Volledige versie bekijken : Waarom hebben we in Nederland zo weinig (betaalbare) saunaclubs?
Coviag
18 maart 2021, 22:52
Over de grens in Duitsland stikt het ervan. Voor ieder wat wils, in diverse kwaliteitsklassen en diverse prijsklassen.
Waarom hebben we er in Nederland maar zo weinig? Kan me voorstellen dat er een prima markt voor is.
mechelen
18 maart 2021, 23:03
Wetgeving schatje... :redface:
mentholbear
19 maart 2021, 00:06
Welke en hoe beïnvloeden die precies waarom er geen SC mag komen? Of waarom bijvoorbeeld een priveclub geen SC mag worden?
En waarom is het op de plekken waar ze er wel zijn wel gelukt?
Of kennen de Hollanders zichzelf te goed en weten ze dat er heel veel dagoberen op af gaan komen die zich er volvreten en volzuipen :rolleyes:
sofaking
19 maart 2021, 00:13
In Nederland is 1 van de 2 saunaclubs weggepest. Tja.
Hoeveel gaan er dan nog bijkomen ?
Eddy_V
19 maart 2021, 00:46
En de 3e (ZaZen) gesloten omdat die te klein was voor eigenaar YY
en de 4e gesloten (Bada Bing) omdat er veel rare plantjes op zolder gevonden werden die bewaakt werden door mannen op zware brommers (hetzelfde merk brommers die later verantwoordelijk waren voor de neerwaartse spiraal en uiteindelijke sluiting van YY)
pietpotent44
19 maart 2021, 05:28
En de 3e (ZaZen) gesloten omdat die te klein was voor eigenaar YY
en de 4e gesloten (Bada Bing) omdat er veel rare plantjes op zolder gevonden werden die bewaakt werden door mannen op zware brommers (hetzelfde merk brommers die later verantwoordelijk waren voor de neerwaartse spiraal en uiteindelijke sluiting van YY)
Die plantjes in BB kwamen pas toen ze al gesloten waren. Ze moesten dicht vanwege belastingachterstand. Failliet. 5 miljoen euro schuld. Ook pas daarna probeerde een motorbende het een nieuw clubhuis voor hun te maken.
Er zat gewoon hersenloos management in BB, het was gewoon een gezellige puinhoop. Wel heel erg zonde, bleek toen een gat in de markt. En zou dat nu nog steeds zijn. Zeker in die regio, meer landinwaarts, verder van Limburg en Duitsland.
Op het moment dat het eenmaal failliet en dicht was, zorgde de gemeente wel dat het nooit meer open zou gaan als seksclub. Eerst door het een andere bestemming te geven (horeca). Later door het gewoonweg op te kopen.
Deze maand gaat de sloopbal er tegenaan:
https://www.ad.nl/oosterhout/uitgewoonde-voormalige-seksclub-badda-bing-in-hulten-gaat-plat~a83da4e3/
ZaZen draaide gewoon te weinig omzet denk ik. Is maar een jaartje open geweest. Liep geen storm. Wat ook wel begrijpelijk was, omdat toen zowel yy als de Duitse saunaclubs inderdaad veel meer te bieden hadden: beter bereikbaar, grotere clubs, meer vrouwen, etc.
Maar hadden ze Zazen nu nog steeds maar. Beter iets dan niets.
In Zundert hebben ze het (in 2014) ook geprobeerd. In pand van voormalige parenclub. En vlakbij Sauna Diana. Maar die ondernemers waren gewoon te naief en onwetend, en hebben het daardoor niet gered. Al na 6 weken weer dicht. Ik heb ze destijds meermaals gesproken, ze wisten totaal niet hoe het er in Limburg en Duitsland aan toe ging, zelfs de prijzen kenden ze niet. Gewoon niet goed aangepakt. Ze schrokken toen ze van mij hoorde wat hun concurrentie was.
Er kwamen allemaal Nederlandse golddiggers, die voorheen in peperdure clubs hadden gewerkt in omgeving van het Gooi. Waar ze 180-300 euro per uur gewend waren. Waar het in Duitsland en Limburg toen nog 75 per uur kostte. Die gingen in Zundert 125-175 vragen. Tja. Ook de faciliteiten en eten waren magertjes. Beetje vergelijkbaar met Villa Weizigt.
Het grootste probleem tegenwoordig als je een seksclub (en zeker een saunaclub) wil beginnen is dat je een plek / gemeente moet vinden waar qua omgeving en vergunning(en) geen problemen (te verwachten) zijn. Prostitutie heeft nou eenmaal een slecht imago, gemeentes willen het niet. En je moet natuurlijk goede vrouwen zien aan te trekken, en de prijzen niet de pan uit laten rijzen (wat ook weer lastig kan zijn omdat er officieel geen gezagsverhouding mag zijn tussen club en vrouw). En je moet veel startkapitaal hebben. Maar markt genoeg, dat is zeker.
Brad Clitt
19 maart 2021, 07:20
Een goede manager voor de dagelijkse gang van zaken weet ik ook wel... ;)
schoolmeester
19 maart 2021, 09:08
Ik heb de indruk dat de Duitse overheid toleranter is dan de Nederlandse overheid ten opzichte van prostitutie, en dan met name de saunaclubs.
Maar misschien heb ik dat mis, wie het weet mag het zeggen.
Groet, schoolmeester.
YouMeHer
19 maart 2021, 09:28
Mentholbear kom er eens in! Ze vergeten villa weizigt.
Voor mij niet te vergelijken met een YY of SS maar staat wel te naam als sauna club.
Wij hebben daar nu echt een favo moppie ( 100%NL, supermooi en normale prijs )
dus reden genoeg om VW ook te noemen :biggrin: .
schoolmeester
19 maart 2021, 09:38
Villa Weizigt in Dordrecht, nooit geweest, maar bestaat al heeel lang.
Groet, schoolmeester.
We hebben het hier over NL maar in BE is er geen enkele SC, terwijl toch allerlei smeerlapperij daar plaatsvindt
schoolmeester
19 maart 2021, 10:25
In Belgie zijn kleine saunaclubs, noemen ze ook wel frietkotten.
Groet, schoolmeester.
Kamagra
19 maart 2021, 11:17
Los van vergunning en bestemmingsplan lijkt me het een bijna onmogelijke opgave om in een nederland een bankrekening te openen voor een saunaclub.
schoolmeester
19 maart 2021, 11:24
Klopt, prostitutie is al vele jaren legaal in Nederland, maar probeer maar eens een bankrekening of lening te krijgen.
Vrijwel kansloos, of een hele goede vriend moet bankier zijn......
Groet, schoolmeester.
mentholbear
19 maart 2021, 14:35
Maar vooral, het is een métier. Het moet je in de vingers zitten hoe je zo'n zaak runt, de foute klanten buiten houdt, goed personeel en dames aantrekt en houdt. En dat hebben ze in DE, zoiets leer je niet maar heb je nu eenmaal of niet. In NL helaas niet.
Misschien dat NL en BE er stage kan gaan lopen? Ik had in 2017 8 maanden elke dag stage gelopen. Helaas niet veel opgestoken, zat met m'n neus meer in de voederbakken dan de studieboeken :roll:
Voor mij niet te vergelijken met een YY of SS maar staat wel te naam als sauna club.
dus reden genoeg om VW ook te noemen :biggrin: .
Rustig rustig, Mentholbear kruipt pas uit z'n Mentholcave wanneer de zon over z'n hoogste punt heen is, nu ie zich niet meer hoeft te haasten voor de Happy Hour in SS ofzo ;)
VW zeker niet te vergeten. Niet te vergelijken met die andere 2, maar prima om een dagje te liggen luieren in hun tuin met wat mooi weer, waar je naar koekjes kunt snuiven :tongue:
Bij de weg, heb nog gezocht naar Bonnie, maar zag haar niet op de site staan. Heb je misschien linkje?
Los van vergunning en bestemmingsplan lijkt me het een bijna onmogelijke opgave om in een nederland een bankrekening te openen voor een saunaclub.
