Volledige versie bekijken : Clubs die geopend zijn in Duitsland
Pagina's :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
Goedemorgenallemaal
23 september 2020, 16:45
Dan zullen ze het even zonder ons moeten doen.
Picasso 1
23 september 2020, 17:06
zowel Belgie en Nederland volledige code rood op de europese kaart ik vrees het slechtste
ME262
In Duitsland gelden voorlopig alleen Zuid en Noord Holland als code rood risicogebieden of per direct al heel Nederland?
Op de rki site zie ik momenteel nog enkel deze twee provincies staan.
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.html
WA
23 september 2020, 17:07
Even...... In maart dachten ook velen slechts een maand beperkt te zijn.
WA
23 september 2020, 17:09
RKI site word waarschijnlijk wekelijks bijgewerkt. Dus even wachten met afspraken maken met clubvriendinnetjes in Dld. Gezien de laatste update op 16-9 was wellicht vandaag of morgen al een update.
Picasso 1
23 september 2020, 17:19
RKI site word waarschijnlijk wekelijks bijgewerkt. Dus even wachten met afspraken maken met clubvriendinnetjes in Dld
Voorlopig per 23-9 nog geen code rood voor andere provincies.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies
swazontneuf
23 september 2020, 18:36
Kreeg zojuist een pushbericht vanuit de Reisapp BZ: ‘Reisadvies voor Duitsland is gewijzigd’.
Naast Noord- en Zuid Holland heeft de provincie Utrecht ook ‘code rood’ van de Duitsers gekregen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies#anker-coronavirus
Goedemorgenallemaal
23 september 2020, 18:42
In Duitsland gelden voorlopig alleen Zuid en Noord Holland als code rood risicogebieden of per direct al heel Nederland?
Een enkel land doet het zelfstandig en hanteert andere normen maar ik meen dat RKI, net als RIVM, voor reisadviezen gebruikt maakt van een één of ander Europees kaartje.
Dat kaartje gaat helaas per provincie en niet per veiligheidsregio dus inderdaad, de kop van Noord-Holland was een weekje "slachtoffer van Amsterdam" maar die zijn ooko in een week van 20 per 100.000 naar 40 per 100.000 gegaan dus die zullen oko wle snel naar meer dan 50 per 100.000 gaan. En dat terwijl er nog helemaal niet zoveel feesten naar doe regio zijn uitgeweken dus daar ligt het niet aan.
Misschien dat de EUmolen zo traag loopt dat het nog een paar dagen kan maar bij het volgende overzicht zullen veel meer provincies op rood staan. En een week later nog meer...
Zie ook deze tweet...
34237
34238
Picasso 1
23 september 2020, 19:15
Kreeg zojuist een pushbericht vanuit de Reisapp BZ: ‘Reisadvies voor Duitsland is gewijzigd’.
Naast Noord- en Zuid Holland heeft de provincie Utrecht ook ‘code rood’ van de Duitsers gekregen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies#anker-coronavirus
Handige app, meteen geïnstalleerd.
WANDELAAR5
23 september 2020, 19:32
Er staat dat je een adresbewijs mee moet nemen naar Duitsland. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik mee zou moeten nemen... Bankafschriften zijn al lang geleden afgeschaft.
schoolmeester
23 september 2020, 19:38
Rijbewijs of kentekenbewijs.
Patjax
23 september 2020, 21:11
34238
https://www.youtube.com/watch?v=YKWjnd_c9X0
Brad Clitt
23 september 2020, 21:30
Per 23-9 is de provincie Utrecht inderdaad nu ook code rood, is nu aangepast op de site van het RKI.
WANDELAAR5
23 september 2020, 22:15
Rijbewijs of kentekenbewijs.
Daar staat geen recent adres op. Ik heb iets gevonden en dat gefotografeerd.
schoolmeester
24 september 2020, 04:47
Rijbewijs is onjuist, foutje.
Maar kentekenbewijs staat je huisadres op.
Groet, schoolmeester.
JonnyFontane
24 september 2020, 05:10
Rijbewijs is onjuist, foutje.
Groet, schoolmeester.
Zelfs de beste leraren maken foutjes;)
swazontneuf
24 september 2020, 05:17
Niet helemaal correct. Als je een lease auto hebt, dan staat op het kentekenbewijs het adres van de leasemaatschappij. Bovendien, het vermelde adres is het adres geldend bij de afgifte van het kentekenbewijs. En dat kan natuurlijk (allang) niet meer je feitelijke woonadres zijn.
Via https://mijn.overheid.nl/persoonlijke-gegevens-inzien/ kun je je actuele persoonsgegevens aantoonbaar maken.
Hooker lover1
24 september 2020, 07:10
Naast je feitelijke woonadres,is het ook van belang voor de wetgever of je ergens doorheen een risico gebied reisde of er verbleef.
Ik citeer even wat info afkomstig van een diplomatieke site...
Let op! De verschillende Duitse Länder kunnen zélf beslissen over de maatregelen die ze nemen tegen corona. Bekijk dus de regelgeving van het Land waar u heengaat om te zien wat deze risicostatus concreet betekent. Mogelijk hebt u een inreisverbod (of een uitzondering op het inreisverbod, b.v. voor grensarbeid en essentiële reizen).
Als u de afgelopen 14 dagen in een risicogebied bent geweest, moet u in ieder geval:
- óf een recente negatieve coronatest kunnen voorleggen, niet ouder dan 48 uur (hou deze 14 dagen bij de hand)
- óf u in Duitsland laten testen en in quarantaine blijven tot u een negatief testresultaat hebt gekregen.
Wie enkel door risicogebied reisde en geen enkel contact had met de lokale bevolking, valt niet onder deze maatregelen. Wie enkel door Duitsland transiteert, valt ook niet onder deze maatregelen.
Einde citaat!
Conform de wetgeving mag ik dus niet naar Duitsland,net zoals vele anderen trouwens:eek:
HL1
Picasso 1
24 september 2020, 08:08
Conform de wetgeving mag ik dus niet naar Duitsland,net zoals vele anderen trouwens:eek:
Beginnen net in Duitsland de clubs te openen, wordt half Nederland binnen een week tijd als code rood risicogebied aangemerkt (en over een week waarschijnlijk de rest van het land) en kan je dus niet naar Duitsland. Lijkt bijna voorgepland.
Eddy_V
24 september 2020, 10:30
Beginnen net in Duitsland de clubs te openen, wordt half Nederland binnen een week tijd als code rood risicogebied aangemerkt (en over een week waarschijnlijk de rest van het land) en kan je dus niet naar Duitsland. Lijkt bijna voorgepland.
Die hele Corona onzin is gewoon één groot complot
Er gaan steeds sterkere geruchten dat het virus afkomstig is vanuit het Vaticaan (niet voor niets dat het in Europa het eerst in Italië slachtoffers maakte) en via de loges van de Vrijmetselarij verder verspreid is.
Het uiteindelijke streven is duidelijk: het volledige celibaat buiten de gehuwden..
Ergens in Zuid-Oost Brabant is nog één loge die dapper weerstand biedt :biggrin:
Goedemorgenallemaal
24 september 2020, 13:49
Dat ik sinds de clubs open ga eindeljk weer werk heb in mijn zaak en pas eind volgende week, zoals het er nu naar uit ziet, een paar vrijere dagen heb. Ik denk dat ik net buiten de boot ga vallen.
Player
24 september 2020, 14:17
Aandoenlijk hoe groot de interesse voor Duitse Clubs is opeens, zeker als het komt van heren die anders nooit oostwaarts trekken voor een Club. Moet zijn dat ze zenuwachtig worden nu éénoog niet langer meer koning is. Die Clubliefde is haast nog groter dan de voorliefde die deket heeft voor Anderlecht.
Johan35
24 september 2020, 14:22
Lees jij niet te veel Asterix, Eddy?
Ergens in Zuid-Oost Brabant is nog één loge die dapper weerstand biedt :biggrin:
frits the cat
24 september 2020, 14:29
Eerder Suske en Wiske:biggrin:
Eddy_V
24 september 2020, 15:00
Player onderschat de meeste ijsberen een beetje geloof ik. De meesten gingen voorheen meer naar Duitsland dan naar de Nederlandse club(s).
Afwisseling van spijs en dergelijke, zelfs al zijn de meeste Duitse clubs nog maar een schim van wat het voor de Corona waanzin was.
Pieter88
25 september 2020, 11:29
Beste mensen,
Voor de corona ging ik meestal naar Goldentime en tijdens de corona ging ik naar Sixsens. Nu Duitsland weer open is en ik gelukkig niet in een rood gebied kom voor Duitsland wil ik weer eens een Duitse SC bezoeken.
In welk van onderstaande clubs zijn op dit moment, op een doordeweekse dag in de ochtend tot begin van de avond de meeste dames aanwezig?
- Venus, Hamminkeln
- Babylon, Elsdorf
- Livingroom, Kaarst
Alvast Bedankt!
WA
25 september 2020, 18:45
.
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.html
Het RKI werkt de lijst met risico gebieden dus meerdere keren per week bij. Woensdag kwam provincie Utrecht er bij. Vandaag heel Tsjechië op rood gezet. Voor NL voorlopig alleen Noord / Zuid-Holland en Utrecht. Zal begin volgende week wel veranderen verwacht ik, op z’n laatst aanstaande woensdag.
Vergeleken met het ECDC schaalt Deutschland langzamer af. Gebieden volgens het ECDC afgeschaald blijven in Dld rood.
Eddy_V
25 september 2020, 19:18
Je vergeet Aruba en St Maarten, zijn ook Nederlandse roodgekleurde gebieden.
Vanavond nog maar ff de grens over en de eerste afslag Goch-West er af, alleen al omdat Sixsens mij nu te lang rijden is vice versa.
stimpy3
25 september 2020, 23:03
Het RKI werkt de lijst met risico gebieden dus meerdere keren per week bij. Woensdag kwam provincie Utrecht er bij. Vandaag heel Tsjechië op rood gezet. Voor NL voorlopig alleen Noord / Zuid-Holland en Utrecht. Zal begin volgende week wel veranderen verwacht ik, op z’n laatst aanstaande woensdag.
Vergeleken met het ECDC schaalt Deutschland langzamer af. Gebieden volgens het ECDC afgeschaald blijven in Dld rood.
Wordt er trouwens nog gecontroleerd op de duitse snelwegen en binnenwegen? Ik kan me herinneren dat toen ik in april/mei duitsland wel eens inging, d'r op de grensovergang A67 / 40 en A77 / 61 vaak een duitse polizeiwagen stond. Niet dat er veel gebeurde, maar het gaat om het idee
Eddy_V
26 september 2020, 01:12
Geen controle of politieauto’s in de berm zien staan tussen Gennep en Goch
WA
26 september 2020, 08:37
Als ik via de A77 de grens over ga, wat ik wekelijks doe, zie ik in iets minder als de helft van de gevallen een politie auto staan net over de grens. Deze heb ik nog nooit in actie zien komen. Volgens mij staat men daar geprofileerd te controleren. Want bij de eerst volgende afrit naar Goch zie ik wel zo nu en dan dat er auto’s staande gehouden worden. Meestal gaat het dan om negroïde mensen Bulgaren of Roemenen. Slechts heel zelden roomblanke autochtonen.
schoolmeester
26 september 2020, 08:49
Is bij grensovergang Elten exact de zelfde situatie.
Groet, schoolmeester.
phoenix
26 september 2020, 09:07
heerlijk he zo'n zwarte pieten land vol werkslaven , waar de blanken nog volop kunnen genieten van hun privileges...
Als ik via de A77 de grens over ga, wat ik wekelijks doe, zie ik in iets minder als de helft van de gevallen een politie auto staan net over de grens. Deze heb ik nog nooit in actie zien komen. Volgens mij staat men daar geprofileerd te controleren. Want bij de eerst volgende afrit naar Goch zie ik wel zo nu en dan dat er auto’s staande gehouden worden. Meestal gaat het dan om negroïde mensen Bulgaren of Roemenen. Slechts heel zelden roomblanke autochtonen.
de duisburg spesjalist
26 september 2020, 09:24
Maatregelen voor nog eens acht regio's, Randstad wacht extra ingrepen
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/maatregelen-voor-nog-eens-acht-regio-s-randstad-wacht-extra-ingrepen/ar-BB19qgTg?ocid=ob-fb-nlnl-891&fbclid=IwAR2SAv-09nVEjlAGcIlHoUXKM18eXXYvym6xFHdG21BaKh4lyjEQtv0Q-eE
vandaag dan maar is naar LR nu het nog kan :rolleyes:
stimpy3
26 september 2020, 10:29
Ik vermoed dat Limburg pas later op rood gaat. Gelderland zie ik wel eerder op rood gaan. Lijkt me dat een bezoekje aan Venus of van Goch wel eens een heel stuk verder rijden gaat worden dan voor beren uit noord-brabant. Hoewel het met dat incidentje in tilburg waarschijnlijk ook niet al te lang duurt voordat die provincie op rood staat.
stimpy3
26 september 2020, 10:31
Ik heb ook geregeld polizei zien staan bij de eerste afrit /oprit van de 61. Vraag me dan idd. wel af waarop gecontroleerd wordt. Vaak is het dan wel zo dat die controles alleen in de ochtend/voormiddag zijn; in de namiddag/avond staat er niets meer.
HellaHolla
26 september 2020, 11:21
Ik zie eigenlijk vaker wel dan niet Polizei staan bij de grensovergangen. Zowel op de A12 bij Elten, de A76 bij Bocholtz als de A74 bij Venlo. Zo nu en dan vliegt die auto dan achter mij aan en word ik staande gehouden bij de eerst volgende afrit. Meestal enkel controle van mijn papieren, soms wordt de hele auto ondersteboven gehaald. Al is dat laatste meestal het geval net voor de grens met Oostenrijk of Zwitserland en niet bij Nederland.
Picasso 1
26 september 2020, 11:44
Ik zie eigenlijk vaker wel dan niet Polizei staan bij de grensovergangen. Zowel op de A12 bij Elten, de A76 bij Bocholtz als de A74 bij Venlo. Zo nu en dan vliegt die auto dan achter mij aan en word ik staande gehouden bij de eerst volgende afrit. Meestal enkel controle van mijn papieren, soms wordt de hele auto ondersteboven gehaald. Al is dat laatste meestal het geval net voor de grens met Oostenrijk of Zwitserland en niet bij Nederland.
Soortgelijke ervaring. Ze vragen of ze je auto mogen controleren. Mogen ze daartoe over gaan zonder je expliciete ja?
Badslippers
26 september 2020, 11:49
Ik zie eigenlijk vaker wel dan niet Polizei staan bij de grensovergangen. Zowel op de A12 bij Elten, de A76 bij Bocholtz als de A74 bij Venlo.
Op de aansluiting A74 naar A61 staat inderdaad geregeld polizei maar die houden bijna nooit Nederlandse kentekens aan. Die houden vooral Oostblokkers, Balkan, Baltische staten, kortom Oost en Zuid-Oost Europese kentekens aan. En auto's met dubieus volk. Allemaal drugscontroles.
Eddy_V
26 september 2020, 11:53
P1: Nederlandse politie mag dat niet zonder specifieke verdenking, Duitse waarschijnlijk ook niet maar dan roepen ze even een machtiging aan en duurt het nog langer.
Eens met BB mbt profilering, een ouwe lul als ik in een overdekte scootmobiel met Nederlands kenteken wordt niet zo snel aan de kant gezet als een een snelle opzichtige bak met een jonge god zoals HellaHolla of onze Spaanse artiest. Blauwe kentekenplaten hebben ook een bepaalde aantrekkingskracht.
Maar die profilering kan vanaf nu zomaar eens gaan veranderen, morgen dan maar zorgen om op tijd Duitsland weer uit te zijn om misverstanden te voorkomen.
Jack42
26 september 2020, 15:41
Op de aansluiting A74 naar A61 staat inderdaad geregeld polizei maar die houden bijna nooit Nederlandse kentekens aan. Die houden vooral Oostblokkers, Balkan, Baltische staten, kortom Oost en Zuid-Oost Europese kentekens aan. En auto's met dubieus volk. Allemaal drugscontroles.
Ben wel eens aangehouden door de Polizei die daar staan.
Ze achtervolgden me eerst een tijdje waarschijnlijk om alvast een kentekencheck uit te voeren en moest daarna aan de kant. Na controle van de papieren kreeg ik de vraag waar ik op weg naar toe was en ik antwoordde eerlijk Saunaclub Babylon.
Het ijs was daarna toch wel gebroken en er werden wat grapjes gemaakt en ik denk dat de oudere agent er wel eens geweest was want hij had een jaloerse blik in zijn ogen van herkenning.
De auto hoefden ze daarna niet meer te onderzoeken en ze wensten me nog een mooie dag. :biggrin:
schoolmeester
26 september 2020, 15:52
Soms zijn agenten net als mensen......
Groet, schoolmeester.
hasta la pasta
26 september 2020, 16:01
Haha. Mij verging het iets anders. Ik ben onder de rook van Amsterdam geboren. Toen ik mijn rijbewijs liet zien, vroeg een agent waar mijn geboorteplaats ligt. Maar hiervoor was me al gevraagd of ik gedronken had (om 11:00h ?) en of ik drugs bij me had. Ik antwoordde dat ik vlak bij de drugs hoofdstad van NL was geboren met een grijns op mijn gezicht. Mijn auto werd minutieus doorgezocht. Uiteindelijk mocht ik de verder van de opzichtig gewapende agenten. Gelukkig was het ontbijt niet 'uitverkocht' toen ik in Babylon arriveerde.
HellaHolla
26 september 2020, 16:09
Bij mij zijn ze inderdaad ook vaak op zoek naar drugs. Achteraf altijd wel lachen met die mannen. Het zijn best redelijke mensen. Zoals Eddy_V aangeeft werkt rijden in een leuke BMW als jong ventje niet altijd in je voordeel. Meestal is het met 5 minuten wel gepiept als ik weer eens de klos ben. In de club duurt het meestal iets langer allemaal. :biggrin:
Maar de vierwieler blijft voorlopig even binnen de landsgrenzen. Iets met risikogebiet en Robert Koch.....
JonnyFontane
26 september 2020, 16:55
Dat is ook vragen om problemen....
Jong gast en een B(blijf)M(maar)W(werken).....
Gewoon een goedkoop barrel kopen of een Fiat Multipla en je hebt nergens last van....
yylover
26 september 2020, 17:03
Gewoon een goedkoop barrel kopen of een Fiat Multipla en je hebt nergens last van....
Een oude gast en een BMW mag dan wel, gelukkig ;)
HellaHolla
26 september 2020, 18:01
Ik bleef inderdaad maar aan de gang daar heb je een goed punt. BMW is inmiddels ook verkocht. Ik ga voortaan maar op de fiets over de vluchtstrook hopende dat Eddy_V me niet schept met zijn scootmobiel.
JonnyFontane
26 september 2020, 18:16
Een oude gast en een BMW mag dan wel, gelukkig ;)
Gewoon net als Eddy_v inruilen naar een scootmobiel
satanic surfer
26 september 2020, 18:36
@Pieter88 betreft uw vraagstelling waar het meeste dames aanwezig zijn in Duitse clubs op een doordeweekse dag: u vroeg Club Venus, Babylon, Living Room:
Club Venus: zal zo rond de 10 à 12 dames liggen cfr hun aanwezigheidslijst.
Babylon: zal zo rond de 20 liggen cfr hun aanwezigheidslijst.
Living Room: zal zo rond de 40 à 50 liggen, dixit een aimabele Kollege zijn er vandaag zelfs rondom 70 dames aanwezig maar het is vandaag géén doordeweekse dag doch de cijfers stijgen aanzienlijk de laatste dagen aldaar net als in clubs alla Samya ea aangezien er stelselmatig méér dames terugkomen uit de heimat en een niet onaanzienlijk aantal dames uit nog gesloten clubs in andere Duitse regio´s (Frankfurt, München, Stuttgart, Rheinland Pfalz ea zones) hun heil zoeken in NRW-clubs (en Sixsens).
Ascari
26 september 2020, 22:45
De Duitse politie bij de grens let voornamelijk op chauffeurs mogelijk onder invloed, drugs en wapens. De rest boeit ze niet zo. Ik mocht zelfs een keer met een kapot achterlicht zonder boete verder rijden.
Goedemorgenallemaal
26 september 2020, 23:42
P1: Nederlandse politie mag dat niet zonder specifieke verdenking, Duitse waarschijnlijk ook niet maar dan roepen ze even een machtiging aan en duurt het nog langer.
NL politie mag meen ik, net als de Duitse wel het passagiersdeel doorzoeken. De afgesloten kofferbak niet. Eeven een zijstraatje voro wie denkt dat de kofferbak in nederand veilig is, nee. Er zijn opsporiongsdiensten, met name op het gebied van financien en milieu die wat dat betreft verdergaand ebevoegdheden hebben, die mogen uit nieuwsgierigheid of vaag vermoeden (zonder zware verdenking) een blik in je kofferbak werpen ( Douane, FIOD en een aantal overige BOA's op financieel-economisc, natuur en milieu en bv wegvervoer, en die zoen ook vaak mee met grote fuik acties).
Alternatief om een club te bezoeken, ook uit rood gebied,, is natuurlijk een commerciele instelling als bv de stadskliniek laten testen. Kost wat maar wat heb je de afgeloepn maand wel niet bespaard en je weet ook hoe je er aan toe bent en je kunt meteen de SOA test doen en als alles goed is lekker vieren in Duitsland. Je moet alleen even plannen dat je bezoek in de 48 uur na de uitslag valt.
Pieter88
27 september 2020, 16:39
@satanic surfer bedankt voor uw bijdrage, wordt gewaardeerd!
WA
27 september 2020, 22:46
Vandaag met een Duitser, tevens politie agent, gesproken die bij een recente controle in een sauna club was. It’s hearsay, dus ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid over het volgende. Gewoon je echte gegevens invullen bij het binnen gaan van een SC. Bij een eventuele controle zal er op de echtheid van je gegevens gecontroleerd worden adhv het formulier wat je ingevuld hebt en wat er daadwerkelijk op je ID kaart dan wel in je paspoort staat. Komt het overeen, dan klaar, fijne dag nog. Vinden ze na het checken van je ID of paspoort geen formulier met dezelfde gegevens, dan kun je beschikking van €250 verwachten.
Verdere navraag leert me dat er adhv de ID kaart of het paspoort wel je exacte adres gegevens opgevraagd kunnen worden maar dat dat in de praktijk nauwelijks voor zal komen.
Bovenstaande geld overigens niet specifiek voor bordelen maar voor elke gelegenheid waar je geacht word je gegevens achter te laten ten einde contact onderzoek mogelijk te maken in het geval van een besmetting onder de bezoekers.
Dan nog een domper als afsluiter. Ook in Dld schijnen er plannen te zijn om een maximum te stellen aan het aantal bezoekers in een (horeca) gelegenheid wanneer de besmettingsgraad blijft stijgen. Je kan op je klompen aanvoelen welke gevolgen dat heeft voor onze stamcluppies.
Last but not least. Waarom wel sauna en geen masseur in de ene club en vice versa in de andere. Zijn keuzes die de club zelf gemaakt heeft. Elke gelegenheid waar mensen samen komen heeft een hygiëne concept moeten schrijven waar onder ze de zaak in corona tijden willen voeren. Verschillende clubs hebben hierin dus verschillende keuzes gemaakt en daar zullen ze zich voorlopig aan moeten houden.
phoenix
28 september 2020, 09:10
beste Brian ik heb ook een woonadres in duitsland dus wat je daar zegt kan wel kloppen, maar mijn woonadres staat niet op mijn paspoort...., ik kan gaan en staan waar ik wil, of ik dat doe is een ander verhaal... dat was bij de vorige keer met lockdown ook zo, de douane laat je gewoon doorrijden...
keesboz
28 september 2020, 10:14
Je mag gewoon overal tanken in Duitsland, mits mondkapje.
Groet, schoolmeester.Das is in België ook het geval
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
WA
28 september 2020, 10:47
Mee eens dat de douane het overgrote deel van het verkeer uit NL liet doorrijden. Tijdens de lockdown in van maart t/m weet ik niet meer ook gewoon al die tijd in Dld boodschapjes gedaan, getankt en een paar keer naar Dusseldorf geweest. Geen stro breed in de weg. Ook totaal niet gezocht naar eventuele sancties op het overtreden van de regels. Want de grens was op papier wel degelijk gesloten. Maar toen zaten Dld en NL min of meer in dezelfde situatie. Dat is nu anders. Meest recente cijfers (kan veranderd zijn afhankelijk van wanneer je dit leest) over de afgelopen 14 dagen zijn 153 besmettingen op 100.000 in NL tegenover 29 (afgerond) op 100.000 in Dld. 5 keer zoveel dus. België zit net achter ons, Tsjechië, Spanje en Frankrijk allen boven de 200 op 100.000.
Nederland staat nu overigens volledig op rood, evenals België en Frankrijk. Het zou me niets verbazen als Dld toch iets strenger gaat controleren, al is het maar om het sentiment in Dld. Want ze zijn goed op de hoogte van wat er bij de buren gebeurd.
https://qap.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/COVID-19.html#global-overview-tab beetje spelen met de tabbladen boven het kaartje om op specifieke landen of regio's in te zoomen.
kempie
28 september 2020, 11:56
Mee eens dat de douane het overgrote deel van het verkeer uit NL liet doorrijden. Tijdens de lockdown in van maart t/m weet ik niet meer ook gewoon al die tijd in Dld boodschapjes gedaan, getankt en een paar keer naar Dusseldorf geweest. Geen stro breed in de weg. Ook totaal niet gezocht naar eventuele sancties op het overtreden van de regels. Want de grens was op papier wel degelijk gesloten. Maar toen zaten Dld en NL min of meer in dezelfde situatie. Dat is nu anders. Meest recente cijfers (kan veranderd zijn afhankelijk van wanneer je dit leest) over de afgelopen 14 dagen zijn 153 besmettingen op 100.000 in NL tegenover 29 (afgerond) op 100.000 in Dld. 5 keer zoveel dus. België zit net achter ons, Tsjechië, Spanje en Frankrijk allen boven de 200 op 100.000.
Nederland staat nu overigens volledig op rood, evenals België en Frankrijk. Het zou me niets verbazen als Dld toch iets strenger gaat controleren, al is het maar om het sentiment in Dld. Want ze zijn goed op de hoogte van wat er bij de buren gebeurd.
https://qap.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/COVID-19.html#global-overview-tab beetje spelen met de tabbladen boven het kaartje om op specifieke landen of regio's in te zoomen.
Dat volledig op rood geldt (nog) niet volgens het duitse RKI als ik hun website bezoek. Dus een bezoekje duistsland is nog mogelijk en met het opgeven van een goede naam maar verkeerd adres is de pakkans nog klein begrijp ik. Dit wordt wel lastiger als heel NL op rood staat.
Zie op de site van het RKI dat de maatstaaf 50 infecties per 100.000 is dus of de kans lijkt me groot dat heel NL op rood gaat deze week.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk a
WA
28 september 2020, 12:52
Je hebt gelijk maat. Al verwacht ik dat het niet lang meer zal duren. Verder wil ik nog even aangeven dat één en dezelfde organisatie (ECDC) haar website of de gegevens daarop niet op orde heeft. De eerdere link die ik plaatste kleur heel NL en BE rood. Deze: https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea vooralsnog niet, natuurlijk weer afhankelijk van wanneer je dit leest / bekijkt .
Goedemorgenallemaal
28 september 2020, 15:25
Alleen Zeeland en Limburg zouden nog niet op Rood springen. Een aantal provincies zouden al een week op rood moeten staan maar de Duitsers zijn wat trager dan we van ze zouden mogen verwachten.
Of ze hebben gewacht tot ze Friesland ook gewoon konden blokkeren.
Jack42
28 september 2020, 20:13
veel gaat er in de praktijk niet veranderen na de persconferentie van Rutte,;
geen controle of verplichting ivm registratie
laten we in de mate van het mogelijke genieten,zeker indien je merkt ,hoe moeilijk Duitsland het heeft momenteel
Als je vindt dat Duitsland het nu moeilijk heeft dat zal dan nu zeker ook gaan tellen voor SS.
Als SS om 22 uur dicht moet net zoals in de horeca dan moet je je ook verplicht registreren zoals in de horeca en daar zullen de meeste bezoekers van SS niet happig op zijn.
SS zal niet controleren of de ingevulde NAW juist is maar controlerende instanties zullen dat vast wel (steekproefsgewijs?) gaan doen.
Ook het aantal personen M/V dat binnen mag wordt drastisch verlaagd.
Maar Sixsenslover1 weet ons vast meer te vertellen of gaat hij nu ook niet meer naar SS met al die nieuwe maatregelen die hij zo vervloekt?
En ik weet overigens niet waar je de wijsheid vandaan haalt dat Duitsland het moeilijk heeft maar daar is vorige week al genoeg over gediscussieerd.
Willem2
28 september 2020, 20:25
Alle clubs hebben het lastig met die nieuwe regels. Sixsens gaat inderdaad om 10uur dicht en zal reeds om 10uur ´s ochtends open zijn. Ja, er zal een registratie plicht zijn net zoals in alle restaurants.
Het aantal mensen dat in Sixsens naar binnen mag zal niet kleiner zijn.
Duitse clubs hebben het lastig omdat iedere stad verschillende verordeningen heeft uitgeschreven. Je kan je daar niks van aantrekken als club maar als je vooraf al gezegd wordt dat je anders wordt gesloten....
Duitse clubs hebben het lastig omdat het vrouwenaantal nog niet op sterkte is. Het is allemaal afwachten en je moet gewoon blij zijn dat de clubs weer open zijn.
Picasso 1
28 september 2020, 20:37
SS zal niet controleren of de ingevulde NAW juist is maar controlerende instanties zullen dat vast wel (steekproefsgewijs?) gaan doen.
Tsja...met wat voor doel eigenlijk de NAW gegevens? Enkel een naam met een telefoonnumer zou in principe moeten volstaan om mensen te benaderen in geval van besmettingen.
deket
28 september 2020, 21:11
@Jack 24, ik geef toe dat ik zelf nog niet sedert de heropening in een Duitse club ben geweest,wel de vraag om mee naar de LR te gaan maar andere prioriteiten
dus ik kan het niet uit eerste hand meedelen,maar je weet toch ook hoe vlug een tamtam werkt,niet alleen bij de klanten maar zeker ook vanwege de Roemeense dames
maar het komt op termijn wel weer goed,de cruciale vraag zal zijn,; hoelang zal die termijn duren?
En, het al dan niet genieten van een aangename dag ,avond hangt af van zoveel factoren, in jouw geval,de aanwezigheid van een bepaalde superslanke dame in Venus
Jack42
28 september 2020, 22:24
Tsja...met wat voor doel eigenlijk de NAW gegevens? Enkel een naam met een telefoonnummer zou in principe moeten volstaan om mensen te benaderen in geval van besmettingen.
Goeie vraag, wellicht omdat een telefoonnummer niet persoonsgebonden is en ze daarom de NAW gegevens ook willen hebben ter controle?
@deket
Natuurlijk is het een voordeel als een favoriete dame aanwezig is in de club.
De clubs doen allemaal hun best in deze tijd en laten we nu niet een club eruit halen die het beter zou doen of beter bezocht of weet ik veul wat nog meer maar laten we genieten dat de clubs open zijn in dit Coronatijdperk.
Dat een ieder zijn eigen favoriete club(s) heeft dat heeft niks met het Coronatijdperk en de regels te maken.
En deket jij moet je prioriteiten toch echt gaan verleggen zodat je wel mee naar LR kan gaan. ;)
mentholbear
29 september 2020, 00:04
Tsja...met wat voor doel eigenlijk de NAW gegevens? Enkel een naam met een telefoonnumer zou in principe moeten volstaan om mensen te benaderen in geval van besmettingen.
Goeie vraag, wellicht omdat een telefoonnummer niet persoonsgebonden is en ze daarom de NAW gegevens ook willen hebben ter controle?
In Nederland wordt in de Horeca alleen om naam en telefoonnummer gevraagd. Maar in Duitsland inderdaad NAW. Merkwaardig, want in Nederland kun je anoniem een prepaid kopen, terwijl in Duitsland je telefoonnumer wel persoonsgebonden is. Tenzij je je nummer van werk ofzo op zou geven.
ME262
29 september 2020, 00:40
En deket jij moet je prioriteiten toch echt gaan verleggen zodat je wel mee naar LR kan gaan. ;)
inderdaad
David Golero
29 september 2020, 15:23
Was gisteren in PHG, moest formulier invullen maar adres en woonplaats hoefde men niet te vermelden...
Wellicht is het per staat anders geregeld?
Bij Zeus moest het wel namelijk...
stimpy3
29 september 2020, 17:14
En hoppa:
De Duitse autoriteiten hebben samen met de deelstaten tot nieuwe coronaregels besloten, nu het aantal besmettingen ook in Duitsland oploopt. Volgens bondskanselier Merkel moeten dat regionale maatregelen worden, zodat er geen ingrijpende landelijke maatregelen nodig zijn
In een regio waar meer dan 35 coronagevallen per 100.000 inwoners zijn in een week tijd, gaat het maximumaantal gasten omlaag naar 50 personen in de horeca en 25 bij mensen thuis. Bij 50 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners wordt dat 25 mensen in de horeca en 10 mensen thuis. Het maximumaantal is overigens een dringend advies, maar deelstaten nemen het vaak wel op in hun verordeningen. De Duitse deelstaten denken wel verschillend over de manier waarop dat maximumaantal mensen wordt gecontroleerd. Zo willen sommige deelstaten niet 'achter de voordeur' kijken. Zeker in de horeca zullen wel controles plaatsvinden.
Verder wil de bondskanselier dat het bijhouden van contactgegevens bij een bezoek aan de horeca serieus wordt genomen. Daarom komt er een boete van minstens 50 euro voor de eigenaar van een horecazaak, als het contactoverzicht niet op orde is.
WA
29 september 2020, 17:37
Zoiets zei ik van de week al. Post 552 in dit topic.
de duisburg spesjalist
29 september 2020, 17:44
Zoiets zei ik van de week al. Post 552 in dit topic.
:freu:
Picasso 1
29 september 2020, 19:23
Kan de titel van dit topic veranderd worden in "Clubs die geopend zijn in Duitsland waar de helft van Nederland niet heen mag"?
pret
30 september 2020, 11:11
Kan de titel van dit topic veranderd worden in "Clubs die geopend zijn in Duitsland waar de helft van Nederland niet heen mag"?
Vanaf volgende week kan het gewijzigd worden in "Clubs die geopend zijn in Duitsland, waar heel Nederland niet heen mag" :biggrin:
Eddy_V
30 september 2020, 11:54
Vanaf volgende week kan het gewijzigd worden in "Clubs die geopend zijn in Duitsland, waar heel Nederland niet heen mag behalve met een negatieve Corona test die niet ouder dan 48 uur is
kleine aanvulling gedaan :)
Willem2
30 september 2020, 12:02
Ik laat de aanvullingen maar ....
Denk na, blijf gezond, maar laat uiteindelijk de angst niet regeren.
Spritzer
30 september 2020, 15:31
Vandaag was er controle in Arabella. 1 man en 2 vrouwen die iedereen, mannen en vrouwen, controleerden op papieren en correct ingevulde contactgegevens. Toen ik arriveerde waren ze al aan het afronden, ik ben niet meer gecontroleerd. Ik hoorde dat ze ongeveer twee uur daar geweest zijn. Maar dus wel weer een herinnering om correcte gegevens in te vullen.
De twee dames hadden overigens best mogen blijven, waren mooie vrouwen. Gelukkig zijn er nog genoeg anderen hier. Ik vermaak me wel.
WA
30 september 2020, 16:24
We kopen er helemaal niets voor, maar ik vind het toch wel geinig dat in de Kreisen waar onze favo duitse clubs zich bevinden er verhoudingsgewijs weinig besmettingen zijn. In boekarest aan de rijn (Krefeld) de laatste 7 dagen slechts 19,8 geconstateerde besmettingen op 100.000.
Aangezien de duitse regering maatregelen wil gaan koppelen aan de besmettingsgraad op 100.000 is de volgende pagina van het RKI misschien wel handig.
https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4
stimpy3
30 september 2020, 17:59
Goed nieuws voor noord- en zuidhollanders: er komt een sneltest aan. Clubben in duitsland waarbij je een negatieve test moet laten zien die niet ouder is dan 48 uur wordt dan een mogelijkheid.
