PDA

Volledige versie bekijken : Die goede oude tijd, alles was beter, toen SC's nog geen disco waren.

pietpotent44
30 mei 2020, 15:12
Ik moet bij het lezen vh artikel weer terug denken aan mijn eerste bezoek aan de Villa, waar ik samen met Willem2 een rondleiding kreeg van Stephan en zijn zakenpartner. Lang geleden, het was een koude december zaterdag in 2007.
Je ziet nog het bubbelbad en de tuin met zwembad die toen nog niet helemaal klaar
Ik mijmer weer even terug naar mooie tijden toen de wereld en met name de Saunaclub wereld er heel anders uitzag ;).

Mee eens.

Ik denk dat achteraf gezien de periode 2005-2010 (ongeveer) misschien wel de mooiste saunaclub periode was. Veel clubs, fanatiek en serieus club beleid, veel vrouwen met goeie service, nog veel Poolse vrouwen, nog geen stormloop van Roemeense (en Bulgaarse) vrouwen. Een uurtarief van 75e, en nog geen geneuzel met registraties, rechtszaken, wetgeving, en condoomplicht bij pijpen. Om nog maar te zwijgen over Corona natuurlijk.
En ook veel vrouwen die bijna bij het meubilair van een club hoorde. Welke dag je ook ging, je wist welke (top)vrouwen je kon verwachten. Het was een stuk gemoedelijker dan nu. Het was een feest.

Naar welke club je ook ging, het niveau lag over het algemeen hoog. Het waren de toptijden van Happy Garden (absoluut niet meer te vergelijken met de afgelopen jaren helaas), iets later kwam Villa Vertigo daarbij om van de grote vraag mee te profiteren. Mooi pand met mooie tuin. Qua locatie en vrouwen wat minder destijds dan Happy Garden. GT was goed. Living Room kwam toen ook net (ik dacht in 2007) en was zeker top ook. Mooie studentes, Italiaanse, Poolse, Russische, Oekraiense vrouwen. Met over het algemeen hele goeie service. Nooit gezeik over meerprijs, uurtarief, of wat voor beperkingen dan ook. Badda Bing was er toen ook nog, en behalve de hoge prijzen en puinhoop beleid ook prettig als alternatief voor Duitsland. En dan had je yinyang nog. Die waren in mijn optiek tussen ca. 2008 en 2012 op hun hoogtepunt, dus ook rond die tijd. Lekker rustig ook daar toen nog (geen massas jonge patsertjes, maar Limburgse gemoedelijkheid met gezellige bar). Na de verbouwing en de stormloop van Roemeentjes is het allemaal wat minder geworden vind ik. Maar nog steeds interessant, ook vanwege de afstand.

Fantastische tijd.

WA
30 mei 2020, 16:14
Ligt er maar aan wat je wilt. Maar vlak ook zeker de factor gewenning niet uit. Te vaak in de club of rosse buurt stompt net zo goed af als te lang een baan aanhouden die niet meer uitdaagd of inspireert. Het word gewoon en / of men verlegt z’n grenzen waardoor het minder lijkt als voorheen.

Player
30 mei 2020, 17:24
Ligt er maar aan wat je wilt. Maar vlak ook zeker de factor gewenning niet uit. Te vaak in de club of rosse buurt stompt net zo goed af als te lang een baan aanhouden die niet meer uitdaagd of inspireert. Het word gewoon en / of men verlegt z’n grenzen waardoor het minder lijkt als voorheen.De nagel op de kop. Volgens opa was vroeger ook alles beter. Ik dacht het niet...
Stereotiepe oude-ventenpraat die niet mee evolueren met de tijd.

pietpotent44
30 mei 2020, 17:53
De nagel op de kop. Volgens opa was vroeger ook alles beter. Ik dacht het niet...

Ligt er maar aan wat je wilt. Maar vlak ook zeker de factor gewenning niet uit. Te vaak in de club of rosse buurt stompt net zo goed af als te lang een baan aanhouden die niet meer uitdaagd of inspireert. Het word gewoon en / of men verlegt z’n grenzen waardoor het minder lijkt als voorheen.

Nee sorry.
Dat is altijd het flauwe standaard argument. Maar daar doe je die periode echt mee tekort. En zo oud ben ik bovendien niet.

Je kan als je wil natuurlijk eeuwig discussieren of je de hedendaagse vrouwen en/of service beter vindt dan die van 10-15 jaar geleden.

Maar veel dingen zijn gewoon objectieve zaken.
Zoals bijv. dat het uurtarief toen lager was (zelfs met inflatie meegerekend), dat er veel meer Poolse vrouwen waren dan nu, en meer vrouwen uit regio rondom Rusland, Oekraine. En dat er in Duitsland nog geen verplichte registratie was (dat maakt het nou eenmaal niet laagdrempeliger voor de vrouwen) en geen nieuwe wetgeving incl. condoomplicht voor oraal. Dat er toen veel minder Roemeense vrouwen in de clubs waren, en veel minder geUpselled werd dan nu. En daar waar yinyang nu volop problemen heeft met gemeente en burgemeester, kan ik me niet herinneren dat er toen zoveel problemen waren. Een massale inval in de club was toen ondenkbaar. Het was gewoon kleinschaliger en gemoedelijker. Stonden gewoon nog niet zo in de schijnwerpers.

En toch ook wel een groot verschil in uitbaters. Ik weet niet wie bijv. rond 2005-2010 de uitbaters van Happy Garden waren, maar die hebben het toch echt heel wat beter aangepakt dan de huidige uitbater(s). Het is daar van een supertent naar echt bijna niks meer gedaald. Echt triest gewoon. Alles wat 2 tieten heeft mag er nu werken. Dat is weleens anders geweest. Ze hebben er op een gegeven moment (2012 ?) echt de brui aan gegeven, en dat is niet meer goed gekomen. In die periode deden ze alles voor de klanten om het naar de zin te maken. Nu interesseert het de huidige uitbaters geen moer meer.

En in die tijd hadden we ook meerdere Nederlandse saunaclubs. Hoewel Sixsens nog niet bestond, hadden we wel Badda Bing (in regio Tilburg), bestaat sinds 2012 niet meer, en nog wat kortstondige andere kleine saunaclubjes, zoal ZaZen, San Soucis, en Palace.

En hoewel het subjectief is, vind ik het kwaliteitsverschil qua vrouwen van nu vergeleken met die periode toch wel heel erg groot. Niet dat er nu niks leuks meer rondloopt, maar het was toen toch echt wel een paar klassen beter, verhoudingsgewijs liepen er gewoon meer toppers rond en minder klapeksters. Niet eens per se qua uiterlijk, maar meer qua service. Eigenlijk nooit ergens gezeik over toen, bijna altijd volle bak service. Nooit upselling. Daar waar je nu meer kans hebt om een (vaak Roemeense) klapekster tegen te komen.

Maar ja, ik loop ook al lang in de saunclubs waardoor ik kan vergelijken. Veel beren liepen toen nog niet in de clubs, en weten dus ook niet waar ze over praten.
De beren die net zo lang (of zelfs langer) in de clubs rondlopen weten waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

Dalton
30 mei 2020, 20:29
HHeren ijsberen de tijd veranderd nooit maar de mensen op deze aardkloot gaan te snel en verzieken alles.

WA
30 mei 2020, 21:43
Nee sorry.
Dat is altijd het flauwe standaard argument. Maar daar doe je die periode echt mee tekort. En zo oud ben ik bovendien niet.

Piet, pak nu eens niet alles zo persoonlijk op. Player gaat idd te kort. Maar van alle ijsberen en wandelaars die ik heb leren kennen de afgelopen tien jaar kent 75 % weinig zelfreflectie als het over de hobby gaat en hebben ze het gewoon aan zichzelf te danken.

Persoonlijk heb ik héle goede ervaringen met roemeens en minder met pools. Het zal denk ik eerder een karaktertrek zijn waardoor het bij sommige nationaliteiten wel of niet matched.

Player
30 mei 2020, 22:18
Piet, pak nu eens niet alles zo persoonlijk op. Player gaat idd te kort.Voor alle duidelijkheid, Ik speelde de bal en niet de man. En doelde niet op leeftijd, had het over oude-ventenpraat en niet over oude venten. Ik lees vaak op dit forum dat er vroeger veel toppers waren, betere service, het goedkoper was met 75 € voor een uur, geen gezeik, geen upselling, meer Poolse, Oekrainse en Russisch, dat alles de dieperik is ingegaan met de Bulgaarse en Roemeense, dat ondertussen gesloten Clubs zo goed waren, dat het management veel beter was vroeger,...

Voor mij klinkt dat allemaal als de klassieke klaagzang dat vroeger alles beter was. Dat is nostalgie naar een tijd waar je zelf ook niet de persoon was die je nu bent. Andere verwachtingen, tijden evolueren, mensen veranderen,... Maar anders is niet automatisch gelijk aan slechter.

Ik ga geen eeuwigheid mee in de SC wereld maar toch al een tijdje. Heb Clubs in Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije en Duitsland vaak bezocht. Persoonlijk heb ik niets met Pools of Russisch. De beste die ik al beleefd heb, waren Bulgaars en Roemeens. Dat is geen waardeoordeel maar een subjectieve mening. Dat de prijzen stijgen is normaal, alles wordt duurder. Er zijn goeie Clubs en mindere, vaak is dat subjectief. De mindere laat je maar links liggen. De dames met slechte service eveneens. Upselling, je gaat erop in of niet. Vind je haar service daardoor maar niets, blijft het bij 1 maal. Genoeg vis in de zee.

Het glas is halfvol of half leeg. Maar daarom was het vroeger niet beter. En als je het echt maar niets meer vindt, zoek je toch gewoon een andere hobby en laat de SC's achter je. Het leven is te kort om je tijd te steken in zaken die je niet leuk (meer) vindt.

Big30
31 mei 2020, 00:48
Kan me dat ook nog goed herinneren. Mijn eerste clubbezoek was YinYang en mijn 2e (een dag later) was Villa Vertigo. Tuin was een grote modderpoel. Villa Vertigo is de mooiste club in de wijde omgeving van NRW. Tijdens de weekends was het behoorlijk druk. Leek wel een disco. Snap niet dat die club qua bezoekers zo achteruit ging. Vooral toen de tuin was aangelegd was het een pareltje onder de saunaclubs. Voor mij lag de club (net als GT en PHG) binnen 20 minuten rijden. Ideaal dus. Mooie kamers ook vooral boven in het oude gedeelte. Eigenlijk is die club qua uitstraling en faciliteiten vele malen beter dan bijvoorbeeld GT. Hopelijk wordt het weer de club van weleer.
Klopt inderdaad BS, het leek in de weekenden niet alleen een disco dat was het eigenlijk ook ;). Overigens, een DJ die draait in een club was in 2008 eigenlijk (nog) niet zo gebruikelijk. Sterker nog, voor zover ik mij kan herinneren was de Villa de eerste club waar je op een gegeven moment bijna elke vrijdag en zaterdag een DJ zag en hoorde draaien.
Het was de tijd dat ik iets te vaak de clubs frequenteerde, in 2008 zag ik in GT, LR, YY eigenlijk nooit een DJ, misschien een feestje uitgezonderd. Ook verder op in Hessen zag je eigenlijk nooit een DJ dan wel was een SC bijna equivalent met een disco.

Maar het duurde niet lang of clubs gingen VV volgen en hadden in het weekend maar soms ook door de week een DJ draaien. Te veel clubs om op te noemen waar inderdaad met het fenomeen DJ de sfeer toch wat veranderde.

Anyway, ik vroeg me af of de stelling klopt dat althans voor de clubs in NRW VV de trendsetter was voor de introductie van het fenomeen DJ op reguliere basis.

Iemand die deze stelling niet correct achte?

Mee eens.

Ik denk dat achteraf gezien de periode 2005-2010 (ongeveer) misschien wel de mooiste saunaclub periode was. Veel clubs, fanatiek en serieus club beleid, veel vrouwen met goeie service, nog veel Poolse vrouwen, nog geen stormloop van Roemeense (en Bulgaarse) vrouwen. Een uurtarief van 75e, en nog geen geneuzel met registraties, rechtszaken, wetgeving, en condoomplicht bij pijpen. Om nog maar te zwijgen over Corona natuurlijk.
En ook veel vrouwen die bijna bij het meubilair van een club hoorde. Welke dag je ook ging, je wist welke (top)vrouwen je kon verwachten. Het was een stuk gemoedelijker dan nu. Het was een feest.

Fantastische tijd.
Hier zijn al vele bomen over opgezet en meningen over geventileerd :tongue:. Meningen variërend van "wat pp44 zegt klopt als een bus en hij benoemt slechts feiten tot "opa vertelt weer en ja het was gewoon anders vroeger niet noodzakelijkerwijs beter".

pietpotent44
31 mei 2020, 02:06
Piet, pak nu eens niet alles zo persoonlijk op. Player gaat idd te kort. Maar van alle ijsberen en wandelaars die ik heb leren kennen de afgelopen tien jaar kent 75 % weinig zelfreflectie als het over de hobby gaat en hebben ze het gewoon aan zichzelf te danken.

Persoonlijk heb ik héle goede ervaringen met roemeens en minder met pools. Het zal denk ik eerder een karaktertrek zijn waardoor het bij sommige nationaliteiten wel of niet matched.

Ja hoor. Ook weer zon klassieke dooddoener: het ligt natuurlijk allemaal aan de ijsbeer zelf, en niet aan de verandering van de clubs en vrouwen in de loop van de tijd. Jongen, geloof me, ik sta er zelf echt niet zoveel anders in dan toen, het was gewoon echt een gunstigere tijd voor ons ijsberen. Dat probeerde ik uit te leggen aan de hand van een aantal veranderingen in het wereldje, die het er niet beter op hebben gemaakt. Dat is misschien voor een deel subjectief, maar voor een groot deel toch objectief. Je kan toch moeilijk zeggen dat bijv. de nieuwe Duitse wetgeving het voor de ijsbeer beter hebben gemaakt.
En dat jij liever Roemeens hebt dan Pools, prima. Maar de Poolse dames hebben nou eenmaal een hoge(re) reputatie qua service, en die liepen er toen gewoon meer rond. Daar kan ik over meepraten. Ik ken ook goeie Roemeense dames, maar lang niet zoveel als Pools. Nu is minstens 80% van alle clubvrouwen Roemeens of Bulgaars. Dat is nogal een verschil met toen.

Voor alle duidelijkheid, Ik speelde de bal en niet de man. En doelde niet op leeftijd, had het over oude-ventenpraat en niet over oude venten. Ik lees vaak op dit forum dat er vroeger veel toppers waren, betere service, het goedkoper was dat ondertussen gesloten Clubs zo goed waren, dat het management veel beter was vroeger,...

Voor mij klinkt dat allemaal als de klassieke klaagzang dat vroeger alles beter was. Dat is nostalgie naar een tijd waar je zelf ook niet de persoon was die je nu bent

Het glas is halfvol of half leeg. Maar daarom was het vroeger niet beter.

