Volledige versie bekijken : Duitsland verplicht reizigers uit Nederland een negatieve test te tonen
marcelasnl
4 april 2021, 13:39
Reiziger uit Nederland moet negatieve test kunnen tonen bij binnengaan Duitsland
Mensen die vanuit Nederland naar Duitsland reizen, moeten een recente negatieve coronatest kunnen tonen als ze de grens oversteken. De maatregel gaat dinsdag in, heeft de Duitse regering besloten. Voor grenswerkers geldt een uitzondering. Er komen vooralsnog geen strenge grenscontroles, wel kunnen mensen langs de kant worden gezet door de politie voor controle. Ook moeten ze hun reis online aanmelden.
Duitsland heeft Nederland als hoogrisicogebied aangeduid vanwege het "bijzonder hoge" aantal coronabesmettingen. Hiervoor stond Nederland te boek als risicogebied en hoefden reizigers pas na 48 uur een coronatestuitslag te laten zien.
Nederland is na Tsjechië, Polen en Frankrijk het vierde buurland van Duitsland dat als hoogrisicogebied wordt gezien. Dat gebeurt als er meer dan 200 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners zijn in zeven dagen.
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert mensen om tot en met 15 mei niet naar het buitenland te reizen, alleen als dat noodzakelijk is.
https://nos.nl/artikel/2375339-reizigers-uit-nederland-moeten-negatieve-test-tonen-bij-binnengaan-duitsland.html
mentholbear
4 april 2021, 13:48
Zodra de SC weer open gaan, zullen die regels hopelijk niet meer nodig zijn.
Brad Clitt
4 april 2021, 14:13
Om eventjes te gaan tanken zal je je hopelijk niet hoeven te testen, het moet niet gekker worden in de DDR 2.0.
stimpy3
4 april 2021, 14:14
Gheh. Tegen de tijd dat de saunaclubs opengaan is corona allang weer onder controle. Ik schat nu dat dat pas ergens in september/oktober zal zijn.
phoenix
4 april 2021, 14:58
ja Stimpy keep dreaming, corona is er, blijft en verdwijnt niet meer...althans niet op bevel en zeker niet omdat overheden dat roepen en mogelijk wensen.
schoolmeester
4 april 2021, 15:12
phea, denk in oplossingen, niet in moeilijkheden.
Groet, schoolmeester.
Willem2
4 april 2021, 15:19
Eens kijken hoe heet de soep wordt gegeten :cool:
Er wordt over reizigers gesproken ...
Deze maatregel is alleen ingesteld om electrische wagentjes tegen te houden :cool:
phoenix
4 april 2021, 15:19
UIk denk niet problemen, ik denk na, zie wat er aan de hand, overheden blijven permanent slagen om de arm houden, er wordt geen uitzicht geboden..., belachelijk dt we zoveel geld moetne uitgeven aan ene sneltest. Zo blijven we de faramceutische industrie ondersteunen en zijn we voor niet verzekerd te gen ziektekosten.
Eddy_V
4 april 2021, 15:28
Volledig terechte maatregel.
Laat iedereen die zo nodig de grens over wil maar ff zo’n zelftest doen.
Even de grens over om te tanken... waar slaat dat nou op, alsof er in Nederland geen brandstof te koop is. Daarbij hou je zoveel geld over nu de clubs dicht zijn dat je de benzine nog hier zou kunnen tanken als die 10 euro per liter zou kosten.
Gelukkig rijd mijn scootmobiel zo zuinig dat ik geen tussenstop nodig heb op weg naar NRW en terug naar huis (met 45 km/u doe je er wel even over maar nu het langer licht is in de avond en de avondklok een uurtje later ingaat, red ik het nog net binnen 24 uur)
RIVM Goedgekeurde test zijn overigens op diverse plaatsen verkrijgbaar oa via de koopjedeal of telegraafwebshop zag ik.
Volledig onterechte maatregel. Heeft alleen effect bij een 100% grenscontrole als daarbij ook de eigen burgers kunnen aantonen over een recente negatieve test te beschikken. En nee Eddy, met die sneltest van de DM, koopjedeal of televaag ga je het niet redden. Check anders even de corona dedicated website van NRW.
Brad Clitt
4 april 2021, 15:56
Dan zal ik maar in Belgie gaan tanken, ook nog eens goedkoper. Hoewel ik dat de laatste 2 weken ook al deed omdat het zo uitkwam. Daar ben je wel nog welkom als grensbewoner (wel met VoE) en vanaf 19 april zeker.
Player
4 april 2021, 17:03
Goede zaak, Belgen zijn welkom in de Duitse topclubs en Hollanders kunnen naar dat ene Clubje in Holland. Iedereen tevreden.
Goede zaak, Belgen zijn welkom in de Duitse topclubs en Hollanders kunnen naar dat ene Clubje in Holland. Iedereen tevreden. ��
Een weekje nog misschien...... jullie Belgen spelen aardig catch up. Wie zij dat toch dat de belgische maatregelen helpen en we in NL effe moesten doorbijten..... ik weet niet of de duitse topclubs openen zodat jullie nog een dagje of twee kunnen genieten :hammer:
7 tages inzidenz NL is op moment van schrijven 310 op 100.000. Die van België 271 op 100.000.
De enige constatering die ik hieruit kan halen is dat ...... niets....... helpt. Harde lockdown, intelligente lock down, opa & oma lockdown, sneltesten, veel testen, nog meer testen, hééĺ veel testen....... yeah right. Chinees model or bust.....
Ik hoop dat ik in de zomer helemaal weggehoond kan worden omdat ik er naast zat maar vooralsnog zie ik weinig lichtpuntjes. Opeenvolgende pieken zijn niet noemenswaardig lager dan vorige, bij de vaccins blijkt werkzaamheid vooralsnog geen effectiviteit, en we hebben overheden die besluiten nemen op basis van of zakkenvullers of de persoonlijke wens maatregelen door te drukken zonder gedegen democratisch proces of wetenschappelijke grondslag.
Voor de rest een fijn pasen. Eieren zoeken zal voor de meesten wel niet moeilijk zijn momenteel.
Eddy_V
4 april 2021, 18:37
Volledig onterechte maatregel.
Onterecht ? Volledig krankzinnig zelfs, net als veel van de huidige maatregelen die niet de kern van het probleem raken maar lapmiddelen zijn vanwege 1 jaar VWS wanbeleid. Langer dan 1 jaar zullen velen zeggen die er niet in thuis zijn, maar dat zie ik anders. Maar het afgelopen jaar blijkt er niets wezenlijks gedaan te zijn om op pandemie pieken te kunnen inspringen. Dat geldt trouwens voor alle ons omliggende landen, de Nederlandse schoolmeester (nee, niet die van ons forum) is geen uitzondering maar maakt het hooguit nog wat bonter door zijn onkunde.
En nee Eddy, met die sneltest van de DM, koopjedeal of televaag ga je het niet redden. Check anders even de corona dedicated website van NRW.
Potverdikkie heb ik me net een oor aan laten naaien.. RIVM goedgekeurd zeiden ze..
Nou dan moet verloofde het maar ff zonder mij stellen de komende maand. Ascari bleek haar vorige week financieel goed onderhouden te hebben dus die zit niet op mijn voedselbank restjes te wachten.
kempie
4 april 2021, 20:10
Om eventjes te gaan tanken zal je je hopelijk niet hoeven te testen, het moet niet gekker worden in de DDR 2.0.
Je kan en moet gewoon in nederland tanken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kempie
4 april 2021, 20:21
Een weekje nog misschien...... jullie Belgen spelen aardig catch up. Wie zij dat toch dat de belgische maatregelen helpen en we in NL effe moesten doorbijten..... ik weet niet of de duitse topclubs openen zodat jullie nog een dagje of twee kunnen genieten :hammer:
7 tages inzidenz NL is op moment van schrijven 310 op 100.000. Die van België 271 op 100.000.
De enige constatering die ik hieruit kan halen is dat ...... niets....... helpt.
En wat zegt die incidenz dan nog. Want BE heeft wel een lagere incidenz maar er liggen op een veel kleinere bevolking meer mensen met corona in het ziekenhuis en op de IC. Geen idee hoe dat dan kan.
https://www.tijd.be/dossiers/coronavirus/corona-in-belgie-minder-dan-3-000-covid-19-patienten-in-het-ziekenhuis/10217952.html
sofaking
4 april 2021, 21:59
Je kan en moet gewoon in nederland tanken.
Ik dacht dat in Nederland iedereen ondertussen al elektrisch reed.
Husky
4 april 2021, 23:02
En de Duitsers komen wel zonder een PCR test Nederland binnen:confused:
Mijn vader zou zeggen,doet me een beetje aan 1940-1945 denken!
stimpy3
4 april 2021, 23:05
Als dit weer net zoiets wordt als de vorige maatregelen (24-uurs bezoek toegestaan zonder test, online aanmelding om de prakijkt alleen noodzakelijk voor langerdurend bezoek) en grensverkeer is toegestaan dan zou ik me niet duk maken. OTOH, de noodzaak om richting duitsland te gaan is wel een heel stuk minder nu de clubs dichtgaan. Natuurlijk heb je kaufmich, maar dat haalt het toch niet bij een dagje clubben.
Willem2
4 april 2021, 23:09
Goede zaak, Belgen zijn welkom in de Duitse topclubs en Hollanders kunnen naar dat ene Clubje in Holland. Iedereen tevreden. ��
Hoe ziek ben jij eigenlijk? Volgens mij moet jij ook in je kot blijven !!!
Niet-essentiële reizen naar het buitenland zijn verboden voor personen van wie hun hoofdverblijfplaats in België ligt.
Welke reizen zijn essentieel?
Reizen om professionele redenen
Reizen van diplomaten, ministers, Staats- en regeringsleiders; reizen van het personeel van internationale organisaties en instellingen, en van personen uitgenodigd door deze internationale organisaties en instellingen; de reizen van het personeel van diplomatieke en consulaire posten en van personen uitgenodigd door deze posten; de reizen van leden van het Europees Parlement in het kader van hun functies;
Reizen omwille van dwingende gezinsredenen
Reizen omwille van humanitaire redenen
Reizen die studiegerelateerd zijn
Reizen als onderdeel van het dagdagelijks leven van grensgemeenten en grensregio’s
Reizen om zorg te dragen voor dieren
Reizen in het kader van juridische verplichtingen
Reizen om dringende herstellingen te laten uitvoeren in het kader van de veiligheid van een voertuig
Reizen in het kader van een verhuizing
Doorreizen
..... https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Eddy_V
4 april 2021, 23:13
In Nederland mag je niet controleren, daar zal wel geen rechtsgrond voor bestaan. In Duitsland misschien ook niet maar dan zorgen ze er gewoon voor dat die er onmiddellijk is. In Nederland moet eerst het parlement zich erover buigen en duizend-en-één domme en niet relevante vragen stellen over wetten waar ze geen verstand van hebben..
eigenlijk zouden alleen schilders en juristen in de Tweede Kamer mogen zitten, die komen tenminste onder de mensen en hebben verstand van zaken :)
Willem2
4 april 2021, 23:21
Die Niederlande wurden als Corona-Hochinzidenzgebiet eingestuft. Was Menschen in NRW nun wissen müssen, die trotzdem einen Kurztrip ins Nachbarland planen oder beruflich dorthin pendeln.
Von NRW zu einem Ausflug in die Niederlande. Das ist nicht weit – und: Ein solcher Kurztrip in den Osterferien hat viel Charme. Die frische Meeresbrise an der Küste sich um die Nase wehen lassen. Oder Spaziergänge entlang der Tulpenpracht auf den Feldern. Doch eine Reise in die Niederlande ist aktuell keine gute Idee. Denn: Seit dem Ostersonntag gelten die Niederlande wegen Corona als Hochinzidenzgebiet.
Doch was genau bedeutet Hochinzidenzgebiet und was bedeutet das für Menschen in NRW, die trotz Corona einen Ausflug in die Niederlande geplant haben?
Hohe Corona-Fallzahlen in den Niederlanden
Es bedeutet, dass die Corona-Zahlen in den Niederlanden sehr hoch sind. Landesweit überschreitet dort die Zahl der Neuinfektionen 200 Fälle pro 100.000 Einwohner auf sieben Tage.
Nach EU-Angaben weisen die Niederlande sogar einen Inzidenzwert von 554 Neuinfektionen pro 100.000 Einwohner in 14 Tagen auf, mehr als doppelt so viel wie in Deutschland.
Corona-Testpflicht wird stichprobenartig überprüft
Zwar galten die Niederlanden auch bislang schon als "Risikogebiet" in Sachen Coronavirus. Das Robert Koch-Institut (RKI) nennt Länder und Regionen Risikogebiete, in denen ein erhöhtes Risiko besteht, sich mit dem Coronavirus anzustecken. Jetzt also noch einmal eine Stufe höher - Hochinzidenzgebiet. Und zwar mit Wirkung zum 6. April 2021, also kommenden Dienstag.
Für NRW-Ministerpräsident Armin Laschet (CDU) ist klar: Der Grenzverkehr müsse jetzt auf das Notwendigste reduziert werden. Die NRW-Staatskanzlei kündigte an, dass die Bundes- und Landespolizei die Testpflicht stichprobenartig überprüfen werde - ähnlich wie dies bereits an der deutsch-französischen Grenze erfolgt.
Einreise nach NRW nur mit negativem Corona-Test
Wer ab Dienstag aus den Niederlanden nach NRW einreist, muss generell einen aktuellen Testnachweis mitführen - nämlich, dass er oder sie negativ auf das Coronavirus getestet wurde. Der Test darf nach Angaben der Düsseldorfer Staatskanzlei höchstens 48 Stunden vor der Einreise zurück nach NRW erfolgt sein.
Wer keinen Test vorweisen kann, muss in Quarantäne, die aber jederzeit durch einen negativen Test beendet werden kann.