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/09/30/de-corona-sneltest-lijkt-eindelijk-realiteit-te-worden-a4014192
Een lichtpuntje in verder donkere tijden. Zo omschreef de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) woensdagochtend de ontwikkeling van de coronasneltest door onderzoeksinstituut TNO en een aantal andere wetenschappelijk instituten.
Deze week opent de proefteststraat van TNO en de GGD Amsterdam. Daar wordt onderzocht of de veelbelovende nieuwe sneltest klaar is voor de praktijk.
De verwachtingen zijn hoog. De moleculaire sneltest, sinds maart in ontwikkeling, is volgens het onderzoeksinstituut sneller, tot de helft goedkoper dan de gebruikelijke test, en – in het lab – even betrouwbaar als de gangbare PCR-test.
De behoefte aan meer én snellere coronatests is groot, vertelde „een zeer bezorgde” burgemeester Halsema bij de lancering van de proefopstelling naast de grote GGD-testfaciliteit in het Amsterdamse conferentiecentrum RAI. De besmettingen en ziekenhuisopnamens in de hoofdstad lopen snel op. De regio Groot-Amsterdam heeft op vijf andere regio's in West-Europa na het hoogste aantal nieuwe coronabesmettingen per hoofd van de bevolking, bleek eerdere deze week uit onderzoek van RTL Nieuws.
Vertraging
Vertraging in het testen kan de stad niet gebruiken. Halsema: „Juist in een regio waar het aantal besmettingen zo groot is, zijn vertragingen niet alleen lastig voor de mensen die in afwachting zijn van het testresultaat, het maakt ook dat wij niet snel kunnen achterhalen waar de bron zit.” Het gevolg: mensen gaan te laat in quarantaine of blijven daar juist onterecht te lang in. „Snelle testen beschermen mensen, maar zorgen ook dat wij onze stad beter kunnen beschermen en daarmee ook onze economie en ons sociale leven.”
Lees ook:Vergroot de pakkans van het virus: snel, veel en vaak testen
Vanaf eind deze week zal de proefteststraat voor de sneltests in gebruik genomen worden. Mensen die zich laten testen op het coronavirus zal gevraagd worden om twee keer een monster af te staan. Het ene wordt dan op de gebruikelijke manier geanalyseerd. Het andere wordt onderworpen aan de nieuwe moleculaire sneltest. De resultaten worden met elkaar vergeleken om te kijken of de sneltest even betrouwbaar is. Uit eerder onderzoek bleek al dat de test even goed presteert als de PCR-test, zegt TNO-onderzoeker Bart Keijser, die de sneltest bedacht. De proef in de RAI moet uitwijzen of dat in de praktijk ook zo is. „Als we met duizend monsters gaan werken, zal de nauwkeurigheid niet 100 procent blijven, maar het ziet er zo goed uit. Dit is een valide test.”
De sneltest is gebaseerd op de LAMP-methode, vertelt Keijser. „We kopiëren op een hele specifieke manier het genetische materiaal van het virus. De enzymen zijn een soort kopieermachines.” Die concentraties kunnen vervolgens gedetecteerd worden. Binnen een uur is de uitslag van de sneltest bekend: veel sneller dan normaal. „Op dit moment duurt het twee dagen voordat je terecht kan, en twee dagen voordat je de uitslag krijgt. Dat is in de tijdschaal van het virus een half leven.”
Het grote voordeel van de LAMP-methode is dat er minder ingewikkelde apparatuur voor nodig is, omdat de reacties in tegenstelling tot de PCR-test op één constante temperatuur kan plaatsvinden. „Het maakt eigenlijk niet uit hoe je dat doet. Of je dat nu in een oventje doet, of in een kopje thee. Alles kan. Je bent daardoor heel flexibel,” zegt Keijser. Analyse kan daardoor ter plekke - in plaats van eerst naar een laboratorium vervoerd te worden.
De praktijktest moet ook uitwijzen of het aantal sneltests makkelijk uit te breiden is, zegt Keijser. „In principe zou je driehonderd tot zeshonderd tests per uur aan moeten kunnen. Dat is veel, maar dan moet wel het hele werkproces vlekkeloos zijn.”
De komende twee maanden zal de sneltest werken met enzymen die uit het buitenland gehaald worden, verwacht Keijser. Chemieconcern DSM onderzoekt momenteel of dat ook in Nederland geproduceerd kan worden, vertel Keijser. „Dat maakt het nog goedkoper, maar ook nog beter opschaalbaar.”
Binnen een paar weken zal de praktijktest afgerond zijn, verwacht Mariken van der Lubben, hoofd van het streeklaboratorium van de GGD Amsterdam. Daarna kan de methode in gebruik genomen worden. „Maar dan heb je het niet gelijk over een paar duizend monsters per dag. Dat gaat langzaam oplopen.”
WANDELAAR5
30 september 2020, 18:45
Helaas geeft de GGD geen certificaten dat je negatief getest bent. Je moet dus alsnog naar een commerciële aanbieder.
Johnsonxxx
30 september 2020, 18:53
Helaas geeft de GGD geen certificaten dat je negatief getest bent. Je moet dus alsnog naar een commerciële aanbieder.
Klopt! Een commerciële test kost je dan zo'n €150 en moet mag max 48 uur oud zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5185930/coronatest-commerciele-test-covid-virus-testen-sneltest-laboratoria-ggd
JonnyFontane
30 september 2020, 19:02
Klopt! Een commerciële test kost je dan zo'n €150 en moet mag max 48 uur oud zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5185930/coronatest-commerciele-test-covid-virus-testen-sneltest-laboratoria-ggd
Dat wordt dan een duur geintje.....
frits the cat
30 september 2020, 19:07
Dat wordt dan een duur geintje.....Yep dan ben je als je uit Rotterdam komt tussen de 250/260€ kwijt en dan heb je nog niet geneukt .
WA
30 september 2020, 19:29
Helaas geeft de GGD geen certificaten dat je negatief getest bent. Je moet dus alsnog naar een commerciële aanbieder.en waar haal je die info vandaan dat er een certificaat benodigd is? BuZa en het RKI spreken over een negatieve test van max 48 uur oud maar nergens over een certificaat.
Yep dan ben je als je uit Rotterdam komt tussen de 250/260€ kwijt en dan heb je nog niet geneukt .kun je net zo goed de boete riskeren. Op de heen en terug weg zeggen dat je op doorreis bent en zorgen dat je het aannemelijk kunt maken.
frits the cat
30 september 2020, 20:11
en waar haal je die info vandaan dat er een certificaat benodigd is? BuZa en het RKI spreken over een negatieve test van max 48 uur oud maar nergens over een certificaat.
kun je net zo goed de boete riskeren. Op de heen en terug weg zeggen dat je op doorreis bent en zorgen dat je het aannemelijk kunt maken.yep denk ik ook want zoals ik ergens las is die 2500€ Boete Max' en begingt lager voor de eerste keer .
WANDELAAR5
30 september 2020, 20:32
en waar haal je die info vandaan dat er een certificaat benodigd is? BuZa en het RKI spreken over een negatieve test van max 48 uur oud maar nergens over een certificaat.
Je moet die negatieve test aan kunnen tonen. Dat was eerder voor Griekenland ook al zo. En de GGD geeft je helaas niet op schrift dat je negatief getest bent. Ze vinden dat ze daar niet voor zijn, anders krijgen ze alleen maar mensen die zonder klachten getest willen worden voor persoonlijke doeleinden zoals een leuke vakantie.
stimpy3
30 september 2020, 23:35
Je moet die negatieve test aan kunnen tonen. Dat was eerder voor Griekenland ook al zo. En de GGD geeft je helaas niet op schrift dat je negatief getest bent. Ze vinden dat ze daar niet voor zijn, anders krijgen ze alleen maar mensen die zonder klachten getest willen worden voor persoonlijke doeleinden zoals een leuke vakantie.
Ik heb mezelf laten testen toen ik terugkwam van vakantie (omdat we toch best wel redelijk onder de mensen waren geweest in het buitenland (oostenrijk/duitsland). Ik kreeg geen certificaat, maar ik kon wel op een website het resultaat terughalen. Het lijkt me dat een screenshotje met een datum/tijd goed genoeg moet zijn. Mensen die zover gaan dat ze een screenshot faken...nouja.
Goedemorgenallemaal
30 september 2020, 23:43
En dan is het nog de vraag of de Duitsers de sneltest goed genoeg vinden als bewijs. Het UMC start ook met een sneltestproef maar gaat niet meteen uit van "even goed".
Goed nieuws voor noord- en zuidhollanders: er komt een sneltest aan. Clubben in duitsland waarbij je een negatieve test moet laten zien die niet ouder is dan 48 uur wordt dan een mogelijkheid.
En let op:Utrecht staat ook in het rode lijstje en ik denk dat de rest van Nederland eerdaags volgt aangezien op Zeeland en Limburg na alle provincies al dik een week boven de 50 besmettingen per 100.000 per week zitten, en Limburg er eigenlijk tegenaan (vandaag zag ik 49, dat was gisteren minder dus dat zal morgen of overmorgen ook wel rood worden, al zal dat als ik de Duitse bureaucratie zo zie pas volgende week ingevoerd worden. ter geruststelling, de grote toename van Limburg komt vooral door Noord en Midden Limburg, Sjeuf is onschuldig).
stimpy3
1 oktober 2020, 00:15
En dan is het nog de vraag of de Duitsers de sneltest goed genoeg vinden als bewijs. Het UMC start ook met een sneltestproef maar gaat niet meteen uit van "even goed".
Maar dan vragen ze dus iets onmogelijks. Het duurt nu eenmaal een paar dagen voordat een PCR-tests verwerkt is, met onze huidige testcapaciteit.
Je moet die negatieve test aan kunnen tonen. Dat was eerder voor Griekenland ook al zo. En de GGD geeft je helaas niet op schrift dat je negatief getest bent.Via de GGD kun je via digi-d de test uitslag ophalen, of dit voldoende is om het in Dld aan te tonen is vooralsnog onbekend. Je vult nu dus zelf in wat we nog niet weten, hoe toon je in Dld een negatieve test aan. Opmerkelijk voor een feitenkenner...
vanKees
1 oktober 2020, 05:14
Ab heute Donnerstag dürfen Bordelle in Rheinland-Pfalz wieder öffnen, aber mit einigen
Einschränkungen.
https://www.swr.de/swraktuell/rheinland-pfalz/bordelle-in-rp-oeffnen-wieder-100.html
vanKees
WANDELAAR5
1 oktober 2020, 06:26
Via de GGD kun je via digi-d de test uitslag ophalen, of dit voldoende is om het in Dld aan te tonen is vooralsnog onbekend. Je vult nu dus zelf in wat we nog niet weten, hoe toon je in Dld een negatieve test aan. Opmerkelijk voor een feitenkenner...
Dat wist ik inderdaad niet. Dat zou wel mooi zijn en lijkt mij dan ook geldig bewijs. Dank voor deze aanvulling en ik ga meteen mijn eigen testresultaat opzoeken!
Destijds voor Griekenland was dat geen optie voor zover ik gelezen had.
http://www.coronatest.nl
Helaas krijg ik nu een Error 1020. Later nog maar eens proberen.
kempie
1 oktober 2020, 07:03
En let op:Utrecht staat ook in het rode lijstje en ik denk dat de rest van Nederland eerdaags volgt aangezien op Zeeland en Limburg na alle provincies al dik een week boven de 50 besmettingen per 100.000 per week zitten, en Limburg er eigenlijk tegenaan (vandaag zag ik 49, dat was gisteren minder dus dat zal morgen of overmorgen ook wel rood worden, al zal dat als ik de Duitse bureaucratie zo zie pas volgende week ingevoerd worden. ter geruststelling, de grote toename van Limburg komt vooral door Noord en Midden Limburg, Sjeuf is onschuldig).
Er was juist gisteren een updat van Het RKi ds mosschien blijft het nog gepaard tot na het weekend. Echter deze update was ruim een week na de vorige maar die updates zijn heel inregelmatig. Zou inderdaad ok vanavond zomaar de volgende update kunnen volgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kempie
1 oktober 2020, 07:06
Ab heute Donnerstag dürfen Bordelle in Rheinland-Pfalz wieder öffnen, aber mit einigen
Einschränkungen.
https://www.swr.de/swraktuell/rheinland-pfalz/bordelle-in-rp-oeffnen-wieder-100.html
vanKees
Mooi dat ze gewoon doorgaan met openen. Weet niet of een sauan club onder de horeca valt maar anders kan het aantal aanwezige op niet al te lange termijn wel eens drastisch worden beperkt.
Goedemorgenallemaal
1 oktober 2020, 07:42
Maar dan vragen ze dus iets onmogelijks. Het duurt nu eenmaal een paar dagen voordat een PCR-tests verwerkt is, met onze huidige testcapaciteit.
Commercieel gaan, die zijn sneller. Of beter, die stemmen vooraf hun testtijden af met de verwerkingsmogelijkheden van een lab.
Picasso 1
1 oktober 2020, 08:23
Dat wist ik inderdaad niet. Dat zou wel mooi zijn en lijkt mij dan ook geldig bewijs. Dank voor deze aanvulling en ik ga meteen mijn eigen testresultaat opzoeken!
Destijds voor Griekenland was dat geen optie voor zover ik gelezen had.
http://www.coronatest.nl
Helaas krijg ik nu een Error 1020. Later nog maar eens proberen.
De test mag niet ouder zijn dan 48 uur volgens de Duitse regels, dus je hebt er weinjg aan of hooguit om 1 keertje naar Duitsland te kunnen gaan omdat de test toevallig recent is. Je kan moeilijk elke week een GGD test laten doen.
Brad Clitt
1 oktober 2020, 10:25
Duitsland heeft gisteravond geheel Belgie code ROOD gegeven.
Nederland is nog ongewijzigd.
Hooker lover1
1 oktober 2020, 11:01
Duitsland heeft gisteravond geheel Belgie code ROOD gegeven.
Bijzonder jammer dat ik even niet naar Duitsland kan!
Hopelijk hoeft dit allemaal niet te lang te duren.
HL1
Er was juist gisteren een updat van Het RKi ds mosschien blijft het nog gepaard tot na het weekend. Echter deze update was ruim een week na de vorige maar die updates zijn heel inregelmatig. Zou inderdaad ok vanavond zomaar de volgende update kunnen volgen.
Ik volg het nu twee weken en een update op de woensdag lijkt me een vast gegeven. Al waren de vorige twee rond de klok van 19:00 uur in tegenstelling tot die van gisteren. Verder is er afgelopen vrijdag ook een update geweest. Deze was voor NL’ers echter niet van toepassing aangezien er op dat moment niets veranderde.
Dat gezegd hebbende denk ik dat het redelijk safe is voor mensen buiten de gekende Nederlandsche risico gebieden om Dld in te gaan. Mocht er een verandering komen die zelfde dag en je plots in risico gebied wonen, dan kun je waarschijnlijk wel zonder te hoeven liegen tegen oom agent zeggen al in Dld gearriveerd te zijn die dag, voordat de wijziging plaats vond.
WANDELAAR5
2 oktober 2020, 22:10
Via de GGD kun je via digi-d de test uitslag ophalen, of dit voldoende is om het in Dld aan te tonen is vooralsnog onbekend. Je vult nu dus zelf in wat we nog niet weten, hoe toon je in Dld een negatieve test aan. Opmerkelijk voor een feitenkenner...
Ik lees nu dat het testresultaat in het Duits of Engels moet zijn:
über ein ärztliches Zeugnis in Papier- oder di- gitaler Form in deutscher oder in englischer Sprache verfügen, welches bestätigt, dass keine Anhaltspunkte für das Vorliegen einer Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 vorhan- den sind, und dieses dem zuständigen Gesundheitsamt auf Verlangen unverzüglich vorlegen. Ein aus einem fachärztlichen Labor stammender Befund ist ein ärztliches Zeugnis.
Maar goed, voor een verblijf <24 uur is het toch niet nodig, dus dat valt weer mee. En tegelijk is nu heel NL risico gebied, m.u.v. Limburg en Zeeland.
Picasso 1
2 oktober 2020, 22:46
Maar goed, voor een verblijf <24 uur is het toch niet nodig, dus dat valt weer mee.
Dat is nog verre van helder en duidelijk
Big30
2 oktober 2020, 22:56
https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus#70088aff
Gibt es Ausnahmen von der Quarantäne-Regelung?
Die Quarantänepflicht gilt nicht, wenn ein negativer Corona-Test vorliegt, der höchstens 48 Stunden vor der Einreise vorgenommen worden ist. Maßgeblich für die Frist ist der Zeitpunkt der Feststellung des Testergebnisses. Der Test kann in Deutschland nachgeholt werden; allerdings müssen dann bis zum Erhalt des Testergebnisses die Quarantäneregeln eingehalten werden.
Darüber hinaus gelten Ausnahmeregelungen für bestimmte Personengruppen (z. B. Grenzpendler) bzw. für bestimmte Anlässe (z. B. Vornahme einer dringenden medizinischen Behandlung) sowie für Personen, die sich weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet aufgehalten haben (insbesondere im Rahmen des „kleinen Grenzverkehrs“).
Die Quarantäne-Regelung gilt außerdem nicht für Personen, die sich auf der Durchreise durch Nordrhein-Westfalen (ohne Übernachtung) befinden.
stimpy3
2 oktober 2020, 23:07
Ik lees nu dat het testresultaat in het Duits of Engels moet zijn:
über ein ärztliches Zeugnis in Papier- oder di- gitaler Form in deutscher oder in englischer Sprache verfügen, welches bestätigt, dass keine Anhaltspunkte für das Vorliegen einer Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 vorhan- den sind, und dieses dem zuständigen Gesundheitsamt auf Verlangen unverzüglich vorlegen. Ein aus einem fachärztlichen Labor stammender Befund ist ein ärztliches Zeugnis.
..en je kunt er donder opzeggen dat de boefjes van de commerciele testklinieken voor een engels of duits certificaat 'extra' gaan rekenen.
