Volledige versie bekijken : Papier invullen om ergens iets te eten of drinken in Duitsland
Piet Plezier
17 mei 2020, 18:59
33685
even dit invullen en je kunt eten of drinken
Kwibus2
17 mei 2020, 20:17
"Wir haben Hunger"
Moet genoeg zijn.
Piet Plezier
17 mei 2020, 20:19
"Wir haben Hunger"
Moet genoeg zijn.
Nee das niet genoeg
Koos had gisteren alleen zijn naam ingevuld, maar daar gingen ze niet mee akkoord
Kwibus2
17 mei 2020, 20:25
Dat was ik vergeten, Duitse Gründlichkeit.
Naam, adres, telefoonnummer.
En een duidelijke omschrijving waarom er gebunkerd moet worden.
Goed, en wie gaat dat invullen als je een SC wil betreden? Kan me zomaar voorstellen dat er daar soortgelijke regels komen.
Het scheelt dat op je Nederlandse ID geen adres gegevens staan dus daar valt dan nog mee te sjoemelen.
Maar doen ze dit echt, of is dit een geintje? Dld is toch wel een beetje het land waar privacy nog enigszins serieus genomen word. En, hoe lang gaat het dan bewaard worden en door wie? 4 weken zie ik nu.
Die pussyphone komt steeds dichterbij :eek:
Moet je binnenkort ook zo'n formulier invullen in Venus? :confused:
WANDELAAR5
17 mei 2020, 20:54
Dikke kans in alle SCs
schoolmeester
17 mei 2020, 20:56
Vul je toch in: Janssen
Adres: Hollandstraat 69
Plaats: Sexbierum.
Alles opgelost.
Groet, schoolmeester.
Ik voel aankomen dat topic starter zijn adres tegen een kleine vergoeding beschikbaar wil stellen aan alibi plichtige ijsberen :)
Piet Plezier
17 mei 2020, 21:05
Dat was ik vergeten, Duitse Gründlichkeit.
Naam, adres, telefoonnummer.
En een duidelijke omschrijving waarom er gebunkerd moet worden.
telefoonnummer niet
Wel de straat waar je woont
Piet Plezier
17 mei 2020, 21:19
Vul je toch in: Janssen
Adres: Hollandstraat 69
Plaats: Sexbierum.
Alles opgelost.
Groet, schoolmeester.
staat dat ook op je ausweis?
Piet Plezier
17 mei 2020, 21:20
niet alleen in Venus, in alle Horeca voorlopig
schoolmeester
17 mei 2020, 21:20
Ja, ik heb een valse.
Groet, schoolmeester.
Goed, en wie gaat dat invullen als je een SC wil betreden? Kan me zomaar voorstellen dat er daar soortgelijke regels komen. Dld is toch wel een beetje het land waar privacy nog enigszins serieus genomen word. En, hoe lang gaat het dan bewaard worden en door wie? 4 weken zie ik nu. Persoonlijke gegevens verzamelen valt onder GDPR regelgeving op Europees niveau. Dus je hebt inzage wat men heeft, je kan corrigeren of vragen het niet langer te bewaren en men mag het niet langer bewaren als nuttig voor ze is. Nu rammelt GDPR ook wel behoorlijk maar persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat men als eerste stap bij opening van SC's dat gaat bijhouden. Eens dat de epidemie is ingedijkt (en daar gaan we stilaan naar toe), is het wel belangrijk locale brandhaarden meteen te blussen. Contact tracing is daarbij belangrijk. Ze gaan er niet wakker van liggen wie nu precies in een SC is geweest. Het gaat erom dat ze je anoniem kunnen melden dat je in contact bent gekomen met een besmet persoon. Wie of waar is minder belangrijk. Dat kon vroeger ook bijvoorbeeld als je een soa hebt opgelopen en anoniem je sexpartner(s) wilt op de hoogte brengen, je huisarts zal dat voorstellen bij een positieve test.
phoenix
17 mei 2020, 21:34
goh ik ben eh een keer eens met deze meneer player.... , laten we hopen dat dit het midel is om de saunaclubs weer open te krijgen...
