PDA

Volledige versie bekijken : Heinze Bakker

Willem2
16 april 2021, 13:37
Oud-Studio Sport-presentator Heinze Bakker (79) overleden

Oud-sportjournalist Heinze Bakker is op 79-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de NOS, waar Bakker lange tijd voor werkte, vandaag op haar website. Hij was vanaf begin jaren 80 een van de gezichten van Studio Sport, als presentator, commentator en eindredacteur.

De oud-journalist was al lange tijd ziek. Hij studeerde economie, maar ontdekte al snel dat zijn hart lag bij de media. De Fries begon zijn carrière bij de NCRV en Avro.

Voor de NOS deed Bakker onder meer verslag van tientallen schaatstoernooien, elf Olympische Spelen, acht edities van de Tour de France en twee Elfstedentochten, in 1985 en 1986.

Bakker ging in 2002 met vervroegd pensioen. De schaatsliefhebber was daarna nog een aantal jaren actief bij schaatsbond KNSB.
..... https://www.ad.nl/show/oud-studio-sport-presentator-heinze-bakker-79-overleden~a4e8da71/

pietpotent44
16 april 2021, 18:58
Ben bang dat de komende jaren meer oud studio sport iconen afscheid zullen nemen.

Mart Smeets is inniddels 74,
Theo Reitsma al 78,
Eddy Poelman 71
Kees Jansma 73

RIP Heinze Bakker

Big30
16 april 2021, 19:03
Heinze Bakker, dit was het eerste waar ik aan terug moest denken, de tweede van 3 gouden medailles van Yvonne van Gennip, OS 1988.

https://www.youtube.com/watch?v=raQLvgUO7OM

Sphinx
16 april 2021, 20:05
Jep, ken m inderdaad als schaatscommentator in Calgary en Albertville. Met een heerlijk Friese tongval als hij het over de rrrrondetijden had. Tennis had ik geen geduld voor. Mart Smeets mag m nog dankbaar zijn, want dankzij Bakker werd Mart niet al in de jaren 80 ontslagen door de NOS na enkele pittige uitspraken in een interview met Vrij Nederland. Volgens Mart zou bij een vergadering bekend worden gemaakt dat hij eruit vloog vanwege dat interview, en nadat die mededeling stond Bakker op en vroeg beleefd aan de zendermanager: "Het was misschien niet verstandig, maar kunt u mij vertellen wat hij nou verkeerd heeft gezegd meneer?" Die begon te stotteren, kwam niet uit zijn woorden, liep rood aan en beende de vergadering uit. De brutalen hebben misschien de halve wereld, maar de beleefden zijn soms veel gevaarlijker ;)