Dan doen we het toch op de ouderwetse manier met contant ;)
Sphinx
19 maart 2021, 17:50
Ze zijn inderdaad veel toleranter in Duitsland geweest vwb de prostitutie, terwijl in NL veel langer de boot is afgehouden. Het is in Duitsland ook goed in wetten vastgelegd ."Attention to detail" zijn ze heel goed in bij de Oosterburen, zodat iemand die daar een saunaclub begint weet door welke hoepels hij moet springen (tenminste dat zou je denken). Terwijl men hier in NL nog steeds die dubbele moraal heeft. Helemaal verbieden willen ze dolgraag, maar dan kan je het niet handhaven zonder heel veel geld uit te geven. Dus komt er (weer) zo'n rare gedoogconstructie als met bepaalde andere "geneugten". Aanbieden mag, maar we hebben het liever niet, we gaan je niet helpen en extra streng controleren.
Shakir
19 maart 2021, 18:07
Ze zijn inderdaad veel toleranter in Duitsland geweest vwb de prostitutie,
Met de nadruk op "geweest" want niemand zal het graag horen, maar het tij is daar ook al een tijdje aan het keren.
Het is opmerkelijk dat België (als één van de meest tolerante laden t.o.v. het fenomeen), geen saunaclubs heeft. Misschien kan daar verandering in komen want bij de vorige regering was er nieuwe wet in de maak om prostitutie te decriminaliseren, wat echter ingaat tegen de huidige tendens van de buurlanden.
Geen idee of de voorgestelde decriminalisatie ook kan inhouden dat er saunaclubs kunnen komen, maar dat zou het leven toch een stuk makkelijker maken.
Zich telkens 500 km moeten verplaatsen is ook niet niks.
Sphinx
19 maart 2021, 19:35
Met de nadruk op "geweest" want niemand zal het graag horen, maar het tij is daar ook al een tijdje aan het keren.
Het is opmerkelijk dat België (als één van de meest tolerante laden t.o.v. het fenomeen), geen saunaclubs heeft. Misschien kan daar verandering in komen want bij de vorige regering was er nieuwe wet in de maak om prostitutie te decriminaliseren, wat echter ingaat tegen de huidige tendens van de buurlanden.
Geen idee of de voorgestelde decriminalisatie ook kan inhouden dat er saunaclubs kunnen komen, maar dat zou het leven toch een stuk makkelijker maken.
Dat in DE men zo tolerant was had vooral met de aanwezigheid van militaire kazernes te maken in de jaren 70 en 80, die lui wilden graag een verzetje en de diverse bundeslander wilden graag stadscentra die heel bleven, dus concentreerde zich dat een beetje in rosse buurten en uiteindelijk kwam iemand op het idee sauna's en privatclubs te verenigen
Dat men in Belgie nog geen saunaclub heeft (en wss ook nooit een gaat krijgen) daar heeft deze racebeer wel eens met de aparte eigenaar van Mabuhay en Sky discussies over gehad. Volgens hem heeft dat met de wetgeving te maken vwb discretie (als ik zn snelle Kölsch een beetje goed vertaal). Het moet gewaarborgd worden dat een klant ongezien binnen en buiten kan gaan zonder zich met andere klanten te bemoeien. Daarom ook dat toen Sky dicht was en Mabuhay ook Duitse klanten kreeg er aan de deur onderscheid werd gemaakt. NL'se en Belgische gasten moesten meteen een dame uitkiezen en als ze er daarna zelf voor kozen konden ze nog in de bar gaan zitten. Duitse gasten konden wel eerst de kat uit de boom kijken omdat ze dat vanuit Sky gewend waren.
pietpotent44
19 maart 2021, 19:45
Er is in Belgie wel een saunaclub (naar Duits concept) geweest, genaamd Ritz Clubbing (Relax). Te Mol-Wezel. Rond 2005.
https://www.ijsberenforum.com/forum/archive/index.php/t-641.html
Ben er zelf nooit geweest, maar ken wel vrouwen die in de Badda Bing hebben gewerkt, en daarvoor daar hadden gewerkt. Volgens hen draaide het prima. Totdat ook daar politie en justitie er een einde aan maakten:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130401_00525901
Shakir
19 maart 2021, 21:25
Er is in Belgie wel een saunaclub (naar Duits concept) geweest, genaamd Ritz Clubbing (Relax). Te Mol-Wezel. Rond 2005.
https://www.ijsberenforum.com/forum/archive/index.php/t-641.html
Ben er zelf nooit geweest, maar ken wel vrouwen die in de Badda Bing hebben gewerkt, en daarvoor daar hadden gewerkt. Volgens hen draaide het prima. Totdat ook daar politie en justitie er een einde aan maakten:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130401_00525901
Ik las elders dat er omstreeks 2012 in het Oost-Vlaamse Zele ook is geprobeerd om een saunaclub op te richten. Maar dat initiatief was blijkbaar maar een kort leven beschoren...
Mischien dat deket of mechelen er iets meer van weten?
sofaking
19 maart 2021, 21:43
In Lanaken was er ook eens één, (gevonden per advertentie). En op de terugweg van Sans Souci (nog zo'n verdwenen NL club) ben ik daar eens langs gereden. Maar er was geen enkele vrouw aanwezig. Dat is ook nooit iets geworden dus.
Queenie's in Herentals had potentieel maar bleek ook weer een radertje in een crimineel milieu te zijn.
Een luxueuze saunaclubs is een grote maar riskante investering, en flirt met "het milieu". WIe gaat daar zijn zuurverdiend wit geld instoppen.
Ascari
19 maart 2021, 22:04
Ik heb niet het idee dat dit bij het volk vandaan komt. Eerder van de moraalridders van de CDU. Ik moet zeggen dat de pauschalclubs van vroeger ook erg slechte reclame zijn geweest voor de andere clubs. Dames die €10 per klant betaald kregen b.v. Mede daardoor kwam ook dat pzc verbod en registratieplicht.
peterp095
19 maart 2021, 22:23
Of dat slecht was voor andere clubs betwijfel ik, was voor een ander publiek.
Er waren vroeger hier veelschrijvers die alleen maar naar dit soort clubs gingen. Sedert die dicht zijn, zijn ze alleen nog maar hier te vinden.
Shakir
19 maart 2021, 22:25
Ik heb niet het idee dat dit bij het volk vandaan komt. Eerder van de moraalridders van de CDU. Ik moet zeggen dat de pauschalclubs van vroeger ook erg slechte reclame zijn geweest voor de andere clubs. Dames die €10 per klant betaald kregen b.v. Mede daardoor kwam ook dat pzc verbod en registratieplicht.
Dat heb je goed opgemerkt, Ascari. Zo zijn er de laatste deciannia veel trends die niet onmiddellijk door het volk worden omarmd. Zwarte piet is daar maar één voorbeeld van. Ook de seksindustrie staat in deze woke-tijden zwaar onder druk.
Het zijn trouwens niet enkel de moraalridders van de CDU (de partij heeft trouwens recent een verhoging van de minimum leeftijd naar 21 jaar voorgesteld), ze vinden ook aansluiting bij enkele belangrijke kopstukken van de SPD. Twee keer per jaar komt dat wijf van een Leni Breymaier in de Bundestag krijsen voor een verbod.
Ze krijgen hier bovenop ook nog eens versterking van Europese lobbies. Nadat ze hun overwinning behaalden in Frankrijk richten ze nu hun pijlen op Duitsland. De campagnes die nu in Duitsland worden gevoerd door dat femministisch tuig doen me huiveren, ik ben er lang niet zeker van dat we 2030 nog zullen halen.
phoenix
19 maart 2021, 22:30
Shakir , het is nu overal illegaal vanwege Corona, en zie wat er gebeurt , de hotels draaien op hoeren momenteel..ik was in Brussel een paar keer in een goed hotel, en je wil niet weten hoeveel lekkeere wijven ik daar heb zien lopen......dat verdwijnt niet, vrouwen onderling zijn daar zeer verdeeld onder
mentholbear
20 maart 2021, 01:32
Misschien dat het kan onder het mom van 'beter voor het milieu' ;)
Volgens hem heeft dat met de wetgeving te maken vwb discretie (als ik zn snelle Kölsch een beetje goed vertaal). Het moet gewaarborgd worden dat een klant ongezien binnen en buiten kan gaan zonder zich met andere klanten te bemoeien.
