Volledige versie bekijken : Clubs die geopend zijn in Duitsland
Pagina's :
1
2
3
4
[
5]
6
7
8
9
10
pietpotent44
7 februari 2021, 14:45
Waarom zou je met epidemiologische data geen Besmettelijkheid mogen berekenen? Hoe is dat dan gebeurd in het verleden voor mazelen en kinkhoest? En dat zou nu bij Covid ineens anders zijn. Jij steekt gewoon je kop in het zand voor die onderzoeken, ongeacht hoe groot en degelijk ze zijn.
Omdat dat 2 verschillende dingen zijn. Dat een variant meer gaat voorkomen dan een andere variant betekent nog niet per definitie dat ie meer besmettelijk is (makkelijker overdraagbaar). Stel dat het waar zou zijn wat RIVM beweert, dan hadden we dat toch al in de cijfers terug moeten zien (omdat volgens hun inmiddels al 2/3 van alle besmettingen de Britse variant is). Is niet het geval. Alle cijfers dalen nog steeds: infecties, sterfte, ziekenhuis en IC opnames.
Voor kinkhoest en mazelen zullen ze ook wel lab proeven hebben gedaan.
Hé Piet komt een keer met een fatsoenlijk onderzoek! Dat mag in de krant! En wat lezen we daar:
“demonstrating the presence of S-cross-reactive T cells, probably generated during past encounters with endemic coronaviruses. The role of pre-existing SARS-CoV-2 cross-reactive T cells for clinical outcomes remains to be determined in larger cohorts.”
Met andere woorden: er is totaal onbekend wat deze kruisimmuniteit doet bij Covid 19. Hij beschermt duidelijk niet, anders hadden in Manaus geen 76% van de mensen Covid gekregen.
Ik heb gelezen uit 2 studies dat dat resp. de helft en een derde van de mensen betrof. Dat zou ik niet niks willen noemen.
Maar er zijn veel meer immunologen die dit zeggen. Over kruis immuniteit hoor je veel te weinig in de media, het gaat bijna alleen maar over antistoffen en vaccinatie.
Wat een obsessie met Manaus weer. Jouw meest gebruikte bron zit duidelijk aan het puntje van je duim.
Helaas heeft hij geen enkele fatsoenlijke bron voor zijn verzonnen “verzadigingspunt”. Bij groepsimmuniteit zullen de mensen die nog geen Corona hebben gehad nog steeds ziek kunnen worden, maar in een veel lager tempo. Zo langzaam dat netto het aantal besmettingen afneemt.
Wat is nog een betere bron dan het verloop van de pandemie in de verschillende landen.
En ik ben het met je eens dat er met de R waarde op het dashboard veel teveel gegoocheld wordt. Maar het begrip R waarde is wel degelijk valide.
Die R waarde zal mn Reet Roesten. Je moet naar werkelijke cijfers kijken, niet naar modellen of dit soort theoretische waardes (waarvan de definitie zelfs tijdens de pandemie nog aangepast wordt).
pietpotent44
7 februari 2021, 14:58
Volgens mij bestaat er al een topic over Corona ;)
Gaan PP44 en W5 nu ook dit topic kapen om hun "strijd" te voeren? :sleep:
Giodude heeft gelijk. Verplaats maar naar covid-19 aub. Of een nieuw topic is ook goed: 'De Corona Bubbel van W5'.
rob45
7 februari 2021, 17:29
Dat een variant meer gaat voorkomen dan een andere variant betekent nog niet per definitie dat ie meer besmettelijk is (makkelijker overdraagbaar). Stel dat het waar zou zijn wat RIVM beweert, dan hadden we dat toch al in de cijfers terug moeten zien (omdat volgens hun inmiddels al 2/3 van alle besmettingen de Britse variant is). Is niet het geval. Alle cijfers dalen nog steeds: infecties, sterfte, ziekenhuis en IC opnames.
Hier heeft PP zeker wel een punt,al zou MR ter verdediging verklaren dat het gewoon een
week of 3 afwachten is ivm de incubatietijd.
Daarom ook tot 3 maart in de lockdown is het idee.
(Wanneer zijn de verkiezingen ook al weer ? [emoji848])
Player
7 februari 2021, 17:37
Nu lees ik opzettelijk die Coronaontkenners onzin niet van een ander topic op dit forum, maar als ze nu al de andere topics gaan inpalmen wordt het wel wat te gortig 🥱
Dalton
7 februari 2021, 19:01
Het is zo 13 maart en dan kan de stormloop weer losbarsten naar die heerlijke dames en hoeven we niet meer in de rij te staan voor mag het een kilootje meer zijn.
schoolmeester
7 februari 2021, 19:03
Wie zegt dat op 13 maart de saunaclubs weer opengaan, is nog helemaal niet bekend.
Groet, schoolmeester.
phoenix
7 februari 2021, 19:05
Dalton heeft ene special pas op 13 maart, dat weet jij niet Schoolmeester maar alleen ikw eet dat..., want zo'n pas heb ik toevallig ook...
Dalton
7 februari 2021, 20:22
Wie zegt dat op 13 maart de saunaclubs weer opengaan, is nog helemaal niet bekend.
Groet, schoolmeester.
PHEA en ik weten dat op 13 maart de clubs in DUITSLAND weer open zijn.
Wij hebben van de DUITSE overheid een speciale pas gekregen om dan flink los te gaan.
Tevens een landhuis met 2 hectaren grond erbij.
de duisburg spesjalist
8 februari 2021, 06:28
PHEA en ik weten dat op 13 maart de clubs in DUITSLAND weer open zijn.
Wij hebben van de DUITSE overheid een speciale pas gekregen om dan flink los te gaan.
Tevens een landhuis met 2 hectaren grond erbij.
als de clubs (horeca) in Duitsland open gaan op 13 maart .kom je er echt niet binnen zonder negatieve corona test en die mag niet oude zijn als 48 uur .
Dalton
8 februari 2021, 10:35
Voor jullie maar met een speciale pas komen we overal binnen.
b1234
8 februari 2021, 16:00
als de clubs (horeca) in Duitsland open gaan op 13 maart .kom je er echt niet binnen zonder negatieve corona test en die mag niet oude zijn als 48 uur .
Geld is de sleutel ,die op alle deuren past !:biggrin:
WA
8 februari 2021, 18:26
Geld is de sleutel ,die op alle deuren past !:biggrin: maar waar ga je het aan uitgeven :gruebel: aan een test, zodat je jezelf legitiem toegang verschaft of de persoon aan de entree wat extra toeschuiven zodat de vraag naar een negatieve test “vergeten” word? Zou dat extraatje genoeg zijn bij een controle door overheidsinstanties?
de duisburg spesjalist
8 februari 2021, 18:47
Geld is de sleutel ,die op alle deuren past !:biggrin:
ik ben er van overtuigt dat de clubs wel oppassen met omkoop praktijken .
Willem2
8 februari 2021, 18:54
ik ben er van overtuigt dat de clubs wel oppassen met omkoop praktijken .
Ik heb even als dik voor je gemaakt.
Er is nog helemaal niks bekend wanneer weer iets open zal gaan en er is nog minder bekend onder welke omstandigheden dat dan zal plaatsvinden.
Heel veel is mogelijk maar heel veel dingen ook niet en zijn behoorlijk wilde speculaties.
Dalton
8 februari 2021, 19:32
Even volhouden heren het is zo 13 maart.
pret
8 februari 2021, 19:51
Even volhouden heren het is zo 13 maart.
Ik heb ook een speciale pas echter die is 5 dagen later geldig. :biggrin:
JonnyFontane
8 februari 2021, 21:45
Er is nog helemaal niks bekend wanneer weer iets open zal gaan en er is nog minder bekend onder welke omstandigheden dat dan zal plaatsvinden.
Heel veel is mogelijk maar heel veel dingen ook niet en zijn behoorlijk wilde speculaties.
DBS weet toch alles beter....
deket
8 februari 2021, 22:22
@Boy 56
Die praktijken betreffende omkopen van ambtenaren gaat heus niet meer zo gemakkelijk meer dan vroeger hoor
de duisburg spesjalist
9 februari 2021, 09:31
toch zijn er ideeën bij clubs als ze mogen hoe ze gaan openen ;) trouwens lezen is ook een vak ;) (en voor mijn schrijven ook) :rolleyes:dit postte ik als de clubs (horeca) in Duitsland open gaan op 13 maart .kom je er echt niet binnen zonder negatieve corona test en die mag niet oude zijn als 48 uur .
JonnyFontane ik wil dus zeer zeker geen valse hoop geven . EN w2 je moet de groeten hebben van memo
marcelasnl
9 februari 2021, 16:53
Duits ministerie schakelde wetenschappers in om corona-angst op te wekken'
Het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft begin vorig jaar samen met verschillende wetenschappers aan een strategie gewerkt om de angst voor corona te vergroten, om zo begrip voor ingrijpende coronamaatregelen te kweken. Dat meldt de krant Die Welt op basis van een uitgelekte mailwisseling.
Opvallend is dat wetenschappers onderling "onderhandelden" over het mogelijke dodental dat genoemd zou moeten worden. Het RKI, het Duitse RIVM, stelde voor met hun inschatting te werken van 0,56 procent van de besmette personen, maar een medewerker van het RWI, een invloedrijk economisch onderzoeksinstituut, pleitte voor het sterftepercentage van 1,2 procent.
https://nos.nl/artikel/2367971-duits-ministerie-schakelde-wetenschappers-in-om-corona-angst-op-te-wekken.html
Dalton
9 februari 2021, 19:29
Zo worden de mensen gehersenspoeld en wordt een zware verkoudheid weer eens het middel om de mensen angst aan te jagen.
Nu gaat het snel naar beneden met de verkoudheid waardoor ieder jaar in december,januari en februari veel ouderen de pijp uitgaan en de meeste ook eens goed ziek worden met hoesten en een loopneus.
Dat testen wat ze doen stelt ook noppes voor omdat de meesten niet goed zijn.
Wat is het verschil tussen corona en een verkoudheid,dat zien ze aan een snotter uit je neus met een wattenstaafje,grote onzin ze zien alleen dat je verkouden bent en meer niet.
Badslippers
9 februari 2021, 22:05
Zo worden de mensen gehersenspoeld
En dan lees je ook nog eens: "De wetenschappers leverden volop suggesties, ook voorstellen om "angst en volgzaamheid bij de bevolking" op de agenda te zetten"
Tja, Duitsers zijn van nature gevoelig voor autoriteit en volgzaamheid. Daar hoef je niet veel voor te doen. Kun je de geschiedenis op na slaan. Nederlanders zijn notoire zeikers en klagers en weten alles beter. Daar hoef je de geschiedenis niet op na te slaan maar wel dit forum en dan weet je het.
Dalton
10 februari 2021, 04:00
De NEDERLANDERS zijn normaal nuchtere mensen maar ze hebben zich nu goed gek laten maken,alleen worden de doelstellingen,minder uitstoot van de autootjes en zelfs vliegtuigen die aan de grond blijven dus heel wat minder in de lucht,gehaald.
Daarom hebben ze de avondklok ingesteld waardoor het nog iets sneller gaat.
pietpotent44
10 februari 2021, 04:13
En dan lees je ook nog eens: "De wetenschappers leverden volop suggesties, ook voorstellen om "angst en volgzaamheid bij de bevolking" op de agenda te zetten"
Tja, Duitsers zijn van nature gevoelig voor autoriteit en volgzaamheid. Daar hoef je niet veel voor te doen. Kun je de geschiedenis op na slaan. Nederlanders zijn notoire zeikers en klagers en weten alles beter. Daar hoef je de geschiedenis niet op na te slaan maar wel dit forum en dan weet je het.
Steeds lees je dat weer terug, dat Nederlanders zon eigenwijs en ongehoorzaam volk is. En dat het maar onze eigen schuld is, en dat we ons niet aan de maatregelen houden, etc.
Maar als ik om me heen kijk, en lees en zie hoe de meeste Nederlanders erin staan, is dat over het algemeen juist heel gehoorzaam en angstig. Zeer naief zelfs. De meesten laten hun oren compleet hangen naar wat de overheid zegt, en kunnen of willen blijkbaar zelf niet meer nadenken.
90% van de werkenden, werken in loondienst, en voelen daardoor de crisis lang niet zo erg als de getroffen ondernemers, de groep die nu het hardst geraakt wordt.
Voor die groep is het 'slechts' wat ongemakkelijk en ongezellig. Maar worden verder niet geraakt in hun bestaan.
Gek genoeg vinden vele van die werkenden daarvan het ergens wel fijn en 'veilig' om door de overheid zo betutteld te worden met regeltjes. Dat voelen ze als een houvast waarin ze geloven. En vinden ze het ook wel zo fijn en veilig om iedereen die een andere mening heeft dan de overheid te zien en weg te zetten als wappies en complotgekkies. Lekker overzichtelijk en duidelijk.
Ook die mensen zie je duidelijk hier op het forum terug.
Daarmee is het steeds meer een corona religie geworden. Waarheidsbevinding wordt ineens niet meer zo belangrijk gevonden.
Vandaar waarschijnlijk dat echt groot verzet (wereldwijd) zoals burgeroorlogen tot nu toe nog is uitgebleven.
WANDELAAR5
10 februari 2021, 07:08
PietPotent, je verhaal klopt helaas weer eens niet:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/werkenden/flexwerk
Er zijn 8,9 miljoen werkenden in Nederland. 1,7 miljoen heeft een flexibele arbeidsrelatie (uitzendkrachten, 0 uren contracten e.d.). 1,5 miljoen zijn ZZP ere, vaak in een verkapte arbeidsrelatie. Daar zijn grote klappen gevallen. Er zijn 2 miljoen ondernemingen in Nederland, als we die 1,5 miljoen ZZPers eraf trekken blijven er dus ca 500.000 ondernemingen met personeel over. Waarschijnlijk wat minder ondernemers, omdat er mensen zijn met meerdere bedrijven. Dus geen 90% in loondienst.
Verder probeer je in dit topic opnieuw een Corona discussie te starten. Dat iedereen in loondienst blind de overheid volgt is onzin en de discussie daarover hier wordt duidelijk (zie hierboven) niet zo gewaardeerd, dus daar ga ik maar niet op in.
Brad Clitt
10 februari 2021, 10:19
Lockdown in Duitsland waarschijnlijk verlengd tot en met 14 maart.
Voor alle zekerheid een maandje erbij, want er zal heus wel weer een nieuwe, supergevaarlijke mutatie opduiken.
Wilde gok van mij, die zou best wel eens van de Zuidpool kunnen komen (of het ISS-ruimtestation).
JonnyFontane
10 februari 2021, 11:29
Lockdown in Duitsland waarschijnlijk verlengd tot en met 14 maart.
Voor alle zekerheid een maandje erbij, want er zal heus wel weer een nieuwe, supergevaarlijke mutatie opduiken.
Wilde gok van mij, die zou best wel eens van de Zuidpool kunnen komen (of het ISS-ruimtestation).
Uit Marokko komt dat virus in ieder geval niet.....
Daar hoef je ook niet bang voor te zijn, dat werkt helemaal niet.
mentholbear
10 februari 2021, 13:18
90% van de werkenden, werken in loondienst, en voelen daardoor de crisis lang niet zo erg als de getroffen ondernemers, de groep die nu het hardst geraakt wordt.
Voor die groep is het 'slechts' wat ongemakkelijk en ongezellig. Maar worden verder niet geraakt in hun bestaan.
Sommigen van hen wellicht. Maar vergeet niet de werknemers die in het MKB werken. Zo ken ik een kapster die haar baan kwijt is, omdat de eigenaar het niet meer kan opbrengen om diens personeel aan te houden.
En zo zullen er vast nog een hele hoop meer zijn. Speciaal zaken voor elektronica, kleine kledingwinkels, schoenenzaken, boekhandels, maar ook de franchise nemers van Intertoys enzo, die het vaak van hun persoonlijke contact moeten hebben. Nu dat weg valt, moeten ze concurreren met online reuzen zoals Bol.com. Dat lijkt me pittig opboksen tegen zulke zwaargewichten.
pietpotent44
10 februari 2021, 18:42
PietPotent, je verhaal klopt helaas weer eens niet:
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/werkenden/flexwerk
Er zijn 8,9 miljoen werkenden in Nederland. 1,7 miljoen heeft een flexibele arbeidsrelatie (uitzendkrachten, 0 uren contracten e.d.).
Verder probeer je in dit topic opnieuw een Corona discussie te starten. Dat iedereen in loondienst blind de overheid volgt is onzin.
Vooruit dan. Ik bedoelde zzp-er. Die maken 12% van alle werkenden uit.
https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-zzp/hoofdcategorieen/ontwikkelingen-zzp#:~:text=In%202019%20waren%20er%201,ers%20met%2 0467%20duizend%20toegenomen.
Ik weet dat jij erg graag wil aantonen dat ik onzin praat. (Je maakt er haast een dagtaak van.)
Maar dat valt helaas voor jou toch erg mee.
Andersom kan ik dat helaas niet zeggen.
Ik probeer hier helemaal geen nieuwe corona discussie op te starten, jij wel. Zoals gebruikelijk weer erg kinderachtig, spijkers op laag water zoeken.
Het doet natuurlijk helemaal niks af aan mijn punt. Al is het iets minder dan 90%, de grote meerderheid werkt wel degelijk in loondienst. Of in elk geval niet als zelfstandige.
Gedraag je eens een keer volwassen man.
pietpotent44
10 februari 2021, 18:54
Sommigen van hen wellicht. Maar vergeet niet de werknemers die in het MKB werken. Zo ken ik een kapster die haar baan kwijt is, omdat de eigenaar het niet meer kan opbrengen om diens personeel aan te houden.
En zo zullen er vast nog een hele hoop meer zijn. Speciaal zaken voor elektronica, kleine kledingwinkels, schoenenzaken, boekhandels, maar ook de franchise nemers van Intertoys enzo, die het vaak van hun persoonlijke contact moeten hebben. Nu dat weg valt, moeten ze concurreren met online reuzen zoals Bol.com. Dat lijkt me pittig opboksen tegen zulke zwaargewichten.
Ik heb er zelf ook last van. Een van mijn huurders heeft een schoonheidssalon, en zegt (al na 3 weken) de huur niet meer te kunnen betalen.
Ik had al huurderkorting gegeven toen ze er in juli (middenin de corona) in kwam. En nu 3 maanden uitstel. En dan nog eens 3 maanden om weer bij te komen.
Maar niemand heeft medelijden met verhuurders. Mensen vinden verhuurders meestal maar klootzakken.
schoolmeester
10 februari 2021, 18:56
Misschien kan/wil ze in natura de huur betalen......
Groet, schoolmeester.
pietpotent44
10 februari 2021, 19:05
Misschien kan/wil ze in natura de huur betalen......
Groet, schoolmeester.
Een kleine dikke vrouw van 53 met kort haar, een dikke bril en hazentanden. Dan heb ik toch liever euros.
schoolmeester
10 februari 2021, 19:08
Ik begrijp het, in jouw geval zou ik ook liever geld vangen.
