PDA

Volledige versie bekijken : Alcoholverbod op Amsterdamse wallen tegen verspreiding coronavirus

Piet Plezier
23 juli 2020, 10:50
De gemeente Amsterdam stelt vanaf donderdag een alcoholverbod in voor het Wallengebied. Ook gaat de gemeente het aantal handhavers in de binnenstad uitbreiden. De maatregelen worden genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan nu het aantal besmettingen weer toeneemt.

Het alcoholverbod wordt ingevoerd van donderdag tot en met zondag vanaf 16.00 uur. Doordat veel bezoekers in het Wallengebied alcohol in winkels kopen en op straat consumeren, houden mensen zich steeds minder vaak 1,5 meter afstand. De maatregel is tot 1 september in de weekenden van kracht.

Burgemeester Femke Halsema heeft namens Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland aan het landelijke Outbreak Management Team (OMT) advies gevraagd over de aanpak van het coronavirus in de stad. Toeristen en dagjesmensen worden opgeroepen om de weekenddrukte te mijden en juist doordeweeks de stad te bezoeken. De campagne wordt ook in het Engels en Duits uitgevoerd om buitenlandse toeristen op de coronamaatregelen te wijzen.

https://www.nu.nl/amsterdam/6066181/alcoholverbod-op-amsterdamse-wallen-tegen-verspreiding-coronavirus.html

Goedemorgenallemaal
23 juli 2020, 13:12
Ik denk dat menig DVP, Horeca en stamgast deze maatregel toe zal juichen.

awakey
23 juli 2020, 20:06
Normaal zijn de ramen op de Wallen open tot 4u à 5u. Is er nu tijdelijk een vroeger sluitingsuur ? zoals bijvoorbeeld in Antwerpen om 1u de ramen dicht moeten zijn.

orgasmaddict
24 juli 2020, 11:31
De ramen op de Wallen zijn als normaal geopend, dus tot een uur of 5.
Ik ben er de afgelopen weken drie keer geweest, twee keer op vrijdagavond, en gisteren, donderdag. Gisteren echt lekker rustig (en dan bedoel ik weinig toeristen, en genoeg loop- en bewegingsruimte) en genoeg keuze.
Vrijdags was het wat mij betreft te (corona)druk (mensen doen alsof er niets aan de hand is, zijn zich van geen gevaar bewust), en zelfs vorige week éénrichtingsverkeer voor wandelaars op de Wallen.
Wel je gezonde verstand gebruiken (deze opmerking is bedoeld voor mensen die weten dat ze daarmee begaafd zijn).