Ook raar, dat hoeft bij een SC ook niet. Daar kun je bij sommige ook gelijk met een dame de kamer op. En het is in een massagesalon ofzo nou ook niet dat je perse niemand ziet tijdens het wachten.
En anders maak je een aparte entree of opsplitsing van de gang voor degenen die naar de SC willen of anderen die gelijk de kamer op willen ofzo. Bovendien, bij een SC kies je toch bewust voor het concept. Net zo goed als bij een parenclub? Het is toch niet dat de privehuizen verboden worden omwille van SC?
dat verdwijnt niet
Dat het oudste beroep niet verdwijnt lijkt me evident. Maar de vorm doet er wel toe.
mechelen
20 maart 2021, 01:40
Ik las elders dat er omstreeks 2012 in het Oost-Vlaamse Zele ook is geprobeerd om een saunaclub op te richten. Maar dat initiatief was blijkbaar maar een kort leven beschoren...
Neen ik weet hier niets van. :wink2:
pietpotent44
20 maart 2021, 04:36
Ik denk dat je deze bedoelt:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?24788-Saunaclub-secret-sins-Gentsesteenweg-205-9420-Zele
Heeft nooit goed gedraaid. Waarschijnlijk door te hoge prijzen, en teveel concurrentie van Duitse (en Limburgse) saunaclubs.
Maar dat is wat ik lees, ben er zelf nooit geweest. Was inderdaad rond 2011/2012. In 2017 officieel failliet verklaard. Heb ook begrepen dat de club (de laatste jaren van zijn bestaan) meer een uitzuipbar was dan een saunaclub.
Brad Clitt
20 maart 2021, 05:21
In Bekkevoort bij Diest zat vroeger toch ook een soort van saunaclub, ik meen El Patio. Tenminste tot 20.00, erna werd het een champagnebar. Ze bestaan nog steeds als het goed is, maar met wat voor formule is me een raadsel.
Shakir
20 maart 2021, 10:14
In Bekkevoort bij Diest zat vroeger toch ook een soort van saunaclub, ik meen El Patio. Tenminste tot 20.00, erna werd het een champagnebar. Ze bestaan nog steeds als het goed is, maar met wat voor formule is me een raadsel.
Dat was volgens mij de Pussycat: http://www.fcdekampioenenafleveringen.nl/de-pussycat/
De club kwam ook veel ter sprake in de serie FC De Kampioenen waar de flamboyante voorzitter (Balthasar Boma) elk weekend uithing.
De club was dus niet enkel fictief, maar bestond ook in het echt. :)
Player
20 maart 2021, 10:48
Of dat slecht was voor andere clubs betwijfel ik, was voor een ander publiek.
Er waren vroeger hier veelschrijvers die alleen maar naar dit soort clubs gingen. Sedert die dicht zijn, zijn ze alleen nog maar hier te vinden.Sterker nog, je hebt veelschrijvers die nauwelijks in een Club tout court komen.
Player
20 maart 2021, 10:57
Dat was volgens mij de Pussycat. De club kwam ook veel ter sprake in de serie FC De Kampioenen waar de flamboyante voorzitter (Balthasar Boma) elk weekend uithing.
De club was dus niet enkel fictief, maar bestond ook in het echt. :)En in het 2de seizoen van Matroesjka's werd de Pussycat als naam ook in bruikleen genomen. Inspiratie schoot wat te kort bij de scenarioschrijvers. Nochtans, op dat stuk van de Diestsesteenweg zijn de namen voor het rapen. "Daddy's hobby" vond ik ook altijd een komische naam daar. Ben niet zeker of die nog bestaat.
Brad Clitt
20 maart 2021, 11:14
@ Shakir
Nee, El Patio is een ander gebouw, moderner en ligt vlakbij de afrit van de autostrade (komende van Limburg).
deket
21 maart 2021, 00:29
Dat de saunaclubs nog gesloten zijn vinden wij uiteraard spijtig
Dat de pauschalsclubs dicht moesten vind ik persoonlijk wel een goede zaak
Iedereen zijn meug maar zulke clubs zijn zeer slecht voor het imago van de paysex
Bovendien maak je mij niet wijs dat daar veel vrijwillige meiden aan meedoen
Het zijn meestal de Aldimeiden van de dvps, met alle respect hoor.
Maar vooral gedwongen door hun pooier of junkies en meestal helaas beiden
deket
21 maart 2021, 00:52
Wat betreft de saunaclubs in België : NOOIT officieel verboden hoor
Pogingen in Lanaken en Zele bleken van amateurs
Je kan moeilijk een saunaclubs beginnen zonder meiden he
In Mol heeft Relax,vroeger bordeel Ritz het nog het langs uitgehouden maar de eigenaar moest binnen op staatskosten en de reden waarom hij opgepakt werd had niets te maken met paysex. Deze Nederlander uit Turnhout probeerde het ook daarna via een stroman nog in Grobbendonk
Let op ,die saunaclub in dat prachtige gebouw te Mol zat vol mooie meiden hoor. Belgische, Nederlandse en uit de Baltische staten,: Estland ,Letland en Litouwen. Roemenië en Bulgarije behoorden nog niet tot de EU dus je had in totaal 2 Roemeense die iedereen probeerde wijs te maken dat ze Italiaans waren, maar mijn exvrouw en ik zijn vaak op vakantie in Italië geweest dat ik dit doorprikte. Die 2 bleken schrik te hebben dat Roemenië teveel geassocieerd zou worden met Romazigeuners.
Anyway, ook in Mol deden ze moeite om meiden te krijgen dus lieten ze deze gratis binnen
Net toen de verdedigingswerk klaar bleken moest de keet dus dicht wegens oppakken van de baas voor andere feiten
Hij had al toestemming om een zwembad in de mooie grote tuin
De Jacuzzi stond naast de receptie. Wel raar. Zat daar eens in met 2 Nederlandse meiden,jawel en zelfs nog knappe ook. Trio met gedaan,een had een grote tatoeage van Feyenoord.
Niet dat ik daar een slappe van kreeg,het kan altijd erger
pietpotent44
21 maart 2021, 05:40
Anyway, ook in Mol deden ze moeite om meiden te krijgen dus lieten ze deze gratis binnen
Net toen de verdedigingswerk klaar bleken moest de keet dus dicht wegens oppakken van de baas voor andere feiten
Hij had al toestemming om een zwembad in de mooie grote tuin
De Jacuzzi stond naast de receptie. Wel raar. Zat daar eens in met 2 Nederlandse meiden,jawel en zelfs nog knappe ook. Trio met gedaan,een had een grote tatoeage van Feyenoord.
Niet dat ik daar een slappe van kreeg,het kan altijd erger
In de beginfase kregen ze van de clubeigenaar zelfs een soort van basis / minimum (dag)inkomen (ik meen iets van 200e), wanneer meiden op een dag nauwelijks iets verdiende. Om de drempel voor de meiden te verlagen, en goede meiden te trekken.
Althans, die info heb ik destijds gekregen van mijn favoriete meid uit Badda Bing, die daarvoor in Ritz (en daarvoor in Amsterdam in Yab Yum) had gewerkt. Die deed goede zaken, stak dan dat basisinkomen in haar zak, en gaf dat dan niet terug.
mentholbear
21 maart 2021, 13:51
zeer slecht voor het imago van de paysex
Tja, andere burgers worden ook gedwongen om te werken voor de belastingdienst of te voorkomen dat vrouwlief er vandoor gaat ofzo :smoke:
Dat het niet goed voor de P6 imago is kan ik me wel in vinden. Ook gebeuren er wellicht meer dingen dan in het hogere P6 segment.
