PDA

Volledige versie bekijken : Clubs die geopend zijn in Duitsland

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10

Jack42
28 oktober 2020, 07:07
Het nieuwe pakket aan maatregelen, dat van 4 november tot het einde van die maand zal gelden

Dan zal het nog druk worden de komende dagen (weekend) in de diverse clubs als vandaag blijkt dat de nieuwe maatregelen idd woensdag 4 november in gaan.

Big30
28 oktober 2020, 08:37
Het is nog even afwachten wat er in Duitsland en vooral NRW gaat gebeuren natuurlijk, maar inderdaad de signalen wijzen op zware maatregelen.

Angesichts der steigenden Infektionszahlen plant die Bundesregierung für November drastische Maßnahmen: zum Beispiel für Gastronomie und Tourismus. Unterstützung kommt aus NRW.

Der Bund will mit neuen Kontaktbeschränkungen und der Schließung von Gastronomie- und Kultureinrichtungen die rasch steigenden Corona-Infektionszahlen stoppen. Das geht aus einem Entwurf der Beschlussvorlage des Bundes für die Video-Konferenz von Kanzlerin Angela Merkel (CDU) mit den Ministerpräsidenten an diesem Mittwoch hervor, die dem WDR vorliegt.

Falls sich die Bundesregierung durchsetzt, sollen die neuen Corona-Beschränkungen bereits am 4. November deutschlandweit in Kraft treten und vorerst bis zum Ende des Monats gelten. Ziel von Bund und Ländern sei es, "zügig die Infektionsdynamik zu unterbrechen, damit in der Weihnachtszeit keine weitreichenden Beschränkungen" erforderlich seien, heißt es.

Die wichtigsten Punkte der Beschlussvorlage:

Im öffentlichen Raum dürfen sich nur Angehörige zweier Haushalte treffen
Touristische Übernachtungen im Inland sind nicht erlaubt
Restaurants, Kneipen und Bars schließen
Öffentliche und private Sporteinrichtungen schließen
Theater, Kinos und Freizeitparks schließen
Kosmetikstudios, Massagepraxen oder Tattoostudios schließen
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/lockdown-november-plaene-100.html

Nu nog een voorstel maar grote kans dat deze 4 November in zullen gaan.

6.29 Uhr: Bund plant offenbar drastische Corona-Maßnahmen

Heute wird es ernst: Die Ministerpräsidenten treffen sich in einer Video-Konferenz mit Bundeskanzlerin Angela Merkel. Dem WDR liegt der Entwurf der Beschlussvorlage vor. In diesem Entwurf stehen weitreichende Maßnahmen, die vom 4. November bis Ende November deutschlandweit in Kraft treten sollen.

WA
28 oktober 2020, 09:01
Dus, heel veel mensen die nauwelijks iets te vrezen hebben voor de ziekte COVID-19 worden wéér in een financiële wurggreep genomen om kerst te kunnen vieren? En hoe gaat dat dan? Sylvester er bij pakken en daarna wederom de boel op slot? Ook in Dld lijkt men niet echt nagedacht te hebben over seizoensinvloeden en daarmee samengaande opleving van luchtweg infecties.
Als het doel echt gezamenlijk Weihnachten te kunnen vieren zitten er een paar heel erg op een vaccin te gokken (waarvan maar de vraag is of het helpt). Want het lijkt mij sterk dat het corona virus eind december ook onder de kerstboom gaat zitten en zich rustig houdt.

Picasso 1
28 oktober 2020, 12:18
Nu nog een voorstel maar grote kans dat deze 4 November in zullen gaan.

Oh, dus we kunnen nog een stuk of 4 a 5 keer gaan. :)

Willem2
28 oktober 2020, 13:49
Oh, dus we kunnen nog een stuk of 4 a 5 keer gaan. :)

Nee, mensen uit Madrid zijn al opgesloten :biggrin:

bertje600
28 oktober 2020, 16:59
Die zij niet opgesloten maar zitten bij Sylvana Simons op schoot.

marcelasnl
28 oktober 2020, 17:45
Was bedeutet ein November-Shutdown für ... die Prostitution?
Schon die ersten Corona-Beschränkungen haben wenige Branchen so lange und so hart getroffen wie die Prostitution. Bei neuen Schließungen fürchten die Betroffenen eine weitere Verlagerung in die Illegalität.
https://www.spiegel.de/panorama/gesellschaft/das-bedeutet-der-corona-shutdown-fuer-die-prostitution-a-71a67e05-a502-4157-909a-346e3261f4f8

Pikkatrillah
28 oktober 2020, 18:24
► Freizeit: Freizeiteinrichtungen werden vom 2. November an bis Ende des Monats schließen.
● Theater, Opern, Konzerthäuser, und ähnliche Einrichtungen
● Messen, Kinos, Freizeitparks und Anbieter von Freizeitaktivitäten (drinnen und
draußen), Spielhallen, Spielbanken, Wettannahmestellen und ähnliche
Einrichtungen

● Prostitutionsstätten, Bordelle und ähnliche Einrichtungen

Aldus Bild.de .......

Boy69
28 oktober 2020, 18:39
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201028/60423ee4e80d9bf924165e96eec22f6f.png

seksenfun
28 oktober 2020, 20:34
In Duitsland wordt ten minste goed beleid gevoerd. Zij voeren nu ongeveer dezelfde maatregelen in, die in België pas genomen worden als men bijna op het punt staat om in de ziekenhuizen te moeten kiezen of ze een hartpatiënt gaan laten sterven of een COVID-patiënt. Merkel wil geen medische wereld die ontploft. Het siert haar :smoke: .

deket
28 oktober 2020, 20:57
jij blijft extreem van mening veranderen,even vaak als een dvp van lingerie

Knutje77
28 oktober 2020, 21:12
Dit weekend nog snel ff de puddingbuks tot de laatste druppel legen in 1 van de schatjes van Venus.

stimpy3
28 oktober 2020, 21:54
Dit weekend nog snel ff de puddingbuks tot de laatste druppel legen in 1 van de schatjes van Venus.

Zou ik niet doen. Grote kans dat veel andere beren preciesi dezelfde gedachte hebben en je in een gaybar terecht komt. Geld lekker in je zak laten zitten tot de boel ergens in april weer open gaat.

Willem2
28 oktober 2020, 22:57
De nieuwe maatregelen zij o.a.

5. Institutionen und Einrichtungen, die der Freizeitgestaltung zuzuordnen sind,
werden geschlossen. Dazu gehören
a. Theater, Opern, Konzerthäuser, und ähnliche Einrichtungen,
b. Messen, Kinos, Freizeitparks und Anbieter von Freizeitaktivitäten (drinnen und
draußen), Spielhallen, Spielbanken, Wettannahmestellen und ähnliche
Einrichtungen,
c. Prostitutionsstätten, Bordelle und ähnliche Einrichtungen,
d. der Freizeit- und Amateursportbetrieb mit Ausnahme des Individualsports
allein, zu zweit oder mit dem eignen Hausstand auf und in allen öffentlichen
und privaten Sportanlagen,
e. Schwimm- und Spaßbäder, Saunen und Thermen,
f. Fitnessstudios und ähnliche Einrichtungen.

https://www.bundesregierung.de/resource/blob/975226/1805024/5353edede6c0125ebe5b5166504dfd79/2020-10-28-mpk-beschluss-corona-data.pdf?download=1

Knutje77
29 oktober 2020, 10:30
Zou ik niet doen. Grote kans dat veel andere beren preciesi dezelfde gedachte hebben en je in een gaybar terecht komt. Geld lekker in je zak laten zitten tot de boel ergens in april weer open gaat.

Misschien een tel. nr. van 1 van m’n favorietjes regelen om in deze moeilijke tijden wat voor elkaar te kunnen betekenen.

WANDELAAR5
29 oktober 2020, 17:32
En volgens mij zijn er inmiddels genoeg die jou kennen. Die krijg je ook bij grote drukte wel te pakken.

Goedemorgenallemaal
30 oktober 2020, 11:42

Ik had halve plannen om dit weekend te gaan maar zie er nu maar vanaf, onder andere wegens bovenstaande redenn (er speelt nog wel in de familie maar niet zo erg dat ik daarvoor alleen thuis zou blijven) wat maar met de drukte die gaat komen gaat, en de stemming die er zal heersen, vermoed ik dat het serviceniveau van mijn rechterhand hoger zal liggen. (En met die familietoestanden zal ik er ook niet helemaal bij zijn met de gedachten)

WA
30 oktober 2020, 12:10

Lijkt me enigszins overdreven. Sinds NRW weer open mocht heb ik aardig rondgetoerd en overal was het rustig tot op het saaie af. SS achtige toestanden zoals in Juli zijn volledig achterwege gebleven. Als je daarbij tevens de laatste weekenden in maart voordat de lockdowns van kracht werden in ogenschouw neemt is het niet te verwachten dat het morgen in diverse clubs met de benen buiten hangt.

Eddy_V
30 oktober 2020, 14:05
Lijkt me enigszins overdreven. Sinds NRW weer open mocht heb ik aardig rondgetoerd en overal was het rustig tot op het saaie af. SS achtige toestanden zoals in Juli zijn volledig achterwege gebleven. Als je daarbij tevens de laatste weekenden in maart voordat de lockdowns van kracht werden in ogenschouw neemt is het niet te verwachten dat het morgen in diverse clubs met de benen buiten hangt.

Verwacht het ook niet extreem druk, de Duitsers houden zich nu al keurig aan de regels want bevel is bevel nietwaar, de Belgen moeten vroeg naar huis en de Nederlanders beginnen onderhand in hun broek te schijten op een aantal doorgewinterde ijsberen na :)

mentholbear
31 oktober 2020, 00:21
Zal er straks ipv een trek naast het Oosten, nu een trek naar het Westen komen, wanneer de P6 in Duitsland weer op slot gaat en die in Nederland nog open blijft?

marcelasnl
31 oktober 2020, 00:39
Voor wie nog een laatste keer na duitsland gaat.
Danzig beschrijft deze situatie in de song : The last Ride

https://www.youtube.com/watch?v=EclL-8laqdw

Eddy_V
31 oktober 2020, 00:43
Gaat de P6 in Duitsland in z’n geheel op slot?
Misschien heb ik niet goed opgelet maar zover ik gelezen heb, worden de contactberoepen nog niet verboden en zouden Dvp’s nu wel legaal door mogen werken met privé en hotelontvangst.
In Duitsland mogen geen toeristische hotelovernachtingen geboekt worden, maar met een dvp is het puur zakelijk en dan mag het weer wel.

marcelasnl
31 oktober 2020, 00:49
Gaat de P6 in Duitsland in z’n geheel op slot?
Onder welke steen heb jij de afgelopen week gelegen?

Eddy_V
31 oktober 2020, 00:53
Onder welke steen heb jij de afgelopen week gelegen?
Was met m’n verloofde bezig en dan ontgaat je wel eens wat.
Waar wordt vermeld dat P6 verboden wordt buiten de clubs?
Dit topic gaat weliswaar over de clubs maar er werd melding gedaan over P6 in z’n geheel

marcelasnl
31 oktober 2020, 00:55
Reactie op je vraag van een duits forum:
Bei so manch einem glaube ich, dass sobald das Wort ficken und ähnlich fällt oder er daran denkt, dass dann der Gripskasten blutleer läuft und nicht mehr in der Lage ist klare Gedanken zu fassen bzw. herzustellen.

Fangt doch nicht schon wieder an eine Lücke zu suchen wo keine war und auch jetzt wieder keine ist. Denn der Wortlaut bzgl.Prostitutionsstätten, Bordelle und ähnliche Einrichtungen ist genau so wie im Frühjahr. Einfach mal die Beschlüsse besorgen und rein gucken und lesen ...

Ansonsten doch einfach mal nur mal ganz kurz den Gripskasten ackern lassen ... nimmt das Girl mit dem man sich bzgl. Inanspruchnahme der/ einer sexuellen Dienstleistung trifft Geld für die Dienstleistung und/ oder bekommt sie von dir Geld ist es gewerblich. Und schon ist Ende der Diskussion ... braucht auch nicht (mehr) weiter diskutiert werden.

Eddy_V
31 oktober 2020, 00:58
Dank je ! Is weliswaar de mening van een Duitser zonder verwijzing naar de concrete bepaling maar het zal er waarschijnlijk wel op neerkomen dat de dames weer net als in het voorjaar thuis en op appartementjes gaan werken.

Brad Clitt
31 oktober 2020, 08:29
Juist phea, novembermaand lockdownmaand. Iedereen heeft dan nog 3 weken de tijd om voorbereidingen te treffen en dan kunnen we hopelijk op 1 december alsnog de Sint mét zwarte pieten in ons land onthalen. Net als 3 drie jaar geleden, of was het al 4 jaar...

Een vooruitziende blik kan mij niet ontzegd worden, in Belgie en Duitsland is het al zover en de UK volgt waarschijnlijk.
Maar om eerlijk te zijn, met de kennis van nu, hadden ze op moment van schrijven in lockdown moeten gaan en toen was het eigenlijk ook al te laat.

WANDELAAR5
31 oktober 2020, 09:36
Nu alles dichtgaat in Duitsland: zou de Escape in Doetinchem volstromen met Duitse bezoekers en dames die normaal in Duitsland werken?

En Sixsens zou evt ook wel als privéhuis door kunnen gaan. Dames in serre, heren kiezen een dame uit achter glas en gaan dan samen naar een kamer. Moet redelijk Corona proof kunnen zolang er max 30 dames zijn en verder geen eten of drinken.

marcelasnl
31 oktober 2020, 09:41
Nu alles dichtgaat in Duitsland: zou de Escape in Doetinchem volstromen met Duitse bezoekers en dames die normaal in Duitsland werken?
Verwacht het niet. Zelfde vraag werd gesteld toen Escape openging en duitsland nog opslot zat. Hier op het forum werden max 10 dames in de Escape vermeld en vooral de oud bekenden die daar al zeer lang werken.
Op duitse bordellcommunity hebben enkele duitsers toen de weg richting Escape gemaakt en vonden het geen vergelijking met de grote rosse buurten in het ruhrgebiet of de saunaclubs.

mentholbear
1 november 2020, 00:17
In Duitsland mogen geen toeristische hotelovernachtingen geboekt worden, maar met een dvp is het puur zakelijk en dan mag het weer wel.

I like how your mind works :roll:

pret
1 november 2020, 08:34

Nee in jouw geval zijn het huwelijkse betrekkingen :biggrin:

Willem2
1 november 2020, 10:19

Pret jij mag het woord huwelijk niet meer in de mond nemen want alleen daardoor stijgen de coronacijfers ;) :biggrin:

PS Ik hoef toch niet de titel van dit topic weer aan te passen.... :rolleyes:

pret
1 november 2020, 10:24
PS Ik hoef toch niet de titel van dit topic weer aan te passen.... :rolleyes:

Nou daar zeg je wat. Wellicht (in november gesloten) plaatsen in titel. :biggrin:

marcelasnl
1 november 2020, 12:06
Misschien gezien de actuele situatie maar goed dat alles op slot gaat:

++ Ganz NRW ist Risikogebiet ++
Laut RKI ist mittlerweile ganz Nordrhein-Westfalen Corona-Risikogebiet
https://www.tagesschau.de/newsticker/liveblog-coronavirus-sonntag-175.html#Kein-Party-Wochenende-vor-strengeren-Massnahmen-in-Koeln

Picasso 1
1 november 2020, 12:08
Nou daar zeg je wat. Wellicht (in november gesloten) plaatsen in titel. :biggrin:

Het woord 'zijn' vervangen door 'waren' volstaat.

keesboz
1 november 2020, 13:00

En Sixsens zou evt ook wel als privéhuis door kunnen gaan. Dames in serre, heren kiezen een dame uit achter glas en gaan dan samen naar een kamer. Moet redelijk Corona proof kunnen zolang er max 30 dames zijn en verder geen eten of drinken.In een prive krijg je altijd een drankje
Laat het dan hopen voor zo lang
Maar dan is het voor mijn te ver rijden ervoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Eddy_V
1 november 2020, 13:35
Niet overdrijven pret, zover is net nog niet!
Dit was een tip voor alle ijsberen die wel nummers verzameld hebben maar geen vaste verblijfplaats met hun dame hebben.
Maak je over mij geen zorgen, ik krijg bij mijn verloofde wel onderdak.

Hoteltips: vd Valk Moers heeft haar tarieven verlaagd en het BestDeal hotel bij Weeze is helemaal praktisch want daar check je online in incl betaling en bij aankomst valt er een sleutelkaart uit de automaat bij de deur van het hotel (geen receptie). Prima schoongehouden kamers, klein maar met uitstekende bedden. Exclusief de fles Cava of Prosecco die ik dan meenam ter verhoging van de feestvreugde kost dat vanaf 39,- euro per dag/nacht (afhankelijk van de dag van de week)

WA
1 november 2020, 15:23
Dat heeft nog lang geduurd voordat er iemand hotel tips ging plaatsen. De echte liebeskasper of anderszins niet meer te redden ijsberen weten al sinds april waar ze zijn moeten.
Is ook niet zo ingewikkeld allemaal. Gewoon aan de dvp waar je een keer mee op hotel wil gaan zeggen dat het gevaar om gepakt te worden voor illegale prostitutie is meerdere klanten op één dag op één en dezelfde locatie. En haar concurrentes in het ongewis laten natuurlijk. Achteraf blijken sommigen elkaar er bij te lappen.

Eddy_V
2 november 2020, 11:12
Brian , het hotel in Weeze bleek bij navraag toch bij weinigen bekend. En is ideaal omdat je zelfs aan de deur online kan boeken en betalen, dan ben je niet afhankelijk van de dame waar ze iets boekt.
Maar nu natuurlijk alleen toegestaan als je voor zakelijke doeleinden in Duitsland bent en onderweg even een power nap wil doen :)

mentholbear
2 november 2020, 15:44

van het hele huwelijks gebeuren doet Eddy alleen aan de huwelijksnachten ;)

Het woord 'zijn' vervangen door 'waren' volstaat.

Aangezien we straks gaan dansen met Corona, en lokaal haarden aangepakt/misschien gesloten worden, dacht ik zelf meer aan: Clubs die (niet) geopend zijn in Duitsland

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/flattening-the-curve-moet-nu-met-een-hamer-en-een-dans~bba32e39/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Maar nu natuurlijk alleen toegestaan als je voor zakelijke doeleinden in Duitsland bent en onderweg even een power nap wil doen :)

Ook bij een power nap is het belangrijk om niet onderkoeld te raken. Een 'warme kruik' kan dan uitkomst bieden :roll:

Husky
2 november 2020, 18:07
Geen hotels,maar privé ontvangst in mijn gezellige romantisch aangeklede Penthous(je),drankjes,hapjes etc. aanwezig incl. een kingsize bed,het word weer feest op de Veluwe:):freu:

marcelasnl
2 november 2020, 19:31
Reisadvies Duitsland morgenmiddag gewijzigd naar oranje

Morgenmiddag om 12.00 uur verandert het reisadvies voor Duitsland van geel in oranje. Alleen noodzakelijke reizen zijn dan nog mogelijk en bij terugkeer in Nederland vraagt Buitenlandse Zaken mensen om tien dagen in thuisquarantaine te gaan.

Wat precies de gevolgen zijn voor het grensverkeer tussen Duitsland en Nederland is nog niet duidelijk.
https://nos.nl/liveblog/2354865-reisadvies-duitsland-morgen-naar-oranje-utrecht-start-met-mobiele-teststraat.html

de duisburg spesjalist
2 november 2020, 20:18

Morgenmiddag om 12.00 uur verandert het reisadvies voor Duitsland van geel in oranje. Alleen noodzakelijke reizen zijn dan nog mogelijk en bij terugkeer in Nederland vraagt Buitenlandse Zaken mensen om tien dagen in thuisquarantaine te gaan.

Wat precies de gevolgen zijn voor het grensverkeer tussen Duitsland en Nederland is nog niet duidelijk.
https://nos.nl/liveblog/2354865-reisadvies-duitsland-morgen-naar-oranje-utrecht-start-met-mobiele-teststraat.html

mooi kan ik 4 weken lang op me geld zitten te broeien kijken of het meer wordt

WANDELAAR5
2 november 2020, 22:58

Ik denk dat het weinig uit gaat maken. Nederlanders gaan ook nog gewoon naar België en bij terugkeer niet in quarantaine. Sluiten van Horeca in Duitsland heeft het grensverkeer al flink beperkt.

marcelasnl
4 november 2020, 18:40
Seksclubs moeten sluiten van het Rijk.
De Veiligheidsregio ziet prostitutieramen seksbioscopen, seksautomatenhallen, sekstheaters en stripclubs ook als seksclubs. Deze moeten volgens de nieuwe maatregelen en de noodverordening vanavond om 22.00 sluiten
https://twitter.com/AmsterdamNL/status/1324040931536941059

Het kabinet maakte gisteren bekend dat contactberoepen zijn toegestaan, met uitzondering van sekswerkers in seksinrichtingen. Daaronder vallen niet alleen bordelen en seksclubs, maar ook raamprostitutie.
Amsterdamse prostituees beklaagden zich er eerder op de dag nog over dat het onduidelijk was wat de nieuwe coronabeperkingen voor hen betekenen.
https://nos.nl/liveblog/2355172-verbazing-in-kamer-over-nieuwe-coronaregels-ook-boa-s-willen-bonus.html

marcelasnl
9 november 2020, 17:40
17.54 Uhr: Touristen-Hotel in Köln! Polizei macht heftige Entdeckung
Ein Zimmer sei zudem für - derzeit ebenfalls verbotene - Prostitution genutzt worden. Eine Prostituierte sei von der Polizei in Gewahrsam genommen worden. Sie erhielt eine Strafanzeige. Die Meldeblätter im Hotel seien zudem lediglich mit Vor- und Nachnamen der Gäste ausgefüllt gewesen. Dem Hotelbetreiber droht ein Bußgeld von bis zu 5000 Euro, den Touristen Bußgelder bis zu 250 Euro.
https://www.derwesten.de/region/corona-nrw-coronavirus-zahlen-rki-massnahmen-lockdown-risikogebiet-soforthilfe-maskenpflicht-ruhrgebiet-id230776428.html

pietpotent44
13 november 2020, 04:59
Weet iemand nog adressen, hotels of andere plekken in Duitsland waar je momenteel toch kan overnachten, als je op doorreis door Duitsland gaat ? Mag ook via PM eventueel.

Of mag het sowieso wel indien je een negatieve corona test bij hebt ?

Willem2
13 november 2020, 10:30
Weet iemand nog adressen, hotels of andere plekken in Duitsland waar je momenteel toch kan overnachten, als je op doorreis door Duitsland gaat ? Mag ook via PM eventueel.

Of mag het sowieso wel indien je een negatieve corona test bij hebt ?

Alleen als je beroepsmatig een reden hebt kan je ergens overnachten anders niet.

pietpotent44
13 november 2020, 11:33
Alleen als je beroepsmatig een reden hebt kan je ergens overnachten anders niet.

En hoe doen/deden die dvp's dat dan die door Duitsland reizen om bij ss te werken ? Wordt dat als beroepsmatig gezien ?

Willem2
13 november 2020, 13:08
En hoe doen/deden die dvp's dat dan die door Duitsland reizen om bij ss te werken ? Wordt dat als beroepsmatig gezien ?

Ja, maar sinds de 2de November zijn de regels toch zo dat er een beherbergungsverbot is
https://www.rnd.de/politik/beherbergungsverbot-was-gilt-in-welchem-bundesland-CKWBXZ2S2BFSBFQ2FQ7GLZ5AT4.html

MrSchwanz
16 november 2020, 12:47
Was met m’n verloofde bezig en dan ontgaat je wel eens wat.
Waar wordt vermeld dat P6 verboden wordt buiten de clubs?
Dit topic gaat weliswaar over de clubs maar er werd melding gedaan over P6 in z’n geheel

Alles is gesloten en alles gaat heel lang gesloten blijven. Beter zet je in op je verloofde.

bruintje
16 november 2020, 13:28
Als ik het goed lees zijn "beherbergungsverbote" in alle lander opgeheven. Dus "op hotel" mag volgens mij wel weer.

Willem2
16 november 2020, 13:31
Als ik het goed lees zijn "beherbergungsverbote" in alle lander opgeheven. Dus "op hotel" mag volgens mij wel weer.

Laten we even afwachten want pas vanavond worden volgens mij de regels bekend gemaakt. Misschien gaan hotels open maar je mag volgens mij minder mensen ontmoeten.

https://www.land.nrw/sites/default/files/styles/video_preview_image_big_960x540/public/assets/images/7_2.png?itok=fR77Y-vi

https://www.land.nrw/sites/default/files/styles/video_preview_image_big_960x540/public/assets/images/3_15.png?itok=DZ70TAHm

https://www.land.nrw/sites/default/files/styles/video_preview_image_big_960x540/public/assets/images/2_30.png?itok=TD6hDtG1

Info
https://www.land.nrw/corona

Willem2
16 november 2020, 14:44
Wie geht es mit den Corona-Maßnahmen weiter? Gibt es bald eine Lockerung? Werden die Regeln gar verschärft? Verbindliche Antworten darauf wird es wohl nicht geben, wenn Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) und die Ministerpräsidenten der Bundesländer heute ein Zwischenfazit zum "Teil-Lockdown" ziehen wollen.

Die Länder haben Medienberichten zufolge mehrheitlich gefordert, die Entwicklung der Corona-Epidemie weiter zu beobachten und erst am 23. November, sprich Montag nächster Woche, zu entscheiden, wie es weitergeht. .... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html

Hetlijkt mij echt uitgesloten dat clubs in December open zullen gaan en ook andere mogelijkheden zoals gesuggereerd door bruintje verboden zijn.

mentholbear
16 november 2020, 15:04
Lijkt me ook dat er zo min mogelijk risico genomen gaat worden voor de feestdagen.

Willem2
16 november 2020, 18:41
Net Fau Merkel gezien en aangehoord. Alle maatregelen blijven en de 25ste wordt er verder gekeken.
Maar dat clubs weer opengaan in December is volgens mij een utopie.

Merkel appelliert: Keine privaten Feiern mehr
Zur Eindämmung der Corona-Pandemie sollen die Menschen ihre privaten Kontakte noch einmal deutlich reduzieren. Darauf verständigten sich Bund und Länder bei ihrem Treffen im Kanzleramt. Private Treffen sollen auf einen weiteren festen Hausstand beschränkt werden, so Kanzlerin Merkel. Dieser Appell richtet sich auch an Kinder und Jugendlichen in den Familien. Nächsten Mittwoch wollen sich Bund und Länder erneut treffen.
https://www1.wdr.de/nachrichten/index.html

pietpotent44
16 november 2020, 19:56
Net Fau Merkel gezien en aangehoord. Alle maatregelen blijven en de 25ste wordt er verder gekeken.

En hotels ? Toegestaan onder voorwaarden (voor toeristen ?) Of nog steeds alleen voor zakelijke reizen ?

Willem2
16 november 2020, 22:21
En hotels ? Toegestaan onder voorwaarden (voor toeristen ?) Of nog steeds alleen voor zakelijke reizen ?

Volgens mij alleen voor zakelijke reizen. Ik heb nog niks anders gevonden.

MrSchwanz
17 november 2020, 01:01

Na de feestdagen zal er weer een piek zijn dus weer een maand of twee in lockdown. Mijn gevoel zegt februari of maart. Echt kut maar het is niet anders.

Brad Clitt
17 november 2020, 07:12
Dit jaar nog clubben in Duitsland is inderdaad 100% uitgesloten, Belgie overigens ook. Geldt ook voor de horeca in die landen, cijfers zijn gewoon te slecht op dit moment (Duitsland is zelfs nog aan het pieken) en voordat die weer op acceptabele niveau's zijn zijn we zo 2 maanden verder.

Big30
17 november 2020, 07:26
Volgens mij alleen voor zakelijke reizen. Ik heb nog niks anders gevonden.
Dit geldt nog steeds:

Was gilt im "Lockdown light" für Reisen?

Bürger sollen auf private Reisen, Tagesausflüge und Verwandtenbesuche verzichten - auch im Inland.
Deutsche Hotels und Pensionen dürfen keine Touristen mehr aufnehmen.
Übernachtungsangebote im Inland sind nur noch für notwendige und ausdrücklich nicht-touristische Zwecke erlaubt.

Diese Regeln gelten während des teilweisen "Lockdowns" vom 2. bis 30. November.
https://www1.wdr.de/verbraucher/freizeit/reisen/coronavirus-reisen-100.html

Verder:

Corona-Gipfel: Appelle statt weiterer Einschränkungen

Die Corona-Regeln werden vorerst nicht verschärft. Stattdessen wird an die Bürger appelliert, ihre Kontakte noch weiter zu reduzieren. In einer Woche stehen dann Entscheidungen an.

So wird dazu aufgerufen, freiwillig auf private Feiern zu verzichten. Treffen mit Bekannten und Verwandten sollen sich auf einen festen weiteren Hausstand beschränken - anstatt ständig verschiedene Personen zu treffen. Zudem sollen die Bürger auf nicht notwendige private Reisen und touristische Tagestouren verzichten.
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/lockdown-beschraenkungen-verschaerfung-100.html

David Golero
17 november 2020, 13:23
Okay blijkbaar Duitsland en België dicht sowieso nog geheel 2020.
In Nederland gaat, mocht anders besloten worden, wellicht alles de 19e weer open.
Wanneer laat Koning Keizer Admiraal Rutte dit weten?

keesboz
17 november 2020, 13:26
In Nederland gaat, mocht anders besloten worden, wellicht alles de 19e weer open.
Wanneer laat Koning Keizer Admiraal Rutte dit weten?Om 19.00 uur oo sbs6

Willem2
17 november 2020, 14:45
Wanneer laat Koning Keizer Admiraal Rutte dit weten?

Er worden door sommigen veronderstellingen gedaan omdat het de wens van de gedachte is.
Volgens mij gaan musea, bibliotheken, zwembaden, pretparken weer open over seksinrichtingen heb ik niks gelezen. En eigenlijk lijkt me dat ook botsen met alle andere regels die zijn opgesteld om zo weinig mogelijk mensen te ontmoeten. En datgene wat weer open zou mogen gaan is alleen nog maar gelekt en is nog niet officieel. Dus inderdaad lekker afwachten ...

jansenroy
17 november 2020, 15:33
Er worden door sommigen veronderstellingen gedaan omdat het de wens van de gedachte is.
Volgens mij gaan musea, bibliotheken, zwembaden, pretparken weer open over seksinrichtingen heb ik niks gelezen. En eigenlijk lijkt me dat ook botsen met alle andere regels die zijn opgesteld om zo weinig mogelijk mensen te ontmoeten. En datgene wat weer open zou mogen gaan is alleen nog maar gelekt en is nog niet officieel. Dus inderdaad lekker afwachten ...

Er is door Rutte en De Jonge aangegeven dat de extra maatregelen van 2 weken geleden komen te vervallen. Maar in de opsomming wordt vervolgens angstvallig sexwerk vermeden. Over een aantal uren weten we meer...

seksenfun
17 november 2020, 16:59
Net een bericht gekregen van een hotelketen dat toeristen vanaf 01/12 weer welkom zullen geheten worden in Duitsland. Blijkbaar licht men in Duitsland éérst de betrokken personen in en pas dan de publieke opinie (in België gaat dat net andersom) :smoke: .

Jack42
17 november 2020, 18:04
Ik denk eerder dat die hotelketen er sowieso vanuit gaat dat ze na 30 november weer open mogen want tot dan loopt de lockdown.
Zou dus heel goed kunnen dat je op 30 November wederom een bericht krijgt dat ze toch niet open mogen voor toeristen op 1 december.
Ik denk dat die hotelketen een beetje voorbarig is.

Gekopieerd uit bericht #811 van Big30

Was gilt im "Lockdown light" für Reisen?

Bürger sollen auf private Reisen, Tagesausflüge und Verwandtenbesuche verzichten - auch im Inland.
Deutsche Hotels und Pensionen dürfen keine Touristen mehr aufnehmen.
Übernachtungsangebote im Inland sind nur noch für notwendige und ausdrücklich nicht-touristische Zwecke erlaubt.

Diese Regeln gelten während des teilweisen "Lockdowns" vom 2. bis 30. November.

kempie
17 november 2020, 18:11
Na de feestdagen zal er weer een piek zijn dus weer een maand of twee in lockdown. Mijn gevoel zegt februari of maart. Echt kut maar het is niet anders.

Over de piek zijn we wel heen. 2 weken terug 21k al bereikt vorige week net 22K als max. Daling lijkt ook in duitsland ingezet. Ruim 14K vandaag. Als de daling net zo rap als in NL gaat zitten we net boven de 10K begin december met een nog dalende trend. Dat is vergelijkbaar met ruim 2.000 personen in Nederland en dan hebben ze het er nu al over december nog niet te versoepelen. Wanneer dan wel. Lijkt me dat ze toch enig perspectief moeten bieden vooral voor ondernemers en werknemers die niet zeker zijn van baanbehoud. Persoonlijk kan ik nog wel thuis blijven. Maar hoe laag moeten de cijfers dan worden zeker in duitsland met een flinke zorg capaciteit.

Voor nederland geldt hetzelfde. Hoe lang houden ze het vol alle op slot te houden. Hoe lager de cijfers hoe groter de weerstand weer wordt ze kunnen beter weer wat versoepelen met een oproep tot thuiswerken, afstand houden en zo min mogelijk onnodige contacten. Dat werkt minder weerstand en houdt de boel hopelijk ook beperkt.

deket
17 november 2020, 18:12
Gisteren over de grens,met mijn Belgische nummerplaat.
Niets controle
Ondertussen blijven de horeca en winkels in België dicht terwijl studies in Nederland hebben aangetoond dat het aantal besmettingen hierdoor beperkt is ondanks dat het ontmoetingsplaatsen zijn.
Reizen met vliegtuig heeft wel nog veel invloed,maar die lobbysector is machtig.
De meeste besmettingen komen voor op plaatsen waar veel mensen dicht bij elkaar wonen,dichtbevolkte gebieden.
Maar wat doet de burgemeester van Molenbeek? De mensen die inbreuk plegen op de Coronaregels NIET sanctioneren. Dit migrantenpubliek zijn haar kiezers. Deze politica lijkt in het zelfde bedje ziek dan haar vader

MrSchwanz
17 november 2020, 18:26
Over de piek zijn we wel heen. 2 weken terug 21k al bereikt vorige week net 22K als max. Daling lijkt ook in duitsland ingezet. Ruim 14K vandaag. Als de daling net zo rap als in NL gaat zitten we net boven de 10K begin december met een nog dalende trend. Dat is vergelijkbaar met ruim 2.000 personen in Nederland en dan hebben ze het er nu al over december nog niet te versoepelen. Wanneer dan wel. Lijkt me dat ze toch enig perspectief moeten bieden vooral voor ondernemers en werknemers die niet zeker zijn van baanbehoud. Persoonlijk kan ik nog wel thuis blijven. Maar hoe laag moeten de cijfers dan worden zeker in duitsland met een flinke zorg capaciteit.

Voor nederland geldt hetzelfde. Hoe lang houden ze het vol alle op slot te houden. Hoe lager de cijfers hoe groter de weerstand weer wordt ze kunnen beter weer wat versoepelen met een oproep tot thuiswerken, afstand houden en zo min mogelijk onnodige contacten. Dat werkt minder weerstand en houdt de boel hopelijk ook beperkt.
Duitsers zijn voorzichtiger dan Nederlanders. Dat knipperlicht beleid van aan en uit is heel slecht voor de roze buurten in Duitsland. Zelfs als het begin januari of zo weer opengaat zal het weer een mand duren voordat het aantrekt.

WA
18 november 2020, 18:21
Ik zou vooral voorzichtig zijn met het maken van eigen inschattingen en wanneer men weer naar de club kan. Als het aan Merkel lag was het in Dld aan”Merkel”ijk strenger geworden omtrent corona regelgeving. Ik weet niet of er een omweg is om bundeslander te dwingen regels in te voeren aangezien Merkel toch niets te verliezen heeft aangezien ze haar laatste termijn aan het uitdienen is (of ik moet ergens wat gemist hebben). Verder is de VVD intern aan het bespreken om een indirecte vaccinatie plicht in te voeren door mensen dingen te ontzeggen als men niet ingeënt is. Hugo de Jonge liet het idee ook al eens ontglippen en er komt nauwelijks commentaar op. Lijkt mij niet heel ver verwijderd invoering.....Zo’n idee kan zomaar overwaaien naar Dld of lokale politici. Zie bijv LR dat verplicht werd buiten Dld levende klanten te verplichten een negatieve COVID-19 test te overleggen.
Velen zien de zon opkomen aan de horizon met het nieuws over vaccins maar dat is nog allemaal maanden van ons verwijderd. Het zou me positief verrassen als het anders uitpakt maar geopende clubs met vrije toegang zijn nog vele maanden van ons verwijderd.

Picasso 1
18 november 2020, 18:57
Verder is de VVD intern aan het bespreken om een indirecte vaccinatie plicht in te voeren door mensen dingen te ontzeggen als men niet ingeënt is. Hugo de Jonge liet het idee ook al eens ontglippen en er komt nauwelijks commentaar op. Lijkt mij niet heel ver verwijderd invoering.....Zo’n idee kan zomaar overwaaien naar Dld of lokale politici. Zie bijv LR dat verplicht werd buiten Dld levende klanten te verplichten een negatieve COVID-19 test te overleggen.
Velen zien de zon opkomen aan de horizon met het nieuws over vaccins maar dat is nog allemaal maanden van ons verwijderd. Het zou me positief verrassen als het anders uitpakt maar geopende clubs met vrije toegang zijn nog vele maanden van ons verwijderd.

De vaccinatie gebeurt overigens met grote injectienaalden die ze tot twee keer toe diep in je billen moeten prikken. Wees voorbereid en koop alvast zachte kussens voor je zitstoel....

34477

34478

Player
22 november 2020, 09:48
Vooraleer er weer druk gespeculeerd wordt wanneer de Duitse Clubs open zullen gaan en hoe negatief ze het voor de Duitse Clubs wel inzien (tot zelfs beweren dat de meest gerenommeerde Club nooit meer zou open gaan in NRW) zeker door mensen die ze niet goed kennen en daardoor wat aan tunnelvisie lijden...

De kans dat er Duitse Clubs in december open gaan is zeer klein om niet te zeggen onbestaande en wellicht maar goed en logisch ook. Het is eerlijk tegenover andere sectoren die wellicht ook nog een tijd gesloten blijven. Duitsland heeft de eerste golf relatief goed doorstaan door massaal te testen, zeer strikte maatregelen af te kondigen, mondmaskers en contacttracing te veralgemenen,... Zo hebben ze het aantal besmettingen onder de 50 proberen te houden/100.000 inwoners regionaal. Deze maand hebben ze terug snel ingegrepen terwijl ze nog laag scoorden tov vele Europese landen. Merkel wil de gezondheidszorg vrijwaren en de economie zo weinig mogelijk schaden. En met succes. Ze hebben tijdens de tweede golf zelfs Belgische patiënten opgevangen. België reageerde too little too late met alle gevolgen vandien. Hopelijk is men zo verstandig om de maatregelen te handhaven tot minstens diep in januari. De winter en en de feestdagen zorgen anders voor een opstoot zonder twijfel. Wintersport en vakantie in het buitenland zou men beter ook verbieden.

Nederland reageerde iets sneller dan België in de tweede golf maar lost de rol wel zeer snel. De cijfers zijn daarvoor nog veel te hoog. Eigenlijk moet men zoals Duitsland eerst naar 50/100.000 moeten werken vooraleer aan versoepelingen te denken. Sexclubs en p6 worden dus eigenlijk ook te snel terug toegelaten, zeker gezien andere maatregelen deze in werkelijkheid wat sterk belemmeren.

Dus voor Duitse Clubs is het niet anders dan horeca, fitness en wellness centra, sportscholen, contactgroepen,... solidariteit tot die terug open gaan. In NRW zullen Clubs terug opengaan wanneer fitness, sportscholen, contactberoepen... dat mogen want daarvoor hebben ze een vonnis met kracht van gewijsde.

Duitslandfan
25 november 2020, 11:16
Klopt het dat vandaag (woensdag) in Duitsland wordt besloten dat coronamaatregelingen worden versoepeld/verzwaard?

de duisburg spesjalist
25 november 2020, 16:51
Klopt het dat vandaag (woensdag) in Duitsland wordt besloten dat coronamaatregelingen worden versoepeld/verzwaard?

Aantal nieuwe coronabesmettingen in Duitsland stijgt sterk

https://www.lc.nl/buitenland/Aantal-nieuwe-coronabesmettingen-in-Duitsland-stijgt-sterk-26230948.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.g oogle.com%2F

ik zie het dus somber in er zit den ik nis anders op om de handkar te gebruiken

Brad Clitt
25 november 2020, 16:56
Aantal nieuwe coronabesmettingen in Duitsland stijgt sterk

Wederom een suggestieve kop van het journaille, wederom gewoon het einde van het weekend-effect.
Maar de clubs blijven gewoon dicht tot ergens in het volgende jaar.

WA
25 november 2020, 17:07
Klootjesvolk is het, die journaille. Maar wanneer ebt het weekend effect weg BC? Zondag had je ook al een opmerkingen dat het weekendeffect de cijfers zouden beïnvloeden. Wanneer / welke dag van de week is het dan wel betrouwbaar?

Brad Clitt
25 november 2020, 17:14
In Belgie en Duitsland wordt er minder gewerkt/getest in het weekend en derhalve niet alles doorgegeven, ik kan zo een Belgische grafiek opduikelen waar dit expliciet staat aangegeven (speciaal voor het klootjesvolk ;)) waarom elke week 2 staafjes lager zijn dan de andere 5.

Nulnulzeseneenhalf
25 november 2020, 17:20
Klootjesvolk is het, die journaille. Maar wanneer ebt het weekend effect weg BC? Zondag had je ook al een opmerkingen dat het weekendeffect de cijfers zouden beïnvloeden. Wanneer / welke dag van de week is het dan wel betrouwbaar?

Vergelijken moet je nooit met dagcijfers doen. Dan flippert het gewoon te veel. Met het risico dat er ergens storingen zijn geweest waardoor cijfers een dag of wat te laat worden doorgegeven. Weekcijfers vergelijken is redelijk betrouwbaar. Wordt het weekeinde verstoring in ieder geval uitgehaald.

Haradamannetje
25 november 2020, 18:31
Is er al nieuws?

Giodude
25 november 2020, 18:49
Is er al nieuws?

Yep,

- Maradona is dood
- Baudet gaat strijd om leiderschap aan
- Schotland maakt menstruatieproducten gratis
- Biden heeft meer dan 80 miljoen stemmen gehaald

En dit zijn slechts enkele feiten uit het nieuws :biggrin:

Willem2
25 november 2020, 18:53
Is er al nieuws?

Nee... niet werkelijk ... de bondsraad van ministerpresidenten in Duitsland zijn op blz10 van 16 van alle noodmaatregelen. Vele dingen zijn al wel bekend. Clubs, restaurants, cultuur etc blijven gesloten. .... nu was het pauze ... later meer ....

Big30
25 november 2020, 19:39
Gleich live: Diese Corona-Regeln haben Bund und Länder beschlossen

Livestream: Neue Corona-Regeln von Bund und Ländern
Silvester - privates Böllern erlaubt, aber keine öffentlichen Feuerwerke
805 Verstöße bei landesweiter Maskenkontrolle
Gastronomie, Kultur- und Freizeiteinrichtungen bleiben geschlossen
Strengere Vorgaben für Kundenzahl im Einzelhandel
Anträge auf Novemberhilfen ab sofort möglich
Alle Entwicklungen hier im Live-Ticker

17.33 Uhr: Gastronomie, Kultur- und Freizeiteinrichtungen bleiben wohl geschlossen

Bund und Länder haben sich darauf geeinigt, dass die Gastronomie sowie Freizeit- und Kultureinrichtungen bis zum 20. Dezember geschlossen bleiben. Dies hat die Nachrichtenagentur Reuters unter Bezug auf Verhandlungskreise mitgeteilt.
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html

WA
25 november 2020, 19:50
Ff google’en op “land NRW corona “ of op YouTube of FB en je kan/kon live mee kijken. Reken voor Dld op een uitbreiding van de maskenpflicht, je weet wel die muilkorf die het virus tot staan zou brengen.

De oplettende “corona” volger heeft ondertussen op kunnen maken dat er al zo’n 10 maanden complete bullshit gecommuniceerd word vanuit overheden nu er steeds meer lekt dat de scholen toch maar ietsje langer vakantie moeten krijgen waar ze voorheen toch echt geen risico zouden vormen.
Kennelijk heeft toch ook Dld zitten slapen. Eind september, begin oktober publiceerde Bild een artikel waar Merkel een rekensommetje maakte over het aantal besmettingen. Die klopte aardig, alleen kwam die piek al een maand eerder. Kunnen ze niet, of willen ze niet? Spagaat tussen electoraal gewin of verlies.... In NL zijn ze er al uit, ik denk dat we de verkiezingen hier zelfs over kunnen slaan. FvD en SP zijn zichzelf al buitenspel aan het zetten en voor de PvdA is het tandjes op elkaar hoe Asscher uit de parlementaire enquête komt over de toeslagen affaire. D66 slaat helemaal door naar links liberaal snobisme en vervreemd zich volledig van haar achterban. VVD is blijkbaar alleen goed in het lezen van peilingen. Regeren niet zo maar reageren weer wel. Een stille meerderheid schijnt vurig voor een hardere corona aanpak te zijn die hand in hand gaat met meer overheid om vooral alles (kapot) te regelen. M Rutte wil de baas niet spelen (zie Lubach op zondag) maar is zeker niet te beroerd onze verzoekplaatjes af te spelen. Toch jammer dat ik me in geen enkele politieke splinter herken, dan was maart misschien nog wel spannend geworden. Nu rest me niets anders dan wat vaker een rol keuken papier aan te schaffen en er op toe te zien dat ik niet één van m’n armen overbelast. Tot, de uitnodiging voor m’n ultieme onderwerping op de mat valt. Misschien ga ik zo waar nog uit kijken ook naar m’n social communistische plicht en laat ik die prik gewoon zetten...... god, volgens mij tast het kritisch zijn m’n hersenen aan :heul:

WA
25 november 2020, 19:57
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html

Waarschijnlijk vanavond al of anders morgen de nieuwe Corona schutzverordnungen in pdf terug te vinden op: https://www.land.nrw/corona

Willem2
25 november 2020, 21:22
Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) hat am Mittwochabend nach den Beschlüssen von Bund und Ländern zur Verlängerung der Corona-Beschlüsse noch einmal den Zusammenhalt der Bevölkerung betont. Mit Weihnachten und Silvester sei es ein besonderer Monat, der vor uns liege, so Merkel. Die Lage erlaube es nicht, die Maßnahmen zu lockern.

Dass der exponentielle Anstieg gebrochen sei und es nun einen flacheren Verlauf der Infektionszahlen gebe, sei nur ein "Teilerfolg". Intensivstationen kämen zum Teil bereits an ihre Grenzen. Zudem sei man viel zu weit von dem anvisierten 7-Tages-Inzidenzwert von 50 pro 100.000 Einwohnern entfernt. "Der Wert entscheidet, ob unser Gesundheitsdienst Infektionen nachverfolgen kann oder dazu einfach schlichtweg nicht mehr in der Lage ist", betonte Merkel.

Merkel hofft 2021 auf Erleichterung in Corona-Krise
Vieles deute jedoch darauf hin, dass das Jahr 2021 mit einem möglichen Impfstoff Erleichterung bringe. "Wir brauchen noch einmal eine Kraftastrengung", appellierte Merkel. "Geduld, Solidarität und Disziplin werden noch einmal auf eine harte Probe gestellt." Bund und Länder hatten sich am Mittwoch darauf verständigt, die Corona-Maßnahmen bis Anfang Januar zu verlängern und teilweise sogar zu verschärfen.

Lediglich über die Weihnachtstage werden Kontaktbeschränkungen gelockert. Vom 23. Dezember bis längstens 1. Januar dürfen sich maximal zehn Personen treffen, Kinder bis 14 Jahre fallen nicht unter die Regelung. Das geht aus dem Beschlusspapier von Bund und Ländern hervor.

Bayerns Ministerpräsident Markus Söder (CSU) rief dazu auf, sich über Weihnachten nur im kleinen Kreis zu treffen und auf unnötige Reisen zu verzichten. Der Erfolg des Teil-Lockdowns sei nicht so groß wie erhofft ausgefallen. Daher müsse er verlängert und vertieft werden. Die Weihnachtsferien dürften nicht zu einem Rückschlag bei der Pandemiebekämpfung führen, betonte er.

Merkel nicht komplett mit Corona-Gipfel zufrieden
Die Kanzlerin dürfte nicht mit allen Beschlüssen des Corona-Gipfels zwischen Bund und Ländern zufrieden sein, schätzt ZDF-Korrespondent Theo Koll ein. Exemplarisch sei das Beispiel der Corona-Hotspots zu nennen.

"Das Kanzleramt wollte zusätzliche Maßnahmen, die Länder haben das verweigert", so Koll. Jetzt liege die Umsetzung bei einer 7-Tages-Inzidenz über 200 pro 100.000 Einwohnern bei den Ländern. .... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-merkel-weihnachten-silvester-100.html

Willem2
26 november 2020, 10:48
https://www.zdf.de/assets/bund-laender-massnahmen-102~1280xauto?cb=1606342608536

https://www.zdf.de/nachrichten/video/regierungserklaerung-merkel-shutdown-weihnachten-silvester-100.html

Haradamannetje
26 november 2020, 12:53
Die gaan dit jaar niet meer open ben ik bang.

Husky
26 november 2020, 13:13
Inderdaad,ergens in het eerste kwartaal 2021 treffen we elkaar weer in een of andere saunaclub.

broodpoot
26 november 2020, 16:42
In maart hoopte ik in eerste instantie op 1 september, daarna had ik de hoop op een bezoekje dit jaar en inmiddels hoop ik op medio maart komend jaar, dan is het precies een jaar dat we bezig zijn met die ellende.
Maar zelfs medio maart vrees ik dat we dat niet gaan halen. Wellicht komende zomer dan maar hopen, kan het alleen nog maar meevallen.

Oh, ik zie het al weer voor me, op een bedje in de tuin bij GT, zonnetje, 25 graden en een stamp lekkere wijven......... droom droom droom

Ruim3000Meisjes
27 november 2020, 17:59
In maart hoopte ik in eerste instantie op 1 september, daarna had ik de hoop op een bezoekje dit jaar en inmiddels hoop ik op medio maart komend jaar, dan is het precies een jaar dat we bezig zijn met die ellende.
Maar zelfs medio maart vrees ik dat we dat niet gaan halen. Wellicht komende zomer dan maar hopen, kan het alleen nog maar meevallen.

Oh, ik zie het al weer voor me, op een bedje in de tuin bij GT, zonnetje, 25 graden en een stamp lekkere wijven......... droom droom droom

We moeten het allemaal niet te zwart inzien.
Het kan zomaar zijn dat de clubs op korte termijn weer open gaan.
Dat was de laatste keer ook het geval toen met die rechtszaak.

MrSchwanz
28 november 2020, 15:04
Persoonlijk denk ik begin februari dat de tenten weer open mogen. Tot die tijd gewoon aanpappen bij een dvp thuis.

schoolmeester
28 november 2020, 15:52
Ik lust geen pap.

Willem2
28 november 2020, 20:01
Persoonlijk denk ik begin februari dat de tenten weer open mogen. Tot die tijd gewoon aanpappen bij een dvp thuis.

Gezien de toestanden rondom Blackfriday en de beetje opening tijdens kerst en oud&nieuw verwacht ik dat februari te vroeg is om onder de 50 inzidenz.

schoolmeester
28 november 2020, 20:09
inzidenz, wat betekent dat ?

Groet, schoolmeester.

Willem2
28 november 2020, 20:35
inzidenz, wat betekent dat ?

Groet, schoolmeester.

In der Epidemiologie und medizinischen Statistik bezeichnet Inzidenz (von lateinisch incidere ‚vorfallen, sich ereignen‘[1]; Inzidenzfall = Zwischenfall[2]) die Häufigkeit von Ereignissen – insbesondere neu auftretenden Krankheitsfällen – innerhalb einer Zeitspanne. Die Inzidenz einer Krankheit in einer Bevölkerung wird im einfachsten Fall ausgewiesen als die Zahl der Neuerkrankungen, die in einem Jahr pro 100.000 Menschen auftreten. Während der Coronaviruspandemie dient in Deutschland eine 7-Tage-Inzidenz (auch 7-Tages-Inzidenz) als Richtwert für die Erklärung einer Region zu einer Epidemie-Region. Überschreitet die Anzahl der Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner in einem bestimmten Gebiet innerhalb von sieben Tagen den 7-Tage-Inzidenzwert von 50, so kommt es zur Einführung von verschärften Eindämmungsmaßnahmen, die Kontaktreduzierung zum Ziel haben. ... https://de.wikipedia.org/wiki/Inzidenz_(Epidemiologie)

https://zdfheute-stories-tap.zdf.de/corona_50_neuinfektionen_inzidenz

Willem2
30 november 2020, 12:11
Hoe kan het ook anders. Het Duitse woord van het jaar is... 'Corona-Pandemie'. Een jury van het Gesellschaft für deutsche Sprache koos unaniem voor het woord dat al bijna een jaar de taal domineert. Andere gegadigden en respectievelijk de nummers twee en drie waren de woorden 'Lockdown' en 'Verschwörungserzählung', oftewel de complottheorie. Als tiende prijkt 'Bleiben Sie gesund!' op de lijst. ... https://www.ad.nl/binnenland/live-belgische-hoogleraar-vaccins-niet-haastig-goedkeuren-nederland-houdt-zich-goed-aan-coronaregels~ad932fbb/

Dan weet je zeker dat clubs niet open zullen gaan
Blijf gezond :wink2:

Willem2
8 december 2020, 19:39
Ondanks de titel werden ook heel wat hotels en appartementen gesloten wegens prostitutie

17.07 Uhr: Kölner Hotel wird wegen Verstößen gegen Coronaregeln versiegelt
Ein Kölner Hotel ist nach wiederholten Verstößen gegen die Coronaschutzverordnung des Landes Nordrhein-Westfalen geschlossen und versiegelt worden. Bereits zum dritten Mal fiel der Betrieb in der Nacht zum Montag wegen Verstößen gegen das Beherbergungs- und Prostitutionsverbot auf, wie die Stadt Köln heute erklärte. Zunächst sei die Polizei wegen einer "Auseinandersetzung zwischen Zuhältern und Prostituierten" in dem Hotel in der Innenstadt im Einsatz gewesen. Dabei hätten die Beamten festgestellt, dass sich in dem Betrieb - wie auch schon bei einem ersten Einsatz im November - Touristen aufhielten.

Nach Angaben der Stadt konnte der Verantwortliche keine aktuelle Gästeliste für das Hotel vorlegen, weswegen alle Etagen und Zimmer durchsucht wurden. Dabei hätten die Beamten mindestens 21 Menschen entdeckt, "die nicht aus wichtigem Grund" in dem Hotel übernachtet hätten. Zusätzlich wurden mehrere Verstöße gegen das Prostitutionsverbot festgestellt. Obwohl der Verantwortliche die Gäste bis zum nächsten Tag auschecken sollte, stellte das Ordnungsamt demnach "regen Betrieb" am Folgetag fest. Daraufhin sei das Hotel geschlossen und versiegelt worden. .... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html

seksenfun
16 december 2020, 19:09
Triestig, triestig, triestig... moet het zijn en een financiële kater er aan overhouden. De meeste saunaclubs zijn in Duitsland al gesloten van 15 maart en zullen allicht niet voor 1 maart opengaan. Sommige clubs in sommige plaatsen hadden een beetje meer geluk en konden toch van enkele weken tot enkele maandjes even opengaan (door rechtspraak). Hopelijk huren de meeste saunaclubs hun gebouwen niet anders mogen ze het wel vergeten :smoke:

mechelen
16 december 2020, 19:39
Hopelijk huren de meeste saunaclubs hun gebouwen niet anders mogen ze het wel vergeten :smoke:

Ik denk juist wel...

WA
16 december 2020, 20:09
D’r zijn vast legio constructies denkbaar waarbij zowel het pand als de club de zelfde eigenaar hebben zonder dat club of pand financieel iets met elkaar te maken hebben op een huurovereenkomst na.

mentholbear
16 december 2020, 22:04
Ik denk niet dat de eigenaar van een SC de huur gaat overzetten naar een tandarts, fysio ofzo. Dus er zal misschien huurverlaging of huurstop voor sommige clubs zijn?

Jok80
16 december 2020, 22:29
Das een mooie (schermafbeelding) Mechelen. Like your style. Wie is het?

mechelen
17 december 2020, 06:20
Kweetniet... 't Was mijn schermafbeelding op een ander forum en heb het maar gekopieerd naar hier.

Willem2
17 december 2020, 13:11
Kweetniet... 't Was mijn schermafbeelding op een ander forum en heb het maar gekopieerd naar hier.

Supportster van Genk. Die club kan ze helaas ook niet bezoeken net als de clubs in Duitsland.

Haradamannetje
17 december 2020, 17:50
Wat heb ik een zin om heerlijk bij GT in de tuin te liggen ik kan niet wachten.

schoolmeester
17 december 2020, 17:58
Ga je gang, ruimte genoeg zou ik zeggen.
Veel plezier, vergeet je kacheltje niet !

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
17 december 2020, 18:18
Wat heb ik een zin om heerlijk bij GT in de tuin te liggen ik kan niet wachten.

ik denk eerder dat we bij ying yang in de tuin liggen als bij gt

schoolmeester
17 december 2020, 18:20
Ik denk dat we voorlopig alleen thuis op de bank liggen !

Groet, schoolmeester.

Player
17 december 2020, 18:30
Ik denk dat met de winter voor de deur, het niet de tijd van het jaar is om lang in om het even welke Duitse tuin te liggen. [emoji1]

schoolmeester
17 december 2020, 18:34
Precies ! Niet alle ijsberen kunnen goed tegen de kou.

Groet, schoolmeester.

broodpoot
17 december 2020, 21:49
ik denk eerder dat we bij ying yang in de tuin liggen als bij gt

Mwah, ik ga er vanuit dat we tegen de zomer wel weer kunnen hoor. De tuin van Ying Yang zal alleen nog maar gebruikt worden door de nieuwe eigenaar die er komt te wonen. Als SC gaat die natuurlijk never nooit meer open.

Getrouwd
18 december 2020, 09:06
Ik denk dat met de winter voor de deur, het niet de tijd van het jaar is om lang in om het even welke Duitse tuin te liggen. [emoji1]
De winters zijn niet meer zo winters. Kan me herinneren dat ik in februari 2019 in de tuin van Babylon heerlijk in het zonnetje in de tuin heb gelegen.

Dalton
18 december 2020, 10:43
In HAPPY-GARDEN is de schaatsbaan weer geopend,doen ze altijd in de maand december,januari en februari voor de bewoners van OEDT ter compensatie voor de overlast gedurende de zomer met het zwembad.

vanKees
18 december 2020, 13:03
De winters zijn niet meer zo winters. Kan me herinneren dat ik in februari 2019 in de tuin van Babylon heerlijk in het zonnetje in de tuin heb gelegen.

Ja!

vanKees

mentholbear
18 december 2020, 15:04
Niet alle ijsberen kunnen goed tegen de kou.

Ik ben zo een koukleum. Maarrrrr, ik vind het wel lekker om na een hete sauna even in de frisse buitenlucht even lekker af te koelen. Helemaal als het sneeuwt :freu:

Enneh, met de koude wintermaanden is het tegen een warme kruik aan slapen extra lekker :biggrin:

marcelasnl
18 december 2020, 23:16
Momenteel dagelijks grenscontroles.
Was even drankinkopen bij de duitse Dursty doen, de weinige winkels die in duitsland nog open zijn.
Terugweg fuik om nederland in te mogen. Ik was de enige die door mocht rijden, de auto's voor en achter me moesten aan de kant. Marechaussee wordt er niet vrolijk van als er met meer dan 1 persoon in de auto uit duitsland komt. Ik zat alleen in de auto en als je auto er nieuw en betrouwbaar uitziet mag je blijkbaar dus gewoon doorrijden. Alleen drank in de kofferbak, voldeed sowieso nog aan de invoerrechten.

Wentelt Eefje
18 december 2020, 23:27
Het zou mij bijzonder verbazen als ze komende week als ik “bie de Pruus” moet zijn aan het controleren zijn bij zo’n grensovergangetje...

Maar ga niets illegaals halen bij Getränke Hoffmann en DM, dus al staan ze er wel

Willem2
28 december 2020, 17:33
Kanzleramtschef Braun: Verlängerung des Shutdowns wahrscheinlich
Kanzleramtschef Helge Braun (CDU) rechnet mit einer Verlängerung des Shutdowns in Deutschland auch nach dem 10. Januar. "Ich rechne damit, dass wir zunächst am 5. Januar, wenn wir uns das nächste Mal treffen, das Ganze noch nicht genau beurteilen können und deswegen den Lockdown noch fortsetzen müssen", äußert Braun gegenüber der Sendergruppe RTL/ntv.

Auch Mecklenburg-Vorpommerns Ministerpräsidentin Manuela Schwesig (SPD) sowie Thüringens Ministerpräsident Bodo Ramelow (Linke) äußerten zuletzt, eine Verlängerung der derzeitigen Beschränkungen sei wahrscheinlich. .... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/blog-coronavirus-102.html

WA
28 december 2020, 17:35
.... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/blog-coronavirus-102.html Waarschuwde ik enige tijd geleden al voor.

Het is ook niet echt rocketscience en iedereen met enig denkvermogen had dit aan kunnen zien komen. Jammer voor de mensen die niet verder komen dan de headline's die op o.a. FB worden geplugd.
Stel gewoon eens een paar kritische vragen aan iemand anders hoe die met de beperkingen omgaat. Kan zelfs iets zijn waar je niet zelf achter hoeft te staan. Duurt meestal geen 5 minuten voordat men in de antwoorden een aantal tegenstellingen in zijn of haar gedrag verwoord.

Een van de grappigste vond ik deze: "Als je het niet opzoekt kun je gewoon alles blijven doen"....... euh ja..... :hammer:

Pelagos
29 december 2020, 00:16
In de zomer hebben we in Duitsland een paar dagen lang ongeveer 500 nieuwe infecties per dag gehad. Ik dacht toen dat de epidemie onder controle zou worden gebracht, althans in Duitsland, als we de cijfers wat meer naar beneden konden krijgen. Maar in plaats daarvan stegen de aantallen al snel naar 1000/dag en kort daarna naar 2000. Sinds begin november hebben we ons gestabiliseerd op ongeveer 20.000/dag, maar alleen omdat we strikte beperkingen hebben ingevoerd. Er is eigenlijk maar één logische conclusie te trekken uit deze ontwikkeling: Een snelle opheffing van de maatregelen zou op dit moment alleen realistisch zijn als de cijfers ondanks de beperking sterk blijven stijgen, want dan zou je moeten toegeven dat dat ook niet helpt.

Willem2
30 december 2020, 11:50
Die Corona-Fallzahlen müssen weiter runter - das fordert SPD-Gesundheitsexperte Karl Lauterbach im ZDF. Und plädiert jetzt für einen Grenzwert von unter 25 bei der 7-Tage-Inzidenz. .... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-impfungen-lockdown-lauterbach-100.html

Indien dat werkelijk naar 25 zou moeten gaan dan kan je misschien ergens in juni weer naar een club ... :rolleyes:

mentholbear
30 december 2020, 16:25
kan je misschien ergens in juni weer naar een club ... :rolleyes:

Als er dan nog clubs bestaan :rolleyes:

schoolmeester
30 december 2020, 16:32
Tuurlijk bestaan er dan nog saunaclubs, sommige hebben neveninkomsten......

Groet, schoolmeester.

seksenfun
30 december 2020, 16:37
Tuurlijk bestaan er dan nog saunaclubs, sommige hebben neveninkomsten......

Groet, schoolmeester.

Sommige? Wie een jaar zonder inkomsten van zijn zaak kan leven... :smoke:

Picasso 1
30 december 2020, 17:05
.... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-impfungen-lockdown-lauterbach-100.html

Indien dat werkelijk naar 25 zou moeten gaan dan kan je misschien ergens in juni weer naar een club ... :rolleyes:
Is een verhoudingsgetal per 100.000 inwoners.
Nederland zit momenteel op 380 besmettingen over de laatste 7 dagen per 100.000 inwoners, Duitsland op 140 en België op 66.

Big30
30 december 2020, 18:04
34617

Het kan nog alle kanten opgaan.

de duisburg spesjalist
30 december 2020, 18:20
34617

Het kan nog alle kanten opgaan.

denk maar niet dat je Duitsland binnen mag zonder corona test als ze gaan versoepelen de clubs en horeca WEER OPENEN IN DUITSELAND :rolleyes:

schoolmeester
30 december 2020, 18:24
Ga er maar niet vanuit dat er op korte termijn iets open gaat, ik krijg steeds meer de indruk dat veel ijsberen de ernst van de huidige situatie niet goed inschatten.
Ik ben geen paniekzaaier, maar wel REALISTISCH.

Groet, schoolmeester.

Player
30 december 2020, 18:51
Ten vroegste rond Pasen zitten we terug in de Club. Voor Nederland is het nog een helse tocht. Een tiental van de slechts 90 ziekenhuizen in Nederland kunnen kritisch planbare zorg niet meer aan door de pandemie. Dwz dat patiënten met dringende medische zorg zoals operaties of kankerbehandeling binnen de 6 weken niet geholpen kunnen worden. Ondertussen stijgen de besmettingen nog. België doet het op dat vlak bijzonder goed en zet iedereen die terugkeert uit een rode zone verplicht 7 dagen in quarantaine. Niet-inwoners moeten een negatieve test voorleggen. Hopelijk komt er geen herhaling op die manier van de terugkeer van skietoeristen zoals in februari. Duitsland zit in de middenmoot van het peloton en dient nog een sprint in te zetten.

WA
30 december 2020, 18:57
Zei ik zes weken geleden al.

Toegang alleen met negatieve attest zou kunnen maar daar gaan diverse branches zwaar tegen in verweer komen. Niemand gaat een test van €60 doen om voor €50 uit eten te kunnen of de sportschool weer binnen te kunnen. Alleen hoerenlopers zijn zo gek al is daar ook wel weer een mouw aan te passen.
Verder begint het er steeds meer op te lijken dat sneltesten net zo betrouwbaar zijn als een spelletje russisch roulette. Steeds meer bedrijven kappen ermee omdat ze te onbetrouwbaar zijn.

RobOpzoek
30 december 2020, 18:58
Ik ben bang dat De Duisburg spesjalist, Schoolmeester en Player gelijk gaan krijgen....en dan waarschijnlijk onder strikte voorwaarden weer open.

de duisburg spesjalist
31 december 2020, 13:42
Zei ik zes weken geleden al.

Toegang alleen met negatieve attest zou kunnen maar daar gaan diverse branches zwaar tegen in verweer komen. Niemand gaat een test van €60 doen om voor €50 uit eten te kunnen of de sportschool weer binnen te kunnen. Alleen hoerenlopers zijn zo gek al is daar ook wel weer een mouw aan te passen.
Verder begint het er steeds meer op te lijken dat sneltesten net zo betrouwbaar zijn als een spelletje russisch roulette. Steeds meer bedrijven kappen ermee omdat ze te onbetrouwbaar zijn.

ik heb er al lang genoeg van me vrijheid kwijt te zijn . en ik kan je vertellen met mijn meer . ook kan ik je zeggen dat er een aantal uitgaan gelegenheden in Duitsland met namen regio keulen (2 sauna clubs) (1 disco) aan het uitzoeken zijn wat de mogelijkheden om zelf een corona snel test bij hun klanten en personeel uit te voeren . een snel test waar je na 15 minuten de uitslag weet kost nog geen 20 euro per stuk inkoop . ik lees zelf ook dat de betrouwbaarheid te wensen overlaat .en dan hebben we ook nog de E-NOSE; DE CORONA BLAASTEST dicht ook niet voor 100 % maar de GGD in NL is er te spreken deze test geef binnen enkele seconde uitsluitsel .https://www.icthealth.nl/nieuws/e-nose-blaastest-kan-coronavirus-besmetting-uitsluiten/

seksenfun
31 december 2020, 14:17
Opgelet want in het Wijnegem Shopppingcenter voert de politie doorgedreven controles uit en slingert je zonder pardon op de bon (€ 250) als je als koppel wandelt daarbinnen of je draagt even je mondmasker niet (ze houden je van op afstand in de gaten). Gerichte acties, noemen ze dat :smoke:

WANDELAAR5
31 december 2020, 14:31
Die spironose was medio oktober in het nieuws, maar nu hoor je er niets meer over. Het is getest in een soort laboratorium opstelling met mensen van dat bedrijf on site. Het zal mij benieuwen of we die dingen nog gaan zien als normaal hulpmiddel voordat half Nederland gevaccineerd is...

Willem2
5 januari 2021, 09:33
Het aantal nieuwe besmettingen in Duitsland is weer boven de 10.000 uitgekomen. In de afgelopen 24 uur kwamen er 11.897 nieuwe gevallen bij. Rond de feestdagen werd er weinig getest, dat kan verklaren waarom er nu weer een stijging in het aantal gevallen te zien is. De afgelopen dagen was er overigens geen forse daling van het aantal geregistreerde besmettingen.

Gisteren schreef de Duitse krant Bild dat de lockdown verlengd gaat worden tot 31 januari. Andere media hebben het bericht nog niet bevestigd.

De huidige lockdown ging half december in en geldt tot 10 januari. De maatregelen zijn onder meer dat scholen, winkels en horeca gesloten blijven. Naar verwachting neemt bondskanselier Merkel vandaag het besluit tot de verlenging. Onduidelijk is nog wat het voor scholen betekent. .... https://nos.nl/liveblog/2363096-vaccinatiebereidheid-neemt-toe-duitse-besmettingen-weer-boven-10-000.html

https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/lockdown-verlaengerung-schule-100.html

Voor clubs is het wel duidelijk die gaan nog lang niet open ....

Dalton
5 januari 2021, 12:10
Even aankleden en dan op weg naar dat prachtige gebouw waar je heerlijke zalm kan verkrijgen voor een aardige prijs met wat drank erbij.
Tot straks maar weer het valt niet mee om de hele dag thuis te zitten en PIELEMANS tot kalmte te manen om zo de energie te besparen die hij anders op een heel gelukkige manier kan overbrengen.

Willem2
5 januari 2021, 20:14
Ministerpräsident Armin Laschet hat am Abend die Auswirkungen der Corona-Schutzmaßnahmen für NRW erläutert. Wie es mit Schulen und Kitas weiter geht, will das Land aber erst am Mittwoch entscheiden.

Im Entwurf hieß es noch, private Kontakte sollten auf den eigenen Hausstand beschränkt werden. Doch das war mit Armin Laschet nicht zu machen. "Wir wollen nicht, dass Menschen vereinsamen", betonte der NRW-Ministerpräsident am Dienstagabend. Deshalb habe er in der Beratung mit der Bundeskanzlerin über die Verschärfung der Corona-Maßnahmen darauf gedrängt, dass sich nun Personen eines Haushaltes plus eine weitere Person treffen dürfen.

