PDA

Volledige versie bekijken : Politie

Willem2
28 januari 2021, 13:38
De informatie-afdeling van de politie heeft jarenlang niet goed gefunctioneerd. Dat leidde tot een groot risico op het mislukken van opsporingsonderzoeken, een slecht imago van de Nederlandse politie in het buitenland en een verziekte werksfeer. Die conclusies trekt de Inspectie Justitie en Veiligheid in een kritisch rapport.

Onderbezetting en slecht leiderschap leidden tot ernstige gebreken bij de Dienst Landelijke Informatieorganisatie (DLIO) van de Landelijke Eenheid. Die dienst verzamelt informatie voor allerlei afdelingen binnen de politie. Daarnaast wisselt die gegevens uit met politie en inlichtingendiensten in het buitenland.

De misstanden hebben volgens de inspectie geleid tot een gespannen relatie met die buitenlandse politiediensten. "De samenwerking raakte beschadigd en er ontstond een groot afbreukrisico voor de internationale opsporing", stelt de inspectie. .... https://nos.nl/artikel/2366328-inspectie-belangrijke-informatie-bleef-liggen-door-misstanden-bij-politie.html

https://www.nu.nl/binnenland/6112767/inspectie-wanbeleid-zorgde-voor-risico-voor-de-opsporing-door-politie.html

bertje600
28 januari 2021, 14:12
Het lijken net ambtenaren.

Dalton
28 januari 2021, 14:19
Ambtenaren die zie je maar de politie verstopt zich tussen bomen en struiken met een camera omdat ze mensenschuw zijn en bang dat ze slaag krijgen.
Daarom zijn ze meestal in groepen en dan gebeurd alles nog heel voorzichtig.

schoolmeester
28 januari 2021, 14:21
De misdaad in Nederland is strak georganiseerd, nu de politie nog..........

Groet, schoolmeester.

schoolmeester
28 januari 2021, 16:00
ONS RECHTSSYSTEEM IS VERROT !

Ik ben sprakeloos !
Een 28 jarige Rotterdammer is veroordeeld tot 4 jaar cel en 5 jaar rijontzegging.
De man reed verleden jaar bij een straatrace een mevrouw dood in haar rolstoelfiets.
De Rotterdammer reed 166 KM waar 50 toegestaan was.
Ook was hij onder invloed van cannabis en wilde hij de naam van de andere straatracer niet noemen.
Slechts 4 jaar cel, ik ben sprakeloos......

Groet, schoolmeester.

WANDELAAR5
28 januari 2021, 17:13
Gaat nog wat vanaf hè in de praktijk. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met het gemiddelde niveau van de dienders in Nederland. Echt als je in Italië of in Frankrijk zou wonen, dan weet je pas hoe goed wij het hier hebben. Het management van de politie is minder. Zo is er nog nooit een IT project bij de politie fatsoenlijk verlopen (misschien overdrijf ik hier een tikje ;)). Dat komt mi voor een groot deel door de cultuur. Die mannen en vrouwen zijn zo gruwelijk goed in improviseren; worden zo getraind in omgaan met extreme en onverwachte situaties, dat ze heel weinig behoefte hebben aan grondige voorbereiding en dingen goed regelen.

schoolmeester
28 januari 2021, 18:32
Ik had het in mijn post niet over het niveau van de dienders, maar over de rechtsspraak in Nederland.
Ik vind over het algemeen de straffen veel te laag.
Boven genoemd persoon mag na 5 jaar weer autorijden terwijl hij iemand doodrijdt in de bebouwde kom met een snelheid van 166 km per uur !
En slechts 4 jaar cel.... ABSURD.

Groet, schoolmeester.

Dalton
28 januari 2021, 19:29
Wanneer een bestuurder onder invloed is wordt zijn straf altijd laag,sommige krijgen gewoon een taakstraf wanneer ze iemand dood rijden,maar gap je wat bij het rijk en ben je geen ambtenaar krijg je 5 jaar.

Zeus1
28 januari 2021, 19:56
De rechter bepaalt de straf, niet de politie.

Dalton
28 januari 2021, 23:12
De rechter bepaalt de straf, niet de politie.

Natuurlijk bepalen de rechters de straffen maar GRAPPERHAUS is geen rechter maar deelt grif een strafblad uit dus hiermee tast hij de eerlijkheid van de rechterlijke macht aan om zijn strafblad te laten verdwijnen toen hij er een moest krijgen door zijn toedoen.
Zoals ik begrijp beschermen de rechters zichzelf door de mensen met drank op niet zo zwaar te belasten.
Het is reuze saai om achter een tafel te zitten en een oordeel te vellen,door die saaiheid een beetje te doorbreken nemen ze regelmatig een slokje,daarom gaan ze voor de uitspraak altijd even overleggen,proost.

Zeus1
28 januari 2021, 23:17
Mooi verhaal Dalton alleen is de Topic-titel politie en niet Grapperhaus

Dalton
28 januari 2021, 23:25
Zoals ik al eerder getikt heb is de politie onzichtbaar,zijn tegenwoordig boa's,het wordt ze te heet onder de schoenen ondanks dat ze vuur bestendig zijn.

mentholbear
29 januari 2021, 00:14
Boven genoemd persoon mag na 5 jaar weer autorijden terwijl hij iemand doodrijdt in de bebouwde kom met een snelheid van 166 km per uur !
En slechts 4 jaar cel.... ABSURD.

Ik mag hopen dat die rijontzegging ingaat na het uitzitten van de celstraf :rolleyes:

Piet Plezier
29 januari 2021, 09:30
34820

Willem2
29 januari 2021, 18:18
ME'ers moeten binnen de politieorganisatie als eerste worden gevaccineerd tegen het coronavirus. Korpschef Henk van Essen van de nationale politie roept het kabinet op daar werk van werk te maken met het oog op de rellen van de afgelopen week.

,,Deze mensen kunnen echt fysiek contact niet voorkomen. Ze zitten ook met zijn allen in één ME-bus, waarbij ze op geen enkele wijze op verantwoorde wijze coronamaatregelen kunnen naleven", zegt Van Essen in gesprek met het ANP. ,,Ik moet er niet aan denken dat er een corona-uitbraak bij de ME komt." Het gaat om een groep van 3000 politiemedewerkers.

.... https://www.ad.nl/binnenland/live-ruim-11-000-boetes-uitgedeeld-na-6-avonden-avondklok-duitsland-sluit-grenzen-voor-landen-met-veel-coronamutaties~ae8696e8/

Pikkatrillah
29 januari 2021, 21:16
In Nederland 26% geregistreerde misdrijven opgehelderd
Genoeg aanleiding voor mij om eens te duiken in de criminaliteitscijfers en de ophelderingspercentages in Duitsland en Nederland.

Het Wetenschappelijk onderzoek- en documentatiecentrum (WODC) heeft een rapport uitgebracht over de criminaliteit en rechtshandhaving. Volgens dit rapport zijn er in 2016 in totaal 928.870 misdrijven in Nederland geregistreerd. Slechts een derde van de gepleegde strafbare feiten wordt bij de politie kenbaar gemaakt.

Van deze geregistreerde strafbare feiten zijn 241.150 opgehelderd, dat wil zeggen: er is door de politie een verdachte geïdentificeerd. Dat is een ophelderingspercentage van 26% van de geregistreerde misdrijven. Interessant zijn ook de oplossingspercentages voor specifieke delicten. Zo is voor gewelds- en seksuele misdrijven het ophelderingspercentage bijna 65%.

Ophelderingspercentage in Duitsland veel hoger
Maar hoe zit het dan in Duitsland? Volgens het legaliteitsprincipe moet het OM alle strafbare feiten onderzoeken en desnoods vervolgen. Natuurlijk kan het Duitse OM net als in Nederland ook zaken kan seponeren of afdoen met bijvoorbeeld een boete.

Het Duitse Bundeskriminalamt publiceert ieder jaar de zogenaamde Polizeiliche Kriminalstatistik (PKS). Volgens deze statistieken werden in Duitsland in 2016 in totaal 6.372.526 strafbare feiten gepleegd.

Het ophelderingspercentage voor alle strafbare feiten bedraagt 56,3% over alle geregistreerde misdrijven. Dat wil zeggen: er is (net als in Nederland) een verdachte door de politie geïdentificeerd.

Dit is een opvallend groot verschil met het Nederlandse percentage van 26%. Als je naar het ophelderingspercentage met betrekking tot moord of doodslag kijkt, is het percentage voor heel Duitsland bijna 95%. En voor seksuele delicten is dat bijna 80%.

Als je daar bij optelt dat er per hoofd van de bevolking meer agenten in Nederland zijn tov Duitsland , dan doet Nederland het slecht.
Waar dat aan ligt durf ik niet te zeggen , maar er gaat veel fout bij de politie, of het het communicatie middel is dat niet van de grond komt of de corruptie en het bonnetjes quotum?
Feit is dat het beter moet , als je van tevoren weet dat er niks met aangiften gebeurd dan doe je die niet meer en dat vertroebeld de cijfers nog erger.
De schandalen van de afgelopen 25 jaar stapelen zich op maar beter wordt het helaas niet.

Badslippers
29 januari 2021, 23:31
Ophelderingspercentage in Duitsland veel hoger

Dat komt omdat al die Duitser minimaal een gejatte fiets in zijn garage heeft staan. Dat begon ongeveer zo'n 80 jaar geleden toen A.H vond dat zijn manschappen meer vervoersmiddelen nodig hadden.

Pikkatrillah
30 januari 2021, 00:06
Dat komt omdat al die Duitser minimaal een gejatte fiets in zijn garage heeft staan. Dat begon ongeveer zo'n 80 jaar geleden toen A.H vond dat zijn manschappen meer vervoersmiddelen nodig hadden.

De grap is leuk,maar de feiten liegen helaas niet.

Wentelt Eefje
30 januari 2021, 02:29
Ik vind altijd het meest bijzondere dat de Nederlandse politie bereikt heeft en waarin ze ver op de rest van de maatschappij voorloopt, zowel het hoge aantal LHGBTQWERTY-ers in de uitvoering als in de top :imsorry[1]:

Husky
31 januari 2021, 21:52
Word nu een beetje politiestaat.
40 man bereden politie,30 politiebusjes en auto`s, zelfs toen ik Apeldoorn uitreed om richting Amersfoort te gaan werd ik aangehouden,rijbewijs,kentekenpapieren,wat ik ging doen etc.
Toen ik niet snel genoeg was met het opzoeken van mijn kentekenbewijs kreeg ik een grote bek van die lamlul in zijn uniform,meteen vroeg ik zijn naam en indentificatie,die ik overigens niet kreeg vanwege de door de burgemeester Heerts ingestelde noodverordening,wat word dit voor een land!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die hele lockdown,avondklok hangt mijn keel uit,mensen raken hun baan kwijt en die politie en ambtenaren in het algemeen krijgen netjes elke week hun salaris overgemaakt,en gaan ons nu de maat nemen:gruebel:

Badslippers
31 januari 2021, 23:00
Die hele lockdown,avondklok hangt mijn keel uit,mensen raken hun baan kwijt en die politie en ambtenaren in het algemeen krijgen netjes elke week hun salaris overgemaakt,en gaan ons nu de maat nemen:gruebel:

Sommige mensen kiezen gewoon het verkeerde beroep en gaan vervolgens zeiken omdat anderen voor een baan hebben gekozen waarbij ze elke maand hun salaris krijgen.

