PDA

Volledige versie bekijken : Irish Travellers/Ierse klusjesmannen

drieganger
8 juni 2020, 16:02
Al enkele jaren als de temperatuur begint te stijgen en de zomer langzaam haar intrede doet valt mij in het nieuws een bepaalde trend op.
Een trend waarin de plaatselijke politie waarschuwt voor zogenoemde Irish travellers die klusjes aanbieden voor woekerprijzen.
Dit is één van de vele nieuwsberichten over deze groep bevolkingsgroep uit Ierland https://www.zoetermeeractief.nl/nieuwshome/actueel/393-mei-2020/18541-politie-waarschuwt-voor-irish-travellers

Ik ben eens verder gaan graven in deze groep reizende criminelen en kom tot best interessante dingen. In 2014 is er een politieonderzoek geweest naar deze groepering waarin een zeer uitgebreide schets is gemaakt. Dit onderzoek is te vinden via de onderstaande link. https://www.politieacademie.nl/kennisenonderzoek/kennis/mediatheek/PDF/89986.PDF

Tijdens de winterperiode, als het werk min of meer stil ligt, verblijft een groot gedeelte in het plaatsje Rathkeale, vlakbij Limerick. Een kijkje via google maps leert mij dat hun oplichtingspraktijken hen blijkbaar weinig windeieren heeft gelegd. Chique villa's met peperdure caravans voeren de boventoon. https://www.google.nl/maps/@52.5255743,-8.9341883,3a,75y,231.72h,86.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1su9F0QOz44_SOhY9cNDE6Ug!2e0!7i1 6384!8i8192

Maar wie zijn deze mensen achter die grote hekken en stapels politiedossiers? Een Belgische fotograaf leefde over een periode van twee jaar met Irish travellers om deze te portretteren. Eerlijk is eerlijk, het heeft mooie beelden opgeleverd! https://www.vice.com/nl/article/3a8vqb/de-belgische-fotograaf-die-twee-jaar-samenleefde-met-ierse-travellers

Welke ervaringen hebben de beren wat betreft de Irish Travellers? Persoonlijk ben ik nog nooit in contact geweest met deze groepering. Alleen een keer een colonne van 6 mega luxe dubbel-as caravan gezien op de A12 rond Arnhem. Allemaal Iers kenteken en witte busjes voor de caravans.

De politie lijkt in ieder geval weinig grip te hebben op deze Ierse klussers...

Willem2
8 juni 2020, 18:35
Ik ben die telefoonterreur uit allerlei arabische landen spuugzat. Bellen uit Tunesie, Algerije , Quatar, Libie... 2x laten overgaan en dan hopen ze dat je zal terugbellen....

schoolmeester
8 juni 2020, 18:59
Nooit terugbellen uiteraard, want dan bel je naar een speciaal duur nummer zodat die criminelen hun zakken kunnen vullen.
Die gasten worden slapend rijk door mensen die er wel intrappen.

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
8 juni 2020, 19:53
Ik ben die telefoonterreur uit allerlei arabische landen spuugzat. Bellen uit Tunesie, Algerije , Quatar, Libie... 2x laten overgaan en dan hopen ze dat je zal terugbellen....

ik neem allen NL telefoon nummers op en +49 DE nummers onbekend weiger ik ook

WA
8 juni 2020, 19:56
dubbele post :wand:

WA
8 juni 2020, 19:59
Welke ervaringen hebben de beren wat betreft de Irish Travellers? Persoonlijk ben ik nog nooit in contact geweest met deze groepering.

Ja wel hoor. Je bent zelfs de enige die melding maakt van Irish travelers de afgelopen 10 jaar. Waar hebben we dat toch eerder gezien, een ijsbeer die niet meer weet wat ie meegemaakt heeft.....??? De laatste die ik er op attent maakte werd geblokkeerd wegens zoveelste profiel.

Waarschuwing: Op de grote parkeerplaats stonden drie peperdure auto's met Iers kenteken. Range Rover Sport, Aston Martin en (volgens mij) een Bentley. In deze auto's zaten opgeschoten Ieren van nog geen 20 jaar. Deed mij meteen denken aan de zogenoemde "Irish Travelers". Dit volk probeert van iedereen te roven, en vooral oudere mensen. Wellicht hebben ze een tijdelijk kamp opgeslagen in het Ruhrgebied. Kampen zijn te herkennen aan de peperdure dubbel-asser caravans van merken als Tabbert en Fendt. Laat je niet aanspreken!

mentholbear
8 juni 2020, 22:28
ik neem allen NL telefoon nummers op en +49 DE nummers onbekend weiger ik ook

+40 nummers weiger ik ook. Die willen ook alleen maar geld :roll:

mentholbear
8 juni 2020, 22:31
Ken ze alleen van opsporing verzocht. Heb sterk de indruk gekregen van het artikel dat het intern een saamhorige groep is, waar ze in de buitenwereld van alles mogen flikken.