Volledige versie bekijken : Poolse supermarkten
Willem2
8 december 2020, 13:12
Twee Poolse supermarkten zijn in de nacht van maandag op dinsdag zwaar beschadigd geraakt door een ontploft explosief. Het gaat om winkels in Aalsmeer en Heeswijk-Dinther die dezelfde naam dragen, maar los van elkaar opereren. De politie onderzoekt of er een verband is tussen de explosies. De ravage bij beide panden is groot. .... https://www.ad.nl/binnenland/explosies-bij-poolse-supermarkten-in-heeswijk-dinther-en-aalsmeer-mijn-buurvrouw-in-shock-naar-ziekenhuis~ae701286/
heel vreemd ...
Pikkatrillah
8 december 2020, 21:01
.... https://www.ad.nl/binnenland/explosies-bij-poolse-supermarkten-in-heeswijk-dinther-en-aalsmeer-mijn-buurvrouw-in-shock-naar-ziekenhuis~ae701286/
heel vreemd ...
Maar die hadden ook knalaanbiedingen en plofkippen, nogal logisch!
frits the cat
8 december 2020, 21:51
Vond de namen van de uitbaters ook heel Pools klinken
pret
9 december 2020, 10:12
Opnieuw explosie bij Poolse supermarkt, nu in Beverwijk
Bij een explosie in het winkelcentrum Beverhof in Beverwijk in de nacht van dinsdag op woensdag is de achtergevel van een Poolse supermarkt fors beschadigd, meldt de politie. Niemand raakte hierbij gewond.
De explosie vond kort na 5.00 uur plaats. De Poolse winkel heeft de naam Biedronka, net als de twee supermarkten die een nacht eerder doelwit waren van een explosie. Volgens de politie is een verband tussen de drie incidenten aannemelijk.
Er is geen gevaar voor instorting van het pand in Beverwijk, meldt een politiewoordvoerder. De weekmarkt die normaal in de buurt wordt gehouden, wordt wat verschoven maar gaat gewoon door.
In de nacht van maandag op dinsdag werd zowel in Heeswijk-Dinther (Noord-Brabant) als in Aalsmeer een Poolse supermarkt door een explosie verwoest. Door de brand die daarbij ontstond, moesten woningen worden ontruimd die zich boven de supermarkten bevonden. De winkel in Beverwijk is van dezelfde eigenaren als die in Aalsmeer, meldt het AD.
Winkels heten hetzelfde maar lijken niets met elkaar te maken te hebben
De drie getroffen winkels heten Biedronka, wat in het Pools lieveheersbeestje betekent. De grootste supermarktketen van het Oost-Europese land heet ook zo. De Nederlandse winkels lijken niets met die keten van doen te hebben, maar alleen dezelfde naam te voeren.
Eigenaar Mohamad Mahmoed van de winkels in Aalsmeer en Beverwijk zei geen banden met de winkel in Heeswijk-Dinther te hebben. Er zijn zeker twaalf winkels met de Biedronka in Nederland.
Willem2
9 december 2020, 15:15
Opnieuw explosie bij Poolse supermarkt, nu in Beverwijk
...
Eigenaar Mohamad Mahmoed van de winkels in Aalsmeer en Beverwijk zei geen banden met de winkel in Heeswijk-Dinther te hebben. Er zijn zeker twaalf winkels met de Biedronka in Nederland.
Dat is wel een echte poolse naam :rolleyes:
Gaat het hier weer om afpersingen in het criminele circuit ?
Wentelt Eefje
9 december 2020, 16:43
Het criminele afperserscircuit is normaal gesproken goed genoeg geďnformeerd om niet ook een niet tot de keten behorende supermarkt uit te schakelen.
Zeus1
9 december 2020, 16:57
Die eigenaar had geen idee wie het op zijn zaken gemunt had, had geen vijanden??
Ja duh, zijn moslim broeders zijn elke week bij Opsporing Verzocht te bewonderen en hij weet niet wat er aan de hand is.....
frits the cat
9 december 2020, 17:08
Gaat het hier weer om afpersingen in het criminele circuit ?De eigenaren uit Aalsmeer en Heeswijk-Dinther hebben beiden een Iraaks-Koerdische achtergrond en ook dezelfde achternaam, maar zeggen elkaar niet te kennen. ,,We zijn allemaal zelfstandig ondernemers, maar gebruiken de naam van de Poolse supermarkt omdat die bekend is onder onze klanten’’, zegt Mohammed Mahmoud. Shawn hoopt met hem in contact te komen. ,,Misschien kunnen we samenwerken en zo een spoor naar de daders vinden.”
frits the cat
9 december 2020, 17:39
34547
schoolmeester
9 december 2020, 17:40
Ik denk persoonlijk het zoveelste geval van afpersing in Nederland.
Peter R. de Vries zal wel een onderzoek starten......
Groet, schoolmeester.
deket
10 december 2020, 00:37
doet er mij aan denken dat er boven een Poolse winkel in de Antwerpse jodenbuurt er een zeer mooie meid privé ontvangt
Partycrasher
10 december 2020, 00:43
doet er mij aan denken dat er boven een Poolse winkel in de Antwerpse jodenbuurt er een zeer mooie meid privé ontvangt
Bij dit topic moet ik ook de hele tijd aan absolute sexbommen van vroeger denken. Daarom zei ik ook de hele tijd niks.
deket
10 december 2020, 00:49
Ze is momenteel omwille van Corona wel in haar thuisland maar hoopt in Januari terug te keren
Kwibus2
10 december 2020, 05:12
Gelijk heeft ze, dan is het Corona gevaar vast al voorbij. :)
schoolmeester
10 december 2020, 06:13
Poolse dames zijn echte sexbommen !
Groet, schoolmeester.
deket
10 december 2020, 20:01
Klopt!
mentholbear
10 december 2020, 21:11
Poolse dames zijn echte sexbommen !
Vooral als je er 2 hebt, en die 2 'explosieve stoffen in elk laat kneden'. Krijg je zowaar vuurwerk :betrunken:
Zeus1
10 december 2020, 21:22
Lekker On Topic allemaal hahaha :lostit:
mentholbear
10 december 2020, 21:30
Ho ho, we hebben het wel nog steeds over bommen en explosieven hoor :tongue:
Maar om even de conspiracy kant op te gaan. Aangezien de eigenaren onderling niks met elkaar te maken lijken te hebben, is wat hen bindt de naam van hun Poolse supermarkt. Zou de Poolse gigant voet in Nederland willen zetten, die supermarktjes zo de markt uit te drukken, en de strijd aam gaan met Appie & Dirk :roll:
Picasso 1
10 december 2020, 22:41
Ik vrees dat Roemeense supermarkten voor in de plaats gaan komen en dat de service op achteruit zal gaan.
Willem2
10 december 2020, 23:50
Ik vrees dat Roemeense supermarkten voor in de plaats gaan komen en dat de service op achteruit zal gaan.
Ze spreken dan wel spaans :rolleyes: