PDA

Volledige versie bekijken : Wie van de beren heeft er al een tafeltje op het terras gereserveerd voor 1 juni

Piet Plezier
25 mei 2020, 20:15
1 juni gaan de terassen weer open, bars en restaurants
Hebben jullie al een tafeltje gereserveerd?

Koos, Anaconda en nog wat vrienden en bekenden hebben een tafeltje gereserveerd bij D'N DORT.

https://www.cafeherbergdendort.nl

De spelregels :

Mag je binnen aan één tafel zitten op minder dan 1,5 meter van elkaar?

- Met 2 mensen:*Ja*
- Met 3 of meer mensen uit één huishouden:*Ja*
- Met 3 of meer mensen uit verschillende huishoudens:*Nee*
- Mensen aan*verschillende tafels*moeten altijd 1,5 meter uit elkaar zitten*
- Binnen geldt een maximum van 30 gasten

Aan de bar

Hier gelden dezelfde regels als aan de tafels.

Buiten

Op het terras gelden dezelfde afstandsregels als binnen, maar er geldt geen maximum aantal gasten. Op het terras mag je alleen zitten, niet staan.

Reserveren

Voor restaurants en (eet)cafés is reserveren verplicht als je naar binnen wilt. Buiten op het terras is reserveren niet verplicht.

Controlegesprek

Bij aankomst vraagt het personeel of je klachten hebt. Zo ja, dan ben je niet welkom. Ben je met 3 of meer personen? Dan vraagt het personeel of je één huishouden vormt.

Handen wassen

We moeten allemaal onze handen wassen bij binnenkomst. De ondernemer zorgt voor een handgel of water en zeep.

De bediening

Na het controlegesprek mag de bediening binnen 1,5 meter van de tafels komen om bestellingen op te nemen, te serveren en af te ruimen.

Bij vertrek

Betaal bij voorkeur contactloos. Zodra je weg bent moet het personeel de tafels, de stoelen en de menukaarten grondig reinigen.

Handhaving

De ondernemers moet zorgen dat wij de regels naleven. Doen wij dat niet dan spreekt het personeel ons aan. Indien nodig krijg je het verzoek te vertrekken. Helpt dat niet dan wordt de politie gebeld

Wentelt Eefje
25 mei 2020, 20:24
Tafeltje op terras (4 personen) gereserveerd voor 1 juni
Tafel op terras gereserveerd (4 personen) voor 6 juni

En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!

Psalm 23:4

snaal88
25 mei 2020, 20:30
Ja, op 1 juni gereserveerd om 12 uur, ongeveer 30 km van Piet Plezier zijn uitspanning, eerst lunchen en dan bier erin totdat ik genoeg heb.

Veel plezier allemaal.

WA
25 mei 2020, 21:33
Ik niet. Niet genoeg vrienden. Voorts kan ik zo vol blijven houden niet aan de 1,5 meter dictatuur mee te willen werken.

Richte
25 mei 2020, 22:11
Jazeker 5 tafeltjes met 1,5 meter ertussen met 2 vrienden per tafel, dat mag dan weer :)

Richte
25 mei 2020, 22:14
den dort ken ik niet, ga ik ook eens opzoeken, is te doen vanaf nimwegen :)

The Joker
25 mei 2020, 23:21
Denk dat ik morgen tafel ga reserveren op een terras samen met een eekhoorn, mits er nog plek is, gelijk 1 juni 16:30 zodra ze openen. Wel een bovenwindse plek op een terrashoek en eten met mondkapje!

Kwibus2
25 mei 2020, 23:28
Ik heb een terras en hoef niet te reserveren.
Laat een super pizza komen, paar koude Duveltjes erbij, wordt het toch nog gezellig.
Nodig de buurvrouw uit. Schat van een mens maar helaas nn (niet neukable)

mentholbear
26 mei 2020, 01:30
1 juni gaan de terassen weer open, bars en restaurants
Hebben jullie al een tafeltje gereserveerd?

Koos, Anaconda en nog wat vrienden en bekenden hebben een tafeltje gereserveerd bij D'N DORT.

En daarna toch door naar jullie reservering in Venus :baeh:

De horeca branche heeft dan toch nog aardig wat los weten te peuteren. Ik had gedacht dat in het begin de eerder genoemde regels strikt gehanteerd zouden moeten worden.

Veel plezier en smakelijk eten voor degenen die straks weer gaan :beerchug:

Wentelt Eefje
3 juni 2020, 22:09
33741

Kwibus2
3 juni 2020, 22:42
Vanmorgen eerst even een broodje met een glas jus d'orange besteld bij de beste broodjeszaak in Nijmegen.
Daarna een rondje Thai massage gedaan om het oude lijf weer wat op te peppen.
Ongelooflijk wat het gegraai en geknijp met die kleine handjes voor effect heeft op mijn kast. Ik vlieg weer trappen op en af als 20 jaar geleden.

Dan naar de Markt waar een teleurstelling wachtte. Op het donkergrijze plaveisel vielen de zwarte pijlen voor de looprichting mij niet op.
Ik werd door een bepaald onvriendelijke dame van de bediening onaangenaam terecht gewezen. Dan maar niet mevrouw.
Zo kom je heel makkelijk van trouwe vaste gasten af. Het bonnetje van vlak voor de coronasluiting waarop mij het dessert van het menu dubbel berekend werd had ik niet bij me.
Dat neem ik volgende keer wel mee. Ik betaal graag maar niet twee keer voor een gerecht dat maar een keer geleverd is.

Algemene indruk het is veel rustiger dan ik gewend ben in de horeca. Afgaande op vandaag is de gereduceerde zitcapaciteit op terassen ruim voldoende.
Het worden bepaald geen makkelijke tijden voor de horeca.

Wentelt Eefje
7 juni 2020, 17:47
De afgelopen week waren bij goed weer de zeer ver uitgebreide terrassen (capaciteit ca. 80% van die pre-noodverordeningen) hier in midden Twente continu bezet en spontaan zitten kon alleen na wachttijd. Gisteravond twee uur lang in een te rustige - hoewel redelijk goed bezette - kroeg gezeten. De 4 populairste uitgaansterrassen waren echter volledig bezet tot een uurtje of 2, daar de laatste 3 1/2 uur van de avond doorgebracht.

Niet alleen binnen onze kroeg gezien en ervaren, vanaf terras ook voor andere kroegen waargenomen, barpersoneel handhaaft binnen voor niet-huishoudens de onderlinge anderhalve meter afstand, waarbij echter 4 "losse" personen elk op de hoek van een tafeltje gedoogd wordt. Op de terrassen wordt alleen op het lokaal afgesproken zit-gebod gehandhaafd.

Tegen een uur of 1 surveillerende agenten gezien, die binnen inderdaad "handhavend" leken rond te lopen, buiten alle zitvormen goed leken te vinden. Enige persoon die buiten op één van de terrassen werd aangesproken maar niet beboet of aangehouden stond al een minuut of 5 bij een gezelschap aan een tafeltje.

In combinatie met de 's middags, op het ook weer geopende terras van het clubhuis als 19e hole, genoten Weizen resulteerde gisteravond tot een erg rustige zondag zover... Voel me brak genoeg nog steeds om vandaag een risicogroep te vormen...

En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!