Ist ein Corona-Selbsttest bei der Einreise ausreichend?
Nein. Zugelassen für den Nachweis einer Infektion mit dem Coronavirus sind nach der NRW-Verordnung ausschließlich PCR-Tests und PoC-Schnelltests.
Ausnahmen für Pendler und Durchreisende
Pendler, berufsbedingt oder wegen ihres Studiums oder wegen ihrer Ausbildung die deutsch-niederländische Grenze passieren müssen, ist ein negativer Test 72 Stunden gültig. Sie müssen sich also bis zu zweimal in einer Arbeitswoche testen lassen.
Ausgenommen von der Testpflicht sind Durchreisende und Transporteure, die weniger als 72 Stunden in Deutschland bleiben. Für Einreisende aus den Niederlanden besteht übrigens zusätzlich zur Testpflicht eine Anmeldepflicht. Die Anmeldung muss vor der Ankunft erfolgen.
Von der Anmeldepflicht sind Durchreisende und Aufenthalte unter 24 Stunden ausgenommen.
..... https://www1.wdr.de/nachrichten/corona-niederlande-hochinzidenzgebiet-regeln-100.html
..... https://www1.wdr.de/nachrichten/corona-niederlande-hochinzidenzgebiet-regeln-100.html
Dat zullen veel bedrijven in de grensregio erg kunnen waarderen.....
We zijn op weg naar vele verplichtingen mensen. Als ik het goed begrijp grenswerkers verplicht twee keer per week testen..... dat is ongekend en gaat, mijn Duitse collega’s kennende, veel weerstand en ziekte verzuim opleveren....
Effe eea doorgelezen op de corona website van NRW...... man man man wat zijn ze daar aan het doen. Compleet doorgeslagen. Schoolgaande jeugd verplicht twee keer per week testen, grenswerkers, verplicht twee keer per week testen. Trek dat lijntje maar door naar körperlicherdienstleistungen...... Prostitutie zal niet permanent verboden worden maar in het legale wel praktisch onuitvoerbaar.....
Wat een enge wereld. Iedereen verdachte. Als het ademt behandelen als een biologisch wapen.
kempie
4 april 2021, 23:49
Dat misschien wel maar als ik het goed begrijp komen ze niet zonder coronatest terug. Dus al keren ze binnen 24 uir weer terug dat mag alleen met nadat ze getest zijn anders mogen ze inquarantaine.
Player
4 april 2021, 23:49
In ons kot moeten we al lang niet meer blijven, gelukkig maar. Maar moet er persé de grens overgestoken worden om te tanken? En een verklaring op eer daarvoor mis/gebruiken? BTW, Clubs zijn dicht en dat blijft nog een tijdje zo, we kunnen er beter eens om lachen.
Ik vind er weinig te lachen aan player. Misschien dat je het begrijpt als testen op corona vervangen word door verplicht testen op gonorroe (met zo’n staafje) alvorens je een sc binnen mag....... je zou tenslotte een dvp kunnen besmetten en de klanten na haar. Want het is niet uit te sluiten dat een condoom 100% beschermt.
In dat soort termen word er momenteel gedacht.
Eddy_V
5 april 2021, 00:03
Als ik het goed begrijp grenswerkers verplicht twee keer per week testen..... dat is ongekend en gaat, mijn Duitse collega’s kennende, veel weerstand en ziekte verzuim opleveren....
Duitsers hebben zo’n hoog arbeidsethos wordt altijd gezegd. Die gaan zich toch niet umsonst ziek melden ??
Of verwacht je dat er veel positief getest worden. Die kans is natuurlijk wel groot als ze in het gevaarlijke Nederland durven te komen.
Player
5 april 2021, 00:14
Luxeproblemen, dat zijn het Brian. Wees blij dat er al vaccins en snel/zelftesten zijn. De enige uitweg (ook naar de Clubs) zijn groepsimmuniteit via vaccinatie en ondertussen blijven testen om alle besmettingen zo dicht mogelijk bij de bron in te dijken. Of het nu leuk is of niet. Mijn voorouders hebben tweemaal een Wereldoorlog meegemaakt die telkens 4 jaar duurde, dan zal ik dit ook wel kunnen doorstaan zeker.
Eerder een te simplistische kijk op het covid probleem.
https://www.lvz.de/Region/Mitteldeutschland/Halle-Womoeglich-Super-Spreader-in-Elisabeth-Krankenhaus Man besmet na volledig gevaccineerd te zijn en negatieve sneltest. Met andere woorden, men denkt met deze dubbel dutch (term vroeger gebruikt voor combinatie condoom + anticonceptiepil) op safe te spelen maar toch glipt het virus er door.
https://www.ardmediathek.de/video/maischberger/maischberger-die-woche/das-erste/Y3JpZDovL2Rhc2Vyc3RlLmRlL21lbnNjaGVuIGJlaSBtYWlzY2 hiZXJnZXIvODMyNTZkNjItNWZmNS00YzM5LWIwNDgtYzlmNDgx ZmUyYmQ3/ Een TV uitzending waar eea aan corona beleid in Dld op de korrel genomen word.
Wenn Menschen geimpft sind, sind die Viren erfolgreich, die es schaffen, den Immunschutz zu umgehen. Und es gibt erste Hinweise darauf, es gibt erste Erkenntnisse, dass manche der Virusvarianten das zumindest zum Teil schon können.“Uit Florida USA komen soort gelijke geluiden waar mensen na volledige vaccinatie toch klachten kregen en na pcr test geinfecteerd blijken te zijn. https://www.youtube.com/watch?v=JnmN2WrU8pE
sofaking
5 april 2021, 00:38
Ik vind er weinig te lachen aan player. Misschien dat je het begrijpt als testen op corona vervangen word door verplicht testen op gonorroe (met zo’n staafje) alvorens je een sc binnen mag....... je zou tenslotte een dvp kunnen besmetten en de klanten na haar. Want het is niet uit te sluiten dat een condoom 100% beschermt.
In dat soort termen word er momenteel gedacht.
Dat is natuurlijk onzin. De hospitalen worden niet overstelpt met gonorroe patiënten, zodat het leger veldhospitalen moet oprichten, zieken per vliegtuig naar andere hospitalen een paar hondrd kilometer verder moeten getransporteerd worden en "niet-dringende" operaties uitgesteld worden.
In Brazilië worden er ook niet dag-en-nacht gonorroe slachtoffers in massagraven gedumpt.
Player
5 april 2021, 00:53
Niets simplistisch aan. De meeste vaccins en zeker de Coronavaccins hebben geen 100% werkzaamheid en dus gaan er nog besmettingen zijn. Maar het doel is de zorgsector niet te laten instorten en massale sterfte tegen te gaan. Dus als de bevolking voldoende gevaccineerd is, gaan nieuwe besmettingen beperkt blijven. Het worden uiteindelijk lokale opflakkeringen die snel mits testen kunnen ingedijkt worden. En zo blijft het behapbaar voor de zorg. Corona zal dus nog een hele tijd onder ons blijven, maar het wordt steeds zeldzamer.
Dat is natuurlijk onzin. De hospitalen worden niet overstelpt met gonorroe patiënten, zodat het leger veldhospitalen moet oprichten, zieken per vliegtuig naar andere hospitalen een paar hondrd kilometer verder moeten getransporteerd worden en "niet-dringende" operaties uitgesteld worden.
In Brazilië worden er ook niet dag-en-nacht gonorroe slachtoffers in massagraven gedumpt. Dan heb jij de strekking van het voorbeeld ook niet begrepen.
Het gaat er om dat mensen gedwongen worden hun lichamelijke integriteit op te geven of hun werk. Onbekend voor hoelang. Ik vind dat nogal wat eerlijk gezegd. En het maakt daarbij helemaal niet uit of de test wel of niet erg belastend is.
mentholbear
5 april 2021, 02:31
Onbekend voor hoelang.
Totdat de zorg er niet telkens door overspoeld raakt?
marcelasnl
5 april 2021, 14:25
Boosheid en verwarring om scherpere Duitse coronaregels: Nederlanders overwegen smokkelroutes te nemen
Een aantal grenspendelaar laat anoniem aan deze krant weten sluipwegen te willen nemen om de testverplichting én politiecontroles aan de grens te ontlopen. De oude truc van de smokkelpaden dus. ,,Als ik zie dat er controle is, blijf ik op Nederlands grondgebied en vermijd zo de controle”, stelt ook Maas. ,,Ga ik het een half uurtje later weer proberen.”
Door de Neder-lockdown van onze Oosterburen, laaien oude sentimenten weer op, zo blijkt uit de reacties op social media. ‘Ook geen Duitsers naar Nederland!’, moppert Lydia Kelders via Facebook. Haar bericht wordt massaal geliked. Dat geldt ook voor een reactie van Nel Broeren. ‘Dan ook Duitsers een negatieve test laten zien als ze Nederland in komen!’
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/boosheid-en-verwarring-om-scherpere-duitse-coronaregels-nederlanders-overwegen-smokkelroutes-te-nemen~aad17163/
Brad Clitt
5 april 2021, 14:40
Maatregel geldt voorlopig tot en met 2 mei en even de grens overwippen om te tanken/broodjes halen/boodschappen te doen mag dus niet meer zonder negatieve testuitslag jonger dan 48 uur. Dan maar naar Belgie (blijven) gaan...
Wilde voor midden mei een afspraak maken bij de dealer waar ik m'n bolide in onderhoud heb, hopelijk is die maatregel dan verleden tijd. Anders dan maar hopen dat ik niet toevallig de Polizei ontmoet op die dag, maar dan zeg ik gewoon dat ik op doorreis ben...
Eddy_V
5 april 2021, 15:52
Anders dan maar hopen dat ik niet toevallig de Polizei ontmoet op die dag, maar dan zeg ik gewoon dat ik op doorreis ben...
Daar is niets van gelogen, want zijn we dat niet allemaal? Hebr. 11:13
Ken uw klassiekers, je weet nooit waar het nog goed voor is
hasta la pasta
5 april 2021, 17:05
Misschien toch even uitleggen deze Bijbelse tekst. Pret leest ook mee.
Eddy_V
5 april 2021, 18:35
Misschien toch even uitleggen deze Bijbelse tekst. Pret leest ook mee.
Pret blijft maar lekker thuis, anders mist hij berichten en opdrachten van zijn grote leider ;)
Willem2
5 april 2021, 21:20
....maar dan zeg ik gewoon dat ik op doorreis ben...
Naar Polen, Tjechie, Slowakije, Roemenie ....:cool:
Brad Clitt
5 april 2021, 21:33
Naar Polen, Tjechie, Slowakije, Roemenie ....:cool:
Nou, eerder naar Sittard, Nieuwstadt, Susteren of Koningsbosch.
marcelasnl
7 april 2021, 20:48
Duitse politie intensiveert grenscontroles met Nederland
https://112twente.nl/nieuws/Oj5K3TA8/duitse-politie-intensiveert-grenscontroles-met-nederland
yylover
8 april 2021, 23:15
https://www.grenspostdusseldorf.nl/coronadashboard/
Die Limburgers scoren niet zo best ;)
Willem2
8 april 2021, 23:46
Echt het is ongelofelijk hoe de situatie is in Noord-Limburg nadat tijdens de eerste lockdown al zoveel doden zijn gevallen.
Venlo inzidenz 536, Roermond 470, Horst aan de maas 497, Peel en Maas 451 ....
2 weken afsluiten en opsluiten. Verplicht thuiswerken ....
Boy69
8 april 2021, 23:50
Verplicht thuiswerken ....
Jij zult toch wel snappen dat niet iedereen een kantoorbaan heeft waarbij je van thuis uit kunt werken.
Provinciegrenzen sluiten heb ik wat minder moeite mee
Blijven die moffen tenminste ook even buiten de deur
Kurt Cobain
9 april 2021, 00:10
Jij zult toch wel snappen dat niet iedereen een kantoorbaan heeft waarbij je van thuis uit kunt werken.
Moffen nennen uns nur die Briten und Amis. Für euch heisst es doch eher poep oder pruus. Finde es sehr schade, dass in der heutigen Zeit noch so "rechts" gedacht wird...
Boy69
9 april 2021, 00:16
Moffen nennen uns nur die Briten und Amis. Für euch heisst es doch eher poep oder pruus. Finde es sehr schade, dass in der heutigen Zeit noch so "rechts" gedacht wird...
Kan niet rechts genoeg zijn......
En ja, ik hou het bij mof (Mensch ohne Freunde)
Badslippers
9 april 2021, 12:40
Is meer een algemene aanduiding geworden en heeft niet meer echt de verbinding met WOII. Bovendien dateert het woord moffen al vanaf 16e eeuw. In Venlo is het Pruusen of moffen. Als ik Duitser zou zijn zou ik het woord koesteren. Met zoiets als Kaaskoppen. Niet te zwaar aan tillen. Daarnaast is het een vrij beschaafd en onschuldig scheldwoord. In Amerika weet men veelal niet eens dat Duitsers en Nederlanders twee verschillende volkeren zijn. Voor Amerikanen is Europa een pot nat.
Zie verder https://www.google.com/amp/s/historiek.net/waarom-duitsers-moffen-scheldwoord/60818/amp/
yylover
9 april 2021, 12:41
Uiteraard staat de gemiddelde Nederlandse (of Limburgse) ijsbeer vooraan in de rij bij een 'moffen' saunaclub, wanneer alles weer geopend wordt. ;)
Picasso 1
9 april 2021, 13:35
Uiteraard staat de gemiddelde Nederlandse (of Limburgse) ijsbeer vooraan in de rij bij een 'moffen' saunaclub, wanneer alles weer geopend wordt. ;)
Wel jammer dat de moffen saunaclubs zo weinig moffen dames hebben.
Willem2
9 april 2021, 16:06
Gewoon 10 dagen alle thuis en binnen. Waarom worden slechts enkele sectoren dermate gestraft en andere sectoren gaan lekker verder met het besmetten van de bevolking ?
Provinciegrenzen sluiten heb ik wat minder moeite mee
Limburg ligt bestuurlijk op zijn gat
Bestuurscrisis compleet: alle gedeputeerden opgestapt
https://www.1limburg.nl/bestuurscrisis-compleet-alle-gedeputeerden-opgestapt?context=default
zelfs de positie van de governeur staat op de tocht ...
De duitse regio's hebben een besmettingsgraad die ongeveer 3 tot 5x zo laag is dan die in Limburg :eek:
Boy69
9 april 2021, 16:34
Gewoon 10 dagen alle thuis en binnen.
Een avondklok van 00:01 tm 23:59: ik zie het al voor me !!!
Productiebedrijven, transportbedrijven, supermarkten, afvalinzameling, zorg, alles 10 dagen dicht en iedereen binnen blijven
Je snapt zelf ook wel dat dit onmogelijk is !!!!
Besmettingen vinden ook voornamelijk plaats in de prive sfeer, en niet in de werksfeer.
Ik hoorde je trouwens deze kul niet verkondigen toen Noord- en Zuid Holland de brandhaarden van Nederland waren !!!!
Limburg ligt bestuurlijk op zijn gat
Helemaal met je eens, en die corrupte bende moeten ze allemaal afvoeren. maar ze krijgen ook een goed voorbeeld vanuit Den Haag
Heel Corrupt Nederland ligt bestuurlijk op zijn gat !!!
De duitse regio's hebben een besmettingsgraad die ongeveer 3 tot 5x zo laag is dan die in Limburg :eek:
Je snapt het niet, of wil het niet snappen !!!
Het gaat mij er niet om dat de duitsers de besmetting hierheen brengen.
Waar het om gaat is dat ze de grenzen sluiten voor Nederlanders (niet alleen voor Limburgers) omdat ze terecht bang zijn dat het virus wordt geïmporteerd.
Aan de andere kant mogen de duitsers wel winkelen etc in nederland en zo het virus ophalen in nederland en naar Duitsland brengen.
mentholbear
9 april 2021, 18:10
Een avondklok van 00:01 tm 23:59: ik zie het al voor me !!!
Hmmm, wat kun je in 2 minuten doen... Hond uitlaten? En anders wordt het binnen dweilen :angst:
yylover
9 april 2021, 18:57
Vanmiddag wat boodschappen gedaan in Duitsland, op de fiets.
Geen grensovergang, maar een bospaadje opgezocht en via het bos uitgekomen in mijn vaste LIDL winkel.
Nieuw voor mij was dat je een automatische SMS krijgt toegestuurd van 'Die Bundesregierung' met een link naar de geldende Covid regels.
Heel weinig Nederlandse kentekens gezien op een paar bedrijfsauto's na.
Het valt inderdaad op dat er op de Limburgse wegen nog genoeg Duitse kentekens rondrijden. Maar met een Nederlands kenteken rond rijden in Duitsland zal nu werken als een rode doek voor de overheidsinstanties.
Badslippers
9 april 2021, 22:55
Lekker vanmiddag ongehoorzaam geweest, het lot tarten en boodschappen wezen doen in Kaldenkirchen. Drank gehaald, tanken, sigaretten ingeslagen, en de Rewe leeggeroofd. Geen wout gezien maar wel veel gele nummerplaten. Goed zo, gewoon schijt hebben aan die regeltjes want in Venlo reden de Duitsers ook traditie getrouw rond. Gaan die bij terugkomst in quarantaine of hebben ze een negatief corona bewijs op zak? Dacht het niet.
phoenix
9 april 2021, 22:59
gelijk heb je slippers, echt hoe gek moet het nog worden, met die testen denken ze het ei van columbus te hebben om te controleren, maar ook in dutisland is er niet genoeg personeel zowel in de zorg als de politie als in het onderwijs.... en goed te horen dat er veel gele nummerplaten reden dan lukt het ze nooit, of ze moeten bij de grens gaan staan... maar ja ook wat duur als al je personeel daar naar toe moet.
Brad Clitt
10 april 2021, 08:27
Ik ben ook stout geweest, heb met één voet in Duitsland gestaan vanmorgen en dan weer terug naar huis.
Niemand die ook maar iets gezien heeft, het was wel op een veldweg...
Alle gekheid op een stokje, ik ga gewoon tanken daar als het me uitkomt (wel via een sluiproute om de kans op controle te verkleinen) en voor volgende maand ga ik gewoon een afspraak maken voor een beurt. Die können mir mal, zo hoog is de inzidenz waar ik woon ook weer niet, ongeveer 400 dacht ik.
schoolmeester
10 april 2021, 09:01
Ik kan mijn afspraak voor een beurt in Duitsland voorlopig wel vergeten......
Groet, schoolmeester.
Nulnulzeseneenhalf
10 april 2021, 09:59
Echt het is ongelofelijk hoe de situatie is in Noord-Limburg nadat tijdens de eerste lockdown al zoveel doden zijn gevallen.
Venlo inzidenz 536, Roermond 470, Horst aan de maas 497, Peel en Maas 451 ....
2 weken afsluiten en opsluiten. Verplicht thuiswerken ....
Gewoon 10 dagen alle thuis en binnen. Waarom worden slechts enkele sectoren dermate gestraft en andere sectoren gaan lekker verder met het besmetten van de bevolking ?
Veel interessanter vind ik het verschil. En waar dat dan in zou kunnen zitten. In het begin van de Corona had zuid-Limburg een hogere besmettingsgraad. Maar deze winter staat noord-Limburg stijf in de hoogste regionen van besmettingen. Logistiek, landbouw, maakindustrie kunnen niet thuis, hoe graag je dat ook zou willen. En plat gooien, sluiten zo U wilt, kan niet zomaar. Er zijn nou eenmaal bedrijfsprocessen waarbij je niet even op de pauzeknop kunt drukken. En zelfs tijdens die “pauze” moet er soms iemand in de buurt zijn om de boel te controleren.
Maar terug op mijn vraag. Waarom is de Inzidenz in noord-Limburg al een tijd zo hoog? In vergelijking met omliggende regio’s? En is het aantal ziekenhuis en IC opnamen navenant hoog?
Misschien kan een pietpotent44 je daarbij helpen.
Brad Clitt
10 april 2021, 10:15
Een paar mogelijke oorzaken zijn meer arbeidsmigranten die dicht op mekaar werken/wonen en meer luchtvervuiling door nabije ligging Ruhrgebied (maar de Duitse grensgemeentes liggen nóg dichterbij dus dat is dan waarschijnlijk toch niet de reden), megastallen en vrachtverkeer Rotterdam/Antwerpen <-> Ruhrgebied.
Wat me ook opvalt is dat in de kleinere/landelijke gemeentes in Zuid-Limburg de incidentie hoger is dan in Maastricht/Heerlen/Kerkrade terwijl dat in de eerste golf andersom was.
WANDELAAR5
10 april 2021, 12:21
Maar terug op mijn vraag. Waarom is de Inzidenz in noord-Limburg al een tijd zo hoog? In vergelijking met omliggende regio’s? En is het aantal ziekenhuis en IC opnamen navenant hoog?
Het is natuurlijk wel zo dat als er veel mensen met Corona in een regio rondlopen, dat de kans voor anderen in die regio om besmet te worden ook groter is. Dus als het aantal gevallen éénmaal hoog is, dan blijft die wel een tijd hoog, tenzij er striktere lockdown maatregelen worden genomen. De vraag is dus "Hoe is die zo hoog geworden?". Ik heb geen antwoord.
Aardig voorbeeld voor die striktere lockdown maatregelen is Portugal. Daar was de situatie compleet uit de hand gelopen en de hele bevolking kreeg zo'n beetje full-time huisarrest. Inmiddels hebben ze al enkele dagen met 0 doden achter de rug (30 en 31 maart en 7 april).
35034
Badslippers
10 april 2021, 13:13
De enige cijfers die ik kon vinden zijn deze
"Update woensdag 7-4, 11.30 uur: aantal besmettingen
Op dit moment zijn er bij VieCuri 45 COVID-positieve patiënten opgenomen. Van deze 45 patiënten liggen 13 patiënten op onze Intensive Care (IC)" (https://www.viecuri.nl/nieuws/2020/oktober/coronavirus/)
Bron: https://www.viecuri.nl/nieuws/2020/oktober/coronavirus/
Misschien dat het noge aantal arbeidsmigranten in Noord-Limburg van invloed zou kunnen zijn vanwege de vaak belabberde en opeengepakte woonomstandigheden.
Badslippers
10 april 2021, 13:38
en goed te horen dat er veel gele nummerplaten reden dan lukt het ze nooit, of ze moeten bij de grens gaan staan
Precies Phea. Dan moet je een dikke, zware en grote slagboom bij elke grensovergang zetten en elke buitenlandse nummerplaat aanhouden en terugsturen (inclusief sluipwegen). Pas dan zou je enige mate van controle hebben wat er binnenkomt en dan is het nog maar de vraag of het de cijfers in Duitsland laat dalen. Daarnaast direct beboeten en rechtsomkeert laten maken. Dat spreekt zich rond en dan laten mensen dat wel uit hun hoofd. Net als dat het zich snel rondspreekt dat je zonder problemen de grens kunt oversteken omdat controle ontbreekt. Kortom, druppel op een gloeiende plaat.
pietpotent44
10 april 2021, 16:04
Veel interessanter vind ik het verschil. En waar dat dan in zou kunnen zitten. In het begin van de Corona had zuid-Limburg een hogere besmettingsgraad. Maar deze winter staat noord-Limburg stijf in de hoogste regionen van besmettingen. Logistiek, landbouw, maakindustrie kunnen niet thuis, hoe graag je dat ook zou willen. En plat gooien, sluiten zo U wilt, kan niet zomaar. Er zijn nou eenmaal bedrijfsprocessen waarbij je niet even op de pauzeknop kunt drukken. En zelfs tijdens die “pauze” moet er soms iemand in de buurt zijn om de boel te controleren.
De meest waarschijnlijke reden is dat in Noord-Limburg (en Oost-Brabant) veel intensieve veeteelt zit (de meeste varkenshouderijen, geiten en kippen daar van heel Nederland). Meer dan de regios er omheen.
Luchtvervuiling daardoor, die verspreiding van corona in de hand werkt.
Ten tijde van Q-koorts (10 jaar terug) waren daar ook al de meeste slachtoffers. Luchtwegen van mensen worden extra aangetast door de lucht daar in die gebieden.
Andere redenen zijn al genoemd:
- veel arbeidsmigranten in Noord-Limburg
- Ligt dichtst bij (Oost)Brabant, waar ook relatief veel besmettingen vandaan komen
- meer jongeren die zich laten testen
Willem2
12 april 2021, 11:05
Man die smokkelroute gebruikte om zonder test Duitsland binnen te komen brengt politiemacht op de been
Buurtbewoners sloegen vrijdagavond alarm, toen een achtergelaten witte bedrijfsbus werd gevonden aan het begin van het pad naar het Zwillbrocker Venn. Aan boord van de bus lag werkkleding die nog warm was. Dat voedde de vrees voor een wanhoopsdaad.
Nog dezelfde avond startten Duitse en Nederlandse politieagenten een zoektocht in het veengebied. Ook in schuren bij huizen en boerderijen tegen het veengebied aan werd gezocht, evenals in verschillende hutten zoals je die aan de rand van het veen vindt. Met een warmtecamera hoopten hulpverleners de eigenaar van de bus in het natuurgebied te traceren.
Zaterdag werd een speurhond ingezet en spraken agenten wandelaars en fietsers aan. Verzocht werd uit te kijken naar een 50-jarige Nederlandse man. ‘Mogelijk wat verward, maar niet gevaarlijk’, werd er aan toegevoegd.
Stiekem naar de mis
Het Zwillbrocker Venn zoek je op voor de natuur. Om er te gluren naar de enige flamingokolonie buiten de Zuid-Franse Rhônedelta. Houd je niet van de natuur, dan trekt de barokkerk van het grensdorpje Zwillbrock. Die staat hier sinds de reformatie, toen in de Nederlanden het protestantisme de staatsgodsdienst werd. Katholieken gingen hier quasi-stiekem naar de mis. Over de Kloppendiek.
‘Liebesschmuggel’
In die zin is de Kloppendiek altijd een smokkelroute geweest. Van religieuze smokkel tot economische. Zondag werd duidelijk dat smokkel anno 2021 over wat anders kan gaan: om zonder verplichte negatieve corona-testuitslag in Duitsland te belanden. De gezochte Groninger zou in Duitsland een vriendin hebben willen bezoeken, maar beschikte niet over de juiste papieren. Door zijn bus in Nederland achter te laten, zou hij niet herkenbaar zijn aan zijn gele nummerplaten.
Tegelijk zette echter juist het kenteken van de bus de politie op het spoor van de Groninger. Omdat geen sprake was van een officiële vermissing, werd nog niet verder in diens persoonlijke situatie gegraven. Waar sociale controle vrijdagavond tot de zoekacties leidde, kon zondag ook ‘de buurt’ weer het sein veilig geven.
Testen óver de grens
Daarbij is voor wie de grens over ‘moet’ het dilemma van het moeten kunnen tonen van een negatief testresultaat inmiddels geen probleem meer. Grenspendelaars kunnen via corona.chayns.de een testafspraak maken aan de Duitse kant van de grens. Op Duitse testlocaties wil men uit principe geen onderscheid maken tussen Duitsers en anderen, zodat niet-Duitsers niet apart voor de covidtest hoeven te betalen.
Via de site holland-in-not.org wordt in Duitsland met de pet rondgegaan om de testen voor pendelaars te bekostigen. Kun je je testafspraak op je mobiele telefoon onderweg aan Duitse controleurs laten zien, dan mag je verder rijden.
.... https://www.ad.nl/binnenland/man-die-smokkelroute-gebruikte-om-zonder-test-duitsland-binnen-te-komen-brengt-politiemacht-op-de-been~a5359d10/
Man had ook nog kleine badslippers aan en is waarschijnlijk het achterneefje van een semi-ambtenaar of het neefje van Wentelt Eefje :rolleyes:
schoolmeester
12 april 2021, 11:52
Wentelt Eefje laat ook al geruime tijd niets meer van zich horen........
Groet, schoolmeester.
Je kunt maar ergens mee bezig zijn......
Anyway, afgelopen weekend een twintigtal kleine grensovergangen bezocht in noordelijke Limburg. Meer dan de helft had één of meerdere politie agenten staan ....... tot zo ver “steekproefsgewijze” controleren.
jouncer
13 april 2021, 13:41
Agelopen zondag nog bij Roermond de grens over gegaan. Geen grenscontrole. Heb in Mönchengladbach nog een 'oude bekende' opgezocht ( was een leuk uurtje). Had abusievelijk ook nog fout geparkeerd zag ik bij terugkomst (gelukkig ' kein Zettel').
Ben daarna gewoon weer bij Roermond terug de grens over. Geen Zoll of douane te bekennen (zijn waarschijnlijk de sluipwegen in de gaten aan het houden)
Haradamannetje
13 april 2021, 15:02
Er is mij elke keer verteld dat je een test moet hebben met een certificaat, wat veel geld kost.
Lees ik hier nou dat een sneltest ook prima is?
https://www.land.nrw/de/pressemitteilung/testpflicht-fuer-einreisende-aus-den-niederlanden-nordrhein-westfalen-setzt
Binnenkort wil ik graag een daguitje maken naar Keulen, kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet doornemen om dit toch door te kunnen laten gaan?
Bedankt alvast.
uurtje
13 april 2021, 18:16
Harada.........je leest het bijna juist. De catch zit hem in het feit dat een sneltest weliswaar geldig is, maar hij moet van een bevoegd (ja... wat is da precies??? Ik voel een discussie aankomen) persoon worden afgenomen. ff kruidvat en dan de auto instappen gaat hem formeel niet worden...
schoolmeester
13 april 2021, 18:55
Het woord bevoegd persoon kost in dit geval veel geld.
Een sneltest van het kruidvat kost maar 5 euro, maar die is helaas niet geldig bij onze oosterburen.
Groet, schoolmeester.
JonnyFontane
13 april 2021, 21:20
Er is mij elke keer verteld dat je een test moet hebben met een certificaat, wat veel geld kost.
Lees ik hier nou dat een sneltest ook prima is?
https://www.land.nrw/de/pressemitteilung/testpflicht-fuer-einreisende-aus-den-niederlanden-nordrhein-westfalen-setzt
Binnenkort wil ik graag een daguitje maken naar Keulen, kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet doornemen om dit toch door te kunnen laten gaan?
Bedankt alvast.
Zorgen dat je niet gepakt wordt...
Brad Clitt
13 april 2021, 21:26
Het zal niet zo snel gebeuren, maar ik heb gehoord en gelezen dat de boete tot 20000 a 25000 euro kan oplopen.
Sowieso al 250 euro plus kosten van de verplichte test. Als je dan positief test mag je je zegeningen gaan tellen.
Haradamannetje
13 april 2021, 22:35
Wat kost een test waarmee in Duitsland in kan? en waar kan ik dit laten doen?
Een GGD test is ook niet voldoende?
Meme Moo
13 april 2021, 23:51
Wat kost een test waarmee in Duitsland in kan? en waar kan ik dit laten doen?
Een GGD test is ook niet voldoende?
Je moet een officiële negatieve testuitslag kunnen laten zien.
Die geeft de GGD niet.
Je moet dus op zoek naar een commerciële testlocatie bij jou in de buurt.
Ff Googelen dus en 90,- Euro aftikken.
Ascari
14 april 2021, 01:47
Het zal niet zo snel gebeuren, maar ik heb gehoord en gelezen dat de boete tot 20000 a 25000 euro kan oplopen.
Sowieso al 250 euro plus kosten van de verplichte test. Als je dan positief test mag je je zegeningen gaan tellen.
Het boete bedrag wordt vastgesteld door de officier van justitie en is o.a. afhankelijk van je inkomen.
Brad Clitt
14 april 2021, 07:29
Dan zal het in mijn geval wel bij 250 euro blijven. ;)
Herr Fick
14 april 2021, 08:06
Als geboren pessimist ben ik altijd negatief ingesteld. Dus ik mag binnen zonder test:biggrin:
Meme Moo
14 april 2021, 09:19
Dan zal het in mijn geval wel bij 250 euro blijven. ;)
Als je kan aantonen dat je je club-echtgenote al jaren sponsort, krijg je geld toe! :biggrin:
Willem2
14 april 2021, 12:37
De cijfers zijn nu nog dramatischer omdat mensen op de fiets, met badslippers aan elkaar treffen in hotspots
Inzidencijfers
Venlo : 616,9
Beesel : 571
Horst aan de Maas: 655
Peel en Maas : 522
Boy69
14 april 2021, 12:58
De cijfers zijn nu nog dramatischer omdat mensen op de fiets, met badslippers aan elkaar treffen in hotspots
Inzidencijfers
Venlo : 616,9
Beesel : 571
Horst aan de Maas: 655
Peel en Maas : 522
En ondanks dat wij het virus niet meer naar Duitsland mogen brengen komen de moffen het virus graag ophalen in Limburg
Willem2
14 april 2021, 13:30
En ondanks dat wij het virus niet meer naar Duitsland mogen brengen komen de moffen het virus graag ophalen in Limburg
Altijd hebben de buitenlanders het gedaan :rolleyes:
Boy69
14 april 2021, 13:38
Uiteraard
vind het gewoon onbegrijpelijk dat ze het virus gewoon mogen komen ophalen
schoolmeester
14 april 2021, 14:22
Een Duitser mag bij mij altijd op bezoek komen.
Als hij maar op de fiets komt en lopend weer terug gaat......
Groet, schoolmeester.
Player
14 april 2021, 14:31
Misschien zijn Duitsers gedisciplineerd en blijven ze spontaan meer in eigen land. In elk geval zie ik in België weinig Duitse nummerplaten maar wel nog veel Nederlandse...
Kurt Cobain
14 april 2021, 18:14
Alle Menschen sind Ausländer-fast überall.;)
https://youtu.be/pat2c33sbog
Boy69
14 april 2021, 18:31
Misschien zijn Duitsers gedisciplineerd en blijven ze spontaan meer in eigen land. In elk geval zie ik in België weinig Duitse nummerplaten maar wel nog veel Nederlandse...
Dagelijks zie ik nog tientallen witte kentekenplaten in de regio rijden, maar het kan natuurlijk dat al deze moffen na terugkomst in Mofrica netjes in quarantaine gaan (not !!!)
Gelukkig werk ik dicht bij de Belgische grens, dus voordelig tanken doen we nu gewoon in België.
Player
14 april 2021, 19:32
Dagelijks zie ik nog tientallen witte kentekenplaten in de regio rijden, maar het kan natuurlijk dat al deze moffen na terugkomst in Mofrica netjes in quarantaine gaan (not !!!)Ach, het is zoals hl1 op dit forum ooit schreef: Deutschland über alles! Niet enkel voor de Clubs dus, wen er maar aan :).
uurtje
14 april 2021, 21:40
De qurantaineregeling vwb Duitsers die in het buitenland waren is vrij duidelijk. Het zou Player en Boy sieren zich daarin te verdiepen ipv smakeloos kreten los te laten.....
bruintje
14 april 2021, 22:22
Mijn wekelijkse Lulu sessie, tegenwoordig in Venlo werd vertraagd.
Lulu was verplicht een corona test te doen voordat ze in de trein naar Nederland mocht stappen.
Halfuurtje wachten op de uitslag
Over de terugkeer in Duitsland nog niets gehoord.
Partycrasher
14 april 2021, 22:53
Een Duitser mag bij mij altijd op bezoek komen.
Als hij maar op de fiets komt en lopend weer terug gaat......
Wow! 1 fiets maar. Dat waren goede sloten bij jullie in de familie.
Ik heb verhalen gehoord over gezinnen waar meerdere fietssloten gekraakt of kapotgeknipt waren door Duitsers. Tegenwoordig zou je een Duitse(r) durven te vragen of hij of zij even op je fiets wil letten terwijl je even in de struiken gaat zeiken. Maar dat was in de middeleeuwen wel anders.
Dalton
15 april 2021, 09:28
Alle Menschen sind Ausländer-fast überall.;)
https://youtu.be/pat2c33sbog
Klopt als een bus want wij nederlanders moeten tegenwoordig zelfs een pasje aanvragen wanneer we onze stad verlaten anders worden we door onze turkse burgemeester meteen op gepakt.
Willem2
17 april 2021, 20:12
Nederlandse grenspendelaars kunnen gratis sneltest doen in Duitsland
Nederlanders die voor hun werk geregeld naar Duitsland moeten, kunnen zich vanaf nu gratis laten testen op corona in Duitsland. Dat heeft het Duitse ministerie voor Volksgezondheid bekendgemaakt.
Op grond van het aantal besmettingen beschouwt Duitsland Nederland sinds 6 april als hoogrisicogebied. De grenzen zijn dicht, maar voor Nederlanders die in Duitsland werken geldt een uitzondering. Zij mogen toch de grens over als zij een sneltest doen en laten zien dat het resultaat daarvan negatief is.
In Nederland zijn echter maar heel weinig mogelijkheden om bij een officiële instantie een sneltest te doen, en erkende commerciële testen kosten 60 euro per keer.
.... https://nos.nl/liveblog/2377045-arts-start-petitie-tegen-testfeest-koningsdag-weer-drukte-in-amsterdamse-parken.html
Badslippers
18 april 2021, 15:37
Gisteren weer even voorraad ingeslagen in Duitsland. Rewe, DM, Trinkgut en Stal. Geen wout te bekennen. Die weten waarschijnlijk dat BS al twee vaccinaties te pakken heeft.
schoolmeester
18 april 2021, 15:42
Ik ga morgen even met de speedboot naar Duitsland.
Weet ik tenminste zeker dat ik voor de avondklok weer thuis ben.
Groet, schoolmeester.
phoenix
18 april 2021, 16:53
net getankt in Kaldenkirhcen bij de shell normaal rijd ik verder door, maar ik dacht ach zondag wat moet ik verder nog, telefoonnumer plus adres in Loberich gerkregen van pompbediende, man was van testcentrum was vriendelijk, volgende week is mijn maat jarig in venlo en dan rijd ik mooi effe naar dat testcentrum.. let op kan alleen als je ook een paspoort of woonbewijs/"steur" bewijs hebt...
Eddy_V
18 april 2021, 18:27
In Bracht (tussen Kaldenkirchen en Brüggen in) is een gratis test centrum , aangesloten bij de Corona.chayns.de
op de site zichtbaar wanneer en hoeveel test plaatsen beschikbaar zijn
Willem2
18 april 2021, 21:01
Aan de grens in Roermond werd met veel politie gecontroleerd dit weekend....
Boy69
18 april 2021, 21:32
Aan de grens in Roermond werd met veel politie gecontroleerd dit weekend....
En toch vandaag veel Duitsers op de weg in Roermond die het virus wilden ophalen in Nederland
Willem2
18 april 2021, 23:11
En toch vandaag veel Duitsers op de weg in Roermond die het virus wilden ophalen in Nederland
Ja en de vraag is of ze zich vooraf wel laten testen. Maar het is een fractie van wat normaal is.
Brad Clitt
19 april 2021, 12:51
Zodra het aantal dagelijkse nieuwe besmettingen weer onder de 5000 komt, zal Duitsland een weekje later de maatregel weer opheffen.
Eens kijken hoe lang het duurt met nu 8500 stuks, voor mij persoonlijk zou over precies een maand goed uitkomen.
Morgen in de tweede kamer iets op de agenda hoe NL moet reageren op de maatregelen die Dld heeft genomen tav NL en hoe dit bewoners in de grensstreek raakt. O.a. het zéér beperkte aanbod aan testfaciliteiten is geagendeerd. Schrijft dus uw lokale SP'er PVV'er of FvD'er aan want die staan te popelen om er met gestrekt been in te gaan.
Willem2
19 april 2021, 23:59
Nederlanders die in Duitsland werken of studeren kunnen zich nu gratis in Duitsland laten testen. Maar hoe werkt dat in de praktijk?
Duitsland heeft de regels eind vorige week aangepast, nadat er veel kritiek kwam op de negatieve test, die grenspendelaars verplicht bij zich moeten hebben. Maar de werknemer moest wel zelf voor de kosten opdraaien. Dat hoeft nu niet meer.
Wie kan aantonen dat hij of zij in Duitsland werkt of studeert, kan online een afspraak maken bij een teststraat in Duitsland.
Bevestiging
De bevestiging per mail kan dan worden getoond mocht er een grenscontrole zijn. De politie weet dan dat je onderweg bent naar een testcentrum. Als de uitslag negatief is, moet je officieel de bevestiging daarvan nog naar de Duitse politie sturen. De test is 72 uur geldig. Daarna moet je dus weer een nieuwe coronatest laten doen.
Niet essentieel
Voor niet-essentiële reizen is een coronatest in Duitsland níet gratis. Per keer ben je dan 25 euro kwijt als je bijvoorbeeld gaat winkelen of op familiebezoek gaat. Niet-essentiële reizen worden op dit moment sowieso afgeraden tussen beide landen.
Hoogrisicogebied
Hoelang dit beleid gaat duren, is afhankelijk van het aantal besmettingen in Nederland. Als dat omlaag gaat, zal ons land niet langer een hoogrisicogebied zijn en dan is vrij verkeer tussen Nederland en Duitsland weer een stuk makkelijker.