Ik probeerde nou juist uit te leggen dat het niet alleen maar nostalgie of verheerlijking van vroegere tijden is, maar dat er nou eenmaal zaken zijn veranderd in clubland die voor ons alle ijsberen nou eenmaal niet gunstig zijn (wetgeving, condoomplicht, slechtere uitbaters, bemoeienis overheid, minder animo Poolse vrouwen, minder clubs dichtbij, etc.).
Dat smaken verschillen en dat mensen soms last hebben van nostalgie klopt (ik ook), maar het is gewoon te kort door de bocht om alles daarmee af te doen. De omstandigheden om te clubben waren toen gewoon gunstiger, punt. Dus in dat opzicht is anders nu wel degelijk slechter. Voor alle ijsberen.

Waarom dat is weet ik ook niet precies, maar waarschijnlijk ook omdat het het begintijdperk van veel clubs was (iig in regio NRW vlak over de grens waar ik vaak kwam), en een gat in de markt voor veel startende ondernemers. Fanatisme van de clubs was over het algemeen groot. En doordat de lonen in landen zoals Polen nog relatief laag waren t.o.v. nu, waardoor er toen meer animo onder Poolse vrouwen was om naar Duitse clubs te komen. De regelgeving was allemaal nog niet zo strak, en veel (meer) gewillige vrouwen uit het oostblok, incl. regio Rusland. En misschien is de kredietcrisis ook wel van invloed geweest.

In die zin zouden er misschien weer mooie tijden aan kunnen komen na Corona, veel vrouwen die staan te trappelen om weer te kunnen verdienen. Mogelijk zien we zelfs enkele oudgedienden / toppers (tijdelijk) weer terug. Laten we het hopen.

Maar eerst maar eens van dat kutvirus af zien te komen. En de clubs weer openen.

Dalton
31 mei 2020, 09:03
Dat de poolse dames vroeger zo goed waren is nonsens.
Deze dames waren goed in het faken en meer kabaal maakten dan anderen.
Heb het zelf meegemaakt in de tuin van LR dat ik door een poolse bereden werd die te keer ging als een gek zodat er meerdere ijsberen even kwamen kijken wat er aan de hand was.
Deze dame ging zelfs nog door terwijl mijn lul eruit geschoten was ongelooflijk en in HAPPY met een poolse de kamer op die echt stonk uit haar kut en daardoor er alleen maar heb laten blasen.
Dat zijn 2 voorvallen met poolse dames in 2 clubs en waar de bulgaarse en roemeense dames gewoon goddelijk waren en je iedere keer naar de 7de hemel stuurden.
DANI een bulgaarse en EVA een roemeense met die neptieten beiden in HAPPY waren 1ste klas en ZOY een bulgaarse de gelijk met W2 jarig is ook super.
Niet te vergeten SIMONA in LR,THE QUEEN OF LOVE,bulgaarse was super.
:freu::freu::freu:ALEXANDRA in VILA MARISOL het lekkere ding uit roemenie die alleen haar moedertaal sprak maar deze oude knakker 5 keer op een dag een hoogtepunt bezorgde en dat allemaal zonder pilletjes,geweldige dame was dat.:freu::freu::freu:
Was in VV maar had DANI uit HAPPY meegenomen omdat het aanbod van dames niet goed was in deze club en heb zo de club leren kennen met een overnachting erbij.
Voor mij was het prima en een leuke dag en nacht meegemaakt.

Dalton
31 mei 2020, 09:49
10 euro voor een whisky was zeer prijzig en in HAPPY 3 euro was te doen daarom altijd lekker aangeschoten in HAPPY.

The Joker
31 mei 2020, 09:59
Alle beren die al saunaclubs bezochten VOOR dit forum was opgericht kunnen een eerlijk oordeel geven over hoe het 'vroeger' was.
In 2008 is der untergang echt begonnen.
Alle beren die zeggen dat het nu nog steeds super is in de clubs en vroeger echt niet beter is geweest, zijn allemaal beren die 15 jaar geleden nog niet in de clubs in NRW rondliepen...

The Joker
31 mei 2020, 10:03
De titel van dit topic is gewoon verkeerd lijkt me.
Het pand zelf is niet verkocht.
Enkel de huurder/pachter heeft de sleutels weer ingeleverd bij de eigenaar.
Voorlopig valt er dankzij corona toch niets uit te baten, maar ook voor dat klote virus liepen de zaken financieel helaas niet goed genoeg om de lasten te dekken.

Merkwardig bericht gebaseerd op een gerucht.

De rechten voor het uitbaten van de Villa liggen toch echt bij de eigenaar van het pand. Die zou de rechten dan aan zichzelf verkocht hebben?
Van verkoop van rechten kan al helemaal geen sprake zijn. Er zijn overeenkomsten mogelijk die het uitbaten toestaan.
Ik hou het erop dat de Villa niet verkocht is. Wel is de kans aanwezig dat er een nieuwe uitbater komt.

Shakir
31 mei 2020, 10:10
Anyway, ik vroeg me af of de stelling klopt dat althans voor de clubs in NRW VV de trendsetter was voor de introductie van het fenomeen DJ op reguliere basis.

Ik gok op Samya.

Alhoewel ik disco-saunaclubs wel kan smaken, stel ik vast dat het aantal decibels negatief gecorreleerd is aan de service van de dames. Altijd en overal.

Player
31 mei 2020, 10:28
@pietpotent44 Zoals Dalton en Big30 zeggen, dat vroeger alles beter was of niet is een eindeloze discussie. De basis is dat iets goed of slecht vinden in wezen een subjectieve waarneming is. Ik kan het gevoel volgen dat toen het SC concept starte, dat een geweldige sensatie gaf. Ik kan me mijn eerste bezoek nog goed herinneren. Tot daarvoor enkel ramen en privébordelen bezocht. Na mijn eerste SC nooit meer naar de ramen gegaan. En na mijn eerste SC de dag erop terug, zo goed was het bevallen. De meisjes merkten meteen op, "jij bent al terug?". Gelukkig heb ik nooit gewenning ondervonden, kan er nog altijd met veel plezier naar uitkijken.

En onder de veranderingen heb ik nooit geleden: registratieplicht, condoomplicht, nationaliteiten die minder gretig zijn voor het geld,... Voor mij veranderde dat weinig, zaken komen en gaan maar was steeds 'business as usual" voor mij. Zal zijn dat ik met de jaren er wel de goede kan uit filteren. Persoonlijk zijn Bulgaarse de top voor mij, maar ik weet dat dat compleet subjectief is, om niet te zeggen een fetisch.

pietpotent44
31 mei 2020, 10:33
@pietpotent44 Zoals Dalton en Big30 zeggen, dat vroeger alles beter was of niet is een eindeloze discussie. De basis is dat iets goed of slecht vinden in wezen een subjectieve waarneming is. Ik kan het gevoel volgen dat toen het SC concept starte, dat een geweldige sensatie gaf. Ik kan me mijn eerste bezoek nog goed herinneren. Tot daarvoor enkel ramen en privébordelen bezocht. Na mijn eerste SC nooit meer naar de ramen gegaan. En na mijn eerste SC de dag erop terug, zo goed was het bevallen. De meisjes merkten meteen op, "jij bent al terug?". Gelukkig heb ik nooit gewenning ondervonden, kan er nog altijd met veel plezier naar uitkijken.

En onder de veranderingen heb ik nooit geleden: registratieplicht, condoomplicht, nationaliteiten die minder gretig zijn voor het geld,... Voor mij veranderde dat weinig, zaken komen en gaan maar was steeds 'business as usual" voor mij. Zal zijn dat ik met de jaren er wel de goede kan uit filteren. Persoonlijk zijn Bulgaarse de top voor mij, maar ik weet dat dat compleet subjectief is, om niet te zeggen een fetisch.

Nee. Zoals ik al zei kan je alleen subjectief zijn over smaak van vrouwen en clubs.
Maar dat het saunaclubwereldje veranderd is ten nadele van alle ijsberen valt niet te ontkennen. (Dalton heeft altijd standaard een tegengestelde mening hier op het forum, dat zijn we van hem gewend. Dat houdt hem scherp denk ik op 86-jarige leeftijd.)

En zoals The Joker al terecht opmerkte, kunnen alleen de ijsberen die 15 jaar geleden al in de saunaclubs rondliepen iets zinnigs zeggen over hoe het 'vroeger' was ten opzichte van nu.
Ik durf te wedden dat jij er toen nog niet rondliep.

BefBeer
31 mei 2020, 14:00
Vroeger was het dus echt wel beter!
De oostblok-service was echt anders (vaak veel beter!) dan de roem-bul-versie (uitzonderingen daar gelaten!)
Ik ken de SC al lang, YY net open, GT nog leuk!

Het enige wat soms iets beter is geworden is de rook....

BefBeer

Badslippers
31 mei 2020, 14:48
Een grote verandering vind ik toch wel dat er tegenwoordig geen keukenrol meer op de tafels staat. Ik ben dan van de generatie vanaf 2007. Ietsje eerder misschien nog maar ik hou het op 2007. Er was toen nog veel openbare actie en er werd tot het einde "geblasen". En dat keukenpapier was om de boel op te kuisen. PSR, GT, PHG, YY, LR. Overal werd er publiek geneukt. En in die Party-Treffs was en plein public de norm. Op een gegeven moment kwam daar de klad in. Het leek wel of de dames zich enigermate geneerden en zich belemmerd voelden als ze in de barruimte een lul afzogen. Niet voor de heren die daar graag gebruik van maakten maar voor de vriendinnenkliek waartoe de dame behoorde.

Op de kamer werd door veel dames eveneens grensverleggende service geboden en dan doel ik niet specifiek op neuken zonder. De schroom die ze inmiddels in de openbare ruimte vertoonden, verdween als sneeuw voor de zon op de kamer. Man, man, wat zaten daar geile sletten bij. Ze duwden hun reet in je gezicht en je kon hun kakgat subiet uitlikken. En andersom was dat ook het geval. Het was in mijn beleving allemaal hitsiger, minder remmingen. Nationaliteit heeft bij mij nooit een rol gespeeld. Het boeide me weinig of het een Aziatische sloerie of een van de Balkan was. Net zo min als dat het een Zuid-Europese, Latina, of een gitzwarte Afrikaanse was. Overal vind je wijven die hun vak verstaan en domme wichten die er werkelijk niks van bakken. Hoewel bij elke club seks in de jacuzzi verboden was (is), kwam dat toch geregeld voor net als openbaar onder de douche neuken of in de tuin. Let wel, ik heb het over de saunaclubs en niet over etablissementen waar het de norm is om het maar zo ranzig mogelijk te maken. Dat is gewoon weer een totaal ander segment van de markt.

Player
31 mei 2020, 14:52
@pietpotent44 Ach, ik heb een tijd in het buitenland gewerkt en toen SC's ontdekt in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. En vanuit Oostenrijk waren de Clubs (of wat daarvoor moet doorgaan) in Tsjechië en Hongarije maar een steenworp weg. Dus daar meer dan vaak genoeg geweest. Prijzen lagen een stuk lager dan in A of CH en heb in geen enkele Club zo'n bloedmooie meiden gehad als in Tsjechië. Maar ze wilden allemaal asap naar Duitsland en vooral NRW, want daar was er meer te verdienen. Later de Clubs in NRW en Nederlands Limburg aangedaan. Daar zelfs nog een paar van die Tsjechische en Hongaarse meisjes van weleer tegengekomen. Dus kan wel vergelijken. Het was anders maar niet beter. Wie hier niet z'n zin vind, is een verwend nest die afgestompt is door gewoonte. Maar in Corona tijden is het een belangrijkere vraag wanneer de Clubs terug open gaan met full service.

de duisburg spesjalist
31 mei 2020, 15:16
Een grote verandering vind ik toch wel dat er tegenwoordig geen keukenrol meer op de tafels staat. Ik ben dan van de generatie vanaf 2007. Ietsje eerder misschien nog maar ik hou het op 2007. Er was toen nog veel openbare actie en er werd tot het einde "geblasen". En dat keukenpapier was om de boel op te kuisen. PSR, GT, PHG, YY, LR. Overal werd er publiek geneukt. En in die Party-Treffs was en plein public de norm. Op een gegeven moment kwam daar de klad in. Het leek wel of de dames zich enigermate geneerden en zich belemmerd voelden als ze in de barruimte een lul afzogen. Niet voor de heren die daar graag gebruik van maakten maar voor de vriendinnenkliek waartoe de dame behoorde.

Op de kamer werd door veel dames eveneens grensverleggende service geboden en dan doel ik niet specifiek op neuken zonder. De schroom die ze inmiddels in de openbare ruimte vertoonden, verdween als sneeuw voor de zon op de kamer. Man, man, wat zaten daar geile sletten bij. Ze duwden hun reet in je gezicht en je kon hun kakgat subiet uitlikken. En andersom was dat ook het geval. Het was in mijn beleving allemaal hitsiger, minder remmingen. Nationaliteit heeft bij mij nooit een rol gespeeld. Het boeide me weinig of het een Aziatische sloerie of een van de Balkan was. Net zo min als dat het een Zuid-Europese, Latina, of een gitzwarte Afrikaanse was. Overal vind je wijven die hun vak verstaan en domme wichten die er werkelijk niks van bakken. Hoewel bij elke club seks in de jacuzzi verboden was (is), kwam dat toch geregeld voor net als openbaar onder de douche neuken of in de tuin. Let wel, ik heb het over de saunaclubs en niet over etablissementen waar het de norm is om het maar zo ranzig mogelijk te maken. Dat is gewoon weer een totaal ander segment van de markt.

het was in mijn beleving allemaal hitsiger minder remmingen ? . hitsige dames vind ik overigens nog zo nu en dan veelal zijn dat wel de oudere 25 plus dvp die totaal geen remming hebben waar je niet hoef te zegen wat je wil maar die hun vak verstaan details laat ik achter wegen :rolleyes:

Picasso 1
31 mei 2020, 18:48
Zoals ik al zei kan je alleen subjectief zijn over smaak van vrouwen en clubs.

Klopt, over smaak valt niet te twisten. Het zou immers zomaar kunnen dat jouw referentie en wat jij geil vindt is een lekkere Poolse uit het verleden die haar tong meteen in de bar diep in je mond duwt terwijl een ander geilt op een Roemeense die op de voeten van haar klanten plast en ze in hun oor fluistert hoe bijzonder ze zijn. Kansloze discussie....

pietpotent44
31 mei 2020, 19:07
@pietpotent44 Ach, ik heb een tijd in het buitenland gewerkt en toen SC's ontdekt in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. en heb in geen enkele Daar zelfs nog een paar van die Tsjechische en Hongaarse meisjes van weleer tegengekomen. Wie hier niet z'n zin vind, is een verwend nest die afgestompt is door gewoonte.

Je was er dus inderdaad niet bij in de saunaclubs 15 jaar geleden. Dacht ik al wel.

Maar wel roeptoeteren over 'oude klaag zeur opa's die alleen maar denken dat het toen beter was'. Jaja.
Misschien beter om even niet te roeptoeteren als je er niet bij was, en gewoon de verhalen te lezen van de beren die er toen al wel bij waren. Dan kan je nog wat leren van die opa's.

WA
31 mei 2020, 19:19
Ja hoor. Dus toch...... :hammer:

Player
31 mei 2020, 19:44
Tja, ik heb hier iemand klaarblijkelijk op z'n pik getrapt, wat helemaal mijn bedoeling niet is. Ik ga hier niet mijn ganse wandel CV uit de doeken doen. Een beknopt deeltje daarvan is terug te vinden in mijn eigen "Ik stel me even voor". Maar in alle bescheidenheid durf ik te zeggen dat ik kan vergelijken en meer dan lang genoeg mee ga in dit wereldje. Ik heb Clubs bezocht in vele Europese landen en meer dan genoeg tijd doorgebracht in Centraal Europa en de Balkan. Ben zelfs op zeer jonge leeftijd nog in Moskou geweest, dus Russische vrouwen zijn me niet onbekend.

Dit alles terzijde. Zoals een aantal ijsberen hier al hebben gezegd is het een oneindige discussie, ieder zijn waarheid. Maar ben niet te beroerd om bij te leren, dus zal best eens bij wijlen naar opa's verhaaltjes uit de oude doos luisteren. Goed wetend dat de goede oude tijd toen de dieren nog spraken niet terugkomt. Ik leef in het hier en nu en blijf niet nostalgisch hangen in het leven.

But I rest my case, just a honest opinion, no offence.

Dalton
1 juni 2020, 02:42
Vroeger waren er minder sc en dus weinig keus daardoor was het in de clubs gewoon gezelliger en werd er meer geneukt waardoor je oa elke dvp in de club weleens gepakt had.

:freu::freu::freu:Ps:ik ben geen 86 maar 97 en mijn leuter is nog steeds bikkelhard.:freu::freu::freu:

mentholbear
1 juni 2020, 17:04
Ik ben blijkbaar niet beter gewend, want terwijl ik me prima vermaak zijn er ouwe lullen die maar lopen te klagen dat vroeger alles beter was. Misschien een blessing dat ik de gouden jaren heb gemist? :gruebel:

pietpotent44
1 juni 2020, 17:52
Ik ben blijkbaar niet beter gewend, want terwijl ik me prima vermaak zijn er ouwe lullen die maar lopen te klagen dat vroeger alles beter was. Misschien een blessing dat ik de gouden jaren heb gemist? :gruebel:

Jij vindt zelfs Happy Garden anno 2015-2020 nog goed.
Dat betekent dat je wel heeeeeel erg snel tevreden bent mentholbear.
In die zin misschien inderdaad maar beter dat je je de gouden SC jaren hebt gemist. In tegenstelling tot deze oude lul.

Makles
1 juni 2020, 17:55
Ik kom al heel wat jaren in de SC. Niet vaak, maar wel al lang. De eerste keer was toen ik terug kwam uit Italie van vakantie en de stoute schoenen aan trok en naar Golden Time trok. Ook al was ik toen al aan de leeftijd, toch wel een beetje zenuwachtig. Ben nooit zo'n dapper type geweest. Ik weet niet meer welk jaar maar ik kan me de auto nog herinneren dus moet ergens tussen 2005-2007 ijn geweest (was een leaseauto via mijn toenmalige werkgever). Eerste keer was met een Indische die Nederlands sprak. Beviel wel maar later betere tegen gekomen. Sindsdien regelmatig naar SC's geweest, meestal GT met een paar uitstapjes. Ik ga wel met Piet mee, ik vermaakte me toen meer. Maar dat kan ook gewenning zijn. Maar ik kan met nog tijden herinneren waarin regelmatig in de tuin openlijk werd gewipt. Bijvoorbeeld een poosje met die tweelingzusjes met krulletjes. Oh ja en dan had je nog die Limburgse diehelemaal los ging. "Als ik dan toch de hoer ga spelen, dan doe ik het meteen maar goed". Nu is het toch wel wat tammer, ook in de kino.

Maar ook nu vermaak ik me prima. Dat heeft vooral te maken me de klik die ik op zijn tijd heb met een of twee van de dames. Als je regelmatig met dezelfde gaat, dan worden ze vanzelf wat opener en is er meer mogelijk en zijn ze vind ik wat actiever om het je naar je zin te maken. En als ze dan weg gaan, moet je weer een nieuwe zoeken, vaak lukt het me wel. Al zijn er nu tijden dat als ik binnen kom en in de ronde kijk, minder potentiële kanshebbers zie. Maar dat zal mijn eigen fout zijn denk ik.

Wel begrijp ik niets van die DJ op vrijdag en zaterdag. Het is veel te luid, banken moeten worden verschoven, het wordt te druk en er is niemand die gaat dansen of zo. En gegeven de leeftijd van de meeste mannen zit niemand op die muziek te wachten. Maar goed, het is er al een poos, dus het zal wel werken. Afijn, ik hoop dat ze gauw weer open gaan. Even wachten of alles weer bij het oude wordt en dan weer gaan. Maar hopen dat "ze" het niet aangrijpen om de P6 een flinke knauw te geven...

pietpotent44
1 juni 2020, 18:04
Ik houd altijd wel van metaforen. En heb er ook over dit onderwerp al meerdere gehoord.
Ik weet nog bijv. dat Flipper de vergelijking maakte dat de saunaclubs (net over de grens in NRW) in de goude beginjaren de sjieke 5 sterren restaurants waren. En tegenwoordig zijn ze McDonalds. Daar kan je dus best nog steeds lekker bikken, maar verwacht geen kaviaar op je bord. Die vond ik wel aardig.

Ik kan er zelf ook wel een aantal bedenken. Vandaag schoot er weer 1 door mn hoofd: Ajax.
Ik weet het, dit onderwerp heeft niks met voetbal te maken, maar het gaat om de metafoor:

Het clubwereldje nu (pre corona) zou ik willen vergelijken met het Ajax van tegenwoordig (van de afgelopen jaren): de top van Nederland, maar niet (meer) van Europa of van de wereld.
Af en toe nog steeds wel leuk om eens te kijken, maar Ajax is gewoon al meer dan 20 jaar geen Europese top meer. (Net als de rest van het Nederlandse voetbal.)
Wel zijn er uitzonderingen: de Uefacup finale in 2016 was een onverwacht hoogtepunt. Dat hadden we toen al meer dan 20 jaar niet meer meegemaakt. En in 2018/2019 misten we op een haar de champions league finale. Ook dat was een onverwacht en spectaculair hoogtepunt. Maar helaas ook weer incidenteel.
En tegenwoordig worden de goede spelers meteen door de rijke clubs weggekocht. Dat gebeurde in 1995 ook wel, maar was de leegloop wat meer gespreid over de jaren daarna.

En het clubwereldje in de gouden beginjaren zou ik willen vergelijken met het Ajax van 1995: superieur, dominant, ongeslagen, en winnaar van landstitel en champions league. In 1 seizoen 3 keer van Ac Milan gewonnen, van Bayern Munchen, en nog een hoop andere topclubs. Met een zeer jong talentvol team.
Waarschijnlijk het beste Ajax ooit. (En zoniet, dan toch tenminste het tweede beste, achter het Ajax van Cruijff begin jaren 70.)

Zo zie ik het ook met de clubs: er loopt af en toe nog best wat leuks rond, en een dagje saunaclub is ook nog steeds leuk. En er lopen ook nog wel enkele toppers rond. Maar die toppers en servicekanonnen worden wel steeds schaarser. Misschien 2 of 3 op een goeie dag (en soms 0), ook afhankelijk van welke club natuurlijk. De meeste servicekannonen van toen zijn gestopt, maar hun vervangsters waren over het algemeen toch van een wat minder kaliber (understatement). Het is gewoon niet meer zoals in die gouden jaren, toen misschien wel de helft van de vrouwen kamerwaardig waren, en je een stuk minder kans had op een flopervaring dan nu. En zelden of nooit last van upselling, in tegenstelling tot nu. Omdat die 2 of 3 in principe genoeg kunnen zijn, kan een dagje saunaclub zeker nog steeds de moeite waard zijn.

Maar in plaats van te roepen dat er geen verschil is, en dat alles nog net zo goed is als toen (total ignorance), moeten we gewoon realistisch zijn: de gouden saunaclub jaren zijn voorbij. Punt.

Desondanks: het beste ervan maken, op zoek gaan naar die paar pareltjes en gewoon door blijven neuken. Want het kan dus zeker nog wel steeds leuk zijn.

pret
1 juni 2020, 18:09
Ik houd altijd wel van metaforen. En heb er ook over dit onderwerp al meerdere gehoord.
Ik weet nog bijv. dat Flipper de vergelijking maakte dat de saunaclubs (net over de grens in NRW) in de goude beginjaren sjieke restauranrs waren. En nu zijn ze McDonalds. Daar kan je dus best nog steeds lekker bikken, maar verwacht geen kaviaar op je bord. Die vond ik wel aardig.

Nou doe mij maar een lekkere hamburger ipv kaviaar :biggrin:

Big30
1 juni 2020, 18:46
En het clubwereldje in de gouden beginjaren zou ik willen vergelijken met het Ajax van 1995: superieur, dominant, ongeslagen, en winnaar van landstitel en champions league. In 1 seizoen 3 keer van Ac Milan gewonnen, van Bayern Munchen, en nog een hoop andere topclubs. Met een zeer jong talentvol team.
Waarschijnlijk het beste Ajax ooit. (En zoniet, dan toch tenminste het tweede beste, achter het Ajax van Cruijff begin jaren 70.)

Als iemand niet inziet dat het beste Ajax ooit dan van beginjaren 70 was haak ik af :biggrin:. Dat was het beste Ajax ooit en ik heb het nog net meegemaakt.
De beste SC tijd was evident van voor 2005, de tijd van Atlantis o.a., ik heb dat zelf niet meegemaakt, maar zo heb ik het van ervaren IJsberen begrepen die de tijd na 2005 helemaal niets vonden.

pietpotent44
1 juni 2020, 18:52
Als iemand niet inziet dat het beste Ajax ooit dan van beginjaren 70 was haak ik af :biggrin:. Dat was het beste Ajax ooit en ik heb het nog net meegemaakt.

Ok, vooruit dan :hah:

Badslippers
1 juni 2020, 19:01
Bijvoorbeeld een poosje met die tweelingzusjes met krulletjes. Oh ja en dan had je nog die Limburgse diehelemaal los ging. "Als ik dan toch de hoer ga spelen, dan doe ik het meteen maar goed".

Hani en Nani.
Die Limburgse heeft volgens mij ook nog even in LR gewerkt.

BefBeer
1 juni 2020, 19:04
Wie kent nog de griekse Chritina uit GT?
Is er nog wat te lang door blijven werken m.i.
Inderdaad ook gewoon wippen in de tuin.
Zelfs nog met Dora op de tuinbanken waarnaast enkele tuinmannen nog probeerden tuinverlichting aan te leggen.

BefBeer

Player
1 juni 2020, 20:59
Als je regelmatig met dezelfde gaat, dan worden ze vanzelf wat opener en is er meer mogelijk en zijn ze vind ik wat actiever om het je naar je zin te maken. En als ze dan weg gaan, moet je weer een nieuwe zoeken, vaak lukt het me wel. Al zijn er nu tijden dat als ik binnen kom en in de ronde kijk, minder potentiële kanshebbers zie. Maar dat zal mijn eigen fout zijn denk ik.Hierin zit veel waarheid waaraan menig man al te snel voorbij gaat. En dat is meer aan jezelf te wijten dan aan de Club of de dames.

Als je de ganse Club wil neuken, ga je automatisch voor middelmaat. Als je de beste dames eruit selecteert en vaak mee gaat, krijg je topkwaliteit. Jij leert hun lichaam beter kennen en zij dat van jou. Ga voor kwaliteit, niet kwantiteit. Geeft altijd meer voldoening.

Kwibus2
1 juni 2020, 21:12
De beste SC tijd was evident van voor 2005, de tijd van Atlantis o.a., ik heb dat zelf niet meegemaakt, maar zo heb ik het van ervaren IJsberen begrepen die de tijd na 2005 helemaal niets vonden.

Je hebt gelijk maar het helpt niet met vergelijkingen want in de jaren zeventig waren er nog geen SC's :biggrin:
We moesten ons nog behelpen met gewone bordelen of de raambuurten in die tijd, het was het begin van mijn wandelcarriere.
Ik ga niet zeuren over toen was alles beter, de wereld verandert en wij ook.

Om op de titel van het draadje terug te komen: Keiharde pleurisherrie in zaken waar ik graag even een praatje maak met de aanwezige DVP's jaagt mij weg.
Kom je niets vermoedend bij AcaG aanzetten is de entreeprijs verhoogd, dat is niet het ergste, en blijkt dat er een party oid is.
Veel herrie met wat feestversiering maken mij niet blij. Ik zie dan af van het bezoek en vertrek naar een alternatief.

Kijk eens rond en maak een schatting van de gemiddelde leeftijd. Dat zijn geen mannen die je blij maakt met die pleurisherrie.
Misschien leuk voor de dames maar niet voor de heren die voor een prettige kamergang en wat ontspanning komen.

Player
1 juni 2020, 21:32
Misschien een gat in de markt, SC's die zich uisluitend richten op cliënteel van gevorderde leeftijd? Geen DJ, hoogstens wat muzak op de achtergrond. Voldoende aandacht voor gezapige ontspanning. Aangepaste parking met ruimte voor de rollator en handrailing aan de inkom. Restaurant met aangepast zoutloos en vetarm dieet. Voldoende dames die pakweg 15 jaar geleden al in de SC's actief waren voor good old topservice. Deze leeftijdscategorie is toch minstens 80% van het cliënteel, dus dat menig SC uitbater daar geen oren naar heeft?

vrije jongen
1 juni 2020, 21:51
Die bestaat al: PSR.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk

Shakir
1 juni 2020, 21:51
Misschien een gat in de markt, SC's die zich uisluitend richten op cliënteel van gevorderde leeftijd? Geen DJ, hoogstens wat muzak op de achtergrond. Voldoende aandacht voor gezapige ontspanning. Aangepaste parking met ruimte voor de rollator en handrailing aan de inkom. Restaurant met aangepast zoutloos en vetarm dieet. Voldoende dames die pakweg 15 jaar geleden al in de SC's actief waren voor good old topservice. Deze leeftijdscategorie is toch minstens 80% van het cliënteel, dus dat menig SC uitbater daar geen oren naar heeft?

Ben je al naar Parksauna Residenz geweest? (Bijgenaamd het bejaardentehuis).

mentholbear
1 juni 2020, 22:13
Ik vind het er hemels. Alleen jammer dat ze zo ver weg zitten en die kronkel weg er naartoe.

Willem2
1 juni 2020, 22:25
Het verschil zit in diversiteit. Niet alleen in nationaliteit maar ook in leeftijd en vooral intellectueel.

mentholbear
1 juni 2020, 22:27
Jij vindt zelfs Happy Garden anno 2015-2020 nog goed.
Dat betekent dat je wel heeeeeel erg snel tevreden bent mentholbear.
In die zin misschien inderdaad maar beter dat je je de gouden SC jaren hebt gemist. In tegenstelling tot deze oude lul.

Ignorance is bliss :rolleyes:

Player
1 juni 2020, 23:01
Ben je al naar Parksauna Residenz geweest? (Bijgenaamd het bejaardentehuis).Neen, ik zit in de 20% minderheid die niet in die doelgroep/leeftijdscategorie valt. Voor mij is een DJ best te pruimen, heb ik geen hulpmiddelen nodig om me voort te bewegen, gaat een vettige hamburger er best in en is de huidige generatie DVP's van een jaar of 25 oud ideaal als match qua topservice.

deket
2 juni 2020, 01:29
Ach in de tijd van de Romeinen zegden ze hoogstwaarschijnlijk ook al dat de bordelen een 10 jaar eerder beter bleken
Nostalgie is van alle tijden
Wel zijn er anno 2020,al voor de Corona,veel bordelen verdwenen.
Zo van die gezellige sexclubs waar je tevens zaken kon doen,gemakkelijk om iemand te overtuigen in een Jacuzzi met wat meiden erbij,en flessen drank. Wat dollen,plezier maken,het had wel wat:,folklore eigenlijk maar ook vergane glorie. Van saunaclubs met het ons bekende concept was nog geen sprake.
En ivm nationaliteiten.; Ik heb ook de tijd meegemaakt in de SC voor toetreding van Bulgarije en Roemenië tot de EU voor 2007 en de overrompeling. Toen trof je vaak Russische en en exlanden van de USSR ,die kwamen dan met een toeristenvisum van 3 maanden,keerden terug na hun termijn om dan opnieuw voor 3 maanden te komen.
Sexervaring met verschillende nationaliteiten zijn momentopname maar van de duizenden uit alle werelddelen vond ik de beste ervaring juist wel bij een Poolse,en een Algerijnse op de 2de plaats.

pietpotent44
2 juni 2020, 01:36
Neen, ik zit in de 20% minderheid die niet in die doelgroep/leeftijdscategorie valt. Voor mij is een DJ best te pruimen, heb ik geen hulpmiddelen nodig om me voort te bewegen, gaat een vettige hamburger er best in en is de huidige generatie DVP's van een jaar of 25 oud ideaal als match qua topservice.

En hoe oud ben je zelf eigenlijk? Mag je al wel brommer rijden?
En krijg je wel op tijd traktement van je ouders om weer te kunnen gaan clubben?

Dalton
2 juni 2020, 01:56
MAKLES;Eerste keer was met een Indische die Nederlands sprak. Beviel wel maar later betere tegen gekomen.

Kwam uit BELGIE,SANDRA.

Shakir
2 juni 2020, 08:46
Ach in de tijd van de Romeinen zegden ze hoogstwaarschijnlijk ook al dat de bordelen een 10 jaar eerder beter bleken
Nostalgie is van alle tijden

We bevinden ons in 50 v.Chr. Het forum werd toen nog in steen gehouwen.

Octavius: Zeg Augustus, herinner je je Babylon nog van 10 jaar geleden?
Augustus: Dat was pas een toptempel! En ken je Cleopatra nog? Wat een topwijf, die zoog je de ballen van het lijf vanonder je toga!
Octivius: De Egyptische slavinnen pijpten als de beste. Tempel Samya, gewijd aan de godin Aphrodite, zat er vol van.
Octavius: Het tegenwoordig niets meer sinds de komst van de Hunnen. Alleen maar slechte service.
Augustus: En al die nieuwe budget-tempels van tegenwoordig waar je voor slechts II Quadrans binnen kan, om heel de dag wijn te zuipen. Neen, het is allemaal niks meer.

Benieuwd hoe het ons in 3030 zal vergaan.

Player
2 juni 2020, 11:39
En hoe oud ben je zelf eigenlijk? Mag je al wel brommer rijden?
En krijg je wel op tijd traktement van je ouders om weer te kunnen gaan clubben?Begrijp deze reactie noch de leeftijdsobsessie of focus op SC-dienstjaren niet. Zal zijn dat de realiteit confronterend is voor jou. Gelukkig voor elk wat wils. PSR voor de derde leeftijd. Andere Clubs met gewaardeerde service van de huidige generatie DVP’s voor de jongste generatie ijsberen.

Nulnulzeseneenhalf
2 juni 2020, 13:08
Begrijp deze reactie noch de leeftijdsobsessie of focus op SC-dienstjaren niet. Zal zijn dat de realiteit confronterend is voor jou. Gelukkig voor elk wat wils. PSR voor de derde leeftijd. Andere Clubs met gewaardeerde service van de huidige generatie DVP’s voor de jongste generatie ijsberen.

Pietpotent44 heeft al vaker van die discussies gestart dat vroeger alles beter was. Je had er op kunnen wachten. In het YY-topic heb ik er al eens zowat slaande ruzie met hem over gehad. En je mag alleen maar mee praten als je minimaal 15 jaar in saunaclub’s komt. Andere gelegenheden waar schaars geklede dames allerlei vieze dingen met je doen tellen niet. En over de Poolse dames mag dan ook al geen verkeerd woord gezegd worden, en laat ik nou net daarmee één van mijn slechtste ervaringen hebben.

De wereld verandert en je verandert mee. Zo niet, dan blijf je alleen achter in een hoekje, kniezend en wel.

schoolmeester
2 juni 2020, 13:28
Poolse dames die lusten er wel pap van !
En ik hou niet van pap, dus geef ik het maar weg.

Groet, schoolmeester.

Player
2 juni 2020, 14:56
Pietpotent44 heeft al vaker van die discussies gestart dat vroeger alles beter was. Je had er op kunnen wachten. In het YY-topic heb ik er al eens zowat slaande ruzie met hem over gehad. En je mag alleen maar mee praten als je minimaal 15 jaar in saunaclub’s komt. Andere gelegenheden waar schaars geklede dames allerlei vieze dingen met je doen tellen niet. En over de Poolse dames mag dan ook al geen verkeerd woord gezegd worden, en laat ik nou net daarmee één van mijn slechtste ervaringen hebben.

De wereld verandert en je verandert mee. Zo niet, dan blijf je alleen achter in een hoekje, kniezend en wel.Bedankt voor de toelichting, zeer verhelderend. Als er een pathologische grondslag is, laat ik het godbetert voor wat het is.

pietpotent44
2 juni 2020, 15:41
Ik vond het al zo vreemd dat 006,5 zich hier niet mee ging bemoeien. Maar daar is ie dan toch. Met het voorspelbare zuigende commentaar uiteraard. Want zeggen dat het vroeger in saunaclubland beter was, is natuurlijk vloeken in de kerk.
Dat is natuurlijk maar gedacht, alleen maar nostalgisch geleuter, en je moet wel een oude zeur lul zijn om zoiets te kunnen beweren. En natuurlijk ligt het allemaal aan jezelf. En niet aan het club wereldje. En je bent dan niet met je tijd meegegaan, etc. etc. etc. Bla bla bla bla.

Maar ik vind het prima hoor, als jullie vinden dat er geen verschil is tussen 15 jaar geleden en nu, Poolse vrouwen waardeloos vindt, en Roemeense vrouwen de absolute top: be my guest.
Ik zal er niet minder om slapen.

Player durft zelfs niet eens zn leeftijd te noemen.
Wel weet ie heel zeker dat het 15 jaar geleden niet beter was dan nu. Hij was er wel niet bij, maar toch weet ie het heel zeker.

Als je deze 2 'heren' zou moeten geloven, ben ik een eenzame bejaarde met een rollator, die de vrouwen wegjaagt, en 15 jaar onder een steen heeft gelegen.

Toevallig ga ik binnenkort het ijsberenrecord voor de 100m verbreken :hah:

De wereld verandert en je verandert mee. Zo niet, dan blijf je alleen achter in een hoekje, kniezend en wel.

Bedankt voor de toelichting, zeer verhelderend. Als er een pathologische grondslag is, laat ik het godbetert voor wat het is.

schoolmeester
2 juni 2020, 16:21
pietpotent44, doe je wel voorzichtig met je record verbreken ? 100 meter is ver voor iemand van jouw leeftijd met een rollator.
Maar in ieder geval succes !

Groet, schoolmeester.

Dalton
2 juni 2020, 18:18
Voor de sc in DUITSLAND had je gewoon een kroeg waar je naar binnen ging en een HERRNGEDEK moest nemen voor 12,50 mark was een pils en borrel.
In die kroeg wandelden een paar spiernaakte dames rond en stonden dan tegen je op te rijden om je zo mee te nemen achter het gordijn om een paar markjes te verdienen.
Voor dit gedoe in de jaren 50 waren er in iedere stad straten afgezet met groene schotten waar de dames achter de ramen en in de deuren stonden en voor 10 dm kon je van ze gebruik maken.
De goede oude tijd waar je nog neuken kon voor 10 mark en in AMSTERDAM voor 5 gulden.

Nulnulzeseneenhalf
2 juni 2020, 18:42
Ik vond het al zo vreemd dat 006,5 zich hier niet mee ging bemoeien. Maar daar is ie dan toch. Met het voorspelbare zuigende commentaar uiteraard. Want zeggen dat het vroeger in saunaclubland beter was, is natuurlijk vloeken in de kerk.
Dat is natuurlijk maar gedacht, alleen maar nostalgisch geleuter, en je moet wel een oude zeur lul zijn om zoiets te kunnen beweren. En natuurlijk ligt het allemaal aan jezelf. En niet aan het club wereldje. En je bent dan niet met je tijd meegegaan, etc. etc. etc. Bla bla bla bla.

Maar ik vind het prima hoor, als jullie vinden dat er geen verschil is tussen 15 jaar geleden en nu, Poolse vrouwen waardeloos vindt, en Roemeense vrouwen de absolute top: be my guest.
Ik zal er niet minder om slapen:

Toen ik de eerste keer dit topic zag, dacht ik weer: alweer iemand die weer eens terug wil naar vroeger. Toen ik zag dat U het geopend had heb ik maar direct besloten om niet te reageren. Teveel slechte ervaringen mee in het verleden, en U wilt toch niet naar mijn beweegredenen luisteren. Mijn reactie richting Player was er enkel eentje ter verduidelijking. Hij zit nog niet zolang op dit forum, al kan het best zijn dat hij al onder andere nicknames hier is geweest, schijnen er meer te doen.

Mijn stelling in deze is dat we richting 2021 gaan. En daarna naar 2022. En helaas niet naar 2015 of 2010 of 1999. Maakt allemaal niet uit. Ik heb nooit geschreven dat Poolse dames flop zijn, daar heb ik ook leuke van leren kennen. Ik schrijf ook niet dat Roemeense vrouwen de top zijn, zeer zeker niet. Bij alle nationaliteiten zitten er missers tussen. En dat verschilt van heer tot heer wat hij graag wil of kan accepteren. Persoonlijk heb ik de meeste schrik voor Duitse dames. Die zijn voor mij top of flop. Om de een of andere reden zit daar geen middenweg in, althans niet voor mij.
Maar ik heb ook wel een lijstje van dames, zeer kort, waar ik nog wel eens aan terug denk. Omdat we gewoon iets meer hadden. De beroemde klik, zal ik maar zeggen. En ja, daar zou ik best nog wel eens een keer mee willen afspreken, als dat mogelijk zou zijn. Gewoon eens bij praten. En vertellen wat er uitgekomen is van de verwachtingen die we toen hadden.

Maar ik blijf daar niet bij hangen. 2021 komt eraan.

Makles
2 juni 2020, 18:43
Hani en Nani.

Ah ja, Hani en Nani. Zo rond 2010 denk ik? Nooit met ze meegeweest, ik vond ze niet echt aantrekkelijk. Maar las hier van verschillende beren dat een droom eindelijk uitkwam, het met twee zusjes doen. Ze konden volgens mij goud verdienen met triootjes, maar ze waren in een keer weg, wat wel vaker voorkomt. Waarschijnlijk ergens anders toch meer te verdienen.

Mooie tijden, maar zoals gezegd altijd wel een favorietje gevonden. Dani, Olga, later vaak met Luana, Bonnie, het laatste jaar met Mirjam en Bella. Hopen dat zij weer terug komen straks.

deket
2 juni 2020, 18:50
in de tijd van Napoleon veronderstel ik,Dalton?
in Antwerpen had je wel onlangs een kroeg vol Nigeriaanse dvps die voor 5 euro een handjob gaven en voor 10 euro een blowjob op wc,tja ieder zijn meug zeker?
maar nog geen 20 jaar gelden bestond er in Zonhoven,vlakbij de autobaan E313,een café,waar je zeer mooie Russische deketmeiden zaten,tussen 18j en 25j die daar in bikini rondliepen. Soms ook wel,een minder knappe,maar voor een drankje van 120bfr,dus 3 euro haalden ze je lul uit je broek en begonnen aan de toog te pijpen,zoals in de Kissbar te Barcelona. meestal na het 2de drankje en na het 1ste staken ze al hun tong overal in,beginnen met je mond en lieten zich voelen
voor 800 bfr(20 euro)kon je al sex naar boven,en voor 1000 bfr, 25 euro,een full service plus ft,voor de sex gingen ze,je lul wassen met zo een teil vol water,verplicht voor iedere klant
alles was mogelijk,de kroeg was dan ook zeer bekend,berucht en van de buitenkant zag het er ook niet als een bordeel uit,geen neonlampen of zo,gewoon wit geschilderde muren langs de buitenkant
iedereen kwam daar,van uitkeringstrekkende tot notaris,jong en oud,de tent liep de gehele jaren 90 als een tiet,eigenaars een Grieks koppel

de duisburg spesjalist
2 juni 2020, 18:51
Hani en Nani.

nietallen in LR ik heb ze ook welles getroffen in magnum

Big30
2 juni 2020, 18:59
Voor dit gedoe in de jaren 50 waren er in iedere stad straten afgezet met groene schotten waar de dames achter de ramen en in de deuren stonden en voor 10 dm kon je van ze gebruik maken.
De goede oude tijd waar je nog neuken kon voor 10 mark en in AMSTERDAM voor 5 gulden.

Mooie tijden Dalton, kan het me nog goed voor de geest halen. Kwam toen bijna elk weekend in Amsterdam, Zwarte Lola en Blonde Riek waren mijn favorieten, werkten toen in de Gulden Schuimkraag. Wat een tent was dat zeg. Betalen deed je inderdaad met een vijfje, een gouden vijfje wel te verstaan. Maar daar had ik een zak vol van. Mooi was die tijd!