Husky
31 januari 2021, 23:13
Voor mijn beroep moet je heel veel studie hebben genoten Badslippers en meerdere talen vloeiend spreken:)
Maar dit terzijde, waarschijnlijk ben je zelf een ambtenaar, boa, politieagent of een afgekeurde militair die een leuk leven hebben, betaald door de belastingbetaler:)

Player
31 januari 2021, 23:59
Als je ziet wat er in Rusland staat te gebeuren, mag je nog blij zijn in NL te wonen. Een politiestaat is ver weg.

Wie de ambitie heeft om hoofdcommissaris of korpschef te worden moet van universitair niveau zijn en zware examens doormaken, perfecte meertaligheid is standaard in België.
Dit gezegd zijnde, sinds de eenheidspolitie is het niveau in België wel gedaald. Een Rijkswachter was nog van een ander niveau. Militaire opleiding en de selectie eisen waren veel hoger dan vandaag. Een democratie heeft een sterke handhaving nodig en daar hoort een sterk federaal politieapparaat bij. Niet om Jan met de pet te pesten, maar echte criminaliteit aan te pakken. In een grootstad als Brussel, Antwerpen of Luik zie je dat elke dag op straat.

Badslippers
1 februari 2021, 00:02
Voor mijn beroep moet je heel veel studie hebben genoten Badslippers en meerdere talen vloeiend spreken:)
Best wel lullig dat je dan zo gefrustreerd bent door de huidige omstandigheden. Ik hoop wel dat je nog steeds een inkomen hebt.

Maar dit terzijde, waarschijnlijk ben je zelf een ambtenaar, boa, politieagent of een afgekeurde militair die een leuk leven hebben, betaald door de belastingbetaler:)
Helaas, ik moet je teleurstellen. Ik werk noch voor de overheid noch voor het Rijk maar W2 denkt daar anders over en daarom noemt hij me semi-ambtenaar. Dat zal me verder ook worst wezen. Ik werk al bijna 40 jaar, heb nooit de hand opgehouden maar wel mijn eigen broek. En als mijn inkomen door de belastingbetaler wordt opgehoest, sluis ik het uiteindelijk weer verder naar de ondernemer. Want zonder klandizie heeft de ondernemer ook niks te vreten. En als de ondernemer ziek wordt moet hij weer naar het ziekenhuis waar de door hem zo verfoeide met overheidsgeld gefinancierde verplegers hem weer moeten oplappen. Zo is de cirkel weer rond.

noglangnietuitgewandeld
1 februari 2021, 09:50

Juist, en zonder aanzien des persoons. Na de vlucht van de regering naar Engeland, viel de leiding van de ministeries onder de hoogste ambtenaren, de Secretarissen Generaal.
Op de bewuste dag kwam de SC van Binnenlandse Zaken, dhr. Karel Frederiks, te laat op een afspraak bij Seyss-Inquart, omdat onderweg zijn fiets gevorderd werd.

bertje600
1 februari 2021, 12:31
En al die hoge ambtenaren hebben met volle overtuiging samengewerkt met de bezetter.
En ze zijn er, zoals bij ambtenaren gebruikelijk, mee weggekomen en hebben daarna de mooiste baantjes gekregen.
Terwijl de bevolking maar moest lijden en de toenmalige echte verzetsstrijders hun einde vonden in de diverse kampen
of voor het vuurpeloton in Scheveningen en Vught.

Dalton
1 februari 2021, 15:12
Dat waren de NSBers die voorop liepen in de parades door de straten en na de bevrijding hadden ze de meeste poen en konden zodoende leuke bedrijfjes opzetten om hun geld wat ze verkregen hadden tijdens de oorlog en hun verraad in te stoppen.
De dames die zich toevallig hadden laten neuken door een duitse bezetter,omdat ze een hekel hadden aan krabben en de mannelijke bevolking als slaven in de duitse fabrieken werkten,werden kaal geschoren zodat iedereen ze kon herkennen.

Wentelt Eefje
1 februari 2021, 15:50
De meeste verzetshelden (in NL, het bezette land met het hoogste percentage collaborateurs) kwamen na Dolle Dinsdag pas “de illegaliteit” versterken

bertje600
1 februari 2021, 16:14
En hun nakomelingen doen zich nog steeds voor om Nederland te redden.
En zijn ook ambtenaar geworden omdat ze een levenslange vaste baan hebben en
veelvuldig kunnen grijpen in de diverse geldkassen.
En daar ook nog voor betaald krijgen en hun eigen salaris kunnen regelen.
Als dat niet kan dan hebben ze een vergoeding zoals voor thuiswerken die andere Nederlanders
niet hebben of krijgen.
Er dient paal en perk gesteld te worden aan deze derde macht en snel ook.

PartyboyBert
1 februari 2021, 18:30
Helemaal mee eens. Volgens mij is het wel de vierde macht. Officieel genaamd de algemene bestuursdienst

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schaduwmacht

bertje600
2 februari 2021, 14:37
Klopt,
maar de derde macht, de rechtelijke macht, heeft ook boter op hun hoofd en beseffen ook niet dat hun gerechtelijke
uitspraken ook kan nog wal raken.
En tel daar dan ook nog de 4e macht bij, de ambtenaren en je weet dat je in Nederland door minimaal 2 machten
geschoren wordt.

Herr Fick
6 februari 2021, 13:43
... Een Rijkswachter was nog van een ander niveau. Militaire opleiding en de selectie eisen waren veel hoger dan vandaag ...

Het beste aan de Rijkswacht was hun mooie service dress. Maar dat was het dan ook. De mobiele eenheden zorgden voor openbare orde handhaving. Gezien de miskleunen in het Heizelstadion en bij de mijnstakingen was dat toch geen echt succes. Repatriëring van illegalen was ook niet echt hun ding (affaire Semira Adamu). Gevangenentransport lukte ook niet helemaal (ontsnappingen Dutrous en Haemers). Misschien de strijd tegen drugshandel? Neen ook niet (zaak François). Misdaadonderzoek dan wellicht? Jammer van de missers (Affaire Dutroux, Bende van Nijvel).

Eén van hun problemen was dat de officieren veel te ver van de manschappen stonden. In het begin van hun carrière enkele jaren pelotonscommandant in een mobiele eenheid en vanaf dan stafwerk. Bij de BOB en in de lokale brigades kon een 1e opperwachtmeester van 30 jaar oud al de bevoegdheid krijgen van officier van gerechtelijke politie, zonder echter over een universitair diploma - noch van militaire, noch van burgerlijke aard - te beschikken. Maar officieren -die dus wel een licentie criminologie hadden - kwamen meestal in een gerechtelijk onderzoek nauwelijks tussen. Herinner je je de pijnlijke confrontatie tussen Rijkswachtonderofficier Jean Lessage en onderzoeksrechter Doutrève voor de parlementaire commissie Dutroux nog? Geen enkele officier die echt bij de kern van de zaak betrokken was. Ik heb ook nooit een officier zien tussenkomen bij caféruzies of bij huiselijk geweld. Daarvoor leefden ze te zeer in hun ivoren toren.

Een ander probleem was dat ze te veel aandacht besteedden aan makkelijke zaken. Dat had te maken met bevoegdheidsverdeling en met de daaruit voortvloeiende politieoorlog, want hoe meer zaken ze oplosten, hoe beter de Rijkswacht het deed tegenover de gerechtelijke -en de gemeentepolitie.
In Frankrijk, bijvoorbeeld, concentreert de Gendarmerie zich op het platteland en de Police National zich op de steden. Maar die opdeling had je bij ons niet, want de Rijkswacht wilde de grote steden niet lossen.

Een derde probleem was een misplaatste korpsgeest. Alle inspanningen werden gedaan ter meerdere eer en glorie van het korps. Dat is niet per sé negatief, maar het korps mag slechts een middel zijn en nooit een doel op zich.

De huidige politie werkt zeker beter dan de Rijkswacht, maar ze zouden wel wat aan hun voorkomen mogen doen. En wat minder vrouwen in dienst nemen lijkt me ook niet mis. Dat laatste is uiteraard geen politiek correcte bewering, maar iedereen zou er wel beter bij varen.

Player
6 februari 2021, 16:09
De huidige politie werkt zeker beter dan de Rijkswacht, maar ze zouden wel wat aan hun voorkomen mogen doen. En wat minder vrouwen in dienst nemen lijkt me ook niet mis. Dat laatste is uiteraard geen politiek correcte bewering, maar iedereen zou er wel beter bij varen.Tja, was het dan zoveel beter met Fernand Koekelberg als Commissaris-Generaal van de Federale eenheidspolitie? Omkoopschandalen, snoepreisjes naar Qatar met zijn maitresse op kosten van de belastingbetaler, vermeende verkrachtingszaak,... En als straf geschorst met behoud van wedde en tot zijn pensioen een erefunctie als adviseur. Zijn opvolgster, De Bolle, was niet veel beter. Wist van toeten of blazen in de zaak Chovanec. Hoe ver staan de officieren hier dan van de werkelijkheid? Als straf meteen gepromoveerd naar een topfunctie bij Europol.

Rijkswachters waren tenminste echte venten met militaire scholing en een snor waar de man in de straat nog schrik van had. Bij de eenheidspolitie heeft men de toelatingsnormen zo laag gezet tov de Rijkswacht dat letterlijk iedereen kan toetreden. Geen opleiding waardig. En ja, zelfs vrouwen mogen erbij. Bij het minste fysieke incident moeten ze wel ontzet worden door hun mannelijke collega's of ze worden zelf slachtoffer. Vrouwen zijn voor mij gelijk aan mannen maar voor sommige beroepen komen ze nu eenmaal fysiek te kort.

Shakir
6 februari 2021, 16:18
https://www.youtube.com/watch?v=oiNgSh_f33E

Herr Fick
6 februari 2021, 17:07
Tja, was het dan zoveel beter met Fernand Koekelberg ... Zijn opvolgster, De Bolle, was niet veel beter.