Kontaktbeschränkung als oberstes Ziel
Klar ist aber: Die Kontakte müssen noch stärker begrenzt werden als bisher. Das ist ein zentraler Beschluss des Corona-Gipfels. Dabei haben sich Bund und Länder auf die Verlängerung der Corona-Schutzmaßnahmen bis zum 31. Januar sowie auf zusätzliche Verschärfungen verständigt. Ab wann genau die neuen Beschränkungen gelten ist noch nicht ganz klar, spätestens aber ab dem 10. Januar. .... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockdown-regeln-nrw-100.html

Eddy_V
5 januari 2021, 22:38
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockdown-regeln-nrw-100.html
Hou jij donderdag de grensbewaking weer ff in de gaten voor mij svp?
Profiteer ervan zolang het kan, riep verloofde mij zojuist enigszins wanhopig toe.

stimpy3
5 januari 2021, 22:47
Vandaag nog in goch boodschappen wezen doen: geen controle op de 57.

Willem2
6 januari 2021, 11:51
Hou jij donderdag de grensbewaking weer ff in de gaten voor mij svp?
Profiteer ervan zolang het kan, riep verloofde mij zojuist enigszins wanhopig toe.

De veranderingen gaan denk ik pas maandag in en ik verwacht daarna wel wat controles (indien ze daar tijd voor hebben)
Wat jij doet Eddy_V is sowieso verboden.... Met een ski-jack in je electrische auto zitten.

Willem2
6 januari 2021, 11:52
Duitse minister van Financiën: we kunnen coronacrisis lang volhouden
De Duitse minister van Financiën Scholz maakt zich geen zorgen over de overheidsfinanciën in zijn land. Volgens hem kan Duitsland de gevolgen van de coronacrisis en de daarbij behorende maatregelen prima opvangen. "We kunnen de hulp die nodig is aanbieden", zei hij vanochtend bij de Duitse omroep ARD. "We kunnen dat een lange periode volhouden."

Volgens Scholz profiteert Duitsland nu van het gevoerde beleid van de afgelopen jaren, waardoor nu vele miljarden euro's kunnen worden uitgegeven. Volgens de laatste berekeningen zal de Duitse staatsschuld na de coronacrisis lager zijn dan na de kredietcrisis, denkt de minister.

In Duitsland is de lockdown gisteren met ten minste drie weken verlengd, tot 31 januari. Er gelden strenge maatregelen. Zo mogen bewoners van gebieden waar het aantal besmettingen hoog is niet verder dan 15 kilometer van hun woonplaats reizen, tenzij dat echt noodzakelijk is. Vorige maand gingen scholen, cafés, restaurants en niet-essentiële bedrijven en winkels dicht om verspreiding van het virus tegen te gaan. .... https://nos.nl/liveblog/2363229-ook-ziekenhuizen-begonnen-met-vaccineren-koning-start-van-vaccinaties-is-keerpunt.html

Dat houdt in dat het nog lang gaat duren. Zogenaamd wordt iedereen gecompenseerd :hammer:

Dalton
6 januari 2021, 13:13
Ik ben gisteren nog even in DUITSLAND geweest de supermarkt in REES oftewel REAL en heb daar mijn drank en vlees voorraad voor de aankomende 2 maanden op peil gebracht.
Hier hebben ze tenminste goed vlees waar niet mee geknoeid is en goedkope drank.
Mijn hoge leeftijd heb ik in feite te danken aan deze supermarkt waar ik al jaren kom.
Deze supermarkt is te vergelijken met ACAPULCO-GOLD wanneer je buiten komt en alles hebt en in de knip kijkt schieten de tranen niet in je ogen want dan zit er nog genoeg in om even naar een casino te rijden en daar de rest op te maken,deze keer ging dat niet door allen zitten dicht en werd het weer op de bank liggen,tevens werd weer gretig gebruik gemaakt van de nieuwe voorraad.

Willem2
6 januari 2021, 14:06
Ik ben gisteren nog even in DUITSLAND geweest ....
Hier hebben ze tenminste goed vlees waar niet mee geknoeid is ....

https://www.fr.de/politik/clemens-toennies-corona-ausbruch-ohne-skrupel-erfolg-13811365.html
Hmm dit jaar de schandalen gemist betreffende de vleeshandel in Duitsland.

Eddy_V
6 januari 2021, 14:11
Wat jij doet Eddy_V is sowieso verboden.... Met een ski-jack in je electrische auto zitten.
Dank voor de waarschuwing!
Aangezien mn benzine slurpende zwarte kat een andere verwarmde stalling gekregen heeft en ik daardoor veroordeeld ben tot mn overkapte scootmobiel, zal ik voor de zekerheid mijn colbertje aantrekken: dan mag het wel als zakelijke dienstreis ;)

Dalton
6 januari 2021, 22:45
https://www.fr.de/politik/clemens-toennies-corona-ausbruch-ohne-skrupel-erfolg-13811365.html
Hmm dit jaar de schandalen gemist betreffende de vleeshandel in Duitsland.

In NEDERLAND zijn ze alleen maar goed in de slachthuizen waar de schandalen zich voortslepen van het ene slachthuis naar het andere jaar in jaar uit.
Dan praten we niet eens over de supermarkten waar ze heel wat andere dingen door het gehakt en de verse worst draaien.
De MAKRO adverteerde met zijn gemalen vlees,gehakt dat er alleen maar vlees in de schalen zat zonder toevoegingen.
Dat doen ze niet voor niks maar de tournedo"s die ze regelmatig in de aanbieding hebben 1 kilo voor 34 euro plus de 2de gratis 8 stuks van 125 gram zijn geplakt.
Ik geloof dat ze toevallig weer in de aanbieding zijn.

schoolmeester
7 januari 2021, 00:19
Ach, wat is er tegenwoordig nog echt en waar word niet mee geknoeid.
Zelfs veel vrouwenvlees word mee geknoeid: neptieten, opgespoten ducklippen, billen waar de spuit is ingezet......
Vroeger was vrijwel alles echt en beter, we leven tegenwoordig in een grote fake/nepwereld.

Groet, schoolmeester.

Big30
7 januari 2021, 00:43
In NEDERLAND zijn ze alleen maar goed in de slachthuizen waar de schandalen zich voortslepen van het ene slachthuis naar het andere jaar in jaar uit.
Het beste vlees komt nog steeds uit Duitsland. Zo is het. Dat beste vlees koop je bij de REAL, zo is het ook nog eens een keer. De beste (goedkoopste!) varkens komen dan weer uit NL, maar vlees verwerken is een kunst die men in Duitsland het beste verstaat. Ik ben het dus 110% met Dalton eens!

Willem2
8 januari 2021, 10:27
Neue Corona-Regeln: Das gilt ab 11. Januar

....

Die bis 10. Januar geltenden Beschränkungen etwa für Handel und Gastronomie werden um drei Wochen bis 31. Januar verlängert.

....

Private Treffen sind nur noch im Kreis der Angehörigen des eigenen Hausstandes und mit maximal einer weiteren Person erlaubt. Kinder aus dem eigenen Haushalt dürfen mitgebracht werden.

Betriebskantinen sollen geschlossen bleiben, "wo immer die Arbeitsabläufe es zulassen". Zudem werden die Arbeitgeber "dringend gebeten", großzügige Homeoffice-Möglichkeiten zu schaffen.

.... https://www1.wdr.de/nachrichten/landespolitik/corona-lockdown-regeln-nrw-100.html

WANDELAAR5
8 januari 2021, 11:02
Betekent dat nu dat je bij niemand op bezoek mag, behalve als je in hetzelfde Kreis woont? Eddy_v mag niet meer op bezoek bij zijn verloofde (en loopt een risico als hij gecontroleerd wordt), om maar eens een voorbeeld te noemen? Alle Duitsers die hun ouders willen bezoeken buiten hun eigen Kreis mag niet meer? Dat is wel heftig! Lijkt een beetje op Frankrijk waar je maar een paar honderd meter je huis uit mocht.

Wentelt Eefje
8 januari 2021, 11:08
Betekent dat nu dat je bij niemand op bezoek mag, behalve als je in hetzelfde Kreis woont? Eddy_v mag niet meer op bezoek bij zijn verloofde (en loopt een risico als hij gecontroleerd wordt), om maar eens een voorbeeld te noemen? Alle Duitsers die hun ouders willen bezoeken buiten hun eigen Kreis mag niet meer? Dat is wel heftig! Lijkt een beetje op Frankrijk waar je maar een paar honderd meter je huis uit mocht.

Nee, dat betekent het niet. Kreis der Angehörigen is familiekring. Kreis is hier dus geen bestuurlijke indeling

WANDELAAR5
8 januari 2021, 11:24
Dank je. Dus geen probleem voor Eddy: familie en 1 bezoeker mag. Als ze dit in NL overnemen kan ik in het weekeinde nog steeds naar mijn moeder om voor haar te zorgen.

Willem2
8 januari 2021, 15:01
Ik zal het maar in het midden laten maar Eddy_V mag sowieso niet naar zijn geld vragende vriendin :cool:
Zorgplicht mag wel. En die 15km geldt alleen voor een Kreis waar de inzidenz boven de 200 is. In NRW is dat nergens op dit moment.

schoolmeester
8 januari 2021, 15:55
Leenliefje valt ook onder zorgplicht.....

Groet, schoolmeester.

Eddy_V
8 januari 2021, 16:24
Ik zal het maar in het midden laten maar Eddy_V mag sowieso niet naar zijn zaadvragende vriendin :cool:
Zorgplicht mag wel.

Natuurlijk mag ik wel naar mijn geliefde !
Ik heb toch een zorgplicht ?!
(ze is trouwens wel meerderjarig hoor, voordat ik vragen krijg over mijn zorgplicht)

Dalton
8 januari 2021, 17:22
Natuurlijk mag ik wel naar mijn geliefde !
Ik heb toch een zorgplicht ?!
(ze is trouwens wel meerderjarig hoor, voordat ik vragen krijg over mijn zorgplicht)

Wat bedoel je met meerder jarig haar moeder wordt 10 januari pas 18.

schoolmeester
8 januari 2021, 17:47
Dalton, je bedoeld 81.

Groet, schoolmeester.

Eddy_V
8 januari 2021, 17:48
Wat bedoel je met meerder jarig haar moeder wordt 10 januari pas 18.
Nee, dat was deket zijn schoonmoeder Dalton.
Ik neem het je niet kwalijk dat jij op jouw leeftijd soms wat dingen door elkaar haalt

WA
12 januari 2021, 12:36
German lockdown could last another eight to ten weeks

Kate Connolly Kate Connolly
Angela Merkel, the German chancellor, has suggested Germany’s hard lockdown may last a further eight to 10 weeks, with health officials particularly concerned about the spread of the new, far more contagious variant from the UK, which is thought to have been in the country for several weeks.

Merkel told a working group within her Christian Democratic Union that German cases of the virus could increase 10-fold by Easter, if the country is not successful in dampening its spread.

According to participants of the meeting, who later spoke to German media, Merkel said: “We still need eight to 10 weeks of hard measures.” The current lockdown, involving the closure of schools and all non-essential shops and services, was due to last until 31 January.

However, it has been hinted at for days, by Merkel and other political leaders, that it was likely to be extended beyond that. Germany began its vaccination programme on 27 December. By yesterday lunchtime, just over 630,000 people had been vaccinated with the BioNTech/Pfizer vaccine. First batches of the Moderna vaccine from the US arrived in Germany on Tuesday.

Germany has been reporting a high daily incidence of the virus, although the figures still remain skewed due to underreporting over the Christmas holiday, and a true picture is not expected to be available until 17 January, Merkel has said. Daily death rates have frequently been in the 900-1,000 range since Christmas.

Martin Stürmer, a virologist from Frankfurt, insisted more had to be done in Germany to analyse the variants of coronavirus now believed to be in Germany, including the B117 variant from the UK, and the N501Y variant from South Africa.

Jens Spahn, the health minister, has ordered test laboratories to analyse the gene sequence data of every tenth coronavirus sample tested in order to better understand to what extent the variants have taken a hold in Germany. Up until now, only every 900th sample has been tested in this way.

Bron: the Guardian, op 12-01-2021

Eddy_V
12 januari 2021, 16:09
Tip voor Duitsland gangers : geen Engels meer spreken in het openbaar !

schoolmeester
12 januari 2021, 16:10
OK.

Schoolmeester.

Wentelt Eefje
13 januari 2021, 07:52
Tip voor Duitsland gangers : geen Engels meer spreken in het openbaar !

En mocht je dat wel doen, dan luidt het adagium:
“Don’t mention the war!”

Willem2
13 januari 2021, 11:05
Das Robert-Koch-Institut meldet mehr als 19.600 neue Corona-Ansteckungen und 1.060 Todesfälle binnen 24 Stunden. .... https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/corona-rki-neuinfektionen-13-januar-100.html

Veel virologen en epidimologen in Duitsland pleiten voor een inzidenz van 7-10 en in het gunstigste geval 25, om dan weer uit de lockdown te komen. Bijna alle kreisen zijn nu nog boven de 100 en enkele ver daar boven.
Ik dacht eerst na Pasen maar nu kan dit nog wel eens zeer lang gaan duren ....:cool:

Duitslandfan
13 januari 2021, 11:13
Ben bang dat het heel lang gaat duren eer de saunaclubs e.d. weer open zullen gaan. Ik verwacht niet voor april. Sowiezo kom ik Duitsland niet meer in want in de ICE trein van Utrecht naar Arnhem werd omgeroepen dat een "Einreistest" nodig is om door te reizen naar Duitsland. Erg jammer want ik ging regelmatig naar gangbangs en die kan ik nu wel op mijn buik schrijven.

Badslippers
13 januari 2021, 11:16
Das Robert-Koch-Institut meldet mehr als 19.600 neue Corona-Ansteckungen und 1.060 Todesfälle binnen 24 Stunden.

.... https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/corona-rki-neuinfektionen-13-januar-100.html

Hmmm, vreemd. Ik zie een ander getal namelijk 12802. Zal wel te maken hebben met het exacte tijdstip. In de link hebben ze het over 13 januari maar we hebben nog zo'n 12 uur te gaan in 13 januari. Wellicht hebben ze een kristallenbol.

https://i.ibb.co/9syxZfd/Naamloos.png (https://ibb.co/0hY0sWz)

Nulnulzeseneenhalf
13 januari 2021, 11:23
Hmmm, vreemd. Ik zie een ander getal namelijk 12802. Zal wel te maken hebben met het exacte tijdstip. In de link hebben ze het over 13 januari maar we hebben nog zo'n 12 uur te gaan in 13 januari. Wellicht hebben ze een kristallenbol.
]

Dit is wat ik vond op 1Limburg. Jouw aantal is van gisteren.

5:30 uur - Aantal nieuwe coronabesmettingen Duitsland neemt fors toe
Het aantal nieuwe coronabesmettingen dat in het afgelopen etmaal in Duitsland is vastgesteld, is flink gestegen ten opzichte van het aantal nieuwe besmettingen dat dinsdag werd gemeld. Het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het RIVM, meldde woensdagochtend 19.600 nieuwe besmettingen.
Dinsdag meldde het RKI nog maar 12.802 nieuwe besmettingen, waarmee het aantal nieuwe gevallen stabiel bleef ten opzichte van maandag. In totaal is het longvirus in Duitsland nu bij 1.953.426 personen vastgesteld.

Willem2
13 januari 2021, 13:11
@Badslippers
De cijfers van het RKI worden ´s ochtends om een uur of 6 geleverd van een dag ervoor. Zie ook nulnulzeseneenhalf.
Morgen verwacht ik het cijfer weer hoger dan dat van vandaag. In vergelijking met vorige week is het te hopen dat de cijfers ietsje dalend zijn.
De toestand in het voormalig oost-duitsland is redelijk dramatisch. En gezien alle maatregelen in Bayern-Beieren ook.

PS Iedere dag sterven er nu ook rond de 1000 mensen ...

de duisburg spesjalist
13 januari 2021, 16:29
Ben bang dat het heel lang gaat duren eer de saunaclubs e.d. weer open zullen gaan. Ik verwacht niet voor april. Sowiezo kom ik Duitsland niet meer in want in de ICE trein van Utrecht naar Arnhem werd omgeroepen dat een "Einreistest" nodig is om door te reizen naar Duitsland. Erg jammer want ik ging regelmatig naar gangbangs en die kan ik nu wel op mijn buik schrijven.

of je doe gewoon een corona sneltest :rolleyes:

Dalton
13 januari 2021, 18:41
Zaterdag wordt weer een weekend naar RATINGEN ik ben uitgenodigd om te helpen bij de appelpluk.

mentholbear
13 januari 2021, 23:00
Aansluitend een pruimenproeverij?

Willem2
14 januari 2021, 10:13
@Badslippers
De cijfers van het RKI worden ´s ochtends om een uur of 6 geleverd van een dag ervoor. Zie ook nulnulzeseneenhalf.
Morgen verwacht ik het cijfer weer hoger dan dat van vandaag. In vergelijking met vorige week is het te hopen dat de cijfers ietsje dalend zijn.
De toestand in het voormalig oost-duitsland is redelijk dramatisch. En gezien alle maatregelen in Bayern-Beieren ook.

PS Iedere dag sterven er nu ook rond de 1000 mensen ...

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Fallzahlen.html

https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4/page/page_1/

25.164 nieuwe gevallen en 1244 doden.

Dalton
14 januari 2021, 13:49
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Fallzahlen.html

https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4/page/page_1/

25.164 nieuwe gevallen en 1244 doden.

Heel erg is dat maar de OOST-EUROPESE dvp's treuren daar helemaal niet om want dan worden ze minder in hun kont geknepen en gebeten waardoor de blauwe plekken ook een beetje afnemen en wij als goede NEDERLANDERS kunnen een beter zicht op alles krijgen zodat we niet zo gauw denken dat ze weer eens afgerammeld zijn door hun pooiers.

housefreak5
14 januari 2021, 19:51
Is deze club dan gewoon open?

Willem2
14 januari 2021, 20:46
Is deze club dan gewoon open?

Hmm kijk eens naar de titel van het topic :cool:
Het is de wens van de gedachten. Een beetje hallucineren van Dalton ...

Willem2
14 januari 2021, 22:19
Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) drängt offenbar angesichts der angespannten Situation in der Corona-Pandemie auf einen raschen Krisengipfel mit den Regierungschefs der Länder. Sie sprach sich am Donnerstagabend bei einer CDU-Präsidiumssitzung für eine Ministerpräsidentenkonferenz in der kommenden Woche aus, wie aus Teilnehmer-Kreisen verlautete.

Auch das ZDF erfuhr, dass die Kanzlerin aktuell erwägt, den Gipfel vorzuziehen und dabei auch über mögliche Verschärfungen zu sprechen. Der nächste Krisengipfel von Bund und Ländern ist eigentlich erst für den 25. Januar geplant. .... https://www.zdf.de/nachrichten/heute/corona-gipfel-merkel-shutdown-100.html

Er komen verzwaringen van de regels omdat lieden als Badslippers en Eddy_V sleetje willen rijden in Duitsland ....

Eddy_V
14 januari 2021, 23:39
Er komen verzwaringen van de regels omdat lieden als Badslippers en Eddy_V sleetje willen rijden in Duitsland ....
Nou ja zeg.. wat is dat nou voor een ongefundeerde insinuatie ?
Op een bezoekje jaren geleden aan de Zugspitze na, heb ik nog nooit in Duitsland gegleden in de sneeuw. En m’n auto’s ook niet want ik rij natuurlijk altijd op winterbanden :tongue:
Maar het wordt misschien wel precair om verloofde te blijven bezoeken. Toen ik haar laatst een tik tegen haar fraaie billen gaf, zei ze dat ze mij een tikkie terug zou geven. Dat tikkie komt nu in een hele andere dimensie te staan :cool:

schoolmeester
15 januari 2021, 05:55
Het is voorlopig wel gebeurd met sleetje rijden in Duitsland, of was het sneetje rijden......

Groet, schoolmeester.

Willem2
15 januari 2021, 10:32
Het aantal mensen in Duitsland dat sinds de uitbraak van het coronavirus besmet raakte is de twee miljoen gepasseerd. De afgelopen 24 uur zijn er volgen het Robert Koch-instituut ruim 22.300 nieuwe coronagevallen bijgekomen. Gisteren ging het om ging het om meer dan 25.000 nieuwe besmettingen.

Het totale aantal vastgestelde coronagevallen komt daarmee uit op 2.000.958. Verder rapporteerde het RKI in het afgelopen etmaal 1113 coronadoden. Het dodental stijgt daardoor naar een kleine 45.000. Gisteren werd bekend dat de Duitse regering aan een avondklok denkt om de verspreiding van het coronavirus in te dammen. .... https://www.ad.nl/binnenland/live-besmettingen-in-duitsland-passeren-de-twee-miljoen-vertrouwen-in-virusaanpak-overheid-daalt~ae5e5166/

Willem2
19 januari 2021, 09:39
Der Corona-Shutdown geht in die Verlängerung. Dies geht aus einer Beschlussvorlage für die Beratungen zwischen Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) und den Regierungschefs der Länder am Dienstagnachmittag hervor, die dem ZDF vorliegt.

Die Pläne im Überblick:

Länge des Shutdowns
Die bestehenden Shutdown-Maßnahmen sollen zunächst bis zum 15. Februar verlängert werden. Bund und Länder sollen rechtzeitig über das weitere Vorgehen nach dem 15. Februar beraten und ein Konzept für eine Öffnungsstrategie ausarbeiten

Private Zusammenkünfte
Die Bürger werden aufgefordert, Treffen auf das absolute Minimum zu beschränken. Private Zusammenkünfte sind demnach weiterhin im Kreis der Angehörigen des eigenen Hausstandes und mit maximal einer weiteren nicht im Haushalt lebenden Person gestattet.

Mund-Nasen-Schutz in der Öffentlichkeit
Die Pflicht zum Tragen von Mund-Nasen-Bedeckungen in öffentlichen Verkehrsmitteln sowie in Geschäften wird verbindlich auf eine Pflicht zum Tragen von medizinischen Masken konkretisiert. Dazu zählen FFP-Masken, KN95-Masken und OP-Masken. Bisher gab es nur in Bayern eine Pflicht zum Tragen von FFP2-Masken in Geschäften und bei der Nutzung des ÖPNV.

Kitas und Schulen
Schulen werden bis 15. Februar grundsätzlich geschlossen. Es wird eine Notfallbetreuung sichergestellt und Distanzlernen angeboten. In Kindertagesstätten soll analog verfahren werden.

Homeoffice
Überall, wo es möglich ist, sollen Arbeitgeber den Beschäftigten das Arbeiten im Homeoffice ermöglichen müssen, sofern die Tätigkeiten es nach ihrer eingehenden Prüfung zulassen. ..... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-massnahmen-shutdown-februar-100.html

Een verlenging komt er sowieso maar wat gaat er nog meer bedacht worden, dat is de vraag ....

Oh clubs zijn dicht ...

WA
19 januari 2021, 10:16
Duitse variant van avondklok. En ook hier kraakt de ratio en gaat men over op de emotionele / electoraal meest winstgevende methode. Op kosten jagen van de burger, zo’n FFP2 kost slechts € 4,00 per stuk. 20 keer zoveel als die andere stomme wegwerp dingen. Volgende stap zal wel verplicht baard afscheren zijn om de werking van het masker te garanderen. Benieuwd overigens hoe ze dit gaan handhaven. Moet oom agent het ding straks controleren, en hoe dan? Of krijgt Duitsland ze geleverd in de kleur van de nationale vlag of wat?
Zag er half november nog iemand licht gloren dat de clubs snel weer open konden na de november lock down?

Wentelt Eefje
19 januari 2021, 10:47
Duitse variant van avondklok. En ook hier kraakt de ratio en gaat men over op de emotionele / electoraal meest winstgevende methode. Op kosten jagen van de burger, zo’n FFP2 kost slechts € 4,00 per stuk. 20 keer zoveel als die andere stomme wegwerp dingen. Volgende stap zal wel verplicht baard afscheren zijn om de werking van het masker te garanderen. Benieuwd overigens hoe ze dit gaan handhaven. Moet oom agent het ding straks controleren, en hoe dan? Of krijgt Duitsland ze geleverd in de kleur van de nationale vlag of wat?
Zag er half november nog iemand licht gloren dat de clubs snel weer open konden na de november lock down?

Zojuist de telefoonverbinding verbroken met A., een bevriende Duitse MILF die al sinds de eerste verschijning ervan in het Duitse straatbeeld FFP2 maskers draagt. Volgens haar is de verplichting een slechte zaak “weil vor allem Leute mit weniger Geld von dieser Entscheidung betroffen sind”. En die doen het al slechter... (in de naleving) denkt zij.

En dat terwijl ze heel strikt in de leer is wat betreft het opvolgen van de Duitse maatregelen. Een groot bezwaar overigens is voor haar dat Gesundheitsämter nog altijd niet in staat blijken om goed BCO te doen en nog groter bezwaar, dat de dringende test- en quarantaineadviezen/-verplichtingen niet gehandhaafd worden.

Haar inschatting (und sie ist gut vernetzt) is dat leeftijd nauwelijks een factor van belang is, behalve waar het de jongere Levant-/Maghreb-/Oostblok-arbeidsimmigranten in en rond de grote industriesteden betreft, maar eigenlijk vallen ook die binnen de twee groepen die in Duitsland de maatregelen het minst opvolgen:
puur sociale status bepaald:

De mensen met de laagste lonen en de hoogste inkomens zijn de groepen die niet willen luisteren naar de adviezen.

Voor wat het waard is, anekdotisch, uit de mond van een ontzettend lekker wijf. De mooiste en leukste vrouw die ik goed ken waar ik (nog) nooit seks mee heb gehad.

Willem2
22 januari 2021, 22:02
Die neue Corona-Schutzverordnung für NRW ist da. Sie gilt ab dem 25. Januar. In weiten Teilen der Öffentlichkeit werden medizinische Masken Pflicht - womöglich auch am Arbeitsplatz. Ein Überblick.

Der Lockdown angesichts der Corona-Pandemie ist bis zum 14. Februar 2021 verlängert worden. Die neue Corona-Schutzverordnung des Landes NRW legt fest, wie die neuen Regeln ab dem 25. Januar aussehen:

Medizinische Masken werden Pflicht
....

Die bisherigen Beschränkungen etwa für Handel, Gastronomie und Kultureinrichtungen, die schon im Teil-Lockdown galten, werden bis zum 14. Februar verlängert.
....

Partys und vergleichbare Feiern bleiben überall untersagt.

....

Alles is dicht en blijft tot minstens de 14de februari dicht ......

Bredero
22 januari 2021, 22:30
Alles is dicht en blijft tot minstens de 14de februari dicht ......

Zo kunnen al die hoerenlopers met Valentijn moeder de vrouw eens lekker verwennen. ;)

Willem2
25 januari 2021, 06:52
Het Duitse Robert Koch-instituut meldt vandaag 6.729 nieuwe besmettingen over de afgelopen 24 uur. Zaterdag waren dat er nog 12.257. Het afgelopen etmaal werden 217 aan Covid-19 gerelateerde sterfgevallen geregistreerd. Een dag eerder werden er 349 gemeld. Rond het weekeinde vallen de coronacijfers in Duitsland veelal lager uit, omdat diverse instellingen gesloten zijn. Later in de week is gebruikelijk weer een stijging te zien. in totaal zijn in Duitsland 2.141.665 personen besmet geraakt en kwamen er 52.087 te overlijden. ..... https://www.ad.nl/buitenland/live-forse-stijging-ziekenhuisopnames-belgie-mexicaanse-president-besmet-met-corona~a44c0a87/

Nu is maandag altijd de dag waarop de laagste cijfers bekend gemaakt worden, maar de trend is heel duidelijk nu naar beneden.
Afwachten wat er vooral woensdag en donderdag gemeld wordt ...

Wentelt Eefje
25 januari 2021, 08:37
Dagkoersen Willem2!

(Zou ik vannacht dan toch stiekem corona-porno hebben liggen kijken... )

Picasso 1
25 januari 2021, 14:55
Zo'n lange periode clubonthouding maakt dat je in alles borsten en billen ziet.

34809

BefBeer
25 januari 2021, 19:06
Dit is wel makkelijker dan de oude Rorschachtest! :rolleyes:

BefBeer

Wentelt Eefje
25 januari 2021, 19:17
Zo'n lange periode clubonthouding maakt dat je in alles borsten en billen ziet.

Doorgestuurd naar mijn Tinder-date van morgenmiddag, die heeft er volgens mij ook wel zin in :luvlove:
34811

mentholbear
25 januari 2021, 22:04
Geweldige reactie van haar :roll3:

Eddy_V
25 januari 2021, 22:25
Geweldige reactie van haar :roll3:
Waarop is jouw conclusie gebaseerd dat het bij WE zijn tinder-date om een “haar” gaat?
ik meende in kleine lettertjes ergens in een hoekje de naam Theo te lezen :biggrin:

mentholbear
25 januari 2021, 23:04
Waarop is jouw conclusie gebaseerd dat het bij WE zijn tinder-date om een “haar” gaat?
ik meende in kleine lettertjes ergens in een hoekje de naam Theo te lezen :biggrin:

Je moet nog veel leren Ed... daarvoor gebruik je de app Grinder, niet Tinder :znaika[1]:

Volgende keer in Theo's leg ik je het verschil uit tussen die 2 ;)

stimpy3
26 januari 2021, 17:53
https://twitter.com/aktuelle_stunde/status/1354124067637440514

Gibt's bald mehr Grenzkontrollen und kaum noch Flugverkehr? Bundesinnenminister #Seehofer soll Kanzlerin #Merkel das laut Bild-Zeitung vorgeschlagen haben, um die Corona-Zahlen zu senken und die Ausbreitung der Virusmutation zu verhindern.

Willem2
26 januari 2021, 18:18
De controle komt denk ik eerst in de omgeving van Beieren, dus bij de grens van Oostenrijk,Tjechie en Polen.

Willem2
26 januari 2021, 20:00
https://twitter.com/aktuelle_stunde/status/1354124067637440514

In de strijd tegen de nieuwe mutaties van het coronavirus, wil Duitsland het reizen praktisch onmogelijk maken. Een van de plannen is het terugbrengen van het vliegverkeer tot bijna nul, meldt de krant Bild.

Bondskanselier Angela Merkel streeft naar een verbod op toeristisch verkeer. De regeringsleider zinspeelde al op een sluiting van de Duitse grenzen. Ze wil ook Europese maatregelen, zoals een inreisverbod uit gebieden waar een mutatie woedt.

https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-reisebeschraenkung-mutation-100.html

Willem2
26 januari 2021, 22:22
Die 15-Kilometer-Grenze für den Bewegungsradius in der Corona-Pandemie gilt in Bayern ab sofort nicht mehr. Der Verwaltungsgerichtshof setzt die Regelung vorläufig außer Vollzug. .... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-15-kilometer-regel-gericht-100.html

RobOpzoek
27 januari 2021, 15:55
Zo kunnen al die hoerenlopers met Valentijn moeder de vrouw eens lekker verwennen. ;)

Moeder de vrouw kruiste lang geleden haar benen. De reden dat ik op een keer de grens over 'wipte' om aan de rand van een zwembad in een club mijn overige zonden te overdenken. En toen kwam ik op het goede idee: dit ga ik vaker doen. :hammer:

Willem2
28 januari 2021, 13:25
Duitsland vreest dat vaccintekort tot in april duurt
Voor het vaccintekort in Duitsland is de komende weken nog geen oplossing, heeft minister Jens Spahn van Volksgezondheid gezegd. Spahn vreest dat er tot in april problemen zullen zijn met de beschikbare hoeveelheden vaccins. Op Twitter waarschuwde hij dat Duitsland tien "zware weken" te wachten staan. Spahn wil snel rond de tafel met de zestien deelstaatministers om over het vaccinatieprogramma te overleggen. Bij dat overleg moeten ook farmaceuten aanschuiven.

Duitsland zit momenteel in een lockdown die nog tot 14 februari duurt. Volgens Spahn gaan de cijfers inmiddels de goede kant op. Als die trend doorzet, kunnen volgens de minister in februari de crèches en scholen weer open. .... https://nos.nl/liveblog/2366293-corona-experts-van-who-mogen-uit-quarantaine-in-wuhan-ziekteverzuim-zorg-in-2020-naar-record.html

gaat het echt beter met de cijfers ...

Er zijn vandaag 17.553 nieuwe coronagevallen, 941 doden en de inzidenz is bij 98.1

https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4

JonnyFontane
28 januari 2021, 16:09
Nu maar hopen dat deze dalende lijn doorzet......

Willem2
28 januari 2021, 17:32
https://www.youtube.com/watch?v=AjqAiRYJWec&ab_channel=Greator

Ik zou zeggen kijk eens even naar deze talkshow met dhr Lauterbach en Streeck.
En ook dhr Drosten kwam met hele beangstigende commentaren in het begin van de video met misschien 100.000 infecties per dag in deze zomer.

Voor WE dat is net zo leuk als een spannende krimi :biggrin:

Ik post het hier nog maar een keer ...

Badslippers
28 januari 2021, 18:10

Conclusie, de deskundigen verschillen serieus van mening. Kijk vanaf 20:00
21:00 "Dast stimmt aber gar nicht"

Dalton
28 januari 2021, 18:23
Duitsland zit momenteel in een lockdown die nog tot 14 februari duurt. Volgens Spahn gaan de cijfers inmiddels de goede kant op. Als die trend doorzet, kunnen volgens de minister in februari de crèches en scholen weer open.

Had een berichtje van ACAPULCO-GOLD gekregen dat ze een andere weg gekozen hebben om de bejaarden enig zins op te vangen door er een school van te maken met leraressen en omdat de bejaarden zo hardleers zijn wordt iedere bejaarde met 1 lerares opgezadeld en moeilijke leerlingen met 2 of zelfs 3.

Wentelt Eefje
29 januari 2021, 01:17

Voor mij is dit eerder net zo realistisch als een aflevering van “Fantasy Island” :tongue:

peter696969
29 januari 2021, 07:47
Goed dat ze in Duitsland nog zo'n onafhankelijk instituut hebben.

Willem2
29 januari 2021, 21:42
RKI-Präsident warnt vor zu schneller Lockerung des Lockdowns

Berlin (dpa) - Der Präsident des Robert Koch-Instituts, Lothar Wieler, hat eindringlich vor zu frühen Lockerungen der staatlichen Corona-Beschränkungen gewarnt.

«Wir sind auf einem guten Weg, und wir müssen diesen Weg weiter konsequent bestreiten», sagte Wieler in Berlin. Die Zahl der binnen sieben Tagen an die Gesundheitsämter gemeldeten Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner habe am Donnerstag in Deutschland erstmals seit Ende Oktober unter 100 gelegen. Aber sie sei nur in den am stärksten betroffenen Ländern Thüringen, Sachsen-Anhalt, Brandenburg und Sachsen gesunken. In den anderen zwölf Ländern sei die Inzidenz nahezu gleich geblieben - in manchen Landkreisen sogar gestiegen. ...... https://www.zeit.de/news/2021-01/29/rki-praesident-warnt-vor-zu-schneller-lockerung-des-lockdowns?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.co m%2F

Willem2
2 februari 2021, 09:57
Duitsland meldt vandaag 6114 nieuwe coronabesmettingen. In totaal zijn er bij de oosterburen 2.228.085 infecties met het virus vastgesteld sinds de uitbraak van de pandemie. Het afgelopen etmaal overleden er in de Bondsrepubliek 861 personen aan de gevolgen van Covid-19. Het totale aantal coronadoden staat er nu op 57.981. ... https://www.ad.nl/binnenland/live-rivm-viroloog-geen-twijfel-over-komst-derde-golf-eu-bezorgd-over-levering-jenj-vaccin~ac468eb0/

WANDELAAR5
2 februari 2021, 15:00
In Duitsland gaat het gelukkig hard de goede kant op. Veel snellere daling dan in Nederland. En toont ook weer aan dat de maatregelen die genomen worden het winnen van eventuele klimaatinvloeden. Het aantal doden zal dus over 4 weken ook wel weer dalen. Kennelijk houden de Duitsers zich beter aan de regels, want ze bereiken die sterkere daling zonder avondklok. Of ze hebben misschien alleen tijdelijk geluk omdat de Engelse variant er nog wat achterloopt? Hoe dan ook, als dit doorzet gaan de clubs in Duitsland (en ook de Horeca) misschien wel eerder open dan in Nederland?

Maar wat misschien nog veel opmerkelijker is: in 2021 dalen voor het eerst de wereldwijde cijfers! Nu zijn die nog steeds vertekend, omdat er in veel derde wereldlanden niet of nauwelijks getest wordt, maar je ziet nu er in de breedte steeds meer maatregelen worden genomen in alle ontwikkelde landen en India, eindelijk een keerpunt op wereldschaal. Laten we hopen dat die daling met de massavaccinaties doorzetten!

Dalton
2 februari 2021, 15:13
:freu::freu::freu::freu::freu:13 MAART:freu::freu::freu::freu::freu:

JonnyFontane
2 februari 2021, 15:21

Dus nog zes weken jezelf helpen:biggrin:

Player
2 februari 2021, 16:32
Hoe dan ook, als dit doorzet gaan de clubs in Duitsland (en ook de Horeca) misschien wel eerder open dan in Nederland?
Er is verbetering, maar we zitten overal nog op een hoog plateau. Dus eerder een stagnatie die nog alle kanten op kan. In die zin treed ik de PM van België bij dat we niet voor een jojo effect moeten gaan. Als er versoepeld wordt en horeca of contactberoepen mogen terug open, dan zou het deze keer definitief moeten zijn.

Ik geloof niet dat Clubs eerst in Duitsland zullen open gaan. Nederland legt de lat een stuk lager dan Duitsland waardoor ze sneller versoepelen om er daarna weer op terug te komen. Hebben we gezien bij Sixsens vorig jaar waar steeds meer moest ingeperkt worden tot er niets dan een laufhaus overbleef. Daar word je ook niet vrolijk van, dan beter wachten tot het echt volwaardig kan.

Eddy_V
2 februari 2021, 20:12
Ik hou het op 17 maart , de Duitsers moeten wel hun administratie eerst op orde hebben, daar zijn ze altijd erg goed en secuur in geweest zoals je nog weet.
Heb de 17e in ieder geval vrij gehouden voor een dagje Duitsland.
Mochten de saunaclubs niet open zijn dan maar ergens met de golfclubs aan de slag.

deket
2 februari 2021, 23:05
En de frustratie betreffende Sixsens blijft maar duren bij Player
Wees een echte vent en zet je er eens over,laat het eindelijk los!

Willem2
4 februari 2021, 10:07
Bij de grens in Roermond is vandaag controle opgebouwd met een soort testcentrum. Dit is net voor de eerste afslag in Duitsland, Elmpt. Het is dus duitse controle.

Willem2
4 februari 2021, 15:26
Bij de grens in Roermond is vandaag controle opgebouwd met een soort testcentrum. Dit is net voor de eerste afslag in Duitsland, Elmpt. Het is dus duitse controle.

Ben er nog maar eens langsgereden, aan de achterkant, en het bleek een drugscontrole te zijn. Veel politie en de THW (Technische Hilfswerk had tenten opgezet https://de.wikipedia.org/wiki/Technisches_Hilfswerk) met een medische dienst. Dus geen coronacontrole:rolleyes:

schoolmeester
4 februari 2021, 16:17
Ik hoorde REX, de Duitse drugshond blaffen toen ik er langs reed......

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
4 februari 2021, 18:09
En de frustratie betreffende Sixsens blijft maar duren bij Player
Wees een echte vent en zet je er eens over,laat het eindelijk los!

de waarheid is hard he ;)

Player
4 februari 2021, 21:54
de waarheid is hard he ;)Tja, begrijpend lezen is wel een voorwaarde hé. [emoji6] Het fanboy gehalte voor ss is aandoenlijk, maar het mag geen obsessie zijn met aversie van wie geen fanboy is. Ik ben zeker dat ss haar best deed en het liever allemaal bij het oude normaal had met wellness, restaurant, bar, geen 3u max bezoek en geen aantal klanten/dames beperking,... nog wat werken aan het deurbeleid, de vele regeltjes en het niveau opkrikken, dan zou het zelfs mogelijk potentieel krijgen. Het was een vergissing steeds verder af te bouwen om kost wat kost te kunnen open blijven. Dat klant noch dame daar blij van werd, was uitvoerig te lezen onder het topic van ss. Dat waren dan ook allemaal gefrusteerde zielen? Achteraf gezien was DE veel rechtlijniger en pragmatisch.

Eddy_V
4 februari 2021, 22:46
Vermoed dat deket meer op een andere frustratie doelde en daaropvolgende maatregelen.
Uit privacy overwegingen zullen we daar maar niet opnieuw over beginnen ;)

Ps willem bedankt voor de mededeling: dvp gebruik dus wel, drugs gebruik niet toegestaan in Duitsland :biggrin:

deket
4 februari 2021, 23:04
Idd. Den Eddy heeft het door. Hollanders zijn dus tóch niet zo dom:wink2:
En Fan ben ik van niemand, ook niet van de mooiste voetbalclub ter wereld. Supporter vind ik niet identiek aan fan.
Ook niet van de mooiste saunaclub. Waar de meiden die veel verdiend hebben, ook in hun laatste concept dus happy maken(wanneer je veel geld kunt cashen ben je wel Hapoy met de formule hoor) maar fan zijn van iets of iemand? Neen
In mijn studententijd hing ik een poster van Che Chevara op maar heb die nooit ontmoet,ken hem niet maar hij stond in die tijd symbool voor revolutie. Een soort personencultus dus
En nu heb ik in de gang twee kaders. Een van Marion Brando uit the Godfather en een van de drakenvrouw uit Games of Trones ,: Emile Clarke. Beiden ken ik niet en betreffende die laatste vind ik dat spijtig
Respect voel ik wel in tegenstelling tot fan zijn. Oa voor de verpleegkundigen die nu zulk nuttig ,hard en onderbetaald week leveren

mentholbear
5 februari 2021, 00:43
Het was een vergissing steeds verder af te bouwen om kost wat kost te kunnen open blijven. Dat klant noch dame daar blij van werd, was uitvoerig te lezen onder het topic van ss. Dat waren dan ook allemaal gefrusteerde zielen? Achteraf gezien was DE veel rechtlijniger en pragmatisch.

Tja, als je anders gewend bent, dan wordt je er niet vrolijk van. Mijn ding was het laufhaus concept ook niet, maar voor sommigen wellicht beter iets dan niets.

pietpotent44
5 februari 2021, 03:51

Kunnen ze niet gewoon yy inrichten als vaccinatie centrum.
Staat nu toch leeg.

En dan gewoon een prikje gevolgd door een wipje.
Of nog beter: wippen voor een prikkie :biggrin:

Player
5 februari 2021, 07:59
Ja Eddy, ik weet wat hij bedoelt als hij het over frustratie heeft. Voor frustraties sta ik iets te evenwichtig in het leven en zeker voor iets triviaal als SC's of een forum. Omdat hij erop bleef terugkomen heb ik hem vorig jaar tot in den treure uitgelegd hoe de vork in de steel zat. Maar als ik aan zijn idée fixe niets kan veranderen, kan ik daar ook niet aan doen. Een eindeloze discussie dus, die beter beperkt blijft tot PM die hij erover stuurt dan het forum te bevuilen, wat de moderators ook gevraagd hebben. Een persoonlijke aversie en obsessie tegen mijn persoon is niet nodig.

On topic, fan of supporter, what is in a name... Ik hoop dat een supporter met paars hart zijn ploeg niet verloochend door te zeggen dat hij geen fan is van zijn ploeg. hl1 was ook geen fanboy, maar het gedrag sprak boekdelen.

Tenslotte wat de verdienste betreft van de dames in de laatste fases van ss. Toevallig ken ik 1 van de 2 ex aequo verkozen Miss Ijsbeer 2020 redelijk goed. Ze maakte er nooit een geheim van in normale tijden goed te verdienen. In het laufhaus concept kwam ze vaak nauwelijks uit de kosten. En nu ga je zeggen dat de dames altijd klagen maar in haar geval weet ik wel beter. Lees trouwens de recensies erop na van die tijd. Veel dames kwamen niet van hun bankje af gedurende gans de dag. Als het goed is, mag het gezegd worden. Als het slecht is ook.

JonnyFontane
5 februari 2021, 08:08
de waarheid is hard he ;)

Maar de voorkant van een trein is ook hard:biggrin:

Picasso 1
5 februari 2021, 08:36
Ze maakte er nooit een geheim van in normale tijden goed te verdienen. In het laufhaus concept kwam ze vaak nauwelijks uit de kosten. En nu ga je zeggen dat de dames altijd klagen maar in haar geval weet ik wel beter. Lees trouwens de recensies erop na van die tijd. Veel dames kwamen niet van hun bankje af gedurende gans de dag. Als het goed is, mag het gezegd worden. Als het slecht is ook.

Wat me bijstaat is dat de recensies van die tijd de slechte service benadrukten van veel dames en het moeten bijbetalen voor handelingen die eerder standaard waren. Als in het 'laufhausconcept' een groep dames plotseling laufhausservice gaat geven dan lijkt me dat ze het aan zichzelf te danken hebben als ze nauwelijks van hun bankje af komen.

Player
5 februari 2021, 08:45
Als in het 'laufhausconcept' een groep dames plotseling laufhausservice gaat geven dan lijkt me dat ze het aan zichzelf te danken hebben als ze nauwelijks van hun bankje af komen.Miss ijsbeer 2020 bleef echter haar zelfde service aanbieden en deed niet aan upselling. Als er echter maar een handvol klanten binnen mogen op een dag is de verhouding klant/dames zoek en in het nadeel van de dames. Op sommige dagen en uurschijven waren er niet veel klanten en was het niet volgeboekt.

Picasso 1
5 februari 2021, 11:22
Miss ijsbeer 2020 bleef echter haar zelfde service aanbieden en deed niet aan upselling. Als er echter maar een handvol klanten binnen mogen op een dag is de verhouding klant/dames zoek en in het nadeel van de dames. Op sommige dagen en uurschijven waren er niet veel klanten en was het niet volgeboekt.

Het helpt niet echt om bij weinig klanten die ook nog eens afschrikken met upsell praktijken. De dames raken zowel die klanten kwijt alsook andere potentiële klanten die afgaan op de ervaringen van een toenemend aantal ontevreden klanten. De betreffende groep dames schieten in eigen voet, ik kan dan ook weinig medelijden voor ze opbrengen.

Player
5 februari 2021, 12:46
De betreffende groep dames schieten in eigen voet, ik kan dan ook weinig medelijden voor ze opbrengen.Dat is waar, maar je kan ze allemaal niet over dezelfde kam scheren. Mijn punt was dat er onder die omstandigheden niet veel geld tout court werd verdiend.

En medelijden is nu niet echt nodig. Crowdfunding starten ervoor is wat over the top.

Pikkatrillah
5 februari 2021, 18:08
34849

schoolmeester
5 februari 2021, 18:13
Mag het een onsje meer zijn, mijnheer de ijsbeer ?

Groet, schoolmeester.

rob45
5 februari 2021, 18:16
Mag het een onsje meer zijn, mijnheer de ijsbeer ?

Groet, schoolmeester.Doe maar 2 ons minder,dat scheelt weer een beetje [emoji846]

JonnyFontane
5 februari 2021, 20:24
Die hebben het dik voor elkaar.....

Eddy_V
5 februari 2021, 21:29
Megaboob eat your hart out :)

keesboz
6 februari 2021, 06:46
Die hebben het dik voor elkaar.....Dat wordt dan een spektakel zeg

pietpotent44
6 februari 2021, 07:39
Je krijgt gewoon meer vrouw voor hetzelfde geld :biggrin:

Eddy_V
6 februari 2021, 08:28
Je krijgt gewoon meer vrouw voor hetzelfde geld :biggrin:
Als je het zo bekijkt ben ik eigenlijk altijd duur uit met mijn voorkeur voor GMC dames :biggrin:

JonnyFontane
6 februari 2021, 12:42
Als je het zo bekijkt ben ik eigenlijk altijd duur uit met mijn voorkeur voor GMC dames :biggrin:

Ach Eddy......schenken zijn voor de honden, vlees voor de mannen......

Willem2
6 februari 2021, 13:55
Corona-Zahlen in NRW weiter rückläufig
Die Zahl der Corona-Neuansteckungen geht in Nordrhein-Westfalen weiter leicht zurück. Laut Robert Koch-Institut lag die wichtige Sieben-Tage-Inzidenz am Samstag bei 75,4 - am Vortag waren es noch 77,7. Damit steht NRW etwas besser da als der bundesweite Durchschnitt von 77,3.

Am besten waren die Zahlen den Angaben zufolge in Münster (32,4) und im Kreis Coesfeld (35,8). Kritischer waren die Zahlen in Hagen (150,0) und im Kreis Höxter (110,5), die bei den Kommunen an der Spitze rangierten. Über der sehr kritischen Marke von 200 lag kein Kreis und keine kreisfreie Stadt .... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html

Maar om de clubs weer te openen wordt er aan inzidenz gedacht van 10 ofzoiets.... nog een tijdje blijven zitten ....

even vergelijken met Limburg:

Burgemeester Jos Hessels maakt zich zorgen over de snelle stijging van het aantal coronabesmettingen in zijn gemeente. Echt-Susteren kent, na Nederweert, relatief gezien de grootste toename in het aantal besmettingen van Nederland.

Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde RIVM-cijfers van het aantal coronabesmettingen per 100.000 in de afgelopen zeven dagen.

'Beangstigend snelle stijging'
Er zijn volgens het RIVM 128 mensen positief getest in Echt-Susteren in de week van 28 januari tot en met 4 februari. Relatief gezien zijn dat 404,8 besmettingen per 100.000 inwoners. Alleen Nederweert scoort hoger (411,2). "Ofschoon landelijk nog steeds van een daling van het aantal besmettingen wordt gesproken, is in Echt-Susteren al ruim een week weer een stijging te zien, waarbij het de laatste dagen beangstigend snel gaat", schrijft Hessels op social media. ....
https://www.1limburg.nl/burgemeester-beangstigende-coronastijging-echt-susteren?context=default

Gelukkig weten we dat cijfers onbetrouwbaar zijn :rolleyes:, anders zou je toch werkelijk angst krijgen ...

in ieder geval eerst sneeuwpret :cool:

Badslippers
6 februari 2021, 17:10
Gelukkig weten we dat cijfers onbetrouwbaar zijn , anders zou je toch werkelijk angst krijgen ...
in ieder geval eerst sneeuwpret :cool:
Mal gucken wat het met de temperatuur en de schneeuw wordt. Weersverwachtingen zijn immers verwachtingen. Je kunt in ieder geval na 21:00 een mooie wandeling met de hond maken.

WA
6 februari 2021, 22:23
Maar om de clubs weer te openen wordt er aan inzidenz gedacht van 10 ofzoiets.... nog een tijdje blijven zitten ....

Maar als de clubs open mogen......dan waarschijnlijk ook dit:
....und andere Dienstleistungen dürfen nur mit einem Test, der nicht älter als 48 Stunden ist, in Anspruch genommen werden. althans, zo heeft men in oostenrijk besloten. Dus voordat je je SC tas inpakt meteen even de kapper en tandarts inplannen anders blijf je aan het testen.
Ik vraag me ineens af of je met terugwerkende kracht de tandarts, kapper of verpleger van oma kunt aanklagen nadat ze drie jaar geleden aan de gevolgen van de griep is gestorven. Nalatigheid van deze professionals :mad_6: Gezien hoe we momenteel met kerngezonde mensen omgaan en deze allemaal opdringen omdat ze mogelijkerwijs toch niet uit te sluiten wellicht potentieel massamoordenaar zijn......

Bereid je maar vast voor op een voorjaar testen, testen, testen, als je in een duitstalig land körpernahe dienstleistungen wilt geniessen.

We weten ondertussen dat zulke zaken de neiging hebben om net als een virus over te waaien naar andere landen. Een beetje open heeft Mark R al geopperd.
Ik zie het al voor me. 5 dvps in SS want er zijn mutaties weet je wel. Maar ja ze zijn open, mogen we blij mee zijn. Niet zeuren. Althans, zo werd er een half jaar geleden nog gedacht door sommigen hier. Oh en open is open. Dat het zwaar beperkt is zoek je zelf maar uit want steun krijg je niet meer. Het zou me echt helemaal niets verbazen.

Bovenstaande is natuurlijk één op één naar andere horeca of vormen van vertier te extrapoleren. Waarschijnlijk duurt het nog even voor het in daalt bij de meesten maar als het straks Maart is zijn we al langer opgesloten, afgeknepen en beroofd van vele vrijheden als in de eerste golf. Even door zetten nog zet de VVD dan op FB, we zijn er bijna. "Oh nee....:heul: een variant..... niet onze schuld hoor, het virus bla bla bla bla......"

rob45
6 februari 2021, 22:58
Je kunt de maatschappij toch niet jaren op slot houden.Van uitstel komt geen afstel,het virus blijft rondgaan en als het beestje (de mens) buitenkomt na jarenlange afzondering dan is het gewoon Tjak en klaar.
Natuurlijk is nu de balans zoek van wat het kost en oplevert om de maatschappij op slot te gooien.Geef gewoon wat placebo vaccins aan de hoogbejaarden en aan de 55 tot 75 jarigen de echte vaccins (die liggen voornamelijk op de ic) dan is het ic probleem ook opgelost.Dat noemen we intelligent vaccineren.
Wat betreft aan het winnen van levensgeluk en levensjaren die te winnen zijn voor jonge mensen gaan we er dan flink op vooruit.
Ook mensen met een andere ziekte moeten geholpen worden,dus daar dan ook meer balans.
Na februari alles weer open gooien, het is gewoon de natuur..
De politiek bakt er niks van om het op een normale en eerlijke manier op te lossen.
Voor oktober een vaccinatiegraad halen van 70 % is ook een must om het coronaverhaaltje kwijt te raken.

WANDELAAR5
6 februari 2021, 23:12
Voor oktober een vaccinatiegraad halen van 70 % is ook een must om het coronaverhaaltje kwijt te raken.

