PDA

Volledige versie bekijken : Avondklok: voor of tegen?

Pagina's : [1] 2

schoolmeester
19 januari 2021, 17:50
Wat vinden de ijsberen van een eventuele invoering van een avondklok ?
Ik ben een voorstander.

Groet, schoolmeester.

Nulnulzeseneenhalf
19 januari 2021, 17:54
Kan iemand schoolmeester met spoed naar het ziekenhuis brengen. Hij is besmet met het virus.

schoolmeester
19 januari 2021, 17:57
Nee hoor, bijna 7, ben nog helemaal gezond.
Het is geen leuk middel, maar ik denk dat het wel helpt om de huidige situatie te verbeteren.
#avondkloknu.nl
Groet, schoolmeester.

WANDELAAR5
19 januari 2021, 17:59
Ik zit toch meestal alleen thuis, dus het effect voor mij is niet zo groot, maar ik baal er stevig van. Ik zou echt hopen dat we met andere maatregelen dat K virus onder controle zouden kunnen krijgen. Helaas blijkt dat niet zo te zijn, dus dan moet het maar.

Als de cijfers dan nog niet hard gaan dalen, wat moeten we dan nog? Iedereen thuis opsluiten zoals eerder in Spanje en Frankrijk en het leger inzetten om dat ook effectief te handhaven? Quarantaine hotels met faciliteiten waar mensen na een positieve test verplicht opgesloten worden zoals in China? Grenzen weer dicht en alle vliegverkeer stil leggen? We glijden af naar een politiestaat omdat sommige mensen zich moeilijk aan alle maatregelen kunnen houden en sommige mensen zich er bewust niet aan houden. Ik zou willen dat dit soort draconische maatregelen niet nodig zou zijn, maar het hangt wel degelijk grotendeels af van ons gedrag. We moeten onze gezondheidszorg m.i. overeind houden totdat de vaccins voldoende verlichting brengen. En China toont aan (zelfs economische groei in 2020), dat harder ingrijpen beter is voor de economie dan proberen zoveel mogelijk open te houden.

Sphinx
19 januari 2021, 18:04
In België heeft het regionaal goed gewerkt. Trouwens in deze tijd van het jaar is het slecht weer, vroeg donker en m.i. niet nodig om buiten te zijn als je geen huisdieren uit hoeft te laten. Ik kan de eventuele grieven beter begrijpen als het nu augustus en tot 2230u licht is ja, dan is het weer in principe ook uitnodigend om buiten te zijn. Nu niet, ik ga 's middags buiten lopen of net nadat ik van kantoor kom als het droog is (tussen 1630 en 1700). Het wordt penibeler als ze die 'sperzeit' al om 18u in laten gaan.

Nulnulzeseneenhalf
19 januari 2021, 18:10
Als de cijfers dan nog niet hard gaan dalen, wat moeten we dan nog? Iedereen thuis opsluiten zoals eerder in Spanje en Frankrijk en het leger inzetten om dat ook effectief te handhaven? Quarantaine hotels met faciliteiten waar mensen na een positieve test verplicht opgesloten worden zoals in

En gaat het in die landen nu echt beter dan hier? Zijn de cijfers daar zoveel beter?

Ik heb het al ergens geschreven. Testen, vaccineren, elimineren. Maar dat laatste kan niet. Dan ben je er het snelste af. En ik bedoel 100%, geen uitzonderingen op basis van wat dan ook. Hooguit uitstel in verband met andere medische ingrepen.

WANDELAAR5
19 januari 2021, 18:34
Elimineren? Iedereen die positief test afschieten?

de duisburg spesjalist
19 januari 2021, 18:36
laat maar komen die avond klok het liefst al om 18 uur en alle afhaal en bezorg restaurants verplicht sluiten om 18 uur

Herr Fick
19 januari 2021, 18:59
Voor mijn part mag er het jaar rond avondklok zijn, behalve als ik naar Samya ga, want daar ben ik geen dagobeer:)

schoolmeester
19 januari 2021, 19:03
Als Samya weer open mag kunnen ze eerst de boel schoonmaken (schimmel,spinnewebben enz.).

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
19 januari 2021, 19:13
O ja en niet verder als een straal 15 KM van je huis dat je weg mag net als Duitsland

schoolmeester
19 januari 2021, 19:19
En blijf jij maar lekker in Noorwegen.

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
19 januari 2021, 19:29
En blijf jij maar lekker in Noorwegen.

Groet, schoolmeester.

korte Mette des te sneller liggen we weer in de tuin van GT

Boy69
19 januari 2021, 19:29
Zolang ze andere maatregelen als het verbieden van kerkelijke bijeenkomsten, het stilleggen van vliegverkeer vanuit engeland, etc nog niet hebben genomen, ben ik TEGEN een Avondklok

schoolmeester
19 januari 2021, 19:32
Boy69, daar heb je gelijk in, moeten ze ook verbieden.
Geen uitzonderingen !

Groet, schoolmeester.

pret
19 januari 2021, 19:35
Ik zie het nut ervan niet in dus tegengestemd, zo te zien ben ik de eerste wat dat betreft. Zeiden ze niet dat frisse lucht juist goed was tegen Corona?

Mee eens met B69 ze kunnen beter alle gebedshuizen en vliegverkeer sluiten.

Patjax
19 januari 2021, 20:03
Faliekant tegen. Het lukt de prutsers in Den Haag niet eens de huidige maatregelen te laten opvolgen en controleren. Hen kennende zal het wel weer halfbakken zijn met een hele rits aan uitzonderingen waardoor het geen enkel nut/effect zal hebben.

#ophoudenmetblindstarenopdebritsevariant
#failedstate

Picasso 1
19 januari 2021, 20:04

Is op zich wel een effectieve manier om onze gezondheidszorg overeind te houden.

schoolmeester
19 januari 2021, 20:06
Ik stel voor dat we bij Picasso 1 beginnen met afschieten.

Groet, schoolmeester.

Willem2
19 januari 2021, 20:08
Is op zich wel een effectieve manier om onze gezondheidszorg overeind te houden.

Hebben we 3 Oktober 1574 ook gedaan :rolleyes:

WA
19 januari 2021, 20:13
Ook tegen.

Omdat de tweede kamer nog niet alle opties heeft benut. Ze vinden het daar wel OKÉ dat je niet terug mag keren naar NL zonder een negatieve corona test maar leggen reeds besmette mensen geen stro breed in de weg om binnen NL te gaan en staan waar ze willen. Ik kan het ff niet reproduceren maar heb ergens gelezen dat 10% van de mensen waar een COVID-19 besmetting is vast gesteld zich niet aan de quarantaine plicht houd. Zolang deze groep niet in het gareel gebracht word vind ik elke extra maatregelen buitenproportioneel. En het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Gegevens van de GGD naar de politie en laat ze maar controleren.

schoolmeester
19 januari 2021, 20:23
De politie laten controleren ?
Die hebben al jaren te weinig mankracht, niet uitvoerbaar.

Groet, schoolmeester.

Lesyeux
19 januari 2021, 20:37
Leuke poll Schoolmeester! Goed initiatief!
Ik ga toch voor "tegen"... Niet dat het voor mij als "huismus" enig verschil maakt, behalve als Duitse clubs weer open zouden zijn...
Maar ik heb nog geen overtuigend argumentatie gehoord dat Avondklok ook echt effect heeft... Ik houd mij aanbevolen voor elke deugdelijke argumentatie... (of moet ik dan het topic COVID19 beter volgen en lezen), directe links naar zinnige bijdragen zijn welkom!

WANDELAAR5
19 januari 2021, 20:46
Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen en dat roept natuurlijk vele vragen op bij mij, maar misschien ook bij jou.

- Welk bedrijf komt hem installeren?
- Mag ik zelf bepalen aan welke muur die komt?
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een soort catalogus waar ik uit mag kiezen?
- Zijn de batterijen erbij inbegrepen?
- Zijn er (verborgen) kosten aan verbonden?
- Werkt dat ding overdag ook of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen?
- Draai ik op voor reparatiekosten bij een defect?
- Kan ik mijn oude klok nog wel gebruiken?

Hopelijk komt de overheid snel met antwoorden.

Ps. Als je niet thuis bent, installeren ze hem dan bij de buren?

pietpotent44
19 januari 2021, 20:49
Allemaal symboliek. Avondklok gaat niet voor een verschil in de cijfers zorgen.
Maar dan zijn sommige mensen weer tevreden gesteld. De types die vinden dat er niet genoeg maatregelen kunnen zijn.

Wat effectiever zou zijn is reis vliegverkeer te stoppen.
En Hugo de Jonge, Diederik Gommers, Marion Koopmans en Ernst Kuipers een permanente mondkapjesplicht te geven. Of gewoon mond afplakken.

Picasso 1
19 januari 2021, 20:51
Maar ik heb nog geen overtuigend argumentatie gehoord dat Avondklok ook echt effect heeft... Ik houd mij aanbevolen voor elke deugdelijke argumentatie... (of moet ik dan het topic COVID19 beter volgen en lezen), directe links naar zinnige bijdragen zijn welkom!

Lastig te controleren wat zich achter gesloten deuren afspeelt aan sociale activiteiten. Privé feestende jongeren groepen en allerlei ander type sociaal bezoekgedrag wordt in grote mate aan banden gelegd met een avondklok.

Badslippers
19 januari 2021, 20:59
Maar ik heb nog geen overtuigend argumentatie gehoord dat Avondklok ook echt effect heeft

Hoeft ook niet. Als we overtuigend bewijs hebben dat een avondklok werkt hebben we hier weinig te lullen. Maatregelen moeten vooral arbitrair genomen worden en de uitkomsten dienen onvoorspelbaar en tegenstrijdig te zijn. Het kabinet slaagt daar uitstekend in. Verder maakt het me weinig uit. De maatregelen kunnen me niet gek genoeg zijn. Ik denk dat we ook meer levertraan moeten gaan nemen en Klazien uit Zalk eens moeten raadplegen of zij nog goede tips heeft.
Verder ben ik van mening dat ramen met krantenpapier afgeplakt dienen te worden, de sirene elke avond om 20:00 gaat loeien en er wat vliegtuigen over moeten vliegen om dat lekkere nostalgische gevoel van 40-45 op te roepen.

schoolmeester
19 januari 2021, 21:02
Badslippers, Klazien uit Zalk is al jaren niet meer onder ons....

Groet, schoolmeester.

Eddy_V
19 januari 2021, 21:13
Badslippers, Klazien uit Zalk is al jaren niet meer onder ons....
Dat is ze juist wel

schoolmeester
19 januari 2021, 21:14
Het is maar hoe je het bekijkt.

Groet, schoolmeester.

Nulnulzeseneenhalf
19 januari 2021, 21:32

Je hebt een kleine groep die blijvend virus blijft uitscheiden. Ook na vaccinatie. Dat is iets anders als positief testen. Deze groep moet je uit de populatie halen om de gevoeligere types te beschermen. Dat bedoel ik met elimineren. Maar dat doen we niet in dit land, heel begrijpelijk.

WANDELAAR5
19 januari 2021, 21:45
34723

Nulnulzeseneenhalf
19 januari 2021, 21:46
Met dit weer van de afgelopen dagen ben ik blij als de duisternis in valt om de gordijnen dicht te trekken, de verwarming hoger en als couch-potato dienst te doen. 's Zomers is dat anders, langer licht, aangename temperaturen. Dan is het prettig om buiten rond te hangen. Wat mij betreft zal ik geen last hebben van die avondklok. Verklaring heb ik al in de auto liggen en eentje in mijn jaszak. Wat moet je ook om tien uur 's avonds op straat met dit pokke weer. Ja, de hond uit laten. DDWW..
Normaal gesproken snaptU redelijk goed waar het om draait. Bij dit onderwerp valt het wat tegen. Bewust? Of bent U bewust aan het trollen? Het interesseert niemand dat U ‘s avonds nog de hond wilt uitlaten, zal waarschijnlijk ook niemand wat van zeggen, als die hond maar leeft. Wat het om gaat is dat U buiten Uw werk om met zo min mogelijk mensen in contact komt. Daar moet een avondklok voor zorgen.

Als ik de reacties hier zo lees is het heel vaak van doe maar, doe maar, behalve als ik ergens naar toe moet of iemand wil zien. Puur egoïsme van mensen die niet verder kijken als hun neus lang is. Maar ondertussen wel kijken wat de ander allemaal fout doet. Jaloezie heet zoiets. Of afgunst.

Boy69
19 januari 2021, 22:03
De politie laten controleren ?
Die hebben al jaren te weinig mankracht, niet uitvoerbaar.

Groet, schoolmeester.

Net als de zorg volledig kapotbezuinigd door de heren in Den Haag !!!!!!

Wentelt Eefje
19 januari 2021, 22:05
Wat vinden de ijsberen van een eventuele invoering van een avondklok ?
Ik ben een voorstander.

Groet, schoolmeester.

Mooie poll! Dank voor het openen
Ik heb tegengestemd, onderbouwing vannacht in het SARS-CoV2/COVID-19 topic, “kleine reactie(s)” nu hier

We glijden af naar een politiestaat omdat sommige mensen zich moeilijk aan alle maatregelen kunnen houden en sommige mensen zich er bewust niet aan houden. Ik zou willen dat dit soort draconische maatregelen niet nodig zou zijn, maar het hangt wel degelijk grotendeels af van ons gedrag. We moeten onze gezondheidszorg m.i. overeind houden totdat de vaccins voldoende verlichting brengen. En China toont aan (zelfs economische groei in 2020), dat harder ingrijpen beter is voor de economie dan proberen zoveel mogelijk open te houden.

Ten eerste, we glijden niet meer af naar, maar zijn nú een politiestaat! Staatsgreep per brief door een demissionaire minister. Zal niet zozeer de staatsrechtelijke maar praktische kanttekening waarom we geen parlementaire democratie meer zijn, vannacht ook in het andere topic doen.

Het vervelende aan jouw redenering is: mensen houden zich moeilijk of zelfs bewust niet aan de regels. DIE mensen overbelasten de zorg...
jij doet altijd voorzichtig, maar als jij en de jouwen besmet raken: kan het iedereen een keer gebeuren... zo werkt het dus niet. Kennelijk zijn de maatregelen niet de juiste, of worden de meest beperkende actieve maatregelen niet goed gehandhaafd.

Gezondheidszorg overeind houden, prima, gaat makkelijk lukken, de daadwerkelijke impact van de Britse variant op basis van de RIVM-cijfers volgt vannacht, zo betrouwbaar mogelijke schatting van de Rt en besmettelijken vandaag 19 januari i.p.v. verouderde RIVM schatting is daarop gebaseerd en omgekeerd (maar geen circulair reference zoals in Wallinga’s model... )

Dan het economie-argument. Je vergeet de helft: SNOEIHARD misschien zelfs wel, maar dan ook KORT... wij boeten voor de door angst ingegeven lafheid in oktober... incl. herfstvakantie 2 maand verlengen... dan hadden we nu duimendraaiende IC-verpleegkundigen en -artsen gehad en een economie die zich vanaf maart makkelijker had kunnen herstellen.

Zolang ze andere maatregelen als het verbieden van kerkelijke bijeenkomsten, het stilleggen van vliegverkeer vanuit engeland, etc nog niet hebben genomen, ben ik TEGEN een Avondklok

Ook tegen.

Omdat de tweede kamer nog niet alle opties heeft benut. Ze vinden het daar wel OKÉ dat je niet terug mag keren naar NL zonder een negatieve corona test maar leggen reeds besmette mensen geen stro breed in de weg om binnen NL te gaan en staan waar ze willen. Ik kan het ff niet reproduceren maar heb ergens gelezen dat 10% van de mensen waar een COVID-19 besmetting is vast gesteld zich niet aan de quarantaine plicht houd. Zolang deze groep niet in het gareel gebracht word vind ik elke extra maatregelen buitenproportioneel. En het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Gegevens van de GGD naar de politie en laat ze maar controleren.

Allemaal symboliek. Avondklok gaat niet voor een verschil in de cijfers zorgen.
Maar dan zijn sommige mensen weer tevreden gesteld. De types die vinden dat er niet genoeg maatregelen kunnen zijn.

Wat effectiever zou zijn is reis vliegverkeer te stoppen.

Leuke poll Schoolmeester! Goed initiatief!
Ik ga toch voor "tegen"... Niet dat het voor mij als "huismus" enig verschil maakt, behalve als Duitse clubs weer open zouden zijn...

Deze argumenten vatten mijn tekstuele argumenten en gedachten wel aardig samen!
Het is niet voor niets vertrouwelijk, de onderbouwing... want als de gaten voor de persco erin zijn geschoten, dan zijn de rapen gaar en moeten Hark & Mugo naar huis om die met een gehaktballetje op te eten...

Hoeft ook niet. Als we overtuigend bewijs hebben dat een avondklok werkt hebben we hier weinig te lullen. Maatregelen moeten vooral arbitrair genomen worden en de uitkomsten dienen onvoorspelbaar en tegenstrijdig te zijn. Het kabinet slaagt daar uitstekend in. Verder maakt het me weinig uit. De maatregelen kunnen me niet gek genoeg zijn. Ik denk dat we ook meer levertraan moeten gaan nemen en Klazien uit Zalk eens moeten raadplegen of zij nog goede tips heeft.
Verder ben ik van mening dat ramen met krantenpapier afgeplakt dienen te worden, de sirene elke avond om 20:00 gaat loeien en er wat vliegtuigen over moeten vliegen om dat lekkere nostalgische gevoel van 40-45 op te roepen.

Als jij een vrouw zou zijn ging ik je stalken na deze bijdrage... ...

Dan nog even dit: ik ben niet principieel tegen een avondklok
Maar niet nu en niet nu er nog andere maatregelen onbenut blijven. GVD miljoenen aan GGD-BCO-medewerkers opgesoupeerd, schijnt nog niet effectief genoeg te kunnen dus. Handhaving quarantaine, géén? Iedereen overal een FFP2-masker?

Ik ben vooral tegen elke aanvullende maatregel afkondigen nu er GEEN spoed is, nu het ook 1 of 2 dagen later na het debat met de kamer had gekund... de brief en de persco, schandalig...

Ik voorspel, morgen in de persco ook genoemd (mijn bingo kaart);
Verdere ophoging aantal testen ook grootsschalig uitbreiden
Conclusies Lansingerland
Uitgebreid testen van werknemers en zelfstandige ondernemers
Field-lab evenementen uitrollen als positief effect verdere aanscherping zichtbaar is
Thuistesten na afronding van Patricia Bruining’s projecten eerst voor zorgpersoneel
Stip op de horizon begin april, als iedereen zich vanaf dan maandelijks kan en wil laten testen, ook zonder llachten...

Laters...

Agronymus1
19 januari 2021, 22:12
Ik ben tegen. Wordt de zoveelste onzinnige maatregel.

Husky
19 januari 2021, 22:22
Mooie poll schoolmeester,
Allemaal symboolpolitiek ,100 km snelheid,mondkapjes en nu de avondklok.
Zie Wentelt Eefje,alles is al geschreven!
Trouwens waar kan je zo`n avondklok kopen:confused::)

Willem2
19 januari 2021, 22:24
Nederlanders zoeken naar creatieve uitwegen nu avondklok nadert: 'Wiens hond kan ik lenen?’
Het kabinet stelt morgen vrijwel zeker een avondklok in tussen 20.00 uur 's avonds en 04.00 uur 's ochtends, als extra maatregel tegen de verspreiding van het coronavirus. Om 's avonds tóch een wandelingetje te kunnen maken, komen Nederlanders nu met creatieve 'oplossingen'. .... https://www.ad.nl/binnenland/nederlanders-zoeken-naar-creatieve-uitwegen-nu-avondklok-nadert-wiens-hond-kan-ik-lenen~aaed8031/

fr_loper
19 januari 2021, 22:32
Voor....

Het percentage bloeddonors dat antistoffen tegen het coronavirus draagt, is landelijk gezien gestegen naar 13,3, meldt bloedbank Sanquin. In december was dat nog 10,3 procent.

Die 13% zou zichtbaar moeten zijn in het reproductie getal, maar reproductiegetal (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/reproductiegetal) ligt NU 0.1 tot 0.2 hoger dan in april/ maart, dus we hebben als Nederlanders zelf zoun avondklok verdient met ons gedrag.

Picasso 1
19 januari 2021, 22:36
Eerst met een 'intelligente lockdown' pronken en uiteindelijk eindigen met een avondklok. Rutte ten voeten uit.