Piet Plezier
17 mei 2020, 21:36
Persoonlijke gegevens verzamelen valt onder GDPR regelgeving op Europees niveau. Dus je hebt inzage wat men heeft, je kan corrigeren of vragen het niet langer te bewaren en men mag het niet langer bewaren als nuttig voor ze is. Nu rammelt GDPR ook wel behoorlijk maar persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat men als eerste stap bij opening van SC's dat gaat bijhouden. Eens dat de epidemie is ingedijkt (en daar gaan we stilaan naar toe), is het wel belangrijk locale brandhaarden meteen te blussen. Contact tracing is daarbij belangrijk. Ze gaan er niet wakker van liggen wie nu precies in een SC is geweest. Het gaat erom dat ze je anoniem kunnen melden dat je in contact bent gekomen met een besmet persoon. Wie of waar is minder belangrijk. Dat kon vroeger ook bijvoorbeeld als je een soa hebt opgelopen en anoniem je sexpartner(s) wilt op de hoogte brengen, je huisarts zal dat voorstellen bij een positieve test.
4 weken moet het bewaard worden
Is er geen controle geweest kan het in de openhaard
Maar ze komen undercover binnen, en ze eten en als ze afgerekend hebben laten ze hun pasje zien en willen even in de papieren kijken
schoolmeester
17 mei 2020, 21:38
Volgens mij zit Piet in het undercoverteam, hij is verdacht goed van alles op de hoogte...…
Groet, schoolmeester.
Piet Plezier
17 mei 2020, 21:44
Volgens mij zit Piet in het undercoverteam, hij is verdacht goed van alles op de hoogte...…
Groet, schoolmeester.
ik zit niet in een undercoverteam maar wij gaan zeer veel uiteten, Anaconda, koos, BP dus we kennen veel eigenaren of hoe moet ik het noemen
Dus als als er dan niemand meer is komen ze er vaak even bijzitten
En dan ga ik aan het vragen
mentholbear
18 mei 2020, 02:02
Hoe weten ze of het allemaal klopt? Of maken ze ook een kopie van je ID?
Aangezien het merendeel niet aan een app wilt, krijg je dit voor de kiezen.
Kwibus2
18 mei 2020, 02:53
Als je daar wat wil eten wel.
Wann öffnen Speisegaststätten wieder?
Ab dem 11. Mai 2020, sofern im Innen- und/oder Außenbereich die Einhaltung des Abstandsgebots möglich ist. Eine Begrenzung der Öffnungszeiten ist nicht vorgesehen. Hygieneregeln, wie z.B. 1,5 Meter Tischabstand sind einzuhalten. Personen aus zwei Haushalten dürfen gemeinsam an einen Tisch sitzen. Der Gastronomiebetreiber muss die Platzanweisung und eine namentliche Registrierung seiner Gäste sicherstellen. Selbstbedienungsangebote sind nicht zulässig.
https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus#ef504a21
Tussen de tafels onderling moet dus 1.5 meter afstand worden gehouden en aan de tafel mogen dan personen uit 2 huishoudens plaats nemen zonder de afstandsregel. Ga je dus met 3 IJsbeertjes op pad dan mogen er dus maar 2 aan 1 tafel zitten en zou de derde zelfs met 1.5 afstand niet aan die tafel mogen zitten.
Wentelt Eefje
18 mei 2020, 07:48
Ze hoeven natuurlijk alleen met je ID te
checken en niet een kopie te maken of te bewaren om de vaststelling te doen dat het klopt.
En als ik kan kiezen tussen mijn naam en adres en telefoonnummer op papier, al dan niet met mijn ID vergeleken, of die app, dan nooit die app nee, die mag en moet er niet komen.
En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!