Helaas Rob, het is nog erger. Met die nieuwe besmettelijkere varianten heb je geen groepsimmuniteit met 70%, maar pas met ruim 80% hoogeffectieve vaccins:
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/waarom-de-nieuwe-coronavariant-zich-zo-snel-verspreidt/

rob45
6 februari 2021, 23:26
Helaas Rob, het is nog erger. Met die nieuwe besmettelijkere varianten heb je geen groepsimmuniteit met 70%, maar pas met ruim 80% hoogeffectieve vaccins:
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/waarom-de-nieuwe-coronavariant-zich-zo-snel-verspreidt/Ik dacht dat de vaccinatie bereidheid in nl momenteel meer dan 80 % is dus als dat echt gehaald gaat worden komt het toch nog goed.Tegenstribbelaars hebben geen recht op vliegen,evenementen,horeca,saunaclubs enz. Zo wat procentjes sprokkelen in het belang van ons allen.

marcelasnl
7 februari 2021, 02:12
Lockdown en sneeuwstorm. Dan ga je terugdenken aan betere tijden.
Zo kwam ik opeens de clip van Rammstein - Pussy tegen waar een duitse pornobabe in mee speelde die in 2009 enkele maanden in Duisburg, Vulkan werkte (meestal bezet), maar 1x geluk om haar te mogen bezoeken:

https://www.youtube.com/watch?v=vbX30rvBEQM

pietpotent44
7 februari 2021, 05:30
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/waarom-de-nieuwe-coronavariant-zich-zo-snel-verspreidt/

Dat betekent dat je na 10 dagen een factor 1,6 × 1,6 meer besmettingen hebt, na 15 dagen een factor 1,6 × 1,6 × 1,6 meer besmettingen, en zo verder. Uiteindelijk groeit het aantal besmettingen met het nieuwe virus in drie maanden 5400 keer harder dan met de oudere versie.

Bij een vaccinatiegraad van 83 procent of lager gaat het echter mis: van elke 100 mensen die met corona in aanraking komen, zullen er dan 17 onbeschermd zijn
...waarmee de R blijft steken op 1,01.

Vergeet dit soort theoretische onzin berekeningen maar.
In werkelijkheid gaat dit natuurlijk nooit zo.

1.) Er worden allerlei aannames gedaan over besmettelijkheid die waarschijnlijk helemaal niet kloppen. Hard bewijs ontbreekt in elk geval.
2.) Er wordt met met een hoop factoren geen rekening gehouden: er is ook zoiets als een 'verzadigingspunt' van slachtoffers. Op een gegeven moment heb je alle mensen die vatbaar zijn voor corona wel gehad. En in het bijzonder alle mensen die er ernstige gevolgen van ondervinden.
Ook seizoensinvloeden worden in dit soort berekeningen niet meegenomen. We weten inmiddels dat in de zomer nauwelijks slachtoffers vallen. Infecties alleen hoeven helemaal niet erg te zijn, zolang die geen ernstige gevolgen hebben. Wat in de zomer (en lente) het geval is.
Ook de aanwezigheid / afwezigheid van superspread events wordt niet meegenomen, terwijl die zeer bepalend zijn voor de verspreiding.
En hoewel meer een lange termijn ding, maar toch: het virus zal in de loop van de tijd evolueren naar minder ernstige varianten.
3.) Er wordt net gedaan alsof alleen vaccins bescherming bieden. Alle andere vormen van immuniteit worden genegeerd, zoals antistoffen na natuurlijke infectie en t-cel immuniteit. En kruis immuniteit. Lang niet iedereen is vatbaar voor corona.

Het is daarom waarschijnlijk dat we bij een veel lagere vaccinatiegraad al groepsimmuniteit bereiken.
De enige echte graadmeter hiervoor is simpelweg dat er (structureel) veel minder ernstige slachtoffers vallen.

We moeten gewoon per 1 of 2 maart eindelijk snel de broodnodige versoepelingen doorvoeren, voordat het voor een hoop mensen te laat is. En ons niet meer laten leiden door angst, onzin berekeningen / voorspellingen, en overconservatieve politici en dito adviseurs. En het is natuurlijk bizar dat we na 4 weken onafgebroken achtereenvolgende gestage daling van de cijfers (en nog steeds), alleen maar nieuws krijgen over zogenaamde aanstaande stijgingen, 3e golf, etc.

Gelukkig zijn er ook virologen die wel wakker zijn:

Eric Snijder, viroloog bij het Leids Universitair Medisch Centrum, waarschuwt voor alarmisme: “Dat de besmettelijkheid van de B117-variant echt ruim anderhalf keer hoger is dan van het originele virus volgt uit epidemiologische modellen, maar is nog niet met laboratoriumonderzoek onderbouwd.

WANDELAAR5
7 februari 2021, 08:52
Piet, wat een bult onzin komt er weer uit jouw pen:

“Aannames over besmettelijkheid die waarschijnlijk niet kloppen.” Ze kloppen juist met de beschikbare onderzoeken. Dus die aannames kloppen waarschijnlijk wel en de epidemiologische onderzoeken geven een prima onderbouwing die tot nu toe door laboratorium onderzoek niet tegengesproken worden.
Er is helemaal niet zoiets als een verzadigingspunt. Er is nog niemand gevonden die niet bevattelijk is. De groepsimmuniteit betekent dat er te weinig contacten zijn om de uitbraak nog verder te laten groeien. En dat punt ligt voor allerlei ziektes ergens anders. Voor mazelen en kinkhoest bijvoorbeeld boven de 90%. Ook bij die ziektes is er geen verzadigingspunt wat jij hier even verzint. Jij zegt dat je veel leest en daardoor veel weet. Ik ben erg benieuwd waar je dat verzadigingspunt opgeduikeld hebt.
Die kruisimmuniteit waar jij het steeds over hebt bestaat niet voor COVID-19. De T-cel immuniteit alleen als mensen de ziekte hebben gehad. Dat is overtuigend bewezen in Manaus.

Er is gewoon een rekenkundige relatie tussen de R waarde en het % waarbij groepsimmuniteit bereikt wordt voor alle bekende ziektes. En het is dus een rekenkundige wet dat de besmettelijkere varianten een hoger % hebben voor groepsimmuniteit.

NikXXX
7 februari 2021, 09:09
Iedereen meent zich een viroloog tegenwoordig. Ik ben van mening dat er veel gegoocheld wordt met data. Het virus gaat hoe dan ook rond onder de mensen. Nu kun je wel proberen door dat gedeeltelijk te beperken door het invoeren van measures. Als je de data gaat modelleren in statistische SW dan is er bijvoorbeeld wel een positieve relatie tussen het aantal positief getestte personen en het aantal ziekenhuisopnames. Een modelfit van 46% is echter niet om naar huis te schrijven. Voorlopig is er sprake van een daling van het aantal positief getestte personen. De R-waarde voor de Britse variant zijn mijn inziens te ingeschaald. Vergeet niet dat de Britten gezellig met familie kerst hebben gevierd. Er zijn dus andere factoren. Een avondklok heeft geen significant effect. Moeilijk aan te tonen natuurlijk, omdat de politiek continue andere maatregelen invoerd. Dat is het slechtste wat je kunt doen. Zaak is om wijzigingen gecontroleerd door te voeren. Daarnaast verschillen de maatregelen per land, en zijn er culturele/demografische verschillen. Laatst bij Op1 zei de directeur van Pfizer dat het corona virus uiteindelijk zal muteren in een virus wat net als een griepvirus ieder seizoen terugkeerd. Met weinig impact.
Accepteer eens dat mensen overlijden. Dat is de mens vreemd naar het schijnt. Mensen overlijden niet aan corona alleen. Dit zijn de zwakkeren van de samenleving. Ja natuurlijk zijn er outliers. In Den Haag is men vooral goed in vergaderen en ouwehoeren. Groep X wil ook ineens vooraan staan met vaccineren. Prio is om de zorg te ontlasten. Vaccineer de zorgmedewerkers. En categoriseer de mensen die nu in het ziekenhuis liggen. Lijkt mij niet zo moeilijk om 80% te vangen. Ten tweede, isoleer de verpleegtehuizen met een strikt protocol.
Rutte zei laatst: we hebben diepe zakken. Ze zijn blind in Agga voor wat voor doodslag er aan de maatschappij wordt toegebracht.

pietpotent44
7 februari 2021, 12:16
Piet, wat een bult onzin komt er weer uit jouw pen:
Wat een domme en voorspelbare reactie weer.

Aannames over besmettelijkheid die waarschijnlijk niet kloppen.” Ze kloppen juist met de beschikbare onderzoeken. Dus die aannames kloppen waarschijnlijk wel en de epidemiologische onderzoeken geven een prima onderbouwing die tot nu toe door laboratorium onderzoek niet tegengesproken worden.

Nee jongen. Er zijn tot nu toe alleen modellen op basis van epidemiologische data. En het lab onderzoek wat er al is, is op muizen gedaan, en niet op mensen. En zelfs dat onderzoek bewijst niet dat het virus makkelijker overspringt van muis A naar muis B.
En je mag met epidemiologische data geen biologische eigenschappen aantonen. Begrijp dat toch eens.

Er is helemaal niet zoiets als een verzadigingspunt. Er is nog niemand gevonden die niet bevattelijk is. De groepsimmuniteit betekent dat er te weinig contacten zijn om de uitbraak nog verder te laten groeien. En dat punt ligt voor allerlei ziektes ergens anders. Voor mazelen en kinkhoest bijvoorbeeld boven de 90%. Ook bij die ziektes is er geen verzadigingspunt wat jij hier even verzint. Jij zegt dat je veel leest en daardoor veel weet. Ik ben erg benieuwd waar je dat verzadigingspunt opgeduikeld hebt.

Natuurlijk is dat verzadigingspunt er wel. Als dat er niet zou zijn, zouden we eeuwig in de shit zitten.
Je ziet toch bij landen en regios waar het virus flink heeft huisgehouden, dat er daar bij latere uitbraken en golven meestal relatief veel minder slachtoffers vallen, en andersom.
Voorbeelden zat: Tsjechie, Hongarije, Belgie. En andersom Zweden. Oneerbiedig gezegd: het dor hout effect. Dat weet toch iedereen, dat is toch niks nieuws.

In die berekeningen doen ze net of die slachtoffer aantallen lineair (of zelfs exponentieel) en oneindig in hetzelfde tempo door blijven gaan, maar dat is natuurlijk onzin.
Waarschijnlijk bereiken we zelfs al groepsimmuniteit met een veel lagere vaccinatiegraad dan 80%.
Omdat er veel meer immuniteit is dan alleen door vaccinatie.

Nog niemand gevonden die niet bevattelijk is? Haha. Zelfs mensen die nooit blootgesteld zijn aan Sars cov 2 kunnen beschermende T-cellen hebben: https://www.nature.com/articles/s41586-020-2598-9_reference.pdf

Die kruisimmuniteit waar jij het steeds over hebt bestaat niet voor COVID-19. De T-cel immuniteit alleen als mensen de ziekte hebben gehad. Dat is overtuigend bewezen in Manaus.

Die bestaat zeker wel. Mensen krijgen niet alleen covid T-cel immuniteit als ze Sars cov 2 hebben gehad (wat geen kruis immuniteit is).
Het gaat er nou juist om dat ze andere corona virussen hebben gehad, die genetisch overlap hebben met Sars cov-2.
Dat zorgt voor kruis immuniteit. Er zijn verschillende soorten T-cellen.

Er is gewoon een rekenkundige relatie tussen de R waarde en het % waarbij groepsimmuniteit bereikt wordt voor alle bekende ziektes. En het is dus een rekenkundige wet dat de besmettelijkere varianten een hoger % hebben voor groepsimmuniteit.
R-factor = Ratjetoe factor. Dit getal is puur theoretisch, en deinst dan ook alle kanten op. Is geen betrouwbare indicator voor wat dan ook. Je kan er mee goochelen wat je zelf wilt. Dat is ook precies wat de overheid en OMT doen in hun propaganda.
Waar mensen zoals jij blijkbaar een stijf plassertje van krijgen.

pietpotent44
7 februari 2021, 12:35
Ik ben van mening dat er veel gegoocheld wordt met data. Het virus gaat hoe dan ook rond onder de mensen. Nu kun je wel proberen door dat gedeeltelijk te beperken door het invoeren van measures.

Vergeet niet dat de Britten gezellig met familie kerst hebben gevierd. Er zijn dus andere factoren. Een avondklok heeft geen significant effect. Moeilijk aan te tonen natuurlijk, omdat de politiek continue andere maatregelen invoerd. Dat is het slechtste wat je kunt doen. Zaak is om wijzigingen gecontroleerd door te voeren. Daarnaast verschillen de maatregelen per land, en zijn er culturele/demografische verschillen. Laatst bij Op1 zei de directeur van Pfizer dat het corona virus uiteindelijk zal muteren in een virus wat net als een griepvirus ieder seizoen terugkeerd. Met weinig impact.

Accepteer eens dat mensen overlijden. Dat is de mens vreemd naar het schijnt. Mensen overlijden niet aan corona alleen. Dit zijn de zwakkeren van de samenleving. Ja natuurlijk zijn er outliers. In Den Haag is men vooral goed in vergaderen en ouwehoeren. Groep X wil ook ineens vooraan staan met vaccineren. Prio is om de zorg te ontlasten. Vaccineer de zorgmedewerkers. En categoriseer de mensen die nu in het ziekenhuis liggen. Lijkt mij niet zo moeilijk om 80% te vangen.

Rutte zei laatst: we hebben diepe zakken. Ze zijn blind in Agga voor wat voor doodslag er aan de maatschappij wordt toegebracht.

Inderdaad. Er wordt enorm gegoocheld met cijfers. En dat wordt gebruikt om mensen te manipuleren en te onderdrukken.

En inderdaad, in Spanje, Portugal en de UK hebben ze met heel veel (of zelfs ongelimiteerd) veel mensen kerst en oud en nieuw gevierd. Op het slechts mogelijke moment: eind december en begin januari. Ofwel: dat waren gewoon superspread events.
En welke landen in Europa lopen nu achter in de dalende cijfers? Juist, die landen. De rest daalt al 3-4 weken. Maar zelfs deze landen dalen. In heel Europa daalt het.

De CEO van Pfeizzer heeft gelijk. Het virus zal devalueren naar een relatief onschuldig virus. Niet erger dan een gewone griep. Mogelijk zelfs nog minder ernstig.
Het wordt dan ook hoog tijd dat bewindspersonen wereldwijd eens gaan nadenken over de toekomst en hoe om te gaan met toekomstige pandemieen. Want nog een pandemie met dit soort lockdowns en maatregelen trekt de maatschappij gewoon niet meer.
We kunnen toch niet elke keer als er weer een nieuw virus is weer een jaar in lockdown gaan. We moeten kunnen leven. Er moeten slimmere oplossingen te bedenken zijn (meer gerichte bescherming, medicijnen, opschalen IC capaciteit, flexibele schil creeeren, etc.). En inderdaad is acceptatie ook een belangrijk punt. De natuur gaat toch wel zijn gang, en wint uiteindelijk toch, of we dat nou leuk vinden of niet.

phoenix
7 februari 2021, 13:10
Goh pietpotent daar zeg je iets, mischien zouden we eens moeten nadenken over een basisinkomen voor een ieder en geen neoliberaal kapitalisme die ons allemaal kapot maakt...want ga je door met het exploiteren van mens, dier en natuur dan krijg je dat dus als een boemerang terug... , ik geloof helemaal niet dat corona nu ineens zal verdwijnen en dat er nooit meer een ander virus terugkomt... sterker nog gaan we zo door met vleesindustrie dan is het rustig wachten tot er weer eentje opduikt... ik heb nog geen maatregel gehoord, mevrouw Ouwehand vande Partij vd Dieren is de enige in de kamer die hier serieus omvraagt!!!!

WANDELAAR5
7 februari 2021, 13:17
je mag met epidemiologische data geen biologische eigenschappen aantonen. Begrijp dat toch eens.

Natuurlijk is dat verzadigingspunt er wel. Als dat er niet zou zijn, zouden we eeuwig in de shit zitten.

Nog niemand gevonden die niet bevattelijk is? Haha. Zelfs mensen die nooit blootgesteld zijn aan Sars cov 2 kunnen beschermende T-cellen hebben: https://www.nature.com/articles/s41586-020-2598-9_reference.pdf

Die bestaat zeker wel. Mensen krijgen niet alleen covid T-cel immuniteit als ze Sars cov 2 hebben gehad (wat geen kruis immuniteit is). Het gaat er nou juist om dat ze andere corona virussen hebben gehad, die genetisch overlap hebben met Sars cov-2.
Dat zorgt voor kruis immuniteit.

Waarom zou je met epidemiologische data geen Besmettelijkheid mogen berekenen? Hoe is dat dan gebeurd in het verleden voor mazelen en kinkhoest? En dat zou nu bij Covid ineens anders zijn. Jij steekt gewoon je kop in het zand voor die onderzoeken, ongeacht hoe groot en degelijk ze zijn.

Hé Piet komt een keer met een fatsoenlijk onderzoek! Dat mag in de krant! En wat lezen we daar:
“demonstrating the presence of S-cross-reactive T cells, probably generated during past encounters with endemic coronaviruses. The role of pre-existing SARS-CoV-2 cross-reactive T cells for clinical outcomes remains to be determined in larger cohorts.”
Met andere woorden: er is totaal onbekend wat deze kruisimmuniteit doet bij Covid 19. Hij beschermt duidelijk niet, anders hadden in Manaus geen 76% van de mensen Covid gekregen.

Helaas heeft hij geen enkele fatsoenlijke bron voor zijn verzonnen “verzadigingspunt”. Bij groepsimmuniteit zullen de mensen die nog geen Corona hebben gehad nog steeds ziek kunnen worden, maar in een veel lager tempo. Zo langzaam dat netto het aantal besmettingen afneemt.

En ik ben het met je eens dat er met de R waarde op het dashboard veel teveel gegoocheld wordt. Maar het begrip R waarde is wel degelijk valide.

Giodude
7 februari 2021, 13:47
Volgens mij bestaat er al een topic over Corona ;)

Gaan PP44 en W5 nu ook dit topic kapen om hun "strijd" te voeren? :sleep: