PDA

Volledige versie bekijken : Toekomst van onze hobby.

kempie
7 maart 2021, 14:24
https://www.welingelichtekringen.nl/liefde-2/2569150/hoe-technologie-seks-zal-veranderen.html

Ik vrees op langere termijn voor de toekomst van onze hobby. Technologische ontwikkeling zal ee straks voor zorgen dat politieke partyen zeggen prostitutie wordt geheel verboden sex robots zijn toch een uitstekend alternatief wat voor iedereen beschikbaar is.

Lijkt leuk misschien als je een robot hebt die je misschieb met holografische techniek zelfs kan lijken op je een van je favoriete modellen en de volgende keer op weer een ander maar toch het gevoel van echt contact dat je mist, de opwinding als je naar een club gaat en niet weer wat je die dag weer tegen komt. Dat kan de technologische ontwikkeling niet vervangen.

Wat is jullie mening en hoe lang gaat het nog duren voor het clubben verleden tijd is?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mentholbear
7 maart 2021, 14:53
Niet lang. Deze gast had z'n eigen holo bordeel ;)

https://images2.fanpop.com/images/photos/8400000/Quark-star-trek-deep-space-nine-8476340-571-711.jpg

En ik vraag me af of 'de dokter' (zelf holografisch notabene :hammer:) meer deed dan alleen maar schilderen in de holodecks :rolleyes:

https://m0vie.files.wordpress.com/2018/01/voy-tinkertenordoctorspy27a.jpg

En misschien leerde Neo wel meer dan alleen :cool:

https://www.gifs.nl//media/matrix-gifs-w2Jdyk.gif

Mouse kon immers wel een afspraak regelen met

https://i.makeagif.com/media/6-20-2017/ElRNFf.gif

En vergeet natuurlijk Austin Powers fembots niet :roll3:

https://i.imgur.com/0lQ71D9.gif

Enneh, versie 1.0 is er al

https://www.parool.nl/nieuws/in-dit-bordeel-kan-je-seks-hebben-met-een-pop~b830ad7a/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

Maar zo lang het holografische voedsel in de holodecks m'n maag niet vult, blijf ik naar de SC gaan. Dan neem ik die jagende DVP's op de koop toe :smoke:

maar toch het gevoel van echt contact dat je mist, de opwinding als je naar een club gaat en niet weer wat je die dag weer tegen komt. Dat kan de technologische ontwikkeling niet vervangen.

AI en graphics (zoals met deel fakes) worden vast zo goed dat je online met je VR bril ofzo op niet eens het verschil meer weet tussen een mens of computer tegenover je. En met een penis pomp aangesloten op het web, heb je straks ook leeg last meer van SOA's :rolleyes:

Er zijn trouwens films die dit soort onderwerpen aansnijden.

https://m.youtube.com/watch?v=EoQuVnKhxaM

Dalton
7 maart 2021, 15:24
Heel eenvoudig de hobby in eigen handen nemen.

phoenix
7 maart 2021, 16:08
die hobby verdwijnt nooit, aleen de plekken waar die hobby plaatsvindt kan wel eens veranderen...in Nederland wordt het steeds meer stiekem, achter een telefoonnummer, ouderwetse bordelen sluiten alle cda leden dat het liefst willen en sinds de vvd ook dat prima wisselgeld vindt voor de Christen Unie en het CDA zal dat niet beter maar eerders slechter worden..In Duitsland zal het niet veel veranderen, techniek in deze wordt zwaar overschat, net als kunstmatige intelligentie niet meer en niet minder dan logische verbindingen zijn, zoas in je mobiel of computer of andere machine zoals je auto of grasmaaier,

Maar ook hier op ijsberenforum zijn er lieden die liever nog meer bezit hebben dan dat ze graag neuken... , kijk maar naar het percentage stemmers op de vvd en cda en tja wat vindt de pvv? is dat wel zo snugger om daar op te stemmen als het gaat over de dames van plezier....? Dat ene meneer Graus vd pvv zijn ex liet neuken voor zijn machtsgevoelens....

Megaboob
7 maart 2021, 16:08
Prostitutie is van alle tijden. Zolang er vraag is, zal er aanbod zijn.

schoolmeester
7 maart 2021, 16:12
Wijze woorden, maar de waarheid.

Groet, schoolmeester.

Husky
7 maart 2021, 17:37
In geval dat onze hobby in gevaar komt,ga ik mijn eigen thuis bordeeltje beginnen,heb in de Coronatijd al intensief proef kunnen draaien in mijn gezellige kasteeltje:freu:

Dalton
7 maart 2021, 18:21
Nee dat kan niet waar zijn dan ben jij zeker MEILAND en op de vreemde tour.

mentholbear
7 maart 2021, 22:55
Prostitutie is van alle tijden. Zolang er vraag is, zal er aanbod zijn.

Dat mag wel zo wezen. Maar of het in een schuur of garage box is, waar je mogelijk onbedoeld een minderjarige treft, of in een SC waar je met wat ijsberen kunt ouwehoeren, in de sauna kunt opwarmen, en je buikje rond kunt eten, is voor mij een wezenlijk verschil.

Husky
7 maart 2021, 22:59
Nee Dalton:)
Geen bruinridder Meiland, ben alleen geïnteresseerd in leuke,vriendelijke goed uitziende dames die in o.a. in Acapulco Gold vertoeven.
dus maak je geen zorgen:smiley::wink2:

satanic surfer
7 maart 2021, 23:29
Niet wanhopen @Kempie: morgen 8/3 opent de "prostitutie" in NRW (deels) officieel toegelaten z´n deuren hier en daar aangezien "Massagesalons" durven openen. Een aantal privéhuizen zijn dus vanaf morgen regulier geopend doch uiteraard worden er louter massages aangeboden door DVP´s die zich net als vorig jaar officieel omscholen tot gediplomeerde masseuses for tha time being...

stimpy3
7 maart 2021, 23:34
De openingspost van kempie heeft het over apparaten die vrouwen zouden verdrijven. Een sybian kost 1500 dollar. Ga d'r maar vanuit dat het een 'vrouwelijke robot' ook niet goedkoop zal zijn (voor 1500 ga je naar alle waarscjijnlijk een geautomatiseede fleshlight krijgen). Zo'n ding moet iedere keer worden schoongemaakt, want je wilt niet in het zweet, sperma en andere zooi van je voorganger liggen. Daarnaast: het blijft toch gewoon een apparaat, wat voorgeprogrammeerde standjes kan doen. En je loopt natuurlijk het risico dat het ding spullen afknijpt die daar niet tegen kunnen.

Als je een complete levende pop wilt hebben, dan gaat het prijskaartje natuurlijk navenant omhoog. Is 15.000 euro voor een ding waar je wipjes mee kan maken wel zo'n voordelige uitgave als je voor dat geldt ook 100 saunaclubbezoekjes kun maken, waar je ook nog eens de nodige varieteit hebt qua dames, looks en service?

mentholbear
7 maart 2021, 23:47
Daarnaast: het blijft toch gewoon een apparaat, wat voorgeprogrammeerde standjes kan doen. En je loopt natuurlijk het risico dat het ding spullen afknijpt die daar niet tegen kunnen.

Of wat als na een poos dat ding geen updates meer krijgt en de nieuwste standjes niet zou ondersteunen. Of erger, dat het gevoelig wordt voor virussen. Straks neemt je aartsvijand je speeltje over die dan inderdaad dingen af gaat knijpen die daar niet tegen kunnen :rolleyes:

kempie
8 maart 2021, 00:32
De openingspost van kempie heeft het over apparaten die vrouwen zouden verdrijven. Een sybian kost 1500 dollar. Ga d'r maar vanuit dat het een 'vrouwelijke robot' ook niet goedkoop zal zijn (voor 1500 ga je naar alle waarscjijnlijk een geautomatiseede fleshlight krijgen). Zo'n ding moet iedere keer worden schoongemaakt, want je wilt niet in het zweet, sperma en andere zooi van je voorganger liggen. Daarnaast: het blijft toch gewoon een apparaat, wat voorgeprogrammeerde standjes kan doen. En je loopt natuurlijk het risico dat het ding spullen afknijpt die daar niet tegen kunnen.

Als je een complete levende pop wilt hebben, dan gaat het prijskaartje natuurlijk navenant omhoog. Is 15.000 euro voor een ding waar je wipjes mee kan maken wel zo'n voordelige uitgave als je voor dat geldt ook 100 saunaclubbezoekjes kun maken, waar je ook nog eens de nodige varieteit hebt qua dames, looks en service?

Heb je het artikel gelezen. Binnen 20 jaar zijn er voor ieder sexrobots die voelen als een echt mens en je hebt die gewoon thuis. Volgens het artikel uit walstreet journal is dan gewoon een massa product en zal zoveel niet kosten. Voor iedereen betaalbaar zeker in vergelijking met prositutie bezoek want met al die bespaarde bezoekjes kun je er meerdere per jaar kopen. Dus over je voor ganger hoef je je niet druk te maken.

Betaalbaar en een zo goed als levensechte ervaring. Ik vraag me dan ook af kan ik na m’n pensioen nog een club bezoekje maken of heeft de politiek deze technologische ontwikkeling ergens in de tussentijds aan gegrepen om prositutie geheel af te schaffen want he prostitutie dat is niet juist he, daar willen toch geen vrouwen werken volgens de politici en dus geeft de toekomstige ontwikkeling een mooi excuus om prostitutie geheel te verbieden. Mensen komen thuis wel aan hun trekken met een robot.

Mijn vraag was dan ook vrezen jukie ook dat in de toekomst de prositutie zal worden verboden en vervangen en op welke termijn.

En SS ik ben niet bang dat het niet meer open zal gaan en we er binnen niet al te lange termijn van kunnen genieten voor nog vele jaren maar zullen dat er 5, 10, 15 of nog veel langer zijn?

kempie
8 maart 2021, 00:35
Of wat als na een poos dat ding geen updates meer krijgt en de nieuwste standjes niet zou ondersteunen. Of erger, dat het gevoelig wordt voor virussen. Straks neemt je aartsvijand je speeltje over die dan inderdaad dingen af gaat knijpen die daar niet tegen kunnen :rolleyes:

Dat laatste gevaar is simpel te verhelpen niet online verbinden op moment van gebruik dan is de besturing tijdens je bezigheden ook niet over te nemen.

deket
8 maart 2021, 00:42
Beetje denken dat de fles halfleeg is ipv halfvol Kempie
DVPs zullen NOOIT verdwijnen, ook al omdat vele klanten het menselijk contact prefereren en geen kille onpersoonlijke robot
In het Belgische Moeskroen dacht iemand het gat in de markt gevonden te hebben en begon een bordeel met poppen, ipv mensen,dit liep voor geen meter en hij bleek al na nog geen jaar zijn zaak te moeten sluiten
Waar ik wel voor vrees is de toekomst van de saunaclubs en dat deze terug gewone bordelen zullen worden

mentholbear
8 maart 2021, 01:18
Dat laatste gevaar is simpel te verhelpen niet online verbinden op moment van gebruik dan is de besturing tijdens je bezigheden ook niet over te nemen.

D'r zullen vast wel weer lekker zitten en achterdeurtjes. Denk je dat ie offline is, blijkt 'ze' stiekem toch online te zijn en je favoriete standjes aan Facebook door te geven ;)

Ik vermoed dat steeds meer online wordt. Net als die AI van zo een robot. Deels zal wel lokaal blijven, net als wat bestandjes op je smartphone. Maar zonder internet mis je zoveel op je mobieltje. Ik bedoel Siri en Alexa zitten ook grotendeels in een cloud.

mentholbear
8 maart 2021, 01:22
Waar ik wel voor vrees is de toekomst van de saunaclubs en dat deze terug gewone bordelen zullen worden

Inderdaad. Het is nu te gezellig en te sociaal. Het noodzakelijke kwaad stopt het merendeel toch liever ver weg. Je natuurlijke behoefte effe ergens gauw doen, en een maand wegblijven. Niet gezellig elk weekend met je maten er naartoe.

hasta la pasta
8 maart 2021, 18:38
Niet wanhopen @Kempie: morgen 8/3 opent de "prostitutie" in NRW (deels) officieel toegelaten z´n deuren hier en daar aangezien "Massagesalons" durven openen. Een aantal privéhuizen zijn dus vanaf morgen regulier geopend doch uiteraard worden er louter massages aangeboden door DVP´s die zich net als vorig jaar officieel omscholen tot gediplomeerde masseuses for tha time being...

Volledig kolderiek dat er nu ook niet in saunaclub gemasseerd kan en/of mag worden. De meiden kunnen hier ook volgens mij ook gemakkelijk worden omgeschoold. Easy-does-it.

stimpy3
8 maart 2021, 18:51

Volgens mij staat er niet in de wet welke lichaamsdelen wel en niet gemasseerd moeten worden, en welke lichaamsdelen van de masseuse daarvoor gebruikt moeten worden. Een "handmassage" kun je natuurlijk ook upgraden tot een "orale massage" of een "intieme massage".

schoolmeester
8 maart 2021, 18:54
Volgens mij kun je zoiets beter niet op dit forum zetten.

Groet, schoolmeester.

mentholbear
9 maart 2021, 00:25
Er over filosofen lijkt me niet zo een probleem. Er wordt waarschijnlijk pas geveegd als er gedeeld wordt waar dit wordt toegepast.

Willem2
9 maart 2021, 00:32
Sommigen willen dat ik veeg om zichzelf of de dames te beschermen :cool:
Tja, maar waarom zou ik dat doen als zo veel dames zich op allerlei portalen aanbieden ? En allerlei heren er gebruik van maken ...
Ja, het is strafbaar maar er wordt toch niks tegen gedaan ...

deket
9 maart 2021, 00:37
Kan zijn maar ik verzeker je W2 dat veel dames vol paranoia voor controles bezig blijven
Toch geen optimale omstandigheden om te werken lijkt mij
En je kan dan wel filosoferen over verantwoordelijkheid en gezondheid etc maar veel van die meiden hebben ook een gezin te onderhouden en hun vaste kosten
Ik vind niet dat wij hier een moreel oordeel over moeten vellen

phoenix
9 maart 2021, 19:21
Tja Deket, het zou zomaar kunnen dat een aantal onder ons zeer veel beter weten of de dames van plezier echt of niet echt lijden onder hetgeen ze geheim houden omdat het nooit wordt getolereerd, laat staan geaccepteerd.

Flipper
9 maart 2021, 23:18
ik moet zeggen dat ik het met mentholbear eens ben. Een dvp neuken daar gaat het al lang niet meer over. Dat kan overal ten alle tijden ook nu..Maar dat trekt mij niet. Daar ga ik de deur niet voor uit

Flipper
9 maart 2021, 23:23
Sommigen willen dat ik veeg om zichzelf of de dames te beschermen :cool:
Tja, maar waarom zou ik dat doen als zo veel dames zich op allerlei portalen aanbieden ? En allerlei heren er gebruik van maken ...
Ja, het is strafbaar maar er wordt toch niks tegen gedaan ...

Nou in het verleden is het wel gebeurt.. Buiten dat
wellicht dat je een max houdbaarheids datum kunt handhaven 2 jaar na archivering van de dvp of account wissen. Die ouwe meuk van 100 jaar geleden is niet meer relevant. 99% van de dames van vroeger zijn al bijna oma nu.

Het moet ook een keer goed zijn geweest. Het hoeft geenninternet archief van twijfelachtig gedrag te worden.

mentholbear
9 maart 2021, 23:27
Een dvp neuken daar gaat het al lang niet meer over. Dat kan overal ten alle tijden ook nu..Maar dat trekt mij niet. Daar ga ik de deur niet voor uit

Flipper wilt een goed gesprek :biggrin:

Flipper
9 maart 2021, 23:32
gezien de zeitgeist zeg ik dumpen die handel. ouder dan 5 jaar.

Flipper
9 maart 2021, 23:35
Flipper wilt een goed gesprek :biggrin:

ja zeker. Jij ook als ik me goed herinner.

mentholbear
10 maart 2021, 14:48
ja zeker. Jij ook als ik me goed herinner.

Voor of na de kamer misschien. Maar deze Dagobeer gaat geen 50 euro betalen voor een babbeltje. Dat is duurder dan m'n psychiater :roll:

bertje600
10 maart 2021, 15:34
Voor of na de kamer misschien. Maar deze Dagobeer gaat geen 50 euro betalen voor een babbeltje. Dat is duurder dan m'n psychiater :roll:

Heb je die psychiater nodig dan?

hasta la pasta
10 maart 2021, 17:54
Dat is duurder dan m'n psychiater :roll:

Het voordeel van de psych is dat de kosten beperkt blijven tot je eigen risico op jaarbasis. Kameren is in het algemeen een stuk duurder "in the end".

Flipper
10 maart 2021, 19:28
nee klopt je betaald vrouwen een hele avond om samen chips te eten en een film te kijken..

tenminste dat zeggen ze... weet ik veel...

al dans je rond in een tutu.. jou feest...

mentholbear
10 maart 2021, 21:54
Heb je die psychiater nodig dan?

Volgens sommigen wel. Was omgedoopt tot mentalbear :rolleyes:

Het voordeel van de psych is dat de kosten beperkt blijven tot je eigen risico op jaarbasis. Kameren is in het algemeen een stuk duurder "in the end".

Is dat zo? Je weet er verdacht veel van ;)

nee klopt je betaald vrouwen een hele avond om samen chips te eten en een film te kijken..

tenminste dat zeggen ze... weet ik veel...

al dans je rond in een tutu.. jou feest...

Touché :fechten:
Dat noem ik een warme kruik, om de kille nachten mee door te komen ;)
Tegenwoordig schijnt dat Netflixen te heten toch of is wat ik doe inverse Netflixen :roll:

Ontopic voordat Wentelteefje weer in m'n nek hijgt, waar is die eigenlijk? De statistieken en grafieken lopen achter. Is die weer op vakantie :rolleyes:
Enfin, in andere posts kwam het al ter sprake, maar P6 locaties verdwijnen meer. Mede door loze beloftes dat er een andere locatie komt, en de oude plekken gesloten worden. Die beloftes werden niet nagekomen. Nu lijkt misschien hetzelfde te gebeuren in dr Haagse raambuurten.
Wat ik me afvraag, zijn er eigenlijk wel nieuwe SC bijgekomen? Ik bedoel YY is gesloten, net zoals Golden Day, mogelijke sluiting van Living Room en Villa Marisol/Galardo is onfortuinlijk aan z'n einde gekomen. En nu zijn er wel SC heropend, zoals Lekker Ding naar SC22, Acapulco naar Velbert, Villa Vertigo naar Vanilla naar GT2.0.
De laatste nieuwe SC wasrvan ik me herinner dat ie erbij was gekomen, is SC Venus.

Flipper
10 maart 2021, 23:29
ik geef je geen ongelijk, is gt2.0 open dan...ben er een tijd geleden langs gereden toen waren de poorten dicht. Maar das al een tijd geleden.

Herr Fick
11 maart 2021, 06:18

Daar vrees ik, pessimist als ik ben, ook voor. SC's maken P6 min of meer sociaal aanvaardbaar. Je kan er trouwens naar toe zonder seks te hebben, gewoon om een leuk dagje door te brengen. In een gewoon bordeel kan dat niet. In een gewone wellness kan dat wel, maar veel sfeer is er natuurlijk niet. Te veel woke.

Ik denk dat ik na corona meer eens naar Roemenië of Bulgarije verkas, al is het alleen maar om naar de mooie vrouwen te kijken:rolleyes:

Dalton
11 maart 2021, 09:12
ik geef je geen ongelijk, is gt2.0 open dan...ben er een tijd geleden langs gereden toen waren de poorten dicht. Maar das al een tijd geleden.

ik was er gisteren avond even om 1/2 10 de sauna was lekker warm en het bubbelbad heerlijk.

schoolmeester
11 maart 2021, 11:16
Dalton, je kan beter je nick-name vervangen door inbreker.

Groet, schoolmeester.

pret
11 maart 2021, 11:35
Nee hoor niet nodig als schoolmeester zou je toch moeten weten dat Daltons criminelen zijn.

Flipper
15 maart 2021, 21:49
villa heeft geen bubbelbad.. dus ik geloofde het toch al niet.

mentholbear
15 maart 2021, 23:20

Ik hoop dat GT2.0 er wel 1 gaat krijgen. De clubs in Bruggen en Kaarst hebben het wel.
Het rokershok naast de sauna lijkt me daar wel een geschikte hoek voor.

Of als ze de hele tent verbouwen, zou ik de huidige lounge bar ombouwen tot wellness, lounge en restaurant gedeelte met toegang tot tuin. En de disco ruimte uitbreiden met waar nu het buffet gedeelte staat. Heb je mooi 1 rustige relax gedeelte, al dan niet nog eens gescheiden met wat geïsoleerde klap en schuifdeuren van het geluid aan de andere kant van het gebouw met de disco bar.
De lounge bar werd voorheen mij te vaak ook een disco met luide muziek.

Husky
16 maart 2021, 00:30
ijsberen vergeet Artimes Berlijn niet, met zwembaden binnen en buiten:):freu:

Eddy_V
16 maart 2021, 00:39
Misschien hebben ze het bubbelbad weer tevoorschijn gehaald dat bij de start van de Villa bij de sauna stond. Was wel grappig om daarvandaan de dames in de kapsalon bezig te zien.

mentholbear
16 maart 2021, 04:41
ijsberen vergeet Artimes Berlijn niet, met zwembaden binnen en buiten:):freu:

Stond op m'n lijstje voor vorig jaar. En toen kwam...

Megaboob
17 maart 2021, 17:32
dit is een verontrustend bericht betreffende onze hobby:

Angstige uren tijdens klus voor Miriam, Karina en Evelin

Nepagenten gijzelen sekswerkers: ’Ze hebben 9000 euro gestolen’
Door MASCHA DE JONG

Updated Vandaag, 10:38
Vandaag, 07:00 in BINNENLAND

Sekswerkers Miriam, Karina en Evelin stonden doodsangsten uit. De vrouwen, die normaliter op de Wallen achter het raam zitten maar door corona al maanden niet mogen werken, zijn gegijzeld in hun eigen huis door drie mannen die zich voordeden als politie. Hun woning werd overhoopgehaald. Er werd 9000 euro gestolen. Uit berichten in diverse groepsapps met meer dan 250 sekswerkers blijkt dat zij geen uitzondering zijn.

De ramen op de Wallen zijn nog gesloten, sekswerkers werken ondergronds. Foto ter illustratie.
De ramen op de Wallen zijn nog gesloten, sekswerkers werken ondergronds. Foto ter illustratie.Ⓒ ANP
In een achterkamer op de Oudezijds Achterburgwal besluiten de Roemeense Miriam, Karina en Evelin (werknamen, red.) hun verhaal te doen, omdat de beroepsgroep momenteel in een spagaat zit: hoewel andere contactberoepen wel weer aan de slag mogen, is hun werk verboden. De huur, boodschappen en verzekeringen lopen evenwel gewoon door. „Hoe komen wij aan geld?”, vraagt Miriam namens haar collega’s. „Velen van ons werken momenteel ondergronds via internet en ontvangen klanten thuis.”

Dat is echter levensgevaarlijk, hebben de sekswerkers ondervonden. Miriam: „Op de Wallen is het werken veilig. Iedereen houdt elkaar in de gaten en als er wel iets gebeurt, is de politie snel ter plaatse. Maar door de coronamaatregelen zijn we op internet aangewezen. Op 25 februari kreeg ik contact met een man, die de volgende dag samen met twee vrienden wilde langskomen bij mij thuis. Dat was goed, samen met Karina en Evelin maakte ik de afspraak.”

’Gelijk goed fout’
Ze zagen het trio al aan komen met petjes op en mondkapjes voor. Dat gaf niet gelijk een ongemakkelijk gevoel, maar binnen ging het volledig mis. Miriam: „Ineens wapperde een van hen met een pasje en schreeuwde dat ze van de politie waren. Wij waren stomverbaasd. Dat kon helemaal niet, zeiden we. Laat dat pasje nog maar eens goed zien, vroegen we. We wisten gelijk dat het goed fout was. Ze spraken niet eens Nederlands. Maar ze hielden vol dat ze stille agenten waren. Ze eisten dat we ons mond hielden en stil op keukenstoel bleven zitten.”

Evelin probeerde weg te rennen. „Maar ik werd keihard aan mijn nek teruggetrokken en weer op mijn stoel gesmeten. Ze vonden mijn agenda en zagen bedragen staan, die ik zou hebben verdiend. Toen werden ze helemaal agressief en hebben ze het hele huis overhoopgehaald op zoek naar geld. Werkelijk alles werd uit de kasten getrokken. Onze spullen hadden geen enkele waarde voor die gasten”, vertelt Evelin.

Bij elkaar werd 9000 euro weggenomen en de gijzeling, zoals de politie het ook benoemt, duurde uiteindelijk meer dan een uur. Miriam: „We werden steeds banger. Een van die gasten bleef voortdurend bij ons en verbood ons met elkaar te communiceren of naar hem te kijken. Maar als de stress zo toeneemt, vergeet je zo’n gezicht nooit meer. We dachten echt maar één ding: wanneer gaan ze? En alsjeblieft, laten ze ons verder niks aandoen.”

Dossier
Na het vertrek van de mannen kwam de ontgoocheling. Vanwege het verbod op sekswerk durfden Miriam, Karina en Evelin in eerste instantie niet naar de politie te stappen. Maar helemaal niks doen, ging ook tegen hun natuur in. Ze besloten het incident in verschillende groepsapps van sekswerkers te melden.

Karina: „We bleken niet de enigen.” Ze toont meerdere video’s en foto’s. Zelfs een van de mannen, die zich bij hen thuis voordeed als stille agent. Miriam vult aan: „Een andere sekswerker nam contact met ons op dat zij op precies dezelfde manier was benaderd. Zij besloot de mannen naar haar huis te laten komen. Wij zijn in een taxi daar naartoe gereden en zagen hem en zijn maten aanbellen. Ze deed natuurlijk niet open! Vervolgens zijn wij met de taxi achter die mannen aangegaan om te kijken waar ze uitstapten. Met gevoel voor sarcasme: „Ja, we hebben een aardig dossier verzameld voor de politie.”

Melding
Uit de verschillende groepsapps kwam zelfs naar voren dat meerdere personen, vermoedelijk zelfs bendes, zich schuldig maken aan deze vorm van belaging van sekswerkers. Karina toont een andere video: in een filmpje, stiekem opgenomen door de partner van een sekswerker, is te zien hoe een onbekende man, met een politieshirt duidelijk zichtbaar onder zijn jas, in plat Amsterdams een barki (100 euro, red.) van de sekswerker eist. Karina: „De signalen zijn ernstig. Sekswerkers lopen momenteel ernstig gevaar. Want hoe moet een buitenlandse vrouw nou weten of het om een echte dan wel neppe politieagent gaat?”

Nadat zij hun verhaal deden aan De Telegraaf, besloten de sekswerkers met behulp van een bevriende raamexploitant van de Wallen, alsnog aangifte te doen bij de politie. Een politiewoordvoerster: „Wij roepen alle vrouwen op, die iets soortgelijks meemaken aangifte bij de politie te doen. Gijzeling en diefstal gaan veel verder dan thuisprostitutie. Dit is een enorm heftige situatie. De politie zal al het mogelijke doen om hen te helpen.”

Als de aangifte is voltooid, aldus de politiewoordvoerster, zal de recherche de zaak in onderzoek nemen. Raadslid Don Ceder van de CU laat het er ook niet bij zitten. „We zullen de burgemeester tijdens de commissie vragen welke maatregelen ze gaat nemen.”