Volledige versie bekijken : Mondkapjes info
schoolmeester
17 mei 2020, 18:13
Ik wil aankomende week een dag naar Duitsland gaan, naar N.R.W.
Is een mondkapje dan verplicht ?
Groet, schoolmeester.
Firehawk
17 mei 2020, 18:15
Wel als je ergens naar binnen gaat. Buiten mag je zonder lopen.
schoolmeester
17 mei 2020, 18:16
Bedankt, dan ga ik er morgen een paar kopen.
Groet, schoolmeester.
Wentelt Eefje
17 mei 2020, 18:27
Topic met voor iedereen die het nieuws de afgelopen week zelfs maar met een half oog of half oor volgde overbodige vraag kan denk ik wel samengevoegd worden met het algemeen coronavirus-topic.
Om op z’n schoolmeesters te reageren: wat ben je onverantwoord bezig zeg !!!
Maar ik neem aan dat de man met het terechtwijzende stokje hier een loopje met wat anderen probeert te nemen dan wel te provoceren.
Ik heb overigens ook een vraag. Ben je überhaupt verzekerd (auto, reisverzekering) als je een land bezoekt met een negatief reisadvies? Ik meen dat het stoplicht voor Dld nog op oranje staat en het afgeraden wordt.
keesboz
17 mei 2020, 18:41
Om op z’n schoolmeesters te reageren: wat ben je onverantwoord bezig zeg !!!
Maar ik neem aan dat de man met het terechtwijzende stokje hier een loopje met wat anderen probeert te nemen dan wel te provoceren.
Ik heb overigens ook een vraag. Ben je überhaupt verzekerd (auto, reisverzekering) als je een land bezoekt met een negatief reisadvies? Ik meen dat het stoplicht voor Dld nog op oranje staat en het afgeraden wordt.Mag je al Nederland uit dan ??
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Willem2
17 mei 2020, 18:42
Topic met voor iedereen die het nieuws de afgelopen week zelfs maar met een half oog of half oor volgde overbodige vraag kan denk ik wel samengevoegd worden met het algemeen coronavirus-topic.
Niet helemaal.
Omdat er heel veel info en discussie is betreffende mondkapjes; wilde ik al een tijdje de berichten betreffende mondkapjes in 1 topic samenbrengen. Sommige info sneeuwt een beetje onder.
In Duitsland ben je verplicht een mondkapje te dragen zodra je een dienst afneemt. Dus bv als je gaat winkelen, tanken of naar de kapper etc. Bij sommige diensten moet je ook nog je legitimeren en je telefoonnummer achterlaten. Dat wordt een volgend topic ;)
Piet Plezier
17 mei 2020, 18:53
Ik wil aankomende week een dag naar Duitsland gaan, naar N.R.W.
Is een mondkapje dan verplicht ?
Groet, schoolmeester.
ja
Brad Clitt
17 mei 2020, 19:18
Ik neem aan dat als je naar de autodealer gaat je dan ook een mondkapje moet hebben.
So eine Scheiße… :biggrin:
schoolmeester
17 mei 2020, 19:21
Jij wel.
Picasso 1
17 mei 2020, 20:00
Niet helemaal.
Omdat er heel veel info en discussie is betreffende mondkapjes; wilde ik al een tijdje de berichten betreffende mondkapjes in 1 topic samenbrengen. Sommige info sneeuwt een beetje onder.
In Duitsland ben je verplicht een mondkapje te dragen zodra je een dienst afneemt. Dus bv als je gaat winkelen, tanken of naar de kapper etc. Bij sommige diensten moet je ook nog je legitimeren en je telefoonnummer achterlaten. Dat wordt een volgend topic ;)
Regels zijn inderdaad belangrijk om apart belicht te worden. Naast verplichting mondkapjes (is de kwaliteit van het mondkapje relevant?), hoe zit het bijvoorbeeld met afstand houden, samenscholen, maximaal aantal mensen bij elkaar, boetebeleid, etc.
Wentelt Eefje
17 mei 2020, 20:07
Dat wordt nog een hele bende verschillende onderwerpen, regels kunnen èn zullen per Bundesland verschillen namelijk...
Kwibus2
17 mei 2020, 20:10
Het gesprek kwam op mondkapjes bij de fysiotherapeut tijdens mijn eerste bezoek na de lock down.
Ik kreeg er vijf mee omdat ik na 1 juni nog steeds van de trein gebruik moet maken.Tijdens de sessie geen kapje op de fysiotherapeut ook niet.
Inmiddels heb ik Corona gehad en ben al een paar weken vrij van verschijnselen.
Dat wordt nog een hele bende verschillende onderwerpen, regels kunnen èn zullen per Bundesland verschillen namelijk...
Dat geldt ook voor de datum waarop de verplichte sluiting wordt opgeheven. Voor ijsberen zal de beslissing van NRW het belangrijkst zijn.
Picasso 1
17 mei 2020, 21:01
De tweede kolom geeft aan of dat type masker jou beschermt als anderen in jouw buurt besmet zijn, de derde kolom of het dragen van dat type masker je omgeving beschermt (indien je zelf besmet bent).
33686
Kwibus2
18 mei 2020, 02:49
Mondkapjes dienen primair om personen die met de drager geconfronteerd worden te beschermen.
Voor alle mondkapjes geldt dat ze de drager nauwelijks beswcherming bieden tegen rondzwevende virussen wat die mooie tabel ook mag beweren.
Wil je goed beschermd zijn tegen virussen dan is alleen een gesloten masker dat schone lucht aanvoert uit een tankje afdoende.
schoolmeester
18 mei 2020, 13:12
Zojuist een pakje mondkapjes gekocht voor eenmalig gebruik.
Inhoud 10 stuks, prijs 8,50 euro.
Bij de Hema.
Groet, schoolmeester.
Graagneuker
18 mei 2020, 13:44
Ik heb een doos laten komen via Alie.
50st. voor €17,-
Heb ik in auto staan, dus als voorraad op is zal het circus wel overgewaaid zijnhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200518/13bf0b61bc739099177df2689b2bc0e0.jpg
Verstuurd vanaf mijn ASUS_I01WD met Tapatalk
drieganger
18 mei 2020, 14:18
Mijn ervaring is dat de Duitsers erg streng zijn op het dragen van mondkapjes. Ik mocht de Shell in Duisburg niet binnen zonder mondkapje. De kassamedewerker vertelde me dat de polizei streng handhaaft en je een boete riskeert van €250. Tweemaal de grens gepasseerd bij Bergh-Autobahn en tweemaal geen polizei gezien, ondanks dat je gewoon de grens mag passeren had ik wel strenger toezicht verwacht van onze vrienden in de groene bolides.
schoolmeester
18 mei 2020, 14:20
Tot welke datum zijn mondkapjes verplicht in Duitsland, of is dit nog niet bekend ?
Groet, schoolmeester.
Wentelt Eefje
18 mei 2020, 15:01
Nog niet bekend
Kwibus2
18 mei 2020, 23:14
Ik doe minstens één dag met één mondkapje terwijl je dat ding na het afzetten zou moeten vervangen.
Iedere dag 10-15 euro aan die dingen uitgeven is me te gek. Niemand kan zien dat ik die dingen vaker gebruik.Ik gebruik de duurdere, 3,50 euro per stuk.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit doet.
mentholbear
19 mei 2020, 01:06
Mondkapjes dienen primair om personen die met de drager geconfronteerd worden te beschermen.
Voor alle mondkapjes geldt dat ze de drager nauwelijks beswcherming bieden tegen rondzwevende virussen wat die mooie tabel ook mag beweren.
Wil je goed beschermd zijn tegen virussen dan is alleen een gesloten masker dat schone lucht aanvoert uit een tankje afdoende.
Okay, ik heb m'n outfit aangepast
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcRJhimSrQ3Zn_bIi5g7BZrVPkjQ111 _WyrND2hSmS2aul6JtcAc&usqp=CAU
Wat ik begreep was dat die FFP2 en 3 maskers, met name zonder ventiel voldoende zijn tegen virussen. De filters houden de deeltjes buiten. Je merkt na een tijdje dat je het masker ook echt moet verwisselen, omdat ademen moeilijker wordt naarmate het filter meer verstopt/verzadigd raakt.
Maskers vervangen na afzetten is volgens mij meer protocol om besmetting door aanraken van besmette delen te voorkomen.
Badslippers
19 mei 2020, 13:12
Ik doe minstens één dag met één mondkapje terwijl je dat ding na het afzetten zou moeten vervangen.
Iedere dag 10-15 euro aan die dingen uitgeven is me te gek. Niemand kan zien dat ik die dingen vaker gebruik.Ik gebruik de duurdere, 3,50 euro per stuk.
Ik heb zo'n mondkapje aan mijn autospiegel hangen. De enige reden dat ik dat ding om doe is omdat het verplicht is als ik in Duitsland ben. Het is Type IIR.
schoolmeester
19 mei 2020, 14:08
Ik heb er ook een om mijn BINNENSPIEGEL van de auto gehangen( schijnt een rage te worden...…).
Ik heb type bef de luxe.
Groet, schoolmeester.
keesboz
19 mei 2020, 14:31
Ik heb er ook een om mijn BINNENSPIEGEL van de auto gehangen( schijnt een rage te worden...…).
Ik heb type bef de luxe.
Groet, schoolmeester.Vroege hadt je ook bh tjes er hangen
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
schoolmeester
19 mei 2020, 15:27
Klopt, de bh tjes heb ik vervangen door een mondkapje van de Hema.
Morgen even boodschappen doen in Duitsland.
Groet, schoolmeester.
WANDELAAR5
19 mei 2020, 16:11
Als die duurdere FFP2 mondkapjes zijn, dan zijn het waarschijnlijk afgekeurde. Want de echte kosten >€5. Die afgekeurde worden momenteel veel aangeboden o.a. Truckerswereld. Overheden in Engeland, Nederland en België hebben die helaas aangeschaft en bij aankomst afgekeurd. Bovendien is het gebruik van die mondkapjes door consumenten niet toegestaan. Het staat op het mondkapjes en het kan je een boete opleveren. Die mondkapjes worden op de Corona ICs gebruikt voor werkzaamheden met een hoog risico, zoals intuberen of het verwijderen van de beademing.
Als die duurdere mondkapjes IIR zijn, dan heb je teveel betaald. Die kosten <€2. Die zijn formeel ook voor medisch gebruik en niet toegestaan voor consumenten, maar het staat er niet op, dus de politie kan niet zien dat je ze op hebt. Die kapjes worden standaard op de Corona IC gebruikt.
Bron voor dat gebruik zijn de RIVM richtlijnen.
Als je die kapjes tijdelijk afzet of om je nek laat bungelen dan zuig je bij elke inademing de virussen naar binnen. Dan is het hele doel van duurdere kapjes (ook jezelf beschermen) weg. Geen probleem, als je dit beseft, maar wel zonde van zo’n duurder kapje. Voor jou is dat helemaal zonde, omdat je hier schreef dat je al Corona hebt gehad.
Alle andere kapjes geven de drager nauwelijks bescherming, maar beschermen mensen om je heen een beetje. Dat doen ze doordat je minder druppeltjes verspreid en de druppeltjes die door het masker gaan komen ook minder ver. Daar maakt het natuurlijk niet uit of ze herbruikbaar zijn van katoen en of je ze even afzet. Alleen als je net “besproeit” bent doordat iemand in de buurt staat te schreeuwen/zingen/niesen, dan zou ik naar buiten gaan, kapje afzetten aan de elastieken, weggooien en een nieuw kapje opzetten.
Kortom het is voor jou niet zinvol met die duurdere kapjes rond te lopen en al helemaal niet als je ze tussendoor afzet.