PDA

Volledige versie bekijken : Museum in Parijs weigert vrouw wegens decolleté

Willem2
10 september 2020, 16:08
Het wereldberoemde Musée d’Orsay in Parijs is in opspraak geraakt omdat het een bezoekster de toegang weigerde wegens haar decolleté. Ze zou te bloot rond hebben willen lopen in het museum.

De 22-jarige studente Jeanne ging dinsdag Musée d’Orsay binnen en stuitte bij de ingang op een vrouwelijke beambte. ‘Oh nee, dat kan niet. Zo kan je niet naar binnen’, zou Jeanne te horen hebben gekregen terwijl blikken zich op haar decolleté richtten. De bezoekster protesteerde, er werd een bewaker bij gehaald en die zou gezegd hebben: ‘regels zijn regels’. Jeanne vroeg welke regels dat dan waren. Daar kwam geen duidelijk antwoord op.

Er kwam nog een bewaker bij en die stelde voor een jas aan te trekken. Jeanne protesteerde nog en zei dat ze gediscrimineerd werd vanwege haar decolleté maar trok toch de jas maar aan. ,,Eenmaal binnen zie ik overal schilderijen van naakte vrouwen en beeldhouwwerken van naakte vrouwen’’, schreef ze de dag erna in een open brief op Twitter. ,,Ik vraag me af of die bewakers zich realiseren dat ze me geseksualiseerd hebben. Ik ben meer dan een stel borsten, ik ben meer dan een lichaam.’’ .... https://www.ad.nl/buitenland/museum-in-parijs-weigert-vrouw-wegens-decollete~a342054c/

deket
10 september 2020, 19:40
Dat bedoel ik nu met mijn opmerking ivm meer puriteinse tendens in andere topics
Het is fucked up ,we gaan terug naar de periode van voor de verlichting
Religieuze extremisten als bondgenoot van radicale femminsten
20 jaar geleden zou deze vrouw op haar gemak dit museum mogen bezoeken zonder dat er een haan naar kraaide.
Maar toen zat men ook niet te zeuren over Zwarte Pieten en Wintermarkten ipv Kerstmarkten en liepen de hostesjes nog te stralen op het autosalon,etc.
Op het strand van Oostende zijn de topless baadsters vervangen door Burkas en dit al vele jaren

mentholbear
11 september 2020, 00:44
Nee joh, het museum vreesde gewoon dat hun collectie geen bekijks zou hebben, wanneer zij er rond zou lopen :roll: