PDA

Volledige versie bekijken : Geef vrouwen die ongeschikt zijn als moeder gedwongen anticonceptie

Big30
27 oktober 2020, 09:41
Vrouwen die door hun verslaving, psychiatrische ziekte of verstandelijke handicap niet goed voor een kind kunnen zorgen, moeten onder dwang een prikpil of een anticonceptie-implantaat kunnen krijgen. Zodat er geen baby kán komen.

Dat staat in een petitie van de ‘Beraadgroep verplichte anticonceptie’ die Cees de Groot, voormalig kinderrechter en oud-vicepresident van de rechtbank Rotterdam, naar de Tweede Kamer heeft gestuurd ter behandeling. Het controversiële pleidooi wordt onder meer ondersteund door Heleen Dupuis, hoogleraar medische ethiek in ruste en oud-VVD-senator.

De expertgroep wil wettelijk regelen dat de Raad voor de Kinderbescherming en de Officier van Justitie de rechter kunnen verzoeken om iemand verplichte anticonceptie op te leggen. De dwangmaatregel is in principe tijdelijk, tot de omstandigheden verbeteren.

Praktijkvoorbeeld

De Groot noemt als praktijkvoorbeeld een prostituee met een psychiatrische stoornis die een baby wil, omdat haar klanten meer betalen voor een zwangere vrouw. Een andere betrokken deskundige, oud-hoogleraar adoptie René Hoksbergen, verhaalt over familieleden van meerdere generaties die allemaal in een gehandicapteninstelling zitten, maar toch kinderen blijven baren.

https://www.ad.nl/politiek/expertgroep-geef-vrouwen-die-ongeschikt-zijn-als-moeder-gedwongen-anticonceptie~a268c9c2/

Tsja ... . Moeten we dat echt willen?

noglangnietuitgewandeld
27 oktober 2020, 10:09
Ik denk dat ze daar toch wel een punt hebben. Ken er wel een paar in mijn omgeving.

PartyboyBert
27 oktober 2020, 10:16
Nee, zeker niet de overheid bepaald al veel te veel. Waar eindigt dit? Dat domme mensen ook beter geen kinderen kunnen krijgen? Dat mensen die de verkeerde politieke kleur hebben ook beter geen kinderen kunnen krijgen? Heel eng waar de roverheid zich overal mee wil bemoeien.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Megaboob
27 oktober 2020, 12:16
Sylvana Simons is een lichtend voorbeeld van iemand waarbij het wellicht beter zou zijn om verplicht anticonceptie toe te dienen ;)

JonnyFontane
27 oktober 2020, 16:47
Sylvana Simons is een lichtend voorbeeld van iemand waarbij het wellicht beter zou zijn om verplicht anticonceptie toe te dienen ;)

Daar moeten ze gewoon het hele kippenhok uitrukken( zonder verdoving uiteraard)

schoolmeester
27 oktober 2020, 20:16
In sommige gevallen zou het wel terecht zijn dat vrouwen geen kinderen moeten krijgen, maar ethisch ligt dit gevoelig, waar leg je de grens ?

Groet, schoolmeester.

Badslippers
27 oktober 2020, 21:37
Belachelijk voorstel. Autonomie over je eigen lichaam heeft de Tweede Kamer niks mee te maken. En die Heleen Dupuis is een eng en heel belerende trut.

BefBeer
27 oktober 2020, 21:46
Dit is al lang een heel gevoelig verhaal.
Maar als je in tehuizen hebt gewerkt en als je met de kinderbescherming hebt gewerkt ga je echt anders denken.
Door de praktijk kom je tot echte onderbouwde conclusies en ga je anders denken dan al die theoretici met hun principes.
De bedenkers van dit voorstel zijn ook niet de eerste de beste!

Ik ga akkoord met hun voorstel omdat het verschrikkelijk is wat al die kinderen meemaken.
En al die kinderen hebben zo'n slechte start in hun leven dat haalt bijna geen een meer in.
Alleen extreme gevallen en onder duidelijk toezicht en met waarborgen.

Befbeer

deket
28 oktober 2020, 02:20
ik begrijp dat het moreel wat gevoelig ligt en de link zal worden gemaakt met NaziDuitsland
Ook vind ik dat de overheid inderdaad niet teveel moet bemoeien met persoonlijke levenszaken maar toch ben ik pro dit voorstel
Verschillende mensen moeten in deze overbevolkte wereld tegen zichzelf en de potentiele kinderen beschermd worden
Er zijn weliswaar nog middelen , bv gratis de pil,en betere voorlichting ivm gezinsplanning

Agronymus1
28 oktober 2020, 21:38
Prima voorstel. De natuurlijke selectie moet af en toe een beetje geholpen worden.

WANDELAAR5
3 november 2020, 11:07
Samantha de Jong (Barbie) is weer zwanger. Arm kind... De dochter (!) van haar vriend is tegelijk zwanger. Bij deze wordt ze door mij genomineerd.

MrSchwanz
4 november 2020, 19:31
Dan ga je richting fascisme. Het is een moeilijk dilemma. Volgens mij mag je beter focussen op het redden van kinderen.

Willem2
4 november 2020, 20:35
Volgens mij mag je beter focussen op het redden van kinderen.

Indien er al sprake is van dynastieën van steuntrekkers, verslaafden, armoede dan red je het ongeboren kind. Daar gaat de discussie om.
Dat semi-ambtenaar Badslippers dan begint te schelden vanwege het feit dat hij zijn constante toestroom van patienten ziet leegstromen. Tja ...