Volledige versie bekijken : IJsberenforum en Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
John mc Snek
23 maart 2020, 17:02
Kwam dit tegen vandaag :
https://www.hookers.nl/forum/saunaclubs-en-partytreffs/duitsland/brüggen-goldentime/2970034-belangrijke-mededeling
“Tevens hebben we onze privacy policy tegen het licht gehouden. Helaas hebben we daarbij moeten constateren dat Hookers.nl mogelijk op meer punten tekort schiet, of zelfs in strijd is met de wet. Zo mogen we geen persoonsgegevens van sekswerkers publiceren en/of opslaan zonder uitdrukkelijke toestemming van de desbetreffende sekswerker.
Voor de goede orde: persoonsgegevens zijn alle gegevens die over iemand gaan of naar die iemand te herleiden zijn. Dus ook werknaam en -adres van een DVP, uiterlijke kenmerken, geaardheid en dergelijke.”
Dat zou betekenen dat alle dames recensies in strijd zijn met de wet ? Ervan uitgaande dat de info
Van Hookers klopt tenminste?
Het is niet mijn intentie het hier over andere fora te hebben noch deze te benoemen maar dit issue geldt , indien dit juist is, voor alle fora en is dus ook super relevant. Indien ongewenst mag men deze post ook verwijderen , altijd goed dont shoot the messenger :)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Piet Plezier
23 maart 2020, 17:17
als dat zo was dan weet Willem dat ook wel denk ik
Trouwens dat je op zo'n waardeloos forum kijkt
Ijsberenforum is het beste forum van Europa
Willem2
23 maart 2020, 17:18
Indien ongewenst mag men deze post ook verwijderen , altijd goed dont shoot the messenger :)
Ongewenst is het ;) ( en dat kan er nog wel bij :mad: )
Dus beste John Mc Snek kom nu eerst eens met een oplossing voordat je anderen gaat afkraken ;). Want jij weet altijd alles van rechten en plichten.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/over-privacy/wetten/algemene-verordening-gegevensbescherming-avg
Ik denk dat we wel wat kunnen aanpassen, maar ik vind sommige dingen heel ver gezocht en ik vraag me wel af of bv. alle hotel en restaurantvergelijkingsites dan nog wel toegestaan zijn.
John mc Snek
23 maart 2020, 17:18
als dat zo was dan weet Willem dat ook wel denk ik
Trouwens dat je op zo'n waardeloos forum kijkt
Ijsberenforum is het beste forum van Europa
Ik kijk nooit op Hookers, kreeg de link van iemand dus ben het met je eens :)
John mc Snek
23 maart 2020, 17:23
Ongewenst is het ;) ( en dat kan er nog wel bij :mad: )
Dus beste John Mc Snek kom nu eerst eens met een oplossing voordat je anderen gaat afkraken ;). Want jij weet altijd alles van rechten en plichten.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/over-privacy/wetten/algemene-verordening-gegevensbescherming-avg
Ik denk dat we wel wat kunnen aanpassen, maar ik vind sommige dingen heel ver gezocht en ik vraag me wel af of bv. alle hotel en restaurantvergelijkingsites dan nog wel toegestaan zijn.
Over het laatste zegt men toch dit :
“In dit verband zijn we van mening dat een recensie met een link naar een advertentie, website of online profiel van de sekswerker waarin die persoonsgegevens staan, gelijk staat aan expliciete toestemming en daarom wel toegestaan is.”
Dat geldt dus voor hotels en restaurants onverkort want die hebben zelf ook een site.
Ik kraak niks of niemand af ( snap ook niet hoe je dat uit mijn post kan halen) zag het voorbij komen en vroeg me af of het hier al bekend is.
Indien ongewenst dan delete het topic, zo makkelijk is het :)
Nogmaals : dont shoot the messenger :)
Piet Plezier
23 maart 2020, 17:24
weer een discussie topic zonder einde
Willem2
23 maart 2020, 17:38
weer een discussie topic zonder einde
Nee, denk niet zonder einde :rolleyes: En hopend voor ons allen met een happy end :biggrin:
Laten we er eerst maar eens van uitgaan dat het om recensies gaat die betrekking hebben op dames werkend in Nederland.