Koekelberg en De Bolle zijn dan ook niet toevallig allebei ex-Rijkswachters:)

Player
6 februari 2021, 17:48
Koekelberg en De Bolle zijn dan ook niet toevallig allebei ex-Rijkswachters:)Toch geen echte dan, want ze hebben beiden geen moustache [emoji6] Hun misstappen waren al ruim 10 tot 20 jaar na het afschaffen van de Rijkswacht. Zo kunnen we alles blijven steken op de Rijkswacht wat er misloopt bij de Federale. Als de Federale Politie na zoveel jaar er nog niet staat... Feit blijft dat qua opleiding en vereisten de Rijkswacht nog een toonbeeld was, de Federale een lachertje.

mentholbear
10 februari 2021, 04:10
Beter niet brommen?

https://m.youtube.com/watch?v=3bivYyj7DNs

WANDELAAR5
10 februari 2021, 08:22
Leuk verhaal weer van Lubach. Alleen dat er minder recidive is, lijkt mij wat te simpel. Is er ook vergeleken met kleine gevangenisstraffen? En het soort misdrijf? Inbrekers en winkeldieven die vaak betrapt worden, krijgen normaal gesproken geen werkstraf, en vallen vaak in herhaling. Die mensen die het na een taakstraf niet weer doen zullen het denk ik na een paar dagen in de gevangenis ook niet opnieuw doen.

mentholbear
10 februari 2021, 13:54
Ik ben z'n cijfers niet nagegaan. Daar hebben we WE en Gerri voor https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?55248-Corona-Virus-Covid-19&p=732226#post732226 ;)

Maar volgens Lubach is er nu juist wel de mogelijkheid dat een rechter een straf op maat kan geven. Als een OM die kijkt of iemand die nooit een snelheidsovertreding heeft gehad, nu meer dan 50 KM over een rustige overzichtelijke B weg te hard reed om z'n vrouw met gebroken water naar het ziekenhuis te brengen. Of zich haast naar het ziekenhuis, omdat z'n kind een dodelijk ongeval heeft en op sterven ligt.
Daar kan volgens mij het OM ook anders op oordelen dan als het om een notoire hardrijder gaat, die geregeld onder invloed is en tal van ongevallen heeft veroorzaakt.

En die het meest effectief zou zijn, althans volgens Lubach. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen. En dan bedoel ik niet een taakstraf om met oudjes een rondje te lopen. Maar eentje die past bij hun vergrijp. Hebben ze wat gejat, laat ze ergens gerelateerd werken om te zien wat zo een ondernemer allemaal moet dien voor z'n geld en jij effe zomaar wat van ontvreemd. Of laat ze maar na nieuwjaar meedraaien met de ploegen die de opgeblazen brullenbakken, bushaltes, en weet ik wat allemaal, zodat ze ervaren wat de gevolgen zijn van hun baldadigheid. Of als ze met illegaal vuurwerk bezig zijn, meedraaien op de oogafdeling en amputaties, en revalidatie centra.
Dan staat een paar daagjes tralies kijken zo ver af van de gevolgen voor anderen van hun daden. Het lijkt me juist goed als zo iets sowieso bij een gevangenis straf erbij komt.
Net zo goed als dat ik denk dat het bij sommige kinderen niet helpt om ze alleen maar naar hun kamer te sturen voor straf. Helemaal niet als ze daar op hun smartphone, tablet ofzo kunnen spelen.

Willem2
23 augustus 2021, 00:56
Het demissionaire kabinet kan niet blijven wachten op een doorbraak in de formatie, en moet meteen maatregelen nemen om de georganiseerde misdaad aan te pakken. Dat zegt Gerrit van de Kamp, voorzitter van politievakbond ACP, vandaag in het AD.

'400 miljoen euro is structureel nodig omdat we met de huidige wetgeving in de aanpak van deze criminaliteit niet veel verder komen', aldus Van de Kamp. Hij pleit niet alleen voor meer geld, maar ook voor andere wetgeving. 'We pleiten ook voor antimaffiawetgeving zoals in Italië. Dan heb je dit geld ook nodig om het waar te maken.'
.... https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland/10451589/politievakbond-400-miljoen-per-jaar-extra-nodig-voor-bestrijding-georganiseerde-misdaad

mager
24 augustus 2021, 14:37
Straffen in NL zijn helemaal niet laag.
ACAB, APAB

Willem2
18 mei 2022, 15:32
Hoewel de misdaadcijfers vorig jaar opnieuw daalden, heeft de politie een druk jaar gehad. Met name de coronarellen, demonstraties, het handhaven van maatregelen en het aantal 112-meldingen leidden tot extra druk op de agenten.

Korpschef Henk van Essen maakt zich zorgen en wil scherpere keuzes bij de inzet van politie om herhaling van dit soort drukke jaren te voorkomen. Ook wil hij kijken naar het invullen van vacatures.

De klassieke criminaliteit, zoals woninginbraken, overvallen en straatroven, daalde vorig jaar met 7 procent vergeleken met 2020. Vorig jaar werden 741.111 misdrijven geregistreerd bij de politie.

Maar de spoedvraag naar de politie was niet eerder zo groot als vorig jaar, blijkt uit de vandaag gepubliceerde jaarverantwoording. Het aantal 112-meldingen steeg met bijna 150.000 ten opzichte van 2020. In totaal waren er ruim 3,2 miljoen oproepen. Ook het aantal overlastmeldingen steeg met 11 procent ten opzichte van een jaar eerder, tot bijna 537.000. Al met al leidde dat tot 800.000 overuren en ruim 44 miljoen euro extra kosten, meldt het AD.
.... https://nos.nl/artikel/2429270-druk-op-politie-vorig-jaar-hoog-vooral-door-coronahandhaving

Willem2
23 mei 2022, 16:59
Racisme en discriminatie zijn een "structureel probleem" binnen de politie. Dat zei Martin Sitalsing, politiechef in Midden-Nederland en portefeuillehouder diversiteit, in het programma Spraakmakers op NPO Radio 1.

Sitalsing zei dit naar aanleiding van de KRO-NCRV documentaire De Blauwe Familie die vanavond wordt uitgezonden. Daarin vertellen politiemensen van kleur over hun ervaringen met racisme en discriminatie op de werkvloer. Wanneer ze dit aankaarten bij hun werkgever, lopen ze tegen een muur op. Volgens de politiemensen grijpt de leiding niet in, maar worden ze weggepest of ontslagen.

Een van de agenten in de documentaire is Peris Conrad, oud-inspecteur in Rotterdam. Hij "buitelt over elkaar heen" van voorbeelden van misstanden. "In mijn eerste jaar werd op de politieschool een foto van mij gemaakt. Daar werden tralies op getekend en de tekst voor gezet 'stel je voor, onze aap in een kooi'."

Conrad noemt het schrijnend dat dit soort zaken niet bespreekbaar is binnen de politie. Na 26 jaar is hij weggegaan bij de politie.
.... https://nos.nl/artikel/2429926-politiechef-racisme-en-discriminatie-structureel-probleem-binnen-de-politie

Jan_Wandelaar
23 mei 2022, 23:36
Een van de agenten in de documentaire is Peris Conrad, (...)Peris? Met zo'n naam verwacht je toch dat er andere flauwe grappen gemaakt worden dan over z'n huidskleur.

J.W.

Willem2
24 mei 2022, 00:27
Racisme komt te veel voor bij de politie. De leiding van de politie heeft daarop "wellicht onvoldoende scherp ingegrepen". En voor "recidivisten" die meermaals in de fout gaan met racistische uitlatingen is geen plek binnen het korps.

Dat zegt korpschef van de Nationale Politie Henk van Essen bij Nieuwsuur. "Als je volhardt in je gedrag, op wat voor terreinen dan ook, ook op dit soort uitspraken, dan is daar geen plek voor binnen de politie."

Van Essen reageert daarmee op de documentaire De blauwe familie. Daarin vertellen politieagenten hoe zij of collega's vanwege hun huidskleur geïntimideerd, getreiterd en gediscrimineerd worden, en hoe de leiding niet ingrijpt.
.... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2429993-politiechef-over-racisme-voor-recidivisten-geen-plek-binnen-het-korps

Herr Fick
24 mei 2022, 08:05
Ik heb de documentaire gisteren ook gezien. Vandaag is het een item in het VRT-radionieuws. Wordt ongetwijfeld vervolgd ..

Poppalarge
24 mei 2022, 18:32
Dus de agenten die in de fout zijn gegaan worden dan echt ontslagen bij voldoende bewijs in plaats van dat ze in een andere regio / functie weer aan de slag kunnen?

Of is het chronische personeelstekort weer een reden om deze figuren alsnog binnen de gelederen te houden?

Eerst maar eens kijken hoe er gehandeld gaat worden als alle ophef weer voorbij is en het publieke geheugen weer een stuk minder is geworden….

Sent from my Atari 4096 STFM[emoji769]

Poppalarge
25 juli 2022, 10:56
Lekker dan! (https://tweakers.net/nieuws/199312/nederlandse-politie-bewaart-onnodig-gegevens-van-iedereen-die-ooit-contact-opnam.html)

Iedereen met wie de politie ooit contact heeft gehad, staat in de computer. Dat levert meer data op dan de politie nodig heeft. ‘Dat brengt allerlei risico mee.’

(https://www.trouw.nl/auteur/Gidi Pols)De politie houdt van negen miljoen mensen automatisch levensgebeurtenissen als verhuizingen, huwelijken en geboortes bij. Ook slaat het over al deze mensen privacygevoelige gegevens als nationaliteit, adres en burgerservicenummer op. Over de datahonger leven binnen de organisatie al jarenlang zorgen, blijkt uit een interne memo die in handen is van Trouw. Toch is het systeem nog altijd niet aangepast.

