PDA

Volledige versie bekijken : Daft Punk

Willem2
22 februari 2021, 16:14
https://www.youtube.com/watch?v=DuDX6wNfjqc&ab_channel=DaftPunk

Danceduo Daft Punk stopt na 28 jaar

Het Franse danceduo Daft Punk hangt hun kenmerkende helmen aan de wilgen. De dance-act stopt er na 28 jaar mee. In een bijna acht minuten durende video kondigde het tweetal het afscheid aan. Een woordvoerder heeft het nieuws aan entertainmentblad Variety bevestigd, maar wilde verder niet uitweiden over de reden van het stoppen.

In de video die vanochtend online kwam zijn Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo met hun helmen te zien. In de bijna dertig jaar dat ze actief waren, hebben ze lange tijd hun identiteit geheim weten te houden.

De twee staan tegenover elkaar en lopen vervolgens uit elkaar terwijl een onheilspellende wind klinkt. Er wordt geen woord uitgewisseld en op een gegeven moment laat de man in de gouden helm een timer aflopen op de rug van de man met de zilveren helm. Die laatste loopt weg en na een minuut ontploft hij. Muziek zwelt aan en de man in de gouden helm loopt de zonsondergang tegemoet. De video eindigt met de jaartallen 1993-2021, de jaren dat de twee actief waren. .... https://nos.nl/artikel/2369827-danceduo-daft-punk-stopt-na-28-jaar.html

Badslippers
22 februari 2021, 20:14
Mooie commerciële stunt om volgend jaar nog lucratiever terug te komen.

Eddy_V
22 februari 2021, 20:29
Mooie commerciële stunt om volgend jaar nog lucratiever terug te komen.
Achterdochtige complotdenker!!

Ken ze natuurlijk al van Around the World met die geinige videoclip, kon er destijds geen genoeg van krijgen en kon zelfs de tekst onthouden.
Zag net dat dit hun eerste album uit ‘97 was. Die eerste 4 jaar heb ik dus kennelijk gemist.

deket
22 februari 2021, 20:58
Vind het verassend nieuws maar ga er niet om rouwen
Was mijn ding niet
Punkmuziek destijds wel en zeker The Clash en The Ramones maar zeker NIET Daftpunk

jansenroy
22 februari 2021, 21:03
Ken ze natuurlijk al van Around the World met die geinige videoclip, kon er destijds geen genoeg van krijgen en kon zelfs de tekst onthouden.

Veel moeite gekost om die tekst te onthouden?

satanic surfer
22 februari 2021, 21:06
In 1995 sierden ze de affiche van het legendarische I love Techno, de eerste editie in de Gentse Vooruit die slechts 700 danslustigen kon lokken met op de affiche Richie Hawtin, Jeff Mills& Daft Punk dus. Toen speelden ze nog techno, check hun debuut "the new wave of Assault". Weinig online footage van die tijden, een deel van hun set op Even Further uit die tijd moet wel ergens optesnorren zijn...Weinigen konden vermoeden dat ze de komende decennia de boomende dancewereld zouden inspireren, sturen doch vooral overstijgen. Sommigen zagen toen al wat voor perfectionisten ze waren, in kleine Parijse clubs speelden ze nog ongemaskerd de pannen van het dak doch de wereld veroveren ging volgens een ander plan... Visionairen die zich telkenmale heruitvonden en stelselmatig de grenzen van andere muziekgenres opzochten doch steeds op hoogstkwalitatieve wijze. Marketinggewijs voorlopers, zieners, visionairen die de robothelmen als promo- en beschermingsmateriaal benutten en tengevolge in deze compleet van de pot gerukte kiekjescelebritytijden ongestoord en onherkend kunnen verwijlen, wat een ongekende luxe voor de grootste danceproducenten van de laatste decennia.

Mooiste anekdote: als sterren van de Grammy´s ten tijde van Get Lucky pikten ze hun prijzen op...zogezegd, ze zaten aan een tafeltje Champus te zwelgen terwijl er een paar maten in hun kostumeringen de show stalen, oh de middelvinger :biggrin:Wat een oeuvre laten ze na, legendes bij leven. Thomas Bangalter zal mogelijk nog wel hier of daar een Stardustproductietje loslaten dat aan perfectie zal grenzen. GuyManuel zal ook nog wel wat geinigs uit z´n hoed toveren doch alla. Het mysterie zal blijven, they really made it! Helden!

Eddy_V
22 februari 2021, 21:14
Veel moeite gekost om die tekst te onthouden?
Nou nu je het toch vraagt. Na een keer of 5 bleef het al hangen en vooral die in X-ray pakken dansende figuren bleven hangen.
Het had wel iets.

Shakir
22 februari 2021, 21:16
Alive was het eerste nummer dat ik van de groep hoorde. Die schijf werd rond 1993-1994 platgedraaid in diverse house- en technoclubs (in La Rocca o.a.).
Dat is best wel gave underground techno! Hun eerste album kon ik ook nog wel smaken.

Alles wat daarna verscheen zou ik het liefst van al met de bezem in een hoekje keren om te vergeten.
Alhoewel..."One more time" was zo'n typisch gladde Redbull-track die zodanig slecht was dat het terug goed werd.

https://www.youtube.com/watch?v=C8nlQ2NJ7Zo&feature=emb_logo

deket
22 februari 2021, 22:36
bedoelde dus de superpunkgroep ,; The Clash en niet the Flash
was afgeleid zodat ik de woordspellingscorrector niet nazag
Btw, ik wist niet meer dat de eerste editie van I love Techno in de mooie Vooruit plaats had,wel dat het daarna verhuisde naar die lelijke grote ruimte tgo de Gentse Ikea

satanic surfer
22 februari 2021, 22:46
De eerste (niet uitverkochte) editie van ILT heeft onderwijl een beetje dezelfde legendarische status als het toenmalige concert van Nirvana in de Vooruit in ´91 alvorens de wereld Seattle´s finest ontdekten...Als men nou de goegemeente moet geloven waren op beide feestjes tienduizenden aanwezigen...not

1996 was het een onwaarschijnlijk gestofferde 10-daagse versie in de Vooruit as well alvorens ze Flanders Expo aandeden...

Shakir
23 februari 2021, 09:12
De eerste (niet uitverkochte) editie van ILT heeft onderwijl een beetje dezelfde legendarische status als het toenmalige concert van Nirvana in de Vooruit in ´91 alvorens de wereld Seattle´s finest ontdekten...Als men nou de goegemeente moet geloven waren op beide feestjes tienduizenden aanwezigen...not

1996 was het een onwaarschijnlijk gestofferde 10-daagse versie in de Vooruit as well alvorens ze Flanders Expo aandeden...

Het kan zelfs nog legendarischer: ik herinner me nog dat ze ergens geafficheerd stonden omstreeks 1995 voor de FUSE in Brussel. Als ik in mijn archieven duik zou ik de flyer misschien kunnen terugvinden.

Mid-jaren negentig was die tent buitengewoon vooruitstrevend, er stonden soms wel 4 tot 5 DJ's of live acts geprogrameerd die dan speelden voor drie man en een paardenkop, en welke later wereldberoemd werden.

schoolmeester
23 februari 2021, 10:17
Het artiestenbureau heeft al een opvolger gevonden: DALTON.

Groet, schoolmeester.

hasta la pasta
27 februari 2021, 16:50
Daft Punk to the bone, doorhalen tot het gaatje. Meer ga ik er niet aan toevoegen.

https://duckduckgo.com/?q=rolling+and+scratching+daft+punk&t=newext&iax=videos&ia=videos&iai=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DXl UutoCywnk