PDA

Volledige versie bekijken : App's van Hugo de Jong beperken onze bewegingsvrijheid

Pagina's : 1 [2]

Jan_Wandelaar
28 juli 2020, 18:56
Privacy zit gewoon goed in elkaar.Wanneer alles werkt zoals beschreven wel. Gelukkig zitten er nooit of te nimmer bugs in software, dus het is 100% zeker dat de software werkt zoals beschreven. Of ben ik nu iets te positief, en zijn bugs aan de orde van de dag, en blijkt dagelijks dat een hacker iets met software kan dat de makers nooit hadden voorzien???

De onderliggende technologie voor de corona-app werkt op basis van Bluetooth. Apparaten die bij elkaar in de buurt zijn ontvangen elkaars unieke code via Bluetooth, en die ontvangen codes word op het apparaat opgeslagen. Wanneer later blijkt dat één van die opgeslagen codes toebehoort aan een apparaat van iemand die positief getest is op COVID-19 geeft de app een waarschuwing.

Zo zou het moeten werken, maar doet het dat ook? En zitten op dit moment niet honderden hackers te watertanden bij het idee hoe ze dit kunnen misbruiken of vernachelen?

J.W.

WANDELAAR5
28 juli 2020, 19:10
Die hackers zitten zeker te watertanden :)! En ja er zijn al bugs zolang er SW is. Maar de opzet is hier erg goed. Er wordt centraal niets opgeslagen, behalve de codes die je mobiel genereert. En daarna checkt je telefoon tegen die DB met codes.

Lijkt mij goed. Maar dat zegt natuurlijk niets. Alleen allerlei security experts zeggen ook dat dit goed in elkaar zit. Daar heb je wel wat aan. Kans dat er spyware op je telefoon komt is er altijd, via elke app. En toch gebruiken we fanatiek onze foons.

Badslippers
28 juli 2020, 22:09
Wie gaat er nou in zijn telefoon vastleggen dat hij besmet is?

Dat druist trouwens ook in tegen de officiële richtlijnen van onze rijksoverheid:

Ik denk dat ik het nieuwe coronavirus heb. Wat moet ik doen?

Voor iedereen geldt:

- Blijf thuis bij verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging tot 38 graden of koorts.

- Maak een afspraak voor een coronatest.

- Mijd sociaal contact. U kunt ook geen bezoek ontvangen of op bezoek gaan en ook geen boodschappen doen. Bel alleen met de huisarts als de klachten verergeren (meer dan 38 graden koorts en moeite met ademhalen) en u medische hulp nodig heeft.

- Als u zich beter voelt en 24 uur lang geen gezondheidsklachten heeft gehad, bent u genezen. Dan kunt u anderen niet meer besmetten.

Bron: De Rijksoverheid (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/gezondheid)

Je MOET dus thuis blijven en sociaal contact vermijden volgens de rijksoverheid.

WANDELAAR5
28 juli 2020, 22:30
Als je positief getest bent en je voert dat in in je telefoon, dan krijgen de mensen waar je contact mee hebt gehad een waarschuwing. Die kunnen dan ook in quarantaine voordat zij zelf weer anderen besmetten en eerder reageren bij symptomen.

Badslippers
28 juli 2020, 23:34
Als je positief getest bent en je voert dat in in je telefoon, dan krijgen de mensen waar je contact mee hebt gehad een waarschuwing. Die kunnen dan ook in quarantaine voordat zij zelf weer anderen besmetten en eerder reageren bij symptomen.

Zoals ik al betoogde, hoe dom is dat. Dus iemand is besmet, zet dat in de app. Vervolgens krijgen mensen die contact met de besmette hadden een waarschuwing EN DIE MOETEN DAN IN QUARANTAINE.
Waarom liep die besmette sukkel dan over de straat? Hij/zij moest toch in quarantaine? Als je besmet bent blijf je thuis in quarantaine en vermijd je elk sociaal contact.

mentholbear
28 juli 2020, 23:42
Zoals ik al betoogde, hoe dom is dat. Dus iemand is besmet, zet dat in de app. Vervolgens krijgen mensen die contact met de besmette hadden een waarschuwing EN DIE MOETEN DAN IN QUARANTAINE.
Waarom liep die besmette sukkel dan over de straat? Hij/zij moest toch in quarantaine? Als je besmet bent blijf je thuis in quarantaine en vermijd je elk sociaal contact.

Er kunnen meerdere redenen zijn dat iemand een ander besmet. Het kan zijn dat iemand zich niet aan de regels hield (zou ie dan wel die app gebruiken?), misschien was een bezorger niet voorzichtig genoeg en is ie besmet geraakt. Misschien had iemand nog geen duidelijke symptomen, maar had wellicht al wel het virus. Enz. enz.

Die app helpt dan dat bandhaarden zo snel mogelijk geblust/ingedamd worden. En ik zou zeggen dat die zich gelijk laten testen. Dan kan de quarantaine zich misschien tot 24 of 48 uur beperken.

WANDELAAR5
28 juli 2020, 23:44
Je kunt bovendien al mensen besmetten voordat je zelf symptomen hebt. Die app benadert contacten van vóór die test.

nick n.
29 juli 2020, 11:06
Ik geef die app vooralsnog het voordeel van de twijfel en zal hem gaan gebruiken, maar ik vrees dat het niets gaat opleveren. Ik verwacht vele onnodige alarmsignalen die de GGD´s veel tijd gaan kosten en niets opleveren, kunnen beter hun tijd steken in uitbreiding van het huidige contact onderzoek van positief geteste personen.

Goedemorgenallemaal
29 juli 2020, 12:29
Natuurlijik zijn er voor de app alternatieven:
-Helemaal niets doen.. Ik denk niet dat mensen daar op zitten te wacten, ook veel fervente tegenstanders van de app niet.
-Onthouden wie je bent tegengekomen en wie jou is tegengekomen. Ga er maar eens voor zitten en denk heel goed na over de afgelopen twee weken. Je komt misschien een heel eind as je tenminste zoals ik buiten directe familie en de DvP's weinig tot geen contact hebt :biggrin:) en dan bedenk je "ohja ik ben ook nog naar de Jumbo geweest en naar Appie".
-Dat laatste heb je natuurlijk ook bij een in Duitsland overwogen alternatief, een dagboek bijhouden. Wat je wel eens vergeet in te vullen. En wat je kwijt kunt raken en dan staat zwart op wit wie je ontmoet hebt. Geschreven, door jezelf... dan kun je die DvP niet met een "geen idee, vast een foutje in de software" wegwimpelen.

Het grappige is dat als de overheid zich er niet mee zou hebben bemoeid,de laatste 2 opties allang reden zouden zijn geweest voor slimme lieden om voor het gemak van de mensen..., ja nu komt ie... apps te ontwikkelen die alles vanzelf bij zouden gaan houden . Die geld zouden kosten. En je he geen overzicht wie ze ontwikkeld. Overheid betrouwebaar? Misschien niet, vast niet, zeker niet. Maar niet onbetrouwbaarder dan het gros van de vrije jongens die dan een app zouden gaan ontwikkelen.

Kwibus2
29 juli 2020, 23:46
De enige die geen vertrouwen heeft in de werking van Bluetooth voor het doel dat minister de Jonge voor ogen heeft is de bedenker van Bluetooth.
Hij heeft uitgebreid gewaarschuwd dat de Bluetooth technologie ongeschikt is om een app op te baseren die contacten tussen telefoongebruikers zou moeten vastleggen.
Minister de Jonge moest en zou een app laten ontwerpen voor het registreren van contacten tussen smartphone gebruikers.
Dit is het resultaat.

Veel smartphone gebruikers hebben Bluetooth uitgeschakeld omdat het systeem stroom vreet. Zonder BT is de bedrijfsduur van de accu aanzienlijk groter.

deket
30 juli 2020, 01:15
Die contacttracingdienst begint in Belgie een grote flop te worden
De onbekwame minister Beke liet vrij laat een callcenter opstarten. De werknemers daar krijgen gemiddeld een kort telefoontje per dag
In Horecazaken moeten nu papieren klaarliggen om je naam achter te laten. In Restaurants lijkt me dat geen probleem, maar ik was vandaag in een Brussels bordeel,(brede interesse) zie topic, België, Brussel
en Vlaams Brabant ,waar ik dit relaas poste en daar lag ook zo een papier. De Spaanse ober(Not Manuel,from Barcelona)) kon er zelf om lachen. Hoeveel % gaat daar zijn eigen naam en coördinaten op schrijven denk je?

mentholbear
30 juli 2020, 06:42
Die contacttracingdienst begint in Belgie een grote flop te worden. Hoeveel % gaat daar zijn eigen naam en coördinaten op schrijven denk je?

Is het niet naam en telefoonnummer? In Nederland is het nog erger gesteld. Enkel naam en tafelnummer met het afvinken of iemand klachten heeft was voldoende. Contact onderzoek. Hoe dan?

deket
30 juli 2020, 12:42
Het is naam,en telefoonnummer, ook in België

Goedemorgenallemaal
1 augustus 2020, 14:00
Doe maar een app, minder gedoe voor iedereen en qua privacy beter dan overal rondslingerende fysiek lijsten met namen en telefoonnummers.

Kwibus2
1 augustus 2020, 23:06
Die contacttracingdienst begint in Belgie een grote flop te worden
De onbekwame minister Beke liet vrij laat een callcenter opstarten. De werknemers daar krijgen gemiddeld een kort telefoontje per dag
In Horecazaken moeten nu papieren klaarliggen om je naam achter te laten. In Restaurants lijkt me dat geen probleem, maar ik was vandaag in een Brussels bordeel,(brede interesse) zie topic, België, Brussel
en Vlaams Brabant ,waar ik dit relaas poste en daar lag ook zo een papier. De Spaanse ober(Not Manuel,from Barcelona)) kon er zelf om lachen. Hoeveel % gaat daar zijn eigen naam en coördinaten op schrijven denk je?

Deket zal ongetwijfeld Johnnie Neukgraag ingevuld hebben met het telefoonnummer van zijn advocaat. Dan heeft die ook wat uit te leggen thuis wanneer hij benaderd wordt door de Belgische gezondheidsdiensten.

Je moet toch wel stapelkrankzinnig zijn om in een bordeel van de bezoekers te verlangen dat ze hun naam en telefoonnummer prijs geven aan de openbaarheid.
In Duitsland en ook in België kun je geen prepaid GSM nummer meer gebruiken zonder je te registreren. In Nederland is dat nog steeds mogelijk.

deket
2 augustus 2020, 00:07
Haha klopt gedeeltelijk ,ik vul het priveadres van de moderator in en het prive nr van een clubeigenaar.
Haha, grap uiteraard maar vrijdag in het Antwerpse schipperskwartier kwam men in een café weer met zulk papiertje
Indien ik schreef Ruud Vormer, Flikkerstraat 69 in Ettertje zou er geen haan naar kraaien,wat heeft dit dan voor nut?

Kwibus2
2 augustus 2020, 12:16
Deket, Ettertje zou dat geen Etterbeek moeten zijn?

Zoals zoveel dingen waar ambtenaren ons bij tijd en wijle mee teisteren: dit heeft geen enkele zin.
Nou ja er komen massa's aardige pseudoniemen uit voort voorzien van gefingeerde telefoonnummers.
Het algemene nummer van de politie in NL zou het ook goed doen +319008844.

Nederland kent twee telefoonnummers voor de politie 112 voor zogenaamd dringende zaken en 09008844 voor alles dat geen haast heeft.
Daar is NL uniek in. Probeer de dames van 09008844 eens te overtuigen om je door te verbinden met een politiebureau.
Dan heb je een sterk pleidooi nodig voor ze je wens zullen vervullen.

deket
2 augustus 2020, 21:40
Ettertje is een insidegrap
Indien je op Google, het woord, ettertje intikt zie je Ruud Vormer verschijnen.
Indien je de deketmeid intikt verschijnen hostessen:lostit: van Anderlecht

Kwibus2
3 augustus 2020, 00:33
Dat Anderlecht hostessen heeft is me niet bekend. Het maakt duidelijk dat ik geen liefhebber van voetbal ben.
Deketmeiden/hostessen moet ik daar meer achter zoeken dan toeval? Heeft deket daar de hand en mogelijk ook een ander lichaamsdeel in gehad?

Willem2
14 augustus 2020, 22:58
Harvard-onderzoeker: ‘Pas op dat Nederlandse corona-app niet meer kwaad doet dan goed’
De corona-app die vanaf maandag te downloaden is, kan juist tot méér besmettingen leiden als weinig Nederlanders hem gaan gebruiken. Daarvoor waarschuwt Chiara Farronato, onderzoeker aan de Harvard Business School. ,,Pas op voor schijnveiligheid.’’ ..... https://www.ad.nl/binnenland/harvard-onderzoeker-pas-op-dat-nederlandse-corona-app-niet-meer-kwaad-doet-dan-goed~aa297a1e/

bertje600
15 augustus 2020, 13:10
Jammer dat Hugootje nog steeds in dit kabinet zit.
Hij zet steeds maar zgn. nieuwe dingen op maar heeft daar geen plan bij en hij
kan er ook geen invulling aan geven.
Zo iemand zou in het bedrijfsleven al direct afgeserveerd worden.
Maar als je niet verder bent gekomen dan schoolmeester, sorry schoolmeester, dan heb
je zelf ook geen goede opleiding gekregen.
En die wordt nu de topman van het CDA.
Niet voor niets hebben de hotemetoten van het CDA hem naar voren geschoven.
Als echte nar kan hij dan aan de leiband lopen van de top van het CDA.
En dat zit dan in de politiek die leiding dient te geven aan het land!

Willem2
18 augustus 2020, 20:22
De Jonge hoopt op snelle invoering corona-app-wetgeving
De Jonge hoopt dat de Tweede Kamer snel de wetgeving voor de invoering van de corona-app behandelt, zodat die officieel per 1 september kan worden ingevoerd. Dat is voor de opsporing van besmettingen heel belangrijk, zegt hij. Zeker omdat er regionaal grote verschillen zitten in het aantal besmettingen.

De Jonge vergelijkt twee steden om aan te geven hoe groot de verschillen zijn. "Assen had er 2 en Amsterdam dus 1400." Op dit moment loopt er een proef met de corona-app. Ruim 430.000 mensen hebben de app sinds gisteren gedownload, ondanks de kritiek op de app. Ook de Autoriteit Persoonsgegevens is nog niet te spreken over de app, vanwege zorgen over privacy. .... https://nos.nl/liveblog/2344484-rutte-geen-feestjes-thuis-bijenkorf-a-dam-dicht-bezoekers-moeten-zich-laten-testen.html

Maar is het wel zo veilig ...
https://nos.nl/artikel/2344465-privacywaakhond-blijft-kritisch-over-corona-app.html

WANDELAAR5
18 augustus 2020, 22:03
Ik heb hem al gedownload. Nu werkt mijn Duitse app niet meer, dus ik hoop dat ze de boel snel koppelen. De app zelf is veilig zegt de privacy waakhond. En fijn anoniem zoals Mentholbear al meerdere keren betoogde. Ik hoop dat veel mensen hem snel installeren, ondanks mogelijk wat tekortkomingen is het beter dan geen app!

Badslippers
18 augustus 2020, 23:24
Ach wat jammer nou. Ik zit te popelen om deze app te installeren. Werkt hij niet in Venlo. Alleen in van die boerengehuchten zoals Twente, Drenthe.

mentholbear
18 augustus 2020, 23:49
En fijn anoniem zoals Mentholbear al meerdere keren betoogde.

Ik HOOP dat ie veilig en anoniem is, maar ik heb mijn twijfels. Zoals blijkt uit de link van Willem2 is het niet waterdicht (als zo iets uberhaupt bestaat).

WANDELAAR5
19 augustus 2020, 12:13
Ik HOOP dat ie veilig en anoniem is, maar ik heb mijn twijfels. Zoals blijkt uit de link van Willem2 is het niet waterdicht (als zo iets uberhaupt bestaat).

De enige kritiek is op enkele processen om de app heen. De app zelf wordt als veilig bestempeld door de experts.

WANDELAAR5
19 augustus 2020, 12:16
Ach wat jammer nou. Ik zit te popelen om deze app te installeren. Werkt hij niet in Venlo. Alleen in van die boerengehuchten zoals Twente, Drenthe.

Badslippers, dan heb ik goed nieuws voor jou. Zelfs in mijn boerengehuchtje in Brabant werkt de app gewoon. Het enige wat nog niet kan is een besmetting melden als je positief getest bent. Dus allemaal massaal installeren die (h)app!

https://coronamelder.nl/app

Goedemorgenallemaal
19 augustus 2020, 13:21
De enige kritiek is op enkele processen om de app heen. De app zelf wordt als veilig bestempeld door de experts.

in ieder geval niet onveiliger dan reeds geïnstalleerde andere apps die van alles vragen, en dan niet één zo'n app maar ook meerdere..
33974
OK, dit is wel zo'n beetje het meest riskante paard van stal maar goed, strava of enige ander sportvolgapp, google maps, facebook, ze maken allemaal gebruik van technieken die te volgen en te monitoren zijn..
Nou heb ik nog het geluk dat ik zo a sportief ben dat ik mijn rondjes fietsen NIET wil delen, maar ik vind het volgen van de route wel lollig dus ik gebruik GPS dus ik ben te volgen.

Badslippers
19 augustus 2020, 18:00
Niet de anderhalvemeter samenleving is het nieuwe normaal maar angstgevoelens aanwakkeren is het nieuwe normaal geworden. Wij worden voor werkelijk alles bang gemaakt: ziektes, het klimaat, het weer, vlees eten, bruine mensen, moslims, te weinig IC bedden, criminaliteit, opwarming, vluchtelingen, varkenspest, zure regen, coronavirus, koude oorlog, relschoppers. Je kunt het zo gek niet bedenken. Angstgevoelens aanwakkeren is niet meer dan een goedkope marketing techniek om het gedrag van mensen te buigen in een richting die de angstaanwakkeraar wenst.

Zo ook privacy. Onze privacy is overal en altijd in het geding. Iedereen weet alles van elkaar, waar je gisteren was, wat je morgen gaat eten, welke apps je op je telefoon hebt staan, naar welke sites je surft, de route die je rijdt, met wie je belt en wat je zegt, of je een hoerenforum bezoekt. Big Brother ligt overal op de loer. Nu weer de corona-app van de overheid meer specifiek van Hugo "Het Zonnebankje" de Jonge. Ik ben daar ook wel weer klaar mee. Allemaal dat gezeik over van alles en nog wat. Als die app coronabesmettingen en daarmee coronadoden kan verminderen of voorkomen heeft de app zijn doel bereikt. Kan die app dat niet dan kan hij de prullenbak in.

Het interesseert me werkelijk geen biet dat die app misschien zou kunnen weten dat ik vanmiddag op een zonnig terrasje op de Markt in Venlo een biertje heb gedronken. Mensen kunnen langzamerhand totaal niet meer hun gezond verstand gebruiken en laten zich werkelijk van alles aanpraten.

WANDELAAR5
19 augustus 2020, 18:21
FUD. Bij IBM al een favoriete sales techniek: Niemand is ooit ontslagen vanwege het kopen van IBM!

Zeus1
19 augustus 2020, 19:14
Wij worden voor werkelijk alles bang gemaakt: ziektes, het klimaat, het weer, vlees eten, bruine mensen, moslims, te weinig IC bedden, criminaliteit, opwarming, vluchtelingen, varkenspest, zure regen, coronavirus, koude oorlog, relschoppers. Je kunt het zo gek niet bedenken.

Je vergeet het ergste Badslippers: een linkse regering :wink2:

Badslippers
19 augustus 2020, 21:19
Je vergeet het ergste Badslippers: een linkse regering :wink2:

Ha ha klopt, [B]Megaboob, Bertje6000, J_W doen al bijna in hun broek voor de verkiezingen van volgend jaar. Want stel dat het rode gevaar gaat winnen . . .
Ik kan trouwens niet wachten op de winst van Geert "Blondie" Wilders (41 zetels) en Thiery "Lavendelsnuiver" Baudet (35 zetels). Laat maar lekker reageren en het land definitief naar de kloten helpen.

Zeus1
19 augustus 2020, 22:17
Wilders en Baudet gaat nooit gebeuren, dat weet jij dat weet ik dat weet ieder weldenkend mens. Ook een geheel links kabinet gaat er nooit komen, ook dat is een gegeven. De linkse partijen willen m.u.v. de PvdA geen compromissen sluiten, als ze hun zin niet krijgen lopen ze weg. Neem nou de SP, dat lelijke wijf van Marijnissen gaat de partij van haar vader vernietigen, blijft niks van over. Ook die vreselijke Klaver met z’n bijdehandte kop zal nooit water bij de wijn doen tijdens eventuele kabinetsonderhandelingen. Mooi weer spelen voor de bühne, daar zijn SP en GL goed in, vreselijk.
M.a.w. na de verkiezingen zal er ongetwijfeld weer een kabinet komen met midden partijen, geen PVV geen Forum geen GL en al helemaal geen SP. GELUKKIG :freu:

Sorry moderator, is wat off Topic maar wellicht wordt Badslippers er wat wijzer van :wink2::)

bertje600
20 augustus 2020, 15:15
Zo lang als de regering niet doorpakt met de coronamaatregelen en ook niet optreed bij de rellen die Marokkaanse jongeren
iedere keer in vele steden organiseren dan zal dat weerspiegelen in de verkiezingsuitslag.
En zolang de linkse kliek nog altijd het tweedrinken voorop stelt zal dat hen ook stemmen gaan kosten.

Willem2
31 augustus 2020, 16:02
Nu een technische briefing aan de kamer... maar de app wordt weer uitgesteld ...

Badslippers
31 augustus 2020, 20:29
Nu een technische briefing aan de kamer... maar de app wordt weer uitgesteld ...

Op het journaal werd net gemeld dat de App niet goed werkt als je smartphone in je kontzak zit. Wat een drama.

Picasso 1
31 augustus 2020, 20:52
Op het journaal werd net gemeld dat de App niet goed werkt als je smartphone in je kontzak zit. Wat een drama.

En in de zak vlak bij de kruis werkt die app wel goed?

Badslippers
31 augustus 2020, 21:06
En in de zak vlak bij de kruis werkt die app wel goed?

Dat wel maar dan werkt je lul weer niet goed vanwege de te hoge temperatuur.

Picasso 1
31 augustus 2020, 21:08
Dat wel maar dan werkt je lul weer niet goed vanwege de te hoge temperatuur.

Klote kut app.

Willem2
30 september 2020, 17:02
Corona-app in België van start
Belgen die besmet zijn geraakt met het coronavirus kunnen dat vanaf vandaag doorgeven in een speciale app. België hoopt dat de app 'Coronalert' over een maand ook over de grens kan samenwerken, bijvoorbeeld met de Nederlandse CoronaMelder.

Net als de Nederlandse app houdt ook de Belgische variant bij met wie de drager van het virus in de buurt is geweest. De app kan een waarschuwing sturen naar iedereen die mogelijk ook besmet is geraakt. Dat gebeurt anoniem.

De Nederlandse CoronaMelder is ook af, maar wacht nog op goedkeuring van de Eerste Kamer. Die buigt zich daar volgende week over. .... https://nos.nl/liveblog/2350386-opnieuw-meer-dan-3000-besmettingen-uitzondering-voor-onder-meer-carre-en-paradiso.html

mentholbear
6 oktober 2020, 15:39
landelijke introductie zaterdag

https://nos.nl/artikel/2351196-ook-eerste-kamer-achter-corona-app-landelijke-introductie-zaterdag.html

Willem2
11 oktober 2020, 16:53
App CoronaMelder in een dag 700.000 keer gedownload

De app CoronaMelder is gisteren zo'n 700.000 keer gedownload, meldt het ministerie van Volksgezondheid. De app werkt sinds gisteren in het hele land. Daarvoor was hij alleen te gebruiken in een vijf regio's waar de app werd getest. In totaal is de app nu zo'n 2,2 miljoen keer gedownload.

Door de app kan iedereen die langer dan een kwartier bij een positief getest persoon in de buurt is geweest, op de hoogte worden gesteld.

De app was al twee maanden af, maar de wet om het gebruik ervan te regelen moest eerst nog door de Eerste Kamer. .... https://nos.nl/artikel/2351879-app-coronamelder-in-een-dag-700-000-keer-gedownload.html

mentholbear
20 november 2020, 10:36
De Europese Commissie heeft de samenwerking tussen de corona-apps van EU-lidstaten vanaf maandag mogelijk gemaakt door het live zetten van de hiervoor benodigde gatewayserver. Momenteel kunnen alleen nog de Duitse, Italiaanse en Ierse corona-apps samenwerken.

https://tweakers.net/nieuws/173532/corona-apps-van-italie-duitsland-en-ierland-kunnen-vanaf-nu-samenwerken.html

WANDELAAR5
2 december 2020, 05:45
De Nederlandse corona-app werkt vanaf nu samen met de vergelijkbare apps uit Duitsland, Italië, Ierland, Spanje, Letland, Kroatië en Denemarken.
Maar nog niet met België. Hopelijk koppelen die nu ook snel!

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5200158/coronamelder-app-corona-andere-landen-europese-unie

pietpotent44
2 december 2020, 08:37
Tegen de tijd dat die Apps in gebruik zijn, is het al niet meer nodig. En de meeste mensen zullen em (terecht) toch niet installeren. Nutteloos tijdverdrijf.
Zonde van de tijd, geld, en energie.

Willem2
2 december 2020, 12:07
Tegen de tijd dat die Apps in gebruik zijn, is het al niet meer nodig. En de meeste mensen zullen em (terecht) toch niet installeren. Nutteloos tijdverdrijf.
Zonde van de tijd, geld, en energie.

Het lijkt in eerste instantie nutteloos maar het is wel een wijze waarop je de ketting van infecties terug kan vinden en beter kan bestrijden. Maar je geeft daar wel vrijheid mee op (die je nu ook al niet hebt :rolleyes:)

Wentelt Eefje
6 december 2020, 18:34
Het zou mooi zijn als onderzoek mogelijk zou zijn - hetgeen ik gezien de inrichting ervan betwijfel - naar de effectiviteit van de app in de strijd momenteel (gezien het aantal besmettingen durf ik een treurige voorspelling te doen)...

Nog meer dan een mondkapje (waarbij zichtbaar is wie het niet draagt) creëert een dergelijke app slechts heel erg duurbetaalde schijnveiligheid...

mentholbear
6 december 2020, 23:40
Het zou mooi zijn als onderzoek mogelijk zou zijn - hetgeen ik gezien de inrichting ervan betwijfel - naar de effectiviteit van de app in de strijd momenteel (gezien het aantal besmettingen durf ik een treurige voorspelling te doen)...

Nog meer dan een mondkapje (waarbij zichtbaar is wie het niet draagt) creëert een dergelijke app slechts heel erg duurbetaalde schijnveiligheid...

Met de effectiviteit op dat gebied is het bij de GGD nou ook niet bepaald in kannen en kruiken.
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=725487#post725487

De app is bedoeld als waarschuwingsmiddel. Het beschermt je nergens tegen. Hooguit dat je sneller kan ingrijpen met testen, quarantaine, behandeling, etc.

Enneh, hoezo duur betaald? Die app is gratis te downloaden :teuflisch:

pietpotent44
7 december 2020, 03:17

Welcome back.
Waar was je al die tijd ? Toch niet op de IC hoop ik ? :hah:

Wentelt Eefje
7 december 2020, 08:28
Dankjewel pietpotent44 en nee, mijn directe omgeving en ik zijn ook de afgelopen maanden volledig gevrijwaard gebleven van pandemie-gerelateerde gezondheidsklachten.

En gratis MB2? Dan zullen de originele MB en JW erg nieuwsgierig hoe jij hebt vermeden dat Hugo niet mede jouw belastingcenten hieraan verkwanseld heeft

mentholbear
7 december 2020, 23:20
Heh heh, kon 't niet laten :teuflisch:

mentholbear
12 december 2020, 22:59
De makers van de I Reveal my Attributes-app of IRMA willen met dat plan een antwoord bieden op internationale initiatieven om coronatestresultaten op te halen en te kunnen tonen. De stichting daarbij naar de app die de wereldwijd beschikbaar heeft gesteld voor reizigers en het dat de International Air Transport Association op dit moment ontwikkelt.

https://tweakers.net/nieuws/175342/privacy-by-design-wil-coronaresultaten-in-irma-app-laten-ophalen.html

mentholbear
19 december 2020, 22:26
'Nederlanders installeren CoronaMelder vooral niet omdat ze veel thuisblijven'

https://tweakers.net/nieuws/175926/nederlanders-installeren-coronamelder-vooral-niet-omdat-ze-veel-thuisblijven.html

Wentelt Eefje
19 december 2020, 22:42
De uitrol van de app is sowieso faliekant mislukt dus!

Slechts 4,26 miljoen downloads twee weken geleden waarbij je mag aannemen dat die al niet allemaal ook tot een installatie geleid hebben of nog geïnstalleerd zijn. Tel daar nog nog eens bij dat niet alle wel geïnstalleerde apps altijd volledig ingeschakeld zijn (Bluetooth of gegevens-deel-instellingen) en zelfs van dat kwart dekking blijft een nog schameler deel over.

Wentelt Eefje
20 december 2020, 16:59
Het is, nu de WHO het gevaar van het hanteren van te hoge Ct-waarden en het testen van klachtenvrije mensen als onwenselijk heeft verklaard, vanwege het leiden tot veel te veel vals-positieve uitslagen zie
http://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=727010#post727010 dus bij nader inzien een zegen dat deze app een mislukking is, met een penetratiegraad van in het gunstigste geval 25%

Want melding van contacten met vals-positieven zouden alleen maar geleid hebben tot nog meer tests van mensen zonder klachten met een waarschuwing uit de app dat ze mogelijk besmet zijn, waardoor het aantal en percentage vals-positieve testuitslagen nog veel verder toe zou nemen.

Wie bij wil dragen aan een goede bestrijding van het corona-virus maar momenteel deze app nog geïnstalleerd heeft doet er dus goed aan deze zo snel mogelijk te deïnstalleren!

mentholbear
21 december 2020, 04:47
Dan ligt het probleem bij de tests. Maar indirect draagt een waarschuwingsapp daar dan inderdaad aan bij. Goed excuus om 2 weken thuis te zitten toch? Heerlijk, zei de kluizenaar :biggrin:

Wentelt Eefje
30 december 2020, 12:52
Hoe staat het eigenlijk met Hugo’s nieuwste speeltje?

Begin december zou de GGD Contact app landelijk beschikbaar komen om het falende bron- en contactonderzoek te ondersteunen.
De pilot is op 18 december eindelijk in West-Brabant van start gegaan. Daarbij kwam gelijk al het eerste probleem boven, de geboortedatum werd onjuist verwerkt. Maar de animo lijkt dermate gering om deze te downloaden dat er zelfs niet mondjesmaat over bericht wordt. Inmiddels is uiteraard de streefdatum voor landelijke introductie naar “begin” januari uitgesteld. Maar als er ook maar iets met een zweempje van succes gerealiseerd zou zijn, had onze Pipo op clownsschoenen dit al breed uitgemeten in één van de talloze interviews waarin hij in de tale Kanaäns zijn falen verbloemt.

Benieuws wat deze gekost heeft en nog gaat kosten?

En of het net zo’n epische faal als de Corona melder app wordt of dit dieptepunt nog kan onderbieden...

Die eerdere app, die ruim € 5 miljoen kostte en in het allergunstigste geval een penetratiegraad van 25% heeft, heeft inmiddels 73.000 mensen ertoe bewogen zich te laten testen bij de GGD. (Ter vergelijking, in de genoemde periode werden in totaal 3,8 miljoen tests afgenomen.) Dat betekent dat de kosten per door de app gewaarschuwde geteste Nederlander (1,9% van de geteste personen) ongeveer € 70 per persoon zijn. Vreemd genoeg blijkt over de afgelopen maanden het percentage positieve uitslagen van die geteste personen lager te liggen dan het gemiddelde... voorspellende waarde nihil dus...

Badslippers
30 december 2020, 16:08
Wie bij wil dragen aan een goede bestrijding van het corona-virus maar momenteel deze app nog geïnstalleerd heeft doet er dus goed aan deze zo snel mogelijk te deïnstalleren!

Neeeee man, ik ben al vanaf het moment dat die App werkzaam is koortsachtig aan het wachten op het signaal dat ik eindelijk eens in de buurt ben geweest van iemand die besmet is. Dat moment wil ik meemaken en daar drink ik er dan eentje op. Pas dan gaat die App eraf. Niet eerder.

WANDELAAR5
30 december 2020, 19:39
Het is moeilijker dan Pokemon, ik ben heel Tilburg afgegaan, maar niemand gevonden...

Wentelt Eefje
30 december 2020, 20:07
Terwijl met een beetje mazzel 1 op de 4 Kruikenzeikers de app heeft en 1 op de 8 een positief resultaat in die app heeft ingevoerd... of toch niet...

Badslippers
30 december 2020, 20:22
Terwijl met een beetje mazzel 1 op de 4 Kruikenzeikers de app heeft en 1 op de 8 een positief resultaat in die app heeft ingevoerd... of toch niet...

De Factsheet van de coronamelder (voor wie het interesseert).
https://www.coronamelder.nl/media/Factsheet_Corona_latest.pdf

WANDELAAR5
30 december 2020, 22:06
Dus ruim 3000 mensen die door een waarschuwing zich hebben laten testen en mogelijk daardoor de ziekte niet hebben doorgegeven. Jammer dat niet meer mensen de app hebben...

phoenix
31 december 2020, 11:25
Gewoon straks vvd of cda of d66 kiezen Wandelaar dan krijgen we geweldige gezondheidszorg voor iedereen... en dan komt er ook een fantastisch app... maar het mag niks kosten en alles voor het bedrijfsleven en snelwegen he die ook bouwen kunnen de ambulances nog harder rijden en nog meer mensen per uur afleveren... levert weer extra geld op voor de ziekenhuizen... echt hoe krankjorum kan je zijn hier in dit land zijn om op dit soort partijen te stemmen...

Badslippers
16 januari 2021, 16:51
Voor wat het waard is. Er zijn weer uitslagen van de coronamelder van 1 december tot 10 januari. In een dikke maand 4600 mensen die positief zijn getest. Toch een vrij mager resultaat als je beseft dat ongeveer 4,5 miljoen mensen die app hebben gedownload. Gedownload hè, dat wil niet zeggen geïnstalleerd. Bovendien, hoeveel hebben de app er weer af gegooid.
Laten we maar positief eindigen . . . 4600 mensen die anders misschien weer anderen hadden besmet.

Totaal aantal coronatests na waarschuwing CoronaMelder:

Excel 2016 Professional 64 bit

A
B
C
D
E

1
Van
Tot
Tests
Positief
Procent

2
30-11-2020
6-12-2020
6602
558
8,5

3
7-12-2021
13-12-2020
10870
809
7,4

4
14-12-2021
20-12-2020
14222
1066
7,5

5
21-12-2020
27-12-2020
10244
847
8,3

6
28-12-2020
4-1-2021
6654
710
10,7

7
5-1-2021
10-1-2021
5798
610
10,5

8Totaal
54390
4600

Wentelt Eefje
17 januari 2021, 04:06
En dan moet zijn nieuwe succesnummer de CoronaTester nog anderhalve maand te laat al weer inmiddels worden uitgerold

#houophugo

schoolmeester
17 januari 2021, 12:08
# wedenktocheensna.

mentholbear
18 januari 2021, 01:24
Gedownload hè, dat wil niet zeggen geïnstalleerd.

Ik denk dat het bij iPhones ook wel zo zal werken, maar bij Android wordt elke app die je via hun app/play store download vanzelf geïnstalleerd. Wel moest je volgens mij de app nog bepaalde toestemmingen verlenen, zoals Bluetooth laten aanzetten ofzo.

Wentelt Eefje
18 januari 2021, 01:34
De Corona Melder app kan niets voordat je actief de “blootstellingstoestemming” verleent. Ook op een Steve-Job-erfenis werkt dat zo. Dus zelfs die 25% penetratiegraad wordt bij lange na niet gehaald.

Willem2
19 januari 2021, 19:30
34722

Kijk een zeldzame foto van WE die zijn goede vriend Hugi bedankt voor de fantastische App en alle maatregelen :freu:

:biggrin:

schoolmeester
19 januari 2021, 19:35
Ik had al een vermoeden....
Bij deze bevestigd met een foto.

Groet, schoolmeester.

mentholbear
8 maart 2021, 16:30
Kunnen we nu de titel aanpassen naar App's van Hugo de Jong verruimen onze bewegingsvrijheid :rolleyes:

https://nos.nl/artikel/2371805-kabinet-wil-meer-vrijheid-bieden-met-coronapaspoort.html

Willem2
8 maart 2021, 21:52
Kunnen we nu de titel aanpassen naar App's van Hugo de Jong verruimen onze bewegingsvrijheid :rolleyes:

https://nos.nl/artikel/2371805-kabinet-wil-meer-vrijheid-bieden-met-coronapaspoort.html

Misschien beter de apps van Hugo :cool: De eerste werkte pas na lange tijd en werkt eigenlijk niet. De tweede is een buitengewoon discriminerende app, die dus wel zal werken :rolleyes:

mentholbear
9 maart 2021, 00:20
De tweede is een buitengewoon discriminerende app

Ben zelf vooral benieuwd naar de privacy. Het zal dus misschien niet alleen het tonen van een papiertje of je smartphone zijn. Maar dat ze een QR code ofzo moeten scannen. Dat betekent potentieel dat het ergens opgeslagen wordt en kan gaan lekken.

Lekker dan als je een dagje naar SS ofzo bent geweest en het komt daarna online te staan :angst:

Eddy_V
9 maart 2021, 01:09
Ben zelf vooral benieuwd naar de privacy. Het zal dus misschien niet alleen het tonen van een papiertje of je smartphone zijn. Maar dat ze een QR code ofzo moeten scannen. Dat betekent potentieel dat het ergens opgeslagen wordt en kan gaan lekken.

Lekker dan als je een dagje naar SS ofzo bent geweest en het komt daarna online te staan :angst:
Of nog erger, dat het na een bezoek aan de Toppers online komt te staan..

Willem2
17 maart 2021, 13:17
Demissionair zorgminister Hugo de Jonge gaat per direct in quarantaine na een melding van CoronaMelder dat hij mogelijk in contact is geweest met iemand die recent positief is getest. Dat laat hij weten op Twitter. 'Gelukkig heb ik geen klachten. Ik ga in quarantaine en werk door vanuit huis. Zaterdag zal ik een test doen (of eerder als ik toch klachten krijg).'
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-de-jonge-mogelijk-in-contact-geweest-met-besmet-persoon-gaat-in-quarantaine~a82088d2/

hij gelooft zelf nog in de app ;)

JonnyFontane
17 maart 2021, 13:42
Haha.....gladde Hugo aan de corona.....

Badslippers
17 maart 2021, 21:51
Beetje vreemd dat Hugo de Jonge een ongeldig identiteitsbewijs bij zich had. Je moet toch altijd een geldig bewijs kunnen tonen? Even gecheckt en ik lees op de site van de Rijksoverheid:

"Toonplicht of draagplicht
U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen."

En verder:

"Strafbaar zonder identiteitsbewijs
Als u geen origineel en geldig identiteitsbewijs kunt of wilt laten zien, bent u strafbaar. U loopt het risico op een boete. Dit staat in de Wet op de uitgebreide identificatieplicht."

Hugo de Jonge was dus strafbaar toen hij zich meldde bij het stembureau. Een boete lijkt me daarom op zijn plaats.

pret
17 maart 2021, 21:53
Uit welingelichte kringen heb ik begrepen dat de Jonge ook aan nieuwe app gaat werken voor de volgende verkiezingen waarbij via Digi-D inloggegevens gestemd zal worden.

pret
17 maart 2021, 21:58
Wat ik mij ook afvraag is waarom hij überhaupt is gaan stemmen terwijl hij in quarantaine hoort te zitten???????

Eddy_V
17 maart 2021, 23:15
Beetje vreemd dat Hugo de Jonge een ongeldig identiteitsbewijs bij zich had. Je moet toch altijd een geldig bewijs kunnen tonen? Even gecheckt en ik lees op de site van de Rijksoverheid:

"Toonplicht of draagplicht
U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs verplicht moet kunnen tonen, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen."

En verder:

"Strafbaar zonder identiteitsbewijs
Als u geen origineel en geldig identiteitsbewijs kunt of wilt laten zien, bent u strafbaar. U loopt het risico op een boete. Dit staat in de Wet op de uitgebreide identificatieplicht."

Hugo de Jonge was dus strafbaar toen hij zich meldde bij het stembureau. Een boete lijkt me daarom op zijn plaats.
En zonder rijbewijs in de auto...

die sukkel hopen we nooit meer in het openbaar bestuur terug te zien
Nou ja, van een kleuterschool desnoods hoewel die dat waarschijnlijk ook nog zal verkloten

Badslippers
17 maart 2021, 23:29
Wat ik mij ook afvraag is waarom hij überhaupt is gaan stemmen terwijl hij in quarantaine hoort te zitten???????

Hij ging om 09:18 stemmen en kreeg omstreeks 12:00 de melding binnen.

mentholbear
18 maart 2021, 02:53
Het zat die klungel niet mee :hammer:

mentholbear
9 april 2021, 22:36
De app werkt, nu de mensen nog :hammer:

https://tweakers.net/nieuws/179656/minder-dan-de-helft-laat-zich-testen-of-blijft-thuis-na-melding-in-coronamelder.html

Minder dan de helft laat zich testen of blijft thuis na melding in CoronaMelder
Minder dan de helft van de mensen die in CoronaMelder een melding krijgen dat zij in contact zijn geweest met iemand die besmet is met het coronavirus, laat zich testen of blijft thuis. Dat blijkt uit een enquête van de Erasmus Universiteit Rotterdam in opdracht van het ministerie van VWS.

mentholbear
12 mei 2021, 11:53
Worden vast ook je GGD uitslag en corona paspoort gegevens mee uitgewisseld...

https://tweakers.net/nieuws/180890/minister-wil-met-wet-elektronische-gegevensuitwisseling-in-de-zorg-verplichten.html

Shakir
12 mei 2021, 17:57
"App Coronalert heeft geen bijdrage geleverd in aanpak pandemie" https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/12/professor-huisartsengeneeskunde-tijdens-hoorzitting-app-corona/

mentholbear
16 mei 2021, 19:27
Ding bleek weer es lek :hammer:

https://tweakers.net/nieuws/181036/coronamelder-stuurt-48-uur-geen-waarschuwingen-wegens-privacyprobleem-android.html

schoolmeester
16 mei 2021, 19:39
Valt niet onder garantie, want Hugo wil ook nog op vakantie !

Jan_Wandelaar
16 mei 2021, 20:14
Ben benieuwd hoe hoog de boete is die de autoriteit persoonsgegevens aan het ministerie van VWS gaat opleggen.

J.W.

Willem2
22 mei 2021, 00:21
Reiscertificaat wordt ingebouwd in CoronaCheck-app

Het is de bedoeling om inderdaad uiterlijk 1 juli klaar te zijn met het covid-reiscertificaat waarmee Nederlanders door Europa kunnen reizen. Dat zei Ron Roozendaal, directeur Informatiebeleid bij het ministerie van Volksgezondheid, in het radioprogramma Nieuws en Co. "Alles is erop gericht om op of voor 1 juli klaar te zijn in Nederland. Dat zal gebeuren met een app die al bekend is, die staat al in de App Store. Dat is namelijk de CoronaCheck-app, nu gebruikt voor toegang in Nederland en negatieve testen."

De app wordt gereedgemaakt om op korte termijn ook informatie over vaccinaties te bevatten. Het wordt volgens Roozendaal wel "hard werken om dat de komende weken voor elkaar te boksen". Hij zegt dat iedere EU-lidstaat straks een eigen app heeft waarmee inwoners hun eigen Europese QR-code kunnen opvragen om mee te reizen.

Volgens hem kunnen mensen op de app inloggen met hun DigiD, waarna wordt gekeken of ze toestemming hebben gegeven om hun gegevens aan het RIVM te verstrekken. Als het RIVM hun gegevens heeft, dan komen die data ook in de app. "Dan zeg je: maak een Europese QR-code, en die code kun je dan bijvoorbeeld aan de grens laten zien."

In gesprek met Nieuws en Co zei Roozendaal verder dat de gebrekkige registratie van de vaccinaties in Nederland een knelpunt is bij de ontwikkeling van het certificaat. Eerder werd al gemeld dat de database van het RIVM niet compleet is, bijvoorbeeld door het traag of niet doorgeven van vaccinaties door huisartsen of doordat mensen opgeven dat ze hun prik niet willen registreren. Volgens Roozendaal is het nog niet duidelijk hoe mensen in deze gevallen een covid-19-certificaat kunnen krijgen, maar wordt daar wel aan gewerkt.
.... https://nos.nl/liveblog/2381661-reiscertificaat-wordt-ingebouwd-in-coronacheck-app-tweede-astrazeneca-prik-weer-sneller-gezet

dit is gedoemd te mislukken. Het geheel moet klaar zijn in 6 weken ... :cool:

kempie
22 mei 2021, 11:37
.... https://nos.nl/liveblog/2381661-reiscertificaat-wordt-ingebouwd-in-coronacheck-app-tweede-astrazeneca-prik-weer-sneller-gezet

dit is gedoemd te mislukken. Het geheel moet klaar zijn in 6 weken ... :cool:

Daar ben ik ook een beetje bang voor gezien hoelang het duurde voor ze een app hadden ontwikkeld.

Laten we hopen dat het hem deze keer wel lukt want anders kan het nog lang duren voordat we weer op een normale manier door europa kunnen reizen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

schoolmeester
22 mei 2021, 11:50
Ik hoef niet door Europa te reizen, ik wil naar Duitsland !

Meme Moo
22 mei 2021, 12:21
Daar ben ik ook een beetje bang voor gezien hoelang het duurde voor ze een app hadden ontwikkeld.

Laten we hopen dat het hem deze keer wel lukt want anders kan het nog lang duren voordat we weer op een normale manier door europa kunnen reizen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het wordt een uitbreiding van de bestaande app.
Dat zou toch moeten lukken, lijkt me.

Probleem zal eerder de data zijn die niet compleet is: niet iedereen wil zich laten registreren als gevaccineerde.
Of niet iedereen die gevaccineerd is komt goed/op tijd in het systeem te staan.

Ben wel benieuwd hoe dat op te lossen valt.

Badslippers
22 mei 2021, 12:47
Het wordt een uitbreiding van de bestaande app.
Dat zou toch moeten lukken, lijkt me.

Ja dat denk ik ook. Maar wij zien misschien heel veel haken en ogen over het hoofd.

Ik begrijp het ook niet. Je kunt gewoon je vaccinatiegegevens opvragen bij het RIVM door in te loggen via digid. Waarom dat wordt aangemerkt als: "Dit is niet een vaccinatiebewijs" is heel vreemd. Wat is dat dan vraag ik me af? Als je dat digitaal of uitgeprint kunt tonen plus je identiteitsbewijs (dat jij het bent) heb je toch een bewijs dat je gevaccineerd bent en dat het om jou gaat.

phoenix
22 mei 2021, 12:52
dat je de uitslag vd ggd kunt fotograferen en uitprinten is duidelijk, maar de ggd biedt geen mogelijkheid om jouw naam er bij te zetten zodat het als bewijs kan worden gebruikt. Waarom dat weten we tcoh allemaal nu ... commerciele testbedrijven en mondkapbedrijfjes zoals van die journalist Siebert van der Linden die metoen wel aan hun winsten komen, zo zienwe hoe dank zij rutte en consorten de samenleving wordt gedwongen af te zien van 'Gemeenschapsorgansiaties' zoals de ggd die historisch gezien niet commercieel waren .. dit is het resultaat van een pervers kapititalistisch systeem waar niemand op zit te wachten, je meot eerst een sloot geld achterlaten voordat je vrijheid krijgt omte gaan waar je wilt... in duitsland in Lobberich kost een test 18 euro.... door de staat opgezet..... en je krijgt bewijs mee....

mentholbear
22 mei 2021, 13:04

Eerder werd al gemeld dat de database van het RIVM niet compleet is, bijvoorbeeld door het traag of niet doorgeven van vaccinaties door huisartsen of doordat mensen opgeven dat ze hun prik niet willen registreren.