Al in 2015 uitte de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens zorgen over ‘het abonnement op personen’ dat de politie heeft, blijkt uit het memo. Toen was al duidelijk dat de politie van miljoenen mensen automatisch gegevens uit de Basis Registratie Personen (BRP) opvraagt.
Eindeloze stroom aan informatie

De politie klopt bij de basisregistratie aan voor informatie over onder anderen verdachten, slachtoffers, getuigen of mensen die ooit een aangifte hebben gedaan. Om de gegevens actueel te houden, krijgt iedereen die in het systeem van de politie komt een zogenaamde ‘afnemersindicatie’, wat inhoudt dat de politie automatisch nieuwe informatie over hen krijgt.
Die stroom aan informatie is eindeloos, staat in het memo. “Een afnemersindicatie wordt nooit meer verwijderd, ook al is de persoon overleden”, schrijft een strategisch adviseur van de politie. Het resultaat: de politie volgt steeds meer mensen, zelfs als het al lang niet meer relevant is voor een zaak. Het gaat inmiddels om zo’n negen miljoen personen, volgens de politie.
“Dat brengt allerlei risico’s mee”, zegt privacy-expert Rejo Zenger van Bits of Freedom, die sinds 2009 bezig is met hoe de politie omgaat met de privacy van burgers. “Uit een onderzoek uit 2019 bleek bijvoorbeeld dat de beveiliging van de 36 belangrijkste politiesystemen niet op orde was. Daardoor is er een onnodig risico op datalekken.”
Mogelijke gevaren

De politie ziet zelf nog enkele andere mogelijke gevaren van de ‘voortdurende groei van afnemersindicaties’: imagoschade en een sterk oplopende werklast. De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens vroeg al in 2015 of het wel noodzakelijk was om al deze mensen te volgen. Het antwoord van de politie: geen idee.
Er komt nieuw beleid, staat in het interne stuk. In de toekomst moet niet zomaar iedereen met wie de politie in contact komt gevolgd worden. Het nieuwe uitgangspunt is: “een afnemersindicatie mag alleen voor specifieke groepen of handmatig voor afzonderlijke personen worden geplaatst.” Verdachten vallen onder de speciale groepen, net als bijvoorbeeld leden van motorbendes en mensen met een wapenvergunning.
Meer dan strikt noodzakelijk

Toch volgt het politiesysteem ruim twee jaar na de kritische memo nog steeds iedere getuige, elk slachtoffer en iedereen die aangifte doet. De trage aanpassingen komen volgens de politie doordat het gaat om grote logge applicaties die niet van de ene op de andere dag uitgezet kunnen worden. Wel is de verwachting dat er dit jaar begonnen wordt met het doorvoeren van het inmiddels meer dan twee jaar oude ‘nieuwe beleid’.
Schokkend, noemt Zenger de vertraging. “De politie mag niet meer gegevens verzamelen dan strikt noodzakelijk is voor haar taak”, zegt Zenger. “Het feit dat ze zelf aangegeven dat ze gegevens verzamelen die ze niet nodig hebben geeft aan dat ze meer doen dan proportioneel is, daarmee overtreden ze de wet.”
De politie ontkent in een reactie dat ze de wet overtreedt. “Zonder actuele persoonsgegevens kan de politie haar werk niet doen”, aldus Henk Geveke van de korpsleiding. “Voor het gebruik en actueel houden van die gegevens hebben we een juridische grondslag. We hebben zelf de conclusie getrokken dat we met minder gegevens toe kunnen, en daar werken we aan.”

Willem2
25 juli 2022, 12:01
Het is duidelijk dat je mensen die met zo'n bericht komen en bedanken duidelijk in de gaten moet houden :biggrin: ;)

Kwibus2
25 juli 2022, 12:04
De reactie van de korpsleiding spreekt zichzelf tegen. De politie mag om haar werk te kunnen doen gegevens opslaan maar geeft meteen toe dat er meer gegevens worden opgeslagen dan nodig is. Daarmee overtreedt de politie de wet. zo eenvoudig is het.
Van de autoriteit persoonsgegevens die belast is met het toezicht hoef je niets te verwachten. Die slaapt rustig door.

Kwibus2
25 juli 2022, 12:05
Het is duidelijk dat je mensen die met zo'n bericht komen en bedanken duidelijk in de gaten moet houden :biggrin: ;)

WE stond al hoog genoteerd bij de snuffelaars.

Willem2
25 juli 2022, 12:08
Nu leggen ze wel alles vast maar de vraag is altijd wat er uituindelijk mee gedaan wordt. Uiteraard kennen we de toeslagenaffaire waarbij het gruwelijk misging.

Maar nu een geval waarbij de politie en justitie alles vastleggen en er daarna niks mee wordt gedaan :

VvE Beheerder uit Nijmegen drukt geld achterover van huiseigenaren
De eigenaar van VvE Beheer Nijmegen heeft bijna 30 VvE’s uit de regio Nijmegen, Groesbeek, Wijchen en Millingen gedupeerd. Dat meldt De Gelderlander op basis van onderzoek. Hendrik A. maakte tienduizenden euro’s van verschillende door hem beheerde VvE ‘s over naar zijn privérekening. Daarmee deed A. risicovolle beleggingen. De schade loopt in de tonnen
.... https://www.nederlandvve.nl/vve-nieuws/vve-beheerder-uit-nijmegen-drukt-geld-achterover-van-huiseigenaren/

Een man (57) uit Beuningen verduisterde zo’n 7 ton van ruim dertig Verenigingen van Eigenaren (VVE) in Nijmegen, Wijchen en Groesbeek. Maar wordt niet vervolgd, blijkt nu.
... https://www.gelderlander.nl/beuningen/fraudeur-verduistert-7-ton-van-vves-maar-politie-en-justitie-laten-de-zaak-zitten-frustrerend-en-teleurstellend~a88c17e6/

Siberische tijger
25 juli 2022, 12:12
Nu leggen ze wel alles vast maar de vraag is altijd wat er uituindelijk mee gedaan wordt. Uiteraard kennen we de toeslagenaffaire waarbij het gruwelijk misging.

Ik vind het vreemd dat jij je dat afvraagt: je zegt in een ander bericht zelf dat ambtenaren niks doen.
De meeste van die grappen over ambtenaren zijn achterhaald en ouderwets (en dus niet meer leuk), maar ja, het blijft blijkbaar leuk om tegen ze te schoppen.;)

Kwibus2
25 juli 2022, 12:15
Klopt, het telefoonnummer van de verdachte ontbrak in de aangifte. Het kost te veel tijd om daar mankracht voor vrij te maken.
Met als gevolg dat je in Nederland 700.000 euro kunt ontvreemden zonder zelfs maar vervolgd te worden.

Willem2
3 september 2022, 11:58
https://nos.nl/nieuwsuur/video/2443089-live-meelezen-met-de-onderwereld

Kwibus2
3 september 2022, 22:47
Minstens zo zorgelijk is de hoeveelheid onjuiste informatie in de systemen.
Recent is duidelijk geworden dat Kwibus in 2009 is gesignaleerd als mogelijke bestuurder van een personenauto zonder in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Zón melding had na vijf jaar uit het systeem gehaald moeten worden..Waarom is de melding nu pas bekend geworden?
Die melding hangt aan het kenteken van mijn in mei aangeschafte auto met Nederlands kenteken.
Op 6 mei op naam gezet, op 11 mei al staande gehouden. De tweede staande houding volgde op 7 juni. De rest bespaar ik jullie.

De melding is onzinnig. Ik heb sinds 2004 een Belgisch rijbewijs dat voor de categorie A en B voor onbepaalde tijd is afgegeven.
Dat rijbewijs is nog steeds geldig. Het was dus ook geldig in 2009.
De staande houdingen leveren mij veel tijdverlies op. De eerste keer ruim twee uur, de tweede keer vijf kwartier. Afspraken gemist waaruit flinke schade ontstaat. Verwijderen? Dat is lastig, de persoon die in 2009 verantwoordelijk is voor de melding werkt niet meer bij de politie.
Daarna kennis gemaakt met het van het kastje naar de muur systeem. Voor politiemensen is de regeling die betrekking heeft op Nederlanders met een buitenlands rijbewijs te gecompliceerd. De dames en heren begrijpen het gewoon niet.

Advocaat benadert het OM, die begrijpt het ook niet. Het OM verwijst naar de RDW. Die heeft met de signalering niets te maken.
De autoriteit persoonsgegevens zou moeten ingrijpen. Wordt lastig gaat minimaal zes maanden duren, ze hebben te veel werk.

De tandeloze tijger dan maar, de Nationale Ombudsman. Vol verwachting klopt mijn hart. Gelukkig hangt het kloppen niet van de NO af.
Of ik nog steeds vriendelijk ben bij staande houdingen? Het wordt wat minder. Ik toon mijn originele rijbewijs en overhandig een kopie.
Ik geef de staande houders vijf minuten. Dan rij ik door. Zal wel zien wat er van komt. Het is niet langer mijn probleem.

Willem2
4 februari 2023, 00:31
Met een mega-operatie legde de politie vrijdag opnieuw een versleutelde telefoondienst voor criminelen aan banden. Verspreid over Nederland, België en Duitsland werden bijna tachtig adressen doorzocht. Het leidde tot de vondst van drugslabs, vuurwapens en miljoenen aan contant geld. De politie bleek vijf maanden mee te hebben gelezen met de berichten die zijn verstuurd bij telefoondienst Exclu.
.... https://www.ad.nl/binnenland/ongekende-politieactie-rond-criminele-telefoondienst-invallen-op-79-plekken-42-verdachten-opgepakt~acc06d7e/

Willem2
9 maart 2023, 19:19
Politiechef Paulo de C. (54) van de politie in Haarlemmermeer dwong een van zijn agentes hem te pijpen in de auto, zegt het Openbaar Ministerie. En dat terwijl ze al zo kwetsbaar was. De vrouw was een paar maanden eerder als klokkenluider nog weggepest bij haar oude politieteam. Het OM eist drie jaar cel.

Hij had haar in een WhatsAppbericht al gevraagd of ze niet naar een hotel in Warnsveld wilde komen, waar hij vanwege een congres verbleef. Later was er nog die seksuele toespeling over anale seks. ‘He, heb je dat weleens gedaan: samen filmpje kijken en dan van achter erin? Dat zal best pijn doen’, schreef hij aan zijn collega bij de politie. Gevolgd door een knipoog-emoticon.
.... https://www.ad.nl/binnenland/agente-die-was-weggepest-als-klokkenluider-moest-nieuwe-politiebaas-pijpen-in-de-auto-br~aff54ec4/

Willem2
13 april 2023, 09:51
.... https://www.ad.nl/binnenland/ongekende-politieactie-rond-criminele-telefoondienst-invallen-op-79-plekken-42-verdachten-opgepakt~acc06d7e/

De Nederlandse politie beschikt over ruim 1 miljard chatberichten van criminelen. Daardoor werden in ons land onder andere zo'n zestig drugslabs ontmanteld, 170.000 kilo cocaïne in beslag genomen en 1000 zware wapens van straat gehaald. Dat blijkt uit cijfers van de Landelijke Eenheid.
.... https://www.ad.nl/binnenland/politie-beschikt-over-1-miljard-criminele-chats-en-de-teller-loopt-door-goud-in-handen~aaf9d96b/

Willem2
3 mei 2023, 07:18
De politie is vorig jaar betrokken geweest bij meer geweldsincidenten dan in 2021. In ruim 20.000 situaties gebruikten agenten geweld. Dat is een toename van 12 procent, meldt de politie in een rapport.

Een mogelijke verklaring voor de toename is volgens de politie de verdere polarisatie van de samenleving. "Burger en overheid zijn steeds meer tegen over elkaar komen te staan. Het grotere aantal protesten dat daarvan een gevolg is, leidt tot meer geweldsaanwendingen", staat in het verslag.