Groet, schoolmeester.
mentholbear
10 februari 2021, 19:34
Maar niemand heeft medelijden met verhuurders. Mensen vinden verhuurders meestal maar klootzakken.
Inderdaad. En iemand eruit schoppen levert misschien niet snel een nieuwe huurder op in deze periode. Maar ook nieuwe winkelpanden waar niemand in wilt zitten. Of nog lastiger huurders van woningen die je er nog minder makkelijk uit krijgt.
Terwijl de kosten doorlopen. Zo ook weer de onroerende belastingen die allemaal nu de brievenbus binnen komen vallen.
pietpotent44
10 februari 2021, 20:04
Duitsland verlengd lockdown tot 7 maart:
https://www.nu.nl/coronavirus/6115676/duitsland-verlengt-lockdown-tot-7-maart-scholen-en-kapsalons-mogen-wel-open.html
Willem2
10 februari 2021, 21:20
https://www.zdf.de/assets/infografik-366~1280xauto?cb=1612986402747
https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-massnahmen-bund-laender-beratungen-100.html
broodpoot
10 februari 2021, 21:27
Een kleine dikke vrouw van 53 met kort haar, een dikke bril en hazentanden. Dan heb ik toch liever euros.
En die heeft een schoonheidssalon? Dat zal niet storm lopen bij haar.
Dalton
10 februari 2021, 21:41
Dat is grote pech voor ons geen opening op 13 maart maar op 7 maart kreeg net een telefoontje van MERKEL.
Misschien NRW nog iets eerder.
Willem2
10 februari 2021, 21:50
Dat is grote pech voor ons geen opening op 13 maart maar op 7 maart kreeg net een telefoontje van MERKEL.
Misschien NRW nog iets eerder.
In NRW is de Inzidenz ongeveer 60 volgens mij en die moet eerst naar 35 en dan gaan ze verder kijken ....
Dalton
10 februari 2021, 21:55
Nee zit rond de 50,daalt heel snel lijkt net een lif van de EIFELTOREN.
Willem2
10 februari 2021, 22:07
In NRW is de Inzidenz ongeveer 60 volgens mij en die moet eerst naar 35 en dan gaan ze verder kijken ....
Nee zit rond de 50,daalt heel snel lijkt net een lif van de EIFELTOREN.
https://www.giscloud.nrw.de/corona-dashboard.html
nee 67
en het gaat wel omlaag maar er worden meer varianten gevonden gewoon rustig blijven volhouden ....
Picasso 1
11 februari 2021, 02:20
Maar vergeet niet de werknemers die in het MKB werken. Zo ken ik een kapster die haar baan kwijt is, omdat de eigenaar het niet meer kan opbrengen om diens personeel aan te houden.
Voor personeel is de NOW regeling ingesteld. Dat dekt in voldoende mate de personeelskosten en die hoeven dus niet ontslagen te worden (flexwerkers uitgezonderd want die zijn niet in dienst). Een reden om mensen toch te ontslaan en het bedrijf te stoppen kan zijn de anders lopende vaste lasten zoals bijvoorbeeld huur. Voor vaste lasten is ook tegemoetkoming mogelijk met de zgn TLV maar weet niet in welke mate eenmanszaken hier ook recht op kunnen uitoefenen.
In 2020 zijn het laagst aantal faillisementen geweest van de afgelopen 20 jaar. Lijkt me dat dat komt door al die tegemoetkomingen en regelingen waardoor bedrijven overleven (het geklaag heeft meer te maken met het niet kunnen genereren van veel winst zoals voorheen, niet zozeer met het water aan de lippen hebben).
pietpotent44
11 februari 2021, 02:39
En die heeft een schoonheidssalon? Dat zal niet storm lopen bij haar.
Klopt. Dat is nou juist het probleem.
pietpotent44
11 februari 2021, 02:43
Voor personeel is de NOW regeling ingesteld. Dat dekt in voldoende mate de personeelskosten en die hoeven dus niet ontslagen te worden (flexwerkers uitgezonderd want die zijn niet in dienst).
Voor vaste lasten is ook tegemoetkoming mogelijk met de zgn TLV maar weet niet in welke mate eenmanszaken hier ook recht op kunnen uitoefenen.
In 2020 zijn het laagst aantal faillisementen geweest van de afgelopen 20 jaar. Lijkt me dat dat komt door al die tegemoetkomingen en regelingen waardoor bedrijven overleven.
Alleen bedrijven die zijn begonnen na corona (15 maart 2020) komen niet in aanmerking voor die vaste lasten regeling TVL (al zijn ze ook bezig om daar iets voor te verzinnen) vanwege mogelijke fraude.
Ook moet je tenminste 3000 euro vaste lasten per drie maanden hebben.
Voor NOW loonkostenregeling moet je tenminste 20% omzetverlies over 3 maanden hebben.
Zzp-ers kunnen gebruik maken van de tozo regeling (verkapte bijstand) wanneer hun inkomsten onder sociaal minimum inkomen is gezakt (lager dan 1.500e). Maar als je een partner hebt die meer dan 1.500 in de maand verdient krijg je niks.
Er zijn dus een hoop ondernemers die ondanks de regelingen toch buiten de boot vallen.
En er is inderdaad iets vreemds aan de hand met aantal faillisementen. Het is een vertekend beeld dat dat zo laag ligt. Waarschijnlijk inderdaad door steun overeind gehouden.
Maar zodra de steun ophoudt (medio 2021), zullen er alsnog veel vallen.
Willem2
11 februari 2021, 10:09
Merkel: we hebben verkeerde inschattingen gemaakt
De Duitse bondskanselier Merkel zegt dat zij en haar regering de komst van de tweede golf in het najaar hebben onderschat. Duitsland werd door de eerste golf in het voorjaar minder getroffen dan andere landen, zei ze in de Bondsdag. Aan het eind van de zomer en het begin van de herfst waren we "niet voorzichtig genoeg en niet snel genoeg", zei Merkel.
Merkel was in de Bondsdag om het besluit over de verlenging van de lockdown tot 7 maart te verdedigen. Ze zei ook dat de vaccinatiecampagne minder snel op gang kwam dan was gehoopt. Dat heeft mensen teleurgesteld, maar het gaat steeds sneller, zei ze. Ze verwacht dat voor de zomer iedereen die dat wil, ingeënt is. .... https://nos.nl/liveblog/2368186-utrecht-wil-proef-veilig-openen-horeca-mogelijk-al-eerder-coronapatienten-in-china.html
daarom gaat het openen van clubs misschien nog wel heel lang duren ...
Willem2
11 februari 2021, 10:11
In Essen hat die Polizei ein wohl illegales Bordell in einem Hotel aufgespürt. Sechs Frauen und drei Männer waren am Dienstagabend vor Ort.
Die drei Männer wurden festgenommen. Die Polizei ermittelt gegen sie wegen des Verdachts auf Zuhälterei und Ausbeutung. Die Beamten hatten Hinweise auf das Treiben im Stadtteil Rüttenscheid bekommen.
Zimmer waren offensichtlich hergerichtet
Vor Ort entdeckten sie am Dienstagabend mehrere Zimmer, die offensichtlich für sexuelle Dienstleistungen hergerichtet waren. Laut Polizei fanden die Beamten Verhütungsmittel, Lebensmittel und mutmaßlich Marihuana.
Prostitution lief offenbar seit einiger Zeit
Die Hinweise deuten darauf hin, dass die mutmaßliche Prostitution dort schon seit einiger Zeit stattfand und auch für einen längeren Zeitraum weitergehen sollte, heißt es. .... https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgebiet/illegales-bordell-in-essen-aufgespuert-100.html
Pikkatrillah
11 februari 2021, 11:19
.... https://nos.nl/liveblog/2368186-utrecht-wil-proef-veilig-openen-horeca-mogelijk-al-eerder-coronapatienten-in-china.html
daarom gaat het openen van clubs misschien nog wel heel lang duren ...
Als ik de woorden bekijk hoor ik Hugo de jonge spreken, als het dan ook zo gaat als met Hugo, dan kan het nog heel lang duren.
mentholbear
11 februari 2021, 12:46
Voor personeel is de NOW regeling ingesteld. Dat dekt in voldoende mate de personeelskosten en die hoeven dus niet ontslagen te worden (flexwerkers uitgezonderd want die zijn niet in dienst). Een reden om mensen toch te ontslaan en het bedrijf te stoppen kan zijn de anders lopende vaste lasten zoals bijvoorbeeld huur. Voor vaste lasten is ook tegemoetkoming mogelijk met de zgn TLV maar weet niet in welke mate eenmanszaken hier ook recht op kunnen uitoefenen.
In 2020 zijn het laagst aantal faillisementen geweest van de afgelopen 20 jaar. Lijkt me dat dat komt door al die tegemoetkomingen en regelingen waardoor bedrijven overleven (het geklaag heeft meer te maken met het niet kunnen genereren van veel winst zoals voorheen, niet zozeer met het water aan de lippen hebben).
Alleen bedrijven die zijn begonnen na corona (15 maart 2020) komen niet in aanmerking voor die vaste lasten regeling TVL (al zijn ze ook bezig om daar iets voor te verzinnen) vanwege mogelijke fraude.
Ook moet je tenminste 3000 euro vaste lasten per drie maanden hebben.
Voor NOW loonkostenregeling moet je tenminste 20% omzetverlies over 3 maanden hebben.
.
Ook is er verder steun voor verloren voorraden. Alles bij elkaar zorgt het er waarschijnlijk voor dat bedrijven minder snel zijn omgevallen.
Maar al die steun is maar deels, en meestal een stuk minder dan wat voorgeschoteld wordt. Zo was de NOW max 90%. 10% of deels daarvan moet dus uit de reserves komen als de omzet gekelderd is.
Echter kom je daar in de praktijk niet aan. Sommigen komen op 80, 70, 60% of zelfs minder uit. Daarbij krijg je eerst een voorschot van 80% ofzo van die steun. Dus nog meer uit de reserves.
Het kan zo dus een sluipmoordernaar worden voor ondernemers waar de reserves en ander vermogen langzaam van kan opbranden.
Het is dus bij lange na niet zeker dat NOW genoeg dekt om personeel in dienst te houden, of dat TVL genoeg de kosten dekt om alles te kunnen blijven betalen. Sommige ondernemers moeten soms dus hun spaarcenten aanspreken om aan de betalingsverplichtingen te kunnen voldoen.
Denk aan de all you can vreet schuren. Ken er geen 1 die geen maatregelen met personeel hebben moeten nemen. Het rondbrengen van wat Sushi houdt de mensen bezig, maar dekt niet de kosten.
En wereldrestaurants hebben het soms nog zwaarder. Veel zitten op een afgelegen plek met heel veel parkeerruimte voor bezoekers , maar waarbij bezorgen haast niet te doen is door de lange afstanden.
schoolmeester
11 februari 2021, 12:49
Mijn inlevingsvermogen ten opzichte van de coronamaatregelen begint ook langzaam op te branden.
Groet, schoolmeester.
WANDELAAR5
11 februari 2021, 13:52
Mentholbear en Picasso vergeten nog de belasting uitstel regel. Ondernemers mogen het betalen van belasting opschorten. Maar ooit moet die betaald worden. Ook daarmee worden bedrijven kunstmatig overeind gehouden. Die faillisementen die we in 2020 minder hebben gehad, komen echt nog wel. En veel werknemers hebben hun baan verloren of maken minder uren. Tenslotte is het bij de ondernemers ook niet gelijk verdeelt. Een goede vriend van mij zit in de KVK sector metaal en electro en werkt uitsluitend voor de horeca (verkoop, installatie en reparatie keukenapparatuur). Geen omzet en geen steun.
mentholbear
11 februari 2021, 14:04
Death & taxes :rolleyes:
Er zijn tal van dingen die helpen. Zo ook recht op huurverlaging in het geval dat het vastgoed niet of ten delen gebruikt kan worden waarvoor het gehuurd is. Zo kunnen horeca ondernemers huurverlaging krijgen.
Verder heb je ook voor winkelpanden panden de mogelijkheid tot uitstel van hypotheek betalingen. Maar die moeten net als belastingen uiteindelijk ook terug betaald worden. (Huis eigenaren die gebruik maken uitstel van hypotheek betalingen, moeten trouwens wel oppassen dat ze hun aftrek niet verliezen).
Bluebull
11 februari 2021, 17:02
Het duurt allemaal veel te lang... het is de ultieme tijd voor mijn AcaG verslag van 30 oktober 2020. Ik ga er z.s.m mee beginnen.
schoolmeester
11 februari 2021, 18:03
30 oktober 2020, knap dat je nu nog weet wat er toen gebeurd is.
Ik kan niet wachten......
Groet, schoolmeester.
JonnyFontane
11 februari 2021, 18:21
We wachten af Bluebull
pietpotent44
11 februari 2021, 18:57
Death & taxes :rolleyes:
Er zijn tal van dingen die helpen. Zo ook recht op huurverlaging in het geval dat het vastgoed niet of ten delen gebruikt kan worden waarvoor het gehuurd is.
Er is geen recht tot huurverlaging. Alleen wanneer huurder en verhuurder er niet samen uitkomen, het voor de rechter komt, en de rechter beslist dat de huurder recht heeft op huur korting of uurstel.
Maar daarover zijn de meningen van de rechters verdeeld. Sommige menen dat je corona kan laten vallen onder 'gebrek', andere rechters vinden dat juist weer niet, omdat de verhuurder ook niks te verwijten valt m.b.t. corona en overheidsmaatregelen.
Maar in principe blijft het een tegemoetkoming van de verhuurder in de vorm van korting of uitstel betaling. Maar geen recht.
Piet Plezier
11 februari 2021, 19:06
15 maart gaan de clubs weer open?
pietpotent44
11 februari 2021, 19:10
15 maart 2022 zijn ze wel weer open ja :biggrin:
Willem2
11 februari 2021, 20:00
De Inzidenz moet eerst onder 35 zijn die is nu 62,7
en dan wordt er verder gekeken ....
15 maart 2022 zijn ze wel weer open ja :biggrin:
Hmmm gezien de seizoensinvloeden zou dat best wel mogelijk kunnen zijn :rolleyes:
Maar je weet : Maart roert zijn staart ;)
Willem2
11 februari 2021, 20:06
De Inzidenz moet eerst onder 35 zijn die is nu 62,7
en dan wordt er verder gekeken ....
Der Kölner Internist Prof. Michael Hallek warnt eindringlich vor vorzeitigen Lockerungen der Corona-Beschränkungen. Erst müsse der Inzidenz-Wert so niedrig wie möglich sein - bestenfalls unter dem Wert von 10 Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner binnen sieben Tage, sagte Hallek am Donnerstag in der "Aktuellen Stunde".
Die beiden Virusvarianten, die zuerst britischen und südafrikanische Forscher entdeckt haben, seien bereits in Deutschland verbreitet. "Sie zeigen, dass wir ab ungefähr Mitte März oder April spätestens in der dritten Welle sind, die dann schneller ansteigen wird als das, was wir je hatten. Und das muss man einfach abwarten."
Es bringe auch nichts, wenn die Politik Öffnungsszenarien mit konkreten Terminen in Aussicht stelle. Die Gefahr sei groß, dass die Bevölkerung ein weiteres Mal enttäuscht werde – eben weil das Virus sich nicht an Daten hält und sich möglicherweise rasant verbreitet. ....
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
en zo denken veel duitse virologen, internisten, artsen en epidemiologen...
Player
11 februari 2021, 20:24
....
https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/ticker-corona-virus-nrw-100.html
en zo denken veel duitse virologen, internisten, artsen en epidemiologen...Dit topic begint steeds meer op topic corona virus te lijken... Wat die varianten betreft weet men nog te weinig ervan om zulke uitspraken te doen. Zijn ze besmettelijker en hoeveel, is het ziektebeeld erger, zijn de vaccins even effectief ertegen,... Over het virus zelf weet men nog te weinig. Tegen maart/april is het lente, leven mensen terug meer buiten en wordt het warmer. Een groot deel van de risicogroepen zullen gevaccineerd zijn en druk op zorgsector zal dan definitief laag blijven. Dan zie ik in mei wel versoepelingen mogelijk en wie weet ook de Clubs open.
mentholbear
11 februari 2021, 23:00
Maar geen recht.
Je hebt gelijk. Ervaring was echter dat meermaals het 'redelijk' was om de huur te verlagen. Volgende keer gaan de huurcontracten er anders uitzien :baby2:
mentholbear
11 februari 2021, 23:03
Dan zie ik in mei wel versoepelingen mogelijk en wie weet ook de Clubs open.
Heb je de poll al ingevuld?
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56635-Poll-Wanneer-gaan-de-clubs-in-duitsland-weer-open
Piet Plezier
12 februari 2021, 08:09
dat dan weer wel natuurlijk
El maniac
12 februari 2021, 09:04
Meeste scholen gaan 22 februari weer open en kappers rond 1 maart dus alles gaat weer langzamerhand weer open ( clubs medio april eind mei ) wel met strikte regels wat dit voor de clubs betekent zullen we moeten afwachten en zien ..
mentholbear
12 februari 2021, 12:43
Ben benieuwd met wat voor registratieregels ze gaan komen. NAW zal niet zo prettig zijn voor de gebonden beren :rolleyes:
Dan liever zoals in VW waar je n prepaid nummer kon achterlaten.
Piet Plezier
12 februari 2021, 16:09
( clubs medio april eind mei ) wel met strikte regels wat dit voor de clubs betekent zullen we moeten afwachten en zien ..
waar kan ik dat vinden, dat de clubs april, eind mei open gaan?
schoolmeester
12 februari 2021, 16:15
In het Roemeens dagblad.
Groet, schoolmeester.
de duisburg spesjalist
12 februari 2021, 16:37
waar kan ik dat vinden, dat de clubs april, eind mei open gaan?
nergens daar is nog niks van bekend
Piet Plezier
12 februari 2021, 16:50
nergens daar is nog niks van bekend
daar was ik al bang voor, wat een lulhoer
JonnyFontane
12 februari 2021, 17:25
Wat wil je met twee berichten
mentholbear
12 februari 2021, 19:42
Heb je z'n gebruikersnaam niet gezien? ;)
pietpotent44
12 februari 2021, 19:49
De beste 1 april grap zou natuurlijk zijn dat dan de Duitse clubs weer openen :biggrin:
Piet Plezier
12 februari 2021, 19:56
Wat wil je met twee berichten
inderdaad ja
Pikkatrillah
12 februari 2021, 20:37
34883
pret
13 februari 2021, 01:41
Hans Teeuwen ft Bjørgen - Lockdown
http://youtu.be/416U2zYWbSA
de duisburg spesjalist
15 februari 2021, 14:47
’Nederlanders zijn wél welkom bij Duitse kapper’
Nederlanders mogen vanaf 1 maart in Duitsland naar de kapper als de haarsalons daar weer open gaan. Hoewel het land grensverkeer wil beperken, zal deelstaat Noordrijn-Westfalen kniptoeristen niet weren.
„Er is geen probleem als het kappersbezoek niet langer dan 24 uur duurt”, laat een woordvoerder van het ministerie van Arbeid, Gezondheid en Sociale Zaken van Noordrijn-Westfalen weten aan Omroep Gelderland.
De aankondiging van de woordvoerder staat in contrast met het beleid in België, waar de kappers sinds zaterdag open zijn. Brancheorganisatie Belgische Beauty Federatie (BBF) riep alle leden op om géén Nederlanders te ontvangen. Ook de politie is strenger gaan kijken naar onnodig grensverkeer.
Dat de kappers in onze buurlanden openen, geeft de Koninklijke Algemene Nederlandse Kappersorganisatie (ANK) hoop. De bond voert momenteel gesprekken met ministeries. „Vorige keer gingen kapsalons in Duitsland eerst dicht, waarna niet veel later ook kappers in ons land moesten sluiten. Hopelijk volgt de Nederlandse overheid nu ook de ontwikkelingen in Duitsland.”
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/nederlanders-zijn-w%c3%a9l-welkom-bij-duitse-kapper/ar-BB1dH4l4?ocid=ob-fb-nlnl-891
nu de sport scholen nog in Duitsland en dan mogen we weer :asshole:
schoolmeester
15 februari 2021, 14:55
Zal wel op afspraak moeten, of kan het ook zonder afspraak ?
Groet, schoolmeester.
de duisburg spesjalist
15 februari 2021, 15:08
Zal wel op afspraak moeten, of kan het ook zonder afspraak ?
Groet, schoolmeester.
op afspraak natuurlijk .
WA
15 februari 2021, 16:02
[B]nu de sport scholen nog in Duitsland en dan mogen we weer :asshole:
Even partypooper spelen.... Ik verwacht eerder dat körperliche diensleistungen alleen met negatieve test mogelijk worden en met een strikte registratie welke bezoekers zo'n körperliche diensleister heeft gehad.
Verder, W2 haalde het al eens aan, komt er wel erg vaak een 7-tages-inzidenz van 10 op 100.000 (max 256 besmettingen per dag voor NRW) of minder naar voren om serieuze versoepelingen door te voeren maar nog immer met medische mondmasker en inperking van het aantal bezoekers.
Ik kan me ook niet voorstellen dat lokale / regionale bestuurders niets bedacht hebben om de heropening van prostitutie in september 2020 (of was het oktober???) op een andere manier te dwarsbomen. NRW was hierin geloof ik redelijk uniek en met verkiezingen in aantocht gaat geen enkele politicus iets verderfelijks als betaalsex weer toestaan.
Badslippers
15 februari 2021, 21:57
Ik zal mijn mond maar houden over het gejank van kappers en sportscholen. Vroeger (toen alles veel beter was) ging je nauwelijks naar de kapper want je haar groeide tot over je schouders en als het er dan echt aan moest geloven pakte je de tondeuze. Sportscholen bestonden niet omdat de mensen nog niet zo met hun uiterlijk bezig waren. Een paar sportschoenen aan je poten en je ging rennen als je beweging en conditie wilde. Tegenwoordig komt alles uit de spuit. Allemaal opgepompte bodies en elke week een ander kapsel. Ik heb de laatste 25 jaar geen kapper meer bezocht.
Dalton
15 februari 2021, 22:18
Toch heb je een heel mooie brede scheiding op je kop BADSLIPPERS en hij staat je goed.
Ik weet dat heel wat ijsberen er goed jaloers op zijn.
rob45
15 februari 2021, 22:27
Ik zal mijn mond maar houden over het gejank van kappers en sportscholen. Vroeger (toen alles veel beter was) ging je nauwelijks naar de kapper want je haar groeide tot over je schouders ... Sportscholen bestonden niet omdat de mensen nog niet zo met hun uiterlijk bezig waren. Een paar sportschoenen aan je poten en je ging rennen als je beweging en conditie wilde.
Zeker waar, Vroeger was alles beter !
Gewoon de sportscholen en kappers nog een paar maandjes dicht houden,gaan ze zeker nooit meer open,weg er mee allemaal onzin !!
mentholbear
15 februari 2021, 23:51
kappers nog een paar maandjes dicht houden,gaan ze zeker nooit meer open,weg er mee allemaal onzin !!
https://th.bing.com/th/id/OIP.sVcJn3hODgrKxZT8b1i_7wHaLF?pid=ImgDet&dpr=3,38
Uhm... Doe mij dan maar toch liever een opgetutte Rumbul :baby2:
vanKees
16 februari 2021, 08:37
NRW was hierin geloof ik redelijk uniek en met verkiezingen in aantocht gaat geen enkele politicus iets verderfelijks als betaalsex weer toestaan.
Da kann ich Dir nur zum Teil Recht geben. Die Politik gibt vor aber wie letztes Jahr im Herbst das OLG Münster entscheiden die
Gerichte auch über die Öffnung von z.B. Geschäfte, Gastronomie, Fitnessstudios und letztendlich auch unsere Saunaclubs.
(Ek kan net gedeeltelik met jou saamstem. Die beleid dikteer, maar as laaste herfs besluit die OLG Münster die
Geregte ook oor die opening van e.B. winkels, restaurante, gimnasiums en uiteindelik ook ons sauna klubs.)
vanKees
VanKees
Willem2
16 februari 2021, 13:55
Duitsland is van plan alle inwoners vanaf 1 maart gratis sneltesten aan te bieden, zegt gezondheidsminister Jens Spahn. De intigeentesten zijn volgens Spahn nu volop verkrijgbaar, wat het mogelijk maakt om testcentra en apothekers ze gratis te laten uitvoeren. De Duitse overheid zal de kosten ervan dragen.
Spahn wil ook, zodra ze zijn goedgekeurd, testen beschikbaar stellen die mensen thuis kunnen doen. ,,Deze testopties kunnen bijdragen aan de dagelijkse veiligheid, vooral in scholen en kinderopvangen'', schrijft hij op Twitter. Spahns ministerie zou al overleg voeren met de producenten van de sneltesten. ..... https://www.ad.nl/binnenland/live-horecakoepel-restaurants-langer-open-voor-afhalers-600-000-theorie-en-rijexamens-uitgesteld~a7bf9b8a/
Ik denk dat alle bezoekers van saunaclubs straks eerst getest worden voordat ze een club kunnen betreden.
schoolmeester
16 februari 2021, 14:09
Alleen het werkt anders in Duitsland.
Ben je negatief getest mag je bij rood licht doorlopen.....
Groet, schoolmeester.
de duisburg spesjalist
16 februari 2021, 14:30
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-horecakoepel-restaurants-langer-open-voor-afhalers-600-000-theorie-en-rijexamens-uitgesteld~a7bf9b8a/
Ik denk dat alle bezoekers van saunaclubs straks eerst getest worden voordat ze een club kunnen betreden.
ZIE POST 1009 https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56041-Clubs-die-geopend-zijn-in-Duitsland-(totale-lockdown)&p=732035#post732035 IK KAN ER OOK NIKS AAN DOEN DAT IK GOEDE EN HET BELANGRIJSTE BETROUWBARE BRONNEN HEB :rolleyes:
de duisburg spesjalist
16 februari 2021, 14:37
Alleen het werkt anders in Duitsland.
Ben je negatief getest mag je bij rood licht doorlopen.....
Groet, schoolmeester.
DUITSELAND EN NL GAAN 1 LIJN TREKEN
schoolmeester
16 februari 2021, 14:40
Als die lijn rechtstreeks naar Duitsland loopt, vind ik het prima......
Groet, schoolmeester.
WA
16 februari 2021, 14:52
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-horecakoepel-restaurants-langer-open-voor-afhalers-600-000-theorie-en-rijexamens-uitgesteld~a7bf9b8a/
Er zijn wel wat bedenkingen bij die antigeentests. Zo zouden ze waarschijnlijk ook een positieve pcr test opleveren.
https://corona-transition.org/10-wie-mit-massentests-die-pandemie-verlangert-wird
WA
16 februari 2021, 14:56
ZIE POST 1009 https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56041-Clubs-die-geopend-zijn-in-Duitsland-(totale-lockdown)&p=732035#post732035 IK KAN ER OOK NIKS AAN DOEN DAT IK GOEDE EN HET BELANGRIJSTE BETROUWBARE BRONNEN HEB :rolleyes:
Het is geen wedstrijd maatje. Al ervaren sommigen dat wel zo en hebben ze het gelijkst van allemaal. Eerst zien en dan geloven.
En wie zegt dat het met een negatieve test net zo clubben is als vorig jaar rond deze tijd? Die muilkorven gaan ook nog wel even blijven als is het maar omdat er zelfs ijsberen zijn die 'm zelfs ook voltijd buiten willen dragen als ze daarmee maar weer sneller aan de poes kunnen friemelen.
JonnyFontane
16 februari 2021, 14:57
Nou niet langs je schoenen gaan lopen.....
Eddy_V
16 februari 2021, 15:01
Worden die sneltesten ook met zo’n wattenstokje tot aan je oogkas gedaan of is dat zo’n blaastest ?
Gisteren voor de zekerheid nog maar es de GGD testlocatie bezocht waar dit werd gedaan door een alleraardigste en niet onaantrekkelijke dame (voor zover ik dat kon zien met haar plastic pak aan)
Kon gerustgesteld weer naar verloofde en minnaressen toe.
de duisburg spesjalist
16 februari 2021, 15:03
Als die lijn rechtstreeks naar Duitsland loopt, vind ik het prima......
Groet, schoolmeester.
we mogen nog steeds naar Duitsland als we maar binnen 24 uur terug zijn .verder zie ik het positief in piet plezier krijg het eerste biertje van mijn als GT LR samya mondial daimond of babylon welke van deze 6 ook de deuren open op 1 april
de duisburg spesjalist
16 februari 2021, 15:04
Nou niet langs je schoenen gaan lopen.....
ik heb altijd laarzen aan :eek:
Eddy_V
16 februari 2021, 15:08
ik heb altijd laarzen aan :eek:
Dat verklaart veel.. ik dacht altijd dat die rare lucht van jouw e-sigaretten kwamen
de duisburg spesjalist
16 februari 2021, 15:11
Het is geen wedstrijd maatje. Al ervaren sommigen dat wel zo en hebben ze het gelijkst van allemaal. Eerst zien en dan geloven.
En wie zegt dat het met een negatieve test net zo clubben is als vorig jaar rond deze tijd? Die muilkorven gaan ook nog wel even blijven als is het maar omdat er zelfs ijsberen zijn die 'm zelfs ook voltijd buiten willen dragen als ze daarmee maar weer sneller aan de poes kunnen friemelen.
het is zeker geen wetstrijd . ik moet ook eigenlijk mijn betrouwbare info voor me houden die ik krijg . niks staat nog vast . mijn welgemene excuses . ik geef je wel een belletje als er meer bekend is :biggrin:
WA
16 februari 2021, 15:24
ik geef je wel een belletje als er meer bekend is :biggrin: zeker doen joh. :cheers:
Player
16 februari 2021, 18:00
ZIE POST 1009 https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56041-Clubs-die-geopend-zijn-in-Duitsland-(totale-lockdown)&p=732035#post732035 IK KAN ER OOK NIKS AAN DOEN DAT IK GOEDE EN HET BELANGRIJSTE BETROUWBARE BRONNEN HEB :rolleyes:Op zich is dat niet anders dan voor de 2de lockdown, tenminste in LR. En werkte prima. Een sneltest is niet betrouwbaar dus dat zal het niet worden. Een recente PCR test is dus het meest werkzaam. Verschil met september vorig jaar is dat er nu volop gevaccineerd wordt. Dus die bijkomende vereisten zullen snel wegvallen. In elk geval, dat een Duitse SC die door sommigen op dit forum al begraven was zich roert op Instagram kan als een vroege zwaluw gezien worden. Dat is ook een (belangrijke) bron.
Player
16 februari 2021, 18:13
verder zie ik het positief in piet plezier krijg het eerste biertje van mijn als GT LR samya mondial daimond of babylon welke van deze 6 ook de deuren open op 1 aprilDat is gemakkelijk, in Duitse Clubs bleef bier altijd niet betalend [emoji6]
WA
16 februari 2021, 20:04
Pas geloven als er überhaupt een sc open is. Al het andere schaar ik onder wensdenken. Volgt er dan niemand de actualiteit? Bundeslanden zijn verregaand autonoom dus er kan vanalles. Maar met de recente verplichtingen medische mondmaskers te dragen en de sterke wens hier en daar om als nog grenzen te sluiten. En iemand het concept van Niedersaksen al gelezen hoe maatregelen adhz 7 tages inzidenz uitgefaseerd kunnen worden? Zelf bij minder dan 10 op 100.000 nog altijd behoorlijke beperkingen voor horeca en sport. Het zou niet voor het eerst zijn als zulke lelijke plannen / ideeën overwaaien naar (bundes)landen.
D’r gaat op paysex gebied helemaal niets gebeuren voor april. Nu terugkomen op de huidige maatregelen is betekent ongekend politiek gezichtsverlies. Ze slopen liever alle wat nog (net) overeind staat. De politicus word dan ook nauwelijks financieel geraakt.
In NL heeft zich inmiddels een variant van de Britse variant gemeld. Volgende handvat om de angst en knevelarij er in te houden. Ongelofelijk dat mensen nog steeds geloven dat de huidige maatregelen de juiste te zijn. Een ramp in slowmotion. Gevoed door angst en misplaatste / aangepraatte onderbuikgevoelens. Walgelijk. Met zulke regeringen heb je geen virussen meer nodig om het volk er onder te krijgen.
Badslippers
16 februari 2021, 22:08
Ongelofelijk dat mensen nog steeds geloven dat de huidige maatregelen de juiste te zijn.
Dat rechtvaardigt de vraag wat dan wél de juiste maatregelen zijn. Want voor de ene groep is een maatregel een zegen en voor de andere een ramp. Er zijn altijd tegengestelde belangen in het spel. Daarnaast speelt een rol de kans dat je overlijdt. Ik bedoel, stel dat 3 mensen op 1000 komen te overlijden. De ene zal zich daar geen zorgen over maken en vindt dat de maatregelen wel afgebouwd kunnen worden terwijl de ander compleet panisch wordt en de maatregelen niet streng genoeg kunnen zijn.
Als je teruggaat naar de basis zou je ALLE besmette personen compleet moeten isoleren c.q. in quarantaine plaatsen en pas loslaten als ze volledig genezen zijn. Zoals dat, zeg maar, in de middeleeuwen gebeurde. Ik stel voor dat we hier kazernes en leegstaande gevangenissen voor gaan gebruiken die door militairen streng bewaakt worden. Ik bedoel daarmee dat hun enige taak is dat besmette mensen niet mogen ontsnappen. Op die kazernes kunnen de besmette personen zich in alle vrijheid bewegen en gebruik maken van allerlei aangename faciliteiten. Het café, de eetzaal, de pingpong- en voetbaltafel . . . alles is beschikbaar en wordt door de besmette personen volledig gerund. Al het leven daarbuiten kan dan gewoon doorgang vinden.
Dalton
16 februari 2021, 23:04
Het is ook mogelijk om de besmette personen meteen te begraven met een beetje meer ruimte in de kist scheelt weer tijd en plaats op de IC met als gevolg dat we sneller in de clubs komen want 7 maart is nog ver weg.
WANDELAAR5
16 februari 2021, 23:39
Dat rechtvaardigt de vraag wat dan wél de juiste maatregelen zijn.
Als je teruggaat naar de basis zou je ALLE besmette personen compleet moeten isoleren c.q. in quarantaine plaatsen en pas loslaten als ze volledig genezen zijn.
Dan loop je nog achter de feiten aan. Die mensen die jij op wilt sluiten hebben alweer nieuwe slachtoffers besmet voordat ze positief testen en opgesloten worden. Je moet ook alle contacten van die mensen preventief in quarantaine plaatsen en dan nog zul je af en toe uitbraken hebben (zie China en Nieuw Zeeland). Dus dan moet je ook nog een stad meteen in lockdown gooien en iedereen testen om het virus eronder te houden. Al die mensen echt opsluiten en contacten ook allemaal oppakken totdat ze 2 keer negatief testen gaat mij veel te ver.
De oplossing van Brian (geen maatregelen en iedereen die ziek wordt maar laten verrekken (vooral de ouderen, mensen met overgewicht, mensen die roken, mensen met aangeboren gezondheidsproblemen etc.) is misschien nog wel middeleeuwser dan de oplossing van Badslippers. En iedereen met genoeg geld koopt in het buitenland wel een plekje in een ziekenhuis. Bovendien springt dat virus zo makkelijk tussen mens en dier heen en weer dat er altijd wel nieuwe uitbraken zullen blijven.
Dan kies ik toch liever voor de huidige set maatregelen. Laten we hopen dat die in combinatie met de vaccinaties leiden tot een spoedige heropening van de clubs en de maatschappij op een humane manier.
Eddy_V
16 februari 2021, 23:43
Als je teruggaat naar de basis zou je ALLE besmette personen compleet moeten isoleren c.q. in quarantaine plaatsen en pas loslaten als ze volledig genezen zijn. Zoals dat, zeg maar, in de middeleeuwen gebeurde. Ik stel voor dat we hier kazernes en leegstaande gevangenissen voor gaan gebruiken die door militairen streng bewaakt worden. Ik bedoel daarmee dat hun enige taak is dat besmette mensen niet mogen ontsnappen. Op die kazernes kunnen de besmette personen zich in alle vrijheid bewegen en gebruik maken van allerlei aangename faciliteiten. Het café, de eetzaal, de pingpong- en voetbaltafel . . . alles is beschikbaar en wordt door de besmette personen volledig gerund. Al het leven daarbuiten kan dan gewoon doorgang vinden.
Heel goed Badslippers, waren er in de 20e eeuw nog lepra kolonies, in de 21e eeuw komen daar de Corona kolonies voor in de plaats terug.
Je schrijft alles is beschikbaar... ehh alles ? ;)
WANDELAAR5
17 februari 2021, 00:16
Ja, je zou bijna op zoek gaan naar iemand met Corona om je te laten besmetten, zodat je ook naar de uitstekende bordelen in die kazernes mag gaan!
mentholbear
17 februari 2021, 01:08
Als dat in de plaats kwam van de NAW, maar het zal er wel bij komen.
Op die kazernes kunnen de besmette personen zich in alle vrijheid bewegen en gebruik maken van allerlei aangename faciliteiten. Het café, de eetzaal, de pingpong- en voetbaltafel . . . alles is beschikbaar en wordt door de besmette personen volledig gerund. Al het leven daarbuiten kan dan gewoon doorgang vinden.
Tjeez, en dan vindt men de avondklok ver gaan :hammer:
Maar goed, als ze daar ook saunaclubs hebben met onbeperkt buffet, dan ben ik er wel voor te porren :roll:
WA
17 februari 2021, 14:47
Het voorstel van Badslippers is al min of meer op grote schaal getest, en wel in China. En het werkt, daarbij in acht nemend dat er een daadkrachtig totalitair regime achter staat anders zijn er problemen met de bevolking te verwachten. Dat totalitaire regime hebben we hier (nog) niet maar met de dag van gisteren in het achterhoofd kunnen we wel stellen dat er een positieve lijn zichtbaar is in het ongrondwettelijk opsluiten van onschuldige en bovenal voorheen veelal geestelijk gezonde mensen.
Al het andere heeft..... gefaald..... Intelligente lockdown, harde lockdown, het schijnt allemaal niet uit te maken. Zolang je niet alles en iedereen compleet opsluit blijf je aan de gang met ontwrichtende en niet in verhouding staande oneerlijke maatregelen. De struisvogels die de (demissionaire) kabinets lijn volgen zijn waarschijnlijk blind voor deze retoriek, want ten onrechte bang voor zichzelf of familie. Hen verwijs ik graag naar de steeds luider wordende roep uit de samenleving om eens een eind te brijen aan de buitenproportionele maatregelen die veel meer schaden dan ze goed doen.
Deze is voor hen die het ook zat zijn. https://herstel-nl.nl/ Spread the word. Op het werk, je familie, vrienden, kennissen en buren. (A)sociale media en fora zijn ook zeer geschikt om wat meer aandacht te vestigen op de club van herstel.nl Een beweging die wel aandacht heeft voor de samenleving in z’n geheel en zich niet blind staart op een paar duizend doden meer of minder. Klinkt cru, maar geeft het een kans, lees het eens.
“De nevenschade is disproportioneel en onnodig hoog. Bovendien stelt de overheid zich niet lerend op en heeft zich sinds het begin van de crisis eenzijdig laten informeren.”
“Als data-analist maak ik me grote zorgen over de slechte kwaliteit van de beschikbare data die met beperkte analyses tot vergaande beleidskeuzes leiden. Het is duidelijk dat we in een gezondheidscrisis zitten die door een datacrisis versterkt wordt.”
“Al in april was zichtbaar uit de cijfers dat de mensen die echt ziek werden van het nieuwe virus, een heel bepaalde groep was: oudere mensen en mensen met onderliggende aandoeningen.”
https://herstel-nl.nl/het-plan/
de duisburg spesjalist
17 februari 2021, 16:23
Dat is gemakkelijk, in Duitse Clubs bleef bier altijd niet betalend [emoji6]
dat klop niet helemaal bijvoorbeeld daimond
schoolmeester
17 februari 2021, 16:26
Sommige clubs moet je inderdaad het bier betalen, vaak 4 of 5 euro voor een flesje.
Groet, schoolmeester.
de duisburg spesjalist
17 februari 2021, 16:33
Op zich is dat niet anders dan voor de 2de lockdown, tenminste in LR. En werkte prima. Een sneltest is niet betrouwbaar dus dat zal het niet worden. Een recente PCR test is dus het meest werkzaam. Verschil met september vorig jaar is dat er nu volop gevaccineerd wordt. Dus die bijkomende vereisten zullen snel wegvallen. In elk geval, dat een Duitse SC die door sommigen op dit forum al begraven was zich roert op Instagram kan als een vroege zwaluw gezien worden. Dat is ook een (belangrijke) bron.
deze bedoel je https://images2.imgbox.com/f0/b3/prP1tUaQ_o.jpg dat is nog niks de desbetreffende club heeft mijn nog meer beeld materiaal bezorgt wat pas gepost mag worden bij groen licht van de club . en GELOOF mijn GT kom terug en hoe. beter als voor de corona
JonnyFontane
17 februari 2021, 17:05
deze bedoel je https://images2.imgbox.com/f0/b3/prP1tUaQ_o.jpg dat is nog niks de desbetreffende club heeft mijn nog meer beeld materiaal bezorgt wat pas gepost mag worden bij groen licht van de club . en GELOOF mijn GT kom terug en hoe. beter als voor de corona
We wachten af......ben wel benieuwd.
mentholbear
17 februari 2021, 23:18
Het voorstel van Badslippers is al min of meer op grote schaal getest, en wel in China. En het werkt.
Nou ja, min of meer... Dan moet je wel het cafe en tafelvoetbal veelal missen. Pingpong is er misschien wel ;)
Je wordt min of meer opgesloten in je woonblok. Alleen de luxe hebben er ruimere voorzieningen, maar een hoop hebben dat niet. Vootal in de grotere steden. Dan komt het eigenlijk vooral neer op thuiszitten.
Willem2
18 februari 2021, 09:13
In Duitsland zijn er woensdag 10.207 coronagevallen gemeld, meldt het Robert Koch Instituut donderdag. In totaal zijn nu ruim 2,3 miljoen Duitsers besmet geraakt met het coronavirus. Het aantal sterfgevallen door corona steeg met 534 naar bijna 67.000.
Minister van Volksgezondheid Jens Spahn waarschuwde dat de Britse coronavariant van het virus bezig is aan een opmars in zijn land.
De autoriteiten plaatsten woensdag ongeveer 1000 mensen onder quarantaine na een uitbraak in een ijsfabriek in Osnabrück. Het gaat om medewerkers en hun gezinnen. Inmiddels hebben zeker 210 mensen positief getest. Het bleek in drie gevallen te gaan om besmettingen met de Britse variant, die wordt gezien als besmettelijker.
Duitsland zit momenteel in een lockdown die verspreiding van het virus moet tegengaan. Ook verlengden de autoriteiten deze week het inreisverbod uit landen waar veel besmettingen met coronamutaties zijn. Het gaat onder meer om het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika. .... https://www.ad.nl/binnenland/br-live-air-france-klm-boekt-7-1-miljard-euro-verlies-door-coronacrisis-britse-variant-maakt-opmars-in-duitsland~a8610e4d/
Het streefgetal is een inzidenz van 35 om dan weer zaken mogelijk te maken. Maar dan moet je nog lang niet denken aan het weer openen van clubs. Dat er allerlei geruchten de ronde doen, is mooi, maar er staat helemaal niks vast. Zelfs het getal 35 niet ( de vroegere 50) :rolleyes:
kempie
18 februari 2021, 12:25
https://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/2526163/wetenschapper-geen-covid-uitbraken-door-volle-stranden.html
Ik heb ook niet gehoord over grote uitbraken in saunaclubs dus gooi die dan ook gelijk maar open.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Willem2
18 februari 2021, 12:37
https://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/2526163/wetenschapper-geen-covid-uitbraken-door-volle-stranden.html
Ik heb ook niet gehoord over grote uitbraken in saunaclubs dus gooi die dan ook gelijk maar open.
Die zal je ook nooit horen, net zo min als bij de kapper, de supermarkt,winkelcentra ....
En dat allemaal om uiteenlopende redenen. Maar een virus leeft van bewegingen en contacten ....
rob45
18 februari 2021, 12:52
Die zal je ook nooit horen, net zo min als bij de kapper, de supermarkt,winkelcentra ....
En dat allemaal om uiteenlopende redenen. Maar een virus leeft van bewegingen en contacten ....
Ook virussen zijn helaas goed mee geëvolueerd !
Wel is het zo dat van uitstel geen afstel komt dus hij blijft circuleren tot dat de meeste mensen geïnfecteerd zijn of er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Pelagos
18 februari 2021, 17:20
De goede oude peepshows met een solo-hokje en glas tussen meisje en klant, dat zou nu werken!
schoolmeester
18 februari 2021, 17:22
Als er dan een gat in het glas zit komt het wel goed........
Groet, schoolmeester.
mentholbear
19 februari 2021, 01:16
De goede oude peepshows met een solo-hokje en glas tussen meisje en klant, dat zou nu werken!
Dat heet tegenwoordig webcamsex :roll:
Als er dan een gat in het glas zit komt het wel goed........
Denk dat ik 't nog maar es probeer met m'n Sexiglas© ;)
https://www.ijsberenforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=33767
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?p=703865#post703865
BefBeer
19 februari 2021, 19:27
Denk dat het geen 1.5 meter gaat worden bij dat raam!?!
BefBeer
Willem2
19 februari 2021, 22:29
Duitse hotelketen wil alleen gevaccineerde gasten toelaten
Eigenaar Alltours van de Duitse hotelketen Allsun wil vanaf eind oktober alleen nog maar gevaccineerde gasten toelaten. Dat geldt voor de 35 hotels die de keten runt op Mallorca, de Canarische Eilanden en in Griekenland. Als gasten in een Allsun-hotel willen logeren, moeten ze bewijzen dat ze ingeënt zijn.
"We willen onze gasten de grootst mogelijke veiligheid bieden zodat ze van hun vakantie kunnen genieten", aldus Alltours in een verklaring. Op dit moment moeten hotelgasten een negatieve pcr-test kunnen overleggen.
Allsun is voor zover bekend na de Britse touroperator Saga de tweede reisaanbieder die met een vaccinatiebewijs wil gaan werken. ..... https://nos.nl/liveblog/2369321-denemarken-sluit-deel-grenzen-met-duitsland-veel-meer-aanvragen-in-nieuwe-ronde-loonsteun.html
Voorbode ....
Vul maar saunaclubs in ....
mentholbear
19 februari 2021, 23:47
Denk dat het geen 1.5 meter gaat worden bij dat raam!?!
Zo lang hij maar niet door dat gat gaat tongzoenen, is er geen corona gevaar. Hij heeft notabene netjes z'n mondkapje op ;)
Voorbode ....
Vul maar saunaclubs in ....
Zitten met de heropening alle SC vol met ouwe lullen en dikke vetzakken :hammer:
Ik ga de komende tijd denk ik toch maar vaker door ome Mac wat laten bezorgen :roll:
El maniac
23 februari 2021, 07:58
Aantal nieuwe gevallen in Duitsland is sinds 6 october 2020 niet zo laag geweest. laten we hopen dat deze trend aanhoudt ..3 februari was het aantal nieuwe gevallen 12487 en vandaag is het 3883
Willem2
25 februari 2021, 00:14
De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft een tip van de sluier opgelicht over haar ideeën voor een exitstrategie. Sneltests zijn daarbij essentieel, zegt ze in een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung dat donderdag verschijnt. Door middel van uitgebreide sneltests die versoepelingen van de lockdown 'flankeren', kunnen burgers zich 'vrijtesten' om aan een zich langzaam normaliserend openbaar leven deel te nemen. ,,Ik kan niet precies zeggen hoe lang het duurt voordat een dergelijk testsysteem is geïnstalleerd, maar het zal in maart zijn", zegt Merkel.
De versoepelingen deelt ze onder in drie 'strengen': persoonlijke contactbeperkingen, onderwijs (hogere klassen basis- en middelbaar onderwijs, beroepsonderwijs, hogescholen, universiteiten) en als laatste niet-essentiële winkels, horeca, cultuur en groepssport. ,,We moeten nu uitzoeken hoe een mogelijke volgorde er zou kunnen uitzien tegen de achtergrond van het infectieproces. Dus onder welke voorwaarden, welke groep uit de drie strengen kan en moeten worden geopend."
Het federaal instituut voor farmaceutische producten en medische hulpmiddelen in Duitsland keurde woensdag de eerste drie Antigeentests goed voor gebruik in de Bondsrepubliek.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-de-jonge-opmerking-van-haga-over-vaccins-is-gevaarlijk-bn-ers-boos-over-slagveld-in-vondelpark~a8610e4d/
De clubs gaan dus nog lang niet open ....
Oh ja het ging dus om eerst een inziden van 35 en dan gaan ze verder kijken ...
We zijn nu bij 60.9
Willem2
25 februari 2021, 12:07
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-de-jonge-opmerking-van-haga-over-vaccins-is-gevaarlijk-bn-ers-boos-over-slagveld-in-vondelpark~a8610e4d/
De clubs gaan dus nog lang niet open ....
Oh ja het ging dus om eerst een inziden van 35 en dan gaan ze verder kijken ...
We zijn nu bij 60.9
En we zijn weer bij 64,2 in NRW
Let op we moeten eerst naar 35 en dan gaan ze pas kijken wat er mogelijk is.
Dus berichten betreffende half maart dat clubs weer open zullen gaan lijken mij zeer voorbarig...
Willem2
25 februari 2021, 23:24
Düsseldorf hat ein Verweilverbot für die Altstadt und das nahe Rheinufer für die Wochenenden bis zum 14. März verhängt. Länger stehen bleiben oder sich hinsetzen ist dann nicht erlaubt.
Auch sich auf eine Wiese legen, ist verboten, teilte die Stadt Düsseldorf am Donnerstag mit. Anlass für das Verweilverbot: Am vergangenen Wochenende hielten sich zehntausende Menschen bei bestem Wetter in den Gassen der Altstadt und vor allem an der Rheinpromenade auf. Laut Stadt wurde der Mindestabstand zum Schutz vor dem Coronavirus immer wieder missachtet. ...... https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinland/duesseldorf-rheinuferpromenade-altstadt-verweildauer-verbot-100.html
let op, dit is wel buiten. Maar vanaf 14 maart zal opeens alles weer mogelijk zijn :rolleyes:
Brad Clitt
26 februari 2021, 07:32
En we zijn weer bij 64,2 in NRW
Let op we moeten eerst naar 35 en dan gaan ze pas kijken wat er mogelijk is.
Dus berichten betreffende half maart dat clubs weer open zullen gaan lijken mij zeer voorbarig...
De clubs gaan op z'n vroegst pas op 1 juni of 1 juli open. En dan moet er geen derde golf komen...
El maniac
26 februari 2021, 09:48
Ze gaan het vaccineren versnellen Merkel wil al naar 10 miljoen per week als ze dat kunnen realiseren dan zou het misschien over een maandje wat rooskleuriger uitzien ...
Eddy_V
26 februari 2021, 11:20
Vervoer per spoor ging ook van een leien dakje en dan kwamen de vaccinaties uit het plafond , ze hebben dus echt wel ervaring met logistiek
Husky
26 februari 2021, 13:08
Hoe kom je er op,overigens een prachtige omschrijving Eddy:)
Willem2
28 februari 2021, 11:52
Leiders van verschillende Duitse deelstaten roepen op om jongere mensen in te gaan enten met het coronavaccin van AstraZeneca. Dat middel blijft nu op de plank liggen doordat sommige Duitsers die in aanmerking zouden komen voor het vaccin liever een ander middel willen.
Zij vrezen dat het middel minder effectief is dan andere vaccins of maken zich zorgen over bijwerkingen. Het Duitse ministerie van Volksgezondheid maakte afgelopen week bekend dat pas 15 procent van de beschikbare doses AstraZeneca is gebruikt.
,,We kunnen het ons niet permitteren het niet te gebruiken omdat sommige mensen die er recht op hebben het afwijzen", zei premier Winfried Kretschmann van Baden-Württemberg tegen Welt am Sonntag.
Bejaarde Duitsers worden momenteel al ingeënt met andere vaccins. Dat komt omdat experts van de overheid hebben aanbevolen het middel van AstraZeneca alleen te gebruiken bij mensen tussen de 18 en 64 jaar. ..... https://www.ad.nl/binnenland/live-belgische-experts-vaccineren-is-veilig-voor-zwangeren-cyberpesten-verdubbeld-door-corona~aa168e28/
Shakir
28 februari 2021, 20:24
Als alles goed gaat zou Hessen de heropening voorzien voor de maand mei: https://www.bild.de/regional/frankfurt/frankfurt-regional-politik-und-wirtschaft/konzerte-gastro-bordelle-so-will-sich-hessen-bis-juni-locker-machen-75536732.bild.html
Het zou wel eens snel kunnen gaan!
Willem2
1 maart 2021, 13:02
Veel Duitsers zijn klaar met de lockdown, blijkt uit een peiling van persbureau DPA die werd uitgevoerd door YouGov. Slechts 26 procent van de ondervraagden steunt de politiek in verlenging van de strenge coronamaatregelen. 43 procent wil snel versoepeling en 17 procent wil helemaal af van de ingestelde beperkingen. In december was nog 73 procent van de ondervraagden voorstander van de strenge beperkingen, inclusief sluiting van de horeca, talrijke ondernemingen en scholen.
Vandaag gingen in Duitsland de kappers weer aan de slag, maar het weer opengooien van de samenleving is volgens de politieke leiders vrijwel uitgesloten. Zij waarschuwen voor een 'openingsroes' en temperen de hoop op grote versoepelingen. Dat kan alleen 'stapje voor stapje', klinkt het. Verregaande verlichtingen zijn pas mogelijk als er meer wordt getest en gevaccineerd. Vorige week gingen de basisscholen weer open, maar het voortgezet onderwijs zal voorlopig dicht blijven. .... https://www.ad.nl/binnenland/live-japan-roept-china-op-te-stoppen-met-rectale-coronatesten-politie-bijna-7000-avondklokboetes~aa168e28/
Willem2
1 maart 2021, 21:17
Mehr Schnelltests, weniger Kontakte - das fordert Physikerin Dr.Viola Priesemann vor dem Bund-Länder-Treffen. Bei zu schnellen Lockerungen drohe eine dritte Welle. .... https://www.zdf.de/nachrichten/zdfheute-live/priesemann-corona-dritte-welle-video-100.html
Willem2
2 maart 2021, 13:27
Vandaag komen de ministerpresidenten van de deelstaten weer een beetje bij elkaar en dan gaat er niet zo veel uit komen en zeker een wirwar van zogenaamde "lockerungen" :cool:
Ga maar nalezen wat er o.a. bedacht is:
https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-beschlussvorlage-shutdown-oeffnungen-100.html
De inzidenz die heilig is in Duitsland loopt weer iets op naar 65 en moet naar 35 voordat er weer wat beweging komt.
Saunaclubs blijven nog lang dicht.
Badslippers
2 maart 2021, 14:21
Vandaag komen de ministerpresidenten van de deelstaten weer een beetje bij elkaar en dan gaat er niet zo veel uit komen en zeker een wirwar van zogenaamde "lockerungen" :cool:
Ga maar nalezen wat er o.a. bedacht is:
https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-beschlussvorlage-shutdown-oeffnungen-100.html
De inzidenz die heilig is in Duitsland loopt weer iets op naar 65 en moet naar 35 voordat er weer wat beweging komt.
Saunaclubs blijven nog lang dicht.
"Auch für die Außengastronomie gibt es einen klaren Fahrplan. Ab einem 7-Tage-Inzidenzwert unter 35 der für mindestens 14 Tage lang stabil unter dieser Marke liegt, dürften bei Beschluss:
Außengastronomie
Theater, Konzert- und Opernhäuser, Kinos
... wieder öffnen."
Dat wordt dus ergens in augustus. En dan weer sluiten als de herfst begint. En daarna alles sluiten omdat iedereen failliet is.
Willem2
2 maart 2021, 14:45
"Auch für die Außengastronomie gibt es einen klaren Fahrplan. Ab einem 7-Tage-Inzidenzwert unter 35 der für mindestens 14 Tage lang stabil unter dieser Marke liegt, dürften bei Beschluss:
Außengastronomie
Theater, Konzert- und Opernhäuser, Kinos
... wieder öffnen."
Dat wordt dus ergens in augustus. En dan weer sluiten als de herfst begint. En daarna alles sluiten omdat iedereen failliet is.
Sommige zijn uiteraard al failliet.
Er komt in Duitsland een uitgebreid testprogramma met sneltests. En dat kan de redding zijn maar het houdt een verdere controle in ...
PS Je hoeft je over die ondernemers en werkenden in deze sectoren geen zorgen te maken die krijgen van de duitse overheid allemaal ruime uitkeringen :cool: :rolleyes: :redface:
Willem2
3 maart 2021, 00:49
In vier Schritten zur Öffnung
Allerdings soll beim Bund-Länder-Treffen auch ein "Öffnungsfahrplan" erstellt werden, der schrittweise Lockerungen ermöglicht und von der jeweiligen Infektionslage abhängt. Der Plan sieht wie folgt aus:
1. Schritt: Dieser wurde schon Anfang März mit der Öffnung der Frisöre sowie mancher Schulen gemacht.
2. Schritt: Buchhandlungen, Blumenläden und Gartenmärkte sollen zum "täglichen Bedarf" gerechnet werden und mit entsprechendem Hygienekonzept öffnen dürfen. Gleiches soll für "körpernahe Dienstleistungen" und Flug- und Fahrschulen gelten.
3. Schritt: Einzelhandel, Museen, Zoos sollen öffnen, kontaktfreier Sport ist im Freien in kleinen Gruppen erlaubt. Dies soll laut Vorlage ab einer regionalen 7-Tage-Inzidenz von unter 35 möglich sein.
4. Schritt: Wenn die Inzidenzzahlen nach dem dritten Öffnungsschritt zwei Wochen lang stabil unter 35 bleiben, sollen Außengastronomie, Theater, Kinos, Konzert- und Opernhäuser öffnen dürfen. Auch Kontaktsport im Freien sowie kontaktfreier Sport in der Halle soll dann möglich sein.
..... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/lockdown-oeffnungen-strategie-bund-laender-treffen-100.html
Net even wat boodschapjes gedaan in Dld en kreeg een sms als welkom:
Die Bundesregierung: Willkommen/Welcome! Bitte beachten Sie die Test-/Quarantäneregeln; please follow the rules on tests/quarantine: https://bmg.bund.de/covid19
Willem2
3 maart 2021, 10:25
Ik kreeg er twee :eek:
Dacht al bijna welke spammer is dat nu weer ;)
Tja, je komt uit een hoog risico gebied ... dat wordt 10 dagen binnenzitten :biggrin:
phoenix
3 maart 2021, 11:22
ik zit al het hele jaar binnen... ze kunnen me wat...
Ascari
3 maart 2021, 12:34
Sommige clubs in Zwitserland zijn weer volledig open. Afhankelijk in welk kanton ze aktief zijn.
de duisburg spesjalist
3 maart 2021, 17:35
ik zet tegenwoordig mijn telefoon uit :rolleyes:
de duisburg spesjalist
3 maart 2021, 17:38
..... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/lockdown-oeffnungen-strategie-bund-laender-treffen-100.htmlbij stap 4 mogen we dan ook weer van bil seks valt ook onder contact sport :rolleyes:
rob45
3 maart 2021, 17:49
bij stap 4 mogen we dan ook weer van bil seks valt ook onder contact sport :rolleyes:Misschien september 2021 ?
Dan zijn de meeste mensen wel gevaccineerd denk ik
de duisburg spesjalist
3 maart 2021, 17:59
Misschien september 2021 ?
Dan zijn de meeste mensen wel gevaccineerd denk ik
ik ben die prive bezoekjes zat in Duitsland i mis de gezelligheid van de duitse top clubs
rob45
3 maart 2021, 18:04
ik ben die prive bezoekjes zat in Duitsland i mis de gezelligheid van de duitse top clubsIk kan het helemaal begrijpen Duisburg Specialist ! Duurt ook veel te lang nu...
Willem2
3 maart 2021, 22:29
Ik kan het helemaal begrijpen Duisburg Specialist ! Duurt ook veel te lang nu...
Wat lang duurt vandaag is de konferenzie van bundesministers, duurt al de hele dag. Het cijfer 35 is niet meer helemaal heilig maar waar het daadwerkelijk heengaat met vrijheden is nog helemaal niet duidelijk.
Willem2
3 maart 2021, 22:35
Wat lang duurt vandaag is de konferenzie van bundesministers, duurt al de hele dag. Het cijfer 35 is niet meer helemaal heilig maar waar het daadwerkelijk heengaat met vrijheden is nog helemaal niet duidelijk.
Ze zijn klaar en nu een persconferentie ...
https://www.zdf.de/nachrichten/zdfheute-live/corona-krisengipfel-beschluesse-merkel-video-100.html
Willem2
3 maart 2021, 23:41
1 ding is al wel zeker: Aldi verkoopt voor 24,99 sneltests. We gaan testen tot we er bij neervallen. Controle....
In Duitsland gaat supermarktketen Aldi vanaf zaterdag snelle antigeentests verkopen. Elke klant mag één pakket a 24 euro 99 meenemen. Daarin zitten vijf tests, die binnen een kwartier uitslag geven. Het gaat om een test die gebruikt maakt van een neusuitstrijkje, schrijven Duitse media. De test zou 96 procent nauwkeurig zijn.
Ook andere ketens in Duitsland, zoals Edeka, Lidl en Rewe, willen sneltests gaan verkopen. Hetzelfde geldt voor apotheken. Duitsland zet fors in op het gebruik van sneltests, die moeten bijdragen aan een snellere heropening van de samenleving. Daarmee lopen de oosterburen voor op ons land. In Nederland zijn tests voor thuisgebruik nog niet goedgekeurd.
en
Duitsers kunnen vanaf volgende week wekelijks een gratis snelle coronatest krijgen. Bondskanselier Angela Merkel en de regeringsleiders van de zestien Duitse deelstaten zijn dat overeengekomen. Er komt een taskforce voor het bestellen van sneltests.
https://www.ad.nl/binnenland/live-vliegverbod-om-virusvarianten-verlengd-tot-1-april-duitse-aldi-s-gaan-sneltests-verkopen~a43417e7/
https://rp-online.de/panorama/coronavirus/corona-schnelltest-aldi-verkauft-ab-samstag-selbsttests-fuer-zuhause_aid-56591111
de vraag is wel bij Aldi-süd of nord ? Denk zuid ...
vanKees
4 maart 2021, 06:19
Laut Aldi Geschäftsführung:
Schnelltest bei Aldi-Nord und Aldi-Süd
(werden bestimmt eine Stunde nach Öffnung am Samstag vergriffen sein!)
Aber dm, Lidl und einige andere Discounter wollen im Verlauf der nächsten Woche nachziehen.
vanKees
Lesyeux
4 maart 2021, 07:05
Lockdown in Duitsland tot 28 maart verlengd, maar... tuincentra en bloemenwinkels gaan weer open! Toch niet echt hét nieuws om de bloemetjes buiten te zetten...
Pikkatrillah
4 maart 2021, 07:44
Lockdown in Duitsland tot 28 maart verlengd, maar... tuincentra en bloemenwinkels gaan weer open! Toch niet echt hét nieuws om de bloemetjes buiten te zetten...
Dus als gt een samenwerkingsverband aangaat met hun buren als dependance moet bezoek er mogelijk zijn?
Het NRC heeft in de dagelijkse corona blog de Duitse “versoepelingen “ gepubliceerd.
Bondskanselier Angela Merkel heeft samen met de regeringsleiders van de zestien Duitse deelstaten besloten de lockdown te verlengen tot 28 maart. Wel worden er vanaf volgende week stapsgewijs versoepelingen doorgevoerd.
Er is grote druk in de Duitse samenleving om te stoppen met de strenge coronamaatregelen, maar dat zit er volgens Merkel nog niet in. Wel kondigde ze woensdagavond laat in een persconferentie een plan aan om bij dalende besmettingscijfers de maatregelen in vijf stappen te versoepelen.
Vanaf maandag worden de meest ingrijpende contactbeperkingen iets versoepeld en worden weer samenkomsten binnenshuis met mensen uit een ander huishouden toegestaan tot maximaal vijf personen. Eerder was al besloten dat kappers weer aan het werk mogen en scholen weer open gaan.
In regio’s waar het aantal besmettingen onder de 100 per 100.000 inwoners is gedaald mogen musea en dierentuinen weer de deuren openen voor bezoekers die vooraf een tijdslot hebben gereserveerd. Ook wordt sporten buiten de deur dan weer toegestaan met maximaal twee personen en in groepen voor kinderen tot 14 jaar.
Als de situatie daarna twee weken lang niet verslechtert mogen restaurants en cafés weer buiten gasten ontvangen en mogen bioscopen, theaters en muziekpodia beperkt open.
De versoepelingen moeten mogelijk worden door het opvoeren van het vaccinatietempo en het beschikbaar stellen van meer testen. Zo kunnen Duitsers voortaan elke week een gratis sneltest krijgen en gaan ook huisartsen prikken geven. Als het aantal besmettingen weer boven de 100 per 100.000 inwoners komt gaan de versoepelingen niet door.
Het overleg tussen Merkel en de zestien deelstaatpremiers duurde veel langer dan gepland, omdat ze het moeilijk eens konden worden over de voorwaarden voor versoepelingen. Volgens een recente peiling staat nog maar 26 procent van de Duitsers achter het huidige coronabeleid.
Met wat ik tot nu toe hoor en zie, zegt mijn onderbuik me dat men het corona virus uit wil roeien. Dit met in het achterhoofd dat zulks helemaal niet mogelijk is zonder verregaande, langdurige, ernstige maatschappelijke ontwrichting. Meer testen, is meer vinden, is hogere aantallen, is nieuwe “lockdowns” dan wel verboden.
Met wie zitten de beleidsmakers aan tafel? Want er word algemeen aangenomen dat vaccinatie het ziekteverloop ernstig verkort maar zeker de verspreiding niet stopt. Ouderen en zwakkeren die nu in het ziekenhuis zouden belanden liggen dadelijk een week of twee tot drie thuis in bed en waarschijnlijk nog veel meer dan er nu in het ziekenhuis liggen.
De eerste stappen naar een volledig gecontroleerde samenleving, waarin alles op afspraak en basis van negatieve (snel)test moet zijn gezet. Nou, leuke versoepelingen.
Dennis46
4 maart 2021, 10:16
ik ben die prive bezoekjes zat in Duitsland i mis de gezelligheid van de duitse top clubs
Tja, jij weet nog privé adresjes ik sta al een tijdje droog. ben het echt zat. Dus kom maar op met evt. tips
Badslippers
4 maart 2021, 10:18
https://pbs.twimg.com/media/Evl2ogfXAAQP8ZL.jpg
Willem2
4 maart 2021, 12:34
Es ließe sich sehr viel über die Performance dieses merkwürdigen Bund-Länder-Treffens zu Corona sagen.
Über eine Kanzlerin, die plötzlich alle Vorsicht fahren lässt und spricht, als ob die Pandemie vorbei sei. Über Ministerpräsidenten und Vizekanzler, die sich anblaffen. Was sofort nach draußen dringt. Über einen völlig unangemessenen erhobenen Zeigefinger, mit dem die Schuld am Gelingen des Öffnungsplans den Bürgerinnen und Bürger zugeschoben wird.
Alles fehlt: Anstrengung, Überblick, Phantasie
Über all das lässt sich prima bei den nächsten Wahlen urteilen. Was viel dramatischer und empörender ist: Bei diesen Treffen liegen unsere Existenzen, Bildungschancen, soziale Bindungen, Freiheiten, schlicht: unser Leben auf dem Verhandlungstisch - und alles fehlt: Anstrengung, Überblick, Phantasie. Am Ende kommt ein Plan raus, bei dem man den Eindruck hat: Die ihn beschlossen haben, haben ihn selbst nicht verstanden. ..... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-kommentar-shutdown-merkel-mpk-102.html
Kijk het bovenstaande plan nog maar eens aan. Dat lijkt zogenaamd duidelijkheid scheppend maar er zijn zoveel slagen om de arm ...
kempie
4 maart 2021, 12:36
https://pbs.twimg.com/media/Evl2ogfXAAQP8ZL.jpg
Ziet er toch niet zo slecht uit als de besmettingen onder de 50 komen kan er over een maand al heel wat meer. Kunnen de clubs ook open (zonder horeca voorlopig) maar onze hobby valt toch ondercontact sport. Of kun je op z’n minst gelijk trekken kwa risico. Incidenz 5 april onder de 50 dan kunnen we weer.
Dit bied toch wel enig perspectief (helaas geen garantie) voor een opening ten minste later in April?!
En 22.3 besluit over andere zaken, hotels e.d. Zou fijn zijn als die al open gaan voor die tijd dan kan ik weer eens met een schatje afspreken.
Ik vrees dat je een onterechte aanname doet als je prostitutie gelijk schaard onder contact sport. In september heeft een rechter besloten dat hij op dat moment het verschil niet zag tussen mensen die binnen in groepsverband sport bedreven of sexuele dienstverlening als het om het risico op verdere verspreiding van het corona virus ging. Het zou me verbazen als de politiek dit intussen niet afgedekt heeft.
Bovendien heb ik er een hard hoofd in dat de cijfers gaan blijven zoals ze zijn en nog minder vertrouwen dat ze verder dalen. Er word zo ontzettend heel veel meer getest ten opzichte van vorig jaar. Wie zoekt zal vinden. In mij ogen resultaat gericht beleid waarin eea voorgespiegeld word maar uiteindelijk door de bevolking zelf de kop ingedrukt word omdat ze zich massaal gaan zelf testen om weer iets te mogen.
kempie
4 maart 2021, 15:25
Ik zei ook dat ik begin april niet echt verwachte maar eind april zou nog wel eens kunnen.
Op een gegeven moment neemt die incidenz zou die inzidenz wel eens sterker afkunnen nemen dan je vermoedt. Kijk maar naar hoe laag het vorig jaar zomer was en er waren genoeg plekken die toen brandhaarden hadden kunnen zijn. Kijk maar naar de sauan clubs maar nee. Als het weer beter wordt zal het beter worden zal het snel kunnen verbeteren en daarbovenop komt een langzaam (maar steeds sneller) groeiend deel van de bevolking dat beschermd is. Ok misschien wordt het dan mei maar er zijn ook positieve kanten. De incidenz van 35 is al losgelaten en ook zijn er dingen mogelijk bij een incidenz onder de 50 waarvan je eerst zou hebben gedacht dat ze dat pas gingen toelaten bij een incidenz onder de 10 en zelfs bij een incidenz bovende 50 staan er versoepelingen gepland.
Ik lees terug in je berichten dat de lange lockdown steeds meer vat op je blik op de zaak is gaan krijgen maar je moet niet doorslaan het einde komt toch echt dichterbij en om nu in komplot theorieën gaan te denken over permanente vrijheidsbeperkingen. Ik mis onze hobbie ook maar straks zal het des te lekkerder smaken als we weer kunnen gaan.
In mei drinken we er vast weer een biertje op in de club en hebben we het nog eens over.
broodpoot
4 maart 2021, 15:32
Ik ga nog steeds uit van 1 juni, dan kan het alleen maar meevallen.
Of tegenvallen....
schoolmeester
4 maart 2021, 15:45
Je kan er geen poot aan vastknopen wanneer de dames weer brood op de plank hebben.....broodpoot.
Groet, schoolmeester.
de duisburg spesjalist
4 maart 2021, 16:15
bij de vorige lockdouwn is toch een rechtzaak geweest die de seks bedrijven gewonnen hebben iets met sport scholen die wel open mochten
Eddy_V
4 maart 2021, 17:11
Je kan er geen poot aan vastknopen wanneer de dames weer brood op de plank hebben.....broodpoot.
Vanaf 8 maart.. Körpernahe Dienstleitungen
marcelasnl
5 maart 2021, 23:23
Polizei schließt Lockdown-Bordell in Hamm
https://www.bild.de/regional/ruhrgebiet/ruhrgebiet-aktuell/prostituierte-ausgesperrt-polizei-schliesst-lockdown-bordell-in-hamm-75571864.bild.html
Willem2
11 maart 2021, 10:47
Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus dat in de afgelopen 24 uur in Duitsland is vastgesteld, is opnieuw fors gestegen. Het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse evenknie van het RIVM, meldde donderdagochtend 14.356 nieuwe gevallen.
Woensdag meldde het RKI nog ruim 9000 nieuwe besmettingen. Dat was meer dan een verdubbeling van het aantal van de dag ervoor. In Duitsland is het bijna wekelijks het geval dat de cijfers in en vlak na het weekend betrekkelijk laag liggen en vervolgens snel oplopen naarmate de week vordert.
Met de nieuwe gevallen erbij zijn er in Duitsland sinds het begin van de pandemie 2.532.947 gevallen van Covid-19 ontdekt. In 72.810 van die gevallen, kreeg de ziekte uiteindelijk een dodelijke afloop. In het afgelopen etmaal overleden er nog eens 321 personen in Duitsland aan de gevolgen van corona.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-testlocaties-gesloten-door-de-storm-trump-meldt-zonder-mij-was-er-geen-vaccin~a427250c/
Het zou mij niets verbazen dat sommige versoepelingen worden teruggedraaid in Duitsland ondanks dat de besmettingsgraad veel lager is in dan in Nederland en Belgie.
deket
11 maart 2021, 21:15
Deket, waarom vragen die meiden uit de clubs nu privé meer vraagt men mij? Wel,ga er maar vanuit dat het overal duurder zal zijn,ook met de heropening van de clubs in Duitsland
Player
11 maart 2021, 21:58
Oei, in dat geval zullen we maar naar een Nederlandse Club gaan, als het daar goedkoper zal zijn.
mentholbear
11 maart 2021, 23:20
Denk je? Als de P6 markt weer open is zal de situatie toch een stukje anders zijn. Nu zitten ze met risico's van boetes, minder klandizie, minder concurrentie, etc. Tuurlijk zullen er straks wel meiden blijven die misschien 150 voor een uur willen in een club. Zo lang de ijsberen daar niet in mee gaan, verdwijnen die vanzelf wel weer achter de ramen of privehuizen. En daar liggen de kosten ook vaak weer hoger.
Willem2
12 maart 2021, 21:10
Inzidenzwert in NRW steigt deutlich an - Zehn NRW-Kommunen über 100er-Wert
In NRW haben sich 2.798 Menschen neu mit dem Coronavirus infiziert. Auch der Inzidenzwert steigt weiter deutlich an. Mittlerweile liegen wieder zehn NRW-Kommunen über einer Inzidenz von 100.
In Nordrhein-Westfalen liegen mittlerweile wieder zehn Kommunen über der für Lockerungen relevanten Schwelle von maximal 100 Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner und Woche.
Nach Angaben des Robert Koch-Instituts (RKI) vom Freitag überschritten Herne (140,6), der Märkische Kreis (138,9), der Kreis Düren (138,3), Remscheid (115,0), der Kreis Kleve (113,0), Hagen (112,9), der Oberbergische Kreis (107,7), Duisburg (106,1), Solingen (104,2) und Wuppertal (102,5) den kritischen Wert. Er gilt als Voraussetzung für Lockerungen, etwa beim Shoppen oder bei Ausstellungen.
Inzidenzwert steigt landesweit an
Auch landesweit stieg die Zahl der Corona-Neuinfektionen binnen einer Woche pro 100.000 Einwohner weiter deutlich an. Das RKI bezifferte sie für NRW am Freitag mit 73,1. Am Donnerstag hatte die wichtige Kennziffer noch bei 69,9 gelegen. Den Behörden wurden insgesamt 2.798 neue Infektionen bekannt. Im Zusammenhang mit Corona starben weitere 41 Menschen.
..... https://www.ruhrnachrichten.de/nachrichten/inzidenzwert-in-nrw-steigt-deutlich-an-zehn-nrw-kommunen-ueber-100er-wert-1613404.html
De winkels zijn weer een beetje open, er is een beetje massage, volgende week zullen wat scholen weer open gaan, maar het inzidenzcijfer gaat omhoog (er wordt wat meer getest :rolleyes:) dus de clubs blijven nog wel even dicht.
HellaHolla
13 maart 2021, 10:46
De concurrentie is nog altijd moordend in de prostitutie, dat wordt m.i. alleen maar erger naar aanleiding van het afgelopen jaar. In landen als Nederland en Duitsland komen we er economisch gezien nog relatief goed mee weg waarschijnlijk omdat we er bij aanvang al redelijk voor stonden. Dat geldt iets minder voor Oost-Europese landen als Roemenië en Bulgarije. Daar was het al pet en ik denk zelf dat enkel meer dames de, al dan niet tijdelijke, switch zullen maken richting pay6 in het Westen om te overleven. Het is een kopersmarkt op dit moment en dat zal nog wel even zo blijven. Tenzij iedereen hier ineens als een gek begint te smijten dan zou je als dame wel gek zijn als je daar niet in mee gaat.
stimpy3
13 maart 2021, 13:36
Tenzij iedereen hier ineens als een gek begint te smijten dan zou je als dame wel gek zijn als je daar niet in mee gaat.
Ik denk dat je dat in sommige clubs nog wel gaat zien. Beetje vergelijkbaar met het upsellen; dames die -zeker in het begin- hun poot stijf houden voor bepaalde extras en ijsberen die denken "ach, ik heb toch nog een flink budget uit de tijd dat ik niet ben gaan clubben, dus whatever".
schoolmeester
13 maart 2021, 13:49
Het beste is om straks dames die extreem veel vragen te negeren.
Prijzen ze zichzelf automatisch uit de markt.....
Kwestie van vraag en aanbod.
Groet, schoolmeester.
Player
13 maart 2021, 13:59
Veel dames zullen simpelweg blij zijn als de Clubs terug opengaan en dat ze aan het werk kunnen. Nog te zwijgen van het legioen aan nieuwe Oost-Europeaantjes die al een jaar staan te trappelen op hun stiletto's om hun carrière te starten. Neen, er is helemaal geen opwaarts potentieel in de prijselasticiteit.
Herr Fick
13 maart 2021, 14:13
... waarom vragen die meiden uit de clubs nu privé meer vraagt men mij...
Omdat DVP's bij privéontvangst tot de helft moeten afstaan aan de eigenaar/officiële huurder van het appartement of voor een kamer in een rendez-vous hotel. Ze betalen ook voor het adverteren op Redlights ect. en voor de chauffeurs die ze om de zoveel dagen of weken naar een andere werkplaats brengen. Ze houden er wellicht minder aan over dan aan hun werk in een SC.
Willem2
13 maart 2021, 16:36
Das Robert-Koch-Institut meldet 12.674 neue Positiv-Tests auf das Coronavirus binnen 24 Stunden, 239 Menschen starben.
Der bundesweite Sieben-Tage-R-Wert lag laut aktuellem RKI-Lagebericht bei 1,11 und ist damit leicht gestiegen. Das bedeutet, dass 100 Infizierte rechnerisch 111 weitere Menschen anstecken.
Sieben-Tage-Inzidenz steigt auf 76
.... https://www.zdf.de/nachrichten/panorama/corona-aktuell-neuinfektionen-rki-100.html
Willem2
13 maart 2021, 16:50
Het is nog wat erger volgens het RKI
Der aktuelle Lagebericht des RKI zeigt: Die Corona-Zahlen könnten nach Ostern das hohe Niveau von Weihnachten überschreiten. Grund dafür ist auch die Virus-Variante B.1.1.7.
.... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-zahlen-rki-ostern-100.html
Indien dat werkelijk zo zal zijn, dan kan je onderhand wel gaan afvragen of een lockdown iets gebracht heeft :cool:
Alhoewel het zeker is dat minder contacten altijd leidt tot minder infecties ...
Brad Clitt
13 maart 2021, 16:56
Alhoewel het zeker is dat minder contacten altijd leidt tot minder infecties ...
Daarom iedereen 14 dagen thuis blijven, probleem opgelost.
Thuis ook aub bij elkaar uit de buurt blijven.
HellaHolla
13 maart 2021, 17:05
Ik denk dat je dat in sommige clubs nog wel gaat zien. Beetje vergelijkbaar met het upsellen; dames die -zeker in het begin- hun poot stijf houden voor bepaalde extras en ijsberen die denken "ach, ik heb toch nog een flink budget uit de tijd dat ik niet ben gaan clubben, dus whatever".
Mwaaah die theorie ging tijdens mijn rondje langs de velden vorig jaar niet op. De praktijk wees toch uit dat de meeste vrouwen weer heel blij waren om te kunnen verdienen. Op een paar keer geen tz omdat "corona schatz" heb ik geen upselling gehad. En die tortelduifjes die niet wilden zoenen prezen zichzelf inderdaad flink de markt uit. Verder geen gedoe meegemaakt in verschillende clubs in verschillende landen waar ik vorige zomer en najaar ben geweest in o.a. Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en ons eigen landje.
Hmmm, in Dld word de troefkaart “variant “ weer getrokken....
Tezamen met de stijgende aantallen in NL kun je inderdaad stellen dat lockdowns slechts uitstel zijn. Geen afstel. Iets wat een halfjaar geleden ook al werd gezegd. En je kunt je afvragen in hoeverre de vaccins in de winter 2021/2022 nog effectief zijn. Elk jaar worden mensen verkouden of krijgen er mensen griep. Ook het rhinovirus keert seizoensgebonden terug en je kan er vergif op innemen dat volgende winter ook weer tienduizenden zwakkeren zijn. Onontdekte kankers, vetzakken die het nog steeds niet geleerd hebben, hart en vaatziekten vanwege ouderdom (of lockdownstress) .... als je het mij vraagt is het een vicieuze cirkel. Elke maand duikt er een nieuwe variant op waar de hel en verdoemenis aan toegeschreven word als we “nu niets doen” .....
Neem daarin in mee dat we een factor 10 meer testen en misschien wel 100 als er straks zelfsneltests in de winkel liggen. Dat word natuurlijk gecommuniceerd, al die gevallen, zonder het in perspectief te plaatsen.
We hadden véél beter in kunnen zetten op snelle uitbreiding van de zorgcapaciteit. Corona patient apart opvangen, reguliere zorg gewoon door laten gaan. Het probleem is echter dat de patiënten een gezicht hebben. Als ze uit Syrië gekomen waren waren er vast noodhospitalen in de regio gebouwd om ze op te vangen en had er hier geen haan naar gekraaid. Ja misschien de VVD, dat ze dat toch maar mooi gefikst hebben :eek:
kempie
13 maart 2021, 20:10
Er zijn toch aantallen besteld om de hele bevolking 3 x in te enten. Ook na de zomer komen er nog voldoende vaccins binnen en dan heeft iedereen allang een prik gehad. Dus dat het terug komt en het volgend jaar weer oplaait ben ik niet zo bang voor. Als de werking niet lang genoeg is kan iedereen tijdig opnieuw worden gevaccineerd. Als er nieuwe varianten zijn schijnt het vaccin binnen 6 weken te kunnen worden aangepast en de productiecapaciteit ligt tegen die tijd op zo’n peil dat we geen half jaar lang hoeven wachten en opnieuw in lockdown gaan. We zullen ermee moeten leven het virus zal niet meer weg gaan maar nieuwe lockdowns zullen wel te voorkomen zijn.
Betreffende de bangmakerij ben ik het met je eens. Ja het loopt op maar daar zijn allemaal redenen voor (meer testen enz) en ze maken er het ergste van, ze maken ons bang. Maar van een exponentiele toename lijkt geen sprake maar ze willen je doen geloven van wel.
kempie
13 maart 2021, 20:29
Ik heb eens even gekeken wanneer de daling vorig jaar werd ingezet en wanneer die we op een laag aantal zaten. Als je de grafieken bekijkt zou je bijna schrikken van het aantal positieve testen nu tov toen maar er werd natuurlijk niet zoveel getest. Als je de grafiek van de sterfte erbij pakt zie je dat de situatie nu een stuk minder ernstig is maar ja daar hebben de fascinaties van de ouderen ook invloed op. De grafiek van de ic opnames zou het meest intressant zijn maar die is er niet.
Wat blijkt uit de grafieken vanaf half maart nam het aantal sterk af om half mei op een bijzonder laag niveau uit te komen.
Dus wie weet treed het zomer effect van af half april in en is half mei het ergste achter de rug en kunnen politici niet langer de boel gesloten houden.
kempie
13 maart 2021, 20:30
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210313/5a31097907a267f871587debb73e49e5.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210313/66b63640cf6ee23ad8e3119ba369aad0.jpg
Wou dat klote tapatalk de plaatjes weer niet posten in m’n vorige bericht. [emoji35]
Player
14 maart 2021, 13:59
Ze houden er wellicht minder aan over dan aan hun werk in een SC.Uiteraard, bruto zijn de inkomsten een stuk lager en de kosten zijn een stuk hoger, in een SC is dat helemaal anders. Jammer als mensen uitspraken doen terwijl ze het wereldje en SC's nauwelijks kennen.
mentholbear
14 maart 2021, 14:17
Uiteraard, bruto zijn de inkomsten een stuk lager en de kosten zijn een stuk hoger, in een SC is dat helemaal anders. Jammer als mensen uitspraken doen terwijl ze het wereldje en SC's nauwelijks kennen.
Je bedoelt vermoed ik dat de bruto inkomsten hoger zijn, maar dat de kosten ook een stuk hoger zijn, waardoor wat ze netto overhouden lager kan liggen?
Ik bedoel in een privehuis is een uurtje vaak 150 tov de 100 euro in een SC. Maar soms gaat de helft naar het huis. En bij de ramen is het vaak 150 a 200 per uur, maar betalen ze vaak ergens tussen de 150 a 250 aan huur tov de 50 a 60 entree in een SC. Sommige SC hebben soms korting of zelfs gratis entree voor de dames.
Het hangt denk ik ook heel erg van dames zelf af waar ze het beter doen. Velen hebben wel verschillende p6 vormen geprobeerd, en blijven doen wat voor hen het beste uitkomt.
Voor de 1 werkt ramen misschien beter door hun looks en beperkte sociale interactie. De ander weet tijdens de pre sales of door het jagen in de clubs weer meer over te houden.
Net zoals dat voor zoveel P6 bezoekers er zoveel verschillende wensen zijn. Deze Dagobeer vreet zich in de SC vol voor het overwinteren en weekt in de jacuzzi totdat ie er als een verschompelde oester weer uit komt. Een ander wilt liever een snel wipje bij de ramen, en weer een ander doet graag wat cardiofitness op de oneindige trappen van de laufhauzen :rolleyes:
Player
14 maart 2021, 18:00
Je bedoelt vermoed ik dat de bruto inkomsten hoger zijnPer uur hebben ze bruto meer, maar je zal op dagbasis minder klanten hebben dus per saldo verdien je minder. Zeker als je de hogere kosten verrekent.
deket
14 maart 2021, 18:35
Wel dat klopt nu,ik ben een groentje helemaal nieuw in het wereldje en totaal geen bindingen,nooit gehad hoor:baeh:
Gelukkig kan ik voor de know-how uit het circuit tercht hier op het forum bij kenners:hah:
En nu ernstig, serieus Herr Flick from der Gestapo,; wat jij hier schreef,gaf ik al jaren gelden op dit forum mee
Maar wat ik nu verneem is dat de meiden voor priveontvangst bv extra vragen voor pzc en dat vroeger standaard was
En heb zo een vermoeden dat dit ook in de clubs zal gaan gebeuren
mentholbear
14 maart 2021, 23:38
Maar wat ik nu verneem is dat de meiden voor priveontvangst bv extra vragen voor pzc en dat vroeger standaard was
En heb zo een vermoeden dat dit ook in de clubs zal gaan gebeuren
Hopelijk zullen de ijsberen hen helpen zulke slechte gewoontes gauw af te leren als ze willen blijven :rolleyes:
Ergens snap ik het wel. In Rome, do as the Romans do... Als ze ergens elders werken, gelden andere regels/is de situatie anders. Bij prive ontvangst kunnen de kosten hoger liggen, waardoor ze minder overhouden als ze alles volgens SC normen zouden doen.
Net zo goed als dat ik van een DVP waar ik bv in AG voor 40p30 gekamerd heb, niet verwacht dat ze me in SS niet de reguliere 50 maar het tarief van AG rekent. Het mag wel, maar ik ga daar niet van uit en trek bij voorbaat het reguliere tarief.
Maar andersom dus ook. Als ik een dame van een privehuis zou kennen waar een uurtje meestal 150 kost, hoeft ze in een SC niet te rekenen op meer dan 100 euro.
En hoewel het voor de dienstverlening anders aanvoelt, komt 't op hetzelfde neer. Alhoewel ik het extra zou waarderen als ze de vertrouwde service erin zou houden. Krijgt ze een extra grote knuffel ofzo :roll:
Je kunt altijd nog met je geld stemmen. Oftewel naar een andere dame te gaan, net als in een SC wanneer een dame extra vraagt om PZC.
vanKees
15 maart 2021, 07:04
Oftewel naar een andere dame te gaan, net als in een SC wanneer een dame extra vraagt om PZC.
Über diese Sache im Thema:
Clubs die geopend zijn in Duitsland (totale lockdown)
zu schreiben und vielleicht noch darüber zu diskutieren ist müßig (überflüssig), da seit
"Prostitutionsgesetz vom 20. Dezember 2001 (BGBl. I S. 3983), das durch Artikel 2 des Gesetzes vom 21. Oktober 2016 (BGBl. I S. 2372)
geändert worden ist"
das offiziell verboten ist.
( Gebt den Ordnungsämtern nicht noch mehr "Futter" um die Öffnung der Clubs hinauszuschieben.)
vanKees
mentholbear
15 maart 2021, 15:41
Deze posts mag je als puur hypothetisch beschouwen ;)
Player
15 maart 2021, 21:08
Ergens snap ik het wel. In Rome, do as the Romans do... Als ze ergens elders werken, gelden andere regels/is de situatie andersIdd Mentholbear, jij snapt het. Tijd zal het uitwijzen. De markt is nu eenmaal verstoord momenteel. Privé en escort gaan gewoon door, maar het is clandestien. Enerzijds betaal je een risicopremie. Anderzijds zullen dames die hun verdiensten willen opkrikken naar pre-Coronatijd, dat op allerhande manieren proberen.
In elk geval was dat niet zo in de Duitse en Oostenrijkse Clubs die ik aandeed vorig jaar. Er waren een paar ex-Happy Garden dames die het probeerden in LR, maar die werden snel tot de orde geroepen of konden beschikken. En dat zal niet anders zijn dit jaar, veel dames zitten uit te kijken wanneer de Clubs terug opengaan en dan zijn er nog velen die willen starten. Het is een buyersmarket en dat gaat nog een hele tijd zo blijven.
mentholbear
15 maart 2021, 22:48
Anderzijds zullen dames die hun verdiensten willen opkrikken naar pre-Coronatijd, dat op allerhande manieren proberen.
Er waren een paar ex-Happy Garden dames die het probeerden in LR, maar die werden snel tot de orde geroepen of konden beschikken.
Behalve dat zijn er soms ook soort van ongeschreven regels. Als bijvoorbeeld uitlekt dat iemand anaal gratis (of goedkoper) doet, terwijl het er gebruikelijk is om ervoor bedrag X bij te moeten betalen, dan kan diegene daar problemen mee krijgen met de andere dames. Ze zien dat als oneerlijke concurrentie, omdat 'iedereen' naar die goedkopere gaat.
Ook een reden om op te letten met het schrijven van details in verslagjes.
Dat corrigeren gebeurt alleen als ijsberen niet zwikken voor dat soort fratsen en het aankaarten. Want als iedereen er in mee gaat, dan komen ze er mee weg en wordt het de nieuwe norm.
Willem2
16 maart 2021, 10:05
Urlaub auf Mallorca, aber nicht im Sauerland - jeder wundert sich
Groß ist die Empörung in Deutschland, dass es für Mallorca nun keine Reisewarnung mehr gibt, Tourismus hierzulande aber verboten bleibt. Dabei gibt es auch in NRW teils geringe Infektionszahlen.
Mallorca ist kein Risikogebiet mehr - und die Rückkehr von dort nach Deutschland auch ohne Test und Quarantäne möglich. Seit die Bundesregierung am Freitag diese Entscheidung bekannt gab, ist der Run auf die Baleareninsel groß.
Es gibt Hunderte Zusatzflüge zu Ostern - aber auch viel Empörung. Denn während solche Reisen ins Ausland erlaubt sind, sind sie in beliebte Urlaubsregionen in Nordrhein-Westfalen verboten.
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/mallorca-reisen-deutschland-100.html
Besmettingen Duitsland groeien exponentieel
De besmettingen in Duitsland groeien opnieuw exponentieel. In de laatste week was er een stijging van 20 procent ten opzichte van een week eerder, zegt een expert van het Robert Koch Instituut.
"We zitten aan de rand van een derde golf, dat kan niet langer worden betwist", zegt hij. "Op dit moment hebben we net wat versoepelingen. Dat zorgt nu voor de exponentiële groei."
Op dit moment is het aantal coronagevallen 83 per 100.000 inwoners per week. Het RKI waarschuwt nu dat half april dat aantal tot 200 per 100.000 per week kan zijn gestegen.
.... https://nos.nl/liveblog/2372813-vanaf-vandaag-kleine-versoepelingen-forse-toename-besmettingen-duitsland.html
Die Corona-Zahlen in NRW steigen. In einer Woche kletterte die Inzidenz von 65 auf 81. Ein neuer Lockdown wird immer wahrscheinlicher. Wann kommt die Notbremse?
