PDA

Volledige versie bekijken : Corona Virus, Covid-19

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77

Willem2
31 maart 2020, 19:52
Alle maatregelen die nu gelden tegen de verspreiding van het coronavirus worden verlengd tot en met dinsdag 28 april. Dat heeft premier Rutte gezegd op een persconferentie na het crisisberaad tussen de meest betrokken ministers.

Dat betekent dat de scholen ook na 6 april dicht blijven, net als de horeca. Ook het dringende advies om 1,5 meter afstand van elkaar te houden en zo veel mogelijk thuis te blijven, blijft van kracht. Het uitoefenen van contactberoepen, zoals kappers en masseurs, blijft verboden.

'Maak geen plannen voor de meivakantie'
28 april valt midden in de meivakantie, dus leerlingen gaan op zijn vroegst na 3 mei weer naar school. Rutte zei dat het devies is en blijft om binnen te blijven "We willen dat zo min mogelijk mensen door het land gaan reizen. Na 28 april gaan we echt nog niet helemaal terug naar de oude situatie. Dus ga geen plannen maken voor de meivakantie."

Vakantieparken en campings gaan niet verplicht dicht, maar de gezamenlijke wc- en douchegebouwen op campings moeten wel gesloten worden.
............... https://nos.nl/artikel/2328969-kabinet-verlengt-maatregelen-tegen-corona-tot-en-met-28-april.html

Piet Plezier
31 maart 2020, 20:04
een grote leugen
de griep word gespinned alsof het het meest dodelijke virus ever is
terwijl we nog niet eens op de helft van vorig jaar zitten
we raken onze vrijheid kwijt en alleen omdat de angst regeert
en angst is een hele slechte raadgever

John mc Snek
31 maart 2020, 20:05
Ik ga morgen gewoon neuken, heeft lang genoeg geduurd die onzin.
Genoeg dames die wat willen beunen dus dat komt wel goed...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Piet Plezier
31 maart 2020, 20:19
Ik ga morgen gewoon neuken, heeft lang genoeg geduurd die onzin.
Genoeg dames die wat willen beunen dus dat komt wel goed...

ja inderdaad die zijn er genoeg
En het is stukken goedkoper nu
Koos is ook al aan het rond appen voor het weekend
Morgen rijde we even naar Herne, kijken hoe het is met Carmen en Nelly.

rob45
31 maart 2020, 20:36

Vorig jaar viel het reuze mee met de griep.
Het jaar daar voor 2017/2018 hadden we 9.600 sterfgevallen.In vergelijk met de ruim duizend sterfgevallen van nu lijkt het mee te vallen.Het verschil is dat bij dit griepachtige virus mensen bij bosjes aan de beademing moeten.Ook is hij bijna 3 keer besmettelijke als de gewone griep.Verder is het een onbekend virus waar niemand weerstand tegen heeft.Zonder maatregelen zouden er nu veel meer slachtoffers zijn gevallen.
Hoeveel ? Bij een percentage van 2% kunnen we rekenen op tussen de 100.000 en 200.000 sterfgevallen in NL.
Zeker weten doe je het nooit maar dat het een gigantisch aantal zal zijn staat als een paal boven water.
In het gunstigste scenario rekent men nu voor heel de wereld al op tussen de 1.000.000 en 2.000.000 slachtoffers van covid19.

deket
31 maart 2020, 20:45
Piet en je neef,toon wat karakter en gezond verstand.
Die virus blijft zich razendsnel verspreiden en nu stierf in Gent zelfs een meisje van 12jaar.
Ik heb het ook moeilijk om mijn favoriete dvps niet te bezoeken maar vind het onverantwoord dat ze doorwerken.
Beeld je in dat je op een vissersboot zit op de oceaan of in Vucht met alle beperkingen ., (dus binnen zonder bezoek)
Deze oproep is niet alleen voor Piet en zijn.neef
Indien jullie zelf besmet geraken en in het ziekenhuis belanden zal de mentaliteit wel veranderen maar dan is het te laat

phoenix
31 maart 2020, 21:05
een grote leugen
we raken onze vrijheid kwijt en alleen omdat de angst regeert
en angst is een hele slechte raadgever

Helemaal gelijk piet, angst is een slechte raadgever... je bedoelt natuurlijk irreële angst, geen reële angst want die waarschuwt voor ziekte en dood zo werkt ons systeem in ons lichaam... dus wees op je hoede ... , tenzij je graag russiche roulette speelt..( jezelf besmetten pa en ma besmetten...). want het aantal is toegenomen, kijk begin maart dat ging nog , maar nu zijn er echt meer besmettingen in duitsland en zeker in de Ruhrpot...

Piet Plezier
31 maart 2020, 21:10
Piet en je neef,toon wat karakter en gezond verstand.
Die virus blijft zich razendsnel verspreiden en nu stierf in Gent zelfs een meisje van 12jaar.
Ik heb het ook moeilijk om mijn favoriete dvps niet te bezoeken maar vind het onverantwoord dat ze doorwerken.
Beeld je in dat je op een vissersboot zit op de oceaan of in Vucht met alle beperkingen ., (dus binnen zonder bezoek)
Deze oproep is niet alleen voor Piet en zijn.neef
Indien jullie zelf besmet geraken en in het ziekenhuis belanden zal de mentaliteit wel veranderen maar dan is het te laat

het gaat mij niet zo over de clubs en DVPs
Maar meer over het dagelijks leven, ik ben gewend savonds op pad te gaan, ergens buurten, kroeg een keer of 3 normaal ergens eten, en nu kun je helemaal niets
Kijk die DVPs zijn het probleem niet, die kunnen elke dag
Vanmiddag kwam me dochter met me ex, en dan moet je voor op straat gaan staan te buurten met de koffie in de hand
Kijk maar als dit nog lang gaat duren, dan kunnen ze me ergens vinden aan een touwtje
Want ik word er stapelgek van, ik ben geen thuiszitter ook nooit geweest trouwens
Gelukkig dat we hier nog een beetje kunnen schrijven

John mc Snek
31 maart 2020, 21:25
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200331/6eeb19939369ae6a6b33862b722bff00.jpg
Goh, echt joh? wat een visionair! En gras is groen...

Lijkt wel of alle virologen moeite doen om even hun moment of fame te pakken met het intrappen van open deuren...

Tonio
31 maart 2020, 21:27
Als deze Corona crisis tijd iets aantoont, dan is dat de Europese Gemeenschap geen verband is van bevriende landen, maar een samenwerking omdat dat in ieder land op economisch terrein zijn individueel belang is.
Je kunt Nederland wel de maat proberen te nemen; Belgie wist niet hoe snel ze haar grenzen moest sluiten, toen ze het niet eens was met de Nederlandse coronavirus aanpak. Ander voorbeeld: in Noord-Brabant was een tekort aan intensive care bedden. De patienten gingen niet naar nabije ziekenhuizen in Belgie, maar naar Groningen.
Er zittten meerdere kanten aan het verhaal, bijvoorbeeld dat mensen in nood moeten worden geholpen,maar de Nederlandse regering heeft wel een punt dat ze de zuidelijk landen (herhaaldelijk) wijzen op de EG begrotingsafspraken, die consequent door die landen worden geschonden. In Nederlands is de belastingmoraliteit van de burgers hoog en de regering zuinig, in tegenstelling tot de andere landen. Nederland is al jaren een van de grootste nettobetalers. Uiteindelijk gaat het bij geld verdelen naar de zuidelijke landen vanuit Nederland gezien dan wel om belastinggeld van de Nederlandse burger, die vaak nog een hogere (hypotheek)schuld heeft dan de burger in de zuidelijke landen. Als we het dan toch over schulddeling hebben bij de door de Zuidelijke landen gewenste Eurobonds; dan niet alleen de staatsschulden delen maar ook de prive-schulden van alle burgers.

John mc Snek
31 maart 2020, 21:48
Ik ga morgen gewoon knallen ik zie het wel gewoon tanken dat wordt weer tijd

Picasso 1
31 maart 2020, 22:03
Ik ga morgen gewoon knallen ik zie het wel gewoon tanken dat wordt weer tijd

Jij bent altijd een handjes vasthouder geweest, geen knaller. Vergeet je handen niet te wassen na je daad!

Niet Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk maar gewoon vanuit mijn PC thuis

John mc Snek
31 maart 2020, 22:43
Jij bent altijd een handjes vasthouder geweest, geen knaller. Vergeet je handen niet te wassen na je daad!

Niet Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk maar gewoon vanuit mijn PC thuis

Hahaha ik combineer het en jij gaat efficiënter te werk :)

John mc Snek
31 maart 2020, 22:44
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5075956/ic-arts-corona-ziekenhuis-patienten

Niemand boven de 70

"Ik zie dat er veel patiënten tussen de 40 en de 65 jaar bij ons aan de beademing liggen". Op dit moment ligt er niemand boven de 70 op zijn afdeling aan de beademing.

Ook deze dienst ziet Marco hoe een gezonde en sportieve man snel achteruitgaat. "Deze patiënt is 50. Daar schrik je van: die man heeft een blanco voorgeschiedenis, is gewoon gezond. In minder dan 24 uur is hij zo achteruitgegaan dat wij hem aan de beademing moesten leggen."

rob45
31 maart 2020, 22:54
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5075956/ic-arts-corona-ziekenhuis-patienten

Niemand boven de 70

"Ik zie dat er veel patiënten tussen de 40 en de 65 jaar bij ons aan de beademing liggen". Op dit moment ligt er niemand boven de 70 op zijn afdeling aan de beademing.

Ook deze dienst ziet Marco hoe een gezonde en sportieve man snel achteruitgaat. "Deze patiënt is 50. Daar schrik je van: die man heeft een blanco voorgeschiedenis, is gewoon gezond. In minder dan 24 uur is hij zo achteruitgegaan dat wij hem aan de beademing moesten leggen."

Heb ik ook gelezen vanmiddag,geen oude mensen op de ic wel de jongere mensen die ook gewoon heel ziek er van kunnen zijn.
De oudere mensen krijgen een 'nietdoen icgesprek' met de huisarts en zullen als ze corona krijgen dus niet op de ic komen te liggen.Ze worden op een rustig plekje buiten het ziekenhuis gelegd op plaatsen die nu ingericht worden voor een naderend levenseinde.Wel zuur voor de nog vitale ouderen al word natuurlijk verontwaardigd ontkend dat alleen leeftijd een criterium zou zijn bij ouderen.
Het percentage patienten die levend de ic verlaten ligt laag tussen de 25 a 30 %.

Big30
31 maart 2020, 23:18
Brabant lijkt curve te hebben ‘geflat’, wanneer volgt de rest van Nederland?

In Brabant loopt het aantal nieuwe ziekenhuisopnames voor het eerst duidelijk terug. De provincie, coronabrandhaard tegen wil en dank, nam eerder maatregelen dan de rest van Nederland en dat lijkt effect te sorteren. Maar nog niet op de ic’s: het gevecht tegen corona is er een van de lange adem. Letterlijk en figuurlijk.

Vorige week maandag werden zo’n 280 coronapatiënten de Brabantse ziekenhuizen binnengebracht, gisteren waren dat er net iets meer dan 200. Dat was weliswaar meer dan in het weekend, maar de prille ervaring met het coronavirus leert dat na zaterdag en zondag steeds een piek volgt. Gisteren zat Brabant duidelijk onder het niveau van de vorige werkweek, toen er gemiddeld 250 nieuwe patiënten per dag kwamen.

Dat de instroom daalt is ‘plezierig’, zegt Berden. Vraag is of het ook houvast biedt voor de rest van Nederland. Daar is nog geen duidelijke afname in het aantal opnamen te zien, meldde het RIVM vandaag. Vooral in Zuid- en Noord-Holland, Gelderland en Limburg neemt het aantal toe.

https://www.ed.nl/binnenland/brabant-lijkt-curve-te-hebben-geflat-wanneer-volgt-de-rest-van-nederland~adfe2b23/

Laten we hopen dat dit beeld zich voortzet maar vooral klopt.

Big30
31 maart 2020, 23:38
Eurobonds. Crisisbonds. Coronabonds
Eurobonds, of coronabonds, zoals de permanente bailout voor zwartwerkende pastavreters en overige knoflooklanden opportunistisch worden genoemd, moeten er voor zorgen dat zwaar getroffen landen coronaverlichting krijgen. Maar de fondsen kijken helemaal niet naar de coronacijfers, die mikken op de rode cijfers van banken en staatsschulden in katholieke landen waar mensen allemaal 100 worden van het op terrasjes zitten omdat ze wel mooi weer hebben, waar ze hun hele leven flessen olijfolie zuipen tot ze op hun 53ste met pensioen gaan na 12-urige werkweken. En die landen zijn nu boos op Nederland omdat wij ons spaargeld niet zomaar over willen boeken. Vaffanculo!

Zelfs EU Coronafonds wordt onlogisch verdeeld
Ondertussen valt het de altijd alerte Pieter Omtzigt op dat Nederland instemt met een Europees noodfonds van investeringen voor coronabestrijding, maar dat dit bedrag van 37 miljard euro (!) hoogst irrationeel wordt verdeeld. Een heldere hint dat eurobonds of coronabonds niet zullen worden ingezet voor medische en pandemische of humane verlichting, maar om banken en de euro overeind te houden in landen die hun eigen economie niet op orde hebben en daar anderen voor willen laten opdraaien. Citaatje uit zijn Kamervragen:

https://www.geenstijl.nl/5152622/eurobonds-de-echte-crisis-is-de-europese-unie-zelf/

Eddy_V
31 maart 2020, 23:45
Testen, testen, testen wordt alsnog het devies hoorde ik een hotemetoot na de persconferentie verklaren.
Iedereen zal uiteindelijk getest gaan worden zodat bekend is wie ziek geweest is en al anti-stoffen aangemaakt heeft vertelde zij.
Het aantal testen zal spoedig al naar ca 17.000 per dag gaan en dan al snel naar maar liefst 30.000 stuks per dag, dat is wel heul veul !!

Een snelle rekensom op achterkant van een cola-viltje (ik drink geen bier, alleen Corona aan het zwembad) leert ons het volgende:
17.000.000 inwoners gedeeld door 30.000 testen per dag = 567 dagen nodig om dit even te doen.
567 dagen : 365 is zo’n beetje anderhalf jaar... dan zitten we al in 2022 !

Wat zijn het toch een grapjassen die deskundigen

Ik hoop dat The Joker een beetje snel aan de beurt is want anders zit hij voorlopig nog wel even in z’n schuilkelder.

The Joker
1 april 2020, 00:25
Jokertje heeft vandaag 100 kilo diepvriesvoer binnen gekregen, die houdt het nog wel ff uit hier 30m onder de grond.
Elke avond lekker 80's doomsday films kijken als Threads & The Day After.
Zo komen we de crisis wel door.
Maar dit weekend wordt het wel pijnlijk met zon en 22 graden...

phoenix
1 april 2020, 00:27
hmm een beetje statistiek leert ons eddy dat je na 200.000 mensen( 7 dagen maal 29000) te hebben getest dat men wel weet of het virus haast weg is.... en zeker na een maand

mentholbear
1 april 2020, 00:34
Breaking news: de quarantaine voor SC wordt in Duitsland in elk geval niet verlengd! Hopelijk mogen we nog wel de grens over voor ons vertier.

Bron: https://66.media.tumblr.com/6ed4e182307db695069c0cc93bd46b76/tumblr_n3btwbE37F1qh59n0o2_250.gif

Eddy_V
1 april 2020, 00:39
hmm een beetje statistiek leert ons eddy dat je na 200.000 mensen( 7 dagen maal 29000) te hebben getest dat men wel weet of het virus haast weg is.... en zeker na een maand
Statisch wel..maar zelf zal je het niet weten totdat jezelf getest bent.
ik zeg altijd maar zo, leugens, grote leugens en statistieken (wordt aan Churchill toegeschreven)

WA
1 april 2020, 00:49
Zo, genoeg voor vannacht. Uitloggen en naar bed. Het schijnt dat we nog zeker 4 weken om verder te discussiëren. Truste wa.

Kwibus2
1 april 2020, 01:27
Wat de inspanningen van de Italianen betreft bij de opvang van vluchtelingen geef ik Herr Fick helemaal gelijk. Daar hebben andere lidstaten het soms compleet laten afweten. Vooral de houding van Polen en Hongarije om niemand toe te laten was ronduit stuitend.

Ik ben het niet eens dat Griekenland zijn verantwoordelijkheid heeft genomen bij de opvang van vluchtelingen. De toestand in de kampen op Lesbos is hemeltergend. De situatie daar is zo ernstig dat Artsen zonder Grenzen zich heeft teruggetrokken van het eiland. Geld is hier niet het thema. De Grieken hebben miljoenen ontvangen van de EU om de situatie te verbeteren. Zoals verwacht mag worden van de Grieken is dat geld niet besteed aan de verbetering van de opvang.

Eens dat we landen met grote problemen door de crisis moeten helpen. Daar is zelfs Mister Zuinig van DNB het over eens.
Dat neemt niet weg dat met name Italië dat het hardst oscilleert best gewezen mag worden op de forse overschrijding van de begrotingsregels die nu al jaren voortduurt.

Herr Fick
1 april 2020, 10:20
... Vooral de houding van Polen en Hongarije om niemand toe te laten was ronduit stuitend.

Ik ben het niet eens dat Griekenland zijn verantwoordelijkheid heeft genomen bij de opvang van vluchtelingen...Zoals verwacht mag worden van de Grieken is dat geld niet besteed aan de verbetering van de opvang.

... Dat neemt niet weg dat met name Italië dat het hardst oscilleert best gewezen mag worden op de forse overschrijding van de begrotingsregels die nu al jaren voortduurt.

Tja.. Polen en Hongarije. Landen die eigenlijk nooit democratie gekend hebben. Het zijn ook relatief arme landen natuurlijk. Veel verwacht ik er niet van. Ze kunnen vluchtelingen waarschijnlijk ook niet tewerkstellen. Voorlopig blijven ze blijkbaar wat gespaard van Corona. Ik vind de houding van Noord Europa veel stuitender.

Ook in Belgie is het niet allemaal vlotjes verlopen. Denk maar aan de toestanden in en rond Brussel Noord. Maar uiteindelijk hebben we de meeste vluchtelingen, en dat waren er veel meer dan in Noord Europa, een menswaardige opvang gegeven. En, for the records, ook België is netto betaler aan de EU.

In Griekenland echter zijn gewoon veel te veel vluchtelingen die niet mogen doorstromen naar de rest van West-Europa. Zelfs met alle miljoenen die ze ontvangen hebben komen ze er niet. Netto steken ze er aan toe. Ik vind het al knap dat ze iets of wat uit het economische moeras gekropen zijn. Maar nu met Corona valt ook nog het voorjaars- en misschien het zomer- toerisme weg. Het zal je maar overkomen. Ik mag er niet aan denken wat er gebeurt als in hun vluchtelingenkampen ook nog eens Corona opduikt. Gelukkig zitten ze meestal op eilanden.

Wat Italië betreft. Het Noorden is even welvarend als Nederland of Duitsland. Maar net dat gebied is nu helemaal in mekaar geklapt door Corona. In het Zuiden is er dan om het jaar wel ergens een aardbeving. Telkens opnieuw beginnen en weer opbouwen. Vergeet ook niet dat Zuid-Europa door de klimaatopwarming verandert in een woestijn. Droogtes en bosbranden legio dus. Als het dan toch eens regent neemt de keiharde bodem niks op en zijn er overstromingen. Veel aardolie en gas gaan ze ook niet vinden, denk ik. Begin er dan maar eens aan om een begroting in orde te krijgen.

RIKLAVERGE
1 april 2020, 10:38
Verontrustend nieuws uit China (DeTijd online)

Naast de import van besmettingen maken de autoriteiten zich ook steeds meer zorgen over asymptomatische gevallen. Dat zijn mensen die zijn besmet met het coronavirus maar geen ziekteverschijnselen vertonen. Peking maakte dinsdag bekend dat het weet heeft van 1.541 gevallen. Premier Li Keqiang kondigde extra quarantainemaatregelen aan om te vermijden dat de asymptomatische zieken het coronavirus verspreiden en een tweede opstoot van de epidemie veroorzaken.

WA
1 april 2020, 10:57

Naast de import van besmettingen maken de autoriteiten zich ook steeds meer zorgen over asymptomatische gevallen. Dat zijn mensen die zijn besmet met het coronavirus maar geen ziekteverschijnselen vertonen. Peking maakte dinsdag bekend dat het weet heeft van 1.541 gevallen. Premier Li Keqiang kondigde extra quarantainemaatregelen aan om te vermijden dat de asymptomatische zieken het coronavirus verspreiden en een tweede opstoot van de epidemie veroorzaken.
Dit was natuurlijk te verwachten. Geeft in mijn ogen ook weer dat het virus zodanig verspreid is dat het niet of nauwelijks te controleren valt. In acht nemend dat de verspreiding veel groter is dan we tot nu toe hebben kunnen meten mbv testen zet dat de sterftecijfers en het aantal IC opnames in een heel ander daglicht. Dat zou dus omlaag bijgesteld worden als alle corona besmettingen bekend zouden zijn. Het virus kan zich verspreiden zonder de drager ziek te maken of slechts heel licht, dus onder de radar blijven. Dat is nu niet echt te zeggen van IC patiënten of doden.