Dalton
2 juni 2020, 21:22
In 1955 was ik in AMSTERDAM een week en sliep op de SINGEL in een hotel wat me 4,15 gulden per nacht kostte met ontbijt.
Vooral om als jonge knaap de walletjes te bekijken en een dame uit te proberen.
Ik weet nog goed dat er een hele mooie in de deur stond even gevraagd wat het koste en ze zei me 5 gulden en dus mee naar boven met haar 2 trappen op kamertje in daar ging ze op het bed zitten maakte mijn broek los en trok hem naar beneden plus de onderbroek.
Ze pakte mijn lul in haar hand en trok er 2 keer aan en de sperma spoot eruit 5 gulden weg en nog geen kut gezien.
Paar jaar later was ik in ANTWERPEN met een kennis in een kroeg waar een bardame achter de bar stond en een dame aan de bar zat,het werd bere gezellig met ons 4rtjes en de deur ging tegen 11 uur op slot en we hebben de hele nacht in de kroeg liggen rotzooien tot s'morgens 1/2 8 en het koste ons geen enkele frank.
Dat was nog in de tijd dat de kroegen dag en nacht open waren.
Een jaar later zat ik in ZUID-AFRIKA in KAAPSTAD heerlijk die nacht-tent de SAVOOY halverwege de weg omhoog en dan rechtsaf aan de linkerkant waar je langs de wanden banken had en gewoon heerlijk kon liggen wippen maar onderaan de weg had je het PIELHUIS(piere-hous) van hetzelfde laken een pak.
Jammer dat je toen nog niet met de zwarte dames mee kon deed je het wel en werd je betrap kon je kiezen tussen een 1/2 dwangarbeid of 6 stokslagen.
Weer ongeveer een faartje later ook in ENGELAND de bloemetjes buitengezet en lekker liggen neuken met de dames onder de parapluutjes aan het strand,niet dat ik een slechte jeugd gehad heb maar wel overal een beetje geweest en lekker genoten van de dames.
Dit was voor mij vroeger en beter dan nu daarom heb ik CORRY KONINGS een speciaal liedje voor mij laten maken

MOOI WAS DIE TIJD en geloof me maar edele ijsberen zoiets moois hebben jullie misschien een enkeling uitgezonderd nog nooit meegemaakt.
Dit hoerenlopers gedoe is voor mij omdat ik alleen ben een leuke uitlaat klep maar niet te vergelijken met mijn jeugd.
NNa die miskleun van 2 keer trekken en spuiten heeft het me toch vele jaren later weer naar AMSTERDAM getrokken waar ik in de LANGE NIEZEL bij de PENNYBAR binnen kwam en een bekende achter de bar stond HERMAN die werkte er al 28 jaar en verteld me dat de mooie dames die aan de bar zaten lekker konden neuken voor 100 gulden en 15 gulden moest je betalen wanneer je met ze mee ging aan de overkant een huis binnen en trap op de kamer in gewoon heerlijk lekker zonder condoom en flink rampetampen.
Ben hier bij HERMAN in de kroeg toen ook een tijdje vasteb klant geweest.
Was voor mij netzo ver rijden als nu naar ACAPULCO-GOLD.
Ik stop ermee want mijn vingers zijn nu 1/2 afgesleten en moet ze een poosje rust gunnen.

Kwibus2
2 juni 2020, 23:09

Kijk eens goed rond in SC's, het oevergrote deel van de heren is boven de veertig.
Denk je dat die mannen op die knetterharde herrie zitten te wachten?

Player
2 juni 2020, 23:27
Kijk eens goed rond in SC's, het oevergrote deel van de heren is boven de veertig.
Denk je dat die mannen op die knetterharde herrie zitten te wachten?Slechts 1 adres heb ik me laten vertellen: PSR. De resterende -40 jarigen kunnen die herrie wel aan. Iedereen tevreden.

BefBeer
3 juni 2020, 08:50
Denk dat de gehoorapparaten van die oude knakkers te goed zijn voor die DJ's!
Die jongere SCgangers zijn natuurlijk lekker doof van al die festivals.....

BefBeer

schoolmeester
3 juni 2020, 12:56
Het word hoog tijd dat er een nieuwe saunaclub erbij komt voor de 50+ ijsberen, alleen PSR is te weinig.
Het volgende concept zou mooi zijn: alle dames boven de 30 jaar met een flinke bos schaamhaar ( was vroeger ook).
Mobieltjes en WIFI verboden, alleen een ouderwetse telefoon aan de wand om te bellen, onder het motto: slinger met die vinger !
Verder een afhaalbuffet, waar men ook pepermunt, trekdrop en pruimtabak en sigaren kan kopen tegen ouderwetse prijzen uiteraard.
Verder een uitgebreide ruimte waar men kan klaverjassen,sjoelen, dammen, en andere spelletjes, mens erger je niet, stratego enz.
Bij de toiletten zal natuurlijk de toiletjuffrouw niet ontbreken, inclusief tafeltje met schoteltje voor de muntjes.
Ook zal er een buizenradio aanstaan met RUSTIGE muziek.
Bij de bar zijn tevens batterijtjes te koop voor uw gehoorapparaat en uiteraard brillendoekjes of contactlensreiniger.
Een garderobe zal tevens niet ontbreken.
In de tuin uiteraard een riant zwembad, de zwembandjes liggen standaard in uw locker.
De parkeerplaats is uiteraard van zand en grind, asfalt ligt nogal gevoelig.
De kamers zijn standaard voorzien van tuimelramen, want airco is niet aanwezig.
Allemaal nog veel wandelplezier.

Groet, schoolmeester.

WANDELAAR5
3 juni 2020, 13:04
Parkeerplaats niet van zand en grind AUB. Rollator geschikte ondergrond op alle looppaden! Verder geen trappen maar liften en ook een lift om in en uit het zwembad te gaan. Krukjes en stangen voor veilig douchen.

schoolmeester
3 juni 2020, 13:51
Dank U voor de aanvulling, er komt een rollatorparkeerplaats bij de ingang en bakjes voor de kunstgebitten op de werkkamers.

Groet, schoolmeester.

MrSchwanz
3 juni 2020, 15:38
Als alles vroeger beter was kan je beter genieten van het nu want straks is het de toekomst en dan kijk je weer terug. Daarom kan je beter niet terugkijken want anders leef je altijd in het verleden.

Dit jaar en vorig jaar had ik meerdere malen op dit forum geschreven dat mensen moeten genieten van de pay46 nu het nog bestaat in plaats van de zeuren over de kleine dingetjes.

Wie weet hoe de scène eruit gaat zien wanneer alles weer open is. Dan zal het nog slechter zijn dan voorheen. Ik ben bang dat je binnenkort al blij kan zijn als je een fatsoenlijke zigeunerin kan neuken want deze sector is niet meer te doen. Als de ene lockdown voorbij is komt de volgende lockdown wel weer.

Volgens experts kunnen we 3 lockdowns per jaar verwachten. Welke dame zou dan nog pay46 doen? Alleen de laagste van de laagste. Helaas. Het is niet anders.

Wentelt Eefje
3 juni 2020, 15:52
Volgens experts kunnen we 3 lockdowns per jaar verwachten.

Harvard onheilsprofeet Lipsitch is vooralsnog de enige die dat beweert (wellicht juist daarom worden zijn onderzoeken daarom graag door Jaap Bedisselt aangehaald).

En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!

MrSchwanz
3 juni 2020, 16:30
Harvard onheilsprofeet Lipsitch is vooralsnog de enige die dat beweert (wellicht juist daarom worden zijn onderzoeken daarom graag door Jaap Bedisselt aangehaald).

En overigens ben ik van mening dat de anderhalve-meter-dictatuur vernietigd dient te worden!

Van mij mag het ook open maar ik baseer mijn voorspellingen niet op wat ik wil maar op wat er gaat gebeuren. Volgens sommigen op dit forum zou het op 1 juni weer normaal worden. Die mensen hoor je ook niet meer. Zij zien ook de nieuwe “realité”. Bij de ene duurt het wat langer dan bij de ander.

WA
3 juni 2020, 16:41
Volgens sommigen op dit forum zou het op 1 juni weer normaal worden. Die mensen hoor je ook niet meer. Zij zien ook de nieuwe “realité”. Bij de ene duurt het wat langer dan bij de ander. Hmm, dit is interessant. Heb je verwijzingen naar berichten waarin dat expliciet zo gesteld word?

pietpotent44
3 juni 2020, 20:33
Als alles vroeger beter was kan je beter genieten van het nu want straks is het de toekomst en dan kijk je weer terug. Daarom kan je beter niet terugkijken want anders leef je altijd in het verleden.

Dit jaar en vorig jaar had ik meerdere malen op dit forum geschreven dat mensen moeten genieten van de pay46 nu het nog bestaat in plaats van de zeuren over de kleine dingetjes.

Wie weet hoe de scène eruit gaat zien wanneer alles weer open is. Dan zal het nog slechter zijn dan voorheen. Ik ben bang dat je binnenkort al blij kan zijn als je een fatsoenlijke zigeunerin kan neuken want deze sector is niet meer te doen. Als de ene lockdown voorbij is komt de volgende lockdown wel weer.

Volgens experts kunnen we 3 lockdowns per jaar verwachten. Welke dame zou dan nog pay46 doen? Alleen de laagste van de laagste. Helaas. Het is niet anders.

Pessimist. Als je overal zo negatief over denkt, kan je inderdaad maar beter met je Schwanz gaan spelen.

pietpotent44
3 juni 2020, 20:35
Hmm, dit is interessant. Heb je verwijzingen naar berichten waarin dat expliciet zo gesteld word?

Volgens sommigen op dit forum zou het op 1 juni weer normaal worden. Die mensen hoor je ook niet meer. Zij zien ook de nieuwe “realité”. Bij de ene duurt het wat langer dan bij de ander.

Ik heb gezegd 15 juni (voor nagenoeg 0 nieuwe doden per dag) Voor alle Europese landen, behalve de UK en Zweden (eind juni). En daar sta ik nog steeds achter.
En de VS, Brazilie en Rusland rond half juli.

En ik verwacht daarnaast ook wel dat overheden het leven per 1 juli weer enigszins normaal laten worden.

Maar onze seks saunas zullen pas als laatste open gaan van alle sectoren. Waarschijnlijk pas per 1 sept. Heel misschien ergens in Duitsland wat eerder.

pret
3 juni 2020, 22:02
Ik heb gezegd 15 juni (voor nagenoeg 0 nieuwe doden per dag) Voor alle Europese landen, behalve de UK en Zweden (eind juni). En daar sta ik nog steeds achter.

En ik verwacht daarnaast ook wel dat overheden het leven per 1 juli weer enigszins normaal laten worden.

Maar onze seks saunas zullen pas als laatste open gaan van alle sectoren. Waarschijnlijk pas per 1 sept. Heel misschien ergens in Duitsland wat eerder.

Heb je soms kristallen bol van BC geleend? :biggrin:

Picasso 1
3 juni 2020, 22:21
Ik denk dat achteraf gezien de periode 2005-2010 (ongeveer) misschien wel de mooiste saunaclub periode was. Veel clubs, fanatiek en serieus club beleid, veel vrouwen met goeie service, nog veel Poolse vrouwen, nog geen stormloop van Roemeense (en Bulgaarse) vrouwen.

Volgens opa was vroeger ook alles beter. Ik dacht het niet...

In het bericht van pp44 wordt periode 2005-2010 benadrukt. Er wordt nergens geschreven dat vroeger tot 2010 het allemaal beter was maar er wordt ook een beginmoment benadrukt. En dan reageren een aantal bekende en verschillende onbekende accounts met de standaard reactie van daar komt weer eentje met "vroeger was alles beter". Gaaaap.....nee dus, niet standaard "vroeger" maar specifiek die periode. Dat is tenminste deels ook mijn ervaring, saunaclubperiode 2003-2009 ervaarde ik als een gouden tijd die qua sexbeleving zowel de periode na 2009 ruim overtrof alsook stukken beter was dan de periode van vóór 2003.

Dus nee, vroeger was het niet beter maar specifiek die periode wel. Helder zo, of moet het uitgetekend worden?

Willem2
3 juni 2020, 22:34
Dus nee, vroeger was het niet beter maar specifiek die periode wel. Helder zo, of moet het uitgetekend worden?

Ja graag uittekenen ;)

Mag ik nog even opmerken dat het niets te maken heeft met leeftijd van dames dan wel ijsberen. Die opmerkingen die daarover worden gedaan zijn behoorlijk rare leeftijdsdiscriminerende opmerkingen die in de praktijk weinig hout snijden.
Voor de rest zie mijn eerdere post.

Willem2
3 juni 2020, 22:35

Ja graag uittekenen ;)

Mag ik nog even opmerken dat het niets te maken heeft met leeftijd van dames dan wel ijsberen. Die opmerkingen die daarover worden gedaan zijn behoorlijk rare leeftijdsdiscriminerende opmerkingen die in de praktijk weinig hout snijden.

deket
3 juni 2020, 22:58
niet mee eens,en ook niet met onze Spaanse vriend
P1 zal de laatste jaren wat minderen ervaringen hebben gehad met een Roemeense en in die periode rond 2006, zeer goede met bv,Russische
maar ik blijf erbij dat dit momentopnames zijn(,geluk en ongeluk horen bij het leven),slechte ervaringen,toevaltreffers,klik hebben,etc
net voor de lockdown had ik een van de beste ervaringen ooit,en dat met een Poolse,(niet in een saunaclub)en zonder arrogant te willen kilinken, ga ik toch ook al een hele tijd mee en kan baseren op een ruim referentiekader
En W2,ook jij weet dat mijn voorkeur ligt bij jonge deketmeiden,zeker zij die opkijken naar oudere mannen. Niets mis mee,zolang ze meerderjarig zijn

Picasso 1
3 juni 2020, 23:32
niet mee eens,en ook niet met onze Spaanse vriend
P1 zal de laatste jaren wat minderen ervaringen hebben gehad met een Roemeense en in die periode rond 2006, zeer goede met bv,Russische
maar ik blijf erbij dat dit momentopnames zijn(,geluk en ongeluk horen bij het leven),slechte ervaringen,toevaltreffers,klik hebben,etc
net voor de lockdown had ik een van de beste ervaringen ooit,en dat met een Poolse,(niet in een saunaclub)en zonder arrogant te willen kilinken, ga ik toch ook al een hele tijd mee en kan baseren op een ruim referentiekader

Je begrijpt mijn post niet. Jij hebt het nu over jouw persoonlijke beleving. Die kan ik moeilijk betwisten op basis van mijn persoonlijke beleving. Over smaak valt immers niet te twisten!
Ik heb het over de domme onzinnige reacties van "vroeger was alles beter" verwijt aan andermans adres terwijl iemand heel nadrukkelijk een specifieke periode met een begin en een eindmoment aanwijst als erg goed.

Ja graag uittekenen ;)

Wanneer iemand graag naar een bepaalde club gaat en het prima naar zijn zin heeft en plotseling berichten leest van anderen dat die het in die club weinig bijzonder vonden, dan zie je regelmatig dat zo'n stamklant ijsbeer het zich persoonlijk aantrekt en afkeurend op andermans kritische berichten reageert. Hoe kan iemand immers zijn topclubje door de slijk halen en beweren dat het elders beter is.....

Iets soortgelijks doet zich voor bij vergelijken van jaren/periodes. Iemand die het de laatste paar jaar erg goed naar zijn zin heeft en plotseling kritische berichten leest dat de huidige tijd weinig voorstelt in vergelijking met een eerdere periode (die de betreffende persoon mogelijk ook niet eens heeft meegemaakt), kan zich door dat soort berichten persoonlijk in zijn kloten gegrepen voelen en afkeurend reageren op dat soort kritiek want het gaat notabene over zijn toptijd wat door de mangel wordt gehaald.

Is er een nieuw ijsbeer woord te introduceren voor beren die zich persoonlijk aangevallen en bij hun kloten gegrepen voelen wanneer anderen niets anders doen dan een eigen beleving van een situatie weergeven? Het woord 'pannekoek" is al bezet....

Player
3 juni 2020, 23:34
En dan reageren een aantal bekende en verschillende onbekende accounts met de standaard reactie van daar komt weer eentje met "vroeger was alles beter". Gaaaap.....nee dus, niet standaard "vroeger" maar specifiek die periode.Om het af te leren, toch nog even reageren. De periode 2003-2009 behoort tot het verleden. Elke referentie ernaar behoort tot wat "vroeger" was... Het is tenslotte al tussen 11 en 17 jaar geleden.

Menigeen beseft dat men zich baseert op nostalgie die enkel maar meer de goede ervaringen romantiseren en de slechte laat vervagen naarmate ze verder in het verleden liggen. Pure menselijke psyche die niemand vreemd is. Alles wat anders is in het heden (nationaliteiten, management, Clubs, prijzen, DJ's,...) kan aangegrepen worden om aan te tonen waarom het zogenaamd beter was vroeger of gedurende een bepaalde periode in het verleden. Niet objectief waarneembaar echter.

Dat alles maakt dat voor sommigen het beter was vroeger en bijgevolg daar blijven steken in het leven. Anderen evolueren mee met de tijd en veranderingen van dames, Clubs, prijzen,... Deze laatste zullen zowel het heden als verleden objectief ervaren, niet noodzakelijk beter of slechter. Want in wezen gaat het om de beleving die je hebt met een dame en die maak je voor het grootste deel nog altijd zelf. Daar heeft tijd weinig mee te maken.

Als je blijft volhouden dat vroeger of tijdens een bepaalde periode in het verleden alles beter was of de beste tijd ooit, degradeer je jezelf tot verzuurde oude ventenpraat.

Picasso 1
3 juni 2020, 23:45
Lees het bericht maar dat ik 2 minuten voor die van jou plaatste. Verdere toelichting aan je lijkt me, gezien jouw reactie, van weinig nut.

Player
3 juni 2020, 23:52
Lees het bericht maar dat ik 2 minuten voor die van jou plaatste. Verdere toelichting aan je lijkt me, gezien jouw reactie, van weinig nut.Om het helemaal af te leren, lees alle voorgaande berichten: "neem het niet persoonlijk" en " het is een oneindige discussie want subjectief" komt bij heel wat reacties terug.

deket
3 juni 2020, 23:53
ik begrijp je post maar al te goed beste P1
maar ik blijf erbij dat het minder met periodes(en ik heb nog de periode meegemaakt dat er van Aids nog geen sprake was en nzc standaard bleek)dan wel met momentopnames en persoonlijke beleving te maken heeft
tijdens de jaren waar jij met nostalgie op terugkijkt kan het ook voorvallen dat het een mindere ervaring was,door allerlei redenen,dvp heeft haar periode en werkt met een sponsje,de klant of de dvp voelen zich door allerlei privéredenen niet goed in hun vel, etc
net zo gemakkelijk kan je in de zogenaamde mindere jaren,dus volgens velen waaronder jij de laatste jaren,ook op een ontzettende geile meid botsen,die bovendien nog knap is ook en waar je een sterke klik mee hebt
mijn punt is,dat ook hier je moeilijk kan veralgemenen;zowel nationaliteiten als tijdsperiode
en nu ga ik eindelijk slapen,moet er morgenochtend alweer zeer vroeg op,mijn dokter moest het eens weten,,,

Wentelt Eefje
4 juni 2020, 00:11
Is er een nieuw ijsbeer woord te introduceren voor beren die zich persoonlijk aangevallen en bij hun kloten gegrepen voelen wanneer anderen niets anders doen dan een eigen beleving van een situatie weergeven? Het woord 'pannekoek" is al bezet....

Bewijsbeer.
Ze blijven, bijvoorbeeld de stammies van B&W, komen met "bewijzen" dat jij alles fout ziet en alles verzint of nu niet goed (meer) oplet omdat jouw huidige clubbeleving niet gelijk is aan die van hullie...

Picasso 1
4 juni 2020, 00:12
ik begrijp je post maar al te goed beste P1
maar ik blijf erbij dat het minder met periodes(en ik heb nog de periode meegemaakt dat er van Aids nog geen sprake was en nzc standaard bleek)dan wel met momentopnames en persoonlijke beleving te maken heeft
tijdens de jaren waar jij met nostalgie op terugkijkt kan het ook voorvallen dat het een mindere ervaring was,door allerlei redenen,dvp heeft haar periode en werkt met een sponsje,de klant of de dvp voelen zich door allerlei privéredenen niet goed in hun vel, etc
net zo gemakkelijk kan je in de zogenaamde mindere jaren,dus volgens velen waaronder jij de laatste jaren,ook op een ontzettende geile meid botsen,die bovendien nog knap is ook en waar je een sterke klik mee hebt
mijn punt is,dat ook hier je moeilijk kan veralgemenen;zowel nationaliteiten als tijdsperiode
en nu ga ik eindelijk slapen,moet er morgenochtend alweer zeer vroeg op,mijn dokter moest het eens weten,,,

Klopt helemaal, Anderlecht speelt ook hedendaags soms prachtige wedstrijden en vroeger hadden ze ook weleens een mindere wedstrijd. Laten we dus vooral een bepaalde periode niet veralgemeniseren. ;)

Nulnulzeseneenhalf
4 juni 2020, 01:20
In het bericht van pp44 wordt periode 2005-2010 benadrukt. Er wordt nergens geschreven dat vroeger tot 2010 het allemaal beter was maar er wordt ook een beginmoment benadrukt. En dan reageren een aantal bekende en verschillende onbekende accounts met de standaard reactie van daar komt weer eentje met "vroeger was alles beter". Gaaaap.....nee dus, niet standaard "vroeger" maar specifiek die periode. Dat is tenminste deels ook mijn ervaring, saunaclubperiode 2003-2009 ervaarde ik als een gouden tijd die qua sexbeleving zowel de periode na 2009 ruim overtrof alsook stukken beter was dan de periode van vóór 2003

Het benadrukken van een beginmoment verandert niet veel aan het feit dat de pietpotent44, en U dus ook, zijn blijven hangen in vroeger tijden. Ik heb in mijn wandelcarriere goede en minder goede tijden gehad. Periodes dat ik niet tijde genoeg kon vrijmaken om weer eens te gaan, maar ook periodes dat ik me afvroeg waarom ik eigenlijk nog de moeite nam. Ik kan die periodes gaan benoemen en gaan benadrukken dat toen alles beter was, en dus ook gaan vertellen dat het zo weer zou moeten zijn. Maar dat heeft helemaal geen nut.
Je perceptie van gebeurtenissen wordt door heel veel dingen beïnvloed. In deze hobby hoort daar het vinden van de juiste dames zeer zeker bij. Maar is het daarom minder als op een gegeven moment dat even niet zo goed lukt? Enerzijds omdat een aantal dames gestopt zijn, anderzijds omdat je op andere dames bent uitgekeken. Alles heeft zijn houdbaarheid. En in deze hobby is dat voor velen de tijd die ze met een dame willen doorbrengen. Als dan in korte tijd er net wat veel tussen uitknijpen, dan valt het daarna tegen.

In mijn gewone leven heb ik een gouden tijd gehad tussen mijn 21e en 30e, misschien nog wel een beetje langer. Leuk werk, goede verdiensten, genoeg vrienden, helaas te weinig tijd om het allemaal maximaal te kunnen beleven. Dat het daarna wat minder werd had meerdere oorzaken, waarvan ik er ook zelf in gang heb gezet. Bewust, omdat ik wist dat die tijd niet kon blijven duren. Ik kan nu wel zeggen dat het weer allemaal zo moet worden als in mijn twintiger jaren, maar dat gaat niet lukken.
Het probleem met pietpotent44 is dat hij te vaak die tijd benadrukt en een beetje boos wordt als daar dan wat van wordt gezegd. En vooral de volgende opmerking is dan zo jammer.
Ik vond het al zo vreemd dat 006,5 zich hier niet mee ging bemoeien. Maar daar is ie dan toch. Met het voorspelbare zuigende commentaar uiteraard.
Dat maakt een fatsoenlijk gesprek onmogelijk. Ik heb helemaal niks tegen hem, er zitten hier veelschrijvers op dit forum waar ik veel meer moeite mee heb, alleen dat verheerlijken van die paar jaren, dat heeft zo weinig nut. Denk eraan met een glimlach en probeer het weer te vinden. Of iets anders, ja dat kan ook in dezelfde hobby, wat je een fijn gevoel geeft. Maar als je blijft hangen in het verleden, dan mis je zoveel leuke dingen. En ja, ik heb ook wel eens die fout gemaakt.

pietpotent44
4 juni 2020, 04:41
Als je blijft volhouden dat vroeger of tijdens een bepaalde periode in het verleden alles beter was of de beste tijd ooit, degradeer je jezelf tot verzuurde oude ventenpraat.

Het probleem met pietpotent44 is dat hij te vaak die tijd benadrukt en een beetje boos wordt als daar dan wat van wordt gezegd. Ik heb helemaal niks tegen hem, er zitten hier veelschrijvers op dit forum waar ik veel meer moeite mee heb, alleen dat verheerlijken van die paar jaren, dat heeft zo weinig nut. Maar als je blijft hangen in het verleden, dan mis je zoveel leuke dingen. En ja, ik heb ook wel eens die fout gemaakt.

Het enige wat mij stoort is dat werkelijk alles wordt afgedaan als nostalgie (of volgens sommige zelfs 'ouwe ventenpraat'). Of wordt afgedaan met algemene ontkennende bagatalisaties als 'je hebt nou eenmaal afwisselend goede en slechte periodes', of 'er is niks ten nadele veranderd, dat denk je alleen maar', tot 'het ligt allemaal aan jezelf'. Met altijd de bijbehorende onnozele opmerking 'dat je dan bent blijven hangen in het verleden', en 'dat dat toch geen nut heeft'.

Dat is wel een beetje dom.
Ten eerste: waarom zou je niet gewoon mogen zeggen in retrospectief dat een bepaalde periode de mooiste bleek te zijn. Waarom zou je daarover moeten zwijgen. En waarom zou dat ook niet gewoon zo kunnen zijn. En waarom ben je dan zogenaamd iemand die alleen maar blijft hangen in het verleden. Ik ben namelijk al die jaren tm heden saunaclub bezoeker gebleven en heb me gewoon aangepast aan elke tijd. Ik ben ook nog steeds heel fit en fysiek sterk, en zo oog ik ook. Bepaald geen oude opa. Ik ben niet klagend, passief en eenzaam thuis in een hoekje gaan zitten.

Maar we gaan toch ook niet ontkennen dat de championsleague periode van Ajax (1994-1997) met winst in 1995 een van de mooiste uit de geschiedenis was. Waarom zou je meteen een zure oude nostalgische lul moeten zijn om dat te vinden. Laten we eerlijk zijn: we zouden graag willen dat Ajax nog steeds Europa zo domineerde. Het Ajax van toen was nou eenmaal beter dan het huidige Ajax.

Ik heb zowel in die periode als recent mijn club recensies hier gepost. Dus volgens mij ben ik gewoon met mijn tijd meegegaan (zowel zakelijk als prive als in saunaclubland), en probeer ik uiteraard net als elke andere beer het nu zo leuk mogelijk voor mezelf te maken als ik in een saunaclub ben. En blijf ik het gewoon doen. Maar blijkbaar ligt het voor sommige beren inderdaad erg gevoelig als je beweert dat die saunaclub periode beter was dan nu.
Dan ligt dat maar aan jezelf, is maar gedacht, ben je een oude zeur, etc. etc. etc.

Het enige wat ik steeds zeg is dat die periode (van pakweg 2005-2010) waarschijnlijk achteraf bekeken, de mooiste saunaclubperiode is geweest. En ben bepaald niet de enige die dat zo ziet.

Daar kan je het mee oneens zijn (om daar uberhaupt iets zinnigs over te zeggen moet je er dan uiteraard wel zelf bij geweest zijn), maar het is allemaal een stuk minder gevoelsmatig / nostalgisch dan gedacht.
Het is ook gewoon voor een groot deel logisch en feitelijk te verklaren:

- prostitutie sector in zn geheel is ruim gehalveerd sinds de legalisatie in 2000
- wetgeving is veranderd sindsdien ten nadele van prostitutie
en veel politici (zowel lokaal als landelijk) proberen prostitutie kapot te maken
- we leven tegenwoordig steeds meer in een feministische tijd (denk aan metoo)
- de periode 2000-2005 was de periode dat een grote golf Oostblokvrouwen naar Nederland en elders in Europa kwam om in clubs te werken. Na een periode van pakweg 10 jaar zijn een aantal economieen (zoals Polen) sterk gegroeid, waardoor het voor minder vrouwen daar nog aantrekkelijk genoeg is om hier te komen werken
- In die periode waren er veel startende sauna clubs, die zich nog moesten bewijzen, en dus erg fanatiek aan de weg timmerden
- doordat alles toen nog zo kleinschalig was in Nederland saunaclubland (er waren tot toen alleen nog maar klassieke bordelen), was er ook nog geen gedoe met drugs, wietplantages, belasting, banken, rechtszaken, criminaliteit, etc. het was allemaal wat gemoedelijker
- In 2005 begon hier in Nederland het saunaclubwereldje met Badda Bing. In 2006 volgde yinyang als 2e club. In de periode 2006-2008 kwamen er een aantal kleine clubjes bij
- Ook net over de grens in Duitsland startten een aantal voor ons beren bekende clubs (gt ergens tussen 2004 en 2006), living room 2007, villa vertigo ook rond die tijd
- de grote stormloop van Roemeense (en Bulgaarse) vrouwen was er toen nog niet. Is pas rond 2013 begonnen)
Nou kan je natuurlijk wel weer roepen dat Roemeense vrouwen de top zijn, maar over het algemeen hebben die toch een wat mindere reputatie. Maar buiten dat: 80% vd clubs is nu gevuld met Roemeense vrouwen. Dat komt de diversiteit in elk geval niet ten goede
- er zijn nog steeds vrouwen uit die beginperiode, die nu nog steeds in de clubs werken. Die zijn dus inmiddels een stuk ouder geworden: geen 25 of 30 meer, maar 40 of 45, of nog ouder. Die moeten het dus voornamelijk van service hebben, want fysiek wordt het nou eenmaal minder. Die vrouwen zijn nog steeds ongekend populair, en doen meestal betere zaken dan de nieuwe lichting vrouwen die nu 25-30 zijn. Daar kun je ook weer over discussieren, maar vind ik toch veelzeggend

Maar ja, ik kan hier nog zoveel argumenten en feiten opnoemen dat het zeker niet alleen iets nostalgisch / gevoelsmatigs is, het is waarschijnlijk toch aan dovemansoren besteed.

schoolmeester
4 juni 2020, 04:48
De opmerkingen van mij in post 64 zijn cynisch bedoeld, zowiezo de hele setting.