Pikkatrillah
19 januari 2021, 22:45
Ik vind het prima , doe maar een avondklokkie.

Waar moet ik dan heen als er geen avondklok is?
Winkels dicht
Horeca dicht
Bioscoop dicht
Theater dicht
Festivals dicht

Ik vraag mij eigenlijk af waarom je op dit moment s’avonds de straat op zou moeten?

De grote vraag is of het gaat helpen, maar echt veel vrijheid nemen ze er niet mee af, er is toch al geen zak te doen buiten en het weer is ook niet om naar huis te schrijven.:confused:

Badslippers
19 januari 2021, 22:45
. Wat het om gaat is dat U buiten Uw werk om met zo min mogelijk mensen in contact komt. Daar moet een avondklok voor zorgen.

Als het gaat om met zo min mogelijk mensen in contact te komen kan je beter een streng gevangenisregime introduceren waarbij we één uur mogen luchten en 23 uur binnen blijven. Net zoiets als "in quarantaine gaan". Dan mag je, indien je geïnfecteerd bent, ook even in je eentje in je tuin rondlopen (of op het balkon) en dan weer naar binnen.
Trollen doe ik trouwens nooit, daar zijn andere ijsberen voor.

Zeus1
19 januari 2021, 23:55
Ik ben ook voor. Het is eigenlijk vrij simpel, daar heb je geen tenenkrommende lange met behulp van het woordenboek geproduceerde ingewikkelde zinnen voor nodig. Mensen hebben het zelf in de hand, nu ff doorbijten en vooral nu eens gewoon aan de regels houden.
Weet ook dat vele tegenstanders ongetwijfeld bij niet invoeren van de avondklok later het hardst zullen roepen dat de avondklok te laat is ingevoerd.

kempie
19 januari 2021, 23:57
Voor....

Die 13% zou zichtbaar moeten zijn in het reproductie getal, maar reproductiegetal (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/reproductiegetal) ligt NU 0.1 tot 0.2 hoger dan in april/ maart, dus we hebben als Nederlanders zelf zoun avondklok verdient met ons gedrag.

Hoe kan het reproductiegetal nog hoger liggen en het allemaal zo hard dalen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Megaboob
20 januari 2021, 00:00
Een avondklok is een maatregel die mijns inziens niet goed gaat helpen. het gaat om het gedrag. als mensen in de avond een wandeling willen doen buiten moet dat kunnen mijns insziens. Maar dan niet met de hele buurt gesprekken aanknopen onderweg.

Eddy_V
20 januari 2021, 00:50
Ben momenteel tegen omdat het effect op de overbelaste gezondheidszorg miniem zal zijn.
Wie heeft het meeste de gezondheidszorg nodig? De ouderen.
Waar zijn de ouderen na 20uur? Thuis.
Waar zouden ze naar toe kunnen gaan? Alle kroegen, restaurants, hobbyclubs en verenigingen zijn dicht. Nergens is een bingo, bridgedrive, biljart, brei of bejaarden gangbang avond te vinden! (Nou ja, voor die laatste zou PietPlezier dan misschien nog wel een adresje hebben).
Bijzonder overigens dat veel bejaarden activiteiten met een B beginnen maar dat terzijde.

En wat is de andere doelgroep die men binnen wil houden? De jeugd omdat die anderen zouden besmetten maar zelf niet ziek worden Met dat argument zou je politiek Den Haag toch bijna van jaloezie of een midlifecrisis gaan verdenken.
Maar waar zou de jeugd nog naar toe moeten gaan?? alles is dicht en contact onderhouden ze wel via phone en games.

Als je nu na 20uur buiten komt zie je al bijna geen mens meer op straat. Okay, ik zal Willem voor zijn, in dat bejaarden gat waar ik woon zie je zowieso nooit iemand buiten tenzij ze naar de bingo, bridgedrive etc gaan.

Maar... over het enige wel aantoonbare effect heb ik nog niemand gehoord en dat is een negatief en mogelijk zelfs gevaarlijk effect: als de supermarkten eerder dicht moeten, heeft dit tot gevolg dat meer klanten gedurende kortere openingstijden de winkel bezoeken. Nog drukkere supermarkten tot gevolg met grotere kans op besmettingen.

Willem zal als voorstander van een avondklok ongetwijfeld als argument inbrengen dat ik en al die andere snuiters die hun vriendinnen in binnen- en buitenland blijven bezoeken nu eindelijk eens netjes thuis moeten blijven en daar hun zonden kunnen gaan overdenken :tongue:

deket
20 januari 2021, 01:10
tegen,maar wel voor het tijdelijk sluiten van de grenzen
Zoals ondergetekende voorspelde zijn het aantal besmettingen van de teruggekeerde reizigers in de kerstvakantie enorm en die moeder die uit skiverlof kwam en alleen al verantwoordelijk was voor een nieuwe besmettinginvasie in haar gemeente mogen ze streng beboeten
Ook vraag ik me af of de katholieken,protestanten,islamieten en orthodoxen niet thuis kunnen bidden?
avondcklok wel tegen en de horeca terug open,alsook contactberopen,maar geleidelijk en doordacht,na de vaccinaties

deket
20 januari 2021, 01:11
wel ervoor zorgen dat we niet naar een zeurder en klagermaatschappij gaan evolueren
En ja,soms bezondig ik mij ook hieraan

Big30
20 januari 2021, 08:41
Avondklok mogelijk van 20.30 tot 4.30 uur, start vrijdag

Het kabinet presenteert vandaag opnieuw een pakket coronamaatregelen. De meest ingrijpende maatregel is het instellen van een avondklok. Die gaat mogelijk op vrijdag in en loopt van 20.30 uur tot 04.30 uur.

Ook wordt het advies voor visite thuis aangescherpt: mensen zouden dan niet twee, maar nog maar één bezoeker moeten ontvangen. Daarnaast gaat het kabinet strengere eisen stellen aan mensen die naar ons land reizen. Zij moeten nu al een negatieve testuitslag tonen voor vertrek, maar moeten straks ook nog een sneltest doen. Bovendien kan de overheid waarschijnlijk straks dwangsommen of boetes opleggen aan mensen die niet in quarantaine gaan, wanneer zij of naasten zijn besmet.

De avondklok zelf is een ingrijpende maatregel, maar volgens het kabinet noodzakelijk. Volgens virologen heeft naar schatting nu ongeveer 10 procent van de besmette mensen de Britse variant. Dit percentage kan in februari oplopen tot boven de 50 procent, waardoor een derde golf in de zorg ontstaat.

Dus moeten de contactmomenten, vooral tussen jongeren, verder worden teruggebracht. Alleen mensen met een vitaal beroep mogen tijdens de spertijd op straat komen. Wel mogen mensen hun huisdier uitlaten. Gisteravond lag er een voorstel op tafel voor een avondklok van 20.30 uur tot 04.30 uur, maar daarover was nog niet besloten. Overtreding van de regels levert een boete op van 95 euro, maar geen strafblad. De avondklok gaat op zijn vroegst vrijdag in.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/avondklok-mogelijk-van-20-30-tot-4-30-uur-start-vrijdag~a9767ab3/

Pikkatrillah
20 januari 2021, 08:55
Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen en dat roept natuurlijk vele vragen op bij mij, maar misschien ook bij jou.

Wentelt Eefje
20 januari 2021, 09:26
Ik wil het hier niet neerzetten. Maar weet wat de letterlijke tekst in het overleg tussen Veiligheidsberaad & the Furd gisteravond, over (handhaving van) de avondklok is geweest van een aantal burgemeesters die vooral niet principieel tegen een avondklok zijn, maar wel op dit moment. Er zijn een aantal partijgenoten van Mugo, Hark & the Furd bij. Bruls en Grapperhaus zijn er van geschrokken.

Befke
20 januari 2021, 12:38
Ik heb gestemd dat het me niet zoveel kan schelen. Voor mij persoonlijk maakt het nu de clubs dicht zijn niet zoveel uit. Maar ik zie wel dat anderen er veel last mee kunnen krijgen.

Ik zou het handiger vinden wanneer de bestaande maatregelen beter zouden worden gehandhaafd: werk thuis, beperk je bewegingen, ga niet op vakantie, zoek de randjes niet op.
Voordat er weer een neiuwe maatregel wordt ingevoerd waarvan de handhaving problematisch en de publieke acceptatie erg laag is.

Wentelt Eefje
20 januari 2021, 13:21
Mooie poll! Dank voor het openen
Ik heb tegengestemd, onderbouwing vannacht in het SARS-CoV2/COVID-19 topic,

Laters...

Waar blijft die onderbouwing...
ik kom te gunstig uit, dus moet nog een keer kijken waarom... (pas 3 keer gedaan)

Maar dat geen aanvullende maatregelen nodig zijn, rekening houdend met de huidige groepsimmuniteit van 20%, is wel zeker.
Gebaseerd op actuele volgens de preciezen “matige” handhavings- en complianceniveau, van de maatregelen, dus ontwikkeling Rt vanaf maart, en demping die geldt al vanaf half december (dus 3 weken voor de piek) voor deze golf zonder strengere handhaving.

Pikkatrillah
20 januari 2021, 14:14
34728

Willem2
20 januari 2021, 14:40
Effect avondklok is niet precies vast te stellen
De schatting dat het R-getal met 8 tot 13 procent daalt, is gebaseerd op een evaluatie in Frankrijk, maar daar golden ook andere maatregelen, zegt demissionair minister De Jonge. "Zoals dat in Nederland nu ook het geval is. Maar een stapeling van maatregelen vergroot de kans dat het aantal besmettingen daalt in elk geval. De avondklok is dus vooral ook een voorzorgsmaatregel", zegt hij op de persconferentie.

Rutte: derde golf voorkomen, avondklok van 20.30 uur tot 04.30 uur
De persconferentie is begonnen. Premier Rutte wil een derde golf voorkomen. De deskundigen waarschuwen voor zo'n golf. "We moeten ons nog één keer schrap zetten, we moeten ervoor zorgen dat we samen dat virus bestrijden."

Zoals verwacht kondigt hij een avondklok aan, maar hij wijst erop dat de steun van de Tweede Kamer essentieel is. De avondklok moet gaan gelden tussen 20.30 en 04.30 uur. Het is dan verboden om op straat te zijn, behalve voor uitzonderingen.
.... https://nos.nl/liveblog/2365151-avondklok-gaat-zaterdag-of-zondag-in-sneller-vaccineren-van-60-plussers.html

Willem2
20 januari 2021, 15:02
Bezorgdiensten mogen ook tijdens avondklok rijden
Bezorgdiensten kunnen doorgaan na 20.30 uur, ook als er een avondklok komt. "Dat valt onder werk, dus dat kan doorgaan", zei premier Rutte in de persconferentie. Een paar minuten daarvoor zei hij nog dat bezorgdiensten niet op het lijstje met uitzonderingen stond. Dat corrigeerde hij daarna. Ook voor hem persoonlijk is het een enorme opluchting, zei de premier.

Online supermarkt Picnic is blij dat bezorgen ook na 20.30 uur mag. "Voor onze sector is het heel belangrijk", zegt oprichter Michiel Muller, "maar het is ook verstandig als je wil dat mensen thuisblijven."

Thuisbezorgd-topman Jitse Groen zei eerder al tegen de NOS dat hij verwachtte dat bezorgen gewoon blijft toegestaan. "We hebben in vrijwel alle Europese landen gezien dat bezorgen bij een avondklok is toegestaan. We zijn het enige kanaal waarop restaurants nog kunnen groeien."
.... https://nos.nl/liveblog/2365151-avondklok-gaat-zaterdag-of-zondag-in-sneller-vaccineren-van-60-plussers.html

Ik zag weer allerlei mopjes voorbij komen met het bestellen van kleding die lijkt op allerlei bezorgdiensten.
Indien je een avondklok instelt dan moet je zulke diensten ook gewoon verbieden dan te leveren. Onzin om dan te stellen dat ze opeens systeem relevant zijn.

schoolmeester
20 januari 2021, 15:08
Voor eenzame oude hulpbehoevende mensen kan een bezorgdienst van boodschappen wel heel belangrijk zijn.......
Die mensen willen ook graag avondeten.

Groet, schoolmeester.

Willem2
20 januari 2021, 15:11
Voor eenzame oude hulpbehoevende mensen kan een bezorgdienst van boodschappen wel heel belangrijk zijn.......
Die mensen willen ook graag avondeten.

Groet, schoolmeester.

Die kan van 4.30 ´s morgens tot 20.30 gebracht worden, dat lijkt mij meer dan voldoende tijd.
Ik kan dan eindelijk eens rustig de hond uitlaten :cool:

schoolmeester
20 januari 2021, 15:13
Ik heb geen hond, ik verlang naar een poes......
Een poes tussen de 25 en 30 jaar oud.......
Groet, schoolmeester.

Willem2
20 januari 2021, 15:30
Ik heb geen hond, ik verlang naar een poes......
Een poes tussen de 25 en 30 jaar oud.......
Groet, schoolmeester.

De betekenis van de hond uitlaten op zijn ´duits´ is dezelfde betekenis ;)

Eddy_V
20 januari 2021, 16:17
Je kan ook gewoon met een hondenriem naar buiten gaan en zeggen dat je op zoek bent naar je weggelopen hond !

schoolmeester
20 januari 2021, 16:34
Mensen die geen hond hebben zijn meestal ook niet in het bezit van een hondenriem......
Tenzij je van sm houdt.....

Groet, schoolmeester.

WANDELAAR5
20 januari 2021, 16:41
Maar dat geen aanvullende maatregelen nodig zijn, rekening houdend met de huidige groepsimmuniteit van 20%, is wel zeker.
Gebaseerd op actuele volgens de preciezen “matige” handhavings- en complianceniveau, van de maatregelen, dus ontwikkeling Rt vanaf maart, en demping die geldt al vanaf half december (dus 3 weken voor de piek) voor deze golf zonder strengere handhaving.
Zo zeker kan niemand het weten. Hangt af van het model dat je gebruikt. En modellen zijn altijd mooier dan de werkelijkheid.

We waren tot nu toe steeds te laat met maatregelen, mede door de exponentiële groei. Nu nemen we een keer van tevoren maatregelen en nu is het weer niet goed.
Laten we hopen dat ze achteraf niet nodig waren. Dan is de daling extra snel gegaan en kunnen dingen eerder weer open.

JonnyFontane
20 januari 2021, 16:44
34729

JonnyFontane
20 januari 2021, 16:46

schoolmeester
20 januari 2021, 16:46
En dan hebben we nog: Hans Zonderklok.
Deze hans zit in de bajes> pluk ze regeling.

Groet, schoolmeester.

JonnyFontane
20 januari 2021, 16:47
34730

pret
20 januari 2021, 16:55
http://youtu.be/5xdMSRBDekU

Wentelt Eefje
20 januari 2021, 18:33
Zo zeker kan niemand het weten. Hangt af van het model dat je gebruikt. En modellen zijn altijd mooier dan de werkelijkheid.

We waren tot nu toe steeds te laat met maatregelen, mede door de exponentiële groei. Nu nemen we een keer van tevoren maatregelen en nu is het weer niet goed.
Laten we hopen dat ze achteraf niet nodig waren. Dan is de daling extra snel gegaan en kunnen dingen eerder weer open.

We nemen niet van tevoren maatregelen. We nemen ten onrechte maatregelen die niet nodig zullen blijken.
Jouw tunnel is, en ik geef toe dat ik daar echt wel van onder de indruk ben!, veel smaller dan van de gemiddelde Q-Anon aanhanger...

“Dingen” eerder weer open, ja. Namelijk de voor electoraal gewin zo essentiële scholen... waarvoor dan na 9 februari “helaas, wij vinden het een verschrikkelijke boodschap” de avondklok nog even blijft... ...

Echt, enige doorgerekende variant, effect van echte handhaving huidige pakket niet... Jaap-Joseph-Josef hoort niet voor een onderzoeks- of enquêtecommissie, maar voor een tribunaal als dit voorbij is...

Wentelt Eefje
20 januari 2021, 18:42
Als ik burgemeester en onderdeel van het Veiligheidsberaad-overleg zou zijn, wat ik nog niet ben, zou ik tijdens het overleg met Grapperhaus zeker om veel extra (geheim) budget gevraagd hebben. Omdat het niet tot de mogelijkheden behoort, vrijheden te verlenen - die in tegenspraak met de avondklok zouden zijn - aan de talloze voor de handhaving benodigde “informele medewerkers” zullen ze betaald moeten worden om ver te klikken.

Maar dat kunnen alle door VWS betaalde social-media-influencers er misschien wel mooi bij doen...

Wentelt Eefje
20 januari 2021, 18:45
Zouden Grapperhaus en Ollongren voor coördinatie van de Informele Medewerkers / klikkers ook een STAatSzekerheIdsdienst optuigen?

peter696969
20 januari 2021, 18:46
Wat is de volgende stap, volledig in huis opsluiten? En wat is de exitstrategie? Vergeet het maar, dat virus gaat nooit meer weg. Toch blijft men zich vastklampen aan kortzichtige oplossingen: in maart vorig jaar even in intelligente lockdown en dan kunnen we weer. In het najaar: beter opletten. In de winter: strenge lockdown. Niks helpt. Nu: Sperzeit. Voor hoelang? En kijk eens naar de echte cijfers: Kuijpers zei gisteravond bij Op1 zelf dat de R waardes aannamen zijn in modellen, "want we weten de echte waarde niet" Nu wordt het wel als waarheid gebracht. En zo meteen duikt er een Duitse variant van het virus op. Of een ijsberenvariant. En dan? Zo blijven we bezig....

schoolmeester
20 januari 2021, 18:49
Die ijsberenvariant is er volgens mij al.......als ik sommige berichten lees.......
Mijn avondklok is zelfs van slag......

Groet, schoolmeester.

Agronymus1
20 januari 2021, 20:11
Een slimme DVP meid is op de avondklok voorbereid. Gelukkig de ijsbeer die weet waar deze meid(en) nu verblijft/verblijven. ;)

schoolmeester
20 januari 2021, 20:13
Veel DVP meiden zitten momenteel opgehokt......
Sommige zoeken de ijsbeer met de gouden eieren......
Groet, schoolmeester.

Agronymus1
20 januari 2021, 20:15
In een goed kippenhok moet regelmatig een haan komen en kraaien...

schoolmeester
20 januari 2021, 20:16
Klopt, maar denk aan de eierwekker( avondklok).

Groet, schoolmeester.

Goedemorgenallemaal
20 januari 2021, 22:07
In een goed kippenhok moet regelmatig een haan komen en kraaien...
Ja en aangezien de ophokplicht maar tot 04:30 uur is zal dat geen probleem zijn.

Beter nu dan op het moment dat de clubs weer geopend zijn.
Ik ben trouwens voorstander.
Zoals ik al eens heb gezegd , ik ben momenteel aan het werk als vrjiwilliger om mensen op te bellen en het oplopen via bezoek kom ik toch heel vaak tegen, en dat bezoek is meestal 's avonds en dan es een wijntje een biertje en onog en "och wij gedragen ons zo netjes het kan wel een keertje". En dei bezioekjes zullen echt niet allemaal nu overdag gaan plaats vinden.

ja maar nu wordt het overdag nog drukker in de super.. Nou, ik ga bij voorkeur 's avonds opmdat het dan zo rustig is, en die paar mensen die na 20:00 uur nog shoppen zullen overdag niet voor veel extra drukte zorgen. Jammer maar je past je maar even aan, en trouwens, hoe vaak sta je in de super langere tijd binnen anderhalve meter van iemand?
Ja maar nu kunnen we niets porten, da's gezond, dat hebben we nodig voor de weerstand. Dat wordt gezegd maar je hebt een heel weekend met twee dagenw arop dat kan, als je dat benut kom je oko wle aan je gezondheid, of je gaat gewoon in de lunchpauze een half uurtje wandelen, als je dat 3,4 keer in de week doet kom je er ook wel. Trouwens, werk? Thuis toch zeker?

Badslippers
20 januari 2021, 22:38
Typisch weer zo'n maatregel waarover tot achter de komma geneukt moet worden. Gaat de avondklok om 20:00 in of toch om 20:30. Man man, wat een gemierenneuk.
Ik zie het al helemaal voor me:
Rutte: "Laten we maar om 21:00 beginnen want om 19:45 kan ik nog snel even boodschappen halen op de fiets."
Jetten: "Nee, om 20:00 moet ik naar bed van mijn moeder dus prima als het dan in gaat"
Wilders: "Godverdomme, willen jullie meer of minder Marokkanen? avondklok van 's middag 12:00 tot 's morgens 11:00. Dat houdt de Marokkanen van de straat en dan hebben we dus 23 uur lang minder, minder, minder Marokkanen."
Ploumen: "Kom nou zeg, ik moet nog helemaal van Den Haag naar Maastricht met de trein en de laatste trein vertrekt om 22:25 en dan ben ik om 01:00 op het station in Maastricht dan nog 20 minuten lopen en dan ben ik thuis. We beginnen met de nachtklok om 01:30 "

Willem2
20 januari 2021, 23:24
De kneiterlinkse republiek Amsterdam, onder leiding van groenlinksmoslimbroederschap Halsema, gedraagd zich steeds meer en meer als een onafhankelijk deel van het land. Wellicht tijd dat de ME eens een einde maakt aan de linkse revolutie aldaar...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1967108540/halsema-stuurt-briefje-aan-kamer-na-motie-over-avondklok

Ja helemaal gek geworden. Er zijn veel steden waar het gewoon goed voor is dat er een avondklok komt.Maar in veel steden willen of kunnen ze niet controleren.
Ik verwacht dus dat er morgen helemaal niks van terecht komt.

Zeus1
20 januari 2021, 23:42
maatregel waarover tot achter de komma geneukt moet worden

Man man, wat een gemierenneuk.

Nederland ten voeten uit inderdaad, als bij de Kamervoorzitter haar schoenveter los zit volgt er een debat tot Sint Juttemis.... :wink2:

Willem2
20 januari 2021, 23:45
Nederland ten voeten uit inderdaad, als bij de Kamervoorzitter haar schoenveter los zit volgt er een debat tot Sint Juttemis.... :wink2:

Het is het gevolg van de toeslagenaffaire.

WANDELAAR5
21 januari 2021, 00:21
Ik weet niet of ik dit onder politiek moet posten of hier. Toch maar hier gekozen. Nu gaan ze de kamer raadplegen. Stel er stemmen een paar partijen die er toe doen tegen de avondklok (50+, Denk, FvD, PvdD, PVV en afsplitsingen tellen in deze context even niet mee). En daardoor gaat die niet door. En over 6-8 weken lopen de ziekenhuizen weer over. Dan wordt er natuurlijk bij de verkiezingen geroepen dat dankzij die partij de Corona weer helemaal uit de hand loopt. Is er een partij die dat risico gaat lopen? Ik begrijp dat D66 bijvoorbeeld nog twijfelt. Als zij tegen stemmen dan zou de avondklok het misschien niet halen. Is er zo’n partij die dat durft? Die dat risico gaat lopen? Door naar de kamer te gaan is de kans dat het doorgaat flink gestegen denk ik. Goede politieke zet van Rutte weer (of je nu voor of tegen hem bent).

Wentelt Eefje
21 januari 2021, 01:31
Ik weet niet of ik dit onder politiek moet posten of hier. Toch maar hier gekozen. Nu gaan ze de kamer raadplegen. Stel er stemmen een paar partijen die er toe doen tegen de avondklok (50+, Denk, FvD, PvdD, PVV en afsplitsingen tellen in deze context even niet mee). En daardoor gaat die niet door. En over 6-8 weken lopen de ziekenhuizen weer over. Dan wordt er natuurlijk bij de verkiezingen geroepen dat dankzij die partij de Corona weer helemaal uit de hand loopt. Is er een partij die dat risico gaat lopen? Ik begrijp dat D66 bijvoorbeeld nog twijfelt. Als zij tegen stemmen dan zou de avondklok het misschien niet halen. Is er zo’n partij die dat durft? Die dat risico gaat lopen? Door naar de kamer te gaan is de kans dat het doorgaat flink gestegen denk ik. Goede politieke zet van Rutte weer (of je nu voor of tegen hem bent).

Ook als de maatregelen niet door de kamer komen, hoe graag je het ook zou willen, lopen de ziekenhuizen daardoor niet over dus verheug je als de ratio in de kamer regeert niet teveel op geile beelden van huilende verpleegsters en kreperende mensen op de gang en rijen wachtende ambulances. Waar door corona aangetaste longen uit bungelen...
Ook D66 weet dat. En dat Wallinga’s modellen gemaakt zijn met de circa 0,1 hogere Rt van de laatste officiële wwawde van het RijksInstituut Voor Misleiding van Jaap-Joseph-Josef en dus het checken waard, want hoe zien diens plaatjes er met de juiste Rt uit.

Die emotionele chantage is inderdaad wat absolute regimes ook graag doen, wenn keiner gestejt, geht ihr alle im Knast... een keurslijf op die manier aandwingen. En dat zelfs meerderheidsstandpunt de verhouding bij de burgemeesters (ook CDA en VVD) bijna geweld aandoet mag iedereen toch wel duidelijk zijn?
Denk dat volgende week opnieuw gedebatteerd wordt als de effectiviteit van de alternatieven tot groot chagrijn van alles en iedereen in de junta ook gepresenteerd moet worden. Die week voor goede afweging is er namelijk wel, en dat beseffen in elk geval alle partijen die geen CDA en VVD heten.

Het is natuurlijk ook te zot voor woorden. Het punt dat goede triage vele malen aantrekkelijker wordt dan nog een nieuwe of nog een langere maatregel zijn we eigenlijk al lang gepasseerd, en dat voor die paar 80-jarige passanten die overtallig vertegenwoordigd zijn in de rode, gele en groene parten van dit taartdiagram:
34733

mentholbear
21 januari 2021, 01:51
laat maar komen die avond klok het liefst al om 18 uur en alle afhaal en bezorg restaurants verplicht sluiten om 18 uur

Die kan van 4.30 ´s morgens tot 20.30 gebracht worden, dat lijkt mij meer dan voldoende tijd.
Ik kan dan eindelijk eens rustig de hond uitlaten :cool:

Lijkt me niet handig voor degenen die late shifts draaien. Zoals Rutte zelf aan gaf zou het hem persoonlijk ook niet goed uitkomen. Of bedacht hij zich dat ter plekke en kwam thuisbezorgd toen ook bij de uitzonderingen :rolleyes:

Verder zijn de saunaclubs en -resorts dicht. Dan kan die avondklok er ook nog wel bovenop...
En als ze die streng gaan hanteren, doe dat dan ook met de rest van de maatregelen. Een dringen doch vriendelijk verzochte quarantaine is voor velen geen reden om niet naar buiten te gaan, 95 euro boete op een feestje is peanuts, etc.
Waar ik vooral in deze corona lockdown vooral van baal, is Pornhub minder videos meer heeft :roll:

Wentelt Eefje
21 januari 2021, 01:52
Zo zeker kan niemand het weten. Hangt af van het model dat je gebruikt. En modellen zijn altijd mooier dan de werkelijkheid..

De modellen van Jacco, Jaap-Joseph-Josef, ErnSch-ee-t en Dieder-IC bevatten zoals veel vaker aangegeven worst-worst-case scenario, zo volkomen kut dat daar ook een boete op oplevering per persoon op moet staan van €95, maar bij recidive wel misdrijf en strafbladaantekening. Vanwege het creëren van massapsychose en massahysterie. Straks bedenken ze nog dat je of een vaccinatiepaspoort mag nemen of nog makkelijker steeds met je rechterarm gestrekt mag marcheren als gevaccineerde, dan hoef je niet eens steeds een paspoort te laten zien...
in elk geval zit al een paar weken veel beter dan (voorspellend en met mijn Rt) dan RIVM en hun tegenvoeters, wat denk ik juist kom omdat ik alleen achteraf aanpassingen van het RIVM verwerk. Die ze maken als ze alweer het systeem veranderen. Gek genoeg is de enige betrouwbare correlatie denk ik voor elk model al sinds 1 juli de IC-opnames. Ondanks dat ze maar wat doen met hun gerapporteerde Rt soms en bijna altijd hun besmettelijke mensen uit een model halen dat heet “past het bij het model van het Aura Timen”.

En zeggen tegen kamerleden en domme bange mensen dat besmettingscijfers stijgen doordat we ons niet aan de regels houden... pffff. Wat een geleuter. Kan ik ook niet meer horen dat schijnheilige gelul. #Markiavelli en Jaap-Joseph-Joseph zijn een laag soort mensen.

Beetje verpleeghuisbewoners en de verzorgenden daar beschuldigen! Want daar zijn de meeste clusters, thuis wel de meeste besmettingen, maar clusters, verpleeghuizen, bevolkt door egoïsten dus... die het niet zo nauw meer met de regels nemen! Tenminste, volgens RIVM, OMT en kabinet

Wentelt Eefje
21 januari 2021, 01:59

Ik snap dat jij een premier aanhangt die helemaal na zijn demasquė deze week graag zonder parlement doorgaat, maar het moment dat we niet meer debatteren omdat de pesoneelsklerk anders zijn waanideeën er niet door kan duwen is nog net niet bereikt. Het is dat we geen zinvolle vice-premier hebben, dus hem uit dit demissionaire kabinet stemmen helpt niet. De vraag is ook of we dan niet een president (niet premier) in een witte jas krijgen!

Big30
21 januari 2021, 08:38
Hoogleraar virologie: ‘Bewijs voor invoering avondklok is niet overtuigend’

Met de geplande invoering van een avondklok zet Nederland zich schrap voor de opkomst van de Britse variant van het coronavirus. Toch is niet elke expert ervan overtuigd dat er een grote donkere wolk op ons afkomt. Zoals Ron Fouchier, hoogleraar moleculaire virologie aan het Erasmus MC in Rotterdam. ,,Dat een variant de overhand krijgt, wil niet zeggen dat ze ook besmettelijker is.”

RIVM-rekenmeester Jacco Wallinga erkende gisterochtend tegenover deze nieuwssite al dat de avondklok die Nederland te wachten staat het gevolg is van denken vanuit het slechtste scenario. Het RIVM gaat ervan uit dat de opkomende Britse variant van het coronavirus 30 procent besmettelijker is dan de ‘normale’, en stelt daarom dat er nu nóg harder ingegrepen moet worden om een nooit eerder vertoonde coronagolf in maart te voorkomen.

Op de door onderzoekers van de universiteit van Oxford getrokken conclusie valt volgens Fouchier namelijk het een en ander af te dingen. Zo bleek uit het onderzoek dat mensen met de Britse variant niet meer virusdeeltjes bij zich dragen dan dragers van de normale variant. En spijkerhard bewijs waaróm de mutatie besmettelijker zou zijn, kon door de onderzoekers niet worden geleverd.

Het RIVM baseert zich ook op waarnemingen in haar reguliere surveillances en op de praktijk in delen van Engeland, Ierland en Denemarken, waar het patroon dat de nieuwe variant zich snel uitbreidde, zich steeds herhaalde. ,,Maar dat een nieuwe variant opkomt en zich snel uitbreidt, is niets nieuws. Zelfs met dit coronavirus hadden we dat hiervoor al een keer of tien gezien. Dat gebeurt gewoon. Maar dat betekent niet automatisch dat die variant ook daadwerkelijk besmettelijker is. Dat is op basis van onze kennis over mutaties van virussen ook helemaal niet logisch.”

Kerstmis
Fouchier vindt het aannemelijker dat het overstromen van de Engelse ziekenhuizen een paar weken geleden het gevolg was van de lossere coronamaatregelen in dat land rond Kerstmis. Ook in Portugal waren de regels met kerst niet streng, en daar steeg het aantal ziekenhuisopnames de laatste weken eveneens gigantisch. ,,Het is daarom heel verstandig dat Nederland een week voor kerst de teugels heeft aangetrokken. En je ziet het aantal besmettingen daardoor al een tijdje gestaag dalen. Ook in Engeland vertonen de cijfers nu weer een dalende lijn.”

Extra coronamaatregelen zijn prima, stelt Fouchier. ,,Maar de gegevens op basis waarvan dat nu gebeurt, vind ik eigenlijk te zwak. Het kabinet en het Outbreak Management Team gaan natuurlijk uit van worstcasescenario's, ze willen aan de veilige kant zitten. Dat begrijp ik. Maar een avondklok, dat is nogal een grote maatregel.”
https://www.ad.nl/binnenland/hoogleraar-virologie-bewijs-voor-invoering-avondklok-is-niet-overtuigend~a6d7878e/

Zeus1
21 januari 2021, 08:45
Ik snap dat jij een premier aanhangt

Jij snap helemaal niks, ik zal je vertellen dat ik zelfs nog nooit op minister president Rutte gestemd heb. Wel ben ik van mening dat hij een goede premier is in onze coalitie democratie. Dat jij door je “leuke” en tevens onzinnige “woordspelingen” de premier minder vind is duidelijk. Je hebt het er maar druk mee.

Wentelt Eefje
21 januari 2021, 08:51
Jij snap helemaal niks, ik zal je vertellen dat ik zelfs nog nooit op minister president Rutte gestemd heb. Wel ben ik van mening dat hij een goede premier is in onze coalitie democratie. Dat jij door je “leuke” en tevens onzinnige “woordspelingen” de premier minder vind is duidelijk. Je hebt het er maar druk mee.

Ik heb het druk met ageren, jij kunt slechts re-ageren :wink2:

Badslippers
21 januari 2021, 09:57
Om 10:15 moet "de kliek" met de billen bloot. Benieuwd met wat voor halfslachtige opties de kamerleden komen. Het zal wel weer iets met een poldermodel worden.

Badslippers
21 januari 2021, 10:18

Laat ik er maar een cliché in gooien: "Elk land krijgt de premier die het verdient." En aangezien we niet alleen in een mooi polderlandschap wonen maar ook bij besluitvorming lekker polderen hebben we met Rutte (maar ook met Lubbers, Kok, Balkenende) een premier die niet anders doet als polderen om iedereen te vriend te houden. Rutte is daar uiterst begaafd in. Het is een utopie om te denken dat wij ooit een autocratische premier krijgen. Het is een utopie om te denken dat wij ooit een premier krijgen die alleen lof zal oogsten en nimmer bekritiseerd wordt. Dit gezegd hebbend, indien WE nog vele jaren van een vruchtbaar leven voor zich heeft (en laten we dat hopen) zal hij bij elke premier zijn tag kunnen aanpassen: #[naam premier]rotop.
Zo, nu even kijken hoe "de kliek" tot ver achter de komma gaat polderen om vooral geen gezichtsverlies te lijden om zodoende in maart de schade te kunnen beperken.

Zeus1
21 januari 2021, 10:43
Wijze woorden Badslippers en ook nog eens helemaal correct :freu:

Eddy_V
21 januari 2021, 12:15
Het is niet te hopen Schoolmeester want dan nemen ze alleen maar desastreuse beslissingen ben ik bang :wink2:
Inderdaad, ook hier op IJBF is nog steeds een (krappe) meerderheid voor een avondklok

Badslippers
21 januari 2021, 12:25
De koehandel is begonnen en D66, die eerst tegen waren, begint te draaien. Net als GroenLinks. "Kan het ook om 22:00?" De handel in uren is momenteel net zo in trek als de handel in valuta.

Picasso 1
21 januari 2021, 12:30
De koehandel is begonnen en D66, die eerst tegen waren, begint te draaien. Net als GroenLinks. "Kan het ook om 22:00?" De handel in uren is momenteel net zo in trek als de handel in valuta.

D66 'worstelt'. De voorgenomen aanvangstijd van 20.30 uur wordt vast vooruit gepolderd naar 22.00 uur (zodat d66 het kan verkopen als binnengehaalde winst) en een meerderheid gaat vervolgens akkoord.

JonnyFontane
21 januari 2021, 12:59
Dat geldt voor de rest van Nederland.
In Brabant hebben we ut brabants ketierke

schoolmeester
21 januari 2021, 13:11
Brabantse nachten zijn lang...... voor Brabanders zullen wel andere tijden komen......

Groet, schoolmeester.

bertje600
21 januari 2021, 14:41
Voor Gelderlanders ook.
Voor de rest het zal me een worst wezen of de avondklok nu 20.55 uur of om 21.00 uur ingaat.
In de Tweede Kamer dienen ze een ochtendklok aan te schaffen zodat ze op tijd wakker worden.

schoolmeester
21 januari 2021, 14:44
Als ze in Den Haag nu eens effectief gaan werken....... blijven de financien ook binnen de perken !

Groet, schoolmeester.

Willem2
21 januari 2021, 17:16
De avondklok gaat niet vanaf 20.30 uur, maar vanaf 21.00 uur gelden. In de Tweede Kamer is een meerderheid om het oorspronkelijke plan van het kabinet een half uur uit te stellen en demissionair premier Rutte zal de aanpassing overnemen.

Het initiatief voor de motie komt van D66 en wordt in elk geval gesteund door VVD, CDA, ChristenUnie, SP en 50Plus. Dat is een meerderheid. Het uitstel moet het draagvlak voor de maatregel vergroten. De Kamer denkt dat de avondklok voor veel mensen draaglijker is, als hij later begint.

Rutte zei eerder vandaag in het debat dat het misschien "ietsje later" kan dan 20.30 uur, maar niet later dan 21.00 uur. .... https://nos.nl/artikel/2365383-avondklok-gaat-er-komen-vanaf-21-00-uur-in-plaats-van-20-30-uur.html

Wentelt Eefje
21 januari 2021, 18:09
Waarom Hugo op moet houden en waarom Rutte op moet rotten
En waarom ik dat sinds de eerste usenet-groups bestaan nog nooit over een Nederlandse minister en -president heb geschreven in een forum, maar me nu geroepen voel om dat te doen

Zouden ze in Den Haag het ijsberenforum ook nog raadplegen ?.........virologen genoeg zou ik zeggen...

Het is niet te hopen Schoolmeester want dan nemen ze alleen maar desastreusze beslissingen ben ik bang

Inderdaad, ook hier op IJBF is nog steeds een (krappe) meerderheid voor een avondklok

Hoe het ook zij, als de avondklok er komt, omdat een meerderheid in de Tweede Kamer er mee instemt, dan geldt a) dat die geldt voor iedereen die niet uitzondering is op de avondklok en b)dat het een democratische keuze is.

En is dat goed dus. Wat je ook van die ‘kliek’ vindt, het is de door ons gekozen ‘kliek’. Ook als onze Tweede Kamer voor 60% uit PVV-ers zal bestaan zal ik nooit schrijven: de hele Tweede Kamer moet weg...

Dit gezegd hebbend, indien WE nog vele jaren van een vruchtbaar leven voor zich heeft (en laten we dat hopen) zal hij bij elke premier zijn tag kunnen aanpassen: #[naam premier]rotop.
Zo, nu even kijken hoe "de kliek" tot ver achter de komma gaat polderen om vooral geen gezichtsverlies te lijden om zodoende in maart de schade te kunnen beperken.

Nee dus! Ik gaf al aan, dit zijn de eerste kabinetsleden die het zo bont maken, dat ik mij geroepen voel dit te roepen! Niet eens gekomen doordat ik hun falen in het nemen van de juiste beslissingen zo stuitend vind.
Maar, door de tunnelvisie maar één, aan tunnelvisie lijdend adviesorgaan te betrekken bij het beleid!

Bij deze, de eerste motie DENK dus...

Maar als die het niet haalt, en de avondklok wel, dan is dat parlementaire democratie (door het minder dualistische karakter van D66 op haar smalst, maar democratie). En moet u het daar mee doen vanaf 9 februari.
En ik ook!

Herr Fick
21 januari 2021, 18:23
Het valt me nogal zwaar hier mijn gebruikelijke goed onderbouwde mening over te geven, want het maakt natuurlijk wel iets uit aan welke kant van de BEL/NED grens er een avondklok komt:biggrin:

pret
21 januari 2021, 18:52
34736

Willem2
21 januari 2021, 19:57
Ik vind die 21.00uur een verkeerd compromis en ik had liever een avondklok om 20.00uur gezien.
Het interesseert me eigenlijk niet zoveel dat mensen met allerlei bewijzen komen dat het nu niet nodig is of dat het allemaal niet zou werken.
1 ding is toch duidelijk dat je daardoor minder contacten zou kunnen krijgen die ook nog makkelijker te controleren zijn.
De maatregel dat maar 1 persoon een huishouden mag bezoeken is veel lastiger.
En om in deze tijd even niet naar buiten te gaan is toch helemaal niet erg. Je kan hier nog dagen allerlei leuke oude berichten lezen ;)

PS Ja, ik ben voor vrijheid, zeer veel vrijheid, maar die moet niet ten koste gaan van de algemeenheid en die anderen in gevaar kan brengen.

schoolmeester
21 januari 2021, 20:00
Ik was voorstander geweest voor een avondklok vanaf 20.00 uur.
Helaas is anders besloten......

Groet, schoolmeester.

Brad Clitt
21 januari 2021, 20:04
Vanaf eind maart dus van 22.00 tot 5.30, want dan begint de zomertijd.
En als het een beetje meezit, einde pandemie of Geert is MP by then, dan hoeven in het najaar de tijden niet meer naar de huidige veranderd worden.

Wentelt Eefje
21 januari 2021, 20:08
Ik vind die 21.00uur een verkeerd compromis
PS Ja, ik ben voor vrijheid, zeer veel vrijheid, maar die moet niet ten koste gaan van de algemeenheid en die anderen in gevaar kan brengen.

Als het zo belangrijk is, waarom dan gelijk 1 van die 8% demping ingeleverd?!?!?!

Zeus1
21 januari 2021, 20:09
Chapeau voor de Tweede Kamer, een hele dag debatteren met het resultaat ‘n half uurtje later. Nou nou zeg, hebben die nou echt niks anders te doen, wat ‘n aanfluiting, met in de hoofdrol Rob Jetten pfffff.
Het kabinet is afgetreden en demissionair maar wat mij betreft mag de gehele Tweede Kamer per direct opzouten :wink2:

Wentelt Eefje
21 januari 2021, 20:12
Chapeau voor de Tweede Kamer, een hele dag debatteren met het resultaat ‘n half uurtje later. Nou nou zeg, hebben die nou echt niks anders te doen, wat ‘n aanfluiting, met in de hoofdrol Rob Jetten pfffff.
Het kabinet is afgetreden en demissionair maar wat mij betreft mag de gehele Tweede Kamer per direct opzouten :wink2:

Anti-Democraat dus. Eindelijk snap ik wel waarom elke poging een junta te vormen door #rutterotop op je instemming kan rekenen

frits the cat
21 januari 2021, 20:17
Zijn gewoon luie flikkers daar in Den Haag ze willen niet meer tot laat vergaderen dus een mooi middel die avond klok kunnen ze zelf ook vroeg naar huis.

Willem2
21 januari 2021, 20:20
Als het zo belangrijk is, waarom dan gelijk 1 van die 8% demping ingeleverd?!?!?!

Ik begrijp je niet helemaal. Maar ik denk dat jij er vanuit gaat dat het slechts voor 8% helpt.
Je kan deze maatregel niet los zien van alle andere maatregelen,
Het gatenkaasmodel, ook soms Zwitsersekaasmodel genoemd, maar dan andersom :rolleyes: https://nl.wikipedia.org/wiki/Gatenkaasmodel#:~:text=Het%20gatenkaasmodel%20(ook %20soms%20Zwitsersekaasmodel,toegepast%20bij%20ris icoanalyse%20en%20risicobeheer.
om te voorkomen dat er meerdere besmettingen kunnen voorkomen.
Ik vind namelijk dat er binnen veel bedrijven veel meer moet worden aangepakt ...

pret
21 januari 2021, 20:21
34737

schoolmeester
21 januari 2021, 20:22
ONZINPOST, ik denk dat ze in Den Haag meer uren maken dan een gemiddelde werknemer.
Als je mensen uit de politiek luie flikkers noemt moet je nodig opgenomen worden.......
Sterkte met je gezondheid !

Groet, schoolmeester.

Eddy_V
21 januari 2021, 20:49
Rob Jetten heeft mij overtuigd, ook ik ben nu voorstander van de avondklok.
Kan ik mijn stem nog aanpassen ?

We hebben in de buurt al een hondenuitlaat clubje opgericht, wordt hartstikke gezellig !
(nou nog een beetje beter weer, want met regen blijven we binnen)

Wentelt Eefje
21 januari 2021, 20:50
Het enige gekwantificeerde gat in deze Emmentaler is helaas het grootste gat vermoedelijk... dus zonder avondklok ook goed genoeg het pakket. Daar is ook een wiki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden) over ;)

Ik vind namelijk dat er binnen veel bedrijven veel meer moet worden aangepakt ...

Bedrijven aanpakken: Gebeurt nu dus ook. VVD en CDA wisten niet hoe snel ze hun handtekening onder de motie van Marijnissen moesten zetten, toen bleek dat dat de prijs voor steun aan de avondklok was...

Big30
21 januari 2021, 22:56
34738

Wentelt Eefje
22 januari 2021, 00:28
Andere geile tips van de Rijksoverheid...

34739

34740

34741

Gezellig:
34742

Big30
22 januari 2021, 08:52
Avondklok voelt als verlies van controle, ‘en het was misschien niet nodig geweest’

Het idee van een avondklok roept veel heftige emoties op bij mensen, en er waren urenlange Kamerdebatten nodig om het erdoor te krijgen. Waarom roept dit fenomeen zoveel verzet op? ,,Mensen hebben graag controle over hun leven, dat is een fundamentele menselijke behoefte.”

Controle kwijtraken is de belangrijkste psychologische consequentie van zo’n avondklok, stelt gedragspsycholoog Frenk van Harreveld, hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam (UvA). Hij neemt geen blad voor de mond: de overheid is laks geweest met vaccineren, en de mensen houden zich niet genoeg aan de regels. Zo zit dat volgens hem. ,,Als we ons allemaal zo goed aan de regels gehouden hadden, was dit niet nodig geweest.” Veel mensen zien een avondklok als een soort straf, weet Van Harreveld. ,,Misschien ben ik wel hardvochtig hoor, maar ik denk dat als die avondklok zo’n impact heeft op jou, dan zie je teveel mensen in de avonduren. We weten allemaal dat het niet de bedoeling is dat we nu een rijk sociaal leven hebben.”

Vaccineren

De enige echte uitweg uit deze crisis is vaccineren, zegt Van Harreveld. ,,Maar alle andere landen zijn verder en gaan sneller dan wij. Dus die avondklok is een maatregel die minder nodig zou zijn, of minder lang nodig zou zijn, als Nederland wat beter voorbereid zou zijn qua vaccinatieprogramma. Ik vind het heel moeilijk om die discussie over die avondklok los hiervan te zien.”

https://www.ed.nl/eindhoven/avondklok-voelt-als-verlies-van-controle-en-het-was-misschien-niet-nodig-geweest~a2fd0869/

noglangnietuitgewandeld
22 januari 2021, 09:07
Ik ben totaal geen avondmens, en ben zelden laat op de avond buiten. Na een clubbezoek wordt het wel eens wat later maar dat zit er nu toch niet in. Desondanks ben ik TEGEN. Ik wil kunnen gaan en staan waar ik wil zonder die stomme formuliertjes. Ik heb er net weer een paar zitten invullen vanwege mijn medewerkers die wel eens wat later onderweg zijn.

RobOpzoek
22 januari 2021, 11:08
Ik ben totaal geen avondmens, en ben zelden laat op de avond buiten. Na een clubbezoek wordt het wel eens wat later maar dat zit er nu toch niet in. Desondanks ben ik TEGEN. Ik wil kunnen gaan en staan waar ik wil zonder die stomme formuliertjes. Ik heb er net weer een paar zitten invullen vanwege mijn medewerkers die wel eens wat later onderweg zijn.

ik schreef al vaker dat 'met een pennenstreek uw vrijheden en grondrechten worden beperkt'. Nu de maatregel van de avondklok. Natuurlijk voor uw eigen bestwil, ons aller welzijn, het tot stand komen van het nieuwe duizendjarige duurzame rijk. Een wijs man zei ooit: wie slaapt in een democratie wordt wakker in een dictatuur.

Wentelt Eefje
22 januari 2021, 11:43
En daarom hoop ik dat deze Godwin-datum haalbaar is :biggrin:

Elk jaar op de vijfde dag van de vijfde maand staan we stil bij de bevrijding van wat gebeurde de laatste keer dat artsen net zoveel invloed op de denkwijze van de bevolking en van het bewind in een land hadden.

Picasso 1
22 januari 2021, 16:03
https://www.youtube.com/watch?v=6hb5BZHI2rI

mentholbear
22 januari 2021, 20:37
Moest je bij de Purge niet op straat en juist bij zoveel mensen mogelijk proberen in te breken om slachtoffers te maken :gruebel:

Zit de Joker lekker veilig in z'n bunker :roll:

frits the cat
22 januari 2021, 20:57
ONZINPOST, ik denk dat ze in Den Haag meer uren maken dan een gemiddelde werknemer.
Als je mensen uit de politiek luie flikkers noemt moet je nodig opgenomen worden.......
Sterkte met je gezondheid !

Groet, schoolmeester.34746

Jan_Wandelaar
22 januari 2021, 21:44
... Maar alle andere landen zijn verder en gaan sneller dan wij. Dus die avondklok is een maatregel die minder nodig zou zijn, of minder lang nodig zou zijn, als Nederland wat beter voorbereid zou zijn qua vaccinatieprogramma.”Private ondernemingen en vrije markt: Voor 22:00 besteld, morgen in huis!!!

Publieke sector: Een momentje geduld alstublieft. We moeten het samen doen. Misschien bent u ergens in september aan de beurt.

Nieuwe poll: wat heeft je voorkeur, zeker wanneer het iets betreft wat belangrijker is dan een nieuwe gadget of een setje verse scheermesjes.

J.W.

Picasso 1
22 januari 2021, 22:36
Private ondernemingen en vrije markt: Voor 22:00 besteld, morgen in huis!!!

Publieke sector: Een momentje geduld alstublieft. We moeten het samen doen. Misschien bent u ergens in september aan de beurt.

Nieuwe poll: wat heeft je voorkeur, zeker wanneer het iets betreft wat belangrijker is dan een nieuwe gadget of een setje verse scheermesjes.

Tandartspraktijken behoren tot de private sector -------> receptie: "over twee maanden de eerst volgende mogelijkheid"

De publieke zorg in een pandemie situatie vergelijken met een gestandaardiseerde bol.com bestelling is verder wel leuk als karikatuur.

Badslippers
23 januari 2021, 00:28
Private ondernemingen en vrije markt: Voor 22:00 besteld, morgen in huis!!!

Ik neem aan dat je bedoelt:
Private (zorg)ondernemingen en vrije markt: "Vandaag besmet, morgen in een IC-bed ! ! !"
Publieke (zorg)sector: "Vandaag positief, over 10 dagen bent u ook nog eens depressief"

Willem2
23 januari 2021, 00:32
Kreeg ik net van Eddy_V een interne mail of hij mijn auto en hond kan lenen als hij ´s avonds naar Duitsland wil rijden.
De hond begreep ik wel, daarvoor heb ik al meerdere verzoeken gekregen, de auto was nu weer nieuw.
Maar het schijnt dat eddy_V in zijn1tje er voor zorgt dat het hele duitse energienetwerk oververhit raakt van zijn electrische auto´tje :biggrin:

Maximale ‘thuislaadtijd’ voor elektrische auto's om overbelasting Duits stroomnet te voorkomen
Het Duitse ministerie van Economische Zaken heeft een wetsontwerp ingediend waarin een maximum wordt gesteld aan de thuislaadtijd van onder meer elektrische auto's. Na heftige kritiek werd het wetsontwerp teruggetrokken, maar de dreiging blijft. .... https://www.ad.nl/auto/maximale-thuislaadtijd-voor-elektrische-auto-s-om-overbelasting-duits-stroomnet-te-voorkomen~a543eebc/

WANDELAAR5
23 januari 2021, 09:02
J.W.
Moedervlek in mijn gezicht laten verwijderen en knie operatie beide in UMCU laten doen ipv Bergman Kliniek. Dat maakt mijn voorkeur wel duidelijk denk ik. Privé gerunde ziekenhuizen was ook al zo’n slecht idee: IJsselmeerziekenhuis en Slotervaart allebei failliet.

Sommige dingen in de gezondheidszorg moet je gewoon niet aan de markt overlaten. Die Bergman Clinics voor routine operaties is op zich prima. Maar moeilijke gevallen doen ze niet. Dus juist voor die belangrijke dingen moet je niet in de private sector zijn. Ik heb supermooie siliconen borsten in mijn hand gehad die bij Bergman gefabriceerd waren (naam van de dame zal ik maar niet posten). Maar huisartsenzorg en alle spoedzorg (Ambulance, SEH en intensive care en ziekenhuis in spoedgevallen) zijn mi niet geschikt om aan de markt over te laten. Dat zijn algemene voorzieningen die je in een beschaafd land voor iedereen beschikbaar wilt hebben en die je dus publiek moet financieren.

Eddy_V
23 januari 2021, 12:12
Kreeg ik net van Eddy_V een interne mail of hij mijn auto en hond kan lenen als hij ´s avonds naar Duitsland wil rijden.
De hond begreep ik wel, daarvoor heb ik al meerdere verzoeken gekregen, de auto was nu weer nieuw.
Maar het schijnt dat eddy_V in zijn1tje er voor zorgt dat het hele duitse energienetwerk oververhit raakt van zijn electrische auto´tje :biggrin:

.... https://www.ad.nl/auto/maximale-thuislaadtijd-voor-elektrische-auto-s-om-overbelasting-duits-stroomnet-te-voorkomen~a543eebc/
Na een check op mijn outbox kan niet anders geconcludeerd worden dan dat mijn account gehackt is !
De auto zou nog tot daar aan toe zijn, maar over een hond beschik ik momenteel reeds en wel een edel Duits ras waarmee ik over een formeel Ausweis tijdens Sperrzeit beschik :walking:

Maar welke onverlaat zit er achter deze schandelijke actie?
Enkele kandidaten flitsen in gedachten voorbij:
DeDuisburgspesjalist die vervoerstechnisch in hetzelfde schuitje zit?
Heeft vooral kennis van Duitse Milfs maar van computers geen kaas gegeten.
deket die wel eens met jaloerse blik naar mij en mijn verloofdes kijkt?
Vrij onwaarschijnlijk want met z’n dikke vingers heeft hij al moeite genoeg om op z’n eigen account te typen
Dalton dan die standvastig naar Aca Gold blijft gaan?
Naar het schijnt worden zijn stukjes al jaren door zijn kleinzoon getypt want hij vergeet zijn inlog gegevens steeds, die kleinzoon is natuurlijk wel een potentiële hacker.. maar ter goeder trouw dus ook hem kunnen we uitsluiten.
Wie ligt het meeste voor de hand? Patjax natuurlijk!!
Neemt dezelfde route via ome Willem, heeft dezelfde (goede) smaak als ik als het op GMC dames aankomt en met die gammele brak van hem is hij al lang blij als hij de oprit van Willem haalt!

Ik laat het verdere cybercrime rechercheren aan de moderators van IJBF over en heb er alle vertrouwen in dat de dader aangesproken wordt op zijn laakbare gedrag. Een ban hoeft hij van mij niet te krijgen want ik zie de humor van zijn streek ook wel weer in :biggrin:

bertje600
23 januari 2021, 13:33
Eind maart gaat de avondklok weer een uur vooruit.

frits the cat
23 januari 2021, 18:17
34761

Jan_Wandelaar
23 januari 2021, 21:14
Dus juist voor die belangrijke dingen moet je niet in de private sector zijn.Voedselvoorziening is een zeeeer belangrijk ding. Word gewoon aan de private supermarkten op de vrije markt overgelaten.

Maar moeilijke gevallen doen ze niet.We hebben het hier over het toedienen van een vaccin, ofwel het geven van een injectie. Lijkt mij geen hersenchirurgie, maar meer iets voor een leerling-verpleegkundige op snuffelstage.

Al die publieke organisaties zijn niet in staat om iets efficient en doeltreffend te regelen, in dit geval zoiets simpels als de logistiek om de vaccins op de inenting-locaties te krijgen en personeel om spuiten in bovenarmen te pompen. Efficiëntie en doeltreffendheid zijn immers geen eigenschappen waar ambtenaren om bekend staan.

J.W.

Willem2
23 januari 2021, 22:52
Voedselvoorziening is een zeeeer belangrijk ding. Word gewoon aan de private supermarkten op de vrije markt overgelaten.

J.W.

Ik weet dat velen er zo over denken. Maar boeren zorgen voor de voedselvoorziening ;)

Willem2
23 januari 2021, 23:07
We hebben het hier over het toedienen van een vaccin, ofwel het geven van een injectie. Lijkt mij geen hersenchirurgie, maar meer iets voor een leerling-verpleegkundige op snuffelstage.

Al die publieke organisaties zijn niet in staat om iets efficient en doeltreffend te regelen, in dit geval zoiets simpels als de logistiek om de vaccins op de inenting-locaties te krijgen en personeel om spuiten in bovenarmen te pompen. Efficiëntie en doeltreffendheid zijn immers geen eigenschappen waar ambtenaren om bekend staan.

J.W.

Er zijn wel ambtenaren die dat kunnen als je het geheel als oorlog ziet. En dat hebben ze al eens gedaan
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2365560-in-2009-zagen-we-vaccineren-als-militaire-operatie-we-waren-als-eerste-klaar.html
Maar hier zie je misschien dat er een andere gedachte achter het vaccineren zit.0

WANDELAAR5
23 januari 2021, 23:12
En meteen een grote controle op de snelweg:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5210472/politie-snelweg-a2-avondklok-controle-boetes

Willem2
23 januari 2021, 23:14
Zo ik ga de hond uitlaten .... :wink2:

Wentelt Eefje
23 januari 2021, 23:42

Ook al gedaan... de “hond” moest “spugen”...

Willem2
24 januari 2021, 00:03

Het was echte hondeweer, lekker weer om binnen te blijven ...

Badslippers
24 januari 2021, 00:41
Voedselvoorziening is een zeeeer belangrijk ding. Word gewoon aan de private supermarkten op de vrije markt overgelaten.

We hebben het hier over het toedienen van een vaccin, ofwel het geven van een injectie. Lijkt mij geen hersenchirurgie, maar meer iets voor een leerling-verpleegkundige op snuffelstage.[ . . . ]

Inderdaad, het kopen van een zak spuitjes kun je met een gerust hart overlaten aan de supermarkt. Het geven van een injectie lijkt me ook geen hogere wiskunde en kan eveneens overgelaten worden aan een commerciële privékliniek en na wat oefenen gegeven worden door een stagiaire. Zelfs een eenvoudig opgeleide EHBO'er kan mensenlevens redden door enkele eenvoudige handelingen uit te voeren.

Privéklinieken richten zich bij voorkeur op het verrichten van die eenvoudige handelingen; het plaatsen van een kunstknie, spataderen verwijderen, ooglid correctie, borstvergroting en vooral diagnosticeren door klanten in een mri-scanner te stoppen, op een knopje te drukken en het resultaat van de flatscreen aflezen en doorgeven aan de neuroloog. Een neuroloog die hoogstwaarschijnlijk nog nooit een gecompliceerde hersenoperatie heeft uitgevoerd.

Privéklinieken met een Level-1 traumacentrum dat 24/7 in bedrijf is en waar ernstig gewonde slachtoffers van verkeersongelukken worden binnen gereden moet ik nog tegenkomen. Dus inderdaad, het kopen van een zak spruitjes kun je gerust overlaten aan een winkel en het overtollige vet afzuigen van een obesitas klant kun je gerust overlaten aan een privékliniek. Voor het iets gecompliceerdere werk zoals slachtoffers van ernstige ongelukken hebben mijns inziens meer overlevingskansen als ze een ziekenhuis worden binnen gereden.

Wentelt Eefje
24 januari 2021, 02:14
Ludiek protest

Tegen het ons beroven van onze vrijheid. 98% moet lijden onder het te zwakke immuunsysteem van 2%

Dan is het logisch dat dat een zwarte dag is, zelfs voor een bevrijdingsmonument.

https://twitter.com/marcelvanaken/status/1353079733089669122

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210124/66d10f54111f1b71ce98b58c065b5495.jpg

#bananasplitmonarchie
#lansingerlandschandaql
#buitensporigbuitenproportioneel
#delaatstebizons

WANDELAAR5
24 januari 2021, 08:12
Nu lijkt die avondklok toch terecht ingevoerd. Al 4 dagen op rij dalen het aantal nieuwe Coronabesmettingen niet meer. Dus aanvullende maatregelen waren nodig. Ze kunnen vast na gaan denken over de volgende stap. Opsluiten van positief geteste mensen in quarantaine hotels wordt nodig als 20-25% die positief getest zijn willens en wetens er op uit gaat met het risico anderen te besmetten.

Echt klote (zeker voor de 75% die wel in quarantaine gaat na een positieve test) als we daar naar moeten afglijden omdat mensen zich opzettelijk asociaal gedragen en het virus rustig door blijven geven.

Wentelt Eefje
24 januari 2021, 08:44
Man, man, man, meer gaat er niet uitkomen, straks wel, eerst even sprakeloos...

Wentelt Eefje
24 januari 2021, 10:04
Nu lijkt die avondklok toch terecht ingevoerd. Al 4 dagen op rij dalen het aantal nieuwe Coronabesmettingen niet meer.

Man, man, man...

WE: Het aantal besmettingen daalt in rap tempo in Engeland
W5: Maar kijk naar de ziekenhuis opnames, die stijgen nog steeds verontrustend snel! Besmettingen zeggen volgens mijn bubbel niks, tenzij ze stijgen!
WE: het aantal ziekenhuisopnames daalt inmiddels in rap tempo mee met de besmettingen in Engeland
W5: Krantenbericht: “Nieuw record aantal dagelijkse doden in Engeland” Grafiek NYT: “Totaal aantal doden verder gestegen in Engeland”
WE: in Engeland dalen de besmettingen, ziekenhuisopnames en sterfgevallen per dag in duizelingwekkend tempo

Na enige tijd:
W5: link naar video: “De Braziliaanse Peppie & Kokkie rennen hard met een zuurstoffles”

Nog enige tijd later:
W5: de daling van het aantal besmettingen in Nederland stagneert
WE antwoordt W5: Besmettingen zeggen volgens jouw bubbel toch niks?

Zeus1
24 januari 2021, 10:10
Opsluiten van positief geteste mensen in quarantaine hotels wordt nodig als 20-25% die positief getest zijn willens en wetens er op uit gaat met het risico anderen te besmetten.

Echt klote (zeker voor de 75% die wel in quarantaine gaat na een positieve test) als we daar naar moeten afglijden omdat mensen zich opzettelijk asociaal gedragen en het virus rustig door blijven geven.

Juist Wandelaar, helemaal met je eens, er zullen inderdaad altijd a-socialen blijven die zich niet gedragen. Vaak ook van die types die zich zelf sociaal vinden :wink2:

Willem2
24 januari 2021, 11:18
Net bij Politiek iets gepost maar de peiling van Maurice de Hond liep nog door ...

Avondklok
De Hond legde de deelnemers aan zijn peiling verder de vraag voor of ze vinden dat de avondklok een slechte beslissing was. Een minderheid van de deelnemers (24 procent) is het daarmee eens. Onder de kiezers van FVD en de PVV is juist de meerderheid het met de stelling eens. Onder de Forum-stemmers vindt 93 procent de avondklok een slechte beslissing, onder PVV-stemmers is dat 51 procent. .... https://www.ad.nl/politiek/peiling-ruttes-corona-aanpak-zorgt-voor-stevige-positie-vvd~aed4c8e8/

Uit die cijfers zou je nu dus kunnen concluderen dat Wentelt Eefje op Baudet gaat stemmen en anders op Wilders :biggrin:
Misschien moet ik dit nog met een tabel of andere cijfers bewijzen ;)

WANDELAAR5
24 januari 2021, 11:21
W5: Besmettingen zeggen volgens mijn bubbel niks, tenzij ze stijgen!

Nog enige tijd later:
W5: de daling van het aantal besmettingen in Nederland stagneert
WE antwoordt W5: Besmettingen zeggen volgens jouw bubbel toch niks?

Totale onzin. Jij legt mij woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb. Dat is Piet Potent die zegt dat het aantal besmettingen niets zegt en dat je alleen naar het aantal doden moet kijken. Jij hebt dat ook een tijd indirect getoeterd met je 80% en weet ik veel wat voor andere absurd hoge %s vals positieven.

Ik heb juist altijd gesteld dat het aantal positieve tests een goede indicatie is voor het aantal ziekenhuisopnames een paar weken later en het aantal doden weer een paar weken later.

Het enige wat daar in het afgelopen jaar gewijzigd is, is dat het aantal doden ongeveer gehalveerd is door het gebruik van dexamethason. De IC bezetting is daardoor nog meer verbeterd, omdat de mensen er minder vaak terecht komen en korter verblijven.

De andere “maar” die ik gebruikt heb is dat in sommige landen zo weinig getest wordt dat het aantal positieve testen en het aantal doden niet klopt. Daarvoor volg ik de NY Times die dat proberen bij te houden voor landen als Mexico. Voor Afrika (op een paar landen na) zijn de gegevens voor de meeste landen helemaal hopeloos.

Wentelt Eefje
24 januari 2021, 11:38
Jij hebt dat ook een tijd indirect getoeterd met je 80% en weet ik veel wat voor andere absurd hoge %s vals positieven.

Ik wacht op de onderbouwing van jouw fundamentalistische religieuze dogma dat jij gelooft dat het maar 10% is.

Ik heb juist altijd gesteld dat het aantal positieve tests een goede indicatie is voor het aantal ziekenhuisopnames een paar weken later en het aantal doden weer een paar weken later.

Dat was zo, tijdens de eerste golf, uitstekende correlatie. Vanaf juli werd het in Nederland minder, vanaf 1 december is het verband “geheel zoek” hier te lande.

Het enige wat daar in het afgelopen jaar gewijzigd is, is dat het aantal doden ongeveer gehalveerd is door het gebruik van dexamethason. De IC bezetting is daardoor nog meer verbeterd, omdat de mensen er minder vaak terecht komen en korter verblijven.

Het zou ook slechts een placebo-effect kunnen hebben terwijl er ten onrechte aan toegeschreven wordt werkzaam te zijn. Waarbij resultaten behaald worden terwijl die in werkelijkheid door het minder dodelijk worden van het virus zijn veroorzaakt (vergelijk ivermectine en andere medicijnen, dat zou ook zomaar voor deze prednison-kwadraat kunnen gelden).

De andere “maar” die ik gebruikt heb is dat in sommige landen zo weinig getest wordt dat het aantal positieve testen en het aantal doden niet klopt. Daarvoor volg ik de NY Times die dat proberen bij te houden voor landen als Mexico. Voor Afrika (op een paar landen na) zijn de gegevens voor de meeste landen helemaal hopeloos.

Dat testen, effectieve klinische behandeling en vaccinatie een voorrecht van de westerse wereld zijn voorlopig kunnen we het helaas vast volledig over eens zijn.

kempie
24 januari 2021, 12:23
Nu lijkt die avondklok toch terecht ingevoerd. Al 4 dagen op rij dalen het aantal nieuwe Coronabesmettingen niet meer. Dus aanvullende maatregelen waren nodig. Ze kunnen vast na gaan denken over de volgende stap. Opsluiten van positief geteste mensen in quarantaine hotels wordt nodig als 20-25% die positief getest zijn willens en wetens er op uit gaat met het risico anderen te besmetten.

Een ondoordacht idee. Je lijkt wel een politicus . Als je al zo’n maatregel wil invoeren dan gaan die mensen die nu positief getest worden en zoch niet aan de quarantaine houden zich niet laten testen natuurlijk en nog wel meer mensen die geen zin hebben in een hotel te blijven.

Maar het blijft asociaal dat positief geteste mensen niet in thuis blijven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wentelt Eefje
24 januari 2021, 12:29
Als je al zo’n maatregel wil invoeren dan gaan die mensen die nu positief getest worden en zoch niet aan de quarantaine houden zich niet laten testen natuurlijk en nog wel meer mensen die geen zin hebben in een hotel te blijven.

Dat kan natuurlijk opgelost worden door het grootschalig experimenteel testen maandelijks te doen en iedereen die weigert zich “vrijwillig” te laten testen sowieso als “positief getest” in het quarantainehotel op te sluiten.

Zie volgende kamerbrief ;)

Willem2
24 januari 2021, 12:29
Meer dan 3600 boetes voor schenden avondklok, 25 aanhoudingen

De politie heeft gisteravond en vannacht meer dan 3600 boetes uitgedeeld voor het overtreden van de avondklok. 25 mensen zijn aangehouden, meldt de politie. Zij weigerden te vertrekken of pleegden openlijk geweld.

Sinds gisteravond mag je tussen 21.00 uur en 04.30 uur alleen de straat op met een geldige reden. Van de mensen die zijn gecontroleerd had 80 procent de juiste formulieren bij zich om onder de uitzonderingsregels te vallen.

In alle politie-eenheden is een substantieel aantal boetes uitgeschreven en tussen deze eenheden zijn geen enorme verschillen, zegt een woordvoerder. Op overtreding van de regels staat een boete van 95 euro. ... https://nos.nl/artikel/2365752-meer-dan-3600-boetes-voor-schenden-avondklok-25-aanhoudingen.html

frits the cat
24 januari 2021, 12:30
34799

Patjax
24 januari 2021, 13:00
34801

Willem2
24 januari 2021, 13:38
Hans Klok op snelweg staande gehouden vanwege avondklok .... https://www.ad.nl/show/hans-klok-op-snelweg-staande-gehouden-vanwege-avondklok~ae7626df/

Inkoppertje :biggrin:

frits the cat
24 januari 2021, 13:56
Vanaf 21 uur zitten 16,5 miljoen gezonde mensen gedwongen thuis opgesloten. Dat klinkt wel even confronterend, of niet?

Zeus1
24 januari 2021, 14:07
Vanaf 21 uur zitten 16,5 miljoen gezonde mensen gedwongen thuis opgesloten. Dat klinkt wel even confronterend, of niet?

Ik had ook liever geen avondklok maar voor het goede doel hou ik me uiteraard aan de regels, dan kijk ik bv naar een herhaling van het Shorttrack voor dames, heerlijk die Suzanne Schulting in dat strakke pakje :lostit:

3480334804

Dennis
24 januari 2021, 14:08
Vanaf 21 uur zitten 16,5 miljoen gezonde mensen gedwongen thuis opgesloten. Dat klinkt wel even confronterend, of niet?En hoeveel daarvan zaten anders ook gewoon thuis? 15 miljoen waarschijnlijk. Als het niet 16 miljoen waren.

WANDELAAR5
24 januari 2021, 15:19
Ik wacht op de onderbouwing van jouw fundamentalistische religieuze dogma dat jij gelooft dat het maar 10% is.
Correctie, mijn niet-religieuze geloof is dat het aantal false positives van de PCR tests ruim onder de 10% zit. En echt bewijzen zal voor beide stellingen niet lukken. Wat wel lukt is het aantal vals positieven in laboratorium omstandigheden meten. Maar ik ben nog geen onderzoek tegen gekomen waar de hele keten werd beoordeeld Er kan vervuiling in de gebruikte laboratorium materialen zitten bijvoorbeeld. Daarom testen goede laboratoria elke batch die binnenkomt. Maar gebeurt dit overal? De samples kunnen vervuilingen hebben. Hoe is dat achteraf vast te stellen als oorzaak van een vals positief? Je kunt dat vervulde sample eindeloos testen en het zal door die vervuiling steeds weer positief zijn. Hooguit als je al die personen nogmaals test onder betere omstandigheden. Maar zoals gezegd zo'n onderzoek ben ik nog niet tegen gekomen.

Maar mijn stelling/geloof is wel het meest waarschijnlijk. Dan zal ik de onderbouwing maar weer eens geven:

Het wordt in vrijwel de hele academische gemeenschap genoemd als de "golden standard".
Het wordt wereldwijd gebruikt door laboratoria en artsen, die zijn niet allemaal gek en nemen maatregelen als er teveel fout positieven zouden zijn, zoals in dat artikel in de Trouw stond wat ik al eerder heb gepost. (als ik moet kiezen tussen die wereldwijde community van artsen en laboranten en de community die beweert dat >10% vals positief is, dan weet ik wel welke community ik als wappies beschouw). Bij een twijfelachtige uitslag wordt via een hertest alsnog de zekerheid van een juiste uitslag opgeschroefd.
Die laboratoria staan onder toezicht van formele externe Quality Assurance. Als die misstanden detecteren moeten die direct worden opgelost (zal meestal niet gepubliceerd worden, tot nu toe ook geen verhalen in de krant van grote flaters). Data from External Quality Assessments of PCR tests for COVID-19
• FPR between <0.4% and 0.7%
• Pooled mean = 0.6%
De PCR test heeft een uitstekende pre Corona track record: https://zenodo.org/record/4035317#.YA13tOhKiM8 Specificiteit 100%, False positives van tientallen studies (o.a SARS, MERS, Influenza) ruim onder de 10%, en 3 studies met Ebola test 11,1 - 33,3%. Median is 2,5%
Een onderzoek naar de commercieel verkrijgbare PCR test kits laat zien dat ze allemaal goed scoren: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7206434/
Massachusetts Institute of Technology: "the COVID-19 diagnostic test is highly specific. This means it almost never gives a false positive.s" https://medical.mit.edu/faqs/faq-testing-covid-19#faq-9
Dr. Anthony Fauci, Director of the National Institute for Allergy and Infectious Disease, in an interview with the Journal of the American Medical Association (JAMA): “If it’s positive … you absolutely can make a [clinical] decision. If it’s negative, you may be early on in the infection and the viral load may be so low you don’t get it.”

Dat was zo, tijdens de eerste golf, uitstekende correlatie. Vanaf juli werd het in Nederland minder, vanaf 1 december is het verband “geheel zoek” hier te lande.
Ik zie nog steeds de 3 bulten in de Nederlandse worldometer statistieken (waarbij de eerste bult gevallen te laag is wegens gebrek aan test capaciteit).
34805
34806

Het zou ook slechts een placebo-effect kunnen hebben terwijl er ten onrechte aan toegeschreven wordt werkzaam te zijn. Waarbij resultaten behaald worden terwijl die in werkelijkheid door het minder dodelijk worden van het virus zijn veroorzaakt (vergelijk ivermectine en andere medicijnen, dat zou ook zomaar voor deze prednison-kwadraat kunnen gelden).

Nee dat kan niet! Dat is nu net het leuke. Er zijn zoveel andere medicijnen geprobeerd en uiteindelijk afgevallen omdat ze het niet beter deden dan het placebo effect. Dexamethason is degene die het tot nu toe beduidend beter doet dan de placebo. En er zijn onlangs in Engeland nog 2 nieuwe medicijnen gevonden die het ook beter doen dan placebo's, maar die brengen niet de circa 50% reductie die dexamethason heeft gebracht.

WANDELAAR5
24 januari 2021, 15:28

Dat klinkt niet alleen confronterend, dat is het ook. Dramatisch vind ik. En nodig omdat het op andere manieren tot nu toe maar net gelukt is onze gezondheidszorg overeind te houden en we weer een stijging verwachten. Laten we blij zijn dat het bij ons alleen een avondklok is waar ze in Portugal en het VK een 24 uurs klok hebben (in andere landen ook tijdens de eerste golf) en ook gelukkig dat die avondklok pas om 21 uur in gaat ipv 18 uur zoals in Frankrijk. Laten we ook blij zijn dat we nu een keer een maatregel nemen voordat het te laat is. Tot nu toe liepen we steeds achter de feiten aan. En het is een keuze uit veel mogelijke maatregelen die misschien nog wel slechter zijn zoals verplicht opsluiten van alle mensen die positief getest zijn of via contact tracing zijn boven komen drijven en een test weigeren.

Nogmaals: we krijgen de maatregelen die we met zijn allen verdienen. Veel mensen proberen zich goed aan de maatregelen te houden, maar ondertussen rijden we nog steeds beduidend meer rond dan in de eerste golf en zit Badslippers in een volle trein met snotterende passagiers. Voorlopig is de situatie in België waar ze eerder een avondklok hadden beter dan in Nederland.

Hoe lang zou het duren voordat alle ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd en de boel weer meer open kan?

schoolmeester
24 januari 2021, 15:50
Te koop: avondklok.
Bouwjaar 1944.
Licht beschadigd.
Biedingen per mail s.v.p.

Groet, schoolmeester.

Wentelt Eefje
24 januari 2021, 15:56
Correctie, mijn niet-religieuze geloof is dat het aantal false positives ruim onder de 10% zit. En echt bewijzen zal voor beide stellingen niet lukken. Wat wel lukt is het aantal vals positieven in laboratorium omstandigheden meten. Maar ik ben nog geen onderzoek tegen gekomen waar de hele keten werd beoordeeld
...
Maar zoals gezegd zo'n onderzoek ben ik nog niet tegen gekomen
...
Maar mijn stelling/geloof is wel het meest waarschijnlijk. Dan zal ik de onderbouwing maar weer eens geven:

Het wordt in vrijwel de hele academische gemeenschap genoemd als de "golden standard".

Dat is, wat mij betreft, nou net alleen onder bepaalde omstandigheden volledig waar. De “golden standard” is de RT-PCR volgens oorspronkelijk Corman-Drosten protocol geworden, omdat de kans op een false-negative het kleinst is. In het begin van een epi- of pandemie zonder meer de best te verdedigen keuze.

Het wordt wereldwijd gebruikt door laboratoria en artsen, die zijn niet allemaal gek en nemen maatregelen als er teveel fout positieven zouden zijn,
Dat zou van een basisarts of gespecialiseerde in de overige niet-virus-vakdeelgebieden zonder meer verwacht mogen worden

(als ik moet kiezen tussen die wereldwijde community van artsen en laboranten en de community die beweert dat >10% vals positief is, dan weet ik wel welke community ik als wappies beschouw).
Als ik moet kiezen tussen het advies om het varken in het belang van het varken te slachten afkomstig van een slager of om het te behandelen afkomstig van een veearts, dan weet ik wel dat de (virologen) slagers ook of zelfs alleen maar hun eigen belang voor ogen hebben en laat ik het varken door de veearts behandelen.

Bij een twijfelachtige uitslag wordt via een hertest alsnog de zekerheid van een juiste uitslag opgeschroefd.
Die laboratoria staan onder toezicht van formele externe Quality Assurance. Als die misstanden detecteren moeten die direct worden opgelost (zal meestal niet gepubliceerd worden, tot nu toe ook geen verhalen in de krant van grote flaters).
En daar zal een basisarts hertesten laten met een lagere Ct (Ct<30), tussentijds in quarantaine te gaan en het advies geven over 2 dagen opnieuw te testen met een 30<Ct<35 en een viro-, immuno-, epidemioloog met een hogere Ct>35 om zeker te zijn.
Laboratorium-audits richten zich in zo’n geval volledig op de formele kanten van het volgen van de procedures, niet de materiële. Een externe quality assurance audit van een door de NVWA gecertificeerd laboratorium zal nooit een oordeel kunnen en willen vellen over de ingezette tests en de normwaarden, die door het Ministerie van VWS zijn voorgeschreven!

De PCR test heeft een uitstekende pre Corona track record: https://zenodo.org/record/4035317#.YA13tOhKiM8 Specificiteit 100%, False positives van tientallen studies (o.a SARS, MERS, Influenza) ruim onder de 10%, en 3 studies met Ebola test 11,1 - 33,3%. Median is 2,5%
Specificiteit 100%, dat zou leuk zijn, voor een test, maar op zijn minst licht onwaarschijnlijk...

Dr. Anthony Fauci, Director of the National Institute for Allergy and Infectious Disease, in an interview with the Journal of the American Medical Association (JAMA): “If it’s positive … you absolutely can make a [clinical] decision. If it’s negative, you may be early on in the infection and the viral load may be so low you don’t get it.”
Als dat waar zou zijn zou er geen reden zijn dat inmiddels zelfs de ontwikkelaars van het protocol volmondig toegeven dat de RT-PCR-test voor COVID-19 in aanleg géén diagnostisch middel is.

Ik zie nog steeds de 3 bulten in de Nederlandse worldometer statistieken (waarbij de eerste bult gevallen te laag is wegens gebrek aan test capaciteit).

Dat is dermate grofmazig dat je ook zou kunnen concluderen dat het aan het weer ligt...

Nee dat kan niet! Dat is nu net het leuke. Er zijn zoveel andere medicijnen geprobeerd en uiteindelijk afgevallen omdat ze het niet beter deden dan het placebo effect. Dexamethason is degene die het tot nu toe beduidend beter doet dan de placebo. En er zijn onlangs in Engeland nog 2 nieuwe medicijnen gevonden die het ook beter doen dan placebo's, maar die brengen niet de circa 50% reductie die dexamethason heeft gebracht.

Er zijn er nog een paar, niet toevallig ook bijna allemaal of “corticosteroïden” of “ontstekingsremmers”, wat mij betreft als ze het niet slechter doen dan een placebo en aan lijken te slaan, zo spoedig mogelijk voorlopig toelaten.