Huubhuubbarbatruuk
1 april 2020, 11:05
https://www.nu.nl/coronavirus/6041745/sekswerkers-negeren-coronamaatregelen-uit-financiele-noodzaak.html

Piet Plezier
1 april 2020, 11:07
PROSTITUTIE GAAT GEWOON DOOR ONDANKS CORONAVIRUS

Ondanks het verbod op het uitoefenen van „contactberoepen" blijven sekswerkers blijven gewoon aan het werk. Dit doen ze vaak uit financiële noodzaak.

Op de wallen is stiller dan ooit, maar dat betekent niet dat de sekswerkers niet doorgaan met werken. Ze werken nu zelfs vanuit huis. Dat stellen Platform voor onderzoeksjournalistiek Investico en het medium Pointer (KRO-NCRV) vast na onderzoek.

ADVERTENTIES
Sinds 15 maart zijn bordelen en seksclubs gesloten vanwege het coronavirus. Op 23 maart zijn die maatregelen uitgebreid en is er ook een verbod op contactberoepen zoals kappers maar ook escortservices ingesteld. Toch blijken niet alle sekswerkers zich aan de regels te houden. De onderzoeksplatforms analyseerden seksadvertenties op de drie grootste Nederlandse sites voor dergelijke advertenties. In de advertenties geven 179 sekswerkers aan dat zij ondanks het coronavirus door blijven werken. De andere 216 sekswerkers geven toe hun werkzaamheden vanwege de coronacrisis voorlopig te staken.

GEEN ALTERNATIEVEN
In de meeste gevallen blijven de sekswerkers uit financiële noodzaak aan het werk, blijkt uit interviews onder de betrokkenen. De sekswerkers komen door verschillende redenen niet in aanmerking voor de steunmaatregelen die voor de crisis in het leven zijn geroepen door het kabinet. Omdat zij geen alternatieven hebben om inkomsten te krijgen, moeten ze om rond te komen wel door blijven gaan met hun werk.

Daarnaast houden de drie sites die onderzocht zijn er volgens de onderzoekers een „halfslachtige houding" op na wat de coronarichtlijnen betreft. Ze melden dat prostitutie sinds 23 maart verboden is, maar blijven advertenties die dat aanbieden plaatsen. Op alle sites staan nog duizenden seksadvertenties online. Alleen Speurders.nl heeft aangegeven dat het sitegedeelte met erotische contactadvertenties op slot gaat.

De maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, blijven in ieder geval nog tot dinsdag 28 april van kracht

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2020/04/prostitutie-gaat-gewoon-door-ondanks-coronavirus

RIKLAVERGE
1 april 2020, 12:02
Dit was natuurlijk te verwachten. Geeft in mijn ogen ook weer dat het virus zodanig verspreid is dat het niet of nauwelijks te controleren valt. In acht nemend dat de verspreiding veel groter is dan we tot nu toe hebben kunnen meten mbv testen zet dat de sterftecijfers en het aantal IC opnames in een heel ander daglicht. Dat zou dus omlaag bijgesteld worden als alle corona besmettingen bekend zouden zijn. Het virus kan zich verspreiden zonder de drager ziek te maken of slechts heel licht, dus onder de radar blijven. Dat is nu niet echt te zeggen van IC patiënten of doden.

Indedaad, maar dat zal toch een grote invloed hebben op one gemeenschappelijke hobby : de sauna clubs.
Ik zie deze niet onmiddelijk terug open gaan, allerzins niet voor juli op zijn beste.

RIKLAVERGE
1 april 2020, 13:02
Hierbij wat ik over de toekomst kan vinden

Statistiek voor elke fase van de crisis
Virussen doorlopen ook een cyclus als pandemie - de collectieve verspreiding onder de bevolking. Afhankelijk van de fase van de pandemie wordt prioritair naar andere cijfers gekeken. Bij een uitbraak komt het er in principe op aan de veenbrand uit te doen doven door alle brandbare materiaal errond te verwijderen. Daarom moeten verdachte gevallen zoveel mogelijk getest en geïsoleerd worden, net als hun contacten. Prioriteit één is het aantal dagelijkse nieuwe besmettingen - die aangeven of het virus zich niet verder verspreidt - zo laag mogelijk te houden. Die strategie blijkt een uitdaging met het virus. Want tot 80 procent van de coronapositieven zou er amper last van hebben, maar wel besmettelijk zijn en het virus doorgeven.
Europa verloor die strijd - ook omdat het nieuwe virus lang onderschat is - waardoor de focus noodgedwongen verlegd is. Corona is zo besmettelijk dat het zich zich exponentieel verspreidt - de tijd waarin dubbel zoveel mensen besmet zijn wordt steeds korter - en dus even snel grote groepen mensen heel ziek maakt.
Eens het virus teveel verspreid raakt, verschuift de aandacht van het crisismanagement deels naar de ziekenhuisstatistieken. Groeien die te snel, lopen de beschikbare bedden te snel vol, moeten artsen suboptimaal werken en komen er vermijdbare sterfgevallen bij zowel corona-gevallen als andere zwaar zieke patiënten. Alle sociale restricties zijn er ook gekomen, om de opmars van het virus te vertragen. Mocht de pandemie vrij spel krijgen, komt er heel snel een hoge piek waarop een massa mensen tegelijk ziek zijn. En ziekenhuizen, beademingsmachines en artsen kopje onder gaan.
De bedoeling is ervoor te zorgen dat minder mensen tegelijk ziek worden. Dat is het hele concept achter 'flatten the curve' die nu overal op billboards in ons land hangt. Nadeel is dat het langer duurt voor de pandemie voorbij is - omdat je het hoogtepunt met maximale aantal zieke mensen uitstelt - maar het vermijdt instorting van het gezondheidssysteem.
Eens de piek van de pandemie voorbij, worden de ziekenhuizen weer minder een zorg. Dan komt het weer aan op testen en traceren van mogelijke corona-positieven - elke dag minder nieuwe besmettingen voor het publieke leven weer open kan. En belangrijker, via een ander type test nagaan wie immuun is en zich dus vrij kan bewegen.
Dat lukt allemaal niet op één, twee, drie. Het voorbeeld van China, waar het virus ergens eind vorig jaar uitbrak in de stad Wuhan, toont dat er snel drie maand of meer zit tussen uitbraak en uitdoven. Bovendien is er vaak een lange aanloop voor de epidemie echt losbarst, net als de nasleep van de pandemie ook heel lang kan duren. Het is een hardnekkig beestje, zo'n pandemie. Daarvan moet eerst de groei vertraagd en daarna gestopt worden, voor een lange periode van krimp kan beginnen.

Kwibus2
1 april 2020, 13:23
Dank voor de nuancering Herr Fick.
Polen en Hongarije hebben nog niet het welvaartspeil dat de meest welvarende lidstaten kennen. Daarbij merk ik wel op dat vooral Polen sinds de toetreding tot de EU een enorme welvaartsgroei kent. In Hongarije is dat minder het geval.

Nederland is geen land voor asielzoekers. Het tekort aan woningen is chronisch. Een schande dat allerlei regeltjes de bouw van woningen nu al tientallen jaren belemmeren. Kijk naar België dat geen kwantitatieve woningnood kent. De Belgen hebben sinds WW II veel minder overheidsbemoeienis gehad bij de woningbouw.
Overduidelijk dat al die ambtelijke toestanden in Nederland de oorzaak zijn van het tekort.

Kwibus2
1 april 2020, 13:38
Nederland stelt eindelijk de mening bij dat testen geen zin heeft. Die werd ingegeven door een gebrek aan testcapaciteit.
Eerst nu er weer meer testmateriaal beschikbaar is wordt het aantal tests en de aanwijzing om te testen uitgebreid.
Nederland heeft te lang en te uitgebreid bezuinigd op de gezondheidszorg. Daar moet zodra deze crisis voorbij is verandering in komen

Piet Plezier
1 april 2020, 14:07
Afgelopen 24 uur gemeld: 134 doden en 1.019 nieuwe patiënten

https://112vdg.nl/2020/04/01/134-doden-en-1-019-nieuwe-patienten/

mentholbear
1 april 2020, 14:42
Wat Italië betreft. Het Noorden is even welvarend als Nederland of Duitsland.

Dus Italië is soort van een België :teuflisch:

Zo blijkt maar weer dat (totale) lockdown het virus probleem niet oplost. Het helpt hooguit tijd te winnen.

GEEN ALTERNATIEVEN
In de meeste gevallen blijven de sekswerkers uit financiële noodzaak aan het werk, blijkt uit interviews onder de betrokkenen. De sekswerkers komen door verschillende redenen niet in aanmerking voor de steunmaatregelen die voor de crisis in het leven zijn geroepen door het kabinet. Omdat zij geen alternatieven hebben om inkomsten te krijgen, moeten ze om rond te komen wel door blijven gaan met hun werk.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2020/04/prostitutie-gaat-gewoon-door-ondanks-coronavirus

Niet alleen DVPs, maar ook schoonheidsspecialisten, masseurs, ea die vanwege corona hun zaak in huis moeten sluiten komen er ook vaak niet voor in aanmerking.

Kwibus2
1 april 2020, 15:01
Daar mag je de dames die voetverzorging aanbieden ook bij zetten.
De dame die al tien jaar op grond van medische indicatie op dat gebied mijn steun en toeverlaat is heeft nu ook niets te doen en krijgt geen tegemoetkoming.
Nederland op zijn smalst.

Herr Fick
1 april 2020, 15:35
Dus Italië is soort van een België :teuflisch:

.

Eigenlijk wel. Lekker eten, vriendelijke mensen, mooie gebouwen, mooie kleren, veel kunstwerken, nette tafelmanieren, veel wielerwedstrijden, mooie taal(meerdere zelfs), het Noorden is wat rijker
dan het Zuiden, veel asielzoekers, kolonie gehad in Afrika, helaas geen saunaclubs..

Piet Plezier
1 april 2020, 16:24
De UEFA heeft vandaag in een vergadering besloten dat het voetbalseizoen uiterlijk op 3 augustus afgerond moet zijn. ,,Dit houdt in dat er in de tweede helft van juni zal moeten worden gestart met hervatting van de competitie”, zo schrijft de KNVB.

De Europese voetbalbond dringt er hiermee op aan dat de nationale voetbalcompetities worden afgemaakt. ,,. Daarbij blijft voor ons het belang van de nationale gezondheid het uitgangspunt, inclusief die van onze voetballers, trainers, supporters en scheidsrechters. We gaan hoe dan ook pas voetballen als het volgens het RIVM veilig is. Gezondheid staat voorop, altijd en vooral nu”, schrijft de KNVB.

https://www.ad.nl/europees-voetbal/knvb-mikt-op-half-juni-voor-herstart-eredivisie~a4151615/

Piet Plezier
1 april 2020, 17:35
. Hallo allemaal!
Zoveelste dag in quarantaine, weet iemand nog andere porno-sites dan:

Xvideos
PornHub
Xtube
Ass parade
Brazzers
xHamster
XNXX
YouPorn
YouJizz
TastyBlacks
HClips
TnaFlix
Tube8
Spankbang
DrTuber
Spankwire
KeezMovies
Nuvid
SunPorno
BravoTube
PornHD
Eporner
SexVid
XXXBunker
TheNewPorn
Mofosex...
PornDreamer
X18 Xbabe
UpdateTube
BeFuck
Hdmovz
PornRox
PornMaki
Pornid
Inxporn
TopFreePornVideos
Slutload
ProPorn
FakePorn
Pornhost
HandjobHub
Vpornvideos
MyXVids
Pornicom
DansMovies
Wetplace
AdultFreex
Wankflix
88fuck
Fapdu
Rude
FreudBox
AdultInc
PornHeed
HdPorn
Orgasm
PornRabbit
MadThumbs
Fux Eroxia
DeviantClip
Xxvids
H2porn
ApeTube
MetaPorn
YourLustMovies
ElephantTube Long
PornerBros
Tubegalore
3movs Ass-Time
HQButt
BangBus
BangBros
Ghetto tube
RedTube
BrickHouseButts
GhettoGaggers
GloryHole
Xvideos
PornHub
Xtube
Ass parade
Brazzers
xHamster
XNXX
YouPorn
YouJizz
TastyBlacks
HClips
TnaFlix
Tube8
Spankbang
DrTuber
Spankwire
KeezMovies
Nuvid
SunPorno
BravoTube
PornHD
Eporner
SexVid
XXXBunker
TheNewPorn
Mofosex...
PornDreamer
X18 Xbabe
UpdateTube
BeFuck
Hdmovz
PornRox
PornMaki
Pornid
Inxporn
TopFreePornVideos
Slutload
ProPorn
FakePorn
Pornhost
HandjobHub
Vpornvideos
MyXVids
Pornicom
DansMovies
Wetplace
AdultFreex
Wankflix
88fuck
Fapdu
Rude
FreudBox
AdultInc
PornHeed
HdPorn
Orgasm
PornRabbit
MadThumbs
Fux Eroxia
DeviantClip
Xxvids
H2porn
ApeTube
MetaPorn
YourLustMovies
ElephantTube Long
PornerBros
Tubegalore
3movs Ass-Time
HQButt
BangBus
BangBros
Ghetto tube
RedTube
BrickHouseButts
GhettoGaggers
GloryHole
Xvideos
PornHub
Xtube
Ass parade
Brazzers
xHamster
XNXX
YouPorn
YouJizz
TastyBlacks
HClips
TnaFlix
Tube8
Spankbang
DrTuber
Spankwire
KeezMovies
Nuvid
SunPorno
BravoTube
PornHD
Eporner
SexVid
XXXBunker
TheNewPorn
Mofosex...
PornDreamer
X18 Xbabe
UpdateTube
BeFuck
Hdmovz
PornRox
PornMaki
Pornid
Inxporn
TopFreePornVideos
Slutload
ProPorn
FakePorn
Pornhost
HandjobHub
Vpornvideos
MyXVids
Pornicom
DansMovies
Wetplace
AdultFreex
Wankflix
88fuck
Fapdu
Rude
FreudBox
AdultInc
PornHeed
HdPorn
Orgasm
PornRabbit
MadThumbs
Fux Eroxia
DeviantClip
Xxvids
H2porn
ApeTube
MetaPorn
YourLustMovies
ElephantTube Long
PornerBros
Tubegalore
3movs Ass-Time
HQButt
BangBus
BangBros
Ghetto tube
RedTube
BrickHouseButts
GhettoGaggers
GloryHole

Deze ben ik op uitgekeken. Elke tip ben ik dankbaar voor. Bedankt!!!

WANDELAAR5
1 april 2020, 17:36
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3181114/Vijf-pagina-s-met-rouwadvertenties-in-DeMooiRooiKrant-Het-is-heel-treurig

Voetbal is natuurlijk heel belangrijk, maar valt in het niet bij ander nieuws.
5 pagina’s rouwadvertenties.

Sjeufke
1 april 2020, 18:14
Waarom zo'n fullquote......meneer de Duisburgspesjalist. Jij zou toch beter moeten weten........:rolleyes:

Piet Plezier
1 april 2020, 18:38
Coronavirus – De ChristenUnie wil de hoeren redden

'Er vindt een stille ramp plaats en het kabinet doet te weinig'
De financiële noodregelingen voor ondernemers in corona-problemen moeten ook voor prostituees gelden, ook als ze daar nu strikt genomen niet onder vallen, vindt coalitiepartij de ChristenUnie. De partij “verwacht veel meer actie van het kabinet” omdat veel mensen in de prostitutie “vaak noodgedwongen” doorwerken, tegen de overheidsadviezen in

https://tpo.nl/2020/04/01/coronavirus-de-christenunie-wil-de-hoeren-redden/

Sjeufke
1 april 2020, 19:10
Zoek een hobby: biljarten, kleiduiven schieten, breien, ........

Big30
1 april 2020, 19:23
Topic opgeschoond. Het is hoogst onbeschoft als je naar herhaald waarschuwen je geen zin hebt om redelijke forumregels te respecteren.

Heb ik geen zin meer in.

deket
1 april 2020, 19:28
Ondertussen blijken in Roemenië veel meer besmettingen en doden zijn getroffen door het Coronavirus,dan de buurlanden, en zelfs dan heel Oost-Europa. 82 doden tgo 17 in Rusland en 8 in Bulgarije. Dit is toch opmerkelijk. De ziekenhuizen zijn er niet beter maar ook niet slechter dan in hun buurlanden,Oekraïne 645 besmettingen en 17 doden. Bulgarije dus,399 besmettingen en 8 doden,Hongarije 492 besmet ,16 doden en Servië, 785 besmettingen en 16doden.
Zou de Roemeense overheid de link maken met hun grootste exportgroep ,de Dvps? Anyway, het valt op dat in Europa het zwaartepunt ligt in Italië en Spanje maar daarna ook de West Europese landen ,België, Nederland, Duitsland etc

Kwibus2
1 april 2020, 20:08
Ik zou erg voorzichtig zijn met het vergelijken van cijfers en uit die vergelijking ook geen conclusies trekken.
In Nederland wordt in veel gevallen geen onderzoek gedaan of de overledenen ook daadwerkelijk aan de gevolgen van Corona is overleden. Nederland test minimaal.
In Duitsland wordt veel meer getest. Dan krijg je hele andere cijfers.
Zolang de methodiek verschillend is zijn cijfers niet te vergelijken.

zeppos58
1 april 2020, 20:14
In België geven ze het aantal nieuwe besmettingen nog als "achtergrond" informatie en worden niet meer in grafieken weergegeven omdat er weinig getest wordt en ze in de loop van deze week meer gaan testen, dat zou een zeer vertekend beeld geven.
Het aantal opgenomen patiënten in een ziekenhuis is wel een goede barometer, net als het aantal overlijdens, al zit op deze laatste soms zoveel verdaging zeker bij de dorden uit de WZC
Het aantal personen die het ziekenhuis mogen verlaten geeft ons dan weer moed.

Wentelt Eefje
1 april 2020, 22:19
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3181114/Vijf-pagina-s-met-rouwadvertenties-in-DeMooiRooiKrant-Het-is-heel-treurig

Voetbal is natuurlijk heel belangrijk, maar valt in het niet bij ander nieuws.
5 pagina’s rouwadvertenties.

Komen wel veel ziekenhuisbedden en -personeel weer vrij op die manier, minder zorgen voor Dieder-IC

phoenix
1 april 2020, 22:26
piet maak een mooie wandeling door het bos... geniet vhzonnetje, de vogeltjes en dan ergens halverwege een lekkere halve liter....

Piet Plezier
1 april 2020, 22:35
piet maak een mooie wandeling door het bos... geniet vhzonnetje, de vogeltjes en dan ergens halverwege een lekkere halve liter....

das een goed plan
Maar Koos heeft iets afgesproken voor zaterdag met Carmen en Nellie
We zien het wel

Piet Plezier
1 april 2020, 22:46
Nederland wil 1 miljard stoppen in Europees coronafonds

DEN HAAG - Nederland wil een bedrag van rond de één miljard euro stoppen in een coronafonds om zwaar getroffen landen als Spanje en Italië te helpen. Dat bevestigt het ministerie van Financiën.

Premier Rutte kondigde het plan voor een fonds om Europese lidstaten te helpen vandaag aan. Het is zijn antwoord op alle kritiek op het vermeende gebrek aan solidariteit van Nederland met de Zuid-Europese EU-landen. Zij worden net als Nederland hard getroffen door het coronavirus, maar hebben minder dan de noordelijke landen een appeltje voor de dorst om de klap op te vangen.

In het fonds moeten echte miljarden komen om de hoge medische kosten van landen die dat niet kunnen betalen te vergoeden. Het is iets heel anders dan Zuid-Europese landen goedkoop laten lenen via zogeheten euro- of coronabonds, zoals Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal willen. Het kabinet is tegen dergelijke eurobonds.

Binnenkort spreekt premier Rutte zijn Italiaanse en Spaanse ambtsgenoten over het plan voor een coronafonds.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/917126528/nederland-wil-1-miljard-stoppen-in-europees-coronafonds

rob45
1 april 2020, 23:42
das een goed plan
Maar Koos heeft iets afgesproken voor zaterdag met Carmen en Nellie
We zien het wel Ik snap hem al [emoji848] jullie gaan samen wandelen in het bos...[emoji846]

mentholbear
1 april 2020, 23:51
Coronavirus – De ChristenUnie wil de hoeren redden

https://tpo.nl/2020/04/01/coronavirus-de-christenunie-wil-de-hoeren-redden/

Een stukje verderop komt de aap uit de mouw

"De partij pleit voor een verbod op online-advertenties voor prostitutie. Daarnaast moet er extra hulp komen voor “vrouwen die nu het moedige besluit nemen om uit de prostitutie te stappen."

:smoke:

sofaking
1 april 2020, 23:59
Een stukje verderop komt de aap uit de mouw

"De partij pleit voor een verbod op online-advertenties voor prostitutie. Daarnaast moet er extra hulp komen voor “vrouwen die nu het moedige besluit nemen om uit de prostitutie te stappen."

:smoke:

Mannen in de prostitutie houden die van de ChtistenUnie dan weer wel liever daar.

mentholbear
2 april 2020, 00:04
Ik snap hem al [emoji848] jullie gaan samen wandelen in het bos...[emoji846]

Als je hun history in de gaten hebt gehouden, hebben ze elk een eigen kamer. Ze duiken dus ieder hun eigen bos in.

Of hebben Carmen en Nellie geen bos? :roll:

zeppos58
2 april 2020, 00:10
Sommige prostituees doen het als bijverdienste, om extra kunnen uit te geven en ja zelfs om een spaarpotje aan te leggen. Deze kunnen makkelijk stoppen omdat ze nog een "normale" job hebben
Sommige prostituees doen het omdat ze nymfomaan zijn, zij behoren ook bij de eerste groep want hebben vaak ook en gewone job. Deze kunnen in pricipe stoppen maar blijven dan wel met hunb sekszin zitten.
Sommige prostituees doen het omdat ze schulden hebben af te betalen, geen job hebben, of nooit rond komen met hun job, deze hkunnen niet stoppen omdat ze anders niet kunnen in leven blijven en van de straat leven.
Sommige prostituees doen het omdat ze moeten van iemand die macht hebben over hen.
Sommige prostituees doen het omdat ze omdat ze verslaaft zijn aan één of ander spul.

dat was het zowat maar
Sommige prostituees doen het omdat ze het doen en al lang vegeten zijn waarom, het is hun job, ze kunnen niet anders of ze weten het niet meer ze zijn hopeloos of wat dan ook, je kan ze makkelijk inpassen in één van de vorige groepen.

Sommige prostituees doen het omdat ze ......

WANDELAAR5
2 april 2020, 15:34
Die focus op het aantal IC bedden is begrijpelijk. Maar zonder personeel om beademingsapparatuur te bedienen zinloos. Meeste besmettingen in NL zijn momenteel in de zorg (officieel gerapporteerd 5-10%) door onvoldoende training en onvoldoende beschermingsmiddelen.

Mijn eigen bericht van 21 maart maar eens gequote. Ze komen er nu ook achter:
Ic-verpleegkundigen: 2.400 bedden is de absolute bovengrens https://www.nu.nl/coronavirus/6042146/ic-verpleegkundigen-2400-bedden-is-de-absolute-bovengrens.html

Beetje laat DiederIC (alhoewel die niet in dat nieuwe artikel staat zei hij gisteren voor het eerst iets over het personeel).

rob45
2 april 2020, 15:50
Mijn eigen bericht van 21 maart maar eens gequote. Ze komen er nu ook achter:
[URL="Ic-verpleegkundigen: 2.400 bedden is de bovengrens[/URL]

Beetje laat DiederIC (alhoewel die niet in dat nieuwe artikel staat zei hij gisteren voor het eerst iets over het personeel).

Bij een normaal bestand van 1100 bedden vind ik een opschaling naar 2400 bedden best goed.Bij een percentage van 25 a 30 % patienten die levend de ic verlaten zijn er toch een kleine 800 mensenlevens gered !

Willem2
2 april 2020, 16:00
RIVM: 166 sterfgevallen erbij, 625 nieuw gemelde ziekenhuisopnames
De afgelopen 24 uur zijn er in Nederland 166 meldingen gedaan van mensen die zijn overleden aan het coronavirus. Het totaal aantal overleden patiënten komt daarmee op 1339. Dat meldt het RIVM in de dagelijkse update. De toename van 166 nieuw gemelde sterfgevallen is de een-na-hoogste tot nu toe, 31 maart waren het er 175. Het RIVM benadrukt dat deze 166 mensen lang niet allemaal de afgelopen 24 uur zijn overleden.

Het aantal positief geteste patiënten staat nu op 14.697 personen, een stijging van 1083 ten opzichte van gistermiddag. 5784 coronapatiënten zijn opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, een stijging van 625 personen. ..... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/rivm-166-sterfgevallen-erbij-625-nieuw-gemelde-ziekenhuisopnames~ad6632a9/

https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus

Ricardo Banana
2 april 2020, 17:14
Www.klimaatgek.nl

Piet Plezier
2 april 2020, 19:07
Bart Nijman: ‘Dikzakken en bejaarden gaan aan corona dood, de rest kucht een keer en richt zich weer op

De meeste patiënten ervaren nauwelijks klachten'
“Corona is geen plaag, het is een virus met een incubatietijd van enkele weken, dat op logisch verklaarbare wijze razendsnel rond kon reizen in een geglobaliseerde wereld, en waarvan het bereik en de impact onderschat werden door allen – totdat we begrafenissen zonder bezoek moesten gaan houden. En zelfs dat geldt maar voor weinig mensen, want de meeste patiënten ervaren nauwelijks klachten. Dikzakken en bejaarden, die gaan er aan dood – de rest kucht een keer en richt zich weer op.”

Aha. Gewoon een soort van griepje dus.

Het is jammer dat al die corona-comapatiënten op de overvolle IC’s niet kunnen lezen. Ze zouden zich ongetwijfeld stukken beter voelen als ze eenmaal weten dat het gewoon een griepje is en ze eigenlijk nauwelijks klachten ervaren en zich best wel weer kunnen oprichten na het kuchen.

https://tpo.nl/2020/04/02/bart-nijman-dikzakken-en-bejaarden-gaan-aan-corona-dood-de-rest-kucht-een-keer-en-richt-zich-weer-op/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=sharing_standard

Lesyeux
2 april 2020, 19:48
Ik heb het even niet helemaal helder meer: is de grens tussen Duitsland en Nederland nou dicht of niet? Of mogen de Duitsers niet meer naar onze stranden, maar wij nog wel naar de Duitse... eeh... nou, ja... wat Duitsland voor ons aantrekkelijk maakt...? Of geldt dat alleen voor het Paasweekend? Met zo veel verwarring kun je ook maar beter thuisblijven ook... Toch?

Piet Plezier
2 april 2020, 19:53
Ik heb het even niet helemaal helder meer: is de grens tussen Duitsland en Nederland nou dicht of niet? Of mogen de Duitsers niet meer naar onze stranden, maar wij nog wel naar de Duitse... eeh... nou, ja... wat Duitsland voor ons aantrekkelijk maakt...? Of geldt dat alleen voor het Paasweekend? Met zo veel verwarring kun je ook maar beter thuisblijven ook... Toch?

je kun gewoon naar Duitsland
Je kunt niet naar België
Rutte heeft de Duitsers en Belgen opgeroepen om niet naar Nederland te komen

pret
2 april 2020, 19:55
Echt ongelooflijk dat er nog sukkels zijn die denken dat deze virus gewoon een griepje is. Nee dat is het dus niet. Deze virus tast je essentiële organen zoals longen en nieren aan waardoor men op de IC beland voor beademingsapparatuur.

Het is waar dat deze virus niet op iedereen dezelfde effect heeft. Sommige kunnen zelfs drager zijn van de virus zonder dat ze er iets van merken, omdat zij de symptomen ervan niet mee krijgen. Echter het grote gevaar is wel dat ze anderen en met name hun naasten kunnen besmetten en deze in gevaar brengen.

John mc Snek
2 april 2020, 20:35
https://www.telegraaf.nl/nieuws/562089859/arts-verklaart-succes-duitse-aanpak-nederland-was-te-laat

De Nederlandse aanpak van de coronacrisis is uitermate gevaarlijk, waarschuwt de Wereldartsenbond. Hun Duitse directeur Frank Ulrich Montgomery verklaart tegenover De Telegraaf dat politieke bestuurders „vanwege nalatigheid” kunnen worden aangeklaagd. Zijn eigen land komt door het vroege testen relatief goed weg.

Piet Plezier
2 april 2020, 21:00
https://www.telegraaf.nl/nieuws/562089859/arts-verklaart-succes-duitse-aanpak-nederland-was-te-laat

De Nederlandse aanpak van de coronacrisis is uitermate gevaarlijk, waarschuwt de Wereldartsenbond. Hun Duitse directeur Frank Ulrich Montgomery verklaart tegenover De Telegraaf dat politieke bestuurders „vanwege nalatigheid” kunnen worden aangeklaagd. Zijn eigen land komt door het vroege testen relatief goed weg.

alles wat Rutte doet is levensgevaarlijk
We zullen is kijken of die Rutte kunnen aanklagen

Meme Moo
2 april 2020, 21:06
alles wat Rutte doet is levensgevaarlijk
We zullen is kijken of die Rutte kunnen aanklagen

..Zegt de ‘man’ die er ieder weekend nog steeds op uit trekt tegen het advies van Rutte in.

mentholbear
2 april 2020, 22:18
Echter het grote gevaar is wel dat ze anderen en met name hun naasten kunnen besmetten en deze in gevaar brengen.

Sommigen kan dat weinig kan boeien...

Willem2
2 april 2020, 22:48
Een groot deel van de maatregelen tegen het coronavirus zal hoogstwaarschijnlijk nog maanden van kracht zijn. Dat leiden virologen van drie universiteiten af uit de statistieken van het RIVM. "Ik denk dat er op zijn vroegst pas in juli misschien weer wat ruimte komt", zegt Mariet Feltkamp van het LUMC Leiden.

Het RIVM doet nog geen harde voorspelling, maar directeur Jaap van Dissel zei woensdag wel tegen de Tweede Kamer dat er nog een lange weg te gaan is. Volgens zijn cijfers wordt de piek in de bezetting van de intensive care begin mei verwacht en duikt het aantal bezette bedden op de IC pas half juli weer onder de 1200 - zoveel zijn er nu ook bezet.

Weg is het virus dan zeker nog niet. Van Dissel: "Je moet een heleboel maatregelen volhouden, totdat je het virus helemaal onder controle hebt. Want als je ermee stopt neemt de verspreiding direct weer toe."

Deze zomer gaan we nog niet op vakantie naar Italië of Spanje.

Bert Niesters, viroloog
De overheid, die besluiten neemt op basis van informatie van het RIVM, heeft nu maximaal twee maanden vooruit gepland. Evenementen zijn tot 1 juni verboden. Alle andere maatregelen - onder meer de afstandsregels, thuisblijven, scholen dicht - zijn dinsdag tot 28 april verlengd.

Ook daarna zullen er nog beperkingen gelden, zei premier Rutte er alvast bij. Zelf zou hij bijvoorbeeld geen reisje boeken voor in de meivakantie. Gevraagd naar dat voorbeeld gaat viroloog Bert Niesters van het UMC Groningen wat verder: hij denkt dat reizen naar Spanje of Italië ook in de zomervakantie niet verstandig zullen zijn.

Belangrijke kanttekening - van Niesters en van virologen van het Erasmus MC in Rotterdam en het LUMC Leiden - is dat niemand de toekomst kan voorspellen. Op dit moment gaat het bijvoorbeeld goed met het terugdringen van het aantal coronabesmettingen. Gemiddeld besmet elke patiënt 0,3 anderen, zei Van Dissel van het RIVM.

Als dit zo blijft, dooft het virus dus uiteindelijk uit. Maar dat is volgens de viroloog ook het geval doordat er strenge maatregelen zijn. Volgens Van Dissel zul je daarom moeten doorgaan met maatregelen "tot het einde", tot het virus onder controle is dus. ..... https://nos.nl/artikel/2329121-bepaalde-coronamaatregelen-mogelijk-nog-maanden-van-kracht.html

kempie
2 april 2020, 23:46
je kun gewoon naar Duitsland
Je kunt niet naar België
Rutte heeft de Duitsers en Belgen opgeroepen om niet naar Nederland te komen

Maar stel je wilt een afspraak je maken met een dame. Een hotel kamer kun je niet boeken toch? alleen met als het een strikt noodzakelijke zakelijke afspraak was mocht je nog een hotel boeken dacht ik ergens gelezen te hebben. Als niet alles gesloteb is.

rob45
3 april 2020, 00:06
Alles is al ondergronds gegaan Kempie.
Velen houden het niet vol om maanden niet te kunnen gaan werken enerzijds of om te gaan neuken anderzijds.

zeppos58
3 april 2020, 00:06
Kij eens naar de DOCU REEKS Pandimic op NETFLIX. Dan denk je wel even anders dan over "een griepje"

zeppos58
3 april 2020, 00:10
Maar stel je wilt een afspraak je maken met een dame. Een hotel kamer kun je niet boeken toch? alleen met als het een strikt noodzakelijke zakelijke afspraak was mocht je nog een hotel boeken dacht ik ergens gelezen te hebben. Als niet alles gesloteb is.

In België kan je zelfs geen hotelkamer boeken, als je een horeca bedrijf hebt en je doet toch "open" achter "gesloten ramen en deuren" dan riskeer je een boete van 5000€ plus het inhouden van je premie van 4000€ en 2 jaar gevangeisstraf.

Kwibus2
3 april 2020, 01:05
In principe veroorzaken alle verplaatsingen verspreiding van het virus. Het verbod op verplaatsingen zonder dringende reden is in een aantal landen al van kracht.
Dat verbod wordt in oa België gehandhaafd door politie en militairen.

Zover is het in Nederland nog niet gekomen. Vandaag moest ik naar een bedrijf dat een week geleden failliet gagaan is.
Er lagen nog spullen van mij waarvoor de curator alleen deze ochtend had aangegeven om die zaken op te halen.
Op de terugweg even naar de HEMA gegaan voor wat noodzakelijke inkopen. Heel weinig personeel aanwezig, nog minder klanten.
Ik draag Marcel Boekhoorn, de huidige eigenaar, een warm hart toe. De HEMA voor een faillissement behoeden zal een zware klus worden.
Dat geldt voor vrijwel alle bedrijven die nu gesloten zijn uitgezonderd de KLM. Of de enorme overheidssteun voor de KLM verantwoord is betwijfel ik.

Mijn inschatting is dat het stil leggen van de economische activiteit op het huidige niveau nog zeker drie maanden zal duren.

WA
3 april 2020, 01:45
Een snelle zoekopdracht leert dat in en rondom Krefeld plenty hotelkamers vrij zijn. En nergens een vermelding dat boeken niet gaat vanwege covid-19. Wellicht is dat anders als je daadwerkelijk een reservering wil maken. Daarnaast vermeldingen dat er vanwege covid-19 extra goed schoongemaakt word.
Maar een beetje dvp woont ook gewoon ergens dus als de financiële situatie erg penibel word moet je maar eens opletten hoe creatief ze kunnen worden. Voor goede klanten is altijd wel wat te regelen en word desnoods het vriendje uit bed getrapt.
En anders kun de vrijgezellen beren ze gewoon zelf in huis halen. Iemand zal je moeten verlinken om betrapt te worden. Zowel in NL als Dld. De politie is veel te druk aan het spelen met drones om mensen van het strand of uit het bos te jagen.

Willem2
3 april 2020, 07:38
In de bouw verdwijnen de komende twee jaar zo'n 40.000 banen als gevolg van de coronacrisis. Dat is de verwachting van het Economische Instituut voor de Bouw (EIB). De vrees is dat deze crisis de bouw erger zal raken dan de bankencrisis van 2008.

Ook na het opheffen van de huidige maatregelen zullen door het wegvallen van investeringsplannen de negatieve effecten van de coronacrisis nog lang effect hebben, denkt het instituut. Er wordt een krimp verwacht van ruim 15 procent van de totale bouwproductie.

De uitbraak van het coronavirus leidt hoe dan ook tot een enorme krimp van de economie, verwacht ook het Centraal Planbureau. In veel sectoren ligt de productie nagenoeg stil en ook de gezondheidsmaatregelen van het kabinet hebben grote impact.

Vertrouwenscrisis
Het is onvermijdelijk dat dit op termijn ook de bouw hard gaat raken, stelt het EIB. Waar nu nog op veel locaties wordt gebouwd, zal dit op een gegeven moment steeds minder worden.

Een andere belangrijke oorzaak is een groeiend gebrek aan vertrouwen bij ondernemers. Zo worden nu veel bouwplannen uitgesteld. "Een eigenaar van een horecaketen is nu alleen maar druk bezig met overleven en zal alle plannen voor uitbreiding of verbouwingen uitstellen", zegt directeur Taco van Hoek van het EIB.

De problemen die veroorzaakt worden door corona in de bouwsector, komen bovendien bovenop de vertragingen die al ontstaan waren door het stikstofbeleid van de overheid. ..... https://nos.nl/artikel/2329226-grote-klap-in-de-bouw-verwacht-erger-dan-tijdens-financiele-crisis.html

Nogmaals op dit moment bouwen ze zich een slag in de rondte.

Piet Plezier
3 april 2020, 08:12

een hotelkamer kun je zo boeken alleen het horecagedeelte is dicht.

Piet Plezier
3 april 2020, 10:00
..Zegt de ‘man’ die er ieder weekend nog steeds op uit trekt tegen het advies van Rutte in.

niet te vertrouwen die Rutte.
Die geniet hier van om iedereen proberen binnen te houden hij moet maar zien wat hij doet

RIKLAVERGE
3 april 2020, 10:04
Men begint langzamerhand te denken aan het “uitstappen” van de lockdown. Dit zal niet in één keer gebeuren.
Men kent de huidige test om corona op te sporen. Er zijn actueel tal van nieuwe testen die uitgeprobeerd worden om de mensen die de virus gehad hebben of diegene die nooit in aanraking met de ziekte kwamen (of een natuurlijke immuniteit hebben) op te sporen.
Als 60% of meer van de bevolking de antistoffen bezitten zal alles zeer snel herstarten. Anders zal het stelselmatig, met heel veel opflakkeringen gebeuren.
Dank zij deze laatste 2 testen zal men ook meer uitsluitsel hebben of China de wereld bedrogen heeft of niet. Aan de hand van het % van de bevolking die immuniteit ontwikkelt heeft zal men een reële dodental kunnen uitrekenen. De wijze waarop China zijn economie opnieuw start, rekening houdend dat zij voor het ogenblik weinig kunnen exporteren, zal hier ook de eerlijkheid van China in zijn cijfers aan tonen.

Piet Plezier
3 april 2020, 10:14
.Mexicaanse bierbrouwerij stopt tijdelijk met het brouwen van Corona

Grupo Modelo, een grote Mexicaanse brouwerij, stopt noodgedwongen tijdelijk met de productie van Corona-bier en andere merken. De reden: het bier wordt door de overheid tijdens de coronapandemie niet essentieel geacht.

Deze week kondigde de Mexicaanse regering de noodsituatie aan op gezondheidsgebied. Donderdag telde het land 1.510 besmettingen en 50 doden. Tegelijkertijd werden alle niet-essentiële bedrijfsactiviteiten opgeschort: alles wat niet gericht is op het tegengaan van de verspreiding van het coronavirus.

De Mexicaanse brouwer laat in een verklaring weten dat de schorsing vanaf zondag van kracht zal zijn en dat de productie al aan het afbouwen is. "Mocht de regering het bier aanmerken als essentieel product, dan zijn we bij Grupo Modelo klaar om een plan uit te voeren waarbij meer dan 75 procent van ons personeel thuiswerkt", laat een woordvoerder weten.

https://www.nu.nl/economie/6042280/mexicaanse-bierbrouwerij-stopt-tijdelijk-met-het-brouwen-van-corona.html

Goedemorgenallemaal
3 april 2020, 10:48
.
Nogmaals op dit moment bouwen ze zich een slag in de rondte.

De voorspelling is gebrouwd op veronderstelingen. De Bouw is een tak van sport waarbij crises nogal eens worden gebruikt om te kunnen bezuinigen. Ontslagen en iedereen "oh wat zielig die bouwers" roepen en dan weer tijdeljike krachten invliegen want voor "vaste krachten is geen plaats in deze onzekere tijden waarin felxibiliteit een vereiste is".

Ondertussen ook beter nieuws:
130e coronapatiënt ontslagen uit het Amphia ziekenhuis (https://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/311685/130e-coronapatint-ontslagen-uit-het-amphia-ziekenhuis).

En van onze IC vrienden....
33528
https://www.stichting-nice.nl/
laten we ons niet rijk rekenen, er zullen nog wel wat pieken omhoog komen maar het ziet er en beetje bemoedigender uit .

Hoorde ook al informeel uit het ziekenhuis dat het wat beter gaat. De door de de kranten en social media gesuggereerde paniek is er nooit geweest maar druk was het wel.

mentholbear
3 april 2020, 11:32
niet te vertrouwen die Rutte.
Die geniet hier van om iedereen proberen binnen te houden hij moet maar zien wat hij doet

Als iedereen alleen maar aan z'n eigen plezier denkt en niet luistert krijg je straks nog dit soort taferelen :rolleyes:

https://cdn.i-scmp.com/sites/default/files/d8/images/methode/2019/12/29/05c89212-29eb-11ea-9939-941d1970c7f1_image_hires_150423.jpg

https://philnews.ph/2020/03/27/lockdown-violators-beaten-with-bamboo-sticks-in-india-video/

WA
3 april 2020, 12:05
Over Italiaanse toestanden:

„In den letzten Wochen haben die meisten osteuropäischen Pflegekräfte, die im 24 Stunden Dienst 7 Tage die Woche in der Betreuung von Pflegebedürftigen in Italien arbeiteten, fluchtartig das Land verlassen. Dies nicht zuletzt wegen der Panikmache und den von den „Notstandsregierungen“ angedrohten Ausgangssperren und Grenzschließungen. Deshalb wurden alte pflegebedürftige Personen und Behinderte, teilweise ohne Verwandte, von ihren BetreuerInnen hilflos zurückgelassen.
Viele von diesen verlassenen Menschen landeten dann nach einigen Tagen in den seit Jahren permanent überlasteten Krankenhäusern, weil sie unter anderem dehydriert waren. Leider fehlte den Spitälern jetzt auch noch das Personal, welches eingesperrt in den Wohnungen auf die Kinder aufpassen mussten, weil Schulen und Kindergärten geschlossen worden waren. Dies führte dann in der Folge zum vollkommenen Zusammenbruch der Behinderten- und Altenpflege gerade in den Gebieten, wo weitere noch härtere „Maßnahmen“ angeordnet wurden und zu chaotischen Verhältnissen.