Ook de toename van het aantal incidenten rond mensen met verward gedrag kan een mogelijke oorzaak zijn, zegt de politie. Dat steeg met 7 procent.

Fysiek geweld
In meer dan de helft van de gevallen gebruikte een agent fysiek geweld, zonder verdere geweldsmiddelen. Daarna werd het meest gegrepen naar het vuurwapen en de uitschuifbare wapenstok.
.... https://nos.nl/artikel/2473648-politie-gebruikte-vorig-jaar-opnieuw-meer-geweld-meeste-incidenten-in-den-haag

pietpotent44
3 mei 2023, 08:10
En dan worden alle vetes en verbaal geweld hier op het forum nog niet eens meegerekend :rolleyes:

Eddy_V
4 mei 2023, 12:46
En dan worden alle vetes en verbaal geweld hier op het forum nog niet eens meegerekend :rolleyes:
Omdat die in de clubs onder het genot van een glaasje prik worden bijgelegd :)

Willem2
9 mei 2023, 14:54
Het corrumperen van ambtenaren is een verdienmodel geworden in het criminele milieu, ziet de rijksrecherche. Directeur Arthur van Baaren zegt in een interview met NRC Handelsblad dat hij verrast is door die ontwikkeling.

"Voorheen zag je dat een crimineel en een ambtenaar elkaar kenden, via school bijvoorbeeld of uit de buurt. En die relatie leidde dan tot corruptie of het lekken van informatie. Nu zien we tussenpersonen die bewust op zoek gaan naar ambtenaren die ze kunnen corrumperen."

Het kan zijn dat de ambtenaar in geldproblemen zit of kampt met een verslaving, licht Van Baaren nader toe in het NOS Radio 1 Journaal. "Zo'n informatiemakelaar heeft een neus voor die kwetsbare ambtenaren. En als je eenmaal een ambtenaar hebt omgekocht, is het heel makkelijk om informatie te krijgen." Dat heeft er volgens hem ook mee te maken dat overheidsmedewerkers bij veel verschillende systemen kunnen.

Criminelen betalen er goed voor
Het aantal corruptiezaken is de afgelopen jaren vrijwel stabiel gebleven, maar de informatiemakelaar is in opkomst, zegt Van Baaren op basis van ontsleutelde cryptotelefoons. Volgens hem hebben overheidsinstanties vaak niet eens door dat hun gegevens aantrekkelijk zijn voor criminelen. "Terwijl wij zien dat die daar grof geld voor betalen, wat erop wijst dat de informatie heel belangrijk is."

"Het gaat met name om persoonsgegevens: naam, adres, kentekens, nummers van paspoort of rijbewijs", somt hij op in NRC. "Wij zien in onze onderzoeken bijvoorbeeld dat er een relatie is tussen gelekte informatie en excessief geweld in het criminele milieu. En het gaat niet over incidenten."
... https://nos.nl/artikel/2474403-rijksrecherche-ziet-dat-omkopen-van-ambtenaren-verdienmodel-is-geworden

bwanabeer
9 mei 2023, 15:24
Weer een autoriteit die zijn eigen gewichtigheid opklopt. Het gaat niet om incidenten, zegt hij. Hoeveel dan? Ik denk niet meer dan 2. Als het tot veroordelingen is gekomen mag hij ze gewoon noemen.

Willem2
11 september 2023, 12:07
De nieuwjaarsnacht is voor velen een gezellige nacht, met oliebollen, vrienden en familie. Maar voor een aantal agenten liep de eerste nacht van 2023 uit op een trauma: ze werden ingesloten en bedreigd door een groep jongeren. ,,Opeens rent een groep van twintig tot dertig mensen hun kant op. Voorop een man met een ploertendoder.’’
.... https://www.ad.nl/binnenland/agenten-staan-doodsangsten-uit-in-nacht-vol-geweld-als-ik-een-agent-pak-sla-jij-hem-dan-dood~acb5b1cf/

Willem2
22 oktober 2023, 14:43
Criminele jongeren hebben vrij spel: wijkagent te druk
... https://nos.nl/regio/zh-west/artikel/448617-criminele-jongeren-hebben-vrij-spel-wijkagent-te-druk

Kwibus2
22 oktober 2023, 17:41
Waarom wordt er zo geklaagd over de Nederlandse politie? Ze doen uitstekend werk. 1 tot 2 keer per maand wordt ik staande gehouden en mag ik uitleggen waarom ik als ingezetene mag rijden met een Belgisch rijbewijs in Nederland.
De geachte dames en heren kennen de wetgeving en de voorschriften niet. Uitleggen doe ik niet meer bel de RDW maar.

Rijbewijs ligt in de kluis van de bank. Ik laat een fotokopie zien die door een notaris is voorzien van stempel en handtekening. Daarmee is het een officieel document.
Waarom hou ik vast aan mijn Belgische rijbewijs? Het verloopt niet. Nooit meer verlengen en geen gedoe en kosten met keuren.

Laatste feest was aanbellen bij mijn woning. De heren hadden me zien rijden. Weer vragen over het rijbewijs. Het werd nog bonter.
Beweren dat ik gesignaleerd zou staan op grond van het rijden zonder rijbewijs. Of ik me wilde identificeren? Ik wees naar het bordje naast de bel waar mijn naam op staat. Verder nog iets heren? Dan wens ik u een prettige avond. Deur dicht.

schoolmeester
22 oktober 2023, 18:16
Gewoon een Nederlands rijbewijs nemen, heb je ook geen problemen/ ongemak met de politie meer.
Gij zijt een rare kwibus, je zoekt de problemen zelf op.
En als je in Nederland bestuurder van een rijdende auto bent, ben je VERPLICHT om een geldig rijbewijs te kunnen overleggen.

Kwibus2
22 oktober 2023, 18:38
Schoolmeester meestal zijn we het wel aardig eens. Nu even niet.
Om voor mij moverende redenen wens ik de banden tussen Nederland en mij zo minimaal mogelijk te houden.
Daar valt het afzien van het bezit van een Nederlands rijbewijs onder.

Je kunt mij niet verwijten dat de controledrift van de Nederlandse politie op hol geslagen is door een veelheid van meldingen in het BVH systeem dat de politie hanteert. Zonder enige aanleiding heeft een platvoet daarin een bericht geplaatst waarin het vermoeden wordt geuit dat ik zonder geldig rijbewijs rond rijd. Daar begint deze ellende mee. Dat bericht verwijderen lukt niet. De persoon die het bericht geplaatst heeft in 2009 werkt niet meer bij de politie. Daarna volgen er nog meer mutaties allemaal over het rijbewijs.

Ik ben niet verantwoordelijk voor een op hol geslagen informatiesysteem van de politie. Mijn advocaat heeft het OM benaderd. Het OM wijst naar de RDW. De RDW legt de verantwoordelijkheid bij de politie. Een gewaarmerkte kopie van een rijbewijs is gelijkwaardig aan het origineel.
Dat ik rechtmatig beschik over een Belgisch rijbewijs is terug te vinden in de systemen van de RDW. Dat de dames en heren die informatie niet kunnen inzien is hun probleem. De tijd die hier mee verdaan wordt kan echt wel beter worden besteed. Schoon dat BVH systeem tijdig.
Dan blijft deze onzinnige overlast mij bespaard.

Siberische tijger
22 oktober 2023, 18:41
(..) Of ik me wilde identificeren? Ik wees naar het bordje naast de bel waar mijn naam op staat. Verder nog iets heren? Dan wens ik u een prettige avond. Deur dicht.

Ook bullshit. Identificeren voor en politie-agent is met een geldig legitimatiebewijs, dus paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs.

Jij bent nu een beetje interessant aan het doen.
Als ik als Nederlander in het buitenland ga wonen, dien ik me ook aan te passen aan de in dat land geldende regels.

schoolmeester
22 oktober 2023, 18:43
Kijk, als je deze informatie er gelijk in je eerste post erbij gezet had, was het duidelijker geweest.
Met de informatie van je laatste post begrijp ik ook jouw standpunt/ reactie.
Excuses van mijn kant.

Picasso 1
22 oktober 2023, 19:35
dentificeren voor en politie-agent is met een geldig legitimatiebewijs, dus paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs.

Ook aan de deur van je eigen woning?

Willem2
22 oktober 2023, 20:15
Ook aan de deur van je eigen woning?

Ja, want iedereen kan zich wel Picasso noemen maar er is maar 1 Picasso 1 :rolleyes: ;)

Wentelt Eefje
22 oktober 2023, 20:53
Als je je niet geldig kunt legitimeren kun je ook wel de indringer zijn die zojuist de heer des huizes in de bezemkast opgesloten heeft...

mentholbear
23 oktober 2023, 20:28
Schoon dat BVH systeem tijdig.
Dan blijft deze onzinnige overlast mij bespaard.

Ideaal zou idd zijn als ze dat systeem aanpassen.

Maar zou je tot die tijd niet een kopie van je dossier bij je auto kunnen houden, zodat je niet hetzelfde verhaal opnieuw hoeft uit te leggen.

Ik wist trouwens niet dat een gewaarmerkt kopie van een rijbewijs gebruikt kan worden. Ik bedoel, een rijbewijs heeft allerlei echtheidskenmerken. Op een kopietje kan iedereen wel een stempel en een krabbeltje zetten...

Wentelt Eefje
23 oktober 2023, 20:30
Rijbewijs ligt in de kluis van de bank. Ik laat een fotokopie zien die door een notaris is voorzien van stempel en handtekening. Daarmee is het een officieel document.

Een gewaarmerkte kopie van een rijbewijs is gelijkwaardig aan het origineel.

Ik wist trouwens niet dat een gewaarmerkt kopie van een rijbewijs gebruikt kan worden

Een gewaarmerkte kopie zegt niets over de echtheid en de inhoud van het document. Het laat alleen zien dat de kopie er precies hetzelfde uitziet als het origineel. Waarmerken is niet mogelijk voor diploma's en getuigschriften.

Weet ook niet of nu de notaris of de advocaat van Kwibus2 juridisch zo slecht onderlegd is, of dat zijn eigen fantasie hier op hol geslagen is, maar voor situaties waarin een gewaarmerkte kopie van een rijbewijs of paspoort nodig is, is voorzover ik weet slechts waarmerking door de gemeente van uitgifte van het document geldig.

Picasso 1
23 oktober 2023, 20:58
Waarom hou ik vast aan mijn Belgische rijbewijs? Het verloopt niet. Nooit meer verlengen en geen gedoe en kosten met keuren.

Dus om gedoe met verlengen van het rijbewijs en kosten daarvan te voorkomen, dan maar gedoe aangaan met afspraak maken bij een notaris, een kopie maken, stempel erop, notariskosten betalen, en een kluis huren om het originele rijbewijs als een waardevol sieraadstuk in te bewaren.

Picasso 1
23 oktober 2023, 21:05
Als je je niet geldig kunt legitimeren kun je ook wel de indringer zijn die zojuist de heer des huizes in de bezemkast opgesloten heeft...

Dat is helder, maar je hoeft de deur niet te openen voor de politie. En de politie kan alleen je woning in als ze via de rechter gemachtigd worden.

Wentelt Eefje
23 oktober 2023, 21:35
Dat is helder, maar je hoeft de deur niet te openen voor de politie. En de politie kan alleen je woning in als ze via de rechter gemachtigd worden.

Nee hoor. (Machtiging vindt plaats door de rechter-commissaris, in het algemeen op verzoek van de officier van justitie)
Wanneer er sprake is van een verdenking van een strafbaar feit op heterdaad of verdenking van een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis is toegestaan, mag een ambtenaar zonder tussenkomst van een officier van justitie of rechter iedere plaats, daaronder verstaande woningen, betreden, om ieder daartoe vatbaar voorwerp in beslag te nemen. Er is echter een wezenlijk verschil tussen zoekend rondkijken, en doorzoeken. Deze grens is in de jurisprudentie verder uitgewerkt. Het doelgericht een kast openen, valt bijvoorbeeld al onder doorzoeken.

schoolmeester
24 oktober 2023, 05:46
U bent verdacht goed op de hoogte.....

Willem2
13 augustus 2024, 11:58
De politiebonden roepen hun leden op om vanaf komend weekend actie te voeren voor een goed vroegpensioen. Tijdens voetbalwedstrijden in de eredivisie worden vakbondsbijeenkomsten georganiseerd, waardoor er geen politie aanwezig zal zijn bij de wedstrijden.

Komend weekend gaat het om de wedstrijden FC Twente-Sparta in Enschede op zaterdag en NAC-Ajax in Breda op zondag. De bijeenkomsten beginnen een uur voor aanvang van de wedstrijd en duren tot een uur na afloop.

Ontevreden
"Het kabinet zet nog altijd geen stappen in de richting van een goed vroegpensioen voor de politie. Daarom gaan de politiebonden hun acties verharden", schrijft Politie In Actie op zijn website.

Volgens de bonden wordt juist bij voetbalwedstrijden duidelijk dat politiewerk zwaar werk is. "Dan blijkt direct ook de noodzaak van een goede Regeling Vervroegd Uittreden (RVU)."

De politiebonden zijn niet tevreden met de huidige regeling, die in 2025 afloopt. Met die regeling kunnen agenten drie jaar eerder stoppen, maar vaak moeten ze hun inkomen dan met spaargeld aanvullen. Bovendien stopt op dat moment ook de pensioenopbouw, terwijl de laatste jaren daarin juist zwaar meewegen.
.... https://nos.nl/artikel/2533099-politie-voert-actie-voor-vroegpensioen-geen-agenten-tijdens-eredivisiewedstrijden

frittentitten
13 augustus 2024, 18:53
Dan vind ik dat er nog veel meer beroepen zijn ook of nog eerder met pensioen mogen gaan.

Hard fysiek zwaar lichamelijk werk, moet eerder met pensioen mogen.
Politie is risicovol, mag van mij ook gerust. Maar de zin mensen in de zin hierboven net zo goed of nog eerder

Jan_Wandelaar
13 augustus 2024, 21:45
Volgens de bonden wordt juist bij voetbalwedstrijden duidelijk dat politiewerk zwaar werk is.Wat volgens mij politiewerk mentaal zwaar maakt is de regelmatige confrontatie met dodelijke slachtoffers van ongevallen en misdaden, en de frustratie over de bureaucratische rompslomp van de organisatie waarbinnen ze werkzaam zijn.

Fysiek gezien is het een luizenbaan: beetje rondrijden in een auto en achter een bureau formuliertjes invullen (waarbij er 2 vingers gebruikt worden i.p.v. 10, anders is het veel te uitputtend).

J.W.

frittentitten
14 augustus 2024, 20:35
Grotendeels mee eens.

Maar ik wou het netjes houden. Als die petten met de snor hun zin niet krijgen gaan ze gewoon geen bekeuringen uitschrijven ( heel slecht voor de schatkist )
Nu gaan ze dagen intern plannen op dezelfde dagen als voetbal als een vakbonddag. Dan pakken ze de burgers, want dan zullen de deuren dicht blijven van de stadion voor het publiek denk ik.

Mensen in loondient in de bouw, metaal, agrarische sector ( en ja er zijn zeker nog meer ) kunnen dat niet.

Tjeppah
14 augustus 2024, 20:41
De burgemeester van Breda heeft laten weten dat NAC-Ajax tot dusver van hem door mag gaan

frittentitten
15 augustus 2024, 21:50
Vraag is alleen als er werkelijk totaal geen politie beschikbaar is, of er dan (alle) publiek mag komen kijken

Tjeppah
15 augustus 2024, 22:23
Vraag is alleen als er werkelijk totaal geen politie beschikbaar is, of er dan (alle) publiek mag komen kijken

Ja gewoon volle bak. Ruim 19500 supporters

Eddy_V
15 augustus 2024, 23:39
De burgemeester van Breda heeft laten weten dat NAC-Ajax tot dusver van hem door mag gaan
Breda.. keurige mensen en als er toch hommeles uitbreekt hebben ze daar altijd de KMA nog :)

Tjeppah
16 augustus 2024, 01:31
Breda.. keurige mensen en als er toch hommeles uitbreekt hebben ze daar altijd de KMA nog :)

We gaan het zien hoe het afloopt :eek:

Dennis
16 augustus 2024, 08:38
Grotendeels mee eens.

Maar ik wou het netjes houden. Als die petten met de snor hun zin niet krijgen gaan ze gewoon geen bekeuringen uitschrijven ( heel slecht voor de schatkist )
Nu gaan ze dagen intern plannen op dezelfde dagen als voetbal als een vakbonddag. Dan pakken ze de burgers, want dan zullen de deuren dicht blijven van de stadion voor het publiek denk ik.

Mensen in loondient in de bouw, metaal, agrarische sector ( en ja er zijn zeker nog meer ) kunnen dat niet.

Veel stakingen in het OV, maar ook in “groot metaal” begonnen met “werkoverleg”.

En waarom zou de politie niet mogen staken? Een agent zit in BBP 6, daar word je niet rijk van. Maar je mag wel slecht nieuws overbrengen bij nabestaanden van suïcide, verkeersslachtoffers etc. De dames en heren politici zitten voor € 10000/ maand lekker hoog en droog, maar verlangen wel dat er meer politie op straat zichtbaar is, dat er bepaalde percentages opgeloste zaken zijn etc.

Als je gemotiveerd personeel wilt, los of dat politie, straatveger of bouwvakker is, dan zul je het werk aantrekkelijk moeten maken. Loon is een instrument daarin.

Maar eigenlijk is wat je schrijft de omgekeerde wereld. Als al die bezoekers zich nu gedragen zoals je je hoort te gedragen (normaal dus), dan hoeft er helemaal geen politie te zijn. Maar ondertussen vindt een deel van Nederland het gewoon dat er op een wedstrijddag in het voetbal wegen worden afgezet, er een paar peletons ME klaar staan ter meerdere eer en glorie zodat een paar honderd doorgesnoven debielen zich lekker kunnen misdragen. Want volkssport. En weet je wie dat betaald? De burger. Dus als een wedstrijd verboden wordt, dan zou je eigenlijk de politie moeten bedanken

Tjeppah
16 augustus 2024, 10:06
Veel stakingen in het OV, maar ook in “groot metaal” begonnen met “werkoverleg”.

En waarom zou de politie niet mogen staken? Een agent zit in BBP 6, daar word je niet rijk van. Maar je mag wel slecht nieuws overbrengen bij nabestaanden van suïcide, verkeersslachtoffers etc. De dames en heren politici zitten voor € 10000/ maand lekker hoog en droog, maar verlangen wel dat er meer politie op straat zichtbaar is, dat er bepaalde percentages opgeloste zaken zijn etc.

Als je gemotiveerd personeel wilt, los of dat politie, straatveger of bouwvakker is, dan zul je het werk aantrekkelijk moeten maken. Loon is een instrument daarin.

Maar eigenlijk is wat je schrijft de omgekeerde wereld. Als al die bezoekers zich nu gedragen zoals je je hoort te gedragen (normaal dus), dan hoeft er helemaal geen politie te zijn. Maar ondertussen vindt een deel van Nederland het gewoon dat er op een wedstrijddag in het voetbal wegen worden afgezet, er een paar peletons ME klaar staan ter meerdere eer en glorie zodat een paar honderd doorgesnoven debielen zich lekker kunnen misdragen. Want volkssport. En weet je wie dat betaald? De burger. Dus als een wedstrijd verboden wordt, dan zou je eigenlijk de politie moeten bedanken

Mee eens dat voetbalwedstrijden eigenlijk zonder inzet van de politie gespeeld moeten kunnen worden. Eigenlijk de politie nu moeten bedanken omdat een wedstrijd door de stakingen niet door gaat ven ij get niet nee eens Omdat de wedstrijdenkosten straks er toch weer zijn wanneer de wedstrijd ingehaald wordt. De kosten die nu al gemaakt zijn door vergaderingen voor vooroverleg en dergelijke moeten straks opnieuw gemaakt worden. Dus mochten wedstrijden door de politiestakingen niet doorgaan dan kost dat de maatschappij alleen maar meer geld en dan levert het niets op.

Dennis
16 augustus 2024, 11:30
Dat geeft de politie nog steeds het recht om te staken. Of werkoverleg te hebben. De wedstrijd hoeft natuurlijk niet zondagmiddag 16:45 uur gespeeld te worden. Dat kan ook op dinsdagmorgen 7:00 uur. Het is echter het commerciële belang van NAC dat zondag 16:45 uur beter uitkomt, maar dat kun je de politie niet kwalijk nemen.

En voor diegenen met een kort geheugen; Wilders is voorstander van pensioen op je 65e. Dus in dat opzicht met het huidige rariteitenkabinet moet die wens van de politie geen probleem zijn

Tjeppah
16 augustus 2024, 12:04
Natuurlijk moet de politie ook kunnen staken. Daar ben ik niet tegen. En voetbal is commercie dat klopt.

uurtje
16 augustus 2024, 13:03
Volgens mij lopen er hier minimaal 3 dingen door elkaar..... Dat wordt dan al snel onoverzichtelijk.

Feitelijk mag de politie staken. Daar zitten wel een aantal voorwaardes aan vast mbt handhaving en openbare orde. Maar ze mogen het wel. Hier moet volgens mij wel toestemming voor verleend worden. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld militairen die niet mogen staken (maar wel acties mogen voeren).