Ben geen jurist, maar ik zie geen probleem. Immers dvps gebruiken artiesten namen dus lijkt het mij geen schending van privacy. Daarnaast zijn beschrijving van kenmerken en dergelijke naar de interpretatie van ijsberen.
Meme Moo
23 maart 2020, 18:03
Ben geen jurist, maar ik zie geen probleem. Immers dvps gebruiken artiesten namen dus lijkt het mij geen schending van privacy. Daarnaast zijn beschrijving van kenmerken en dergelijke naar de interpretatie van ijsberen.
Als je alleen al ziet hoeveel verschillende cupmaten één en dezelfde dame worden toegedacht door verschillende ijsberen, valt het noemen van dat soort ‘kenmerken’ niet eens te herleiden tot één persoon.
AVG-technisch volledig waterdicht dus!
John mc Snek
23 maart 2020, 18:04
Laten we er eerst maar eens van uitgaan dat het om recensies gaat die betrekking hebben op dames werkend in Nederland.
Euhmm de AVG is Europees .....
Maar goed wie weet heeft Pret een punt. Sowieso hoop ik dat ze wel belangrijkere dingen te doen hebben en zolang de dames niet klagen lijkt het mij geen issue.
Als je alleen al ziet hoeveel verschillende cupmaten één en dezelfde dame worden toegedacht door verschillende ijsberen, valt het noemen van dat soort ‘kenmerken’ niet eens te herleiden tot één persoon.
Dat is dus inderdaad wat ik bedoel 🤓
de duisburg spesjalist
23 maart 2020, 18:27
kenmerken van tatoeages wel ook de plek waar ze zitten ;)
uurtje
23 maart 2020, 18:31
Wellicht tegen beter weten in..... Ik denk dat het punt door de leiding van dit forum ter kennis is genomen. Wellicht is het niet zo zinvol om het nu tot het oneindige te bespreken (jajajajaja, ik weet, er is echt niets anders te doen) en het even aan de leiding over te laten wat men ermee doet.......
Ik vind het juist goed dat het aangekaart is. Zodoende komen we tot inzichten waabij we niet stil stonden. Wellcht dat er ook een jurist onder ons is die kan vertellen wat we (niet) goed doen.
Piet Plezier
23 maart 2020, 18:58
gewoon alles van de dames verwijderen
Paspoortje weg
En alleen nog over de clubs, en al het ander waar over geschreven word
En dan erbij zelden dat ik een verhaaltjes lees over een dame alleen de paspoortjes
Want al is die Dame zo slecht bij de 1,maar dat kan een topper zijn voor een ander
vanKees
23 maart 2020, 19:01
kenmerken van tatoeages wel ook de plek waar ze zitten ;)
Solange ich nicht schreibe, Schleifchen in pink, 1,8 cm hoch und 3,45 cm breit. 7,28 cm unterhalb der
linken Pobacken( Po-Größe 1 1/2 Handvoll)-Falte...
... upps, hast Du die 'deutsche Dl' erkannt?
vanKees
sofaking
23 maart 2020, 19:07
Hmmm, als ik schrijf dat ik vind dat die twee zeikerds, kan even niet op hun echte naam komen, die de Game of Throines TV-serie geschreven hebben, er een strontboel van gemaakt hebben, en herhalingsgevaar voor een serie van deze klungelaars 0% is. Is dat dan in strijd met de AVG ?
WANDELAAR5
23 maart 2020, 19:24
Zolang je geen echte namen, adressen, geboortedata oid deelt en alleen refereert naar zakelijke telefoonnummers, lijkt het me geen probleem. Maar ik ben ook geen jurist.
Badslippers
23 maart 2020, 20:48
altijd goed dont shoot the messenger
Ai, zie ik daar een typ/typefout? Dat moet toch don't of do not zijn.
Namens de spellinggestapo, BS. Ik verwijs verder naar bericht #75 (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55493-Corona-en-sekswerk&p=692851#post692851)
Goedemorgenallemaal
23 maart 2020, 21:03
Zolang je geen echte namen.
ja maar als ik namen moet gaan verzinenn in plaats van de echte namen van de dames die ze me vertellen, wat heeft het forum dan voor zin?
Badslippers
23 maart 2020, 21:07
Dan kunnen we wel het gehele sociale media gebeuren opheffen. Wat daar allemaal aan privacygevoelige gegevens wordt rondgestrooid. En die websites met recensies over klusbedrijven die geleid worden door zzp'ers die met naam genoemd worden. Daar heeft die zzp'er zeker geen toestemming voor gegeven.
phoenix
23 maart 2020, 21:13
ach avg regels liggen hoofdzakelijk in een diepe la... en die komen daar zelden uit....
sofaking
23 maart 2020, 22:34
Die regels gelden toch voornamelijk voor ons. Namelijk mensen die zich inschrijven op een site. Die hebben recht om te weten wat er met hun data gebeurt, en de stockage van die data is aan de regels onderworpen.
Wat wij schrijven over DVP's valt onder de roddelregels. Is weer heel iets anders.
The Joker
23 maart 2020, 22:56
Je geeft hier toch enkel fake namen door.
En de rest wat de DVP's de verliefde beren wijs proberen te maken klopt ook geen fuck van. Ze zijn standaard 20 jaar ouder, 20 cm korter en 20 kilo zwaarder dan volgens de paspoort info...
Eddy_V
23 maart 2020, 23:05
Je geeft hier toch enkel fake namen door.
En de rest wat de DVP's de verliefde beren wijs proberen te maken klopt ook geen fuck van. Ze zijn standaard 20 jaar ouder, 20 cm korter en 20 kilo zwaarder dan volgens de paspoort info...
En 200 euro duurder
sofaking
23 maart 2020, 23:09
En als ultieme misleiding, om ze helemaal ontraceerbaar te maken, schrijven we dat ze allemaal uit Roemenië komen, terwijl we uit eerste hand weten dat ze in werkelijkheid eigenlijk Spaanse, Italiaanse, Portugese enz... zijn.
En een dame die door Sofaking wordt gezien als GMC wordt door Eddy V weer gekwalificeerd als DKC. :hammer:
Kwibus2
24 maart 2020, 00:52
Dit forum heeft paspoortjes voor forumgebruik waar geen linkjes in voorkomen.
De informatie in de paspoortjes levert ook na de correcties van de Joker geen herkenning op.
Daarbij ga ik even bij mezelf te rade, vrijwel nog nooit aan een beschrijving de dame kunnen herkennen.
Enige uitzondering voor mij was Barbie.
Dat andere forum geeft wel linkjes naar die K website.
Daar geven de dames allerlei informatie over zichzelf.
Daarmee zijn de dames zelf de bron van de openbaar making.
mentholbear
24 maart 2020, 03:48
Daarbij ga ik even bij mezelf te rade, vrijwel nog nooit aan een beschrijving de dame kunnen herkennen.
.
Herkenbaar. Ik heb hetzelfde probleem.
Maar voor de ramen was dat anders. Daar kwam je met huisnummer en omschrijving precies bij het juiste raam uit. Maar dat is toch hun werkplek en niet hun prive naam en adres? Net zo goed dat ik weet dat ene DJ Tiësto op 7 aug. 2020 rond 12:00 in Ilesoniq circuit Gilles Villeneuve Parc Jean-Drapeau, Montréal, QC, Canada te vinden zal zijn als alles een beetje mee zit. Dat mag toch ook (al heeft iemand dat waarschijnlijk met toestemming publiekelijk gemaakt)?
Wentelt Eefje
24 maart 2020, 05:09
Sterker nog, contractueel is bepaald in zo'n geval a) vanaf wanneer het MAG worden bekend gemaakt en b) wanneer het bekend MOET worden gemaakt, waarbij ook nog eens aanvullende bepalingen over vermelding van andere artiesten eronder tijdens dezelfde show gemaakt zijn (nooit krijg je eens een contract welke namen erboven mogen staan op affiches, flyers, websites waar de organisatie verantwoordelijk voor is).
