Volledige versie bekijken : TE DRUK.
schoolmeester
22 mei 2020, 17:29
De laatste paar dagen worden er mensen weggestuurd in parken, op stranden, soms word de boel afgesloten want het is te druk.
Beste overheid, we zitten met ongeveer 18 miljoen mensen in een KLEIN land , ja dan kan het wel eens ergens te druk worden.
Als het mooi weer is, gaan de mensen er op uit, is een normale levensbehoefte.
En het regent coronaboetes, de staatskas word flink gespekt.
Ik heb een goed voorstel: het eindbedrag van de coronaboetes gaat RECHTSTREEKS naar de gezondheidszorg.
En gooi alles weer open, het heeft lang genoeg geduurd !
DEN HAAG WORD WAKKER !
Groet, schoolmeester.
Hmmm schoolmeester kan ook verstandige dingen zeggen. Maar, van waar de omslag na denigrerende opmerkingen richting ijsberen die er ondanks de maatregelen er op uit bleven gaan?
schoolmeester
22 mei 2020, 19:49
BB, ik voel me niet verplicht om aan jou verantwoording af te leggen, dus dat ga ik niet doen.
Groet, schoolmeester.
Kwibus2
22 mei 2020, 22:19
@ Schoolmeester,
Den Haag slaapt niet, Den Haag kan niet rekenen:
Als we die vermaledijde 1,5 m consequent zou moeten worden aangehouden wordt de helft van de bewoners in de randstad gedwongen het platte land op te zoeken.
Gaat aardig lijken op WW II toen ook grote aantallen bewoners het vege lijf moesten redden door de randstad te verlaten.
Nogal een ommekeer van onze schoolmeester, wat blijkt uit de volgende quotes:
ijsberen die ziek zijn: blijf thuis s.v.p , gebruik je verstand.
Het coronavirus begint zich nu wel snel te verspreiden in Nederland.
Groet, schoolmeester.
Het is voor de dames en de ijsberen beter om een paar weken niet te clubben, of moeten we elkaar maar besmetten ?
Denk na s.v.p.
Groet, schoolmeester.
Je hebt altijd gekken die nu nog gaan en dit dan trots op dit forum melden.
Ik ga pas weer als het veilig bevonden word.
Groet, schoolmeester.
Heeft volgens mij meer te maken met verantwoordelijkheid nemen dan met angst.
Groet, schoolmeester.
Mensen die de regels BEWUST negeren zijn grote mafkezen die alleen maar aan hun eigen genot denken.
Deze mensen moet je gewoon een tijdje verplicht opsluiten.
Zitten ze gelijk in isolement.
Groet, schoolmeester.
Een kwart miljoen doden. Een te verwaarlozen aantal.
Ik denk BS als je enkele familieleden verliest aan dit verschrikkelijke virus dat je er toch iets anders over denkt, tenzij je gevoelloos bent.
Groet, schoolmeester.
Sommige mensen vergelijken dit virus met een griepje, slaat echt nergens op.
Voor de mensen die er zo gemakkelijk over denken/praten, ik zou zeggen: ga eens met iemand praten die deze mensen verzorgt, na afloop denk je er wel anders
over.
Groet, schoolmeester.
phoenix
22 mei 2020, 23:18
Toch kwibus is het alternatief momenteel niet voorhanden...... weer een uitbraak ? dan kan je wachten op personeel dat ze gaan werven....... om de ziekenhuizen te 'bevrouwen'...... want het zijn overwegend vrouwen die er voor zorgen dat de meeste mensen blijven leven .... dus ja ik hoop gewoon dat het virus wegblijft net weer een hele uitleg van een viroloog gehad aan de uni van utrecht.... ze weten niet wanneer dat virus stopt.... dus ze kiezen boven alles zekerheid en dat betekent dus 1,5 meter.... maar goed het geduld gaat nu op de proef worden gesteld , de zon zal ons hopelijk redden....
@ Schoolmeester,
Den Haag slaapt niet, Den Haag kan niet rekenen:
Als we die vermaledijde 1,5 m consequent zou moeten worden aangehouden wordt de helft van de bewoners in de randstad gedwongen het platte land op te zoeken.
Gaat aardig lijken op WW II toen ook grote aantallen bewoners het vege lijf moesten redden door de randstad te verlaten.
Zeker weten dat DEN HAAG niet slaapt in WO11 hebben ze ook niet geslapen en velen joden gered.
Voor de oorlog waren er 120.000 joden maar na de oorlog nog geen 10.000.
Ik schaam me soms dat ik nederlander ben en hetzelfde geldt voor INDONESIE.
Wat zijn ze toch goed voor die mensen geweest.