De politie, om het maar ff algemeen te trekken, heeft net zoals andere groepen Rijksambtenaren nogal wat klappen gehad. Uiteindelijk gaat het er niet om wat je er vindt, maar wel wat er tussen werknemer en de oh zo integere overheid is vastgelegd en in de loop van de tijd eenzijdig is veranderd. Voor veel mensen bij de politie, met name in de midden en lagere lonen is het geen lolletje. Het basisinkomen is zeer laag en de werkdruk is hoog. Om maar te zwijgen over arbeidssatisfactie ivm ontbreken steun justitie en politiek. Veel lonen worden nog aangevuld met toeslagen (onregelmatige dienst bijvoorbeeld) maar die zijn niet pensioengevend. En vervallen ook als je langdurig ziek bent.

Voetbal... mijn persoonlijke mening is dat dit nogal wat is. Je bent baas van een onderneming (voetbalclub) met commerciele bedoelingen. Dikke salarissen voor de bonzen, de spelers en sommige anderen. Dit moet komen uit reclamegelden, toeschouwers en tv gelden (en wellicht nog meer). En als dan blijkt dat de optelsom niet past, dan koopt de gemeente wel ff het stadion voor 1 euro, springt de stad bij enz enz. En voor politie betaal je ook al niet. Dat is een mooie manier van zaken doen. Geen wonder dat Nederland stikt van de kansloze eredivisieclubs en andere (semi)profclubs die allemaal kunstmatig in stand worden gehouden. Publiek belang? My ass..... eerder brood en spelen voor de bevolking waar een aantal mensen fiks van profiteren.

WANDELAAR5
16 augustus 2024, 13:34
Commercie is goed! Daar eten heel veel gezinnen van… Sterker nog, de commerciële sector van de economie is veel groter dan de overheidssector en financiert ook alle mooie overheidsvoorzieningen die we hebben.

Dennis
16 augustus 2024, 17:58
Bedrijfseconomisch zijn veel BVO’s failliet. Zoals uurtje terecht stelt, springt menig gemeente bij om voor een symbolisch bedrag het stadion op te kopen. Of een andere vorm van steun die een gewoon bedrijf niet krijgt.

Er zijn genoeg voorbeelden van bedrijven die met wat overheidssteun zouden gered hadden kunnen worden. Maar ja, bang voor Brussel. Want staatssteun. Industrie die wij als essentieel beschouwen. Totdat de portemonnee getrokken moet worden, want dan zijn we erg neoliberaal. Maar als het over voetbal gaat vliegen de miljoenen je om de oren. Idioot.

frittentitten
20 augustus 2024, 22:35

Ik zeg niet dat hun niet mogen staken. Maar de manier waarop is voor hun heel makkelijk om hun zit te krijgen in vergelijk met andere sectoren
Geen bekeuringen uitschrijven etc etc

Discussie begon met de pensioenleeftijd omlaag als zwaar beroep.
En dan zeg ik nogmaals dat er VEEL beroepen zijn die veel zwaarder zijn waar ze dit eerst mogen doen.

uurtje
20 augustus 2024, 23:29
frittentitten.. Ik denk dat je wel een hele hoop zaken doorelkaar haalt en erbij sleept....

Allereerst 'de manier waarop'. Een andere benadering (en ik speel ff advocaat van de duivel) is dat staken altijd een soort van chantage is. Want treinen die niet rijden, vuilinis dat niet wordt opgehaald en montagebanden in fabrieken die stilstaan hebben een enorme impact. Dus ik volg je niet helemaal met de vergelijking met andere sectoren.

Het zware beroep? THeoretisch kun je die discussie ook anders voeren. Zelfs bij de politie zou je een onderverdeling kunnen maken (wordt wel een eindeloos karwei) tussen agenten die vooraan staan en agenten achter een bureau. En dan weer.. stel je eens voor dat je achter een scherm zit maar jouw taak is cybercriminaliteit of bijvoorbeeld kinderporno.. En is dat dan minder zwaar dan stratenmaker? Ik durf daar zo 1,2,3 geen uitspraak over te doen.

Eigenlijk mis ik iets anders.... ooit is de pensioenleeftijd omhoog gegaan omdat de levensverwachting steeg. Bij mijn weten is dat laatste niet meer het geval. Dan zou je dus denken dat....... En nee, dat is niet het geval. Apart...of toch niet?

Herr Fick
21 augustus 2024, 08:12
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgie heeft het veel te maken met jaloersheid.

Er is nooit genoeg volk bij de Politie, bij Defensie of bij de gevangenisbewaking. Heel veel jonge mensen met een bepaalde opleiding in een gezocht specalisme -zelfs niet altijd universitair- kiezen voor een heel goed betaalde job. Ik verschiet er altijd van hoe rijk sommige jonge 30ers zijn. De loodgieter uit het beroepsonderwijs verdient ondertussen meer dan een leraar wiskunde/fysika met een master. In Belgie heb je dan ook nog het systeem van een protserige salariswagen. Dus vaak 2 per gezin. Dat is in koopkracht al gauw €1000 per persoon erbij.

Een politieman of een spoorwegambtenaar moet het stellen -in Belgie toch- met een gratis treinabonnement naar het werk en een kortingsbon voor de Decathlon. Zo'n salariswagen draagt natuurlijk niet bij aan het pensioen en dan begint het gezeik over een te hoog pensioen voor bijvoorbeeld een politieman.

Je moet overheidsjobs dus met wat anders aantrekkelijk maken. Vaste benoeming, jonger met pensioen, hoger pensioen, etc. Maar dat lukt tegenwoordig niet zo aardig omdat er een soort collectieve afgunst bestaat.

frittentitten
21 augustus 2024, 21:16
frittentitten.. Ik denk dat je wel een hele hoop zaken doorelkaar haalt en erbij sleept....

Allereerst 'de manier waarop'. Een andere benadering (en ik speel ff advocaat van de duivel) is dat staken altijd een soort van chantage is. Want treinen die niet rijden, vuilinis dat niet wordt opgehaald en montagebanden in fabrieken die stilstaan hebben een enorme impact. Dus ik volg je niet helemaal met de vergelijking met andere sectoren.
Klopt. Maar het blijft makkelijker om gewoon je werk te blijven doen maar geen inkomen te genereren voor de schatkist.
Helemaal geen productie doen en voor de poort of hoofdkantoor gaan staan (lees: dagen of weken ) vraagt toch wel wat meer inzet en motivatie.
Nog maar te zwijgen over onze lieve boeren en mensen in de zorg, die kunnen onmogelijk hun productie stoppen.

Het zware beroep? THeoretisch kun je die discussie ook anders voeren. Zelfs bij de politie zou je een onderverdeling kunnen maken (wordt wel een eindeloos karwei) tussen agenten die vooraan staan en agenten achter een bureau. En dan weer.. stel je eens voor dat je achter een scherm zit maar jouw taak is cybercriminaliteit of bijvoorbeeld kinderporno.. En is dat dan minder zwaar dan stratenmaker? Ik durf daar zo 1,2,3 geen uitspraak over te doen. Voor mij is een zwaar beroep in beoordeling voor pensioen fysiek. Hier is makkelijker een maatstaf voor de maken dan een mentaal zwaar beroep. Mentaal is veel moeilijker te pijlen. Kijk maar bv naar PTSS.
Maar als iemand het mentaal niet meer kan plaatsen kan hij een andere richting uitgaan en met goede begeleiding is dit vaak goed behandelen en dus vaak wel omkeerbaar.
Iemand die fysiek het niet meer kan, heeft vaak schade aan gewrichten ( bv rug ) dan word een behandeling moeilijk en is vaak onomkeerbaar.

Maar ik zal nooit zeggen dat een mentaal beroep makkelijker is dan een fysiek beroep.

Eigenlijk mis ik iets anders.... ooit is de pensioenleeftijd omhoog gegaan omdat de levensverwachting steeg. Bij mijn weten is dat laatste niet meer het geval. Dan zou je dus denken dat....... En nee, dat is niet het geval. Apart...of toch niet?

En dus te weinig geld hebben. Dat ben ik met je eens.
Wat ik me afvraag waarom we hier te weinig geld hebben, en in vergelijking met andere europese landen waar ze systemen handhaven van ( ik dacht ) 40 jaar gewerkt en je kunt met pensioen wel doordraaien.

En begrijp me niet verkeerd, wanneer we hier gaan zeggen; "40 of 45 jaar werken en je mag met pensioen"
Dan zeg ik chapeau, laat gaan en wel voor ieder beroep.
Want daar ligt ook vaak een beetje de discussie, mensen die Fysiek werk doen zijn vaker jonger aan het werk dan mensen die hoge functies hebben omdat deze langer studeren. Dus dan mogen deze van mijn eerder met pensioen.

Ook als je bv vanaf 18 bij de politie werkt ;)

Dennis
22 augustus 2024, 07:50
Je kunt veel beroepen bagatelliseren tot bijna niks; prostituee? Beetje op de rug liggen en af en toe kreunen. Verpleegster? Pilletje uitdelen, pleister plakken. Ambtenaar? Doen sowieso niks. Piloot? Stewardess in de kont knijpen, de automatische piloot doet het echte vliegen.

Maar zo is het natuurlijk niet. Dat geldt ook voor de Politie. De grootste werkgever van Nederland. Zullen daar 60.000 mensen zitten te niksen? En hun taak is ook iets meer dan boetes uitschrijven.

Het echte probleem is een politieke keuze die bepaalt dat we moeten werken tot ons 67+. Dat kunnen sommige mensen niet en ook willen veel mensen dat niet. Het argument dat we ouder worden is deels dubieus. Het is dus vooral een financiële overweging.

Maar wat denk je hiervan; mensen die rijker en hoger opgeleid zijn, of hoger opgeleid en daardoor rijker, schijnen tot wel 9 jaar langer te leven. Dus eigenlijk moeten we mensen die HBO/ WO opgeleid zijn en mensen met meer dan 200.000 euro als vermogen langer door laten werken. Dan kan Jan met de (politie)pet gewoon met pensioen op z’n 65e. Maar dat zal de VVD wel niet willen, want al die bonus bankiers die hebben ook zwaar werk.

Er is wel degelijk een correlatie tussen geld hebben en gezondheid. Omdat je als iets minder draagkrachtige gewoon zorg gaat mijden. Daarom is het ook een goed plan om het eigen risico in de zorg af te schaffen. Ook een PVV standpunt, evenals het terugbrengen van de pensioenleeftijd naar 65. Eens kijken of Blonde Geert z’n beloftes waar gaat maken. Hij heeft nu alle kans ertoe.

Maar ik ben bang dat Geert wel met een slap excuus komt om ons toch te laten blijven betalen en tot ons 67e te laten werken. En als het hem wel lukt, dan een oprecht diepe buiging.

