoon om medische hulp gaan. We hebben er alle belang bij dat de crisis snel wordt ingedijkt. Als we niet bijspringen, op welke manier dan ook, dan gaan we daar zelf ook slachtoffer van zijn. Als een NATO-lidstaat wordt aangevallen mag je ook geen hulp weigeren omdat het te weinig in Defensie geïnvesteerd heeft. We vergeten weer even dat we de Italianen ook hebben laten stikken toen alle vluchtelingen op Lampedusa toestroomden. Al die Kerstkaartlanden die plotseling hun joker trokken omdat vluchtelingen asiel moesten aanvragen in het 1e land van aankomst. Maar alle vluchtelingen willen naar het UK. Laat nou net Griekenland, Italie, Frankrijk, Belgie op de route liggen. Petje af voor de Italianen en ook voor de Grieken. Ze zijn blijven vluchtelingen opvangen tot ze echt niet meer konden.
In de protestantse landen van Noord Europa hadden ze daar weinig last van natuurlijk. Ze zwelgden verder in aargas en aardolie en keken verlangend naar het Westen, vanwaar geen enkele vluchteling kwam natuurlijk.
Met de corona crisis blijkt het net zo. Ik ben er zeker van dat indien Italië het aan België vraagt, ze hulp krijgen. Ook al gaan we daardoor nog dieper in het rood. We vinden wel een team van artsen en verplegers om te gaan helpen. Dat vinden we altijd. Het is uiteindelijk in ieders voordeel dat corona in Italie of Spanje overwonnen wordt. In een crisis moet je handelen als een leider en je middelen inzetten op de hoofdkrachtinspanning en niet enkel in de achterhoede als een beknepen kruidenier (aka M.Rutten)
Een aantal landen echter waaronder Nederland (of de Nederlandse regering, ik scheer niet alle Nederlanders over dezelfde kam) zijn groot voorstander van een vrije handelszone op het continent en ze willen er de vruchten van plukken, maar eigenlijk, politiek gezien willen ze de Angelsaksische landen achterna. Lekker twee weken per jaar luidruchtig het vakantiegeld opmaken in de knoflooklanden en ze dan met de rug aankijken. Ik had nooit gedacht gelukkig te zijn dat er nog Duitsers bestaan.