Bron: https://swprs.org/covid-19-hinweis-ii/
Voetnoot: er werd al eens gezegd dat deze website zich bedient van “fake” news bronnen. Persoonlijk zie ik echter nog niet echt wat voor voordeel dat brengt voor de bewuste site. Daarnaast lijkt het me verstandig vragen te stellen bij de manier waarop er verslag word gelegd over de Covid19 problematiek en of de druk vanuit de media terecht is.

WA
3 april 2020, 12:11
Nu op radio één de invloed van media op het afweersysteem en de menselijke psyche.

RIKLAVERGE
3 april 2020, 12:27
https://twitter.com/shoupshouts/status/1233133108951683073/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.foxnews.com%2Ffood-drink%2Fcorona-beer-coronavirus-dispute-seltzer-ad-backlash

Het werd toch aangekondigd Mr. TRUMP

Badslippers
3 april 2020, 12:46
Maar even volledig gequoot omdat het artikel van de Telegraaf achter zo'n "Wilt u verder lezen dan . . . etc."
Het rode gedeelte vond ik in tegenspraak. Had hij beter moeten uitleggen.

Arts verklaart succes Duitse aanpak: ’Nederland was te laat’.
Amsterdam,2020-04-02 17:18:00

"Het Nederlandse model om zoveel mogelijk mensen immuniteit te laten opbouwen is extreem gevaarlijk”, aldus Montgomery, voorzitter van de World Medical Association, die artsenbonden uit meer dan honderd landen vertegenwoordigt. „Foutief handelen zal juridische consequenties hebben”, vermoedt de gepensioneerde radioloog.

Niet weten waar brandhaarden zijn. Montgomery schetst drie mogelijkheden om met het virus om te gaan.
- Allereerst de Nederlands-Britse methode: „Daar vond willens en wetens een explosie aan infecties plaats, terwijl de ziekenhuizen niet genoeg voorbereid waren.”
- Italië koos voor een tweede mogelijke aanpak: „Die schermden zich maximaal af, maar testten weinig, waardoor je niet weet waar de brandhaarden zijn.”
- De derde tactiek, die Duitsland gebruikt, vindt hij de beste: „Een gedegen voorbereiding en het langzaam, gecontroleerd toelaten van de ziekte.”

Het probleem is dat landen als Nederland achter de feiten aanlopen. Medische organisaties hielden rekening met de markt, niet met uitzonderlijke situaties zoals een pandemie: „Dat veroorzaakt altijd chaos, daaraan denkt geen mens.” Niet dat compleet zelfstandig opereren veel beter is: „We zijn inmiddels te afhankelijk van de invoer van grondstoffen voor medicijnen uit China en India."

Totale onderschatting.
Maar niet alleen Nederland en het Verenigd Koninkrijk hebben de situatie verkeerd ingeschat, analyseert Montgomery. Ook de VS maakt volgens hem fouten: „President Trump heeft de dynamiek van Covid-19 totaal onderschat.”

Waarom de Duitsers dan wel goed voorbereid waren? Montgomery: „Onze minister van Volksgezondheid Jens Spahn begreep de ernst van de situatie al midden januari en liet in de deelstaten pandemieplannen uitstippelen. Verder heeft Duitsland geweldig veel getest op corona en de grootst mogelijke capaciteit aan ic-bedden. Die zijn van 28.000 naar 50.000 toegenomen, waarvan zo’n dertigduizend met beademingscapaciteit.”

Ter vergelijking: de Britten hebben slechts enkele duizenden ic-bedden met beademing, net als het zwaar getroffen Spanje en Italië. Voor de Bondsrepubliek met tachtig miljoen burgers verwacht Montgomery de piek rond Pasen: „Maar daarom is het verkeerd om nu al een datum te noemen, dat we uit de lockdown kunnen. Van belang zijn betrouwbare statistieken en een wetenschappelijke strategie. Pas als de toename van het aantal coronapatiënten begint af te vlakken en je genoeg IC-bedden hebt, kan je over een exit nadenken.”

Economie of gezondheid.
De vraag wat belangrijker is, de gezondheid van mensen of een functionerende economie, wijst de baas van de wereldartsenbond van de hand: „Achteraf kan je erover praten of een land genoeg geld heeft om een goed zorgsysteem te bekostigen.” Persoonlijk vindt hij als arts dat vooral de scholen snel weer open moeten, zodat zoveel mogelijk kinderen het virus krijgen om immuniteit te kunnen ontwikkelen: „Maar een geneesmiddel tegen corona zou natuurlijk nog beter zijn.”

In een andere Duitse krant doet hij opmerkelijke uitspraken die ik dan ook weer niet helemaal kan duiden. (https://www.general-anzeiger-bonn.de/news/politik/deutschland/interview-mit-weltaerztepraesident-montgomery-ueber-corona-pandemie-ist-chaos_aid-49609561)

"Montgomery: Ich bin kein Freund des Lockdown [ . . . ] Italien hat einen Lockdown verhängt und hat einen gegenteiligen Effekt erzielt. Die waren ganz schnell an ihren Kapazitätsgrenzen, haben aber die Virusausbreitung innerhalb des Lockdowns überhaupt nicht verlangsamt. Ein Lockdown ist eine politische Verzweiflungsmaßnahme, weil man mit Zwangsmaßnahmen meint, weiter zu kommen, als man mit der Erzeugung von Vernunft käme.

Mich regen aber sogenannte Experten auf, die die Lage schlimmer reden als sie ist und damit den politischen Wettbewerb um die härtesten Maßnahmen noch anfeuern.

Pandemie ist Chaos. Aber wenn ich sehe, wie gut Deutschland dieses Chaos beherrscht, beherrschen wir es noch am besten im Vergleich zu vielen anderen Ländern. Unsere Pandemie-Pläne sind gut und haben auch relativ gut funktioniert. Dennoch konnte niemand mit genau diesem Virus rechnen."

beherrschen wir es noch am besten im Vergleich zu vielen anderen Ländern Duitsland weer op zijn best ! ! !
BAP - Denn wir sind widder wer (https://www.youtube.com/watch?v=i5sv6cc2mZ0)

Maximiliano
3 april 2020, 13:23
beherrschen wir es noch am besten im Vergleich zu vielen anderen Ländern Duitsland weer op zijn best ! ! !

Tja, Deutschland über alles.
De typische Duitse zelfingenomenheid druipt er weer vanaf.
Wir schaffen das, wir können das. Maar ga maar is in Duitsland kijken, praat maar is in Duitsland met de gewone burger, dan merk je de ontevredenheid onder de burgers. Het gebrek aan sociale vangnetten.
Duitsland is een mooi land voor de maatschappelijk sterken, maar hang je onderaan de ladder dan heb je er een zeer belabberd leven. Dan is het pure armoede.
Zo geweldig is Duitsland dus niet.

rob45
3 april 2020, 13:35
Duitsland is een mooi land voor de maatschappelijk sterken, maar hang je onderaan de ladder dan heb je er een zeer belabberd leven. Dan is het pure armoede.
Zo geweldig is Duitsland dus niet.

Ze hebben wel schone vuilnisbakken [emoji846] want die worden continu nagekeken door bedelaars en daklozen !

Brad Clitt
3 april 2020, 13:43
Komende maandag wordt door de Duitse regering bekeken of de grenzen met Nederland, Belgie, Polen en Tsjechie ook 'dicht' gaan (Lux, Fra, Zwi, Oos en DK waren al 'dicht').
Dus binnenkort geen boodschappen meer doen of tanken aldaar. En natuurlijk geen illegaal werkende dvp's meer kunnen bezoeken wat sommige hersenlozen nog steeds doen.

Willem2
3 april 2020, 14:14
RIVM: 148 sterfgevallen en 502 meldingen van nieuwe ziekenhuisopnames
De afgelopen 24 uur zijn er in Nederland 148 meldingen gedaan van mensen die zijn overleden aan het coronavirus. Het totaal aantal overleden patiënten komt daarmee op 1487. Dat meldt het RIVM in de dagelijkse update. Het RIVM benadrukt dat deze mensen lang niet allemaal de afgelopen 24 uur zijn overleden of in het ziekenhuis opgenomen.

Het aantal positief geteste patiënten staat nu op 15.723 personen, een stijging van 1026 ten opzichte van gistermiddag. 6286 coronapatiënten zijn opgenomen (geweest) in een ziekenhuis, een stijging van 502 personen. Het aantal nieuw gemelde sterfgevallen en ziekenhuisopnames is daarmee wat lager dan gisteren (toen 166 doden en 625 ziekenhuisopnames). .... https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/rivm-148-sterfgevallen-en-502-meldingen-van-nieuwe-ziekenhuisopnames~a66c9b7f/

bertje600
3 april 2020, 14:21
Ik mis nog iedere dag een positieve draai aan de cijfers van diegenen die hersteld zijn van het virus.

Brad Clitt
3 april 2020, 14:23
Wordt niet (goed) bijgehouden in NL of met een flinke vertraging doorgegeven.
Op dit moment zouden er zo'n 260 personen hersteld zijn, lijkt me wat weinig.

Meme Moo
3 april 2020, 14:40
Ik mis nog iedere dag een positieve draai aan de cijfers van diegenen die hersteld zijn van het virus.

Dat zegt ook helemaal niets omdat er ook veel mensen zijn die Corona gehad hebben zonder dat ze getest zijn en daarvan al hersteld zijn of niets hebben gemerkt.

Willem2
3 april 2020, 14:41
https://www.merkur.de/welt/corona-zahlen-deutschland-faelle-infizierte-aktuell-tote-zahlen-italien-welt-news-china-spanien-usa-zr-13600954.html

John mc Snek
3 april 2020, 15:08
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1691217613/live-cbs-hoger-sterftecijfer-door-corona-dan-eerder-gemeld

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) schat dat in de vierde week van maart bijna 1200 meer mensen zijn overleden dan gemiddeld. De onderzoekers denken dat dit verschil grotendeels te verklaren is door de uitbraak van het nieuwe coronavirus. Ze signaleren discrepantie met de sterftecijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), dat in die week 713 sterfgevallen telde als gevolg van het nieuwe coronavirus.

Huubhuubbarbatruuk
3 april 2020, 15:18
https://m.bild.de/regional/duesseldorf/duesseldorf-aktuell/trotz-corona-schutzverordnung-prostituierte-schafften-heimlich-in-hotel-an-69818668.bildMobile.html

Huubhuubbarbatruuk
3 april 2020, 15:22
Düsseldorf – Wegen der Corona-Pandemie ist aktuell die Prostitution in NRW verboten. Doch in einem Hotel am Düsseldorfer Hauptbahnhof gingen trotzdem mehrere Prostituierte heimlich anschaffen.

Das flog auf, weil der Ordnungs- und Servicedienst der Landeshauptstadt am Mittwoch gegen 21.30 Uhr eine Prostituierte überprüfte. Sie hatte ihre Ausweispapiere allerdings im Hotelzimmer vergessen.

Doppelt blöd: Denn das Hotel hätte für Touristen laut Corona-Schutzverordnung nicht geöffnet sein dürfen. Zudem trafen die OSD-Mitarbeiter unter den 14 Hotelgästen mehrere ordnungsbehördlich bekannte Prostituierte an.
Unter den angetroffenen Prostituierten waren auch drei schwangeren Frauen und einer Mutter mit Kleinkind. Der OSD wollte die Frauen in einer Notunterkunft unterbringen, doch dazu kam es nicht. Denn die Frauen waren bereits mit ihren Begleitern verschwunden
Die Hotel-Inhaberin zeigte sich bei der OSD-Kontrolle planlos und desinteressiert. Zu der Anzahl ihrer Gäste wollte sie keine Angaben machen, auch nicht wie lange diese dort schon wohnen würden. Zahlungsbelege gab es auch nicht. Das Ordnungsamt räumte daraufhin das Hotel und versiegelte es. Weitere ordnungsbehördliche Konsequenzen werden nun geprüft

Huubhuubbarbatruuk
3 april 2020, 15:32
Voor alle mannen en dvp die nog elkaar willen verwennen ben er snel bij de duitsers gaan de grenzen sluiten met nederland

RIKLAVERGE
3 april 2020, 15:39
Het is gemakkelijk als Duitser zo te spreken.
Tijdens jaren hebben zij een volledige werkgelegenheid gehad door mensen half time (of/en onderbetaald) te laten werken. Dat is absoluut noodzakelijk geweest na de overname van Oost-Duitsland. Maar zo hebben zij ook sommige sektoren zoals o.a. de voedingsindustrie bij hun buren benadeeld. Zij hebben ook natuurlijk hun aantal hospitaalbedden kunnen kunnen bewaren dankzij hun terug gevonden welvaart. Maar uiteindelijk was dat in Duitsland niet meer te houden, Merkel heeft toegevingen moeten doen. De lagere werken zijn beter betaald geweest, er kwam een minimum loon. Hun industrie heeft vanaf dan ook een kleine maar blijvend afzwaking gekend. De welvaart in Duitsland gaat achteruit.
Nu is die arts aan het trompeteren.
De aanpak van Nederland is kritiseerbaar, maar dat is niet de enige wat het verschil maakt in de coronacrisis .
Nederland gaf een paar dagen geleden kritiek over de zuid europese landen. In dezelfde register doet die duitse arts hetzelfde met Nederland.

Huubhuubbarbatruuk
3 april 2020, 15:48
Heeft het nog lang geduurd , de belgen hebben dit al weken geleden gedaan

Piet Plezier
3 april 2020, 16:21
by Night gaat niet meer open
Later meer

de duisburg spesjalist
3 april 2020, 17:06
40000 ontslagen in de bouw we worden als bouwvakker ook wel bang gemaakt er zijn onderhandelingen bezig voor een nieuwe cao ;) welke problemen hebben we in de bouwsector door de corona uitbreidings plannen nieuw bouw er zijn bouwrijp projecten stil gelegd door dat er corona is gevonden in het riool water . levering van knelplaat vloeren uit belgië 4 weken vertraagt . nieuwe bouw projecten die nog in voorbereiding zijn er wordt gerekend met alleen maar bouw materiaal uit eigen land . voor onze bouwproducten uit Duitsland vrees ik ook niet zo bijvoorbeeld metselstenen de duitsers leveren ze graag en wij nemen ze graag af . maar in NL kunnen we met gemak de productie opvoeren van de steenfabrieken dat er veel stenen uit DE komen daar is maar 1 goede reden voor arbeid is daar veel goedkope als in NL .

phoenix
3 april 2020, 17:11
Het wordt tijd dat bouwvakkers ophouden met beunen en nee zeggen, zo niet dan gewoon allemaal staken... maar dat durven ze niet.. al 100 jaar is dat zo en maar klagen maar nooit de boel plat leggen voor een paar maanden moet je eens kijken hoe dat salaris omhoog gaat...

mentholbear
3 april 2020, 17:15
by Night gaat niet meer open
Later meer

Oh jee, het zou toch niet...

de duisburg spesjalist
3 april 2020, 17:36
Het wordt tijd dat bouwvakkers ophouden met beunen en nee zeggen, zo niet dan gewoon allemaal staken... maar dat durven ze niet.. al 100 jaar is dat zo en maar klagen maar nooit de boel plat leggen voor een paar maanden moet je eens kijken hoe dat salaris omhoog gaat...

sorry b30 voor die voel nog wat . 25 of 26 jaar geleden was er een grote bouwstaking in NL . een grootte oa in de jaarbeurs dat was feest. wij bouwvakkers zijn niet van het staken maar van het aan pakken . maar als het moet dan moet het ;)

marcelasnl
3 april 2020, 18:45
https://www.youtube.com/watch?v=rIrgqcr5OJY

WA
3 april 2020, 18:54
40000 ontslagen in de bouw we worden als bouwvakker ook wel bang gemaakt
Inderdaad, men zou véél voorzichtiger moeten zijn met zulke prognoses. Bij mij rijst steeds meer de vraag of de huidige oplossingen niet veel erger zijn dan de kwaal.

de duisburg spesjalist
3 april 2020, 19:09
het is niet niks die corona daar ben ik van overtuigt . ik betreur het ter strengste dat er bevolkingsgroepen bang gemaakt worden met het verlies van hun baan . 2008 was er ook een crises van 2007 tm januari 2014 geen moment thuis gezeten daarna kwam voor mijn een kleine crisis . van 2 maanden . tegenwoordig kan ik nog steeds kiezen waar ik me te werk laat stellen . en de meeste uitvoerders weten me te vinden als ik op een vrijdag om 11.15 ben vertrokken :rolleyes:

WA
3 april 2020, 19:16
Een van de gevolgen van de Covid19 hysterie: https://www.sueddeutsche.de/politik/coronavirus-pflegekraefte-ausland-1.4866124

WA
3 april 2020, 19:18
en de meeste uitvoerders weten me te vinden als ik op een vrijdag om 11.15 ben vertrokken :rolleyes: De meeste clubs gingen toch eerder open :smoke:

Wentelt Eefje
3 april 2020, 19:27
Inderdaad, men zou véél voorzichtiger moeten zijn met zulke prognoses. Bij mij rijst steeds meer de vraag of de huidige oplossingen niet veel erger zijn dan de kwaal.

Je hebt in elk geval Jort Kelder achter je:
"We zijn bezig te dikke 80-plussers die gerookt hebben te redden." (https://www.ad.nl/show/jort-kelder-is-massale-bedrijfssterfte-officieel-overheidsbeleid-ik-dacht-het-niet~a75297e2/?referrer=https://www.google.nl/)

WA
3 april 2020, 19:31
Je hebt in elk geval Jort Kelder achter je:
"We zijn bezig te dikke 80-plussers die gerookt hebben te redden." (https://www.ad.nl/show/jort-kelder-is-massale-bedrijfssterfte-officieel-overheidsbeleid-ik-dacht-het-niet~a75297e2/?referrer=https://www.google.nl/)
Helemaal goed. Soms kunnen anderen veel beter onder woorden brengen wat ik eigenlijk bedoel. Voor mensen die de blauwe letters als schokkend ervaren, klikken voor meer verdieping :cool:

Maximiliano
3 april 2020, 19:33
Helemaal goed. Soms kunnen anderen veel beter onder woorden brengen wat ik eigenlijk bedoel.

Die 80-plussers hebben er wel voor gezorgd dat wij nu in grote welvaart kunnen leven en regelmatig dure hoertjes kunnen bezoeken.
Een beetje respect hier vind ik dus wel op zijn plaats:angryfire:

RIKLAVERGE
3 april 2020, 19:38
Premier Mark Rutte heeft de Belgen en Duitsers donderdag opgeroepen om met Pasen niet naar Nederland te komen.
'Bleib zu Hause', zei hij in het Duits, 'restez a la maison.' Waarom? Pasen is een populaire tijd voor korte vakanties in parken of campings.

Luistert die man niet naar het nieuws ? Geen TV ? Geen kranten ?
Onze grenzen zijn reeds 2 weken gesloten !

de duisburg spesjalist
3 april 2020, 19:44
De meeste clubs gingen toch eerder open :smoke:

de meeste clubs die ik bezoek openen de deuren om 11 uur en een club waar ik geen ontbijt kan nuttige schrap ik zonder gebaken eitje geen mijtje :rolleyes:

WA
3 april 2020, 19:59
Die 80-plussers hebben er wel voor gezorgd dat wij nu in grote welvaart kunnen leven en regelmatig dure hoertjes kunnen bezoeken.
Een beetje respect hier vind ik dus wel op zijn plaats:angryfire:
Hoi Hobbele, hoeveel accounts heb je nu? Twee, drie? Of wellicht nog een vierde op de gang?

vanKees
3 april 2020, 20:45
Ich weiß nicht wo ich diesen Bericht einstellen soll, aber
die USA darf wohl ALLES!!!!

https://rp-online.de/panorama/coronavirus/bangkok-usa-konfiszieren-in-thailand-schutzmasken-fuer-berliner-polizei_aid-49908607

vanKees

Maximiliano
3 april 2020, 21:29
Hoi Hobbele, hoeveel accounts heb je nu? Twee, drie? Of wellicht nog een vierde op de gang?

?????????????????????????????????????????????????? ????:confused:

Partycrasher
3 april 2020, 22:31
Ich weiß nicht wo ich diesen Bericht einstellen soll, aber
die USA darf wohl ALLES!!!!

https://rp-online.de/panorama/coronavirus/bangkok-usa-konfiszieren-in-thailand-schutzmasken-fuer-berliner-polizei_aid-49908607

Das Vereinigte Königreich und die Vereinigten Staaten können und dürfen alles. Wirklich alles. Und weiß jeder warum? Weil jeder auf diesem Planet das akzeptiert. Also weiß jeder warum. Das gilt auch für die gegenwärtige Lage.

zeppos58
3 april 2020, 22:36
Komende maandag wordt door de Duitse regering bekeken of de grenzen met Nederland, Belgie, Polen en Tsjechie ook 'dicht' gaan (Lux, Fra, Zwi, Oos en DK waren al 'dicht').
Dus binnenkort geen boodschappen meer doen of tanken aldaar. En natuurlijk geen illegaal werkende dvp's meer kunnen bezoeken wat sommige hersenlozen nog steeds doen.

Omdat België de grenzen als sloot, moet Duitsland ze niet meer sluiten, de Douaniers kunnen natuurlijk wel samenwerken.

Partycrasher
3 april 2020, 22:45
de Douaniers kunnen natuurlijk wel samenwerken.

Alle regeringen op de wereld werken samen. Dit alles is van begin tot eind gepland. Degenen die dat niet geloven, denken dat ze nog steeds op de kleuterschool door het raam naar buiten kijken om te zien of hun moeder al komt aangelopen om ze op te halen. Welkom in de echte wereld, achterlijken.

Maximiliano
3 april 2020, 22:49
Omdat België de grenzen als sloot, moet Duitsland ze niet meer sluiten, de Douaniers kunnen natuurlijk wel samenwerken.

Ik was er vandaag nog even in Duitsland. Ook ik hoorde het bericht dat Duitsland het plan had de grenzen te sluiten voor Nederlanders. Dus ik dacht nog snel even goedkope tabak inslaan daar.
Een pakje shag is in Nederland inmiddels niet meer betaalbaar. Althans, dat geld ga ik er niet voor uitgeven. Nou, ik was er bij de Duitse Aldi en de Lidl. Het leek wel oorlog daar.
Moet wel zeggen dat men in Duitsland wezenlijk secuurder is op de corona regels. Bij de Lidl eerst een wagentje uitzoeken, daarna moest ik voor de deur blijven wachten totdat ik de zaak in kon. Winkelwagentje werd helemaal afgenomen door een medewerker en mocht mijn handen reinigen met alcohol, althans daar rook het naar, uit een spuitbus. Klanten worden erop gewezen minimaal 2 meter afstand van elkaar te houden, in Nederland is dat 1,5 meter. Wel stond er voor de kassa's een lange wachtrij tot achter in de zaak. 1 zo'n oude Duitse man werd kwaad en schreeuwde naar de kassamedewerker "worauf warten wir hier so lange??". Klanten in de winkels voelen zich zichtbaar niet op hun gemak. Iedereen is nerveus, je staat dan ook met relatief veel mensen in een winkel en in deze tijden met deze zeer gevaarlijke en besmettelijke ziekte is dat niet fijn. Had ook te doen met de medewerkers van de winkel. Je zal maar in deze tijden in deze omstandigheden je werk moeten doen. En het zijn lange dagen voor de winkelbediendes want er wordt nog steeds behoorlijk gehamsterd. Ik was in ieder geval blij dat ik de winkel weer uit was. Overigens wel opvallend dat veel Duitsers al met een mondkapje op lopen. Dat zag ik nog niet in Nederland. Vraag me ook af waar ze deze vandaan halen daar er een groot tekort is aan mondkapjes.
Ik heb voor de komende weken in ieder geval voldoende tabak in huis. Ook nog even paar flessen Bacardi ingekocht om de komende weken door te komen. Kost allemaal bijna niets in Duitsland.

Picasso 1
3 april 2020, 23:46
Ik heb voor de komende weken in ieder geval voldoende tabak in huis.

Het maakt je kwetsbaarder bij een eventuele infectie met het coronavirus.

rob45
3 april 2020, 23:54
Het maakt je kwetsbaarder bij een eventuele infectie met het coronavirus.Klopt wel, maar met een lekker biertje spoel je de longen goed door.
Ook morgen fijn in het bos wandelen helpt goed voor de algemene conditie.[emoji846]

Nulnulzeseneenhalf
4 april 2020, 00:10
Klopt wel, maar met een lekker biertje spoel je de longen goed door.

Met bier de longen door spoelen? Krijg je dan geen vocht in de longen? Ik dacht dat de IC’s in Nederland juist vol lagen omdat er allemaal mensen zijn met vocht in de longen die beademing nodig hebben?

Maar ik zal het wel niet begrepen hebben.

Willem2
4 april 2020, 00:11
'IJsberg aan coronadoden' buiten ziekenhuizen, zij staan niet in de cijfers
NIEUWSUUR
Vorige week overleden in Nederland zo'n 4300 mensen, terwijl er in deze tijd van het jaar gewoonlijk tussen de 2700 en 3000 sterfgevallen per week zijn. In Noord-Brabant en Limburg lag het aantal overledenen volgens een schatting van het CBS zelfs zo'n 80 procent hoger dan in de eerste tien weken van het jaar.

De oorzaak van de enorme toename is uiteraard het coronavirus. Toch valt de toename maar deels terug te zien in de officiële coronacijfers van het RIVM. Volgens die cijfers overleden vorige week in Nederland 713 mensen aan covid-19, terwijl er in totaal zo'n 1450 mensen meer dan normaal overleden. Dus er is een 'gat' van honderden slachtoffers. Een gat dat het RIVM overigens ook iedere dag opnieuw benoemd heeft.

Deels komt dit doordat het RIVM en het CBS met andere weken rekenen, maar de belangrijkste verklaring is dat het RIVM niet alle sterfgevallen als gevolg van corona in kaart brengt. Vooral ouderen die in verpleeghuizen of thuis sterven worden niet allemaal getest op het coronavirus. Zij tellen niet mee in de officiële coronacijfers van het RIVM.

Te weinig aandacht voor verpleeghuizen?
Er zijn dus relatief veel 'onzichtbare' coronadoden. "'Het grote sterven' gebeurt buiten de ziekenhuizen", zegt huisarts en columnist Joost Zaat. "Dat gaat razendsnel. Er belde van de week een ouder iemand op met hoestklachten en andere ziekten die ze al had. Op dat moment gaat het nog prima en is ze nog niet erg benauwd."

"Twee dagen later is ze heel erg benauwd. Een dag later is ze dood. Die mensen zie je niet in de RIVM-cijfers." ..... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2329348-ijsberg-aan-coronadoden-buiten-ziekenhuizen-zij-staan-niet-in-de-cijfers.html

John mc Snek
4 april 2020, 01:07
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200403/f664e3d39244b1cbbae488895771127a.jpg

https://www.telegraaf.nl/nieuws/441600507/viroloog-goudsmit-we-verkeren-in-een-oorlogssituatie

Hij werd wereldberoemd met zijn baanbrekende aids-onderzoek. Voor viroloog Jaap Goudsmit (69), hoogleraar epidemiologie aan de prestigieuze universiteit van Harvard in de VS, is de corona-uitbraak een van de grote gebeurtenissen in zijn leven. Hij pleit voor een Nederlands Deltaplan Virusbestrijding. „We zijn in oorlog, dit willen we nooit meer meemaken.”

——

Volgens deze man maken we dit eens in de duizend jaar mee, volgens de ander is het onbenullig en te verwaarlozen en zelfs nu krijgt hij het nog niet voor elkaar om tot inkeer te komen.

Het is maar het ijsberenforum, je wordt niet onthoofd als je meldt dat je niet sterk bent in zulke dingen inschatten, en de rode draad die daar doorheen loopt om zowat alle maatschappelijke aangelegenheden met je kop in het zand te bagataliseren :)

John mc Snek
4 april 2020, 01:10
Maar ik zal het wel niet begrepen hebben.

Wel goed dat je meestal met die zin een post afsluit , is er tenminste af en toe iets dat klopt :)

WA
4 april 2020, 02:37
Als het eens in de duizend jaar is, kunnen we dan niet beter ons verlies aan mensen levens nemen? Wat voor kwaliteit van leven heeft de grootste risico groep, zij die al ernstige aandoeningen hebben, als ze de IC overleven? Weegt dat extra jaar op tegen de immense kosten waarmee we over niet al te lange tijd geconfronteerd gaan worden? Ik zie zo nu en dan artikelen waarin men praat over beschadigde longen omdat deze lange tijd zijn beademd, kan dat kloppen? Hoe kan het dat we nu ineens miljarden kostende, maatschappij ontwrichtende maatregelen accepteren maar een medicijn dat tienduizenden euro’s per jaar kost voor enkele tientallen mensen met zeldzame aandoeningen er niet van af kan? Er word gezegd: deze mensen hebben ons land opgebouwd, over de grootste risico groep. Gaan zij straks sociaal zijn met de jongeren die nu bijna of helemaal tot stilstand komen in hun ontwikkeling en ook nog eens het langst voor de kosten op mogen gaan draaien omdat ze niet op hun 60ste met een goede regeling eerder met pensioen kunnen zoals de generaties voor hen.

WANDELAAR5
4 april 2020, 07:12
En jij gaat bij de poort van het ziekenhuis staan en alle mensen met onderliggende klachten en boven de 65 doorsluizen naar de palliatieve afdeling en dat uitleggen aan de familie? En als de IC vol ligt met mensen onder de 65 die leeftijdgrens verlagen naar 60 -> 55 net hoe ver de capaciteit toelaat? Denk je dat je dat overleeft als er een wat assertieve familie voor de deur staat?
Denk je dat er artsen en verpleegkundigen zijn die zo in elkaar zitten?
Denk je dat er een meerderheid in de tweede kamer te halen is voor een dergelijk beleid?

Ik vind het een interessant standpunt voor een discussie, maar geen reële optie.

Nulnulzeseneenhalf
4 april 2020, 07:52
Wel goed dat je meestal met die zin een post afsluit , is er tenminste af en toe iets dat klopt :)

Ik geef fouten toe. Dat is rechts. Maar dat mag ook niet. Je moet in deze maatschappij blijven volharden in je standpunt. Zelfs als het bewijs geleverd is dat je fout zit. Ik pas er niet meer in.

Herr Fick
4 april 2020, 08:51

In Belgie staken we voortdurend. We werden door Ceasar niet voor niets de dapperste onder de Galliers genoemd :guilty[1]:

rob45
4 april 2020, 09:06
En jij gaat bij de poort van het ziekenhuis staan en alle mensen met onderliggende klachten en boven de 65 doorsluizen naar de palliatieve afdeling en dat uitleggen aan de familie? En als de IC vol ligt met mensen onder de 65 die leeftijdgrens verlagen naar 60 -> 55 net hoe ver de capaciteit toelaat? Denk je dat je dat overleeft als er een wat assertieve familie voor de deur staat?
Denk je dat er een meerderheid in de tweede kamer te halen is voor een dergelijk beleid?

Leuk dat je dit zo aanhaalt,hier ligt nu ook precies het probleem.Bijkomend probleem is dat de mensen dan ook half stikkend aan de poort staan.In Ecuador heb ik ze op de straat al zo in elkaar zien zakken.(gezien op het nieuws).Lichamen werden ook al niet meer opgehaald daar.Dergelijke situaties wil NL niet en dat is natuurlijk ook wel te begrijpen en ook zeer verdedigbaar.Pas als de patientenstroom zal verminderen dan zal er wel een kantelpunt komen en zullen de maatregelen met voorzichtige stappen afgeschaft worden.
Een inschatting ? Ik denk zelf rond de 3 maanden.

Wentelt Eefje
4 april 2020, 09:34
En jij gaat bij de poort van het ziekenhuis staan en alle mensen met onderliggende klachten en boven de 65 doorsluizen naar de palliatieve afdeling en dat uitleggen aan de familie? En als de IC vol ligt met mensen onder de 65 die leeftijdgrens verlagen naar 60 -> 55 net hoe ver de capaciteit toelaat? Denk je dat je dat overleeft als er een wat assertieve familie voor de deur staat?p

Ik vind het een interessant standpunt voor een discussie, maar geen reële optie.

Jij of je familie kunnen nog zo assertief zijn, maar toch niet zo naïef dat je denkt dat dergelijke triage niet altijd op geringere schaal plaatsvindt. Je gelooft toch zelf niet dat artsen en ziektekostenverzekeraars iedereen maar dezelfde levensreddende behandeling tegen bijvoorbeeld bepaalde vormen van kanker laten ondergaan wanneer er een bijzonder hoog financieel prijskaartje aanhangt?

Hoe eerder we deze intelligente lockdown versoepelen, hoe beter, het wordt tijd de economische schade te beperken voor we afglijden naar een niveau waarbij tijdens een volgende pandemie voor niemand meer de kosten gedragen kunnen worden!

RIKLAVERGE
4 april 2020, 09:37
In Belgie staken we voortdurend. We werden door Ceasar niet voor niets de dapperste onder de Galliers genoemd :guilty[1]:

Ja maar als je hem volledig leest, merk je dat hij dat verschillende keren dat gezegd heeft. POLITIEKERS!!!:hammer:

WA
4 april 2020, 11:29
https://www.youtube.com/watch?v=wzI_SKNF6YI&feature=youtu.be

marcelasnl
4 april 2020, 12:29
Duitse RIVM: Nederland is risicogebied

Het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM, heeft heel Nederland tot een 'risicogebied' verklaard. Daarom mogen gezondheidsmedewerkers die in Nederland zijn geweest twee weken niet in Duitse ziekenhuizen en verpleeghuizen werken.

Piet Plezier
4 april 2020, 12:43
het is keidruk met Nederlanders hier in Deutschland
Het lijkt wel of alles gratis is hier

WA
4 april 2020, 12:44
Het Robert Koch instituut heeft ook verklaard dat elke dode met een positieve Covid19 test te bestempelen als slachtoffer van het virus, ongeacht onderliggende aandoeningen. Dat zal het beeld gaan vertekenen over hoe dodelijk het virus nu precies is. Daarnaast word sectie op vermoedelijke corona doden afgeraden omdat het te gevaarlijk zou zijn. Dat schijnt ongekend te zijn in de wetenschappelijke wereld.

Dan nog even wat ethiek: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/03/welke-patient-gaat-voor-de-moeder-of-de-single-a3995903

RIKLAVERGE
4 april 2020, 14:22
Blijkbaar in Vaals vandaag veel oudere wandelaars.
Met zulk een discipline zal het nog een tijdje nemen vooraleer onze SC terug open gaan

kempie
4 april 2020, 14:27
Jij of je familie kunnen nog zo assertief zijn, maar toch niet zo naïef dat je denkt dat dergelijke triage niet altijd op geringere schaal plaatsvindt. Je gelooft toch zelf niet dat artsen en ziektekostenverzekeraars iedereen maar dezelfde levensreddende behandeling tegen bijvoorbeeld bepaalde vormen van kanker laten ondergaan wanneer er een bijzonder hoog financieel prijskaartje aanhangt?

Hoe eerder we deze intelligente lockdown versoepelen, hoe beter, het wordt tijd de economische schade te beperken voor we afglijden naar een niveau waarbij tijdens een volgende pandemie voor niemand meer de kosten gedragen kunnen worden!

Ik denk ook dat dit de beste manier is. We zullen de maatregelen toch echt weer in stappen terug moeten draaien om de economie niet volledig door het putje te laten gaan.

Er zal vast een 2e golf (en een onderzoek had ik gelezen komt er ook nog een derde en gaat dit 18 maanden duren) komen maar dan hebben we hopelijk de tijd gehad om dit beter te managen en aan het idee te wennen en weten we meer van het virus en dan moeten we misschien maar niet nog eens in een even strenge lockdown want ik ben bang dat onze economie dat niet gaat trekken.

Wel denk ik dat deze eerste lockdown verstandig is geweest en misschien wel niet meer schade toe brengt dan geen lockdown. Als je dit niet had gedaan had het dodental nu zo hoog opgelopen met verschrikkelijke beelden op het journaal dat er vast grote paniek was ontstaan wat net zo goed zware economische gevolgen zou hebben geleid. Mensen zouden uit angst van zelf minder gaan uitgeven en het verlies van vertouwen in de politiek die de boel niet goed hadden aangepakt zou ook niet goed zijn in de herstel periode.

Op de 1 of andere manier moeten we toch verder en ergens een middenweg zien te vinden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat gebeuren.

WA
4 april 2020, 14:33
Ik ben benieuwd hoe er straks onderscheid gemaakt gaat worden tussen de diverse beroepen. Moet een fysiotherapeut bijvoorbeeld straks latex handschoenen gaan dragen net als dat er in Dld een condoomplicht is?

RIKLAVERGE
4 april 2020, 14:49
IJsland is een klein land met ongeveer 364.000 mensen met een sterk gezondheidsstelsel en een systeem voor sociale ondersteuning. Terwijl de meeste getroffen landen alleen die met ernstige symptomen testen, wil IJsland iedereen in het land testen op het nieuwe coronavirus.
Het kan het zich deels veroorloven dankzij de relatief kleine bevolking, maar ook dankzij het goed georganiseerde en goed gefinancierde medische systeem. IJsland heeft momenteel 10.000 tests voltooid. Het is veel minder dan wat andere landen hebben gedaan, maar op basis van de bevolking staat IJsland op de eerste plaats ter wereld Ze hebben nog niet alle resultaten ontvangen, maar wat deze resultaten al laten zien, is dat de helft van de positief geteste gevallen voor Covid-19 asymptomatisch is.

Das
4 april 2020, 15:00
is dat de helft van de positief geteste gevallen voor Covid-19 asymptomatisch is.

de helft word er niet ziek van?
das straf!

Maximiliano
4 april 2020, 15:23

Lijkt mij een erg slecht idee. Juist de landen die een complete lockdown hebben ingevoerd boeken nu de grootste resultaten wat betreft het bestrijden van het corona virus. Dat geeft toch te denken!
Economie en geld komt nu even op een tweede plaats, de gezondheid van de bevolking op de eerste plaats. Dit is een zeer uitzonderlijke situatie. Iedereen zal straks na de crisis een behoorlijk stapje terug moeten doen qua welvaart. Op zich is dat helemaal niet verkeerd daar de meesten de laatste jaren toch in een grote bubbel leefden. Woekerhypotheken, peperdure Tesla's op kosten van de zaak, 4 x per jaar op vakantie. Iedereen leek plots wel miljonair te zijn in Nederland maar in werkelijkheid ging alles op de pof aangewakkerd door de enorm lage rentestand. Daarbij heeft bijna niemand gespaard en dus nu geld achter de hand om een moeilijke periode als deze te overleven. Als ik hoor dat in Arnhem 40% van de horeca nu al kapot is?? En dat terwijl de terrassen de laatste jaren iedere zomer bomvol hebben gezeten. Hoe kan dat dan? Daar is echt wel flinke winst gemaakt. 3 weken sluiting gaan ze dan toch makkelijk overleven dunkt mij. Vaak is het in deze periode van het jaar slecht weer en dan loopt het ook niet storm. Dan schreeuwt men toch ook niet gelijk dat ze kapot zijn? Tja, als ik dan zie dat zo'n horecabaas zich verplaatst in een splinternieuwe Range Rover dan weet je dus waar het geld naartoe gaat. Die Nederlandse bubbel moest gewoon een keer knappen en dat is dus nu gebeurd.
Een keertje pas op de plaats maken is daarom helemaal nog zo verkeerd niet.
Bovendien, een dode economie kun je wel weer tot leven wekken. Een dood persoon niet. En daarom, gezondheid gaat nu even voor welvaart. Zo makkelijk is het!

Herr Fick
4 april 2020, 16:10
IJsland is een klein land met ongeveer 364.000 mensen met een sterk gezondheidsstelsel en een systeem voor sociale ondersteuning. Terwijl de meeste getroffen landen alleen die met ernstige symptomen testen, wil IJsland iedereen in het land testen op het nieuwe coronavirus.
Het kan het zich deels veroorloven dankzij de relatief kleine bevolking, maar ook dankzij het goed georganiseerde en goed gefinancierde medische systeem. IJsland heeft momenteel 10.000 tests voltooid. Het is veel minder dan wat andere landen hebben gedaan, maar op basis van de bevolking staat IJsland op de eerste plaats ter wereld Ze hebben nog niet alle resultaten ontvangen, maar wat deze resultaten al laten zien, is dat de helft van de positief geteste gevallen voor Covid-19 asymptomatisch is.

Het topic kwam ter sprake in "De afspraak" op CANVAS.
Ijsland is uiteraard een eiland dat echt wel ver van de rest van de wereld ligt. Het heeft een DNA-databank aangelegd om uit te vissen wie met wie verwant is, misschien wel om inteelt te vermijden. Dat systeem heeft massaal testen op één of ander manier vergemakkelijkt.

RIKLAVERGE
4 april 2020, 16:49
Het topic kwam ter sprake in "De afspraak" op CANVAS.
Ijsland is uiteraard een eiland dat echt wel ver van de rest van de wereld ligt. Het heeft een DNA-databank aangelegd om uit te vissen wie met wie verwant is, misschien wel om inteelt te vermijden. Dat systeem heeft massaal testen op één of ander manier vergemakkelijkt.

Inderdaad, maar in de context van de corona infectie zegt het misschien iets over wat wij kunnen verwachten, over ons toekomstige samenleving, hoe en wat onze dirigenten zullen ondernemen om de economische crisis te lijf te gaan. Waarom het Ijsland gemakkelijker is om zulke masale testen uit te voeren is hier van weinig belang.

RIKLAVERGE
4 april 2020, 17:01
Zweden moet zich volgens zijn premier voorbereiden op de duizenden doden veroorzaakt door de Covid-19. 'We zullen de doden bij duizenden tellen', zei Stefan Löfven in een interview met de krant Dagens Nyheter. De premier baseert zich op de ervaring van andere landen en op de verspreiding van de ziekte in Zweden.

Willem2
4 april 2020, 17:31
Jort Kelder: Is massale bedrijfssterfte officieel overheidsbeleid? Ik dacht het niet
Zijn woordkeuze mag cru geweest zijn, maar Jort Kelder neemt er een dag later niets van terug. De journalist/presentator kreeg veel over zich heen toen hij in een radio-interview sprak van het redden van ‘te dikke 80-plussers die gerookt hebben’. ,,We leven in hysterische tijden waarin rationele gedachten niet welkom zijn. Het zij zo.

Omdat hij momenteel het grootste deel van zijn tijd op Terschelling verblijft, sprak Jort Kelder met Omrop Fryslân, dat het vraaggesprek van bijna negen minuten donderdag online zette. Kelder vertelde over het pendelen tussen Terschelling en Amsterdam, maar kwam ook te spreken over de impact van de coronamaatregelen op de Nederlandse economie. ,,Hoeveel economische schade is het redden van mensen die daarna waarschijnlijk binnen twee jaar dood waren gegaan waard? Laten we wel wezen, we zijn 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden. Dat klinkt vrij hard, maar het is statistisch wel wat er gaande is.’’ ... https://www.ad.nl/show/jort-kelder-is-massale-bedrijfssterfte-officieel-overheidsbeleid-ik-dacht-het-niet~a75297e2/

Willem2
4 april 2020, 17:34
De coronacijfers van 4 april: minder nieuwe ziekenhuis- en IC-opnames
Het aantal mensen dat door het coronavirus is overleden, is met 164 toegenomen, meldt het RIVM. Gisteren werden er minder nieuwe sterfgevallen gemeld: 148. In totaal zijn nu in Nederland voor zover bekend 1651 mensen overleden aan het covid-19, die ziekte die door het virus wordt veroorzaakt.

Het aantal patiënten dat in een ziekenhuis is opgenomen (geweest), is met 336 toegenomen tot 6622. Die toename is aanzienlijk kleiner dan een dag eerder; toen werden er 502 nieuwe ziekenhuisopnames gemeld.

De piek in het aantal nieuwe ziekenhuisopnames in de dagelijkse RIVM-meldingen was op 31 maart. Sindsdien was het aantal nieuwe opnames steeds lager. Het RIVM vindt het nog te vroeg om een neerwaartse trend te constateren. Voorlopig gaat het instituut niet verder dan de constatering dat de stijging door de overheidsmaatregelen is geremd. .............. https://nos.nl/artikel/2329389-de-coronacijfers-van-4-april-minder-nieuwe-ziekenhuis-en-ic-opnames.html

Badslippers
4 april 2020, 17:41
https://www.telegraaf.nl/nieuws/441600507/viroloog-goudsmit-we-verkeren-in-een-oorlogssituatie

Weer een deskundige die een duit in het zakje doet. "We verkeren in oorlog". Heeft hij al tulpenbollen gevreten? Is de benzine op de bon? Zijn de suikerbieten gerantsoeneerd?
"Dit maken we eens in de 1000 jaar mee." Gelukkig zijn we er dus na deze crisis weer 1000 jaar vanaf.

Ik ben zo langzamerhand wel klaar met dit soort onheilsprofeten en ik merk dat ik aan coronamoeheid begin te leiden. Valt me nog mee dat Maurice de Hond nog niet is ondergedoken in zijn atoombunker Je hoort zoveel volstrekt tegenstrijdige berichten dat je niet meer kunt weten wat klopt en wat paranoia en massa-psychose is.

Honderden (en dan schat ik het laag in) buitelen over elkaar met meningen en allemaal denken ze dat ze het bij het rechte eind hebben en diskwalificeren hun collega virologen/microbiologen. De laatste week verschijnen er steeds meer berichten dat er veel meer doden gaan vallen vanwege al die vrijheidsbeperkende maatregelen die complete maatschappijen ontwrichten en de mensen knettergek maken. Trump heeft ontzettend veel domme dingen gezegd maar in eentje kan ik hem bijvallen: "The Cure cannot be worse than problem itself". En daar begint het wel op te lijken.

Ik zie dat er op dit moment van schrijven bijna 61000 mensen wereldwijd zijn gestorven. Cijfers blijken echter ook al niet meer betrouwbaar. De een zegt: "Het zijn er veel meer" en de ander zegt: "Die mensen zijn niet allemaal puur aan Covid-19 overleden." Hoe het ook afloopt, uiteindelijk zal de legendarische uitspraak van Herman Kuiphof dan ook weer van toepassing zijn: "Zijn we er tóch ingetuind.”

Big30
4 april 2020, 18:08
Social distancing lijkt een succes: slechts 36 nieuwe patiënten op intensive cares

Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive cares is met 36 toegenomen tot 1360. Gisteren kwamen er 51 patiënten bij. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ,,We zien het aantal opnames de afgelopen dagen minder snel stijgen dan vorige week, de social distancing lijkt te werken. Het is dus heel belangrijk om dat voort te zetten.”

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/social-distancing-lijkt-een-succes-slechts-36-nieuwe-patienten-op-intensive-cares~a2760d7a/

Wentelt Eefje
4 april 2020, 18:46
Lijkt mij een erg slecht idee. Juist de landen die een complete lockdown hebben ingevoerd boeken nu de grootste resultaten wat betreft het bestrijden van het corona virus. Dat geeft toch te denken!

Het geeft te denken dat jij dat denkt. Op dit moment lijken Italië en Spanje nog steeds niet bepaald voor de muziek uit te lopen ondanks hun volledige lockdowns.
Wat mij betreft, niet eens tot 28 april wachten met de eerste versoepeling van maatregelen. Ik ben voor een ongekend hoog gehalte aan solidariteit, maar uiteindelijk bepaalt altijd Darwinisme wie er van de soort overleven, niet Ruttianisme of Hobbelinisme

Maximiliano
4 april 2020, 19:14
Het geeft te denken dat jij dat denkt. Op dit moment lijken Italië en Spanje nog steeds niet bepaald voor de muziek uit te lopen ondanks hun volledige lockdowns.
Wat mij betreft, niet eens tot 28 april wachten met de eerste versoepeling van maatregelen. Ik ben voor een ongekend hoog gehalte aan solidariteit, maar uiteindelijk bepaalt altijd Darwinisme wie er van de soort overleven, niet Ruttianisme of Hobbelinisme

Vraag me toch sterk af of je er nog zo over denkt als blijkt dat je straks zelf aan de beurt bent en je de Covid-19 niet gaat overleven.
Of als je straks 1 of meerdere familieleden naar het crematorium kan brengen, zeg je dan nog, ach het was Darwins wens dus doeiii tot in het hiernamaals?...……….:gruebel:

Als je het niet erg vindt luister ik toch liever naar Rutten dan naar het gezwets van 1 of andere vage wandelaar/auto connaisseur die zijn mening verkondigd als zijnde de enige waarheid en een ander wel is even zal vertellen hoe de vork in de steel zit en hoe het verder moet met de wereld.
Als dat laatste namelijk het geval was zat je niet de hele dag online op notabene een saunaclub forum je mening op te dringen aan andere hoerenlopers.

Badslippers
4 april 2020, 19:53
Het aantal Nederlandse coronapatiënten op de intensive cares is met 36 toegenomen tot 1360. Gisteren kwamen er 51 patiënten bij.
Allemaal negatief gezeik. Dat ze maar eens aangeven hoeveel er van de ic afkomen gezond en wel. Dus genezen i.p.v. telkens het aantal sterfgevallen benoemen.

Partycrasher
4 april 2020, 20:01
Iedereen gaat nog voor hele rare verrassingen komen te staan. Dat komt er nou van om je hele leven aan anderen te overleveren. Die weten wel wat ze ermee moeten.

Big30
4 april 2020, 20:02
Ik ben zo langzamerhand wel klaar met dit soort onheilsprofeten en ik merk dat ik aan coronamoeheid begin te leiden. Valt me nog mee dat Maurice de Hond nog niet is ondergedoken in zijn atoombunker Je hoort zoveel volstrekt tegenstrijdige berichten dat je niet meer kunt weten wat klopt en wat paranoia en massa-psychose is.

Honderden (en dan schat ik het laag in) buitelen over elkaar met meningen en allemaal denken ze dat ze het bij het rechte eind hebben en diskwalificeren hun collega virologen/microbiologen.
BS zit nog in de ontkenningsfase, dat kan ik me heel goed voorstellen bij deze ramp van ongekende proporties waar we nu met zijn allen onder lijden. Het is erg, heeeeeel erg en we zullen nu naar onze leiders moeten luisteren en stikt de bevelen moeten opvolgen. Het is niet anders.
Ik wens BS heel veel sterkte en wijsheid toe, geloof me alle ijsberen staan achter je en we weten dat je deze steun hard nodig hebt. Ben nu weg, vanavond naar een feestje, zal wel laat worden.

John mc Snek
4 april 2020, 20:11
Allemaal negatief gezeik. Dat ze maar eens aangeven hoeveel er van de ic afkomen gezond en wel. Dus genezen i.p.v. telkens het aantal sterfgevallen benoemen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/is-een-behandeling-op-de-intensive-care-voor-coronapatienten-wel-altijd-zinvol~b42f2700/

Onderzoekers in Wuhan, waar de uitbraak begon, rapporteren een sterftepercentage van 62 procent en ook in de Verenigde Staten is het aantal sterfgevallen op de ic hoog, tot soms tweederde van alle patiënten.

En die een derde die het overleeft heeft grote kans op permanente longschade, dus gezond en wel zullen er weinig vanaf komen, meen 5% in Italië maar om dat ook weer op te zoeken na weer zo’n onzinnige post.... fijne avond!

Piet Plezier
4 april 2020, 20:24

volgens mij weten ze zelf niet hoe het zit
Iedere keer die getallen, ze zeggen maar wat
En Rutte praat iedere keer het RIVM na dus daar heb je ook niets aan, dat kan me dochter ook
Me dochter kan ook 100 keer zeggen thuis blijven en handen wassen daar hoef je geen Rutte voor te heten

amigo70
4 april 2020, 20:29
Sorry, lees niet alle COVID-19 updates op dit forum maar zie wel discussie over het aantal doden in vergelijking met historie.

Het maakt niet uit hoeveel besmettingen er zijn of hoeveel doden er dagelijks vallen. Er is 1 ding wat nooit eerder is gebeurt: iedereen moet thuisblijven. Met als gevolg:

- Clubs zijn gesloten
- Beurzen storten in mekaar
- Het ene na het andere bedrijf is of gaat failliet. Economische marktwerking
- Alles afgelast wordt: sport, festivals etc
- Op vakantie gaan in het buitenland? Vergeet het maar

Geloof me, de crisis die startte in 2008 was hier niks bij.

Wil niet nog negatiever zijn, maar dit gaat zeker tot eind 2020 duren.

Partycrasher
4 april 2020, 20:35
volgens mij weten ze zelf niet hoe het zit
Iedere keer die getallen, ze zeggen maar wat

Ze weten precies wat ze doen. Na het script duizenden keren uit je hoofd geleerd te hebben is dat heel normaal. Ik blijf lachen.

kempie
4 april 2020, 20:37
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/is-een-behandeling-op-de-intensive-care-voor-coronapatienten-wel-altijd-zinvol~b42f2700/

Onderzoekers in Wuhan, waar de uitbraak begon, rapporteren een sterftepercentage van 62 procent en ook in de Verenigde Staten is het aantal sterfgevallen op de ic hoog, tot soms tweederde van alle patiënten.

En die een derde die het overleeft heeft grote kans op permanente longschade, dus gezond en wel zullen er weinig vanaf komen, meen 5% in Italië maar om dat ook weer op te zoeken na weer zo’n onzinnige post.... fijne avond!

Niet echt een vrolijk artikel. We weten je mag al blij zijn als je je oud bent en je komt op de ic, we wisten ook je mag blij zijn als je daar dan levend vanaf komt, we wisten ook al dat in veel gevallen de longen permanente schade oplopen of lange tijd moeten revalideren en daar komt nu bij dat het grootste deel van de mensen die van de ic komt ook nog met psycologische problemen te zitten en wordt nooit meer z’n oude zelf. Pff.

WA
4 april 2020, 20:39
Vandaar ook de vragen die ik vannacht plaatste. Gelukkig ben ik niet enige die zich dat afvraagt.

Maximiliano
4 april 2020, 20:50
Wil niet nog negatiever zijn, maar dit gaat zeker tot eind 2020 duren.

Helemaal mee eens.
Deze crisis slaat in als een atoombom. De wereld zoals wie die zo'n 4 weken terug nog kenden zo zal het nooit meer zijn. Ja, misschien over een jaar of 10/15 als de economie weer wat opkrabbelt en deze crisis langzaam maar zeker uit het geheugen van de mensen verdwijnt. Zoals nu ook 9/11 zo'n beetje vergeten is.
Ook al wordt corona overwonnen. Wie gaat er straks met z'n allen weer boven op elkaar in een discotheek, bar, restaurant of club zitten? Geloof me, de angst zit er goed in bij de mensen.
De wereld is nu al enorm veranderd en we zitten nog maar goed en wel 3 weken in deze crisis. Dat mensen elkaar vrolijk groetten bij het boodschappen doen is voorbij. Mensen worden om niets agressief, kijken elkaar allemaal aan of ze melaats zijn. Je hoeft maar 1 keer te kuchen in een winkel en de hele zaak loopt leeg. Bijgevolg is dat de economie enorm wordt getroffen, miljoenen werklozen straks, huizenmarkt die in elkaar stort. We komen in een negatieve spiraal terecht. Was dit nu alleen in Nederland dan krabbelden we er wel weer bovenop. Maar de hele wereld is aan de beurt. Maar goed, een economische recessie, dat is maar bijzaak. Iedereen moet straks financieel een grote stap terug doen. Dat is wel zeker en zien we dan wel weer.
Laten we eerst zorgen dat we met zo weinig mogelijk sterfgevallen dit zeer ernstige virus overwinnen. Dat is de hoofdzaak.

marcelasnl
4 april 2020, 20:51
Hoorde laatst al in een discussie programma als dit langer dan 3 maand gaat duren west-europa in een zware recessie terecht komt en oost-europa 20 jaar terug in de tijd wordt gegooid.

rob45
4 april 2020, 21:03

Overlevingspercentage op dit moment.ligt tussen de 25 en 30 % die levend van de ic komen dan.Daar houd dan nog een gedeelte longklachten aan over.Vlak ook de psychologische klachten niet uit wat men ook het ictrauma noemt.
Het nieuws in het algemeen is altijd negatief ..als je klaar bent met het dagelijks nieuws kijken spring je zo van je balkon af.[emoji846]

Wat wel 'positief' nieuws is dat er na de coronacrisis weinig of geen wachtlijsten meer zullen zijn voor een plaats in het verpleegtehuis want daar gaat het helaas momenteel wel hard met sterfgevallen.
Ook die sterftecijfers klopten niet dus trokken eerder al huisartsen aan de bel.

zeppos58
4 april 2020, 21:05
Hoorde laatst al in een discussie programma als dit langer dan 3 maand gaat duren west-europa in een zware recessie terecht komt en oost-europa 20 jaar terug in de tijd wordt gegooid.

Dat is terug50€ inkom 50€ voor half uur 75 voor een uur 100 voor 1u30.... laat maar komen;)

rob45
4 april 2020, 21:09
Dat is terug50€ inkom 50€ voor half uur 75 voor een uur 100 voor 1u30.... laat maar komen;)Haha.. en zo heeft elk nadeel ook soms zijn voordeel.[emoji41]

Hier nog mijn reactie op het langer duren als 3 maanden.Ik denk dat de grens ook bij max 3 maanden ligt.Als het nog langer duurt beschadig je de economie voor zeer lange tijd en dat zal je dan wel heel goed af moeten gaan wegen.

Player
4 april 2020, 21:26
Veel langer dan 10 weken kan je een lockdown niet volhouden, tenzij in een autoritair regime zoals China. En daar had men nog het voordeel dat niet het ganse land gegijzeld was. Na 10 weken wordt de economie zoveel pijn gedaan, voelen teveel mensen van de werkende bevolking dat het water hun aan de lippen komt zonder een behoorlijk inkomen en wordt het psychologisch te zwaar om dragen in het algemeen, om nog maar te zwijgen van leerachterstand in het onderwijs etc. Dus ofwel is de toestand gestabiliseerd na 10 weken en start men langzaamaan de scholen en bedrijven terug op. Ofwel is het dat nog niet en kan men niet anders dan gaan voor groepsimmuniteit en vallen de zwakken/ouderen eruit.

Partycrasher
4 april 2020, 22:08
Veel langer dan 10 weken kan je een lockdown niet volhouden, tenzij in een autoritair regime zoals China.

Is iedereen bang voor de politie en het leger van z'n eigen land?

Zo nee, heb je gelijk. Zo ja, lach ik in week 11 gewoon door.

kempie
4 april 2020, 22:59
Veel langer dan 10 weken kan je een lockdown niet volhouden, tenzij in een autoritair regime zoals China. En daar had men nog het voordeel dat niet het ganse land gegijzeld was. Na 10 weken wordt de economie zoveel pijn gedaan, voelen teveel mensen van de werkende bevolking dat het water hun aan de lippen komt zonder een behoorlijk inkomen en wordt het psychologisch te zwaar om dragen in het algemeen, om nog maar te zwijgen van leerachterstand in het onderwijs etc. Dus ofwel is de toestand gestabiliseerd na 10 weken en start men langzaamaan de scholen en bedrijven terug op. Ofwel is het dat nog niet en kan men niet anders dan gaan voor groepsimmuniteit en vallen de zwakken/ouderen eruit.

Bovendien komt de zomer eraan. Denk je dat je straks als we weer van die hoge temperaturen krijgen als vorig jaar het nog steeds mogelijk is iedereen binnen te houden. Mensen gaan niet meer luisteren als het in huis niet om uit te houden is.

Partycrasher
4 april 2020, 23:11
Bovendien komt de zomer eraan. Denk je dat je straks als we weer van die hoge temperaturen krijgen als vorig jaar het nog steeds mogelijk is iedereen binnen te houden. Mensen gaan niet meer luisteren als het in huis niet om uit te houden is.

Ben je bang voor de Nederlandse politie en het Nederlandse leger? Ja of nee?

kempie
4 april 2020, 23:14

Welk leger die paar soldaatjes waarvan met regelmaat zelfs de munitie op is om te oefenen? Nee daar ben ik niet bang voor en het politiekorps is ook aardig uitgedund.

kempie
4 april 2020, 23:17
“De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maakt zich zorgen over de toename van huiselijk geweld tijdens de coronacrisis. Dat maakte WHO-topman Tedros Adhanom Ghebreyesus zaterdag bekend op Twitter. "Helaas zijn er meldingen van een toename van huiselijk geweld sinds het begin van de Covid-19-uitbraak. Er is nooit een excuus voor geweld." Verdere details gaf hij niet”

Nu mensen zo lang met elkaar opgescheept zitten komen ze er achter hoe leuk hun partner echt is.

Net zoals een aantal collega’s er achter komen hoe leuk kinderen zijn als je 24/7 met ze binnen moet blijven als je de hele week moet thuis werken.

Sjeufke
4 april 2020, 23:22
Ik heb vandaag de garage eens opgeruimd. Tegen mijn huisgenoten gezegd, dat ze het 'bij moeten houden nu'. Anders vallen er doden ;)

Partycrasher
4 april 2020, 23:24

Welk leger die paar soldaatjes waarvan met regelmaat zelfs de munitie op is om te oefenen? Nee daar ben ik niet bang voor en het politiekorps is ook aardig uitgedund.

Onverschrokken Nederlanders zullen afgemaakt worden door het Amerikaanse leger.

rob45
4 april 2020, 23:30
Onverschrokken Nederlanders zullen afgemaakt worden door het Amerikaanse leger.Rustig aan Party...doordraaien mag pas in de tweede maand [emoji846]

Shakir
4 april 2020, 23:49
Vandaar ook de vragen die ik vannacht plaatste. Gelukkig ben ik niet enige die zich dat afvraagt.
Dat wordt zelfs openlijk bediscussieerd. Gezondheidseconoom: "Als coronamaatregelen te lang duren, worden nadelen voor economie te groot"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/31/gezondheidseconomoom-als-beperkende-maatregelen-te-lang-duren/

De hamvraag is nu wat er gaat gebeuren bij een tweede of derde golf? Een tweede lockdown is haast onmogelijk, daar is ook geen draagvlak meer voor. Gevolg is wel dat we bij een heropflakkering een generatie dreigen te verliezen.

M.b.t. onze hobby zullen clubs pas opengaan in de laatste fase van de afbouw van de maatregelen. Mijn pronostiek blijft nog steeds: ten vroegste in september.
Het is me niet bekend wie er beslist over een heropening (lokaal of federaal). Ik kan me goed voorstellen dat kleinere clubs sneller kunnen heropenen, maar wat dan met mega-clubs zoals Sharks?

Partycrasher
4 april 2020, 23:53
Rustig aan Party...doordraaien mag pas in de tweede maand [emoji846]

Het script is al geschreven. Ook de Nederlandse regering voert uit wat erin staat. Let op lichaamstaal.

Eddy_V
4 april 2020, 23:55
Ik heb vandaag de garage eens opgeruimd. Tegen mijn huisgenoten gezegd, dat ze het 'bij moeten houden nu'. Anders vallen er doden ;)
Nog oude club attributen (handdoeken, badjassen) of vrijkaartjes gevonden ?

deket
4 april 2020, 23:56
Hou maar rekening met het volgende stappenplan.
Eerst Scholen open, dan overige winkels dan voedingswarenhuizen,dan markten en de horeca en pas in laatste instantie onze hobby.
Er zijn clubeigenaar optimist betreffende dit maar ga er toch maar vanuit om geen te grote ontgoocheling op te lopen

phoenix
4 april 2020, 23:59
hmm deket , als er gewone sauna's en cafe's en disco open mogen dan ook saunaclubs in duitsland... ik schat zo augustus /september....of er veel verandert... ja er gaan mensen dood, verschrikkelijk voor de rest? zelfs daklozen mogen in hotels slapen en krijgen eten.... ook met een krimp van 10% zijn mensen in noord europa nog steeds welvarend, de vluchtelingen zullen nog steeds komen... en er zal weer op oude voet verder gegaan worden... misschien dat ze snappen dat het duur is om je ziekenhuizen als bedrijven te beschouwen, vooral als je niet dat nodig hebt wat je nodig hebt bij een dergelijke uitbraak... testen testen testen en nog eens testen... en voldoende bedden met benodigde apparatuur... dan kost een bestrijding een paar honderd miljoen.... nu vele miljarden...en misschien toch wel handig ook wat meer te investeren in onderzoek naar virussen en de relatie tussen teveel dieren en mensen bij elkaar.... de mexicaanse griep was een varkensgriep....

IK sluit me op tot het voorbij is...kelder voor hetbier, . balkon en een schaduwplek is voldoende en als ze me toelaten in mei dan rijd ik naar de bergen van sauerland....

mentholbear
5 april 2020, 00:05
Nu mensen zo lang met elkaar opgescheept zitten komen ze er achter hoe leuk hun partner echt is.

Er wordt niet voor niets gezegd dat er in deze periode een hele hoop kindertjes verwerkt zullen worden EN er een hoop scheidingen plaats zullen vinden.

Hou maar rekening met het volgende stappenplan.
Eerst Scholen open, dan overige winkels dan voedingswarenhuizen,dan markten en de horeca en pas in laatste instantie onze hobby.
Er zijn clubeigenaar optimist betreffende dit maar ga er toch maar vanuit om geen te grote ontgoocheling op te lopen

Menig 'overige' winkels zijn of kunnen al open. De vraag is of er een hond komt. Maar het zijn inderdaad 'onze' tenten die als 1 van de laatste weer open mogen. Ik ben benieuwd hoeveel van de vaste (gewone) sauna gezichten straks weer opduiken.

rob45
5 april 2020, 00:15
Ik ben benieuwd hoeveel van de vaste (gewone) sauna gezichten straks weer opduiken.

Je bedoeld dat.....[emoji848]

rob45
5 april 2020, 00:17
Let op lichaamstaal.

Is dat een geheime tip ?

Player
5 april 2020, 00:19
Op een gegeven moment wordt de schade van een lockdown groter dan de schade die men er nog mee probeert in te dijken. Op dat punt moet men de lockdown opheffen. Daar gaat men geen leger of politie voor kunnen mobiliseren. Krijg je politiek en economisch niet verkocht. Vanaf dan is het pure schadebeperking en zijn de slachtoffers die nog vallen collateral damage. Je kan enkel hopen dat dan het aantal besmettingen grotendeels ingedijkt is.

Scholen gaan terug open, bedrijven starten terug op, horeca start terug op en dan kan men geen argument opbrengen om saunaclubs gesloten te houden. Wat je wel zal zien is dat nog veel landen hun grenzen gesloten houden, gezien dat men geen besmetting wil invoeren uit landen die niet of te laat in lockdown zijn gegaan. Dus voor een groot deel landen is tegen de zomer de situatie min of meer terug back to business.

Sjeufke
5 april 2020, 00:21
Nog oude club attributen (handdoeken, badjassen) of vrijkaartjes gevonden ?
Vrijkaartjes van 2014 en 2015 gevonden van Panthera, gekocht van een 'goede' vriend:rolleyes:
Verder gevonden.......een paar badjassen van Sixsens, saunahanddoeken en een lege pinautomaat.
Gebruikte condooms. Had het voornemen die te gaan sparen, maar ben er mee gestopt.....zoveel inmiddels. Bovendien ben ik beter in het witten van plafonds. Het sparen van de condooms was eigenlijk bedoeld voor het nageslacht. Kan men tijdens de uitvaart uitspreken hoe vader heeft genoten (gespoten) :biggrin:
Verder een aantal slipjes. De ene meurde wat meer dan de ander. Behalve één, die ruikt naar viooltjes. Ligt nu onder mijn hoofdkussen. :freu:

Eddy_V
5 april 2020, 00:28
Kan misschien een enquête voor aangemaakt worden?:
Wanneer verwacht jij dat saunaclubs weer open mogen (zowel in Duitsland als in Nederland):
1- vanaf 15 mei
2- vanaf 5 juni
3- vanaf 1 juli
4- na augustus

Een vrijkaartje voor een club die dan nog bestaat en weer open mag, door ome Willem te verloten onder de goede inzenders :)

John mc Snek
5 april 2020, 00:30
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/98543fe81a667ff73ae819f218a662a3.jpg
Tot nu toe in Nederland 56 mensen de intensive care levend verlaten...geen idee hoeveel daarvan onder de noemer gezond en wel vallen...

rob45
5 april 2020, 00:44
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200404/98543fe81a667ff73ae819f218a662a3.jpg
Tot nu toe in Nederland 56 mensen de intensive care levend verlaten...geen idee hoeveel daarvan onder de noemer gezond en wel vallen...

Bij een gemiddelde van 23 dagen op een ic zullen zeer weinig mensen de ic levend verlaten.Bij bovenstaande cijfers dus 22%.
Idd werpt zich dan de volgende vraag op wat de levenskwaliteit dan nog zal zijn van de overlevenden.
Hoeveel verkeersslachtoffers hadden we ook al weer per jaar ? [emoji848]
Wat ik daarmee wil zeggen is dat we daar wel een veelvoud aan sterfgevallen accepteren elk jaar opnieuw.
Om mijn bovenstaande tekst weer te nuanceren moeten we ons realiseren dat de minder ernstig zieke mensen wel weer beter worden in het ziekenhuis en gezond weer naar huis mogen.
Wat wel blijkt is dat de meerwaarde van de ic niet heel groot is helaas.
Ik zou zeggen even goed balansen in mei...

Eddy_V
5 april 2020, 00:47
Tja triest dat er zoveel bedden op IC in beslag genomen worden door patiënten waarvan men bij voorbaat weet dat hun overlevingskans laag is.
Maar ja, het zal je familielid maar zijn.. dan wil je ook dat hij/zij geholpen wordt.
Tenzij diegene begrijpt dat tot het uiterste geholpen worden, veelal leidt tot een leven als kasplantje na een reanimatie op hogere leeftijd en/of in slechte conditie (als je de reanimatie al overleefd).
Gelukkig hebben we in Nederland erg goede voorzieningen in de vorm van hospices en kan onnodig lang lijden voorkomen worden.
Ook dat is geen pretje, begrijp me niet verkeerd, ik heb het van nabij meegemaakt, maar het zijn mijn inziens menswaardigere alternatieven dan het tot het uiterste in leven proberen te houden van kanslozen in overvolle ziekenhuizen en met overbelast ziekenhuispersoneel.

marcelasnl
5 april 2020, 00:58
Corona-Skandal / Düsseldorfer Hotel ausgehoben – es war voll mit Huren
Trotz Corona-Verbot: Ordnungsamt entdeckt arbeitende Prostituierte in Düsseldorfer Hotel
Die entdeckte eine OSD-Streife nämlich gegen 21.30 Uhr. Als die Mitarbeiter die Frau kontrollierten, kam heraus, dass sie in einem Hotel in der Nähe übernachtete. Dort seinen auch ihre Papiere.

Vor Ort machten die OSD-Mitarbeiter dann die nächste, interessante Entdeckung. Trotz Coronaschutzverordnung trafen sie laut Stadt auf 14 Gäste, darunter weitere Prostituierte. Auf die Frage, was sie denn dort machen würden, antworteten alle ganz offen und ehrlich: Sex.
Konsequenz: Das Ordnungsamt räumte das Hotel komplett und versiegelte die Eingänge. Für drei schwangeren Frauen und eine Mutter mit Kleinkind organisierte eine OSD-Mitarbeiterin Plätze in einer Notunterkunft.

Doch als sie die gute Nachricht überbringen wollte, waren die Frauen mit ihren männlichen Begleitern schon verschwunden. Wegen mehreren Verstößen gegen die Coronaschutzverordnung wird jetzt trotzdem ermittelt.

https://www.express.de/duesseldorf/corona-skandal-duesseldorfer-hotel-ausgehoben---es-war-voll-mit-huren-36507748

John mc Snek
5 april 2020, 01:06
Wat wel blijkt is dat de meerwaarde van de ic niet heel groot is helaas.

In dit geval kan men inderdaad niet veel. Een (vaak dubbelzijdige ) virale pneumonie , daar is geen adequate medicatie voor beschikbaar.
Enige wat rest is de beademing en hopen dat men vanzelf weer opknapt...

Het cijfer is nu nog wel wat te negatief omdat we pas een paar weken onderweg zijn hier met Corona en er dus gezien de gemiddelde ligtijd van iets meer dan 3 weken, thans nog weinig overlevers kunnen zijn ( als iemand dat nog kan volgen) en we dus pas over een paar weken een echt percentage hebben.

WANDELAAR5
5 april 2020, 01:07
Hoe lang geleden begonnen de ICs vol te stromen? Veel te vroeg dus om al iets zinnigs te zeggen over het percentage dat de IC levend verlaat als de mensen er gemiddeld 23 dagen liggen. Dat is net als in het begin van de uitbraak concluderen dat het sterftecijfer onder de 1% ligt. Het percentage wat er levend vandaan komt gaat echt nog wel stijgen.

Patjax
5 april 2020, 01:09
Wanneer verwacht jij dat saunaclubs weer open mogen (zowel in Duitsland als in Nederland):
1- vanaf 15 mei
2- vanaf 5 juni
3- vanaf 1 juli
4- na augustus

Een vrijkaartje voor een club die dan nog bestaat en weer open mag, door ome Willem te verloten onder de goede inzenders :)

Lijkt je dat nu wel verstandig? :gruebel:

Van de laatste keer dat je zoiets hebt gezegd zitten we nu nog met de gebakken peren. :hammer:

Alexia of Betty.... Betty of Alexia....
wie zou het geworden zijn?
The bets are open from now!

Uit de goede inzendingen zal ik blind een winnaar trekken en voor deze winnaar bestel ik zaterdag een Corona :biggrin:

John mc Snek
5 april 2020, 01:15
1- vanaf 15 mei
2- vanaf 5 juni
3- vanaf 1 juli
4- na augustus

Dat wordt sowieso 4 dus dan kan je net zo goed meteen beginnen met verloten [emoji51]

pret
5 april 2020, 08:27
Dat wordt sowieso 4 dus dan kan je net zo goed meteen beginnen met verloten [emoji51]

Sterker nog er zou "een optie 5: na 2020" bij moeten komen.

Nulnulzeseneenhalf
5 april 2020, 08:45

En natuurlijk direct naar de milieustraat of het milieupark gereden in Uw woonplaats om daar 3 uur in de rij te gaan staan?

Ricardo Banana
5 april 2020, 08:45
Subsidie voor sekswerkers in Mexico
Sekswerkers in Mexico-Stad ontvangen voortaan een maandelijkse uitkering van omgerekend 75 euro als compensatie voor de teruggelopen klandizie vanwege Covid-19. De hoofdstad sloot de hotels waar de prostituees werkten, vanwege de uitbraak van het coronavirus.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/subsidie-voor-sekswerkers-in-mexico~a3bbe56f1/

Nulnulzeseneenhalf
5 april 2020, 08:46
Rustig aan Party...doordraaien mag pas in de tweede maand [emoji846]

Wie zegt dat Partycrasher pas in de tweede maand zit?

Nulnulzeseneenhalf
5 april 2020, 08:51
en de relatie tussen teveel dieren en mensen bij elkaar ...

De mens is gewoon een diersoort. Ondersoort zoogdieren.

phoenix
5 april 2020, 09:53
mensen te dicht op dieren geeft problemen dus oplossing verminder het aantal dieren .. daar komen de virussen vandaan!! sars 1, sars 2/covid 2 mers en q koorts afkomstig van geitenfokkerijen..

WA
5 april 2020, 09:56
mensen te dicht op dieren geeft problemen dus oplossing verminder het aantal dieren .. daar komen de virussen vandaan!! sars 1, sars 2/covid 2 mers en q koorts afkomstig van geitenfokkerijen.. ik denk dat we meer problemen oplossen als het aantal mensen verminderd word.

Huubhuubbarbatruuk
5 april 2020, 09:59
ik denk dat we meer problemen oplossen als het aantal mensen verminderd word.

Daar word oa door corona hard aan gewerkt

marcelasnl
5 april 2020, 11:10
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/91578770_3931840036833673_940218209959673856_o.jpg ?_nc_cat=1&_nc_sid=2d5d41&_nc_ohc=jnx7D3daBh0AX_UHIFs&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=cf720259c3c3d35c07de45dda0ddba42&oe=5EAFBFF8

marcelasnl
5 april 2020, 11:56
Rutte kritisch over Zuid-Europa: ‘je kunt niet al je geld uitgeven aan drank, vrouwen en medicijnen’
Nederland is niet bereid om in te stemmen met een Europees steunpakket dat de zwaar door het coronavirus getroffen landen in Zuid-Europa financieel moet helpen. “Je kunt niet al je geld uitgeven aan drank, vrouwen en medicijnen om daarna om hulp te vragen”, illustreert Rutte.
https://speld.nl/2020/03/31/rutte-kritisch-over-zuid-europa-je-kunt-niet-al-je-geld-uitgeven-aan-drank-vrouwen-en-medicijnen/

Maximiliano
5 april 2020, 11:58
het is keidruk met Nederlanders hier in Deutschland
Het lijkt wel of alles gratis is hier

Nou, dat is dan vanaf morgen wel afgelopen.
Duitsland gooit de grens met Nederland dicht.
Je mag er alleen nog komen als je er dringend iets te zoeken hebt (werk, familie).

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10406996/duitse-grenscontroles-definitief-ingevoerd

Het betekent dat in ieder geval vanaf maandag actief gecontroleerd gaat worden op de reden waarom je de grens wilt oversteken, zegt correspondent Derk Marseille. 'Als je geen bewijs bij je hebt dat je per se de grens over moet, word je geweigerd.'

Piet Plezier
5 april 2020, 12:36
Nou, dat is dan vanaf morgen wel afgelopen.
Duitsland gooit de grens met Nederland dicht.
Je mag er alleen nog komen als je er dringend iets te zoeken hebt (werk, familie).

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10406996/duitse-grenscontroles-definitief-ingevoerd

Het betekent dat in ieder geval vanaf maandag actief gecontroleerd gaat worden op de reden waarom je de grens wilt oversteken, zegt correspondent Derk Marseille. 'Als je geen bewijs bij je hebt dat je per se de grens over moet, word je geweigerd.'

ik mag Duitsland altijd in ivm met me werk
En er woont familie
Ik weet ook nog wel een klein binnendoor weggetje

mentholbear
5 april 2020, 12:37
Je bedoeld dat.....[emoji848]

Ik vrees dat een deel van de bekende gezichten misschien zijn heen gegaan. Overdag doordeweeks zag je namelijk best wat senioren.

Daarnaast denk ik dat die ook wat langer de kat uit de boom zullen kijken, en het langer duurt voordat zij weer gaan.

marcelasnl
5 april 2020, 12:56
Een Nederlandse vrouw geldt als de eerste coronabesmetting in Zuid-Sudan. De 29-jarige vrouw reisde vanaf Amsterdam, via Ethiopië, naar het land. Dat maakte vice-president van het land Riek Machar zojuist bekend.
Eerder gold een Nederlandse vrouw al als de eerste besmetting op het Portugese eiland Madeira.

Maar, waar wat doen die nederlandse solo vrouwen alleen zover weg in die landen? Kunnen ze in nederland niet aan de man komen?

Brad Clitt
5 april 2020, 13:10
Ik weet ook nog wel een klein binnendoor weggetje.

Die zullen tzt ook wel afgesloten worden met hekken, betonblokken of zeecontainers net zoals in Belgie als ze 'misbruikt' worden.
Trouwens kun je ook dieper in Duitsland aangehouden worden ter controle.

Maximiliano
5 april 2020, 13:24
ik mag Duitsland altijd in ivm met me werk
En er woont familie
Ik weet ook nog wel een klein binnendoor weggetje

Ik wil niet rot doen Piet, maar op moment van aanhouding dien je toch echt te kunnen bewijzen dat je op dat moment daadwerkelijk op weg bent naar je werk of je familie. Ze nemen dan ook contact op met je familie/werkgever/opdrachtgever.
En ik denk niet dat een hoertje bezoeken in Recklinghausen valt onder werk of familiebezoek.
Verder, als je daadwerkelijk onderweg bent naar je werk of familie heb je dat kleine binnendoor weggetje niet nodig.

Maximiliano
5 april 2020, 13:29
Een Nederlandse vrouw geldt als de eerste coronabesmetting in Zuid-Sudan. De 29-jarige vrouw reisde vanaf Amsterdam, via Ethiopië, naar het land. Dat maakte vice-president van het land Riek Machar zojuist bekend.
Eerder gold een Nederlandse vrouw al als de eerste besmetting op het Portugese eiland Madeira.

Maar, waar wat doen die nederlandse solo vrouwen alleen zover weg in die landen? Kunnen ze in nederland niet aan de man komen?

Die Nederlandse vrouw hoeft niet persé van Nederlandse oorsprong te zijn. Onder een Nederlandse vrouw vallen alle vrouwen met de Nederlandse nationaliteit. Zo heeft de Turkse dame die in ons bedrijf de schoonmaak voor haar rekening neemt een Nederlandse ID en dus de Nederlandse nationaliteit en dat terwijl ze toch echt in Turkije geboren is.
Die 29 jarige vrouw zal dus van Soedanese afkomst zijn en bezoekt daar haar familie.

John mc Snek
5 april 2020, 13:32
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200405/bc1a0b081e8988fc24c79a77c4e95036.jpg
P1 houdt zich netjes aan de regels...

WA
5 april 2020, 13:40
aan de wandel in Den Bosch? :rolleyes:

Piet Plezier
5 april 2020, 13:41
Ik wil niet rot doen Piet, maar op moment van aanhouding dien je toch echt te kunnen bewijzen dat je op dat moment daadwerkelijk op weg bent naar je werk of je familie. Ze nemen dan ook contact op met je familie/werkgever/opdrachtgever.
En ik denk niet dat een hoertje bezoeken in Recklinghausen valt onder werk of familiebezoek.
Verder, als je daadwerkelijk onderweg bent naar je werk of familie heb je dat kleine binnendoor weggetje niet nodig.

ik heb nu voorlopig toch geen tijd om naar Duitsland te gaan te druk met werk.
Gisteren nog een mooi dagje gehad in Duitsland ik kan er even tegen
Trouwens als je in Duitsland werkt heb je zoiezo een bewijs bij je dat je in Duitsland aan het werk bent
De clubs zie ik niet meer open gaan voor de kerst
Nu kunnen we mooi allemaal sparen, schilt toch snel 4a5 honderd euri per week, en die kun je mooi elke week op het stapeltje leggen

Maximiliano
5 april 2020, 13:52
ik heb nu voorlopig toch geen tijd om naar Duitsland te gaan te druk met werk.
Gisteren nog een mooi dagje gehad in Duitsland ik kan er even tegen
Trouwens als je in Duitsland werkt heb je zoiezo een bewijs bij je dat je in Duitsland aan het werk bent
De clubs zie ik niet meer open gaan voor de kerst
Nu kunnen we mooi allemaal sparen, schilt toch snel 4a5 honderd euri per week, en die kun je mooi elke week op het stapeltje leggen

Ik denk ook niet dat de clubs voor het einde van het jaar nog open gaan.
En gaan ze per 1 januari weer open dan wil dat niet zeggen dat de club op 2 januari weer vol zit met dames. Gaat dan echt nog wel een half jaar duren voordat de line-up weer op het oude niveau zit.
Verder zie ik de clubs dan ook niet direct weer vol zitten met beren. Iedereen is na deze pandemie wel op zijn hoede. Zou rot zijn als je via een clubdame alsnog het virus te pakken krijgt.

Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag Piet? De meeste bedrijven zitten momenteel toch echt dicht. Bij mij in de straat werkt er bijna niemand meer op een paar na die thuis kunnen werken.
4 à 500 euro in de week gaf ik nog nooit uit aan p6. Dat is dan alles bij elkaar opgeteld 2000 euro per maand wat je erdoorheen gooit. 24000 euro !! per jaar aan p6. Dan moet je wel een top baan hebben en dat heeft niemand hier.

Huubhuubbarbatruuk
5 april 2020, 14:50
De duitsers hebben alvast een studie gedaan om open te gaan !
https://m.bild.de/politik/inland/politik-inland/coronavirus-12-punkte-plan-des-iw-zeigt-wie-die-massnahmen-enden-koennten-69859208.bildMobile.html

RIKLAVERGE
5 april 2020, 15:42
*Zou rot zijn als je via een clubdame alsnog het virus te pakken krijgt.*

Of jij aan de dame overdraagt!

Piet Plezier
5 april 2020, 16:29
Ik denk ook niet dat de clubs voor het einde van het jaar nog open gaan.
En gaan ze per 1 januari weer open dan wil dat niet zeggen dat de club op 2 januari weer vol zit met dames. Gaat dan echt nog wel een half jaar duren voordat de line-up weer op het oude niveau zit.
Verder zie ik de clubs dan ook niet direct weer vol zitten met beren. Iedereen is na deze pandemie wel op zijn hoede. Zou rot zijn als je via een clubdame alsnog het virus te pakken krijgt.

Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag Piet? De meeste bedrijven zitten momenteel toch echt dicht. Bij mij in de straat werkt er bijna niemand meer op een paar na die thuis kunnen werken.
4 à 500 euro in de week gaf ik nog nooit uit aan p6. Dat is dan alles bij elkaar opgeteld 2000 euro per maand wat je erdoorheen gooit. 24000 euro !! per jaar aan p6. Dan moet je wel een top baan hebben en dat heeft niemand hier.

ik ben zzper schilder
Heb bijna geen kosten omdat ik na me scheiding weer bij me ouders ben ingetrokken en dat gaat goed
Wij zijn nu buiten aan het werken, en we kunnen vooruit tot december over werk geen klagen.

Ik ga gemiddeld 2 keer per week na een club dus dan zit je al snel aan de 4a5 honderd per week, en ik maak altijd kamers van minimaal een uur en in Venus vaak minimaal 2 uur.
Zolang ik het kan betalen blijf ik het doen
Maar nu kunnen we mooi sparen, want ik kan ook niet naar Roemenie dus alleen maar werken en potten.

sofaking
5 april 2020, 16:45
mensen te dicht op dieren geeft problemen dus oplossing verminder het aantal dieren .. daar komen de virussen vandaan!! sars 1, sars 2/covid 2 mers en q koorts afkomstig van geitenfokkerijen..

En het vaccin tegen de mensenpokken kwam van de koe. De pokken zorgden eeuwenlang voor hoge sterftecijfers doorheen de Europese bevolking. En later nog sterker in de gekoloniseerde gebieden waar de inboorlingen helemaal geen weerstand tegen het virus hadden.
Die koepok was trouwens het begin van alle vaccins.
Zoals je ziet zitten aan elke medaille twee zijden.

Big30
5 april 2020, 16:54
“Hij is een hypocriet”: City-speler Walker houdt seksfeestje tijdens lockdown en roept enkele uren later op om maatregelen zéker op te volgen

Kyle Walker moet in Engeland flink door het stof. Terwijl het hele land in quarantaine verkeert, nodigde de rechtsback van Manchester City doodleuk twee prostituees uit in zijn appartement. Op de koop toe riep de ploegmaat van Kevin De Bruyne enkele uren na het seksfeestje zijn Instagram-volgers op om zéker de lockdown-maatregelen op te volgen. “Hij is een hypocriet en brengt mensen in gevaar”, luidt het bij één van de dames. City is op de hoogte en onderzoekt de zaak.

Engeland ging op 24 maart in lockdown om de strijd tegen het coronavirus te winnen. Een noodzakelijke maatregel, maar Kyle Walker neemt het blijkbaar toch niet al te serieus. Samen met een vriend nodigde de 29-jarige verdediger vorige week twee prostituees uit op zijn huurappartement in het dorpje Hale, dat zo’n 15 kilometer van Manchester ligt. Het seksfeestje van 3 uur kostte de twee 1.900 euro, maar een week later dreigt de ploegmaat van De Bruyne een pak meer te verliezen.
https://www.hln.be/sport/time-out/-hij-is-een-hypocriet-city-speler-walker-houdt-seksfeestje-tijdens-lockdown-en-roept-enkele-uren-later-op-om-maatregelen-zeker-op-te-volgen~ad91eae7/

John mc Snek
5 april 2020, 17:14
W2 heeft met alle saunaclubs en prostitutie dicht , meer posts op een hoerenforum, dan met alles open ...haha ik hoop oprecht dat hij per post/view betaald krijgt :)

Big30
5 april 2020, 18:03
Instroom op intensive care vlakt af • 'Regels dit weekend goed nageleefd'

RIVM: 115 meer mensen overleden door corona, 253 nieuwe ziekenhuisopnames (was gisteren 336).
Landelijk coördinatiecentrum: groei opnames IC-patiënten vlakt af, 25 extra IC-bedden bezet.
Volgens Natuurmonumenten valt het mee met de drukte, wel is de toegangsweg naar het Drielandenpunt afgesloten.

https://nos.nl/liveblog/2329431-instroom-op-intensive-care-vlakt-af-regels-dit-weekend-goed-nageleefd.html

Wat een mooi en positief nieuws allemaal en dat op een fraaie eerste warme lentedag!

RIKLAVERGE
5 april 2020, 18:08
Meer en meer begint men testen met het transfert van bloedplasma van genezen donors naar zieken. Het zou zijn effect bewezen hebben met Ebola en SARS.

marcelasnl
5 april 2020, 19:09
https://thumbs2.imagebam.com/89/f7/48/8bdb201339277807.jpg?nc

Willem2
5 april 2020, 19:28
05-04-2020 14:15 uur

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 6.875 (+253)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.766 (+115)

Het totaal aantal positief geteste patiënten: 17.851 (+1.224)

Duiding
Vandaag zijn er 253 patiënten als in het ziekenhuis opgenomen gemeld. Er zijn sinds gisteren 115 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen dag in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Onder de personen die zijn overleden zijn 3 patiënten in de leeftijdsgroep 25 tot 50 jaar. Bij al deze personen was er sprake van onderliggend lijden. .... https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus

zeppos58
5 april 2020, 20:15
En het vaccin tegen de mensenpokken kwam van de koe.......

Ik dacht dat het eerste vaccin dta tegen de hondsdolheid was, gevonden door Pasteur, maar ik kan fout zijn.
Nog een weetje waar ik wel zeker van ben, Flemming ontdekte de penicilline, het eerste antibiotica, per toeval, maar kon het niet produceren.
Het was het Amerikaanse leger dat meer geld spendeerde aan het onderzoek om penicilline in grote hoeveelheden tte produceren dan aan de atoombom.

Penicilline was noodzakelijk voor de (zwaar) gewonde soldaten.

Herr Fick
5 april 2020, 20:18

We blijven blijkbaar dapper bezig. Ik woon in zo ongeveer het meest getroffen corona-deel van de Benelux. Dat verwondert me niet. Ik mijn straat staan geen 2 huizen van de 20 die geen bezoek hadden vandaag. Opa's die een partijtje voetbalden met de kleintjes, BBQ-tje, biertje, spelletje Petanque in de tuin met vrienden die even met de fiets langskomen, samen naar de digitale Ronde van Vlaanderen kijken. Tja, zo kan het nog wel een tijdje duren, natuurlijk.:mad:

Willem2
5 april 2020, 20:34
https://www.daserste.de/information/politik-weltgeschehen/europamagazin/videos/blumen-schreddern-video-100.html

Voor Badslippers. In het nederlands is het moeilijk, daarom een duits filmpje ;)
Ja, al die ondernemers in de bloemenhandel zeuren :rolleyes:

Player
5 april 2020, 20:53
We blijven blijkbaar dapper bezig. natuurlijk.:mad:
We gaan nu week 4 ingaan voor België. 10 weken volhouden wordt moeilijk en vanaf dan zal men echt de maatregelen moeten afbouwen. Draagvlak wordt te klein en politiek/economisch niet meer houdbaar.
Bovendien gaat mooi weer niet helpen en speelde het Ronde van Vlaanderen virus behoorlijk op vandaag (Veel wielerterroristen gezien vandaag die en masse op de baan waren in grote groepen). Gelukkig misschien vanaf volgende WE regen en fris weer.

sofaking
5 april 2020, 21:50
Ik dacht dat het eerste vaccin dta tegen de hondsdolheid was, gevonden door Pasteur, maar ik kan fout zijn.
Nog een weetje waar ik wel zeker van ben, Flemming ontdekte de penicilline, het eerste antibiotica, per toeval, maar kon het niet produceren.
Het was het Amerikaanse leger dat meer geld spendeerde aan het onderzoek om penicilline in grote hoeveelheden tte produceren dan aan de atoombom.

Penicilline was noodzakelijk voor de (zwaar) gewonde soldaten.

Het woord "vaccinatie" komt zelfs van het woord voor "koe". (Lat. Vacca, vache in Frans)

John mc Snek
5 april 2020, 22:11
Het woord "vaccinatie" komt zelfs van het woord voor "koe". (Lat. Vacca, vache in Frans)

En in het Roemeens

Partycrasher
5 april 2020, 22:36
Is dat een geheime tip ?

Nee, iedereen kan gewoon op televisie zien dat die Willem-Alexander van Oranje, die Mark Rutte, die Angela Merkel, die Emmanuel Macron, die Boris Johnson, die Donald Trump, die Mike Pence, en de "hoofd-epidemioloog" van elk land, alles volgens het script doen. Er is niks spontaans aan hun algemene gedrag in deze situatie. Het is direct te zien.

rob45
5 april 2020, 23:02
Nee, iedereen kan gewoon op televisie zien dat die Willem-Alexander van Oranje, die Mark Rutte, die Angela Merkel, die Emmanuel Macron, die Boris Johnson, die Donald Trump, die Mike Pence, en de "hoofd-epidemioloog" van elk land, alles volgens het script doen. Er is niks spontaans aan hun algemene gedrag in deze situatie. Het is direct te zien.

Klopt wel..alle toespraken zijn namelijk ingestudeerd.
Zoek je daar iets achter dan ?

rob45
5 april 2020, 23:07
Ik vrees dat een deel van de bekende gezichten misschien zijn heen gegaan. Overdag doordeweeks zag je namelijk best wat senioren.

Daarnaast denk ik dat die ook wat langer de kat uit de boom zullen kijken, en het langer duurt voordat zij weer gaan.

Alles zal sowieso anders zijn..dat betekent niet per definitie slechter of beter.
Wel zal alles weer op gang moeten komen met een aanloopperiode in de clubs.
Pas als er een vaccin beschikbaar is zal het weer echt normaliseren is mijn verwachting.

b1234
5 april 2020, 23:10
Beste Ijsbeertjes;

De sauna-clubs zullen zeker als allerlaatste in aanmerking komen om terug de deuren te openen!
Alle manifestaties waar veel mensen samen komen, zullen geval per geval bekeken worden.De fysical distance is één van de voornaamste punten die een negatief rapport zal opleveren voor de SC's .
Realiseer jullie eens wat één lieve dame,die covid19 positief is,kan veroorzaken op een paar weken. Zonder het zelf te weten uiteraard want ,heel dikwijls zijn de symptonen voor de dame in kwestie,een banaal griepje .Heel spijtig voor onze hobby , maar de realiteit is nu éénmaal wat ze is.De economische belangen die daaraan verbonden zijn NIHIL voor de welvaart van een land . Jammer maar helaas !!!

sofaking
5 april 2020, 23:25
Beste Ijsbeertjes;

De sauna-clubs zullen zeker als allerlaatste in aanmerking komen om terug de deuren te openen!
Alle manifestaties waar veel mensen samen komen, zullen geval per geval bekeken worden.De fysical distance is één van de voornaamste punten die een negatief rapport zal opleveren voor de SC's .
Realiseer jullie eens wat één lieve dame,die covid19 positief is,kan veroorzaken op een paar weken. Zonder het zelf te weten uiteraard want ,heel dikwijls zijn de symptonen voor de dame in kwestie,een banaal griepje .Heel spijtig voor onze hobby , maar de realiteit is nu éénmaal wat ze is.De economische belangen die daaraan verbonden zijn NIHIL voor de welvaart van een land . Jammer maar helaas !!!

Diezelfde dame zal evenveel of meer "veroorzaken" in een discotheek , op tomorrowworld, een cruise-schip of casino.

rob45
5 april 2020, 23:27
Dat ze de allerlaatste zijn in het rijtje van weer opengaan dat staat idd wel vast.

Wel is het zo als de horeca weer open is en de mensen zitten weer dicht op elkaar en dat geeft dan geen problemen...
Dan is er geen enkele belemmering ook de saunaclubs weer open te laten gaan.
Natuurlijk word altijd eerst de volksgezondheid afgewogen voordat we weer zo ver zullen gaan.
Zal nog wel even gaan duren voor dat het zo ver is.

b1234
6 april 2020, 00:02
Diezelfde dame zal evenveel of meer "veroorzaken" in een discotheek , op tomorrowworld, een cruise-schip of casino.

Ben jij nu zo "simple minded" om te geloven dat de activiteiten "in een discotheek , op tomorrowworld, een cruise-schip of casino" over dezelfde kam geschoren worden als de handelingen in een SC ?

RIKLAVERGE
6 april 2020, 00:02
Boris johnson gehospitaliseerd

Eddy_V
6 april 2020, 00:27
Ben jij nu zo "simple minded" om te geloven dat de activiteiten "in een discotheek , op tomorrowworld, een cruise-schip of casino" over dezelfde kam geschoren worden als de handelingen in een SC ?
Inderdaad, in een sc heb je aanmerkelijk meer bewegingsruimte dan in de andere genoemde ontspanningsmogelijkheden, de mogelijkheid om met 2 of maximaal 3 personen in één ruimte te zijn plus voldoende gelegenheid tot opfrissen en de hygiëne op peil te houden onder de douches.

John mc Snek
6 april 2020, 02:08
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200406/b660075075c9c6022c3bbae71a417f13.jpg

De Nederlandse overheid weet niet hoe lang er nog strenge maatregelen nodig zijn om het nieuwe virus SARS-CoV-2 te onderdrukken. Mogelijk moet de bevolking één of zelfs meerdere jaren aan een mate van social distancing doen, voordat de pandemie voorbij is.

Dat blijkt uit een rondgang van NRC onder Nederlandse hoogleraren en onderzoekers. Overigens is de Nederlandse onwetendheid geen uitzondering, andere overheden hebben ook geen idee van hoe het verder moet na deze eerste acute crisis.

Niet uit de Telegraaf :)

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/05/pandemie-kan-nog-2-jaar-duren-a3995970

John mc Snek
6 april 2020, 02:37
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/gommers-willen-niet-in-positie-komen-om-te-kiezen-1.1649553

Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, liet zondag in het televisieprogramma Op1 weten dat hij de afgelopen periode moeilijke momenten heeft gekend bij de bestrijding van het coronavirus. Vooral het mogelijke scenario waarin ziekenhuizen moeten kiezen welke patiënten wel of niet worden behandeld, valt hem zwaar. „We willen daar absoluut uit blijven. Ik heb heel wat traantjes gelaten de afgelopen week toen ik alleen in de auto zat”, zei Gommers. „Ik heb dit nog nooit meegemaakt.”

Omdat Gommers het niet uitsluit, stelde hij dat er een discussie gevoerd moet worden over hoe de keuzes gemaakt worden als dat nodig is. „Je wilt niet in de positie komen om te kiezen. We doen daar met z’n allen ook heel veel moeite voor. Als je erover gaat nadenken is het zo onwezenlijk. We zijn als artsen nooit opgeleid om dit soort dingen te doen. Als je ooit in het leger of een oorlog bent geweest of in de tropen, die dokters hebben het meegemaakt. Ik heb het nog nooit meegemaakt en een groot deel van de artsen hebben het nog nooit meegemaakt.”

Hoewel het aantal opnames dit weekend daalde is Gommers voorzichtig. „De prognoses zijn nog steeds dat we blijven groeien. Vandaag met een kleine 25. Als dat morgen weer hoger wordt. We hebben nog ruimte voor 500 patiënten, dus als het aantal weer 50 per dag wordt, zijn we er over tien dagen.”

Wentelt Eefje
6 april 2020, 07:51
Nu duidelijk is dät Dieder-IC zat te janken om geld omdat zijn doemscenario-aantallen telkens weer toch realiseerbaar bleken, gaat meneer janken over alledaagse triage

-> van de buis verbannen dese geldgeile zelfmedelijdende idioot

stimpy3
6 april 2020, 10:18
https://nos.nl/artikel/2329482-gevolgen-voor-grensverkeer-duitsland-nu-nederland-corona-risicogebied-is.html

Het besluit van het Duitse Robert Koch Instituut (RKI) om Nederland aan te merken als "internationaal risicogebied" voor de verdere verspreiding van het coronavirus, krijgt naar alle waarschijnlijkheid ingrijpende gevolgen. Op basis van dergelijke besluiten van het RKI, de Duitse evenknie van het RIVM, heeft de Duitse regering de grenzen met meerdere buurlanden grotendeels gesloten. Bij grensovergangen die nog open zijn, worden strenge controles uitgevoerd.

Minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer zou morgen willen besluiten om ook de grens met Nederland grotendeels te sluiten. Kleine grensovergangen gaan dan dicht. Een aantal grotere grensposten blijft wel open, maar daar worden dus strenge controles ingesteld.

Ben erg benieuwd of dat inderdaad doorgezet wordt. Zou wel een bummer zijn, want scheelt ook wel qua tanken voor een hoop beren. Niet dat er nu zoveel gereden hoeft te wroden,,,

Edit: je kijkt even niet en er zijn al weer nieuwe ontwikkelingen (tekst van het liveblog van de NOS, geen apart nieuwsbericht):

De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen roept de regering in Berlijn op om de grens met Nederland open te houden. De Duitse regering overlegt vandaag over verscherpte controles aan de grenzen met Polen, Tsjechië, België en Nederland om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Sinds 16 maart wordt al strenger gecontroleerd aan de grenzen met Oostenrijk, Frankrijk, Zwitserland, Luxemburg en Denemarken. Alleen mensen die een zwaarwegende reden hebben om naar Duitsland te reizen, worden toegelaten. Sindsdien zijn in totaal 60.000 mensen bij die grenzen tegengehouden. Het goederentransport wordt wel doorgelaten, maar ondervindt vertraging.

Het aan Nederland grenzende Noordrijn-Westfalen vindt een uitbreiding van die maatregel naar de Nederlandse grens overdreven. De deelstaat vreest voor nog meer economische problemen als vrachtwagens met geïmporteerde voedingswaren uit Nederland en uit de haven van Rotterdam vast komen te staan in lange files aan de grens.

Willem2
6 april 2020, 11:14

Hier klopt dus echt niks van.
Als je iets duidelijk kan zien is dat er helemaal geen eenheid meer is. Maar volgens Picasso 1 is dat juist de voorbode van verdere globalisering.
Ik heb nu reportages gezien van Zuid Korea en Israel hoe burgers in de gaten worden gehouden met een app. BigBrother is watching you is er niks bij ...
(Het kan natuurlijk wel dat er 1tje is die aan de touwtjes trekt ... maar dan moet ik het weer in een ander draadje posten ... conspiracy etc..)

Willem2
6 april 2020, 11:15
Niet uit de Telegraaf :)

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/05/pandemie-kan-nog-2-jaar-duren-a3995970

Je merkt het gelijk, is wel een heel rood stuk, rijp voor de linkse indoctrine ... :biggrin:

Piet Plezier
6 april 2020, 11:25
Je merkt het gelijk, is wel een heel rood stuk, rijp voor de linkse indoctrine ... :biggrin:

wat een gelul joh
Ze weten zelf niet hoe het zit
En de mensen maar bang maken

Herr Fick
6 april 2020, 11:30
maar dan moet ik het weer in een ander draadje posten ... conspiracy etc..)

Volgende formule is van toepassing:

De Algemene Conspiracy Theorie van Herr Fick:

Conspiracy = (Donald Trump (USA)) + (Boris Johnson(GBR)) + (Scott Morrison(AUS))