Volledige versie bekijken : IJBF Tourspel 2020
bocariver
20 september 2020, 23:42
Thank you so lot Sphinx for everything. It was awesome.
I congratulate all competitors and specially P020 for his clear victory.
SS and VJ were so close, you have my special thoughts.
Picasso 1
20 september 2020, 23:43
Achteraan blijf mn proeftuinteam natuurlijk buiten beschouwing, dus overhandigen we de Faalbokaal, de Schonbacher award, la linterna roja aan Picasso_1 en zijn Spaanse huurlingen.
Thanks, Sphinx. Je voegde met dit spel en je verslagen weer eens een extra dimensie toe aan de Tour.
Met zo'n groot teamsamenstelling van 24 renners is het nogal een prestatie om als laatste te eindigen, maar dat is prima gelukt met een team waarin alle 17 Spaanse huurlingen vertegenwoordigd waren. Het heeft ook geholpen dat Sofaking deze keer niet meedeed en GMA lichtelijk iets meer zijn best deed.
Toch twee van de 17 huurlingen op posities 4 en 5 geeindigd (Landa en Mas) en de volgende 5 op posities 12, 16, 19, 21 en 22 (Valverde, Bilbao, Verona, Soler, Izaguirre). Volgend jaar misschien een team Slovenen en Colombianen proberen.
Volgend wielermoment het landen wk volgende week zondag met de volgende deelnemers per land ----> https://www.wielerflits.nl/nieuws/wk-2020-dit-zijn-de-deelnemers/
Laatbloeier
20 september 2020, 23:48
Dank Sphinx, voor je heel goede, ingenieus in elkaar zittende opzet. En elke etappe weer een fraaie en geestige to the point analyse met ook nog een treffende muziekkeuze. Het was weer heel leuk om mee te doen.
Big30
21 september 2020, 08:19
Waarom Jumbo-Visma de Tour verloor: 'Ze reden rond alsof ze al gewonnen hadden'
De Tour de France van 2020 kleurde drie weken lang geelzwart. Jumbo-Visma domineerde de ronde op ongekende wijze. Maar de eindzege? Die ging op het moment suprème aan de neus van de Nederlandse ploeg voorbij.
En dat Tadej Pogacar ermee aan de haal ging, had volgens veel volgers uit de wielerwereld niet gehoeven. "De ploegleiding van Jumbo-Visma heeft fouten gemaakt", zei VRT-analist José de Cauwer.
En ook de baas van Deceuninck-QuickStep, Patrick Lefevere, was scherp in zijn oordeel. Hij zei onder de indruk te zijn van de dominantie van Jumbo-Visma, maar vond ook dat het optreden van de Nederlandse ploeg "iets arrogants" had. "Alsof de Tour al gewonnen was."
https://nos.nl/collectie/13847/artikel/2349252-waarom-jumbo-visma-de-tour-verloor-ze-reden-rond-alsof-ze-al-gewonnen-hadden
vrije jongen
21 september 2020, 09:54
Ik voel me wel een beetje als Roglic... bijna de hele tour in het geel en een dag voor het einde van de kop gestoten.
Sphinx weer bedankt, en felicitaties aan Peter.
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk
jansenroy
21 september 2020, 11:54
Meedoen is belangrijker dan winnen toch? Afsluiten met de Olympische gedachte en wederom dank uitspreken voor Sphinx voor het vele werk dat hierin zit. Wat mij betreft de echte winnaar..
Goedemorgenallemaal
21 september 2020, 12:35
Meedoen is belangrijker dan winnen toch? Afsluiten met de Olympische gedachte en wederom dank uitspreken voor Sphinx voor het vele werk dat hierin zit. Wat mij betreft de echte winnaar..
Dat eerste is natuurlijk onzin, ik wil gewoon winnen.
Sphinx , bedankt voor je werk.
GrandCru
21 september 2020, 12:44
Hartelijk dank voor de goede zorgen @Sphinx. Wat een geweldig spannend slot en trots op mezelf dat ik in de top 10 ben gekomen. Tot snel!
Schietgraagft
21 september 2020, 13:14
Dank @Sphinx, voor al jou werk om ons dagelijkse leesplezier te bezorgen, dit was weer een voltreffer.
Moest je nou in het vervolg kunnen zorgen dat mensen - ik noem geen namen maar meestal lozen zij "Kwakje"s:baeh: - onder mij eindigen, dan was het nog plezanter geweest...:cool:
Kwakje
21 september 2020, 15:49
Voel ik daar een lichte irritatie dat een idioot zoals mezelf nog meer weet van sport dan onze Schietgraag.
We vechten het volgende keer bij Sixsens wel uit :)
Sphinx
21 september 2020, 19:42
Grinnik, toch zegt men vaker dat het voor dit soort poeltjes meestal de minder goede kenners zijn die vaker winnen, louter omdat ze soms gekke keuzes durven te maken of ergens door stom geluk tegenaan lopen waar niemand aan dacht. En soms zit het verschil in 1 of 2 keuzes:
- Kragh Andersen ipv Impey en ik had hoger voorin gestaan
- Hirschi heb ik nooit echt op de radar gehad als talent, meer als een type Michi Schär (goede knecht dus)
- Porte stel ik nooit meer op in de startopstelling omdat hij altijd van de fiets tuimelt. Nu bleef ie zitten en pakt een podium
Dank u voor uw vriendelijke woorden allemaal. Ik wás eigenlijk heel wat van plan, maar daar kwam weinig van, door corona geen prestaties. Voor volgend jaar hangt er even vanaf of de ASO weer de ploegentijdrit buiten beschouwing laat, maar anders komt er slechts één wijziging in het concept bij de einduitslag die als filler bij de voorspellingen dient. Die ga ik denk ik hetzelfde doen als de Top5 in de F1 poule, maar da's nog toekomst muziek natuurlijk. Eerst maar eens zien of we volgend jaar weer een normale tour hebben, of corona-vaccins niet stiekem dopinggrondstof worden en of Pogey volgend jaar wel zo vrijuit mag aanvallen. Ik denk persoonlijk dat er een soort Erik Dekker effect optreedt, iedereen die op zijn wiel springt zodra hij iets probeert :biggrin: We wachten in spanning af