WANDELAAR5
24 januari 2021, 16:29
Dat is, wat mij betreft, nou net alleen onder bepaalde omstandigheden volledig waar. De “golden standard” is de RT-PCR volgens oorspronkelijk Corman-Drosten protocol geworden, omdat de kans op een false-negative het kleinst is. In het begin van een epi- of pandemie zonder meer de best te verdedigen keuze.
Dat is onzin. De kans op een false negative is een stuk groter dan de kans op een false positive.

Dat is dermate grofmazig dat je ook zou kunnen concluderen dat het aan het weer ligt...
Nee het weer heeft een heel andere curve.
34807

Er zijn er nog een paar, niet toevallig ook bijna allemaal of “corticosteroïden” of “ontstekingsremmers”, wat mij betreft als ze het niet slechter doen dan een placebo en aan lijken te slaan, zo spoedig mogelijk voorlopig toelaten.
Blij te horen dat je het eens bent met dat het geen placebo effect is. Die andere ontstekingsremmers pas toelaten als ze het beter doen dan het goedkope ruim verkrijgbare dexamethason zou ik zeggen.

Voorlopig hou ik weer op met over die PCR test te discussiëren. Die is gewoon heel erg goed. En als jij het beter denkt te weten dan Fauci en vrijwel de complete wereldwijde ziekenhuis en laboratorium gemeenschap, dan begin je op onze forumviroloog Piet te lijken. Als je er nog iets over wilt lezen, lees dan het artikel in Follow the Money maar eens: https://www.ftm.nl/artikelen/peter-borger-pcr-test-corona. Maar dat is meer (volgens mij onverdacht) journalistiek dan laboratorium technisch wetenschappelijk.

Hans_Enschede
24 januari 2021, 16:31
Ben tegen de avondklok omdat deze maatregel weer de zoveelste indirecte maatregel is om een direct probleem aan te pakken.
Het geschetste probleem is dat doordat een deel van de bevolking zich niet aan de basis regels houd (1.5 meter afstand, beperkte samenkomsten) we weer extra maatregelen krijgen.
Hierbij is de grote vraag of de groep waarvoor deze maatregel gemaakt wordt zich hier dan wel aan gaat houden. Ik acht deze kans zeer klein.

Wat waarschijnlijk gaat gebeuren is dat de 'probleem' groep nu zich voor 21.00 uur gaat verzamelen en pas na 04.30 uur weer vertrekt van hun samenkomst.
Hier zal het nieuws / politiek achter komen en besluiten dat de enige manier om dit te voorkomen is door de avondkloktijden te verruimen (net als in Frankrijk gebeurt is).
Ook hier zal uiteindelijk deze groep een oplossing voor vinden.

Zoals met veel van de maatregelen belasten deze voornamelijk de mensen die zich al aan de bewezen effectieve maatregelen (afstand, beperkt contact) hielden en voegen verder zeer weinig toe.
Momenteel worden onze in de grondwet vastgelegde rechten met voeten getreden, door niet bewezen maatregelen door de uitvoerende macht toe te passen.
Ik ben absoluut geen fan van virus waanzin en vindt dat deze veel onzin verspreiden, maar zou toch graag zien dat zij de avondklok door de rechterlijke macht laten toetsen aan de grondwet.

schoolmeester
24 januari 2021, 16:59
De meeste mensen zijn niks gewend, in de oorlog zaten de mensen 5 jaar binnen en hadden geen t.v. wifi mobieltje enz.
We zijn verwend en daardoor niet veel meer gewend bij tegenslag.
#avondklokgoedgeregeld.
Groet, schoolmeester.

WA
24 januari 2021, 17:19
Nee, dat met die tegenslagen valt wel mee. Er is ook een levensgroot verschil met een oorlog waar een bezetter een avondklok afdwingt. Één waarschuwing en daarna een kogel of €95 met een mega kleine pakkans maakt nogal verschil.

Roepen dat het een minderheid is die het verneukt voor de rest getuigd van laksheid in de nieuwsgaring en het onvermogen eens om je heen te kijken. In mijn 1900 zielen tellende dorp, hoor je het ook, de hele dag door. Voornamelijk van mensen die: te dicht bij elkaar staan, geen mondkapje dragen en elkaar daar niet op aan spreken, gewoon bij elkaar op visite gaat alsof het pre corona is en de puberjeugd door het ouderlijk gezag geen stro breed in de weggelegd word tav hun verplaatsingen en / of het ontvangen van vriendjes en vriendinnetjes. Dat laatste is overigens een advies, geen verplichting, max zoveel bezoekers. Maw men is het gewoon zat. Het kabinet en adviseurs hebben zich behoorlijk vergist in hoeverre een "nieuwe normaal" is op te leggen. Als je er momenteel een corona verspreidingskaartje op na slaat is ook te zien dat voornamelijk kleinere gemeentes met meerdere kleine dorpen relatief veel corona besmettingen hebben ten opzichte van grotere steden. Simpelweg omdat men elkaar in dorpen vaker persoonlijk kent. En het is gewoon een geven dat naarmate mensen elkaar beter kennen ze minder strict zijn op (al dan niet idiote) regelgeving.

Waar het mis gaat is het idee dat we als samenleving alles moeten kunnen controleren, onder controle kunnen houden of onder controle kunnen krijgen. Bij heel veel zaken lukt dat ook tot op zekere hoogte zolang het niet te veel mensen te hard raakt in hun portemonee en / of (bewegings)vrijheid.

Wentelt Eefje
24 januari 2021, 17:47
Dat is onzin. De kans op een false negative is een stuk groter dan de kans op een false positive.
Afhankelijk van de cycle-threshold en het aantal markers/genetische doelen waar je op test.

Nee het weer heeft een heel andere curve.

Gemiddelde temperatuur 1991-2020 en 2021 YTD

Dat heb je hier niet mee laten zien, dit is een curve van de gemiddelde temperatuur, een weersaspect, één van vele weersaspecten.

Blij te horen dat je het eens bent met dat het geen placebo effect is. Die andere ontstekingsremmers pas toelaten als ze het beter doen dan het goedkope ruim verkrijgbare dexamethason zou ik zeggen.
Helemaal eens, tenzij ze nog goedkoper zijn, maar iets minder bijdragen, dan ook (voorlopig) toelaten.

Voorlopig hou ik weer op met over die PCR test te discussiëren. Die is gewoon heel erg goed.
Alleen niet voor alles waar die nu voor ingezet wordt en op de manier waarop die nu ingezet wordt.

Als je er nog iets over wilt lezen, lees dan het artikel in Follow the Money maar eens: https://www.ftm.nl/artikelen/peter-borger-pcr-test-corona. Maar dat is meer (volgens mij onverdacht) journalistiek dan laboratorium technisch wetenschappelijk.
Wie het geld kan missen: onderzoeksjournalistiek is duur, Eric, Arne en de hunnen van FTM zijn wat mij betreft boven bijna alle twijfel verheven, steun ze! Bijna altijd lezenswaardig en bijna altijd goed geschreven.

Chris2016
24 januari 2021, 18:06
BLIJF AUB THUIS!!!!!!!!!!! Laat de mensheid met rust.

Chris2016
24 januari 2021, 18:10
BLIJF AUB THUIS!!!!!!!!!!! Laat de mensheid met rust je waanzin!!!!!!!!!

schoolmeester
24 januari 2021, 18:20
Zo even de hond uitlaten Chris.......vind je dat goed ?

Groet, schoolmeester.

Wentelt Eefje
24 januari 2021, 20:52
Dat kan natuurlijk opgelost worden door het grootschalig experimenteel testen maandelijks te doen en iedereen die weigert zich “vrijwillig” te laten testen sowieso als “positief getest” in het quarantainehotel op te sluiten.

Zie volgende kamerbrief ;)

Overigens werden dit soort methoden in donkerder tijden gehanteerd door de Spaanse Inquisitie en gedurende de heksenjachten. Tegenwoordig leidt het na de val van het regime dat zo te werk gaat meestal naar:
Oude Waalsdorperweg 10, Den Haag (http://www.icc-cpi.int)

Badslippers
24 januari 2021, 21:23
[ . . . ]
Roepen dat het een minderheid is die het verneukt voor de rest getuigd van laksheid in de nieuwsgaring en het onvermogen eens om je heen te kijken. In mijn 1900 zielen tellende dorp, hoor je het ook, de hele dag door. Voornamelijk van mensen die: te dicht bij elkaar staan, geen mondkapje dragen en elkaar daar niet op aan spreken, gewoon bij elkaar op visite gaat alsof het pre corona is en de puberjeugd door het ouderlijk gezag geen stro breed in de weggelegd word tav hun verplaatsingen en / of het ontvangen van vriendjes en vriendinnetjes.

Bedoel je dan dat een meerderheid het verneukt en dat "wij" dat niet zien? Misschien kijk jij wel selectief in je dorp. Je ziet een paar oudjes staan die kletsen. De meerderheid van de oudjes zit thuis achter de geraniums of in het verpleeghuis.
Volgens mij houdt de meerderheid zich redelijk aan de regels. Een minderheid verzamelt zich met honderden zo niet duizenden op een grasveld om daar rotzooi te trappen en te rellen. Een minderheid steekt een GGD teststraat in de fik. Een minderheid steekt auto's in de fik. Een minderheid gooit met bakstenen naar de ordehandhavers. Een minderheid plundert winkels. Als de meerderheid zich gaat roeren in Nederland, heb je een echt probleem want daar help een waterkannon en een ME-peloton niet tegen. Volgens mij kun je het ook niet toeschrijven aan een selctieve bevolkingsgroep. Toevallig (nou ja toevallig ! ! !) werk ik veel met jongeren. Mijn ervaringen zijn dat die zich juist best goed aan de regels houden. Ik had dat zelf ook niet verwacht. Als ik vandaag naar het nieuws kijk zie ik volk dat niet demonstreert maar uit is op rellen. Een voorbeeldje hier onder. Dat er idiote regels zijn is een persoonlijke interpretatie. Ik heb ook wel zo mijn vraagtekens bij een aantal maatregelen maar ik ga niet de Jumbo plunderen en met bakstenen en messen naar de bereden politie gooien.
https://www.ed.nl/eindhoven/rust-lijkt-langzaam-terug-te-keren-in-eindhoven-veel-vernield-in-de-binnenstad-nog-kleine-groepjes-op-de-been-in-het-centrum~a916e84b/?referrer=https://www.google.com/

Badslippers
24 januari 2021, 21:30
Roepen dat het een minderheid is die het verneukt voor de rest getuigd van laksheid in de nieuwsgaring en het onvermogen eens om je heen te kijken.

Ook in Venlo is de minderheid (maar volgens BB is het een meerderheid) aan het rellen geslagen. Excuses voor mijn laksheid m.b.t. mijn nieuwsgaring en het onvermogen om om mij heen te kijken.

Avondklokrellen in Venlo: ME grijpt in (https://www.1limburg.nl/avondklokrellen-venlo-me-grijpt)
Deborah ParrenGeplaatst opzondag 24 januari 2021 - 20:58

https://www.1limburg.nl/sites/default/files/public/styles/media-paragraph/public/1190431.jpg

"Een grote groep mensen zorgt zondagavond in de buurt van het station in Venlo voor onrust. De aanwezigen gooien onder andere met stenen.

Op de Kaldenkerkerweg is veel politie op de been om de situatie onder controle te houden. De Mobiele Eenheid is onderweg om met de agenten de rust terug te brengen.

Vuurwerk
Volgens een correspondent hebben jongeren zich vooral in de Heutzstraat verzameld. Daar zou de stoep worden opengebroken om daarmee te gooien. Dat gebeurt ook met vuurwerk dat naar de politie word gegooid. Verschillende ruiten van meerdere winkels zijn aan diggelen geslagen. Ook ligt de weg bezaaid met kapotte meubelstukken. De demonstranten hebben ook brand gesticht. Omwonenden hoorden wel tientallen knallen zo'n driekwartier lang.

De wegen rondom het station zijn afgesloten."

Bron: L1 (https://www.1limburg.nl/avondklokrellen-venlo-me-grijpt)

Badslippers
24 januari 2021, 21:43
Ach ja, de mensen vervelen zich en dan moet je toch wat.

https://images0.persgroep.net/rcs/s1BjhzJy-bA7qF2wiyTqQypWNS8/diocontent/181558708/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8&desiredformat=webp

https://images0.persgroep.net/rcs/PHfLNmWhVxv2W0xdnZWHxeU_I5g/diocontent/181558732/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8&desiredformat=webp

https://images0.persgroep.net/rcs/rlNinsZ3P4Z4H37E2bD3vnQYac8/diocontent/181558548/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8&desiredformat=webp

https://pbs.twimg.com/media/EsghDuCXEAA6q3B?format=jpg

Pikkatrillah
24 januari 2021, 21:43
Dit was natuurlijk te verwachten en zal alleen maar gaan toenemen.
Als je mensen hun vrijheid afpakt ,geen perspectief biedt ,Financieele onzekerheid en zelf als kabinet / 2e kamer ongeloofwaardig bent dan gaat het fout.
Als ze denken dat mensen die toch niks meer te verliezen hebben te corrigeren zijn , danhebben ze een grote inschattingsfout gemaakt.

Ik wil niet goedpraten wat er in diverse steden gebeurd, maar het verbaasd mij niet !

vrije jongen
24 januari 2021, 21:51
En toch ben je het in de eerste 90% van je bericht aan het goedpraten.

Dat ontzettend domme externaliseren ook "ze" hebben onze vrijheid afgepakt. Iedereen met een IQ van boven de 80 snapt waarom keuzes gemaakt worden. Ook als je het niet overal mee eens ben.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) met Tapatalk

Wentelt Eefje
24 januari 2021, 21:55
Nogmaals: we krijgen de maatregelen die we met zijn allen verdienen.
Onzin.

Veel mensen proberen zich goed aan de maatregelen te houden, maar ondertussen rijden we nog steeds beduidend meer rond dan in de eerste golf en zit Badslippers in een volle trein met snotterende passagiers. Voorlopig is de situatie in België waar ze eerder een avondklok hadden beter dan in Nederland.

Hoe lang zou het duren voordat alle ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd en de boel weer meer open kan?

Als die avondklok lang genoeg van kracht blijft, gaan steeds minder mensen zich aan de regels houden in de hoop op besmettingen van zichzelf om die te kunnen doorgeven aan ouderen en kwetsbaren. Dat leidt ook naar een moment dat de boel helemaal weer open kan... misschien gezien het vaccinatietempo wel sneller.

Pikkatrillah
24 januari 2021, 22:02
En toch ben je het in de eerste 90% van je bericht aan het goedpraten.

Dat ontzettend domme externaliseren ook "ze" hebben onze vrijheid afgepakt. Iedereen met een IQ van boven de 80 snapt waarom keuzes gemaakt worden. Ook als je het niet overal mee eens ben.

Wie praat wat goed ?

Wie neemt deze beslissingen,dus ze !
Ik heb ze niet genomen en ook niet gevraagd net als 99,9 % van de bevolking is niks gevraagd dus wie doet dat dan ?

vrije jongen
24 januari 2021, 22:08
"wij"

Preciezer gezegd: onze regering met goedkeuring van het door ons gekozen parlement.

Willem2
24 januari 2021, 22:20
Ook in Venlo is de minderheid (maar volgens BB is het een meerderheid) aan het rellen geslagen. Excuses voor mijn laksheid m.b.t. mijn nieuwsgaring en het onvermogen om om mij heen te kijken.

Avondklokrellen in Venlo: ME grijpt in (https://www.1limburg.nl/avondklokrellen-venlo-me-grijpt)

"Een grote groep mensen zorgt zondagavond in de buurt van het station in Venlo voor onrust. De aanwezigen gooien onder andere met stenen.

Op de Kaldenkerkerweg is veel politie op de been om de situatie onder controle te houden. De Mobiele Eenheid is onderweg om met de agenten de rust terug te brengen.

Het schijnt dat de leider van de rellende jeugd een kalende man met mondkapje bovenop zijn hoofd geknoopt, oorlogstrepen in zijn gezicht en badslippers aan, scheen te zijn.....

:rolleyes:

deket
24 januari 2021, 22:26
Samen met een voetbalman van VVV die al vele clubs bezocht en groot van gestalte is

deket
24 januari 2021, 22:31
Btw, ze zeggen dat Belgen plantrekkers zijn betreffende achterpoortjes maar in Nederland is het goed zaken te doen door de verkoop van petjes met Pizzakoerier op, om zo te avondklok te omzeilen

Picasso 1
25 januari 2021, 00:18
Als je mensen hun vrijheid afpakt ,geen perspectief biedt ,Financieele onzekerheid en zelf als kabinet / 2e kamer ongeloofwaardig bent dan gaat het fout.

De winkeliers, die zwaar getroffen zijn door de corona maatregelen, pikken het inderdaad niet meer en gooien hun eigen ruiten in en plunderen vervolgens de zaak leeg.

https://images0.persgroep.net/rcs/rlNinsZ3P4Z4H37E2bD3vnQYac8/diocontent/181558548/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8&desiredformat=webp

Badslippers
25 januari 2021, 00:24
Als ze denken dat mensen die toch niks meer te verliezen hebben te corrigeren zijn , danhebben ze een grote inschattingsfout gemaakt.

Ik wil niet goedpraten wat er in diverse steden gebeurd, maar het verbaasd mij niet !

Het verbaast mij ook niet. Je hebt immers altijd mensen die ergens tegen zijn en het vervolgens aangrijpen om de boel te slopen. Volgens mij hebben we te maken met coronacrisis waar niemand om gevraagd heeft. Om dat op te lossen (of enigermate te beheersen) zijn er maatregelen genomen door de regering. En over die maatregelen is heel veel te doen en het leidt tot onvrede. En dat mag je uiten. Er is altijd een groep die dat aangrijpt om flink te gaan rellen en slopen. Dat vind ik niet normaal. Als we telkens de boel gaan slopen als er maatregelen genomen worden waar we het niet mee eens zijn (op wat voor terrein dan ook) is het einde zoek. Straks in maart verkiezingen, Rutte weer 4 jaar aan de macht, bevalt me niet dus rellen, de boel slopen en anarchistisch gedrag in de strijd gooien. Ik hoor hier vaker geluiden dat de politie een stel watjes zijn die de orde niet kunnen handhaven en als ze de orde wel handhaven door eens flink met de knuppel klappen uit te delen is het weer niet goed. Nou, dat schiet lekker op zo.
En dat gelul van de mensen de vrijheid afpakken en geen perspectief en niks meer te verliezen hebben is behoorlijke nonsens. Mensen kunnen zelf voor perspectief zorgen, mensen kunnen zelf zorgen dat ze niets te verliezen hebben. Vrijheid wordt niet afgepakt maar beperkt. Dat is niet leuk en kan behoorlijk lastig en vervelend zijn. Vrijheid wordt o.a. beperkt door die vandalen die de boel kort en klein slaan.

Picasso 1
25 januari 2021, 00:50
Het Vrijheid wordt o.a. beperkt door die vandalen die de boel kort en klein slaan.

Vandalen zijn net zoals dieven, beiden zijn egoïsten die geen respect hebben voor andermans bezit. Laat ze maar lekker hun eigen spullen kapot maken als ze zo'n vernielziucht hebben. Jammer dat justitie niet improviseert qua strafoplegging afhankelijk van het type delict, vandalen zou ik als straf opleggen de plicht om te kijken hoe bij hun thuis de boel kort en klein wordt geslagen. Verder geen gevangenisstraf, ze mogen gewoon thuis slapen op hun kapot gemaakte bed en vernielde ruiten. Zo'n leerles zal vast zeer effectief zijn om hun empathisch vermogen te laten groeien.

Wentelt Eefje
25 januari 2021, 01:00
.Jammer dat justitie niet improviseert afhankelijk van het type delict qua strafoplegging, ... Zo'n leerles zal vast zeer effectief zijn om hun empathisch vermogen te laten groeien.

Ze zullen het waarschijnlijk niet doen, maar misschien kun je ze bellen of mailen. Onder de geldende lNoodwet i.c.m. de noodverordeningen die plaatselijk gelden kan “de overheid” naar goeddunken straffen zonder tussenkomst van de rechter.

(Is de reden waarom de normaal uiterst gezagsgetrouwe SGP eerst tegen de tijdelijke noodwet was, morrend de huidige heeft geaccepteerd maar nu tegen de avondklok is en blijft.).