Maar wat je zegt, het zijn dames die het waarschijnlijk niet zo goed zouden doen in een SC of de ramen. Dus in dat opzichte vond ik het fijn er ook budget clubs bestonden/bestaan waar die dames terecht kunnen. Net zo goed als dat er potente beren zijn die niet zo een forse beurs hebben.
In de beginfase kregen ze van de clubeigenaar zelfs een soort van basis / minimum (dag)inkomen (ik meen iets van 200e), wanneer meiden op een dag nauwelijks iets verdiende.
...stak dan dat basisinkomen in haar zak, en gaf dat dan niet terug.
Ook raar. Het lijkt me toch dat je dat basisinkomen pas geeft wanneer blijkt dat ze een dag nauwelijks verdiend hebben? Waarschijnlijk wisten ze het als voorschot te krijgen, omdat ze gelijk een bak centen nodig hadden voor vaste lasten ofzo.
Jammer dat clubs zo om goeie meiden staan te springen dat ze wegkomen met dat soort fratsen.
Player
21 maart 2021, 14:22
Dus in dat opzichte vond ik het fijn er ook budget clubs bestonden/bestaan waar die dames terecht kunnen. Net zo goed als dat er potente beren zijn die niet zo een forse beurs hebben.Budgetneukers clubs vind je nog wel hoor, maar meer in NL dan in DE.
mentholbear
21 maart 2021, 14:26
Budgetneukers clubs vind je nog wel hoor, maar meer in NL dan in DE.
Ik bedoelde clubs in de geest van een SC met wellness, relaxen in een tuin, eten en drinken.
Ik weet niet wat ik me voor moet stellen bij een budgetneukers club in Nederland. Heb je misschien voorbeelden?
Shakir
21 maart 2021, 15:06
Dat de pauschalsclubs dicht moesten vind ik persoonlijk wel een goede zaak
Iedereen zijn meug maar zulke clubs zijn zeer slecht voor het imago van de paysex
Maar vooral gedwongen door hun pooier of junkies en meestal helaas beiden
Volgens mij dragen de ramen ook niet echt bij tot een positief imago van de paysex.
Dit gezegd zijnde bezocht veelschrijver en veelneuker wijlen Taylor/Azis vroeger erg veel pauschalclubs, en daar was hij vol lof over.
Hij was vooral actief in de keten PSC Dortmund/Münster/Bochum, wat weliswaar het hogere segment binnen de flatrate clubs vormde.
Zelf heb ik geen ervaring met partytreffs and pauschalclubs: geen interesse en veel te ver weg vanuit Bellege.
Ik had geen zin om me 600 km te verplaatsen, om vervolgens in een schimmig kot met 8 chagrijnige dames van de B-categorie terecht te komen, slurpend aan een kopje aldi-koffie.
Nuchter bekeken zijn die flatrates per definitie een vorm van dwang, want het leek erop dat dames moeilijk klanten konden weigeren. Dat ligt in een gewone SC wel even anders.
Ascari
21 maart 2021, 22:06
Ook raar. Het lijkt me toch dat je dat basisinkomen pas geeft wanneer blijkt dat ze een dag nauwelijks verdiend hebben? Waarschijnlijk wisten ze het als voorschot te krijgen, omdat ze gelijk een bak centen nodig hadden voor vaste lasten ofzo.
Ik heb van verschillende dames begrepen dat sommige clubs geld betalen aan de dames zodat ze aanwezig zijn of om (tijdelijk) van club te wisselen. Dit gebeurd bijvoorbeeld tijden de vakantie periode als er weinig dames beschikbaar zijn. Betaling gebeurd uiteraard wel achteraf.
mentholbear
22 maart 2021, 02:24
Ja, merkte ook dat geschuif tussen Happy en Vanilla.
Coviag
24 maart 2021, 12:16
Dank voor de inbreng. Brengt mij tot een (voorlopige?) conclusie:
Meningen zijn verdeeld over het "waarom". Overheid wordt genoemd, de investering en "het milieu".
We zijn het wel over eens dat er zeker een markt is. De investering zou dus niet het probleem moeten zijn.
Ik denk dat de overheid daarna op te lossen valt: verschillende gemeenten af, het is lang niet zo dat het overal verboden is. Massage clubs hebben ook een prostitutievergunning en die hebben we wel in heel veel plaatsen.
Blijft over "het milieu". Die lijkt me lastig op te lossen...
mentholbear
24 maart 2021, 14:38
Ik denk dat de overheid daarna op te lossen valt: verschillende gemeenten af, het is lang niet zo dat het overal verboden is. Massage clubs hebben ook een prostitutievergunning en die hebben we wel in heel veel plaatsen.
Tja, in Lemiers en Dordrecht is het al mogelijk. Punt is natuurlijk ook wel locatie. Een massage salon of privehuis kun je nog redelijk discreet in een centrum ofzo hebben. Een SC lijkt toch meer op een soort Efteling voor mannen. Dat moet toch vaak een beetje afgelegen. Kun je niet naast een bejaardenhuis hebben waar de oudjes uitzicht hebben op alle blote dames en heren in de tuin...
Brad Clitt
24 maart 2021, 14:51
Een mannelijke burgemeester zou ook al helpen...
Toevallig (of niet) hebben Dordrecht en Vaals burgemeesters met drie benen en ook nog eens van partijen die niet perse iets tegen prostitutie hebben.
Ik ga me maar eens orienteren op een burgemeesterspost in Roermond, ergens moet toch de eerste PVV-burgemeester komen.;)
Johan35
24 maart 2021, 16:37
Waarom niet? Je hebt grote kans dat die dat wel heel grappig vinden. Een beetje leven in de brouwerij. Aan hun zal het niet liggen...
Tja, in Lemiers en Dordrecht is het al mogelijk. Punt is natuurlijk ook wel locatie. Een massage salon of privehuis kun je nog redelijk discreet in een centrum ofzo hebben. Een SC lijkt toch meer op een soort Efteling voor mannen. Dat moet toch vaak een beetje afgelegen. Kun je niet naast een bejaardenhuis hebben waar de oudjes uitzicht hebben op alle blote dames en heren in de tuin...
bertje600
24 maart 2021, 16:48
Er zijn in het verleden diverse clubs geweest die geleid werden door "ongure" figuren.
Die hebben de Nederlandse saunaclubs een slechte naam gegeven door de sluiting van die clubs.
Daarom moeten we naar Duitsland waar er wel "nette" mensen zijn die een club leiden.
Wees blij dat dat wel in Duitsland kan en dat je voor een club Nederland links kan laten liggen.
Als alles weer open kan weliswaar.
mentholbear
24 maart 2021, 23:57
Wees blij dat dat wel in Duitsland kan en dat je voor een club Nederland links kan laten liggen.
Tuurlijk ben ik blij dat we in Duitsland terecht kunnen met een ruime keuze aan SC. Maar dat betekent toch niet dat het prettig zou zijn als er in Nederland en België ook nette SC komen. Zou voor een hoop een behoorlijke reistijd schelen.
Persoonlijk kan ik dan langer aan de voederbakken blijven hangen :roll:
Player
25 maart 2021, 09:05
Tuurlijk ben ik blij dat we in Duitsland terecht kunnen met een ruime keuze aan SC. Maar dat betekent toch niet dat het prettig zou zijn als er in Nederland en België ook nette SC komen. Zou voor een hoop een behoorlijke reistijd schelen.
Persoonlijk kan ik dan langer aan de voederbakken blijven hangen :roll:SC’s in BE zou wel handig zijn, maar zie het nog zo snel niet gebeuren. En NRW is nauwelijks max een uurtje rijden, wat maakt het uit. Maar aangezien het culinaire het belangrijkste is voor jou, er zijn toch genoeg al you can eat restaurantformules, ook in NL? 😉
bertje600
25 maart 2021, 11:35
Persoonlijk kan ik dan langer aan de voederbakken blijven hangen :roll:
Ik denk dat je nu al de nodige coronakilo's bent aangekomen, daar hoef je niet voor naar Duitsland.