Mocht je zonder afspraak of zonder negatieve test naar Duitsland gaan, dan riskeer je overigens een flinke boete. .....
https://nos.nl/regio/limburg/artikel/124948-je-gratis-laten-testen-in-duitsland-zo-doe-je-dat.html
https://www.testbuchen.de/#/?zoom=6&lng=8.146107&lat=51.341812
Piet Plezier
20 april 2021, 09:25
gisteren met Koos en Anaconda naar Duitsland geweest sneltesten hadden we bij, maar we zijn niet gecontroleerd.
Het was gezellig.
Nulnulzeseneenhalf
20 april 2021, 18:08
Het is natuurlijk wel zo dat als er veel mensen met Corona in een regio rondlopen, dat de kans voor anderen in die regio om besmet te worden ook groter is. Dus als het aantal gevallen éénmaal hoog is, dan blijft die wel een tijd hoog, tenzij er striktere lockdown maatregelen worden genomen. De vraag is dus "Hoe is die zo hoog geworden?". Ik heb geen antwoord.
Aardig voorbeeld voor die striktere lockdown maatregelen is Portugal. Daar was de situatie compleet uit de hand gelopen en de hele bevolking kreeg zo'n beetje full-time huisarrest. Inmiddels hebben ze al enkele dagen met 0 doden achter de rug (30 en 31 maart en 7 april).
35034
De meest waarschijnlijke reden is dat in Noord-Limburg (en Oost-Brabant) veel intensieve veeteelt zit (de meeste varkenshouderijen, geiten en kippen daar van heel Nederland). Meer dan de regios er omheen.
Luchtvervuiling daardoor, die verspreiding van corona in de hand werkt.
Ten tijde van Q-koorts (10 jaar terug) waren daar ook al de meeste slachtoffers. Luchtwegen van mensen worden extra aangetast door de lucht daar in die gebieden.
Andere redenen zijn al genoemd:
- veel arbeidsmigranten in Noord-Limburg
- Ligt dichtst bij (Oost)Brabant, waar ook relatief veel besmettingen vandaan komen
- meer jongeren die zich laten testen
https://www.1limburg.nl/limburg-voor-de-derde-week-op-rij-hoogste-besmettingscijfer?context=section-1
En weer staat Limburg, met name noord-Limburg bovenaan met het aantal besmettingen per 100000 mensen. Ik zie nog steeds niet de redenen waarom. Ze zijn bezig met onderzoek maar ik vrees dat pas komt als we met andere dingen bezig zijn.
Ik zou graag van bovenstaande experts een wat beter onderbouwd antwoord hebben. Veedichtheid of het Ruhr-gebied hier net over de grens vind ik een beetje onzin. In tegenstelling tot wat veel mensen ons willen doen geloven stopt luchtvervuiling niet bij een door ons bedacht grens. Als er ergens een vervuilingsbron is dan is het aannemelijk dat dichtbij de vervuiling groot is, en hoe verder je weg gaat hoe minder.
Peel en Maas wordt al vaak genoemd als een gemeente met een hoge besmettingsdruk, maar het is niet een gemeente met een hoge veedichtheid. Er zijn gemeenten met veel meer dieren.
Ander voorbeeld. De Groote Peel, een natura2000 gebied op de grens van Brabant en Limburg. Jaren geleden was er al een onderzoek dat als men tot 30 kilometer in de omgeving alle stikstofuitstoot naar 0 bracht, de neerslag op het gebied nog veel te groot zou zijn om het veen te laten aangroeien. En dat is toch het belangrijkste van dit natuurgebied. Met 30 kilometer zit je al een eind in België en Duitsland. Dat gaat hem dus niet worden. Frappant genoeg groeit het veen in het peelgebied wel.
Dus noem eens wat zinnige dingen. Iets wat hout snijdt. Niet gebaseerd op vermoedens.
Willem2
20 april 2021, 20:55
gisteren met Koos en Anaconda naar Duitsland geweest sneltesten hadden we bij, maar we zijn niet gecontroleerd.
Het was gezellig.
Die sneltesten zijn niet geldig indien je gecontroleerd wordt !!!
https://www.1limburg.nl/limburg-voor-de-derde-week-op-rij-hoogste-besmettingscijfer?context=section-1
Dus noem eens wat zinnige dingen. Iets wat hout snijdt. Niet gebaseerd op vermoedens.
Wat dacht je van NUL handhaving tav de corona dictatuur, op elk vlak. Hier lijdt de jeugd niet onder vereenzaming. Ouders vinden het prima, burgemeesters ook. Wat ik een aantal maanden terug ook al zei. Overwegend kleinere dorpen waar iedereen elkaar op de een of andere manier (her)kent. Hier word je veel minder als in grote steden als melaatse behandeld. Venlo is een geval apart. Maar dat is door die linksche anarchist van een BS al uitvoerig verwoord
Ik heb veel collega’s uit deze regio. Maar ook randstedelingen zij het veel minder. Laat het nou net de randstedelingen zijn die na hun late dienst of opweg naar de nachtdienst met enige regelmaat aangehouden worden ivm avondklok. Noord Limburgers......, niet eenmaal. Overigens, ook de Duitse collega’s stoppen zo langzamerhand met twee keer in de week testen. Controles staan altijd op vaste plaatsen. Wie weet hoe de Duitse Hermandad op niet westerse allochtonen controleert kan het verder zelf wel invullen.
En dan is er nog de manier van cijfers communiceren en interpreteren. In de meeste noord Limburgse gemeenten wonen helemaal geen 100.000 mensen. Als er in Gennep dagelijks 10 besmettingen zijn vertaald zich dat naar een 7 daags gemiddelde van 413 op 100.000 terwijl het er in werkelijkheid 70 zijn. Ik ga er vanuit dat 006,5 dit snapt, toch hoor ik hier in de omgeving geregeld mensen die het niet begrijpen. “ heb je het gezien, 413 besmettingen in Gennep zag ik op het kaartje van coronadashboard”
Badslippers
20 april 2021, 22:47
Wat dacht je van NUL handhaving tav de corona dictatuur, op elk vlak. Hier lijdt de jeugd niet onder vereenzaming. Ouders vinden het prima, burgemeesters ook. Wat ik een aantal maanden terug ook al zij. Overwegend kleinere dorpen waar iedereen elkaar op de een of andere manier (her)kent. Hier word je veel minder als in grote steden als melaatse behandeld. Venlo is een geval apart. Maar dat is door die linksche anarchist van een BS al uitvoerig verwoord
Ha ha BB ja dat klopt. Lekker schoppen, rellen en dan op de witte provofiets wegrijden en zwaaien naar de woute. Maar dit terzijde.
Ik zie wel in diverse statistieken en dagkoersen dat de opnames in bijv. Vie Curi ziekenhuis ( in Venlo) zeer laag zijn. Op een groot aantal dagen zelfs nul. Vandaag 43 besmettingen en nul ziekenhuisopnamen. Om e.e.a te kunnen verklaren zul je meer gegevens moeten vastleggen maar dat is altijd een moeilijk punt.
phoenix
20 april 2021, 22:50
Weet je willem, ik ga as vrijdag effe testen, maar geloof daarna niet meer... veel duitsers zijn het net zo zat als wij hier en die polizei houdt zelden mensen aan.... want die zijn het ook zat...
Willem2
20 april 2021, 23:53
Er kunnen alleen vermoedens komen want het wordt nog wetenschappelijk onderzocht door het RIVM.
Maar ....
zou het niet een limburgse variant kunnen zijn :rolleyes:
met voornamelijk westenwind en toch redelijk veel besmette nertsenfokkers en andere veeteelt in de buurt kan dat best van invloed zijn.
...
Nulnulzeseneenhalf
21 april 2021, 00:15
En dan is er nog de manier van cijfers communiceren en interpreteren. In de meeste noord Limburgse gemeenten wonen helemaal geen 100.000 mensen. Als er in Gennep dagelijks 10 besmettingen zijn vertaald zich dat naar een 7 daags gemiddelde van 413 op 100.000 terwijl het er in werkelijkheid 70 zijn. Ik ga er vanuit dat 006,5 dit snapt, toch hoor ik hier in de omgeving geregeld mensen die het niet begrijpen. “ heb je het gezien, 413 besmettingen in Gennep zag ik op het kaartje van coronadashboard”
Dit vind ik een non-argument. In het begin was er nog wel eens verwarring over de aantallen. Maar nu weet iedereen toch wel dat je de aantallen per 100000 niet letterlijk moet overnemen maar dat het de vergelijking met andere gemeenten of regio’s mogelijk maakt.
Noord-Limburg is een relatief dunbevolkte regio in vergelijking met de omliggende, oost-Brabant (Helmond en Eindhoven), Gelderland (Nijmegen) of Zuid-Limburg (950 inwoners per km2 ten opzichte van 350 per km2 in noord en midden Limburg). Het dunbevolkte heeft dan wel als gevolg dat een politie-auto of handhaver meer kilometers moet rijden om zijn gebied te controleren. Daar tegenover staat dan wel dat er weinig plekken zijn waar standaard veel mensen samen komen. Iets minder controle kan ik dan nog wel begrijpen.
Nulnulzeseneenhalf
21 april 2021, 00:21
Maar ....
zou het niet een limburgse variant kunnen zijn :rolleyes:
.
Best mogelijk. Limburg heeft wel meer dingen die ze in de rest van Nederland niet hebben. Bijvoorbeeld een complete opgestapt provincie-bestuur.
met voornamelijk westenwind en toch redelijk veel besmette nertsenfokkers en andere veeteelt in de buurt kan dat best van invloed zijn.
...
Nertsen zaten op meer plaatsen, Limburg had helemaal niet de meeste. In de randstad met al zijn snelwegen is de luchtkwaliteit een stuk slechter. Met name de fijnstof tussen 0 en 2,5 mu is daar veel hoger.
Piet Plezier
21 april 2021, 09:17
Die sneltesten zijn niet geldig indien je gecontroleerd wordt !!!
volgens SAS wel, die had ze ook bij afgelopen zaterdag.
pietpotent44
21 april 2021, 19:57
En weer staat Limburg, met name noord-Limburg bovenaan met het aantal besmettingen per 100000 mensen. Ik zie nog steeds niet de redenen waarom. Ze zijn bezig met onderzoek maar ik vrees dat pas komt als we met andere dingen bezig zijn.
Ik zou graag van bovenstaande experts een wat beter onderbouwd antwoord hebben. Veedichtheid of het Ruhr-gebied hier net over de grens vind ik een beetje onzin.
Wat ik wel opmerkelijk vond, is dat de verspreiding van Q koorts zon 10 jaar geleden eenzelfde patroon had als de verspreiding van corona nu, in de gebieden Oost-Brabant en Noord-Limburg. Ook is opvallend dat zowel tijdens de eerste als tweede coronagolf (ik spreek liever niet over 3e golf) deze gebieden extra zwaar getroffen zijn in Nederland. Dat zal niet toevallig zijn.
Daarom is de meest voor de hand liggende reden toch dat de lucht in die gebieden de verspreiding van (corona)virussen bevordert. Meer dan in andere regios.
Mensen die in de buurt van veehouders wonen, hebben ook een aanzienlijk hogere kans op een longontsteking. (Voor sommige virussen is bij bepaalde dieren ook besmetting over en weer mogelijk.)
Andere redenen zoals maatregelen, gedrag, arbeidsimmigranten etc. liggen veel minder voor de hand, omdat dat voor veel plekken in Nederland geldt.
Die luchtvervuiling kan door veeteelt komen, maar ook van industrie (of luchtverkeer, maar zal niet veel zijn denk ik).
In andere landen is het ook zo dat gebieden met extra veel vuile lucht meer corona besmettingen hebben (bijv. Italie / Bergamo, bepaalde delen van China).
Onderstaande artikelen gaan hierover:
https://www.oneworld.nl/lezen/opinie/waarom-vechten-we-tegen-corona-zonder-de-oorzaak-te-bespreken/
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/onderzoek-naar-verband-tussen-q-koorts-en-coronavirus
https://www.gelderlander.nl/binnenland/roep-om-actie-in-brabant-en-limburg-slechte-lucht-maakt-burgers-kwetsbaar~a2172726/
phoenix
21 april 2021, 20:09
nee joh kom pietpotent hoe kom je daar nou bij dat is niet bewezen, dieren die hebben toch geen last van corona, dat zijn alleen mensen joh en van die nertsen, die zijn nou toch allemaal geruimd, morsdood dus.... luister naar picasso de luchtkwaliteit is gestegen dat heeft zelfs het rivm gemeten toch??
Wetenschappers die weten alles en als ze het niet weten dan weten de anderen het wel... de andere wetenschappers... oh nee dat is maurice de hond die sjoemelt...sociale geograaf dat is geen dokter of viroloog dat zijn de echte jongens en meisjes die het weten.... omdat ze wetenschapper zijn
Maar het belangrjkste zijn denk ik de mensen die weten omdat ze weten dat het niet zo is, een soort wijzen zoals hier op het forum....
Ooit van wetenschapsfilosofie gehoord??? of spreek ik dan abracadabra... ???
Mischien moeten we maar gewoon weer doorgaan als vanouds, weten we over een paar jaar vast meer... dat economsich groei in de intensieve veehouderij met wat het ook voor dieren zijn uiteindelijk zichzelf de das om doen.... als er weer eens moet worden geruimd, want tja dat heeft toch met mensen te maken al die ziektes.... mensen zijn immers geen dieren....
Willem2
21 april 2021, 21:27
volgens SAS wel, die had ze ook bij afgelopen zaterdag.
Tja, je kan net zo goed aan oom agent als schilder vertellen dat je het plafond gaat witten in een saunaclub ...
Willem2
21 april 2021, 21:29
Best mogelijk. Limburg heeft wel meer dingen die ze in de rest van Nederland niet hebben. Bijvoorbeeld een complete opgestapt provincie-bestuur.
er was altijd een hoge graad van verenigingsleven in Brabant en Limburg. ...