Of je nu in je vrijheid beperkt wordt en al dan niet wilt worden, de demonstranten (niet relschoppers) hebben gelijk dat zodra de noodverordening geldt er dus geen rechtsstaat meer is in het gebied waarvoor die verordening van toepassing is verklaard.

mentholbear
25 januari 2021, 02:41
Ben tegen de avondklok omdat deze maatregel weer de zoveelste indirecte maatregel is om een direct probleem aan te pakken.
Het geschetste probleem is dat doordat een deel van de bevolking zich niet aan de basis regels houd (1.5 meter afstand, beperkte samenkomsten) we weer extra maatregelen krijgen.
Hierbij is de grote vraag of de groep waarvoor deze maatregel gemaakt wordt zich hier dan wel aan gaat houden. Ik acht deze kans zeer klein.

Wat waarschijnlijk gaat gebeuren is dat de 'probleem' groep nu zich voor 21.00 uur gaat verzamelen en pas na 04.30 uur weer vertrekt van hun samenkomst.

Tja, het slappe handhaven is ook een probleem. Anders kun je die groepen ook pakken op samenscholing van meer dan 1 bezoeker thuis. En dan elke persoon een boete geven.

Wentelt Eefje
25 januari 2021, 02:54
Een bij de burgemeester aangekondigde demonstratie waarbij de anderhalvemeterdictatuur gerespecteerd wordt valt NIET onder het samenscholingsverbod. Zelfs niet onder de noodwet.

Valt daar pas onder als de burgemeester een noodverordening afkondigt waardoor het geen demonstratie meer is. Dit zullen ze uiteraard nalaten zolang er sprake is van een de coronamaatregelen volgende vreedzame demonstratie.

Probleem voor degenen die de noodwet/coronaspoedwet in combinatie met een avondklok (veel) te ver gaat: als je nu de straat opgaat, netjes bij de burgemeester aangekondigd, en je aan alle regels wilt houden om een demonstratie te blijven, ben je vermoedelijk na een kwartier al door gevaarlijke gekken omringd.
(Die al dan niet een zetje de verkeerde kant uit krijgen door zich tussen de aanzwellende menigte mengende “burgermedewerkers” van de AIVD... )

#alleensamenkrijgenweeenwisselvanvandissel

mentholbear
25 januari 2021, 03:03
ben je vermoedelijk na een kwartier al door gevaarlijke gekken omringd.
(Die al dan niet een zetje de verkeerde kant uit krijgen door zich tussen de aanzwellende menigte mengende “burgermedewerkers” van de AIVD... )

En dan helpt het je, volgens een spreker op Op1, na een poosje ook niet meer als je met z'n alles braafjes op de grond zat of er met een rollator stond...

pietpotent44
25 januari 2021, 03:47
En dat gelul van de mensen de vrijheid afpakken en geen perspectief en niks meer te verliezen hebben is behoorlijke nonsens. Mensen kunnen zelf voor perspectief zorgen, mensen kunnen zelf zorgen dat ze niets te verliezen hebben. Vrijheid wordt niet afgepakt maar beperkt.

Ga jij dat maar eens uitleggen aan al die mensen uit de evenementen sector, die al bijna een jaar lang geen pepernoot meer verdient. Of theater directeuren of horeca. Om er maar eens een paar te noemen.

Veel van die mensen hebben letterlijk geen perspectief meer. Er bestaat geen enkele zekerheid over wanneer zij weer aan de slag kunnen. Zelfs wanneer het hele Nederlandse volk is gevaccineerd (oktober?) is er nog geen garantie dat ze weer mogen (als pipo schoenen zegt dat het nog steeds niet mag heb je pech). Ze staan volledig met de rug tegen de muur. Machteloos, en volledig afhankelijk van de beslissingen van de overheid.

En ook wordt er aan zeer bassale rechten getornd. Vrijheid is een groot goed. En stel dat er straks iets komt als het covid paspoort, en je kan of wil je (om wat voor reden dan ook) niet vaccineren, dan ga je daar bij reizen naar buitenland wel last van krijgen. Ook indirecte vaccinatieplicht is een beperking op je vrijheden.

Als de who plus politici wereldwijd niet zoveel bombarie hadden gemaakt om dit virus, dan hadden we dit zoals 2 jaar geleden zonder maatregelen ondergaan. En waarschijnlijk ervaren als 'slechts' een zwaar griepseizoen. Er zijn toen 'slechts' 15-20 procent minder doden gevallen dan in het eerste Sars cov 2 jaar 2020. Toegegeven, het ziekteverloop kan ernstiger zijn dan bij gewone griep. Maar bij het overgrote deel van de mensen is dat niet het geval. En ik geloof er ook niet in (wat veel mensen wel denken) dat het zonder de maatregelen zon mega slachting was geworden. Wel iets meer slachtoffers (vooral in 1e golf), maar niet heel veel meer (en uiteindelijk juist steeds minder). Uiteindelijk is de natuur toch het sterkst, en bepaalt wie (vroeg of laat) moet hemelen.

Daarom is het in mijn ogen toch meer een politieke crisis dan een virus crisis.

pietpotent44
25 januari 2021, 04:24
Correctie, mijn niet-religieuze geloof is dat het aantal false positives van de PCR tests ruim onder de 10% zit. En echt bewijzen zal voor beide stellingen niet lukken.

Zucht. Gaan we weer.

Het zou best kunnen dat het aantal false positives van pcr test beneden de 10% ligt. Maar niemand kan dat met zekerheid zeggen, omdat dat niet alleen afhangt van de kwaliteit van de test zelf.
Maar de kans dat het foutpercentage aanzienlijk hoger zal zijn dan de 1 a 2 procent foutmarge van de test zelf lijkt me evident. Alleen al vanwege het feit dat asymptomaten ook getest worden. (maar er zijn meer factoren, zoals aantal kopieer cycli, maar bijv. ook positief resultaat op Sars I, hoewel dat laatste praktisch niet zon probleem is)

Maar stel dat het foutpercentage bijvoorbeeld 'slechts' 8 procent zou zijn. Of zelfs maar 5 procent (en daar zit je natuurlijk zo aan wanneer ook asymptomaten testen). Dan lijkt het me wel relevant, aangezien het percentage positieven meestal ergens ligt tussen 0 en 15 procent.

Onderbouwing w5

Tsja, dat is natuurlijk niet meer dan preken voor eigen parochie. En zegt natuurlijk niks. Hugo de Jonge niveau. Je kan beter zeggen dat bij gebrek aan beter deze test wordt gebruikt. Onder het motto beter iets dan niets.

De test is tenslotte niet bedoeld te gebruiken voor het stellen van klinische diagnoses.
Dat geven zelfs oerconservatievelingen zoals Van Dissel, Gommers en Koopmans toe: de test meet namelijk niet of de gevonden virusdeeltjes ook actieve deeltjes zijn, of restdeeltjes van een oude infectie.

Het wordt wereldwijd gebruikt door laboratoria en artsen, die zijn niet allemaal gek en nemen maatregelen als er teveel fout positieven zouden zijn

De pcr test heeft zijn plek in de medische wereld, en is heel goed in het detecteren van virusdeeltjes. Niemand heeft dan ook gezegd dat de gebruikers gek zijn. Maar je moet de test gebruiken voor hetgeen hij bedoeld is. En dat is niet voor het stellen van een klinische diagnose. Na een positieve uitslag zijn er vervolgstappen nodig om te bepalen of iemand wel echt actief virus bij zich heeft. Die stappen worden nu onterecht niet genomen.

Pcr testen worden ook gebruikt om andere virussen op te sporen, zoals hiv. Maar als bij iemand zo hiv virus wordt gedetecteerd, blijft dat levenslang actief (hooguit onderdrukt door remmers). In tegenstelling tot Sars cov 2, wat binnen enkele dagen of weken niet meer actief is.

Die laboratoria staan onder toezicht van formele externe Quality Assurance. Als die misstanden detecteren moeten die direct worden opgelost
De PCR test heeft een Specificiteit van 100%
Een onderzoek naar de commercieel verkrijgbare PCR test kits laat zien dat ze allemaal goed scoren
This means it almost never gives a false positive.s

Technisch gezien is het inderdaad een vrij hoogwaardige test, met een hoge sensitiviteit en specificiteit.
Maar voor geen enkele test is dat 100%. Verkoop praatjes.
Maar nogmaals, de meeste false positives zullen waarschijnlijk niet komen door de test zelf, maar door de interpretatie van de resultaten: Een positieve uitslag betekent een zeer grote kans dat iemand inderdaad Sars cov 2 virusdeeltjes bij zich heeft. Maar dat betekent dus niet automatisch dat ie actief virus bij zich heeft, en besmettelijk is. En false negative kan ook, wanneer iemand te vroeg test. Ligt ook dan niet aan de test zelf, maar toch een onjuist resultaat.

Is het nou echt zo moeilijk om te begrijpen / accepteren ?

Maar ik vind dat testen sowieso zwaar overschat.
Want zelfs als er een beter geschikte test zou komen die wel actief virus kan meten met hoge betrouwbaarheid, dan nog wordt je er niet veel wijzer van, want het werkelijk percentage nieuwe besmettingen is hoogstwaarschijnlijk een veelvoud van het aantal mensen dat zich laat testen. Dat blijkt wel uit serologisch onderzoek, bijvoorbeeld door steekproeven zoals die van Sanquin. Op basis daarvan zou het werkelijk aantal weleens 10 tot 20 keer hoger kunnen liggen. Misschien zelfs nog wel hoger. Het is natuurlijk een grote illusie om te denken dat het aantal positieve tests ook het werkelijk aantal besmettingen zou zijn. Terwijl dat triest genoeg nu vaak wel zo geinterpreteerd wordt.

Je kan daardoor met testen hooguit een trend signaleren (of hooguit bij een lokale uitbraak proberen bron en contact onderzoek te doen, maar dat heeft alleen kans van slagen bij zeer kleine aantallen, niet meer bij een grote verspreiding). Maar veel andere conclusies (zoals sterftecijfer op basis van aantal positieve testen) mag je dus niet trekken. Wat helaas wel gebeurt.
En ook heeft het testbeleid enorme consequenties: personeelstekorten, ontwrichte gezinnen, problemen bij kinderopvang, etc.
Het is echt een test circus geworden.

Wentelt Eefje
25 januari 2021, 06:50
Zucht. Gaan we weer.

Het zou best kunnen dat het aantal false positives van pcr test beneden de 10% ligt. Maar niemand kan dat met zekerheid zeggen, omdat dat niet alleen afhangt van de kwaliteit van de test zelf.
Maar de kans dat het foutpercentage aanzienlijk hoger zal zijn dan de 1 a 2 procent foutmarge van de test zelf lijkt me evident. Alleen al vanwege het feit dat asymptomaten ook getest worden. (maar er zijn meer factoren, zoals aantal kopieer cycli, maar bijv. ook positief resultaat op Sars I, hoewel dat laatste praktisch niet zon probleem is)

Maar stel dat het foutpercentage bijvoorbeeld 'slechts' 8 procent zou zijn. Of zelfs maar 5 procent (en daar zit je natuurlijk zo aan wanneer ook asymptomaten testen). Dan lijkt het me wel relevant, aangezien het percentage positieven meestal ergens ligt tussen 0 en 15 procent.

Even voor mijn begrip amice, waar ga jij nu precies van uit?
Het lijkt of je het vals-positief percentage en het percentage vals-positieve testen door elkaar haalt. Welke van onderstaande is volgens jou nu van toepassing; A) of B)

Want stel:
populatie die getest wordt 150.000
positieve uitslagen is 15% = 22.500

A) percentage vals-positieve testen 5% = 1.125 is “verwaarloosbaar” op de populatie gezien doelstelling testen

B) vals-positief percentage 5% = 7.500, dan is dus het percentage vals-positieve testen 7.500/22.500 = 33,3%! en de kans dat iemand die positief test daadwerkelijk besmet is, slechts 66,7%

Collegiale groet, ;)

pietpotent44
25 januari 2021, 07:29
Even voor mijn begrip amice, waar ga jij nu precies van uit?
Het lijkt of je het vals-positief percentage en het percentage vals-positieve testen door elkaar haalt. Welke van onderstaande is volgens jou nu van toepassing; A) of B)

Want stel:
populatie die getest wordt 150.000
positieve uitslagen is 15% = 22.500

A) percentage vals-positieve testen 5% = 1.125 is “verwaarloosbaar” op de populatie gezien doelstelling testen

B) vals-positief percentage 5% = 7.500, dan is dus het percentage vals-positieve testen 7.500/22.500 = 33,3%! en de kans dat iemand die positief test daadwerkelijk besmet is, slechts 66,7%

Collegiale groet, ;)

Bij 5% false positives zou dat in dit voorbeeld 5% van 22.500 zijn.

WANDELAAR5
25 januari 2021, 09:01
Dit is wel grappig. WE gaat ervan uit dat er in werkelijkheid veel minder mensen positief zijn dan uit de testen blijkt (immers 80% of zo fout positief) en PP gaat ervan uit dat in werkelijkheid veel meer mensen positief zijn dan blijkt uit de testen :).

Daarnaast moeten we van PP alle medicijnen en medische handelingen maar overboord gooien. Immers uiteindelijk is de natuur toch het sterkst. Gaan we weer naar een gemiddelde levensduur van 35 jaar of zo :).

Wentelt Eefje
25 januari 2021, 09:26
A) percentage vals-positieve testen 5% = 1.125 is “verwaarloosbaar” op de populatie gezien doelstelling testen.

Bij 5% false positives zou dat in dit voorbeeld 5% van 22.500 zijn.
Dus verwaarloosbaar

Dit is wel grappig...
dat ik zonder waardeoordeel het verschil tussen beide benaderingen laat zien en jij verblind door corona-porno het verschil tussen 33,3 en 80,0 inmiddels niet eens meer kunt waarnemen. Vind ik niet grappig, maar zorgelijk...

Badslippers
25 januari 2021, 10:54
Ga jij dat maar eens uitleggen aan al die mensen uit de evenementen sector, die al bijna een jaar lang geen pepernoot meer verdient. Of theater directeuren of horeca. Om er maar eens een paar te noemen.

Veel van die mensen hebben letterlijk geen perspectief meer. Er bestaat geen enkele zekerheid over wanneer zij weer aan de slag kunnen. Zelfs wanneer het hele Nederlandse volk is gevaccineerd (oktober?) is er nog geen garantie dat ze weer mogen (als pipo schoenen zegt dat het nog steeds niet mag heb je pech). Ze staan volledig met de rug tegen de muur. Machteloos, en volledig afhankelijk van de beslissingen van de overheid.

Dat is inderdaad dieptriest en heel veel beroepen lijden daar onder. Daar is volgens mij ook geen verschil van mening (maar ik kan me vergissen). Wat ik bedoel is dat corona ons is overkomen en daar kan niemand wat aan doen. Nu kun je bij de pakken neer gaan zitten en wachten, wachten, wachten totdat iemand met een zak geld langs komt en jou uit het slop trekt. Dat gaat dus niet gebeuren en de regelingen van de overheid bieden (te) weinig soelaas. Met als gevolg schrijnende gevallen in een groot aantal beroepen. Daar staat tegenover dat je wél mogelijkheden hebt om je situatie te veranderen/te verbeteren. Ik heb daar eerder voorbeelden van gegeven. De horeca ligt plat en de kok, de serveerster, de barmedewerker heeft momenteel geen werk en de ondersteuningsregelingen zijn inderdaad geen vetpot. Dan kun je toch overwegen om tijdelijk ander werk te zoeken?

Als ik op banen zoek met een laag opleidingsniveau, fulltime en bij je in de buurt (in mijn geval venlo) krijg ik 77 banen. Ik heb bewust laag opleidingsniveau gekozen zodat iedereen van hoog tot laag opgeleid aan de slag zou kunnen. En dan zit je ook nog eens in de directe nabijheid van je woonplaats. Dat de vrijheid is afgenomen vind ik een relatief begrip. Je kunt overal gaan en staan waar je wil behalve tijdens de avondklok. Je kunt naar buiten, wandelen, fietsen, autorijden alleen de voorzieningen om het aangenamer te maken ontbreken zoals een terrasje pakken (na de wandeling) of winkelen. Het is maar hoe je het bekijkt. Maar als er zodadelijk al een jaar voorbij is en je hebt helemaal niks ondernomen om iets aan je situatie te veranderen dan gaat er ook niets veranderen.

Pikkatrillah
25 januari 2021, 12:52
Voor alle mensen die het prima vinden zoals het nu gaat, en dat doet de meerderheid hier , zou ik willen zeggen “ we spreken ons in het najaar als jullie nog steeds in lockdown zitten “. Dit is nog maar het begin en het perspectief wordt niet geboden omdat er niet is. Vandaag de engelse morgen de zuid-afrikaanse ,overmorgen de braziliaanse en zo gaan we lekker door en dan spreken we ons nog eens hoe geweldig jullie het dan nog vinden toedeloe!

bertje600
25 januari 2021, 13:08
Alles valt en staat met het inenten van het vaccin.
En dat heeft De Jonge niet voor elkaar gekregen, net als in het begin zijn testbeleid.
Zijn, zogenaamde moderne app, zou alles moeten regelen.
Deze mislukte schoolmeester is totaal niet geschikt en dient zo spoedig mogelijk te vertrekken.

WANDELAAR5
25 januari 2021, 13:36
De avondklok lijkt een fors positief effect te hebben op onze reisbewegingen: 14.000 mensen in het OV zaterdag na 21 uur in plaats van 69000 en tussen 12 en 21 uur van 536.000 naar 407.000 volgens Translink. Kijken of dat zo blijft.

WA
25 januari 2021, 18:17

https://www.1limburg.nl/sites/default/files/public/styles/media-paragraph/public/1190431.jpg

Vuurwerk
Volgens een correspondent hebben jongeren zich vooral in de Heutzstraat verzameld. Daar zou de stoep worden opengebroken om daarmee te gooien. Dat gebeurt ook met vuurwerk dat naar de politie word gegooid. Verschillende ruiten van meerdere winkels zijn aan diggelen geslagen. Ook ligt de weg bezaaid met kapotte meubelstukken. De demonstranten hebben ook brand gesticht. Omwonenden hoorden wel tientallen knallen zo'n driekwartier lang.

De wegen rondom het station zijn afgesloten."

Mooi geframed BS. Één ieder kon natuurlijk duidelijk tussen de regels door lezen dat het vergeten van mondkapjes en de kinderen (pubers, adolescenten) hun voor zover mogelijk hun normale sociale leven laten leiden gelijk staat en vergoelijken van rellen en vernielingen. Chapeau.

Willem2
25 januari 2021, 20:14
Nederlander vindt minimaal bezoek een groter probleem dan de avondklok

Nederlanders hikken meer aan tegen de beperking van de visite tot één gast dan tegen de avondklok. Zeven op de tien vinden het goed dat het kabinet de avondklok heeft ingevoerd, 18 procent vindt dat niet en 7 procent is neutraal.

Met het advies om de visite per huishouden in te perken is er minder instemming: 47 procent vindt dat goed. Deze maatregel brengt ook meer mensen in problemen dan de avondklok, namelijk 39 procent tegen 11 procent.

Dat blijkt uit het onderzoek naar het draagvlak van het coronabeleid dat I&O Research geregeld doet in opdracht van de NOS. ..... https://nos.nl/artikel/2365974-nederlander-vindt-minimaal-bezoek-een-groter-probleem-dan-de-avondklok.html

Dit zeggen mensen maar ze doen iets anders ....:cool:

pietpotent44
25 januari 2021, 20:46
Dat is inderdaad dieptriest en heel veel beroepen lijden daar onder. Daar is volgens mij ook geen verschil van mening (maar ik kan me vergissen).

Dan kun je toch overwegen om tijdelijk ander werk te zoeken?

Als ik op banen zoek met een laag opleidingsniveau, fulltime en bij je in de buurt (in mijn geval venlo) krijg ik 77 banen. Ik heb bewust laag opleidingsniveau gekozen zodat iedereen van hoog tot laag opgeleid aan de slag zou kunnen. Maar als er zodadelijk al een jaar voorbij is en je hebt helemaal niks ondernomen om iets aan je situatie te veranderen dan gaat er ook niets veranderen.

Ik begrijp waar je heen wil.
En op zich ook wel mee eens, alleen is de praktijk toch weerbarstiger. Ik heb zelf ook weleens gezocht naar een tijdelijke laaggeschoolde bijbaan. In een periode dat er even weinig werk was.
Maar dat valt dus tegen. Ik voel me nergens te goed voor, dus best bereid om tijdelijk laaggeschoold werk te doen. Maar ik heb gemerkt dat het moeilijk is om aan zulk werk te komen. Ook al ben je zelf bereid een laag loon te accepteren. Ik ben hoog opgeleid, en dan zien ze dat als een (te groot) nadeel. En gaan ze er ook vanuit dat je zo weer weg bent.

Badslippers
25 januari 2021, 21:36
Mooi geframed BS. Één ieder kon natuurlijk duidelijk tussen de regels door lezen dat het vergeten van mondkapjes en de kinderen (pubers, adolescenten) hun voor zover mogelijk hun normale sociale leven laten leiden gelijk staat en vergoelijken van rellen en vernielingen. Chapeau.

Een beetje een kromme zin maar dat overkomt de beste en zelfs de mindere (zoals ik). 'Framen' (wat een verschrikkelijk woord is dat toch) mag ik op zijn tijd eens graag doen. Laten we het verdraaien noemen of zoiets. Wat de rellen betreft, ik zou dolgraag eens achter de stuurknuppel van dat waterkannon willen zitten. Lekker spuiten.

mentholbear
26 januari 2021, 00:25
Lekker spuiten.

Denk dat velen van ons dat wel missen ;)

Pikkatrillah
31 januari 2021, 20:39
Politie legt orgie stil wegens overtreding van avondklok
1 uur geleden in BUITENLAND

De Franse politie heeft vrijdagavond een orgie in Collégien (in het departement Seine-et-Marne) stilgelegd. In totaal werden 81 deelnemers beboet voor het niet respecteren van de avondklok, drie van hen werden opgepakt en ondervraagd.

De lokale politie werd vrijdagavond door buurtbewoners op de hoogte gebracht van een feestje in een steegje, niet ver van de A4-snelweg. Toen de agenten rond 21 uur arriveerden, konden ze op de parkeerplaats al elf mensen verbaliseren voor het niet respecteren van de avondklok. De verdachten kregen meteen een boete van 135 euro.

Om 23 uur kreeg de politie gerechtelijke toestemming om het magazijn waar het feestje plaatsvond, te betreden. De agenten troffen er een orgie aan met in totaal liefst 81 deelnemers. Er werden geluids- en lichtinstallaties in beslag genomen, net als alcohol. Pas om 1 uur was het feestje opgeruimd.

Drie verdachten werden voor verhoor meegenomen naar het politiekantoor, in de hoop de identiteit van de organisator te achterhalen. Niemand werd aangehouden.

Kijk , in zo’n geval ben ik tegen de avondklok.

Alleen altijd jammer dat ik dit soort berichten achteraf te lezen krijg en er op het moment suprême niet vanaf weet.
Oner het motto “ wat moet ik met mijn lul in de lockdown “

mentholbear
31 januari 2021, 22:58
“ wat moet ik met mijn lul in de lockdown “

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1DYx.LXXXXXbwXVXXq6xXFXXXl/Happygo-Stainless-Steel-Male-Fetish-Chastity-Device-Cock-Cage-Virginity-Lock-Penis-Ring-Penis-Lock-Adult.jpg

WANDELAAR5
1 februari 2021, 00:16
34826

Willem2
1 februari 2021, 01:32
Haagse bronnen: als cijfers blijven dalen, dan eindigt avondklok op 10 februari .... https://nos.nl/artikel/2366839-haagse-bronnen-als-cijfers-blijven-dalen-dan-eindigt-avondklok-op-10-februari.html

Wentelt Eefje
1 februari 2021, 04:25
Zo, snel de deur uit zonder verklaring

Lekker even 5 minuten illegaal de maatregelen overtreden...

Wentelt Eefje
1 februari 2021, 05:39
Weer thuis. Nu heb ik eerst wel Eggs Benedict op toast als ontbijt verdiend, je krijgt toch honger van verzetsdaden...

Dennis
1 februari 2021, 05:56
Weer thuis. Nu heb ik eerst wel Eggs Benedict op toast als ontbijt verdiend, je krijgt toch honger van verzetsdaden...Maar goed dat het geen oorlog is. Als we voor zulke "heldendaden" al lof toegewuifd willen krijgen....

Deze "verzetsdaad" kost € 95. Beetje te hard rijden vaak al veel meer. Just saying...

Eet smakelijk!

Wentelt Eefje
1 februari 2021, 06:24
Ach. Oorlog. Verzet. Helden.

Iedereen lijkt bij het woord verzet onmiddellijk aan oorlog te denken, aan verzetshelden.
Ik denk overigens bij het woord held onmiddellijk aan het aforisme van de door mij zeer bewonderde W.F. Hermans (niet alleen omdat ik dan zelf na mijn actie ook ineens een “held” ben):

“Wat is een held? Iemand die straffeloos onvoorzichtig is geweest.”

Willem2
1 februari 2021, 21:10
Burgemeesters: als avondklok wordt geschrapt, dan wel definitief .... https://nos.nl/artikel/2366963-burgemeesters-als-avondklok-wordt-geschrapt-dan-wel-definitief.html

Voor mij dus een reden om te vervroegen en te verlengen. Al is het maar om het cijfermateriaal in de war te schoppen :rolleyes:

Pikkatrillah
4 februari 2021, 09:25
Kabinet treft voorbereidingen voor verlengen avondklok
Het kabinet treft toch voorbereidingen om de avondklok te verlengen. Het plan was om woensdag 10 februari de regels weer te versoepelen. Alarmerende geluiden over de Britse mutant van het coronavirus zetten dit voornemen op losse schroeven.

Aldus het ad

Zoals verwacht niet de 2 weken om even de angel uit het virus te halen , maar gewoon een maatregel zoals elke andere.
Waarom moet er toch over ieder besluit gelogen worden , of het nu een juiste beslissing is of niet is niet meer de issue, maar het begint steeds meer op liegen om te liegen te lijken !

Wentelt Eefje
4 februari 2021, 10:25
Viva la revolucion!

Willem2
4 februari 2021, 10:55
.... https://nos.nl/artikel/2366963-burgemeesters-als-avondklok-wordt-geschrapt-dan-wel-definitief.html

Voor mij dus een reden om te vervroegen en te verlengen. Al is het maar om het cijfermateriaal in de war te schoppen :rolleyes:

13 ME'ers besmet na avondklokrellen, 43 agenten in quarantaine ... https://nos.nl/artikel/2367205-13-me-ers-besmet-na-avondklokrellen-43-agenten-in-quarantaine.html

Het kabinet treft toch voorbereidingen om de avondklok te verlengen. Het plan was om woensdag 10 februari de regels weer te versoepelen. Alarmerende geluiden over de Britse mutant van het coronavirus zetten dit voornemen op losse schroeven.

,,Liever niet”, zei minister-president Mark Rutte dinsdagavond nog over de verlenging van de avondklok. Maar eerder die dag kwamen er verontrustende RIVM-cijfers los waaruit bleek dat twee derde van de nieuwe coronagevallen van de besmettelijker Britse variant afkomstig is en een derde coronagolf aanstaande is. .... https://www.ad.nl/politiek/kabinet-treft-voorbereidingen-voor-verlengen-avondklok~a6f9cc9b/

we gaan dus verlengen ...:rolleyes:

Wentelt Eefje
4 februari 2021, 11:28
:bibber_2:

Willem2
4 februari 2021, 11:32
:bibber_2:

Mensen die zich er niet aan hebben gehouden, wat via sociale media in jouw geval te bewijzen is, krijgen een jaar lang een enkelband (10km rondom je huis) :biggrin:

Wentelt Eefje
4 februari 2021, 11:43
Oh oh... herinner me ineens iets dat ik bij PIETSAN heb geschreven... ze gaan met toch niet ook nog eens ontmannen hè?

schoolmeester
4 februari 2021, 12:58
Wanneer gaan de kappers weer open ?
Ik zie bijna niets meer......

Groet, schoolmeester.

bertje600
4 februari 2021, 13:29
Ik heb nu een elastiekje in mijn haar, ik zie er bijna uit als een vrouw.
Binnenkort een knotje.

rob45
4 februari 2021, 13:35
Wanneer gaan de kappers weer open ?
Ik zie bijna niets meer......

Groet, schoolmeester.Vlechtjes zijn ook leuk ..[emoji846]

Willem2
6 februari 2021, 14:33
Rijkswaterstaat roept weggebruikers op vanaf zaterdagavond niet de weg op te gaan. Vanaf middernacht geldt code rood voor het hele land, vanwege sneeuw in combinatie met harde wind. Dat kan leiden tot zeer gevaarlijke rijomstandigheden, in de vorm van sneeuwduinen, slecht zicht en gladheid.

Vanwege de extreme weersomstandigheden is vanaf het moment dat code rood ingaat ook het extreem weer-protocol van Rijkswaterstaat van kracht. ,,Dit houdt in dat we automobilisten met pech zo snel mogelijk van de weg halen en naar een verzorgingsplaats met faciliteiten brengen. Dit doen we uit veiligheidsoverwegingen voor gestrande weggebruikers, zodat zij in de kou niet langer dan noodzakelijk achter de vangrail hoeven te staan. Daarnaast moet de weg vrij zijn om sneeuwschuivers de ruimte te geven de sneeuw via de vluchtstrook aan de kant te schuiven."

Ook neemt Rijkswaterstaat extra maatregelen door inzet van extra weginspecteurs en extra mankracht in de verkeerscentrales. .... https://www.ad.nl/dossier-code-rood/live-rijkswaterstaat-ga-vanavond-niet-de-weg-op-knmi-slaat-alarm-om-sneeuwjacht~aa7dd948/

Bij rijkswaterstaat is helemaal geen avondklok, bij veel anderen ook niet meer. Er wordt al veel meer gereden ´s avonds. Allemaal badslippertjes wapperend met een zogenaamd papiertje dat ze naar of van hun werk komen :rolleyes: ;)

Willem2
6 februari 2021, 15:31
Arjen Lubach heeft gisteravond in Op1 de gasten in talkshows die zonder urgente reden aan tafel zitten kritiek gegeven, hetzij met een knipoog. De cabaretier nam vanuit huis met een liveverbinding deel aan het gesprek. Hij stelde niet naar de studio te willen komen vanwege de avondklok. .... https://www.ad.nl/show/lubach-weigert-naar-studio-op1-te-komen-vanwege-avondklok-onnodig-om-mijn-programma-te-verkopen-br~a8816b52/

schoolmeester
6 februari 2021, 15:55
Ik word ook regelmatig gevraagd om op tv te verschijnen, ik houdt me echter aan de avondklok......

Groet, schoolmeester.

pietpotent44
6 februari 2021, 17:02
Ik word ook regelmatig gevraagd om op tv te verschijnen, ik houdt me echter aan de avondklok......

Groet, schoolmeester.

Mocht je toch een keer bij Jinek uitgenodigd worden, vergeet dan niet de groeten te doen he. Namens het hele ijsberenforum.

schoolmeester
6 februari 2021, 17:14
Zal ik doen.

Groet, schoolmeester.

Willem2
6 februari 2021, 18:56
Het Catshuisoverleg over de avondklok is morgen afgelast vanwege code rood, dat melden ingewijden aan deze site. De ministers gaan nu maandag in gesprek over het al dan niet voortzetten van de avondklok. Het RIVM schuift daar in de persoon van Jaap van Dissel ook bij aan.

De avondklok loopt vooralsnog woensdagochtend om 04.30 uur af. Dinsdag zou de Kamer kunnen debatteren over het al dan niet verlengen van de avondklok. Daarvoor lijkt zich al wel een meerderheid af te tekenen. .... https://www.ad.nl/binnenland/live-rivm-registreert-miljoenste-positieve-coronatest-catshuisoverleg-zondag-afgelast~a4db658f/

Badslippers
6 februari 2021, 20:02
Het Catshuisoverleg over de avondklok is morgen afgelast vanwege code rood, dat melden ingewijden aan deze site. De ministers gaan nu maandag in gesprek over het al dan niet voortzetten van de avondklok. Het RIVM schuift daar in de persoon van Jaap van Dissel ook bij aan.

Ik denk dat Mark Rutte en co, die deelnemen aan het Catshuisoverleg, nog nooit gehoord hebben van thuiswerken i.c.m. beeldbellen.

Eddy_V
6 februari 2021, 20:45
Ik denk dat Mark Rutte en co, die deelnemen aan het Catshuisoverleg, nog nooit gehoord hebben van thuiswerken i.c.m. beeldbellen.
Dat denk ik wel, maar met meekijkende/luisterende familieleden en vrienden (nou ja 1 dan momenteel) zal het vertrouwelijke karakter niet echt gewaarborgd zijn. Die koters van Dissel zullen hem vast graag dissen :biggrin:

Dalton
7 februari 2021, 10:54
Wat denk je van de strontjongen van MARK RUTTE die houden hun bek ook niet dicht.

Willem2
7 februari 2021, 22:27
De avondklok wordt mogelijk verlengd tot 2 maart. Dat is volgens ingewijden een van de opties die op tafel ligt als het kabinet maandag definitief een knoop doorhakt. .... https://www.telegraaf.nl/nieuws/257967815/avondklok-mogelijk-tot-2-maart-besluit-valt-maandag

Dalton
8 februari 2021, 04:43
De avondklok is voor 2 weken in het leven geroepen en moet nu dus verdwijnen.

Eddy_V
8 februari 2021, 07:49
De avondklok is voor 2 weken in het leven geroepen en moet nu dus verdwijnen.
Begon er net aan te wennen, laat maar door tikken tot de lente begint.
Als de winkels, cafés, restaurants, bioscopen, musea, kappers en uiteraard de bordelen maar heel snel open gaan !!!

Dalton
8 februari 2021, 11:37
Neuken in NEDERLAND is verboden er staat zelfs een celstraf op van 5 jaar wanneer je betrapt wordt.

Eddy_V
8 februari 2021, 12:10
Neuken in NEDERLAND is verboden er staat zelfs een celstraf op van 5 jaar wanneer je betrapt wordt.
Daarom rij ik daarvoor ook naar Duitsland

Willem2
8 februari 2021, 12:54
Daarom rij ik daarvoor ook naar Duitsland

Daar is het ook verboden !!!

Willem2
8 februari 2021, 12:57
Bijna 7000 bekeuringen voor avondklok-overtreders .... https://twitter.com/Politie/status/1358708881292218369

Badslippers
8 februari 2021, 13:13
.... https://twitter.com/Politie/status/1358708881292218369

Is toch weer een slordige half miljoen aan boetes. Vallen die inkomsten onder belastinggeld?

bertje600
8 februari 2021, 14:20
Nee dit geld is nodig voor de thuiswerkvergoeding voor ambtenaren

Eddy_V
8 februari 2021, 15:15
Daar is het ook verboden !!!
Echt waar?
Maar toch niet als het echte liefde is???

WANDELAAR5
8 februari 2021, 15:30
Zolang je het maar niet na 21 uur buiten doet.

Willem2
8 februari 2021, 15:42
De avondklokmaatregel wordt verlengd tot en met 2 maart. Dat betekent dat nog ruim drie weken lang niemand na 21.00 uur de straat op mag zonder goede reden, zo heeft het demissionaire kabinet besloten. Ingewijden bevestigen een bericht van De Telegraaf met die strekking.

De maatregel loopt daarmee gelijk aan de rest van de beperkingen in de huidige lockdown, zoals de sluiting van de horeca en niet-essentiële winkels. Ook die gelden tot en met 2 maart. Als de besmettingscijfers daar aanleiding toe geven, kan de avondklok, net als andere maatregelen, wel eerder weer afgeschaft worden. .... https://nos.nl/artikel/2367826-kabinet-verlengt-avondklok-tot-en-met-2-maart.html

Eddy_V
8 februari 2021, 15:54
Zolang je het maar niet na 21 uur buiten doet.
Tenzij de hond er bij is (niet Maurice)

jansenroy
8 februari 2021, 18:56
Tenzij de hond er bij is (niet Maurice)

En als het Maurice is die het op zijn hondjes doet, wat dan? :gruebel: :fuck: :gruebel:

Hans_Enschede
8 februari 2021, 19:04
Heel jammer dit, ik begrijp ook niet echt waarom er geen duidelijke redenering vereist wordt om deze maatregel te verlengen.

De avondklok is een maatregel die de mensenrechten beperkt en dit zou alleen mogen indien de maatregelen proportioneel zijn en voldoen aan het subsidiariteitsvereiste: is de bedreiging van de volksgezondheid zodanig ernstig dat tot de inbreuk besloten moet worden en is er geen lichtere maatregel beschikbaar waarmee de volksgezondheid voldoende beschermd wordt?
Aangezien er geen bewijs is geleverd (of in ieder geval gedeeld met de bevolking) dat deze maatregel effect heeft gehad lijkt het mij dat het onmogelijk kan zijn dat hij proportioneel is.

Verder stoort het mij ernstig dat onze zogenaamde experts van het OMT niet harder aangepakt worden zodat ze moeten bekennen dat ze het niet over feiten hebben, maar aannames op basis van modellen die tot nu toe nog nooit in de buurt zijn gekomen van de werkelijkheid. Ik verbaas mij erover dat zulke onzin zoals over de Britse variant zonder rectificaties op het nieuws uitgekotst mogen worden. Iedereen die lagere school wiskunde gedaan heeft kan aan de cijfers zien die ze gebruiken dat het niet past. Als de Britse variant een R van 1.3 had wat een verdubbeling per week in zou moeten houden en vorige week 67% van de positieve besmettingen hiervandaan kwam dan had het aantal besmettingen na die week minimaal 50% hoger moeten liggen (aannemende dat er geen enkele besmetting van de originele variant is). Maar oh nee, het aantal besmettingen is gedaald????

Het enige wat de maatregelen en redenatie erachter bij mij te weeg hebben gebracht is dat voor mij de overheid geen moreel gezag meer heeft. Graag had ik gezien dat er een mogelijkheid was om dat tijdens de verkiezingen duidelijk te maken aan de partijen die dit er nu doorheen duwen, maar naar alle waarschijnlijkheid zijn er geen partijen die zowel een ruggegraat hebben en enigszins een fatsoenlijk partij programma hebben :frown:

Eddy_V
8 februari 2021, 20:01
En als het Maurice is die het op zijn hondjes doet, wat dan? :gruebel: :fuck: :gruebel:
Daar heb ik liever geen beeld bij :angst:

jansenroy
8 februari 2021, 22:26
Daar heb ik liever geen beeld bij :angst:

Jawel Stevie Wonder, Snoop Dog zal Maurice wel uitlaten dan.

Willem2
9 februari 2021, 18:45
Wilders fel tegen verlenging avondklok: ‘Er is nul feitelijk bewijs dat het werkt’

De Tweede Kamer debatteert op dit moment over verlenging van de avondklok. PVV-leider Geert Wilders is fel tegen. ,,Het is te gênant voor woorden hoe laconiek dit kabinet met de avondklok omspringt’’, vindt hij. Toch is een meerderheid in de Kamer vóór verlenging. .... https://www.ad.nl/politiek/wilders-fel-tegen-verlenging-avondklok-er-is-nul-feitelijk-bewijs-dat-het-werkt~ae0f1268/

@ Hans_Enschede
Je hoeft geen echte reden te vinden of de avondklok daadwerkelijk werkt. Wat werkt bij iedere pandemie zijn minder contacten en minder contactmomenten.
Deze regel is eigenlijk heel makkelijk uit te voeren en te handhaven.

Dalton
9 februari 2021, 20:07
Maar niet goed voor de jongeren die beginnen nu te muiten over hangplekken en keten waar ze zich toch een beetje kunnen ontspannen,hier hebben ze zo'n kleine 40 jaar terug ook al herrie over gehad met de gemeenten maar daarna kwamen de gemeenten over de brug met de keten.
Onbegrijpelijk dat dit kabinet die dingen niet meer weet en de jongeren met zwaar geschut te gemoed treed,en zichzelf op de borst kloppen dat ze een paar 15,16,17 en 18 jarigen gepakt hebben door de fouten die dit kabinet keer op keer maakt.
Ze hebben het steeds over om te praten maar doen het met de verkeerden personen,gewoon even praten en overleggen met de jeugd in de gemeenten is heel normaal maar waarom ze de jeugdhonken van ze hebben gesloten hoor je niks over.
Het zijn ook de jongetjes waar de politie niet voor op de loop gaat netzo als de oude van dagen,wat daar tussen zit dan gaan ze eerst een groot blok om.