Volledige versie bekijken : Varkensboeren
Willem2
10 juni 2020, 17:37
Ruim 400 varkensboeren die willen stoppen met hun bedrijf krijgen hiervoor subsidie. Minister Schouten meldt aan de Tweede Kamer dat 502 boeren zich hadden aangemeld voor de saneringsregeling en dat er 407 aan de eisen voldoen. Deze groep houdt samen bijna een miljoen varkens.
Het kabinet had aanvankelijk 180 miljoen euro voor de regeling uitgetrokken, maar dat blijkt lang niet genoeg om alle aanvragen te kunnen honoreren van boeren die onder de voorwaarden vallen. Daarom komt er 275 miljoen bij, waardoor het totale bedrag 455 miljoen euro wordt. Voor de verhoging heeft de Europese Commissie toestemming gegeven. ....... https://nos.nl/artikel/2336808-ruim-400-boeren-met-samen-een-miljoen-varkens-krijgen-stopsubsidie.html
Wentelt Eefje
10 juni 2020, 18:46
Gemiddeld 1,1 miljoen per varkensboer dus, dat doet naast het aantal aanmeldingen inderdaad vermoeden dat dit een redelijk schappelijke saneringsregeling is. Krijgen de overblijvende varkensboeren ook nog subsidie straks om uit te breiden om te zorgen dat er wel genoeg beesten beschikbaar blijven voor het traject van zaadje tot karbonaadje?
Kwibus2
10 juni 2020, 19:59
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de gesaneerde capaciteit overgaat in andere handen.
Bijna al het varkensvlees wordt geëxporteerd, maar een miniem deel van de huidige produktie is bestemd voor consumptie in NL.
Nederland is na de VS de grootste exporteur van voedsel ter wereld.
Wentelt Eefje
10 juni 2020, 20:07
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat de gesaneerde capaciteit overgaat in andere handen.
Oh, was ik een smiley vergeten? :biggrin:
Wentelt Eefje
10 juni 2020, 20:37
Nederland is na de VS de grootste exporteur van voedsel ter wereld.
Volgens mij gaat die stelling alleen op als je gelooft dat ze in het buitenland allemaal onze bollen stoven en onze snijplanten in salades verwerken, maar ik laat me graag beleren.
mentholbear
10 juni 2020, 23:50
Volgens mij gaat die stelling alleen op als je gelooft dat ze in het buitenland allemaal onze bollen stoven en onze snijplanten in salades verwerken, maar ik laat me graag beleren.
XTC en crystal meth wordt ook door Nederland geëxporteerd. Of valt dat niet onder voeding :roll:
Wentelt Eefje
11 juni 2020, 00:19
Geen idee... maar bij sommigen kennelijk wel in hun dagelijkse consumptiepatroon als ik op hun berichten af mag gaan...
Partycrasher
11 juni 2020, 04:13
Drugsgebruikers zijn de meest sociale en aardigste mensen ter wereld. Iedereen die een grote bek heeft over of tegen drugsgebruikers, is gewoon jaloers dat hij of zij niet genoeg geld heeft om zelf drugs te kunnen gebruiken. Leef en laat leven, en anders harder werken, losers!
pietpotent44
11 juni 2020, 05:24
Drugsgebruikers zijn de meest sociale en aardigste mensen ter wereld. Iedereen die een grote bek heeft over of tegen drugsgebruikers, is gewoon jaloers dat hij of zij niet genoeg geld heeft om zelf drugs te kunnen gebruiken. Leef en laat leven, en anders harder werken, losers!
Nou begrijp ik ineens waar dat onnavolgbare taalgebruik vandaan komt.