Eddy_V
21 april 2021, 22:14
Tja, je kan net zo goed aan oom agent als schilder vertellen dat je het plafond gaat witten in een saunaclub ...
Met een auto vol met schilders materialen op de oprit van een willekeurige saunaclub (in de regio Wesel ;)) lijkt mij dat een zeer plausibel alibi
De vraag is alleen hoevaak moeten ze terug om het werk af te maken want iedere zaterdag gaat toch op een gegeven moment opvallen!
Willem2
1 mei 2021, 13:37
Nu ook gratis sneltest in Nederland voor grenspendelaars
Grenswerkers die in Nederland wonen, maar in Duitsland moeten zijn voor hun werk kunnen zich binnenkort ook gratis laten testen. Vanaf 7 mei kunnen zij zich gratis laten sneltesten om vervolgens met een, hopelijk, negatieve coronatest Duitsland in te reizen. Dat meldt 1Limburg. Dat is sinds april namelijk verplicht voor Nederlanders.
"De gratis tests in Nederland zijn bedoeld voor mensen die in Duitsland werken, studeren of de grens over moeten voor mantelzorg of artsenbezoek", schrijft de regionale omroep. "Mensen die aanspraak willen maken op deze tests moeten met bijvoorbeeld een schoolpasje, werkgeversverklaring of afspraakbevestiging kunnen aantonen dat ze er ook recht op hebben."
Eerder werd al bekend dat Nederlanders die voor hun werk geregeld naar Duitsland moeten, zich gratis kunnen laten testen op corona in Duitsland. Dat maakte het Duitse ministerie voor Volksgezondheid toen bekend.
..... https://nos.nl/liveblog/2378927-deelnemers-vakantie-gran-canaria-vertrokken-meer-mensen-onder-de-50-in-het-ziekenhuis
https://nos.nl/artikel/2377103-nederlandse-grenspendelaars-kunnen-gratis-sneltest-doen-in-duitsland
Nog maar even dik aangegeven voor wie die testen zijn. Dus niet voor mensen die willen tanken en inkopen bij de Lidl, ook niet voor mensen met badslippers aan of oud verliefden van yy, mensen die standje 69 willen uitvoeren of vakantievierders naar het sauerland :cool:
jansenroy
1 mei 2021, 13:42
Niet zo streng zijn Willem!:annieengel:
Willem2
1 mei 2021, 13:51
Niet zo streng zijn Willem!:annieengel:
Eigenlijk wel, de komende week is het nog koud :rolleyes:, en een kind kan nu al zien dat door deze versoepelingen het aantal besmettingen niet spectaculair zal dalen. En iedereen weet dat we kort voor het einde zijn .... maar nog niet helemaal ...
yylover
1 mei 2021, 13:52
Als oud YY geliefde, gisteren weer mijn smokkelroute genomen en bij de LIDL genoeg ingekocht voor ruim 1 maand :cool:
schoolmeester
1 mei 2021, 14:01
Dan kan je nu minimaal 1 maand thuisblijven......
Groet, schoolmeester.
Brad Clitt
1 mei 2021, 14:04
Zo oud ben ik helemaal niet.
Gratis testen in D is ook zonder goede reden (nog) mogelijk. Maar niet overal, je moet de juiste adresjes weten te vinden. Vlakbij winkelcentra aan de grens bijvoorbeeld...
bertje600
1 mei 2021, 14:34
Zie onder clubs die in Duistland geopende zijn ( totale lockdown)
Na volledige vaccinatie mag je na 14 dagen na de laatste prik met een geldig vaccinatiebewijs
weer legaal de grens over om boodschappen te doen.
Iets anders kan niet want de clubs zijn nog steeds gesloten.
Vandaag een gratis test laten uitvoeren bij de Trinkgut in Kaldenkirchen
eenvoudig een afspraak plannen, afspraakbevestiging komt in de app en vervolgens met de auto we naartoe.
Test wordt afgenomen in de auto en 5 minuten later weer terug naar Holland.
Testresultaat komt na 29 minuten in de genoemde app en is 72 uur geldig.
Morgen maar eens een dagje stappen in Dld
schoolmeester
1 mei 2021, 15:55
Valt momenteel weinig te stappen in Duitsland nu de saunaclubs nog gesloten zijn, of ga je reetjes kijken in de Kaldenkirchse bossen......
Groet, schoolmeester.
of ga je reetjes kijken in de Kaldenkirchse bossen......
Groet, schoolmeester.
Misschien inderdaad reet-jes kijken
Nu Bevrijdingsdag nadert geeft het mij een slecht gevoel dat je in Duitsland nog steeds een PCR test moet tonen,zelfs terwijl de cijfers aan bijvoorbeeld in Twente, Achterhoek en Gelderland er beter uitzien dan in Duitsland,en toch kan je een bekeuring ontvangen in Duitsland als je bijvoorbeeld in Emmerich de grens overgaat!
Weer een beetje bezettingsdrang en spierballen gedrag van de Moffen:baeh:
Terwijl die Duitsers zelf vandaag in grote getallen Enschede, Maastricht etc. bezoeken,worden die ook weer gecontroleerd als ze naar Duitsland teruggaan:rolleyes:
Ben net terug van een begrafenis van een goede vriend in Malaga Spanje,4 dagen geweest mocht even voor twee PCR testen respectievelijk 135 euro in Nederland en 185 euro in Spanje uitgeven,320 euro is meer geld als mijn ticket, prachtig verdienmodel voor artsen, laboratoria en tussenpersonen die slapende rijk worden,en dat alles geregisseerd door onze en andere regeringsleiders.
In wat voor kut wereld leven we:gruebel:
JonnyFontane
2 mei 2021, 08:51
Dat vraag ik me ook af....
Lijkt wel of we terug gaan naar een jaar of tachtig geleden.....
WANDELAAR5
2 mei 2021, 09:24
Hopelijk rijden we over een paar maanden (augustus/september?) weer blij en ongehinderd de grens over om op bezoek te gaan bij onze leenliefdes in de mooie Duitse saunaclubs!
Ik hoop dat ze tot die tijd vooral de Duitsers die in Nederland zijn geweest goed controleren op die negatieve testen!
Willem2
2 mei 2021, 13:23
Nu Bevrijdingsdag nadert geeft het mij een slecht gevoel dat je in Duitsland nog steeds een PCR test moet tonen,zelfs terwijl de cijfers aan bijvoorbeeld in Twente, Achterhoek en Gelderland er beter uitzien dan in Duitsland,en toch kan je een bekeuring ontvangen in Duitsland als je bijvoorbeeld in Emmerich de grens overgaat!
Beste Husky kijk nog eens naar de website die yylover geleverd heeft en zie dat jouw opmerking helemaal niet waar is. De meeste infectiecijfers zijn in de grensgebieden in Nederland veel hoger dan in Duitsland. En de Limburgers scoren nog steeds niet zo best.
Ik begrijp best dat je het allemaal oneerlijk vindt maar ga lekker wandelen in Kootwijk ofzoiets...
Vandaag weer lekker naar duitsland geweest met een negatieve test op zak
Weinig nederlandse kentekens op de weg gezien.
Dat was gisteren wel anders in Venlo waar de duitsers massaal „het virus kwamen ophalen voor de heimat“
Straks weer (met geldige test) de grens over om te tanken en wat te vreten te halen bij mijn favoriete eettent in Nettetal
Je leest de post 128 niet goed Willem,ik heb over noordelijke grensgebieden van Emmen tot Winterwijk,Limburg is mij bekend wat de cijfers betreft,
en dat je Kootwijk noemt baart mij zorgen,Kootwijk is namelijk bekend om zijn grote homo ontmoetingsplek parkeerplaatsen:rolleyes:
WANDELAAR5
2 mei 2021, 19:21
Maar ook om zijn zandverstuivingen op de door jou zo geliefde Veluwe...
mentholbear
3 mei 2021, 01:18
en dat je Kootwijk noemt baart mij zorgen,Kootwijk is namelijk bekend om zijn grote homo ontmoetingsplek parkeerplaatsen:rolleyes:
Het baart me zorgen dat je dit zo goed weet ;)
Het baart me zorgen dat je dit zo goed weet ;)
Inderdaad.. Kootwijk is bekend om haar immense radio park van weleer , dat weet ieder weldenkend mens, maar homo ontmoetingsplaats..? Dat is wel bijzondere daderkennis zou je haast denken ;)
had husky ook geïnformeerd naar Theo’s via IM ?
Badslippers
3 mei 2021, 11:49
Vandaag weer lekker naar duitsland geweest met een negatieve test op zak
Weinig nederlandse kentekens op de weg gezien.
Dat was gisteren wel anders in Venlo waar de duitsers massaal „het virus kwamen ophalen voor de heimat“
Straks weer (met geldige test) de grens over om te tanken en wat te vreten te halen bij mijn favoriete eettent in Nettetal
Ik ga om 14:00 Duitsland in maar nu om een test te laten afnemen op de parkeerplaats bij Trinkgut (Poststrasse 64). Termijn boeken fluitje van een cent. Benieuwd hoe de procedure gaat. Je dient een App (Chayns (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Tobit.android.Slitte60021089891&hl=nl&gl=US)) te downloaden om alles in gang te zetten. Zal straks reageren hoe het ging.
Ik ga om 14:00 Duitsland in maar nu om een test te laten afnemen op de parkeerplaats bij Trinkgut (Poststrasse 64). Termijn boeken fluitje van een cent. Benieuwd hoe de procedure gaat. Je dient een App (Chayns (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Tobit.android.Slitte60021089891&hl=nl&gl=US)) te downloaden om alles in gang te zetten. Zal straks reageren hoe het ging.
Alle super gemakkelijk
drempel om naar dld te gaan is zo goed als weg
Jan_Wandelaar
3 mei 2021, 15:28
Het baart me zorgen dat je dit zo goed weet ;)Wat is er mis met weten waar je beter weg kunt blijven???
J.W.
potentebeer
3 mei 2021, 20:24
"Schnelltesten" hebben ze goed geregeld in Duitsland. Inderdaad via de 'Chayns' app je gegevens invullen naam, adres, woonplaats en geboortedatum, daarna kun je de locatie aangeven, waar en wanneer je getest wil worden.
Bij aankomst je paspoort tonen, QR code scannen, met staafje wordt er wat uit je keel en neus geschraapt. Binnen 20 minuten de uitslag via de app binnen.
Ook is er een officieel certificaat toegevoegd bij de uitslag.
Deze test al tweemaal laten doen en geen kosten aan verbonden.
Badslippers
3 mei 2021, 21:36
Ik zou nog reageren hoe het is gegaan. Nou, precies zoals Potentebeer beschrijft. Weinig aan toe te voegen. Het is een door-rij teststraat. Het was niet druk. Twee auto's voor me. Mijn vlam en ik hadden ons aangemeld via die Chayns app. Uiterst vriendelijke dame vroeg of ik de app wilde openen. Ze pakt mijn toestel, scant een QR code, geeft de telefoon terug, gaat met een staafje door beide neusgaten en we krijgen de mededeling dat de uitslag binnen een kwartier in de Chayns app binnenkomt. En dat klopt. Certificaat In 2 talen nog wel. En gratis. Kan Nederland nog wat van leren. Trouwens steeds meer Nederlandse kentekens gezien. We gaan weer massaal de grens over.
mentholbear
3 mei 2021, 21:38
had husky ook geïnformeerd naar Theo’s via IM ?
Nop. Alle info over Theo's die ik heb zijn openbaar raadpleegvaar. IM heeft daarom geen toegevoegde waarde :smoke:
Wat is er mis met weten waar je beter weg kunt blijven???
Niks. Maar ik kom alleen op plekken waar ik moet wezen. C.q. waar je kunt vreten ;)
Gratis sneltest gemaakt in Elten Kattegatweg 1 in de wasstraat van het Aral tankstation,ging prima en snel,negatief resultaat,had ook niet anders verwacht:) uitslag op papier met tijd en datum.
Navigatie op Emmerich instellen,niet op Elten en dan Kattegatweg 1
Vanuit daar doorgereden om twee leenbruiden op te halen in de buurt van Bocholt,weer terug naar de wasstraat van Aral om de dames te laten testen,vooraf gevraagd om paspoort of een ander gelijkwaardig
document mee te nemen,lijstje invullen,naam en adres,evt. email niet verplicht,ook de beide schoonheden bleken negatief en aansluitend twee leuke dagen in mijn eigen huiselijke saunaclubje op de Veluwe,hapje,drankje en andere verwennerij:):freu:
Twee dagen feest in mijn eigen saunaclubje,test is 48 uur geldig,dus het feestje was inclusief een pyjama party:rolleyes:
Voor ons alle drie een fijne afwisseling,en het vel werd financieel niet over Husky zijn oren getrokken:smiley:
mentholbear
19 mei 2021, 14:09
Duitsers die hier de beest komen uithangen...
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://l1.nl/l1mburg-centraal-overlast-van-duitsers-in-venlo-164474/&ved=2ahUKEwjJ9vSf2tXwAhUIbc0KHc_4BnEQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw2L0oqyIneAUgAvKsqmdXlw
marcelasnl
24 mei 2021, 17:57
2766 nieuwe besmettingen, ziekenhuisbezetting op laagste niveau sinds december
Waarom houden die duitsers de grens nog steeds gesloten? Kan me niet voorstellen dat we met deze cijfers nog steeds bloedrood gebied zijn.
Goedemorgenallemaal
24 mei 2021, 23:08
Waarom houden die duitsers de grens nog steeds gesloten? Kan me niet voorstellen dat we met deze cijfers nog steeds bloedrood gebied zijn.
Nog wel, we zitten nog lang niet aan de normen die uitgaan van een bepaald antal besmettingen per 100.000 gedurende 2 weken in samenhangemet het percentage besmettingen. En wij zitten nog boven de grens van oranje naar Rood, Duisland ook trouwens. Ik zal eens kijken of ik daar morgen wat bij kan cijferen.
WANDELAAR5
25 mei 2021, 00:20
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregio
Toch is dat zo:
35192
alle regio’s hebben nog het hoogste risiconiveau. Ik heb hier ook een paar dagen geleden een kaartje van Europa geplaatst waar je kan zien dat met name het zuiden van Nederland nog 1 van de hotspots van Europa is. In de ziekenhuizen is de belasting van zeer hoog/op het randje naar hoog gegaan.
Hier zie je ook het historisch perspectief:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
Met die 3000 besmettingen zitten we nog ca 40-50 keer hoger dan vorig jaar zomer.
Dat komt door al die verhalen van “het gaat beter” en dan basisscholen open gooien zodat het aantal besmettingen verdubbelt. Het gaat minder slecht.
Maar tegelijk gaat de daling van het aantal besmettingen nu hard, dus over een week of 2 zal ook de situatie in de ziekenhuizen sterk verbeterd zijn. Vergeet niet dat ze daar bij de IC verpleegkundigen met een ziekteverzuim van ca. 25% zitten. Zo’n zware wissel is daar op het personeel getrokken. Er is zeker licht aan de horizon en iedereen zou willen dat de verbetering sneller gaat!
Picasso 1
25 mei 2021, 00:37
Komt door de koude en natte lente. Spoedig schiet de temperatuur omhoog en dan komt alles goed....
pietpotent44
25 mei 2021, 05:19
Inderdaad. Vanaf 2e helft deze week slaat het weer om, en wordt het droger, warmer en zonniger.
De laatste dagen van mei gaan we nog de 20 graden aantikken, en in juni zet dat door.
Waarschijnlijk zal de daling van de cijfers in juni versneld doorgaan. En zal dan ook de grote druk in de ziekenhuizen verdwenen zijn.
Eigenlijk gaan we naar hetzelfde verloop als vorig jaar, maar dan met een kleine vertraging (van ca. 1 maand) vanwege de relatief koude lente dit jaar.
Het absolute aantal besmettingen vergelijken is niet zo zinvol. Beter kijken naar aantal sterfgevallen en ziekenhuiscijfers. Sterfte daling gaat al vanaf januari goed, en is nu al vergelijkbaar met vorig jaar rond deze tijd eind mei: 10-20 dagelijkse corona doden.
De ziekenhuiscijfers liggen nog wat achter dus t.o.v. vorig jaar: In Nederland IC bezetting op 24 Mei in 2020 was 224 corona patiënten, precies een jaar later liggen er 598 IC corona patiënten.
De verpleegbedden nu in 2021 op 24 mei bedraagt 1097, in 2020 op 24 mei 730.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregio
Toch is dat zo:
35192
alle regio’s hebben nog het hoogste risiconiveau. Ik heb hier ook een paar dagen geleden een kaartje van Europa geplaatst waar je kan zien dat met name het zuiden van Nederland nog 1 van de hotspots van Europa is. In de ziekenhuizen is de belasting van zeer hoog/op het randje naar hoog gegaan.
Hier zie je ook het historisch perspectief:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/
Met die 3000 besmettingen zitten we nog ca 40-50 keer hoger dan vorig jaar zomer.
Dat komt door al die verhalen van “het gaat beter” en dan basisscholen open gooien zodat het aantal besmettingen verdubbelt. Het gaat minder slecht.
Maar tegelijk gaat de daling van het aantal besmettingen nu hard, dus over een week of 2 zal ook de situatie in de ziekenhuizen sterk verbeterd zijn. Vergeet niet dat ze daar bij de IC verpleegkundigen met een ziekteverzuim van ca. 25% zitten. Zo’n zware wissel is daar op het personeel getrokken. Er is zeker licht aan de horizon en iedereen zou willen dat de verbetering sneller gaat!
Precies de reden waarom ik het nog rustig aan doe en m’n contacten nog beperk. Nog niet naar het werk ga. Waar ik vorig jaar zomer hele weken naar het werk ging. De kans dat je iemand tegen komt met covid en dat je besmet raakt is nog veel groter dan vorig jaar. Hoef dan nou niet meer thuis te blijven om m’n oudjes te beschermen maar je zou zelf maar 1 van de pech gevallen zijn die het zwaar te pakken krijgt. Schat dat ik binnen 2 weken geprikt ben dus na al dat wachten kan dat er ook nog wel bij.
W5 doet of het al zomer is en we reeds in juni zitten. Hij pakt de voor zijn berekeningen gunstige maand juni 2020. Van 1 tot 7 juni vorig jaar werden er dagelijks gemiddeld zo'n 7000 tests uitgevoerd, en alleen als je klachten had. Afgelopen week zo'n 28000 duizend gemiddeld per dag. Factor 4 x zoveel. We hebben nu weer wat eerder bij begin april past ten opzichte van al een wekenlange zomerse periode vorig jaar. De vergelijking gaat compleet mank. En 40 tot 50 keer minder dagelijkse besmettingen..... alleen in de maand juni 2020 waren er dagen (ja dagen, nog niet eens weken) dat het op 3000/50= 60 dagelijkse postieve pcr tests lag.
Maar dit betoog zal wel weer gemarginaliseerd worden dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt dat je appels (eind mei 2021 koud en nat) met peren (juni 2020 dat net als mei 2020 eigenlijk gewoon al zomers was en een periode dat de lockdown wel serieus genomen werd) vergelijkt en het toch héél erg is allemaal. Want er een factor 4 naast zitten en onvergelijkbare situaties gelijkschakelen is allemaal prima voor het eigen gelijk.
Eigenlijk gaat het dus hartstikke goed gezien de omstandigheden en de versoepelingen.
W5 doet of het al zomer is en we reeds in juni zitten. Hij pakt de voor zijn berekeningen gunstige maand juni 2020. Van 1 tot 7 juni vorig jaar werden er dagelijks gemiddeld zo'n 7000 tests uitgevoerd, en alleen als je klachten had. Afgelopen week zo'n 28000 duizend gemiddeld per dag. Factor 4 x zoveel. We hebben nu weer wat eerder bij begin april past ten opzichte van al een wekenlange zomerse periode vorig jaar. De vergelijking gaat compleet mank. En 40 tot 50 keer minder dagelijkse besmettingen..... alleen in de maand juni 2020 waren er dagen (ja dagen, nog niet eens weken) dat het op 3000/50= 60 dagelijkse postieve pcr tests lag.
Maar dit betoog zal wel weer gemarginaliseerd worden dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt dat je appels (eind mei 2021 koud en nat) met peren (juni 2020 dat net als mei 2020 eigenlijk gewoon al zomers was en een periode dat de lockdown wel serieus genomen werd) vergelijkt en het toch héél erg is allemaal. Want er een factor 4 naast zitten en onvergelijkbare situaties gelijkschakelen is allemaal prima voor het eigen gelijk.
Eigenlijk gaat het dus hartstikke goed gezien de omstandigheden en de versoepelingen.
Ik heb even op google gezocht. Nos artikel.
Zie bijgaande grafiekje van de ziekenhuis opnames. Die lagen aanzienlijk lager dan nu. Als die lager waren zou het aantal besmette mensen toch ook wel een stuk lager zijn geweest of er nou minder getest werd of niet?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210525/bf4f1b0bacd9d0b06028d2a2d605756a.jpg
En ja goed gaat het zeker en net als toen begint het hard terug te lopen. Daling zet een stuk later in dan vorig jaar het weer lijkt toch wel iets uit te maken. Of het nu beter weer wordt of niet het gaat net als vorig jaar hoe langer hoe sneller naar beneden dit keer alleen al door de vacinnatiegraad. Wie weet kan de daling nog versnellen als we van dit koude weer afkomen.
Ik heb het over besmettingen. Niet over ziekenhuis opnames. Die ziekenhuis opnames zijn van meer zaken afhankelijk dat alleen het aantal besmettingen. Wat ik zie zijn twee grafieken met een andere schaalverdeling. Tel daarbij op dat de periode vorig jaar aan het begin van de pandemie zat en het virus dis minder verspreid was dan nu. Er is daarna een zomer geweest zonder beperkingen en kon het virus zich makkelijk verspreiden. Google even verder en je zult diverse grafieken vinden dat er vanaf medio juli een hele duidelijke stijgende lijn zit in het aantal besmettingen. Pas toen we vanwege het weer met z’n allen naar binnen gingen volgde de ziekenhuis opnames. En dan word niet geleverde zorg en niet gediagnosticeerde aandoeningen nog buiten beschouwing gelaten.
Als het om de IC bezetting te doen is kunnen de mannen en vrouwen die daar werken hun borst nat maken. Die krijgen nog heel wat werk wat ingehaald moet worden voor hun kiezen.
Ik heb het over besmettingen. Niet over ziekenhuis opnames. Die ziekenhuis opnames zijn van meer zaken afhankelijk dat alleen het aantal besmettingen. Wat ik zie zijn twee grafieken met een andere schaalverdeling. Tel daarbij op dat de periode vorig jaar aan het begin van de pandemie zat en het virus dis minder verspreid was dan nu. Er is daarna een zomer geweest zonder beperkingen en kon het virus zich makkelijk verspreiden. Google even verder en je zult diverse grafieken vinden dat er vanaf medio juli een hele duidelijke stijgende lijn zit in het aantal besmettingen. Pas toen we vanwege het weer met z’n allen naar binnen gingen volgde de ziekenhuis opnames. En dan word niet geleverde zorg en niet gediagnosticeerde aandoeningen nog buiten beschouwing gelaten.
Als het om de IC bezetting te doen is kunnen de mannen en vrouwen die daar werken hun borst nat maken. Die krijgen nog heel wat werk wat ingehaald moet worden voor hun kiezen.
Ok ander grafiekje van rivm site.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210525/842948b74ecdb29e828013126e527e7c.jpg
Het aantal zoekenhuisopnames. Duidelijk hoger tijdens de eerste golf. Ik neem juist het aantal opnames want jij begon over testen en dat dat niet zoveel zou zeggen omdat er toen minder getest werd. Daarin heb je gelijk maar als je er goed ziek van wordt ga je toch echt wel naar het ziekenhuis dus zullen deze beter weergeven hoeveel mensen covid hadden veronderstellende dat er ongeveer een zelfde percentage in het ziekenhuis terecht komt. Volgens mij is er toch wel een duidelijke trend te zien. We hadden in maart al goed weer en dat hield lang aan en je ziet het dan weer oplopen als het minder weer begint te worden en dan krijgen maatregelen het maar beperkt omlaag.
Ik zou niet weten wat voor andere verklaring er zou zijn dan dar het samenhangt met het weer. Dat er bijvoorbeeld nog beter aan de maatregelen werd gehouden verklaard nooit de hele sterke daling lijkt me. Kijk naar hoelang de cijfers hoog blijven na de zomer en ja er zijn een hoop andere factoren zoala mensen houden zich steeds minder aan de maatregelen maar ik zou wel eens willen weten wat voor andere oorzaak er dan voor verantwoordelijk was dat het zo duidelijk lager is tijdens de periode met prima weer en misschien is ventilatie en buitenleven een verklaring maar dat hangt nog altijd samen met het weer.
Maar het belangerijkste is kijk nou hoe laag het was tijdens de zomer en hoe snel de daling ging. Dat bied wel hoop lijkt me dat we snel weer aan hele lage aantallen kunnen zitten en de vaccinatiecampagne zou dan moeten voorkomen dat het na de zomer weer zo toeneemt en we nogmaals in lockdown moeten.
WANDELAAR5
25 mei 2021, 16:58
W5 doet of het al zomer is en we reeds in juni zitten. Hij pakt de voor zijn berekeningen gunstige maand juni 2020.
Want er een factor 4 naast zitten en onvergelijkbare situaties gelijkschakelen is allemaal prima voor het eigen gelijk.
Ik zal mijn betoog nog een keer proberen uit te leggen. Ik reageerde op de post van marcelasnl die hoopte dat de huidige cijfers goed genoeg zouden zijn voor het weer openen van Duitsland. Dat gebeurde vorige jaar toen het aantal gevallen vele malen lager was dan nu.
Ik probeerde aan te tonen dat in absolute zin het aantal gevallen nu nog erg hoog is aan de hand van het kaartje van ons Corona dashboard en door de situatie nu te vergelijken met juni/juli vorig jaar toen de boel inderdaad open ging. En daarmee dus de verwachting van Marcel te temperen dat de boel binnen 2 weken alweer open zou gaan.
Dat was dus niet om het jaar 2020 te vergelijken met 2021 en al helemaal niet om 2 onvergelijkbare maanden met elkaar te vergelijken.
Als je kijkt naar de verbeteringen van de afgelopen weken dan kun je zeggen dat het goed gaat. Als je kijkt naar de absolute aantallen nu dan zijn we er nog lang niet. Dat laatste was mijn betoog om eventuele valse hoop weg te nemen.
Goedemorgenallemaal
25 mei 2021, 17:57
Het aantal zoekenhuisopnames. Duidelijk hoger tijdens de eerste golf. Ik neem juist het aantal opnames want jij begon over testen en dat dat niet zoveel zou zeggen omdat er toen minder getest werd.
Het aantal ziekenhuisopnames van nu is niet te vergelijken met dat van vorig jaar. Mensen worden nu langer thuis gehouden door middel van medicatie en de mogelijkheid om nu ook thuis ondersteunende zuurstof te krijgen.
Ik ben nog steeds actief als vrijwillig bron en contact onderzoeker. Voorbeeld van toen ik vorig jaar de cursus deed, mensen die thuis in isolatie gingen moesten een eigen santitaire voorziening hebben in een huishouden en als ze dat niet hebben dan moesten ze het na gebruik zelf goed schoonmaken. Als mensen te ziek waren om dat te kunnen moesten ze naar het ziekenhuis omdat ze zo ziek waren, handig criterium. Nu is dat allenag niet meer zo. gewoon thuis blijven en er een mouw aan zie te passen. Mensen krijge nu oko thuis zwaardere medicatie om thuis et kunnen blijven. Dat maakt het wel moeiljker om te kijken of iemand uit isolatie mag want een evrebetering mag niet door de medicatie komen maar doordat de ziekte voorbij is.
Qua aantallen, om van Rood naar Oranje te gaan moet je bij een percentage postieve testen van meer dan 4% minder dan 50 besmettingen per 100.000 hebben over twee weken, bij minder dan 5 % mag het 150 per 100.000 zijn. Huidig percentage is 9.1.
Als we het aantal besmettingen van vandaag twee weken vol zouden houden zouden we net onder de 150 per 100.000 uit kunnen komen.
de duisburg spesjalist
25 mei 2021, 18:35
Het aantal ziekenhuisopnames van nu is niet te vergelijken met dat van vorig jaar. Mensen worden nu langer thuis gehouden door middel van medicatie en de mogelijkheid om nu ook thuis ondersteunende zuurstof te krijgen.
Ik ben nog steeds actief als vrijwillig bron en contact onderzoeker. Voorbeeld van toen ik vorig jaar de cursus deed, mensen die thuis in isolatie gingen moesten een eigen santitaire voorziening hebben in een huishouden en als ze dat niet hebben dan moesten ze het na gebruik zelf goed schoonmaken. Als mensen te ziek waren om dat te kunnen moesten ze naar het ziekenhuis omdat ze zo ziek waren, handig criterium. Nu is dat allenag niet meer zo. gewoon thuis blijven en er een mouw aan zie te passen. Mensen krijge nu oko thuis zwaardere medicatie om thuis et kunnen blijven. Dat maakt het wel moeiljker om te kijken of iemand uit isolatie mag want een evrebetering mag niet door de medicatie komen maar doordat de ziekte voorbij is.
Qua aantallen, om van Rood naar Oranje te gaan moet je bij een percentage postieve testen van meer dan 4% minder dan 50 besmettingen per 100.000 hebben over twee weken, bij minder dan 5 % mag het 150 per 100.000 zijn. Huidig percentage is 9.1.
Als we het aantal besmettingen van vandaag twee weken vol zouden houden zouden we net onder de 150 per 100.000 uit kunnen komen.
en over 6 weeken va nu zitten we dan onder de 50 per 100.000 dan neuk ik melica emelie bigi barby in LR ;)
schoolmeester
25 mei 2021, 18:52
Dat zijn er 4, mag je vanaf nu wel extra vitaminen innemen DS.
de duisburg spesjalist
25 mei 2021, 18:58
ik heb lang kunnen sparen schoolmeester en ik trek er een hele dag voor uit van 13 tm 3 uur in de volgende ochtend :tongue:
schoolmeester
25 mei 2021, 19:00
Was ook een grapje, zal wel goedkomen na deze lange rustperiode.
mentholbear
25 mei 2021, 23:00
Zaad spaar je niet net zo makkelijk als geld. Zit er nog genoeg opgespaard in de ene zak, is de andere zak al leeg ;)
Goedemorgenallemaal
25 mei 2021, 23:51
Als je nog maar weet hoe het moet
schoolmeester
26 mei 2021, 06:29
Sommige dingen verleer je niet......
mentholbear
26 mei 2021, 14:04
Het zal wel even inkomen zijn. Ook zal de conditie niet meer zijn wat het was geweest.
Hoewel, persoonlijk lig ik er graag als een hulpeloze schildpad bij ;)
Eddy_V
2 juni 2021, 21:47
De eerste alinea is inmiddels wel bekend bij eenieder, maar de laatste regel in onderstaand nieuwsbericht van hedenmiddag ontgaat waarschijnlijk de meesten van ons, die van plan zijn naar de heropende clubs te gaan danwel eindelijk hun geliefde verloofde in Duitsland weer in hun armen willen sluiten...
Valt deze quarantaine regel onder de nieuwe zojuist aangenomen wetgeving (voor oa India) of is dit nog steeds een dringend advies ?
#ikvraagditvooreenvriend
Een test is wel nog verplicht indien men langer dan 48 uur in Duitsland verblijft. Mensen die volledig gevaccineerd zijn en hun laatste prik minimaal twee weken geleden hebben gehad, hebben sowieso vrij toegang. Ze moeten dan volgens de officiële regels wel een vaccinatiebewijs (geel boekje of registratiekaart) kunnen laten zien in het Duits, Engels, Frans, Spaans of Italiaans.
Tegelijk heeft Duitsland ook al sinds dinsdag een coronapaspoort ingevoerd, maar daar heb je als Nederlander voorlopig niets aan. Bovendien staat Duitsland nog op oranje, en moet je bij terugkomst in Nederland in quarantaine.
Brad Clitt
2 juni 2021, 22:02
Volgens mij hoef je bij terugkomst uit Duitsland (of Belgie) na een verblijf korter dan 12 uur niet in quarantaine en ook geen PCR-test.
Link: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/in-thuisquarantaine-bij-aankomst-in-nederland/wanneer-niet-in-thuisquarantaine
Eddy_V
2 juni 2021, 22:59
Thanks Brad, de 12-uur regel geldt inderdaad vice versa, hoe men dat zou willen controleren is me een raadsel maar binnen 12 uur is veel mogelijk. Die vriend werd in een Duitse club door enkele dames Bugs Bunny genoemd en dat zal vast niet vanwege zijn gevoel voor humor zijn geweest
stimpy3
2 juni 2021, 23:11
Vergezocht: Agent die je vraagt de SMS'jes bij binnenkomst te laten zien?
Shakir
2 juni 2021, 23:42
Volgens mij hoef je bij terugkomst uit Duitsland (of Belgie) na een verblijf korter dan 12 uur niet in quarantaine en ook geen PCR-test.
Link: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/in-thuisquarantaine-bij-aankomst-in-nederland/wanneer-niet-in-thuisquarantaine
Ik heb de huidige quarantaineregels voor België opgezocht: https://d34j62pglfm3rr.cloudfront.net/downloads/Internationale_verplaatsingen_21052021_NL.pdf
Een verblijf van minder dan 48 uur in Duitsland is mogelijk vanuit België zonder verplichtingen als je terugkomt (vermits je geen vliegtuig of boot neemt).
WANDELAAR5
3 juni 2021, 00:02
De eerste alinea is inmiddels wel bekend bij eenieder, maar de laatste regel in onderstaand nieuwsbericht van hedenmiddag ontgaat waarschijnlijk de meesten van ons, die van plan zijn naar de heropende clubs te gaan danwel eindelijk hun geliefde verloofde in Duitsland weer in hun armen willen sluiten...
Valt deze quarantaine regel onder de nieuwe zojuist aangenomen wetgeving (voor oa India) of is dit nog steeds een dringend advies ?
#ikvraagditvooreenvriend
Tegelijk heeft Duitsland ook al sinds dinsdag een coronapaspoort ingevoerd, maar daar heb je als Nederlander voorlopig niets aan. Bovendien staat Duitsland nog op oranje, en moet je bij terugkomst in Nederland in quarantaine.
Voor Duitsland is het een dringend advies.
Die verplichte quarantaine komt in plaats van de huidige vliegverboden voor o.a. Zuid Amerika, Zuid Afrika, India en Zuid Oost Azië. Die geldt niet voor Duitsland. Alleen voor landen waar het erg uit de hand loopt (zoals Zweden) of waar gevaarlijke varianten rond gaan.
Sinds 1 juni 2021 geldt de quarantaineplicht voor de volgende zeer hoog risicogebieden:
Argentinië;
Bahrein;
Bolivia;
Brazilië;
Chili;
Colombia;
Costa Rica;
Cyprus;
Dominicaanse Republiek;
Ecuador;
Frans-Guyana;
Guyana;
Kaapverdië;
Litouwen;
Maldiven;
India;
Panama;
Paraguay;
Peru;
Seychellen;
Suriname;
Uruguay;
Venezuela;
Zuid-Afrika;
Zweden.
Eddy_V
4 juni 2021, 22:00
Vergezocht: Agent die je vraagt de SMS'jes bij binnenkomst te laten zien?
Vandaag de proef op de som genomen.
Mij keurig aan de max 12 uur verblijfduur gehouden, lekkere lunch met een potentiële verloofde op terras, afkoelen in de airconditioned jacuzzi kamer en gezamenlijk nog wat aan de broodnodige lichaamsbeweging gedaan.
Er werd niet om een testbewijs of vaccinatie bewijs gevraagd bij binnenkomst. Omdat ik mij uiteraard altijd keurig aan de voorschriften houd was ik zo netjes om te melden dat ik die bewijzen ook niet had en gebruik wilde maken van hun aanbod voor een sneltest. Kennelijk was ik één van de eerste, want het was ff zoeken naar de pakjes met sneltest materiaal. Staafje in m’n neus gestopt tot ik er van moest niezen, in het buisje met vloeistof, schudden en een paar druppeltjes in test-apparaatje en dan een minuut of 10 wachten tot er 1 streepje bovenin staat als goed negatief resultaat. 2 streepjes of een streepje onderin zou een ongunstig positief resultaat of invalid betekenen als u begrijpt wat ik bedoel.
Vriendelijke jongeman van de receptie hielp even met de uitleg en bekeek het resultaat, waarna de toegang tot het hotel en restaurant werd vrijgegeven.. Testapparaatje staat niet op naam, er wordt niets genoteerd, het is dus verder nietszeggend maar kennelijk voldoende om aan de plaatselijke wetgeving te voldoen.
Het hotel dat normaliter rond de weekends altijd vol is, was nog niet half bezet en het aantal Nederlandse kentekenplaten was te verwaarlozen. De meest opvallende was een Nederlandse Audi met handelaars kentekenplaten die opzichtig met hun RS uitvoering over de parkeerplaats reed. Niet zo slim want met zo’n groene plaat hadden ze het Bank-o-mat plofkraak model direct kunnen inleveren als die door een Streifenwagen was gesignaleerd.
Bij terugkeer aan de Nederlandse grens bij Venlo geen controles van welke aard dan ook.
Het was mij het dagje wel, benieuwd wat er volgende week weer te beleven valt.
Badslippers
5 juni 2021, 21:30
Vanmiddag in Duitsland bij een restaurant een hapje gaan eten en wat gedronken. Er kwam een leuke blonde serveerster aan onze tafel en vroeg naar een negatief testbewijs. Verheugt omdat ik nu eindelijk de proef op de som kon nemen wapperde ik triomfantelijk met het vodje papier wat door moet gaan voor de "Registratiekaart coronavaccininatie". Nonchalant wierp ze een blik op het gekreukte vod en knikte dat het in orde was. Die korte check vond ik uitermate teleurstellend dus ik wees haar nadrukkelijk op de informatie die er op stond zoals de naam van het vaccin, de datum van de 2e vaccinatie (15 april) en het logo van het "Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu" en het "Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport". Ze keek me blöd aan en mompelde: "Ja, ja alles in ordnung."
Aangezien het hier een serveerster betrof die de controle uitvoerde geef ik geen garantie dat die registratiekaart altijd zonder problemen en in elke gelegenheid en door iedereen geaccepteerd wordt.
phoenix
5 juni 2021, 21:36
dus Badslippers niet perse en geel boekje, je krijgt een registratiekaart cadeau van onze fijne regering ? ik moet wachten tot 26 juni, inmiddels heb ik 1 roze formulier, ik zit momenteel in duitsland in mijn kasteel en nergens mer Politie te tekenen...
Badslippers
5 juni 2021, 22:08
dus Badslippers niet perse en geel boekje, je krijgt een registratiekaart cadeau van onze fijne regering ? ik moet wachten tot 26 juni, inmiddels heb ik 1 roze formulier, ik zit momenteel in duitsland in mijn kasteel en nergens mer Politie te tekenen...
Klopt, nergens politie te zien. Was wel weer ongeluk gebeurd daar waar je via grensovergang Schwanenhaus (Venlo) onder dat viaduct gaat om dan rechts af de autobahn (A61) op te gaan.
https://i.imgur.com/lvnSlX2.png
Of die registratiekaart overal geldig is durf ik niet te zeggen. Maar in combinatie met je id zou het moeten lukken. Ga jij maar eens kijken of de clubs in de omgeving van je kasteel inmiddels open zijn en er nog lekkere milfjes rondlopen met de juiste maten.
https://www.girls-haus19.de/girls/
https://www.dejavu-willingen.de/girls
mentholbear
6 juni 2021, 01:56
dus Badslippers niet perse en geel boekje,
Ik had verwacht dat schoolmeester iets zou zeggen als: badslippers zat er met een geel broekje, dat telt ook.
;)
schoolmeester
6 juni 2021, 06:22
Schoolmeester sliep al, zonder geel broekje.
Goedemorgenallemaal
6 juni 2021, 13:58
Aangezien het hier een serveerster betrof die de controle uitvoerde geef ik geen garantie dat die registratiekaart altijd zonder problemen en in elke gelegenheid en door iedereen geaccepteerd wordt.
Ik zou dit verhaal wel als referentie gebruiken als iemand lastig doet.
Het lastige is dat ons woord vaccinatie erg lijkt op de Franse (vaccination) Engelse (vaccination) maar ook het Noors ( vaksinasjon) , Portugees (vacinação) , Maleis (vaksinasi) of fonetisch gezien (want ze hebben daar andere letters) het Oekraiens (vaktsynatsiya), oh en het Roemeens (vaccinare) niet vergeten maar dat juist de Duitsers het weer anders moeten doen met hun "Impfung".
Als je dat met Google trasnlate opzoekt en je klikt op het symbooltje om de uitspraak te horen klinkt het eerder als een raar Chinees dialect