PDA

Volledige versie bekijken : Prostitutie fora en privacy wetgeving

deket
23 juli 2020, 02:03
wat is dat,de laatste dagen met de nederlandstalige fora?
een ander forum is onbereikbaar door problemen met hun server,of nieuwe provider?
en het eerste forum dat ik ooit ontdekte ivm betalende sex namelijk ;,Hookers.nl is helemaal op den dool
willen geen paspoortjes enzo laten maken uit schrik,of is het paranoia? voor de wet betreffende de privacy
nu ben ik geen aktieve schrijver op Hookers,dat vooral op ramenprostitutie gericht is,maar was toch ooit een groot forum waar ik regelmatig de term;deketmeid;kon opmerken
en wat met Provla? bestaat nog wel,maar men schrijft daar al een tijdje niet meer

pietpotent44
23 juli 2020, 04:45
Is vanwege die avg / gpdr privacywetgeving.

Is naar mijn mening nogal doorgeslagen (en dat geldt voor alle bedrijven, niet alleen voor sekssites).
Zelfs persoonsgegevens als werknaam en geaardheid zouden volgens hookers.nl al een probleem zijn. Alleen een link naar een advertentie dan weer niet, want dat wordt als impliciete toestemming van sekswerker gezien.

En daarnaast is hookers.nl korte tijd terug gehacked, en is het een beetje een puinhoop geworden.

Maar als bedrijf sites (in het algemeen) een cookie mededeling plaatsen plus duidelijke algemene voorwaarden die avg proof zijn, dan ben je al een heel eind. Ik denk dat de echte gevoeligheid ligt bij echte privacygegevens zoals echte naam (niet werknaam) en priveadres (niet werkadres). Maar het wordt dan weer ingewikkelder wanneer bijv. het prive adres hetzelfde is als werk adres, in geval van thuisontvangst.
Echt 100% naleven van de wet is praktisch vrijwel onmogelijk. In de praktijk wordt er in het bedrijfsleven massaal tegen gezondigd, maar dat kan vaak niet anders, het werk moet gedaan worden. En klanten zelf geven meestal weinig om privacy, om dezelfde reden. Als je ze maar bedient en hun problemen oplost.
Ook deze gdpr wet is oorspronkelijk bedacht door onze 'briljante' EU.

Dennis
23 juli 2020, 04:52
Hierover is al een topic: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55532-IJsberenforum-en-Algemene-Verordening-Gegevensbescherming-(AVG)

Hookers heeft inderdaad grote schrik als het op de AVG aankomt. Blijkbaar een aanzegging gehad van de Autoriteit Persoonsgegevens, hoewel sommigen commerciële motieven vermoeden. Hookers stelt in elk geval dat alle recensies zijn verwijderd, omdat deze niet AVG-proof zouden zijn (de recensies bevatten privacy-gevoelige informatie als adres, beschrijving van uiterlijk/ -kenmerken).

Als Hookers zijnde (Midhold als eigenaar) zou je toch een jurist op de kwestie kunnen (moeten) zetten en stellen dat de DVP's zelf bedrijfsmatig bezig zijn en een legale dienst aanbieden. Ik mag ook een review schrijven over de KLM of Coolblue, sterker nog daarvoor word je te pas en te onpas gevraagd als je ergens iet hebt gekocht. Bedrijven zien graag op internet reviews verschijnen (positieve natuurlijk, maar daarvoor doen ze dan ook hun best). Waarom zou dat bij een DVP anders zijn? Weliswaar is een DVP een persoon, maar net als een bedrijf kan ze ook een bedrijfs/ artiestennaam nemen. Doet ze dat niet, dan is dat vooral haar eigen keuze en eventueel probleem.

Kortom, vreemde situatie rondom Hookers waarvan ik niet hoop dat het op de verdwijning van de site uitdraait.Behalve verlies van een goede bron, betekend het ook dat IJsberen ook eventueel in de gevarenzone komt. En dat willen we natuurlijk ook niet!!

Zeus1
23 juli 2020, 08:43
Hookers,dat vooral op ramenprostitutie gericht is

Dat is onjuist Deket, Hookers is gericht op de hele prostitutie branche, van ramen tot privé ontvangst, tot clubs, tot massagesalons, tot Transseksuelen, Sauna Clubs, buitenlandse prostitutie enz enz. Daarnaast ook nog diverse nieuwsrubrieken.

WA
23 juli 2020, 09:45
Ik weet wel dat een aantal dames broeden op een plan om hun recensies mbv van de avg van de fora af te krijgen. Hier voor moeten ze echter uit de anonimiteit en dat houd ze nog even tegen omdat ze geen zin hebben in belastingdienst dan wel steuerambt dat plotseling interesse krijgt.

deket
23 juli 2020, 11:11
Weet ik Zeus,maar met de nadruk op ramen en niet op saunaclubs.
De site is bekend geworden door een politieker die destijds Hookers.nl gebruikte om te wandelen
R. Oudkerk dacht ik,voormalig wethouder in Amsterdam

Zeus1
23 juli 2020, 11:43
Weet ik Zeus,maar met de nadruk op ramen en niet op saunaclubs.

Nee Deket, niet de nadruk op ramen (zoals ik reeds zei), Hookers belicht de gehele prostitutiebranche

peterp095
23 juli 2020, 12:59
Nee Deket, niet de nadruk op ramen (zoals ik reeds zei), Hookers belicht de gehele prostitutiebranche

Voor de saunaclubs moet je hier zijn, alle andere zijn daar peanuts tegenover.
Wat op hookers staat, staat meestal ook hier.

broodpoot
23 juli 2020, 13:47
Als Hookers zijnde (Midhold als eigenaar) zou je toch een jurist op de kwestie kunnen (moeten) zetten en stellen dat de DVP's zelf bedrijfsmatig bezig zijn en een legale dienst aanbieden.

Ga er maar vanuit dat ze dit wel degelijk gedaan hebben aangezien ze zelf ook wel zien dat de hoeveelheid traffic drastisch af zal nemen en dit voor de reclame-inkomsten navenant effect zal hebben.
Probleem met die AVG is mi ook dat het multi interpretabel is, vraag je het 10 juristen dan zal er denk ik 10 keer een antwoord komen dat op facetten verschilt.
Hookers kiest denk ik eieren voor haar geld want als AP kwaad wil kun je een boete verwachten die niet mals is.

Directeur van de AP is trouwens dhr Wolfsen, ook al verantwoordelijk voor de sluiting van het Zandpad.

Jan_Wandelaar
23 juli 2020, 14:35
Gisteren de gootsteen laten ontstoppen door loodgieter Peter Pijpsleutel uit Alphen aan den Rijn. Jezus!!! Wat een prutser!!! Toen hij klaar was liep de gootsteen inderdaad weer door, maar dat kwam hoofdzakelijk omdat door zijn gepruts de afvoerbuis onder de vloer was losgescheurd van het riool, en de gootsteen dus ongehinderd leeg liep in de kruipruimte.

Nuttige recensie voor iedereen met een verstopte gootsteen: mijdt loodgieter Peter Pijpsleutel uit Alphen aan den Rijn!!!

Echter: deze recensie bevat informatie die te herleiden is naar een natuurlijke persoon: Dhr. Peter Pijpsleutel, zelfstandig loodgieter te Alphen aan den Rijn. Daardoor dient die informatie beschouwd te worden als persoonsgegeven.

Hierdoor mag die informatie niet verwerkt (verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, doorzenden, verspreiden, beschikbaar stellen, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, afschermen, wissen en vernietigen) worden. Een forum voor loodgieters-recensies zou op basis van de AVG deze nuttige recensie dus moeten verwijderen.

Wanneer een ZZP-er direct zaken doet met consumenten, dan mogen consumenten de naam gebruiken waaronder zaken is gedaan wanneer ze een recensie schrijven over de kwaliteit van de geleverde producten/diensten.

Bij een recensie over een sekswerker is het juist de bedoeling dat de recensie exact te herleiden is naar die ene natuurlijke persoon. Het is namelijk de dienstverlening van die ene persoon waar het om draait. Dit houdt in dat het concept prostitutie-consumenten forum in strijd is met de AVG, en daarom niet langer in de huidige vorm kan blijven bestaan.

Het lijkt mij niet dat de AVG bedoelt is om te voorkomen dat consumenten elkaar via geautomatiseerde diensten (internet-fora) kunnen informeren over de kwaliteit van de door zelfstandig ondernemers geleverde producten en diensten.

J.W.

mentholbear
23 juli 2020, 16:49

Belichten misschien wel, maar bepaalde zaken meer en andere weer minder. Ik bedoel, mijn ervaring was dat vitrine wandelaar ervaringen daar flink in de meerdeeheid waren in verhouding tot SC en FKK ervaringen en discussies.
En bij ijsberen weer net andersom.

Hoe het er met de andere rubrieken is (prive huizen, privé ontvangst, transcendente, etc.) is mij niet bekend. Hou ik me niet mee bezig.

Flipper
24 juli 2020, 01:33
voor zover ik weet mag men volgens de privacy wet geanonimiseerde gegevens gebruiken. De dames verstrekken niet hun naw aan dit forum toch, noch weet iemand hun echte naam.

Er is dus geen sprake van toestemming moeten verlenen , nog van enige privacy schending..

De meesten zijn ook niet ingeschreven bij de kvk en zijn dus officieel geen zzp ers..

Dus waar hebben we het hier over.. Janine die eigenlijk cindy heet die zwart werkt in een club die niet blij is dat piet die eigenlijk john heet schrijft dat ze zonder die verdiensten op te geven sexuele handelingen tegen geld verricht en dat piet die eigenlijk john heet janine die eigenlijk cindy heet wellicht niet fair beoordeeld..

succes met die rechtzaak over privacy schending.

mentholbear
24 juli 2020, 01:43
succes met die rechtzaak over privacy schending.

Wellicht het fasciliteren van smaad en laster door slechte reviews :bibber_2:

Flipper
24 juli 2020, 02:44
Wellicht het fasciliteren van smaad en laster door slechte reviews :bibber_2:

dat is wat anders dan het overtreden van een privacy wet.

Maar goed, voor de humor ervan.. smaad en laster over een persoon die niet echt bestaat.. Geile cindy van kamer 12..

ze zullen ermee moeten leven ben ik bang.

mentholbear
24 juli 2020, 03:22
dat is wat anders dan het overtreden van een privacy wet.

Maar goed, voor de humor ervan.. smaad en laster over een persoon die niet echt bestaat.. Geile cindy van kamer 12..

ze zullen ermee moeten leven ben ik bang.

Snap je punt. Net zo goed als dat de dames, met name in de clubs, maar ook achter de ramen werken met eenn artiesten naam. Anders zou zijn als het hun NAW zou betreffen voor prive bezoek.

Flipper
24 juli 2020, 11:15
De dames vinden van alles, maar ze vinden zichzelf vooral geweldig.. Dat komt door al die snapchat filters en gefotoshopte fotos en de likes. Als er dan een iemand zegt jees die griet stonk uit dr grot, dr tieten zijn scheef, en dr tepels zijn net frisbies. Dan mag dat niet... Maar geloof me, als ze jou niet moeten, dan wordt je via de tam tam ritueel verbrandt..

oplossing: Meer neuken, minder praten

TAFKAJ
25 juli 2020, 14:13
Bij een recensie over een sekswerker is het juist de bedoeling dat de recensie exact te herleiden is naar die ene natuurlijke persoon. Het is namelijk de dienstverlening van die ene persoon waar het om draait. Dit houdt in dat het concept prostitutie-consumenten forum in strijd is met de AVG, en daarom niet langer in de huidige vorm kan blijven bestaan.
Het lijkt mij niet dat de AVG bedoelt is om te voorkomen dat consumenten elkaar via geautomatiseerde diensten (internet-fora) kunnen informeren over de kwaliteit van de door zelfstandig ondernemers geleverde producten en diensten.
J.W.
Well put. It is nice to read intelligent lines here.

Kwibus2
25 juli 2020, 15:24
Bij hookers zijn alleen de recensies over de ramen verwijderd. In die recensies kwam regelmatig informatie naar voren die terug te leiden was naar de DVP.
De recensies die betrekking hebben op privé of clubontvangst staan er gewoon in inclusief verwijzing naar de advertentie op Kinky.

Eddy_V
25 juli 2020, 15:55
Heeft weinig met AVG te maken maar met de advertentie inkomsten van Kinky waar een directe link mee ligt met Hookers. Daarom worden negatieve recensies verwijderd want dat kan invloed hebben op de advertentie inkomsten.
Tussen 2002 en 2005 schreef ik er regelmatig en rond 2013-2015 ook nog even maar daarna heb ik de interesse in deze erg vervelend gemodereerde site verloren.

BefBeer
25 juli 2020, 15:59
Ben zelfs verbannen van die site doordat ik terecht op fouten van moderators wees.
Super slecht gemodereerd dus!

BefBeer

(Off-topic)

mentholbear
26 juli 2020, 01:36
Echter: deze recensie bevat informatie die te herleiden is naar een natuurlijke persoon: Dhr. Peter Pijpsleutel, zelfstandig loodgieter te Alphen aan den Rijn. Daardoor dient die informatie beschouwd te worden als persoonsgegeven.

Hierdoor mag die informatie niet verwerkt (verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, doorzenden, verspreiden, beschikbaar stellen, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, afschermen, wissen en vernietigen) worden. Een forum voor loodgieters-recensies zou op basis van de AVG deze nuttige recensie dus moeten verwijderen.

Wanneer een ZZP-er direct zaken doet met consumenten, dan mogen consumenten de naam gebruiken waaronder zaken is gedaan wanneer ze een recensie schrijven over de kwaliteit van de geleverde producten/diensten.

Maar een raam/vitrine DVP werken toch vaak onder alleen een voornaam (al dan niet verzonnen) en werken vanuit hun 'werkadres'. Snap niet waarom dit onder AVG zou vallen. Snap daarom niet waarom al mijn bronnen avonturen zijn gewist.

Bij hookers zijn alleen de recensies over de ramen verwijderd. In die recensies kwam regelmatig informatie naar voren die terug te leiden was naar de DVP.
De recensies die betrekking hebben op privé of clubontvangst staan er gewoon in inclusief verwijzing naar de advertentie op Kinky.

Kom er nu pas achter dat m'n VPN de hele tijd toegang tot Hookers heeft voorkomen. Ik dacht dat ze de hele tijd down waren :hammer:

Dennis
26 juli 2020, 09:21

In de sectie privehuizen/ clubs zijn wel degelijk recensies verdwenen. Best veel zelfs. Voor de subrubriek Groningen stonden in elk geval veel meer recensies of berichten dan de 1 of 2 die er nu nog staan uit 2020. De meeste berichten stammen zelfs uit 2019 of eerder. Ik denk dat je zelf ook wel bekende schrijvers op Hookers kent/ herkent en ik zie dat van 1 bekende schrijver er nu helemaal niets meer staat (bij privehuizen/ clubs), terwijl die persoon toch zeer regelmatig postte. En hij zal niet de enige zijn wiens recensies plots niet meer terug te vinden zijn, dus weggehaald door Hookers! Dat is geredeneerd vanuit het oogpunt van Hookers ook logisch; geen link = verwijdering, ook bij privehuizen en clubs. Ergo, op Hookers is het merendeels van de recensies gewoon weg.

Flipper
26 juli 2020, 22:37
Well put. It is nice to read intelligent lines here.

well as i had about a 20 some courses about the gdpr, i can tell you that its all about giving consent to use your personal data..

1 the data is obvuscated.. therefore no longer linkable to your real world persona. 2 you dont enter the data, nor is the data derrived from a consent holder.. 3 your personal data is not even available..no telephone numbers real names or adresses are published on this forum, and never have, as its against this forum rules to do so...een recentie is just someones personal opinions about the service of your alias.

if someone says president trump is a shithead, they dont need trumps consent to write that.

so intelligent lines or not.. its also complete bs..
after the data is obvuscated its usable, period end of discussion and the ladies use fake names for that exact reason, as they dont want to be found online by their families. And there is no personal data to speak off, that requires consent.

mentholbear
27 juli 2020, 01:22
Precies waar ik vraagtekens bij had.

TAFKAJ
15 augustus 2020, 11:47
Why bother. Well, I just logged in. It is very clear that you are in the detail and not in the greater design. That makes it difficult to explain. By making things anonymous you should not have a link to the real person. J_W made very clear that that link to the real person is just what reviews are about. Now, they might have an alias and Svetlana may take the name 'Kitty' in her working situation, then still this name 'Kitty' will lead to the same person the next day if a fellow punter walks by. In all your courses this might be allowed or not but it is unclear what a judge will think of this. J_W post makes this very clear in very few words. Your post might be valued by others but they are not that very intelligent, as most of their posts show. Just to add a little more from real life and not courses I can tell you that large government organisations are making data anonymous in such a way that persons still recognize their personal details on an open forum without the link to their person. But it is all consistent with the courses that these people followed or te ones that introduced it to you. I guess sooner or later a judge will make an end to that as he would have to do to your imagination. Then a last word to your courses. I do not follow courses on this, I question the law and the way people follow up on it. Not just here but also in real life. And I can tell you that my comments have led to policy changes in government organisations. Please don't respond.

Jan Verplancke
6 december 2021, 13:06
Maar een raam/vitrine DVP werken toch vaak onder alleen een voornaam (al dan niet verzonnen) en werken vanuit hun 'werkadres'. Snap niet waarom dit onder AVG zou vallen. Snap daarom niet waarom al mijn bronnen avonturen zijn gewist.

:

Hookers heeft gedoe gehad met de AP door een datalek. Daarna zijn ze para geworden en om de kans op verdere problemen naar nul te brengen hebben ze de hele boel maar offline gegooid.

ProVla was al tijden op sterven na dood. Zie dat het nu offline is. Daar werd al amper nog geschreven. Als er al eens wat werd geschreven, dan was het weeral gekibbel van enkele users die constant een vete uitvechten.

Jammer allemaal, maar heel veel toegevoegde waarde hadden beide platformen toch al niet meer.

mentholbear
13 december 2021, 12:18
Hookers heeft gedoe gehad met de AP door een datalek. Daarna zijn ze para geworden en om de kans op verdere problemen naar nul te brengen hebben ze de hele boel maar offline gegooid.

Jammer allemaal, maar heel veel toegevoegde waarde hadden beide platformen toch al niet meer.

Echt knudde. Sommige gebruikers gebruikten misschien hun normale email adres en hadden geen VPN. Kan me voorstellen dat het dan voor hackers wel heel makkelijk gemaakt werd.

Hadden ze het domein naam niet kunnen verkopen, zodat het een soort doorstart had kunnen maken?

ProVla ken(de) ik niet. Maar Hookers leek toch best goed/redelijk bezocht te worden? Wellicht minder door ijsberen, maar voor wandelaars toch best een waardevolle bronnen info. Althans, zo had ik het ervaren.

Jan Verplancke
13 december 2021, 12:57
Echt knudde. Sommige gebruikers gebruikten misschien hun normale email adres en hadden geen VPN. Kan me voorstellen dat het dan voor hackers wel heel makkelijk gemaakt werd.

Hadden ze het domein naam niet kunnen verkopen, zodat het een soort doorstart had kunnen maken?

ProVla ken(de) ik niet. Maar Hookers leek toch best goed/redelijk bezocht te worden? Wellicht minder door ijsberen, maar voor wandelaars toch best een waardevolle bronnen info. Althans, zo had ik het ervaren.

Ja, dat had gekund, maar dat zou de AP ook wel zien dan. Sinds dat gedoe had de AP het voorzien op Hookers. Denk ook dat het Midhold niet heel slecht uitkwam. Die hebben liever alleen positieve recensies op hun advertentiesites i.p.v. eerlijke recensies op Hookers. Ze censureerden sowieso al redelijk veel, want negatieve recensies vinden adverteerders niet zo leuk. En uit wiens hand men eet...

Hookers was volgens mij het drukst bezochte hoerenforum van de Benelux. Enkel was er het gedoe met de AP en heeft/had de eigenaar toch ook wel andere belangen.

ProVla was vooral op Vlaanderen gericht. Een wat kleiner forum met zeker in het verleden toch wel nuttige informatie. Daarna wat dood gebloed, onder andere door veel geruzie onderling tussen leden.

Shakir
13 december 2021, 13:08
Daarna wat dood gebloed, onder andere door veel geruzie onderling tussen leden.

Zo kennen we er nog die hetzelfde lot hebben ondergaan... :rolleyes:

BefBeer
13 december 2021, 14:43
Hookers was waardeloos door de erg "gekleurde" moderatie.
ProVla ten onder aan onderling gezeur.
Veel is er niet meer . . .

Jan Verplancke
14 december 2021, 09:23
Zo kennen we er nog die hetzelfde lot hebben ondergaan... :rolleyes:

Zoals?

Hookers erg gekleurde moderatie inderdaad, eigenaar had ook andere belangen.

Robwandelaar
24 september 2023, 20:14
Zo zeg, op het Duitse Bordellcommunity zijn ze helemaal van lotje getikt.
Ze zitten je gewoon per mail te bedreigen dat ze je account gaan opheffen als je niet heel snel berichten/ervaringen gaat tikken. Dan kan je dus ook vragen stellen betreffende de objectiviteit van zo'n forum want menigeen gaat natuurlijk mooie verhaaltjes uit z'n duim zitten zuigen om maar lid te kunnen blijven van het forum. Wat me daar ook opvalt, ieder bericht dat je post dient goedgekeurd te worden door de moderator alvorens het verschijnt. En als je bericht niet past in het straatje van de moderator krijg je direct een ban. Ze beginnen daar in Duitsland echt weer dictatoriale trekjes te krijgen.
Vroeg me al geruime tijd af waarom daar zoveel leden de ban in gaan. Precies daarom dus.
Hier even de mail die ik ontving:

Dein Beitrag ist uns aufgefallen.
Dies hat uns veranlasst, mal deine bisherige Beitragshistorie anzusehen und haben festgestellt, dass du in letzter Zeit zwar mit vielen Fragen und oder Kommentaren (sehr) aktiv bist/ warst. Dass was wir vermissen sind Berichte von dir. Das Motto dieses Forums ist Geben und Nehmen. Geben = Berichte, Nehmen = Fragen. In dieser Reihenfolge.

Wir möchten dich bei deiner Aktivität hier im Forum bitten, das Berichten von deinen Erlebnissen/ Besuchen nicht zu vernachlässigen.

Versteh uns bitte nicht falsch. Sollten wir in Zukunft keine Berichte von dir vorfinden, zunächst dein Account (unangekündigt!) eingeschränkt oder später, wenn auch dies fruchtlos war, auf dem Spiel stehen kann. Bitte denke daran, wenn du das Forum zukünftig verwendest.:eek:

Gruß vom
BC-Modteam

Wat zijn jullie ervaringen met dit bijzondere forum?

Picasso 1
24 september 2023, 20:21
Ik zeg, een account aanmaken bij Youppie, is een Frans forum dus het betere werk. ;)

WA
24 september 2023, 20:53
Wat zijn jullie ervaringen met dit bijzondere forum? Jij hebt daar toch de meeste ervaring van allemaal Robwandelaar (https://www.ijsberenforum.com/forum/member.php?11614-Hobbele)?

Robwandelaar
24 september 2023, 21:04
Dit soort acties geven ook een goed beeld hoe het momenteel gesteld is met de pay6 in Duitsland.
Door het geringe aanbod aan dvp in Duitsland verschijnen er dermate weinig nieuwe recensies dat Duitse moderatoren op deze manier leden gaan dwingen om die paar dames die er nog over zijn te bezoeken en berichten te schrijven. Hun forum valt anders zo dood als een pier en daarmee dus ook hun inkomsten.
Lees het forum en verbaas u over de weinige berichten die er nog geschreven worden en, vooral, over het grote aantal leden dat er iedere week wordt "gespertt".

cameltoe slide
25 september 2023, 14:47
.....
Door het geringe aanbod aan dvp in Duitsland verschijnen er dermate weinig nieuwe recensies dat Duitse moderatoren op deze manier leden gaan dwingen om die paar dames die er nog over zijn te bezoeken en berichten te schrijven. Hun forum valt anders zo dood als een pier en daarmee dus ook hun inkomsten.
Lees het forum en verbaas u over de weinige berichten die er nog geschreven worden en, vooral, over het grote aantal leden dat er iedere week wordt "gespertt".

Het is geen geheim dat de Duitse prostitutiemarkt door de jaren heen is opgedroogd als gevolg van politieke besluiten en nieuwe wet- en regelgeving.

Vooral de Prostitutiebeschermingswet uit 2017 heeft de Duitse prostitutiemarkt teruggebracht tot prostituees uit EU-lidstaten. Corona heeft het leven gekost aan een bekende exploitant van saunaclubs, veel voormalige vrouwen hebben zich teruggetrokken in het privéleven en de beschikbaarheid van diensten en de serviceprijzen zijn verslechterd voor ons als consumenten van seksuele diensten. Als je op de Duitse prostitutiemarkt Afrikaanse vrouwen tegenkomt, zijn deze vrouwen al van de tweede generatie, geboren in de Europese Unie of getrouwd met een EU-burger en hebben ze een werkvergunning gekregen voor Duitse prostitutie. Dit geldt ook voor Aziatische vrouwen of vrouwen uit Oostbloklanden die geen EU-landen zijn.

Dat er steeds minder meldingen komen van consumenten van seksuele diensten heeft verschillende redenen:

1.) Er zijn vaak nauwelijks positieve reacties van leden op forums voor informatie via een like of een positief antwoord. Informatie wordt in stilte geconsumeerd. Op een gegeven moment stoppen rapportschrijvers met schrijven.

2.) Hoe gedetailleerder een lid zijn seksuele ervaringen beschrijft, hoe meer hij zichzelf blootstelt aan het risico dat zijn identiteit bekend wordt en wie de schrijver is.

3.) Schrijvers voelen zich lastiggevallen door het gedrag van andere leden die hun schriftelijke ervaringen met dezelfde vrouwen proberen te delen. In veel gevallen zijn deze leden schandalig en citeren ze uit rapporten om vrouwen te chanteren voor seksuele diensten die ze alleen aan vaste klanten aanbieden.

4.) Ik heb niet gemerkt dat ik op enigerlei wijze werd gechanteerd door moderators of beheerders in forums om informatie of rapporten te schrijven. Als u dergelijke beweringen doet, moet u @Robwandelaar ook de betreffende forums een naam geven en het paard en de ruiter in detail beschrijven, en niet alleen algemene beweringen doen in de virtuele ruimte.