Piet Plezier
18 mei 2020, 08:02
https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus#ef504a21
Tussen de tafels onderling moet dus 1.5 meter afstand worden gehouden en aan de tafel mogen dan personen uit 2 huishoudens plaats nemen zonder de afstandsregel. Ga je dus met 3 IJsbeertjes op pad dan mogen er dus maar 2 aan 1 tafel zitten en zou de derde zelfs met 1.5 afstand niet aan die tafel mogen zitten.
dat gebeurd dus niet
Afgelopen vrijdag was BP jarig en Koos en ik mochten mee gaan eten, en we zaten gewoon aan 1 tafel
Dus daar word niet naar gekeken en word ook niet naar gevraagd
Bij binnenkomst mondkapje open en als je naar het toilet gaat ook het personeel draagt mondkapjes
Piet Plezier
18 mei 2020, 08:04
je kunt invullen wat je wilt
Al zet je er pietje puk op maakt niets uit
Er word niets gecontroleerd
schoolmeester
18 mei 2020, 08:41
Zie post 11 van ondergetekende.
Groet, schoolmeester.
dat gebeurd dus niet
Afgelopen vrijdag was BP jarig en Koos en ik mochten mee gaan eten, en we zaten gewoon aan 1 tafel
Dus daar word niet naar gekeken en word ook niet naar gevraagd
In het restaurant en de Kreis waar jullie waren zal dat zeker waar zijn. Hoe men met de regels omgaat zal zeker verschillen van locatie tot locatie. Met een vrienden clubje van 3 man die dan ook nog eens voldoende afstand houden, zal men neem ik aan anders omgaan dan als opeens 20 man binnenkomen en die willen aan 1 tafel gaan zitten.
Willem2
18 mei 2020, 11:51
Ik zie dit als een heel groot probleem voor saunaclubs en nog meer voor de bezoekers. Maar gezien de eerste reakties hier vinden jullie het heel normaal om al je gegevens aan niet overheidsinstanties te verstrekken. Verbazingwekkend voor mij.
Het baart me ook zorgen, maar zouden clubs geen verbintenis kunnen maken met de overheid dat ze deze data ingevolge van de privacywet niet mogen verspreiden.
Ik zie nog enkele problemen, minder klandizie bvb. En ook, mensen (dames, personeel) die het reilen en zeilen van een club goed kennen, weten misschien wel eens goed waar die schuif met onze gegevens zich bevindt. Dan zijn we chanteerbaar.
Alle persoonsgegevens zijn onderworpen aan GDPR regelgeving. Maar dat is niet heiligmakend. Anderzijds, maak je niet de illusie dat tracing nu al niet mogelijk is. Dat kunnen ze via mijn Smartphone, via de geolocatie van mijn auto,... Dus een techneut die aan de slag gaat, kan mijn ganse wandelgeschiedenis nu al samenstellen. Natuurlijk, je gegevens op papier zetten in een SC kan je met de neus op de realiteit drukken, waardoor er sommigen zullen afhaken.
schoolmeester
18 mei 2020, 13:26
Je kunt toch een fictief adres en woonplaats opgeven, of zie ik dat verkeerd ?
phoenix
18 mei 2020, 13:33
ach een dergelijk formulier is er voor jou, kunnen ze je terugvinden, denk je nou werkelijk dat iemand wat al die papier gaat doen, alleen als er stront anale knikker is, anders worden deze stapels papier na zoveel weken weggegooid..., het wordt nu langzaam amar zeer duidelijk dat in ruimte met weinig ventilatie en veel mensen de kans op besmetting aanzienlijk toeneemt, ik zie dan ook niet hoe sanuclubs open kunnen zonder dat er een testsysteem komt en/of open ruimtes met een maximaal aantal mensen, dichte ruimtes zonder ventilatie dat kan ej vergeten en ik ken wat clubs waar dei ventilatie nul is..... helaas ook in acapulco gold.....
Je kunt toch een fictief adres en woonplaats opgeven, of zie ik dat verkeerd ?
Ik denk niet dat je er van af zult geraken door simpleweg Joske uit Bommerskonte in te vullen. Waarschijnlijk zal je je ID-nummer moeten geven.
Graagneuker
18 mei 2020, 13:38
Je BSN is al voldoende ..staat op je ausweis en rijbewijs..
Ieder systeem staat of valt met de handhaving...
Die is er niet ..dus veel Pietje Puk op pad..
Wentelt Eefje
18 mei 2020, 14:16
BSN mag echter niet zomaar in derden-systemen vastgelegd worden. Handhaving lijkt eenvoudig door visuele controle van de verstrekte gegevens met ID.
En nee, W2, ik ben uiteraard wel bereid naam, adres, telefoonnummer, paspoortnummer bij een restaurant of SC in te vullen op zo’n lijst, maar dan hebben we eigenlijk het maximum wel bereikt. Vind ik nog wel mee vallen wat ik dan blootgeef. Niet afwijkend van normale check-in gegevens voor een overnachting.
Piet Plezier
18 mei 2020, 15:12
Het baart me ook zorgen, maar zouden clubs geen verbintenis kunnen maken met de overheid dat ze deze data ingevolge van de privacywet niet mogen verspreiden.
Ik zie nog enkele problemen, minder klandizie bvb. En ook, mensen (dames, personeel) die het reilen en zeilen van een club goed kennen, weten misschien wel eens goed waar die schuif met onze gegevens zich bevindt. Dan zijn we chanteerbaar.
je vult toch gewoon een andere naam in
Je hoeft je ID niet te laten zien
stimpy3
18 mei 2020, 16:38
je vult toch gewoon een andere naam in
Je hoeft je ID niet te laten zien
...alleen als d'r een polizeikontrolle is en ze gaan de aanwezigheidslijst controleren met de aanwezigen, dan ben je natuurlijk wel goed de sjaak. Natuurlijk zal het vaak goed gaan, maar reken maar dat ze wat beren bij de kladden gaan hebben als ze zo SC's gaan controleren...
Ik denk dat eerder de SC uitbater/eigenaar in problemen zal komen als er een loopje wordt genomen met identificatie voor contact tracing doeleinden. De deur zou wel eens snel terug op slot gaan. Dus als uitbater/eigenaar zal je wel toezien op een correcte identificatie (op zich is de naam niet zo belangrijk, wel contactgegevens dwz op z'n minst een juist gsm nummer). En hij zal er anderzijds voorzichtig mee omspringen om de privacy van klanten maximaal te garanderen, zoals eenieder dat moet doen met persoonsgegevens.
Klanten worden gefilmd bij binnen- en buitengaan, schrijven zich in met een e-mail adres op SC nieuwsbrieven of surfen naar de SC website dat traceerbare digitale sporen nalaat (meestal gebruikt men geen anonieme VPN server), parkeren hun auto met kentekenplaat op de parking van een SC, gebruiken de free wifi in de SC,... kansen legio als personeel of DVP's daar misbruik van willen maken.
Piet Plezier
18 mei 2020, 17:17
...alleen als d'r een polizeikontrolle is en ze gaan de aanwezigheidslijst controleren met de aanwezigen, dan ben je natuurlijk wel goed de sjaak. Natuurlijk zal het vaak goed gaan, maar reken maar dat ze wat beren bij de kladden gaan hebben als ze zo SC's gaan controleren...
ik heb gewoon me eigen naam en adres ingevuld
Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen
schoolmeester
18 mei 2020, 17:45
Name: Jan Klokkenspel
Adresse: Speelhuislaan 69
Orth: Sexbierum.
Ik denk dat ik hier wel mee weg kom.
Met wat fantasie krijg je dat document wel ingevuld. Bvb:
-Piet uit de Broeck uit Nederland
-Jef In den Ol uit België
-Jorgen SpermastrØm uit Noorwegen
-Levi Peuterneuker uit Zweden
-Boris Kappazakaf uit Polen
-Bang van Yong uit Korea
-Ajay Messonhoermoetterapzen uit India
-Désiré Amaaiwaballe uit Congo
Enz...
Zo staat het omschreven:
Kundenkontaktdaten der Gäste sowie Zeiträume des Aufenthaltes in der Innen-und Außengastronomie sind fürjede Tischgruppe mittels einfacher, auf den Tischen ausliegender Listen (einschließlich Einverständniserklärung zur Datenerhebung) zur Ermöglichung einer Kontaktpersonennachverfolgungzu erheben und durch dieInhaberin/den Inhaber, unter Wahrung der Vertraulichkeit, gesichert für4 Wochen aufzubewahrenund anschließend sicher zu vernichten.
https://www.land.nrw/sites/default/files/asset/document/200515_anlage_hygiene-_und_infektionsschutzstandards_zur_coronaschvo_ab_ 16.05.2020.pdf
Hier een voorbeeld hoe dat in de praktijk omgezet kan worden.
https://www.hwk-reutlingen.de/fileadmin/hwk/presse_dokumente/2020/corona/muster_einverstaendniserklaerung_dokumentation_kun denkontaktdaten_20200429.pdf.pdf
Strikt genomen wordt er bij het begrip Kontaktdaten niet bepaald wat men daaronder verstaat, in het voorbeeld wordt (begrijpelijk) hier van uitgegaan: Name, Adresse, Datum und Zeitpunkt des Besuchs.
Maar echt veel problemen heb ik hier niet mee, lijkt me zeer logisch zelfs.
de duisburg spesjalist
18 mei 2020, 18:58
Zo staat het omschreven:
https://www.land.nrw/sites/default/files/asset/document/200515_anlage_hygiene-_und_infektionsschutzstandards_zur_coronaschvo_ab_ 16.05.2020.pdf
https://www.hwk-reutlingen.de/fileadmin/hwk/presse_dokumente/2020/corona/muster_einverstaendniserklaerung_dokumentation_kun denkontaktdaten_20200429.pdf.pdf
Strikt genomen wordt er bij het begrip Kontaktdaten niet bepaald wat men daaronder verstaat, in het voorbeeld wordt (begrijpelijk) hier van uitgegaan: Name, Adresse, Datum und Zeitpunkt des Besuchs.
als de sauna clubs in DE open zouden mogen gaat dit ook toegepast worden
Picasso 1
18 mei 2020, 19:09
Ik zie dit als een heel groot probleem voor saunaclubs en nog meer voor de bezoekers. Maar gezien de eerste reakties hier vinden jullie het heel normaal om al je gegevens aan niet overheidsinstanties te verstrekken. Verbazingwekkend voor mij.
Vooral op hun verjaardag houden ijsberen hun identiteit verborgen voor de club en tikken netjes 60 euro af. ;)
Willem2
18 mei 2020, 19:15
Vooral op hun verjaardag houden ijsberen hun identiteit verborgen voor de club en tikken netjes 60 euro af. ;)
Tja, dan laat je alleen je identiteit zien en dat wordt niet vastgelegd. Dit gaat wel een tikje verder incl. telefoonnummer.
Maar goed, Big30 vindt het normaal...
Picasso 1
18 mei 2020, 19:19
Tja, dan laat je alleen je identiteit zien en dat wordt niet vastgelegd. Dit gaat wel een tikje verder incl. telefoonnummer.
Ik laat de saunaclubs gewoon een tijdje links liggen totdat de situatie zich enigszins normaliseert. Het moet wel leuk blijven een bezoek.
Maar goed, Big30 vindt het normaal...We zitten nu eenmaal voorlopig in het nieuwe normaal...
Piet Plezier
18 mei 2020, 19:26
waar telefoonnummer in vullen?
Willem2
18 mei 2020, 19:30
waar telefoonnummer in vullen?
Bij de o.a. de kapper. Uitvullen formulier, kopie identiteitsbewijs en inleveren mobiele telefoonnummer.