Klopt Dalton, vergeet ook niet hoe goed we zijn geweest voor de Molukkers die we met open armen hebben ontvangen. Tot hè! Laten we ook niet vergeten al die Surinamers die na de onafhankelijkheid ook in NL een warm onthaal kregen.
We zijn een bijzonder gastvrij volk en hebben nog meer dan voldoende ruimte ook in deze tijden nog meer mensen gastvrij op te nemen.
Badslippers
23 mei 2020, 00:32
We zijn een bijzonder gastvrij volk en hebben nog meer dan voldoende ruimte ook in deze tijden nog meer mensen gastvrij op te nemen.
Klopt. En in Groningen is nog plaats zat en bijna coronavrij. Wat zeg ik? Coronaproof. Een ideale provincie waar ooit een wereldberoemde voetballer vandaan kwam en verkaste naar Brussel om Anderlecht groot te maken.
We hebben nog een belangrijke groep vergeten ons prachtige en liefhebbende koningshuis die zo goed voor de arme mensen in ons land opkomen door de miljoenen die ze achterover drukken te schenken aan de voedselbank zodat ze weer iets te eten hebben.
Picasso 1
23 mei 2020, 01:14
Nogal een ommekeer van onze schoolmeester, wat blijkt uit de volgende quotes:
Schoolmeester en Kwibus2 ken ik niet persoonlijk. Zijn er andere ijsberen hier die ze wel eens persoonlijk ontmoet hebben?
pietpotent44
23 mei 2020, 07:29
alternatief momenteel niet voorhanden...... weer een uitbraak ? net weer een hele uitleg van een viroloog gehad aan de uni van utrecht.... ze weten niet wanneer dat virus stopt.... dus ze kiezen boven alles zekerheid en dat betekent dus 1,5 meter.... maar hopelijk gaat de zon ons redden..
Als het verloop zo doorzet hebben we 15 juni 0 nieuwe corona doden en 0 nieuwe ziekenhuis opnames.
En niet alleen in Nederland. Ook Duitsland, Belgie en de rest van Europa. Alleen de UK iets langer en Zweden als laatste eind juni.
Wereldwijd zullen de VS, Brazilie en Rusland er het langst over doen, als we hun cijfers doortrekken zal het daar to half juli duren.
Ander goed nieuws is trouwens dat we deze week voor de eerste keer dit jaar ondersterfte hadden.
Ofwel: er overleden in deze Mei week minder mensen in Nederland dan normaal rond deze tijd. En dat in corona tijd.
schoolmeester
23 mei 2020, 07:39
De post hierboven geeft aan waarom ook ik om ben.
Groetjes aan PRET.
Inderdaad een ommekeer, maar het gaat ook de goede kant op, ook al weet ik dat we er nog niet zijn.
Groet, schoolmeester.
Brad Clitt
23 mei 2020, 08:54
Als het verloop zo doorzet hebben we 15 juni 0 nieuwe corona doden en 0 nieuwe ziekenhuis opnames.
Als je de vleesindustrie of een basisschool in Eygelshoven buiten beschouwing laat zou dat best mogelijk kunnen zijn.
Maar ik weet 100% zeker dat er nog andere veenbrandjes zijn, want uit eigen ervaring weet ik dat werkgevers maar ook werknemers (of mensen in het algemeen) het allemaal niet zo nauw nemen. The show must go on, corona of niet.
Om op de threadtitel terug te komen, ben blij dat het dit weekend slechter weer is, blijft het klootjesvolk tenminste eens thuis en kan ik wat ongestoorder genieten tijdens het cruisen. Snap dat sowieso niet dat je persé ergens heen moet of een feestje/barbecue moet organiseren zodra het mooi weer is.
schoolmeester
23 mei 2020, 09:23
Wat versta je onder cruisen ?
Groet, schoolmeester.
pietpotent44
23 mei 2020, 10:00
Als je de vleesindustrie of een basisschool in Eygelshoven buiten beschouwing laat zou dat best mogelijk kunnen zijn.
Maar ik weet 100% zeker dat er nog andere veenbrandjes zijn, want uit eigen ervaring weet ik dat werkgevers maar ook werknemers (of mensen in het algemeen) het allemaal niet zo nauw nemen. The show must go on, corona of niet.
Klopt, maar als ze die gewoon isoleren, en verplicht 2 weken in quarantaine doen zoals nu gebeurt dan zal dat ook dat geen roet in het eten kunnen gooien.
Dat hebbend e Aziaten ook met succes op die manier gedaan: er bovenop, in kaart brengen, isoleren. En na 2 weken weer vrijgeven.