5.) Het feit dat leden van forums worden uitgesloten, houdt verband met hun gedrag. Hoe worden berichten geschreven, hoe worden andere leden aangevallen en hoe reageren leden op adviezen en aanbevelingen van het forummanagement. Worden er alleen vragen gesteld of wordt er ook informatie geschreven voor andere forumleden.

Robwandelaar
25 september 2023, 18:42
Ik heb niet gemerkt dat ik op enigerlei wijze werd gechanteerd door moderators of beheerders in forums om informatie of rapporten te schrijven. Als u dergelijke beweringen doet, moet u @Robwandelaar ook de betreffende forums een naam geven en het paard en de ruiter in detail beschrijven, en niet alleen algemene beweringen doen in de virtuele ruimte.

Volgens mij heb ik dat gedaan. Het gaat hier om het Duitse Bordellcommunity. De onprettige en dreigende mail die ik heb ontvangen van de forumleiding van dit Duitse forum heb ik uitgebreid geciteerd op deze site. Die kan iedereen lezen en er zijn eigen conclusie(s) uit trekken.
Het dreigen met uitsluiting van een forum als je nu niet heel snel begint met het schrijven van ervaringen met dvp en clubs voelt overigens voor mij wel degelijk als chantage. Wat is er mis met het gewoon meekijken op een forum? Als je daarvoor wordt bestraft, dan kunnen we wel stoppen. Als de leiding van IJsberenforum hetzelfde zou doen, het uitsluiten van alle niet actieve schrijvers, dan blijft er weinig meer van het forum over. IJsberenforum heeft op dit moment meer dan 35000 leden. Hoeveel schrijven er daarvan actief? Misschien een stuk of 150?
Bovendien animeert dit soort mails niet echt tot het verder actief deelnemen en het schrijven van berichten op Bordellcommunity. Mooi dom dus van de forumleiding, want op die manier graven ze wel mooi hun eigen graf. En zoals het met alles gaat, op den duur is er een lichtpunt die een nieuw forum opzet waarop de sfeer relaxter is. En dan kan de BC deur definitief op het slot. Misschien maar goed ook met dit soort dictatoriale moderatoren die bovendien schrijvers van berichten die niet precies in hun straatje passen direct beloont met een ban. Dit soort moderatoren zijn ondertussen zo zwaar in zichzelf gaan geloven dat ze zichzelf in een hele hoge ivoren toren wanen en denken dat ze mijlenver boven een ander staan. Waar zagen we dit ooit eerder? Iets met Hookers?:gruebel: En we weten allemaal hoe het daar mee is afgelopen.
Als je jezelf een hoge sociale status gaat aanmeten en denkt anderen te kunnen bedreigen op basis van het feit dat je moderator bent van een hoerenforum ben je trouwens heel erg ver heen.

mechelen
25 september 2023, 19:59
Don't feed the troll....:sleep:

Robwandelaar
25 september 2023, 21:11
Don't feed the troll....:sleep:

????????????:gruebel:

cameltoe slide
25 september 2023, 22:05
Volgens mij heb ik dat gedaan. Het gaat hier om het Duitse Bordellcommunity. De onprettige en dreigende mail die ik heb ontvangen van de forumleiding van dit Duitse forum heb ik uitgebreid geciteerd op deze site. Die kan iedereen lezen en er zijn eigen conclusie(s) uit trekken.

Het principe: “geven en nemen” is de basis voor het functioneren van fora. Maar dit principe lijkt jou niet te interesseren en heeft voor jou geen betekenis @Robwandelaar.

Het bestuur van het BC-forum heeft nieuwe leden (Steiger) aan boord die momenteel duidelijke "trollen", "constante vragen stellen" en "stomme posters" opruimen en waarschuwen en hun lidmaatschap beëindigen. Blijkbaar heb je niet slim gehandeld in het BC en ben je opgemerkt. Je bent ook niet slim genoeg om het probleem in het BC op te lossen.

In plaats daarvan klaag je liever hier op het Ijsberenforum over hoe slecht de forumwereld in Duitsland is. W2 is blij dat u zich hier op het forum op uw gemak voelt (en dat andere leden rapporten kunnen schrijven).

Robwandelaar
26 september 2023, 12:09
Het principe: “geven en nemen” is de basis voor het functioneren van fora. Maar dit principe lijkt jou niet te interesseren en heeft voor jou geen betekenis @Robwandelaar.

Het bestuur van het BC-forum heeft nieuwe leden (Steiger) aan boord die momenteel duidelijke "trollen", "constante vragen stellen" en "stomme posters" opruimen en waarschuwen en hun lidmaatschap beëindigen. Blijkbaar heb je niet slim gehandeld in het BC en ben je opgemerkt. Je bent ook niet slim genoeg om het probleem in het BC op te lossen.

In plaats daarvan klaag je liever hier op het Ijsberenforum over hoe slecht de forumwereld in Duitsland is. W2 is blij dat u zich hier op het forum op uw gemak voelt (en dat andere leden rapporten kunnen schrijven).

Laat maar. Met u hierover in discussie gaan heeft geen enkele zin aangezien u volledig overtuigd bent van uw eigen gelijk en niet open staat voor enige vorm van nuance.

Willem2
26 september 2023, 16:06
Laat maar. Met u hierover in discussie gaan heeft geen enkele zin aangezien u volledig overtuigd bent van uw eigen gelijk en niet open staat voor enige vorm van nuance.

Hmmm idemdito :cool:

en de discussie maak jezelf dood door je woordkeuze die ik nu ga weghalen.(WOII)

Daarnaast moet je eens een spiegel nemen en kritisch kijken naar je berichten en of je daar wel info wilt geven ...:cool:

Dennis
27 januari 2024, 06:25
https://nos.nl/l/2506433

Het begint opnieuw. Girlsreview is natuurlijk een kopie van Hookers en dat is het AP nu ook opgevallen

Gustomass
27 januari 2024, 09:30
https://nos.nl/l/2506433

Het begint opnieuw. Girlsreview is natuurlijk een kopie van Hookers en dat is het AP nu ook opgevallen

laten we er maar niet te veel op ingaan en gewoon normaal blijven schrijven. Je kunt eropw achten dat ze nu ook verder gaan kijken...
gustomnass.

WANDELAAR5
27 januari 2024, 10:34
De reactie van GR

GirlsReview.nl is een beoordelingsplatform over seksuele dienstverleners, te vergelijken met o.a. Tripadvisor, Google Reviews of TrustPilot. Beoordelingen op ons platform gaan over de diensten die, tegen betaling, worden aangeboden door zelfstandige dienstverleners.

Zonder een onafhankelijk platform met beoordelingen over de geleverde dienstverlening loopt een potentiële klant van een seksuele dienstverlener helaas het risico op het ontvangen van ondermaatse service, het niet nakomen van afspraken, oplichting en zelfs gevallen van beroving en/of afpersing komen wekelijks voor.

We herkennen ons totaal niet in het door de vijf sekswerkers geschetste beeld, wekelijks krijgen we verzoeken van seksuele dienstverleners in onze mailbox, en elk verzoek, vraag of klacht wordt inhoudelijk behandeld en beantwoordt, menig sekswerker kan dat bevestigen. Sekswerkers die te maken hebben met een risicovolle situatie worden steevast direct geholpen, in zulke situaties worden verwijzingen naar nieuwe artiestennamen of naar ontvangstlocaties wel degelijk weggehaald. Sowieso is het ten strengste verboden om een echte naam, het thuisadres of andere privé-gegevens van een seksuele dienstverlener te onthullen/exposen. Een team van moderatoren ziet er op toe dat niemand deze regels overtreedt.

Ook als een sekswerker aan de bel trekt dat een recensie niet kan kloppen of simpelweg leugens bevat grijpen we in. Is een dienstverlener definitief gestopt? Dan halen we de betreffende recensies op verzoek offline.

Er komen uiteraard ook wel eens verzoeken bij ons binnen waaraan we niet kunnen voldoen, net als Tripadvisor of Google Reviews verwijderen we niet zomaar een geplaatste beoordeling omdat deze de dienstverlener, na het leveren van een slechte prestatie, zakelijk gezien, niet goed uitkomt.

Er zijn momenteel een kleine 300 geverifieerde seksuele dienstverleners zelf met een eigen account actief op GirlsReview.nl, maar we weten dat er nog veel meer slechts af en toe kijken en hun beoordelingen in de gaten houden. Iedere sekswerker wordt door ons in de gelegenheid gesteld om inhoudelijk te reageren op een beoordeling (zie Reacties door een belanghebbende).

We zijn verrast door de stellingname van de Klachtenbalie, niet alleen heeft een banner van de "Klachtenbalie voor sekswerkers" maandenlang op GirlsReview.nl gestaan, juist om seksuele dienstverleners via ons platform te bereiken en te wijzen op het loket waar ze terecht kunnen bij problemen in hun werk, daarnaast hebben we tot nu toe slechts één keer een bericht van hun doorgestuurd gekregen m.b.t. een klacht van een seksuele dienstverlener. In ons laatste contact in April '23 hebben we de klachtenbalie nog uitleg gegeven over hoe seksuele dienstverleners ons rechtstreeks kunnen benaderen bij klachten of vragen. Naar onze mening zijn wij het sekswerkersvriendelijkste beoordelingsplatform tot nu toe, desondanks zullen we kijken of we de klachtenprocedure voor belanghebbenden duidelijker op de homepage zichtbaar kunnen maken, en we nodigen de Klachtenbalie uit om eventuele klachten die bij hun binnenkomen naar ons door te zetten.

Gelukkig halen de Mods hier privé informatie steeds direct weg.

Robwandelaar
27 januari 2024, 12:03
Schijnt niet lekker te gaan bij Girlsreview!

https://nos.nl/artikel/2506433-veel-klachten-over-site-met-info-over-sekswerkers-waakhond-start-onderzoek

Sekswerkers voelen zich bedreigd door een website waarop klanten 'recensies' plaatsen en ervaringen uitwisselen. Op dit forum worden, waarschijnlijk in strijd met de privacyregels, persoonlijke gegevens van deze vrouwen gedeeld. Daarnaast staan er volgens de sekswerkers in de recensies grove onwaarheden die gevolgen kunnen hebben voor hun veiligheid.

Tientallen van hen hebben aan de bel getrokken bij de Klachtenbalie voor sekswerkers en bij Ugly Mugs. Dat zijn door de overheid gesubsidieerde steunpunten waar je als sekswerker klachten kunt indienen en geweld kunt melden.

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft eveneens tientallen meldingen ontvangen en is een onderzoek gestart. AP-vicevoorzitter Monique Verdier wil niet vooruitlopen op de uitkomsten daarvan. "Maar als ik er van de buitenkant naar kijk, dan maak ik mij zorgen. Je mag persoonlijke gegevens van een ander niet delen. Seksuele gedragingen vallen onder bijzondere persoonsgegevens en daar is de wet nog veel strenger over. Die zijn echt heel privé."

In het verleden was de Autoriteit Persoonsgegevens al kritisch op een voorganger van GirlsReview, Hookers.nl. Uiteindelijk zag die laatste site zich gedwongen te stoppen.

Die kunnen straks de tent wel sluiten!

Siberische tijger
27 januari 2024, 12:18
Zie ook: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?56103-wat-is-eraaan-de-hand-met-al-die-fora-betreffende-dvps

mentholbear
27 januari 2024, 12:18
Mede daarom (en niet alleen vanwege een belofte) ben ik ook wat voorzichtig met beschrijvingen over seksuele gedragingen.

Het zou zonde zijn als p6 fora geen bestaansreden meer hebben door dat soort regels.

mentholbear
27 januari 2024, 12:20
Ik vind het verstandig om voorzichtig om te gaan met het schrijven over seksuele gedragingen.
En dat is niet alleen vanwege een belofte, maar ook voor het forum.

Siberische tijger
27 januari 2024, 12:28
Zoals wel vaker met dit soort topics: iedereen denkt er het zijne van en iedereen (ik dus ook) denkt misschien te weten hoe het zit.

MB: Jouw belofte aan een manager van een Saunaclub heeft daar in ieder geval helemaal niks mee te maken.
En een forum gaat echt niet 'op slot' omdat de Autoriteit Persoonsgegevens zich stoort aan mijn recensie: 'ik heb lekker geneukt met die en die Roemeense dame' of aan jouw verhaaltje: 'heerlijk van elkaar genoten.'
Het enige verschil is dat de recensie door mij en vele andere wandelaars geschreven, nog enige info geeft aan mede-ijsberen over de dienstverlening van de dame en jouw beschrijving van je belevenissen op de kamer geven 0,0 info aan mede-ijsberen.

Shakir
27 januari 2024, 13:16
Heel onprofessionele reactie van GR, dit kon beter.

1) Men begint hun betoog door te stellen dat zonder deze reviews klanten hierdoor in onveilige situaties kunnen belanden. Dit is uiteraard terecht, maar men vergeet dat hoerenlopers voor veel mensen geen rechten moeten (of mogen) hebben. Laat dus uitschijnen dat DVP hier op de eerste plaats komen, en schrijf pas helemaal op het einde (kort): "Tenslotte merken we op dat klanten een verhoogt risico lopen op geweld en afpersing."

2) Hoeveel DVPs weten dat er een "Klachtenbalie voor sekswerkers" bestaat bij GR? Volgens mij slechts 0.01%. Hun argument houdt dus geen steek.

