PDA

Volledige versie bekijken : Clubs die geopend zijn in Duitsland

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]

Brad Clitt
11 januari 2022, 15:29
@ BB

Bordelen en andere p6-gelegenheden mogen gewoon open blijven, alleen mogen er geen swingerparty's/gangbangs gehouden worden.
In ieder geval geen al te grote groepen die aanwezig mogen zijn.

mentholbear
11 januari 2022, 16:55
.
In ieder geval geen al te grote groepen die aanwezig mogen zijn.

Vertel dat maar aan de massale ijsberenoverschot in Venus ;)

Maar bb's vraag was of bij SC ook de booster een test vervangt. Mijn Duits is ook knudde, dus ben ook benieuwd.

WA
11 januari 2022, 17:08
Juist, test te vervangen door booster, dat is de vraag.

Willem2
11 januari 2022, 17:55
Voor de mensen die de duitse taal beter begrijpen dan ik:

https://www.land.nrw/media/25775/download

Bovenstaande link geeft de maatregelen weer die vanaf 13 januari gelden. Voor ons zal paragraaf 5 interessant zijn denk ik:

ik snap er geen ene hol van aangezien er (naar mijn mening) in andere paragrafen staat dat men gelegenheden (waaronder bordellen / prostitutionsstätten) zou mogen betreden onder de 2G+ regels waarbij de + te vervangen is door een boostertje......

Het gaat niet zozeer om paragraaf 5. Want daar gaat het weer om disco´s, nachtclubs en swingerclubs. En je mag dus ook niet in een saunaclub gangbangs of andere feestjes organiseren.

Naar mijn mening gaat het om paragraaf 4
en dan deze zin

11. körpernahe Dienstleistungen unter Ausnahme von medizinischen oder pflegerischen
Dienstleistungen,
maar of dat dan ook daadwerkelijk alleen met booster kan is nog wel wat vaag.

orgasmaddict
11 januari 2022, 18:12
www.tagesschau.de/regional/nordrheinwestfalen/wdr-story-38183.html

Wo in NRW gilt die 2G-plus-Regel?Die 2G-plus-Regel (Zutritt oder Teilnahme nur für Geimpfte und Genesene, die zusätzlich getestet sind) gilt unter anderem hier:
Bei der Sportausübung in Innenräumen, in Schwimmbädern und bei Wellnessangeboten (Saunen, Thermen, Sonnenstudios und ähnliche Einrichtungen) müssen Genesene und Geimpfte einen negativen Schnelltest-Nachweis mit sich führen.
Karnevalsveranstaltungen und vergleichbare Brauchtumsveranstaltungen mit Mitsingen, Schunkeln oder Tanzen in Innenräumen - dafür entfällt die Maskenpflicht
Tanzveranstaltungen einschließlich privater Feiern mit Tanz (zum Beispiel Hochzeitsfeiern und Geburtstagsfeiern mit Tanz) - dafür entfällt die Maskenpflicht. Komplett verboten sind allerdings Tanzveranstaltungen, bei denen das "Tanzen den Schwerpunkt" bildet.
Bordelle, Prostitutionsstätten und ähnliche Einrichtungen sowie auch an anderen Orten bei der Erbringung und Inanspruchnahme sexueller Dienstleistungen
Ein Schnelltest gilt derzeit für 24 Stunden, ein PCR-Test für 48 Stunden.

Eén-na-laatste regel: Lijkt me dat we gewoon moeten blijven testen...

Willem2
11 januari 2022, 18:18
www.tagesschau.de/regional/nordrheinwestfalen/wdr-story-38183.html

Wo in NRW gilt die 2G-plus-Regel?Die 2G-plus-Regel (Zutritt oder Teilnahme nur für Geimpfte und Genesene, die zusätzlich getestet sind) gilt unter anderem hier:
Bei der Sportausübung in Innenräumen, in Schwimmbädern und bei Wellnessangeboten (Saunen, Thermen, Sonnenstudios und ähnliche Einrichtungen) müssen Genesene und Geimpfte einen negativen Schnelltest-Nachweis mit sich führen.
Karnevalsveranstaltungen und vergleichbare Brauchtumsveranstaltungen mit Mitsingen, Schunkeln oder Tanzen in Innenräumen - dafür entfällt die Maskenpflicht
Tanzveranstaltungen einschließlich privater Feiern mit Tanz (zum Beispiel Hochzeitsfeiern und Geburtstagsfeiern mit Tanz) - dafür entfällt die Maskenpflicht. Komplett verboten sind allerdings Tanzveranstaltungen, bei denen das "Tanzen den Schwerpunkt" bildet.
Bordelle, Prostitutionsstätten und ähnliche Einrichtungen sowie auch an anderen Orten bei der Erbringung und Inanspruchnahme sexueller Dienstleistungen
Ein Schnelltest gilt derzeit für 24 Stunden, ein PCR-Test für 48 Stunden.

Eén-na-laatste regel: Lijkt me dat we gewoon moeten blijven testen...

Dat is duidelijker dan de coronaschutzverordnung.
Het blijft dus voor saunaclubs 2G+ !!! ( en ze zijn dus open)

https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockdown-regeln-nrw-100.html

Aurélio
11 januari 2022, 20:23
Ik ben niet zeker dat een test nog verplicht zal zijn voor diegene dit een booster gekregen hebben. Zie de zin juist na de paragraaf betrekkende de "bordellen" enz., pagina 9/15.

"Die zusätzliche Testpflicht nach Satz 1 entfällt für Personen, die über eine wirksame Auffri-schungsimpfung verfügen oder bei denen innerhalb der letzten drei Monate eine Infektion mittels PCR-Test nachgewiesen wurde, obwohl sie zuvor vollständig immunisiert waren."

Bron : https://www.mags.nrw/sites/default/files/asset/document/2022-01-11_coronaschvo_vom_11.01.2022_lesefassung_mit_mark ierungen.pdf

WA
11 januari 2022, 20:31
Denk dat, als ik van het weekend ga, eerst maar eens bel naar de club van keuze.

Willem2
12 januari 2022, 08:58
Denk dat, als ik van het weekend ga, eerst maar eens bel naar de club van keuze.

Dat mag. Maar het blijft 2G+ en de clubs zijn dus open.

Scrotum
12 januari 2022, 09:25
Helaas, ik ben herstellende van corona. En volgens de GGD kan ik nog 8 weken een positief resultaat op een test krijgen. Dus voorlopig zit clubbezoek in Dld er voor mij niet in. Half maart ben ik er weer klaar voor!!
Gelukkig heb ik nog genoeg adresjes/contacten om tot die periode lekker verwend te worden:biggrin:

WANDELAAR5
12 januari 2022, 09:39
Scrotum, die 8 weken zijn bij hoge uitzondering. De meeste mensen testen weer negatief na 14 dagen. Koop maar eens zo’n sneltest, dikke kans dat die negatief is. Grootste virus uitstoot bij Omikron is dag 3 tot 6.
https://www.niid.go.jp/niid/en/2019-ncov-e/10884-covid19-66-en.html

Dikke kans dat je de Omikron variant hebt gehad, dan is de kans op herbesmetting voor jou de komende 3 maanden vrijwel 0.

mentholbear
12 januari 2022, 10:55
Check ook het topic hierover https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?57742-Toegang-na-herstel&p=769085#post769085

En als je niet gevaccineerd bent, let dan op wat zoenenisgaaf zegt over herstel voor Duitsland in de post er onder. Dan zou je na 28 dagen alweer kunnen ipv 8 weken.

Scrotum
12 januari 2022, 11:06
Dank voor de info. Dan komen de clubs in februari al weer voor me in zicht:)

keesboz
12 januari 2022, 16:09
Hoezo? Ik ben toch betrouwbaar genoeg.
Maar vooruit, staat ergens op FC en Youppie en onze surfer from hell zal binnenkort ook wel iets melden.
Ben overigens niet zoals zo vaak bij het trappenhuis 'toevallig' langsgereden (maar gisteren daar dan 'toevallig' weer wel, ook nog steeds dicht).Het trappenhuis.? Sixsens want ze moen ik het ook
Ik wordt het som niet goed van
Maar ik woond gelijk vloers
Het is een nadeel trappenhuis vind ik trap op trapaf en ik de Lul af en dan nog niet eens geneukt...

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

mentholbear
12 januari 2022, 19:26
Ze hebben er een liftje voor lui die niet zo goed ter been zijn van de begane grond naar -1.

Of misschien is het nieuwe Magnum iets voor je. Een normale lift voor alle verdiepingen... Dat heb ik nog bij geen enkele andere SC gezien. Lijkt me een flinke kostenpost zo een ding die door iedereen gebruikt wordt...

Wentelt Eefje
13 januari 2022, 02:59
Voor ijsberen die overwegen in Bayern iets te ondernemen:
in tegenstelling tot de andere Bundesländer geldt in Bayern:
- ingeënt met Janssen +
- geboosterd met Pfizer of Moderna
telt als volledig ingeënt maar NIET geboosterd. Er dient dus ondanks een boosterprik in Beieren altijd aanvullend getest te worden als je eerste inenting Janssen was

Willem2
13 januari 2022, 10:41
@ Wentelt Eefje
In Bayern is op dit moment wel alle prostitutie verboden. Het gekke is je kan wel met 2G een restaurant of andere horecagelegenheid binnen.

Willem2
13 januari 2022, 11:07
De corona regels zoals besloten de 11de januari die vandaag de 13de januari ingaan ...

Corona: Diese Regeln gelten jetzt in NRW
...

Wo in NRW gilt die 2G-plus-Regel?
Die 2G-plus-Regel gilt unter anderem in folgenden Situationen. Möglich ist der Zutritt oder die Teilnahme nur für Geimpfte und Genesene, die zusätzlich getestet sind. Ein Schnelltest-Nachweis darf höchstens 24 Stunden alt sein, ein PCR-Test-Nachweis 48 Stunden. Veranstalter und Betreiber können auch eine Vor-Ort-Testung anbieten. Geboosterte sind von der Test-Pflicht befreit - auch doppelt Geimpfte, die zusätzlich genesen sind (der positive PCR-Test darf höchstens drei Monaten zurückliegen).

.....
-Bordelle, Prostitutionsstätten und ähnliche Einrichtungen sowie auch an anderen Orten bei der Erbringung und Inanspruchnahme sexueller Dienstleistungen

.....

..... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockdown-regeln-nrw-100.html

Dus saunaclubs zijn open met 2G+, waarbij de + staat voor of test of booster.
Indien booster dan hoef je niet te testen. Booster moet 14 dagen geleden plaats hebben gevonden.
Veel clubs zullen nog een test verlangen.
In ieder geval zijn de clubs open !!!

vanKees
13 januari 2022, 11:10
@ Wentelt Eefje
In Bayern is op dit moment wel alle prostitutie verboden. Het gekke is je kan wel met 2G een restaurant of andere horecagelegenheid binnen.

Darf ich verbessern? Verboten, geschlossen sind nur Prostitutionstätten wie Saunaclubs.

Laut Donacarmen.de
36433

ist Sex privat über den 13.01.2022 erlaubt.

vanKees

Willem2
13 januari 2022, 11:23
Darf ich verbessern? Verboten, geschlossen sind nur Prostitutionstätten wie Saunaclubs.

Laut Donacarmen.de
36433

ist Sex privat über den 13.01.2022 erlaubt.

vanKees

Ja je mag me wel verbeteren.
Nu rijdt Wentelt Eefje vanavond nog naar Rosenheim want daar kent hij een dame uit de Rosenheim-cops serie.
Helaas gaat niet naar mevr Maschke uit Soko Leipzig want daar is prostutie nog wel verboden ;)
https://www.donacarmen.de/wp-content/uploads/01-Corona-Prostitution-UPDATE-09.01.2022.pdf

Willem2
17 januari 2022, 21:26
Geboostert - Wann gilt man in NRW bei der 2G-plus-Regel als geboostert?

Geimpft-geimpft-geimpft
Wer bei seiner Erstimpfung Biontech, Moderna oder Astrazeneca erhielt, benötigt für die Grundimmunisierung schon seit jeher eine Zweitimpfung. Mittlerweile ist auch nach einer Erstimpfung mit Johnson & Johnson eine Zweitimpfung nötig (mit Biontech oder Moderna), um als vollständig geimpft zu gelten. Das hat das Paul-Ehrlich-Institut Mitte Januar bekannt gegeben.

Als geboostert gilt man dann unmittelbar nach der dritten Impfung (mit Biontech oder Moderna). Bedeutet: Noch am selben Tag ist man von der Testpflicht der 2G-plus-Regel befreit. Außerdem muss man als Kontaktperson eines Corona-Infizierten dann nicht in Quarantäne.

Geimpft-geimpft:
Wer nur zweifach geimpft ist, ist vorübergehend Geboosterten gleichgestellt. Voraussetzung: Die zweite Impfung liegt mehr als 14 Tage und weniger als 90 Tage zurück.

Geimpft-genesen:
Mit Geboosterten gleichgestellt sind auch Menschen, die einmal geimpft sind und danach eine mittels PCR-Test nachgewiesene Corona-Infektion hatten. Ab welchem Tag sie dann mit Geboosterten gleichgestellt sind, ist in der Corona-Schutzverordnung nicht geregelt. Auf eine entsprechende Nachfrage des WDR hat das NRW-Gesundheitsministerium bislang noch nicht geantwortet.

Geimpft-geimpft-genesen:
Mit Geboosterten gleichgestellt sind außerdem Menschen, die zweimal bzw. vollständig geimpft sind und danach eine mittels PCR-Test nachgewiesene Corona-Infektion hatten. Ab welchem Tag sie dann mit Geboosterten gleichgestellt sind, ist in der Corona-Schutzverordnung nicht geregelt. Auf eine entsprechende Nachfrage des WDR hat das NRW-Gesundheitsministerium bislang noch nicht geantwortet.

Genesen-geimpft:

Mit Geboosterten gleichgestellt sind auch Menschen, die zunächst eine mittels PCR-Test nachgewiesene Corona-Infektion hatten und sich dann einmal impfen ließen. Der Corona-Schutzverordnung ist zu entnehmen, dass sie dann unmittelbar nach der Impfung, also noch am selben Tag, mit Geboosterten gleichgestellt sind.

Genesen-geimpft-geimpft:

Auch wer zunächst eine mittels PCR-Test nachgewiesene Corona-Infektion hatte und sich danach zweimal impfen ließ, ist mit Geboosterten gleichgestellt. Dieser Status ist bereits unmittelbar nach der ersten Impfung erreicht.

Genesen:
Sogar Ungeimpfte, die nur genesen sind, sind vorübergehend Geboosterten gleichgestellt. Voraussetzung: Der erste positive PCR-Test liegt mehr als 27 Tage und weniger als 90 Tage zurück. Man ist also ungefähr zwei Monate mit Geboosterten gleichgestellt.

.....
https://www1.wdr.de/nachrichten/geboostert-nrw-2g-plus-100.html

Haradamannetje
18 januari 2022, 15:57
Dus met 1 ( Janssen) of 2 ( andere) spuitjes en een herstelbewijs ben je er ook?

vanKees
19 januari 2022, 11:47
"Booster-Regeln" in Deutschland:

36467

vanKees

mentholbear
19 januari 2022, 15:00
Dus met 1 ( Janssen) of 2 ( andere) spuitjes en een herstelbewijs ben je er ook?

Zo te zien wel. Je moet alleen wel rekening houden of je herstel bewijs nog geldig is in Duitsland. Die zijn daar nu strenger in geworden als ik me niet vergis.

Willem2
20 januari 2022, 12:24
Bundesgesundheitsminister Karl Lauterbach (SPD) rechnet bis Mitte Februar mit mehreren Hunderttausend Corona-Neuinfektionen am Tag. Es sei mit Blick auf realistische Szenarien davon auszugehen, "dass die Welle Mitte Februar ungefähr ihren Höhepunkt haben wird und dass wir dann mehrere Hunderttausend Fälle pro Tag erwarten müssen", sagte Lauterbach am Mittwochabend in der ZDF-Sendung "Markus Lanz". Es sei nicht gesagt, dass es zu den Szenarien komme, aber "die haben die größte Wahrscheinlichkeit".

Dabei gebe es Länder, die solche Zahlen auch mit Blick auf die Intensivstationen verkraften könnten, in Deutschland sei die Lage jedoch eine andere. "Da wir in Deutschland eine hohe Zahl von Ungeimpften bei den Älteren haben, kann es bei uns ganz anders ausgehen als beispielsweise in Italien, Frankreich oder England", sagte Lauterbach. In England liege etwa die Zahl der Ungeimpften in der Gruppe der über 50-Jährigen bei ein bis zwei Prozent. "Das sind Werte, an die wir nicht herankommen."
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html

Eigenlijk dacht ik dat we zo wel zouden verder modderen en dat de clubs wel open blijven in NRW. Maar ja, zulke berichten zijn niet zo hoopgevend voor februari. Ach ja, het zal wel goed gaan ...

Willem2
20 januari 2022, 13:29
Das Robert-Koch-Institut meldet 133.536 Corona-Neuinfektionen. Die Inzidenz ist erstmals über die Marke von 600 gestiegen - auf 638,8. Alle Zahlen und Daten im Überblick.
....

Hospitalisierungsinzidenz bei 3,56
Die Sieben-Tage-Inzidenz der Hospitalisierungen lag bei 3,56. Die Zahl gibt an, wie viele Covid-19-Patienten je 100.000 Einwohner in den vergangenen sieben Tagen in stationäre Behandlung gekommen sind.

Allerdings wird dieser Wert in den kommenden Tagen nachträglich noch deutlich steigen: Zwischen der Meldung einer Infektion und der Hospitalisierung vergehen im Schnitt etwa zehn Tage. Die aktuell gemeldete Hospitalisierungsinzidenz spiegelt die aktuelle Situation in den Krankenhäusern aufgrund des Meldeverzugs und ihrer Berechnungsweise erst deutlich verzögert wider.
.....
.... https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/corona-aktuell-neuinfektionen-rki-100.html

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Situationsberichte/COVID-19-Trends/COVID-19-Trends.html?__blob=publicationFile#/home

De hospitaliseringsrate in NRW is 3,04 dus behoorlijk laag.

Willem2
25 januari 2022, 12:53
Corona-Regeln: Wann man in NRW als geboostert gilt
...https://www1.wdr.de/nachrichten/geboostert-nrw-2g-plus-100.html

Ga het nog een keer rustig doorlezen.
Vooral mensen die Jansen als eerste prik hebben gehad of de ziekte hebben doorlopen, kunnen problemen krijgen met de toegang in o.a. saunaclubs.

Willem2
27 januari 2022, 12:53
Duitsland meldt donderdag een recordaantal van 203.136 besmettingen. Nog niet eerder werden er in het land zo veel gevallen binnen 24 uur geregistreerd. Het record komt precies twee jaar nadat de eerste coronabesmetting in het land werd vastgesteld.

Op 27 januari 2020 werd het virus voor het eerst geconstateerd bij een man in de Duitse regio Beieren. Sindsdien zijn er door het Robert Koch Institute (RKI), de Duitse evenknie van het RIVM, meer dan 9 miljoen besmettingen gemeld. Meer dan 117.000 Duitsers overleden aan de gevolgen van het coronavirus.

Het aantal besmettingen is de afgelopen weken geëxplodeerd door de snelle verspreiding van de omikronvariant van het coronavirus. Woensdag meldde het RKI 164.000 nieuwe besmettingen, ook dat was een record.

Eerder deze week gingen tienduizenden Duitsers de straat op om te protesteren tegen coronamaatregelen en een mogelijke vaccinatieplicht voor alle inwoners. De Duitse bondskanselier Olaf Scholz overweegt zo'n algemene vaccinatieplicht in te voeren. Tegenstanders stellen onder meer dat verplichte vaccinatie in strijd is met de grondwet.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-universitair-docent-in-opspraak-door-vaccin-complotten-vrijwel-heel-europa-donkerrood~a5b6a9ddc/

Allemaal niet zo gevaarlijk :rolleyes: maar de clubs zijn wel dicht in bv Hessen. Daarnaast is de hospitaliteitsrate 4,64.

mechelen
5 februari 2022, 13:38
Nieuwe regels in deelstaat Hessen vanaf 07/02 :

https://www.hessenschau.de/panorama/coronavirus-in-hessen-die-wichtigsten-nachrichten-im-ticker--20393-neuinfektionen---inzidenz-ueber-1600,corona-hessen-ticker-358.html

Afwachten of de clubs weer opengaan aldaar...

Willem2
5 februari 2022, 14:49
Afwachten of de clubs weer opengaan aldaar...

ze mogen wel weer open volgens de nieuwe coronaregels in Hessen ...

Prostitutionsstätten dürften mit 2G-Plus-Regel, Kontaktdatenerfassung sowie Abstands- und Hygienekonzept wieder öffnen.

Die Hotspot-Regelung wird aufgehoben: Bisher galt sie in Städten und Landkreisen mit einer Inzidenz über 350, derzeit also in ganz Hessen. Ab Montag fällt sie weg.

mynasch
7 februari 2022, 14:32
volgens mij mis ik deze club in de reviews

https://nos.nl/video/2416150-ijsberen-nemen-russisch-dorpje-over

Willem2
7 februari 2022, 15:03
volgens mij mis ik deze club in de reviews

https://nos.nl/video/2416150-ijsberen-nemen-russisch-dorpje-over

Nee, staat bij opmerkelijke nieuwsberichten ;)

Bluebull
8 februari 2022, 01:46
Hey iedereen,

Kan iemand mij vertellen hoelang de vaccinatie geldig is in duitsland voor het betreden van de clubs? Ik heb zelf 2 vaccinaties die geldig zijn vanaf 16 juni vorig jaar dus tot hoelang kan ik met mijn vaccinatie plus een test binnenkomen?

Willem2
8 februari 2022, 10:47
9 maanden geldig net als in heel Europa. Veel handiger is het om een booster te nemen.

Willem2
14 februari 2022, 12:17
'Duitsland wil in maand van zwaarste maatregelen af'
Duitsland zou van plan zijn komende maand de coronamaatregelen te versoepelen. Het is de bedoeling dat de regering deze week drie stappen aankondigt, waarmee de zwaarste maatregelen geleidelijk worden afgebouwd. Duitse media hebben hebben een concept van het plan al in handen. Daarin staat dat de beperkingen stapsgewijs worden versoepeld, zodat er vanaf 20 maart geen vergaande maatregelen meer gelden.

Onder meer de Süddeutsche Zeitung schrijft dat de federale en deelstaatregeringen van plan zijn om als eerste de regels voor familiebijeenkomsten te versoepelen. Het maximale aantal zou gaan van 10 naar 20 personen. Ook zou er dan geen coronatoegangsbewijs meer nodig zijn winkels.

In de tweede etappe is het de bedoeling dat 3G wordt ingevoerd, wat betekent dat mensen die zijn gevaccineerd, hersteld of negatief zijn getest toegang krijgen tot bijvoorbeeld horeca. Nu geldt in alle deelstaten de 2G of 2G+-regel. Dat betekent dat enkel mensen die volledig zijn gevaccineerd of hersteld zijn van corona toegang krijgen. In de laatste stap, vanaf 20 maart, worden alle "vergaande beschermende maatregelen" geschrapt. Dat zou onder meer betekenen dat de thuiswerkplicht vervalt.
.... https://nos.nl/liveblog/2417272-duitsland-wil-in-maand-van-zwaarste-coronaregels-af-politie-brussel-houdt-actievoerders-tegen

Willem2
17 februari 2022, 12:57
Datum steht fest: Erste Lockerungen in NRW treten am Samstag in Kraft

....

Das gilt ab Samstag in NRW
Alle Kontaktbeschränkungen im Privaten fallen weg.
Im Einzelhandel wird es keine Zugangsbeschränkungen mehr geben, 2G fällt also weg.
Kontaktfreier Sport ist wieder als 3G möglich.
Körpernahe Dienstleistungen sind als 3G+ möglich, es muss eine FFP2-Maske getragen werden.
Das Verbot von Publikumsmessen entfällt.
.....

Das gilt ab dem 19. März
Mit diesem Datum greift der dritte Schritt der Öffnungen, bis auf einen Basisschutz würden alle Maßnahmen auslaufen, kündigte Wüst an. Unter Basisschutz fasste Wüst bisher etwa die Beibehaltung der Maskenpflicht im ÖPNV und die Abstandsregeln zusammen.
...

.... https://www1.wdr.de/nachrichten/datum-steht-fest-erste-lockerungen-in-nrw-treten-am-samstag-in-kraft-100.html

Voor de saunaclubs blijft het 2G+ of booster. en pas na 19 maart zal dat denk ik veranderen.

Firehawk
17 februari 2022, 13:30
Wat betekend 3g+ 3g is toch al met testen erbij. Moet je nu 2 tests tonen? :)

Willem2
17 februari 2022, 13:35
Wat betekend 3g+ 3g is toch al met testen erbij. Moet je nu 2 tests tonen? :)

https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/zwei-g-plus-drei-g-was-bedeutet-das-100.html

Was bedeutet 3G plus (3G+)?
Manchmal ist auch von 3G plus (3G+) die Rede. In NRW findet diese Regel aber keine landesweite Anwendung. Gemeint ist damit manchmal: Zutritt oder Teilnahme nur für Geimpfte, Genesene oder PCR-Getestete.

Firehawk
17 februari 2022, 14:38
Thnx, gekkenhuis daar in Duitsland met hun regels.

schoolmeester
17 februari 2022, 14:45
In Duitsland hebben ze zowat in elke deelstaat andere corona-regels.
Wir schaffen das !

Willem2
19 maart 2022, 00:16
NRW-Ministerpräsident Hendrik Wüst (CDU) hält das neue Infektionsschutzgesetz mit seinen Lockerungen für einen großen Fehler. Im WDR-Interview beklagt Wüst den Umgang der Bundesregierung mit den Ländern.

Bundestag und Bundesrat haben am Freitag das umstrittene neue Infektionsschutzgesetz verabschiedet, das ein Auslaufen der meisten bundesweiten Corona-Auflagen schon an diesem Sonntag vorsieht. Es ermöglicht den Ländern nur, übergangsweise noch zwei Wochen bis zum 2. April die meisten Schutzmaßnahmen beizubehalten. NRW-Ministerpräsident Wüst befürchtet, dass danach der Schutz der Bevölkerung nicht mehr gewährleistet ist.
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/hendrik-wuest-interview-infektionsschutzgesetz-100.html

Die wichtigsten Neuerungen in NRW ab Samstag:
Keine Kontaktbeschränkungen im Privaten mehr, auch für Ungeimpfte
Keine Teilnehmerbegrenzungen bei Veranstaltungen mehr: Ab sofort können Veranstaltungsorte wieder voll besetzt werden. Maskenpflicht in Innenräumen und bei Veranstaltungen mit mehr als 1.000 Personen in Innenräumen bleibt aber bestehen.
Wegfall von Zugangsbeschränkungen und der Maskenpflicht im Freien: Jugendarbeit, Sport im Freien, Versammlungen, Trauungen und Feiern in Privaträumen gehen ab sofort ohne G-Regel. Für Großveranstaltungen, auch Volksfeste, gilt 3G und nicht mehr 2G+.
In den Schulen bleibt die Maskenpflicht laut Schulministerium bis zum 2. April bestehen - das geht aus einer aktuellen Schulmail hervor. Die Maskenpflicht in den Schulen endet somit eine Woche vor den Ferien, die regelmäßigen Tests enden zum Beginn der Osterferien eine Woche später.

NRW-Gesundheitsminister Karl-Josef Laumann (CDU) mahnte, die Pandemie sei noch nicht vorbei: "Gefährden wir durch ein zu frühes Fallenlassen der verbliebenen Schutzmaßnahmen jetzt nicht die Erfolge der letzten Monate." Deshalb bleiben auch 3G-Zugangsregeln etwa für die Gastronomie oder Museen bis April bestehen.
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockerungen-nrw-uebergang-100.html

MrDB
19 maart 2022, 16:16
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/hendrik-wuest-interview-infektionsschutzgesetz-100.html

.... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockerungen-nrw-uebergang-100.html

Mijn duits is niet geweldig, betekent dit dat de 3G regel weer geldt voor de saunaclubs?

Toetebel
19 maart 2022, 16:29
https://www.bild.de/regional/duesseldorf/duesseldorf-aktuell/neue-corona-regeln-fuer-nrw-das-gilt-ab-sonntag-79491530.bild.html

"In Diskotheken und Clubs gilt während der Übergangszeit weiter 2G plus".

pietpotent44
19 maart 2022, 20:35
- Er is een overgangsperiode van nu tot zaterdag 2 april (waar ook NRW grotendeels gebruik van wil maken).
Tot dan blijft 2G nog gelden in discotheken en clubs. Daarna waarschijnlijk 3G. (Of hopelijk zelfs 0G).

- 3G geldt voor grote evenementen zoals voetbalwedstrijden in stadions, concerten, volksfeesten is (ongeacht aantal deelnemers).
Ook in theaters, musea, bioscopen, dierentuinen, hotels en restaurants.
- Jeugdwerk en buitensport weer mogelijk zonder G-regels
- Mondkapjes nog steeds verplicht in ziekenhuizen, bejaardenhuizen en openbaar vervoer (bussen en treinen)
Tijdens de overgangsregeling ook nog mondkapje verplicht in winkels.

Coronaregels in Noordrijn-Westfalen
NRW maakt optimaal gebruik van de overgangsregeling en verlengt deze tot 2 april.
Tot die tijd geldt de 3G-regel op de meeste plaatsen, behalve waar het besmettingsgevaar bijzonder hoog is - bijvoorbeeld op volksfeesten, grote en dance-evenementen, in disco's en bordelen, hier is 2G plus van toepassing.

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of het na 2 april nou 3G of 0G wordt (in bijv. saunaclubs en discotheken) :gruebel:.

Maar volgens onderstaande site is het na 2 april 0G. Akkoord in de Duitse 1e en 2e kamer op vrijdag 18 maart, met 388 tegen 277 stemmen.
En voor sommige deelstaten is dat al vanaf zondag 20 maart zo:
https://duitslandinstituut.nl/artikel/48989/bondsdag-akkoord-met-loslaten-maatregelen

Op diezelfde site ook een stukje over de eventuele vacc.plicht in Duitsland die momenteel op losse schroeven staat:
https://duitslandinstituut.nl/artikel/48420/duitse-vaccinatieplicht-op-losse-schroeven

mentholbear
20 maart 2022, 23:47
en bordelen, hier is 2G plus van toepassing.[/COLOR]

Toch de 2g+ v2.0? Dat je genezen of geënt moet zijn, plus een test of als je booster hebt geen test nodig is?

pietpotent44
21 maart 2022, 04:17
Toch de 2g+ v2.0? Dat je genezen of geënt moet zijn, plus een test of als je booster hebt geen test nodig is?

Tot 2 april moet je voor een Duits bordeel nog gevaccineerd (of hersteld) zijn, plus een negatieve test.
Als je ook je boosterprik hebt gehad is een test niet meer nodig.

Vanaf 2 april is het overal 0G. (En op de meeste plekken geen mondkapjes meer.)
Alleen is wel afgesproken dat wijken of steden de 'noodrem' weer uit de kast mogen halen als de (besmetting)cijfers weer uit de hand lopen.
Ofwel, bij een Inzidenz van meer dan 100 besmettingen per 100.000 inwoners over 7 dagen mogen weer extra contactbeperkingen worden opgelegd, en geldt een avondklok vanaf 22u, plus wat beperkingen voor winkels en scholen. (7-daagse Inzidenz ligt nu rond de 1500.)

Maar er zijn ook deelstaten die geen gebruik maken van de overgangsregeling. Daar geldt nu al 0G. Maar NRW maakt dus wel gebruik van de overgangsregeling tot 2 april.

2 april is dus over nog minder dan 2 weken.
Het weer moet nog wat beter worden, zodat de besmettingcijfers weer snel gaan dalen. Want die waren afgelopen weken weer opgelopen. (Het moet eigenlijk structureel 15 graden of hoger worden, met liefst ook wat zon erbij, luchtvochtigheid is nu nog niet goed.)

Eddy_V
21 maart 2022, 11:47
Was ff geschrokken maar het is die andere voorspeller PP die overleden is , onze PP gaat gelukkig vrolijk door

pietpotent44
21 maart 2022, 13:01
Was ff geschrokken maar het is die andere voorspeller PP die overleden is , onze PP gaat gelukkig vrolijk door

PP44 is still alive.
Ik heb nu inderdaad een dubbeltaak gekregen: naast corona voorspellingen moet ik nu ook de weervoorspellingen gaan doen. Al was het maar om Player ook tevreden te houden.

Er gaan echter ook geruchten dat Piet Paulusma wordt opgevolgd door Paulus Pietsma.

Player
21 maart 2022, 18:03
@pietpotent44 Ik hoop je niet teleur te stellen maar ik heb voor mezelf al enkele maanden geleden uitgemaakt dat COVID in het verleden ligt, ik lees het COVID topic niet actief meer zodoende. Maar op mijn tijdslijn van dit forum zie ik nog dagelijks posts passeren van de usual suspects. Nu al 2 jaar na datum, chapeau!

Even on topic voor dit draadje. Ik ben sinds vorige zomer haast onafgebroken naar Clubs kunnen blijven gaan in Duitsland met grote tevredenheid zoals gewoonlijk (ik laat even buiten beschouwing die ene persoon die er nooit komt maar er altijd wilt over meepraten natuurlijk). Dus wat mij betreft heeft Duitsland dat goed aangepakt met 3G en 2G+ maatregelen.

Vaccinatieplicht is er terug een hot topic nu de cijfers recordhoogte bereiken en er is sprake van verplichting tegen 1 oktober. Zelfs de CDU is OK met een register om te kunnen handhaven. Duitsland wilt voorbereid zijn tegen komende winter. Ook in Oostenrijk voert men na 2 weken het FFP2 masker weer in voor binnenruimtes dus vaccinatieplicht is daar ook nog niet van de tafel. Benieuwd wat dat binnenkort zal zijn als ik in Wenen ben voor oa SC bezoek, want de dames hielden zich hier liever niet aan. Net zoals in Duitsland maar daar is dat de facto al heel wat maanden van de baan.

2022 zal helaas nog niet zonder zorgen zijn wat COVID betreft maar als ze in NRW zo soepel blijven voor SC's als sinds juni vorig jaar hoor je mij niet klagen.

pietpotent44
21 maart 2022, 18:27
@pietpotent44 Ik hoop je niet teleur te stellen maar ik heb voor mezelf al enkele maanden geleden uitgemaakt dat COVID in het verleden ligt, ik lees het COVID topic niet actief meer zodoende. Maar op mijn tijdslijn van dit forum zie ik nog dagelijks posts passeren van de usual suspects. Nu al 2 jaar na datum, chapeau!

Dus wat mij betreft heeft Duitsland dat goed aangepakt met 3G en 2G+ maatregelen.

Het enige teleurstellende vind ik dat er zelfs nu na 2 jaar en met een veel mildere variant nog steeds mensen zijn die de vaccinatie religie zo fanatiek aanhangen.
En blijven hangen in achterhaalde dogmas.

Ik zie ook niet waarom Duitsland het zo goed gedaan zou hebben met 2G plus, 3G en strenge maatregelen. De infecties waren en zijn nog steeds relatief hoog. Zelfs best veel sterfgevallen nog.
De vaccins beschermen nauwelijks tegen infectie. Helemaal sinds Omikron. En de boosterprikken blijken ook al snel uitgewerkt te zijn. 2G en 3G zorgen vooral voor schijnveiligheid. Dat is ook te zien aan de cijfers.

Gelukkig is de lente net begonnen. Nu nog wachten voordat we structureel boven de 15 graden komen.

Hier na 2 jaar nog steeds 0 prikken, 0 besmettingen, 0 ziekenhuisopnames en 15 negatieve testen.
Komende maanden misschien ook weer eens Duitsland proberen.

Meme Moo
21 maart 2022, 19:16
Toch best jammer dat PP44 het mantra ‘de vaccinaties helpen niet tegen infectie’ tot in den treure blijft herhalen, terwijl het effect dat ze hebben op het voorkomen van ernstige ziekte en sterfte pertinent onder tafel wordt geveegd door hem.

Dat zegt genoeg over hoe serieus deze ‘deskundige’ te nemen valt.

pietpotent44
21 maart 2022, 20:36
Toch best jammer dat PP44 het mantra ‘de vaccinaties helpen niet tegen infectie’ tot in den treure blijft herhalen, terwijl het effect dat ze hebben op het voorkomen van ernstige ziekte en sterfte pertinent onder tafel wordt geveegd door hem.

Oh ja, de vaccins werkten zo goed tegen ziekenhuisopnames dat aan het einde het najaar 2021 met 85% vaccinatiegraad er minstens net zoveel mensen in het ziekenhuis lagen als in 2020, toen nog helemaal niemand gevaccineerd was. :gruebel:

Enn ook hadden we eind 2021 de hoogste oversterfte van Europa. Met verdacht veel oversterfte in de leeftijdsgroep 65-80 in de periode van de vaccinatiecampagne. Zoveel, dat dat momenteel wordt onderzocht.

En ook nu blijkt weer van hoe korte duur de werking van de (booster)vaccins is. Net zo kort als het geheugen van Meme Moo. Inmiddels weer de 2.000 patienten gepasseerd in het ziekenhuis.
Gelukkig hebben we nu Omikron, waardoor we slechts 150 IC patienten hebben.

Ook komt er steeds meer informatie boven tafel dat er toch veel meer ernstige bijwerkingen blijken te zijn dan tot nu toe werd aangenomen :rolleyes:.

Gelukkig is de lente inmiddels aangebroken. Zodat zelfs Player blij kan zijn met het aanstaande seizoenseffect.
Alleen Meme Moo is nog in winterslaap. Maar die slaapt een heel jaar door :sleep:.

Meme Moo
21 maart 2022, 20:47
Sorry PP, maar dat slaat natuurlijk nergens op wat je hierboven beweert.
Je ‘vergeet’ even de IC-opnames en de sterftes.

Maar goed, je bent wel eens vaker ‘een klein beetje selectief’.

En datzelfde geldt ook weer voor die ‘vele ernstige bijwerkingen’.
Op een groep van vele honderden miljoenen inentingen, zijn die dus niet aangetoond.
Ja, er komen bijwerkingen voor. Maar niet zodanig dat dit alarmerend is.

Maar ook dat zal liggen aan je selectieve bronnen-gebruik.

Misschien kan je je beter wagen aan de weersvoorspellingen.
Dat is wat onschuldiger vermaak.

Brad Clitt
21 maart 2022, 21:08
Dus na 2 april kan een outcast als ik gewoon weer naar de Duitse clubs, want vanaf dan 0G.
Eindelijk weer eens naar Golden Time, Living Room en Parksauna Residenz!!!

pietpotent44
21 maart 2022, 21:26
Eindelijk weer eens naar Golden Time, Living Room en Parksauna Residenz!!!

Dat had je nou niet moeten zeggen :redface: :heul:

Eddy_V
21 maart 2022, 23:12
Dus na 2 april kan een outcast als ik gewoon weer naar de Duitse clubs, want vanaf dan 0G.