Niet te veel over nadenken Piet Plezier :rolleyes:
de duisburg spesjalist
18 mei 2020, 19:36
dat lig er maar net aan of je een naaste heb getrouwd ben ik zou er ook geen moeite mee hebben
Ehm, neen dat zeg ik niet.
Ik vind het logisch en heb er niet zo veel problemen mee. Zou ik ergens geweest zijn waar een besmetting is uitgebroken, probeer je onmiddellijk de mensen op te sporen en je neemt actie. Ik vind het daarmee niet normaal, al zou je mijn mening strikt gezien wel onder de definitie van Van Dale kunnen plaatsen.
volgens de regel; = gewoon: hij is niet normaal niet goed bij zijn hoofd; normaal gesproken gewoonlijk; niet normaal! uitroep als je iets zeer heftigs ondergaat; dat is de normaalste zaak van de wereld dat is vanzelfsprekend
Verder heb ik het over een bezoek aan een restaurant niet aan een SC. AL lijkt de veronderstelling inderdaad redelijk dat ook een SC naar Kontaktdaten zal gaan vragen.
WANDELAAR5
18 mei 2020, 20:01
Eerlijk gezegd zou ik er een groter probleem mee hebben als de gegevens aan de overheid zouden worden verstrekt. Die Saunaclubs gooien de formulieren echt wel weg en gaan ze niet in een bestand zetten. Ik ga het eens proberen met naam en adres van Rutte ;).
Vanaf vrijdag beetje versoepeld maar in Roemenië betaalde je een boete omgerekend 500euro of het gemiddelde maandloon ginds wanneer je geen papier invulde met de vraag waar je heen gaat,welke voedingswinkel dus en hoe laat.
Omgerekend in euro inde de staat daar al 120 miljoen in boetes
De vluchten zijn er voorlopig alleen voor zij met een diplomatieke koffer
En voor Piet Plezier, : in Nederland is premier Rutte nog nooit zo populair geweest. In tijden van angst beschouwen de Nederlanders hem als een stabiele leider blijkbaar.
En voor Piet Plezier, : in Nederland is premier Rutte nog nooit zo populair geweest. In tijden van angst beschouwen de Nederlanders hem als een stabiele leider blijkbaar. Pas als de stemmen zijn geteld vlaamse vriend. Hillary Clinton zou ook winnen en Groot Brittanië zou kiezen voor remain. Evenals dat Sars-CoV-2 vooral een chineese aangelegenheid zou zijn volgens ons eigen RIVM.
Veel mensen kunnen nu nog teren op een vorm van staatssteun. Benieuwd hoelang de peilingen ten gunste van Rutte en co zijn als die steun op houd.
Piet Plezier
18 mei 2020, 20:35
Vanaf vrijdag beetje versoepeld maar in Roemenië betaalde je een boete omgerekend 500euro of het gemiddelde maandloon ginds wanneer je geen papier invulde met de vraag waar je heen gaat,welke voedingswinkel dus en hoe laat.
Omgerekend in euro inde de staat daar al 120 miljoen in boetes
De vluchten zijn er voorlopig alleen voor zij met een diplomatieke koffer
En voor Piet Plezier, : in Nederland is premier Rutte nog nooit zo populair geweest. In tijden van angst beschouwen de Nederlanders hem als een stabiele leider blijkbaar.
deket das erg zat
Zijn allemaal van die onozelaars die stomme Hollanders
Die zijn Alles meteen vergeten de dommerikken
En nu trappen die sullen er weer allemaal in, zo'n Dom volk die Hollanders
mentholbear
18 mei 2020, 23:44
Ze hoeven natuurlijk alleen met je ID te
checken en niet een kopie te maken of te bewaren om de vaststelling te doen dat het klopt.
En als ik kan kiezen tussen mijn naam en adres en telefoonnummer op papier, al dan niet met mijn ID vergeleken, of die app, dan nooit die app nee, die mag en moet er niet komen.