Groet, schoolmeester.

Kwibus2
4 juni 2020, 05:38
Begrijp deze reactie noch de leeftijdsobsessie of focus op SC-dienstjaren niet. Zal zijn dat de realiteit confronterend is voor jou. Gelukkig voor elk wat wils. PSR voor de derde leeftijd. Andere Clubs met gewaardeerde service van de huidige generatie DVP’s voor de jongste generatie ijsberen.

Dat begrijp ik van jou ook niet.
Met wat geluk wordt jij ook zonder een vleugje corona gezond ouder. Dan kun je hopelijk nog steeds genieten van al dat moois in SC's.

pietpotent44
4 juni 2020, 06:02
Wanneer iemand graag naar een bepaalde club gaat en het prima naar zijn zin heeft en plotseling berichten leest van anderen dat die het in die club weinig bijzonder vonden, dan zie je regelmatig dat zo'n stamklant ijsbeer het zich persoonlijk aantrekt en afkeurend op andermans kritische berichten reageert. Hoe kan iemand immers zijn topclubje door de slijk halen en beweren dat het elders beter is.....

Iets soortgelijks doet zich voor bij vergelijken van jaren/periodes. Iemand die het de laatste paar jaar erg goed naar zijn zin heeft en plotseling kritische berichten leest dat de huidige tijd weinig voorstelt in vergelijking met een eerdere periode (die de betreffende persoon mogelijk ook niet eens heeft meegemaakt), kan zich door dat soort berichten persoonlijk in zijn kloten gegrepen voelen en afkeurend reageren op dat soort kritiek want het gaat notabene over zijn toptijd wat door de mangel wordt gehaald.

Precies dat.

Player
4 juni 2020, 08:12
Dat begrijp ik van jou ook niet.
Met wat geluk wordt jij ook zonder een vleugje corona gezond ouder. Dan kun je hopelijk nog steeds genieten van al dat moois in SC's.Van mij mag iedereen doen wat hij wil, zolang hij een ander daarbij niet schaadt of hindert. Dus wie tot op hoge leeftijd naar de SC kan en wil gaan, moet dat zeker doen. Is de muziek te luid, is de service van de dames niet wat het 15 jaar geleden was, is de Club niet gerund zoals het hoorde te zijn,... Zoek dan een Club die je daarbij tegemoet komt. Of zoek een andere hobby.

En ik herhaal tot in den treuren, maar wat baten kaars en bril als de uil niet lezen wil, neem de zaken niet persoonlijk. Het is een discussie gebaseerd op sentiment, volledig subjectief. Ik ga al een tijdje mee in dit wereldje en heb in al die tijd goede DVP's kunnen treffen. Ongeacht Club, land, nationaliteit,... Want voor een goede ervaring moet je vooral zelf zorgen en niet alleen overlaten aan de Club of dame. Ik ken haast niemand op dit forum persoonlijk laat staan dat ik hun leeftijd ken. Wat maakt het uit, maar blijkbaar vinden sommigen zich dan aangetast in hun fysieke paraatheid of afgeschilderd als een oude vent. Er is een verschil tussen een oude vent zijn en zich zo gedragen. Gelukkig zijn er soms oude venten die perfect mentaal mee kunnen met de jongste generatie. Ik hoop er ooit ook zo ééntje te worden. Misschien kom ik dan nog in een SC, maar zal dan niet tegen de jonge garde beginnen lullen dat vroeger alles beter was.

Shakir stak een amusante Romeinse conversatie in mekaar over prostitutie, enige satire kan verlichting brengen voor een aantal heetgebakerde ijsberen. Zo sakkerden de Romeinen ook al over de jeugd: niets mee aan te vangen, met die jeugd van tegenwoordig. Misschien helpt die gedachte om het één en ander in perspectief te zetten.

Shakir
4 juni 2020, 08:19
Anno 2020 was vroeger alles beter.

Player
4 juni 2020, 08:29
En meer precies, sinds,16 maart 2020 was vroeger alles beter. Maar laten we ervan uitgaan dat het beste nog moet komen (hopelijk vanaf september).

Nulnulzeseneenhalf
4 juni 2020, 10:13
Het enige wat mij stoort is dat werkelijk alles wordt afgedaan als nostalgie (of volgens sommige zelfs 'ouwe ventenpraat'). Of wordt afgedaan met algemene ontkennende bagatalisaties als 'je hebt nou eenmaal afwisselend goede en slechte periodes', of 'er is niks ten nadele veranderd, dat denk je alleen maar', tot 'het ligt allemaal aan jezelf'.

Maar ja, ik kan hier nog zoveel argumenten en feiten opnoemen dat het zeker niet alleen iets nostalgisch / gevoelsmatigs is, het is waarschijnlijk toch aan dovemansoren besteed.
Het komt kennelijk niet zo goed over, maar ik heb er geen enkele moeite mee dat je die periode geweldig vond. Toen YY in, jij zegt 2006, en volgens mij zelfs per 1 juni, veranderde in een saunaclub, heb ik bewust de keuze gemaakt om daar niet meer naar toe te gaan. Ik kwam er toen al een paar jaar. Misschien is dat wel fout geweest van mij. Maar toen paste het niet in mijn leven om daar een hele dag, 6 tot 8 uur, te verblijven. Toch heb ik daarna hele leuke ontmoetingen gehad. Toen ik ruim 5 jaar geleden er toch ben binnen gestapt, na 1 maal voorbij rijden en 1 maal omdraaien op de parkeerplaats, was er een aantal dingen in mijn leven veranderd. Soms denk ik wel eens dat ik er wat eerder naar toe had moeten gaan.
Wat mij stoort is je toon daarin. Je vindt wat en iedereen moet het ermee eens zijn. Zo niet, dan is de ander een zeurpiet. Zo ook met het filmpje van YY van voor de verbouwing. Toen het nog echt gezellig was. Ik herinner me nog wel iets van de inrichting van toen. Naar mijn mening, leuk voor een klassiek bordeel, maar niet helemaal geschikt voor een moderne saunaclub.

Leuk dat je het toen geweldig vond. Leuk dat je je hebt aangepast en nog steeds kans ziet om je ding te vinden. Maar probeer op een positieve manier over die gouden tijd te praten. Dat doe je nu niet.

Ik hoop dat dat niet aan dovemansoren is gericht.

Precies dat.

Ik lees hier ook wel eens verhalen over clubs of dames waar ik het leuk vind of een gezellige tijd mee heb gehad, die alleen maar op afbreken zijn gericht. Ik heb daar wel eens op gereageerd, maar dat is zinloos.

Ik acht U hoger als U denkt dat ik doe. U bent een van de weinigen van dit forum waar ik het niet erg van zou vinden als ik er eens mee in aanraking kwam, coronaproof natuurlijk. Maar schrijf in blije zinnen over die gouden periode.

WANDELAAR5
4 juni 2020, 10:18
Wat een mooie uitdrukking van Player. Nieuw voor mij: Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en lezen wil.

Jack42
4 juni 2020, 11:36
Alles was vroeger beter kun je wellicht ook anders invullen door alles wat niet (meer) te krijgen is is beter.

Als voorbeeld, een DVP die van voor de bar naar achter de bar verhuist dan zijn er ijsberen die opeens oprecht geïnteresseerd zijn in haar terwijl ze haar niet eens zagen staan toen ze voor de bar werkte.
Zo dus ook met de Poolse en Russische dames en de dames die vroeger in de clubs werkten die zijn nu niet meer te krijgen en dus beter?

Het aanbod is heel veel groter van zowel clubs, dames en ijsberen dan 15 jaar geleden logisch toch dat er dan ook opmerkingen komen van ijsberen dat alles vroeger beter was.

De vele clubs an sich die in de afgelopen 15 jaar er bij zijn gekomen die zijn alleen maar verbeterd tov 15 jaar geleden met tegenwoordig bijv. (bijna?) overal eten en goede faciliteiten.
Wie herrinert zich het eten nog in GT van pakweg 10 - 12 jaar geleden? :kotz:

Badslippers
4 juni 2020, 12:35
Als voorbeeld, een DVP die van voor de bar naar achter de bar verhuist dan zijn er ijsberen die opeens oprecht geïnteresseerd zijn in haar terwijl ze haar niet eens zagen staan toen ze voor de bar werkte.

Uitzonderingen bevestigen de regel. Die kleine rooie was zowel voor als nu achter de bar te appriciëren ;o))

pietpotent44
4 juni 2020, 19:59
Inderdaad pret. Ik moet zeggen dat ie er wel wat smerig en troebel uit zag, veel wit erop, en veel Roemeense vingertjes erop ook. Geen wonder dat ie het een tijdje niet meer zo goed deed.
Maar hij is nu weer kraakhelder, en doet het weer als nooit tevoren :biggrin:

Heb je soms kristallen bol van BC geleend? :biggrin:

Kwibus2
4 juni 2020, 20:36
En meer precies, sinds,16 maart 2020 was vroeger alles beter. Maar laten we ervan uitgaan dat het beste nog moet komen (hopelijk vanaf september).

Mag best wat eerder hoor :freu::freu::freu:

Big30
4 juni 2020, 20:37
Zo ook met het filmpje van YY van voor de verbouwing. Toen het nog echt gezellig was. Ik herinner me nog wel iets van de inrichting van toen. Naar mijn mening, leuk voor een klassiek bordeel, maar niet helemaal geschikt voor een moderne saunaclub.

Daar zijn we het dan allemaal gelukkig wel over eens! Mijn hemel wat zag YY er voor de verbouwing outdated uit, totaal sfeerloos, goedkoop zonder smaak ingericht alsof je in een goedkope buurtkroeg zat vooral bevolkt door hooligans, bejaarden en kampvolk. Had het toen maar een wat ranzige kitscherige uitstraling van een echte RTC zoals we die uit Duitsland kenden, maar helaas.

Wat waren we blij met de frisse moderne uitstraling van YY na de verbouwing, top! Wat treuren we trouwens nog steeds dat deze mooie tent gesloten moest worden op uiterst dubieuze gronden ... .

Partycrasher
4 juni 2020, 21:02

16 jaar geleden kreeg iedereen na een tijdje honger bij PHG en GT, maar dat maakte niemand wat uit. Want de honger naar al het lekkers dat er rondliep of gewoon ergens zat was nooit gestild. Je vergat gewoon 'die andere honger'. :heul:

pietpotent44
4 juni 2020, 21:08
We kennen jouw ikea voorkeur big30.
Ik ben het helemaal met je eens dat yy er netjes, strak en modern eruit ziet nu.

Toch heeft het niet mijn voorkeur boven de oude inrichting. Omdat ik die gewoon veel gezelliger en artistieker vond. Warmer. Niet zo steriel als nu.

Dat is net zoiets als mensen die geen antiek in huis willen, maar alles strak, wit, en liefst ook goedkoop. Ofwel ikea.
En dan heb je mensen die juist wel antiek willen. Of misschien geen antiek maar wel een beetje artistiek. In elk geval niet strak, koud en zakelijk. Maar wat meer warmere kleuren, en wat meer tierelantijntjes. Wandschilderingen enzo. Pilaren, rood tapijt, mooie ronde bar, open haardje. Een paar gezellige sofa's erbij. Keramiek, rotsjes en zelfs palmboompjes en hutjes in de natte ruimte. Ik houd daar wel van, vond dat erg sfeervol.

Maar nogmaals: ik vind het prima als mensen het huidige interieur kiezen boven het oude. Ieder zijn smaak. Dus die discussie hoeven we ook niet weer overnieuw te voeren. Ik kijk er alleen gewoon heel anders tegenaan. Ik ben nou eenmaal een beetje een artistieke beer. En sfeer gevoelig.

Daar zijn we het dan allemaal gelukkig wel over eens! Mijn hemel wat zag YY er voor de verbouwing outdated uit, totaal sfeerloos, goedkoop zonder smaak ingericht alsof je in een goedkope buurtkroeg zat vooral bevolkt door hooligans, bejaarden en kampvolk. Had het toen maar een wat ranzige kitscherige uitstraling van een echte RTC zoals we die uit Duitsland kenden, maar helaas.

Wat waren we blij met de frisse moderne uitstraling van YY na de verbouwing, top! Wat treuren we trouwens nog steeds dat deze mooie tent gesloten moest worden op uiterst dubieuze gronden ... .

mentholbear
4 juni 2020, 23:22
Ikea, strak, kitsch, het maakt me niet uit, ALS ZE MAAR ALS DE SODEMIETER WEER OPEN GAAN!! :wand:

Straks dekt de zorgverzekering collectief RSI niet meer :roll:

Kwibus2
5 juni 2020, 06:55
Eens met PP44, een gezellige winkel met dames mag best een beetje rommelig zijn met wat kitscherige tierelantijntjes.
Ben geen voorstander van de koude Ikea look. De bIlly boekenkasten zijn prima zolang ze vol staan met boeken.
Een goed bordeel is wat schemerig en liefst ook met flink wat rouge ingericht. Kijk naar de openingsscene van de film Das Boot. Zo hoort het.

deket
5 juni 2020, 13:04
Hierin volg ik PP44 ook,maar BIG30 is gewoon aan voetbalstadion zonder sfeer

schoolmeester
5 juni 2020, 13:09
De RTC clubs, dat zijn ECHTE hoerenkotten, met het rood hoogpolig tapijt, schemerverlichting en oud meubilair.

Groet, schoolmeester.

Kwibus2
5 juni 2020, 15:57
RTC? verklaar je nader. Ben toe aan een degelijk bordeel, liefst met een madame die de leiding in handen heeft.

schoolmeester
5 juni 2020, 16:13
RTC staat voor rode tapijt club, maar dan in het Duits.
Zitten o.a. in Bochum, Gelsenkirchen, Duisburg, Dortmund.
Zijn saunaclubs waar je verhoudingsgewijs een lage entree betaald en ook de kamerprijzen liggen wat lager dan in de doorsnee saunaclub.
Dames zijn geen fotomodellen, maar de service is meestal uitstekend.

Groet, schoolmeester.

mentholbear
5 juni 2020, 17:55
RTC staat voor rode tapijt club, maar dan in het Duits.
Zitten o.a. in Bochum, Gelsenkirchen, Duisburg, Dortmund.
Zijn saunaclubs waar je verhoudingsgewijs een lage entree betaald en ook de kamerprijzen liggen wat lager dan in de doorsnee saunaclub.
Dames zijn geen fotomodellen, maar de service is meestal uitstekend.

Groet, schoolmeester.

Maar er is geen vreten, op wat koekjes ofzo na. Vaak liggen er wel folders van een lokale kebab zaak of pizzeria waar je wat kunt laten bezorgen. Alcohol vrije drank is wel weer inbegrepen.

En betreft entree, het is lager als bij de duurdere clubs als GT, PHG waar het 60 inkom is. Maar genoeg SC die een vergelijkbaar lage entree hebben of waar je met Happy Hour vergelijkbaar binnen komt.

Ook kamer prijzen zijn bij de goedkopere saunaclubs vergelijkbaar. Wel herken ik dat de service in RTC meer... inclusief is en minder upsell als in SC.

Sjeufke
5 juni 2020, 18:40
Ik ben ooit mijn SC carriere begonnen in Partytreff Xanten. Vergelijkbaar met een RTC.
Destijds was de prijs €119,-- maar dan all in! Eten, drinken, sauna, Spielwiese (voor de mannen die van privacy houden moet je niet daar zijn), orgies/gangbang, en vooral wippen tot de ambulance moest worden gebeld.:rolleyes:
Wel dames van de 2e categorie moet ik zeggen. Al waren Leyla en een zuid-amerikaanse (naam kwijt) zeker te doen qua looks.
Met drie meiden tegelijk........het kon er. Ik was hoofdzakelijk raam p6 gewend. Dus, dat was de eerste keer wel even wennen. Maar ik heb me er snel bij neergelegd (letterlijk en figuurlijk) :biggrin:

schoolmeester
5 juni 2020, 18:55
Partytreff Xanten: ELVIRA !
Wat een blowjob !

Groet, schoolmeester.

mentholbear
5 juni 2020, 18:57
Spielwiese (voor de mannen die van privacy houden moet je niet daar zijn)

Ik was daarom mijn club carriere begonnen in een Pauschal club. Ook flate rate, zoals bij een partytreff, maar dan wel met prive kamers.
Overigens had PT Xanten op hun 'nieuwe' locatie ook de mogelijkheid om op kamer te gaan. Wel flinter dunne scheidingswand, dus je kon met de buren meegenieten.

Ik werd er nogal door afgeleid :betrunken:

Sjeufke
5 juni 2020, 19:22
Wat een blowjob !

Groet, schoolmeester.

Hahahahaha, die was er in die tijd ook. 60 jaar? Veel ervaring dus. :rolleyes:
Toen na de ramentijd acceptabel. Ik zou 'm nu niet meer omhoog krijgen :biggrin:

schoolmeester
5 juni 2020, 19:40
Elvira was inderdaad ongeveer 60 jaar, normaal NIET mijn leeftijdscategorie, maar voor haar maakte ik een uitzondering, KLASSEDAME !
Na Xanten heeft ze nog een tijd een partytreff gerund.
Ik neem aan dat ze momenteel van haar pensioen geniet.

Groet, schoolmeester.

Badslippers
5 juni 2020, 20:15
Wat een blowjob !

Klopt, had een zeer bekwame blowjob. 60 jaar? Da's wel oud. Maar 't zou kunnen.
Ergens in 2010 me laten pijpen door haar. Ik schatte haar toen een jaar of 45.

Xanten was altijd wel lachen hoewel je de beoordelingslat voor wat betreft het uiterlijk, en het voorkomen van de snollen op "Limbo" hoogte moest afstellen. Niet te hoog dus!
Ooit vierde de Banaan daar zijn verjaardag en toen ik binnenkwam trof ik het feestvarken aan de bar waar hij de ene na de andere "Prosecco" in de krop goot. Als ik me goed herinner had hij zowaar een eigen "VIP" badhanddoek om zijn reet geknoopt met daarop in protserige letters Ricardo Banana. De gelijknamige aap hing ook achter de bar. De banaan zat onder de slagroom en taartresten want die geile mormels hadden hem flink toegetakeld zodat hij de taartresten als oorsmeer in zijn haardos had hangen. Daarna vlogen we op het bier af terwijl verschillende mokkels ons aan de bar pijpten. Waar zie je dat tegenwoordig nog?

Herr Fick
6 juni 2020, 12:35
Alles was vroeger beter kun je wellicht ook anders invullen door alles wat niet (meer) te krijgen is is beter.

Zo dus ook met de Poolse en Russische dames en de dames die vroeger in de clubs werkten die zijn nu niet meer te krijgen en dus beter?

Het aanbod is heel veel groter van zowel clubs, dames en ijsberen dan 15 jaar geleden logisch toch dat er dan ook opmerkingen komen van ijsberen dat alles vroeger beter was.

De vele clubs an sich die in de afgelopen 15 jaar er bij zijn gekomen die zijn alleen maar verbeterd tov 15 jaar geleden met tegenwoordig bijv. (bijna?) overal eten en goede faciliteiten.

Ja, dat was grappig. Rond 18;00 kwam een dame met de potten en pannen af en moest je aanschuiven in een lange rij van aan het verhoog naast de toog tot aan de gang naar de tuin. En bij YY moest je zowaar zelf je vleesje bakken en dat kon enkel van 17:00 tot 20:00.
En de inkom was toen ook al 50€. Maar de kwaliteit vande DVP's was toch echt wel beter. Jammer voor diegenen die het niet hebben meegemaakt;)

Herr Fick
6 juni 2020, 12:50
Zijn er beren die herinneringen hebben aan de clubs in Geleen in de pré-SC bloeiperiode? Ik denk aan club 2000, Bubbles, Merci, Roze Olifant (ik verzin het niet), etc;? Dat was in de jaren 1986 <=> +/-2000.

deket
6 juni 2020, 13:13
ja, ik ben al eens binnengewipt in een van die clubs(naam vergeten) op de rijksweg,een trio met een Nederlandse en Oostenrijkse gedaan,niets bijzonder,niet zeer goed,niet slecht,wel 2 mooie,jonge blonde deketmeiden,die alles deden
er bestond nog geen forum over zulke onderwerpen

Herr Fick
6 juni 2020, 14:30
ja, ik ben al eens binnengewipt in een van die clubs(naam vergeten) op de rijksweg,een trio met een Nederlandse en Oostenrijkse gedaan,niets bijzonder,niet zeer goed,niet slecht,wel 2 mooie,jonge blonde deketmeiden,die alles deden
er bestond nog geen forum over zulke onderwerpen

Er bestond nog geen internet:) Er bestonden nog geen GSM's:)Bijna niemand had een PC:)

Eddy_V
6 juni 2020, 14:36
Er bestond nog geen internet:) Er bestonden nog geen GSM's:)Bijna niemand had een PC:)
Vanaf ‘87 zat ik toch al op de eerste BBS’en. Dat ging wel piepend en krakend (een beetje zoals deket nu)

ps dit is de laatste grap over deket vandaag ;)

Herr Fick
6 juni 2020, 14:37
Zijn er misschien ook beren die zich uit dezelfde periode in Maastricht clubs Amour (Bredestraat), Elle (Kapoenstraat), Lolita (Hoenderstraat), Brazil (Maaskade) en een club in de Jodenstraat herinneren?

schoolmeester
6 juni 2020, 14:49
Club in de Jodenstraat ken ik, 1 keer geweest, was de laatste club van Maastricht die gesloten is.
Deze club is 1-2-2017 gesloten. Naam: in de zevende hemel.
Groet, schoolmeester.

jansenroy
6 juni 2020, 15:24
Zijn er beren die herinneringen hebben aan de clubs in Geleen in de pré-SC bloeiperiode? Ik denk aan club 2000, Bubbles, Merci, Roze Olifant (ik verzin het niet), etc;? Dat was in de jaren 1986 <=> +/-2000.

Club2000 en bubbles wel aantal keren geweest ja. Moet eerlijk bekennen dat het concept van dit soort clubs me niet meer trekt sinds de sc's er zijn. Dit soort clubs sterft ook langzaam uit heb ik de indruk.

mentholbear
6 juni 2020, 17:02
Club2000 en bubbles wel aantal keren geweest ja. Moet eerlijk bekennen dat het concept van dit soort clubs me niet meer trekt sinds de sc's er zijn. Dit soort clubs sterft ook langzaam uit heb ik de indruk.

Hoe ging het er aan toe in dat soort clubs? Ik bedoel, massagesalon en prive huis maak je afspraak of je komt binnen kijken wie er beschikbaar zijn. Je maakt je keuze of vertrekt. Saunaclubs lekker chillen en rustig kijken wat er allemaal misloopt, onder het genot van een hapje, drankje en rondje wellness.

Herr Fick
6 juni 2020, 18:48
Ik vond die clubs toen wel redelijk OK. Het waren nette gelegenheden in vergelijking met de bars in België uit die tijd. Veel goedkoper ook, maar nog altijd duur in vergelijking met de SC's. Maar er kwamen geen afzettoestanden voor zoals in het Noordkwartier. De service was, op NZC na natuurlijk, vrijwel taboeloos. Met het opkomen van het concept SC en ook met de invoering van de Euro zijn ze allemaal failliet gegaan. Door de Euro werd het makkelijker om even naar Duitsland te rijden zonder geld te hoeven wisselen. Rond 1986 koste een half uur in Geleen 100 gulden en een uur 125. Een half uur koste dus even veel als 30 jaar later in een SC. In Maastricht waren de standaardprijzen 125 en 200 gulden. Als je in Bfr betaalde was het duurder, want een gulden was eigenlijk 18 Bfr en ze rekenden aan 20 Bfr.

Sjeufke
6 juni 2020, 19:02
Zijn er misschien ook beren die zich uit dezelfde periode in Maastricht clubs Amour (Bredestraat), Elle (Kapoenstraat), Lolita (Hoenderstraat), Brazil (Maaskade) en een club in de Jodenstraat herinneren?
Het bestaan er van zeker. Als Sjeng met bovengemiddelde interesse voor de P6 is me dat uiteraard niet ontgaan.

Amour, Elle en Lolita hebben volgens mij eind '70 allemaal het loodje gelegd.
Brazil Maaskade zegt mij even niets. De Maaskade bestaat overigens niet. Waarschijnlijk bedoel je "sexclub internationaal" op de Kesselkade, hoek Hoenderstraat. Ik werkte aan de andere kant van de Kesselkade in de jaren 80. Ik heb enkele kop-staartbotsingen mogen meemaken als dames buiten een peuk aan het roken waren. :biggrin:

De laatste priveclub die is gesloten is de 'De zevende hemel' in de Jodenstraat. In 2017. Daar ben ik een keer geweest. Voor mij erg tricky, want het is midden in de binnenstad. Naar binnen treden gaat nog wel zonder gezien te worden, maar als je naar buiten komt, kan je zomaar de buurvrouw tegenkomen :rolleyes:. Er heeft, dacht ik, nog enige tijd een massage (zonder hoogtepunt) in dat pand gezeten.

Een tippelzone wil ik het niet noemen maar in de tachtiger jaren liepen dames hun diensten aan te bieden rond de Kennedyburg en bij de Poort Waerachtig. Er stond een Caravan onder de Kennedybrug.

Er is nog maar weinig te wippen in de Limburgse hoofdstad.
Massagewereld aan de Grote Gracht 32 is nog de enige mogelijkheid waar je het plafond kan witten (voor zover ik weet).

Herr Fick
6 juni 2020, 19:54
Brazil Maaskade zegt mij even niets. De Maaskade bestaat overigens niet. Waarschijnlijk bedoel je "sexclub internationaal" op de Kesselkade, hoek Hoenderstraat.
Rond Tussen 84 en 91 kwam ik soms in bovenvernoemde clubs, dus toen bestonden ze nog, hoor. Veel Belgische DVP's trouwens. Die club aan de Maas was inderdaad op een hoek, ongeveer recht tegenover de Veronicaboot.

Popeye25
6 juni 2020, 20:42
Mijn eerste DVP bezoek was op de Jodenstraat. Daarna kwam ik er wel vaker, meestal bij een vaste jongedame. Juliette uit Brazilië, wat een prachtmeid was dat.

deket
7 juni 2020, 00:02
voor een stad zoals Maastricht vind ik het een schande dat ze nog maar over een bordeel beschikten,die in de jodenstraat,tenzij ze in die massagezaak met happy end werken
nu had ik die zaak in de Jodenstraat uit nieuwsgierigheid ook ooit bezocht,maar het is een klein,smal zijstraatje met weinig passage
dus de kans dat je herkend zou worden is even miniem dan dat een Nederlandse voetbalclub nog ooit de Europese beker zou winnen:)
dach dat de Lolita in de jaren 80 nog bestond,je had begin jaren 90 ook een sexboetiek waar je met met een meid voor 100 gulden,een uur kon rampetampen
ze hadden net zoals in Roosteren bij Maaseik en in Valkenswaard zo een boek met foto's vol dvps
dat bleken dus de jaren voor internet,shit ik voel me oud

Sjeufke
7 juni 2020, 00:36
Ik vermoed dat jouw bevindingen toch van heel wat jaren terug is.

Er is nog maar 1 zaak in Maastricht en dat is https://www.massagewereld.com/massagewereld-maastricht/
De Zevende Hemel in de Jodenstraat is dicht sinds 2017. In mijn beleving heeft er nadien een massagesalon in gezeten of zit er misschien nog wel. Op internet vind ik er niets over. Ik ga regelmatig een terrasje pikken bij Wall Stock op de Kesselskade. De Jodenstraat ligt op max 20 meter. Ik zal eens gaan neuzen wat er nu voor 'bedrijf' in zit. En zal dat hier terug melden.
De Jodenstraat kent weliswaar geen drukte als het Vrijthof, maar is geen zijstraat meer met weinig passage. En al zeker niet tijdens de openingsuren van winkels en het terrasseizoen.

Mee eens, dat de oudste stad van Nederland (oeps ik krijg nu Nimwegers op mijn dak), weinig ruimte biedt voor het oudste beroep ter wereld.

En wat voetbal betreft. MVV wordt binnen 3 jaar Europees Kampioen. :baeh:

deket
7 juni 2020, 00:43
ja,ik weet dat dat bordeel in de Jodenstraat al enkele jaren dicht is
in het flauwe Flikken Maastricht hebben ze nog daar gefilmd,in die aflevering waar ook de Sixsens in voorkwam

Herr Fick
7 juni 2020, 07:20
ja,ik weet dat dat bordeel in de Jodenstraat al enkele jaren dicht is
in het flauwe Flikken Maastricht hebben ze nog daar gefilmd,in die aflevering waar ook de Sixsens in voorkwam

Flutserie, idd. De acteurs spreken Noord Hollands. Lijkt nergens op. De hoofdrospeelster is wel SS-YY en GT-waardig.

Huubhuubbarbatruuk
7 juni 2020, 11:40
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjeufke Bekijk bericht

Brazil Maaskade zegt mij even niets. De Maaskade bestaat overigens niet. Waarschijnlijk bedoel je "sexclub internationaal" op de Kesselkade, hoek Hoenderstraat

Op de hoek waar nu het goudklompje zit ,of zat .dit is naast de sexboutiqie en heette „brazil“ en was van de zelfde eigenaar als de „Mississippi „ .

Herr Fick
7 juni 2020, 12:01
Op de hoek waar nu het goudklompje zit ,of zat .dit is naast de sexboutiqie en heette „brazil“ en was van de zelfde eigenaar als de „Mississippi „ .

Toch Brazil dus, mijn berengeheugen laat me niet helemaal in de steek:)

Herr Fick
11 juni 2020, 17:42
Hier nog een brokje wandelnostalgie uit de voorloper van de A-straat in Brussel Noord met muzikale begeleiding. Helaas onverstaanbaar voor Ollanders, vrees ik. Deket en Player zullen het wel kunnen apprecieren :)

https://www.humoeurs-bruxelloises-brussels-zwanze.com/toutes-les-chansons/rue-zerezo-moustachke