Picasso 1
22 augustus 2024, 23:16
https://x.com/Motabhai012/status/1822859178794156473

Willem2
23 augustus 2024, 15:38
Twee teamchefs van de Rotterdamse politie hebben hun functie neergelegd, nadat deze week ophef ontstond over wangedrag binnen hun team. Pesten, discriminatie en intimidatie zouden aan de orde van de dag zijn.
.... https://www.ad.nl/rotterdam/twee-teamchefs-stappen-op-na-ophef-over-wangedrag-binnen-korps-in-rotterdam~a590fbbd/

Willem2
26 augustus 2024, 10:43
Politiebonden hebben opnieuw een actie aangekondigd bij een eredivisiewedstrijd. Dit keer gaat het om de klassieker tussen Feyenoord en Ajax, komende zondag in De Kuip in Rotterdam. Bij die wedstrijd zal geen politie aanwezig zijn.

Bij het duel zijn overigens alleen fans van de thuisclub in het stadion: vanwege incidenten in het verleden is uitpubliek al jaren niet welkom bij wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord. Dat dat echter geen garantie is voor een rustig verloop bleek vorig jaar bij Ajax-Feyenoord in Amsterdam. Toen braken rellen uit nadat de wedstrijd was gestaakt vanwege vuurwerk op het veld.

Vroegpensioen
De politie voert al maanden actie voor een betere vroegpensioenregeling. Die acties gaan door, omdat de regering volgens het Landelijk Actiecentrum Politieacties geen signalen geeft dat er wordt gewerkt aan "een fatsoenlijk vroegpensioen".
..... https://nos.nl/artikel/2534626-politie-voert-actie-geen-agenten-bij-feyenoord-ajax

kempie
26 augustus 2024, 13:11
Tuurlijk en dan zal het wel niet door gaan. Mogen dan wel geen ajax fans bij zijn en netten hangen zodat er niks op het veld kan worden gegooid. Zullen wel weer bang zijn dat er toch Ajax fans naar Rotterdam komen om rellen te schoppen. Ajax fans zouden beter kunnen verklaren niet naar Rotterdam te gaan. Volgens van hanegem is het namelijk geen uitgemaakte zaak dat Feyenoord van Ajax gaat winnen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Willem2
27 augustus 2024, 19:59
De altijd beladen Klassieker tussen Feyenoord en Ajax komende zondag gaat niet door. De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft de wedstrijd verboden vanwege de politiestaking. ,,Echt heel teleurstellend dat de wedstrijd zondag niet kan doorgaan’’, reageert de Rotterdamse club.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/klassieker-gaat-niet-door-feyenoord-ajax-wordt-mogelijk-op-doordeweekse-avond-gespeeld~a44103cb/

schoolmeester
27 augustus 2024, 20:20
Betaald voetbal moet in de nabije toekomst gewoon zonder publiek spelen.
Er zijn te vaak excessen, kost de maatschappij veel te veel geld.

frittentitten
27 augustus 2024, 21:20
Betaald voetbal moet in de nabije toekomst gewoon zonder publiek spelen.
Er zijn te vaak excessen, kost de maatschappij veel te veel geld.

Of nog zwaarder straffen, met hoge geldboetes.

Laat hun de schatkist maar vullen

schoolmeester
28 augustus 2024, 06:22
Een doorgesnoven hooligan stop je niet met zwaardere straffen/ hogere geldboetes.
En bovendien: een kale kip kan je niet plukken.

frittentitten
28 augustus 2024, 20:25
Als je de kale kip niet kan plukken moet ie maar in een kooi.

Willem2
30 augustus 2024, 19:22
Kabinet: vroegpensioen zware beroepen bespreekbaar, ook signaal naar stakende agenten

Het kabinet wil met vakbonden en werkgevers het gesprek aangaan over een blijvende vroegpensioenregeling voor mensen met zware beroepen. De uitnodigingen daarvoor gaan binnenkort de deur uit, zei minister Van Hijum van Sociale Zaken na afloop van de wekelijkse ministerraad.

De Regeling Vervroegd Uittreden (RVU) loopt tot en met 2025, voor daarna is er nog niets geregeld. Via de RVU kunnen mensen met een zwaar beroep maximaal drie jaar lang voor de pensioengerechtigde leeftijd een uitkering van zo'n 1500 euro krijgen. Wat een zwaar beroep is, bepalen werkgevers en werknemers onderling zelf per sector.

Van Hijum heeft van het kabinet een "mandaat" gekregen voor de onderhandelingen met bonden en werkgevers, maar hij wil niet zeggen hoeveel geld het kabinet voor de regeling denkt te kunnen uittrekken. De overheid betaalt als werkgever ook mee aan zo'n regeling.

De politiebonden organiseren verschillende stakingen voor een vroegpensioenregeling, vooral rond voetbalwedstrijden. Naar aanleiding van de aankondiging om komende zondag actie te voeren bij Feyenoord-Ajax hebben de autoriteiten in Rotterdam de wedstrijd verboden.
.... https://nos.nl/artikel/2535147-kabinet-vroegpensioen-zware-beroepen-bespreekbaar-ook-signaal-naar-stakende-agenten

het is wel te laat voor de klassieker ...

Willem2
9 september 2024, 14:02
In tegenstelling tot het heersende beeld dat er bestaat, plegen jongeren niet steeds meer misdrijven op steeds jongere leeftijd. Dat meldt het WODC, het Wetenschappelijk Onderzoek- en Datacentrum op basis van onderzoek. Ook zijn er geen aanwijzingen dat jongeren vaker verdachte zijn van of veroordeeld zijn voor ernstige geweldsdelicten.

Voor het onderzoek zijn registraties bij politie en justitie een belangrijke bron, maar ook zelfrapportages die zo'n 20.000 jongeren in de leeftijd van 10 tot 23 jaar online hebben ingevuld.

Plaatsers van explosieven bij huizen en bedrijfspanden en zogenoemde "uithalers", personen die drugs uit containers halen, zijn wel vaak minderjarig, maar "het beeld dat er sprake is van een steeds jongere leeftijd van verdachten en daders" wordt in de landelijke cijfers niet teruggevonden, schrijven de onderzoekers. "Dit sluit echter niet uit dat er geen verjonging kan zijn bij bepaalde soorten misdrijven of in specifieke regio's", klinkt het.

Het percentage jongeren dat zelf zegt een misdaad te hebben begaan, is wel ongeveer tien keer zo hoog als wat door de politie wordt geregistreerd, meldt het WODC. "Hoewel het dan vooral gaat om lichte vergrijpen die meestal niet tot vervolging zullen leiden, geeft het zicht op een deel van de delicten dat niet of beperkt in beeld is bij politie of justitie."
.... https://nos.nl/artikel/2536489-landelijke-cijfers-criminelen-niet-steeds-jonger-of-gewelddadiger

ook hier slaat de vergrijzing toe :rolleyes:

Willem2
9 september 2024, 16:50
De Amsterdamse driehoek (locoburgemeester, politie, OM) heeft de voetbalwedstrijd Ajax - FC Utrecht die komende zondag in de Johan Cruijff Arena gespeeld zou worden, afgelast. Door de geplande politiestaking kunnen de veiligheid van de spelers, supporters en openbare orde in de stad niet gegarandeerd worden, aldus de driehoek. Eind augustus ging om die reden Feyenoord - Ajax ook niet door.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ook-ajax-fc-utrecht-afgelast-vanwege-politiestaking~a81b6bdf/

kan Ajax weer wat langer trainen :rolleyes:

Siberische tijger
9 september 2024, 16:53
Eén voordeel voor Ajax: wéér niet verloren!

Willem2
15 september 2024, 18:42
De politie heeft in Amsterdam acht Ajax-supporters aangehouden bij rellen. Zij richtten volgens de politie vernielingen aan bij het hoofdbureau van de politie aan de Marnixstraat. Ook vernielden ze politieauto's.

De Mobiele Eenheid (ME) voerde charges uit, omdat "ondanks vele waarschuwingen een groep de confrontatie met de politie bleef zoeken", zegt een woordvoerder. Volgens de politie haalden ze stenen uit de straat, waar ze mee gooiden. Ook werd een slagboom afgebroken en naar het cellencomplex gegooid.

Op beelden is te zien hoe in het zwart geklede mensen met maskers een fiets, stenen en andere objecten tegen politiebusjes gooien.
.... https://nos.nl/artikel/2537227-me-voert-charges-uit-tegen-rellende-ajaxfans-in-amsterdam-acht-arrestaties

Siberische tijger
15 september 2024, 18:57
Slimme jongens die 'supporters' van Ajax.
Met die actie krijg je echt de steun van de gemeente en politie.:frown:

JonnyFontane
15 september 2024, 22:20
Slimme jongens die 'supporters' van Ajax.
Met die actie krijg je echt de steun van de gemeente en politie.:frown:

Dat zijn geen supporters......dat is gewoon tuig.

Badslippers
15 september 2024, 22:24

Hmmm, ik zag daar wel erg veel blanke, blonde knulletjes van een jaar of 15 tussen zitten. Leken meer op hockey-kakkers.

Dennis
16 september 2024, 06:29

Hoe ziet de Ajax supporter eruit dan?

Want het tuig, in zwarte kleding van North Face, toont wel verrekte veel overeenkomsten met de supporters van de F-side.

Of verkopen ze in Amsterdam alleen zwarte kleding van NF?

Willem2
14 oktober 2024, 09:10
De afgelopen twee jaar heeft de politie ruim de helft minder undercoveroperaties uitgevoerd dan gebruikelijk, schrijft De Telegraaf. De leiding had hiertoe besloten vanwege kritische rapporten over misstanden en de zelfdoding van een infiltrant. De undercoverafdeling van de politie wordt hervormd.

Infiltranten werden te veel aan hun lot overgelaten, concludeerden onderzoekscommissies in verscheidene rapporten. In de aanloop naar de zelfdoding van een agent, in 2021, was sprake geweest van een opeenstapeling aan ernstige fouten.

"We hebben besloten dat we opnieuw moeten beginnen om alle aanbevelingen goed op te kunnen volgen", zegt Rob van Bree, hoofd van de nieuwe Eenheid Landelijke Opsporing en Interventies, tegen de krant. Het team werd tijdelijk verkleind en er werden veiligheidsmaatregelen getroffen voor medewerkers.

In binnen- en buitenland werd een aantal operaties voortgezet, maar het totale aantal inzetten is volgens Van Bree met ruim de helft gedaald. Hij noemt dat pijnlijk maar noodzakelijk voor de veiligheid van collega's.
.... https://nos.nl/artikel/2540685-inzet-undercoveragenten-ruim-gehalveerd-vanwege-misstanden