Daar heeft Mevrouw Clit zeer waarschijnlijk een andere mening over :ranting2:

Player
22 maart 2022, 09:41
Dat had je nou niet moeten zeggen :redface: :heul:

Ach, na regen komt zonneschijn. Wacht maar af, sneller dan je je kan indenken zelfs. De spesjalist zal wel het enigma van dienst zijn ;)

pietpotent44
22 maart 2022, 13:18
Sorry PP, maar dat slaat natuurlijk nergens op wat je hierboven beweert.
Je ‘vergeet’ even de IC-opnames en de sterftes.
En datzelfde geldt ook weer voor die ‘vele ernstige bijwerkingen’.

Nou, helaas voor jou en de andere vaccin religieuzen slaat het wel ergens op, want ik ben de doden en ziekenhuis- en IC-opnames niet vergeten: die waren t/m einde najaar 2021 net zo hoog als in 2020, toen 0% van de bevolking gevaccineerd was. Je selectieve geheugen laat je weer in de steek.

Pas sinds Omikron (begin december 2021 in Nederland) zitten we met veel lagere sterfte en IC-opnames.

En of het aantal vaccin-bijwerkingen zo laag was, zoals de overheden en pharmaceuten steeds beweren, is nog maar de vraag, nu er steeds meer bijwerkingen boven tafel komen. Feit is in elk geval wel dat het er relatief veel meer zijn dan bij de griep-prik.

Maar ja, het valt natuurlijk niet mee om nu achteraf toe te moeten geven dat de vaccins toch niet zon onverdeeld succes waren wanneer je al 2, 3 of 4 prikken hebt genomen.

Peter NL
22 maart 2022, 19:50
Wat een onzin kraamt de zelfingenomen anti-vaxer pietpotent44 toch uit. Een volstrekt rammelend verhaal waar in wetenschappelijk opzicht helemaal niets van klopt. Maar waarschijnlijk vindt hij wetenschappelijke feiten ‘maar een mening’. En zichzelf een briljante viroloog.

pietpotent44
22 maart 2022, 21:31
Wat een onzin kraamt de zelfingenomen anti-vaxer pietpotent44 toch uit. Een volstrekt rammelend verhaal waar in wetenschappelijk opzicht helemaal niets van klopt. Maar waarschijnlijk vindt hij wetenschappelijke feiten ‘maar een mening’. En zichzelf een briljante viroloog.

Ik ben geen anti-vaxxer. En mijn verhaal rammelt helaas voor jou niet. Is gewoon feitelijk correct. En in lijn met de laatste wetenschappelijke studies.

Maar ik ben wel benieuwd, leg jij maar eens uit hoe het allemaal echt zit dan.

Of is dit weer zon hard brallend leeghoofdig Meme Moo of schoolmeester achtig figuur onder een andere nickname. Die alleen maar roepen dat het allemaal onzin is, en verder niks interessants te melden hebben, en niks kunnen onderbouwen, niks in hun bovenkamer hebben zitten, maar desondanks toch zo graag dit soort klanken willen uitstoten. Daar lijkt het wel op in elk geval.

Toch al 47 berichten in 9 jaar tijd. Goed bezig hoor.

Meme Moo
22 maart 2022, 21:51
Heerlijk, zo’n getergde PP die uit zijn slof schiet…
Kennelijk weten we feilloos op je knoppen te drukken en de amusementswaarde daarmee flink op te voeren bij je.

Peter NL
22 maart 2022, 22:05
Of is dit weer zon hard brallend leeghoofdig Meme Moo of schoolmeester achtig figuur onder een andere nickname. Die alleen maar roepen dat het allemaal onzin is, en verder niks interessants te melden hebben, en niks kunnen onderbouwen, niks in hun bovenkamer hebben zitten, maar desondanks toch zo graag dit soort klanken willen uitstoten. Daar lijkt het wel op in elk geval.

Beetje armoedige en weinig inhoudelijk manier van reageren, beste pietpotent44.

Toch al 47 berichten in 9 jaar tijd. Goed bezig hoor.

Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Ik hoop dat jouw andere 3084 berichten wat meer niveau hebben dan de laatste. Ik vrees van niet.

Picasso 1
23 maart 2022, 00:05
Nou ..... En.......Maar......

Je valt in herhaling met dezelfde beweringen die al tig keer zijn ontkracht.
Ik zou zeggen, lees dit topic https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=684159#post684159 nog maar eens rustig door vanaf pagina 1. Succes.

pietpotent44
23 maart 2022, 02:40
Maar ik ben wel benieuwd, leg jij maar eens uit hoe het allemaal echt zit dan.

Beetje armoedige en weinig inhoudelijk manier van reageren, beste pietpotent44.

Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Ik hoop dat jouw andere 3084 berichten wat meer niveau hebben dan de laatste. Ik vrees van niet.

Het was dus inderdaad weer zon hard brallend leeghoofdig Meme Moo of schoolmeester achtig figuur onder een andere nickname die inhoudelijk niks te melden heeft. Ik wist het.
Toch zn 48e bericht alweer hier.

Ofwel, opnieuw een voorspelling van mij die is uitgekomen :biggrin:.

Maareh, het hoort hier te gaan over (clubs in) Duitsland. In plaats van bovenstaande inhoudsloze kinderachtige berichten van reaguurders.

Dus back on topic plz...

schoolmeester
23 maart 2022, 05:26
PP44, schoolmeester zit niet achter de nickname Peter NL.
Laat dat duidelijk zijn.
Maar je zit wel vaker ergens naast, dat zijn we wel van jou gewend.....

Groet, schoolmeester.

Meme Moo
23 maart 2022, 07:18
Opnieuw een zwaktebod van je PP: in post #2300 hierboven kom je zélf met off-topic geleuter over vaccins.
Als daarop wordt gereageerd door anderen, mag dan plots niet van je.

Sterker nog: het blootleggen van jouw voortdurende gedraai met feiten ‘weerleg’ je vervolgens met eenzelfde soort gedraai in een poging om je uit de discussie te wurmen.

Uiteraard blijven we je aanspreken op dergelijk gedrag.
Jouw veronderstelde ‘kritische deskundigheid’ is en blijft namelijk gebaseerd op drijfzand.

Het is helemaal niet mijn bedoeling om jou van het tegendeel te overtuigen.
Dat is een onbegonnen zaak.

Maar jouw oneindige hoeveelheid desinformatie moet af en toe nou eenmaal van ‘kritisch nadenken’ worden voorzien.

pietpotent44
23 maart 2022, 08:02
@mod alles vanaf post 2309 kan geveegd worden. Dit soort forum vervuiling kunnen we hier missen als kiespijn.

Aan iedereen: weer on topic graag.

Peter NL
23 maart 2022, 09:01
@mod alles vanaf post 2309 kan geveegd worden. Dit soort forum vervuiling kunnen we hier missen als kiespijn.

Hahaha [emoji23]
Wie is hier de grootste vervuiler?

En waarom niet vanaf #2308 of eerder? Of zijn jouw eigen bijdragen zo waardevol dat ze voor het nageslacht bewaard moeten blijven?

Meme Moo
23 maart 2022, 09:17

Tja, hoe heet het ook alweer als je vraagt om jou onwelgevallige Posts te laten ‘verdwijnen’?

Wat een zwaktebod!

Peter NL
23 maart 2022, 09:39
PP44, schoolmeester zit niet achter de nickname Peter NL.
Laat dat duidelijk zijn.
Maar je zit wel vaker ergens naast, dat zijn we wel van jou gewend.....

Klopt, ik ben gewoon mezelf. pietpotent44 heeft het ook op dit punt helemaal fout.

Willem2
23 maart 2022, 12:21
Eigenlijk geef ik pietpotent wel een beetje gelijk want het gaat niet over clubs in Duitsland die weer opengaan of onder welke omstandigheden.
Hier wordt weer op de man gespeeld...

Dan on topic: Eind april-begin mei gaat er weer een club open...

Player
23 maart 2022, 13:44
Aan iedereen: weer on topic graag. Hoe een on topic discussie tussen mij en PP44 weer moet wegglijden in een portie schelden op de kleuterschool. Nu ben ik het vaker niet eens met hem geweest maar ik blijf dan toch op zijn minst over het topic inhoudelijk schrijven.

kempie
23 maart 2022, 14:14
Eigenlijk geef ik pietpotent wel een beetje gelijk want het gaat niet over clubs in Duitsland die weer opengaan of onder welke omstandigheden.

Dan gok ik op VV.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Boy69
23 maart 2022, 14:54
Dan gok ik op VV.

mijn duitse bronnen noemen LR

kempie
23 maart 2022, 18:29
mijn duitse bronnen noemen LR

Ik had het toevallig laatst met iemand over die club maar hoorde dat die geen vergunning meer krijgen omdat ze de club helaam leeg hebben gemaakt en de inrichting / constructie helemaal niet vernaderd is en er zou geen toestemming zijn gevraagd voor het aanpassen van de contructie. Staat nu ook een kantoorpand pal naast het gebouw.

Meme Moo
23 maart 2022, 18:35

Dan heb je post #2300 gemist, waarin PP zelf off-topic gaat en we op reageren.

Het op de man spelen kan je PP net zo goed verwijten!

schoolmeester
23 maart 2022, 19:12
Helemaal met Meme Moo eens !

Groet, schoolmeester.

Player
23 maart 2022, 21:50
Dan gok ik op VV.

Is quasi gen gok meer, spot on.

mijn duitse bronnen noemen LR Ik hoop het met je mee B69. Vergunningen zijn ingetrokken omwille van nog historische onmin met de locale instanties en bovendien zou de verbouwing/aanbouw niet conform de voorschriften zijn. Double trouble dus en zou een half mirakel vragen momenteel. De huidige promotor lijkt het dan wat op te geven. Jammer maar helaas.

Eddy_V
23 maart 2022, 23:10
Ik gok op Club22 of hoe ze Fungarden nu weer gaan noemen, hoop het voor alle ijsberen uit het Noorden en Oosten zodat zij ook een clubje dichterbij huis hebben

kempie
24 maart 2022, 00:03
Ik gok op Club22 of hoe ze Fungarden nu weer gaan noemen, hoop het voor alle ijsberen uit het Noorden en Oosten zodat zij ook een clubje dichterbij huis hebben

Ik hoop bovenal dat het een club is met een goede line-up met normale prijzen dan maakt het niet zo veel uit welke club en als het dan ook in NRW is dan is de afstand ook nog wel voor een dagje te overbruggen.

mentholbear
25 maart 2022, 00:25

Zeg je alleen maar omdat ze er een zwembad in de tuin schijnen te maken ;)

En je bedoelt waarschijnlijk beren uit het noorden en westen. Die laatste groep heeft heeft alleen villa weizigt.

pret
26 maart 2022, 02:39

YY misschien?

Willem2
26 maart 2022, 10:36
YY misschien?

YY ligt in Nederland, maar saunaclub technisch gezien in Duitsland.
Van YinYang is mij nog niet bekend wanneer ze open mogen. Ik weet wel dat die club er niet desolaat bijligt en nog steeds onderhouden wordt.
Indien die groen licht krijgen, zijn ze bij wijze van spreke morgen weer open :rolleyes:

Er zijn wat clubs die er wel mee bezig zijn weer open te gaan. Maar dan liggen er soms wat stenen op de weg in verband met vergunningen of financieringen.
Rijtje :
voorheen de Villa (gaat binnenkort open)
Dejavu ( doen wat vaag, maar schijnen open te gaan)
club22 (schijnen open te willen)
living room (wordt heel lastig vanwege vergunningen)
magnum dormagen ( tja ...)

mentholbear
26 maart 2022, 23:25
Iemand idee hoe het er voor staat met Marisol/Gallardo? Hoorde geruchten dat het misschien als een prive huis zou kunnen werken?

En By Night, wordt dat nog wat? De verhalen over een dames hotel lijken geen doorgang te hebben gekregen.

En Golden days, zijn daar nog plannen voor?

Wentelt Eefje
27 maart 2022, 05:47
Je zoekt iemand die beter geïnformeerd is dan Willem2 die de recente ontwikkelingen hierboven opsomt… ?

rob45
27 maart 2022, 09:15
Je zoekt iemand die beter geïnformeerd is dan Willem2 die de recente ontwikkelingen hierboven opsomt… ?Die is er wel... maar veel wijzer zal je niet worden [emoji529]

mentholbear
27 maart 2022, 13:36
Je zoekt iemand die beter geïnformeerd is dan Willem2 die de recente ontwikkelingen hierboven opsomt… ?

Ja, Willem is toch niet alwetend? Of misschien dat Willem ontwikkelingen bij die clubs nog niet heeft genoemd.

Was gewoon benieuwd naar die clubs.

pret
27 maart 2022, 14:44
Ja, Willem is toch niet alwetend?

Daar zijn de meningen over verdeeld :tongue:

Wanderer13
27 maart 2022, 15:20
Iemand die weet wat na 1 april de covid regels zijn voor de clubs in de omgeving Frankfurt? 0G / 1G / 2G / 2G+ / 3G? Of eventueel Finca? Wil weer eens een grote FKK zien.

Willem2
27 maart 2022, 15:29
Iemand idee hoe het er voor staat met Marisol/Gallardo? Hoorde geruchten dat het misschien als een prive huis zou kunnen werken?

Die geruchten heb ik ook al eens gehoord. Maar ik denk niet dat de eigenaar van de grond-gebouwen weer die richting uit zal gaan.

En By Night, wordt dat nog wat? De verhalen over een dames hotel lijken geen doorgang te hebben gekregen.

By Night is voor mij ook een raadsel waarom daar helemaal niks mee gebeurd.

En Golden days, zijn daar nog plannen voor?
De eigenaar van het gebouw is er nog steeds maar de eigenaar van de clubs o.a. golden days, havana is overleden.
Ik verwacht niet dat die clubs weer open zullen gaan.

En mentholbear woont soms in de clubs en hoort daardoor soms veel meer. Ik hoor wel eens wat maar dan gaat het soms toch een andere richting uit.

mentholbear
28 maart 2022, 15:03
Die geruchten heb ik ook al eens gehoord. Maar ik denk niet dat de eigenaar van de grond-gebouwen weer die richting uit zal gaan.

By Night is voor mij ook een raadsel waarom daar helemaal niks mee gebeurd.

De eigenaar van het gebouw is er nog steeds maar de eigenaar van de clubs o.a. golden days, havana is overleden.
Ik verwacht niet dat die clubs weer open zullen gaan.

En mentholbear woont soms in de clubs en hoort daardoor soms veel meer. Ik hoor wel eens wat maar dan gaat het soms toch een andere richting uit.

Jammer, Gallardo en vooral Marisol was voor menig een walhalla. Goeie service, fraaie club, voor een schappelijke prijs en niet te ver over de grens als sommige andere clubs.

Inderdaad, we missen een low budget SC in de regio.
Hoop dat BN weer open kan voor hen die minder geld uit de beurs kunnen (of willen) trekken voor een SC ervaring.

Ah, jammer van GD. Mijn tent was het niet doordat ze geen dut plekje hadden. Maar voor sommigen wellicht erg prettig zo dicht bij de grens.

Dementholbear hoort soms inderdaad veel meer. Het gaat alleen de ene oor in en de andere weer uit ;)

stimpy3
28 maart 2022, 17:59
Inderdaad, we missen een low budget SC in de regio.

D'r is van goch (hoewel die misschien iets te noordelijk ligt voor een hoop beren) , maar die tent loopt al tijden te kwakkelen. Jammer, want ik heb daar best de nodige prima uurtjes doorgebracht.

Maar sowieso: het clublandschap is kaalgeslagen. Vroeger had je een hele berg clubs in de grensstreek (Villa Vertigo/Vanilla, Living Room, Golden Time, PHG, By Night), en daarvan is er nu nog aar eentje open.

deket
28 maart 2022, 18:59
Vergeet dat los budget clubrecord
Prijzen gaan gevoelig stijgen
Energiefactuur al eens bekeken?
Voeding en drank worden veel duurder door oa hogere transportkosten en meer schaarste

deket
28 maart 2022, 20:28
Vergeet dat low budget club gedroom ,bedoel ik
Was te snel woordspelingcorrector

mechelen
28 maart 2022, 21:16
Iemand die weet wat na 1 april de covid regels zijn voor de clubs in de omgeving Frankfurt?

Alles blijft min of meer zoals het was : 2G+; met mondkapjes is men soepeler.

mentholbear
30 maart 2022, 03:15
D'r is van goch

Ik zie op hun site geen prijzen. En dacht dat elk glaasje prik apart afgerekend moet worden?

Vergeet dat los budget clubrecord
Prijzen gaan gevoelig stijgen
Energiefactuur al eens bekeken?
Voeding en drank worden veel duurder door oa hogere transportkosten en meer schaarste

By Night was de goedkoopste club die ik ken (afgezien van de oude flat rate clubs).

Maar in deze tijden lijkt het me niet makkelijk. Aan de andere kant, misschien dat in deze moeilijke tijden er wel een groot gat in de markt is voor een low budget SC. En massa kan dan wel eens kassa worden. Wel risico dat het een gay club wordt...

pietpotent44
30 maart 2022, 07:12
Iemand die weet wat na 1 april de covid regels zijn voor de clubs in de omgeving Frankfurt? 0G / 1G / 2G / 2G+ / 3G? Of eventueel Finca? Wil weer eens een grote FKK zien.

Alles blijft min of meer zoals het was : 2G+; met mondkapjes is men soepeler.

Weet je dat zeker ?
Vanaf 2 april is het 0G in heel Duitsland. Ook voor bordelen, horeca en uitgaansgelegenheden. (Daar ook geen mondkapjes meer.)
Dat zou betekenen dat die clubs afwijken daarvan.

Knutje77
30 maart 2022, 08:14
Dus vanaf komende zaterdag, mag ik als ongevaccineerde weer Venus bezoeken zonder test, QR, mondkapje en dat soort dingen?

Goedemorgenallemaal
30 maart 2022, 10:12
Dat zou betekenen dat die clubs afwijken daarvan.

Mochten bedrijven niet in het belang van de gezondheid van hun medwerkers (en gasten) in strenger zin afwijken van de regels ? Er is meen ik geen verbdo op het handhaven van maatregelen

pret
30 maart 2022, 10:16
Mochten bedrijven niet in het belang van de gezondheid van hun medwerkers (en gasten) in strenger zin afwijken van de regels ? Er is meen ik geen verbdo op het handhaven van maatregelen

Dat denk ik ookeen onderneming (dus SC) kan zelf hun eigen beleid bepalen.

Willem2
30 maart 2022, 11:26
Dat denk ik ookeen onderneming (dus SC) kan zelf hun eigen beleid bepalen.

Tot op zekere hoogte geldt dat. Clubs doen er veel aan om open te blijven en hebben geen zin in hoge boetes en dreigende sluitingen.

Volgens mij kunnen ongevaccineerden ook na 2 april nog steeds niet naar een saunaclub. Maar ik zal dat eens navragen bij enkele clubs.
Indien je het volgende leest:

Die 2G-plus-Regel gilt unter anderem in folgenden Situationen. Möglich ist der Zutritt oder die Teilnahme nur für Geimpfte und Genesene, die zusätzlich getestet sind - das gilt fast immer auch für Geboosterte und mit ihnen Gleichgestellte. Ein Schnelltest-Nachweis darf höchstens 24 Stunden alt sein, ein PCR-Test-Nachweis 48 Stunden. Veranstalter und Betreiber können auch eine Vor-Ort-Testung anbieten.