Overigens staat in de GGD-test (die je op coronatest.nl kunt inzien met je digid) expliciet:
De testuitslag kun je niet gebruiken als bewijs dat je geen corona hebt. Voor meer informatie klik hier: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/covid-19-vrij-verklaring/
GGD’en geven geen COVID-19-vrij verklaring af
10 juli 2020Coronavirus
GGD’en krijgen regelmatig vragen of zij een COVID-19-vrij verklaring (ook wel non-COVID-19 verklaring genoemd) af kunnen geven. Bijvoorbeeld voor de werkgever of een reisorganisator. De GGD’en geven deze verklaring niet af. U kunt voor een dergelijke verklaring ook niet terecht bij het landelijke coronatest afsprakennummer 0800-1202.
In dit nieuwsbericht vindt u meer informatie over wat een COVID-19-vrij verklaring precies is, waarom de GGD deze niet uitgeeft en waar u wel terecht kunt voor een COVID-19-vrij verklaring.
Wat is COVID-19-vrij verklaring?
Een COVID-19-vrij verklaring of non-COVID-19 verklaring is een schriftelijke verklaring waarin staat dat een persoon is getest op COVID-19 en dat de uitslag negatief is (dus geen coronavirus is aangetroffen). Sommige landen eisen zo’n verklaring voordat naar het land kan worden gereisd.
Waarom geeft de GGD geen COVID-19-vrij verklaring af?
De GGD test alleen mensen die (milde) klachten hebben die passen bij het coronavirus en willen weten of ze op dat moment besmet zijn. Dit doet de GGD om de verspreiding van het virus te voorkomen en in het belang van de publieke gezondheid. Bovendien geeft de GGD deze uitslagen telefonisch. Bij positieve testuitslagen wordt direct gestart met bron- en contactonderzoek. Bij negatieve testuitslagen wordt geen verdere actie ondernomen (afgezien van de geteste persoon hierover te informeren).
De GGD test dus geen mensen zonder klachten en ook niet om het mogelijk te maken dat zij bijvoorbeeld op vakantie kunnen.
Waar is een COVID-19-vrij verklaring te verkrijgen?
Er zijn verschillende organisaties die een COVID-19-vrij verklaring afgeven. Bijvoorbeeld bij een travel clinic of vaccinatiecentrum. Hieraan zijn kosten verbonden, die de persoon zelf moet betalen. De overheid vergoedt dit niet.
Picasso 1
2 oktober 2020, 23:13
https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen-und-antworten-zum-corona-virus#70088aff
(insbesondere im Rahmen des „kleinen Grenzverkehrs“)
Daar lijkt die uitzondering van korte duur dus voor bedoeld, voor klein grensverkeer. 50-100 km diep Duitsland in kan je moeilijk als 'klein grensverkeer' aanvoeren.
stimpy3
2 oktober 2020, 23:53
Daar lijkt die uitzondering van korte duur dus voor bedoeld, voor klein grensverkeer. 50-100 km diep Duitsland in kan je moeilijk als 'klein grensverkeer' aanvoeren.
...OTOH, van Goch, Golden Time, PHG, ... allemaal clubs die volgens mij prima onder 'grensvekeer' vallen.
Eddy_V
3 oktober 2020, 00:12
Dit kleine grensverkeer lijkt mij toch eerder bedoeld voor de Duitsers zelf die even in Nederland zijn geweest en dan zonder quarantaine in Duitsland terug kunnen komen. Lijkt mij niet andersom bedoelt, tenzij bijv dringende medische redenen.
Professionele massage als Heilkur valt hier ongetwijfeld onder: Goch blijft bezoekbaar mits het bonnetje van Efi bewaard wordt (ook nodig om bij de zorgverzekeraar te kunnen declareren..)
stimpy3
3 oktober 2020, 00:23
Babylon heeft ook een goede masseuse ;-)
schoolmeester
3 oktober 2020, 05:08
Venus heeft ook een goede masseuse.
Groet, schoolmeester.
BP2
3 oktober 2020, 09:11
Dat is nog verre van helder en duidelijk
Lijkt mij wel helder en duidelijk, staat in de Corona Einreis Verordnung van NRW: https://www.land.nrw/sites/default/files/asset/document/2020-10-01_coronaeinrvo_ab_03.10.2020_lesefassung.pdf
Von den Verpflichtungen nach Absatz 1 nicht erfasst sind ferner
.......
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben
Dus kortdurend grensverkeer moet mogelijk zijn, overnachten mag niet, op directe route doorreizen mag en met een negatieve coronatest in de duitse of engelse taal mag alles (met mondkapje in de dichte ruimtes) binnen 48 uur. Dus vraag niet hoe het kan (of de logica erachter) maar profiteer ervan. Maar ik geef toe dat ik ook een beetje angst heb om met een duitse politie agent of de duitse douane te moeten onderhandelen over de juiste interpretatie en toepassing van deze recente verordening.
Sjeufke
3 oktober 2020, 09:11
Dit kleine grensverkeer lijkt mij toch eerder bedoeld voor de Duitsers zelf die even in Nederland zijn geweest en dan zonder quarantaine in Duitsland terug kunnen komen. Lijkt mij niet andersom bedoelt, tenzij bijv dringende medische redenen.
Absonderung für Ein- und Rückreisende, Beobachtung,Ausnahmen von der Absonderung
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben,
BP2
3 oktober 2020, 09:17
Absonderung für Ein- und Rückreisende, Beobachtung,Ausnahmen von der Absonderung
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben,
Nu hebben we een keer voordelen van het EU recht, Duitsland mag Nederlanders niet anders behandelen dan Duitsers. Dus dit geldt ook voor ons.
Sjeufke
3 oktober 2020, 09:28
Precies! Dit zijn maar twee uitgeknipte zinsneden, die dit bevestigen. Reizen over en weer is toegestaan, mits je maar binnen 24 uur weer terug bent.
Als ik het hele document doorlees is het eigenlijk bedoeld om het grensverkeer geen geweld aan te doen. Familiebezoek en dergelijke.
Willem2
3 oktober 2020, 09:42
Nu hebben we een keer voordelen van het EU recht, Duitsland mag Nederlanders niet anders behandelen dan Duitsers. Dus dit geldt ook voor ons.
Duitsers behandelen hun eigen duitsers uit gebieden die ´besmet´ zijn als melaatsen. Dit is o.a. gebeurd bij Gütersloh en nu bij Hamm en Remscheid.
Willem2
3 oktober 2020, 09:44
...voor klein grensverkeer. ....
Jij als klein mens mag overal heen :rolleyes: Maar je mag niet zeggen dat je uit Spanje komt en zoet en lekkers meebrengt ;)
Brad Clitt
3 oktober 2020, 09:58
Duitsers behandelen hun eigen duitsers uit gebieden die ´besmet´ zijn als melaatsen. Dit is o.a. gebeurd bij Gütersloh en nu bij Hamm en Remscheid.
Laten we vooral Heinsberg niet vergeten...
Ik ga zodadelijk wat toeren naar Belgie, Luxemburg en Duitsland. Eens kijken of er wat te merken/zien is van strengere controles, als Limburger denk ik weinig last te hebben hiervan. Anders is mijn volgende post vanuit quarantaine in één van deze landen.
BP2
3 oktober 2020, 10:23
Laten we vooral Heinsberg niet vergeten...
Ik ga zodadelijk wat toeren naar Belgie, Luxemburg en Duitsland. Eens kijken of er wat te merken/zien is van strengere controles, als Limburger denk ik weinig last te hebben hiervan. Anders is mijn volgende post vanuit quarantaine in één van deze landen.
Denk dat ze een voorbeeld van jou gaan maken, jij komt op de ard en zdf, en gaat 14 tagen in untersuchungshaft.
Big30
3 oktober 2020, 11:45
Belgien und Niederlande: Keine Quarantäne mehr bei Kurztrips
Wer nach Belgien oder in die Niederlande will, muss nicht in Quarantäne. Allerdings muss man sich beim Gesundheitsamt melden - in Aachen ist die Behörde schon überlastet.
Der sogenannte "kleine Grenzverkehr" unter anderem nach Belgien und in die Niederlande wird ab Samstag keine 14-tägige Quarantäne nach sich ziehen. Das hat die Landesregierung auf WDR-Anfrage erklärt. Demnach kann man sich 24 Stunden in Belgien oder einem anderen Risikogebiet aufhalten, ohne in Quarantäne zu müssen.
Gesundheitsamt Aachen am Samstag überlastet
Allerdings gibt es eine Einschränkung: Nach dem Besuch müsse man sich beim jeweils örtlichen Gesundheitsamt melden, damit dort die Reise hinterlegt ist. Nach WDR-Informationen sorgte diese Regel am Samstag im Gesundheitsamt Aachen für Ärger. Die Behörde bat dringend darum, nicht mehr anzurufen. Die Mitarbeiter seien mit der Kontaktverfolgung schon mehr als ausgelastet.
https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/belgien-niederlande-kleiner-grenzverkehr-risikogebiete-corona-100.html
Jack42
3 oktober 2020, 13:16
@big30
Wat wil je met dat gekopieerde nu zeggen? Dat lijkt me alleen belangrijk voor een Duitse ijsbeer die naar SS wil.
Ik denk dat de ijsberen info willen of die 24 uur ook telt voor Nederlanders en Belgen die een club in Duitsland willen bezoeken.
Ik zal ook ff kopiëren en plakken en dat lijkt me meer van toepassing voor de Nederlandse en Belgische ijsberen.
Hier wordt echter niks aangegeven over grensverkeer en een uitzondering bij een verblijf van minder dan 24 uur in Duitsland.
Regelungen für nach Deutschland Einreisende
im Zusammenhang mit
Coronavirus SARS-CoV-2 / COVID-19
Sehr geehrte Reisende,
herzlich willkommen in Deutschland! Bitte beachten Sie folgende wichtige Hinweise für Ihre Einreise:
– Wenn Sie auf dem Land-, See- oder Luftweg aus dem Ausland in die Bundesrepublik Deutschland einreisen und
sich innerhalb von 14 Tagen vor der Einreise in einem Risikogebiet aufgehalten haben, sind Sie – abgesehen von
den unten genannten Ausnahmen – verpflichtet, sich unverzüglich nach der Einreise auf direktem Weg in ihre
eigene Häuslichkeit oder eine andere geeignete Unterkunft zu begeben sowie sich für einen Zeitraum von
14 Tagen nach ihrer Einreise ständig dort aufzuhalten (Quarantäne).
– Ein Risikogebiet ist ein Staat oder eine Region außerhalb der Bundesrepublik Deutschland, für den oder die zum
Zeitpunkt der Einreise in die Bundesrepublik Deutschland ein erhöhtes Risiko für eine Infektion mit dem Coronavirus
SARS-CoV-2 besteht. Das Robert Koch-Institut aktualisiert fortlaufend eine Liste der Risikogebiete unter dem Link:
https://www.rki.de/covid-19-risikogebiete
– Die dargelegte Pflicht gilt auf Grundlage landesrechtlicher Bestimmungen nach § 32 Satz 1 in Verbindung mit § 30
Absatz 1 Satz 2 des Infektionsschutzgesetzes. Verstöße können als Ordnungswidrigkeit mit einer Geldbuße bis zu
25 000 Euro verfolgt werden.
– Sie sind ferner verpflichtet, Ihre Aufenthaltsadresse im Bundesgebiet gegenüber der für Sie zuständigen Gesundheitsbehörde mitzuteilen. Dazu ist eine Aussteigekarte zu nutzen, sofern sie vom Beförderer ausgegeben wird. Die
vollständig ausgefüllte Aussteigekarte ist beim Beförderer abzugeben. Bei Einreisen auf dem Luftweg von außerhalb
des Schengen-Raums1 werden die Aussteigekarten davon abweichend bei der Einreisekontrolle durch die mit der
polizeilichen Kontrolle des grenzüberschreitenden Verkehrs beauftragte Behörde eingesammelt, das ist in der Regel
die Bundespolizei. Das zuständige Gesundheitsamt überwacht die Einhaltung der Quarantäneverpflichtung; sie
finden es im Internet unter: https://tools.rki.de/plztool/
– Wenn Sie sich innerhalb von 14 Tagen vor der Einreise in einem Risikogebiet aufgehalten haben, sind Sie nach
Ihrer Einreise verpflichtet, auf Anforderung des zuständigen Gesundheitsamtes oder der sonstigen vom Land bestimmten Stelle einen Nachweis über eine Testung auf das Coronavirus SARS-CoV-2 vorzulegen. Anderenfalls
haben Sie auf Anforderung eine solche Testung zu dulden.
– Sie können sich außerdem innerhalb von 10 Tagen nach Einreise aus einem Risikogebiet kostenlos testen lassen,
auch wenn eine solche Anforderung nicht erfolgt. Bitte kontaktieren Sie hierfür die Hotline der ärztlichen Terminservicestelle unter der Rufnummer 116 117.
– Für bestimmte Personengruppen gelten Ausnahmen von der Quarantäne- und der Testpflicht nach landesrechtlichen Regelungen. Dazu gehören u.a. Personen, die nur zur Durchreise in die Bundesrepublik Deutschland einreisen. Ein negatives Testergebnis kann nach landesrechtlichen Regelungen zur Aufhebung der Quarantäne führen.
– Auch bei einem negativen Testergebnis sind Sie verpflichtet, unverzüglich das für Sie zuständige Gesundheitsamt
zu kontaktieren, wenn bei Ihnen innerhalb von 14 Tagen nach Einreise typische Symptome (Atemnot, neu auftretender Husten, Fieber oder Geruchs- oder Geschmacksverlust) einer Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 auftreten.
Ihr Bundesministerium für Gesundheit
Het lijkt me dat een reisje naar een Duitse sauna/FKK club af te raden is en ga je toch mag je dan wel binnen bij die sauna/FKK club?
stimpy3
3 oktober 2020, 13:34
Wat ik me ook afvraag: stel dat je uit een risicogebied komt, en je gaat een twee weken in een huisje in de eiffel zitten. In quarantaine dus. Ben je dan na 14 dagen 'vrij om te gaan' in duitsland?
/voor de meeste ijsberen natuurlijk niet zo realistisch, maar OTOH, als je toch nog een berg vakantiedagen open hebt staan...
mentholbear
3 oktober 2020, 13:56
Ik ben bereid om 2 weken in quarantaine te gaan in PHG met en warme kruik. Telt dat ook? :roll:
Een dvp geeft aan dat er klanten uit geweigerd worden als ze uit risico gebied komen en geen negatieve Corona test kunnen overleggen. Kan van kreis tot kreis verschillen lijkt me omdat dat voor de hygiëneconcepten ook al gold.
stimpy3
3 oktober 2020, 14:33
Ik denk dat dat trouwens best nog een markt zou kunnen zijn. Een 14-daags-combiticket, waarbij je jezelf laat insluiten op de club. Slapen kun je in de club doen (kamers zat :biggrin:). 14 dagen voor 1000 euro lijkt me best een aardige prijsstelling -- 14 dagen in een hotel kost je al snel meer, en dit is inclusief eten. Denk alleen wel dat na 14 dagen friet en grillspul je eindelijk weer eens een fatsoenlijke maaltijd wilt hebben, en dat je daarnaast ook alle dames wel gehad hebt :biggrin:
Combiticket??? Mis ik iets of heb je niet in de gaten dat we heel rap afglijden naar nationalisme en protectionisme? Alles om corona te bestrijden.... wat is er gebeurd met onschuldig tot het tegendeel is bewezen? Duitsland verklaard momenteel miljoenen mensen bij voorbaat al schuldig aan het verspreiden van een ziekte terwijl in de ergste gevallen ( Spanje) slechts 0,3 % besmet is (of geweest en velen al weer genezen).
Het raakt kant noch wel en van het oorspronkelijke plan “groepsimmuniteit” is geen spaan heel gebleven en geen politicus die dat toe durft te geven uit angst voor gezichtsverlies.
Iemand overigens enig idee waar men zich dan zou kunnen laten testen? Bundesregierung of RKI schrijven veelvuldig over (gratis) testen op luchthavens en stations. Maar als je vervolgens verder klikt strand je in onduidelijkheid. Vooralsnog geen concrete adressen en eventuele kosten. Zou dit bewust zo zijn? Lastig genoeg maken om afschrikkende werking of ben ik niet handig genoeg met DuckDuckGo?
kempie
3 oktober 2020, 16:41
Een dvp geeft aan dat er klanten uit geweigerd worden als ze uit risico gebied komen en geen negatieve Corona test kunnen overleggen. Kan van kreis tot kreis verschillen lijkt me omdat dat voor de hygiëneconcepten ook al gold.
Lijkt me ook dat bij de clubs nog onduidelijkheid kan bestaan over de nieuwe 1 dag regele en dat ze dit eerst even met een beambte van het Kreis willen afstemmen.
Helaas is er een voorstel in behandeling bij de europese commissie die dit soort zaken regelt. En vooralsnog ziet het er naar uit dat Dld aan alle gestelde eisen tegemoet komt en dus in haar recht staat met de verregaande beperking die ze de europese burgers uit de lidstaten om zich heen opleggen. Het voorstel is bij mij weten nog niet afgehamerd en aangenomen maar welke hoerenloper wil die ambtelijke molen in ?
https://www.europa-nu.nl/id/vlbsia56deto/nieuws/coronavirus_commissievoorstel_voor_meer?ctx=vh7dou we0cp7&tab=0
stimpy3
3 oktober 2020, 18:03
@BB: ik zie in dat voorstel niets over 'kortdurende bezoeken'. Lijkt meer gericht op vakanties e.d.
hanshans01
3 oktober 2020, 18:17
Je kunt je in NL op diverse locaties testen (klm health centre, coronalab.eu,...) en dan krijg je binnen 24 uur een engelstalige mail met de uitslag. Die kun je dat 48 uur gebruiken in Duitsland. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
@BB: ik zie in dat voorstel niets over 'kortdurende bezoeken'. Lijkt meer gericht op vakanties e.d.
Nou, dan houd niets je nog tegen toch?
ijsbeer63
3 oktober 2020, 19:33
160 euro voor een PCR test. Ik vermaak me dan wel in de Nederlandse clubs.
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8T met Tapatalk
ME262
3 oktober 2020, 20:55
Over de 24 uurs regeling juiste even navraag bij de teke van dienst Roxy geen attest geen toegang in LR kan morgen anders zijn wie weet je kan het ook aan HL1 vragen die weet gewoonlijke beter
ME262
stimpy3
3 oktober 2020, 21:04
Speelt dat alleen bij LR of zijn er ook bij andere clubs beren zonder attest geweigerd? Is voor het eerst dat ik daarvan hoor. Zou volgens mij ook niet nodig hoeven zijn -- correcte NAW zou voldoende moeten zijn, lijkt me.
Goeie vraag.
Zal wel weer een lokaal iets zijn......
Badslippers
3 oktober 2020, 22:58
Ik denk dat de ijsberen info willen of die 24 uur ook telt voor Nederlanders en Belgen die een club in Duitsland willen bezoeken.
Dat lijkt me de enige essentiële vraag voor mensen uit Nederland en België die Duitsland binnen willen komen en daar vallen deelnemers van dit forum dus onder.
Ik zal ook ff kopiëren en plakken en dat lijkt me meer van toepassing voor de Nederlandse en Belgische ijsberen.
Hier wordt echter niks aangegeven over grensverkeer en een uitzondering bij een verblijf van minder dan 24 uur in Duitsland.
Regelungen für nach Deutschland Einreisende
im Zusammenhang mit
Coronavirus SARS-CoV-2 / COVID-19
Sehr geehrte Reisende,
[en ... de ... rest]
Ihr Bundesministerium für Gesundheit
Daar word je als eenvoudige reiziger toch niet wijzer van ! ! ! Wie begrijpt dit nou? Ik denk dat de plaatselijke BOA of Polizist dit ook allemaal niet snapt. Zeer ondoorzichtig en het kenmerkt tot hoever Europa is afgegleden met regeltjes en hinweisen. Elk land, elke provincie, elk Bundesland doet maar wat. Voor normale mensen is dit niet te volgen.
Pak nou de eerste regels:
"Wenn Sie auf dem Land-, See- oder Luftweg aus dem Ausland in die Bundesrepublik Deutschland einreisen und
sich innerhalb von 14 Tagen vor der Einreise in einem Risikogebiet aufgehalten haben, sind Sie – abgesehen von
den unten genannten Ausnahmen – verpflichtet, sich unverzüglich nach der Einreise auf direktem Weg in ihre
eigene Häuslichkeit oder eine andere geeignete Unterkunft zu begeben sowie sich für einen Zeitraum von
14 Tagen nach ihrer Einreise ständig dort aufzuhalten (Quarantäne)."
Ik haal daar uit: Als je vanuit een risicogebiet Duitsland binnenkomt dien je direct om te keren en naar huis (eigene Hauslichkeit) te rijden om je daar 14 dagen op te sluiten.
Dat is toch om te janken. En zo gaat dat maar door met gekke toestanden. En dan zou je je moeten melden bij allerlei instanties in Duitsland (gesundheitsamt). Dat doet toch geen hond die van Nederland Duitsland in reist. Bovendien alles overbelast aldaar.
Nog eentje: als je "innerhalb von 14 Tagen vor der Einreise in einem Risikogebiet aufgehalten haben". Stel je woont in Amsterdam maar je hebt vrienden in Zeeland of Limburg (niet zijnde rood risicogebied) dan zeg je gewoon dat je daar 14 dagen bent geweest. Vrienden even inseinen natuurlijk. En zo zijn er tientalle regeltjes die multi-interpretabel zijn.
De praktijk, dinsdag namiddag naar Eschweiler gereden (de kleine rooie had een hotel geboekt). Woensdagavond weer naar Venlo. Niks geen controle, geen politie gezien, niet eens een naam hoeven opgeven bij restaurant en hotel.
Tijdens de naweeën van het carnaval in Duitsland (2015) vond je op elke straathoek in de grote steden zwaar bewapende ME pelotons met de mitrailleurs in de aanslag. Als je wil dat er niemand in je land komt omdat je bang bent dat inkomende reizigers een bedreiging voor de binnenlandse volksgezondheid vormen, zet je die pelotons bij de grens met een stevige slagboom en een paar tanks en laat je iedereen die zich daar meldt rechtsomkeer maken. En wie dat niet doet wordt geconfronteerd met gepaste maatregelen:
https://youtu.be/bPr0lhaIx-w?t=49
Willem2
3 oktober 2020, 23:16
Voor normale mensen is dit niet te volgen.
Beste (semi)ambtenaar doe er eens iets aan !!!
Dat gezegd hebbende .... laat maar ... want in deze chaos is er misschien nog iets mogelijk. Als je namelijk echt gaat vragen dan kan je op je klompen aanvoelen dat helemaal niets meer mag.
Dus ga maar lekker slapen ...
:wink2:
PS Heb je wel eens naar de cijfers in Venlo gekeken en jij was toch ook op de turkse bruiloft begin september in Venlo ?
deket
3 oktober 2020, 23:41
Zie het somber in betreffende de beslissingen volgende week maar ik hoop dat ik me vergis.
Maar ben geen pessimist indien ik beweer dat het er niet goed uitziet, wel realist
Willem2
4 oktober 2020, 00:04
Aktuelle Lage Stadt und StädteRegion Aachen zum Corona-Virus; Freitag, 2. Oktober, 10 Uhr
Aktuelle Zahlen: Es gibt heute 36 mehr nachgewiesene Fälle als gestern. Aktuell sind 182 Menschen in der StädteRegion Aachen nachgewiesen infiziert. Die Inzidenz steigt auf 30,4.
Die Inzidenz der Stadt Aachen liegt aktuell bei 40. Aufgrund dessen werden ab sofort abgestimmte Maßnahmen in Kraft treten.
Das Landeskabinett hat die Verlängerung der Coronaverordnungen bis einschließlich 31. Oktober 2020 beschlossen. Wichtige Änderungen werden im Text erläutert. ..... https://www.staedteregion-aachen.de/de/navigation/aemter/oeffentlichkeitsarbeit-s-13/aktuelles/pressemitteilungen/aktuelle-pressemitteilungen/coronavirus/
Op het moment van publiceren zijn er in Maastricht 99 inwoners positief getest op besmetting met het coronavirus. Daarvan zijn er 2 inwoners opgenomen in het ziekenhuis wegens besmettingen met het coronavirus in Maastricht. Het aantal besmettingen met corona in Maastricht per honderdduizend mensen komt neer op 81,4. ...... https://corona-teller.nl/kaart-coronavirus-maastricht/
https://www.rhein-kreis-neuss.de/de/verwaltung-politik/aemterliste/gesundheitsamt/corona/
Die aktuellen Coronazahlen vom 3. Oktober
Mit Stand Samstag, 3. Oktober, wurde - seit dem 3. März - bei insgesamt 3.295 (+47) Düsseldorferinnen und Düsseldorfern eine Infektion mit dem Coronavirus diagnostiziert. 190 (+11) Menschen sind aktuell noch infiziert.
03.10.2020, 13:40
Von den Infizierten werden 23 (+0) in Krankenhäusern behandelt, davon 3 (+0) auf Intensivstationen. 3.057 (+36) Düsseldorferinnen und Düsseldorfer sind inzwischen genesen. 48 (+0) Menschen, die mit dem Coronavirus infiziert waren und zumeist Vorerkrankungen hatten, sind bisher in Düsseldorf gestorben. 1.554 (-46) Menschen befinden sich derzeit in häuslicher Quarantäne. Die sogenannte 7-Tages-Inzidenz liegt nach den vorliegenden Zahlen derzeit in Düsseldorf bei 29,7 - dieser Wert gibt die Zahl der Neuerkrankungen in den letzten 7 Tagen pro 100.000 Einwohner an. .... https://corona.duesseldorf.de/news/die-aktuellen-cornazahlen-vom-3-oktober
marcelasnl
4 oktober 2020, 01:35
Ach, mocht je gecontroleerd worden en er wordt om zo´n corona-formuliertje gevraagd, dan zeg je toch gewoon: das habe ich nicht gewusst
Brad Clitt
4 oktober 2020, 07:36
Denk dat ze een voorbeeld van jou gaan maken, jij komt op de ard en zdf, en gaat 14 tagen in untersuchungshaft.
Ben gewoon thuis sinds gistermiddag laat en heb in Duitsland op een politiebusje en een Streifenwagen even verderop in de buurt van Aachen (om precies te zijn Roetgen of all places) niks gezien. Die Streifenwagen had wel twee auto's langs de kant gezet met Duits kenteken, waarom weet ik natuurlijk niet. Daarna naar Belgie gegaan via de E40 richting Luik, niks gezien en via het Land van Herve, de Voerstreek en Visé richting Bilzen om van daaruit via de N2 naar Maastricht te rijden. Daar wel bij de grens een grote controle van de Belgische politie, aan de NL-kant stonden twee motors van de NL-politie die net een Belgische auto hadden aangehouden. De chauffeur was een donker persoon, zal wel toeval zijn. Dus er zijn wel degelijk controles aan of in de buurt van de grenzen, misschien te maken met de feestdag gisteren in D. Aan het einde van mijn odyssee nog eens de grens naar D overgestoken en vlak daarna weer naar NL om 500 meter later thuis aan te komen. De enige tip die ik kan meegeven is om toch maar de kleinere of stille grensovergangen te gebruiken, zoals die waar ik woon dus.
Maar wat nu precies toegestaan is en voor hoelang is mij ook niet geheel duidelijk.
In ieder geval loop je als Limburger de minste kans om in de 'problemen' te geraken, zolang het duurt natuurlijk want hier lopen de cijfers toch wel aardig op vooral boven Roermond en Venlo.
schoolmeester
4 oktober 2020, 08:38
Gisteravond/nacht in Emmerich geweest bij plaatselijke saunaclub.
Zowel po heen-als terugweg geen controle, ook niet bij grensovergang Elten.
Groet, schoolmeester.
vanKees
4 oktober 2020, 08:42
Ach, mocht je gecontroleerd worden en er wordt om zo´n corona-formuliertje gevraagd, dan zeg je toch gewoon: das habe ich nicht gewusst
Unwissenheit schützt vor Strafe nicht, ganz schlechte Ausrede!
(Onkunde beskerm nie teen straf nie, baie slegte verskoning!)
vanKees
BP2
4 oktober 2020, 10:59
Wat jack 42 citeert landelijk is maar de bundrslander met inachtneming van landelijk beleid hun eigen draai eraan geven. In de nrw regels staat sinds 3 okt. Wel de 24 uur vermelden dat geldt voor personen binnen de nrw grenzen. Dus voor iedereen.
Brad Clitt
4 oktober 2020, 12:42
Ik heb het nog eens nagelezen op de site van het land NRW en zoals ik het begrijp mag iedereen uit een rood gebied zonder recente corona-test naar NRW gaan zolang ie er maar maximaal 24 uur verblijft. Andersom geldt voor de inwoners van NRW dat ze ook naar een rood gebied mogen zolang ze er maar maximaal 24 uur verblijven.
Vraag ik me alleen af hoe ze dit willen controleren of hoe je dit kan bewijzen mocht de Polizei je aanhouden.
Hier een kopie van de website...
Die Quarantänepflicht gilt nicht, wenn ein negativer Corona-Test vorliegt, der höchstens 48 Stunden vor der Einreise vorgenommen worden ist. Maßgeblich für die Frist ist der Zeitpunkt der Feststellung des Testergebnisses. Der Test kann in Deutschland nachgeholt werden; allerdings müssen dann bis zum Erhalt des Testergebnisses die Quarantäneregeln eingehalten werden.
Darüber hinaus gelten Ausnahmeregelungen für bestimmte Personengruppen (z. B. Grenzpendler) bzw. für bestimmte Anlässe (z. B. Vornahme einer dringenden medizinischen Behandlung) sowie für Personen, die sich weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet aufgehalten haben (insbesondere im Rahmen des „kleinen Grenzverkehrs“).
Die Quarantäne-Regelung gilt außerdem nicht für Personen, die sich auf der Durchreise durch Nordrhein-Westfalen (ohne Übernachtung) befinden.
Nog iets gevonden, waaruit zou kunnen blijken waarom bepaalde personen geweigerd zijn bij LR...
Welche Regelungen gelten bei der Beherbergung?
Kommen Gäste aus einem Gebiet, für das aufgrund eines erhöhten Infektionsgeschehens eine gesonderte Corona-Regionalverordnung gültig ist, so dürfen diese Personen nur unter bestimmten Bedingungen Hotels, Pensionen, Jugendherbergen etc. nutzen. Dafür muss zum Beispiel ein negativer Corona-Test vorliegen. Dieser darf höchstens 48 Stunden (maßgeblich ist der Zeitpunkt der Feststellung des Testergebnisses) vor der Anreise vorgenommen werden. Hinweis: Die Unterbringung aus zwingenden notwendigen beruflichen oder sonstigen triftigen Reisegründen (Besuche von Familienangehörigen, Lebenspartnern o.ä.) ist davon nicht betroffen.
HellaHolla
4 oktober 2020, 12:48
Ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt via Twitter en eigen website dat korte bezoeken aan NRW zijn uitgezonderd van de test- en quarantaineregels:
34290
Informatie voor klein grensverkeer
In de deelstaat Noordrijn-Westfalen zijn grensbewoners en andere bezoekers toegestaan, onder bepaalde voorwaarden, een kort bezoek te brengen voor bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen.
De ‘kleine grensverkeer’ regeling houdt in dat personen die korter dan 24 uur in de deelstaat Noordrijn-Westfalen blijven, uitgezonderd zijn van de test- en quarantaineverplichtingen. Deze personen hoeven geen negatieve coronatest te overleggen bij het inreizen. Wel moeten zij zich als inreizende personen melden bij het plaatselijke Gesundheitsamt om aan de meldplicht te voldoen.
Uiteraard geldt de uitzondering alleen voor personen die geen covid-19 symptomen vertonen.
Je kunt als Nederlander dus gewoon naar NRW gaan op dit moment ongeacht de regio waar je vandaan komt. Als je maar binnen 24 uur terugkeert en je gegevens achterlaat.
WANDELAAR5
4 oktober 2020, 13:03
Laten zien dat je geen spullen bij je hebt voor een overnachting.
Brad Clitt
4 oktober 2020, 13:04
Voor Limburgers en Zeeuwen geldt dit alles overigens niet en hoeven zich ook niet te melden bij het Gesundheitsamt, want (nog) niet code rood.
Voor de rest van Nederland geldt bij een verblijf van < 24 uur inderdaad ook die meldingsplicht.
Shakir
4 oktober 2020, 13:26
Die 24 uur-maatregel is in het leven geroepen om klein grensverkeer (tanken/shoppen) of familiebezoek ed. nog mogelijk te maken. Dat wij dan naar de grensclubs zouden kunnen gaan is vast wel een ongewenst neveneffect voor de NRW-landesregierung. Het kan niet de bedoeling zijn dat we gaan bijtanken in pakweg Parksauna Residenz, op bijna 100 km van de grens.
Reken er maar op dat lokaal (per kreiss) bijkomende maatregelen gaan genomen worden om bvb. Benelux-beren niet toe te laten in saunaclubs. (In AcaG krijg je trouwens op het formulier de lastige vraag gesteld of je de laatste 14 dagen in het buitenland was). En ook al zou het toegelaten zijn om maximaal 24 uur te verblijven in NRW, clubs worden om de haverklap gecontroleerd. Ordehandhavers zouden wel eens grote ogen kunnen opzetten als ze klanten uit risicogebieden aantreffen. Ik acht het zeker mogelijk dat men tijdens een controle wel eens met veel machtsvertoon lastig kan doen tegen Benelux-beren. (Bvb.: foto's van je ID nemen, zoals in Living Room enkele weken geleden).
Ik begin er alleszins niet aan. Ik ga liever met een gerust hart naar de clubs. Ik zal mijn geld maar opsparen om de komende herfstvakantie nog eens naar Oostenrijk te trekken, of wie weet, na lange tijd terug naar Sixsens.
de duisburg spesjalist
4 oktober 2020, 13:44
Ik heb het nog eens nagelezen op de site van het land NRW en zoals ik het begrijp mag iedereen uit een rood gebied zonder recente corona-test naar NRW gaan zolang ie er maar maximaal 24 uur verblijft. Andersom geldt voor de inwoners van NRW dat ze ook naar een rood gebied mogen zolang ze er maar maximaal 24 uur verblijven.
Vraag ik me alleen af hoe ze dit willen controleren of hoe je dit kan bewijzen mocht de Polizei je aanhouden.
Hier een kopie van de website...
Nog iets gevonden, waaruit zou kunnen blijken waarom bepaalde personen geweigerd zijn bij LR...
Welche Regelungen gelten bei der Beherbergung?
Kommen Gäste aus einem Gebiet, für das aufgrund eines erhöhten Infektionsgeschehens eine gesonderte Corona-Regionalverordnung gültig ist, so dürfen diese Personen nur unter bestimmten Bedingungen Hotels, Pensionen, Jugendherbergen etc. nutzen. Dafür muss zum Beispiel ein negativer Corona-Test vorliegen. Dieser darf höchstens 48 Stunden (maßgeblich ist der Zeitpunkt der Feststellung des Testergebnisses) vor der Anreise vorgenommen werden. Hinweis: Die Unterbringung aus zwingenden notwendigen beruflichen oder sonstigen triftigen Reisegründen (Besuche von Familienangehörigen, Lebenspartnern o.ä.) ist davon nicht betroffen.
volgens mijn is er het 1 en ander aangepast op zaterdag 3 10 2020 wat LR niet weet .
HellaHolla
4 oktober 2020, 14:32
Het kan niet de bedoeling zijn dat we gaan bijtanken in pakweg Parksauna Residenz, op bijna 100 km van de grens.
En er zit nog wel zo'n mooie Total aan afslag 30a op de A3! Maar verder heb je wel een punt.
Kon ik maar gaan bijtanken in PSR. Ugh.....
BP2
4 oktober 2020, 14:39
Ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt via Twitter en eigen website dat korte bezoeken aan NRW zijn uitgezonderd van de test- en quarantaineregels:
34290
Informatie voor klein grensverkeer
In de deelstaat Noordrijn-Westfalen zijn grensbewoners en andere bezoekers toegestaan, onder bepaalde voorwaarden, een kort bezoek te brengen voor bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen.
De ‘kleine grensverkeer’ regeling houdt in dat personen die korter dan 24 uur in de deelstaat Noordrijn-Westfalen blijven, uitgezonderd zijn van de test- en quarantaineverplichtingen. Deze personen hoeven geen negatieve coronatest te overleggen bij het inreizen. Wel moeten zij zich als inreizende personen melden bij het plaatselijke Gesundheitsamt om aan de meldplicht te voldoen.