Als de clubs daar open gaan dan kun je wel snel die kilo's kwijtraken met de ons bekende sport.
Dalton
25 maart 2021, 12:28
Wij zijn een klein landje vergeleken met DUITSLAND en daarom doen we ook alles in kleine porties zoals de THAISE EN CHINESE salons waar je de zak voor een kleine vergoeding kan ledigen.
mentholbear
25 maart 2021, 14:47
SC’s in BE zou wel handig zijn, maar zie het nog zo snel niet gebeuren. En NRW is nauwelijks max een uurtje rijden, wat maakt het uit. Maar aangezien het culinaire het belangrijkste is voor jou, er zijn toch genoeg al you can eat restaurantformules, ook in NL?
Ik heb het geprobeerd.
Het werd echter niet zo gewaardeerd dat ik daar op slippers en een handdoek om de middel bij de buffet bakken stond te graaien.
Ook wilden de dames niet 50 euro verdienen door even een rustig kamertje op te zoeken. Net als Partycrasher snap ik die dames niet. Dat is toch goed verdient? :roll:
Ik denk dat je nu al de nodige coronakilo's bent aangekomen
Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. Ik denk dat ik toe ben aan zo een weegschaal als bij de vleeshandel waar ze varkens en koeien aan hangen :hammer:
Rapa23
25 maart 2021, 17:37
Ik heb nooit begrepen waarom ze van Sauna Diana nooit een saunaclub hebben gemaakt. Alle faciliteiten zijn er aanwezig en vele ijsberen hebben echt wel een entree van 40/50 euro over om daar gebruik van te mogen maken. Volgens mij is het voor de exploitant ook veel lucratiever dan enkel bezoekers die in de bar moeten blijven alvorens ze met een dame aan de gang gaan. Of mis ik iets?
mentholbear
26 maart 2021, 01:49
Ik heb nooit begrepen waarom ze van Sauna Diana nooit een saunaclub hebben gemaakt. Alle faciliteiten zijn er aanwezig en vele ijsberen hebben echt wel een entree van 40/50 euro over om daar gebruik van te mogen maken. Volgens mij is het voor de exploitant ook veel lucratiever dan enkel bezoekers die in de bar moeten blijven alvorens ze met een dame aan de gang gaan. Of mis ik iets?
Ik vermoed dat ze het zo exclusiever houden en er minder mannen de hele dag blijven hangen zonder de dames te betalen. Want als ik de prijzen goed begrijp is alleen bij de bar blijven inbegrepen in de entree? Zwembad en jacuzzi zijn betaald me dame?
En voor 110 euro een half uurtje te gaan pootje baden is deze dagobeer te veel van het goeie.
Maar wat je zegt, als zij zo iets kunnen opzetten, waarom kan iemand anders niet een SC opzetten. Kwa fasciliteiten verschilt het niet veel, alleen het concept.
pietpotent44
26 maart 2021, 04:48
Waarschijnlijk omdat zij het moeten hebben van rijke klanten (lees veel criminelen). Sauna Diana bestaat al heel lang, dacht zelfs al sinds eind jaren 70 (en er ooit in de jaren 80 een sauna Diana sponsor / materiaal wagen in de Tour de France mee reed). Waarschijnlijk hebben ze in de loop der jaren een bepaalde (exclusieve) klantenkring opgebouwd van vermogende mannen.
Ik ben er al lang niet meer geweest. In elk geval een keer in 2004, en later nog eens. 2007 ofzo.
Het was toen 25 of 35 euro entree, en een half uurtje was 100 of 110 euro. Een uur was rond de 200 (180-200).
Ter vergelijk: in die tijd kostte een half uurtje saunaclub 50e en 75e voor uur. En in privehuizen toen: 60-80 half uur, 100-140 uur.
Er waren alleen maar Nederlandse en Vlaamse vrouwen. Geen Oostblok. Goeduitziende vrouwen. Maar ook weer niet zo exclusief. Vergelijkbaar met de mooiere uit de saunaclubs.
Ik heb er ook een aantal van gekend (eentje ook prive), die later ook in privehuizen en Badda Bing hebben gewerkt.
Het was ook niet een hele speciale beleving. Gewoon heel duur. Wel een grote tuin, maar ben daar nooit in geweest. Binnen ook niet heel bijzonder. Wel een groot zwembad.
De vrouwen werden wel vrij streng aangepakt. Er waren niet heel veel klanten. Een handjevol, rond de bar.
Rechts van mij aan de bar zaten 3 vrienden van 25-30 jaar. Eentje rekende (in 2004) voor zijn avond af: 1.000e. Hij had een leuke avond gehad, zei hij tegen de barvrouw.
Toen waren ze nog gewoon in het weekend open, tegenwoordig alleen nog doordeweeks. Vreemd genoeg.
Het zou best kunnen lopen als (Duitse) saunaclub. Maar dat zou een heel ander publiek trekken. Meer massa, met minder omzet per klant. Maar mogelijk uiteindelijk wel meer totaal omzet. De doelgroep die met droge ogen 200e voor een uur of 1.000e voor een avond betaalt, is natuurlijk niet zo groot.
Misschien wil Trump nog wel een saunaclub hier in Nederland beginnen :hah:
https://www.youtube.com/watch?v=BjyUfuMoIc4
Er is zelfs een hele aflevering van Sauna Diana gemaakt in 'Andere Tijden Sport' met Tom Egbers:
https://www.npo.nl/andere-tijden-sport/07-07-2013/VPWON_1185424
Mogen ze van mij best opnieuw introduceren in de Tour. Maakt de etappe nog spannender :biggrin:
Shakir
26 maart 2021, 11:28
Heeft er iemand ervanring met Club Privilege in Zundert? In de vroege jaren negentig (mijn jeugdjaren) was op dat adres de Mega House Temple Barocci gevestigd. Na de sluiting ging de club over in een seksclub, maar blijkbaar in de vorm van een gewoon privéhuis.
Dat pand leent zich uitstekend voor een saunaclub in de grootteorde van Sixsens.
Rapa23
26 maart 2021, 13:47
De totaalomzet zal veel hoger liggen lijkt mij en de dames verdienen dan ook veel meer. Ik ben ook niet onbemiddeld maar 1000 euro uitgeven op een avondje vind ik wel heel fors. Als alleen de criminelen dit doen dan kan je toch beter het concept aanpassen om die lui ook te weren of zou dat inmiddels al niet meer kunnen.....
mentholbear
26 maart 2021, 15:46
Ik ben ook niet onbemiddeld maar 1000 euro uitgeven op een avondje vind ik wel heel fors.
Het hangt er ook maar van af of je dat elk weekend doet of 1 keer maand of kwartaal ofzo. Het blijft sowieso veel geld.
Maar bij een SC krijg je meer waar voor je geld.
Meer voedingswaarde ;)
Shakir
26 maart 2021, 17:52
Heeft er iemand ervanring met Club Privilege in Zundert? In de vroege jaren negentig (mijn jeugdjaren) was op dat adres de Mega House Temple Barocci gevestigd. Na de sluiting ging de club over in een seksclub, maar blijkbaar in de vorm van een gewoon privéhuis.
Dat pand leent zich uitstekend voor een saunaclub in de grootteorde van Sixsens.
Ik heb nog wat gegoogled en vond een pagina gewijd aan Mega House Temple Barocci https://alegendarytrip.wordpress.com/2016/02/28/barocci/
Nu blijkt dat Club Privilege het interieur nog grotendeels in ere heeft gehouden. Wat een ruimte!
Het is nu wel al bijna 30 jaar geleden dat ik daar als 17-jarige knaap rondliep met bevriende ravers. Those were the days! In mijn herinnering zal dat pand wel groter geweest zijn dan het in werkelijkheid was.
Niettemin zou dit een een perfecte locatie kunnen zijn voor een tweede Sixsens.
pietpotent44
26 maart 2021, 18:03
Ben er zelf nooit geweest, maar heb wel in 2010 een dame gesproken in Badda Bing die ook in Club Privillege werkte.
Was eigenlijk gewoon een dure nachtclub / privehuis. Ook uurprijzen van 175-200 euro toen.
Zundert is sowieso wel een mogelijk geschikte gemeente voor een saunaclub. Sauna Diana zit er al ruim 40 jaar, en die nieuwe (kortstondige) saunaclub in 2014 heeft toen ook een vergunning gekregen. Gaf ook geen overlast. Al die clubs liggen / lagen in het buitengebied. En gemoedelijk dorp, weinig criminaliteit etc.
Niet alleen voor seks / saunaclubs, maar ook veel partytenten zaten daar. In elk geval in de jaren 90. Maar veel van die panden staan nu onkruid te verschieten. Zonde natuurlijk.
Ook zit Zundert dichtbij de Belgische uitgaansgelegenheden, die vooral in de jaren 90 heel populair waren. Ik denk aan Highstreet, maar ook Cartouche (later onder een andere naam, dacht De Site) en pand daarnaast (in begin jaren 90 de beruchte Club X) zouden ook geschikte locaties kunnen zijn. In het pand van clubX is later ook een parenclub gevestigd, volgens mij iets van Part2 ofzo, ben daar in 2003 eens geweest.).
De jaren 90 waren echt geweldig, in veel opzichten.
Ook qua uitgaan, het was de tijd van de megadancings, house en trance muziek. Zeker in Belgie ook, net over de grens in Wuustwezel, Hoogstraten, Brasschaat, Vosselaar (Atmoz) etc.
Hier nog wat beelden uit Jambers uit die tijd (1994), van de portier van Club X, net over de Belgische grens (Wuustwezel):
https://www.youtube.com/watch?v=eL1A_ebCuTc
mentholbear
26 maart 2021, 19:09
Wow, mooie tent. Dat zou zeker een leuke saunaclub worden. Een buffet erbij en een zwembadje in de tuin :luvlove:
Shakir
26 maart 2021, 20:44
RIP Portier Rudy, die steekt al 20 jaar onder de grond. Hij stond ook nog in The Globe in Stabroek, geloof ik.
De saunaclubs vormen als het ware mijn tweede jeugd. Tijdens mijn eerste jeugd schuimde ik de House- en Technoclubs af. Club X was me veel te hardcore, dat was een Nederlandse uitvinding dat in België nooit echt doorbrak. Ik bracht mijn halve jeugd door in La Rocca in Lier, die trouwens nog maar recent gesloten is. La Rocca is zowat de laatste megatempel die stand heeft gehouden in het nieuwe millennium. Dat zou ook nog een geweldige locatie kunnen vormen voor een SC. Lier heeft momenteel een mannelijke burgemeester van de prostitutie-genegen N-VA. Blijven dromen...
deket
26 maart 2021, 23:06
Rudy de Loose was een berucht figuur in het Antwerpse nachtleven,velen hadden er echt schrik van. Hij was vooral portier in de stationbuurt van Antwerpen samen met de Albanezen en aan het de Conincplein, vroeger vol nachtclubs en bordelen,nu winkels voor Afrikanen Iendin je problemen had,telefoontje naar den Rudy en hij loste het op,sloeg ooit een kampioen kickboxen in elkaar en een andere keer in zijn eentje vier Nederlanders (ja sorry hoor,het was niet anders),die amok maakte in een toplesstent, ko tegen de grond In 1997 overleden,net voor de opening van de Zillion anders mocht hij daar ook wel als portier staan
wat een tijden!
deket
26 maart 2021, 23:17
Wat club Diana betreft ; die wilden geen saunaclub om de exclusiviteit te handhaven, de 2 zonen wielrenners die de toko van hun overleden vader hebben overgedragen houden de filosofie in ere
Er kwamen zeker niet alleen criminelen, heb daar een bekende Nederlandse trainer samen met een Belgische voetballer gezien( nee,geen namen ,ook niet per IM)
jij betaalde inderdaad extra voor het zwembad maar dat was inclusief de seks;dat zwembad is groot maar ondiep anders moet je volgens de Nederlandse wetgeving een redder in dienst nemen
neen,je betaalde normaal een kleine entree en had recht op een aantal drankjes hiermee. De meiden werden vaak getrakteerd op champagne, (of suikerwater wanneer de klant wat anders drinkt) maar je was het niet verplicht,je kon ook gewoon naar de kamer met de meid gaan,en/of eventueel zwembad
Club Privelege had indertijd twee bordelen met een Belg als uitbater,de meiden liepen er altijd in lingerie rond, ja ook verschillende deketmeiden,net zoals in de Diana
deket
26 maart 2021, 23:19
En nu wil ik dit weekend even forumvrij genieten van de gezonde zeelucht en seks
Dus gelieve mij te verontschuldigen,jullie zullen het even zonder deket moeten stellen:sleep:
Eddy_V
26 maart 2021, 23:21
En nu wil ik dit weekend even forumvrij genieten van de gezonde zeelucht en seks
Dus gelieve mij te verontschuldigen,jullie zullen het even zonder deket moeten stellen:sleep:
Ah, je trekt er even tussenuit, goed weekend !
Player
27 maart 2021, 00:38
Oei, Jambers, nu tappen we toch echt uit de oude doos. Toen zat ik nog mooi op de schoolbanken. Wat me altijd opvalt bij zo’n portiers en aanverwanten is dat die dan braaf bij hun moeder blijven wonen. Ben dus Rudy nooit tegengekomen, maar herinner me wel als zelf motard zijnde dat hij zich morsdood heeft gereden met een pas aangeschafte moto, als ik me niet vergis. En is in die aflevering Dimitri Bontinck ook niet te zien als portier? Toen nog een onbekend figuur, veel later bekend geraakt via zijn zoon Jejoen ( als je je kind zo’n naam geeft, weet je het wel zeker?). Zelf verklaarde huurling en ex-para, waar weer niets van aan was. Grootspraak en een hoek af schaadt niet als men ambitie heeft in het portierswereldje.
deket
28 maart 2021, 22:26
Niet als toerist maar een bescheiden tweede verblijfplaats waar we elk weekend vertoeven Eddy
Je moet toch wat nu al een hele tijd de mooiste club (speciaal voor Player):freu: in Nederland en Duitsland nog steeeds dicht moet blijven
Player
29 maart 2021, 19:15
Dat is een bal voor open doel hé deket, dus bij deze: Blij te lezen dat je mooiste Club en Duitsland in dezelfde zin gebruikt. Niemand is te oud om tot inkeer te komen. Willen ze er buiten Duitsland nog iets van bakken, mijn consultancy is zoals steeds ter beschikking op eenvoudig verzoek zoals vroeger. :)
Willem2
29 maart 2021, 21:11
De beste club is gesloten ...:rolleyes:
keesboz
31 maart 2021, 11:41
dus reden genoeg om VW ook te noemen [emoji3] .Dat heb de naam saunaclub omdat er al te veel privehuizen zijn in Dordrecht en ivm de vergunning
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
mentholbear
31 maart 2021, 13:39
Het heeft ook wel enkele kenmerken van een saunaclub. Zoals entreeprijs inclusief onbeperkt drank en de mogelijlheid tot een hapje mee eten. Er stond zelfs een buffet, maar die heb ik nooit gevuld gezien en is inmiddels weer weg. Ook zit bij de prijs het gebruik van badjas, sauna, zwembad en tuin bij inbegrepen.
Als ze dat buffet terugbrengen met een pannetje soep en zo een stoompan met worstjes erin en wat broodjes ernaast, zou ik misschien menig dag niet uren naar de grensstreek rijden. Ben namelijk niet zo een moeilijke eter, en kwa kosten is dat ook niet veel.