Zouden mensen wel die toestemming hebben gegeven als ze van te voren wisten dat die registratie gebruikt zou worden om weer meer te mogen reizen? :gruebel:

bertje600
22 mei 2021, 13:15
Ik vraag me nog steeds af of ze bij VWS met de Jonge aan het bewind dat
ze niet weten dat het gele vaccinatieboekje door henzelf is uitgegeven en dat
het uitstekend geschikt is omdat in het buitenland te laten zien.
Of zijn het weer die zgn. moderne ambtenaren die denken dat die app. heilig is?
Ze moeten nu onderhand al beseffen dat die app. nagenoeg niet gebruikt wordt.

Badslippers
22 mei 2021, 13:33
dat je de uitslag vd ggd kunt fotograferen en uitprinten is duidelijk, maar de ggd biedt geen mogelijkheid om jouw naam er bij te zetten zodat het als bewijs kan worden gebruikt.

GGD hoeft alleen maar door te geven aan het RIVM dat Phea (plus zijn BSN) volledig is gevaccineerd met een door de Europese Unie goedgekeurd vaccin. En die gegevens kun je zelf opvragen middels digid. Tonen i.c.m je identiteitsbewijs en klaar. En telkens dat gezeur over privacy begint langzamerhand uiterst vermoeiend te worden. Je staat overal in allerlei systemen geregistreerd. Het gebruiken en inzien van die data dient uiterst transparant te zijn en mag alleen gebruikt worden waarvoor het bedoeld is. Misbruik dient zwaar gestraft te worden. Als ik een dossier raadpleeg of inzie van een cliënt waar ik niks mee te maken heb word ik op staande voet ontslagen.

mentholbear
22 mei 2021, 14:21
GGD hoeft alleen maar door te geven aan het RIVM dat

Klinkt makkelijker. En het is ook geen rocket science. En toch gebeurt het dat er mensen verkeerde 2e vaccin krijgen, ze achter lopen met administratie en zelf geconstateerd hoe procesdures niet lekker gaan en toestemming voor registratie bij het RIVM mis gaat.

Meme Moo
22 mei 2021, 14:40
Klinkt makkelijker. En het is ook geen rocket science. En toch gebeurt het dat er mensen verkeerde 2e vaccin krijgen, ze achter lopen met administratie en zelf geconstateerd hoe procesdures niet lekker gaan en toestemming voor registratie bij het RIVM mis gaat.

Vanzelfsprekend, want het blijft allemaal mensenwerk.
Zeker bij deze aantallen is het onvermijdelijk dat er af en toe iets niet helemaal goed gaat.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als onvolkomenheden ontkend of onder het tapijt geschoven worden, en alles 100% goed zou gaan volgens de officiële kanalen.

mentholbear
22 mei 2021, 15:00
Vanzelfsprekend, want het blijft allemaal mensenwerk.
Zeker bij deze aantallen is het onvermijdelijk dat er af en toe iets niet helemaal goed gaat.

Dat is uiteraard een aspect. Maar de protocollen en systemen zijn niet geoptimaliseerd om dat probleem te minimaliseren. Zo was bijvoorbeeld dat machtigings deel voor het RIVM niet voorzien van naam van de gevaccineerde. Dat moest nagekeken worden door een persoon, omdat er nog veelnandere zaken op staan, die vervolgens de documenten aan elkaar moet zetten, en dat vervolgens te archiveren. Toen die procedure niet goed opgevolgd werd, zag ik dat het mis ging met de registratie. Gelukkig kon dat nog gecorrigeerd worden, maar geen idee bij hoeveel anderen het mis ging.
Je zou het systeem zo kunnen opzetten dat de persoonsgegevens daar ook op staan. Of de losse documenten als 1 geheel te maken.

Meme Moo
22 mei 2021, 15:13
Dat is uiteraard een aspect. Maar de protocollen en systemen zijn niet geoptimaliseerd om dat probleem te minimaliseren. Zo was bijvoorbeeld dat machtigings deel voor het RIVM niet voorzien van naam van de gevaccineerde. Dat moest nagekeken worden door een persoon, omdat er nog veelnandere zaken op staan, die vervolgens de documenten aan elkaar moet zetten, en dat vervolgens te archiveren. Toen die procedure niet goed opgevolgd werd, zag ik dat het mis ging met de registratie. Gelukkig kon dat nog gecorrigeerd worden, maar geen idee bij hoeveel anderen het mis ging.
Je zou het systeem zo kunnen opzetten dat de persoonsgegevens daar ook op staan. Of de losse documenten als 1 geheel te maken.

Bij de mensen die ik ken en gevaccineerd zijn, ging dat wel goed.
Het zal zeker beter kunnen, maar dramatisch slecht lijkt dit niet te gaan.

In jouw voorbeeld is de procedure zelf wel in orde, maar is die niet goed opgevolgd.
Haal je dat element ‘mensenwerk’ uit de procedure, dan is de kans op fouten hierin kleiner.

mentholbear
22 mei 2021, 17:52
Oh vast wel. De andere keren dat ik mee was geweest ging het wel goed.

En met dat voorbeeld probeerde ik inderdaad aan te geven dat iemand de procedure niet goed opvolgde, en hoe die menselijke handeling vervangen zou kunnen worden, zodat die fout niet meer gemaakt kan worden.

Meme Moo
22 mei 2021, 18:02
Oh vast wel. De andere keren dat ik mee was geweest ging het wel goed.

En met dat voorbeeld probeerde ik inderdaad aan te geven dat iemand de procedure niet goed opvolgde, en hoe die menselijke handeling vervangen zou kunnen worden, zodat die fout niet meer gemaakt kan worden.

Zo is dat: gewoon alle mensen vervangen door machines!
Kan ook in deze hobby: scheelt veel geld en gedoe.

Maar toch heb ik het idee dat het dan niet zo leuk is…een beetje imperfectie houdt de gezonde spanning erin! :biggrin:

WANDELAAR5
31 mei 2021, 12:51
De Corona Check app is al te downloaden. Zou mooi zijn als die Europees gaat werken en dat we na een negatieve sneltest in Duitsland ook die QR code bij de saunaclub kunnen laten zien. Nog mooier als die na vaccinatie ook permanent groen zou zijn!
35245

Jan_Wandelaar
31 mei 2021, 22:53
Bron: coronacheck.nl (https://coronacheck.nl/nl/privacy.html)

Met Prolocation B.V. zijn passende afspraken gemaakt om de bescherming van persoonsgegevens te waarborgen.Okee, passende afspraken met een derde partij. Dan hoeven we ons nergens zorgen over te maken, anders waren deze 'passende afspraken' wel in te zien op coronacheck.nl

Maar goed dat we de overheid blind kunnen vertrouwen m.b.t. IT-systemen en afspraken daaromtrent.

Nee, lekkere privacy-verklaring weer, met een verwijzing naar 'passende afspraken' die niet in te zien zijn. Als er zelfs al 'bugs' zitten in de privacy-verklaring vrees ik het ergste voor de software.....

J.W.

Willem2
24 juni 2021, 10:42
Corona check app schijnt vanaf vandaag te werken. :rolleyes:
Nu, had ik geen angst voor vaccinatie maar wel voor deze app. Ik durf nog geeneens die te downloaden. Werkt toch niet ... :rolleyes:

(@pp44 dat is toch niet besmettelijk hé ;) )

Badslippers
24 juni 2021, 11:48
Corona check app schijnt vanaf vandaag te werken. :rolleyes:

Ik zie slechts 2 opties staan zoals de screen van W5 al laat zien. Die derde optie, dat je gevaccineerd bent is (nog) niet aanwezig.

WANDELAAR5
24 juni 2021, 12:16
Ik vermoed dat er eerst een nieuwe versie in de App Store/play store moet komen. Het is een overheidsapplicatie hè, dus dat hebben ze voor vanmiddag bewaard, anders hadden ze niets meer te doen.

Meme Moo
24 juni 2021, 12:54
Ik vermoed dat er eerst een nieuwe versie in de App Store/play store moet komen. Het is een overheidsapplicatie hè, dus dat hebben ze voor vanmiddag bewaard, anders hadden ze niets meer te doen.

Staat ook in de berichtgeving over de app: je moet m eerst updaten om van nieuwe opties gebruik te kunnen maken.
Maar dat is logisch, lijkt me zo.

Dennis
24 juni 2021, 12:55
Kan wel een qr code aanvragen maar dat moet via DigiD en natuurlijk roken de servers daar nu, dus ophalen van mijn gegevens lukt niet

Zonder cynisch te zijn, ik had dat ook wel verwacht. Vanavond maar weer proberen

Willem2
24 juni 2021, 13:01
Vanavond maar weer proberen

Jij bent echt een moedige waaghals :freu: ;)

Dennis
24 juni 2021, 13:09
Jij bent echt een moedige waaghals :freu: ;)Je moest eens weten

WANDELAAR5
24 juni 2021, 13:15
35339
35340
35341

Note W2 : SORRY .... het werkt even niet

Willem2
24 juni 2021, 13:22
De Jonge: download de app nog even niet als je hem niet echt nodig hebt .... https://nos.nl/artikel/2386447-de-jonge-download-de-app-nog-even-niet-als-je-hem-niet-echt-nodig-hebt

maar ja wij ijsberen hebben die app heel hard nodig :biggrin:

Smittie
24 juni 2021, 14:30
Vanaf 25 juni zijn ook de vaccinatie gegevens beschikbaar.
Dan via DigiD op te halen.
Komen uit RIVM gegevens. Terug te vinden bij www.mijnRIVM.nl met DigiD
Zijn die daar niet (volledig), dan gaat app zoeken bij GGD
Ben benieuwd of die ze daar gaat vinden.:rolleyes:

Geënt bij huisarts zal problemen kunnen geven

Zoals eerder hier opgemerkt:
Je moet de oude versie even verwijderen en de nieuwe (vandaag aanwezig) downloaden en installeren
Je ziet dan ook dat deze nu is aangepast voor ophalen vaccinatie.

Dus nog even geduld voor QR code ophalen :betrunken:
Vandaag dus nog even samen met gele boekje naar Venus.:biggrin:

Smittie
25 juni 2021, 10:55
Na mijn bezoek aan SC Venus gisteravond bij thuiskomst (even na middernacht) even getracht mijn QR code binnen te halen.
Na inloggen via DigiD verliep dit super snel en zonder problemen.

Advies mijnerzijds: Login bij de CoronaCheck app op "ongewone" tijden (bv. laat in de avond of in de nacht)

Trouwens stempels van GGD in gele boekje werd zonder problemen bij SC Venus geaccepteerd.

Badslippers
25 juni 2021, 12:15
Zo, App geinstalleerd en in werking. Nu alle niet gevaccineerden overal weren, verbannen en toegang ontzeggen. Waarom? Omdat het kan ! ! !

mentholbear
25 juni 2021, 13:41
Trouwens stempels van GGD in gele boekje werd zonder problemen bij SC Venus geaccepteerd.

Ik weet niet of ze er allemaal er hetzelfde uitzien, maar die ik zag, stond gewoon alleen Pfizer B ofzo erop. Niks GGD huppeldepup. Je kan haast bij een kantoorboekhandel zo een ding kopen.

Meme Moo
25 juni 2021, 14:59
De GGD-stempel staat daarnaast.

Die kan je ook vast kopen.
Maar het is makkelijker om even langs de GGD te gaan hiervoor.

mentholbear
25 juni 2021, 17:00
De GGD-stempel staat daarnaast.

Die kan je ook vast kopen.
Maar het is makkelijker om even langs de GGD te gaan hiervoor.

Nop, zag dat er alleen pfizer B op gestempeld werd met niks ernaast. Of die troela wist niet wat ze deed.

Meme Moo
25 juni 2021, 21:12
Nop, zag dat er alleen pfizer B op gestempeld werd met niks ernaast. Of die troela wist niet wat ze deed.

Daar hoort een GGD-stempeltje naast te staan!

mentholbear
26 juni 2021, 02:58
Wat een truthola dan. Of ze waren toen nog niet zo ver. Ga een volgende keer es even navraag doen.

Dennis
26 juni 2021, 14:53
Wat een truthola dan. Of ze waren toen nog niet zo ver. Ga een volgende keer es even navraag doen.Je zult terug moeten naar de GGD.

Even bellen of dat op de priklocatie moet of op het kantoor van de GGD. Maar zonder stempel in het gele boekje is de notitie niks waard.

Jan_Wandelaar
26 juni 2021, 18:07
Maar goed dat GGD-stempels zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer moeilijk te vervalsen zijn, zodat ze als 'bewijs' van vaccinatie kunnen dienen.....

J.W.

schoolmeester
26 juni 2021, 18:09
Jan, je e blijft hangen.

mentholbear
27 juni 2021, 01:46
Maar goed dat GGD-stempels zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer moeilijk te vervalsen zijn

Ze zien er bijna net zo goed uit als m'n AliExpress stempels ;)

Badslippers
27 juni 2021, 23:08
Wie is er al met de Corona Check App van Hugo een DUITSE club binnen gekomen? Dus met een gegenereerde QR code.

Poppalarge
28 juni 2021, 00:38
Dus met een gegenereerde QR code.

De internationale QR codes zijn pas vanaf 01-07-2021 beschikbaar in de CoronaCheck app.

Dus nog even wachten tot komende woensdag….

Sent from my Atari 4160STFM[emoji3481]

Willem2
28 juni 2021, 14:40
Twee miljoen Nederlanders vragen digitaal vaccinatiebewijs op
Twee miljoen mensen hebben in de afgelopen dagen een vaccinatiebewijs aangemaakt via de CoronaCheck-app. Ook hebben 200.000 mensen zich laten testen via Testen voor Toegang. Dat meldt demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid op Twitter.

Er waren veel technische problemen met het aanmaken van vaccinatiebewijzen. Het systeem was overbelast en niet alle registraties van inentingen zijn al goed doorgeven. Daarom konden mensen die door hun huisarts zijn ingeënt of na een corona-infectie nog maar één prik nodig hadden niet gelijk een vaccinatiebewijs genereren.

Ook het Testen voor Toegang kende veel problemen. Duizenden mensen moesten uren wachten op hun testuitslag, als die al doorkwam. Dit weekend gingen uitgaansgelegenheden weer open waar geen afstand gehouden hoefde te worden voor mensen die een negatieve test van Testen voor Toegang konden tonen, of een vaccinatiebewijs.
.... https://nos.nl/liveblog/2386970-twee-miljoen-vaccinatiebewijzen-aangemaakt-hongkong-weert-britten-spanje-en-portugal-strenger

WANDELAAR5
7 september 2021, 15:08
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5252782/app-coronamelder-kosten-kost-iphone-android

De CoronaMelder heeft €23 miljoen gekost. Een lullige €5 miljoen ging naar de ontwikkeling, de rest naar beheer, publiciteitscampagnes e.d. De app heeft naar schatting tussen de 110 en 250 sterftegevallen voorkomen. Hij is 5,3 miljoen keer gedownload. Belachelijk weinig natuurlijk en het gebruik zal nog minder zijn geweest.

Ik heb hem nog steeds, hij is bij mij nog nooit af gegaan. Maar ja ik zit natuurlijk ook met mijn angstcomplex;).

bertje600
7 september 2021, 16:14
Het was niet de app van de Jonge maar de aap van de Jonge

WANDELAAR5
22 april 2022, 18:00
Krijg ik EINDELIJK een bericht van de Coronamelder app, is het dat ie ermee stopt! :)

Wentelt Eefje
23 april 2022, 14:38
Hugo de Puta mag God wel op de blote knieën danken voor het Pikmeer-arrest… wat een onvoorstelbare geldverkwisting is dit geweest… om een paar naïevelingen zich veilig te laten wanen terwijl ze dat sowieso wel waren…

bertje600
23 april 2022, 15:48
De vorige regering kon dit nog verantwoorden, maar hoe zit het met alle stikstof en CO2 miljarden dan.
Over geldverkwisting gesproken dat is pas geld over de balk gooien.
Met 60 miljard kunnen vele ijsberen ook heel veel DVP's gelukkig maken en daar
natuurlijk zelf ook veel plezier aan ondevinden, daar hoef je zelfs geen Piet voor te heten.

Kwibus2
24 april 2022, 07:33
Krijg ik EINDELIJK een bericht van de Coronamelder app, is het dat ie ermee stopt! :)

Zie je wel, die app werkte uitstekend. :freu: