PDA

Volledige versie bekijken : Reportage: fora van de seksclubs langs velden en steenwegen

Shakir
9 februari 2020, 19:43
"De matrassen zijn vaak nat en dat is géén water!": de fora van de seksclubs langs velden en steenwegen
https://www.demorgen.be/leven-liefde/de-matrassen-zijn-vaak-nat-en-dat-is-geen-water-de-fora-van-de-seksclubs-langs-velden-en-steenwegen~b3695bf4/

Het gaat over ons! De journalisten houden hier ook al een oogje in het zeil. :confused:

pret
9 februari 2020, 20:18
Zo te merken kent de betreffende journalist onze forum niet, omdat ik niks teruglees over een SC.

WA
9 februari 2020, 22:40
Ik ga me morgen bij de KvK inschrijven als freelance (foto) journalist. Dat kan ik stukken beter.

noglangnietuitgewandeld
10 februari 2020, 06:49
Deze journalist heeft het van het internet geplukt, zo lijkt het. Dat is wel vaker gebeurd. De ware reporter gaat natuurlijk zelf op onderzoek uit. Ik herinner me dat ik er ooit eens een column aan heb gewijd. Was even zoeken, maar hij staat er nog:

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?25991-Huh-!-!-Hoe-kan-dit/page2

Badslippers
10 februari 2020, 12:23
Zoals BB al opmerkt gaat het hier over een fotojournalist. Geen echte schrijver dus. De bijgeleverde foto's zijn helaas van een lelijkheid die het vakmanschap van fotograaf ernstig devalueert en ondermijnt. Daarbij wordt het e.e.a. voorzien van citaten geschreven door forumgebruikers. Dat zijn tegelijkertijd belabberde stukjes tekst. Men had er beter aan gedaan de meesterwerken van SFL of Satanic Surfer te citeren.
Kortom een inhoudsloos en waardeloos artikel.

deket
10 februari 2020, 20:03
Hij is zelfs geen journalist maar een fotograaf die freelance meestal voor het Vlaamse linkse progressieve maar te politiek correcte De Morgen werkt,deel van de groep die ook een groot deel van de media in Nederland opkocht
Ben het met BS eens dat de Morgen beter SFL of Satanic een stuk over hadden kunnen laten over schrijven
Dit gezegd zijnde, het had wat folklorisch ,die baanbordelen, dewelke meer en meer uit het straatbeeld verdwijnen

Westermient
15 februari 2020, 12:17
Hij is zelfs geen journalist maar een fotograaf die freelance meestal voor het Vlaamse linkse progressieve maar te politiek correcte De Morgen werkt,deel van de groep die ook een groot deel van de media in Nederland opkocht
Ben het met BS eens dat de Morgen beter SFL of Satanic een stuk over hadden kunnen laten over schrijven
Dit gezegd zijnde, het had wat folklorisch ,die baanbordelen, dewelke meer en meer uit het straatbeeld verdwijnen

Tippelzones en ramen zijn al verdwenen of zullen helemaal verdwijnen de komende 10 jaar denk ik. Op zich dus historisch gezien wel goed dat dingen worden vastgelegd. Een soort tijdsbeeld zeg maar.

Goedemorgenallemaal
19 februari 2020, 08:08
Zoals BB al opmerkt gaat het hier over een fotojournalist. Geen echte schrijver dus. De bijgeleverde foto's zijn helaas van een lelijkheid die het vakmanschap van fotograaf ernstig devalueert en ondermijnt. Daarbij wordt het e.e.a. voorzien van citaten geschreven door forumgebruikers. Dat zijn tegelijkertijd belabberde stukjes tekst. Men had er beter aan gedaan de meesterwerken van SFL of Satanic Surfer te citeren.
Kortom een inhoudsloos en waardeloos artikel.

Hoe zit dat metdie citaten? Freelancers worden per foto en per woord betaald door DPG Media. Taroef was 13,1 cent per woord, , dat vonden ze te weinig en de rechter vind inderdaad dat een freelancer meer mag verdienen, 16,5 cent is billijk, DPG betaalt nu 14,5 cent. Fotos waren € 42,00 per foto. Maar al die lappen tekst zijn van "ons". Overigens snap ik met deze foto's inderdaad dat DPG Media niet veel wil betalen... Fotogafen willen trouwens graag € 65,00 per foto. Geplaatste foto...

Dus je kunt drie dagen foto's maken voor een reportage en dan plaatst de krant er 1..