En als het even kan een echte stevige finse sauna in de tuin. Daar hebben ze genoeg ruimte voor. Of dat infrarood ding vervangen. Scheelt ze gelijk in stookkosten voor het verwarmen van de welness ruimte :rolleyes:
David Golero
24 juli 2021, 13:05
Niet helemaal in lijn met dit topic maar toch kan een mooie kruising:
Wellicht moeten ze (Europeanen wellicht) saunaclubs gaan openen in Azie (Thailand) en Zuid-Amerika, volledig gecombineerd met hotel etc.
Landen met veel mooie vrouwen die allemaal wat willen verdienen, geen lastige regelgeving, mooi te combineren met een goede vakantie etc etc.
(Helaas heb ik er de mogelijkheid niet toe...)
Een club vol met vrouwen, nooit meer mannen dan vrouwen, grote kino, zwembad met watervalletje, overal sex mogelijk, goed eten en drinken.....
Ongetwijfeld een gat in de markt
Shakir
24 juli 2021, 13:20
Niet helemaal in lijn met dit topic maar toch kan een mooie kruising:
Wellicht moeten ze (Europeanen wellicht) saunaclubs gaan openen in Azie (Thailand) en Zuid-Amerika, volledig gecombineerd met hotel etc.
Landen met veel mooie vrouwen die allemaal wat willen verdienen, geen lastige regelgeving, mooi te combineren met een goede vakantie etc etc.
(Helaas heb ik er de mogelijkheid niet toe...)
Een club vol met vrouwen, nooit meer mannen dan vrouwen, grote kino, zwembad met watervalletje, overal sex mogelijk, goed eten en drinken.....
Ongetwijfeld een gat in de markt
Volgens mij bestaat al in de Dominicaanse republiek: https://www.exotic-dreams.org/
SFL was er al geweest.
David Golero
24 juli 2021, 15:09
Volgens mij bestaat al in de Dominicaanse republiek: https://www.exotic-dreams.org/
SFL was er al geweest.
Heb deze reizen al weleens gezien. Maar dat is een soort van single reis met een heel pakket erbij voor meerdere dagen. Als ik me niet vergis, ben je ook de gehele tijd met dezelfde vrouw.
Ik had echter de vergelijking met de sauna club die er in Duitsland is in gedachten. Maar dan bijvoorbeeld in de Dominicaanse Republiek of Thailand.
Entree betalen en kameren maar. Volgens mij bestaat dit concept nog niet in deze continenten. Voordeel is ook dat je er makkelijk op dezelfde dag met meerdere dames kan kameren EN dat je safe zit en je niet bestolen wordt of gevaar loopt..
Wellicht is hotel erbij een optie maar geen verplichting. Of zoals in PHG dat je in 1 van de kamers kan overnachten voor een meerprijs...zit je er gelijk de volgende ochtend weer ;)
Shakir
24 juli 2021, 16:43
Recentie van SFL: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?36340-All-inn-sex-vakantie-dominicaanse-republiek&p=637919#post637919
(Dateert van dec 2018, dus min of meer nog recent).
Dat avontuur had hem wel 15000€ gekost! :angst:
David Golero
24 juli 2021, 18:32
Super mooi verslag en avontuur!
Ben zelf 2 keer in de Dominicaanse Republiek geweest, helaas met aanhang ;) maar weet als je 's avonds even naar de liquor store loopt dat de dames zich er voor de deur zich aanbieden.
Nog steeds ben ik er van overtuigd dat een saunaclub a la Duitsland een gat in de markt zou zijn op andere bodem.
Gezien alle ontwikkelingen en de huidige situatie concludeer ik dat het hier terug aan het lopen is (nieuwe Duitse regelgeving, bezettingsgraad, inzet dames en upselling etc.)
Wellicht wil ik het te graag echter: zolang er leven is, is er hoop!
mentholbear
25 juli 2021, 02:09
Wellicht is hotel erbij een optie maar geen verplichting. Of zoals in PHG dat je in 1 van de kamers kan overnachten voor een meerprijs...zit je er gelijk de volgende ochtend weer ;)
Liever niet als PHG. De kamers worden gebruikt om te kameren. Soms komt je kamer pas vrij na sluitingstijd. Een keertje is best te doen. Maar dat kan na verloop van tijd erg vermoeiend/uitputtend worden om elke avond pas na 5 uur te kunnen gaan slapen. Daarnaast heb je lui die hun prive feestje met mega dj speakers houden op de kamers, waardoor je alsnog wakker gehouden wordt, mocht je een keertje eerder je kamer krijgen.
Of de schoonmaakploeg die na sluitingstijd de beest uithangt.
Een combi als Wellcum lijkt me dan relaxter. Hotel naast de club, waar je je even kunt terug trekken. Al dan niet alleen of met een dame.
Misschien is dat wel de ideale combi. Alle gasten in zo een all-in saunaclub die hun eigen kamer hebben. Na elke kamergang kan je bed opgemaakt worden door de house keeping, terwijl je zelf terug gaat naar de club om verder te feesten, naar de wellness om even bij te komen.
Of natuurlijk weer de voederbakken in kunt duiken. Anders kom ik er niet ;)
Willem2
25 juli 2021, 10:32
Laten we nog even duidelijk stellen dat je niet meer mag overnachten in een saunaclub. Dat geldt zowel voor dames als heren.
Indien er wel door dames overnacht wordt in een club dan zijn dat afzonderlijke kamers die niet als werkkamer mogen worden benut.
Jan_Wandelaar
26 juli 2021, 02:29
Een raambordeel of privehuis is vrij eenvoudig te exploiteren, en vereist weinig ondersteunend personeel. Omzet voor de bordeelhouder bestaat uit kamerhuur. Het bordeel bestaat hoofdzakelijk uit kamers waar de dames hun klanten ontvangen.
Waarom zou je, vanuit het oogpunt van een bordeelexploitant, een SC beginnen? Kamerhuur zit bij de entreeprijs inbegrepen. Je moet voorzien in eten en drinken, wat ook bij de entreeprijs inbegrepen zit. Je moet voorzien in wellness-faciliteiten, waarvan het gebruik ook bij de entreeprijs inbegrepen zit.
Een SC werkt op basis van het principe massa-is-kassa. Wanneer je een massa aan klanten nodig hebt om uit de kosten te komen zul je ook een massa aan dames moeten hebben lopen om die massa aan klanten te trekken. Je moet ook de ruimte hebben om die massa mensen te herbergen. Waar een dubbele bovenwoning voldoende ruimte biedt voor een privehuis heb je voor een SC een flink pand nodig.
Het exploiteren van een SC vergt een grotere investering, meer personeel, en meer moeite dan het exploiteren van een privehuis, en brengt voor de exploitant onder de streep nauwelijks meer op.
J.W.
sofaking
26 juli 2021, 16:29
Maar als we het nu eens van de andere kant benaderen : Stel, je hebt de geschikte faciliteiten al. (Je erft het domein en de gebouwen van Yin Yang, Roermond). Wat zou je daar dan het beste uitbouwen. Een familiesauna ? Een discotheek ? Een congres centrum ? Een sauna club ?
Waarmee zou je de grootste winst boeken ?
schoolmeester
26 juli 2021, 16:58
Vol zetten met plantjes......
Poppalarge
26 juli 2021, 23:30
Vol zetten met plantjes......
Tuincentra genoeg in de omgeving daar…
Sent from my Atari 4160STFM[emoji3481]
stimpy3
27 juli 2021, 10:27
Maar als we het nu eens van de andere kant benaderen : Stel, je hebt de geschikte faciliteiten al. (Je erft het domein en de gebouwen van Yin Yang, Roermond). Wat zou je daar dan het beste uitbouwen. Een familiesauna ? Een discotheek ? Een congres centrum ? Een sauna club ?