Big30
24 maart 2020, 09:55
Zolang je geen echte namen, adressen, geboortedata oid deelt en alleen refereert naar zakelijke telefoonnummers, lijkt het me geen probleem. Maar ik ben ook geen jurist.
Tsja, een fake werknaam een werk adres en wat uiterlijke kenmerken slaan we op. Met deze data kun je met wat moeite het terug leiden naar de dame onder de fake naam in een club als je het al lukt met de beschrijving vd dame. Info mbt kinderen, getrouwd zijn, auto als die al vermeld worden halen we weg, geldt ook voor details van een tattoo.
De fake naam lijkt me geen probleem, de rest, tsja ... .
Dennis
17 juli 2020, 06:40
Kijk ik toevallig op Hookers, zie ik dat daar nu alle recensies in de raambuurten-sectie zijn verdwenen.
Zoals enkelen daar ook opmerken, is dat de doodsteek voor dat forum (na eerdere fiasco's door overijverige moderators). Zelf denken ze dat het nog wel meevalt, maar zonder bruikbare recensies heb je gewoon een winkel met lege schappen....
Einde verhaal dus.
HellaHolla
17 juli 2020, 10:56
Hookers verschuilt zich achter de AVG als reden dat ze een groot deel van hun 20 jaar oude archief hebben verwijderd. In werkelijkheid mag men nu alleen nog maar schrijven als je een link naar Kinky.nl kunt overleggen. Kinky en Hookers zijn eigendom van dezelfde firma (Midhold) en het Kinky forum is een tijd geleden gesloten.
1 + 1 = 2......
Niet veel raamdames hebben een ad op Kinky staan. Dan krijg je dit dus. Doodzonde voor wat ooit toch de schatkist voor raambuurten was.
Dennis
17 juli 2020, 11:10
Hookers heeft een, inderdaad, zeer uitgebreid archief/ berichten over DVP’s. Het zou erg dom, nee fataal zijn om die weg te gooien. Om wat voor reden dan ook. Het AVG-verhaal klinkt wat gezocht, maar dat is het AVG sowieso op bepaalde punten.
Hoe dan ook, een forum met berichten als “ik ben vandaag naar de hoeren geweest, maar ik kan/mag niet zeggen wie en waar en hoe “ is natuurlijk zinloos. Dat geldt ook voor Ijsberen, mocht dat lot ons hier ook overkomen. Ik hoop het natuurlijk van niet, want behalve soms leuk om te lezen, is het ook zinvol om te weten welke dames weggegooid geld zijn. Zolang het geld me nog niet op de rug groeit, hecht ik dus waarde aan die berichten.
mentholbear
17 juli 2020, 17:17
Hookers verschuilt zich achter de AVG als reden dat ze een groot deel van hun 20 jaar oude archief hebben verwijderd. In werkelijkheid mag men nu alleen nog maar schrijven als je een link naar Kinky.nl kunt overleggen. Kinky en Hookers zijn eigendom van dezelfde firma (Midhold) en het Kinky forum is een tijd geleden gesloten.
1 + 1 = 2......
Niet veel raamdames hebben een ad op Kinky staan. Dan krijg je dit dus. Doodzonde voor wat ooit toch de schatkist voor raambuurten was.
Dat het ontbreken van recensies de doodsteek wordt lijkt me ook. Maar ik snap die 1+1=2 van Hookers en Kinky niet. Als Kinky gesloten wordt, waarom moeten alle recensies van Hookers verwijderd worden?
uurtje
17 juli 2020, 17:59
Bij mij doet 'Hookers' het op dit moment niet eens. Een pagina met "This website is using a security service to protect itself from online attacks.
Los daarvan moet ik zeggen dat ik niet helemaal los ben op de AVG en de mogelijke verplichtingen en gevolgen. Feit is wel dat er een schat aan informatie verloren gaat. Beetje jammer allemaal
Ach we moeten ook de voordelen er van zien. Een hoerenforum minder en wellicht zien we hier meer recentere informatie over ramendames.