3) In een verdediging moet je jezelf niet ophemelen met uitspraken als "Naar onze mening zijn wij het sekswerkersvriendelijkste beoordelingsplatform tot nu toe". Daar zullen andere instanties wel over oordelen.

Ik heb trouwens al de meest gore praat zien verschijnen op GR dat duidelijk uit de duim was gezogen van een of andere kamagra-idioot. Soms bleef dat soort laster nog een tijdje online staan voordat het weggeveegd werd. In vergelijking hiermee zijn wij van YBF nog koorknaapjes.

Toch moet het technisch gezien mogelijk zijn om GR te laten bestaan, maar dan in een andere vorm die niet indruist tegen de privacywetgeving. Bvb. via een tool waar je slechts een beperkt aantal velden kan aanklikken zoals algemene tevredenheid, betrouwbaarheid, hygiëne,...

Tijdens de coronacrisis maakte ik ook vaak gebruik van GR en Youppie. Zelf ga ik niet meer af op reviews (is toch subjectief), ik was toen in de eerste plaats geïnteresseerd in een veilige ontvangstplek.

Zelf geeft ik ook weinig kamerdetails mee (ik wil ook mijn privacy), daar zullen we het wel over hebben in de club zelf.

Robwandelaar
27 januari 2024, 13:23
laten we er maar niet te veel op ingaan en gewoon normaal blijven schrijven. Je kunt eropw achten dat ze nu ook verder gaan kijken...
gustomnass.

Zal met IJsberenforum niet zo'n vaart lopen.
Dit forum richt zich vooral op de Duitse markt. Dvp uit een Penelope, Magnum of Vulkanstrasse bijv. weten niet eens af van het bestaan van dit forum. En dan nog. Ook al zouden ze het forum kennen, dan nog kunnen ze niet ontcijferen wat er op geschreven staat want geen enkele dvp in Duitsland is de Nederlandse taal machtig.
Daarentegen, Girlsreview richt zich voornamelijk op de Nederlandse prostitutiemarkt. Er wordt op dat forum veel geschreven over dvp in Nederlandse privé huizen. En daar wringt zich nu juist de schoen. Ik weet via via dat er nog al eens wat trammelant was tussen Girlsreview en die privé huisjes mbt. geldkwesties en sponsoring. Ik kijk er dan ook niet van op dat zo'n uitbater dan al snel in naam van een nep dvp in de pen klimt om zo'n forum zwart te maken bij het AP.
Iedereen die denkt dat in Nederland werkende dvp massaal in de pen klimmen om een hoerenforum zwart te maken is in mijn ogen behoorlijk naïf bezig. Daarbij, de hoeveelheid in NL aanwezige dvp met een NL paspoort zijn op de vingers van 1 hand te tellen. De rest is gewoon net als in Dld afkomstig uit de bekende landen uit het Oostblok en die zijn de Nederlandse taal niet machtig en dus niet eens in staat om een forum te lezen dan wel te gaan klagen bij het AP.

Dennis
27 januari 2024, 13:40
De rest is gewoon net als in Dld afkomstig uit de bekende landen uit het Oostblok en die zijn de Nederlandse taal niet machtig en dus niet eens in staat om een forum te lezen dan wel te gaan klagen bij het AP.

Er zijn genoeg gefrustreerde personen (M/V) die maar al te graag de vertaling doen en dit onder de aandacht brengen bij de dames als ook bij AP namens die dames.

Mevrouw meester Liesbeth Zegveld weet ook telkens weer Bosnische, Irakeze en Syrische nabestaanden te bewegen aangifte te doen tegen de Nederlandse staat, omdat een of andere dictator door een Nederlandse F16 is gebombardeerd. Zijn die nabestaanden zelf woedend naar de Nederlandse rechter getogen of een handje geholpen (en aan de hand meegetrokken) door mr. Zegveld? Ik bedoel maar..

WANDELAAR5
27 januari 2024, 13:59
@RobWandelaar hier zit geen eigenaar van een bordeel achter maar Helene Baayen. Maar ook de klachtenbalie. En dat is een mooi initiatief van SOAAIDS. Tenzij daar iemand zwaar overdrijft is er waarschijnlijk toch wel echt iets aan de hand.

Robwandelaar
27 januari 2024, 14:08
Alles wat ik er van weet is via derden die er bij betrokken waren.
En ik denk niet dat die paar gefrustreerden een massa aan dvp kunnen mobiliseren die dermate veel klachten kunnen generen dat dit op deze manier op de voorpagina in het nieuws komt.
En Helene Baayen dat is een haaibaai:biggrin:

Robwandelaar
27 januari 2024, 14:09
Alles wat ik er van weet is via derden die er bij betrokken waren.
En ik denk niet dat die paar gefrustreerden een massa aan dvp kunnen mobiliseren die dermate veel klachten kunnen generen dat dit op deze manier op de voorpagina in het nieuws komt.
En Helene Baayen dat is een haaibaai:biggrin::smile2:

mentholbear
27 januari 2024, 14:34
MB: Jouw belofte aan een manager van een Saunaclub heeft daar in ieder geval helemaal niks mee te maken.
En een forum gaat echt niet 'op slot' omdat de Autoriteit Persoonsgegevens zich stoort aan mijn recensie: 'ik heb lekker geneukt met die en die Roemeense dame' of aan jouw verhaaltje: 'heerlijk van elkaar genoten.'
Het enige verschil is dat de recensie door mij en vele andere wandelaars geschreven, nog enige info geeft aan mede-ijsberen over de dienstverlening van de dame en jouw beschrijving van je belevenissen op de kamer geven 0,0 info aan mede-ijsberen.

Naar mijn mening wel. Ik schrijf geen details enerzijds vanwege een belofte (en niet alleen aan een manager, maar ook aan een groep dames). Maar anderzijds ook dat als ik bepaalde seksuele gedragingen in details zou omschrijven dat ook voor een forum voor problemen kan zorgen.
Verder zie ik ook wel eens 'beren broodjes smeren' waar dat officieel niet meer mag. Daar hou ik m'n mond ook maar over om niet voor problemen te zorgen voor een club of forum.

Dat 'heerlijk van elkaar hebben genoten' heb ik (als ik me niet vergis) van Willem2 overgenomen als voorbeeld hoe een bepaalde positie te omschrijven ten tijde van het ingaan van de nieuwe Duitse prostitutie wet waarbij oa bepaalde handelingen nog eens expliciet werden verboden.
Dus als je een beetje tussen de regels door kunt lezen, of kunt herinneren wat mijn 'hoofdmaaltijd' op de kamer is, dan kun je een idee krijgen wat er zich mogelijk weer heeft afgespeeld.

schoolmeester
27 januari 2024, 14:45
Wat er op de kamer gebeurt hou ik prive.
Meeste dames houden er ook niet van dat elk kamerdetail beschreven word.

Siberische tijger
27 januari 2024, 15:25
Naar mijn mening wel. Ik schrijf geen details enerzijds vanwege een belofte (en niet alleen aan een manager, maar ook aan een groep dames). Maar anderzijds ook dat als ik bepaalde seksuele gedragingen in details zou omschrijven dat ook voor een forum voor problemen kan zorgen.
.

Okay, ik snap wat je bedoelt (al ben ik heter niet mee eens, maar dat mag.)

mentholbear
27 januari 2024, 17:49
Okay, ik snap wat je bedoelt (al ben ik heter niet mee eens, maar dat mag.)

En ik snap jouw/jullie kant ook wel. Voorheen schreef ik ook altijd met plezier tot de oortjes rood gloeiden. Mede met het idee dat hopelijk andere wandelaars en ijsberen die gelijke interesses hebben de juiste dvp vinden.
Me er niet van bewust dat het ook voor problemen kan zorgen. Dat is het laatste wat ik wil.

Badslippers
31 januari 2024, 10:45
Ik heb dat stuk van W5 maar even gekopieerd naar dit topic.

Nu moeten we niet 2 discussies door elkaar gaan voeren. De privacy van de DVP en de privacy van de forumleden. De AVG is duidelijk. Tot individuele personen herleidbare informatie moet op verzoek van een persoon verwijderd worden. . .

Blijkbaar spreekt men in de "Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming" over gewone persoonsgegevens en bijzondere categorieën van persoonsgegevens. In dat artikel van de NOS (https://nos.nl/artikel/2506433-veel-klachten-over-site-met-info-over-sekswerkers-waakhond-start-onderzoek) spreekt men binnen die bijzondere categorie over "seksuele gedragingen":

"Je mag persoonlijke gegevens van een ander niet delen. Seksuele gedragingen vallen onder bijzondere persoonsgegevens en daar is de wet nog veel strenger over. Die zijn echt heel privé."

Citaat uit "Handleiding Algemene verordening gegevensbescherming en Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming"

"De Verordening maakt een onderscheid tussen ‘gewone’ persoonsgegevens en bijzondere categorieën van
persoonsgegevens. Bijzondere categorieën van persoonsgegevens zijn gegevens die gezien hun aard extra
gevoelig zijn. Het gaat specifiek om: gegevens waaruit ras of etnische afkomst blijkt, politieke opvattingen,
religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen, het lidmaatschap van een vakbond, genetische gegevens,
biometrische gegevens met het oog op de unieke identificatie van een persoon, gegevens over gezondheid
en gegevens met betrekking tot iemands seksueel gedrag of seksuele gerichtheid.
De verwerking van deze bijzondere categorieën persoonsgegevens is verboden, tenzij er een specifieke
uitzondering van toepassing is, of de betrokkene uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven voor de
verwerking."

Bij een sekswerker is in bijna alle gevallen sprake van seksueel gedrag immers daarvoor zoeken mensen deze beroepsgroep op. Mag je daar dan over schrijven? Volgens mij wel zelfs al is dat herleidbaar.

Ik zie geen verschil tussen het schrijven van een recensie over het verrichte werk door het een-mans stukadoorbedrijf "Strijk maar Glad" uit Winschoten (herleidbaar) die broddelwerk heeft afgeleverd of een recensie over de handelingen van sekswerker en meesteres Cruella de Vil uit Amsterdam die als ZZP'er werkt en zeer bedreven in haar vakgebied is. We spreken in beide gevallen over een legaal beroep in Nederland. Bovendien kunnen binnen beide beroepsgroepen bepaalde specialisaties bestaan. Bijvoorbeeld meesteres, erotische massage of prostituee. Allemaal legaal. In beide gevallen kan het herleidbaar zijn tot de individuele persoon. Indien dit niet mag kunnen alle Trustpilot en andere vergelijkings- en recensieplatforms wel opdoeken.

M.a.w. als ik club Baccara te Zaandam bezoek en gebruik maak van de diensten Petronella en vervolgens een expliciete recensie over onze (commerciële) ontmoeting schrijf is dat dan verboden met het oog op de AVG? De persoon Petronella in club Baccara te Zaandam zal zonder meer herleidbaar zijn tot een individueel persoon. Wie het weet mag het zeggen.

WANDELAAR5
31 januari 2024, 11:46
Die bijzondere gegevens gaan pas een rol spelen als de persoonsgegevens herleidbaar zijn. Hoe weet jij dat Petronella in Zaandam eigenlijk Mien Dobbelaar, Ilpendamstraat 42A, Koog aan de Zaan (fictieve naam en adres voor de duidelijkheid) is? Daarom mag je die bijzondere gegevens van Petronella dus gewoon op het forum plaatsen. Gegevens zijn nogal snel herleidbaar. Maar in dit voorbeeld (en ook het eerdere voorbeeld van Jan de Vries uit Amsterdam) dus niet. Daarom zul je op Kinky voor privé ontvangst ook geen adressen vinden bijvoorbeeld.

Pas als een persoon identificeerbaar wordt door de gegevens, gaan die regels over de 3 soorten persoonsgegevens in. Anders waren in heel Europa die recensie sites al lang uit de lucht.

Robwandelaar
31 januari 2024, 12:05
https://dagblad010.nl/Landelijk/nog-meer-klachten-na-bericht-over-recensiewebsite-sekswerkers

Nog meer klachten zijn binnengekomen na een artikel van de NOS over de website GirlsReview waarop klanten een soort recensie plaatsen over sekswerkers. "Het zijn veel meer klachten dan we normaal binnenkrijgen", vertelt Iris de Munnik van de Klachtenbalie voor sekswerkers, die het onderwerp in de gaten houdt.

Die kunnen wel inpakken bij GR!

mentholbear
31 januari 2024, 21:33
gegevens met betrekking tot iemands seksueel gedrag of seksuele gerichtheid.

In deze context interpreteer ik het meer als iemand die seksuele gerichtheid oftewel geaardheid heeft om bijvoorbeeld op mannen te vallen en het seksuele gedrag vertoont om ook daadwerkelijk seks met mannen te hebben.

En dat gedragingen niet slaat op specifieke seksuele handelingen, zoals tongzoenen, pijpen, neuken, etc.
Dat was hoe ik het eerst interpreteerde uit het artikel.
Dus dan kan verleende service wettelijk wel gepost worden.

En met persoonlijke gegevens zou ik denk naw, maar niet een nickname, werkadres/locatie, zoals betreffende raam of sexclub.

Betreft negatieve recensies over een stukadoor. Las ook verhalen dat zo iemand je ook succesvol kan aanklagen voor smaad. Bij een stukadoor kun je nog een foto van een hobbelige muur maken.
Bewijs maar dat meesteres X je niet genoeg vernederd heeft of dan een zekere dvp dr pijpkwaliteiten ondermaats zijn.