Clubs, Diskotheken und vergleichbare Einrichtungen
öffentliche Tanzveranstaltungen
Brauchtumsveranstaltungen in Innenräumen
private Tanz- und Diskopartys und Ähnliches
Swingerclubs sowie vergleichbare Angebote (auch in Bordellen)
Bordelle, Prostitutionsstätten und ähnliche Einrichtungen sowie sexuelle Dienstleistungen an anderen Orten (für Geboosterte und mit ihnen Gleichgestellte entfällt die Test-Pflicht)

https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockdown-regeln-nrw-100.html
https://www.mags.nrw/sites/default/files/asset/document/220318_coronaschvo_ab_19.03.2022_lesefassung.pdf
dat is van 20.03

Dus ik denk dat mechelen uiteindelijk wel gelijk heeft.

Haradamannetje
30 maart 2022, 12:48
Mijn herstelbewijs verloopt volgende maand... hoop toch echt dat het eraf gaat binnenkort.

MrDB
30 maart 2022, 12:53
Mijn herstelbewijs is deze week verlopen, ik hoop ook echt dat het losgaat. Kan jij het navragen bij de clubs Willem2? Ik ben zeer benieuwd.

Willem2
30 maart 2022, 15:46
Morgen weten we meer....
want dan komen de nieuwe regels uit.
Heb inderdaad gebeld: Salome-Prime verwachten dat alles wordt opgeheven maar wachten dus op de officiele regels.
Happy dacht eigenlijk dat de regels zo blijven, dus 2G+ of Booster.

MrDB
30 maart 2022, 16:08
Morgen weten we meer....
Heb inderdaad gebeld: Salome-Prime verwachten dat alles wordt opgeheven maar wachten dus op de officiele regels.

Bedankt voor het bellen, weet je toevallig ook wat Venus gaat doen?

Firehawk
30 maart 2022, 16:16
Willem zegt toch dat morgen pas de regels bekend worden. Wat de clubs nu zeggen is wat ze denken maar niet zeker. Nog 1 nachtje slapen en je weet het

MrDB
1 april 2022, 06:31
Ik heb gelezen dat 2g+ en 3g volledig worden afgeschaft. Man iemand dit bevestigen?

Pikkatrillah
1 april 2022, 06:44
Duitslandweb logo Duitslandweb
Meeste Duitse deelstaten stoppen met coronaregels

Kort nieuws - 30 maart 2022 - Auteur: Redactie Duitslandweb
Op zondag 3 april vervallen in Duitsland de nationale coronamaatregelen - afgezien van enkele basismaatregelen. Daarna kunnen deelstaten voor bepaalde regio's of ook voor de hele deelstaat maatregelen afkondigen als de besmettingen erg hoog zijn. Dit is de Hot-Spot-regeling. Van die mogelijkheid lijkt op dit moment weinig gebruik te worden gemaakt, dus lopen op zondag de meeste beperkingen af.
De inreisregels blijven voorlopig wel van kracht. Nederlanders die naar Duitsland reizen moeten een coronabewijs kunnen laten zien. (Lees in onze veelgestelde vragen welke uitzonderingen gelden)

Alleen Hamburg en Mecklenburg-Voorpommeren hebben aangekondigd gebruik te maken van de Hot-Spot-regeling. Die deelstaatregeringen verklaren de hele deelstaat vanaf zondag tot Hot-Spot. Dat houdt in dat daar ook de komende maand nog beperkende maatregelen als de mondkapjesplicht en testplicht voor ongevaccineerden geldt.

De meeste deelstaten kiezen er niet voor om de hele deelstaat tot Hot-Spot uit te roepen. In Baden-Württemberg, Noordrijn-Westfalen, Nedersaksen, Saksen, Saksen-Anhalt, Berlijn, Bremen, Saarland, Hessen, Beieren, Brandenburg, Sleeswijk-Holstein en Rijnland-Palts vervallen zondag veel beperkende maatregelen, zoals de mondkapjesplicht in winkels en de 2G- en 3G-regels. Wel blijft overal een mondkapjesplicht in het openbaar vervoer van kracht, en een testplicht bij bezoek aan bepaalde zorginstellingen. Ook kunnen winkels zelf aan hun bezoekers vragen een mondkapje te dragen. In Thüringen debatteert de deelstaatregering deze week nog over een eventuele verlenging van de bestaande maatregelen. Lees meer bij FAZ.net en ZDF.de

pietpotent44
1 april 2022, 07:52
Wat ik heb begrepen, is dat in principe vanaf 2 april 0G geldt, en op weinig plekken nog mondkapjes of andere verregaande maatregelen.

Maar dat een aantal deelstaten (waaronder NRW) de overgangsperiode van dus tijdelijk langer vasthouden strenge maatregelen, met nog 1 maand heeft verlengd tot eind april.

Om Duitsland binnen te komen (als ongevaccineerde) heb je denk ik nog steeds wel een negatieve (pcr)test nodig.

Hoe de saunaclubs hier individueel mee omgaan weet ik niet.
Kan zijn dat die afwijken.

MrDB
1 april 2022, 08:27

Hopelijk dat Willem2 voor duidelijk kan zorgen

Picasso 1
1 april 2022, 08:52
Of zelf even bellen....

Knutje77
1 april 2022, 08:54
Wat ik heb begrepen, is dat in principe vanaf 2 april 0G geldt, en op weinig plekken nog mondkapjes of andere verregaande maatregelen.

Maar dat een aantal deelstaten (waaronder NRW) de overgangsperiode van dus tijdelijk langer vasthouden strenge maatregelen, met nog 1 maand heeft verlengd tot eind april.

Om Duitsland binnen te komen (als ongevaccineerde) heb je denk ik nog steeds wel een negatieve (pcr)test nodig.

Alleen als je langer dan 24 uur in Duitsland verblijft toch?

Picasso 1
1 april 2022, 09:44
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van bezoekers in Villa Vanilla / Golden Gate....

schoolmeester
1 april 2022, 10:30
Villa Vanilla is nog gesloten.

Willem2
1 april 2022, 10:41

Nee, kan ik niet.
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/prostitution-corona-bordelle-nrw-regeln-102.html
dat is van 19maart en nog niet aangepast. En ik denk dat clubs daar verschillend mee om zullen gaan.

Knutje77
1 april 2022, 15:32
Het heeft er toch alle schijn van dat het los gaat.
Wel hier en daar nog mondkapjesplicht.

https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.amp

Neue Corona-Regeln in NRW gelten ab Sonntag

Nordrhein-Westfalen hat heute eine neue Coronaschutzverordnung erlassen. Ab Sonntag (3. April, 0 Uhr) werden Schutzmaßnahmen gegen das Coronavirus erheblich reduziert. So entfallen sowohl die bisherigen 3G- und 2G+-Zugangsbeschränkungen als auch die allgemeine Maskenpflicht in Innenräumen.

Bestehen bleiben Masken- und Testpflichten in besonders sensiblen Bereichen. Die Maskenpflicht in Innenräumen besteht demnach in medizinischen und pflegerischen Einrichtungen (Arztpraxen, Krankenhäuser, Pflegeheime etc.), staatlichen Einrichtungen zur gemeinsamen Unterbringung vieler Menschen (Asyl- und Flüchtlingsunterkünfte, Gemeinschaftsunterkünfte für Wohnungslose, Justizeinrichtungen etc.) und im öffentlichen Personennahverkehr.

Krankenhäuser und Pflegeeinrichtungen dürfen zudem nach wie vor nur mit einem aktuellen negativen Testnachweis betreten werden. Hier gilt eine Testpflicht für Besucher und Beschäftigte sowie bei Neuaufnahmen. Für nicht geimpfte Menschen gilt diese Regel auch in Asyl- und Flüchtlingsunterkünften sowie Strafvollzugsanstalten. Mit diesen Regelungen schöpfe das Land den verbliebenen Spielraum des Bundesgesetzes voll aus, hieß es in einer Mitteilung.

"Die Infektionszahlen sind weiter hoch und es gibt viele Personalausfälle, immer noch erkranken Menschen schwer und versterben. Und in den Krankenhäusern arbeiten viele Pflegekräfte seit Monaten am Limit", sagte NRW-Gesundheitsminister Karl-Josef Laumann. "Dennoch können wir zentrale Schutzmaßnahmen nicht aufrechterhalten, weil hierzu die sichere rechtliche Grundlage des Bundes fehlt."

pietpotent44
1 april 2022, 18:20

Alleen als je langer dan 24 uur in Duitsland verblijft toch?

Klopt ja. Max. 24u is ok. Heb het opgezocht. Hoeft zelfs geen pcr test te zijn, (antigen)sneltest is ook goed (maar geen zelftest, wel bij ggd of commerciele tester)

mentholbear
2 april 2022, 00:10
Klopt ja. Max. 24u is ok. Heb het opgezocht. Hoeft zelfs geen pcr test te zijn, (antigen)sneltest is ook goed (maar geen zelftest, wel bij ggd of commerciele tester)

En bij langer als 24 uur? Moet je dan weer vooraf registreren en PCR laten doen ofzo?

Mocht het hier weer gaan sneeuwen en ik een warme kruik gaan zoeken ;)

pietpotent44
2 april 2022, 04:30
En bij langer als 24 uur? Moet je dan weer vooraf registreren en PCR laten doen ofzo?

Als je geboosterd bent heb je geen test nodig.

Anders:
Als je van plan bent langer dan 24 uur te blijven, dan vooraf een test doen bij een testlocatie (ggd of commerciele tester). Antigen of pcr test, max. 24u oud.
Heb niks gelezen over vooraf moeten registreren. Geldt denk ik allang niet meer.

Als het ongepland toch langer dan 24 uur wordt, weet ik het ook niet. Misschien bij een Duitse testlocatie nog een test doen. Of gewoon het risico nemen dat je niet gecontroleerd wordt.

Pikkatrillah
2 april 2022, 06:56
02-04-22 07:45
Update: 6 minuten geleden
0 reacties
Het leeuwendeel van de coronamaatregelen in Duitsland komt te vervallen. Zo is een test of vaccinatie niet langer nodig om evenementen bij te wonen en kunnen ongevaccineerden weer zonder gedoe naar winkels en restaurants. Wel kunnen deelstaten nog bepalen of mondkapjes moeten worden gedragen in klinieken, verpleeghuizen of het openbaar vervoer.