HellaHolla
17 juli 2020, 19:00
Dat het ontbreken van recensies de doodsteek wordt lijkt me ook. Maar ik snap die 1+1=2 van Hookers en Kinky niet. Als Kinky gesloten wordt, waarom moeten alle recensies van Hookers verwijderd worden?
Omdat je nu alleen maar mag schrijven met links naar Kinky. Het geheel is samengevoegd. Kinky is de site waar de advertenties staan die mensen via Hookers recenseren. Het is nu een "Kinky exclusief" forum zeg maar. Terwijl Hookers vroeger van alle markten voor alle wandelaars was.
Nu krijg je dus van die vage recensies als: Anna uit Amsterdam pijpt goed. Maar je mag niet zeggen waar dat was. :biggrin:
mentholbear
17 juli 2020, 20:23
Omdat je nu alleen maar mag schrijven met links naar Kinky. Het geheel is samengevoegd. Kinky is de site waar de advertenties staan die mensen via Hookers recenseren. Het is nu een "Kinky exclusief" forum zeg maar. Terwijl Hookers vroeger van alle markten voor alle wandelaars was.
Nu krijg je dus van die vage recensies als: Anna uit Amsterdam pijpt goed. Maar je mag niet zeggen waar dat was. :biggrin:
Okay, lekker slim. Gooien ze de rest van de markt weg. Dag inkomsten van de clubs. Dag aantal bezoekers en leden van de site.
mentholbear
17 juli 2020, 20:26
Ach we moeten ook de voordelen er van zien. Een hoerenforum minder en wellicht zien we hier meer recentere informatie over ramendames.
Egnie! Een bron van vrijkaartjes weg!! :heul:
Maar goed nieuws voor de overgebleven sites. De 1 z'n dood...
Hookers...... site van loze beloftes en zelf pijperij onder de mods.
Moontanner
18 juli 2020, 07:05
Ikzelf ben ooit met een vorige Exodus van dat 'andere forum' naar het IJsberenforum toegekomen. Dat was in 2015. We waren op dat andere forum, onderdelen Groningen/Leeuwarden, slecht behandeld, maar geen details daarover verder. Ik kan me herinneren dat the Lord of the Board van IJsberen, Admin, op een bepaald moment aan het groepje nieuwelingen een waarschuwing afgaf in de zin van 'je bent hier welkom op het IJsberenforum maar problemen op dat andere forum bespreek je daar maar en niet hier op het IJsberenforum.'
Ik heb me daar vervolgens altijd aan gehouden, omdat het een volkomen gerechtvaardigde ingreep van Admin was. Ook nu nog!
Laten we dus koesteren wat we hier hebben op het IJsberenforum. Degene die wil discussiëren of ouwehoeren mag hier binnen grenzen discussiëren of ouwehoeren. En die enkeling, zoals ik, die iets inhoudelijks wil doen, kan dat ook. Alles werkt hier altijd naar behoren!
Mogelijk dat IJsberen ook ooit nog te maken gaat krijgen met de privacywetgeving, maar dat zien we dan wel weer. Wie dan leeft wie dan zorgt.
Kwibus2
18 juli 2020, 11:01
Belangrijk om nog eens aan te herinneren; Dit forum is onafhankelijk. H hangt samen met de commerciële Kinky site. die al jaren een afgietsel is van de fabeltjeskrant. Informatie op H wordt gefilterd. Kritiek op Kinky wordt verwijderd.
Lees de lokteksten van de dames eens. Zelfs een analfabeet heeft door dat er van die teksten niets kan kloppen. Dan laat ik de bijgeplaatste foto's die in het gunstigste geval alleen maar gephotoshopped zijn nog buiten beschouwing. In veel gevallen is de foto niet van de dame die tot je verrassing de deur open doet nadat je met haar hebt afgesproken. Alleen in extreme gevallen krijg je Kinky zover om zuivere vormen van bedrog te verwijderen.
mentholbear
18 juli 2020, 15:03
Had me nooit zo in H verdiept. Ik ken het voornamelijk van de raam recensies die interactieve plattegrondjes. Erg praktisch was dat.