.... https://www.wa.de/nordrhein-westfalen/corona-nrw-zahlen-inzidenz-lockdown-staedte-landkreise-rki-wert-lockerungen-armin-laschet-90233096.html
Dus allemaal naar Mallorca om daar te hossen , tedansen, feest te vieren, te neuken om het virus verder te geven ....
Kan je terug de derde golf in ....
Willem2
17 maart 2021, 12:19
Het aantal nieuwe coronagevallen dat in de laatste 24 uur is vastgesteld in Duitsland stijgt sterk. Het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse tegenhanger van het RIVM, meldde woensdagochtend 13.435 nieuwe besmettingen, meer dan het dubbele van het aantal dat maandag werd gemeld.
Dinsdag waarschuwde het RKI al dat er in Duitsland opnieuw een exponentiële groei van het aantal coronabesmettingen is opgetreden. Het aantal steeg in de vorige week met zo'n 20 procent ten opzichte van de week daarvoor. RKI-epidemioloog Dirk Brockmann spreekt van een derde golf. De recent ingezette versoepelingen versnellen die, aldus Brockmann.
Met de nieuwe cijfers van woensdag is het coronavirus in Duitsland in totaal bij 2.594.764 mensen vastgesteld. In de afgelopen 24 uur overleden in de Bondsrepubliek zeker 249 mensen aan de gevolgen van Covid-19. Het totale officiële aantal coronadoden in Duitsland komt daarmee op 73.905.
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-de-jonge-mogelijk-in-contact-geweest-met-besmet-persoon-gaat-in-quarantaine~a82088d2/
de inzidenz ligt boven de 83 dus weer ver weg van 50 waar enige beweging in het geheel kan komen.
Ik denk eerder dat in sommige kreisen aan de notbremse getrokken wordt en dat bepaalde dingen weer verboden worden ...
mentholbear
17 maart 2021, 14:20
Zou SS dan toch weer open zijn? Alhoewel ik vermoed dat met de versoepelingen in Nederland de besmettingen ook weer zullen toenemen. En hoewel de vaccinaties doorgaan, zijn het niet voornamelijk de ingeënten die gebruik maken van de versoepelingen.
Willem2
18 maart 2021, 00:38
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-de-jonge-mogelijk-in-contact-geweest-met-besmet-persoon-gaat-in-quarantaine~a82088d2/
de inzidenz ligt boven de 83 dus weer ver weg van 50 waar enige beweging in het geheel kan komen.
Ik denk eerder dat in sommige kreisen aan de notbremse getrokken wordt en dat bepaalde dingen weer verboden worden ...
Sachsens Ministerpräsident
-Kretschmer: Eingeschlagener Weg falsch
Die Öffnungen Anfang März kamen zu früh, sagt Sachsens Ministerpräsident Michael Kretschmer im ZDF - und spricht über die Notbremse, Tests und Schritte, die nun kommen müssen.
.....
Welche Konsequenzen ergeben sich daraus?
Für Kretschmer ist klar: Der aktuelle Kurs in der Corona-Krise ist falsch. "Jetzt keine weiteren Lockerungen. Das kann man nicht machen, wenn man sieht, dass der Weg, den wir eingeschlagen haben, nicht der richtige ist." Außerdem müsse überall da, wo die Inzidenz von 100 überschritten sei, die in den Beschlüssen verankerte Notbremse gezogen werden. Das heißt in Sachsen, unter anderem ...
körpernahe Dienstleistungen
Zoos
kulturelle Einrichtungen
und in vielen Fällen Schulen und Kitas
... müssen wieder geschlossen werden.
.... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-sachsen-test-impfung-kretschmer-100.html
In NRW wordt nog anders gedacht maar er zijn al wel burgemeesters van steden waar de inzidenz weer boven de 100 is er weer gesloten wordt o.a. Duisburg ....
Eric vb
18 maart 2021, 07:35
Prostituees bieden ‘massages’ aan op 2dehands.be: “Ik ontvang je in sexy lingerie en geef je een warm moment”
https://www.hln.be/binnenland/prostituees-bieden-massages-aan-op-2dehands-be-ik-ontvang-je-in-sexy-lingerie-en-geef-je-een-warm-moment~a3948d3b/
schoolmeester
18 maart 2021, 08:00
massage is een ruim begrip......
Groet, schoolmeester.
JonnyFontane
18 maart 2021, 11:15
Er zijn bepaalde delen van het lichaam die door de baarmoeder moeten worden gemasseerd.
Willem2
18 maart 2021, 13:33
Er zijn bepaalde delen van het lichaam die door de baarmoeder moeten worden gemasseerd.
Pak jij nog eens je boek anatomie :cool: Kutspieren bedoel je ....
mentholbear
18 maart 2021, 13:35
Zou SS dan toch weer open zijn?
Bedoelde weer eerder open zijn dan de Duitse clubs.
Betreft die advertenties, als er geen steun komt of alternatieven zijn, gaat men van alles proberen om toch centjes te vinden.
Kutspieren bedoel je ....
Hmmm... Kutspieren :liebe2:
De 1e keer was dat een behoorlijk aangename verrassing. En als de timing goed is... :lostit:
Kan bij de paspoortjes dat niet als aangeboden service erbij voor hen die deze skills beheersen ;)
JonnyFontane
18 maart 2021, 15:52
Pak jij nog eens je boek anatomie :cool: Kutspieren bedoel je ....
Ik vroeger liggen slapen bij anatomie.......maar je hebt gelijk ome Willem
Willem2
19 maart 2021, 11:18
Lauterbach: "Müssen zurück in den Lockdown"
Die Infektionszahlen gehen wieder deutlich nach oben - "wir befinden uns in der dritten Welle der Pandemie", sagte Gesundheitsminister Jens Spahn (CDU) bei der Bundespressekonferenz zur Corona-Lage in Berlin. Er dämpfte Erwartungen, dass Bund und Länder bei ihren Beratungen am Montag weitere Öffnungen beschließen könnten. Im Gegenteil, müsse man vielleicht einige Schritte zurück machen.
RKI: Fallzahlen steigen exponentiell
Auch RKI-Vize Lars Schaade betonte, das Infektionsgeschehen gewinne an Dynamik, die Fallzahlen stiegen exponentiell an, vor allem in der Gruppe der Unter-50-Jährigen. "Es stehen schwere Wochen bevor."
"Wir sind am Beginn einer fulminanten dritten Welle", warnte SPD-Gesundheitsexperte Karl Lauterbach.
..... https://www.zdf.de/nachrichten/video/corona-impfen-rki-bundespressekonferenz-100.html
vanaf maandag tot aan Pasen gaat denk ik weer alles dicht....
Willem2
19 maart 2021, 13:15
Duitsers krijgen weer AstraZeneca-vaccin
Ook Duitsland gaat weer vaccineren met het AstraZeneca-vaccin, nu de Europese toezichthouder EMA heeft geoordeeld dat het vaccin veilig is.
EMA zei gisteren dat het niet kan uitsluiten dat er een verband is tussen toediening van het vaccin en meldingen van bloedstolsels bij gevaccineerden, maar volgens de toezichthouder wegen de voordelen ruim op tegen de risico's.
Een aantal Europese landen, waaronder Nederland, besloot uit voorzorg de AstraZeneca-vaccinatie op te schorten. Minister De Jonge maakte gisteren bekend dat ook Nederland de vaccinatie weer hervat.
Minister Jens Spahn van Gezondheid zegt dat de derde golf van besmettingen in Duitsland al is begonnen en dat daarom vaccinaties die golf niet meer kunnen voorkomen. Het aantal besmettingen neemt weer snel toe en er zijn volgens de minister op dit moment niet voldoende vaccins in Europa om een derde golf alleen met inentingen te stoppen.
.... https://nos.nl/liveblog/2373224-twee-miljoen-prikken-gezet-inwoners-parijs-ontvluchten-stad.html
Het Duitse Robert Koch-instituut meldde vandaag 17.482 nieuwe besmettingen. Sinds het uitbreken van de pandemie zijn in Duitsland 2.629.750 mensen positief getest op het coronavirus. De afgelopen 24 uur overleden nog eens 226 Duitsers aan de gevolgen van Covid-19. Het totale officiële aantal coronadoden in Duitsland komt daarmee op 74.358.
... https://www.ad.nl/binnenland/live-overheid-staat-garant-voor-kosten-van-afgelast-evenement-de-jonge-twee-miljoen-coronaprikken~a82088d2/
de inzidenz is gestegen in NRW naar 92,1
het is heel wisselend welk gebied veel corona gevallen heeft.
https://rp-online.de/nrw/panorama/corona-zahlen-nrw-heute-sieben-tage-inzidenz-steigt-deutlich-an_aid-53924539
vanKees
19 maart 2021, 15:04
Meine Recherchen im 'deutschen Internet' sind wohl besser (wie z.B. für den belgischen Teil):
https://www.hessenschau.de/gesellschaft/ministerium-stellt-klar-prostitution-ist-trotz-corona-in-hessen-nicht-verboten,prostitution-hessen-100.html
Ist nicht 100% dem Thema gerecht aber interessant.
vanKees
marcelasnl
21 maart 2021, 00:21
Vandaag even bier wezen halen in duitsland.
Die ffp2 mondkapjes verplichting in duitsland blijkt ook kolder te zijn. Bij aankomst had wel een oude duitser die net de winkel verliet zo'n medisch mondkapje om, maar eenmaal in de winkel liep het jonge personeel allemaal met wegwerp-mondkapjes of stoffenmondkapjes om.
Afijn, De club in Rheine die ik de laatste jaren weer veel bezocht is weer open voor massage. Aan de ene kant dringt het na maanden drooglegging en komende week ook een zeer bekende dame van mij aanwezig. Echter vorig jaar toen ook alleen massage was toegestaan haar bezocht, maar vond het tegenvallen. Zo'n wit massage-tenue is niet mijn ding, verder veel bijkletsen, wat massage en alleen wat trekwerk, maar wel de volle prijs waar je anders veel meer service voor krijgt. Denk maar niet dat ik weer voor deze massage-optie ga, ook al is vrouwelijk bezoek maanden geleden.
Willem2
21 maart 2021, 01:08
Bundesregierung kündigt Notbremse an
Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) sagte am Freitagabend nach dem Impfgipfel mit den Ländern, sie wolle den Bund-Länder-Beratungen am Montag nicht vorgreifen, aber: "Wir werden von der Notbremse Gebrauch machen müssen." Hamburgs Bürgermeister Tschentscher (SPD) äußerte sich ähnlich im ARD extra: "Die Notbremsen-Regelung ist wichtig." Ohne sie könne man die dritte Welle nicht brechen. Hamburg hat bereits die erst vergangene Woche eingetretenen Lockerungen zum Wochenende wieder rückgängig gemacht.
Bundesgesundheitsminister Jens Spahn (CDU) stellte klar, es gebe schlicht zu wenig Impfstoff, "um die dritte Welle allein durch Impfen zu stoppen." Und auch der SPD-Gesundheitspolitiker Lauterbach sagte: "Man kann es drehen und wenden, wie man will: Wir müssen zurück in den Lockdown." NRW-Ministerpräsident Laschet (CDU) erklärte im Landtag lediglich, es könne keine weiteren Öffnungen geben.
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/notbremse-lockdown-corona-100.html
Dag Lente, Hallo Zomer ....
Exact wat sceptici verwacht hadden. Ipv een middel om uit de lockdown te raken is het de notbrems die men zocht om het volk eronder te houden. En, let op, dit komt ook naar NL. Want sneltesten werkt, net als de avondklok :thefinger:
Reeds eerder gepost:
https://corona-transition.org/schlaumeierei-mit-den-schnelltests-werden-die-ergebnisse-des-pcr-tests-nach
Testen testen testen, alleen zo krijg je de burger er onder. Zonder gekheid, een jaar geleden moest je praktisch al aan de beademing liggen voor een pcr test. Nu krijg je ‘m al als de zon een beetje aan je neus kriebelt.
Dalton
21 maart 2021, 10:25
Het virus wordt door al die maatregelen op gesloten en zo gauw hij een gaatje vindt waait het weer door het land,het is als een griep die moet eerst uitgewoed zijn om ervan af te komen.
De besmettingen nemen toe maar er zijn nu minder doden dan normaal en minder ziekenhuis opnamen maw dat testen heeft geen zin meer want de meeste testen deugen niet eens.
We moeten het leven weer normaal gaan beoefenen en de regels laten vervallen ze zijn nergens meer voor nodig.
Er zijn zelfs minder doden en zieken dan anders.
mentholbear
21 maart 2021, 14:09
het is als een griep die moet eerst uitgewoed zijn om ervan af te komen.
Met het verschil dat de kwetsbaren en mensen vanwege professie hiervoor jaarlijks een prik krijgen, zodat er minder mensen uitvallen.
Dalton
21 maart 2021, 22:44
Met het verschil dat de kwetsbaren en mensen vanwege professie hiervoor jaarlijks een prik krijgen, zodat er minder mensen uitvallen.
Die krijgen ieder jaar een griepprik maar altijd een prik van de griep die al geweest is en dus weten de mensen niet eens waaruit deze prik bestaat.
Met als gevolg dat er in de griep periode alsnog duizende menswn overlijden en vooral ouderen omdat hun weerstands-vermogen lang niet zo goed meer is.komt door de jaren en is dus aan slijtage onderhevig.
Omdat de mensheid steeds zwakker wordt vallen er ook meer doden dat is een gegeven en het gelul dat de mensen steeds ouder worden is bulshit en komt doordat de babys van 6 en 7 maanden in leven blijven en vroeger overleden.
Vroeger waren er meer mensen die meer dan 100 jaar waren dan nu wat tegenwoordig een zeldzaam verschijnsel is.
mentholbear
22 maart 2021, 02:39
Ik ben geen expert, maar volgens mij is het een cocktail van wat er was geweest en verwacht wordt te komen. Maar aangezien niet alles in het leven je onder controle kunt hebben, zullen mutaties inderdaad een golf van slachtoffers kunnen maken.
En de welvaren mens zal vast wel minder weerstand hebben dan iemand die in India op een vuilnisbelt leeft. Maar ik vermoed dat met de welvaart en medische ontwikkelingen de mensheid gemiddeld genomen wel wat ouder wordt dan vroeger.
Dus vermoed dat die vaccinaties wel helpen, al ben ik niet zo naïef dat big farma niet gezondheid altijd voorop heeft staan.
Dalton
22 maart 2021, 11:30
Waar zijn dan al die 100 jarigen gebleven die vroeger veel voorkwamen en waar ik zelfs nog mee in de kroeg heb zitten klaverjassen terwijl de meeste eruit zagen als mensen van ongeveer 60.
Hieruit maak ik op dat het vroeger een stuk gezonder was om te leven.
Meme Moo
22 maart 2021, 11:41
Je bent een beetje in de war Dalton: vroeger zagen 60-jarigen eruit als 100...
rob45
22 maart 2021, 11:47
Je bent een beetje in de war Dalton: vroeger zagen 60-jarigen eruit als 100...Dat was in de tijden dat 50 jaar al heel oud was voor mensen
phoenix
22 maart 2021, 12:03
Dalton die mensen zijn er nog steeds wel hoor, maar ook in mijn familie was dat zo opa 95, overgrootvader 100 en dat was 50-40 30 jaar , alleen die komen niet meer in de kroeg Dalton, die zuipen thuis ,
Willem2
22 maart 2021, 19:08
In NRW werden nach einem Gerichtsurteil die Corona-Auflagen für den Handel verschärft. Ab Dienstag müssen auch in Schreibwarengeschäften, Buchhandlungen und Gartenmärkten Termine gemacht werden.
Das nordrhein-westfälische Gesundheitsministerium hat binnen weniger Stunden die Coronaschutzverordnung geändert. Damit wurden die Corona-Auflagen für Schreibwarengeschäfte, Buchhandlungen und Gartenmärkte verschärft.
Auch für sie gilt ab Dienstag - wie zuvor bereits für Modehändler oder Elektronikmärkte - die Pflicht zur Terminvereinbarung und eine Personenbegrenzung von je einem Kunden je 40 Quadratmeter Verkaufsfläche, wie das NRW-Gesundheitsministerium mitteilte.
Reaktion auf OVG-Entscheidung
Das Hin und Her bei der Ladenöffnung ergab sich aus einem Urteil des Oberverwaltungsgerichts für NRW in Münster vom vergangenen Freitag, das aber erst am Montag veröffentlicht wurde. Danach sind Beschränkungen unzulässig, die etwa Textil- und Elektronikhändler treffen, aber nicht den Buch- oder Schreibwarenhandel.
Sie verstoßen "in ihrer derzeitigen Ausgestaltung" gegen den verfassungsrechtlichen Gleichbehandlungsgrundsatz, begründete das Gericht seine Entscheidung. Die Folge: Die Beschränkungen für Einzelhändler - begrenzte Kundenzahl und Einlass nur nach Terminvereinbarung - sind außer Kraft gesetzt, zumindest für einen kurzen Moment.
Einzelhändler nutzen den Moment
Als Einzelhändler am Montagmittag von der Gerichtsentscheidung erfuhren, öffneten viele regulär. Die Kunden konnten ohne Beschränkungen einkaufen. Doch das nordrhein-westfälische Gesundheitsministerium reagierte prompt.
Beschränkungen gelten für Einzelhändler
In einer Mitteilung vom frühen Montagnachmittag heißt es: "Da das Oberverwaltungsgericht eine unzulässige Ungleichbehandlung darin gesehen hat, dass Schreibwarengeschäfte, Buchhandlungen und Gartenmärkte ab dem 8. März ohne diese Beschränkungen öffnen durften, gelten die Pflicht zur Terminvereinbarung und die 40qm-Begrenzung mit der jetzt veränderten Verordnung auch für diese Geschäfte."
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/westfalen-lippe/ovg-kippt-einzelhandel-beschraenkungen-100.html
Was het toch even mogelijk om vrij te winkelen in NRW werd meteen de verordening aangepast.
Er is een enorme strijd aan de hand tussen de staat en de bundesländer. De nottbremse moet eigenlijk worden getrokken maar ....
afwachten wat er vandaag weer wordt besloten.
Eigenlijk verwacht ik dat de massages weer verboden worden en nog wat aanscherpingen.
https://www.zdf.de/nachrichten/zdfheute-live/videos/corona-gipfel-merkel-notbremse-video-100.html
marcelasnl
22 maart 2021, 20:29
De seksclubs zijn dicht, maar meldingen van illegale prostitutie zijn verdubbeld
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2373699-de-seksclubs-zijn-dicht-maar-meldingen-van-illegale-prostitutie-zijn-verdubbeld.html
Ascari
22 maart 2021, 21:20
De seksclubs zijn dicht, maar meldingen van illegale prostitutie zijn verdubbeld
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2373699-de-seksclubs-zijn-dicht-maar-meldingen-van-illegale-prostitutie-zijn-verdubbeld.html
Misschien kunnen die journalisten ook wat recencies schrijven en paspoortjes aanmaken.
mentholbear
23 maart 2021, 00:17
Misschien deden/doen ze dat al ;)
Eddy_V
23 maart 2021, 00:42
Nergens wordt vermeld hoe hoog het aantal meldingen voorheen was en wat dat nu is.
Als het er eerst 1 per maand was en nu 2 dan is dat inderdaad een verdubbeling maar verder niet om over naar huis te schrijven.
Dat (gedwongen) minderjarigen erbij gehaald worden heeft natuurlijk helemaal niets te maken met een effect van de gedwongen sluiting van legale seksinrichtingen, want daar werden minderjarigen uiteraard ook niet toegelaten.
Tendentieus bericht..
mentholbear
23 maart 2021, 01:17
Nergens wordt vermeld hoe hoog het aantal meldingen voorheen was en wat dat nu is.
Als het er eerst 1 per maand was en nu 2 dan is dat inderdaad een verdubbeling maar verder niet om over naar huis te schrijven.
Dat (gedwongen) minderjarigen erbij gehaald worden heeft natuurlijk helemaal niets te maken met een effect van de gedwongen sluiting van legale seksinrichtingen, want daar werden minderjarigen uiteraard ook niet toegelaten.
Tendentieus bericht..
Inderdaad.
Ik ken die hele organisatie niet maar toen ik de naam van Defence for Children las vroeg ik me af waarom die erbij werden gehaald. En waarom er in dat verhaal zo duidelijk vermeld werd dat het slachtoffer vanaf haar 18 werd geprostitueerd.
Ijzer smeed je als het heet is.
Het is nu makkelijker dan ooit om uitwassen uit hun verband te trekken en te presenteren als maatgevend.....
mentholbear
23 maart 2021, 01:41
Ijzer smeed je als het heet is.
Het is nu makkelijker dan ooit om uitwassen uit hun verband te trekken en te presenteren als maatgevend.....
Dat kan ik me voorstellen, maar door hoe ze dat gedaan hebben, is wat mij betreft dat artikel onderuit gehaald.
Bluebull
23 maart 2021, 06:02
Het ziet eruit dat de lente ons geen goed nieuws gaat geven m.b.t een opening van ons geliefden clubs.
Nog even volhouden mede-ijsberen en ik weet zeker dat we een prachtige zomer tegemoet gaan vol met DVP's!
pietpotent44
23 maart 2021, 06:07
Duitsland verlengt lockdown tot 18 april
De gifbeker is nog steeds niet leeg...
https://www.nu.nl/coronavirus/6123463/duitsland-verlengt-opnieuw-lockdown-en-komt-met-extra-regels-tijdens-pasen.html
Brad Clitt
23 maart 2021, 06:13
Tussen 1 en 5 april gaan ook de supermarkten dicht. Alleen op zaterdag 3 april gaan ze dan nog eventjes open.
kempie
23 maart 2021, 08:09
Tussen 1 en 5 april gaan ook de supermarkten dicht. Alleen op zaterdag 3 april gaan ze dan nog eventjes open.
Heel verstandig niet spreiden maar concentreren. Zorgen voor wat piek momenten in de supermarkten waardoor het virus zich alleen maar makkelijker verspreid. [emoji85]
Player
23 maart 2021, 10:36
Tja, het is weer paniekvoetbal. Een derde golf moest absoluut vermeden worden, maar nu komt er toch een aan of zitten we er al in. Wel opvallend dat het zowat in alle Europese landen zich voordoet. Dan heeft het toch niet zoveel te maken met het gedrag van mensen. Of gedragen mensen zich overal op hetzelfde moment hetzelfde?
Ondertussen komt Boris Johnson bedelen voor vaccins op de Europese top terwijl zijn land een grote voorsprong heeft op het vasteland. En hun besmettingcijfers stijgen niet zoals in de EU. Bewijs dat er maar 1 uitweg is, zo snel mogelijk minimum 70% gevaccineerd. Alle andere maatregelen blijven een pleister op een houten been.
Willem2
23 maart 2021, 11:56
Dan gaan ze allemaal lekker in de rij staan en opeens heb je dan toch de mogelijkheid om in de supermarkt een virusje op te lopen :biggrin:
Willem2
23 maart 2021, 12:06
Het werd midden in de nacht toe Mutti Merkel nog een toespraak ging houden. Het was weer een zware strijd geweest en veel geruzie.
Der Corona-Gipfel hat sich gezogen, als ob es um die nächste Regierung ginge. Spielchen inklusive. Was herausgekommen ist, ist mutlos. Es wird einer Pandemie nicht gerecht.
Das Söder-Tremolo verliert auch mitten in der Nacht nicht an Dramatik. "Das ist eine völlig neue Pandemie. Diese dritte Welle ist ganz anders", sagt Bayerns Ministerpräsident, nachdem Bund und Länder über Stunden eine Antwort auf diese neue Corona-Krise finden wollten.
Tja. Schade, hat offensichtlich nicht funktioniert. Das einzige, was diesen Regierenden im 13. Monat der Pandemie einfällt, ist Shutdown. Sind Kontaktverbote, Reise-, Besuchseinschränkungen.
Das ist so mutlos, so kraftlos, was aus diesen Bund-Länder-Runden kommt. Das ist dieser Pandemie überhaupt nicht angemessen. Denn es ist viel zu viel Taktik im Spiel.
Als ob es um die nächste Regierung ginge
Das Protokoll dieser Nacht liest sich wie das Ringen in Koalitionsverhandlungen. Da wird in großen und kleinen Runden verhandelt, mit Scheitern gedroht, dem einen dieses Zugeständnis abgerungen, dem anderen Land jener. Da will die Kanzlerin nicht, dass die Küstenländer Osterurlaube erlauben. Da wollen die Länder nicht, dass der Bund irgendetwas zum Thema Schulen sagt.
Und gegen ein Uhr nachts, verriet heute Brandenburgs Landeschef Dietmar Woidke, haben alle gedacht: Jetzt scheitert es. Wäre dann der eine oder andere beleidigt nach Hause gegangen? Das hätte das Virus sicher mächtig beeindruckt.
.... https://www.zdf.de/nachrichten/politik/corona-mpk-kommentar-ostern-beschluesse-100.html
Het gaat nog heel lang duren want de mensen zijn moe houden zich amper aan basisregels. Alleen vaccineren helpt en daar zijn twee grote problemen er zijn te weinig vaccinaties en het virus neemt in kracht weer toe ( Na de vaccinatie duurt het minimaal 3 weken tot het geheel werkt)
De clubs blijven dus nog wel een tijdje dicht ...
Brad Clitt
23 maart 2021, 13:05
Lees net dat Merkel denkt aan een 'reisverbod' voor de rest van het jaar...
kempie
23 maart 2021, 13:32
Minder dan 24 uur valt vaak niet onder reizen maar kan me voorstellen dat in zo’n geval de kreizen weer van die regeltjes instellen met een indentiticatie plicht voor de sc’s en buitenlanders niet welkom zijn in de clubs.
Echter dat een reisverbod er zo lang komt lijkt me sterk. Geeft enkele sectoren nog geen kans op herstel.
Brad Clitt
23 maart 2021, 13:34
Toeristische reizen zal ze wel bedoelen.
Player
23 maart 2021, 14:03
Het VK gaat een verbod op niet-essentiële reizen invoeren maar loopt tot juni en kan sneller worden opgeheven. Binnen de EU zal dat moeilijker worden, Reynders heeft al 5 lidstaten op de vingers getikt waaronder België en Duitsland. Officieel heft België het verbod op na de paasvakantie (vanaf 19 april).
Op dit ogenblik zijn de zenuwen hoog gespannen. IC en ziekenhuisbedden lopen weer snel vol. Er is maar 1 antwoord, zorgen dat die vaccins geleverd worden en mensen zo snel mogelijk vaccineren.
Eerste Russen vliegen naar Turkije: ‘Het is hier een stukje hemel’
Nu het Turkse toerismeseizoen de deuren coronaproof opent, vliegen Russische toeristen het land binnen. Afgelopen week landde de eerste lading Russen op het vliegveld van de Turkse vakantieprovincie Muğla.
“Het is een hier een stukje hemel”, reageerde de Russin Anestasia Cherkassenko naast haar man in een interview. “We komen hier vaker en houden erg veel van Turkije.”
Inna Khelma vindt Turkije veiliger dan andere landen. “Ik ben van mening dat de coronamaatregelen hier heel goed worden gehandhaafd. Ik bewonder de natuurlijke schoonheid van Muğla, het groen en het blauw.”
Een andere Russische toerist, Luda Belova, is ervan overtuigd dat haar vakantie veilig zal plaatsvinden. “Turkije is heel veilig. Ik hou van dit land.”
Directeur Cengiz Tuğrul Ayaz van Dalaman Airport in Muğla verklaarde in april een grote stroom toeristen te verwachten uit Rusland en Engeland. Hij liet ook weten dat vorig jaar na augustus, te midden van de coronapandemie, 165.000 Russen gebruik hebben gemaakt van zijn lokaal vliegveld
© Turksemedia.nl – Alle rechten voorbehouden | AA | Gepubliceerd: 22-03-2021
https://turksemedia.nl/wp-content/uploads/2021/03/Eerste-Russen-vliegen-naar-Turkije-%E2%80%98Mugla-is-een-stukje-hemel-1.jpg
PN Denk dat ik ook maar eens een vakantie ga boeken richting Turkije, kan immers de Russische dames niet zonder pret laten terugkeren. :biggrin:
peterp095
23 maart 2021, 18:30
Natuurlijk voelen de Russen zich daar goed, van de ene dictatuur naar de andere.
Shakir
23 maart 2021, 18:35
Die Russinnen voelen zich ook goed bij mij. :biggrin:
Inmiddels spreek ik uit ervaring, de sluiting van de clubs heeft me goed gedaan.
Eddy_V
23 maart 2021, 18:40
Die Russinnen voelen zich ook goed bij mij. :biggrin:
Inmiddels spreek ik uit ervaring, de sluiting van de clubs heeft me goed gedaan.
We hebben het toch niet over dezelfde??? De slet !!!
Ascari
23 maart 2021, 19:14
Haar partijgenoot ging gewoon naar Cuba op vakantie. Het liep overigens niet goed af: http://https://www.ad.nl/buitenland/partijgenote-53-van-merkel-overlijdt-op-vlucht-vanuit-cuba-in-bijzijn-van-echtgenoot~a4b1ba6f/
Willem2
24 maart 2021, 22:43
Die erst wenige Stunden alte und hoch umstrittene Corona-Osterruhe wird es nicht geben. Die Kanzlerin macht einen Rückzieher. Die sonstigen Beschränkungen bleiben aber.
Eigentlich sollte an Gründonnerstag und Karsamstag ein spezieller Lockdown gelten. Diese "Osterruhe" hatten Bund und Länder beschlossen. Doch die Kritik daran war massiv. Denn auch Lebensmittelgeschäfte und Supermärkte wären am Gründonnerstag geschlossen gewesen. Überraschend wird nun zurückgerudert.
Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) hat am Mittwoch in einer kurzfristig einberufenen Schalte mit den Ministerpräsidenten mitgeteilt, dass die "Osterruhe" gekippt wird. Kurz danach verkündete sie das auch in einer Pressekonferenz. Gründonnerstag und Karsamstag werden damit nicht wie Feiertage behandelt, sondern es wird normal gearbeitet. Die übrigen Corona-Beschränkungen bleiben aber. Das heißt: Es soll keine Reisen geben, und Treffen sind weiterhin nur im ganz kleinen Kreis möglich.
Merkel gesteht Fehler ein
"Um es klipp und klar zu sagen: Die Idee eines Oster-Shutdowns war mit bester Absicht entworfen worden", sagte Merkel. Denn die dritte Welle der Pandemie müsse gestoppt werden. Doch die Idee der "Osterruhe" sei ein "Fehler" gewesen. Viele Fragen seien in der kürze der Zeit nicht zu lösen gewesen. Aufwand und Nutzen der "Osterruhe" hätten in keinem vernünftigen Verhältnis gestanden. "Dieser Fehler ist einzig und allein mein Fehler. Denn am Ende trage ich für alles die letzte Verantwortung. Qua Amt ist das so."
Sie wisse, dass "der gesamte Vorgang zusätzliche Verunsicherung auslöst, dafür bitte ich alle Bürgerinnen und Bürger um Verzeihung". Neue Beschlüsse zur Eindämmung der Pandemie soll es erst einmal nicht geben. Laut Merkel bleibt es dabei, dass sie sich am 12. April wieder mit den Ministerpräsidentinnen und Ministerpräsidenten trifft.
FDP fordert Merkel zur Vertrauenfrage auf
Die Opposition im Bundestag nahm die Steilvorlage dankbar an. Merkel müsse die Vertrauensfrage stellen, forderte der Parlamentarische Geschäftsführer der FDP im Bundestag, Marco Buschmann, in der "Aktuellen Stunde". In der Bevölkerung traue man der Bundesregierung nicht mehr zu, das Land sicher durch die Krise zu führen. Merkel lehnte den Schritt am Mittwochabend ab.
..... https://www1.wdr.de/nachrichten/gruendonnerstag-ostersamstag-ruhetage-arbeiten-einkaufen-100.html
met andere woorden: Het is 1 grote puinhoop in Duitsland !!!
Willem2
25 maart 2021, 19:39
De inzidenz in NRW is 113,4 dus de nottbremse wordt ingezet.
Corona-Notbremse in NRW gezogen: Acht Städte und Kreise setzen härtere Regeln durch
....
Oberhausen
Hagen
Köln
Krefeld
Kreis Lippe
Kreis Borken
Märkischen Kreis
Kreis Minden-Lübbecke
....
https://www.ruhr24.de/nrw/notbremse-corona-armin-laschet-nrw-inzidenz-heute-staedte-kreise-lockdown-regeln-maerz-rki-2021-zr-90256490.html
rob45
25 maart 2021, 23:33
..... https://www1.wdr.de/nachrichten/gruendonnerstag-ostersamstag-ruhetage-arbeiten-einkaufen-100.html
met andere woorden: Het is 1 grote puinhoop in Duitsland !!!Gewoon Merkel opsluiten en de sleutel weggooien ..de Duitsers hadden groot gelijk met hun kritiek op Merkel,de zware paas maatregelen gingen flink over de grens.
Willem2
26 maart 2021, 12:21
Gewoon Merkel opsluiten en de sleutel weggooien ..de Duitsers hadden groot gelijk met hun kritiek op Merkel,de zware paas maatregelen gingen flink over de grens.
Hmmm daarmee hadden ze misschien de enorme toename van infecties kunnen stoppen. Dat waren slechts 5 dagen geweest en nu is bv NRW weer terug bij af.
Inzidenz steigt deutlich: In Deutschland stecken sich deutlich mehr Menschen mit dem Coronavirus an. Die Sieben-Tage-Inzidenz steigt laut RKI auf 119,1 Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner - nach 113,3 am Vortag. In Nordrhein-Westfalen liegt der Wert laut Landeszentrum Gesundheit, welches an das RKI meldet, bei 121,1 - nach 118,6 am Vortag und 100,1 vor einer Woche.
.... https://www1.wdr.de/nachrichten/guten-morgen-112.html
Misschien is er voor Samya hoop dat ze ook open mogen ...
Vier Kommunen werden NRW-Modellstädte: Aachen, der Kreis Warendorf, Winterberg und Köln gehören zu den ausgewählten Modell-Regionen in NRW, das berichtet der "Kölner Stadt-Anzeiger" unter Berufung auf Regierungskreise. Der Pilotversuch soll demnach nach Ostern - ab dem 6. April - starten.
Dabei sollen die Regionen ein "sicheres Öffnungskonzept" testen. Die Einwohner erhalten ein digitales Tagesticket für Einkaufen im Einzelhandel sowie Besuche in Sportstätten, Kinos, Theater und Außengastrononmie - sofern die Infektionslage und funktionierende IT-Systeme es zulassen. Regionale Apps zur Kontakt-Nachverfolgung sollen an die Software der Gesundheitsämter angeschlossen werden.
Alhoewel die kans uiteraard zeer, zeer klein zal zijn. Want een saunaclub is toch een "kino" of een groot theaterstuk :biggrin:
mentholbear
26 maart 2021, 15:08
LOL, Samya is zowat voor 1/3 een bioscoop. Het enigste wat ik mis is een popcorn machine :roll:
En de rest is inderdaad 1 groot theater waar menig performster een Tony Award verdient ;)
deket
26 maart 2021, 23:52
@Shakir, dat bureau Brussel Ladies zijn geen Russische, waar ze mee adverteren maar Oekraïense
Maakt op zich niet veel uit, de meesten, niet allemaal, zijn deketmeiden met een behoorlijke service
Wel veel verwerking bij hun foto's op die site
Player
27 maart 2021, 09:39
Om toch een lichtpuntje in de golf van smart op te werpen, Saarland heft als eerste deelstaat de lockdown op na Pasen. Bioscopen, theaters, sport- en concertzalen en restaurants met buitenruimte mogen vanaf 6 april weer de deuren openen. Voorwaarde om binnen te komen, is wel het voorleggen van een negatieve coronasneltest die dezelfde dag is afgenomen. Dit geeft aan dat de eendracht ver zoek is, zeker na de knieval van Merkel deze week. De deelstaten willen meer hun eigen koers varen. Vorig jaar was Saarland ook bij de eersten om te versoepelen en SC’s terug open te gooien. Gaan we toch met wat hoopvol nieuws het weekend in.
Shakir
27 maart 2021, 17:22
@Shakir, dat bureau Brussel Ladies zijn geen Russische, waar ze mee adverteren maar Oekraïense
Maakt op zich niet veel uit, de meesten, niet allemaal, zijn deketmeiden met een behoorlijke service
Zolang ze maar Russisch praten, want ik word botergeil van die taal. Echt heerlijk als zo'n meid tijdens het neuken dirty talk in het Russich verkoopt.
Wel veel verwerking bij hun foto's op die site
Daar kan ik me ook dik aan ergeren, het is en blijft een gok. Nochtans ben ik nog nooit teleurgesteld geweest als de deur open ging, en stond er meestal wel een frisse naturelle verschijning voor mijn neus die rechtstreeks uit een Russische sprookje kwam gestapt.
Om nu even terug on-topic te komen. Ik weet niet of ik wel zit te wachten op de heropening van Duitsland. Heb ik echt wel zin om de hele dag tussen de zonnebankgebruinde tattoo chicks met opgespoten lippen te zitten? Goed wetende dat ik hier achter de hoek de lekkerste naturelle Sovjetmeiden heb geneukt?
Het is dus goed mogelijk dat ik de saunaclubs gevoelig minder ga frequenteren want ik snap er de zin niet meer van. Waarom zou ik me nog 400 km verplaatsen om me nukkig te laten maken door een plastieken Roemeense met goudkoorts? Bon, ik overdrijf, maar toch...
schoolmeester
27 maart 2021, 17:50
Chicks met opgespoten lippen kom je voornamelijk in GT tegen.
Ik ga liever naar saunaclubs waar de meeste dames naturel rond lopen, die zijn er namelijk ook (nog).
Groet, schoolmeester.