In bijvoorbeeld Berlijn blijft een mondkapje nodig bij een bezoek aan de opera. Bij opleving van het virus kan een deelstaatparlement de mondkapjesplicht in bijvoorbeeld winkels weer invoeren.

De maatregelen zouden eigenlijk al op 20 maart worden geschrapt, maar uit vrees dat het te snel zou gaan werd in sommige delen van het land gekozen voor een overgangsperiode. De wetgeving die landelijke maatregelen mogelijk maakt is vervallen. Verplichte quarantaine na een besmetting wordt daardoor ook voor de meeste mensen geschrapt.

Veel Duitsers zijn er echter niet gerust op, mede omdat er afgelopen week meer dan 1,5 miljoen nieuwe besmettingen bijkwamen. Uit een recente peiling komt naar voren dat een ruime meerderheid van de bevolking zich zorgen maakt over het verdwijnen van de mondkapjesplicht en de 2G- en 3G-maatregelen.

Siberische tijger
2 april 2022, 07:00
En bij langer dan 24 uur? Moet je dan weer vooraf registreren en PCR laten doen ofzo?

Jij hebt toch geen 24 uur nodig om in een saunaclub 1x ontbijt, 1x brunch, 2x lunch en 3x een avondmaaltijden weg te werken?;)

mentholbear
2 april 2022, 19:18
Jij hebt toch geen 24 uur nodig om in een saunaclub 1x ontbijt, 1x brunch, 2x lunch en 3x een avondmaaltijden weg te werken?;)

Nee hoor, dat haal ik al in een halve etmaal ;)
Was meer hier voor:

Haradamannetje
2 april 2022, 21:34
Vandaag gewoon weer moeten testen... je word er wel een beetje moe van, voortaan maar weer naar de club die hier niet genoemd mag worden.

stimpy3
2 april 2022, 23:55
Met booster hoef je toch niet te testen?

Knutje77
3 april 2022, 05:00
Vandaag gewoon weer moeten testen... je word er wel een beetje moe van, voortaan maar weer naar de club die hier niet genoemd mag worden.

Welke club mag je niet noemen dan?
Mag je wel in een pb laten weten als je wilt.
De 2G+ en 3G regelgeving is er in de nacht van zaterdag op zondag om 00:00 uur pas afgegaan.
Dus dat je je gisteren nog moest laten testen kan wel kloppen, vandaag als het goed is niet meer.

https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockdown-regeln-nrw-100.amp

Was kann jetzt wieder ohne Nachweis besucht werden?

Diverse Orte. Die 3G-Regel für Restaurants, Bars und Cafés, Hotels, Bibliotheken, Messen, Museen und andere Kultureinrichtungen, Konzerte und andere Kulturveranstaltungen, Schwimmbäder und Saunen, Zoos, Freizeitparks, Spielhallen, Beerdigungen in Innenräumen und Volksfeste fällt weg. Auch für Friseursalons und andere körpernahe Dienstleistungen sowie Sonnenstudios gibt es kein 3G mehr. Das gilt ebenso für Sport in Innenräumen, den Besuch von Sportveranstaltungen, die Jagd, Bildungsangebote, Fahrschulen und politische Sitzungen.

Für Clubs und Diskotheken, öffentliche Tanzverstaltungen, Brauchtumsveranstaltungen in Innenräumen, private Tanz- und Discopartys, Swingerclubs und Bordelle gilt kein 2G+ mehr.

Badslippers
3 april 2022, 10:14

Welke club mag je niet noemen dan?

SixSens. Mag gewoon genoemd worden hoor. We leven hier niet in Rusland, Noord Korea, Hongarije, Turkije of die andere landen waar een dictator en autocraat aan de macht is en waar men het niet zo nauw neemt met democratie, vijheid van meningsuiting, persvrijheid e.d.

Toetebel
3 april 2022, 11:27
Morgen weten we meer....

Happy heeft alle regels doorgestreept op de website.

MrDB
3 april 2022, 11:49
Op de website van Venus staan alle regels nog

Willem2
3 april 2022, 12:00
Op de website van Venus staan alle regels nog

In principe is alles vrij gegeven maar hebben clubs huisrecht.
In veel gevallen zijn de websites nog niet aangepast.
Ga er vanuit dat veel clubs af willen van de regels maar dat ze ook geen zin hebben om op te vallen mocht er toch een uitbraak van corona zijn. Ze willen wel allemaal open blijven.

Haradamannetje
3 april 2022, 13:05
SixSens. Mag gewoon genoemd worden hoor. We leven hier niet in Rusland, Noord Korea, Hongarije, Turkije of die andere landen waar een dictator en autocraat aan de macht is en waar men het niet zo nauw neemt met democratie, vijheid van meningsuiting, persvrijheid e.d.

Je moet alles niet zo letterlijk nemen ;)

MrDB
3 april 2022, 13:13
Ik heb Venus net gebeld, de theke vertelde mij dat je nog steeds moet testen om binnen te komen

Shakir
3 april 2022, 13:21
Uit de nieuwsbrief van AG/Penelope: AB DEM 03.04.2022 KEINE CORONA EINSCHRÄNKUNGEN MEHR !!!

Knutje77
3 april 2022, 15:25
Venus kom je als ongevaccineerde niet in.
NRW heeft de regels geschrapt, echter zijn ze wachtende op toestemming van Kreis/Wesel (of iets dergelijks?).
Misschien na het weekend meer nieuws.
Ik zit nu in Lemiers, heb net m’n eerste frikandel en nasischijf naar binnen gepropt.

MrDB
3 april 2022, 15:27
Helaas, mijn herstelbewijs is vorige week verlopen en wou volgende week naar Venus gaan
Dan maar richting lemiers-vaals

Knutje77
3 april 2022, 15:33
Helaas, mijn herstelbewijs is vorige week verlopen en wou volgende week naar Venus gaan
Dan maar richting lemiers-vaals
Kon nog veranderen, ik heb gevraagd of ze de website updaten wanneer 0G een feit is, en dat zouden ze doen.

Haradamannetje
3 april 2022, 19:18
Met booster hoef je toch niet te testen?

Klopt maar dan moet je die wel hebben :) Zelfs mijn vaccinatie is tegenwoordig niet meer geldig in DE, lekker dat Europa.

MrDB
6 april 2022, 10:50
Kon nog veranderen, ik heb gevraagd of ze de website updaten wanneer 0G een feit is, en dat zouden ze doen.

Helaas is het nog steeds niet veranderd.

Knutje77
7 april 2022, 11:39
Helaas is het nog steeds niet veranderd.

Nu dus wel…
Geen melding meer dat het 2G+ is voor toegang.

Makles
10 april 2022, 13:00
Clubs (en overige horeca en dergelijke) vragen geen coronapas en dergelijke meer. Maar heb je nog wel iets nodig om Duitsland in te komen of als je er bent?

rmjhexe
10 april 2022, 16:09
Geldig paspoort

schoolmeester
10 april 2022, 16:37
ID-kaart is volgens mij voldoende.

Makles
10 april 2022, 17:23
Ik bedoelde eigenlijk meer een negatieve test of zo…

Eddy_V
10 april 2022, 17:31
Ik bedoelde eigenlijk meer een negatieve test of zo…
Ff googelen op Duitsland en toegang en voilà : de website van duitslandinstituut.nl geeft de volgende info:
Reisregels algemeen:
Nederland geldt sinds donderdag 3 maart niet meer als hoogrisicogebied voor Duitsland. Dat betekent dat de aanmeld- en quarantaineplicht in vrijwel alle gevallen komt te vervallen. De Nachweispflicht blijft wel gelden: reizigers uit Nederland moeten wel een vaccinatie-, herstel- of testbewijs bij zich hebben om Duitsland in te kunnen reizen. Deze Nachweispflichtgeldt voor iedereen vanaf 12 jaar
(als je langer dan 24 uur in Duitsland verblijft)

In het regionale openbaar vervoer geldt in Duitsland de 3G-regel: mensen moeten kunnen aantonen dat ze zijn gevaccineerd, genezen of getest. In intercity's (Fernverkehr) van de Deutsche Bahn (https://www.bahn.de/info/corona_startseite_bahnde#:~:text=Wo%20gilt%20noch% 20die%203G,die%20l%C3%A4nderspezifischen%20Regelun gen%20zu%20beachten.) geldt 3G alleen nog in het Bord Bistro restaurant. Voor verschillende sectoren geldt een 3G-, 2G- of 2G-plus-beleid. De mondkapjesplicht en de anderhalve meter afstand gelden in veel gevallen ook nog steeds.
(In het openbaar vervoer welteverstaan)

Graag gedaan.

pietpotent44
10 april 2022, 17:42
Clubs (en overige horeca en dergelijke) vragen geen coronapas en dergelijke meer. Maar heb je nog wel iets nodig om Duitsland in te komen of als je er bent?

Die Nachweispflicht (ofwel negatieve test om Duitsland binnen te komen indien je niet geboosterd bent) geldt alleen wanneer je langer dan 24 uur in Duitsland blijft.

Kortom, alleen een paspoort / id-kaart is nodig om Duitsland binnen te komen om een dagje te clubben. En bijna alle bekende clubs (Happy, Venus, Prime, Acapulco, Pascha, Babylon, Magnum, Salome, etc.) hebben inmiddels 0G. En ook andere maatregelen zoals mondkapjes laten vallen.
Alles dus weer vanouds zoals voor corona dus.

Ik weet zelfs niet eens zeker of je wel een paspoort nodig hebt. Aangezien het in de EU vrij reizen is. Maar ik zou die voor de zekerheid toch maar meenemen.

schoolmeester
10 april 2022, 17:46
ID-kaart voor Duitsland is voldoende als je korter dan 24 uur verblijft.
Geen paspoort nodig.

mentholbear
13 april 2022, 10:46
En een Nederlandse rijbewijs geldt in het buitenland niet als ID.