PDA

Volledige versie bekijken : Nederland en hun burgemeesters

deket
2 juli 2020, 01:16
Nu is hier op ijsberen al veel geschreven over allerlei regeltjes zoals de 1,5 meter afstand en de mondmaskers
Ook over de burgemeesters van oa Amsterdam en Roermond
Maar wat ik nu verneem betreffende onzinnige regels op lokaal niveau? Het is dat ik al in bed lig anders viel ik van mijn stoel
Voorbeelden;
In Castricum mogen horecabedrijven geen happy hour houden
In Hoogeveen mag je niet op voorwerpen klimmen die daarvoor niet bedoeld zijn. ????
In Bunschoten mag je op openbare plaatsen geen anticonceptie verkopen of uitdelen zoals condooms
In bijna alle Nederlandse gemeenten is het verboden om hout te sprokkelen in het bos.
In Texel mag je geen bijen meebrengen
In Zaanstad is het verboden om ijs in openbaar water te breken
In Groningen gaan bedelaars op de bon. (Vraag me af van wat die dan de boetes gaan betalen, maar soit)
In Urk geldt de zondagsrust ook voor duiven,dan mogen ze hun vleugels niet uitslaan???
Er zijn 15 Nederlandse gemeenten, de 1ste was Papendrecht waar je een boete kunt krijgen voor vloeken in het openbaar (indien deze regel zou gelden in Anderlecht was ondergetekende al failliet)
In Lelystad mag je geen perzikboom in je tuin zetten
In Groningen mogen straatmuzikanten niet langer dan een half uur op een plek muziek maken
In Den Haag geldt een stoepkrijtverbod,arme kinderen
In Maassluis mag je na 22h niet meer voetballen. Niet moeilijk dat het de laatste tijden niet meer goed ging met Oranje
In Rotterdam krijg je een boete van 130 euro indien je hond op straat blaft
In Arnhem mag je geen metaaldetector bezitten

En last but not least ; in Amsterdam is het verboden een urinoir of andere toiletgelegenheden te gebruiken voor andere doeleinden dan daarvoor ze bestemd zijn

dat Nederland een oerwoud aan regeltjes bezat wist ik al,maar dit? vraag me af welk spul de wethouders innamen toen ze dat allemaal bedachten

noglangnietuitgewandeld
2 juli 2020, 07:24
Klopt, overal zijn wel onzinnige regeltjes. Het had erger gekund hoor. Een verbod op het betalen voor seks heeft het indertijd in de gemeenteraad van Vaals net niet gehaald.

Nulnulzeseneenhalf
2 juli 2020, 11:43
Instel voor dat de Belgische schrijvers alhier eerst het politieke en ambtenaren systeem in België eens opruimen. Dan begrijpt een buitenlander beter wat te doen daar. Kunnen ze misschien eens opklimmen in de lijst van rijkste landen, waar Nederland tot de top behoort.

En dan mopperen we als Nederlanders wel zelf over onze ambtenaren en politici. En misschien dat we wat overtollig geworden nog ergens dumpen.