Uiteraard geldt de uitzondering alleen voor personen die geen covid-19 symptomen vertonen.
Je kunt als Nederlander dus gewoon naar NRW gaan op dit moment ongeacht de regio waar je vandaan komt. Als je maar binnen 24 uur terugkeert en je gegevens achterlaat.
Je melden bij het gesundheitsambt...dat is opgeschreven door wereldvreemde ambtenaren, daar is geen capaciteit voor, dat kan zeker alleen gedurende kantooruren en niemand weet dat te vinden en als je daar dan 24 uur in de rij staat ben je massaal in overtreding.
Maar idd ik lees in de nrw corona schutz verordnung van 3 okt jongstleden, geen ausnahmen voor kort verblijvers op dit punt. Het wordt spannend om wat verder Dtsl in te rijden.
Picasso 1
4 oktober 2020, 14:44
Wel moeten zij zich als inreizende personen melden bij het plaatselijke Gesundheitsamt om aan de meldplicht te voldoen.
En wat houdt die regel in de praktijk nu weer in?
Eddy_V
4 oktober 2020, 14:45
Hinweis: Die Unterbringung aus zwingenden notwendigen beruflichen oder sonstigen triftigen Reisegründen (Besuche von Familienangehörigen, Lebenspartnern o.ä.) ist davon nicht betroffen.
Heb ik even mazzel dat ik mij afgelopen week weer eens verloofd heb, ik kan het iedereen aanbevelen!
HellaHolla
4 oktober 2020, 15:03
Dat de theorie en de praktijk nog altijd twee verschillende zaken zijn. :)
Badslippers
4 oktober 2020, 15:09
Zoals eerder gezegd: Welke (Nederlandse) flapdrol gaat zich nou melden bij het Gesundheitsamt na een bezoek aan een hoerentent? Sterker, welke hoerenloper gaat dat doen?
En wat dien je achter te laten bij het Gesundheitsamt? Onderstaande geldt trouwens voor Berlijn maar ik mag toch aannemen dat je deze gegevens bij elk Gesundheitsamt achter moet laten.
"Angaben sind zu folgenden Punkten zu machen:
- Identität einschließlich Geburtsdatum
- Reiseroute
- Kontaktdaten einschließlich Telefonnummer, E-Mail-Adresse und Anschrift des Wohnsitzes oder der voraussichtlichen Aufenthaltsorte in Berlin
- Vorliegen typischer Symptome einer Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 (Fieber, neu aufgetretener Husten, Geruchs- oder Geschmacksverlust oder Atemnot)
- Vorliegen eines ärztlichen Zeugnisses über eine Testung in Bezug auf eine Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2"
Ik denk dat ze heeeeel veel ambtenaren moeten gaan aannemen om dat allemaal te registreren en te verwerken.
Eddy_V
4 oktober 2020, 15:15
Ik denk dat ze heeeeel veel ambtenaren moeten gaan aannemen om dat allemaal te registreren en te verwerken.
Met al die hoogopgeleide vluchtelingen die graag een bijdrage leveren aan de maatschappij, moet dat geen probleem zijn. Duitsers hebben ervaring met arbeitseinsatz.
stimpy3
4 oktober 2020, 15:22
En er zit nog wel zo'n mooie Total aan afslag 30a op de A3! Maar verder heb je wel een punt.
Kon ik maar gaan bijtanken in PSR. Ugh.....
Volgens mij is PSR nog steeds niet open. Toegegeven: d'r moest sowieso al wel het nodige verbouwd worden (in de turkse sauna lagen er meer tegels op de vloer dan er aan de wand zaten), maar onder deze omstandigheden zou ik sowieso niet in zo'n vochtige sauna gaan zitten. Maar het is wel jammer dat PSR nog niet open is, het is wel een van de ruimere clubs.
WANDELAAR5
4 oktober 2020, 15:56
Duitsers hebben ervaring met arbeitseinsatz.
Ouch...
HellaHolla
4 oktober 2020, 16:15
Volgens mij is PSR nog steeds niet open. Toegegeven: d'r moest sowieso al wel het nodige verbouwd worden (in de turkse sauna lagen er meer tegels op de vloer dan er aan de wand zaten), maar onder deze omstandigheden zou ik sowieso niet in zo'n vochtige sauna gaan zitten. Maar het is wel jammer dat PSR nog niet open is, het is wel een van de ruimere clubs.
Nee PSR is inderdaad nog steeds niet open. Tot mijn grote teleurstelling. Maar op dit moment is het sowieso niet zo verstandig om dieper Duitsland in te rijden met al die gare regels. Ik blijf nog even lekker aan onze kant van de grens. Ik weet dat ik met een gerust hart naar Venus Hamminkeln zou kunnen gaan maar veel mensen in een kleine ruimte is voor mij op dit moment gewoon een no-go. Mondkapjes of niet. PSR zou inderdaad van zowat alle clubs de minste moeite moeten hebben met een afstandsprotocol of eenrichtingsverkeer door de club heen. Ben erg benieuwd wat er aan de hand is in Lohmar. Hopelijk een mega renovatie maar het zal vast niet.
Picasso 1
4 oktober 2020, 17:09
Je melden bij het gesundheitsambt...dat is opgeschreven door wereldvreemde ambtenaren, daar is geen capaciteit voor, dat kan zeker alleen gedurende kantooruren en niemand weet dat te vinden en als je daar dan 24 uur in de rij staat ben je massaal in overtreding.
Maar idd ik lees in de nrw corona schutz verordnung van 3 okt jongstleden, geen ausnahmen voor kort verblijvers op dit punt. Het wordt spannend om wat verder Dtsl in te rijden.
De uitzondering is voor doorreizers, die hoeven zich niet te melden. Voor de <24 uur verblijvers is er volgens de NRW regels dus een meldplicht bij de Duitse GGD van de plaats waar je heen gaat. Die zitten in veel plaatsen en zijn tot ongeveer 16 uur open. Wat een gedoe....
Shakir
4 oktober 2020, 17:26
De uitzondering is voor doorreizers, die hoeven zich niet te melden. Voor de <24 uur verblijvers is er volgens de NRW regels dus een meldplicht bij de Duitse GGD van de plaats waar je heen gaat. Die zitten in veel plaatsen en zijn tot ongeveer 16 uur open. Wat een gedoe....
Dit zou toch op 1-2-3 moeten op te lossen zijn met een App, of iets dergelijks? Ik neem aan dat zo'n applicatie er gauw zal komen.
Ik ben niet van plan om elke week mijn kop te laten zien in de Gesundheitsamt van Rätingen. "Ha, de neukerd komt weer om zijn formulier": zie ik ze daar al denken. :redface:
Brad Clitt
4 oktober 2020, 17:34
Deze meldplicht bij verblijf <24 uur geldt alleen voor personen uit risico-gebieden (code rood dus), dus voor alle Belgen en Nederlanders uitgezonderd Zeeuwen en NL-Limburgers. Tenminste dat is mijn interpretatie van de regels, correct me if i'm wrong.
BP2
4 oktober 2020, 17:37
Dit zou toch op 1-2-3 moeten op te lossen zijn met een App, of iets dergelijks? Ik neem aan dat zo'n applicatie er gauw zal komen.
Ik ben niet van plan om elke week mijn kop te laten zien in de Gesundheitsamt van Rätingen. "Ha, de neukerd komt weer om zijn formulier": zie ik ze daar al denken. :redface:
Je kunt een email sturen aan het gesundheitsambt, kopietje in je auto, dan heb je aan je plicht voldaan en kun je dat aantonen, lijkt mij.
Dalton
4 oktober 2020, 17:42
In NRW mag je tanken en boodschappen doen dus ook even je kwakje wegbrengen.
Shakir
4 oktober 2020, 17:42
Je kunt een email sturen aan het gesundheitsambt, kopietje in je auto, dan heb je aan je plicht voldaan en kun je dat aantonen, lijkt mij.
Zo gemakkelijk zal het waarschijnlijk niet zijn, je moet toch een bewijs van de inreistijd hebben, in de vorm van een stempel ofzo?
Ik heb me er al bij neergelegd: mijn vaste dames in AcaG zullen weer een halfjaar op mij moeten wachten...
BP2
4 oktober 2020, 17:52
Zo gemakkelijk zal het waarschijnlijk niet zijn, je moet toch een bewijs van de inreistijd hebben, in de vorm van een stempel ofzo?
Ik heb me er al bij neergelegd: mijn vaste dames in AcaG zullen weer een halfjaar op mij moeten wachten...
Denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt, de overheden kunnen wel veel willen maar er is geen mankracht. Het grensverkeer allemaal gaan controleren veel succes, de pakkans lijkt me zeer klein. Ga het van de week wel weer zien.
WANDELAAR5
4 oktober 2020, 17:57
Kan hier iemand de e-mailadressen per club posten?
Venus Hamminkeln gesundheitswesen@kreis-wesel.de
Babylon info@rhein-erft-kreis.de
Picasso 1
4 oktober 2020, 18:00
Je kunt een online formulier van de betreffende Gesundheitsamt gebruiken om je aan te melden.
Shakir
4 oktober 2020, 18:03
Denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt, de overheden kunnen wel veel willen maar er is geen mankracht. Het grensverkeer allemaal gaan controleren veel succes, de pakkans lijkt me zeer klein. Ga het van de week wel weer zien.
Wacht even, grensverkeer controleren is idd moeilijker. Maar clubs worden momenteel bijna wekelijks gecontroleerd. Pakkans is dus 1/7!
phoenix
4 oktober 2020, 18:12
allemaal tegelijk shakir bij alle clubs in nrw... dat alleen al is onmogelijk.... er zal vast wat worden gecontroleerd, maar denk je nou werkelijk dat al die lijsten worden doorgespit om te kijken of er valse bijzitten omdat er ene Hollander uit risicogebied bij zit....? in hou me weer even in om in die te gekke belgisch club me heerlijk te laten verwennen door een latina en dan zie ik het langzamerhand wel, wat er gebeurt in oktober... geen club nog gesloten vanwege corona en dat is toch de grootste zorg bij de clubs en het gesundheitsambt.... de "einschrankungen" zijn al zo groot, bij aca 2 man in de sauna... en geen alcohol schenken wat kan er dan nog fout gaan, een enkele infectie met corona.... ?
kempie
4 oktober 2020, 18:34
Nou het is nog heel onduidelijk. Is dat melden niet alleen voor duitsers?
Wij zij het hier allemaal aan het proberen uit te pluizen en weten het nog niet maar in het artikel van de gelderlander staat helemaal niks over deze voorwaarde. Je kan natuurlijk makkekijk zeggen dat je hebt gelezen in NL kranten dat dag bezoek nog mogelijk is en dat van zulke voorwaarden niks vermeld werd. Vermoedelijk kom je daar wel mee weg.
Maar goed je kan het proberen en dan kom je aan in LR en dan lateb ze je nog niet toe.
Er werd hier ook al door iemand geopperd dat het per Kreis wel eens anders kan zijn. Misschien kan Willem2 even bij de clubs vragen of ze contact hebben gehad met het kreis (of nog kunnen opnemen) en of Nederlanders en Belgen welkom zijn. Denk dat de clubs zelf ook graag de extra Nederlandse en Belgische gasten heeft als het is toegestaan. Dan weten wij komende week allemaal met zekerheid naar welke club we wel en niet kunnen afreizen.
Goedemorgenallemaal
4 oktober 2020, 18:54
Ik snap er werkelijk niks meer van, en dan zeggen wij dat het hier onduidelijk is. Ik was trouwens afgelopen week even in Duitsland, geen tijd om te hobbyen helaas, en ik zag eigenlijk minder mondkapjes dan bij mij in de Jumbo en de snackbar in het dorp . En afstand werd er al helemaal niet gehouden, temninste in de rij voor de Loempias en bij de snackbar.
Hooker lover1
4 oktober 2020, 21:10
Ik snap er werkelijk niks meer van, en dan zeggen wij dat het hier onduidelijk is.
Het gaat bij steeds meer mensen doordringen,dat de duitsers erg complex zijn in hun wetgeving.
Niemand weet het nog,hoe dan de wetgeving en alle regeltjes correct toepassen:rolleyes:
Ik schreef het reeds eerder,heel wat regeltjes zijn gewoon niet omzetbaar in realiteit.
Ik blijf maar even weg uit duitsland.;)
HL1
Propaganda praat natuurlijk..... maar helaas moet ik wel zeggen dat SS voor de meeste ijsberen het beste totaal pakket biedt, ook voor mij, zeker nu die maximale kamerduur er af is.
Ik lees zelden clubtopics over SC’s waar ik nauwelijks kom maar afgaande op wat ik mijn lievelingsclub aantrof is het momenteel niet veel soeps in Dld. De eerste week is dat nog te vergeven en ook lokale tegenwerking vanuit de autoriteiten is ook lastig te bestrijden. Maar als er nog geen melding vanaf kan dat eea niet in gebruik is ivm corona maatregelen dan neem je de klandizie niet heel serieus.
Badslippers
4 oktober 2020, 22:02
kijken of er valse bijzitten omdat er ene Hollander uit risicogebied bij zit....?
Jij kunt gewoon het adres van je 2e woning opgeven. Probleem opgelost en je kunt gewoon bij DejaVu terecht.
phoenix
4 oktober 2020, 22:29
hahahahah eerder Dali bedoel je slippers in Bredelar.... of wat dacht je van Harem open per 1 oktober in bad Lippspringe...
gisteren was ik in Venlo, en bruggen bij Return.... nog wat verder geld sparen.... het zou zomaar kunnen dat ik mijn ijsberenvel ergens in de kast hang ... het is dat er in Mahubay een Latina zit die zo gruwelijk lekker kan pijpen en lang... brr....
deket
4 oktober 2020, 23:31
en welke meid is dat dan?
hoewel ik het bordeel Mahubay eerder vuil vind en de meiden niet echt knap ben ik wel nieuwsgierig wie daar de beste service geeft
Hooker lover1
5 oktober 2020, 07:54
Propaganda praat natuurlijk..... maar helaas moet ik wel zeggen dat SS voor de meeste ijsberen het beste totaal pakket biedt
Nee een realiteit waarmee ik actueel noodgedwongen moet leven.
Er zijn nog andere dingen in het leven dan pay6,normaal stonden Polen en Duitsland op mijn programma.
Mijn contact persoon in Polen liet weten vooral niet te komen,en wat Duitsland betreft daar zie ik gewoon de bomen niet meer door het bos met hun complexe regelgeving.
Om niet onnodig in de problemen te komen,bevries ik die uitstapjes gerelateerd aan mijn andere hobby toch maar even.
Wat onze gemeenschappelijke hobby op dit forum betreft,ben ik het overigens geheel met je eens.
Het totaal pakket van ss is moeilijk te overtreffen,wat dat betreft mis ik in Duitsland dus niets.
Soms is het gewoon niet nodig om alles in vraag te stellen,en of...Question not everything;)
HL1
Big30
5 oktober 2020, 08:14
Post van minnaar weggehaald. Of het waar is of niet is niet de issue, maar dit soort berichten/info horen niet op het forum thuis. Is iets tussen de klant en club en/of dame.
phoenix
5 oktober 2020, 09:29
Deket lees mijn verslagen bij Mahubay.... ... voor degene die het er vies vinden... ik wil hier wel eens een beer spreken die niet 'vies' wordt tijdens de seks... of ben jij van de categorie niet beffen en pijpen met condoom en al helemaal niet zoenen.. dan heb ik goed nieuws voor je " bij het aanraken van elk ding, elkaar krijg je bacterieen e, virussen ens schimmels binnen of je dat nou wilt of niet en sinds kort hebben we corona en al heel lang griep... m.a.w liever goed 'vies' worden of helemaal niet... dat is mijn levensmotto.. ik ben ondertussen er zeker van dat dames die al honderden, heren wippen in januari en februari in nederland, duitsland en belgie zoveel weerstand hebben opgebouwd dat ik daar liever mee foos dan ergens in een willekeurige kroeg gaan zitten .............
en welke meid is dat dan?
hoewel ik het bordeel Mahubay eerder vuil vind en de meiden niet echt knap ben ik wel nieuwsgierig wie daar de beste service geeft
Nee een realiteit waarmee ik actueel noodgedwongen moet leven.
Er zijn nog andere dingen in het leven dan pay6,normaal stonden Polen en Duitsland op mijn programma.
Mijn contact persoon in Polen liet weten vooral niet te komen,en wat Duitsland betreft daar zie ik gewoon de bomen niet meer door het bos met hun complexe regelgeving.
Om niet onnodig in de problemen te komen,bevries ik die uitstapjes gerelateerd aan mijn andere hobby toch maar even.
Wat onze gemeenschappelijke hobby op dit forum betreft,ben ik het overigens geheel met je eens.
Het totaal pakket van ss is moeilijk te overtreffen,wat dat betreft mis ik in Duitsland dus niets.
Soms is het gewoon niet nodig om alles in vraag te stellen,en of...Question not everything;)
HL1
Ha ha ha, je staat er mee op en gaat er mee naar bed. Zoveel is wel duidelijk. Kennelijk zitten de vragen over SS waar je nimmer een fatsoenlijk antwoord hebt kunnen geven je nog steeds dwars.
Het ding is met vragen, als je er mee stopt jezelf dingen af te vragen en alles zomaar klakkeloos aanneemt je jezelf aanzienlijk beperkt. Het lijkt wel of jij elke vraag als aanval interpreteert. Dat is geenszins het geval doch vraag ik me af je dat ooit gaat realiseren.
marcelasnl
5 oktober 2020, 17:04
Tanken over de Duitse grens in Noord-Nederland even niet mogelijk
Nederlanders kunnen sinds het weekeinde niet meer overal de grens over naar Duitland om goedkoop te tanken. Dat komt omdat het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM, de Nederlandse grensprovincies, met uitzondering van Limburg en Zeeland, tot risicogebied heeft verklaard.
Tijdens de eerste coronapiek in het voorjaar mochten Nederlanders voor een "kortstondig oponthoud" nog even de grens over, zei honorair consul Freddy Heinzel tegen persbureau ANP. Dat kon naar zijn mening deze maand niet meer. "Wie naar Duitsland wil moet een actuele negatieve coronatest kunnen laten zien of tien tot veertien dagen in quarantaine gaan. Dat geldt ook voor Duitsers die uit Nederland komen", zei Heinzel.
Wie voor werk of familiezaken heen en weer moet, is welkom. Dan moet wel eerst een melding worden gedaan bij de plaatselijke Duitse gezondheidsdienst. De maatregel geldt voorlopig tot 1 november.
Uitzondering Noordrijn-Westfalen
Navraag leert dat er behalve voor Limburgers en Zeeuwen nog een belangrijke uitzondering geldt; de politie in Noordrijn-Westfalen zegt dat Nederlanders uit risicogebieden in die deelstaat welkom zijn, zolang ze minder dan 24 uur in Noordrijn-Westfalen blijven.
De grens tussen Nederland en Noordrijn-Westfalen loopt van Vaals in Limburg tot Losser in Twente.
https://nos.nl/liveblog/2351029-kuipers-deze-week-1000-coronapatienten-in-ziekenhuizen-aantal-besmettingen-blijft-stijgen.html
deket
5 oktober 2020, 18:17
Phea met vies bedoel ik niet de sex.
Sex kan in mijn ogen nooit vies zijn wanneer beiden partijen akkoord zijn
Nee met vies bedoel ik vuil en ik ken het bordeel al heel lang maar begrijp niet ze het niet wat netjes houden
En onderaan de trap lijkt het een moskee,iedereen moet daar zijn schoenen uitdoen
De zaak staat wel bekend om zijn goede service en lage prijzen,zelfs lager dan in de saunaclubs. Dat was al zo in het begin met de Aziatische meiden,dan kwam zoals overal de Oost-Europese en nu dus de Zuid-Amerikaanse.
phoenix
5 oktober 2020, 18:22
lijkt me juist ene houding van we houden het schoons schoenen uit... en als je ene associatie met moskee maakt, wat is daar nou weer mis mee? , het is oud en ik had ook graag een bad gehad waar ik met de dame in kon zitten ... maar da tis neit, toch krijg je altijd mondspoeling, je pik wordt goed gewassen haar kutje ook en dan is er nog ontsmetting van je handen.. de tent is oud dat klopt... en een sauna of douche zou ene uitkomst zijn voor de klanten, helemaal eens, maar vies nee... .
stimpy3
5 oktober 2020, 18:25
Dit gaat nog best interessant worden voor de duitslandgangers: https://hulptroepen.nu/sneltesten/
Nieuw in Nederland: recent ontwikkelde kwalitatieve antigen-sneltesten voor het testen op COVID-19 virus. Voor zorgverleners en patiënten met een vermoeden van een COVID-19 infectie bieden wij deze betrouwbare, snelle en goedkoop schaalbare optie voor het testen op COVID-19. De producten beschikken over een CE-markering. De testkit maakt gedecentraliseerd testen mogelijk en kan de druk op de GGD en overbelaste labs verminderen. Voortaan binnen 15-30 minuten eenvoudig en betaalbaar een uitslag of je besmet bent met het COVID-19 virus.
15 minuten antigen-sneltest
CE-markering
Sensitiviteit: 96.52% Specificiteit: 99.68%
Succesvol getest
Nasofaryngeale swab (neus)
Af te nemen door een zorgverlener
25 testen per verpakking (individueel verpakt)
Direct leverbaar
Kosten: €205,78
Per stuk €8,23 excl. BTW – per 25 stuks €249,00 incl. 21% BTW
Alleen leverbaar per 25 stuks, maar een tientje per test vind ik best netjes. Geeft wmb ook wel aan dat de winstmarges op die PCR-tests gigantisch zijn -- als deze dingen geadverteerd worden voor 125 euro om een certificaatje uit te schrijven dan is fdat gewoon oplichterij.
phoenix
5 oktober 2020, 18:30
hmm nu wordt het een stuk duidelijker waarom er te weinig testen waren... gewoon een centenkwestie... wat een regering zeg.....
stimpy3
5 oktober 2020, 18:44
Ja. Je moet natuurlijk wel iemand hebben die een swabje door je neus trekt, ff dat dingetje vult en dan het resultaat opschrijft in een certificaatje. Maar dat is teststratenwerk. Dat hoeft niet over de honderd euro te kosten.
Eddy_V
5 oktober 2020, 21:42
Dit gaat nog best interessant worden voor de duitslandgangers: https://hulptroepen.nu/sneltesten/
Alleen leverbaar per 25 stuks, maar een tientje per test vind ik best netjes. Geeft wmb ook wel aan dat de winstmarges op die PCR-tests gigantisch zijn -- als deze dingen geadverteerd worden voor 125 euro om een certificaatje uit te schrijven dan is fdat gewoon oplichterij.
En alleen te bestellen door zorginstellingen en bedrijven die daar een samenwerking mee hebben...
dus niet door ons als individuele ijsberen te bestellen en daarbij moet de rest zelf door een zorgverlener met kennis van zaken gedaan worden.
Maar het punt dat je hiermee maakt is duidelijk!
Ik hoorde van een bekende dat hij een set van 5 had aangeschaft die ook dezelfde waardes heeft en waarvan de resultaten in een app ingevoerd kunnen worden en geldig is gedurende de 48-uur periode.
Heb de moeite niet genomen om de website te vragen.
Vind het persoonlijk wat teveel gedoe en zolang ik aan het 24-uur criterium voldoe om mijn geliefde te bezoeken is het ook nog niet nodig.
marcelasnl
6 oktober 2020, 19:24
Tanken of winkelen in Duitsland kan nu tóch zonder rompslomp
Nederlanders die voor een kort bezoekje over de grens gaan, hoeven zich niet meer te registreren of in het bezit te zijn van een gezondheidsverklaring.
De Duitse deelstaten Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen zien alsnog af van een meldingsplicht voor Nederlanders die komen tanken, gaan winkelen of een dagje op visite zijn.
https://www.tubantia.nl/enschede/tanken-of-winkelen-in-duitsland-kan-nu-toch-zonder-rompslomp~aa392ab6/
marcelasnl
7 oktober 2020, 19:53
Duitsers zien ook Limburg als risicogebied
De Duitse regering beschouwt vanaf vanavond ook Limburg als risicogebied. Dat betekent dat in Nederland alleen de provincie Zeeland nog veilig is voor Duitsers.
https://nos.nl/liveblog/2351309-ook-limburg-en-curacao-op-duitse-risicolijst-meer-ziekenhuizen-schalen-af.html
Lesyeux
7 oktober 2020, 20:24
Mede op basis van de berichtgeving in dit topic, over het toegestane 24-uurs grensverkeer, zonder meldingsplicht, vandaag de proef op de som genomen met een bezoek aan Duisburg. En dat is inderdaad geheel probleemloos verlopen, hoewel het toch ook wel ongemakkelijk aanvoelt om zo'n eind in NRW met een geel kenteken rond te rijden... maar ja... het kon, en je weet maar nooit hoelang dat (nog) duurt...
Willem2
8 oktober 2020, 10:03
Ik was gisteren o.a. in MG, Essen, Bochum, Velbert, Düsseldorf met mijn nederlandse kenteken op de auto. Je wordt nergens tegengehouden. Sterker nog ze hebben helemaal geen instructies gekregen om op dit moment in te grijpen (heb namelijk met de politie en ordnungsamt gesproken)
Maar op ieder moment kan alles weer anders worden ...
Gisteravond heeft het RKI het volgende besloten:
Niederlande: das gesamte Land mit Ausnahme der Provinz Zeeland und das. autonome Land Curacao gelten als Risikogebiet. .... https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.html
Dit houdt in dat Limburgers nu ook "rood" zijn.
Living Room laat nu geen nederlanders,belgen en fransen meer binnen. Dat heeft te maken met de verordening van de plaatselijke gezondheidsdienst.
Andere clubs in Duitsland laten alle ijsberen nog wel toe, voor zo lang het duurt.
Blijf gezond ...
Player
8 oktober 2020, 10:22
Living Room laat nu geen nederlanders,belgen en fransen meer binnen. Dat heeft te maken met de verordening van de plaatselijke gezondheidsdienst. Van de Club hoorde ik dat wie een negatieve COVID test kan voorleggen (minder dan 48u oud) toegelaten wordt. En dat voor de ganse duur dat men in Duitsland verblijft zonder terugkeer naar het thuisland. De 24u uitzonderingsregel passen zij niet toe.
hanslatta
8 oktober 2020, 11:19
ik denk dat het overleggen van een covid test de trend gaat worden. De hobby wordt zo wel kostbaarder, ik ben van plan om volgende week af te reizen naar diverse club en ga zo'n test in orde maken. Kom volgend adres tegen, getipt door iemand die naar Bonaire wil afreizen, https://www.hethuisartslab.com/
Hopelijk worden de abbott Panbio sneltesten (gisteren bij Op1) snel ingevoerd, die zouden ze dan bij de entree van de clubs kunnen toepassen in een soort van triagetent , stel ik me zo voor :)
stimpy3
8 oktober 2020, 11:24
Pfft, wat een waardeloze site van hethuisartslab. Eerst je hele hebben en houden in vullen voor je erachterkomt hoe duur een PCR-test bij hun is (100 euro).
hanshans01
8 oktober 2020, 11:58
...ja, en dat de uitslag pas na 72 uur bekend wordt :redface:
stimpy3
8 oktober 2020, 12:42
Gheh. Lekker handig voor een bezoekje aan duitsland :biggrin: Het wachten is tot die sneltests breed beschikbaar komen. Dan kan een club bij wijze van spreke een verpleegkundige met een doosje tests voor de entree zetten en kun je wachten tot je test negatief is.
Willem2
8 oktober 2020, 13:29
In principe is nu nog een test niet nodig.
stimpy3
8 oktober 2020, 15:56
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom de raambuurten in nederland tjokvol zouden zitten met dames en die in duitsland niet. Aantal dvp's is in nederland niet significant hoger dan in duitsland, dacht ik,
pertje
8 oktober 2020, 17:28
In Eindhoven werd bij mijnwet de temperatuur opgemeten bij baekeland,
Shakir
8 oktober 2020, 18:03
Living Room laat nu geen nederlanders,belgen en fransen meer binnen. Dat heeft te maken met de verordening van de plaatselijke gezondheidsdienst.
Andere clubs in Duitsland laten alle ijsberen nog wel toe, voor zo lang het duurt.
Bij mijn laatste bezoek (twee weken geleden) aan Acapulco Gold moest je op het formulier aanvinken of je de laatste twee weken naar het buitenland was geweest. Ik heb maar "NEE" aangevinkt, maar eigenlijk loog ik wel op dat moment. Hoe dan ook kijken ze aan de balie je antwoorden niet echt na.
Nu vraag ik me af of dat die vervelende vraag ook een eis zou kunnen zijn van de plaatselijke gezondheidsdienst? En zou je bij een controle dan de klos kunnen zijn? Of wie weet: een hausverbot?
Nog een praktisch vraagje: is een hotelovernachting nog mogelijk in NRW, of moet je als buitenlander een goede reden kunnen opgeven? Iemand ervaring? Meestal ga ik voor een neukweekend naar Duitsland, en ga ik tussen twee clubbezoeken door ergens maffen op hotel.
pret
8 oktober 2020, 18:10
@ Shakir gezien de 24 uur regeling lijkt het mij niet dat je nog kunt overnachten in NRW.
Shakir
8 oktober 2020, 18:14
Ja OK, maar je kan toch overnachten en dan de dag nadien op tijd naar huis gaan. Alles netjes binnen de 24 uur?
Willem2
8 oktober 2020, 18:19
Ja OK, maar je kan toch overnachten en dan de dag nadien op tijd naar huis gaan. Alles netjes binnen de 24 uur?
Dat is mogelijk :rolleyes:
Verbote in NRW "kein Automatismus"
Auch für Reisende, die nach NRW wollen, gibt es ein Beherbergungsverbot, sollten sie aus Risikogebieten kommen – zumindest in der Theorie, denn es steht so in der aktuellen Corona-Schutzverordnung. Allerdings sei dieses "kein Automatismus", sagte der Chef der NRW-Staatskanzlei, Nathanael Liminski (CDU) – das Beherbergungsverbot wird aktuell nicht angewendet.
"Dieses Instrument erscheint uns erst dann verhältnismäßig, wenn wir von einer Gefahr sprechen können." Dafür müsse es ein "anhaltend diffuses Infektionsgeschehen" geben. Experten im Gesundheitsministerium hätten die Lage "sehr genau" im Blick.
Unterschied zwischen Geschäftsreisen und Familienbesuchen
Als wäre die Lage nicht kompliziert genug, spielt auch der Grund einer möglichen Reise eine Rolle. Das Beherbergungsverbot gilt nämlich in vielen Ländern nur für touristische Reisen. Wer beruflich unterwegs ist oder Familienangehörige besucht, ist davon nicht betroffen. Wie das dem Hotel gegenüber bescheinigt werden soll, ist allerdings oft unklar. Auch hier gilt deshalb: Im Zweifelsfall vorher anrufen und die Übernachtungsbedingungen mit dem Hotelier klären. .... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/reise-deutschland-risikogebiete-herbstferien-100.html
pret
8 oktober 2020, 18:21
Ja oke, maar dan kun je de dag erna dus niet meer clubben :biggrin:
Shakir
8 oktober 2020, 18:24
Ja oke, maar dan kun je de dag erna dus niet meer clubben :biggrin:
Toch wel: op dag 2 naar Sixsens!
De tweedaagse neukmarathon in AcaG is helaas verleden tijd... :frown:
WANDELAAR5
8 oktober 2020, 18:30
Dan kun je beter ook in NL overnachten denk ik...
Eric vb
8 oktober 2020, 18:49
Voor de Belgen is heel Duitsland rood denk ik. Mijn vraag zou ik nog naar Aken mogen voor een paar uur zonder covid test? Ik kom uit prov Antwerpen. Maar niet uit stad Antwerpen zelf.
Willem2
8 oktober 2020, 18:52
Voor de Belgen is heel Duitsland rood denk ik. Mijn vraag zou ik nog naar Aken mogen voor een paar uur zonder covid test? Ik kom uit prov Antwerpen. Maar niet uit stad Antwerpen zelf.
Ja, dat kan volgens mij.
Sjeufke
8 oktober 2020, 19:01
Op basis van de Coronaeinreiseverordnung van NRW geldig van gisteren kan dat nog steeds. Geldig tot 31 okt.
de duisburg spesjalist
8 oktober 2020, 19:10
Op basis van de Coronaeinreiseverordnung van NRW geldig van gisteren kan dat nog steeds. Geldig tot 31 okt.
heb je daar een link van
Picasso 1
8 oktober 2020, 19:30
Toch wel: op dag 2 naar Sixsens!
De tweedaagse neukmarathon in AcaG is helaas verleden tijd... :frown:
4 uurtjes naar Sixsens en dan weer 24 uur Duitsland in. :)
wooley
8 oktober 2020, 20:05
Kan ik vrijdag nog naar ACA gold ratingen ( vanuit Limburg) ?
Sjeufke
8 oktober 2020, 20:09
Zie post #706
wooley
8 oktober 2020, 20:44
Thx had dit ook al zelf gevonden...is echter niet helemaal duidelijk...lol
Zal wel zijn zodat Duitsers naar Outlet mogen gaan...
marcelasnl
11 oktober 2020, 10:03
Ab Montag, 12. Oktober, tritt aufgrund der hohen Zahlen in Essen eine neue Allgemeinverfügung der Stad mit weiteren Einschränkungen für das öffentliche Leben in Kraft.
https://www.derwesten.de/region/corona-nrw-essen-riskogebiet-regeln-alkoholverbot-coronavirus-strafen-hamm-massnahmen-dortmund-angela-merkel-id230561898.html
marcelasnl
11 oktober 2020, 11:08
Solingen:
"Die Erbringung sexueller Dienstleistungen ist ab Samstag verboten"
https://rp-online.de/nrw/staedte/solingen/stadt-solingen-verschaerft-corona-regeln-wieder_aid-53927861
Mainz:
Bordelle und Prostitutionsbetriebe bleiben geschlossen.
https://www.antenne-mainz.de/aktuell/nachrichten-aus-der-region/mainz/mainz-setzt-corona-ampel-auf-orange-NE4879179
vanKees
12 oktober 2020, 06:15
Kann dieser Punkt in Laschet's Sonder-Pressekonferenz für die Saunaclubs genutzt werden?
Ausführlich nachzulesen unter:
https://www.rtl.de/cms/nrw-beschliesst-neue-corona-massnahmen-nur-noch-50-gaeste-bei-privaten-feiern-4629217.html?
vanKees
pret
12 oktober 2020, 08:58
Gelukkig tonen de besmettingen in DE momenteel een dalende trend, wat hoopt geeft voor onze hobby in de komende tijd.
kempie
12 oktober 2020, 09:42
Gelukkig tonen de besmettingen in DE momenteel een dalende trend, wat hoopt geeft voor onze hobby in de komende tijd.
Ja ze lopen best hard terug de laatste 2 dagen als het zo gaat hebben de duitsers geen reden de clubs te sluiten maar laten we niet te voorbarig zijn misschien gaat het net als in nederland en laten de weekend updates van de duitse gezondheidsdienst net als de nederlandse niet alle gemelde gevallen zien ondat ze in het weekend een beetje achterlopen.
Even afwachten of het door de week door zet.
Hier trouwens de link:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/aantal-nieuwe-coronagevallen-in-duitsland-opnieuw-gedaald/ar-BB19VCAp
Bewerken misschien is er ook nog hoop voor NL want waar gezegd werd dat we voor het weekend wel een daling hadden moeten zien kan die daling mogelijk wat vertraagd zijn om 2 redenen:
1 de test resultaten laten enkele dagen op zich wachten dus we krijgen nu nog de hoge test uitslagen van dagen daarvoor.
2 mensen wachten momenteel vaak een paar dagen voor dat ze zich laten testen maw mensen die het voor de maatregelen nog hebben opgelopen vertonen pas na 7 dagen verschijnselen dan wachten ze ook nog een dag of vier voor dat ze zich laten testen en dan duurt het ook nog wel 2 dagen voordat ze de uitslag krijgen. Dan zie je na 13 dagen nog geen effect.