Volgens mij zit je vooral met het probleem dat als je een bordeel opent, de gemeente begint te zaniken over vergunningen (https://www.denhaag.nl/nl/vergunningen-en-ontheffingen/vergunningen-voor-ondernemers/exploitatievergunning-seksbedrijf-aanvragen.htm). Aangezien de meeste gemeentes een 'uitsterft-consrtuctie' hebben (bestaande vergunningen worden met frisse tegenzin verlengd, nieuwe worden niet toegkend) is het niet zo raar dat er geen saunaclubs in nederland zijn. ]
Wil je d'r iets aan veranderen? Niet rechts stemmen. Als ik hier kijk (https://redinsight.org/articles/verkiezingen-2021-sekswerk?lang=nl) zijn alleen de Piratenparij, Groenlinks en Bij1 voor decriminalisering van sekswerk. De rest (Christenunie, CDA) is voor het 'zweedse model' (of heeft daar flinke sympathie voor). Geheugensteuntje: dat is dat model waarbij klanten van prostituees (en dus ook clubbezoek) strafbaar wordt. Tof man. De overige partijen zijn of voor een 'pooierverbod' (en dat klinkt sympathiek, maar dat komt er basically op neer dat iedereen die een sekswerkster helpt strafbaar wordt), of hebben voor het wetsvoorstel 'wet registratie sekswerkers (WRS) gestemd'. D66 zou een optie zijn ware het niet dat ze zich toch op het laatst weer om hebben laten lullen en voor de invoering van de WRS hebben gestemd.
Ik zou in Yin Yang een bejaardentehuis openen ,veel oude ijsberen zouden geen aanpassingsproblemen hebben en je komt nog in aanmerking om subsidie's te krijgen van de stad Roermond .:biggrin:
Poppalarge
27 juli 2021, 20:08
Ik zou in Yin Yang een bejaardentehuis openen…
Jij stiekeme sadist!
Ben je soms vergeten hoe levensgevaarlijk glad de vloer in het stuk tussen de douches richting wellness kon zijn?
Dat worden aardig wat heupoperaties….
Ties85
30 juli 2021, 13:30
Volgens mij zit je vooral met het probleem dat als je een bordeel opent, de gemeente begint te zaniken over vergunningen (https://www.denhaag.nl/nl/vergunningen-en-ontheffingen/vergunningen-voor-ondernemers/exploitatievergunning-seksbedrijf-aanvragen.htm). Aangezien de meeste gemeentes een 'uitsterft-consrtuctie' hebben (bestaande vergunningen worden met frisse tegenzin verlengd, nieuwe worden niet toegkend) is het niet zo raar dat er geen saunaclubs in nederland zijn. ]
Wil je d'r iets aan veranderen? Niet rechts stemmen. Als ik hier kijk (https://redinsight.org/articles/verkiezingen-2021-sekswerk?lang=nl) zijn alleen de Piratenparij, Groenlinks en Bij1 voor decriminalisering van sekswerk. De rest (Christenunie, CDA) is voor het 'zweedse model' (of heeft daar flinke sympathie voor). Geheugensteuntje: dat is dat model waarbij klanten van prostituees (en dus ook clubbezoek) strafbaar wordt. Tof man. De overige partijen zijn of voor een 'pooierverbod' (en dat klinkt sympathiek, maar dat komt er basically op neer dat iedereen die een sekswerkster helpt strafbaar wordt), of hebben voor het wetsvoorstel 'wet registratie sekswerkers (WRS) gestemd'. D66 zou een optie zijn ware het niet dat ze zich toch op het laatst weer om hebben laten lullen en voor de invoering van de WRS hebben gestemd.
Niet rechts stemmen maar Groen Links voor meer h**ren tenten whahaha, vriend toch kijk even wat die partij de laatste jaren met de Walllen en de overige erotiek branche heeft gedaan in Amsterdam (en veel linkser als Amsterdam is het nergens in Nederland ) kom op het moet wel een beetje serieus blijven he.
Coviag
30 juli 2021, 13:51
Ik denk dat liberaal de beste stem is. liberalen gunnen in principe iedereen zijn vrijheid zolang ze de vrijheid van de ander niet vernaggelen.
VVD lijkt me dan de beste partij. Staat niets over sexwerk in hun verkiezingsprogramma. D66 zou ook een optie kunnen zijn, maar heb ik gewoon weinig mee.
Groenlinks is mij te duurzaam. Wil toch graag met de auto naar de SC.
sofaking
30 juli 2021, 14:48
In België is liberale politica Goedele Liekens dan weer hevig voorstander van het Zweeds model : Seks voor geld = uitbuiting en verkrachting.
Player
30 juli 2021, 15:45
Gelukkig is Liekens zo'n politiek pluimgewicht dat een wetsontwerp indienen iets boven haar capaciteiten ligt. Sterker zelfs, Open VLD wilt prostitutie een sociaal statuut geven en uit de grijze zone van het strafwetboek, net om uitbuiting en misbruik tegen te gaan. Van Quickenborne als minister van justitie wil dat voorstel aan de ministerraad voorleggen. Nu wou zijn voorganger vanuit de Christelijke vleugel ook al hetzelfde doen, een werk van lange adem blijkbaar. Op zich zijn er geen sterke politieke bewegingen in België tegen p6 of ze maken er toch geen speerpunt van.
In Nederland lijkt me dat de conservatief rechtse partijen hier wel werk willen maken om p6 en SC's in te perken. Zie er dan ook geen meer komen in NL, eerder in tegendeel. Bovendien is er met zo'n kwalitatief aanbod in de Duitse grensstreek geen beginnen aan.
In Duitsland is er de CDU maar ik zie de gemiddelde Duitser zijn puff en kneipe in nog geen tijden uit handen geven.
mentholbear
31 juli 2021, 01:20
Bovendien is er met zo'n kwalitatief aanbod in de Duitse grensstreek geen beginnen aan.
Nou ja, vanuit het westen van Nederland is het toch zo een 4 uur heen en terug. Tijd die je beter kunt besteden aan vreten als er een SC in de buurt zou zijn ;)
stimpy3
31 juli 2021, 20:33
Niet alleen dat, als ik een dagje ga clubben dan weet ik dat ik de dag daarna gammel ben van het autorijden en het laat aankomen. Ook al vertrek je om 22:00 ofzo, vaak ben ik dan om 0:00 /0:30 /1:00 thuis (afhankelijk van waar ik ben wezen clubben en hoe hard ik terugrijd :D ). Het zou me best wat waard zijn als dat gewoon in de regio zou kunnen.
Poppalarge
2 augustus 2021, 15:37
als ik een dagje ga clubben dan weet ik dat ik de dag daarna gammel ben van het autorijden en het laat aankomen.
Veel (oud) zakelijke auto’s (vanaf 2019) hebben een massage optie in de bestuurders stoel in de “business” uitvoering en kan wellicht iets zijn om te overwegen bij de volgende aan te schaffen strijdwagen om minder gehavend na de lange ritten te zijn…
Altijd goed voor jezelf zorgen!
WANDELAAR5
2 augustus 2021, 17:26
Niet alleen dat, als ik een dagje ga clubben dan weet ik dat ik de dag daarna gammel ben van het autorijden en het laat aankomen. Ook al vertrek je om 22:00 ofzo, vaak ben ik dan om 0:00 /0:30 /1:00 thuis (afhankelijk van waar ik ben wezen clubben en hoe hard ik terugrijd :D ).
Oh komt het van het autorijden? Ik dacht altijd dat ik ergens anders gammel van was. ;).
Herr Fick
11 augustus 2021, 06:05
Gelukkig is Liekens zo'n politiek pluimgewicht:
In Duitsland is er de CDU maar ik zie de gemiddelde Duitser zijn puff en kneipe in nog geen tijden uit handen geven.
Liekens is inderdaad weer zo een voorbeeld dat duidelijk maakt dat genderquota naar kwaliteitsverlies leiden.
De gemiddelde Duitser waar jij het waarschijnlijk over hebt is een stuk over de 40. Er is ook bij de Teutoonse jongeren een nieuw soort schaamte over P6. Jongere clubbezoekers zijn veelal Südländer die er geen probleem in zien omdat de meeste dames nu eenmaal geen moslima's zijn en dus mag het.