Lijkt me lastig voor contact onderzoek. Dan hebben ze alleen op papier je echte naam bijvoorbeeld Jan Jansen, een nep adres, nep telefoonnummer, waarvan alleen je naam geverifieerd is door een blik op je ID. Dan wordt het vrij lastig om iemand te bereiken. Vooral ook omdat we in Nederland gelukkig nog anonieme prepaid hebben.
je kunt invullen wat je wilt
Al zet je er pietje puk op maakt niets uit
Er word niets gecontroleerd
Ik zet er volgende keer Piet Plezier onder ;)
Maar als ze m'n ID willen zien, val ik door de mand. Dan zien ze M. Bear staan...
Wentelt Eefje
19 mei 2020, 05:55
Vergeet niet dat hoe je het ook wendt of keert contactpnderzoek (in Duitsland) semi-vrijwillig is. In een bepaalde Kreis in NDS inmiddels al een paar keer voortgekomen dat in een vrijwillige opgave bij het Gesundheitsamt één naam of een paar namen ontbreekt. Ofwel omdat het de buitenechtelijke relatie betreft van één van de BBQ-bezoekers, of omdat er gewoon teveel mensen waren (grote tuin) pf omdat het een Nederlandse kennis op niet noodzakelijk bezoek betreft ;) of omdat het - zelfs in combinatie met voorgaande - een corona-IC-arts betreft die beter zou moeten weten...
Hoe graag men het tracken en traven ook een plicht wil laten lijken, het is niet meer dan een morele verplichting en een recht. Dus als je een vals telefoonnummer op wilt geven ben je dasrmee degene die zelf de verantwoordelijkheid neemt en de kans wegneemt om tijdig jezelf en je overige contacten te waarschuwen.
vanKees
19 mei 2020, 08:13
Ik denk dat eerder de SC uitbater/eigenaar in problemen zal komen als er een loopje wordt genomen met identificatie voor contact tracing doeleinden. De deur zou wel eens snel terug op slot gaan. Dus als uitbater/eigenaar zal je wel toezien op een correcte identificatie (op zich is de naam niet zo belangrijk, wel contactgegevens dwz op z'n minst een juist gsm nummer). En hij zal er anderzijds voorzichtig mee omspringen om de privacy van klanten maximaal te garanderen, zoals eenieder dat moet doen met persoonsgegevens.
Klanten worden gefilmd bij binnen- en buitengaan, schrijven zich in met een e-mail adres op SC nieuwsbrieven of surfen naar de SC website dat traceerbare digitale sporen nalaat (meestal gebruikt men geen anonieme VPN server), parkeren hun auto met kentekenplaat op de parking van een SC, gebruiken de free wifi in de SC,... kansen legio als personeel of DVP's daar misbruik van willen maken.
Volle goedkeuring! ( Vollste Zustimmung!) :applaus: 33692
vanKees
De vraag is denk ik hoe mocht als een SC opengaat men hier mee om zal gaan.
Zo staat het omschreven:
Doorgaans wordt in Duitsland onder Kontaktdaten verstaan naam en adres, maar je zou telefoonnummer en email adres ook als zodanig kunnen zien. Het is ook geen identificatie verplichting tov het restaurant dat je bezoekt. Kan me niet voorstellen dat een restaurant je gaat verplichten je ID te laten zien al weet je zonder ID natuurlijk niet of iemand een valse naam opgeeft. Persoonsgegevens registratie ligt in Duitsland sowieso gevoelig.
Kwibus2
19 mei 2020, 20:59
AUSWEIS!
Willem2
20 mei 2020, 20:45
Datenschutz beim Lokal-Besuch
-"Einmal Name und Adresse bitte" ... https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/coronavirus-registrierungspflicht-restaurant-datenschutz-100.html
Willem2
20 mei 2020, 20:46
Datenschutz beim Lokal-Besuch
-"Einmal Name und Adresse bitte" ... https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/coronavirus-registrierungspflicht-restaurant-datenschutz-100.html