Om op de threadtitel terug te komen, ben blij dat het dit weekend slechter weer is, blijft het klootjesvolk tenminste eens thuis en kan ik wat ongestoorder genieten tijdens het cruisen. Snap dat sowieso niet dat je persé ergens heen moet of een feestje/barbecue moet organiseren zodra het mooi weer is.
Ondanks dat ik Porsche-eigenaren een slechte namiddag kan bezorgen ben ik eigenlijk een gentleman-driver, alleen als het kan en de weg uitdagend genoeg is gaat het gas erop.
Als jij je gram maar kan halen, niet BC? Die anderen die even ontspanning zoeken, dat is klootjes volk. Jij niet, want iedereen die jouw brullende uitlaat slechts hoort maar de bolide niet ziet weet: “dat is BC, hij valt hier niemand mee lastig” ..... yeah right :hammer:
De post hierboven geeft aan waarom ook ik om ben.
Groetjes aan PRET.
Inderdaad een ommekeer, maar het gaat ook de goede kant op, ook al weet ik dat we er nog niet zijn.
Groet, schoolmeester.
Het lijkt mij typisch een voorbeeld hoe mensen door kunnen draaien als ze niet meer naar de saunaclub kunnen.
schoolmeester
23 mei 2020, 10:24
Heb je papagaaienvoer gegeten PRET ?
Groet, schoolmeester.
Ander goed nieuws is trouwens dat we deze week voor de eerste keer dit jaar ondersterfte hadden.
Ofwel: er overleden in deze Mei week minder mensen in Nederland dan normaal rond deze tijd. En dat in corona tijd.
Dat is logisch, al die ouderen die anders in mei of juni het leven hadden gegeven, hebben nu een paar weken of maanden eerder het loodje gelegd. Dit zou zomaar een maand of 2 door kunnen blijven gaan.
Wentelt Eefje
23 mei 2020, 14:44
Zoals gisteren reeds in de “Corona Virus” thread werd gemeld door Giodude
http://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Zeer-lang-thuisblijven-(Alle-clubs-gesloten)&p=701205#post701205
pietpotent44
23 mei 2020, 18:39
Dat is logisch, al die ouderen die anders in mei of juni het leven hadden gegeven, hebben nu een paar weken of maanden eerder het loodje gelegd. Dit zou zomaar een maand of 2 door kunnen blijven gaan.
Ja, maar als je zo redeneert zou je dat ook voor juni, juli of augustus kunnen zeggen. Dan zouden de oudjes die normaal pas dan zouden overlijden nu moeten overlijden. Dus die logica zie ik even niet.
Bovendien is er niet nu opeens een ondersterfte, maar de oversterfte neemt al sinds de corona piek op half maart vrijwel wekelijks af. Dat geeft al aan dat dat duidelijk corona gerelateerd is.
In elk geval gaat het erom dat we absoluut gezien niet meer doden hebben dan anders in deze periode (maar juist minder), terwijl het een paar maanden geleden ongeveer 2 keer zoveel was. Dat geeft in elk geval duidelijk aan dat we veel minder corona doden hebben dan afgelopen weken/maanden.
Wentelt Eefje
23 mei 2020, 18:44
Eddy_V heeft gelijk. Ook na een ander griepgolfje is er altijd een periode van ondersterfte doordat inderdaad bejaarden en andere kwetsbaren een trein eerder naar hun eindbestemming dit leven namen. Een bekend verschijnsel. Dat inderdaad nog een aantal weken zal aanhouden.
pietpotent44
23 mei 2020, 19:07
Eddy_V heeft gelijk. Ook na een ander griepgolfje is er altijd een periode van ondersterfte doordat inderdaad bejaarden en andere kwetsbaren een trein eerder naar hun eindbestemming dit leven namen. Een bekend verschijnsel. Dat inderdaad nog een aantal weken zal aanhouden.
En hoe komt het dan volgens jou dat in andere jaren in mei meer doden zijn gevallen dan nu in mei? Het is toch bekend dat in februari en maart altijd veel mensen verkouden en grieperig zijn.
Dat is dit jaar niet anders. En nu hebben we zelfs corona erbij. En nog hebben we minder doden.
phoenix
23 mei 2020, 19:12
twee maanden ander halve meter afstand zorgt sowieso voor een afname aan allerlei besmettingen, ook bacteriele besmettingen zoals veelvoorkomende oorontstekingen bij kinderen...dat hoorde ik onlangs in ene praatprogramma op radio 1 waar dagelijks een viroloog , mircobiollog of huisarts aanwezig is. .. dus dat is allemaal niet zo vreemd.
Wentelt Eefje
23 mei 2020, 19:58
En hoe komt het dan volgens jou dat in andere jaren in mei meer doden zijn gevallen dan nu in mei? Het is toch bekend dat in februari en maart altijd veel mensen verkouden en grieperig zijn.
Dat is dit jaar niet anders. En nu hebben we zelfs corona erbij. En nog hebben we minder doden.
Je geeft zelf het antwoord al, ook in april dit iaar was er nog een oversterfte, die er bij de 3'recentste grote griepgolven niet meer was. Epidemieën waren de eerste week van april voorbij 2015, 2016, 2018 of zelfs nog een maand eerder in 2017 (geen grote griepepidemie. Alleen gebruikelijke seizoensinvloed tot en met week 10 ongeveer.
En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!
pietpotent44
23 mei 2020, 21:31
Je geeft zelf het antwoord al, ook in april dit iaar was er nog een oversterfte, die er bij de 3'recentste grote griepgolven niet meer was. Epidemieën waren de eerste week van april voorbij 2015, 2016, 2018 of zelfs nog een maand eerder in 2017 (geen grote griepepidemie. Alleen gebruikelijke seizoensinvloed tot en met week 10 ongeveer.
Nou precies. Dus dan lagen de dodenaantallen destijds in mei relatief laag. Dat onderstreept toch alleen maar dat het opmerkelijk is dat die dodenaantallen nu in mei (nog) lager zijn dan in voorgaande jaren.
Maar buiten dat, je ziet sowieso een duidelijke parallel tussen het teruglopen van de oversterfte, en de afname van het aantal coronda doden. Dat is al zo sinds maart t/m nu. Dat is echt geen toeval.
Wentelt Eefje
23 mei 2020, 21:46
Nou precies. Dus dan lagen de dodenaantallen destijds in mei relatief laag. Dat onderstreept toch alleen maar dat het opmerkelijk is dat die dodenaantallen nu in mei (nog) lager zijn dan in voorgaande jaren.
Maar buiten dat, je ziet sowieso een duidelijke parallel tussen het teruglopen van de oversterfte, en de afname van het aantal coronda doden. Dat is al zo sinds maart t/m nu. Dat is echt geen toeval.
Nee, dat is niet opmerkelijk en onderstreept niets, het verschil zal het grootst zijn in de eerste maand zonder extra oversterfte, dit jaar mei, eerdere jaren april of zelfs een keer maart. In die voorgaande jaren zijn er dientengevolge in mei minder minder doden en is het dus logisch dat nu voor het eerst in 5 jaar er meer minder doden in mei zijn.
En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!
pietpotent44
23 mei 2020, 22:01
Nee, dat is niet opmerkelijk en onderstreept niets, het verschil zal het grootst zijn in de eerste maand zonder extra oversterfte, dit jaar mei, eerdere jaren april of zelfs een keer maart. In die voorgaande jaren zijn er dientengevolge in mei minder minder doden en is het dus logisch dat nu voor het eerst in 5 jaar er meer minder doden in mei zijn.
Je mist het punt. Het gaat erom dat er duidelijk een verband zit tussen de afname van de oversterfte van maart tot nu, en de afname van het aantal corona doden in diezelfde periode.
Als je zelfs dat ontkent moet ik schoolmeester gelijk geven dat alleen een hele stugge Tukker zoiets kan ontkennen.
schoolmeester
23 mei 2020, 22:06
PP 44, hou maar op ,die stugge boer geeft je toch geen gelijk, ook al heb je het wel.
Groet, schoolmeester.
pietpotent44
23 mei 2020, 22:07
PP 44, hou maar op ,die stugge boer geeft je toch geen gelijk, ook al heb je het wel.
Groet, schoolmeester.
Ik denk dat je gelijk hebt. Anyway, I rest my case :smoke:
Wentelt Eefje
23 mei 2020, 22:30
Je mist het punt. Het gaat erom dat er duidelijk een verband zit tussen de afname van de oversterfte van maart tot nu, en de afname van het aantal corona doden in diezelfde periode.
Als je zelfs dat ontkent moet ik schoolmeester gelijk geven dat alleen een hele stugge Tukker zoiets kan ontkennen.
Zucht... Gaap... Nee, jij mist het punt. Dat er per definitie een verband zit tussen de afname van de oversterfte en de afname van het totaal aantal corona-doden lijkt me ook al geenszins opmerkelijk. Sterker nog, zelfs een a-priori gegeven.
Met mijn begrijpend lezen is niets mis, met jouw begrijpelijk schrijven misschien ook niet, maar je probeert in elk geval een punt te maken dat volgens mij geen punt is.
Ik vind het prima om het daar bij te laten.
Psalm 23:4