Player
12 oktober 2020, 09:49
Duitsland bengelt helemaal achteraan in het peloton qua bevestigde gevallen. 47 per 100.000 inwoners. Ze nemen dan ook gepaste en gerichte maatregelen zodra in een stad of regio de grens van 50 gevallen wordt overschreden. Ik zie dan niet meteen reden om Clubs in Duitsland omwille van besmettingen te gaan sluiten. België en Nederland is andere koek en daar zie ik het slechter in. Beiden rond de 350 gevallen, enkel Tsjechië doet slechter in Europa met meer dan 400. Spanje en Frankrijk die lang de slechtste leerlingen waren zitten daar nog een stuk onder met rond of het minder dan 300 gevallen. Prostitutie zou dan wel eens target kunnen worden in België en Nederland met algemeen verbod. Of nog erger, (locale) lockdowns.
phoenix
12 oktober 2020, 10:14
Het zou wel goed zijn voor mens en natuur als we gewoon af en toe een paar weken binnen blijven, blij zijn met wat we hebben en rustig wachten op betere tijden, geen efficient geneuzel over nog meer economische groei.... het is toch allang duidelijk dat hoe meer economische groei hoe meer eenzaamheid en ongeluk.....bezit brengt niks want je wilt meteen nog meer , genieten van wat je hebt wel ... gewoon vrijdag vis en zondag vlees, de rest vd week wat restjes en een beetje ju en wat spekjes bij het eten...... 100 jaar geleden ging dat zo .....
Brad Clitt
12 oktober 2020, 10:21
Juist phea, novembermaand lockdownmaand. Iedereen heeft dan nog 3 weken de tijd om voorbereidingen te treffen en dan kunnen we hopelijk op 1 december alsnog de Sint mét zwarte pieten in ons land onthalen. Net als 3 drie jaar geleden, of was het al 4 jaar...
Picasso 1
12 oktober 2020, 10:44
Het zou wel goed zijn voor mens en natuur als we gewoon af en toe een paar weken binnen blijven, blij zijn met wat we hebben en rustig wachten op betere tijden, geen efficient geneuzel over nog meer economische groei.... het is toch allang duidelijk dat hoe meer economische groei hoe meer eenzaamheid en ongeluk.....bezit brengt niks want je wilt meteen nog meer , genieten van wat je hebt wel ... gewoon vrijdag vis en zondag vlees, de rest vd week wat restjes en een beetje ju en wat spekjes bij het eten...... 100 jaar geleden ging dat zo .....
Tiny huisjes, binnen blijven, eenmaal per week vis/vlees........alleen de tralies ontbreken nog.
stimpy3
12 oktober 2020, 10:52
Toch zie ik het als een gemis dat clubs geen quarantaine-aanbod doen.In plaats van een saai huisje te huren, huur je een week een kamer in een club, als je een negatieve corona-test kunt laten zien. Dames blij want hele dag aanspraak en klandizie, beren blij want hele dag tussen de dames, en het is nog safe wbt corona ook
phoenix
12 oktober 2020, 11:19
juist niet picasso alle vrijheid om te gaan waar je wilt, natuur op loopafstand.... en saunaclubs in de buurt...
Picasso 1
12 oktober 2020, 13:22
juist niet picasso alle vrijheid om te gaan waar je wilt, natuur op loopafstand.... en saunaclubs in de buurt...
Voor wie geïnteresseerd is in tiny huisjes, via bedrijf PHEA BV zijn er een aantal te koop. Aan de hoogste bieders worden de sleutels overhandigd (20 euro per sleutel bovenop de huisprijs). Wees er snel bij, de vraag naar deze huisjes is hoog.
34320
34321
34322
34323
34324
34325
34326
34327
34328
34329
phoenix
12 oktober 2020, 13:42
tja leider in Nederland is alle grond voor projectontwikkelaars die samen met de gemeentes onder 1 hoedje de prijzen opdrijven voor koopwoningen..... duurt dat virus nog een paar jaar dan verdwijnen deze malafide neo liberalen als sneeuw voor de zon, nu kan je een tiny huisje in duitsland zo plaatsen, genoeg bouwgrond
Jack42
12 oktober 2020, 14:21
Kijk dat zijn perfecte (tuin)huisjes voor de echte pannenkoeker!
Alles bij de hand tot aan een keuken toe waardoor je zelfs samen kan koken met je liefje.
Wellicht is GT deze tuinhuisjes aan het plaatsen waardoor ze nog niet open kunnen. :rolleyes:
Willem2
12 oktober 2020, 14:29
Laten we even afwachten want de cijfers van zondag, het weekend zijn niet zo betrouwbaar.
Brad Clitt
12 oktober 2020, 14:34
Vorige week inderdaad een verdubbeling op dinsdag tov de maandag, weekendeffect dus.
mentholbear
12 oktober 2020, 16:31
huur je een week een kamer in een club, als je een negatieve corona-test kunt laten zien. Dames blij want hele dag aanspraak en klandizie, beren blij want hele dag tussen de dames, en het is nog safe wbt corona ook
En als het effe kan met een warme kruik naar bed :biggrin:
Flashback 2017 https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?12631-Populaire-Horny-Gebeurtenissen&p=565323#post565323
:rolleyes:
Tot en met pagina 40 :hammer:
Volgens ECDC heeft Dld nu 45,7 besmettingen op 100.000 als tweewekelijks gemiddelde. Dat lag voor het weekend nog op 51 meen ik.
Daar staan echter berichten tegenover dat Berlijn bereid is het leger in te zetten. Niet om af te grendelen maar om te helpen bij bron en contact onderzoek. Mocht iemand een ingang hebben bij de regering of GGD, dan ff doorgeven hoe de buren (Dld) het aanpakken, want in de Volkskrant wederom een bericht dat de GGD’s het nu echt niet meer aankunnen. Brevet van onvermogen, hoe duidelijk wil je het hebben.
mentholbear
12 oktober 2020, 21:06
In Nederland was het leger niet zo voorbereid en getraind. Ze moesten het bijvoorbeeld doen met pief paf poef in plaats van munitie :roll:
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2016/06/defensie-kan-weer-oefenen-geld-voor-extra-munitie/
Om even van het spammen af te komen, hoorde op het nieuws dat sommige landen een corona free test vrijgeleide brief niet zien zitten, terwijl de EC dat wel graag wilt. Benieuwd hoe die ontwikkeling zal verlopen.
En morgenavond waarschijnlijk in Nederland nog meer op slot. Meer die dan gaan uitwijken naar Duitse P6?
En Dld vandaag weer op 50,6 besmettingen op 100.000. Dus weer een stijging. Dan de top drie die off the scale dreigt te gaan en cijfers noteert die Spanje Frankrijk of Italië het hele land op slot hadden laten gooien. Op nr.1: Tsjechië 521,5 2: België op 429,5 en NL maakt de top drie compleet met 387 besmettingen op 100.000.
Genoemde cijfers zijn 14 daagse gemiddeldes en komen van het ECDC.
Sinds gisteren is er weer een nieuwe verordening van kracht. Voor ons is paragraaf 12 denk ik wel interessant. https://www.land.nrw/sites/default/files/asset/document/2020-10-13_coronaschvo_ab_14.10.2020_lesefassung.pdf
Verder meld NRW eea op hun websit. O.a. dat afhankelijk van het 7 daags gemiddelde aantal besmettingen er op of afgeschaald word met maatregelen. 50 op 100.000 zou daarbij een grens zijn om bezoekers aantallen in te gaan perken. Voer voor de Duitstalige juristen onder ons want het word er niet duidelijker op.
Ik denk dat het nog altijd aan te raden is om de SC van keuze even te bellen hoe het zit voordat je afreist.
pret
15 oktober 2020, 16:46
Ik denk dat het nog altijd aan te raden is om de SC van keuze even te bellen hoe het zit voordat je afreist.
Denk je nu werkelijk dat SC dat nu weten als je ze belt met de constant wijzigende (onduidelijke) maatregelen.
Denk je nu werkelijk dat SC dat nu weten als je ze belt met de constant wijzigende (onduidelijke) maatregelen. Het blijft jouw goed recht om mogelijkerwijs voor nop op en neer te rijden :baby2:
Willem2
16 oktober 2020, 14:37
15:00 Uhr: Pressekonferenz mit Ministerpräsident Laschet
NRW-Ministerpräsident Armin Laschet (CDU), Gesundheitsminister Karl-Josef Laumann (CDU) und Kommunalministerin Ina Scharrenbach (CDU) äußern sich zur aktuellen Corona-Lage und weiteren Maßnahmen des Landes Nordrhein-Westfalen.
Alle Einzelheiten hier live im Überblick.
Laschet: "Noch haben wir die Chance zu verhindern, dass es überfüllte Krankenhäuser gibt. Aber dafür sind jetzt Maßnahmen erforderlich."
Es gebe immer noch kein Medikament, keinen Impfstoff, keinen Grund anzunehmen, dass es weniger gefährlich sei wie vor einem Monat.
Aufgrund der steigenden Infektionszahlen seien die verallgemeinerten Regelungen des Bundes richtig gewesen, bilanzierte Laschet.
Maskenpflicht gelte nicht generell an der frischen Luft, aber an vollen Plätzen, wo die Abstände nicht einzuhalten seien. Die Kommunen legten diese Orte fest. So auch an Sitz- und Stehplätzen bei Konzerten.
Die vulnerablen Menschen dürften nicht wieder in Isolation geraten. Wir müssten uns als gesamte Gesellschaft diesem Phänomen entgegenstellen und dürften diese Menschen nicht alleine lassen.
Die Sperrstunde in NRW bleibt und gilt von 23 Uhr bis 6 Uhr. Kommunen mit mehr als 50 Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner in einer Woche sind davon betroffen.
Wichtig sei: Kontakte zu reduzieren, Verfolgung zu stärken, Risikogruppen zu schützen und Maßnahmen durchsetzen.
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
In tegenstelling tot wat ik net bij Magnum gepost heb, ga ik er vanuit dat clubs vanaf 11.00 zullen moeten sluiten in gebieden die boven de 50 uitkomen
zie https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4
Ik denk aan o.a. Samya, Magnum, Salome, Acapulco ....
Willem2
16 oktober 2020, 22:41
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
In tegenstelling tot wat ik net bij Magnum gepost heb, ga ik er vanuit dat clubs vanaf 11.00 zullen moeten sluiten in gebieden die boven de 50 uitkomen
zie https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4
Ik denk aan o.a. Samya, Magnum, Salome, Acapulco ....
Heb het met enkele clubs hier over gehad maar eigenlijk spreken ze alleen over alcoholverbod, maar geen verandering van openingstijden...
We zullen het zien.
Willem2
20 oktober 2020, 20:03
Openingstijden Clubs in NRW is op dit moment een beetje wazig.
Er geldt een sperrstunde voor restaurants van 23uur in rode gebieden. Welke invloed dat heeft op een saunaclub is soms afhankelijk van de stad of regio en hoe een saunaclub daarmee omgaat.
Omdat er soms dagelijks nieuwe regels bijkomen, kan je het beste even bellen of gewoon midden op de dag gaan ;)
Succes ermee en blijf gezond !!!
marcelasnl
23 oktober 2020, 10:57
08.08 Uhr: Das sind NRWs Corona-Hotspots
In Nordrhein-Westfalen liegen mittlerweile acht Gebiete über der hohen Schwelle von mehr als 100 Corona-Neuinfektionen pro 100 000 Einwohnern innerhalb einer Woche. Das geht aus den jüngsten Daten des Robert Koch-Instituts (RKI) und des Landeszentrums Gesundheit NRW vom Donnerstag hervor. Das sind konkret die kreisfreien Städte Aachen (100,5), Duisburg (105,7), Gelsenkirchen (123,6), Herne (152,8), Köln (111,7), Solingen (153,9) und Wuppertal (105,9) sowie der Kreis Düren (117,1).
marcelasnl
23 oktober 2020, 18:16
'Ga niet uit eten in Duitsland'
https://nos.nl/liveblog/2353422-strengere-maatregelen-in-wallonie-ga-niet-uit-eten-in-duitsland.html
Bestuurders van grensgemeenten in Gelderland roepen inwoners op om niet uit eten te gaan bij de oosterburen.
"Nu het aantal besmettingen aan beide kanten van de grens oploopt, doen we nogmaals een beroep op inwoners om toch zoveel mogelijk thuis te blijven", zeggen burgemeesters Heerts (Apeldoorn) en Marcouch (Arnhem) als voorzitters van de veiligheidsregio's Noord- en Oost-Gelderland en Gelderland-Midden.
Ze zeggen vanuit Duitsland te horen dat Nederlanders nog steeds graag de grens overgaan om een hapje te eten in een restaurant in een van de Duitse steden. Andersom ziet de burgemeester van grensplaats Winterswijk volgens de veiligheidsregio's nauwelijks nog Duitse bezoekers.
stimpy3
24 oktober 2020, 01:40
Tsk. Je moet ook niet uit eten gaan in duitsland; je moet clubben in duitsland. Eten krijg je d'r bijgeserveerd.
Jack42
27 oktober 2020, 16:41
Het ministerie van Buitenlandse Zaken past het reisadvies voor tien Duitse steden, waaronder Berlijn en Frankfurt am Main, per woensdag aan naar kleurcode oranje (alleen noodzakelijke reizen).
Ook voor Bremen, München, Düsseldorf, Keulen, Aken, Stuttgart, Essen en Mannheim geldt vanaf woensdag het strengere reisadvies. Volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken neemt het aantal positieve tests in de tien Duitse steden "ernstig" toe.
Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6086530/verscherpt-reisadvies-voor-tien-duitse-steden-waaronder-berlijn-en-frankfurt.html
WANDELAAR5
27 oktober 2020, 19:41
Dit staat ook in het artikel van Jack. Is Duitsland nu dicht, of mag je nog steeds <24 uur blijven?
Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft eerder al maatregelen genomen met betrekking tot reizigers uit Nederland. Zo moeten Nederlanders bij binnenkomst een negatieve coronatest van niet ouder dan 72 uur kunnen laten zien of zich preventief laten testen en veertien dagen in zelfquarantaine gaan.
Brad Clitt
27 oktober 2020, 20:51
Je mag nog steeds <24 uur blijven tot nader order (tenminste in NRW en Niedersachsen).
Maar dat is misschien morgen al, als Mutti Merkel van zich laat horen en de clubs weer dicht gaan.
Eddy_V
27 oktober 2020, 21:20
Je mag nog steeds <24 uur blijven tot nader order (tenminste in NRW en Niedersachsen).
Maar dat is misschien morgen al, als Mutti Merkel van zich laat horen en de clubs weer dicht gaan.
Die 24-uurs regel is toch niet alleen bedoeld voor het bezoeken van clubs ?
Brad Clitt
27 oktober 2020, 21:24
@ Eddy_V
In de context van dit forum wél.
Maar goed, je mag ook tanken en boodschappen doen, wél met mondkapje.
Henkes
27 oktober 2020, 21:44
En toetje ook
Eddy_V
28 oktober 2020, 00:46
@ Eddy_V
In de context van dit forum wél.
Maar goed, je mag ook tanken en boodschappen doen, wél met mondkapje.
Oh gelukkig, dan zal ik m’n verloofde ook nog wel mogen bezoeken vermits zij niet in een oranje stad verblijft.
Een zakelijke meeting in Düsseldorf heb ik morgen toch maar naar online omgezet. Om in Nederland na de meeting in thuisquarantaine te gaan vind ik wat veel van het goede.
Vandaag trouwens geen controle of polizei gezien op de 61 richting Mönchengladbach.
Willem2
28 oktober 2020, 01:16
Corona in NRW: Laschet will strenge Kontaktverbote
Kurz vor dem erneuten Corona-Gipfel mit der Bundeskanzlerin legt sich Ministerpräsident Armin Laschet fest: Es braucht wieder harte Kontaktbeschränkungen. Die Lage sei "sehr, sehr ernst".
Wie kann der rasante Anstieg der Coronazahlen gestoppt werden? Braucht es einen "Lockdown light"? Darüber beraten am Mittwoch die Ministerpräsidenten mit der Bundeskanzlerin auf einem erneuten Corona-Gipfel. NRW-Ministerpräsident Armin Laschet (CDU) hat am Dienstag schon einen Vorgeschmack geboten.
Zurück zu Kontaktbeschränkungen
So stellte er in Aussicht, dass wieder strenge Kontaktverbote verhängt werden - vergleichbar zu denen im vergangenen März. Genaue Zahlen wollte Laschet aber nicht nennen und verwies auf das Treffen mit der Bundeskanzlerin. Im Frühjahr durften sich zwischenzeitlich nur maximal zwei Personen in der Öffentlichkeit treffen. Im Moment liegt die Höchstzahl bei zehn.
Ganz allgemein rief Laschet dazu auf, die sozialen Kontakte "drastisch" zu reduzieren. Man solle sich nur dann treffen, wenn es zur Aufrechterhaltung des öffentlichen Lebens nötig sei. Auch private Treffen sollten abgesagt werden. Die Polizei solle die Regeln stärker kontrollieren.
"Lockdown" verhindern
Von dem Corona-Gipfel fordert Laschet eine "effektive Corona-Bremse" und eine "starke Antwort" auf die derzeitige Situation. "Die Lage ist sehr sehr ernst." Die bisher geltenden Maßnahmen reichten nicht aus, um den Trend zu stoppen. Deshalb sei nun ein "beherztes" Handeln nötig. Ein erneuter "Lockdown" solle aber verhindert werden. Das Ziel sei, Bildung und Wirtschaft nicht einzuschränken. ..... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-laschet-104.html
Ik heb een beetje geluisterd naar dhr Laschet. Ik verwacht een sluiting ....
JonnyFontane
28 oktober 2020, 05:54
De Duitse bondsregering maakt vandaag waarschijnlijk bekend dat bars, clubs en cafés geen gasten meer ontvangen, dat hotelovernachtingen alleen nog zijn toegestaan als er een gegronde reden voor is, en dat theaters, bioscopen en sportfaciliteiten de deuren moeten sluiten. De Duitse bondskanselier Angela Merkel en de zestien deelstaatpremiers maken woensdag een nieuw pakket aan verregaande maatregelen bekend, waarvan het Duitse persagentschap DPA meldt dat het de conceptversie heeft ingezien.
Het hele artikel kun je hier lezen...
https://www.ad.nl/binnenland/live-openbare-leven-duitsland-nog-meer-aan-banden~aade0357/
Eric vb
28 oktober 2020, 07:04
Heb het ook gelezen en denk dat het vanaf 4 november van start gaat.